Jumaat, 18 April 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Negeri Sembilan

Posted: 17 Apr 2014 09:35 PM PDT

PAS Negeri Sembilan


Kerajaan N.Sembilan nak kurang jumlah rumah untuk rakyat

Posted: 17 Apr 2014 02:38 AM PDT




Dikala rakyat semakin perit menghadapi kos sara hidup yang semakin tinggi, harga rumah yang amat mahal, kerajaan Negeri Sembilan hendak kurangkan jumlah Perumahan Rakyat kepada 3,000 sahaja. Jika bimbang kesesakan kenapa tidak buat di kawasan yang lebih luas di pinggir bandar, di Sg Gadut, di Jalan Labu, di Jalan Pantai, demi rakyat?

Kerajaan NS mohon kurang jumlah rumah PR1MA
April, 2014

SEREMBAN:   Kerajaan Negeri Sembilan memohon kepada Perbadanan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA);  agar dapat mengurangkan jumlah unit kediaman daripada 5, 000 unit kepada 3, 000 unit rumah kediaman PR1MA yang bakal dibina di Seremban Sentral.

"Jumlah asal kediaman PR1MA ini 5,000 unit. Kita minta ianya dikurangkan kepada 3,000 unit agar bersesuaian dengan keluasan tapak perumahan tersebut.

"Kita memohon agar perancangan jumlah unit kediaman itu tidak banyak jika dibandingkan dengan keluasan tapak perumahan itu yang kecil.

"Perkara ini harus diteliti kerana kita tidak mahu projek PR1MA ini apabila siap dibina, ianya menjadi satu kawasan yang amat sesak apabila ditambah dengan faktor keadan trafik di Seremban.

Pada Februari tahun lepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan projek PR1MA Seremban Sentral yang terletak di kawasan belakang stesen KTM Komuter Seremban, dengan keluasan lebih kurang 73 ekar.

- Free Malaysia Today

Rembau Hari Ini

Posted: 17 Apr 2014 07:07 PM PDT

Rembau Hari Ini


KULIAH MAGHRIB Bersama Ustaz Mohd Fuad Othman

Posted: 16 Apr 2014 09:00 PM PDT




KULIAH MAGHRIB
Bersama Ustaz Mohd Fuad Othman
Sabtu 19 April 2014
Selepas solat Maghrib
Di Surau Darul Hikmah, Kg Chenong, Chengkau
Muslimin dan muslimat semua dijemput hadir

N45 Dr Halimah Ali

Posted: 17 Apr 2014 09:55 AM PDT

N45 Dr Halimah Ali


HATI RAJA KEPADA OTAK

Posted: 17 Apr 2014 01:25 AM PDT

Otak berfungsi untuk berfikir. Kita hanya berkuasa kepada pemikiran tahap sedar. Kita melalui 66,000pemikiran sehari.Itu sangat banyak.
Persoalannya, berapa banyakkah yang positif dan berapa pula yang negative?

Kebencian adalah emosi yang teramat kuat dan pemikiran jenis negative. Pemikiraan negatif akan menarik hasil negatif. Pemikiran paling negatif adalah yang berada di dalam hati atau di tahap separa sedar.

KECAMUK HATI akan mengakibat pemikiran yang berpola negatif dan boleh memusnahkan kesihatan, 'mood' dan kebahagiaan.

Ia boleh merugikan perniagaan, ia akan memisah suami isteri dan menyebabkan permusuhan dan peperangan.

MAKA, JOM BERSIHKAN HATI.......

Jangan bazirkan hidup kita...

Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 17 Apr 2014 09:46 AM PDT

Mohamad Taufek Abd Ghani


KULIAH MAGHRIB Bersama Ustaz Mohd Fuad Othman

Posted: 16 Apr 2014 09:01 PM PDT




KULIAH MAGHRIB
Bersama Ustaz Mohd Fuad Othman
Sabtu 19 April 2014
Selepas solat Maghrib
Di Surau Darul Hikmah, Kg Chenong, Chengkau
Muslimin dan muslimat semua dijemput hadir

Landskap Siasah

Posted: 17 Apr 2014 07:33 AM PDT

Landskap Siasah


Allah tunjukkan muka sebenar pemusuh Hududmu

Posted: 17 Apr 2014 06:33 AM PDT

" Mendiang tolak hudud, tapi mendiang perjuangkan kes gadis Islam nak pakai tudung di Singapura. Bandingkan dengan puak Islam yang tolak hudud, pastu dah la anak bini tak pakai tudung, anak bangsa sendiri takbleh pakai tudung kat tempat kerja pun diorang tak buat apa " - status terbaik KHi Aidarus .. 

Ya banyak isu rakyat beliau perjuang hingga berjaya di Parlimen. Anak seorang perdana menteri pula sedang menjamin waran tangkap Dr Kassim Ahmad yang hina Nabi, maki syariah, maki syariat aurat, kata hudud tiada dalam Al Quran (seperti ucapan Samy Velu 1999)... sekurangnya Karpal mengaku bahawa hudud adalah undang-undang agama Islam, cuma beliau menentang ia dilaksanakan kerana PERLEMBAGAAN!

Ingat istilah Perlembagaan. Chua Soi Lek mengatakan laksana Hudud ekonomi islam jatuh dan merugikan negara. Seorang mantan perdana Menteri memaki hudud mengatakan jika laksanakan kelantan akan makan sup tangan (potong tangan) Ya Allah fahamkan bangsa ku siapa sebenarnya musush syariah mu! - doa saya sepanjang hari ini.

Hudud terhijab di Malaysia bukan kerana kuasa seorang individu bernama 'Karpal'.

Posted: 17 Apr 2014 06:32 AM PDT

Undang-undang syariah jenayah (hudud) tidak mampu dilaksana di Malaysia bukan kerana individu ini individu itu. Bukan kerana si kafir itu bukan kerana si melayu ini, atau si mamak itu... ia disebabkan:- (sedutan kertas kerja saya sediakan untuk Gerakan Sokong Syariah)

1) Perkara 4 - (1) Perlembagaan ini ialah undang-undang utama Persekutuan dan apa-apa undang-undang yang diluluskan selepas Hari Merdeka yang tidak selaras dengan Perlembagaan ini adalah tidak sah setakat ketidakselarasan itu.
2) Perkara 3 - (1) Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan.
3)Perkara 75 - Jika mana-mana undang-undang Negeri tidak selaras dengan sesuatu undang-undang persekutuan, maka undang-undang persekutuan itu hendaklah mengatasi undang-undang Negeri dan undang-undang Negeri itu adalah tidak sah setakat yang tidak selaras itu.
4)Perkara 8 -
Semua orang adalah sama rata di sisi undang-undang dan berhak mendapat perlindungan yang sama rata di sisi undangundang.
Tidak boleh ada diskriminasi yang memihak kepada manamana orang atas alasan bahawa dia seorang rakyat Raja bagi manamana Negeri.
5)Kanun Kesiksaan
6)Kanun Acara Jenayah
7)Akta Mahkamah Syariah 1984 -
menghadkan bidang kuasa Mahkamah Syariah dalam menjatuhkan hukuman penjara tidak lebih 3 tahun atau denda tidak melebihi 5 ribu ringgit atau sebat tidak lebih 6 sebatan atau kombinasi mana-mana hukuman itu. (3,5,6)
Bidang kuasa ini masih rendah atau sempit jika dibandingkan dengan bidang kuasa Mahkamah Majistret Kelas Pertama. Akta Mahkamah Rendah 1948 memberi bidangkuasa jenayah kepada Mahkamah Majistret Kelas Pertama menjatuhkan hukuman sehingga sepuluh tahun penjara atau rotan 12 kali atau gabungan kedua-dua.
8)Jadual Kesembilan Senarai II (lihat perenggan bawah)
Perlembagaan Persekutuan, Jadual Kesembilan, Senarai I, Perenggan 4
Undang-undang jenayah dan pentadbiran keadilan, termasuk perbuatan rasuah dan pewujudan kesalahan berkenaan dengan mana-mana perkara yang termasuk dalam Senarai Persekutuan, adalah disenaraikan di bawah Senarai Persekutuan (Senarai I, Jadual Kesembilan, Perlembagaan Persekutuan).
9)Isu kerjasama PDRM di bawah kuasa pusat.
10)Kerjasama JAKIM di bawah kuasa pusat.
11) Kerjasama Bomba, kementerian Kesihatan di bawah kuasa pusat.
Penyelarasan dengan Pejabat Peguam Negara.

Kenyataan peguam bernama Zul berkenaan kematian seorang peguam merangkap ahli parlimen yang dikatakan memudahkan perjalanan hudud adalah kenyataan jelek, bodoh dan memperbodohkan statusnya sendiri sebagai peguam juga. Malah mengatakan sebuah parti kemelayuan akan menyokong hudud Kelantan seolah-olah mengajar bahawa bola itu berbentuk kiub kerana jelas parti kemelayuan itulah yang menolak enakmen hudud di Terengganu serta menghantar surat keras terhadap kerajaan kelantan sebelum ini.

-Nuruddin-

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 17 Apr 2014 07:07 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


MENDIANG KARPAL SEORANG POLITIKUS BERPRINSIP : PAS PERAK

Posted: 16 Apr 2014 10:51 PM PDT

THE TIGER JELUTONG, KARPAL SINGH MAUT DALAM KEMALANGAN JALAN RAYA..TAKZIAH BUAT KELUARGA MENDIANG.

Posted: 16 Apr 2014 05:00 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan