Jumaat, 4 April 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 04 Apr 2014 01:09 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370: Seperti Yang Diduga Anwar Politikan Kehilangannya

Posted: 04 Apr 2014 06:01 AM PDT

Semalam, melalui telegraph sebuah surat khabar UK, Anwar mengecam kerajaan Malaysia kaw-kaw atas kehilangan pesawat Malaysia MH370. Satu persoalan mengapa, Anwar memilih selepas tiga minggu baru memberi komen? Apa kah disebabkan umur kotak hitam hanya berbaki 48 jam? dan Ketua Pembangkang itu yakin tidak akan menjumpai pesawat yang membawa 239 penumpang bersama kru itu?

Anwar mengambil peluang kesilapan awal TUDM yang gagal bertindak awal terhadap kehilangan pesawat malang itu. Kalau lah kesilapan itu, dari awal-awal lagi diketahui bahawa ianya menyebabkan operasi mencari MH370 sebagai "gargantuan task" seperti istilah Najib "The most mystery search in human history"; maka sudah tentu, awal-awal lagi TUDM sudah memintas pesawat malang itu. Atas kelemahan manusia, kerana manusia senantiasa disembunyikan sesuatu malapetaka atau kebaikan dihadapan, kecuali manusia itu sampai kepada keadaan itu; namun Anwar tidak mahu menerima hakekat itu. Seharusnya Anwar perlu mengambil iktibar pada dirinya, kalaulah "meliwat" pembantunya menyebabkan beliau dipenjara 5 tahun, sudah tentu, beliau tidak akan melakukan kerja terkutuk itu.

Memang diakui, Malaysia agak terlambat bertindak berkaitan kehilangan pesawat malang itu. Atas sebab, sejarah penerbangan Malaysia melebihi 60 tahun, inilah pertama kali berdepan dengan incident seperti itu.

Memang MAS tiada pengalaman kehilangan pesawat, kecuali pesawat terhempas seperti di Tanjung kupang tahun 1977, Airport Tawau 1995 dan Airport Kudat tahun 2013. Kehilangan pesawat berbadan lebar seperti B777, merupakan julung kali berlaku di Malaysia, malah di rantau ini.

MH370 pada 8 Mac berlepas daripada KLIA menuju Beijing bersama 239 penumpang termasuk kru pada pukul 12.41 pagi, namun hilang pada radar awam tepat pukul 1.22 pagi, namun dikesan radar tentera pada 2.40 pagi 320 km utara Pulau Pinang. Selepas itu, selama 28 hari, pesawat malang itu terus dicari dan dicari, dan kini menggunakan berbagai aset berteknologi tinggi termasuk kapal selam Britin HMS Tireless yang dilengkapi sonar mengesan objek di dasar laut.

Finger underwater locator buatan Amerika yang khas mengesan Black Box dipasang pada Kapal Perang Autralia Ocean Shield digunakan bermula pagi tadi, walaupun syarat utama menggunakan alat itu kalau serpihan dijumpai, demi memperkecil kawasan pencarian, akan tetapi selama 27 hari, tiada sebarang seriphan dijumpai.

Dalam keadaan sekarang, penggunaan "mata" manusia untuk mencari serpihan, tidak lagi mampu menemui serpihan, akan tetapi teknologi mungkin dapat merungkai kehilangan pesawat malang itu.

Anwar mengikuti perkembangan mencari, mengikuti komen-komen para pakar, dan kenampakan, memang diakui mencari pesawat malang itu, sesuatu yang amat sukar; atas sebab itu Anwar mengambil peluang, dan mahu menjadi hero menyalahkan semua pasukan pencari; sedangkan jika beliau berada diposisi yang sama jawapannya 2x5. Kemampuan Anwar, hanya pada kepetahannya berpidato, kemampuan memutar belitkan fakta, selain demonstrasi jalanan, selain itu, tidak nampak apa kebolehan Anwar.
 
Cara Anwar memilih masa mengecam Kerajaan Malaysia, perlu diteliti semua pihak, Apa kah sesuatu yang berlaku?

MH370: Datin Rosmah Juga Turut Sama Ke Perth

Posted: 03 Apr 2014 11:14 PM PDT

Datin Rosmah memangku Anak salah seorang Penumpang MH370 di Perth

MH370: Dalam Masa Tiga Hari Mengharap Keajaiban

Posted: 03 Apr 2014 10:05 PM PDT

Hari ini, oeprasi mencari kotak hitam MH370 bermula. Pasukan pencari dikejar masa, atas sebab umur bateri kotak hitam pesawat itu berakhir pada 7 April.

Apa kah dalam masa 4 hari, bakal ada keputusan yang bersifat ajaib? sedangkan selama 26 hari, belum ada sebarang clue di mana pesawat itu terhempas? atau sebenarnya di mana pesawat itu?
 
Dalam perkembangan yang sama, semalam Dato Seri Anwar Ibrahim membidas kerajaan. Bidasan itu, atas sebab kerajaan atau pasukan pencari kesuntukan masa. Mengapa hanya semalam? Inilah tipikal Anwar!!! Apabila seseorang itu, tidak mungkin terselamat lagi, maka akan terus dijebloskan.

Kehilangan MH370: Tragedi Amat Malang Abad Ini

Posted: 03 Apr 2014 04:08 PM PDT

Kehilangan Misteri MH370 merupakan tragedi amat malang abad ini. Memasuki hari k-26 operasi mencari, tiada sebarang clue di mana pesawat yang membawa 239 penumpang termasuk kru berada, menjadikannya mendapat jolokan itu.

8 Negara bertungkus lumus sejak 24 Mac lalu di kawasan selatan, khususnya barat laut Perth, Australia. Negara-negara yang tidak biasa berkerjasama, kini melupakan ego masing-masing, demi misi kemanusiaan. Rupanya, apabila manusia itu mengunakan akal yang dikuriniakan Allah, apapun perbezaan akan diketepikan demi satu misi mencari sesama.

Australia, Amerika, China, New Zealand, Korea Selatan, United Kingdom, Malaysia, Jepun julung kali berkerjasama, atas nama MH370.

Tragedi MH370 bukan sahaja tragedi amat malang abad ini, akan tetapi telah mencipta satu deminsi baru dalam hubungan antarabangsa. 

bumiyang

Posted: 04 Apr 2014 03:48 AM PDT

bumiyang


Najib Tidak Berselindung, Penculikan di Semporna, MH370 Usaha Keruhkan Hubungan Dengan China???

Posted: 03 Apr 2014 07:32 PM PDT

Naikkan Tarif Air di Pulau Pinang Demi Mendidik Rakyat Jangan membazir???

Posted: 03 Apr 2014 05:53 AM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 04 Apr 2014 03:28 AM PDT

Ohpolitik!™


#MH370 : Persoalan Why @NajibRazak Digelar PENGECUT ELAK SOALAN MEDIA #uULANGiSAMAN

Posted: 04 Apr 2014 12:34 AM PDT


Sebelum ini Anwar Ibrahim pernah mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib seorang pengecut apabila tidak mengadakan sebarang sesi soal jawab dengan media dalam dua kenyataan media PM sebelum ini berhubung kes MH370. 

Semalam pula media pembangkang sekali lagi membawa kisah yang sama berhubung dengan kenyataan media Datuk Najib di Perth. Lihat sini

Berhubung apa yang terjadi di Perth semalam, Pejabat Perdana Menteri Australia selaku tuan rumah telah memanggil media bagi tujuan membuat liputan Kenyataan Media Bersama untuk kedua-dua pemimpin. Pihak Australia sendiri selaku tuan rumah telah memaklumkan kepada pihak media bahawa tiada sidang media dan tiada soalan boleh dikemukakan melainkan fokus pada kenyataan yang dibacakan oleh kedua-dua pemimpin tersebut.

Tidak timbul soal Datuk Najib mengelak daripada menjawab soalan media kerana beliau mengikut protokol yang telah ditetapkan oleh tuan rumah. Jangan kata Datuk Najib, PM Australia pun amat jarang membuat sidang media tentang isu MH370 kerana media asing asyik bertanya soalan yang masih tidak ada jawapan di samping mahu Tony Abbot komen mengenai pelbagai teori yang dibentuk sendiri oleh media antarabangsa. 


Samalah dengan Datuk Najib dalam dua kenyataan media yang beliau lakukan sebelum ini. Adalah lebih baik beliau tidak menjawab sebarang soalan daripada media. Ini kerana media asing lebih beminat untuk mensensasikan isu daripada memfokus kepada misi pencarian. Lihatlah apa yang dilakukan oleh akhbar United Kingdom. Mereka buat pelbagai teori termasuklah menuduh secara terang-terangan kapten pesawat itu sebagai punca kehilangan MH370. 

Adakalanya soalan yang diberi tidak masuk akal dan tidak boleh dijawab melainkan telah selesai siasatan. Antara soalan yang ditanya, adakah kapten pesawat itu mungkin seorang pengganas, adakah pilot bawa pesawat ke Lautan Hindi untuk bunuh diri kerana kecewa dengan konflik kehidupan atau politik, benarkah pesawat dirampas sebelum terhempas, apa bukti semua penumpang dah mati, kenapa kerajaan sengaja sorok maklumat mengenai pesawat MH370 dan macam-macam lagi soalan provokasi yang boleh menjerat kita.  Sedangkan perkara-perkara ini dah berulang kali dijawab tapi mereka sengaja tidak siarkan kerana nak hidupkan isu di samping untuk menarik perhatian penonton agar terus bersama siaran mereka.

Tidak boleh dinafikan sedikit sebanyak Datuk Najib mengelak daripada menjawab soalan-soalan media asing, kerana tidak mahu terjerat dengan perkara-perkara yang berkaitan dengan keselamatan negara. Orang yang tidak memikul tanggungjawab di atas bahu bolehlah bercakap Datuk Najib pengecut, penakut dan sebagainya. Yang kena tuduh kes liwat pun tak berani beri keterangan dalam kandang saksi kerana takut disoal oleh peguam dan disoal balas oleh pendakwaraya. Akhirnya beri ceramah politik dalam dari kandang tertuduh. Kemudian nak bersumpah pun tak berani untuk menafikan dirinya seorang peliwat. Lagi mahu dakwa orang lain pengecut ke ? 

Dalam kes MH370 ini cuba kita renung-renung dan fikir-fikirkan kenapa media barat lebih condong membuat laporan menghentam Kerajaan Malaysia ? Sudah tentu mereka ada agenda tersembunyi. 

Pesawat MH370 adalah pesawat Boeing. Bagi saya matlamat mereka adalah mahu menyelamatkan Boeing dan menjaga muka kuasa besar dunia. Mereka menggambarkan mereka sebuah syarikat dan negara yang hebat. Tetapi dengan pakar-pakar dan kepakaran yang mereka ada sampai sekarang pun mereka gagal mengesan kedudukan pesawat itu. Sedangkan selama ini mereka digambarkan memiliki teknologi yang paling hebat dalam dunia. 

Sampai hari ini adakah anda pernah lihat, dengar atau baca mana-mana media asing menghentam atau mengkritik Boeing dalam hal ini ? Tidak mustahil syarikat itu telah meminta media barat agar tidak membangkitkan tentang sebarang kemungkinan kerosakkan atau kelemahan pesawat Boeing. Sebab itu media asing lebih galak mengaitkan kapten , pengganas dan Kerajaan Malaysia dalam hal itu. Semuanya untuk mengalih perhatian supaya Boeing tidak dipersalahkan. Jika terbukti pesawat Boeing bermasalah boleh menyebabkan syarikat penerbangan seluruh dunia akan beralih kepada Airbus. Dan ketika itu hancurlah Boeing. -rbf

DRMaza Konfrem Ulamak Bahlol #KapalSelam #SAR #MH370 #MalaysiaNews

Posted: 03 Apr 2014 11:59 PM PDT


Jangan Kata Bijak Pandai Bila Ada Title DR Dah Anggap Diri Tue Bijak Pandai...!!!
Bagi Macai-Macai Jangan Nak Ikut Menyalak Sangat...
Lain Kali Selidik Dulu Sebelum Nak Ikut Buat Kenyataan-Kenyataan Yang Tidak Masuk Akal...!!!

PARTI KENCING RAKYAT (PKR) : RAMAI DAH SEDAR, ANDA BILA LAGI? #MalaysiaNews

Posted: 03 Apr 2014 11:20 PM PDT



Semakin ramai dah meninggalkan parti anak beranak aka parti kencing rakyat. Ironinnya bagi orang yang berakal akan fikir, apa betul ke perjuangan Parti Keadilan Rakyat demi Rakyat atau hanya memperjuangkan keluarga Anwar Ibrahim sahaja.

Waris #MH370 Berpeluang Mendapat Pampasan Lebih RM1 juta

Posted: 03 Apr 2014 05:15 PM PDT


Waris 227 penumpang dan 12 anak kapal MH370 yang dilaporkan hilang di Lautan Hindi, berpeluang memperoleh pampasan sehingga RM1.3 juta (AS$400,000) setiap seorang. 

Bagaimanapun, jumlah itu boleh diperoleh jika mereka melantik firma perundangan penerbangan untuk mengendalikan tuntutan insurans, berbanding menyerahkannya kepada syarikat penerbangan terbabit. 

Ernie R Auliasari, juru perunding syarikat pengurusan tuntutan Asia Pacific Provides Claim Management Services (APCMS), yang berpangkalan di Jakarta, berkata mereka sewajarnya memperoleh pampasan setimpal dengan memfailkan tuntutan secara terus kepada syarikat insurans. 

"Jumlah pampasan minimum yang sepatutnya diterima waris adalah AS$400,000. Bagaimanapun, jumlah mungkin berbeza mengikut beberapa kriteria latar belakang penumpang seperti status sosial, bilangan tanggungan dan taraf sosio ekonomi. 

"Semua mangsa, termasuk dua penumpang bayi berhak mendapat pampasan insurans, malah jumlahnya mungkin lebih banyak kerana faktor umur," katanya sambil menambah waris kru penerbangan juga boleh membuat tuntutan menerusi kaedah sama. 

Sehubungan itu, waris dinasihat tidak tergesa-gesa menandatangani sebarang dokumen perjanjian, terutama berhubung pelepasan liabiliti, walaupun ada pihak yang menawarkan sejumlah pampasan.-Bharian

tunku

Posted: 04 Apr 2014 03:05 AM PDT

tunku


PM NAJIB RAZAK'S PRESS CONFERENCE REMARKS IN PERTH ON MH370 April 3rd

Posted: 03 Apr 2014 04:31 AM PDT

I would like to start by thanking the men and women who are giving their all to find MH370.

Over the past three weeks, hundreds of people have journeyed thousands of kilometres to help. They have searched through stormy seas and freezing fog. They have sailed through storms to find the plane. We owe them each a debt of gratitude.

This has been a remarkable effort, bringing together nations from around the world. When MH370 went missing, dozens of countries answered the call for help. Their commitment will not be forgotten.

In a time of great tragedy for the countries with citizens on board, and the families whose loved ones are missing this co-operation has given us all heart. Differences have been set aside, as 26 nations have united behind a common cause. The disappearance of MH370 is without precedent; so too is the search.

This morning I met with sailors and aircrew at Pearce Air Force Base. I also spoke to the commanders of the seven nations who are here to search for MH370. They told me of the difficulties of a search like this; of distance, and weather, and of maintaining morale over a long period.

As we speak, 10 aircraft and 9 ships are searching the Indian Ocean for any sign of the missing plane. The search area is vast, and the conditions are not easy. But the new refined search area has given us new hope. And I believe the courage of the crews is more than equal to the task. Once again, I thank them all for what they are doing.

I would also like to thank Prime Minister Abbott for hosting us here in Perth; for agreeing to lead the search operations in the southern Indian Ocean; and for accepting our invitation for Australia to participate as an Accredited Representative in the investigation. We will continue to work closely with the Australian government to draw up a comprehensive agreement on the search.

At this difficult time, Australia has proven an invaluable friend. The Australian authorities, like so many others, have offered their assistance without hesitation or delay. I would like to sincerely thank Australia for all they have done, and are doing, to find the plane.

We are also grateful to all those who have brought their expertise to bear on what Prime Minister Abbott rightly called one of the great mysteries of our time.

The disappearance of MH370 has tested our collective resolve. Faced with so little evidence, and such a Herculean task, investigators from Malaysia, the US, the UK, China, Australia and France have worked without pause to reveal the aircraft's movements. Their collective efforts have led us here.

We are here today, but our thoughts are thousands of kilometres away. In the cities and countries around the world, where families of those on board wait desperately for news. And in the vastness of the Indian Ocean, where MH370 awaits.

I know that until we find the plane, many families cannot start to grieve. I cannot imagine what they must be going through. But I can promise them that we will not give up.

Thank you.

Sahabat-Gunung

Posted: 04 Apr 2014 01:44 AM PDT

Sahabat-Gunung


HARAMkan POOL PARTY

Posted: 03 Apr 2014 05:18 AM PDT


HARAMkan POOL PARTY yang dijadualkan di The Library @Skudai (Bukit Indah) pada 5 April nie .......

Walaupun jelas syaratnya:

* 18 years old and above
* No drugs are permitted in the premise
* We do not serve alcohol to Muslims
* Muslims are not allowed into the premise


Tetapi sejauhmana syarat-syarat ini akan dipenuhi, bagaimana nak tahu penguatkuasaan bahawa Muslims are not allowed into the premise ...?

Aspirasi Bangsa

Posted: 04 Apr 2014 01:36 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Penculikan di Sabah berulang kembali?

Posted: 04 Apr 2014 12:00 AM PDT

Shila Amzah Berjaya Jadi Finalis 'I Am Singer' Di China

Posted: 03 Apr 2014 09:29 PM PDT

Parti liar dibatal - Kejayaan satu hati rakyat Johor!!

Posted: 03 Apr 2014 03:50 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 04 Apr 2014 01:16 AM PDT

Taipingmali (tm)


Taiping mencatat sejarah 140 tahun, catuan air yang pertama

Posted: 03 Apr 2014 06:33 AM PDT

Bandar Taiping Perak merupakan salah sebuah bandar yang tertua dan merupakan bandar warisan negara. Taiping dinamakan dengan rasmi selepas Perjanjian Pangkor pada 1874. Kini berusia 140 tahun.

Taiping juga dikenali sebagai bandar hujan atau lebih digemari dengan nama The Rain Town. Juga merupakan bandar paling lembab kerana menerima jumlah hujan tertinggi di Malaysia.

140 tahun juga penduduk Taiping penerima bekalan air terawat terawal dalam negara, disamping 33 perkara lain yang pertama dalam sejarah tanah air.

Hari ini Taiping mencatatkan satu lagi sejarah baru dan wajar dicatat ke dalam buku rekod dunia mahu pun arkib negara kerana buat pertama kali sejak 1874 atau sejak 1824 berlakunya catuan air pertama kali.

Sumber utama air bagi penduduk Taiping adalah dari sungai di Bukit Larut seperti Sungai Batu Teguh dan kemudian dari Kolam Bukit Merah yang punca airnya beberapa sungai utama seperti Sungai Kurau, Sungai Ijok dan sungai sungai lain dari Banjaran Bintang.

Menurut exco kerajaan negeri ia bukan kelemahan pengurusan seperti yang didakwa oleh ahli parlimen Dap Taiping. Kekurangan air terawat yang diproses oleh Jabatan Air Perak adalah kerana kemarau yang berpanjangan sejak 3 bulan kebelakangan ini.

Suhu panas sehingga mencecah 37° Celsius juga pernah dicatat beberapa kali di Taiping. Kekurangan hujan menyebabkan bacaan tolok air dibeberapa sungai menurun dan mengakibatkan penurunan paras air dibeberapa logi takungan memproses air terawat.

Mengapa air sungai berkurangan.

Hutan semakin berkurangan, hutan dibersihkan untuk dijadikan ladang dan kawasan pertanian. Hutan hilang upaya untuk menyerap dan menyimpan air. Setiap kali hujan air akan masuk ke sungai dengan jumlah luar biasa. Habis hujan, habis air di kawasan tadahan, air sungai kembali lesu, cetek dan tercemar dengan kesan tanah.

Kini hampir kesemua air sungai berwarna kuning bercampur lumpur. Di Taiping atau Larut Matang dan Selama, penerokaan hutan secara haram dan halal cukup menakutkan. Jika dahulu bukit kelihatan hijau kebiruan kini yang kelihatan ialah tanah-tanah merah akibat kegiatan manusia, selain hilangnya peranan hutan sebagai penyerap dan penyimpan air, kita juga kehilangan fauna. Kini di kawasan bukit atau tanah tinggi tidak kedengaran lagi bunyi-bunyi haiwan pada waktu malam dan pagi. Tiada hutan bermakna tiada lagi haiwan liar.

Faktor lain ialah kemajuan sekitar Taiping begitu pesat selepas kerajaan negeri diambil alih oleh BN daripada pembangkang. Jika kita ke Taiping kita dapat lihat sendiri begitu banyak perubahan berlaku.

Kadangkala menimbulkan tanda tanya dan persoalan mengapa tanah tanah prime land yang dahulunya milik kerajaan negeri dan persekutuan kini diperolehi oleh pemaju. Contoh ketara ialah di sekitar Jalan Muzium Hulu, Jalan Istana Larut, Jalan Tupai dan lainnya.

Mungkin juga JBA dan PBT terlepas pandang unjuran-unjuran kerana tidak menjangka akan kemajuan yang mendadak di Taiping.

Apa pun marilah kita lihat keratan-keratan akhbar dan blog berikut. Yang pasti satu lagi titik sejarah terukir di Taiping.











DARUL EHSAN TODAY

Posted: 03 Apr 2014 11:53 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


MH370: Hayat Bateri Kotak Hitam Tinggal Dua Hari Lagi...

Posted: 03 Apr 2014 11:48 PM PDT

KUALA LUMPUR:  Dengan hayat bateri kotak hitam pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH370 tinggal dua hari lagi, pasukan pelbagai negara gigih meneruskan usaha pencarian pesawat itu yang hilang sejak 28 hari lepas.

Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) di Perth, Australia hari ini menyatakan pasukan berkenaan melakukan pencarian di kawasan seluas 217,000 kilometer persegi, yang terletak kira-kira 1,700 kilometer di barat laut Perth, Australia.

Menurut kenyataan JACC sebanyak 10 pesawat tentera, empat pesawat awam dan sembilan kapal dikerahkan untuk membantu pencarian pesawat itu hari ini.

"Pencarian hari ini memberi tumpuan kepada tiga kawasan dalam sekitar yang sama. Pesawat pertama akan berlepas ke kawasan pencarian pada 6 pagi Waktu Standard Barat," kata JACC yang dilancarkan pada 1 April lepas bagi menyelaraskan pencarian pesawat MH370 di selatan Lautan Hindi. Astro Awani

Akan Berlaku Satu Lagi Pilihanraya Kecil Di Selangor...

Posted: 03 Apr 2014 07:20 AM PDT

Sudah bertebaran cerita, kononnya khalid ibrahim akan melepaskan jawatan MB sebaik selesai PRK kajang yang di menangi oleh wan azizah.

Terbaru maklumat yang aku dapat dari seorang rakan dalam pkr selangor, khalid ibrahim akan mengosongkan kerusi DUN Perlabuhan Kelang yang di menanginya pada pilihanraya lepas, ia akan berlaku pada bila-bila masa dari malam ini...

Sebab apa khalid nak letak jawatan adun perlabuhan kelang, tak pula ceritakan, apa yang penting sekarang ini katanya, azmin ali akan mengambil alih jawatan pengarah pilihanraya pkr selangor dan seluruh jentera pkr selangor sudah di minta untuk bersedia....

Modius Operandi DAP Dan Karpal Singh Cuba Perangkap ROS...

Posted: 03 Apr 2014 12:30 AM PDT


Hehehe... bayangkan seorang pengerusi (orang nombor satu DAP) letak jawatan dalam kedai kopi, macam parti tuppeware je...

AZLI SHUKRI

Posted: 03 Apr 2014 11:43 PM PDT

AZLI SHUKRI


Analisis Muktahir MH370: Motif Dendam Soros kepada Mahathir Terbalas?

Posted: 03 Apr 2014 08:17 PM PDT

Sama ada kita suka atau pun tidak dengan analisis wartawan Jepun yang bernama Yoichi Shimatsu ini, itu adalah terserah kepada para pembaca sekalian - namun demikian, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan, bahkan seakan-akan pelengkap kepada plot teori konspirasi terbesar abad ini selepas peristiwa September 11. Walaupun berita ini sudah seminggu berlalu, namun ia masih tetap hangat diperdebatkan sebagai salah satu indikator penting bagi mencari jawapan ke mana menghilang pesawat MH370. Soros mungkin tidak terlibat secara langsung, namun demikian "tangan"nya tetap menjadi kegunaan pihak tertentu dan Soros hanyalah sekadar budak suruhan.

BANGKOK - It is by no mere coincidence, when telltale evidence of a Mossad role in the MH370 hijack was starting to snowball, that Israel's embassies and consulates were suddenly shut down due to a "strike by diplomatic staff". This fork-tongued alibi was obviously meant to prevent law enforcement agencies across Asia and the Western world from questioning Israeli intelligence agents and military attaches about the whereabouts and fate of the hundreds of passengers.

The Jewish state's diplomatic corps has retreated further into a tortoise shell, perhaps because of the hammer blow from investigative journalist Christopher Bollyn, who previously exposed Israel's hand behind the 911 attacks. Based on eyewitness reports from a network of plane watchers in Europe and in Israel, Bollyn reports that an identical production model of the Malaysian Airlines Boeing 777 is being kept out of regular service inside a hangar at Tel Aviv Airport.

Seattle-based Boeing assembles aircraft in pairs as its standard practice, but the question is how one jet was leased by Malaysia's national carrier while the matching plane was secretly turned over to the Israeli government without a purchase order from state-run El Al airlines.

Bollyn uncovered the fact that the two jets were delivered to a third-party company, whose top manager has a longtime connection with the George Soros. From the timeline of events, it is obvious that the plane transfers and subsequent electronic hijacking were part of a larger strategy, which was aimed at:

first, a planned alse-flag attack involving mass murder of American citizens to be blamed on the two Iranians aboard MH370, in order to prompt the White House to order air strikes against Iran's nuclear facilities and air defenses; and

second, the blatant theft of key technology related to Freehold Semiconductor's Kinesis microchip, the world's tiniest microcontroller, for use in miniature weapons systems that will ensure Israeli military supremacy for decades to come.

Bait and Swtich

Why do the Israeli false flaggers need to hijack the Malaysian sister-plane, when just one plane will suffice for the ruse? The mint-condition jet in Tel Aviv would be refitted with Stealth cloaking, state-of-air avionics (aviation electronics, DU-tipped munitions and high-temperature explosives, but fake evidence of Malaysian origins are needed to complete the ruse. Therefore, identifying metal tags and other identifying parts have to be removed from MH370, along with seat covers, crew uniforms and the bodies of the two Iranians, to be frozen in a morgue. The deception would, be complete with the transfer of the stripped Malaysian jet to El Al.

The cover story for TIME and the New York Times would fly as easily as a captured jetliner, running something like "The Iranian hijackers overcame the crew and flew the jet into a military airfield in Iran. Then the Revolutionary Guards loaded the plane with gasoline drums for a suicide mission against innocent civilians and our congressmen in Washington DC. We mourn the loss of the Capitol and the White House in the intense blaze that destroyed half of our beloved capital, but we face the future with courage and will deliver justice against that terrorist state. The last of the Axis of Evil will share the fate of its erstwhile partners. Now, from the Superdome, let's hear Lady Gaga sing the Star-Spangled Banner." Those are fighting words that can snap average Americans out of their antiwar malaise. Yes, propaganda is made for consumption by fools.

Going Boeing: We Know Why We're Here

Boeing's motto is precision perfect when it comes to MH370. No other aircraft manufacturer (think of McDonnel Douglas, for example, or long-gone Hughes) is closer to the US intelligence services. More than a business corporation, Boeing is a state unto itself, with a vast network of facilities around Seattle and at every major airport around the globe. Less visible are its connections with obscure airlines operating in remote islands, where it is routine to find amputated limbs of human-sacrifice victims floating into Puget Sound. The company provides for all of its powerful customers needs, desires and wildest fantasies, as expressed in its older slogan: Forever New Frontiers.

One of those frontiers is remote piloting of civilian aircraft, based on drone warfare technology, which Boeing developed from prototypes designed in Israel. The pair of 777s for Malaysia and Israel are new editions, and therefore rigged to fly by wireless.

Boeing delivered the twin jets to a middleman in October 2013, who delivered one to Malaysian Airlines in November. The timing coincides with the appointment of Joanne Magruire, a veteran Lockheed Martin Space Division executive, to the board of directors of Freescale Semiconductors, whose Kuala Lumpur staffers involved in the design of the Kinesis KL02 microchip were aboard MH370. The plan went like clockwork.

Who is Abdol Moabery?

The twin Boeing jets were sold to GA Telesis, an aircraft leasing and servicing company, based in Fort Lauderdale, Florida. The owner of GAT is Abdol Moabery, the son of Iranian immigrants in the posh Woodlawn Hills suburb of Los Angeles.

Before and after September 2001, Moabery was executive manager of Skywatch, a company that supplied monitoring devices for the rooftops of office towers. The electronic device can spot as many as 300 flying objects in one sweep and single out the one flying toward the targeted property. Handy indeed to welcome your boss on the helipad in Manhattan and also to direct his pilot toward the right building.

One of the partners in Skywatch was New York City Mayor Rudolf Guiliani, who claimed his interest was solely in its potential application to monitor US borders against illegal immigrants. One immigrant who slipped past the Skywatch net was Mohamad Atta. Despite or perhaps because of Skywatch, the two jetliners flew into the Towers like Robin Hood's arrows.

Six months after 911, Moabery left Skywatch to start up GA Telesis in Florida, a state then governed by fellow Republican Jeb Bush and where 911 suspects had extensive flight training.

Prior his term at Skywatch, Moabery served in the US Navy and then worked in executive positions for two Soros-owned aviation companies, Aviation Systems International and C-S Aviation. C-S stands for Chatterjee-Soros. Purnenda Chatterjee is a former Stanford Research Institute and McKinsey partner, whose Chatterjee Group funneled investment funds into West Bengal on behalf of his mentor Soros. In 2011, investors in North Carolina filed charges against Soros and his protege for fraud and embezzlement, an won the initial case by arguing that Soros concealed his ownership of the bankrupt company. Soros is not the Midas he pretends to be, often escaping out the back door leaving behind angry investors.

Moabery takes an interest in homeless children as founder of the charity called Kids in Distress.

Lord of the Skies and Depths

The Boeing corporate vice-president for Southeast Asia is Ralph "Skip" Boyce, the former US ambassador to Jakarta and Bangkok. The prize job came as reward for his past services to Boeing, black operations and the pedophile network. After his retirement from government service, Skip didn't break his stride:

-Boyce had just sold dozens of Boeing civilian aircraft to a new airline controlled by the Indonesian military just before the "accidental" crash of a demonstration model of a lower-cost Sukhoi Super 100 passenger plane for inexplicable reasons into a mountain after takeoff from the joint U.S.-Indonesian Halim Air Force Base.

Some background on the business-savvy man from Boeing:

- Boyce was on duty during the Bali bombing. Then editor of Jakarta Post Robert Finnegan, a retired Marine and founder of the 5th Estate news site, found evidence of high explosives and nuclear materials at the bomb site, which pointed to a US intelligence role in the killing of Australians undercover agents and Indonesian civilians. The ambassador in response arranged his removal from his editorship.

- Ambassador "Boyz" was the de facto dean of American envoys in Southeast Asia when anti-pedophile activist Sean Parlaman jumped off his apartment balcony in Pattaya, Thailand, according to local police on the pedophile payroll. His protection of high-ranking pedophiles in the State Department and Congress coincided with the discovery of the skeletons of 500 Indonesian boys inside a cave in Bali and intimidation of a Cambodian orphanage as a recruiting ground for sex slaves whose average age was 10 years old.

Boeing is certainly out there on the frontiers.

Dolphins at Diego Garcia

Instead of flying to Iran immediately, MH370 presumably landed at the gateway to the Persian Gulf, Diego Garcia, the presumption being based on eyewitness accounts in nearly Maldives of a low-flying plane on descent toward that destination.

On the surface and from satellite images, Diego Garcia seems a barren atoll. That's because most of the US Navy and Air Force bases are underground inside vast bunkers installed a decade ago. The island, part of the British-owned Chagos archipelago south of India, later made headlines as the storage site for hundreds of bunker-buster JDAM bombs for a joint Israel-US airstrike against Iran's nuclear facilities and air defenses.

The Israeli military and intelligence presence on Diego Garcia is so massive that long-distance phone operators offer a special discount card for calls to Israel. The Israeli Navy's nuclear-missile capable Dolphin submarines refuel and are serviced at Diego Garcia, saving the time and expense of going to Elat on the Red Sea.

An IDF Dolphin sub from Diego Garcia sank the South Korean frigate Choenan. The Dolphin crew, panicked by the unscheduled voyage, fired a smart torpedo at the frigate. On the following two days, South Korean naval divers rescued several Caucasians, including two drowning victims, from a sunken submarine. That Dolphin submarine, based at an underwater base south of Inchon, was later replaced with an IDF order for a new sub from HDW Germany. Cannon fire from the Choenan's sister ship had hit the Dolphin after it sank the Choenan, following delivered nuclear-weapons material to the North Korean military.

Israel is neck-deep in intrigue across Asia, including nuclear deals with North Korea and Japan. As mentioned earlier in this series on MH370, Israeli-linked agents including Google and Facebook have monitored email servers across Southeast Asia and hacked into computers of Palestinian supporters.

The role of Israeli intelligence assets inside Muslim-dominated Malaysia is a long-running issue that involves strings of stay-behind agents left by the British colonial authority. These underground networks are descended from two strands of Jewish administrators and merchants in colonial Malaya. First are those who have origins in the Ottoman empire and migrated under Britain's favorable policy toward the Donmeh Jews (hidden Jews inside the Islamic community across the Arab realm, Turkey and Iran) during the Ataturk period. Second are Baghdadi Jews involved in the opium trade. More recent recruits are ordinary bureaucrats and military officers who are in need of a handful of shekels to pay their gambling debts.

The spotting of increasing amounts of flotsam and jetsam off the Australian coast are meant to throw public attention off track. In actual flotation situations, there would be less debris with each passing day, as seats become waterlogged and life jackets deflate. Obviously, submarines from Diego Garcia are jettisoning pieces of aircraft through their missile hatches with blasts of compressed air. Bodies can be frozen in morgues with life jackets to be partially opened before dispatching them out the torpedo tubes.

Soros Gets More Than a Pound

The Malaysian jetliner, and its hidden sibling in Tel Aviv, are the instruments that should have guaranteed Zionist supremacy over the global economic and political order throughout this century. Instead, their grandiose design is collapsing under its own fabrications and delusions, as Israeli envoys scurry into the shadows like rats under spotlights. The FBI and Interpol have a monumental task ahead. Crush Israeli terrorist apparatus and hunt down their cells until world civilization is safe again.

"Thieves, murderers and liars" are mere words that can hardly describe the crafty criminality of the Israeli spy chiefs. But what about their paymaster, what does Soros get out of the deal? For one thing, the Mossad turns over the Kinesis microchip technology as thanks for his patriotism. Chips aside, what Soros really, really wants is the satisfaction of payback against Malaysia. Few things are more important than money, and that short list includes revenge.

The Hungarian Jew tycoon, who bought US citizenship after defrauding the Bank of England, has a die-hard grudge against Malaysia. During his cunning attempt to wreck the currencies of Southeast Asian, with the hidden agenda of buying assets and property on the cheap, Soros was slammed down by Malaysia's then Prime Minister Muhammad Mahathir, who imposed a currency board to stop capital flight. That was back in 2008. (The Zionist-influenced Western media and Wall Street bankers quickly denounced Mahathir as "anti-semitic", forgetting out of their dismal cultural ignorance that an Asian Muslim cannot be such since fellow believers across the Arab world are more Semitic than European Jews.)

If revenge is a dish best served cold, Soros has ice in his veins and waited till his dying days to gouge out a pound of flesh from Malaysia's body politick.

At the risk of sounding as soft as Lady Portia with her aristocratic Venetian accent, let me suggest that the world community is to be governed with compassion for the poor and genuine democracy, and not by a top-down global order imposed with violence and greed from a self-appointed religious minority. So as the noose tightens on that little rogue state that would be king of our planet, let us mourn the victims of Flight 370 as much as we grieved over those who died inside the World Trade Center. Such bloodthirsty evil should never be allowed to strike again.

Yoichi Shimatsu, former editor with the Japan Times group in Tokyo, is a Hong Kong-based science writer.


Terjemahan Bebas :

Ia bukanlah satu kebetulan, apabila rahsia mengenai peranan Mossad dalam rampasan MH370 mula terbongkar, malah kedutaan dan konsulat Israel secara serta merta ditutup disebabkan oleh kononnya "satu mogok oleh kakitangan diplomatik". Alibi ini diwujudkan bertujuan untuk menghalang agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang di seluruh Asia dan dunia Barat untuk menyoal ejen perisikan Israel dan tenteranya mengenai keberadaan dan nasib beratus-ratus penumpang MH370.

Kor diplomatik negara Yahudi itu seperti menyembunyikan kepalanya ke dalam cangkerang kura-kura, mungkin kerana terkena hentakan kuat daripada seorang wartawan penyiasatan, Christopher Bolly, yang sebelum ini telah mendedahkan tentang penglibatan tangan Israel di belakang serangan 11 September. Berdasarkan laporan saksi dari rangkaian pemerhati kapal terbang di Eropah dan Israel, Bollyn juga tekah melaporkan bahawa wujud model pengeluaran yang serupa dengan Malaysia Airlines Boeing 777 sekarang tersimpan di dalam bengkel lapangan terbang Tel Aviv.

Syarikat Boeing yang berpangkalan di Seattle sentiasa memasang pesawat secara berpasangan sebagai satu amalan standardnya, tetapi persoalannya ialah bagaimana sebuah jet telah disewabeli oleh syarikat Penerbangan Malaysia manakala sebuah lagi yang hampir sama diserahkan secara rahsia kepada kerajaan Israel tanpa sebarang pesanan-belian daripada syarikat penerbangan El Al yang dikendalikan oleh negara tersebut.

Bollyn telah membongkar fakta bahawa kedua-dua jet itu telah dihantar ke sebuah syarikat pihak ketiga, yang pengurus atasannya mempunyai hubungan akrab yang cukup lama dengan George Soros.

Dari garis masa peristiwa, ia adalah jelas bahawa pemindahan pesawat dan rampasan pesawat berikutnya adalah sebahagian daripada satu strategi yang lebih besar, bertujuan untuk :

pertama, satu serangan dengan bendera palsu (false-flag) yang dirancang melibatkan pembunuhan beberapa orang rakyat Amerika (di atas pesawat) dan yang akan dipersalahkan nanti ialah kedua-dua rakyat Iran yang turut berada di dalam pesawat MH370 tersebut, bagi meminta Rumah Putih meluluskan ketetapan supaya serangan udara terhadap kemudahan nuklear dan pertahan udara Iran dapat dilakukan

kedua, kecurian terang-terangan terhadap teknologi utama yang berkaitan dengan mikrocip Kinesis Freehold Semiconductor, pengawalmikro paling kecil di dunia, untuk digunakan dalam sistem persenjataan yang akan memastikan tentera Israel sentiasa unggul selama beberapa dekad akan datang.

Umpan dan Pementik

Mengapa Israel perlu melakukan serangan bendera-palsu dengan merampas pesawat-kembar Malaysia, sedangkan satu pesawat sudah memadai untuk muslihat ini? Pesawat yang masih baik di Tel Aviv akan dipasang semula dengan pemasangan secara rahsia, avionik terkini (elektronik penerbangan, peluru DU dan bahan letupan bersuhu tinggi), namun bukti rekaan yang berasal dari Malaysia amat diperlukan bagi menyempurnakan muslihat ini. Oleh itu, tag logam dan bahagian-bahagian lain yang dikenalpasti perlu dikeluarkan daripada MH370, bersama-sama pembalut tempat duduknya, pakaian seragam anak kapalnya dan mayat kedua-dua rakyat Iran, yang dibekukan di rumah mayat. Penipuan ini akan menjadi lengkap apabila jenama pesawat Malaysia digantikan dengan pelekat El Al.

Rencana kulit majalah TIME dan New York Times akan terbang semudah pesawat jet yang ditawan, menerbitkan tajuk seperti "Perampas Iran menawan kru pesawat dan menerbangkan jet ke lapangan tentera di Iran. Kemudian Pengawal Revolusi memuatkan pesawat dengan tong-tong minyak untuk satu misi bunuh diri terhadap orang awam yang tidak bersalah dan ahli Kongres kita di Washington DC. Kita meratapi kehilangan Capitol dan Rumah Putih dengan api yang marak menyala yang memusnahkan separuh daripada ibukota yang kita cintai ini, tetapi kita akan menghadapi masa depan dengan penuh keberanian dan akan memberi keadilan terhadap yang negara pengganas tersebut. Paksi Jahat itu akan berkongsi nasib bersama rakannya . Sekarang, daripada Superdome, mari kita dengar dendangan Lady Gaga menyanyikan Star-Spangled Banner."

Itulah diantara kata-kata semangat yang mampu memukau purata rakyat Amerika untuk keluar daripada sikap anti-perang mereka. Ya, propaganda direka bagi santapan si tolol.

Boeing Melangkah: Kita Tahu Mengapa Kita Di sini

Moto Boeing begitu secocok dengan MH370. Tiada pengeluar pesawat lain (jika dibandngkan dengan McDonnel Douglas sebagai contoh atau Hughes yang telah lama menghilang) lebih dekat dengan perkhidmatan perisikan Amerika Syarikat. Lebih daripada sekadar sebuah syarikat perniagaan, Boeing sebenarnya adalah sebuah entiti dengan rangkaian kemudahan yang luas di sekitar Seattle dan di setiap lapangan terbang utama di seluruh dunia. Yang kurang diketahui ialah adalah hubungannya dengan syarikat penerbangan tak ternama yang beroperasi di pulau-pulau terpencil, di mana menjadi rutin bagi mencari anggota badan manusia yang terpotong terapung di dalam Puget Sound. Syarikat itu melayan semua kehendak pelanggan-pelanggannyya, keinginan dan fantasi paling liar, seperti yang dinyatakan dalam ungkapannya yang terdahulu: Sempadan Baru Selamanya (Forever New Frontiers)

Salah satu rekaan barunya adalah pemanduan tanpa juruterbang (remote piloting) untuk pesawat awam, ia berdasarkan kepada teknologi peperangan "drone", yang dibangunkan Boeing dari prototaip yang direka di Israel. Pasangan kembar 777 Malaysia dan Israel adalah dari edisi baru, dan oleh itu ia mampu terbang tanpa wayar.

Boeing menyerahkan jet berkembar ini kepada orang tengah pada bulan Oktober 2013 , yang kemudian menyerahkan salah satunya kepada Malaysia Airlines pada bulan November. Masa tersebut berkebetulan sama dengan pelantikan Joanne Magruire, seorang eksekutif veteran Bahagian Angkasa Lockheed Martin, menjadi ahli lembaga pengarah Freescale Semikonductors, yang kakitangannya di Kuala Lumpur terlibat di dalam merekabentuk mikrocip Kinesis KL02, berada di pesawat kapal MH370 . Pelan ini berjalan lancar.


Siapakah Abdol Moabery ?

Jet Boeing berkembar telah dijual kepada GA Telesis, sebuah syarikat pajakan pesawat dan penyedia perkhidmatan yang berpangkalan di Fort Lauderdale , Florida. Pemilik GAT adalah Abdol Moabery , anak pendatang Iran yang tinggal di kediaman mewah di Woodlawn Hills pinggir bandar Los Angeles.


Sebelum dan selepas September 2001, Moabery ialah Pengurus Eksekutif di syarikat Skywatch, sebuah syarikat yang membekalkan peralatan pemantauan untuk atas bumbung menara pejabat. Sebuah alat elektronik yang mampu melihat sebanyak 300 objek singkat dalam satu ayunan dan memilih satu-satunya singkat ke arah sesuatu harta yang disasarkan. Ini merupakan cara yang mudah menyambut bos anda di landasan di Manhattan dan juga mengarahkan pilotnya ke arah gedung kanan dengan tepat.

Salah satu rakan kongsi dalam Skywatch adalah New York Datuk Bandar Rudolf Guiliani , yang mendakwa kepentingannya adalah semata-mata dalam permohonan potensinya untuk memantau sempadan AS terhadap pendatang tanpa izin. Satu pendatang yang tergelincir lalu bersih Skywatch itu Mohamad Atta . Walaupun atau mungkin kerana Skywatch , kedua-dua pesawat jet terbang ke Menara seperti anak panah Robin Hood .Enam bulan selepas 911, Moabery meninggalkan Skywatch untuk memulakan GA Telesis di Florida, keadaan kemudian ditadbir oleh rakan-rakan Republikan Jeb Bush dan di mana 911 suspek mempunyai latihan penerbangan yang luas. Sebelum tempoh di Skywatch , Moabery berkhidmat dalam Tentera Laut Amerika Syarikat dan kemudian bekerja dalam jawatan eksekutif untuk dua syarikat penerbangan milik Soros , Penerbangan Sistem Antarabangsa dan CS Penerbangan. C -S bermaksud Chatterjee - Soros. Purnenda Chatterjee adalah bekas Institut Penyelidikan Stanford dan McKinsey rakan kongsi, yang Chatterjee Kumpulan disalurkan dana pelaburan ke Bengal Barat bagi pihak mentornya Soros.  

Pada tahun 2011 , para pelabur di North Carolina memfailkan tuduhan terhadap Soros dan anak didik beliau untuk penipuan dan penyelewengan , sebuah memenangi kes awal dengan berhujah bahawa Soros disembunyikan pemilikan bagi syarikat itu muflis. Soros bukanlah Midas dia berpura-pura, sering melarikan diri keluar pintu belakang meninggalkan pelabur marah. Moabery mengambil kepentingan dalam anak-anak kehilangan tempat tinggal sebagai pengasas amal yang dipanggil Kanak-kanak di Distress .

Tuhan yang Skies dan Ukur


Boeing korporat Naib Presiden Asia Tenggara adalah Ralph " Langkau" Boyce, duta Amerika Syarikat bekas ke Jakarta dan Bangkok. Tugas hadiah datang sebagai ganjaran untuk perkhidmatan beliau kepada Boeing , operasi hitam dan rangkaian pedophile itu. Selepas bersara daripada perkhidmatan kerajaan , Langkau tidak mematahkan usaha beliau :


- Boyce baru sahaja dijual berpuluh-puluh Boeing pesawat awam untuk syarikat penerbangan baru dikawal oleh tentera Indonesia sebelum ini " tidak sengaja " crash model demonstrasi pesawat penumpang Sukhoi Super 100 kos rendah atas sebab-sebab tidak dapat diterangkan ke dalam sebuah gunung selepas berlepas dari bersama AS- Indonesia Halim Pangkalan Tentera Udara . Beberapa latar belakang kepada manusia perniagaan arif dari Boeing : 


- Boyce bertugas semasa pengeboman di Bali . Kemudian editor Jakarta Post Robert Finnegan, Marin yang telah bersara dan pengasas berita tapak Harta 5, menemui bukti bahan letupan tinggi dan bahan-bahan nuklear di tapak bom, yang menunjuk kepada peranan perisikan AS dalam pembunuhan Australia ejen menyamar dan orang awam Indonesia . Duta sebagai tindak balas disusun memecatnya dari sidang redaksi beliau.

- Ambassador " Boyz " adalah de facto Dekan daripada utusan Amerika di Asia Tenggara apabila aktivis anti- pedophile Sean Parlaman melompat dari balkoni apartmennya di Pattaya , Thailand , menurut polis tempatan di dalam senarai gaji pedophile itu. PerlindunganNya pedophiles berpangkat tinggi di Jabatan Negara dan Kongres bertepatan dengan penemuan rangka sebanyak 500 kanak-kanak lelaki Indonesia di dalam gua di Bali dan ugutan daripada rumah anak yatim Kemboja sebagai alasan untuk merekrut hamba seks yang purata umur berusia 10 tahun. Boeing sudah pasti di luar sana di perbatasan .


Ikan lumba-lumba di Diego Garcia 


Bukan terbang ke Iran dengan segera, MH370 mungkin mendarat di pintu masuk ke Teluk Parsi, Diego Garcia, anggapan yang berdasarkan keterangan saksi di Maldives hampir sebuah pesawat terbang rendah pada keturunan ke arah destinasi itu. Di permukaan dan dari imej satelit, Diego Garcia kelihatan Atol mandul . Ini kerana kebanyakan Tentera Laut Amerika Syarikat dan Tentera Udara pangkalan bawah tanah di dalam kubu yang luas dipasang dekad yang lalu. Pulau, sebahagian daripada Chagos kepulauan British milik selatan India, kemudian menjadi tajuk utama sebagai tapak penyimpanan selama beratus-ratus bom JDAM bunker - Buster untuk Israel -AS serangan udara bersama terhadap kemudahan nuklear Iran dan pertahanan udara.

Tentera dan perisikan Israel kehadiran di Diego Garcia adalah begitu besar bahawa pengendali telefon jarak jauh menawarkan kad diskaun khas untuk panggilan ke Israel. Nuklear peluru berpandu kapal selam mampu Dolphin Tentera Laut Israel mengisi minyak dan diservis di Diego Garcia , menjimatkan masa dan perbelanjaan pergi ke Elat di Laut Merah. Satu sub IDF Dolphin dari Diego Garcia tenggelam kapal frigat Korea Selatan Choenan . Krew Dolphin, panik oleh pelayaran tidak berjadual , melepaskan torpedo pintar di kapal frigat. Pada dua hari berikutnya, Korea Selatan penyelam tentera laut diselamatkan beberapa orang kulit putih , termasuk dua mangsa lemas, dari kapal selam tenggelam. Bahawa kapal selam Dolphin , yang berpusat di pangkalan air selatan Inchon , kemudiannya digantikan dengan suatu perintah IDF untuk sub baru dari HDW Jerman. Meriam api dari kapal kakak Choenan ini telah melanda Dolphin selepas ia tenggelam Choenan , berikut disampaikan bahan senjata nuklear kepada tentera Korea Utara.

Israel adalah leher sedalam dalam tipu daya di seluruh Asia , termasuk tawaran nuklear dengan Korea Utara dan Jepun. Seperti yang dinyatakan sebelum ini dalam siri ini di MH370 , ejen Israel berkaitan termasuk Google dan Facebook telah dipantau pelayan e-mel di seluruh Asia Tenggara dan menggodam komputer penyokong Palestin. Peranan aset perisikan Israel di dalam beragama Islam Malaysia adalah isu lama berjalan yang melibatkan tali ejen tinggal di belakang yang ditinggalkan oleh pihak berkuasa penjajah British. Rangkaian-rangkaian bawah tanah adalah keturunan dari dua helai pentadbir Yahudi dan peniaga di penjajah Tanah Melayu. Pertama adalah mereka yang mempunyai asal-usul dalam empayar Uthmaniyah dan berhijrah di bawah polisi yang menggalakkan Britain ke arah orang-orang Yahudi Donmeh ( orang-orang Yahudi yang tersembunyi di dalam masyarakat Islam di seluruh alam Arab , Turki dan Iran) dalam tempoh Ataturk ini. Kedua adalah Baghdadi Yahudi yang terlibat dalam perdagangan candu . 


Lebih baru-baru ini adalah rekrut birokrat biasa dan pegawai tentera yang memerlukan segelintir shekel untuk membayar hutang perjudian mereka. Yang mengesan jumlah peningkatan kapar dan jetsam di luar pantai Australia adalah bertujuan untuk membuang perhatian awam di luar trek . Dalam keadaan pengapungan sebenar , akan ada serpihan kurang dengan setiap hari yang berlalu, sebagai tempat duduk menjadi berair dan jaket mengempiskan. Jelas sekali, kapal selam dari Diego Garcia adalah mengenepikan kawalan keping pesawat melalui hac peluru berpandu mereka dengan letupan udara termampat. Badan boleh dibekukan di rumah mayat dengan jaket keselamatan yang akan sebahagiannya dibuka sebelum menghantar mereka keluar tiub torpedo .

Soros Dapat Lebih Pound

 
The Malaysian pesawat jet , dan adik-beradik yang tersembunyi di Tel Aviv , adalah alat yang seharusnya telah menjamin ketuanan Zionis ke atas susunan ekonomi dan politik global sepanjang abad ini. Sebaliknya, reka bentuk hebat mereka runtuh di bawah pemalsuan sendiri dan khayalan , seperti misi Israel berlari ke dalam bayang-bayang seperti tikus di bawah lampu sorot. FBI dan Interpol mempunyai tugas monumental hadapan. Menghancurkan peralatan pengganas Israel dan memburu sel-sel mereka sehingga tamadun dunia selamat lagi. 

 "Pencuri , pembunuh dan orang-orang pendusta " adalah kata-kata semata-mata yang hampir tidak boleh menggambarkan jenayah yang licik daripada ketua-ketua perisik Israel. Tetapi bagaimana pula dengan pembayar gaji mereka , apakah Soros keluar dari perjanjian itu ? Bagi satu perkara, Mossad mempergantikan teknologi mikrocip Kinesis sebagai terima kasih kerana semangat patriotik beliau. Cip diketepikan, apa yang benar-benar Soros , benar-benar mahu adalah memuaskan hati bayar balik terhadap Malaysia. Tiada perkara yang lebih penting daripada wang , dan senarai pendek termasuk membalas dendam.

Hungary Yahudi hartawan , yang membeli AS kewarganegaraan selepas menipu Bank of England, mempunyai dendam mati-keras terhadap Malaysia. Ketika percubaan licik untuk menghancurkan mata wang Asia Tenggara, dengan agenda tersembunyi untuk membeli aset dan harta di murah, Soros telah menyelar oleh Perdana Menteri Mahathir Muhammad Malaysia , yang mengenakan lembaga mata wang untuk menghentikan penerbangan modal. Itu adalah kembali pada tahun 2008. ( Media Barat Zionis- dipengaruhi dan bank-bank Wall Street dengan cepat mengecam Mahathir sebagai "anti- semitik " , melupakan kerana kejahilan suram budaya mereka bahawa Islam Asia tidak boleh menjadi seperti sejak orang yang beriman rakan-rakan di seluruh dunia Arab lebih Semitik daripada orang-orang Yahudi Eropah. )
 


Jika dendam adalah hidangan terbaik dihidangkan sejuk, Soros mempunyai ais dalam urat dan menunggu sehingga hari mati untuk mencungkil satu paun daging dari badan bermain politik Malaysia. Pada risiko membunyikan lembut seperti Lady Portia dengan loghat bangsawan Venice beliau , saya mencadangkan bahawa masyarakat dunia akan ditadbir dengan belas kasihan untuk demokrasi yang miskin dan tulen, dan bukan dengan perintah global atas ke bawah dikenakan dengan keganasan dan ketamakan daripada minoriti agama yang melantik diri sendiri . Jadi sebagai sosok mengetatkan pada bahawa kerajaan penyangak kecil yang akan menjadi raja planet kita , marilah kita meratapi mangsa Penerbangan 370 seperti yang kita sedih terhadap orang-orang yang meninggal dunia di dalam Pusat Dagangan Dunia. Jahat dahagakan darah seperti ini tidak harus dibenarkan untuk berlaku lagi.
 
Ditulis oleh Yoichi Shimatsu,bekas editor kumpulan Japan Times di Tokyo, seorang penulis sains berpangkalan di Hong Kong.

Analisis Muktahir MH370 : Segalanya Sudah Diketahui?

Posted: 03 Apr 2014 12:32 AM PDT

Akhirnya, segala analisis dan pengalaman Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Hussain membawa kita kepada kunci jawapan terhadap misteri kehilangan MH370 yang sudah menghampiri sebulan lamanya. Sama ada kita suka atau tidak - beliau telah bercakap benar dan jujur, sekali gus melenyapkan seluruh teori berkenaan dakwaan bahawa pesawat MH370 mengalami masalah teknikal atau kerosakan.

Pada peringkat awal kehilangan MH370 - dengan segala data dan bukti yang ada dalam tempoh seminggu sejak peristiwa kehilangan pesawat ini berlaku, Datuk Kapten Nik Huzlan telah membuat beberapa kesimpulan yang lain daripada pakar-pakar penerbangan paparkan. Beliau seolah-olah lebih cederung mengaitkan kehilangan MH370 dengan perbuatan "yang tidak bertanggungjawab" yang dilakukan secara sangat rapi dan terancang. Antara kesimpulan awal Datuk Kapten Nik Huzlan adalah seperti berikut : 

  • Mustahil sebenarnya untuk sebuah kapal terbang seperti MH370 terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti.
  • Selaian daripada itu, agak mustahil juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH370 mengalami total 'electrical shutdown' dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu, setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat.
  • MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi 'maintainance' kerana menurut kapten, Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini.
  • Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik, bahkan menurutnya, juruterbang MAS sering "diculik" oleh syarikat penerbangan lain.
  • Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.
  • Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang.
  • Kapten Nik Ahmad Huzlan sempat menemplak laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup "nonsense & dongeng" apabila mengatakan pesawat MH370 MAS Malaysia Airlines telah pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH370 perlu melepasi Banjaran Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan
  • Datuk Kapten Nik Huzlan juga mendakwa bahawa, radar-radar di negara Thailand, India, Myanmar (mungkin ) dan negara-negara 'tan' di belakang, amat serius dan akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak dikenali di dalam airspace mereka. Negara seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu juga radar negara India "sangat-sangat berbahaya".
  • Negara seperti Singapura memiliki radar sangat hebat serta mampu mengesan sebarang pesawat sehingga ke Kota Kinabalu.
  • Hanya pilot sahaja yang boleh mematikan transponder atau mmsg dalam mode tertentu.
  • Dan hanya orang yang berpengalaman mengenai koordinat dan tahu susur alur setiap jalan di udara.
  • Cara plane MH370 buat turning back seperti profesional kerana masa tepat dan kelajuan pesawat adalah stabil, tidak laju, tidak perlahan dan tidak terhuyung-hayang.
  • Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan andaikata MH370  dirampas, ia tidak mungkin dilakukan seorang. Pasti ada yang membantu yang mana bergerak dalam kumpulan. Siapakah dia?
  • MH370 boleh dirampas dengan syarat kumpulan tersebut arif dengan kokpit, besar kemungkinan "authorised person" yang mana dilakukan dalam bentuk terancang yang 'mungkin' digerakkan ala-ala komando
  • Datuk Kapten Nik Huzlan mengatakan kapal terbang MH370 berpatah balik, mungkin diterbangkan oleh seseorang yang mahir dengan laluan dan sangat berkemahiran tinggi untuk mengelakkan daripada dikesan radar.
  • Andaikata MH370 dirampas, ia tidak akan dilakukan oleh penumpang. Sangat tipis kerana pintu masuk kokpit ada kod rahsia. Hanya kabin krew yang tahu kod rahsia itu. Apatah lagi, di dalam kokpit mempunyai CCTV untuk pilot/co-pilot melihat disebalik pintu tersebut.
  • Tetapi Kapten Nik Huzlan ada mengatakan sekiranya salah seorang penumpang adalah orang yang sangat arif tentang kapal terbang, dan memang ada agenda konspirasi tersendiri, jadi tidak mustahil berlaku insiden MH370 dirampas.
  • Sekiranya berlaku rampasan MH370 sekalipun, mereka masih ada masa untuk bersedia menghantar isyarat kecemasan.
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan tidak menolak kemungkinan sekiranya MH370 dirampas oleh kabin krew (pilot/co-pilot/pramugara/pramugari), cuma tidak dipastikan apakah motif mereka
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan mendedahkan jikalau MH370 pergi arah Kazakhstan, memang boleh mendarat di sana, tetapi radar masih boleh kesan sebab untuk pergi ke sana perlu melalui banyak negara
  • Jikalau MH370 pergi Lautan Hindi (Indian Ocean), memang tiada kapal terbang yang pernah lalu di sana
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan juga ada mengatakan bahawa terdapat banyak radar yang bolehmengesan  MH370, sekiranya pesawat tersebut melakukan "turn over" ke arah Barat menuju ke Andaman Sea (Laut Andaman) Jika MH370 turun ke bawah menuju ke Diego Grasia ke arah apa yang dipanggil 'lonely sea' iaitu Lautan Hindi, maka barulah kata kapal terbang MH370 hilang, kerana tiada radar yang berdekatan sana yang mampu menangkap dan mengesan pesawat MH370 ini.
Jelas, pada awal analisis Datuk Kapten Nik Huzlan - beliau secara sangat berhati-hati menganalisis cara MH370 dikendalikan. Melalui cara itu, maka hipotesis boleh dibuat dengan lebih kemas. Jika MH370 dipandu dengan cara cekap dan profesional semasa ia hilang daripada kawalan rada - maka MH370 sebenarnya tidak mengalami sebarang kerosakan teknikal atau mekanikal - sebaliknya ada sesuatu yang berlaku di luar jangkaan kita semua.

Terkini, setelah hampir sebulan MH370 tidak ditemui, dan dengan pendedahan data terbaharu berkenaan gambar yang dirakam pada sesi penerangan yang datangnya daripada pihak berkuasa kerajaan Malaysia termasuk Malaysia Airlines kepada keluarga mangsa penumpang di China - telah membawa kita kepada satu tahap kesimpulan yang lebih menyakinkan. Dan sekali lagi hipotesis Kapten Nik Huzlan menjadi sandara. Sebenarnya secara tidak langsung, Kapten Datuk Nik Huzlan telah pun memadamkan segala teori dan hipotesis sebelum Ini! Sudah lebih 3 minggu berlalu, dan dunia termasuk pakar-pakar yang terlibat terus memerah buah fikiran bagi mencari jawapan disebalik tragedi MH370 yang mengandungi pelbagai persoalan yang terus dibiarkan "tergantung" sehingga ke hari ini. Dan melihat kepada bukti terbaru ini, maka sekali lagi Kapten Datuk Nik Huzlan mengukuhkan hujahnya seperti berikut :


  1. Nampak terang di sini pesawat MH370 kelihatan berpusing disebelah kanan pada kedudukan 270 darjah
  2. Kapten Nik Huzlan menilai pusingan pesawat MH370 adalah "pusingan yang sempurna dan tiada cacat celanya" dan terus merentas semula laluan yang pernah dilakukannya sebelum itu dan pusing semula di sebelah kiri dan seterusnya menuju ke arah Pulau Pinang
  3. Dan ini bermakna pesawat MH370 tidak mengalami sebarang kerosakan seperti yang dipercayai oleh seorang juruterbang berpengalaman.
  4. Kapten Nik Huzlan sendiri terkejut dengan maklumat terbaharu ini dan sekaligus bercanggah dengan informasi dan maklumat yang mengatakan selama ini pesawat MH370 hanya melakukan pusingan kiri sahaja.
  5. Buat pertama kalinya, pesawat MH370 dikatakan telah melakukan pusingan kanan.
  6. Kapten Nik Huzlan mengatakan pesawat MH370 melakukan pusingan kanan sebaik sahaja co-pilot Farid mengucapkan perkataaan "Alright, Good Night" dan terus merentasi ke arah Teluk Siam dan terus pergi ke Pulau Pinang.
  7. Jikalau pesawat MH370 mahu pulang semula ke Malaysia, MH370 hanya perlu pusing kiri terus ke Malaysia.
  8. Jikalau pesawat MH370 dalam keadaan kecemasan mengapa perlu MH370 melakukan satu pusingan disebelah kanan secara perlahan-lahan dan kemudian merentas laluan yang dilakukan sebelumnya? Mengapa?
  9. Kapten Nik Ahmad Huzlan merasakan perbuatan dan cara pengendalian MH370 seperti dirancang dengan cukup-cukup teliti.
  10. Dan, jikalau ada kecemasan sekalipun, mengapa juruterbang atau pembantunya tidak berhubung dengan mana-mana pusat kawalan trafik udara? Mengapa?
  11. Bahkan Kapten Nik Huzlan mengatakan dari IGREX, cara pesawat MH370 terbang pun sangat-sangat meragukan kerana dilihat mahu mengelak Laut Sumawi dan Pulau Nicobar dan memotong jalan merentasi terus ke selatan Lautan Hindi yang mana laluan tersebut adalah merupakan laluan yang tiada satu pun berada di bawah kawalan radar.
  12. Cuma Kapten Nik Huzlan mula merasa pelik dan merasakan tidak logik untuk pesawat MH370 sampai ke IGREX pada 2:15 pagi (8 Mac 2014). Pesawat MH370 buat pusingan kanan pada pukul 1:31 pagi. Pergi ke Pulau Pinang dan seterusnya ke VAMPI dan signal point yang terakhir ke IGREX pada pukul 2:15 pagi. Apa jawapan Kapten Nik Huzlan? Pesawat MH370 tidak akan dapat sampai pada IGREX dalam tempoh hanya sekitar 40 minit sahaja melihatkan tahap kelajuan yang boleh dicapai pesawat MH370 dan juga pusingan kanan dan kiri yang telah dilakukan oleh pesawat MH370 ini. Berdasarkan kajian Kapten Nik Huzlan, kelihatan teori Human Interferance (perbuatan yang disengajakan) amatlah kuat melihatkan pesawat MH370 sebenarnya "under full control" kerana ia mampu membuat corak pusingan kanan dengan baik ditambah pula mampu merentas semula laluan yang perlu dilakukan sebelum itu.
Kapten Nik Huzlan mengatakan dengan pendedahan bukti terbaru ini bakal menghapuskan teori dan hipotesis yang dicanang selama ini kononnya pesawat MH370 mengalami kerosakan tidak benar.

Belantan

Posted: 03 Apr 2014 11:37 PM PDT

Belantan


Anwar didakwa tipu ahli PKR?

Posted: 03 Apr 2014 09:28 AM PDT


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hanya menipu ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) apabila beliau menafikan niatnya bertanding jawatan Presiden adalah bagi menutup peluang Azmin Ali merebut jawatan itu.

Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Zamil Ibrahim berkata, Anwar pernah melakukan tindakan serupa semasa pemilihan PKR pada 2007.

Menurut beliau, ketika itu, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail berdepan tentangan sengit mempertahankan jawatan Presiden daripada bekas timbalannya, Abdul Rahman Othman.

"Saya terlibat secara langsung sebagai pengurus kempen Abdul Rahman dalam pemilihan yang turut menyaksikan Anwar dicalonkan bagi jawatan nombor satu PKR tersebut.

"Walaupun Anwar menarik diri, Kongres PKR di Seremban pada 2007 telah menyaksikan beliau tiba-tiba memotong giliran perwakilan Perlis dan menggunakan masa hampir sejam berkempen untuk isterinya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Dalam ceramah di Kompleks Pas Pokok Sena, Kedah malam tadi, Anwar menafikan beliau bertanding Presiden PKR semata-mata untuk menghalang Azmin yang juga Timbalan Presiden parti itu daripada menyertai pertandingan merebut jawatan tertinggi parti.


Zamil menambah, Abdul Rahman akhirnya menarik diri daripada pertandingan merebut jawatan Presiden PKR apabila melihat situasi berat sebelah yang lebih memihak kepada Wan Azizah.

"Amat jelas Anwar telah memijak demokrasi di dalam PKR dan bagi saya, perbuatan itu satu kerja yang sangat gila semata-mata memastikan PKR tetap dimiliki keluarganya," ujarnya.

Beliau memberitahu, Anwar kini mengulangi taktik serupa dalam pemilihan PKR tahun ini bagi menghalang Azmin mencabar Wan Azizah.

"Jika penyokong Azmin mengemukakan borang pencalonan jawatan Presiden, ahli-ahli PKR akan melihat beliau sebagai seorang pemimpin yang 'lawan tauke'.

"Ramai ahli PKR melihat Anwar sebagai 'maksum' dan mana-mana pemimpin parti yang tidak mengikut arahan beliau akan dilabel sebagai pengkhianat serta penderhaka," jelasnya.

Zamil juga hairan dengan sikap Azmin yang seolah-olah reda dengan perbuatan Anwar itu sehingga terpaksa mengorbankan impiannya untuk bergelar Presiden PKR.

Sehubungan itu, beliau meminta ahli-ahli PKR membuka mata dan berfikir secara tenang agar mereka dapat melihat betapa liciknya Anwar menipu mereka.

Suara Politik
Belantan

Semporna: Pasukan keselamatan memburu penculik pusat peranginan?

Posted: 03 Apr 2014 02:33 AM PDT


Pasukan keselamatan Malaysia telah melancarkan satu buruan besar-besaran sepanjang laut selatan Filipina untuk penembak yang menculik dua wanita - seorang pelancong dari China dan pekerja pusat peranginan Filipina - dari sebuah resort di luar Semporna pada hari Rabu.

Pegawai keselamatan mengesahkan bahawa mereka mengawal semua jalan keluar dan lelaki-lelaki bersenjata yang menculik Gao Hua Yuan, 29 tahun dari Shanghai, China dan pekerja pusat peranginan yang Filipina Marcy Dayawan @ Mimi dari Singahmata Reef Resort pada 10.30 pm, Rabu.

Menurut laporan berita The Star, lelaki-lelaki bersenjata mungkin berjaya menyelinap keluar dalam kegelapan ke pulau Tawi Tawi di selatan Filipina.

Penculikan ini berlaku sehari selepas ulang tahun pertama penubuhan Timur Security Command Sabah berikutan pencerobohan Kg Tanduo di Felda Sahabat 17 di Lahad Datu pada Februari tahun lepas.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 03 Apr 2014 11:36 PM PDT

The Unspinners


Jamil Khir lambung PAS sambut, Siapa yang gabra?

Posted: 03 Apr 2014 08:22 PM PDT


Tempoh hari, Jamil Khir berkata supaya jika PAS mahu jalankan hudud, kerajaan persekutuan tidak menghalanag. Kenyataan itu telah disambut oleh MB Kelantan:

Kenyataan Media

Yang Amat Berhormat Ustaz Dato Ahmad bin Yakob,
Menteri Besar Kelantan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Berikutan keputusan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Kelantan pada hari ini, 2 Jamadil Akhir 1435H bersamaan 2 April 2014M, saya ingin mengumumkan beberapa pendirian yang telah diambil oleh Kerajaan Negeri Kelantan berkaitan dengan isu Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 yang merangkumi hukuman hudud. Ianya adalah seperti berikut :

1. Kerajaan Kelantan menyambut baik kesediaan Kerajaan Persekutuan untuk memberikan laluan kepada mana-mana kerajaan negeri termasuklah Kelantan untuk menguatkuasakan undang-undang hudud sebagaimana yang telah dinyatakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom baru-baru ini di Dewan Rakyat.

2. Kerajaan Kelanan dengan ini akan menyiapkan satu rang undang-undang persendirian (private bill) yang akan dibawa ke mana-mana sidang Parlimen yang terdekat oleh salah seorang Ahli Parlimen Bukan Kerajaan bagi mendapat kebenaran untuk Kelantan melaksanakan undang-undang tersebut seperti yang diperuntukkan oleh Perkara 76 (A) Perlembagaan Persekutuan. Ini kerana sebahagian besar dari kesalahan jenayah hudud dan qisas seperti mencuri, merompak, merogol, mencedera dan membunuh terletak dalam bidang kuasa Kerajaan Persekutuan sebagaimana yang diperuntukkan dalam Kanun Keseksaan (Penal Code), begitu juga agensi-agensi pelaksana seperti polis dan penjara.

3. Satu rang undang-undang persendirian (private bill) juga akan dibawa bagi meminda Akta Mahkamah Shariah (Bidangkuasa) 1965 untuk memberi bidang kuasa yang lebih luas kepada Mahkamah Shariah Negeri Kelantan bagi membolehkannya menghukum sebagaimana peruntukkan dalam Enakmen Hudud.

4. Kerajaan Negeri Kelantan sedia memberi jaminan bahawa sekiranya tiada halangan dari Kerajaan Persekutuan untuk memberikan laluan kepada dua undang-undang persendirian ini dibentang dan diluluskan di Parlimen, Insha-Allah Enakman Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 paling lewat akan berkuatkuasa di Kelantan pada tahun 2015.

Sekian, salam hormat.

(Ustaz Dato Ahmad bin Yakob)
Menteri Besar Kelantan.

Pejabat Menteri Besar Kelantan.

Bertarikh : 2 Jamadil Akhir 1435H bersamaan 2 April 2014M

------------------------------

Ianya kelihatan seperti PAS serius tapi disebaliknya PAS mahu pulang balik tanggungjawab itu kepada kerajaan Pusat melalui cadangan pindaan undang-undang. Macam tak mahu ambik tanggungjawab saje ...

Hal ini dijawab balik oleh Che Alwi ADUN Ketereh:


Perkara 76A Perlembagaan tidak memerlukan pindaan. Kelantan tak usah nak tangguh-tangguh, teruskan saja.

Malah Che Alwai Ketereh kata PAS dan UMNO patut lobbi wakil rakyat Islam.

DAP akan jawablah ... standard. Yang cina masih takut-takut nak jawab. Ada ke hantar Karpal SIngh yang bakal digugurkan jawatan ahli Parlimen dan sudah letak jawatan Pengerusi?


Sudah tidak mengaum.

Perkasa beri sokongan:






NGO ISlam yang pro PKR seperti ABIM dan Ikram ... bila nak sokong?

Bila Perkasa bersuara, MCA pun bersuara juga ...


Ada dua mesej ini, kenapa cina DAP diam ....? Kalau DAP wakil kaum cina, nyatakan pendirian dengan kuat dan nyata!

Mesej kedua mungkin juga MCA pun risau. Suatu masa dulu, Unspinners pernah laporkan kerisauan Cina terpelajar jika UMNO dan PAS bergabung kerana hudud. Lama dulu ... baca SINI

PKR diam dan Anwar yang pernah kata langah mayatnya dulu sebelum hudud dijalankan. NGO liberal sokong main bontit termasuk Sister in Sesat masih tak kedengaran lagi.

Cina DAP ... apa lu diam? Apa guna baiyi jaga pulak????  Kalau lu diam, baik kasi MCA jadi suara cina!!!

International media's Comedy News Network and Fuc#ed-up News

Posted: 03 Apr 2014 05:30 PM PDT



Let us stop being angry and laugh at these globally ignorant American, specifically their media of the world:
 

Don't forget the Fox News is more accurately Fuc#ed-up News:


Aren't they stupid these Americans?

Khalid komisyen tanah nafi realiti orang marah padanya

Posted: 03 Apr 2014 06:35 AM PDT


SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan andaian bahawa banyaknya pencalonan untuk jawatan tertinggi PKR tahun ini sebagai menunjukkan protes terhadap kepimpinan parti yang ada sekarang.
     
    Menyifatkan ia hanya perkara biasa, Abdul Khalid menyatakan pertambahan jumlah itu menunjukkan parti tersebut sentiasa terbuka kepada mana-mana pihak untuk bertanding sebarang jawatan.
     
    "Tiada protes...ini memang perkara biasa sebab tiada sekatan untuk sesiapa mahu bertanding," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program U-Pustaka peringkat negeri Selangor di sini hari ini.
     
    Dalam pemilihan parti itu yang dijadual berlangsung pada Mei depan, Abdul Khalid yang bertanding jawatan nombor dua parti bakal berdepan lima calon antaranya Setiausaha Agung Saifuddin Nasution; Naib Presiden Tian Chua; dan penyandang jawatan itu Azmin Ali.
     
    Pemilihan parti itu tahun ini menyaksikan dua jawatan tertinggi iaitu Timbalan Presiden dan Naib Presiden mencatatkan bilangan calon teramai menyerahkan borang pencalonan.

    Ketika ditanya mengenai peluangnya untuk memenangi jawatan tersebut, Abdul Khalid berkata: "Mereka (anggota PKR) boleh menaruh kepercayaan pada saya".

----------------------------

Kah kah kah .... percaya pada Khalid? Sapa yang percaya pada Khalid maka kenalah percaya nilai tanah projek Tropicana berdekatan Bukkit Kemuning berharga RM16.53.

Itu untuk bayaran tunai sekarang... Kalau bayar ansuran 20 tahun harganya RM25.50 per kaki persegi. Baca SINI

Nilai bayar tuai sekarnag dipercayai bernilai leih dari itu. Kawasan macam Kundang pun nilai tanah sudah RM90 per kaki persegi. Inikan pula di Shah Alam.'

Menyamun!!!!

LEMBABNYE ... Dah 1 tahun, posting Unspinners baru panas di PWTC

Posted: 03 Apr 2014 12:30 AM PDT


Apa cerita ni?

Khabarnya posting lama The Unspinners bertarikh Jun 1hb 2013 tahun lepas dan lepas PRU baru nak 'hot' di PWTC.

Isy isy isy ... lembabnya UMNO. Dah hampir setahun baru nak tahu hal begini Tengok pakai mata atau tengok pakai RM? Atau kurang fikir untuk sedar benda-benda gini sedang berlaku.

Hal War Room dan NCT bukan hal besar kali ini tapi hal lain dalam posting itu yang sedang kecuhkan PWTC tentang beberapa Datok R dan AK.

Lepas baca balik SINI, baru tahu teringat ianya tentang komen di bawah:

Seorang blogger yang namanya tak boleh didedahkan telah tulis dalam komentar tentang ada dua Dato di ibu pejabat UMNO bernama Dato R dan Dato AK dikatakan telah sapu kontrak pembekalan banner, poster dll untuk pilihanraya BN.

Jumlahnya sampai RM400 juta. Betul ke ada banyak ini ni??? Atau saja buat-buat cerita????

Isyyy ... teringat PRU 12 ada kes melibatkan pembekal Elegant Advisory yang menuduh dikencing. Menang ke kalah kes tu??? 

--------------------

Macam mana rakyat nak Yakini BN jika khabar angin macam ini berlaku. SPRM patut masuk dan siasat.

KOMEN TERKINI: Macam mana rakyat nak percaya UMNO mahu benteras politik wang jika pekerja kebas duit pun tak sedar. Dah setahun baru nak kecoh!!!

Dahlah luas diperkatakan ahli-ahli bahawa politik wang menular hingga ke cawangan di pemilihan parti lepas. Ada pemimpin tinggi beri "cenderahati" terbuka dan ahli-ahli bercerita dengan terbuka.

Nak terus memerintah ke?

oyabun

Posted: 03 Apr 2014 11:33 PM PDT

oyabun


Lelaki bersenjata culik dua wanita dari Semporna?

Posted: 03 Apr 2014 03:11 AM PDT


Lelaki bersenjata culik dua wanita warga China dan Filipina dari pusat percutian Semporna semalam.

Menurut laporan berita laman web The Star, salah seorang wanita ialah Gao Hua Yun, 29 tahun dari Shanghai dan seorang lagi ialah pekerja Filipina yang masih belum dikenal pasti.

Ketua Pengarah Eastern Sabah Security Command Datuk Mohammad Mentek telah sahkan penculikan tersebut.

Kedua-dua mangsa berada di jeti pusat percutian apabila mereka bertembung dengan lelaki-lelaki bersenjata dari 10.30pm dan diculik.

Akhbar The New Strait Times melaporkan bahawa jeti tersebut adalah paling jauh dari pusat percutian tersebut dan dibina atas air cetek dan lebih dikenali sebagai 'floating resort' yang adalah 30 minit (melalui bot) dari bandar Semporna.

Apabila insiden tersebut berlaku, pelancong lain dan pekerja berada di pusat percutian tersebut.

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 03 Apr 2014 11:10 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PAS SELANGOR SOKONG LAKSANA HUDUD HASIL KERJASAMA MB DENGAN PM

Posted: 03 Apr 2014 08:34 PM PDT

PAS Selangor menyokong langkah kerajaan Kelantan untuk membawa satu rang undang-undang persendirian (private bill) berkaitan dengan isu Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 ke Parlimen dalam masa terdekat.
Ketua Penerangan Badan Perhubungan PAS Selangor, Zaidy Abdul Talib berkata, PAS Selangor turut menyambut baik hasrat kerajaan Persekutuan mahu membantu hasrat kerajaan Kelantan tersebut.
"PAS Selangor berharap pembentangan rang undang-undang ini akan mendapat laluan baik untuk diluluskan dalam sidang Dewan Rakyat bagi memberi kuasa kepada kerajaan Kelantan melaksanakan enakmen tersebut.
"PAS Selangor yakin kerajaan Kelantan jika diberi peluang menguatkuasakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993, maka negeri Kelantan akan menjadi contoh terbaik negeri yang dapat menyelesaikan masalah gejala sosial dan mendapat keberkatan Allah S.W.T," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Beliau mengulas pengumuman Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob bahawa kerajaan negeri akan menyiapkan satu rang undang-undang persendirian (private bill) berhubung hukum hudud.
Rang undang-undang itu akan dibawa ke sidang Parlimen bagi mendapatkan kebenaran untuk Kelantan melaksanakan undang-undang tersebut seperti yang diperuntukkan oleh Perkara 76 (A) Perlembagaan Persekutuan.
Kata Ahmad, sebahagian besar jenayah hudud dan qisas seperti mencuri, merompak, merogol, mencedera, dan membunuh di bawah bidang kuasa kerajaan Persekutuan sebagaimana diperuntukkan dalam Kanun Keseksaan (Penal Code).
Bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini bagaimanapun menegaskan, DAP bertegas membantah rancangan kerajaan Kelantan tersebut dengan mendakwa hukum hudud tidak sesuai diamalkan pada zaman sekarang.

PERTEMUAN KEDUA MB KELANTAN - PM BAKAL LAKSANA HUDUD DI KELANTAN

Posted: 03 Apr 2014 05:00 PM PDT

PAS BEKERJASAMA DENGAN UMNO LAKSANA HUDUD,
PKR & DAP CACING KEPANASAN
Ahli Parlimen Gelugor, Karpal Singh hari ini sekali lagi membidas usaha kerajaan negeri Kelantan untuk melaksanakan Enakmen Mahkamah Jenayah Syariah Kelantan II.
Walaupun telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) itu pada 1993, Karpal menerusi satu kenyataanya hari ini berkata ia adalah bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.
Ujar beliau lagi DUN Kelantan tidak mempunyai kuasa untuk meluluskan enakmen berkenaan manakala Parlimen pula tidak boleh menguatkuasakan enakmen yang bercanggah dengan Perlembagaan.
"Hudud jelas bukan undang-undang pada masa dan zaman ini. Hanya Parlimen yang berhak meluluskan undang-undang jenayah.
"Hudud beri implikasi dan akibat yang sangat serius. Parlimen tidak akan dan tidak boleh meluluskan enakmen tersebut," kata Karpal dalam satu kenyataannya hari ini.
Terdahulu Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob berkata negeri itu akan membentangkan usul rang undnag-undang persendirian menerusi ahli Parlimennya bagi membuat pengisytiharan Enakmen Mahkamah Jenayah Syariah Kelantan II atau hudud agar dapat dilaksanakan di negeri itu.
Jelas Ahmad, jika Parlimen meluluskan usul berkenaan, maka kerajaan Kelantan akan melaksanakan hudud seawal tahun hadapan.
Sehubungan itu, Karpal yang juga bekas Pengerusi DAP itu berpendapat apa yang dinyatakan Ahmad sebagai tidak tepat dan pendirian DAP jelas sejak dahulu tidak akan berkompromi di dalam perlaksanaan hudud.
Diharap pertemuan kedua Menteri Besar Kelantan dan Perdana Menteri tidak lama lagi untuk memuktamadkan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan akan terlaksana dengan jayanya.

YB RODZIAH, KAMU TAK ADA DUIT? GAJI KAMU SUDAH NAIK, KENAPA GUNA WANG RAKYAT?

Posted: 03 Apr 2014 05:24 AM PDT

BUKANKAH GAJI KAMU BARU DINAIKKAN? TAK MALUKAH PAKAI DUIT RAKYAT? KAMU YANG BERJANJI KEPADA PAK SAMAD BUKAN RAKYAT YANG BERJANJI, ADA PAHAM? JANGAN PUSING-PUSING LAH?
Isu dua keping lukisan Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said, yang gagal dijelaskan oleh EXCO Kerajaan Negeri Selangor bukanlah perkara besar. Ia hanya berharga RM 16,000.00 dan petang tadi kerajaan mengumumkan mereka akan menjelaskan bayaran tersebut kepada Pak Samad.
Exco Kerajaan Selangor, Rodziah Ismail berkata, apa yang berlaku adalah ekoran salah faham kerana beliau yang ketika itu memegang portfolio kebudayaan negeri, tidak mengetahui yang lukisan tersebut perlu dibayar berasingan.
Kita tidak fikir sesiapa pun faham apa maksud kenyataan Rodziah ini kerana menurut laporan Pak Samad tidak menerima sesen pun bayaran. Adakah Rodziah membayar RM 8,000.00 sebelum ini atau tidak bayar langsung?
Namun yang paling menarik ialah bagaimana untuk menjustifikasikan pembayaran lukisan tersebut Rodziah berkata dua lukisan tersebut telahpun diserahkan kepada jabatan Muzium Negeri di bawah pengurusan Perbadanan Adat Melayu dan Warisan Negeri Selanngor (Padat).
"Mesyuarat exco negeri hari ini telahpun meluluskan pembayaran penuh kepada Pak Samad secepat mungkin selepas ini," katanya ketika ditemui selepas mesyuarat Exco negeri di Shah Alam hari ini.
Ini menimbulkan pertanyaan besar, kerana Pak Samad sebelum ini menjelaskan dua lukisan dihadiahkan kepada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu bernilai RM8,000 setiap satu.
"Saya katakan kepada exco itu kalau mahu lukisan saya perlulah dibayar kerana itu sumber rezeki saya.
"Jadi dia tanya saya berapa harga lukisan itu? Saya katakan harga sekeping lukisan saya biarpun tidak cantik RM8,000," Samad dipetik sebagai berkata oleh Astro Awani.
Adalah jelas lukisan yang berharga RM 8,000.00 itu merupakan pembelian sebagai hadiah kepada dua pemimpin utama Kerajaan Negeri selangor iaitu, Menteri Besar Selangor dan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor.
Oleh kerana ia merupakan hadiah daripada seorang ahli politik seperti Rodziah kepada pemimpin politik parti beliau wajarkah kerajaan yang membayarnya?
Jika ia merupakan hadiah program tertentu kepada kedua-dua pemimpin tersebut tentulah sudah ada peruntukan yang dikhaskan. Apakah Rodziah telah menggunakan peruntukan tersebut untuk perkara lain dan sekarang mahu meminta kerajaan Negeri membayarnya?
Justeru untuk menjustifikasikan pembayaran ini kepada aktivis setia PKR, Rodziah mengumumkan lukisan tersebut diserahkan kepada Muzium Negeri. Sama ada diserahkan atau tidak kita tidak pasti.
Jika diserahkan pun ini merupakan tindakan "afterthought" yang cuba mengaburi mata masyarakat dan melindungi korupsi kecil-kecilan bagi memberi imbuhan kepada penyokong mereka.
Tidak ada masalah untuk kerajaan negeri membeli karya sasterawan negara. Cuma mengapa dengan tiba-tiba hadiah kepada pemimpin Pakatan sudah bertukar kepada pembelian karya oleh Muzium Negeri?
Apakah wujud dua kali tuntutan (double claim) untuk barangan yang sama? Rodziah harus menjawab dengan jelas isu ini kerana wujud perbezaan jelas antara kenyataan beliau dan Pak Samad. Apakah lukisan tersebut hadiah kepada Anwar Ibrahim dan Khalid Ibrahim atau pembelian untuk Muzium Negeri?
RM 16,000 mungkin kecil dalam pentadbiran negeri, namun kelihatan ia seolah-olah sebahagian kecil bentuk korupsi.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 03 Apr 2014 09:27 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


800 Orang Red Bean Army Bergaji RM3,000 Di Selangor?

Posted: 03 Apr 2014 06:30 PM PDT


Video Ini Mendedahkan Operasi Jahat Red Bean Army

Posted: 03 Apr 2014 05:00 PM PDT


Ada Simbol #MH370 Dalam Filem Man Of Steel ?

Posted: 03 Apr 2014 09:30 AM PDT


Video Membuktikan Tahap Ahli Politik Pembangkang Amat Teruk

Posted: 03 Apr 2014 06:59 AM PDT


Dong Zhong Sengaja Pasal Lagi Selepas PRK Kajang

Posted: 03 Apr 2014 05:00 AM PDT

Apa lagi yang Dong Zhong mahu? Ada sekolah SRJK (C) yang ditutup dan tidak diberi bantuan di negara ini? Jawapannya tidak. Ada sekolah sedemikian di Thailand, Indonesia atau Amerika Syarikat? Jawapannya tidak.

Untuk tujuan apa Dong Zhong mahu membawa cerita tidak betul sampai ke United Nations? Mahu memburukkan lagi keadaan selepas tragedi MH370 yang sedang dihadapi oleh semua rakyat Malaysia? 

Atau ini satu lagi helah Dong Zhong untuk dilihat sebagai "wira menjuarai isu kaum Cina" selepas keputusan di 5 PDM Sungai Chua dan Mukah dilihat ada perubahan kepada BN. Tiada pertubuhan lain yang lebih rasis di Malaysia ini melainkan Dong Zhong. 

Tidak habis habis hendak mencari pasal dan cuba melaga lagakan keharmonian rakyat di negara ini. Pertubuhan seperti ini sewajarnya dibatalkan oleh ROS.

Tarif Air : Bukti Guan Eng Menipu Rakyat Penang

Posted: 03 Apr 2014 01:42 AM PDT


Ceteknya Pemikiran Ahli Parlimen DAP Raub Ini

Posted: 02 Apr 2014 11:30 PM PDT


Kenyataan Penuh @NajibRazak Di Perth Australia Mengenai #MH370

Posted: 02 Apr 2014 10:26 PM PDT




KUALA LUMPUR, 3 April (Bernama) -- Berikut teks penuh kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam sidang media di Perth, Australia, berhubung misi mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH370 yang hilang:

"Saya ingin memulakan bicara dengan mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah bertungkus lumus berusaha mencari MH370.

"Sepanjang tiga minggu lepas, beratus-ratus orang telah mengharungi perjalanan beribu-ribu kilometer untuk membantu. Mereka telah melakukan pencarian dalam keadaan laut bergelora, berkabus dan suhu amat sejuk.

"Mereka belayar dalam keadaan ribut petir untuk mencari pesawat. Kita terhutang budi kepada setiap seorang daripada mereka.

"Ini merupakan satu usaha yang amat mengagumkan, telah menyatukan negara-negara dari seluruh dunia. Semasa MH370 didapati hilang, berpuluh-puluh negara menjawab seruan bagi bantuan. Komitmen mereka tidak akan dilupakan.

"Tatkala berdepan tragedi ini - bagi negara-negara yang warganegara mereka berada dalam pesawat ini, dan keluarga yang anggota keluarga tersayang mereka hilang -- kerjasama ini memberikan kekuatan kepada kita.

"Perbezaan diketepikan, pada saat 26 negara bersatu dengan satu matlamat. Kehilangan MH370 merupakan insiden yang tidak pernah dialami sebelum ini; begitu juga dengan misi pencarian ini.

"Pagi ini saya berjumpa dengan anggota tentera laut dan tentera udara di Pangkalan Udara Pearce. Saya juga berbual dengan komander dari tujuh negara yang berada di sini untuk misi mencari MH370.

"Mereka memberitahu saya tentang kesukaran misi pencarian seperti ini; dari segi jarak, dan cuaca, dan untuk mengekalkan semangat jitu untuk tempoh yang lama.

"Ketika ini, 10 pesawat dan sembilan kapal sedang melakukan pencarian di Lautan Hindi bagi mengesan sebarang petanda berhubung pesawat yang hilang. Kawasan pencarian amat luas, dan keadaannya bukan mudah.

"Tetapi kawasan pencarian baharu yang telah dikecilkan memberikan kita harapan baharu. Dan saya percaya semangat dan keberanian adalah setara dengan tugas itu. Sekali lagi, saya mengucapkan terima kasih atas apa yang mereka sedang lakukan.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 03 Apr 2014 09:19 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BLOGER DET DEDAH KARPAL PUNYA PUSING-SINGH !

Posted: 03 Apr 2014 07:03 AM PDT

PARTI LIAR DI ARAH BATAL . TAHNIAH KERAJAAN JOHOR !

Posted: 03 Apr 2014 04:57 AM PDT

ROYALTI 20% : BUDI SABAH DAN SARAWAK MENANGKAN KERAJAAN BN WAJIB DIBALAS...

Posted: 02 Apr 2014 11:45 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 03 Apr 2014 07:47 PM PDT

JURI RAKYAT


8 Hewan yang Romantis Dalam Memikat Pasangannya

Posted: 03 Apr 2014 08:54 AM PDT

Siapa bilang hanya manusia saja yang bisa romantis? Para hewan di muka bumi ini juga punya caranya masing-masing mengungkapkan cinta dan mencari pasangan.
Mulai dengan mengajak berdansa, memeluk dan mencium, hingga bernyanyi memikat hati, hewan-hewan diciptakan punya pesona yang berbeda untuk menarik hati pasangannya.
Uniknya lagi, ada yang setelah kawin akan berganti pasangan dan mungkin bertukar pasangan dengan yang lainnya. Namun, ada pula yang pasangannya yang hanya satu seumur hidup.
Berikut 8 Hewan yang Romantis Dalam Memikat Pasangannya.
1. Kalajengking

Memikat pasangannya, kalajengking biasanya akan mengajaknya berdansa dan menari. Mereka akan berputar-putar ke sana kemari, bahkan lebih dari dua jam.
Dansa itu akan tiba-tiba berakhir jika si betina berhasil dipikat dan dibuahi si jantan. Dan karena sudah diterima cintanya, si jantan akan merelakan hidupnya demi pasangannya.
Agar anak-anak mereka mendapatkan gizi yang cukup, si betina kemudian akan memakan tubuh si jantan hingga habis.

2. Jangkrik

Hewan yang satu ini biasa hidup di dalam tanah dan aktif di malam hari. Dari kaki-kakinya keluar suara merdu yang bisa terdengar bahkan hingga 500 meter jauhnya.
Pada musim kawin, jangkrik akan memainkan suara untuk memikat pasangannya. Dari sore hingga nyaris pagi hari ia akan menggerakkan kaki dan menggosokkannya hingga terdengar suara-suara yang merdu.
Uniknya lagi, sayapnya juga akan bergetar sebagai amplifier yang akan membuat suara yang dimainkannya bernada indah dan seimbang.

3. Lalat Buah

Sekalipun mengganggu, si lalat buah ini ternyata menjadi pasangan yang romantis saat musim kawin.
Sama seperti jangkrik, lalat buah juga salah satu hewan yang berperan sebagai musisi dan menarik perhatian pasangan melalui alunan suara yang dibuatnya.
Lalat buah akan memulai ritual kawin dengan memainkan suara-suara indah yang dihasilkan melalui kepakan sayapnya.
Selama usaha memikat hati pasangan, lalat buah akan mengikuti ke manapun si lalat betina pergi. Sepanjang waktu tersebut, alunan suara indah itu akan terus dimainkan sampai ia menyadari si betina terpikat olehnya.

4. Nyamuk

Biasanya Anda akan kesal kalau suara nyamuk ini berkeliaran di malam hari ketika Anda sedang tidur. Tetapi siapa sangka suara tersebut merupakan adegan kawin si serangga yang satu ini.
Saat saling memikat pasangan, sepasang nyamuk akan menari dan terbang bersama ke sana kemari. Mereka akan mengepakkan sayap bersama demi menghasilkan nada-nada yang harmoni dan enak didengar bagi pasangannya.

5. Kambing

Kambing punya cara yang tak kalah seru nih untuk menarik perhatian pasangannya. Mereka akan memakai 'parfum' khas buatan mereka sendiri. Hah, bagaimana bisa kambing yang biasanya aromanya tak sedap malah memakai parfum?
Parfum tersebut tak lain berasal dari urine milik mereka, yang dipakai mandi serta berkumur. Diduga bahwa aroma urine ini mengandung hormon yang dapat memikat dan meningkatkan gairah seksual kambing. Saat si betina sudah terpesona, kawin pun kemudian dimulai.

6. Antelope

Kalau kalian pergi ke kebun binatang, kalian akan melihat cantiknya hewan berkaki empat ini. Mirip seperti rusa, antelope punya trik khusus untuk memikat pasangan.
Biasanya, si jantan akan berusaha memikat si betina hingga ia merasa bosan. Dan saat mengetahui si betina akan pergi, si jantan akan berpura-pura telah melihat singa.
Cara ini membuat betina ketakutan dan akan berusaha mencari perlindungan dengan selalu dekat dengannya. Kemudian, si jantan akan berpura-pura telah menemukan makanan agar si betina tetap dekat dan tidak menjaga jarak.

7. Sotong

Ikan sotong mungkin termasuk hewan yang paling jujur pada pasangannya. Tetapi, ia akan berusaha mengelabui saingannya demi tetap berada di dekat pasangan.
Tindakan sotong ini termasuk agak kurang jantan, karena saat melihat saingannya mendekat, ia akan mengubah warna tubuhnya sehingga mirip dengan pasangannya. Ia akan berkamuflase menjadi sotong betina agar tidak dikejar dan dibunuh.

8. Laba-laba

Laba-laba jantan harus terpaksa mengelabui pasangannya agar bisa menyelamatkan nyawanya sendiri. Ketika musim kawin, mereka akan mengeluarkan sejenis aroma yang mengandung feromon untuk memikat si betina.
Begitu si betina sudah dimabuk cinta, ia akan tak sadar sepanjang dikawinin oleh si jantan. Sebenarnya, tindakan ini cukup cerdas, karena apabila dilakukan dalam kondisi sadar, si betina pastinya sudah menyantap si laba-laba jantan.


sumber

Misteri Moguicheng, Kota Iblis di Cina

Posted: 03 Apr 2014 08:35 AM PDT

Di Cina tempatnya di kota Xinjian, ada sebuah wilayah yang terbengkalai dan tak berpenghuni. Penduduk sekitar menyebut "Monguicheng" yang artinya cukup menyeramkan Kota Iblis, atau Kota Setan. Karna begitu menyeramkannya tempat tersebut. Di sana juga terdapat Istana atau Kastil misterius yang entah siapa pendirinya. Penduduk sekitar bukan tanpa alasan atau karna tempat seram, maka mereka menamakannya Moguicheng. Konon katanya di daerah yang merupakan padang pasir ini, jika kita berjalan ke arah kastil pada siang hari yang cerah dan di sertai tiupan angin yang lembut maka akan terdengar suara seperti alunan sebuan melodi. Suara-suara tersebut seperti bunyi-bunyian Bel dan petikan kecapi yang sangat lembut.

Namun ketika badai datang, pasir yang beterbangan membuat langit seketika menjadi gelap. Alunan melodi itu akan berubah menjadi suara auman harimau, jerit tangis bayi, suara hewan yang sedang disembelih, jeritan wanita sekarat dan pada akhirnya semua akan berubah menjadi suara teriakan, tangis, dan kemarahan.
Sampai saat ini belum ada pihak terkait yang mencoba menguak fenomena aneh tersebut. Dan penduduk sekitar malah mengatakan itu adalah suara jeritan setan dari neraka.
Tetapi menurut saya pribadi, itu sih hanya sebuah fenomena alam saja yang sebabkan oleh angin dan batuan dari kastil atau linkungan gurun. Jika angin berhebus meliwati rongga-rongga kastil maka akan menghasilkan bunyi-bunyian yang hasilnya tergantung intensitas besaran tiupan angin itu sendiri.


Bebatuan di sekitar gurun (Foto: visitourchina.com)
Seperti pada gambar diatas, kita bisa melihat kondisi bebatuan di daerah Moguicheng memiliki rongga-rongga, yang kemungkinan akan menghasilkan bunyi jika tertiup angin. Seperti pada saat badai yang intensitas angin cukul besar maka suara yang yang dihasilkan seperti auman singga dan lain sebagainya seperti sudah dibahas di atas tadi, jika diambil logikanya saja itu sama saja kita meniup sebuah terompet dengan sangat kuat, maka suaranya akan nyaring seperti gajah melihat tikus, begitu juga sebaliknya.

10 Bencana Alam Paling Mengerikan di Dunia

Posted: 03 Apr 2014 08:14 AM PDT

Tentunya bencana alam adalah sesuatu yang tidak bisa diramalkan manusia. Namun ternyata bukan hanya gempa bumi, masih banyak sekali bencana alam mengerikan yang bisa terjadi sewaktu-waktu di dunia ini. Sambil terus mendekatkan diri pada Tuhan Yang Maha Kuasa, kita harus tetap berusaha sekuat tenaga untuk bertahan hidup ketika bencana alam itu terjadi. Berikut Bencana alam paling mengerikan didunia

1. Kebakaran
.+Kebakaran 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Salah satunya kebakaran hutan adalah bentuk kebakaran yang tidak dapat terkendali dan seringkali terjadi di daerah hutan belantara. Penyebab umum hal ini seperti petir, kecerobohan manusia, pembakaran, letusan gunung berapi, maupun anomali awan.
Kebakaran hutan dapat menghasilkan serangan bara yang bila terbang di udara bebas bisa membakar apapun yang dilewati.

2. Kekeringan
.+Kekeringan 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan sebuah kondisi ketika suatu kawasan mengalami musim kemarau dalam waktu yang lama dan mengakibatkan keadaan parah karena tak ada pasokan air.
Umumnya terjadi di tempat dengan curah hujan sangat rendah sehingga ekosistem di sana mati karena tak ada air. Dampak kekeringan sangat luas dan berbagai penyakit timbul.

3. Gempa Bumi
.+Gempa+Bumi 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan hasil pelepasan energi yang tiba-tiba di dalam kerak bumi yang menciptakan gelombang seismik. Gempa bumi dicatat dengan seismometer dengan alat yang disebut seismograf.
Gempa bumi dilaporkan dengan ukuran skala richter. JIka besar, gempa bumi bisa menghancurkan apapun yang ada di atas tanah bahkan membuatnya terbelah.

4. Tornado
.+Tornado 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan sebuah angin yang berputar dan berkumpul dengan kecepatan luar biasa mencapai 50-300 mil/jam atau lebih tinggi lagi.
Jika terjadi di tanah maka pusaran angin ini berjalan dan menghancurkan apapun yang dilewatinya termasuk bangunan.
Apabila terjadi di air, maka bisa menimbulkan pusaran air mengerikan serta tak menutup kemungkinan ada petir yang ikut menyambar.

5. Gunung Meletus
.+Gunung+Meletus 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Letusan gunung berapi adalah aktivitas gunung berapi aktif yang melepaskan gas beracun dan lava ke udara.
Jika mengerikan, maka letusan gunung berapi bisa mengeluarkan sampai 1.000 kilometer kubik material. Bahkan salah satu yang mengerikan keluar dari gunung berapi adalah pijaran api panas.

6. Salju Longsor
.+Salju+Longsor 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan sebuah gerakan geofisika yang berbahaya melibatkan sebuah pergeseran salju dalam jumlah besar disertai bebatuan yang meluncur menuruni gunung.
Salju Longsor adalah salah satu bahaya yang sering terjadi di kawasan pegunungan saat musim dingin. Bayangkan saja saat kamu asyik bermain ski tiba-tiba da salju yang longsor dan menutupi seluruh pandanganmu.

7. Tsunami
.+Tsunami 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan serangkaian gelombang mengerikan yang diciptakan oleh air di laut. Gempa bumi menjadi salah satu penyebab cepatnya tsunami terbentuk atau letusan gunung berapi dan juga meteorit/komet yang meledak di dalam laut. Tsunami berbeda dengan gelombang pasang.
Karena tsunami bisa mencapai ketinggian puluhan hingga ratusan meter saat mencapai bibir pantai dan menyapu sekitarnya. Salah satu yang diingat adalah tsunami Aceh yang terjadi pada 26 Desember 2004 dengan total korban lebih dari 130 ribu orang.

8. Tanah Longsor
.+Tanah+Longsor 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan bencana alam yang merupakan sebuah gerakan yang membawa tanah termasuk batu dan pepohonan meluncur dari tempat tinggi ke tempat rendah dengan membawa air dan menyapu apapun yang dilewati, termasuk rumah.
Tanah longsor sering disebabkan oleh gempa bumi dan ketidakstabilan tanah.

9. Banjir
.+Banjir 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Merupakan limpahan air yang timbul karena wilayah penampungnya sudah tak sanggup menampung. Hal ini bisa terjadi jika hujan yang sangat deras menimpa suatu kawasan dengan resapan air rendah atau juga karena sungai atau bendungan setempat sudah kelebihan volume.
Bahkan banjir yang sangat besar membutuhkan waktu lama untuk susut dan diresap oleh tanah.

10. Badai
.+Badai 10 Bencana Alam Paling Mengerikan dan Sangat Menakutkan di Dunia
Badai atau yang seringkali disebut siklon tropis adalah sebuah fenomena alam menghancurkan yang terkadang sering muncul dari lautan.
Hal ini disebabkan karena air menguap dengan suhu tinggi bertemu dengan udara bersuhu rendah yang menimbulkan badai. Efek Coriolis bahkan bisa membuat badai itu berputar mencapai 74 mil/jam. Salah satu adalah badai Katrina yang terkenal mematikan di benua Amerika.

Sejarah dan Misteri Dibalik Jaelangkung

Posted: 03 Apr 2014 08:08 AM PDT

Orang Indonesia sudah dipastikan tahu tentang JELANGKUNG atau JAILANGKUNG. Boneka yang dibuat dari batok kelapa dari ranting atau kayu yang digunakan untuk memanggil arwah orang yang telah meninggal. Namun tahukah kamu apa dan bagaimana sejarah dari permainan berbahaya Jailangkung ini? Mengapa kini dia begitu populer hingga di filmkan? Oke, mari kita telusuri asal muasal Sejarah dan Misteri dibalik Boneka Jailangkung ini.
ASAL MULA JAILANGKUNG/JELANGKUNG
Dikutip dari riskydhe.mywapblog.com Asal penggunaan istilah "Jailangkung" diduga berhubungan dengan sebuah Kepercayaan tradisional Tionghoa yang telah punah. Ritual ini adalah tentang adanya kekuatan dewa "Poyang" dan "Moyang" (mirip istilah "nenek moyang"  yaitu Cay Lan Gong ("菜 篮公", "Dewa Keranjang"  dan Cay Lan Tse yang dipercaya sebagai dewa pelindung anak-anak. Permainan Cay Lan Gong juga bersifat ritual dan dimainkan oleh anak-anak remaja saat festival rembulan.
Dalam ritual Cay Lan Gong, dewa "Poyang" dan "Moyang" dipanggil agar masuk ke sebuah boneka keranjang yang tangannya dapat digerakkan. Pada ujung tangan boneka tersebut diikatkan sebuah alat tulis, biasanya kapur. Boneka tersebut juga dihiasi dengan pakaian manusia, dikalungi kunci dan dihadapkan ke sebuah papan tulis, sembari menyalakan dupa.
Saat boneka tersebut menjadi terasa berat menurut mereka menjadi pertanda bahwa boneka itu telah dirasuki dewa, dan bergerak mengangguk sebagai pertanda setuju setelah ditanyakan siap tidaknya untuk ditanyai, jawaban-jawaban dari pertanyaan yang diajukan akan dituliskan oleh dewa yang merasuki boneka tersebut pada papan tulis yang disediakan. Ritual "Cay Lan Gong" sendiri telah punah di Tiongkok, namun diduga ritual dan namanya kemudian diserap ke dalam bahasa Indonesia, menjadi "Jailangkung" dan masih hidup karena hubungan negeri Tiongkok dan Nusantara yang telah berlangsung ribuan tahun.
Berbeda dengan Cay Lan Gong, media yang digunakan untuk menampung dewa yang dipanggil dalam Jailangkung adalah gayung penciduk air yang diiringi dengan nyala kemenyan dan perapian. Jaman dahulu gayung terbuat dari tempurung kelapa yang digagangi kayu, sehingga dalam perkembangannya, permainan Jailangkung di Nusantara lebih dikenal dengan ritual pemanggilan dewa lewat boneka berkepala tempurung kelapa yang didandani pakaian. Tetap sebagai permainan anak, boneka ini akan dipegang oleh dua anak yang masih kecil dan dipandu oleh seorang pawang yang memanggil dewa dengan sebuah mantra. Jawaban dari semua pertanyaan akan dituliskan pada sehelai kertas, batu tulis atau kapur.
Ritual ini dalam perkembangannya di Indonesia mulai digunakan untuk hal-hal selain permainan belaka, seperti untuk mencari informasi tentang diagnosa penyakit dan pengobatannya oleh praktisi kesehatan non- konvensional. Cara memainkan jelangkung pun sebenarnya tidak mudah dan pada umumnya dilakukan oleh tiga orang, yaitu dua orang yang memegang boneka jelangkung, dan pawang yang membaca mantra. Permainan ini kebanyakan dilakukan di tempat yang diyakini angker dan biasanya di waktu senja. Seperti permainan Cay Lan Gong pendahulunya, permainan ini biasanya dimainkan secara beramai-ramai pada saat terang bulan, dan bila makhluk halus tersebut datang, makhluk tersebut akan memperkenalkan dirinya dan bercerita dengan menggunakan bantuan alat tulis.
Pertanyaan-pertanyaan yang diajukan sangat beraneka ragam, seperti nama makhluk tersebut, tahun berapa meninggal dan penyebab meninggal, bahkan sering juga tentang peruntungan masa yang akan datang dan nomer keberuntungan dalam perjudian. Sahabat anehdidunia.com dalam perkembangannya, permainan ini menjadi cukup sederhana, dapat dilakukan cukup hanya dengan menggunakan jangka dengan gambar lingkaran lengkap dengan huruf abjad yang tergambar dalam kertas, dan dengan diiringi suatu mantra sederhana. Permainan ini juga memiliki berbagai macam versi bahasa.

Mantra Jelangkung versi bahasa Indonesianya adalah:
Jelangkung jelangsat, Di sini ada pesta, Pesta kecil-kecilan, Jelangkung jelangsat, Datang tidak diundang, Pergi tidak diantar.

Versi Tionghoa adalah:
Thai lam sin, thai lam fa… Pat nyet sip ng chiang nyi ha loi kau jit ja…oi loi tu loi, ng ho jit sin khi ngoi ngoi… oi hi tu hi, ng ho jit sin ta liong thi… cuk jap co son pun nyi cho, ten sim tham khiau pun nyi ko thai pa so si oi nyi nak, se pa so si oi nyi jung kim ci hiong cuk chiang nyi loi, kim ci hiong cuk chiang nyi con.

Versi English:
'Cay Lan Kung, 'Cay Lan Tse' On the 15th day of the 8th lunar month I invite you to descend to play for 1 night If your're willing, please come down. Do not just standstill. If wish to go then go, do not rebel bamboo leaves built ship for you to aboard, rows of lanterns become bridge for pass through Big key you can hold, small key you can use Joss paper, incense and candles to invite you to come, joss paper, incense and candles to invite you to leave.
Kata-kata tersebut diucapkan berkali-kali, dan setelah makhluk halus diyakini sudah masuk ke dalam boneka, maka pemain dapat bertanya apapun yang mereka mau. Pertanyaan tersebut akan dijawab dengan alat tulis yang diikat di bawah boneka tersebut. Karena sifatnya yang berupa ritual yang memanggil dan berkomunikasi dengan makhluk halus, permainan jailangkung yang awalnya sekedar permainan kemudian berkembang memunculkan mitos-mitos hantu atau kesurupan sebagai imbas untuk orang yang memainkan permainan ini. Mitos tersebut umumnya adalah bila permainan ini diakhiri tanpa melepas atau berpamitan dengan makhluk halus yang masuk ke dalam boneka, makhluk halus tersebut dapat menjadi marah dan dapat membuat masalah untuk para pemanggilnya.

5 Cara untuk Melihat Mahluk Gaib

Posted: 03 Apr 2014 08:00 AM PDT

Makhluk gaib atau Jin merupakan ciptaan Tuhan yang berasal dari api. Beberapa orang dari golongan manusia, bisa melihat makhluk gaib tersebut dari semenjak lahir. Tapi ada sebagian orang juga bisa melihat makhluk gaib dengan jalan mencari atau memperdalam ilmu gaib tertentu. Untuk melihat makhluk gaib tersebut, ternyata bisa dilakukan dengan berbagai cara. Kami merangkum 5 cara agar Anda bisa melihat atau bertemu makhluk gaib tersebut. Bagi Anda yang merasa penarasan, mungkin bisa mencoba metode ini; tetapi resikonya ditanggung oleh Anda sendiri. Mari kita simak ulasannya sebagai berikut


1. Membakar Terasi di Tempat Angker

Terasi banyak dijadikan sebagai bumbu masakan di kalangan masyarakat Indonesia. Akan tetapi, terasi  juga bisa dijadikan sebagai media untuk melihat atau mempertemukan Anda dengan makhluk gaib. Caranya yaitu dengan mengambil sekepal terasi/belacan, kemudian terasi tersebut dibakar di tempat yang angker. Saat melakukan metode ini, dilarang keras untuk berbicara atau mengeluarkan suara.

2. Melihat ke Belakang diantara Kedua Kaki

Metode ini paling banyak digunakan, tetapi hasilnya tidak terlalu memuaskan. Caranya yaitu dengan merentangkan kedua kaki kemudian jongkok. Lalu lihatlah ke belakang diantara kedua kaki tadi. Menurut mitos, bila Anda melihat sosok makhluk gaib, jangan pernah berbalik badan untuk melihatnya. Jika begitu, Anda akan diikuti kemana pun Anda pergi.

3. Mengusap Mata dengan Tanah Pekuburan

Tanah pekuburan sangat erat kaitannya dengan dunia gaib dan dipercaya bisa sebagai media Anda untuk melihat atau bertemu makhluk gaib. Caranya yaitu dengan mengambil tanah dari area kuburan, kemudian usapkan ke mata Anda; sambil diniatkan dan diucapkan keinginan untuk melihat makhluk gaib tersebut.

4. Bercerita Seram di Tempat Angker 

Metode ini harus dilakukan oleh dua orang. Anda diharuskan bercerita seram tentang tempat angker yang Anda datangi. Menurut mitos, makhluk gaib sangat senang jika manusia membicarakan mereka dan ketika Anda bercerita, makhluk gaib tersebut mungkin ada di belakang Anda.

5. Membuka Mata Batin

Metode ini merupakan metode yang manjur jika Anda ingin bertemu dengan makhluk gaib. Akan tetapi, Anda diharuskan mencari orang yang "pintar" atau paranormal untuk membantu membukakan mata batin Anda.
Kemudian meteode ini juga dipengaruhi oleh kepekaan Anda terhadap sekitar, ketika Anda sangat peka; maka Anda akan melihat makhluk gaib dengan jelas (bisa berbentuk hewan, manusia, dan lain-lain). Tetapi apabila kepekaan Anda dirasa kurang, mungkin Anda hanya bisa melihat seperti gumpalan asap saja. Anda berani mencoba?

5 Tempat Wisata di Indonesia Ini Bisa Bikin Bulu Kamu Merinding

Posted: 03 Apr 2014 07:56 AM PDT

Indonesia juga tidak kalah indahnya dengan negara-negara lainnya. Indonesia juga memiliki banyak tempat wisata mulai dari yang indah, menakjubkan, menarik hingga tempat wisata yang bikin kamu merinding juga dapat kamu temukan di Indoneis.
Ada beberapa tempat wisata di beberapa kota di Indonesia yang dikatakn bisa membuat bulu kuduk kamu berdiri. Saking mengerikannya, orang-orang pun merasa enggan untuk datang ke dua kalinya ke tempat wisata mengerikan ini
Lalu, seperti apakah tempat wisata mengerikan tersebut?
Inilah dia ke lima tempat wisata yang paling mengerikan di Indonesia.

1. Lawang Sewu, SemarangLawang sewu merupakan bangunan gedung tua yang dikatakan sangat angker dan mengerikan. Lawang sendiri berarti pintu, dan sewu berarti 9 yang jika di gabungkan menjadi sembilan pintu. Sebenarnya gedung ini tidak memiliki sembilan pintu hanya saja banyak jendela yang berukuran besar sehingga di anggap sebagai pintu oleh orang-orang. Bangunan ini terletak di Kota Semarang, tepatnya di bundaran Tugu Muda yang dulunya di sebut Wilhelminaplein.
Konon katanya lawang sewu ini dihuni oleh kuntilanak dan juga gunderuwo yang sering bergentayangan di gedung tersebut. Dan warga sekitar pun sering melihat bayangan di dalam gedung tua tersebu.

2. Lubang buaya, JakartaLubang buaya merupaka tempat pembuangan para korban tragedi  Gerakan 30 Sepetember pada tahun 1965 silam. Lubang buaya ini terletak di kawasan Pondok Gede, Jakarta Timur yang menjadi tempat mengerikan. Warga sekitar sering mendengar suara teriakan dari lubang buaya ini, sehingga mereka menganggap tempat ini merupakan tempat yang mengerikan.

3. Pulau Kumala, TenggarongPulau Kumala dulunya merupakan hutan yang kemudian di jadikan orang-orang sebagai tempat wisata dengan membangun berbagai tempat hiburan di sana. Saat para pekerja membangun di hutan ini, serring kali mereka melihat kuntilanak yang berkeliaran di hutan tersebut. Kedian setelah di jadikan tempat wisata pun pulau ini masih di takuti oleh banyak orang.

4. Goa Jepang, LembangGoa yang satu ini juga merupakan tempat mengerikan yang sering dijadikan tempat wisata bagi para wisatawan. Goa Jepang ini dulunya merupakan tempat berlindung tentara Jepang, yang di buat oleh warga pribumi saat kerja paksa Romusha. Jika kamu masuk ke dalam Goa ini kamu akan mendengar jeritan-jeritan seperti sedang di siksa, dan juga bayangan yang sering terlihat.

5. Gua Kontilola, PapuaGua Kontilola merupakan gua yang paling menyeramkan di Indonesia. Gua ini terletak di Papua yang keanehan tersendiri di dalamnya, Keanehan tersebut berupak Lukisan bergambar manusia yang sangat aneh, memiliki tubuh tinggi 3 meter, dengan kepala botak dan bulat dan juga memiliki jari tangan empat.
Warga sekitar menganggap lukisan tersebut merupakan lukisan alien yang sangat mengerikan. Jika kamu datang ke sana, kamu harus menyiapkan beberapa peralatan lengkap agar kamu bisa selamat dari gua tersebut.

Mobil Pengangkut Dengan Roda Terbanyak di Dunia

Posted: 02 Apr 2014 11:30 PM PDT

Kepala kendaraan ini memiliki 12 roda dan bagian tubuh 240 roda, total keseluruhan 252 roda, kendaraan ini memiliki panjang hampir 90 meter. kendaraan ini membawa kargo dengan ketinggian 5,39 m, dan panjang 29.08 meter.

Setidaknya ada 40 kru dan membawa sekitar 20 armada kendaraan, termasuk crane, truk bak terbuka, truk kecil dan bus, dll.









r b f

Posted: 03 Apr 2014 07:37 PM PDT

r b f


MH370: Sanggupkah Najib Menipu Dunia ?

Posted: 02 Apr 2014 08:33 PM PDT


Mungkin ada diantara anda pernah mendengar kisah bapa dan anak serta seekor kaldai. Mungkin juga ada yang tak pernah dengar cerita ini. Jadi biarlah saya ceritakan sedikit sebagai mukadimah tulisan kali ini. 

Seorang bapa dan seorang anak berjalan sambil mengheret seekor kaldai. Mereka masuk ke satu kampung dan orang di kampung berkenaan berkata " bodoh betul kau orang dua beranak ni, ada kaldai tarik, kenapa tak naik ? "

Lalu mereka kedua-dua beranak itu pun naiklah keatas belakang kaldai itu. Masuk kampung yang kedua pula dan orang kampung pun berkata " bodoh sungguh dua beranak itu, menyeksa binatang, dua orang tunggang seekor kaldai". 

Lalu turunlah si ayah dan tinggallah si anak seorang atas belakang kaldai. Ayah pun berjalan sambil menarik tali kaldai itu. Masuk kampung yang ketiga dan orang kampung itu pula berkata, "anak kurang ajar, menzalimi bapa yang tua. Dia sedap-sedap duduk atas kaldai, ayah yang tua pula tukang tarik". 

Lalu turunlah si anak dan naik si ayah pula atas belakang kaldai. Anak pun berjalan sambil menarik tali kaldai itu. Masuk kampung yang keempat dan orang kampung itu pula berkata "ayah jenis apa macam tu, bodoh…ada ke patut dia sedap-sedap duduk atas belakang kaldai, anak yang kecil pula kena tarik. Menyeksa anak."

Lalu turunlah si ayah. Memandangkan semua yang mereka buat tak betul dan tak kena di mata masyarakat, lalu mereka berdua mengambil keputusan untuk memikul kaldai itu. Akhirnya kaldai pula yang tunggang mereka. 

Masuk kampung yang kelima, orang kampung itu pula berkata…."lihat dua beranak yang bodoh, orang lain ada kaldai naiklah kaldai, mereka pula pikul kaldai". 

Jadi apa yang patut mereka buat ? Semua yang mereka lakukan tak betul…


Begitulah juga dalam kes MH370 yang sedang hangat sekarang. 

Sebelum PM membuat kenyataan bahawa pesawat tersebut berakhir di Lautan Hindi, macam-macam tuduhan yang dilemparkan pembangkang dan ahli keluarga penumpang negara China kepada Kerajaan Malaysia. Kononnya kerajaan tidak bercakap benar, kerajaan menyembunyikan fakta, kerajaan gagal menguruskan tragedi berkenaan, malah ada wakil rakyat Pas yang bangang berkata kerajaan telah tahu dimana pesawat dan penumpang berada, dan dia sanggup menggantikan penumpang untuk dijadikan tebusan. 

Setelah semua siasatan lengkap dan yakin dengan data-data yang dibentangkan kepada beliau, akhirnya pada 24 Mac 2014, PM muncul dalam satu sidang media mengumumkan hasil siasatan yang dilakukan pakar-pakar. Dimana dalam kenyataan itu PM menyatakan penerbangan pesawat itu berakhir di Lautan Hindi. Lihat di sini

Apabila hasil siasatan dan perkembangan terbaru diumumkan, ahli keluarga penumpang negara China dan pembangkang di Malaysia melompat pula. Mereka marah pula dengan pengumuman itu kononnya PM tidak bertanggungjawab dan sebagainya. Samalah dengan kisah dua beranak dan kaldai di atas. Bila tak umum mereka kata kerajaan menyembunyikan fakta. Bila umum mereka kata begitu pula. 

Bukan senang untuk seorang PM mana-mana negara sekalipun untuk membuat pengumuman sebegitu rupa jika mereka tidak yakin dengan kebenaran. Boleh hilang jawatan mereka. Cuba anda bayangkan apa akan jadi jika PM umum berakhir di Lautan Hindi, tiba-tiba pesawat itu dijumpai di Laut China Selatan ? Sudah tentu beliau kena letak jawatan. Dalam hal ini PM telah yakin dengan hasil siasatan pakar-pakar bahawa pesawat itu berakhir di Lautan Hindi. Cuma untuk pengesahan rasmi dalam mana-mana negara sekalipun ianya memerlukan bangkai atau serpihan pesawat itu ditemui dan disahkan. 

Punyalah bodoh pembangkang di Malaysia dan betapa tiada isunya untuk mereka bawa, semalam mereka mempertikaikan perkataan berakhir di Lautan Hindi yang digunakan PM dalam kenyataan media beliau 24 Mac lalu. 

Sesebuah penerbangan akan bermula di mana dan berakhir di mana. Dalam kes MH370 ianya bermula di Kuala Lumpur dan sepatutnya berakhir di Beijing. Tetapi apa yang sepatutnya telah tidak berlaku. Ianya tidak berakhir dimana-mana lapangan terbang. Berdasarkan siasatan pakar-pakar dan mengambil kira laluan serta minyak pesawat ianya menunjukkan pesawat itu berakhir di Lautan Hindi kerana tidak ada sebarang lapangan terbang di kawasan kedudukan akhir pesawat itu yang dikesan satelit. 

Dalam masa yang sama hati dan perasaan ahli keluarga para penumpang juga perlu dijaga. Disinilah letaknya kecerdikkan Najib sebagai seorang PM. Cuba anda bayangkan apa yang akan terjadi sekiranya PM menggunakan perkatan terhempas atau jatuh di Lautan Hindi ? Sudah tentu beliau akan diserang dengan teruk oleh pembangkang yang bodoh. 

Duta China ke Malaysia pun mengakui pemilihan perkataan berakhir yang digunakan PM adalah perkataan yang terbaik. 

Dalam kes MH370 ini kita perlu terima hakikat ianya satu kes yang unik. Tidak seperti tragedi yang menimpa Air France dan Adam Air. Dalam kes itu kedua-dua juruterbang mereka menghubungi menara kawalan dan memaklumkan mereka dalam kecemasan dan melaporkan kedudukan mereka. Itu pun makan masa bertahun untuk mencari. Dalam kes MH 370 pula kita tidak tahu dimana kedudukan mereka dan perlukan masa yang panjang untuk menyiasat. Seminggu pertama masa dah dibuang di Laut China Selatan untuk mencari. Sebab itu laluan mereka maka sudah tentulah disitu yang perlu diutamakan. Orang yang memandu dari KL nak ke Johor hilang di tengah jalan, maka sudah tentu kita akan cari di di Melaka, Negeri Sembilan dan Johor. Tak munasabah pula orang yang hilang dalam perjalanan ke Johor kita nak buat pencarian segera di Perak, Pulau Pinang dan Kedah. Itu dah gila namanya. 

Berhubung tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada ATM selaku pihak yang pertama mengesan pesawat itu membuat pusingan. Macam-macam tuduhan yang mereka lemparkan. ATM gagal, ATM tidak prihatin dan sebagainya. Disinilah terletaknya kebodohan sesetengah orang Malaysia. Mana ada tentera dalam dunia ini yang boleh cerita secara terperinci kehebatan mereka? Jika perlu bohong maka mereka perlu bohong. Ini soal keselamatan negara. Selama ini saya yakin majoriti rakyat Malaysia tidak pernah tahu pun wujudnya sebuah pulau yang bernama Pulau Perak di negara kita dan disitu terletaknya satu radar Tentera Malaysia. Hari ini satu dunia dah tahu. Fikir logiklah, tak mungkin ATM nak beritahu secara terperinci kepada umum bagaimana mereka kesan pesawat itu dan apa yang mereka lakukan. Sudah tentu mereka hanya menyalurkan maklumat kepada pihak berkuasa kita sahaja. Semua itu adalah rahsia kita. 

Sekarang mereka cerita bab kapal selam pula. Kononnya kapal selam Malaysia tidak boleh nak cari bangkai pesawat dan kotak hitam. Sebaliknya kapal selam Amerika dan Britain yang terpaksa digunakan. Semalam seorang bekas mufti yang gila membuat kenyataan pasal kapal selam. Ada pangkat doktor dan bergelar pensyarah, tetapi kepalanya berotak udang. 

Kapal selam yang dimiliki Malaysia adalah kapal selam perang. Bukannya kapal selam untuk misi pencarian. Negara-negara yang berjiran dengan kita, Singapura, Thailand, Indonesia, Vietnam dan China sendiri pun tidak ada kapal selam jenis itu. Jika mereka ada dah tentu kapal selam mereka terlebih dahulu yang digunakan untuk misi mencari. Mengapa perlu tunggu kapal selam jenis itu datang daripada Amerika dan Britain. 

Contoh mudah, kenderaan pick up…ada dua jenis. Satu untuk pemanduan biasa dan satu lagi untuk pemanduan 4WD. Siapa yang guna kenderaan pick up untuk kemudahan mengangkut barang-barang di jalan raya biasa maka mereka perlu pakai yang biasa sahaja. Orang yang pakai kenderaan pick up untuk masuk hutan atau jalan yang berbukit-bukit maka dia perlu pakai yang 4WD. 

Contoh kedua, Kota Bharu ada lapangan terbang, Kuala Trengganu dan Kuantan pun ada lapangan terbang. Semuanya lapangan terbang untuk kapal terbang turun dan naik. Tetapi di lapangan terbang Kota Bharu dan Kuantan pesawat besar seperti B777 ke atas tidak boleh mendarat. Di Kuala Trengganu jangan kata B777, B747 pun boleh mendarat. Jadi bolehkah kita kata buat apa ada lapangan terbang tetapi pesawat tidak boleh berlepas dan mendarat ? Itu orang bangang namanya. Orang yang tak cukup ilmu. Samalah dengan bekas mufti yang mereng itu. Baca sini

Negara kita tidak ada keperluan untuk menggunakan kapal selam seperti yang Amerika dan Britain gunakan. Jangan kata negara kita, negara jiran-jiran kita pun tiada kapal selam jenis itu. Maknanya mereka pun tidak ada keperluan juga untuk menggunakan kapal selam jenis itu. Negara jiran kita ada kapal selam perang, apa ke bodohnya kita pula nak beli kapal selam untuk misi mencari ? Kalau masa perang kita nak guna kapal selam mencari pula ke untuk berperang ? Masa itu mereka kata pula Malaysia ada kapal selam tetapi tidak boleh berperang. 

Akhir kata dalam kes MH370 ini kita kena terima hakikat ianya satu kes yang unik. Kes yang tidak pernah berlaku dalam dunia. Tempat yang dikesan pesawat itu berakhir pula adalah satu tempat yang terpencil. Tidak ada kapal laut atau kapal terbang yang guna laluan itu. Lokasinya dah hampir dengan Antartika. 

Orang yang bercakap memang mudah daripada orang yang bahunya memikul. Hanya maklumat rasmi kerajaan sahaja yang boleh digunapakai. Maklumat cakap-cakap kedai kopi cukup sekadar masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Tidak ada apa yang kerajaan nak bohong dalam isu ini kerana dunia sedang memerhati kita. Kes ini kes dunia, maka sudah tentulah PM pun kena jaga kredibiliti beliau dan negara di mata dunia. Kalau dia tipu kita, maka dia telah menipu dunia. Kalau beliau tipu dunia, maka habislah beliau. Siapa lagi yang nak percayakan Malaysia ? Sebab itu saya kata tidak apa yang kerajaan nak tipu dalam hal ini. Jika ada perkara-perkara yang tidak dikongsikan secara umum itu biasa…Sebabnya bukan semua benda boleh dikongsi umum. Ada diantaranya adalah rahsia-rahsia besar atau rahsia keselamatan negara. 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 03 Apr 2014 03:01 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Mangsa culik di Semporna sangat cun dan lawa

Posted: 03 Apr 2014 07:37 AM PDT

PETALING JAYA: Bapa kepada pelancong warga China yang diculik di sebuah resort di Semporna, Sabah menghubungi Stesen Radio 'Shanghai People' bagi merayu mendapatkan bantuan daripada pihak berkuasa untuk menyelamatkan anaknya.

Beliau berkata, anak perempuannya, Gao Huayun, 29, bekerja di sebuah firma Jepun dan memperoleh keputusan cemerlang dalam pengajiannya.

Beliau pada Rabu menerima surat daripada sebuah universiti di Britain bagi memaklumkan bahawa anak perempuannya diterima masuk menyertai program Sarjana Pengurusan Perniagaan (MBA).

Beliau berkata, Gao berkunjung ke Malaysia bersama rakan-rakan sekuliahnya.
Gao dilaporkan diculik pada kira-kira pukul 10.30 malam Rabu apabila sekumpulan lelaki bersenjata menceroboh masuk ke Singamata Reef Resort.

Mereka turut menculik seorang kakitangan resort warga Filipina.

Menurut stesen radio itu, seorang wanita bernama Xu membuat laporan polis di balai polis daerah Yangpu di Shanghai dengan mendakwa bahawa anak perempuannya diculik di Malaysia.

Foto insiden cemas penculikan pelancong China di Sabah

Posted: 02 Apr 2014 11:01 PM PDT

Seorang pelancong China dan seorang pekerja sebuah pusat peranginan telah diculik di Sabah oleh kumpulan lelaki bersenjata.

Menurut laporan West China Metropolis Daily, ia berlaku di Singamata Reef Resort malam tadi.

Akhbar tersebut memetik pengurus hotel tersebut yang hanya dikenali sebagai Vicky sebagai berkata lima hingga enam orang bersenjata menyerbu pusat peranginan itu pada kira-kira jam 10.30 malam dan lari dengan menaiki bot sejurus kemudian.

Pelancong wanita China itu dikenali sebagai Gao Huayun yang berusia dalam 20-an dari Shanghai manakala pekerja wanita hotel tersebut adalah rakyat Filipina.
Foto-foto di talian menunjukkkan para pelancong berkumpul di sebuah bilik makan, dan foto lelaki beruniform dengan rifel dan memakai baju kalis peluru, kemungkinan anggota pasukan keselamatan Malaysia.

Gadis kaburi aktiviti zina dengan bertudung

Posted: 02 Apr 2014 10:01 PM PDT

Gambar hiasan
REMBAU – Taktik licik seorang gadis bukan Islam berusia 22 tahun mengenakan tudung bagi mengaburi hubungan cintanya dengan pasangan Islam yang merupakan pemilik kedai makanan di Pekan Kota, dekat sini, terbongkar apabila premis berkenaan diserbu, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 2 pagi itu, sepasukan penduduk kampung, polis dan jawatankuasa masjid bertindak menyerbu sebuah bilik di bahagian belakang kedai berkenaan selepas mendapat maklumat mengenai hubungan terlarang berkenaan.

Menurut sumber, serbuan dibuat hasil daripada aduan penduduk yang merasa kurang senang melihat seorang pemilik kedai makanan berkenaan berusia 26 tahun yang sering bertukar-tukar pasangan.

"Jika diikutkan, kedai makan berkenaan sudah beroperasi sejak lima tahun lalu dan penduduk mulai curiga sejak dua tahun lalu selepas melihat pemilik kedai makanan berkenaan kerap kali bertukar perempuan.

"Bagaimanapun tangkapan sering kali tidak berjaya dilakukan susulan terdapat ibu atau adik beradiknya dari Thailand. Namun, malam tadi (semalam) selepas mendapat info sahih serbuan dibuat jam 2.00 pagi dan terbukti pemilik berada di dalam bilik di belakang kedai bersama seorang perempuan," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Sumber berkata, pasangan berkenaan mengambil masa 10 minit sebelum pintu dibuka dan mereka lengkap berpakaian.

Bagaimanapun menurutnya, setelah diselidik perempuan berkenaan yang sering kelihatan di kedai makan berkenaan sejak lebih empat bulan lalu adalah berbangsa Cina dan mengenakan tudung bagi mengelak disyaki penduduk setempat.

"Malah, gadis berkenaan menyatakan dia merupakan pelajar di salah sebuah institusi pengajian tinggi swasta di Melaka. Pasangan berkenaan akhirnya di bawa ke Balai Polis Kota untuk siasatan lanjut.

Sumber berkata, dalam serbuan berkenaan, pemeriksaan turut dijalankan ke atas kakitangan kedai berkenaan di mana empat daripada pekerjanya merupakan pendatang asing tanpa izin (Pati).

Sementara itu, jurucakap polis mengesahkan mengenai insiden berkenaan dan kes diserahkan kepada Pejabat Agama Islam Daerah untuk tindakan lanjut.

Wanita sedang hamil tujuh bulan diperkosa lima lelaki di Bachok

Posted: 02 Apr 2014 08:01 PM PDT

BACHOK -
Seorang wanita hamil tujuh bulan mendakwa menjadi mangsa rogol lima lelaki ketika keluar bersama rakannya untuk membeli makanan di Tangok, malam Isnin lalu.

Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Abdul Hamid Che Ahmad berkata, mangsa, seorang suri rumah berusia 21 tahun keluar dari rumahnya di Kampung Kuchelong, kira- kira jam 10.30 malam untuk ke rumah rakannya di Tangok.

Setengah jam kemudian katanya, mangsa mengajak adik kawannya ke kedai untuk membeli makanan.

"Tiba di tengah jalan, teman lelaki adik rakannya menghalang perjalanan mereka dan mengarahkan mereka menurutinya ke sebuah wakaf di tengah sawah di Kampung Kuau.

"Adik rakannya dan teman lelakinya meninggalkan mangsa di wakaf itu bersama dua lelaki lain. Salah seorang lelaki tersebut memarahi mangsa yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada rakannya agar menjemputnya. Lelaki itu kemudiannya menghubungi tiga lagi rakannya yang menunggang motosikal," katanya.

Menurutnya, semua lelaki terbabit bergilir merogol mangsa dan mangsa hanya dihantar berdekatan rumah rakannya kira-kira jam 4.30 pagi.

"Mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Tawang pada 1 April.

"Difahamkan, mangsa berkahwin dengan seorang pemandu lori yang kini berada di Kuala Lumpur. Mereka mempunyai seorang anak berusia 5 tahun," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan usaha mengesan semua suspek giat dijalankan.

Sementara itu, dalam kes berasingan, pihak polis berjaya mengesan seorang lelaki warga Bangladesh yang dipercayai diculik di Tangok pada 28 Mac lalu.

Siasatan awal mendapati kejadian berlaku pada jam 2 petang 28 Mac lalu. Mangsa diheret masuk ke dalam kereta oleh suspek yang tidak dikenali.

Bapa saudara mangsa yang berusia 33 tahun membuat laporan polis mengenai kejadian itu di Kota Bharu pada jam 4.30 pagi, 2 Mac.

Suspek didakwa meminta tebusan daripada keluarga mangsa di Bangladesh sebanyak RM15,000.

Hasil maklumat, polis berjaya menemui semula mangsa di Machang dan menahan 10 suspek terlibat.

Siasatan awal mendapati kejadian berlaku di kawasan Tangok, Berkelam. Semua suspek dibawa ke IPD Bachok untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

- Sinar Harian

Buat cerita dirogol berkali-kali oleh kekasih

Posted: 02 Apr 2014 07:01 PM PDT

Johor Bahru: Gara-gara hubungan cinta tidak direstui keluarga, seorang wanita nekad membuat laporan polis kononnya dicabul kekasihnya di rumah lelaki terbabit di Kampung Melayu Majidee, di sini, Sabtu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, wanita terbabit yang datang ke rumah teman lelakinya itu mendakwa diberikan minuman sebelum khayal dan tidak sedarkan diri.

Sumber berkata, difahamkan, wanita lingkungan 20-an itu mendakwa kekasihnya kemudian meraba seluruh badan termasuk bahagian sulitnya ketika keadaan separuh sedar.

Menurutnya, wanita itu kemudiannya melaporkan kejadian itu kepada polis, namun siasatan awal mendapati wujud keraguan keterangan diberikan.

"Hubungan pasangan kekasih itu difahamkan tidak direstui keluarga menyebabkan wanita terbabit yang tidak bekerja berang dan cuba mencari pelbagai cara bagi membolehkannya berkahwin dengan teman lelakinya itu.

"Lebih meragukan apabila wanita itu turut mengaku dirogol beberapa kali oleh teman lelakinya sebelum ini, namun tidak membuat laporan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Sulaiman Salleh mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan lanjut sudah dijalankan termasuk memanggil lelaki berusia 30 tahun itu untuk direkod keterangan.

"Siasatan mendapati lelaki itu tiada pekerjaan tetap, namun sehingga kini dakwaan yang dibuat wanita itu masih meragukan.

"Kita akan menyiasat semua aspek selain merekod keterangan beberapa individu bagi membantu siasatan," katanya di sini, semalam.

Sulaiman berkata, sehingga kini, ada beberapa keterangan wanita itu yang meragukan dan pihaknya juga akan menyiasat kemungkinan laporan dibuat itu adalah palsu atau berniat untuk memerangkap lelaki itu.

"Siasatan awal mendapati hubungan pasangan kekasih itu tidak direstui menyebabkan wanita itu sukar menerima kenyataan," katanya.

Amah dakwa buah dada diramas warga emas

Posted: 02 Apr 2014 06:01 PM PDT

Melaka : Seorang lelaki warga emas yang menggunakan kerusi roda mengaku tidak bersalah atas pertuduhan mencabul kehormatan pembantu rumah warga Indonesia di Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Tertuduh, Ong Boon Loh, 84, membuat pengakuan itu di hadapan Majistret Syajaratudur Abd Rahman, selepas mengangguk tanda faham terhadap pertuduhan yang dibacakan jurubahasa mahkamah dalam bahasa Mandarin.

Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa menggunakan kekerasan jenayah terhadap seorang wanita Indonesia, Natalia Kristina, 33, dengan cara meraba payu dara dan memeluk mangsa dengan niat mencabul kehormatannya di sebuah rumah di Jalan Tangga Batu, Tanjung Keling, di sini, pada jam 8 pagi, 23 Februari lalu.

Justeru, tertuduh didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang boleh membawa kepada hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada hukuman itu.

Ketika perbicaraan, Timbalan Pendakwa Raya, Nabilah Nizam mencadangkan mahkamah mengenakan jaminan RM5,000, namun tertuduh yang diwakili peguam Teoh Kim Hong, merayu jaminan serendah-rendahnya dikenakan kerana tertuduh berusia lebih 80 tahun dan tidak melarikan diri.

Selepas mendengar rayuan kedua-dua pihak, Syajaratudur membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dan kes itu disebut semula pada 17 April ini.
TERTUDUH yang didakwa mencabul kehormatan pembantu rumah.

Isu Kassim Ahmad, mengapa Pakatan membisu?

Posted: 02 Apr 2014 05:31 PM PDT

Apa sebenarnya perjuangan dan pendirian Pakatan Rakyat? Bila sepatutnya mereka diam, semua melalak dan bila sepatutnya mereka bersuara, semua diam seribu bahasa.

Kalau menurut Anwar Ibrahim, lawan tetap lawan. Tetapi nampaknya kebelakangan ini, Pakatan Rakyat begitu memilih senario medan perang sebelum turun berjuang.

Dengan yang demikian apa bagusnya Pakatan berbanding Umno/BN kerana jelas Pakatan juga penuh dengan double standard dan hanya memilih isu yang boleh menaikkan populariti.

Tiada satu pun komen atau reaksi dari Pakatan Rakyat berkenaan isu Kassim Ahmad yang dituduh menghina Islam dalam Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian Hala Tuju Bangsa dan Negara Malaysia Untuk 30 Tahun Akan Datang.

Tiada satu pun wakil dari Pakatan yang hadir memberi sokongan. Tiada juga solidariti untuk Kassim Ahmad.

Kalau isu yang ada peluang menghentam kerajaan maka sibuklah tukang canang memukul gendang serata negeri meminta keadilan ditegakkan katanya.

Kini semua menikus dan membatu macam patung cendana. Kata pejuang kebebasan bersuara, kata pendokong hak individu.

Cakap memang senang, tiba masa yang memanggil Pakatan bertindak, tidak ada satu pun yang berani.

Mana Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Liew Chin Tong? Mana Hadi Awang dan Mat Sabu? Mana Rafizi Ramli, Azmin Ali, Zuraidah Kamaruddin, Lateefa Koya? Mana Anwar, 'pejuang' yang selama ini terpekik-pekik memperjuangkan keadilan dan kebebasan bersuara?

Mengapa diam? Mengapa tiada perhimpunan jalanan atau demonstrasi? Kalau menyokong LGBT dan mengagungkan Guy Fawkes ramai pulak yang turun.

Adakah kerana Kassim Ahmad adalah ahli Umno? Bukankah dalam Pakatan tiada layanan double standard dan bukankah Pakatan sedia untuk berjuang untuk sekalian rakyat bagi menghentikan pentadbiran Umno/BN?

Bukankah Pakatan adalah yang paling adil dan telus dan berani?

Tanda setuju?


Atau kali ini diam tanda setuju? Kalau betul, maka bukan pejuang kebebasanlah Pakatan Rakyat?

Kalau Comango boleh bersuara, mengapa Kassim Ahmad tidak? Mana sokongan Pakatan pada individu dari Umno yang berani bersuara?

Bukankah Pakatan menjanjikan ruang kebebasan dan suara rakyat dihormati? Hak rakyat tidak kira latar belakang dan miskin kaya diambil kira dalam setiap pertimbangan.

Bukankah Pakatan juga berjanji untuk menentang undang-undang yang bertentangan dengan prinsip keadilan dan kebebasan rakyat atau bersifat anti-rakyat? Mana pergi semuanya?

Ini peluang Pakatan untuk lebih menyerlah. Berdiri di belakang Kassim Ahmad dan tentanglah kerajaan yang menyekat kebebasan bersuara rakyat.

Kalau setakat hangat-hangat tahi ayam dan tak serius untuk berjuang, jangan panggil diri pembela rakyat. Kalau takut dilabel pengkhianat, jangan label diri pejuang kebebasan.

Lisa Adam adalah pemerhati politik tanahair.

Anwar pengamal kronisme sebenar -Mohd. Shafie

Posted: 02 Apr 2014 05:01 PM PDT

JEMPOL 31 Mac - Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mencalonkan dirinya bertanding jawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) menentang isterinya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail memperlihatkan dirinya sebagai pengamal kronisme yang sebenarnya.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal menjelaskan, jika dahulu Penasihat PKR itu secara konsisten menghentam kerajaan dan Barisan Nasional (BN) yang kononnya mengamalkan kronisme, kini apabila beliau secara terang-terangan melakukannya, tiada siapa dalam partinya mahu menghalang.

Malah, katanya, sekiranya Anwar benar-benar mahu menentang isterinya pada pemilihan parti berkenaan, maka apa yang diperkatakan olehnya tentang kronisme kini terkena dirinya.

"Lihat sahaja dalam ucapan, semasa kempen dan himpunan yang dilakukan, beliau (Anwar) menuduh kerajaan terdiri daripada kroni-kroni. Maka sekiranya benar dia mahu bertanding menentang isterinya, terbukti mereka adalah kroni seperti yang pernah diperkatakan dahulu.

"Kita bukan seperti yang mereka katakan, hal itu sudah terbukti. Oleh sebab itu, jangan ukur manusia pada ucapannya tetapi perbuatannya. Lihat sahaja kita dikatakan kroni tetapi kini beliau yang buat dan bukannya kerajaan," katanya ketika ditemui di Dewan Pejabat Daerah Jempol, dekat sini semalam.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat agar menilai sendiri apa yang berlaku dalam parti pembangkang yang dilihat terlalu berpolitik sehingga agenda membangunkan rakyat diketepikan hanya untuk mengejar jawatan.

"Jangan banyak sangat berpolitik, ada politik di luar, dalam PKR dan dalam keluarga. Rakyat perlu melihat apa dilakukan, kita mahu lakukan banyak perkara untuk kebaikan negara dan rakyat," katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, Mohd. Shafie berkata, kepercayaan rakyat kepada BN dibuktikan apabila peningkatan sokongan yang ketara pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian, Sarawak.

"Setiap sayap Wanita, Pemuda dan Puteri perlu memainkan peranan untuk mencari pengundi baharu. Kita juga yakin banyak cabaran akan datang pada pilihan raya akan datang.

"Cabaran ini bukan boleh diatasi dengan jumlah ahli yang ramai tetapi semangat cintakan parti. Malah, saya yakin cubaan tersebut mampu diatasi sekiranya mendapat kerjasama daripada ahli-ahli BN," katanya.

THE FLYING KICK

Posted: 03 Apr 2014 01:50 PM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 03 Apr 2014 01:41 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Minta Kerajaan Johor Batalkan "Pool Party" Di The Library, Skudai Sabtu Ini cc. DS @khalednordin

Posted: 02 Apr 2014 08:45 PM PDT


Ini bukan budaya Rakyat Malaysia. Ditambah dengan situasi Rakyat Malaysia yang masih berkabung dengan kehilangan pesawat MH370. Adalah diharapkan Kerajaan Johor di bawah kepimpinan DS Mohamed Khaled Nordin, dapat membatalkan parti yang dinamakan "The Pool Party" ini. Parti ini akan diadakan di The Library @ Skudai, Sabtu ini 05 April. The Library terletak di Giant Supermarket, Taman Nusa Bestari, Skudai. 

Parti ini akan meletakkan 2 kolam renang di dalam The Library. Iklan parti ini menyatakan perempuan yang datang dengan pakaian renang akan mendapat 'champagne' percuma! Lelaki pula dialu-alukan dengan pakaian pantai dan bersandal. Adalah amat tidak bersesuaian apabila Negeri Johor yang bercuti pada Hari Jumaat untuk menghormati hari kebesaran Islam mengadakan parti liar dan arak pada hari Sabtu, hari berikutnya. 

Menteri Besar Selangor TS @Khalid_Ibrahim - Menteri Besar Serba Tak Tahu

Posted: 02 Apr 2014 06:37 PM PDT

Hairan sungguh dengan Menteri Besar Selangor yang seorang ini. Serba serbi beliau mendakwa tidak tahu. Dalam bulan Januari 2014, semasa Timbalan Presiden PKR digugurkan dari jawatan Ahli Lembaga Pengarah PKNS, beliau mendakwa berlaku kekeliruan dan kesilapan teknik. Dalam kata lain, beliau tidak terlibat di dalam pemecatan Azmin Ali.

Bulan Februari 2014, TS Khalid Ibrahim juga menafikan penglibatan beliau di dalam pemecatan 30 kakitangan PKNS Holdings, walaupun PKNS Holdings adalah anak syarikat di bawah Kerajaan Negeri. Kita boleh terima lagi.

Apabila masuk bulan Mac 2014, apabila beliau mendakwa beliau tidak terlibat di dalam pembuangan 105 pekerja Hotel Quality Shah Alam dan penutupan hotel tertua di bandar ini, itu sudah lebih. Sebagai Ketua Kerajaan Negeri, kalau semua perkara tak tahu, sama ada TS Khalid Ibrahim menjadi proksi Menteri Besar atau beliau sekadar tunggul kayu di kerusi panas berkenaan.




Apa Yang Tersirat

Posted: 03 Apr 2014 01:21 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370: Mencari Clue Kehilangan- Penyedia Makananpun Disiasat!!!

Posted: 03 Apr 2014 10:26 AM PDT

Demi mencari penyebab kehilangan pesawat MH370 yang memasuki hari ke-26; pihak polis menyatakan semalam, bahawa penyedia makanan untuk pesawat malang itu tidak terlepas daripada sisatan.

Kalaulah makanan diracun, besar kemungkinan para penumpang yang terkena dahulu; manakala Kru kemudian. Biasanya kalau menyangkut makanan dan minuman, biasa orang akan muntah berak atau pingsan. Apa kah keadaan demikian boleh menyebabkan transponder pesawat tertutup?

Pihak penyiasat kehilangan pesawat itu, hingga kini masih percaya, bahawa alat komunikasi dengan sengaja ditutup. Laluan pesawat dengan sengaja dipindah. Orang yang boleh melakukan ini hanya pilot atau co pilot atau orang yang mahir menerbangkan pesawat.

Pesawat MH370 tiga kali mengubah haluan. Juga tiga kali mengubah ketinggian terbang. Hanya melalui tangan manusia sahaja keadaan itu boleh berlaku.

Pihak penyiasat telah mengenepikan 227 penumpang pesawat itu; ertinya keadaan yang berlaku pada pesawat itu hanya terletak pada 12 kru. Daripada 12 kru itu, hanya seorang yang sangat berpengalaman, iaitu Kaptennya sendiri, kerana selain puluhan tahun menjadi juruterbang juga mempunyai lebih 18,000 jam terbang. Manakala co-pilot, pagi itulah untuk pertama kali menjadi pembantu, tanpa check pilot, lagipun pengelaman terbang hanya sedikit di atas 2,700 jam terbang.

Peramugara dan permugari; ada kah yang mahir membawa pesawat seperti B777?

Melihat kejadian pada pesawat MH370, setakat ini belum ada kehilangan pesawat komersil yang berlawanan arah dengan laluan asalnya. Hanya berlaku pada MH370. Ertinya mengubah laluan pesawat itu, memang disengajakan. Kalau pesawat yang berpatah balik itu mahu mendarat ke lapangan terbang terdekat, maka tidaklah perlu mengubah ketinggian sehingga 3 kali, pertama terbang melepasi limit-45,000 kaki atas permukaan laut, kemudian turun ke paras 23,000 kaki, kemudian ke paras 5,000 kaki kemudian naik semula ke paras 35,000 kaki dan terus terbang, entah ke mana.

Pesawat di katakan terbang sejauh 320 km ke arah barat atau utara Pulau Pinang, mengekori pesawat SIA68 yang menuju Barcelona Sepanyol; ertinya pengendali pesawat itu betul-betul tahu apa yang dilakukan. Mengekori pesawat lain sekurang-kurangnya boleh mengaburi radar, terbang rendah juga mengaburi radar. Atas sebab itu, kehilangan pesawat MH370, memang disengajakan, bagi satu misi yang mengemparkan dunia.

Memang kini sudah berlaku, dunia masih terpingah-pingah di mana pesawat itu. Semalam hari ke-25, seluas 1,160 km persegi lautan hindi diperkisa, namun tiada sebarang tanda berhubung pesawat itu.

Melihat keadaan yang berlaku pada pesawat malang itu, makanan beracun bukanlah puncanya.

MH370: Simulator Kapten Zaharie Tiada Apa-Apa Yang Mencurigakan-FBI

Posted: 03 Apr 2014 12:56 AM PDT

Simulator Kapten Pesawat MH370 Zaharie Ahmad Shah, yang diperiksa oleh polis Malaysia termasuk FBI, kini dinyatakan tidak mempunyai sebarang clue yang mengaitkan kehilangan pesawat malang itu.

MH370 yang berlepas pada 12.41 pagi 8 Mac daripada KLIA laluan Kuala Lumpur Beijing bersama 239 penumpang termasuk kru hilang daripada radar awam pada 1.30 pagi dan hingga kini tidak diketahui di mana pesawat itu termasuk penumpangnya.

Telah masuk hari ke-25 kehilangan pesawat itu. Pasukan pencari tidak menjumpai sebarang clue berkaitan pesawat itu, walaupun kawasan pencarian ditumpukan di kawasan selatan i.e. Lautan Hindi kira-kira 1,680 km North West Perth, Australia.

Kehilangan pesawat MH370 menjadi tumpuan dunia. 26 negara terlibat mencari pesawat itu. Kini Australia mengkoordinasi pencarian pesawat itu sejak 17 Mac, mengambil alih daripada Malaysia. Menurut peraturan IATA, negara di mana kawasannya dipercayai terletaknya kemalangan itu secara automatik akan mengkoordinasi operasi pencarian.

MH370: Hari Ke-25 : Pencarian Mengarah Ke Pulau Christmas

Posted: 02 Apr 2014 10:18 PM PDT

Najib dan  Tony Abbott Di Perth, Australia
Masuk hari ke-25 kehilangan misteri pesawat MH370, operasi kini meliputi 223,000 km persegi 1,680 km utara Perth, berdekatan Pulau Christmas.

Pulau Christmas adalah sebuah pulau di lautan Hindi. Pulau itu berdekad menjadi transit bagi pelarian yang ingin memasuki Australia.

Operasi mencari MH370 yang dikoodinasi Australia, kini melibatkan 8 kapal laut, 9 pesawat terbang dan 1 kapal selam milik Britin HMS Tireless yang mengunakan tenaga nuklear.

MH370 yang berlepas daripada KLIA pada pukul 12.41 pagi 8 Mac bersama 239 penumpang termasuk kru laluan Kuala Lumpur Beijing, seharusnya mendarat di destinasi terakhirnya pada 6.30 pagi yang sama; sebaliknya dinyatakan penerbangannya berakhir di Lautan Hindi. Satu kawasan yang amat terpencil, bukan laluan utama penerbangan mahupun perkapalan.

Berbagai teori muncul, bagaimana pesawat itu hilang misteri, termasuk ianya ada hubungan dengan pilot pesawat itu.

Pesawat berbadan lebar seperti B777 tidak mudah mengelak radar, apatah lagi pesawat itu adalah pesawat penumpang, yang tidak dilengkapi anti radar. Walaupun seluruh alat komunikasi pesawat ditutup mutlak, ianya masih dikesan radar tentera, kerana radar tentera cara kerjanya berlainan dengan radar awam. Namun yang menyebabkan kehilangan pesawat malang itu, radar tenterapun gagal mengesannya, kecuali radar TUDM pada 2.40 pagi semasa pesawat itu masih berada di udara Malaysia. Selepas itu, tiada radar tentera, termasuk daripada Amerika (kecuali dirahsiakan) mengesan pesawat MH370.

Operasi mencari MH370 bukan sahaja terlalu sukar, akan tetapi maklumt yang menyelubunginya juga misteri. Mencari sesuatu yang misteri, bagaikan mencari jarum daripada tumpukan jerami; bagi MH370, jeramipun belum diketahui di mana lokasinya.

Penculikan Berlaku Lagi Di Semporna

Posted: 02 Apr 2014 08:59 PM PDT

KOTA KINABALU: Seorang warga China berusia 29 tahun dan seorang pekerja resort dari Filipina diculik dari sebuah resort dekat Semporna.

Wanita dari Shanghai yang dikenal pasti sebagai Gao Hua Yun dan pekerja resort warga Filipina berusia 40 tahun itu telah diculik oleh seramai enam lelaki bersenjata yang tidak dikenali kira-kira pukul 10.30 malam Rabu dari resort di Pulau Singgahmata, bersebelahan Pulau Bum-Bum, Semporna.

Pasukan keselamatan Malaysia telah diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga sepenuhnya di sepanjang sempadan laut, selatan Filipina.
Polis Sabah masih belum membuat kenyataan rasmi mengenai kejadian itu.

Walaubagaimanapun, pengarah Esscom Datuk Mohammad Mentek telah mengesahkan penculikan itu.

Maklumat kejadian masih tidak lengkap.

Difahamkan pelancong berkenaan sedang mandi di dalam biliknya apabila kumpulan lelaki bersenjata memaksanya keluar dan menaiki bot mereka.

Masih tidak dapat dipastikan di mana perkerja resort itu berada ketika dia diculik.

Terdapat kira-kira 61 pelancong dari China di resort itu pada masa kejadian.

Salah satu pelancong di resort itu yang merupakan seorang wartawan akhbar dari China melaporkan bahawa ramai pelancong di resort itu berada di bilik mereka ketika kejadian.

Pelancong-pelancong hanya mengetahui perkara itu apabila pihak pengurusan mengarahkan semua tetamu keluar dari bilik mereka selepas polis tiba minit beberapa minit selepas lelaki bersenjata melarikan diri dengan tawanan mereka.

MH370: Tweet Hishamuddin Dikecam

Posted: 02 Apr 2014 04:42 PM PDT

Dato Hishamuddin yang kini berada di Hawai, tiada angin, tiada pokok pangkal, menjadi kecaman, hanya atas sebab bersetuju dengan Tweet seorang wartawan kanan, sepertimana tweet di atas.

Hishamuddin dan wartawan itu dikatakan tidak sensitif terhadap kelaurga 239 penumpang MH370 yang hilang misteri hingga kini.

MH370: Mungkin Kah Di Kepulauan Ini?

Posted: 02 Apr 2014 04:25 PM PDT


Pada pagi hilangnya pesawat MH370, dikatakan pesawat itu selepas berpatah balik, selain terbang pada ketinggian 45,000 kaki atas permukaan laut, juga dikatakan telah terbang 5,000 kaki. Tujuan terbang rendah ini, memang mengendar dikesan radar. Atas sebab itu, selepas sahaja 2.40 pagi kali terakhir dikesan radar tentera, maka pesawat itu hingga kini hilang misteri.

Terbang rendah, mengakbitkan pesawat itu tidak dapat terbang jauh, kerana terbang rendah lebih boros penggunaan minyak.

Ada kemungkinan kah pesawat itu menunuju kepulauan Christmas, 1,600 km utara Perth?

Kepulauan Christmas terkenal dengan transit bagi mereka yang ingin berimigrasi ke Australia.

tunku

Posted: 03 Apr 2014 04:18 AM PDT

tunku


Malaysia to reach high income nation status before 2020

Posted: 03 Apr 2014 01:27 AM PDT

The Economic Transformation Programme (ETP) launched in 2010 has a 10-year target to lift Malaysia's gross national income (GNI) to US$523 billion (RM1.7 trillion) and increase per capita income to US$15,000 (RM49,000) to meet the World Bank's threshold for high-income nation status.

However, it now looks likely that the country will achieve the much desired status two years earlier, by 2018, thanks to the efforts and commitment made by the Government to transform the economy.

Speaking at PEMANDU's Global Malaysia Series, Minister in the Prime Minister's Department Senator Dato' Sri Idris Jala said the positive results of government initiatives under the ETP have produced a chain of encouraging outcomes such as a 17% growth in private investments in the last four years.

He added that Malaysia has also moved up to number six in the list of countries with the most conducive environment to grow business, overtaking the United Kingdom.

He said for this year, the government is looking at increasing income per capita to US$7,059 (RM23 million) while aiming to trim the national deficit to 3.9% of the GDP.

Dato' Sri Idris, who is also PEMANDU's Chief Executive Officer, was among the panellist for the Global Malaysia Series 6: "Are we there yet?", which looks at the country's global competency. Other panellists were World Bank's Senior Economist for Malaysia Dr Frederico Gil Sander, and the Chief Executive Officer for General Electric Malaysia Stuart Dean.
Dean said that efforts made by the Government to keep its promises on transformation make Malaysia an ideal investment destination for companies like General Electric.
On the issue of household debts, which is reportedly at 86% of the GDP, Dato' Sri Idris felt that there was little to worry about. This, he said, is because the debts were backed by total household assets, which stand at 321.6% of GDP. "We are concerned but there is nothing to be alarmed about, due to the quality of the assets."

Quality of human assets vital
In agreeing with Dato' Sri Idris, Sander said that so long as the household income is growing, household debts may not be a bad thing.

However, he pointed out that to become a high income nation, the quality of a country's human assets is more important than household assets. He said that the development of this asset in Malaysia is being hampered by the lack of quality in the education system.

Referring to the Programme for International Student Assessment (PISA) survey where Malaysia was ranked 52nd overall out of 65 countries, Sander said the fact that rural students in Vietnam are performing better than Malaysian students is a cause for serious concern. It also indicates a serious weakness in the education system despite the sector receiving the largest amount funds from the Government.
"Malaysia has to begin now because it takes a generation to build human capital," said Sander who also called for decentralisation of the education system to give schools more autonomy in making decisions based on their needs.

Malaysia acknowledges weaknesses in the education system, said Dato' Sri Idris who referred to the National Education Blueprint 2013-2025 as part of an aggressive effort by the Government to identify issues and push for drastic improvement.

"Education is crucial for future talent development that will take our country beyond 2020," he said, adding that among the issues being looked at is the quality of the teachers.

One of the steps taken to improve the quality of teachers is having all English teachers in the country undergo the Cambridge Placement test to evaluate their competency.

Nevertheless, there are exceptional institutions in the country such as the Penang Skills Development Centre, a tripartite effort between the Government, academia and the private sector, which has produced 180,000 highly employable graduates.

"This is what we call a pathfinder project; an innovative way to develop industry-relevant education and we are looking at expanding this concept," said Dato' Sri Idris.

He said to this date, government has been taking efforts to push GNI by exploring and making most of all the existing sectors. "Once this is achieved, we are looking at breaking new ground that will take us beyond 2020. The National Education Blueprint is the master plan to develop talents that will push the country beyond 2020," he added.

Dato' Sri Idris also urged local companies to look beyond our shores by developing new products and services that are capable of entering international markets beyond 2020.

The country's strategy beyond 2020 is to strengthen its global position through innovative products and services. And if the government is successful in carrying out the ETP in its entirety, Malaysia will have little difficulty in forging ahead to chart new paths.

Ohpolitik!™

Posted: 03 Apr 2014 03:23 AM PDT

Ohpolitik!™


ANALISIS PAKAR BERHUBUNG MISTERI #MH370 #MALAYSIANEWS

Posted: 03 Apr 2014 12:38 AM PDT

Akhirnya, segala analisis dan pengalaman Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Hussain membawa kita kepada kunci jawapan terhadap misteri kehilangan MH370 yang sudah menghampiri sebulan lamanya. Sama ada kita suka atau tidak - beliau telah bercakap benar dan jujur, sekali gus melenyapkan seluruh teori berkenaan dakwaan bahawa pesawat MH370 mengalami masalah teknikal atau kerosakan.

Pada peringkat awal kehilangan MH370 - dengan segala data dan bukti yang ada dalam tempoh seminggu sejak peristiwa kehilangan pesawat ini berlaku, Datuk Kapten Nik Huzlan telah membuat beberapa kesimpulan yang lain daripada pakar-pakar penerbangan paparkan. Beliau seolah-olah lebih cederung mengaitkan kehilangan MH370 dengan perbuatan "yang tidak bertanggungjawab" yang dilakukan secara sangat rapi dan terancang. Antara kesimpulan awal Datuk Kapten Nik Huzlan adalah seperti berikut : 

  • Mustahil sebenarnya untuk sebuah kapal terbang seperti MH370 terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti.
  • Selaian daripada itu, agak mustahil juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH370 mengalami total 'electrical shutdown' dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu, setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat.
  • MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi 'maintainance' kerana menurut kapten, Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini.
  • Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik, bahkan menurutnya, juruterbang MAS sering "diculik" oleh syarikat penerbangan lain.
  • Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.
  • Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang.
  • Kapten Nik Ahmad Huzlan sempat menemplak laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup "nonsense & dongeng" apabila mengatakan pesawat MH370 MAS Malaysia Airlines telah pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH370 perlu melepasi Banjaran Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan
  • Datuk Kapten Nik Huzlan juga mendakwa bahawa, radar-radar di negara Thailand, India, Myanmar (mungkin ) dan negara-negara 'tan' di belakang, amat serius dan akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak dikenali di dalam airspace mereka. Negara seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu juga radar negara India "sangat-sangat berbahaya".
  • Negara seperti Singapura memiliki radar sangat hebat serta mampu mengesan sebarang pesawat sehingga ke Kota Kinabalu.
  • Hanya pilot sahaja yang boleh mematikan transponder atau mmsg dalam mode tertentu.
  • Dan hanya orang yang berpengalaman mengenai koordinat dan tahu susur alur setiap jalan di udara.
  • Cara plane MH370 buat turning back seperti profesional kerana masa tepat dan kelajuan pesawat adalah stabil, tidak laju, tidak perlahan dan tidak terhuyung-hayang.
  • Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan andaikata MH370  dirampas, ia tidak mungkin dilakukan seorang. Pasti ada yang membantu yang mana bergerak dalam kumpulan. Siapakah dia?
  • MH370 boleh dirampas dengan syarat kumpulan tersebut arif dengan kokpit, besar kemungkinan "authorised person" yang mana dilakukan dalam bentuk terancang yang 'mungkin' digerakkan ala-ala komando
  • Datuk Kapten Nik Huzlan mengatakan kapal terbang MH370 berpatah balik, mungkin diterbangkan oleh seseorang yang mahir dengan laluan dan sangat berkemahiran tinggi untuk mengelakkan daripada dikesan radar.
  • Andaikata MH370 dirampas, ia tidak akan dilakukan oleh penumpang. Sangat tipis kerana pintu masuk kokpit ada kod rahsia. Hanya kabin krew yang tahu kod rahsia itu. Apatah lagi, di dalam kokpit mempunyai CCTV untuk pilot/co-pilot melihat disebalik pintu tersebut.
  • Tetapi Kapten Nik Huzlan ada mengatakan sekiranya salah seorang penumpang adalah orang yang sangat arif tentang kapal terbang, dan memang ada agenda konspirasi tersendiri, jadi tidak mustahil berlaku insiden MH370 dirampas.
  • Sekiranya berlaku rampasan MH370 sekalipun, mereka masih ada masa untuk bersedia menghantar isyarat kecemasan.
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan tidak menolak kemungkinan sekiranya MH370 dirampas oleh kabin krew (pilot/co-pilot/pramugara/pramugari), cuma tidak dipastikan apakah motif mereka
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan mendedahkan jikalau MH370 pergi arah Kazakhstan, memang boleh mendarat di sana, tetapi radar masih boleh kesan sebab untuk pergi ke sana perlu melalui banyak negara
  • Jikalau MH370 pergi Lautan Hindi (Indian Ocean), memang tiada kapal terbang yang pernah lalu di sana
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan juga ada mengatakan bahawa terdapat banyak radar yang bolehmengesan  MH370, sekiranya pesawat tersebut melakukan "turn over" ke arah Barat menuju ke Andaman Sea (Laut Andaman) Jika MH370 turun ke bawah menuju ke Diego Grasia ke arah apa yang dipanggil 'lonely sea'iaitu Lautan Hindi, maka barulah kata kapal terbang MH370 hilang, kerana tiada radar yang berdekatan sana yang mampu menangkap dan mengesan pesawat MH370 ini.
Jelas, pada awal analisis Datuk Kapten Nik Huzlan - beliau secara sangat berhati-hati menganalisis cara MH370 dikendalikan. Melalui cara itu, maka hipotesis boleh dibuat dengan lebih kemas. Jika MH370 dipandu dengan cara cekap dan profesional semasa ia hilang daripada kawalan rada - maka MH370 sebenarnya tidak mengalami sebarang kerosakan teknikal atau mekanikal - sebaliknya ada sesuatu yang berlaku di luar jangkaan kita semua.

Terkini, setelah hampir sebulan MH370 tidak ditemui, dan dengan pendedahan data terbaharu berkenaan gambar yang dirakam pada sesi penerangan yang datangnya daripada pihak berkuasa kerajaan Malaysia termasuk Malaysia Airlines kepada keluarga mangsa penumpang di China - telah membawa kita kepada satu tahap kesimpulan yang lebih menyakinkan. Dan sekali lagi hipotesis Kapten Nik Huzlan menjadi sandara. Sebenarnya secara tidak langsung, Kapten Datuk Nik Huzlan telah pun memadamkan segala teori dan hipotesis sebelum Ini! Sudah lebih 3 minggu berlalu, dan dunia termasuk pakar-pakar yang terlibat terus memerah buah fikiran bagi mencari jawapan disebalik tragedi MH370 yang mengandungi pelbagai persoalan yang terus dibiarkan "tergantung" sehingga ke hari ini. Dan melihat kepada bukti terbaru ini, maka sekali lagi Kapten Datuk Nik Huzlan mengukuhkan hujahnya seperti berikut :


  1. Nampak terang di sini pesawat MH370 kelihatan berpusing disebelah kanan pada kedudukan 270 darjah
  2. Kapten Nik Huzlan menilai pusingan pesawat MH370 adalah "pusingan yang sempurna dan tiada cacat celanya" dan terus merentas semula laluan yang pernah dilakukannya sebelum itu dan pusing semula di sebelah kiri dan seterusnya menuju ke arah Pulau Pinang
  3. Dan ini bermakna pesawat MH370 tidak mengalami sebarang kerosakan seperti yang dipercayai oleh seorang juruterbang berpengalaman.
  4. Kapten Nik Huzlan sendiri terkejut dengan maklumat terbaharu ini dan sekaligus bercanggah dengan informasi dan maklumat yang mengatakan selama ini pesawat MH370 hanya melakukan pusingan kiri sahaja.
  5. Buat pertama kalinya, pesawat MH370 dikatakan telah melakukan pusingan kanan.
  6. Kapten Nik Huzlan mengatakan pesawat MH370 melakukan pusingan kanan sebaik sahaja co-pilot Farid mengucapkan perkataaan "Alright, Good Night" dan terus merentasi ke arah Teluk Siam dan terus pergi ke Pulau Pinang.
  7. Jikalau pesawat MH370 mahu pulang semula ke Malaysia, MH370 hanya perlu pusing kiri terus ke Malaysia.
  8. Jikalau pesawat MH370 dalam keadaan kecemasan mengapa perlu MH370 melakukan satu pusingan disebelah kanan secara perlahan-lahan dan kemudian merentas laluan yang dilakukan sebelumnya? Mengapa?
  9. Kapten Nik Ahmad Huzlan merasakan perbuatan dan cara pengendalian MH370 seperti dirancang dengan cukup-cukup teliti.
  10. Dan, jikalau ada kecemasan sekalipun, mengapa juruterbang atau pembantunya tidak berhubung dengan mana-mana pusat kawalan trafik udara? Mengapa?
  11. Bahkan Kapten Nik Huzlan mengatakan dari IGREX, cara pesawat MH370 terbang pun sangat-sangat meragukan kerana dilihat mahu mengelak Laut Sumawi dan Pulau Nicobar dan memotong jalan merentasi terus ke selatan Lautan Hindi yang mana laluan tersebut adalah merupakan laluan yang tiada satu pun berada di bawah kawalan radar.
  12. Cuma Kapten Nik Huzlan mula merasa pelik dan merasakan tidak logik untuk pesawat MH370 sampai ke IGREX pada 2:15 pagi (8 Mac 2014). Pesawat MH370 buat pusingan kanan pada pukul 1:31 pagi. Pergi ke Pulau Pinang dan seterusnya ke VAMPI dan signal point yang terakhir ke IGREX pada pukul 2:15 pagi. Apa jawapan Kapten Nik Huzlan? Pesawat MH370 tidak akan dapat sampai pada IGREX dalam tempoh hanya sekitar 40 minit sahaja melihatkan tahap kelajuan yang boleh dicapai pesawat MH370 dan juga pusingan kanan dan kiri yang telah dilakukan oleh pesawat MH370 ini. Berdasarkan kajian Kapten Nik Huzlan, kelihatan teori Human Interferance (perbuatan yang disengajakan) amatlah kuat melihatkan pesawat MH370 sebenarnya "under full control" kerana ia mampu membuat corak pusingan kanan dengan baik ditambah pula mampu merentas semula laluan yang perlu dilakukan sebelum itu.
Kapten Nik Huzlan mengatakan dengan pendedahan bukti terbaru ini bakal menghapuskan teori dan hipotesis yang dicanang selama ini kononnya pesawat MH370 mengalami kerosakan tidak benar.

SEBAR HARGA MINYAK NAIK : STRATEGI DAP TUTUP KENAIKKAN TARIF AIR PENANG

Posted: 03 Apr 2014 12:32 AM PDT


Semalam, ramai yang menerima whatsapp berhubung harga minyak naik. Rujuk posting sebelum ini.

Ironinya, ramai seperti hanya menumpu kepada khabar angin minyak naik sahaja tanpa sedar kadar tarif air sebenarnya dinaikkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Strategi ini berjaya apabila rakyat lebih leka dengan rumus yang dicipta bagi menutup kenaikkan yang dicipta mereka.

KAPAL SELAM NUKLEAR BRITAIN HMS TIRELESS BANDING SCORPENE

Posted: 03 Apr 2014 12:11 AM PDT

Bila Pencarian MH370 dipolitikkan, pelbagai tanda tanya dibangkitkan, namun hakikatnya rakyat perlu tahu :

Role Of Israel & Soros Exposed By #MH370 Twin Jet In Tel Aviv

Posted: 03 Apr 2014 12:06 AM PDT

Role Of Israel & Soros Exposed By MH370 Twin Jet In Tel Aviv

By Yoichi Shimatsu
Exclusive to Rense.com
3-27-14

BANGKOK - It is by no mere coincidence, when telltale evidence of a Mossad role in the MH370 hijack was starting to snowball, that Israel's embassies and consulates were suddenly shut down due to a "strike by diplomatic staff". This fork-tongued alibi was obviously meant to prevent law enforcement agencies across Asia and the Western world from questioning Israeli intelligence agents and military attaches about the whereabouts and fate of the hundreds of passengers.

The Jewish state's diplomatic corps has retreated further into a tortoise shell, perhaps because of the hammer blow from investigative journalist Christopher Bollyn, who previously exposed Israel's hand behind the 911 attacks. Based on eyewitness reports from a network of plane watchers in Europe and in Israel, Bollyn reports that an identical production model of the Malaysian Airlines Boeing 777 is being kept out of regular service inside a hangar at Tel Aviv Airport.

Seattle-based Boeing assembles aircraft in pairs as its standard practice, but the question is how one jet was leased by Malaysia's national carrier while the matching plane was secretly turned over to the Israeli government without a purchase order from state-run El Al airlines.

Bollyn uncovered the fact that the two jets were delivered to a third-party company, whose top manager has a longtime connection with the George Soros. From the timeline of events, it is obvious that the plane transfers and subsequent electronic hijacking were part of a larger strategy, which was aimed at:

first, a planned alse-flag attack involving mass murder of American citizens to be blamed on the two Iranians aboard MH370, in order to prompt the White House to order air strikes against Iran's nuclear facilities and air defenses; and

second, the blatant theft of key technology related to Freehold Semiconductor's Kinesis microchip, the world's tiniest microcontroller, for use in miniature weapons systems that will ensure Israeli military supremacy for decades to come.

Bait and Swtich

Why do the Israeli false flaggers need to hijack the Malaysian sister-plane, when just one plane will suffice for the ruse? The mint-condition jet in Tel Aviv would be refitted with Stealth cloaking, state-of-air avionics (aviation electronics, DU-tipped munitions and high-temperature explosives, but fake evidence of Malaysian origins are needed to complete the ruse. Therefore, identifying metal tags and other identifying parts have to be removed from MH370, along with seat covers, crew uniforms and the bodies of the two Iranians, to be frozen in a morgue. The deception would, be complete with the transfer of the stripped Malaysian jet to El Al.

The cover story for TIME and the New York Times would fly as easily as a captured jetliner, running something like "The Iranian hijackers overcame the crew and flew the jet into a military airfield in Iran. Then the Revolutionary Guards loaded the plane with gasoline drums for a suicide mission against innocent civilians and our congressmen in Washington DC. We mourn the loss of the Capitol and the White House in the intense blaze that destroyed half of our beloved capital, but we face the future with courage and will deliver justice against that terrorist state. The last of the Axis of Evil will share the fate of its erstwhile partners. Now, from the Superdome, let's hear Lady Gaga sing the Star-Spangled Banner." Those are fighting words that can snap average Americans out of their antiwar malaise. Yes, propaganda is made for consumption by fools.

Going Boeing: We Know Why We're Here

Boeing's motto is precision perfect when it comes to MH370. No other aircraft manufacturer (think of McDonnel Douglas, for example, or long-gone Hughes) is closer to the US intelligence services. More than a business corporation, Boeing is a state unto itself, with a vast network of facilities around Seattle and at every major airport around the globe. Less visible are its connections with obscure airlines operating in remote islands, where it is routine to find amputated limbs of human-sacrifice victims floating into Puget Sound. The company provides for all of its powerful customers needs, desires and wildest fantasies, as expressed in its older slogan: Forever New Frontiers.

One of those frontiers is remote piloting of civilian aircraft, based on drone warfare technology, which Boeing developed from prototypes designed in Israel. The pair of 777s for Malaysia and Israel are new editions, and therefore rigged to fly by wireless.

Boeing delivered the twin jets to a middleman in October 2013, who delivered one to Malaysian Airlines in November. The timing coincides with the appointment of Joanne Magruire, a veteran Lockheed Martin Space Division executive, to the board of directors of Freescale Semiconductors, whose Kuala Lumpur staffers involved in the design of the Kinesis KL02 microchip were aboard MH370. The plan went like clockwork.

Who is Abdol Moabery?

The twin Boeing jets were sold to GA Telesis, an aircraft leasing and servicing company, based in Fort Lauderdale, Florida. The owner of GAT is Abdol Moabery, the son of Iranian immigrants in the posh Woodlawn Hills suburb of Los Angeles.

Before and after September 2001, Moabery was executive manager of Skywatch, a company that supplied monitoring devices for the rooftops of office towers. The electronic device can spot as many as 300 flying objects in one sweep and single out the one flying toward the targeted property. Handy indeed to welcome your boss on the helipad in Manhattan and also to direct his pilot toward the right building.

One of the partners in Skywatch was New York City Mayor Rudolf Guiliani, who claimed his interest was solely in its potential application to monitor US borders against illegal immigrants. One immigrant who slipped past the Skywatch net was Mohamad Atta. Despite or perhaps because of Skywatch, the two jetliners flew into the Towers like Robin Hood's arrows.

Six months after 911, Moabery left Skywatch to start up GA Telesis in Florida, a state then governed by fellow Republican Jeb Bush and where 911 suspects had extensive flight training.

Prior his term at Skywatch, Moabery served in the US Navy and then worked in executive positions for two Soros-owned aviation companies, Aviation Systems International and C-S Aviation. C-S stands for Chatterjee-Soros. Purnenda Chatterjee is a former Stanford Research Institute and McKinsey partner, whose Chatterjee Group funneled investment funds into West Bengal on behalf of his mentor Soros. In 2011, investors in North Carolina filed charges against Soros and his protege for fraud and embezzlement, an won the initial case by arguing that Soros concealed his ownership of the bankrupt company. Soros is not the Midas he pretends to be, often escaping out the back door leaving behind angry investors.

Moabery takes an interest in homeless children as founder of the charity called Kids in Distress.

Lord of the Skies and Depths

The Boeing corporate vice-president for Southeast Asia is Ralph "Skip" Boyce, the former US ambassador to Jakarta and Bangkok. The prize job came as reward for his past services to Boeing, black operations and the pedophile network. After his retirement from government service, Skip didn't break his stride:

-Boyce had just sold dozens of Boeing civilian aircraft to a new airline controlled by the Indonesian military just before the "accidental" crash of a demonstration model of a lower-cost Sukhoi Super 100 passenger plane for inexplicable reasons into a mountain after takeoff from the joint U.S.-Indonesian Halim Air Force Base.

Some background on the business-savvy man from Boeing:

- Boyce was on duty during the Bali bombing. Then editor of Jakarta Post Robert Finnegan, a retired Marine and founder of the 5th Estate news site, found evidence of high explosives and nuclear materials at the bomb site, which pointed to a US intelligence role in the killing of Australians undercover agents and Indonesian civilians. The ambassador in response arranged his removal from his editorship.

- Ambassador "Boyz" was the de facto dean of American envoys in Southeast Asia when anti-pedophile activist Sean Parlaman jumped off his apartment balcony in Pattaya, Thailand, according to local police on the pedophile payroll. His protection of high-ranking pedophiles in the State Department and Congress coincided with the discovery of the skeletons of 500 Indonesian boys inside a cave in Bali and intimidation of a Cambodian orphanage as a recruiting ground for sex slaves whose average age was 10 years old.

Boeing is certainly out there on the frontiers.

Dolphins at Diego Garcia

Instead of flying to Iran immediately, MH370 presumably landed at the gateway to the Persian Gulf, Diego Garcia, the presumption being based on eyewitness accounts in nearly Maldives of a low-flying plane on descent toward that destination.

On the surface and from satellite images, Diego Garcia seems a barren atoll. That's because most of the US Navy and Air Force bases are underground inside vast bunkers installed a decade ago. The island, part of the British-owned Chagos archipelago south of India, later made headlines as the storage site for hundreds of bunker-buster JDAM bombs for a joint Israel-US airstrike against Iran's nuclear facilities and air defenses.

The Israeli military and intelligence presence on Diego Garcia is so massive that long-distance phone operators offer a special discount card for calls to Israel. The Israeli Navy's nuclear-missile capable Dolphin submarines refuel and are serviced at Diego Garcia, saving the time and expense of going to Elat on the Red Sea.

An IDF Dolphin sub from Diego Garcia sank the South Korean frigate Choenan. The Dolphin crew, panicked by the unscheduled voyage, fired a smart torpedo at the frigate. On the following two days, South Korean naval divers rescued several Caucasians, including two drowning victims, from a sunken submarine. That Dolphin submarine, based at an underwater base south of Inchon, was later replaced with an IDF order for a new sub from HDW Germany. Cannon fire from the Choenan's sister ship had hit the Dolphin after it sank the Choenan, following delivered nuclear-weapons material to the North Korean military.

Israel is neck-deep in intrigue across Asia, including nuclear deals with North Korea and Japan. As mentioned earlier in this series on MH370, Israeli-linked agents including Google and Facebook have monitored email servers across Southeast Asia and hacked into computers of Palestinian supporters.

The role of Israeli intelligence assets inside Muslim-dominated Malaysia is a long-running issue that involves strings of stay-behind agents left by the British colonial authority. These underground networks are descended from two strands of Jewish administrators and merchants in colonial Malaya. First are those who have origins in the Ottoman empire and migrated under Britain's favorable policy toward the Donmeh Jews (hidden Jews inside the Islamic community across the Arab realm, Turkey and Iran) during the Ataturk period. Second are Baghdadi Jews involved in the opium trade. More recent recruits are ordinary bureaucrats and military officers who are in need of a handful of shekels to pay their gambling debts.

The spotting of increasing amounts of flotsam and jetsam off the Australian coast are meant to throw public attention off track. In actual flotation situations, there would be less debris with each passing day, as seats become waterlogged and life jackets deflate. Obviously, submarines from Diego Garcia are jettisoning pieces of aircraft through their missile hatches with blasts of compressed air. Bodies can be frozen in morgues with life jackets to be partially opened before dispatching them out the torpedo tubes.

Soros Gets More Than a Pound

The Malaysian jetliner, and its hidden sibling in Tel Aviv, are the instruments that should have guaranteed Zionist supremacy over the global economic and political order throughout this century. Instead, their grandiose design is collapsing under its own fabrications and delusions, as Israeli envoys scurry into the shadows like rats under spotlights. The FBI and Interpol have a monumental task ahead. Crush Israeli terrorist apparatus and hunt down their cells until world civilization is safe again.

"Thieves, murderers and liars" are mere words that can hardly describe the crafty criminality of the Israeli spy chiefs. But what about their paymaster, what does Soros get out of the deal? For one thing, the Mossad turns over the Kinesis microchip technology as thanks for his patriotism. Chips aside, what Soros really, really wants is the satisfaction of payback against Malaysia. Few things are more important than money, and that short list includes revenge.

The Hungarian Jew tycoon, who bought US citizenship after defrauding the Bank of England, has a die-hard grudge against Malaysia. During his cunning attempt to wreck the currencies of Southeast Asian, with the hidden agenda of buying assets and property on the cheap, Soros was slammed down by Malaysia's then Prime Minister Muhammad Mahathir, who imposed a currency board to stop capital flight. That was back in 2008. (The Zionist-influenced Western media and Wall Street bankers quickly denounced Mahathir as "anti-semitic", forgetting out of their dismal cultural ignorance that an Asian Muslim cannot be such since fellow believers across the Arab world are more Semitic than European Jews.)

If revenge is a dish best served cold, Soros has ice in his veins and waited till his dying days to gouge out a pound of flesh from Malaysia's body politick.

At the risk of sounding as soft as Lady Portia with her aristocratic Venetian accent, let me suggest that the world community is to be governed with compassion for the poor and genuine democracy, and not by a top-down global order imposed with violence and greed from a self-appointed religious minority. So as the noose tightens on that little rogue state that would be king of our planet, let us mourn the victims of Flight 370 as much as we grieved over those who died inside the World Trade Center. Such bloodthirsty evil should never be allowed to strike again.

Yoichi Shimatsu, former editor with the Japan Times group in Tokyo, is a Hong Kong-based science writer. 

bumiyang

Posted: 03 Apr 2014 03:21 AM PDT

bumiyang


Mencabul Tanpa Saksi Doktor Dipenjara 7 Tahun, Meliwat Dengan Bukti Cuma Penjara 5 Tahun?

Posted: 02 Apr 2014 09:12 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Apr 2014 01:43 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar-Wan Azizah Rebut Jawatan Presiden Buktikan PKR ‘Parti Kelambu Rumah’

Posted: 03 Apr 2014 01:30 AM PDT


Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dato' Sohaimi Shahadan  menyifatkan perebutan jawatan Presiden PKR antara Anwar Ibrahim dan isterinya, Datin Seri Wan Azizah sebagai satu sandiwara pelik yang terbaru dimainkan oleh parti PKR.

Ujarnya, parti PKR ini juga boleh diibaratkan sebagai 'Parti Kelambu Rumah' kerana keputusan pasangan suami isteri itu melucukan dan boleh dianggap strategi serampang dua mata oleh PKR dan akan digunakan sekiranya Anwar gagal dalam rayuan di Mahkamah Persekutuan  berkaitan kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Anwar sekiranya berjaya "mengalahkan" isterinya yang juga penyandang Presiden PKR, Anwar akan menggunakan jawatannya itu untuk meraih simpati dunia dengan mendakwa beliau telah dizalimi kerajaan yang ditunjangi Barisan Nasional.

Dalam masa yang sama, tidak mustahil Anwar mahu mencipta sejarah sebagai presiden parti politik yang dipenjarakan dan akan memberikan persepsi tidak baik tentang sistem perundangan Negara kita kepada orang luar," ujarnya mengulas sandiwara terbaru perebutan jawatan Presiden PKR antara Anwar dan Wan Azizah.

Tambahnya, bukan setakat Anwar dan Wan Azizah yang nampaknya nak 'berkuasa' dalam PKR ini, malah anak sulungnya, Nurul Izzah tidak ketinggalan untuk turut sama memahatkan nama dalam kepimpinan tertinggi parti PKR dengan menawarkan diri untuk mempertahankan jawatan Naib Presiden PKR.


"Hakikat yang harus disedari oleh ahli-ahli PKR akar umbi ialah mereka menuduh UMNO mengamalkan nepotisme tetapi perebutan jawatan 'anak beranak Anwar' inilah nepotisme terbesar yang berlaku dalam sejarah politik di dalam dunia," tambahnya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan