Ahad, 23 Mac 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


N.27 - PAS DUN Sura

Posted: 22 Mar 2014 07:26 PM PDT

N.27 - PAS DUN Sura


Pelbagaikan Qaedah Dekati Masyarakat - ADUN Sura

Posted: 22 Mar 2014 08:53 AM PDT

DUNGUN, 22 Mac 2014 - Program Rawatan Darus Syifa' yang julung kalinya dianjurkan di UPU Mukim Sura Utara, di sini, berjaya menarik kehadiran masyarakat setempat.
ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Wan Nik dalam ucapan ringkas semasa sesi perasmian menyeru supaya dipelbagaikan qaedah serta cara untuk mendekati masyarakat.
"Dalam usaha kita untuk mengajak masyarakat bersama-sama dengan kita, hendaklah difikirkan qaedah-qaedah yang boleh menyentuh hal kehidupan semasa masyarakat secara umum", 

"Pada hari ini, kita mencuba melalui qaedah perubatan Islam dengan penglibatan daripada tenaga perawat daripada Darul Syifa', diharap dengan usaha ini dapat melebarkan hubungan serta silaturrahim dengan penduduk sekitar", di antara petikan ucapan ringkas perasmian ADUN Sura sebelum majlis bermula pagi tadi.

Majlis anjuran bersama Majlis Tindakan DUN Sura bersama PAS Cawangan Bunga Raya dan PAS Cawangan Sura Utara itu mensasarkan penduduk sekitar UPU Mukim Sura Utara yang berada di bawah kendalian dua cawangan berkenaan.

Menurut Setiausaha PAS Cawangan Bunga Raya, Haji Che Razlan Omar, program rawatan yang bermula jam 9.00 pagi dan berakhir sekitar jam 2.00 petang itu, mendapat kerjasama daripada lima orang tenaga perawat Darul Syifa' yang berpusat di Dungun.
"Alhamdulillah, dengan bantuan tenaga perawat Darul Syifa' seramai lima orang, kita berjaya menyempunakan rawatan kepada lebih 50 orang peserta, sebahagian besar yang hadir mendapatkan rawatan adalah terdiri daripada penduduk sekitar unit peti undi di bawah seliaan kami", ujar beliau yang melahirkan kesyukuran di atas kejayaan program yang julung kali diadakan di Surau Hajjah Aishah, Jalan Kenanga, Sura Jeti, dalam kawasan unit peti undi berkenaan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan