Sabtu, 15 Mac 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Negeri Sembilan

Posted: 14 Mar 2014 09:50 PM PDT

PAS Negeri Sembilan


Nasib sekolah di negeri BN

Posted: 14 Mar 2014 02:45 AM PDT




14 Mac 2014

TAMPIN – Sesi pembelajaran kira-kira 30 murid di Sekolah Kebangsaan (SK) Tunku Syed Syaaban, di sini terganggu apabila mereka terpaksa berpindah ke bilik lain kerana bangunan sedia ada diklasifikasikan tidak selamat oleh Jabatan Kerja Raya (JKR) sejak Julai tahun lalu.

Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah berkenaan, Hanizam Ibrahim berkata, buat masa ini, seramai 15 murid dari tahun tiga ditempatkan di makmal Sains sekolah, manakala selebihnya murid tahun lima ditempatkan di bilik mesyuarat guru.

Hanizam berkata, berikutan bangunan sedia ada sejak tahun 1950-an sudah diklasifikasikan sebagai tidak selamat, kemudahan lain seperti surau, bilik alat bantu mengajar dan dua kelas tidak dapat digunakan.

"Berdasarkan penilaian JKR, struktur bangunan agak berbahaya di mana jenang tingkap dan pintu yang diperbuat daripada kayu sudah dimamah anai-anai. Malah, berdasarkan pengetahuan kami, sekolah ini juga merupakan laluan angin kencang.

Penduduk sudah hilang sabar

Posted: 14 Mar 2014 02:45 AM PDT




14 Mac 2014

SENAWANG – Bukan hanya satu kes, sebaliknya 21 kes samun dan pecah rumah berlaku di D'Latania Taman Bandar Senawang, di sini sejak taman perumahan terbabit dibuka tahun lalu.

Terbaru, dua rumah di taman perumahan berkenaan dipecah masuk serentak, manakala empat lagi cuba dimasuki namun gagal dalam kejadian awal pagi semalam.

Keadaan itu membuatkan penduduk di taman berkenaan mula resah dan hidup dalam ketakutan akibat kejadian semakin menjadi-jadi itu.

Salah seorang mangsa, Norazri Arifin, 27, berkata, kejadian disedari kira-kira jam 4 pagi, selepas dia bangun dari tidur.

Menurutnya, sebaik saja meluru ke bahagian ruang depan rumah, dia dapati pintu utama dan gril pintu terbuka dengan sendirinya dan mula mengesyaki sesuatu buruk telah berlaku.

"Saya dapati tiga telefon bimbit dan wang tunai RM100 yang diambil dari dompet saya yang dijumpai di luar pintu dapur. Kerugian dianggarkan lebih kurang RM3,200.

"Saya tidak sangka bagaimana ia boleh berlaku sedangkan emak dan adik lelaki saya tidur di bahagian ruang tamu, bagaimana pencuri begitu berani masuk rumah yang penghuninya tidur di ruang depan," katanya.

Norazri turut yakin kegiatan jenayah ini dilakukan seseorang yang mempunyai ilmu pukau memandangkan tiada sesiapa sedar dengan kejadian terbabit.

Kenyataan Norazri itu turut disokong Johari Manap, 61, seorang bekas tentera apabila rumahnya turut dimasuki pencuri sekitar jam 3 pagi, semalam dan ia hanya menyedarinya kira-kira jam 3.50 pagi, sewaktu dia bangun untuk makan ubat.

"Sebaik sahaja saya menuju ke dapur, saya dapati pintu belakang terbuka, malah pintu pagar juga terbuka dan tiada sebarang kesan umpilan di kedua-dua pintu serta mangga berkenaan.

"Saya yakin, pencuri itu adalah seorang yang handal dan pakar dalam kerja-kerja membuka kunci pintu rumah selain mempunyai ilmu pukau," katanya.

Lebih menghairankan katanya, apabila beg tangan isteri yang berada di sebelah katilnya juga berjaya diambil.

"Cuba bayangkan, bagaimana beg tangan isteri saya boleh diambil dengan mudah, sehinggakan isteri saya tidak sedar, sedangkan sebelum ini dia seorang yang terlalu sensitif.

"Pencuri berkenaan berjaya 'melangkahi' isteri saya yang sedang tidur dengan mudah sebelum mengambil duit bernilai RM260 berserta telefon bimbit," katanya.

Johari berkata, nyawa mereka sekeluarga kini berada dalam keadaan tidak selamat, memandangkan pencuri tersebut sekarang ini masih bebas dan sedang bergiat aktif menjalankan kerja-kerja jenayah.

Menurutnya, kejadian ini semakin berleluasa walaupun terdapat pengawal keselamatan yang bertugas di taman perumahan itu.

"Penduduk perlu membayar yuran perkhidmatan pengawal keselamatan sebanyak RM30 sebulan dan sepatutnya perkara ini tidak terjadi.

"Selain mengharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan, kami juga mendesak kepada pihak pemaju membantu menyelesaikan perkara ini, dan jangan hanya berdiam diri begitu sahaja," katanya.

Berikutan kejadian itu juga, penduduk mengadakan piket aman di hadapan pejabat pemaju sebagai tanda protes terhadap pemaju yang didakwa bertindak lepas tangan.

KHIDMAT MERU

Posted: 14 Mar 2014 09:48 AM PDT

KHIDMAT MERU


Encik Mohd Yunus bin Alimin dari Tmn Meru Makmur 2 dan Encik Zawkefli bin Senik dari Jln Khamis menerima kunjungan YB Dr Abd Rani Osman.

Posted: 13 Mar 2014 08:45 PM PDT




Encik Mohd Yunus bin Alimin dari Tmn Meru Makmur 2 dan Encik Zawkefli bin Senik dari Jln Khamis masing tak dapat menahan air mata bercucuran apabila menerima kunjungan mengejut Yb Dr Rani kerumah mereka.
Setiap dari mereka terpaksa dipotong sebelah kaki mereka ekoran jangkitan kuman.
Semoga mereka dapat bersabar dlm menghadapi ujian Allah di dunia yg sementara ini.

N45 Dr Halimah Ali

Posted: 14 Mar 2014 09:11 AM PDT

N45 Dr Halimah Ali


Bomoh (SHAMAN) MH370 : Ibrahim Mat Zin sepintas lalu

Posted: 13 Mar 2014 09:43 PM PDT




Sejarah  Hidup Dan Kerjaya

(1) Mendakwa ilmu diperolehi daripada ajaran seekor harimau jadian bernama Tok tepoh ketika sedang bertapa dalam telaga batudi sebuah gua.
(2)Menyambung latihan dan  berguru dengan seekor naga dan ikan duyung selama 77 hari di Pulau Sembilan Bagan Datoh Perak
(Sumber Rujukan Majalah al Ustaz,Isu no 23,  keluaran Syarikat Telaga  Biru )
(3) Pernah menerima beberapa aduan magsa yang pernah dirawat yang ditujukan kepada pihak JAKIM seawal tahun 2004.
(4) Ekoran dari itu JAKIM telah bermuzakarah dan memutuskan bahawa ajaran dan rawatan Ibrahim Mat Zin sebagai mengandungi unsur 
 "syirik, khurafat dan penipuan"
 
Bomoh Selebriti
Mendapat Restu Pemerintah beraksi di KLIA apabila kerja mencari dan menyelamat pesawat MH370 yang hilang menemui jalan buntu



Kesilapan Besar




 Kesannya tindakan beliau kepada kita umat Islam

Murka Allah Yang Maha Muntaqim (maha Penyiksa) dan Allah Yang Memiliki Azab yang pedih


Malaysia dikenali di negara Arab sebagai Darul Sihir dan Sihrun Thoirun

Agama dan bangsa lain di dunia mentertawakan kita Umat Islam yang memiliki Al Kitab tetapi menyimpang jauh dan sesat


Parodi Bomoh MH370 : Allah F*****r, Allah F*****r: http://youtu.be/dBoKy96A4tw

Kesimpulan
 ﻭَﻳَﺎ ﻗَﻮْﻡِ ﺍﺳْﺘَﻐْﻔِﺮُﻭﺍ ﺭَﺑَّﻜُﻢْ ﺛُﻢَّ ﺗُﻮﺑُﻮﺍ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻳُﺮْﺳِﻞِ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻣِﺪْﺭَﺍﺭًﺍ ﻭَﻳَﺰِﺩْﻛُﻢْ ﻗُﻮَّﺓً ﺇِﻟَﻰٰ ﻗُﻮَّﺗِﻜُﻢْ ﻭَﻟَﺎ ﺗَﺘَﻮَﻟَّﻮْﺍ ﻣُﺠْﺮِﻣِﻴﻦَ
  Wahai kaumku, mohonlah kepada Pencipta kalian agar mengampuni segala dosa. Lalu, kembalilah kalian kepada-Nya. Sesungguhnya jika kalian melakukan hal itu, Dia akan mengaruniakan hujan deras berturut-turut sehingga kalian akan memperoleh kebaikan yang semakin banyak. Dan Dia pun akan menambah kekuatan yang ada pada kalian, yang kalian bangga-banggakan itu! Janganlah kalian berpaling dari seruannya dengan terus melakukan kejahatan yang mengantarkan kalian pada kehancuran."Hud 52

Sumber Rujukan:

(1) Al Quran Al Karim
(2) Majalah al Ustaz
9

MH370: MOUTH BRAKES

Posted: 13 Mar 2014 07:25 AM PDT

In the midst of anger, suspense, desperation, depression spreading fast amongst the relatives and friends of passengers and crews of MAS AIRLINES MH370, it is understandable that many people will resort to all kind of ways to vent their anger  or emotional turmoils that they are going through to undergo this trying time.
Tears are common and very understandable and even acceptable. Harsh words may spring from uncontrollable emotions.
The opportunistic may show their 'uncalled for talents' to obtain popularity from the ready and hopeful crowd.

Sanity is difficult in those circumstances except to those who have trained themselves to self discipline, big picture thinking,crisis management skills, people handling,communication and interaction skills and most importantly FAITH IN THE ALMIGHTY.
Convinced that if He wills so be it! Kun fa yakun!

Thus. self retraint during the most difficult times is testimony to a person's character. Putting 'mouth brakes' when provoked to scream his head off and utter the most embarassing words and display uncivilzed actions needs hands-on practice. It doesn't come with ease. With practice insya Allah.

So, the mystery surrounding the fate of MH370 is a real test of man's Spiritual Quotient, Physical(technology) Quotient, Intellectual Quotient, Emotional Quotient and Social Quotient(social responsibility-beyond self) or S.P.I.E.S QUOTIENT.
 

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 14 Mar 2014 07:29 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


SOLAT HAJAT DAN BACA YASSIN : POLIS TANYA PROGRAM ANJURAN SIAPA !

Posted: 14 Mar 2014 05:59 AM PDT

UGUT SAMAN : RAJA BOMOH MARAH DITUDUH SESAT DAN KARUT !

Posted: 14 Mar 2014 05:39 AM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan