Jumaat, 28 Mac 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 28 Mar 2014 01:29 PM PDT

tun faisal dot com


#Parlimen : @RazaliIbrahim - Kesimpulan PR mengenai perbelanjaan SPRM tidak bertanggung jawab!

Posted: 27 Mar 2014 11:47 PM PDT


"Jika negara ini bebas dari rasuah sekalipun, kerajaan masih akan memperuntukkan dana untuk SPRM" - Razali Ibrahim

Nota : Masalah pemimpin pembangkang adalah cara mereka untuk menipu rakyat. Mereka akan lakukan apa sahaja termasuk memanipulasikan data dan membuat unjuran yang salah. Ini adalah satu contoh bagaimana, pembangkang cuba memanipulasikan data untuk menyalahkan kerajaan. Kaedah pengiraan yang tidak betul dan andaian tanpa mengambil kira faktor-faktor penting sebelum membuat andaian menyebabkan kesimpulan dan cadangan mereka merapu dan tersasar jauh dari kebenaran. Selain ini, satu lagi contoh yang paling nyata adalah penipuan Rafizi Ramli tentang CUKAI YANG DIKENAKAN DI FINLAND dan UNJURAN PENDIDIKAN PERCUMA yang tidak bersandarkan data yang betul dan andaian tanpa mengambil kira faktor-faktor penting yang menyumbang kepada pembangunan pendidikan. Baca sini - #PTPTN - Unjuran Rafizi Salah!


Sama la macam kesimpulan yang tidak bertanggung jawab dari Azhar Idrus ni...


Minister rebuts 'unjustified' MACC funds allegation
March 27, 2014


Razali Ibrahim says even if the country is free from corruption, the government will still allocate funds to MACC.

KUALA LUMPUR: Deputy Minister in the Prime Minister's Department Razali Ibrahim today called Kampar MP Ko Chung Sen (DAP) "irresponsible" saying that the government spends an average RM707,744 for each corruption conviction case.

"Kampar needs to be aware that even if one day the country is free from corruption, we still have to allocate funds to MACC, does it mean it would be a waste to do so then?

"It is very irresponsible for him to come out with such a statement," he told the Dewan Rakyat today.

Earlier this week Ko told Parliament that MACC's huge and annually increased allocations were not justified given its low conviction rate.

He said in the last five years, MACC only convicted 1,395 individuals and collected RM48 million in fines despite receiving a RM983 million government allocation.

"This means for every case convicted, the government spent an average of RM704,744," he had said.

Ko also said MACC's budget had increased by 24.4% in 2013 compared with 2011 but the number of cases convicted had dropped by 31.7%
In reply, Razali said not all of the MACC budget goes to its investigation department.

"Some 35% of it was spent on utilities bills, and another portion of it was spent on building maintenance," he said.

He said the MACC cannot seek to maintain its conviction rate at certain level every year because some investigations take years to complete.

"It is not like today we investigate, tomorrow we can submit.

"Submission date varies from case to case, some take up to 10 years to complete," he said.


Terkini #AntiCOMANGO : CENTHRA kumpul cendekiawan, NGO Islam lawan #COMANGO

Posted: 27 Mar 2014 05:00 PM PDT




Siapa anda? 


Siapa MEREKA?



Tuntutan mereka... 


MuslimUPRo tubuhkan CENTHRA, fokus isu Islam dan Hak Asasi Manusia
March 27, 2014 


Azril Mohd Amin

"CENTHRA ini diharapkan dapat mengumpulkan para pemimpin NGI bersama-sama wakil ulama dan sarjana Muslim yang akan mengkaji syor-syor UPR 2013, bagi membantu perlaksanaan syor-syor yang bertujuan memperbaiki situasi HAM di Malaysia serta memberikan cadangan kepada pembaikan menjelang penilaian separuh penggal (mid-term assessment) UPR" - Azril Mohd Amin


BANGI, 27 Mac – Delegasi pertubuhan-pertubuhan Islam ke semakan berkala sejagat ke Geneva (MuslimUPRo) mengumumkan secara rasmi penubuhan 'Centre for Human Rights Research And Advocacy' (CENTHRA) bagi memfokuskan isu-isu Islam dan Hak Asasi Manusia (HAM).

Menurut Ketua Delegasi MuslimUPRo, Azril Mohd Amin, CENTHRA sebuah entiti yang akan berdaftar di bawah undang-undang Malaysia akan memperhalusi kajian tema-tema penting di sekitar isu-isu HAM menurut pandangan Islam di samping memainkan peranan sebagai wahana untuk MuslimUPRo dan NGI berkongsi idea dan pengalaman semasa Proses UPR.

Katanya, CENTHRA juga akan terus memperkasa wacana dan usaha advokasi Islam dan HAM di peringkat nasional, serantau dan antarabangsa dengan pendedahan isu-isu mutakhir serta kupasan cabaran-cabaran yang melatari perkembangan perbahasan Islam dan HAM di pelbagai peringkat.

Antara lain CENTHRA akan mengenal pasti ahli akademik dan aktivis NGI yang boleh diketengahkan untuk memperkasa agenda memperjuangkan isu-isu HAM dari peringkat serantau dan antarabangsa.

Jelas Encik Azril, perancangan terdekat MuslimUPRo melalui CENTHRA ini termasuklah mengadakan sesi perundingan di peringkat kebangsaan bagi meneliti laporan penuh UPR 2013 yang telah diterima secara muktamad pada 20 Mac lalu.

Pada tarikh itu, kerajaan Malaysia telah bertegas menolak pelbagai tuntutan tidak munasabah dalam 232 syor negara anggota Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNHRC) dalam sesi penerimaan muktamad mengenai hak asasi manusia di Geneva, Switzerland.

Sehubungan itu katanya, dengan sesi perundingan CENTHRA ini diharapkan dapat mengumpulkan para pemimpin NGI bersama-sama wakil ulama dan sarjana Muslim yang akan mengkaji syor-syor UPR 2013, bagi membantu perlaksanaan syor-syor yang bertujuan memperbaiki situasi HAM di Malaysia serta memberikan cadangan kepada pembaikan menjelang penilaian separuh penggal (mid-term assessment) UPR.

Sesi perundingan tersebut juga akan membincangkan isu-isu yang masih menajdi kontroversi dan perlu ditangani secara bijaksana melalui mekanisme UPR dan saluran HAM di PBB.

Bagaimanapun tambahnya, MuslimUPRo akan terus membuat siri penerangan kepada masyarakat awam tentang bahaya tuntutan-tuntutan COMANGO.

Manakala di peringkat serantau, pihak MuslimUPRo telah mencetuskan persefahaman awal dengan Pusat Advokasi HAM Indonesia (PAHAM) dan Majlis Ulama dan Intelektual Muda Indonesia bagi merangka pendekatan berkesan menangani isu-isu Islam dan HAM secara berkesan di antara negara-negara ASEAN.

"Selain itu, MuslimUPRo juga telah merangka hasrat memperkukuh peranan Suruhanjaya Tetap dan Bebas OIC bagi Hak Asasi Manusia, dalam usaha menyemarakkan usaha pendidikan dan kesedaran mengenai perspektif Islam dalam HAM di kalangan Negara-negara Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC).

"Usaha-usaha ini dilakukan atas keinsafan bahawa strategi permuafakatan adalah lebih berkesan di dalam usaha jangka panjang menangani faham sekular-liberal yang mewarnai persepktif semasa mengenai Hak Asasi Manusia," katanya dalam satu kenyataan.

Kemuncak inspirasi penubuhan CENTHRA juga lahir dari kesepakatan NGI-NGI seusai Seminar Islam dan Hak Asasi Manusia yang dianjurkan bersama Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) dan Jabatan Usuluddin dan Falsafah, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaaan Malaysia pada 12 Mac 2014, beberapa hari sebelum delegasi MuslimUPro berangkat ke Geneva.


Baca juga - 

MuslimUPRo Kesal COMANGO Bantah Keputusan Malaysia

Comango sengaja cetus polemik 

Tuduhan Palsu COMANGO Terhadap Kerajaan Malaysia Di Dedahkan MuslimUPRo!!!!
Jika anda Muslim bukan hanya pada nama bersama-samalah kita tanda tangan petisyen ANTI COMANGO di sini

Apa Yang Tersirat

Posted: 28 Mar 2014 01:24 PM PDT

Apa Yang Tersirat


MH370: Sebelum Berakhir Di Lautan Hindi

Posted: 28 Mar 2014 11:39 AM PDT

Teori salah seorang Pembaca AYT

berasiam said...

perindahan jarak lokasi dengan alasan pesawat kehabisan bahan bakar adalah sesuatu yang jelas berbentuk separuh benar. secara mudah, jarak berkaitan dengan kelajuan. kadar penggunaan bahan api lebih tinggi jika pesawat terbang pada kelajuan yang lebih tinggi. pesawat cepat kehabisan bahan api maka jarak yang dilalui oleh pesawat lebih pendek/dekat: separuh betul.

bagaimana dengan faktor masa. pesawat terbang untuk tempoh masa sekurang-kurangnya 7.5 jam berdasarkan analisis ping oleh inmarsat. jam 8:11 pagi, pesawat menerbitkan ping yang terakhir dikesan secara jelas. tempoh perjalalan ke Beijing ialah 6 jam. jika bahan bakar tambahan diisikan sebanyak 20% untuk kegunaan kecemasan, bahan bakar yang ada mampu untuk menerbangkan pesawat kira-kira 7.5 jam.

berdasarkan ping yang dikesan, itulah tempoh masa pesawat terbang dan melebihi daripada itu. sekiranya pesawat menggunakan bahan bakar secara tidak efisien, sudah tentu tempoh masa penerbangan menjadi lebih singkat, selain jaraknya lebih dekat.

kemungkinan pesawat singgah atau disinggahkan di mana-mana lokasi semasa dalam perjalanan ke tempatnya berakhir. tempoh persinggahan itu ialah kira-kira 1 jam, yang menyamai jarak kira-kira 1000 km.

BBC melaporkan lokasi pencarian dipindahkan kepada kira-kira 700 batu ke utara. 700 batu x 1.6 = 1120 km.

kesimpulannya, pesawat mh370 singgah selama kira-kira satu jam untuk tujuan yang tidak diketahui, di lokasi yang rahsia, sebelum meneruskan perjalanannya ke tempat terakhirnya di selatan lautan hindi.
28 March 2014 20:33

MH370: Agak-Agak Berapa Kos Mencari?

Posted: 28 Mar 2014 06:23 AM PDT

Nampak gayanya operasi mencari pesawat malang MH370 akan menelan kos tertinggi abad ini. Faktor kos akan menambah lagi bagaimana uniknya kehilangan pesawat yang membawa 239 penumpang bersama kru itu yang berlepas daripada KLIA menunju Beijing 8 Mac lalu.

Selain penentuan kehilangan pesawat itu menggunakan pengiraan hantaran gelombang melalui kaedah Doppler Effect, yang belum pernah digunakan dalam operasi mencari kemalangan pesawat, menjadikan kehilangan pesawat MH370 sebagai kehilangan pesawat abad ini.

Telah masuk hari ke 21, belum ada tanda-tanda di mana pesawat malang itu. Hanya perkiraan data satellite, digunapakai untuk mencari pesawat malang itu.

Kehilangan MH370, bukan sahaja mencabar teknologi mutakhir ini, malah negara-negara kuasa besar, yang sebelum ini mendabik dada dengan kehebatan teknologi mereka, ternyata berdepan dengan kehilangan pesawat MH370, nampaknya teknologi mereka itu, "useless".

Akal manusia yang menyebabkan kehilangan pesawat itu, menyebabkan teknologi yang juga hasil fikiran manusia, bertembung. Untuk sementara waktu, akal manusia masih lagi unggul, atas sebab apa? semua pihak masih berteka teki, apa kah sebenarnya berlaku pada pesawat malang itu.

Berbagai teori dianalisis, dan yang terbaru, dikatakan bahawa pesawat itu lebih awal terhempas, oleh sebab itu, gerakan mencari dipindahkan ke arah North west Perth, dan lebih dekat dengan Kuala Lumpur. Kawasan baru ini lebih dekat dengan darat, lebih cetek, dan lebih mudah menjalankan operasi, atas sebab pesawat boleh terbang lama, sebelum kembali ke pangkalan mengisi minyak.

Kawasan baru, lebih luas berbanding tanah semenanjung, pun demikian ianya lebih mudah dijangkau kerana berdekatan dengan daratan.

Kapan kah pasukan mencari boleh menemui serpihan atau bangkai pesaawat? kemudian selepas itu mencari kotak hitam. Hanya masa yang menentukan.

MH370: 20 Hari Pencarian- Masih Misteri

Posted: 28 Mar 2014 01:12 AM PDT

Lokasi pencarian baru bagi pesawat malang MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu, kini berubah daripada lokasi asal, barat laut perth, ke arah North west, 1850 km(1,100 batu) daripada Perth, Australia.

Alasan yang diberikan mengapa memilih lokasi baru itu merupakan kemungkinan pesawat malang itu terhempas, adalah diperkirakan pesawat menempu jarak lebih dekat atas sebab pesawat menambah kelajutan semasa terbang. Dengan minyak yang tersedia (52 ton), tidak memungkinkan pesawat itu sampai ke lokasi asal, 1,500 batu barat laut Perth.

Sudah masuk 20 hari, walaupun berbagai imej satellite dianalisis, namun belum menemukan sebarang serpihan yang boleh dikaitkan dengan peawat malang itu.

Pada 24 Mac lalu, Malaysia mengistiharkan bahawa pesawat malang itu berakhir di Lautan Hindi, berasaskan analisis menggunapakai Doppler Effect alat mengetahui sesuatu lokasi menggunakan gelombang.

Dalam perkembangan terbaru, alat pengesan bawa air milik Amerika pinger locator dan Bluefin 21 Autonomous Underwater Vehicle sudah tiba di Perth, bagi tujuan mencari kotak hitam pesawat malang itu.

MH370: Misi Kubur Tanpa Nisan

Posted: 27 Mar 2014 11:03 PM PDT

''...sacrifice is necessary to achieve the goal of free democracy.'' - 2013 Facebook Post by Zaharie Ahmad Shah, Captain MH 370

Tulisan kali ini, menganalisis apakah andaian bahawa juruterbang pesawat malang MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah, 53 merampas pesawatnya sendiri. Tulisan ini semata-mata merupakan andaian, kebenaranya, hanya pihak yang berwajib sahaja boleh mengsahkannya. Berasaskan kepada kutipan ayat daripada wall facebook juruterbang itu, tragedi kehilangan pesawat MH370, mungkin merupakan satu tindakan jenayah yang berunsurkan politik?

Motif

1.Kecewa kepada kerajaan, atas sebab Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman penjara 5 tahun oleh Mahkamah rayuan atas kesalahan seks luar tabii. Anwar dijatuhi hukuman itu beberapa jam sebelum Zaharie menerbangkan pesawat MH370 yang membawa 239 penumpang termasuk dirinya 2. Masalah keluarga, atas sebab isterinya meninggalkan rumah kelaurga sehari sebelum tragedi menimpah pesawat MH370. 3.Menjadikan tragedi kehilangan pesawat MH370 satu misteri abad ini?
Peranan Co-Pilot: Fariq Abdul Hamid

Fariq sejak pesawat masih dilandasan sehingga mengudara secara berterusan berkomunikasi dengan menara kawalan. Selepas mengucapkan salam terakhir kepada menara trafik udara Subang kerana akan memasuki ruang udara Vietnam, selang dua minit kemudian transponder di cockpit tertutup. Masa dua minit adalah masa yang mencukupi bagi beliau keluar daripada cockpit, dan peluang ini digunakan oleh Kapten pesawat itu mengunci pintu daripada dalam. Fariq, dikatakan julung kali menjadi pembantu juruterbang bagi pesawat B777, tanpa juruterbang ketiga yang bertindak sebagai check pilot. Fariq tidak mempunyai pengalaman yang mencukupi menguasai pesawat seperti B777, malahan tiada hobi diehard kepada penerbangan, selain hanya berminat pada wanita sexy dan cantik.

Flight Engineer Mohd Khairul Amri Selamat: Apakah terlibat?

Impak Tragedi MH370

Satu tragedi yang menjadi krisis, bukan sahaja dalam negara, malah krisis hubungan dengan negara china, tamparan hebat kepada penerbangan Mas, yang belum pulih daripada kerugian terus menerus.

Kronologi Kejadian

12:36am to 119am Co-pilot speaks to the air traffic controllers from taxiing until take off. Pilot does not say a word.
109am ACARS system located at the back of the plane is turned off.
119am Co-pilot signs off with "all right, good night".
121am Two transponders accessible from the cockpit are turned off
Soon after, radar shows a turn and climb.
Radar shows rapid descent to 20K feet
Plane is tracked in one of two common passenger routes
Eight hours later, final ping is sent by plane. Initial actions

Bunuh diri jarang dilakukan lebih seorang. Fakta menunjukkan bahawa circuit breaker yang berada dibelakang pesawat ditutup  sementara co pilot sedang bercakap dengan menara trafik udara. Ertinya co pilot bukan pelaku kehilangan pesawat malang itu. Hanya pilot atau jurutera penerbangan yang mempunyai akses kepada circuit breaker itu. Co pilot mungkin diminta keluar cockpit? Pilot mengambil alih, masa ini dua transponder yang berada di cockpit  ditutup.

Membunuh Penumpang

Data yang dirakam Radar menunjukan pesawat terbang meninggi sehingga 45,000 kaki atas permukaan laut. Tujuan naik pada ketinggian ini untuk mengelak dikesan radar, atas sebab pada masa itu, pesawat sepatutnya memasuki ruang udara Vietnam. Selain itu, pada ketinggian ini mengelak signal handphone, sekirannya ada penumpang menghantar mayday. Sekiranya pilot/co pilot telah keluar daripada cockpit, dan menemui pintu tertutup, maka ada masa bagi mereka menggunakan phone sattelite atau menghidupkan ACARS untuk membuat panggilan kecemasan atau mayday. Kita semua tahu, bahawa dari awal-awal lagi, bahawa tiada sebarang panggilan, tiada mayday. Menurut pakar penerbangan, menaik dengan ketinggian 45,000 kaki atas permukaan laut adalah bertujuan mempingsankan semua penumpang. Pilot semasa pada ketinggian itu melakukan depressurise the plane sehingga semua penumpang mengalamai kekuarangan oksigen. Dalam keadaan sama corong oksigen terkeluar, namun hanya boleh bertahan 15 minit, di katakan pesawat itu terbang pada ketinggian 45,000 kaki selama 23 minit. pilot boleh bertahan, atas sebab ada dua corong oksigen lagi standby, selepas itu, pesawat turun ketinggian, kerana pada ketinggian rendah maka memudahkan untuk bernafas. Pesawat mengubah arah, dan ketinggian 3 kali. Semua tindakan itu hanya boleh dilakukan oleh manusia.
Jika pihak lain cuba memasuki cockpit, sudah tentu bukan mudah bagi co pilot meninggalkan kerusinya. Co pilot ada masa membuat penggilan kecemasan. Namun semuanya ini tidak berlaku. Hanya pilot yang punya kuasa untuk meminta co pilot meninggalkan kerusinya, mungkin disuruh ke tandas atau memerikasa sesuatu di belakang pesawat. Pada masa ini, pilot mengambil alih kerusi, dan seterusnya menutup pintu, pada masa yang sama menutup dua transponder, menerbangkan pesawat pada ketinggian di atas limit pesawat, menyebabkan semua penumpang termasuk co pilot terperagkap dengan keadaan, memang corong oksigen terkeluar, namun hanya mampu memberikan oksigen selama 15 minit, bagi yang tidak sempat memasang corong oksigen, seminit boleh menyebabkan seorang itu pingsan, lalu mati. Pesawat diterbangkan selama 23 minit, bagi memastikan semua penumpang pingsan, kemudian pesawat diturunkan ke paras 23,000 kaki, bagi membolehkan pilot memperolehi oksigen, kemudian pesawat diturunkan paras 5,000 kaki, bagi memberi pukulan knock out terakhir kepada 238 penumpang.
Pesawat dilencongkan jauh ke utara Pulau Pinang sebelum berpusing ke Selatan. Tujuan terbang ke arah utara itu, untuk mengaburi radar, kerana laluan itu adalah laluan biasa pesawat komersil. Pada laluan itu, di depan pesawat itu adalah SIA68 menuju Barcelona yang terbang pada 1.25 pagi daripada Lapangan terbang Changi Singapura. MH370 mengekori pesawat itu, agar supaya tidak dikesan radar; sehingga benar-benar yakin bahawa radar tidak lagi dapat mengesan, maka berpusing ke selatan untuk misi last joyride dan memenuhi hasrat kematian tanpa nisan.
Kawasan selatan yang dipilih adalah kawasan terpencil, dengan kedalaman lautan yang sungguh dalam mencecah 5 km, selain arus yang yang kuat, permukaan dasar laut yang dipenuhi gunung berapi dasar laut, juga kawasan berkeadaan cuaca yang tidak menentu.  Tujuannya jelas, agar pesawat malang itu tidak akan dijumpai dan menjadi misteri penerbangan sepanjang zaman.
Oleh kerana niat mahu menghilang jejak, maka pesawat tidak akan diterbangkan menjunam, sebaliknya didaratkan dengan sengaja atas permukaan laut, agar pesawat tidak berkecai. Temuan objek yang beratus, besar kemungkinan daripada perut kargo pesawat, yang terburai, selepas dipenuhi air, sehingga barangan yang ringan terapung.

Teori demikian disokong oleh data Satellite Inmmarsat di mana pesawat itu mengirim blips/pings selama 7 jam, sehingga 8.11 pagi 8 Mac.

Cucu Tok Selampit

Posted: 28 Mar 2014 01:24 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Samseng Yang Hendak Tembak PM @NajibRazak Akhirnya Kecut Telor cc. @PDRMsia

Posted: 28 Mar 2014 07:06 AM PDT




'Samseng Kampung Dusun' yang mengugut untuk menembak Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dua hari lepas, akhirnya menutup akaun laman sosial Facebook beliau hari ini. Ini setelah gambar-gambar beliau dan posting kontroversi di laman sosial berkenaan yang berbunyi, "Aku ingat mau tembak jer Najib Razak...aku tarak goyang sama sapa-sapa..." telah disebar luas oleh pengguna media sosial.

Konsep goyang goyang ini memang amat popular setelah diperkenalkan oleh suami ADUN Kajang, Anwar Ibrahim. Sekarang apabila semua pihak mencari samseng ini, tahu pula beliau takut. Samseng jenis apakah ini? Belum apa-apa sudah lari sembunyi dalam kain Mak dia.

"Mana Bangkai MH 370?" - Tajuk Yang Sopan Untuk Muka Depan Harakah

Posted: 27 Mar 2014 07:00 PM PDT


Tidak ada perkataan lainkah yang boleh digunakan selain daripada perkataan "bangkai" sebagai tajuk utama muka surat depan akhbar rasmi parti PAS? Sungguh sopan dan indah bahasa yang digunkan oleh Harakah bagi menghormati mangsa pesawat hilang MH370 dan keluarga mereka.

Keduanya, Harakah sememangnya "flip flop" dan keliru dalam satu muka surat hadapan akhbar mereka. Mereka mempertikaikan Kerajaan dan mahukan Kerajaan menunjukkan bukti jika benar pesawat MH370 telah terhempas, sama ada bangkai atau serpihan pesawat, barangan bagasi atau cerbisan-cerbisan mayat di lokasi kejadian. 

Dalam masa yang sama, seluruh pemimpin dan ahli PAS merakamkan takziah kepada keluarga penumpang dan kru pesawat MH370. Malah kalimah "Innalillahu Wa Inna Ilaihi Rajiun" atau ucapan takziah yang bermaksud "Dari Allah Kita Datang, Kepada Allah Kita Kembali" turut dicetak. Mana satu ni?


SPAD Pandang Berat Isu Ulat Teksi - 2 Kes Mahkamah Jadi Bukti

Posted: 27 Mar 2014 06:00 PM PDT


Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) amat mengambil berat isu Ulat Teksi yang masih berleluasa terutama sekali di pintu masuk negara seperti lapangan terbang KLIA dan LCCT. Pelbagai operasi dilakukan oleh pihak SPAD dalam usaha untuk membendung kegiatan berkenaan. SPAD sememangnya tidak bertolak ansur di dalam mempertahankan hak pengguna dari ditipu oleh kegiatan Ulat Teksi dengan mengheret pihak terbabit ke muka pengadilan.

Hari ini, seorang pemandu Teksi Eksekutif, Gobi A/L Muniandy, dijatuhkan hukuman denda sebanyak RM2,000 oleh Mahkamah Sesyen Sepang atas kesalahan di bawah Seksyen 205 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010. Mengikut fakta kes, tertuduh tanpa kuasa yang sah telah menawarkan perkhidmatan pengangkutan untuk membawa pelancong dari LCCT ke Hotel Melia Kuala Lumpur.

Mahkamah Sesyen baru-baru ini pula menjatuhkan hukuman denda sebanyak RM5,000 dan penjara selama 3 bulan sekiranya gagal membayar denda tersebut kepada Soo Mun Kit selepas beliau mengaku bersalah atas kesalahan di bawah Seksyen 205 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010. 

Mengikut fakta kes, tertuduh tanpa kuasa yang sah telah cuba untuk memujuk penumpang untuk menggunakan perkhidmatan teksinya dari LCCT ke Town View Hotel, Kuala Lumpur. Pendakwaan dilakukan oleh Puan Uma Devi Balasubramaniam sementara tertuduh tidak diwakili peguam.

Adalah diharapkan kerjasama dari orang ramai terutama daripada penumpang-penumpang di KLIA dan LCCT agar menggunakan perkhidmatan teksi yang sah bagi membendung kegiatan Ulat Teksi ini. Operasi bersepadu walau sebanyak mana sekalipun pasti tidak dapat membendung aktiviti ini sekiranya orang ramai masih memberikan sokongan kepada kegiatan Ulat Teksi ini.

yeopPERAK

Posted: 28 Mar 2014 01:03 PM PDT

yeopPERAK


Apabila Rindu Menguasai Hati

Posted: 27 Mar 2014 03:41 PM PDT

Hidup aku  makin lama makin busy..*perasan jer lebih.. Nak update blog pun takda masa..Banyak ajer story aku nak bercerita walaupun tak best..tapi masa pulak menjadi kekangannya..Rindu nak berblogging semula...Hooyeaahhh..!!! kali ini aku berblogging pun sebab aku baru teringat yang aku ada blog..Hahahhaha.

Bila Hati Terlalu Rindu..Ada masanya kita lupa dengan apa yang kita katakan.Kita lupa tentang segalahnya.Bila hati terlalu rindu,kita lakukan apa yang kita tidak terfikir untuk lakukan.

Kuasa hati siapa juga yang tahu.Pernah tak anda merindui seseorang sehingga anda menangis?
Atau perasaan rindu itu seolah menjadi 'sakit' di hujung hati, pernah tak.Bila berlaku situasi seperti ini, melihat gambar orang yang anda rindu pun sudah boleh membanjirkan rumah anda. Apatah lagi mendengar suaranya di corong telefon. Semakin kuat anda tersedu-sedan menahan tangis.
Pernah atau tidak kita sedar perasaan rindu itu terlalu istimewa.

Rindu, bukan untuk orang yang jauh dari kita. Ada juga rindu untuk orang yang dekat dengan kita. Dia dekat, tapi kita rasa jauh. Sebab itu adanya rindu.Istimewanya rasa rindu. Maha Suci Allah yang menciptakan rindu itu satu perasaan yang indah.

Bila waktu rindu, ramai orang boleh jadi komposer. Buat lirik touching-touching.
Bila waktu rindu, ramai orang boleh jadi penyanyi. Kalah juara AJL 2011 bila nyanyi.
Bila waktu rindu, ramai orang boleh jadi puitis seperti penyair tanah air.

Istimewanya rasa rindu. Maha Suci Allah yang pernah menganugerahkan kita dengan rasa rindu.

PEJUANG BANGSA

Posted: 28 Mar 2014 11:43 AM PDT

PEJUANG BANGSA


MH370: Satelit Jepun Kesan 10 Objek Terapung Dekat Australia

Posted: 28 Mar 2014 12:17 AM PDT



imej satelit Jepun menunjukkan 10 objek terapung berdekatan Australia yang "berkemungkinan besar" ada kaitan dengan pesawat MH370, kata kerajaan negara itu.

Pusat Risikan Satelit berkata, objek itu dikesan kira-kira 2,500 kilometer barat daya Perth.
 
Objek berkenaan terapung di kawasan 10 kilometer dengan lingkungan berpusat pada 44 darjah, 17 minit selatan latitud dan 90 darjah, 56 minit timur longitud.

"Kawasan ini amat dekat dengan tempat objek yang dikesan lebih awal oleh satelit lain.

"Objek ini berkemungkinan besar adalah sebahagian serpihan pesawat MH370 jika dikaji dari segi lokasi dan berdekatan dengan tempat penemuan sebelum ini," kata jurucakap kerajaan, Shinichiro Maki.

tunku

Posted: 28 Mar 2014 03:31 AM PDT

tunku


Why Distribute Christian Flyers in A Malay Housing Area?

Posted: 28 Mar 2014 01:37 AM PDT

Article 11 Federal Constitution of Malaysia:
11.(4) State law and in respect of the Federal Territories of Kuala Lumpur, Labuan and Putrajaya, federal law may control or restrict the propagation of any religious doctrine or belief among persons professing the religion of Islam.

The statement above is an excerpt text from the Federal Constitution of Malaysia. The bold wordings shows that no propagation of any religious doctrine or belief among a person professing the religion of Islam.  As a Malaysian we all know for a fact that according to Article 3 of the Malaysian Constitution Islam is the religion of the federation but other religion can be practiced.

            You can spin it any way you want but the fact of the matter is, the law of this country does not allow any religion to be propagate against Muslims.  How hard is it to understand this matter? Seriously? Recently in, Taman Berjaya Indah Kajang Selangor after Wan Azizah Wan Ismail won the state seat, it was reported that Christian missionary was distributing flyers in a Malay/Muslim populated area.

            You don't have to be a lawyer to understand the provision in Article 11 (4) of the Federal Constitution. It doesn't even have legal jargons for anyone to be confused. And up till today we are baffled on why Christian missionaries are trying their best to ignore the provisions laid down by Article 11 (4) of the Federal Constitution. Why on earth do they want to destroy the harmony and peace that we have enjoyed for decades?
            We may believe in a higher power which is different from others, is it too hard for each and every one of us to respect each other. Furthermore, if the authority took action against these types of shenanigans, they will accuse the government of behaving like a tyrant. Just like when the authorities raid the Bible Society of Malaysia building. They keep on disregarding the fact that the government reaction is based on their action which clearly against the supreme law of the land i.e. the Malaysian Federal Constitution.

            Malaysia is a melting pot of culture, religion and race. Keep it real. If it's clearly against the rule of law in the country, then why do it? The laws are made like that for a reason. Just go with the flow. Abide the law and be happy, is it that hard for everyone to understand?

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 28 Mar 2014 03:28 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Anwar dah lama F balik cina PRC

Posted: 27 Mar 2014 06:01 AM PDT


Kereta bertulisan di atas diambil gambar berhadapan Hotel Lido di Beijing di mana keluarga penumpang MH370.

Dengan rakyat China dilihat terlalu emosi hingga tidak rasional untuk menuduh hal bukan-bukan, elok usah dijawab. Tahan rasa geram dan simpati kepada mereka ini yang sudah kehilangan keluarga.


Lagi pun, Anwar dah lama jawab balik cina PRC ini....


Wow! Bengkok punya jawab

bumiyang

Posted: 28 Mar 2014 03:25 AM PDT

bumiyang


CNN Sehebat Pakatan Rakyaat

Posted: 27 Mar 2014 11:35 PM PDT

Selepas Pesawat MH370, Lori Bomba Pula Dilarikan???

Posted: 27 Mar 2014 06:40 PM PDT

Kantoi SPM Pun Boleh Jadi Pemberita CNN?

Posted: 27 Mar 2014 06:00 PM PDT

Tanpa Kotak Hitam dan Tanpa Saksi Hj Hadi Dakwa MH370 Dirampas???

Posted: 27 Mar 2014 06:43 AM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 28 Mar 2014 03:11 AM PDT

Ohpolitik!™


Translation Article Wrote in Chinese Languange | Boycott Malaysia #MH370

Posted: 27 Mar 2014 06:20 AM PDT


TRANSLATION
Among all post (in China's social media's sphere), I spotted this one, and was in mind that I am obliged to share.

Are we(China) too reckless instigate a boycott on this country(Malaysia)? Lets don't talk about boycott just yet, we cannot even boycott the Japanese effectively, for them who massacred hundreds of millions of our countrymen, and those Vietnamese and Indonesian who killed hundred of thousand of Chinese, why don't I see any Artist boycotting them? (Chinese artist joined the condemns and boycott against Malaysia)

Alright, if you all thinks that the Malaysian Government had murdered 153 Chinese passengers, then they also murdered 38 Malaysian, 12 crew members, 12 Indonesian passengers, 7 Australian passengers and 7 American passengers. 

Alright, lets boycott this country (Malaysia) which was first to establish diplomatic ties with China among all other South East Asian countries.

Lets boycott this country (Malaysia) who had been consistently refused the United States military to build their base for the purpose of locking the Chinese survivorship(military strategy) among the lines of island

Lets boycott this country, which the borders of Spartly Island which was determined by China was only 80 KM off their coast, yet the only country that does not make any objection.

Lets boycott this country, which has been consistently against the Philippines and Vietnamese to bring up the conflict of South China Sea to the world's attention

Lets boycott this country, which donated to China to fight against the Japanese (during WW2) which amounts to 1/3 of the total military expenditure.

Lets boycott this country, which contributed 3000 car mechanics and drivers during our(China) war with the Japanese.

Lets boycott this country which allows 5million Chinese to preserve their culture, language and religion

Alright, let us all stand united to boycott this country, which is kind and nice to China.

Ps: if you dislike a government, means you will have to hate everything about this country, then I want to point my question to those ignorant artist who declared that they will never visit Malaysia, as a public figure, do you aware that your lead, (announcement) have hurt the Malays(Malaysian citizen)?

Just now I saw a post from my friend who works as a reporter in Weibo (Chinese Twitter), he said ' once you have achieve certain level of patriotism, any ridiculous matter will seems to be reasonable. And this word 'patriotism' has bring more harm,'
The attitude of our nationals (Chinese ) sometimes is laughable.

Analisis FBI Terhadap Simulator Juruterbang Siap Tidak Lama Lagi #MH370

Posted: 27 Mar 2014 05:14 AM PDT

 

Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) akan melengkapkan analisis data dari simulator penerbangan yang diambil dari rumah juruterbang pesawat MH370 yang hilang, menurut pengarah agensi dari Amerika Syarikat itu, Rabu.

Pegawai-pegawai dari Malaysia telah meminta FBI untuk membantu mendapatkan kembali fail yang telah dipadam dari cakera keras simulator berkenaan.

Ketua FBI James Comey memberitahu mereka yang berkepentingan bahawa pakar-pakar telah bekerja 'sepanjang 24 jam' untuk menyelesaikan analisis dengan harapan data yang diperolehi boleh menyediakan petunjuk tentang apa yang berlaku kepada penerbangan MH370 yang hilang 8 Mac lalu dengan 239 penumpang dan anak kapal di dalam pesawat.

Malaysia "memberi kepercayaan terhadap kemampuan teknikal kami yang melibatkan penggunaan komputer forensik tertentu. Kerja-kerja itu sedang berterusan," Comey memberitahu mesyuarat jawatankuasa kecil Dewan bagi membincangkan anggaran bajet FBI bagi 2015.


"Saya tidak mahu mengatakan lebih lanjut mengenai perkara itu dalam suasana terbuka, tetapi saya berharap ia dapat dilakukan dalam masa tidak lama lagi."

Polis Malaysia mengeluarkan simulator dari rumah Kapten Zaharie Ahmad Shah hampir dua minggu lalu, selepas penyiasat berkata mereka percaya Boeing 777 secara sengaja telah mengubah laluan dari laluan asal.

Malaysia pada Isnin mengumumkan terdapat bukti data menunjukkan pesawat terhempas di selatan Lautan Hindi.

Comey tidak menyatakan sama ada hasil analisis akan didedahkan kepada awam. - AFP

Sahabat-Gunung

Posted: 28 Mar 2014 01:30 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar Pengemis Politik Murahan

Posted: 27 Mar 2014 07:45 PM PDT


Siapa tak kenal dengan sandiwara murahan politik Anwar Ibrahim...? Apa sahaja yang boleh menguntungkan politik peribadinya dia pasti tidak akan lepaskan peluang ini.

Bekas Setiausaha PKR Negeri Selangor, Haji Mohd Nazmi Rosli berkata, antara peluang yang harus dipergunakan Anwar ialah sebaik sahaja Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman Anwar didapati bersalah dalam kes meliwat Saiful, dia dengan lantang mengecam keputusan tiga orang Hakim.

"Memang sudah dijangka Anwar akan mengheret UMNO dalam perkara ini. Dia lupa bahawa proses penghakiman mengikut segala prosedur ataupun dia pura pura terlupa..?

Sebagai tertuduh Anwar dibenarkan untuk membela diri dan sepertimana lazimnya dia akan membawa segerombilan peguambela yang tersohor untuk membuat pembelaan. Akan tetapi, kita yakin dan percaya institusi kehakiman dalam negara kita membuat sebarang keputusan berpandukan sepenuhnya kepada fakta kes.

Persoalan yang harus kita ajukan kepada Anwar, "kenapakah sewaktu beliau dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi daripada tuduhan meliwat Saiful beliau tidak mengkritik hakim dan berterima kasih kepada UMNO jika benar katanya UMNO boleh mencampuri keputusan Mahakamah...?," ujarnya mengulas tindakan Anwar yang mengecam Keputusan Mahkamah baru-baru ini.

Tambahnya, Anwar juga pernah dibebaskan dari tuduhan sekaligus bebas dari tahanan Penjara Sungai Buloh pada tanggal 2 September 2004. Ini bermakna sudah dua kali Anwar pernah dibebaskan menerusi keputusan Mahkamah di negara ini.

Menyalahkan UMNO dan tidak mahu menerima keputusan Mahkamah merupakan satu taktik biasa Anwar untuk mengalihkan isu sebenar. Dia tidak mahu imejnya sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Rakyat tercemar maka formula 'blamming game' iaitu menuding jari ke pihak lain dia gunakan.

"Taktik seperti itu sangat penting untuk dijadikan alasan sekiranya nanti Pakatan Pembangkang gagal untuk menawan Putrajaya dan menjadi semakin tidak relevan apabila Anwar kembali merengkok dalam penjara. Maka dengan mudah juak-juak murahan pengikut tegar Pakatan Rakyat akan menyatakan "UMNO takut Anwar menjadi PM, oleh itu terpaksa sumbat Anwar balik ke dalam penjara..".

Padahal mengikut rekod, Anwar pernah bebas dari tuduhan. Malah ada beberapa aduan yang melibatkan pimpinan atasan PKR seperti harta kekayaan luar biasa Azmin Ali tak pernah beliau didakwa. Apakah ini tidak adil...?

Proses pendakwaan juga tidak pernah memilih bulu di mana kita saksikan ramai juga pimpinan UMNO yang pernah didakwa dan dijatuhi hukuman bersalah oleh Mahkamah.

"Merujuk pada hukuman Mahkamah Rayuan yang menjatuhkan hukuman Anwar bersalah meliwat Saiful seharusnya Anwar berasa malu dengan komen yang dibuat oleh Presiden Majlis Peguam (BAR Council), Christopher Leong.

Christopher dengan selamba menyatakan liwat itu memang berlaku 'suka sama suka'. Kenyataan ini amatlah serius kerana dibuat oleh Presiden Majlis Peguam. Walaupun niat Christopher cuba mengheret Saiful untuk dihukum bersama tetapi pada asasnya beliau mengakui Anwar seorang peliwat...!


Apakah Anwar masih mahu menyalak dan menyalahkan institusi kehakiman...? Adakah individu bernama Christopher Leong selaku Presiden Majlis Peguam itu seorang ahli UMNO....?," ujarnya lagi.

Jelajah Taklimat & Pendaftaran Sekretariat Bebas Muflis Peringkat Negeri Kedah & Pulau Pinang

Posted: 27 Mar 2014 05:17 PM PDT

Program khidmat komuniti secara percuma ini yang dipengerusikan oleh Dato' Sohaimi Shahadan bertujuan untuk menjadi jejambat penghubung antara mereka yang muflis dengan Jabatan Insolvensi Malaysia di samping membantu mereka yang telah pun disahkan muflis untuk bebas dari belenggu kebankrapan.

Orang ramai yang menghadapi masalah kebankrapan ini diminta tampil dan mendaftarkan diri dengan Jabatan Insolvensi Malaysia agar kes mereka dapat di dengar daripada terus menyembunyikan diri dan menghadapi kesulitan menjalani kehidupan harian. Taklimat dan penerangan mengenai peranan, bidang kuasa dan bagaimana setiap kes dapat dibantu akan diadakan melalui Siri Jelajah diseluruh Malaysia yang akan di adakan di Kedah dan Pulau Pinang pada :



Peringkat Negeri Kedah:-

Tempat                     : Hotel Seri Malaysia, , Daerah Kota Star,  Alor Setar, Kedah
Tarikh                       : 29 Mac 2014 (Sabtu)
Masa                          : 2.00 - 5.00 petang


Peringkat Negeri Pulau Pinang

Tempat                     : Wisma Transformasi, Dewan UMNO, Permatang Pauh
Tarikh                       : 30 Mac 2014 (Ahad)
Masa                          : 2.00 - 5.00 petang

Siri Jelajah yang diadakan ini mendapat kerjasama Kerajaan Negeri dan Jabatan Insolvensi Malaysia memberi peluang kepada orang ramai untuk terus berurusan dengan Jabatan Insolvensi Malaysia dan mendapat pembelaan yang sewajarnya.

Program Komuniti Kemasyarakatan disediakan secara PERCUMA.


Maklumat lanjut boleh melayari laman sesawang www.bebasmuflis.com. Beri peluang untuk Sekretariat Bebas Muflis membantu anda.

Tuduhan Mahkamah Tidak Adil Sekadar Skrip Lapuk Anwar

Posted: 27 Mar 2014 09:24 AM PDT


Tindakan pembangkang terutama ketuanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertikaikan badan kehakiman negara disifatkan tidak lebih sekadar sebagai pengulangan semula skrip lapuk yang terus diputar apabila keputusan tidak berpihak kepada dirinya.

Menurut bekas Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Nasional, Lokman Noor Adam skrip ini hanyalah ulang tayang yang memualkan  sedangkan pada hakikat dan realitinya, apabila mereka menang banyak kes di mahkamah, tidak pula menuduh mahkamah tidak adil dan sebagainya.

"Bila Anwar Ibrahim dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan dalam kes liwat pertama, dan dia dibebaskan dalam kes liwat kedua di peringkat Mahkamah Tinggi, beliau mengatakan bahawa beliau tidak melakukan perbuatan tersebut.

"Tetapi apabila beliau disabitkan di mahkamah yang lebih tinggi, beliau mengatakan bahawa mahkamah tersebut dikawal oleh kerajaan Barisan Nasional, itulah realiti sikap pembangkang di negara ini," ujarnya

Tambah beliau jika diteliti proseding mahkamah di dalam kes liwat yang kedua, Anwar tidak boleh lari dari sabitan kes ini kerana yang pertamanya, dalam kes ini telah mendedahkan bahawa perbuatan liwat itu memang berlaku.

"Bukan hanya Christopher Leong mengatakan bahawa hukuman ke atas Anwar adalah tidak wajar kerana ianya berlaku secara suka sama suka, tetapi dalam prosiding mahkamah, Karpal Singh selaku Ketua Peguam Anwar sendiri, telah mengatakan bahawa perbuatan liwat itu berlaku, cuba ianya dilakukan secara suka sama suka, maknanya tidak ada paksaan.

"Karpal menggunakan kenyataan ini kerana beliau ketika itu yakin tidak ada peluang untuk Anwar menang ketika perbicaraan berlangsung di peringkat mahkamah tinggi.

"Ketika perbicaan di peringkat mahkamah tinggi, Karpal sendiri melihat tiga orang pakar forensik telah mengesahkan mereka telah menjumpai simen ataupun sperma di dalam rektum Saiful sedalam 4inci," tambahnya.

Justeru tegasnya inilah permainan politik pemimpin pembangkang yang harus rakyat sedar dan menilai sendiri kewibawaan dan keikhlasan perjuangan Anwar Ibrahim dan rakan-rakannya dalam pakatan pemangkang.

'Kajang Move': Perjuangan Sia-Sia

Posted: 27 Mar 2014 04:45 AM PDT


Pergerakan Puteri UMNO Malaysia menyifatkan perjuangan 'Kajang Move' yang dibuat oleh pihak Pakatan khususnya PKR pada kempen Pilihan Raya Kecil DUN Kajang baru-baru ini sebagai satu perkara yang sia-sia.

Ketuanya, Mas Ermieyati Samsuddin berkata, 'Kajang Move' hanya menjadi medan untuk puak-puak pakatan ini mendabik dada selain mengukur populariti mereka semata-mata selain menyimpangkan perhatian rakyat terhadap kes Liwat yang dihadapi oleh pemimpin utama mereka, Anwar Ibrahim.

"Sejak bekas ADUN melepaskan jawatan, pihak PKR mula berkempen siang dan malam, habis semua rumah ibadat menjadi sasaran pemimpin-pemimpin mereka, malah Anwar Ibrahim juga telah diumumkan sebagai calon untuk mewakili PKR pada PRK tersebut.

Bukan itu sahaja, suara-suara sumbang juga jelas kedengaran menuduh Suruhanjaya Pilihanraya tidak telus, malah yang lebih hebat, ada pemimpin muda mereka yang berselindung di sebalik nama NGO garang menuduh BN akan menggunakan pengundi hantu warga Myanmar untuk mengundi calon BN pada PRK tersebut," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Masjid Tanah.

Tetapi apa yang menarik, apabila mereka menang, semua dakwaan yang mereka buat termasuk pengundi hantu ini senyap.

"Saya yakin, kalaulah pemimpin utama mereka iaitu Wan Azizah yang juga merupakan isteri Anwar Ibrahim kalah pada 23 Mac lalu, suara-suara ini akan jelas kedengaran bukan sahaja di dalam negara, malah akan keluar dicanangkan sampai ke luar negara bahawa sistem pilihanraya Malaysia yang dikendalikan SPR tidak telus, tidak adil dan menipu, malah wujud pengundi hantu yang membantu memenangkan calon BN.

hakikatnya, permainan kotor parti pakatan ini menjadikan rakyat khususnya pengundi di DUN Kajang yang tidak berdosa sebagai mangsanya," tambahnya.

Dalam masa yang sama, Pergerakan Puteri UMNO turut menyarankan kepada pihak pemimpin Pakatan Pembangkang untuk membaca semula penghakiman yang telah dibuat oleh hakim sebelum mereka dengan sewenang-wenangnya menuduh pihak Mahkamah sebagai proUMNO dalam kes liwat yang dihadapi Anwar Ibrahim.


"Saya tidak faham dari aspek mana yang dikatakan kes ini tidak adil kerana mahkamah telah membuat penghakiman berdasarkan bukti yang sahih dan saksi-saksi yang tidak meragukan.

Bagi saya, tiada apa yang hendak dihairankan dengan tuduhan pemimpin pakatan ini kerana jika mereka kalah, kerajaanlah yang tidak adil, tetapi kalau mereka menang, itu tandanya mereka betul dan kerajaan juga yang salah," tambahnya.



Aspirasi Bangsa

Posted: 28 Mar 2014 01:23 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Kajang kalah tapi pemimpin Umno... ???

Posted: 28 Mar 2014 01:00 AM PDT

Menteri bisu baru bersuara..

Posted: 27 Mar 2014 06:55 PM PDT

MH370 : Satellite Jepun temui 10 objek terapung di Lautan Hindi

Posted: 27 Mar 2014 06:29 PM PDT

Satu lagi bukti kezaliman Kerajaan PR..

Posted: 27 Mar 2014 03:40 AM PDT

PKR kata Adenan pengecut!!

Posted: 27 Mar 2014 02:29 AM PDT

RAPERA ..

Posted: 28 Mar 2014 01:21 AM PDT

RAPERA ..


MH 370 : Will the Wall of Hope and Care Turn to A Real Ladder of Assistance ????

Posted: 27 Mar 2014 10:54 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 28 Mar 2014 12:04 AM PDT

Panglima Perang Cyber


Himpunan Reformasi 2.0 dihadiri @anwaribrahim Di Kelantan Malam Ini Guna nama @NikAbdulAziz Ketepi MB Ust Mad ?

Posted: 27 Mar 2014 08:48 PM PDT

Agak ganjil membaca berita dan berharap sesiapa dapat sahkan adakah sudah ada permit atau tidak perhimpunan ini.

Selepas gagal di Kajang pihak PKR nampaknya cuba mencari sisa-sisa penyokong mereka yang semakin hilang kerana kecewa melihat penipuan demi penipuan dilakukan oleh ANWAR, termasuk Wan Azizah.

Terbaru penafian mereka mengenali pilot MH370 kapten Zaharie akhirnya ditukar kepada pengakuan bahawa mereka sebenarnya mengenali beliau. Namun penipuan ini gagal disedari pengundi Kajang sehingga mereka tetap tegar memilih Wan Azizah juga sebagai wakil mereka. Jangan kata penipu habuan

Selain itu nampak agenda mengangkat nama Nik Aziz apabila nama beliau diletak lebih tinggi dari nama Menteri Besar Kelantan dalam iklan akhbar Sinar Harian edisi Kelantan di bawah.

Sepatutnya kedudukan Ust Ahmad sebagai MB perlu dihormati penganjur dan kita nampak ia seperti taktik untuk merendahkan MB Kelantan yang semakin mesra dengan Kerajaan Persekutuan demi kebaikan rakyat sekelian - Panglima Perang Cyber

Video @YouTube MYKMU - Parlimen : @Anwaribrahim “Nyanyuk” Bila Kata Saya Menteri Pertahanan – @Zahid_Hamidi | AIDC

Posted: 27 Mar 2014 05:49 PM PDT


Berita ANWAR desak Zahid Hamidi letak jawatan :




Artikel AIDC :

AIDCNews – 27/3/14 – Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim,67, adalah seorang 'nyanyuk' apabila menyatakan jawatannya sebagai Menteri Pertahanan.

Bercakap dalam sidang Parlimen semalam, Ahmad Zahid dilaporkan mykmu.net telah menasihati Anwar agar berhenti bermain politik dalam hal membabitkan isu keselamatan dan ketenteraman negara.

"Perkara keselamatan jangan dicampuradukkan dan saya fikir perkara-perkara seperti ini jangan dimainkan sentimen masyarakat umum keseluruhannya.

"Soal keselamatan adalah (untuk) semua," katanya.

Share
63
Twitter
24
Email



Link : http://www.anwaraidc.com/?p=45385


Sent from my iPhone

Malaysian Must Read & Condemn Article 'Queen of Malaysia enjoys golf as nation mourns #MH370 victims' by @MailOnline cc @NajibRazak

Posted: 27 Mar 2014 05:26 PM PDT


Please use translator to read this article...


Media Barat CNN, Fox News, Daily Telegraph dilihat secara sepadu cuba menghentam Malaysia di mata dunia dengan berbagai artikel dan isu yang jauh dari kebenaran penuh kepalsuan.

Transkrip palsu pilot MH370 disebar Daily Telegraph dan Fox News pula menghina negara kita dalam laporan mereka.

Alhamdulillah ada rakyat kita yang tinggi patriotismanya lalu membela negara di alam maya.






Tindakan terbaru akhbar atas talian Daily Mail menghina Permaisuri Agong seperti link di bawah ini adalah tindakan tidak wajar dan patut dikecam seluruh rakyat Malaysia.




Perbuatan mereka menjadikan Permaisuri Agong sebagai sasaran adalah tindakan sangat tidak beradab dan patut dikecam oleh Kementeri Luar atau Kementerian yang berkaitan.
 


Jangan diamkan diri kerana mereka cuba menguji (test market) untuk melihat sejauh mana reaksi kita terhadap cubaan ini sekaligus menghasut rakyat agar membenci Raja Peemaisuri Agong yang kini sudah lengkap bertudung selepas pulang menunaikan haji tahun lalu.

Sila gunakan akaun anda untuk menghantar mesej yang jelas kepada mereka ini bahawa jangan cuba menyerang institusi Beraja kami yang menjadi tonggak negara kami.

Peperangan minda (غزوة فكرية) sudah bermula dan mari kita turun bersama melawan propaganda mereka tidak kira apa jua agama dan bangsa.

Matlamat mereka ialah mahu menghancurkan negara Islam Malaysia dan jika kita menurut mereka menjadi hamba maka kita akan selamat namun itu bukan sikap kita yang sejak sekian lama berpegang teguh dengan ajaran agama Islam yang mahu kita merdeka melaksana syariat Allah di bumi bertuah ini.

Masa inilah kita akan dapat lihat siapakah yang cintakan negaranya yang selama ini memayungi diri dan keluarganya dengan izin Allah Taala.

Adakah kita ada negara lain selain Malaysia ? Hanya Malaysia sahajalah negara tumpah darah kita dan hanya kita yang akan mempertahankannya !!!

Ayuh mulakan tulisan sekarang di FB dan Twitter untuk menyatakan sokongan anda kepada negara. 

Malaysia sangat memerlukan sokongan anda walau sepatah kata di alam siber namun ia satu sokongan yang pasti akan menghalang kemaraan fitnah Dajjal di akhir zaman terhadap negara dan umat Islam.



Selingan isu Ikhwanul Muslimin untuk rujukan anda dan inilah fakta yang perlu diterima dan sama dengan kajian Panglima selama ini dan ia konsisten hingga kini.




Sent from my iPhone

Video PM @NajibRazak di Filipina Saksikan Perjanjian Damai Bangsamoro

Posted: 27 Mar 2014 08:57 AM PDT

Bangsamoro

MANILA, 27 Mac (Bernama) — Perjanjian Komprehensif mengenai Bangsamoro (CAB) yang penuh bersejarah, ditandatangani di sini pada Khamis, yang memberi pengiktirafan terhadap kewajaran dan perjuangan sah rakyat Bangsamoro serta hasrat mereka untuk menentukan masa depan politik melalui satu proses demokratik yang akan menjamin identiti dan kemakmuran mereka.

Selain memberi kuasa berpemerintahan sendiri yang bermakna kepada Bangsamoro, perjanjian damai yang diusahakan Malaysia ini juga menyaksikan berakhirnya permusuhan bersenjata antara kerajaan Filipina (GPH) dan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF).



"Ia akan membuka laluan ke arah mencapai penyelesaian politik secara rundingan berkaitan Persoalan Bangsamoro, dan dengan itu menamatkan konflik bersenjata antara GPH dan MILF, serta memupuk keamanan dan kestabilan di rantau dunia sebelah sini," demikian antara kata-kata yang terkandung dalam dokumen lima muka surat mengenai usaha untuk mencapai keamanan di selatan Filipina itu.

Menurut dokumen itu lagi, pihak yang menandatangani perjanjian itu komited untuk melindungi dan meningkatkan hak rakyat Bangsamoro serta penduduk lain di Bangsamoro berhubung maruah manusia; merapatkan jurang ketidakadilan sosial, ekonomi dan politik; dan memperbetulkan ketidakadilan sejarah yang dilakukan terhadap Bangsamoro selama ini.
Ditandatangani dengan disaksikan Presiden Filipina Benigno Simeon Aquino III dan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak di Istana Malacanang, perjanjian damai ini juga menjurus ke arah pemansuhan ketidaksamaan ekuiti budaya melalui modaliti yang dipersetujui bagi mengagihkan secara sama rata kekayaan dan kuasa politik demi kebaikan bersama. "Pihak berkenaan mengiktiraf identiti dan kilanan sah Bangsamoro. Pada waktu yang sama, mereka juga mengukuhkan komitmen untuk saling menghormati identiti satu sama lain dan kesaksamaan harga diri setiap orang dalam komuniti politik," kata CAB itu.
GPH dan MILF berikrar untuk berusaha ke arah pelaksanaan sepenuhnya CAB berkenaan hingga membawa kepada tertubuhnya Pihak Berkuasa Transisi Bangsamoro dan kerajaan Bangsamoro.
Kedua-dua pihak juga akan berusaha ke arah penubuhan satu entiti politik baharu Bangsamoro yang akan melindungi hak individu dan kolektif serta menjadi wakil yang benar-benar demokratik bagi penduduk yang bersifat pelbagai.
Mereka juga berhasrat memulihkan secara beransur-ansur kawasan yang sebelum ini terjejas oleh konflik dan menjadikannya komuniti yang aman dan progresif.
Turut disebut dalam perjanjian damai ini ialah penghargaan ikhlas pihak berkenaan kepada kerajaan Malaysia dan Najib kerana sokongan beliau terhadap rundingan damai GPH-MILF dan peranan yang dimainkan Malaysia sebagai pemudah cara pihak ketiga serta ketua misi Pasukan Pemantau Antarabangsa.
Mereka juga memuji Suruhanjaya Transisi Bangsamoro kerana usahanya menyiapkan deraf Undang-undang Asas Bangsamoro.
Penandatanganan perjanjian itu ialah Miriam Coronel Ferrer, yang mengetuai panel damai kerajaan dan pengerusi panel MILF Mohagher Iqbal serta anggota panel masing-masing, di samping pemudah cara Malaysia Tengku Datuk Abdul Ghafar Tengku Mohamed.
Rundingan damai bermula di Filipina pada Januari 1997, diteruskan di bawah naungan kerajaan Malaysia mulai 2001, hingga membawa kepada Perjanjian Rangka Kerja mengenai Bangsamoro pada Oktober 2012 dan siapnya semua dokumen sisipan berkaitan pada Januari 2014.
CAB itu dilengkapi pelbagai perjanjian, garis panduan, terma rujukan dan kenyataan bersama yang ditandatangani dan diperakui oleh GPH dan MILF sepanjang berlangsungnya proses rundingan mulai 1997.
Ini termasuk Perjanjian bagi Penamatan Permusuhan Umum yang ditandatangani pada 18 Julai 1997 di Cagayan de Oro City, Perjanjian mengenai Rangka Kerja Umum bagi Penyambungan Rundingan Damai yang ditandatangani pada 24 Mac 2001 di Kuala Lumpur dan Perjanjian Rangka Kerja mengenai Bangsamoro yang ditandatangani pada 15 Okt 2012 di Manila.
Dokumen lain yang ditandatangani termasuk lampiran mengenai aturan transisi dan modaliti (27 Feb 2013 di Kuala Lumpur), lampiran mengenai penjanaan hasil dan perkongsian kekayaan (13 Julai 2013 di Kuala Lumpur), lampiran mengenai perkongsian kuasa (8 Dis 2013 di Kuala Lumpur) dan lampiran mengenai penormalan (25 Jan 2014 di Kuala Lumpur).
Tambahan mengenai kawasan perairan dan zon kerjasama bersama Bangsamoro pula ditandatangani pada 25 Jan 2014 di Kuala Lumpur.
"Pihak terbabit berikrar akan mengotakan, menghormati dan melaksanakan kesemua perjanjian dan dokumen tambahan yang mereka tandatangani sebelum ini seperti yang dijelaskan dalam perjanjian rangka kerja dan lampirannya," kata CAB itu.  – BERNAMA

Blogger REZQEEN HILL: Chinesse Non Muslim #Malaysia Blame @CNN Labelling Pilot #MH370 As Terrorist #PrayForMH370 @NajibRazak @RealTengkuAdnan @KhairyKj

Posted: 27 Mar 2014 05:00 AM PDT


Please use translator to read this article : 



Secara seriusnya apabila isu mengenai pesawat MAS MH370 hilang dan makin sukar ditemui, ditambah pula sudah memasuki hari yang ke 20 pasti emosi keluarga, pegawai penerangan, media dan pasukan mencari & menyelamat semakin sukar dikawal.

Dalam hal ini, tindakan media antarabangsa CNN yang membuat laporan kononnya kehilangan pesawat berkenaan disebabkan angkara pengganas Muslim dari Malaysia.CNN menghangatkan lagi kebiadapan mereka dengan mendakwa Malaysia adalah tempat melatih pengganas Muslim dan dalam masa yang sama mereka mengeluarkan beberapa baris perkataan kononnya daripada keluarga penumpang MH370 ;

"Kerajaan & ketenteraan Malaysia adalah pembunuh sebenar mereka (penumpang)"



Kedunguan media bongok dari Barat ini mendapat reaksi daripada warganegara Malaysia, bukan saja yang beragama Islam bahkan daripada kaum Cina & India kerana mereka lebih memahami Islam berbanding orang putih di barat sana.

Sebagai seorang Islam dan warganegara Malaysia, saya menghormati dan berterima kasih kepada our brothers & sisters yang mempertahankan nama baik Melayu dan Islam di sini.

Mereka lebih mengenali kami berbanding orang lain.

Terima kasih.



Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 27 Mar 2014 11:52 PM PDT

Belantan


#MH370 Hari Ke-20: China pohon lebih ramai pakar negara tersebut terlibat?

Posted: 27 Mar 2014 09:56 AM PDT


Kerajaan China memohon agar lebih ramai pakar dari negara China dilibatkan dalam usaha mengesan pesawat Malaysia Airlines MH370 yang penerbangannya dikatakan berakhir di Lautan Hindi.

Menurut laporan, kenyataan berikut disampaikan Timbalan Menteri Luar China, Zhang Yesui pada pertemuan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada Rabu.

Jurucakap Kementerian Luar China berkata negara itu enggan berputus asa mencari lokasi sebenar MH370 dan meminta Malaysia membenarkan pakarnya meneliti segala data serta maklumat yang diperolehi.

China sebelum ini meminta Malaysia menyerahkan bukti serta data satelit yang membawa kepada kesimpulan MH370 terhempas di Lautan Hindi.

Selain memberi tumpuan kepada usaha mencari, China berkata pihaknya tidak akan melupakan kebajikan ahli keluarga penumpang pesawat berkenaan.

Katanya usaha membantu keluarga penumpang dari segi penjagaan kesihatan fizikal dan mental akan dipertingkatkan bagi memastikan kesejahteraan mereka.

Suara Politik
Belantan

#MH370 Hari Ke-20: Pesawat SAR patah balik kerana cuaca buruk?

Posted: 27 Mar 2014 05:08 AM PDT


Hari ini memasuki hari ke-20 operasi pencarian pesawat Malaysia Airlines MH370 di selatan Lautan Hindi. Namun pesawat terpaksa patah balik kerana cuaca buruk. Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA) telah membuat kenyataan tersebut melalui akaun Twitter mereka. Bagaimanapun, kapal-kapal yang berada di kawasan tersebut dibenarkan meneruskan operasi mencari.

Menurut laporan Bernama, terdapat 11 pesawat dan 5 buah kapal yang sertai operasi pencarian hari ini. Pesawat yang digunakan dalam misi ini telah diarah untuk kembali semula ke Perth dari kawasan mencari yagn dipercayai lokasi pesawat MH370 berakhir. Kapal masih lagi teruskan pencarian.

"Ramalan di kawasan itu mendapati terdapat ketulan ais, angin kuat dan jarak penglihatan hampir sifar," pegawai Tentera Laut Amerika Syarikat yang bertangungjawab ke atas pesawat P8 Poseidon, Leftenan Komander Adam Schantz memberitahu Reuters.

Operasi pencarian dibahagikan kepada dua kawasan yang meliputi 78,000 kilometer persegi, di selatan Lautan Hindi.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 27 Mar 2014 11:50 PM PDT

The Unspinners


Something for Malaysia bashing PRC Chinese to ponder

Posted: 27 Mar 2014 09:00 PM PDT


Below is an article from a Chinese china.

TRANSLATION

Among all post (in China's social media's sphere), I spotted this one, and was in mind that I am obliged to share.

Are we(China) too reckless instigate a boycott on this country(Malaysia)? 
Lets don't talk about boycott just yet, we cannot even boycott the Japanese effectively, for them who massacred hundreds of millions of our countrymen, and those Vietnamese and Indonesian who killed hundred of thousand of Chinese, why don't I see any Artist boycotting them? (Chinese artist joined the condemns and boycott against Malaysia)

Alright, if you all thinks that the Malaysian Government had murdered 153 Chinese passengers, then they also murdered 38 Malaysian, 12 crew members, 12 Indonesian passengers, 7 Australian passengers and 7 American passengers.

Alright, lets boycott this country (Malaysia) which was first to establish diplomatic ties with China among all other South East Asian countries.

Lets boycott this country (Malaysia) who had been consistently refused the United States military to build their base for the purpose of locking the Chinese survivorship (military strategy) among the lines of island

Lets boycott this country, which the borders of Spartly Island which was determined by China was only 80 KM off their coast, yet the only country that does not make any objection.

Lets boycott this country, which has been consistently against the Philippines and Vietnamese to bring up the conflict of South China Sea to the world's attention

Lets boycott this country, which donated to China to fight against the Japanese (during WW2) which amounts to 1/3 of the total military expenditure.

Lets boycott this country, which contributed 3000 car mechanics and drivers during our(China) war with the Japanese.

Lets boycott this country which allows 5million Chinese to preserve their culture, language and religion

Alright, let us all stand united to boycott this country, which is kind and nice to China.

Ps: if you dislike a government, means you will have to hate everything about this country, then I want to point my question to those ignorant artist who declared that they will never visit Malaysia, as a public figure, do you aware that your lead, (announcement) have hurt the Malays (Malaysian citizen)?

Just now I saw a post from my friend who works as a reporter in Weibo (Chinese Twitter), he said ' once you have achieve certain level of patriotism, any ridiculous matter will seems to be reasonable. And this word 'patriotism' has bring more harm,'

The attitude of our nationals (Chinese ) sometimes is laughable.

Something for government bashing Malaysian Chinese to ponder

Posted: 27 Mar 2014 05:00 PM PDT


Satu entry facebook dari william cheah:

Please read and ponder.

There is a time for everything and William Cheah pointed it out loud and clear. For now, it is time for solidarity and unity.

William Cheah

REALITY CHECK - So here's the deal folks. China has 1.5 billion people. Huge market. When it sneezes, we all catch a cold. That's a fact.

Here are other facts to consider.

Like it or not we are a small nation compared to them. Like it or not, Malaysian economy can be negatively affected if they were to boycott us...as what's already being touted in the international media.

So..good job those 'Malaysians' who were so Gung Ho in the last 2 weeks in bashing the country. 

You managed to get the international attention you were craving for. How lousy Malaysia is, the government sucks, etc etc.

As some of you put it, the whole world knows and now they are going to do something about it. They are going to boycott Malaysia. Stop giving us tourism money. Stop buying Malaysian goods.

Reality check...is that going to affect you?

Hey man...do you think when your company earns less money you're going to get the pay increment? Next year's bonus?

God forbid, but you may even lose your job. Then who's going to feed your children? Pay your house and car installments? Utilities? Less income means less taxes. Which leads to less subsidies.

Yeah..We know what's going to happen then don't we?

Do you think people from China can differentiate who supports the government or opposition? Do you even think they care?

What???...you think they will be selective on who they do business with? 

Buy only from those who support opposition?? So how do you prove that? Wear a badge everytime you meet them and say you are Pro PR? Or maybe show them your FB posting for the last 1 year? Hey Mr. Chinaman, please buy from me. I hate my government!!

And yes..should the economy fail..blame the government. You had nothing to do with it. Or you were merely stating the 'truth'.

Here's the truth.

We are all in the same boat. And it's a rough sea we are all sailing in. If you insist on scooping water into the boat while the rest of us are bailing out the water, then I hope you are a good swimmer.

For me...well, I do hope our Diplomatic Corp and government can bail us out this time. And I know they have a tough job to do. I hope they can find MH370 and ride out the storm as safely as possible. I hope they can repair whatever damage that has been done so we can sail smoothly for the next 4 years. I have bills to pay and mouths to feed too.

Why 4 years? Because for those of you who hate the government and want a change...that's when you cast your vote for change. Make your choice and your decision then. Do your campaigning then. That's what democracy and voting are for.

But in the meantime...row or give a hand in keeping us afloat.

Or go for a swim....In the Indian Ocean...without a life jacket.

(From a commentator here)

KEMASKINI: Perangai NUFAM macam hyena makan bangkai

Posted: 27 Mar 2014 06:56 AM PDT


Semalam NUFAM, kesatuan sekerja yang ditolak dan kepimpinan mereka dipecat atau digantung oleh MAS menunjukkan sifat jaga kepentingan diri dan berdendam ketika MAS perlu sokongan dari pelbagai lapis masyarakat dan pekerjanya.

NUFAM adalah kesatuan sekerja yang kononnya mewakili kesemua peramugari atau permugara (flight attendant) kebangsaan. Sebenarnya mereka hanya diwakili oleh beberapa flight attendents yang mahu jadi ketua kesatuan sekerja untuk mendapat manafaat peribadi.


Selama ini dan puluhan tahun MAS berurusan dengan union dalaman yang lebih memahami masaalah dalaman dan lebih bekerjasama serta tolak ansur dengan syarikat.

Blog Malaysia airlines Families mengggelar ketua NUFAM sebagai Mr Lipas dalam tulisan mengenai kebodohan NUFAM di SINI. Part 2 SINI, Part 3 SINI

Tiba-tiba muncul NUFAM yang kewujudan mereka berkait rapat dengan permainan politik Tan Sri Tony Fernandez yang angkuh dan tamak haloba. Tujuannya adalah untuk menguasai MAS secara tidak langsung dengan menguasai kesatuan NUFAM. Baca SINI

NUFAM akan dikuasai oleh Air Asia dan cabin crew MAS yang boleh diumpan dengan wang dan jawatan. Kebanyakkan yang dari MAS terlibat adalah pekerja yang tidak cemerlanag dan bermasaalah.

Mr Lipas suka kejar dan jahanamkan bini orang dalam MAS. Lihat lagi di SINI.


Semalam NUFAM telah membuat kenyataan supaya Ahmad Jauhari letak jawatan di Malaysiakini SINI. Padahal Ahmad Jauhari tidak bersalah dalam hal MH370 dan dua insiden lain.

Malahan NUFAM patut tegur pekerja dan pengurus khusus yang tak bertanggungjawab termasuk juruterbang dan bukan bersikap peribadi untuk memberi tekanan ke atas Ahmad jauhari.

Setelah tiada sokongan dari dalam MAS, beberapa kerat pekerja pentingkan diri ini bersekongkol dengan media pembangkang. Sepatutnya mereka menunjukkan keikhlasan mereka sebagai pekerja untuk memberi sokongan dan membantu syarikat mereka ketika keadaan yang paling geting begini.

 Ini betul perangai macam hyena yang makan bangkai. Mereka mengambil peluang dari bencana yang menimpa MH370 untuk bersikap dendam. Ini menunjukkan mereka tidak rasional dan berkelayakkan untuk mewakili kepentingan pekerja-pekerja MAS.

Ahmad Jauhari bertindak tepat untuk bersungguh tidak mengiktiraf NUFAM.

Tambah lagi, NUFAM patut ada telor bila nak buat kenyataan kerana tiada nama dalam kenyataan mereka.

Kesatuan sekerja untuk peringkat kebangsaan tidak pernah mereka mencampuri hal jawatan sesebuah syarikat. Ruang kepentingan mereka adalah hanya kepentingan pekerja di peringkat industeri.

Adakah flight attendant sudah rasa diri layak nak kendali MAS sebagai CEO?

Baca komen Malaysia Digest SINI

oyabun

Posted: 27 Mar 2014 11:48 PM PDT

oyabun


#MH370 Hari Ke-20: Pengguna Facebook tidak setuju Ahmad Jauhari letak jawatan?

Posted: 27 Mar 2014 05:27 AM PDT


Berikut pengumuman Perdana Menteri bahawa pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang dan menamatkan perjalanan di Lautan Hindi, syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) telah alami banyak tentangan dan cabaran.

Firma guaman bersedia menguruskan urusan menyaman MAS dan kini timbul pula desakan agar Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari Yahya meletakkan jawatan.

Persoalan tersebut timbul ketika sebuah sidang media yang diadakan di KLIA dimana wartawan bertanyakan samada beliau akan meletakkan jawatan ekoran tragedi ini.

Menurut laporan, Ahmad Jauhari menjawab bahawa itu merupakan pilihan peribadi beliau dan keputusan itu hanya akan dibuat selepas tragedi ini selesai.

Yang jelas dan nyata ekoran jawapan tersebut, rakyat Malaysia amat prihatin dan tidak ikut serta memaksa Ahmad Jauhari membuat keputusan. Ini jelas kelihatan pada komen di laman media sosial seperti Facebook dan Twitter dimana jelas kelihatan bagaimana ramai perhatikan keadaan Ahmad Jauhari dalam setiap sidang media sebagai sedih dan tidak terurus. Ramai pengguna media sosial juga sedar akan tanggungjawab yang dipikul Ahmad Jauhari dan memohon pihak yang gemar mengkritik agar prihatin dengan perasaan CEO serta ahli keluarga beliau.

Wasabi Oyabun..

sekupangdua

Posted: 27 Mar 2014 11:41 PM PDT

sekupangdua


AMOI PORNO PULAK MENGHASUT SAUDARA MARA MANGSA #MH37000

Posted: 27 Mar 2014 09:39 PM PDT

Seakan dirancang untuk membusukan nama negara dipersada dunia.macam boleh kita tengok dan dengar. Ketika inilah  semunya nak keluar.  Yg peliknya tetiba ramai pulak wartawan Asing yg awal-awal lagi sudah hadir untuk liputan

Macam ada dibayar pulak bila tetiba ada yg menyongsang akal. Isu #MH370 digunakan sebagai modal untuk menghentam malah memburuk kan kerajaan adanya. Tak masuk akal dengan kehendak barua roket nie mahu semua kejadian diatur oleh mereka sebagai mengambil peluang untuk dipolitikan dengan kejadian yg berlaku. Mereka maki kuat gelak terbahak-bahak sambil menghina serta kaitkan kerajaan jadi punca.

Pentas ceramah adalah tempatvyg paling baik bagi mengunakan isu #MH370 disendakan sambil UMNO dan BN akan disalahkan... itu kita memang dah paham sangat... dari dulu kedangkalan dan sifat sebagai kaldai kepad peliwat memang terserlah

Pelik kan masa nie lah pelbagai agenda dan ruang yg ada untukmemburukan nama baik kerajaan dan menghasut rakyat supaya kebencian tertanam dihati rakyat.

Pelik dan pelik masa nie keluarlah pelbagai kononnya identiti negara yang membolehkan satu dunia boleh menunding jari atau sebagai sasaran.
Masa inilah munculnya penguna maya yg mencaci dan mencerca.

Tmbul pulak bomoh bubu dan sumpit.

Timbul ler pulak macam-macam spekulasi bagi meyemakan pemikiran mereka yg sentiasa berharap.

Timbul ler pulak pelbagai kaitan yg kapal selam tak boleh menyelam sedangkan masa nak beli dikatakan membazir. Bagai meludah kelangit.

Tetiba banyak ler pulak berita dari negara luar yg kononnya menyebarkan penemuan bangkai kapal terbang walau pun memang tidak benar.

Baru kejap tadi lagi satu cerita yg kita dengar untuk menjadikan saudara mara mangsa marah apatah lagi dalam keadaan begini cukup mudah buat marah kepada semua saudara mara mangsa.
Yang tukang buat orang marah nie pulak memang jenis harbik. Bukan sedara mara dia pun. Dimana saja dalam dunia semua melahirkan kesedihan tetapi ada juga yg busuk perut semacam diatur atau dibayar. Ikuti pendedahan sungai rapat online

Friday, March 28, 2014

Inilah Artis China Yang Menghasut Supaya Memboikot Barangan Keluaran Malaysia

Inilah selebriti negeri China pelakon Zhang Ziyi yang menghasut keluarga mangsa agar menyalahkan kerajaan Malaysia dalam kes kehilangan pesawat MH370.

Aktres ini juga secara terbuka menyatakan kemarahan secara peribadi keatas tindakan Malaysia menangani isu kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 akibat terlalu banyak mendapat maklumat daripada rakan-rakan berbangsa cina di Malaysia.

Aktres ini menyeru kepada bangsa cina diMalaysia agar memboikot produk Malaysia di laman Weibo – sejenis laman sosial seperti Twitter.

Aktres ini menuduh kerajaan Malaysia hanya mengutamakan politik sahaja berbanding menghormati nyawa.

Sementara itu, seorang lagi penyanyi negara itu, Chen Kun mengumumkan bahawa beliau tidak lagi menghormati kerajaan Malaysia. Beliau tidak lagi akan datang ke Malaysia walaupun ada saudara maranya di Malaysia.

Chen berkata beliau akan memboikot keseluruhan produk Malaysia dan meminta saudaranya bertindak berbuat begitu.

Tulisan berkenaan muncul selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada hari Isnin lalu mengumumkan pasukan penyiasat percaya penerbangan MH370 berakhir di tengah Lautan Hindi – jauh dari sebarang daratan.

Mereka juga nampak sudah agak peranvangan rapi apabila mengenakan pakaian T shirt yang sama untuk menarik perhatian dunia terhadap kecaman mereka keatas Malaysia.

Mereka menuduh kerajaan Malaysia menyembunyikan pesawat MH370 termasuk semua penumpang disatu kawasan dan berbohong kepada mereka bahawa pesawat itu berakhir di selatan Lautan Atlantik.

Untuk pengetahuan di laman Weibo iaitu sejenis laman sosial seperti Twitter yang dibangunkan oleh China digunakan secara meluas oleh ramai ahli politik cina di Malaysia. 

Sumber @ blog :  sungai rapat on line

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 27 Mar 2014 11:20 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#CNN DAN BERITA ANTARABANGSA DIKECAM HEBAT #BoycottFOXNEWS

Posted: 27 Mar 2014 02:00 AM PDT

Antara luahan rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan media antarabangsa yang memburukkan Malaysia .
Alasan kenapa perlu boikot CNN :


1. Provokasi
Sering mengeluarkan kenyataan daripada segelintir keluarga mangsa (minoriti) yang memburukkan Malaysia, seperti Malaysia pembunuh, Malaysia menyimpan bukti dan sebagainya. Walaupun ini bukan kenyataan rasmi CNN, tetapi tayangan kenyataan seperti ini mempunyai unsur provokasi yang mampu membuat penonton percaya dan melabel Malaysia dengan sesuatu yang negatif.

2. Kesalahan Maklumat
Terlalu banyak kesalahan fakta disiarkan CNN, dan kesalahan-kesalahan ini tidak sewajarnya dilakukan oleh media sebesar itu. Kesalahan yang dilakukan adalah menyiarkan Kuala Lumpur sebagai salah sebuah provinsi di Indonesia. Selain itu, CNN juga tersalah menyiarkan nama Perdana Menteri Malaysia, yang seharusnya Datuk Seri Najib Razak, menjadi Datuk Seri Najib RAHMAN.

3. Fitnah dan Penipuan
Sejurus selepas pengumuman Perdana Menteri Malaysia bahawa pesawat MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi, CNN menyiarkan berita bahawa pihak Malaysia Airlines hanya memaklumkan perkara ini kepada kaum keluarga melalui SMS. Perkara ini telah menimbulkan kemarahan penduduk dunia yang merasakan MAS tidak bertanggungjawab. Walau bagaimanapun, pihak MAS telah mengeluarkan satu kenyataan bahawa perkara itu tidak benar. Pihak MAS telah mendekati keluarga mangsa dan juga menghantar SMS dalam masa yang sama agar SEMUA ahli keluarga sedia maklum akan perkara tersebut.

4. Fitnah LAGI!
Memang benar pihak CNN tidak mengeluarkan kenyataan menghina Islam dalam tragedi MH370. Walau bagaimanapun, kita digemparkan dengan kisah hukuman gantung terhadap 529 anggota Ikhwanul Muslimin di Mesir. Apa kaitan hal ini dengan CNN? Sewaktu penggulingan Presiden Morsi, pihak CNN telah menyiarkan kenyataan seperti berikut :

"Brotherhood's intentions and Morsy's credibility started to become troubling when they repeatedly broke their word."

Kenyataan ini amat tidak bertanggungjawab. Ikhwanul Muslimin memerintah hanya setahun, tetapi kenyataan CNN seolah-olah menuduh Ikhwanul Muslimin gagal dalam setiap aspek melibatkan negara Mesir. Provokasi dan fitnah. Selain itu, bekas wartawan CNN, Amber Lyon mendedahkan bahawa semasa dirinya masih berkhidmat dengan CNN, dia menerima arahan untuk menyampaikan berita palsu dengan tujuan untuk mendapatkan sokongan awam dalam misi pencerobohan ke atas Iran dan Syria.
CNN juga memainkan peranan menuduh pembabitan Saddam Hussein dengan serangan 9/11 bagi meningkatkan sokongan kepada perang Iraq.

Sumber : https://www.facebook.com/ILOVETUNM

PenangWasabi

Posted: 27 Mar 2014 09:33 PM PDT

PenangWasabi


RUSSIA DAKWA, PESAWAT MH370 DIRAMPAS OLEH TENTERA LAUT AMERIKA SYARIKAT!!!

Posted: 27 Mar 2014 05:49 AM PDT


Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibupejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi

Menurut laporan ini, pesawat MH370 (juga dikenali dengan 748 melalui perkongsian kod dengan penerbangan China Southern Airlines) merupakan penerbangan komersial dari Kuala Lumpur, Malaysia ke Beijing, China, apabila pada 8 Mac pesawat Boeing 777-200ER ini secara tiba-tiba "ghaib" dalam penerbangan berserta 227 penumpang dari 15 buah negara yang kebanyakannya daripada negara China, beserta 12 anak kapal.

Sesuatu yang menarik utk diberi perhatian, laporan ini menyebut, sebenarnya Penerbangan MH370 sudah berada di bawah pengawasan GRU sebaik sahaja ia menerima maklumat terdapat kargo "sangat mencurigakan" yang dikesan mempunyai kaitan dengan Republik Seyschelles yang sebelum itu kargo berkenaan berada di dalam kapal kontena MV Maersk Alabama.

Antara perkara pertama yang membangkitkan wasangka GRU ialah apabila dalam tempoh 24 jam kerja-kerja pemunggahan kargo "sangat mencurigakan" itu dilakukan dan sebelum dimasukkan ke dalam MH370, dua orang Tentera Laut Amerika Syarikat yang terlatih iaitu Mark Daniel Kennedy, 43, dan Jeffrey Keith Reynolds, 44 dijumpai mati di dalam "keadaan yang mencurigakan"

Kennedy dan Reynolds, adalah pekerja di firma keselamatan The Trident Group yang diasaskan oleh US Navy Special Operations Personnel (SEAL's) dan Senior US Naval Surface Warfare Officers yang telah lama diketahui oleh GRU berfungsi untuk melindungi pemindahan aset-aset penting meliputi bahan-bahan atom dan biologi di seluruh dunia.

Setelah GRU mengesahkan bahawa kargo "sangat mencurigakan" berada di atas kapal Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pada 8 Mac, Moscow segera memaklumkan Kementerian Keselamatan Dalam Negeri China (MSS) kebimbangan mereka dan segera menerima "jaminan" bahawa "semua langkah" akan diambil bagi memastikan apa yang telah disimpan akan kekal tersembunyi sebaik sahaja pesawat ini memasuki ruang udara mereka.

Walau bagaimanapun, laporan ini turut menyebut atas sebab-sebab masih tidak diketahui, MSS telah bersiap sedia untuk mengalihkan Penerbangan MH370 dari destinasi yang dijadualkan di Beijing ke Haikou Meilan International Airport (HAK) yang terletak di Wilayah Hainan (aka Pulau Hainan)

Sebelum memasuki Zon The People Liberation Army (PLA) yang dilindungi di Laut China Selatan atau dikenali juga sebagai Kepulauan Spratly, Penerbangan 370 "ketara menyimpang" dari laluan penerbangannya dan telah dikesan oleh satelit dan radar VKO terbang ke rantau Lautan Hindi serta melengkapkan penerbangan hampir 3,447 kilometer (2,142 batu) ke Diego Garcia.

Adalah kritikal untuk diberi perhatian bahawa ketika penyimpangan penerbangan MH370 berlaku, pakar-pakar GRU menyebut, dalam masa yang sama semua akses komunikasi telefon bimbit yang dikendalikan oleh China Mobile tersekat di keseluruhan Kepulauan Spratly.

Liputan telefon China Mobile dilanjutkan ke Kepulauan Spratly pada tahun 2011 supaya tentera PLA yang ditempatkan di pulau-pulau, para nelayan dan kapal-kapal saudagar dalam kawasan itu boleh menggunakan perkhidmatan mudah alih, yang boleh juga digunakan untuk memberi bantuan apabila berlaku kejadian ribut mahupun aktiviti menyelamat di lautan.

Bagaimana Tentera Laut Amerika Syarikat mampu untuk mengalihkan Penerbangan MH370 ke pangkalan Diego Garcia, laporan ini berkata, ianya berjaya dilakukan dari jauh kerana pesawat Boeing 777-200ER ini dilengkapi dengan sistem terbang-dengan-wayar (fly-by-wire - FBW) yang berupaya menggantikan manual kawalan penerbangan pesawat konvensional dengan antara muka elektronik bagi membolehkan ia dikawal secara jarak jauh seperti kendalian mana-mana pesawat dron.

Walau bagaimanapun, meskipun pesawat ini mampu dikawal dari jauh, sistem komunikasi hanya boleh dinyah-aktif secara manual; dan dalam insiden Penerbangan MH370, sistem laporan datanya telah ditutup pada jam 01:07 pagi, diikuti dengan transponder (alat yang menghantar lokasi dan altitud) yang telah ditutup pada jam 01:21

Apa yang kekal membingungkan tentang kejadian ini, dari analisis GRU media arus perdana Amerika Syarikat dilihat masih belum menuntut plot radar dan imej satelit Lautan Hindi dan Laut China Selatan daripada rejim Obama. Hal ini disebabkan kepentingan kawasan ini di mana tentera AS melindungi keseluruhan kawasan di Diego Garcia kerana kawasan ini mempunyai kepentingan dari segi lorong udara dan perkapalan.

Adalah sangat menyedihkan dan laporan ini membuat suatu kesimpulan penting, Amerika Syarikat sebenarnya menyembunyikan fakta "kehilangan" Penerbangan MH370 kerana mereka juga sebenarnya telah berbuat demikian selepas peristiwa 11 September 2011 apabila rejim Bush "menghilangkan" penerbangan American Airlines Flight 77 yang membawa 64 penumpang dan anak kapal selepas secara palsu mendakwa ia akan menghentam Pentagon, tetapi kemudiannya telah disahkan oleh CNN perkara berkenaan tidak berlaku.

Sumber : Bicaraworld

Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 27 Mar 2014 09:29 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Buku Berunsur Syiah Ini Diedar Di Selangor, JAKIM & JAIS Perlu Bertindak

Posted: 27 Mar 2014 08:51 PM PDT

Doa Buat #MH370 #DoaBuatMH370 #PrayForMH370

Posted: 27 Mar 2014 05:00 PM PDT


Mari Kita Sama Sama Berdoa Untuk Seluruh Krew & Penumpang #MH370 #PrayForMH370 #DoaUntukMH370

Posted: 27 Mar 2014 09:30 AM PDT


Ustaz Don Berdoa Untuk #MH370 #PrayForMH370 #DoaUntukMH370

Posted: 27 Mar 2014 05:00 AM PDT


Tidak Akan Jumpa Pusaranya, Gurauan Kapten Zaharie Pada Rakannya #MH370

Posted: 27 Mar 2014 04:35 AM PDT



Full Press Conference #MH370 27 Mac 2014

Posted: 27 Mar 2014 03:37 AM PDT


The planned area of search today was 16,298 square nautical miles in the West sector, and 6,506 square nautical miles in the East sector.

The area identified by the Malaysian Remote Sensing Agency (MRSA) yesterday – where the 122 potential objects were sighted – was also due to be searched today.

Today, nine planes travelled to the search area – five in the East sector and four in the West sector.

In the East sector, searches by air were conducted by:
two Australian civilian aircraft.
one Chinese Ilyushin IL-76.
one New Zealand civil aircraft.
one Japanese Gulfstream.

In the West sector, searches by air were conducted by:
two Australian P-3 Orions.
two Australian civil aircraft.

Today six ships were deployed in the search area – one in the East sector and five in the West sector.

In the East sector, searches by ship were conducted by:
one Chinese ship (the Xue Long).

In the West sector, searches by ship were conducted by:
four Chinese ships (the Kunlunshan, Haikou, Qiandaohui, and Zhonghaishaohua).
one Australian ship (the HMAS Success).

One Chinese ship (the Hai Xun) is expected to arrive in the search area tonight.

Today the weather deteriorated in the search area and search operations were suspended at 11:40am.

Malaysian team going to Perth

Malaysia is in the process of sending a team, comprised of the DCA, MAS, the Royal Malaysian Navy and the Royal Malaysian Air Force, to Perth. This team will work closely with the Australian Rescue Co-ordination Centre to assist with the search operation.



MH370 PRESS STATEMENT
BY MINISTRY OF TRANSPORT, MALAYSIA
THURSDAY, 27 MARCH 2014

Doa Datuk Noh Gadut Untuk #MH370 #PrayForMH370 #DoaBuatMH370

Posted: 27 Mar 2014 03:00 AM PDT


Gambar Rajah Analisa Satelit, Kedudukan Terakhir #MH370 Di Lautan Hindi

Posted: 27 Mar 2014 01:00 AM PDT


Papa Tidak Akan Kembali Semula Ke Rumah, Sedih Melihat Video Ini #MH370

Posted: 26 Mar 2014 11:12 PM PDT


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 27 Mar 2014 09:26 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TANAH MELAYU ATAU PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ?

Posted: 26 Mar 2014 11:31 PM PDT

MENGAPA MELAYU PERLU DIHAPUSKAN ?

Posted: 26 Mar 2014 10:40 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 27 Mar 2014 07:08 PM PDT

JURI RAKYAT


5 Hewan Misterius Yang Keberadaannya Dirahasiakan

Posted: 27 Mar 2014 01:35 AM PDT


Bumi ini ternyata masih menyimpan banyak sekali keajaiban. Salah satunya adalah fauna atau hewan, belakangan ini banyak bermunculan hewan-hewan aneh yang baru di temukan. Yang dulu ada kembali ada, kenapa? Karna hewan-hewan ini mirip seperti hewan jaman purba dulu, berukuran besar dan cenderung seram atau sering di sebut Dinosaurus.

Ada 5 hewan misterius yang berhasil di temukan, namun keberadaan mereka ada yang masih misterius dan sulit di terima kebenarannya dan ada juga yang sengaja di rahasiakan. Mungkin untuk menghindari ekploitasi berlebihan yang dapat berdampak kepunahan. Dan inilah ke 5 hewan misterius tersebut. Dan salah satunya ada di Indonesia.

1. Ahool, Kelelawar Raksasa
 
Hewan ini berjenis kelelawar, tetapi ukurannya tak wajar, serta wajah menyerupai kera dan memiliki taring. Mengerikan ya? Hewan ini pertama kali ditemukan oleh Dr. Ernest Bartels pada tahun 1925. Bartels yang kala itu menyusuri Gunung Salak di kawasan Jawa Barat untuk melakukan penelitian. Menemukan kelelawar raksasa ini menukik diatas kepalanya.

Dan 2 tahun kemudian ketika Bartels berbaring di tempat tidurnya di pondok Tjijengkol sekitar tengah malam ia mendengar suara berbunyi "ahool. ahool..", Bartels yang kala itu penasaran, langsung mengambil obor dan memeriksa kearah suara tadi, dan yang ia temukan adalah kelelawar yang sama persis ketika ia temui di Gunung. Oleh karena itu hewan ini dinamakan 'Ahool' bukan Ahok ya?!

2. Serigala Andean
 
Hewan ini sebenarnya bukan serigala, sering kali di jumpai berkeliaran di sekitar laut Arktik di Amerika Utara. Yang membuat hewan ini unik adalah, tubuhnya tak berbulu, hanya pada bagian kepala dan ekor saja yang berbulu, bulunya tersebut berwarna kuning keemasan. Wah, jadi mirip salah satu monster di pokemon ya?


3. Tsuchinoko
 
Hewan dengan tubuh menyerupai ular ini terdapat di beberapa daerah di Jepang, kecuali daerah Hokkaido dan kepulauan Ryukku hewan ini tidak ditemukan. Nama 'Tsuchinok'o berasal dari bahasa penduduk Kansai yang meliputi wilayah Kyoto, Mie, Nara dan Shikoku yang berarti "hewan". Namun keberadaan hewan ini belum bisa dibuktikan kebenarannya, dan juga belum pernah ada yang berhasil menangkapnya, karena hewan ini amat lincah, selain itu juga kebanyakan orang yang menemukannya ketakutan, mungkin karna penampakannya yang seram ya.


4. Tasmanian Tiger
 
Hewan dengan nama latin 'Thylacinus Cynocephalus' jika dilihat sepintas wajahnya mirip dengan serigala,namun hewan ini tergolong 'marsupial karnivora' (masih kerabat dengan marsupilami kah?) modern terbesar yang pernah di ketahui. Mengapa dikatakan harimau? karena terdapat belang di tubuhnya yang menyerupai harimau.

Hewan yang hanya terdapat di benua Australia dan Papua ini dinyatakan punah sejak abad ke-20. Berdasarkan jasad renik yang ditemukan, hewan ini diperkirakan hidup pada zaman Moizen. Namun pernah ada yang mengaku melihat hewan ini dan mencoba untuk menangkapnya, ternyata ada segerombolan hewan tersebut. Apakah benar?

5. Yeti

Mahluk legenda yang satu ini mirip dengan Bigfood, hanya saja tempat hidupnya dan warnanya yang berbeda. Yeti berbulu tebal berwarna putih, hidupnya di daerah dingin, kisah Yeti ini muncul pertama kali, mengatakan jika hewan ini hidup di pegunungan Himalaya Nepal.
 
Namun banyak yang meragukan kebenaran hewan ini, apakah benar adanya atau hanya dongeng belaka? Namun banyak juga yang percaya dan mengatakan pernah melihat dan berhadapan langsung dengan Yeti. Hmmm… Semuanya masih penuh dengan misteri ya? Termasuk yang manakah kamu? Kubu Percaya atau tidak percaya?

7 Hewan Dongeng Harry Potter Yang Ada Di Dunia Nyata

Posted: 27 Mar 2014 01:29 AM PDT

Harry-Potter-2
Bagi para penggemar film fantasy Harry Potter pasti hafal dengan sosok hewan dongeng di dalam film tersebut. Contohnya seperti Griffin, Unicorn, spinx dan Manusia Serigala. Nah, ini adalah hewan-hewan dongeng Harry Potter yang bisa kita jumpai di dunia nyata.


1. Sphinx

Hewan ini memiliki badan singa dan kepala manusia. Sphinx digunakan orang Mesir kuno untuk mewakili dewa mereka. Hewan ini merupakan simbol kekuatan, kekuasaan dan kebangsawanan. Firâ??aun dan ratu menyukai patung ini, bahkan meletakkan patung Sphinx pada nisan dan kuil pemakaman untuk menunjukkan hubungan kuat mereka dengan dewi Sekhmet, dewi yang digambarkan berkepala singa dan bertubuh wanita. Orang Mesir meyakini Sphinx menjaga harta karun, persis seperti Gringotts Wizarding Bank di Harry Potter.

2. Manusia Serigala


Manusia serigala digambarkan baik dan jahat di beberapa buku Harry Potter, namun dalam cerita rakyat, manusia serigala selalu berperan jahat. Dalam mitologi Yunani, Raja Lycaeon menyajikan sepiring daging manusia mentah pada raja para dewa, Zeus. Zeus marah dan mengubah Lycaeon menjadi serigala. Selama Abad Pertengahan, cerita manusia serigala berkelompok mengancam petani dan ternak menyebar cepat ke seluruh Eropa. Pada 1500-an di Bedburg, Jerman, ditemukan anggota badan di ladang, hal ini menakutkan warga desa. Pada 1589 â??manusia serigalaâ?? itu tertangkap. Namanya Peter Stubbe, ia mengklaim menjadi serigala ketika ia mengenakan kulit serigala. Ia dipenggal, dan dibakar di tumpukan kayu pada 31 Oktober 1590.

3. Griffin

Buckbeak.jpg
Mitologi Griffin juga berasal dari Yunani. Makhluk menakutkan ini memiliki kaki depan, sayap dan kepala elang raksasa, serta tubuh dan kaki belakang singa. Hewan ini adalah pengawas Zeus. Orang Yunani yakin griffin berasal dari Asia dan India. Pada abad pertengahan, griffin selalu digambarkan menjaga benda berharga, seperti kotak perhiasan dan peti mati, makhluk ini juga memiliki peran sama di dunia Harry Potter.

4. Unicorn


(foto : paranormal-encounters)
Dalam dunia Harry Potter, unicorn merupakan kuda ajaib bertanduk tunggal yang digunakan untuk ramuan. Selain itu, darahnya dapat menghidupkan kembali orang yang sekarat. Filolog Yunani dan Romawi Kuno percaya tanduk unicorn dapat menyembuhkan banyak penyakit. Mitos unicorn di abad pertengahan Eropa menyatakan, jika minum dari tanduk unicorn maka akan terlindung dari racun.

5. Chimera


Makhluk mitologi Yunani ini digambarkan sebagai The Iliadâ dan makhluk abadi, bukan manusia, badan depan berupa singa, kambing di tengah, ular di belakang, dan bernapas api. Orang Yunani yakin binatang menjijikkan ini lahir dari gunung api di Lycia, Asia Kecil. Chimera juga digambarkan meneror desa Lisia sampai akhirnya terbunuh anak panah pahlawan Yunani, Bellerophon. Dalam dunia nyata, chimera merupakan istilah umum percobaan medis menggunakan sel dan DNA manusia-hewan.

6. Centaurus


Hewan ini tinggal di Hutan Terlarang Sekolah Sihir Hogwarts, centaur bertubuh kuda dan berkepala manusia. Dalam seni Yunani, centaur digambarkan di atas batu pahatan kuno yang ditemukan di Skotlandia. Terdapat teori centaur berasal dari kebingungan penonton saat melihat orang menunggang kuda untuk pertama kalinya.

7. Phoenix

Phoenix2.jpg
Sebagai pelindung Albus Dumbledore, Fawkes sang phoenix sangat mirip dengan gambaran awal burung kekal. Legenda mengatakan, burung berwarna merah berbulu emas itu dapat hidup selama 1.000 tahun. Pada titik itu, ia akan terbakar dan terlahir kembali dari abu. Phoenix mewakili keabadian jiwa di Romawi, Yunani, Mesir, China, Kristen dan mitologi asli Amerika. Phoenix di kehidupan nyata hanyalah seekor ubur-ubur. Ubur-ubur hydrozoan (Turritopsi Nutricula) memiliki sel-sel dengan siklus tanpa akhir dari tahap polip dewasa belum matang ke tahap dewasa matang. Alhasil, ubur-ubur ini meregenerasi seluruh tubuhnya berulang kali.

sumber

Inilah 3 Pasar Paling Aneh di Dunia

Posted: 27 Mar 2014 12:49 AM PDT

akodessewa-fetish-market-550x365
Sebuah tempat yang identik dengan wanita dengan kegiatan belanja untuk memenuhi kebutuhan pokok keluarga. Bicara tentang pasar yang menjual barang kebutuhan  sehari-hari dan makanan pasti sudah biasa. Tahukan anda Ternyata ada beberapa pasar dibelahan dunia ini, dimana anda akan sulit menemukan orang menjual sayur atau makanan di dalamnya,  Yang ada hanya aura mistis yang sangat terasa, begitu Anda menginjakkan kaki ke dalamnya. Sekilas memang tampak biasa-biasa saja namun jika diperhatikan lebih jeli anda akan tercengang, jijik atau merinding ketakutan hehehe #lebay.
Langsung saja berikut ini 3 Pasar Paling Aneh di Dunia.
 
1. Lome Voodoo Market, Togo
 
Lome Voodoo Market, Togo
 
Di sebelah barat Afrika, tepatnya di Kota Lome, Togo ada pasar yang tidak biasa. Jangan kaget jika begitu memasuki kawasan pasar ini, Anda seperti datang ke sebuah pemakaman. Ratusan tenggorak dan organ dalam dari berbagai macam jenis hewan ada di sini.
Tengkorak dan organ dalam hewan di pasar ini bervariasi. Ada tengkorak macan tutul, tangan simpanse, kaki gajah, hati kuda, dan berbagai macam organ lainnya yang mungkin tidak layak untuk dijual, tulis situs Oddee. Hewan-hewan tersebut didatangkan dari seluruh penjuru dunia, sama halnya dengan wisatawan yang berkunjung ke pasar ini.
Eits, jangan dulu berpikir pasar ini berisi para penjual dan pembeli yang aneh. Mereka melakukan jual-beli tengkorak dari berbagai macam mahluk hidup tentu punya alasannya. Tengkorak-tengkorak tersebut nantinya akan dijadikan sebuah obat tradisional oleh paranormal. Obat tersebut konon bisa menyembuhkan banyak penyakit.
 
 2. Mercado de Sonora, Meksiko

 Mercado de Sonora, Meksiko
 
Jika Anda tidak percaya dengan dunia sihir, sesekali waktu sepertinya Anda harus datang ke Pasar Mercado de Sonora, Avenida Fray Servando Teresa, Meksiko. Ini adalah pasar khusus untuk menemukan berbagai barang-barang yang berkaitan dengan dunia sihir. Bahkan yang datang kebanyakan adalah para penyihir asli dari seluruh penjuru dunia, atau yang biasa dikenal dalam bahasa Spanyol adalah Bruja. Tengkorak, voodoo, tulang belulang, dan semua peralatan sihir, itulah yang dijual oleh pedagang di pasar ini. Selain itu, paranormal dan peramal juga banyak membuka lapak dan menawarkan keahlian unik dan aneh yang mereka miliki kepada setiap pelancong di pasar ini.
Kebanyakan penduduk yang ada di sini memiliki keyakinan Brujos tradisional dan modern. Untuk golongan Brujos tradisional lebih cenderung mempunyai keahlian khusus seperti guna-guna. Oleh sebab itu, banyak pengunjung yang datang ke penyihir golongan ini untuk hal-hal bersifat mengubah jalan pikiran seseorang untuk menuruti perintah orang lain yang menginginkannya, seperti membuat mantan kekasih kembali, membuat patuh seseorang, dan masih banyak lainnya. Sedangkan golongan Brujos modern yang datang lebih condong ke arah spiritualis.
Seram, itulah anggapan turis-turis yang datang ke pasar ini. Meskipun seram, aura pasar ini tetap bisa mengundang perhatian wisatawan untuk datang. Ramuan misterius, tanaman obat, dupa, lilin-lilin aneh, patung-patung iblis pencabut nyawa, dan boneka voodo yang terpajang di setiap toko bukanlah hal yang aneh di sini.
3. Pasar Calle Linares, La Paz, Meksiko
 
Pasar Calle Linares, La Paz, Meksiko
Kalau Lome Voodoo Market sudah aneh dan Pasar Mercado de Sonora sudah mistis, ada yang lebih lagi di Kota La Paz, Meksiko. Di sini, Ada sebuah pasar mistis bernama Calle Linares yang menjual obat-obatan yang berbahan dasar tengkorak dan tulang hewan sekaligus toko-toko yang menjual berbagai barang-barang keperluan para penyihir.
Mau meramal masa depan atau bahkan membuat mantan kekasih kembali lagi, bisa di pasar ini. Masuk saja ke salah satu toko di Pasar Calle Linares, maka Anda akan bertemu dengan peramal atau paranormal di dalamnya. Hampir semua macam permohonan bisa Anda pinta di sini.
Selain itu, ada juga obat-obatan tradisional yang konon bisa menyembuhkan berbagai macam penyakit. Uniknya, obat-obatan ini berbahan baku tengkorak dan tulang-belulang hewan. Lalu, ada juga toko yang menjual jimat atau barang-barang keberuntungan, seperti tulang katak, bulu burung hantu, dan lain-lain.

sumber

10 Tempat Paling Romantis Di Dunia

Posted: 27 Mar 2014 12:29 AM PDT


Siapa sih yang enggak pengen menjalankan liburan romantis? Atau mungkin ingin merasakan bulan madu dan bulan madu berikutnya dalam kondisi penuh romantisme? Maka tidak ada salahnya Anda mulai mencari tempat yang paling romantis di dunia, bukan? Daripada susah-susah mencari, coba anda lihat dulu daftar tempat paling romantis di bawah ini:

1.Paris



Siapa sih yang tidak kenal dengan romantisme Paris? kota bagi para kekasih dengan makanan yang nikmat, anggur dan nuansa yang menyenangkan. Makan malam romantis dengan lilin indah di dekat menara Eiffel, berjalan bergandengen sepanjang Champs Elysees atau piknik di taman. Paris memberikan romansa dan keindahan bagi pasangan yang jatuh cinta selama berabad-abad.
 
2.Hawaii


Ternyata Hawaii adalah kota tempat tujuan bulan madu terbesar di dunia, terutama di kalangan orang Amerika. Entah anda di Maui, atau pulau besar lain di Hawaii, tempat ini selalu menawarkan pilihan terbaik pagi pasangan. Pantai dan hutan tropis, kamar hotel mewah, olahraga, dan berbagai hal menarik di alam bebas!

3. St. Thomas


Kota ini terletak di Virgin Islands, dan merupakan kota pantai yang terkenal oleh jajaran pantai indah dan tempat belanja menarik. Kota ini dipenuhi dengan penginapan yang dapat menampung pasangan atau bahkan keluarga. Di kota ini juga dibuat batasan untuk jumlah pesta dan peserta pesta, jadi anda tidak akan kesulitan jika ingin bermesraan dengan pasangan anda!

4. Venesia



Perjalanan dengan gondola di kanal-kanal kota ini sudah menjadi simbol romantisme kota ini. Perjalanan dengan duduk berdekatan dengan pasangan dan dengan penuh kekaguman melihat bagian kota yang indah. Makan malam romantis di restoran Italia dengan berbagai liku-liku menarik yang terkadang akan membawa anda ke gereja indah romantis. Venesia adalah tempat yang akan membuat anda jatuh cinta dan jatuh cinta lagi.

5. Tahiti



Dearah tenang yang terletak di Pasifik Selatan, dengan bungalow pantai indah, yang memungkinkan anda berenang tenang di pagi hari. Bersantai di pasir putih dengan pohon kelapa indah dengan para karyawan hotel yang siap membantu anda apapun dan kapanpun. Pemandangan luar biasa indah di saat matahari terbenam juga tidak akan bisa anda lupakan dengan mudah!

6. Belize



Belize adalah tempat paling indah bagi para pasangan. Pulau yang terletak di tengah karang ini akan membuat pasangan melupakan semua orang karena banyak pantai yang jadi 'milik pribadi' dengan air yang dipenuhi ikan karang berwarna warni akan menemani anda. Anda takut berenang? bukan masalah, pantai indah dan pohon palem yang bergorang menanti Anda!

7. Maladewa



23 pulau yang terletak di tengah Samudra Indonesia ini adalah salah satu dari surga dunia. Pulau-pulau karang yang ada hanya sedikit sekali berada diatas permukaan laut, dan gugus karang yang melingkupi pulau ini penuh dengan kehidupan. Negara kecil yang indah dan romantis ini memang adalah tempat paling pas untuk kehidupan yang romantis.

8. Seychelles



Kepulauan yang ada di Samudra Indonesia ini sebenarnya berada di lepas pantai Afrika dan merupakan tempat yang paling santai di dunia. Kehidupan yang eksotis dan nuansa yang tenang akan selalu menanti anda dan pasangan anda. Lapangan golf, spa, perjalanan memancing dan minuman segar tropis akan membuat pasangan yang sedang berbulan madu tidak akan mau kembali ke negara asal mereka lagi.

9. Bruges



Kota kuno dengan setting abad pertengahan di Brussel ini adalah cara terbaik untuk melarikan diri dari segala kebisingan kota. Kota kecil yang tenang ini menjaga kondisi kota tetap seperti kondisi kota ini di abad pertengahan. Jalan-jalan yang dilapisi batu, dengan kafe-kafe kecil di udara terbuka akan membuat anda berasa kembali ke zaman abad pertengahan, lengkap dengan berbagai hal romantis dan indah, minus masalah dan ribut.

10. Tuscany



Daerah yang penuh dengan kebun anggur, villa, dan kota-kota kecil Italia, akan membuat anda merasa seperti berada dalam perjalanan romantis. Anda dapat tinggal di villa bersejarah, dengan makanan terbaik dan anda dapat bersepeda berkeliling kebun anggur yang anda pilih dan minum anggur terbaik pula. Jika anda berada di tempat ini, pasti anda akan mengerti kenapa beberapa orang sama sekali tidak ingin kembali begitu sampai di tempat ini. Singkatnya, tidak ada yang lebih indah dan romantis di Italia daripada Tuscany.

bERANIKAN hATI

Posted: 27 Mar 2014 03:23 PM PDT

bERANIKAN hATI


TRAGEDI MH370 - DS HISHAMUDDIN BUKTIKAN BELIAU MASIH TEGAP DAN GAGAH

Posted: 27 Mar 2014 01:15 AM PDT

 
 
 
DS Hishamuddin diuji begitu hebat dalam isu kehilangan MH370. Sebagai Pemangku Menteri Pengangkutan beliau terpaksa bersengkang mata dan berbasah peluh untuk memantaunya kehilangan sejak dari mula pesawat MH370 dilaporkan hilang. banyak pihak yang sebelum ini memperlecehkan beliau yang dianggap tidak tegas dan bahkan digembar-gemburkan sebagai 'Menteri Amaran' akhirnya menunjukkan sikap sebenar.... bertolak ansur dan toleransi tetapi tetap tegas dan komited dengan pendirian.
 
Kita mengikuti sidang akhbar beliau setiap hari sepanjang 18 hari lalu dan sedar bahawa beliau patut diberikan 'tabik hormat' kerana kegigihan dan keazamannya dalam mengendalikan kehilangan MH370. Bukan mudah untuk bertahan sebegitu lama dengan kesabaran yang tinggi menghadapi kerenah pengamal media serta keluarga mangsa, namun beliau tetap berdiri teguh dan meneruskan tugasnya tanpa gentar.
 
Terkini, ketika DS Hishamuddin berucap di Parlimen mengenai tragedi kehilangan pesawat MH370 berkenaan, beliau diserang hebat oleh Ahli Parlimen pembangkang. (http://www.youtube.com/watch?v=LxqUmFImH_4) namun kita sedar bahawa bukanlah  kerana memperjuangkan mangsa MH370 penyebab sebenarnya, tetapi adalah kerana DS Hishamuddin yang selama ini dilihat lemah dan memang diberikan imej 'lembut' sudah menunjukkan keperibadiannya yang sebenar dan pembangkang tidak boleh menerima hakikat itu sama sekali.
 
Kekuatan dan keperkasaan serta keberkesanan menteri-menteri dalam menjalankan tugas mereka akan menyulitkan lagi peluang pembangkang untuk mencapai hajat dan cita-cita mereka ke Putrajaya, apalagi apabila pembangkang gagal membuktikan bahawa sokongan terhadap mereka tetap konsisten jikapun tidak semakin kuat dalam terjemahan yang tunjukkan dalam PRK Kajang yang baru lalu.
 
Justeru, yang mampu mereka lakukan adalah menyalahkan menteri-menteri dan pemimpin-pemimpin kerajaan dalam apa hal sekalipun agar rakyat melihat bahawa kerajaan lemah dalam segalanya. Bagaimana pula dengan mereka? Apakah mereka benar-benar gagah dan bijak pandai dalam segala hal? Apakah mereka akan mampu berbuat lebih baik dari yang pemimpin kerajaan telah lakukan sekarang ini?
 
Pasti dalam pengalaman dan penglihatan kita selama ini kita akan akui bahawa mereka juga tidak akan lebih baik dari pemerintah sekarang dalam mengendalikan apapun, bahkan kadangkala mereka gagal menanganinya dan nyata lebih buruk lagi. Kebijaksanaan mereka hanya satu, menipu rakyat dengan pelbagai sandiwara yang mereka ciptakan.... menuduh keburukan dan kegagalan orang lain semata-mata untuk menunjukkan kebaikan dan kejayaan mereka, tetapi rakyat tidak mudah terpedaya.
 
Kepada DS Najib, DS Hishamuddin dan semua para menteri, teruskan usaha kamu dengan cemerlang serta jangan pedulikan ganguan pihak pembangkang, mereka tidak lebih dari bagaikan sekawan anjing yang menyalak, bahkan mungkin akan mengejar jika kamu lari, namun jika kamu tetap tegak berdiri, mereka akan membengkokkan ekornya dan menutupi 'dubur' masing-masing.
 
Jika saya mampu, saya ingin berdiri disisi barisan pemimpin-pemimpin ini dan menyatakan sokongan berterusan..........
 
 


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 27 Mar 2014 03:13 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Nur Fazura ghairah bercumbu sakan di KLIA?

Posted: 27 Mar 2014 05:59 AM PDT

Gambar hiasan
Ini khabar yang datangnya dari wartawan yang sedang membuat liputan tragedi kehilangan pesawar MH370 yang berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru baru dan menyaksikan satu adegan drama seorang selebriti tempatan.

Bukan drama apa, menurut wartawan Malaysia Gazette ini beliau dan ramai petugas media lain ternampak seorang selebriti yang sakan melakukan adegan mesra bersama seorang lelaki persis sepasang kekasih yang sedang dilamun cinta.

"Sekali pandang persis aktres popular Nur Fazura bersama dengan seorang lelaki berkepala botak yang juga deejay popular dari Amerika Syarikat yang sebelum ini mereka mengakui sedang berkawan rapat," tulis wartawan itu.

Wartawna itu turut menulis mengatakan yang pihak media tidak kisah jika sekadar melihat aksi orang bercinta namun apa yang dipaparkan mereka sedikit keterlaluan dan seakan tidak sensitif dengan orang sekeliling.

"Yang tidak faham kenapa mereka hingga suka sangat buat aksi over di khalayak ramai. Orang lain bercinta juga. Kalau setakat suap-suap makan, tak hairan pun"

"Tapi bila dah mesra lain macam sampai bercium, tangan masuk dalam baju, urut-urut belakang, lentuk kepala di bahu hingga malu pula nak tengok," dedah wartawan itu lagi hari ini.

Menariknya, wartawan ini mendakwa para jurugambar sempat merakamkan aksi pasangan ini bermesra dan ianya menjadi rebutan untuk dilihat — bukan untuk disebarkan, tetapi untuk menghilangkan bosan buat sementara waktu.

Wait, challenge accepted!

Pelakon dan pelawak Ali Mamak meninggal dunia

Posted: 26 Mar 2014 11:41 PM PDT

[DIKEMASKINI] PELAWAK terkenal era 80an, Datuk Ali Mamak atau nama sebenarnya Osman Jantan meninggal dunia jam 4.20 pagi tadi.

Memetik laporan sebuah portal hiburan, Allahyarham yang dikenali melalui sitkom 'Santan Berlada' meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) kerana kanser tahap kedua.

Perkara ini juga disahkan oleh anak lelakinya, Shahrul Nizam melalui akaun Facebook (FB) peribadinya.

Allahyarham yang merupakan anak kelahiran Kampung Pulau, Masjid Tanah, Melaka sudah berkecimpung dalam bidang seni selama kira-kira 25 tahun, dan telah dianugerahkan gelaran Darjah Seri Melaka (DSM) oleh Kerajaan Negeri Melaka pada tahun 2008 yang membawa gelaran Datuk.

Jenazah akan dibawa ke rumahnya di Batu 14, Hulu Langat sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Dusun Tua Batu 16, Hulu Langat, Selangor untuk dikebumikan sebelum Zohor.

Al-Fatihah.

#MH370: Shila Amzah dikecam teruk rakyat China

Posted: 26 Mar 2014 07:57 PM PDT

Shila Amzah dikecam teruk rakyat china - Umum mengetahui kebencian rakyat china terutama ahli keluarga mangsa kepada Malaysia semakin memuncak selepas pesawat MH370 disahkan berakhir di Selatan Laut Hindi pada malam Isnin lalu.

Susulan itu, mana-mana rakyat Malaysia yang berada di negara china dipandang serong dan dimaki hamun tidak tentu pasal. Apapun, rakyat china tidak boleh disalahkan juga kerana emosi kesedihan bercampur baur dengan kemarahan menguasai diri mereka.

Tentunya, penyanyi Shila Amzah yang kini sedang bertanding dalam program I Am A Singer tidak terlepas untuk menerima kecaman hebat dari mereka.



Buktinya, laman sosial nombor satu china Weibo.com dipenuhi dengan komen-komen negatif dari peminat yang bukan sahaja menghina dan memaki Shila Amzah malah ada yang cuba menghalau Kak Shila Amzah dari bertanding di dalam program tersebut.

Di sebalik komen-komen negatif yang diterima Shila, ada juga peminat china yang menyokongnya dan meminta peminat lain berfikir secara rasional dan tidak mengaitkan nama bekas kekasih Sharnaaz itu dengan tragedi pesawat MH370.

Berikut ialah antara komen-komen positif dari segelintir peminat china yang masih menyokong Shila pada ketika kebanyakkan peminat lain bersikap negatif.

"This is a tragic plane crash. Everyone is sad and pray for the victims families. Makes me more sad is that some people actually take advantage of this appalling crash to attack innocent people. I really feel sick for those who do not limit human morality."

"As a Chinese person, really feel shame, how there are so many \ '\​​' patriotic dog \ '\​​', online is very arrogant, what reviled others, most Chinese people's reputation abroad is very smelly, is when you count curse you, you are willing to do. Do not scold scold go on the Internet all day, have your family do on the plane? No, shut up, aircraft accident and now you have less Chiyikoufan Well? You feel less sleep a night yet? So you lost it? No?"

"Shila is a singer. She is not open aircraft. She can not represent the Malay government. Do not spray the wrong person. Thank you." - wancrazykid

#MH370: MRSA kesan 122 objek baru - Hishammuddin

Posted: 26 Mar 2014 05:01 PM PDT

KUALA LUMPUR: Sebanyak 122 objek dikenal pasti oleh Agensi Remote Sensing Malaysia (MRSA) di kawasan pencarian Australia, kira-kira 2,557 kilometer dari Perth.

Menurut Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, MRSA telah menerima imej satelit baru itu dari Agensi Pertahanan dan Angkasa Airbus yang berpengkalan di Perancis.

Katanya imej-imej yang berkemungkinan ada kaitan dengan pesawat MH370 itu diambil pada 23 Mac, di mana Australia, China dan Perancis telah pun mengedarkannya.

"MRSA telah menganalisa imej-imej tersebut di kawasan lautan berukuran 400 kilometer persegi, dan telah kenal pasti 122 objek-objek berpotensi.

"Ada objek yang berukuran satu meter panjang... yang lain-lainya berukuran 23 meter. Ada juga objek yang kelihatan terang, yang berkemungkinan terdiri daripada bahan pejal," kata Hishammuddin pada sidang media harian MH370 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

sat1
Imej 122 objek baru yang dikesan MRSA

Katanya penemuan terbaru MRSA itu telah diserahkan segera kepada Pusat Koordinasi Menyelamat Australia di Perth, semalam (Selasa).

Jelas Hishammuddin, pihaknya masih tidak dapat memaklumkan sama ada objek-objek itu ada kaitan dengan pesawat MH370 milik Malaysia Airlines yang hilang sejak 8 Mac itu.

sat2

Walau bagaimanapun, katanya ini adalah penunjuk baru yang boleh membantu dalam operasi yang sedang giat dijalankan melibatkan 26 buah negara.

"Kami kini telah mempunyai empat petunjuk satelit berasingan, iaitu dari Australia, China dan Perancis, yang menunjukkan serpihan pesawat.

"Ia penting bagi kami untuk mengaitkan serpihan dengan MH370. Ini akan membolehkan kami untuk mengurangkan lagi kawasan carian, dan mencari lebih serpihan pesawat," kata Hishammuddin.

Sementara itu, dalam perkembangan operasi, Australia sedang mengetuai usaha pencarian di selatan Lautan Hindi di mana Malaysia masih terus memainkan peranan sebagai penyelaras operasi.

Kata Hishammuddin, semua negara sedang mempamerkan tahap kerjasama yang luar biasa dalam usaha ini.

Menurutnya, Australia telah membahagikan kawasan pencarian kepada dua sektor iaitu Timur dan Barat, di mana enam pesawat akan dikerahkan ke sektor Timur dan enam pesawat akan ke sektor Barat.

Di sektor Timur, operasi pencarian akan melibatkan sebuah P3 Orion milik Australia, tiga pesawat awam Australia, sebuah pesawat Ilyushin IL-76 milik China dan sebuah lagi P3 Orion milik New Zealand.

Di sektor Barat pula, pesawat-pesawat yang terlibat ialah sebuah P8 Poseidon milik Amerika Syarikat, empat buah P3 Orion yang masing-masing milik Korea, Jepun dan Australia, dan sebuah pesawat awam.

tun faisal dot com

Posted: 27 Mar 2014 01:34 PM PDT

tun faisal dot com


#AntiCOMANGO - Sensitifkah Umat Islam atau hanya Islam pada nama?

Posted: 26 Mar 2014 07:37 PM PDT


Sensitifkah kita terhadap BAHAYA COMANGO?


Ceramah Kempen Sejuta Ummah (KSU) Tolak COMANGO yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Suhail ini mengisarkan agenda parasit yang bernama Coalition of Malaysian NGO atau dikenali sebagai COMANGO.

Untuk mengenali tuntutan dan ancaman COMANGO dengan lebih dekat seperti kata pepatah 'mencegah lebih baik daripada merawat', Ustaz Pilihan™ ini akan memberi sebanyak mampu info tentangnya.



Facebook Page Dunia Muslim - https://www.facebook.com/duniamuslim.my


Facebook Page Anti COMANGO - https://www.facebook.com/AntiComango





Jika anda Muslim bukan hanya pada nama bersama-samalah kita tanda tangan petisyen ANTI COMANGO di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan