Sabtu, 2 November 2013

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 01 Nov 2013 11:21 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Kopiah tue PAS Punya ke? #SL4SL #PRKSgLimau

Posted: 01 Nov 2013 02:02 AM PDT







Dengan tempoh kempen yang berbaki lagi 3 hari, Pas dilihat agak tertekan dengan pendekatan calon BN/Umno yang dilihat semakin berjaya menembusi beberapa kubu kuat / hitam milik parti itu. Risau dengan perkembangan terdesak, Pas terdesak dengan perkembangan tersebut, jentera Pas mula menyerang dan mempertikaikan cara pemakaian calon BN, yang kononnya meniru parti itu dengan memakai kopiah.

Pelik sungguh puak-puak Pas! Isu kopiah pun boleh dijadikan modal kempen seolah-olah pendekatan memakai kopiah / ketayap putih adalah merupakan hak milik mutlak parti itu. Sekiranya isu tersebut dibangkitkan oleh blog pencacai pakatan pembangkang mungkin ia boleh diterima, kerana sudah menjadi resam pencacai untuk menyerang BN/Umno.

Namun apabila akhbar yang merupakan lidah rasmi parti itu turut menggunakan isu tersebut, nampak sangat betapa rendahnya tahap pemikiran sidang editorial yang sebelum ini mendakwa mengamalkan tahap profesionalisme yang tinggi.

Paling menarik, apabila mereka turut mendakwa kononnya kopiah adalah merupakan budaya dalam Pas. Namun tanpa mereka sedari ada di kalangan pemimpin tertinggi mereka sendiri yang tidak menggunakan kopiah sebagai pakaian harian.

Contohnya seperti Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar yang juga merupakan Pesuruhjaya Pas Negeri Kedah, Setiausaha Pas Pusat, Datuk Mustafa Ali, dan banyak lagi. Jadi secara prinsipnya ia bukan merupakan pakaian rasmi parti itu.

Semua sedar, sekarang adalah masa untuk berkempen namun gunalah pendekatan yang lebih sihat bagi menarik sokongan pengundi. Bukankah itu yang cuba diperjuangkan oleh Pas sebelum ini?

Cuba tonjolkan peribadi calon Pas, dasar dan perjuangan yang akan dibawa sekiranya dipilih oleh rakyat. Atau setidak-tidaknya misi atau visi yang ingin dibawakan untuk kesejahteraan pengundi di Sungai Limau. Bukannya mencari salah dan silap sehingga menggunakan isu kopiah dan sebagainya.

Itu belum lagi diambil kira pendekatan petugas parti itu yang bertidak liar dengan merosakkan poster dan membakar bendera BN. Malah ada yang cuba bertindak keterlaluan dengan mengugut para penceramah agama untuk membaling telor sekiranya mereka hadir atas tiket Umno. Malah dalam beberapa kejadian, petugas parti itu juga dilaporkan menghalang jentera Wanita dan Puteri untuk berjumpa dengan pengundi atas alasan ia adalah kawasan kubu kuat mereka.

Tambahan pula, Pas selama ini begitu mengaku sebagai sebuah parti yang ingin memperjuangkan Islam. Jadi ada baiknya mereka menjaga adap dan susila bagi mengelakkan Islam disalahkan atas setiap tindakan melampau dan ekstrem yang dilakukan oleh jentera parti.

Apa gunanya Islam digunakan sebagai dasar parti, namun di masa yang sama kelakuan dan tingkah laku yang ditunjukkan ahli mereka jela bertentangan dengan ajaran dan tuntutan yang ditetapkan oleh agama.

Kesimpulannya, mungkin sudah sampai masanya kerajaan menetapkan bagi menghalang mana-mana parti politik dari menggunakan Islam atau agama sebagai modal mencari sokongan. Atau dalam bahasa mudah, menggesa parti itu menggugurkan nama Islam dari partinya.

Ia bagi mengelakkan Islam sebagai agama yang suci dan dijamin haknya dalam perlembagaan persekutuan tercemar dari sebarang unsur negatif dari segelintir penyokong mereka yang ekstrem.



SP: Kopiah tue bukan hak milik mutlak PAS. Jangan tunjuk sangat kebebalan tu...buat malu je...



PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 01 Nov 2013 03:23 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Hello Dear,

Posted: 01 Nov 2013 12:39 AM PDT

Hello Dear,

My name is Dr.Peter George , the Overseas Fund Officer of a security firm here in London.

My client, General Daoud Rajha who died recently in a bomb blast made a fixed deposit of Eight hundred thousand Pounds in my branch.

From my investigations, he did not declare any next of kin to this fund before he died, So I need your consent to project you as a foreigner to act as the next of kin to my late client so that the board of directors will issue their approval once your data is reconfirmed as the bona fide next of kin to my late client and effect the fund transfer into your nominated bank account for us.

Kindly do not misunderstand me, this is a very good opportunity for the both of us to have a good life, is all about trust and commitment,why i say this is because this fund will be reverted to the UK Treasury if nobody comes forward as the next of kin , and which from all indication, non is coming up.

The board of directors gave me two working weeks to provide the next of kind to my late client's fund or have it confiscated as unclaimed treasury, and finally share it among themselves for good.


My anticipated percentages for sharing shall be fair enough 50% for me, 50% for you.

Please specify by replying to state if you are interested and do also provide a secure phone number.


Dr.Peter George
+447452033927

Tiada ulasan:

Catat Ulasan