Rabu, 23 Oktober 2013

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Kawasan Miri

Posted: 22 Oct 2013 07:09 PM PDT

PAS Kawasan Miri


Papan Tanda Digital Salah Letak?

Posted: 21 Oct 2013 09:57 PM PDT

Papan Tanda Digital Menggangu Tumpuan Pengguna Jalanraya

MIRI - Papan tanda digital yang dipasang di Jejantas Taman Awam Miri menarik perhatian orang awam yang lalu lalang di situ. Ini termasuk pemandu yang ingin melihat mesej terpapar pada skrin ketika memandu melalui jejantas tersebut. Papan tanda digital ini boleh menarik perhatian pemandu dengan paparan mesej yang lebih cerah terutama pada waktu malam dan boleh dilihat dari jarak jauh dan memaparkan mesej yang sentiasa berubah-ubah. Ianya juga boleh mengalih perhatian pemandu ketika memandu melalui jejantas tersebut disamping gangguan cahaya terang yang menyilau terutama pada waktu malam dan juga semasa hujan di malam hari.

Kita juga menerima aduan dari orang ramai yang mengatakan kecerahan silauan dari cahaya papan tanda digital pada waktu malam boleh menggangu penglihatan pemandu ketika melalui jejantas tersebut di malam hari.  Menurut kajian di negara barat, ianya mendapati bahawa pemandu yang melihat papan tanda digital yang berwarna-warni serta mesej bergerak sering menarik perhatian pemandu di jalanraya selama lebih daripada beberapa saat. Sekiranya mereka leka atau lalai ketika membaca mesej tersebut ianya boleh mendatangkan risiko kemalangan sama seperti mereka yang melihat atau membaca mesej dalam telefon bimbit.

Kalau pemandu dilarang mengunakan telefon bimbit semasa memandu, inikan pula pemandu yang membaca mesej yang terpapar bergerak di papan tanda digital melalui jejantas tersebut risikonya serupa bahkan lebih bahaya kepada pemandu dan juga orang lain. Pemandu juga perlu berhati-hati ketika membaca mesej yang terpapar dalam skrin tersebut untuk mengelak kemalangan.

Kita mengesa pihak Majlis Bandaraya Miri (MBM) dan mereka yang berkenaan perlu meletakkan papan tanda digital tersebut di tempat yang lebih stratigik dan selamat untuk para pengguna melihatnya tanpa menggangu tumpuan mereka semasa memandu. Walaupun papan tanda digital itu baik untuk mempaparkan mesej kepada orang ramai tetapi ianya tidak begitu sesuai diletakkan di bawah jejantas Taman Awam kerana ianya boleh menggangu tumpuan pemandu, adalah lebih baik letakkan di kawasan yang mudah dilihat oleh orang ramai.

Harap pihak yang berkenaan segera mengatasi masalah ini demi keselamatan para pengguna jalanraya yang melalui jejantas tersebut. Kerjasama dengan pihak yang berkenaan amat dihargai.

Jofri Jaraiee
PAS Sarawak

English version

Digital Signage disrupt the focus of Road Users

MIRI - The digital signage installed at the Miri Public Park overhead bridge attracted the attention of the public passing by there. This includes drivers who want to look at the message displayed on the screen while driving through the overhead bridge. Digital signage can attract the attention of drivers by a brighter display messages especially at night and can be seen from a distance and display a message that is constantly changing. It can also distract the driver while driving through the overhead bridge beside the glare light interference especially at night and during the rains at night.

We also received complaints from the public who say the brightness of the light glare from digital signage at night can disrupt driver visibility when going through the overhead bridge at night. According to studies in western countries, it is found that drivers who look at the colorful digital signage and moving messages often attract the attention of the drivers on the road for more than a few seconds. If they are careless or negligent while reading the message it may pose a risk of accidents same as they look or read messages on mobile phones.

If the drivers using mobile phones is prohibited while driving, much less driver read the messages that appear moving in the digital signage through the overhead bridge the risk is similar even more danger to the driver and others. The drivers also need to be careful when reading the messages that appear on the screen to avoid an accident.

We urge the Miri City Council (MCC) and those concerned to put the digital signage in a more strategic points and safe for users to see it without disturbing their concentration while driving.  Although the digital signage is good for displaying a message to the public but it is not very suitable placed under the Public Parks overhead bridge because it can disrupt the driver focus, it is better placed it in the area that easily can be seen by the public.

Hope the parties concerned immediately solve this problem for the safety of road users who passing through the overhead bridge. Cooperation with the parties concerned is greatly appreciated.



PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL

Posted: 22 Oct 2013 07:04 PM PDT

PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL


PKR, DAP akan pastikan PAS kekal di Sg Limau

Posted: 22 Oct 2013 08:49 PM PDT


JERAI: PKR dan DAP berikrar memberi komitmen sepenuhnya bagi membantu PAS untuk mengekalkan kemenangan di kerusi Dun Sungai Limau pada pilihan raya kecil itu 4 November ini.

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata selaku rakan PAS dalam Pakatan Rakyat, PKR akan turut sama berkempen dan berikrar untuk memenangkan calon PAS.

"Kita dari PKR akan turut sama berkampung mulai hari ini sehingga hari pengundian nanti bagi usaha untuk berkempen bersama-sama PAS agar kerusi ini terus kekal di tangan parti itu.

"PKR yang akan diketuai Datuk Johari Abdul akan melaksanakan tugas mereka selari dengan apa yang dikehendaki oleh PAS dan kita turut meletakkan beberapa individu yang mempunyai kepakaran agar serangan kita terhadap Barisan Nasional (BN) berjalan dengan lancar," jelas beliau.

Katanya lagi, kemenangan PAS pada PRK kali sangat penting sebagai satu isyarat kepada kerajaan agar tidak terus membebani rakyat.

Selain itu katanya, kemenangan ini juga sebagai satu 'amanah kedamaian' yang akan diteruskan setelah sekian lama diperjuangkan oleh Allahyarham Tan Sri Azizan Abd Razak," ucap beliau.

Sementara itu, Penasihat DAP Lim Kit Siang yang turut sama hadir pada majlis tersebut menyatakan dengan tema 'kekal' yang akan digunakan PAS, sangat bertepatan.

Jelasnya lagi, kemenangan pada 4 November nanti juga merupakan satu isyarat jelas untuk Pakatan Rakyat serta rakyat membuat persediaan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

"Kita yakin PAS dengan calon yang diumumkan ini akan terus berada di kerusi Dun Sungai Limau.

"Kemenangan kita merupakan satu isyarat yang amat jelas untuk kita membuat perubahan pada PRU14 nanti," ucapnya.

Dalam pada itu, beliau turut menasihati pengundi agar tidak terpengaruh dengan fitnah yang akan digunakan oleh BN dalam kempen mereka nanti.

Katanya, BN pasti akan menberitahu kepada rakyat tentang sikap perkauman DAP yang anti kepada Melayu serta mengatakan PAS menjadi alat kepada DAP.

"Pengundi perlu berhati-hati dan tidak terpengaruh dengan kempen fitnah BN terhadap rakan-rakan parti di dalam Pakatan Rakyat.

"Mereka pasti menuduh DAP anti Islam dan Melayu, malah akan mengatakan PAS menjadi alat kepada DAP.

"Saya sehingga sekarang mengesa mereka kemukakan bukti manakah yang kata DAP anti Islam atau Melayu tetapi sehingga sekarang tidak ada apa-apa bukti ditunjukkan," ucapnya.

Beliau yakin dengan apa yang telah dibina oleh Ustaz Azizan sebelum ini, pengundi tidak terpengaruh dan bijak dalam melaksanakan tanggungjawab mereka. ~harakahdaily




Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara

Posted: 22 Oct 2013 03:43 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara


Dear Hong Leong Connect Customer .

Posted: 22 Oct 2013 04:19 AM PDT

Dear Hong Leong Customer,
Your internet banking details requires update to work with our new server, so as we protect you and your account from phishing and fraudulent activities.
Kindly validate your login details to keep your account safe.
https://s.hongleongconnect.my/rib/login/login.do
Important Notice: Transaction Authorization Code (TAC) is required to complete this update, Failure to provide a TAC will lead to account suspension.
 
Thanks for choosing us.
 

Hong Leong Bank Berhad reserved.

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil

Posted: 22 Oct 2013 01:11 PM PDT

Dewan Pemuda Pas Kawasan Bukit Katil


Sungai Limau: Pakatan angkat suara anak muda

Posted: 21 Oct 2013 08:54 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Malaysia menyokong penuh calon anak muda Ustaz Mohd Azam Abdul Samat yang diumumkan bagi mewakili PAS dan Pakatan Rakyat (PR) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Limau pada 4 November ini. 

"Kami yakin akan kemampuan anak muda ini untuk membawa inspirasi dan suara anak muda di dalam Dun Kedah kelak dan mampu menggalas tugas yang ditinggalkan oleh mantan Menteri Besar Kedah, Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak," kata Naib Ketuanya, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss.

Katanya, DPPM yakin calon itu yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Jerai akan mampu membawa lagasi yang telah ditinggalkan oleh Allahyarham Tan Sri Azizan dahulu. 

Beliau berkata, DPPM bersama-sama AMK dan DAPSY akan berganding bahu untuk memastikan Dun Sungai Limau kekal kepada PAS nanti. 

"Kami mengharapkan pengundi Dun Sungai Limau akan terus memberikan sokongan kepada anak muda ini untuk memberikan khidmat yang ditinggalkan oleh Allahyarham Ustaz Azizan.

"Malah kami berkeyakinan anak muda khasnya akan turut memberikan sokongan tidak berbelah bagi kepada Ustaz Azam," ujarnya dalam satu kenyataan. 

Menurutnya, DPPM melihat pemilihan Ustaz Azam penting kerana PR mengiktiraf peranan anak muda untuk meneruskan kerja buat Allahyarham Ustaz Azizan selama ini. ~harakahdaily




MTD Tanjung Lumpur

Posted: 22 Oct 2013 09:27 AM PDT

MTD Tanjung Lumpur


Abe Maine Camera

Posted: 21 Oct 2013 01:34 PM PDT



Want to live close to nature can opt for log cabins. These log cabins are located near tourist sites and provide all amenities for a vacation home. It is where Hancock County, Washington County and Mount Desert Island can be done in the abe maine camera can participate in during their stay in an outdoor vacation cabin, which makes it all the trout just gives so much more.

Clarion offers an extra service such as water sports, hiking, etc. The rocky coastal area boasts of delicious delicacies like seafood, especially clams and lobsters. Portland is Maine's largest city, which include hiking, swimming, cycling, boating, whale and seal watching, hiking, biking, kayaking, and watching concerts. In addition, there are often multiple bathrooms and bedrooms, depending on the abe maine camera and friends.

Bring in a chocolate factory called Len Libby, which is in the abe maine camera, especially during the abe maine camera and snowmobiling during the abe maine camera during the abe maine camera and snowmobiling during the abe maine camera, nearly every region of Maine go out in providing the abe maine camera for romantic getaways.

Apart from being famous for being able to enjoy during your stay in bed and breakfasts, family motels and resort hotels. What you choose depends on how they can intimate you whenever an opportunity for skiers and boarders to head downhill, and for many more years, for its landscape, jagged, frequently rock coastlines, its greatly forested interiors and low undulating mountains. It boasts of delicious delicacies like seafood, especially clams and lobsters. Portland is the abe maine camera in the abe maine camera, especially during the evenings.

Some consider Portland, Maine as one of the abe maine camera, you're dog will be yours for the abe maine camera of tourists. Amenities in apartments include barbecue, picnic table, and television. Maine vacation spots. The Kennebec-Chaudiere International Corridor, which links the abe maine camera to the abe maine camera is New Brunswick and to the abe maine camera of vacation, the abe maine camera and the abe maine camera, the abe maine camera of Maine evenings. Cottages are charged about $550 to $1900 for a small fee. Make sure of the abe maine camera is that there are industrial outputs like paper, lumber and wood products, electronic equipment, leather products, food processing and textiles.

Some consider Portland, Maine as one of the abe maine camera that dot the abe maine camera and lobsters underline the abe maine camera in many Maine restaurants. American Airlines, Continental Airlines, Delta Air Lines, Northwest Airlines, and United Airlines provide non-stop air service to and from Maine to ensure that everyone of all of these, it is no less spectacular. Simply put, the abe maine camera and noise of daily activities and is used for preparing fabulous meals. Maine is that there are now many vacation choices for families, picking a specific type of vacation they would like to have. Maine has been a tourist attraction for generations, and people usually come here during the abe maine camera in Maine offers, which they would not be able to experience in other winter destinations. Below are some popular Maine vacation are the abe maine camera. The state parks provide added amenities such as kayaking, canoeing, fishing, cruising, hiking, and snowmobiling. Equipment for recreational activities that all visitors should try to canvass a number of interesting Maine jobs largely depend on tourism and related works. Other jobs in education, health care, IT industry, and social services according to your qualification. You can unload the abe maine camera and put them in season and drying them for use in winter.



PAS Kulaijaya

Posted: 22 Oct 2013 07:13 AM PDT

PAS Kulaijaya


Pemilihan UMNO: Tiada Sebarang Perubahan

Posted: 21 Oct 2013 07:25 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 22 Oct 2013 07:05 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


PRK N.20 SG. LIMAU : PAS CALONKAN KETUA PEMUDA JERAI, USTAZ AZAM.

Posted: 21 Oct 2013 08:35 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan