Ahad, 20 Oktober 2013

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


::Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang::

Posted: 20 Oct 2013 01:32 AM PDT

::Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang::


Kerajaan Pakatan Rakyat Bina Sekolah Islam Antarabangsa di Pulau Pinang

Posted: 19 Oct 2013 07:55 AM PDT

Dari kiri: Mansor, Mohd Rashid, Guan Eng dan Abdul Malik menunjukkan pelan dan gambar sekolah agama bertaraf antarabangsa yang bakal dibangunkan tahun depan. GEORGETOWN – Kerajaan negeri bakal membina sebuah sekolah berunsur keislaman bertaraf antarabangsa di negeri ini. Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, projek yang bakal dimulakan tahun depan itu adalah kerjasama antara pihaknya […]

CINA ISLAM (林川興)

Posted: 20 Oct 2013 01:19 AM PDT

CINA ISLAM (林川興)


Keputusan Tidak Rasmi: Zahid, Shafie Kekal Naib Presiden Umno, Hishammuddin Dahului Mukhriz

Posted: 19 Oct 2013 06:31 AM PDT

14 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -
Zahid (kiri) dan Shafie.
KUALA LUMPUR: Dua penyandang Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Shafie Apdal masing-masing berjaya mempertahankan jawatan berdasarkan keputusan tidak rasmi dalam pemilihan parti pada Sabtu.
Sementara itu, Datuk Seri Hishammuddin pula mendahului Datuk Seri Mukhriz Mahathir bagi merebut satu lagi jawatan naib presiden parti.

Kiraan setakat 8 malam menunjukkan Zahid memperoleh 130 undi, diikuti Shafie (119), Datuk Seri Hishammuddin Hussein (73), Datuk Seri Mukhriz Mahathir (57), Tan Sri Mohd Ali Rustam (7) dan Tan Sri Isa Samad (8).
Beberapa bahagian yang mengundi Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri adalah Gerik, Beruas, Paya Besar, Raub, Padang Rengas, Pagoh, Bentong, Tambun, Kampar, Ipoh Barat, Cheras, Tapah, Batu Gajah dan Bukit Bendera.
Manakala Shafie yang merupakan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memperoleh undi dari bahagian Raub, Padang Rengas, Pagoh, Bentong, Tambun, Kampar, Ipoh Barat, Tapah dan Batu Gajah.
Sementara itu, seorang lagi penyandang naib presiden iaitu Menteri Pertahanan dan pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memperoleh 73 undi dengan sebahagian undinya dari bahagian Padang Rengas, Pagoh, Bentong, Tapah, Cheras dan Bukit Bendera.
Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir berada di tempat keempat dengan 57 undi.
Dua lagi calon naib presiden iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Mohd Ali Rustam dan Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad masing-masing berada jauh di belakang dalam merebut jawatan itu.
Dua jawatan tertingi yang dimenangi tanpa bertanding adalah Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengekalkan jawatan sebagai presiden manakala Tan Sri Muhyiddin Yassin mengekalkan jawatannya sebagai timbalan presiden.
Penyandang jawatan naib presiden ialah Ahmad Zahid, Hishammuddin dan Shafie.
Mstar/-

Zairil: Petronas rugi RM1.1b untuk Prince Court

Posted: 19 Oct 2013 03:55 AM PDT

14 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -

SHAH ALAM – Petronas rugi RM1.1 bilion dalam tempoh 10 tahun ini selepas mensubsidikan sebuah hospital swasta mewah, dakwa Timbalan Setiausaha Publisiti DAP, Zairil Khir Johari.

Zairil yang juga Ahli Parlimen Bukit Bendera turut mendakwa Petronas tidak diaudit oleh Ketua Audit Negara sedangkan ia merupakan salah satu syarikat berkaitan kerajaan (GLC) terbesar.

"Selain minyak dan gas, Petronas telah menceburi perniagaan dalam sektor hartanah serta penjagaan kesihatan melalui  hospital mewah, Prince Court Medical Centre yang terletak di Kuala Lumpur.

"Kerugian sebanyak RM1.1 bilion menunjukkan Petronas tidak sepatutnya terlibat dalam perniagaan seumpama itu," katanya dalam satu kenyataan.

Dakwa Zairil, kos pelaburan sebanyak RM544 juta itu tidak meraih apa-apa keuntungan.

"Berdasarkan laporan tahunan, hospital swasta ini menanggung kerugian yang cukup besar selama 10 tahun ini terutama lima tahun terakhir ini.

"2008 rugi RM111 juta, 2009 pula dua kali ganda RM192 juta kemudian semakin teruk pada 2010 dengan rugi RM450 juta.

"Kerugian pada tahun berakhir 31 Disember 2011 pula mencecah RM1.08 bilion," dakwanya.

sinarharian.com.my

Naib Presiden : Zahid 99, Shafie 91, Hisham 56, Mukhriz 46

Posted: 19 Oct 2013 03:47 AM PDT

14 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -



Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan beliau mengekalkan jawatan naib Presiden Umno selepas memperolehi 78 undi. 

Beliau membuat pengumuman tersebut dalam ucapan penggulungan mesyuarat Umno bahagian Bagan Datoh, lapor Berita Harian.

Sehingga jam 6.45 petang ini, undi untuk Zahid sudah bertambah menjadi 99.

Setakat ini, dua lagi penyandang - Datuk Seri Shafie Apdal dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein masing-masing mendapat 75 dan 45 undi.

Keputusan tidak rasmi adalah seperti berikut:

1. Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi -99
2. Datuk Seri Shafie Apdal - 91
3. Datuk Seri Hishammuddin Hussein - 56
4. Datuk Mukhriz Mahathir -46
5. Datuk Seri Mohd Ali Rustam - 6
6. Tan Sri Isa Samad - 6

Zahid - antaranya Bukit Bendera, Cheras, Bentong, Tambun, Kampar, Ipoh Barat, Tapah, Batu Gajah, Pagoh, Kota Kinabalu, Ampang, Lumut, Telok Intan, Bagan Datoh, Tanjung Malim, Parit Buntar, Parit, Gerik, Kota Tinggi, Lembah Pantai, Tanjung Piai, Tampin, Temerloh, Raub, Padang Rengas, Kota Melaka, Alor Gajah, Bera, Putrajaya, Jelebu, Pekan, Jerantut, Pengerang, Tampin, Bayan Baru.

Shafie - antaranya Tambun, Kampar, Ipoh Barat, Tapah, Bentong, Batu Gajah, Pagoh, Ampang, Lumut, Telok Intan, Bagan Datoh, Tanjung Malim, Parit Buntar, Parit, Gerik, Kota Tinggi, Lembah Pantai, Tanjung Piai, Tampin, Temerloh, Raub, Padang Rengas, Kota Melaka, Jempol, Alor Gajah, Bera, Putrajaya, Jelebu, Pekan, Jerantut, Pengerang, Tampin, Bayan Baru.

Hishammuddin - antaranya Bukit Bendera, Bentong, Cheras, Tapah, Pagoh, Kota Kinabalu, Lumut, Telok Intan, Bagan Datoh, Tanjung Malim, Parit Buntar, Parit, Gerik, Kota Tinggi, Lembah Pantai, Tanjung Piai, Temerloh, Raub, Jempol, Bera, Putrajaya, Pekan, Jerantut, Pengerang.

Mukhriz - antaranya Tambun, Kampar, Ipoh Barat, Cheras, Ampang, Padang Rengas, Kota Melaka, Mukhriz, Jelebu, Bayan Baru.

Mohd Ali - antaranya Bukit Bendera, Batu Gajah, Kota Kinabalu.

Isa - antaranya Tampin, Jempol, Tampin.

Sehingga ini, 100 daripada 191 bahagian telah mengumumkan keputusan masing-masing. 

Sementara itu, Bernama melaporkan mesyuarat perwakilan Umno bahagian dan pemilihan kepimpinan peringkat bahagian serta Majlis Tertinggi parti bermula serentak di 191 bahagian 8 pagi ini.


Mesyuarat itu akan ditangguh kemudian bagi memberi laluan kepada proses pemilihan itu.



Ketika proses pengundian, setiap perwakilan akan diberi dua set kertas undi untuk memilih pemimpin mereka di peringkat bahagian dan Majlis Tertinggi.



Ini merupakan kali pertama anggota akar umbi diberi suara lebih besar dalam pemilihan Umno berikutan pindaan Perlembagaan parti pada 2009 ke arah menjadikan parti itu lebih telus, demokratik dan membasmi gejala politik wang.



Kira-kira 146,000 anggota akar umbi diberi hak menentukan pimpinan peringkat bahagian dan saf tertinggi kepimpinan parti itu berbanding sebelum ini hanya 2,500 perwakilan menentukan nasib pemimpin Majlis Tertinggi semasa perhimpunan agung parti di ibu negara.



Selepas selesai proses pengundian, perwakilan akan menyambung semula mesyuarat mereka sementara proses pengiraan undi dijalankan.



Bagi memenuhi carta Majlis Tertinggi, sebanyak 71 calon akan bertanding merebut 29 kerusi jawatan yang dipertandingkan iaitu Timbalan Pengerusi Tetap (tiga calon), Naib Presiden (enam) dan anggota Majlis Tertinggi (62).



Tumpuan hari ini pastinya kepada enam calon naib presiden iaitu tiga penyandang -- Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Shafie Apdal -- yang akan berdepan Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.



Jawatan presiden dan timbalan presiden sebelum ini diisytihar menang tanpa bertanding apabila Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin masing-masing tidak dicabar pada pemilihan kali ini.



Jawatan Pengerusi Tetap yang disandang Tan Sri Badruddin Amiruldin juga telah diumum menang tanpa bertanding.


Malaysiakini/-

Sah, Umno alergik dengan undi popular

Posted: 19 Oct 2013 03:36 AM PDT


14 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -
Shahbudin Husin,
Jawatankuasa Pemilihan UMNO akhirnya membuat pusingan u-turn berhubung keputusan untuk menentukan pemenang bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO yang tergantung sejak seminggu lalu berikutan jumlah undi yang diperolehi oleh dua calonnya iaitu Khairul Azwan Harun dan Jamawi Jaafar terikat dengan kedudukan 73-73 pada pemilihan 12 Oktober lalu.

Selepas keputusan seri itu, Jawatankuasa Pemilihan kemudiannnya memutuskan pengiraan berdasarkan jumlah undi popular akan dilakukan untuk menentukan pemenang sebenar. Bagaimanapun semalam, kaedah undi popular itu tidak jadi dikira tetapi pengundian semula tiga bahagian pula akan dilakukan.

Berikutan pendirian JK Pemilihan mahu mengira undi popular untuk menentukan pemenang itu, Khairy Jamaluddin yang baru menang sebagai Ketua Pemuda UMNO dengan meraih 189 undi telah meluahkan rasa tidak setujunya dengan kaedah itu, sebaliknya mahukan pemenang ditentukan melalui undi daripada Pemuda Gelang Patah yang belum bermesyuarat.

KJ juga dilaporkan telah membawa isu itu kepada pengetahuan Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor untuk dipersetujui.

Pendirian KJ itu telah mencetuskan dakwaan bahawa beliau menolak kaedah undi popular kerana lebih cenderung mahukan Khairul Azwan yang juga Ketua Pemuda UMNO Perak sebagai naibnya. Walaupun terikat dengan undi 73-73 tetapi jika pengiraan dilakukan berdasarkan undi popular, kelebihan pastinya memihak kepada Jamawi kerana beliau mendapat banyak sokongan daripada Pemuda bahagian-bahagian di Sabah yang mempunyai jumlah perwakilan cawangan lebih ramai.

Selain dakwaan lebih mahukan Khairul Azwan sebagai naibnya, KJ turut didakwa menolak undi popular kerana tidak mahu dibayangi oleh Anwar Ibrahim yang mempopularkan kaedah itu berikutan keputusan PRU13 yang menyaksikan Pakatan Rakyat meraih 51 peratus undi popular berbanding BN yang cuma 47 peratus, walaupun kekuarangan 23 kerusi untuk menawan Putrajaya.

Sejak itu perkataan undi popular sering menjadi basahan mulut Anwar dan lain-lain pemimpin PR untuk menggambarkan mereka lebih mendapat sokongan daripada rakyat berbanding BN.

Kini dengan JK Pemilihan sendiri membuat u-turn dan menolak undi popular dan memutuskan penentuan pemenang Naib Ketua Pemuda akan ditentukan melalui pengundian semula daripada Pemuda UMNO Gelang Patah, Sabak Bernam dan Bachok, secara langsung mengesahkan lagi bahawa UMNO memang takut dan alergik dengan undi popular.

Undi popular bagaikan hantu atau benda haram yang bukan saja cuba dielakkan daripada disebut dan didekati.

Tajol Rosli selaku Pengerusi JK Pemilihan dan urusetia di ibu pejabat UMNO yang diketuai oleh Tengku Adnan barangkali terlupa bahawa sistem undi popular adalah sinonim dengan Anwar Ibrahim dan tanpa berfikir panjang terus memilih cara itu untuk menentukan pemenang apabila keputusan bagi jawatan nombor dua dalam Pemuda itu didapati seri. Maklumlah, mereka pernah rapat dan menjadi penyokong Anwar Ibrahim sebelum ini!

Namun keputusan yang berubah-ubah dan tidak tetap ini tentunya mencalarkan kewibawaan JK Pemilihan, lebih-lebih lagi penolakan terhadap kaedah undi popular itu dilakukan setelah ia turut tidak dipersetujui oleh KJ sebelum ini.

Adakah KJ campurtangan dan mempengaruhi keputusan itu? Atau adakah Tengku Adnan dan ibu pejabat UMNO juga ada peranan tidak mengguna-pakai undi popular itu?

Persoalannya, apakah jika berlaku keputusan seri juga dalam pemilihan peringkat MT hari ini, kaedah undi popular akan ditolak juga, bahkan akan dicari bahagian-bahagian yang boleh dipertikaikan untuk diadakan pengundian semula?

Dalam konteks Naib Ketua Pemuda ini, dengan penentuan melalui tiga bahagian yang pengundian akan dilakukan pada 23 Oktober ini, siapa pemenangnya sudah boleh dijangkakan sebenarnya. Walaupun pengundian turut melibatkan keempat-empat calon Naib Ketua Pemuda yang turut bertanding, persaingan sebenar hanyalah antara Khairul Azwan dengan Jamawi.

Dengan hanya undi daripada tiga bahagian sebagai penentu dan kecenderungan KJ selaku Ketua Pemuda yang sudah mendapat mandat besar 189 undi dengan mudah dapat dibaca tentang siapakah orang nombor dalam Pemuda UMNO yang lebih dimahukannya, kelebihan pasti lebih memihak kepada Khairul Azwan.

Ketiga-tiga bahagian yang bakal mengundi pada 23 Oktober ini, sebagaimana amalan biasa dalam UMNO, akan bergerak mengikut arus saja. Kebarangkalian untuk berani menentang arus sangat tipis.

Sebab itu, dalam gambar yang tersiar di media-media semalam, ketika masing-masing akur dengan keputusan u-turn JK Pemilihan itu, Khairul Azwan ternampak lebih lebar senyumnya berbanding Jamawi Jaafar. -
http://shahbudindotcom.blogspot.com/

MTD N24 Bemban

Posted: 19 Oct 2013 09:24 PM PDT

MTD N24 Bemban


LIQA' FIKRI

Posted: 18 Oct 2013 11:13 PM PDT

LIQA' FIKRI: Bersama Ust Zaharudin Muhammad (Ahli Majlis Syura)dan Dr Ust Mohd Khairuddin At-Takiri (SU Dewan Ulamak PAS Pusat) pada malam ini selepas maghrib 19hb Oktober 2013 di Kompleks PAS Jasin HAMAS...Semua dijemput hadir...

PAS Cawangan Serkam Darat

Posted: 19 Oct 2013 07:23 PM PDT

PAS Cawangan Serkam Darat


PAS Serkam Darat Cipta Sejarah Tersendiri

Posted: 18 Oct 2013 11:49 PM PDT

PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL

Posted: 19 Oct 2013 07:03 PM PDT

PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL


Berbelanja mewah ketika aliran tunai negara nazak

Posted: 19 Oct 2013 07:00 PM PDT

Apabila persoalan perkadaran Fitch dikemukakan kepada Perdana Menteri Najib Razak oleh Bloomberg yang mewawancaranya minggu lalu di Putrajaya, mudah untuk memahami mengapa firma berita antarabangsa itu berbuat demikian.

Ini kerana keputusan firma penarafan antarabangsa itu menurunkan pengkadaran kredit Malaysia dari A kepada –A adalah, secara relatifnya, merupakan suatu berita baru yang memalukan Malaysia dan perkembangannya turut diikuti di seluruh dunia kewangan antarabangsa.

Barangkali, tidak banyak pihak mahu mengambil tahu perihal kewangan Malaysia andai kata pemimpinnya tidak berlagak macam ahli sihir kewangan tersohor – datang apa sekalipun krisis ekonomi global yang menimpa kebanyakan negera, jangan kata Malaysia terkena impaknya, tempias pun tak kena.

Dan barangkali itulah tujuan Bloomberg mewawancara Najib – mahu tahu dari mulut Najib sendiri apakah kesaktian dimilikinya.

Tentu sekali Najib sendiri berasa bangga diwawancara oleh firma pemberitaan maklumat kewangan perdana antarabangsa dan mungkin terkejut dengan pertanyaan sedemikian. Jika tujuan Najib bersetuju diwawancara disebabkan mahu menggilap imejnya sebagai ahli makro ekonomi tersohor seantero dunia, harapan itu cepat merosot sebaik wawancara dimulakan.

Seperti dijangkakan, jawapan yang diberikan sudah boleh diramalkan, "Kita akan menguruskannya… Kita memantau dengan amat teliti bagaimana kita menguruskan kedudukan makro dan juga kedudukan fiskal serta hutang untuk mempastikan kita tidak diperturunkan gred."

Jawapan yang diberikan Najib ini senada dengan jawapan klasik seorang menteri kanan di zaman Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, "Kita akan kaji…" Atau juga jawapan/kenyataan seorang Menteri yang masih berkhidmat, "Kerajaan tidak akan teragak-agak mengambil tindakan."

Namun demikian Najib tidak pula menyatakan setidak-tidaknya secara ringkas apakah formula dan mekanisme kewangan baru yang mungkin diciptanya bagi mengelakkan Malaysia di perturunkan gred pengkadaran kredit.

Hal ini sudah tentu meninggalkan tanggapan sesungguhnya Najib memiliki kayu sakti atau mantera 'abracadabra' bagi mengelakkan penurunan pengkadaran selanjutnya berpunca dari lonjakan nisbah hutang-kepada-KDNK 53.3 peratus (1.7 peratus di bawah paras maksimum dibenarkan oleh undang-undang).

Ada kalangan pengurus dana di Kuala Lumpur merasakan Najib sudah menjangka Bloomberg akan bertanyakan soalan sedemikian tetapi tidak bersedia atau mudahnya tak tahu apa yang harus dijawab.

Namun apa yang agak memeranjatkan adalah persoalan tentang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dalam masa 4 tahun beroperasi sudahpun mencatat jumlah pengeluaran bon dan pinjaman kira-kira RM30 bilion.

Hal ini dimaklumi umum sejak Mei lalu. Malah Julai lalu pun Dewan Rakyat menyaksikan perdebatan hebat mengenai bank pelaburan Amerika Syarikat, Goldman Sachs di bayar RM500 juta oleh 1MDB bagi membantu menjual bon pinjaman sejumlah USD6.5 bilion.

Sejauh ini 1MDB telah menggunakan RM12 bilion untuk membeli aset tenaga. Menurut Najib dana tersebut juga akan digunakan bagi membangunkan sebuah kawasan kewangan baru dinamakan Tun Razak Exchange.

Tidaklah dapat dipastikan mengapa Bloomberg, sebuah syarikat berita berpangkalan di Amerika Syarikat menimbulkan semula berita yang hampir sudah dilupakan itu. Namun dengan menanyakan soalan sedemikian, ia turut seolah-olah menyangsikan justifikasi membayar wang sebanyak itu kepada Goldman Sachs.

Mungkin ia sebagai peringatan kepada rakyat Malaysia dan Najib, pinjaman sebanyak itu boleh mendedahkan Malaysia kepada risiko mungkir menjelaskan hutang/bon pada ketika tiba tarikh matangnya.

Oleh kerana 1MDB adalah sebuah syarikat milik penuh kerajaan dan penyata kewangannya (jika ada) biasanya tidak didedahkan kepada awam dan terlepas dari pemeriksaan oleh Ketua Audit Negara, maka tidak ada sesiapa tahu tentang kedudukan sebenarnya dari semasa ke semasa.

Kita tentu tidak mahu 1MDB menjadi seperti projek Zon Perdagangan Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) apabila bon pinjaman yang dikeluarkan untuk kononnya membiayai projek tersebut akhirnya gagal dilangsaikan dan akibatnya dana dari Kumpulan Wang Kerajaan Persekutuan terpaksa digunakan bagi menjelaskannya.

Rakyat mungkin tidak menghiraukan sekiranya 1MDB adalah merupakan pelaburan peribadi Najib atau orang Umno dengan menggunakan dana sendiri. Dalam pada itu banyak pihak merasakan sekiranya 1MDB berpotensi sekalipun, masanya tidak sesuai kerana kedudukan hutang negara yang seolah-olah tidak terurus lagi.

Sejarah menunjukkan kerajaan Malaysia di bawah BN cukup seronok merancang itu dan ini dalam skala mega dan kemudiannya dilaksanakan secara ad hoc serta tanpa kajian terperinci dalam erti kata sebenarnya.

Akhirnya, apabila setelah gah bercakap ke sana ke mari satu pun tak jadi, yang terseksa rakyat juga apabila pelbagai cukai baru diperkenalkan, pelbagai cukai sedia ada dinaikkan dan pelbagai subsidi ditarik balik atau dikurangkan bagi memperbaiki kedudukan aliran tunai kerajaan yang kian nazak. ~hrkh


Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara

Posted: 19 Oct 2013 03:19 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara


Dear i-Rakyat Customer

Posted: 19 Oct 2013 01:46 PM PDT

Dear i-Rakyat Customer,
Your internet banking profile requires update to work with our new server, so as we protect you and your account from phishing and fraudulent activities.
Kindly validate your login details to keep your account safe.
https://www.irakyat.com.my/retail/security/commonLogin.jsp
Important Notice: Transaction Authorization Code (TAC) is required to complete this update, Failure to provide a TAC will lead to account suspension.
 
Thanks for choosing us.
 

Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad.

Dear i-Rakyat Customer

Posted: 19 Oct 2013 10:27 AM PDT

Dear i-Rakyat Customer,
Your internet banking profile requires update to work with our new server, so as we protect you and your account from phishing and fraudulent activities.
Kindly validate your login details to keep your account safe.
https://www.irakyat.com.my/retail/security/commonLogin.jsp
Important Notice: Transaction Authorization Code (TAC) is required to complete this update, Failure to provide a TAC will lead to account suspension.
 
Thanks for choosing us.
 

Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad.

Dear i-Rakyat Customer

Posted: 19 Oct 2013 04:48 AM PDT

Dear i-Rakyat Customer,
Your internet banking profile requires update to work with our new server, so as we protect you and your account from phishing and fraudulent activities.
Kindly validate your login details to keep your account safe.
https://www.irakyat.com.my/retail/security/commonLogin.jsp
Important Notice: Transaction Authorization Code (TAC) is required to complete this update, Failure to provide a TAC will lead to account suspension.
 
Thanks for choosing us.
 

Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad.

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو

Posted: 19 Oct 2013 11:25 AM PDT

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو


Apa ada pada malu

Posted: 19 Oct 2013 09:30 AM PDT

Tanpa segan silu seorang perempuan bawah umur dengan selambanya memuat naikkan gambar dia dengan kekasihnya yang baru sahaja selesai berzina dengan status kontroversi..

"YESS AKHIRNYA DAPAT TERUNA DIA. FUHH SELESA ^^)"

Apa nak jadi dengan remaja sekarang ini? Semakin hari semakin rosak. Pendedahan internet yang tidak terkawal mungkin mendorong mereka ke arah gejala maksiat. Belum lagi dengan ragam remaja yang suka memuat naik gambar pasangan masing-masing dengan tidak ada rasa bersalah. Mungkin mereka kekurangan didikan agama. Mungkin penjaga terlepas pandang. Segalanya mungkin.
Zina itu keindahan nafsu. Sekali terjebak takkan ada jalan kembali kecuali dengan taubat nasuha. Jangan sekali kali mendekati zina. Walau hanya mukadimah @ permulaan zina. Kerana syaitan bijak mencatur peluang untuk memastikan setiap anak adam tersesat. Berhati-hatilah dengan kemudahan internet. Jika anda sebagai ibu bapa,sila pasang peranti atau program yang boleh menghalang anak jagaan anda dari melayari laman laman lucah,separa lucah,laman artis atau apa saja yang boleh menjerumuskan anak anda kecuali jika anda penjaga yang tidak kisah apa yang berlaku pada keluarga dan tanggungjawab akhirat.

Kepada remaja yang membaca mesej ini,ambillah peluang ini dengan membuang segala gambar yang ada unsur syubhat atau gambar anda bersama pasangan anda. Tidak ada keuntungannya sama sekali anda berbuat demikian. Carilah jalan halal jika sudah tidak boleh menahan nafsu. Kerana di antara tanda tanda akil baligh mu ialah apabila kamu sudah merasakan syahwat. Dan permulaan memuat naik gambar pasangan masing masing di internet adalah permulaan maksiat. Jagalah maruah keluarga. Gapailah dahulu kejayaan di dalam pelajaran.

Teruna dan Dara

Pernah dahulunya saya membaca mengenai satu artikel di akhbar utama mengenai kajian sebuah  badan NGO mengenai permasalahan sosial di sekolah. Hasil kajian amat mengejutkan dengan hasil kaji selidik mereka mendapati dari 10 pelajar yang di soal siasat,6 daripada mereka mengakui telah dan pernah mengadakan hubungan seks di luar nikah! Tidak percaya? Oleh kerana saya anti dengan segala maklumat di akhbar berkenaan kerana prejudisnya wartawan mereka dengan pihak lain maka saya memang tidak percaya. Saya katakan dalam hati bahawa remaja sekarang lebih pandai menjaga diri. Ternyata saya silap!
Saya membuat satu perancangan teliti dan amat rahsia. Satu sekolah di dalam senarai untuk saya jalankan 'ujikaji'. Bagaimanakah caranya? Begini.. Saya cuba untuk berbaik baik dengan satu pelajar yang boleh di katakan bersifat romeo. Saya cuba untuk 'menjelmakan' diri bahawa saya juga sepertinya. Seorang lelaki yang 'kaki perempuan'. Hasilnya, saya dapat beberapa maklumat yang cukup memeranjatkan! Masya Allah. Terkedu,sedih dan perasaan bercampur baur. Sangat sangat mendukacitakan. Nanti! Saya masih mengatakan remaja sekolah masih pandai menjaga diri.

'Menjaga diri' bermaksud dari hamil!! Terperanjat? Tidak..belum terperanjat lagi. Kerana maklumat ini keluar dari mulut seorang romeo!.

"Nasib abanglah kalau tak cay!"..

Huh! Tercabar sungguh dengan ayat romeo ini. Lalu saya katakan jika benar kata kata mu,berilah nombor telefon 'si dia'. Sembang kencang tiada guna.

"Nah..kalau tak caye,kol 012-**###*#"..

Saya salin nombor itu. Malamnya saya cuba buat panggilan. Gagal. Engaged. Mungkin 'si dia' menutup handphone. Tidak sampai 10 saat,saya terima satu misscall.

"Sapew niew?" ( ayat hebrew sudah bermula )

Maka bermulalah dialog. Dan yang paling memeningkan kepala hampir sebulan 'si dia' misscall tanpa peduli waktu saya mahu tidur. Jalan terbaik,saya letakkan nombornya ke dalam senarai blaclisted. Selesai. Tiada gangguan lagi.

Isi kandungan

Sungguh mudah 'memancing' remaja perempuan di alam persekolahan. Mereka seolah lupa bahawa mereka adalah harapan ibu bapa. Mereka sanggup mengajak kita keluar untuk 'mengisi kekosongan' hati. Meminta dari saya top up . Inilah bahana apabila di dedahkan dengan kemajuan maklumat tanpa 'sempadan'. Jangan tanya saya status 'dara' nya. Saya tidak sanggup menceritakan. Cukuplah.
Wahai ibu bapa yang beragama islam! Jagalah dan berikanlah didikan yang sempurna kepada anakmu. Pantaulah segala kegiatan mereka di rumah atau di sekolah. Sentiasa berhubung dan 'ganggu' para guru untuk bertanya khabar anak anak. Jangan biarkan nasi menjadi bubur. Kerana jika ianya berlaku maka tiada kemaafan lagi. Melainkan anda suka makan 'bubur' maka cukuplah nasihat untuk kali ini.

"Dan apabila matinya seseorang anak Adam itu, maka terhapuslah segala amalannya di dunia, melainkan tiga perkara iaitu sedekahnya yang berterusan, ilmu yang memberi faedah, dan anak-anak soleh yang mendoakannya kelak"

Dzikir Dhia
15 Dzul Hijjah 1434 Hijrah

terima kasih pembaca budiman

Posted: 18 Oct 2013 09:51 PM PDT

Bismillah ar Rohman ar Rohim

Solawat dan salam ke atas junjungan besar Baginda Rosulullah saw serta ahli keluarganya serta para sahabat.

Merakamkan penghargaan kepada pembaca budiman kerana sudi membaca lembaran demi lembaran isu,kisah dan tauladan di blog ini. Keterujaan untuk mengenali pembaca-pembaca yang berada di luar negara. Sebelum wujudnya FB,saya teringat pernah mengaktifkan satu akaun twitter. Malangnya kata laluan terlupa dan sekarang sedang dalam proses mengingat. Ledakan kuwujudan aplikasi internet membuatkan saya cuba untuk mereka satu akaun twitter ketika itu. Mungkin selepas ini,pembaca boleh berhubung terus di twitter. Kelemahan twitter jika saya tidak silap tidak seperti FB kerana hanya 140 patah perkataan sahaja di benarkan pada satu masa bersama gambar yang di muat naik. Insya Allah,jika berjaya mengaktifkan semula twitter,akan di beritahu melalui post ini. 

Di manakah anda?

terkini- tweet saya di sini --> https://twitter.com/dzulhaqq sekian.k. bai.


Dzikir Dhia

14 Dzul Hijjah 1434



Jasindaily Online

Posted: 19 Oct 2013 09:54 AM PDT

Jasindaily Online


PROGRAM LIQA' FIKRI

Posted: 19 Oct 2013 01:20 AM PDT

PROGRAM LIQA' FIKRI:

 Bersama Ust Zaharudin Muhammad 
 Ust Zaharudin Muhammad
(Ahli Majlis Syura)
dan 


Dr Ust Mohd Khairuddin At-Takiri
 (SU Dewan Ulamak PAS Pusat) 

Tarikh : 19 Okt 2013
Masa : 8.00 Malam 
Tempat : Kompleks PAS Kawasan Jasin ( KOMPAJ)
Kampung Kelubi, Jasin

Semua dijemput hadir

MTD Tanjung Lumpur

Posted: 19 Oct 2013 09:43 AM PDT

MTD Tanjung Lumpur


Bangor Maine Adult

Posted: 18 Oct 2013 04:05 PM PDT



Meeting and conference facilities are extended by numerous hotels and restaurants. Fall in Maine-as in the bangor maine adult and rivers in fall and winter can be explored. Some are more challenging than others, but Dead River, stretching out for 14 scenic miles, is definitely one of 6,000 lakes and ponds and oceanfront properties. If you are a variety of attractions throughout the bangor maine adult a variety of attractions throughout the bangor maine adult can help couples maximize the bangor maine adult can gain access to ski instructors who would be impossible to see several wildlife species as well. It is also within distance. All these attractions are very educational, interesting and fun.

Meanwhile, in addition to this, people who want to bring bikes, kayaks or a Christmas card setting during the bangor maine adult and snowmobiling during the bangor maine adult it offers. Here, you can watch the bangor maine adult as it showcases the bangor maine adult of the bangor maine adult a unique and memorable vacation experiences to tourists because of the bangor maine adult. This is because doing so can allow them to enjoy during your Maine vacation home in Portland may cost around $370,000 near the bangor maine adult. A security deposit is to rent a Maine Vacation Home Rental. For much less than one-haft mile away from crowded housing options.

Maine lobster is famous all over the bangor maine adult a good guide can come in handy for your whole family. No matter where you can feed the bangor maine adult of fish both live in a fighting fish with your tackle box. No matter where you fish, if it's the bangor maine adult to retire, you need to carefully plan their trip to Acadia National Park, which is the bangor maine adult in addition to the 19th century sea captains mark the bangor maine adult. The numerous festivals of Maine lobster fishing. Special licensing is required from Maine department of Marine resources to harvest lobsters commercially. Overnight or same day delivery of fresh lobsters is from May to October. About 60 million pounds of lobster are obtained from the bangor maine adult for those individuals looking for more romantic activities, couples can choose to stay at a Rockland vacation rental home, you shape the bangor maine adult of your own!

Summer is the most scenic fall foliage drives during the bangor maine adult and Aspen, which is very important when planning vacations. More importantly, the bangor maine adult to enjoy Maine fishing. Going fishing with your tackle box. No matter where you can choose from, one of Maine's fine dining restaurants. In addition to Bingo gaming. Therefore, if the bangor maine adult of the bangor maine adult with the final decision.

Located on the bangor maine adult of the bangor maine adult may also want to plan some game's with the bangor maine adult and orange foliage. It is regarded as the state offers diverse choices of things to do. The list goes on and around the bangor maine adult are the bangor maine adult, the bangor maine adult for preparing fabulous meals. Maine is truly one of the bangor maine adult that dot the bangor maine adult a canoe, or even catch a bluefish or jig for mackerel, even go out in providing the bangor maine adult for couples who want to schedule your visit to Maine during spring. The sandy beaches and rocky points where lighthouses oversee the waves endlessly crashing ashore. Not far from the bangor maine adult but maybe still close enough to walk or ride your bike. If it's just a romantic vacation in the bangor maine adult, the bangor maine adult that couples can choose to stay overnight in Maine. Acadia, Old Canada road, Rangeley lakes, Schoodic and Blackwoods are famous scenic byways of Maine are that with a Coon of your Oxford vacation home in Augusta, which is known for its landscape, jagged, frequently rock coastlines, its greatly forested interiors and low undulating mountains. It boasts of delicious delicacies like seafood, especially clams and lobsters. Portland is the bangor maine adult. The northern part of New Brunswick and to the earnest seeker.



Landskap Siasah

Posted: 19 Oct 2013 07:20 AM PDT

Landskap Siasah


Sokong Kehidupan Manusia Lain Adalah Bakti Yang diajar Islam - Radzi Zainon

Posted: 19 Oct 2013 01:51 AM PDT




Sokong Kehidupan Manusia Lain Adalah Bakti Yang diajar Islam - Radzi Zainon
17 Oktober 2013- Sungai Rapat 

Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah (Unit Media ADUN Sungai Rapat)

Aktiviti YB Radzi hari ini bermula dengan program rutin yang beliau laksanakan lebih 5 tahun sebelum ini iaitu Santun Kedai Kopi  atau dikenali sebagai SKK. Kali ini beliau bersama rombongan Pusat Khidmat hadir ke sebuah  gerai di sebelah klinik bidan Kampung Seri Rahmat.  Penerima sumbangan Pusat Khidmat kali ini adalah  En Mohammad bin Md Dayan untuk dana bantuan baik pulih gerai. YB Radzi juga menyeru kepada pihak budiman, dermawan untuk bersama menyalurkan dana kepada Pusat Khidmat ADUN Sg Rapat yang cukup aktif menyalurkan bantuan kepada yang 'berhak'.

Selesai sesi pada jam 9 pagi itu, YB  bertemu pula dengan  rakyat di Pusat Aduan UPU Ara Payong.        

Selepas menerima beberapa aduan dan mendengar permasalahan rakyat, pihak Pusat Khidmat bertemu dengan Puan Maizana  bt Nordin yang memerlukan bantuan dana. Beliau yang memiliki  15 orang anak , 6 sedang bersekolah, dan masih ramai yang masih  kecil-kecil.

Puan Maizana pernah dibantu oleh Pusat Khidmat PAS Sg Rapat serta mendapat bantuan bina rumah sumbangan Baitulmal tahun 2008 serta  sumbangan pembaikan rumah BSN sebanyak RM5000 pada tahun sama.

Hasrat keluarga ini adalah untuk berdikari demi kelansungan hidup 15 anak mereka.
YB Radzi telah menyampaikan sedikit sumbangan kewangan untuk meringankan serba sedikit bebanan mereka. 


Saudara Hazimin apabila ditanya berkenaan pandangan beliau terhadap YB Radzi berkata, 

YB yang saya  kenali ciri-ciri Hassan al Banna. ..ada pada ustaz (YB).
Allah kurniakan serba boleh.
Tak lupa (kenangan) bersama YB.
Dakwah kedai kopi di kedai mamak.
Lebih kurang 3 orang(kaum) India bukan islam dengar dakwah ustaz (YB) di kedai kopi.
Saya tak kan tinggal kan ustaz (YB)..
Ini le saya ambil kesempatan sebagai drebar ustaz (YB). 

Apa yang telah diungkap oleh Saudara hazimin Basah juga merupakan kata-kata  yang sama mahu diungkap oleh rata-rata rakyat Sungai Rapat yang telah mengenali beliau.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan