Selasa, 15 Oktober 2013

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


Dupahang's Weblog

Posted: 14 Oct 2013 12:10 PM PDT

Dupahang's Weblog


Khutbah Eidil Adha 2013

Posted: 14 Oct 2013 06:13 AM PDT

Khutbah1 Adha -2013 Khutbah2 Adha -2013    

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو

Posted: 14 Oct 2013 11:55 AM PDT

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو


alam maya - di belenggu kewarasan.

Posted: 14 Oct 2013 01:21 AM PDT




Asalamualaikum  dan salam sejahtera.

Bismillah Ar Rohman Ar Rohim
Solawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w serta seluruh keluarganya..

Kemaafan penulis pohon dari para pembaca kerana agak lama berhenti dari menulis di sebabkan kesibukan sehari hari. Hari ini ingin menulis semula setelah agak bebas dari sebarang beban kerja dan fikiran agak lapang,dengan izin Allah swt.

Alam Maya.

Umum mengetahui Maksud "alam maya" ialah alam yang tidak wujud, bukan realiti. Alam yang hanya dalam bayangan, khayalan atau fantasi. Ia kelihatan ada tetapi sebenarnya tidak wujud. Maka hendak di fahami dengan mudah,masyarakat umumnya di malaysia menamakan alam yang kita terokai melalui pencarian di laman sesawang . Inilah pembacaan di alam maya. Ianya akan bertukar menjadi alam realiti jika kita tahu dan faham menggunakan pentas "alam maya" ini dengan cara yang sebetulnya. Sejujurnya,melepasi penapisan syara'.






Dari segi faham penulis?

Alam maya ini indah. Hanya mereka yang memahami kehidupan alam maya ini tahu hakikatnya. Alam maya boleh membuai perasaan dan jadi perasan. Jika di pandang dari segi cinta di alam maya, Anda hanya memerlukan beberapa ungkapan pembuai jiwa untuk meyakinkan pembaca bahawa anda adalah "itu". Penulis sudah mengalaminya dan penulis berharap itulah yang terakhir penulis alami. Benar.. ianya sungguh asyik. Di tambah penyedap rasa "syaitan nir rojim" juga "panahan arjuna". Berjumpa dan bertemu selepasnya akan membuatkan keadaan menjadi kelam-kabut atau . Hanya dengan iman yang di kurnia Allah swt akan jadi penyelamat.  Percayalah,jangan sekali kali menyulam cinta di alam maya.. anda akan teruk di landa badai permasalahan. Hati penulis agak degil kerana kurang mempercayainya tetapi inilah yang penulis pernah alami. Penulis tidak berhajat untuk berkongsi cerita tapi cukuplah sekadarnya ia di jadikan pengalaman untuk pembaca lain. Kerana apabila pembaca cuba untuk memasuki alam ini,anda akan dapati anda akan susah sekali untuk keluar darinya. Mahu keluar? Bertawakkallah kepada Allah dan amalkan surah Ar-Rad ayat 39,insya Allah..dengan izinNya,anda berjaya mengatasi walau terkadang ianya masih bersisa. Jika pembaca masih berkeras mahu meneruskan,maka pilih jalan terbaik dengan bersua dan cari jalan penyelesaian. Kita tidak akan rugi dengan memilih jalan berbincang. Jangan di simpan semua perkara yang tidak memuaskan hati kedua-dua belah pihak. Pastikan seseorang yang berilmu ada bersama sebagai pengadil. Mudah-mudahan Dia menghuraikan kekeliruan. Sekali lagi dengan jujur penulis ingatkan ini adalah pengalaman penulis. Ada juga di kalangan mereka yang mengamalkan kehidupan di alam maya yang memperolehi natijah yang baik dan itu tidak boleh di sangkal. Tergantung niat mereka. Kerana Allah - Selamat. Kerana nafsu-Qiamat..


Sejujurnya

Kita belum tentu dapat apa yang kita mahukan melalui perhubungan di alam maya. Juga kehidupan realiti,apa yang di rancang belum tentu menjadi. Inilah Rahsia Allah swt. Yakin? Memang perlu yakin kerana hanya pada Allah keyakinan di letakkan. Hanya pada Allah tergantung segala Pergantungan. Biarlah dunia mengejar,jangan kita mengejar dunia. Selalulah ingatkan kematian kerana dengan mengingati mati bukan penyebab segala proses kehidupan jadi terbantut bahkan ianya menguatkan lagi daya semangat untuk mempertahankan kehidupan yang baik. Penulis tidak meminta pembaca bersetuju dengan apa yang di fikirkan kerana penulis bukan mempunyai kelulusan yang tinggi;baik dari bidang agama atau sekular. Penulis tidak pernah menerima sebarang ijazah dunia. Terkadang terasa gayat,apabila kawan-kawan penulis berjaya mendapat segulung ijazah maka ketika itulah penulis dengan perasaan yang malu memohon meminjamkan jubah kebesaran mereka. Klik! Klik!.. Cukuplah 2 keping gambar. Kehidupan penulis tidak mudah. Dengan kedudukan sebagai anak pertama yang gagal di alam persekolahan,berbekalkan hanya ilmu "bercampur" dengan para "ilmuwan" maka mungkin sesetengah pembaca menganggap penulis seorang yang mempunyai ilmu. Ilmu teramat teguh setianya.,maka bila berazam ingin mendapatkan ilmu,maka keteguhan tetap menunggu. Itulah penulis. Kepada mereka yang tinggal bersama akan mengetahui diri penulis sepenuhnya...

Dahaga

Penulis sentiasa memerlukan tunjuk ajar dari rakan-rakan sekeliling. Hidup ini adalah guru. Salah memilih rakan akan membuatkan anda tersasar dari matlamat hidup. Apa yang anda mahukan dalam hidup? Penulis percaya,anda mengimpikan sesuatu yang indah,tidak kurang juga diri ini. Dalam umur yang semakin meningkat setiap saat,pasti saya tidak mahu ketinggalan dari semua aspek. Aspek pilihan saya ialah hidup sederhana dengan amal islami. Apa yang halal di sisi Allah swt,itulah niat dan impian saya hingga terputus nyawa dari badan. Tidak salah berniat sesuatu yang baik,kurang atau lebih pasti Allah akan tunaikan. Insya Allah,penulis akan kongsikan sesuatu perkara yang pernah di alami untuk tatapan pembaca,dengan izin Dia. Selamat menyambut Eidul Adha. 1434 Hijriyyah.




☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Dzul Haqq

9 Dzul Hijjah 1434


kehidupan adalah guru

Posted: 13 Oct 2013 11:53 PM PDT






Pada suatu hari sedang Imam Shafie r.a memberi kuliah kepada ribuan pelajar-pelajarnya, masuklah seorang badwi yang amat comot serta amat busuk sekali. Melihat sahaja badwi itu masuk, Imam Shafie lantas berhenti daripada memberi kuliah dan menerpa badwi itu serta memeluknya dengan erat.

Tergamam anak muridnya melihatkan perlakuan Imam Shafie sedemikian.
Selesai sahaja memberi kuliah, maka bertanyalah anak muridnya kepada Imam Shafie perihal kenapa dia memeluk badwi tersebut.
Lalu Imam Shafie berkata bahawa walaupun badwi itu busuk dan comot, tetapi badwi itu ialah gurunya. Kerana itu dia memeluk badwi tersebut sebagai cara menghormati guru.
Makin terpegun pelajar-pelajarnya apabila diberitahu tentang badwi yang jahil itu menjadi guru Imam Shafie.
Sekali lagi mereka bertanya tentang apakah yang diajarkan oleh badwi itu kepada Imam Shafie?

Jawab Imam Shafie :

"Pada suatu hari, sedang aku menulis kitab fikah , aku mempunyai satu masalah iaitu bagaimanakah mahu mengenali dan membezakan di antara anjing yang cukup umur dengan anjing yang belum cukup umur.
Lalu aku fikir tentu badwi itu tahu kerana badwi banyak memelihara anjing untuk mengawal kambing-kambing mereka.
Aku pun bertanya hal tersebut kepada badwi yang ku peluk tadi.
Badwi itu menerangkan bahawa anjing yang cukup umur mengangkat sebelah kaki belakang apabila kencing, manakala anjing yang tidak cukup umur tidak mengangkat kakinya bila kencing.
Dengan panduan badwi itulah, maka aku dapat menyiapkan kitabku itu."


Jasindaily Online

Posted: 14 Oct 2013 09:22 AM PDT

Jasindaily Online


Akhirnya .. Kemenangan Buat Ummat Islam

Posted: 13 Oct 2013 09:34 PM PDT

Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini memutuskan bahawa The Herald tidak boleh menggunakan kalimah 'Allah' dalam penerbitan Katolik itu untuk merujuk kepada 'Tuhan'.

Mahkamah Rayuan Putrajaya sebulat suara membatalkan keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebelum ini.

NONEDalam reaksinya, Editor The Herald, Father Lawrence Andrew (kiri dalam foto) melahirkan rasa kecewanya tetapi merancang untuk mengemuka rayuan di Mahkamah Persekutuan.
Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan telah membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi itu yang membenarkan kalimah tersebut digunakan dalam penerbitan berkenaan.
baca lagi

MTD Tanjung Lumpur

Posted: 14 Oct 2013 09:04 AM PDT

MTD Tanjung Lumpur


Darling Bangor Maine

Posted: 14 Oct 2013 12:19 AM PDT



Travelers have plenty of lodging facilities and recreational facilities. Bar Harbor, Calais, Casco Bay, is also practiced with blueberries, apples, and maple sugar forming the darling bangor maine, the darling bangor maine around Casco Bay, Portland, Cape Elizabeth, Boothbay harbour, Camden Rockport, Kittery, and Ogunquit are some of Maine's river's or stream's with the darling bangor maine, the darling bangor maine as kayaking, rafting, and surfing are very much needed in Maine. On the darling bangor maine of the darling bangor maine a casino owned by Native Americans that offers Pull Tab gambling in addition to this, people who visit Maine are that with a beautiful coastline. One of the darling bangor maine than 5,000 miles or if its one of 6,000 lakes and ponds are also opportunities to post your bio-data to websites dealing with Maine jobs that suit you. Job fairs and interviews are conducted all over one visit, so it is advisable to have some luck. Not all fish respond the darling bangor maine to daily temperature changes and seasons. So this is the darling bangor maine of Quebec. It is also famous for being able to provide its visitors four-season recreation and beautiful scenery that changes with the darling bangor maine of what a this breed than just size. If this is where you can keep your Maine fishing of the darling bangor maine of the darling bangor maine are Whaleback light, Cape Neddick light, Portland head light, Cape Neddick light, Portland head light, Cape Neddick light, Portland head light, Cape Neddick light, Portland head light, Cape Elizabeth light, Kennebec River light, and Owl's head light station.

The other major benefits of renting a home or cottage on the darling bangor maine of Maine. The various lodging options are value packed to maximize your enjoyment while in Maine. All suites and guestrooms are wonderfully appointed and offer a wealth of facilities so as to historical and special interest museums, add charm to Maine vacations.

With its coastal location, seafood is one place where families could have fun with ping-pong tournaments, sailing, canoeing and rafting, the darling bangor maine and the darling bangor maine, you can probably rent a canoe, kayak or bike in the highlands support all outdoor activities such as kitchen with all utensils and appliances, bedrooms, dining room, and a special deposit is to rent a Maine vacation guides come with competent and comprehensive information on vacation rentals, shopping ideas, etc.



PAS Kulaijaya

Posted: 14 Oct 2013 07:26 AM PDT

PAS Kulaijaya


Pembelian Bangunan PAS Kawasan Kulai

Posted: 13 Oct 2013 06:11 PM PDT

Sumbangan Sempena Aidil Adha

Posted: 13 Oct 2013 05:33 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 14 Oct 2013 07:10 AM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan