Jumaat, 16 Ogos 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 16 Aug 2013 01:27 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Keluhan Kenaikan Gred Jawatan Peringkat Tertinggi Kerajaan cc. DS @AliHamsa55

Posted: 16 Aug 2013 02:21 AM PDT

Berikut adalah e-mail yang CTS terima daripada Bayu Idaman, Kajang, yang memohon agar e-mail beliau disiarkan untuk mendapat perhatian pihak berwajib:

Struktur Perjawatan dalam sektor Kerajaan 10 dan 15 tahun dahulu adalah sangat tersusun dan efektif untuk ianya berfungsi. Bilangan Penjawat Awam tidak pernah melebihi angka 1 juta walaupun sebilangan besar darinya adalah untuk tujuan SosioEkonomi dan dalam sektor Keselamatan seperti Guru, Anggota Perubatan, Polis dan Tentera serta Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Perjawatan di Kementerian juga sangat efektif dan berpadanan bagi melaksanakan fungsi Perkhidmatan Awam di Peringkat Persekutuan. 

Jawatan KSU JUSA A, Timbalan KSU JUSA B atau C, Setiausaha Bahagian (SUB) Gred 54, Ketua Penolong Setiausaha (KPSU) Gred 48 atau 52, Penolong Setiausaha (PSU) Gred  41 atau 44, Ketua Kerani (CC) Gred 22 dan Kerani Gred 17. Jawatan-jawatan bawahan seperti Jurutrengkas, Office-Boy, Pencari Fail, Operator Mesin Pemprosesan Data (OMPD) dan Tukang semuanya dijumudkan (bubar) dengan kepesatan Teknologi Maklumat yang meningkatkan kecekapan bekerja. 

Cuma KSU Kementerian yang besar seperti MOF dan Ketua Pengarah beberapa Agensi Pusat seperti JPA, EPU, Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Panglima Angkatan Tentera yang jumlahnya sekitar 7 atau 6 termasuk KSN diisi dgn Gred TURUS atau dalam Bahasa Inggeris dipanggil STAFF. 

Struktur organisasi sedemikian adalah sangat cantik, praktikal, sesuai dan dapat berfungsi sebagaimana yang dikehendaki. Tidak berlaku pertambahan Jawatan dan Naiktaraf Jawatan dengan sewenang-wenangnya yang menjadikan Perkhidmatan Awam sekarang terlalu besar. 

Namun sejak perlantikan Tan Sri Zabidi Zainal selaku Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam yang baru, beliau ingin mengecilkan struktur perjawatan di semua peringkat dengan menghapuskan jawatan-jawatan yang beliau katakan tidak penting melalui Audit Perjawatan Yang Kejat (Towards A Lean Civil Service). Beberapa alasan telah dilontarkan bagi menyokong tindakan beliau ini yang antaranya adalah pembayaran Emolumen Gaji dan Elaun yang semakin tinggi dan membebankan Kerajaan. 

Hakikatnya beliau telah menyembunyikan fakta Struktur Perkhidmatan Awam yang kini 'Top Heavy' dengan Gred Jawatan yang tinggi di peringkat atasan! Ketua Jabatan sewenang-wenangnya dinaikkan pangkat secara Khas Untuk Penyandang (Special To Holder) walaupun sebenarnya perjawatan mereka adalah lebih rendah. Berikut adalah ilustrasi keterangan bagi menjelaskan fakta ini.

Senario Sekarang

Kerani yg bekerja melebihi 15 tahun boleh mendapat Gred 22 atas konsep Khas Untuk Penyandang (Special To Holder) menjadikan Kerani itu sama gred dengan CC. Penambahbaikan ini diterima baik oleh semua pihak dan tidak mendatangkan sebarang masalah bagi mengiktiraf kemajuan kerjaya Kumpulan Kerani.   

SUB pula semua dinaiktaraf menjadi JUSA C. KPSU dan PSU masih kekal sama. Namun untuk mengisi Gred 54 yang dikosongkan SUB, maka wujudlah jawatan baru dipanggil Timbalan SUB (TSUB). Kebiasaannya setiap SUB mempunyai 2 orang TSUB yang hakikatnya tidak signifikan dan tidak mempunyai fungsi khusus dalam melaksanakan tugas. TSUB hanya bertindak membantu SUB untuk menghadiri mesyuarat mewakili SUB. 

Tugasan hakiki Bahagian berkenaan masih kekal dilaksanakan oleh KPSU atau PSU. Semua surat yang masuk akan dibaca SUB dan di-'Minit'kan kepada salah seorang daripada 2 orang TSUB seperti 'Untuk Tindakan Susulan' atau 'Sila ambil tindakan' dan sebagainya. TSUB kemudian pula akan me-Minitkan kpd KPSU atau PSU menggunakan 'Minit' yang hampir serupa seperti 'Minit' SUB! Kewujudan TSUB hanyalah untuk mengisi 'vacuum' jawatan Gred 54.

TKSU pula masih kekal sebagai JUSA B ataupun dinaiktaraf kepada JUSA A. Sebagai contohnya seperti di MINDEF yang dahulunya mempunyai 2 TKSU, sekarang pula terdapat tambahan seorang lagi TKSU menjadikan jumlahnya 3 orang. 2 TKSU adalah JUSA B dan seorang lagi adalah JUSA A. Kalau di KDN pula, terdapat seramai 5 orang di peringkat TKSU iaitu 3 TKSU dan 2 TKSU Kanan (TKSUK). 

Bukankah 5 orang TKSU di sesebuah Kementerian terlalu ramai??? Pada masa yang sama KDN juga mempunyai beberapa Jabatan yang mempunyai Ketua Pengarahnya masing-masing!  Ketua Pengarah masih boleh berfungsi di bawah kawalan KSU dan Menteri. TKSU hanyalah satu peringkat fasilitasi dalam membantu dan mewakili kuasa KSU sahaja. 

Gred Turus

Sudah menjadi amalan bahawa semua KSU di 22 buah Kementerian adalah Gred Turus. Jumlah KSU pula adalah seramai 23 orang kerana Kementerian Pendidikan mempunyai 2 orang KSU walaupun setelah Kementerian Pengajian Tinggi digabungkan. Namun kenapa selepas penggabungan Kementerian jawatan KSU Kementerian Pengajian Tinggi tidak pula dihapuskan?? Sesebuah Kementerian boleh mempunyai 2 orang Menteri seperti yang berlaku di MOF tetapi tidak pernah dalam sejarah Perkhidmatan Awam boleh terdapat 2 orang KSU. 

Selain dari itu JPM sebagai sebuah organisasi yang besar seperti sebuah Kementerian, fungsi KSU dilaksanakan oleh KSN yang juga menjadi Ketua kepada semua KSU Kementerian. Urusan Pentadbiran di JPM dilaksanakan oleh seorang yang bertindak seperti Timbalan KSN iaitu Timbalan Ketua Setiausaha Kanan JPM (TKSUK) Gred JUSA A. Namun tidak sampai 2 tahun di jawatan berkenaan, KSN telah memberikan ganjaran Gred Turus (Special to Holder) kepada TKSUK JPM! Kemungkinan kekosongan gred JUSA A tersebut akan dibuat pengisian dengan tambahan seorang lagi TKSU JPM yang sekarangnya telah diisi oleh 2 orang??? Wallahualam.  

Terdapat beberapa agensi yang mempunyai Ketua Pengarah di Gred Turus. Salah satu darinya adalah seperti MARA yang merupakan agensi di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah. Jawatan Ketua Pengarah MARA dahulunya adalah JUSA B sahaja tetapi sekarang telah dinaik taraf menjadi Turus! Kemungkinan TKSU di Kementerian Luar Bandar & Wilayah juga akan dinaiktaraf menjadi Gred Turus??? Wallahualam. 

Sektor Perkhidmatan Awam Yang Besar

Sejak jawatan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam diisi bagi menggantikan Tan Sri Abu Bakar Abdullah yang dibersarakan akibat kemelut SBPA, Tan Sri Zabidi Zainal bertekad untuk mengkaji semula semua perjawatan Sektor Awam. JPA berpendapat ianya adalah terlalu besar dan perlu disusun semula (Rightsizing). JPA sedang dalam proses membuat Kajian Audit Perjawatan untuk semua Sektor Perkhidmatan Awam di Peringkat Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri. 

Perbendaharaan yang menyediakan peruntukan untuk bayaran emolumen juga bersetuju dengan penyusunan semula ini kerana Kerajaan perlu menyediakan peruntukan Emolumen yang besar kepada Perkhidmatan Awam. Mana tidaknya, sebagai contoh gaji pokok Gred JUSA A  adalah sekitar RM15,000++ tidak termasuk Bayaran Elaun yang menjadikan 'Take Home Pay' sekitar RM23,000 hingga RM25,000. Susah pula untuk membayangkan Emolumen bagi Gred Turus yang sekarangnya terdiri tidak kurang daripada 30 orang keseluruhannya! 

Sebagai langkah permulaan dalam Transformasi Perkhidmatan Awam, Ketua Penolong Pengarah di JPA yang setaraf dengan Jawatan KPSU di Kementerian sedang secara berperingkat-peringkat diletakkan di dalam sebuah Bilik Besar secara 'Pool'. Manakala Setiausaha Pejabat (PA) pula dikongsi oleh 2 orang Pengarah Gred 54. Langkah ini sememangnya sesuai untuk dilaksanakan. Akan tetapi JPA cuba untuk tidak menumpukan sebarang perhatian kepada Gred-Gred Turus yang banyak tersebut! "Real Problem But Wrong Solution!"

Mengapakah JPA mengurangkan bilangan Kerani, bilangan PSU, bilangan KPSU tetapi mereka terlupa senario menaiktarafkan Jawatan SUB, TKSU dan KSU??? Mengapa berlakunya Double Standard sedemikian??? Perjawatan Kerani, PSU dan KPSU akan dikorbankan namun jika dikaji dari segi nilai Emolumen, sememangnya tidak akan setimpal!

Cadangan

Sebagai slogan Ketua Setiausaha Negara (KSN) untuk Merakyatkan Perkhidmatan Awam, beliau boleh di-akses melalui Laman Facebook dan Twitter untuk menjawab semua persoalan ini. Beliau mungkin boleh memberikan definisi Jawatan Utama Sektor Awam ataupun JUSA. Tetapi apakah definisi Gred Turus sebenarnya??? 

Kajian menyeluruh terhadap Perjawatan JUSA dan Turus lah yang sepatutnya dibuat! JUSA perlu dikekalkan di peringkat KSU, TKSU dan Ketua Pengarah sahaja. Jawatan SUB ke bawah cukup sekadar Gred 54.

Rasional Cadangan

Sebagai mengiktiraf konsep Jawatan Setara Perkhidmatan Awam dengan ATM, Brigadier Jeneral (1 bintang) setara Gred 54, Mejar Jeneral (2 bintang) setara JUSA C, Leftenan Jeneral (3 bintang) setara JUSA B dan Jeneral (4 bintang) setara JUSA A. Struktur baru sesebuah Kementerian bagi peringkat SUB adalah Brig Jen, TKSU adalah Mej Jen atau Lt Jen (mengikut kesesuaian dan kekananan) dan KSU adalah Jeneral!

Gred Turus perlulah terhad dan secara premium diberikan kepada yang betul-betul Kanan dalam Perkhidmatan Awam seperti Jawatan KSN, KPPA atau KSU Kementerian yang besar seperti MOF sahaja. Amalan dahulu sepatutnya dikekalkan.

Mohon bantuan Cucu Tok Selampit bagi menghentikan amalan tidak sihat ini.

Setelah 4 Hari Baru Pejabat PM Menafikan Ilusi @anwaribrahim Mengenai Kerajaan Perpaduan?

Posted: 16 Aug 2013 12:52 AM PDT


Setelah 4 hari berlalu, barulah kenyataan penafian mengenai ilusi Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mengenai Perdana Menteri, DS Najib Razak menghubungi beliau dan mencadangkan agar diadakan kerajaan perpaduan antara UMNO dan PKR dibuat oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO). Kenyataan wawancara Anwar Ibrahim yang dikeluarkan oleh Asia Sentinel telah pertama kali dilaporkan oleh The Malaysian Insiders, di sini pada 12/08/2013. Apalah yang menyebabkan PMO sibuk sangat sehinggakan mengambil masa 4 hari untuk membuat penafian.

Mungkin masih lagi dalam suasana raya dan "mabuk" ketupat dan lemang masih membelenggu kakitangan PMO sehingga menyebabkan kelewatan ini. Dalam era maklumat sekadar di hujung jari, diharap PMO, terutama Bahagian Media/Strategik, dapat lebih efisyen dan responsif pada masa akan datang di dalam mengeluarkan kenyataan mempertahankan PM, agar Rakyat tidak membuat andaian yang bukan-bukan atau persepsi yang salah yang boleh terus merosakkan reputasi Perdana Menteri.

Himpunan Munajat 100K - Asal Berhimpun di Dataran ... Asal Berhimpun Di Dataran ... Itulah PAS!!!

Posted: 15 Aug 2013 06:30 PM PDT


Suka bebenor parti PAS ni dengan Dataran Merdeka. Asal demonstrasi, pilih Dataran. Asal berhimpun pilih Dataran. Satu himpunan besar-besaran akan diadakan esok bagi menyatakan bantahan terhadap kekejaman kerajaan Mesir yang bertindak kejam membunuh rakyat mereka. Himpunan yang dinamakan Himpunan Munajat 100K itu akan diadakan di Dataran Merdeka bermula jam 4 petang hingga 9 malam esok. Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang dan beberapa lagi pemimpin dijangka memimpin munajat ini.

Bukankah lebih baik perhimpunan diadakan di kesemua masjid-masjid di seluruh Malaysia? Eloknya hari ini, selepas Sembahyang Jumaat. Semua umat Islam hadir di Masjid, sembahyang hajat dan berdoa beramai-ramai untuk keselamatan Rakyat Mesir. Kenapa mesti berhimpun di tengah padang, di tengah Bandaraya menganggu Rakyat lain yang mahu pulang dari kerja, beriadah dan aktiviti-aktiviti lain? 

Sudahkah permit dari pihak Polis dan DBKL diperolehi? Kalau tidak, bukankah ini perhimpunan haram? CTS rasa doa orang yang berhimpun, menghalang lalulintas dan mengganggu ketenteraman awam mungkin tidak dimakbulkan Allah, sekiranya disebabkan perhimpunan itu, kutukan dan cacian yang diterima daripada orang-orang yang terperangkap dalam kesesakan di bandar.

Apa Yang Tersirat

Posted: 16 Aug 2013 01:12 PM PDT

Apa Yang Tersirat


ADUN Luyang Sabah Keluar DAP?

Posted: 15 Aug 2013 11:12 PM PDT

SEMALAM OKB sempat borak-borak dengan seorang pemimpin DAP kawasan DUN Luyang Kota Kinabalu. Perkara yang diceritakannya adalah kemungkin ADUN Luyang Dr Hiew king Cheu akan keluar daripada DAP dan menjadi ADUN Bebas.

Dr Hiew adalah mantan MP Kota Kinabalu daripada 2008-2013, sebelum bertanding di peringkat DUN pada PRU-13 lalu.

Pada PRU-13, Hiew menang dengan majoriti 8,676 mengalahkan tiga calon lain daripada MCA, SAPP dan STAR. Hiew mendapat undi 11,213, sementara calon Bn Agnes Shim daripada MCA mendapat undi 2,537.

Hiew berdepan dengan masalah dalaman parti apabila ADUN DAP yang lain daripada Sabah membuat cadangan agar mengambil tindakan terhadap beliau kerana engkar kesepakatan antara mereka dalam pemilihan Ketua Pembangkang DUN Sabah antara Datuk Lajim Ukin dan Datuk Welfred Mojilip Bumburing.

Namun, apa yang menjadi lucu daripada cerita pemimpin akar umbi DAP itu, tindakan DUN Luyang itu bercanggah dengan pilihan ADUN Dap lain, atas sebab dorongan Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Haji Aman.

Menurut cerita di kalangan ahli akar umbi DAP kawasan Luyang, Hiew kononnya diberi ganjaran kewangan oleh Musa untuk keluar daripada partinya.

Apa kah ada kebenaran cerita itu??

Ikuti Siaran The Star seperti berikut.

Sabah DAP Luyang assemblyman Hiew King Cheu is toying with the idea of leaving the party to be an independent.

Hiew said that he was now getting feedback from his supporters to see what would be the best step for him to take if he decided to leave DAP.

"The people have supported me and if being where I am does not bring development to my constituents, then five years until the next general election without any improvement would be waste of time and a loss to the people," said the former Kota Kinabalu MP.

"I have received some feedback from supporters and majority of them advised me to get out and find alternatives to do what can be done for the people," he explained.

Hiew, who is also the Sabah DAP advisor, said that the chances of changing the government as hoped before the May 5 polls was no longer possible.

"Five years is a long time and instead of me not getting anything done and having to withstand being played around within my own party, it is better that I consider other options which is best to the people," he said, adding it did not necessarily mean he has to join Barisan Nasional for that.

"I am still waiting for more feedback. I am in no rush to make any decisions," he said.

Trouble started to brew within the Sabah DAP when four party YBs complained to DAP's disciplinary board to take actions against Hiew for supporting PKR's Datuk Lajim Ukin instead of Tamparuli assemblyman Datuk Wilfred Bumburing for the post of state opposition leader in June.

"My members are trying to kill me inside, but it is fine because with my experience and knowledge being so long in politics, I am sure I can do much better for my constituents if I really decide to go independent," Hiew said.

"If I can take the pressure given by my own members, then the pressure I may face from the party would be nothing," he added.

Hiew also described some of the DAP members as disrespectful and ungrateful for treating him the way he was being treated now.

In the recent general election, DAP won four state seats, PKR seven while the Sabah State Reform Party won one against the 48 won by the Barisan.

Pemilihan Umno: Presiden dan Timbalan bakal menang tanpa tanding

Posted: 15 Aug 2013 09:54 PM PDT

MESKIPUN ada yang menyebutkan bahawa KULI bakal mencalonkan diri bertanding Jawatan Presiden pada Pemilihan Parti Oktober ini, namun pada hakekatnya  perkara itu tidak akan berlaku.

Zaman KULI telah lama berlalu. Umno sekaarang telah mengalami transformasi luarbiasa. Untuk itu pemimpin veteran seperti KULI bukan merupakan pemimpin yang "relevan" lagi dalam mencorakkan masa depan parti.

Tidak sama seperti pemilihan parti yang lalu-lalu, kini pemilihan parti tidak terasa sehebat dahulu. Penyebabnya, para pemimpin yang mempunyai hasrat bertanding tidak dapat meluahkan niat mereka seawal mungkin, kerana takut pada bayang-banyang "Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-Sorong".

Pada pemilihan yang terdahulu, para pemimpin yang mempunyai niat untuk bertanding, tidak perlu menyatakan niat mereka sedini mungkin, kerana pecalonan dijalankan di peringkat cawangan dan bahagian. Selepas semua cawangan atau bahagian bermesyuarat, barulah pemimpin yang dicalonkan diminta untuk menerima atau menolak pencalonan. Namun pada pemilihan kali ini, seseorang pemimpin yang ingin bertanding, PERLU mendaftarkan diri untuk bertanding.

Di bawah sistem pemilihan baru yang akan dilaksana kali ini, syarat memenuhi keperluan kuota sudah dimansuhkan dan sesiapa sahaja boleh bertanding dengan syarat mendaftarkan diri untuk berbuat demikian.

Tujuh pindaan dibuat terhadap perlembagaan Umno yang diluluskan perwakilan pada Oktober 2009 menjadikan pemilihan kali ini menarik perhatian ramai, antaranya:

146,500 anggota peringkat akar umbi akan memilih secara langsung pucuk pimpinan parti berbanding 2,500 orang perwakilan sahaja sebelum ini. Mereka juga akan memilih langsung pimpinan di bahagian masing-masing.

Hapusnya sistem kuota yang sekali gus membuka ruang seluas-luasnya kepada anggota untuk bertanding dengan syarat minimum bagi pertandingan mana-mana jawatan Majlis Tertinggi ialah pernah memegang jawatan Anggota Majlis Tertinggi atau Anggota Jawatankuasa (AJK) bahagian selama satu penggal.

Syarat untuk bertanding AJK bahagian ialah telah menjadi anggota parti selama tiga tahun.

Sebelum pindaan perlembagaan parti, jawatan tertinggi parti memerlukan seseorang yang mahu bertanding terlebih dahulu mendapat jumlah atau kuota sokongan tertentu daripada 191 bahagian Umno iaitu:

Presiden - 30 peratus atau sokongan daripada 57 bahagian.
Timbalan Presiden - 20 peratus atau 38 bahagian.
Naib Presiden - 10 peratus atau 19 bahagian.
Anggota Majlis Tertinggi - 5 peratus atau 10 bahagian.
Ketua Pemuda - 20 peratus atau 38 bahagian.
Ketua Wanita - 20 peratus atau 38 bahagian.
Ketua Puteri - 20 peratus atau 38 bahagian.

Selain itu, untuk jawatan naib bagi ketiga-tiga sayap parti itu pula, perlu mendapat sokongan sebanyak 28 bahagian atau 15 peratus.

Duke of UMNO

Posted: 16 Aug 2013 01:04 PM PDT

Duke of UMNO


MAHFUZ SEDAR TAK ORANG PAS KEDAH TAK SUKA DIA? HEH..!

Posted: 16 Aug 2013 05:37 AM PDT

Aku tak sure sama ada Mahfuz sedar atau tidak bahawa majoriti orang PAS di Kedah memang tak suka dia jadi Pesuruhjaya PAS Kedah. Errr.. takdak sesiapa pun yang bagitau kat dia ke? Atau dia kini sedang dikerumuni "pengampu-pengampu orang kaya"?

Sedar atau tidak, pada aku, Mahfuz perlu terima hakikat ni. Bukan apa, tak baik la tipu diri sendiri. Tahu diri lemah dan tak dapat sokongan, tapi berlakon kuat depan orang ramai kononnya semua orang setuju dia ganti Ustaz Azizan...apa gunanya, kan?

Mahfuz kata, dia nak tunggu post mortem selesai dulu, baru nak rombak barisan kepimpinan PAS Kedah. Katanya, post mortem PAS Kedah perlu 4 bulan, baru boleh selesai...heh! 4 bulan woooo..!!!


Aku sarankan Mahfuz supaya pantau FB puak-puak PAS Kedah. Depa dah buat post mortem sendiri dah. Mahfuz boleh rujuk kat kem Phahrolrazi, kem Ustaz Azizan dan kem "pengampu-pengampu orang kaya" yang dok bodek dia sakan sekarang ni...heh!

Tak perlu 4 bulan sebenarnya. Sebulan pun dah cukup untuk buat post mortem kekalahan PAS di Kedah. Tak caya? Tanya Ustaz Azizan... heh! Ayat Ustaz Azizan "mujur PAS kalah di Kedah" tu dah cukup mencerminkan faktor utama...kan? kan? kan? 

Tapi tak tau la kalau Mahfuz dan "pengampu-pengampu" dia tu memang "buta kayu". Kalau depa "buta kayu", memang la kena buat post mortem sampai 4 bulan....heh!
Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Mahfuz Omar berkata rombakan barisan kepimpinan
negeri itu hanya akan dilakukan selepas parti itu mengenalpasti kelemahan melalui jawatankuasa 'post-mortem' yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) mengambil alih pentadbiran pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Mei lalu.

Tambah Ahli Parlimen Pokok Sena ini, beliau tidak menghadapi masalah untuk merangka gerak kerja parti walapun hanya dibantu dua orang timbalan pesuruhjaya selepas Timbalan Pesuruhjaya I PAS Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi meletakkan jawatan.

Phahrolazi bertindak meletakkan jawatan yang disandang sejak 2009 selepas Mahfuz dilantik pesuruhjaya PAS negeri menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Menurut Mahfuz, banyak perkara perlu diambil kira sebelum merombak barisan kepimpinan terutamanya sebab parti itu gagal mempertahankan negeri tersebut.

"Adalah tidak wajar dan tidak adil untuk saya buat perubahan pada waktu ini dalam keadaan post-mortem belum siap.

"Kita perlu menunggu post mortem untuk melihat apakah kelemahan yang berlaku dan apakah kelemahan ini berkaitan dengan individu atau kepimpinan.

"...kemudian baru kita boleh menentukan corak kepimpinan yang kita boleh susun semula pada masa akan datang," katanya dalam temubual bersama media.

Justeru beliau mengakui tidak mempunyai sebarang masalah walaupun barisan kepimpinan sedia ada tidak sempurna.

"Jadi saya kena tunggu post mortem kerana saya fikir baru adil untuk saya buat satu penyusunan atau pun rombakan.

"Saya tiada masalah (uruskan PAS negeri) sebab kita ada tiga orang, jadi ada dua orang lagi boleh bantu saya dan perjalanan parti berjalan seperti biasa," katanya.

Sebelum ini Phahrolrazi berkata tindakan melepaskan jawatan itu kerana mahu memberi laluan kepada Mahfuz melantik orang kepercayaannya di posisi paling kanan itu.

Pada Jun 2011, PAS Kedah yang ketika itu diterajui oleh Azizan sebagai Pesuruhjaya merombak kepimpinan parti berkenaan termasuk menggugurkan Mahfuz yang sebelum itu merupakan Timbalan Pesuruhjaya II dan Datuk Taib Azamuddin Md Taib yang merupakan Timbalan Pesuruhjaya III.

Tempat Mahfuz digantikan oleh Datuk Dr Ismail Salleh manakala Taib Azamuddin digantikan Md Isa Shafie. Phahrolrazi kekal sebagai Timbalan Pesuruhjaya I PAS Kedah.

PEMILIHAN SEMULA CEC DAP: BOLEH CAYA KE NIHHH...?

Posted: 15 Aug 2013 11:37 PM PDT

dap

Saya yakin ramai rakyat Malaysia kini sedang mencebik bibir pada DAP, sebuah parti "chauvinis ultra kiasu" yang kononnya garang dan "sikit-sikit nak heret ke mahkamah", kini tiba-tiba tunduk pada arahan Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk mengadakan pemilihan CEC parti mereka semula.

Sebelum ini, bukan main lagi Lim Kit Siang dan anaknya, Guan Eng, memperlekehkan arahan RoS. Kata mereka pemilihan itu telus dan pertikaian yang tercetus di kalangan ahli parti mereka itu hanyalah "permainan UMNO".

Mereka mendakwa kononnya UMNOlah dalang di sebalik pertikaian ahli mereka itu. Bukan seorang dua ahli mereka yang telah dipecat ekorang skandal pemilihan CEC itu. Itu membuktikan bahawa DAP serius dalam mempertahankan kemenangan "Dinasti Lim" pada akhir tahun lalu, bulan?


Paling "menakutkan", Guan Eng sendiri pernah memberi amaran pada RoS dan mengugut untuk membawa agensi yang bebas dari pengaruh politik itu ke mahkamah. Kononnya nak tunjuk kuat depan puak-puak Cina di Malaysia..?

Tiba-tiba saja semalam Pengerusi DAP, Karpal Singh, yang juga merupakan seorang peguam senior memberitahu media bahawa parti pimpinannya akur pada arahan RoS dan akan mengadakan pemilihan CEC semula.

Karpal memberi alasan bahawa partinya mahu mengelak pendaftaran DAP sebagai sebuah parti politik dibatalkan oleh RoS. Hanya itulah satu-satunya alasan yang diberikan. Mana perginya ugutan mahu mengheret RoS ke mahkamah? "Telur"nya sudah hilang?

Saya menjangkakan Karpal terpaksa "berperang" sakan di dalam mesyuarat "tergempar" DAP sebelum memberitahu media tentang keputusan tersebut. Pastinya "Dinasti Lim" murka dan "merah padam" menahan malu selepas parti mereka "kowtow" pada arahan RoS", bukan?

Mungkin sesetengah pihak akan memberikan tumpuan pada satu-satunya individu yang kononnya wakil Melayu, Zairil Khir Johari, pada pemilihan CEC yang bakal diadakan semula nanti. Melayu "celup" itu dikatakan "simbol" Melayu di dalam kepimpinan tertinggi DAP selepas era Tunku Aziz.

Namun begitu, saya lebih suka untuk memberikan fokus pada "Dinasti Lim" yang begitu berkuasa di dalam DAP sejak sekian lama.

Misalnya "si Maharaja". Dia sudah memegang kuasa di dalam parti itu sejak di zaman pentadbiran Perdana Menteri pertama, Allahyarham Tunku Abdul Rahman. Sehinggalah Perdana Menteri Malaysia yang ke-6, Datuk Seri Najib Tun Razak, Kit Siang masih terus berkuasa…

Mungkin kalau dia dijadikan Pengerusi DAP, maka jelas sangat kelihatan kuasa "veto" yang ada pada "Dinasti Lim". Justeru itu, maka mungkin Kit Siang dilantik menjadi "tuan penasihat parlimen DAP" yang pada saya setaraf dengan kuasa "Mursyidul Am" di dalam PAS.

Secara zahirnya, Karpal mungkin dilihat sebagai "kepala". Tapi pada saya, Karpal tidak ubah peranannya hanya sebagai "penasihat undang-undang DAP" berbanding Kit Siang yang dilihat sebagai penentu dasar dan hala tuju parti "ala-ala komunis" itu.

Persoalannya, dengan pertikaian akar umbi DAP yang tercetus tempohari, apakah Kit Siang mampu mempertahankan kuasa "Dinasti Lim" di dalam parti itu? Dan apakah Karpal akan terus menjadi "boneka" di dalam DAP?

Saya tidak hairan jika "Dinasti Lim" mampu mengekalkan kuasa dominan mereka di dalam pemilihan CEC kali ini. Bukan apa, "Dinasti" itu dan kroni-kroninya sudah lama berakar umbi serta sangat berpengalaman dalam mengendalikan proses pemilihan CEC sebelum ini.

Kalau keputusan pemilihan CEC kali ini dilihat mampu mengancam "Dinasti" berkenaan, saya rasa tidak mustahil untuk "sida-sida"nya "main kotor". Macam-macam alasan yang boleh diberi. Contohnya "silap kira" dan "silap tulis angka"…

Justeru itu, saya mengesyorkan agar RoS melantik beberapa pihak bebas dari dalam dan luar negara, termasuk Ambiga, supaya menjadi panel pemantau pemilihan CEC parti itu kali ini. Pun begitu, saya kira peluang untuk "Dinasti Lim" mengatur "permainan kotor" mereka masih luas terbuka…

Jadi, suka saya simpulkan di sini bahawa buatlah pemilihan CEC itu sebanyak 1 juta kali pun, pada saya ia tetap "kotor". Pendedahan Father Augustus sudah cukup untuk melabelkan DAP sebagai tidak telus. Masih lagi nak percayakan parti yang menipu? Keluar DAP lagi bagus, kan?

Sumber: Mykmu.net

PEDASSSS..!!! PUAK PAS BERAYA SEPANJANG TAHUN TAKDAK SAPA KOMPLEN PUNNNN...! HEH..!

Posted: 15 Aug 2013 08:17 PM PDT

ceramah pas

Kemeriahan sambutan Aidilfitri masih lagi terasa di setiap pelusuk negara. Rata-rata rakyat Malaysia khususnya umat Islam masih lagi berada di dalam "mood raya" dan saling kunjung mengunjung antara satu sama lain mengeratkan tali silaturrahim.

Di mana-mana ada rumah terbuka. Sama ada miskin atau kaya, kerani atau Menteri, masing-masing sebok melayan tetamu di rumah mereka. Mungkin begitulah temasya sambutan hari kemenangan melawan hawa nafsu di bulan puasa. Apapun, Ramadhan tetap dirindui…

Baru-baru ini seorang sahabat yang agak "poyo" kononnya meluahkan rasa, seolah-olah tidak suka umat Islam dan masyarakat majmuk di negara ini beraya selama sebulan (syawal). Katanya, kemungkinan budaya berhari raya selama sebulan hanya wujud di Malaysia.


Saya hanya diam mendengar "ceramah"nya. Maklumlah, orang PAS kalau disanggah awal-awal, silap-silap boleh berguling atas jalanraya marahkan kita. Saya biarkan dia berceramah.

Akhirnya, dia habiskan juga leterannya yang "poyo" itu. Saya tersengih lalu berkata, "PAS beraya sepanjang tahun takpa pun, hang tak berleter pun…"

Kata-kata itu membuat dia terpiga. Dia bertanya, "bila masanya PAS beraya sampai setahun?" Saya jawab, "bukankah PAS berpilihanraya sepanjang tahun, orang lain sebok bangunkan negeri dan negara, PAS sebok berceramah setiap hari. Macam nak pilihanraya minggu depan pulak..".

Saya tambah lagi, "bukankah pilihanraya pun macam raya jugak? Cuma hari raya Aidilfitri setahun sekali, tapi pilihanraya umum 5 tahun sekali. Maka sepanjang tahun la PAS berpilihanraya berkempen di sana sini..".

Saya tertanya-tanya, apakah di Malaysia saja ada budaya "berkempen politik" sepanjang tahun?
Mengikut pengamatan saya, negara-negara maju dan membangun yang lain hanya berpolitik dan berkempen di dalam tempoh berkempen yang diumumkan. Diluar tempoh itu mereka sama ada kerajaan atau pembangkang bekerjasama membangunkan negara.

Peliknya di Malaysia, sedang kerajaan BN sebok melaksanakan polisi, dasar dan memberikan khidmat terbaik pada rakyat, puak-puak pembangkang sebok berkempen politik iang dan malam, di dalam dan luar negara.

Puak pembangkang tidak pernah "cuti" dari berpolitik, kah? Apakah mereka mahu Malaysia adakan pilihanraya setiap bulan? Tidak puas mengutuk dan memperlekeh negara di dalam, mereka terbang ke luar negara memperkecil-kecilkan kerajaan BN bersama proksi mereka.

Tidak cukup dengan itu, mereka berpakat dengan kroni-kroni antarabangsa yang berkait rapat dengan Yahudi Israel dan sama-sama melancarkan "perang propaganda" politik jijik yang langsung tidak dapat diterima akal.

Contohnya kes pembelian Scorpene yang dikaitkan dengan mendiang Altantuya. Percuma saja Datuk Seri Najib difitnah berhubung isu itu. Padahal, beliau sudah bersumpah bersaksikan Allah dan terbukti tidak punya kaitan langsung dengan kes tersebut.

Tapi mungkin kulit puak-puak yang berpakat untuk menipu rakyat itu semuanya tebal-tebal macam tembok Berlin, maka mereka langsung tak terlintas untuk meminta maaf pada Datuk Seri Najib dan keluarga. Hatta di Aidilfitri pun mereka masih tidak pohon maaf atas fitnah tersebut?

Merah padam juga rakan saya mendengar sindiran sinis itu. Tapi cepat-cepat saya pujuk. Kata saya, PAS boleh berpolitik sepanjang tahun. Tiada salah dalam amalan itu dari sudut Islam. Cuma berpada-padalah dan ingat sama pada dosa pahala, kan?

Sumber: Mykmu.net

otai

Posted: 16 Aug 2013 11:11 AM PDT

otai


Innex,Inc.

Posted: 16 Aug 2013 09:20 AM PDT



--
Dear Sir/Madam,

We are interested in purchasing your product please kindly send your latest  
price catalog of all your products, your urgent reply is highly needed.

Best Regards,
Mr James Vincent 
Purchasing Manager.

Innex,Inc.
325 Enterprise Place
Pomona,CA 91768
United States.

PEJUANG BANGSA

Posted: 16 Aug 2013 11:05 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Hot ! Chef Wan auww rupanya minat perjuangan Bang Non !!

Posted: 16 Aug 2013 07:35 AM PDT


Rupa-rupanya anak Felda iaitu Chef Wan adalah peminat tegar Anwar a.k.a Bang Non .  

Dalam isntagram miliknya , beliau begitu teruja sekali bila bertemu Bang Non dalam satu flight ke Istanbul. 

Perjuangan apa yang Chef Wan minat kat Bang non ni ?  Tak kan Karektor lembut seperti Chef Wan minat berdemontrasi ala Bersih kot ..haha 


Pengundi muda Melayu masih lagi sokong BN bukan PR - Merdeka Centre

Posted: 16 Aug 2013 07:05 AM PDT



 Tanggapan umum bahawa Pakatan Rakyat akan mendapat sokongan besar pengundi kali pertama dan pengundi muda pada Pilihan Raya Umum ke-13 ternyata meleset.
 
Sebaliknya, menurut Pengarah Merdeka Center, Ibrahim Suffian, majoriti pengundi kali pertama dan pengundi muda Melayu menyokong BN dalam PRU-13.
 
Katanya, ini memberi tanggapan bahawa pembangkang tidak melakukan banyak untuk meyakinkan golongan muda Melayu, masa depan mereka cerah bersama PAS, PKR dan DAP.
 
Ini di sebalik mereka mempunyai ahli politik muda seperti Rafizi Ramli, Nurul Izzah Anwar dan Liew Chin Tong yang mendapat sokongan daripada golongan muda.
 
Menurut Ibrahim, segmen pengundi muda ini akan menjadi lebih besar dalam pilihan raya akan datang kerana kadar kelahiran yang tinggi di kalangan orang Melayu.
 
Melihat perubahan terhadap populasi, pengundi Melayu akan menjadi terbesar dalam kategori pengundi baru dalam pilihan raya akan datang, menghampiri dua pertiga atau 64.17 peratus daripada pengundi baru yang mendaftar dalam tahun ini.
 
Jadi, katanya, Pakatan perlu terus memperbaiki kedudukannya dalam isu hak Melayu dan gandingkan bersama penekanan kepada penciptaan peluang pekerjaan dan kekayaan jika ingin sokongan kumpulan berkenaan.
 
"Pakatan Rakyat tidak mempunyai jalan lain tetapi mendekati Melayu, tangani ketakutan mereka mengenai kedudukan Melayu dan pada masa sama membentangkan pelan ekonomi yang komprehensif," kata Ibrahim.
 
Corak pengundian pengundi muda dan pengundi kali pertama dikumpulkan oleh Merdeka Center sebagai sebahagian daripada kajian pilihan raya umum baru-baru ini.
 
Terdapat lima saluran mengundi dan setiap daripadanya mewakili kumpulan umur pengundi.
 
Menurut badan tinjauan bebas itu, berdasarkan daftar pemilih digunakan semasa hari mengundi, terdapat lebih kurang 2.7 juta dan kebanyakan pengundi baru berada di kerusi campuran dan bandar.
 
Daripada lima saluran mengundi, kumpulan termuda adalah di bawah 30an dan 64.17% daripadanya terdiri daripada Melayu.
 
Peratusan keluar mengundi bagi semua kaum dalam kategori ini adalah 83.22 peratus. Daripada keseluruhannya, hanya 52.96 peratus mengundi Pakatan.
 
Tetapi pengundi lebih tua daripada kumpulan ini condong menyokong pembangkang. Dalam kumpulan umur 31-40 tahun, 54.25 peratus menyokong Pakatan.
 
Komposisi etnik dalam kumpulan ini adalah 53.12 peratus Melayu, 29.28 peratus Cina, 7.61 peratus India dan 10 peratus bangsa lain. Peratusan keluar mengundi hampir sama dengan kumpulan pengundi muda iaitu 83.47 peratus.

Nepotisme dihalalkan , Najib pertahan anak Nazri jadi Pegawai Khas Menteri !!

Posted: 16 Aug 2013 03:50 AM PDT



Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjelaskan mengenai kedudukan anak, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, Nadem yang disenaraikan sebagai seorang Pegawai Khas di pejabat Menteri Pelancongan dan Kebudayaan.
Kata Perdana Menteri beliau difahamkan anak menteri itu bukan pembantu rasmi yang dibayar kerajaan.
"Saya difahamkan bukan pembantu rasmi, hanya membantu secara tak rasmi. Takde pun dalam senarai sebagai pembantu menteri yang dibayar gaji dan elaun oleh kerajaan," katanya
Beliau memberitahu tidak ada masalah jika seseorang menteri atau anggota pentadbiran kerajaan mengambil anggota keluarganya sebagai pembantu jika ia tidak melibatkan sebarang pembayaran gaji atau elaun oleh kerajaan.
Perdana Menteri berkata, apa yang tidak dibenarkan adalah sekiranya ia melibatkan pembayaran gaji atau elaun oleh kerajaan.
"Kalau sukarela dan bukan anggota pejabat menteri, kita tiada halangan.
(Boleh jika) dia bantu dari segi program dan tak melibatkan sebarang pembayaran kerajaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Peneroka Kebangsaan, Pelancaran Pelan Integriti Felda dan Majlis Hari Raya di Felda Sungai Tiang di Pendang Jumaat.
Menjawab soalan lain Najib menjelaskan tiada keperluan untuk Ahli Parlimen mengisytiharkan harta.

Ini,katanya kerana mereka tidak mempunyai kuasa eksekutif.

Menurut beliau hanya anggota pentadbiran diminta untuk mengisytiharkan aset mereka supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh membuat pemeriksaan.

Perdana Menteri kata Ahli Parlimen boleh menjalankan aktiviti perniagaan selagi ia tidak melibatkan sebarang konflik kepentingan

Najib diminta ulas kenyataan Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah (PPPR), Datuk Johan Jaaffar yang mencadangkan semua ahli Parlimen dan ahli dewan undangan negeri (ADUN) perlu mengisytiharkan harta setiap tahun kepada SPRM bagi membuktikan komitmen terhadap perang melawan rasuah.-


Komen GPB

Kalau anak Nazri tak dibayar elaun kerajaan  dan hanya menjadi pegawai tak rasmi , mengapa namanya ada di dalam senarai lengkap pegawai di Kementerian Pelancongan ?? 

TERKINI ! PEJABAT PM BARU NAK JAWAB , KERAJAAN PERPADUAN CIPTAAN & REKAAN ANWAR

Posted: 16 Aug 2013 01:11 AM PDT




Patut la akhbar media arus perdana tak pickup cerita kerajaan perpaduan didedahkan Anwar sebab ia jelas game ciptaan ketua pembangkang ini .  Ia hanya berlegar di portal online dan penulisnya begitu stim  sekali bila menulis cerita hingga kadang-kadang ada yang tak masuk akal . 

Tapi yang GPB musykil mengapa selepas beberapa hari Anwar dok jaja kerajaan perpaduan ini , baru Pejabat media  PM counter untuk memberi penjelasan . 

Sayang sekali  PM mempunyai ramai staf pejabat medianya  tetapi untuk satu isu rekaan Anwar memerlukan 4 hari untuk   jawab. 

Blog GPB tak boleh jawab isu ini sebab tak tahu hujung pangkal ceritanya ..lain la kalau diambil kerja dengan PMO .hahaha.. boleh la tolong kasi habiskan cerita katasrophi Anwar  ini .



ikuti kenyataan akhbar oleh PMO 


KENYATAAN AKHBAR


1. Kebelakangan ini beberapa portal berita online telah menyiarkan laporan bahawa  YAB Perdana Menteri Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak sedang berusaha mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan  bersama  Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

2. Laporan portal berita tersebut yang memetik "sumber yang boleh dipercayai dan rapat dengan kem" Dato' Sri Mohd Najib adalah merupakan "daya imaginasi" penulis tersebut kerana tidak ada sebarang usaha ke arah mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan.

3. Perbincangan mengenai sebuah kerajaan perpaduan tidak mungkin berlaku selagi pihak pembangkang terutama Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kepimpinan Pakatan Rakyat sehingga kini masih tidak dapat menerima keputusan Pilihanraya Umum ke-13 dan mempertikai keputusan tersebut.

4. Laporan yang memetik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar mengesahkan adanya usaha yang dilakukan oleh Dato' Sri Mohd Najib ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan merupakan satu "kenyataan politik  yang berniat nakal".

5. Usaha yang dilakukan oleh bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla sebelum PRU13 bagi  mendapat persetujuan  Dato' Sri Mohd Najib dan Datuk Seri Anwar agar mengelak daripada menyerang antara satu sama lain dan menerima keputusan pilihanraya merupakan satu-satunya perjanjian politik yang ada.

6. Menurut Jusuf Kalla, Anwar telah berhubung dengan beliau sebelum PRU13 bagi mendapatkan perjanjian politik tersebut dari Dato' Sri Mohd Najib agar menghormati keputusan rakyat yang mana telah dipersetujui oleh Perdana Menteri. Namun, Datuk Seri Anwar enggan berbuat demikian kerana mendakwa berlaku penipuan dalam proses PRU13.

7. Oleh itu,  kenyataan Datuk Seri Anwar mengesahkan adanya usaha baru ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan merupakan satu "ciptaan dan rekaan"  bagi kepentingan politik  pembangkang khususnya ketuanya.

BAPA ULTRA KIASU KENA TIBAI BERAPI DENGAN DR RIDHUAN TEE !!

Posted: 15 Aug 2013 11:55 PM PDT




SAYA begitu teruja untuk mengulas pendapat Lee Kuan Yew ketika melancarkan buku terbaharunya bertajuk, One Man's View of the World pada 6 Ogos 2013.

Sebelum itu, nasihat saya bekas Perdana Menteri ini, beritahu anak, jagalah orang Melayu Singapura baik-baik ketika usia emas ini. Pastikan mereka boleh duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan Cina di sana. Tidak perlulah banyak komen sangat tentang keadaan politik di Malaysia sehingga menuduh kerajaan Malaysia sanggup korban talent (bakat) semata-mata untuk menaikkan orang Melayu. Ketuanan Melayulah yang menyebabkan Malaysia mundur, kehilangan bakat dan sebagainya.

Asyik-asyik salahkan Melayu. Saya pun ada hak untuk menyalahkan ultra kiasu Cina Singapura, yang menyebabkan Melayu di sana dan Malaysia dikhianati. Tanpa Malaysia, Singapura tidak ke mana-mana jua. Justeru, berterima kasihlah kepada Malaysia.

Sejak dahulu, Kuan Yew tidak pernah berubah, sering menjadi isu hak istimewa orang Melayu atau ketuanan Melayu untuk menghentam Malaysia. Pada beliau, inilah yang menjadi Malaysia tidak maju seperti Singapura. Alah, sekadar menguruskan negara sekangkang kera, sesiapa pun boleh buat. Justeru, janganlah terlalu bongkak.

Apa yang berlaku di Singapura, mempunyai kaitan yang rapat dengan kita di Malaysia.
Apa yang menjadi masalah dengan hak istimewa Melayu atau ketuanan Melayu? Adakah dengan hak dan ketuanan ini, bukan Melayu merempat dan menjadi hamba? Tidak juga. Malah, siapa yang lebih hebat hari ini? Melayu yang bergelar 'tuan'? Atau Cina yang bergelar 'hamba'.


Sedarlah isu ini tidak ada apa-apa, melainkan soal kedengkian dan soal hati untuk memadamkan sejarah negara. Sebab, setiap negara ada asal-usulnya. Setiap bangsa ada tanahnya. Jika tidak, tidak adalah nama-nama seperti Tanah Melayu, Tanah China, Tanah India dan tanah-tanah yang lain mengikut bangsa.

Lagi soalan saya kepada Kuan Yew, jika benar-benar mahu mengangkat Melayu, sudah tentu institusi Islam seperti madrasah (sekolah agama) dan masjid diberikan perhatian. Ini tidak, jika umat Islam Singapura tidak mengambil inisiatif sendiri, sudah lama kedua-dua institusi ini terkubur.

Itupun kedudukan institusi Islam semakin menghimpit. Pihak berkuasa Singapura memaksa institusi ini mengikut kehendak mereka. Jika tidak, ia akan ditutup. Tanah akan dirampas. Berapa banyak tanah Melayu telah dirampas (beli) dan dijadikan tanah Cina Singapura?

Akhirnya, untuk mengelakkan keadaan menjadi lebih buruk, mahu tidak mahu, institusi Islam terpaksa mengikut pihak berkuasa Singapura. Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) tidak dapat berbuat apa-apa. Orang agama yang bekerja di situ sudah mati kemelayuan dan keislaman. Cari makanlah katakan. Jika tidak percaya pergilah buat kajian di Madrasah Wak Tanjung. Dengar rintihan mereka.

Bakat-bakat Melayu yang menjadi pak turut disimpan dalam kerajaan. Manakala talent Melayu yang cuba membela Melayu dan Islam Singapura, dibuang jauh-jauh. Ke manakah talent seperti Dr. Lily Zubaidah? Kenapa beliau tidak diberikan tempat?

Kenapa banyak sangat orang Islam yang bukan berwajah Melayu (India Muslim) yang mendapat tempat di Singapura? Hanya Kuan Yew dan anaknya sahaja yang boleh menjawab. Janganlah terlalu menonjolkan diri sendiri hebat. Tanpa Malaysia, Singapura tidak akan ke mana-mana.

Itupun nasib baik saya bukan menjadi PM dalam menyelesaikan isu perebutan Pulau Batu Putih. Jika tidak, pasti saya tidak akan membawa perkara ini ke Mahkamah Antarabangsa (ICJ). Penyelesaian pertikaian pulau ini adalah perang. Malangnya, kita sudah terlepas. Dunia telah menyaksikan hilangnya sebuah pulau milik Melayu terlepas kepada ultra kiasu. Di manakah maruah Melayu? Hari ini Melayu dihina lagi, kita terus diam.
Tersangat jauh bezanya antara layanan kerajaan Malaysia terhadap SJKC dengan kerajaan Singapura terhadap madrasah dan masjid. Jika umat Islam di sana tidak mengambil inisiatif sudah lama institusi ini ditutup. Lihat di Malaysia, SJKC bukan sahaja diberikan keutamaan setanding dengan Sekolah Kebangsaan (Agama).

Hatta, kita pula terpaksa tunduk kepada SJKC. Niat kerajaan untuk menambah masa Bahasa Melayu bagi memandaikan anak Cina terus ditentang. Termasuk Pelan Induk Pembangunan Pendidikan 2013-2025 (PIPP). Dong Jiao Zong sedang aktif untuk mendapatkan tandatangan orang Cina seluruh negara bagi menentang PIPP.
Di Singapura, sesiapa yang tidak mengikut arus kebangsaan, bukan sahaja tidak relevan, malah akan dihumban ke penjara. Kita pula asyik melayan kerana mahukan undi dan mengekalkan kuasa kononnya. Apa hasil yang kita dapat? Dapatkah undi dan kuasa itu?

Jika Kuan Yew sangat menginginkan talent dari Malaysia, ambillah orang seperti Namewee, Alvivi dan sebagainya. Malaysia tidak perlukan orang yang kononnya mempunyai talent tersebut.

Kita mahukan talent yang membina bukan talent yang menghancurkan negara. Talent yang mempunyai semangat partriotisme yang tinggi. Bukan talent yang merosakkan negara dan membocorkan rahsia negara. Saya amat bimbang dengan trend pegawai kerajaan yang bekerja di bahagian keselamatan, kerana ramai juga orang seperti Si Kitol dan Mandaliar. Mereka ini ultra kiasu.

Si Kitol dan Mandaliar inilah yang telah melakukan khianat dan membentuk negara Singapura. Mereka tipu pemimpin kita dengan membuat perjanjian air yang tidak langsung munasabah. Atas sangka baik, kita bersetuju. Sehingga kini, air yang dijual kepada Singapura adalah wang Malaysia 0.03 sen setiap 1,000 gelens (4,500 Liter) sehingga tahun 2061. Perjanjian yang amat tidak masuk akal. Bayangkan ketika pemisahan tahun 1965, kita putuskan air, apakah Singapura wujud hari ini?

Berbanding kerajaan China menjual air kepada air kepada negara bangsanya sendiri Hong Kong, suatu ketika dahulu pada harga AS$5.8 setiap 1000 gelen. Saya ringkaskan, Melayu jual kepada Cina air pada kadar 0.03 sen setiap 1000 gelen. Manakala China menjual air kepada Cina pada kadar AS$5.8 setiap 1000 gelen. Siapa sebenar yang baik? Siapa sebenar yang tertipu? Apakah bangunan mereka boleh berdiri megah dengan menggunakan air masin? Sudahlah Kuan Yew, bertaubatlah kamu di akhir usia ini.

Kenapa Malaysia (Melayu) begitu bermurah hati? Inilah soal hati Melayu. Hati mulia Melayu yang saya amat kenali setelah lama berdamping dengan mereka. Hatinya terlalu baik sehingga orang lain mengambil kesempatan. Yang paling saya bimbang, kebaikan hatinya nanti akan menyebabkan negara ini tergadai.


Baru-baru ini, di bulan Ramadan, saya terserempak dengan bekas pegawai tinggi kerajaan sedang berjumpa dengan sekumpulan peniaga Cina pada jam 1.00 pagi di sebuah restoran di ibu kota. Dalam hati sudah dapat mengagak, apa lagi agendanya kalau bukan mahu menjadi 'pak pacak'. Maka akan dilantik menjadi pengerusi syarikat itu dan ini, dengan elaun puluhan ribu ringgit sebulan, bagi tujuan mendapatkan tender atau kontrak kerajaan.

Inilah dilema orang Melayu. Apabila sudah pencen, kerja tiada. Maka mereka akan mencari jalan pintas. Mereka tidak fikir bagaimana membangunkan Melayu. Mereka hanya fikirkan perut. Ultra kiasu akan menggunakan segala ruang dan peluang untuk memanipulasikan keadaan.

Kita hanya boleh berbangga menjadi pengerusi syarikat ini dan itu di bawah telunjuk syarikat Cina. Bila dapat projek kerajaan bernilai jutaan itu, siapa kaya? Melayu menjadi sekaya mana? Apakah kita akan dihargai selepas itu? Inilah pemikiran Kuan Yew.

Lihatlah perjanjian air antara Malaysia-Singapura, langsung tidak boleh diubah. Jika Malaysia bercadang untuk menaikkannya mungkin keadaan lebih buruk akan terjadi. Apakah Singapura atau Kuan Yew pernah berterima kasih kepada kita?

Apa sebenarnya yang Kuan Yew mahu? Beliau tidak pernah berhenti bersuara supaya Malaysia menghapuskan hak istimewa orang Melayu dalam keadaan usia emas beliau? Jawapannya, apabila hak ini dihapuskan dalam Perlembagaan, ketika itulah tidak mustahil, Singapura akan menawarkan diri untuk masuk semula ke dalam Persekutuan Malaysia.

Nasihat saya, Malaysia tidak bodoh lagi. Bakat-bakat di Malaysia sudah tidak boleh lagi dipermainkan dan diperbodohkan.


Apa motif PAS buat himpunan Munajat 100K di Dataran Merdeka ?

Posted: 15 Aug 2013 07:25 PM PDT


Bila nak berhimpun je , Dataran MERDEKA menjadi tempat kegemaran pakatan atas nama kebebasan berhimpun .Kali ini atas alasan mengutuk kekejaman kerajaan Mesir dan Dataran Merdeka menjadi pilihan utama PAS.

Target PAS yang hadirin  nak mai tu sampai 100 ribu .... muat ke Dataran Merdeka dengan jumlah sebanyak itu ??   Sudah tentu   kesesakan teruk akan berlaku di kawasan berkenaan & menyusahkan warga kota .

Persoalannya ,  mengapa tak dibuat saja himpunan munajat ini di masjid - masjid yang sudah semestinya akan diadakan solat hajat memohon pertolongan daripada Allah untuk rakyat Mesir ?

GPB melihat himpunan anjuran PAS ini hanya  bermotifkan politik yang cuba meraih sokongan politik melalui simpati rakyat Malaysia terhadap kekejaman dilakukan kerajaan Mesir terhadap rakyatnya .

Akhir sekali nak tanya puak PAS ni ..dah dapat ke permit Polis untuk berhimpun seperti termaktub dalam Akta Perhimpunan Aman ??   Tuan punya tanah di Dataran iaitu DBKL ada bagi ke ??



*** Kita tunggu apa kata PAS bila tak dapat berhimpun di dataran ini ...hahaha


TOKONG DAP KANTOI EXCO SENDIRI AMAL NEPOTISME LANTIK AHLI KELUARGA !!

Posted: 15 Aug 2013 06:23 PM PDT




Agak melucukan sekali bila Guan Eng menjawab kerajaan DAP tidak membenarkan Exco melantik ahli keluarga sendiri sebagai pembantu sekaligus menolak amalan nepotisme  Lidah tokong CAT ini memang pandai putar belit dan sepatutnya dirinya itu sendiri berjawatan Setiausaha Agung DAP adalah hasil nepotisme melalui bapanya Kit Siang .

Tetapi beliau kantoi bila mana ditanya wartawan mengenai 2 orang Exconya sendiri pun  mengamalkan amalan tersebut .

 Bos Borek , macai rintik la ...  


PULAU PINANG 15 Ogos – Pendirian Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk tidak membenarkan Exco melantik ahli keluarga sebagai pembantu seolah-olah hanya sandiwara apabila Ketua Menteri, Lim Guan Eng sendiri tidak mengetahui ada kalangan 'anak buahnya' berbuat demikian.
Perkara itu jelas dilihat apabila Guan Eng seperti terpinga-pinga ketika diasak pemberita yang mahu mendapatkan penjelasan berhubung dua Exconya yang didakwa mempraktikkan amalan tersebut.
Dua Exco terbabit ialah Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Pembangunan Wanita, Keluarga, Komuniti dan Kesenian, Chong Eng yang melantik anak lelakinya serta Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Abdul Malik Abdul Kassim yang dikatakan melantik adik perempuannya sebagai pembantu.
Bagi mendapatkan kepastian, beliau menelefon kedua-dua Exco berkenaan di depan pemberita, tetapi gagal.
Beliau ditemui pemberita selepas melawat lokasi kejadian sebuah forklift terperosok ke dalam longkang di Jalan Macalister di sini hari ini.
Bagaimanapun Chong Eng gagal dihubungi Setiausaha Agung DAP itu.
Guan Eng berkata, beliau telah mengarahkan Abdul Malik memberi penjelasan mengenai perkara tersebut.
"Saya sudah bercakap dengan Abdul Malik dan dia sudah menerangkan kepada saya berhubung isu ini dan saya juga sudah mengarahkan adiknya supaya melepaskan jawatan sekiranya benar.
"Namun, saya akan berjumpa dengan dia selepas ini bagi mendapatkan penjelasan lanjut," katanya.
Beliau ditemui pemberita selepas melawat lokasi kejadian sebuah forklift terperosok ke dalam longkang di Jalan Macalister di sini hari ini.
Selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 pada 5 Mei lalu, kerajaan negeri membuat ketetapan untuk tidak membenarkan Exco melantik secara terus anak atau ahli keluarga terdekat.- Utusan

IPOHMALAY

Posted: 16 Aug 2013 09:36 AM PDT

IPOHMALAY


Video Baru Tsunami Jepun 2011 Muncul

Posted: 15 Aug 2013 04:18 PM PDT

Selepas 2 tahun 5 bulan,muncul satu lagi video kejadian tsunami di Jepun pada 11 Mac 2011 yang menggemparkan. Imej menunjukkan tanda-tanda bahawa rakyat Jepun yang menghadapi malapetaka tersebut sendiri tidak menyangka tsunami yang melanda sehebat itu.

15,000 maut dalam kejadian tersebut di pantai timur laut Jepun.

 

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 16 Aug 2013 03:20 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Siapa pilihan

Posted: 16 Aug 2013 12:47 AM PDT






Gambar diperolehi dari Media Permatang Pauh SINI

Hmmm ...antara Miss Malaysia dan Cef Wan, siapa pilihan?






bumiyang

Posted: 16 Aug 2013 03:03 AM PDT

bumiyang


Mesir Berdarah:Malaysia Perlu Kemuka Bantahan Rasmi!!!

Posted: 15 Aug 2013 06:59 PM PDT

Penulis berharap YB PM DS Najib boleh mengemukakan bantahan tersebut secepat yang mungkin. Mungin sidang tergempar Dewan Rakyaat juga boleh meluluskan bantahan rasmi ahli2 Parlimen Malaysia. Bukan bertujuan untuk campur tangan dalam urusan pentadbiran negara mereka, tetapi sebagai negara Islam yang sama2 menganggotai OIC dan atas semangat persaudaraan sesama Islam, pastinya kita

RAPERA ..

Posted: 16 Aug 2013 01:26 AM PDT

RAPERA ..


Muslims Praying Eid Mubarak Prayers in a Gurdwara (Sikh Temple)

Posted: 15 Aug 2013 04:09 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Aug 2013 01:22 AM PDT

Taipingmali (tm)


Kenapa Syiah Memilih PAS?

Posted: 16 Aug 2013 12:23 AM PDT

Walaupun ajaran Syiah telah diwartakan sebagai bertentangan dengan undang-undang tetapi nampaknya ia tidak menghalang penganutnya untuk meneruskan amalan mereka. Yang terbaru, sebuah video di mana para jemaah mencium mulut Imam di sebuah surau di Pendang pula tersebar. Amalan 'mencium mulut sesama lelaki' adalah jelas merupakan amalan Syiah.

Ancaman Syiah dikatakan sebagai lebih merbahaya daripada ancaman Zionis, Kristian mahupun liberalis dan pluralis. Ini kerana Syiah bertopengkan Islam dan rata-rata penganutnya membawa imej Islam konservatif lengkap dengan pakaian serban, jubah, bertudung atau berpurdah. Malah, lebih dahsyat dari Kristian mahupun Yahudi, Syiah menghalalkan liwat mahupun muta'ah.

Memandangkan masyarakat Islam di Malaysia amat obses dengan penampilan luaran, maka ramai di kalangan kita mudah 'terpesona' dengan imej Islam kumpulan Syiah. Jangan terkejut jika janggut dan serban imam Syiah sahaja sudah cukup untuk mengaburi mata sebahagian dari umat Islam di sini. Inilah yang terjadi apabila kita meletakkan 'imej' atau 'simbol' ke atas Islam sehinggakan ramai yang keliru antara kepentingan imej dan simbol, berbanding ajaran AlQuran itu sendiri.

Justeru, tidak hairanlah Syiah mampu bertapak di dalam PAS di mana penampilan luaran adalah segala-galanya.

Walaupun PAS menepis dan menafikan kewujudan dan penyebaran ajaran Syiah di dalam parti itu, tetapi penyokong-penyokong PAS sendiri tahu akan hakikat sebenarnya. Beberapa blog pro-PAS turut menyuarakan kebimbangan dan teguran, namun entah kenapa kepimpinan PAS terus berpura-pura tidak mendengar dan tidak sedar akan hakikat yang sebenar.

Sedar atau tidak, hipokrasi PAS itulah yang menjadi 'resepi' penting bagi Syiah untuk bertapak. Oleh itu, Syiah tidak mungkin menyertai UMNO kerana UMNO tidak menepati keperluan hipokrasi Syiah.

UMNO tidak bergantung kepada imej, simbol atau slogan dalam mengamalkan ajaran Islam. UMNO berpegang kepada Islam secara rohani dan menyerlahkannya secara kifayah dengan berlandaskan AlQuran dan Sunnah. Ini tentu sekali bertentangan dengan Syiah yang menolak AlQuran sebagai tulen dan sebaliknya menggariskan kepercayaan mereka berdasarkan hawa nafsu terutama sekali dalam konteks seks.

Kebetulannya, PAS merupakan parti yang paling sinonim dengan seks. Pendedahan mengenai pemimpin-pemimpin PAS 'bertukar-tukar' isteri bukanlah sesuatu yang mengejutkan lagi, termasuklah di kalangan pemimpin tertinggi bertaraf Ulama. Hakikat ini menjadikan PAS dan Syiah sebagai satu gandingan yang amat sesuai sekali.

Kerjasama PAS dengan PKR meningkatkan lagi keserasian PAS dengan Syiah memandangkan PKR memperjuangkan hak untuk meliwat yang mana dihalalkan dalam ajaran Syiah.

Oleh itu, tidak mustahil, keberanian puak-puak Syiah menonjolkan diri hari ini adalah berkait rapat dengan kerjasama PAS dengan PKR. Hari ini, Syiah mempunyai platform untuk memperjuangkan kebebasan seks melalui PKR, atas hipokrasi imej Islam di dalam PAS.

Berdasarkan hakikat ini, inilah diseru penyokong-penyokong PAS agar bertegas dalam menentang Syiah.

Apa guna berkongsi dan menyeru simpati melalui gambar-gambar dan kisah-kisah pembunuhan Ahli Sunnah di Syria oleh golongan Syiah jika tidak mampu menentang Syiah di dalam parti sendiri?

Penyokong-penyokong PAS yang sedar wajib bangkit membongkar hipokrasi pemimpin mereka dan membersihkan parti dari kesesatan yang nyata. Bagaimana pemimpin PAS mampu membawa ahli ke syurga, jika terus 'menternak' para pemfitnah sahabat-sahabat Rasulullah SAW di dalam parti mereka?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Apa Hak Pas Anjur Dialog Agama?

Posted: 15 Aug 2013 09:13 PM PDT

"Akhbar Sinar Harian tarikh 16hb Ogos 2013, mukasurat 17 ada tertulis WAKIL PAS DAN BUDDHA ANJUR DIALOG AGAMA utk makluman smua rakyat Mlysia khususnya Pas tiada hak adakan dialog dgn mana2 agama lain kerana Pas adalah parti politik, yg hanya berhak adalah Majlis Agama Islam dibawah kuasa Agong di peringkat Persekutuan dan Sultan di peringkat negeri, Pas hanya mencari populariti dalam politik untuk mendapat sokongan penganut Buddha.. "

PAS 4 ALL = ISRAEL 4 ALL.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Exco Menafikan Tuduhan Bahawa Pas Tidak Bawa Pembangunan di Kelantan

Posted: 15 Aug 2013 07:37 PM PDT

SHAH ALAM: Kerajaan negeri Kelantan menolak dakwaan sesetengah pihak kononnya tiada pembangunan dan kemajuan yang dibawa PAS walaupun berjaya mengekalkan kuasa pemerintahan mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Mei lalu.
 
Exco Jawatankuasa Infrastruktur, Utiliti dan Teknologi Maklumat, Hanifa Ahmad berkata, projek Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu - Kuala Krai dan Stadium Bukit Merbau misalnya sedang dalam rundingan dan kata putusnya akan diketahui pada penghujung bulan ini.
 
"Ada perkembangan, kertas kerja dihantar pada akhir bulan Ogos ini untuk mengadakan kerjasama dengan sebuah syarikat Malaysian-based 'Eco-Bound Sdn Bhd' yang mana kita minta mereka hantar kertas kerja yang konkrit untuk kita buat keputusan beri projek kepada mereka atau tidak. Akhir Ogos baru kita tahu keputusannnya.
 
"Projek Stadium di Bukit Merbau pun sama dengan projek lebuh raya. Jalan Kota Bharu-Kuala Krai di ambil dalam 30 km merupakan fasa pertama bagi kerajaan Kelantan, dan pakej sekali dengan projek stadium. Sebab bekas MB Kelantan dah lancar dahulu, jadi kita buat sekali," katanya ketika dihubungi Antarapos, di sini.
 
Rundingan projek-projek utama negeri itu menurut Hanifa bakal menggunakan konsep wakaf yang merupakan inisiatif dana persendirian daripada pihak swasta, selain kerjasama kerajaan pusat dan negeri.
 
Projek Lebuh Raya Rakyat yang menghubungkan Kota Bharu - Kuala Krai telah lama dinanti rakyat Kelantan bagi mengurangkan masalah kesesakan jalan, terutamanya apabila menjelang musim perayaan dan cuti umum.
 
Akibat beberapa masalah yang melibatkan kerajaan negeri, kontraktor utama yang terlibat di dalam projek berkenaan juga bertindak menarik diri atas alasan tiada jaminan pembayaran.
 
Isu pentadbiran dan pembangunan Kelantan menjadi bualan banyak pihak termasuk di laman sosial Facebook, setelah penganalisis politik, Profesor Datuk Dr Agus Yusoff melontarkan pandangannya terhadap prestasi PAS selepas 100 hari PRU13 berlalu.
 
Hanifa yang juga Adun Pengkalan Pasir berkata pihaknya menerima kritikan dan pandangan Agus terhadap kerajaan negeri yang kini diteraju Menteri Besarnya yang baharu, Datuk Ahmad Yaakob.
 
Ahmad Yaakob menggantikan Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat.
 
"Jika Dr Agus perhati betul-betul, kita memang teruskan dan bukan senyap sahaja. Tetapi perkara ini dah lama dan kerajaan pusat dah isytihar sejak RMK-5 tetapi tertangguh, dan kita usahakan juga dan dijangkakan pada bulan September akan dapat satu keputusan konkrit.
 
"Kita tak pasti dimana Dr Agus mendapat sumber berkenaan, beliau patut mendapatkan fakta daripada pihak kerajaan negeri. Tetapi kita hormat pandangan beliau, kemungkinan beliau ada menaruh kebimbangan mengenai projek-projek di Kelantan. Tetapi kita tak diam, cuma publisitinya kurang," katanya lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BAGUSNYA PKR MEMERINTAH SELANGOR..

Posted: 15 Aug 2013 05:23 PM PDT

Inilah propaganda PKR terkini di Selangor, hakikat yang sebenarnya, hanya rakyat yang tahu.


Kes pengemis Global Ikhwan: Dua beradik trauma diculik

Posted: 15 Aug 2013 05:19 PM PDT


Rawang: 
Tidak disangka bahawa bekas pengikut ajaran sesat AL-ARQAM sanggup mencolek anak orang untuk dijadikan pengemis.

Pengalaman disembunyikan selama seminggu dalam sebuah TADIKA di Bandar Tasek Puteri di sini untuk dijadikan pengemis Global Ikhwan Sdn Bhd (GISB) sebelum diselamatkan bapa mereka, menyebabkan dua beradik trauma.

ORANG PAS SEMUANYA SIHAT DAN BULAT

Posted: 15 Aug 2013 11:08 AM PDT


SENYUM DALAM DUKA

Posted: 15 Aug 2013 05:37 AM PDT

INI PULA HUB SYIAH DI TAIPING, PERNAH MENJADI PUSAT GERAKAN CALON PAS KAMUNTING

Posted: 15 Aug 2013 02:57 AM PDT

ini hanya hiasan 

Berhampiran Pusat Jualan dan Servis Perodua

HUB HIBURAN TERBARU DI TAIPING..INI LAH HASILNYA APABILA DAP BERKUASA

Posted: 15 Aug 2013 02:07 AM PDT

SAMBIL MAIN SNOOKER BOLEH MINUM ARAK
China Doll 

SAMA HEBAT DENGAN PUSAT JUDI KUDA
KILANG YANG BERTUKAR MENJADI HUB HIBURAN, MACAM-MACAM ADA

Sahabat-Gunung

Posted: 16 Aug 2013 01:21 AM PDT

Sahabat-Gunung


Robert Loft Takde Telor .... Berlindung Di Balik Ikon

Posted: 15 Aug 2013 11:30 PM PDT


Robert loft ini hanya seekor anjing yang menyalak bukit .... hanya berani berlindung di balik IKON, tak de telor ...

Kalau berani, tunjukkanlah muka sebenar.... kenapa hanya berani di dalam FB semata-mata.....

Kalau nak sangat tengok keberanian Melayu .... jom kita bersemuka ..... baru ko akan tahu makna sebenar keberanian Melayu yang sebenar.....



baca juga komentar Mazidul 

Bila Armand Adha Jadi IDOLA Penyokong Pakatan .....

Posted: 15 Aug 2013 08:24 PM PDT




Inilah jadinya bila dah jadi IDOLA untuk puak-puak pakatan...

siang malam ko jadi pujaan hatiku... hahahaha. Steadylah Armand, jangan ko kecewa plak bila ko terus menjadi mangsa kerakusan puak-puak kat sebelah sana tu....

Teruskan perjuangan, lagi best kalau ko muncul semula seperti di zaman Wira Perkasa dulu, lagi nampak 'ganas'.....


Sekarang nie bukan lagi masa untuk jadi pemimpin yang 'yes bos' sahaja, sebaliknya inilah masanya untuk menjadi wira kepada penyatuan Ummah, memartabatkan Islam, memperkasa Melayu dan memarmurkan Malaysia....

DYMM Sultan Melaka............... ?? Aku Confius......

Posted: 15 Aug 2013 10:18 AM PDT





D.Y.M.M. PADUKA SERI SULTAN AHMAD SHAH (II) @
TUANKU RAJA NOOR JAN SHAH IBNI AL-MARHUM Y.A.M.RAJA TUAH SHAH
PEWARIS  TAHTA
DYMM PADUKA SERI SULTAN MUHAMMAD SHAH (1)

(Marhum Durian Sebatang) Sultan Perak Ke-22 (1851-1857)
P.P.J.P, (Juble Perak Selangor Darul Ehsan)1985,
D.K (Kerabat Karaton Surakarta Hadiningrat)2008,
D.K.T. (Kerabat Tertinggi Kanjeng Pangeran Adipati Yang Membawa Gelaran :
Pangeran Sentana)2010

Muncul Secara Rasmi Dimasyhurkan Pada 13 November 2005
SULTAN MELAKA DARUL ISLAM
DAN
PERAK DARUL RIDZUAN KE-35


Realiti atau fantasi.... ??

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Aug 2013 11:28 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


VIDEO pemain bolasepak dari Malaysia yang membawa pasukannya menjuarai LIGA di US Julai lalu!

Posted: 15 Aug 2013 06:24 PM PDT


Jika Wan Kuzain boleh jadi MIDFIELD MAESTRO di akademi bolasepak profesional US, dan membawa pasukannya menjuarai National Premier League Champions Cup 2013, maka tentunya beliau boleh dikatakan kelahiran semula PERANCANG TENGAH tersohor negara yang setanding dengan Shukor Salleh, Ahmad Yusof, 'The Professor' Nasir, Bakri Ibni, Abdah Aliff dan Allahyarham Zaid Jamil.  

Peluang bakat sebaik ini tidak seharusnya dipersia-siakan oleh FAM di saat pasukan Kebangsaan menyaksikan penguasaan tengah yang sangat lemah. Pada pendapat kami, Wan Kuzain ini seharusnya dipanggil untuk menyertai pemilihan pemain pelapis negara, tetapi tidak dirosakkan dengan bermain di Liga tempatan. Biarlah beliau terus mengembangkan bakatnya bersama kelab yang mencungkil kebolehan beliau.

Saksikan sendiri aksi Wan Kuzain yang memakai jersi nombor 7 ketika mengemudi pasukannya, SLSG Metro, mengecapi kejuaraan NPL buat kali kedua dalam tempoh tiga tahun berturut-turut!




SLSG Metro Claims 2nd National Championship Title in 3 Years


Wednesday, July 24th
Collinsville, Illinois

Wild card they said, National Championship Title they never said, but that is exactly what the SLSG Illinois 14 Pre-Academy team attained on Monday, July 22nd.  Making the most of their late entry as a wild card into the US Club National Premier League Champions Cup in Denver, Colorado this past week, the team faced opponents from Washington, Florida, Colorado, New York and Texas on their run to secure a second National Championship title for the Collinsville, Illinois based division of St. Louis Scott Gallagher. 

After losing 4 players to illness the night before the Regional Championship match on July 1st, a late penalty and 2-3 loss to the Michigan Wolves of Detroit seemed to signal the end of a very promising season for the group of boys who hail from communities in the Metro East like Collinsville, Edwardsville, Alton, Belleville and Waterloo as well as communities across Southern and Central Illinois like Carbondale, Marshall and Anna-Jonesboro.  A last minute wild card berth, however, signaled a reprieve and the team set out to the task of making the most of their second chance. 

According the coach, Blake Decker, "It is difficult to put into words the emotional highs and lows surrounding our defeat in the Regional Championship match and then the subsequent awarding of a wild card berth.  We trained 120 times over 10 months preparing for Regional's and when it ended the way it did, it was heart breaking; however, I think that experience provided the players with an unique perspective that contributed significantly to the teams' eventual National Championship title.   Unlike all the other teams at the event, the guys knew exactly what it felt like for the season to be over because we experienced it.  They set their minds and hearts to ensuring we made the most of our second chance together."

And that is exactly what they did in Colorado.  After a 4-0 opening over Wenatchee (WA) the team fought to comeback from an early deficit to drew 1-1 versus Weston (Miami, FL).  Sitting on 4 points from 2 matches, the team entered its' third and final group match needing a victory to secure advancement to the Championship rounds.  The challenge was significant as they would face off against Colorado State and Mountain Developmental League Champions, Rush Colorado.  The 3rd match in three days at altitude against a local team, however, did not faze the group of Southern Illinois players.  After going down 0-1 in the first 12 minutes, the team rallied with a goal before half time. The game winner came with just 8 minutes remaining in the match after Wan Kuzain Wan Kamal (Carbondale) picked up the ball in midfield made an individual run and then slipped in an overlapping Clayton Pearson (Edwardsville) who bent the ball around the onrushing goal keeper.  With that goal and the final whistle, the team became the 3rd SLSG Illinois team to advance out of the group stages in a national championship tournament in three years.

According to attacking midfielder player Wan Kamal Wan Kuzain, "That comeback was a key moment for us.  We have always been a very tight group, we enjoy being with each other on and off the field, but the ability to come from behind on the third day after conceding the lead early to a local team who was not affected by the altitude made us believe that together we had a chance to beat anybody." 

 SLSG Illinois would need that sense of collective belief in the semi-final where they faced their most difficult opponent thus far in the form of fully funded MLS Youth Academy, New York Red Bull (NYRB).  Coming into the event, NYRB was heavily favored to win the title.  The team comprised of players from New York, New Jersey, Connecticut and Pennsylvania had compiled an unmatched record of 34-1-1 in the North East Pre-Academy League and outscored opponents 13-1 in the group stages of the event. 

Said Decker of the Red Bulls, "We recognized the immense quality of our opponent and knew that we would have to remain extremely organized and disciplined defensively against such an athletic and talented opponent if we were to have a chance.  It was one of the most committed and hardest working performances I've ever seen against one of the most talented teams I've ever seen.  The boys defended for long periods of the game, but never lost their nerve and when we were able create chances on the break, they took them." 

After a scoreless first half, SLSG Illinois shocked NYRB in the 4 minute of the second half when Clayton Pearson was taken down in the penalty box and buried the subsequent penalty in the back of the net. 

SLSG Illinois would hold the lead until just 7 minutes before the end of regulation when a corner kick scrum ended with a Dantae Greer finish through a crowd of players.   The score would remain tied as the two teams entered two 10 minute overtime periods.  Just as it looked as though the matter would have to be settled via penalties, Hunter Mudd (Edwardsville) picked up a ball in midfield after a sliding tackle on the NYRB left back, passed it to Clayton Pearson who beat a defender and served the ball into the box. After a deflection by the goalkeeper the ball fell to Hunter Mudd's feet and he applied the final touch to secure the victory at the death.

On the significance of his goal, Hunter Mudd explained, "Even if I was not there Riley (Patterson) was right there with me and he would have gotten it if I did not.  I think that shows how committed we all were to each other.  They had so much of the ball, but even after defending hard for nearly all of the 90 minutes, we had three players in the box to Red Bulls one. We wanted it so badly."  

This sentiment was shared by New Red Bull striker and goal scorer Dante Greer who told a Top Drawer Soccer Reporter after the match, ""It was a war. They put us through a war out there."

A 3-1 victory for FC Dallas over Weston in the other semi-final meant that SLSG Illinois would again face a fully funded MLS Youth Program in the National Championship match.   It would not take SLSG Illinois long to find the lead as Clayton Pearson once again found the back on the net from a Riley Patterson cross in the 8th minute of the match.  Minutes later SLSG Illinois had a chance to go up by two, but the chance was put just over the cross bar.  FC Dallas responded with a just 30 seconds remaining in the first half to go even just before the break. 

On giving up the equalizer, Decker explained, "That was a difficult time to give up a goal.  The momentum going into half is ours if we keep them at zero.  We acknowledged it was a disappointment but reiterated the message we had followed all weekend: it's not what happens, but what you do when it happens.  We gave up the goal, that was done; what was important now was how we responded."

The desired response came 7 minutes after the start of the break.  After a long punt by goalkeeper Gage Steiner (Alton), Riley Patterson challenged for the ball with the FC Dallas center back and the ball popped free for striker Ben Huels (Waterloo) who beat the final defender and then the goalkeeper to score.  The FC Dallas response was extremely strong pushing SLSG Illinois back into their own half for much of the next 15 minutes; however, with just over 5 minutes remaining in the match attacking midfielder Ryan Stites (Waterloo) picked up a ball about 25 yards from goal, ran inside with it and found Clayton Pearson running in behind the FC Dallas back line.  Pearson notched his 5th goal of the tournament and sealed a National Title for SLSG Illinois. 

The impact of a National Title will not be short-lived nor will it be exclusive to those who participated in Denver this past week according to Director of Coaching, Jeremy Alumbaugh, "The achievement of a U14 NPL National Championship is a great one for not only this team but the younger teams coming up through the club.  For our younger players, being able to look across a practice field and see players that just won a National Title by knocking off two MLS Youth Teams is a tremendous motivator and will inspire them to strive for similar heights."

The National Title won in Colorado is the second in 3 years for SLSG Illinois and marks the 3rd consecutive year an SLSG Illinois team has appeared in a national championship final.  In 2011, SLSG Illinois defeated Olimpica FC (CA) to claim the clubs first US Club National Championship in Boise, Idaho and, in 2012, SLSG Illinois was a National Finalist losing to Manchester United Academy (CA) 2-4 in double overtime at the US Club National Championships in Waukegan, Illinois. 

On the significance of the National Championship to the Southern Illinois soccer community, 20-year Program Director, Dale Schilly commented, "The U14's have achieved the most difficult of National Championships and what an incredible reward it is for a group of players who have invested so much of themselves. They've sacrificed weeknights and weekends over the past 11 months training in stifling heat, torrential rains and snowstorms for the slim chance that this moment would arrive and when it did they represented themselves, their families, their club and their communities with a level of character and quality that they can look back on with pride for years to come.  Our mission as a club is very clear, to build the best club in the country.  Some have questioned the clubs motives and means in achieving this or even whether a club from such a small market can really attain such a goal, but now others will surely see what is possible when the most talented players in the Metro East come together in order to commit themselves to frequent, intense and purposeful practice.  Future opportunities are going to result because of what this amazing group of young men achieved in Denver this past week and the community will witness more National Championship appearances and more Division I college opportunities for kids in the Metro 

East.  We are extremely excited about the future of our young players." http://slsgmetro.blogspot.com/


* Selepas ini, King GOPAL sudah tiada alasan untuk bereksperimen lagi.

Artikel Terbaik : Berapa Kali UMNO Perlu Diajar?

Posted: 14 Aug 2013 11:05 PM PDT

Pak Lah Masih Berdendam Dengan Tun Dr Mahathir....?

Penulis hampir terlepas pandang isu buku yang menjadi kontroversi iaitu "Awakening", yang dikatakan mampu mengganggu kemeriahan Hari Raya.....
Tetapi, setelah membaca dan "mengorek-ngorek" ceritanya, inilah dimaklumkan bahawa buku itu tidak menjadi gangguan langsung, malah tidak membawa apa-apa makna atau perubahan pun kepada rakyat Malaysia.

Pak Lah berdendam dengan Tun Mahathir bukanlah sesuatu yang baru kita dengar......
Begitu juga dengan hakikat bahawa Bridget Welsh dan James Chin yang menjadi pengarang buku tersebut, kerana kedua-dua mereka ini memang kerjanya membantai UMNO setiap hari.   

Berita bahawa Nurul Izzah dijemput untuk melancarkan buku ini di Singapura juga bukan sesuatu yang mengejutkan kerana umum sedia maklum bahawa Pak Lah dan kumpulan tingkat empatnya sememangnya meletakkan sebelah kaki di dalam Pakatan Pembangkang, sementara sebelah lagi di dalam UMNO sebagai "jaminan".

Justeru, apa yang dikatakan "kontroversi" di dalam buku tersebut bukanlah kontroversi pun, tetapi sekadar usaha mencipta publisiti oleh para penulisnya, selain usaha beberapa pihak untuk mengucar-kacirkan UMNO dan mungkin juga usaha beberapa pihak lain untuk memenuhi "keperluan hidup" mereka untuk terus menghentam Tun Mahathir.

Apapun jua motifnya, UMNO wajar bersyukur ke hadhrat Allah SWT atas satu lagi pengajaran, atau mungkin lebih tepat,"ulangkaji pelajaran".  Dari apa yang penulis lihat, buku 'Awakening' seharusnya membantu menyedarkan UMNO mengenai kewujudan musuh dalam selimut...!

Berapa kali UMNO perlu "diajar" ?
Pembabitan Singapura, hakikat bahawa para penulis buku tersebut punya hubungan dengan SUARAM dan bahawa Pakatan Pembangkang terlebih 'mesra' dengan Pak Lah dan kumpulan tingkat empatnya, dan bahawa kesemua mereka menentang seorang individu iaitu Tun Mahathir - sepatutnya sudah mampu menyedarkan UMNO.

Baca seterusnya di sini : http://medan-info-kita.blogspot.com/2013/08/pak-lah-masih-berdendam-dengan-tun-dr.html

*Satu lagi karya terbaik dari Beruang Biru.

The Unspinners

Posted: 15 Aug 2013 11:17 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Aug 2013 11:16 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Bukti Syed Qutb Idola Ikhwanul Muslimin & PAS Tuduh Sahabat Nabi Munafik & Penipu

Posted: 15 Aug 2013 07:13 PM PDT

Sayyid Qutb seorang tokoh Ulama terkemuka Ikhwanul Muslimin. Beliau dianggap sebagai idola di dalam perjuangan Islam termasuk PAS di Malaysia.Sehingga digelar As Syahid !

Namun jarang orang meneliti sejarah sebenar beliau sebagaimana sepatutnya. Kerana kita perlu mengkaji latar belakang seseorang tokoh sebelum menjadikan beliau sebagai idola.

ENtri ini tidak bermaksud untuk memburukkan mana-mana pihak kecuali demi mendedahkan perkara sebenar sebagai info tambahan kepada pembaca yang setia mengikuti blog Panglima di sini.

Kerana PAS melalui organ rasmi mereka sering mengagungkan Syed Qutb di dalam artikel mereka 
http://en.harakahdaily.net/index.php/articles/the-giant-muslims/7652-sayyid-qutb-the-man-who-raised-his-pen-for-islam.html

Manakala artikel ini 

http://en.harakahdaily.net/index.php/columnist/ahmad-farouk-musa/692-revisiting-sayyid-qutbs-milestones.html

ditulis Dr Ahmad Farouk Musa Presiden IRF iaitu Islamic Renaissance Front yang dikata dibarisi doktor latar belakang Barat dan berfikiran Liberal.



Jelas selepas membaca bahan di bawah ini kita akan dapati banyak keraguan timbul termasuk persepsi kononnya beliau keturunan Nabi atas alasan nama SYed juga terhapus melalui bahan disiarkan di bawah.

Akhir zaman memang banyak perkara benar dipalsukan dan perkara palsu dibenarkan !

Sebelum membaca mari kita berkenalan terlebih dahulu siapakah sebenar Syed Qutub yang juga menjadi sumber inspirasi kepada Al Qaeda ( link klik sini http://en.wikipedia.org/wiki/Sayyid_Qutb )  :



Tanggal 29 Ogos 2008, genaplah 42 tahun kesyahidan Asy-Syahid Syed Qutb di tali gantung Regim Jamal Abdul Nasir. Syed Qutb digantung bersama 2 orang lagi rakan seperjuangannya dalam Ikhwan Muslimun pada pagi Isnin 29 Ogos 1966. Kebimbangan dan ketakutan yang melanda bukan sahaja buat Regim Jamal Abdul Nasir tetapi juga buat Imperialis Barat ketika itu.
Imperialis Barat amat takut dan bimbang terhadap pemikiran- pemikiran tajam Syed Qutb yang menghancur-leburkan Ideologi Sesat Barat dan Komunisme Timur, serta kemampuan beliau mengemukakan 'Gagasan Islam' dengan jelas dan mantap ke dalam Ummah. Kemampuan beliau telah menyeret Regim Mesir dengan desakan Imperialis mengambil tindakan 'kejam' menggantung Mujahid Agung Islam abad ini.
Sejarah Hidup Syed Qutb:-
(1) Tahun 1906:- Syed Qutb dilahirkan di Daerah Assyut, Mesir. Berkat didikan ibubapa, beliau telah menghafaz seluruh Al-Quran sejak kecil lagi. Beliau melanjutkan pelajarannya ke Darul Ulum (sekarang Universiti Qaherah) sehingga berjaya mendapatkan ijazah dalam bidang sastera (Pendidikan) . Selepas tamat pengajian, beliau ditawarkan mengajar di Darul Ulum. Selepas beberapa tahun di situ, beliau dilantik menjadi 'Nazir' sekolah-sekolah Kementerian Pelajaran Mesir.
Kementerian Pelajaran Mesir telah menghantar beliau ke Amerika Syarikat selama 2 tahun kononnya untuk mengkaji sistem pendidikan dan latihan moden yang ada di sana.Tujuan sebenar Kerajaan adalah untuk men'sekular'kan pemikiran beliau.Namun,Pengalaman singkat (ringkas) beliau berhubung dengan budaya Barat membolehkan beliau mendalami pemikiran-pemikiran dan sosio budaya orang-orang Amerika dan Barat sendiri.
Syed Qutb berpeluang melihat sendiri betapa runtuhnya pemikiran dan budaya Barat. Kembalinya dari Amerika, beliau mula berjinak-jinak dengan Ikhwan Muslimun dan akhirnya menyertai gerakan Islam itu pada tahun 1945.
(2) Tahun 1945:-
Syed Qutb menyertai gerakan Islam Ikhwan Muslimun.
(3) Tahun 1954:-
Ikhwan Muslimun melantik Syed Qutb sebagi Ketua Pengarang Majalah Al-Ikhwan Muslimun. Tetapi majalah ini hanya dapat dikendalikan oleh beliau selama 2 bulan sahaja kerana pada bulan September 1954, majalah itu diharamkan penerbitannya oleh Regim Jamal Nasir.
Regim Mesir ketika itu mengambil langkah kekerasan terhadap gerakan Ikhwan dan menangkap ribuan pendukungnya termasuk Syed Qutb. Penyeksaan yang 'teruk' terhadapnya menyebabkan Syed Qutb menderita penyakit yang 'teruk' di dalam penjara.
(4) Tahun 1955:-
Pada Julai 1955, Syed Qutb telah dijatuhkan hukuman 15 tahun penjara dengan 'kerja berat' oleh Mahkamah Rakyat Mesir. Semasa di dalam tahanan inilah, Jamal Abdul Nasir telah menawarkan pembebasan terhadap beliau dengan syarat Syed Qutb menulis 'pernyataan' memohon maaf kepada Regim Jamal Abdul Nasir. Tetapi tawaran tersebut ditolak oleh Syed Qutb dengan kata-kata yang amat bermakna dan berharga buat setiap pendukung Islam di sepanjang zaman.
Kata Syed Qutb: "Aku merasa hairan dengan mereka yang mahukan manusia yang ditindas dan dizalimi berlutut memohon kepada penzalim dan penindas itu. Demi Allah, kalaupun dengan perkataan itu dapat menyelamatkan aku daripada tali gantung sekalipun, sesekali aku tidak akan mengucapkannnya. Aku lebih rela kembali menemui Allah dalam keadaan Ia meredhai aku dan aku meredhaiNya"
(5) Tahun 1964:-
Syed Qutb dibebaskan apabila Jamal Abdul Nasir memenuhi permintaan Presiden Iraq yang meminta supaya Syed Qutb dibebaskan. Pembebasan itu dilakukan oleh Jamal Abdul Nasir kerana beliau ingin menjalin hubungan baik dengan Iraq.
Tetapi tidak sampai 1 tahun dari pembebasan itu, Syed Qutb ditahan kembali dengan tuduhan ingin merampas kuasa dan menggulingkan kerajaan dengan mengggunakan kekerasan. Turut ditangkap bersama beliau ialah adik-adiknya Muhammad Qutb, Hamidah Qutb, Aminah Qutb dan puluhan ribu anggota Ikhwan Muslimun yang lain.
(6) Tahun 1966:-
Syed Qutb bersama rakan-rakan seperjuangannya iaitu Muhammad Yusof Hawwash dan Abdul Fatah Ismail telah dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tentera Mesir.
Pagi Isnin 29 Ogos 1966,
Asy-Syahid Syed Qutb telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati..


Tulisan tentang kritikan Ulama terhadap Syed Qutb ( nama sebenar beliau ialah Sayyid bin Qutb ) :




JAUHI KARYA SAYYID QUTB: FATWA AL-'ALLAMAH ABDUL MUHSIN AL-'ABBAD

Soalan: Apakah Nasihat kamu kepada kami berkaitan membaca Kitab Tafsir al-Zilal?

Jawapan:

تفسير الظلال للشيخ سيد قطب رحمه الله فيه خلط بين الغث والسمين، وهو من الكتاب في الحقيقة وليس من العلماء، والعلم لا يحصل من مثل هذا الكتاب، بل يمكن للإنسان أن يبتلى بشيء مما في الكتاب، أو يحصل له شيء مما فيه خطورة بسبب ما هو موجود في الكتاب من الأمور التي لا تليق ولا تنبغي.

Maksudnya: "Tafsir al-Zilal karangan Syeikh Sayyid Qutb rahimahullah padanya terdapat campur baur antara baik dan buruk dan dia pada hakikatnya adalah daripada kalangan penulis sahaja bukan daripada kalangan Ulama', sedangkan Ilmu itu tidak diambil daripada kitab seumpama ini bahkan seseorang mungkin boleh ditimpa bencana daripada apa yang ada dalam kitab ini atau berlaku padanya sesuatu yang merbahaya disebabkan dengan apa yang ada dalam kitab ini daripada perkara-perkara uang tidak layak dan tidak sepatutnya"

والإنسان لا يتسع عمره لأن يقرأ كل شيء، وهناك كتب سليمة، وفائدتها كبيرة، وهي كتب علمية، وأصحابها من أهل العلم الذين يعول عليهم سواء في المتقدمين أو المتأخرين، فكون الإنسان يقرأ في مثل تفسير ابن جرير، وتفسير ابن كثير، وتفسير الشيخ عبد الرحمن بن سعدي من المعاصرين يجد فيها الخير الكثير، ويجد كلام العلماء، ويجد نفَسَ العلم والعلماء، لا سيما مثل تفسير ابن سعدي رحمه الله، فهو تفسير نفيس مع وجازته، عباراته واضحة سلسة، وفيه استنباطات دقيقة، وهو كتاب يصلح للخواص والعوام، لو قرئ على العوام في المساجد حصلوا منه الفوائد وعرفوا معاني القرآن، ولو اطلع عليه الخواص لوجدوا فيه العلم ودقة الاستنباط، فإن الرجل أعطي فهماً في كتاب الله عز وجل، ووفق للاعتناء به، فمن يقرأ كتبه وتفسيره يجد العلم الغزير، ويجد كلام العالم، ولهجة العالم التي هي واضحة وجلية.

Maksudnya: "dan seorang insan itu tidaklah cukup umurnya untuk membaca semua benda maka di sana ada kitab-kitab yang sejahtera dan faedahnya besar dan ia merupakan kitab-kitab ilmiah dan penulisnya adalah daripada ahli ilmu yang dipegang atas mereka sama ada daripada kalangan mutaqaddimin mahupun mutaakhirin, maka seorang insan itu membaca seperti Tafsir Ibn Jarir, dan Tafsir Syeikh Abdul Rahman bin Si'di daripada kalangan ulama' masa kini maka dia mendapati pada (kitab-kitab ini) kebaikan yang banyak dan dia mendapatkan (padanya) perkataan Ulama' dan nafas ilmu dan Ulama' terutama seperti Tafsir Ibn Si'dirahimahullah, ia adalah tafsir yang amat berharga walaupun ringkas, ibaratnya jelas dan mudah, terdapat istinbat-istinbat yang terperinci, dan ia kitab yang sesuai untuk golongan khusus dan awam, jika dibaca untuk orang awam di masjid-masjid pasti akan memberikan faedah-faedah daripadanya dan mereka dapat mengenal makna-makna al-Quran, jika ditelaah oleh golongan khusus mereka akan mendapati padanya ilmu dan istibat yang halus, ini kerana beliau diberi kefahaman dalam Kitab ALLAH azza wa jalla, diberi taufiq untuk memberikan fokus berkenaannya, maka barangsiapa yang membaca kitab-kitab beliau dan tafsir beliau akan mendapat Ilmu yang amat banyak, akan didapati padanya kalam seorang 'alim dan lenggok bahasa seorang alim yang mana ia jelas dan terang".

وأما كتاب سيد قطب فإن فيه ما فيه، فعلى الإنسان أن يشتغل بما هو خير، وبما هو مأمون الجانب، وبما يأمن على نفسه العواقب منه من كتب نافعة، وأما مثل هذا الكتاب الذي فيه تخليط، وفيه جموح فكري، وإرخاء القلم بأن يكتب أموراً لا تنبغي ولا تصلح، كالكلام في بعض الأنبياء، بأن يقول عن موسى: إنه عصبي، ويقول عن عثمان رضي الله عنه في بعض كتبه: إن خلافته فجوة، وهذا حط من شأن عثمان، وأنه في خلافته أدركته الشيخوخة، وأنها فجوة.

Maksudnya: "Adapun Kitab Sayyid Qutb maka padanya terdapat apa yang terdapat padanyamaka hendaklah seseorang itu menyibukkan dirinya dengan benda yang baik dan benda yang selamat dan dengan apa yang sejahtera atas dirinya daripada terjebak dalam kesan-kesan buruk daripada kitab-kitab yang bermanfaat, adapun seumpama kitab ini (Fi Zilal) yangterdapat padanya campur aduk, padanya terdapat pemikiran yang melampau dan melepaskan pena untuk menulis perkara-perkara yang tidak sepatutnya ditulis dan tidak baik seperti perkataan berkenaan dengan sebahagian nabi dengan mengatakan bahawa Musa itu seorang Fanatik dan berkata berkenaan Usman radiallahu 'anhu dalam sebahagian kitabnya: bahawa khilafah beliau suatu lowong, ini merendah-rendahkan kedudukan Usman, dan berkata bahawa ketika khilafahnya beliau sudah tua dan ia merupakan satu lowong".

هذا كلام ساقط لا يصلح ولا يليق، بل أمير المؤمنين عثمان بن عفان رضي الله عنه حصل في زمنه الخير الكثير، وحصلت الفتوحات، وكان إلى نهاية حياته في عقله وفهمه وعلمه، ما حصل عنده شيء يجعل مثل هذا الشخص يقول: إنه أدركته الشيخوخة، وأن خلافته كانت فجوة.

Maksudnya: "Ini adalah perkataan yang jelek tidak layak diucapakan bahkan Amirul Mukminin Usman bin 'Affan radiallahu 'anhu di zaman beliau telah berlaku banyak kebaikan, berlaku padanya pembukaan-pembukaan, dan adalah beliau sehingga ke akhir hayat berada dalam keadaan berakal, penuh kefahaman, dan keilmuan, tidak berlaku pada beliau sedikit pun perkara yang menyebabkan si lelaki ini (Sayyid Qutb) untuk berkata:Bahawa beliau menjawat jawatan Khalifah dalam keadaan sudah tua dan khilafahnya merupakan satu senggang".

هذا كلام ساقط خدمة لأعداء الإسلام والمسلمين الذين يريدون أن يأخذوا ممن ينتسب إلى السنة شيئاً يستدلون به على أهل السنة.

Maksudnya: "Ini adalah perkataan yang jelek yang menjadi khidmat bagi musuh-musuh Islamdan kaum Muslimin yang hendak mengambil perkataan orang yang menisbahkan dirinya kepada Sunnah sesuatu yang boleh mereka gunakan untuk berhujjah atas Ahlus Sunnah".

والحاصل: أن مثل هذا الكتاب لا ينبغي أن يشتغل به، وإنما يشتغل بما هو مأمون الجانب، وبما فيه السلامة، وبما فيه العلم، والكتاب الذي يخرج بنتيجة وبسلامة، يخرج الإنسان منه بعلم وبسلامة، أما كتاب سيد قطب فإنه لا يحصل فيه علماً، وقد يخرج منه ببلاء.

Maksudnya: "Kesimpulannya: bahawa kitab seumpama ini tidak patut disibukkan dengannya, yang sepatutnya disibukkan dengannya adalah apa yang selamat, yang terdapat padanya keselamatan, yang ada padanya ilmu, kitab yang memberikan natijah yang baik dan sejahtera, dan seorang insan mampu memperoleh daripadanya ilmu dan kesejahteraan,adapun Kitab Sayyid Qutb maka tidak diperoleh daripadanya Ilmu dan boleh jadi yang diperolehi daripadanya adalah bencana".

وأما طعنه في عمرو بن العاص رضي الله عنه، فهو موجود في كتاب شخصيات إسلامية.
تكلم عن عمرو بن العاص ومعاوية قال: إنهم أصحاب غش ونفاق.

Maksudnya: "Adapun celaan dia terhadap Amru bin al-'As radiallahu 'anhu maka ia ada dalam Kitab Syakhsiat Islamiah (yakni kitab: Kutub wa Syakhsiat). Dia bercakap berkenaan Amru bin al-'As dan Muawiyah bahawa mereka ini golongan menipu dan munafiq.

هذا معاوية بن أبي سفيان كاتب الوحي عنده غش، فمعناه: أنه يدخل في القرآن شيئاً ليس منه، وهو كاتب الوحي، والرسول ائتمنه على كتابةالوحي! نعوذ بالله من الخذلان! وأبو زرعة الرازي يقول: من ينتقص أحداً من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم فإنه زنديق، وذلك أن الرسول حق، والكتاب حق، وإنما أدى إلينا الكتاب والسنة أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم، وهم يريدون أن يجرحوا شهدونا ليبطلوا الكتاب والسنة، والجرح بهم أولى وهم زنادقة.

Maksudnya: Ini Muawiyah bin Abi Sufian, seorang penulis Wahyu di sisi dia (Sayyid Qutb adalah seorang penipu maka maknanya beliau memasukkan sesuatu ke dalam al-Quran apa yang bukan daripadanya, sedangkan dia penulis wahyu, Rasulullah –sallallahu 'alaihi wa sallam- telah mempercayai beliau untuk menulis Wahyu! Kami berlindung kepada ALLAH daripada kehinaan! Abu Zur'ah berkata: Barangsiapa yang mencela seseorang daripada Sahabat Rasulullah sallallahu 'alaihi wa sallam maka sesungguhnya dia seorang Zindiq, ini kerana; Rasul adalah benar, al-Kitab adalah benar, sedangkan yang menyampaikan al-Kitab dan al-Sunnah kepada kita adalah para Sahabat Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam,sebenarnya mereka ini (yang mencela Sahabat) hendak mencela saksi kita untuk membatalkan al-Kitab dan al-Sunnah, maka celaan atas mereka itu lebih layak kerana mereka itu kaum Zindiq".

[Sumber: Syarah Sunan Abi Daud, pelajaran ke-170; oleh Syaikh Abdul Muhsin al-'Abbad hafizahullah, Ulama' Besar Madinah Munawwarah]

~ by Muhammad Asrie Sobri on Thursday, June 28, 2012


https://www.facebook.com/notes/muhammad-asrie-sobri/jauhi-karya-sayyid-qutb-fatwa-al-allamah-abdul-muhsin-al-abbad/10151054056531745/




Jika anda mengkaji maka anda akan dapati bahawa latar belakang Syed Qutb maka anda akan dapati beliau bukan seorang berpendidikan Islam mahupun alim bab Islam.

Bahkan banyak tulisan beliau bercanggah dengan ajaran sebenar Islam sehingga dikritik ulama-ulama termasuk Yusuf Qaradawi. Artikel panjang lebar tentang kesalahan beliau klik sini http://bahaya-syirik.blogspot.com/2008/02/051-bahaya-pemikiran-sayyid-qutub.html

Budaya Arab Mesir memang mendidik anak menghafaz quran dari kecil tidak bermakna beliau memiliki ilmu yang mencukupi untuk membedah makna Al Quran sehingga boleh dianggap sebagai tokoh ulama kepada sebuah perjuangan Islam.

Latar belakang Syed Qutb bidang Sastera boleh dibaca di sini 

http://hasbiemuda.wordpress.com/2008/08/29/mengenang-perjuangan-as-syahid-syed-qutb/


Semoga pendedahan ini bermakna dan bermanfaat kepada anda semua.

Berjuangan untuk Islam wajib kepada semua orang tetapi jangan salah tempat atau jemaah kita berjuang takut kesesatan di akhir perjalanan.

Wallahu A'lam.



Baca artikel berkenaan Syed Qutb di sini sebelum ini :

http://www.penembak-tepat.com/2013/01/kenali-syed-qutb-idola-pemimpin-pas.html


Kajian terperinci pemikiran dan sejarah Sayyid Qutb

http://pasvspas.blogspot.com/2009/09/syed-quthb-jemaah-islamiyah-dan-pas.html?m=1


Kesesatan Sayyid Qutb dan kaitan dengan PAS

http://www.penembak-tepat.com/2013/01/blog-anakbukitgantang-dedah-14.html



Kenyataan PM @NajibRazak Situasi di Mesir

Posted: 15 Aug 2013 02:40 AM PDT

images

KUALA LUMPUR- Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa semua pihak yang terlibat dalam insiden pertumpahan darah di Kaherah, Mesir, baru-baru ini supaya menghentikan permusuhan dengan serta merta dan berusaha ke arah penyelesaian damai.

Perdana Menteri dalam posting terbaru dalam akaun Twitter dan Facebooknya pada Rabu juga meminta pihak berkuasa negara itu supaya jangan bertindak melulu.

"Kami risau dengan laporan keganasan terhadap penunjuk perasaan di Mesir," katanya.

Beliau juga melahirkan rasa kesal dengan kematian orang awam dalam pertempuran antara pasukan keselamatan dengan penyokong bekas presiden Mesir, Mohamed Morsi di dua dataran utama di Kaherah.

BERNAMA

Pengguna Jalan Raya Dari Kelantan Dinasihat Guna Jalan Pantai Di Terengganu Balik KL

Posted: 15 Aug 2013 02:25 AM PDT




BESUT, 15 Ogos (Bernama) -- Pengguna jalan raya dari Kelantan yang melalui Terengganu untuk ke Kuala Lumpur atau selatan tanah air dinasihatkan supaya menggunakan jalan pantai bagi mengelakkan kesesakan yang dijangka berlaku mulai esok.

Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, DSP Noor Zainy Mohd Noor berkata pengguna yang ingin menggunakan Lebuhraya Pantai Timur (LPT) untuk ke Kuala Lumpur diminta menggunakan laluan pantai dari Bachok ke Semerak sebelum ke Kuala Besut/Kampung Raja dan terus ke daerah Setiu melalui Tembila untuk ke Kampung Gemuruh dari Kampung Nyatuh.

Katanya, pengguna dari Kota Baharu ke Pasir Putih pula diminta melalui Pangkalan Udara Gong Kedak (PUGK) Bukit Puteri dari Kampung Seberang Jerteh sebelum ke bulatan Kampung Lampu dan ke Kampung Raja sebelum ke Setiu.

"Kerjasama pengguna supaya tidak melalui bandar Jerteh amat dialu-alukan kerana kesempitan laluan boleh menyebabkan kesesakan yang teruk," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Noor Zainy berkata ribuan kenderaan dari Kelantan dijangka mula bergerak untuk pulang ke Kuala Lumpur dan Johor mulai malam ini yang boleh mengundang kesesakan lalu lintas sekiranya mereka melalui laluan bandar Jerteh.

Katanya, pengguna diminta mematuhi arahan polis trafik bagi memandu arahan laluan kepada mereka mulai malam ini.

-- BERNAMA

Wanita UMNO PP sokong @ShahrizatJalil Kekal Ketua Wanita #PemilihanUmno2013

Posted: 15 Aug 2013 02:12 AM PDT






GEORGE TOWN 15 Ogos - Pergerakan Wanita UMNO Pulau Pinang hari ini berikrar memberi sokongan penuh kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil untuk menerajui sayap parti itu pada pemilihan parti Oktober ini.

Ketua Wanita UMNO negeri, Zabariah Wahab berkata, Shahrizat mempunyai kewibawaan untuk memimpin Wanita dan beliau harus diberi peluang untuk meneruskan perjuangan agenda wanita dalam parti.

"Di bawah era pentadbiran kepimpinannya beliau telah berjaya menambah penglibatan wanita dalam pentadbiran awam dan pembuat dasar. Kami rasa perpaduan yang telah terjalin di bawah kepimpinan Datuk Seri Shahrizat perlu diteruskan dan dikekalkan," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat Wanita UMNO negeri di sini hari ini.

Beliau berkata, dalam tempoh sepenggal menerajui Wanita UMNO, Shahrizat berjaya membawa perubahan besar dalam pergerakan itu termasuk penjenamaan semula Wanita Umno menerusi program seperti Jalinan Rakyat, Skuad Sayang dan Ziarah Sayang.

Katanya, program-program itu telah memberi kekuatan kepada Umno untuk memenangi pilihan raya umum dan beberapa pilihan raya kecil.

Zabariah berkata, Wanita UMNO Pulau Pinang juga menggesa agar jawatan Ketua Wanita tidak dipertandingkan bagi memberi laluan kepada Shahrizat menjalankan tugas dan menjaga keharmonian parti.

"Sebaiknya tak usah ada pertandingan...kita bagi peluang kepada Datuk Seri Shahrizat untuk terus menjalankan tugas-tugasnya menjaga parti dan juga Wanita," katanya.

Baru-baru ini, bekas Ketua Puteri UMNO, Datuk Seri Azlina Othman Said yang juga Ahli Parlimen Pengerang dipetik sebagai berkata beliau akan mencabar Shahrizat bagi jawatan Ketua Wanita UMNO. - BERNAMA



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130815/po_05/Wanita-UMNO-PP-sokong-Shahrizat#ixzz2c1jyTsMj
© Utusan Melayu (M) Bhd

Dua Petisyen Ditolak, Bagan Datoh Kekal Milik BN - Tahniah DS @Zahid_Hamidi !

Posted: 15 Aug 2013 12:33 AM PDT

alt
 
KUALA LUMPUR 15 Ogos - Mahkamah Pilihan Raya Ipoh hari ini menolak dua petisyen yang difailkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) PKR, 11 Jun lalu.
 
Keputusan itu sekaligus mengekalkan kemenangan Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Bagan Datoh yang dimenangi Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.
 
Hakim Datuk Umi Kalthum membuat keputusan itu atas alasan petisyen yang difailkan calon PKR, Madhi Hasan dan seorang pengundi, Azmi Sulaiman tidak mematuhi undang-undang yang termaktub dalam Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954.
 
Umi Kalthum turut mengarahkan Madhi dan Azmi membayar kos masing-masing sebanyak RM25,000 kepada Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri serta dinamakan sebagai responden dalam kedua-dua petisyen berkenaan.


http://www.rakyatnews.my/index.php/2013081577802/politik/dua-petisyen-ditolak-bagan-datoh-kekal-milik-bn


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 15 Aug 2013 11:09 PM PDT

Belantan


Pemilihan semula CEC bukti DAPig memang kaki penipu selama 47 tahun dan cakap tak serupa bikin?

Posted: 15 Aug 2013 07:06 PM PDT


Keputusan DAP mengadakan pemilihan semula jawatankuasa eksekutif pusat(CEC) sebagai tanda pengakuan pucuk pimpinan parti itu bahawa mereka sudah melakukan kesilapan dengan menipu ahli-ahli selama ini.

Ini bermakna DAP bukanlah parti yang sempurna dan pengamal demokrasi yang telus sebagaimana diuar-uar mereka sebelum ini.

"Tanpa pendedahan oleh anggota mereka sendiri, DAP akan terus dipimpin melalui proses manipulasi dalam kalangan mereka yang berkuasa di dalam parti. Alasan lain yang diberikan oleh pucuk pimpinan (DAP) hanyalah sekadar menutup aib sendiri! Yang penting Dinasti Lim perlu dikekalkan dalam DAPig? Dinasti keluarga Karpal juga tidak terkecuali! Baca di sini.

Laporan Ekuiti (Penipuan Pemilihan CEC) tulisan Father Chen yang menyatakan secara terperinci penipuan dalam pemilihan CEC sejak 47 tahun lalu!



Keengganan DAP membawa perkara itu ke mahkamah juga adalah bukti bahawa Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) berada di pihak yang benar.

Pada 30 Julai lepas, ROS memutuskan DAP perlu mengadakan pemilihan semula CECnya selepas badan itu tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh DAP berhubung dakwaan penyelewengan pengundian dan manipulasi undi membabitkan 547 perwakilan pada pemilihan parti itu 15 Disember lepas.


Namun begitu, parti itu mendakwa pemilihan berkenaan telah diadakan secara bersih dan kesilapan yang berlaku adalah disebabkan masalah teknikal.

Hari ini, Pengerusinya Karpal Singh dalam satu kenyataan, berkata DAP akan mengadakan pemilihan semula CEC bagi mengelakkan pendaftaran mereka dibatalkan.

CEC bagi penggal 2008-2011 akan bermesyuarat Khamis depan untuk melakukan persiapan bagi pemilihan semula, katanya.

Selanjutnya sila baca di sinisini dan di sini.

Suara Politik
Belantan

'Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku'.

Posted: 15 Aug 2013 06:49 AM PDT


Memang menarik sekali tema sambutan Hari Kemerdekaan negara ke-56 yang bakal disambut pada 31 Ogos ini kerana sejak kebelakangan ini rakyat amat begitu resah dengan kemelut yang melanda negara akibat terhakisnya perasaan hormat menghormati antara sesama sendiri.

Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku kena pada masanya sebagai memberi peringatan dan iktibar bahawa tiada siapa yang akan mempertahankan maruah negara kecuali rakyat Malaysia sendiri. Jika diteliti tema tersebut ia membawa maksud untuk menyemai sifat perpaduan yang berpaksikan kepada ungkapan patriotik dan kesatuan negara bangsa.

Harapannya adalah tidak berlaku lagi peristiwa di mana sambutan Hari Kemerdekaan dicemari oleh kerana perbezaan ideologi politik seperti yang telah menimpa pada tahun lepas. Terdapat segelintir kelompok masyarakat yang tidak mahu turut serta merayakan sambutan kemerdekaan kerana tidak sehaluan fahaman politik dan fenomena keengganan menyambut kemerdekaan kali ke-55 tahun lepas sudah mencapai tahap merunsingkan.

Mempertikaikan logo, tema dan lagu kemerdekaan walaupun dianggap satu isu remeh dan agak lucu, tetapi hakikatnya adalah satu usaha untuk memperkecilkan dan seterusnya merosakkan sambutan kemerdekaan yang telah disusun pada ketika itu.

Berbeza pula dengan jiran Malaysia iaitu Singapura, suasana menyambut hari kemerdekaan ke-47 dengan sambutan perarakan dan diikuti dengan ucapan rapat umum pada tahun lepas, tidak timbul langsung isu parti pembangkang pulau tersebut yang cuba memboikot atau menjejaskan sambutan Hari Kemerdekaan mereka.


Mengambil pendekatan untuk tidak mahu turut serta dalam acara sambutan kemerdekaan akan hanya memberi modal politik yang cetek dalam jangka masa pendek. Tetapi apa yang lebih membimbangkan lagi adalah ia bakal memberi kesan kepada aspirasi negara Malaysia yang berdaulat dan merdeka.

Tanah Tumpahnya Darahku membawa maksud yang begitu dalam dan penuh bermakna. Sebab itu tema sambutan kali ini boleh dirangkumi kepada elemen-elemen perpaduan, patriotik, kedaulatan dan keselamatan negara yang amat begitu kritikal untuk dimiliki oleh setiap rakyat Malaysia.

Patriotisme rakyat Amerika Syarikat (AS) terhadap tentera dan sejarah negara mereka sememangnya sukar ditandingi oleh rakyat negara lain. Walaupun Presiden George Bush dikritik hebat kerana polisi beliau berkeras mahu mengekalkan tentera AS di Iraq pada ketika itu, tetapi rakyat beliau tetap memberi sokongan padu kepada anggota tentera melalui peruntukkan kewangan pertahanan yang lumayan.

Begitu juga dengan semangat patriotisme selepas serangan 11 September 2001 mempamerkan bagaimana rakyat AS yang berbagai-bagai keturunan dan asal usul mampu bersatu mempertahankan kedaulatan negara mereka.


Sebab itu pada tarikh 4 Julai setiap tahun, iaitu sambutan Hari Kemerdekaan AS, rakyat mereka begitu mudah menunjukkan sikap cintakan negara dan patriotisme secara spontan di mana tidak timbul elemen paksaan untuk melakukan sesuatu.

Singapura juga diandaikan mempunyai rakyat yang mempunyai semangat patriotik yang agak tinggi. Ada pihak yang membuat telahan semangat luar biasa cintakan negara ini timbul kerana pemerintah Singapura bijak mengatur strategi seolah-olah negara mereka perlu sentiasa berwaspada. Tetapi satu hakikat yang sukar ditolak ialah pada setiap sambutan Hari Kemerdekaan yang jatuh pada 9 Ogos, rakyat Singapura bersama-sama menyertainya dengan penuh ikhlas tanpa ada unsur paksaan atau berpura-pura.

Pada hari yang mulia ini ada baiknya rakyat Malaysia tidak kira anutan agama, bangsa atau fahaman ideologi politik menilai kembali tahap patriotisme mereka atau dengan lebih mudah di mana letaknya jati diri mereka.

Ketika kemuncaknya peristiwa pencerobohan pengganas di Lahad Datu, Sabah baru-baru ini, majoriti rakyat telah mempamerkan semangat patriotik dan jati diri yang agak tinggi dengan memberi sokongan padu kepada anggota polis dan tentera yang dikatakan bersabung nyawa berhadapan dengan pengganas.

Jika sebelum ini mungkin ada segelintir yang sangsi dengan kekentalan jiwa rakyat Malaysia apabila berhadapan dengan isu yang berkait rapat dengan kemerdekaan dan kedaulatan negara, sudah pasti akan membuat tafsiran bahawa jika berdepan dengan ancaman, rakyat Malaysia akan bersatu teguh di belakang pemerintah.


Tidak dapat dihindari bahawa terdapat rakyat Malaysia yang merasa begitu selesa dengan keadaan aman pada masa sekarang sehingga langsung alpa dengan patriotisme mereka. Mungkin ada yang merasakan apa perlu menunjukkan semangat patriotik pada Bulan Kemerdekaan kerana negara bukannya berada di rantau yang penuh dengan ancaman. Lagi pun, ada yang berpendapat Hari Kemerdekaan sudah menjadi perkara lazim kerana disambut pada setiap tahun.

Jangan pula kita menjadi seperti rakyat Britain yang tidak mempunyai satu kaedah untuk mempamerkan semangat patriotisme kerana negara tersebut tidak mempunyai sambutan Hari Kemerdekaan atau pun sambutan yang selari dengan kedaulatan sesebuah negara.

Bekas Perdana Menteri Britain, Gordon Brown menyedari akan kepincangan tersebut dan berusaha dengan keras untuk mewujudkan satu hari ala Hari Kemerdekaan. Beliau pernah memberi hujah; "Jika rakyat Perancis mempunyai Bastille Day dan rakyat Amerika pula begitu bangga dengan Independence Day, maka tiada sebab rakyat Britain tidak mempunyai mekanisme yang serupa untuk meraikan kedaulatan negara mereka".

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri dan juga Hari Kemerdekaan tidak lama lagi.

Suara Politik
Belantan

Isu Surau Jadi Tokong : Siapa Dalang Disebalik Kebiadaban Dan Keceluparan LFL?

Posted: 15 Aug 2013 12:53 AM PDT


Kebiadaban dan keceluparan pihak tertentu dalam mengulas kejadian berkaitan dengan umat Islam dan orang Melayu semakin ketara.

Ia terbukti apabila sebuah lagi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) memperlekehkan tindakan tegas polis dan Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) berhubung isu surau di sebuah resort di Sedili, Kota Tinggi yang digunakan oleh bukan Islam untuk upacara keagamaan mereka baru-baru ini.

Dalam Twitter yang disiarkan oleh portal berita propembangkang, Malaysiakini kelmarin, NGO yang mendakwa memperjuangkan hak asasi manusia dan reformasi undang-undang, Lawyers for Liberty (LFL) mengatakan pihak berkuasa agama Johor bersikap seperti 'Taliban' kerana merancang untuk merobohkan surau tersebut dengan alasan dibina tidak menepati arah kiblat. Baca di sini.

LFL juga secara biadab mempersoalkan arah kiblat tersebut perlu dipatuhi oleh manusia dan bukan oleh surau. Antaranya mereka menulis;

"Surau 'meditasi' Buddha tidak menghadap kiblat, kata Mufti Johor... Dah gila - surau kena hadap kiblat, bukan manusia?"

Malah tidak cukup dengan itu, mereka juga mempersoalkan tindakan polis mengenakan reman selama empat hari ke atas pemilik resort tersebut dengan menyatakan: "Taliban dah bertapak di Malaysia - syabas BN. MAIJ (Majlis Agama Islam Johor) macam Taliban, @PDRMsia (polis) salah guna kuasa tangkap/reman pemilik resort, majistret (pula) bersekongkol benarkan empat hari reman.

"Agaknya @PDRMsia dah jadi penguat kuasa Taliban Msia lupa kerja sebenar - sibuk tangkap 'penghina' Islam bila hari-hari orang kena tembak/letupan."


Demikianlah biadabnya kelompok yang kononnya memperjuangkan hak asasi dan reformasi undang-undang ini. Mereka bercakap ikut sedap mulut tanpa mempedulikan sensitiviti umat Islam.

Ketika pelbagai pihak termasuk Ketua Sami Buddha Malaysia, Datuk K. Sri Dhammaratana memohon maaf kepada umat Islam di negara ini berikutan kejadian berkenaan, LFL yang kononnya dianggotai oleh kelompok bijak pandai cuba memperlekehkan tindakan tegas yang dilakukan.

Sememangnya penulis tidak berhasrat untuk menulis lebih lanjut latar belakang LFL kerana perbuatan itu hanya membuang masa namun yang paling pasti, perbuatan NGO ini mencampuri urusan kes surau itu sudah melampaui batas dan menunjukkan bagaimana mereka memperjuangkan hak asasi manusia yang songsang.

Apa yang berlaku di Sedili itu tiada kaitan dengan hak asasi manusia atau reformasi undang-undang tetapi ia berkaitan dengan kejadian yang boleh menyinggung perasaan umat Islam.

Yang tidak fahamnya, LFL tidak mahu menerima hakikat bahawa tindakan yang dilakukan oleh Majlis Agama Islam Johor itu adalah dalam bidang kuasa tugas dan undang undang agama negeri Johor. Majoriti lawyer dalam LFL mungkin tidak faham undang undang agaknya.

Apa hak LFL untuk campur tangan? Mengapa mahu menjadikan isu di surau itu sebagai isu hak asasi sedangkan ianya jelas sekali adalah isu yang berkaitan dengan agama.

Oleh itu LFL tidak sepatutnya campur tangan atau 'gatal-gatal mulut' untuk membuat ulasan. Apa yang berlaku di resort itu adalah satu perbuatan yang boleh mencetuskan ketegangan kaum dan agama kerana ia menunjukkan bagaimana kurang sensitif pemilik resort dalam perkara tersebut.

Justeru tidak ada asas LFL hendak melihat ia dari sudut hak asasi manusia semata-mata sehinggakan perbuatan yang bertentangan dengan agama Islam hendak dibiarkan.

Polis bertindak ikut undang-undang manakala MAIJ bertindak berdasarkan kepada hukum-hakam agama, oleh itu adalah lebih baik LFL jangan cuba hendak tunjuk pandai dan memperjuangkan hak asasi manusia serta reformasi undang-undang secara membuta tuli.

Apa yang malang LFL mungkin melihat perjuangan hak asasi manusia itu daripada sudut sempit atau atas landasan pemikiran liberal apabila memandang remeh soal penghinaan ke atas agama Islam.

Soalnya, apakah LFL akan berdiam diri jika penghinaan itu berlaku ke atas agama lain, apakah kerana ia berlaku ke atas orang Melayu dan umat Islam maka soal ini harus dipandang remeh?

Selain itu, apakah motif LFL apabila mempersoalkan ketegasan polis dalam kes penghinaan ke atas Islam dan pada masa yang sama cuba mengaitkan dengan isu tembak yang semakin meningkat.

Sebelum memperkatakan perkara itu, LFL sepatutnya bertanya kembali siapakah yang bersalah atau bertanggungjawab memungkinkan semua itu berlaku. Bukannya ia akibat daripada perjuangan kononnya mahu melakukan reformasi dalam undang-undang.

Apakah LFL tidak terlibat sama dalam langkah penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Akta Hasutan, Ordinan Darurat dan Akta Kediaman Terhad.

Tidakkah anggota-anggota LFL memahami ketiadaan undang-undang itu telah memungkinkan penghinaan ke atas Islam semakin menjadi-jadi, sentimen perkauman semakin meningkat dan kejadian tembak semakin berleluasa?

Kalaulah LFL menganggap keempat-empat undang-undang berkenaan melanggar hak asasi manusia, kenapakah sebahagian undang-undang itu khususnya seumpama ISA masih wujud di sesetengah negara?

Janganlah hanya pandai bercakap soal hak asasi manusia dan reformasi undang-undang sehingga terlupa batasnya! Apa yang berlaku sekarang kerana sebahagian besar kita sudah melampaui batas itu. Penghapusan empat akta berkenaan memungkinkan semua itu berlaku.

Berikutan itu tidak payahlah LFL hendak mengkritik pihak berkuasa dalam apa juga isu kerana mereka tidak berhak dan tidak layak berbuat demikian.

Tidak apalah jika LFL ingin berpolitik kerana dari satu segi pun bukanlah sesuatu yang mengejutkan kalau ramai peguam menyokong pembangkang, tetapi biarlah menjadi kelompok peguam yang bijaksana, bertindak berdasarkan rasional bukannya emosional.

LFL boleh meneruskan perjuangan sempitnya itu jika ia merasakan itu hak asasi mereka tetapi janganlah melampau sehingga mahu mengajar pihak berkuasa agama Islam bagaimana mahu menangani sesuatu isu.

Memang benar semua pihak mahu memperjuang dan mempertahankan hak asasi manusia serta melakukan reformasi dalam undang-undang demi kebaikan rakyat tetapi dalam soal menyentuh sensitiviti mana-mana agama, kedua-dua perkara itu tidak terpakai sama sekali.

Justeru kepada LFL, carilah isu lain kalau pun hendak popular setaraf Majlis Peguam kerana jika tersilap langkah sudah pasti umat Islam akan menggunakan hak asasi manusia untuk mempertahankan agama mereka.

Ketika itu janganlah pula LFL hendak memarahi umat Islam, sebaliknya salahkan diri sendiri dan kelompok-kelompok tertentu yang dari semasa ke semasa semakin berani mencabar kesabaran umat Islam dan orang Melayu.

Semoga LFL memahami keadaan ini dan tidak bersikap membuta tuli dan 'membabi buta' untuk mengulas apa-apa isu sesuka hati.

Biarlah isu surau itu yang diuruskan oleh polis dan MAIJ, kalau rasa hendak menjadi 'wira' juga tunggulah apabila kes tersebut dibawa ke mahkamah. Janganlah menjadi 'batu api' sehingga memungkinkan perjuangan atas nama hak asasi mengundang kepada tragedi, semoga LFL memahami bahaya ini!

Siapa dalang disebalik LFL?


Persoalannya adalah, siapa sebenarnya di belakang LFL ini? Beribu pejabat di Petaling Jaya, Selangor, LFL dilihat banyak mempromosikan pakatan pembangkang dalam portal, facebook dan twitternya.

Di atas ini adalah tulisan N. Surendran (Naib Presiden PKR) untuk menyokong Anwar Ibrahim dalam portal LFL. Apakah N. Surendran, yang juga merupakan seorang lawyers adalah penggerak di belakang LFL?

Kalau di SUARAM, penggeraknya adalah Sivarasa Rasiah, juga pernah menjawat jawatan Naib Presiden. Apakah SUARAM dan LFL ini adalah bidang tugas Naib Presiden PKR?


Di atas ini pula adalah pengendali (admin) kepada Group LFL di Facebook. Ada enam pengendalinya, 5 orang wanita Islam dan seorang wanita bukan Islam bernama Michelle Yesudas.

Tinggal di Petaling Jaya jika dilihat dalam Facebooknya tetapi sedang belajar di University Warwick. Berkemungkinan Michelle Yesudas ini adalah fake profile. Apa pun lihat profilnya di sini.

Mengapa enam orang pengendali di Open Group Facebook ini didedahkan? Ini kerana berkemungkinan 6 orang ini adalah orang yang sama mengendalikan akaun twitter LFL yang mengecam Majlis Agama Islam Johor sebagai 'Taliban'.


Kita sudah dapat meneka apa sebenarnya motif LFL mahu masuk campur urusan Majlis Agama Islam di Johor. Mahu mencampur adukkan sentimen hak asasi dalam urusan agama dan akhirnya mahu membawa kepada kepentingan politik PKR dan pembangkang.

Agaknya, sebab itulah LFL dijemput hadir untuk berucap dalam Kongres PKR pada 2011. LFL mungkin sudah diiktiraf sebagai sebahagian daripada sayap parti PKR.

Pihak Majlis Agama Islam Johor perlu mengambil tindakan terhadap niat jahat LFL untuk melabelkan MAIJ sebagai Taliban. Jangan dibiar puak puak hak asasi ini menghancur dan memperlekehkan institusi agama Islam di negara ini?

Hairan ya, mengapa LFL tidak persoal kesalahan yang dibuat oleh penganut Buddha dalam surau tersebut? Fikir dan renongkan lah!

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Aug 2013 11:03 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Perlukah Melayu Angkat Senjata Bagi Memburu Orang Yang Menghina Bangsa Melayu...???

Posted: 15 Aug 2013 01:00 AM PDT

Datuk maharajalela sanggup mati demi mempertahankan maruah Islam dan bangsa melayu dari di injak-injak oleh penjajah jww birch.

Apa lagi penghinaan yang tidak dihadapkan kepada Melayu dan Islam? Bermula dari status Melayu yang dikatakan, bukanlah satu bangsa, sebaliknya hanya bermaksud 'Pelarian' yang entah asal istilah bahasa apa, sehinggalah Islam dihina dengan pelbagai cara, termasuklah tempat ibadat Islam disekutukan dengan agama lain.

Sehingga sekarang, belum ada seorang pun Melayu yang mengangkat senjata, memburu pengkhianat yang tidak tahu diuntung atau berarak beramai-ramai, melakukan hartal atau mogok di seluruh negara kerana penghinaan yang dibuat oleh bukan Melayu dan bukan Islam.

Orang Melayu dan umat Islam di negara ini masih lagi bersabar dan kesabaran mereka sangat hebat. Kalau dibandingkan dengan Cina, kesabaran Melayu dan umat Islam bagaikan membandingkan warna putih dengan warna hitam. Kalau dibandingkan antara kesabaran orang India dengan kesabaran Melayu seperti membandingkan Rama dengan Hanuman.

Barangkali semenjak pendudukan Portugis di Melaka pada tahun 1511, Melayu sudah lama lali dengan pelbagai penghinaan yang dilemparkan kepada mereka. Bahkan semenjak British secara rasmi menjajah negara ini bermula dari tahun 1874, Melayu sudah menganggap penghinaan adalah sebahagian daripada rukun menjadi Melayu di negara ini.

Bermula dari tahun 1950-an, Melayu dihina lagi. Desakan untuk mendapatkan kemerdekaan, akhirnya membuatkan Melayu terpaksa akur. Cina dan India yang sebelum itu merupakan pendatang yang dibawa masuk oleh British untuk bekerja di lombong dan ladang, perlu diterima sebagai sebahagian daripada warga negara ini kalau hendak merdeka. Mereka perlu diterima dan diberikan hak yang sama dengan Melayu dan Bumiputera lainnya.

Kini sejarah berulang semula tanpa disedari oleh anak-anak muda Melayu-Bumiputera. Mereka terus dihina dan diperlakukan seperti anjing. Dengan beralasankan keterbukaan dan liberalisme, anak-anak muda Melayu yang tergoda dengan pelbagai isme yang dihias dengan pelbagai kecantikan, guna untuk menjahanamkan Melayu.

Sumber artikel: klik sini

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Aug 2013 09:26 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Apa Sudah Jadi Dengan Pejabat PAS Kelana Jaya Ini?

Posted: 15 Aug 2013 08:45 PM PDT


Tiga Beradik Yang Hilang Sudah Ditemui

Posted: 15 Aug 2013 07:26 PM PDT

Individu Yang Pukul Isteri Dalam Lif Sudah Dikesan

Posted: 15 Aug 2013 02:56 AM PDT


Bersamalah kita mencari individu ini bagi membantu siasatan.
Dikenalpasti sebagai bernama Fendi, marilah kita bersama mengesan lelaki ini. Apa yang dilakukannya tidak berperikemanusian langsung.


Video Wanita Ditembak Di Mesir Ketika Sedang Merakam Gambar

Posted: 15 Aug 2013 02:02 AM PDT



Moga Allah SWT pelihara umat Islam di bumi anbiya Mesir. Doa umat Islam di seluruh dunia agar segalanya menjadi tenang dan kembali aman. 

Nga Kor Ming Sengaja Cari Pasal Dengan Umat Islam Di Malaysia

Posted: 14 Aug 2013 11:31 PM PDT


Ketika pilihan raya kecil di Bukit Gantang pada April 2009, Nga Kor Ming dengan sengaja membuat terjemahan sendiri terhadap ayat ayat suci Al Quran atas pentas ceramah PAS (baca sini). 

Kini sesudah hampir 4 tahun, kelakuan yang sama diulang oleh Nga Kor Ming. Kali ini mempertikaikan pula kejadian yang berlaku di sebuah resort di Johor bila upacara Buddha diadakan dalam surau. 

Mengambil contoh kejadian tersebut, Nga seolah mahu membolehkan masjid digunakan pakai oleh agama lain bagi tujuan ibadat. Sekali lagi Nga pandai pandai membuat terjemahan sendiri. Tweet Nga Kor Ming di atas jelas sekali menampakkan sikap ingin cari pasal ahli parlimen DAP itu.

Mengapa Nga Kor Ming berani buat begini? Orang Melayu dalam PAS dan PKR sudah lupa apa yang Nga Kor Ming buat terhadap kedudukan Islam di negara ini. Mereka biarkan sahaja kerana terlalu takut pada DAP.


Empat tahun lalu juga, Nga Kor Ming itulah yang mempertikaikan mengapa masjid dibina di negara ini dalam parlimen (baca sini). Oleh itu, tanya balik jawapan ini pada Nga Kor Ming. Siapa sebenarnya yang lebih ekstrem? Jawapannya adalah DAP. 

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Aug 2013 09:03 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TIDAK KEDENGARAN LAGI PEKIK 'ARAB SPRING' . TIBA MASANYA ISA DIKEMBALIKAN !

Posted: 15 Aug 2013 12:33 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 15 Aug 2013 03:25 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Foto Dania Danisha, bakal isteri Halim Othman tersebar

Posted: 15 Aug 2013 10:31 AM PDT

Hampir kesemua rakyat Malaysia pastinya mengenali Halim Othman yang merupakan pengacara Radio Suria FM, bergandingan dengan Adibah Noor.

Walaupun usia Halim sudah menjangkau 48 tahun namun dia masih lagi belum mendirikan rumahtangga sehingga kini.

Terbaru, beberapa keping gambar mesra Halim bersama seorang gadis cantik telah tersebar di laman maya menerusi portal beautifulnara.

Wanita yang berjaya mencuri hati pengacara terkenal itu dikenali dengan nama Dania Danisha dan berasal dari Palong, Negeri Sembilan.

Bagi kami, bakal isteri Halim Othman ini memang boleh tahan cantiknya. Mereka berdua kelihatan sangat mesra dan serasi. Apapun, jom layan lagi dua keping gambar menarik pasangan sejoli ini.


Ads: Wanna be rewarded each time you fly? Start collecting #KrisFlyer miles from #SingaporeAirlines now! Klik HERE to know more..

(Gambar) Model jelita China jual 'kemaluan' untuk peminatnya...

Posted: 15 Aug 2013 08:02 AM PDT

Model bogel popular China, Zhang Xiaoyu telah melancarkan permainan seks yang dihasilkan dari bentuk alat sulitnya yang menjanjikan kepuasan seksual untuk lelaki-lelaki di luar sana.

Danwei telah melaporkan dengan agak terpeinci produk tersebut di webnya:

Alat tersebut beskala kecil direka khas mengikut saiz belakang Zhang, dari punggung, peha dengan dilengkapi vagina yang bergetar, serta set lengkap pelincir dan foto bogel beliau.

Laman web rasmi Zhang Xiaoyu mendakwa, produk tersebut satu-satunya memberi pengalaman seksual 4D kepada penggunanya.

Produk itu juga mampu memberi kesan yang hampir sama oleh vagina asli seperti mengemut, tekstur yang lembut dan didatangkan dengan bunyi khas rengekan Zhang.

Mereka juga menjamin pengguna akan merasai pengalaman seksual seolah-olah di dunia nyata bersama Zhang Xiayo.



Ambil ahli keluarga, Guan Eng pun terkedu nak jawab...

Posted: 15 Aug 2013 07:11 AM PDT

GEORGETOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mahu semua exco kerajaan negeri menyemak jika terdapat ahli keluarga mereka yang berkhidmat dengan kerajaan negeri dan dibayar gaji.

Katanya, tidak ada masalah jika ahli keluarga, termasuk anak ahli exco bekerja dengan kerajaan negeri jika mereka melalui temuduga yang sah dan keputusan menggajikan mereka dibuat oleh pihak lain.

"Tidak ada masalah untuk ahli keluarga membantu selagi mereka tidak menerima gaji oleh kerajaan negeri.

"Ahli exco tidak sepatutnya menggajikan ahli keluarga secara langsung. Namun jika mereka melalui temuduga mengikut cara yang sah serta berkelayakan, sama ada exco lain atau diri saya boleh menggajikan mereka.

"Sudah tentu, akan terjadi juga persepsi masyarakat mengenai perkara ini tetapi kita tidak melantik secara langsung dan mereka bukan dibayar gaji oleh kerajaan negeri," katanya kepada wartawan selepas melawat kerja-kerja pembaikan jalan di hadapan Menara Umno sepanjang Jalan Macalister di sini, hari ini.

Lim berkata demikian selepas terpaksa menjelaskan beberapa pelantikan yang dibuat oleh ahli exco kerajaan negeri yang membabitkan ahli keluarga mereka.

Mereka, termasuk beberapa ADUN Pakatan itu adalah Chong Eng (Bukit Mertajam), Lim Hock Seng (Bagan Jermal) dan Abdul Malik Abul Kassim (Batu Maung).

Beliau mengesahkan anak lelaki Chong Eng sedang membantu ibunya itu secara sukarela dan tidak dibayar gaji oleh kerajaan negeri.

Abdul Malik pula berkata adik perempuannya bekerja di pejabatnya sejak 2008 tetapi meletakkan jawatannya pada bulan ini bagi mematuhi arahan kerajaan negeri pada Mei lalu yang tidak membenarkan ahli keluarga dilantik sendiri oleh ahli exco.

Hock Seng pula mengakui adiknya membantu beliau di kawasan pilihan rayanya tetapi telah meletakkan jawatan.

Sebelum ini, pemimpin pembangkang kecoh apabila mengetahui Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz melantik anaknya, Nedim sebagai pegawai khas di pejabatnya.

Nazri mempertahankan keputusannya itu dengan berkata gaji Nedim tidak dibayar oleh kerajaan dan beliau dilantik bagi memudahkan generasi pengundi baru berhubung dengannya.

Pemilihan semula CEC bukti DAP mengaku silap

Posted: 15 Aug 2013 05:31 AM PDT

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyifatkan keputusan DAP mengadakan pemilihan semula jawatankuasa eksekutif pusat(CEC) sebagai tanda pengakuan pucuk pimpinan parti itu bahawa mereka telah melakukan kesilapan.

Ahmad Shabery yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO berkata, ini bermakna DAP bukanlah parti yang sempurna dan pengamal demokrasi yang telus sebagaimana diuar-uar mereka sebelum ini.

"Tanpa pendedahan oleh anggota mereka sendiri, DAP akan terus dipimpin melalui proses manipulasi dalam kalangan mereka yang berkuasa di dalam parti.

"Alasan lain yang diberikan oleh pucuk pimpinan (DAP) hanyalah sekadar menutup aib sendiri," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Kata Ahmad Shabery, keengganan DAP membawa perkara itu ke mahkamah juga adalah bukti bahawa Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) berada di pihak yang benar.

Pada 30 Julai lepas, ROS memutuskan DAP perlu mengadakan pemilihan semula CECnya selepas badan itu tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh DAP berhubung dakwaan penyelewengan pengundian dan manipulasi undi membabitkan 547 perwakilan pada pemilihan parti itu 15 Dis lepas. Namun begitu, parti itu mendakwa pemilihan berkenaan telah diadakan secara bersih dan kesilapan yang berlaku adalah disebabkan masalah teknikal.

Hari ini, Pengerusinya Karpal Singh dalam satu kenyataan, berkata DAP akan mengadakan pemilihan semula CEC bagi mengelakkan pendaftaran mereka dibatalkan. - BERNAMA

(Gambar) Wajah wanita cun yang dibelasah suami dalam lif tersebar

Posted: 15 Aug 2013 03:31 AM PDT

BUKIT MERTAJAM: Polis telah mengenal pasti kawasan persembunyian penjawat awam yang menghilangkan diri selepas rakaman CCTV yang menunjukkan dia membelasah isterinya di dalam lif tersebar di laman web sosial.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Mazlan Kesah berkata polis juga mendapat beberapa maklumat terkini mengenai lelaki berusia 36 tahun yang bertugas di Jerantut, Pahang itu.

"Berdasarkan maklumat yang diperoleh, lelaki itu dipercayai bersembunyi di sebuah negeri tetapi bukan di Pulau Pinang atau Pahang dan pasukan kita hanya menunggu masa untuk menahannya.

"Kami percaya dapat menyelesaikan kes itu dalam tempoh terdekat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan program kepolisan berprofil tinggi di sebuah rumah mangsa samun di Kampung Belah Dua, di sini hari ini.
Rakaman CCTV yang dimuat naik dan disebar secara meluas dalam Facebook dan YouTube itu menunjukkan suspek menumbuk isterinya sehingga kepalanya terhantuk, memijak cermin mata isterinya yang terjatuh, menampar dan menendang mangsa beberapa kali dalam sebuah lif hospital swasta di Bukit Mertajam dekat sini.

Insiden itu turut diperhatikan dua anak kecil pasangan itu yang masing-masing berusia empat dan lima tahun.

Mazlan berkata polis telah menjalankan siasatan kes itu selepas wanita berusia 36 tahun berkenaan membuat laporan polis pada jam 4.40 Isnin lepas.

"Saya minta pihak yang mendakwa polis tidak menjalankan siasatan supaya hentikan tomahan itu, kami jalankan siasatan menurut Seksyen 323 Kanun Keseksaan selepas mangsa membuat laporan polis," katanya.

Sementara itu, Mazlan berkata beliau melawat mangsa samun Fatimah Che Din, 64, hari ini untuk memaklumkan perkembangan kes itu kepada wanita berkenaan.

Dalam kejadian 2 Ogos lepas, Fatimah yang tinggal seorang diri di rumah selepas suaminya Razali Md Rejab, 67, keluar solat Jumaat berhadapan detik mencemaskan apabila disamun seorang lelaki bersenjatakan parang di rumahnya pada jam 1.45 petang.

Mazlan berkata lelaki itu meluru masuk dan meletakkan parang di leher mangsa serta mengikat tangan, menutup mulut dengan kain sebelum melarikan diri dengan motosikal setelah merampas seutas rantai leher dan gelang tangan bernilai RM7,000.

Polis berjaya mengesan perompak terbabit setelah menemui beg yang dipercayai milik suspek dalam rumah mangsa dan lelaki berusia 20 tahun itu merupakan penuntut sebuah institusi pengajian tinggi awam di Johor yang sedang mengikuti latihan pratikal di Bandar Perda, di sini sejak dua bulan lepas. - Bernama

(Gambar) Keterujaan Chef Wan bergambar dengan DS Anwar

Posted: 15 Aug 2013 02:01 AM PDT

Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim telah memuatnaik sekeping gambar beliau bersama dengan personaliti popular televisyen iaitu Chef wan didalam laman Instagram beliau.

Turut sama bergambar bersama pemimpin Pakatan tersebut adalah Deborah Hendy, bekas Miss Universe Malaysia 2011.

Menurut Anwar, gambar tersebut diambil ketika dia bersama isterinya didalam perjalan menuju ke Instanbul bagi menghadiri satu jemputan dari pihak-pihak di Mesir.

Bagaimanapun, gambar berkenaan telah menjadi buah mulut para pengikut Anwar yang terus melabelkan Chef wan sebagai penyokong kepada Anwar Ibrahim serta Pakatan Rakyat. ~ MPP News

Banyak bezanya antara Nedim Nazri dan Khairy Jamaluddin...

Posted: 15 Aug 2013 01:01 AM PDT

Agak heboh dilaman-laman sosial bila terdedahnya satu maklumat yang menunjukkan Nazri Aziz selaku Menteri Perlancongan telah melantik anak lelakinya sendiri sebagai seorang Pegawai Khas di kementerian berkenaan.

Ramai pelayar-pelayar siber mempersoalkan samaada anak Menteri berkenaan benar-benar layak menjawat jawatan berkenaan ataupun ianya sekadar lantikan secara "suka-suka".

Jika diteliti jawapan yang diperolehi dari Nazri Aziz diatas isu terbabit, ia menunjukkan seolah-olah Menteri berkenaan tidak kisah langsung tentang pandangan serong masyarakat berkenaan perlantikan tersebut.

Malah Nazri dilihat seakan-akan mahu mempersendakan masyarakat apabila secara sinis berkata beliau juga mampu melantik anaknya itu sebagai "ofis boy" yang menaiki kereta Ferrari di pejabatnya.

"My son does not even get paid by the government... In fact, I could even rename him my office boy, no problem.... an office boy who drives a Ferrarri," the minister said, jokingly. - MalayMail

Isu ini dilihat mampu menambah burukkan imej kerajaan di mata rakyat kerana pihak pembangkang selama ini cuba untuk mengaitkan kerajaan BN dengan masalah nepotisme didalam pentadbiran.
Jika beginilah mudahnya seorang Menteri melantik sesiapa sahaja untuk menjawat jawatan penting didalam pentadbiran beliau, tak mustahil jika Namewee juga mampu menjadi Pegawai Khas di Kementerian Perlancongan.

Dizaman bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dahulu juga terjadi perkara yang serupa apabila menantu beliau iaitu Khairy Jamaluddin dilantik memegang kuasa.

Akibatnya, "pengaruh" Khairy dan rakan-rakannya di "Tingkat 4" telah menyebabkan Tun Abdullah didesak untuk meninggalkan kerusi Perdana Menteri setelah sepenggal memerintah

MPP News

DAP setuju adakan pemilihan CEC semula

Posted: 15 Aug 2013 12:31 AM PDT

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Setelah mendapat tekanan dari pelbagai pihak termasuk akar umbi serta segelintir pemimpin parti, DAP akhirnya akur keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

Pengerusinya, Karpal Singh berkata, DAP membuat keputusan demikian bagi 'menyelamatkan' parti itu daripada dibatalkan pendaftaran.

"Kami telah mengadakan mesyuarat CEC malam tadi dan sebulat suara telah bersetuju untuk mengadakan pemilihan semula demi kepentingan jangka panjang parti," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Tambah Karpal, DAP terpaksa mengalah walaupun merasakan arahan ROS tidak mengikut lunas undang-undang.

Malam tadi DAP mengadakan mesyuarat sekali lagi di ibu pejabat mereka di Jalan Pudu bagi membincangkan arahan ROS yang mahu pemilihan semula.

ROS pada 30 Julai lalu mengarahkan DAP mengadakan semula pemilihan berkenaan selepas tidak berpuas hati dengan penjelasan DAP selain mendakwa tidak diberi kerjasama ketika siasatan dijalankan.

Siasatan ROS dijalankan setelah ahli DAP berterusan mendesak parti itu mengadakan pemilihan semula CEC kerana mendakwa wujud penyelewengan dan manipulasi undi ketika pengundian. - UTUSAN ONLINE

Search 'abaikan' Yazid terlantar di hospital

Posted: 15 Aug 2013 12:01 AM PDT

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Pemain dram kumpulan Search, Yazid Ahmad, 52, yang kini menderita sakit akibat kegagalan kedua buah pinggangnya mengakui berasa sedih dan terkilan dengan sikap rakan-rakan artis, khususnya anggota kumpulan Search lain.

Menurutnya, anggota Search yang lain sudah tahu dia dimasukkan ke dalam wad semenjak hari raya ketiga yang lalu namun sehingga kini tiada seorangpun di antara mereka yang mengambil inisiatif untuk melawat saya.

"Saya tidak tahu mengapa mereka tidak datang, mungkin kerana mereka sibuk beraya dengan keluarga masing-masing atau mungkin juga mereka tidak suka mengunjungi orang-orang sakit seperti saya.

"Biasalah resam manusia, sewaktu sihat semuanya baik-baik sahaja tetapi apabila saya sudah sakit seperti ini, tiada siapa yang mahu mengambil tahu," katanya meluahkan perasaan kepada pihak media sewaktu dikunjungi semalam.

Yazid kini ditahan di Wad Urologi & Nefrologi Hospital Kuala Lumpur akibat kegagalan kedua-dua belah buah pinggangnya berfungsi dan berharap dapat menjalankan pembedahan pemindahan buah pinggang sekiranya menjumpai buah pinggang yang sesuai.

Tambah Yazid lagi, dia tidak menolak untuk kembali beraksi dalam industri muzik sekiranya kembali sihat tetapi jika sakitnya berterusan, dia berkemungkinan akan bersara daripada arena hiburan tempatan. - UTUSAN ONLINE

DAP macam iblis yang baru terlepas dari rantai bulan Ramadan

Posted: 14 Aug 2013 11:13 PM PDT

IPOH 14 Ogos - Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir menyifatkan kenyataan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang mempersoalkan kredibiliti badan kehakiman berhubung keputusan petisyen pilihan raya sebagai berbahaya dan tidak bertanggungjawab.

Menurut beliau, Koo Ham tidak wajar memainkan sentimen negatif mengenai sistem kehakiman sehingga pada satu tahap seolah-olah cuba menghasut rakyat ke jalanan bagi membantah keputusan mahkamah menolak petisyen yang difailkan pakatan pembangkang.

Dalam hal itu, tegas beliau, pembangkang sepatutnya tidak bersikap hipokrit kerana petisyen yang dibuat Barisan Nasional (BN) juga ditolak oleh mahkamah berdasarkan peruntukan undang-undang pilihan raya.

"Mereka (pembangkang) pilih jalan itu (memfailkan petisyen) dan penghakiman juga sudah dibuat. Jangan fikir cara mereka sahaja kerana penghakiman turut menyaksikan petisyen yang difailkan BN juga ditolak.

"Ini kenyataan tidak bertnggungjawab dan boleh menggugat keamanan negeri dan negara. Ini kenyataan menghasut, sangat berbahaya dan mereka harus bertanggungjawab," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak di sini hari ini.

Zambry diminta mengulas kenyataan Koo Ham dalam laman sosial Twitter baru-baru ini yang menyatakan rasa terkejut dengan keputusan mahkamah menolak petisyen pilihan raya pembangkang sehingga membolehkan BN mengekalkan kemenangan di beberapa kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) termasuk Rungkup, Selama, Manjoi dan Lubuk Merbau.

Koo Ham dalam laman sosial itu juga dipetik sebagai berkata: Courts the place to hear election grievances, if they refuse to hear they are sending a message to aggrieved parties to go to the streets. (Mahkamah tempat untuk mendengar aduan pilihan raya, jika mereka enggan mendengar mereka menghantar mesej kepada pihak terbabit untuk pergi ke jalanan).

BN Perak yang tewas pada Pilihan Raya Umum 2008 pernah memfailkan petisyen di beberapa kerusi termasuk di DUN Kuala Kurau, Lubuk Merbau dan Kuala Sepetang tetapi kesemuanya ditolak dengan kos oleh mahkamah.

Pada pilihan raya kali ini, BN mengemukakan 21 petisyen di seluruh negara yang setakat ini menyaksikan petisyen parti itu ditolak oleh mahkamah termasuk di DUN Penggaram, Johor yang dimenangi calon DAP.

Selain itu, petisyen yang difailkan oleh pengundi bagi mencabar kemenangan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Parlimen Lembah Pantai juga ditolak dengan kos oleh mahkamah pada 1 Ogos lalu.

(Video) Babak ghairah Marsha Mila Londoh dalam filem Laga

Posted: 14 Aug 2013 09:01 PM PDT

Terbaru melalui sebuah trailer awal yang dihidangkan oleh Syarikat Penerbit iaitu Business Leader Film Production (M) Sdn. Bhd melalui trailer Laga, menampilkan Marsha Milan Londoh dengan keadaan yang menghairahkan dalam keadaan berkemban.

Filem yang menjalani pengambaran sekitar Taiping, Perak ini menampilkan Marsha sebagai pelakon utama dan turut disertai oleh Nasir Bilal Khan, Eman Manan & beberapa nama besar yang lain.

Apakah impak awal dengan menjadikan watak Marsha sebagai simbol seks mampu memberi keuntungan yang maksima buat filem ke 2 hasil arahan pengarahnya iaitu Ismail Yaa'cob?

Hal ini pasti satu cabaran yang hebat buat pengarah ini apatah lagi tiada nama-nama komersial didalam filem arahanya kali ini.
"Saya tahu penerimaan penonton terhadap filem tempatan kini semakin merosot dan situasi ini tidak boleh kita nafikan. Tapi bagi saya dan juga penerbit, kami sukakan cabaran seperti ini dan kami mempunyai keyakinan dan juga kepakaran untuk memastikan filem Laga ini akan diterima ramai." Ujar Ismail Yaa'cob

Mesir diisytihat darurat

Posted: 14 Aug 2013 05:31 PM PDT

KAHERAH - Pihak pemerintan mengisytiharkan darurat apabila sekurang-kurangnya 95 orang terbunuh hari ini selepas pasukan anggota keselamatan bertindak ke atas para penentang yang mahukan Presiden Mohamed Mursi kembali berkuasa.

Anggota pasukan keselamatan telah melepaskan tembakan dalam pertembungan dengan para penunjuk perasaan yang sekali gus mencetuskan keadaan huru-hara di ibu negara dan kota-kota lain di Mesir. Suasana semakin tidak menentu dalam kalangan populasi 84 juta orang tersebut - antara penyokong Mursi dan kumpulan yang menentang pentadbirannya.

Di jalanan sekitar masjid Rabaa al-Adawiya di timur laut Kaherah, tempat ribuan penyokong Mursi melakukan bantahan awam sejak enam minggu lalu, pihak polis pengawal rusuhan dilihat mula menunjukkan kuasa dengan siap memakai topeng gas dan diiringi kenderaan berperisai.

Gas pemedih mata juga telah dilepaskan sementara asap daripada pembakaran tayar oleh penentang menyesakkan udara di keseluruhan kawasan.

Beberapa stesen televisyen turut menyiarkan rakaman peyokong Mursi yang menembak ke arah pasukan keselamatan dari belakang benteng pertahanan mereka.

Keganasan sudah merebak keluar dari Kaherah dengan pertempuran antara penyokong Mursi dan anggota keselamatan. Lokasi lain seperti Iskandariah, Minya, Assiut, Fayoum dan Suez serta wilayah Buhayra dan Beni Suef juga kini dalam keadaan huru-hara.

Kementerian Kesihatan Mesir mendedahkan angka mereka yang maut seramai 95 orang termasuk anggota polis dan orang awam. Sementara itu, sumber lain melaporkan sekurang-kurangnya 17 orang terkorban di wilayah Fayoum dan lima di Suez. - ReutersPublishing an Ebook? www.E-BooksPublishing.com/eguide Check Our Ebook Publishing Packages Request A Free eBook Publishing Kit

Sami besar mohon maaf, Nooh Gadut ucap terima kasih

Posted: 14 Aug 2013 05:01 PM PDT

JOHOR BAHARU 14 Ogos - Penasihat Majlis Agama Negeri Johor (MAINJ) Datuk Nooh Gadut menghargai permohonan maaf Ketua Sami Buddha Malaysia, Datuk K. Sri Dhammaratana Nayake atas tindakan sekumpulan penganut agama itu dari Singapura mengadakan sesi meditasi di surau sebuah resort di Sedili Besar, Kota Tinggi, Sabtu lepas.

"Saya ingin mengucapkan penghargaan dan rasa bangga saya terhadap tindakan beliau memohon maaf kepada umat Islam di negara ini semalam. Tindakan ini merupakan suatu langkah yang amat terpuji walaupun beliau sendiri tidak mengetahui perbuatan yang dilakukan oleh warga asing itu.

"Justeru, saya minta seluruh masayarakat Islam menerima permohonan maaf ini serta jaminan bahawa kejadian itu tidak akan berulang, katanya kepada Bernama ketika dihubungi Bernama hari ini.

Sementara itu, ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid menyifatkan permohonan maaf itu menggambarkan keprihatinan Ketua Sami Buddha itu terhadap sensitiviti masyarakat Islam negara ini.

Pada masa sama, beliau juga mahukan semua pihak tidak bersikap berlebih-lebihan di dalam reaksi mereka mengenai insiden surau itu sehingga menenggelamkan potensi industri pelancongan.

"Jika pengusaha resort terbabit bersalah, ambil tindakan, yang salah tetap bersalah tetapi janganlah 'berlebih-lebihan', katanya.

Berikutan kejadian itu, pemilik resort berusia berusia 45 tahun direman empat hari bermula semalam, bagi membantu siasatan.

Dia disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan iaitu mencemarkan tempat ibadat dengan niat hendak mengaibkan agama mana-mana golongan.

Jika sabit kesalahan, suspek boleh dihukum penjara dua tahun atau denda atau kedua-dua sekali. - BERNAMA

Pengerusi DAP Sarawak yang celaka dan bebal

Posted: 14 Aug 2013 04:01 PM PDT

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Pergerakan Pemuda UMNO mengecam tindakan Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen yang mendakwa insiden tembakan serta jenayah yang semakin berleluasa di negara ini merupakan sandiwara Barisan Nasional (BN).

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, tohmahan berkenaan merupakan satu bentuk hasutan politik yang berniat jahat, serius serta keterlaluan.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata, tindakan jahat itu bertujuan mempengaruhi rakyat supaya membenci BN selaku kerajaan yang dipilih secara sah pada pilihan raya umum lalu.

"Kenyataan Chieng Jen yang merupakan pemimpin kanan DAP dan Ahli Parlimen Bandar Kuching jelas menampakkan tembelang pihak pembangkang yang memperjuangkan politik kebencian serta perpecahan dalam kalangan rakyat.

"Atas rasa cintakan keamanan negara, kesejahteraan rakyat serta prinsip perjuangan politik matang, Pergerakan Pemuda UMNO mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan politik kotor Chieng Jen itu dan berharap perkara tersebut membuka mata rakyat tentang kualiti pemikiran serta perjuangan politik pemimpin pembangkang," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Chieng Jen menerusi laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris di Sarawak, The Borneo Post hari ini mendakwa kes pembunuhan melibatkan senjata api di negara ini dibiarkan berleluasa bagi membolehkan kerajaan BN menggubal undang-undang baharu menggantikan Ordinan Darurat (EO).

Dakwanya, undang-undang baharu itu kemudiannya akan disalahgunakan oleh para pemimpin atasan BN untuk menganiayai pembangkang.

Mengulas lanjut, Khairy memberitahu, Pergerakan Pemuda UMNO juga membuat laporan polis terhadap Chieng Jen supaya satu tindakan undang-undang yang tegas serta adil dapat dikenakan ke atas pemimpin DAP itu. - UTUSAN ONLINE

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 15 Aug 2013 03:24 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


PROF KHOO KAY KIM SOKONG HAPUS VERNAKULAR TAPI KERAJAAN TAKUT!!

Posted: 15 Aug 2013 07:23 AM PDT

BUKIT MERTAJAM: Sistem pendidikan negara perlu disusun semula termasuk melaksanakan sistem sekolah satu aliran bagi memastikan matlamat gagasan 1Malaysia tercapai, kata tokoh sejarah dan akademik Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim.

Beliau berkata, sistem pendidikan yang mengamalkan sekolah pelbagai aliran ketika ini tidak membantu rakyat menyelami makna sebenar gagasan itu.

Katanya, sejak dari kecil lagi rakyat sudah diasingkan mengikut aliran dan bahasa ibunda masing-masing dan apabila dewasa, semangat kerjasama dan persefahaman sukar untuk dijalinkan.

"Kita tidak perlu kepada sekolah yang banyak aliran, bahasa ibunda setiap kaum boleh diselitkan sebagai sebahagian daripada kurikulum di bilik darjah," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program wacana "One Malaysia: Cabaran dan Harapan" sempena program semarak perpaduan dan patriotisme Institut Pendidikan Guru Malaysia peringkat kebangsaan di sini hari ini.

Namun begitu, beliau menjangkakan ada pihak yang akan membantah cadangan itu tetapi mereka yang berbuat demikian perlu menilai semula sejauh mana sistem pendidikan ketika ini boleh membantu mengukuhkan pembentukan sebuah negara bangsa. Mengimbau kembali sejarah terbentuknya sekolah pelbagai aliran di negara ini, Prof Khoo Kay Kim berkata, mengikut sejarah, British membenarkan penubuhan sekolah pelbagai bahasa di Tanah Melayu kerana kebanyakan pendatang ketika itu tidak mempunyai niat untuk menetap di negara ini.

"Jadi, British membenarkan mereka membuka sekolah menggunakan bahasa ibunda masing-masing supaya mereka dapat belajar mengenai negara sendiri. "Bagaimanapun, sistem ini tidak lagi perlu diteruskan sekarang kerana mereka sudah menjadi warga negara Malaysia dan perlu dididik supaya menerima negara ini dan masyarakat berbilang kaum yang ada di sini sebagai sebahagian daripada diri mereka," katanya lagi.

Khoo juga berkata, kebanyakan rakyat negara ini tidak tahu dan tidak memahami sejarah negara sehingga menyebabkan mereka berfikiran secara sempit.

Menurutnya, ada segelintir ahli politik yang lebih mengutamakan kepentingan diri dan agenda masing-masing berbanding matlamat utama negara bangsa.

"Ada ahli politik kita yang tidak mahu berintegrasi dan lebih suka kepada pemisahan, dan lihatlah bagaimana negara menjadi kucar-kacir kerana adanya ahli politik yang tidak mengutamakan negara bangsa tetapi lebih kepada agenda sendiri," katanya.


Komen Kepal Nasi;
Prof Emiretus Tan Sri Khoo Kay Kim berani berkata benar kerana beliau seorang non-partisan. Tiada agenda politik dan tidak terikat dengan kepentingan politik mana-mana pihak. Agenda beliau adalah agenda bagaimana negara bangsa seharusnya dibangunkan.

Sekolah vernakular dan sistem pendidikan pelbagai aliran yang diamalkan di negara ini adalah "umpama tanah jerlus" yang akan menggagalkan pembinaan atau pembangunan sistem pendidikan tunggal yang mampu mewujudkan perpaduan sebenar di antara rakyat berbilang kaum, seterusnya berupaya menghapuskan amalan rasis secara jangka panjang.

Aliran vernakular juga adalah umpama racun tikus yang dicampur di dalam makanan. Walau bagaimana lazat pun makanan yang dihidangkan, ia akan tetap membawa mudarat jika di dalam hidangan tersebut turut dicurahkan racun tikus.

Jika dianalogikan kepada suatu tubuh badan, aliran vernakular ini bakal mendatangkan pelbagai penyakit kronik yang boleh membawa maut dan pendek umur.

Selagi wujud aliran pendidikan vernakular selagi itulah rakyat Malaysia dari kalangan kaum cina dan India yang mengikuti aliran ini akan mempunyai jati diri dan persepsi yang berbeza dengan kaum melayu dan pribumi yang dididik melalui sistem pendidikan aliran kebangsaan. Mana mungkin tuangan yang berbeza boleh menghasilkan rupa bentuk yang sama.

Jika sudah tahu dan jelas punca yang menyebabkan penyakit perkauman yang tiada kesudahan dan kegagalan integrasi kaum adalah berpunca dari sistem pendidikan pelbagai aliran, kenapa kerajaan masih cuba menafikan dan tercari-cari punca lain serta tidak mahu mengakui hakikat ini?

Kerajaan masih juga memberi jaminan pendidikan aliran vernakular akan terus dibantu dan dimajukan sepertimana pendidikan perdana.

Kerajaan jangan buat kerja sia-sia. Punca penyakit adalah pada otak yang berpenyakit kiasu dan rasis. Bodohlah kerajaan cuba nafikan punca penyakit ini dan bersusah payah membuat rawatan palsu pada perut dan keronkong.

THE FLYING KICK

Posted: 15 Aug 2013 01:39 PM PDT

THE FLYING KICK


TANGANI SYIAH BUKAN HANYA DENGAN BERCAKAP, TETAPI BERSEMUKA DENGAN PUAK BIDAAH ITU!!!

Posted: 15 Aug 2013 08:31 AM PDT

NAZRI AZIZ BOLEH BERBANGGA KERANA DUA PEMIMPIN PAKATAN BERSETUJU DENGAN TINDAKANNYA LANTIK ANAK SENDIRI SEBAGAI PEGAWAI KHAS!!!

Posted: 15 Aug 2013 06:53 AM PDT

AMIK KAU!!! BELASAH BINI PUNYA FASAL, SEKARANG POLIS DAH TAHU TEMPAT PERSEMBUNYIAN KAU!!!

Posted: 15 Aug 2013 05:09 AM PDT

DAH TAKDAK FILEM MAKHLUK LAIN KA SELAIN 'HANTU GANGSTER' NAMEWEE HARAMJADAH TU, WAHAI TV3?

Posted: 15 Aug 2013 01:25 AM PDT

PULAK DAH, CHUA SOI LEK NAK PERTAHANKAN JAWATANNYA JUGAK SEBAB LIOW TIONG LAI DESAK DIA BERUNDUR!!!

Posted: 14 Aug 2013 11:09 PM PDT

CHINABENG SI PEMBUNUH UPAHAN DAH UPAH PENAMPILAN ELAK DITANGKAP POLIS!!!

Posted: 14 Aug 2013 09:39 PM PDT

STATUS PR PEMILIK RESORT BUKAN WAJAR, TETAPI PERLU DITARIK BALIK!!!

Posted: 14 Aug 2013 08:08 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan