Ahad, 11 Ogos 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 11 Aug 2013 01:11 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Aug 2013 11:24 AM PDT

PEJUANG BANGSA


ANTARA TRANSFORMASI KEBEBASAN HAK ASASI ATAU KESELAMATAN AWAM @Zahid_Hamidi

Posted: 11 Aug 2013 10:30 AM PDT




MINGGUAN: Orang ramai semakin bimbang dengan kejadian tembak yang boleh dikatakan berlaku setiap hari, apakah punca kepada perbuatan jenayah tersebut?

AHMAD ZAHID: Secara holistik dan statistik jenayah menurun, tetapi terdapat peningkatan jenayah berat atau dipanggil jenayah indeks. Faktor utama peningkatan jenayah berat adalah disebabkan penjenayah yang dulu ditahan di Penjara Simpang Renggam dibebaskan berikutan penghapusan Ordinan Darurat (EO).

Faktor kedua, mereka yang dilepaskan dari tahanan itu mempunyai pengikut tegar. Mengikut perkiraan Polis Diraja Malaysia (PDRM), daripada 2,600 orang yang dilepaskan, mereka mempunyai sekurang-kurangnya 10 orang kanan ertinya, telah ada 26,000 bersama dengan masyarakat. Orang kanan ini juga mempunyai orang kanan mereka sekurang-kurangnya 10 orang, ertinya ada 266,000 orang.

Faktor ketiga, ialah dari segi kecanggihan aset dan peralatan PDRM yang harus diselaraskan apabila EO dan Akta Kediaman Terhad tidak ada. Jumlah anggota polis dan aset mesti ditambah, tetapi ia belum dapat dilaksanakan.

Faktor keempat ialah pencegahan di mana kita harus melakukan kempen kesedaran lebih luas lagi, itulah sebabnya Jabatan Pencegahan Jenayah diwujudkan dan lain-lain badan pencegahan jenayah ditambah. Keempat-empat faktor ini menyumbang ke arah berlakunya jenayah berat.

Pelbagai pihak khususnya pembangkang bimbang berlaku penyalahgunaan kuasa oleh PDRM apabila kerajaan baru-baru ini mengumumkan akan memberikan apa juga kemudahan kepada pasukan itu dalam memerangi jenayah, apa komen Datuk Seri?


AHMAD ZAHID: Dalam empat akta yang dihapuskan iaitu Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Akta Hasutan, Akta Kediaman Terhad dan Ordinan Darurat, kuasa penahanan terletak di bawah Menteri Dalam Negeri. Ertinya kebimbangan penyalahgunaan kuasa itu kerana Menteri Dalam Negeri begitu berkuasa. 

Bagaimanapun dalam akta yang akan diwujudkan bagi menggantikan keempat-empat akta itu menyatakan kuasa tersebut boleh diberikan kepada anggota panel dan ia tidak melibatkan mana-mana ahli politik yang menjadi menteri.

Ertinya, anggota-anggota panel ini boleh terdiri daripada ahli-ahli profesional sama ada dalam kalangan anggota polis, hakim atau Jabatan Peguam Negara. Ia bukannya diletakkan atas nama kapasiti individu tetapi atas nama jawatankuasa yang akan membuat penilaian.

Sebelum ini pembangkang merupakan kelompok paling lantang mahu keempat-empat akta itu dihapuskan tetapi sekarang apabila kerajaan mahu mewujudkan akta baru mereka tidak setuju, bila terjadi kejadian jenayah mereka salahkan kerajaan pula?

AHMAD ZAHID: Saya fikir cadangan yang dibuat oleh pembangkang bersifat positif dan transformatif tanpa mereka mengetahui implikasi apabila semua cadangan itu dilaksanakan melalui transformasi yang dilakukan oleh kerajaan.

Maksudnya, sejauh manakah persediaan kita dari segi langkah pencegahan termasuk bagaimana hendak menangani tahanan yang dibebaskan dari Simpang Renggam. Mereka sekarang berada 'di pasaran', soalnya apa sumbangan pembangkang?

Mereka tidak berasa bertanggungjawab apabila berlaku jenayah sebaliknya meletakkan kembali kesalahan itu kepada kerajaan atau pihak berkuasa. Mereka tidak akan berasa bersalah jika ada yang terbunuh kerana penjenayah yang dibebaskan mahu membalas dendam kepada saksi, pembangkang juga tidak berasa sedikit terusik jika ada sebarang kelemahan pelaksanaan undang-undang kerana beranggapan ia tanggungjawab kerajaan.

Dalam keadaan ini, jangan terperangkap dengan taktik pembangkang, seolah-olah cadangan itu baik tetapi akhirnya cadangan tersebut memerangkap kerajaan sendiri.


Kalau begitu keadaannya adakah mereka akan menerima akta baru yang akan diwujudkan?

AHMAD ZAHID: Saya tidak fikir mereka akan terima. Contohnya, mereka juga yang mencadangkan penggunaan dakwat kekal dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), tetapi akhirnya mereka juga mengatakan dakwat kekal itu tidak boleh digunakan kerana tidak cukup kekal. Oleh itu, jika kita berilah layanan kepada tuntutan mereka, kita akan terperangkap.


Ketika ini tindakan menghina orang Melayu dan umat Islam semakin meningkat pada pandangan Datuk Seri apakah ia akan berterusan?


AHMAD ZAHID: Saya bersetuju dengan transformasi terutama apabila ia memberikan kebebasan bersuara, kebebasan memberikan pendapat dan kebebasan media. Tetapi kita ada acuan dan kita ada batas, adakah kita telah bersedia mendidik masyarakat ke arah itu? Pada masa ini, kita boleh melihat bagaimana sebahagian mereka menggunakan apa sahaja medium untuk melahirkan pendapat biar pun ia menggunakan istilah yang jijik dan kotor, persoalannya adakah itu satu tindakan beretika, sedangkan undang-undang persuratkhabaran diwujudkan kerana mahu menjaga etika.

Akta Hasutan dilakukan kerana mahu menjaga etika, ISA diadakan kerana mahu menjaga etika bagi mewujudkan keharmonian sebagai sebuah masyarakat Malaysia. Oleh itu apabila undang-undang sedia ada dihapuskan, maka akta baru tidak boleh diwujudkan dengan hanya melihat aspek-aspek undang-undang sahaja, sebaliknya ia harus dilihat dari segi aspek sosial budaya, geopolitik dan sosio ekonomi.

Ertinya, apakah implikasi yang berlaku selepas sesuatu undang-undang itu dihapuskan dan sejauh mana berkesannya kewujudan undang-undang lain yang dilihat tidak berbentuk pencegahan.

Salah satu isu yang sering diperkatakan oleh masyarakat ialah bagaimana beribu-ribu laporan polis yang dibuat dalam sesuatu kes tidak diambil tindakan, adakah ini benar?


AHMAD ZAHID: PDRM melakukan siasatan tetapi kita tidak boleh mengambil tindakan kecuali dibawa ke mahkamah untuk pertuduhan. Apabila undang-undang yang dulunya tidak ada lagi, kertas pertuduhan dibuat oleh pihak lain, bukan PDRM.

Kita hanya sedia kertas siasatan, banyak pihak boleh mengetepikan pertuduhan itu atas alasan kononnya kertas siasatan tidak lengkap, dari segi teknikal tidak begitu kuat dan dari sudut perundangan tidak kukuh. Oleh itu PDRM tidak harus dilihat hanya sebagai satu agensi penguatkuasaan sahaja.

Perdana Menteri meminta supaya penyelarasan dilakukan ke atas semua agensi yang terlibat dalam penguatkuasaan untuk bekerjasama.

Jadi dalam hal ini pada pandangan saya masih belum terlambat kalau kita melihat semula segala perubahan perundangan dan bentuk tindakan. Bagi saya, masyarakat akan mengambil sedikit masa untuk melalui proses kematangan di dalam transformasi yang dilaksanakan kerajaan.


Sekarang ini wujud persepsi bahawa bukannya orang awam takut kepada polis tetapi polis takut kepada orang awam, apakah persepsi ini betul?


AHMAD ZAHID: Saya fikir 'gigi' polis agak kurang tajam sekarang sebab dulu kuasa mereka diperkukuhkan dengan undang-undang. Dalam hal ini apabila sebarang tindakan pencegahan perlu melalui proses mahkamah, maka bukan soal siapa takut kepada siapa tetapi soal yang sedang dihadapi masyarakat ialah bahawa mereka lebih bebas berbanding dengan dahulu.

Inilah yang dikehendaki oleh pembangkang apabila masyarakat merasakan bahawa kebebasan dan hak asasi manusia lebih utama daripada soal keselamatan dan ketenteraman awam.

Berikutan undang-undang yang dilihat semakin longgar, apakah kesannya jika tindakan seperti penghinaan dan perkauman berterusan?


AHMAD ZAHID: Saya tidak fikir Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) telah menjadi alternatif kepada beberapa undang-undang terdahulu tetapi undang-undang adalah ciptaan manusia, tentulah ada kelemahan yang perlu diperbaiki.

Oleh itu mungkin dalam sidang Dewan Rakyat akan datang, ada beberapa klausa yang perlu diperkukuhkan dalam SOSMA. Begitu juga apabila Akta Hasutan akan digantikan dengan Akta Keharmonian Nasional. Unsur-unsur yang berbentuk penguatkuasaan boleh dilakukan biarpun undang-undang pencegahan tidak dapat dibuat seperti dahulu apabila penahanan tanpa bicara dihapuskan.

Kita akan mengambil masa agak lama untuk mendidik masyarakat kerana kita tidak boleh membandingkan negara ini dengan Amerika Syarikat (AS). Mereka menjadi sebuah negara merdeka lebih 200 tahun lalu, kita baru 50 tahun dan tidak semua yang dicipta di negara tersebut yang terbaik kerana ia hanya sesuai dengan acuan mereka, di Malaysia kita ada acuan yang sesuai dengan masyarakat negara ini.

Saya menasihatkan semua pihak yang mahu menggubal undang-undang memahami bahawa acuan kita sesuai untuk suasana kita.

Kerajaan berhadapan dengan pembangkang yang dikatakan mempunyai peguam-peguam yang handal, sebahagian mereka sering sahaja mengendalikan kes-kes kontroversi dan kadang kala menjadikan kes itu sebagai isu politik, apa pandangan Datuk Seri?


AHMAD ZAHID: Satu perkara yang perlu kita lihat apabila kes-kes dibawa ke mahkamah dan mahkamah memutuskan kerajaan menang, mereka akan anggap itu tidak adil, tetapi apabila kes yang memihak kepada pembangkang maka mereka berhujah keadilan sudah ditegakkan, apa harga keadilan sebenarnya?

Adakah kerana kemenangan itu dilihat dari segi aspek perundangan atau aspek teknikal? Bagaimana dengan harga dan nyawa yang terpaksa dibayar? Bagaimana dengan soal keselamatan yang terpaksa dibayar dengan harga yang tinggi? Bagaimana soal jenayah berat ditanggung oleh masyarakat keseluruhan yang tidak bersalah?

Dari segi perundangan penjenayah tersebut mungkin boleh dilepaskan tetapi bagaimana kesan kepada mangsa? 

Adakah apabila penjenayah itu dilepaskan kerana telah mengupah peguam yang terbaik maka mangsa yang dibunuh, mangsa rompakan, mangsa ragut itu diadili dengan sebaik-baiknya berbanding dengan penjenayah yang dilepaskan kerana mengikut undang-undang dan hal-hal teknikal? Saya mahu tahu daripada masyarakat di manakah keadilan sekarang ini.

Adakah itu yang diperlukan oleh pembangkang dan kita ikuti, atas nama perubahan dan adakah ia memberi keadilan kepada mangsa?

Menyentuh soal keadilan, apabila berlaku kematian dalam tahanan, polis akan diserang habis-habisan tetapi apabila polis menjadi mangsa seperti mana dalam pencerobohan Lahad Datu, ia terjadi sebaliknya, kenapa ini berlaku?


AHMAD ZAHID: Yang ditahan itu adalah gangster, ahli kongsi gelap dan penjenayah tetapi yang disalahkan ialah pihak polis. Berlaku adillah kepada pihak polis. Polis boleh melakukan siasatan dengan adanya kamera litar tertutup (CCTV). Polis boleh melakukan tindakan mengikut SOP yang ditentukan dan polis boleh melakukan siasatan mengikut waktu pejabat, tetapi adakah itu cukup berkesan?

Walaupun saya bukan pakar undang-undang tetapi saya melihat sesuatu tindakan yang dilakukan oleh pihak polis itu dari segi logik berdasarkan kepada pengalaman mereka yang terdahulu dan situasi semasa. Kalau masyarakat merasakan sesuatu tindakan oleh polis agak lambat, mereka menyalahkan pasukan itu, tetapi kalau penjenayah bertindak ke atas polis, pihak polis juga disalahkan, jadi saya fikir keadilan perlu diberikan kepada pihak polis.

Ketegasan Datuk Seri menerajui Kementerian Dalam Negeri nampaknya tidak disenangi pembangkang sehingga mereka mula melaksanakan pelbagai serangan ke atas Datuk Seri?


AHMAD ZAHID: Saya tidak peduli sebarang serangan oleh pembangkang. Saya merasakan bahawa ini adalah amanah Allah SWT kepada saya apabila Perdana Menteri memberikan kepercayaan kepada saya untuk menjadi Menteri Dalam Negeri.

Saya tidak mahu apabila saya tidak lagi memegang jawatan ini apatah lagi kalau saya telah meninggal dunia, kubur saya akan dilempar najis kerana tidak dapat menyelamatkan masyarakat. 

Saya tidak mahu itu berlaku justeru selagi saya masih hidup dan diberikan tanggungjawab oleh Perdana Menteri maka saya mahu menterjemahkan bahawa saya seorang menteri yang benar-benar menterjemahkan segala pertanggungjawaban demi kepentingan negara dan masyarakat keseluruhannya.


HOT ! CERITA SEBENAR KONTROVERSI ISU CINA BUDDHA SEMBAHYANG DI SURAU DIDEDAHKAN !

Posted: 11 Aug 2013 09:30 AM PDT



Isu kontroversi membabitkan penggunaan upacara sembahyang agama Buddah di dalam surau akhirnya terjawab .Ikuti pendedahan MynewsHub di bawah ini 
Sila baca :

KAMI menemui satu lagi video berkaitan agama yang mengajak kita berfikir lebih lanjut. Ia berkaitan satu kumpulan dipercayai agama Budhha menjalankan upacara sembahyang atau ritual keagamaan mereka dalam sebuah surau.


Lokasinya ialah di Surau Tanjung Sutera Resort, Tanjung Sedili, Kota Tinggi Johor.

Video berkenaan telah dimuatnaik oleh sebtv atau pemilik saluran YouTube sebastianphiu semalam. Surau berkenaan dipercayai surau yang berada di dalam kawasan resort.

Video itu turut dimuatnaik di dalam blog sebastianphiu.blogspot.com ditulis oleh Sebastian Phiu Abdullah.

Di dalam video selama 1:25 saat kelihatan kumpulan penganut Buddha ini yang seramai 13 orang sedang menjalankan ritual mereka di dalam ruang solat surau.

Ia jelas sebuah ruang solat kerana terdapat beberapa tulisan ayat suci Al-Quran di dinding surau berkenaan.

Bagaimanapun, upacara ritual keagaaman Buddha dilihat bersifat sementara kerana lihat cara tempat sembahyang mereka diletakkan dan tambahan pula ia sebuah surau yang terletak di dalam resort.

Pada saya, mereka ini mungkin menjalani sejenis program Budhha di resort berkenaan dan tiada lokasi untuk menjalankan upcara sembahyang sehingga pihak resort memberi mereka kemudahan surau untuk menjalankan ucapara itu.

Mynewshub kemudian menghubungi Pengurus Tanjung Sutera Resort Syed Ahmad Alkaff bagi mendapatkan penjelasan.

Menurut beliau, kejadian berkenaan terjadi semalam dan anggota rombongan terlibat datang dari Singapura. Menurut beliau pihaknya kerap menerima banyak rombongan dan lawatan dari pertubuhan keagamaan di resort mereka.

"Pada mulanya, mereka meminta izin untuk sebuah tempat bagi mereka mengadakan satu upacara meditasi, memandangkan dewan kami ketika itu penuh kerana sedang digunakan, kami membenarkan mereka menggunakan surau hanya untuk proses meditasi berkenaan.

"Bagaimanapun, kumpulan itu membawa peralatan mereka secara senyap seperti tempat sembahyang di dalam video itu dan kemudian mengadakan upacara sembahyang sebegitu rupa," katanya kepada Mynewshub.my ketika dihubungi hari ini.

Menurut Syed Ahmad, pihaknya hanya mengetahui kejadian itu selepas mendapat aduan daripada orang ramai yang ternampak kejadian itu sehingga menimbulkan sedikit ketegangan.

Pihak resort, kemudiannya mengarahkan mereka menghentikan upacara dan semua peralatan sembahyang mereka dikeluarkan, katanya.

Menurut beliau, pihak polis turut berada di surau berkenaan ketika kejadian dan keterangan semua pihak sudah diambil dan direkodkan – Mynewshub.my


Untuk melihat video kontroversi itu : KLIK SINI

HOT ! EDITOR BENGANG BUKU PAK LAH DIPOLITIKKAN PAKATAN !!

Posted: 10 Aug 2013 07:00 PM PDT




Pelancaran rasmi buku 'Awakening: The Abdullah Years In Malaysia' telah ditangguhkan sehingga diberitahu kelak kerana pempolitikan dalam laporan media baru-baru ini, kata Prof James UH Chin.

James, yang menyunting buku itu bersama dengan rakan penganalisis politik Prof Bridget Welsh berkata kelewatan pelancaran itu yang pada mulanya ditetapkan pada 16 Ogos ini, bagi mengelakkan salah faham berterusan.

"Media telah tersilap dengan melabelkan buku tersebut sebagai "Buku Pak Lah". Ini tidak betul. Ia merupakan koleksi pelbagai pandangan yang kebanyakannya agak kritikal dalam tempoh perkhidmatan beliau," kata mereka dalam satu kenyataan bersama.

James dan Welsh berkata sambutan media untuk buku itu tidak dijangka, dengan tumpuan diberikan pada "bahagian sensasi buku", terutamanya temubual yang mereka jalankan dengan Abdullah.

Mereka juga menegaskan bahawa mereka tidak pernah diminta untuk melambatkan penyiaran buku, sebelum atau selepas mana-mana pilihan raya.

"Tanggungjawab kelewatan ini terletak kepada editor, kerana kita berurusan dengan banyak penerbit, percetakan dan percanggahan permintaan profesional," kata kenyataan itu.

James dan Welsh menggesa media dan komuniti blog supaya bertindak secara bertanggungjawab dan membaca buku itu sebelum membuat penilaian.

Mereka berkata buku itu terkandung perspektif daripada penyumbang daripada semua pihak dan jurang politik serta daripada pemerhati akademik.



"Kami berusaha untuk mempunyai koleksi seimbang dan sebahagian daripada keseimbangan adalah memberi ruang kepada Pak Lah sendiri untuk bercakap tentang dirinya dalam tempoh perkhidmatan beliau," kata mereka, sambil mengucapkan terima kasih kepada Abdullah kerana membenarkan wawancara eksklusif walaupun mengetahui buku itu akan mengandungi pandangan kritikal mengenai dirinya.



PAK LAH HANYA DIWAWANCARA TAPI TAK TULIS BUKU

 Exco Pemuda Umno, Lokman Noor Adam menegaskan buku Awakening, The Abdullah Years in Malaysia bukan tulisan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) sebaliknya ia hanyalah hasil tulisan dua ahli akademik, Bridget Welsh dan James UH Chin dalam satu temu bual.

Lokman turut mendedahkan, penyebaran mesej berantai yang mengaitkan Pak Lah menjemput Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar melancarkan buku tersebut adalah tidak benar.

"Jemputan itu datangnya daripada penerbit dan pemilik buku terbabit yang terkenal dengan penulisan yang lebih condong untuk memburuk-burukkan kerajaan di bawah pimpinan Umno-BN.

"Malah buku tersebut bukan buku yang ditulis Pak Lah sebaliknya ia ditulis oleh ahli akademik dan Pak Lah hanya ditemubual dan menjawab soalan ahli akademik tersebut.

"Memang Pak Lah subjek penulisan buku tersebut, tetapi ianya bukan buku terbitan Pak Lah

"Justeru yang menjemput Nurul Izzah bukanlah Pak Lah tapi penerbit," katanya yang dipetik daripada kenyataan ringkas beliau, hari ini.

Sementara itu, status buku kontroversi terbabit turut disahkan oleh Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad semalam sebagai bukan tulisan Pak Lah sebaliknya ia adalah koleksi artikel penulis berlainan latar belakang termasuk pemimpin pembangkang.

Nik Nazmi yang juga merupakan salah seorang penyumbang artikel di dalam buku tersebut berkata, buku yang disunting editor Bridget Welsh dan James UH Chin itu merupakan himpunan pandangan pelbagai pihak mengenai era pemerintahan Abdullah.

"Tema umum buku itu ialah penilaian umum dan pandangan masyarakat sepanjang pentadbiran Abdullah. Kedua-dua editor ada menemu bual sendiri beliau.

"Selain itu, buku tersebut turut memuatkan artikel daripada pelbagai pihak termasuk pemimpin BN dan pembangkang, ahli akademik dan sarjana," katanya.


VIDEO GOL BERHANTU AMRI YAHYAH BUAT SKUAD BARCELONA TERGAMAM DI SHAH ALAM !

Posted: 10 Aug 2013 06:06 PM PDT



Amri Yahyah sekali lagi mengukir nama bahawa adalah salah seorang  pemain lagenda  Harimau Malaya apabila sekali lagi membolosi pintu gol pasukan terbaik dunia FC Barcelona dengan penuh dramatik . Sebelum ini beliau pernah menjaringkan gol ketika skuad negara tewas 2-3  kepada Man United

Di ketika Fabregas meletakkan Barcelona di depan dengan satu gol , anak jati Tg Karang ini membuat Juara La Liga ini tergamam dengan menjaringkan gol penyamaan .

Sebenarnya pemain kita mampu memberi saingan dengan pasukan kuat tapi oleh kerana terlalu bereksprimen dalam setiapa perlawanan  oleh Rajagopal  menyebabkan skuad kita longlai .

Gandingan 2 striker kembar Amri - Mat Yo  merupakan yang terbaik untuk Harimau Malaya setakat ini...

SELAMANYA HARIMAU MALAYA ..TANAH TUMPAH DARAHKU ..




.

bumiyang

Posted: 11 Aug 2013 03:29 AM PDT

bumiyang


Harimau Malaya Berjaya Ikat Barcelona 1 : 1...

Posted: 10 Aug 2013 06:47 AM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 11 Aug 2013 03:25 AM PDT

anakbukitgantang says


Krisis Mesir-hati hati jangan jadi ad dajjal kecil kerana mempertikaikan Syeikh Al Azhar

Posted: 10 Aug 2013 05:01 AM PDT

Di akhir zaman golongan jahil banyak mengaku mereka berilmu dan mengangkat diri jadi pemimpin ugama serta sibuk mengkafirkan umat Islam. Hati hati kerana mereka bertindak seperti kwaridj mengkafirkan umat Islam. Hadis Sahih Bukhari...bila mereka mengkafirkan sebahagian umat Islam yg lain sedangkan orang yg dikafirkan itu Islam, maka tuduhan tersebut berpatah kepada si pemfitnah.!
 
Syeikh Nazrul Nasir mengingatkan semua umat Islam jangan kerana taksub party politik (baik di Malaysia  (PAS) atau di Mesir (Ikhwan Muslimin) atau NGO Tanta dan PMRAM di Mesir)  sehingga sanggup menghina Syeikh Al Azhar. Beliau mengingatkan di akhir syarahnya minit ke 9.14 ke atas   bahawa ad dajal kecil ialah mereka yang cintakan duniawi (sokong party) sehingga sanggup menghina ulama seperti Syeikh Toyyib. Menurut beliau pada minit 10. 44 ke atas lagi si penghina ulama inilah antara 30  dajjal kecil yang akan datang sebelum datangnya dajjal sebenar iaitu  salah satu petanda akhir zaman  Link di http://youtu.be/GnemQYJ4R-E
 

 
Ustaz Syed Faez Al Adruse mengingatkan pula pada minit 1.23 ke atas bahawa mereka yang menghina ulama hakiki seperti Syeikh Toyyib yang maseh ahlul bayt dari leluhur Saidina  Hassan ra. seumpama menempah bala dan laknat dari Allah. Link di Fb
 

 
Ustaz Raja Ahmad Mukhlis dalam status wall di Facebook mengingatkan bahawa daging ulama itu beracun, maksudnya jika ulama disakiti maka akan membunuh (hati dan amalan) kita
 
Imam Ahmad bin Hanbal r.a. menyebut:لحوم العلماء مسمومة، من شمها مرض، ومن أكلها مات

Maksudnya: "Daging (maruah) para ulama' itu beracun. Sesiapa yang menghidunya sahaja, dia akan sakit. Bahkan, sesiapa yang memakannya, maka dia akan mati"
 
Semoga kita semua tak menjadi seperti Abu Zulfiqar  Asyamri yang menghina Syeikh Al Azhar  Syeikh Toyyib semata mata kerana taksub Ikhwan Muslimin (Rujuk Screen Shot di bawah) . Syeikh Al Gomaah mantan Syeikh Al Azhar juga  berpesan jangan kita partisan dalam hal ugama!
 
 
 Link yang dibilang "ulama Al Azhar " oleh Abu Zulfiqar Asyamri  bila ditelusuri adalah link ilmuan Islam yang renegade dan mereka bukanlah Al Azhari  (ulama Al Azhar) sebenarnya seperti penerangan Syed Faez Al Aydruse di bawah ini:-
 
 
 
Berikutan itu di fb banyak berlaku kebangkitan  ilmuan Islam dan Al Azhari yang benar benar mempertahankan  Syeikh Al Azhar dari golongan virus ugama sebenar iaitu mereka yang  pro Ikhwan Muslimin dan  pro Salafi Wahhabi  yang disokong Abu Zulfiqar Asyamri . Mungkin ustaz ustaz yang membaca artikel  boleh bertanya kepada para ilmuan Al Azhari tulen ini sendiri. Sesungguhnya nak jadi Al Azhari bukan setakat pakai kopiah, jubbah dan belajar di University Al Azhar  tapi perlu ada ILMU dan ADAB. Tanpa ADAB maka tiada keberkahan ILMU dari para ulama !
 
 
Ilmuan Islam sokong Syeikh Al Azhar iaitu Syeikh Toyyib!
 
 
 
 
 
 
 



Sahabat-Gunung

Posted: 11 Aug 2013 01:25 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pemilihan UMNO: Tg Zaihan Berebut Jawatan Di Besut?

Posted: 11 Aug 2013 12:16 AM PDT


Aiiii baru jadi Wakil Rakyat, Tengku Zaihan dah nak berebut jawatan dalam pemilihan UMNO nanti...... biar betul? Khabarnya, beliau ingin merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Bhg..... errrrmmmm....

Tak lah , sebenarnya Anggota Dewan Undangan Negeri Kuala Besut Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman,  beliau tidak akan menandingi sebarang jawatan pada pemilihan Umno kali ini kerana mahu menumpukan kepada tugas sebagai wakil rakyat.

"Saya tidak berhasrat bertanding baik untuk peringkat Pemuda bahagian mahupun bahagian," ujarnya mengulas gesaan beberapa pihak yang mahu wakil rakyat muda itu bertanding untuk jawatan Ketua Pemuda Umno Besut.

Jawatan itu akan dikosongkan oleh Mohd Mahdi Musa yang mencapai had umur.

Tengku Zaihan, 37, yang menang kerusi dewan undangan negeri itu pada pilihan raya kecil bulan lepas, ketika ini hanya memegang jawatan anggota jawatankuasa Umno Cawangan Kampung Nail, Kuala Besut.

Pada pilihan raya kecil yang berlangsung 24 Julai lepas, Tengku Zaihan mengatasi calon PAS Endut@Azlan Yusoh dengan kelebihan 2,595 undi.

Taipingmali (tm)

Posted: 11 Aug 2013 01:06 AM PDT

Taipingmali (tm)


Alasan Ahmad Husni wajar dicontohi oleh Umno dari 3 negeri Yang Kalah

Posted: 10 Aug 2013 10:35 PM PDT

Ahmad Husni ingin menumpukan kepada tugas untuk menangani ekonomi yang semakin mencabar.

Oleh itu mereka yang berada di 3 negeri yang Umno kalah patut menumpukan kepada usaha merampas semula negeri dari pembangkang.

Oleh itu mana yang berada dalam MT wajarlah mengikut jejak Ahmad Husni untuk tidak pertahankan kerusi MT dan sama juga halnya dengan sayap Umno.


"Ahmad Husni, yang juga anggota Parlimen Tambun, berkata beliau akan lebih menumpukan kepada kementerian yang diterajuinya memandangkan suasana ekonomi serta kewangan semakin mencabar".

Tanggung jawab MT besar kerana menjaga Umno seluruh negara. Kalau negeri pun tak mampu nak jaga bagaimana peringkat nasional?

Fikirkan lah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tanah Wakaf Untuk Kuil

Posted: 10 Aug 2013 10:18 PM PDT

Tanah Wakaf milik Majlis Agama Islam Pulau Pinang di Kepala Batas sudah diceroboh dan dijadikan tokong cina. Apakah ini menandakan LGE sayangkan Islam
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ahmad Husni buka ruang kepada orang muda

Posted: 10 Aug 2013 10:13 PM PDT

Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah mengambil pendirian untuk tidak mempertahankan jawatan anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno bagi memberi laluan kepada golongan baharu pada pemilihan parti Oktober ini.

Beliau berkata keputusan itu adalah sejajar dengan perubahan semasa yang turut diterjemah menerusi mesej rakyat pada pilihan raya umum Mei lepas.

"Kita perlu mengambil kira bahawa dunia telah berubah dan keputusan pilihan raya adalah mesej daripada rakyat, mereka mahukan pembaharuan.

"Dalam konteks pembaharuan, Umno memerlukan golongan baharu untuk berada dalam kepimpinan parti yang membawa kewibawaan, idea dan kompetensi baharu," katanya ketika ditemui pemberita pada rumah terbuka Aidilfitri di kediamannya di Sungai Rokam di sini hari ini.

Ahmad Husni, yang juga anggota Parlimen Tambun, berkata beliau akan lebih menumpukan kepada kementerian yang diterajuinya memandangkan suasana ekonomi serta kewangan semakin mencabar.

"Krisis ekonomi global tidak menunjukkan ia akan berakhir dalam masa terdekat, jadi kita perlu memastikan struktur kewangan negara di bawah kepimpinan kerajaan dapat dilaksanakan dengan baik," katanya.

Katanya usaha mengukuhkan struktur kewangan akan melonjak kekuatan ekonomi domestik yang akan meletakkan negara pada landasan betul dalam mencapai pertumbuhan yang disasarkan.

Beliau menyertai Umno pada 1983 sebagai anggota Pergerakan Pemuda Bahagian Menglembu dan pernah berada dalam barisan Exco Pemuda Umno pada 1987 sehingga 1993 sebelum menjadi Ketua Umno Bahagian Tambun.

Pada 2009 beliau bertanding jawatan MT dan mendapat 1,529 undi dan dilantik sebagai Bendahari Umno.

P/S......

Taipingmali menyokong tindakan Ahmad Husni cuma TM berharap MT dan sayang Umno dianggotai oleh mereka dari Perak, Kedah, Perlis, Terengganu, Pahang, Negeri Sembilan, Melaka, Johor dan Sabah sahaja, Lain-lain negeri yang kalah tu elok janganlah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jangan guris hati kami

Posted: 10 Aug 2013 10:05 PM PDT

Nampaknya sejak dua menjak ni, cina-cina bukan Islam kat Malaysia ni makin bertambah-tambah biadap dan kurang ajar. Mungkin mereka sudah terlupa bahana 13 MEI 1969? Hampir setiap minggu, ada sahaja imej-imej kurang ajar, mesej-mesej biadap dan menghina mereka lemparkan ke alam maya. Mereka rasa, sesiapa sahaja tidak boleh menganggu gugat mereka. Ekoran mereka merasakan diri mereka sebagai 'rakyat'. Lihat sahaja video serbuan polis di sebuah kelab malam di Selangor. Marah dengan tindakan polis, dimakinya Barisan Nasional tak pasal-pasal. Malah dengan egonya si cina mabuk tu sibuk melaung-laungkan 'HAK RAKYAT'. Dan mahu mempotraitkan dirinya sebagai 'mangsa kekejaman' Kerajaan Barisan Nasional.

Kepada orang Cina Kafir di Malaysia. Nasihat kami : Nak bercakap, fikirlah habis-habis. Jangan sampai tahap kesabaran orang Melayu hilang. Kang kalau dah hilang, 13 Mei 2.0 boleh berlaku. Bersykurlah sebab kalian diberikan kesempatan menjadi Warganegara Malaysia, malah mempraktikkan budaya dan memiliki sekolah aliran sendiri. Apakah kalian mahukan nasib kalian seperti kaum Cina di Indonesia, Thailand ataupun Brunei? Fikir-fikirlah sendiri.

Orang Melayu tak gemar bergaduh dan mencari pasal dengan bangsa lain. Sejak zaman kesultanan Melayu Melaka, orang Melayu dapat menerima orang luar dengan mudahnya. Berniaga, berdagang dan menetap. Namun awas. Sekali hatinya sudah terguris, darah menjadi 'pelalinya'.

--
Pena Minang Return

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pindaan Tarikh Persidangan Agung Tahunan Umno

Posted: 10 Aug 2013 10:00 PM PDT

SIARAN MEDIA
11 OGOS 2013

Dimaklumkan Presiden UMNO, YAB Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin telah bersetuju untuk meminda tarikh mesyuarat Cawangan UMNO, mesyuarat Bahagian UMNO dan penamaan calon untuk pemilihan parti kepada tarikh yang ditetapkan. Tarikh baru adalah seperti berikut:

I. Mesyuarat Cawangan UMNO dilanjutkan daripada 31 Ogos kepada 15 September 2013;

II. Pendaftaran penamaan calon untuk pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri daripada 7 September kepada 21 September 2013;

III. Mesyuarat pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri ditetapkan pada 12 Oktober 2013;

IV. Penamaan calon untuk pemilihan Majlis Tertinggi UMNO daripada 7 September kepada 28 September
2013;

V. Mesyuarat Bahagian dan hari pemilihan Majlis Tertinggi UMNO dipinda daripada 5 Oktober kepada 19 Oktober 2013.

Pindaan tersebut dibuat berikutan cadangan dan permintaan dari UMNO Bahagian-bahagian dan Cawangan-cawangan yang antaranya ialah tarikh
mesyuarat Cawangan sebelum ini berlangsung dalam bulan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri dan tamat tempoh mesyuarat pada 31 Ogos 2013. Dalam masa yang sama dua pemimpin negara luar iaitu Presiden China dan Presiden Amerika Syarikat juga akan berkunjung ke negara ini pada awal Oktober 2013 dan persediaan untuk menerima kedatangan tetamu negara ini perlu dibuat.

Dengan demikian maka Presiden, Timbalan Presiden dan pengurusan UMNO telah bersetuju kepada tarikh-tarikh baru ini. Pihak pengurusan UMNO juga telah memaklumkan kepada ahli Majlis Tertinggi parti berkenaan dengan perkara tersebut.

Sekian dimaklumkan, Terima kasih.

DATUK SERI TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR
(Setiausaha Agung UMNO)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rumah Terbuka Sempena Hari Raya Aidilfitri Dato Rahman Di Kota Kinabalu

Posted: 10 Aug 2013 05:43 PM PDT



BUKAN PDRM YANG RAKYAT MENYAMPAH TAPI PEGAWAI DAN ANGGOTA PDRM YANG RAKYAT MENYAMPAH

Posted: 10 Aug 2013 07:32 AM PDT

POLIS DIRAJA MALAYSIA merupakan satu jabatan yang menjadi benteng perlindung kepada rakyat MALAYSIA.Selain itu rakyat MALAYSIA bergantung harap sepenuhnya kepada PDRM untuk menjaga keamanan dan keselamatan negara daripada anasir luar yang ingin porak perandakan keamanan MALAYSIA yang terbentuk selepas MERDEKA.Imej PDRM tercalar apabila terdapat segelintir pegawai dan anggota PDRM yang tidak menjalankan amanah yang dipertanggungjawab kepada setiap anggota PDRM yang berikrar untuk berkhidmat kepada MALAYSIA.Sebagai contoh di Daerah LMS dimana sejak kebelakangan ini penulis lihat pusat judi,mesin kuda,rumah urut dan cyber cafe tumbuh macam cendawan seperti tiada pengawasan daripada pihak berkuasa.PENULIS ingin bertanya adakah pegawai atau anggota PDRM sudah berpakat atau mudah dibeli dengan wang ringgit,kalau begitu harga maruah PDRM hanya bernilai wang ringgit sahajalah.Bagaimana untuk memertabatkan maruah PDRM dimata dunia

Published with Blogger-droid v2.0.10

The Unspinners

Posted: 10 Aug 2013 11:27 PM PDT

The Unspinners


Pelahap, tamak dan tak beradab serta tak tahu malu [update]

Posted: 10 Aug 2013 05:30 PM PDT

USA hantar Duta tekan M'sia sign TPPA?

Posted: 10 Aug 2013 07:26 AM PDT

Gani "tahil' dah berat satu tan

Posted: 10 Aug 2013 02:30 AM PDT

Belantan

Posted: 10 Aug 2013 11:26 PM PDT

Belantan


Siasat ucapan raya hina Islam?

Posted: 10 Aug 2013 06:24 PM PDT


Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengarahkan polis menyiasat laporan laman sosial yang memuat naik ucapan Aidilfitri didakwa menghina umat Islam di negeri ini.

Kementerian juga mahu polis bertindak segera dan tegas terhadap pemilik akuan Facebook itu yang didakwa memaparkan gambar kepala babi bersama makanan tradisi hari raya, ketupat dan lemang dalam ucapan Aidilfitri.

Ucapan kad Aidilfitri itu berbunyi 'for malay muslim...Selamat hari raya buat semua, nikmati hidangan head roast pork with ketupat'!

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar, berkata itu seolah-olah mencabar pihak berkuasa dan sengaja menguji kesabaran umat Islam.

Suara Politik
Belantan

Karpal tidak perlu panik dan tunggu arahan Guan Eng supaya isytihar harta?

Posted: 10 Aug 2013 09:46 AM PDT


Pengerusi DAP, Karpal Singh tidak perlu menunggu arahan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bagi mengisytiharkan hartanya berhubung dakwaan pemimpin pembangkang membayar sebanyak RM50 juta untuk merasuah hakim dan pendakwa.

Bekas Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, ini kerana sebagai pemimpin tertinggi dan selaras dengan prinsip partinya iaitu 'Kepimpinan Melalui Teladan dan Cekap, Akauntabiliti, Telus (CAT), Karpal hanya perlu mengisytiharkan harta atas kehendak sendiri dan bukan kerana arahan sesiapa.

"Semalam, Karpal kata akan sentiasa menyokong wakil rakyat yang mengisytiharkan aset mereka secara umum serta beliau sendiri juga tidak mempunyai sebarang masalah berbuat demikian.

"Namun, beliau juga berkata akan mengisytiharkan asetnya apabila Guan Eng mengarahkan semua Ahli Parlimen tempatan untuk berbuat demikian.


"Sebagai Pengerusi DAP, Karpal tidak perlu tunggu arahan Guan Eng lebih-lebih lagi apabila terdapat dakwaan serius yang dilemparkan terhadapnya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Baru-baru ini, Pengerusi Kerusi Undang-Undang Jenayah, Jawatankuasa Peguam Negeri Pulau Pinang, Ranjit Singh Dhillon mendesak Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dan Karpal mengisytiharkan harta masing-masing bagi membersihkan nama mereka berdua daripada dikaitkan dengan surat misteri yang diedarkan kepada penduduk Permatang Pauh sejak beberapa hari lalu.

Surat misteri bertajuk Bankleaks Anwar/Karpal tersebut menceritakan 'urus-niaga' dua pemimpin pembangkang itu.

Menurutnya, langkah tersebut selaras dengan kempen pembangkang menjadikan pengisytiharan harta sebagai salah satu garis ukur kepada kepimpinan yang bersih serta telus.


Namun, Anwar dan Karpal ketika membuat laporan polis terhadap pengedaran surat misteri tersebut menafikan dakwaan wujud 'urus niaga' antara beliau dengan Karpal, sebaliknya mendakwa perkara itu fitnah UMNO.

Pada masa sama, Choo Keong yang juga merupakan bekas Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP turut menasihati Karpal untuk tidak tunduk kepada Guan Eng kerana beliau bukan lagi merupakan ahli Exco di Pulau Pinang.

"Jadi, Karpal tidak perlu tunduk kepada Guan Eng seperti anaknya, Jagdeep Singh yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Datuk Keramat yang sentiasa menurut arahan Guan Eng pada setiap masa.

"Tidak ada keperluan untuk menunggu perintah daripada sesiapa. Karpal sepatutnya mengamalkan prinsip CAT yang selama ini dilaung-laungkan kecuali jika terpaksa akur dengan Guan Eng bagi menjamin kelangsungan kerjaya politik beliau dalam parti tersebut," katanya.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 10 Aug 2013 11:25 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Malaysia XI vs Barcelona (1-3) All Goals & Highlights 10/08/2013

Posted: 10 Aug 2013 12:23 PM PDT

Check out this video on YouTube:


http://youtu.be/A8NThS5eljo


Sent from my iPhone

Pak Lah Bukan Penulis Buku Awakening Kata Lokman Noor Adam

Posted: 10 Aug 2013 12:17 PM PDT

SHAH ALAM – Exco Pemuda Umno, Lokman Noor Adam menegaskan buku Awakening, The Abdullah Years in Malaysia bukan tulisan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) sebaliknya ia hanyalah hasil tulisan dua ahli akademik, Bridget Welsh dan James UH Chin dalam satu temu bual.

Lokman turut mendedahkan, penyebaran mesej berantai yang mengaitkan Pak Lah menjemput Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar melancarkan buku tersebut adalah tidak benar.

"Jemputan itu datangnya daripada penerbit dan pemilik buku terbabit yang terkenal dengan penulisan yang lebih condong untuk memburuk-burukkan kerajaan di bawah pimpinan Umno-BN.

"Malah buku tersebut bukan buku yang ditulis Pak Lah sebaliknya ia ditulis oleh ahli akademik dan Pak Lah hanya ditemubual dan menjawab soalan ahli akademik tersebut.

"Memang Pak Lah subjek penulisan buku tersebut, tetapi ianya bukan buku terbitan Pak Lah

"Justeru yang menjemput Nurul Izzah bukanlah Pak Lah tapi penerbit," katanya yang dipetik daripada kenyataan ringkas beliau, hari ini.

Sementara itu, status buku kontroversi terbabit turut disahkan oleh Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad semalam sebagai bukan tulisan Pak Lah sebaliknya ia adalah koleksi artikel penulis berlainan latar belakang termasuk pemimpin pembangkang.

Nik Nazmi yang juga merupakan salah seorang penyumbang artikel di dalam buku tersebut berkata, buku yang disunting editor Bridget Welsh dan James UH Chin itu merupakan himpunan pandangan pelbagai pihak mengenai era pemerintahan Abdullah.

"Tema umum buku itu ialah penilaian umum dan pandangan masyarakat sepanjang pentadbiran Abdullah. Kedua-dua editor ada menemu bual sendiri beliau.

"Selain itu, buku tersebut turut memuatkan artikel daripada pelbagai pihak termasuk pemimpin BN dan pembangkang, ahli akademik dan sarjana," katanya.-http://www.sinarharian.com.my/rencana/pak-lah-hanya-diwawancara-tapi-tak-tulis-buku-1.191049
http://mediashahalam.blogspot.com/2013/08/pak-lah-tak-tulis-buku-lokman-noor-adam.html


Sent from my iPhone

Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri @NajibRazak

Posted: 09 Aug 2013 11:50 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/Str8tqCE2zA


Sent from my iPhone

oyabun

Posted: 10 Aug 2013 11:19 PM PDT

oyabun


Ezam cabar Anwar saman?

Posted: 10 Aug 2013 11:15 AM PDT


Tindakan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP, Karpal Singh membuat laporan polis dalam isu surat misteri disifatkan sebagai sandiwara lapuk bagi menutup pekung peribadi mereka.

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan, Ezam Mohd. Noor berkata, jika benar Anwar dan Karpal difitnah dalam isu surat tersebut, mengapa mereka tidak menyaman pihak terlibat.

Katanya, langkah membuat laporan polis cuma taktik Anwar sebelum Ketua Pembangkang itu menjayakan hobi jijiknya selepas ini, iaitu dengan menuduh konspirasi UMNO dan pihak berkuasa seolah-olah beliau tidak bersalah.

"Kalau benar difitnah mengapa Anwar tidak ambil tindakan kepada individu berkenaan? Begitu juga dalam kes video seks bersama wanita China yang disahkan tulen. Anwar dakwa difitnah tetapi sehingga ke hari ini beliau tidak berani menyaman trio 'Datuk T'.


"Hakikatnya, Anwar cuma mahu salah guna institusi kerajaan seperti polis untuk membuat laporan dan kemudian beliau akan menuduh UMNO dan kerajaan," katanya dalam kenyataan kepada wartawan di sini hari ini.

Minggu lalu, bekas calon Barisan Nasional (BN) Permatang Pauh, Mazlan Ismail mendedahkan, beliau menerima kira-kira 6,000 surat misteri bertajuk Bankleaks Anwar/Karpal yang menceritakan 'urus niaga' bernilai puluhan juta antara Anwar dengan peguam veteran tersebut.

Dalam pada itu, Ezam mendesak Anwar supaya memohon maaf kepada seluruh penyokongnya yang sejak dari awal berkorban wang ringgit sehingga hilang pendapatan kerana menyangka Ketua Pembangkang dalam kesusahan.

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 10 Aug 2013 11:12 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


RAKYAT MALAYSIA BANGUNLAH, NEGARA KITA SEDANG DISERANG DARI ARAH SELATAN

Posted: 10 Aug 2013 09:18 AM PDT

KEGAGALAN Anwar Ibrahim khususnya dan penaja-penajanya memerintah negara Malaysia selepas PRU13 tidak pernah mematikan hajat mereka. Selepas gagal juga menggunakan jalanan 505 dan rahsia-rahsia penaja mereka didedahkan oleh Mantan pembesar negara jiran, mereka berusaha menggunakan saluran mahkamah dengan membuat seberapa banyak petisyen.

Malangnya satu demi satu petisyen tidak memihak kepada mereka. Kini, mereka mula menggunakan 'KUASA-KUASA LUAR'. Dan serangan itu dimulakan dari selatan tanah air.

SERANGAN LEE KUAN YEW
Lee Kuan Yew seorang tua pencen, telah memetik api serangan dengan mengeji dasar-dasar negara. LKY meghasut rakyat Malaysia akan hal berkaitan "kaum", wal hal seluruh dunia tahu di Singapura kamu tidak boleh mengkritik Kerajaan dan Perdana Menterinya melainkan kamu bersedia disaman dan merengkok dalam penjara. Seluruh dunia tahu, di Singapura jika kamu Muslim apatah lagi Melayu, kamu akan ditindas dan dinafikan dengan segala macam cara.

Sudahkah anda membaca pendedahan Kekejaman Politik dan Amalan Rasis oleh LKY didedahkan oleh Profesor Dr. Lily Zubaidah. Antaranya ini http://www.anwaraidc.com/?p=35645. Siapakah lagi Melayu Singapura yang dihalang memasuki Singapura?

SERANGAN KALIMULLAH KEMBALI LAGI
Sebelum ini kami pernah dedahkan betapa busuknya hati Kalimullah, seorang yang gagal Tapisan Keselamatan semasa memohon pegawai politik kepada allahyarham Tun Ghafar Baba.

Kalimullah, atas kepentingan bisnes dan wang di Pulau Pinang dan menjadi orang atas angin di Singapura sama ada kepada DAP atau PAP, sudah pasti orang yang terlibat di dalam buku terbitan pasukan Pakatan Rakyat untuk memburukkan Pak Lah dan kerajaan yang ada sekarang.

Orang-orang di NST pasti tidak dapat melupakan bagaimana mereka dibuang kerja secara halus dek kerana mendedahkan kejalangan Anwar dan Lim Guan Eng, sehinggakan satu demi satu Wakil Rakyat Pakatan keluar parti. Bukan itu sahaja, Kalimullah yang beruntung diberi kuasa di NST telah memasukkan orang-orangnya yang ketiadaan kerja di Malaysia Today akibat bankrap. Dan selepas kemerosotan BN pada tahun 2008, Kalimullah secara terang menulis di kolumnya menyalahka Pak Lah.

Kini, serangan itu kembali lagi dari Singapura!  Sudah berapa kali penerbangan Kalimullah KL-Singapura dan Pulau Pinang-Singapura. Menjadi talibarut dan spy dalam perniagaan konon, semuanya kerana tunduk kepada desakan DAP dan PAP yang memerintah dan menguasai bisnes-bisnes.

Ulang baca ini http://mymassa.blogspot.com/2013/05/kalimullah-pembelot-negara-spy-singapura.html dan http://mymassa.blogspot.com/2013/05/bahagian-2-kalimullah-musuh-dalam.html

Apakah yang kamu akan fikirkan tentang buku "Awakening Pak Lah"? Kalimullah? dan Singapura? Adakah kamu berfikir ianya secara kebetulan? 

SERANGAN TPPA
Seperti yang telah kami dedahkan, KSU MITI dan suami Singapuranya telah menjalankan modus operadi dan agenda politik untuk memenangkan Amerika melalui paksaan TPPA ke atas Malaysia.

Amerika tidak mampu membunuh Ekonomi China tetapi Amerika akan membunuh 'rakan' pelaburan China yang strategik di Asia, dan salah satunya ialah Malaysia.

Singapura dijadikan negara"penamban" di mana seluruh logistik maklumat, perundangan, strategi dan kewanggan ditempatkan di Singapura. 

Lee Kuan Yew pernah berkata, "Singapura tidak akan maju selama-lamanya jika Singapura gagal menguasai Malaya (Tanah Melayu)".

Selepas KSU MITI memainkan peranan jahatnya, dan suaminya turut memberi sumbangan, kini Amerika menghantar Pegawai kedutaa baharu mereka. Sungguh-sungguh mereka berusaha mematikan Malaysia ini.

Baca seterusnya ini http://mymassa.blogspot.com/2013/08/isu-tppa-jangan-perjudi-negara-untuk.html dan artikel sang suami sama sekali pandangan mereka ini http://mymassa.blogspot.com/2013/08/artikel-terbaik-suami-singapura-ksu-miti.html juga yang ini http://theunspinners.blogspot.com/2013/08/usa-hantar-duta-tekan-msia-sign-tppa.html

OBAMA
Semua serangan-serangan ini bertujuan untuk menggagalkan lawatan Presiden Obama pada Oktober ini. Mereka (khususnya Anwar) mempunyai masa tidak sampai 2 bulan untuk menghancurkan ekonomi Malaysia selepas gagal menghancurkan politik Malaysia.

Seruan kami, bangun rakyat Malaysia, tunjukkan Patriotik kita, pertahan negara ini dari mereka.

*Sumber: Dirahsiakan.


sekupangdua

Posted: 10 Aug 2013 11:04 PM PDT

sekupangdua


MERCUN, LAGI DIHARAMKAN LAGI KUAT DAN MENJADI MEREKA BERNIAGA, SIAP DI INTERNET TU...

Posted: 10 Aug 2013 10:37 PM PDT

SAMAN DAN TINDAKAN TIDAL MEREKA PEDULI SEKALI PUN AMARAN DAN HUKUMAN BERAT DIMENDATORI TIDAK LANSUNG MEREKA TAKUT, MALAH SANGGUP SECARA TERBUKA MENJUAL DILAMAN-LAMAN WEB MENJADI TAPAK PERNIAGAAN MEREKA SECARA ON LINE... NAMPAK GAYANYA MEREKA YENH MENJADI TAUKEH KEBANYAKAN NYA GOLONGAN SEPET LANSUNG TIDAK TAKUT DENGAN TINDAKAN TERHADAPNYA, Mercun sekarang sangat mudah untuk didapati dengan cara membeli secara online di internet, begitu juga penjual mercun yang tidak memerlukan lesen dan risiko untuk dikesan dan ditangkap pihak penguatkuasa sangat tipis.
KUALA LUMPUR – Penjual mercun dilihat semakin licik untuk menjual bahan letupan terlarang itu apabila mereka mengambil jalan mudah membuka 'kedai' di internet yang dilihat bukan sahaja dapat menyelamatkan mereka daripada diberkas malah, boleh menjadikan sesiapa sahaja sebagai pembeli.
Dengan hanya membuat akaun di laman sosialblog dan forum, peniaga haram itu dengan rakusnya akan mempromosikan mercun seperti AP BomLemang, Thunder Clap dan 138 Shot Cake dengan harga antara RM7 hingga RM300.

Mereka begitu yakin akan terlepas kerana tidak perlu bersua muka ketika melakukan transaksi kerana setiap urus niaga dibuat menerusi perbankan internet, e-mel dan khidmat pesanan ringkas (SMS).
Setiap mercun yang dipesan akan dihantar melalui syarikat kurier kepada pembeli.
Dengan erti kata lain, dengan adanya kemudahan ini, mereka tidak lagi perlu membuka meja di ruang terbuka seperti pasar malam dan di kaki lima atau melarikan diri ketika diserbu pihak berkuasa.
Tinjauan Kosmo! di laman Facebook mendapati tidak kurang 10 'kedai' dicipta oleh penjual mercun dan bunga api dengan kebanyakannya baru sahaja diaktifkan pada awal Ramadan untuk dibeli dan dimainkan menjelang hari perayaan.

Seorang penjual mercun haram dikenali sebagai Nizam ketika dihubungi berkata, pekerjaan yang dilakukannya mudah dan memerlukan modal kecil. Selain mendapat untung berlipat kali ganda, dia boleh mengelakkan diri daripada diberkas pihak berkuasa.
Katanya, setiap urusan dijalankan melalui e-mel dan SMS manakala pembayaran pula dilakukan dengan kaedah perbankan internet. – Kosmo!


Read more: http://www.myberitasemasa.com/jual-beli-mercun-online/#ixzz2bZ5BXbY4

WANITA BUNUH KELUARGA SIMPAN DAN MAKAN DAGING MAYAT

Posted: 10 Aug 2013 01:30 AM PDT

Seorang perempuan dari Filipina telah membunuh banyak orang dan menyimpan daging mereka dalam peti sejuknya, dia sangat menikmati memakan daging manusia. Dia juga berkata bahawa dia telah banyak membuat pesta untuk saudara dan rakan-rakannya.


Dia memberikan mereka daging manusia tersebut untuk dimakan tanpa pengetahuan mereka. Rakan-rakannya mengatakan bahawa daging yang dimasak wanita tersebut sangatlah enak tapi mereka tidak tahu daging apakah itu. Beberapa dari teman-temannya tidaklah tahu bahawa mereka akan menjadi sasaran wanita itu selanjutnya.

Yang mengejutkan adalah wanita tersebut mengaku telah membunuh suaminya juga dan memakan dagingnya. Tapi untunglah aksi wanita tersebut telah diketahui oleh pihak yang berwajib.

Sumber : amekaw.com

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 10 Aug 2013 09:24 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BUKTI BANGSA CINABENG ADALAH TAKDE PUNYA MARUAH, KUAT MELANTAK !

Posted: 10 Aug 2013 10:16 AM PDT

KEDAI TAYAR CINABENG DAH TAU MELAYU BOIKOT DEPA !

Posted: 10 Aug 2013 12:15 AM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 10 Aug 2013 03:30 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Artis wanita dicabul ketika buat persembahan

Posted: 10 Aug 2013 08:46 AM PDT

Seorang artis wanita, Yan Yinhong telah diserang dan diraba oleh dua lelaki di Ha'an, semenanjung Jiangsu, ketika sedang melakukan persembahan 'One Person's Battlefield'. Persembahan tersebut bertujuan untuk membankitkan kesedaran masyarakat mengenai kekejaman terhadap wanita.

The New York Times melaporkan:

Serangan tersebut berlaku ketika persembahan apabila seorang lelaki muncul untuk meraba dan menciumnya namun beliau sempat mengelak. Walaupun sempat mengelak, lelaki berkenaan menolaknya hingga jatuh ke lantai dan terusk menyelak skirt yang dipakainya. Penonton pada ketika itu hanya menlihat kejadian berkenaan, malah ada yang bertindak merakamnya.

Adakah beliau melaporkannya kepada polis? Tidak: "Bagaimana kamu mahu melaporkannya di sini?" katanya.

"Pada saya, kemunculan mereka berdua menunjukkan betapa kejinya segelintir masyarakat kita yang semakin rosak," kata Ms Yan melalui temuramah melalui telefon.

"Ianya sesuatu yang amat memalukan," kata Cheng Meixin, seorang pengkritik seni bebas dan kurator serta penganjur Forum Seni Kontemporari dan Ideologi Hai'an di China di mana kejadian tersebut berlaku.

"Ianya tidak patut berlaku," tambahnya lagi.

Namun begitu, terdapat beberapa pendapat yang mengatakan perlakuan tersebut telah pun dirancang untuk menjayakan persembahan tersebut.

Rahsia sebenar ' Awakening, The Abdullah Years in Malaysia' pula dibongkar!

Posted: 10 Aug 2013 12:00 AM PDT

SHAH ALAM: Buku berjudul Awakening, The Abdullah Years in Malaysia bukan tulisan oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi dan bekas perdana menteri itu tidak mempunyai kawalan mengenai kandungan mahupun pelancaran buku itu.

Kecuali perbualan Abdullah dengan dua editor buku berkenaan, kandungan buku itu ditulis oleh tidak kurang 30 penulis yang berlainan latar belakang termasuk pemimpin pembangkang.

Artikel turut disumbangkan oleh pemimpin Umno tidak lagi mempunyai tempat di parti itu seperti Menteri Besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim dan bekas bendahari Umno Datuk Azim Zabidi.

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah pula menulis pra-kata buku itu.

Pemimpin pembangkang yang menyumbang pula terdiri daripada Nik Nazmi Nik Ahmad, Liew Chin Tong dan Farish Noor.

Bagi sesetengah pihak yang telah membaca sebahagian buku berkenaan mendapati ia lebih kerap membidas Abdullah daripada menceritakan keadaan yang sebenarnya.

Antaranya, Abdullah dilaporkan berkata Tun Dr Mahathir Mohamad adalah seorang pemimpin yang penuh kontradiksi dan sekiranya hasrat bekas perdana menteri itu dituruti, Malaysia hari ini sudah muflis.

Ia juga menceritakan bahawa Abdullah meminta bekas presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu supaya bersara setahun sebelum Pilihan Raya Umum 2008.

Turut dimuatkan adalah kenyataan Abdullah yang berkata tidak salah memperjuangkan satu-satu kaum di negara ini tetapi perjuangan itu tidak seharusnya seperti yang dilakukan oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA).

Setakat ini, PERKASA dan Samy Vellu ternyata berang dengan laporan itu dan telah membidas Abdullah. Hanya Dr Mahtahir yang tidak mahu mengulas kerana katanya, beliau belum membaca buku itu lagi.

Buku itu akan berada di pasaran pada bulan ini dengan dakwaan Abdullah sendiri dijadual melancarkannya.

Ia disunting oleh Bridget Welsh dan James UH Chin - dua pensyarah yang sering menulis di portal mesra pembangkang Malaysiakini.

Buku setebal 620 halaman itu diterbitkan oleh Strategic Information dan Research Development Centre (SIRD), Kuala Lumpur.

Ketakutan melampau DAP untuk adakan CEC semula

Posted: 09 Aug 2013 11:01 PM PDT

KUALA LUMPUR 9 Ogos - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng didesak memberi penjelasan kepada kaum Cina ekoran 'ketakutan' beliau dan kroni-kroninya untuk mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) yang didakwa dipenuhi penipuan dan penyelewengan.

Presiden Jaringan Cina Malaysia, Ng Lum Yong berkata, selain Guan Eng, bapanya Lim Kit Siang juga perlu tampil memberi penjelasan mengenai 'ketakutan' itu.

Menurut beliau, jika tidak bersedia melakukannya, kedua-dua ahli keluarga Lim itu harus menyatakan kepada seluruh rakyat terutamanya kaum Cina bahawa slogan ketelusan yang sering dilaung-laungkan mereka hanyalah kata-kata dan bukannya amalan parti tersebut.

"Kami semua tahu tindak-tanduk Guan Eng dan Kit Siang pada pemilihan CEC Disember tahun lalu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Isu pemilihan CEC parti itu tahun lalu menimbulkan keraguan kerana didakwa wujud penyelewengan oleh ahlinya sendiri apabila DAP dikatakan gagal memberikan notis kepada 753 delegasi yang merupakan ahli sah dan layak mengundi.

Isu itu juga menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin dan bekas pemimpin sehingga ada yang bertindak membawa kes itu ke mahkamah.

Kontroversi pemilihan CEC DAP semakin menarik selepas pendedahan Laporan Ekuiti (Penipuan Pemilihan CEC) tulisan Father Augustus Chen yang menyatakan secara terperinci penipuan dalam pemilihan itu sejak 47 tahun lalu.

Dalam nada sinis, Lum Yong berkata, pihaknya teruja untuk melihat bagaimana Ketua Menteri Pulau Pinang dan bapanya itu terus melakukan penipuan dan sandiwara kepada kaum Cina di negara ini.

Katanya, sandiwara yang dilakukan kedua-dua ahli keluarga Lim mengenai isi kandungan surat Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada 17 April lalu jelas menipu kaum Cina.

Selain itu, Lum Yong yakin aduan yang dibuat oleh kira-kira 50 ahli DAP mengenai penyelewengan CEC Disember lalu kepada ROS mempunyai asas yang kukuh.

Tambah beliau, ROS perlu mengambil kira nasib dan hak kumpulan minoriti dalam parti tersebut dan keputusan meminta DAP membuat pemilihan semula CEC adalah wajar supaya semua perwakilan yang sah diberi hak untuk mengundi.

"Mula-mula mereka bersandiwara akan menggunakan simbol Pas ketika penamaan calon pada pilihan raya umum lalu atas alasan ROS akan membatalkan pendaftaran mereka. Tetapi hingga kini ROS tidak berbuat demikian sebaliknya menggesa Guan Eng membuat pemilihan semula CEC.

"Sekarang mereka minta pula ROS untuk beri penjelasan kenapa perlu pemilihan semula dilakukan," katanya.

Rogol dan lacur kanak-kanak 13 tahun, penganggur setan diburu...

Posted: 09 Aug 2013 09:01 PM PDT

MELAKA - Polis sedang memburu seorang penganggur bagi membantu siasatan berhubung kes merogol dan kemudian melacur seorang kanak-kanak berusia 13 tahun di beberapa buah rumah dan hotel di sekitar negeri ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Negeri, Supt P.R. Gunarajan berkata Mohd Khairul Azli Isohod, 26, dikehendaki kerana melacurkan kanak-kanak tersebut kepada sembilan lelaki sejak Jun tahun lepas hingga 19 Julai lepas.

Beliau berkata siasatan awal mendapati suspek beralamat terakhir di 2961-1 Jalan Sidang Hassan, Bukit Katil dan dipercayai seorang penagih dadah.

"Dia bertindak melacurkan kanak-kanak itu yang merupakan teman wanitanya bagi mendapatkan wang untuk membeli dadah.

"Dia melacurkan kanak-kanak tersebut dengan mengenakan bayaran RM100 tetapi hanya memberi mangsa RM20 untuk belanja.

"Kes terakhir berlaku bulan lepas apabila mangsa dilacurkan kepada seorang lelaki berusia 37 tahun," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Gunarajan berkata suspek pernah merogol mangsa dan ditahan di Ampang, Selangor pada 5 April tahun lepas namun dia tidak hadir pada hari perbicaraan kes itu pada 24 Jun lepas.

Suspek dipercayai melarikan diri dan bersembunyi di Kuala Lumpur. Kanak-kanak terbabit kini ditempatkan di Sekolah Tunas Bakti Sungai Lereh di sini dan polis sedang menjalankan siasatan bagi menjejaki suspek.

"Polis percaya kanak-kanak berkenaan masih berhubung dengan lelaki tersebut dan kita sedang mengumpul maklumat untuk mengesan suspek dan lelaki lain yang terbabit dalam kes berkenaan," katanya.

Beliau berkata kes disiasat di bawah Seksyen 14 Akta Anti Perdagangan Orang 2007 kerana memperdagangkan kanak-kanak bagi maksud eksploitasi dan Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kes itu supaya tampil membantu siasatan dengan menghubungi Pegawai Penyiasat ASP R.Kumares di talian 019-6215585 atau 06-2842222. - Bernama

Guan Eng 'samseng' politik - Tunku Abdul Aziz

Posted: 09 Aug 2013 08:01 PM PDT

KUALA LUMPUR 9 Ogos - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng didakwa cuba berlagak sebagai 'samseng' politik apabila sanggup melakukan apa sahaja termasuk 'mengugut' Pendaftar Pertubuhan (ROS) demi menutup segala penyelewengan parti itu daripada terbongkar.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendakwa, Guan Eng ketika ini begitu tertekan dengan desakan pemilihan semula Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) oleh ROS dan akar umbi DAP sehingga terpaksa menggunakan pelbagai taktik untuk mengaburi mata umum.

Sehubungan itu, Tunku Abdul Aziz mengingatkan ROS supaya tidak tunduk dengan mana-mana kehendak serta syarat dikenakan Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

"Guan Eng memang ingat beliau kebal daripada undang-undang. Siapa dia untuk memberi kata dua kepada ROS? Penubuhan DAP adalah di bawah bidang kuasa ROS, bukan sebaliknya. Anak beranak, Lim Kit Siang dan Guan Eng sering menganggap mereka kebal undang-undang.

"Tidak cukup dengan itu, Guan Eng sekali lagi menuding jari dan melemparkan fitnah kepada kerajaan serta media arus perdana sebagai punca kejadian salah kira undi serta dakwaan-dakwaan lain. Mengapa orang lain pula dipersalahkan untuk kesalahan dilakukan anak-beranak itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Tunku Abdul Aziz mengulas kenyataan terbaharu Guan Eng cuba mencabar ROS supaya mengadakan pertemuan bersyarat sekiranya mahu parti itu mengadakan pemilihan semula CEC.

Guan Eng dalam satu kenyataan kelmarin turut mengugut untuk menyaman akhbar Utusan Malaysia dan New Straits Times berikutan berita-berita dakwaan penyelewengan dalam pemilihan parti itu Disember lepas.

Siasatan ROS dijalankan setelah ahli DAP berterusan mendesak parti itu mengadakan pemilihan semula CEC kerana mendakwa wujud penyelewengan dan manipulasi undi.

Antara dakwaan itu adalah DAP gagal memberikan notis kepada 753 delegasi yang merupakan ahli sah dan layak mengundi pada pemilihan CEC ketika Kongres Kebangsaan DAP Ke-16 di Pulau Pinang pada 15 Disember lalu.

Dakwaan lain adalah wujud 547 perwakilan 'haram' kebanyakannya dari Pulau Pinang yang telah diarah mengundi enam nama iaitu Kit Siang, Guan Eng, Karpal Singh, Chong Chieng Jin, Anthony Loke Siew Fook dan Vincent Wu Him Ven.

Sebelum itu, tiga minggu selepas pemilihan berlangsung, DAP mengumumkan terdapat kesilapan teknikal pengiraan pengundian.

Ekoran kesilapan tersebut, wakil Melayu, Zairil Khir Johari yang juga Setiausaha Politik Guan Eng kemudian berjaya menduduki kedudukan terakhir senarai CEC yang dipilih dengan 803 undi.

Tunku Abdul Aziz meminta Guan Eng supaya berhenti berdolak-dalik sebaliknya akur kepada desakan akar umbi supaya diadakan pemilihan semula.

"Adakah mereka takut sangat dinasti Lim akan tumbang jika diadakan semula pemilihan? Jika benar-benar telus seperti slogan mereka, ikutlah kehendak akar umbi.

"Guan Eng perlu berhenti daripada memutarbelitkan isu ini seharusnya menyalahkan diri sendiri kerana berlaku penyelewengan dalam pemilihan sebelum ini," ujarnya.

Pembantu Exco didakwa hina Islam guna FB

Posted: 09 Aug 2013 07:01 PM PDT

PAGOH - Dikatakan berlaku satu lagi kes menghina masyarakat Islam di negara ini menerusi laman Facebook yang didakwa milik seorang pembantu kepada seorang wakil rakyat.

Ia menggambarkan kad hari raya yang tertera kepala babi panggang yang diapit lemang di sebelah kiri dan ketupat di sebelah kanan dengan kata-kata yang menjemput umat Islam menikmati hidangan itu.

Bagaimanapun carian di laman Facebook di akaun yang menggunakan nama 'Alan Tang' mendapati posting kad ucapan itu sudah tidak ada lagi.

Sebaliknya Alan yang merupakan pembantu kepada Anggota Dewan Undangan Negeri Stulang, Andrew Chen Kah Eng dalam posting statusnya mendakwa terdapat individu lain yang meniru foto serta nama pengenalannya di laman Facebook itu dan memfitnahnya dengan posting sedemikian.

"Saya tidak pernah berniat menghina mana-mana agama dan sebaliknya saya amat berbangga kerana berada di negara yang menerima pelbagai agama seperti Malaysia," katanya.

Beliau mendakwa turut menerima panggilan ugutan menerusi telefon pada pukul 9 pagi semalam daripada pemanggil yang menggunakan nombor persendirian.

Alan yang kemudiannya menyedari posting itu lalu membuat laporan di Balai Polis Taman Pelangi, Johor Bharu pada pukul 4.30 petang hari yang sama.

Timbalan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Johor, ACP Nor Azizan Anan mengesahkan polis menerima laporan tersebut dan akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi menyiasatnya.

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek turut melahirkan rasa kecewa dengan kejadian itu dan berkata ia membuktikan generasi muda kini tidak memahami sensitiviti agama dan kaum.

Beliau yang ditemui pemberita pada majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Kompleks Seri Pekembar di sini hari ini, berkata negara sudah hampir 60 tahun mencapai kemerdekaan tetapi sejak kebelakangan ini semakin banyak tindakan serta kelakuan antara kaum yang berlaku yang boleh menggugat keamanan negara dan ini amat berbahaya. - Bernama

Cucu Tok Selampit

Posted: 10 Aug 2013 01:12 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Cina Tapau Hidangan Hari Terbuka Raya - Tak Tahu Adab Atau Tak Tahu Malu?

Posted: 10 Aug 2013 05:22 AM PDT


Dalam sejarah Rumah Terbuka Aidil Fitri, belum pernah terjadi orang-orang yang datang beraya di Rumah Terbuka Aidil Fitri, membawa bekas makanan yang kosong untuk membawa balik makanan yang disediakan. Kalau iye pun nak "tapau", biarlah tuan rumah yang masukkan dalam bekas makanan. Bagaimanapun, hidangan di rumah terbuka bukan untuk ditapau. Makan di situ cukup la. Kenapa perlu sampai hendak bawa balik? Hadap sangat ke? 

Ini perbuatan tidak beradap dan biadap dan boleh diklasifikasikan sebagai mencuri. Takkanlah disebabkan puak-puak ini sibuk dengan dakwat kekal untuk mengelakkan undi dua kali di dalam PRU13 yang lepas, hingga memaksa dakwat kekal turut dikenakan ke atas mereka untuk mengelak mereka dari "mencuri" makanan? Sebelum ambil makanan, celup jari dalam dakwat kekal, duduk makan dan kemudian balik!!! Sosial etika masyarakat Malaysia kini sudah menjadi semakin nazak dan pupus.

THE FLYING KICK

Posted: 10 Aug 2013 01:08 PM PDT

THE FLYING KICK


LAGI MANGSA PENGHAPUSAN ORDINAN DARURAT DAN ISA... KALI INI ANGGOTA PULA JADI MANGSA!!!

Posted: 10 Aug 2013 12:49 AM PDT

NURUL IZZAH DAHKAN DIA AKAN LANCAR BUKU DOLLAH BADAWI DI SINGAPURA!!!

Posted: 09 Aug 2013 08:43 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan