Selasa, 16 Julai 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 16 Jul 2013 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


AWAT PAK MENTERI KPDNKK BUAT LAWAK KARTUN MEMALUKAN @NajibRazak

Posted: 16 Jul 2013 10:43 AM PDT




Bila lantik orang tua menjadi Pak Menteri macam ni la hasilnya ... GPB bukan nak menidakkan pengalamannya berpuluh tahun sebagai     ahli politik  tapi nampak bodoh sangat jawapan diberikan kepada rakyat  . Mungkin otak dah tepu kot sampai dah tak ada idea untuk selesaikan masalah harga barang naik ni 

Kalau harga barang naik , maka rakyat tak boleh beli & diminta makan benda lain ..

Apa punya bangang la jawapan ... kalau gula naik , makan lepas ni suruh minum air kosong la ( tak ada gula)..hahaha...

Harga barang naik seperti bulan Ramadhan dan hari raya disebabkan pemborong menaikan harga , jadi peniaga2 terpaksa jual mahal . Pemborong tu majoritinya geng mata sepet DAP ...

Kalau GPB  jadi Menteri , habis dah bisnes penyokong tegar DAP  ni ... GPB  akan buat serbuan besar -besaran  ke serata ceruk pemborong pergi tangkap  jika mereka melanggar  undang-undang sediaada   . 

Sendiri fikir la ...  Undang-undang kita yang buat tapi sayang  tak guna  ... pegawai2 KPDNKK buat apa di bulan Ramadhan ??  Dok kira jam nak balik berbuka puasa di dalam bilik air cond ke  ??  

Sebenarnya penguatkuasaan kita terhadap kenaikan harga barang   yang cukup lemah dan itu yang buat pencacai pemborong DAP naik lemak  babi . 

Akhirnya yang mendapat buruk imej adalah kerajaan & Tok Najib ..

Pak Menteri pulak seperti biasa la suruh rakyat makan benda lain jika mahal ..






kUALA BESUT - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.

Beliau berkata langkah itu dianggap perlu memandangkan terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mengambil kesempatan menjelang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri dengan menaikkan harga ayam sewenang-wenangnya.

Katanya ia juga bertujuan mengajar pihak berkenaan yang cuba mengaut keuntungan supaya sedar tindakan tidak bertanggungjawab mereka tidak akan berhasil.

"Pengguna perlu guna kuasa untuk ajar pihak tidak bertanggungjawab, kalau tengok harga naik jangan beli ayam tapi beli daging pula," katanya ketika berucap pada Program Pemimpin Bersama Rakyat di Pulau Perhentian dekat sini.

Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Hasan mengulangi gesaan kepada peniaga supaya tidak menaikkan harga ayam sesuka hati sebaliknya menanam perasaan mendahulukan rakyat agar negara terus sejahtera.

"Saya lihat masih ada peniaga yang degil. Fikirlah balik...pada saya letaklah kepentingan negara lebih daripada lain-lain supaya kita tak jadi macam negara lain yang huru-hara.

"Kita sedang pantau dan cari punca kenaikan harga ayam adakah daripada pembekal, pemborong atau peniaga sendiri," katanya.

Selain itu Hasan berkata kira-kira 74 wakil industri termasuk pembekal ayam dan pengeluar gula memberi jaminan untuk tidak menaikkan harga barangan pada musim perayaan Aidilfitri selain memastikan bekalan mencukupi.

"Persatuan Penternak Unggas Melayu di Selangor telah memberi jaminan akan memberi sokongan kepada kementerian untuk memastikan bekalan sentiasa cukup supaya harga kekal," katanya.

PAS KUNCI MULUT ISU DUTA VATICAN CITY KERANA TAKUT KEPADA DAP ?? @TUNFAISAL

Posted: 16 Jul 2013 10:20 AM PDT




MEMALUKAN ! PARTI YANG KONON PEJUANG ISLAM MENJADI PENGECUT SEKALI UNTUK MENGELUARKAN KENYATAAN UNTUK PERTAHANKAN KALIMAH ALLAH YANG DIHINA OLEH DUTA VATICAN CITY

NGO  & KERAJAAN SENDIRI SUDAH KELUARKAN KENYATAAN MENGECAM CAMPUR TANGAN DUTA BERKENAAN TAPI PAS MEMBISU ...

TAKUT KEPADA TERESA COCK DAP KE ??

TERNYATA PAS SEMAKIN TAK BOLEH DIHARAPKAN UNTUK PERTAHAN AGAMA KERANA MEREKA LEBIH PENTING MENJAGA HATI SUCI MURNI DAP YANG KINI SEMAKIN MENGHINA ISLAM !
BESUT 16 Julai - Pas masih mengunci mulut berhubung sikap terbuka Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino yang menyokong pendirian gereja Katholik di Malaysia dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian. 
Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang sebelum ini lebih mudah mengulas tentang siri himpunan Bersih keberatan membuat sebarang kenyataan berhubung isu berkenaan dan menyerahkan kepada Majlis Syura Ulama Pas untuk membuat keputusan. 
"Nanti ulama bincang, saya tidak boleh keluar apa-apa kenyataan, tunggu ulamalah," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah di sini malam tadi.  
Kelmarin, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub ketika diminta mengulas isu sama, berkata, adalah lebih baik Pas melihat reaksi kerajaan terlebih dahulu. 

Beliau mengulas mengenai desakan pelbagai pihak supaya Pas membuktikan ketegasannya dalam mempertahan kesucian agama Islam di negara ini dengan mengeluarkan kenyataan rasmi mengecam Marino. 

@ShenYeeAun bongkar DAP main RASUAH secara tersembunyi & profesional !

Posted: 16 Jul 2013 07:05 AM PDT




Ketika berusia belasan tahun, Shen Yee Aun (SYA) sudah berkecimpung dalam arena politik khususnya DAP.

Selepas memasuki Universiti Malaya, SYA sudah menjawat jawatan sebagai Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan.

"Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP, katanya ketika ditemui AIDC di Petaling Jaya, 6 Julai 2013.

Inilah barangkali bertepatan dengan kempen Penasihat DAP, Lim Kit Siang melancarkan 'Ejen Impian Malaysia' di kalangan anak muda baru-baru ini.

"Apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu…berada di mana-mana,"kata SYA yang mengimbau kemasukannya ke dalam DAP disebabkan idealisme parti itu bersifat multi bangsa dan anti-rasuah.

Pada tahun 2008, ketika berusia 21 tahun SYA telah dilantik sebagai pembantu pengurus pilihanraya DAP untuk PRU 12, namun selepas Pakatan Rakyat berjaya menafikan 2/3 kemenangan Barisan Nasional dalam PRU itu, pada awal tahun 2009, SYA mengambil keputusan drastik meletakkan semua jawatan dan meninggalkan parti itu.



Dua faktor punca SYA meninggalkan DAP. Itulah wawancara bersama beliau untuk mengetahui sebab-sebab itu.

AIDC : Saudara bermula daripada Universiti Malaya?

Betul.

AIDC : Tamat di UM, terus terlibat dengan DAP ?

Sebelum saya masuk Universiti Malaya, saya sudah terlibat dengan DAP. Dan sebelum dengan DAP, saya sudah bersama IKD (Insititut Kajian Dasar).

Masa tu saya rasa saya di tingkatan tiga atau empat, umur enam belas saya sudah berkecimpung dalam dunia politik.

Lepas masuk Universiti Malaya, sebenarnya saya sudah menjadi Ketua Pemuda DAP Bahagian Klang dan Setiausaha Eksekutif Kebangsaan DAP.

Cuma pada 2009, bila saya tidak lagi mempercayai perjuangan DAP, maka pada masa itulah saya membuat langkah untuk tidak lagi meneruskan perjuangan politik saya dan sampai hari ini saya tidak membantunya.

AIDC : Mesti ada turning point, kenapa saudara tidak lagi mempercayai DAP ?

Sebabnya banyak. Tetapi perkara yang paling utama adalah DAP pada hari ini adalah DAP yang tidak lagi saya kenali.

Sebab kita kena faham sentimen orang muda. Walaupun saya muda, saya mula menyedari hakikat ini lebih awal daripada kebanyakan orang muda.

Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP.

Pertama, seolah-olah mereka ini adalah multi bangsa. Namun, realitinya kalau kita analisis betul-betul lebih daripada 90 peratus ahli DAP adalah terdiri daripada kaum Cina sahaja.

Kedua, dalam sejarah pilihanraya Malaysia, tidak pernah sekali pun DAP bertanding di kawasan majoriti Melayu. Kalau ada sekali pun, ini adalah kali pertama, ada dua tempat DAP bertanding letak calon Melayu di kawasan majoriti Melayu, tapi calon mereka bukan calon Cina atau India, maksudnya lebih kepada bersifat politik.

Contohnya di Raub, Pahang. Di Raub ini komposisinya lebih 60 peratus adalah Melayu, DAP bertanding, tapi DAP letak seorang calon Melayu bertanding.

Akhirnya mereka bawa pakej, kita multi-racial kerana bertanding di kawasan majoriti Melayu tapi letak calon Melayu, mengapa tidak berani letak calon Cina ?

Kita lihat saja walaupun pasca Pilihan Raya Ke 13, di Selangor, pada mulanya Teresa Kok mengatakan kita mahu empat Exco untuk orang Cina.

Apakah pada awalnya kepimpinan masyarakat India yang ada di Selangor itu tidak dipandang oleh Teresa?

Jelaslah, DAP itu tidak multi-racial. Di mana yang diwar-warkan oleh mereka?

Dan yang kedua, apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu..

AIDC : Berada di mana-mana… ?

Pertama, berada di mana-mana. Dan yang kedua, DAP ini lebih hipokrit. Sebab rasuah dalam kalangan mereka sudah mula menular apabila mereka menang Pilihan Raya Ke 12.

Mereka kata rasuah BN pada hari ini banyak, mungkin benar. Saya tidak kata hari ini DAP tidak rasuah.

Kalau kita analisis, perkataan rasuah mula wujud pada tahun awal 1980-an dan 1990-an. Kita perlu ikuti sejarah, siapa yang memulakan budaya rasuah dalam UMNO. Istilah politik wang bermula pada zaman siapa?

Ia bermula ketika Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO. Digunakan wang untuk bertanding Ketua Pemuda. Menggunakan wang, kronisme, team Wawasan untuk menghancurkan Tun Ghafar Baba daripada menjadi Timbalan Perdana Menteri pada masa itu.

AIDC : Itu mulanya ?

Itu mulanya. Yang lebih hebat istilah 'money politics' yang mula menjadi popular dari UMNO. Lepas itu kita lihat rasuah apabila Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan, cara dia memberi rasuah lebih teruk.

Jujur, BN rasuahnya dulu mungkin bagi projek, tapi projeknya ada had. Contoh dalam beberapa kawasan, ada berapa hospital yang kita boleh bina, berapa sekolah yang kita boleh bina. Tapi, bila Anwar jadi Menteri Kewangan, dia bagi saham. Saham itu tiada hadnya, tiada batasan.

Sebab itu saya menganalisis kembali budaya rasuah dalam UMNO wujud, tapi siapa yang merosakkan. Dan budaya rasuah dalam DAP adalah paling cepat di dunia.

AIDC : Maksudnya?

Mengapa saya kata begitu ? Sebabnya, tidak sampai 50 hari lepas pasca Pilihan Raya Ke 12, DAP memerintah negeri Perak, Nga Kor Ming memberi kontrak jahitan baju seluruh Perak kepada isterinya. Kurang daripada 50 hari, sudah bagi isteri dia. Paling cepat di dunia.

AIDC : Maksudnya, walaupun Menteri Besarnya adalah Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada Pas, Nga Kor Ming lebih berkuasa ?

Setuju. Sebab itu pada awalnya, Nga Kor Ming dan Ngeh Ko Ham mereka boikot. Pada awalnya mereka tak nak bagi kerusi Menteri Besar kepada Nizar. Cuma akhirnya mereka tidak ada pilihan, mereka terpaksa jadikan Nizar itu sebagai boneka mereka.

Ini, dalam falsafah Cina sebut Romance of the Three Kingdoms…ada seorang watak dipanggil Cao Cao. Mengapa Cao Cao boleh menjadi begitu berkuasa. Sebab dia mempergunakan nama seorang Maharaja di belakang beliau. Menggunakan nama Maharaja. Membonekakan Maharaja, untuk Cao Cao berkuasa.

Walaupun dia ( Cao Cao) bukan Maharaja tapi dia lebih berkuasa daripada Maharaja. Perkara inilah, perlambangannya bagaimana DAP mempergunakan Nizar.

Kembali kepada isu rasuah, cukup mudah. Rasuah yang paling cepat di dunia, kurang daripada 50 hari sudah ada rasuah-rasuah mereka.

Kalau harga pasir di Johor selori RM 300, DAP tuduh BN rasuah. Di Selangor, selori berharga RM 1,200, empat kali ganda. Jadi, rasuah siapa lebih teruk?

Kalau kita lihat baru-baru ini, IJM (IJM Land Berhad, satu syarikat pemaju terbesar di Pulau Pinang) sendiri keluar menyerang Lim Guan Eng, mereka kata mereka dipaksa untuk memberi seolah-olah derma sebanyak RM 3 juta.

IJM beri kepada Lim Guan Eng RM 1.5 juta, bagi setengah sahaja. Cumanya rasuah DAP lebih profesional, mereka menggunakan istilah-istilah derma, komisen dan sebagainya.

Ini semestinya tidak melambangkan mereka tidak rasuah. Dan yang paling penting mereka ini hipokrit.

AIDC : hipokrit ?

Mereka sudah tahu YB Jenice Lee terlibat rasuah. Apabila Jenice Lee diserang, termasuk saya menyerang, pada awalnya DAP kata ini adalah kerja UMNO menipu, menuduh rasuah, mana bukti?

Mereka kata kita silap menuduh Jenice Lee.

Tapi, apabila Jenice Lee mula berpaling tadah daripada Lim Guan Eng, pada PRU 13, orang-orang DAP sendiri yang membawa kes rasuah Jenice Lee ini kepada SPRM.

Bila kita bawa, mereka kata tipu, persepsi, tak mungkin dan sebagainya, namun bila Jenice Lee berpaling tadah dengan mereka, mereka pula yang membawa isu rasuah itu kepada SPRM. Apakah ini bukan hipokrit?

Perkara yang paling penting sekali, kita jangan lupa, sebelum PRU 13, YAB Perdana Menteri negara kita, Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak telah improve ranking kedudukan rasuah negara kita daripada tangga 60 kepada 54. DAP diam saja.

Menyembunyi fakta ini dan akhirnya terus menuduh kerajaan rasuah..rasuah..rasuah sambil menyembunyi fakta yang sebenar. Sebenarnya, mereka tahu fakta ini.

Sebagai pengundi yang rasional, Barisan Nasional rasuah, DAP pun rasuah. Ranking Barisan Nasional dah bertambah baik. Tapi DAP lakukan rasuah secara profesional, cuma susah nak ditangkap kerana mereka guna istilah-istilah yang berbeza.

AIDC : Rasuah tersembunyi..

Kalau kita benci rasuah, dua-dua pihak ada masalah. Untuk kita buat keputusan untuk sokong DAP atau Barisan Nasional, cukup mudah. Saya tak pernah kata Barisan Nasional baik. Untuk buktikan DAP itu lebih baik, untuk mengundi DAP, DAP perlu buktikan mereka lebih baik.

Tapi, tidak pernah kita dengar ada satu mekanisme yang dicadangkan oleh DAP, Anwar atau Pas, yang mana mereka nak mengatasi masalah rasuah di negara ini.

Tidak pernah. Apa mekanisme mereka? Yang ada, mereka hanya kata kita mahu hapuskan UMNO, hapuskan Barisan Nasional. Seolah-olah hapuskan Barisan Nasional, secara automatik rasuah boleh dihapuskan. Mekanisme mereka adalah dengan cara mengundi mereka.

Seolah-olah mengundi mereka, rasuah itu boleh dihapuskan. Apa mekanisme untuk membasmi rasuah, tidak pernah mereka beritahu.

Seolah-olah pada hari ini, sakit barah, contohnya, mereka kata, anda hanya perlu undi saya, penyakit anda akan hilang tiba-tiba. Mana boleh macam tu. Anda perlu tanya, rawatan apa, ubat apa ?

Disebabkan perkara inilah saya tidak dapat menerima lagi DAP, kerana talam dua muka, hipokrit. Disebabkan inilah saya akhirnya bangkit meninggalkan perjuangan DAP.

Banyak lagi sebenarnya sebabnya, cuma dua perkara ini yang pada saya cukup penting.

AIDC : Bermakna, tuduhan DAP mengatakan UMNO itu rasis adalah untuk menutup perkauman DAP ?

Itu satu soalan yang baik. Betul, strategi DAP menuduh UMNO rasis dan pada masa yang sama untuk menutup kebenaran mereka itu seolah-olah mereka tidak rasis, betul.

Namun, saya tidak sesekali mengatakan UMNO itu tidak rasis. Ini terpulang kepada sudut pandangan mana yang kita nak lihat.

Tapi kita perlu menilai parti mana yang perlu kita sokong. Kita tidak boleh melihat UMNO, MCA dan MIC sahaja, kita perlu melihat secara keseluruhan. Barisan Nasional vs Pakatan Rakyat, itu lebih penting.

Mengapa saya katakan sistem BN itu jauh lebih multi-racial daripada Pakatan Rakyat, cukup mudah.

Pertama, DAP hanya bertanding di semua kerusi majoriti Cina, Pas hanya ada di kawasan Melayu sahaja dan PKR di kerusi campuran.

Tapi, dalam sistem BN, kerusi-kerusi majoriti Melayu juga diberikan kepada MCA dan MIC untuk bertanding.

Itu faktor pertama BN lebih multi-racial.

Faktor kedua, mengapa DAP, PKR atau Pas kata mereka multi-racial? Sebab keahlian PKR untuk semua, keahlian DAP untuk semua. Tapi faktor keahlian tidak menandakan sesebuah parti itu multi bangsa.

Sebab, kalau kita nak katakan keahlian itu menandakan sesebuah parti itu adalah multi bangsa cukup mudah. Dalam BN ada PPP, LDP dan Gerakan untuk semua bangsa.

Maksudnya sistem yang BN ada, Pakatan Rakyat tidak ada, sistem yang Pakatan Rakyat ada, BN juga sudah ada.

Multi bangsa BN unik. Yang untuk satu bangsa ada, yang untuk pelbagai bangsa pun ada. Ini faktor kedua.

Dan faktor yang ketiga, kalau kita nak kata multi bangsa, kita jangan lupa, kita juga ada rakan-rakan di negeri Sabah dan Sarawak. Betul tak?

Kalau tidak ada sistem BN pada hari ini, saya akan kata pemimpin-pemimpin daripada Sabah dan Sarawak tidak akan ada suara mereka di negara Malaysia. Mengapa?

Contoh, kalau hari ini, DAP, PKR dan Pas berkuasa, ke manakah suara-suara Sabah dan Sarawak? Mengapa saya boleh membuat penakulan sedemikian?

AIDC : Sebabnya ?

Sebabnya, kita mesti analisis, berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi Pas? Saya rasa kosong. Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi PKR? Ada satu..dua.

Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi DAP? Kosong. Jangan kata Presiden, Naib Presiden, Setiausaha Agung, Bendahari..Majlis Tertinggi pun mereka tak dapat tembusi.

Kalau tidak ada sistem macam BN, ke manakah suara Sabah dan Sarawak ? Sebab itu BN untuk Cina ada, untuk India ada, untuk Melayu ada, untuk semua bangsa ada, untuk suku etnik Sabah dan Sarawak pun ada.

Untuk DAP, PKR dan Pas, apa yang mereka mampu bekalkan dalam sistem politik yang pelbagai bangsa dan suku etnik di Malaysia ?

Banyak orang tidak menganalisis tetapi terus menuduh BN sebagai rasis, DAP dan Pakatan Rakyat itu sebagai multi bangsa.

Apa yang diwar-warkan itu tidak semestinya menunjukkan realiti sebenar.

Apa yang saya sebutkan tadi itu sebagai statistik, berapa ramai? Itu semua adalah kebenaran. Dan keadaan ini membuktikan bahawa BN itu jauh lebih multi- racial daripada Pakatan Rakyat.

Dan kita jangan lupa, multi-racial itu adalah berkaitan dengan perpaduan. Kita perlu tahu, dalam dunia ini ada dua jenis perpaduan iaitu intergrasi dan asimilasi.

Perpaduan dalam BN adalah intergrasi. Maksudnya satu kaum atau kaum-kaum lain masih boleh mengamalkan ideologi mereka seperti MCA, MIC dan sebagainya.

Kalaulah pada hari ini, perpaduan yang cuba dibawa oleh Pakatan Rakyat, konsepnya 'Malaysian Malaysia', semua bangsa itu sama, itu juga perpaduan. Tetapi itu adalah perpaduan asimilasi yang digunakan oleh Indonesia.

Dan ke manakah Indonesia pada hari ini jika dibandingkan dengan pembangunan di negara itu ?

AIDC : Kalau dahulu, DAP dengan Pas ini seolah-olah seperti anjing dengan kucing, memang tak boleh bertemu. Tapi sekarang ini seolah-olah DAP boleh menerima Pas. Pada pandangan saudara sebagai seorang aktivis DAP, apa sebenarnya pandangan DAP terhadap Pas?

Dalam peperangan.. ini kembali kepada falsafah peperangan politik, 'your enemy..enemy is friend'. Maksudnya, kalau mereka tidak suka antara satu sama lain, musuh utama mereka tetap Barisan Nasional, itu yang pertama.

Yang kedua, dalam sejarah dunia kita lihat, kita panggil "political aliens". Kita lihat dalam sejarah Malaysia pun sudah cukup, Tanah Melayu. Kita lihat bagaimana British bekerjasama dengan Komunis untuk menentang Jepun. Apabila Jepun dihapuskan, British mahu Komunis pun dihapuskan. Begitulah kerjasama mereka.

Kerjasama antara Pas dengan DAP adalah perlambangan 'kerjasama British-Komunis'. Ini salah satu contoh dan sebenarnya banyak lagi contoh 'political aliens' dunia yang pada awalnya mereka saling bekerjasama akhirnya mereka saling memakan diri sendiri.

Mereka sanggup ketepikan politik tidak sehaluan demi mendapat kuasa dan menawan Putrajaya. Nasib baiklah mereka tidak menawan Putrajaya, nanti kita tidak tahulah sama ada DAP akan "makan" Pas atau Pas "makan" DAP, kita tidak tahu.

AIDC : Ada kemungkinan tak, DAP melihat bahawa mereka boleh "makan" Pas sebab itu mereka sanggup bekerjasama ?

Pada pandangan peribadi saya, ya betul. Fungsi pertama, DAP melihat boleh "makan" Pas dalam jangka masa panjang. Mereka merasakan mereka ada kekuatan yang tersendiri.

Pada masa sama, saya melihat Pas juga merasakan boleh mengawal dan "makan" DAP, cuma kedua-dua pihak tidak pernah memberitahu. Dua-dua mereka ada agenda. Jadi, yang akhirnya siapa akan "makan" siapa, kita belum tahu.

…Bersambung selanjutnya, siri ke-2 berkaitan dengan Red Bean Army.

Kesilapan besar jika pengundi Kuala Besut jadikan Ali Baba sebagai wakil rakyat !

Posted: 16 Jul 2013 05:09 AM PDT




Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Putera, Mohd Mahdi Musa berkata, kenyataan calon Pas DUN Kuala Besut, Azlan Endut sekiranya Pas menang di PRK Kuala Besut, beliau akan menggajikan seorang pegawai untuk bertindak sebagai wakilnya kerana dirinya sibuk menguruskan perniagaan adalah satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab.
Jelasnya, ini menunjukkan bahawa calon Pas ini tidak komited dengan tugasnya malah meletakkan tanggungjawab yang diamanahkan sekiranya menang sebagai 'enteng'.
"Jelas calon Pas ini lebih mementingkan kepentingan peribadi daripada kepentingan rakyat. Sekiranya sedar dia sibuk dengan perniagaan, buat apa bersetuju untuk menjadi calon.
"Adakah Pas beranggapan undi yang rakyat beri itu sebagai mainan dan tidak penting. Jelas ini menunjukkan bahawa mereka bukan berjuang untuk rakyat tetapi sekadar atas nama parti.
"Mereka tidak bersungguh dalam membela nasib rakyat. Jika pemimpin sebegini dipilih menjadi pemimpin maka rakyat akan menjadi mangsa. Ianya terlalu jauh dengan slogan kita rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan," ujarnya kepada UMNO-Online.
Oleh itu ujarnya yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Besut, para pengundi di DUN Kuala Besut harus memikirkan dengan sebaik mungkin siapa yang benar-benar ikhlas dalam memperjuangkan nasib rakyat.
Kenyataan calon Pas tersebut jelasnya, sudah menunjukkan dengan nyata bahawa sekiranya Pas menang maka nasib rakyat tidak akan terbela kerana apa yang menjadi keutamaan Pas adalah bidang perniagaannya.
"Tugas sebagai wakil rakyat bukan mudah. Jangan kerana taksub kepada parti, tanggungjawab dan amanah di 'alibaba'kan. Saya benar-benar menyeru agar para pengundi menilai dengan sebaik mungkin sebelum membuang undi pada 24 Julai nanti," ujarnya lagi. - MediaUM

KEDAH HARAMKAN BUKAN ISLAM GUNA KALIMAH ALLAH DEMI MENCEGAH GEJALA MURTAD !!

Posted: 16 Jul 2013 03:00 AM PDT




Kerajaan negeri Kedah tidak mengizinkan kalimah ALLAH digunakan oleh orang bukan Islam dalam kitab mereka dan memberi amaran keras bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap golongan yang menyalahgunakan kalimah suci itu. 

Ketika memberi amaran itu, Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir turut menyifatkan golongan bukan Islam yang mahu menggunakan kalimahALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu sebagai mempunyai manifestasi tidak baik terhadap umat Islam di samping cuba mengelirukan generasi muda Islam.

"Kita tidak boleh terima alasan mereka kerana di sebalik alasan tersebut tersembunyi matlamat hendak memurtadkan umat Islam," katanya sambil meminta umat Islam memberi mesej jelas kepada pihak luar yang menyokong kalimah ALLAH dibenar digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Beliau ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 372 guru al-Quran sukarela, bidan kampung dan mudim bagi daerah Kubang Pasu di Masjid Wang Tepus, dekat sini semalam.

Mukhriz menegaskan ALLAH adalah tuhan umat Islam dan tidak boleh ditukar dengan istilah 'God' iaitu tuhan secara umum dan jauh sekali 'Lord' yang bermaksud 'tuan' dalam bahasa Melayu.

"Sekiranya perkara ini berlaku di Kedah kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mereka kerana tidak sensitif dengan majoriti orang Melayu beragama Islam," katanya.

Baru-baru ini Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan menyokong kalimah ALLAH digunakan oleh bukan Islam, yang mendapat kecaman daripada banyak pihak.

Mukhriz berkata beliau juga mahu umat Islam memberi mesej jelas kepada golongan yang mempersendakan bulan Ramadan kerana perbuatan itu sememangnya disengajakan.

"Dalam negara mengandungi rakyat berbilang kaum dan pegangan agama, kita tidak boleh bermain dengan pegangan agama orang lain kerana ia amat sensitif.

"Mereka (pihak yang mempersendakan Ramadan) kena faham dari mana mereka datang. Siapa yang mendoktrinkan mereka sehingga sanggup memperlekeh agama orang lain, lagi-lagi di negara majoriti rakyatnya adalah Islam.

"Ini tidak biasa dilakukan.....kita tak berani nak bermain-main dengan pegangan agama orang lain. Saya tidak faham bagaimana perkara ini boleh berlaku," kata Mukhriz berhubung pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan agama Islam dalam bulan Ramadan dalam Facebook mereka.

Pasangan itu tampil memberi keterangan di Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia semalam.

Mukhriz berkata tindakan tegas perlu diambil sebagai pengajaran supaya tidak ada lagi orang mengambil kesempatan atas sikap berprasangka baik umat Islam Malaysia selain agar perbuatan seperti ini tidak berulang dan berlarutan.

Beliau berharap pihak berkuasa menyiasat perkara ini sehingga mengenal pasti pihak yang menyuntik doktrin bertujuan memecahbelahkan perpaduan masyarakat Malaysia. - Bernama

HABIS LA ...AKTA HASUTAN LAGI DIKENAKAN PENGHINA AGAMA ISLAM !!

Posted: 16 Jul 2013 02:17 AM PDT


Apa yang diberitahu oleh Peguam Negara Tan Sri Gani Patail Selasa mungkin akan mengundang rasa gerun mereka yang gatal tangan nak persenda agama orang lain dan lain-lain yang menyentuh sensitiviti seumpamanya.
Pasangan yang bikin sensasi menerusi blog porno mereka Alvin Tan dan Vivian Lee jangan ingat mereka hanya boleh didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia saja kerana isu 'selamat menyambut Rahadhan bak kut teh'.
Menjawab soalan wartawan semasa sidang akhbar selepas satu majlis di Bangi,Gani mengesahkan Akta Hasutan boleh digunakan untuk siasat dan dakwa mereka.
Katanya pertimbangan akan dibuat untuk tujuan berkenaan.
Hukuman dibawah Akta Hasutan adalah lebih berat dibandingkan dengan bawa Akta Komunikasi dan Multimedia.

Menurut Gani pasangan Alvin dan Vivian boleh didakwa serentak dibawah dua akta berkenaan.
Beliau diminta mengulas cadangan Menteri Komunikasi dan Multimedia DS Shabery Cheek bahawa mereka harus didakwa dibawah Akta Hasutan.-16/7/2013 - AGENDA DAILY - 

WOW ! DAP CAKAP BURUNG UBAH BOLEH TARIK PELANCONG KE PENANG ! @dzainalabidin

Posted: 15 Jul 2013 09:14 PM PDT




- Tindakan DAP menggunakan replika burung gergasi di Pulau Pinang yang didakwa oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng kononnya sebagai daya tarikan pelancongan baharu ke negeri itu dilihat sebagai syok sendiri bagi mempromosikan partinya.

Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, dakwaan penggunaan replika burung itu bagi menarik pelancong ke negeri terbabit merupakan alasan semata-mata dan mempunyai agenda politik tertentu.

"Secara umum, replika itu sendiri melambangkan parti DAP dan mempunyai unsur politik. Jadi dengan menggunakan replika itu, Guan Eng sebenarnya memberi publisiti kepada partinya itu, bukan mahu meningkatkan industri pelancongan.

"Malah, kita boleh menilai DAP selepas keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13), pemimpin parti itu tidak berputus asa untuk memberi publisiti ke atas parti mereka, antaranya menganjurkan perhimpunan haram dan kini melancarkan replika burung gergasi dengan niat mahu mempromosikan parti mereka," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chin Woo, di sini hari ini.

Tiong Lai mengulas penggunaan replika burung gergasi di Dermaga IJM, Promenade Pulau Pinang mulai 13 Julai sehingga 31 Ogos ini.

Sebelum ini, Naib Pengerusi Parti Cinta Malaysia (PCM), Huan Cheng Guan menyelar kerajaan negeri itu bersikap hipokrit apabila mendakwa pelancaran replika burung gergasi di perairan negeri itu bertujuan sebagai daya tarikan pelancongan baharu.

Katanya, tindakan DAP mengapungkan replika setinggi kira-kira tujuh meter berkenaan bukan bertujuan menarik pelancong, sebaliknya dilakukan atas kepentingan politik iaitu mahu mempromosikan parti mereka.

Dalam pada itu, ditanya sama ada kos pelaksanaan replika itu membazirkan wang, Tiong Lai sebaliknya memberitahu perbelanjaan yang digunakan itu ternyata bagi tujuan mempromosi partinya.

"Walaupun projek itu tidak melibatkan peruntukan kerajaan negeri tetapi ternyata kos yang digunakan itu dengan tujuan pu

BAGAIMANA PENDAKWAH KRISTIAN BOLEH SEBAR RISALAH KEPADA ANAK MUDA MELAYU ??

Posted: 15 Jul 2013 07:56 PM PDT


Seorang pembaca telah menghantar printscreen dan gambar seorang lelaki yang didakwa rakyat Perancis tetapi fasih berbahasa Melayu yang berjaya dirakamkannya.

Pembaca berkenaan mendakwa, lelaki Perancis yang fasih berbahasa Perancis itu, sedang menyebarkan dan mengedarkan risalah-risalah agama Kristian kepada orang ramai, terutama sekali kepada golongan muda Melayu.

Apabila diberitahu bahawa perbuatannya itu adalah salah di segi undang-undang dan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam, tidak membenarkan perlakuan seperti itu, lelaki Perancis tersebut terus bersikap angkuh.

"Undang-undang itu dalam Artikel berapa?" herdiknya.

Pembaca kemudiannya hilang sabar dan mencabar lelaki Perancis itu. Lelaki Perancis itu kemudiannya segera melarikan diri dengan menunggang sebuah motosikal.

Sebenarnya itulah perilaku yang ditunjukkan oleh pendakwah-pendakwah Kristian yang didatangkan dari luar negara. Berbekalkan kefasihan mereka dalam Bahasa Melayu, mereka cuba menipu dan memperdayakan masyarakat tempatan yang lebih cuak dengan masyarakat tempatan sendiri berbanding orang luar.

Dalam Perlembagaan Persekutuan, tercatat bahawa Perkara 11 (4) yang melarang penyebaran agama lain selain Islam kepada umat Islam di negara ini.

Siapa sebenarnya yang empunya angkara? Rasa-rasanya ramai yang boleh meneka dengan tepat!!!

sumber : the flying kick

otai

Posted: 16 Jul 2013 11:09 AM PDT

otai


PAS PERINTAH KELANTAN HANYA MAJORITI SATU KERUSI SAJA SEBELUM 2008

Posted: 15 Jul 2013 11:50 AM PDT



SIBUKNYA DAP, PAS DAN PKR WAR-WARKAN BAHAWA BILA PAKATAN TAK SAH TANPA BERDAFTAR DAN TAK PERNAH BUAT MESYUARAT AGONG PUN, MALAH BILA BERTANDING PILIHANRAYA MEREKA GUNA LAMBANG MASING-MASING KATA SEKIRANYA MEREKA MENANG DUN KUALA BESUT PADA 24 JULAI INI MAKA DUN TERENGGANU AKAN JADI 16 - 16.

BILA 16 - 16 MAKA SERI DAN PAS AKAN DESAK SPR BUAT PILIHANRAYA SEMULA SELURUH TERENGGANU DENGAN SLOGAN " TERENGGANU BARU "

KENAPA BEGITU GHAIRAH PAS DAN PAKATAN NAK PERINTAH TERENGGANU ?

SEMUANYA KERANA DUIT ROYALTI TERENGGANU. KENAPA NAK ROYALTI TERENGGANU ?

SEMUANYA BUKAN KERANA ISLAM TETAPI KERANA ROYALTI TERENGGANU. UNTUK APA ROYALTI TERENGGANU ??? ROYALTI INI ADALAH KAPITAL DAN MODAL ATAU SUMBER DUIT DAN DANA UNTUK PAKATAN RAKYAT GUNA BAGI PILIHANRAYA KE 14 PADA TAHUN 2018 KELAK.

SEDARKAH PAKATAN SEKIRANYA MEREKA MENANG PRK KUALA BESUT PUN DUN TERENGGANU TETAP 17 SUARA TERMASUK SPEAKER DAN PAS HANYA 16 SUARA SAHAJA. MAKNANYA PAS DAN PAKATAN HANYA BERMIMPI DI SIANG HARI. PERKARA INI SAMA SAHAJA DENGAN PAS KUASAI 23 DUN DAN UMNO 22 DUN DALAM DUN KELANTAN SEBELUM PRU KE 12 PADA 2008.. ITU PUN PAS DAPAT 23 DUN KERANA DUN KEMUNING PAS MENANG MAJORITI DUA UNDI SAHAJA. KEDUDUKAN INI PAS PERINTAH KELANTAN DENGAN SELESA HINGGA 2008. UMNO HORMAT DEMOKRASI DAN TAK DESAK APA2 PUN.

JADI PAKATAN TAK PAYAH LAH NAK BISING2 KERANA DUN TETRENGGANU UMNO PERINTAH DENGAN MAJORITIN 2 KERUSI SAHAJA  BILA UMNO/BN MENANG DUN KUALA BESUT PADA 24 JULAI 2013, INSYAALAH.....

MAKA DAP, PKR DAN PASHAMPAS AKAN KEPUNAN ROYALTI TERENGGANU UNTUK DIJADIKAN MODAL PRU KE 14 TAHUN 2018.

AMIN... POHON ALLAH SWT MAKBULKAN DOA RAKYAT TERENGGANU DAN RAKYAT MALAYSIA SUPAYA UMNO/BN MENANG SEMULA DUN KUALA BESUT PADA 24 JULAI 2013. AMIN..............

Keris Pusaka Melayu

Posted: 16 Jul 2013 11:02 AM PDT

Keris Pusaka Melayu


Kenyataan Duta Vactican : Biblical Missiology Tentang Kalimah Allah Untuk Kristian

Posted: 16 Jul 2013 03:44 AM PDT

Duta Vatican Perlu Lebih Professional

Kita mengalu-alukan Duta Vatican, Archbishop Joseph Marino ke negara ini sepertimana kita mengalu-alukan mana-mana duta sebagai wakil negara mereka di sini. Kedudukan Vatican sebagai negara utama Kristian tidak menghalang kita menghormati mereka sebagai sebuah negara berdaulat.

Seperti mana-mana duta, Marino seharusnya tahu apa yang boleh dan tidak boleh dibuat di negara orang. Beliau perlu tahu batas-batas dan mengelak dari menyentuh isu-isu sensitif atau terlibat dalam politik negara tersebut. Vatican mungkin diletakkan di tempat tertinggi bagi negara-negara Kristian, yang mana mungkin memberikan duta mereka hak untuk menegur atau masuk campur dalam hal-hal berkenaan Kristian di negara itu.

Tetapi, Malaysia adalah negara Islam dan kedudukan tinggi Vatican dalam Kristian tidak membawa apa-apa makna di sini. Walaupun beliau mungkin masih lagi berhak menyentuh soal agama Kristian di sini, tetapi beliau langsung tidak punya hak untuk masuk campur jika perkara itu turut membabitkan Islam dan undang-undang negara.

Oleh itu, kenyataan beliau yang mendesak agar kalimah Allah dibenarkan dalam kitab Injil menunjukkan yang beliau tidak tahu kedudukan dan tugasnya di sini. Apatah lagi apabila isu itu masih lagi tergantung menunggu rayuan oleh kerajaan apabila mahkamah membuat keputusan yang tidak menyebelahi kerajaan. Ini sahaja sudah cukup untuk membuktikan betapa kerajaan sendiri tidak pernah masuk campur dalam urusan mahkamah. Justeru, apa hak duta negara lain untuk masuk campur di dalamnya?

Sedarkah Marino bahawa jika kenyataan yang sama dikeluarkan di India atau Pakistan, maka ia sudah pasti akan mencetuskan konflik agama yang serius? Insiden gereja dibakar atau umat Islam dibunuh merupakan sesuatu pasti berlaku di negara-negara berkenaan berikutan sikap tidak sensitif Marino.

Namun, Malaysia adalah negara yang jauh lebih bertamadun dengan masyarakat yang jauh lebih matang dan pemimpin yang jauh lebih professional dari Marino sendiri. Oleh itu, kenyataan beliau hanya mendapat tempelakan dari rakyat dan nasihat dari Menteri Luar, Dato Anifah Aman. Dato Anifah memberitahu Marino yang Malaysia tidak menerima sebarang campurtangan asing dalam isu agama yang sedang melalui proses mahkamah yang adil.

Apapun, motif Marino dan juga pemilihannya sebagai duta ke negara ini menimbulkan persoalan yang jauh lebih serius. Apakah Vatican juga telah dikuasai oleh kuasa besar yang ingin memerintah dunia melalui pendekatan pluralisme?

Seperti yang diketahui, beberapa pertubuhan Kristian yang terkemuka turut menentang penggantian nama Tuhan Father kepada Allah. di dalam Injil. Antara pihak yang melancarkan petisyen untuk menghalang penggantian nama oleh syarikat-syarikat penterjemah Injil ialah Biblical Missiology, di Colorado Amerika. Hujah mereka ialah Allah merujuk kepada Tuhan dalam agama Islam manakala Kristian tidak menyembah Tuhan yang sama dengan Islam. Justeru, penggantian nama ini akan mencetuskan kekeliruan, malah kesesatan di kalangan orang-orang Kristian.

Oleh itu, sekiranya pihak Vatican merasakan perlu masukcampur atau memperbetulkan mana-mana pihak, maka mereka wajib terlebih dahulu bersemuka dengan Biblical Missiology dan pertubuhan Kristian lain yang turut menentang penggantian nama Tuhan di dalam Injil.

Lebih dari itu, satu dialog ilmiah mungkin wajar diadakan antara Marino dengan Ulama-ulama Islam bagi mendengar hujahnya tentang kenapa Kristian ingin sekali menukar nama Father kepada Allah?

Kita ingin mendengar apakah Kristian juga turut percaya kepada Allah SWT atau apa? Jika hanya nama sama tetapi tidak merujuk kepada kuasa yang sama, maka tiada sebab sama sekali bagi pihak Vatican untuk mendesak penggantian nama ini melainkan Vatican mengesahkan bahawa Kristian membenarkan dakwah melalui penipuan yang licik.


IPOHMALAY

Posted: 16 Jul 2013 09:08 AM PDT

IPOHMALAY


PAS Diam Kes Bak Kut Teh Kerana DAP

Posted: 16 Jul 2013 08:55 AM PDT

Cukup hipokrit apabila berdegar mempertahankan Islam seperti di dakwa tetapi diam dalam isu perbuatan pasangan yang merupakan penyokong Pakatan Rakyat, menghina umat Islam dengan mengajak orang Islam berbuka puasa dengan babi.

TUESDAY, JULY 16, 2013

BACAAN LANJUT : MEDAN INFO KITA

Duta Vatican City Mohon Maaf

Posted: 16 Jul 2013 07:11 AM PDT




Setelah menerima tekanan dari organisasi Islam dan para blogger Muslim di negara ini, " Duta Vatican City " Joseph Marino memohon maaf atas kenyataannya yang seolah-olah disifatkan tidak disangka menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini serta mencampuri urusan negara ini.

Kalimah Allah: Duta Vatican City mohon maaf

KUALA LUMPUR 16 Julai - Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino memohon maaf berhubung kenyataannya yang telah mencetuskan keresahan di kalangan rakyat negara ini.
Permohonan maaf tersebut disampaikan oleh Duta Vatican pertama ke Malaysia itu dalam pertemuannya dengan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman di Wisma Putra pada kira-kira pukul 12 tengah hari ini.
Menurut kenyataan yang dikeluarkan kementerian itu, Marino menjelaskan bahawa komen beliau itu tidak mempunyai sebarang niat sebagai mencampuri urusan dalaman Malaysia. - UTUSAN ONLINE


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130716/dn_37/Kalimah-Allah-Duta-Vatican-City-mohon-maaf#ixzz2ZDXsqNrk
© Utusan Melayu (M) Bhd 


Dipetik dari terjemahan Sinchew Daily :

(Kuala Lumpur, 16 Julai) 佐瑟夫马里诺 Vatican ambassador in Malaysia pointed out that he never intended to intervene in the internal affairs of Malaysia, but his remarks could cause misunderstanding and apologize for any inconvenience.


Mufti Perak : Hina Ramadan Bukan Mainan

Posted: 16 Jul 2013 06:15 AM PDT



KUALA LUMPUR 16 Julai - Permohonan maaf pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee tidak mencukupi untuk meredakan kemarahan umat Islam yang tersinggung dengan perbuatan mereka mempersendakan bulan Ramadan di Facebook.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, Alvin dan Vivian tidak boleh menganggap perbuatan biadab itu sebagai satu permainan sahaja.

Menurut beliau, kerajaan mesti bertindak tegas terhadap pasangan terbabit tanpa mengambil kira permohonan maaf mereka.

"Perbuatan Alvin dan Vivian jika dibiarkan boleh menimbulkan huru-hara dalam negara malah boleh mengakibatkan pertumpahan darah.

"Saya ingin bertanya apakah kerajaan pada masa ini terlalu lemah untuk melaksanakan undang-undang?" katanya ketika dihubungi Utusan Online hari ini. - UTUSAN ONLINE


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130716/dn_36/Perbuatan-hina-Ramadan-bukan-satu-permainan#ixzz2ZDJzbOwZ
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Apabila Undang-Undang Lemah Menangani, Rakyat Tentu Bangkit

Posted: 15 Jul 2013 05:52 PM PDT

Ini akibat yang menimpa seorang keturunan haramjadah kerana menghina Islam, mencampak babi ke surau dan melakukan provokasi ke atas umat Islam di laman sosial. Dia di 'kutip', di belasah, dibogelkan dan dihumban di tepi jalan.

Ini pula spesis yang sama, yang BELUM menerima nasib seperti anak haram di atas. Fahami maksud dan motif posting ini. 

Dd i n b u n g a

Posted: 16 Jul 2013 07:19 AM PDT

Dd i n b u n g a


ANAK KERBAU EKOR PENDEK BELAAN DAPIG DAH KENA AJAR

Posted: 15 Jul 2013 07:08 PM PDT


SEJAK DUA MENJAK NI APABILA SINARIO MELAYU ISLAM BERPECAH AKIBAT POLITIK MAKA AKIBATNYA MUSUH ISLAM AKAN AMBIL KESEMPATAN DIATAS PERPECAHAN TERSEBUT DENGAN MENAMPILKAN KEPALSUAN DALAM KEBAIKAN YANG AKHIRNYA ADA MELAYU ISLAM YANG TERGODA.

INI LAH CONTOH PARTI YANG BERMUKA -  MUKA KONONYA SAHABAT SEJATI DENGAN PARTI MELAYU ISLAM LAIN MENGKADER ANAK MUDA MEREKA UNTUK MENGHINA ISLAM, KITA TAK TAHU BERAPA RAMAI LAGI DILUAR SANA.

AKHIRNYA NG MUNTAT INI DAPAT PELEMPANG!!! PADAN MUKA!!!

Ohpolitik!™

Posted: 16 Jul 2013 03:22 AM PDT

Ohpolitik!™


#SpendaStopa Kantoi KONONNYA Che Ku tidak dilahirkan di #KualaBesut dan bukan orang tempatan

Posted: 16 Jul 2013 12:42 AM PDT


"Saya melahirkan dia di rumah bernombor 666 Jalan Nail. Cabang (simpang jalan) dekat orang jual nasi tu, di situlah rumah saya dulu," Nik Yah Mat Daud, ibu kepada calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman.

Tambahnya lagi, "Saya masih ingat, zaman kanak-kanak Tengku Zaihan suka bermain air di muara sungai Nail ini dan selalu dipantau oleh jiran tetangga terdekat di kampung ini, bimbang keselamatan dirinya, maklumlah air di muara sungai bahaya juga,"

Nik Yah menjelaskan perkara itu bagi menolak tuduhan Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali yang mendakwa Calon BN PRK Kuala Besut tidak dilahirkan di Kuala Besut dan bukan orang tempatan.



PAS GAGAL TUTUP MULUT Kontraktor Kelas A #KualaBesut #kbesutkini

Posted: 16 Jul 2013 12:31 AM PDT

Tanpa menghiraukan sesiapa calon Pas Azlan Endut berkata, sebagai calon beliau akan terus berkempen, bercakap dan menerangkan, termasuk kepada pihak media.
Sebagai calon,katanya, beliau perlu menemui semua orang dan berkata-kata, memberi penerangan, bercakap kepada media dan sebagainya. Malam tadi penulis berkesempatan bercakap-cakap (berbual) dengan calon Pas, Azlan di pekan Kuala Besut selepas beliau menemui beberapa orang awam yang sedang menjamu selera di beberapa buah kedai di pekan berkenaan.
Bila ditanya tentang soalan 'tutup mulut' , Azlan berkata, sebagai calon, saya masih bercakap dan menerangkan kepada orang ramai. "Tadipun saya berceramah dan saya juga adakan sidang media di markas operasi Pas," katanya. "Saya berserah kepada Allah…segala-galanya saya serah pada Allah" kata Azlan atas isu kena tutup mulut itu.
Oleh itu segala usaha untuk menutup mulut atau memantau percakapan calon Pas itu oleh pihak tertentu dalam pimpinan Pas menemui kegagalan.
Untuk rekod, sebelum ini, Pengurus kempen Kontraktor Kelas A, Hanafiah Mat yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Cukai memainkan peranan itu sejak hari pertama kempen berlangsung ketika media berkumpul di markas PAS dalam sidang akhbar bersama calon.
"... saya tak suka dia membuat kenyataan... semua kenyataan akhbar mesti datang daripada pengarah pilihan raya (Pas) atau saya sahaja," kata Jurucakap Abe long Kontraktor.

Kontraktor Kelas A DEDAHKAN DITAWARKAN PROJEK JUTAAN RINGGIT Supaya Tarik DIRI dari BERTANDING #KualaBesut #kbesutkini

Posted: 16 Jul 2013 12:18 AM PDT

Calon PAS Kuala Besut, Endot @ Azlan Yusof mendakwa, beliau pernah ditawarkan projek bernilai ratusan juta ringgit jika tidak menjadi calon dalam pilihan raya kecil tersebut.  
Beliau yang dikenali dengan panggilan Che Long mendakwa lagi, projek tersebut akan ditarik balik jika menjadi calon PAS di Kuala Besut.  
"Saya tetap tidak berganjak dengan perjuangan Islam dan bagi saya akhirat itu lebih baik," katanya dalam temubual dengan Harakah. 
Harakah 


Kontraktor KAYA BERKELAS A mendedahkan melalui temubual bersama lidah rasmi PAS, Harakah pernah ditawarkan  projek jutaan ringgit? Wow! Siapa yang tawarkan projek berkenaan tidak pula didedahkan oleh Kontraktor berkenaan. 

Umum tahu, jika BN yang offer projek jutaan ringgit berkenaan tentunya menjadi bahan panas terutama pada pilihanraya kecil ini. Siapa yang tawar? Adakah Nik Zawawi bekas calon dan  ADUN Kuala Besut  tahun 1999? Atau Wan Azhar YDP PAS Besut? Atau Husam sendiri?



PRK #KualaBesut : Abe Long Kontraktor CANANG SPONSOR HAJI #kbesutkini @Besutlening

Posted: 15 Jul 2013 11:52 PM PDT

Che Long turut mendakwa beliau pernah membelanjakan wang RM200, 000 untuk membawa lebih 40 orang ke Makkah menunaikan ibadah haji. 
"Dan hampir setiap tahun jika ada duit lebih lagi saya hantar orang ke Makkah, yang nampak ada perubahan dan hendak kembali kepada Islam sebenar," tambah beliau lagi.
freemalaysiatoday 


Abe Long Kontraktor bila buka mulut pastinya masalah menanti. Terbaru, Abe Long canang dirinya sponsor 40 orang ke Makkah untuk menunaikan haji menggunakan wang hasil kontraktornya bernilai RM200 ribu. Persoalannya, siapa 40 orang itu? Tentunya kroni PAS. Takkan Abe Long nak offer kepada semua rakyat di Besut.

Perlukah kita mencanang yang kita adalah penyumbang itu? Tidakkah ianya berbau takbur dan usaha untuk menunjuk-nunjuk? Kenapa 40 orang yang ditaja itu tidak menampilkan diri membuat kenyataan? Takut terkena pada kroni dan adik beradik sendiri?

Abe Long juga dalam berita yang sama mencanang, kononnya BN memberikan bantuan secara pilih bulu. Adakah Abe Long sedar, semua penerima bantuan subsidi kepada nelayan dan BR1M tidak kira ahli PAS sendiri pun turut menerimanya? 

Dan jika dikaji, kekayaan Abe Long hanya berjaya ditabur kepada 40 orang untuk menunaikan haji tanpa kita mengetahui, siapa 40 orang itu. Manakala BN memberikan bantuan dari pelbagai sudut kepada semua penerima yang layak seluruh Kuala Besut tanpa mengira parti. Adakah kekayaan Abe Long dapat menandingi jasa BN kepada rakyat Kuala Besut?

Aku CABAR Abe Long dedahkan 40 orang yang ditaja ke Haji itu. Bagi senarai nama penuh dan IC. Tentunya kroni dan ahli keluarga terdekat. Adakah ini dikira jasa Abe Long?

PRK #KualaBesut : Abe Long Kontraktor Memang 'LAJU' REKOD 7 KERETA dengan 54 SAMAN #kbesutkini @Besutlening

Posted: 15 Jul 2013 06:45 AM PDT



Calon Pas untuk PRK Kuala Besut ini sememangnya seorang yang penuh dengan kontroversi dan Pas sememangnya telah melakukan kesilapan yang besar apabila menama dan meletakkan Che Long sebagai calon nya untuk PRK N01 Kuala Besut kali ini. Melalui siasatan dan kajian yang dibuat melalui laman web www.myeg.gov.my menyatakan bahawa Che Long mempunyai 54 saman yang bernilai RM 4150.00.

Pada tahun 1999 Che Long memiliki 10 saman, tahun 2000 ada 3 saman, 2001 ada 8 saman, 2002-2004 ada 1 saman setiap tahun, 2007 ada 3 saman, tahun 2008 pula ada 1 saman manakala tahun 2009 ada 4 saman, tahun 2010 ada 6 saman, 2011 ada 9 saman, 2012 ada 5 saman dan untuk tahun 2013 sahaja dia suah mempunyai 2 saman.

Daripada jumlah itu 2 saman atas kesalahan meletak kenderaan, satu saman tidak pakai topi keledar, 2 saman langgar lampu isyarat dan 49 saman memandu melebihi had laju.

Semua saman tersebut melibatkan kenderaan bernombor pendaftaran seperti berikut iaitu DBV 1023, DAY 777, WBG 61, DAF 9439, DAG 777, TAB 349 dan DAG 5300.

Rupanya Calon cari makan bertaraf kontrator class A ini, merupakan haji bakhil yang tidak pernah membayar saman sehingga ada saman selama 14 tahun yang masih tertunggak, mungkin ini sebab utama mengapa calon cari makan ini lebih pentingkan perniagaannya daripada berkhidmat untuk rakyat.

Seharusnya rakyat dapat berfikir secara matang dalam memilih calon yang boleh mewakili rakyat, bukan calon yang utama duit dari rakyat.

Politik Harian

Posted: 16 Jul 2013 03:19 AM PDT

Politik Harian


PRK Besut : Pas Kawal Kenyataan Azlan Kepada Media… Takut Calon Salah Cakap!

Posted: 15 Jul 2013 05:29 AM PDT



Pas memutuskan untuk tidak membenarkan Azlan @ Endut Yusof (gambar), calonnya bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut, membuat kenyataan secara spontan kepada media.

Pengurus Kempen PRK Dun Kuala Besut, Hanafiah Mat berkata, beliau sendiri akan membuat kenyataan bagi pihak Azlan.

"Kita ambil pendekatan ini untuk mengelak kenyataan calon (Azlan) daripada dimanipulasi (oleh pihak musuh)," katanya.

Hanafiah menjelaskan, pihaknya berbuat demikian bukan kerana mahu terlalu melindungi Azlan atau menghalangnya bekerjasama dengan media.

"Dalam keadaan tertentu, calon akan diberi peluang buat kenyataan. Kita cuma tidak mahu kenyataannya dimanipulasi atau disalah erti," katanya.

Menurutnya, apa berlaku kelmarin adalah satu contoh kenyataan Azlan disalah tafsir oleh media.

"Beliau orang baru dalam politik, mudah tersalah cakap ketika menjawab. Sebab itu, lepas ini beliau tidak akan buat kenyataan spontan lagi. Kenyataan akhbar mesti melalui pengurus kempen," katanya.

Dalam kenyataan akhbar disiarkan semalam, Azlan, seorang kontraktor yang lebih dikenali dengan panggilan Che Long, dilaporkan berkata, beliau akan mengupah orang untuk menjalankan tugas sebagai wakil rakyat jika beliau dipilih oleh pengundi pada PRK ini, sementara beliau sendiri akan memberi tumpuan kepada perniagaannya di Kelantan.

Diminta menjelaskan mengenai kenyataan itu, Hanafiah memberitahu, apa yang dimaksudkan Azlan ialah mahu melantik pembantu dan kerani untuk melicinkan tugasnya sebagai wakil rakyat nanti.

"Kenyataan ini jelas dimanipulasi hingga kami buat keputusan mengehadkan kenyataannya dengan media," katanya.

Menurutnya, jika dipilih, Azlan memutuskan tidak akan mengambil elaun wakil rakyat, sebaliknya akan menyalurkan wang itu untuk tabung bantuan yang akan ditubuhkan bagi bantu golongan memerlukan di Kuala Besut.

"Sebelum ini pun beliau telah banyak menyumbang untuk parti," katanya. – SH

bumiyang

Posted: 16 Jul 2013 03:17 AM PDT

bumiyang


Tidak Cukup Klip Video Seks di Singapura - Kini Mempersenda Agama Islam Pula???

Posted: 15 Jul 2013 05:24 AM PDT

tunku

Posted: 16 Jul 2013 03:05 AM PDT

tunku


Posted: 15 Jul 2013 11:10 PM PDT

Pakatan leaders in both PAS and DAP are again at loggerheads trying to prove that their respective party is more relevant to Malaysia than the other – once more failing to understand the purpose of a coalition.

The Opposition's heightened state of insecurity was brought to light this week after Deputy Agriculture Minister Tajuddin Abdul Rahman suggested that DAP could in theory run Malaysia if the party were given more sway over Putrajaya through PAS.

"The sultan is the head of our religion. The agong is a Muslim. If we were to become a republic, DAP Chairman Karpal Singh would then become the President. He would be your chief," he speculated during a visit to the Malay heartland of Terengganu this weekend.

No doubt hoping that Pakatan officials would pick up on his remarks, he teasingly suggested that PAS' desire to reach Putrajaya meant that they would be forced to hold open the door for DAP.

"DAP would work with PAS, but the condition is that they would demand this and demand that. Perhaps they will ask to be the Deputy Prime Minister. Who would that be? Lim Kit Siang, or his son Lim Guan Eng?"

PAS central committee member Dr Dzulkifli Ahmad hit back on Monday, saying it was out of the question that DAP could ever run the country – much less on the back of a hung state assembly.

Last month the ever-desperate sounding DAP Secretary-General Lim Guan Eng said he was planning on a proposal to his PAS 'allies' that they should boycott the Kuala Besut polls.

"This will not affect BN's power in the state," Lim said, claiming that a boycott could send a "strong signal" of their unhappiness.

Of course, Lim's suggestion had nothing to do with his own party's insecurities about their coalition allies and not wanting to cede any more ground to their Islamist allies.

In all, Barisan Nasional took 17 seats in Terengganu at GE13 with BN's candidate Dr A. Rahman defeating Napisah Ismail of PAS with a comfortable majority of 2,434 votes to take Kuala Besut.

As PAS and DAP seek further distance from each other, Lim Guan Eng's party have shown their hand by revealing their fear of a possible PAS-Umno Unity Pact in the state.

If such a pact developed and, worse for Lim, if it spread beyond Terengganu, then the Democratic Action Party's hopes would finally be dashed. It would be the political equivalent of a cold bucket of water over his dreams of being the kingmaker for Seri Perdana.

Sahabat-Gunung

Posted: 16 Jul 2013 01:19 AM PDT

Sahabat-Gunung


Rumah Urut Dan Pusat Judi Cyber Bercambah, Rumah Kos Rendah Entah Ke Mana?

Posted: 16 Jul 2013 12:15 AM PDT


Sepanjang lima tahun pemerintahan Tan Sri Khalid Ibrahim di Selangor, berlaku banyak kejutan budaya antaranya pertumbuhan urut kaki dan juga pusat judi cyber yang berselindung di sebalik pusat-pusat kafe siber.

 Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Sungai Panjang, Budiman Mohd Zohdi berkata, sebenarnya kalau kita apa yang saya bahaskan di Sidang Perbahasan DUN Selangor berkaitan Go Rural, saya fikir ia harus diambil perhatian.

"Contohnya apa yang berlaku di kawasan Selangor utara dari Kuala Selangor ke Sungai Air Tawar Sabak Bernam, saya lihat pertambahan ini benar-benar memeranjatkan terutama mereka yang berada di kampung dan boleh dikatakan di tempat sedemikian ada, dan pemantauan terhadap tempat-tempat ini , kita pertikaian dari segi keberkesan.

Kita khuatir banyak pendapatan-pendapatan petani dan orang-orang kampung akan dihabiskan di tempat-tempat ini," ujarnya ketika ditemui pada majlis Penamaan Calon Pilihan Raya Kecil DUN Kuala Besut di sini, semalam.

Dalam masa yang sama, beliau mempersoalkan kerajaan negeri tentang polisi rumah kos rendah dan semanjak lima tahun mereka memerintah iaitu sejak 2008, data-data yang mereka berikan amat memeranjatkan.

"Kalau kita lihat, ia diakui sendiri oleh EXCO mereka, di kawasan seperti Sabak Bernam dan Hulu Selangor, tidak ada satu pun rumah kos rendah yang dibina.


Adakah ini maknanya mereka ini (kerajaan negeri) terus meminggirkan mereka-mereka yang berpendapatan rendah?," tambahnya yang juga Ketua Pemuda UMNO bahagian Sungai Besar. 

Salah Guna Kalimah Allah: ................. Amaran Mukhriz Mahathir

Posted: 15 Jul 2013 10:45 PM PDT


Kerajaan negeri Kedah tidak mengizinkan kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam dalam kitab mereka dan memberi amaran keras bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap golongan yang menyalahgunakan kalimah suci itu.

Ketika memberi amaran itu, Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir turut menyifatkan golongan bukan Islam yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu sebagai mempunyai manifestasi tidak baik terhadap umat Islam di samping cuba mengelirukan generasi muda Islam.

"Kita tidak boleh terima alasan mereka kerana di sebalik alasan tersebut tersembunyi matlamat hendak memurtadkan umat Islam," katanya sambil meminta umat Islam memberi mesej jelas kepada pihak luar yang menyokong kalimah Allah dibenar digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Mukhriz menegaskan Allah adalah tuhan umat Islam dan tidak boleh ditukar dengan istilah 'God' iaitu tuhan secara umum dan jauh sekali 'Lord' yang bermaksud 'tuan' dalam bahasa Melayu.

"Sekiranya perkara ini berlaku di Kedah kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mereka kerana tidak sensitif dengan majoriti orang Melayu beragama Islam," katanya.

Baru-baru ini Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, yang mendapat kecaman daripada banyak pihak.

Mukhriz berkata beliau juga mahu umat Islam memberi mesej jelas kepada golongan yang mempersendakan bulan Ramadan kerana perbuatan itu sememangnya disengajakan.

"Dalam negara mengandungi rakyat berbilang kaum dan pegangan agama, kita tidak boleh bermain dengan pegangan agama orang lain kerana ia amat sensitif.

"Mereka (pihak yang mempersendakan Ramadan) kena faham dari mana mereka datang. Siapa yang mendoktrinkan mereka sehingga sanggup memperlekeh agama orang lain, lagi-lagi di negara majoriti rakyatnya adalah Islam.

"Ini tidak biasa dilakukan.....kita tak berani nak bermain-main dengan pegangan agama orang lain. Saya tidak faham bagaimana perkara ini boleh berlaku," kata Mukhriz berhubung pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan agama Islam dalam bulan Ramadan dalam Facebook mereka.

Pasangan itu tampil memberi keterangan di Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia semalam.

Mukhriz berkata tindakan tegas perlu diambil sebagai pengajaran supaya tidak ada lagi orang mengambil kesempatan atas sikap berprasangka baik umat Islam Malaysia selain agar perbuatan seperti ini tidak berulang dan berlarutan.


Beliau berharap pihak berkuasa menyiasat perkara ini sehingga mengenal pasti pihak yang menyuntik doktrin bertujuan memecahbelahkan perpaduan masyarakat Malaysia.

Taipingmali (tm)

Posted: 16 Jul 2013 01:16 AM PDT

Taipingmali (tm)


Dua mangkok suku sakat al-jub

Posted: 15 Jul 2013 05:27 PM PDT

Pandai pula mohon maaf,
http://t.co/5u9x2Kg3Pf
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PRK KUALA BESUT : PAS ABAIKAN USTAZ DAN USTAZAH MEE SEGERA

Posted: 15 Jul 2013 04:05 PM PDT


Begini lah nasib aku yang malang oh tuhannn, inilah nasib ustazah dan ustaz mee segera bila mana khidmat mereka langsung tidak di perlukan untuk kempen PRK Kuala besut,beginilah pas,bila perlu di cari,bila dah tak perlu di campak jauh2, kih3x, setelah aku semak jadual ceramah pas,sah ustazah dan ustaz mee segera ini tidak di jemput untuk berceramah bagi membantu kempen prk kuala besut,yang tersenarai,mat Sabu, Dr Mujtahid, Datuk mahfuz, pok nik ajis,Azhar derus, ustaz Mohd Nor Hamzah, Dr Mariah,alangkah malang nya bila Mereka di lupakan seperti kacang yang lupakan kulit..sory ustaz n ustazah mee segera zaman kegemilangan kamu dah berakhir di dalam pas !!!!

fb ajinomoto

SATU PENGAJARAN YANG SANGAT BERHARGA BUAT LELAKI INI

Posted: 15 Jul 2013 09:06 AM PDT



Hai inilah nasib kerana menghina agama Islam dan tak pandai jaga sentiviti agama lain. Kejadian ini perlu di ambil iktibar oleh semua orang yang maner perlu menghormati di antara satu sama lain.

Ikuti laporan kes bersabit melarikan orang.
Daerah: Sri Muda report, Selangor dan Jalan Tun Razak report, Sentul.

Nama mangsa remaja Cina: Ng Mun Tatt, 24.
kerja: Penjaga kaunter kafe internet.
Alamat: NO 29 JLN MANJA 25/11 TAMAN SRI MUDA SEK 25 SHAH ALAM.
Diculik di hadapan sebuah restoran ketika sedang makan bersama teman wanita sekitar jam 3 pagi oleh 8 (L) dipercayai berbangsa Melayu menaiki sebuah kereta jenis Toyota Alphard.. guna nombor pendaftaran palsu. Teman wanita ditinggalkan dan tidak diapa-apakan
Mangsa kemudiannya dibawa ke kawasan hutan sebelum ditinggalkan di kawasan tepi jakan Km4.5, Lebuhraya Duke (Duta hala Ulu Klang) berhampiran susur masuk ke Setiawangsa, dalam keadaan bogel.
Seluar, baju, pakaian dalam, boxer dilarikan suspek, manakala barang berharga spt dlm Shah Alam report: wallet, telefon bimbit dan rantai emas dikembalikan kepada teman wanita semasa mangsa dilarikan.
Mangsa mendakwa badannya diconteng oleh suspek kerana perbuatannya... (Pengakuan SULIT- Menghina orang Islam dan Orang Melayu dalam laman sosial peribadi spt Facebook, Twitter serta mencampakkan bangkai babi di hadapan rumah dan surau orang Melayu yg menjadi sasaran agenda parti politik DAP untuk cetuskan ketegangan).
Suspek cuba untuk tidak membuat laporan polis kerana bimbang tindakannya terbongkar dan akan mendedahkan ramai individu.
Sehingga kini, hanya satu laporan polis dibuat oleh penunggang motosikal yang menemui mangsa dan membuat laporan polis.

Lepas ini semua pihak perlu hormat menghormati antara agama. Jika tidak akan berlaku ketegangan agama yang lebih teruk dari tegangan bangsa.



LAWAK TERBARU DARI PAKATAN PENIPU RAKYAT.

Posted: 15 Jul 2013 07:25 AM PDT

Inilah yang dikatakan terdesak dan kecewa teramat sangat. Gagal menawan Putrajaya, Gagal dalam usaha menggulingkan kerajaan dengan agenda Blackout 505, kini mereka ini membatalkan pula keputusan PRU 13.

Cuma yang ganjilnya ialah setelah mereka membentuk kerajaan negeri di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan dan 89 ahli dewan rakyat mereka mengangkat sumpah.
Pakatan Penipu Rakyat (PR) hari ini memohon Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk mengetepi keseluruhan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) membabitkan 222 kerusi Parlimen dan pemilihan baru dijalankan semula.
Ia dikemukakan ketiga-tiga parti gabungan Pakatan Rakyat, PKR, PAS, DAP selain lima pemimpin pembangkang, Datuk Saifuddin Nasution, Dzulkefly Ahmad, M Manogaran, Arifin Rahman and R Rajoo selaku plantif.
Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar bersama lima anggota suruhanjaya itu pula dinamakan sebagai defendan.
Lima anggota itu ialah Datuk Mohamad Ramji Ali, Datuk Dr P Manogran, Datuk Christopher Wan Soo Kee, Datuk Md Yusop Mansorn dan Abdul Aziz Khalidin.
Ia dibuat berikutan SPR didakwa mengendalikan proses pilihan raya ke-13 (PRU13) secara adil terutama aspek penggunaan dakwat kekal hingga membawa kepada penipuan besar-besaran.
Dakwaan penipuan itu sekaligus meranap integriti PRU13 dan menyebabkan gabungan parti pembangkang terlepas peluang untuk membentuk kerajaan persekutuan.
Tindakan yang belum pernah berlaku dalam Malaysia, mungkin juga pertama kali di negara Komanwel. 15 Julai, 2013.
Jika mereka benar-benar berani, 89 ahli parlimen pembangkang memboikot majlis angkat sumpah dan tidak hadir walaupun sesaat di parlimen. Sekarang semua prosedur dewan rakyat telah dipatuhi tetapi hari ini lain pula ceritanya.

Aspirasi Bangsa

Posted: 16 Jul 2013 01:09 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Alvin dan Vivian akan ditahan di bawah akta hasutan dan akta Komunikasi dan Multimedia??

Posted: 15 Jul 2013 11:59 PM PDT

Ambiga perlu cermin diri sebelum tuduh SPR!!

Posted: 15 Jul 2013 07:32 PM PDT

The Unspinners

Posted: 15 Jul 2013 11:31 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Jul 2013 11:30 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Akta Hasutan Akan Di Pinda, Jangan Salahkan Zahid Aje, Cuba Teka Sape Punya Kerja...???

Posted: 15 Jul 2013 10:30 PM PDT

Mungkin akan ada orang yang naik angin dengan zahid menteri dalam negeri, mungkin ada yang kata apa hal pulak zahid nak memandai-mandai mansuhkan akta hasutan dan di tukarkan ke akta keharmonian nasional (nama akta pun tak garang)...

Perlu di ingat ketika cadangan untuk meminda akta ini, zahid ketika itu menjawat jawatan menteri pertahanan, menteri pertahanan dan kementerian pertahanan tak ada kait mengait dan masuk campur dalam bab meminda akta hasutan...

Jadi siapakah yang gatal menasihatkan najib untuk meminda akta hasutan itu...??? 

Banyak yang tak tahu atau mungkin sudah lupa, bahawa cerita untuk memansuhkan akta hasutan telah di bawa ke mesyuarat kabinet pada tanggal kalau tak silap 11 julai 2012 dan najib pun tampa berfikir panjang terus umum pada hari yang sama di majlis makan malam jabatan peguam negara yang akta hasutan akan di mansuhkan dan di ganti dengan akta harmoni...

Tetapi mujur akta yang baru itu masih belum di gubal...

Selepas zahid menjawat jawatan menteri dalam negeri, dia meneliti semula pindaan akta hasutan itu dan meletakan empat perkara teras iaitu  perkara-perkara yang berkaitan agama Islam, bahasa melayu, hak bumiputera dan raja berperlembagaan tetap kekal tidak boleh disentuh dan ia di kelaskan sebagai perkara sensitif. perlindungan terhadap 4 perkara asas ini tetap akan menjadi maksud utama akta harmoni atau apa saja akta yang bakal menggantikan akta hasutan.

Soalnya sekarang ini, siapa yang menasihatkan najib untuk meminda akta hasutan ini...???

Korang sendiri boleh fikir kan.... 

Anak Cina Makan Pengat, Sendiri Mau Ingat...

Posted: 15 Jul 2013 07:00 PM PDT


Hai inilah nasib kerana menghina agama Islam dan tak pandai jaga sentiviti agama lain. Kejadian ini perlu di ambil iktibar oleh semua orang yang maner perlu menghormati di antara satu sama lain.

Kikikikikikikikikikikikikikiki aduh pecah perut aku kikikikikikikikikikikiki

Petikan dari blog Taiping Mali


Isu Kalimah Allah: Najib Kena Tibai Dengan Dua Tokoh Wartawan...

Posted: 15 Jul 2013 07:00 AM PDT


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan kerajaan pimpinannya  akan terus meninggikan syiar Islam, menjaga dan mempertanhkan kesucian  Islam termasuk kalimah Allah ( Utusan Malaysia 15 Julai).

Dengan lebih dahulu mengangkat tabik hormat, saya ingin berterus terang kepada Datuk Seri Najib bahawa bukan jaminan ini yang ditunggu oleh seluruh umat Islam yang di dalam keadaan marah  kerana provokasi  Duta Vatican City.Najib seperti tidak sensitif terhadap perasaan mereka.

Yang ditunggu ialah langkah  kerajaan yang setimpal bagi  membalas provokasi  Vatican City yang menyentuh  sensitiviti umat Islam dalam sebuah  negara yang Islam adalah agama rasminya.


MARI kita cakap bahasa mudah. Kalau nak marah, marahlah.

Apa kita nak hairan kalau Duta Vatican, Joseph Marino "campur tangan" dalam hal yang sensitif kepada orang Islam Malaysia?

Menurut laporan media, dalam pertemuan sulungnya dengan media massa tempatan, Marino memuji hujah yang dikemukakan oleh Persekutuan Kristian Malaysia (Christian Federation of Malaysia) supaya dibenarkan mengguna "Allah" dalam teks bagi merujuk kepada Tuhan. Maksudnya dia setuju dan sokonglah tuntutan itu.

Periksa dulu diri kita. Tanya, siapa yang hemoi sangat nak lawat Vatican, nak jumpa Pope, nak jalin hubungan diplomatik Vatican?

Sudahkah Sabery Cik Siasat Apa Yang Berlaku Di RTM Mandrain News Section...???

Posted: 15 Jul 2013 01:30 AM PDT

Umum mengetahui RTM dalah stesen penyiaran milik kerajaan, tugas rtm ialah untuk memberi maklumat tentang dasar dan misi kerajaan, tak keterlaluan rtm juga bertindak untuk menyebarkan propaganda kerajaan ketika tiba pilihanraya umum, pilihanraya kecil dan pilihanraya negeri....

Setakat ini aku tak ada masaalah dengan cara propaganda yang di mainkan oleh rtm, siaran rtm boleh di terima di seluruh negara, terutama di kampung-kampung dan pendalaman, di sana mereka lebih berminat mendengar berita dari rtm berbanding berita tv3 dan astro awani, tapi merujuk pada maklumat yang di tulis di sebuah laman blog, mandarin news section gagal dalam meyakinkan pengundi cina dalam pru lepas, kenapa...???

Mandarin news section gagal mempromosi barisan nasional dengan baik sepanjang tempoh 15 hari berkempen, tidak banyak berita dan cerita mengenai calon bn, bahagian mandarin news section lebih banyak menyiarkan berita luar negara seperti kekecohan yang berlaku di mesir, syiria, jordan dan lain-lain negara eropah... kenapa...????

Pada aku kalau perkara ini menteri penerangan tak boleh control, aku cadangkan tutup sahaja mandarin news section di rtm...



oyabun

Posted: 15 Jul 2013 11:25 PM PDT

oyabun


Memang sah DAPig tak demokratik - Pemecatan sebagai ahli DAP tidak sah?

Posted: 15 Jul 2013 12:57 AM PDT


Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass menyifatkan amalan demokrasi yang sering dilaung-laungkan oleh pemimpin parti itu hanya hangat-hangat tahi ayam selepas beliau dan dua lagi ahli parti itu di negeri ini dipecat keahlian mereka pada 2 Julai lalu.

Selain mendakwa pemecatannya tidak sah dan bertentangan dengan perlembagaan parti itu, David mendesak Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP Kebangsaan, Tan Kok Wai menarik balik kenyataan yang dikeluarkannya dalam tempoh masa tujuh hari atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

Malah David juga mempersoalkan atas dasar apa beliau dipecat sedangkan hanya bertindak mewakili akar umbi yang memperjuangkan ketelusan dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP pada Disember lalu.

"Saya hanya mengetahui pemecatan saya dan dua lagi rakan dalam parti menerusi kenyataan yang dikeluarkan oleh Kok Wai pada 2 Julai lalu dan notis pemecatan serta surat pemecatan sehingga kini kami belum terima.

"Pemecatan saya dalam parti adalah tidak demokratik kerana Kok Wai menggunakan Fasa VII Perenggan Tiga dalam Perlembagaan Parti DAP. Mengapa dia tidak merujuk kepada Perenggan Satu dan Dua sebelum keputusan memecat saya dan dua lagi ahli kami dilakukan," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Selain David, turut dipecat keahliannya ialah Pengerusi DAP Cawangan Desa Dahlia, Richard Francis serta Setiausaha DAP cawangan yang sama, S. Karthiyaini.

Kok Wai pada 4 Julai lalu DAP dalam Roketkini.com mengumumkan pemecatan tiga ahli berkuatkuasa 2 Julai lalu berdasarkan keputusan yang dibuat CEC parti atas alasan mereka telah merosakkan imej dan reputasi parti dengan memberi kenyataan yang tidak berasas antaranya kewujudan 'pengundi hantu' dalam kongres parti Disember lalu.

David turut mempersoalkan kuasa Kok Wai selaku Pengerusi Jawatankuasa Disiplin untuk memecat ahli sedangkan jawatan berkenaan tidak diiktiraf oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) di bawah Seksyen 3 A Akta Pertubuhan 1966.

"Dalam surat berkenaan jelas menyebut bahawa ROS tidak memberi sebarang pengiktirafan kepada pemegang-pemegang jawatan DAP yang dibentuk oleh CEC pada Disember lalu. Jadi macam mana pemecatan ini boleh berlaku sedangkan jawatan sendiri pun tidak sah?

"Saya turut hairan bagaimana sebuah parti yang mempunyai begitu ramai peguam namun soal ini pun mereka tidak dapat memahaminya," jelasnya.

Malah David turut melihat pemecatannya sebagai ahli sebagai satu usaha terbaru bagi melenyapkan suara-suara yang tidak berpuas hati mengenai CEC itu.

Wasabi Oyabun..

APANAMA

Posted: 15 Jul 2013 11:24 PM PDT

APANAMA


Monkey business in CEC?

Posted: 15 Jul 2013 11:23 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Jul 2013 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Poster PRK Kuala Besut : BN for Stability 17-15

Posted: 15 Jul 2013 09:52 PM PDT


Pilih Barisan Nasional  untuk kestabilan Terengganu

Perbandingan Secara 'LANGSUNG' Antara Calon BN dan PAS #PRKKualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 07:37 PM PDT

Gambar dari BERNAMA

Berdasarkan video yang dirakam oleh Minaq Jinggo, diharapkan kita boleh perbandingan personaliti antara kedua-dua calon.

CALON BN.



CALON PAS.



Apa pandangan pembaca dan rakan-rakan?

*MyMassa nampak calon BN lebih mesra rakyat manakala calon PAS nampak sangat macam orang kaya turun pasar.

SHEN YEE AUN: SAYA TINGGALKAN DAP KERANA PALING CEPAT BERASUAH DI DALAM DUNIA, ANWAR ROSAKKAN DAP

Posted: 15 Jul 2013 05:34 PM PDT

DAP PALING CEPAT BUAT RASUAH, ANWAR PALING BANYAK RASUAH
Ketika berusia belasan tahun, Shen Yee Aun (SYA) sudah berkecimpung dalam arena politik khususnya DAP.

Selepas memasuki Universiti Malaya, SYA sudah menjawat jawatan sebagai Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan.

"Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP, katanya ketika ditemui AIDC di Petaling Jaya, 6 Julai 2013.

Inilah barangkali bertepatan dengan kempen Penasihat DAP, Lim Kit Siang melancarkan 'Ejen Impian Malaysia' di kalangan anak muda baru-baru ini.

"Apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu…berada di mana-mana,"kata SYA yang mengimbau kemasukannya ke dalam DAP disebabkan idealisme parti itu bersifat multi bangsa dan anti-rasuah.

Pada tahun 2008, ketika berusia 21 tahun SYA telah dilantik sebagai pembantu pengurus pilihanraya DAP untuk PRU 12, namun selepas Pakatan Rakyat berjaya menafikan 2/3 kemenangan Barisan Nasional dalam PRU itu, pada awal tahun 2009, SYA mengambil keputusan drastik meletakkan semua jawatan dan meninggalkan parti itu.

Dua faktor punca SYA meninggalkan DAP. Itulah wawancara bersama beliau untuk mengetahui sebab-sebab itu.

AIDC : Saudara bermula daripada Universiti Malaya?
Betul.

AIDC : Tamat di UM, terus terlibat dengan DAP ?
Sebelum saya masuk Universiti Malaya, saya sudah terlibat dengan DAP. Dan sebelum dengan DAP, saya sudah bersama IKD (Insititut Kajian Dasar).
Masa tu saya rasa saya di tingkatan tiga atau empat, umur enam belas saya sudah berkecimpung dalam dunia politik. 

Lepas masuk Universiti Malaya, sebenarnya saya sudah menjadi Ketua Pemuda DAP Bahagian Klang dan Setiausaha Eksekutif Kebangsaan DAP.

Cuma pada 2009, bila saya tidak lagi mempercayai perjuangan DAP, maka pada masa itulah saya membuat langkah untuk tidak lagi meneruskan perjuangan politik saya dan sampai hari ini saya tidak membantunya.

AIDC : Mesti ada turning point, kenapa saudara tidak lagi mempercayai DAP ?
Sebabnya banyak. Tetapi perkara yang paling utama adalah DAP pada hari ini adalah DAP yang tidak lagi saya kenali. 

Sebab kita kena faham sentimen orang muda. Walaupun saya muda, saya mula menyedari hakikat ini lebih awal daripada kebanyakan orang muda.

Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP.
Pertama, seolah-olah mereka ini adalah multi bangsa. Namun, realitinya kalau kita analisis betul-betul lebih daripada 90 peratus ahli DAP adalah terdiri daripada kaum Cina sahaja. 

Kedua, dalam sejarah pilihanraya Malaysia, tidak pernah sekali pun DAP bertanding di kawasan majoriti Melayu. Kalau ada sekali pun, ini adalah kali pertama, ada dua tempat DAP bertanding letak calon Melayu di kawasan majoriti Melayu, tapi calon mereka bukan calon Cina atau India, maksudnya lebih kepada bersifat politik.

Contohnya di Raub, Pahang. Di Raub ini komposisinya lebih 60 peratus adalah Melayu, DAP bertanding, tapi DAP letak seorang calon Melayu bertanding.
Akhirnya mereka bawa pakej, kita multi-racial kerana bertanding di kawasan majoriti Melayu tapi letak calon Melayu, mengapa tidak berani letak calon Cina ?

Kita lihat saja walaupun pasca Pilihan Raya Ke 13, di Selangor, pada mulanya Teresa Kok mengatakan kita mahu empat Exco untuk orang Cina.
Apakah pada awalnya kepimpinan masyarakat India yang ada di Selangor itu tidak dipandang oleh Teresa? 

Jelaslah, DAP itu tidak multi-racial. Di mana yang diwar-warkan oleh mereka?
Dan yang kedua, apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu..

AIDC : Berada di mana-mana… ?
Pertama, berada di mana-mana. Dan yang kedua, DAP ini lebih hipokrit. Sebab rasuah dalam kalangan mereka sudah mula menular apabila mereka menang Pilihan Raya Ke 12.

Mereka kata rasuah BN pada hari ini banyak, mungkin benar. Saya tidak kata hari ini DAP tidak rasuah.

Kalau kita analisis, perkataan rasuah mula wujud pada tahun awal 1980-an dan 1990-an. Kita perlu ikuti sejarah, siapa yang memulakan budaya rasuah dalam UMNO. Istilah politik wang bermula pada zaman siapa? 

Ia bermula ketika Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO. Digunakan wang untuk bertanding Ketua Pemuda. Menggunakan wang, kronisme, team Wawasan untuk menghancurkan Tun Ghafar Baba daripada menjadi Timbalan Perdana Menteri pada masa itu.

AIDC : Itu mulanya ?
Itu mulanya. Yang lebih hebat istilah 'money politics' yang mula menjadi popular dari UMNO. Lepas itu kita lihat rasuah apabila Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan, cara dia memberi rasuah lebih teruk. 

Jujur, BN rasuahnya dulu mungkin bagi projek, tapi projeknya ada had. Contoh dalam beberapa kawasan, ada berapa hospital yang kita boleh bina, berapa sekolah yang kita boleh bina. Tapi, bila Anwar jadi Menteri Kewangan, dia bagi saham. Saham itu tiada hadnya, tiada batasan.

Sebab itu saya menganalisis kembali budaya rasuah dalam UMNO wujud, tapi siapa yang merosakkan. Dan budaya rasuah dalam DAP adalah paling cepat di dunia.

AIDC : Maksudnya?
Mengapa saya kata begitu ? Sebabnya, tidak sampai 50 hari lepas pasca Pilihan Raya Ke 12, DAP memerintah negeri Perak, Nga Kor Ming memberi kontrak jahitan baju seluruh Perak kepada isterinya. Kurang daripada 50 hari, sudah bagi isteri dia. Paling cepat di dunia.

AIDC : Maksudnya, walaupun Menteri Besarnya adalah Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada Pas, Nga Kor Ming lebih berkuasa ?
Setuju. Sebab itu pada awalnya, Nga Kor Ming dan Ngeh Ko Ham mereka boikot. Pada awalnya mereka tak nak bagi kerusi Menteri Besar kepada Nizar. Cuma akhirnya mereka tidak ada pilihan, mereka terpaksa jadikan Nizar itu sebagai boneka mereka.

Ini, dalam falsafah Cina sebut Romance of the Three Kingdoms…ada seorang watak dipanggil Cao Cao. Mengapa Cao Cao boleh menjadi begitu berkuasa. Sebab dia mempergunakan nama seorang Maharaja di belakang beliau. Menggunakan nama Maharaja. Membonekakan Maharaja, untuk Cao Cao berkuasa.

Walaupun dia ( Cao Cao) bukan Maharaja tapi dia lebih berkuasa daripada Maharaja. Perkara inilah, perlambangannya bagaimana DAP mempergunakan Nizar.

Kembali kepada isu rasuah, cukup mudah. Rasuah yang paling cepat di dunia, kurang daripada 50 hari sudah ada rasuah-rasuah mereka.

Kalau harga pasir di Johor selori RM 300, DAP tuduh BN rasuah. Di Selangor, selori berharga RM 1,200, empat kali ganda. Jadi, rasuah siapa lebih teruk?
Kalau kita lihat baru-baru ini, IJM (IJM Land Berhad, satu syarikat pemaju terbesar di Pulau Pinang) sendiri keluar menyerang Lim Guan Eng, mereka kata mereka dipaksa untuk memberi seolah-olah derma sebanyak RM 3 juta.
IJM beri kepada Lim Guan Eng RM 1.5 juta, bagi setengah sahaja. Cumanya rasuah DAP lebih profesional, mereka menggunakan istilah-istilah derma, komisen dan sebagainya. 

Ini semestinya tidak melambangkan mereka tidak rasuah. Dan yang paling penting mereka ini hipokrit.

AIDC : hipokrit ?
Mereka sudah tahu YB Jenice Lee terlibat rasuah. Apabila Jenice Lee diserang, termasuk saya menyerang, pada awalnya DAP kata ini adalah kerja UMNO menipu, menuduh rasuah, mana bukti? 

Mereka kata kita silap menuduh Jenice Lee.
Tapi, apabila Jenice Lee mula berpaling tadah daripada Lim Guan Eng, pada PRU 13, orang-orang DAP sendiri yang membawa kes rasuah Jenice Lee ini kepada SPRM. 

Bila kita bawa, mereka kata tipu, persepsi, tak mungkin dan sebagainya, namun bila Jenice Lee berpaling tadah dengan mereka, mereka pula yang membawa isu rasuah itu kepada SPRM. Apakah ini bukan hipokrit?

Perkara yang paling penting sekali, kita jangan lupa, sebelum PRU 13, YAB Perdana Menteri negara kita, Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak telah improve ranking kedudukan rasuah negara kita daripada tangga 60 kepada 54. DAP diam saja.

Menyembunyi fakta ini dan akhirnya terus menuduh kerajaan rasuah..rasuah..rasuah sambil menyembunyi fakta yang sebenar. Sebenarnya, mereka tahu fakta ini.

Sebagai pengundi yang rasional, Barisan Nasional rasuah, DAP pun rasuah. Ranking Barisan Nasional dah bertambah baik. Tapi DAP lakukan rasuah secara profesional, cuma susah nak ditangkap kerana mereka guna istilah-istilah yang berbeza. 

AIDC : Rasuah tersembunyi..
Kalau kita benci rasuah, dua-dua pihak ada masalah. Untuk kita buat keputusan untuk sokong DAP atau Barisan Nasional, cukup mudah. Saya tak pernah kata Barisan Nasional baik. Untuk buktikan DAP itu lebih baik, untuk mengundi DAP, DAP perlu buktikan mereka lebih baik. 

Tapi, tidak pernah kita dengar ada satu mekanisme yang dicadangkan oleh DAP, Anwar atau Pas, yang mana mereka nak mengatasi masalah rasuah di negara ini.

Tidak pernah. Apa mekanisme mereka? Yang ada, mereka hanya kata kita mahu hapuskan UMNO, hapuskan Barisan Nasional. Seolah-olah hapuskan Barisan Nasional, secara automatik rasuah boleh dihapuskan. Mekanisme mereka adalah dengan cara mengundi mereka. 

Seolah-olah mengundi mereka, rasuah itu boleh dihapuskan. Apa mekanisme untuk membasmi rasuah, tidak pernah mereka beritahu.

Seolah-olah pada hari ini, sakit barah, contohnya, mereka kata, anda hanya perlu undi saya, penyakit anda akan hilang tiba-tiba. Mana boleh macam tu. Anda perlu tanya, rawatan apa, ubat apa ?

Disebabkan perkara inilah saya tidak dapat menerima lagi DAP, kerana talam dua muka, hipokrit. Disebabkan inilah saya akhirnya bangkit meninggalkan perjuangan DAP. 

Banyak lagi sebenarnya sebabnya, cuma dua perkara ini yang pada saya cukup penting.

AIDC : Bermakna, tuduhan DAP mengatakan UMNO itu rasis adalah untuk menutup perkauman DAP ?
Itu satu soalan yang baik. Betul, strategi DAP menuduh UMNO rasis dan pada masa yang sama untuk menutup kebenaran mereka itu seolah-olah mereka tidak rasis, betul. 

Namun, saya tidak sesekali mengatakan UMNO itu tidak rasis. Ini terpulang kepada sudut pandangan mana yang kita nak lihat. 

Tapi kita perlu menilai parti mana yang perlu kita sokong. Kita tidak boleh melihat UMNO, MCA dan MIC sahaja, kita perlu melihat secara keseluruhan. Barisan Nasional vs Pakatan Rakyat, itu lebih penting.

Mengapa saya katakan sistem BN itu jauh lebih multi-racial daripada Pakatan Rakyat, cukup mudah.
Pertama, DAP hanya bertanding di semua kerusi majoriti Cina, Pas hanya ada di kawasan Melayu sahaja dan PKR di kerusi campuran. 

Tapi, dalam sistem BN, kerusi-kerusi majoriti Melayu juga diberikan kepada MCA dan MIC untuk bertanding.
Itu faktor pertama BN lebih multi-racial.

Faktor kedua, mengapa DAP, PKR atau Pas kata mereka multi-racial? Sebab keahlian PKR untuk semua, keahlian DAP untuk semua. Tapi faktor keahlian tidak menandakan sesebuah parti itu multi bangsa.

Sebab, kalau kita nak katakan keahlian itu menandakan sesebuah parti itu adalah multi bangsa cukup mudah. Dalam BN ada PPP, LDP dan Gerakan untuk semua bangsa. 

Maksudnya sistem yang BN ada, Pakatan Rakyat tidak ada, sistem yang Pakatan Rakyat ada, BN juga sudah ada.

Multi bangsa BN unik. Yang untuk satu bangsa ada, yang untuk pelbagai bangsa pun ada. Ini faktor kedua.

Dan faktor yang ketiga, kalau kita nak kata multi bangsa, kita jangan lupa, kita juga ada rakan-rakan di negeri Sabah dan Sarawak. Betul tak? 

Kalau tidak ada sistem BN pada hari ini, saya akan kata pemimpin-pemimpin daripada Sabah dan Sarawak tidak akan ada suara mereka di negara Malaysia. Mengapa? 

Contoh, kalau hari ini, DAP, PKR dan Pas berkuasa, ke manakah suara-suara Sabah dan Sarawak? Mengapa saya boleh membuat penakulan sedemikian? 

AIDC : Sebabnya ?
Sebabnya, kita mesti analisis, berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi Pas? Saya rasa kosong. Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi PKR? Ada satu..dua.

Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi DAP? Kosong. Jangan kata Presiden, Naib Presiden, Setiausaha Agung, Bendahari..Majlis Tertinggi pun mereka tak dapat tembusi.

Kalau tidak ada sistem macam BN, ke manakah suara Sabah dan Sarawak ? Sebab itu BN untuk Cina ada, untuk India ada, untuk Melayu ada, untuk semua bangsa ada, untuk suku etnik Sabah dan Sarawak pun ada.

Untuk DAP, PKR dan Pas, apa yang mereka mampu bekalkan dalam sistem politik yang pelbagai bangsa dan suku etnik di Malaysia ?
Banyak orang tidak menganalisis tetapi terus menuduh BN sebagai rasis, DAP dan Pakatan Rakyat itu sebagai multi bangsa. 

Apa yang diwar-warkan itu tidak semestinya menunjukkan realiti sebenar.
Apa yang saya sebutkan tadi itu sebagai statistik, berapa ramai? Itu semua adalah kebenaran. Dan keadaan ini membuktikan bahawa BN itu jauh lebih multi- racial daripada Pakatan Rakyat. 

Dan kita jangan lupa, multi-racial itu adalah berkaitan dengan perpaduan. Kita perlu tahu, dalam dunia ini ada dua jenis perpaduan iaitu intergrasi dan asimilasi. 

Perpaduan dalam BN adalah intergrasi. Maksudnya satu kaum atau kaum-kaum lain masih boleh mengamalkan ideologi mereka seperti MCA, MIC dan sebagainya.

Kalaulah pada hari ini, perpaduan yang cuba dibawa oleh Pakatan Rakyat, konsepnya 'Malaysian Malaysia', semua bangsa itu sama, itu juga perpaduan. Tetapi itu adalah perpaduan asimilasi yang digunakan oleh Indonesia.
Dan ke manakah Indonesia pada hari ini jika dibandingkan dengan pembangunan di negara itu ?

AIDC : Kalau dahulu, DAP dengan Pas ini seolah-olah seperti anjing dengan kucing, memang tak boleh bertemu. Tapi sekarang ini seolah-olah DAP boleh menerima Pas. Pada pandangan saudara sebagai seorang aktivis DAP, apa sebenarnya pandangan DAP terhadap Pas?
Dalam peperangan.. ini kembali kepada falsafah peperangan politik, 'your enemy..enemy is friend'. Maksudnya, kalau mereka tidak suka antara satu sama lain, musuh utama mereka tetap Barisan Nasional, itu yang pertama.

Yang kedua, dalam sejarah dunia kita lihat, kita panggil "political aliens". Kita lihat dalam sejarah Malaysia pun sudah cukup, Tanah Melayu. Kita lihat bagaimana British bekerjasama dengan Komunis untuk menentang Jepun. Apabila Jepun dihapuskan, British mahu Komunis pun dihapuskan. Begitulah kerjasama mereka.

Kerjasama antara Pas dengan DAP adalah perlambangan 'kerjasama British-Komunis'. Ini salah satu contoh dan sebenarnya banyak lagi contoh 'political aliens' dunia yang pada awalnya mereka saling bekerjasama akhirnya mereka saling memakan diri sendiri. 

Mereka sanggup ketepikan politik tidak sehaluan demi mendapat kuasa dan menawan Putrajaya. Nasib baiklah mereka tidak menawan Putrajaya, nanti kita tidak tahulah sama ada DAP akan "makan" Pas atau Pas "makan" DAP, kita tidak tahu.

AIDC : Ada kemungkinan tak, DAP melihat bahawa mereka boleh "makan" Pas sebab itu mereka sanggup bekerjasama ?
Pada pandangan peribadi saya, ya betul. Fungsi pertama, DAP melihat boleh "makan" Pas dalam jangka masa panjang. Mereka merasakan mereka ada kekuatan yang tersendiri. 

Pada masa sama, saya melihat Pas juga merasakan boleh mengawal dan "makan" DAP, cuma kedua-dua pihak tidak pernah memberitahu. Dua-dua mereka ada agenda. Jadi, yang akhirnya siapa akan "makan" siapa, kita belum tahu.

…Bersambung selanjutnya, siri ke-2 berkaitan dengan Red Bean Army..

Masya Allah! Gambar Menjadi Bukti UMNO / BN Menzalimi Calon PAS #PRKKualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 12:31 AM PDT

Tu dia...

Rumah calon PAS PRK Kuala Besut

Siapa dapat sangkal lagi ke'zalim'an UMNO dan Barisan Nasional kepada ahli dan pemimpin PAS!

Begitu 'zalim'nya UMNO/BN sehingga calon PAS boleh kaya sebegini. Begitu 'zalim'nya Kerajaan UMNO/BN sehingga calon PAS boleh memiliki lesen kontraktor kelas A.

PAS selalu berkempen bahawa Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional adalah Kerajaan yang menzalimi rakyat. Zalimkah kerajaan jika rakyatnya boleh mewah seperti ini?

Adakah Kerajaan BN menyekat periuk nasi rakyatnya yang menjadi ahli parti pembangkang? Jika tidak, kenapa UMNO dan Barisan Nasional dituduh zalim?

Itu baru buka cerita bab rumah mewah. Jom kita tengok kemewahan kereta-kereta milik calon PAS.

Nama : ENDOT @ AZLAN BIN YUSOF 
No Kad Pengenalan  : 650924-11-5161 
Alamat : 24 JLN SURAU GONG NERING KG BAHARU, 22300  KUALA BESUT  TERENGGANU

No. No Pendaftaran Buatan Tahun Model
1.  WBG61 TOYOTA  2010
2.  DAY777 HONDA  2006
3.  TAB349 TOYOTA  2000
4.  CAB9163 ISUZU  1989
5.  MBW2714 HONDA  1989

No Pendaftaran Kenderaan : WBG61 
No Pendaftaran Lama : MBW2714
No Chasis : MHFE2CK2M0K002774
Jenis Badan : MOTOKAR PELBAGAI UTILITI 
No Enjin : DBL6566 
Kuasa Enjin : 1495 
Model : RUSH 1.5G (A/T) 
Tahun Keluaran Model : 2010 
Warna : PERAK 
Status : AKTIF 
Kod Kegunaan : PERSENDIRIAN-MOTOKAR INDIVIDU 
Tarikh Daftar : 09/03/2010 
Buatan : TOYOTA 
No LKM : 4829192 
Tempoh LKM : 23/05/2013 - 22/05/2014 
Syarikat Insurans : TAKAFUL IKHLAS S.BHD 
No Polisi : MV2955201 
Tempoh Insurans : 23/05/2013 - 22/05/2014 

No Pendaftaran Kenderaan : DAY777 

No Pendaftaran Lama : DAY777
No Chasis : PMHFD26306D402023
Jenis Badan : MOTOKAR 
No Enjin : K20Z21912002 
Kuasa Enjin : 1998 
Model : CIVIC 2.0L I-VTEC (A) 
Tahun Keluaran Model : 2006 
Warna : BIRU 
Status : AKTIF 
Kod Kegunaan : PERSENDIRIAN-MOTOKAR INDIVIDU 
Tarikh Daftar : 09/10/2006 
Buatan : HONDA 
No LKM : 5082811 
Tempoh LKM : 09/07/2013 - 08/07/2014 
Syarikat Insurans : ALLIANZ GENERAL INSURANCE 
No Polisi : AEKB0170492 
Tempoh Insurans : 09/07/2013 - 08/07/2014

No Pendaftaran Kenderaan : TAB349 

No Pendaftaran Lama : TAB349
No Chasis : LY100-0011977
Jenis Badan : LORI RIGID - KARGO AM 
No Enjin : 2L-9605163 
Kuasa Enjin : 2446 
Model : DYNA HI-ACE LY100R-TBMBS3 
Tahun Keluaran Model : 2000 
Warna : PUTIH 
Status : 4 - Kod Tidak Sah 
Kod Kegunaan : BRG-RIGID DECON 950-5000KG 
Tarikh Daftar : 19/07/2000 
Buatan : TOYOTA 
No LKM : 600329N 
Tempoh LKM : 22/02/2013 - 21/08/2013 
Syarikat Insurans : MALAYSIAN MOTOR INSURANCE POOL 
No Polisi : 21320139030307 
Tempoh Insurans : 22/02/2013 - 21/02/2014
             
No Pendaftaran Kenderaan : CAB9163 
No Pendaftaran Lama : 
No Chasis : JACUBS55FK-7104992
Jenis Badan : JIP 
No Enjin : 4JB1-638703 
Kuasa Enjin : 2771 
Model : TROOPER 
Tahun Keluaran Model : 1989 
Warna : MERAH 
Status : AKTIF 
Kod Kegunaan : PSDN-JIP/VAN/BAS/KVN IND 
Tarikh Daftar : 18/01/1989 
Buatan : ISUZU 
No LKM : 997777V 
Tempoh LKM : 31/05/2006 - 30/08/2006  *
Syarikat Insurans : CIMB AVIVA TAKAFUL BERHAD 
No Polisi : MT30018174 
Tempoh Insurans : 24/05/2006 - 23/05/2007

Baca seterusnya di sini: http://theunspinners.blogspot.com/2013/07/prk-k-besut-spm-gred-3-kontraktor_12.html

Akhir kata dari MyMassa, adakah Kerajaan Barisan Nasional yang zalim atau PAS yang zalim meminta derma dari ahli dan penyokong mereka yang miskin tetapi Bendahari PAS Kawasan boleh hidup semewah ini?



*Fikir-fikirkan.

sekupangdua

Posted: 15 Jul 2013 11:17 PM PDT

sekupangdua


BAGAIMANA HUKUMAN PANCUNG DILAKSANAKAN DAHULU?

Posted: 15 Jul 2013 06:00 PM PDT

Hukuman Pancungyang dilaksanakan dahulu sehingga kini dibeberapa negara yang masih melaksanakan hukuman kuno ini sebenarnya tidak bayak berubah, pelaksanaan hukuman ini tetap dijalankan dikhalayak ramai bagi menjadikan sesiapa yang melihat sebagai tauladan dan peringatan kepada sesiapa yang sengaja menyalahi hukuman.


Sedikit perubahan atau perbezaan kalau ada pun hanyalah pada senjata samaada pedang ataupun kapak yang digunakan bagi memenggal kepala pesalah, kadang kala hukuman ini dilaksanakan oleh penjajah bermotifkan hasrat penjajah yang mahukan rakyat sesebuah negara akur, takut dan tunduk dengan apa sahaja penjajah lakukan,
Beginilah keadaan hukuman pancung pada zaman dahulu. Dilakukan di khalayak ramai untuk dijadikan pengajaran kepada semua yang melihat agar tidak melanggar undang-undang. Berikut adalah rakaman gambar hukuman pancung pada zaman dahulu

Kalau kita perhatikan dengan teliti kita juga dapat melihat bagaimana penjajah yang turut ada dalam upacara atau hukuman pancung terhadap pesalah yang dijalankan. Sebenarnya hukuman begini adalah salah satu cara bagi penjajah menjadikan amaran kepada semua rakyat supaya gerun dengan mereka dan akur segala perintah mereka



CALON BERBUKA PUASA DI BERIS LAMPU BERSAMA MB PERAK

Posted: 15 Jul 2013 08:16 AM PDT



Petang tadi di kampung Lampu penduduk dikejutkan dengan kehadiran Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry bin Haji Abdul Kadir yang datang menziarahi penduduk dikampung tersebut. Rata-rata di sekitar kampung Beris Lampu pengundi yang menerima kehadiran beliau cukup disenangi. Mereka juga begitu mesra dan menyatakan kesyukuran dengan apa yang telah dikecapi.




Pada kehadiran Dr Zambry juga memperlihatkan betapa mereka cukup senang dengan keramahan Dr Zambry yang menziarahi, beliau juga sempat menemui penduduk dan bertanyakan permasalahan atau apa sebenarnya kehendak rakyat sebagai pengundi disini, bagaimanapun jelas penduduk kampung menyatakan sokongan terhadap Barisan nasional dan masih merasa kehilangan Yb pilihan mereka Dr Abdul Rahman Mokhtar yang meninggal dunia akibat serangan komplikasi jantung, bagaimanapun mereka jugamenyokong calon muda Sdr Zaihan anak kepada Che Ku Abd Rahman yang juga merupakan pengasas sekolah Agama Ittifaq Kampung Nail, Kuala Besut. Beliau juga merupakan  pemilik Pusat Terapi rawatan AlOuran Putera di Taman Seri Seratus, Kuala Besut







Selesai menziarahi penduduk kampung Dr Zambry ke Dewan Beris Lampu untuk berbuka puasa di dewan Orang ramai Beris Lampu, penduduk hampir 250 disekitar kawasan kampung tersebut hadir bagi memeriahkan majlis tersebut, Penduduk dan pemimpin temptan mengambil kesempatan ini menemui beliau secara terus. Rata-rata pengunjung teman tanya mereka hadir dan berharap dapat berjumpa dengan Dr Zambry adanya




Majlis bertambah gamat bila Calon Sdr Zaihan Che Ku Abd Rahman hadir untuk meraikan kehadiran Menteri Besar serta penduduk tempatan yang memang menantikan beliau. Selesai berbuka mereka kemudiannya berjamaah Maghrib di Masjid Kampung Deris lampu yang berdekatan.


CHE LONG... MU JANGE GEGE!

Posted: 15 Jul 2013 02:30 AM PDT


Adoiii jadi calon pun kena angguk memanjang jer ker? kalau nak jadi Calon PAS nanti kenaler kuat angguk dan jangan melawan, yang penting ikut telunjuk da jangan ada hati nak tunjuk baik pada orang lain sekalipun terpaksa cakap benar dan menelan yang pahit! semua ini hanyalah memastikan PAS boleh menang dengan apa sekali cara termasuk menipu dan jangan cerita pekara yang benar sekalipun dalam bulan posa...

Ini dah kira betui-betui lebeh bila ada jugak kumpulan macam nie yang menolak serta sanggup menipu untuk menang? Pedulikan Arahan pemimpin diktator Utama PAS nie... 

HA HA HA LAWAK LA CALON PAS NI...DIARAH TUTUP MULUT KERANA TAKUT TERSALAH CAKAP..ATAU TERBUKA RAHSIA NANTI PAS KANTOI, KENYATAAN AKBAR HENDAKLAH MELALUI PENGURUS KEMPEN..HIK HIK..PAKAI JURUCAKAP PULAK..ALAHAI KESIAN CALON PAS NI.. lagi kisahnya (KLIK)





DAH MULA BAKO MEMBAKOR BENDERA....

Posted: 15 Jul 2013 01:00 AM PDT



Apa dah jadi nie... mu tak tahhuu lo ni kito jerebu. apa pasal lak nak bakar bendera pulak? bukan ker sesapa sahaja boleh pasang bendera, pasang ler berapa banyak yang korang suka, kalau nak pasang tutup satu rumah pun lantak lah, yang nak bakor bendera orang lain nie... apahal? 

Tapi kalau nak bakar... boleh tak jadi hal, bakarlah bendera yang kaki tumpang, bendera penyibuk, bendera parti yang pencacai... yang tak sangut paut dengan PRK Besut kat sini, tak kiralah apa bendera parti pun, yang tukang sibuk dan kaki ampu tu tak pa bakor, kalau ada bendera PKR dan DAP terbakor atau dibakor tu memang patut la... siapa suruh taruk masa PRK kat sini? macam la dia orang pulak yang nak bertanding, dan menjadi kesalahan untuk meletakan bendera parti yang tidak bertanding... lagi pun bila lagi sampai kiamat pun korang baru nak daftar sebagai parti Pakartun Roket?

 ERTIH: Polis menerima satu kejadian bakar bendera parti di Bulatan Kampung Lampu dilaporkan pada kira-kira jam 5.51 pagi tadi, kata Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria.


Beliau berkata, pihaknya menerima maklumat berkenaan kes itu daripada pasukan keselamatan yang melakukan rondaan di sekitar tempat kejadian. "Satu laporan sudah diterima dan kita akan menjalankan siasatan dengan terperinci. Kes disiasat di bawah Seksyen 435 Kanun Keseksaan," katanya. 



Beliau berkata demikian pada sidang media di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Besut di sini, sebentar tadi.
Kamaruddin turut menasihatkan penyokong parti supaya berkempen secara profesional dan tidak menimbulkan provokasi terhadap penyokong parti lain.


"Elakkan melakukan perkara seperti merosakkan, membakar dan menurunkan bendera parti lain. Ini akan menimbulkan tanggapan yang tidak baik antara kedua-dua parti yang bertanding," katanya.

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Jul 2013 11:03 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Remaja Cina Penjaga Cybercafe Hina Islam & Campak Babi Dibogelkan - Terengganu Today

Posted: 15 Jul 2013 09:52 PM PDT

saya hina islam2
Penjaga cybercafe, Ng Mun Tatt, 24, diculik di hadapan sebuah restoran di Taman Sri Muda, Shah Alam, oleh lapan lelaki dipercayai berbangsa Melayu dengan menaiki sebuah kereta jenis Toyota Alphard.

Sumber yang diterima TerengganuToday memberitahu, semasa kejadian, remaja berbangsa Cina itu sedang makan bersama teman wanitanya sekitar pukul tiga pagi.
Bagaimanapun, teman wanita mangsa tidak dilarikan dan diapa-apakan.
saya hina islam
Barang berharga milik lelaki itu seperti beg duit, telefon bimbit dan rantai emas dikembalikan kepada teman wanita mangsa semasa mangsa dilarikan.

Kereta yang menggunakan nombor pendaftaran palsu itu melarikan mangsa ke kawasan hutan sebelum ditinggalkan di Lebuhraya Duke, berhampiran susur masuk ke Setiawangsa, dalam keadaan bogel.
Seluar, baju dan pakaian dalam dilarikan Toyota Alphard terbabit.
Mangsa mendakwa, badannya diconteng oleh suspek kerana perbuatan remaja Cina itu yang mengaku "MENGHINA ORANG MELAYU DAN ISLAM DI LAMAN SOSIAL SEPERTI FACEBOOK DAN TWITTER"
Mangsa juga mengaku telah mencampakkan bangkai babi di hadapan rumah dan surau orang Islam yang menjadi sasaran parti DAP untuk cetuskan ketegangan kaum dan agama.
Menurut sumber itu lagi, sehingga kini hanya satu laporan polis dibuat oleh orang awam yang menemui mangsa.



Panglima : perkara ini harus dan wajib disiasat dengan teliti. Samada :
- pihak Melayu yang pejuang Islam yang tidak dapat menahan sabar telah melakukan perkara ini
- pihak diupah pihak tertentu untuk menimbulkan perbalahan kaum 
- gangster yang melepaskan geram namun menutup dengan taktik seolah dibuat untuk agama Islam



4 Faktor Kenapa BN Perlu dipilih rakyat Kuala Besut - @AhmadMaslan

Posted: 15 Jul 2013 09:37 PM PDT



PM @NajibRazak jamin terus pertahan kalimah Allah - YouTube

Posted: 15 Jul 2013 09:27 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/11r68TFaTa8


Sent from my iPhone

Budiman : Rumah Urut Diutamakan Di Selangor Berbanding Rumah Kos Rendah

Posted: 15 Jul 2013 07:54 PM PDT



KUALA LUMPUR, 15 Julai -- Sepanjang lima tahun pemerintahan Tan Sri Khalid Ibrahim dan pakatan pembangkang di Selangor, antara perkara yang patut mereka banggakan adalah kepesatan pertambahan pusat rumah urut dan juga pusat judi yang berselindung di sebalik kafe siber.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Sungai Panjang, Budiman Mohd Zohdi berkata kepesatan rumah-rumah urut dan judi sebenarnya amat menakutkan dan perlu tindakan segera memandangkan perkara itu semakin menjalar di kawasan luar bandar.

"Contohnya apa yang berlaku di kawasan Selangor utara dari Kuala Selangor ke Sungai Air Tawar Sabak Bernam, saya lihat pertambahan rumah urut dan judi ini benar-benar memeranjatkan terutama mereka yang berada di kampung," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Sent from my iPhone

Video @Malaysiakini - PAS Kata Calon Kami Tak Pandai

Posted: 15 Jul 2013 07:38 PM PDT

Sekali tengok nampak Pas merendahkan calonnya sendiri. Dan mengata calonnya tidak pandai jawab soalan.

Dua kali tengok nampak Pas disindir oleh media pembangkang untuk memastikan mereka terima kekalahan.

Tiga kali tengok Pas perlu kalah agar kerajaan perpaduan tidak akan ada peluang muncul di sini.

Anda tengok? Acu komen sikit di bawah.

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/oemt2D8COnM


Sent from my iPhone

#HARIPOLIS : SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS KE-206 @PDRMsia @Zahid_Hamidi

Posted: 15 Jul 2013 07:28 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/FzEvEv5GC1A


Sent from my iPhone

PAS Mula Sekat Suara Calonnya Sendiri #PRKKualaBesut !!!

Posted: 15 Jul 2013 07:24 PM PDT

Sent from my iPhone

Video Minaq Jinggo : Calon BN Ore mudo masuk pasar ore suko #PRKKualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 07:42 AM PDT

Terjemahan

Ore suko : orang suka


Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/_ZX0Ny0Fgvg


Sent from my iPhone

PAS Bangkit Isu Tanah Kg Lay Out Tok Saboh Sidang Media Pagi Tadi

Posted: 15 Jul 2013 02:38 AM PDT

Pendirian PAS : isu kod etika pakaian dan kalimah Allah

Posted: 15 Jul 2013 02:15 AM PDT

Kod Pakaian Wanita: PAS Semakin Terbuka Atau Tertutup?

Saranan Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff agar kerajaan menggubal undang-undang bagi menetapkan kod pakaian bagi wanita negara ini mendapat perhatian kumpulan-kumpulan pejuang hak asasi wanita. Alasan Siti Zailah bahawa undang-undang itu adalah bertujuan untuk mengurangkan jenayah seksual dilihat sebagai satu pandangan cetek, sempit dan tidak berpijak di bumi nyata.

Saranan Siti Zailah nampaknya membawa PAS beberapa tapak ke belakang dalam usaha parti itu untuk membina imej 'terbuka' bagi menjaga keharmonian rumahtangga dengan DAP. Kini PAS kembali dilihat sebagai parti yang tertutup, ala Taliban di Afghanistan dan pasti menakutkan DAP.

'Pakaian wanita' merupakan antara isu paling sensitif di kalangan kebanyakan masyarakat Islam di dunia. Malah, di kalangan PAS sendiri, 'pakaian wanita' diletak sebagai topik paling tinggi mengalahkan isu Kalimah Allah SWT di dalam Injil, mahupun isu murtad. Ini kerana, dalam kedua-dua isu tersebut, masih terdapat perbezaan pendapat antara pemimpin PAS yang mana ada yang sanggup berdiam diri demi tidak menyinggung DAP. Tetapi, jika isu berkenaan 'pakaian wanita', kita pasti kesemua pemimpin PAS akan bersatu hati untuk memastikan semua wanita 'dijinakkan' melalui pakaian.

Seperti yang diketahui umum, berbagai kajian yang dijalankan mengenai jenayah seksual telah membuktikan bahawa jenayah tersebut berlaku bukan berpunca dari pakaian wanita tetapi kerana kewujudan peluang bagi penjenayah, dorongan untuk menunjuk kuasa di pihak lelaki, kelalaian dan kenaifan wanita sendiri serta masalah mental sipelaku.

Atas sebab-sebab ini juga, maka Allah SWT telah menggariskan agar kaum lelaki bertanggungjawab melindungi wanita, tanpa mengira siapa mereka.

Setiap lelaki wajib melayan setiap wanita dengan lemah lembut dan sopan TANPA SYARAT. Walaupun didatangi pelacur yang sedang menggoda sekali pun, seorang lelaki harus melihatnya sebagai wanita yang lemah dan perlu dibantu agar keluar dari dunia kotor itu dan bukannya menghina atau jauh sekali mempergunakannya.

Umat Islam sering mendabik dada bahawa Islam meletakkan wanita di tempat yang tinggi tetapi malangnya, umat Islam juga yang sering memijak wanita mereka.

Di Pakistan, Bangladesh, Afghanistan malah Arab Saudi dan kebanyakan negara Islam konservatif, wanita diletakkan di tempat paling bawah walaupun mereka dikelubung litup. Alasan negara-negara ini memaksa kod pakaian terhadap wanita mereka adalah kerana mereka 'menghormati wanita'.

Namun, wanita yang berkelubung litup konon atas dasar 'terhormat' ini, langsung tidak punya hak bersuara dalam keluarga dan juga dalam negara. Kes penderaan sadis terhadap wanita juga terlalu banyak berlaku di negara-negara yang 'amat menghormati' wanita mereka itu.

Lebih dari itu, wanita di negara-negara tersebut juga tidak berhak ke atas nyawa sendiri. Tetapi, nyawa mereka berada di tangan suami atau bapa mereka yang boleh membunuh mereka bila-bila masa atas alasan 'maruah' (honour killing). Ada juga yang nyawa dan tubuh mereka diletakkan di dalam tangan mana-mana lelaki yang mereka tidak kenal, yang merogol dan membunuh mereka atas alasan 'mereka bukan wanita yang baik' berdasarkan pakaian atau hanya kerana keluar berjalan-jalan/bekerja.

Jadi, di manakah letaknya 'hormat' mereka terhadap wanita mereka?

Ini berbeza dengan barat di mana wanita mempunyai hak untuk berpakaian separuh bogel sekali pun tetapi mereka tetap mempunyai hak untuk dihormati dan lindungi oleh semua pihak.

Benar, Islam dan ketamadunan menyuruh semua manusia tanpa mengira jantina agar berpakaian sopan. Namun, Islam tidak meletakkan sebarang syarat kepada kita untuk menghormati sesama sendiri. Islam juga melarang kita menilai dan menghukum seseorang dari segi penampilannya.

Jenayah seksual hanya boleh dikekang jika semua umat Islam memahami perkara ini dan bukannya melalui penetapan kod pakaian terhadap wanita. Lagipun, lelaki yang baik tidak akan turut minum minuman keras hanya kerana rumahnya terletak di sebelah kelab malam. Jika lelaki tersebut tidak baik, jangan disalahkan kelab malam milik kafir pula. Jika lelaki tersebut tinggal di Amerika, takkanlah beliau perlu menyuruh kerajaan Amerika mengharamkan kelab malam agar beliau boleh menjaga imannya?

Seharusnya, Siti Zailah sebagai seorang wanita tidak terikut-ikut dengan permainan lelaki yang ingin mencari alasan atas kelemahan iman mereka.

Di Malaysia, masalah jenayah seksual dan keruntuhan moral bukan berlaku kerana undang-undang yang lemah tetapi kerana mentaliti masyarakat yang rata-ratanya amat rendah. Mentaliti rendah berpunca dari daya pemikiran yang lemah dan ilmu pengetahuan yang cetek.

Akal dan nafsu adalah dua perkara yang mengimbangi sesama sendiri. Jika otak seseorang itu tidak diisi dengan ilmu dan perkara-perkara penting maka ia akhirnya akan dipenuhi dengan nafsu.

Manusia yang dikuasai akal mampu melihat wanita dengan skirt pendek tanpa terdetik sedikit pun pemikiran mengenai seks, tetapi manusia yang dikuasai nafsu akan melihat seks dalam anak gadis sebaya anaknya yang berpakaian sekolah sekali pun. Ini kerana yang membawa beliau kepada seks, bukanlah wanita di hadapannya tetapi nafsu yang telah memenuhi otaknya yang kosong.

Justeru, Siti Zailah nampaknya telah berhujah mewakili golongan yang berotak kosong, iaitu golongan yang sama yang memeriahkan parti PAS. Buktinya, puak-puak PAS amat gemar berbual soal wanita, kahwin dua dan seks sahaja, selama 24 jam sehari. Dan tidak hairanlah pemimpin-pemimpin PAS sering terkantoi dalam skandal seks.

Siti Zailah akan tampil sebagai wanita yang lebih 'terhormat' sekiranya beliau menyarankan agar penekanan diberikan kepada ilmu untuk mengekang jenayah sosial dan bukannya pakaian, kerana masyarakat yang berilmu tidak punya masa yang banyak untuk melayan nafsu.

Kenyataan @Zahid_Hamidi Tentang Akta Hasutan

Posted: 15 Jul 2013 01:03 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/zZlTV9ejX8A


Sent from my iPhone

Video Minaq Jinggo #PRKKualaBesut : Ore mudo temu lawan di pasar tani

Posted: 15 Jul 2013 12:23 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/kQJ1lEina5k


Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 15 Jul 2013 11:02 PM PDT

Belantan


Akhirnya MCA dan DAPig bersatu - Apa sudah jadi dengan laporan THE STAR?

Posted: 15 Jul 2013 08:41 PM PDT


MCA dan DAP menentang langkah untuk menjadikan kursus Pengajian Tamadun Islam dan Tamadun Asia (Titas) sebagai mata pelajaran wajib di institusi pengajian tinggi swasta (IPTS).

Mereka berkata subjek tersebut seharusnya diperkenalkan sebagai subjek elektif dan mewajibkan ia kepada bukan Islam adalah tidak adil.

Menjadikan kursus tersebut sebagai mata pelajaran wajib di kalangan orang bukan Islam adalah langkah yang membelakangkan keharmonian negara," kata Naib Presiden MCA Gan Ping Sieu.

Gan menegaskan rakyat Malaysia diberi jaminan kebebasan beragama seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook (DAP - Seremban) berkata, kursus Titas adalah digalakkan tetapi tidak diwajibkan.

"Langkah untuk menjadikan kursus itu mata pelajaran wajib akan memberi gambaran negatif di kalangan pelajar dan mereka akan dipaksa untuk mengambil kursus tersebut," katanya.


Beliau juga menegaskan DAP tidak menentang Islam walaupun mereka membantah langkah menjadikan Titas sebagai kursus wajib.

"Pemahaman tentang budaya dan tamadun lain perlu dipupuk dari bangku sekolah dan tidak boleh dilakukan secara paksa," katanya.

Beberapa pengendali universiti swasta mempertikaikan langkah tersebut dengan berkata subjek wajib yang baharu itu akan memberikan lebih tekanan kepada pelajar dan ia memerlukan kajian kerana akan diajar dalam Bahasa Malaysia.

Sementara itu, ada di antara mereka berpendapat langkah tersebut akan membawa kepada pengharmonian pendidikan tinggi di sini dan Titas bukan bermaksud belajar agama tetapi mempelajari perbandingan dan persamaan tamadun Asia serta nilai-nilai yang baik.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan di Parlimen pada Khamis bahawa Titas akan diwajibkan untuk pengambilan baru pelajar di IPTS tempatan mulai 1 September.

Muhyiddin berkata langkah itu merupakan sebahagian daripada usaha untuk menyeragamkan keperluan antara universiti swasta dan awam, dengan mengambil kira kajian keperluan pelajar-pelajar tempatan dan antarabangsa.

Titas adalah salah satu daripada tiga mata pelajaran yang perlu diambil oleh setiap pelajar universiti swasta tempatan. Subjek lain ialah Hubungan Etnik dan Pengajian Malaysia.

Sila baca di sini

Suara Politik
Belantan

Pemimpin Cina kutuk, sifatkan Alvin, Vivian pasangan biadab dan 'sakit otak'?

Posted: 15 Jul 2013 08:43 AM PDT


Tindakan pasangan kontroversi, Tan Jye Yee dan Vivian Lee mempersenda agama Islam dan bulan Ramadan dalam Facebook baru-baru ini tidak boleh diterima dan mendapat tentangan daripada masyarakat Cina negara ini.

Beberapa pemimpin kaum Tionghua turut menyelar tindakan biadab pasangan digelar Alvin dan Vivian itu serta mahu tindakan tegas diambil ke atas mereka demi menjaga keharmonian kaum.

Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong menganggap perbuatan pasangan itu kurang ajar dan mereka wajar ditangkap serta dikenakan tindakan undang-undang.

"Saya ada berbincang dengan 10 rakan Cina tentang perkara ini, kesemua mereka amat marah dan menyifatkan perbuatan itu tidak sepatutnya terjadi. Saya yakin kaum Cina lain juga marah dan menganggap perkara itu cukup kurang ajar.

"Dua orang ini perlu 'diajar'. Dahulu mereka memalukan kaum Cina, tetapi sekarang melakukan publisiti murahan dengan menghina masyarakat Islam pula," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Pasangan yang sebelum ini merakam adegan seks, baru-baru ini telah memuat naik gambar mereka menikmati hidangan dengan kapsyen 'Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh (sup tulang babi)... wangi, enak dan menyelerakan' di laman Facebook mereka.

Mengulas lanjut, Michael bersetuju jika pasangan itu ditangkap dan dikenakan tindakan undang-undang yang sewajarnya.

"Apa cara sekali pun, mereka berdua ini perlu diajar dan dihukum.

"Dahulu mereka pernah memalukan kaum Cina dengan melakukan perbuatan terkutuk, sekarang mereka cuba menggugat keharmonian kaum pula," katanya.

Seorang lagi pemimpin kaum Cina iaitu Pengerusi Pertubuhan Social Care, Tan Sri Robert Phang berkata, perbuatan Alvin dan Vivian itu sangat melampau dan tidak boleh diterima sama sekali.


"Perbuatan menunjukkan makanan 'non halal' sebegitu dengan kapsyen 'Selamat Berpuasa' sangat melampau. Perkara itu tidak boleh dibenarkan kerana kaum Cina di negara ini harus menghormati ibadat orang Islam yang sedang berpuasa.

"Saya harap kaum Cina menjaga sensitiviti rakyat dengan tidak melakukan perbuatan menjejaskan keharmonian kaum," katanya ketika ditemui selepas membuat satu laporan polis di Balai Polis Tun Razak hari ini.

Selain beliau, Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Tan Sri Lee Lam Thye berkata, pasangan itu boleh disiasat mengikut undang-undang berikutan laporan polis yang dibuat banyak pihak.

"Mereka tidak sensitif dengan perkara yang begitu penting kepada orang Islam dan saya sebagai pemegang amanah Yayasan 1Malaysia amat kesal apabila perkara ini terjadi.


"Saya juga anggap perbuatan mereka itu tidak boleh diterima ramai dan wajar dikecam pelbagai pihak," katanya.

Penulis mendapat tahu yang dua ekor makhluk rosak otak ini, Alvin Tan dan Vivian Lee khabarnya dijadikan bahan eksperimen pihak-pihak tertentu untuk menguji sejauh mana orang Islam di Malaysia ini benar-benar mempertahankan agama tersebut. Kebetulan, spesis ini yang macam ini memang payah nak cari, jadi kalau apa-apa berlaku, 'kesilapan individu' akan dijadikan alasan untuk mempertahankan mereka.

Sementara pihak yang menjadi dalang, akan bebas begitu sahaja. Sebab itu kita lihat mereka ini bebas melakukan apa sahaja termasuk merakam aksi hubungan seks sendiri atas nama kebebasan dan hak asasi manusia, sebab tahu ada pihak yang melindung di belakang. Sila lihat di sini.

Tapi bila melihat perkara itu tidak ada 'sambutan' yang diharapkan, 2 ekor monyet ini beralih kepada matlamat asas yang sebenar – MENGHINA ISLAM secara terang-terangan.

Kita sebagai orang Islam tidak pernah cuba menghina budaya dan agama mereka pun, kenapa mereka pula yang dengan sengaja menghina agama kita?

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Jul 2013 09:34 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anak Ustaz, Profesional & Ore Mudo, Pakej Lengkap Calon BN #KualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 08:30 PM PDT

Calon Ore Muda Masuk Pasar Di #KualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 07:00 PM PDT

Johari Abdul Terlopong Dengar Penjelasan Ahli Dewan Rakyat Ini Dalam Parlimen #Parlimen2013

Posted: 15 Jul 2013 05:30 PM PDT

Tengku Zaihan Turun Bersemuka Dengan Rakyat #KualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 12:01 PM PDT

Harakah Bersetuju Dengan Azmin Ali Tentang Kelayakan Calon PAS #KualaBesut

Posted: 15 Jul 2013 02:00 AM PDT



HARAKAH MALU MEMASUKKAN TARAF AKADEMIK CALON PAS KUALA BESUT
 
Kelulusan akademik calon Pas, Azlan@ Endot Yusof atau lebih dikenali sebagai Che Long mula jadi isu apabila dibangkitkan oleh Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR. 

Azmin dilaporkan berkata walaupun Che Long anak tempatan dan dianggap calon pilihan, namun Pas juga perlu mengambil kira dan mengutamakan soal kelulusan akademik calon.
 
Berita di BH bertajuk, "PKR tak puas hati kelulusan calon PAS" itu memetik kenyataan Azmin yang menegaskan PKR tidak mahu campur tangan dalam pemilihan calon, tetapi sebagai rakan Pakatan, kepimpinan Pas sepatutnya meminta pandangan serta cadangan terutamnya apabila membabitkan soal pemilihan calon.
"Walaupun kurang berpuas hati dengan akademik calon yang hanya mendapat kelulusan setakat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), kita sebagai rakan seperjuangan akan turun padang untuk membantu berkempen," kata beliau selepas mengiringi calon Pas di pusat penamaan calon Kompeks Rakan Muda Besut.
Azmin merupakan wakil PKR yang hadir dalam acara itu apabila Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah tidak hadir tanpa diketahui puncanya.
Di kalangan pemerhati politik berpendapat Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan Ketua Pakatan sepatutnya hadir mengiringi calon Pas, sedangkan sebelum ini beliau dilaporkan blog prkkualabesut merupakan individu pertama yang bergembira selepas mengetahui berita kematian penyandang DUN itu, Allahyarham Dr Abdul Rahman Mokhtar.
Harakah terbitan terbaru, bil 1860 / 12 – 14 Julai 2013 turut mengiklankan biodata Che Long, namun organ Pas itu tidak memasukkan kelulusan akademik calon Pas itu.
Namun, terengganutoday.com mendedahkan Che Long berkelulusan SPM gred 3.
"Pas memilih Azlan Yusof muka baru menjadi calonnya untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut iaitu seorang ahli perniagaan di Kuala Besut, cakap-cakap di kalangan penyokong PAS yang hadir semasa pengumuman calon dan mempertikaikan mengapa mengetengahkan calon PAS berkelulusan SPM gred 3, walau bagaimanapun diharapkan calon ini bukan seperti yang disangkakan.
"Kehadiran yang hambar lebih kurang 1000 lebih dan kebanyakan yang hadir adalah daripada penyokong PAS yang bukan dari penduduk Kuala Besut telah di adakan di kawasan Lapang Kampung Nail, Kuala Besut," lapornya.
Sementara itu, Ketua UMNO Bahagian Besut , Datuk Seri Idris Jusoh berkata Che Long pernah memegang jawatan sebagai Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO namun dipecat oleh parti.
Idris bagaimanapun enggan mengulas lanjut punca pemecatan itu bagi menghormati calon berkenaan.

"Dulu dia pernah jadi AJK Pemuda Umno. Dia ni orang berniaga (ahli perniagaan). Tapi saya taknak lebih lah, bulan puasa, " katanya.

Gambar Gambar Ini Menjadi Bukti Kesungguhan Tengku Zaihan Untuk Menjadi Wakil Rakyat #KualaBesut #KBesutKini

Posted: 15 Jul 2013 12:00 AM PDT



Gay & Lesbian Suka Melihat Cerita Ini, Apakah Nilai Begini Yang Masyarakat Malaysia Mahu?

Posted: 14 Jul 2013 10:00 PM PDT


Apa sudah jadi dengan budaya ketimuran di negara kita ini? Sudah hilang semua nilai itu kerana hak asasi? Sudah hilang nilai itu kerana sanggup perjuang gay dan lesbian?


Sebelum ini kecoh apabila ADUN DAP Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu melantik seorang aktivis LGBT, Hezreen Shaik Daud sebagai Setiausaha Politik. Selepas pelantikannya itu, Hezreen berharap ia akan membuka jalan kepada layanan sama rata dalam komuniti minoriti di negara ini.

Hezreen merupakan seorang transgender bercakap mewakili komunitinya meminta masyarakat menerima pelantikannya atas dasar hak asasi manusia.

Transgender adalah salah satu komuniti LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Trangender), Komuniti PLUpenang (People Like Us) yang memperjuangkan kesamarataan gender di Pulau Pinang.

"Kami memerlukan penerimaan kerana kami juga manusia. Kami mahu dilayan sama rata seperti yang lain.

Ditanya pelantikan Hezreen sebagai Setiausaha Politik, beliau menegaskan keupayaan dan kefasihannya bertutur dalam Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Mandarin dan Hokkien sebagai kelebihannya.

Hezreen juga pernah bekerja dengan ADUN DAP Tanjung Bungah itu dalam beberapa projek di FHDA (Penang Family Health Development Association) atau Persatuan Pembangunan Kesihatan Masyarakat Pulau Pinang.

Potato PopStar, laman khusus untuk komuniti transgender melaporkan FHDA yang dianggotai Hezreen pernah mengadakan seminar 2 hari pada Disember 2011 di Paradise Sandy Beach Resort, Jalan Tanjung Bungah yang dinaungi oleh tiga aktivis DAP, YB Teh Yee Cheu (ADUN Tanjung Bungah), YB Lydia Ong Kok Fooi (ADUN Berapit) dan YB Chong Eng (ketika itu Ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam, sekarang ADUN Padang Lalang).

Pejuang LGBT, Susan Loone yang juga wartawan Malaysiakini melaporkan YB Teh merupakan pengerusi Jawatankuasa Khas Isu Transeksual yang diluluskan pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang minggu lepas.

Jawatankuasa itu pula dinaungi oleh Pengerusi Pembangunan Masyarakat, Keluarga, Belia dan Sukan kerajaan negeri, YB Chong Eng.

Ketua Pembangkang negeri, YB Dato Jahara Hamid (ADUN BN Teluk Air Tawar) mempersoalkan penubuhan jawatankuasa itu dan bertanya adakah ini bermaksud bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang juga turut menyokong perkahwinan sesama jantina.

Jahara berkata, negara-negara seperti Thailand dan Amerika Syarikat – di mana terdapat komuniti gay secara terbuka, namun negara itu tidak menyediakan kemudahan khas bagi kumpulan itu.


Laman Potato PopStar juga turut menjelaskan komuniti bersama mereka adalah Seksualiti Merdeka Festival (SM), Parents, Friends & Family of Lesbians And Gays (PFLAG Malaysia), PT Foundation, Good Samaritan Metropolitan Community Church (GSMCC) dan Safe Clinic.

PenangWasabi

Posted: 15 Jul 2013 09:31 PM PDT

PenangWasabi


DAPig mahu jadikan negara ini sebagai negara Kristian, sebab itu Teresa Kok nafikan Islam adalah agama rasmi Malaysia?

Posted: 15 Jul 2013 09:57 AM PDT


Tengoklah si TheresaKokokokBIAWAK, bukan main BONGKAK lagi dengan si paderi Vatican KURANG AJAR tu! Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina, tetapi telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas) tetapi sekarang telah diambil alih Pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam.

Yang perlu ditundukkan segera fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR) - untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas].

Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NG alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar.

Sebab itulah saya syak Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (lagipun Passport Maalysia tak benarkan ke Israel). Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

Dengan politik Barat-Israel yang lebih ganas di zaman ini, melalui sekutu DAP/PKR mereka, bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, pun makin tergadai kepada geng-geng Samseng/Pengganas DAP/PKR termasuk, samada dari kongsi gelap atau pengikut puak evangelis Kristian Zionis ini!

Dan bila Malaysia ini juga dah DIJAJAH jadi "greater Israel" di Timur, yang merangkumi gabungan Singapura, dan Malaysia dan Indonesia yang keduanya penuh minyak-gas bertimbun, baru padan muka anak-anak Melayu/Islam yang mencium kaki nanah berkudis penjajah Barat-Israel dengan sekutu mereka dari DAP/Red bean militia/PKR!

Maka NEGARA-NEGARA ISLAM, termasuk Malaysia kita ini, pedulikan si Vatican yang juga sudah diketuai puak Kristian Zionis; dan macam Vatican, pusat KETUA agama dunia! Di Barat bukan main liputan meluas aktiviti Vatican di media termasuk di TV dan acara rasmi Negara (agama lain jangan haraplah!), tetapi Dunia Islam seperti Malaysia diPAKSA mengamalkan "hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam - kesamaan agama, jantina dan bangsa! Dahlah ramai PADERI Kristian asyik terlibat dari berzaman, MENCABUL anak-anak kecil, perempuan mahupun lelaki, tahu nak suruh negara Islam SEMBAH kaki dia! Jahanam betul si Hipokrit ini!

Dahlah juga PENJAJAH Kristian/Yahudi dari Barat-Israel, asyik menyerang negara Islam yang kaya minyak-gas dan membunuh umatnya, termasuklah di Libya, Iraq, Palestin, Syria, Mali, Lebanon dan banyak lagi, tak juga dihentam si HIPOKRIT Vatican ini!

Sumber : Makcik Tempurong

Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Jul 2013 09:11 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TEORI ASID-BES ( BRONSTED-LOWRY ) MULA DIGUNA PAKAI DALAM FALSALFAH IDE 'MELAYU BARU'.

Posted: 15 Jul 2013 12:35 PM PDT

BOIKOT BARANG/KEDAI CINABENG : APA YANG BERLAKU DI PERAK ?

Posted: 14 Jul 2013 11:53 PM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 15 Jul 2013 07:12 PM PDT

Sri Tri Buana


How UMNO evolves from gentlemen arena to robbers baron's field?

Posted: 15 Jul 2013 02:22 AM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 15 Jul 2013 07:11 PM PDT

JURI RAKYAT


Puisi Kebahagia'an cinta - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 05:49 AM PDT

Kebahagia'an cinta

bagai awan terhiaskan pelangi,
terlihat indah menyejukan hati,
menatap taman berhias bunga melati,
ku petik satu untuk mu puja'an hati,

cinta mengenal dari segala kemesra'an,
cinta indah sa'at kita mengenal kesetia'an,
darah n nanah sanggup ak tuk korbankan,
meski nyawa kn hilan namun cinta ku kan perjuangkn.

Selimuilah kasìh n sayn6 ku ini dngn puing2 cinta,
dekap lah pelukan y6 erat n bisikan bibir d telinga berkata cinta,
membelai pipih sebagai rayuan asmara,
berjanjila pda satu cinta bahwa kita harus saling setia.

Jika cinta i2 menyakitkan namun selulu u yn6 buat aku bahagya,
jika cinta i2 luka namun slalu u penyembuh duka,
cinta slalu buat keindahan-keindahan y6 terlihat nyata,
n cinta menyimpan beribu keistimewahan n makna.

Dekap lah ak saat ak sangat merindui mu,
ciumlah ak sebagai tanda kasìh sayn6 mu,
peluk aku tuk menambah kehangatan ku,
tidurlah d saat lelahnya n jdikan lah i2 smua mimpi cinta indah mu.


Puisi Dari Redup Matamu - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 05:44 AM PDT

Dari Redup Matamu

Dari redup matamu
aku tahu apa yang tersirat dihatimu
Dari redup matamu
aku tahu dirimu sedang merindu

Dari redup matamu
mengingatkan aku pada kisah cinta semu
Kau yang pernah bertahta dihati
kini kembali mengharap simpati

Ku menatap matamu
kau terdiam tertunduk malu
Kau yang pernahku sayang
kau yang dulunya bermain curang

Terlihat jelas airmuka mu
kau menyesal atas perbuatanmu
Mengkhianati cinta suciku
melukai hati dan perasaanku

Tak mungkinku kan kembali
menjalin hubungan cinta kedua kali
Anggap saja kita teman sejati
dan kisah cinta itu mimpi disiang hari.

Puisi Cerita Hati - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 05:41 AM PDT

CERITA HATI

Mengapa Hati Ini..
Belum Menemukan Pilihan Hatinya..
Entah kapan ku begini?
Mencari Sesuatu tak pasti..

Hanya Gelap kosong..
Yg ku temukan di ujung pencarianku..
Sepi dalam hati..
Menanti cinta yg tak kembali..

Bagai Langit dan Tanah..
Yg tak akan pernah bisa menyatu..
Dalam sisa waktuku..
Dalam hembusan Nafasku..

Kuberlari dalam gelap..

Ketika hati tak mampu lagi..
Bertahan dalam Cerita Hati..
Yg semakin rumit..

Hati smakin bertanya-tanya..
Apakah ku mampu menemukanmu..?
Menemukan separah hatiku..
Yg pergi entah kemana?

Puisi Saat Terahirku - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 05:38 AM PDT

"INIKAH SAAT TERAKHIRKU"

Kelam yang begitu sunyi..
Dalam lamunan sendu..
Merintih menahan diri..
Sakit yang begitu pilu..

Saat semua telah jauh..
Meninggalkan hati yang sendiri..
Semua telah berubah..
Ketika kau tak lagi disini..

Pergi meninggalknku. .
Inikah saat terakhirku untukmu..
Saat kau telah berlalu..
Tanpa mau peduli dengan aku..

Begitu berat hati ini..
Untuk melupakanmu..
Begitu sakit perasaan ini..
Ketika kumencoba tak
mengingatmu..
Karena kau ..

Sungguh berharga dalam hidupku..
Dan satu yang ku pinta darimu..
Jangan pernah lupakan aku
dihatimu..

Puisi Rindu - By Tegar Putra Senja

Posted: 15 Jul 2013 05:36 AM PDT

LAMUNAN RINDU

Jiwa terasa hilang..
Dalam Pagi yg Bingung..
Yang mencekam hati…
Tertusuk rindu yang memanggil..

Di setiap detak jantungku..
Merasa kesepian diri..
Dalam lamunan rindu..
Yang terbayang-bayan g..

Dalam pikiranku Saat ini..
Ingin rasanya bertemu dirimu..
Di sudut waktuku..
Yang terus berganti..

Bersama angin rindu..
Yang berhembus..
Dalam tiap waktuku..
Di ujung jalan ini..

BIARKAN CINTA INI -By Tegar Putra Senja

Posted: 15 Jul 2013 05:30 AM PDT

BIARKAN CINTA INI

cintaku kandas dalam angan
sayangku hilang dalam lamunan
hanya dengan tawamu ku merasa senang
hanya dengan suara mu ku merasa tenang

tak peduli kau sudah termiliki
aku akan tetap disini
berdiri menanti
dirimu di pangkuan kekasih hati mu yang suci

tak bolehkan aku hadir dalam kisahmu
ikut mengisi harimu dengan cintaku
tak bisakah aku hadir dalam hatimu
kau mencintaiku seperti angan dalam lamunan ku
'kau menjadi kekasih hatiku'

biarkan lah ..
biarkan cinta ini tumbuh dihatimu

biarkanlah..
biarkan rasa mu itu menjadi miliku

aku mencintai mu
ingin memilikimu
aku menyayangimu
ingin mengasihimu

kau selalu ada dalam benak ku
selalu setiap waktu

apa kau tak tau itu ?

Kumpulan Puisi Cinta Pilihan Hari ini

Posted: 15 Jul 2013 05:19 AM PDT

Ketulusanku

ku rangkul engkau di peluk hati
ku sayangi engkau sampai ku mati
tidak kah engkau sadari
berpikir bahwa aku tlah lama menanti

ku gemari setiap yang engkau ingini
ku berani untuk setiap kesulitan yang engkau hadapi
tidak kah engkau sedari
berpikir bahwa aku selalu tulus mengerti

penantianku, ku harap berarti
kesabaranku, ku harap membawa arti
ketulusanku, ku harap engkau mau membuka hati
keinginanku, ku harap kau memiliki nurani

tolong ..
hargai ketulusan yang ku beri


Aku Masih Mencintaimu 

dulu. .
Aku berarti bagimu. .
Dulu. .
Aku adalah nyawamu. .
Dulu. .
Tawaku adalah nafasmu. .
Dulu. .
Tangisku adalah tangismu. .
You say you love me. .
You say you need me. .
Dan kinii. . Aku tak berarti lagi bagimu. .
Bahkan sakit dihati ini,adalah angin lalu untuk mu. .
Aku memang tak sesempurna mau mu. .
Aku memang tak secantik wanitamu. .
Salahkah aku mencintaimu. .
Salahkah dengan rasa ini. .
Kau berlalu bagai tak mengenalku..
Maaf tuk sayangku ini. .
Maaf tuk cintaku ini. .
Maaf tuk rasaku ini. .
Maaf,maaf. .
Maaf aku mengganggu hatimu. .
Dan maaf. .
Maaf aku masih mencintaimu.

Rahasia Menuntut Balasan 

Aku merasa kau diam-diam pergi
Tak lagi datang menghiasi hati
Aku merasa langkah mu terhenti
Tak lagi seirama dengan derap langkah ku yang kini terasa sepi

Seolah malam kau jadikan aku perhiasan
Hingga siang datang kau simpan aku didalam ruang
Seolah kasihku sayang untuk kau manjakan
Hingga aku menjadi gadis malang yang mengharapkan balasan

Padahal dulu kau meratap kasih dariku
Kau sanjung aku dengan syair indah mu
Padahal dulu kau merintih mengharapku disampingmu
Namun kini kau berlalu
setelah tau ku tak sesempurna inginmu

Dan kini ku seperti pelampiasan mu
Menangis tiap kali kau tak menjamah hari ku
Merenung melihat mu pergi dengan tak memakai hati
Lalu mati karna menahan perih karna bertahan di kebodohan ini

Selamat Sayang, kau curangi balasan tulus cintaku yang putih ini


Saling Manjaga Setia   

Betapa aku rindu hadirmu
Ingin jumpa melepas sendu didada
Betapa aku rindu perhatian mu
Ingin ku mengukir kisah penuh canda seperti dulu

Kau jauh dengan ku
Jarak kita tak lagi bersatu
Sedih ku ditinggal olehmu
Padahal pergi mu tuk menghidupi ku

Seolah ku sendiri lewati malam yang sepi
Sejak kau tiada memenuhi hari dan malamku yang sendiri
Kau berlelah dalam hidupmu yang letih dan pilu
Demi memenuhi hidupku seperti yang kau ingini

Sayang ..
Pulang lah untuk ku
Kau tau aku begitu rindu
Aku tak kuasa hidup tanpamu
Aku tak biasa lewati waktu tanpa hadir mu disisiku

Sayang ..
Aku butuh cinta mu
Materi tak terlalu berharga untukku
Tapi kaulah yang paling berarti untuk hidupku
Cepatlah pulang, temani aku yang kesepian

Pernikahan Sang Mantan 

ku pandang langit gelap tak gemintang
ku rasakan angin menusuk hati yang sendirian
ku coba pahami diri berharap lamunan tak hentikan malam
ku coba mengerti cintaku kandas ditengah gelapnya malam yang kelam

sesaat sebelum lamunanku padam
sebelum cahaya datang membawa kabar
sebelum esok kau menghilang ditengah pernikahan
hadirmu datang menghampiriku di gelapnya malam ku yg sendirian

datang mu membawa cerita kebersamaan
suguhkan ku nyanyian dulu yang indah selama kita larut dalam kebahagiaan
kau yang dulu ku miliki
esok kan dihadapkan pada dia yang lebih suci

kini aku tinggallah kenangan
cahaya ku redup saat kau tinggalkan aku dalam akad perpisahan
kini kau hanyalah sang mantan
yang tak dapat ku singgahi
meski hanya menyimpan rindu dan sayang

Tuhan ..
buat lah aku tersenyum
meski perih yang ku rasakan  


Sadari Kilapmu Kini 

Aku memapah hati yang tersayat ini
Aku merangkai kasih yang murung ini
Aku tertatih menahan jeritan lirih
Aku merintih menahan bisikan perih

Dimana kau sembunyikan nurani
Dimana kau simpan kata hati
Tak berarti kau bebas menyakiti
Tak berarti kau berhak melukai

Jangan kau sesali nanti
Lebih baik kau sadari khilap mu kini
Luka ku takkan pernah terobati
Jika yang kau berikan hanyalah dusta dan janji

Jangan kau paksa aku lagi
Jika yang ku ingin bukan ragamu yang tak lagi berarti
Jangan kau sesali yang terjadi kini
Karna ku lelah
Karna ku telah menemukan penggantimu
Yang jauh lebih menghargai aku
Melebihi aku padamu dulu 

Aku Masih Sendiri

aku sudah bertahan
dari segala perih yang kau berikan

aku masih berdiri
di tempat kau selalu menyakiti

aku masih tetap untuk mu
menangis meski kau tiada peduli

aku masih berharap
kau kan berubah
lalu kebahagiaan datang menjemputku

menempatkan ku pada ruang cinta yang tenang dan bawa ku melayang tinggi

aku ingin lari
tapi langkah ku tertahan
dan terhenti

aku ingin pergi
tapi cinta ku padamu tak dapat ku bohongi

aku telah letih berkeluh
walau yang ku dapatkan hanyalah peluh

aku tetap setia disini
meski kau tetap tak mau mengerti

tapi sayang ..

tidak kah kau sadari
sampai kapan kau terus sakiti ?
sampai kapan kau tak mau pahami ?
haruskah sesakit ini balasan tulus cinta yang ku beri ?

harus kah aku selalu bertahan
setiap kali kau ulangi kesalahan yang membuat ku setengah ingin mati

Puisi Kekasih Halalku

Posted: 15 Jul 2013 05:09 AM PDT

Kekasih Halalku 

tak terbayang bahagianya
ku dapati hati mu yang indah dan apa adanya
tak terlintas sebelumnya
ku miliki dirimu dalam takdir dan hidup ku

telah lama ku damba
dan kini kita telah berjumpa
sampai saat ini kita bersama
berdua memapah jalan pada mahligai cinta

berpadu hatiku dengan senyummu
bergetar tubuhku berada di dekat mu
tak terlintas untuk ku sanding dirimu
kini ku lewati setiap detik halal ku bersamamu

tak ada lagi ragu
tiada takut kau pergi dariku
kini kau menjadi kekasih utuhku
kemarilah..
peluk aku dalam malam mu

karna kini kau telah menjadi...

kekasih halal ku...

Puisi Apa kau tak ingin tau

Posted: 15 Jul 2013 05:07 AM PDT

 Apa kau tak ingin tau 

tau kah kamu ?
ada gemuruh nyata di relung hati
setiap kali kita bertemu

tau kah kamu ?
ada gelora yang membara
setiap kali kita bertegur sapa

tau kah kamu ?
terpancar rasa bahagia di senyum ku
setiap kali kita berjumpa

tau kah kamu ?
aku merasa ada yang berbeda
setiap kita bercanda bersama

tau kah kamu ?
rasa ku semakin nyata
tiap ku lalui waktu
ku hanya terngiang wajahmu

tau kah kamu ?
aku semakin rindu
tiap ku ingat dirimu
hatiku semakin tak menentu

tau kah kamu ?
apa yang ku rasa ?
sadar kah kamu ?
mengapa ku memendam rindu ?

atau, apakah kau tak inginkan tau
mengapa ku selalu teringat namamu
atau, apakah kau tak inginkan tau
entah ini cinta atau emosi semata yang ku rasa

apakah kau tak merasakan getaran yang sama ?
apakah salah aku yang memendam cinta ?
cinta yang indah dan begitu hebatnya

Sesal Yang ku Alami - By Tegar Putra Senja

Posted: 15 Jul 2013 05:05 AM PDT

Sesal Yang ku Alami

ternyata selama ini aku yang kurang mengerti
kini setelah ku pahami kau terlanjur pergi
ternyata selama ini kau selalu bersabar diri
kini setelah ku tersadar tiada bayang mu yang dulu tulus menyayangi

aku sendiri terpuruk dalam dimensi ilusi
terkenang riang nya terngiang di hati
tertutup jalan ku meminta mu kembali

kini kau telah berlabuh lagi
merapat pada ikrar suci
kini aku pulang memapah kaki
merana dengan sesal yang ku alami

Tentang Rasa - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 05:03 AM PDT

"Tentang Rasa"

saat hati terasa sepi
senyum manis itu hadir hiaskan diri
saat rindu s'lalu menyelimuti
bayang wajahnya terlintas dalam sanubari
diri ini bagai roh yang tak berarti
ketika sang pujaan jauh seorg diri
cinta memang bersifat nisbi
namun, apalah daya ini
kalau cinta tak berpihak pada hati
aku seahkan resah memikirkannya
hati semakin gundah merenunginya
ku katakan pada angin namun angin tak bersuara
ku katakan pd pohon
namun pohon tak mendengar
ku katakan pada tembok
namun tembok tak berbicara
haruskah ku sampaikan pada seluruh alam, bahwa aku mencintainya?
biarlah Tuhan yg menjawabnya.

Kami Butuh Tempat Kembali - By Tegar Putra Senja

Posted: 15 Jul 2013 05:01 AM PDT

" Kami Butuh Tempat Kembali "

Langkah ku tak berarah
Sakitku tak ku buat gundah
Berjalan ku menyelusuri malam
Di temani garis hidupku yang kelam

Tertatih di ruang kebisingan
Tak peduli orang memandang ku gelandangan
Terhimpit ku di dalam kenyataan
Tak ada lagi tempat ku menanggung beban

Keluarga tiada !
Aku hanya orang terbuang
Rumah tak punya !
Aku tak ada tempat pulang

Mengorbankan peluh untuk sesuap makan
Tak pikirkan lagi yang mana sampah dan kotoran
Kami bagai sekelompok anak malang
Jauh dari kasih sayang

Ibu ..
Ayah ..
Keluarga ku ..
Aku butuh kalian ..

Mengejar Impian - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 04:59 AM PDT

Mengejar Impian

malam mengapa jiwa ini semakin kelam
angin bawa keresahan ini agar ku tak larut terlampau dalam
jangan biarkan ku terombang ambing dalam ketidak pastian
akankah sanggup menghadapi ujian ini sendirian

ku harus siap menghadapi putaran waktu
yang terkadang tak bersahabat denganku
walau letih diri masih tetap bertahan dalam sketsa kehidupan
sampai saat itu tiba entah sampai kapan

ya Allah ku ingin hidup penuh harapan
harapan indah tuk menggapai impian
impian hidup merasakan kedamaian dan cinta
dalam luasnya sabar dan keikhlasan kan ku raih cita-cita

Terlalu Sayang Untuk Di Lupakan - By Tegar

Posted: 15 Jul 2013 04:57 AM PDT

Terlalu Sayang Untuk Di Lupakan

Segala nya terlalu lembut untuk dirasa
Terlalu sayang untuk dilupa
Menyelusuri telaga hati
Mengalir bersama darah
Menelusup raga bersama hembusan nafas Sang Cinta

Dalam keheningan
Dalam kesunyian
Dalam kesedihan
Suaraku lirih memanggil nama-MU

Yaa RABB-ku..
Sebenarnya diriku masih berharap padanya
Andai akhirnya Engkau tak mentakdrikanku denganya
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Bersihkan namanya dari relung hatiku
Peliharalah aku dari kekecewaan
Tanamkan rasa ikhlas di hatiku
Gantikan yang terbaik menurut-MU.

Puisi Izinkan Aku

Posted: 15 Jul 2013 02:44 AM PDT

 Izinkan Aku

Berdebar jantung ku menghela
Nafas-nafas resah berkalut dihati
saat bertatapan bertemu mata
Seakan rasa suka tak bisa di pungkiri

Setiap waktu berdetik rindu
Indah bayang mu hadir selalu
Buat fikiran ini tak menentu
Saat hari-hari di penuhi bayangmu

Duhai engkau sosok sederhana
Izinkan lah aku menyemai cinta
Meski diri ku tiada sempurna
Meski kau tak bisa ku miliki selamanya

Biarkan sepi dan hampa bertepi
Di jalan harapan dalam mimpi
Agar hati ini merasakan damai
Meski nanti nya kau harus pergi

Puisi Mengais Ratap Dalam Lukaku

Posted: 15 Jul 2013 02:31 AM PDT

Mengais Ratap Dalam Lukaku

Ku-bungkam Harap-ku..
saat tersudut aku di-alam mimpi-ku..
mengais ratap dalam luka-ku..
mengapa'i harap di-sunyi raga-ku..

Kini ku-terdiam di-lamun'an..
menerawang jauh bak layang2..
terbang mengapa'i awan
namun tak tenang di-ketinggi'an..

Kemana aku kan mengadu
saat waktu tak bepihak kepada-ku..
kemana ku-harus mengeluh..
saat tak ada ruang-ku mengaduh..

mengapa kelam-ku tak pergi jauh..
saat hati ini semakin rapuh..
mengapa aku semakin terpuruk
saat ingin bahagia ku-regkuh.

Puisi Kemunafikan Cintamu

Posted: 15 Jul 2013 02:21 AM PDT

Kemunafikan Cintamu

Jika Kamu sibuk dengan urusanmu
Aku akan mengerti

Jika kamu tidak punya waktu untukku
Aku akan mengerti

Jika kamu masih terbayang masa lalumu
Aku akan mengerti
Tetapi jika suatu saat nanti aku berhenti mencintaimu
Itulah giliranmu untuk mengerti

Lihatlah aku disini tertatih melangkah menuju arahmu
Mencoba mengikat cinta ygdulu pernah ada

Cinta mengajarkan aku untuk percaya
Cinta mengajarkan aku untuk dewasa dan bijaksana 

Tetapi 

Cinta juga mengajarkan aku kemunafikan

Puisi Rindu

Posted: 15 Jul 2013 02:12 AM PDT

Masih Rindu

Ketika hati menangis
Dan jiwa kian terkikis
Aku hanya bisa meringis

Kutulis sebuah puisi
Untuk mengobati hati yang sepi
Dan jiwa yang perlahan mati

Telah kubuang semua pilu
Coba kulupakan luka yang lalu
Dan memulai lembaran baru

Meski waktu telah berlalu
Berganti kisah yang baru
Tapi aku masih rindu kepadamu

Puisi Ku ingin yg terbaik

Posted: 15 Jul 2013 02:08 AM PDT

Ku ingin yg terbaik

meski kata berpulang pergi
meski luka tlah terlanjur menepi

ku ingin masih ada secuil ruang di hatimu
tuk kita menjadi sahabat
di mana cinta
tak harus jadikan kita luka
di mana cinta
tak harus jadikan kita
berprasangka
tak harus jadikan kita jauh

jadilah sahabatku
aku akn selalu ada tukmu
jadilah yg terbaik untukku..

 

Kumpulan Puisi Cinta Pilihan Minggu ini

Posted: 15 Jul 2013 01:49 AM PDT

Jangan Sentuh Hidupku

jika niat mu hanyalah untuk menyakitiku

jangan biarkan aku terjatuh dalam buaian rayu mu

jika kelak kau kan pergi

lalu meninggalkan ku terpuruk sendiri

aku ingin dicintai

bukan kau permainkan begini

aku ingin kau sayangi

bukan untuk kau lukai lagi dan lagi

----------------------------------------
 Lamunan Rindu 

Jiwa terasa hilang..
Dalam Pagi yg Bingung..
Yang mencekam hati…
Tertusuk rindu yang memanggil..

Di setiap detak jantungku..
Merasa kesepian diri..
Dalam lamunan rindu..
Yang terbayang-bayan g..

Dalam pikiranku Saat ini..
Ingin rasanya bertemu dirimu..
Di sudut waktuku..
Yang terus berganti..

Bersama angin rindu..
Yang berhembus..
Dalam tiap waktuku..
Di ujung jalan ini..

 ------------------------------------

Cerita Hati

Mengapa Hati Ini..
Belum Menemukan Pilihan Hatinya..
Entah kapan ku begini?
Mencari Sesuatu tak pasti..

Hanya Gelap kosong..
Yg ku temukan di ujung pencarianku..
Sepi dalam hati..
Menanti cinta yg tak kembali..

Bagai Langit dan Tanah..
Yg tak akan pernah bisa menyatu..
Dalam sisa waktuku..
Dalam hembusan Nafasku..

Kuberlari dalam gelap..

Ketika hati tak mampu lagi..
Bertahan dalam Cerita Hati..
Yg semakin rumit..

Hati smakin bertanya-tanya..
Apakah ku mampu menemukanmu..?
Menemukan separah hatiku..
Yg pergi entah kemana?
 

-----------------------------------------
Dari Redup Matamu

Dari redup matamu
aku tahu apa yang tersirat dihatimu
Dari redup matamu
aku tahu dirimu sedang merindu

Dari redup matamu
mengingatkan aku pada kisah cinta semu
Kau yang pernah bertahta dihati
kini kembali mengharap simpati

Ku menatap matamu
kau terdiam tertunduk malu
Kau yang pernahku sayang
kau yang dulunya bermain curang

Terlihat jelas airmuka mu
kau menyesal atas perbuatanmu
Mengkhianati cinta suciku
melukai hati dan perasaanku

Tak mungkinku kan kembali
menjalin hubungan cinta kedua kali
Anggap saja kita teman sejati
dan kisah cinta itu mimpi disiang hari.
 

------------------------------------------------

Cinta yang terbuang

Cinta yang terbuang
menangis sepi dalam kegelapan
meratapi satu kisah yang terpatri dalam ingatan

Cinta yang terbuang
begitu suci anak perawan
Dia tak mengerti nafsu
hanya ada ketulusan dalam keihlasan

Cinta yang terbuang
kokoh laksana batu karang
mungkin derita kan mengikis tegar
kasihmu seperti pantai pasir putih tak bertepian

Cinta yang terbuang
tak mengerti pembalasan
dia hanya tau menanti
sepinya hari dalam kesetiaan

Cinta yang terbuang
tak cukup aku menjelaskan...
 

---------------------------------------------

Wanita brjilbab biru

Senyum trpancar di bias wajahmu
ktika semilir angin kecil mnerbangkan jilbab birumu

akupun mnatap malu
saat kelopak mata mnatap tajam padaku
mata beningmu seakan mmbisukan aku

Engkau wanita brjilbab biru
Sungguh aku mlihat firdaus di hatimu.
Suaramu mngetarkan aku,
kala engkau elantungkan Mushab kecilmu

Engkau wanita brjilbab biru
senyummu sindah butir-butir salju
matamu bagai kilau api mmbakar jiwaku.

Engaku wanita berjilbab biru
hati seakan berbisik pdaku
engkaulah pelengkap trbaik imanku

Izinkan aq mminang dirimu
krn cintaku sungguh datang dri tuhanku

Hanyalh ikhlas dn sabar sbgai senjata doaku
Agar engkau mnerima aku mnjadi pnjaga hidupmu
wahai engkau wanita berjilbab biru..
 

------------------------------------------------

Cinta sejati

ku bangun istana
cinta diatas kesetiaanku

kulindungi dinding'a dgn kepercya'nku
kuhiasi semua'a dgn keikhlasanku

kurawat keteguhannya
dgn ketulusanku

dan ku ciptakan
damai dgn kasih syanku
andai takdir takkan
merengutmu

andai kubisa menjaga keabadian hdupmu
aku bkan tuhan
yg maha mampu
mengendalikan semua ku mau

aku jga bkan malaikat penjagamu
yg slu menemani spanjang waktu

ku hanya kasih dalam hatimu
cinta dalam hidupmu
rindu dalam nafasmu
yg kan tetap hdup dalam sanubarimu,,?
 

----------------------------------------------

Berahir

Jika harus berakhir.
Berakhirlah...
Tinggalkan suatu kenangan.
Biarkan pula berdiri pada hati yg bijak.

Untuk apa dustakan cinta.
Karena cinta itu sendiri akan bicara.
Mampu membedakan.
Mana yg nyata dan pura-pura.

Berakhirlah...
Berlalulah...
Bila kejujuran sudah tak bernaluri.
Belenggu demi belenggu yg menikam.

Kini kebersamaan sudah berakhir.
Entahlah apakah takdir masih pertemukan.
Namun aku tetap bersyukur.
Mungkin bahagiaku bukan bersamamu.
 

-------------------------------------

Tak Berubah

Kau masih seperti dulu
Menyakiti hatiku
Membuatku cemburu
Menahan sesak di dadaku

Tak berubah kelakuanmu
Janji diingkari olehmu
Setelah maaf ku berikan
Namun tak juga kau perbaiki kesalahan

Haruskah ku akhiri
Cinta yang telah tertanam dihati
Seiring perbuatanmu
Masih melukaiku

Mungkin cintamu telah berubah
Hingga kau berpaling arah
tak lagi mencintaiku
Hingga kau tak merubah sifatmu
 

---------------------------------------

Sampaikan rinduku.

ku tanya pada sang bayu
kabar apa yang kau bawah.
duka,bahagia,atau lebih sengsara.
ku tunggu dan ku nanti
fajar tersenyum malu
mungkin ia menanti sesuatu

kemilau senja di barat sana
memanggil hati nan lagi sepi
kau..yah...kau
masikah ada cinta di hatimu...?
wajahmu tetap membayangi kalbu
bercanda,tersenyum mengoda rindu

hai sang rembulan
kau disebut dewi malam
ketuklah hatinya
sampaikan rindukt
ucapkan padanya
aku cinta dia.
....

 

Puisi Biarkan Cinta ini

Posted: 15 Jul 2013 01:39 AM PDT

BIARKAN CINTA INI 

cintaku kandas dalam angan
sayangku hilang dalam lamunan
hanya dengan tawamu ku merasa senang
hanya dengan suara mu ku merasa tenang

tak peduli kau sudah termiliki
aku akan tetap disini
berdiri menanti
dirimu di pangkuan kekasih hati mu yang suci

tak bolehkan aku hadir dalam kisahmu
ikut mengisi harimu dengan cintaku
tak bisakah aku hadir dalam hatimu
kau mencintaiku seperti angan dalam lamunan ku
'kau menjadi kekasih hatiku'

biarkan lah ..
biarkan cinta ini tumbuh dihatimu

biarkanlah..
biarkan rasa mu itu menjadi miliku

aku mencintai mu
ingin memilikimu
aku menyayangimu
ingin mengasihimu

kau selalu ada dalam benak ku
selalu setiap waktu

apa kau tak tau itu ?

Kumpulan Puisi Cinta Hari ini

Posted: 15 Jul 2013 01:35 AM PDT

Kekasih Halalku

tak terbayang bahagianya
ku dapati hati mu yang indah dan apa adanya
tak terlintas sebelumnya
ku miliki dirimu dalam takdir dan hidup ku

telah lama ku damba
dan kini kita telah berjumpa
sampai saat ini kita bersama
berdua memapah jalan pada mahligai cinta

berpadu hatiku dengan senyummu
bergetar tubuhku berada di dekat mu
tak terlintas untuk ku sanding dirimu
kini ku lewati setiap detik halal ku bersamamu

tak ada lagi ragu
tiada takut kau pergi dariku
kini kau menjadi kekasih utuhku
kemarilah..
peluk aku dalam malam mu

karna kini kau telah menjadi...

kekasih halal ku...

---------------------------------------

Sebatas Inikah Aku di hidupmu

Aku tau kau goyah
Tiap ku pandangi terlihat wajah mu resah
Ku tanya padamu ada apa
Tak kau jawab, namun benarlah dia penyebabnya

Mengapa kau begitu cepat berubah
Apa salahku hingga kau tak lagi ramah
Mengapa kini kau inginkan pisah
Setelah sekian lama kita lewati masa-masa indah

Tak terlintaskah janjimu
Tak ingatkah kau pada cinta tulusku
Lalu dimana dirimu ?
Yang dulu berjuang dapatkan cinta dariku

Sebatas inikah
Kau dapatkan ku
Lalu pergi tuk mencampakan ku
Dalam luka yang kau gores dengan ego mu

Sebatas inikah
Aku dalam pandang mu
Sedang kini aku merasa
Rasa ku sungguh dalam padamu
Dan kau sia-siakan cinta tulusku itu

-----------------------------------------------

Hargai Aku

ku rangkul engkau di peluk hati
ku sayangi engkau sampai ku mati
tidak kah engkau sadari
berpikir bahwa aku tlah lama menanti

ku gemari setiap yang engkau ingini
ku berani untuk setiap kesulitan yang engkau hadapi
tidak kah engkau sedari
berpikir bahwa aku selalu tulus mengerti

penantianku, ku harap berarti
kesabaranku, ku harap membawa arti
ketulusanku, ku harap engkau mau membuka hati
keinginanku, ku harap kau memiliki nurani

tolong ..
hargai ketulusan yang ku beri
 

---------------------------------------------------

Perhiasan Menuntut Balasan

Aku merasa kau diam-diam pergi
Tak lagi datang menghiasi hati
Aku merasa langkah mu terhenti
Tak lagi seirama dengan derap langkah ku yang kini terasa sepi

Seolah malam kau jadikan aku perhiasan
Hingga siang datang kau simpan aku didalam ruang
Seolah kasihku sayang untuk kau manjakan
Hingga aku menjadi gadis malang yang mengharapkan balasan

Padahal dulu kau meratap kasih dariku
Kau sanjung aku dengan syair indah mu
Padahal dulu kau merintih mengharapku disampingmu
Namun kini kau berlalu
setelah tau ku tak sesempurna inginmu

Dan kini ku seperti pelampiasan mu
Menangis tiap kali kau tak menjamah hari ku
Merenung melihat mu pergi dengan tak memakai hati
Lalu mati karna menahan perih karna bertahan di kebodohan ini

Selamat Sayang, kau curangi balasan tulus cintaku yang putih ini
 

---------------------------------------------------------

Aku Tak Bisa Tanpamu

Betapa aku rindu hadirmu
Ingin jumpa melepas sendu didada
Betapa aku rindu perhatian mu
Ingin ku mengukir kisah penuh canda seperti dulu

Kau jauh dengan ku
Jarak kita tak lagi bersatu
Sedih ku ditinggal olehmu
Padahal pergi mu tuk menghidupi ku

Seolah ku sendiri lewati malam yang sepi
Sejak kau tiada memenuhi hari dan malamku yang sendiri
Kau berlelah dalam hidupmu yang letih dan pilu
Demi memenuhi hidupku seperti yang kau ingini

Sayang ..
Pulang lah untuk ku
Kau tau aku begitu rindu
Aku tak kuasa hidup tanpamu
Aku tak biasa lewati waktu tanpa hadir mu disisiku

Sayang ..
Aku butuh cinta mu
Materi tak terlalu berharga untukku
Tapi kaulah yang paling berarti untuk hidupku
Cepatlah pulang, temani aku yang kesepian
 

-------------------------------------------------------

Sadari Khilapmu Kini

Aku memapah hati yang tersayat ini
Aku merangkai kasih yang murung ini
Aku tertatih menahan jeritan lirih
Aku merintih menahan bisikan perih

Dimana kau sembunyikan nurani
Dimana kau simpan kata hati
Tak berarti kau bebas menyakiti
Tak berarti kau berhak melukai

Jangan kau sesali nanti
Lebih baik kau sadari khilap mu kini
Luka ku takkan pernah terobati
Jika yang kau berikan hanyalah dusta dan janji

Jangan kau paksa aku lagi
Jika yang ku ingin bukan ragamu yang tak lagi berarti
Jangan kau sesali yang terjadi kini
Karna ku lelah
Karna ku telah menemukan penggantimu
Yang jauh lebih menghargai aku
Melebihi aku padamu dulu
 

-----------------------------------------------

Haruskah 

 aku sudah bertahan
dari segala perih yang kau berikan

aku masih berdiri
di tempat kau selalu menyakiti

aku masih tetap untuk mu
menangis meski kau tiada peduli

aku masih berharap
kau kan berubah
lalu kebahagiaan datang menjemputku

menempatkan ku pada ruang cinta yang tenang dan bawa ku melayang tinggi

aku ingin lari
tapi langkah ku tertahan
dan terhenti

aku ingin pergi
tapi cinta ku padamu tak dapat ku bohongi

aku telah letih berkeluh
walau yang ku dapatkan hanyalah peluh

aku tetap setia disini
meski kau tetap tak mau mengerti

tapi sayang ..

tidak kah kau sadari
sampai kapan kau terus sakiti ?
sampai kapan kau tak mau pahami ?
haruskah sesakit ini balasan tulus cinta yang ku beri ?

harus kah aku selalu bertahan
setiap kali kau ulangi kesalahan yang membuat ku setengah ingin mati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan