Selasa, 11 Jun 2013

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 10 Jun 2013 01:05 PM PDT

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Zambry perjelas kedudukan Speaker DUN?

Posted: 10 Jun 2013 06:21 AM PDT


Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini menjelaskan bahawa beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung pelantikan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN).

Presiden MIC, G. Palanivel baru-baru ini dilapor mengeluarkan kenyataan bahawa pihaknya akan menolak sebarang jawatan dalam kerajaan negeri termasuk pegawai khas dan anggota-anggota majlis kerajaan tempatan sekiranya parti itu tidak diberikan jawatan Speaker DUN.

Zambry berkata, sebagai seorang pemimpin, Palanivel tidak sepatutnya terburu-buru mengeluarkan sebarang kenyataan dan bersikap serkap jarang berhubung perkara itu.

"Saya tidak pernah buat sebarang kenyataan berkaitan dengan kedudukan siapa akan jadi speaker kerana masanya belum sampai dan saya tidak boleh umumkan kedudukan itu sekarang.

"Kenapa dia perlu buat kenyataan bukan-bukan, kalau saya ada buat kenyataan bahawa kita akan mencalonkan (Speaker) daripada UMNO, MCA atau Gerakan, beliau boleh menyuarakan... ini saya langsung tidak buat kenyataan apa-apa," katanya.


Beliau berkata demikian selepas Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Jabatan Kerja Raya Perak dan pelancaran Program Sistem Pengurusan Pavemen bagi Jalan Negeri di sini hari ini.

Sebagai presiden parti, kenyataan sedemikian dianggap tidak bertanggungjawab kerana ia dilakukan tanpa mengetahui kedudukan sebenar, katanya.

Katanya, perancangan mengenai pelantikan itu sedang dilakukan dan siapa yang akan dilantik sebagai speaker DUN akan diumumkan pada persidangan DUN nanti.

Warna-warni Politik
Torashah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan