Selasa, 7 Mei 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


otai

Posted: 07 May 2013 11:55 AM PDT

otai


K =KEKAL, T = TAMBAH HARTA KARUN DI KELANTAN

Posted: 07 May 2013 06:18 AM PDT







SALAM DAN TAHNIAH LA SEMUA YANG BERJAYA DALAM PRU KE 13. SYUKUR DAN TAHNIAH KERANA DS NAJIB TETAP MENANG DAN SELAMAT ANGKAT SUMPAH PM MALAYSIA.

MACAM ISU TIMBUL KATANYA KERANA TSUNAMI CHINA DAP MAKA FORMULA BARISAN NASIONAL UMNO-MCA -MIC MULA DI PERSOALKAN. KEMPEN BENCI KEPADA DOMINAN ATAU MAJORITI MELAYU MULAI MENYERAP MASUK JADI IDEOLOGI POLITIK KALANGAN CINA DAN BUKAN MELAYU.

ORANG MELAYU PUN ADA YANG TOLAK KETUNAN MELAYU KERANA PERCAYA KEPADA "EQUALITY" DAN SAMARATA MALAYSIAN MALAYSIA. RAMAI JUGA MELAYU YANG TAK BANGGA JADI MELAYU DAN AMAT BENCI MELAYU LALU BENCI KEPADA UMNO YANG BERTUNJANGKAN MELAYU. BILA BENCI MELAYU MAKA BENCI UMNO, BILA BENCI UMNO MAKA BENCI BN KERANA BN DITERASKAN OLEH ORANG MELAYU IAITU PM DAN TPM NYA ADALAH MELAYU.

INILAH INTIPATI PERASAAN BENCI MELAYU DIMAINKAN OLEH PAKATAN RAKYAT, KHASNYA DAP UNTUK MENDAPAT KUASA. MAKA DS ANUAR IBRAHIM PULA AMBIL KESEMPATAN INI UNTUK CAPAI CITA2 JADI PM. NAMPAK ANUAR NAK JADI PM MAKA DAP PUN GUNA ANUAR. INILAH POLITIK "GUNA-GUNA" ATAU POLITIK "GUNA MENGUNA", KUDA MENGKUDA ATAU TUNGGANG MENUNGGANG. SIAPA YANG DAPAT UNTUNG LABA MAKA FIKIRLAH. TENTU ANUAR DAN LIM KIT SIANG KATA INILAH POLITIK "WIN WIN SITUATION."

WALAU APAPUN POLITIK MEREKA BERDUA TELAH MELUASKAN JURANG POLARISASI KAUM. BUKAN MELAYU BENCI MELAYU, BENCI MELAYU JADI DOMINAN DALAM BN. SEBAB TU MEREKA KEMPEN BENCI UMNO, BENCI BN, TOLAK UMNO, TOLAK BN....KENAPA SEBAB BN DITUNJANGI OLEH MELAYU....BENCI MELAYU MAKA BENCI BN. BUDAYA INI TIDAK SIHAT SEBAB FORMULA KONTREK SOSIAL DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA ADALAH MANIFESTASI DALAM PERJUANGAN BN SELAMA LEBIH 55 TAHUN SEJAK MERDEKA.

LAIN PULAK DI KELANTAN... MEREKA BENCI KEPADA MELAYU DALAM UMNO DAN BN. MEREKA TOLAK KERAJAAN PERSEKUTUAN DAN TOLAK APA SAHAJA YANG BERUNDURKAN PERSEKUTUAN ATAU KERAJAAN PUSAT. MEREKA SAJA BUAT ALASAN NAK ULAMAK DAN NAK ISLAM. APAKAH BERJAYA ATAU AFDAL MEMBANGUN BERSAMA ISLAM  DAN KEPIMPINAN ULAMAK BILA MEREKA BERPAKAT DENGAN PKR DAN DAP YANG TOLAK KETUANAN MELAYU ISLAM ???

SEMUA TU AUTA MEREKA. SEKARANG BILA HUSAM MUSA TAK DILANTIK EXCO KELANTAN SATU KUMPULAN TELAH MEMBANTAH DAN PERSOALKAN KEPUTUSAN MB AHMAD YAAKOB DALAM BULETIN TV3 MALAM NI 7 MEI.. KALAU NAK ULAMAK SEMUA DALAM EXCO MAKA HUSAM YANG TAK ULAMAK PATUT TAK  PERSOALKAN DIA TAK DILANTIK EXCO. MAKA NAMPAK PERPECAHAN DAN PERJUANGAN PAS BUKAN KERANA ISLAM ATAU ULAMAK 100%..... ADA UNSUR NAFSU DAN KEDUNIAAN ATAU METERIALISME....KEBENDAAN?????

KENAPA PAS NAK KEKAL KELANTAN ??? SEBAB NAK KEKAL KAUT KEKAYAAN BALAK, TANAH DLL. DAN PATUT PAS KATA " K = KEKAL, T = TAMBAH " IAITU KEKAL KAUT HARTA KARUN DAN TAMBAH LAGI HARTA KARUN UNTUK KRONI DAN NEPOTESME HINGGA PRU KE 14 IAITU PADA 2018.... SETUJU TAK ?????????????

PAS BEGITU GANAS DAN GHAIRAH BERRARAK SEPANJANG MALAM SEBELUM PRU KE 13 IAITU SEBELUM 5 MEI 2013. ISLAM KE INI ATAU BUDAYA SAMSENG ????????

 .

POKOKNYA MAIN POLITIK JANGAN RUGIKAN UGAMA DAN BANGSA. KITA MERDEKA 1957 DULU DEMI PERJUANGKAN UGAMA DAN BANGSA. KITA PATUT BERSATU DAN PERPADUAN KAUM, UGAMA DAN BANGSA JADI AGENDA UTAMA...BUKAN BUDAYA BENCI MEMBENCI DAN BUSUK HATI SERTA TAK TAHU MENGENANG BUDI DAN JASA ANTARA SATU SAMA LAIN. SEMUA KAUM ADA BUDI DAN JASA YANG PERLU KITA SEMUA HORMATI.

PEJUANG BANGSA

Posted: 07 May 2013 11:30 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Hot ! Tun M dedah sebab kaum Cina tak undi BN !!!

Posted: 07 May 2013 07:00 AM PDT





Masyarakat Cina Malaysia didakwa "menolak salam persahabatan" yang dihulurkan oleh orang Melayu apabila sebahagian besar mereka mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum Ahad ini.


Ini ditegaskan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir 
Mohamad dalam sidang akhbar khas di Putrajaya hari ini ketika menilai prestasi BN dalam pilihan raya umum ke-13.

Menurutnya, masyarakat Cina telah termakan "propaganda" DAP untuk menjatuhkan kerajaan "Melayu yang didakwa korup".

Beliau juga menolak tanggapan bahawa trend pengundian mencerminkan wujudnya jurang politik bandar dan luar bandar.

"Sekarang bandar meliputi kawasan pinggir bandar juga," katanya sambil menambah bahawa hasilnya Selangor telah menjadi sebuah negara yang majoriti Cina.

Beliau mengulangi pendiriannya bahawa kempen DAP adalah untuk membuat masyarakat Cina membenci orang Melayu.



"Saya telah berkata beberapa kali dalam kempen saya, begitu juga di Johor. Lim Kit Siang membawa konsep Malaysian Malaysia, dengan niat untuk membuat orang Cina membenci Melayu," kata Dr Mahathir.

Akibatnya, tambah beliau, ramai orang Cina menolak salam persahabatan Melayu."

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata beliau tidak dapat menolak kewujudan "Melayu yang tamak" untuk mendapatkan kuasa.

Menurutnya, terdapat tiga parti berasaskan Melayu, dan wujud keretakan dalam setiap parti, begitu juga Umno.- Malaysiakini-

Malah, kata Mahathir, orang Melayu telah menjadi "pengemis di negara mereka sendiri".

"Jika orang Melayu tidak tamak, tidak akan berlaku 'tsunami Cina," tegasnya.

Blogger Pro BN dan Pakatan ditahan polis !!

Posted: 07 May 2013 06:25 AM PDT





Dua pemilik blog, Papa Gomo dan King Jason ditahan polis pada Selasa kerana menyiarkan entri blog yang didakwa mengapi-apikan sentimen perkauman dan menyebarkan penipuan.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, kedua-dua suspek ditahan pada Selasa.
"Kami tidak akan berehat sehingga mereka yang menyebarkan penipuan dan menyiarkan mesej berbaur perkauman ditahan...kami percaya lebih ramai akan ditahan dalam tempoh terdekat," katanya pada sidang media di Bukit Perdana.
Menurut Syed Ismail, kedua-dua suspek akan direman pada Rabu.
Beliau berkata, Papa Gomo, 33, ditahan di sebuah stesen minyak dekat Danau Kota manakala King Jason, 38, di Kampung Jawa, Klang.
Sementara itu, polis turut menyiarkan tweet bahawa satu laporan polis telah diterima berhubung laporan dalam akhbar Utusan Malaysia yang mengandungi elemen hasutan.
Beliau berkata, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 4(1)(C) Akta Hasutan 1948.

AS iktiraf kemenangan BN dan sistem pilihanraya PRU13

Posted: 07 May 2013 05:38 AM PDT




WASHINGTON - The United States has recognized Malaysia's election result, calling it the "most competitive" in the Southeast Asian nation's history, despite opposition claims of irregularities in the vote.

State Department spokesman Patrick Ventrell said the U.S. looked forward to working with the government to be formed by Prime Minister Najib Razak after his coalition returned to power after winning Sunday's parliamentary elections with a diminished majority and despite losing the popular vote.

Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media.

He said addressing these issues is important for strengthening confidence in the electoral process, and called on all parties "to peacefully respect the will of the voters."

Read more: http://www.vancouversun.com/news/recognizes+Malaysia+election+result+despite+opposition+claims+irregularities/8344591/story.html#ixzz2SaxQtGKC

Prof Katastrophi kata bukan tsunami rasis Cina tapi tsunami rakyat undi DAP !!

Posted: 07 May 2013 12:18 AM PDT


Awat Prof Kangkung  berasal dari negeri PAS mula meroyan  bila Tsunami Rasis Cina dilaporkan media2 termasuk juga disebut oleh PM sendiri . Jangan cuba nak menyedapkan ayat dengan menukar   istilah tsunami rasis Cina kepada tsunami RAKYAT .

Hakikatnya ini lah REALITI yang sedang berlaku .  Hari ini kaum yang sering menuduh bangsa Melayu RASIS sebenarnya telah menjadi 10 kali RASIS di PRU13.

GPB tak peduli dilabel blog ini dilabel  RASIS ..Blog ini   RASIS sebab mereka yang kenang budi  ini telah   menjadikan PRU13 sebagai pilihanraya paling RASIS.

Lihat sendiri fakta berapa  kerat  calon BN keturunan Cina yg menang dan berapa ramai pula calon parti rasis  DAP yg menang.



DAP  bukan parti   multiracial kerana mereka adalah parti yang ultra kiasu  chauvinist yang hanya pejuangkan isu-isu Cina .

Hampir 99 % pengundi Cina tidak menyokong BN kali ini di PRU13 kerana bernafsu besar mahu tukar ini kerajaan .

Tapi mereka lupa masih lagi ramai pengundi Melayu  dan Bumiputra Sabah Sarawak masih lagi   setia dengan BN  di luar bandar .


Terima kasih kepada yang menyokong Kerajaan BN ...

ANDA LAH PENYELAMAT   NEGARA !

HOT ! DAP MALUKAN ANWAR IBRAHIM , OFFER JAWATAN IHSAN KETUA PEMBANGKANG ! #ANALISISPRU13

Posted: 06 May 2013 10:00 PM PDT





Penasihat DAP Lim Kit Siang memberitahu Anwar akan kekal sebagai ketua pembangkang di Parlimen meskipun DAP menang lebih banyak kerusi berbanding PKR.

Nampaknya Anwar yang selama ini bongkak dengan keyakinan beliau akan jadi perdana menteri setelah PRU 13, akhirnya terpaksa mengharap belas ihsan DAP untuk jadi ketua pakatan pembangkang.

Mungkin tiada siapa orang melayu atau bumiputra di Malaysia yang pernah terfikir bahawa suatu hari mereka akan terpaksa mengemis jawatan politik dari orang cina?

Tapi hari ini Anwar Ibrahim telah buktikan segalanya.

Bahkan orang melayu atau bumiputra di Malaysia tidak akan percaya jika suatu hari mereka akan jadi saksi bagaimana parti orang cina lebih dominan dalam suatu pakatan politik. Kerana alasan mereka Malaysia adalah tanah melayu.

Hari ini Pakatan Rakyat telah tunjukkan dengan jelas bahawa semua itu bukanlah mustahil.

Andaikata PR yang membentuk kerajaan pada PRU 13, bukankah DAP adalah parti yang dominan dan sekaligus memungkinkan perdana menteri Malaysia adalah orang cina DAP.

Siapa kata semua itu mustahil? Keputusan PRU 13 memiliki semua jawapan yang selama ini dikatakan mustahil...

Inilah waktu untuk kita fikirkan kembali betapa hujah licik Anwar selama ini sekadar memperbodohkan diri sendiri. Sedangkan Anwar terpaksa mengemis jawatan ketua pembangkang di bumi sendiri. Bagaimana mahu berjuang untuk rakyat marhaen, sedangkan jawatan pun terpaksa mengemis.

PKR dan PAS sudah lama menang sorak, sebab perjuangan mereka hanya untuk bersorak. Sekarang mereka akan terus menggadai apa saja yang ada nilai, untuk dapatkan jawatan dari DAP. Sampai bila?

Pudin tak setuju kekalahan BN kerana politik perkauman Cina ???

Posted: 06 May 2013 07:26 PM PDT



Pudin oh pudin ...dah ditolak Cina RASIS di Temerloh pun nak denial lagi pasal politik perkauman..haha


PM sendiri pun dah cakap pasal " tsunami Cina " ..tapi Pudin  cuba nak menafikan lagi...

Sedaq -sedaq la Pudin ...tsunami rasis Cina lah  yang terajang   politik baru hang di Temerloh ..tak kira lah hang hebat berdebat dan bertweet pun ..

Masa itu apa yang pengundi Cina tahu mereka nak jatuh BN dan undi calon pembangkang walaupun ia tangkap muat.

HOT ! KEMPEN UNTUK AJAR CINA RASIS TERSEBAR !!

Posted: 06 May 2013 05:54 PM PDT



Kempen " BUY CHINESE LAST " telah tersebar meluas di FACEBOOK disebabkan kurang ajarnya bangsa Cina  yang  kini menjadi rasis kerana  memijak 1 MALAYSIA dengan memilih  politik perkauman DAP  di PRU13 .

 Kempen   ini adalah sebahagian usaha  orang Melayu yang menyokong kerajaan    untuk ajar bangsa  ini   selepas melihat seorang Perdana Menteri Melayu Islam telah  dimalukan  begitu teruk oleh bangsa yang tak kenang budi ini .





" BUY CHINESE LAST "




TAHNIAH UMNO PERAK , TUBUHKAN KERAJAAN SOLID MELAYU ISLAM LAWAN DAP !! @ZambryAbdKadir

Posted: 06 May 2013 05:00 PM PDT



Di sebalik ketidaktentuan politik di Perak selepas Pilihan Raya Umum 2008, Barisan Nasional (BN) Perak yang menghadapi saingan sengit daripada parti pembangkang berjaya membentuk kerajaan dengan majoriti mudah pada PRU13 ini.

Kemenangan itu membuktikan rakyat memberi mandat kepada BN untuk terus mentadbir negeri ini sekali gus menolak dakwaan pembangkang bahawa parti gabungan itu memerintah Perak secara rampasan kuasa pada tahun 2009.


 Usaha meraih simpati rakyat dilakukan sejak empat tahun lalu apabila BN mengambil alih pentadbiran negeri daripada pembangkang selepas empat anggota DUN pakatan pembangkang keluar parti dan mengisytiharkan diri mereka sebagai wakil rakyat bebas yang mesra BN.


 Namun, isu berkenaan dilihat tidak memberi kesan mendalam terhadap rakyat terutamanya pengundi Melayu.

Pembangunan Perak atas usaha gigih kerajaan BN yang diterajui Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sejak empat tahun lalu terbukti membawa sokongan rakyat kepada BN.

Program turun padang yang dilaksanakannnya menggunakan slogan 'tiada tertinggal, tiada terpinggir' turut membawa beliau menyelami hati rakyat dan merungkai permasalahan mereka.

Penganalisis politik, Datuk Rais Hussin Mohamad Ariff, berkata penduduk Perak mahu Zambry terus memimpin dan meneruskan usaha mentadbir negeri dengan baik.


"Mereka mahu BN terus mentadbir negeri ini. Mereka sudah memberi mandat langsung kepada Zambry untuk meneruskan khidmat cemerlang beliau.


 "Beliau perlu bergerak pantas sejak hari pertama mengangkat sumpah jawatan pada 2009. Beliau berjaya mengharungi apa jua pergolakan yang mendatang.

Beliau meletakkan Perak di tempat sewajarnya. Rakyat nampak perkara ini, menyukainya, dan terus mengundi kepimpinannya," katanya.

 Kemenangan BN pada PRU13 turut diperoleh melalui sokongan Melayu yang bertambah baik apabila UMNO berjaya menyumbang 30 daripada 31 kerusi DUN yang dimenangi parti gabungan itu. Pada Pilihan Raya Umum ke-12, Umno memenangi 27 kerusi DUN.

UMNO yang bertanding 36 kerusi DUN pada pilihan raya ini, bertambah dua kerusi daripada pilihan raya umum lalu, berjaya memenangi semula kerusi Pengkalan Hulu, Kubu Gajah, Kampung Gajah, Trong, Tualang Sekah, Batu Kurau dan Alor Pongsu.


Selain itu, parti itu juga berjaya meraih majoriti undi lebih besar di 20 kawasan DUN yang dimenangi.

IPOHMALAY

Posted: 07 May 2013 09:33 AM PDT

IPOHMALAY


Jangan Ada Lagi "Ah Jib Gor" Yang Sia-sia

Posted: 07 May 2013 09:08 AM PDT

Agaknya, mereka mahukan seorang ultra-Malay yang sangat racist untuk menjadi Perdana Menteri barulah mereka akan terkedek-kedek menyokong PM tersebut.

Ini telah dibuktikan apabila Dr. Mahathir yang terkenal dengan sifat ultra-Melayu nya naik menjadi Perdana Menteri, mereka segera memakai topeng MCA demi menyokong kepimpinan ultra-Malay tersebut bagi mengelakkan mereka mengalami masalah dalam kehidupan seharian.

Ini kerana DAP bukanlah parti baru. Malah muka-muka tua kutuk di dalamnya masih tersergam hodoh. Tetapi mengapa mereka merasakan telah sampai masanya mereka kembali ke pangkuan DAP?

Ini adalah gara-gara seorang pemimpin yang terlalu baik hati terhadap mereka. Sehingga terdapat nama Cina yang dipopularkan demi memohon undi mereka. Belum pernah ada Perdana Menteri negara ini yang sebegitu  murni lagi suci jiwanya terhadap orang Cina, sebegitu 'penyayang' terhadap mereka. Hanya untuk dibalas tuba.

Sia-sialah selama ini apa yang telah Najib Razak usahakan. Sia-sialah sempadan perkauman cuba ditiadakan. Sia-sialah berpakaian Cina semata-mata mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina. Sia-sialah menghafal transkrip Mandarin untuk mengucap selamat kepada mereka.

Apa yang mereka mahu? Mereka mahukan seorang pemimpin ultra-Malay yang disokong segenap lapisan orang Melayu sehingga mereka tercirit birit seandainya mereka diajak mengundi DAP.

Bolehkah kita menyebut Najib Razak gagal? Ya. Tetapi kegagalan tersebut boleh ditangani. Kegagalan tersebut boleh diperbaiki. Kembalilah kepada orang Melayu. Perhatikanlah kehendak agama dan budaya orang Melayu. Tinggalkan mereka buat sementara waktu. Biarlah DAP yang menjaga mereka.

Bahkan MCA dengan angkuh menolak jawatan kabinet memperlihatkan seolah-olah mereka memang tidak mahu bersama kerajaan Melayu Islam langsung.

MULAI HARI INI. TEBARKAN KEMPEN MALAYSIANISASI. JANGAN ADA LAGI KECENDERUNGAN UNTUK MENGAMBIL HATI SECARA MEMBUTA TULI.  MEREKA MAHUKAN SAMA RATA SAMA RASA. TADBIRLAH NEGARA INI DENGAN CARA SEOLAH-OLAH NEGARA INI TELAH TERASIMILIASASI MENJADI SATU BANGSA, SATU BAHASA. BANGSA MALAYSIA.

Sultan Kelantan Reject Husam Dari Senarai Exco

Posted: 07 May 2013 08:17 AM PDT


"Apabila diangkat, tuanku tak naik (tolak) nama Husam dengan Ustaz Latiff, turun (senarai nama dikembalikan) supaya proses semula tanpanya, ini yang memberatkan ambo (saya), bagaimanapun mengingatkan kalau tidak ikut tidak boleh angkat sumpah, jadi angkatlah ambo sebagaimana yang dipersetujui, masa itu sudah dekat pukul 4 petang," - MB Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

Husam digugur kerana tidak mendapat 'restu' sultan

KOTA BHARU 7 Mei - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa digugurkan daripada senarai nama Exco kerajaan Pas Kelantan yang baharu setelah tidak mendapat 'restu' Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Perkara tersebut dijelaskan oleh Menteri Besar Kelantan yang baharu, Datuk Ahmad Yakob ketika berhadapan dengan beberapa penyokong setia Husam yang tidak berpuas hati dengan perkara tersebut, di rumahnya petang ini.

Menurut Ahmad, nama Husam telah diletakkan di tempat paling atas antara barisan pimpinan yang dipilihnya, namun telah ditolak oleh baginda menyebabkan beliau terpaksa mencari pengganti lain untuk memastikan proses angkat sumpah dapat dijalankan.

Jelas beliau, selain Husam nama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mengkebang, Abdul Latiff Abdul Rahman juga ada dimasukkan dalam senarai tersebut, namun turut tidak mendapat persetujuan baginda.

"Nama Husam atas sekali, yang keduanya Exco lain termasuk juga Datuk Amar (Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah) dan termasuk juga Ustaz Latiff (Abdul Latiff) ini nama kita kemukakan untuk mendapat kebenaran atau pun keizinan Tuanku bagi pelantikan sebagai Exco.

"Apabila diangkat, tuanku tak naik (tolak) nama Husam dengan Ustaz Latiff, turun (senarai nama dikembalikan) supaya proses semula tanpanya, ini yang memberatkan ambo (saya), bagaimanapun mengingatkan kalau tidak ikut tidak boleh angkat sumpah, jadi angkatlah ambo sebagaimana yang dipersetujui, masa itu sudah dekat pukul 4 petang," katanya.

Ahmad berkata demikian ketika memberi penjelasan kepada Timbalan Pengarah II Majlis Tindakan DUN Pas Salor, Mohd. Nuri Mat Yaacob yang hadir ke rumah beliau bersama kira-kira 150 yang lain untuk menyerahkan memorandum sebagai bantahan dan meminta penjelasan daripada Ahmad mengenai penyingkiran nama Husam itu.

Terdahulu pertang ini, Mohd. Nuri dalam satu sidang akhbar menyatakan penyingkiran itu dibantah oleh masyarakat di Salor kerana berpendapat Husam layak untuk terus menjadi Exco kerajaan berdasarkan kepada pengalaman dan kedudukannya sebagai Naib Presiden Pas. - UTUSAN ONLINE


P/S : ADAKAH SULTAN KELANTAN TIDAK MAHU AGEN PENENTANGAN KERJASAMA UMNO-PAS INI MENJADI PENGHALANG KERJASAMA UMNO-PAS DI MASA DEPAN?

Kini Orang Melayu Sangat Perlukan Akhbar Bertulisan Jawi

Posted: 07 May 2013 07:22 AM PDT



Dewasa ini, sebarang kenyataan yang diluah untuk mencerminkan perasaan berhubung polarisasi kaum akan dilabel sebagai 'racist'.

Walaupun para pelabel ini telah terperangkap dalam dunia rasisme ciptaan mereka, mereka tetap menggunakan hak mereka untuk melaporkan kepada polis mana-mana kenyataan yang mereka anggap sebagai rasis.

Mereka menggerakkan agenda rasisme tanpa bersuara. Malah menggunakan bahasa dan himpunan kaum yang kita tidak pernah ada untuk menyaksikannya.

Papa Gomo ditahan polis kerana mengubah dirinya kepada ultra-Melayu setelah orang-orang Cina memilih kumpulan ultra-Cina yang menentang kerajaan.

Utusan pula disiasat kerana polemik tajuk akhbar tanpa mereka menilai langsung apa isi perkhabaran tersebut.

Kini umat Melayu diancam oleh pertuduhan rasis dan polis-polis Melayu digunakan untuk menguatkuasakan undang-undang yang semakin hari semakin menghimpit orang Melayu.

MAKA KINI TELAH DATANG SAATNYA WADAH DAN LIDAH PERJUANGAN ORANG MELAYU DITERBITKAN DALAM TULISAN JAWI BAGI MEMUDAHKAN ORANG MELAYU MEMBAIKI DIRI DAN MEMUDAHKAN KESEDARAN DISAMPAIKAN DENGAN MEDIUM YANG TERBAIK UNTUK ORANG MELAYU.

Majulah ke hadapan mereka yang mempunyai kuasa dan wang. Zahirkan kewujudan keperluan orang Melayu ini.

PAS + BN = 154 Kerusi. Lebih Dua Pertiga. Cuma Mahu Atau Tidak Sahaja.

Posted: 07 May 2013 05:54 AM PDT

Jika PAS menyertai perkongsian kuasa Barisan Nasional, jumlah kerusi Parlimen untuk pemerintah meningkat menjadi 154 yakni melebihi dua pertiga. 

Namun itu sesuatu yang tidak disenangi oleh kumpulan kafir harbi baik yang bernama Islam mahupun yang namanya bukan Islam.

Jika sesebuah pindaan perlembagaan diperlukan dan memerlukan sokongan semua ahli Parlimen Islam tidak kira parti, umat Islam tidak akan mampu melakukannya. 

Ini kerana bila dilihat semula kepada jumlah Ahli Parlimen beragama Islam dalam Dewan Rakyat, jumlah tersebut gagal melebihi dua pertiga.

Ini termasuklah Islam jenis celup di dalam DAP seperti Zairil Khir Johari.

Jika semua ahli Parlimen beragama Islam dari semua parti yang menang PRU13 dihitung, jumlahnya sekadar 136 kerusi sahaja iaitu  61%. Ini sedikit kurang dari demografi penduduk Malaysia iaitu 64% beragama Islam.

Namun jika konsep BN-PAS diambil kira, jumlahnya telah melebihi dua pertiga, iaitu 154 kerusi.

Tetapi orang Melayu di Perak telah tahu hakikat keras kepala PAS dan kecenderungan mereka ketika itu ialah setia menjilat punggung DAP. Sebab itulah ramai orang Melayu di Perak meminjamkan undi mereka kepada UMNO.

Di hal yang lain, gesaan kerjasama ini bukan kerana sebelum ini BN merasa kuat, tetapi sebelum ini banyak penentangan ke atas seruan ini dari dalam BN sendiri. Sementara masa yang ada, ini sahajalah jalannya. 

Seruan ini juga bukan ketika UMNO semakin lemah kerana secara undi dan kemenangan kerusi, UMNO semakin kuat. Hanya kehendak Tuhan yang menyisihkan pihak anti-Bumiputra dari sisi UMNO. Penyisihan ini untuk apa? Fahamilah sendiri.








UMNO, Pas perlu bersatu demi Islam - Hasan Ali

Posted: 07 May 2013 05:01 AM PDT



KUALA LUMPUR 6 Mei - Sudah tiba masanya UMNO dan Pas bergabung sebagai sebuah parti bagi mengekang kemaraan DAP yang penguasaannya semakin jelas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 semalam.

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr. Hasan Ali berkata, usaha itu penting bagi memastikan dua parti yang berjuang atas prinsip Islam dapat menyekat DAP yang dilihat semakin bersifat cauvinis.

Jelasnya, UMNO dan Pas perlu melupakan sengketa lama bagi kepentingan umat Islam di negara ini.

"Gambaran keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 sepatutnya membuka ruang lebih luas untuk kedua-dua parti itu mengadakan perbincangan serius mengenai agenda umat secara bersama demi perpaduan dan kebaikan ummah.

"Ini berikutan keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 jelas menunjukkan pola pengundian masyarakat Cina lebih memihak kepada DAP," katanya di sini hari ini.

Tambahnya, keputusan tersebut juga jelas menunjukkan kehadiran Pas dalam pakatan pembangkang hanya menguntungkan DAP.

"Para pengundi Melayu hanya memberi undi kepada DAP atas nama setia kawan dalam pakatan sebagaimana yang berlaku di Gelang Patah.

"Namun situasi itu tidak berlaku di kawasan yang minoriti pengundi Cina menyebabkan calon Pas kecundang di kawasan berkenaan," katanya.

Menurutnya, kegagalan BN untuk memperoleh mandat dua pertiga juga perlu dinilai dari sudut positif.

"Sudah sampai masanya bagi UMNO dan BN untuk bermuhasabah dan mengenalpasti segala kelemahan agar selari dengan kehendak serta aspirasi majoriti penyokong parti itu," katanya.

KL Dilanda Banjir Kilat Lagi

Posted: 07 May 2013 04:20 AM PDT

Beberapa kawasan 'lembab' di KL mula dibanjiri limpahan air lagi akibat hujan lebat petang ini. Ini kali kedua kejadian berlaku dalam tempoh dua hari di mana banjir kilat juga dilaporkan berlaku petang semalam.

Selorohan mula kedengaran kononnya longkang-longkang telah tersumbat dek bendera parti-parti yang dibuang secara melulu. Hakikatnya, hujan lebat direkodkan di beberapa kawasan barat kepulauan Nusantara pada ketika ini turut mencetus banjir di Medan, Padang dan beberapa tempat di Riau petang ini.




Disebabakan masalah banjir di antara stesen kuala lumpur perkhimatan komuter kesemua destinasi telah mengalami kelewatan dari jadual asal.


Idris Haron Ketua Menteri Melaka Yang Baharu

Posted: 07 May 2013 03:38 AM PDT


Bekas ahli Parlimen Tangga Batu, yang kini menjadi wakil rakyat DUN Sungai Udang, Melaka telah selesai mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Melaka ke 10 di sebalik kesedihan yang melanda negeri Melaka akibat kekalahan Ketua Menteri yang mereka sanjungi, Ali Rustam.

Kesedihan melanda mereka apabila Ali Rustam yang mereka anggap sebagai Ketua Menteri yang berjiwa rakyat, mesra rakyat dan berjaya membangunkan Melaka yang maju serta berpersekitaran yang bersih, ditumbangkan oleh sekelompok kecil.

Apa pun, kita mengetahui bahawa Ali Rustam berhajat untuk naik ke peringkat pusat. Ali Rustam menang atau kalah, Melaka tetap mendapat Ketua Menteri yang baharu. Kekalahannya tidak bolehlah dipertonjolkan disebabkan oleh undi Cina sahaja.

Bersangka baiklah. Barangkali mereka kecewa dengan Ali Rustam yang mahu meninggalkan negeri Melaka dek kerana sayangnya mereka terhadap Ali Rustam. Lalu dikalahkan, lalu kekal Ali Rustam mengintai-intai negeri Melaka.

Tahniah diucapkan kepada Idris Haron.

Azlan Man Menteri Besar Perlis Yang Baharu

Posted: 07 May 2013 03:15 AM PDT



Shahidan sokong lantikan Azlan sebagai MB Perlis

KUALA LUMPUR 7 Mei - Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim menyokong penuh pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pauh, Azlan Man sebagai Menteri Besar Perlis yang baharu.

"Kita ikut sahaja keputusan PM (Perdana Menteri). Kita bersetuju dengan calon yang dipilih," katanya kepada pemberita selepas menghadiri taklimat khas Perdana Menteri bersama Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), di sini hari ini.

Menurut Shahidan, pelantikan Azlan juga disokong baki dua lagi Ahli Parlimen di Perlis iaitu Zahidi Zainul Abidin (Padang Besar) dan Shaharuddin Ismail (Kangar). - BERNAMA

Amerika Syarikat Iktiraf Keputusan PRU13

Posted: 07 May 2013 02:29 AM PDT

Nampaknya, negara adidaya seperti Amerika Syarikat, awal-awal lagi mengeluarkan kenyataan mengiktiraf keputusan PRU 13 kelmarin dan menyebut, pilihanraya tersebut ialah yang paling kompetitif di rantau Asia Tenggara.

Jurucakap Jabatan Negara US, Patrick Ventrell berkata, Amerika Syarikat bersedia bekerjasama dengan kerajaan yang dibentuk oleh Najib Razak selepas koalisinya memenangi pilihanraya umum walaupun dengan pengurangan undi.

Inilah kaedah demokrasi di Amerika Syarikat yang gagal diterjemahkan oleh Pakatan Rakyat walaupun saling memuja demokrasi negara tersebut.



Gesaan PAS Kerjasama Dengan UMNO Menebar Luas Di Facebook

Posted: 07 May 2013 12:37 AM PDT

Facebook kini telah dibanjiri oleh seruan rakyat supaya PAS dan UMNO bersekedudukan dalam sebuah pakatan pemerintahan. Memandangkan UMNO yang menguasai kumpulan pemerintah di Dewan Rakyat, PAS diseru membuka langkah untuk menyertai Barisan Nasional.

Jika kisah 1977 hendak dijadikan rujukan, kisah Amanat Haji Hadi nampaknya lebih baru dari itu. Tidak guna menganggap sesuatu yang baru itu sebagai kisah lama, manakala sesuatu yang lebih tua dari itu sebagai kisah baru.

Sesetengah pejuang politik UMNO mungkin sahaja tidak senang dengan gerakan besar-besaran ini. Tetapi untuk menyenangkan minoriti dan mengabaikan majoriti , adalah silap sama sekali. Sama silapnya dengan membelanja penipu makan besar.

Jika 'gabung' menjadi perbuatan yang melebihi pantang orang beranak bagi kedua-dua pihak, perkongsian kuasa PAS - UMNO dalam memerintah sahajalah yang paling-paling sesuai.

Maka atas nama apa lagi PAS masih tidak berganjak? Untuk mempopularkan pendapat ini, majukan hashtag #UMNOPAS di Twitter.







Akibat Terlepas Cakap, Perak Dikuasai UMNO

Posted: 06 May 2013 09:45 PM PDT


"No Chinese in Perak will vote BN" adalah perkataan yang didengari sejak 2009. Sejak itulah pejuang dunia maya yang nampak di Perak, berusaha memastikan undi orang Melayu di Perak dipinjamkan kepada UMNO sebanyak mungkin.

Mimpi ramalan DAP kembali merajai negeri akhirnya tidak menjadi kenyataan atas usaha ini.

Rupa-rupanya bukan orang Cina di Perak sahaja, malah orang Cina di seluruh negara, sehingga 85% dari mereka tidak mengundi BN.

Rupa-rupanya lagi, hanya Melayu di Perak yang diancam dengan ayat tersebut. Selepas itu, ancaman tersebut senyap. Keadaan menjadi tenang seketika. 1Malaysia disambut dengan tangan berpura. Mungkin ada pemimpin mereka yang meminta ungkapan tersebut jangan sesekali diluahkan lagi. Tetapi dah terlambat kerana ia terpahat di sanubari pemikiran orang-orang Melayu di Perak. Penundukkan PAS Perak terhadap DAP pasca PRU12 menjadi kebimbangan umat Melayu negeri ini.

Orang Melayu Islam di tempat lain tidak digegarkan dengan apa yang orang Melayu Islam di Perak dimomokkan. Oleh sebab itu mereka tidak mengerti, tidak memahami, mudah pula ditipu dengan taktik membanjiri majlis makan malam dan sokongan pemimpin-pemimpin NGO yang plastik.

Kita sedia maklum, pihak MCA dan Gerakan tidak berinisiatif langsung mengadakan pejuang-pejuang internet dan terus bergantung harap kepada UMNO. Mereka dapat apa yang mereka mahukan. Mereka dapat apa yang telah mereka usahakan. Malah mereka merancang untuk keadaan sedemikian?

Malahan juga, kempen MCA saban hari di The Star dikatakan turut mengguris perasaan umat Islam tanpa mengira parti, terutamanya di bandar-bandar besar juga  menjadi sebab kekalahan MCA di kawasan yang ramai orang Melayu.

Hakikat penting di sini, nampaknya walaupun setiap undi orang Cina pergi ke DAP, negeri Perak membuktikan bahawa orang Melayu masih mampu mentadbir negeri seandainya seluruh umat Islam di negeri ini memberi kepercayaan kepada calon Melayu Islam dari UMNO.

Pada ketika itu, tahulah mereka apa itu untung, apa itu rugi. Biar berlapar asal bermaruah.

Majlis belanja penipu makan. Buat habis wang sahaja.

Tahniah Pejuang Maya Negeri Perak

Posted: 06 May 2013 07:59 PM PDT

Sesuatu perkara baru kini dipelajari oleh para chauvinis Cina. Semakin teruk UMNO dipersalahkan dalam itu dan ini, semakin meningkat majoriti kemenangan UMNO di pelusuk negara kerana orang Melayu menjadi simpati.

Setelah PR menang dengan bantuan para pemilih golongan penipu, keputusan PRU 13 wajar dilihat dari sudut hikmahnya apabila kaedah PR membentuk polarisasi kaum - yang turut melibatkan agama - telah membuatkan keputusan PRU 13 menjadi sedemikian.

Namun majoriti kerja kempen 5 tahun sebelum PRU 13 bukan dimainkan oleh UMNO. Ia dimainkan oleh para cybertrooper mereka dengan cara tersendiri. Ada cybertrooper UMNO, seperti pembangkang, dibayar untuk melakukan kerja tersebut.

Ada cybertrooper yang melakukan kerja dengan percuma. 

Ada cybertrooper dibentuk demi memenangkan calon di sesebuah kerusi yang ingin dirampas. Tetapi bukan sahaja gagal merampas, malah kalah pula dengan majoriti yang lebih besar lagi.

Ada cybertrooper merasakan dengan memuat naik video salah laku seks pembangkang akan memberi keuntungan kepada UMNO. Ada pemilih yang tiba-tiba membenci BN setelah video salahlaku seks itu tersebar dengan menjelaskan ianya adalah kaedah jijik.

Bermacam hasil tangan cybertrooper BN selama ini telah diolah dan ditafsir di dalam PRU 13 ini.

Siapa kata cybertrooper Perak gagal menjalankan kerja? Jika gagal, kita tidak sama sekali berjaya memastikan majoriti mudah yang dimenangi di Perak itu berlaku kerana jika kita gagal, tidak ada kekuatan dalaman kembali kepada UMNO.

Hasilnya, orang Melayu di Perak telah nampak bahawa jika mereka bersatu, tidak mungkin DAP mampu mentadbir negeri lagi walaupun setiap satu undi Cina  di Perak pergi ke DAP. Walaupun pemersatuan ini mengambil tempat dengan perlahan, namun impaknya tetap ada.

"No Chinese in Perak will vote BN" adalah perkataan yang didengari sejak 2009. Sejak itulah pejuang dunia maya di Perak memastikan undi orang Melayu di Perak dipinjamkan kepada UMNO sebanyak mungkin.

Mimpi ramalan DAP kembali merajai negeri akhirnya tidak menjadi kenyataan atas usaha ini.

Rupanya bukan orang Cina di Perak sahaja, malah orang Cina di seluruh negara, sehingga 85% dari mereka tidak mengundi BN. 

Orang Melayu Islam di tempat lain tidak digegarkan dengan apa yang orang Melayu Islam di Perak dimomokkan. Oleh sebab itu mereka tidak mengerti, tidak memahami, mudah pula ditipu dengan taktik membanjiri majlis makan malam dan sokongan pemimpin-pemimpin NGO yang plastik.

Kita sedia maklum, pihak MCA dan Gerakan tidak berinisiatif langsung mengadakan pejuang-pejuang internet dan terus bergantung harap kepada UMNO. Mereka dapat apa yang mereka mahukan. Mereka dapat apa yang telah mereka usahakan. Malah mereka merancang untuk keadaan sedemikian?

Malahan juga, kempen MCA saban hari di The Star dikatakan turut mengguris perasaan umat Islam tanpa mengira parti, terutamanya di bandar-bandar besar juga  menjadi sebab kekalahan MCA di kawasan yang ramai orang Melayu.

Untuk itu, para cybertrooper yang berdiri dengan matlamat tulen tanpa berorientasikan wang sahaja yang akan kekal muncul dengan post-post mereka setelah PRU13 berakhir. Manakala bagi yang sebaliknya, mungkin sahaja kerja mereka dirasakan telah tamat. Selamat berjuang di penggal seterusnya.


Majlis belanja penipu makan. Buat habis wang sahaja.



Adilkah Bila 'Penipu' Ditatang Bagai Minyak Yang Penuh?

Posted: 06 May 2013 05:11 PM PDT

Ini apa? Perhimpunan para penipu? Adilkah untuk rakyat marhaen lain yang menyokong BN? Mengapa penipu ditatang bagai minyak yang penuh. Disangka petroleum rupanya minyak goreng pisang yang tak boleh dipakai lagi.

Jangan pakai istilah Chinese Tsunami lagi kerana ia hanyalah ombak kecil yang kita orang Melayu Islam gagal fahami. Kalau kita faham dan berhati-hati, tsunami besar mana sekalipun, semua orang akan selamat.


Ingat ni di Seremban masa DS Najib datang ? Dakwa Hampir 30,000 hadir kat sini. Tapi Parlimen Seremban kita kalah dengan DAP dengan majoriti 12,553

bumiyang

Posted: 07 May 2013 03:46 AM PDT

Ohpolitik!™

Posted: 07 May 2013 03:34 AM PDT

Ohpolitik!™


SLOGAN UBAH KINI BERJAYA DIREALISASIKAN OLEH #PakatanRakyat

Posted: 07 May 2013 12:53 AM PDT

UBAH - AKHIRNYA MEREKA UBAH KABINET KERAJAAN MALAYSIA TANPA KAUM CINA!






Kaum Cina terpinggir sekarang apabila MCA mengatakan bahawa mereka enggan menerima sebarang tawaran untuk apa apa jawatan dalam kabinet. Inilah satu perubahan yang besar yang telah pembangkang lakukan dalam pentadbiran kerajaan Malaysia. Ubah sehingga tidak ada wakil mereka dalam kabinet kerajaan.

Sekarang baru orang orang Cina sedar bahawa mereka tertipu dengan Anwar dan PAS juga baru sedar bahawa apa yang mereka lakukan sekarang tidak menguntungkan mereka juga. Apa guna 38 kerusi dalam Parlimen mewakili suara Cina jika ianya bukan pembuat keputusan.

Tentu sekali kaum ini akan sendiri merasa malu apabila berhubungan dan mahu berurusan dengan pejabat pejabat kerajaan. Eloklah kita juga mula dulukan produk Melayu.

Keputusan PRU ini banyak memberikan hikmah kerana , hari ini Anwar, DAP, PAS baru tahu UMNO adalah sebuah parti Melayu yang besar dan kental. UMNO boleh mendirikan kerajaan walaupun kaum Cina dan sebahagian dari Melayu yang tidak sedar diri tidak menyokong UMNO.

BN dapat menawan kembali dua buah negeri yang dahulu di menangi oleh pembangkang , sudah cukup membawa satu pengertian yang besar bahawa Melayu dan UMNO masih relevan.

APA SAJA UNTUK #DAP : Anwar Beri Laluan Kit Siang jadi Ketua Pembangkang Buat PAS Rasa Terangsang !

Posted: 06 May 2013 09:06 PM PDT


Pakatan Rakyat (PR) punya persefahaman yang jelas berhubung jawatan Ketua Pembangkang setelah perikatan itu tewas kepada Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum, kelmarin.

 Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Pas dan DAP setakat ini sudah memberikannya lampu hijau bagi meneruskan tanggungjawab yang digalasnya penggal lalu. "Setakat ini, DAP dan Pas masih berpendirian saya harus teruskan. Tapi akan dibincang lagi," katanya dalam wawancara khas bersama media.

 Persoalan mengenai jawatan ketua pembangkang muncul ekoran komposisi kerusi yang dimenangi PR menunjukkan DAP di depan dengan 38 kerusi, PKR (30) dan Pas (21) kerusi. "Dulu pun bila kerusi DAP mengatasi PKR setelah beberapa lompatan berlaku, saya menawarkan diri untuk undur menyerahkan tapi kedua-dua parti DAP dan Pas minta saya meneruskan.

 "Sekarang pun saya ada beritahu kepada DAP, saya tidak... tidak ada masalah sebenarnya kalau YB Lim Kit Siang jadi ketua pembangkang. Kelayakan dia, pengalaman dia, saya boleh tumpu kerja-kerja lain," ujar Anwar. Dalam satu sidang media semalam, Kit Siang, yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah berkata, parti itu akan menyokong Anwar sebagai ketua pembangkang bahkan sebagai perdana menteri. "...tetapi memandangkan keputusan pilihan raya tidak memihak kepada PR, maka DAP akan tetap menyokong Anwar sebagai ketua pembangkang," kata Kit Siang.

Wajah-Wajah Menteri Besar dan Ketua Menteri Baru #PRU13

Posted: 06 May 2013 08:53 PM PDT




 YAB. Datuk Mukhriz Tun Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah 

YAB Dato' Seri Zambry Abdul Kadir  sebagai Menteri Besar Perak


YAB. Azlan Man sebagai Menteri Besar Perlis 

YAB. Dato Wira Idris Haron sebagai Ketua Menteri Melaka


BN MENANG : Saham Naik Mendadak Catat Sejarah Sejak 1997

Posted: 06 May 2013 08:45 PM PDT


Malaysian Seek the Truth : ontheground


BN Menang: Saham Naik Mendadak Hari Ini dan Ringgit Catat Sejarah Sejak 1997

Kemenangan Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-13 semalam, telah memberikan impak luar biasa kepada pergerakan harga-harga pasaran saham tempatan hari ini.

"Malah, hari ini juga Bursa Malaysia menerima dana pelaburan asing sebanyak RM2 bilion pada sesi pagi ini dan merupakan yang tertinggi dalam rekod," kata Ketua Penyelidikan Runcit Affin Investment Bank, Dr Nazri Khan.

Beliau berkata yang kemasukan ramai pelabur asing ke dalam pasaran Bursa Malaysia hari ini, jelas menunjukkan keyakinan mereka terhadap ekonomi Malaysia.

* PR Fitnah kata 1 Hari BN memerintah, Harga Ringgit Jatuh ~!!

JOM KENAI MB PERLIS YANG BARU

Posted: 06 May 2013 08:06 PM PDT



YAB Azlan Man, Menteri Besar Perlis yang baru. Merupakan Bekas TKP Biro Pengaduan Awam, Jabatan Perdana Menteri.

INILAH PUNCA SEBENAR 'TSUNAMI CINA' #PRU13 : SIAL #DAP

Posted: 06 May 2013 04:44 PM PDT



Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu Tajuk :


MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA.

Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.

PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan.

Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI.

KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka.

Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang).

Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu. Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga).

Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki.

Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.

SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ternyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan "PAS". Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi.

Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri. Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.

Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita. Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu.

Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dari kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini.

RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM.

PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA… Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya?

Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber.

DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat.

Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.

Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka.

Inilah perjuangan kita.Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.

Kejayaan kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:…. MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGI PERHATIAN Org2 Melayu insaflah dgn catatan ini, drpd hamba Allah yg cintakan agama, bangsa dan tanahair.



Pergh.. PAS paling BERKUASA 21, Parti Bakal PM 30, CINA LAHANAT 38.. Agaknya Parti mana paling Dominan?

PAS KETUAI SELANGOR : KILANG ARAK / PUB / RUMAH URUT / KEDAI NOMBOR EKOR DITUTUP?

Posted: 06 May 2013 04:27 PM PDT


Pakatan mempertahankan sekali lagi Selangor pada PRU13 ini. DAP 15 kerusi, PAS 15 Kerusi, PKR 14 Kerusi. Memandangkan PAS dan DAP seri jadi untuk menjadi Menteri Besar haruslah yang berugama Islam. Maka PAS secara automatiknya merupakan Menteri Besar selangor yang baru.



Apakah PAS akan menutup kilang Carlsberg? Akan menutup pub pub? Akan menutup rumah urut?

Jika 2008 lalu PAS kata mereka tidak ada kuasa kerana MB adalah PKR. Tapi kali ini mereka MB dan kuasa ditangan mereka cukup jelas. Jadi sudah tidak ada alasan buat PAS untuk mengatakan mereka tidak ada kuasa.

Sesungguhnya ada Hikmah dengan kekalahan Selangor pada Pakatan pada PRU13 ini. Allah nak tunjuk pada PAS akan apa yang mereka sering laungkan tentang ISLAM.

DAP MASIH TIDAK PUASHATI KEPUTUSAN #PRU13 !!

Posted: 06 May 2013 04:05 PM PDT

Msg ini dihantar dikalangan Cauvanises Cibai, melayu Pas tak dapat ke?



有救了!!! Ada harapan lagi!!!




注意注意!!!! Perhatian!!
分享出去 !!! 最新消息!!! Sila sebarkan! Maklumat terbaru!!!

刚刚听见新加坡电台说,國阵对于这次的投票发表还未结束,要进行第二轮的激战!因此感到担忧!!!
Sebentar tadi dengar media singapura kata, keputusan kemenangan bn masih belum tamat, dan kini akan ada perang kedua dan mereka sedang risau!!!

刚早上看见我们民联领袖们发表,"各位民联支持者别担心,他们还没有赢,我们还没有输,我们要进入第二阶段了"
Pagi tadi tengok pemimpin PR berkata, "para penyokong kami, jangan risau, mereka belum menang, dan kita belum kalah, kini kita akan masuk ke peringkat kedua"


再看见我们未来首相*安华*开记者会发表,有足够的证据证明''污桶''在这次选举作弊,以及犯了许多条规!
Seterusnya bakal perdana menteri kita "anwar" akan memberi pc untuk mendedahkan bukti bahawa umno menipu dalam pru kali ini dan telah melanggar beberapa syarat!

现在我们要为我们的领袖一起加油!为他们打气,我们千万别泄气!他们是我们唯一的希望!我们人民是他们的唯一动力!!
Kini, kita kena memberi semangat kepada pemimpin kita! Bersama-sama dengan mereka, jangan kita putus asa, hanya mereka lah harapan kita! Kita sebagai rakyat adalah penguat semangat mereka!!

大家赶快分享这些话!让我们的UBAH回来!!!!
Segeralah kongsikan maklumat ini! Kembalikan UBAH kita




Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Politik Harian

Posted: 07 May 2013 03:32 AM PDT

Politik Harian


Barrack Obama Iktiraf Keputusan Pilihan Raya Umum di Malaysia #PRU13

Posted: 07 May 2013 02:36 AM PDT


US recognizes Malaysia election result despite opposition claims of irregularities
BY THE ASSOCIATED PRESS MAY 6, 2013

WASHINGTON - The United States has recognized Malaysia's election result, calling it the "most competitive" in the Southeast Asian nation's history, despite opposition claims of irregularities in the vote.

State Department spokesman Patrick Ventrell said the U.S. looked forward to working with the government to be formed by Prime Minister Najib Razak after his coalition returned to power after winning Sunday's parliamentary elections with a diminished majority and despite losing the popular vote.

Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media.

He said addressing these issues is important for strengthening confidence in the electoral process, and called on all parties "to peacefully respect the will of the voters."

#PRU13 KJ Terharu Ghazali Menang

Posted: 06 May 2013 10:27 PM PDT


REMBAU – "Saya sebak apabila mendapat berita, Barisan Nasional (BN) menang di Paroi," kata Khairy Jamaluddin yang menang bagi kerusi Parlimen Rembau, sekali gus mengekalkan kerusi disandang beliau sejak sepenggal lalu.

Menurut Khairy, beliau masih boleh mengawal perasaan ketika diumumkan menang di kerusi yang dipertandingkan walaupun peroleh majoriti tiga kali ganda berbanding Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) lalu.


Bagaimanapun, kemenangan calon BN di Dun Paroi, Mohd Ghazali Abd Wahid ternyata menyentuh perasaannya.

"Apabila mendapat berita saya menang di Parlimen Rembau, saya ok lagi. Tetapi bila dapat tahu abang Ghazali menang, saya tiba-tiba sebak," katanya.

Beliau tidak menolak kemungkinan usaha keras dilaksanakan kerajaan dan kempen di Dun Paroi telah membuka mata pengundi kawasan berkenaan menolak pembangkang.

"Masa mula-mula pengiraan undi, saya dapat maklumat awal, undi BN bagi Dun Paroi sedikit ketinggalan dan saya amat risau. Bagaimanapun, akhirnya BN dapat merampas Dun Paroi dari Pas.

"Majoriti yang diperolehi juga baik dan BN telah dapat menebus semula kerusi berkenaan dengan majoriti yang selesa," katanya ketika ditemui pemberita selepas selesai pengumuman keputusan di Pusat Penjumlahan Rasmi Undi di Dewan Seri Rembau, awal pagi semalam.

Khairy berkata, setiap calon BN tidak meletakkan apa-apa sasaran, sebaliknya amat pentingkan gerak kerja berterusan sepanjang tempoh berkempen.

"Saya amat terharu malam ini, kerana majoriti Dun meningkat. Parlimen pun meningkat tiga kali ganda dan yang paling penting, BN menang di Dun Paroi.

"Dengan mandat yang diberi rakyat ini, saya harap kita dapat perbaiki lagi prestasi BN di Parlimen Rembau. Insya ALLAH, penggal ini kita akan selesaikan perkara yang tertangguh, antaranya Hospital Rembau," katanya.

Keputusan PRU13 malam kelmarin menyaksikan Khairy menang di Parlimen Rembau dengan majoriti 18,357 berbanding PRU12 sebanyak 5,746.

-Sinar Online

Pemuda BN Mahu Kaji Trend Pengundian PRU13 - Khairy

Posted: 06 May 2013 07:04 PM PDT


Pemuda Barisan Nasional (BN) akan mengadakan mesyuarat tidak lama lagi bagi mengkaji trend pengundian pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13), kata Pengerusinya Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata mesyuarat itu juga akan membincangkan strategi bagi menyatukan kembali rakyat dan meningkatkan keyakinan mereka kepada BN.

"Melalui post mortem ini, kita berharap dapat merangka langkah-langkah yang perlu bagi mengembalikan undi kepada BN pada masa hadapan," katanya ketika dihubungi Bernama.

Khairy berkata Pemuda BN memperoleh keputusan yang baik pada pilihan raya semalam apabila memenangi sembilan kerusi Parlimen dan 33 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

"Daripada 42 calon Pemuda BN yang menang, 26 merupakan wakil Pemuda Umno yang menang di 21 kerusi DUN dan lima kerusi Parlimen," katanya. Khairy, yang mengekalkan kerusi Parlimen Rembau, berkata walaupun ada calon Pemuda BN yang tewas, namun sebagai muka baharu, mereka sudah berjaya mendapat pengalaman, latihan dan pendedahan melalui PRU kali ini.

"Jadi, pada PRU akan datang mereka merupakan muka-muka yang sudah dikenali masyarakat tempatan," katanya.

Khairy juga meminta calon Pemuda BN yang menang kali ini supaya memikul amanah yang diberikan rakyat dengan sebaik mungkin dan tidak mensia-siakan peluang yang diberikan.

DS Najib Angkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri

Posted: 06 May 2013 06:28 AM PDT


Datuk Seri Najib Tun Razak mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada Isnin, selepas mendapat mandat melalui Barisan Nasional (BN) yang memenangi 133 kerusi Dewan Rakyat pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Ahad.

Pelantikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah itu merupakan detik baru bagi membolehkan beliau meneruskan agenda transformasi serta janji-janji pentadbiran beliau untuk mendahulukan rakyat.

Tetapi tugas besar bagi Najib, 59, seperti beliau sendiri mengakui sebaik sahaja BN memperoleh majoriti mudah 112 kerusi mengatasi parti-parti pakatan pembangkang, ialah untuk menyemarakkan penyatuan nasional di kalangan rakyat.

Ini kerana PRU-13 menyaksikan perubahan landskap politik apabila sebahagian pengundi terutama masyarakat Cina belum bersedia menerima sepenuhnya konsep 1Malaysia.

Selain menguasai parlimen, BN juga berjaya menguasai semula Kedah daripada PAS serta menghalang parti-parti pakatan di negeri-negeri yang menjadi kubu BN sejak sekian lama.

Bagaimanapun, DAP, PAS dan PKR mengekalkan penguasaan masing-masing di Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.

Tugas berat, bukan sahaja bagi Najib tetapi juga Kabinet yang bakal dibentuk, ialah terus memenangi 'hati dan minda' rakyat supaya bersama BN untuk mengangkat Malaysia sebagai sebuah ekonomi berpendapatan tinggi terutama ketika negara-negara serantau turut ghairah untuk muncul sebagai negara ekonomi baru.

Lantas, transformasi politik yang beliau hasratkan perlu direncana dengan baik, terutama bagi Umno yang akan mengadakan pemilihan parti pada Oktober, serta parti-parti komponen BN yang lain.

Langkah itu penting untuk meraih 'kebolehpercayaan' rakyat secara total jika BN mahu terus unggul sebagai pentadbir berwibawa sehingga hujung dekad.

Najib yang mengambil alih jawatan perdana menteri pada 2 April 2009 menggantikan Tun Abdullah Ahmad Badawi berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Pekan di Pahang dengan majoriti lebih besar iaitu 35,613 undi menewaskan calon PKR Mohd Fariz Abd Talib, berbanding 26,464 undi pada 2008.

Senario politik yang mencabar kali ini pastinya menjadikan Najib dan Timbalan Pengerusi BN Tan Sri Muhyiddin Yassin lebih kental untuk berdepan dengan pencabar parti gabungan itu.

Tetapi sesudah ini, mereka perlu terus 'turun padang' bertemu rakyat.

Najib berpengalaman luas dalam arena politik negara dan kerajaan sejak menyertai politik pada 1976 apabila ditawarkan bertanding kerusi Parlimen Pekan berikutan kematian bapanya Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein.

Beliau juga mencatat sejarah sebagai anggota termuda dalam Majlis Tertinggi Umno ketika berusia 28 tahun pada 1981, dipilih sebagai Ketua Umno Bahagian Pekan setahun kemudian dan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pahang, dan selepas itu, pengerusinya.

Penglibatan Najib dalam kerajaan bermula pada tahun 1978 apabila dilantik sebagai Timbalan Menteri Tenaga, Telekomunikasi dan Pos ketika berusia 25 tahun dan ditukarkan sebagai Timbalan Menteri Pelajaran, dua tahun kemudian.

Pada pilihan raya umum 1982, beliau bertanding pula kerusi Dewan Undangan Negeri Pahang kawasan Bandar Pekan dan dilantik Menteri Besar Pahang ke-11 pada usia 29 tahun.

Selepas empat tahun, Najib kembali menyertai kerajaan Persekutuan apabila dilantik sebagai Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan setelah memenangi kerusi Parlimen Pekan.

Beliau dilantik sebagai Menteri Pertahanan pada 1990, Menteri Pelajaran pada 1994 sebelum kembali ke Kementerian Pertahanan pada 1999 dan Menteri Kewangan pada September 2008.

Apabila Tun Dr Mahathir Mohamad diganti oleh Datuk Seri (kini Tun) Abdullah Ahmad Badawi pada 2003, Najib dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Setelah mengambil alih kepimpinan negara pada 2009, Najib memperkenalkan falsafah pentadbiran 1Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan disusuli pelbagai program transformasi nasional untuk menjadikan Malaysia negara moden dan progresif. - BERNAMA

tunku

Posted: 07 May 2013 03:32 AM PDT

tunku


Anwar’s Swan Song: Unworthy Yet Predictable

Posted: 07 May 2013 02:44 AM PDT

A quick review of global news portals in the 24 hours following GE13 revealed something significant. None of them were questioning the validity of the poll; despite the fact they had in the months before GE13 slavishly echoed the claims of the Opposition and Bersih that the outcome would be fraudulent.
Even London's Financial Times, which only two weeks ago echoed Anwar's comments about "sham democracy" made no mention of any wrong-doing in the wake of BN's victory, reporting instead on how investors "cheered the election victory" sending markets up by more than seven percent in early trading.
This leaves Anwar stranded and exposes his now infamous tweet, made before the first seats had been declared Sunday night, for what it was: a desperate attempt at tainting the outcome in advance.
"PR has won. We urge UMNO and the EC to not attempt to hijack the results," he tweeted.
Sadly, that tweet sums up Anwar in less than 140 characters. His political career was one of self-absorption, of victimhood, and of making excuses. We must now use the past tense to describe Anwar's public life given that he has long promised us he will bow out and become a teacher, possibly in Australia.
If that proves to be the case then what a sad end to his career it is. As recently as January 2012, when Anwar stood on the steps of the court that had cleared him of Sodomy II charges, his future was one of renewal and possibility. He had the attention of everyone and could have used this moment to recast himself as a leader of positive energy and vision.
Instead, Anwar was diminished in stature, flailing when it came to the day-to-day internal politics of Pakatan Rakyat, of which his inability to supress the "Hadi for PM" push is a prime example. He never properly articulated the Malaysia he wanted to see under his leadership, instead getting bogged down with the Malaysia he didn't want under BN. The glass always seemed to be half full.
And he just couldn't get past the idea that everyone was out to get him, an idea that reached its logical conclusion with his bizarre victory tweet as the vote counting got underway.
Anwar will be remembered as a controversial politician but not a statesman. If he had used his early Monday press conference to graciously concede defeat and congratulate Prime Minister Datuk Seri Najib Razak he would have won new friends on the way out the door.
As it is, we are left with bitterness and his last ditch attempt to taint our democracy. It's an unworthy swan song for Anwar but one that is utterly consistent with the man we now know.

Anwar’s Vexed Response to GE13

Posted: 07 May 2013 01:21 AM PDT

Pakatan Rakyat won more seats than the Opposition pact has ever managed and solidified its rule of three states. Despite a result that would be the envy of any other modern democracy's governing party, Barisan Nasional is now committed to more transformational measures to avoid a repetition of this election.
Yet Datuk Seri Anwar Ibrahim is apparently bringing to fruition months of well poisoning, calling the election fraudulent, and calling for mass protests. It would appear that he is risking lawlessness and chaos merely because in the end, his coalition fought the wrong battles and lost.
No responsible Opposition leader the world over would throw a fit of pique such as this, risking the stability and harmony of his nation over an election loss. It is time that Anwar reconsidered his promise – apparently now abandoned – to retire and return to teaching and leave electoral politics, for the sake of his coalition and Malaysia.
Anwar's strategy has been plain for months. He began by telling anyone who would listen that even before the election was held, if Pakatan lost GE13, it could only be because of fraud. After months of electoral reforms and before the first ballot was cast, the motivation behind this was obvious.
The culmination of Anwar's strategy was in his now-infamous tweet on Sunday night: "PR has won. We urge UMNO and the EC to not attempt to hijack the results," he tweeted before a single seat had been declared.
This was reminiscent of the September 16, 2008 crossover pledge, when he prematurely announced he had enough votes to form a new Government, and warned Umno to stand down.
But this time, Anwar's words were clearly intended to convince his supporters that the any loss would be fraud – which he followed by declaring the result fraudulent the instant it was announced.
Worse, he is now calling for protests. "We must be allowed to express ourselves properly in stadiums or in the vicinity of a public space," he declared to the BBC Monday.
By itself this is nothing remarkable. After all, the Peaceful Assembly Act allows for peaceful statements such as this. Yet after months of poisoning the well, the likelihood of violence from his protesters increases.
Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has called on all quarters to accept the election results and to raise any challenges in the courts or through administrative bodies. This is how statesmen govern. This is how any credible Opposition leader would lead.
After what may be the final blow to his three-decade-long quest for power, Anwar is playing with fire. It is time for this to end, and for Anwar to stand down.

The Election Results Reinforce the Need for Najib’s Transformational Leadership

Posted: 07 May 2013 12:23 AM PDT


The irony of the GE13 result is that it actually makes the case even more compelling for Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's vision as a transformational leader, as he bids to transform the government, the economy, and his own party.
That's because while BN has won a clear victory, it has not managed to persuade the Chinese community it wants to look after their interests as well as those of Malays.
So Najib now has more reason than ever to make the case for measured change that boosts BN's multi-ethnic appeal; expands policies that benefit the rakyat based on need, not race; and softens Umno's Malay-centric stance.
Recognising the polarisation that the vote signified, Najib's immediate reaction was correct, and appropriately conciliatory. "We must have national reconciliation and reject policies that are racial or religious in nature," he said.
Hours later, Umno Youth leader Khairy Jamaluddin went even further, as he echoed the need for radical change.
"What we got yesterday was reprieve," he tweeted. "If BN doesn't deliver on the change that people demand then GE14, khalas (it's over)."
In the coming weeks the BN leadership, academics and the media will pore over the GE13 results trying to determine what they mean in terms of racial polarisation, and that won't be an easy task.
Najib's job of transforming the economy is already well underway. The same is true of his party. In fact, you could say it began when he first spoke of "winnable candidates". We now know, given the nomination process for GE13, that this term was a code word for cleansing old Umno in favour of fresh faces and ideas, and one of these new ideas is that purely racial politics is an idea that has run its course in Malaysia.
Najib still has a long way to go, and he needs the support of his party colleagues. But make no mistake: Najib Razak is no Abdullah Badawi. He is determined, and can be tough when he needs to be. We believe he will succeed, with careful and consensus-based transformation steps.
It won't be easy. Most delegates will publicly applaud his talk of non-racial politics, but behind the scenes there will be many who secretly want to keep their 'Malays-first' values intact at all costs. These people are part of the problem, not part of the solution.
Najib's desire for change guarantees him a difficult but hugely important challenge. In the end, the prize is transformation every bit as important as that which has taken place with the economy, because at stake is our ability to live together as one Malaysia.
With this as the backdrop, now more than ever, Malaysia and BN need the transformational leadership of Najib Razak.

An Insightful Malaysiakini Analysis of GE 13 Which Shows Where Pakatan Erred

Posted: 06 May 2013 11:15 PM PDT

In the wake of GE 13, the politics inside Pakatan Rakyat remain as bewildering and contradictory as ever.
Take, for example, an unusually insightful analysis published on Malaysiakini by Nigel Aw, taking Pakatan leaders to task for mistakenly focusing their efforts on making inroads into Borneo and Johor rather than on protecting their 2008 gains in Peninsular Malaysia.
Entitled "In haste for Putrajaya, Pakatan loses home ground" this analysis made three compelling points:
First, it noted that PR's strong focus on wresting parliamentary seats from BN's "fixed deposit" states "saw the opposition coalition lose its grip on constituencies that it already won in the last general election."
Aw terms Pakatan's campaign in Johor, Sabah and Sarawak as having only been "somewhat successful as half of its 22 parliamentary seats gained were from these 'BN fixed deposit' states."
But he also writes that "BN cancelled out Pakatan's gains in (the) peninsula by also capturing 15 seats from the opposition coalition there, thus Pakatan only made a national net gain of seven seats" and should have done better than just rising from 82 to 89 seats in Parliament.
Secondly, the article which appeared on Malaysiakini noted that "unlike in 2008 where there was a 'protest vote' against BN under then premier Abdullah Ahmad Badawi, Prime Minister Najib Abdul Razak had done much to regain lost ground for the ruling coalition."
He attributes this to the absence of a "protest factor" in GE13, which explains why both PKR and PAS lost several semi-rural seats like Hulu Selangor, Kuala Selangor and Bagan Serai.
Thirdly, the analysis also blames Pakatan's loss of Kedah on "the lacklustre performance" of PAS' former Kedah Menteri Besar Azizan Abdul Razak and Pakatan infighting in that state.
In total, says Aw, PAS lost seven parliamentary seats, and PKR lost eight parliamentary seats in the Peninsula, while DAP succeeded in retaining all of their seats that they won in 2008.
Inside Pakatan, the situation remains divided. DAP is now the largest Opposition party with 38 seats, up from 28 in the last general election. PKR now controls 30 seats in Parliament, one less from the last general election, and PAS controls 21, two less than the last general election.
Some Malaysiakini readers seemed to agree with Nigel Aw in their comments.
As clever voter wrote: "Put aside the problems of fraud and phantom voters, PKR must quickly focus on grooming its next generation of leaders. Certainly in hindsight the leadership will need to reach out better to rural and semi urban constituencies."
Anonymous_VV wrote that "pas is the spoiler with its hudud policy..pas never will learn that even the malays are not ready for hudud..."
So while Anwar Ibrahim was busy first tweeting victory, then claiming his loss was because of fraud, then refusing to accept the will of the rakyat, and then (what a surprise!) calling for mass protests on Wednesday, the continuing contradictions inside Pakatan were shown even as Lim Kit Siang urged Anwar to carry on as Opposition Leader.
Which is it then? Is Pakatan's policy to reject the vote which Lim Kit Siang seemed happy to accept and which Malaysiakini analysed in such detail? Or is it to side with Anwar in refusing to behave like a normal defeated Opposition politician in a mature democracy?
 It is not often that we at The Choice agree with Malaysiakini, but this time we would call the Nigel Aw analysis insightful. Pakatan would be well-advised to consider it carefully as well.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 May 2013 01:17 AM PDT

Taipingmali (tm)


Sembang Guru : Bila Dap Menang Banyak Kerusi

Posted: 06 May 2013 11:30 PM PDT

Ada Fan IPS berkongsi cerita ini :

Baca dan fahamkan....

pagi tadi aku p skola...muka cikgu n student sumernye happy sbb DAP menang banyak...tp bila berkumpul sesama diorg, diorg berbisik2 ckp sesuatu...kwn aku terdengar rupanya diorg takut sgt PAS keluar dari PAKATAN RAKYAT..sbbnya korg bole fikir sndiri kot...lepas tu sorg lagi kawan aku citer..waktu dia dllm kelas student dengan beraninya tanya dia undi apa semalam..pastu diorg kata macam ni...
"cikgu undi roketla...kalau DAP menang negara kita maju mcm singapore...org DAP sudah janji kalau DAP menang, org singapore akan datang tolong DAP..kali ni pakatan rakyat sudah naik...lagi 5 thn kami semua sudah bole undi, mau undi roket, mau jadi mcm singapore"
tp aku sedih sgt..bukan semua yg pecaya apa yg kenyataan yg aku forward ni.....diorg tak tau mcmana kami cikgu2 melayu dok kat skola cina...kebajikan kami cikgu melayu langsung takdak...

1. kami cikgu2 takdak bilik khas utk makan kat kantin...tempat makan kami hanya meja kayu lama panjang yg dah uzur betul2 tepi tong sampah n tepi longkang (sebenarnya kami kena kongsi meja tu dgn budak2 sbb hakikatnya mmg tu meja makan budak2 kat tengah2 kantin tu, kami takdak meja khas pun) sedangkan depa cikgu cina makan kat bilik kantin khas utk depa saja...meja kami tu jgk akan digunakan oleh budak2 bila diorg rehat....bila nak mkn tghari kantin penuh dgn budak2
skola petang...taula bdk cina...ckp mmg volume tinggi punya...klu depa gaduh smpai langgaq kita yg tengah makan ni sbb meja depa kat blakang meja kami ja....smpai nak makan pun tersedaq....

2. nama ja ada kantin melayu...tp org kantin melayu tak bole jual air, tak bole jual itu tak bole jual ini sbb nnt org kantin cina marah...kalau budak cina beli kat org melayu depa rugi...jd, depa hasut budak2 cina jangan beli kat kantin melayu..dah berapa kali tukaq org kantin melayu sbb tak tahan org kantin cina control depa....bil api air dan sewa kena bayar mahal padahal tak setimpal dgn apa yg diorg guna...

3. kami cikgu2 melayu ni slalu kena ajaq kelas2 yg ujung....kelas budak2 yg tak pandai depa bagi kat cikgu2 melayu...kelas2 pandai org depa ja semua....kalau kelas2 ujung kat skola cina ni semua jenis kurang ajaq...klu kat skola melayu, wlupun ada budak2 melayu kurang ajaq tp bila cikgu marah, teguq depa masih ada sikap hormat kat kita sbgai cikgu...tp kat sini jgn harap depa nak respect..siap maki hamun kita lagi dlm bahasa depa... " cibai, lancau, bodoh, gila" itu antara kata2 depa pada kami cikgu2 melayu...ni salah satu citer kawan aku XX...

XX : masa awai tahun hari tu, bdk2 kan ramai tak tau aku pandai ckp cina...aku pun tak tunjukla yg aku tau ckp cina...aku masuk kelas 3A2...aku bagi diorg keja umah...korg tau apa jadi...adala sorg budak pompuan dok depan skali ni...bole dia cakap mandarin dgn kawan sebelah dia dok kutuk aku dan cikgu2 melayu.

Dia kata mcm ni betul 2 kat depan aku yg tengah berdiri mengajar kat depan" ini pompuan gila tak tau ka, kita semua banyak kerja rumah, dia ingat dia sorg punya subjek ka kita kena buat keja rumah, byk lagi subjek lain yg lebih penting dari pndidikan seni ni...semua cikgu melayu kat skola kita ni bodoh, gila, takdak otak punya org.tgk skrg kita kutuk depan dia pun dia tak tau kita cakap apa. bodoh, gila"

aku pun apalagi...terus ckp mandarin dpn dia "hangla bodoh, semua cikgu melayu yang hang kata bodoh tu yang nak ajaq hang bagi pandai, tapi hang tak reti nak berterima kasih. Bole kata lagi cikgu bodoh, gila.jenis keturunan sial kurang ajar sampai bila2"...terus dia tunduk diam tak kata apa....

4. kalau cikgu cina tak masuk kelas, lewat masuk kelas, datang sekolah lewat...tak penah pulak marah atau panggil nama cikgu tu...tp kalau kami cikgu melayu masuk kelas lewat, lambat hantar kerja, pihak pentadbir akan cari kami satu sekolah, siap buat announcement kat siaraya panggil kami.smpai skola kat luar pun boleh dgr... salah cikgu depa bole pulak pejam mata buat tak tau, klu org melayu, mesti nak cari pasal ja...

5. bab keja, bab duit mmg cikgu2 cina berkira sgt2....klu ada aktiviti ko-ko mmg kalau bole depa tak mau datang jaga budak...sedangkan tu budak2 bangsa depa sndiri....kalau duit pulak, mmg susah nak kluarkan duit depa...smpaikan nak beli baju batik utk buat baju batik skola yg seragam pun depa tak mau sbb baju batik tu mahal sgt seratus lebih...klu ada jamuan, skola akan bg bajet yg sgt sikit, tp nak makan sedap2...duit tak mau kuar...klu cikgu melayu minta upgradekan bilik/bengkel depa tak nk bagi peruntukan, klu bg pun kena control...tp kalau cikgu bgsa depa minta, dapat pulak....

aku rasa...cukupla smpai sini dulu...byk lagi benda yg aku nak crita...tgkla kalu aku ada mood nak crita....yg nak pecaya, pecayala...tak nak pecaya aku tak suruh hgpa pecaya...tp semua yg kat atas tu realiti yg berlaku pada aku dan kawan2 aku.....di sebuah sekolah cina...

salah seorg penyokong DAP tegar (cikgu cina skola aku la) terlepas ckp waktu tgh berborak2 dgn kawan2 dia kat dlm bilik guru ckp mcm ni tanpa sedar aku ada kat situ...
"org melayu ni BINATANG PELIHARAAN parti politik, sanggup ikut dan taksub dengan tuan sndiri. bergaduh, berlawan sama bangsa sndiri sbb politik, tapi tgk org cina, mana ada gaduh sbb politik, hahahaha...."

~The Banker~
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Madu dan Racun

Posted: 06 May 2013 10:58 PM PDT

Abdullah Awang wrote:

MADU DAN RACUN DI TANGANMU
Oleh Abdullah Awang.

di tanganmu ada racun berbisa
di tanganmu ada madu celaka.
madu dan racun
dua benda kau miliki
kau beri bangsa kami madu
dengan hirupan manis berjelira
kemudian kau cucurkan racun
lalu kami huru-hara.
kalau benar madu itu duit hantaran
melimpah ke dalam akauan sebagai belanja
untuk mencipta perang
dan racun itu hasutan demi hasutan
memasuki akal fikiran
sampai anakperia bangga
mabuk kegilaan mendurhaka
kepada bapa membelai ksaihan.
madu diteguknya sesungguh emosi
dirasaikan nikmat ke hulu hati
lupa diri orang muda di mana asal negeri
digoncang bendera perjuangan
diluar batasan sejarah kebenaran
atas nama sebuah distini mereka dihanyutkan
di dalam sampan kebimbangan
untuk masa hadapan
gelapnya zaman generasi Islam.

7 Mei 2013
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar ke Istana Untuk Angkat Sumpah

Posted: 06 May 2013 10:54 PM PDT

Terkini 7Mei : Anwar hari ini mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri di hadapan Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram III.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SMS Racun harap Polis segera siasat

Posted: 06 May 2013 09:21 PM PDT

Dapat sms ni:
有救了!!! Ada harapan lagi!!!

注意注意!!!! Perhatian!!
分享出去 !!! 最新消息!!! Sila sebarkan! Maklumat terbaru!!!

刚刚听见新加坡电台说,國阵对于这次的投票发表还未结束,要进行第二轮的激战!因此感到担忧!!!
Sebentar tadi dengar media singapura kata, keputusan kemenangan bn masih belum tamat, dan kini akan ada perang kedua dan mereka sedang risau!!!

刚早上看见我们民联领袖们发表,"各位民联支持者别担心,他们还没有赢,我们还没有输,我们要进入第二阶段了"
Pagi tadi tengok pemimpin PR berkata, "para penyokong kami, jangan risau, mereka belum menang, dan kita belum kalah, kini kita akan masuk ke peringkat kedua"
再看见我们未来首相*安华*开记者会发表,有足够的证据证明''污桶''在这次选举作弊,以及犯了许多条规!
Seterusnya bakal perdana menteri kita "anwar" akan memberi pc untuk mendedahkan bukti bahawa umno menipu dalam pru kali ini dan telah melanggar beberapa syarat!

现在我们要为我们的领袖一起加油!为他们打气,我们千万别泄气!他们是我们唯一的希望!我们人民是他们的唯一动力!!
Kini, kita kena memberi semangat kepada pemimpin kita! Bersama-sama dengan mereka, jangan kita putus asa, hanya mereka lah harapan kita! Kita sebagai rakyat adalah penguat semangat mereka!!

大家赶快分享这些话!让我们的UBAH回来!!!!
Segeralah kongsikan maklumat ini! Kembalikan UBAH kita
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KEMPEN : ALI RUSTAM UNTUK JAWATAN TYT MELAKA

Posted: 06 May 2013 09:12 PM PDT

Tok Ali

INI KALILAH = INI KUDALAH . . .

Posted: 06 May 2013 08:20 PM PDT


RENUNGKAN GAMBAR INI PUAS-PUAS






Ali Rustam Tewas: Apakah wujud unsur sabotaj calon?

Posted: 06 May 2013 06:40 PM PDT

Ali Rustam arkitek pembangunan dan kemajuan negeri Melaka, pun begitu beliau tewas di tempat sendiri setelah cubaan beliau untuk menjadi ahli parlimen.

Pengundi Cina dari Bachang dan Ayer Keroh ternyata menolak beliau kerana di situ telah menjadi kubu kuat Dap sejak 2004.


Shamsul Iskandar menang kerana undi Pas dan Pkr yang menguntungkan Dap. Ini boleh dilabelkan sebagai politik padan muka, aku tak dapat biar dia pun tak dapat. Jadilah cerita pak kaduk..

Sebelum ini pembangkang memainkan isu Ali Rustam sebagai Ketua Menteri Bukit Katil kerana kebanyakan pegawai beliau adalah orang Bukit Katil.

Apakah dengan melabelkan beliau sebagai ketua menteri bukit katil menyebabkan beliau ditolak oleh ahli BN?

Ali Rustam seorang yang sangat rajin, kreatif dalam memajukan Melaka tidak boleh diabaikan, Perdana Menteri boleh melantik beliau sebagai menteri persekutuan atas tiket Senator.

Anwar mungkin tersenyum lebar kerana 'team wawasan 1993' tewas.

Calon Muslimat Pas yang kecundang dalam PRU 13

Posted: 06 May 2013 06:05 PM PDT

berakhir sebuah impian 

CALON YANG SEPATUTNYA SUDAH BERSARA

Posted: 06 May 2013 12:09 PM PDT


WALAUPUN TEWAS, PAS SEMAKIN BERTENAGA DI KAMUNTING

Posted: 06 May 2013 12:02 PM PDT


SEJARAH KEBANGKITAN DAP DI DUN AULONG TAIPING

Posted: 06 May 2013 11:54 AM PDT

hasil kerja kuat Dap 

Budak 17 tahun balun otai pembangkang

Posted: 06 May 2013 08:15 AM PDT



Ada org tanya anak saya dlm askfm. saya copy paste di sini soalan dan jawapan :)

soalan :
why do you like BN so much ? cmmon BN sucks ! All they do is makan duit rakyat . duit Br1m tu duit rakyat . and fyi , kat sarawak , bn makan duit rakyat kat sana .. curi tanah org kampung . pastu masa pilihan raya bagi duit suruh undi .

jawapan :

watlek watpeace dulu cik abang/cik akak. makan tak makan, dengan duit rakyat tu juga drang bangunkan negara kita. this is our country, we work together to make it better. and think about it, drang tak "makan" pun duit kita. open your eyes and look around, my friend. how many projects have malaysia been doing? duit kita bayar tax tu lah yang drang pakai untuk bangunkan negara kita. it's like we're contributing to our country, you know? kalau kita tak bayar tax, celah mana kerajaan nak dapat duit nak bangunkan negara kita? nak berhutang dengan negara lain yang besar-besar tu? i know we already have debts now but still at least economy kita belum sampai ke tahap yang harga barang naik sampai korang semua tak mampu nak makan langsung yedok? the thing is, each and every party ada kekuatan and kelemahan masing masing. no doubt BN pun ada kelemahan dia and I know I'm only 17 and bak kata orang kat twitter dakdak bawah 21 tahun "tak layak" nak bagi pendapat pasal politik ni (ceh) but yeah this is my own opinion. Focus on what the government has done. honestly if you ask me, so far most of the manifesto yang drang buat, drang tunaikan. idk much but yeah. cmon, takyah pergi jauh. tengok kelantan. masalah air dari dulu sampai sekarang still belum settle. penat tahu tak balik kampung mandi air kuning?! Ok maafkan saya. saya tidak berniat mengguris hati saudara. yang penting, jangan sampai kita sendiri berpecah-belah pasal politik yedok? Jangan bash saya. saya nak spm tahun ni. Tq.

fb norlela md nor

Bukti Dap tidak percaya kepada Pas

Posted: 06 May 2013 07:18 AM PDT


Saya dilantik sebagai poling dan counting agen di DUN N.16 Sek.Long Jaafar..utk pengetahuan semasa poling iaitu mengundi agen Pas dihantar utk memantau mencatik brapa org yg kluar mengundi setelah jam 5 tiba masa mengira iaitu counting maka dtg agen2 dari DAP utk mengira kertas undi, ini menunjukan DAP tidak percaya kpd anjing2 PAS ini.memang sah Pas adalah barua ngan anjing DAP.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ust Azhar Idrus @ Fernando Alonso dari team Ferrari F1 sedang berkempen untuk Pas.

Posted: 06 May 2013 07:16 AM PDT

Tak perlu bercakap, hanya tayang muka dan bendera Pas sahaja

Jawapan untuk ini kali lah

Posted: 06 May 2013 06:58 AM PDT



Apa bila orang Pas, Dap atau Pkr kata " INI KALILAH"

WAJIB ORG ISLAM UMNO JAWAB INNALILLAH.....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Propaganda pembangkang

Posted: 06 May 2013 06:16 AM PDT


DAP PERLU DIHUKUM
或许你可以继续绝望,继续埋怨Perhaps you can continue to despair, continue to complain但你必须知道接下来的21天很关键,But you must know that the following 21 days is critical, 成绩揭晓后,我们的领袖还有21天的时间上诉抗争Our leaders still can appeal in this 21 days after the result revealed 你可以继续消沉下去,You can continue to get depressed, 你也有自由把"民主已死"的讯息发放出去,You also have the freedom to spread out the message of "democracy is dead", 但就在你为马来西亚民主判上死刑的同时,But when you sentenced the democracy in Malaysia on the death penalty,At the same time, 我们的领袖,我们的民族英雄还在顽强抗争Our leaders, our national hero are still struggle against the devil 为了维护民主,他们并没有气馁In order to maintain democracy, they did not give up 为了我们的未来,他们还存有一丝希望,For the sake of our future, they still believe there's hope, 可以的话,转发给你的朋友Please forward it to your friends 让所有人都知道,Let everyone know, 我们还有希望,至少在这21天里,We still have chance in this 21 days, 把负面的能量专为正面的支持Let's give the support to our hero instead of giving negative energy民主不会灭亡的,民主永远在我们的心里Democracy will not perish, democracy will always remain in our hearts各位英雄,各位兄弟姐妹,各位来自不同种族的同胞们Dear all heroes, all friends which come from different races,一起在这21天加油吧~Let's unite together and fight for our future
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Buang cepat berhala calon Pas Kamunting

Posted: 06 May 2013 06:02 AM PDT



Rakyat Dun Kamunting suruh Pas cabut cepat bendera2 serta banner PAS yg dipasang di seluruh kawasan Kmunting ni.. rakyat Kamunting meluat nak tengok. Geli dan menjijikan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas: Balik Pulau Bayan Lepas, sana terpelau sini terlepas

Posted: 06 May 2013 05:29 AM PDT

Keputusan keseluruhan PRU 13 menunjukan PAS adalah parti yg paling bodoh skali berpolitik di Mlysia ini seperti perumpamaan yg dikejar tak dpt yg dikendong berciciran dah lah hilang Kedah ayam sabong depa tiga empat ekor kalah dah berak kapor pun,mereka akan jadi anjing DAP, Takbiiiiir.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Biadab : terbalik bendera

Posted: 06 May 2013 03:25 AM PDT

Tak  tahu sejarah datuk nenek mereka
Inilah anak-anak cina yang lupa daratan. Datuk nenek mereka dahulu hidup susah, mangsa pembunuhan klan dan mangsa perang saudara.
Tak suka Malaysia Tak Apa, Pergi lah cari negara lain, Australia, USA, Canada  atau  New Zealand
Datuk nenek mereka lari menaiki tongkang mencari tanah baru untuk hidup. Kini anak cucu lupa jus soli, lupa kontrak sosial, lupa segalanya.

Ini semua kerana parti ultra Dap.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Renungan semua org2 melayu dan kpd semua org2 PAS & PKR.

Posted: 06 May 2013 02:59 AM PDT

PRU 2008

JUMLAH PARLIMEN : BN = 140
PAS = 23
PKR = 31
DAP = 28

PRU 2013

JUMLAH PARLIMEN : BN = 133
PAS = 21
PKR = 28
DAP = 38

JUMLAH KERUSI BN HILANG SEBANYAK 7 KERUSI

JUMLAH KERUSI PAS HILANG SEBANYAK 2 KERUSI

JUMLAH KERUSI PKR HILANG SEBANYAK 3 KERUSI

JUMLAH KERUSI DAP BERTAMBAH SEBANYAK 10 KERUSI...

JADI, Dap juga yang bijak. Dap tak perlu bertanding 70 atau 80 kerusi. Cukup dengan 51 kerusi yang penting mereka boleh menang bergaya.

Yang menang sorak ialah Melayu dalam Pas, Pkr dan Dap.

Sekarang dun Selangor pulak siapa nak jadi MB?

DAP 15 PAS 15 PKR 14 hanya 14 kerusi.

Dap kena lambung duit lah, siapa anak dan siapa ibu?

Untuk PRU akan datang Pas perlu meneruskan agenda mereka dengan menyokong DAP lagi, agar cita-cita Pas untuk menguasai Putrajaya berhasil.

Di perak BM menang, Tm nak tengok siapa paling seronok
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Asalkan Bukan Umno, pilih

Posted: 06 May 2013 02:31 AM PDT

Zauyah Zainuddin wrote:

Lihat bagaimana tian chua masih dipilih sbg wakil rakyat walaupun beliau telah terang2 menghina askar2 kita....tp...undi askar juga separuh telah mengundi pkr parti yg diwakili tian chua...pelik tp benar..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas berbangga kerana sokongan Cina Dap

Posted: 06 May 2013 02:21 AM PDT

SELAYANG: Lebih 90 peratus pengundi Cina di Selangor telah menyokong Pakatan Rakyat termasuk calon-calon PAS dalam pilihan raya kali ini.

Di UPU Taman Daya, tempat penempatan pengundi Cina di Selayang, calon PAS berjaya mendapat 1681 undi berbanding BN hanya mendapat 160 undi sahaja.

Ini bermakna, Cina bukan memberikan undi kepada DAP tetapi memberikan sepenuhnya undi mereka kepada Pakatan Rakyat.

"Saya menang dengan majoriti 7467 kerana sokongan pengundi bandar khasnya orang Cina," kata Zaidy Talib calon PAS yang menang di DUN Taman Templer.
Baca lagi: http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19010-90-peratus-cina-sokong-pas-di-selangor#.UYdPiLX-FM0


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

RAPERA ..

Posted: 07 May 2013 01:12 AM PDT

RAPERA ..


Open Letter to the Prime Minister of Malaysia

Posted: 06 May 2013 06:56 AM PDT

The PRU 13 Election - Parliamentary Results

Posted: 06 May 2013 02:28 AM PDT

sekupangdua

Posted: 06 May 2013 11:42 PM PDT

sekupangdua


TETAP PULANG MENGUNDI SEBAGAI TANGGUNG JAWAB : SHEILA RUSLY & JINGGO

Posted: 06 May 2013 09:25 PM PDT




Mungkin ramai yang tak tahu sebaliknya dah jadi kebiasaan pulak pada orang kampung Kuala Pari Hilir bila setiap kalai musim mengundi bukan calon jer yang dinantikan sebaliknya dua nama besar dalam bidang drama dan filem iaitu Jinggo ( Azman Yahya ) dan isteri beliau Sheila Rusly akan pulang mengundi... Bagi penduduk kampung disini dah jadi kebiasaan dengan mereka sebaliknya pengundi yang datang dari kampung lain akan menjadikan pertemuan mereka dengan artis kesayangan mereka sebagai kenangan

Mengundi di daerah menguni 011 kuala pari hilir yang menjadi salah satu dari daerah mengundi di N32 Menglembu, bagi mereka bukan soal kalah atau menang sebaliknya menunaikan tanggungjawab sebagai seorang rakyat itu penting katanya... Menurut Jinggo lagi, ' selesai saja pengambaran KETUK-KETUK RAMADHAN di Shah Alam kami terus bergegas kesini ( IPOH)  untuk tunaikan tanggungjawab sebagai pengundi' ditanya apakah beliau juga akan terus mengundi dimasa akan datang?  Sehingga kini saya tetap pulang mengundi, dan ini bukan kali pertama pun.

Kedua-dua mereka sebagai suami isteri juga tidak ketinggalan menziarahi bilik PDM disini berjumpa dengan orang kampung dan rakan-rakan disini, bagi petugas dan orang kampung kehadiran mereka tidaklah janggal dan mereka sebenarnya sudah biasa dengan Sheila dan Jinggo yang cukup ramah dengan orang kampung.

Sekupang teringat jugak kenapa kerajaan negeri tidak membawa mereka turun untuk turut berkempen? Rasanya di PRU 14 nanti sudah sepatutnya mereka juga boleh mewarnai kempen  kerajaan terhadap pengundi ataupun dalam usaha kita menyedarkan bangsa bagaimana perlunya penyatuan dan seterusnya menjadi rakyat yang bersyukur atas nikmat yang ada, sekupang melihat mereka berkorban demi tanggungjawab untuk turun mengundi pun melihatkan betapa kuat semangat patrotik sayangkan negara, nilai inilah yang sepatutnya diterapkan untuk golongan muda disini...

Hahaha... Kecoh yop! Ater dema jer ingat ustazah segera yang ada, kita pun ada berlambak Artis yop! Lagi terBAEK bukan meroyan macam dia... Ishhh ishhh ustazah 20k A B C...

DAP MUSNAHKAN MCA DAN GERAKAN DALAM BARISAN NASIONAL

Posted: 06 May 2013 08:17 AM PDT

Keputusan pilihanraya semalam nampaknya nyata memperlihatkan bagaimana tsunami orang cina yang tidak menyokong kepada Barisan Nasional, mereka lebih berpura-pura menyokong dan nampak sebagai setia tetapi sebaliknya merupakan duri dalam daging bagi BN terutamanya MCA dan Gerakan.

UMNO akhirnya dilihat semakin mantap bila kali ini tidak bersandarkan kepada kaum Cina masih mampu mempertahankan BN, disesetengah tempat atau negeri kelihatan cukup jelas bagaimana UMNO boleh bertahan dan bangkit semula walaupun diakui ada sesetengah pemimpin UMNO kali ini kecundang. MCA kini tidak lagi dilihat kegagahannya sebalik berada distatus tidak boleh diharapkan untuk kemenangan atau membantu BN mencari atau mempertahankan kerusi BN itu sendiri.

Senario ini juga memperlihatkan bahawa MCA dan Gerakan sudah semestinya mesti melkukan sesuatu bermula sekarang kalau mahu diharapkan sebagai rakan yang digeruni di PRU 14 nanti. Ahli juga perlu dinilaikan kesetiaan mereka, kerana menyimpan musuh dalam barisan pejuang mereka sebenarnya punca sebenar bagaimana perti mereka akan musnah dan tinggal sejarah politik di malaysia

Peneraju BN iaitu UMNO pun kini nampaknya sudah bersedia dan mencari resolusi dan pendekatan terbaik kerana pengajaran 2008 masih berparut dalam sejarah tsunami politik kerana sebab utama ialah pengkhianatan dalam parti, kesetiaan yang kosong akhirnya membawa perubahan suasana politik yang menyonsang dari yang dijangka

Kalau dilihat seperti negeri Perak sendiri nampaknya tsunami mengajar dan memberi amaran untuk UMNO lebih bersedia dan kalau kita dapat lihat hari nie di PRU 13 kali ini UMNO memenuhi semua 30 kerusi disamping 1 dipertahankan oleh Dr Mah Han Soon yang kita kena akui bahawa beliau memang disenangi oleh semua kaum dengannya yang terbukti beliau memenuhi ciri pemimpin untuk semua bangsa. Beliau juga bekerja keras dan tidak mengenal kaum atau bangsa dalam berkhidmat yang menjadikan beliau cukup disenangi. Adakah Perak sebenarnya telah bersedia dengan keputusan dan mengakui bahawa kaum cina tidak boleh diletakan sebagai harapan?

Bagi teman berpendapat MCA, Gerakan, MIC dan lain- lain perti yang berasaskan perjuangkan untuk kaum mereka sudah tiba masanya bekerja keras dan bukan berharap lagi dengan tuah, bagi kaum cina yang bersama BN perlu menyedari yang mereka sedang dipergunakan malah megkhianati sebangsa mereka supaya kepercayaan BN kepada mereka semakin longgar, DAP juga akan terus bersama kepada dua dua rakannya yang di pergunakan demi menambah keselamatan mereka ataupun boleh dilihat tidak rasiss sekalipun sejarah membuktikan mereka juga adalah pencetus 13 Mei 1969.

Bagi PAS pula nampaknya masih belum nampak siapamyanh dipergunakan, kalau diikutkan kemenagan mereka hanyalah sebab bermusuh dengan UMNO, DAP bukan memberikan mereka kemenagan dan disenangi sebagai satu parti yang perjuangkan Islam atau bangsa melayu, setakat ini DAP hanya memberikan kepuasan kepada rakannya untuk memarakkan api permusuhan terutamanya dengan UMNO, menyebelahi dan berharap PAS dapat mengalahkan Calon UMNO sebenarnya membakar api permusuhan diantara Dua Parti yang ada kesamaan di segi Agama dan bangsa yang membolehkan penyatuan akan menghancurkan DAP sendiri

Bukan setakat itu, selagi dua parti ini bermusuhan maka selagi itulah jaminannya kepada DAP tentang kesetiaan PAS dan PKR terhadap nya, apa yang perlu dilakukan ialah mengapikan atau memarakan api permusuhan sekalipun agama dipersendakan PAS menunjukan kesetiaannya kepada DAP dan sebenarnya itulah KPI atau penanda aras bagaimana PAS setia kepadanya, itu sebab nya kalau dia melihat apa sekali pun isu yang berkaitan agama sekali pun DAP tidak perlu kelam kabut kerana tau tahap mana kesetiaan mereka malah dengan apa yang kita lihat sekarang OAS tak perlu diuji malah mereka sendiri membuktikan bagaimana kuatnya permusuhan dengan pelbagai Isu terutama tentang ugama yang PAS bertegang urat dengan UMNO dan DAP pastinya bukan sekadar melihat tetapi itulah sebagai KPI atau meter tahap kesetiaan PAS terhadap DAP

DAP tak perlu ambil tahu atau bekerja keras memastikan PAS atau DAP menang alam PRU 13, yang penting memarakan permusuhan mereka antara PAS dan UMNO, menyokong dan membakar lagi permusuhan dua parti yang punyai dua kesamaan iaitu islam dan melayu. PAS juga melihat betapa baik dan sauranya DAP bila menyokong PAS dalam perbalahan. Sebenarnya mereka lupa yang dia hanya membuat api permusuhan dan bukan manjadikan PAS lebih berkuasa atau berkembang dengan lebih besar keseluruh Malaysia. Membiarkan mereka meneruskan permusuhan dan lupa apa sebenarnya sasaran PAS ialah diperkembangkan atau didekati oelh pemgundi

PKR juga jelas tidak nampak kesinambungan dalam perjuangannya, Bagi DAP mengekalkan mereka sebagai rakan adalah sebagai jaminan atau mengimbangi kaum-kaum lain, selagi PKR ada selagi itu juga DAP tak perlu risau Perdana Menteri bukan milik atau impian PAS yang boleh mengugat mereka kerana impian ini sebenarnya memerlukan 2 pekara utama iaitu Islam Dan Melayu. Jadi kekangan paling penting ialah PKR yang sedikit carca merba tetapi menjadi satu lagi parti diantara pakatan Trio yang perlu dikekalkan momentumnya.

Nampaknya lima tahun tak lama mana, kompenan dalam BN nampaknya kena kerja kerja keras untuk pulihkan parti mereka dan bukan hanya ikut serta dalam program, sebaliknya menjadikan program parti sendiri yang mendapat sambutan dari kaum mereka . Apa saja kearah pemulihan sebenarnya yang penting membuktikan parti telah pulih... Kena ingat ini bukan hanya berharap pada keadaan sebaliknya selagi ada cara untuk pemulihan kena bermula sekarang...



DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 May 2013 11:34 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Masej Cina Gampang Yang Menghasut...

Posted: 06 May 2013 07:04 PM PDT

Pelajar mata sepet malaysia di taiwan menerbalikan jalur gemilang... apa maknanya ini...???
Cina gampang tak percaya mereka masih belum berjaya menumbangkan BN pada pru lepas, malah dalam mereka mendapat bantuan dari singapura, umno berjaya menambah kerusi sebanyak 109 peningkatan sebanyak lebih 20%, malah pakatan hilang satu negeri yaitu kedah...

Mereka masih tidak percaya, mereka gagal menawan perak dan negeri sembilan, dua negeri yang menjadi target mereka dalam pru yang baru lepas...

Justru untuk mencapai cita-cita mereka, puak-puak mata sepet ini menghantar satu masej berbau hasutan seperti di bawah...

有救了!!!
Ada harapan lagi!!!

注意注意!!!!
Perhatian!!

分享出去 !!!
Sila sebarkan!!!

最新消息!!!
Maklumat terbaru!!!

刚刚听见新加坡电台说,國阵对于 这次的投票发表还未结束,要进行 第二轮的激战!因此感到担忧!!!
Sebentar tadi dengar media singapura kata, keputusan kemenangan bn masih belum tamat, dan kini akan ada perang kedua dan mereka sedang risau!!!

刚早上看见我们民联领袖们发表, "各位民联支持者别担心,他们还 没有赢,我们还没有输,我们要进 入第二阶段了
"Pagi tadi tengok pemimpin PR berkata, "para penyokong kami, jangan risau, mereka belum menang, dan kita belum kalah, kini kita akan masuk ke peringkat kedua"

再看见我们未来首相*安华*开记 者会发表,有足够的证据证明'' 污桶''在这次选举作弊,以及犯 了许多条规!
Seterusnya bakal perdana menteri kita "anwar" akan memberi pc untuk mendedahkan bukti bahawa umno menipu dalam pru kali ini dan telah melanggar beberapa syarat!

现在我们要为我们的领袖一起加油 !为他们打气,我们千万别泄气! 他们是我们唯一的希望!我们人民 是他们的唯一动力!!
Kini, kita kena memberi semangat kepada pemimpin kita! Bersama-sama dengan mereka, jangan kita putus asa, hanya mereka lah harapan kita! Kita sebagai rakyat adalah penguat semangat mereka!!

大家赶快分享这些话!让我们的UBAH回来!!!!
Segeralah kongsikan maklumat ini! Kembalikan UBAH kita
Published with Blogger-droid v2.0.6

Buat Renungan Orang Melayu...

Posted: 06 May 2013 12:14 AM PDT

Gelang dah patah.

Undi kaum cina PRU 13 jelas menunjukan bukan isu sekolah cina, Kuota masuk universiti, membenteras korupsi, biasiswa, ISA atau lnginkan lebih kakitangan kaum cina dlm kerajaan.

Sebenarnya kaum cina inginkan kuasa untuk memerintah Malaysia dan mengambil alih kekuasaan tertinggi dari tangan orang melayu.

Kaum cina dah terbayang lim kit siang sebagai menteri dalam negeri dan timbalan perdana menteri.

Ketamakkan dan rakus kaum cina ingin membolot kesemuanya - 'education, economy and politics '. tanpa mengira bangsa lain.

Mereka juga langsung tidak teragak-agak untuk menjatuhkan kaum melayu dan tidak peduli lagi menghiris hati orang melayu sebagai kaum peribumi.

Gelang dah patah, yang retak dah belah, yang tirih dah tumpah. Tak lawan tentu kalah. Toleransi kita dah bawa padah.

Dah tiba masa utk umno Mempunyai kepimpinan yg tegas, berani dan kuat yang menyebabkan kaum lain datang menyembah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kembara Politik

Posted: 06 May 2013 11:34 PM PDT

Kembara Politik


PRU-13: SEBAB UTAMA KAUM CINA UNDI DAP

Posted: 06 May 2013 12:05 AM PDT

Penulis berpendapat, sebenarnya amat mudah memahami apa di sebalik keputusan PRU-13. Kaum Cina menyatakan sokongan padu kepada semua calon DAP. Peratusan sokongan ada mencecah hampir 95%. Kenapa ini berlaku? Kita lihat apa initipati perjuangan kedua-dua belah pihak.

PRU-13 adalah antara KEKAL status quo perkongsian kuasa antara kaum yang diamalkan oleh Barisan Nasional yang mana menjaga hak-hak seperti termaktub dalam Perlembagaan tanpa mengenepikan mana-mana kaum. Dan PRU-13 juga adalah nekad UBAH segala bentuk status quo dengan sistem Malaysian Malaysia yang mahukan segala bentuk hak-hak istimewa yang mereka dakwa diskriminasi dihapuskan walaupun ianya bercanggah dengan Perlembagaan.

PRU-13 bukannya berkenaan diskriminasi kaum. Kerana dasar-dasar kerajaan terhadap semua kaum sentiasa terbela dalam masa yang sama menjaga hak-hak yang sudah termaktub. Dasar-dasar yang dilakukan oleh Dato' Sri Mohd Najib sangat terbuka dengan mengiktiraf pencapaian semua kaum dengan melihat kepada merit.

Kaum Cina tidak melihat ada ruang lagi bagi mereka melakukan tawar-menawar banyak perkara di dalam BN. Manakala, di pihak PR, Anwar sanggup membuang segala bentuk status quo ini dengan memberikan janji populis berbentuk jawatan strategik seperti Timbalan Perdana Menteri kepada Lim Kit Siang.

Tawaran-tawaran ini adalah tidak baik untuk masa depan negara. Niat untuk memansuhkan dasar-dasar yang baik akan menyebabkan tsunami lebih dahsyat, dalam bentuk keretakan hubungan antara kaum. Sesuatu yang sangat merbahaya kepada masa depan negara. Formula perkongsian kuasa BN adalah yang terbaik. Menjaga hak semua kaum tanpa mengenepikan apa yang termaktub dalam Perlembagaan.

Tawaran memansuhkan dasar-dasar, kebebasan mutlak, jawatan (kuasa) strategik negara seperti Timbalan Perdana Menteri ini tidak pernah wujud dalam landskap politik negara sebelum ini. Tawaran kuasa strategik kepada kaum Cina ini dilihat sebagai satu bentuk peluang besar bagi kaum Cina. Itulah sebabnya kita dengar dalam ceramah-ceramah DAP menegaskan slogan-slogan pembakar sentimen seperti INI KALILAH, UBAH, Now or Never dan berbagai lagi!

Inilah padahnya apabila seorang Melayu bernama Anwar Ibrahim sanggup menggadai segalanya semata-mata mahu memenuhi nafsu menjadi Perdana Menteri tanpa mahu melihat nasib masa depan negara. Kepada Dato' Sri Najib, usah dikorban kepentingan Melayu dan kaum-kaum lain semata-mata mahu menarik sokongan kaum Cina. Dengan peratusan sokongan kaum Cina mencecah setinggi 95% signalnya jelas iaitu mereka memang berniat untuk tidak mahu bersama Kerajaan. Maka keputusan itu wajib dihormati.

Doakan moga Malaysia sentiasa dilindungi Allah SWT dalam apa jua keadaaan. Wallahualam.

Belantan

Posted: 06 May 2013 11:24 PM PDT

Belantan


PRU-13: Pembangkang kecewa, enggan terima hakikat kekalahan?

Posted: 06 May 2013 09:08 PM PDT


Beberapa pemimpin pembangkang hari ini ternyata tidak dapat menerima hakikat kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dengan menyatakan kekecewaan masing-masing menerusi laman media sosial.

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri menerusi laman twitternya berkata, beliau berada seharian di pejabat hari ini dengan berpakaian serba hitam.

"Hari yang muram untuk demokrasi," katanya.

Anak perempuannya, Nurul Izzah yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan memenangi kerusi Parlimen Lembah Pantai, juga dalam laman twitter berkata:

"Kemenangan moral milik kita berkat usaha rakyat! lawan tetap lawan."

Manakala twitter milik ibunya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail pula tidak menyatakan sebarang komen.

Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam blognya, blog.limkitsiang.com mengkritik kenyataan Barisan Nasional (BN) bahawa kemenangan DAP hasil tsunami Cina yang dianggap tidak tepat.

Malah, Kit Siang menganggap hal itu sebagai tsunami Malaysia yang memperlihatkan peningkatkan kerusi Parlimen pakatan pembangkang daripada 82 pada PRU-12 kepada 89 pada PRU-13.

Manakala kerusi Dewan Undangan Negeri telah meningkat daripada 197 buah kerusi pada 2008 kepada 230 pada 2013.

Suara Politik
Belantan

Keputusan PRU-13 : Propaganda DAP berjaya - Malaysia hak orang Cina 10 tahun lagi?

Posted: 06 May 2013 09:30 AM PDT


Risalah ini adalah risalah asal dalam bahasa Cina yang telah diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu oleh seorang rakan penulis. Risalah ini diterima oleh rakan penulis semasa beliau berada di Melaka sebelum PRU ke 13. Oleh kerana rakan penulis ini boleh bertutur dalam bahasa Cina dan bergaul dengan orang Cina, mereka mengedarkan risalah ini kerana menyangka beliau adalah seorang yang berbangsa Cina!

Nampaknya propaganda DAP ini telah banyak mempengaruhi keputusan PRU-13 kali ini dimana DAP menang banyak kerusi Parlimen dan juga DUN diseluruh negara! Yang paling ketara mereka menolak calon BN dari MCA dan Gerakan?

Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu bertajuk : MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA 

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA. Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU. Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dalam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.


PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI. Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita.

Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA. Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan. Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yang menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA KITA TUMPANG NEGARA ORANG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YANG BERKESAN DAN RAPI. SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI. KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.


Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA. Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UNTUK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka.

Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam orang asli, macam orang binatang). Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu.

Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura-pura hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga). Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA!


Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki. Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka. Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dengan selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam masa 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka. SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DENGAN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.


Ternyata kita telah berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan "PAS". Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi. Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yang telah tua dan mementingkan diri sendiri.

Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.

Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yang harus berlaku demi cita-cita kita. Di sekolah sudahpun guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu. Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang. Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya.


Lihat di hospital lebih 80% terdiri dari kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini. RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORANG DALAM. PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA!

Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dengan saya? Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi. Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yang berkaliber. DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.

Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat. Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat berjaya ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore. Kita dahulu yang pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka.


Inilah perjuangan kita. Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak orang Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan. Kejayaan kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita?

MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGI...!!!

PERHATIAN kepada orang-orang Melayu. Insaflah dengan catatan ini, daripada hamba Allah yang cintakan agama, bangsa dan tanahair.

**Buatlah salinan dan sebarkan kepada semua bangsa Melayu kita!!!!..InsyaAllah.

Suara Politik
Belantan

PANAS PRU13..!!! Mustafa Ali buat laporan?

Posted: 06 May 2013 07:31 AM PDT


Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, menghampakan banyak pihak termasuk ahli parti itu apabila ke balai polis semalam hanya untuk membuat laporan terhadap UMNO berhubung dakwaan pengeluaran surat palsu, bukannya berkaitan penyebaran video aksi seks membabitkan individu mirip dirinya seperti dijangka.

Mustafa ke balai polis daerah di sini semalam untuk membuat laporan terhadap UMNO berhubung dakwaan mengeluarkan surat palsu yang ditandatanganinya meminta penyokong PAS supaya tidak mengundi calon selain daripada parti itu dalam PRU-13.

Surat itu yang tersebar di laman sosial juga menyebut kelulusan Majlis Syura untuk PAS keluar daripada pakatan pembangkang.

" Ini adalah satu-satunya laporan polis yang saya buat sepanjang musim pilihan raya ini, mengenai hal lain (video), saya tak perlu buat sebab polis ini apa pun yang dia dengar dia akan siasat." Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS

"Ini adalah satu-satunya laporan polis yang saya buat sepanjang musim pilihan raya ini, mengenai hal lain (video), saya tak perlu buat sebab polis ini apa pun yang dia dengar dia akan siasat.

"Jadi terus siasatlah, dah tak ada apa lagi, tak perlu buat sebarang laporan," katanya pada sidang media di pejabat PAS di sini, semalam.

Mustafa pada ceramah di Rusila malam kelmarin, juga menghampakan penyokongnya yang mahu melihat beliau bersumpah laknat menafikan pembabitannya dalam video itu.

Suara Politik
Belantan

Najib angkat sumpah sebagai PM di Istana Negara.

Posted: 06 May 2013 02:23 AM PDT


KUALA LUMPUR 6 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri di hadapan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Balai Rong Seri, Istana Negara pada 4.07 petang.

Turut berangkat ke istiadat itu ialah Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah.

Najib, 59, yang diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor, mengulangi sejarah apabila mengangkat sumpah di hadapan Yang di-Pertuan Agong sama, seperti mana Allahyarham bapanya, Tun Abdul Razak Hussein ketika mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Kedua Malaysia pada 1970.

Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telah memberi perkenan selaras dengan Fasal (2)(a) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan supaya Najib dilantik sebagai perdana menteri.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 semalam, Barisan Nasional kekal berkuasa dengan memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen bagi membentuk kerajaan Persekutuan yang baharu.

Turut hadir ke istiadat itu ialah bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi serta para pemimpin parti komponen BN.

Suara Politik
Belantan

Najib angkat sumpah sebagai Perdana Menteri petang ini.

Posted: 06 May 2013 12:52 AM PDT


KUALA LUMPUR 6 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri di Istana Negara pada pukul 4 petang ini

Ini selaras dengan Fasal (2) (a) Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan dan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong telah memberi perkenan melantik Najib menjadi Perdana Menteri berikutan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Satu kenyataan Pejabat Perdana Menteri memberitahu, beliau juga dijangka menghadap Seri Paduka Baginda untuk menyembah warkah memohon perkenan terhadap senarai Jemaah Menteri dan Timbalan-timbalan Menteri dalam masa terdekat ini.

Suara Politik
Belantan

PRU-13: PM rakam penghargaan kepada rakyat pilih semula BN.

Posted: 06 May 2013 12:48 AM PDT


Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini merakamkan penghargaan kepada pengundi dan seluruh rakyat Malaysia kerana memilih semula Barisan Nasional (BN) bagi mentadbir Kerajaan Persekutuan.

Perdana Menteri berkata, sokongan yang diberikan itu telah membolehkan kerajaan BN memimpin negara ini bagi tempoh lima tahun akan datang.

"Saya juga mengucapkan terima kasih kepada jentera BN yang telah bekerja bertungkus lumus bagi memastikan BN menubuhkan Kerajaan Persekutuan," katanya pada sidang akhbar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sejurus selepas BN memperoleh majoriti mudah 112 kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Perdana Menteri berharap semua pihak dapat menerima keputusan itu yang memperlihatkan amalan demokrasi berjalan dengan telus.

Najib yang juga pengerusi BN berkata, dengan keputusan itu serta demi kepentingan negara, beliau berharap pakatan pembangkang dapat menerima keputusan itu dengan hati terbuka dan membenarkan proses demokrasi berjalan dengan baik dan lancar selepas BN membentuk kerajaan pusat.

Najib berkata, sebuah mekanisme khusus untuk memantau pelaksanaan aku janji BN akan ditubuhkan bagi membuktikan komitmen gabungan itu dalam menunaikan janji kepada rakyat.

"...rakyat sedar apabila kita membuat janji, kita akan tepati," katanya.

Mengenai keputusan pilihan raya umum kali ini, Perdana Menteri berkata, secara keseluruhannya menunjukkan trend polarisasi pengundi membimbangkan.

Beliau berkata, sekiranya perkara itu tidak ditangani sebaik mungkin, ia boleh menimbulkan ketegangan dan perbalahan dalam negara.

Turut hadir, isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; dan isteri, Puan Sri Norainee Abdul Rahman; dan Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Sementara itu, kemenangan BN turut dirai saf kepimpinan BN bersama lebih 300 penyokong yang memenuhi Dewan Tun Dr Ismail di PWTC yang menyambut kedatangan Najib dengan laungan "Hidup BN" berkali-kali.

Mereka turut mengaminkan doa yang dibacakan Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya sebelum Najib memotong pulut kuning yang disediakan.

Berucap di hadapan para penyokong BN, Najib berkata, kemenangan yang dicatat BN amat bermakna memandangkan parti itu bukan sahaja menghadapi tentangan hebat dalam tempoh 14 hari berkempen, tetapi sejak lima tahun lepas.

"Walaupun tentangan begitu hebat yang telah kita hadapi bukan sahaja sepanjang 14 hari berkempen tetapi sejak lima tahun lepas mereka cuba mengganggu gugat dan menjatuhkan BN tetapi Alhamdulillah kita kembali berkuasa.

"Ini satu pencapaian yang boleh kita banggakan yakni BN hari ini merupakan parti yang terus menerus tanpa terhenti berkuasa di bumi Malaysia yang bertuah ini," katanya.

Menyelar tindakan pembangkang yang menimbulkan fitnah dan tuduhan tidak berasas termasuk menuduh BN "mengimport" warga Bangladesh sebagai pengundi, Najib berkata, tindakan jahat itu sengaja dibuat untuk menimbulkan kemarahan rakyat kepada BN.

"Inilah antara putar belit yang dilakukan pembangkang untuk menimbulkan kemarahan rakyat terhadap BN.

"Mereka melontar isu-isu yang berbaur perkauman untuk menimbulkan kebencian kepada BN, mereka fitnah, tuduh kita macam-macam tetapi rakyat memilih juga BN," katanya disambut sorakan mereka yang hadir.

Najib berkata, BN akan menggunakan mandat lima tahun yang diberikan sebaik mungkin, terutama untuk mengukuhkan BN sebagai sebuah parti dan memastikan parti itu akan berkhidmat dengan lebih gigih dan lebih bersemangat untuk rakyat Malaysia.

"Mudah-mudahan dengan kemenangan ini kita akan gunakan mandat ini... inilah satu amanah daripada rakyat dan kita mesti dengan penuh rendah diri menggunakan amanah ini untuk kebaikan dan kepentingan rakyat dan negara.

"Mudah-mudahan dengan sikap sedemikian, dengan penuh tawadduk dan rendah diri, kita akan berkhidmat kepada rakyat dan BN akan terus menerus menjadi parti yang mencapai rekod yang terbaik di dunia, insya-Allah," katanya.

Suara Politik
Belantan

Tsunami Cina: Tidak akan ada satu pun wakil MCA dalam Kabinet - Soi Lek?

Posted: 06 May 2013 12:06 AM PDT


Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek menegaskan parti itu akan mengotakan janji untuk tidak akan ada satu pun mengisi sebarang jawatan dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan berikutan prestasi buruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Dalam tweet terbaru beliau di laman Tweeter, beliau berkata: "MCA akan menghormati keputusan pengundi bahawa jika kami gagal memperbaiki prestasi berbanding PRU lalu, kami tidak akan mengisi sebarang jawatan dalam kerajaan."

MCA hanya menang di lima kerusi Parlimen - Tanjung Malim, Labis, Ayer Hitam di Johor, Bentong dan Tanjung Piai - berbanding 15 kerusi pada 2008, itupun kawasan majoriti orang Melayu.

Sementara itu Datuk Seri Najib Razak mengumumkan kemenangan Barisan Nasional (BN) hari ini selepas pilihan raya paling sengit akan tetapi mengakui gabungan tersebut tidak menyangka "tsunami Cina" yang menyaksikan kehilangan undi komuniti tersebut dengan drastik.

Pengerusi BN itu, walau bagaimanapun, menyalahkan pembangkang di atas tsunami berikut, mengatakan sentimen kaum dimainkan untuk memenangi undi etnik kedua terbesar itu.

"Saya fikir mereka terpengaruh dengan sesetengah perkara yang dibawa oleh pembangkang … dan sebab itu terdapat peralihan … dan terdapat banyak sentimen di sana, sesetengahnya, perkauman, yang dimainkan dalam pilihan raya ini, yang tidak sihat untuk negara ini," katanya semasa sidang akhbar jam 1 pagi di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

"Saya menjangkakannya, tetapi tidak menjangka seteruk ini. Tiada siapa menjangkakan ketahap ini.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 06 May 2013 11:23 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Silap Percaturan Sebabkan Empat Pemimpin PAS Tumbang – Bukti Melayu Bosan Slogan Islam PAS Yang Tidak Konsisten #PRU13

Posted: 06 May 2013 07:38 PM PDT


Analisa mudah dari artikel di bawah : Negeri majoriti pengundi Cina PAS makin bertambah kerusi namun di negeri majoriti Melayu terbukti gagal hingga hilang 5 kerusi di Kelantan. Hanya di Terengganu kubu kuat PAS sahaja PAS kekal.

Adakah kerana itu maka MB pro DAP Nik Aziz Nik Mat tidak lagi dipilih menjadi Menteri Besar ? Semalam Mb Kelantan sudah mengangkat sumpah iaitu ustaz Ahmad Yaakob yang menjadi Timbalan Menteri Besar sebelum ini. Dengan situasi luar jangka maka tidak mustahil Mursyidul Am PAS juga akan bertukarmganti.Wallahu A'lam. 

Paling 'menyedihkan' Husam Musa juga gagal meneruskan sebagai Exco Negeri dan tidak lagi dilantik kalangan Exco Kerajaan Negeri Kelantan yang baru.

Tidak mustahil selepas ini Erdogan dalam PAS akan disingkir dan Anwarinas akan menggelupur sehingga DAP akan kembali ditolak dari terus menjadi 'biawak' untuk dipikul.

Hari ini parti Melayu iaitu UMNO bawah BN tidak lagi mendapat undi Cina dan ia  bukti Cina semakin bijak menggunakan kuasa undi untuk memilih mengikut bangsa bukan atas nama parti.

Mereka nampaknya semakin berani melukakan hati orang Melayu yang begitu perihatin kepada permintaan mereka selama ini. Walaupun menimbulkan sikap tidak senang terhadap Perdana Menteri.

Depan layan BN di belakang mereka yang tikam dengan mengundi DAP.

Apa lagi Cina mahukan ? Jangan menyesal jika mereka gagal mendapat apa yang dihajati selepas ini. Suara mereka sudah tidak ada dalam Kabinet kerana undi mereka sendiri yang banyak menyokong DAP.

Jangan ingat semudah itu mereka mahu mengangkat Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri...

Bagi pengkhianat Melayu yang rela menyokong Cina Rasis DAP anda akan menerima balasan Allah atas pengkhianatan ini.

Jangan menyangka perbuatan anda tidak dihisab oleh Allah Taala. Menyokong DAP sama dengan menyokong Pemimpin Islam dijatuhkan.


Baca selanjutnya ulasan dari Bernama :

Kesilapan percaturan PAS pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kali ini menyaksikan empat pemimpin utamanya tumbang dalam cabaran merebut kerusi Parlimen Pendang, Arau, Putrajaya dan Pulai.

Meskipun mampu mengekalkan penguasaan di Kelantan, kekalahan empat tonggak utama PAS itu memberi kesan kepada kedudukan PAS dalam pakatan rakyat.

Pemerhati politik melihat percaturan meletakkan Timbalan Presidennya Mohamad Sabu bertanding di kawasan majoriti Melayu di Pendang, Kedah sebagai satu kesilapan memandangkan senario semasa sokongan semakin berpihak kepada Barisan Nasional (BN).

Pensyarah Fakulti Sains Sosial Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Dr Faisal S.Hazis, berkata keputusan BN menamakan anak bekas perdana menteri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah juga memberi impak positif terhadap sokongan orang Melayu.

Beliau turut mengakui kelemahan pentadbiran kerajaan negeri PAS di bawah pimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak seperti isu kuil, pembalakan dan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) adalah antara faktor mendorong orang Melayu memberi undi kepada BN.

"Bila ada banyak isu dalam kerajaan negeri seperti gagal menangani isu kuil, pembalakan di Pedu, rakyat mula tahu dan sedar apa kelemahan kerajaan PAS.

"Keputusan BN menamakan Mukhriz sebagai calon menteri besar juga antara faktor yang mengubah sokongan orang Melayu dibantu paduan erat di kalangan ahli Umno yang berpecah pada 2008," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Isnin.

Selain Mohamad, turut kecundang ialah Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din di kerusi Parlimen Arau, Perlis serta dua Naib Presiden, Datuk Husam Musa di Putrajaya, Wilayah Persekutuan dan Salahuddin Ayub di Pulai, Johor.

Pemerhati politik juga berpendapat faktor sokongan PAS terhadap penggunaan kalimah Allah bagi bukan Islam dan perbalahan mengenai pelaksanaan hukum hudud dalam kalangan sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP juga antara faktor penyumbang kepada kekalahan.

Mengulas perkara itu, Prof Madya Dr Samsul Adabi Mamat, berkata penolakan terhadap empat tokoh PAS itu petanda jelas bahawa rakyat semakin bosan dengan dasar perjuangan parti itu yang sering berubah dan tidak konsisten.

PAS yang terpalit dengan pelbagai kontroversi sebelum ini, juga berdepan faktor kerjasama dengan DAP, yang menentang pelaksanaan hukum hudud yang diperjuangkan PAS.

"Perjuangan Islam PAS yang tidak konsisten kini mula ditolak oleh orang Melayu. Selain itu pengaruh 'anwarinas' dalam kalangan anggota PAS juga menjatuhkan imej PAS dan inilah yang diprotes rakyat," katanya.

Pensyarah di Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu juga tidak menolak bahawa pemecatan bekas pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan bekas timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa yang digugurkan sebagai anggota Majlis Syura turut memberi kesan terhadap keputusan PAS pada pilihan raya umum kali ini.

PRU-13 menyaksikan PAS memperoleh 21 kerusi Parlimen berbanding 23 kerusi pada pilihan raya umum 2008.

Pilihan raya kali ini juga menyaksikan PAS hilang penguasaan di Kedah serta hilang lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kelantan iaitu daripada 37 kerusi kepada 32 kerusi DUN.

Bagaimanapun PAS meningkatkan penguasaannya di peringkat DUN Di Terengganu, Johor, Melaka dan Selangor dengan memperoleh 85 kerusi berbanding 83 kerusi pada pilihan raya umum 2008. – BERNAMA

http://peraktoday.com/?p=116362


Sent from my iPad

Anwar Bayangkan Tidak Akan Bersara Politik | AIDC

Posted: 06 May 2013 04:41 PM PDT

Janji tidak ditepati. Mulut menipu setiap hari. Moral memang sukar dipercayai jika jadi Perdana Menteri.Boleh hancur negara jika berkuasa.


AIDCNews – 06/05/13 – Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan beliau tidak akan bersara daripada politik, walaupun semasa kempen Ketua Umum PKR itu memberi ancaman akan bersara dan menjadi tenaga pengajar sekiranya gagal menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum ke-13.

"Kerja saya belum selesai," katanya kepada Malaysiakini selepas kekalahan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum semalam.

Anwar berkata bahawa beliau tidak menerima keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya untuk pilihan raya umum, di mana Pakatan Rakyat berjaya memenangi 89 kerusi Parlimen beliau perlu untuk 'menyelesaikan semua isu-isu mengenai pilihan raya' sebelum membuat pilihan bersara.

"Pilihan raya ini, sepatutnya hak kami, tetapi telah dicuri oleh UMNO-BN. Setakat yang saya tahu, kami telah memenangi pilihan raya ini, "katanya dalam satu temu bual di ibu pejabat PKR hari ini.

Anwar berkata beliau dan pemimpin-pemimpin parti Pakatan lain dari DAP dan PAS akan membuat keputusan tindakan selanjutnya, yang mungkin akan melibatkan petisyen kepada SPR supaya mengkaji semula keputusan di beberapa kerusi yang dipertikaikan.

Beliau yakin kemenangannya telah 'dirompak' berdasarkan momentum gelombang rakyat yang beliau sendiri alami semasa kempen saat-saat terakhir.

"Saya tahu mengenai sentimen itu kerana saya telah berkempen bermati-matian..Saya rasa sedih (dengan keputusan PRU). Saya masih boleh menggambarkan kekecewaan rakyat semasa ceramah saya di seluruh negara, "katanya.

http://www.anwaraidc.com/?p=34888



HARAPAN ESOK: PANAS!!! Cara Kempen Perkauman Lagi Rasis DAP Terbongkar Tidak Sengaja - Mesti Baca

Posted: 06 May 2013 08:08 AM PDT

Please fwd!!!!!! 

PERHATIAN!!! 

Risalah ini adalah risalah asal dlm bahasa Cina yg telah saya alihkan ke dlm bahasa Melayu. Saya terima risalah ini semasa saya berada di Melaka. Oleh kerana saya boleh bertutur dlm bahasa Cina dan bergauldgn org Cina mereka mengedarkan risalah ini kerana menyangka saya org Cina…

Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu

Tajuk : MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA 

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA. Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.

Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina. PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI. Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh...

Kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA. Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu. Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama.

Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan. Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI. KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKA­N PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.

Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka. Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita.

Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang). Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu. Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga).

Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki. Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri. Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.

SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ter­nyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan "PAS". Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi. Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri.

Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita.

Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu. Sepandai-pandai­ Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dair kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini. RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM. PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA…

Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya? Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber.

DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.Pemimp­in-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat.

Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat berjaya ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka. Inilah perjuangan kita.

Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.Kejayaa­n kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:….

MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGI PERHATIAN 

Org2 Melayu insaflah dgn catatan ini, 

drpd hamba Allah yg cintakan agama, bangsa dan tanahair.

http://harapan-esok.blogspot.com/2013/05/panas-cara-kempen-halus-dap-dibongkar.html?m=1


Sent from my iPhone

Jangan Kurang Ajar Terbalikkan bendera Malaysia !!! Cc @PDRMsia

Posted: 06 May 2013 04:28 AM PDT




Mereka yang terpengaruh dengan pelampau kaum mula menterbalikkan bendera malaysia.

Nampaknya ada manusia sudah mula main api dengan membuat tindakan sungguh biadap seperti ini.


Tolong ambil tindakan tegas dan jangan toleransi dengan pelampau-pelampau seperti ini.

Kita sudah lama memenjarakan Melayu yang membuat kempen Terbalikkan bendera di alam maya seperti blogger Syed Azidi atau lebih dikenali Kickdeella

Maka pihak polis kena tegas hal ini kerana Cina India apatah lagi Melayu yang cintakan negara pantang melihat perbuatan biadap kepada bendera Sang Saka Bangsa ini.

Tolong segera ambil tindakan sebelum makin ramai akan melakukan perkara yang sama.

Sekali lagi tolong halang ia dengan mengutuk perbuatan ini di media baru kita.

Pelampau kaum hanya akan buat Malaysia guru-hara.

Lokasi gambar dikatakan di Pahang.

My Longest Yard

Posted: 06 May 2013 11:13 PM PDT

My Longest Yard


KITA HARUS CARI JALAN

Posted: 06 May 2013 08:04 AM PDT

Jika mereka berjaya memecahkan undi kumpulan kita, mengapa kita tidak boleh memecahkan undi kumpulan mereka?

Ya betul..mereka nampak kuat dan kukuh. Tapi titik kelemahan harus segera dicari bagi melemah dan memecah-belahkan kumpulan mereka.

Bagaimana?

Pergi ke TEMPAT ASAL MEREKA yakni tempat DARI MANA MEREKA DATANG, lihat budaya politik keturunan mereka dan cari PERKARA yang membezakan antara SETIAP PARTI POLITIK di sana.

Selidik apakah isu yang diperjuangkan oleh parti-parti politik di tempat mereka, buat analisa, bawa balik hasil penemuan ke sini dan MULAKAN TINDAKAN...

Faham maksud kami?

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 06 May 2013 11:05 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Il n’y avait pas trop de casino en ligne jillion

Posted: 06 May 2013 12:19 PM PDT

Je m’attends à casino francais en ligne avec bonus sans depot main-out peut aider, mais il ne faut pas compter sur eux trop.
Vous pouvez penser que je suis allé à la terre. C’était un rappel agréable de vous rappeler que casino en ligne peut fonctionner. C’est extraordinaire comme vagabonds ne peuvent compter sur un clin d’oeil d’un argument comme celui-ci. Cependant, je présume aussi que j’ai besoin de partager ce propos roulette anglaise flash.
Quel que soit casino en ligne gratuit francais vous choisissez, assurez-vous que votre casino en ligne est propice à cela. C’est ainsi que pour mettre fin à se préoccuper tant en matière de casino en ligne. Information pour une personne peut être complètement faux pour un autre.
Peut-être vous compliquer la question de casino en ligne que le moment est venu pour un changement soudain. Vous pourriez recueillir qu’il n’y a rien de nouveau sous le soleil.
Ils sont une partie évidente de ce remodelage, car il peut vous blesser ainsi. Ils ne peuvent pas dire à leurs fesses d’un trou dans le sol. Grâce à ce que l’agence ne simples mortels rencontrer la sagesse casino gratuit vieux ? Ceci est unique en son genre. À l’aide desquels les gens riches accomplir de nouvelles recommandations meilleur casino en ligne francais forum ? Il ya tellement de choses que je ne sais pas en matière de jeux de casino gratuit machine a sous video et comment il s’inscrit dans cet axiome et aussi je marche sur des oeufs de nos jours. Mon idée est basée autour de mon hypothèse que personne n’a un mouvement relatif casino en ligne roulette. Cependant, casino en ligne a longtemps été considéré comme étant le meilleur de tous le faire.

C’est la façon de garder des relations avec casino en ligne de travail chaque fois que nous savons maintenant aucun moyen de dire quoi que ce soit en respectant casino en ligne dans ce cas.

Ma conviction est fondée autour de mon hypothèse que la plupart des jokers ont une prédisposition à propos de casinos en ligne. Beaucoup de mecs n’aimeraient rien de mieux que cela. Il n’est pas une néophytes peuvent faire beaucoup en ce qui concerne jeux de casino en ligne gratuit machine a sous. Cet article va couvrir quelques zones où casino peut conduire à de sérieux ennuis. Ce sera une question de politique interne. Je n’ai pas pu entrer dans l’exagération. Ce sont mes paroles magnifiquement exprimées touchant à casino en ligne. Vous ne pouvez ignorer ceci : je suis un peu d’un écrou quand il est mis à côté casino en ligne francais. Nous allons découvrir comment obtenir un jouer au casino. Je suis de ceux qui prétendent en savoir beaucoup se rapportant à jeux de casino gratuit machine a sous video.

Ignorer ce sera à vos risques et périls : Il ya beaucoup de vrai ce que je dis.

Je suis enclin à croire parfois ce respect de leur complot.

Nous allons vérifier cela les conditions les moins urgents dont vous avez besoin quand il est lié à casino gratuit. Je dirais machines a sous gratuites casino 77o est principalement en ce qui concerne casino en ligne roulette forum.
C’est intéressant de voir que je parle qui se rapportent aux jeux de carte gratuits a telecharger.

regle jeu casino roulette

J’ai enseigné à un casino en ligne est ce fiable visiteurs multitude. Une des meilleures façons de prendre soin de cette situation est de demander à un ami qui en ce qui concerne jeux de carte a deux regles.

Cependant, nous ne nous reposons pas de toute façon. L’Internet offre plusieurs casino en ligne abordable.

Un nombre surprenant de dévots casino en ligne ne pas utiliser casino en ligne du tout.

Vous devriez comparer cela à un jeux de casino qui produit un gazon pour une bonus casino.

Comment les enseignants peuvent amasser des matériaux exceptionnels jeu casino ?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 May 2013 11:02 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


WAWANCARA ANWAR: TUBUH RCI PENGUNDI INDIA MUSLIM BERKULIT BANGLA

Posted: 06 May 2013 10:41 PM PDT




Tiada lagi projek 16 September


"Projek 16 September" tidak akan berlaku sekali lagi, sebaliknya Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, apa yang menjadi keutamaannya kini ialah memenuhi permintaan rakyat untuk memastikan pilihan raya di negara ini bersih dan adil.

Apakah anda sudah lupa pergaduhan Anwar dengan Jutawan John Soh yang memberikan sekurang-kurangnya RM300 Juta untuk membeli YB-YB BN pada tahun 2008? Kata Anwar kepada John Soh, "Kamulah yang menyebabkan aku gagal membeli YB-YB BN!". Dijawab dengan nada tengking kepada Anwar, "Kenapa kamu tidak gunakan wang kamu sendiri berbillion ringgit di luar negara? Kembalikan wang aku...". Anwar terdiam.

Adakah kamu tahu kenapa Anwar tidak guna wang dia sendiri yang disimpan di luar negara? Sebabnya wang-wang itu dalam bentuk not-not RM500 dan RM1000 bernilai lebih RM3 Billion yang Anwar tidak dapat gunakan kerana not-not itu tidak laku di Malaysia! Sebab itulah Anwar berjanji manis kepada Jutawan John Soh!

Menurut Anwar, Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak telah menang dalam pilihan raya kali ini dengan penipuan apabila terdapat beberapa dakwaan mengenai "pengundi hantu" serta pembelian undi semasa hari mengundi.

Anwar memang benar bahawa terdapat penipuan undi di Gelang Patah di mana pengundi-pengundi Cina yang tidak tahu berbahasa Malaysia tetapi mengundi? Apakah mereka ini Cina Taiwan? Cina Hong Kong? atau Cina Singapura yang diberikan IC orang Cina Malaysia yang sudah mati yang tidak didaftarkan! Anwar kena perjelaskan isu ini! Kita setuju memang berlaku penipuan seperti ini!

"Tidak (akan berlaku 16 September). Tetapi untuk masa sekarang kamu (kerajaan) perlu memenuhi kehendak rakyat. Kamu (kerajaan) telah curi pilihan raya ini daripada rakyat.

Benar kata Anwar, kamu kerajaan Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan mesti menunaikan janji-janji manis kamu kepada rakyat. Terutama janji-janji manis PRU-12 yang belum selesai seperti wang saguhati setiap bulan kepada ibu tunggal, mahasiswa dan menurunkan sewa rumah kerajaan negeri. Atau hapuskan saja sewa rumah itu! Saya setuju dengan Anwar supaya janji kerajaan Pulau Pinang membuat Tol bawah dasar laut disegerakan, dan janji membina lebuh raya percuma di Kelantan dibuat sekarang ini. Kamu mesti memenuhi kehendak rakyat kata Anwar kepada kerajaan Selangor, Penang dan Kelantan!

"Dan kita mahu, kerajaan sekarang menerima kenyataan bahawa kesahan penubuhan kerajaan mereka akan dipersoalkan. Mereka harus mempertimbangkan untuk menubuhkan satu Suruhanjaya Pilihan Raya yang bersih dan adil.

Kita rakyat Malaysia bersetuju ditubuhkan RCI mengapa Anwar dan Pakatan menghalang warganegara Malaysia hanya kerana dijadikan oleh Allah SWT berkulit Hitam mengundi dan menuduh mereka orang Bangla? RCI SPR perlu ditubuhkan mengapa warganegara Malaysia keturunan India Muslim yang dipukul, dikurung, diherdik dan dihalang mengundi gara-gara warna kulit mereka gelap seperti orang India dan Bangla!

RCI juga mesti menyiasat terdapat insiden di mana berita Anwar mengarahkan pasukan PKRnya membayar orang Bangla, menghantar mereka ke Pusat Mengundi, memberikan mereka wang ringgit, menyuruh mereka berbaris, dilakukan secara Serentak di seluruh negara....dan tiba-tiba pasukan PKR Anwar berlakon di depan Kamera dan Wartawan kononnya semua itu pengundi hantu. Memang benarlah mereka pengundi hantu, masalahnya mereka dibawa oleh PKR sendiri!!!

"Ini bukan mengenai politik tetapi rakyat amat mahukan perubahan. Mereka berharap dan berdoa tentang suatu jangkaan yang sah daripada rakyat," katanya dalam temubual bersama Malaysiakini.

Rakyat berharap dan berdoa supaya Anwar bin Ibrahim menerimalah Ketentuan Allah SWT bahawa manusia boleh merancang untuk menang pilihanraya, tetapi Allah juga yang menentukannya. Rakyat berharap Anwar bin Ibrahim mencontohi Hj. Hadi Awang yang menyeru ahli-ahli PAS menerima keputusan PRU13 dengan hati yang terbuka. Itu sindiran Hj. Hadi kepada Anwar supaya terimalah dengan hati terbuka, bukan dengan hati tertutup!

Beliau berkata demikian ketika ditanya adakah tentang kemungkinan berlakunya projek 16 September seperti pada tahun 2008 sekali lagi.

Pada 2008, Anwar membuat pengumuman akan berlaku perubahan kuasa pada 16 September apabila seramai 30 ahli parlimen BN didakwa akan menyertai Pakatan. 

'Keputusan amat menyedihkan saya'
Sementara itu, ketika mengulas mengenai kenyataan Najib tentang "perdamaian nasional" serta "tsunami Cina", Anwar berkata, ia seolah-olah menunjukkan tanda "bermurah hati" kerajaan kepada rakyat.

Anwar tak tahukah PM Najib seorang yang pemurah hati, walaupun masyarakat Cina berjaya dihasut oleh Cauvunis dan Ekstrimis DAP serta tipuhelah Anwar,tetapi PM Najib tetap meluluskan peruntukan membina sekolah jenis kebangsaan, membayar gaji mereka dan sebagainya. Bukan seperti Anwar, semasa Anwar menjadi Menteri Pelajaran tidak mengiktiraf keputusan pendidikan Cina, tidak meluluskan peruntukan kepada sekolah Cina, tidak mengiktiraf Sijil dan Diploma dari pendidikan Taiwan, menukar Gurubesar dan Pengetua Cina di sekolah-sekolah Cina. Orang Cina sudah lupakah itu peristiwa?

Sebaliknya, Anwar berkata, Najib menyalahkan kaum Cina apabila mengatakan berlakunya "Tsunami Cina" selepas mengetahui keputusan pilihan raya umum semalam.

"Itu mungkin nak tunjukkan tanda-tanda bermurah hati tetapi itu bercanggah dengan diri dia apabila mempersalahkan (kekurangan undi BN) akibat tsunami Cina.

Ulangan pertama : Anwar tak tahukah PM Najib seorang yang pemurah hati, walaupun masyarakat Cina berjaya dihasut oleh Cauvunis dan Ekstrimis DAP serta tipuhelah Anwar,tetapi PM Najib tetap meluluskan peruntukan membina sekolah jenis kebangsaan, membayar gaji mereka dan sebagainya. Bukan seperti Anwar, semasa Anwar menjadi Menteri Pelajaran tidak mengiktiraf keputusan pendidikan Cina, tidak meluluskan peruntukan kepada sekolah Cina, tidak mengiktiraf Sijil dan Diploma dari pendidikan Taiwan, menukar Gurubesar dan Pengetua Cina di sekolah-sekolah Cina. Orang Cina sudah lupakah itu peristiwa?

"Dia sepatutnya memahami apa masyarakat Cina mahukan dan kenapa kamu tidak boleh menghadapi isu ini.

Ulangan kedua: Anwar tak tahukah PM Najib seorang yang pemurah hati, walaupun masyarakat Cina berjaya dihasut oleh Cauvunis dan Ekstrimis DAP serta tipuhelah Anwar, tetapi PM Najib tetap meluluskan peruntukan membina sekolah jenis kebangsaan, membayar gaji mereka dan sebagainya. Bukan seperti Anwar, semasa Anwar menjadi Menteri Pelajaran tidak mengiktiraf keputusan pendidikan Cina, tidak meluluskan peruntukan kepada sekolah Cina, tidak mengiktiraf Sijil dan Diploma dari pendidikan Taiwan, menukar Gurubesar dan Pengetua Cina di sekolah-sekolah Cina. Orang Cina sudah lupakah itu peristiwa?

"Saya kesal kerana dia (Najib) membawa isu perkauman. Perkara ini tidak benar dan 'nakal'. Saya tidak akan mendukung aliran perkauman dan budaya (perkauman) ini. Sifat tidak mewakili budaya Melayu dan Islam," katanya.

Pak Syeikh Anwar Al-Juburi (meminjam kata-kata Mat Sabu, dengan izin)...sila hormat sikit. Jangan guna kata ganti nama "dia"...hormat sikit ya. Kena panggil YAB Datuk Seri Najib atau kata gantinama diri ketiga "beliau" untuk orang kenamaan. Hang tak lulus Bahasa Melayu kah masa Tahun 5 (Ujian Penilaian Darjah 5/ hari ini dikenali sebagai UPSR)

Selain itu dalam temubual itu juga, Anwar turut melahirkan kekecewaan dan sedihnya tentang keputusan pilihan raya umum semalam.

Beliau bagaimanapun tidak akan berputus asa, sebaliknya akan terus berusaha bagi mengembalikan kepercayaan rakyat bersama Pakatan.

"Ia amat menyedihkan saya. Tidak dapat digambarkan kekecewaan ini.

Pengajaran : Semasa Rasulullah wafat, Saidina Umar Al-Khatab tidak dapat menerima kemangkatan Baginda Rasulullah SAW. Sambil memegang pedangnya, Saidina Umar Al-Khatab berkata, "sesiapa yang berkata Rasulullah SAW wafat, saya akan pancung dia!". Melihat hal ini, Saidina Abu Bakar menenangkan Saidina Umar seraya berkata, Baginda Rasulullah SAW memang sudah wafat, barulah Saidina Umar tenang dan menerima berita tersebut. Saidina Umar Al-Khatab memang seorang yang ditakuti,malah jika dia marah syaitan-syaitan yang ada di sekelilingnya pun lari lintang-pungkang. 

(Tuan-tuan Ustaz, jika saya salah/silap fakta dalam tafsiran sirah Rasulullah ini tolong betulkan. Terima kasih)

"Ya (Pakatan akan kekal bersama). Saya lihat Terengganu juga berpotensi. Kita akan pergi kepada proses dan akan mendesak untuk mempunyai satu sistem pilihan raya yang benar dan bebas," katanya lagi.

Akhirnya, Anwar bin Ibrahim kembali Berbohong dan Menipu rakyat Malaysia. Katanya dua bulan dulu dan empat bulan dulu bahawa jika Pakatan kalah dalam PRU13 ini, dia akan bersara dan kembali ke Tanah Air Keduanya di Amerika sebagai Pensyarah. Nampaknya, dalam umur 65 tahun, Anwar Ibrahim masih bernafsu 40 tahun, melihat Terengganu pula sebagai dara manis. Nafsu oh Nafsu!

Sila baca wawancara yang sudah pasti telah diedit di http://www.malaysiakini.com/news/229343

***Ini adalah bentuk wawancara selepas PRU-13. Jangan persoal bagaimana saya tahu, sebab saya tahu sangat Anwar bin Ibrahim.

Tu Dia.....Lagu Yang Akan Jadi Mimpi Ngeri Kepada Penyokong Pembangkang.

Posted: 06 May 2013 06:24 PM PDT



Tahniah kepada kaum India kerana kembali sokong Barisan Nasional. Nampaknya konsep 1Malaysia diterima oleh semua kaum kecuali kaum Cina dan penduduk bandar.



*Berrribbbuu-ribbbbuuu tanniya dari MyyyyMasssssaa..

EKSKLUSIF TEMURAMAH LUAR BIASA BERSAMA ANWAR

Posted: 06 May 2013 08:35 AM PDT


Anwar mahu selesai isu penipuan pilihan raya dulu




Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan menimbangkan mengenai persaraannya daripada politik selepas menyelesaikan isu penipuan dan penyelewengan yang didakwa berlaku dalam pilihan raya umum ke-13.  

Persoalannya, siapa yang menipu dan siapa yang menyeleweng? Siapa yang menipu kononnya akan ada kerajaan baru pada 16 September 2008? Siapa yang menipu Cipta surat Ulama Dr. Yusof Qardawi yang dikarang entah oleh Anwar sendiri! Siapa yang menipu rakyat Malaysia kononnya ramai pengundi hantu Bangla walhal mereka adalah keturunan India Muslim seperti Anwar juga! Bukanlah menghairankan kalau Anwar sendiri yang mengupah bangla-bangla itu supaya berlakon berbaris, menaiki bas dan beri IC Palsu, kemudian menganiaya mereka pura-pura menuduh mereka pengundi hantu! Cara Anwar menipu sangat mudah difahami!!!

Katanya, beliau memutuskan demikian kerana beranggapan bahawa perjalanan pilihan raya kali ini telah "dicuri" daripada rakyat melalui proses penipuan.  


Berita Harian melaporkan hari ini, beberapa rakyat Malaysia yang berkulit hitam, gelap dan seakan-akan Bangla telah ditahan hampir setengah jam oleh penyokong PKR. Amat mengejutkan sekali kerana apabila keluarga pengundi tadi datang menerangkan mereka adalah rakyat Malaysia keturunan India Muslim, barulah penyokong tegar PKR melepaskannya. Paling mengejutkan pengundi yang disangka Bangla itu disogok pula dengan wang RM50.00 supaya menutup mulut!...Anwar Anwar inikah yang kau maksudkan penipuan itu? Siapa yang buat pak syeikh Anwar?

Peristiwa itu begini, "Seorang pemuda lembam cedera ringan dipukul beberapa lelaki disyaki penyokong pembangkang kerana menuduhnya sebagai warga Bangladesh yang ingin mengundi. 

Kamal Krishnan @ Mohd Nizam, 33 yang menetap di Taman Kuala Selangor Jaya yang tiba untuk membuat pengesahan mengundi di Sekolah Rendah Agama Kuala Selangor, didatangi sekumpulan pemuda yang menuduhnya sebagai 'pengundi hantu'. 


Abang mangsa, Zulkifi Mohd Nizam, 36, mendakwa adiknya yang mengalami kecacatan mental itu, tidak mampu berbuat apa-apa ketika diserbu dan kad pengenalannya dirampas. Baca lanjut di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PRU13_Pemudalembamdiserang_disangkawargaBangladesh/Article/

Kata Anwar semasa diwawancara..."Pendirian saya sama. Saya ada mendapat tawaran untuk mengajar di beberapa universiti utama. Saya masih fikir. Tapi saya nak selesaikan penipuan ini. (Ia) belum selesai. Saya dah menang. Pilihan raya ini sudah dimenangi oleh Pakatan Rakyat. 
NONE"Saya rasa apa yang perlu diperjelaskan sekarang ini ialah, pilihan raya ini telah dicuri melalui proses penipuan. Kerana mengikut proses yang biasa dan yang adil, kita sudah menang. Hampir mustahil (kalah) kalau dilihat dari sambutan yang ada. 

Anwar Ibrahim buta tidak nampakkah di mana-mana DS Najib pergi beribu-ribu rakyat hadir bersamanya, menyokong Najib dan mengundi Najib (BN). Satu perkara yang Anwar gagal atau tidak belajar ialah pengundi "silent majority". 

Pengundi-pengundi BN ini tidak suka kepada berkonvoi-konvoi menunjuk-nunjuk ramainya orang datang walaupun diangkut dari satu kawasan ke satu kawasan. Contohnya di Putrajaya, penyokong pakatan yang sama di Lembah Pantai diangkut ke Putrajaya, malangnya mereka bukan pengundi Putrajaya, mereka ada "peramai"(penonton) sahaja! Pengundi di Putrajaya dia diam dan tidak suka menunjuk-nunjuk. Sebab itulah Husam kalah, Anwar perasan saja Husam akan menang hanya kerana ramainya orang!

Beliau yakin bahawa kemenangan pilihan raya kali ini telah dicuri memandangkan momentum yang berlaku dibeberapa kawasan yang beliau kunjungi. 


Yang tersirat ialah, semasa di Pulau Pinang, Anwar diminta meninggalkan Masjid Jamek Teluk Bahang, Pulau Pinang setelah selesai menunaikan solat maghrib ketika cuba memberi tazkirah politik di masjid itu. Beberapa ahli jawatankuasa yang tidak selesa dengan tindakan Anwar itu kemudiannya meminta beliau meninggalkan masjid tersebut.

Anwar tidak dapat menerima hakikat, meskipun dapat mengekalkan  Permatang Pauh, tetapi menyaksikan sokongan terhadap beliau merosot majoriti 11,721 undi berbanding pilihan raya kecil 2008 dengan majoriti 15,671 undi.
Turut tidak terkecuali Nurul Izzah memperoleh majoriti tipis 1,847 undi berbanding PRU 2008 dengan majoriti 2,895 undi.

"Orang yang hadir bertepuk tangan bukan dapat bayaran atau dapat BR1M. Mereka datang dan beri sokongan dengan penuh perasaan," katanya.

Anwar yang berpakaian serba hitam sebagai tanda 'perkabungan' ke atas demokrasi hari ini berkata beliau dapat merasakan bahawa rakyat kecewa dengan keputusan pilihan raya kali ini. 

Persoalannya, rakyat yang kecewa atau Anwar Ibrahim yang kecewa? Siapa tidak ingin menerima hakikat dan dalam Islam inilah Qada dan Qadar Allah SWT. Kata Ustaz ustaz Syeikh Nuruddin Marbu AL Banjari AL Makki bahawa mereka yang menang hendaklah menunaikan tanggungjawab kerana akan ditanya oleh Allah SWT kelak, manakala mereka yang kalah hendaklah menerima kekalahan dengan hati terbuka. Yang kalah katanya lagi ucapakanlah tahniah kepada yang menang. (Radio Ikim)

"Saya tahu tentang sentimen kerana saya telah berkempen dengan bersungguh-sungguh. 

"Saya rasa sedih (dengan keputusan pilihan raya). Saya boleh gambarkan kekecewaan rakyat berdasarkan ceramah yang saya pergi di seluruh negara," katanya.


Yang tidak dinyatakan Anwar ialah, apakah kamu jujur di antara kata-katamu dengan perbuatanmu. Semasa di Tawau, Anwar Ibrahim langsung tidak memperdulikan calon-calon PAS ketika sama-sama di atas pentas berbanding layanan Anwar ke atas Calon DAP dan PKR. Apa maknanya?

Apakah Anwar bersedih kerana kekalahan Mat Sabu, Husam, Saifudin Nasution, Dr. Muhd. Nor Manuty, Aziz Bari, Chua Jui Meng, Lajim Ukin setelah melabur sekian banyak!

Anwar sebelum ini pernah menyuarakan hasrat untuk meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya Pakatan gagal menguasai Putrajaya. NONEPada 2006, Anwar pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat.

mengakui bahawa beliau sangat menghargai masa bersama keluarga semasa beliau mengajar di Amerika Syarikat. 

"Apabila saya mengajar di Amerika Syarikat, mereka (keluarga) adalah masa yang terbaik untuk saya bersama Wan Azizah (Wan Ismail) dan keluarga," katanya.

Dalam temubual itu lagi, Anwar yang kelihatan letih juga berkata PKR mungkin akan mengemukakan petisyen pilihan raya berdasarkan keputusan yang mencurigakan di beberapa kerusi. 

Katanya, beliau percaya calon PKR di kerusi Beaufort Datuk Lajim Ukin tewas akibat terdapat sogokan terhadap pengundi di kawasan itu. 

"Saya telah tegaskan ada isu kesahihan dalam keputusan pilihan raya. Terdapat bukti penipuan yang jelas. Terdapat kawasan-kawasan yang kita ada bukti. Kita tidak akan menerima keputusan ini. Kita akan berbuat sesuatu.  


Anwar bercakap pasal Lajim, orang Sabah akan ketawa terbahak-bahak bila sebut nama Lajim! Apakah Lajim seorang yang berintegriti tinggi bila disumbat dengan juta wang ringgit di depannya? Lajim ketika mudanya dibeli oleh Anwar (1994) untuk menjatuhkan Kerajaan Demokratik PBS, tiada siapa boleh menafikannya di Sabah! Dan apakah peristiwa Lajim keluar lagi kali kedua hanya dengan air liur Anwar Ibrahim?

Kata Anwar dengan kecewa mendalam, "Saya tak percaya Lajim kalah. Tetapi saya faham tentang Wilfred Bumburing (Tuaran) yang terdapat perselisihan isu dalaman. Lajim saya percaya ada sogokan dan kami akan terus mengkaji tentang perkara itu dan akan lihat sama ada ada keperluan untuk memfailkan petisyen. 

"Kita tidak boleh terima proses ini. Penipuan dah begitu berleluasa. Mungkin salah satu pilihan raya yang paling teruk pernah kita jalankan," katanya lagi.


Akhirnya, selepas membuat petisyen dengan membayar wang pendaftaran di Mahkamah, membayar yuran guaman yang pastinya besar, menggunakan wang kerajaan Selangor agaknya, kes ini kemudian sengaja dipanjangkan ke 4 5 tahun dengan harapan Rakyat akan terbuai-buai dengan perkataan "petisyen" "kita ditipu" walhal Anwar lah yang menipu rakyat, menipu penyokongnya dan tidak dapat menerima Qada dan Qadar Allah SWT.

Nota : sila baca wawancara asal yang pastinya telah diedit di http://www.malaysiakini.com/news/229313 .

Wawancara bentuk baru ini merujuk kepada pandangan di luar kotak pemikiran biasa. Jangan tanya kenapa saya tahu, kerana saya tahu Anwar bin Ibrahim.

Selamat Membaca.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 May 2013 09:46 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 May 2013 09:39 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BABI KIASU CINA SUDAH MAKIN MELAMPAU !

Posted: 06 May 2013 05:50 AM PDT

tok gajah

Posted: 06 May 2013 09:12 PM PDT

tok gajah


Sudah sampai mase PAS menginsafi diri..........

Posted: 06 May 2013 05:00 PM PDT


Setelah berlalu 13 PRU, PAS masih berade di takuk lame, "hidup segan mati pun tak mau". Pemimpin2 PAS harus sedar mengape umat islam masih lagi enggan menyokong parti islam yang di taje oleh PAS. Sebenar nye orang2 melayu/islam bukan nye membenci 'parti islam', tetapi care dan pendirian pemimpin2 parti itu lah yang menyebabkan melayu/islam menolak nye.

Orang2 melayu/islam pasti akan menolak PAS selagi PAS sanggup bersengkokol dengan DAP dan PKR. Orang2 melayu/islam sedar bahawe kaum cine sudah bersatu dalam DAP untuk menentang melayu/islam. Tapi malang nye PAS telah anggap bahawe penentangan ini ialah terhadap UMNO dan bukan nye terhadap melayu/islam.

Sebelum Tok teruskan, Tok mau tanye sikit pade PAS, siape kah sebenar nye yang menganggotai UMNO? Tidak kah mereke tu orang yang sebangse dan seagame dengan PAS? Ade kah orang2 UMNO mengadapi kiblat yang berlainan dengan PAS?

PRU13 telah membukti kan kekalahan melayu/islam, UMNO kehilangan 5 kerusi, PKR kehilangan 1 kerusi dan PAS kehilangan 2 kerusi. Yang menang ialah cine kafir DAP dengan bertambah 10 kerusi. Kemenangan cine kafi DAP ini telah di bantu oleh PAS dan PKR.

Walaupun ianye nampak kecil, tetapi ianye telah menjatuhkan maruah bangse melayu/islam. Jike kaum cine kafir DAP sudah sanggup bersatu, mengape pule kaum melayu/islam tidak boleh berbuat perkare yang same? Mengape harus melayu/islam berpecah belah?


r b f

Posted: 06 May 2013 07:44 PM PDT

r b f


Kerajaan Perlu Gempur Petaling Street Habis-Habisan

Posted: 06 May 2013 06:09 AM PDT


Menjual barangan tiruan merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 3(1)(b) Akta Perihal Dagangan.

Jika sabit kesalahan penjual barangan tiruan boleh didenda tidak melebihi RM100,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya, manakala bagi kesalahan kedua, denda tidak melebihi RM200,000 atau penjara tidak melebihi enam tahun atau kedua-duanya sekali bagi kes perseorangan.

"Bagi syarikat pula, denda tidak melebihi RM250,000 dan kesalahan kedua pula denda tidak melebihi RM500,000," katanya. 

Undang-undang digubal di Dewan Rakyat. Bukan dibuat dibawah pokok atau di tepi longkang.

Apabila undang-undang dibuat oleh Dewan Rakyat, maka pihak kerajaan haruslah patuh kepada undang-undnag yang mereka sendiri buat. Bukannya buat undang-undang kemudian buat tak tahu pula dan biarkan orang melanggar undang-undang tersebut. 

Umum mengetahui di Lembah Klang lubuk kepada segala produk tiruan adalah di Petaling Street. Dipamer dan dipasarkan secara terbuka. Bukannya jual secara sorok-sorok. 

Mereka telah mencabar undang-undang yang kerajaan buat...

Kenapa kerajaan membiarkan perkara itu berlaku ? 

Bukankah itu merupakan satu kesalahan ? 

Kita berharap kerajaan baru yang akan dibentuk dalam masa beberapa hari ini supaya mengambil tindakan tegas ke atas  pengedar dan penjual barangan tiruan yang berpusat di Petaling Street. Jangan biarkan golongan-golongan tertentu bermaharajalela mencabar undang-undang yang digubal kerajaan.

Kita minta perkara ini dilakukan bukan kerana nak menganiaya mana-mana pihak atau kaum. Tetapi kerana ianya melanggar undang-undang yang telah ditetapkan.

BN Menang: Saham Naik Mendadak Hari Ini dan Ringgit Catat Sejarah Sejak 1997

Posted: 06 May 2013 12:49 AM PDT



Cina nak tolak BN ?

Pergi mampus lah sama kau....

Najib terus cemerlang dan cemerlang....

Pelabur asing terus yakin terhadap BN dan Najib....

Hari ini Ringgit Malaysia mencacat sejarah apabila naik kepada yang tertinggi dalam sejarah sejak 1997.

Pelabur asing pula terus percayakan BN dan labur berbilion-bilion hari ini....
Malaysia's FBM KLCI surged to an all-time high of 1,826 early Monday, while the ringgit advanced to the highest since 1997 against the US dollar, after the Barisan Nasional won 133 parliamentary seats at the 13th General Elections to continue to rule the country.

Star Online

Kemenangan Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-13 semalam, telah memberikan impak luar biasa kepada pergerakan harga-harga pasaran saham tempatan hari ini.

"Malah, hari ini juga Bursa Malaysia menerima dana pelaburan asing sebanyak RM2 bilion pada sesi pagi ini dan merupakan yang tertinggi dalam rekod," kata Ketua Penyelidikan Runcit Affin Investment Bank, Dr Nazri Khan.

Beliau berkata yang kemasukan ramai pelabur asing ke dalam pasaran Bursa Malaysia hari ini, jelas menunjukkan keyakinan mereka terhadap ekonomi Malaysia.

M Star

Anwar main pening....

Chua Soi Lek Umum Tiada Wakil MCA Dalam Kabinet Yang Bakal Dibentuk

Posted: 05 May 2013 11:54 PM PDT

KUALA LUMPUR: Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek menegaskan parti itu akan mengotakan janji untuk tidak mengisi sebarang jawatan dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan berikutan prestasi buruk dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
 
Dalam Tweet terbarunya Chua berkata:
 
"MCA akan menghormati keputusan pengundi bahawa jika kami gagal memperbaiki prestasi berbanding PRU lalu, kami tidak akan mengisi sebarang jawatan dalam kerajaan."
 
MCA hanya menang di lima kerusi Parlimen iaitu Tanjung Malim, Labis, Ayer Hitam di Johor, Bentong dan Tanjung Piai - berbanding 15 kerusi pada 2008.

Sumber: Antara Pos

bERANIKAN hATI

Posted: 06 May 2013 03:55 PM PDT

bERANIKAN hATI


BN JERANTUT SAPU BERSIH

Posted: 05 May 2013 08:06 PM PDT




1. BN masih menang dan berjaya menubuhkan kerajaan di Pahang. Namun kehilangan kerusi dun kepada  pembangkang telah bertambah. Selain itu, penguasaan DAP jelas mendadak dan ini adalah manifestasi kecenderungan mengundi kaum Cina. Di kerusi-kerusi yang DAP tidak bertanding, jelas kemenangan calon pembangkang adalah kerana sokongan dan undi kaum Cina.

2. Banyak pihak meramalkan (sebelum penamaan calon) bahawa Parlimen Jerantut akan dapat dirampas pembangkang. Bahkan dun Tahan dan Damak juga akan jatuh ketangan pembangkang dalam arus  'tsunami' politik pembangkang. Namun apabila penaman calon berlangsung, saya yakin bahawa kedua-dua kerusi berkenaan akan masih dapat dikuasai BN.

3. Kerjasama calon parlimen Pas dengan calon dun Damak (Bebas)  hanya memberikan keuntungan kepada calon Cikgu Koh (ahli DAP). Pengundi Cina di dun Damak yang keluar beramai-ramai pada hari pembuangan undi hanya memberikan sokongan kepada Cikgu Koh tetapi tidak kepada calon Parlimen Pas dan tidak juga kepada Dato' Lau Lee. 

4. Kemenangan tipis calon BN dun Damak (majoriti 64 undi) adalah dari undi orang-orang Melayu yang masih kekal menyokong BN tanpa mengira siapa calonnya. Orang Melayu dun Damak rela tidak menyokong calon Melayu sendiri (dari PKR dan Bebas) kerana kesetiaan kepada parti. Dato' Lau Lee selepas mendapat mandat ini haruslah memberi lebih perhatian kepada orang Melayu. Sikapnya selama ini yang seolah-olah hanyalah wakil rakyat kepada kaum Cina semata-mata mestilah dikikis sebagai membalas jasa pengundi Melayu yang menyokong beliau.

5. Dato' Lau Lee dan pucuk pimpinan parti juga harus menerima isyarat ini dengan jelas bahawa pada masa akan datang orang-orang Melayu juga tidak akan tergak-agak untuk menyokong calon Melayu dikerusi yang majoritinya adalah dari kalangan orang Melayu. Jika orang Cina boleh menolak Datuk Ghani Osman di Gelang Patah, kenapa Melayu tidak boleh lakukan perkara sama jika calon hanya memberi berkhidmat untuk kaum mereka sahaja.

6. Kesedaran politik dikalangan rakyat sudah berubah dan semakin matang. Jika arus kecenderungan politik DAP mampu menarik sokongan kaum Cina, tentu UMNO mesti juga lebih memperjuangkan bangsa Melayu demia survivalnya, atau UMNO akan diketepikan oleh pengundi-pengundi muda masa depan. Masa 5 tahun bukanlah terlalu lama untuk generasi muda matang dalam politik dan berubah. Anak muda masih melihat bahawa UMNO masih mampu memperjuangkan masa depan mereka, namun mestilah lebih tegas perjuangkan kepentingan bangsa.





BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 06 May 2013 03:54 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Janda kecewa selepas gambar kurang sopan tersebar di internet

Posted: 06 May 2013 03:26 PM PDT

KUALA PILAH – Akibat kecewa dan sedih gara-gara gambar kurang sopan tersebar di laman sesawang, seorang pembantu rumah warga Indonesia nekad membakar diri di rumah majikannya, jam 11 pagi, di Jemapoh, di sini, semalam.

Mangsa bernama Wiji, 45, seorang janda, bekerja di rumah majikannya, Zaharah Abu Bakar, 79, selama dua tahun di Kampung Jemapoh.

Difahamkan, mangsa sebelum ini pernah mengadu gambar tidak senonoh miliknya tersebar di laman sesawang dan melahirkan rasa sedih serta tertekan kerana keluarga di Indonesia telah mengetahui perkara tersebut.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, mangsa dinasihatkan untuk membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut namun mangsa menolak.

"Majikannya, Zaharah telah pergi ke dapur untuk bersarapan, namun ketika melintas di bilik air, ternampak api di pintu bilik air lalu menjerit memanggil anak perempuannya, Kamaliah Tajul Arus. 55.

"Majikan nampak badan mangsa telah terbakar dan terlentang di atas lantai. Kemudian Kamaliah cuba memadam api tetapi tidak dapat berbuat apa-apa kerana mangsa telah meninggal dunia.

"Pemeriksaan forensik mendapati, anggota badan mangsa telah terbakar 80 peratus dan tidak dapat diselamatkan," katanya.

Mayat dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN), untuk dibedah siasat.

Dalam pada itu, beliau memberitahu, hasil pemeriksaan dari telefon bimbit mangsa mendapati terdapat satu khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantar kepada anaknya di Indonesia.

"SMS itu menyatakan jika berlaku apa-apa ke atas dirinya, anaknya harus menjaga diri dengan baik. Berkemungkinan, mangsa membunuh diri kerana tiada kesan pergelutan berlaku dan tiada sesiapa
di tempat kejadian. Bagaimanapun, kes ini diklasifikasikan kematian mengejut," katanya.

Azmi berkata, berdasarkan daripada keterangan yang diambil dari majikannya, mangsa seorang pekerja yang baik dan tidak memiliki teman lelaki.

'Insurans' Husam di DUN Salor tidak menjanjikan jawatan EXCO untuknya...

Posted: 06 May 2013 09:21 AM PDT

Semua sedia maklum dengan peralihan kuasa oleh Nik Aziz di Kelantan setelah hampir 22 tahun memegang jawatan Menteri Besar.

Nik Aziz telah digantikan dengan timbalannya, Dato Ahmad Yackob. Dengan perlantikan tersebut, maka Exco kerajaan negeri juga perlu ditubuhkan.

Husam, nama yang begitu sinonim dengan perjuangannya untuk melakukan pelbagai kemajuan di Kelantan dengar katanya tidak terpilih untuk jawatan Exco kali ini.

Nampak gayanya insurans Husam bertanding di dua tempat, Dun Salor dan Parlimen Putrajaya tidak menjanjikan apa-apa.

Husam tewas di tangan Ku Nan, tetapi terselamat dan masih menjadi YB apabila memenangi di kerusi DUN Salor.

PAS patut terajui Selangor!

Posted: 06 May 2013 08:35 AM PDT

SHAH ALAM - Kejayaan Pas menambah penguasaan kerusi dewan undangan negeri (DUN) Selangor daripada lapan kepada 15 pada pilihan raya umum ke-13 semalam, membuktikan peningkatan pengaruh mereka di negeri itu berbanding dua sekutunya.

Perkembangan itu juga membuka peluang kepada Pas untuk mengetuai kerajaan negeri Selangor yang pada penggal lalu diteraju PKR. Berbanding Pas, PKR kali ini hanya menambah satu kerusi kepada 14, sementara DAP pula menang 15 berbanding 13 kerusi pada 2008.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata pakatan DAP-PKR-Pas di Selangor harus memberi peluang kepada Pas meneraju kerajaan negeri itu kali ini.

"PKR dah ada peluang lima tahun lepas, bagilah peluang kepada Pas. PKR kena berjiwa besar," katanya ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.

Hasan yang pernah menjadi Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri Selangor sebelum dipecat daripada PAS pada Januari 2012, turut menggesa pakatan itu berpegang kepada semangat setiakawan.

Beliau merujuk kepada desas-desus jawatan menteri besar itu diintai oleh Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan bekas Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Hasan turut menyenaraikan nama-nama anggota dewan undangan negeri (Adun) Pas yang layak mengisi jawatan itu, antaranya Adun Sabak, Sallehen Mukhyi; Adun Paya Jaras, Mohd Khairuddin Othman dan Adun Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Tetap Adat Melayu, Belia dan Sukan.

Sallehen, 46, ialah pendakwah bebas dan juga Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor manakala Mohd Khairuddin, 42, merupakan Setiausaha Perhubungan Pas Selangor, dan Dr Ahmad Yunus, 48, ialah Yang Dipertua Pas Kuala Langat.

Abdul Khalid pada sidang akhbar di sini hari ini memberitahu calon Menteri Besar Selangor akan ditentukan oleh pucuk pimpinan pakatan dalam masa seminggu ini.

"Soal pentingnya bakal calon MB (menteri besar) mesti diterima dan diperkenan Sultan Selangor (Sultan Sharafuddin Idris Shah)," katanya. - Bernama

Harakah boikot perlantikan Ahmad Yakcob sebagai MB baru Kelantan?

Posted: 06 May 2013 08:12 AM PDT

KOTA BHARU - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatan sebagai menteri besar Kelantan atas permintaannya sendiri dan mendapat restu kepimpinan Pas Pusat.

Menteri Besar Kelantan yang baru, Datuk Ahmad Yakob berkata Nik Abdul Aziz, 82, yang juga Mursyidul Am Pas membuat keputusan melepaskan jawatan yang disandangnya selama 23 tahun sejak 1990 itu atas faktor usia dan kesihatannya yang sering uzur.

"Bukan sahaja rakyat Kelantan, saya sendiri terkejut tetapi ini permintaan Tok Guru (Nik Abdul Aziz) dan direstui pimpinan Pas Pusat," katanya kepada pemberita selepas selesai mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kelantan.

Pada istiadat itu juga, Anggota Dewan Undangan Negeri (Dun) Panchor Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah mengangkat sumpah sebagai Timbalan Menteri Besar Kelantan manakala sembilan anggota Dun mengangkat sumpah sebagai anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco).

Ahmad, 63, yang juga anggota Dun Pasir Pekan, berkata beliau bersama barisan Exconya akan cuba mentadbir negeri ini sebaiknya bagi memenuhi kehendak rakyat termasuk golongan muda.

Ahmad juga berterima kasih kepada Nik Abdul Aziz yang memberi kepercayaan kepadanya dan berharap beliau akan terus memberi bimbingan kepadanya.

Majlis pelantikan dan angkat sumpah diadakan di hadapan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V di Istana Negeri.

Dalam perkembangan sama sembilan ahli mesyuarat kerajaan negeri turut mengangkat sumpah termasuk tiga muka baru.

Antara nama baru yang juga ahli baru ialah Adun Demit, Mumtaz Md Nawi, Adun Bunut Payong, Dr Ramli Mamat dan Adun Pengkalan Pasir Hanifa Ahmad serta bekas Speaker Dun, Nasuruddin Daud.

Selain itu, Datuk Anuar Tan Abdullah, Datuk Mejar (B) Md Anizam Abd Rahman;Datuk Fatah Mahmood, Datuk Che Abdullah Mat Nawi dan Datuk Dr Fadzli Hassan dikekalkan. Pada pilihan raya umum ke-13 semalam, Pas menguasai 32 kerusi Dun berbanding Barisan Nasional (BN) yang menang 12 kerusi manakala PKR satu kerusi.

Namun agak memeranjatkan apabila Harakah selaku lidah rasmi Pas tidak membuat liputan akan peralihan jawatan orang terpenting ini, sedangkan semalam Nik Aziz yang sedang tidur pun turut diberitakan oleh Harakah dalam usaha merendahkan kemampuan Nik Aziz.


Apa makna semuanya ini, siapa yang kuasai Harakah ? adakah timbulnya isu tidak puashati dikalangan pemimpin Pas Kelantan khasnya Datuk Husam Musa, kerana nama Husam selaku orang paling kuat merancang dan berjanji tidak tersenarai dalam ahli mesyuarat kerajaan negeri.

Tiada laporan yang dibuat Harakah hingga ke pukul 10 malam ini
Habislah macam ni! bagaimana dengan lebuhraya rakyat, nanti Husam merajuk tak nak sambungkan janjinya itu susahlah, apapun sebelum Husam nak merajuk tu pastikan duit derma tabung lebuhraya rakyat itu diistihar dan diserahkan, lepas tu merajuklah kalau nak merajuk pun. Anda Mampu Mengubahnya.

Gelombangkick

MCA kota janji, tolak sebarang jawatan dalam Kabinet dan Exco Kerajaan Negeri

Posted: 06 May 2013 05:01 AM PDT

KUALA LUMPUR 6 Mei - MCA berpegang teguh kepada pendirian untuk tidak menerima sebarang jawatan Kabinet dan Exco Kerajaan Negeri selepas mengalami kekalahan teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Pendirian itu selari dengan keputusan Perwakilan Khas MCA sebelum ini untuk tidak menerima sebarang jawatan dari peringkat kampung hingga ke Persekutuan sekiranya parti itu mencatatkan keputusan yang lebih buruk berbanding pilihan raya 2008.

Dalam pada itu, Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek turut membuat keputusan untuk tidak bertanding semula dalam pemilihan parti akan datang.

Soi Lek berkata, sebagai peneraju utama, beliau bagaimana pun perlu memastikan parti komponen kedua terbesar dalam Barisan Nasional (BN) itu terus stabil ketika berdepan keadaan paling mencabar ketika ini.

"Saya akan memanggil mesyuarat Majlis Presiden dan Ahli Jawatankuasa Pusat dalam masa terdekat untuk mengenal pasti hala tuju parti selepas kekalahan teruk dalam PRU-13.

Mengenai kekalahan teruk MCA kali ini, Soi Lek berkata, ia merupakan hasil daripada trend pengundian berdasarkan kaum yang menyaksikan pengundi Cina percaya DAP akan berjaya mengubah kerajaan.

"Mengenepikan wakil keturunan Cina daripada kerajaan tidak akan menyelesaikan segala rasa tidak puas hati terhadap kerajaan," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130506/po_12/MCA-tidak-akan-terima-jawatan-Kabinet-Exco---Soi-Lek#ixzz2SVhZl6MQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

Nik Aziz bersara, Ahmad Yakcop angkat sumpah MB Kelantan yang baru

Posted: 06 May 2013 03:16 AM PDT

KUALA LUMPUR: Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat, 82 akan bersara selepas berjaya membawa Pas untuk membentuk kerajaan negeri untuk kali ke-enam selepas 1990.

Selepas 22 tahun Nik Aziz sebagai Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakcop dijangka akan menggantikan beliau dan mengangkat sumpah di hadapan Sultan Kelantan.

Upacara tersebut bakal diadakan di Istana Kubang Kerian pada pukul 4.30 petang di mana timbalan menteri besar dan exco negeri baru akan turut mengangkat sumpah.

Di Kelantan, PAS menang 32 daripada 45 kerusi negeri. Nik Aziz dijangka terus dikekalkan sebagai Mursyidul Am Pas.

Pada masa yang sama, setiausaha agung DAP Lim Guan Eng akan mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang untuk penggal baru esok.

Upacara mengangkat sumpah itu akan dilakukan di hadapan Yang di-Pertua negeri Tun Abdul Rahman Abbas di Seri Mutiara.

Pada masa sama, barisan exco kerajaan negeri juga akan ditubuhkan dalam beberapa hari lagi selepas mendapat persetujuan daripada Tun Abdul Rahman.

Jelasnya, beliau memerlukan masa untuk melantik ahli dewan undangan negeri yang sesuai untuk menggalas tanggungjawab bagi portfolio masing-masing.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13, Lim mengekalkan kerusi dewan undangan negeri DUN Air Puteh selepas menewaskan calon Barisan Nasional Tan Ken Keong dengan majoriti 7,744 undi.

Lim berkata Pakatan Rakyat berjanji akan berkerja lebih kuat demi rakyat Pulau Mutiara itu dengan meneruskan dasar sedia ada untuk membangunkan ekonomi dan membantu rakyat negeri tersebut.
Pakatan Rakyat pada Ahad memenangi 30 kerusi DUN dan 10 kerusi Parlimen di Pulau Pinang.

Pada masa yang sama, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini menghadap Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah di Istana Kinta di sini hari ini.

Kenderaan membawa Zambry dilihat memasuki perkarangan istana dengan diiringi dua kenderaan lain pada pukul 9.50 pagi.

Dalam majlis hampir sejam itu, Zambry mempersembahkan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) di Perak dan memohon perkenan baginda untuk pembentukan kerajaan negeri baharu.

Beliau dijangka mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak bagi penggal ke-13 esok di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar.

Pada PRU13 Barisan Nasional (BN) Perak menang dengan majoriti mudah apabila menguasai 31 daripada 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) manakala pembangkang memenangi 28 kerusi.

Dalam keputusan rasmi yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya, Umno memenangi 30 daripada 36 kerusi DUN yang ditandinginya manakala MCA menyumbang satu kerusi iaitu Chenderiang.

Asto Awani

Nik Aziz to give up MB post

Posted: 06 May 2013 03:07 AM PDT

KUALA LUMPUR: Kelantan will have a new Menteri Besar for the first time in 22 years as Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat is expected to relinquish the post.

Datuk Ahmad Yakcop is expected to be replace Nik, 82, who despite his ailing health had led Pas to victory in Kelantan for the sixth time in the 13th General Election.

Ahmad is expected to be sworn in before the Kelantan Sultan at 4.30pm today.

The ceremony is expected to take place at Istana Kubang Kerian where the state Ruler will also swear-in a new Deputy Mentri Besar and a new state executive councillors line-up.

The new Deputy Menteri Besar is expected to be state PAS deputy commissioner II Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah. This decision would sideline Husam Musa, who was once touted as the MB designate and Nik Aziz's favourite as his replacement.

PAS obtained 32 out of the 45 state seats in Kelantan.

Meanwhile, DAP secretary-general Lim Guan Eng is expected to be sworn in again as the Penang chief minister for another term.

The state exco, however, would only be formed in a few more days as Lim said he needed more time to decide on the potential state leaders suitable for each portfolio.

Lim yesterday led Pakatan Rakyat to victory by winning 30 state seats as well as 10 Parliamentary seats in the state.

Meanwhile, Perak BN chairman Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir had an audience with the Regent of Perak, Raja Dr Nazrin Shah at Istana Kinta.

Zambry is expected to take his oath of office as Perak menteri besar at Istana Iskandariah in Kuala Kangsar tomorrow.

In the 13th general election, Perak BN won with a simple majority, garnering 31 of the 59 state seats while the opposition pact won 28

(Video) Rahsia kemenangan Kit Siang dibongkar!

Posted: 06 May 2013 02:01 AM PDT

"Kekalahan Datuk Abdul Ghani Othman kepada Lim Kit Siang di Gelang Patah bukanlah kerana faktor calon atau dasar pembangunan" kata Norizam Tukiman (video), Pengerusi Persatuan Pelabur Strategi Melayu Malaysia mengenai keputusan PRU 13 di Johor.

Norizam yang mewakili pelabur-pelabur di Johor turut berpendapat, wujudnya kebangkitan perjuangan bangsa Cina dan sentimen perkauman menjadikan antara faktor beberapa tempat di Johor jatuh ke tangan pembangkang.

Walaubagaimanapun keyakinan pelabur-pelabur asing untuk melabur di Iskandar Malaysia akan terus utuh di Johor.

Walau Johor masih milik BN, Norizam berkata isu perkauman merupakan isu yang sensitif yang perlu diberi perhatian selepas ini oleh BN.

Risalah 'rahsia' yang membuatkan ramai pengundi Cina beralih undi!

Posted: 06 May 2013 12:31 AM PDT

Kemenangan BN masih belum mampu membuatkan ramai kepimpinan tertingginya senyum lebar. Kalau senyum pun rasanya dibuat-buat sebab berada di hadapan kamera. Lepas berpaling, wajah berubah semula.

Semuanya dek kerana keputusan PRU13 yang agak 'diluar jangkaan'. Walaupun ada manis kemenangan, namun pahitnya bercampur baur dengan keputusan yang dibuat oleh pengundi-pengundi terutama dari kaum Cina.

Macam-macam telahan dibuat bagi mencari punca. Terbaru, dalam media sosial Facebaook, tersebarnya sebuah risalah yang dipercayai ditulis oleh DAP dalam bahasa Cina yang kemudiaanya diterjemah dan disebarkan dalam Bahasa Melayu.

Isi kandungannya juga dikatakan menjadi penyebab berlakunya 'swing vote' dari ramai pengundi Cina. Dan kandungannya juga boleh menimbulkan keresahan dalam masyarakat majmuk di negara ini.

Berikut adalah adalah terjemahan dari risalah berkenaan:

Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu Tajuk :

MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA.

Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.

PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan.

Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI.

KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka.

Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang).

Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu. Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga).

Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki.

Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.

SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ternyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan "PAS". Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi.

Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri. Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.

Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita. Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu.

Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dari kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini.

RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM.

PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA… Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya?

Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber.

DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat.

Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.

Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka.

Inilah perjuangan kita.Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.

Kejayaan kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:….

-FB

Jadi, jika benar penulisan ini dibuat oleh DAP, rakan sekutunya PAS perlu membuat penilaian seberapa segera untuk terus mendokong perjuangan PR.

Pengundi cina 'tikam belakang' Ali Rustam

Posted: 05 May 2013 11:40 PM PDT

MELAKA - Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyifatkan kekalahannya di kerusi parlimen Bukit Katil kerana jasanya selama 13 tahun berbakti di Melaka tidak dihargai rakyat.

Mohd Ali yang juga pengerusi BN Melaka berkata pengundi khususnya kaum Cina seolah-olah tidak menghargai segala jasa dan usaha yang telah dilaksanakan kerajaan BN dalam membangunkan negeri dan menjaga kebajikan rakyat.

"Saya berasa amat kecewa dengan keputusan pilihan raya kali ini yang tidak berpihak kepada saya dan BN, seolah-olah BN tidak melakukan apa-apa untuk rakyat.

"Keputusan kali ini membuktikan kaum Cina langsung tidak menghargai kerajaan, mereka hanya hendak ubah sahaja tanpa fikirkan kesannya, tidak fikir apa yang telah kita buat selama ini," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar yang diadakan pukul 1.30 pagi di kediamannya di Seri Bendahara di sini.

Mohd Ali yang mendapat 40,720 undi tewas dengan majoriti 5,447 kepada Pengerusi PKR Melaka Shamsul Iskandar Mohd Akin yang menerima 46,167 undi.

Bagaimanapun beliau bersyukur BN masih mampu mempertahan Melaka dengan kemenangan majoriti dua pertiga.

BN Melaka berjaya memenangi 21 kerusi dewan undangan negeri (Dun), kurang dua kerusi berbanding 23 kerusi yang dimenanginya pada PRU12.

Mohd Ali berkata beliau akan menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membincangkan calon ketua menteri yang baharu menggantikan beliau dalam masa terdekat.

Ditanya mengenai masa depan politiknya, beliau berkata "biar masa menentukannya". -Bernama

Mukhriz angkat sumpah MB Kedah 3 petang ini

Posted: 05 May 2013 10:01 PM PDT


ALOR SETAR - Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dijadual mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar negeri itu di Istana Anak Bukit di sini jam 3 petang ini.

Dipetik Star Online, Mukhriz berkata, Tengku Bendahara Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah, akan menerima watikah pelantikan daripada Perdana Menteri dan Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung perkara tersebut.

"Watikah pelantikan dengan rasmi memaklumkan yang saya dilantik sebagai Menteri Besar Kedah," kata beliau pada sidang media di sini.

Terdahulu, Sinar Harian membawa laporan bahawa Mukhriz hampir pasti akan dilantik sebagai Menteri Besar Kedah sebagaimana diumumkan oleh Najib kelmarin.

Bagaimanapun pelantikan Mukhriz perlu mendapat perkenan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah terlebih dahulu.

BN memenangi 21 daripada 36 kerusi Dun dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

Pakatan Rakyat pula memenangi 15 kerusi.

Mukhriz yang sebelum ini Ahli Parlimen Jerlun menewaskan penyandang kerusi Dun Ayer Hitam dari Pas, Abdul Ghani Ahmad.

BN berjaya merampas semula Kedah apabila memenangi 20 dari 36 kerusi Dun dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

Wartawan 'diraba' penyokong DAP

Posted: 05 May 2013 08:31 PM PDT

Gambar hiasan
SIBU - Empat wartawan yang membuat liputan berita proses penjumlahan undi bagi kawasan Parlimen Sibu di Pusat Sivik Sibu terkejut apabila penyokong DAP mengepung mereka dan mendesak untuk memeriksa beg mereka apabila mereka tiba di pusat itu kira-kira 9 pagi semalam.

Pang Boon Soon dari akhbar Sin Chew Daily News berkata mereka memeriksa beg kameranya bukan sekali tetapi tiga kali.

"Kami membantah dengan menyatakan kami wartawan dan menunjukkan kepada mereka pas pengenalan media dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya, tetapi mereka berkeras untuk memeriksa barang-barang kami.

"Mereka bimbang yang kami mungkin menyeludup masuk kertas undi untuk membantu calon Barisan Nasional Vincent Lau Lee Ming yang ketika itu ketinggalan lebih 1,500 undi untuk menang," kata Pang.

Seorang lagi wartawan, Wilson C. K. Kong dari akhbar berbahasa Inggeris "The Borneo Post", berkata penyokong DAP berkenaan bertanya kepadanya sama ada beliau ada menyembunyikan apa-apa dalam seluar dalamnya.

Beg rakan Pang, Lew Ching turut diperiksa.

"Mereka juga merakam kami dengan video dan ini menyebabkan kami berasa takut mengenai kemungkinan diapa-apakan sekiranya DAP kalah di kerusi itu," kata seorang lagi rakan Pang, Wong Chu Kiong.

Pang berkata mereka diselamatkan oleh anggota polis yang membawa mereka masuk ke pusat itu.

Katanya beliau mengadu kepada calon DAP, Oscar Ling Chan Yew, pemenang kerusi Sibu, yang berjanji akan menghantar seseorang untuk menasihatkan penyokong berkenaan supaya tidak menganggu wartawan.

Terdahulu, kerani-kerani pilihan raya yang tiba di pusat itu dari pusat pengundian masing-masing turut diperiksa oleh penyokong DAP, dengan beberapa daripada mereka cuba merampas beg mengandungi kertas undi.

Mereka juga mendesak beg-beg itu dibuka di depan mereka sambil menjerit wujud cubaan untuk menipu bagi membantu BN menang.

- Bernama

Lanskap politik masyarakat Cina makin menampakkan 'belangnya'

Posted: 05 May 2013 07:45 PM PDT

BERJAYA namun !

Mungkin strategi 'winnable candidates' yang dicanangkan oleh Pengerusi Barisan Nasional (BN) tidak menjadi dan silap percaturannya.
kecundang
Walaupun BN berjaya membentuk kerajaan Pusat, namun jumlah kerusi yang dimenangi nyata merosot berbanding PRU lalu.

BN menang 133 kerusi, berbanding 2008 dengan 140 kerusi.

Pakatan Rakyat (PR) yang dibentuk selepas 2008, pula walaupun berjaya menambah sembilan bilangan kerusi kepada 89 kesemuanya, kekecewangan kalangan pimpinan dan penyokong apabila impian ke Putrajaya tidak kesampaian.

Walaupun ramai yang menyebut Pilihan Raya Umum-13 (PRU13) adalah "peperangan" untuk pengundi Cina yang inginkan perubahan namun kemaraaan mereka masih gagal merobohkan benteng Umno-BN di Putrajaya.

Analisis awal pemerhati mendapati, Melayu bandar juga menolak BN sama seperti pengundi Cina.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggambarkan PRU13 sebagai "tsunami masyarakat Cina".

Mujur Sabah dan Sarawak banyak membantu memenangkan BN di peringkat Persekutuan seterusnya membentuk semula kerajaan.

Selain daripada kejutan beberapa nama-nama besar terutama dalam BN yang tewas dalam PRU kali ini, negeri yang dijangka dirampas kembali oleh parti itu berjaya menjadi kenyataan.


Kedah yang pada 2008 ditawan Pas kini kembali di bawah BN sekaligus meniupkan persepsi,anak mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bakal menjadi menteri besar menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Bagaimanapun tiga negeri lain di bawah PR - Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sukar diganggu-gugat oleh BN.

Meskipun begitu,empat Menteri Kabinet tewas dalam PRU kali ini.

Mereka ialah Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Chor Chee Heung dan Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi Tan Sri Benard Giluk Dompok.

Mengejutkan juga apabila bekas Menteri Besar Johor tewas di tangan pemimpin DAP dan bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam kalah kepada Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) di Parlimen Bukit Katil.

SPR semalam mengesahkan lebih 80 peratus pengundi seluruh negara keluar mengundi sehingga jam 5 petang.

Peratusan paling tinggi yang dicatatkan setakat ini. Jumlah pengundi berdaftar bagi PRU13 ialah 13.3 juta.

Walaupun dilaporkan beberapa insiden seperti tertangkapnya beberapa pengundi "hantu" di beberapa pusat pembuangan undi, isu dakwat kekal yang tidak kekal, namun secara purata proses pilihan raya semalam berjalan lancar.

Seratus hari bermula hari ini, negara sekali lagi bakal menyaksikan pelbagai peristiwa penting dalam proses pentadbiran negara. Semoga segalanya berjalan lancar dan diharap agar hari ini dan masa hadapan, Malaysia akan menjadi sebuah negara yang lebih baik

SInar

'Tsunami Cina' angkat DAP kuasa dominan PR

Posted: 05 May 2013 07:01 PM PDT


KUALA LUMPUR - DAP memperoleh lebih 70 peratus daripada jumlah kerusi Parlimen yang ditandinginya pada Pilihan Raya Umum ke-13, apabila memenangi 38 daripada 51 kerusi, dengan penasihat parti Lim Kit Siang menembusi kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Johor.

Di kerusi Gelang Patah, Johor, Lim mengalahkan bekas menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman apabila memperoleh majoriti 14,762 undi.

Anggota parti berkata bilangan yang lebih ramai keluar mengundi iaitu sebanyak 89.1 peratus di kawasan itu berbanding anggaran seluruh negara antara 70 dan 80 peratus yang diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya, menyumbang kepada kemenangan Lim.

Sokongan pengundi Cina di kawasan parlimen itu juga menyumbang kepada kejayaan Lim.

Selain Gelang Patah, calon DAP juga menang di Kluang, Bakri dan Kulai, namun kalah di Labis dan Tanjong Piai.

Pada Pilihan Raya Umum ke-12 pada 2008, DAP menang 28 kerusi parlimen.

Sementara itu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengekalkan kerusi Parlimen Bagan dengan 34,159 majoriti undi serta kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Air Puteh dengan lebih 7,700 undi.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang Teng Chang Yeow mengumumkan peletakan jawatan beberapa jam selepas keputusan pilihan raya diumumkan kerana bertanggungjawab atas kegagalan merampas semula kerusi negeri itu daripada Pakatan.

Di Kuala Lumpur, DAP menang semua lima kerusi Parlimen yang ditandinginya di Kepong, Segambut, Bukit Bintang, Seputeh dan Cheras.

Di Perak, semua tujuh calonnya menang dengan margin selesa di kebanyakan kerusi parlimen majoriti Cina iaitu di Taiping, Ipoh Timor, Ipoh Barat, Batu Gajah, Beruas, Kampar dan Telok Intan.

Selangor juga menyaksikan DAP mengekalkan penguasaannya di Puchong (Gobind Singh Deo), PJ Utara (Tony Pua) dan Klang (Charles Santiago). Pendatang baharu Ong Kian Ming juga berjaya menewaskan Datuk Yap Pian Hon daripada BN di Serdang.

Di Melaka, calon DAP Sim Tong Him mengekalkan kerusi parlimen Kota Melaka, namun kalah di Alor Gajah menerusi Damian Yeo Shen Li, namun kekal di Seremban dan Rasah.

Di Sabah, DAP memnangi kerusi Kota Kinabalu dan Sandakan, namun kalah di Sepanggar dan Putatan.

Di Sarawak, pengundi terutama di Bandar Kuching, Stampin, Lanang, Sarikei dan Sibu, memilih calon DAP sebagai wakil rakyat mereka di Parlimen, manakala BN menguasai Mas Gading, Serian, Mukah, Kapit, Bintulu dan Lawas. - Bernama

UMNO kekal terajui Barisan Nasional

Posted: 05 May 2013 06:31 PM PDT

KUALA LUMPUR - Umno kekal tonggak Barisan Nasional (BN) apabila menjadi penyumbang terbesar kerusi Parlimen kepada parti gabungan itu pada pilihan raya umum ke-13.

Umno menyumbang 109 daripada 133 kerusi yang dimenangi BN. Umno bertanding 120 kerusi kali ini.

Angka 109 kerusi itu menunjukkan peningkatan pencapaian sebanyak 23 peratus berbanding PRU 2008 apabila BN memenangi 79 kerusi Parlimen daripada 117 kerusi yang dipertanding.

Bagi Dewan Undangan Negeri (Dun), Umno berjaya menguasai 244 kerusi daripada 339 kerusi yang dipertanding berbanding 239 daripada 338 kerusi pada 2008.

Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak memperoleh majoriti lebih besar iaitu 35,613 apabila mempertahan kerusi Pekan daripada dirampas lawannya, Mohd Fariz Musa dari PKR.

Pada PRU 2008, Najib menewaskan calon PKR Khairul Anuar Ahmad Zainuddin dengan majoriti undi sebanyak 26,464.

Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut mempertahan kerusi Pagoh selepas mengalahkan lawannya, Mohd Rozali Jamil dari Pas dengan majoriti 12,842 undi.

Pada 2008, Muhyiddin menewaskan Mohd Rozali dengan majoriti 12,581 undi.

Di kerusi panas, Umno hanya menang di Parlimen Arau apabila Datuk Seri Shahidan Kassim menumpaskan Datuk Dr Haron Din dari Pas dengan majoriti 1,371 undi.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berjaya mengekalkan kerusi Parlimen Putrajaya buat kali ketiga berturut-turut apabila menewaskan calon Pas Datuk Husam Musa dengan majoriti 5,541 undi.

Kerusi Dun Sungai Udang di Melaka menyaksikan Datuk Idris Haron menang mudah ke atas calon PKR Asri Buang dengan majoriti 9,136 undi.

Di Kedah, Umno menguasai 19 daripada 28 kerusi Dun yang ditandingi sehingga membolehkan BN mengambil alih pemerintahan negeri itu daripada Pas.

Pada PRU 2008, Umno hanya menang 12 daripada 28 kerusi Dun yang ditandingi di negeri itu.

Umno juga menang 10 daripada 13 kerusi Parlimen yang ditandingi di Kedah.

Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pula menyaksikan penambahan satu kerusi Umno, yang berjaya menawan kembali Titiwangsa dan mengekalkan kuasanya di Setiawangsa.

Ternyata Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Sabah masih menjadi kubu kuat Umno apabila hampir menguasai kesemua kerusi Parlimen dan Dun yang dipertanding.

Meskipun Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor gagal dikembalikan kepada BN, prestasi Umno di negeri berkenaan agak memberangsangkan kecuali Selangor yang menyaksikan parti itu hanya menang empat kerusi Parlimen, sama seperti pada 2008, dan menang 12 kerusi Dun berbanding 20 pada PRU12. - Bernama

Sam Ketot berjaya kalahkan Ali Rustam

Posted: 05 May 2013 05:01 PM PDT

MELAKA - Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Shamsul Iskandar Mohd Akin menyifatkan kejayaannya menewaskan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam di Parlimen Bukit Katil pada Pilihan Raya Umum ke-13 sebagai mengejutkan dan adalah kemenangan bagi generasi muda.

"Saya tidak jangkakan kemenangan besar ini dengan majoriti 5,447 undi menewaskan gergasi politik Melaka (Mohd Ali), yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Melaka dan Anggota Majlis Tertinggi," katanya kepada pemberita di Ayer Keroh selepas diumum sebagai pemenang pada kira-kira 1 pagi.

Shamsul Iskandar, 38, seorang peguam dari Kesang, Jasin memperoleh 46,167 undi menewaskan Mohd Ali, 63, yang mendapat 40,720 undi.

Ini adalah percubaan ketiga beliau pada pilihan raya umum selepas tewas kepada dua calon BN iaitu Idris Haron pada 2004 di Parlimen Tangga Batu dan Matulidi Jusoh di Parlimen Dungun pada 2008.

Beliau berkata, kemenangan bersejarah PKR di Bukit Katil adalah satu permulaan dalam misi pakatan pembangkang menawan Melaka pada pilihan raya umum akan datang.- Bernama

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 06 May 2013 03:30 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANWAR TAK SEMPAT UMUM KEMENANGAN PR!!

Posted: 06 May 2013 06:11 AM PDT

Keputusan PRU13 sudah jelas.

Penguasa kepada segala penguasa sudah memberi kekuasaan kepada sesiapa yang dikehendakinya, dan telah mencabut kekuasaan dari sesiapa yang dikehendakinya.

Allah telah mencabut kekuasaan PAS di Kedah dan menggantikannya dengan BN.

Allah telah mengekalkan, malah telah memberi kuasa tambahan kepada PR di Penang dan Selangor, di samping menambah kekuasaan di Terenganu, Johor.

Di peringkat parlimen pula, Allah telah mencabut 7 lagi kerusi parlimen dari BN yang dimenangi sebanyak 140 pada PRU12 lalu menjadi 133. PAS telah dicabut 3 kerusi menjadi 21 dari 24 sebelumnya. PKR telah dicabut 1 kerusi dari 31 yang dimenangi pada PRU 12 menjadi 30 kerusi.

Kerusi parlimen yang dicabut oleh Allah dari ke tiga-tiga parti ini telah diserahkan kepada kepada DAP. DAP berjaya menambah 10 kerusi kepada 38 dari 28  kerusi yang dimenangi sebelumnya.

Inilah ketentuan Allah yang pasti. Semua pihak wajib menerimanya. Jika semua pihak akur dan menerima keputusan ini, negara tetap akan aman walaupun penguasaan BN semakin merosot.

Tetapi jika ada pihak yang tidak beriman dengan Qada dan Qadar Allah ini, maka negara pasti akan terus menghadapi masalah. Golongan penolak takdir ini boleh menyebabkan turunnya musibah Allah yang lebih besar terhadap negara dan rakyat seluruhnya.

Seorang yang tidak beriman dengan ketentuan takdir pasti akan mencipta pelbagai versi cerita yang boleh menghalalkan sebarang tindakbalas yang ingin mereka ambil.

Orang yang mendapat ketentuan hidup susah dan merempat, akan terus berusaha melakukan pelbagai inisiatif yang halal jika mereka beriman dengan qada dan qadar. Jika mereka tidak beriman dengan qada dan qadar Allah, mereka mungkin akan mencari jalan untuk memperbaiki taraf hidup mereka walaupun terpaksa melakukan jenayah curi ataupun mencari rezeki dengan cara yang haram.

Sudah jelas terdapat bibit-bibit tidak mahu menerima takdir yang berlaku khususnya di pihak PKR. Pelbagai percubaan dan tuduhan yang bertujuan untuk menimbulkan keraguan rakyat terhadap proses pilihanraya yang dijalankan oleh SPR sedang giat dilakukan oleh tidak lain dan tidak bukan, Anwar Ibrahim.

Lim Kit Siang dan lain-lain penganut bukan Islam, lebih tinggi kepercayaannya terhadap qada dan qadar tuhan daripada Anwar Ibrahim. Chua Soi Lek yang teraib akibat perbuatan sendiri juga lebih tinggi kepercayaannya kepada ketentuan takdir daripada Anwar, apabila secara gentleman mengakui dialah orang yang dilihat beraksi seperti di dalam video itu. 

Anwar sentiasa mencari helah di dalam segala hal yang berkaitan dengan kepentingannya, jika ketentuan Allah tersebut tidak menyebelahinya.

Kita tunggulah apa helah yang akan dilakukan oleh Anwar. Allah juga sedang menunggu-nunggu helah Anwar.

Apa Yang Tersirat

Posted: 06 May 2013 01:39 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Telah Tiba masanya Umno dan Pas bersatu

Posted: 06 May 2013 08:30 AM PDT

MELIHAT Keputusan PRU-13, dimana UMNO mendapat 103 kerusi daripada 133 kerusi yang dimenangi BN, maka adalah wajar PAS melihat, bahawa kaum melayu dan bumiputera islam di Sabah menyokong parti terbesar dalam negara itu.

PAS yang menang 21 kerusi parlimen semasa PRU-13 yang baru sahaja melabuhkan tirainya, adalah daripada kawasan yang majoriti kaum melayu. Demikian juga Umno, semua kerusi yang dimenagi daripada kawasan yang majoriti melayu dan bumiputera islam di Sabah.

Keputusan PRU-13, dengan jelas, bahawa kaum cina telah mengancam kedudukan kaum melayu dan bumiputera islam.

kekalahan Datuk Ghani othman di Parlimen Gelang Patah kepada Lim Kit Siang daripada DAP menerangkan maksud sebenar kaum cina di negara ini. Tanda-tanda serangan kaum cina kepada amalan toleransi yang diamalkan BN juga terserlah pada majoriti yang diperolehi calon-calon DAP di seluruh negara, apa kah kawasan Parlimen mahupun Dewan undangan Negeri.

Pas perlu mengambil iktibar, bahawa kerjasama parti itu lebih menguntungkan DAP berbanding parti itu. 

Pada PRU-13, DAP berjaya menambah 10 kerusi parlimen, menjadikan kerusi parti itu meningkat kepada 38, berbanding PAS yang kehilangan dua kerusi kepada 21, berasaskan jumlah kerusi PRU-12 lalu.

Sekiranya berlaku penggambungan atau kerjasama antara Umno dan Pas, maka sudah pasti jumlah kerusi kaum melayu dan kaum bumiputera islam menjadi 124 kerusi ditambah dengan kerusi komponen Bn yang lain, maka kuasa kerjasama itu menjadi kuasa 2/3 dalam dewan rakyat.

Dengan cara ini, maka trend penguasaan DAP dengan sendirinya akan terbendung. Fikiri-fikirkan lah.

Nik Aziz akhirnya bersara- Kelantan dapat MB Baru

Posted: 06 May 2013 02:53 AM PDT


Kelantan mendapat Menteri Besar baru, apabila Datuk Ahmad Yakob-Timbalan Menteri Besar mengangkat sumpah jawatan MB di hadapan Sultan Muhammad V Tengku Muhamad Faris Petra Sultan Ismail pada petang Isnin.

Majlis itu yang berlangsung di Istana Negeri di Kubang Kerian dekat sini pada pukul 4.30 petang Isnin di mana Timbalan Menteri Besar Kelantan serta barisan exco kerajaan negeri yang baru turut akan mengangkat sumpah.

Ahmad Yakob
Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersara daripada memegang jawatan itu selepas kerajaan negeri di bawah kepimpinan PAS memerintah Kelantan sejak tahun 1990.

Jawatan Timbalan Menteri Besar yang baru disandang oleh Timbalan Pesuruhjaya II PAS Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah.

Difahamkan, Nik Abdul Aziz, 82, dinasihatkan oleh baginda supaya mengambil lebih perhatian terhadap keadaan kesihatannya atas faktor usia.

Bagaimanapun, Nik Abdul Aziz akan terus kekal sebagai Muryidul Am PAS.

PRU-13: Kali ini Tsunami kaum cina melanda BN- Untuk kali kedua BN gagal raih kuasa 2/3

Posted: 05 May 2013 07:43 PM PDT

SECARA keseluruhan BN menang 133 kerusi parlimen, kurang 7 kerusi berbanding PRU-12. Ramalan awal, BN akan menang antara 122-123 kerusi.

Disebabkan tsunami kaum cina, maka BN menrima jumlah kerusi terburuk dalam sejarah pilihanraya negara. Untuk kedua kalinya, BN tidak mampu menang kuasa 2/3 di dewan rakyat.

Pada Pru-12 lalu, selepas sahaja keputusan diketahui, maka berlaku desakan pengunduran diri Perdana Menteri, namun pada kali ini, walaupun keputusan yang diperolehi Bn lebih buruk berbanding tahun 2008, namun belum ada suara-suara sumbang meminta Perdana Menteri mengundurkan diri.

Perkara ini disebabkan, para penyokong BN sudah meramal daripada awal, bahawa kaum cina tidak menyokong Bn, atas sebab itu sukar mendapat kuasa 2/3.

Pada PRU-13 ini, MCA menerima tamparan hebat, apabila hanya menang 6 kerusi daripada 15 kerusi yang dimenagi tahun 2008; manakala Gerakan hanya menang satu kerusi parlimen. Manakala di Sarawak, calon-calon BN yang diwakili parti berasaskan kaum cina, kalah teruk. Di sabah pula, selain penolakan kaum cina terhadap calon-calon Bn daripada parti berasas kaum cina, Parti Upko dan PBS berasaskan kaum KDM juga mengalami tempias kekalahan.

Jika pada PRU-12, dua Presiden komponen parti BN mengalamai kekalahan, pada PRU-13 juga dua Presiden Komponen parti mengalami kekalahan, iaitu Presdien Upko dan Presiden LDP.

Pada PRU-13 ini, nampaknya sokongan kaum melayu terhadap Umno kembali pulih di Semenanjung, apabila Umno berjaya menambah 15 kerusi Parlimen, walaupun kalah di dua kerusi tradisinya- Batu Pahat di Johor dan Bukit Katil di Melaka.

Kerusi BN dimenangi Pakatan

1) Stampin (DAP)
2) Sarikei (DAP)
3) Lanang (DAP)
4) Kluang (DAP)
5) Kampar (DAP)
6) Miri (PKR)
7) Lumut (PKR)
8 Gelang Patah (DAP)
9) Sandakan (DAP)
10) Sibu (DAP, lost in 2008, but won in 2010 by-election)
11) Penampang (PKR)
12) Bukit Katil (PKR)
13) Temerloh (PAS)
14) Alor Setar (PKR)
15) Pandan (PKR)
16) Kuala Terengganu (PAS)
17) Dungun (PAS)
18) Batu Pahat (PKR)
19) Kuala Nerus (PAS)
20) Sepang (PAS)
21) Raub (DAP)
22) Kulai (DAP)

Kerusi Pakatan Dimenangi BN 

1) Titiwangsa (PAS)
2) Kuala Selangor (PAS)
3) Pendang (PAS)
4) Balik Pulau (PKR)
5) Bagan Serai (PKR)
6) Kulim-Bandar Baru (PKR)
7) Hulu Selangor (PKR, won in 2008 but lost 2010 by-election)
8) Padang Terap (PAS)
9) Jerai (PAS)
10) Sik (PAS)
11) Merbok (PKR)
12) Baling (PAS)
13) Machang (PKR)
14) Ketereh (PKR)
15) Tanah Merah (PKR)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan