Ahad, 26 Mei 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Duke of UMNO

Posted: 26 May 2013 01:25 PM PDT

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! ISTERI USTAZ AZIZAN KECAM BLOGGER PAS KEDAH MELAMPAU..!!!

Posted: 26 May 2013 05:37 AM PDT

Datin Seri Faekah Sheikh Hamzah
Nah! Apa lagi blogger PAS Kedah nak kata kalau isteri Ustaz Azizan sendiri kata blogger PAS Kedah melampau?! Sebelum ni aku dah kata banyak kali, dan kali ni...Datin Seri Faekah Sheikh Hamzah sendiri yang akui kebenaran aku tu...

Bila PAS gagal pertahan Kedah pada PRU13, blogger-blogger PAS Kedah meroyan tuding jari salahkan Ustaz Azizan. Padahal, depa sendiri punya salah. 

Buat kelaku buruk depan rakyat Kedah sampai orang meluat dan takmau undi PAS, tapi depa tuduh Ustaz Azizan jadi penyebab PAS Kedah kalah? Biasa laaa.. depa mana mau mengaku salah depa...."tobat lahom aihhhhh" kata orang Kedah...!!!

Bila Ustaz Azizan jatuh sakit, depa yang melebih-lebih kutuk Ustaz Azizan macam-macam. Ingat isteri Ustaz Azizan tak tau ke depa dok tuduh dan maki macam-macam kat suami dia? Masa suami dia jadi MB, sekoq haram pun tak berani bukak mulut... pujiiiii je memanjang..!



Bayangkan, kalau kat Ustaz Azizan yang jadi Persuruhjaya PAS Kedah dan MB Kedah tu pun depa kutuk dan fitnah macam-macam, bayangkan apa yang depa sanggup buat kat UMNO, BN, pemimpin dan para penyokong kerajaan macam kita ni? Lagi la banyak depa tabur fitnah...

Tu pun masih ramai lagi yang nak percaya kat depa? Astaghfirullahil 'azim... sejahil-jahil aku, takdak la buat kerja tak ikut Islam macam tu. Bila kita tegur, depa kafirkan kita pulak. Come on la bro... pertama rujuk Islam, kedua dan ketiga baru rujuk kat tempat lain yang bersifat duniawi...

Ni.. baca apa yang Datin Seri Faekah kata ni... Semoga Allah SWT beri pencerahan sewajarnya kat blogger-blogger yang bernaung di bawah Penerangan PAS Kedah ni...insyaAllah... Aku doakan hangpa tu brooo...
Blogger "Musuh Dalam Selimut" Keterlaluan! - Isteri Ustaz Azizan

ALOR SETAR – Isteri kepada bekas Menteri Besar Kedah, Datin Seri Faekah Sheikh Hamzah kesal terhadap beberapa laporan blog dan laman sosial persenda keadaan fizikal Datuk Seri Azizan Abdul Razak, selepas beliau selamat jalani pembedahan memotong kedua-dua kakinya 7 Mei lalu.

Faekah yang setia menemani Azizan di Hospital Pulau Pinang, turut terkilan apabila Azizan dijadikan bahan gurauan pihak tertentu.

"Saya termasuk anak-anak sangat sedih membaca laporan tidak berasas seperti itu. Ada yang menyindir kaki Azizan dipotong kerana khianat kepada perjuangan parti, ada sifatkan otak Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sama macam kaki Azizan, saya anggap ini keterlaluan," katanya.

Menurutnya, dalam keadaan Azizan yang terlantar sakit, masih ada pihak tergamak mengkritik malah menyebar berita palsu mengenai bekas Pesuruhjaya Pas Kedah itu.

"Mereka langsung tidak hormat beliau sebagai seorang pemimpin dalam parti yang juga bekas menteri besar, Azizan tidak wajar dikecam sebaik sahaja Kedah gagal dipertahan, kerana kejatuhan Kedah bukan berpunca daripada beliau semata-mata," katanya.

Faekah meminta pihak luar, termasuk 'musuh dalam selimut' hentikan segera perbuatan tidak berfaedah itu.

"Kami terguris dengan laporan itu, termasuk cerita yang boleh aibkan orang lain, sedangkan ini semua adalah takdir ALLAH. Namun saya juga bersyukur kerana masih ada pihak anjurkan solat Hajat dan bacaan Yasin untuk kesejahteraan Azizan," katanya.

Faekah tidak menolak kemungkinan pemilik blog itu berdendam terhadap Azizan kerana serang peribadi beliau, selain punyai agenda jatuhkan Azizan ketika masih sandang jawatan menteri besar.

"Memang ramai dan ada usaha jatuhkan Azizan sejak beliau ambil alih kerajaan negeri. Musuh bukan sahaja dari luar, termasuk dalam parti. Saya percaya selagi Azizan bernafas, selagi itu musuhnya tidak akan berdiam diri untuk lihat Azizan tersungkur, bagaikan kutukan seperti zikir harian mereka," katanya.

Beberapa blog tempatan dilaporkan menjadikan keadaan Azizan yang kini hilang kedua belah kakinya, sebagai bahan gurauan selain mengkritik kepimpinan beliau. Kecaman terhadap Azizan dilihat berterusan sejak Kedah jatuh ke BN pada PRU13.

Walaupun Azizan kini tidak lagi menerajui Kedah mahupun Pas Kedah, namun beliau tetap disanjung kawan mahupun lawan. Apa yang mendekatkan beliau dengan rakyat kini hanya statusnya sebagai Adun Sungai Limau.

Ketika Azizan terlantar terima rawatan, pemimpin pelbagai latar belakang politik hadir menziarahi beliau, termasuk Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah; Tunku Bendahara Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah; Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Selain itu, turut meluangkan masa melawat adalah pimpinan Pas termasuk Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub.

Dalam lawatan Mahathir, tindakan Siti Hasmah memeluk erat Faekah sambil menangis menunjukkan hubungan mereka tetap mesra.

Sementara itu, menurut sumber, banyak pihak persoal lantikan Datuk Mahfuz Omar sebagai Pesuruhjaya Pas Kedah menggantikan Azizan, kerana sewajarnya dilantik pemangku pesuruhjaya sehingga muktamar diadakan.

Mengulas mengenai kesihatan terkini Azizan, Faekah berkata, Azizan mempunyai semangat yang kuat untuk pulih, malah cuba berkomunikasi dengan pelawat. – Sinar Harian Online

APA..??? ADAM ADLI WAKIL SUARA MAHASISWA..??? KHUAKKK PTUIHHHH..!!!

Posted: 26 May 2013 01:37 AM PDT

Dulu, aku banyak kali jugak la tulis pasal Adam Adli ni. Bukan apa, budak ni melampau sangat. Dia fikir dia sapa nak buat kecoh kat negara kita ni? 

Macam-macam dia dah buat. Cabut bendera, tidur atas jalan, panjat pagar, jadi ketua perusuh budak-budak hingusan... macam-macam gila dia dah buat...

Sebenarnya, aku malas nak menulis pasal budak ada otak tapi takde akal ni. Bukan apa, kalau tulis pasal dia ni seolah-olah bagi publisiti murahan pulak kat dia. Sedangkan he's just nobody.. just a piece of crap..!!!

Tapiii...



...Bila ada dia dan puak-puak Pakatan Haram kata dia tu "mewakili suara mahasiswa seluruh negara", maka aku terpaksa tulis jugak la pasal mamat yang digantung belajar di UPSI ni...

Aku pernah muda. Aku pernah belajar di universiti dan pernah memberontak. Biasa la.. darah muda.. cepat panas orang kata... Tapi kitorang dulu takde la macam dia. Kitorang dulu bantah perkara yang logik, berfakta dan takde jadi "anjing" untuk mana-mana pihak..!

Kami dulu berjuang untuk mahasiswa. Politik pun politik mahasiswa. Kami berpolitik ideologi saja secara intelek. Walau kami berbeza pendapat, kami baik sesama kami dan sedia berunding dengan pihak Fakulti, HEP, Pendaftar, Rektor mahupun pihak Kerajaan sekali pun..

Tapi kami tak tidur atas jalan tanda protes. Kami tak panjat pagar dan buat kelakuan ganas macam puak Adam Adli ni. Kami takde pukul polis. Kami tahu...kalau kami buat semua tu, kami akan dianggap bodoh dan bahlul! 

Kami mahasiswa time tu...dan kami ada otak, IQ dan akal untuk berfikir! Kami takkan calarkan imej kami dengan perbuatan bodoh dan bangang macam tu...kan? Aku rasa ramai mahasiswa lapis aku dulu setuju dengan kenyataan aku ni...

Adam Ali dianggap "wakil suara mahasiswa"? Heh! Tolong kirim salam sikit kat dia. Dia tu "wakil suara Anwar Berahim" laaa... bukan mahasiswa! Mahasiswa kat negara ni lebih 90% menyampah kat Pakatan Haram...khususnya Anwar Berahim..! Diorang tak sebodoh Adam Adli...

Siapa? Safwan Anang? Khalid Ismet budak Syi'ah tu? Please la weiii... geli geleman aku sebut nama depa. Depa ni semua bukannya wakil mahasiswa punnn... perasan je lebih....heh!

Jadi, aku harap korang ada otak dan akal untuk berfikir pasal Adam Adli and the gang tu. Bukan apa... melampau sangat sampai naik menyampah tahap gaban pulak bila aku tengok apa yang depa buat dan kata kat media lately... sampah..!!!

PANASSS..!!! SURAT TERBUKA KAUM CINA KEPADA RED BEAN ARMY..!!!

Posted: 25 May 2013 08:37 PM PDT

Lim Kit Siang kata, Red Bean Army tak wujud. Tapi, dah banyak bukti dan saksi yang mengesahkan kewujudan Red Bean Army. Bukan orang UMNO atau BN yang sahkan kewujudan "askar kacang merah" tu, tapi orang Cina sendiri...termasuk orang DAP yang sahkan perkara ni...

Ada jugak pemimpin UMNO/BN yang tak percaya dengan kewujudan Red Bean Army ni. Depa mendakwa kononnya Red Bean Army ni hanya "khayalan" pra bloggers dan cybertroopers pro-kerajaan. Terserahlah... kami tahu sebab kami terlibat dalam perang cyber nih...

Aku tak sure sama ada SKMM akan bertindak atau tidak kat Red Bean Army. Pada aku, tak kiralah sama ada Red Bean Army atau Green Bean Army, kalau salah, sesiapa saja perlu diambil tindakan...

Apa pun, aku yakin sahabat-sahabat aku dalam dunia blogging dan cybertroops ni semuanya menggunakan sistem yang sama iaitu tegakkan kebenaran dan lawan fitnah pembangkang dari segenap sudut selain memastikan persepsi rakyat tidak terpesong dari kebenaran...

Bagaimanapun, aku puji tindakan seorang warganegara Malaysia berbangsa Cina ni yang sanggup menelan kepahitan bercakap mengenai Red Bean Army. Dia kecam dan gesa SKMM ambil tindakan tegas. Syabas... 

Orang Cina macam ni sememangnya ditagih dalam negara ni...mujur la ada lagi spesis macam ni...ingatkan dah pupus dahhhh...heh! Cuba baca surat terbuka dia kat Red Bean Army ni...heh! Merah muka "komunis alaf baru" tuuuu...


Saya seratus peratus setuju atas cadangan beberapa pihak yang menyeru supaya Akta Komunikasi dan Multimedia dipinda dan tindakan tegas serta segera diambil terhadap Red Bean Army yang membuat komen dan tohmahan melampau yang berniat jahat untuk memusnahkan keharmonian rakyat sejak kebelakangan ini terutamanya enam bulan sebelum PRU-13.

Malah, selepas PRU-13, oleh kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa pakatan rakyat (PR) ditolak oleh rakyat dan gagal menawan Putrajaya, kumpulan Red Bean Army terus melontar fitnah bertujuan mengapi-apikan rakyat khususnya golongan Cina supaya tidak menerima keputusan PRU-13.

Sebagai contoh, pusat pengiraan undi di kawasan Bentong (didakwa berlaku kejadian bekalan elektrik terputus) sedangkan insiden itu tidak berlaku dan ini juga disahkan oleh salah seorang ejen pengira undi pakatan rakyat, tetapi kumpulan Red Bean Army tidak berhenti-henti membuat tuduhan melulu terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan mengutuk SPR kerana berpihak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memanipulasi keputusan pilihan raya kawasan Bentong.

Mujurlah saya dapat menguasai bahasa Cina iaitu bahasa pengantaraan yang secara meluas digunakan oleh kumpulan Red Bean Army di laman siber yang bukan saja menyerang tokoh-tokoh politik malah media-media Cina yang melaporkan berita yang kononnya tidak 'sedap' dibaca oleh mereka walaupun kandungan berita adalah jitu dan tepat. 

Pada pendapat saya, kelakuan kumpulan Red Bean Army bertujuan 'merampas' (hijack) hak bersuara media-media supaya segala berita yang dilaporkan mengikut cita rasa mereka iaitu memburuk-burukkan kepimpinan BN dan mengangkat tinggi pakatan rakyat.

Contoh yang nyata ialah siri perhimpunan 'Blackout 505', pemimpin-pemimpin pakatan rakyat lazimnya akan melipatgandakan angka orang ramai yang hadir yang langsung tidak masuk akal, tetapi angka yang diumum oleh para pemimpin pakatan rakyat harus dipapar tanpa dipertikaikan, sekiranya tidak, media berkenaan akan dikecam sekuat-kuatnya di laman siber.

Amat terkejut juga saya terbaca kononnya perbelanjaan kumpulan Red Bean Army dibiayai oleh dua buah kerajaan pakatan rakyat. Sekiranya ini adalah benar, ia merupakan perkara yang amat menyedihkan. 

Saya berharap pihak yang bertanggungjawab dapat menyiasat secara mendalam dakwaan itu dan memperbetulkan keadaan.

Sebagai anak Malaysia yang cintakan keharmonian dan menjunjung tinggi hak kebebasan dunia siber, kita harus bersuara dengan betul, bernas dan penuh tanggungjawab, segala niat jahat terutama yang bertujuan merosakkan keamanan langsung tidak dapat diterima dan harus dikikis secepat mungkin.

Kita harus ingat, kebebasan bersuara di siber bukan bererti kita mempunyai hak untuk mencipta kekecohan, mencaci sesuka hati, membohong yang bukan-bukan, mereka cerita palsu, menyuntik rasa kebencian yang merosakkan keadaan aman negara sekali gus mengundang pelbagai ancaman.

Hak kebebasan bersuara dan bertulis di laman siber mesti ada batas dan hadnya, janganlah dibiarkan seperti api merebak yang hilang kawalan, akhirnya akan membawa padah kepada kita semua.

KEVIN J.C. CHUAH
Pulau Pinang

Apa Yang Tersirat

Posted: 26 May 2013 01:21 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Anwar Khianat Perjanjian Rahsia Terima Keputusan PRU-13 - Jusuf Kalla

Posted: 25 May 2013 02:05 PM PDT

Jusuf Kalla
KUALA LUMPUR: Bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim memungkiri perjanjian rahsia untuk menghormati keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Malaysia, yang diuruskannya sebagai orang tengah, antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan ketua pembangkang itu.

Akhbar The Wall Street Journal (WSJ) hari ini melaporkan Jusuf mendedahkan bahawa perjanjian bertulis dibuat antara Najib dan Anwar pada April iaitu menegah daripada melakukan serangan peribadi semasa berkempen dan menerima keputusan pilihan raya 5 Mei, yang dicadangkan sendiri oleh Anwar.

Menurut Jusuf, Anwar menemui beliau berhubung perjanjian itu dua bulan lepas dan meminta Jusuf menemui lawannya serta mendapatkan komitmen beliau berhubung keputusan pilihan raya yang aman.

Bagaimanapun, menurut akhbar itu Anwar mendakwa Jusuf yang menemui beliau untuk menawarkan bantuan dalam memastikan keputusan pilihan raya yang teratur.

WSJ juga melaporkan Anwar mengakui beliau telah membuat perjanjian bersama Najib, dengan Jusuf sebagai orang tengah, namun Anwar mendakwa Barisan Nasional (BN) telah membatalkannya melalui cara mereka menjalankan kempen. Jusuf juga berkata beliau menghubungi Anwar sehari selepas hari pengundian pada 5 Mei untuk meminta pemimpin pembangkang itu menerima keputusan tersebut.

"Kami ada komitmen," Jusuf dipetik sebagai berkata. "Pada Isnin, saya meminta Anwar menerima (keputusan) dan melihat kepada realiti. Tetapi mereka berkata, tidak, tidak, tidak,".

PRU13 menyaksikan BN yang diterajui Najib kembali berkuasa dengan memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen, yang turut menyaksikan Anwar dan pakatan pembangkang yang tidak berpuas hati dengan keputusan itu mengadakan perhimpunan di seluruh negara sejak 8 Mei.

Tanpa mengkritik mana-mana parti, Jusuf berkata beliau berpendapat kedua-dua pihak menunjukkan komitmen mengelak daripada melakukan serangan peribadi semasa kempen.

Jusuf pernah bertindak sebagai orang tengah bagi perjanjian damai dalam pelbagai konflik di Kepulauan Indonesia yang bergolak semasa beliau menjadi naib presiden dari 2004 hingga 2009 dan berperanan dalam perjanjian damai di Thailand dan Sri Lanka. -BERNAMA

yeopPERAK

Posted: 26 May 2013 01:14 PM PDT

yeopPERAK


Andai lelaki tau!!!

Posted: 25 May 2013 02:24 PM PDT

andainya lelaki tahu..
apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya,
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

andainya lelaki tahu..
apabila seorang perempuan mengalirkan airmata,
itu bukan berrmakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan,
untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

andainya lelaki tahu..
apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu untuk mengawal perasaannya,
tapi percayalah,itulah maknanya,
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

lihat saja pada pasangan yang baru bercinta,mereka jarang bergaduh,
tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin banyak pula pertelingkahan yang berlaku.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda yang lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang,
tetapi dia terlalu sayangkan anda,
dan masih menganggap anda anak kecil,
yang masih perlu kan sepenuh perhatian.

kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi,
dia hanya mahu kan yang terbaik untuk anda.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada,
dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit @ hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian,
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya,
apabila berjauhan,bayanganmu akan sentiasa bermain dimata.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya,
kerana dia mahu menguji kamu,
dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya,
walaupun sebenarnya memang kamulah yang tebaik di hatinya,
selagi dia dengan kamu,percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya,
tetapi dihatinya kamu tetap yang terbaik.

andainya lelaki tahu..
apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil,
tapi dia mahu lihat,
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya,
percayalah,hati perempuan sangat lembut,
andai kena dengan caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. tetapi sekiranya mereka saling memahami,mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda,
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja,
tetapi dia juga ada kekuatan untuk membuatkan hidup anda lebih sempurna

#dulu aku amat bodoh, bila cikgu ckp bidadari tu amat cantik aku mcm "blur" tak faham apa dia itu bidadari tp semenjak aku melihat wajahmu baru aku tahu yg bidadari itu amat cantik secantik dirimu

Other Perspektif

Posted: 26 May 2013 01:08 PM PDT

Other Perspektif


Boikot BARANGAN CINA DAP!!

Posted: 26 May 2013 02:59 AM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 26 May 2013 01:06 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Tahniah Ustaz Azhar Idrus - Kusangka Dua Rupanya Tiga

Posted: 26 May 2013 06:27 AM PDT

Tahniahlah buat Ustaz popular PAS, Ustaz Azhar Idrus kerana bernikah lagi satu. Bila lagi Ustaz nak cukupkan empat, ikut sunnah Rasulullah SAW. Bukan CTS dengki atau cuba untuk mempertikaikan rezeki Ustaz yang kahwin tiga. Tidak sama sekali.

Cumanya Ustaz sewaktu ceramah-ceramah Agama dan politik selalunya menekankan pentingnya untuk mengambil balu atau janda sebagai isteri bagi bertujuan untuk membantu mereka. Alih-alih Ustaz sendiri ambil anak dara sebagai isteri. Cantik pula tu. Cakap tidak serupa bikin ye Ustaz?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Lagi Cina DAP Menghina @PDRMsia Di Facebook

Posted: 25 May 2013 07:00 PM PDT


Melayu kritik pemimpin DAP dipanggil rasis. Apabila Cina DAP mengkritik Polis Di Raja Malaysia, yang 90% anggotanya adalah beragama Islam, ini dipanggil apa? Anggota-anggota Polis Islam dihina sesuka hati oleh bangsa Cina DAP, mungkin juak-juak PAS bertepuk tangan senang hati. Perkenalkan Teoh Giap Hin daripada Pulau Pinang. Mungkin ada darah keturunan komunis. CTS tidak pasti.

Minta pihak Polis ingat nama beliau buat selama-lamanya. Kalau muka seperti ini datang ke balai polis untuk buat aduan apa-apa jenayah telah berlaku ke atas beliau dan keluarga, buat tak tahu saja. Jangan dilayan. Hari ini hari beliau, esok lusa siapa tahu.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 26 May 2013 01:04 PM PDT

JEBAT BERKOKOK


Kau hairan ke kalau Anuwar menipu?

Posted: 26 May 2013 03:03 AM PDT


Blogger JUST READ di dalam artikel terbarunya ada menulis berhubung penipuan yang dilakukan oleh Anuwar Ibrahim.

Artikel yang diolah dengan sebegitu baik jika yang membacanya menggunakan akal fikiran yang waras untuk berfikir tentulah akan setuju dengan apa yang JUST READ nukilkan.

Tetapi umum sudah tahu akan gelagat penyokong totok Anuwar. Tunjukkanlah bukti sebaik mana dan sesahih mana sekalipun totok totok Anuwar akan pasti menolak dakwaan itu. Bagi Anuwar jawapan yang pasti digunakan ialah INI ADALAH KONSPIRASI UMNO  TERHADAP KARIER POLITIK SAYA.

Bukan sekali dua kita mendengar alasan yang sama digunakan oleh Anuwar untuk meloloskan diri daripada dakwaan sebegitu. Itulah kelebihan yang ada pada Anuwar. Magik atau totok Anuwar yang terlalu bodoh?

Pendedahan yang dilakukan oleh blogger JUST READ itu jelas menampakkan bagaimana kebodohan totok Anuwar. Calon DAP yang bertanding di dalam PRU ke 13 yang lalu sendiri telah menjelaskan bahawa TIDAK ADA BLACKOUT seperti yang didakwa Anuwar. 

Tetapi Anuwar masih pusing Malaya mendakwa itu dan ini. Dan yang lebih menghairankan totok Anuwar tetap terpesona dengan dendangan lagu tipu Anuwar. 

Kata orang Melaka..Anuwar ni muka seposen!!!

Baca DI SINI tentang apa yang sahabat Blogger JUST READ nukilkan berhubung temberang Anuwar. 

Percaya atau tidak biar otak anda jadi penentu!!

p/s: Jebat tak pernah hairan kalau yang menipu tu namanya Anuwar Berahim!!! Kalau dia bercakap benar itu yang Jebat akan hairan..Video yang tertayang kote bengkok pun boleh dinafikan inikan pulak kalau sekadar artikel..

THE FLYING KICK

Posted: 26 May 2013 01:00 PM PDT

THE FLYING KICK


DEMO BLACKOUT 505 TIDAK AKAN KE MANA-MANA... ANWAR SUDAH HILANG KREATIF!!!

Posted: 26 May 2013 07:33 AM PDT

MELAYU MARHEIN BERTERIAK BOIKOT, MELAYU ELIT PULA MENGANGKANG HABIS-HABISAN KEPADA CINA!!!

Posted: 26 May 2013 05:38 AM PDT

RED BEANS ARMY SEDANG DIBURU... INI BERITA BAIK KE?

Posted: 26 May 2013 04:00 AM PDT

FESTIVAL BELIA PUTRAJAYA: WUJUD UNTUK PERKENALKAN KHAIRY JAMALUDDIN ATAU UNTUK BELIA?

Posted: 26 May 2013 02:30 AM PDT

PARIAH PKR BUAT DRAMA MURAHAN DI IPD DANG WANGI DENGAN JERITAN, 'CELAKA INI POLIS TOLAK'.

Posted: 26 May 2013 01:00 AM PDT

TAHNIAH!!! AZHAR IDRUS TAMBAH BINI LAGI... YANG KETIGA PLAK!!!

Posted: 25 May 2013 11:03 PM PDT

POLIS BUAT RAYUAN UNTUK TAHAN REMAN TIAN CHUA, HARIS IBRAHIM DAN TAMRIN GHAFAR SEKALI LAGI?

Posted: 25 May 2013 09:00 PM PDT

GARANG SANGAT KHALID SAMAD NIH... TAPI BOLEH BERTAHAN LAMA KE GARANGNYA TU?

Posted: 25 May 2013 07:00 PM PDT

ADUN SERI SERDANG SANGKAL PENJELASAN SPR, HANYA SELEPAS TIGA MINGGU!!!

Posted: 25 May 2013 05:00 PM PDT

DIMENSI

Posted: 26 May 2013 11:25 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Cina hipokrit!..

Posted: 25 May 2013 11:00 PM PDT

All Chinese Wants Is A Clean Government:  Bullshit!

During 2008-2011 the Corruption Perception Index has dropped 13 points.  This is the time when the Pakatan Rakyat is in control of the two 'economic states' i.e. Penang and Selangor, and it still is.   

While Penang is in full control by Chinese DAP, Selangor is indirectly controlled by Chinese DAP too.  

And all the while, Chinese DAP has been accusing and hammering the Malay-led Federal Government as corrupt-to-the-bone.  For that, they call all the people to change the government and put them in power for they are the only party with integrity and capability and credibility and transparency.  

The 13th GE result has proven that the Chinese has come together in total unity to change the 'corrupt-government'.  

Nobody is saying the government is squeaky clean but to say that DAP is 'cleaner', just makes me sick.

No one would believe that DAP is a party of integrity and transparency, or capability and credibility - unless the person is either the biggest fool, or the most hideous hypocrite.  

DAP has even set a record for the 'soonest ever corrupt practice by a political party in power' - thanks to Nga Kor Meng's wife for getting the contract to supply 'lounge suits' for Perak's Council, only after 42 days of PR's reign.  If that is not corruption, then what is it?

And do not forget about the death of Teoh Beng Hock. The poor guy lost his life in MACC's office, yes, and he shouldn't lose his life that way.  But he wasn't there for a study tour or a casual visit to a friend.  He was there as a witness to DAP's corruption case. And his death has helped 'saved' many DAP top leaders.   

Think about it, someone, their own people, actually died, to save the party.  How corrupt can a party be?

If that doesn't ring a bell of DAP's corruption, the chinese who cry for 'integrity' must have got very poor memory if they don't remember why PKR Division head, Boo Chang left the party to join Barisan Nasional some time ago. To refresh their memory, Boo Chang resigned because he couldn't stand Lim Guan Eng's hypocrisy, corruptness and dictatorship in handling sPICE project in Penang. The project was awarded without open tender despite Guan Eng's brag of transparencies in DAP. 


Look at the rate Penang Development Corporation (PDC) is selling land to private developers. Sales of land gives only one-off benefit to the state as compared to previous arrangements where PDC took part as a joint venture partner.

The same goes to where the Selangor's State Economic Development Corporation (PKNS) has transformed itself from a developer of houses for low to medium income rakyat to be a commercial developer building high end condominiums, bungalows and high profit margin developments.

There is also a question of sand mining in Selangor and where all the sand went which nobody seem to be able to add the volume and figures up.  

If these are called Credibility, Accountability and Transparency (CAT) then we should rather be ruled by a cat.  

Not to mention the rapidly growing night and adult entertainment under PR/DAP ruling. We don't have to be a police officer to know that all these 'dark' businesses are linked to 'darker' activities such as dirty money laundering, gangsterism, abuse of power or, to put it in one word:  corruption. 

What worse is that these dark businesses and darker activities will not stop there at the clubs or government offices or police stations, but it could get to people's doorstep and jeopardize the family and society. That's the level of damage from corruption that DAP could cause us all.  

So, if the Chinese insist that they vote for DAP because they want a clean government, I would say go flush yourself in the toilet. You may fool yourself, but you can't fool others. How can you talk about integrity, when you don't even have dignity?  

Before any Chinese rebut this article, make sure you go and clean yourself up first! - Beruang Biru

Omegay: Vavi PKR Tunda Pemilihan - Takut rahsia besar terbongkar!

Posted: 25 May 2013 07:45 PM PDT


PKR FEARS SECRETS WILL BE OUT IF PARTY ELECTION HELD EARLY

PKR may postpone its party election to be held in October because to 'settle' few internal matters.
In reality, the matters that PKR secretary-general Saifuddin Nasution Ismail was speaking about were not small but 'big' and may put the party in a very, very bad light.

Firstly, the party election may widen the 'family rift' between president Wan Azizah Ismail and the de facto chief Anwar Ibrahim.

Anwar would want the president post as he is now not an elected office bearer of the party but if he does that, where then his wife would be positioned?

Besides that what will happen to his daughter Nurul Izzah who is torn in between the mother and father – politically that is – as she and her mother are not in good terms with deputy president Azmin Ali.

Nurul Izzah may want to contest the deputy to curb Azmin's influence in the party which had caused trouble for Selangor before incumbent Khalid Ibrahim was again picked as Mentri besar.

Azmin had threw a tantrum on Khalid's appointment, pointing the fingers at the party's way of non-consultation in matters as big as appointments of candidates to such a post.

Azmin of course, had wanted the post but was sidelined and this angered him and his supporters, who would benefit much if Azmin is to replace Khalid.

The rift between Azmin and Anwar's family is no secret anymore and the other leaders in PKR are watching closely because they may just 'turn around' if matters get worse.

In this case, it may because it is rumoured that many in PKR are fed-up at the way Anwar handle party matters and the obsession to become Prime Minister.

Azmin himself had bursts out on the subject calling on the party to move forward and accept the general election and stop the rallies that Anwar is very fond of, since his student days.

Given such situation, the party leaders have no choice but to 'cool things' down before conducting the party election so that no secret can come out in the open that can tarnish and bring down the party's image.

And truth be told, many in PKR are disgusted at Anwar's obsession and defying the democratic process and they would abandon the party when the opportunity arises.

PEJUANG BANGSA

Posted: 26 May 2013 11:01 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Bekas pemimpin PKR sahkan Anwar guna Red Bean Army hasut benci kerajaan !

Posted: 26 May 2013 08:55 AM PDT




'ANWAR USING RED BEAN ARMY TO INCITE HATRED'


KUALA LUMPUR: A FORMER PKR LEADER HAS CLAIMED THAT DATUK SERI ANWAR IBRAHIM IS UTILISING A BAND OF CYBER TROOPERS, KNOWN AS THE RED BEAN ARMY (RBA), IN AN ELABORATE EFFORT TO INCITE HATRED AGAINST THE GOVERNMENT BY SPREADING FALSEHOODS OVER SOCIAL MEDIA.

Ex-PKR Youth information bureau secretary Nordin Ahmad told the New Sunday Times Anwar was fully aware of the existence of the RBA, which he claimed had been operating for the past six years.
"Among others, this group is responsible for the vicious rumour circulating online that several polling centres had suffered blackouts during the vote-counting process on May 5, sparking claims of election irregularities."
He also claimed that Anwar had employed the services of the RBA, which is believed to be DAP-funded, after Pakatan was formed in March 2008.
Nordin said the group's subtle but effective propaganda had managed to influence many Malaysians into thinking that the elections were mired with fraud, thus enabling Anwar to stage a series of rallies called Blackout 505.
"When Pakatan appeared to be losing that day, social network sites like Facebook were bombarded with claims of blackouts and many Malaysians chose to believe the rumours. That's the extent of the RBA's influence."
Nordin, who was a strong supporter of Anwar in 1999, explained that the series of alleged blackouts had "conveniently" given Anwar a valid reason not to retire from politics despite promising to do so should the opposition pact fail to win the election.
"Now Anwar says he cannot retire until the Barisan Nasional government and the Election Commission admit that the election was fraudulent in nature. That is why he had been openly supporting the Bersih rallies in the past," he said.
Nordin said the recent Bersih rallies, which called for free and fair elections, had provided Anwar a platform to convince the public that the EC was untrustworthy.
"After the people became certain that the EC's credibility was compromised, all the RBA had to do was to post a picture purportedly showing EC staff counting votes in the dark to ignite the Blackout movement."
However, EC deputy chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar had said on Friday that the photograph was taken prior to the polls.
"They had staged the act even before the elections and spread it on the Internet as a ploy to show that a blackout had occurred.
"The EC staff shown in the photo were not even wearing EC uniforms," he had said.
Nordin pointed out several of the RBA's alleged postings, which included rumours of price hikes, had been proven to be mere hoaxes meant to deceive the public and stir up hatred against the government.
The RBA, which is believed to consist of 3,000 members, is said to be a dedicated network based in Komtar in Penang and Concorde Hotel.-NST

Hot ! Pembangkang kantoi , Adun DAP sendiri akui tiada Blackout ketika kira undi !!

Posted: 25 May 2013 10:00 PM PDT




Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Ketari, Lee Chin Chen, semalam tampil menafikan dakwaan berlaku gangguan elektrik di pusat penjumlahan undi Dewan Sultan Haji Ahmad Shah, Bentong pada malam 5 Mei lalu.

Penafian pemimpin parti sekutu pakatan pembangkang itu sekali gus membuktikan dakwaan berkenaan yang dilemparkan pihak tertentu, tidak berasas sama sekali dan dipercayai hanya mahu menghasut rakyat kononnya berlaku penipuan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). 



Akui berada di dewan 


Ketika dihubungi BH semalam, Chin Chen mengaku beliau berada di dewan berkenaan pada 5 Mei lalu, dari jam 8.30 malam hingga selesai proses penjumlahan undi dan terus menunggu sehingga keputusan PRU-13 bagi DUN Ketari, Bilut dan Sabai diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Datuk Toantowee Mohd Lotfie.

"Dakwaan berlaku gangguan elektrik ketika proses pengiraan undi (di Dewan Sultan Haji Ahmad Shah) adalah tidak benar. Saya ada di sana sejak jam 8.30 malam sampai awal pagi... mana ada gangguan bekalan elektrik pun.

"Ramai orang juga ada di sana... wartawan ada, jurugambar ada, wakil calon bertanding pun ada. Petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), pegawai dan anggota polis pun ada di sana. Kalau betul berlaku (gangguan elektrik), mesti semua yang ada di sana boleh sahkan," katanya.

Chin Chen yang menang kerusi DUN Ketari selepas menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Wong Choo Yak dengan majoriti 4,243 undi pada PRU-13, mengaku beliau juga pelik dengan dakwaan itu dan tidak pasti pihak mana yang menyebarkan tuduhan berkenaan. 
Dakyah terbabit disebarkan media sosial sebaik PRU-13 berakhir, malah turut ditambah kononnya kejadian itu turut mencetuskan kekecohan dan tunjuk perasaan.

HOT ! NAJIB CABAR ANWAR TUNJUK BUKTI MAT BANGLA MANA YANG PI UNDI !!

Posted: 25 May 2013 09:00 PM PDT




 Barisan Nasional (BN) tidak pernah mencuri kemenangan daripada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) baru-baru ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen seperti termaktub dalam perlembagaan negara dan BN memenangi pilihan raya berdasarkan kelebihan jumlah kerusi untuk membentuk kerajaan dan bukan berdasarkan undi popular seperti sistem presiden yang diamalkan di Amerika Syarikat (AS).

"Dakwaan kita mencuri kemenangan parti pembangkang adalah satu kepalsuan sebab kita tidak melakukan penipuan dalam PRU13.

"Tunjukkan kepada saya di mana mat Bangla yang menjadi pengundi? Mereka (pembangkang) mendakwa 40,000 mat Bangla turun lapangan terbang, tunjukkan lapangan terbang mana? Jangan heret orang kerana rupa gelap sikit itu mat Bangla," katanya pada majlis pelancaran Festival Belia 2013, di sini, semalam.



Politik Harian

Posted: 26 May 2013 03:23 AM PDT

Politik Harian


Sambutan Meriah di Perasmian Pelancaran Festival Belia Putrajaya 2013

Posted: 25 May 2013 09:42 AM PDT







Barisan Nasional (BN) tidak pernah mencuri kemenangan daripada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 baru-baru ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen seperti termaktub dalam perlembagaan negara dan BN memenangi pilihan raya berdasarkan kelebihan jumlah kerusi untuk membentuk kerajaan dan bukan berdasarkan undi popular seperti sistem presiden yang diamalkan di Amerika Syarikat.

"Dakwaan kita mencuri kemenangan parti pembangkang adalah satu kepalsuan sebab kita tidak melakukan penipuan dalam PRU13.

"Tunjukkan kepada saya di mana mat Bangla yang menjadi pengundi? Mereka (pembangkang) mendakwa 40,000 mat Bangla turun lapangan terbang, tunjukkan lapangan terbang mana? Jangan heret orang kerana rupa gelap sikit itu mat Bangla," katanya pada majlis pelancaran Festival Belia 2013 di sini hari Sabtu.

Hadir sama ialah bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin dan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Najib berkata keluhuran dan ketinggian perlembagaan adalah tiang seri negara namun begitu rakyat mempunyai ruang untuk menyuarakan pendapat masing-masing selaras dengan amalan demokrasi berparlimen.

"Apa sahaja yang kita nak suarakan mesti berpaksikan kepada perlembagaan dan tidak boleh pilih di tepi jalan dengan mendesak dan membuat huru-hara sehingga menimbulkan keadaan tidak tenteram yang tidak selaras dengan perlembagaan.

"Sebagai generasi muda, kita mesti faham tuntutan perubahan mesti berpandukan kepada perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang. Kalau tidak akan berlaku undang-undang rimba dalam negara kita," katanya.

Najib menyarankan generasi muda agar berfikiran waras dan rasional serta tidak termakan hasutan dan penipuan khususnya dalam ruang siber.

Beliau berkata keutamaan dalam membina sebuah negara dan masa depan mesti berdasarkan kepada akal fikiran, yakni memilih yang kebenaran atas kepalsuan serta memilih hak daripada batil.

"Kalau ini dapat disemai, kalau ini dapat dipupuk di kalangan belia, Insya-Allah masa depan kita, masa depan belia dan negara yang tercinta akan terus bersinar dengan harapan untuk masa depan kita," katanya.

Najib juga memberi jaminan kerajaan mampu melakukan segala perubahan bukan sahaja untuk golongan belia bahkan masa depan negara.

"Percayalah kalau nakkan perubahan kepada negara kita tidak semestinya terlibat dalam himpunan jalanan atau pun meruntuhkan apa yang ada hari ini.

"Yang penting kita mesti faham apa kehendak belia dan suara belia itu dan kita menyediakan kaedah pentadbiran negara yang sesuai kepada golongan belia," katanya.

tunku

Posted: 26 May 2013 03:19 AM PDT

tunku


REVEALED: How Anwar Used Jusuf Kalla to Broker a Peace Deal He Never Intended to Keep

Posted: 26 May 2013 12:30 AM PDT

The Wall Street Journal has reported more details on how Datuk Seri Anwar Ibrahim approached Indonesian former Vice President Jusuf Kalla to try and broker a pre-election peace pact.
Kalla, a respected statesman who has worked hard on conflict resolution throughout Asean, said he was contacted by Anwar in Jakarta and was asked to broker a pre-election agreement under which whoever won GE13 the other side would respect the result and allow for a smooth transition.
Kalla apparently visited Kuala Lumpur on several occasions and carried with him a message from Anwar for Datuk Seri Najib Razak . The Anwar offer was a deal to respect the GE13 results, even if the winner had only a slim margin.

According to The Wall Street Journal, Kalla obtained a verbal assurance from Najib that either winner would respect the results, even if it were a slim margin. This was Anwar's proposal, not Najib's. And Najib agreed, or at least it looks like that from the Wall Street Journal quote below:
"Mr. Anwar sought Jusuf Kalla's assistance to secure a mutual agreement between BN [Barisan Nasional, the National Front] and [Pakatan Rakyat] stating that both sides agreed to accept the results of the general election, even in the event of a slim majority by either side,'' an adviser to Mr. Najib said. "The prime minister reiterated privately to Jusuf Kalla and in public before the election that BN would respect the will of the people and accept the election results, even if the opposition wins.''

It looks like Anwar sought a deal, and then when the GE13 results were announced, he decided to violate his own proposal and go into Black 505 mode instead. Perhaps it was a proposal he intended to keep only in case Pakatan were to win GE13? Perhaps he never intended to keep his word?
In any case, Kalla seems to be angry with Anwar now. He is accusing Anwar of breaking his own proffered pledge. Kalla made this all clear when he told The Wall Street Journal what he said to Anwar and how Anwar replied after GE13.

Mr. Kalla said that the outcome of the balloting, held on a Sunday, was clear. "We had a commitment,'' he said. "On Monday, I asked Anwar to accept it and look at reality. But they said, 'No, no, no, no.' ''
Kalla did not mince his words with The Wall Street Journal. He has clearly accused Anwar of reneging on a secret deal that he, Anwar, had proposed to Najib. And Kalla, a friend of Anwar's must know the true story because he was Anwar's chosen emissary to Najib.

All of this was about a pre-election agreement, when Anwar asked Jusuf Kalla to speak to Najib about a deal to accept the election results. But there are also unconfirmed rumours that Kalla may have carried a message from Anwar even after the GE13 results, and this time about another proposed deal. The rumours are of a failed offer from Anwar offer to form a coalition with BN under certain conditions.

PKR FEARS SECRETS WILL BE OUT IF PARTY ELECTION HELD EARLY

Posted: 25 May 2013 09:30 PM PDT

PKR may postpone its party election to be held in October because to 'settle' few internal matters.
In reality, the matters that PKR secretary-general Saifuddin Nasution Ismail was speaking about were not small but 'big' and may put the party in a very, very bad light.

Firstly, the party election may widen the 'family rift' between president Wan Azizah Ismail and the de facto chief Anwar Ibrahim.

Anwar would want the president post as he is now not an elected office bearer of the party but if he does that, where then his wife would be positioned?
Besides that what will happen to his daughter Nurul Izzah who is torn in between the mother and father – politically that is – as she and her mother are not in good terms with deputy president Azmin Ali.

Nurul Izzah may want to contest the deputy to curb Azmin's influence in the party which had caused trouble for Selangor before incumbent Khalid Ibrahim was again picked as Mentri besar.
Azmin had threw a tantrum on Khalid's appointment, pointing the fingers at the party's way of non-consultation in matters as big as appointments of candidates to such a post.

Azmin of course, had wanted the post but was sidelined and this angered him and his supporters, who would benefit much if Azmin is to replace Khalid.

The rift between Azmin and Anwar's family is no secret anymore and the other leaders in PKR are watching closely because they may just 'turn around' if matters get worse.

In this case, it may because it is rumoured that many in PKR are fed-up at the way Anwar handle party matters and the obsession to become Prime Minister.

Azmin himself had bursts out on the subject calling on the party to move forward and accept the general election and stop the rallies that Anwar is very fond of, since his student days.
Given such situation, the party leaders have no choice but to 'cool things' down before conducting the party election so that no secret can come out in the open that can tarnish and bring down the party's image.

And truth be told, many in PKR are disgusted at Anwar's obsession and defying the democratic process and they would abandon the party when the opportunity arises.

BRAVO TO POLICE AND DO NOT BE INTIMIDATED BY THE OPPOSITIONS THREATS

Posted: 25 May 2013 08:02 PM PDT

BRAVO to the police for acting now before matters come to an uncontrollable stage. We hope the arrests of Tian Chua, Tamrin Ghafar and Harris Ibrahim is just the beginning of more to come.
Malaysians who love peace and harmony are fed-up with the antics of these people who do not respect the law and do not want to accept the democratic process of the general election.
The people have spoken through the process and it is only fair and democratic that every citizen accepts the results.

But this people, led by the rebel rouser Anwar Ibrahim who is obsessed and thinks he should be the Prime Minister, have not only broken the law but worse is making the life of innocent citizen miserable with their weekly rallies.

Anwar and gang do not exactly want to contest the results of the general election but in reality they want to topple the duly democratically elected government.
This is a different story altogether – it is no longer a protest but a coup, a plan to topple the government through 'back door'.

This is a no-no matter and not to be taken lightly because Malaysia is not a third world country anymore where anybody with sufficient support go to the streets and stage demonstrations, crippling the country's police and armed forces as well as economy, strangling the duly elected Prime Minister to surrender to their demands.

It is good that the police are acting now – detaining those responsible including the organisers because this is the only way to stop them from further 'corrupting the minds and hearts' of the innocent to the extent that they may just go wild and take to the streets.
The speakers at these rallies did not actually explain the 'unfairness' during the election process as they claimed but instead incite the audience with their fiery speeches with wild and unfounded allegations.

This may lead to the audience who are young become 'possess' and may go to the street with their highly charged emotions and when this happen, violence will rule as the sane and rational minds ceased functioning.

The police know better about this subversive tactics and they know how to stop the 'fire from spreading' and their action now is lauded and supported by all Malaysians who love peace and harmony.

Acting now is the best option and the police should act without fear and do not be 'cowed or softened and intimidated' by the oppositions' aggressive responses to these actions.

Just follow the law and let the oppositions cry in whatever ways they want because in the end, it is the police that will be held responsible and the oppositions are good in playing the blame game.
Thus, continue with the good work and actions and do not stop until the country is free of these undesirable elements that are out to ruin not to make the country better.

All Chinese Wants Is A Clean Government: Bullshit!

Posted: 25 May 2013 04:27 PM PDT

During 2008-2011 the Corruption Perception Index has dropped 13 points.  This is the time when the Pakatan Rakyat is in control of the two 'economic states' i.e. Penang and Selangor, and it still is.  

While Penang is in full control by Chinese DAP, Selangor is indirectly controlled by Chinese DAP too.

And all the while, Chinese DAP has been accusing and hammering the Malay-led Federal Government as corrupt-to-the-bone.  For that, they call all the people to change the government and put them in power for they are the only party with integrity and capability and credibility and transparency.

The 13th GE result has proven that the Chinese has come together in total unity to change the 'corrupt-government'.

Nobody is saying the government is squeaky clean but to say that DAP is 'cleaner', just makes me sick.  

No one would believe that DAP is a party of integrity and transparency, or capability and credibility - unless the person is either the biggest fool, or the most hideous hypocrite.

DAP has even set a record for the 'soonest ever corrupt practice by a political party in power' - thanks to Nga Kar Meng's wife for getting the contract to supply 'lounge suits' for Perak's Council, only after 42 days of PR's reign.  If that is not corruption, then what is it?

And do not forget about the death of Teoh Beng Hock.  The poor guy lost his life in MACC's office, yes, and he shouldn't lose his life that way.  But he wasn't there for a study tour or a casual visit to a friend.  He was there as a witness to DAP's corruption case.   And his death has helped 'saved' many DAP top leaders.  

Think about it, someone, their own people, actually died, to save the party.  How corrupt can a party be?

If that doesn't ring a bell of DAP's corruption, the chinese who cry for 'integrity' must have got very poor memory if they don't remember why PKR Division head, Boo Chang left the party to join Barisan Nasional some time ago.   To refresh their memory, Boo Chang resigned because he couldn't stand Lim Guan Eng's hypocrisy, corruptness and dictatorship in handling sPICE project in Penang.  The project was awarded without open tender despite Guan Eng's brag of transparencies in DAP.


Look at the rate Penang Development Corporation (PDC) is selling land to private developers. Sales of land gives only one-off benefit to the state as compared to previous arrangements where PDC took part as a joint venture partner.

The same goes to where the Selangor's State Economic Development Corporation (PKNS) has transformed itself from a developer of houses for low to medium income rakyat to be a commercial developer building high end condominiums, bungalows and high profit margin developments.

There is also a question of sand mining in Selangor and where all the sand went which nobody seem to be able to add the volume and figures up.

If these are called Credibility, Accountability and Transparency (CAT) then we should rather be ruled by a cat.

Not to mention the rapidly growing night and adult entertainment under PR/DAP ruling.  We don't have to be a police officer to know that all these 'dark' businesses are linked to 'darker' activities such as dirty money laundering, gangsterism, abuse of power or, to put it in one word:  corruption.

What worse is that these dark businesses and darker activities will not stop there at the clubs or government offices or police stations, but it could get to people's doorstep and jeopardize the family and society.  That's the level of damage from corruption that DAP could cause us all.

So, if the Chinese insist that they vote for DAP because they want a clean government, I would say go flush yourself in the toilet.  You may fool yourself, but you can't fool others.  How can you talk about integrity, when you don't even have dignity?

Before any Chinese rebut this article, make sure you go and clean yourself up first!

Change must be based on rule of law not the street

Posted: 25 May 2013 03:08 PM PDT

Any demand for change in the country must be based on the Federal Constitution and the rule of law, said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

It is not necessary for Malaysians to take to the street or "tear down" all that have been built by the country's forefathers to achieve whatever aspirations that may not be in line with the Government of the day, he said.

"If we demand change, it must follow the constitution and the rule of law.
"If not, we will end up following the law of the jungle and that will destroy all that has been built by our leaders in the past," he said when opening the Putrajaya Youth Festival 2013 here.

BN Did Not Steal Victory In GE13

Posted: 25 May 2013 01:47 PM PDT

The Barisan Nasional (BN) did not steal victory from the opposition in the 13th general election (GE13), said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

He said Malaysia practiced a parliamentary democratic system as enshrined in the federal constitution whereby BN had won general elections based on winning more seats to form the government and not based on the popular votes system.

"The claim that we stole victory from the opposition is a falsehood because we did not cheat in the recent GE13.

"Show me the Bangladeshis who became voters? They (opposition) claimed 40,000 Bangladeshis converged on an airport, show which airport? Don't drag a person just because he looked dark like a Bangladeshi," he said when launching the 2013 Youth Festival, here, Saturday.

Also present were former Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi, Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin and Communications and Multimedia Minister Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Najib said the supremacy and loftiness of the constitution was the main pillar of the nation but the people had avenues to voice their opinions in line with parliamentary democracy.

"Whatever we want to voice out must be centred on the constitution and cannot be done by the roadside by demanding and causing chaos leading to insecurity as it is not in line with the constitution.

"As the younger generation, we must understand the demands for change must be based on the constitution and Rule of Law. If not the law of the jungle will prevail in our country," he said.

At the same time, Najib suggested that the younger generation should think wisely and rationally and not to be taken in by instigation and fraud, specifically in cyberspace.

He said most important in building a nation and future was that it must be based on common sense by picking truth over falsehoods and right over wrong.

"If this can be fostered, if this can be nurtured among youths, God willing our future, the future of the youths and the beloved nation will continue to shine," he said. Najib also gave his assurance that the government was capable of carrying out all changes it had pledged not only for the youths but also for the future of the nation.

"Believe that if you want changes to the nation, it need not necessarily be involved in street gatherings or bringing down what is in existence today.

"What is important we must understand what youths want and we provide the national administration which is suitable for youths," he said.

During the ceremony, Najib also handed out three categories of 2013 National Youth Premier Awards (APBN) which were introduced in 1988, to recognise youths and youth organisations which had contributed towards development of youths in the country.

The Youth Organisation category was won by Malaysian Youth Club (MAYC) of Simpang Bekoh, Melaka which received cash RM50,000, trophy and certificate of appreciation.

Meanwhile, the Male category was won by Malaysian Youth Council's vice-president Manndzri Nasib (repeat:Manndzri Nasib) and the woman's category by Halimah Abd Rahman from Persatuan Puteri Islam Malaysia, Sabah. They each took home cash of RM20,000, a trophy and certificates of appreciation.

Anwar Broke Agreement To Accept GE13 Results - Jusuf Kalla

Posted: 25 May 2013 11:45 AM PDT

Former Indonesian vice-president Jusuf Kalla has accused Datuk Seri Anwar Ibrahim of reneging on a secret deal to respect the outcome of Malaysia's 13th General Election which he brokered between Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and the opposition leader.

The Wall Street Journal (WSJ) reported Friday, Jusuf had revealed that a written agreement was made between Najib and Anwar in April, refraining from personal attacks during the campaign and to accept the outcome of the May 5 polls, which was first proposed by Anwar.

According to Jusuf, Anwar approached him on the agreement two months ago, asking the latter to reach out to his opponent and secure his commitment for a peaceful election outcome.

However, WSJ said Anwar had claimed that Jusuf was the one who reached out to him to offer his assistance in ensuring an orderly outcome to the elections.

It reported that Anwar acknowledged he had made the agreement with Najib, with Jusuf as mediator, but he claimed that the Barisan Nasional (BN) had revoked it by the way it ran its campaign.

Jusuf also said that he had contacted Anwar, a day after the May 5 polls, to ask the opposition leader to accept the result.

"We had a commitment," Jusuf was quoted as saying. "On Monday, I asked Anwar to accept it and look at reality. But they said, 'No, no, no, no."

The general election saw Najib-led Barisan Nasional returned to power by winning 133 of the 222 parliamentary seats, which saw the dissatisfied Anwar and Pakatan Rakyat staging rallies across the country since May 8.

Without criticising any party, Jusuf said he felt that both sides met their commitment to refrain from personal attacks during the campaign.

Jusuf had brokered peace agreements in various conflicts across the troubled Indonesian archipelago during his time as vice-president from 2004 to 2009, and had roles in peace negotiations in Thailand and Sri Lanka.

bumiyang

Posted: 26 May 2013 03:03 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 26 May 2013 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


ANWAR MAHU PRU DIBUAT SEMULA SAMA SEPERTI TUNTUTAN PEMBANGKANG DALAM PRU 1969 YANG MENYEBABKAN 13 MEI

Posted: 25 May 2013 09:29 PM PDT

SAH !!! AWNAR MAHU WUJUDKAN RUSUHAN DAN KEKACAUAN DI MALAYSIA, INTONASI BELIAU SEPERTI DIRASUK SETAN 505, TONE NYA SAMA SEPERTI SEWAKTU BELIAU DIPECAT DAHULU

LAGI GAMBAR SETAN 505,

Posted: 25 May 2013 09:06 PM PDT

TOK IMAM SELIPAR

TOK LEBAI PAS BOMOH HUJAN

RAMAINYA TOK LEBAI PAS

MENCARI JODOH

WAJAH HEBAT TENGOK SAJA SUN GLASS DIA

MUSLIMAH PAS BANDAR

MASA INI LAH NAK SOLAT.. MASA LAIN TAK ADA PUN


TEMAN KEMBANG SETAMAN

KENAPA PAS TAK ASINGKAN LELAKI DAN PEREMPUAN


SYOKNYA LEBAI PAS

GAMBAR EDIT

PENGAWAL PERIBADI ALJUB SIAP DENGAN PISTOL

WAJAH SETAN ANAK MUDA PAS

MUSLIMAH PAS ALAF BARU

EDIT 

GILA GLAMOUR

DULU CAKAP LAIN, SEKARANG CAKAP LAIN, DAH KENA BELI KUT

SIAP DENGAN KONSERT ROCK DAN BLUES


NAMPAK KOSONG PUN KAT BELAKANG

KERUSI DARI JKM DAN DAPAT ELAUN OKU

CAMPUR ADUK NAJIS -NAJIS BERAT

ELOK ANWAR YANG LETAK JAWATAN

Perhimpunan Setan Hitam 505

Posted: 25 May 2013 05:22 PM PDT

SETAN HITAM

IKUT TANPA MEMAHAMI APA-APA MAKSUD

ELOK DESAK ANWAR LETAK JAWATAN

PIJAK LAH BENDERA KAMU

50 RIBU
RAMAI JUGA LGBT

APA UNTUNGNYA ?

Perhimpunan Setan Hitam 505 di dataran Petaling Jaya malam tadi dihadiri sekitar 5,000 hingga 20,000 orang, namun penganjur mendakwa mereka yang berhimpun mencecah sehingga 50,000 orang.

Antara yang berucap pada perhimpunan itu adalah ketua pembangkang Abg Nod, Ambiga, dan empat individu yang disiasat bawah Akta Hasutan: Adam Adli, Tian Chua, Haris Ibrahim dan Tamrin Ghaffar.

Acara yang bermula 5 petang dan berakhir sekitar tengah malam Sabtu itu dikatakan adalah yang terakhir yang akan dianjurkan oleh Pakatan Haram Rakyat.

Pengacara program Ekhsan Bukharee Badrul Hisham daripada Solidariti Mahasiswa Malaysia dilaporkan berkata tiga tujuan utama perhimpunan itu diadakan adalah:

• Untuk menyeru pemimpin Suruhanjaya Pilihan Raya untuk meletak jawatan
• Untuk menuntut pilihan raya semula di kawasan-kawasan di mana penipuan telah didakwa berlaku
• Untuk menyokong tribunal Bersih untuk menyiasat dakwaan penipuan undi

PERHIMPUNAN SETAN

Zahid serah kpd PDRM utk urus Tian Chua

Posted: 25 May 2013 10:37 AM PDT

Adakah benar berita ini?

Posted: 25 May 2013 08:08 AM PDT



Ini dilaporkan oleh media Thailand, Al Thai News (Alternatif Thai News Network). Menggulingkan kerajaan BN Malaysia sangat penting bagi Amerika Syarikat dalam STRATEGI MENGEPUNG CHINA YANG SEDANG DIATUR AMERIKA. 

Malaysia berada di lokasi strategik dalam konflik Amerika-China. Malaysia meminggiri Selat Melaka dan Laut China Selatan, dua laluan laut yang sangat penting dan perlu dikuasai Amerika bagi mengepung China serta menghadapai perang dengan China di masa depan. 

UNTUK KUASAI SELAT MELAKA DAN LAUT CHINA SELATAN, AMERIKA PERLU KUASAI MALAYSIA SECARA PROXY. AMERIKA DAH AMBIL KEPUTUSAN ANWAR IBRAHIM DAN PAKATAN RAKYAT MESTI MEMERINTAH MALAYSIA NO MATTER WHAT!

Maka setelah PRU 13, Amerika meneruskan usaha menggulingkan kerajaan BN melalui rusuhan jalanan yang akan dilakukan oleh NGO2 Malaysia yang dibiayai Amerika seperti Bersih 2.0, SUARAM dan lain2 lagi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sudah Melampau

Posted: 25 May 2013 08:07 AM PDT

Pada malam ini 25 Mei 2013 jam 2215 tadi Chegu Bard ada buat pengumuman sekiranya Pengerusi SPR tak letak jawatan by 12 midnite mlm ni dia menyeru supaya semua yg hadir di Amcorp Malk bergerak ke Dataran Merdeka. Tq
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Semakin Biadap

Posted: 25 May 2013 08:03 AM PDT

TUDUHAN YANG BERAT DAN MELAMPUU, ELOK CARI DAN TAHAN SEMINGGU DALAM LOCK UP.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar Cium Mulut Soros Melalui Suaram (ARKIB)

Posted: 25 May 2013 06:24 AM PDT





Sejak beberapa lama, NGO yang kononnya berjuang atas nama hak asasi manusia iaitu Suaram telah mencuba sedaya upaya untuk mengaitkan Perdana Menteri dengan pembelian kapal selam scorpene dan pembunuhan Altantuya kononnya bermotifkan rasuah dan hubungan sulit. Namun, kini terbukti bahawa tuduhan Suaram adalah fitnah belaka apabila pihak Perancis sendiri mengesahkan bahawa tiada perbicaraan tentang scorpene yang berlangsung di negara mereka sepertimana yang didakwa Suaram serta tiada rekod kemasukan Altantuya ke negara itu dalam tempoh yang diperkatakan.

Akhirnya, yang menjadi isu kini bukan lagi scorpene atau Altantuya, tetapi Suaram sendiri. Dengan kenyataan pihak Perancis sendiri dan penjelasan pihak Angkatan Tentera dan kerajaan serta perbicaraan kes pembunuhan Altantuya, maka terserlahlah sudah bahawa Suaram telah melakukan fitnah yang amat berat.

Rupanya, Suaram hanyalah topeng yang dipakai oleh Pakatan Rakyat (PR) untuk berpolitik, dan bukannya untuk memperjuangkan hak asasi manusia. Sehubungan dengan itu, siasatan terhadap latarbelakang Suaram mendedahkan bahawa Suaram selama ini beroperasi atas dana yang meragukan iaitu dari pihak asing bagi melancarkan operasi dan misi mereka.

Nampaknya, dengan berpegang kepada prinsip 'musuh kepada musuh kita adalah kawan', Suaram atau PR telah bekerjasama dengan pihak asing untuk mencapai satu matlamat yang sama iaitu menjatuhkan kerajaan.

Apabila bercakap mengenai 'pihak asing', nama yang sering timbul ialah George Soros dan organisasi yang diterajuinya iaitu Open Society Foundations.

Dalam isu scorpene, Suaram telah menggunakan dua peguam Perancis iaitu Joseph Breham dan William Bourdon, seorang peguam hak asasi manusia yang terkenal. William Bourdon adalah pengasas Sherpa, iaitu organisasi yang memperjuangkan isu ekonomi di negara-negara miskin. Sherpa pula ditaja oleh Tides Foundation dan kedua-duanya menerima dana dari Open Society Foundation (OSF) yang dimiliki oleh George Soros itu.

Tides Foundation pula didapati telah menyalurkan dana kepada Suaram. Mengikut laman web mereka, Tides Foundation adalah sebuah organisasi antarabangsa yang menyokong perjuangan berhaluan kiri yakni yang menentang kerajaan. NGO ini juga menyalurkan dana untuk perjuangan LGBT.

Maka ini menjelaskan pengakuan Ambiga Sreenevasen bahawa Bersih juga menerima dana dari OSF selain dari National Democratic Institute (NDI) kerana Ambiga merupakan tunjang program Seksualiti Merdeka yang menjadi platform perjuangan LGBT di Malaysia. Sekali gus, membuktikan bahawa Bersih, seperti juga Suaram, adalah ditaja oleh Soros dan didalangi oleh PR.

Untuk pengetahuan, Anwar Ibrahim, iaitu pemimpin tertinggi PR mempunyai sejarah pertalian yang jauh lebih awal dengan George Soros. Iaitu ketika krisis ekonomi 1997/1998.

Pada ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohammad, sebagai Perdana Menteri Malaysia menyalahkan Soros dan memanggilnya sebagai 'penyangak mata wang'. Beliau yang telah bekerja keras menjadikan Malaysia sebagai Harimau Asia begitu berang apabila ekonomi negara diserang sehingga hampir 'hilang kawalan'. Beliau percaya yang ianya bukanlah sesuatu yang 'semulajadi' tetapi dirancang lebih awal oleh pedagang matawang seperti Soros, atau terutamanya, Soros.

Tun Mahathir enggan menerima saranan pemulihan dari IMF bagi menyelamatkan ekonomi negara. Oleh itu, pihak barat telah menggunakan 'senjata' mereka yang telah lama disimpan iaitu Anwar Ibrahim, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan ketika itu untuk memastikan matlamat mereka meruntuhkan ekonomi Asia, terutamanya, Malaysia berjalan lancar. Ini dilaporkan secara terperinci oleh Executive Intelligence Review, dalam tajuk The Case of Malaysia. (http://www.larouchepub.com/eiw/public/2008/2008_20-29/2008-27/pdf/75-77_3526.pdf)

Anwar diketahui telah menjadi 'kesayangan' barat sejak beberapa tahun sebelum itu lagi. Kunjungan beliau ke Amerika dan negara-negara barat lain selalunya disambut dengan penghormatan tertinggi mengatasi penghormatan terhadap Tun Mahathir sendiri dan ini sering menjadi tanda tanya kepada dunia.

Sebagai Menteri Kewangan, Anwar pun memaksa rancangan pemulihan ekonomi mengikut telunjuk IMF iaitu menaikkan kadar faedah walaupun Tun Mahathir menentangnya. Ternyata, cara ini telah menyebabkan begitu banyak perniagaan terpaksa gulung tikar kerana tidak mampu membayar pinjaman sehingga akhirnya bank juga tidak mampu bertahan kerana tiada yang mampu membayar pinjaman dan tiada siapa berani memohon pinjaman. Oleh itu, dalam masa yang singkat, ekonomi negara hampir lumpuh.

Menyedari situasi yang semakin meruncing, Tun Mahathir pantas mengambil-alih teraju kewangan negara dan mencari pendekatan lain untuk memulihkan ekonomi. Beliau akhirnya mengambil keputusan untuk mengikat Ringgit sekali gus, menyahkan risiko diserang lagi. Dengan itu, ekonomi Malaysia dapat dipulihkan dalam masa yang singkat sedangkan negara-negara jiran terus ranap setelah menerima bantuan IMF.

Di waktu yang sama, Anwar semakin agresif dan tidak sabar untuk menjatuhkan Tun Mahathir namun, kecundang apabila siasatan terhadap surat Ummi Hafilda mengenai kegiatan homoseksual, salah laku dan salah guna kuasa yang membabitkan dirinya selesai dan mendapat perhatian Tun Mahathir yang sebelum itu mengenepikannya. Siasatan lebih lanjut dijalankan dan berakhir dengan pemecatan Anwar.

Sejak itu, tangan Soros yang memegang tali pengikat leher Anwar semakin jelas kelihatan. OSF memainkan peranan penting memburukkan imej Tun Mahathir dan menaikkan imej Anwar di peringkat antara bangsa melalui media-media barat. Anwar dijadikan ikon demokrasi dan secara tiba-tiba Tun Mahathir digambarkan sebagai kukubesi.

Rakan-rakan Soros yang lain, termasuk Al-Gore dan Wolfowitz turut menghulurkan sokongan dan bantuan ketika Anwar di penjara, keluar penjara, tinggal di Amerika dan sehinggalah kini, iaitu setelah beliau kembali ke Malaysia dan aktif berpolitik. Dana terus disalurkan kepada Awnar melalui Suaram, Bersih dan tentunya berbagai-bagai cara lagi yang mungkin tidak mampu dibayangkan oleh kita, rakyat biasa. Kerana itu, hidup Anwar dan keluarga kekal mewah, parti PKR yang hidup segan mati tak mahu juga mewah semewah-mewahnya dalam berbelanja untuk menghadapi pilihan raya.

Hanya orang-orang yang buta sahaja yang tidak mampu melihat tangan Soros di leher Anwar dan tangan Anwar di belakang Suaram. Sama ada Soros sedang bersedia untuk mencium atau mencekik Anwar, adalah bergantung kepada berapa lama lagi Anwar mampu meyakinkan Soros yang beliau mampu berkuasa di Malaysia.

Persoalan yang tinggal ialah, jika Anwar, PKR, DAP melalui Suaram dan Bersih menjadi alat Soros untuk menghancurkan negara dan Islam secara langsung dan tidak langsung, bagaimana pula dengan PAS? Apakah PAS tidak sedar atau sememangnya tidak kisah lagi menjadi alat kepada Soros?

MAJLIS PECAH TANAH PROJEK BLACKOUT DI PERAK ESOK

Posted: 25 May 2013 04:00 AM PDT

PARTI AJARAN SESAT ( PAS )



Sebelum ni MARKAS PAS KEDAH sudah dijadikan sebagai tempat pemujaan ilmu hitam.Pada 5.5.2013 PAS,PKR DAN DAP kata PM NAJIB amalkan ilmu hitam sekarang ni sudah terbalik maklumlah PR memang suka buat fitnah. Esok mungkin MARKAS PAS PERAK PULA JADI TEMPAT PEMUJAAN ILMU HITAM ATAU DIKENALI SEBAGAI PROJEK BLACKOUT ( PB ).Pengurus projek ini adalah BANG NOD dan dibantu oleh BANG BU, BANG DIN, BANG FUS DAN BANG ZAR

NIK AZIZ MASIH BELUM SEDAR DIRI PAS DITOLAK OLEH MELAYU ISLAM

Posted: 25 May 2013 03:11 AM PDT


Saranan supaya Barisan Nasional (BN) menjadi parti tunggal menunjukkan Umno sudah sampai di jalan mati, kata Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. UMNO hanya disokong oleh orang-orang Melayu di luar bandar. 

"Ini menandakan bahawa Umno sudah tidak relevan lagi di Malaysia," kata Nik Aziz.

Pas bertanding 73 kerusi Parlimen dan hanya menang 21 kerusi dan di Perak Pas bertanding 22 kerusi Dun dan hanya menang 5 kerusi.. Apakah komen Nik Aziz?

Air Asia telah membuat kenyataan bela diri

Posted: 25 May 2013 01:20 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 25 May 2013 11:17 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Pembaca Cina turut sokong tindakan terhadap Red Bean Army demi keamanan Malaysia !

Posted: 25 May 2013 04:06 PM PDT

KUALA LUMPUR 25 Mei - Ekoran penyiaran berita tentang anasir jahat dalam laman siber, Utusan Malaysia turut menerima surat daripada pembaca berketurunan Cina yang menyokong agar tindakan diambil terhadap pihak terbabit.

Pembaca tersebut yang mahu dikenali sebagai Kevin J.C. Chuah dari Pulau Pinang dalam satu surat kepada akhbar ini berkata, Red Bean Army telah membuat pelbagai tohmahan yang berniat jahat sejak enam bulan sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Berikut surat beliau yang dihantar kepada Utusan Malaysia.

Saya seratus peratus setuju atas cadangan beberapa pihak yang menyeru supaya Akta Komunikasi dan Multimedia dipinda dan tindakan tegas serta segera diambil terhadap Red Bean Army yang membuat komen dan tohmahan melampau yang berniat jahat untuk memusnahkan keharmonian rakyat sejak kebelakangan ini terutamanya enam bulan sebelum PRU-13.

Malah, selepas PRU-13, oleh kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa pakatan rakyat (PR) ditolak oleh rakyat dan gagal menawan Putrajaya, kumpulan Red Bean Army terus melontar fitnah bertujuan mengapi-apikan rakyat khususnya golongan Cina supaya tidak menerima keputusan PRU-13.

Sebagai contoh, pusat pengiraan undi di kawasan Bentong (didakwa berlaku kejadian bekalan elektrik terputus) sedangkan insiden itu tidak berlaku dan ini juga disahkan oleh salah seorang ejen pengira undi pakatan rakyat, tetapi kumpulan Red Bean Army tidak berhenti-henti membuat tuduhan melulu terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan mengutuk SPR kerana berpihak kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memanipulasi keputusan pilihan raya kawasan Bentong.

Mujurlah saya dapat menguasai bahasa Cina iaitu bahasa pengantaraan yang secara meluas digunakan oleh kumpulan Red Bean Army di laman siber yang bukan saja menyerang tokoh-tokoh politik malah media-media Cina yang melaporkan berita yang kononnya tidak 'sedap' dibaca oleh mereka walaupun kandungan berita adalah jitu dan tepat.

Pada pendapat saya, kelakuan kumpulan Red Bean Army bertujuan 'merampas' (hijack) hak bersuara media-media supaya segala berita yang dilaporkan mengikut cita rasa mereka iaitu memburuk-burukkan kepimpinan BN dan mengangkat tinggi pakatan rakyat.

Contoh yang nyata ialah siri perhimpunan 'Blackout 505', pemimpin-pemimpin pakatan rakyat lazimnya akan melipatgandakan angka orang ramai yang hadir yang langsung tidak masuk akal, tetapi angka yang diumum oleh para pemimpin pakatan rakyat harus dipapar tanpa dipertikaikan, sekiranya tidak, media berkenaan akan dikecam sekuat-kuatnya di laman siber.

Amat terkejut juga saya terbaca kononnya perbelanjaan kumpulan Red Bean Army dibiayai oleh dua buah kerajaan pakatan rakyat. Sekiranya ini adalah benar, ia merupakan perkara yang amat menyedihkan.

Saya berharap pihak yang bertanggungjawab dapat menyiasat secara mendalam dakwaan itu dan memperbetulkan keadaan.

Sebagai anak Malaysia yang cintakan keharmonian dan menjunjung tinggi hak kebebasan dunia siber, kita harus bersuara dengan betul, bernas dan penuh tanggungjawab, segala niat jahat terutama yang bertujuan merosakkan keamanan langsung tidak dapat diterima dan harus dikikis secepat mungkin.

Kita harus ingat, kebebasan bersuara di siber bukan bererti kita mempunyai hak untuk mencipta kekecohan, mencaci sesuka hati, membohong yang bukan-bukan, mereka cerita palsu, menyuntik rasa kebencian yang merosakkan keadaan aman negara sekali gus mengundang pelbagai ancaman.

Hak kebebasan bersuara dan bertulis di laman siber mesti ada batas dan hadnya, janganlah dibiarkan seperti api merebak yang hilang kawalan, akhirnya akan membawa padah kepada kita semua.

KEVIN J.C. CHUAH

Pulau Pinang


http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130526/dn_05/Pembaca-Cina-sokong-tindakan-terhadap-Red-Bean-Army


Sent from my iPhone

STRATEGI MENGEPUNG CHINA YANG DIATUR AMERIKA

Posted: 25 May 2013 03:40 PM PDT

20130526-004457.jpg

Ini dilaporkan oleh media Thailand, AlThaiNews (Alternatif Thai News Network).

Menggulingkan kerajaan BN Malaysia sangat penting bagi Amerika Syarikat dalam STRATEGI MENGEPUNG CHINA YANG SEDANG DIATUR AMERIKA.

Malaysia berada di lokasi strategik dalam konflik Amerika-China.

Malaysia meminggiri Selat Melaka dan Laut China Selatan, dua laluan laut yang sangat penting dan perlu dikuasai Amerika bagi mengepung China serta menghadapai perang dengan China di masa depan.

UNTUK KUASAI SELAT MELAKA DAN LAUT CHINA SELATAN, AMERIKA PERLU KUASAI MALAYSIA SECARA PROXY. AMERIKA DAH AMBIL KEPUTUSAN ANWAR IBRAHIM DAN PAKATAN RAKYAT MESTI MEMERINTAH MALAYSIA NO MATTER WHAT!

Maka setelah PRU 13, Amerika meneruskan usaha menggulingkan kerajaan BN melalui rusuhan jalanan yang akan dilakukan oleh NGO2 Malaysia yang dibiayai Amerika seperti Bersih 2.0, SUARAM dan lain2 lagi.


http://www.pisau.net/strategi-mengepung-china-yang-sedang-diatur-amerika/


Sent from my iPhone

SPR Kata Tidak Ada Petisyen Dikemuka @Anwaribrahim @Limkitsiang dan PAS UMNO Sahkan Tiada Perbincangan Dilakukan

Posted: 25 May 2013 07:11 AM PDT

Sinar Harian Sabtu 24.5.2013 muka 17

Malaysia Model Negara Islam Hingga Tun Mahathir Dijemput Presiden Morsi Beri Pandangan

Posted: 25 May 2013 06:01 AM PDT

Malaysia Model Negara Islam

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sering menjadikan negara timur tengah sebagai contoh sepanjang ceramah jelajah yang dilakukan, kerana dikatakan mempunyai rakyat yang berani untuk melalui gerakan 'arab spring'. Malah nama mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir juga seakan tidak lepas dari bibirnya apabila sering dihina dan dicerca dengan pelbagai kata-kata nista bagi mewujudkan sentimen kebencian rakyat.

Namun di sebalik kejian dan cacian itu, umum mengetahui dan maklum mengenai jasa Tun Mahathir sepanjang 22 tahun mengurus tadbir negara. Malah beliau juga merupakan tokoh yang berjaya membuka mata dunia untuk memandang Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang berjaya berkembang maju pesat menandingi negara-negara mundur yang lain.

Dengan usaha yang dijalankannya, sudah pasti tidak semua yang senang dengan cara beliau yang mengamalkan ketegasan dan disiplin yang tinggi. Namun, dengan sikapnya yang tegas dan berdisiplin itulah beliau berjaya mengangkat taraf hidup dan memberi kesenangan kepada penduduk sejagat di negara ini.

Tidak menumpukan perkembangan ekonomi dan kemajuan negara sahaja, Tun Mahathir turut bertanggungjawab membawa naik nama Islam negara ini dan sekali gus menjadikannya sebagai tokoh Islam yang disegani dunia.

Oleh kerana itu, sehingga kini ramai yang mengagumi jasa dan ketegasan beliau ketika memerintah negara. Baru-baru ini, cara kepimpinan dan pemikiran Tun Dr Mahathir Mohamad telah ditagih oleh pergerakan Islam terbesar di dunia Ikhwanul Muslimin untuk membantu menstabilkan Mesir, negara yang dikuasai oleh kumpulan tersebut.

Tun Mahathir diminta berucap dalam satu persidangan yang menghimpunkan berbagai golongan pembuat dasar di Mesir dan mendapat liputan luar biasa media dari seluruh negara Arab. ?Ikhwanul Muslimin merupakan pergerakan Islam yang menjadi tenaga utama menumbangkan rejim Hosni Mubarak dan memenangi pilihanraya umum Mesir selepas itu.

?Mereka menubuhkan satu parti politik yang dinamakan Parti Kebebasan dan Keadilan (FJP) yang diketuai oleh Presiden Mesir kini Mohamed Mosri. ?Namun selepas dua tahun menerajui Mesir, keadaan di negeri yang mempunyai 80 juta penduduk itu masih juga gagal untuk distabilkan baik dari segi ekonomi mahupun politik.
?
Berikutan itu, Ikhwanul Muslimin telah menjemput tokoh-tokoh Islam utama dunia untuk memberikan pandangan mereka dan cadangan agar negara yang sedang bergolak itu kembali pulih seperti sedia kala.
?
Pada Ahad yang lepas, Tun Dr Mahathir yang cukup dikenali di dunia Islam sebagai peneraju pembangunan negara Islam yang sederhana dan maju selepas 22 tahun mentadbir Malaysia telah dijemput untuk berucap dalam satu majlis yang dihadiri oleh rata-ratanya pembuat dasar, ahli perniagaan dan politik Mesir.

Persidangan tersebut mendapat liputan luar biasa oleh media bukan sahaja dari Mesir bahkan dari seluruh dunia Arab. ?Dalam ucapannya Dr Mahathir mengajak kerajaan baharu Mesir mencontohi pengalaman Malaysia sebagai model dalam memacu kemajuan ekonomi di negara ini.

Secara jujurnya, beliau merupakan satu aset yang berharga buat negara kerana beliau mempunyai satu tahap pemikiran yang menjangkaui ke hadapan. Dengan mempunyai tokoh sebegini, rakyat seharusnya lebih bersyukur dan berterima kasih di atas apa yang berjaya di kecapi sekarang.

Sedangkan negara luar berebut untuk mendapatkan Tun Mahathir, tak mungkin kita di negara ini hanya mampu melihat dan membiarkan tokoh ilmuwan kita itu dibawa pergi. Terima kasih Tun Dr Mahathir Mohamad kerana membawa Malaysia sehingga ke tahap ini.

Kesimpulan yang ingin disampaikan ialah, gerakan 'arab spring' yang sering menjadi kebanggaan Anwar bukanlah satu model yang terbaik untuk dicontohi oleh rakyat. Ia bukan sahaja menyebabkan ekonomi negara musnah namun turut menyebabkan rakyat menjadi mangsa dan menanggung akibat yang buruk.

Kedua, walaupun Anwar cuba memburukkan Tun Dr Mahathir sebagai negarawan, namun masyarakat dunia nyata begitu menghargai tokoh yang sering dihina dan dicerca ini. Fikir-fikirkanlah.Kiriman Email

Tsunami Cina Akibat Politik Tipudaya Pakatan Jahat

Posted: 25 May 2013 05:58 AM PDT

TSUNAMI CINA BAKAL TERIMA TEMPELAKAN ORANG MELAYU

Antara strategi yang digunakan oleh Anwar Ibrahim untuk menutup kegagalan memimpin pakatan pembangkang merampas Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu ialah dengan menyanggah kenyataan tsunami Cina yang disuarakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Anwar cuba mengelak daripada dipertanggungjawabkan oleh penyokong pembangkang terutamanya pengundi Cina atas pembohongan bahawa Pakatan Rakyat sudah pasti akan menubuhkan kerajaan pusat yang baru pada PRU13.

Atas keyakinan pengundi Cina terhadap janji manis Anwar maka berduyun-duyun keluar mengundi calon-calon pembangkang dengan harapan tumbanglah Barisan Nasional pada kali ini.

Hasil termakan dengan janji kosong Anwar, hanya lima daripada 37 calon MCA memenangi kerusi parlimen yang ditandingi.

Kesemua kerusi MCA yang kalah dibolot oleh Dap dengan bukan sahaja memperlihatkan peningkatan jumlah kerusi parlimen bagi parti tersebut tetapi juga jumlah undi Cina yang diperolehi.

Daripada 28 kerusi Dewan Rakyat yang dimenangi oleh Dap pada PRU 2008 kini ia berjaya merampas 10 lagi kerusi menjadikan jumlah sebanyak 38.

Malah Dap mempunyai jumlah kerusi parlimen terbanyak berbanding pas sebanyak 21 dan PKR 30.

Kejayaan Dap adalah akibat tsunami Cina yang dimaksudkan oleh Perdana Menteri di mana hanya 3 peratus undi Cina berjaya diperolehi oleh calon-calon BN.

Akibat kekalahan paling teruk MCA sejak penubuhan parti itu, tiada seorang pun wakil parti itu dilantik ke dalam Kabinet baru.

Jika hampir 100 peratus pengundi Cina memberi undi mereka kepada Dap, Pas serta PKR tidakkah ini dikatakan tsunami Cina atau Anwar terlalu buta atau bebal untuk memahami analisis politik yang semudah ini.

Hakikatnya pengundi Cina telah tertipu kerana mereka telah terlupa episod hitam pada 2008 apabila Anwar pertama kali membuat janji bahawa kerajaan pimpinan mantan Perdana MenteriTun Abdullah Ahmad Badawi akan tumbang kerana 30 ahli parlimen BN sudah bersedia melompat menyokongnya.

Anwar membohongi rakyat Malaysia dengan mengatakan bahawa beliau akan menjadi Perdana Menteri pada 16 September 2008.

Permainan wayang Anwar akhirnya terbongkar apabila terbukti beliau telah memperjudikan kesstabilan politik negara dengan mewujudkan satu keadaaan yang tidak tenteram serta gelisah di kalangan rakyat jelata.

Natijah daripada episod 16 September 2008, Anwar kini dilihat sebagai badut politik yang tidak boleh dipercayai kata-katanya apatah lagi apa-apa janji-janji yang dibuatnya.

Malangnya pengundi Cina mudah terlupa akan apa yang berlaku lima tahun dahulu dan sekali lagi mereka telah diperdaya oleh Anwar.

Ini berlainan dengan pengundi Melayu yang majoritinya masih menyokong UMNO dan BN serta menolak politik rasis Dap.

Pengundi Cina terperangkap dengan wayang kulit yang dimainkan Anwar tanpa menoleh ke belakang melihat kepada sejarah pembohongan politik yang dilakukan oleh beliau sejurus selepas memenangi pilihan raya kecil Permatang Pauh pada Julai 2008.

Pengundi Cina juga gagal menilai ikatan setiakawan yang sudah terjalin antara UMNO, MCA dan MIC sejak sebelkum merdeka lagi dan kerjasama politik yang berlandaskan kepada konsep menang-menang inilah yang melahirkan sebuah negara yang berdaulat, maju, progresif dan membangun ke hari ini.

Generasi muda pengundi Cina seolah-olah terpisah daripada kesinambungan sejarah perjuangan kemerdekaan negara sehingga mempercayai segala segala dakwaan dan fitnah yang direkacipta oleh pemimpin Dap dan pembangkang terhadap BN dalam usaha mereka mengejar kuasa politik.

Akibat fitnah melampau yang dicanai oleh gerombolan pembangkang yang hanya mementingkan kuasa politik mengatasi kepentingan negara daripada segalanya, pengundi Cina hilang pertimbangan yang rasional dan logik untuk menyokong pembangkang secara muktamad.

Mereka hilang pedoman dan pertimbangan politik sehingga mengenepikan asas-asas kenegaraan dan politik negara ini yang tunjangnya adalah ketuanan Melayu.

Jiwa rasis Dap telah berjaya diresapkan ke dalam pemikiran dan sanubari pengundi-pengundi Cina tidak kira tua atau muda, matang atau kememeh.

Dap mungkin menang besar pada PRU kali ini tapi mangsanya adalah masyarakat Cina yang kini dipandanbg seorang oleh orang Melayu.

Pengkhianatan yang dilakukan oleh pengundi Cina terhadap UMNO dan BN tidak mungkin dapat dilupakan oleh orang Melayu.

Mungkin tsunami Cina telah berlaku dengan mengukuhkan kedudukan kerusi parlimen bagi Dap tetapi tsunami politik yang lebih besar dan dahsyat kini menanti mereka yang melakukan pengkhianatan.

ends




Kiriman Email

Belantan

Posted: 25 May 2013 11:14 PM PDT

Belantan


Rakyat Singapura & United Kingdom Iktiraf Keputusan Pilihan Raya Malaysia, Baca Kisah Ini?

Posted: 25 May 2013 10:26 AM PDT


Pembangkang di Malaysia perlu membaca dan mengkaji beberapa keputusan pilihan raya yang telah berlaku di beberapa buah negara. Usah memalukan diri sendiri bila gagal menerima fakta dan hakikat.

Di Singapura, keputusan pilihan raya pada 2011 menyaksikan parti PAP hanya mendapat undi popular sejumlah 60.1% sahaja berbanding pembangkang. PAP kuasai 81 daripada 87 parlimen tetapi hanya mendapat undi popular sejumlah 60.1% sahaja. Berbanding pembangkang yang mendapat hanya 6 kerusi tetapi mendapat 39.9% undi popular.


Contoh kedua adalah keputusan pilihan raya di United Kingdom pada 2010. Lihat pada keputusan undi popular dan jumlah kerusi yang dimenangi oleh Parti Konservatif, Parti Buruh dan Parti LDP.

LDP mendapat 23% undi popular tetapi hanya menang 57 kerusi (9%) daripada 650 kerusi.

Parti Buruh mendapat undi popular sejumlah 29% tetapi dari segi peratusan kerusi adalah 258 (40%) daripada 650 kerusi.

Parti Konservatif mendapat undi popular sejumlah 36% tetapi dari segi kerusi adalah sejumlah 306 kerusi (47%).


Di Singapura dan United Kingdom, pihak yang kalah menerima keputusan dengan baik tanpa mempertikainya di atas jalan raya.

Mereka tidak melompat di atas jalan untuk kutuk sistem demokrasi negara mereka sendiri. Habis pilihan raya, mereka memfokuskan usaha untuk memaju dan membangunkan negara.

Mereka faham tentang undi popular dan majoriti menang mengikut jumlah kerusi di parlimen. Jika kalah, tunggulah 5 tahun lagi untuk mencuba nasib lagi.


Di negara ini, ada pihak yang sudah kalah dan mahu memperbodohkan rakyat dengan membuat "logik akal" mereka sendiri. Menuduh, menghasut dan memperlekehkan sistem demokrasi.

Sedangkan di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan parti yang menang sudah pun mengangkat sumpah. Sistem demokrasi yang sama digunakan di tiga negeri tersebut.

Rakyat jangan mudah terpedaya dengan tipu helah mereka. Malu jika rakyat di Singapura dan United Kingdom melihat ada rakyat Malaysia yang masih lagi tidak faham amalan demokrasi.

Terimalah hakikat, jagalah nama negara. Fokuslah kepada pencapaian Wawasan 2020, lagi 7 tahun misi itu perlu dicapai secara bersama.

Sumber : Angin Perubahan

Suara Politik
Belantan

Sakit jiwa Anwar semakin tenat - Tetap anggap PR menang dan bertegas tidak akan undur?

Posted: 25 May 2013 06:47 AM PDT


Mungkin kerana sudah malu besar dengan kuasa-kuasa luar yang sudah banyak mengeluarkan 'belanja besar' semasa PRU ke-13 baru-baru ini dan Anwar gagal menunaikan janji-janjinya, sekali lagi Anwar menegaskan bahawa beliau tidak akan berundur daripada persada politik tanah air.

Katanya, tindakan itu kerana mendakwa Pakatan Rakyat (PR) kalah dengan penipuan dalam pilihan raya lalu.

"Jika tanpa ada penipuan, kita akan berada di Putrajaya hari ini, saya bukan tidak boleh terima kekalahan, tapi jika pilihan raya kalah dengan proses yang dijalankan secara telus saya akan bersara.

"Tapi dalam kes ini, kita menang, apa sebab saya nak undur, dia (Barisan Nasional) dapat undi 47 peratus dengan tipu takkan hendak minta orang (PR) dapat undi 51 peratus undur, kamu tidak malu ke?

"Saya putuskan kita tidak akan undur," katanya ketika menyampaikan ucapan pengggulungan pada Kongres PKR ke-9 di sini, hari ini.

Sebelum ini, Anwar dilaporkan pernah menyuarakan hasrat meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya pakatan pembangkang gagal menguasai Putrajaya tetapi tidak menyatakan sama ada di universiti dalam atau luar negara.

Anwar juga pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat.


Mengulas lanjut, katanya beliau bukan mengubah fikiran, tetapi mahu teruskan perjuangan kerana mendakwa penipuan didalangi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi membantu kemenangan BN.

"Bagi kita, kita sudah menang pilihan raya, tetapi kekalahan ini melibatkan bawa masuk (orang) Bangladesh, ini penipuan," dakwanya.

Sementara itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mendakwa, sekiranya kerusi parlimen yang ditandingi turut dicurigai berlaku penipuan, beliau sedia jika berhadapan dengan pemilihan semula.

"Saya sedia bertanding semula, tetapi jika parti memilih saya kembali," katanya.

Persoalan yang gagal dijawab oleh Anwar! Adakah kemenangan PR di Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor juga melalui melalui penipuan pengundi 'hantu' kerana seperti mana yang kita tahu di Pulau Pinang dan Selangor adalah paling ramai rakyat Bangladesh menetap dan bekerja kerana banyak kilang industri di kedua-dua negeri tersebut?

Suara Politik
Belantan

Henti perlekeh kebolehan Melayu!

Posted: 25 May 2013 03:57 AM PDT


Bumiputera mesti pertahan hak, tangkis pandangan serong kaum lain

Penjelasan seorang bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah mengenai hak pelbagai kaum dalam negara ini mengikut Perlembagaan Persekutuan menimbulkan pelbagai reaksi yang sungguh tidak menyenangkan daripada sesetengah pihak.

Maka bersuaralah jaguh yang sering persoalkan kedudukan Melayu, Karpal Singh terhadap bekas hakim itu hingga mahu menyamannya.

" Ada pelajar Melayu yang cemerlang menerima biasiswa untuk belajar di luar negara sering dipandang serong, kononnya pelajar Melayu itu boleh berada di universiti luar negara itu hanya kerana bangsanya, dia tidak mungkin boleh diberikan biasiswa kerana kononnya keputusan peperiksaannya tidak seberapa. Inilah persepsi berterusan digembar-gemburkan oleh bukan Melayu sehingga mereka berterusan memandang serong terhadap kebolehan Melayu."

Demikianlah halnya dengan Pengerusi DAP ini. Sedikit yang disentuh mengenai hak Melayu, dia dan rakannya yang seumpamanya berterusan saja mengeluarkan ugutan mahu saman.

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu sepatutnya tidak berdiam diri tetapi perlu bertindak menyaman sesiapa saja yang mengungkit hak Melayu seperti diperuntukkan dalam Perlembagaan Persekutuan.

Kini sudah tiba masanya Melayu jangan lagi bersikap pasif hanya untuk mempertahankan diri daripada tohmahan yang terang-terangan boleh menggugat kedudukan mereka seperti dibenarkan oleh Perlembagaan.

Ini kerana ia boleh menimbulkan keadaan tidak diingini sehingga menjejaskan hubungan baik antara Melayu dan Cina dan boleh pula menggugat keadaan aman dan tenteram dalam negara.

Melayu bosan dengan tohmahan

Pendirian sebegini oleh orang Melayu tidak harus dilihat sebagai satu usaha mahu berkonfrontasi tetapi hanya setakat memberi isyarat kepada anasir anti-Melayu bahawa Melayu sudah bosan dengan tohmahan dusta mereka itu - kononnya orang Cina berterusan ditindas dan didiskriminasi. Cukuplah dengan tohmahan dan penipuan sedemikian itu.

Orang Melayu juga berhak mempertahankan kedudukan mereka seperti bukan Melayu yang sering melaungkan tohmahan bahawa mereka didiskriminasi walhal hakikatnya mereka juga menikmati pelbagai hak tetapi mereka yang berpendirian seumpama DAP seolah tidak mahu bersyukur.

Lihatlah bagaimana orang Cina dengan propaganda mereka memboikot barangan keluaran orang Melayu 

Oleh itu, tindakan supaya Melayu memboikot barangan dari kedai Cina, penyokong DAP adalah juga hak Melayu. Tetapi kita juga tidak berhajat mahu bermusuhan dengan rakyat keturunan Cina di negara ini yang juga cintakan keamanan dan ketenteraman.

Kita hanya mempersoalkan mereka yang tidak senang dengan kedudukan Melayu seperti diperuntukkan dalam Perlembagaan dan berterusan memberi gambaran bukan Melayu ditindas. Apakah benar orang Cina dalam negara ini ditindas?

Usaha sesetengah NGO Melayu mengeluarkan kenyataan boikot itu bukan pun dituju kepada semua orang Cina, hanya mereka yang mahu bermusuhan dengan kita saja. Ia pun sebenarnya tidak ditekankan sangat hingga menjadi satu tindakan berleluasa. Harapannya mesej itu sudah sampai kepada puak yang melampau.

Orang Melayu juga perlu ingat bahawa mereka sebenarnya digalak membeli-belah di kedai orang Islam kerana mereka membayar zakat. Yang diketahui terang-terangan tidak mungkin membayar zakat ialah kedai kepunyaan orang bukan Islam. Kita boleh lakukan tanpa menunjukkan bahawa kita memboikot kedai Cina. Jika tindakan demikian dilaksanakan, tidak siapa pun boleh mengkritik kita. Ia bukannya memboikot kedai Cina tetapi hanya melakukan apa yang digalakkan agama.

Ia ini adalah sebagai pengajaran bahawa Melayu sudah mual dengan pelbagai tindak-tanduk yang sering menggambarkan seolah-olah mereka yang bersuara lantang itu didiskriminasi.

Begitu berkesan kempen mereka itu hingga ada pelajar Melayu yang cemerlang menerima biasiswa untuk belajar di luar negara sering dipandang serong oleh pelajar Cina, kononnya pelajar Melayu itu boleh berada di universiti luar negara itu hanya kerana bangsanya.

Kalau tidak kerana dia orang Melayu, dia tidak mungkin boleh diberikan biasiswa kerana kononnya keputusan peperiksaannya tidak seberapa. Inilah persepsi berterusan digembar-gemburkan oleh bukan Melayu sehingga mereka berterusan memandang serong terhadap kebolehan Melayu.


Kita tidak harus berterusan bersikap pasif membiarkan mereka berleluasa memberi gambaran begitu negatif sekali terhadap Melayu. Jika benar mereka mahu hidup dalam keadaan harmoni dan berbaik-baik dengan Melayu dalam negara bertuah ini, mereka perlu mengubah sikap dan pandangan jelik mereka terhadap orang Melayu.

Ubah pendirian bukan Melayu

Selagi mereka tidak bersedia mengubah sikap memperlekehkan Melayu, selagi itulah Melayu juga berhak melakukan tindakan supaya mereka mengubah pendirian dan tidak berterusan memandang rendah terhadap orang Melayu.

Memang diketahui sesama mereka sering saja mengata orang Melayu dalam bahasa Cina dan kerana tidak memahami apa yang dituturkan, orang mereka bersebelahan akan senyum saja terhadap cemuhan mereka itu.

Tentunya ini bukanlah caranya untuk berbaik dan mahu hidup bersama dalam keadaan berharmoni dan berbaik sangka.

Keadaan mahu berbaik ini tidak seharusnya datang daripada orang Melayu saja. Apabila Melayu bertindak terhadap mereka berperangai demikian, Melayu pula yang digambarkan sebagai ekstremis.-BH

Suara Politik
Belantan

oyabun

Posted: 25 May 2013 11:13 PM PDT

oyabun


Edisi bongkar..!!! Najib 'buka mulut' pasal perjanjian sulit PRU13 dengan Anwar?

Posted: 25 May 2013 04:42 PM PDT


Jika bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla tidak mendedahkan tentang Anwar Ibrahim memungkiri perjanjian sulitnya dengan Datuk Seri Najib Tun Razak supaya masing-masing menerima dan menghormati keputusan PRU 13, tentu tiada rakyat negara ini yang tahu.

Perdana Menteri walaupun dihentam depan belakang oleh pembangkang termasuk dituduh mencuri kemenangan tetap menyimpan rahsia perjanjian itu.

Jelaslah Najib bukan seperti Anwar yang sanggup buat apa sahaja asalkan dapat jadi Perdana Menteri termasuk memungkiri janji dan buat bodoh pasal sistem pilihanraya dengan mengambarkan seolah Pakatan Rakyat menang atas dasar 'undi popular'.

Hanya selepas Jusuf mendedahkan dalam interbiunya dengan Wall Street Journal Jumaat, mengenai sikap buruk Anwar yang tidak berpegang kepada janji barulah Najib 'buka mulut'. Itu pun beliau tidak menyebut nama Anwar. Beliau hanya kata ' seorang pemimpin pembangkang'.


Berucap di perasmian Festival Belia 2013 di Putrajaya malam tadi, Najib mendedahkan tindakan seorang pemimpin pembangkang yang berjanji menerima keputusan pilihanraya tetapi tidak mengotakannya.

"Ada pemimpin pembangkang telah berjanji dan menandatangani perjanjian untut terima keputusan pilihanraya tetapi apabila keputusan tidak memihak kepada dia, dia tak terima dan menolak perjanjian yang sudah dibuat,"

"Ini bukan cara kita maknanya dalam perjuangan mesti ada prisip," kata Perdana Menteri dipercayai merujuk kepada pendedahan Jusuf mengenai sikap buruk Anwar itu.

Dalam ucapannya, Najib menegaskan, beliau boleh bertanding dengan Anwar jika ada sistem pilih undi popular bagi memilih presiden.

Bagaimanapun katanya, negara ini memilih kerajaan melalui sistem demokrasi berparlimen dengan parti yang ada kerusi lebih menang bukannya melalui undi popular.


Katanya, untuk memilih kerajaan mestilah melalui peti undi bukannya di tepi-tepi jalan melalui perhimpunan jalanan dengan cara mendesak dan menimbulkan huru hara serta keadaan tidak tenteram kepada negara.

"Sebarang tuntutan untuk membawa perubahan dalam negara ini mesti berlandaskan undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan, ".

"Jika tidak, kita akan berakhir dengan mengikut undang-undang rimba dan ia akan memusnahkan semua yang telah dibina oleh pemimpin terdahulu," katanya.

Beliau juga mahu golongan belia berfikir secara waras umpamanya dalam menentukan sumber maklumat. Menurut Najib, bukan semua (berita) dalam internet dan media sosial adalah benar dan bukan semua yang dalam media utama propaganda kerajaan.

Katanya, amat penting bagi rakyat khususnya belia menentukan secara waras bertia-berita di blog, media dan internet sama ada ianya benar dan palsu.


Najib juga meminta rakyat jangan menolak kerajaan berdasarkan kepalsuan dan penimpuan umpamanya dakwaan Barisan Nasional (BN) mencuri kemenangan parti pembangkang.

"Itu satu kepalsuan kerana kita tidak menipu dlm pru 13. Tunjuk pada saya mana ada bangla jadi pengundi..tunjuk dan buktikan di pusat pengundi mana mereka mengundi..buktikan..tetapi sampai sekarang tak ada..mereka dakwa 40,000 mat bangla turun di airport. Tunjuk kapal terbang mana..jangan yang gelap sikit kata mat bangla," ujarnya.

Najib berharap perlantikan Khairy Jamaluddin sebagai Menteri Belia dan Sukan memudahkan kerajaan mendengar suara dan hati golongan beliau untuk ditimbang.

Menurut Perdana Menteri, jika mahukan perubahan, ianya tidak semesti terlibat dalam perhimpunan atau meruntuhkan apa yang sudah ada pada hari ini.

Hadir sama di majlis itu selain Khairy ialah Tun Abdullah Ahmad Badawi dan bekas menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Shabery Cheek serta Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor.

Sumber : ROSLAN BIAN-AgendaDaily

Wasabi Oyabun..

Azmin kata : Kehadiran Sam Ketot "Giant Killer", Mak Lampir "Iron Lady" PKR kukuhkan agenda parti?

Posted: 25 May 2013 04:46 AM PDT


Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali menyatakan kehadiran kedua-dua "Giant Killer" dan "Iron Lady" iaitu Sam Ketot dan Zuraidah Mak Lampir akan memperkukuhkan agenda anak muda dan wanita di Dewan Rakyat pada penggal ini.

Menurutnya, gabungan Ketua Pemuda AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin dan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dijangka bakal menggegarkan perbahasan di Parlimen.

"Kita baru pulang dari "medan perang". Alhamdulillah, semangat anak muda dan wanita terus membara dan istiqamah membawa panji PKR dan menyemarakkan semangat reformasi.


"Saya yakin agenda anak muda dan wanita akan diperkukuh dalam Dewan Rakyat dengan terpilihnya Shamsul Iskandar dan Zuraida sebagai ahli parlimen bersama beberapa tokoh muda yang lain.

" Inilah kali pertama Ketua AMK dan Ketua Wanita PKR akan bersama dalam Dewan Rakyat," katanya ketika berucapa pada perasmian Kongres Nasional PKR ke-9, di sini, hari ini.

Dalam pada itu, keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu turut menunjukkan Selangor dimenangi oleh golongan muda seperti Nurul Izzah Anwar (Ahli Parlimen Lembah Pantai), Rafizi Ramli (Ahli Parlimen Pandan), Sim Tze Tzin (Ahli Parlimen Bayan Baru), G. Manivannan (Ahli Parlimen Kapar) dan Darell Leiking (Ahli Parlimen Penampang).


Mengulas lanjut perkara itu, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak berkata, tenaga muda yang bertanding pada PRU13 lalu telah memberi corak baru dalam polar pengundian.

Sehubungan itu katanya, kepimpinan parti perlu memberi peluang dan dorongan kepada golongan muda yang telah membuktikan kejayaan mereka pada PRU13, 5 Mei lalu.

Juragan Malawati..

Kembara Politik

Posted: 25 May 2013 11:11 PM PDT

Kembara Politik


HANYA MELAYU TOLONG MELAYU

Posted: 25 May 2013 06:11 PM PDT



pandangan kaum melayu
Sejak kemerdekaan Tanah melayu sehingga tertubuhnya Malaysia, dan kini menghampiri wawasan 2020. Kaum melayu telah menghadapi pelbagai dugaan. Biarpun majority rakyat Malaysia ini ialah kaum melayu, tetapi dari segi kekuatan banyak perkara melayu masih terkebelakang.  Dari segi politik, walaupun melayu menjadi dominan dalam kerajaan Malaysia tetapi melayu tidak kuat kerana melayu tidak bersatu. Sebelum PRU13, melayu banyak beralah kepada kaum cina kerana mahu menagih undi dari kaum tersebut (akhirnya dikhianati). Dalam ekonomi, nak mendapatkan penguasaan ekonomi sebanyak 30% pun tidak tercapai sampai sekarang (antara sebab ialah monopoli dan kekangan dari kaum yang monopoli perniagaan di Malaysia). Dari segi pelajaran, ada kemajuan tetapi masih dibelakang. Dari segi memperkasakan bahasa melayu pun melayu tidak berjaya. Begitu banyak kekurangan melayu, siapa agaknya yang mahu menolong melayu?

Dari segi politik, adakah melayu boleh mengharap parti kaum cina terutama DAP mendukung aspirasi melayu?. Antara aspirasi melayu dalam menjaga kuasa ialah raja-raja melayu. Lihat sahaja pemimpin DAP yang memboikot proses angkat sumpah di Perak. Lihat bagaimana cemuhan yang dibuat oleh DAP kepada calon MCA yang menerima jawatan exco di Johor. DAP mencemuh bahawa MCA tunduk kepada sultan. Sudah terang lagi bersuluh, DAP tidak akan tunduk kepada sultan. Karpal Singh pernah berkata Malaysia tidak mengamalkan system feudal (system raja). Dari ucapan-ucapan yang mereka buat dalam kempen pilihanraya, DAP tidak menjunjung falsafah kedua dalam perlembagaan "KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA". Dan siapa yang menyokong DAP walaupun teruk macam ini. Mujur ada UMNO yang mempertahankan kedaulatan Raja-raja melayu. Siapa yang mendukung UMNO? Siapa yang menyokong UMNO? Siapa lagi kalau bukan melayu. Hanya melayu yang akan tolong melayu dalam politik.



Wasiat Melayu yang harus dipertahankan
Dalam ekonomi, siapa yang boleh sangkal kenyataan bahawa kaum cina mendominasi ekonomi Malaysia dan dalam beberapa sector menjadi monopoli. Dalam sector pemborongan, siapa yang memainkan dua skim harga? Kalau melayu datang beli bagi dengan harga lebih mahal, kalau kaum cina beli jual dengan lebih murah. Kalau melayu mahu menggunakan system "consignment" (letak dulu, kalau terjual baru dibayar) tidak dibenarkan, kalau peniaga cina dibenarkan. Melayu tidak dapat pembelian secara hutang (bayar selepas 3 bulan), tetapi cina diberi. Tetapi kalau melayu jadi pemborong, pemilik kedai tidak mendapat masalah seperti ini. Contoh KR1M (kedai rakyat 1 malaysia) dan pemborongnya  Maidin, kedai Coop1malaysia, ataupun pemborong melayu lainnya. Melayu tidak akan di susahkan dalam berurusan.Ini kekakangan dari pemborong cina kepada melayu. Macam mana melayu nak bersaing dengan kaum cina?, kalau diperbesarkan hal ini persatuan cina akan melalak menyatakan melayu tidak pandai berniaga. Itu belum lagi melihat bagaimana system "double standard" yang dibuat oleh majikan cina kepada kaum melayu. Dari segi gaji, jawatan, skop kerja dan peluang naik pangkat semuanya double standard dan lebih menyusahkan orang melayu. Kalau majikan melayu, peluang melayu naik pangkat adalah luas. Skim gaji, skop kerja dan sebagainya semuanya terbuka luas tanpa double standard. Lihatlah dalam ekonomi juga, yang tolong melayu hanyalah melayu. Seburuk-buruk melayu yang berniaga ini (kata orang yg selalu perlekehkan melayu), inilah orangnya yang menolong melayu. Nak harapkan kaum lain? Jangan haraplah. Raja gula pun x tolong melayu masa kenaikan harga gula dipasaran.

Dari segi pelajaran, memang diakui bahawa anak cina lebih pandai dari melayu. Bila kerajaan Malaysia mengambil langkah untuk membuat sekolah wawasan dengan tujuan pepaduan antara kaum dan juga untuk menyebarkan cara belajar anak kaum cina kepada kaum melayu, supaya kejayaan itu dinikmati bersama. Itupun ditentang oleh NGO pendidikan kaum cina dengan pelbagai alasan. Nak berkongsi tempat belajar pun mereka tidak mahu. Bertitik tolak dari situ timbulah berbagai-bagai cara untuk memperkasakan sekolah kebangsaan (yang ramai kaum melayu belajar). Demi kejayaan kaum melayu. Ini juga inisiatif orang melayu untuk orang melayu. Kaum lain?? Ada nak  tolong melayu? macam tidak ada.

Memperkasakan bahasa kebangsaan. Bahasa kebangsaan adalah bahasa melayu. Semua rakyat Malaysia wajib tahu bertutur dalam bahasa melayu. Tetapi kenapa sehingga sekarang masih ramai kaum cina masih mempunyai masalah dalam bertutur dalam bahasa melayu? Masalah bahasa melayu dalam pembelajaran disekolah dijadikan alasan oleh NGO kaum cina untuk membuka lebih banyak SJK (C). rata-rata mereka sudah pun menjangkau generasi ke-3 dan ke-4 sebagai rakyat Malaysia. Masih mempunyai masalah bahasa?? Disini kita dapat lihat yang memperkasakan bahasa melayu adalah melayu sahaja. Kaum lain kalau boleh tidak mahu menggunakan bahasa melayu. Yang sudah terpelajar lebih gemar menggunakan bahasa inggeris (mudah pula belajar bahasa inggeris). Mengapa mereka tidak mahu belajar bahasa Malaysia seperti mana mereka belajar bahasa inggeris. Kalau mereka buat begitu sudah pastinya mereka juga boleh dapat menguasai bahasa Malaysia seperti mana mereka kuasai bahasa inggeris. Tanpa melayu tiada lagi kaum yang mahu memperkasakan bahasa Malaysia.

Penulis bukan mahu menghasut kaum melayu membenci kaum lain di Malaysia. Semua hujah diatas, penulis berikan adalah kerana untuk menunjukkan tanpa perjuangan kaum melayu untuk kaum melayu, apa sahaja milik melayu akan hilang. Kuasa, ekonomi, pelajaran, bahasa, dan banyak lagi akan hilang. Melayu kena sedar, jika melayu tidak berjuang dan mempertahankan hak-hak melayu itu ia akan hilang. Jangan sangka kita majority di Malaysia semua itu akan terjaga. PRU13 telah memberi gambaran yang melayu juga akan hilang kuasa walaupun kita majority. Ayuh melayu berjuanglah untuk tolong melayu. Suburkan slogan-slogan melayu tolong melayu, buy malay first, perpaduan melayu dan sebagainya. Kita tolong melayu bukan untuk boikot perniagaan kaum lain, tetapi untuk meningkatkan ekonomi melayu. Kita bersatu dalam politik bukan untuk menidakkan hak kaum lain, tetapi untk menjaga hak melayu. Sesungguhnya di Malaysia ini, HANYA MELAYU YANG TOLONG MELAYU. Masyarakat melayu.. ingatlah.. kekentalan, survival, dan kejayaan kaum melayu ternyata terletak ditangan kaum melayu. Perjuangan belum selesai...

The Unspinners

Posted: 25 May 2013 11:10 PM PDT

The Unspinners


Hujah Undi popular hanya kelentong Anwar

Posted: 25 May 2013 08:55 PM PDT

Tak percaya kira ... 10 ribu ajer hadhir Bebal 505

Posted: 25 May 2013 04:56 PM PDT

Blackout hanya lakunan porno Anwar dan PKR

Posted: 25 May 2013 06:25 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 May 2013 11:07 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Presiden Melayu Pertama Singapura tinggal sejarah. Rakyatnya sudah lupa!

Posted: 25 May 2013 09:49 PM PDT


Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim berkata, Presiden Melayu Pertama Singapura kini hanya tinggal dalam lipatan sejarah dan tidak lagi diingati rakyat negara itu pada generasi mutakhir ini.

Menurut Dr Lily, ketika Singapura berusaha untuk bergabung dengan Malaya sekitar tahun 1963, kerajaan PAP (Parti Tindakan Rakyat) pimpinan Lee Kuan Yew mempotretkan negaranya sebagai beridentiti Melayu dengan melantik Yusof bin Ishak sebagai Yang di-Pertuan Negara menggantikan Sir William Allmond Codrington Goode, Gabenor Singapura.

Lagu kebangsaan Singapura juga berbahasa Melayu, "Majulah Singapura" yang digubah pada tahun 1957 oleh seorang penggubah muzik filem yang terkenal pada masa itu, Encik Zubir Said.

Begitu juga dengan lambang bendera Singapura yang terdapat bulan dan bintang sebagai simbol Islam dan para pelajar diwajibkan mempelajari bahasa Melayu sebagai bahasa kedua di negara itu.

"Ironiknya, pada masa kini, elemen soalan 'Siapa nama kamu ? Di mana kamu tinggal ? dan perkataan 'Majulah Singapura' tidak lagi difahami oleh kebanyakan rakyat Singapura."

Dr Lily berkata demikian dalam bukunya bertajuk "Singapore Dilemma in the Malay World," Routledge Taylor & Francis Group, 2009.






Pada 31 Ogos 1963, Singapura memperolehi kemerdekaan daripada pihak British apabila negara itu menyertai Malaya (Persekutuan Tanah Melayu) dan Borneo Utara (Sabah & Sarawak) membentuk negara Malaysia.

Dua tahun kemudian, pada 7 Ogos 1965, Singapura dikeluarkan dari Malaysia kerana berlaku rusuhan kaum apabila PAP sering mempertikaikan hak keistimewaan kaum Bumiputera, menuntut persamaan hak antara Bumiputera dan bukan Bumiputera serta melaksanakan sistem meritokrasi berasaskan konsep Malaysian Malaysia.

Rusuhan kaum di Singapura pada tahun 1964 itu membawa kepada rusuhan kaum di Kuala Lumpur pada 1969 yang lebih dikenali sebagai 'Peristiwa 13 Mei.'

Pada 9 Ogos 1965, Singapura membentuk negaranya sendiri yang dinamakan Republik Singapura, dengan Yusof bin Ishak dilantik sebagai Presiden dan Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri pertama.

Yusof Ishak hanya bertahan menjadi Presiden Melayu pertama Singapura selama lima tahun, dari 9 Ogos 1965 hingga saat beliau meninggal dunia pada 23 November 1970.

Selepas Yusof Ishak tiada lagi Presiden Singapura berbangsa Melayu kerana selepas kematiannya, jawatan Presiden itu diganti oleh Benjamin Henry Sheare, Devan Nair, Wee Kim Wee, Ong Teng Cheong, Sellapan Ramanathan dan Dr. Tony Tan Keng Yam.

Manakala Setiausaha Agung PAP, Lee Kuan Yew pula memegang jawatan Perdana Menteri selama 31 tahun diganti dengan Goh Chok Tong dan pada 12 Ogos 2004, anak Kuan Yew, Lee Hsien Loong mengambil alih semula jawatan Perdana Menteri Singapura hingga sekarang. AIDC

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 May 2013 09:25 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


LEMBAH KLANG BANYAK OLDTOWN : MELAYU BELACAN BOIKOT !

Posted: 25 May 2013 03:58 AM PDT

TAHNIAH PAS..ANDA AKHIRNYA FAHAM ISLAM DAN MELAYU ITU PERLU DIPERTAHANKAN DARI DIPERSIALKAN PAKATAN.

Posted: 25 May 2013 03:53 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 25 May 2013 09:16 PM PDT

PenangWasabi


Panas..!!! UNDI POPULAR yang Anwar sembunyikan kepada penyokongnya?

Posted: 25 May 2013 07:58 AM PDT



Anwar masih sibuk dengan UNDI POPULAR, namun bagaimana UNDI POPULAR itu diperolehi, Anwar menyembunyikan kepada para penyokongnya.

Malaysiakini portal milik Pakatan Rakyat telah menyiarkan keputusan pengundian PRU-13 (Jadual diatas), jadual ini bukan dari mana-mana pihak akan tetapi daripada portal yang mereka miliki sendiri.

Daripada jadual tersebut, dengan jelas, 9 negeri dan dua kawasan wilayah Persekutuan iaitu Labuan dan Putrajaya undi popular menyebelahi barisan nasional, hanya di negeri Selangor, Pulau Pinang, Perak, WP Persekutuan Kuala Lumpur dan Kelantan, PR mendapat undi popular

Sebenarnya bukan nak berkata berkaitan dengan kerusi parlimen, akan tetapi berkaitan undi popular. Berasaskan jadual di atas siapapun dengan mudah dapat membuat analisis.

Sila lihat betul-betul berkaitan dengan data yang ada: BN menang undi popular di 9 negeri dan WP Labuan dan WP Putrajaya, sementara PR hanya menang di 4 negeri dan sebahagian WP Kuala Lumpur.

Berasaskan jadual itu juga Pakatan Rakyat mendapat 5,624,084 undi di seluruh negara, manakala Barisan Nasional 5,262,983. Dengan itu perbezaan undi adalah 361,101.

Persoalannya adalah berpunca darimana kah PR mendapat kelebihan itu?

Mari kita lihat pecahan undi ini:

i. Di Kelantan, Pakatan Rakyat mendapat 412,949 - 355,627 = 57,332

ii. Di Pulau Pinang, Pakatan mendapat 492,863 - 229,859 = 263,004

iii. Di Perak, Pakatan mendapat 624,344 - 512451 = 111,893

iv. Di Selangor, Pakatan mendapat 1,044,758 - 685,502 = 359,256

v. Di KL, Pakatan mendapat 425,352 - 227,268 = 198,084

Berasaskan kepada angka-angka di atas, dengan jelas Pakatan Rakyat mendapat undi popular yang begitu besar di negeri-negeri yang mempunyai ramai pengundi kaum cina; di negeri-negeri itulah punca Pakatan mendapat kelebihan 361,101 undi. Dari data di atas juga, walaupun Kelantan dimenangi Pakatan Rakyat dengan kuasa 2/3, namun kelebihan undi popular tiga parti itu hanya 57,332.

Apabila dijumlahkan seluruh kelebihan undi Pakatan di Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kuala Lumpur (di mana terdapat undi kaum cina yang ramai) dan Kelantan akan menjadi 989,569 undi. Di sinilah sumbangan 9 negeri dan WP Labuan dan WP Putrajaya di mana BN mendapat undi popular, sehingga undi popular keseluruhan Pakatan hanya berbaki 361,101.

Disebabkan Pakatan tidak mendapat sokongan daripada bumiputera/melayu, walaupun di kawasan kaum cina mereka mendapat hampir satu juta kelebihan undi, namun akhirnya kelebihan itu dikurangi oleh undi kaum bumiputera/melayu.

Pakatan memang mendapat undi banyak daripada kalangan pengundi kaum cina namun bukan daripada kaum bumiputera/melayu. Atas sebab itu, Pakatan kalah undi popular di Perlis, Kedah, Terengganu, Pahang, Negeri Sembilan, Johor, Melaka, Sabah dan Sarawak, WP Labuan dan WP Putrajaya.

Berasaskan analisis ini, diharap ramai rakan blogger atau sesiapa sahaja membaca analisis ini menyebarkannya, agar supaya ramai rakyat memahami duduk perkara keputusan PRU-13 dan erti undi popular yang diputar belit oleh Anwar sejak 8 Mei lalu.

Penang Wasabi..


ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 May 2013 09:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Menteri Belia & Sukan Malaysia Main Drum di Festival Belia Putrajaya @KhairyKJ

Posted: 25 May 2013 07:00 PM PDT

Video Eksklusif Temubual Bersama Menteri Besar Perlis

Posted: 25 May 2013 05:30 PM PDT

Kantoi Penipuan Blackout Kuantan Terbongkar #AnwarPenipu

Posted: 25 May 2013 04:00 PM PDT

PAKATAN RAKYAT LOST POPULAR VOTE IN 9 STATES, LABUAN & PUTRAJAYA

Posted: 25 May 2013 10:30 AM PDT

I knew there was something not right about this "we won the popular vote" crap that is being bandied about by the Pakatan Rakyat. 

Folks, numbers dont lie - so they say.  I was waiting for information like the following table to come out from the Pakatan Rakyat. This table is from Malaysiakini. 

I hope others will also analyse these numbers. This will put a stop to their claims of winning the popular votes.  It is all bullshit. I repeat - it is all bullshit.

This table is from Malaysiakini ok - a Pakatan Rakyat website. I repeat  this table is from Malaysiakini - a Pakatan Rakyat website. 




From the tabulation provided by Malaysiakini you can see straight away that the Barisan Nasional won the POPULAR VOTES in NINE States PLUS in the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

I am not talking about Parliamentary seats. I am talking about Popular Votes. The Barisan Nasional has caried the POPULAR VOTE in NINE STATES and the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

The Pakatan Rakyat has carried the popular votes only in the FOUR States of Kelantan, Penang, Perak and Selangor. 

PLEASE READ CAREFULLY OK 

1. THE BARISAN NASIONAL HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN NINE  STATES PLUS THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA.

2.  THE PAKATAN RAKYAT HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN ONLY FOUR STATES. 

Now lets look at the numbers in detail. 

The Pakatan Rakyat won a total of  5,624,084 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak). 

The Barisan Nasional won a total of 5,262,983 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak). 

This means the Pakatan Rakyat won 5,624,084 - 5,262,983 = 361,101 more votes than the BN throughout Malaysia. 

But the Pakatan Rakyat HAS LOST the POPULAR VOTE IN NINE STATES AND IN THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA. 

So how did the Pakatan Rakyat get that extra 361,101 votes? 

Here is the answer :  

i. In Kelantan the Pakatan Rakyat won 412,949 - 355,627 = 57,332 extra votes. 

ii. In Penang the Pakatan won 492,863 - 229,859 = 263,004 extra votes.

iii. In Perak the Pakatan won 624,344 - 512451 = 111,893 extra votes

iv. In Selangor the Pakatan won 1,044,758 - 685,502 = 359,256 extra votes.

v. In KL the Pakatan won 425,352 - 227,268 = 198,084 extra votes.

You can see very, very clearly that the Pakatan Rakyat has won the popular vote in those States with large Chinese populations ie Penang, Perak and Selangor plus WP Kuala Lumpur. This is where their extra 361,101 votes came from.  

Even in Malay majority Kelantan, the Pakatan's majority of the popular vote is very slim - only 57,332 extra votes.  Wherever Malays are predominant, even in Kelantan, the BN has won more Malay votes.

If we add up the Pakatan's majority votes in the three States of Penang, Perak,  Selangor and KL (with large numbers of Chinese voters) it adds up to  932,237 votes. Plus Kelantan their total majority throughout Malaysia is 989,569 votes.  

Very, very clearly these are Chinese votes from Penang, Perak, Selangor and KL.

Quite obviously then this 989,569 vote majority in Penang, Perak, Selangor, Kelantan and KL has been diluted by the BN in other states, resulting in a final majority of only 361,101 votes for the Pakatan throughout Malaysia.  

This is a huge wallop for the Pakatan Rakyat. With a 989,569 majority they should have caried the whole country. But they did not. Why not? Because the huge bulk of their votes are found among large Chinese voter populations in Penang, Perak, Selangor and Kuala Lumpur.  

This confirms that the PR carried the huge majority of Chinese votes. This also confirms that the PR does not represent the majority of the Malay votes. That is why they cannot win the general elections. The Pakatan does NOT have the Malay vote.

SO THE PAKATAN RAKYAT HAS LOST THE POPULAR VOTE IN :
  1. Perlis
  2. Kedah
  3. Terengganu
  4. Pahang
  5. Negeri Sembilan
  6. Johor
  7. Melaka
  8. Sabah
  9. Sarawak 
  10. WP of Labuan & Putrajaya

Saya harap sahabat Bloggers, Media dan pihak Penerangan UMNO dan BN akan menyebarkan analisa ini untuk fahaman ramai. Fakta-fakta ini harus di sebarkan secara meluas supaya paling ramai orang akan faham kebenaran ini. BN telah menang undi popular di sembilan buah negeri serta WP Labuan & Putrajaya. 

Pakatan Rakyat menang undi popular hanya di empat buah negeri saja. Selain Kelantan, Pakatan Rakyat menang undi popular di Pulau Pinang, Perak dan Selangor di mana terdapatnya paling ramai pengundi Cina. - Sumber OutSyed The Box

Gambar Ini Bezakan Festival Belia Dengan Himpunan Kelana Jaya

Posted: 25 May 2013 10:23 AM PDT


Anwar broke agreement to accept GE13 results - Jusuf Kalla #AnwarPenipu

Posted: 25 May 2013 09:26 AM PDT

KUALA LUMPUR: Former Indonesian vice-president Jusuf Kalla has accused Datuk Seri Anwar Ibrahim of reneging on a secret deal to respect the outcome of Malaysia's 13th General Election which he brokered between Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and the opposition leader.


The Wall Street Journal (WSJ) reported yesterday Jusuf had revealed that a written agreement was made between Najib and Anwar in April, refraining from personal attacks during the campaign and to accept the outcome of the May 5 polls, which was first proposed by Anwar.
 
According to Jusuf, Anwar approached him on the agreement two months ago, asking the latter to reach out to his opponent and secure his commitment for a peaceful election outcome.
 
However, WSJ said Anwar had claimed that Jusuf was the one who reached out to him to offer his assistance in ensuring an orderly outcome to the elections.
 
It reported that Anwar acknowledged he had made the agreement with Najib, with Jusuf as mediator, but he claimed that the Barisan Nasional (BN) had revoked it by the way it ran its campaign.
 
Jusuf also said that he had contacted Anwar, a day after the May 5 polls, to ask the opposition leader to accept the result.
 
"We had a commitment," Jusuf was quoted as saying. "On Monday, I asked Anwar to accept it and look at reality. But they said, 'No, no, no, no."
 
The general election saw Najib-led Barisan Nasional returned to power by winning 133 of the 222 parliamentary seats, which saw the dissatisfied Anwar and Pakatan Rakyat staging rallies across the country since May 8.
 
Without criticising any party, Jusuf said he felt that both sides met their commitment to refrain from personal attacks during the campaign.
 
Jusuf had brokered peace agreements in various conflicts across the troubled Indonesian archipelago during his time as vice-president from 2004 to 2009, and had roles in peace negotiations in Thailand and Sri Lanka. -- BERNAMA
 

Undi Popular, BN Menang di 11 Negeri Berbanding Pembangkang

Posted: 24 May 2013 11:00 PM PDT


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 25 May 2013 03:22 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Pelajar politeknik hanya berseluar dalam sambut graduasi?

Posted: 25 May 2013 03:31 PM PDT

Gambar hiasan
Seorang pengunjung laman web popular Singapura, Stopm.sg memuat naik sekeping gambar yang menunjukkan beberapa orang pelajar lelaki berpakaian jubah graduasi dan berseluar dalam. Pelajar-pelajar berkenaan dipercayai baru sahaja menyambut majlis graduasi dari sebuah politeknik di situ.
Pengunjung tersebut menulis:

"Saya terlihat foto ini di Instagram.

"Patutkan pelajar-pelakar ini berpakaian sedemikian pada majlis graduasi mereka?

"Bukankah ini akan memalukan Politeknik Ngee Ann?"

Stomp.sg

p/s: Mujur bukan berlaku kepada pelajar politeknik di Malaysia, memang memalukan sungguh!

Suspek hina Sultan Terengganu berjaya dikesan dan ditahan

Posted: 25 May 2013 09:02 AM PDT

CYBERJAYA 25 Mei - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dengan kerjasama pihak polis telah berjaya mengesan suspek yang menghina DYMM Sultan Terengganu di laman Facebooknya. Dengan kerjasama Polis, suspek berkenaan telah ditahan untuk disoalsiasat.

Pengerusi SKMM, Dato' Mohamed Sharil Tarmizi berkata, SKMM memandang serius terhadap penyalahgunaan media sosial untuk memuatnaik kandungan yang berunsur penghinaan terhadap Institusi DiRaja Malaysia.

"Undang-undang negara berkuatkuasa tidak kira di mana-mana, baik di luar mahupun di dalam talian. Jenayah tetap jenayah, walaupun di dalam media sosial," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

"Pengguna media sosial perlu sedar bahawa mereka tidak sekebal seperti yang disangkakan. Oleh itu, kami menyeru kepada orang ramai supaya berhati-hati dan bersikap lebih bertanggungjawab semasa berkomunikasi di alam maya. Sesiapa yang melanggar lunas undang-undang akan dibawa ke muka pengadilan," ujarnya.

Sabit kesalahan bakal dikenakan didenda tidak lebih RM50,000 atau satu tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Orang ramai boleh melayari laman web SKMM di www.skmm.gov.my untuk mendapatkan maklumat terperinci berhubung isu berkaitan.

UMNO Kelantan akan kemuka petisyen Parlimen Bachok, 3 DUN

Posted: 25 May 2013 08:31 AM PDT

PASIR PUTEH 25 Mei - Badan Perhubungan UMNO Kelantan akan mengemukakan petisyen pilihan raya bagi kawasan Parlimen Bachok dan tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam tempoh terdekat.

Pengerusinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, keutamaan akan diberikan bagi kawasan Parlimen Bachok dan kerusi DUN Jelawat ekoran calon Barisan Nasional (BN) kalah dengan majoriti kecil manakala jumlah undi rosak pula terlalu tinggi.

"Bagi kawasan lain yang membabitkan kerusi DUN Gaal dan kerusi DUN dalam Parlimen Kuala Krai, kita akan buat (petisyen) selepas mendapat pandangan dari akar umbi secara terperinci," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat di Kampung Bendang di sini, hari ini.

Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh yang juga ADUN Semerak, Zawawi Othman dan ADUN Selising, Zulkifli Ali serta lebih 300 penduduk kampung berkenaan.

Mustapa berkata demikian bagi mengulas pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bahawa petisyen boleh dikemukakan dalam tempoh 21 hari selepas keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 diwartakan pada 22 Mei lepas.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, calon Parlimen Bachok, iaitu Datuk Dr. Awang Adek Hussin hanya kalah 201 undi kepada calon Pas, Ahmad Marzuk Shaary manakala jumlah undi rosak pula sebanyak 946 undi.

Bagi DUN Jelawat, calon BN, Datuk Dr. Ilias Hussin tewas 102 undi kepada calon Pas, Abdul Aziz Kadir manakala jumlah undi rosak pula sebanyak 349 undi.

Mustapa berkata, BN juga akan melancarkan Gelombang Merah Kedua sebagai persediaan untuk menghadapi PRU-14 sebagai kesinambungan Gelombang Merah yang dilancarkan pada 2011.

Gelombang Merah berjaya meniup semangat rakyat Kelantan untuk bangkit berubah apabila berjaya menambah daripada dua kerusi Parlimen kepada lima manakala DUN pula daripada enam kepada 12 pada PRU13, 5 Mei lepas, katanya. - BERNAMA
© Utusan Melayu (M) Bhd

20 tahun PAS perintah, Nik Aziz dakwa BN tindas Melayu Kelantan

Posted: 25 May 2013 08:01 AM PDT

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan cadangan untuk menjadikan Barisan Nasional (BN) sebagai parti tunggal menandakan parti itu kini sudah berada di 'jalan mati'.

Nik Abdul Aziz berkata, cadangan itu juga jadi petanda bahawa BN sudah mula sedar perjuangan berasaskan bangsa tidak lagi relevan di negara ini.

"Sekalipun BN menang di banyak kerusi, kemerosotan parti itu di Parlimen membuktikan BN hanya disokong orang Melayu di luar bandar," katanya.

Sebaliknya kata beliau, Pas sejak dahulu lagi menegaskan perjuangan berasaskan bangsa tidak akan ke mana dan sampai satu tahap, akan tiba di penghujungnya menyebabkan BN perlu berpatah balik.

"Saya bukan anti Melayu, tetapi saya anti perjuangan hipokrit BN yang banyak menipu. Nampak macam bersungguh bela Melayu sedangkan orang Melayu Kelantan ditindas lebih 20 tahun hanya kerana pilih Pas dalam pilihan raya.

"Hak (royalti) orang Melayu Kelantan dinafikan, projek lebuh raya dicabut, peruntukan perumahan entah ke mana dan banyak lagi kezaliman Barisan (BN) kepada Melayu Kelantan," katanya.

Guru wanita gatal dan miang!

Posted: 25 May 2013 03:02 AM PDT

London – Seorang guru wanita, Catherine Rayne ,35, diharamkan daripada mengajar di semua sekolah di seluruh Britain selepas dia cuba menggoda pelajar lelaki di sekolah Michael Hall di Sussex, selama dua tahun.

Selain bertukar nombor telefon dengan budak lelaki berusia 15 tahun itu, Rayne juga turut memberikan kelas tambahan kepada pelajar berkenaan di rumahnya.

Dia juga menghantar mesej menerusi telefon berpuluh-puluh kali kepada budak itu, bagi menjelaskan niatnya untuk menjalinkan hubungan romantik dengan pelajar berkenaan.

Wanita itu yang juga berkawan dengan ibu bapa pelajar berkenaan, dilaporkan pernah melawat rumah mereka ketika pelajar itu tinggal sendirian di rumahnya.

Kejadian itu berlaku pada 2011 dan ia terbongkar apabila bapa pelajar berkenaan membuat aduan di sekolah.

Ketika itu, Rayne masih menghantar surat kepada pelajar tersebut untuk mengajaknya memulakan hubungan romantik.

Dia akhirnya meletak jawatan sebagai guru di sekolah berkenaan selepas bapa pelajar tersebut menghantar surat ke sekolah terbabit, namun dalam masa sama, Rayne tidak serik dan terus menghantar hadiah kepada `pujaan hatinya' itu.

Susulan laporan bapa budak tersebut, The National College for Teaching and Leadership telah menubuhkan satu panel bagi menyiasat kes berkenaan.

Mereka kemudiannya mendapati Rayne bersalah kerana melakukan perbuatan yang tidak profesional dan diharamkan daripada mengajar lagi.

Khalid Ibrahim kena 'tibai' lagi dengan Azmin di Kongres PKR

Posted: 24 May 2013 11:01 PM PDT

PETALING JAYA: Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali mengingatkan parti itu supaya tidak menjadi sebuah parti bagai 'lembu dicucuk hidung' (lame duck) jika mahu terus kekal relevan dengan aspirasi rakyat.

Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak dan Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa berkata, PKR perlu menguasai dua elemen penting dalam merancang politik peperangan; iaitu persepsi dan sumber.

"Dalam perang politik, kita perlu membina dan mengurus persepsi rakyat melalui manifesto dan komunikasi politik. Tetapi semua ini akan menjadi 'lame duck' sekiranya kita tidak mempunyai sumber.

Apakah kita mahu KEADILAN menjadi 'lame duck political party," soalnya dalam ucapan Perasmian Kongres PKR ke-9 di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) di sini petang tadi.

Katanya, bagi memastikan PKR perlu mengukuhkan organisasi, menggilap idealisme dan perjuangannya supaya mendapat sokongan berterusan daripada rakyat.

Istilah 'lame duck' sebelum ini pernah digunakan Azmin membidas isu perebutan jawatan Menteri Besar Selangor sebelum Majlis Pakatan Rakyat akhirnya memutuskan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai calon paling sesuai menerajui negeri itu.

Walaupun ucapannya tidak ditujukan kepada mana-mana pihak, Azmin berkata seorang Menteri Besar perlulah berkaliber dan kuat mewakili parti sendiri dan Pakatan Rakyat di Selangor.

"Saya tidak mahu itik tempang menjadi Menteri Besar. Ini kerana kita memperoleh mandat sangat kukuh daripada rakyat (Selangor), pencapaian terbaik kita di Selangor.

"Kita mendapat 44 kerusi berbanding 12 dimenangi Barisan Nasional (BN) maka sudah tentu rakyat mengharapkan kepimpinan yang kuat di Selangor," katanya dipetik laporan media 10 Mei lalu.

Kerjasama

Sementara itu, Azmin dalam ucapan Kongres turut mengingatkan pemimpin parti dalam Pakatan supaya terus bekerjasama dan menghentikan sebarang salah faham sesama sendiri.

"Keyakinan rakyat masih utuh bahawa Pakatan Rakyat mampu melakar perubahan kerana itu pimpinan Pakatan Rakyat tidak boleh melakukan kesilapan kerana ia mengkhianati cita-cita rakyat.

"Etika tahaluf siyasi (kerjasama) menuntut ketuntasan di kalangan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat," katanya.

Selain itu, beliau turut memberi cadangan supaya polarisasi kaum dihapuskan agar perpaduan nasional dapat diwujudkan.

"Permulaannya adalah dengan mewujudkan muafakat nasional untuk menghapuskan dasar yang berasaskan kaum dan menggantikannya dengan dasar yang berasaskan keperluan.

"Jika tidak ada sesiapa yang merasa dia terpinggir oleh sebab latar belakang etnik, maka keperluan untuk identifikasi kaum secara semula jadi akan terhapus," katanya.

Beliau berkata demikian dalam responnya terhadap Barisan Nasional (BN) mengatakan berlakunya 'tsunami Cina' semasa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei lalu.

Turut hadir Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin, serta ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR Datuk Seri Chua Jui Meng.

Foto paling 'seksi' pasca PRU13...

Posted: 24 May 2013 09:15 PM PDT

Ini betul-betul kerja 'setan'. Sanggup lakonkan kejadian 'blackout' hari pengiraan undi sebelum PRU lagi hanya menimbulkan keraguan terhadap proses pilihanraya di Malaysia. Yang dimaksudkan adalah sekeping gambar kononnya berlaku 'blackout' ketika proses pengiraan undi malam 5 Mei baru-baru ini.

Hari ini, SPR mendedahkan bahawa siasatan awal mereka menunjukkan gambar tersebut adalah fitnah dan lakonan itu dirakamkan sebelum PRU13 lagi.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, kesimpulan itu dibuat hasil penelitian beliau bersama pegawai-pegawainya.

"Mereka sudah melakonkan perkara ini sebelum pilihan raya lagi untuk disebarkan di internet sebagai helah bagi menunjukkan kononnya berlaku kejadian lampu padam, sedangkan ini semua cerita karut.

"Pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR," katanya.

Beliau berkata, bukti paling nyata apabila gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut melainkan petugas SPR dan ejen calon.

"Prosedur Operasi Standard (SOP) dan tatacara kerja seperti yang ditunjukkan oleh gambar itu langsung tidak betul... mereka sudah terlupa, hendak menipu tetapi tidak faham tatacara kerja dan tidak matang.

"Malah dulang yang digunakan untuk meletak kertas undi juga bukan dulang SPR, bahan dan saiznya berbeza.. banyak perkara dalam gambar tidak ikut SOP SPR," katanya.

Wan Ahmad berkata, sehingga kini tiada sebarang laporan polis dibuat berkaitan dakwaan lampu padam dan itu membuktikan bahawa ia ternyata fitnah pembohongan yang direka-reka dan tidak berasas.

"Kalau ada lampu padam, tentulah ada ejen-ejen parti membuat laporan polis, mereka mewakili calon, mereka ada di tempat mengira undi, jika lampu padam dia yang akan mula-mula sekali berlari buat laporan polis, tetapi tidak.

"Malah pada malam pengiraan undi itu juga, saya apabila mendapat 'tweet' mengatakan lampu padam oleh 'cybertrooper' yang tidak bertanggungjawab, kita terus semak kawasan mana, kita semak dengan pengarah negeri kita, Pegawai Pengurus dan saluran sekolah yang dituduh tetapi ternyata tidak ada apa-apa," katanya.

Dalam pada itu, mengenai dakwaan sebuah akhbar pembangkang bahawa 24 petugas SPR di Besut, Terengganu telah dikurung bagi memangkah kertas undi, Wan Ahmad berkata beliau menyerahkan kepada pihak polis untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

Beliau berkata, namun kesemua mereka dipercayai masuk ke satu bilik itu untuk memangkah kertas undi masing-masing memandangkan kesemua mereka mengundi secara pos kerana bertugas pada PRU13.

"Salah seorang daripada mereka didapati telah membuat laporan polis... itu keputusan yang bagus dan betul agar polis dapat membuka kertas siasatan.

"Namun dipercayai mereka mendapat sampul surat yang berisi kertas undi untuk mengundi cara pos dan itu hak mereka untuk pangkah di mana-mana lokasi termasuk di dalam bilik yang dikatakan itu.. namun apa yang sebenarnya berlaku kita tidak tahu," katanya.

Katanya, masyarakat tidak harus membuat andaian dan rumusan sendiri dengan hanya membaca melalui media pembangkang sedangkan semua yang dilaporkan berkaitan SPR adalah buruk dan berbaur fitnah.

Sementara itu, Wan Ahmad berkata cadangan pembangkang agar Tribunal Rakyat ditubuhkan adalah amat berbahaya kerana ia membelakangkan perlembagaan dan undang-undang negara.

"Siapa yang akan mewakili Tribunal Rakyat itu? Orang-orang mereka, pemimpin NGO yang selama ini yang menentang sistem dan dasar pilihan raya? Mereka yang menyemai budaya tidak baik dan tidak sopan pada anak muda?," katanya.

AD

Blackout photo fake, says EC

Posted: 24 May 2013 09:00 PM PDT

KUALA LUMPUR: Preliminary investigation by the Election Commission (EC) revealed that a photograph posted on the internet showing that a blackout purportedly occurred during vote-counting for the 13th general election (GE13) was an act recorded even before the GE13.

EC deputy chairman Wan Ahmad Wan Omar said this conclusion was arrived at after a thorough scrutiny by him together with his officers.

"They had staged the act even before the election to spread it on the internet as a ploy to show that a blackout had purportedly occurred, whereas it was a lie.

"The photograph showed that EC staff were purportedly counting the ballot papers and had to use a auxiliary lamps whereas the staff were not wearing the EC uniform," he told Bernama when met recently.

He said the most obvious proof was when the photograph showed that there were many reporters and photographers present in the vote-counting area whereas no one was allowed into the area except for the EC staff and agents of the candidates.

"The Standard Operating Procedure (SOP) and work procedure shown on the photograph were totally incorrect…they have forgotten, (they) want to cheat but do not understand the work procedure and were immature.

"In fact the tray used for placing the ballot papers on were also not the EC trays, the material and size were different…(there were) many things in the photograph that did not follow EC SOP," he said.

Wan Ahmad said so far there had been no police report lodged regarding the alleged 'blackout' which showed that it was clearly a slander and concocted story.

"If there had been a blackout, certainly the party agents would have lodged police reports. They represented the candidates, they were present at the counting venues. If there had been a blackout, they would have been the first to lodge police reports, but there were none," he said.

Meanwhile, commenting on an allegation by an opposition newspaper that 24 EC staff in Besut, Terengganu had been confined to mark their ballot papers, Wan Ahmad said he left it to the police to investigate the allegation.

Meanwhile, Wan Ahmad said the proposal by the opposition that a People's Tribunal be set up was dangerous because it ignored the national constitution and law.

"Who will represent the People's Tribunal? Their people, NGO (non-governmental organisation) leaders who have been against the system and the general election all this while? Those who are spreading unhealthy culture to the young generation?" he asked.

- Bernama

Azmin mahu jadi pemimpin pertama PR berdialog dengan BN

Posted: 24 May 2013 08:01 PM PDT

Timbalan Presiden PKR Azmin Ali hari ini berkata, beliau bersedia menjadi orang pertama di dalam Pakatan Rakyat untuk mengadakan dialog bersama BN bagi membincangkan tentang pelbagai isu semasa demi kepentingan rakyat.

Bagaimanapun Azmin menegaskan, dialog yang perlu dilakukan bukan bertujuan untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.

"Saya mengambil inisiatif untuk mengesyorkan dialog ini bukan soal kepartian tapi ini soal kepentingan rakyat, keselamatan dan kemakmuran negara.

"Saya sedia untuk menganjurkan dialog. Saya bukan bercakap mengenai kerajaan perpaduan. Tidak. Saya orang yang pertama menghalang dan bantah," katanya dalam sidang media selepas merasmikan kongres nasional Angkatan Muda Keadilan dan Wanita PKR kali ke-9 di Petaling Jaya hari ini.

Selain itu, tambahnya lagi dialog tersebut juga bagi mengadakan perbincangan bukan sahaja mengenai penipuan pilihan raya tetapi turut membincangkan tentang ekonomi, pendidikan dan sebagainya.

"Sekurang-kurangnya kita ada dialog perbincangan. Saya percaya semua pihak termasuk NGO boleh menyumbang ke arah demi kebaikkan. Lima tahun besok kita lawanlah pula," tambahnya.

Dalam pada itu, beliau berkata, dialog tersebut perlu dilakukan sebagai satu langkah kehadapan selain daripada melakukan perhimpunan aman.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada beliau akan hadir pada perhimpunan esok, Azmin berkata : "Yang saya dah hadir perhimpunan dah 15 tahun, bila saya tak hadir satu kali, riuh satu dunia.

"Saya sebut kita mesti teruskan perhimpunan aman untuk menyokong kehendak rakyat. Tapi pada masa sama saya juga percaya yang kita patut bergerak kehadapan seperti yang dikatakan dalam manifesto," tambahnya.

Pada 8 Mei lalu, Azmin menulis dalam pesanan tweet beliau yang sinis terhadap perhimpunan mempertikaikan keputusan pilihan raya ke-13 di Kelana Jaya.

Dalam pesanan tweet itu beliau merasakan terdapat kaedah lain yang lebih baik untuk menguruskan isu penipuan pilihan raya.

Wanita PKR kesal pimpinan tertinggi cuba 'bunuh' calon wanita

Posted: 24 May 2013 07:01 PM PDT

Seorang perwakilan wanita PKR hari ini mempersoalkan tindakan parti itu yang didakwanya meletak calon wanita di kerusi yang tidak popular dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Malah, Murni Hidayah Anuar dari Paya Besar menganggap tindakan itu umpama mahu 'membunuh' calon wanita tersebut, termasuk dirinya yang diletak bertanding di Parlimen tersebut.

"Walaupun Paya Besar, Tambun dan Pengerang bukan kerusi popular tapi untuk rekod, Wanita menerima cabaran ini," katanya.

Murni membangkitkan perkara itu ketika membahaskan usul mengenai calon Wanita dalam kongres nasional Wanita PKR kali ke-9 di Petaling Jaya hari ini.

"Usul ini menekankan peranan Wanita Pusat dalam memastikan calon kita menang dikawasan yang ditandingi.

"Pastikan ada jentera. Jangan hantar wanita untuk 'dibunuh'. Wanita Pusat perlu ambil tahu.

"Kita bukan setakat nak cukupkan kuota. Kita hantar wanita untuk bertanding dalam dewan. Maka persediaan perlu dilakukan sekarang," tambahnya.

Wanita PKR bertanding di sembilan buah kerusi Parlimen dalam PRU13 pada 5 Mei lalu.

Bagaimanapun, hanya tiga calon wanita yang menang - Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai), Fuziah Salleh (Kuantan) dan Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin (Ampang).

Sementara itu, dalam ucapan pergulungan, Zuraida berkata, ketua cabang harus dipertanggungjawabkan dalam isu jentera parti tidak menjalankan tugas semasa pilihan raya lalu sehingga mengakibatkan kekalahan di beberapa kawasan.

"Ketua cabang perlu lakukan tugas pilihan raya. Jangan salahkan Wanita. Kalau tak bergerak, maknanya ketua cabang yang tidak gerakkan jentera itu.

"Jadi kita perlu terbalikkan. Selepas ini biar Wanita pula yang jadi ketua cabang," katanya.

Mkini

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 25 May 2013 03:17 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANWAR TERUS KEPALA BAPAKKAN ZAHID!!

Posted: 25 May 2013 02:37 AM PDT

Apa masalahnya yang heboh sangat? Zahid meminta sesiapa yang tidak mahu menerima hakikat kekalahan dan  mahu mengamalkan undi popular supaya berhijrah ke negara republik yang mengamalkan sistem undi popular.

Kenapa buat-buat bodoh tidak mahu memahami penggunaan "bahasa penyampaian" berlainan yang memberi maksud yang sama? Kadang-kadang bila berhadapan dengan manusia tak faham adat dan bahasa, kita perlu mengguna kaedah penyampaian yang "lebih pedih" untuk didengari supaya mereka faham bahasa dan tahu adat dan adab.

Tapi mereka sensitif pulak bila guna bahasa yang sedikit bisa. Kata Zahid bercakap macam orang bodoh la. Macam tak sekolah la. Macam bukan cakap pemimpin la. Tidak hormat rakyatlah. Pasal nak menghormati majoriti rakyat yang telah memberi mandat kepada BN la Zahid memberi ingatan kepada pemimpin pakatan yang memanipulasi pemikiran rakyat dengan isu undi popular!

Lihat dan dengar pula bait-bait perkataan yang diungkapkan oleh Anwar dan para pemimpin pakatan dalam ceramahnya. 

Apa perkataan busuk yang tidak dikeluarkannya untuk memburukkan dan menghina PM dan para pemimpin UMNO.

- Kepala bapak dia..
- Kepala hotak dia...
- Haram jadah..baghal..
- Apa punya bodoh punya PM...
- Bangsat, lahanat, lahabau....
- Piiiraahhh...pemimpin UMNO bahalol...

Layakkah orang ringan mulut macam ni jadi pemimpin?

Tapi, penyokong dan penjilat tegar minoriti Anwar bukan mahu fikir semua ni. Busuk macam mana pun kata-kata dan kelakuan Anwar depa bukan pedulik...

Paling geli-geleman bila penjilat Anwar ini pandai-pandai sendiri menjatuh hukum bahawa "Anwar sudah bertaubat" sejak tidak lagi berkawan dengan UMNO.

Lebih nak termuntah bila penjilat Anwar sama-tarafkan pula Anwar dengan Saidina Umar Al-Khattab r.a yang keras terhadap musuh Allah dan Rasul setelah meninggalkan zaman jahiliyahnya sewaktu memimpin dan menjadi Ketua Perhubungan UMNO Negeri Mekah bersama Abu Jahal.

Tapi majoriti senyap tahu menilai kehodohan Anwar ni.. Pasal tu la parti tajaan Anwar gagal menjatuhkan BN dalam PRU13.

ANWAR: ALLAH BERSAMA ANA, MANA MUNGKIN KITA KALAH GE13!!

Posted: 24 May 2013 06:29 PM PDT

Ikhwan Muslimin, pencetus dan peneraju "arab spring" yang berjaya menjatuhkan regim Hosni Mubarak di Mesir, telah menjemput Tun Mahathir berucap di hadapan pembuat dasar, ahli perniagaan dan politik Mesir.

Kerajaan baru selepas kejatuhan Hosni Mubarak gagal memulihkan keamanan dan kestabilan ekonomi Mesir walaupun sudah 2 tahun mentadbir negara tersebut.

Mereka mahu mendengar pandangan Tun Mahathir bagaimana beliau membangunkan negara ini selama 22 tahun. Mereka mahu belajar model pembangunan yang telah direncana di Malaysia.

Mereka mahu meniru dan mencontohi bagaimana Tun Mahathir melakukan "Malaysia Spring" dalam model ekonomi, sistem pemerintahan dan pelbagai dasar yang telah membawa kejayaan kepada negara hingga dikenali seantero dunia.

Anwar Brahim pulak terbalik-songsang. Dia mahu rakyat negara ini meniru "arab spring" yang berjaya menjatuhkan kerajaan tapi terbukti gagal sama sekali untuk menjadi kerajaan yang lebih baik dari kerajaan yang dijatuhkan.

Ironinya, kerajaan baru yang menjatuhkan kerajaan lama Mesir ini pula yang akhirnya mahu meniru "Malaysia Spring" ala-Mahathir yang telah membawa kejayaan kepada Malaysia.

Kesongsangan Anwar ini bukan saja melibatkan masalah peribadi, malah meliputi semua hal termasuk yang melibatkan perkara penting yang melibatkan politik, kepentingan rakyat dan negara.

Anwar sentiasa berusaha mencari jalan menentang ketentuan Allah. Anwar mahu Allah swt tunduk dan menuruti segala aturan dan perencanaan sebagaimana yang dikehendaki oleh Anwar.

Lihatlah bagaimana Anwar sedang berusaha merosakkan "Perencanaan Allah buat negara Malaysia" yang telah menetapkan untuk terus memberi kuasa pemerintahan kepada Barisan Nasional.

Anwar secara jelas tidak mahu mengiktiraf "Keputusan dan Ketentuan Allah" yang telah mengerakkan hati majoriti rakyat untuk memberi kemenangan kepada Barisan Nasional.

Allah swt amat faham dengan maksud undi popular dan undi berdasarkan jumlah kawasan yang dimenangi.

Allah swt maha adil. Dia mengkabulkan hajat semua pihak termasuk Anwar.

Anwar sering mendakwa bahawa sokongan rakyat bersama dia, maka Allah berilah dia kemenangan undi popular. Allah sudah tunaikan hajat dia.

BN pulak berhajat mahu terus mengekalkan kuasa, maka Allah berilah kemenangan "status quo" saja tanpa majoriti 2/3.

Bukankah ini adil?

Kepada Anwar dan para penjilat tegarnya, pintu taubat masih terbuka. Bertaubatlah kepada Allah kerana tidak mahu beriman dengan Rukun Iman yang ke-6, Percaya kepada Qada dn Qadar Allah.

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 25 May 2013 01:24 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Tamrin, Ibrahim & Tajuddin, bekas Exco Pemuda UMNO.

Posted: 24 May 2013 07:22 PM PDT

Alhamdulillah. Tamrin tidak terus tidur didalam lockup walaupun ada percubaan daripada pihak polis untuk terus menahan beliau untuk beberapa malam setelah mahkamah tidak membenarkan permohonan pihak polis.

Baru satu malam berada dilookup sebanyak tiga kali bangun mandi, cerita Tamrin kepada rombongan saya berjumpa dan bertanya kabar perihal peristiwa beliau ditangkap semasa makan tengahari dibangsa pada 23hb. lalu. Hari ini dalam sejarah.

Tamrin anak kepada Negarawan. Allahyarham Tun Ghafar Baba, ditangkap polis, aduhhhh. tak masuk akal betul kerana Tamrin tak akan lari sekiranya pihak polis mahu ambil kenyataan diatas apa ucapan beliau dipentas ceramah. Lepas itu sekiranya pihak polis mahu dakwa, bolahlah buat pendakwaan dan bicaralah di mahkamah terbuka dan sekiranya mahkamah mendapati Tamrin melakukan kesalahan, penjaralah dia. Tak mahu menghormati kepada beliau pun, bukan cara budaya melayu buat tangkapan semasa makan.

Saya membela Tamrin kerana saya cukup tahu bahawa bukan perangai Tamrin untuk menghancurkan negara Malaysia, dan bukan cara Tamrin untuk mengelak diri dari pada polis, Tamrin ramai kawan dalam polis dan beliau sentiasa memberi kerjasama kepada polis apabila diminta, jadi untuk merakamkan sebarang pernyataan daripada beliau, tak payahlah pihak polis nak tangkap semasa makan, panggil saja kebalai atau ke Bukit Aman, saya yakin beliau akan memberi kerjasama.

Mendengar cerita Tamrin semasa di lockup, ada juga hiburannya, Dari hotel lima bintang terpaksa beralaskan sejadah untuk tidur, tiga kali bangun mandi, dalam keadaan berdebar debar, bimbang takut polis didepan tu 'gay'. Walaupun tidur tidak bertilam tapi nampak Tamrin masih bersemangat. Berani kerana benar.


Ketiga-tiga sahabat akrab saya merasai lookup dan dua daipadanya telah merasai ISA, semuanya kerana aktif politik. Dua telah menikmati hasil perjuangan kerana telah dilantik sebagai Timbalan Menteri dalam Kerajaan Malaysia, hanya Tamrin saja yang belum kerana dibayangi oleh Tun Ghafar Baba pada masa itu.

Juga kerana perjalanan Tamrin sebagai pejuang baru bemula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan