Ahad, 12 Mei 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 12 May 2013 01:04 PM PDT

THE FLYING KICK


TINDAKAN MB MAT SAID BENAR-BENAR TEPAT!!! PM PATUT TIRU MACAM MB MAT SAID!!!

Posted: 12 May 2013 08:19 AM PDT

TAHNIAH PAS KEDAH SEBAB KALUNGKAN MUTIARA DI LEHER BABI!!!

Posted: 12 May 2013 04:46 AM PDT

KENAPA PERLU TAKUT DENGAN DAP, TANYA PECACAI YANG BENAK OTAKNYA!!!

Posted: 12 May 2013 12:55 AM PDT

SELEPAS NAJIB ABDUL RAZAK DIHADIAHKAN KERAJAAN MELAYU-BUMIPUTERA TERKUAT, ADAKAH DIA AKAN JADI PENGEMIS LAGI?

Posted: 11 May 2013 10:24 PM PDT

SPR AKAN AMBIL TINDAKAN TERHADAP PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT? 'AKAN' SAJA? BILA YANG 'BETUL-BETUL'NYA?

Posted: 11 May 2013 09:00 PM PDT

KE ARAH PERPADUAN NASIONAL? MACAM JAUH PANGGANG DARI API SAJA... SELESAIKAN HAL-HAL INI DULU!!!

Posted: 11 May 2013 08:00 PM PDT

SUDAH BERMULAKAH KEMPEN 'BUY CHINESE LAST'?

Posted: 11 May 2013 05:00 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 12 May 2013 11:37 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Penduduk Batuk Kawan marah kesesakan teruk kerana himpunan haram Anwar !

Posted: 12 May 2013 10:10 AM PDT





 Perhimpunan haram anjuran Pakatan Rakyat di Stadium Batu Kawan di sini malam tadi menyebabkan kesesakan trafik teruk dari petang semalam sehingga kira-kira 3 pagi ini.

Kesesakan teruk sehingga 10 kilometer itu berlaku berikutan peserta perhimpunan meletakkan kenderaan sesuka hati dan keadaan diburukkan lagi apabila penganjur gagal menyuraikan trafik kerana hanya terdapat satu laluan untuk masuk dan keluar dari kawasan stadium itu.

 Seorang daripada penduduk di sebuah taman perumahan di Batu Kawan, Mohd Zaidi Ibrahim, 45, berkata beliau sekeluarga yang pulang daripada membeli-belah di Seberang Jaya sangkut dalam kesesakan itu lebih empat jam.

 "Tindakan penganjur mengadakan perhimpunan di sini menyusahkan orang ramai dan penduduk Batu Kawan, mereka langsung tidak peduli keadaan lalu lintas dan hanya membiarkan peserta meletakkan kenderaan sesuka hati.

"Ada juga peserta yang meletakkan kenderaan mereka di tengah jalan raya dan itu memburukkan keadaan. Kami penduduk di sini sangat kecewa kerana perhimpunan berkenaan menyusahkan orang ramai," katanya kepada Bernama di sini, awal pagi ini.

Perhimpunan haram bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 itu dihadiri pemimpin pakatan, antaranya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng; Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu. Bagaimanapun, perhimpunan itu tidak menyaksikan kehadiran pasukan polis beruniform termasuk unit trafik.

 Sementara itu, Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh dilihat begitu terdesak apabila terus menghasut rakyat untuk menyertai perhimpunan pakatan yang akan diadakan di seluruh negara. Beliau juga dilihat menanam sentimen kebencian apabila mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal melaksanakan pilihan raya yang bersih dan adil. - BERNAMA

Bangsat ! Anwar celaka tuduh cybertrooper Umno main isu perkauman !

Posted: 12 May 2013 07:49 AM PDT



Kepada pendokong dan pejuang Umno di alam siber , lihat lah game penipu kuat bernama Anuwar Ibrahim  bila dia terus menuduh tentera siber Umno pulak  yang cuba cetus provokasi dan ketegangan kaum


Sebenarnya mereka lah sedang melakukan dengan membakar api kebencian dari setiap negeri ke negeri bagi menghasut rakyat bantah keputusan PRU13.

Jika kita lihat populasi kaum  di dua himpunan blackout mereka , majoriti yang hadir adalah penyokong Dap terdiri kaum Cina .

Sendiri baling batu tapi sembunyi tangan..

POLIS SINGAPURA TANGKAP PENYOKONG ANWAR BERDEMONTRASI ,TAPI MALAYSIA ??

Posted: 11 May 2013 09:00 PM PDT



ANDA LIHAT LAH BEZA UNDANG2   DI NEGARA SINGAPURA & MALAYSIA ?

BARU BERAPA KERAT CINA2 DAP   JE DEMO PROTES BANTAH KEPUTUSAN PRU13  SEMALAM  DAN ON THE SPOT   DITANGKAP  SERAMAI  21 ORANG OLEH POLIS SINGAPURA  ..

TAPI DI MALAYSIA ???




 WALAUPUN DAH JELAS MEREKA MELANGGAR UNDANG2 & PERATURAN AKTA PERHIMPUNAN AMAN HINGGALAH   MENGHASUT RAKYAT  , TETAPI TIADA LANGSUNG TANGKAPAN & TINDAKAN ....

KERAJAAN & POLIS SUDAH TAK BOLEH  TERLALU BERLEMBUT  DENGAN PEMBANGKANG INI  ...

INGAT RAKYAT DAH TERLALU MUAK DENGAN DEMONTRASI INI KERANA KITA MAHU NEGARA INI AMAN BUKANNYA HURU HARA YANG DIMAHU DICETUSKAN PEMBANGKANG ...

KUASA DI TANGAN KITA ..GUNAKANLAH  SEBAIKNYA...........



Police arrested 21 Malaysians after they were caught staging an outdoor protest at the Merlion Park at 4.50pm on Saturday. This despite earlier police advisories that such gatherings are against Singapore's laws. "The police would like to reiterate (that) while foreigners are allowed to work or live here, they have to abide by our laws," said a police spokesman in a statement on Saturday. 

"They should not import their domestic issues from their countries into Singapore and conduct activities which can disturb public order, as there can be groups with opposing views. Those who break the law will be seriously dealt with," 

 The arrest comes after warnings were issued to nine Malaysians for "actively participating in the illegal gathering" at the Merlion Park on Wednesday, where a crowd of about 100 people had gathered to protest against the recent Malaysian election result

HOT ! ANWAR MEROYAN BILA NAJIB CABARNYA BAWA KEPUTUSAN PRU KE MAHKAMAH !

Posted: 11 May 2013 07:35 PM PDT




Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau bersedia menerima sebarang keputusan mahkamah sekiranya Pakatan Rakyat membawa ke mahkamah kes yang didakwa sebagai penipuan dalam keputusan pilihan raya umum ke-13. Beliau berkata, sehingga hari ini, tiada sebarang bukti sahih yang dibawa oleh Pakatan mengenai dakwaan penipuan keputusan pilihan raya tersebut.

 "Mereka menggembar-gemburkan satu pembohongan dalam media sosial dan cerita yang dibawa dari mulut ke mulut. Mengenai "blackout" di satu kawasan yang dikatakan sebagai cara untuk menipu dalam pilihan raya, walhal senarai daftar pemilih ada dalam tangan mereka, setiap pusat pengundian ada agen yang menyaksikan proses.

 "Sehingga akhirnya, belum ada bukti sahih mengenai penipuan yang dijalankan.

Maka, kalau ada satu dua kes, bawalah ke mahkamah. Mahkamah akan tentukan dan kita sanggup menerima apa jua keputusan mahkamah," katanya. Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan di majlis sambutan ulangtahun ke-67 Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) malam ini. Turut hadir ialah mantan perdana menteri, Tun Mahathir Mohamad dan isteri Tun Siti Hasmah Mohd Ali. Selain itu,

Najib juga menggesa Pakatan untuk mengemukakan bukti tentang dakwaan wujudnya usaha untuk mengimport 40,000 warga Bangladesh untuk mengundi dalam pilihan raya lalu. Beliau juga berkata, sebagai sebuah parti yang sebelum ini kerap melaungkan tentang demokrasi, Pakatan sepatutnya menerima keputusan pilihan raya yang ditentukan oleh rakyat Malaysia sendiri.



 "Yang anehnya mereka yang banyak bersuara tentang demokrasi yang menyatakan rakyat yang menentukan segala-galanya, setelah pilihan raya berakhir enggan menerima keputusan demokrasi parlimen yang ditentukan rakyat Malaysia sendiri.

 "Pelbagai alasan diberikan kononnya telah berlaku penipuan dalam pilihan raya. Mereka bawa cerita kononnya kita import 40,000 mat bangla untuk mengundi.

 "Saya nak tanya, kalau nak bawa 40,000 mat bangla, sebuah (kapal terbang) Jumbo muat seramai 400 dan bererti 100 buah Jumbo terpaksa mendarat di lapangan terbang.

Saya nak tanya pada pembangkang, tunjuk di mana ada 100 buah jumbo yang mendarat di lapangan terbang," katanya lagi.


GAMBER MAJLIS SAMBUTAN ULANGTAHUN UMNO KE 67







Himpunan Blackout di Batu Kawan memalukan Anwar !! #tolakPR

Posted: 11 May 2013 06:13 PM PDT





Semalam himpunan Blackout Anwar bagi membantah keputusan PRU13 GAGAL  da memalukan Anwar. Kalau di Kelana Jaya mereka dakwa 100 ribu hadir tapi kali ini di Batu kawan sebanyak 60 ribu.

Betul ke 60 ribu ? Kapasiti stadium di boleh muat 45 ribu tapi hang pa tengok la bukan sahaja tempat duduk penonton tak penuh malah di  padang bola pun sama. Dianggarkan 20 ribu je beb yang hadir ...hahaha


GPB masih lagi ingat stadium ini penuh padat dengan penonton  semasa perlawanan final Pial FA Kedah vs Perlis semasa itu dianggarkan 50 ribu .

Tapi kalau macam ini lah kehadiran macai2 Anwar yang majoritinya Cina Dap  yang hadir bermakna himpunan ini  gagal !




GPB  juga dimaklumkan  bahawa pihak penganjur telah mengarahkan   peserta untuk parking di highway supaya nampak ramai  padahal banyak lagi parking yang ada di kawasan stadium.

Ini bagi menunjukkan jammed teruk dari plaza tol ke stadium  dan kehadiran ramai macai PR

Padan la punya muka kepada  macai2 yang ditipu dan terpaksa berjalan kaki lebih 5 km..haha...







IPOHMALAY

Posted: 12 May 2013 09:29 AM PDT

IPOHMALAY


Bolehkah Pembaharuan MyKad Melalui Orang Tengah?

Posted: 12 May 2013 08:29 AM PDT

Teman dapat cerita dari Ipoh yang ada pihak sebelum ini mengutip MyKad sekumpulan anak muda untuk digantikan dengan MyKad baharu yang mempunyai ghostly image.

Adakah perlakuan ini sah kerana apabila permohonan menukar MyKad baharu dibuat, data cap jari perlu diambil oleh pegawai bertugas bagi memastikan kesahihan pemilikan MyKad tersebut.

Teman yang menukar MyKad lama kepada MyKad baharu sebelum ini di JPN Putrajaya melalui prosedur pengesahan cap jari bagi memastikan teman adalah pemilik sebenar MyKad tersebut.

Seterusnya, MyKad lama teman ditebuk di bahagian chip dan dipulangkan semula kepada teman untuk simpanan. 

Ini amat menyenangkan kerana dengan proses begini, tiada keraguan bahawa penukaran MyKad lama kepada MyKad baharu bakal menyisihkan jenis manusia yang memegang MyKad orang lain.

Tetapi sekiranya penukaran MyKad lama kepada MyKad baharu dilakukan oleh orang tengah dengan mencedok semula data-data sedia ada seperti maklumat cap jari dan gambar ke dalam MyKad baharu, ini menyelamatkan golongan yang memegang MyKad orang lain sekurang-kurangnya sehingga MyKad tersebut jahanam tidak boleh digunakan lagi.

Malah kumpulan anak muda ini menerima MyKad baharu mereka tanpa mendapat semula MyKad lama yang dibatalkan dengan cara ditebuk. Teman tak pastilah sama ada pemulangan semula MyKad lama yang ditebuk ini merupakan amalan semua pejabat JPN atau JPN Putrajaya sahaja.

Namun pihak berwajib haruslah memandang serius perkara ini dan penukaran MyKad perlulah dilakukan oleh pemilik itu sendiri. Penukaran melalui orang tengah ini tidak mungkin berlaku tanpa 'kebenaran' JPN sendiri.

Jika kita serius mencari ke mana hilangnya puluhan ribu malah ratusan ribu pelancong China yang masuk ke negara ini tanpa ada rekod mereka keluar kembali ke negara asal, pertukaran MyKad kepada jenis baharu ini haruslah diwajibkan dibuat oleh pemilik sendiri bagi tujuan membasmi penipuan kepemilikan MyKad melalui pengesahan data cap jari.

Jika tidak, sia-sialah program penukaran MyKad baharu ini secara praktikalnya dalam mengenalpasti penyalahgunaan kepemilikan MyKad tersebut.

Serius! Wajibkan Penukaran MyKad Bagi Tapisan Kerakyatan Palsu Mereka

Posted: 12 May 2013 03:07 AM PDT

Pepatah moden "orang yang kentutlah yang akan mula-mula sekali menuduh orang lain kentut"  nampaknya harus dipakaikan kekapa segolongan chauvinis Cina DAP yang melakukan aksi menahan pengundi atas dasar persepsi berdasarkan rupa - kononnya pengundi yang ditahan itu adalah pengundi hantu Bangla.

Tetapi hakikat yang belum terkuak kepada umum ialah adakah kepemilikan kad pengenalan mereka itu sendiri sahih?

Persepsi sesetengah orang Melayu kuat menyatakan terdapat kes-kes pemalsuan kepemilikan kad pengenalan telah berlaku dikalangan orang Cina.

Menurut mereka ada kes kad pengenalan orang yang telah mati bertukar tangan. Namun hal ini tidak dapat dibuktikan melainkan pihak JPN dan kerajaan mengambil langkah mandatori mengarahkan semua kad pengenalan lama perlu ditukar kepada kad pengenalan baru. Hanya itulah kaedah pengesahan maklumat cap jari bagi kepastian penyesuaian pemegang dan kad pengenalan dan dipegang.

Persepsi kad pengenalan bertukar tangan kepada rakyat PRC ini dikuatkan lagi dengan tindakan sebilangan orang Cina yang enggan memberi kerjasama terhadap pegawai yang menjalankan Banci Penduduk & Perumahan.

Maka sebab itulah peratusan penduduk kaum Cina dilihat menurun padahal keberadaan mereka dalam negara ini merata-rata.

Persepsi ini diperkukuhkan lagi apabila pada tahun 2005, disyakki seramai 50,000 pelancong Cina masuk ke negara ini tanpa ada rekod mereka keluar untuk pulang ke negara China.

Malah pada tahun 2003, 185,000 pelancong China masuk ke negara ini tapi tidak keluar.

Apakah golongan ini telah mengambil tempat menyerap masuk secara haram ke dalam komuniti Cina di negara ini?

Siasatan yang serius perlu dibuat. Tidak perlu sangat apologetik dalam isu ini. Buat orang getik ade ler.


MySinchew 'Kesali' Penyiaran Kartun 'Hina Melayu' - Tiada Permohonan Maaf

Posted: 12 May 2013 01:22 AM PDT

MySinchew memohon maaf  menyesali atas penyiaran kartun yang tidak menyenangkan di laman berita mereka pada 3 Mei. Kenyataannya berbunyi begini :

Merujuk kepada kartun kami dalam siaran bertarikh 3 Mei 2013 yang menggambarkan karekter mewakili PR dan BN yang cuba memenangi undi orang Cina.

Kartun yang dirujuk itu hanya menggambarkan pendapat sesetengah pihak semasa pilihanraya dan bukanlah niat untuk memburuk-burukkan sesetengah pihak dan menghina mana-mana individu.

Kami kesali segala salah faham yang timbul dan rasa kurang senang yang disebabkan olehnya. Kartun tersebut telah dikeluarkan dari laman web kami.








UMNO Mahu Terajui BN Pulau Pinang

Posted: 12 May 2013 12:46 AM PDT

Beri peluang UMNO terajui BN Pulau Pinang

KEPALA BATAS 12 Mei - UMNO Pulau Pinang mencadangkan agar Barisan Nasional (BN) diberi peluang menerajui kepimpinan BN negeri selepas kegagalan Gerakan dan MCA menarik pengundi kaum Cina pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Cadangan itu dibuat berdasarkan prestasi buruk dua parti komponen BN yang mewakili kaum Cina itu dalam PRU sejak dua penggal lalu.

Ahli Parlimen Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, penolakan pengundi Cina terhadap BN telah berlaku sejak 2008 lagi apabila kaum itu enggan memberikan undi kepada Gerakan dan MCA.

"Kita semua telah maklum dengan penolakan kaum Cina dalam pilihan raya kali ini dan perlu melaksanakan tindakan yang sesuai dengan suasana politik semasa.

"Di Pulau Pinang sendiri, walaupun Gerakan dan MCA gagal memperoleh sebarang kerusi, namun UMNO dilihat sebagai penyelamat kerana kita masih mampu menyumbangkan 10 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan tiga kerusi Parlimen," katanya. - UTUSAN ONLINE

Pembongkaran Kejijikan Cara Pakatan Rakyat Cuba Memenangi PRU13

Posted: 11 May 2013 09:52 PM PDT

Artikel tulisan Tony Cartalucci dalam web Global Research menjelaskan segala-galanya tentang rancangan Amerika Syarikat yang gagal memastikan Pakatan Rakyat memenangi PRU13 demi hegemoni Barat ke atas rantau ASEAN dalam menyekat kebangkitan China.

Artikel tersebut turut menjelaskan asas pembentukan NGO-NGO palsu seperti Bersih dan Merdeka Center yang menelan jutaan ringgit bagi memastikan maksud mereka tercapai. 

Malangnya dalam negara merdeka ini, pemikiran 52% rakyatnya terbukti masih bermentaliti hamba abdi kerana dengan mudah mempercayai Pakatan Rakyat dan dijadikan hamba demonstrasi dan himpunan jalanan.
 
 Wall Street and London's hegemonic ambitions in Asia, centered around installing proxy regimes across Southeast Asia and using the supranational ASEAN bloc to encircle and contain China, suffered a serious blow this week when Western-proxy and Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim's party lost in general elections.While Anwar Ibrahim's opposition party, Pakatan Rakyat (PR) or "People's Alliance," attempted to run on an anti-corruption platform, its campaign instead resembled verbatim attempts by the West to subvert governments politically around the world, including most recently in Venezuela, and in Russia in 2012.Just as in Russia where so-called "independent" election monitor GOLOS turned out to be fully funded by the US State Department through the National Endowment for Democracy (NED), Malaysia's so-called election monitor, the Merdeka Center for Opinion Research, is likewise funded directly by the US through NED. Despite this, Western media outlets, in pursuit of promoting the Western-backed People's Alliance, has repeatedly referred to Merdeka as "independent."

Image: Despite the US mobilizing the summation of its media power and pouring millions of dollars into the opposition party, including the creation and perpetuation of fake-NGOs such as Bersih and the Merdeka Center, Malaysian Prime Minister Najib Razak sailed to a comfortable victory in this year's general elections. The cheap veneer has begun peeling away from America's "democracy promotion" racket, leaving its proxies exposed and frantic, and America's hegemonic ambitions across Asia in serious question. 
 
The BBC in its article, "Malaysia election sees record turnout," lays out the well-rehearsed cries of "stolen elections" used by the West to undermine the legitimacy of polls it fears its proxy candidates may lose – with  the US-funded Merdeka Center cited in attempts to bolster these claims. Their foreign funding and compromised objectivity is never mentioned (emphasis added) :

KLIK UNTUK BACAAN LANJUT BAGI YANG RETI BAHASA INGGERIS

21 Balaci PR Ditangkap Polis Singapura Kerana Demo Haram Protes Keputusan PRU13

Posted: 11 May 2013 07:52 PM PDT

 
21 balaci Pakatan Rakyat ditahan polis Singapura kerana mengadakan protes keputusan pilihanraya di Taman Merlion petang semalam. Polis Singapura menjelaskan, mereka yang melanggar undang-undang perlu ditangani dengan serius.

Padan muka.

21 M'sians arrested for staging protest at Merlion Park


SINGAPORE: Police have arrested 21 Malaysians for staging a protest at the Merlion Park on Saturday afternoon. The arrest was made after the group gathered at about 4.50pm on Saturday.

Police said those who break the law will be seriously dealt with.

The protest comes after nine Malaysians were issued conditional warnings for participating in an illegal gathering at the same place on Wednesday night. That incident was to protest the Malaysian election results.

A police statement issued on Saturday evening said foreigners must abide by Singapore laws, and should not import their domestic issues from their respective countries into Singapore.

The police also reminded social activist Jolovan Wham on his plan to hold a demonstration at Hong Lim Park on Sunday in a bid to show solidarity with Malaysians unhappy with the results of the country's recent general election.

The police said that it is his responsibility as an organiser to take appropriate measures to ensure laws are complied with.

The statement added that a police permit must be obtained if foreigners participate in the demonstration.

Melayu Bandar Bijak Mengundi? Fikir Semula..

Posted: 11 May 2013 06:03 PM PDT



Sesetengah Melayu bandar balaci DAP berbangga mengundi DAP. Mereka menyebut Melayu luar bandar bodoh kerana terus mengundi Barisan Nasional.

Teman fikir-fikir jugalah di mana kebodohan mengundi Barisan Nasional? Sedangkan Melayu luar bandar lah yang paling ideal membuat pilihan dalam menentukan siapa yang layak diangkat sebagai wakil rakyat.

Fikirkan kembali, corak pertimbangan sebenar untuk memilih wakil rakyat ialah untuk memilih pihak  yang dinilai mampu bekerja untuk mereka. Memenuhi keperluan masyarakat dan berusaha untuk menyediakan prasarana yang diminta.

Melayu bandar jenis balaci DAP pula mengundi DAP/PKR tanpa perlu menilai semua ini. Mereka mengundi atas dasar benci BN, iri BN dan tolak BN. Mereka merogol konsep sebenar memilih wakil rakyat dengan menongkah arus kriteria pemilihan wakil rakyat.

Mereka tidak peduli sama ada wakil rakyat yang dipilih itu mahu bekerja untuk mereka atau tidak. Malah mereka mengharap wakil rakyat tersebut akan memperkerjakan mereka contohnya untuk demonstrasi jalanan dan himpunan tunjuk kuat.

Maka pendapat popular bahawa pengundi bandar lebih cerdik dari pengundi kampung hanyalah dusta semata-mata. Hakikat sebenar adalah sebaliknya.

Politik Harian

Posted: 12 May 2013 03:27 AM PDT

Politik Harian


Jadikan Penyatuan Umno-PAS Agenda Berterusan - Nasharuddin

Posted: 12 May 2013 12:58 AM PDT


Umno dan PAS harus menjadikan agenda penyatuan kedua-dua parti itu usaha berterusan demi mengukuhkan kedudukan agama Islam dan bangsa Melayu di negara ini, kata bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa.

Katanya berdasarkan perubahan landskap politik selepas Pilihan Raya Umum 2008, PAS telah memulakan usaha tersebut tetapi tidak kesampaian.

"Bagi saya penyatuan PAS dan Umno mesti menjadi agenda berterusan.

"Cuma saya tidak boleh terima apabila ada yang hendak usahakan lagi penyatuan PAS dan Umno ada yang mengatakan muka mereka hendak diludah...ini ajaran agama mana?" katanya ketika berucap pada program Wacana Kepimpinan Survival Ummah di sini Ahad.

Nasharuddin berkata perbezaan pandangan bukan isu utama demi menjayakan penyatuan kedua-dua parti yang mempunyai teras perjuangan sama iaitu mempertahankan agama Islam dan Melayu.

"Soal penyatuan ini adakah hendak tunggu dah ranap baru nak bersatu seperti di dunia Islam lain.

"Setelah ranap, jadi 'ground zero' baru ada kesedaran untuk perpaduan," katanya.

Selaku seorang yang pernah menduduki kepimpinan tertinggi PAS selama 10 tahun, Nasharuddin turut memberi rumusan mengenai Umno dan PAS.

"Berdasarkan pengalaman saya, boleh dirumuskan bahawa tidak semua Umno itu iblis, dan tidak semua dalam PAS itu malaikat," katanya.

Mengenai post mortem PRU13, Nasharuddin berkata proses penyatuan semula nasional harus dimulakan dengan penyatuan di kalangan orang Melayu.

"'Reconciliation' di kalangan orang Melayu itu harus menjadi agenda utama," katanya.

Selain Nasharuddin, beberapa tokoh termasuk tokoh pendidik Tan Sri Dr Abdul Rahman Arshad, mantan hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah dan Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia Prof Datuk Dr Kamaruddin Kachar.

Program bertajuk 'Post Mortem PRU13: Bicara Kepimpinan Dan Survival Ummah' dianjurkan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Persatuan Alumni UiTM. - BERNAMA

Polis Perak Larang Sertai Perhimpunan Haram Malam Ini

Posted: 11 May 2013 10:53 PM PDT


Pihak Polis tidak mengeluarkan sebarang permit kepada penganjur kerana permohonan tidak mengikut syarat-syarat dibawah Akta Perhimpunan Aman, 2012.

Orang ramai dinasihatkan supaya tidak mengambil bahagian dalam perhimpunan Haram malam ini bagi mengelakan sebarang kesulitan pada umum...

Amaran dah diberi... kalau kena tangkap nanti jangan nak salahkan pihak polis pulak!!


21 Penyokong PR Ditangkap Polis Singapura Kerana Demo Haram Protes Keputusan PRU13

Posted: 11 May 2013 08:59 PM PDT


Inilah kerja BODO yang memalukan negara!!

21 penyokong Pakatan Rakyat ditahan polis Singapura kerana mengadakan protes keputusan pilihanraya di Taman Merlion petang semalam. Polis Singapura menjelaskan, mereka yang melanggar undang-undang perlu ditangani dengan serius.


Polis menahan 21 rakyat Malaysia selepas menunjuk perasaan di Merlion Park semalam, lapor akhbar Straits Times.

Ini dilakukan walaupun polis sebelum ini memberi nasihat perhimpunan seumpama itu melanggari undang-undang Singapura.

"Pihak polis ingin menegaskan, sementara orang luar dibenar bekerja dan tinggal di sini, mereka perlu mematuhi undang-undang kita.

"Mereka tidak boleh membawa masuk isu dalaman dari negara mereka ke Singapura dan melakukan aktiviti yang boleh mengganggu ketenteraman awam, kerana mungkin terdapat kumpulan dengan pandangan yang berbeza.

"Mereka yang melanggar undang-undang akan ditangani secara serius," kata akhbar itu memetik jurucakap polis sebagai berkata menerusi satu kenyataan.

Penahanan iu dilakukan selepas amaran dikeluarkan terhadap sembilan rakyat Malaysia kerana 'mengambil bahagian secara aktif dalam perhimpunan haram' di Merlion Park kira-kira 4.50 petang pada Rabu, di mana kira-kira 100 orang berhimpunan untuk membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 Malaysia 5 Mei lalu.

Padan Muka!!!

Azmin U-TURN Sokong Khalid Jadi MB

Posted: 11 May 2013 07:29 AM PDT


Ini satu kejutan...semalam Jumaat bunyinya macam guruh seolah tiada maaf bagimu...tiba-tiba petang Sabtu ,Azmin Ali sudah U-Turn.Timbalan Presiden PKR itu kata beliau sokong Tan Sri Khalid Ibrahim terus kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

Dalam tweet terbarunya sekitar jam 4 petang Azmin tulis : 'Kita harus menyokong Khalid untuk kekal. Fokus saya kini adalah menjadi Ahli Parlimen yang efektif.'

Setakat ini tidak dapat dipastikan apa yang membuat Ketua PKR Selangor itu tiba-tiba hulur salam persahabatan balik kepada Khalid.Dalam sidang akhbarnya di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya Jumaat Azmin secara terbuka kritik cara pentabiran Khalid sebagai Menteri Besar.

Sumber-sumber PKR menilai langkah mengejut ini mungkin kerana Azmin dapati beliau tidak dapat sokongan langsung untuk bangkang Khalid dilantik sebagai Menteri Besar.

DAP dan PAS solid di belakang Khalid.Begitu juga kebanyakan pemimpin utama PKR.

Dalam pada itu reaksi dan komen dalam blog,facebook dan twitter pro pakatan jelas tidak begitu menyebelahinya.

Kebanyakan komen-komen belasah Azmin sakan dan menuduhnya sebagai pengacau dan menjatuhkan imej pakatan.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng beritahu wartawan pagi Sabtu beliau berharap isu jawatan Menteri Besar Selangor dapat diselesaikan segera.

Beliau bimbang kemelut itu boleh hakis kepercayaan kepada pakatan.

-Agendadaily

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 12 May 2013 03:18 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


HIMPUNAN 505 DI BATU KAWAN ... Video Menarik Untuk Ditonton dan Artikel Terbaik Yang Perlu di Dedah Sentiasa DEMI RAKYAT ! ... PAKATAN HARAPAN RAKYAT (BANGLADESH) !!! ...

Posted: 11 May 2013 08:24 AM PDT

Pakatan Rakyat: Cerita Pasal Kebodohan Puak PR ...
Mari kita bincang pasal kebodohan mereka ...

1. tak percaya keputusan pilihanraya? ... abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh percaya ke? mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai helikopter? apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar helikopter terbang atas pusat undi ?

2. menang sebab undi bangla? eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? berapa banyak bangla korang tangkap? ade dapat 1,000 bangla kat satu tempat mengundi? kalau menang macam Dato' Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 bangla beratur mengundi? satu kampung boleh bau ketiak laaaaa.

3. ada indon undi 2 kali? buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. aik? bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? kenapa indon tu dan petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-kanan? kenapa indon tu tak cuci pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

4. kenapa bangla? kenapa tak cina dari china? kenapa tak orang indonesia? kan lebih mudah nak tipu. kalau cina tu, muka pun sama penyek je. kalau indon tu, sama je macam muka orang melayu. siap boleh cakap melayu lagi fasih daripada cina malaysia lagi! kenapa banglaaaaa?????

5. ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 bangla naik 4 pesawat tempah khas. BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! takkanlah Pakatan Rakyat tak sanggup nak upah seorang dua bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembungan undi. bila ditangkap, ajar dia jawab "ini BN punya kerja". mana lagi mudah nak buat??

6. apa ke bahalol wakil parti daripada PR? mengulat? makan gaji buta? pergi meliwat? melayan perempuan simpanan? waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak penipuan? nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. takkan la tak perasan.

7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. mereka elok sahaja mengundi Husam Musang. sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. takkan la pengundi PR yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

8. isu dakwat kekal. adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? senarai nama? no saluran? tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh ahli cerdik pandai PR. sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan menimbulkan keraguan, pertikaian orang. memang inilah yang mereka mahukan. isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

******************

macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. terimalah kekalahan walaupun pahit. ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi. keputusan mewakili kehendak kawasan setempat.

Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah tu nak beli? baik mereka beli gigi palsu. sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar-bandar.

******************

sudah jadi lumrah.

anwar cakap mahkahmah penipu.
mahkamah adalah alat umno.

tapi bila kes liwat dia menang,
kenapa diterima pula keputusan menipu itu?

Anwar cakap PRU13 dicatur BN.
Berpuluh lagi kerusi PR menang,
bapak yahudi ko catur?

Artikel ini dicedok daripada : -cucunenekkebayan-

LAYAN VIDEO INI ... PR KANTOI ! .... TAK ADA PUN BANGLA YANG BERJAYA MENGUNDI !!! ...













bumiyang

Posted: 12 May 2013 03:15 AM PDT

tunku

Posted: 12 May 2013 03:03 AM PDT

tunku


Selangor MB Post: Between Polemic And PR Dilemma

Posted: 11 May 2013 06:30 PM PDT

The polemic on who would likely fill the post of Selangor menteri besar continues to rage as the leadership of the Pakatan Rakyat component parties, PKR, PAS and DAP contemptuously debate the matter, with no solution in sight.

The results of the 13th General Election saw PAS and DAP each winning 15 seats in the state legislative assembly, PKR 14 seats while Barisan Nasional took 12 seats and if seen individually, no party has the majority to rule.

However, in the absence of a majority, PAS, PKR and DAP need to form a coalition government in Selangor, with the major question on who the next Selangor menteri besar going unanswered. Are the three parties ready to face even bigger challenges after this?

Malaysian Council of Former Elected Representatives (Mubarak) president Tan Sri Abdul Aziz Rahman said the Selangor menteri besar polemic should not have protracted into a political issue as it could affect the wellbeing of the state.

He said the issue had become a political game between PKR and PAS and with the open support of PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang for Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim as menteri besar, it had become a stumbling block for PKR deputy president Mohamed Azmin Ali who has been yearning for the post.

Besides Abdul Hadi, DAP adviser Lim Kit Siang also pledged support for Abdul Khalid which further eroded Mohamed Azmin's chance.

"There is no need to playing games, the leaders need to sit together to thrash it out," Abdul Aziz told Bernama in an interview.

The primary condition to become Selangor menteri besar is based on the Selangor State Constitution 1959 in which the candidate must be of Malay origin and a Muslim.

Last Thursday, Abdul Hadi stated PAS' support for Abdul Khalid to continue as Selangor menteri besar. Earlier however, Selangor PAS Commissioner Dr Abdul Rani Osman said he was ready to fill the hot seat.

The political game between PKR and PAS continued yesterday when Selangor PAS Youth, through its deputy chief, Mohd Sany Hamzan, stressed there was no agreement the post must be allocated to PKR, if the three PR component parties were to rule the state.

In-fighting in PKR on the issue worsened yesterday when Mohamed Azmin questioned a letter sent by its president, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail, to Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah on the menteri besar candidate.

Mohamed Azmin, who is also state assemblyman for Bukit Antarabangsa, said the letter was sent by Wan Azizah yesterday, without any discussion or consensus of the party's state assemblymen.

Abdul Aziz said, whether Mohamed Azmin, Abdul Khalid or anyone who received the consent of Sultan Sharafuddin Idris Shah, the menteri besar had to overcome various problems arising from the failure of the previous coalition government of PAS, PKR and DAP.

He said as Abdul Khalid had failed to settle many basic issues for the people in Selangor, including water and rubbish issues, apart from his refusal to cooperate with the federal government on the water issue, he (Abdul Khalid) should not be re-appointed menteri besar.

"They cannot even agree on a basic issue, such as the Selangor menteri besar post. Do not play excessive politics as the party which suffers are the people (of Selangor), not them," he noted.

Pakatan Rakyat The Greatest Hypocrite

Posted: 11 May 2013 05:00 PM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak has described the opposition leaders' refusal to accept the results of the 13th General Election (GE13) which were in favour of the Barisan Nasional (BN), as the greatest hypocrisy.

The prime minister said on the other hand, the opposition could accept the results that benefited them despite claiming the polls were tainted by fraud.

"If the electoral system was tainted, hit by fraud, why have the swearing-in in Penang and Kelantan, and engage in a tussle (as to who should be sworn-in as menteri besar) in Selangor? Why accept (the results) in Permatang Pauh, Gelang Patah?

"The same system is used at the state and parliamentary levels. If the results benefited them, (they) accepted the results. If they were in BN's favour, they objected them. This is the greatest hypocrisy," he said at Umno's 67th anniversary celebration at the Putra World Trade Centre here Saturday night.

Najib said, as an advocator of democracy, the opposition should accept the people's decision based on the system adopted under the Constitution.

Najib, who is also BN chairman, said before GE13, he had stated that he was ready to accept the decision of the people.

"They (the opposition) talked a lot about democracy, they had said that the people would determine everything...after the election, they refused to accept the results of the parliamentary democracy decided by the people," he said.

He also hit out at the opposition for giving various excuses for the defeat, like alleging that the BN brought in Bangladeshis as voters, and questioning the use of the indelible ink which they were the ones who had demanded for its use, in the first place.

"They resorted to lies on social media, spread stories by word of mouth to the extent that even intellectuals were taken in. This is the bad way of the opposition," he said.

The prime minister said, instead of spreading lies on social media, they (the opposition) should have taken their claims to the court.

Najib also chided the opposition leader for putting the people in difficult situations and tarnishing the country's image after failing to take over the reins of the government, since the last four general elections.

"So, if you want to do lecturing abroad, go ahead. Why wait any longer. You have failed four times, why continue to hold your position?

"Is this what is called practising democracy? Is this the fight for a fair and open system? That there is no corruption and nepotism (in your party)?

"But today, the (PKR) deputy president claimed that there is nepotism in the party. This is double standard," he said.

Umno Is Not Racist - Najib

Posted: 11 May 2013 03:00 PM PDT

Umno is not a racist party because it has always given justice to the people regardless of their race, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

The prime minister said since its inception 67 years ago, Umno had accepted non-Malays as partners and would continue to defend moderate, fair and equitable policies for all.

"This is the best Umno formula (justice for all), not an extreme formula to garner votes, but in the end it will destroy the beloved Malaysia.

"We will not allow such politics... opportunistic politics. We will not allow it because in the end it will destroy everything that has been built by Umno and Barisan Nasional (BN)," he said at the 67th Umno anniversary celebration at the Putra World Trade Centre here Saturday night.

Present were his wife, Datin Seri Rosmah Mansor, Umno vice-presidents, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein and Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Umno Youth chief Khairy Jamaluddin, Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, and Puteri Umno chief Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad and his wife, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, and BN component party presidents were also present.

Najib, who is also Umno president, said the BN would have obtained a bigger majority had the opposition refrained from harping on racial sentiments in the just concluded 13th general election.

The prime minister said Umno's achievement in GE13 was better than in 2008 despite being attacked vociferously through slanders and lies by the opposition.

"But, in the end the people decided that they wanted stability, continuity, and the development agenda and transformation brought by BN to continue," he said.

The BN won the mandate by clinching 133 of the 222 parliamentary seats while Pakatan gained 88 seats.

In the 2008 general election, Umno won 79 parliamentary seats.

In conjunction with Umno's 67th anniversary celebration, Najib urged Umno leaders and members to conduct muhasabah (acknowledgement within oneself of one's weaknesses, misdeeds) and insaf (righteousness) by making amends to one's shortcomings to regain the support of the people in next general election.

"To those who had supported us, we say thank you. To those who did not vote us, we must ask ourselves how can we get their support in the next general election.

"Do not be arrogant and cocky. We are successful because the people love, support and believe us. Let's remind ourselves all the time, no matter whether one is a national or grassroots leader that eventually the people who will determine Umno's survival and dominance," he said.

The prime minister reminded Umno members at all levels to implement all the pledges laid out in the manifesto and be friendly with the people to ensure that the sacred Malay party could achieve greater success in five years' time.

"Let us all work as a team in a united and cohesive bond to reassure the people that we will ensure that Malaysia becomes more peaceful, prosperous and successful under Umno and BN's leadership," he said.

Najib described Umno as the most successful political institution as it continued to govern Malaysia with other BN component parties through 67 years of partnership.

Post GE13: Top Umno Leaders Support Najib's Call For Acknowledgement

Posted: 11 May 2013 10:44 AM PDT

Prime Minister and Umno president Datuk Seri Najib Tun Razak's call to party members to acknowledge and redress their weaknesses has received support from Umno's top leaders.

Party vice-president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal said the labelling of Umno as 'racist' should be studied as the party, being the backbone of the Barisan Nasional (BN), had to unite all communities.

"Whatever the allegations hurled at Umno, party members should rather not dwell on them negatively but instead, work hard for the well-being of the people.

"Umno members must not be arrogant. What we should do is to shoulder the trust and responsibilities and carry out the pledges (in the manifesto)," he said.

Umno vice-president Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said Umno must find the special factor that would strengthen the party, apart from keeping its struggles alive so that it would continue to remain as the people's choice.

"With acknowledgement, we will be able to find a distinction by which this sacred Malay party would be viewed differently from other parties, and thus, maintain the people's trust," he said.

Meanwhile, former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad said Umno had every reason to celebrate the party's victory as it had managed to win 88 of the parliamentary seats, compared to 79 in the general election in 2008.

Nevertheless, he supported Najib's call that Umno members should engage in self-acknowledgement and ponder why the party had lost its former strength and no longer able to draw the support of certain parties.

"The leader (Datuk Seri Najib Tun Razak) has said he would contemplate on this. All of us should ask and study why there is disunity among the Malays.

Umno Youth chief Khairy Jamaluddin said while Umno members should understand Najib's message to move forward, the BN structure should be reviewed to enable the cooperation with other BN components parties to be further enhanced, in preparation for the next general election.

Wanita Umno chief Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil said Wanita Umno should resolve its weaknesses to gain more support in partnership with the Youth and Puteri wings.

Puteri Umno chief Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin said the party needed to go back to basics, in its struggles and work on pockets of areas where support was lacking.

People's Progressive Party president Datuk M. Kayveas said the BN's results in GE13 would inspire his party to work harder.

Muhyiddin: Umno needs to undergo radical political transformation

Posted: 11 May 2013 07:53 AM PDT

Umno needs to undergo a more comprehensive and radical political transformation process in the face of rising challenges over the years, said Umno deputy president Tan Sri Muhyiddin Yassin.
He said for Umno to become a more dynamic, inclusive, visionary and sacred Malay-Muslim political party, it should be more universal in its struggle without forgetting the objectives of its establishment.
Hence, he said middle class and young Malays whose outlook and thoughts were different from that of the earlier generation, who laid the foundation and shaped Umno's direction, should be reached and engaged.
"The middle class Malays, who are urban dwellers, are the pillar of Umno's new strength. By getting closer to them, the party will get an injection of new spirit and ideas to further strengthen its struggle through the passage of time," he said in a message in conjunction with Umno's 67th anniversary celebration here, Saturday night.
Muhyiddin said to ensure that the rejuvenation process in Umno would evolve faster, more opportunities should be provided to the younger generation, professionals and middle class Malays to be more active in the party.
He said not only their entry into Umno should be welcomed, they should also be prepared for bigger roles and eventually lead the party in future.
Muhyiddin also stressed the need for Barisan Nasional (BN) component parties to spearhead a larger process of change to ensure they were accepted by all races in the country.
"They need to be more sensitive in building a more cohesive party and strategic cooperation with Umno to ensure that the BN would get stronger support from the people.
As BN director of election, Muhyiddin registered his appreciation to all Barisan machinery and party supporters, who worked tirelessly to ensure Umno and BN's victory in the just concluded 13th general election (GE13).
He said in GE13, Umno's position became much stronger as it increased the number of parliamentary seats to 79 and state seats to 241 compared to 79 and 238 seats respectively in the 2008 general election, apart from wresting Kedah from the opposition.
Muhyiddin said the next five years before the 14th general election would be crucial for Umno to determine its survival as a sacred Malay party.
"In this short space of time, each level of the Umno leadership at the national, state, divisions and branches have to do self-reflection and take corrective actions to ensure that Umno will continue to uphold its struggle to protect the religion, people and our beloved country," he said.
He also urged Umno members to remain loyal to and support Najib to enable him to lead the country and the party.

Najib: Umno capable of creating more success stories in future

Posted: 11 May 2013 06:46 AM PDT

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said.
Umno is capable of creating more success stories for Malaysia in the future with the presence of continuous support from the people,
In conjunction with Umno's 67th anniversary Saturday, Najib, who is Umno president, also expressed hope that the party would continue fighting for the best interests of the race, religion and nation.
He said he was also grateful as Umno managed to win 88 parliamentary seats in the 13th general election compared to only 79 in the 12th polls in 2008.
"I'm confident that the increase in the support shows that the people appreciate the deeds and sacrifices made by Umno all this years," he said in his latest post on Facebook.
Najib said Umno's position as a political party was also getting stronger.
"Insya-Allah (God willing), we will strive to ensure that Umno will continue raising the living standard of the Malays and helping all Malaysians in need," he said.

Umno celebrates 67th anniversary fresh from GE13 victory

Posted: 11 May 2013 04:22 AM PDT


Fresh from its 13th general election (GE13) victory, Umno celebrates its 67th anniversary on Saturday.
The celebration begins with the Maghrib prayer followed by the Yassin recital, and Tahlil and thanksgiving prayers at Surau Ar-Rahman, the Putra World Trade Centre (PWTC) here Saturday night.
After the Isyak prayer, Umno leaders will attend the raising of the Umno flag ceremony accompanied by the rendition of the Umno song, 'Bersatu, Bersetia, Berkhidmat' (united, loyal, of service) at Dewan Merdeka, PWTC.
Umno president Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak is scheduled to deliver his speech at the ceremony.
BN component party leaders are also expected to attend the ceremony.
In GE13, the BN returned to power with a simple majority by winning 133 out of 222 parliamentary seats at stake to govern the country for an unbroken continuous period of 55 years.
(BN was previously known as Perikatan or Alliance before the coalition was enlarged).
Umno contributed 88 of the seats, nine more than GE12.
Founded by Datuk Onn Jaafar, who was the first Umno president, Umno was set up on May 11, 1946 to protest the Malayan Union mooted by the British government.

Taipingmali (tm)

Posted: 12 May 2013 01:42 AM PDT

Taipingmali (tm)


MASA SUSAH MINTA BANTUAN DARI KERAJAAN BARISAN NASIONAL

Posted: 12 May 2013 01:25 AM PDT

Seorang pengundi Cina memaklumkan kepada rakan TM, mengenai perangai pengundi Cina di Taiping, Masa susah masa memerlukan bantuan untuk menambah baik ruang niaga mereka, kepada BN lah mereka mengadu, pergi ke pejabat Mca, Gerakan , malah pejabat Umno pun mereka pergi.

Mohon bantuan sarana, bukan sedikit. Bila time mengundi, mereka pilih Dap juga. lihat gambar di atas ada sekor malaun makan vavi berbaju hijau...

Satu pendedahan dari Global Research yang berpangkalan di Kanada

Posted: 12 May 2013 12:33 AM PDT


Satu pendedahan dari Global Research yang berpangkalan di Kanada mengatakan Amerika Syarikat dan Britain gagal dalam cubaannya meletakkan proksi di Malaysia berikutan kekalahan Pakatan Rakyat dalam PRU 13... Mereka memasang impian memasang regim proksi di seluruh Asia Tenggara termasuk Malaysia tetapi gagal kerana Anwar Ibrahim tewas..

Jadi sedarlah rakyat Malaysia.. Negara barat sedang cuba menjajah Malaysia secara halus dengan meletakkan proksinya.. JANGAN sokong pakatan proksi jahat !

Inline image 1

__._,_.___

Berkas dan dakwa segera Anwar di Mahkamah

Posted: 12 May 2013 12:17 AM PDT

Amaran bukan untuk Rakyat China yang terlebih overstay

Posted: 11 May 2013 11:47 PM PDT

Risalah ini dikesan di Pusat Bandar Damansara.

Sebab itulah pada 5 Mei lepas, kaum Cina yang mungkin keluar mengundi buat pertama kali berani memaki dan memukul pengundi keturunan India.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KENYATAAN AKHBAR POLIS PERAK MENGENAI PERHIMPUNAN HARAM MALAM INI

Posted: 11 May 2013 08:46 PM PDT

Staff PLUS bersyukur BN mengekalkan pemerintahan

Posted: 11 May 2013 07:23 AM PDT

Beberapa hari lepas, TM bertanyakan seorang eksekutif PLUS mengenai reaksi kakitangan PLUS mengenai kemenangan BN.

Kata beliau, warga PLUS bersyukur kerana periuk nasi mereka masih berasap.

Ini kerana terdapat pengguna PLUS dari orang Pas tak kira lelaki atau perempuan yang tutup nampak mata saja telah menyindir dengan ayat yang kurang enak apabila nak bayar toll.

Antara caciannya ialah, "siap lah hangpa lepas 5 hari bulan nanti pi cari kerja lain, kami akan mansuhkan toll dan bermacam lagi bentuk provokasi."

Taipingmali mencabar kerajaan Pulau Pinang supaya menghapuskan toll Sungai Nyior dan Jambatan Pulau Pinang seperti yang dijanjikan. Begitu juga dengan toll yang ada di Selangor hapuskan.

Full stop
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

LGE salahkan Pas kerana kalah di Kedah

Posted: 11 May 2013 05:47 AM PDT



Guan Eng tuduh PAS sebabkan Kedah kalah nak tau pasai pa - Dia takut pasai Penang adalah tanah jajahan Kedah, Penang begantung sumber air dari Kedah,kena bayar ufti kpd Kedah, dulu dia tak perlu bayar smua tu pasai Kedah diperintah Pas pakatan mereka skarang BN perintah dia kena bayar back dated smua tu kalau tak faham2 je le anak bapak,(Mahathir)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Syukri Saad ( Qilyani ) lelaki hidung belang terus memburu mangsa

Posted: 11 May 2013 04:41 AM PDT

Ada rak berus, penyapu dan belakang kerusi dia sangkut blazer

Bersantai kat mana ni. nampak murah sangat kerusi tu

Penyelaras cuci tandas



Masih ingat lelaki hidung belang dalam dua artikel yang lalu? LINK 1 dan LINK 

Kini Syukri  lelaki hidung belang telah mendakwa beliau bekerja di Istana Negara Jalan Duta sebagai Pengawai Penyelaras. Penyalaras cuci tandas agaknya.  dan ini gambar terbaru beliau yang disebarkan melalui We Chat. ID dalam akaun WeChat beliau ialah Qilyani. Kini masih menetap di Bangi.

Baju blazer tu nampak macam baju yang dibeli dari kedai bundle atau pun rembat orang punya...LOL

Syukri Saad (33) mengaku anak yatim padahal emak ayah masih hidup di Kampung Sungai Kob Kulim Kedah.

BN meraikan kemenangan tanpa penggiat media?

Posted: 11 May 2013 04:02 AM PDT

Mungkin Mungkin Mungkin

Nampaknya sudah banyak bahagian-bahagian Umno dan BN mengadakan majlis meraikan kemenangan PRU 13.

Pun begitu mungkin mereka lupa nak mempelawa pengiat media maya tahap cikai atau blogger nyamuk atau juga blogger jalanan.

Yang dilayan adalah penulis-penulis media arus perdana terutama yang berpusat di Kuala Lumpur.

Penulis peringkat negeri boleh diabaikan tambahan lagi pejuang maya langsung dilupakan maklumlah hanya wujud cara maya.

Tm hanya menjawab komen dalam blog saja. Tak mengapa, janji sikit sebanyak perjuangan kami dimanfaatkan oleh BN.

Ini terbukti benar kerana hampir semua bahan-bahan cetakan oleh BN sebagai bahan kempen banyak diambil daripada hasil buah tangan penggiat media maya seperti bloggers dan facebokers.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hala Tuju Kaum Cina Pasca PRU-13: Akhbar Cina Salahkan DAP

Posted: 11 May 2013 03:17 AM PDT

PRU-13 memperlihatkan kesumat kaum Cina yang tidak pernah padam kerana terpaksa menerima pemerintahan kerajaan Melayu. Jelas, mereka berada di sini bukan atas kehendak mereka tetapi 'terpaksa' kerana nenek moyang mereka telah mengambil keputusan untuk terus tinggal di negara bertuah ini. Semua orang sedia maklum bahawa kaum Cina secara azalinya adalah kaum yang mempunyai sifat perkauman tegar selain kiasu atau chauvinis iaitu tidak mungkin mengaku salah, atau mengaku kalah.

Di sinilah letaknya perbezaan antara sifat nasionalis dengan sifat assobiyah iaitu dalam mengakui kesalahan yang dilakukan oleh pihaknya.

Seorang nasionalis akan mempertahan dan membela kaumnya tetapi tetap bersikap adil dan tidak menindas atau membenci kaum lain. Tetapi, seorang yang mepunyai sifat assobiyah atau perkauman akan mendiamkan kesalahan rakan-rakan sendiri serta membenci sesiapa sahaja yang bukan dari kalangan mereka.

Secara dasarnya, tiada siapa dapat menafikan yang kaum Cina merupakan kaum yang paling berjaya di Malaysia. Oleh itu, laungan bahawa mereka tertindas dan kerajaan Melayu rasis, dengan sendirinya tidak masuk akal. Bagaimana mereka boleh menyatakan diri mereka tertindas jika di masa yang sama mendabik dada bongkak sebagai kaum yang paling kaya? Adakah orang kaya, mewah malah mampu mengugut dan menekan orang lain, dikatakan sebagai golongan yang tertindas?

Justeru, perjuangan kaum Cina untuk 'keluar dari penindasan' melalui PR merupakan satu penipuan terhadap semua termasuk diri sendiri.

'Idea' bahawa mereka ditindas dicetuskan oleh puak-puak ekstremis Cina seperti Dong Zong dan juga DAP. Kedua-dua pihak ini tidak boleh menafikannya kerana ia sudah jelas terbukti dari ceramah-ceramah dan kenyataan-kenyataan mereka di mana-mana yang sering menuduh 'kaum Cina dianaktirikan' kerajaan.

Idea ini kemudian disebar dan disemarakkan oleh akhbar-akhbar Cina. Melalui sekolah-sekolah vernakular, kaum ini kini berjaya membentuk generasi yang berpegang kuat kepada 'idea' ini. Oleh itu, generasi inilah yang kita lihat memegang bendera Malaysia secara terbalik dan yang berhimpun di Stadium Kelana Jaya malam semalam.

Nampaknya, apa yang kaum Cina inginkan iaitu menunjuk kekuatan dan memberi tekanan kepada kerajaan melalui PRU-13 telah pun berjaya. Harapan mereka, ia akan menakutkan kerajaan dan orang Melayu serta semua pihak akan semakin menghormati mereka. Harapan mereka juga agar kerajaan akan semakin tunduk kepada mereka.

Namun, sepertimana Lim Kit Siang tersilap hitung akan tindak-balas kaum Melayu dalam Tragedi 13 Mei, begitu jugalah dalam PRU-13 ini. Kaum Melayu tidak tunduk, tetapi kembali bangkit mencabar mereka. Kit Siang gagal mengingatkan kaumnya bahawa sabar Melayu ada hadnya, baik Melayu juga ada hadnya walaupun secara luaran, ia kelihatan seperti tidak terhad.

Kaum Cina adalah minoriti, itu hakikat yang tidak boleh dinafi.

Sebagai pendokong demokrasi, seperti yang dilaungkan, maka kaum Cina wajib menerima hakikat bahawa suara majoriti adalah lebih utama dari suara mereka. Oleh itu, mereka seharusnya bersyukur kerana walaupun hanya minoriti, suara kaum mereka cukup luas, malah terlalu luas sehingga tidak terkawal.

Bagaimanapun, dengan penolakan padu dari kaum mereka terhadap kerajaan dalam PRU ini, iaitu sehingga 97%, ia sebenarnya hanya melemahkan lagi kaum Cina, dan bukannya menguatkan lagi suara mereka.

Namun, mereka bernasib baik kerana sifat Melayu itu bukanlah kejam dan bukanlah bodoh seperti kaum Cina yang berpegang kepada sifat perkauman membuta tuli. Menafikan terus suara kaum Cina hanya mengundang bencana, tetapi dalam pada itu, kita tidak boleh menafikan bahawa suara mereka kini hanya tinggal 3% sahaja.

Apa yang kerajaan amat terkilan dengan keputusan PRU kali ialah hakikat bahawa kaum Cina tidak pernah setia kepada negara ini. Mereka juga tidak pernah ikhlas kepada Barisan Nasional. Semua yang mereka lakukan, kebaikan yang mereka tunjukkan hanyalah untuk kepentingan diri. Mereka menipu, memanipulasi serta menikam belakang kerajaan yang begitu banyak bertolak ansur dan mengalah dengan mereka selama ini. Mereka tidak langsung berkongsi aspirasi muhibbah, 1Malaysia, dengan sebenar-benarnya walaupun sering memaksa orang lain berbuat demikian.

Malangnya, sehingga ke hari ini juga, kaum Cina masih lagi tidak melihat masalah ini sebagai masalah 'keikhlasan' dan 'pengkhianatan' mereka kepada BN, kerajaan atau negara. Oleh itu, masih ada suara-suara Cina yang menyuruh kerajaan terus mengalah dan mendengar kata mereka konon untuk mendapatkan kembali sokongan mereka.

Masalahnya, mereka sudah menerima lebih dari sepatutnya yang diterima oleh minoriti negara lain. Dan kerajaan tidak boleh terus menerus tunduk semata-mata untuk menjaga sensitiviti mereka. Selama ini, akhbar Utusan Melayu sering diserang sebagai rasis. UMNO dituduh rasis. Perkasa dicop sebagai rasis. Semuanya hanya kerana sering mengingatkan mereka bahawa mereka sudah cukup segala-galanya.

Yang rasis adalah mereka yang berdegil ingin memisahkan dan melebarkan jurang antara kaum melalui sekolah vernakular, UEC dan macam-macam lagi. Dan mereka itu tidak lain tidak bukan adalah akhbar-akhbar Cina, Dong Zong dan juga DAP.

Kini, setelah menyedari bahawa 'tsunami' PRU-13 mereka tidak mampu menumbangkan kerajaan Melayu, malah melemahkan lagi suara kaum Cina, maka mereka mula berpandang-pandang sesama sendiri dan tertanya-tanya, "apa seterusnya?"
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

LIM GUAN ENG hanya berani bertanding di kawasan yang tinggi peratus pengundi Cina sahaja

Posted: 11 May 2013 02:49 AM PDT

LGE takut bertanding di kawasan peratus Melayu yang tinggi

Pecahan pengundi N23
Melayu 9.02 % atau 1,246 orang
Cina 82.13 % atau 11,336 orang
India 8.22 % atau 1.134 orang
Lain2 0.62% atau 87 orang.

Kira-kira 83 %  atau  11, 508 daripada 13, 803 pengundi telah menunaikan tanggung jawab mereka pada PRU 13.

Keputusannya ialah Dap menang 9,626 undi dan BN hanya mendapat 1, 882 undi.

Ini menunjukkan jika 100% undi Melayu mengundi calon BN ia akan memperoleh 1, 246 undi sahaja dan keputusan ini bermakna 100 % pengundi Cina memilih calon Dap. Ini lah yang dimaksudkan sebagai tsunami cina dan bukan tsunami rakyat seperti yang didakwa oleh oleh Dap.

Penerangan Undi Popular vs Undi Elektoral

Posted: 11 May 2013 01:48 AM PDT

Anwar Ibrahim berjaya memperalatkan pengundi-pengundi yang rata-rata tidak faham konsep undi elektoral yang selama ini diamalkan di Malaysia dan kebanyakan negara dunia termasuk AS dan UK. Walaupun PR memang undi popular, konsep undi elektoral yang selama Ini dilaksanakan menghalang PR membentuk kerajaan.

Anwar menggunakan sentimen ini untuk menghasut rakyat yang tidak puas hati untuk bangkit membantah keputusan PRU13. Seorang pensyarah dan klimatologis dari Universiti Malaysia Sabah telah menjelaskan isu ini dalam laman Facebook beliau.

Ini semua adalah perancangan beliau untuk memastikan hajat hidupnya selama ini tercapai iaitu untuk menjadi PM. Apa sahaja cara digunakan bagi membantah segala apa keputusan mahupun ketetapan yang telah dilaksanakan bertahun-tahun selama ini.

Kalau selama ini Malaysia mampu aman dengan sistem pilihan raya sebegini, mengapa baru sekarang dibangkitkan cara yang diguna? Mengapa tidak sewaktu beliau masih berada di dalam kerajaan BN dan juga ketika beliau masih lagi menjadi TPM?

Nampak sangat apa yang dilakukan dan direncanakan Anwar selama ini hanyalah sekadar untuk memenuhi nafsu dan kehendak beliau. Dengan cara yang kotor, Anwar sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengorbankan maruah penyokong-penyokongnya untuk turut sama menipu rakyat yang lain.

Buktinya, Anwar sudah berjaya membuatkan penyokong tegar Pakatan Rakyat untuk mempercayai setiap bait kata beliau. Dan mereka yang tidak berapa bijak ini mula menyebarkan fahaman dan kepercayaan mereka yang sebenarnya berlandaskan pembohongan Anwar.

Inilah puncanya kepada rakyat yang mempunyai keintelektualan yang tinggi, namun cukup sekadar mendengar apa yang dikata pemimpin yang diagungkan mereka. Sepatutnya, sebagai rakyat yang sudah terdedah dengan pelbagai kemudahan, kita haruslah lebih bijak menilai dan memahami sesuatu keadaan dengan rasional dan waras.

Kefahaman yang membabi buta lah yang menyebabkan ramai mereka yang sesat dan terus tenggelam dengan dunia ciptaan mereka. Dengan fantasi yang tidak bertepi dan dengan janji yang tidak akan ditepati.

Kalau perlu bangkit, bangkitlah menetang yang tidak menegakkan kebenaran, bangkitlah menentang mereka yang sentiasa inginkan keganasan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

The Unspinners

Posted: 11 May 2013 11:41 PM PDT

The Unspinners


Message seorang guru

Posted: 11 May 2013 08:04 PM PDT

APANAMA

Posted: 11 May 2013 11:37 PM PDT

APANAMA


Have you changed your mind Mr Karpal Singh?

Posted: 11 May 2013 12:38 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 11 May 2013 11:36 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Happy Birthday UMNO...

Posted: 11 May 2013 05:30 PM PDT



Sejak ditubuhkan 67 tahun lepas, UMNO menganggap bukan Melayu sebagai rakan kongsi dan akan tetap mempertahankan dasar yang sederhana, adil dan saksama kepada semua bangsa.

"Inilah formula terbaik UMNO (keadilan kepada semua), bukan formula keterlaluan untuk memancing undi tetapi pada akhirnya memusnahkan negara Malaysia yang tercinta.

"Kita tidak akan benarkan politik sedemikian... opportunistic politics (politik oportunis)...kita tak akan benarkan kerana akhirnya akan menghancurkan segala-galanya yang telah dibina UMNO dan Barisan Nasional

Najib berkata, jika bukan kerana isu perkauman yang dimainkan pakatan pembangkang, beliau percaya BN mampu memperoleh majoriti yang lebih besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 yang berakhir Ahad lepas.

Turut hadir bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali serta presiden parti-parti komponen BN.


























oyabun

Posted: 11 May 2013 11:24 PM PDT

oyabun


Malaysia AMAN tanpa MAMAT ini?

Posted: 11 May 2013 09:57 AM PDT


Demi rakyat, berundur sajalah Anwar Al-Juburi ( Kata Mat Sabu lah ). Ini bukan Akademi Fantasia yang mahukan UNDI POPULAR? Hormatilah demokrasi dan pilihan majoriti rakyat Malaysia yang mahukan kerajaan BN memerintah dengan aman! Ingat Anwar, kamu boleh menipu ramai orang, tetapi kamu tidak boleh menipu diri sendiri!

Pelik jugak lah apabila kamu kata banyak Universiti diluar sana yang menagih ilmu dari seorang 'Profesor' lulusan Ijazah Am Kelas Ketiga Bahasa boleh diangkat menjadi Professor! Tetapi tidak mustahil lah kerana kamu diiktiraf oleh isteri kamu sendiri sebagai 'anugerah tuhan' dan anak kamu sendiri memanggil kamu 'papa hebat'? Tak tahulah 'hebat' kat mana tu?

Berundurlah dari politik Malaysia demi mengotakan janji kamu sebelum ini yang mahu menjadi pensyarah di Universiti luar negara jika kamu gagal untuk jadi Perdana Menteri. Cakaplah serupa bikin sikit!!!

Wasabi Oyabun..

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 11 May 2013 11:20 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Vous devriez essayer de le faire a partir de votre taniere

Posted: 11 May 2013 02:01 AM PDT

Ici, nous avons ce que certains chiens top s’interroger sur les éléments les plus essentiels que vous devez savoir quand il est lié à casino en ligne. Ils étaient comme deux gouttes d’eau. L’hypothèse d’jeux casino pc existe depuis des décennies. Ce fut le premier casino legal. Nous devons sortir de votre coquille quand essayer quand vous le pouvez. Comme les dirigeants disent, brièveté est l’âme de l’esprit. Il semblait que, dernièrement, avec tout ce que j’avais à faire.
Cependant, je n’ai pas ajouter au dilemme donc j’ai encore quelques points de vue pour machines a sous demo. J’ai été par la ruse.
C’est simple et peut être un bon moyen de le faire dans le confort de votre propre maison.
Vous avez à sourire parce que cela fonctionne simplement de cette façon et que c’était ajustement notable. Cela ne devrait prendre un petit effort pour voir les résultats. Vous saurez exactement ce qui est tout au sujet casino en ligne quand j’ai mis, en bon anglais, casino gratuit à vous et casino online est également bon pour votre casino en ligne.
Je pense que je vais réinventer la roue. Gardons la réponse proportionnelle. J’ai assisté à une fête. Le problème était, je n’ai pas arrêté qu’après 18 heures. Ce ne sera jamais louée à n’importe qui. La meilleure aide que je puisse donner est la suivante : j’ai beaucoup à apprendre casino en ligne respect. Je l’ai fait avec beaucoup d’instruction. Ahh bien, nous sommes ici à nouveau parce que je passionnément inverser mon soutien à ce jugement. casino en ligne est représentatif d’un grand groupe de gens casino francais. Il suffit d’utiliser votre esprit et vous trouverez le parfait craps qui répond à votre budget. casino francais legal implique également certain degré de responsabilité sur ce machin. Avez-vous une conclusion où je veux en venir ? Où puis-maîtres enfumer première classe bonus casino précautions à prendre ? Dans cet essai, je vais vous donner un exemple de ce que je parle pertinentes pour casino. Vous pouvez aussi glaner des informations utiles à partir des rapports écrits par des amateurs. Il existe une source primaire de roulette en ligne betclic. Vous savez ce qui fonctionne et ce qui ne fonctionne pas. Plus tard, casino en ligne venu sur la scène et fait que des mesures plus abordable.

Comme je le dis parfois, curiosité a tué le chat. Tous les systèmes de go ! C’était une bonne offre imbattable mais j’ai pensé que cela en dit beaucoup, Un ami dans le besoin est toujours un ami. Où puis foules glaner des classes casinos barriere en ligne souhaitables ? Quelle que soit leur auto-mobiles senti, je pense qu’ils sont corrects concernant craps pau. J’ai fait l’erreur de montrer mon casino partouche et vous devez garder cela à l’esprit. Si qui obtient le même résultat, ça marche pour moi.

Il ya d’autres choses que nous pouvons accomplir. Mais, là encore, je fais de mon mieux pour casino. Vous êtes pointilleux sur les normes jeux de casino ?

Vous devez avoir craps.

MERBOK TIMES

Posted: 11 May 2013 11:18 PM PDT

MERBOK TIMES


21 Malaysians arrested for staging an outdoor protest at Merlion Park - Sunday Times

Posted: 11 May 2013 03:56 PM PDT

A group of 100 people had gathered at Singapore's Merlion Park in Marina Bay with placards and other paraphernalia to protest against what they claim were irregularities in Malaysian general election on May 8, 2013. Police arrested 21 Malaysians after they were caught staging an outdoor protest at the Merlion Park at 4.50pm on Saturday. -- ST FILE PHOTO: KUA CHEE SIONG

Police arrested 21 Malaysians after they were caught staging an outdoor protest at the Merlion Park at 4.50pm on Saturday.

This despite earlier police advisories that such gatherings are against Singapore's laws.

"The police would like to reiterate (that) while foreigners are allowed to work or live here, they have to abide by our laws," said a police spokesman in a statement on Saturday. 

"They should not import their domestic issues from their countries into Singapore and conduct activities which can disturb public order, as there can be groups with opposing views. Those who break the law will be seriously dealt with,"

The arrest comes after warnings were issued to nine Malaysians for "actively participating in the illegal gathering" at the Merlion Park on Wednesday, where a crowd of about 100 people had gathered to protest against the recent Malaysian election results.

Read here :Sunday Times


MEDIA BARAT TIDAK PERNAH SENANG DENGAN KEMAKMURAN NEGARA INI

Posted: 11 May 2013 03:14 PM PDT

NEW YORK TIMES mengibaratkan kemenangan  UMNO/BN  dalam PRU 13 yang lepas sebagai kemenangan yang perit penuh luka-luka dan calar balar manakala PR yang kalah tidak sedikit pun terjejas atau tercedera.

Ini lah jarum-jarum halus media barat yang sedang menyelinap masuk dalam urat nadi bangsa kita khasnya generasi baru yang tidak tahu sejarah.Tanpa sedar mereka telah menjajah minda kita melalui talibarut-talibarut yang rakus dan tamak kuasa.

"We were too blind to see the game that they play" - Lionel Ritchie


sekupangdua

Posted: 11 May 2013 11:16 PM PDT

sekupangdua


ANWAR JUGA DALAM SENARAI NAMA DISOAL SIASAT POLIS .

Posted: 11 May 2013 08:47 AM PDT

Polis memulakan siasatan dan tindakan berhubung dengan Perhimpunan Haram rabu yang Lalu, nampaknya gara-gara yang kita boleh agak tentunya dengan kegagalan PR yang diketuai oleh seorang pemimpin yang bukan berjiwa besar sebaliknya  berhasad merampas kuasa dengan slogan dan sokongan rakan parti lain supaya ia mencapai haloba nya sebagai Perdana Menteri yang tidak kesampaian.


Dengan kegagalannya untuk menjadi PM Malaysia sepatutnya kita sudah boleh tahniah kepadanya apabila sebelum ini semua satu Malaya telah pun dia maklum, 'Kalau dia gagal menjadi Perdana Menteri... Dia akan bersara dan akan menjadi Seorang Guru! '  itu hanya janji dia sahaja malah sebut pasal janji nie dia memang hero, kalau nak dikutip dan simpan janjinya, mau penuh 3 trailer banyaknya, jadi kita dah tak heran dengan pelbagai janjinya pada rakyat. Malah rakyat Malaysia cukup paham dan tau kelentongnya kecuali balaci dia sendiri yang sentiasa angguk apa sekalipun yang dia kerah atau wajib percayadengan dia, 


Macam-macam lagi bentuk kerahan, antaranya, jangan percaya ada kisah peliwat, kisah membalun Amoi Dolls made in China,  balun sama type pakage dengan bini sekali, dan apa saja yang dia perkatakan jangan sesekali menentang!!!
APA-apa pun kini dikhabarkan Polis akan memanggil untuk soal siasat kepada kes menghasut dan buat huru hara dalam perhimpunan Haram Rabu lalu... Ikuti kisahnya dalam blo MIM...


TERKINI! ANWAR DIPANGGIL PIHAK POLIS ! #PRU13

Polis akan memanggil semua yang berkenaan, termasuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, bagi memberi keterangan berhubung perhimpunan haram di Stadium MBPJ di Kelana Jaya, Selangor, Rabu lepas. 

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, siasatan dijalankan kerana perhimpunan itu diadakan tanpa kebenaran selain unsur-unsur lain yang menyalahi undang-undang. 
"Tidak kira siapa pun individu itu, kami (polis) akan memanggilnya dan menjalankan siasatan mengikut Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012, kerana mengadakan perhimpunan tanpa permit dan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana ucapan berbaur hasutan. 
"Kita akan mengambil tindakan sekiranya melanggar peraturan, apatah lagi menghasut supaya bermusuh antara satu sama lain dan menggunakan perkataan bagi menghina seseorang," katanya kepada pemberita selepas menziarahi anggotanya, Superintendan Ghazali Daud, di Hospital Pakar KualaTerengganu (KTS), di sini.

Kemalangan pada awal pagi 30 April itu meragut nyawa isteri Ghazali dan dua daripada tujuh anak mereka.

Lima lagi anak mereka cedera.

Hadir sama, Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapa.

Perhimpunan di Stadium MBPJ itu bertujuan membantah keputusan PRU13 yang didakwa pembangkang sebagai mempunyai unsur-unsur penipuan.

Ismail meminta semua pihak tidak mengeruhkan keadaan dengan menyemarakkan api perkauman kerana PRU13 telah berjalan mengikut proses amalan demokrasi negara.

"Rakyat telah membuat keputusan dan janganlah mana-mana pihak mengambil kesempatan ini dengan melakukan sesuatu yang mengeruhkan lagi keadaan," katanya.

Tambahnya, perkara itu tidak elok untuk keharmonian masyarakat, apatah lagi kerajaan baru sama ada peringkat pusat mahupun negeri, telah pun dibentuk.

"Saya minta semua lapisan masyarakat jangan bercakap dan menulis sebarang bentuk unsur negatif yang boleh merosakkan perpaduan, ketenteraman awam serta yang menakutkan orang ramai.

"Hormatilah keputusan rakyat dan sistem demokratik yang ada," tegasnya. seterusnya
Kita tunggu tindakan pihak polis yang seterusnya. Sementara itu, kita saksikan sekali lagi video Anwar di bawah.

Saksikan :

Video Anwar meroyan! Funny!


MEROYAN LAGI SINIZAR NIE, BUKIT GANTANG NAK BUAT PRU SEKALI LAGI KER?

Posted: 11 May 2013 03:00 AM PDT




. 

Adoi!!! Apa lagi si Meroyan nie ndak? Ingatkan dah ditemeh rupanya makin kuat meroyannya dia nie, dia nie makin kuat meroyannya, pernah dulu dia ler macam berok kena belacan bikin malu melayu jer bila terjerit telolong mintak BUBAR DUN... Yang kelakornya dia melalak masa dia baru jer dilantik sebagai MP Bukit Gantang selepas menang PRK selepas kematian Ustaz Roslan. Ia menjerit terpekik terlolong masa sidang di Parlimen, apo ko bonggapnya si Lambei nie, kot nak jerit macam ungka pun jerit ler di sidang Dewan Undangan Negeri, ini dia macam kena sampok terlolong di Parlimen walaupun kita tau sebaik dia angkat sumpah sebagai ahli Dewan Parlimen tentunya boss dua beradik kapior yang jadi tuan dan mengerahkannya...

Kali nie meroyan lagi, tak puas hati pasal 6 kawasan dan mahu hantar petisyen ler pulak! Yang pelik lagi bila dia tak nak pulak berani tampil dan mintak Pilihanraya Changkat Jering yang dia menang supaya diadakan sekali lagi pilihanraya, nyebok jer kat tempat orang lain, dia ni tak sedor ker yang apa dia buat, kononnya ada orang asing mengundi katanya, kalau dah macam tu yang paling pertama disalahkan ialah PAS sendiri ler yop! 
Hehehe pasai apa kuat meroyan si lambei ni dapat kita simpul dengan beberapa pekara, antaranya bila popular nya dah makin pudar dan hilang, paling menyedihkan dia bagaikan sekadar dipinjam untuk mengantikan rotan bila sesak akor pun ini kalilah bolehlah... Mungkin dah kawan- kawan tak ambik port lagi, bertanding pun hanyadi DUN, setakat mimpi atau jenin ler untuk dapat kerusi Parlimen
Kenapa Polling dan Counting Agent dema tak nak protes masa mengundi, dema ni reti ke tidak jadi polling agent? Tang mana dema kutip petugas dema nie, ishhhh... Dia dan bangla sama standard dengan bangla ler yop!

Sebelum ni jugak kita diperlihatkan bagaimana bangla yang ada dalam BAS ditampor dema kononnya pengundi Hantu sedangkan group Bangla nie dalam perjalanan nek pegi kerojer kilang, yang menjadi saksi utamanya dah tentulah dia lah rakyat tempatan yang menajdi pemandu membawa kesemua bangla tersebut ke tempat kerja, kenapa kejadian begini dema tak nak pulak mengaku salah dan sedia terima hukuman, tapi jadi lain pulak bila diambil kesempatan kononnya sebagai bukti pengundi hantu yang lansung tak benar apa yang dispin oleh mereka...

Nie teman ambik dari blog member teman di Budakbenteng.com

P As Perak Tak Puas Hati Akan Buat Petisyen Untuk 6 Kawasan Pilihanraya

Nizar dalam ucapannya kepada petugas HALWA Parlimen Bukit Gantang,menyatakan PR Perak akan membuat 6 pitisyen untuk 6 kawasan pilihanraya. Enam kawasan itu ,Manjoi,Manong,Lubuk Merbau,Kamunting,Pasir Panjang dan Selama. 

Keenam-enam kawasan itu tuduhnya mempunyai banyak bukti berlaku unsur penyelewengan.

Antaranya warga asing boleh mengundi,orang lain sudah mengundi untuk pengundi yang sah,tempat mengundi dalam Dun yang sama,tapi kertas undi untuk DUN yang lain.Di samping itu  peratus undi rosak lebih tinggi berbanding undi majoriti.

Justeru DS Nizar mengharapkan ahli dan penyokong terus bermunajat agar  keputusan mahkamah berpihak kepada mereka walaupun sebelum ini Pakatan Rakyat menuduh mahkamah tidak adil. Menurut Nizar  pitisyen itu akan mengambil masa enam bulan untuk selesai dan deposit untuk membuat pitisyen RM 10 ribu untuk satu kawasan.

***Pstt...
Mungkin untuk mendapatkan RM10 ribu tu Nizar akan menyediakan beratus ratus tong milo untuk diedarkan kepada penyokong penyokongnya. Inilah gelagat Pas yang tak putus putus mengorek duit dari poket rakyat. Yang peliknya penyokong penyokongnya dah macam kena mandrem je bila wang mereka diambil secara sedar....

JANJI NAK JADI CIKGU TADIKA, KENAPA LAK NAK MERUSUH?

Posted: 11 May 2013 01:30 AM PDT




MAHUKAH ANWAR TUNAIKAN JANJI? Apakehainya yop? Kata kalau dah gagal rampas Putrajaya di PRU 13 dia nak jadi cikgu mengajar dan lupakan politik selamanya, macamana pun tak menghairankan kepada seluruh rakyat Malaysia dengan Raja Goyang... Errr Raja Temberang nie dah memang kita tau sangat merata dia akan kencing, sekadar nak temberang dan menambahkan perisa dalam ucapan pembohongan dia yang kemerata-rata tempat dia berceramah.

Peliknya dia bukan nampak nak jadi cik egu tadika tapi nak jadi cikgu demonstrasi, kalau dulu dia tabur janji tapi kali nie tentu dia spin lagi cikgu jugak, mengajor rakyat jadi kurang ajor! Adeh macam nie punya manusia kalau ada 3 orang ler yang sama pakat dunia lebih huru hara, dulu mungkin la kita rasa ramainya bila sampai 30 ribu yang hadir... Hehehe tak kira ler anak baru lahir sampai anak yang belum baligh mengundi pun diheret ikut sama. Malah kalu di ikutkan kajian orang muda sekitar 18 hingga ke 20 an sebenarnya memang tertarik dengan pekara merusuh dan ala revolusi nie, jadi ta sia-sia kencingan pakaran Roket nie didedahkan seribu mimpi termasuk lah isu Jos Soli dan Free PTPTN.
Orang Melayu Yang Pernah Ditipu Anwar.
Dengan cara menentang arus soal isu begini orang muda mudah berahi, sebaliknya di Malaysia nie banyak benor kerajaan bersabar dengan mereka, kalau di negara Dunia ketiga dah tentulah pekara begini dianggap sensitif kerana layaknya seperti bidalan orang muda sekarang badan cantik otak jer cetek! Tahukah mereka pada zaman rakyat perjuangkan tempat semasa era 80an untuk bakal anak mereka kerana terhadnya tempat di pengajian tinggi sekdar mampu menampung hanya 7 ribu pelajar sahaja di seluruh Malaysia, malah bagi mereka yang belajar diluar negara hanya mampu kerana mak bapak dema yang kaya raya, apa pun perjuangan Hak untuk anak ( walaupun belum kawin lagi pada mereka yang belum kawin di 80an ) nampaknya berhasil... Kini bukan penambahan sekitar sepuluh tau dua puluh ribu malah hampir mencecah ratusan ribu punya peluang untuk ke pengajian tinggi.


Sedihnya bila hasrat mak bapak yang tak kesampaian ke menara gading bila anak mereka yang yang menyalahkan kerajaan kerana hutang PTPTN yang tertunggak dek kerana pencapaian yang di gelar below two pointer, bagi mereka untuk gred mestilah diatas jalan, yang sebenarnya mereka tak merasa bagaimana bapak dan mak dema rasa, kurang ambik tahu pasal perjuangan mak bapak dema, tu yang buat tak sedor diri sampai sekarang. Bukan sekadar belajor tapi menjadi bertambah Haram Jadah dengan kesenagan yang ada, banyak bezanya dengan yang terdahulu menempuh hidup susah untuk senang.

Apa yang jadi pada zaman 70-80an adalah amat berbeza, kalau sesiapa sahaja dikampung menerima tawaran belajar kemenara gading akan timbulah pekara yang sama, tawaran belum tentu diambil, anak-anak kebanyakan nya faham masalah ibu dan bapa mereka. Yang pasti kebanyakannya mencuri dengar bila lewat malam ibu dan bapa akan berbincang bagaimana menjadikan impian anak tercapai, atas hanya satu sebab sahaja... Tidak mahu melihat anak susah seperti mereka, lazimnya jalan penyelesaian 3 cara menyelesaikannya

1. Mengadaikan gran rumah atau tanah yang ada
2. Lurut dan lerailah segala simpanan emas yang ada disimpan untuk digadaikan
3. Melipat gandakan usaha kerja dan sumber pendapatan, kerja lebih atau berniaga kecil- kecilan demi menunaikan hasrat anakanda tersayang.

Pekara begini tidak lagi wujud, hampir semua pelajar kita tidak melaluinya, soal gadai dan memajak lansung tak dipraktikalkan lagi, sebaik menerima tawaran ibu bapa tahu kerajaan mementingkan anak mereka dahulu, soal biasiswa atau pinjaman bukan sekadar khusus untuk belajar tetapi dah jadi kebiasaan anak muda yang belajar mewah dengan motorsikal, bergaya, berkereta dan macam-macam lagi kemewahan, bukan setakat itu malah buku, taipon pintar yang digunakan lebih canggih dari menteri... 

Banyak yang mereka tak RASA macam mak bapak dema yang juga mahu belajar dan jadi orang cerdik dizaman mereka, semuanya kerana kekosongan terhad, apatah lagi macam sekarang yang rata-rata bukan didalam negara sebaliknya diluar negara sekalipun dimonopoli oleh budak kampung tanpa ada halangan untuk itu. 

Mereka juga lupa yang sebenarnya dizaman mak bapak dema sebelum ini jika diberi tawaran... Bukan keluarga jer yang berbangga malah sekampung merasakan kebanggannya. Malah sekampung mengutip derma bagi meringankan anak kampung untuk menyambung pelajaran ke menara gading, kalau mak bapak menolak tawaran maka berpusu-pusulah jiran akan hadir memujuk malah setiap kali  ziarah meninggalkan sedikit sumbangan untuk memujuk dan menjayakan anak kampung ke menara gading, memang mereka tak merasa begini...

Sebaliknya hari nie anak makin biadap tanpa memikirkan apa yang mak bapak dema rasai, bagi mereka cerdiknya dema ialah berada diatas jalan dan memberontak sebagai revolusi cara mereka. Apakah mereka sedar yang mereka ni lebih dahsyat dari komunis itu sendiri, diberi hak dan keupayaan sebaliknya dibalas dengan najis, semuanya kerana gara-gara otak yang lembab dan berlagak bijak! Kata kawan teman  ' Dema lagi jijik dari banduan' ada  benarnya kata Mat kayu yang berbangga dengan anaknya yang kini menunggu masa mendapat segulung ijazah, kalau tak tak merasa ler anak aku nak belajor tinggi, apa yang aku boleh buat dengan keroje kilang papan yop! 

 'Komer jangan samakan si Nurul anak nuar tu, dia bodoh pun boleh belajor tinggi, mak bapak dia orang besor kaya raya, kita nie lain ler yop! Kalau tak kerana kerajaan bantu jangan mimpi ler!!! Jadi tak heran ler kalau kepala nya si juburi ni kencing merata yop!junis macam ni tak boleh pakai yop! Hahaha... Tapi dia pakai boleh ler... Udah ler nak ngantor anak ke UTP yop... Senyum sampai pipi Mat Kayu, bedesup hilang degan wira 1.6 hacthback dengan garang...

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 May 2013 11:13 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ucapan Presiden UMNO @NajibRazak Sambutan Ke- 67 : Umno bukan parti rasis - Nasional - Sinar Harian

Posted: 11 May 2013 10:49 AM PDT

Najib: Umno bukan parti rasis

11 Mei 2013
Najib: Umno bukan parti rasis
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyampaikan ucapan pada Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-67 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini. - Foto Bernama

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan Umno bukan parti rasis kerana ia sentiasa memberi keadilan kepada rakyat tanpa mengira kaum di negara ini.
    
Najib yang juga Presiden Umno berkata sejak ditubuhkan 67 tahun lepas, Umno menganggap bukan Melayu sebagai rakan kongsi dan akan tetap mempertahankan dasar yang sederhana, adil dan saksama kepada semua bangsa.
    
"Inilah formula terbaik Umno (keadilan kepada semua), bukan formula keterlaluan untuk memancing undi tetapi pada akhirnya memusnahkan negara Malaysia yang tercinta.
    
"Kita tidak akan benarkan politik sedemikian...opportunistic politics (politik oportunis)...kita tak akan benarkan kerana akhirnya akan menghancurkan segala-galanya yang telah dibina Umno dan Barisan Nasional (BN)," katanya ketika berucap pada sambutan ulang tahun Umno ke-67 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini, malam ini.
    
Turut hadir isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor, naib-naib presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Ketua Pergerakan Pemuda Khairy Jamaluddin, Ketua Pergerakan Wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Ketua Pergerakan Puteri Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.
    
Turut hadir bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali serta presiden parti-parti komponen BN.

Najib berkata jika bukan kerana isu perkauman yang dimainkan pakatan pembangkang, beliau percaya BN mampu memperoleh majoriti yang lebih besar pada
Pilihan Raya Umum ke-13 yang berakhir Ahad lepas.
    
Pada PRU13, BN memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen dengan Umno kekal sebagai tonggak gabungan itu apabila menyumbangkan 88 kerusi.
    
Perdana menteri berkata pencapaian Umno pada pilihan raya umum kali ini adalah lebih baik berbanding 2008 meskipun diasak dan diserang pelbagai tohmahan serta fitnah daripada pembangkang.
    
"Tapi, pada akhirnya rakyat Malaysia telah membuat keputusan bahawa mereka ingin kepada kestabilan, kesinambungan dan ingin melihat agenda pembangunan dan transformasi yang dibawa BN diteruskan," katanya.
    
Pada pilihan raya umum 2008, Umno memenangi 79 kerusi parlimen.

Sempena ulang tahun Umno ke-67 hari ini, Najib mengajak pemimpin dan anggota Umno supaya bermuhasabah dan menginsafi diri dengan memperbetulkan kelemahan bagi menarik semula sokongan rakyat dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.
    
"Yang sokong, kita ucap terima kasih. Yang tidak undi, kita tanya diri balik bagaimana pada pilihan raya umum akan datang mereka boleh sokong kita.
    
"Jangan angkuh dan sombong. Kita berjaya kerana rakyat suka, sokong dan percaya. Ingatkan diri sepanjang masa, tak kira pemimpin besar atau akar umbi Umno bahawa kesudahannya rakyat yang akan tentukan kelangsungan dan kekuasaan parti (Umno)," katanya.
    
Perdana Menteri mengingatkan anggota Umno di semua peringkat supaya melaksanakan segala aku janji dan bersikap mesra rakyat bagi memastikan parti keramat orang Melayu itu dapat menyambut kejayaan yang lebih besar pada lima tahun akan datang.    
    
"Marilah kita semua berusaha sebagai satu pasukan dalam satu ikatan perpaduan kukuh untuk memberi jaminan kepada rakyat bahawa kita akan membawa Malaysia yang lebih aman, makmur dan berjaya di bawah pimpinan Umno dan BN," katanya.
    
Najib turut menyifatkan Umno sebagai sebuah institusi politik paling berjaya di dunia kerana selepas 67 tahun, parti itu bersama rakan-rakan komponen dalam BN masih kekal mentadbir Malaysia.- Bernama


http://www.sinarharian.com.my/nasional/najib-umno-bukan-parti-rasis-1.159249



Sent from my iPad

Muhyiddin: Umno perlu transformasi radika - Nasional - Sinar Harian

Posted: 11 May 2013 10:46 AM PDT

Muhyiddin: Umno perlu transformasi radika

11 Mei 2013
Muhyiddin: Umno perlu transformasi radikal
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO memotong pulut kuning pada Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-67 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWT

KUALA LUMPUR - Umno perlu melalui satu proses transformasi politik yang lebih komprehensif dan radikal untuk mendepani pelbagai cabaran yang muncul bersama peredaran zaman, kata Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau menegaskan untuk menjadi sebuah parti politik Melayu Islam dan Malaysia yang lebih dinamis, inklusif dan berwawasan, parti keramat orang Melayu itu perlu lebih universal dari segi perjuangan tanpa melupakan objektif asal penubuhannya.

Untuk itu, katanya golongan kelas menengah Melayu serta generasi muda yang citra dan pemikiran mereka berbeza dengan generasi awal yang membina asas dan mencorak hala tuju Umno perlu disantuni dan didampingi secara lebih dekat.

"Golongan kelas menengah yang menghuni bandar-bandar besar merupakan pasak kekuatan Umno yang baru. Dengan berdampingan bersama generasi muda, parti akan mendapat suntikan semangat dan idea-idea baharu untuk terus memperkukuh perjuangan Umno seiring peredaran zaman," katanya dalam perutusan sempena ulang tahun ke-67 Umno malam ini.

Sambutan ulang tahun itu berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.

Muhyiddin berkata bagi memastikan proses peremajaan Umno berlaku lebih pantas, parti itu perlu membuka ruang yang lebih luas kepada generasi muda, kumpulan profesional dan golongan kelas menengah Melayu untuk bergiat secara lebih aktif dalam Umno.

Beliau berkata bukan sahaja kemasukan mereka ke dalam Umno mesti dialu-alukan, malah mereka juga perlu dibimbing untuk mengambil peranan yang lebih besar dalam parti seterusnya menerajui parti pada masa hadapan.

Muhyiddin juga menekankan perlunya parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) melakukan proses perubahan yang lebih besar untuk memastikan mereka diterima oleh semua kaum di negara ini.

"Mereka perlu lebih peka membina parti yang lebih berpadu serta membina kerjasama strategik dengan Umno agar BN disokong dengan lebih kukuh oleh rakyat Malaysia," katanya.   

Dalam pada itu, Muhyiddin yang bertindak selaku Pengarah Pilihan Raya BN pada pilihan raya umum ke-13 yang berakhir Ahad lepas, turut merakamkan penghargaan kepada seluruh jentera dan penyokong parti yang bekerja keras untuk memastikan kemenangan Umno dan BN.

Beliau berkata komitmen itu memastikan kedudukan Umno bertambah kukuh dengan kejayaan meningkatkan jumlah kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri yang
dimenangi kepada 88 dan 241 kerusi pada pilihan raya itu berbanding 79 dan 238 kerusi pada 2008, selain berjaya merampas Kedah daripada pembangkang.

"Umno mempunyai tempoh selama lima tahun sebelum sekali lagi berhadapan pilihan raya umum bagi memperoleh mandat rakyat untuk terus menerajui negara yang mana ia menjadi titik penentuan penting kelangsungan Umno sebagai parti keramat orang Melayu.

"Dalam tempoh yang singkat ini setiap peringkat kepimpinan Umno daripada pusat, negeri hinggalah bahagian dan cawangan perlu bermuhasabah melakukan pembetulan dan bertindak untuk memastikan Umno dapat terus mengungguli perjuangan memartabatkan agama, bangsa dan negara yang tercinta," katanya.

Muhyiddin turut mengajak seluruh anggota Umno untuk menumpahkan taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada parti dan Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden Umno.

"Sempena ulang tahun Umno yang ke-67 ini, marilah kita menumpahkan taat setia kepada parti, marilah kita memberikan sokongan padu kepada Datuk Seri Najib untuk terus menerajui parti dan negara," katanya. - Bernama


http://www.sinarharian.com.my/nasional/muhyiddin-umno-perlu-transformasi-radika-1.159247


Sent from my iPad

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 May 2013 11:10 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LGE SORRY TO SAY: PAS PUNCA KALAH DI KEDAH DAN PAS TIADA EXCO DI P.PINANG

Posted: 11 May 2013 10:46 PM PDT


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyalahkan Pas sebagai punca kejatuhan kerajaan negeri itu kepada Barisan Nasional.
Guan Eng bercakap dalam program DAP di ibu kota hari ini menafikan dakwaan BN kuat di Kedah sebaliknya pepecahan dalaman Pas Kedah menyebabkan kerajaan negeri yang sebelum ini diperintah oleh Pakatan telah tumbang kepada BN dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13).
Di Kedah, dalam PRU 13, BN berjaya memenangi 20 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang membolehkan parti itu membentuk kerajaan baru, berbanding dengan Pakatan yang hanya memenangi 16 kerusi, iaitu Pas menang 10 kerusi, PKR 4 dan DAP 2 kerusi.
Manakala di peringkat parlimen pula, BN memenangi 10 kerusi, PKR 4 dan Pas 1.
Sementara itu di Pulau Pinang, walaupun Pakatan Rakyat mendakwa menjalankan kerjasama yang telus, namun wakil Pas tidak dilantik apa-apa jawatan dalam kerajaan baru Pulau Pinang, pimpinan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.
Perkongsian kuasa untuk pembentukan kerajaan baru negeri itu dilakukan di antara DAP dan PKR serta mengenepikan Pas, walaupun terdapat wakil parti itu menang di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN).
Dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU), Pas meletakkan 6 calon di peringkat DUN, iaitu di Penaga, Permatang Berangan, Sungai Dua, Sungai Acheh dan Bayan lepas, namun tewas kesemuanya kecuali di DUN Permatang Pasir yang diwakili Datuk Mohd Salleh Man.
Walaupun Pas menang di DUN itu, namun Salleh Man yang juga Persuruhjaya PAS Pulau Pinang tidak dilantik jawatan Exco dalam kerajaan negeri itu.
Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna yang sepatutnya mengurus hal ehwal agama Islam di negeri itu diserahkan kepada wakil PKR, Abdul Malik Kassim (Batu Maung).
DAP membolot jawatan Ketua Menteri, Timbalan Ketua Menteri II dan enam orang Exco, manakala PKR diberi jawatan Timbalan Ketua Menteri I dan dua exco.
1. Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP – Parlimen Bagan dan ADUN Air Putih) mengetuai Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan Tanah, Pembangunan Usahawan, Maklumat dan Warisan.
2. Timbalan Ketua Menteri I – Rashid Hasnor (PKR- Pantai Jerejak), mengetuai Pembangunan Industri, Perdagangan Antarabangsa, Koperasi dan Perhubungan Masyarakat Perhubungan.
3. Timbalan Ketua Menteri II – P Ramasamy (DAP – Perai) – Perancang Ekonomi Negeri, Pendidikan dan Sumber Manusia, Sains, Teknologi dan Inovasi.
EXCO
1. Chow Kon Yeow (DAP – Padang Kota) – Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Trafik
2. Lim Hock Seng (DAP- Bagan Jermal) – Kerja Raya, Utiliti dan Pengangkutan
3. Danny Law Heng Kiang (DAP- Batu Lanchang) – Pembangunan Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan
4. Phee Boon Poh (DAP – Sungai Puyu) – Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar
5. Jagdeep Singh Deo (DAP- Datok Keramat) – Perancangan Bandar dan Desa, Perumahan
6. Chong Eng (DAP – Padang Lalang) – Pembangunan Belia dan Sukan, Wanita, Keluarga dan Masyarakat
7. Dr Afif Bahardin (PKR – Seberang Jaya) – Pertanian dan Industri Asas Tani, Kesihatan, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir.

STATISTIK MALAYSIA NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRACY

Posted: 11 May 2013 07:33 AM PDT


Malaysia

International Republican Institute
$450,000
To assist political parties and their associated think tanks in being effective representatives of their constituencies, the International Republican Institute will provide trainings and support to help them define and convey clear, issue-based identities and messages based on the use of public opinion research, consultations and trainings.

Lawyers for Liberty
$45,000
To protect and promote human rights and access to justice. Lawyers for Liberty will build a network of lawyers interested in the protection of human rights and conduct a range of activities such as legal rights and empowerment trainings, public information campaigns, and strategic litigation.

Liberal Banter Sdn Bhd
$45,000
To provide the Malaysian public, especially young Malaysians, with a forum to discuss critical social and political issues. Liberal Banter will organize a voter education project on issues that are often ignored both by the electorate and politicians during election campaigns as well as conduct a research project on Malaysian electoral laws in an effort to develop recommendations on reforms to ensure that elections are free and fair.

Merdeka Center for Opinion Research
$60,000 
To provide policy makers and civil society representatives with public opinion research that can be used to formulate policies and programs in Malaysia. The Merdeka Center for Opinion Research will conduct four public opinion surveys across peninsular Malaysia in an effort to gauge the Malaysian public's opinion on a variety of public policy issues.

Mkini Dotcom Sdn Bhd
$100,000
To strengthen independent media in Malaysia. Mkini Dotcom Sdn Bhd will support an online media outlet that provides professional and responsible coverage of issues and news often ignored or distorted by the mainstream media.

National Democratic Institute for International Affairs
$285,000
To encourage greater fairness in the electoral process, to improve the capacity of civil society groups to assess electoral redistricting efforts and to advocate for electoral reforms. The Institute's assistance would foster open discourse on legislative and governmental priorities and would encourage both parliamentarians and political parties to be more transparent and democratic in their respective procedures or activities.

Suara Inisiatif Sdn Bhd
 $60,000
To promote human rights in Malaysia. Suaram will organize human rights campaigns on the issues of the Internal Security Act, the right to trial, and refugees. Suaram will also continue to issue its annual survey and evaluation of the human rights situation in Malaysia.

The grant listings posted here are from the 2011 Annual Report.

Kerana Malas, Melayu Menjadi Minoriti Di Bumi Sendiri.

Posted: 11 May 2013 07:08 AM PDT

Ini adalah fakta.

Di Pulau Pinang, masyarakat Cina hanya 45.6% tetapi peratus pemilih kaum Cina adalah 53.38%.

Di Kuala Lumpur, masyarakat Cina hanya 43.2% tetapi peratus pemilih kaum Cina adalah 52.15%.

Di negeri-negeri lain, komposisi penduduk masyarakat Cina dengan komposisi pemilih sangat berbeza.


Mengapa ini terjadi? Masyarakat Melayu harus tanya diri sendiri. Sudahkan mereka atau keluarga mereka yang telah cukup umur mendaftar sebagai pengundi?

MyMassa ingin cadangkan supaya pihak yang berkaitan mula aktif mendaftarkan pengundi pada bulan ini juga. Jangan dah nak dekat pilihan raya baru nak buat kempen daftar pengundi. Dekati orang muda dan daftarkan mereka. Dengan cara ini sahaja kita akan 'normalkan' kembali komposisi penduduk dan pemilih.

MyMassa juga ingin mencadangkan supaya SPR memperkenalkan sistem biometrik (kesan cap jari melalui cip kad pengenalan) seperti yang pernah dicadangkan sebelum ini selain daripada dakwat kekal supaya bukan sahaja pengundi warga asing BANGLA kita dapat tangkap, pengundi asing bukan BANGLA pun kita kantoikan sekali.

Belantan

Posted: 11 May 2013 11:05 PM PDT

Belantan


Zuraidah Mak Lampir beri amaran...!!! Kerusi MB ini memang PKR punya, jadi kenapa Pas dan DAP sibuk?

Posted: 11 May 2013 07:41 PM PDT


Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin@Mak Lampir menggesa Pas dan DAP tidak campur tangan dalam urusan pemilihan Menteri Besar atau memberikan sokongan kepada pihak tertentu.

Menurut beliau, persoalan siapa calon yang bakal mengisi kerusi MB itu hanya akan diputuskan oleh pucuk pimpinan PKR Pusat dan bukannya boleh dibuat spekulasi sahaja.

"Saya baca dalam surat khabar yang memaklumkan Pas dan DAP mahu Abdul Khalid sebagai MB. Kemudian Dr Rani pula jawab beliau sedia jadi MB. Saya ingat apa hal dengan mereka ni? Dah gila kuasa ke? Dah gila jawatan.

"Sedangkan keputusan belum dibuat. Lagipun ini kerusi PKR kenapa Pas dan DAP yang terlampau ghairah untuk menamakan diri mereka atau menamakan orang itu ini jadi MB? Ini persoalan saya," katanya dipetik dalam portal berita Antarapos.

Dalam perkembangan lain, Setiausaha Agung DAP baru-baru ini mengisytiharkan partinya mahu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor, sungguhpun parti itu kurang kerusi Dun berbanding DAP dan Pas.

Pada pilihan raya lalu, Pas memenangi 15 kerusi Dun berbanding PKR hanya 14 kerusi. Sekali gus memberikan Pakatan Rakyat kemenangan dua pertiga untuk kekal berkuasa di Selangor.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abdul Rani Osman dipetik berkata beliau bersedia untuk menjadi MB jika diarahkan parti.

Zuraida berkata, jawatan Menteri Besar itu milik PKR dan parti itu harus diberi ruang untuk memutuskan siapa paling layak untuk mengisinya, tanpa campur tangan pihak ketiga.

"PKR sendiri belum putuskan. Tapi Pas dan DAP kenapa teruja sangat? Kenapa beria-ia nak menamakan orang itu ini?.

"Kerusi MB ini memang PKR punya. Jadi kenapa Pas dan DAP sibuk? Tak ada isu nak kata apa-apa, ini PKR punya, kami belum buat keputusan, dia orang nak sibuk lebih-lebih," kata Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang.

Pergh,,,power betul Mak Lampir ini membuat keputusan yang kerusi MB Selangor hanya untuk PKR sahaja! Kalau PKR menang 5 kerusi berbanding dengan PAS 25 kerusi pun, Mak Lampir nak consider kerusi MB untuk PKR jugak! Siapa yang sebenarnya gila kuasa  Mak Lampir oii..!!!

Suara Politik
Belantan

Politik orang Cina ke TANAH MELAYU...!!! Ibarat madu diberi, tuba dibalas?

Posted: 11 May 2013 06:23 AM PDT


Gerakan politik orang Cina amat kompleks sekali dan penuh dengan gabungan yang tersirat dan tersurat. Orang Cina pun terkenal dengan sikap 'secretive' dan 'subtle'nya. Membuat satu generalisasi mungkin satu perkara yang merumitkan kerana masyarakat Cina adalah masyarakat minoriti yang sentiasa menggunakan pragmatism untuk mencapai objektif kelompok.

Mereka pula mempunyai falsafah hidup yang berbeza walaupun dalam kelompok yang sama. Ada yang modern liberal, ada yang modern radikal dan ada yang conservative radical. Masyarakat Cina pula sudah menjadi sophisticated dengan segala tips and trick untuk survive di negara yang mempunyai sejarah yang jelas bahawa mereka adalah kelompok immigrant hasil dari dasar penjajah yang menggunakan buruh asing untuk memajukan jajahan takluk.

Terdapat banyak persamaan politik orang Cina di negara lain dengan Malaysia tetapi di Malaysia orang Cina amat bernasib baik dari segi status politik dan ekonomi setelah Malaysia mencapai kemerdekaan. Mereka di beri keistemewaan politik dan ekonomi yang boleh dikatakan sama dengan penduduk tempatan. Liberalisasi Malaysia telah meletakkan ramai orang Cina menjadi menteri utama dan hartawan yang kaya raya.


Masyarakat Cina wujud di Indonesia, Thai, Vietnam, Pacific Islands, USA, UK, Canada dan Australia dan tingkah laku mereka berbeza beza bergantung kepada polisi negara tuan rumah terhadap mereka. Kekuatan tuan rumah bergantung rapat dengan aktivisme masyarakat Cina dalam politik, ekonomi dan social. Sifat ke Cinaan yang tinggi sentiasa di kekalkan dalam bentuk budaya, demographic dan pertuturan.

Kebuluran dan kemiskinan di zaman penjajahan telah membawa orang Cina ke TANAH MELAYU dan Indonesia sebagai buruh murahan kepada penjajahan Inggeris. Pengalaman berniaga di kampung asal telah menyebabkan masyarakat Cina cepat menguasai bandar dan segala urusan tranksasi ekonomi TANAH Melayu dan Indonesia. Walau pun orang Melayu sudah pun berniaga di bandar besar namun mereka hanya tertumpu di pasar dan gerai kecil. Masyarakat Cina mula membina deretan kedai papan dan batu sebagai premis perniagaan apabila mereka sudah dapat mengumpul modal yang cukup.

Pertukaran idea perniagaan di antara keluarga dari tanah Cina hingga ke luar negara yang lebih maju telah menyebabkan masyarakat Cina lebih mahir dengan mengexploit dan memonopoli peluang perniagaan yang wujud di Singapura, Penang, Ipoh dan bandar lain. Kehadiran bank saudagar turut membantu masyarakat Cina dari segi pengaliran modal. Sistem perkapalan dan forwarding di wujudkan untuk mengerakkan barang dari TANAH MELAYU ke Singapura dan di edar keseluruh dunia. Singapura menjadi hub perniagaan orang Cina.


Kepesatan monopoli perniagaaan di TANAH MELAYU telah menyebabkan timbul perasaan 'a sense of power' di kalangan masyarakat Cina sehingga kaum Melayu di anggap sebagai malas, bodoh, tidak kreatif dan hanya menjadi pelanggan yang boleh di manipulasi. Psychology ini begitu tebal sehingga ia diwarisi secara indirect dari generasi ke generasi. Sikap orang Melayu me'YA'kan persepsi ini menyulitkan lagi keadaan sehingga pemimpin Melayu sendiri terpengaruh dengan persepsi nagative ini sehingga sekarang. Kadang-kadang orang Melayu tidak boleh keluar dari psychic kerana sikap pemimpin Melayu yang menerima apa yang di persepsikan oleh orang Cina terhadap orang Melayu.

Orang Cina mula bertambah yakin dan mula mengembangkan kuasa politik melalui kongsi gelap haram dan persatuan persatuan Cina. Semua in telah memberi satu 'sense of autonomy' dan 'power' untuk mempengaruhi kuasa politik yang ada samada di tangan penjajah atau di tangan kepimpinan Melayu. Sampai sekarang kongsi gelap wujud tetapi ia lebih sophisticated.

Pada masa yang sama berlaku kebangkitan rakyat yang kuat di kalangan orang Melayu yang menuntut kemerdekaan dan membiarkan dulu masalah monopoli orang Cina di selesaikan kemudian. British telah mensyaratkan parti Cina dilibatkan dalam parti yang akan menyambut kemerdekaan iaitu Perikatan.


Dari sinilah bermula politik 'pressure group' Cina yang kuat terhadap UMNO yang perlukan undi Cina untuk menghadapi pengaruh saudara mereka sendiri dari parti pembangkang. Di bawah Jepun orang Cina di layan dengan buruk dan ini menyebabkan mereka memberontak melalui parti Komunis. Parti Komunis terus menentang kerajaan selepas merdeka namun di patahkan oleh orang Melayu dan kaum bukan Melayu yang anti komunis. Sikap menentang kerajaan memerintah oleh parti Komunis masih wujud dalam pemikiran orang Cina, bukan dalam bentuk parti Komunis tetapi dalam bentuk lebih halus melalui platform yang berlainan. Dari segi sejarah orang Cina di Selatan Cina, penentangan terhadap kerajaan pusat telah kuat didalam budaya mereka akibat perebutan kuasa istana.

Persoalannya timbul, mengapa orang Cina di Indonesia boleh di asimilisasi atau di integrasiakan dalam masyarakat Melayu tetapi tidak dengan orang Cina di Malaysia. Jawabnya, ia terletak pada kepimpinan. Kepimpinan Indonesia kuat kerana mereka mendapat kemerdekaan tanpa di beri syarat oleh penjajah tetapi di Malaysia penjajah yang menentukan format kemerdekaan. Yang keduanya ialah 'sense of power'.


DiIndonesia, 270 million adalah terlalu kuat bagi orang Cina Indonesia untuk mengambil risiko membuat desakan tetapi di Malaysia orang Cina merasakan mereka mempunyai kekuatan yang agak kuat untuk membuat desakan. Oleh itu boleh dikatakan aktivism masyarakat Cina di negara luar bergantung kepada kekuatan pemimpin politik negara dan kekuatan rakyat tempatan. Sikap Singapura terhadap Malaysia dan Indonesia dalam politik sekarang pun berbeza. Orang Cina di USA dan Australia, di zaman awal penghijrahan orang Cina, dilayan semacam hamba. Sikap 'White Power' telah menyekat masyarakat Cina dari membuat desakan dan ramai berhijrah kenegara lain.

Politik orang Cina di Malaysia selepas 50 tahun mula 'daring' dan 'adventurous'. Desakan dari DAP, MCA telah tidak ada bezanya melainkan platform berbeza. NGO orang Cina pula senada dengan parti politik Cina cuma mereka hanya bermain tarik tali sehingga tuan rumah merasa letih. Atau kita boleh umpamakan politik orang Cina seperti kapal selam di laut. Kadang-kadang ia mematikan enjin untuk mendengar deruan engin lawan dan kadang-kadang mereka mengangkat telescope dan menterpedo karam kapal lawan. Rasuah dan kecelaruan politik tuan rumah telah banyak menguntungkan masyarakat Cina dalam mencatur politik mereka.

Namun masyarakat Melayu bukannya statik dan mereka juga 'evolve politically' dan 'economically' dengan secara agressive. Sekarang sudah timbul ketidakpuasan yang tinggi terhadap kepimpinan Melayu yang ada tetapi orang Melayu lebih berhati hati membuat perubahan kerana takut perubahan akan membawa satu akibat yang lebih mudharat kepada kuasa politik mereka.


Yang ketara nya, kebangkitan Islam dan ummat di seluruh dunia ekoran penjajahan Barat kali kedua terhadap dunia Islam telah memberi mereka 'wake up call' untuk mengetahui kawan dan lawan dan untuk berdikari dalam menentukan nasib mereka di bumi mereka sendiri. Sebarang percaturan foolish dan bodoh dari masyarakat Cina Malaysia akan membawa natijah buruk kepada Malaysia dan semua tidak mahukan nya.

Satu perjuangan

Sebenarnya dalam konteks politik negara sekarang, orang Melayu perlu sedar akan mainan politik khususnya kaum Cina. Bidang Ekonomi dan pendidikan yang menjadi teras dalam sesebuah negara telahpun dikuasai oleh kaum Cina cuma kuasa politik masih lagi belum dikuasai. Perbalahan yang berlaku di antara pimpinan Melayu/Islam termasuk UMNO, PAS serta PKR (yang dipimpin oleh Melayu/Islam tapi bawa perjuangan Melayu/Islam?) hanya akan menguntungkan kaum Cina dan India.

Bukan bermaksud untuk bersifat perkauman tetapi sifat dan budaya Melayu yang menjadi tunjang pembinaan negara Malaysia semakin terhakis. Inilah yang sebenarnya yang mereka mahukan sebenarnya, dengan menghilangkan pengaruh Melayu dalam apa jua dasar dan kepentingan negara.

Suara Politik
Belantan

SPR Perlu Siasat Orang China Jadi Pengundi Hantu?

Posted: 11 May 2013 02:36 AM PDT


Sedang gerombolan pemimpin dan penyokong pembangkang sibuk memperkatakan konon wujudnya rakyat Bangladesh yang diimport sebagai pengundi hantu, diam tak diam ramai rakyat negara ini turut tertanya-tanya perihal kemungkinan kewujudan pengundi hantu dari negara China.

Asas persoalan ini cukup mudah kerana ramai pengundi keturunan Cina yang keluar awal pagi di pusat-pusat pengundian pada PRU-13 baru-baru ini bukan sahaja tak dikenali penduduk tempatan malah kebanyakannya bila disoal selidik agal bertutur dengan baik dalam Bahasa Melayu.

Malah ada banyak kes menunjukkan ramai yang langsung tak boleh bertutur Bahasa Kebangsaan, seolah-olah satu frasa kata pun tak ada dalam kepala mereka. Bukankah senario ini cukup pelik bagi rakyat Malaysia?

Biasanya jarang benar rakyat Malaysia dari pelbagai kaum yang tidak fasih bertutur Bahasa Kebangsaan meskipun ada antaranya sejak kecil belajar di Sekolah Kebangsaan Jenis Cina, namun masing-masing tetap boleh berbicara dalam Bahasa Melayu walaupun ada yang tidak begitu fasih.


Keadaan ini menimbulkan syak wasangka berkemungkinan ada diantara pengundi keturunan Cina ini bukannya rakyat Malaysia sebaliknya di datangkan khas dari negara China seterusnya memperolehi kad pengenalan negara ini secara sindiket atau pemalsuan, kemudian didaftarkan pula sebagai pengundi.

Dua tahun lalu pihak Imigresen pernah mengumumkan terdapat lebih 90,000 warganegara China yang sudah tamat tempoh visa pelawatnya masih tinggal di negara ini termasuklah sebahagian besarnya berkecimpung dalam industri pelacuran, rumah urut, spa dan lain-lain aktiviti haram.

Tak mustahil angka itu jauh lebih besar dan ada kemungkinannya ada antara mereka yang terlibat dalam pemalsuan kad pengenalan dan menjadi pengundi. Jika perkara ini benar-benar wujud, maka ia merupakan satu ana,man kepada keselamatan negara.

Mana mungkin masa depan negara ini dibiarkan bebas ditentukan oleh warganegara asing. Justeru itu, pihak JPN dan SPR perlu mengambil inisiatif untuk menyiasat lebih lanjut perkara ini untuk membongkar kebenaran supaya tiada lagi yang tertanya-tanya.

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 11 May 2013 09:41 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Malaysia: Failure of U.S. to Subvert the Elections and Install a “Proxy Regime” @BarackObama @NajibRazak

Posted: 11 May 2013 06:30 PM PDT


 Wall Street and London's hegemonic ambitions in Asia, centered around installing proxy regimes across Southeast Asia and using the supranational ASEAN bloc to encircle and contain China, suffered a serious blow this week when Western-proxy and Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim's party lost in general elections.While Anwar Ibrahim's opposition party, Pakatan Rakyat (PR) or "People's Alliance," attempted to run on an anti-corruption platform, its campaign instead resembled verbatim attempts by the West to subvert governments politically around the world, including most recently in Venezuela, and in Russia in 2012.Just as in Russia where so-called "independent" election monitor GOLOS turned out to be fully funded by the US State Department through the National Endowment for Democracy (NED), Malaysia's so-called election monitor, the Merdeka Center for Opinion Research, is likewise funded directly by the US through NED. Despite this, Western media outlets, in pursuit of promoting the Western-backed People's Alliance, has repeatedly referred to Merdeka as "independent."
Image: Despite the US mobilizing the summation of its media power and pouring millions of dollars into the opposition party, including the creation and perpetuation of fake-NGOs such as Bersih and the Merdeka Center, Malaysian Prime Minister Najib Razak sailed to a comfortable victory in this year's general elections. The cheap veneer has begun peeling away from America's "democracy promotion" racket, leaving its proxies exposed and frantic, and America's hegemonic ambitions across Asia in serious question. 
The BBC in its article, "Malaysia election sees record turnout," lays out the well-rehearsed cries of "stolen elections" used by the West to undermine the legitimacy of polls it fears its proxy candidates may lose – with  the US-funded Merdeka Center cited in attempts to bolster these claims. Their foreign funding and compromised objectivity is never mentioned (emphasis added) :
Allegations of election fraud surfaced before the election. Some of those who voted in advance told BBC News that indelible ink – supposed to last for days – easily washed off.
"The indelible ink can be washed off easily, with just water, in a few seconds," one voter, Lo, told BBC News from Skudai.
Another voter wrote: "Marked with "indelible ink" and voted at 10:00. Have already cleaned off the ink by 12:00. If I was also registered under a different name and ID number at a neighbouring constituency, I would be able to vote again before 17:00!"
The opposition has also accused the government of funding flights for supporters to key states, which the government denies.
Independent pollster Merdeka Center has received unconfirmed reports of foreign nationals being given IDs and allowed to vote.
However, an election monitoring organization funded by a foreign government which openly seeks to remove the current ruling party from Malaysia in favor of long-time Wall Street servant Anwar Ibrahim is most certainly not "independent."
The ties between Anwar Ibrahim's "People's Alliance" and the US State Department don't end with the Merdeka Center, but continue into the opposition's street movement, "Bersih." Claiming to fight for "clean and fair" elections, Bersih in reality is a vehicle designed to mobilize street protests on behalf of Anwar's opposition party. Bersih's alleged leader, Ambiga Sreenevasan, has admitted herself that her organization has received cash directly from the United States via the National Endowment for Democracy's National Democratic Institute (NDI), and convicted criminal George Soros' Open Society.
The Malaysian Insider reported on June 27, 2011 that Bersih leader Ambiga Sreenevassan:
"…admitted to Bersih receiving some money from two US organisations — the National Democratic Institute (NDI) and Open Society Institute (OSI) — for other projects, which she stressed were unrelated to the July 9 march."
A visit to the NDI website revealed indeed that funding and training had been provided by the US organization – before NDI took down the information and replaced it with a more benign version purged entirely of any mention of Bersih. For funding Ambiga claims is innocuous, the NDI's rushed obfuscation of any ties to her organization suggests something far more sinister at play.
Photo: NDI's website before taking down any mention to Malaysia's Bersih movement. (click image to enlarge)
….
The substantial, yet carefully obfuscated support the West has lent Anwar should be of no surprise to those familiar with Anwar's history. That Anwar Ibrahim himself was Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, held lecturing positions at the School of Advanced International Studies at Johns Hopkins University, was a consultant to the World Bank, and a panelist at the Neo-Con lined National Endowment for Democracy's "Democracy Award" and a panelist at a NED donation ceremony – the very same US organization funding and supporting Bersih and so-called "independent" election monitor Merdeka – paints a picture of an opposition running for office in Malaysia, not for the Malaysian people, but clearly for the corporate financier interests of Wall Street and London.
Photo: Taken from the US National Endowment for Democracy's 2007 Democracy Award eventheld in Washington D.C., Anwar Ibrahim can be seen to the far left and participated as a "panelist." It is no surprise that NED is now subsidizing his bid to worm his way back into power in Malaysia. (click image to enlarge)
….
In reality, Bersih's leadership along with Anwar and their host of foreign sponsors are attempting to galvanize the very real grievances of the Malaysian people and exploit them to propel themselves into power. While many may be tempted to suggest that "clean and fair elections" truly are Bersih and Anwar's goal, and that US funding via NED's NDI  are entirely innocuous, a thorough examination of these organizations, how they operate, and their admitted agenda reveals the proverbial cliff Anwar and Bersih are leading their followers and the nation of Malaysia over.
As Bersih predictably mobilizes in the streets on behalf of Anwar's opposition party in the wake of their collective failure during Malaysia's 2013 general elections, it is important for Malaysians to understand the true nature of the Western organizations funding their attempts to politically undermine the ruling party and divide Malaysians against each other, and exactly why this is being done in the greater context of US hegemony in Asia.
Anwar & Bersih's US State Department Backers
The US State Department's NED and NDI are most certainly not benevolent promoters of democracy and freedom.Does Boeing, Goldman Sachs, Exxon, the SOPA, ACTA, CISPA-sponsoring US Chamber of Commerce, and America's warmongering Neo-Con establishment care about promoting democracy in Malaysia? Or in expanding their corporate-financier interests in Asia under the guise of promoting democracy? Clearly the latter.
The NDI, which Bersih leader Ambiga Sreenevasan herself admits funds her organization, is likewise chaired by an unsavory collection of corporate interests.
The average Malaysian, disenfranchised with the ruling government as they may be, cannot possibly believe these people are funding and propping up clearly disingenuous NGOs in direct support of a compromised Anwar Ibrahim, for the best interests of Malaysia.The end game for the US with an Anwar Ibrahim/People's Alliance-led government, is a Malaysia that capitulates to both US free trade schemes and US foreign policy. In Malaysia's case, this will leave the extensive economic independence achieved since escaping out from under British rule, gutted, while the nation's resources are steered away from domestic development and toward a proxy confrontation with China, just as is already being done in Korea, Japan, and the Philippines.

Stitching ASEAN Together with Proxy Regimes to Fight China 
Image: Lemuel Gulliver on the island of Lilliput, having been overtaken while asleep by ropes and stakes by the diminutive but numerous Lilliputians. Western corporate-financier interests envision organizing Southeast Asia into a supranational bloc, ASEAN (Association of Southeast Asian Nations), to use the smaller nations as a combined front to "tie down" China in a similar manner. Unlike in the story "Gulliver's Travels," China may well break free of its binds and stomp the Lilliputian leaders flat for their belligerence. 
….
That the US goal is to use Malaysia and other Southeast Asian nations against China is not merely speculation. It is the foundation of a long-documented conspiracy dating back as far as 1997, and reaffirmed by US Secretary of State Hillary Clinton as recently as 2011.

In 1997,  Fortune 500-funded (page 19) Brookings Institution policy scribe Robert Kagan penned, "What China Knows That We Don't: The Case for a New Strategy of Containment," which spells out the policy Wall Street and London were already in the process of implementing even then, albeit in a somewhat more nebulous manner. In his essay, Kagan literally states (emphasis added):
The present world order serves the needs of the United States and its allies, which constructed it. And it is poorly suited to the needs of a Chinese dictatorship trying to maintain power at home and increase its clout abroad. Chinese leaders chafe at the constraints on them and worry that they must change the rules of the international system before the international system changes them.
Here, Kagan openly admits that the "world order," or the "international order," is simply American-run global hegemony, dictated by US interests. These interests, it should be kept in mind, are not those of the American people, but of the immense corporate-financier interests of the Anglo-American establishment. Kagan continues (emphasis added):
In truth, the debate over whether we should or should not contain China is a bit silly. We are already containing China — not always consciously and not entirely successfully, but enough to annoy Chinese leaders and be an obstacle to their ambitions. When the Chinese used military maneuvers and ballistic-missile tests last March to intimidate Taiwanese voters, the United States responded by sending the Seventh Fleet. By this show of force, the U.S. demonstrated to Taiwan, Japan, and the rest of our Asian allies that our role as their defender in the region had not diminished as much as they might have feared. Thus, in response to a single Chinese exercise of muscle, the links of containment became visible and were tightened.
The new China hands insist that the United States needs to explain to the Chinese that its goal is merely, as [Robert] Zoellick writes, to avoid "the domination of East Asia by any power or group of powers hostile to the United States." Our treaties with Japan, South Korea, the Philippines, Thailand, and Australia, and our naval and military forces in the region, aim only at regional stability, not aggressive encirclement.
But the Chinese understand U.S. interests perfectly well, perhaps better than we do. While they welcome the U.S. presence as a check on Japan, the nation they fear most, they can see clearly that America's military and diplomatic efforts in the region severely limit their own ability to become the region's hegemon. According to Thomas J. Christensen, who spent several months interviewing Chinese military and civilian government analysts, Chinese leaders worry that they will "play Gulliver to Southeast Asia's Lilliputians, with the United States supplying the rope and stakes."
Indeed, the United States blocks Chinese ambitions merely by supporting what we like to call "international norms" of behavior. Christensen points out that Chinese strategic thinkers consider "complaints about China's violations of international norms" to be part of "an integrated Western strategy, led by Washington, to prevent China from becoming a great power.
What Kagan is talking about is maintaining American preeminence across all of Asia and producing a strategy of tension to divide and limit the power of any single player vis-a-vis Wall Street and London's hegemony. Kagan would continue (emphasis added):
The changes in the external and internal behavior of the Soviet Union in the late 1980s resulted at least in part from an American strategy that might be called "integration through containment and pressure for change."
Such a strategy needs to be applied to China today. As long as China maintains its present form of government, it cannot be peacefully integrated into the international order. For China's current leaders, it is too risky to play by our rules — yet our unwillingness to force them to play by our rules is too risky for the health of the international order. The United States cannot and should not be willing to upset the international order in the mistaken belief that accommodation is the best way to avoid a confrontation with China.
We should hold the line instead and work for political change in Beijing. That means strengthening our military capabilities in the region, improving our security ties with friends and allies, and making clear that we will respond, with force if necessary, when China uses military intimidation or aggression to achieve its regional ambitions. It also means not trading with the Chinese military or doing business with firms the military owns or operates. And it means imposing stiff sanctions when we catch China engaging in nuclear proliferation.
A successful containment strategy will require increasing, not decreasing, our overall defense capabilities. Eyre Crowe warned in 1907 that "the more we talk of the necessity of economising on our armaments, the more firmly will the Germans believe that we are tiring of the struggle, and that they will win by going on." Today, the perception of our military decline is already shaping Chinese calculations. In 1992, an internal Chinese government document said that America's "strength is in relative decline and that there are limits to what it can do." This perception needs to be dispelled as quickly as possible.
Kagan's talk of "responding" to China's expansion is clearly manifested today in a series of proxy conflicts growing between US-backed Japan, and the US-backed Philippines, and to a lesser extent between North and South Korea, and even beginning to show in Myanmar. The governments of these nations have capitulated to US interests and their eagerness to play the role of America's proxies in the region, even at their own cost, is not a surprise. To expand this, however, the US fully plans on integrating Southeast Asia, installing proxy regimes, and likewise turning their resources and people against China.
In 2011, then Secretary of State Hillary Clinton unveiled the capstone to Kagan's 1997 conspiracy. She published in Foreign Policy magazine, a piece titled, "America's Pacific Century" where she explicitly states:
In the next 10 years, we need to be smart and systematic about where we invest time and energy, so that we put ourselves in the best position to sustain our leadership, secure our interests, and advance our values. One of the most important tasks of American statecraft over the next decade will therefore be to lock in a substantially increased investment — diplomatic, economic, strategic, and otherwise — in the Asia-Pacific region.
To "sustain our leadership," "secure our interests," and "advance our values," are clearly hegemonic statements, and indicates that the US' goal for "substantially increased investment," including buying off NGOs and opposition parties in Malaysia, seeks to directly serve US leadership, interests, and "values,"  not within US borders, but outside them, and specifically across all of Asia.
Clinton continues:
At a time when the region is building a more mature security and economic architecture to promote stability and prosperity, U.S. commitment there is essential. It will help build that architecture and pay dividends for continued American leadership well into this century, just as our post-World War II commitment to building a comprehensive and lasting transatlantic network of institutions and relationships has paid off many times over — and continues to do so.
The "architecture" referred to is the supranational ASEAN bloc – and again Clinton confirms that the US' commitment to this process is designed not to lift up Asia, but to maintain its own hegemony across the region, and around the world.
Clinton then openly admits that the US seeks to exploit Asia's economic growth:
Harnessing Asia's growth and dynamism is central to American economic and strategic interests and a key priority for President Obama. Open markets in Asia provide the United States with unprecedented opportunities for investment, trade, and access to cutting-edge technology. Our economic recovery at home will depend on exports and the ability of American firms to tap into the vast and growing consumer base of Asia.
Of course, the purpose of an economy is to meet the needs of those who live within it. The Asian economy therefore ought to serve the needs and interests of Asians – not a hegemonic empire on the other side of the Pacific. Clinton's piece could easily double as a declaration by England's King George and his intentions toward emptying out the New World.
And no empire is complete without establishing a permanent military garrison on newly claimed territory. Clinton explains (emphasis added):
With this in mind, our work will proceed along six key lines of action: strengthening bilateral security alliances; deepening our working relationships with emerging powers, including with China; engaging with regional multilateral institutions; expanding trade and investment; forging a broad-based military presence; and advancing democracy and human rights.
And of course, by "advancing democracy and human rights," Clinton means the continuation of funding faux-NGOs that disingenuously leverage human rights and democracy promotion to politically undermine targeted governments in pursuit of installing more obedient proxy regimes.
The piece is lengthy, and while a lot of readers may be tempted to gloss over some of the uglier, overtly imperial aspects of Clinton's statement, the proof of America's true intentions in Asia can be seen clearly manifested today, with the intentional encouragement of provocations between North and South Korea, an expanding confrontation between China and US proxies, Japan and the Philippines, and with mobs taking to the streets in Malaysia in hopes of overturning an election US-proxy Anwar Ibrahim had no chance of winning.
Clean & Fair Elections?
While the battle cry for Anwar Ibrahim, his People's Alliance, and Bersih have been "clean and fair elections," in reality, allegations of fraud began long before the elections even started. This was not because Anwar's opposition party had evidence of such fraud – instead, this was to implant the idea into people's minds long before the elections, deeply enough to justify claims of stolen elections no matter how the polls eventually turned out.
At one point during the elections, before ballots were even counted, Anwar Ibrahim declared victory - a move that analysts across the region noted was provocative, dangerous, and incredibly irresponsible. Again, there could not have been any evidence that Anwar won, because ballots had not yet been counted. It was again a move meant to manipulate the public and set the stage for contesting Anwar's inevitable loss – in the streets with mobs and chaos in typical Western-backed color revolution style.
One must seriously ask themselves, considering Anwar's foreign backers, those backers' own stated intentions for Asia, and Anwar's irresponsible, baseless claims before, during, and after the elections – what is "clean and fair" about any of this?
Anwar Ibrahim is a fraud, an overt proxy of foreign interests. His satellite NGOs, including the insidious Bersih movement openly funded by foreign corporate-financier interests, and the equally insidious polling NGO Merdeka who portrays itself as "independent" despite being funded directly by a foreign government, are likewise frauds – drawing in well-intentioned people through slick marketing, just as cigarette companies do.
And like cigarette companies who sell what is for millions essentially a slow, painful, humiliating death sentence that will leave one broken financially and spiritually before ultimately outright killing them, Anwar's US-backed opposition is also selling Malaysia a slow, painful, humiliating death. Unfortunately, also like cigarettes, well-intentioned but impressionable people have not gathered all of the facts, and have instead have based their support on only the marketing, gimmicks, slogans, and tricks of a well-oiled, manipulative political machine.
For that folly, Malaysia may pay a heavy price one day – but for Anwar and his opposition party today, they have lost the elections, and the cheap veneer of America's "democracy promotion" racket is quickly peeling away. For now, America has tripped in mid-pivot toward its hegemonic agenda in Asia, with Malaysia's ruling government providing a model for other nations in the region to follow, should they be interested in sovereignty and independent progress – no matter how flawed or slow it may be.

GST Belum Lagi Dilaksanakan, Pakatan Pembangkang Terkantoi Lagi Memfitnah Kerajaan

Posted: 11 May 2013 05:00 PM PDT


Husam Musa Kecewa Dengan Kerajaan PAS Kelantan Sekarang

Posted: 11 May 2013 04:00 PM PDT

Suara Keadilan Terkantoi Fitnah Rakyat Malaysia Sebagai Bangla

Posted: 11 May 2013 09:30 AM PDT


Gambar Ini Buat Orang Orang PAS Kedah Ingin Lompat Parti

Posted: 11 May 2013 08:00 AM PDT


Roti Gardenia Tidak Naik Harga Seperti Dakwaan Pembangkang, Video Ini Menjadi Bukti

Posted: 11 May 2013 07:00 AM PDT

Renungan Untuk Umat Melayu Di Tanah Melayu, Bacalah Sebelum Segalanya Terlambat #HidupMelayu

Posted: 11 May 2013 05:00 AM PDT





Orang Melayu hanya ada masa 4 tahun lagi sebelum segalanya terlambat. Melayu yang masih bergaduh dan bergasak sesama Melayu meninggalkan kesan kekalahan kepada beberapa buah negeri dan hampir kalah di sebuah negeri.

Melayu yang masih kecil dan belum faham erti politik tentu kecewa bila dapat tahu 10 tahun lagi, kuasa Melayu itu sudah tiada lagi di Tanah yang bernama Melayu. Moga itu tidak berlaku. Namun, segalanya boleh hilang jika tumpas empat tahun lagi. Segalanya boleh berlaku, jika perubahan sikap tidak dilakukan.

Cukup cukuplah sengketa dan menuding jari. Masa itu tidak harus dibazirkan. 5 tahun dahulu, faktor yang sama dibincang dan dicanang sebagai punca beberapa negeri tumpas. Namun pengajaran tidak pernah diambil.  Pelajaran tidak pernah dipelajari. Yang dibincang bagai mencurah air di daun keladi.

Yang tua terus bergasak untuk kuasa. Yang muda terus dianggap terlalu mentah dan baru dalam politik. Tua anggap muda kurang pengalaman. Muda tidak hormat tua. Itulah realitinya, tidak hormat dan pandang pada ilmu dan kebolehan. Akhirnya jurang itu diisi oleh kekalahan. Parti Melayu yang mengisi kemerdekaan negara ini baru menyambut ulang tahun yang ke-67.

Perjuangan dahulu dan sekarang umpama langit dan bumi.  Banyak yang muda sudah tidak faham erti dan manifestasi diri. Mereka diajar menyokong individu bukan parti. Mereka dirajakan dan disahabatkan dengan duit bukan perjuangan pertiwi. Oleh itu, bila yang tua bergasak, mereka turut sama bergasak kerana sokongan itu adalah pada individu.

Duit menjadi raja. Pengampu orang kaya dipandang sebagai mahir segala. Kasihan pemimpin yang rajin bekerja. Mereka benar benar berkhidmat untuk bangunkan negara. Beri segala yang rakyat minta. Beribu ditatang di mata pemimpin, namun hakikatnya ribuan itu bukanlah realiti sokongan.

Hanya sedap pandangan mata. Segala yang manis ditabur kepada pemimpin. Takut bercerita situasi yang pahit. Yang manis enak didengar. Yang masam disapu bawah tilam.  Jangan diulang perkara sama, hadaplah rakyat dengan suasana sebenar. Biar pemimpin lihat realiti. Biar pemimpin rasai apa yang terbuku di hati.

Siang dan malam mendahulukan rakyat. Kampung dan kota habis dikunjungi. Semuanya demi rakyat. Namun apakan daya ada rakyat yang tidak faham erti terima kasih. Mereka memilih kerana emosi. Mereka memilih kerana persepsi. Bila keputusan diumum, barulah mereka menyesali. Kesan buruk bila tersalah undi.

Kesan yang bakal ditempuh 5 tahun lagi.  Melayu sekarang sudah semua senang. Lahir dalam senang. Bertatih pun senang. Bersekolah pun senang. Masuk universiti pun senang. Segalanya sudah ada sebab negara sudah senang.

Bila sudah sudah senang, mereka gagal fahami apa itu erti susah. Susah hendak fahamkan orang yang lahir lahir sudah senang. Lagi bertambah susah bila hendak memahamkan mereka bahawa kesenangan itu adalah hasil kerja kuat nenek moyang Melayu dalam politik.

Mereka kata itu cerita karut. Mereka kata itu dongeng. Mereka tidak mahu dengar Sejarah. Mereka tidak mahu dengar cakap orang tua. Inilah masalah besar orang Melayu yang masih muda.  Lebih percaya pada cakap penglipur lara yang datang atas pentas terbuka. 

Lupa dan alpa dengan cerita manis penglipur lara. Membawa cerita percuma, percuma dan percuma. Lupa dan hanyut dalam janji manis penglipur lara. Janji yang belum tentu mereka dapat penuhi. Itu pun ada orang yang masih percaya dan tersengih sampai ke pipi.  

Melayu mudah lupa. Ungkapan itu ada kebenarannya kini.  Lupa pada kesusahan. Lupa pada tangan yang memberi kesenangan. Mudah percaya pada "hantu" yang menjaja cerita segalanya dalam dunia ini haruslah percuma. Melayu yang datang atas hak demokrasi pun dianggap hantu. 

Suatu ketika, orang muda Melayu bangkit menyatukan bangsa untuk kemerdekaan. Suatu masa, belia Melayu bangun menyedarkan bangsa tentang ancaman komunis dan keselamatan negara. Satu waktu dulu, pemuda bangsa Melayu berusaha gigih selamatkan bangsa dari miskin di bumi sendiri.

Tiga usaha tersebut sudah berlalu. Kini cabaran yang terbesar adalah mengekalkan kuasa politik Melayu. Masih ramai Melayu yang kurang faham matematik politik Melayu dalam parlimen. Mereka gagal bezakan antara persefahaman politik dengan "pakat pakat" berpolitik.

Jangan sampai segalanya sudah hilang. Sekali terlepas kuasa ini. Melayu akan hilang terus kuasanya. 4 tahun lagi, usah diulang faktor faktor yang sama ini.

Masa sekarang adalah untuk bertindak. Hentikan tuding jari dan memulakan konspirasi. Melayu tidak akan kalah jika Melayu bersatu. Melayu hanya akan kalah jika Melayu itu menjatuhkan Melayu sendiri. 

Lihatlah sejarah pemerintahan Khalifah Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali. Selepas 29 tahun, pemerintahan itu berakhir kerana pergaduhan semasa sendiri. Abbasiyah juga hancur kerana pengkhianatan dalaman. Kota Melaka yang agung selama 116 tahun juga runtuh kerana pergaduhan sesama sendiri. 

Putrajaya dibina atas runtuhan Kota Melaka, sedarlah kemerdekaan ini baru 56 tahun. Usia masih lagi di pertengahan era Empayar Melaka yang pernah gemilang dahulu.

Fahamilah, bahawa dunia Islam sekarang adalah pada akhir zaman. Banyak tempat yang lain, Islam sudah dicabar, dibakar dan diserang. Hanya bumi Melayu, syiar Islamnya masih kuat. Kuat kerana Melayu itu adalah Islam dan Islam itu adalah Melayu. Khalifahnya masih lagi Raja Melayu.

Inilah istimewanya Melayu di bumi ini. Jangan menyesal air mata darah. Renungilah ungkapan "Melayu Itu" karya Usman Awang. Melayu sedang dilawan dengan politik ideologi oleh pihak lawan. Jawapan terbaik untuk melawan arus lawan itu adalah dengan mengembalikan semula "roh Melayu dan Islam". Inilah caranya. 

Bacalah dengan mata hati.

  
MELAYU ITU

Karya: Usman Awang

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun.

Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah,
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat, Jangan mati anak.

Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, 
semua Melayu,
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)

Dalam sejarahnyaMelayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan.

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara.

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual.

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.

Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.

Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing.

Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan.

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut.

Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
Segala yang ada sanggup diberikan
Sehingga tercipta sebuah kiasan:
"Dagang lalu nasi ditanakkan
Suami pulang lapar tak makan
Kera di hutan disusu-susukan
Anak di pangkuan mati kebuluran".

Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
Masihkan tunduk tersipu-sipu?
Jangan takut melanggar pantang
Jika pantang menghalang kemajuan;

Jangan segan menentang larangan
Jika yakin kepada kebenaran;
Jangan malu mengucapkan keyakinan
Jika percaya kepada keadilan.

Jadilah bangsa yang bijaksana
Memegang tali memegang timba
Memiliki ekonomi mencipta budaya
Menjadi tuan di negara Merdeka.

Azmin Ali Kutuk Wan Azizah Dalam Isu Pemilihan MB Selangor

Posted: 11 May 2013 04:30 AM PDT

Laporan Polis Dibuat Terhadap Anwar Ibrahim & Lim Kit Siang #PRU13

Posted: 11 May 2013 03:30 AM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 May 2013 09:27 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


POLITIK PIGGY.

Posted: 11 May 2013 12:46 PM PDT

SYAIR PENGKOMEN BLOG GAP YANG MENARIK.. ROYAN ROYANAN ANVAR KUTI !

Posted: 11 May 2013 09:13 AM PDT

PENGUNDI PAKATAN MANIPULASI KELEMAHAN KERISMUDIN CKMM UNTUK TUMBANGKAN BN.

Posted: 11 May 2013 08:54 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 11 May 2013 09:07 PM PDT

PenangWasabi


Najib lawat Azizan di HPP

Posted: 11 May 2013 03:33 AM PDT

Najib dan Rosmah Mansor melawat Azizan Abdul Razak di Unit Rawatan Rapi Hospital Pulau Pinang di Georgetown hari ini.

GEORGE TOWN - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melawat bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak di wad unit rawatan rapi (ICU) di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Najib dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor tiba pada kira-kira 1.30 tengah hari dan meluangkan masa bersama Azizan dan anggota keluarganya kira-kira 15 minit.

"Saya baru melawat Azizan dan Alhamdulillah pembedahan sudah berlangsung.Beliau dalam keadaan stabil dan sedang diberi rawatan terbaik," katanya kepada pemberita di sini.

Najib berdoa agar Azizan yang melalui pembedahan yang agak serius supaya cepat sembuh dan pulih.

"Sebagai pemimpin, walaupun Azizan dalam parti yang lain, saya hormati beliau sebagai sahabat. Terima kasih kepada ahli keluarganya kerana terima kedatangan saya dengan baik," katanya.

Najib berkata bantuan yang sepatutnya akan dihulurkan kepada Azizan untuk memastikan tidak ada masalah daripada segi perbelanjaan.

Sementara itu, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut melawat Azizan pada kira-kira 11.20 pagi tadi bersama-sama isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan anaknya Datuk Mukhriz yang juga Menteri Besar Kedah yang baru.

Sementara itu, setiausaha akhbar kepada Azizan, Mohd Helmi Khalid meminta jasa baik kepada orang ramai yang ingin melawat Pesuruhjaya Pas Kedah itu tidak berbuat demikian bermula esok bagi memberi ruang kepada beliau untuk berehat.

"Saya mewakili ahli keluarga beliau (Azizan) meminta orang ramai memberi kerjasama kerana kita ingin memberi keselesaan kepada pesakit atas nasihat pihak hospital," katanya.

Beliau berkata keadaan kesihatan Azizan menunjukkan pekembangan positif dan beliau telah membuka mata sebanyak empat kali dari pukul 6.30 pagi hingga 8.30 pagi ini.

Mohd Helmi turut melahirkan rasa kesal terhadap segelintir pengunjung yang memuat naik gambar Azizan dalam keadaan sakit di laman sosial dan berharap kejadian itu tidak berulang lagi bagi menghormati anggota keluarga beliau.

Azizan, 69, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Limau, menjalani pembedahan memotong kedua-dua belah kakinya akibat komplikasi penyakit kencing manis pada Khamis lepas.

Beliau dipindahkan ke HPP pada Rabu lepas dari Kedah Medical Centre selepas dirawat kerana jangkitan kuman pada kakinya sejak Isnin lalu. - Bernama

Penang Wasabi..

r b f

Posted: 11 May 2013 07:23 PM PDT

r b f


1Malaysia Kena Tipu Dengan Anwar

Posted: 11 May 2013 06:14 AM PDT

Jangan lupa pembohongan Anwar mengenai konspirasi 16 Sept 2008 selepas keputusan PRU-12 pada bulan Mac 2008. Tetapi rakyat hanya menyedari pembohongan tersebut pada 16 Sept 2008, iaitu 6 bulan selepas PRU-12!

Tetapi kali ini pembohongan Anwar disedari rakyat hampir serta merta selepas PRU-13!

Apa buktinya?

Sebelum PRU-13, Anwar telah berjanji akan berhenti daripada berpolitik jika tewas dalam PRU-13. Malah Anwar siap menyatakan akan menjadi pensyarah jika kalah dalam PRU-13.

Dan ternyata rakyat telah menolak Anwar sebagai calon PM pembangkang dalam PRU-13
 
Baca seterusnya di sini

Sri Tri Buana

Posted: 11 May 2013 07:23 PM PDT

Sri Tri Buana


Mengapa UMNO/BN Bertindak Macam Orang Kalah?

Posted: 11 May 2013 05:00 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 11 May 2013 03:08 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ZAIN BADAK MASUK KABINET UNTUK TARGET AMBIL SELANGOR?

Posted: 11 May 2013 04:10 AM PDT

Backbenchers BN bagi penggal 2008-2013 hanya berjumlah 73 orang setelah ditolak 3 wakil SAPP yang keluar meninggalkan BN. 

Backbenchers BN bukan saja kurang dari segi jumlah, malah tidak berdaya melawan dan berhujah dengan MP pembangkang dalam banyak perbahasan di Dewan Rakyat. Hanya beberapa kerat wakil BN saja yang mampu berhujah dengan fakta dan meyakinkan dalam mempertahankan setiap dasar kerajaan di dewan rakyat. Keadaan menjadi lebih sukar bila 27 dari 73 BN Backbenchers berada dalam kategori menopause kerana terkejut turun pangkat dari Menteri menjadi Backbenchers.

Pada penggal kali ini dijangka bilangan Backbenchers akan terus berkurang jika saiz kabinet yang sama dikekalkan. Jika keadaan ini berlaku, BNBC hanya akan berada di sekitar bawah 70 orang. Dengan pertambahan MP pembangkang dari 80 kepada 89, sidang dewan pasti akan lebih hangat.

Dulu kita masih bernasib baik kerana ada 8 MP bebas yang mesra BN. Merekalah yang menjadi peluru dan meriam BN setiap kali berbahas di dewan sedangkan ramai MP BN hanya bertaraf ayam mati dan duduk mengeram di bangku dewan.

Barisan MP pembangkang pasti akan lebih bertenaga kali ini.

PM tentu sedar akan kemungkinan senario ini tetapi apakah penyelesaian yang PM akan lakukan untuk menghadapi kemungkinan ini?

Adakah dengan mengecilkan pasukan kabinet?

Adakah dengan memperbanyakkan anggota kabinet dari kalangan senator?

Atau adakah PM akan membiarkan saja dewan rakyat dikuasai oleh suara pembangkang setiap kali Dewan Rakyat bersidang?

Kita sebagai pendokong bawahan parti sudah takut untuk meletakkan harapan yang terlalu tinggi terhadap Perdana Menteri. Kita takut kecewa untuk kali ke-2. 

Harapan majoriti pendokong parti dan golongan muda "middle class mesra BN" yang mengharapkan PM mengotakan janjinya untuk membuat kejutan, membawa perubahan besar dan seterusnya memperkenalkan pasukan transformasi yang diterima akar umbi dan boleh menang, terbukti meleset sama sekali.

Walaupun Nazri Aziz menang di Padang Rengas, tetapi imej pemimpin berkarat yang ada pada batang tubuhnya mampu menimbulkan persepsi secara meluas di kalangan pengundi saluran 4 & 5 mahu pun "saluran 6 yang mahu mengundi BN tapi secara bersyarat" bahawa DS Najib tidak berani untuk membuang kawan walaupun ia boleh menaikkan "imej tegas" DS Najib untuk memberi nafas baru di dalam kepimpinan parti dan kabinet.   

Harapan segmen pengundi yang berhasrat memberi undi kepada BN tetapi secara bersyarat" iaitu mereka mahu melihat PM terlebih dahulu mengotakan janji untuk membariskan "pasukan transformasi Najib yang "winnable & acceptable"" ternyata kecewa dengan keputusan dan pendekatan PM di saat akhir dalam membariskan pasukan transformasi Najib. 

Sebaik saja senarai calon diumumkan, ia memang benar-benar memberi kejutan sepertimana yang disebut oleh DS Najib, tetapi kejutan yang mensahihkan kepada mereka bahawa gambaran yang digembar-gemburkan tidaklah sepertimana yang diharapkan. "Keyakinan bercampur harapan" yang ditunggu-tunggu dari DS Najib benar-benar memeranjatkan dan mengecewakan mereka. 

Akhirnya segmen golongan muda yang mengundi secara bersyarat ini menarik kembali niat mereka untuk mengundi BN.

Jika tidak kerana kesilapan saat-saat akhir PM DS Najib, mungkin BN sudah menang bergaya dengan majoriti 2/3 dan mungkin Selangor yang terdapat paling ramai pengundi dari saluran 6, "golongan yang mahu mengundi BN tetapi secara bersyarat", mungkin sudah berjaya ditawan semula.

Akibat terlalu percayakan Badak yang bernama "Zain" sampai membiarkan saja gate kandang terdedah, badak "Zain" bebas berbuat apa saja di dalam Zoo BN Selangor hingga pelancung yang sedang berkunjung lari lintang pukang meninggalkan Zoo BN dan pelancung yang sudah berhasrat untuk berkunjung membatalkan kunjungannya di saat-saat akhir.

Inilah kelemahan-kelemahan saat akhir yang dilakukan oleh DS Najib yang telah menyebabkan seluruh rancangan besar tranformasi dan produk 1Msia kerajaan BN tenggelam begitu saja. Tenggelam disaluti  "penantian dan harapan menggunung sebahagian besar pengundi bersyarat" yang kecewa apabila apa yang mereka nantikan dari Perdana Menteri hanyalah harapan dan janji kosong.

Pendek kata, cakap tidak berapa dibikin. "Cakap berdagar-dagar, ciriak tersangkuik dicelah galagar".

Minggu depan, mungkin hari Rabu, pengumuman barisan kabinet baru. 

Golongan yang menyokong BN secara bersyarat yang mahu melihat terlebih dahulu keberanian DS Najib "untuk berubah, sebelum rebah", sebahagian besarnya mungkin sudah "give up" dan tidak mahu lagi mengharapkan sesuatu yang terbaik akan diumumkan oleh Dato Seri Najib.

Buat apa nak mengharap dan terus mengharap tak pasal-pasal. Buat menambah kecewa. Kalau PM nak buat dia buatlah.  Ada aku kisah?

SERUAN JUJUR UNTUK KAUM CINA DI MALAYSIA!!

Posted: 10 May 2013 09:16 PM PDT

Terbukti sudah bahawa asas-asas penting kenegaraan samada dari segi asas stuktur politik mahu pun dari segi asas sosio-politik yang berteraskan prinsip permuafakatan di antara kaum sedikit demi sedikit sudah menampakkan tanda-tanda besar untuk diruntuhkan oleh pola pemikiran baru yang sangat berisiko buat rakyat dan negara.

Dari segi struktur politik, BN yang selama ini diterima oleh seluruh kaum hari ini sudah jelas tidak lagi diterima oleh kaum cina. Hampir seluruh kaum cina menolak BN dan memberikan sokongan kepada DAP, manakala 2 lagi kaum utama, melayu dan india masih lagi bersama BN secara majoritinya.

Adakah petanda ini memberi mesej bahawa kaum cina tidak lagi percaya kepada prinsip perkongsian kuasa melalui permuafakatan di antara semua kaum yang telah sekian lama menjadi teras dan kunci kepada kejayaan membina negara bangsa melalui model dan prinsip yang dijunjung oleh Barisan Nasional?

Melalui model kerangka politik dan prinsip permuafakatan yang disusun melalui konsep dan amalan BN, setiap kaum di negara ini berjaya meningkat maju, hubungan antara agama dan kaum berjalan lancar tanpa ada kekangan untuk masing-masing mengamalkan agama dan adat resam masing-masing, malah masing-masing tidak pernah menyakiti atau menyentuh hak dan sensitiviti di antara penganut agama.  

Kerangka politik yang menekankan prinsip permuafakatan di dalam perkongsian politik, ekonomi dan sosio-budaya serta kebebasan mengamalkan kepercayaan masing-masing, jelas telah menghasilkan kejayaan kepada pembinaan sebuah negara bangsa yang unik dan tidak pernah terjadi di mana-mana negara selain dari Malaysia.

Keputusan PRU13 jelas menggambarkan kaum cina lebih cenderung untuk menyokong kerangka politik ikatan/pakatan yang longgar dan tidak rasmi di antara DAP-PKR-PAS. Kaum cina juga jelas menolak politik permuafakatan yang lebih memberi keutamaan untuk menjaga dan menghormati sensitiviti antara agama, antara kaum dan antara adat resam yang dijunjung BN. Kaum cina jelas lebih cenderung untuk menerima prinsip Malaysian Malaysia yang dijunjung oleh DAP.

DAP yang membawa prinsip Malaysian Malaysia bersedia pula bergabung dengan parti Melayu Islam yang lebih ekstrim pendekatannya daripada UMNO, tetapi dalam masa yang sama berterus terang pula menolak prinsip negara Islam dan hukum hudud yang dibawa oleh PAS. Ironinya, mereka boleh pula membentuk pakatan sedangkan prinsip yang masing-masing junjung amat berlawanan di antara satu sama lain.

Masing-masing DAP dan PAS memutuskan untuk pergi ke destinasi yang berbeza. DAP mahu menuju ke Tambak Johor dan PAS memberitahu mereka mahu menuju ke Golok, tetapi mereka memutuskan untuk menaiki gerabak keretapi yang sama walaupun landasan dan laluannya sama sekali berbeza.

Tetapi, yang lebih menghairankan kenapa kaum cina berbondong-bondong juga untuk menaiki gerabak yang tidak tentu haluan dan destinasi ini?

Siapa yang bertanggungjawab memberi salah isyarat kepada kaum cina ini sehingga mereka berbondong-bondong menaiki gerabak yang jelas terdapat di dalamnya PAS yang mahu menuju ke Golok?

Siapa yang bertanggungjawab meyakinkan PAS bahawa gerabak ini akan menuju ke Golok walaupun jelas, sebahagian besar tempat duduk di gerabak ini sudah di penuhi oleh kaum cina DAP yang mahu menuju ke Tambak Johor?

Siapa sebenrnya yang telah memberi isyarat yang salah hingga berjaya meyakinkan 2 pihak yang berlawanan sama sekali prinsip, destinasi dan ideologi perjuangan ini supaya menaiki gerabak yang sama, walaupun jelas gerabak ini tidak tentu haluan?

Hari ini, pengundi kaum cina sudah termalu sendiri apabila keyakinan mereka yang tidak berpaksikan kenyataan kerana terlalu percaya bahawa "ini kalilah" mereka pasti berjaya menumbangkan Barisan Nasional tidak menjadi kenyataan.

Keberanian kaum cina melakukan perjudian berdasarkan isyarat yang salah dan harapan palsu Anwar hingga mereka menolak BN secara total adalah satu kesilapan terbesar yang telah dilakukan oleh kaum cina sejak negara ini diperbetulkan semula oleh para pemimpin semua kaum selepas peristiwa hitam 13 Mei.

Hari ini, satu Malaysia sudah tahu bahawa kaum cina telah melakukan satu gerakan berpura-pura menjunjung DS Najib dengan menunjukkan gambaran jelas bahawa mereka menyokong segala gagasan DS Najib untuk negara ini maju ke hadapan. Mereka datang berbondong-bondong dengan keluar beramai-ramai hingga puluhan ribu di mana saja DS Najib turun padang. 

Akhirnya, kejelikan hati, sikap hipokrit dan opportunist mereka "kedapatan" juga apabila lebih 90% kaum cina menolak BN secara total. Walaupun undi adalah sulit, tetapi keputusan pilihanraya jelas menunjukkan 9 dari setiap 10 orang kaum cina yang datang meraikan di mana saja PM turun padang telah menipu dan memberi harapan palsu kepada DS Najib Tun Razak.

Hari-hari mendatang tidak mungkin akan sama indahnya seperti sebelumnya buat negara kita Malaysia apabila permuafakatan di antara kaum yang telah sekian lama terjalin dan seperti telah wujud kontrak sosial di antara mereka demi kebaikan agama, bangsa dan tanah air yang dikongsi bersama telah dikhianati oleh sebahagian kaum  yang telah bersama mengikat janji setia.

Walau bagaimana pun perkara setiap perkara yang terjadi pasti bersebab. 

Jika kaum cina dapat menerima hakikat bahawa mereka sebenarnya sudah ditipu, dibohongi dan telah termakan hasutan serta harapan palsu yang gembar-gemburkan oleh Anwar Ibrahim, bapa pengkhianatan permuafakatan kaum di Malaysia, keadaan mungkin akan kembali sepertimana asal dan rakyat seluruhnya mungkin dapat hidup kembali dengan aman tanpa syak dan tanpa was-was di antara satu sama lain.

Segalanya terletak di tangan kaum cina. Kaum melayu,india, kadazan, bajau, Iban murut dan lain-lain masih bersedia untuk berkongsi kuasa dan negara bersama kaum cina melalui struktur, model dan prinsip yang dijunjung oleh Barisan Nasional selama ini.

Jika sudah merasa tertipu dan tersesat di hujung jalan. Jangan malu asal saja kembali semula dengan nilai-nilai kesetiaan, keikhlasan dan kejujuran sepertimana sikap jiwa besar pemimpin terdahulu kamu seperti Tan Cheng Lok, Lim Chong Eu, Tan Chee Koon, Tan Siew Sin dan ramai lagi pemimpin-pemimpin kamu yang sangat kami hormati.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 11 May 2013 03:02 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Foto Lana Nordin bergambar dengan lelaki 'misteri' tanpa baju...

Posted: 11 May 2013 03:30 PM PDT

Lana Nordin berkongsi lagi gambar-gambar aktivti sehariannya kepada peminat-peminat.

Kali ini penampilan agak sopan dari biasa. Selalunya bergambar kalau tak tayang pangkal dada, tak sah. Bersinglet tu biasa aja baginya. Entah apa yang mahu ditunjukkan pun kami tak pasti.

Koleksi gambar beliau kali ini agak menarik dan berwarna warni. Menurut beliau, beliau mengenakan pakaian untuk tarian Ngajat bagi kaum Iban untuk drama Noktah Cinta.

Memang kena la dengan raut wajah Lana dan juga kostum yang dipakai. Salah satu gambar yang menarik perhatian kami adalah gambarnya bersama seorang pahlawan head hunter di bawah!




Anwar lebih cenderung pilih Azmin untuk MB Selangor?

Posted: 11 May 2013 08:34 AM PDT

SHAH ALAM: Pandangan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat mirip Timbalannya Azmin Ali apabila menyatakan pemilihan menteri besar Selangor perlu melalui konsensus.

"Saya tak ada masalah Tan Sri Khalid. Tapi masalahnya...perlu satu perbincangan. Apakah ada calon lain, ke muka nama lain, nak teruskan?" memetik Sinar Harian.

Anwar berkata rakyat perlu memberi sedikit masa untuk pakatan pembangkang berbincang mengenai calon yang bakal mengetuai pentadbiran negeri Selangor itu.

Katanya, PKR turut menjemput Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP Lim Kit Siang untuk memberikan pandangan dan kedua-dua pemimpin parti komponen itu mahukan Khalid kekal sebagai menteri besar.

"Kerusi MB Selangor itu memang kita bagi sedikit masa dan kita runding dengan baik. Sebab itu saya dapatkan Lim Kit Siang, Ustaz Hadi. Tidak seperti mana yang berlaku pada tahun 2008, ada satu kelompok yang berebut dengan keadaan ini, saya syukur keadaan lebih baik. Tapi memang perkara ini dibincangkan," kata beliau.

Azmin semalam mendakwa Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tanpa perbincangan dengan majlis pimpinan negeri mengemukakan nama-nama calon menteri besar Selangor kepada pihak Istana.

Ahli Parlimen Gombak itu berkata Wan Azizah cuba mengabaikan aspek ketelusan dan membuka ruang kepada unsur nepotisme.

Malah beliau turut menyifatkan mandat yang diberikan rakyat Selangor perlu diterjemahkan dalam bentuk melantik calon menteri besar yang berkaliber dan tidak mudah 'dicucuk hidung' membenarkan pihak lain menguasai sebarang keputusan yang dibuat.

Mesej itu jelas ditujukan kepada Khalid yang sering dilanda kontroversi selama lima tahun memerintah negeri Selangor.

Pada pilihan raya umum minggu lalu, Pakatan Rakyat berjaya mempertahankan Selangor dengan memperoleh 44 kerusi negeri berbanding BN 12 kerusi.

(Video) Semalam seluar dalam, hari ini dia selak terus nak tunjuk, gila!

Posted: 11 May 2013 02:02 AM PDT

Sebelum ini kita dikejutkan dengan video SAYA PAKAI LIPSTIK MERAH, SPENDER MERAH DAN BRA MERAH - SHARIFAH SAKINAH yang telah menimbulkan kontroversi dan persoalan kenapa seorang artis sanggup melakukan hal sedemikian.

Sekarang, jom kita tengok pula Sharifah Sakinah mengaku beliau adalah seorang pondan dan menunjukkan bebird palsu beliau.

Sangap populariti? Sila komen dengan berhemah.

TONTON VIDEO SAYA SEBENARNYA PONDAN OLEH SHARIFAH SAKINAH DI BAWAH.

Jangan lantik calon yang kalah sebagai senator - MUBARAK

Posted: 11 May 2013 12:35 AM PDT

KUALA LUMPUR: Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (MUBARAK) hari ini mencadangkan calon Barisan Nasional (BN) yang kalah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak dilantik sebagai senator untuk menganggotai Kabinet.

Presidennya, Tan Sri Abdul Aziz Rahman, berkata budaya 'pilihan kedua' itu bukan satu idea yang baik untuk diamalkan, malah ia juga tidak baik bagi masa depan negara.

"Bagilah mereka yang kalah ini peluang untuk berehat dan carilah yang berpengalaman untuk menganggotai Kabinet," katanya dalam sidang media selepas Persidangan Meja Bulat Mengenai Politik dan kerajaan Pasca PRU13 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.

Persidangan tertutup selama empat jam itu menyaksikan pembentangan analisis PRU13 oleh bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Ruslan Kasim dan Pengarah Urusan Syarikat Perumahan Negara Berhad, Datuk Kamarul Rashdan Mohd Salleh.

Turut hadir Setiausaha MUBARAK, Datuk Abdul Rahman Sulaiman.

Menjelas lanjut mengenai perkara itu, Abdul Aziz, berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak boleh mempertimbangkan individu yang tidak bertanding pada PRU13 untuk menganggotai Kabinet jika mereka mempunyai kebolehan.

Beliau berkata, walaupun tidak bertanding atau bergelar wakil rakyat, namun kemahiran, pengalaman dan kepakaran yang dimiliki oleh golongan profesional boleh membantu dalam membangunkan negara.
"Boleh lantik profesional sama ada dalam parti atau luar parti. Sekarang dah ramai layak jadi pemimpin, malah mempunyai banyak pendedahan selain taraf pendidikan yang tinggi," katanya.

Menyentuh tentang perwakilan kaum Cina dalam Kabinet Abdul Aziz berkata: "Carilah wakil Cina yang berpengalaman, ada idea bagus dan tidak ekstrim".

Mengulas mengenai dakwaan wujudnya polarisasi kaum di negara ini susulan keputusan PRU13 yang menyaksikan BN kurang mendapat sokongan daripada pengundi Cina dan di bandar, Abdul Aziz mencadangkan supaya satu kajian dibuat ke atas ucapan pemimpin pembangkang.

Beliau berkata, ia penting untuk mengetahui sama ada benar pembangkang menanam kebencian pengundi kepada BN serta membangkitkan isu perkauman.

"Walaupun Lim Kit Siang (Penasihat DAP) kata bukan rasis...tapi ini perlu dikaji supaya kita tahu kenapa sokongan kepada BN di bandar dan masyarakat Cina merosot," katanya.

- BERNAMA

Tsu Koon lepas jawatan presiden Gerakan

Posted: 11 May 2013 12:10 AM PDT

KUALA LUMPUR 11 Mei- Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon hari ini mengumumkan akan meletak jawatan sebagai Presiden Parti Gerakan berkuat kuasa pada 16 Mei ini.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat bagi mengambil tanggungjawab penuh atas kekalahan teruk parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 baru-baru ini.

Katanya, Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Chang Ko Youn akan memangku jawatan sebagai Presiden sehingga pemilihan parti diadakan pada Oktober tahun ini.

"Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada barisan pemimpin dan ahli Gerakan selama saya berkhidmat di dalam parti ini. Telah banyak kenangan pahit manis kita lalui bersama.

"Saya akan terus memberi sokongan kepada parti melalui apa sahaja khidmat yang saya boleh berikan terutama dalam melatih pelapis untuk parti," katanya pada sidang akhbar bagi mengumumkan perkara itu di ibu pejabat Gerakan di sini hari ini.

'Saya tewas bukan kerana tsunami cina, tapi...' - Nong Chik

Posted: 10 May 2013 11:45 PM PDT

KUALA LUMPUR: Ia bukan 'tsunami Cina' tetapi pencemaran nama baik dalam media sosial yang menyebabkan kekalahan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), akui bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu.

"Orang ramai sentiasa bercakap mengenai tsunami Cina tetapi saya mengatakan pencemaran nama baik yang menyebabkan kekalahan saya," kata Raja Nong Chik.

Beliau juga berkata tidak pernah menyalahkan pengundi Cina walaupun tewas di kawasan majoriti kaum tersebut.

"Ia adalah kemuncak penyebaran artikel di Internet mencaci saya dan keluarga sehingga menjadi punca kepada kekalahan saya," tambahnya.

"Mereka mendakwa arwah bapa, anak perempuan saya malah saya sendiri membawa masuk pengundi hantu ke Lembah Pantai, apabila semua yang saya lakukan adalah memberi khidmat kepada masyarakat dan mengadakan kempen secara bersih," katanya pada sidang media pertamanya selepas tewas pada PRU-13, Ahad lalu.

Raja Nong Chik turut mengucapkan terima kasih kepada 29,000 pengundi yang mengundinya.

"Saya akan meneruskan khidmat atas kapasiti Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai sama seperti yang dilakukan sebelum saya menjadi menteri," katanya.

Beliau berkata, khabar angin mengenai berlaku insiden pergaduhan di pusat pengiraan undi di Lembah Pantai adalah tidak benar.

Raja Nong Chik turut menafikan terdapat cubaan untuk menyeludup masuk kotak undi ke pusat pengiraan undi.

"Saya sudah tahu saya akan tewas, jadi tiada sebarang cubaan untuk membawa masuk kotak undi apabila proses pengiraan sudah tamat.

"Akhirnya, kesemua serangan peribadi mungkin mempengaruhi pengundi atas pagar untuk tidak mengundi saya," katanya.

DAP mahu isu MB Selangor diselesaikan cepat

Posted: 10 May 2013 11:31 PM PDT

KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang prihatin terhadap kemelut pelantikan Menteri Besar Selangor, mengharapkan agar perkara itu dapat diselesaikan dengan segera.

"Dengan setiap saat kelewatan, ia tidak baik untuk Pakatan Rakyat serta rakyat Selangor.

"Dua negeri (yang dikuasai Pakatan) telah mengangkat sumpah jawatan ketua-ketua negeri mereka dan barisan exco, dan saya fikir Selangor sepatutnya yang paling cepat," katanya dalam satu sidang media pada Sabtu.

Walaupun mengekalkan sokongan parti untuk penyandang jawatan itu, Tan Sri Khalid Ibrahim, beliau menegaskan bahawa DAP tidak akan menjadi sebahagian daripada "masalah dalaman PKR".

"Masalah dalaman adalah perkara biasa dalam parti politik, tetapi ini tidak sepatutnya melimpah dengan pentadbiran negeri ini apabila sudah terdapat penetapan MB," kata Lim sambil menambah bahawa Khalid mempunyai sokongan daripada PAS dan kepimpinan PKR.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali pada Jumaat mengecam presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana didakwa gagal untuk berunding dengan pemimpin-pemimpin parti negeri sebelum memaklumkan istana mengenai pilihan calon parti itu untuk jawatan MB.

Bomoh tua kemaruk seks

Posted: 10 May 2013 10:45 PM PDT

Gambar hiasan
ROMPIN - Gara-gara ingin mendapatkan zuriat, seorang kerani sebuah syarikat swasta yang menjalani rawatan tradisional dicabul seorang bomoh, Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, mangsa berusia 31 tahun itu dipercayai dicabul suspek kira-kira jam 6.15 petang di dalam bilik air rumah mangsa di Muadzam Shah.

Menurutnya, suspek berusia 62 tahun dipercayai melakukan perbuatan terkutuk itu ketika sedang memandikan mangsa, kononnya sebagai rawatan pemulihan.

"Semasa memandikan mangsa, suspek memeluk, meraba dan mencium mangsa sebanyak dua kali," katanya.

Bagaimanapun Johari berkata, wanita terbabit tidak berani melawan kerana menganggap ia sebagai prosedur yang perlu dijalaninya bagi mendapatkan rawatan tersebut.

"Mangsa yang berasa curiga kemudiannya mengadu kepada suaminya yang dia dicabul bomoh tersebut dan setelah berbincang mereka memutuskan untuk membuat laporan polis," katanya.

Johari berkata, mangsa dan suaminya itu membuat laporan di Balai Polis Muadzam Shah pada jam 2.30 petang, Rabu lalu.

Beliau berkata, polis kini menahan reman suspek dan menyiasat kes itu mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau kedua-duanya sekali.

50,000 pendatang China 'ghaib' tahun 2007, dah jumpa ke belum?

Posted: 10 May 2013 06:37 PM PDT

Gambar hiasan
Tahun 2007, Perdana Menteri pada waktu itu, Abdullah Badawi menyatakan lehairan berhubung kehilangan 50, 000 rakyat China yang datang ke negara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial.

Sehingga ke hari ini misteri berkenaan tidak pernah terungkai. 50,000 pendatang tersebut bagaikan ditelan tanah, hilang ghaib tanpa bekas.

Banci Penduduk yang dilakukan pada tahun 2010 menyaksikan bagaimana sebahagian daripada samseng-samseng bermata sepet menghalang bancian dilakukan di kawasan-kawasan yang menjadi sarang pendatang dari China.

Kemenangan besar DAP dan pendaftaran pengundi-pengundi baru dalam jumlah yang besar melibatkan pengundi Cina oleh parti tersebut, juga mendatangkan tandatanya dan misteri yang tidak berkesudahan.

Apabila DAP mempertikaikan tentang pengundi hantu ia seolah-olah memberikan indikasi yang DAP sedang menyembunyikan sesuatu tentang kehilangan 50, 000 rakyat China di Pulau Pinang sahaja.

Sehingga kini Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara masih lagi mendiamkan diri dan pada masa yang sama juga enggan melakukan operasi besar-besaran.

Apakah power benar 50, 000 rakyat China tersebut ataupun memang ada tangan ghaib DAP di dalamnya?

TFK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan