Sabtu, 13 April 2013

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Tukar Tiub

Posted: 13 Apr 2013 07:46 PM PDT

Tukar Tiub


GEROMBOLAN TAK MAHU ADA YANG KACAU

Posted: 13 Apr 2013 07:00 PM PDT



 KOMENTAR TUKAR TIUB
kita tunggu dan lihat
sama ada polis akan siasat 
sama ada polis akan cari malaon malaon ini
untuk ditangkap dan didakwa

KAKI DI TETAK
BERLAKU DI KAWASAN PAHANG

Lelaki parah ditetak 
ketika pasang bendera parti
KUALA TERENGGANU - Seorang lelaki parah akibat ditetak ketika sedang memasang bendera sebuah parti politik di Kemaman malam tadi.
  
Jurucakap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu Supt Koh Ah Tiam berkata kejadian berlaku kira-kira pukul 11 malam itu dipercayai berpunca akibat perebutan kawasan untuk memasang bendera parti.
  
Katanya mangsa berusia 40-an bersama empat lagi rakannya sedang memasang bendera parti apabila dihampiri sekumpulan lelaki yang kemudiannya bertindak di luar kawalan dengan menetak mangsa menggunakan parang.
  
"Akibat tetakan itu mangsa mengelami kecederaan parah di bahagian hadapan dan belakang badan dan kini menerima rawatan di Hospital Sultan Ampuan Afzan, Kuantan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
  
Menurutnya polis sedang memburu kumpulan suspek yang dipercayai dianggotai 10 orang berusia antara 30 hingga 40 tahun.
  
Tiam berkata sehingga kini sebanyak tujuh laporan polis dibuat berhubung kes pergaduhan melibatkan parti politik dan ini merupakan kes pertama yang mendatangkan kecederaan.
  
Beliau mengingatkan penyokong parti politik supaya jangan bertindak di luar batasan dan sebaliknya memb...


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit....INI SUDAH MAIN KASAR... kah kah kah...

kah kah kah...GEROMBOLAN SUDAH MULA BUAT LAKNAT... kah kah kah..

kah kah kah... RAKYAT SEMUA BANGSA BERSEDIA!.... kah akh akhj


---------

PERTAMA KALINYA MUHYIDDIN BAKAL PM BERCAKAP BENAR

Posted: 13 Apr 2013 06:30 AM PDT




INI TEMPATNYA
 Pertelagahan Pembangkang Manifestasi Tiada Muafakat - Muhyiddin
SAMARAHAN: Pertelagahan pakatan pembangkang dalam pembahagian kerusi untuk ditandingi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13)adalah manifestasi tiadanya muafakat antara mereka, kata Muhyiddin Yassin.
Beliau berkata ketidaksepakatan itu sepatutnya menjadi tanda-tanda awal kepada pengundi bahawa mereka ini tidak berkeupayaan untuk membentuk kerajaan.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit...YANG INI MUHYIDDIN CAKAP BETUL... kah kah kah..
kah kah kah..INI SAHEH... TUKAR TIUB NAIK PENING... kah kah kah..
kah kah kah..ANWAR KATA LAIN... HADI KATA LAIN... GUANG ENG KATA LAIN...kah kah kah..
kah kah kah...MEMANG TAK SEPAKAT... kah kah kah..
kah jah jkah... BERTELAGAH TAK HABIS HABIS.... kah kah kah..
jah kah kah... ANWAR NAK TERAJANG   MUHYDDIN DAN NAJIB...kah kah kah..
kah kah kah...HADI HANYA NAK DUKU KEPALA NAJIB.... kah kah kah..
kah kah akh..GUAN ENG NAK BAGI  PELEMPANG ROSMAH MANSOR... kah kah kah..
kah kah kah... RAKYAT NAK TENGGELAMKAN NAJIB DAN ROSMAH DALAM AIR LUDAH... kah ah kah....
------

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

Posted: 12 Apr 2013 07:00 PM PDT



DARI FACE BOOK


Follow · 9 hours ago 

Ngammmm....Barulah dikatakan anak muda pewaris bangsa....bukan tahu tengok video seks fitnah atau baling telor atau buang bendera orang je.....Jika setiap negeri ada anak2 muda cam ni...dah lama parti keris telanjang tanpa sarung tu berkubur tanpa nisan dahhh.....




---------

GoMalaysian

Posted: 13 Apr 2013 07:28 PM PDT

GoMalaysian


(Gambar) Ceramah PR Di Bukit Mertajam

Posted: 12 Apr 2013 10:11 PM PDT

(Gambar) Ceramah PR Di Bukit Mertajam

Komentar Kini

Posted: 13 Apr 2013 07:20 PM PDT

Komentar Kini


Takut yang amat sangat

Posted: 12 Apr 2013 10:22 PM PDT



Penulis berani mengatakan Tun Mahathir amat takut apabila Pakatan rakyat menang PRU 13 ini.Hatta Datuk Seri Mohd Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin juga.Pendek kata semua penyokong rasional umno takut BN  kalah.

Sememang orang orang umno seartus peratus takut dan bimbang dengan peralihan kuasa.Hilang kuasa bermakna hilang segala galanya, termasuk tak dapat kumpul harta yang jadi matlamat politik mereka.

Cuba anda bayangkan jika  selama ini mereka hidup senanglenang dapat kumpul harta tiba tiba kerajaan bertukar tangan dan kuasa duduk pada orang lain pasti habislah peluang untuk mengumpul harta. Siapa tak takut.

Ini pada orang Melayu, lain pula pada orang China. BN memang orang china dapat untung, kerana kerajaan selama lamanya telah utamakan China berbanding Melayu yang semakin hari semakin papa kedana.

Pakatan Rakyat menang orang China berbahagia, kerana dari segi demokrasi siapa yang dapat kerusi lebih banyak dialah yang jadi ketua sepertimana yang berlaku di Pulau Pinang, Parti Keadilan dan PAS jadi alat dan mangsa.

Usah Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor turut jadi mangsa, termasuk tidak boleh melaksanakan peraturan Islam yang telah digubal. Contohnya peraturan genda perempuan tidak boleh gunting rambut lelaki yang berjalan hampir 20 tahun itu telah ditarik balik.

Demikian juga mengenai penjualan arak di kawasan penduduk Melayu juga mendapat tentangan hebat dengan alasan peraturan itu seolah olah telah menutup reseki orang China, pada penulis Bn menang china untung dan pakaran menang china bahagia.

Oleh itu, apabila kerajaan bertukar tangan habislah peluang dan rung para pemimpin umno, terutama peluang untuk mengumpul  harta yang sekian lama dijadikan matlamatnya. Mengapa?  kerana orang lain pulak yang dapat peluang dan ruang itu.

Inilah amalam yang dilakukan oleh umno/BN sepanjang menjadi kerajaan. Orang lain tidak ada harapan untuk hidup senang lenang dan kayaraya.

Orang kalau jadi kakitangan kerajaan pun mustahil dapat naik pangkat dengan mudah jika tidak sokong umno, lainlah jika orang china.Orang China tak kira kamu parti apa akan diberi layanan yang cukup istimewa.

 Demikian juga yang duduk di  universiti. jangan diharap untuk jadi naik cesonler kalau tak sokong umno.Untuk dapat Profesor pun jauh sekali. Mereka akan kekal dengan gelarang Profesor madya sampai pencen.

Di sekolah pun begitu. Jangan diharap akan dilantik sebagai  pengetua jika tak sokong umno. Inilah yang menakutkan orang yang sokong umno.

Anwar ketika jadi menteri pendidikan dulu pun begitu. Pedek kata habis orang orangnya naik pangkat dalam kementerian tersebut.

Inilah yang membuat orang orang rasional umno turut takut. Usah orang macam Datuk kadir jasin, malah Tun Mahathir pun turut merasai ketakutan itu jika pakatan rakyat jadi kerajaan, sebab itu Najib melakukan tranformasi ekonomi konon, BRIM yang jelas dan nyata membeli undi agar BN menang lagi PRU 13 ini.



DIALOG RAKYAT

Posted: 13 Apr 2013 03:42 PM PDT

DIALOG RAKYAT


Najib Razak belanja RM609 ribu sehari promosi #ManifestoBN di twitter

Posted: 13 Apr 2013 06:35 AM PDT

milosuam.blogspot.com


JIKA anda merupakan salah seorang pengguna twitter, tentu anda menyedari bahawa kebelakangan ini #ManifestoBN terpapar dalam salah satu trending di twitter ditulis sebagai "promotted trending".




Paparan di Twitter mendedahkan bahawa akaun twitter bekas Perdana Menteri, Najib Razak sendiri yang mempromosikan beberapa hashtag, antaranya ialah #ManifestoBN dan #BetterNation.

Ini bermakna Najib terpaksa membayar sejumlah wang yang besar untuk mempromosikan hashtag ini di twitter bagi membolehkan ia terpapar dalam senarai trending harian di laman sosial berpengaruh tersebut.

Laman sesawang sproutsocial mendedahkan, harga yang perlu dibayar untuk mempromosikan trending sehari di twitter adalah sekitar USD200,000 atau bersamaan RM609 ribu.



Persoalannya, wang siapakah yang dibazirkan untuk tujuan kempen Barisan Nasional ini di twitter? Adakah Najib Razak menggunakan wang tabung suaminya Rosmah? Atau wang pembayar cukai?

ReJaM© "#BodohTadbirBN #BitterNation #UmnoLucah "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2013/04/najib-razak-belanja-rm609-ribu-sehari.html#ixzz2QLllLx4M

[PANAS] Video Lucah Fitnah Sudah Kantoi Terbarai...

Posted: 13 Apr 2013 04:11 AM PDT


KELAB GREENBOC
Daripada beberapa analisa terhadap apa yang didakwa sebagai video lucah "Mustafa Ali" yang ditempik sorakkan oleh macai-macai UMNO, terbukti nyata bahawa video berkenaan adalah rekaan dan palsu.

Daripada gambar yang dipaparkan di atas ternyata sesuatu yang tidak kena terhadap gambar tersebut.

Bagaimana kaki meja boleh keliatan di depan kaki (pehaorang yang didakwa sebagai "Mustafa Ali" sedangka kedudukan meja itu sebenarnya berada di belakang beliau?

Jelaslah kini bahawa telah wujud satu kecacatan yang besar di dalam gambar berkenaan yang dipercayai dilakukan oleh pereka video tahap amatur sehingga tidak memperdulikan aspek ketelitian di dalam teknik siperimposed.

Kedua sebuah nalisa yang dilakukan oleh erapasca lebih jelas menunjukkan video itu adalah fitnah yang nyata.

Cuba baca:

Ramai yang meminta aku siasat tentang VIDEO LUCAH TERBARU yang didakwa melibatkan pemimpin PAS, Mustafa Ali yang telah tersebar lebih 24 jam lalu. Dan setelah aku teliti dengan segala aspek dan kebolehan yang ada, ini adalah JAWAPAN kepada persoalan yg diberikan...

  • VIDEO INI TULEN
  • PELAKON JUGA TULEN
  • AKSI JUGA TULEN
Jangan cepat melenting.. Sabar.. bagi aku terangkan pada setiap point aku..

VIDEO INI TULEN

Sememangnya video ini tulen kerana kalau tak tulen BUKAN VIDEO lah namanya..

PELAKON JUGA TULEN

Hasil penelitian aku, pelakon ini 100% tulen TETAPI tidak menyerupai Mustafa Ali. Disini juak juak yang teribat dengan pembikinan video ini melakukan KESILAPAN BESAR dimana WAJAH SEBENAR pelakon itu JELAS TERLIHAT WALAUPUN HANYA BEBERAPA SAAT TETAPI BERULANG SEBANYAK 2 KALI..


Minit ke 6:43 

Semasa nak duduk pakai spender, jelas ada TANDA TITIK di dahi pelakon tersebut dan iras muka pelakon itu 70% TAK SAMA seperti muka Mustafa Ali.. Ok.. Kita lihat printscreen seterusnya..

Minit ke 6:46 

Tanda didahi pelakon sudah HILANG. Wajah pula berubah dan kelihatan 92% mirip Mustafa Ali..
Minit ke 6:52 

Semasa mahu bangun semula dari tepi katil, tanda didahi yang hilang kelihatan semula. Muka pelakon berubah kembali kepada muka di printscreen minit ke 6:43
 
PERSOALAN: Bagaimana dalam masa tempoh 9 saat kita dapati 2 muka yang berbeza tapi watak yang sama?

AKSI JUGA TULEN

Disini dipercayai video ini menggunakan kaedah mengubah perincian secara digital. Aku tak pandai sangat nak sebut mende ni camne tapi korang bleh la tengok kat youtube, bersepah video yang menggunakan editor yntuk ubah muka atau apa apa yang diingini..

Khas untuk pencacai UMporNO.. Sorilah, aku x tengok video full.. Jadi aku cari dalam YOUTUBE, terjumpa 1 video yg macai UMporNO upload dan aku kaji...

**UPDATE: PEMILIK ACC YOUTUBE YANG DIPERCAYAI PENCACAI UMPORNO TELAH MEMADAM VIDEO INI.. SORILAH BRO, AKU PUN X TAW NAK CARIK KAT MANA LAGI.. TANPA VIDEO, SUSAH KITA NAK BUKTIKAN KE'KANTOI'AN DAN KEBODOHAN JUAK JUAK PEMFITNAH NI..

Allah Maha Besar, FITNAH lucah juak juak ni takkan kemana, KANTOOOOOOOIII.. Setiap penipuan yang wujud dalam masa yang sama akan wujud petunjuk untuk kita cari dan lihat..



Kalau manusia boleh buat cerita TRANSFORMERS,
Jelas nampak WUJUD & REAL,
Inikan pulak video murahan macam ni..
Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!

Facebook PALSU “Mustafa Ali” Paparkan Klip Video, Pengakuan

Posted: 13 Apr 2013 04:00 AM PDT


fb palsu mustafa ali 03

SHAH ALAM: Satu akaun peribadi laman sosial Facebook dengan menggunakan nama 'Mustafa Ali' ditemui dan turut memaparkan pautan sebuah klip video aksi seks dengan tajuk 'Memang Betul Ini Saya'.

Lebih mengejutkan, laman akaun ini baru sahaja diwujudkan sekitar 10 jam lalu selain memaparkan status semasa yang menyatakan 'Mustafa Ali' adalah individu di dalam klip video berkenaan.

"Saya akui yang saya merupakan pelaku dalam klip video tersebut dan kejadian tersebut berlaku dua tahun yang lepas dan saya ingin tegaskan, perlakuan saya tidak menggambarkan perjuangan PAS kerana ia adalah kesilapan peribadi saya," memetik status semasa yang dinaikkan sekitar 10 jam lalu.

Akaun berkenaan didakwa mempunyai 'motif politik' bertujuan memburukkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali kerana dikaitkan sebagai individu di dalam klip video seks berdurasi 11 minit 27 saat yang dinaikkan dua jam lepas.

Laman akaun berkenaan boleh diakses pada pautan https://www.facebook.com
/profile.php?id=100005696323534


fb palsu mustafa ali 01

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan, Pas menyatakan sokongan penuh kepada Mustafa menghadapi serangan politik seperti mana yang dihadapi oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Bagi pihak PAS kita tidak mahu terganggu dengan cubaan-cubaan musuh mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu yang sengaja diwujudkan dengan pelbagai fitnah menjijikan.

"Dalam mood rakyat ingin membawa perubahan dama Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) ganguan sebegini akan muncul. Saya yakin pelbagai Facebook ciplak direka akan sentiasa wujud," katanya kepada TV Selangor.

Beliau turut mengingatkan para petugas parti agar terus melakukan tugasan dalam usaha memenangi PRU-13.

Dalam pada itu, memetik laporan portal Malaysiakini dan Bernama hari ini, Mustafa mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.

fb palsu mustafa ali 02

Ketika berucap di satu majlis di markas PAS Kampung Molek di Dungun malam semalam, beliau berkata Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.

"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah… saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya.

Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.

Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas penyebaran gambar dan video seks tersebut.

KEADILAN tanding 15 kerusi Parlimen di Sarawak

Posted: 13 Apr 2013 03:56 AM PDT

Oleh Aisha Geoffrey

KUALA LUMPUR: KEADILAN akan bertanding 15 daripada 31 kerusi Parlimen di Sarawak pada Pilihan Raya Umum 5 Mei nanti, kata Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Sarawak, Ahmad Nazib Johari.

Daripada 15 kerusi tersebut, 11 calon selesai diumum Datuk Seri Anwar Ibrahim pada semalam dan 20 Mac lalu.

Menurutnya, empat lagi calon akan diumum pada bila-bila masa menjelang hari penamaan, sebaik rundingan selesai.

keadilan

"Calon selebihnya akan diumum selepas selesai perbincangan, itu yang diberitahu Datuk Seri (Anwar)," kata Ahmad Nazib kepada Keadilan Daily.

PAS sebelum ini mengesahkan akan bertanding tujuh kerusi manakala selebihnya – 9 kerusi adalah milik DAP.

Semalam, Ketua Umum KEADILAN mengisytihar enam calon KEADILAN termasuk Ahmad Nazib yang juga peguam syarie mewakili Parlimen Petrajaya (P194).

Timbalan Pengerusi KEADILAN Sarawak, Zulrusdi Mohd Hol mewakili Parlimen Santubong, Thomas Laja (Kanowit), Joshua Jabeng (Selangau), Nicholas Bawin (Lubok Antu) dan Cecilia Una (Betong).

Mac lalu, lima calon diumum dan mereka adalah Baru Bian bagi Parlimen Limbang, Ali Biju (Saratok), Abang Zulkifli Abang Engkeh (Batang Lupar), Abun Sui Anyit (Hulu Rajang) dan Roland Engan (Baram). – NS

Tingkat pendapatan pesawah Bagan Serai fokus KEADILAN – Muhd Nur

Posted: 13 Apr 2013 03:55 AM PDT

Oleh Aedi Asri

BAGAN SERAI L: Calon Bagan Serai (P058), Dr Muhammad Nur Manuty berkata, membela nasib pesawah padi di Parlimen itu menjadi agenda utama KEADILAN jika berjaya mengekalkan kerusi berkenaan pada PRU 13.

Katanya, petani sawah Bagan Serai dibelenggu pelbagai masalah yang boleh menjejaskan sumber pendapatan mereka.

"Kita akan bela kedudukan pesawah padi yang sudah 30 tahun tidak mendapat pembelaan.

Nur

"Misalnya harga padi yang tidak meningkat. Ini akan jadi keutamaan kita jika dipilih pada pilihan raya akan datang," katanya kepada Keadilan Daily.

Sebahagian besar penduduk Bagan Serai terlibat dalam sektor pertanian, terutama penanaman padi.

Pada 2012, 'Deklarasi dari Gunung Semanggol' oleh PAS mengutarakan beberapa tuntutan kepada kerajaan, antaranya menaikkan harga lantai belian padi oleh kilang daripada RM750 setan kepada RM1,150.

Deklarasi itu juga menuntut subsidi harga padi dinaikkan sebanyak 50 peratus, daripada RM248.10 setan kepada RM372.10.

Dalam perkembangan berkaitan, Muhammad Nur berkata, penerimaan penduduk setempat membuka peluang cerah kepada KEADILAN untuk mengekalkan kemenangan.

"Dari sambutan akar umbi, umumnya baik, hari demi hari meningkat. Culaan kita menunjukkan, dari 10 rumah yang dikunjungi, enam hingga tujuh memberi sokongan kepada kita.

"Inilah hasil jentera parti dan rakan-rakan yang turun ke lapangan berjumpa masyarakat," kata Pengerusi KEADILAN Perak itu.

Parlimen Bagan Serai terbahagi kepada tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) – Alor Pongsu, Gunung Semanggol dan Selinsing.

Pada pengumuman lalu, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Muhamad Nur yang juga Ketua Penerangan KEADILAN adalah calon yang mampu membawa mesej Pakatan Rakyat bagi membela rakyat tempatan.

Beliau menggantikan Mohsin Fadzli Samsuri yang keluar selepas menang kerusi berkenaan menggunakan tiket KEADILAN pada PRU 12. – NS

Pas Cempaka Tubuh “Skuad Angkut” Bantu Pangsapuri Putus Bekalan Air

Posted: 13 Apr 2013 03:52 AM PDT


shoting Air

AMPANG: PAS Dun Cempaka menubuhkan bilik gerakan krisis air berikutan kejadian paip pecah di Batu Caves yang telah mengakibatkan penduduk Gombak dan Kuala Lumpur putus bekalan air selama tiga hari.

Menurut Pengarah Jentera Pilihan Raya Dun Cempaka, Meor Rithuan Mohamed Said, pihak Dun juga menubuhkan 'Skuad Angkut' bagi membantu penduduk sekitar mendapatkan bekalan air.

Katanya, terdapat 10 pam air disediakan bagi mengepam air ke tingkat atas pangsapuri yang terjejas bekalan air.

Tambah Meor Rithuan, pihaknya sedikit kesal ekoran jadual penghantaran air tidak teratur dan tidak cukup dari Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

"Kita pantau penghantaran air yang dibuat. Kita berterima kasih kepada pihak Syabas yang bertindak menghantar bekalan air.

"Kita harap bila berlakunya kejadian sebegini, pihak Syabas dapat meletakkan tangki statik untuk kemudahan orang ramai," katanya pada satu sidang media.

Dilaporkan bahawa bekalan air yang terputus di sekitar Batu Caves, Gombak dan Hulu Kelang sudah disambungkan semula secara berperingkat.

Untuk sebarang bantuan bekalan air di kawasan Dun Cempaka dan sekitarnya, orang awam boleh menghubungi talian berikut:

Zahrizan – 016 2806132
Mohamad – 013 2469027

Ahmad Bashah tidak tercalon?

Posted: 13 Apr 2013 03:06 AM PDT

MOHAMAD FAKHRI MOHD ALI

 Ahmad Bashah Md Hanipah
Ahmad Bashah Md Hanipah
 
ALOR SETAR - Sejak kebelakangan ini, ramai yang berteka-teki dengan membuat ramalan mengenai siapakah calon yang akan kekal, digugurkan dan muka baru untuk membawa pembaharuan dan kemenangan kepada Barisan Nasional (BN) Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Namun, spekulasi berhubung perkara itu bertambah rumit selepas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan senarai calon berwibawa dan berdedikasi yang akan bertanding di beberapa kerusi Parlimen Kedah nanti.

Keputusan dan tindakan Anwar itu juga dikatakan menyebabkan BN Kedah terpaksa berbincang dan merombak semula senarai pencalonan yang dibuat sebelum ini, bagi memastikan calon-calon yang dipilih BN mampu menewaskan calon Pakatan Rakyat (PR).

Bagaimanapun, BN dijangka akan memperlihatkan keseimbangan antara calon baru dan lama dengan memberi tumpuan kepada calon boleh menang.

Sungguhpun begitu, terdapat juga khabar angin yang mengatakan kemungkinan besar penyandang Dun Bakar Bata, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah tidak tersenarai dalam calon yang akan bertanding pada PRU13.

Dakwaan itu sekali gus menimbulkan tanda tanya, kenapa beliau tidak dicalonkan semula dan siapa calon yang bakal bertanding di kerusi tersebut menentang calon PR.

Ramai yang menjadi ahli nujum sejak pembubaran Dun dan Parlimen, baru-baru ini, juga tidak dapat menemui jawapan itu, sebaliknya hanya menunggu keputusan pucuk pimpinan parti berkenaan untuk diumumkan.

Dalam pada itu, terdapat juga desas-desus mengatakan Ahmad Bashah mungkin bertanding di salah satu kerusi Parlimen di Kedah pada PRU13, sekiranya beliau tidak dicalonkan semula di Dun Bakar Bata atau mana-mana Dun di Kedah.

Terdapat juga khabar angin mengatakan beliau, yang juga Pengerusi BN Kedah akan mempertahankan kerusi Dun Bakar Bata pada PRU13.

Menurut sumber dalaman Umno, spekulasi yang tersebar luas ini hanyalah cerita kosong dan tidak benar sama sekali.

"Cerita itu sengaja dibuat. Kita tahu siapa yang menjaja cerita ini ke sana ke sini. Tapi, khabar angin itu tidak benar," katanya, semalam.

Katanya, Ahmad Bashah juga akan cuba mempertahankan kerusi Dun Bakar Bata yang disandangnya pada PRU12 lalu daripada dirampas pihak lawan.

"Apa yang kita tahu, Ahmad Bashah sudah sah tanding semula di Dun Bakar Bata," katanya.

Kenyataan itu bagaimanapun, menamatkan spekulasi yang timbul, sekali gus mengesahkan Ahmad Bashah akan dicalonkan semula di Dun Bakar Bata pada PRU13.

Terdahulu, Ahmad Bashah pada sidang media merasmikan pelancaran gelombang biru Wanita BN peringkat Parlimen Alor Setar, baru-baru ini, enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu.

"Itu terpulang kepada Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak. Kalau saya diberi kepercayaan, maka saya kekal lah di situ," katanya.

Isu masuk Pas: Mat Taib belum sedia komen

Posted: 13 Apr 2013 03:03 AM PDT

Wartawan Sinar Harian

Isu masuk Pas: Mat Taib belum sedia komen
Keratan akhbar semalam
 
SHAH ALAM –  "Saya belum bersedia membuat apa- apa komen mengenai khabar itu," kata bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan berita bahawa beliaulah bekas menteri besar yang dikatakan akan menyertai Pas dalam waktu terdekat sebagaimana didedahkan Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin baru-baru ini.

Mohammad yang enggan mengulas lanjut ketika ditemui di majlis perkahwinan anak lelakinya, Ahmady Karimy Muhammad bersama pasangan Sharifah Aneeza Syed Hussein di Pusat Konvensyen Sime Darby berkata, beliau tidak pernah buat sebarang kenyataan mengenai perkara itu.

"Saya tidak pernah membuat apa-apa kenyataan mengenai memasuki Pas," katanya ringkas kerana sibuk melayan tetamu di majlis perkahwinan tersebut.

Semalam, Sinar Harian melaporkan Pas Selangor tidak menolak kemungkinan salah seorang bekas menteri besar Selangor akan menyertai parti tersebut dalam masa terdekat.

Calon KEADILAN Wangsa Maju mahu menang lawan BN 10-0

Posted: 13 Apr 2013 02:57 AM PDT

Oleh Norutul Ilham

WANGSA MAJU  Calon KEADILAN, Datuk Dr Tan Kee Kwong meletakkan sasaran menang besar di Parlimen Wangsa Maju (P116) pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Menurutnya, gerak kerja parti di Parlimen itu dimulakan sejak tiga tahun lalu.

"Kita bekerja keras adakan program dan bertemu masyarakat setempat. Kita tidak mahu menang 1-0 tapi 10-0.

Kee Wong turun padang bertemu pengundi
Kee Kwong turun padang bertemu pengundi

"Setiap hari dalam tempoh berkempen, saya akan turun padang lebih kerap seperti ke tapak pasar malam, jumpa jentera, dan beri taklimat kepada Jabatan Pilihan Raya Pusat (JPRP) untuk atasi taktik kotor Umno.

"Pertemuan bersama 17 Jawatankuasa Daerah Mengundi (JDM) turut diadakan," katanya kepada Keadilan Daily.

Yakin dapat memenangi kerusi itu, kata Kee Kwong, beliau tidak gentar siapa pun calon BN yang akan menentangnya.

"Tidak kira siapa pun Umno letak, kita akan lawan habis-habisan. Semua jentera parti bersedia untuk lawan Umno.

"Kita yakin rakyat tahu memilih pemimpin yang mendahulukan kebajikan rakyat berbanding Umno yang suka tabur duit untuk raih sokongan," kata Pengerusi Jawatankuasa Disiplin KEADILAN itu.

Dalam pada itu, beliau mengingatkan jentera parti supaya berkempen secara sihat dan tidak melayan provokasi Umno.

"Jentera diingatkan, kalau mahu sasaran jadi kenyataan, jangan angkuh, mesra dan buat sebaik mungkin," kata Kee Kwong.

Parlimen Wangsa Maju dimenangi calon KEADILAN, Wee Choo Keong pada PRU 2008 sebelum keluar parti Mei 2010 dan kemudian mengisytihar sebagai bebas.

Kerusi panas itu berjaya dirampas daripada MCA dengan majoriti tipis iaitu 150. Choo Keong mengalahkan calon BN, Yew Teong Look dengan memperolehi 19,637 undi berbanding lawannya 19,487. – NS

Tibai Muhyiddin sudah, tak payah babitkan anak dia

Posted: 13 Apr 2013 02:53 AM PDT


Oleh Penarik Beca

Bila Tan Sri Muhyiddin Yassin baru-baru ini menuduh PAS sebagai parti ajaran sesat, saya tengok orang-orang PAS melibas balik dengan membantai anak dia, Najwa.

Saya rasa tak payah la buat gitu kot. Leave her alone.Bantai Muhyiddin sudah la. Di bawah ni ada cerita fasal Mamat tu:

Pada 2009 dahulu, mungkin ramai yang membaca berita tentang dakwaan Muhyiddin bahawa beliau tidak pernah menjual tanah walau seinci pun kepada Singapura.

Malangnya, apa yang telah terjadi adalah sebaliknya. Beliau pernah didakwa pernah terlibat dalam usahasama dengan syarikat dari negara itu menukar status tanah di Johor untuk memajukannya.

Dakwaan itu terkandung dalam fakta kes saman Stamford Holdings Sdn Bhd ke atas Muhyiddin dan rakan-rakannya.

Walaupun fakta kes tersebut tidak menunjukkan Muhyiddin menjual tanah kepada Stamford, tetapi ia menyatakan kesanggupan pihak yang disebut mewakili Muhyiddin berkerjasama dengan syarikat itu untuk membuat keuntungan dengan memajukan tanah di Johor.

Mengikut dokumen Majlis Peguam, syarikat tersebut ialah syarikat Singapura.

Asian Wall Street Journal 16/6/95 melaporkan, di dalam dokumen Stamford kepada mahkamah, pada penghujung 1989 syarikat itu bersetuju dengan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dan Datuk Yahya Talib untuk menubuhkan syarikat usahasama bagi membangunkan 1,766 ekar tanah syarikat itu.

Dokumen itu menyatakan, menurut AWSJ, Syed Mokhtar dan Yahya adalah pihak "yang bertindak untuk diri mereka sendiri dan Muhyiddin"

Menurut dokumen itu juga, pihak yang diwakili oleh Syed Mokhtar dan Yahya melabur RM1.8 juta di dalam usahasama tersebut, iaitu 30 peratus dari ekuitinya. 70 peratus lagi dipegang oleh Stamford.

Syarikat usahasama itu kemudiannya menguasai hartanah itu dan mengemukakan permohonan baru untuk menukar statusnya bagi kegunaan industri.

Kerajaan Johor pula meluluskan permohonan itu dengan "begitu pantas", dakwa Stamford di dalam samannya di mana ia juga mendakwa kumpulan Syed Mokhtar telah "meraih keuntungan bersih sebanyak RM83.2 juta".

Masalah di antara kedua-dua pihak tercetus apabila, menurut dokumen mahkamah Stamford, kumpulan Muhyiddin menjadi "begitu tamak".

Mereka mahu mewujudkan usahasama kedua di mana mereka mahu menguasai 70 peratus saham dengan membayar RM74,100 setiap hektar kepada Stamford bagi baki 2,672 hektar miliknya.

Bila Stamford berkeras mahu mengekalkan 70 peratus pegangannya dan dibayar RM185,250 bagi setiap hektar tanahnya, salah seorang rakan Muhyiddin memberi amaran kepada syarikat itu bahawa dokumen pengambilalihan tanah sudah pun berada di meja Muhyiddin yang ketika itu Menteri Besar Johor dan beliau boleh "mendatanganinya bila-bila masa".

AWSJ melaporkan, Muhyiddin sendiri mengugut Stamford pada bulan Disember 1992 dengan mengingatkan salah seorang pengarahnya bahawa "masa semakin singkat".

Keadaan semakin tidak memihak kepada syarikat tersebut apabila Julai 1994, kerajaan Johor mengambilalih tanah tersebut bagi pihak Perbadanan Kemajuan Ekonomi Islam Negeri Johor.

Tindakan itu memaksa Stamford menyaman Muhyiddin, Syed Mokhtar dan Yahya kerana kerugian yang ditanggung akibat apa yang didakwanya sebagai konspirasi untuk mengambilalih tanah itu melalui Akta Pengambilan Tanah.

Stamford mendakwa ketiga-tiganya menyalahgunakan peruntukan akta itu untuk mengambilalih 6,544.4172 ekar tanah di mukim Tebrau, Johor Baru melalui perbadanan itu.

Kes itu diselesaikan apabila Mahkamah Tinggi mengarahkan kerajaan Johor membayar RM313.25 juta kepada Stamford manakala sebuah lagi syarikat, Kelana Ventures Sdn Bhd diarahkan membayar RM92.12 juta.

Ng Yen Yen sedia lepaskan kerusi Parlimen Raub

Posted: 13 Apr 2013 02:48 AM PDT



 
Naib Presiden MCA Datuk Seri Dr Ng Yen Yen bersedia untuk tidak mempertahankan kerusi Parlimen Raub, Pahang sekiranya Barisan Nasional (BN) mempunyai calon baru.
  
NONEDr Ng (kiri) yang sudah tiga penggal menjadi ahli Parlimen Raub, berkata beliau sudah berbincang dengan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung perkara itu.
  
Katanya beliau akan memberikan sokongan kepada calon baru itu nanti bagi memastikan kemenangan BN di kerusi itu pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Dr Ng yang juga Menteri Pelancongan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Perayaan Songkran dan Pesta Air Kelantan 2013 di Wat Sukhontharam, Kampung Kubang Panjang di Tumpat hari ini.
  
Dalam pada itu, Pengerusi MCA Kelantan itu berkata sokongan masyarakat Cina di negeri ini kepada BN semakin baik, malah lebih baik berbanding pilihan raya umum lalu.

"Sokongan daripada kaum Cina bagus, di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Lama yang akan ditandingi calon dari MCA, kini 55 peratus kaum Cina sokong kita, kita nak naikkan lagi hingga 95 peratus," katanya yang yakin BN boleh merampas kerusi DUN itu daripada PAS pada PRU13.
   
Dr Ng berkata BN Kelantan akan memajukan industri pelancongan negeri jika rakyat memberi mandat kepada BN untuk memerintah negeri itu.

"Kita (BN) akan membaiki dan memelihara produk pelancongan sedia ada dan mencari produk pelancongan baharu dan kita promosi ke seluruh dunia supaya ramai pelancong luar datang ke Kelantan," katanya.
  
Beliau turut membidas kerajaan PAS Kelantan yang didakwa mengabaikan pembangunan sektor pelancongan dan kebudayaan sehingga merugikan rakyat sepanjang 23 tahun memerintah negeri itu.  
- Bernama

Dr Mahathir kata orang Melayu pondan dan rapuh aqidah mereka.

Posted: 13 Apr 2013 02:44 AM PDT


Oleh sakmongkol AK47

Dr Mahathir adalah pengarah PRU UMNO 2013. Najib semacam buduk lembab disamping Dr Mahathir. Boleh jadi Najib lupa pesanan Tun Daim- kalau bawak Mahathir berkempen, kena jaga2. Sebab Tun Mahathir loose canon. Main tembak, kemudian tanya soalan. Disetengah negara, polis tembak suspect dahulu kemudian tanya. Kalau yang ditembak mati, tak perlu lah tanya.

Kepada rakyat terbanyak, penglibatan lansung Dr Mahathir akan disambut baik dengan penolakan mutlak, lebih dari sesiapa, Dr Mahathir lah penyebab budaya rasuah, pencurian harta benda rakyat dan pemerintahan kuku besi. Bila Abdullah Badawi menang besar dalam tahun 2004, majority luar biasa yang di capai oleh UMNO mencerminkan bagaimana rakyat meraikan penyingkiran Dr Mahathir dari pemerintahan Maalysia.

Sekali lagi, rakyat mempunyai peluang untuk meraikan penyingkiran Dr Mahathir. Kali ini, kasi pukul habis.

Semakin hari, semakin sasau pemikiran Dr Mahathir yang sesak. Dia menuduh kalau Kit Siang menang, huuru hara kaum akan berlaku. Orang Cina Malaysia jangan sekali kali lupa bahawa Dr Mahathir lah orang yang mempertikaikan pemberian kerakyatan kepada orang Cina dahuu. Dan orang2 cina dahulu adalah datuk nenek kami. Satu undi untuk BN menandakan kamu mencemar ingatan keatas nenek moyang kamu. One vore for BN means you dishonour the memory of your forefathers.

Cuba para pembaca fikirkan. Orang Cina dalam negara ini berapa ramai mereka? 24% dari jumlah pendudu 29 juta. Ertinya 7 juta orang. Orang Melayu berapa ramai? 55% dari penduduk. Yakni 16 juta. UMNO mengajar yang 16juta takut kepada 7 juta orang. Mahathir ingat Melayu pondan ke? Bagaimana yang 7 juta ini boleh mengancam kedudukan orang Melayu secara fisikal?

60% penduduk negara ini agama mereka Islam. Yang beragama kristian sebanyak 9%. Tapi UMNO ajar orang Melayu yang beragama Islam yang sebanyak 60% ini takut kepada yang 9%. Ini didikan UMNO.

Yang 9% ini mempunyai kekuatan luar biasa, keyakinan luar biasa sehingga dapat mengkristiankan yang 60%. Dari yang 60% itu, 20% ialah ahli UMNO. Seramai 3.2 juta. Yang 3.2 juta ini amat mudah di kristiankan? Bolehkah mubaligh kristian menasranikan Dr Mahathir, Muhyidin Yasin, Fathul Bahri atau Zul Nordin, atau Ibrahim Ali? Jika jawapan nya tidak, maka demikian juga lah jawapan nya kepada sama ada 9% ini boleh mengkristiankan orang Melayu yang beragama Islam.

DAP akan bertanding 50-52 kerusi parlimen. Jika DAP menang semua pun, DAP tidak boleh menubuhkan kerajaan secara berseorangan. Dia mesti dapat sokongan dan permuafakatan dari PAS dan PKR yang majority nya orang Melayu. Tentulah mustahil DAP dapat mendominasi orang2 PKR dan PAS.

DAP akur kepada perlembagaan Malaysia. Dan ia akur kapada kesemua peruntukan dalam perlembagaan Malaysia. Ini termasuklah kedudukan orang Melayu, Raja2 Melayu, Bahasa Melayu dan agama Islam.

Jadi, macam mana Mursyidul am UMNO boleh beritahu rakyat, tanpa sedikitpun malu dengan pembohongan nya, bahawa DAP boleh mencetuskan ketegangan kaum?

Yang mencetuskan huru hara ialah pihak yang tidak boleh menerima orang sudah menolak mereka. Yang mencetuskan huru hara ialah jenis Melayu yang dididik oleh UMNO 88 buatan Dr Mahathir.

Jenis Melayu yang tidak menghormati pemikiran berbeza, yang tidak mampu menangkis penghujjahan dengan hujjah mereka sendiri. Jenis Melayu yang Dr Mahathir sifatkan sebagai pondan dan sebagai rapuh aqidah mereka.

SPR: warna dakwat kekal rahsia, tak boleh demo

Posted: 13 Apr 2013 02:38 AM PDT



 
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menolak permintaan BERSIH supaya dibuat demonstrasi mengenai berapa lama dakwat kekal yang akan digunakan dalam pengundian awal, boleh tahan kerana warna dakwat itu adalah rahsia.

NONE"Kami tidak boleh tunjuk kepada orang ramai kerana warna dakwat kekal itu rahsia," kata Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (kiri dalam gambar).

Bagaimanapun, SPR dan syarikat (pembekal) telah menguji dakwat itu banyak kali, katanya, menolak permintaan BERSIH supaya diadakan demonstrasi awam berhubung penggunaan dakwat kekal itu.

Semalam, Pengerusi bersama BERSIH, Datuk S Ambiga menggesa SPR membuat demonstasi mengenai berapa lama dakwat kekal yang digunakan dalam pengundian awal boleh bertahan, kerana ia menerima maklumat bahawa dakwat itu tidak akan tahan melebihi lima hari.

SPR telah menetapkan 30 April - lima hari sebelum hari pengundian bagi pilihan raya umum ke-13 -untuk 200,000 anggota polis polis dan pasukan keselamatan mengundi awal.

Abdul Aziz berkata SPR akan menggunakan dua dakwat yang berbeza warna untuk pengundian awal dan pengundian biasa, yang masing-masing boleh tahan sekurang-kurangnya tujuh hari dan tiga hari.

"Saya boleh memberi jaminan bahawa dakwat tersebut boleh tahan untuk sekurang-kurangnya tujuh hari," katanya, sambil menambah dakwat itu mengandungi pigmen, silver nitrate dan dan bahan-bahan herba

Parti KITA Kedah tanding 2 kerusi parlimen, 9 DUN

Posted: 13 Apr 2013 02:36 AM PDT

MALAYSIA KINI


 
Bekas pemain bola sepak kebangsaan Samransak Kram merupakan antara 11 calon yang disenarai Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) untuk bertanding di kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kedah dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13).
  
Parti itu mengumumkan malam tadi sebahagian daripada calon yang bakal bertanding di sembilan kerusi DUN dan dua kerusi Parlimen.

Selain Samransak, 27, yang bertanding di DUN Pedu, parti KITA turut menyenarai dua lagi calon berketurunan Siam iaitu Sanan Maniratana, 38, dan Chearean Isen, 35, masing-masing di Parlimen Pendang dan DUN Sungai Tiang.
  
Pengerusi Parti KITA Kedah, Kamal Nasser Thow Beek pula dijangka bertanding di kerusi DUN Bukit Selambau manakala bekas Anggota Majlis Perbandaran Sungai Petani, Shuhaimi Hashim, 50, turut diumum bertanding di dua kerusi iaitu Parlimen Sungai Petani dan DUN Bakar Arang.
  
Selain itu, pensyarah kolej swasta Datuk Dr G.Krishnan, 49, akan bertanding di DUN Kuala Ketil manakala wartawan akhbar berbahasa Tamil, A. Arun, 54, di DUN Merbau Pulas.

Ahli perniagaan, Azhar Ahmad, 35, pula bakal bertanding di DUN Gurun manakala dua lagi ahli perniagaan, N. Prebakaran, 57, dan Vincent Uh, 45, masing-masing di DUN Lunas dan DUN Sidam.
  
Kamal Nasser berkata calon yang diketengah dalam PRU13 kebanyakannya terdiri daripada tokoh korporat dan profesional.
  
"Kita pilih calon yang sesuai, anak tempatan dan yang penting, terdiri daripada kalangan ahli parti, bukannya calon 'lompat'. Kita ambil calon yang betul-betul bersih dan terdiri daripada latar belakang kerjaya yang pelbagai.
  
"Justeru, kita minta rakyat dapat memberi peluang kepada parti KITA untuk menubuhkan kerajaan campuran," katanya dalam satu sidang akhbar di Sungai Petani.
  
Mengulas manifesto pilihan raya parti itu, beliau berkata secara ringkas, KITA mengetengahkan tiga perkara, antaranya, memberi kemudahan bekalan air dan api secara percuma di semua rumah ibadat di Kedah tanpa mengira agama.
  
"Manifesto kita yang lain termasuklah memberikan bekalan air dan elektrik percuma kepada rumah warga emas dan rumah anak yatim yang berdaftar, serta melaksanakan pembangunan ekonomi yang seimbang," katanya.- Bernama

PRU13: Pemimpin bahagian mahu Rais, Lilah kekal

Posted: 13 Apr 2013 02:29 AM PDT



 
Pemimpin Umno bahagian Jelebu, Negeri Sembilan menyerah kepada pucuk pimpinan parti untuk menentukan calon kerusi itu dalam pilihan raya umum 5 Mei ini, tetapi amat berharap agar dikekalkan penyandangnya Datuk Seri Rais Yatim.

Setiausaha Umno bahagian Zaharuddin Meor Sameon berkata  menteri itu sangat berpengalaman, personaliti dan kredibilitnya masih lagi diperlukan di bahagian tersebut.

Apatah lagi, katanya, Rais yang juga ketua bahagian itu mempunyai hubungan akrab dengan pelbagai lapisan masyarakat dan kaum di kawasan berkenaan.

"Kami bermesyuarat (bahagian) pada tahun lalu (untuk tentukan calon). Datuk Seri Rais mendapat sokongan sebulat suara oleh ahli jawatankuasa bahagian.

"Sokongan penuh kepadanya," kata Zaharuddin ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas khabar angin bahawa Rais yang juga ketua bahagian Jelebu digugurkan sebagai calon BN pada pilihan raya umum nanti.

Mengulas lanjut, Zaharuddin berkata dua lagi calon - Timbalan Ketua bahagian Jalaluddin Ali dan Naibnya Zainuddin Ismail - bagaimanapun mendapat sokongan sedikit rendah berbanding Rais.

Setiausaha itu berkata lagi bahagian telah menyerahkan senarai nama itu sebagai mengikut prosedur yang ditetapkan parti.

Dalam pilihan raya umum ke-13 nanti, jika Rais terpilih menjadi calon, beliau bakal ditentang oleh Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS, Aiman Athirah.

Sementara itu, hasrat yang sama turut disuarakan oleh kepimpinan bahagian Jempol sekalipun mereka sepakat menyokong siapa sahaja calon pilihan pucuk pimpinan parti.

Sungguhpun begitu, mereka juga berharap penyandangnya Datuk Lilah Yasin akan dikekalkan mempertahankan kerusi yang dimenanginya.

"Mengenai calon di Jempol, kami sudah muafakat, kami sokong siapa saya sahaja yang dicalonkan. Yang penting parti menang," kata Ketua Pemudanya, Mohd Nizam Aman.

Selain Lilah dan namanya disenaraikan sebagai calon Jempol, Nizam berkata pihaknya juga mencalonkan Ujang Sabri dan senarai itu diserahkan kepada pucuk kepimpinan parti.

"Besar kemungkinan Datuk Lilah Yasin dikekalkan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Jika Lilah dicalonkan semula bertanding di kerusi itu, beliau bakal ditentang calon PAS,  penyanyi lagu 'Janji Manismu', Aishah atau nama penuhnya, Wan Aishah Wan Ariffin.

PAS namakan calon pertama bukan Islam

Posted: 13 Apr 2013 02:24 AM PDT

MALAYSIA KINI


Ketua Kongres Penyokong PAS (PSC), Hu Pang Chow hari ini diumumkan sebagai calon PAS bagi kerusi Ayer Hitam - dan merupakan orang bukan Islam yang pertama pernah calon bertanding di bawah tiket parti Islam itu.

pas announce candidates for johor ge13 130413 hu pang chawPengumuman tersebut dibuat oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat di Johor Bahru pagi ini.

Hu yang dijangka berdepan dengan Ketua Pemuda MCA, Datuk
Wee Ka Siong, adalah antara lapan calon PAS yang akan bertanding kerusi Parlimen di Johor.

Pada tahun 2008, PAS meletakkan calon bukan Islam Kumutha Rahman yang juga dari Kelab Penyokong PAS  tetapi di bawah tiket PKR.

PAS telah meminda perlembagaan parti itu  untuk menaikkan taraf kelab penyokong kepada sayap parti, sekaligus membolehkan ahli bukan Islam bertanding secara langsung di bawah tiket PAS.

Pengumuman PAS pagi ini juga mengesahkan bahawa Naib Presiden, Salahuddin Ayub akan bertanding kerusi Parlimen Pulai dan kerusi DUN Nusajaya.

Beliau dispekulasikan bakal menjadi menteri besar sekiranya Pakatan Rakyat berjaya merampas Johor, yang merupakan kubu Umno sejak merdeka.

Nusajaya adalah kawasan DUN dalam parlimen Gelang Patah yang akan ditandingi veteran DAP Lim Kit Siang.

BN memenangi 25 daripada 26 kerusi Parlimen dan 50 daripada 56 kerusi negeri di Johor pada tahun 2008.

Ketua Penerangan PAS Johor, Suhaizan Kaiat (kiri) akan bertanding kerusi Simpang Renggam bersama Mohd Rozali Jamil Al-Hafiz (Pagoh), Khairuddin Abdul Rahim (Parit Sulong), Roslan Nikmat (Mersing) dan Onn Jaafar (Kota Tinggi).

PAS mendapat bahagian yang besar untuk kerusi DUN di kalangan parti komponen Pakatan dengan memperolehi 30 calon daripada 56 kerusi.

NONECalon lain PAS bagi kerusi DUN ialah Pesuruhjaya PAS negeri, Mahfodz Mohamed (kanan) (Gambir); Ketua Persatuan Anak-anak Peneroka Felda (ANAK), Mazlan Aliman (Bukit Permai) dan wakil NGO Pengerang, Anis Afida Mohd Azli (Penawar).

Kumutha akan kembali sebagai calon DUN Tiram, manakala calon PAS bagi pilihan raya kecil Tenang, Normala Sudirman bertanding di kerusi Pemanis.

Suhaizan juga akan dicalonkan untu kkerusi DUN Kempas. 

MB Khalid calon kerusi DUN Pelabuhan Klang

Posted: 13 Apr 2013 02:20 AM PDT

 
MALAYSIA KINI


 
Menteri Besar sementara Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah dipilih oleh kepimpinan PKR untuk bertanding kerusi DUN Pelabuhan Klang.

azlanMengumumkannya di Twitter hari ini, penyandang kerusi DUN
Ijok itu berkata beliau berminat untuk berpindah ke Pelabuhan Klang, tetapi ia bergantung kepada sama ada penduduk tempatan boleh menerimanya di sana.

Katanya, kepimpinan PKR berharap calon heavyweight boleh memenangi keyakinan pengundi dan beliau telah diberi tanggungjawab untuk bertanding di sana.

Menurut Abdul Khalid, beliau akan menemui penyokong di Pelabuhan Klang esok dan jika mereka menyokong beliau bertanding di sana, beliau akan berusaha untuk mendapat kemenangan lebih besar untuk Pakatan Rakyat.

Bagi kerusi Ijok yang disandangnya sekarang, Khalid mencadangkan Idris Ahmad - seorang aktivis reformasi dan anak tempatan - diletak bertanding di situ.

Abdul Khalid berharap penyokong Ijok akan terus menyokong calon yang dipilih oleh kepimpinan dan beliau mengucapkan terima kasih atas segala sokongan dan bantuan mereka kepadanya.

Abdul Khalid, yang juga akan mempertahankan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak berkata, Pakatan telah membuat kesilapan dalam pilihan raya umum lalu dengan memilih seseorang untuk bertanding kerusi Pelabuhan Klang tetapi akhirnya berpaling tadah.

Sehubungan itu, katanya, beliau mahu menebus kesilapan Pakatan dengan menyediakan perkhidmatan yang lebih baik kepada pengundi Pelabuhan Klang.

Jika BN masih berkuasa, untungnya secupak ruginya segantang

Posted: 13 Apr 2013 02:05 AM PDT



Oleh Aspan Alias

Apabila kita sakit kaki, kita mesti ubati penyakit di kaki itu. Kalau kita sakit mata kita ubati penyakit mata sampai sembuh. Tidak betul cara pengubatan jika kita sakit mata di berikan ubat sakit lutut. Umno sedang menyuruh rakyat makan ubat yang tidak kena dengan penyakitnya.

Itu sebabnya Umno memberikan BRIM kononnya untuk memperbaiki taraf hidup satu keluarga rakyat miskin. Bermacam-macam diberikan kepada rakyat secara 'one off' sedang Umno dalam keadaan panik menghadapi pilihanraya ini.

Oleh kerana rasa sakit oleh Umno itu terasa di setiap tompok dibatang tubuh Umno itu terpaksa diberikan ubat. Bagi keluarga yang kurang dari RM3000 keluarga tersebut di berikan BRIM sebanyak RM500 dan setakat ini BRIM telah diagihkan dua kali jumlahnya. Pemandu teksi diberikan empat tayar percuma, jururawat diberikan pembayaran khas sebanyak RM200 dan berbagai-bagai lagi pemberian 'one off' ini. Ini merupakan satu bentuk rasuah pilihanraya yang berlaku dan BN mengharapkan pemberian ini akan memberikan lonjakan sokongan terhadap BN dalam pilihanraya ini.

Tetapi ini hanyalah merupakan tindakan yang di ibaratkan sebagai pemberian ubat tahan sakit sahaja. Pemberian BRIM misalnya hanya dapat membayar satu saman keatas kenderaan orang ramai dan bagi mereka yang terlalu susah, pemberian BRIM ini boleh membawa mereka ke pasar untuk merasakan masakan lazat yang jarang-jarang mereka rasakan itu buat seminggu dua.

Umno tidak berdaya untuk menyembuhkan penyakit. Penyakit dan sakit itu adalah dua perkara yang berbeza. Pemberian BRIM dan lain-lain bayaran secara 'one off' itu hanyalah boleh menghilangkan kesakitan buat sementara waktu sahaja. Umno gagal untuk menyelesaikan penyakit sebenarnya.  Jika seseorang merasa sakit kepala ia boleh diberikan sebiji dua panadol.

Begitu juga jika kita merasakan sakit telinga dan merasa tegang di tengkok. Semua sakit yang saya sebutkan itu boleh digunakan panadol untuk menghilangkan rasa sakit itu. Tetapi sebenarnya panyakit yang dihadapi oleh orang yang selalu merasa sakit di kepala dan tegang di tengkok itu, di sebabkan oleh penyakit darah tinggi. Penyakit inilah yang perlu disembuhkan. Apabila penyakit darah tinggi itu sembuh, kita tidak akan merasa sakit di tengkok dan kepala tadi.

Inilah dia yang berlaku kepada Umno. Apa yang Umno berikan kepada rakyat itu adalah semata-mata untuk menghilangkan sakit sementara sahaja dan jelas ia diberikan kepada rakyat sekarang ini agar semasa mengundi nanti pengundi-pengundi ini tidak terasa apa-apa kesakitan. Jika rakyat merasa kesakitan selepas setelah memenangi pilihanraya nanti, maka mereka (Umno) tidak akan terjejas lagi kerana mereka mempunyai lima tahun lagi sebelum memberikan ubat tahan sakit sekali lagi.

Penyakit tetap tidak terubat walaupun rasa sakit tadi hilang buat sementara oleh kerana makan ubat tahan sakit tadi. Oleh kerana pemberian ubat tahan sakit itu terlalu kerap maka banyak kesan sampingan dialami oleh pesakit-pesakit tadi. Terlalu kerap makan ubat tahan sakit selalunya akan merosakkan buah pinggang kita dan mungkin merosakkan hati dan limpa kita. Akhirnya jika diteruskan juga pemberian ubat tahan sakit ini maka hampir keseluruhan tubuh kita akan menghadapi berbagai-bagai penyakit sampingan. Kalau tidak percaya tanyalah Dr Mahathir kerana beliau seorang doktor. Tapi jangan tanya sekarang, tanya beliau selepas pilihanraya nanti.

Penyakit sampingan yang lain akan tetap berlaku jika kita termakan ubat tahan sakit ini. Di antaranya ialah penyakit yang dinamakan 'Goods and Services Tax (GST)' selepas pilihanraya nanti. Oleh kerana terlalu terpengaruh dengan ubat tahan sakit tadi, maka kesan sampingan yang pasti kita hadapi ialah pembayaran cukai yang dinamakan GST dan ia akan dikenakan kepada setiap barangan yang kita beli selepas ini.

Berbagai-bagai cukai akan terpaksa dibayar oleh rakyat. Oleh kerana terpengaruh dengan pembayaran BRIM dan sebagainya ini maka akhirnya mereka akan dibebani oleh tanggungjawab percukaian yang tidak habis-habis dari kerajaan. Bak kata perpatah, 'untungnya secupak, ruginya segantang'. Perlaksanaan pembayaran GST ini ditangguhkan sehingga selepas pilihanraya.

Umno telah melakukan kepada rakyat seperti orang kampung menangkap ayam untuk di sembelih. Mula-mula ditaburkannya beras sehingga bawah sangkar yang telah di gantung. Apabila sampai sahaja ayam yang mengikut beras tadi di bawah sangkar itu maka sangkar itu akan memerangkap ayam itu dan terus sahaja disembelih dan dimasak dengan selazat-lazatnya. Ayam tadi dijadikan lauk yang enak. Itulah yang akan terjadi kepada orang ramai. Itulah yang akan dilakukan terhadap semua rakyat tidak kira yang kaya atau yang miskin.

Mengenakan GST ini mungkin ada juga baiknya jika premis pelaksanaan berlandaskan kepada situasi yang baik. Tetapi penyakit yang akan terus menerus berlaku ialah perlakuan rasuah yang tidak terkawal. Isu rasuah ini tidak mungkin boleh dihapuskan oleh pemerintah sekarang  kerana semua di antara mereka yang memerintah sekarang ini terlibat secara terus atau secara tidak langsung dengan rasuah yang besar-besaran. Bagaimana perasuah mampu untuk menyelesaikan isu rasuah?

Ini lah sebesar-besar panyakit sampingan jika kita terpengaruh dengan ubat tahan sakit yang telah diberikan kepada rakyat sekarang ini. Perkosaan terhadap perbendaharaan kerajaan akan lebih hebat lagi. Mereka akan berkeyakinan yang melakukan rasuah itu boleh diteruskan kerana rakyat tetap akan memberikan sokongan dalam setiap pilihanraya.

Memberikan sokongan kepada Umno itu bermakna kita membenarkan rasuah dilakukan berterusan. Itu sahaja mesej nya jika rakyat masih memberikan sokongan kepada BN dalam pilihanraya kali ini. — aspanaliasnet.blogspot.com

Pengumuman calon KEADILAN Perak 15 April (Isnin)

Posted: 12 Apr 2013 05:15 PM PDT

KEADILAN DAILY

KUALA LUMPUR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengumumkan calon KEADILAN Perak pada 15 April ini.

Pengumuman itu dijadualkan akan diumumkan beliau ketika menyampaikan ceramah Pakatan Harapan Rakyat dalam siri jelajah ke negeri itu.

BHf_1riCUAEnmD7

Ceramah pertama yang akan disampaikan beliau akan diadakan di Padang Taman Gopeng Jaya, Gopeng bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Manakala seterusnya acara kemuncak dalam ceramah keduanya, Anwar akan mengumumkan calon KEADILAN selain turut menyampaikan ceramahnya yang diadakan di Jalan Pemimpin, Manjoi, Ipoh bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Seterusnya barisan penceramah yang akan bersama Ketua Pembangkang malam itu terdiri daripada Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Perak, Dr Muhammad Nur Manuty yang juga calon KEADILAN Bagan Serai, Ahli Parlimen Gopeng, Lee Boon Chye yang diumumkan untuk mempertahankan kerusi, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teja, Chang Lih kang, Brig. Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Khattab, Laksamana Pertama (B) Imran Abdul Hamid, diumumkan calon Parlimen Lumut.

Selain itu, penceramah lain yang hadir sama antaranya Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aisyah Shaik Ismail, Ustaz Zulkifli Ismail, Ketua Cabang Rembau yang juga Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin dan pimpinan KEADILAN Perak.

Jangan layan fitnah Papagomo laga-lagakan parti dalam Pakatan

Posted: 12 Apr 2013 05:11 PM PDT

KEADILAN DAILY

KUALA LUMPUR : Rakyat diminta tidak mempercayai tuduhan yang datangnya seorang blogger yang kerap memapar rakaman lucah, kononnya KEADILAN terlibat dalam isu video lucah seorang pemimpin PAS.

"Ini tuduhan paling tak berasas. Kalau tak silap, Papagomo yang tuduh KEADILAN terlibat mengedar dan dalang berkaitan video lucah. Kita semua tahu papagomo seorang penjenayah.

"Jadi, rakyat jangan ambil serius mengenai tuduhan tak berasas dari Papagomo," kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

k

"Rekod menunjukkan yang selalu gunakan video lucah ialah pemimpin Umno BN, blogger pro-Umno dan ejen mereka," kata Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Latheefa Koya pula.

Mereka berkata demikian ketika menjawab soalan pemberita pada sidang media di ibu pejabat parti, semalam.

Malah, Surendran menyifatkan hubungan KEADILAN dengan parti gabungan Pakatan Rakyat lain sebagai mesra.

"Malah, kita lebih bersatu daripada masa lalu dengan niat bersama untuk menumbangkan BN," katanya.

Memetik Malaysia Kini pula, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin menyifatkan tuduhan mengaitkan KEADILAN dengan video itu sebagai politik kotor.

"Motif mengeluarkan video itu adalah jelas. Ia satu percubaan untuk memecahkan hubungan AMK dengan PAS. Kami tidak percaya orang dalam video itu adalah pemimpin PAS," katanya.

Beberapa penulis blog mengaitkan AMK dengan pengedaran video itu ke beberapa umah di Besut, Terengganu.(FZL)

MB Terengganu: Tak elok dedah peribadi orang

Posted: 12 Apr 2013 05:05 PM PDT

Wartawan Sinar Harian

AHMAD SAID
AHMAD SAID
 
KUALA TERENGGANU – Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said enggan mengulas panjang berhubung penyebaran video seks dikatakan mirip seorang pemimpin kanan sebuah parti di negeri ini yang mula tersebar sejak malam semalam.

Menurutnya, beliau sendiri tidak melihat video tersebut dan juga tidak mahu timbul fitnah apabila kesahihan video itu juga belum dibuktikan.   

"Saya tidak berani komen sebab tidak mahu terlibat dalam memfitnah orang lain. Itu bukan prinsip saya. Kalau pasti betul dan disahkan, barulah kita boleh bercakap agar tidak jadi fitnah.

"Namun bagi orang Islam, kalau betul sekalipun, tidak elok dedahkan hal peribadi orang lain. Kalau kita tutup peribadi (aib) orang, Insya-ALLAH aib kita juga akan ditutup di akhirat kelak," katanya.

Isu video seks: Hadi solat Hajat

Posted: 12 Apr 2013 05:02 PM PDT

MOHD AZLIM ZAINURY

Isu video seks: Hadi solat Hajat
Abdul Hadi bersalam dengan orang ramai termasuk kanak-kanak yang menunggu di luar Masjid Rusila selepas berakhir kuliah pagi Jumaat di Masjid Rusila, Marang, semalam.
 
MARANG – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan mengadakan solat Hajat sendirian dalam masa terdekat bagi memohon petunjuk ALLAH SWT berhubung isu video seks yang dikaitkan dengan Setiausaha Agung parti itu, Datuk Mustafa Ali.

Beliau turut kesal dengan amalan politik fitnah sebagai kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), kerana rakyat perlu ditampilkan dengan pilihan politik sihat serta hujah-hujah politik rasional.

Menolak keras budaya buruk itu, Abdul Hadi berkata, perkara seumpama itu bukan sahaja tidak elok dan juga berdosa, malah bukan salah satu cara yang diajarkan dalam Islam.

"Budaya fitnah ini bukan satu cara ajaran kita. Bukan sahaja mereka yang terlibat dalam pengedaran video cakera padat itu, tetapi termasuklah semua pihak.

"Dua-dua pihak jangan (melakukan politik kotor). Jangan ambil peribadi orang," katanya ketika ditemui selepas berakhir kuliah pagi Jumaat di Masjid Rusila, semalam

Beliau berkata, perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan Pas yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain perlu dibuat ketika ini.

"Kita (Pas) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu).

"Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," katanya.

Katanya, Pas berserah kepada Tuhan untuk memberikan petunjuk dan setakat ini, beliau tidak mahu menuduh mana-mana pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah itu.

Dalam perkembangan lain, Abdul Hadi turut menyifatkan cerita Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din keluar parti sebagai khabar angin dan menegaskan, veteran Pas itu akan bertanding di kerusi Parlimen Arau, Perlis pada PRU13 ini.

Mustafa dakwa Umno terdesak, sanggup guna taktik kotor untuk jatuhkannya

Posted: 12 Apr 2013 04:55 PM PDT

THE MALAYSIAN INSIDER

DUNGUN— Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanah air.

Ketika berucap pada satu majlis di markas PAS Kampung Molek di sini malam tadi, beliau berkata Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.

"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah... saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya.
Mustafa (gambar) berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.

Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas isu penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan dirinya.

"Saya malas layan kat media ini sebab pelawok (penipu), ada pula antara blog yang kata bahawa saya letak jawatan sebagai Setiausaha Agung kerana isu video ini.

"Saya hidup lagi ni, (masih) Setiausaha Agung PAS lagi. Tidak jadi kudis gatal pun dengan perkara itu. Saya dah faham surat khabar," katanya.

Dalam pada itu, Mustafa cuba mengelak daripada berdepan pihak media selepas majlis selesai, sebaliknya berkata "sudah-sudah saya dah beritahu, saya tak nak cakap apa-apa, saya dah serah kepada peguam, itu saja dan tidak berbaloi kalau saya bagi komen."

Selepas itu, Mustafa masuk ke dalam kenderaannya dan beredar. — Bernama

Video seks: Husam kata PAS tidak peduli

Posted: 12 Apr 2013 04:50 PM PDT

ANTARA POS.COM


Post Pic

PUTRAJAYA: PAS mengambil pendirian "tidak peduli" terhadap video seks yang dikaitkan kepada Setiausaha Agung parti itu Datuk Mustafa Ali, kata Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

"Biar polis menyiasat. Kita sudah lali terhadap perkara ini. Kami tidak peduli. Apa saja skandal yang dibongkarkan sekarang mempunyai motif politik," kata Husam yang bertanding di kerusi Parlimen Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), 5 Mei depan.

Beliau berkata pihak yang akan menerima kesan daripada video berkenaan adalah penerbit dan pihak yang menyebarkannya serta pihak berkuasa jika tidak mengambil tindakan.

Semalam pelayar laman sesawang internet dikejutkan dengan video berdurasi 11 minit 28 saat itu yang memaparkan seorang lelaki mirip Mustafa mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita sebelum memberinya wang.

Polis Terengganu telah merampas 16 keping video cakera padat (VCD) seks yang kononnya melibatkan pemimpin PAS itu.

Difahamkan video tersebut diedarkan bersama dengan gambar bogel seorang lelaki di Jalan Sekolah dan Taman Hidayah di Besut, Terengganu kira-kira pukul 7.40 malam Khamis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, VCD dan beberapa keping gambar diletakkan di dalam sampul surat.

Shahidan mungkin lawan Haron Din di kerusi Arau

Posted: 12 Apr 2013 04:47 PM PDT

ANTARA POS.COM


Post Pic

KANGAR: Bekas Menteri Besar Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim bakal bertembung dengan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din di kerusi parlimen Arau sekiranya beliau diangkat sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum 5 Mei nanti.
 
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengesahkan bahawa Haron akan menjadi calon PAS di kawasan itu.
 
Shahidan dalam satu kenyataan turut menyatakan kesediaan  untuk mempertahankan kerusi DUN Tambung Tulang di mana nama beliau telah dihantar untuk dicalonkan di kedua-dua kawasan, lapor The Star.
 
"Mungkin salah satu kerusi sahaja, tapi saya sudah bersedia sepenuhnya untuk bertanding," kata Shahidan.
 
Ketua Bahagian Arau itu antara lain berkata beliau sedang menunggu Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menentukan halatuju politiknya.
 
Menjawat jawatan menteri besar dari 1995 hingga 2008, Shahidan telah digugurkan dari jawatan itu walaupun berjaya membawa kemenangan negeri kepada BN. Jawatan tersebut kemudian diisi oleh Datuk Seri Dr Mohd Isa Sabu.
 
Jika Shahidan menjadi calon BN di kerusi Arau, beliau akan bertembung dengan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din bagi merebut kerusi berkenaan pada Pilihan Raya Umum ke-13.

DUNIACACAMARBA

Posted: 13 Apr 2013 03:40 PM PDT

DUNIACACAMARBA


[Video] Tok Guru Mesra UMNO Pun Sebar Video Lucah Fitnah?

Posted: 13 Apr 2013 07:20 AM PDT

Sumber foto: Jalan Pulang
Ulasan lanjut di sini.

Sebelum ini tersebar video tentang pengakuan tok guru mesra UMNO ini di Youtube berkaitan dengan nilai ilmunya. Tonton video tersebut di bawah ini:



Bagaimana pula dengan isu ini?

Sumber foto: FB



[PANAS] Kata Senah, Najib Tidak Pernah Berzina, Altantuya Patut Dibunuh

Posted: 13 Apr 2013 05:51 AM PDT

Sumber foto: FB



P/s: Dulu, kini, dan selamanya!



Gadis Dirogol Konco Ah Long Kerana Gagal Bayar Bunga Pinjaman

Posted: 12 Apr 2013 07:17 PM PDT


[HM] Seorang wanita berusia 23 tahun terpaksa menyerahkan maruah diri bagi menggantikan bunga pinjaman wang yang gagal dibayar kepada along dalam satu kejadian kira-kira jam 2.30 petang, Jumaat lalu.

Semuanya berlaku selepas bekas majikannya yang menjadi perantara dengan along berkenaan sanggup mengarahkan dua lelaki, iaitu konco along berkenaan merogol bekas pekerjanya itu disebabkan gadis terbabit gagal berbuat demikian.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah mengesahkan kejadian itu dan memberitahu siasatan mengenainya kini sedang dijalankan.

Harian metro difahamkan, detik hitam dalam hidup wanita itu berlaku di sebuah hotel di Jalan Persiaran Raja Muda Musa, di sini, kira-kira jam 2.30 petang.

Menceritakan semula kejadian, sumber berkata, mangsa yang berusia 23 tahun menerima panggilan daripada bekas majikannya memberitahu terdapat kerja kosong di premisnya di Pekan Klang di mana tempat dia bekerja sebelum ini.

Bagaimanapun, niatnya untuk mencari pekerjaan bertukar tragedi apabila dia dibawa ke sebuah hotel sebelum dirogol dua lelaki dipercayai pemungut bayaran bunga duit along terbabit.

Difahamkan, mangsa hanya membuat pinjaman sebanyak RM2,000 daripada along terbabit, tetapi tidak mampu untuk membayar bunga hutang berkenaan selepas dibuang kerja hanya kerana mengambil cuti selama sehari.

"Selepas dihubungi dan dipanggil ke premis itu, mangsa dipertemukan dengan dua lelaki terbabit sebelum dimarah dan dimaki hamun dengan perkataan kasar kerana dia tidak membayar duit bunga pinjaman.

"Suspek juga mengugut akan menjual mangsa kepada individu lain sekiranya gagal membuat bayaran berkenaan sebelum membawa mangsa menaiki kereta Proton Satria berwarna kelabu untuk berjumpa dengan majikan mereka," katanya.

Bagaimanapun, mangsa sekali lagi ditipu suspek terbabit apabila dia dibawa ke sebuah restoran di Bukit Tinggi, di sini sebelum diugut buat kali kedua oleh salah seorang daripada mereka.

"Suspek mengarahkan mangsa membayar semua wang yang dipinjam. Sekiranya gagal, dia akan dipaksa bekerja di tempat yang diarahkan suspek sebagai cagaran kepada hutang berkenaan atau diarahkan mengadakan hubungan seks dengan mereka.

"Mangsa yang ketakutan terus merayu kepada agar diberikan masa untuk melunaskan hutang berkenaan, namun rayuan itu tidak diendahkan sebelum membawanya ke hotel," katanya.

Bimbang dirinya diperlakukan lebih buruk, katanya, mangsa hanya menurut perintah untuk mengikuti mereka pergi ke hotel berkenaan dan di sana dia dirogol sebelum suspek menghantarnya pulang ke rumah.

Mangsa yang trauma kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Klang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusof berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.


P/s: Sila ambil pengajaran!

ALHUSSEYN

Posted: 13 Apr 2013 03:25 PM PDT

ALHUSSEYN


Orang Umno tak sanggup buat macam ini .....

Posted: 12 Apr 2013 11:16 PM PDT


Inilah yang orang Umno tak sanggup buat! Mereka hanya gemar solat dimasjid-masjid sahaja. Tambahan pula kalau masjid ada ekon.
Amat jarang sekali kalau nak lihat mereka solat dilapangan, melainkan kalau masjid dah melempah ruah lalu terpaksa solat di luar. 

Apalagi kalau nak tengok mereka solat dalam hujan .Tentu mereka akan kehairanan kalau melihat ada orang yang solat dalam hujan. Patutlah Muhyiddin dan Umno tuduh mereka yang solat dalam hujan ini Parti Ajaran Sesat ....


Solat sunat hajat seusai solat Insya itu diimamkan mantan Adun Demik, Ustaz Mohamad Mustafa. Seperti sering dilakukan, doanya panjang hampir setengah jam, dalam bahasa Arab dan Melayu antaranya 




"Ya Allah, kami berdoa kepadaMu dengan doa-doa yang pernah nabi kami, Nabi Muhamad saw dan Nabi-Nabi dan Rasul terdahulu memohon kepadaMu disaat-saat baginda dalam kondisi dan posisi diancam musuh. 
 
"Gagalkan segala tipudaya jahat musuh-musuh kami sebagaimana Engkau gagalkan perbuatan khianat mereka kepada Nabi-Nabi dan Rasul, seterusnya berilah kemenangan kepada kami"



Tiada seorang pun berganjak, biarpun hujan semakin lebat di akhir doa. Situasi malam tadi adalah difinasi daripada sebuah kekutan luar biasa yang pernah ditunjukkan rakyat Kelantan untuk tetap bersama kepimpinan ulama dalam mengurustadbir negeri bergelar Serambi Mekah dan seterusnya mara ke putrajaya. Sumber

Zambry juga terikut-ikut jadi tengin sebab teloqnya sudah dalam genggaman Hamidah

Posted: 12 Apr 2013 06:32 PM PDT

Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir, yang bertindak sebagai Pengarah PRU-13 negeri, berkata, "Kita BN tidak buat begitu, kita ada masalah, kita duduk selesaikan. 

Semangat berkorban kita buat sama-sama, tanyalah MCA, MIC, Gerakan, PPP dan komponen lain... kita tidak berlakon, itu bukan cara BN, cara BN adalah bila kita berpegang tangan, maka itulah pegangan yang mantap dan bersatu," katanya di sini

Tetapi Umno Bahagian Gopeng menganggap Zambry hanyalah berlakon sebab langsung tidak mahu mendengar rintihan dan cadangan pemimpin akar umbi.

Mesyuarat Khas Jawatankuasa UMNO Bahagian Gopeng pada 29 Mac 2013 telah sebulat suara mencadangkan Ketua UMNO Bahagian Gopeng, Datuk Hamzah Mohd Kasim sebagai calon N.43 Sungai Rapat dalam PRU13 ini. 

Tetapi Hamidah Tengin yang merupakan 'calon rejek' oleh bahagiannya sendiri itu tetap berdegil mahu dirinya jadi calon di Dun Sungai Rapat.

Hamidah Tengin tidak mahu memberi laluan kepada muka baru iaitu Ketua Bahagian Gopeng Datuk Hamzah Mohd Kasim bertanding di DUN N.43 Sungai Rapat.

Berlainan sekali dengan sikap Tajol Rosli, Datuk Najmuddin Elias dan Datuk Mohd. Nadzri Ismail sanggup tidak bertanding untuk memberi laluan kepada muka baharu pada PRU kali ini .

Zambry memuji dan menganggp tindakan tersebut sebagai bijaksana. Tetapi bagaimana pula anggapan Zambry terhadap Hamidah? 

Hamidah Adun Tengin itu bukanlah seorang 'winnable candidate' kerana selain direjek oleh Bahagian sendiri, dia masih ada berdepan dengan tujuh (7) masalah dengan SPRM yang belum lagi diselesaikan.

Ternyata Umno Gopeng sangat keciwa dan kesal dengan tindakan Zambry yang dilihat penakut untuk menolak Hamidah sebagai calon setelah dia 'direjek' oleh Bahagian sendiri.Baca di sini

Zambry perlu segera selesaikan masalah bakal calon di Dun N43 Sungai Rapat. 

Apakah Zambry juga terikut-ikut jadi tengin sebab teloqnya sudah dalam genggaman Hamidah?

Biaqpila

Posted: 13 Apr 2013 03:14 PM PDT

Biaqpila


KEPUTUSAN LIGA SUPER 13/04/13

Posted: 13 Apr 2013 09:49 AM PDT

LELAKI DAKWA DITAMPAR DAN DISEPAK PEMIMPIN KANAN UMNO

Posted: 13 Apr 2013 05:16 AM PDT



Satu laporan polis telah dibuat terhadap seorang pemimpin kanan Umno yang didakwa menampar dan menyepak seorang lelaki minggu lepas.

Menurut laporan itu yang dilihat oleh Malaysiakini, kejadian itu
berlaku di Putrajaya pada 5 April pada sekitar jam 11.30 pagi dan laporan itu dibuat pada jam 5.13 petang.

Pengadu itu mendakwa kejadian itu berlaku ketika dia pergi ke pejabat pemimpin Umno itu untuk meluahkan maalah yang dihadapinya.

"Sebaik saja saya masuk ke pejabat (pemimpin Umno itu) terus menampar muka saya sebanyak lebih kurang lima kali dan menyepak bahagian belakang badan saya.

"Saya tidak tahu mengapa beliau bertindak sedemikian terhadap saya.

"Saya telah mengalami kesakitan di bahagian muka dan belakang badan saya tetapi tiada sebarang kecederaan ataupun luka yang saya alami," laporan polis itu dipetik.

"Tujuah saya buat laporan polis ini adalah untuk melindungi diri dan takut sekiranya saya diapa-apakan di kemudian hari.

"Laporan polis dibuat oleh saya tanpa dipaksa oleh mana-mana individu," kata lelaki berusia 50 tahun itu.

Ketika dihubungi, balai polis di mana laporan itu dibuat mengesahkan menerima aduan tersebut.

Malaysiakini tidak menyiarkan identiti pemimpin Umno tersebut sementara menunggu untuk mendapatkan komennya.

MK

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

SYABAS GUNA TAKTIK KOTOR?

Posted: 12 Apr 2013 07:46 PM PDT





Syabas dingatkan tidak guna taktik kotor putuskan bekalan air

Sekali lagi kawasan Ampang dan Gombak telah dilanda krisis air sejak lebih 24jam yang lalu berikutan paip pecah di kawasan Batu Caves seperti yang dilaporkan oleh pihak Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) semalam. Berikutan itu, lebih 65,000 penduduk di Wilayah Gombak termasuk Ampang putus bekalan air dan dijangka berlarutan selama lima hari.

Saya berharap bahawa permasalahan air ini benar-benar berlaku dan ia bukanlah satu taktik kotor BN Umno di bantu Syabas untuk memburukkan kerajaan Selangor dengan memainkan isu air di Ampang dan Gombak. Saya pernah mengeluarkan kenyataan media awal tahun ini bahawa perkara ini akan berulang apabila tarikh pilihan raya semakin dekat.

Alasan seperti paip pecah, rumah pam rosak dan sebagainya tidak timbul jika pihak Syabas membuat pemeriksaan berkala serta menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan dengan betul. Sebagai syarikat swasta Syabas patut malu kerana sering dilanda masalah kerosakan dan sebagainya kerana ini membuktikan ia hanya mengaut untung dari rakyat tetapi tidak menjalankan kerja dengan penuh tanggungjawab dan amanah.

Pihak saya akan menjalankan siasatan tentang isu ini dan kami tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis jika kami dapati Syabas main kotor. Sementara itu saya telah pun mengerah ahli-ahli majlis kawasan terlibat memantau kawasan terbabit dan memastikan lori tangki serta tangki-tangki statik di bekalkan dengan air bersih untuk meringankan beban pengguna di kawasan Ampang.

ZURAIDA KAMARUDDIN
AHLI PARLIMEN AMPANG

KD

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

Kerabu Bersuara ®

Posted: 13 Apr 2013 03:01 PM PDT

Kerabu Bersuara ®


Terkini! Ustaz Zahazan Sindir Tok Guru Umno, Abdullah Geting

Posted: 13 Apr 2013 04:26 AM PDT



http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/149434_10151380580703341_489883344_n.jpg

Ustaz Zahazan Mohamed

Ingat !

Tiada suatu yg terbit dari mulut melainkan Allah swt akan kira, termasuk Apa sahaja yg kita catat dan di mana sahaja..

Lihat fitnah yg ditaburkan sebab kejahilan & tidak menapis fakta..

Jom solat maghrib berjemaah di masjid @ surau doakan kemenangan buat mereka yg inginkan kebaikan buat Islam dan agar kehancuran buat golongan yg menzalimi orang lain, kerana ia dibenarkan dalam Islam..

Siapa Yang Sebarkan Video Lucah Kononya Mirip Mustapa Ali? Kita Dedahkan

Posted: 12 Apr 2013 10:44 PM PDT

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/149469_470242599714915_786016538_n.jpg

Gin Marvel

Harini GM dedahkan WatanHarian.my adalah Lidah Bercabang Rasmi milik umno. Pihak macai menggunakan lidah rasmi milik mereka sebagai backup dalam menyokong hujah2 penipuan yg di lakukan.

Di daftarkan pada 12 March 2013 beralamat di Taman Sri Keramat Tengah. No Telefon & E-mail GM lampirkan sekali untuk tatapan umum... Dari sebahan maklumat yg GM terima menerusi para wartawan, SKMM menawarkan RM 1000 kepada sesiapa sahaja yg menggunakan & mempromosi Domain .MY.........!!!

Apakah ini benar ? Jika benar pun apa salahnya.... hhhmmm...........esok GM nak daftar domain .My, boleh dapat RM 1000. Hehe...!!!

http://www.facebook.com/ginmarvel

Jangan layan fitnah Papagomo laga-lagakan parti dalam Pakatan

Posted: 12 Apr 2013 04:15 PM PDT

KUALA LUMPUR 13 APRIL: Rakyat diminta tidak mempercayai tuduhan yang datangnya seorang blogger yang kerap memapar rakaman lucah, kononnya KEADILAN terlibat dalam isu video lucah seorang pemimpin PAS.

"Ini tuduhan paling tak berasas. Kalau tak silap, Papagomo yang tuduh KEADILAN terlibat mengedar dan dalang berkaitan video lucah. Kita semua tahu papagomo seorang penjenayah.

"Jadi, rakyat jangan ambil serius mengenai tuduhan tak berasas dari Papagomo," kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

k"Rekod menunjukkan yang selalu gunakan video lucah ialah pemimpin Umno BN, blogger pro-Umno dan ejen mereka," kata Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Latheefa Koya pula.

Mereka berkata demikian ketika menjawab soalan pemberita pada sidang media di ibu pejabat parti, semalam.

Malah, Surendran menyifatkan hubungan KEADILAN dengan parti gabungan Pakatan Rakyat lain sebagai mesra.

"Malah, kita lebih bersatu daripada masa lalu dengan niat bersama untuk menumbangkan BN," katanya.

Memetik Malaysia Kini pula, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin menyifatkan tuduhan mengaitkan KEADILAN dengan video itu sebagai politik kotor.

"Motif mengeluarkan video itu adalah jelas. Ia satu percubaan untuk memecahkan hubungan AMK dengan PAS. Kami tidak percaya orang dalam video itu adalah pemimpin PAS," katanya.

Beberapa penulis blog mengaitkan AMK dengan pengedaran video itu ke beberapa umah di Besut, Terengganu.

(FZL)

Kuliah Sebelum Subuh Oleh Husam Musa Di Putrajaya

Posted: 12 Apr 2013 04:13 PM PDT


berapa kali ku nan bagi kuliah kat masjid putrajaya?

PENYAPU SIAL

Posted: 13 Apr 2013 01:41 PM PDT

PENYAPU SIAL


mat taik kaki kencing almarhum sultan dan bawa lari puteri sultan masuk PAS..??? kena hati hati dan jangan sampai di berakkannya....!!!!

Posted: 13 Apr 2013 06:30 AM PDT

Almarhum Sultan Selangor pun beliau pernah kencing ….

Berita kemasukan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib kedalam PAS menimbulkan keresahan dan tanda tanya ramai ~ apakah mungkin beliau akan dilantik sebagai calon dalam PRU ke-13 ini?

Ini kerana rekod Muhammad Taib adalah sangat kotor dan menjijikan.Lanun-lanun dan penyangak Umno yang lain pun terlalu berat dan payah untuk mempercayainya. Apatah lagi kalangan orang-orang PAS!

Namun, sejahat-jahat Sayidina Omar, yang pernah menimbus anak perempuannya sendiri di gurun pasir pun mampu bertaubat dan berubah hingga menjadi seorang sahabat Rasulullah yang banyak berkorban dan berjuang di samping sahabat-sahabat yang lain.

Omar menjadi seorang muslim yang baik.Malah lebih baik dari kita semua yang hidup sekarang ni. Apakah kita tidak boleh memberi peluang yang serupa kepada ‘Mike Tyson’ ini?

Walaupun kebusukannya itu masih kuat baunya, namun saya percaya dan berharap, beliau akan dapat memberi sumbangan yang ‘vital’ dalam kempen Pakatan Rakyat’ dalam PRU-13 kali ini.

Beliau sebenarnya telah lama mengakui perubahan yang baik yang telah dilakukan di Selangor oleh pemimpin Pakatan. Malah beliau turut menyuarakan "untuk membangunkan rakyat dan ekonomi rakyat luar bandar." Sila baca di sini

Walau apa pun adalah diharapkan, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat perlu berhati-hati jangan diberaknya! Almarhum Sultan Selangor pun beliau pernah kencing

kantooiii...sekali lagi...memang sah dan nak kena sesahh ini olang....memang kaki blue punya malaon...DALANG VIDEO LUCAH FITNAH KEATAS SETIAUSAHA PAS DATO MUSTAFA ALI DI KENALPASTI....!!!!

Posted: 13 Apr 2013 06:19 AM PDT

Papa Gomo akan di soal siasat oleh SKMM dan Polis tidak lama lagi. Pautan yang di terima menunjukkan penulis blog lucah tersebut ialah PapaGomo. Seseorang yang tidak mahu di kenali namanya telah membuat laporan Polis dan beliau ialah seorang pakar computer.

Tempat tidak mahu di sebut bertindak menganalisa video tersebut bersama laporan dan jelas ia telah di ubah suai dan video tersebut adalah fitnah dari pautan PapaGomo.

Wooooiii... Dah takde orang lain lagi ke umno tukang buat benda2 lucah ni? Pakar edit video lucah umno selama ini telah berpaling tadah. Kerana DUIT!!

Mashukkk lagi RM100 juta nih. Nasib baik la ada seorang Hamba Allah yang memecah rahsia pembikinan video tersebut. Dan beliau adalah hero yang telah mendedahkan Sebuah Komplot Nadi Berita Fitnah tersebut. Ade ke PapaGomo mintak tolong budak tu. Lepas tu Papa Gomo kencing lak tak mahu bayor...

Salinan aduan bernombor 0400/04/13 (klik http://bit.ly/XxHM8F) disahkan oleh pegawai Biro Aduan Pengguna SKMM, Nurhaliza Yahaya. NANTIKAN PENDEDAHAN INI NANTI.. Muuuaaaahahahaaa.. PAPAGOMO, U'RE DEAD!!!

bekas janda tanpa nikah di tebuk tupai ada hati cabar bertanding lawan abangnya....cermin diri sendiri dulu..!!!

Posted: 13 Apr 2013 04:44 AM PDT

fuck u ...umi jalang....!!!

Ahli perniagaan kroni kaki   putar belit  dan  ketua peancang  fitnah liwat 1 datuk seri anwar ,  betina sundal  Ummi Hafilda Ali menawarkan diri untuk bertanding menentang abangnya Azmin yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pilihan raya umum kali ini.

Katanya kununnya beliau yakin dengan kebenaran yang diperjuangkan selama ini beliau mampu mengalahkan Azmin baik di kawasan parlimen mahupun dewan undangan negeri yang ditandingi abangnya itu.

"Tetapi ini semua bergantung kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Presiden Umno. Saya yakin Azmin akan tersungkur kerana sebagai ahli keluarga saya tahu kelemahan beliau," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah 'bongkar', di Kampung Sungai Pinang, di sini malam tadi.

Pada masa yang sama Ummi berkata beliau akan terus menjelajah ke seluruh negara bagi memberi penjelasan kepada rakyat mengenai isu berkaitan Azmin dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Apa yang saya lakukan ini bukan kerja main-main kerana rakyat harus disedarkan supaya tidak tersalah memilih dalam pilihan raya nanti," katanya. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

UMNO memang suka jenis manusia kokak macam ini...perancang fitnah liwat 1 datuk seri anwar ini memang tidak ada rasa berdosa dan malu malah hatinya keras macam batu di liputi pengaruh syaitan yang di kenali dengan rasa bongkak kunun kunun nya dia mampu mengalah abangnya sedangkan kemaluan sendiri penuh noda masih tak bersih lagi di rodok oleh petani dari sarawak demi mendapat sesuap projek untuk survival dirinya dalam bisnes haram yang di terajuinya...

cermin cermin lah diri tu...mulia sangat kah kamu....pelacur jalanan pemegang 6 okar pelakun terbaik dalam menyebar fitnah dan buat skandal dengan laki orang....!!!!

selepas meniru manifesto PR..UMNO-BN tunaikan akujanji syaitan yang di kenali keluarkan lebih banyak video lucah....kali ini setiausaha PAS jadi mangsa taktik kotor UMNO-BN....!!!!

Posted: 12 Apr 2013 04:47 PM PDT

 

Peguam kepada Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali menafikan anak guamnya adalah individu dalam video seks yang didedahkan oleh blogger pro-Umno sejak semalam lagi.

Asmuni Awi berkata tindakan tersebut adalah fitnah yang dilakukan oleh Umno menjelang pilihan raya tidak lama lagi.

Semalam, penulis blog Papagomo dalam satu artikelnya menyenaraikan beberapa laman blog pro-Umno mengandungi gambar dan video menyerupai pemimpin tertinggi PAS yang terlibat dalam satu skandal seks.

“Mustafa sendiri sudah memberitahu beliau tidak tahu menahu tentang video tersebut,” kata Asmuni 

“Individu tersebut bukan Mustafa,” tambah beliau lagi.

Dalam video tersebut yang menunjukkan seorang lelaki bersama seorang wanita dalam keadaan intim melakukan hubungan seks di dalam sebuah bilik, serta direkodkan pada satu sudut menghadap pasangan tersebut.

“Mengapa perlu dihidangkan video sebegini kepada rakyat, semua orang dah muak,” katanya lagi.

Asmuni walaubagaimanapun pihaknya masih dalam proses mengumpul maklumat dan masih mencari bukti pihak yang tidak bertanggungjawab menghasilkan video tersebut.

“Kami masih belum ada maklumat lagi dan masih dalam mencari proses mencari bukti pengarah yang menghasilkan video seks tersebut.

“Ia adalah diluar batasan,” tambahnya lagi.

Sebaik berita tentang tersebut hangat diperkatakan, Mustafa mengeluarkan kenyataan ringkas untuk tidak mengulas perkara itu.

Sebaliknya ahli politik veteran PAS itu mengesahkan telah menyerahkan perkara itu kepada peguamnya untuk diselesaikan.

Sementara laporan akhbar The Star pula menyebut pihak polis Terengganu telah merampas 16 VCD mengandungi video yang disebarkan oleh beberapa individu tidak dikenali namun tiada sebarang tangkapan dibuat.

Sebelum ini, laman blog; www.papagomo.com, juga telah mendedahkan satu video seks menyerupai Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pengendalinya, Wan Muhammad Azri Wan Deris, 30 telah disaman sebanyak RM100 juta.

Pilihan raya umum telah disahkan akan dilaksanakan pada 5 Mei depan dengan 20 April ini adalah hari penamaan calon dan parti politik mempunyai tempoh 15 hari untuk berkempen.

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Posted: 13 Apr 2013 01:34 PM PDT

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN


TERHOT, UMNO BAHAGIAN TELOK HAMIDAH

Posted: 13 Apr 2013 07:32 AM PDT

TERBONGKAR - KOR RISIK LATIH PEMUDA UMNO

Posted: 13 Apr 2013 07:12 AM PDT

AKU JANJI BN - RAKYAT TERUS TERBEBAN

Posted: 12 Apr 2013 06:13 PM PDT

AKU INGIN BEBAS

Posted: 13 Apr 2013 01:19 PM PDT

AKU INGIN BEBAS


PRU13: PDRM TOLONG JANGAN JADI HIPOKRIT

Posted: 12 Apr 2013 07:10 PM PDT


Jangan jadi cakap tak serupa bikin lah Khalid. Hang pi lah tangkap si papagomo yang terang-terang dan sah mengaku simpan video lucah tu. Hang cakap macam tin kosong!...

 

Addin

Posted: 13 Apr 2013 11:05 AM PDT

Addin


Punca Rafizi Ramli Letak Jawatan Di Petronas Tersebar..

Posted: 13 Apr 2013 09:55 AM PDT

Aktivis Umno akhir-akhir ini banyak menimbulkan cerita buruk mengenai perletakan jawatan saya dari PETRONAS dalam tahun 2009. Fitnahnya adalah saya dibuang kerana membuat tuntutan perbelanjaan yang menyeleweng.Mulanya saya tidak mahu melayan kerana ia fitnah picisan. 

Agaknya mereka masih mencari kelemahan saya, jadi mereka mencipta cerita bahawa saya menyeleweng hingga dibuang untuk mencemarkan kredibiliti saya. Pada kiraan mereka (yang silap), jika kredibiliti saya tercalar, makan tercalar jugalah kredibiliti pendedahan saya selama ini dan yang akan datang.Mutakhir ini saya merasakan jika saya terus berdiam diri, ia tidak membantu kebenaran kerana fitnah terancang ini disebarkan seluas-luasnya.

RafiziSaya tidak dibuang dari PETRONAS (seperti mana yang diketahui ramai orang), saya meletakkan jawatan.Saya dinaikkan pangkat pada umur yang muda, menyertai PETRONAS terus sebagai seorang pengurus sebaik pulang dari London (selepas bekerja selama 3+ tahun di firma perakaunan untuk menjadi seorang akauntan bertauliah dengan ICAEW).

Selepas berkhidmat selama 2 tahun di loji petrokimia PDH/MMSB di Gebeng, saya ditukarkan kembali ke ibupejabat di Menara Berkembar PETRONAS.Jadi, pada umur 27, saya dinaikkan pangkat menjadi Pengurus Kanan (saya dimaklumkan ia tidak pernah berlaku sebelum itu dan menjadi orang termuda ketika itu dilantik menjadi Pengurus Kanan) yang bertanggungjawab menguruskan keseluruhan perancangan perniagaan, operasi dan teknologi bagi Urusniaga Petrokimia PETRONAS, kerana saya mempunyai ijazah kejuruteraan dan juga seorang akauntan bertauliah.

Selepas 2 tahun di jawatan itu, saya dipindahkan lagi untuk mengetuai jabatan kewangan bagi perniagaan carigali antarabangsa, memandangkan saya mempunyai latar belakang percukaian. Pada ketika itu, ada keperluan untuk mengemaskini amalan percukaian PETRONAS di peringkat antarabangsa kerana banyak kerajaan menggunakan alasan percukaian untuk campur tangan kontrak pengeluaran petroluem yang dimeterai.Oleh itu, menjelang umur saya 31 tahun, saya telah pun diberi peluang menguruskan pelbagai bidang dalam industri minyak dan gas. Saya pernah bertugas di loji petrokimia, di pengurusan korporat, berpengalaman di sektor huluan dan hiliran.

Pada ketika itu, saya juga sedang menunggu masa untuk dinaikkan pangkat lagi.Saya berdepan dengan dilema besar. Jika saya kekal di PETRONAS, dengan kenaikan pangkat dan gaji yang besar, saya mungkin akan kekal selama-lamanya hanya dalam satu bidang kerana terlalu selesa dengan kesenangan dan gaji. Saya tidak mahu bersara dengan pengalaman di dalam satu bidang sahaja, kerana hidup ini lebih meriah jika kita terus menimba ilmu dan pengalaman. Pada ketika itu, saya agak keberatan untuk terus berkhidmat di PETRONAS selepas bon perkhidmatan 7 tahun berakhir.

Kebetulan, menjelang Januari 2008, rakan karib yang banyak mempengaruhi kehidupan saya – Adlan Benar Omar – menghembuskan nafas yang terakhir selepas sakit buat sekian lama. Ben (nama panggilan beliau) adalah senior saya di MCKK, beliau berminat dengan politik dan banyak membaca sejarah sejak dari sekolah. Semasa beliau di Tingkatan 5, saya di Tingkatan 1 dan beliau adalah kapten pasukan bahas yang melatih saya. Semasa kami di sekolah, kami ada berjanji akan memasuki politik dan memberi sumbangan, kerana di sekolah pun ada isu-isu yang dekat dengan hati beliau. Yang bersungguh-sungguh mahu jadi ahli politik adalah Ben, saya hanya angguk saja bila senior bercakap.

Hubungan kami yang terus rapat bermakna kami ambil serius janji itu. Ben melanjutkan pengajian ke Cambridge dan menubuhkan UKEC. Sepanjang masa, beliau mengheret saya ke dalam lingkungan aktivitinya kerana sifat saya yang lebih senang bekerja memudahkan kami menguruskan persatuan yang kami sama-sama sertai.Apabila Dato' Seri Anwar dipecat dan dizalimi dalam tahun 1998, kedua-dua kami merasa terpanggil untuk membantah. Saya masih di universiti, tetapi Ben yang sudah bekerja di Malaysia terjun ke kancah politik partisan dan menjadi antara tokoh muda awal yang menunjangi KEADILAN. Sekali lagi allahyarham mengheret saya sama ke dalam KEADILAN.

Allahyarham menghembuskan nafas 2 bulan sebelum tsunami politik Mac 2008. Di hari-hari terakhirnya, kami sama-sama faham bahawa apabila beliau tiada, saya tiada pilihan kecuali masuk politik. Ben mengorbankan kerjaya dan hidupnya untuk reformasi, kalau matlamat reformasi tidak tercapai maka pengorbanannya sia-sia. Pada hari-hari itu pun saya sudah sedar bahawa ada ketikanya di masa akan datang hidup saya yang selesa di dunia korporat perlu diakhiri, untuk sama-sama membantu menubuhkan sebuah sistem politik dua parti dan menumbangkan BN.

Menjelang 2009, saya pun membuat keputusan untuk meninggalkan PETRONAS. Saya langsung tidak berniat untuk masuk politik pada ketika itu, tetapi saya merasakan saya perlu keluar dari zon selesa. Saya juga mahu tahu berapa nilai saya sebagai seorang akauntan bertauliah di luar PETRONAS.Pada 30 April 2009, saya menyerahkan surat perletakan jawatan.

Dalam tempoh 3 bulan akan datang, saya melangsaikan semua hutang saya dengan PETRONAS, termasuklah membayar RM31,499.89 baki bon perkhidmatan saya selama 6 bulan berbaki, agar saya mengembalikan setiap satu sen biasiwa pendidikan yang diberika PETRONAS seperti di dalam perjanjian. Saya juga membayar RM41,091.80 baki geran kereta (yang saya pakai sehingga kini), yang diberikan kepada kakitangan pengurusan.

Saya bernasib baik kerana tekaan saya bahawa gaji di luar PETRONAS lebih tinggi adalah tepat. Dengan tawaran yang lebih baik, saya menyertai Pharmaniaga Berhad dalam Ogos 2009 sebagai Pengurus Besar, bertanggungjawab menguruskan kilang farmaseutikal di Bangi dan fungsi kewangan kumpulan itu.Hari pertama saya melaporkan diri di Pharmaniaga adalah 10 Ogos 2009.

Ditakdirkan pada 8 Ogos 2009, saya pulang ke Kemaman untuk bertemu ibubapa dan kebetulan pada malam itu ada ceramah perdana Dato' Seri Anwar, lalu saya diminta oleh penganjur untuk menjadi pengerusi majlis.Saya tidak keberatan dan bertemu dengan Dato' Seri Anwar yang agak terkejut saya berada di situ, kerana kali terakhir kami bertemu (semasa perbincangan persediaan debat harga minyak setahun sebelum itu), saya tegas tidak berminat untuk berkecimpung dalam politik.

Beliau bertanya di mana saya bekerja ketika itu, saya maklumkan saya sudah berhenti dari PETRONAS dan akan bermula di Pharmaniaga minggu selepas itu. Yang lain-lain selepas itu adalah sejarah yang berlaku dengan cepat.Susulan dari pertemuan itu, Dato' Seri Anwar menjemput untuk bertemu beliau di Parlimen sebanyak dua kali. Beliau ada meminta untuk saya kembali menyertai pimpinan parti (saya memegang jawatan pimpinan pusat Pemuda sehingga 2004) – dua kali beliau tanya, dua kali saya tolak.

Akhirnya, bila beliau seolah mencabar saya bahawa "kita perlu bersama berjuang dan bukan hanya pandai mengkritik dari jauh", saya akur untuk membantu parti.Walaupun saya tidak pernah merancang untuk ke depan seperti sekarang, saya tenang dan tidak menyesal kerana janji bersama dengan allahyarham Ben supaya pengorbanan beliau meninggalkan usia muda tidak sia-sia. Janji itu semakin dekat menjadi kenyataan, apa yang terjadi selepas itu adalah keputusan peribadi saya.

Ada orang yang memperlekehkan sentimentaliti berpegang kepada janji bersama di zaman budak-budak, tetapi janji itu menyuburkan ingatan saya terhadap allahyarham setiap hari.Berbalik kepada PETRONAS, saya bertuah melalui zaman kerjaya yang cukup baik di PETRONAS. Ia banyak mengajar saya dan hampir keseluruhan kemahiran professional saya datangnya dari PETRONAS. Lebih penting, PETRONAS berlaku adil – disiplin kerja saya dihadiahkan dengan kenaikan pangkat yang paling pantas, seperti keputusan kenaikan pangkat yang dibuat pada umur saya 28 tahun yang disertakan bersama.

Perletakan jawatan saya dari PETRONAS mengejutkan ramai kakitangan PETRONAS. Ramai yang kurang faham kenapa saya perlu meninggalkan keadaan yang selesa dan lumayan, apatah lagi apabila prospek untuk saya di PETRONAS cukup baik.

Ramai yang baik hati dan cuba memujuk saya untuk membatalkan hasrat, termasuklah Datuk Mohamad Medan Abdullah, Pengurus Besar Kanan, Pengurusan Korporat Kumpulan (beliau pernah menjadi ketua saya semasa kami di Carigali). Beliau menghantar twit pada 21 Ogos 2012 menerangkan bagaimana beliau juga pernah memujuk saya untuk tidak meletakkan jawatan. Beliau juga mengakui saya tidak pernah menyatakan hasrat untuk menyertai politik pada ketika itu.

Saya harap keterangan ini jelas. Saya tidak mahu melayan fitnah ini kerana meninggalkan PETRONAS adalah keputusan peribadi. Ia berlatar belakangkan pemergian seorang rakan karib dan setiap kali saya mengingatinya, ia membuat saya merasa pilu. Ia perkara peribadi dan wajarlah dikekalkan sifat peribadinya.

Ini adalah keterangan bukan undang-undang yang pertama dan terakhir mengenai perkara ini. Jika berterusan, saya akan mengambil tindakan undang-undang.


Rafizi Ramli
Pengarah Strategi KEADILAN



Iklan C (ii)







Akibat Terdesak.. Samseng Umno Melaka Bakar Bendera PAS

Posted: 13 Apr 2013 07:14 AM PDT


12 April: Sejumlah bendera PAS telah dibakar oleh pihak tertentu di kampung Tun Razak, Bukit Katil pada malam tadi.Puak yang khianat dan tidak bertanggungjawab ini nampaknya tidak memahami erti demokrasi.

Nampaknya ada pihak yang gusar tentang kebangkitan rakyat di Melaka sejak kebelakangan ini.




~penyelia dun bukit baru



Iklan C (ii)







Pakatan Yakin Menang 16 Kerusi Parlimen Di Sarawak

Posted: 13 Apr 2013 05:17 AM PDT

KUCHING 13 APRIL: Pakatan Rakyat yakin akan memenangi 16 kerusi Parlimen di Sarawak pada Pilihan Raya Umum ke-13 bagi menumbangkan jajahan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud selama 32 tahun.

Pengerusi KEADILAN Sarawak, Baru Bian percaya, dengan sumbangan kerusi di negeri itu boleh membantu Pakatan ke Putrajaya."Mengikut mandat, kita (Pakatan) perlu menang 10 kerusi, tetapi menerusi maklumat dari bandar dan luar bandar, kita yakin kita boleh menang 16 kerusi, boleh orang Petrajaya?" kata Baru disambut sorakan 'boleh' kira-kira 1,000 penduduk pada ceramah Jelajah Pakatan Harapan Rakyat, malam semalam.

Calon KEADILAN bagi Parlimen Limbang itu percaya, keangkuhan Taib dan keluarga yang jelas menghina rakyat faktor besar menyumbang penolakan mereka terhadap pemerintahan BN.

Katanya, pendedahan video NGO antarabangsa, Global Witness berkenaan rasuah pembalakan Taib bersama ahli keluarganya perlu diberi pengajaran oleh rakyat.

"Beberapa video yang jelas menunjukkan pemerintah sekarang begitu angkuh dan memandang rendah rakyat Sarawak. Mereka anggap diri mereka seperti raja, ini kita mesti ubah," kata Baru.

Mac lalu, Global Witness mendedahkan bukti video yang mendakwa bagaimana ahli keluarga Taib dan rakan perniagaan terlibat dalam penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan anak-beranak mereka.

Dua sepupu Taib, ahli keluarga kepada rakan kongsi utamanya, dan seorang peguam yang mewakili kerajaan negeri dirakam dalam video, didakwa menjelaskan mekanisme untuk elak dari undang-undang sedia ada bagi memperolehi keuntungan daripada skim itu.

Melalui video itu juga, Taib serta keluarganya merendahkan suku kaum pribumi Sarawak dengan menghina mereka sebagai 'setinggan' di atas harta kerajaan. "Rakyat sudah sedar dan bangkit, ini bukan saja isu agama atau perkauman tetapi keadilan untuk semua, sebab itu saya yakin dengan polisi Pakatan iaitu kesamarataan," kata Baru lagi. ~keadilandaily




Iklan C (ii)




Pendedahan Eksklusif Seorang Guru Di Sarawak.. Saksikanlah!!

Posted: 13 Apr 2013 02:47 AM PDT


Atas permintaan pembaca blog Addin, maka Addin siarkan e-mel dari seorang pembaca blog Addin dari Sarawak berkenaan lawatan Muhyiddin ke Sarawak pada hari ini. 

Mengikut beliau guru di Sarawak di kerah ke perhimpunan yang di anjurkan sempena kehadiran Muhyiddin. Menurut pengirim emel, guru yang di kerah mengikut DUN.. Kenapa yek?

Baca surat yang di edarkan ini di bawah..







Iklan C (ii)





Bongkar!! Ini Cara Macai Umno Bikin Video Seks Fitnah Mustapha Ali

Posted: 13 Apr 2013 12:15 AM PDT


Daripada beberapa analisa terhadap apa yang didakwa sebagai video lucah "Mustafa Ali" yang ditempik sorakkan oleh macai-macai UMNO, terbukti nyata bahawa video berkenaan adalah rekaan dan palsu.


Daripada gambar yang dipaparkan di atas ternyata sesuatu yang tidak kena terhadap gambar tersebut.

Bagaimana kaki meja boleh keliatan di depan kaki (pehaorang yang didakwa sebagai "Mustafa Ali" sedangka kedudukan meja itu sebenarnya berada di belakang beliau?

Jelaslah kini bahawa telah wujud satu kecacatan yang besar di dalam gambar berkenaan yang dipercayai dilakukan oleh pereka video tahap amatur sehingga tidak memperdulikan aspek ketelitian di dalam teknik siperimposed.

Kedua sebuah nalisa yang dilakukan oleh erapasca lebih jelas menunjukkan video itu adalah fitnah yang nyata.

Cuba baca:

Ramai yang meminta aku siasat tentang VIDEO LUCAH TERBARU yang didakwa melibatkan pemimpin PAS, Mustafa Ali yang telah tersebar lebih 24 jam lalu. Dan setelah aku teliti dengan segala aspek dan kebolehan yang ada, ini adalah JAWAPAN kepada persoalan yg diberikan...








  • VIDEO INI TULEN
  • PELAKON JUGA TULEN
  • AKSI JUGA TULEN
Jangan cepat melenting.. Sabar.. bagi aku terangkan pada setiap point aku..

VIDEO INI TULEN

Sememangnya video ini tulen kerana kalau tak tulen BUKAN VIDEO lah namanya..

PELAKON JUGA TULEN

Hasil penelitian aku, pelakon ini 100% tulen TETAPI tidak menyerupai Mustafa Ali. Disini juak juak yang teribat dengan pembikinan video ini melakukan KESILAPAN BESAR dimana WAJAH SEBENAR pelakon itu JELAS TERLIHAT WALAUPUN HANYA BEBERAPA SAAT TETAPI BERULANG SEBANYAK 2 KALI..


Minit ke 6:43 

Semasa nak duduk pakai spender, jelas ada TANDA TITIK di dahi pelakon tersebut dan iras muka pelakon itu 70% TAK SAMA seperti muka Mustafa Ali.. Ok.. Kita lihat printscreen seterusnya..



Minit ke 6:46 

Tanda didahi pelakon sudah HILANG. Wajah pula berubah dan kelihatan 92% mirip Mustafa Ali..


Minit ke 6:52 

Semasa mahu bangun semula dari tepi katil, tanda didahi yang hilang kelihatan semula. Muka pelakon berubah kembali kepada muka di printscreen minit ke 6:43


PERSOALAN: Bagaimana dalam masa tempoh 9 saat kita dapati 2 muka yang berbeza tapi watak yang sama?



AKSI JUGA TULEN



Disini dipercayai video ini menggunakan kaedah mengubah perincian secara digital. Aku tak pandai sangat nak sebut mende ni camne tapi korang bleh la tengok kat youtube, bersepah video yang menggunakan editor yntuk ubah muka atau apa apa yang diingini..



Khas untuk pencacai UMporNO.. Sorilah, aku x tengok video full.. Jadi aku cari dalam YOUTUBE, terjumpa 1 video yg macai UMporNO upload dan aku kaji...




**UPDATE: PEMILIK ACC YOUTUBE YANG DIPERCAYAI PENCACAI UMPORNO TELAH MEMADAM VIDEO INI.. SORILAH BRO, AKU PUN X TAW NAK CARIK KAT MANA LAGI.. TANPA VIDEO, SUSAH KITA NAK BUKTIKAN KE'KANTOI'AN DAN KEBODOHAN JUAK JUAK PEMFITNAH NI..


Allah Maha Besar, FITNAH lucah juak juak ni takkan kemana, KANTOOOOOOOIII.. Setiap penipuan yang wujud dalam masa yang sama akan wujud petunjuk untuk kita cari dan lihat..



Kalau manusia boleh buat cerita TRANSFORMERS,
Jelas nampak WUJUD & REAL,
Inikan pulak video murahan macam ni..
Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!




~era pasca



Iklan C (ii)




Akibat Terdesak, Mahathir Terpaksa Bertanding Semula Di Putrajaya?

Posted: 12 Apr 2013 07:40 PM PDT

SHAH ALAM – Apakah  Tun Dr Mahathir Mohamad akan menentang calon Pas, Datuk Husam Musa merebut kerusi Parlimen Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)?

'Arkitek' pembangunan Putrajaya itu dikatakan sudah mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berbincang perkara berkaitan kerusi di kawasan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan itu.

Sumber Sinar Harian yang mendapat maklumat daripada Pejabat Perdana Menteri juga mengesahkan tentang pertemuan antara Najib dan bekas perdana menteri itu baru-baru ini.

Dr Mahathir yang menjadi perdana menteri sejak 1981 bersara pada Oktober 2003 dan tidak bertanding pada pilihan raya umum 2004 dan 2008.

Beliau telah beberapa kali menyatakan tidak berhasrat untuk kembali aktif dalam politik termasuk bertanding dalam pilihan raya umum.

Bagaimanapun beliau berkempen dengan kuat bagi Umno dan BN sejak empat tahun lalu khususnya selepas Najib menjadi perdana menteri.

Dr Mahathir dipercayai mungkin mengambil keputusan bertanding kerusi Parlimen Putrajaya itu setelah mendapati sebahagian besar pengundi di Putrajaya adalah dari Kelantan di mana mempunyai sentimen kuat terhadap Pas dan calon Pas pula berasal dari Kelantan.

Kesungguhan Dr Mahathir menawarkan diri untuk bertanding pada kali ini dikatakan dibuat bagi memastikan Putrajaya yang dibangunkan dari pemikiran dan aspirasi beliau terus kekal di tangan BN.

Penganalisis politik, Prof Datuk Mohamad Abu Bakar berkata, Dr Mahathir, bekas Presiden Umno dan Pengerusi BN, mempunyai pengaruh yang kuat dan kini dilihat begitu bekerja keras berkempen di seluruh negara.

"Najib kemungkinan mengambil perhatian serius terhadap tawaran yang disuarakan bekas perdana menteri itu untuk bersaing Husam merebut kerusi Parlimen Putrajaya.

"Perdana menteri akan buat keputusan terbaik menentukan calon BN di kawasan tersebut dan kemungkinan terpengaruh dan mengambil kira tawaran Mahathir untuk bertanding itu," katanya.

Najib dijangka mengumumkan senarai calon BN Selasa ini.

Mohamad yang juga ada mendengar berita mengenai hasrat Dr Mahathir bertanding di Putrajaya itu memberitahu, pemimpin berstatus negarawan itu akan berhadapan dengan dua implikasi jika bertanding kali ini.

"Pertamanya, jika Mahathir kembali bertanding dalam pilihan raya, ia akan melambangkan BN kini ketandusan calon boleh menang," katanya.

Keduanya, kata Mohamad, Dr Mahathir akan dilihat telah mengambil pendirian bertentangan dengan semangatnya sebelum ini yang sering menasihati pemimpin veteran berundur bagi memberi laluan muka baru.

"Sebelum ini Mahathir lantang menegur pemimpin veteran seperti Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang supaya berundur.
"Jika Mahathir bertanding pada PRU13 ini akan lebih memperlihatkan BN terdesak dan ketandusan calon," katanya.

Mohamad juga tidak menolak kemungkinan faktor kenegerian memainkan turut memainkan peranan mempengaruhi undi.

"Penduduk di Putrajaya majoritinya adalah Melayu, generasi kelas menengah yang kini hidup selesa di mana mereka tidak kisah parti mana yang memerintah sama ada Pakatan Rakyat atau BN.

"Malah ia satu yang tidak mengejutkan jika ada yang mengatakan majoriti penjawat awam di situ berasal dari negeri Kelantan," katanya.

Sekarang terpulang kepada Setiausaha Agung Umno dan BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sama ada mahu beralah melepaskan kerusi itu.

Laporan media sebelum ini menyebut Tengku Adnan yang mesra dengan panggilan Ku Nan akan bertanding mempertahankan kerusi tersebut. ~sinar harian



Iklan C (ii)




Ini Sebab Anda Jangan Layan Fitnah Papagomo

Posted: 12 Apr 2013 06:38 PM PDT

kKUALA LUMPUR 13 APRIL: Rakyat diminta tidak mempercayai tuduhan yang datangnya seorang blogger yang kerap memapar rakaman lucah, kononnya KEADILAN terlibat dalam isu video lucah seorang pemimpin PAS.

"Ini tuduhan paling tak berasas. Kalau tak silap, Papagomo yang tuduh KEADILAN terlibat mengedar dan dalang berkaitan video lucah. Kita semua tahu papagomo seorang penjenayah.

"Jadi, rakyat jangan ambil serius mengenai tuduhan tak berasas dari Papagomo," kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

"Rekod menunjukkan yang selalu gunakan video lucah ialah pemimpin Umno BN, blogger pro-Umno dan ejen mereka," kata Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Latheefa Koya pula.

Mereka berkata demikian ketika menjawab soalan pemberita pada sidang media di ibu pejabat parti, semalam.

Malah, Surendran menyifatkan hubungan KEADILAN dengan parti gabungan Pakatan Rakyat lain sebagai mesra.

"Malah, kita lebih bersatu daripada masa lalu dengan niat bersama untuk menumbangkan BN," katanya.

Memetik Malaysia Kini pula, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin menyifatkan tuduhan mengaitkan KEADILAN dengan video itu sebagai politik kotor.

"Motif mengeluarkan video itu adalah jelas. Ia satu percubaan untuk memecahkan hubungan AMK dengan PAS. Kami tidak percaya orang dalam video itu adalah pemimpin PAS," katanya.

Beberapa penulis blog mengaitkan AMK dengan pengedaran video itu ke beberapa umah di Besut, Terengganu. ~keadilandaily



Iklan C (ii)




Telok Bakong Online

Posted: 13 Apr 2013 11:05 AM PDT

Telok Bakong Online


Apabila 85 Peratus Cina Johor Sudah Sokong PR..Apa Yang Akan Berlaku?

Posted: 13 Apr 2013 01:00 AM PDT

Harakahdaily, 11 Apr 2013
KUALA LUMPUR: Sokongan pengundi Cina di Johor kini sudah mencecah 85 peratus kepada Pakatan Rakyat, kata Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub.

Dengan sokongan ini, PAS berkeyakinan Pakatan Rakyat akan memberikan sekurang-kurangnya 12 kerusi Parlimen di Johor untuk mempastikannya Pakatan berjaya ke Putrajaya.

"Selepas satu tahun saya gempur Johor, saya yakin Pakatan akan menyumbangkan 12 kerusi Parlimen di Johor," kata Salahudin diikuti dengan tepukan bergemuruh para hadirin di Dewan Fadzil Nor, Kolej Universiti Zulkifli Mohamad (KUIZM) itu.

Salahudin yang berucap selepas diumumkan sebagai calon PAS di Pulai bersama dengan Datuk Husam Musa calon PAS di Putrajaya dan Zamri Asa'ad Khuzaimi calon PAS Titiwangsa.

Menurut Salahudin, dengan hanya 35 peratus sokongan Melayu di Johor dan 75 peratus sokongan Cina, Pakatan akan mendapat kemenangan majoriti mudah dalam DUN Johor.

"Sebab itulah, Datuk Seri Najib lewatkan bubar, kerana dia tahu Johor tidak selamat lagi bagi BN," katanya.

Salahudin juga menjangkakan, Sabah akan menyumbang 15 kerusi parlimen manakala Sarawak 10 kerusi parlimen untuk Pakatan.

"Dengan unjuran ini, kita boleh sampai ke Putrajaya," kata Salahudin disambut takbir dan tepukan gemuruh para hadirin.

DAP Dan TBO kesal edaran risalah tuduh parti itu rasis

Posted: 12 Apr 2013 07:59 PM PDT

 Ulasan TBO-Risalah ini berserta risalah mengenai Tuan Guru Nik aziz telah disebarkan di dun bota. baru baru ini,Risalah yang bertajuk 'dap rasis' ini telah disebarkan secara meluas oleh pihak pihak tertentu dipercayai oleh umno (Penyebar nya ialah ahli tegar umno,tbo telah mengenalpasti penyebarnya) yang bertujuan untuk memburuk burukkan parti dap dan pakatan rakyat.

satu risalah lain turut diedarkan bersama,iaitu mengenai TGNa.Kandungan nya ialah memburuk burukkan kepimpinan tuan guru nik aziz di kelantan.isunya antara lain ialah tentang pembolotan tgna terhadap balak di kelantan,isu air dan penajaan haji.disamping itu terdapat segmen yang menghina kepimpinan ulama itu.

tbo memandang serius tentang perkara ini.kepada penyokong pakatan rakyat yang menerima risalah ini,adalah dinasihatkan supaya memusnahkannya.diharap pimpinan pakatan rakyat dapat membuat siri siri penerangan untuk menangkis isu isu yang telah diutarakan didalam risalah ini.

hijrah bota....rakyat bangkit ..bota berubah..

Wartawan Sinar Harian
10 April 2013
DAP kesal edaran risalah tuduh parti itu rasis
Howard (dua, kanan) bersama Kah Woh (tiga, kanan) menunjukkan risalah 'DAP Rasis' yang dikatakan diedarkan di sekitar Ipoh sejak lima hari lalu.
IPOH - DAP menganggap pengedaran risalah 24 muka surat bertajuk 'DAP Rasis' yang dikesan sejak lima hari lalu sebagai satu situasi politik tidak matang.

Risalah berbahasa Melayu yang mengandungi beberapa paparan mengutuk tindakan dan propaganda parti itu dipercayai diedarkan dari rumah ke rumah di sekitar kawasan Ipoh terutama lokasi majoriti penduduk Melayu.

Setiausaha DAPSY, Howard Lee Chuan How berkata, amalan yang cuba diterapkan pihak tidak bertanggungjawab dengan menyentuh politik perkauman dan agama itu sama sekali tidak rasional.

Menurutnya, ia hanya menggambarkan tindakan terdesak sebelah pihak untuk meraih kepercayaan pengundi menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Kita anggap ini satu fitnah, apa yang dipaparkan ini sama sekali tidak benar, isu-isu yang dibawa juga sebenarnya sudah dijelaskan sebelum ini. "Buat masa ini, kita masih belum dapat mengenal pasti pihak yang terbabit, namun tidak menolak kemungkinan ia didalangi parti lawan dalam usaha memburukkan nama parti ini dan Pakatan Rakyat (PR)," katanya pada satu sidang media.

Hadir sama, Ketua DAPSY negeri, Wong Kah Woh dan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Perak, Ahmad Tarmizi Mohd Ghazali. Howard berkata, pihaknya memberi tempoh 48 jam kepada pihak berkaitan untuk tampil memberi penjelasan sebelum laporan polis dibuat.

Katanya, penyebaran buku berkenaan bukan sahaja menyalahi undang-undang dan akta penerbitan, malah ia dikeluarkan bagi tujuan menghasut rakyat. "Kita akan tunggu maklum balas selanjutnya sebelum tindakan lanjut termasuk laporan polis dibuat," katanya.

Pengumuman Calon KEADILAN Perak 15 April (Isnin) Di Manjoi

Posted: 12 Apr 2013 05:31 PM PDT

BHf_1riCUAEnmD7

KUALA LUMPUR 12 April: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengumumkan calon KEADILAN Perak pada 15 April ini.

Pengumuman itu dijadualkan akan diumumkan beliau ketika menyampaikan ceramah Pakatan Harapan Rakyat dalam siri jelajah ke negeri itu.

Ceramah pertama yang akan disampaikan beliau akan diadakan di Padang Taman Gopeng Jaya, Gopeng bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Manakala seterusnya acara kemuncak dalam ceramah keduanya, Anwar akan mengumumkan calon KEADILAN selain turut menyampaikan ceramahnya yang diadakan di Jalan Pemimpin, Manjoi, Ipoh bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Seterusnya barisan penceramah yang akan bersama Ketua Pembangkang malam itu terdiri daripada Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Perak, Dr Muhammad Nur Manuty yang juga calon KEADILAN Bagan Serai, Ahli Parlimen Gopeng, Lee Boon Chye yang diumumkan untuk mempertahankan kerusi, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teja, Chang Lih kang, Brig. Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Khattab, Laksamana Pertama (B) Imran Abdul Hamid, diumumkan calon Parlimen Lumut.

Selain itu, penceramah lain yang hadir sama antaranya Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aisyah Shaik Ismail, Ustaz Zulkifli Ibrahim, Ketua Cabang Rembau yang juga Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin dan pimpinan KEADILAN Perak.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50137

Msinc-TBO juga akan berada disana bersama seluruh Jentera PRU 13 Bota untuk mendengar sendiri penyistiharan tersebut. Diharap sesiapa dari Bota yang ingin berkonvoi ke Manjoi,sila tunggu di Bilik Gerakan Utama PKR Bota,selepas maghrib.Kita berkumpul dan bergerak bersama sama menuju ke Putrajaya..ooops silap..Manjoi daa..

BRIGED MP SEGAMBUT

Posted: 13 Apr 2013 09:20 AM PDT

BRIGED MP SEGAMBUT


GAMBAR PALING PANAS MINGGU INI

Posted: 13 Apr 2013 07:30 AM PDT


Mustafa nafi letak jawatan SUA PAS

Posted: 12 Apr 2013 10:37 PM PDT

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.
  
Ketika berucap di satu majlis di markas PAS Kampung Molek di Dungun malam ini, beliau berkata Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.
  
"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah... saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya.
  
Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.
  
Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas isu penyebaran gambar dan video seks terbaru yang didakwa melibatkan pemimpin kanan parti itu.

"Saya malas layan kat media ini sebab pelawok (penipu), ada pula antara blog yang kata bahawa saya letak jawatan sebagai setiausaha agung kerana isu video ini.
  
"Saya hidup lagi ni, (masih) setiausaha agung PAS lagi. Tidak jadi kudis gatal pun dengan perkara itu. Saya dah faham surat khabar," katanya.
  
Dalam pada itu, Mustafa cuba mengelak daripada berdepan pihak media selepas majlis selesai, sebaliknya berkata "sudah-sudah saya dah beritahu, saya tak nak cakap apa-apa, saya dah serah kepada peguam, itu saja dan tidak berbaloi kalau saya bagi komen."
  
Selepas itu, Mustafa masuk ke dalam kenderaannya dan beredar.

- Bernama

VIDEO LUCAH DARI PKR KINI PAS..AMPORNO GENG?

Posted: 12 Apr 2013 07:34 PM PDT

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan pemimpin kanan parti itu sebagai fitnah dan bukan masalah besar kepada PAS.

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan PAS yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.

NONE"Kita (PAS) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu).

"Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Rusila, Kuala Terengganu hari ini.

Abdul Hadi berkata beliau hairan kenapa pemimpin terbabit menjadi mangsa kerana beliau bukanlah calon PAS untuk bertanding mana-mana kerusi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.

Katanya PAS berserah kepada Tuhan untuk memberikan petunjuk dan setakat ini, beliau tidak mahu menuduh mana-mana pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah itu.

Semalam di Kampung Alor Lintang Besut, polis dilaporkan menemui 16 bungkusan yang mengandungi gambar dan DVD lucah dipercayai melibatkan seorang pemimpin kanan PAS.

- Bernama

Anak Sungai Derhaka

Posted: 13 Apr 2013 09:18 AM PDT

Anak Sungai Derhaka


Wah! Tengok nih!.. Ramainya kutuk macai UMNO kerana sebar video lucah..

Posted: 13 Apr 2013 02:52 AM PDT


Bekas Mufti Perlis, Dr. Asri Zainul Abidin di dalam satu tweetnya mengecam pihak tertentu yang menjadikan kelucahan sebagai senjata politik dan menganggap bahawa negara akan musnah jika pihak berkenaan menguasai kepimpinan negara.

Kenyataan beliau itu dipercayai merujuk kepada isu penyebaran video seks lucah yang mengaitkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, yang dimainkan oleh pihak blogger pro-UMNO melalui laman sosial dan blog-blog sejak beberapa hari ini.

Sementara itu harakahdaily melaporkan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan dan badan-badan Islam membantah politik kotor yang cuba membunuh lawan dengan cara terkutuk.

Tindakan ini disifatkan dibuat tanpa mengambil kira sama ada budaya itu akan terkesan atau tidak terhadap generasi hari ini dan akan datang.

Demokrasi sihat bertunjangkan perkhidmatan kepada rakyat dan hujah tidak menjadi agenda utama dalam mengembangkan persaingan sihat dalam arena pilihan raya.

 "Sepatutnya, budaya persaingan ini perlu lebih menjurus kepada hujah, penerangan dan bukannya budaya fitnah, apatah lagi lucah biarpun dalam keadaan sengit sekalipun," tegas Pengerusi Mafrel, Syed Ibrahim Syed Noh, kepada Harakahdaily, hari ini.

Biarpun budaya ini sudah dijangka, kata beliau sewajarnya perlu dihentikan oleh mana-mana pihak, tidak kira dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat. Tambah beliau, bukan sahaja pemimpin parti, malah para pendokong, ahli-ahli parti, termasuk unit perang saraf tidak menggunakan taktik kotor ini dalam usaha memenangi hati pengundi.

"Biarlah kempen atau strategi digerakkan mengikut lunas-lunas syarak yang lebih memikat hati pengundi tentang betapa tinggi dan mulianya nilai-nilai yang perlu diusahakan," kata beliau lagi.

Sementara itu, Pesuruhjaya Suhakam, Shaa'ani Abdullah, berkata budaya lucah ini hanya menunjukkan pihak yang menyebarkannya sebagai seorang yang tidak bertanggungjawab, malah amat tidak beretika.

Menyatakan pendapatnya atas kapasiti peribadi beliau sendiri, Shaa'ani berkata semua pihak tidak wajar menjadikan isu seumpama itu sebagai alat untuk menjatuhkan seseorang atau parti tertentu.

Sambil menggesa ia dihentikan segera, Shaa'ani berpandangan rakyat patut melihat individu yang menyebarkan sebarang bahan lucah itu sebagai tidak bertanggungjawab.

"Siapa yang seharusnya menjadi wakil kita? Mereka yang berkempen dengan cara begini, pada pemikiran anda bolehkah menjamin dan melindungi hak anda apabila mereka menang nanti?

"Mereka yang akan duduk di atas (pemerintahan negara) perlu menunjukkan contoh terbaik, bukannya membiarkan budaya seperti ini terus menular dalam masyarakat ini," tegas beliau.

Sementara itu, Naib Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah), Prof Madya Dr Abdul Halim El Muhammady menegaskan, amalan politik di negara kita seharusnya lebih matang memandangkan sudah 55 tahun negara kita merdeka.

"Sepatutnya amalan politik kita lebih matang dari segi nilai kemanusiaan. Kematangan itu bukan sahaja dilihat dari segi kemajuan kebendaan tetapi sepatutnya juga dari segi nilai-nilai kemanusiaan untuk mengimbangi kemajuan yang kita capai.

 "Tapi apa yang kita lihat nilai kemanusiaan dan adab semakin luntur, kekuatan jati diri, karektor Melayu Muslim semakin terhakis.

"Mana-mana ahli politik tak bermoral dalam apa jua konteks kita perlu tolak daripada dijadikan pemegang amanah," katanya.

Pengerusi Persatuan Ulamak Malaysia Cawangan Wilayah Persekutuan, Dr Fauzi Zakaria pula mengingatkan pengamal media agar lebih bertanggungjawab dalam menyebarkan sesuatu perkara dan mengambil tanggungjawab memastikan kesahihan berita yang disebarkan itu.

"Saya menyeru masyarakat terutamanya akhir-akhir ini menjelang pilihan raya umum kita sama-sama membentuk masyarakat madani terutama kepada para pengamal media.

"Pengamal media peranannya lebih besar untuk membentuk masyarakat madani iaitu masyarakat yang dikehendaki oleh Allah," katanya.

Nada yang sama turut disuarakan Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Amidi Abdul Manan (gambar) yang mahu media lebih bertanggungjawab mengemukakan bukti bagi setiap perkara yang disebarkan.

"Media yang bertanggungjawab menentukan kesahihan apabila menyebarkan sesuatu perkara juga tanggungjawab kepada mereka yang membuat tuduhan untuk mengemukakan bukti, bukan meminta orang yang dituduh itu membuat penafian.

"Kita tak mendidik masyarakat kita dengan perkara-perkara (lucah) ini. Sudahlah kalau anak-anak kita baca akhbar sebegitu kita mesti malu.

"Perkara lucah sebegini lebih rancak dibincangkan berbanding membincangkan polisi-polisi atau apa yang nak disumbangkan kepada negara.

"Polisi dan tawarankepada rakyat yang harus dibincangkan, bukan perkara-perkara lucah yang pembuktiannya masih meragukan dan hanya bertujuan mengaibkan dan menimbulkan kesangsian pemilih," katanya.

Dalam pada itu, penulis makalah berkaitan qazaf dan menjawab fitnah, Ustaz Zaidi menegaskan, amalan menyebarkan fitnah dan perkara lucah amat berbahaya kepdaa masyarakat khususnya generasi muda yang akan memimpin negara pada masa akan datang.

Katanya, walaupun semua pihak berusaha mengekalkan kuasa dan mandapatkan kuasa, mereka masih terikat dengan hukum Allah.

"Kerana kasih sayang kita kepada masyarakat kita jangan dibudayakan amalan berbohong dan menuduh seseorang tanpa cukup bukti tak kiralah dari pihak rakyat kepada pemerintah atau pemerintah kepada rakyat.

Kita mesti mengikat diri kita dengan hukum syarak dalam setiap perkara yang kita buat. Dalam suasana panas politik hari ini menjelang PRU 13 kita masih terikat dengan syarak, masih ditulis oleh malaikat dan akan dihisab, tak ada benda yang terlepas.

"Kepada yang nak mempertahankan kuasa atau yang nak mendapatkan kuasa masih perlu mengingat diri masing-masing dengan hukum Allah," pesannya.

Khairy Kutuk Macai-macai UMNO yang sebar video lucah..

Posted: 13 Apr 2013 12:15 AM PDT


Khairy Jamaluddin mengecam pihak tidak bertanggungjawab yang menggunakan politik lucah dan menegaskan Barisan Nasional (BN) menolak sekeras-kerasnya tindakan sedemikian.

Semalam, satu lagi video seks sepanjang 11 minit menyerupai pemimpin tertinggi PAS telah disebar di Internet oleh laman-laman blog pro-Umno.

"Saya ingin nyatakan bahawa saya menentang politik lucah dan menolak sekeras-kerasnya.

"Umno dan Barisan Nasional tidak menggalakkan mana-mana pihak, mahupun pihak ketiga untuk mengamalkan politik seperti itu," kata bekas ahli parlimen Rembau itu semasa merasmikan program BN Youth Volunteer (BNYV) di Bangsar pagi ini.

Khairy berkata tidak adil sekiranya pembangkang mahu menunding jari kepada BN mengamalkan politik lucah kerana musuh politik mereka banyak dan bukan hanya daripada kalangan parti pemerintah sahaja.

"Tidak adil mereka salahkan Umno dan BN sahaja. "Musuh mereka banyak, bukan hanya daripada kerajaan sahaja," katanya lagi.

Khairy juga berkata BN tidak akan sampai ke tahap menggunakan politik lucah untuk berkempen dan cerita-cerita yang dibuat bertujuan untuk memberikan gambaran negatif kepada BN.

"BN tidak bertindak sehingga tahap itu. Politik juga ada batasannya," kata beliau.

Dalam pada itu, Khairy juga menggesa kedua belah pihak tidak kira daripada kerajaan ataupun pembangkang untuk berpolitik secara matang dan bersih pada Pilihan Raya 2013 nanti.

"Marilah sama-sama kita pastikan perlawanan kali ini bersih.

"Kita lawan politik dengan idea, dasar dan polisi yang baik untuk rakyat, bukannya dengan politik lucah," katanya lagi.


~ The Malaysian Insider

Macai UMNO Kantoi lagi!! Mustafa nafi letak jawatan SUA PAS..

Posted: 12 Apr 2013 08:45 PM PDT


Semalam sekali lagi macai-macai UMNO melalui Blog-blog mereka riuh rendah menyebarkan fitnah kononnya Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali  mengumumkan perletakan jawatan beliau berkuatkuasa serta merta.

Tindakan ini kononnya menurut macai UMNO dilakukan beliau ekoran penyebaran meluas video seks beliau dengan seorang pelacur dari timur tengah ( Timur Tengah pulak dah.. mula-mula depa kata dari Indonesia) di salah sebuah hotel di ibu kota.

Lapor macai-macai UMNO lagi "Saya akui yang saya merupakan pelaku dalam klip video tersebut dan kejadian tersebut berlaku 2 tahun yang lepas dan saya ingin tegaskan, perlakuan saya tidak menggambarkan perjuangan PAS kerana ia adalah kesilapan peribadi saya".

Mustafa nafi letak jawatan SUA PAS 

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.

Ketika berucap di satu majlis di markas PAS Kampung Molek di Dungun malam ini, beliau berkata Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.

"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah... saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya.

Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.

Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas isu penyebaran gambar dan video seks terbaru yang didakwa melibatkan pemimpin kanan parti itu.

"Saya malas layan kat media ini sebab pelawok (penipu), ada pula antara blog yang kata bahawa saya letak jawatan sebagai setiausaha agung kerana isu video ini.

"Saya hidup lagi ni, (masih) setiausaha agung PAS lagi. Tidak jadi kudis gatal pun dengan perkara itu. Saya dah faham surat khabar," katanya.

Dalam pada itu, Mustafa cuba mengelak daripada berdepan pihak media selepas majlis selesai, sebaliknya berkata "sudah-sudah saya dah beritahu, saya tak nak cakap apa-apa, saya dah serah kepada peguam, itu saja dan tidak berbaloi kalau saya bagi komen."

Selepas itu, Mustafa masuk ke dalam kenderaannya dan beredar. - Bernama

Kantoi lagi....

Sebelum ini cubaan macai-macai UMNO untuk melagakan antara PAS dan PKR telah dikantoikan oleh pihak Polis sendiri.. baca di SINI.

Kesian aku tengok macai-macai UMNO ni.. hidup dengan dengan mencari rezeki melalui menyebar fitnah.. kalau bukan Islam aku tak kisah.. tapi kalau yang menyebarkan fitnah itu beragama Islam.. mati nanti kemana agaknya dia...

Dalam hal ini aku nampak.. Orang Gila itu lebih terpuji akhlaknya dari macai-macai UMNO yang kerjanya menyebar fitnah ni..

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Posted: 13 Apr 2013 09:03 AM PDT

Fakulti Siyasah Syar'iyah


DiTampar oleh pemimpin kanan UMNO ...?

Posted: 13 Apr 2013 06:30 AM PDT

DiTampar oleh pemimpin kanan UMNO ...?
Boleh faham ker ...?
Berita ni ...?

Video ini menyebabkan terharu ...?

Posted: 13 Apr 2013 05:00 AM PDT



Video ini menyebabkan terharu ...?
Terkenang semasa menuntut di sana ...?
Kira-kira 30 tahun silam ...?

Suatu pengiktirafan dan penghargaan ...?

Posted: 12 Apr 2013 10:03 PM PDT

Suatu pengiktirafan dan penghargaan ...?
Dot dot com ...?

Wow ... Tak sabar tunggu Islamic Google ...?

Posted: 12 Apr 2013 06:18 PM PDT

Wow ... Tak sabar tunggu Islamic Google ...?
Semoga Allah permudahkan ...!

KRAI Utara

Posted: 13 Apr 2013 07:24 AM PDT

KRAI Utara


Oh! G2: Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman : Nostalgia bom di Baghdad

Posted: 12 Apr 2013 10:45 AM PDT

TIDAK ramai yang tahu, Ketua Pemuda PAS Kelantan, Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman, mempunyai nostalgia yang begitu menyentuh perasaan bersama mantan almarhum Presiden PAS, Dato' Fadzil Mohd Noor, mantan Timbalan Presiden PAS, almarhum Ustaz Hassan Shukri, mantan Pesuruhjaya PAS Kedah, almarhum Ustaz Azahari Abdul Razak dan Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin.Mengimbau nostalgia silam yang berlaku 19 tahun yang lampau, Ustaz Latiff menceritakan, ketika itu beliau bersama pemimpin-pemimpin utama PAS di Hotel ar-Rashid, di tengah Kota Baghdad, Iraq hampir kena peluru berpandu yang dilepaskan tentera Amerika Syarikat yang berada di Teluk.Ustaz Latiff yang kini Ahli Dewan Undangan Negeri Mengkebang, Kuala Krai, kita itu pelajar jurusan bahasa Arab di Universiti Baghdad, membantu Ustaz Fadzil dan rombongannya semasa menghadiri seminar antarabangsa yang dianjurkan gerakan Islam sedunia.Waktu itu hanya lima orang pelajar Melayu sahaja yang belajar di Baghdad, semasa Iraq berada di dalam sekatan udara dan ekonomi oleh Amerika."Ana mula-mula belajar di Pakistan. Kemudian balik ke Malaysia. Setahun ana mengajar di Pondok Sungai Durian, abang ana Ustaz Shukri menghantar ana ke Baghdad."Pada waktu itu ana masuk melalui Jordan. Tiada kapal terbang. Ana keseorangan menaiki bas dari Amman ke Baghdad, perjalanan merentasi padang pasir selama 14 jam. Jalan itu juga yang direntasi Ustaz Fadzil dan rombongannya," tutur beliau.Ternyata, ianya merupakan suatu nostalgia yang amat menyentuh perasaan dan jiwa. Penulis dapat melihat raut kesedihan di wajah Ustaz Latiff ketika menceritakan situasi yang beliau alami, dalam satu pertemuan di Kota Bahru minggu lepas.Sebagai anak muda yang terpaksa berkelana jauh seorang diri selama sepuluh tahun di perantauan, di negara yang senantiasa dalam zon perang, sudah tentu ianya merupakan situasi yang amat mencabar. Tambah-tambah lagi hampir terkena bom.Peristiwa tersebut ada dalam berita, tetapi tiada dalam rekod. Tidak banyak gambar mengenainya."Waktu itu ana bersama Ustaz Fadzil, Ustaz Hassan dan Ustaz Hashim berada di lobi hotel. Kami berbual-bual sementara menunggu Ustaz Azahari yang masih berada di bilik untuk turut bersarapan bersama. Memandangkan Ustaz Azhari agak lambat turun, Ustaz Fadzil mengajak kami untuk pergi ke coffee house yang berada bersebelahan dengan lobi."Lalu kami bergerak ke coffee house. Masih terdapat beberapa orang di situ. Tidak semena-mena selepas lima minit sahaja kami beredar, terdengar suatu dentuman kuat menggegarkan seluruh bangunan dan menyebabkan hotel black-out," cerita beliau.Waktu itu semua terkejut dan kelam kabut katanya. Ustaz Fadzil dan semua yang berada di dalam hotel, dibawa melalui suatu terowong khas yang dibina di bawah hotel. Peluru berpandu Amerika menyebabkan seluruh kawasan lobi hotel musnah, hancur menjadi kawah besar."Kami jadi terpingga-pingga, Ustaz Fadzil bimbang tentang Ustaz Azahari, hanya beliau seorang yang tiada bersama kami."Dalam keadaan yang huru-hara itu, tiba-tiba kelibat Ustaz Azahari muncul. Beliau turun melalui tangga kerana hotel sudah black-out. Badannya basah kuyup kerana berpeluh-peluh turun ke bawah," ujar Ustaz Latiff.Ketika diperiksa badannya, Ustaz Azahari memberitahu pengawal keselamatan, beliau tidak cedera. Tetapi mereka tidak berpuas hati. Dalam gelap gelita badan Ustaz Azahari basah seperti orang cedera (berdarah)."Lalu mereka bawa Ustaz Azahari ke hospital dan ketika itulah Saddam Hussein datang melawat," sambungnya.Seronok mendengar cerita Ustaz Latiff. Banyak nostalgia menarik mengenai almarhum Ustaz Fadzil, Ustaz Hassan, Ustaz Azahari yang kita kasihi, tidak sempat diungkap dalam ruangan yang terhad sebegini.Apa pun anak kepada almarhum Tuan Guru Abdul Rahman Sulaiman ini adalah antara wakil rakyat termuda dalam PAS Kelantan.Selepas menamatkan pengajian di Iraq, Ustaz Latiff menyambung pengajian dalam bidang sarjana Tafsir al-Quran di Universiti Ahlul Bayt, Jordan.Beliau kembali ke tanah air dan bertanding kali pertama pada tahun 2004 di Dun Mengkebang, tetapi tewas tipis dengan majoriti 316. Pada tahun 2008, beliau bertanding semula dan berjaya menewaskan calon BN dengan majoriti 1903.Selaku Ketua Pemuda, Ustaz Latiff bukan sahaja bertekad untuk mempertahankan kerusinya, malah bekerja keras menggerakkan seluruh pemuda Kelantan untuk mempertahankan kerajaan pimpinan Menteri Besar, Tuan Guru Nik Abbdul Aziz Nik Mat.

FUCTA! GADIS remaja cacat mental di bunuh selepas gagal di rogol

Posted: 12 Apr 2013 07:59 AM PDT

  Seoul - Seorang remaja lelaki di Incheon, Korea Selatan (Korsel) ditangkap polis  setempat kerana membunuh seorang gadis remaja yang memiliki cacat mental. Pembunuhan ini dilakukan setelah remaja berusia 16 tahun ini gagal memperkosamangsa .Menurut polis , seperti dilansir Asia One, Jumat (12/4/2013), korban masih berusia 12 tahun. Pelaku yang masih duduk di bangku sekolah menengah ini, menculik mangsa ketika dalam perjalanan pulang dari sekolah pada Rabu (10/4) kelmarin.Oleh pelaku, mangsa dibawa ke sebuah bangunan dan kemudian berusaha memperkosanya. Usahaa pemerkosaan gagal. Pelaku kemudian memujuk mangsa bermain di lapangan dekat lokasi kejadian dan berdalih mengajaknya bermain.Namun rupanya, pelaku sudah mempersiapkan sebuah lubang di tanah dengan menggunakan sekop kecil yang dibawanya. Pelaku meminta mangsa untuk berbaring di dalam lubang tersebut dan kemudian mencekiknya hingga mati dengan menutup wajah korban dengan beg.Kepada polis , remaja  tersebut mengaku dia membunuh mangsa kerana mangsa berbicara tidak sopan kepadanya ketika bermain bersama."Pelaku menderita gangguan maniak (bipolar) dan gangguan emosi yang sering membuatnya berperilaku agresif," jelas seorang detektif yang menangani kes ini.Menurut detektif tersebut, keduanya sempat satu kelas dalam pendidikan murid-murid penyandang cacat fisikal dan mental pada tahun-tahun sekolah rendah.Penyiasatan pegawai keselamatan   setempat bermula ketika orangtua mangsa melapor pada Rabu (10/4) malam. Aparat kemudian melakukan penyiasatan dengan menganalisa rakaman CCTV  dekat sekolah mangsa

Roslan SMS Corner

Posted: 13 Apr 2013 07:15 AM PDT

Roslan SMS Corner


PAS belanja $1661 PRU 1955 (13/4/13)

Posted: 13 Apr 2013 03:16 AM PDT


Dalam kita bertungkus-lumus bekerja bagi memenangkan PAS dan PR menjelang PRU ke 13 ini saya mahu mengajak para pengunjung blog ini untuk merenung sejenak betapa besarnya pengorbanan dan jasa para pejuang PAS terawal dalam meniti arus perjuangan bagi mendaulatkan Islam di tanahair kita.
Sebagaimana kita ketahui pada 27 Julai tahun 1955 menjelang kemerdekaan tanahair, pihak pentadbiran British Malaya telah menganjurkan Pilihanraya Persekutuan yang pertama bagi merebut 52 kerusi Perundangan Persekutuan bagi seluruh Malaya.


ALMARHUM TUAN GURU HJ AHMAD
TUAN HUSIN
PAS masuk bertanding dalam PRU ini sebagaimana Umno, MCA dan MIC, buat pertama kalinya. Dengan kekuatan yang sangat kecil (namun semangat perjuangan yang besar) PAS turut meletakkan calon bertanding dan dengan izin Allah walaupun Perikatan : Umno, MCA dan MIC menyapu 51 kerusi, PAS menang 1 iaitu kerusi Krian di Perak melalui Tuan Guru Hj Ahmad Tuan Hussien.
Dari 1,027,211 pengundi yang keluar mengundi PAS meraih 40,667 undi atau 3.9 peratus.
Yang lebih hebatnya tahukah anda berapa perbelanjaan kempen yang ditanggung PAS ketika itu? Subhanallah….. menurut Dr Ismail Said di dalam bukunya: "Menegak agama membela bangsa – Perjuangan PAS 1951-1970" dalam PRU itu bagi seluruh Malaya PAS menerima derma sebanyak $586.00 sedangkan perbelanjaan ibupejabat PAS adalah sebanyak $1,661.00. Ini bermakna selepas PRU PAS masih berhutang sebanyak $1,076!

Dan tahukah anda bagaimanakah Tuan Guru Hj Ahmad berjaya mengalahkan calon Perikatan Umno Sulaiman Palestin? Menurut penulis yang sama aset Almarhum Tuan Guru adalah:
"…keadaan dan sikap beliau yang sederhana, tawadduk. Yang menarik dikatakan beliau tidak pernah meminta dirinya diundi sepanjang kempen PRU kecuali menerangkan tujuan PAS menyertai pilihanraya iaitu hendak menyuarakan keinginan bangsa Melayu yang mahukan kemerdekaan berlunaskan Islam…"

Semoga kita yang ada pada hari ini yang menggalas dan mewarisi perjuangan mereka yang terdahulu akan turut juga mempunyai kualiti dan keperibadian mereka terdahulu.
(YA ALLAH CUCURI RAHMAT KE ATAS ROH ALMARHUM TUAN GURU HJ AHMAD TUAN HUSSIN)

Jangan tewas pada hari "peperangan" besar (13/4/13)

Posted: 12 Apr 2013 07:28 PM PDT


Baru-baru ini seorang rakan PR melahirkan kepada saya akan kebimbangan beliau terhadap penipuan yang dijangka berlaku pada hari mengundi 5 Mei nanti. Menurut beliau ada maklumat mengatakan aka nada usaha untuk mengalahkan PR disaat-saat akhir khasnya pada hari mengundi. Saya tidaklah berhasrat menghuraikan di sini apa yang telah kawan saya itu nyatakan. Cuma jika kita bersungguh mahu melihat PR menang maka wajarlah kita sentiasa bersiap siaga.
Seringkali kita lupa bahawa sesungguhnya "peperangan" yang paling besar bukannya pada hari penamaan calon atau tempoh berkempen, tetapi yang paling memerlukan perhatian dan komitmen adalah pada hari mengundi, itulah hari "peperangan" terbesar.

Kita sering menghabiskan "peluru" semasa penamaan calon dan tempoh berkempen, apabila tiba hari mengundi kita letih dan berserah begitu sahaja, disitulah kita sering silap.
Salah satu kelemahan dan kesilapan kita adalah mendisiplinkan "wakil" kita di bilik mengundi. Senarai wakil-wakil ini sepatutnya telah lengkap pada hari ini. Mereka bukan sekadar wajar diberi latihan dan motivasi tetapi yang paling kritikal pastikan mereka hadir bertugas tepat pada waktu, bertugas dengan penuh cermat dan teliti dan tidak meninggalkan "Bukit Uhud" (bilik mengundi) sehinggalah selesai bertugas.

Dari pengalaman saya pernah lihat dalam satu bilik mengundi pada PRU 1990 dulu, dimana wakil BN tanpa segan silu "berkempen" dalam bilik mengundi! Ya kerana beliau yang dilantik itu kira saya yang paling "gedebe" di kampong berkenaan maka tanpa segan silu beliau bersuara: :Pangkah dacing ya…..". Malangnya oleh kerana wakil kita barangkali tidak cukup terlatih atau entah apa, beliau menikus tidak langsung menegur atau membuat aduan pada Ketua Temopat Mengundi SPR.
Juga saya ada pengalaman dimana pada hari mengundi, wakil-wakil yang sepatutnya bertugas tiba-tiba tidak hadir atas pelbagai alasan yang tidak masuk akal. Akibatnya ada bilik mengundi yang tiada wakil langsung!

Lantaran itu pastikanlah, "tentera" kita yang menjadi "polling agent" dan "counting agent" pada hari mengundi itu nanti adalah terdiri dari kalangan "tentera" kita yang paling terbilang dan terlatih. Jika tidak bersedialah untuk menghadapi kekalahan.
Sia-sia tenaga dan wang ringgit yang kita belanjakan untuk memenangkan calon-calon kita tetapi pada hari mengundi, wakil-wakil yang kita tugaskan samada tidak tahu menjalankan tugas, cuai dan lebih malang lagi langsung tidak hadir!

Semoga jentera kita prihatin tentang perkara ini dan jangan kita tewas pada hari "peperangan" besar.
Kalau benar wakil-wakil kita berkebolehan dan bertugas dengan penuh dedikasi pada hari mengundi, datang tepat pada waktu dan bersengkang mata serta beri tumpuan, tiada ruang bagi pihak musuh melakukan penipuan atau cuba-cuba untuk menang secara tidak demokratik.

labun KulupSakah...

Posted: 13 Apr 2013 03:23 AM PDT

labun KulupSakah...


LINE lain

Posted: 12 Apr 2013 11:51 AM PDT

1.
Calon Pas untuk Parlimen Titiwangsa bersedia berdebat dengan umno tentang masa depan OKU.
Paparon setuju. Isu OKU isu besar. Ia tentang hak 15% daripada rakyat sesebuah negara.
Tetapi alangkah baiknya ketika Paparon dan Rosli sahabat Paparon yang matanya kurang penglihatan tetapi akalnya tajam berkilau ditibai penyokong PR kerana mengkritik manifesto yang mengabaikan OKU, saudara  Ahmad Zamri tampil giat memberi pencerahan kepada orang-orang PR khususnya pimpinan PR tentang betapa seriusnya memperjuangkan hak OKU.


2.
Setakat ini kita tidak tahu lagi kedudukan Dr Badrulamin apakah tersenarai sebagai calon PRU kali ini? Kelihatannya tempat lamanya diberikan kepada Prof Aziz Bari. LINE tak clear situ nampaknya...

3.
Orang lama PKR Mustaffa Kamil Ayub diumumkan Anwar bertanding di Parlimen Pasir Salak. PKR Cabang tersebut membantah kerana kata mereka Mustaffa yang pernah bertanding di parlimen Pasir Salak dan juga DUN Sungai Manik dalam PRU 12 yang lalu ( dalam parlimen Pasir Salak) hanya timbul 5 tahun sekali, itupun apabila hampir pilihanraya.
Tahun 2004, Mustafa Kamil Ayub bertanding di DUN Bukit Chandan dan Parlimen Lumut. Mesti dua kerusi punya. Kata mereka dia ni hanya hadir bila dijemput ceramah aje atau program PAS. Sebelum ini ditugaskan menjadi Ketua Perhubungan di Terengganu, Sarawak dan Perak. Semuanya lingkup.
Tapi kata mereka lagi, pandai cover LINE punya pasal dengan boss, peluang tetap ada.

Paparon - Tiga line.... 

Kelab Greenboc

Posted: 13 Apr 2013 01:44 AM PDT

Kelab Greenboc


Dr.Asri Dan NGO Kecam Politik Kotor Dan Lucah UMNO

Posted: 13 Apr 2013 01:25 AM PDT


Bekas Mufti Perlis, Dr. Asri Zainul Abidin di dalam satu tweetnya mengecam pihak tertentu yang menjadikan kelucahan sebagai senjata politik dan menganggap bahawa negara akan musnah jika pihak berkenaan menguasai kepimpinan negara.

Kenyataan beliau itu dipercayai merujuk kepada isu penyebaran video seks lucah yang mengaitkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, yang dimainkan oleh pihak blogger pro-UMNO melalui laman sosial dan blog-blog sejak beberapa hari ini.

Sementara itu harakahdaily melaporkan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan dan badan-badan Islam membantah politik kotor yang cuba membunuh lawan dengan cara terkutuk.

Tindakan ini disifatkan dibuat tanpa mengambil kira sama ada budaya itu akan terkesan atau tidak terhadap generasi hari ini dan akan datang.

Demokrasi sihat bertunjangkan perkhidmatan kepada rakyat dan hujah tidak menjadi agenda utama dalam mengembangkan persaingan sihat dalam arena pilihan raya.

"Sepatutnya, budaya persaingan ini perlu lebih menjurus kepada hujah, penerangan dan bukannya budaya fitnah, apatah lagi lucah biarpun dalam keadaan sengit sekalipun," tegas Pengerusi Mafrel, Syed Ibrahim Syed Noh (gambar kanan), kepada Harakahdaily, hari ini.

Biarpun budaya ini sudah dijangka, kata beliau sewajarnya perlu dihentikan oleh mana-mana pihak, tidak kira dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat.

Tambah beliau, bukan sahaja pemimpin parti, malah para pendokong, ahli-ahli parti, termasuk unit perang saraf tidak menggunakan taktik kotor ini dalam usaha memenangi hati pengundi.

"Biarlah kempen atau strategi digerakkan mengikut lunas-lunas syarak yang lebih memikat hati pengundi tentang betapa tinggi dan mulianya nilai-nilai yang perlu diusahakan," kata beliau lagi.

Sementara itu, Pesuruhjaya Suhakam, Shaa'ani Abdullah, berkata budaya lucah ini hanya menunjukkan pihak yang menyebarkannya sebagai seorang yang tidak bertanggungjawab, malah amat tidak beretika.

Menyatakan pendapatnya atas kapasiti peribadi beliau sendiri, Shaa'ani berkata semua pihak tidak wajar menjadikan isu seumpama itu sebagai alat untuk menjatuhkan seseorang atau parti tertentu.

Sambil menggesa ia dihentikan segera, Shaa'ani berpandangan rakyat patut melihat individu yang menyebarkan sebarang bahan lucah itu sebagai tidak bertanggungjawab.

"Siapa yang seharusnya menjadi wakil kita? Mereka yang berkempen dengan cara begini, pada pemikiran anda bolehkah menjamin dan melindungi hak anda apabila mereka menang nanti? "Mereka yang akan duduk di atas (pemerintahan negara) perlu menunjukkan contoh terbaik, bukannya membiarkan budaya seperti ini terus menular dalam masyarakat ini," tegas beliau.

Sementara itu, Naib Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah), Prof Madya Dr Abdul Halim El Muhammady menegaskan, amalan politik di negara kita seharusnya lebih matang memandangkan sudah 55 tahun negara kita merdeka.

"Sepatutnya amalan politik kita lebih matang dari segi nilai kemanusiaan.

Kematangan itu bukan sahaja dilihat dari segi kemajuan kebendaan tetapi sepatutnya juga dari segi nilai-nilai kemanusiaan untuk mengimbangi kemajuan yang kita capai.

"Tapi apa yang kita lihat nilai kemanusiaan dan adab semakin luntur, kekuatan jati diri, karektor Melayu Muslim semakin terhakis.

"Mana-mana ahli politik tak bermoral dalam apa jua konteks kita perlu tolak daripada dijadikan pemegang amanah," katanya.

Pengerusi Persatuan Ulamak Malaysia Cawangan Wilayah Persekutuan, Dr Fauzi Zakaria pula mengingatkan pengamal media agar lebih bertanggungjawab dalam menyebarkan sesuatu perkara dan mengambil tanggungjawab memastikan kesahihan berita yang disebarkan itu.

"Saya menyeru masyarakat terutamanya akhir-akhir ini menjelang pilihan raya umum kita sama-sama membentuk masyarakat madani terutama kepada para pengamal media.

"Pengamal media peranannya lebih besar untuk membentuk masyarakat madani iaitu masyarakat yang dikehendaki oleh Allah," katanya.

Nada yang sama turut disuarakan Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Amidi Abdul Manan (gambar) yang mahu media lebih bertanggungjawab mengemukakan bukti bagi setiap perkara yang disebarkan.

"Media yang bertanggungjawab menentukan kesahihan apabila menyebarkan sesuatu perkara juga tanggungjawab kepada mereka yang membuat tuduhan untuk mengemukakan bukti, bukan meminta orang yang dituduh itu membuat penafian.

"Kita tak mendidik masyarakat kita dengan perkara-perkara (lucah) ini. Sudahlah kalau anak-anak kita baca akhbar sebegitu kita mesti malu.

"Perkara lucah sebegini lebih rancak dibincangkan berbanding membincangkan polisi-polisi atau apa yang nak disumbangkan kepada negara.

"Polisi dan tawarankepada rakyat yang harus dibincangkan, bukan perkara-perkara lucah yang pembuktiannya masih meragukan dan hanya bertujuan mengaibkan dan menimbulkan kesangsian pemilih," katanya.

Dalam pada itu, penulis makalah berkaitan qazaf dan menjawab fitnah, Ustaz Zaidi menegaskan, amalan menyebarkan fitnah dan perkara lucah amat berbahaya kepdaa masyarakat khususnya generasi muda yang akan memimpin negara pada masa akan datang.

Katanya, walaupun semua pihak berusaha mengekalkan kuasa dan mandapatkan kuasa, mereka masih terikat dengan hukum Allah.

"Kerana kasih sayang kita kepada masyarakat kita jangan dibudayakan amalan berbohong dan menuduh seseorang tanpa cukup bukti tak kiralah dari pihak rakyat kepada pemerintah atau pemerintah kepada rakyat.

Kita mesti mengikat diri kita dengan hukum syarak dalam setiap perkara yang kita buat.

Dalam suasana panas politik hari ini menjelang PRU 13 kita masih terikat dengan syarak, masih ditulis oleh malaikat dan akan dihisab, tak ada benda yang terlepas.

"Kepada yang nak mempertahankan kuasa atau yang nak mendapatkan kuasa masih perlu mengingat diri masing-masing dengan hukum Allah," pesannya.

Berita Cikgu Pa Letak Jawatan Fitnah Jahat UMNO Selepas Video Lucah

Posted: 12 Apr 2013 11:15 PM PDT


Dungun: Ketika blogger Umno menyebarkan berita kononnya Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali meletakkan jawatan, beliau memberikan ceramah di markas PAS Kampung Molek dekat sini malam tadi.

Dalam ceramah itu beliau mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanah air.

Umno sehingga kini gagal untuk menyelesaikan calon-calonnya walaupun kononnya sudah memutuskannya sebelum ini.

Usaha untuk membuang beberapa tokohnya akibat tekanan kem Tun Dr Mahathir mendapat tentangan dari kumpulan yang diketuai Datin Seri Rosmah Mansor yang masing-masing mempunyai senarai calon.

Pemuda Umno pula hilang terus dari media apabila mendapat 'gag order' dari pemimpin Umno tertentu yang berpengaruh dan menguasai Umno dan medianya.

Sejak sekian lama nama dan gambar Khairy Jamaludin tidak tersiar dalam media ekoran arahan ini.

MCA pula dalam keadaan paling parah sehingga presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek mengumumkan tidak akan bertanding dalam pilihan raya ini.

Media melaporkan, MCA terpaksa menyerahkan kerusi-kerusi tradisinya kepada Umno ekoran tekanan dari Umno kononnya calon mereka lebih berpeluang menang.

Antaranya kerusi Kuantan, Wangsa Maju dan juga Gelang Patah. Kuantan adalah kubu MCA sejak sekian lama apabila diwakili timbalan presidennya, Datuk Lim Ah Lek.

Poll yang dibuat oleh Sinar Harian juga menunjukkan rakyat menolak moneyfesto Umno. 81 peratus dari peserta memilih manifesto Pakatan berbanding moneyfesto BN.

Bagi Mustafa, Umno bertanggungjawab terhadap fitnah yang dibuat ke atasnya melalui media itu.

"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah... saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya sebagaimana dilaporkan Bernama.

Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.

Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas isu penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan dirinya.

"Saya malas layan kat media ini sebab pelawok (penipu), ada pula antara blog yang kata bahawa saya letak jawatan sebagai Setiausaha Agung kerana isu video ini.

"Saya hidup lagi ni, (masih) Setiausaha Agung PAS lagi. Tidak jadi kudis gatal pun dengan perkara itu. Saya dah faham surat khabar,"
katanya.

Dalam pada itu, Mustafa cuba mengelak daripada berdepan pihak media selepas majlis selesai, sebaliknya berkata "sudah-sudah saya dah beritahu, saya tak nak cakap apa-apa, saya dah serah kepada peguam, itu saja dan tidak berbaloi kalau saya bagi komen.

" Selepas itu, Mustafa masuk ke dalam kenderaannya dan beredar.


Peguam Mustafa dakwa ia fitnah Umno


Seorang peguam yang mewakili Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menafikan bahawa individu dalam video seks terbaru adalah anak guamnya.

Asmuni Awi, yang mengetuai firma Awi dan Co, memberitahu Malaysiakini bahawa beliau baru sahaja dilantik oleh Mustafa untuk mewakilinya.

"Ini memang fitnah. Tidak ada orang buat kerja ini melainkan Umno.

"Pelanggan saya menafikannya. Video itu tiba-tiba sahaja muncul," kata Asmuni yang juga pengerusi Lajnah undang-undang PAS.

Asmuni memberi amaran bahawa anak guamnya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap pengeluar atau blogger yang memuat-naik imej tersebut.

"Kalau kita tahu prodesur siapa yang terbitkan video ini kita akan ambil tindakan," katanya.

Mustafa sementara itu mengeluarkan kenyataan satu perenggan mengatakan bahawa beliau tidak akan menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu yang diperkatakan itu.

"Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan," katanya dalam kenyataan satu perenggan yang disiarkan dalam akhbar web PAS Harakahdaily .
-mk

[PANAS] Video Lucah Fitnah Sudah Kantoi Terbarai...

Posted: 12 Apr 2013 08:15 PM PDT


Daripada beberapa analisa terhadap apa yang didakwa sebagai video lucah "Mustafa Ali" yang ditempik sorakkan oleh macai-macai UMNO, terbukti nyata bahawa video berkenaan adalah rekaan dan palsu.

Daripada gambar yang dipaparkan di atas ternyata sesuatu yang tidak kena terhadap gambar tersebut.

Bagaimana kaki meja boleh keliatan di depan kaki (pehaorang yang didakwa sebagai "Mustafa Ali" sedangka kedudukan meja itu sebenarnya berada di belakang beliau?

Jelaslah kini bahawa telah wujud satu kecacatan yang besar di dalam gambar berkenaan yang dipercayai dilakukan oleh pereka video tahap amatur sehingga tidak memperdulikan aspek ketelitian di dalam teknik siperimposed.

Kedua sebuah nalisa yang dilakukan oleh erapasca lebih jelas menunjukkan video itu adalah fitnah yang nyata.

Cuba baca:

Ramai yang meminta aku siasat tentang VIDEO LUCAH TERBARU yang didakwa melibatkan pemimpin PAS, Mustafa Ali yang telah tersebar lebih 24 jam lalu. Dan setelah aku teliti dengan segala aspek dan kebolehan yang ada, ini adalah JAWAPAN kepada persoalan yg diberikan...







  • VIDEO INI TULEN
  • PELAKON JUGA TULEN
  • AKSI JUGA TULEN
Jangan cepat melenting.. Sabar.. bagi aku terangkan pada setiap point aku..

VIDEO INI TULEN

Sememangnya video ini tulen kerana kalau tak tulen BUKAN VIDEO lah namanya..

PELAKON JUGA TULEN

Hasil penelitian aku, pelakon ini 100% tulen TETAPI tidak menyerupai Mustafa Ali. Disini juak juak yang teribat dengan pembikinan video ini melakukan KESILAPAN BESAR dimana WAJAH SEBENAR pelakon itu JELAS TERLIHAT WALAUPUN HANYA BEBERAPA SAAT TETAPI BERULANG SEBANYAK 2 KALI..


Minit ke 6:43 

Semasa nak duduk pakai spender, jelas ada TANDA TITIK di dahi pelakon tersebut dan iras muka pelakon itu 70% TAK SAMA seperti muka Mustafa Ali.. Ok.. Kita lihat printscreen seterusnya..


Minit ke 6:46 

Tanda didahi pelakon sudah HILANG. Wajah pula berubah dan kelihatan 92% mirip Mustafa Ali..

Minit ke 6:52 

Semasa mahu bangun semula dari tepi katil, tanda didahi yang hilang kelihatan semula. Muka pelakon berubah kembali kepada muka di printscreen minit ke 6:43



PERSOALAN: Bagaimana dalam masa tempoh 9 saat kita dapati 2 muka yang berbeza tapi watak yang sama?

AKSI JUGA TULEN

Disini dipercayai video ini menggunakan kaedah mengubah perincian secara digital. Aku tak pandai sangat nak sebut mende ni camne tapi korang bleh la tengok kat youtube, bersepah video yang menggunakan editor yntuk ubah muka atau apa apa yang diingini..

Khas untuk pencacai UMporNO.. Sorilah, aku x tengok video full.. Jadi aku cari dalam YOUTUBE, terjumpa 1 video yg macai UMporNO upload dan aku kaji...


**UPDATE: PEMILIK ACC YOUTUBE YANG DIPERCAYAI PENCACAI UMPORNO TELAH MEMADAM VIDEO INI.. SORILAH BRO, AKU PUN X TAW NAK CARIK KAT MANA LAGI.. TANPA VIDEO, SUSAH KITA NAK BUKTIKAN KE'KANTOI'AN DAN KEBODOHAN JUAK JUAK PEMFITNAH NI..

Allah Maha Besar, FITNAH lucah juak juak ni takkan kemana, KANTOOOOOOOIII.. Setiap penipuan yang wujud dalam masa yang sama akan wujud petunjuk untuk kita cari dan lihat..

Kalau manusia boleh buat cerita TRANSFORMERS,
Jelas nampak WUJUD & REAL,
Inikan pulak video murahan macam ni..
Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!

Mustafa Ali Akan Terus Berpahala Selagi Video Disiarkan

Posted: 12 Apr 2013 04:04 PM PDT


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan pemimpin kanan parti itu sebagai fitnah dan bukan masalah besar kepada PAS.

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan PAS yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.

"Kita (PAS) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu).

"Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Rusila, Kuala Terengganu hari ini.

Abdul Hadi berkata beliau hairan kenapa pemimpin terbabit menjadi mangsa kerana beliau bukanlah calon PAS untuk bertanding mana-mana kerusi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.

Katanya PAS berserah kepada Tuhan untuk memberikan petunjuk dan setakat ini, beliau tidak mahu menuduh mana-mana pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah itu.

Semalam di Kampung Alor Lintang Besut, polis dilaporkan menemui 16 bungkusan yang mengandungi gambar dan DVD lucah dipercayai melibatkan seorang pemimpin kanan PAS. - Bernama

Ulasan GB

GB sudah nukilkan sebelum ini di dalam kes video liwat DSAI. Petikan:

Kebenaran akan tetap terserlah jua, dan apa jua "fitnah" tetap tidak mempunyai kekuatan - orang yang memfitnah akan terus berdosa dan orang yang diftnah akan sentiasa mendapat pahala selagi ada yang menyebar dan mempercayai fitnah itu.

Diriwayatkan oleh Abu Ummah al-Bahili, di akhirat nanti seorang akan terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yang tidak pernah dilakukannya di dunia. Maka, dia berkata kepada Allah: "Wahai Tuhanku, dari manakah datangnya kebaikan yang banyak ini, sedangkan aku tidak pernah melakukannya? Maka Allah menjawab: Semua itu kebaikan (pahala) orang yang mengumpat (memfitnah) engkau tanpa engkau ketahui."

Keengganan papagomo untuk mengakui blog itu kepunyaannya dan keenganan Mohd Azri untuk mengakui beliiau adalah papagomo adalah bukti awal kebinasaan papagomo sendiri! Beliau TAKUT untuk mengakui blog fitnah itu miliknya kerana tahu blog itu menyajikan berita palsu dan dusta.



Keengganan puak UMNO untuk mengaku merekalah selama ini di sebalik pembikinan dan penyebaran video-video lucah sebaliknya membuat cerita ia dilakukan oleh PKR sedangkan puak UMNOlah yang melompat-lompat macam kera dengan berita penyebaran video lucah itu menunjukkan parti UMNO itu sudah cukup terdesak dan sedang menuju kehancuran!

Islam meletakkan syarat yang ketat untuk menuduh seseorang itu berzina.

Empat orang saksi yang boleh dipercayai perlu dikemukakan. Itu QAZAF namanya. Demikian hebatnya keadilan yang dituntut oleh Islam. Bukkan sekadar tuduh-tuduh. Video boleh membantu siasatan tetapi tidak dapat diterima sebagai bukti kerana adakalanya video itu palsu dan rekaan. Ada video yang boleh diedit, diubah dan seumpamanya.

Di dalam inkues kematian Ahmad Sarbani di bangunan SPRM, video cctv dikemukakan, tetiba didapati ada bahagian rakaman cctv yang terputus. Dan bahagian yang terputus itu ialah bahagian yang paling penting dan krtitikal di dalam siasatan. Membuktikan bahawa cctv itu boleh diubah pihak tertentu untuk tujuan tertentu.

Lihat pula bagaimana video superimposed dilakukan:



Selain itu satu cara lagi ialah penggunaan "mask" (topeng)



Justeru itu menjadi tugas kepada mereka yang menuduh orang lain berzina untuk mengemukakan 4 orang saksi, jika tidak tanggunglah dosa selagi fitnah itu berjalan.

1) [Bergambar] Husam Di Masjid Putrajaya 2) Husam Menang Saman Ke Atas NST

Posted: 12 Apr 2013 07:34 AM PDT


Naib Presiden PAS merangkap calon Pakatan Rakyat Parlimen P125 Putrajaya, Dato Husam Musa, hari ini telah menunaikan solat Jumaat di Masjid Putrajaya.

Sebaik saja selesai solat Jumaat, para jemaah yang mengetahui akan kehadiran Dato' Husam Musa mereka pun ambil kesempatan menyerbu kearah beliau untuk bersalaman.

Cukup terharu betapa warga Putrajaya sebenarnya mengalu-alukan hasrat dan niat Husam Musa untuk bertanding di parlimen Putrajaya atas tiket PR.

Dari sambutan diberikan, jelas sekali harapan untuk PR rampas kerusi P125 Putrajaya dari UMNO/BN adalah cerah.

Mood kebangkitan rakyat kini yang mau melakukan perubahan sudah tidak mengenal latar belakang, status , pekerjaan, bangsa dan agama. -omakkau










Husam menang saman NST


Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menang dalam samannya terhadap akhbar The New Straits Times, dalam satu keputusan yang dibuat hakim Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur sebentar tadi.

Hakim Datuk Su Geok Yiam membenarkan tuntutan Husam dengan mengarahkan pihak NST membayar gantirugi terhadap Husam yang ditohmah terbabit dalam penyelewengan dan salah guna kuasa di Kelantan.

Peguam yang mewakili Husam, Md Yunos Shariff berkata, pihak mahkamah menetapkan tarikh 17 Mei depan untuk membincangkan pengurusan kes dan segala aspek berkaitan gantirugi.
-HD

Lagi Pegawai Tentera Sertai PKR, Bantu Kempen Pakatan

Posted: 12 Apr 2013 05:13 AM PDT


SSeorang lagi bekas pegawai tinggi tentera menyertai KEADILAN malam tadi, sekaligus memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat.

Leftenan Kolonel Abang Hamdan Abang Hadari menyerahkan borang keahlian kepada Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim di hadapan lebih 1,000 penyokong pada ceramah Pakatan Harapan Rakyat di Petrajaya.

Abang Hamdan merupakan anak jati Sarawak dan tekad membantu Pakatan Rakyat berkempen untuk memenangi negeri jajahan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Penyertaan terbaru itu menjadikan enam pegawai tertinggi tentera menyertai Pakatan sejak awal tahun lalu.

Sebelum ini, Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid; Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab; Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid; Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad dan Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein mengisytihar sokongan kepada Pakatan.

Ghafir ialah bekas Timbalan Angkatan Tentera Darat; bekas Panglima Logistik di Markas Logistik Udara (Hadi); bekas Ketua Staf Logistik Markas Armada TLDM (Imran), bekas Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera (Najmi) dan bekas Ketua Turus Angkatan Tentera Darat (Hashim).

Hashim diumum sebagai calon KEADILAN bagi Parlimen Johor Baharu pada 3 April lalu.

Imran pula diumum sebagai calon KEADILAN bagi Parlimen Lumut. -KD

MIMPI SENJA

Posted: 12 Apr 2013 11:08 PM PDT

MIMPI SENJA


Haron Din nafi tinggalkan PAS .... macai umno kantoi lagi

Posted: 12 Apr 2013 08:59 PM PDT

Haron Din

KANGAR - Timbalan Mursyidul Am Pas Datuk Dr Haron Din malam tadi menafikan khabar angin kononnya beliau telah keluar daripada Pas.
  
Haron yang kecewa dengan khabar angin itu, berkata beliau masih tetap bersama perjuangan Pas.
  
Beliau yang bakal bertanding kerusi Parlimen Arau, di Perlis atas tiket Pas pada pilihan raya umum ke-13 ini menyifatkan khabar angin itu sebagai fitnah untuk melemahkan parti itu.
  
Haron berkata demikian semasa berceramah di Kampung Long Boh, Tambun Tulang di sini. - Bernama

Edisi kantoi : VIDEO MUSTAFA ALI DIEDIT..!!! -SAKSIKAN

Posted: 12 Apr 2013 06:55 AM PDT


TERHOT ! KERJA JAHAT UMNO TERKANTOI VIDEO MUSTAFA ALI DIEDIT..!!! -SAKSIKAN






Mustafa Ali enggan ulas isu video lucahSetiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali hari ini enggan mengulas berhubung dakwaan beliau terlibat dalam aksi lucah bersama seorang wanita tidak dikenali, yang disebarkan dalam bentuk video di blog-blog pro-Umno.


"Saya tidak akan menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu yang diperkatakan.

"Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan," katanya dalam kenyataan satu perenggan yang disiarkan dalam akhbar web PASHarakahdaily sebentar tadi.

Lapan hari sebelum penamaan calon, beberapa blog pro-Umno memuatkan video melibatkan pemimpin itu dengan seorang wanita tidak dikenali dalam sebuah bilik hotel.

Penulis blog Papagomo mendakwa, wanita dalam video itu mengaku diupah PKR untuk memerangkap pemimpin itu - yang menurutnya orang paling lantang mendesak ke arah penyatuan PAS-Umno melalui kerajaan perpaduan.

Naib Presiden PKR N Surendran bagaimanapun berkata, dakwaan itu tidak berasas. Laman perkongsian Youtube sudah membuang video itu.

Harakahdaily: Mustafa mangsa politik Umno

Sementara itu, Harakahdaily juga melaporkan Mustafa sebagai mangsa "politik buruk Umno" dalam membunuh musuh politik selepas kelihatan tersepit.
Antara keadaan itu, menurut organ PAS itu lagi, apabila menifesto BN hanya disokong 19 peratus rakyat Malaysia, menurut undian dalam talian sebuah harian berbahasa Melayu.

Selain itu, menurut Harakahdaily lagi, BN tersepit apabila Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek mengumumkan tidak bertanding dalam pilihan raya - langkah yang disifatkan sejarah baru politik Malaysia apabila presiden parti komponen BN enggan bertanding.

"Dalam suasana tertekan inilah video lucah dikeluarkan lagi oleh BN untuk menekan Pakatan Rakyat," laporan itu dipetik.

Malah, tindakan menuding jari kepada PKR juga bertujuan melaga-lagakan kedua-dua rakan dalam Pakatan itu. - sumber

Berita Mahasiswa cabar Najib dlm PRU13 dapat liputan Wall Street Journal

Posted: 12 Apr 2013 05:13 AM PDT


By Chuin-Wei Yap
A 22-year-old university student is challenging Malaysia's Prime Minister Najib Razak for the premier's hometown parliamentary seat of Pekan in the country's May 5 general elections. But analysts say  Mohamed Bukhairy Bin Mohamed Sofian's campaign may be quixotic.
AP
Malaysian Prime Minister and president of ruling party National Front Najib Razak, pictured on a screen at an event on April 6 when he unveiled his party's platform, is getting an unexpected student challenger.
Running on an independent ticket, Mr. Bukhairy, a political science major at the University of Malaya who is also chairman of the federal student legislative body called the National Students Representative Council, is setting up a three-corner fight with Mr. Najib's ruling National Front and the opposition coalition.
He faces a steeply uphill slog. Historically, independent candidates have gained no more than about 1.5% of votes in three-corner fights with the two dominant opposing coalitions, said Ibrahim Suffian, a political analyst with the Merdeka Center for Opinion Research.
"It's also hard to campaign in rural areas, because the logistics are more expensive and it's tough to establish patronage networks," Mr. Suffian said.
Pekan, a royal seat in Malaysia's eastern Pahang state is a typical Malay hinterland that is dotted with palm plantations and has a population dominated by ethnic Malay Muslims, the traditional voting bloc of the United Malays National Organization, the centerpiece of the 13-part ruling coalition.  A strong military presence that traditionally backs Mr. Najib also bolsters his chances of retaining the seat he has held since 1976, Mr.Suffian said.
Mr. Bukhairy is keeping his message simple: Both the government and the opposition have to guarantee academic freedom.
"We want universities to be free from political interference," he told The Wall Street Journal.
Malaysia has a history of quashing dissent even from those with a claim to independent opinion. State-backed Bank Islam Malaysia in January suspended its chief economist, who later resigned, after he suggested Mr. Najib's coalition would lose power in this year's elections.
In taking the fight to Malaysia's leading politician, Mr. Bukhairy is carrying on a rich Malaysian tradition of student protest movements. Students from the Sultan Idris Training College, a training ground for Malay teachers, were a key force in the independence movement against British colonialism in the 1930s. Anwar Ibrahim, the leader of the Malaysia's opposition coalition, cut his political teeth as an Islamist student leader and was arrested in 1974 while leading student protests against rural poverty.
But Mr. Bukhairy's bid now risks splintering the cause with Mr. Anwar's opposition coalition. The opposition is fielding People's Justice Party councilor Fariz Musa in Pekan. Mr. Bukhairy said he's running as an independent because neither the ruling National Front nor the opposition responded to a call by his student organization to debate its manifesto. Mr. Bukhairy is aware that his bid is causing some consternation in opposition circles, where it is feared he could siphon off some of the anti-establishment vote.
"We hope (the opposition) can give way for students to participate in the election," he said.
Officials from the two main coalitions weren't immediately available for comment.
Despite the difficulties, social media will help, Mr. Suffian said. Student voters account for about 15% of the 13.3 million national electorate this time, though they would not be a significant force in Pekan, he said.
But the campaign has symbolic value for Mr. Bukhairy.
"Maybe (Mr. Najib) thinks running against a student is a simple thing, that maybe he can win easily," he said. "All I can do is try." - Wall Street Journal 

Senarai calon KEADILAN disahkan bertanding PRU 13 (kemas kini)

Posted: 12 Apr 2013 01:58 AM PDT



KUALA LUMPUR 12 APRIL: Berikut adalah calon-calon KEADILAN yang setakat ini disahkan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 pada 5 Mei.
keadilanPengisytiharan dibuat Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menampilkan campuran muka lama dan baru.
Senarai ini akan dikemaskini setiap kali pengumuman dibuat dari semasa ke semasa.
Senarai penuh calon dijangka selesai menjelang hari penamaan pada 20 April.
KLIK SINI untuk mengenali calon-calon terlibat.

Mustafa Ali enggan ulas isu video lucah

Posted: 12 Apr 2013 01:19 AM PDT





 
Setiausaha Agun PAS Datuk Mustafa Ali hari ini enggan mengulas berhubung dakwaan beliau terlibat dalam aksi lucah bersama seorang wanita tidak dikenali, yang disebarkan dalam bentuk video di blog-blog pro-Umno.

"Saya tidak akan menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu yang diperkatakan. 

"Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan," katanya dalam kenyataan satu perenggan yang disiarkan dalam akhbar web PAS Harakahdaily sebentar tadi.

(NST) - KUALA TERENGGANU: Police confirmed the report and seizure of several video compact discs containing the footages of an alleged Pas leader engaging in a lewd act with a woman at a hotel room.
State Criminal Investigation Department chief Assistant Commissioner K. Manoharan said a report was lodged at the  Kampung Raja police station in Besut yesterday morning after policemen patrolling Kampung Alor Lintang area received information from the public.
 
"Checks led to the finding of 16 envelopes, each containing one VCD. Other case items, including some pictures had been taken to the Besut district police headquarters for investigation," he said.
 
Manoharan added that investigations under Section 292 (a) of the Penal Code for distributing pornographic material were underway.
 
An 11-minute sex video depicting a couple engaging in sexual intercourse in which a man resembled a Pas leader was widely spread in the cyberspace and online blogs yesterday.


WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

Posted: 12 Apr 2013 11:02 PM PDT

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


VIDEO SEKS - PEMIMPIN DAP KENA BERSEDIA DARI SEKARANG.....

Posted: 12 Apr 2013 01:58 PM PDT

SEWAKTU aku mengarang artikel ini, aku harap pemimpin DAP sudah bersedia untuk menerima video lucah pemimpin mereka pula.  Ikut giliran ok.  PKR sudah, PAS pula sedang ditayangkan dan 'coming soon' mestilah DAP.  

Kita sudah bersedia memerhatikan 'mainan bodoh' mereka bahkan sedikit pun kita tidak terperanjat apabila satu demi satu benda-benda lucah yang mereka bawa kerana kita faham "Umporno dan lucah" memang tidak boleh dipisahkan.  Jika dahulu mereka jaja dubur Azizan, tetapi tidak berjaya kerana mereka fikir Azizan sudah tua maka rakyat tolak dubur Azizan.  Mereka cari yang muda maka mereka 'beli' dubur Sepol untuk dijadikan modal atau untuk dilacurkan bagi memanjang usia Umporno, mereka harap dubur Sepol boleh memperdayakan rakyat, malang sekali hanya di kalangan Umporno sahaja yang percaya itu pun semakin susut apabila bapa Sepol sendiri sebut anaknya telah dikhianati oleh orang atasan Umporno.  Gagal lagi.

Sebelum dari itu, mereka cuba gunakan Kumpulan "Three Strooges" Mr T atau Eskay.  Video hitam putih dibawa untuk memperbodohkan rakyat.  Malang juga kerana yang terpedaya di kalangan mereka juga yang sememangnya bengap-bengap belaka.  Bukan aku yang kata, Mamak Kutty pun ada kata, "Yang cerdik tiada di dalam Umporno".  Marahlah kat Mamak Kutty, kalau berani.

Cuba perhatikan pada peha pelakon yang mereka dakwa Mustafa Ali itu.  Terdapat kesan meja dibahagian peha, adakah peha beliau lut sinar sehingga nampak meja di belakang?  Edit cara bodoh yang kantoi.....

Apabila semua cara yang diajar oleh Apco Yahudi Laknatullah itu gagal dilaksanakan terhadap pemimpin utama PKR, maka diubah taktik iaitu mencuba pula kepada pemimpin PAS.  Hah, wujud pula video 'lakonan Mustafa Ali' kononnya.  Mahu dicipta untuk Tok Guru Nik Aziz atau Hj Hadi, siapa mahu percaya?  Iblis kawan mereka pun tidak akan percaya.  Maka dicari tokoh yang nampak 'moderate' sikit iaitu Mustafa Ali.  Lucunya, diedarkan video itu dan pengedarnya dikatakan orang-orang PKR.  Kahkahkahkah.....

Dua dalam satu tujuan mereka.  Pertama, biar rakyat melihat pemimpin PAS ini rendah moral.  Keduanya mereka mahu agar ahli-ahli PAS marah kepada ahli-ahli PKR kerana edar video tersebut.  Bila PAS sudah marah kepada PKR, mudahlah Umporno untuk menghadapi PRU tidak lama lagi.  Mudah kan teorinya?  Memanglah mudah sebab yang menciptanya adalah di kalangan orang-orang bodoh dan bengap.  Alang-alang mahu cipta fitnah, buatlah betul-betul dan nampak cerdik sikit sebab dah alang-alang nak dapat api neraka biarlah berbaloi....

Aku tidak kesihan kepada pemimpin Umporno yang sememangnya rendah moral dan perasuah itu.  Aku cuma simpati kepada orang-orang kampong dan tok-tok lebai kampong yang tidak tahu apa-apa.  Tidak pasal-pasal saja mereka dapat saham dosa fitnah. 

Aku seru kepada orang-orang kampong dan saudara mara aku terutamanya cukuplah bergelumang dengan parti lucah ini.  Tidak guna berada di bawah pemimpin yang bacul dan dayus untuk berdebat secara akademik tetapi amat kreatif untuk cipta bahan lucah.  Tiada gunanya bersama mereka kecuali jika ingin menemani mereka di Neraka Jahannam nanti.  "Na'uzubillah".


dollah yankee

Posted: 12 Apr 2013 09:25 PM PDT

dollah yankee


Lagi BN/umno hilang undi

Posted: 12 Apr 2013 06:30 AM PDT

Innalillah - Lelaki Maut Tertusuk Buluh Bendera Parti | ROMPIN – Belum pun sempat melelapkan mata, Nor Fatihah Abdul Khalid, 25, tergamam apabila melihat suaminya yang baru pulang berlumuran darah selepas dikatakan tertusuk buluh bendera parti politik BN sebaik saja tiba di rumahnya di Kampung Salang, Pulau Tioman, awal pagi, kelmarin.
 
Dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, mangsa, Sofian Iskandar Suharto, 27, dikatakan tertusuk buluh bendera di bahagian leher sewaktu menunggang motosikal untuk pulang ke rumah selepas memeriksa botnya di Jeti Kampung Salang.

Bagaimanapun, Sofian Iskandar yang mengalami pendarahan teruk di bahagian leher terpaksa dikejarkan ke Hospital Mersing menaiki bot ambulans dan disahkan meninggal dunia di hospital itu pada jam 1.40 tengah hari.
 
dollah yankee -
Alamak..siapa bawa bendera dacing pasti maut !

'Cool'

Posted: 12 Apr 2013 05:00 AM PDT


dollah yankee -
Memang 'coooool'!

Awal2 lagi BN/umno sudah hilang 1 undi

Posted: 12 Apr 2013 03:50 AM PDT



Apa-apa hal pun gurkah-gurkah politik di'port' nak bagi tahu yang kerja-kerja yang macam ni .. hanya orang-orang dalam PAS dalam Pakatan Rakyat saja yang tau dan pandai buat kerja dengan begitu sempurna sekali.

Arwah ini seorang penyokong 'karat' dan tegar dalam umno. Kalau belah dada dia semasa pihak hospital buat post-mortem, dijamin para doktor akan nampak gambar dacing. Dia begitu aktif dalam umno sejak lama dulu dan selalu mengambil bahagian dalam apa juga aktiviti-aktiviti yang dianjurkan olih pihak umno cawangan. Dia juga ada lah orang yang paling gembira dalam kampong itu bila Najib umum bubar parlimen dan dia ada memberitahu isterinya yang dia tidak sabar menunggu 5 haribulan untuk membuang undi.

Tetapi ajal maut ditangan Allah SWT, dia mati 'on the spot' bila jatuh dari pokok yang dipanjatnya kerana mahu memasang bendera BN pada awal-awal subuh, dan mayatnya hanya dijumpai olih budak-budak yang sedang berjalan kaki mahu ke sekolah.

dollah yankee -
Apa lah sial BN/umno ini. Pasang bendera di pokok, pokok mati. Panggil orang pasang kat pokok, orang pula mati ...



WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Posted: 12 Apr 2013 09:21 PM PDT

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Dr M ancaman kepada pembentukan ‘Bangsa Malaysia’ dalam Wawasan 2010, kata Kit Siang

Posted: 12 Apr 2013 04:47 AM PDT


Bahasa

Dr M ancaman kepada pembentukan 'Bangsa Malaysia' dalam Wawasan 2010, kata Kit Siang

Oleh Mohd Farhan Darwis
April 12, 2013
Lim Kit Siang hari ini mengatakan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan ancaman kepada pembentukan negara bangsa Malaysia. — Gambar failKUALA LUMPUR, 12 April — Kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah ancaman kepada pembentukan "Bangsa Malaysia" dalam Wawasan 2020, dan pembentukan negara bangsa Malaysia, kata Lim Kit Siang.

Penasihat DAP itu menegaskan, kenyataan terbaru bekas perdana menteri itu dalam blog Chedet.cc miliknya semalam jelas membuktikan beliau tidak pernah meninggalkan arena politik, sebaliknya kini beliau merupakan individu yang "paling ditakuti" dalam Umno dan Barisan Nasional (BN).

"Amat menyedihkan dan tragik apabila 'kebangkitan kedua' Dr Mahathir dalam koridor kuasa Umno dan Barisan Nasional (BN) dengan pengaruh yang buruk dan amat merosakkan bagi politik Malaysia dan pembinaan negara bangsa," kata Kit Siang dalam satu kenyataan hari ini.

Tambah veteran politik itu lagi, Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak juga begitu takut dengan Dr Mahathir kerana beliau mampu menentukan siapa perdana menteri.

"Selain memuji Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, beliau juga telah mengeluarkan kenyataan yang meruntuhkan pembentukan negara bangsa Malaysia, beliau juga mengeluarkan kenyataan di laman blognya bahawa saya bertanding di Gelang Patah akan mengakibatkan 'konfrontasi kaum,' katanya lagi.

"Ia kenyataan paling tidak bertanggungjawab yang dikeluarkan bekas perdana menteri," tambahnya.
Kit Siang juga menjelaskan kenyataan Dr Mahathir itu tidak masuk akal memandangkan semua lima kerusi Parlimen yang ditandinginya sebelum ini mempunyai majoriti pengundi Cina.

"Namakan sahaja, Kota Melaka, Petaling, Tanjong, Bukit Bendera dan Ipoh Timor mempunyai majoriti Cina ... berbanding Gelang Patah yang mempunyai 53 peratus pengundi Cina, 33 peratus pengundi Melayu, dan 12 peratus pengundi India.

"Saya tidak menjangkakan pujian daripada Dr Mahathir kerana berani keluar dari kawasan selesa seperti Ipoh Timor yang mempunyai 80 peratus pengundi Cina," katanya lagi.

Kit Siang juga turut mempersoalkan tindakan Dr Mahathir yang mengatakan beliau menggunakan sentimen perkauman dalam kempennya di Gelang Patah.

"Saya telah menemui semua pengundi perbagai bangsa untuk bekerjasama sebagai satu Malaysia, yang mana mempunyai keahlian parti dari pelbagai kaum seperti Pakatan Rakyat (PR).

"Dr Mahathir hanya meneruskan kempen kemusnahan oleh Umno yang memainkan sentimen DAP sebagai anti Melayu, anti Islam yang jelas satu penipuan," tegasnya.

Tegasnya lagi, Gelang Patah adalah satu ujian sama ada penipuan Umno dan Dr Mahathir itu benar atau tidak.


"Beliau perlu berundur dan memohon maaf atas penipuan terhadap saya atau mengeluarkan bukti menyokong dakwaannya itu serta tidak lagi menyebar penipuan terhadap saya," tambahnya.




BAGUS UNTUK MAKCIK FELDA DAN MAKCIK UMNO: Jika PR Perintah Malaysia DAP Perdana Menteri?? - Ustaz Suhaimi Md Saad

Posted: 12 Apr 2013 04:36 AM PDT


RAKYAT MARHAEN

Posted: 12 Apr 2013 09:09 PM PDT

RAKYAT MARHAEN


PRU13: Firdaus Jaafar - Malaysia selepas BN Kalah di Putrajaya..!!

Posted: 12 Apr 2013 09:00 PM PDT

PRU13: Negara Akan Musnah Jika Dikuasai Oleh Puak Yang Menjadikan Kelucahan Sebagai Senjata Politik – Dr MAZA

Posted: 12 Apr 2013 08:57 PM PDT

Dr.MAZA: Sesuatu negara akan musnah jika dikuasai oleh puak yang menjadikan kelucahan sebagai senjata politik!
Ayuh tolak puak jahanam ini!

PRU13: PAS selar Dr M kerana cetuskan ketegangan kaum, berjanji akan lindungi semua kaum

Posted: 12 Apr 2013 08:55 PM PDT

KUALA LUMPUR, 13 April — PAS menyelar Tun Dr Mahathir Mohamad kerana dilihat cuba mencetuskan ketegangan kaum melalui tulisan di blognya bertajuk "Gelang Patah" dan berjanji akan melindungi semua kaum jika insiden tidak diingini seperti konfrontasi kaum itu benar-benar berlaku.
Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar turut mendesak agar Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail segera mengambil tindakan di bawah Akta Hasutan ke atas Dr Mahathir (gambar).
"PAS bukan sahaja sentiasa berusaha bersungguh-sungguh untuk menghalang percubaan mencetuskan huru-hara akibat sentimen perkauman yang diapi-apikan oleh Umno seperti yang terbukti dalam tulisan Dr Mahathir di dalam blognya yang bertajuk 'Gelang Patah'," kata Mahfuz dipetik dari portal Harakahdaily.
"Malah, kita memberikan komitmen untuk melindungi dan menjaga keselamatan semua rakyat Malaysia, tidak kira Melayu, Cina atau India jika berlaku konfrontasi kaum seperti yang cuba diilhamkan oleh Dr Mahathir di dalam blognya itu," tegas beliau lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Macai UMNO Kantoi Lagi : Haron Din nafi tinggal Pas, tanding di Arau

Posted: 12 Apr 2013 08:52 PM PDT


Haron Din KANGAR - Timbalan Mursyidul Am Pas Datuk Dr Haron Din malam tadi menafikan khabar angin kononnya beliau telah keluar daripada Pas.
  
Haron yang kecewa dengan khabar angin itu, berkata beliau masih tetap bersama perjuangan Pas.
  
Beliau yang bakal bertanding kerusi Parlimen Arau, di Perlis atas tiket Pas pada pilihan raya umum ke-13 ini menyifatkan khabar angin itu sebagai fitnah untuk melemahkan parti itu.
  
Haron berkata demikian semasa berceramah di Kampung Long Boh, Tambun Tulang di sini. - Bernama

Politik Lucah Dan Fitnah : Warga emas Besut terkejut gambar lucah, CD dalam sampul surat

Posted: 12 Apr 2013 08:50 PM PDT


Warga emas Besut terkejut gambar lucah, CD dalam sampul surat BESUT - Seorang warga emas terkejut apabila mendapati dua sampul surat di depan pagar rumahnya di sebuah taman perumahan di sini mengandungi gambar lucah dan cakera padat, pagi kelmarin.

Warga emas, Kamariah Abdullah, 68, berkata, dia menyedari dua sampul surat di depan pagar rumahnya ketika mahu keluar rumah jam 7.30 pagi.

Menurutnya, pada mula dia tertanya-tanya kandungan sampul surat yang sudah basah itu, namun sebaik membuka dan melihat isi kandungannya, dia terkejut besar kerana terdapat sekeping gambar lucah dan cakera padat.

"Dalam setiap satu sampul surat itu mengandungi satu cakera padat dan gambar lucah. Gambar lucah itu merupakan kertas kulit kepada cakera padat itu.

"Kak Yah kemudian memaklumkan apa yang berlaku kepada suami Kak Yah. Kak Yah percaya sampul surat itu diletakkan individu tertentu pada awal pagi kerana keadaan sampulnya basah," katanya ketika ditemui, semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Politik Lucah Dan Fitnah : Video Lucah Fitnah Sudah Kantoi Terbarai...

Posted: 12 Apr 2013 08:45 PM PDT

Daripada beberapa analisa terhadap apa yang didakwa sebagai video lucah "Mustafa Ali" yang ditempik sorakkan oleh macai-macai UMNO, terbukti nyata bahawa video berkenaan adalah rekaan dan palsu.

Daripada gambar yang dipaparkan di atas ternyata sesuatu yang tidak kena terhadap gambar tersebut.

Bagaimana kaki meja boleh keliatan di depan kaki (pehaorang yang didakwa sebagai "Mustafa Ali" sedangka kedudukan meja itu sebenarnya berada di belakang beliau?

Jelaslah kini bahawa telah wujud satu kecacatan yang besar di dalam gambar berkenaan yang dipercayai dilakukan oleh pereka video tahap amatur sehingga tidak memperdulikan aspek ketelitian di dalam teknik siperimposed.

Kedua sebuah nalisa yang dilakukan oleh erapasca lebih jelas menunjukkan video itu adalah fitnah yang nyata.

Cuba baca:

Ramai yang meminta aku siasat tentang VIDEO LUCAH TERBARU yang didakwa melibatkan pemimpin PAS, Mustafa Ali yang telah tersebar lebih 24 jam lalu. Dan setelah aku teliti dengan segala aspek dan kebolehan yang ada, ini adalah JAWAPAN kepada persoalan yg diberikan...








  • VIDEO INI TULEN
  • PELAKON JUGA TULEN
  • AKSI JUGA TULEN
Jangan cepat melenting.. Sabar.. bagi aku terangkan pada setiap point aku..

VIDEO INI TULEN

Sememangnya video ini tulen kerana kalau tak tulen BUKAN VIDEO lah namanya..

PELAKON JUGA TULEN

Hasil penelitian aku, pelakon ini 100% tulen TETAPI tidak menyerupai Mustafa Ali. Disini juak juak yang teribat dengan pembikinan video ini melakukan KESILAPAN BESAR dimana WAJAH SEBENAR pelakon itu JELAS TERLIHAT WALAUPUN HANYA BEBERAPA SAAT TETAPI BERULANG SEBANYAK 2 KALI..


Minit ke 6:43 

Semasa nak duduk pakai spender, jelas ada TANDA TITIK di dahi pelakon tersebut dan iras muka pelakon itu 70% TAK SAMA seperti muka Mustafa Ali.. Ok.. Kita lihat printscreen seterusnya..



Minit ke 6:46 

Tanda didahi pelakon sudah HILANG. Wajah pula berubah dan kelihatan 92% mirip Mustafa Ali..

Minit ke 6:52 

Semasa mahu bangun semula dari tepi katil, tanda didahi yang hilang kelihatan semula. Muka pelakon berubah kembali kepada muka di printscreen minit ke 6:43


PERSOALAN: Bagaimana dalam masa tempoh 9 saat kita dapati 2 muka yang berbeza tapi watak yang sama?

AKSI JUGA TULEN

Disini dipercayai video ini menggunakan kaedah mengubah perincian secara digital. Aku tak pandai sangat nak sebut mende ni camne tapi korang bleh la tengok kat youtube, bersepah video yang menggunakan editor yntuk ubah muka atau apa apa yang diingini..

Khas untuk pencacai UMporNO.. Sorilah, aku x tengok video full.. Jadi aku cari dalam YOUTUBE, terjumpa 1 video yg macai UMporNO upload dan aku kaji...


**UPDATE: PEMILIK ACC YOUTUBE YANG DIPERCAYAI PENCACAI UMPORNO TELAH MEMADAM VIDEO INI.. SORILAH BRO, AKU PUN X TAW NAK CARIK KAT MANA LAGI.. TANPA VIDEO, SUSAH KITA NAK BUKTIKAN KE'KANTOI'AN DAN KEBODOHAN JUAK JUAK PEMFITNAH NI..

Allah Maha Besar, FITNAH lucah juak juak ni takkan kemana, KANTOOOOOOOIII.. Setiap penipuan yang wujud dalam masa yang sama akan wujud petunjuk untuk kita cari dan lihat..

Kalau manusia boleh buat cerita TRANSFORMERS,
Jelas nampak WUJUD & REAL,
Inikan pulak video murahan macam ni..
Kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!

PRU13: Mustafa Ali dakwa Umno terdesak, sanggup guna taktik kotor

Posted: 12 Apr 2013 08:43 PM PDT

DUNGUN -  Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanah air.
  
Ketika berucap pada satu majlis di markas Pas Kampung Molek di sini malam ini, beliau berkata, Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.
  
"Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah... saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno," katanya.
  
Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.
  
Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas isu penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan dirinya.

"Saya malas layan kat media ini sebab pelawok (penipu), ada pula antara blog yang kata bahawa saya letak jawatan sebagai Setiausaha Agung kerana isu video ini.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: 'Ku Nan dah bagi amaran, tapi saya datang untuk menang' - Husam

Posted: 12 Apr 2013 08:40 PM PDT


Husam Musa PUTRAJAYA – "Saya takut dan belum ada keyakinan, tetapi saya datang Putrajaya untuk menang," demikian reaksi dizahirkan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

Menurut Husam, beliau sedang mengumpul keyakinan untuk merampas kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Parlimen Putrajaya  yang di miliki tokoh hebat.

"Ku Nan dah bagi amaran kepada pengundi Putrajaya dua pertiga majoriti untuk tolak saya, jadi saya takut.

"Saya akan cuba, ditambah dengan kekuatan jentera, kemenangan itu tidak lagi mustahil," katanya ketika sidang media, semalam.

Ketika diminta mengulas risiko diambil untuk menawan pusat pentadbiran negara itu akan menjejaskan politiknya, Husam berkata ia boleh diumpamakan sebagai modal perniagaan, modal besar, untung juga besar.

Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Tun Mahathir calon Putrajaya ganti Ku Nan?

Posted: 12 Apr 2013 08:39 PM PDT

Apakah  Tun Dr Mahathir Mohamad akan menentang calon Pas, Datuk Husam Musa merebut kerusi Parlimen Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)?

'Arkitek' pembangunan Putrajaya itu dikatakan sudah mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berbincang perkara berkaitan kerusi di kawasan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan itu.

Sumber Sinar Harian yang mendapat maklumat daripada Pejabat Perdana Menteri juga mengesahkan tentang pertemuan antara Najib dan bekas perdana menteri itu baru-baru ini.

Dr Mahathir yang menjadi perdana menteri sejak 1981 bersara pada Oktober 2003 dan tidak bertanding pada pilihan raya umum 2004 dan 2008.

Beliau telah beberapa kali menyatakan tidak berhasrat untuk kembali aktif dalam politik termasuk bertanding dalam pilihan raya umum.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Jadual program calon Lembah Pantai (Nurul Izzah)

Posted: 12 Apr 2013 08:37 PM PDT

IzzahSempena siri jelajah Calon Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar akan meneruskan programnya mendekati rakyat bagi mengadakan ceramah kelompok setempat.
Dalam ceramah kelompok dan program  itu beliau akan bergandingan dengan beberapa jemputan khas bagi menyampikan maklumat kepada rakyat.
Berikut adalah senarai program:
Sabtu, 13 April
7pm – 10pm
Ceramah kelompok: "Masa Untuk Perubahan"
Penceramah: Nurul Izzah Anwar, Sivarasa Rasiah, jemputan khas: Datuk Ambiga Sreenevasan
Lokasi: Bilik Gerakan Jawatankuasa Daerah Mengundi (JDM) Flat Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Lengkok Abdullah, Bangsar
Googlemap: http://goo.gl/maps/cbkGQ
8pm – 11pm
Ceramah kelompok
Penceramah: Nurul Izzah Anwar dan lain-lain penceramah
Bilik Gerakan JDM Taman Bukit Angkasa
Googlemap: http://goo.gl/maps/SzjwC
Ahad, 14 April
Read More / Baca Lagi >>

Politik Khianat: Kereta petugas PAS Batu Sapi dicalar

Posted: 12 Apr 2013 08:36 PM PDT


SANDAKAN: Kereta seorang petugas PAS Kawasan Batu Sapi di sini dicalar dengan teruk dipercayai angkara khianat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Kejadian dipercayai berlaku ketika mangsa sedang bermesyuarat bersama-sama petugas PAS yang lain di Bilik Gerakan PAS di Batu Sapi pada malam Rabu lalu.

Mangsa hanya menyedari perkara itu sebaik sahaja mendekati keretanya selepas selesai mesyuarat tersebut.

Kereta pacuan empat roda jenis Toyota itu tercalar teruk dibahagian cermin sisi, pintu hadapan sebelah kiri dan bahagian belakang.
Read More / Baca Lagi >>

Ubat tahan sakit: Tanya Mahathir tapi bukan sekarang

Posted: 12 Apr 2013 08:35 PM PDT




KUALA LUMPUR: Apabila kita sakit kaki, kita mesti ubati penyakit di kaki itu. Kalau kita sakit mata kita ubati penyakit mata sampai sembuh, tulis Aspan Alias.

Menurutnya, tidak betul cara pengubatan jika kita sakit mata diberikan ubat sakit lutut.

"UMNO sedang menyuruh rakyat makan ubat yang tidak kena dengan penyakitnya. Itu sebabnya UMNO memberikan BR1M kononnya untuk memperbaiki taraf hidup satu keluarga rakyat miskin.

"Bermacam-macam diberikan kepada rakyat secara 'one off' sedang UMNO dalam keadaan panik menghadapi pilihanraya ini," tulis beliau di dalam blognya, sebagaimana di bawah.

Apabila kita sakit kaki, kita mesti ubati penyakit di kaki itu. Kalau kita sakit mata kita ubati penyakit mata sampai sembuh. Tidak betul cara pengubatan jika kita sakit mata diberikan ubat sakit lutut. UMNO sedang menyuruh rakyat makan ubat yang tidak kena dengan penyakitnya. Itu sebabnya UMNO memberikan BRIM kononnya untuk memperbaiki taraf hidup satu keluarga rakyat miskin. Bermacam-macam diberikan kepada rakyat secara 'one off' sedang UMNO dalam keadaan panik menghadapi pilihanraya ini.

Oleh kerana rasa sakit oleh UMNO itu terasa di setiap tompok di batang tubuh UMNO itu terpaksa diberikan ubat. Bagi keluarga yang kurang dari RM3,000 keluarga tersebut di berikan BRIM sebanyak RM500 dan setakat ini BRIM telah diagihkan dua kali jumlahnya. Pemandu teksi diberikan empat tayar percuma, jururawat diberikan pembayaran khas sebanyak RM200 dan berbagai-bagai lagi pemberian 'one off' ini. Ini merupakan satu bentuk rasuah pilihanraya yang berlaku dan BN mengharapkan pemberian ini akan memberikan lonjakan sokongan terhadap BN dalam pilihanraya ini.

Read More / Baca Lagi >>

Cetus huru-hara: PAS janji lindungi semua kaum

Posted: 12 Apr 2013 08:34 PM PDT


KUALA LUMPUR: Peguam Negara akan dituduh bersubahat jika enggan bertindak ke atas tulisan Tun Dr Mahathir Mohamad yang dilihat boleh mencetus konfrontasi perkauman, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Sambil mengecam tulisan Dr Mahathir yang disifatkannya mengapi-apikan perkauman, Mahfuz mendesak Peguam Negara segera mengambil tindakan di bawah Akta Hasutan.

"Jika Peguam Negara enggan mengambil tindakan dan memilih untuk berdiam diri, beliau akan dianggap berkerjasama dengan Dr Mahathir jika tercetus konfrontasi kaum akibat tulisan bekas Presiden Umno itu," tegas beliau lagi.

Serentak dengan itu, Mahfuz memberi jaminan PAS akan berusaha sedaya upaya untuk melindungi dan menjaga keselamatan semua rakyat negara ini jika pihak tidak bertanggungjawab mencetuskan konfrontasi kaum.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: 30 minit rakyat Kelantan berdoa dalam hujan

Posted: 12 Apr 2013 08:33 PM PDT


 Malam tadi hujan rahmat turun! Bumi Kelantan sudah dua bulan tak dimandikan air hujan. Rumput rampai, tumbuh-tumbuhan kembali segar. Ungas dan haiwan senyum lebar. Warga Kelantan sujud syukur.

Ketika hujan turun puluhan ribu rakyat Kelantan sedang mengaminkan doa di lapangan terbuka Padang Perdana, Kota Bharu sempena program Kelantanku Hijau (Kekal). Khalayak memenuhi setiap ruang kosong.

Muslimin dan muslimat datang dari seluruh pelusuk negeri Kelantan dengan tujuan yang satu; bermunajat kepada Allah SWT, memohon langsung kepadaNya, agar Kelantan kekal dalam pemerintahan ulama (PAS) dan ubah Putrajaya menjadi pusat pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat mulai 5 Mei 2013 ini.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Puluhan ribu rakyat berdoa kekal Kerajaan Kelantan

Posted: 12 Apr 2013 08:30 PM PDT



KOTA BHARU: Puluhan ribu yang memenuhi Padang Perdana di sini, malam tadi tidak menghiraukan hujan lebat berdoa kekalkan kerajaan Kelantan dan ubah Putrajaya.

Imam solat hajat, ahli jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Kelantan, Ustaz Mohamad Mustafa dan ribuan jemaah basah kuyup.

Cuaca mendung sejak pagi berlarutan sehingga tengah malam, sekali sekala lebat, namun tidak mematah semangat puluhan ribu yang hadir.

Perhimpunan Kelantanku Hijau dengan pelancaran kempen K (Kekal) bermula jam 5 petang. Ribuan anak muda berarak motosikal dari Lembah Sireh ke Padang Perdana.

Bendera PAS dikibar sambil membonceng motosikal manakala penumpang kereta pula mengibarkan di atas kenderaan. Suasananya seperti hari mengundi.

Read More / Baca Lagi >>

PRU13: 25 bilik gerakan Indera Mahkota diaktif, isu tanah jadi tumpuan

Posted: 12 Apr 2013 08:29 PM PDT

imagePAHANG 13 ARIL: Sebanyak 25 bilik gerakan diaktifkan sebagai markas operasi bagi memastikan KEADILAN mempertahan kerusi Parlimen Indera Mahkota, kata Datuk Fauzi Abdul Rahman.
Calon KEADILAN Parlimen Indera Mahkota itu, berkata bilik gerakan dengan kerjasama jentera PAS mendapat sambutan cukup hebat dari masyarakat.
"Kita aktifkan 12 bilik gerakan di DUN Beserah diketuai Timbalan Yang Dipertua PAS Indera Mahkota, Andasura Rabu dan 13 di DUN Semambu, diterajui Pemangku KEADILAN Cabang Indera Mahkota, Lee Chean Chung.
"Setakat ini, kita di peringkat penyusunan strategi, bagaimana untuk pastikan gerak kerja lebih efektif dan diterima pengundi.
"Dua anak muda yang bakal dicalonkan di dua DUN bawah Parlimen Indera Mahkota, Chean Chung dan Andasura banyak membantu kempen saya.
"Mereka mengadakan pertemuan, mengedar risalah dan berceramah tiap-tiap malam," kata Pengerusi Perhubungan KEADILAN Pahang itu kepada Keadilan Daily.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Guru Kelantan dakwa dipaksa tampal pelekat 'T'

Posted: 12 Apr 2013 08:27 PM PDT

 
Pelekat K yang membawa maksud 'Kekal Kelantan' menjadi fenomena anak muda negeri itu)


KUALA LUMPUR: Seorang guru di Kelantan mendakwa beliau dan rakan gurunya yang lain telah dipaksa menampal pelekat T (Tukar) pada kenderaan mereka.

Dalam emel yang dihantar ke Harakahdaily, beliau yang tidak mahu namanya didedahkan mendakwa, arahan tersebut datang dari pejabat pengarah pelajaran negeri.

Menurutnya juga, taklimat khas kepada guru-guru besar berhubung arahan itu juga telah dibuat.

"Barang siapa yang tidak menampal pelekat tersebut maka diharamkan parking kenderaan dalam kawasan sekolah kerana kami dianggap menentang kerajaan.

"Semua guru dibekalkan dengan dua keping stiker T" katanya kecewa dengan arahan terbaru itu.

T membawa maksud 'Tukar Kelantan', iaitu simbol yang dibawa oleh sebuah NGO Umno Kelantan.
Read More / Baca Lagi >>

GE13: Seeking votes, Anwar blames Sabah poverty on Umno greed

Posted: 12 Apr 2013 08:26 PM PDT

KOTA KINABALU, April 13 ― Datuk Seri Anwar Ibrahim moved last night to tap underlying disillusionment among Sabah's poor, reminding them that Umno was to blame for their penury in one of Malaysia's poorest states.
At two rallies in the villages of Papar and Kota Belud for the May 5 general election, the opposition leader railed against Barisan Nasional (BN) leaders for allegedly enriching themselves on Sabah's oil and timber.
"We are furious at Umno's leadership. They have no shame," Anwar (picture) thundered to a 500-strong crowd at Kampung Kawang in Papar yesterday.
"You even take money from the poor. No shame. Who is the one taking all the money? What kinds of leaders are so shameless that they can even take money from the poor?" said the PKR de facto leader under a tent that was packed with people, despite a drizzle in the evening.
Anwar's fiery speech to an audience comprising mostly Kadazandusun farmers in Papar, which is known as Sabah's "rice bowl", comes as Pakatan Rakyat (PR) aims to make inroads into the BN stronghold in Election 2013.
Sabah's poverty rate was 8.1 per cent last year, almost five times higher than the national poverty rate of 1.7 per cent, according to the Economic Planning Unit (EPU) in the Prime Minister's Department, as reported by Borneo Post Online last February.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: Jangan layan fitnah Papagomo laga-lagakan parti dalam Pakatan

Posted: 12 Apr 2013 07:30 PM PDT

kKUALA LUMPUR 13 APRIL: Rakyat diminta tidak mempercayai tuduhan yang datangnya seorang blogger yang kerap memapar rakaman lucah, kononnya KEADILAN terlibat dalam isu video lucah seorang pemimpin PAS.
"Ini tuduhan paling tak berasas. Kalau tak silap, Papagomo yang tuduh KEADILAN terlibat mengedar dan dalang berkaitan video lucah. Kita semua tahu papagomo seorang penjenayah.
"Jadi, rakyat jangan ambil serius mengenai tuduhan tak berasas dari Papagomo," kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.
"Rekod menunjukkan yang selalu gunakan video lucah ialah pemimpin Umno BN, blogger pro-Umno dan ejen mereka," kata Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Latheefa Koya pula.
Mereka berkata demikian ketika menjawab soalan pemberita pada sidang media di ibu pejabat parti, semalam.
Malah, Surendran menyifatkan hubungan KEADILAN dengan parti gabungan Pakatan Rakyat lain sebagai mesra.
Read More / Baca Lagi >>

PRU13: NGO bantah politik kotor dan lucah tajaan UMNO@BN

Posted: 12 Apr 2013 07:29 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pelbagai pertubuhan bukan kerajaan dan badan-badan Islam membantah politik kotor yang cuba  membunuh lawan dengan cara terkutuk.

Tindakan ini disifatkan dibuat tanpa mengambil kira sama ada budaya itu akan terkesan atau tidak terhadap generasi hari ini dan akan datang.

Demokrasi sihat bertunjangkan perkhidmatan kepada rakyat dan hujah tidak menjadi agenda utama dalam mengembangkan persaingan sihat dalam arena pilihan raya.

"Sepatutnya, budaya persaingan ini perlu lebih menjurus kepada hujah, penerangan dan bukannya budaya fitnah, apatah lagi lucah biarpun dalam keadaan sengit sekalipun," tegas Pengerusi Mafrel, Syed Ibrahim Syed Noh (gambar kanan), kepada Harakahdaily, hari ini.

Biarpun budaya ini sudah dijangka, kata beliau sewajarnya perlu dihentikan oleh mana-mana pihak, tidak kira dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat.

Tambah beliau, bukan sahaja pemimpin parti, malah para pendokong, ahli-ahli parti, termasuk unit perang saraf tidak menggunakan taktik kotor ini dalam usaha memenangi hati pengundi.

"Biarlah kempen atau strategi digerakkan mengikut lunas-lunas syarak yang lebih memikat hati pengundi tentang betapa tinggi dan mulianya nilai-nilai yang perlu diusahakan," kata beliau lagi.

Sementara itu, Pesuruhjaya Suhakam, Shaa'ani Abdullah, berkata budaya lucah ini hanya menunjukkan pihak yang menyebarkannya sebagai seorang yang tidak bertanggungjawab, malah amat tidak beretika.
Read More / Baca Lagi >>

Kita Bincang - Kuasa wanita dalam PRU 13

Posted: 12 Apr 2013 07:04 PM PDT

PRU13: SOSMA HANYA DIGUNAKAN JIKA KESELAMATAN NEGARA TERANCAM -POLIS

Posted: 12 Apr 2013 07:03 PM PDT

GE13: MCA, DAP supporters face off in debate

Posted: 12 Apr 2013 07:02 PM PDT

Lim Guan Eng - Ceramah Perdana Balik Pulau (Part II)

Posted: 12 Apr 2013 07:01 PM PDT

Lim Guan Eng - Ceramah Perdana Balik Pulau (Part I)

Posted: 12 Apr 2013 07:00 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan