Isnin, 8 April 2013

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 07 Apr 2013 11:04 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


#ManifestoBN #AkujanjiBN Kisah Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M #GE13 #VoteBN

Posted: 07 Apr 2013 09:01 PM PDT




Pengumuman oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak mengenai kesediaan Kerajaan Barisan Nasional (BN) menaikkan insentif Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dari RM500 kepada RM1,200 untuk keluarga berpendapatan bawah RM3,000 sesungguhnya paling menarik perhatian ramai.

Ia satu berita gembira di luar jangkaan yang amat dialu-alukan, selain itu orang muda yang belum berumah tangga juga mendapat manfaatnya apabila insentif BR1M untuk golongan bujang turut dinaikkan dari RM250 kepada RM600, membuktikan betapa prihatinnya Kerajaan BN.

Di lihat dari respons hadirin yang berada di dalam dan luar Stadium Putra Bukit Jalil pada 6 April 2013 semasa pelancaran Manifesto BN bertemakan "Menepati Janji Membawa Harapan" itu, ternyata rakyat agak teruja dengan pengumuman tersebut.

Suasana sebegini jika dilihat oleh pemimpin PR tentu sekali mengundang gundah dalam hati, sementelah lagi sejak BR1M diperkenalkan pada 2011 diikuti dengan BR1M 2.0 pada 2012, sudah acap kali PR cuba mempersendakan insentif tersebut.

Pemimpin PR pernah menganggap penerima bantuan BR1M ibarat anak ayam dan lembu yang diumpankan dengan makanan, malah lebih teruk dari itu rakyat yang mendapat manfaat BR1M disamakan seperti penagih candu. Demikian hinanya martabat rakyat di mata pemimpin PR.

Mungkin dari aspek politik, PR merasakan penghinaan sebegini perlu untuk mengurangkan rasa terima kasih rakyat kepada BN, tapi hakikatnya kritikan yang tidak bertamadun sedemikian hanya mengundang amarah khalayak kepada PR.



Insentif BR1M bernilai RM1,200 dan RM600 ini mungkin dilihat kecil amaunnya oleh sesetengah pihak khususnya dari kalangan pemimpin dan penyokong PR, namun bagi rakyat yang menerimanya ia adalah satu pemberian penuh bermakna yang amat bermanfaat untuk mereka.

Sebab itu ramai hadirin yang mengikuti majlis pelancaran Manifesto BN itu secara spontan menadah tangan tanda kesyukuran malah ramai juga yang melonjak kegembiraan melaungkan ucapan terima kasih kepada PM sambil menyatakan sokongan padu kepada BN.

Senario ini tidak wujud semasa pelancaran manifesto PR pada 25 Februari 2013 yang lalu di SACC Shah Alam yang serba suram dan hambar, kerana janji yang ditaburi lebih banyak menimbulkan keraguan dan kesangsian ramai.

Berbeza sekali suasananya semasa pelancaran Manifesto BN yang mendapat sambutan hangat dan dihadiri puluhan ribu ahli, penyokong BN serta rakyat jelata yang setia hingga akhir majlis. Ini pun sudah cukup untuk menggambarkan tahap keyakinan umum yang tinggi kepada BN berbanding PR.

Rakyat tahu kenaikan insentif BR1M seperti dinukilkan dalam Manifesto BN itu merupakan satu akujanji yang ikhlas, realistik dan sudah pasti akan ditunaikan kerana terbukti sedari dulu lagi Kerajaan BN sememangnya menepati janji.



SP: BR1M bukan wang rasuah ye........

Edisi Kantoi Bah 1: All Opposition Supporters Are Not Paid To Attend Political Demonstration #GE13 #Vote4BN #BN4WP

Posted: 07 Apr 2013 07:44 AM PDT

I was given an opportunity to view a very good video on Youtube which exposed the hypocrisies of Pakatan Rakyat for the past five years they were in power. I will try to elaborate more on this five major hypocrisies for the rakyat to better evaluate do they really want to vote an incompetent, unreliable and disjointed opposition party into power in the coming general election. 
Before i start, let's understand what is the meaning of hypocrisy or in malay its simply hipokrasi atau pun hipokrit. Taken from Wikipedia, Hypocrisy means:
Hypocrisy is the state of pretending to have virtues, moral or religious beliefs, principles, etc., that one does not actually have. Hypocrisy involves the deception of others and is thus a kind of lie.
In simple term its a kind of lie. A lie to the rakyat and can we tolerate this? Let me go into the first major hypocrisy of Pakatan Rakyat :

1. All Opposition Supporters Are Not Paid To Attend Political Demonstration
This is actually a lie. Quoting from the mouth of PAS's spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, he has clearly stated that all PAS supporters who attended the Bersih rally was paid by the him. This in itself shows the hypocrisy of opposition supporters who time and again claimed that pro government supporters are paid to attend party functions.

Checkmate Number 1!





Part II tomorrow..................

17 Points Menarik #ManifestoBN #AkuJanji #GE13 #PRU13 #BN4WP

Posted: 07 Apr 2013 05:52 AM PDT


Manifesto Barisan Nasional telah dilancarkan dengan jayanya semalam.  Rata-rata, Manifesto tersebut dipuji dan dianggap terbaik kerana amat menyeluruh serta padat.  

Dalam pada itu juga, tidak salah jika dikatakan bahawa Manifesto Pakatan Rakyat juga hebat bunyinya di mana segala-galanya percuma, murah dan mudah bagaikan hidup di dalam syurga dunia. 

Namun, bak kata orang, sesuatu yang terlalu baik sehingga sukar untuk dipercayai, kemungkinan besar ia memang tidak boleh dipercayai.  Ini terbukti apabila Pakatan Rakyat sendiri mengakui bahawa Manifesto mereka pada 2008 dahulu bukan janji.  

Justeru, tidak hairanlah apabila terlalu banyak yang dijanjikan telah tidak mereka ditunaikan.  Malah, ada di antara pemimpin mereka sendiri yang turut menyatakan kesilapan dalam menabur janji yang terlalu banyak dalam pilihanraya yang lalu. 

Sebenarnya, menabur janji tidak apa, asalkan ia ikhlas dan mempunyai asas untuk ditunaikan.   Oleh itu, sebelum janji dibuat, haruslah terlebih dahulu berfikir, mengkaji dan menganalisa bagi memastikan ianya berasas dan mampu untuk ditunaikan.   Jika manusia biasa dipegang kepada janji-janjinya, maka tentulah lebih-lebih lagi bagi seorang manusia yang ingin memerintah negara.  



Berbeza dengan PR, sehingga kini, BN telah terbukti sebagai parti yang tidak pernah berjanji kosong.  Malah BN dengan megah dan beraninya menjadikan ungkapan 'Janji Ditepati' sebagai slogan Kemerdekaan yang lalu.   Tidak mungkin slogan itu dipilih jika BN tidak serius dalam berjanji. 

Menyedari sikap bertanggungjawab BN, maka tidak hairanlah rakyat tertunggu-tunggu Manifesto BN diumumkan.  Dan ternyata, Manifesto yang diumumkan oleh Dato' Seri Najib semalam, telah tidak menghampakan, malah meningkatkan lagi keterujaan rakyat untuk terus menyokong BN.  

Antara janji-janji BN ialah:

1.      Menangani Kos Sara Hidup

2.      Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar

3.      Menyediakan Rumah Mampu Milik

4.      Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti

5.      Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam

6.      Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar

7.      Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif

8.      Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara

9.      Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam

10.  Memperkasa Penyertaan Wanita

11.  Memenuhi Aspirasi Belia

12.  Merancang Jaringan Keselamatan Sosial

13.  Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan dan Keharmonian Agama:

14.  Memerangi Gejala Rasuah

15.  Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus

16.  Gerakan Kesederhanaan Global

17.  Memulihara Sumber Semula Jadi
 
Beberapa janji di atas bukanlah perkara baru, antaranya, Menangani Kos Sara Hidup di mana termasuk di dalamnya skim BR1M dan KR1M.  Namun, apa yang menarik ialah janji tersebut dipertingkatkan lagi dari segi jumlah dan jangka masa di mana skim itu kini akan dilaksanakan secara tahunan. 

Begitu juga dengan janji-janji mengenai memerangi rausah, memperkukuh perkhidmatan awam, menyediakan rumah mampu milik, meningkatkan keselamatan dan lain-lain lagi yang mana merupakan satu janji yang telah, dan sedang ditepati, cuma ianya kini diikrarkan untuk diteruskan di samping dipertingkatkan lagi.

Oleh itu, walaupun kita mungkin mendengar Manifesto yang lebih indah dari PR, namun, apalah ertinya jika ia bukan merupakan satu janji berbanding Manifesto BN yang disifatkan sebagai Akujanji oleh Perdana Menteri sendiri. 

Dengan hakikat bahawa PR telah pun terbukti tidak melaksanakan apa yang tersenarai dalam Manifesto terdahulu, tentulah kurang bijak bagi mana-mana rakyat untuk terus mempercayai parti pembangkang itu, kali ini. 

Sedangkan, dalam menentukan masa depan negara, keluarga dan diri sendiri, tidak boleh tidak, kita wajib berpegang kepada sesuatu yang pasti.  Kita tidak boleh mengambil risiko menyerahkan masa depan kita kepada parti yang bukan sahaja tidak boleh dipercayai malah, sehingga kini masih belum pasti siapakah bakal Perdana Menteri.  

Hakikatnya, BN adalah sebuah parti yang teguh dan pasti.  Kita pasti dengan Dato' Seri Najib sebagai Perdana Menteri, serta kita yakin dengan Manifesto BN sebagai sebuah Akujanji. 


YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 07 Apr 2013 11:05 AM PDT

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


TERIMA KASIH RAKYAT

Posted: 06 Apr 2013 09:04 PM PDT


Assalamualaikum

Parlimen telah pun dibubarkan oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pada 3 April lalu.

Apa yang ditunggu-tunggu oleh seluruh rakyat telah pun menjadi kenyataan dan apa yang dinantikan sekarang adalah hari penamaan calon dan hari pengundian.

Sempena pembubaran Parlimen itu, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan ucapan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada seluruh pengundi, penduduk dan agensi-agensi kerajaan serta swasta yang telah memberikan kerjasama, sokongan dan komitmen kepada saya sebagai Ahli Parlimen Kuala Nerus lima tahun yang lalu.

Sesunguhnya saya gembira kerana dapat bekerjasama bersama anda semua dalam melaksanakan amanah penting untuk rakyat dan kemajuan di Parlimen Kuala Nerus.

Saya berdoa, segala kejayaan itu akan berterusan dan selagi kita memilih Barisan Nasional (BN) sebagai parti yang memerintah, rakyat akan sentiasa mendapat faedahnya.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 07 Apr 2013 07:19 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


[SENSASI] PENDUDUK SIJANGKANG TOLAK DR.YUNUS DAN ABDULLAH SANI.

Posted: 07 Apr 2013 04:11 AM PDT


Penuh hingga ke luar khemah
Dr.Yunus PASti tak senang duduk dibuatnya pabila mendapati hampir 1500 orang membanjiri padang awam di pekan Telok Panglima Garang pada petang ini.Luar biasa sambutan yang diberikan.Bukti menunjukkan bahawa mereka semua MENOLAK pimpinan PAS di Dun Sijangkang juga MENOLAK pimpinan PR di Parlimen Kuala Langat.
Pemimpin yang senantiasa turun padang.

Pengerusi PEMUDA BN Kuala Langat

DAP KUALA LANGAT SOKONG BARISAN NASIONAL?

Posted: 07 Apr 2013 01:38 AM PDT


Jika dah terdesak..sanggup lakukan apa sahaja demi menghalalkan yang haram.Aku kata demikian kerana puak-puak sebelah sana sedang bermain taktik kotor dengan menggantung beberapa banner seperti foto di atas dibeberapa kawasan sekitar Pekan Banting.Motifnya senang sahaja..sekiranya Barisan Nasional menang..puak-puak ini akan membuat bantahan..senang kata..mereka kini sedang mencari kesalahan BN walhal kesalahan itu mereka yang ciptakan..
Kalau diikutkan..kebodohan mereka ini memang terserlah sangat.Cuba lihat..UNDILAH PERDANA MENTERI.hahaha..selepas pembubaran tempoh hari,mana lagi ada Perdana Menteri!
Aku sekali lagi ingatkan..JANGAN CUBA BERMAIN DENGAN API !KELAK TERBAKAR DIRI SENDIRI DAN JANGAN CABAR BARISAN NASIONAL.SUKA DI INGATKAN BAHAWA PIHAK BARISAN NASIONAL SEMEMANGNYA BELUM MENGELUAR,
Mengedar,Menggantung apa-apa jua banner atau bunting seperti yang tertera di atas.


[GEMPAR] Bilik Gerakan PDM Jenjarom Disabotaj

Posted: 06 Apr 2013 10:21 PM PDT





Nampaknya tanda-tanda pihak sebelah sana semakin 'panas' sudah mula kelihatan... Semalam (6/4/2013) di Bilik Gerakan PDM Jenjarom berlaku kejadian di mana papan tanda Bilik Gerakan tersebut telah disabotaj dan dipecahkan oleh orang yang tidak bertanggungjawab...

Justeru satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Sg. Jarom pada hari ini...




PUcTD percaya, sebanyak mana mainan kasar yang dilakukan dan sebanyak mana provokasi dilakukan.. penggerak jentera BN di Kuala Langat ini tidak melatah... bahkan semakin bersemangat untuk bekerja keras bagi memastikan kemenangan calon-calon Barisan Nasional di Kuala Langat...

Kepada semua jentera BN! Ayuh, kuatkan tekad dan semangat! Sesungguhnya usaha anda adalah demi kesejahteraan anak cucu kita di masa hadapan.

p/s : AWAS! JANGAN BERMAIN API DENGAN KAMI!

Episod 2: Calon BN Parlimen Kuala Langat dan DUN Morib sekali lagi diingatkan JANGAN bertanding PRU13 kerana laporan ini.Anda PASTI MENYESAL

Posted: 06 Apr 2013 09:02 AM PDT


Opp..salah gambo..ni gambo rakyat di Bukit Jalil tadi..alhamdulillah,,rakyat semakin BIJAK
PANTAI MORIB pada ketika ini sedang berlangsungnya satu konsert amal.PULUHAN aje..bukan PULUHAN ribu yang hadir.Antara "bintang"yang menyerlah pada malam ini,tak lain dan tak bukan Abdullah Sani bersama isteri "terbaik"nya,juga Hasnul Baharudin.
Kesian aku tengok kat para pengunjung kat MORIB pada malam ni,elok-elok sedang bersantai bersama keluarga,datang pulak BADUT sarkas buat free show..Terkinja-kinja di atas pentas.Menabur fitnah..menabur janji yang tak pernah ditepati malah DICAPATI.
Tengok muka SAM ketot..kemut je...

Apa yang paling sweet sangat semasa ucapan Abdullah Sani,dengan yakin dan tenangnya beliau berkata"Saya calon Ahli Parlimen Kuala Langat:..perghhhh! Berdesinggg telinga aku dibuatnya.Confirm LINGKUP KUALA LANGAT!Dalam pada masa yang sama,isu Lahad Datu dikatakan satu sandiwara serta menjadikan rakyat sebagai mangsa keadaan.Alamak!Dollah Sani ni betul ke tak?Meroyan tak tentu pasal  ni.Kalau kerajaan nak jadikan rakyat sebagai mangsa,tak perlulah kerajaan beriya-iya menghantar pasukan keselamatan ke sana serta memindahkan rakyat ke kawasan yang selamat.Kalau cakap sahaja,memang senang wahai YB.Cuba YB pergi ke sana 2 hari..ada bran?Kawasan sendiri TAK terjaga,nak jaga kawasan orang pula.Kalau YB benar-benar kata rakyat jadi mangsa,sepatutnya YB ambil cermin dan lihat serta renungkan sepanjang 5 tahun YB di Kuala Langat..

berapa banyak fitnah yang YB tabur,berapa banyak janji yang YB tabur?Berapa banyak rumah urut yang YB dah luluskan?YB,satu jari tunjuk kat orang,yang 4 jari tu tunjuk kat diri sendiri,so FAHAM-FAHAMlah YB.PRU 13 anda PASTI LINGKUP!

Seperkara lagi ,dalam ucapan YB beliau dengan SOMBONGnya mengatakan bahawa kerajaan Barisan Nasional menghabiskan duit dan TIDAK ada pembangunan yang dilakukan.WOW! Menarik betul hujah YB.Apa yang kerajaan Barisan Nasional tidak lakukan?Sekolah? Cukup.Tempat ibadah? Cukup.Sepertim yang aku katakan di atas,cuba YB tanya PEMBANGUNAN APA YANG YB BAWA KAT KAWASAN PARLIMEN KUALA LANGAT?Jawapan senang,Rumah urut,PUB,Hotel bajet,dan paling ketara perubahan yang YB bawa ke Kuala Langat ialah BINI BARU.

Aku nak sentuh pula dengan bakal calon Dun Morib,(jangan perasan bro)..
Beliau menasihatkan rakyat agar memilih kerajaan yang lebih baik dan adil.Ye,yang ni aku setuju sangat,sebab saranan Hasnul ni,agar kita semua pilih kerajaan BARISAN NASIONAL.Sebab dah terbukti setelah sekian lamanya kerajaan Barisan Nasional adalah kerajaan yang baik dan rakyat pada kali ini BIJAK untuk menguburkan PAS,DAP,dan PR.Mengenai pembubaran Parlimen,aku pun hairan,nak kata tak sekolah,sekolah takdelah tinggi sangat si Hasnol ni,cuma dia bijak sikitlah daripada YB Dolah,suka hati DS Najiblah bila beliau nak bubarkan Parlimen.Yang sakit hati sangat ni kenapa?Permainkan perasaan rakyat atau ko ni tak sabo nak jadi calon?hehehe..Yang kerajaan NEGERI SELANGOR kata selepas Chap Goh Meh nak bubar tapi TAK bubar tu apa cer?DS Najib takde mention bila tarikh nak bubar..

yang Khalid Al-Ghagabi tu yang beriya-iya..Bro,BEBAL tu jangan keluarkan banyak sangatlah ye.Kebebasan beersuara atau kebebasan media,BILA KERAJAAN BERI PELUANG UNTUK MUNCUL DIKACA TV korang ni mengada-ngadalah pulak.Sampai ada satu majlis tu wartawan Utusan dan TV3 tidak dibenarkan buat laporan.KEBEBASAN apa yang ko nak ni Hasnol?Sapa yang tak bebas sebenarnya ni?

Sebenarnya,banyak lagi aku nak ulas tentang Hasnol ni,tapi,semuanya cerita lama yang diulang-ulangkan,seperti bantuan BN hanya kepada orang tertentu,BR1M..dan banyak lagilah.Tapi rakyat dah bijak..boleh tay mana intan mana TAIK! Janji BN ditepati!Cuba Hasnol lihat foto di bawah ni,nama penerima BR1M 2.0,kalau tak kenal tanya Dolah Sani..BUKTI bantuan diberi TANPA fikir sapa...

FAEZAH ARIFFIN..nama baru ni..ucapan,tomahan serta cacian anda terhadap KERAJAAN BARISAN NASIONAL adalah tidak mengikut fakta,akan tetapi AUTA.Manakan tidak isu PTPTN,air,semua isu lapoklah Faezah....go back and study..


apa pun....

UMNO Cawangan Bukit Ampang

Posted: 07 Apr 2013 01:19 AM PDT

UMNO Cawangan Bukit Ampang


Akujanji Barisan Nasional 2013

Posted: 06 Apr 2013 09:48 AM PDT


MANIFESTO PENUH BARISAN NASIONAL 2013

Manifesto Barisan Nasional PRU 13 PDF

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 06 Apr 2013 11:15 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Manifesto BN REalistik Bukan Ilusi #ManifestoBN #PRU13 #BNBagus @NajibRazak

Posted: 06 Apr 2013 08:27 AM PDT

Antara kandungan menarik akujanji yang Barisan Nasional tawarkan kepada rakyat seandainya BN masih lagi diberi mandat menerajui tampuk kepimpinan Malaysia



  • BN janji 150 komitmen baru jika diberi mandat tadbir negara selepas PRU13.
  • 112 daripada komitmen ini telah pun dilaksanakan, selebihnya menambah kekuatan janji-janji demi memenuhi keperluan rakyat.
  • Manifesto ini perlu dilihat sebagai moving target & janji-janji dinamik yang akan dilaksanakan sepanjang 2013-2018.
  • Apa yang dibentangkan adalah sangat realistik, berlandaskan kalkulasi ekonomi yang berhati-hati dan tidak semberono.
  • Pendekatan manifesto yang sangat bertanggungjawab dan memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia. Merangkumi keperluan rakyat termasuk di Sabah, Sarawak dan kawasan pedalaman di Malaysia.
  • Penambahan BR1M untuk segmen masyarakat yang memerlukan pembelaan. Kejayaan BR1M 1.0, 2.0 diteruskan – menggunakan falsafah 'perkongsian kemakmuran' bersama rakyat.
  • BR1M dinaikkan RM1200 untuk satu keluarga, RM600 untuk orang bujang. Baucer Buku 1 Malaysia dinaikkan RM300, Bantuan Persekolah dinaikkan RM150.
  • Pengurangan harga kereta antara 20-30% secara gradual.
  • Dasar 1Negara 1Harga untuk barangan keperluan asas.
  • Kementerian baharu dalam menangani isu-isu dalam bandar.
  • 1,000,000 juta rumah mampu milik – termasuk 500,000 perumahan PR1MA.
  • Mengambil alih penyelenggaraan semua perumahan awam.
  • Sistem nasional untuk penjagaan kesihatan rakyat.
  • Membina Lebuh raya Pan Borneo.
  • Sasaran 3.3 juta peluang pekerjaan; 2 juta daripadanya berpendapatan tinggi.
  • Sekolah satu sesi diperluaskan.
  • Bantuan khas RM100,000 kepada sekolah yang mempunyai kelas pendidikan khas.
  • Transformasi sekolah vokasional.
  • 4,000 anggota Polis setiap tahun.
  • Penggunaan SafeCam.
  • Pengecualian cukai sumbangan kepada pembangunan rumah ibadat


 Sila lawati laman web MANIFESTOPRU13 untuk mendapatkan manifesto penuh Barisan Nasional.






Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 06 Apr 2013 01:37 PM PDT

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


PRU-13: Ceramah tempat gelap, penyokong Pas jatuh parit?

Posted: 05 Apr 2013 09:05 PM PDT

Orang ramai membantu seorang lelaki penyokong Pas yang terjatuh ke dalam parit ketika menyeberanginya dalam keadaan gelap dan tanah licin akibat hujan, sewaktu Mohamad Sabu berucap pada ceramah Pas di Bandar Baru Uda, Johor Bahru malam tadi.

Gara-gara sikap parti-parti pembangkang yang gemar mengadakan ceramah di tempat sempit dan gelap, akibatnya para penyokong mereka menanggung azab.

Dalam satu majlis ceramah Pas di di Bandar Baru Uda di sini malam tadi, seorang pengunjung yang juga penyokong parti itu terjatuh parit ketika menyeberanginya dalam keadaan gelap.

Orang ramai terpaksa membantu lelaki berusia 50-an itu yang dipercayai tergelecek ke dalam parit berkenaan kerana keadaan tanah yang licin dan berlumpur selepas hujan pada petang semalam.

Kejadian tersebut berlaku ketika Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu sedang berucap di atas pentas. Turut berceramah sebelumnya ialah Naib Presiden, Salahuddin Ayub.

Ekoran kejadian itu, pengacara majlis, Onn Jaafar, yang juga Ahli Badan Perhubungan Pas Johor terpaksa membuat pengumuman agar pengunjung yang hadir hati-hati melangkah bagi mengelakkan sebarang kecelakaan dan kecederaan.

Warna-warni politik
Torashah

www.pemuda-enggang.org

Posted: 06 Apr 2013 11:07 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


Manifesto BN 2013

Posted: 06 Apr 2013 09:49 AM PDT

Antara intipati akujanji Barisan Nasional kepada rakyat Malaysia sekiranya diberi mandat pada PRU13 nanti. Tekadkan pilihan anda… Undilah Barisan Nasional!

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 06 Apr 2013 08:57 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


MANIFESTO MEMANG JANJI KERAJAAN BARISAN NASIONAL!

Posted: 06 Apr 2013 08:00 AM PDT

 

17 AKU JANJI MANIFESTO BARISAN NASIONAL.

MENANGANI KOS SARA HIDUP

• Menambah BR1M sehingga RM1,200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang dengan bantuan secara tahunan dikekalkan
• Mempertingkatkan Baucar Buku 1Malaysia kepada RM300 dan Bantuan Persekolahan kepada RM150
• Menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat-peringkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional
• Menambah bilangan Kedai Rakyat 1Malaysia
• Memperkenalkan produk 1Malaysia di stesen minyak dan pasar raya besar
• Membuka Klinik 1Malaysia di dalam kawasan komuniti padat penduduk
• Menyediakan lebih banyak Pusat Jagaan Harian 1Malaysia untuk ibu bapa bekerja
• Menurunkan yuran jalur lebar sekurang-kurangnya 20% dengan jaminan bandwidth internet
• Memperkenalkan dasar 1Negara 1Harga bagi barangan keperluan asas
• Memperkenalkan lebih banyak produk 1Malaysia yang digerakkan oleh GLC dan sektor swasta

MENINGKATKAN KEHIDUPAN WARGA BANDAR

• Menstrukturkan semula Kerajaan termasuk mewujudkan Kementerian baharu seiring dengan anjakan corak demografi bandar di negara ini dan menangani cabaran sosial dan ekonomi bandar
• Menambah perwakilan NGO dan masyarakat awam dalam kerajaan tempatan
• Memulihkan semula rumah kos rendah dan flat di bandar-bandar
• Mengambil alih penyelenggaraan prasarana perumahan awam
• Menyediakan perumahan awam berkualiti khusus untuk generasi muda yang mencari kerja
• Menyediakan kemudahan dan kawasan rekreasi bagi meningkatkan kualiti hidup di bandar
• Memastikan kemudahan pendidikan, latihan dan perkhidmatan kesihatan mencukupi
• Menambah baik rangkaian pengangkutan antara bandar dan penempatan
• Membuka lebih banyak Anjung Singgah (pusat perlindungan sementara untuk golongan gelandangan) di kawasan yang diperlukan.

MENYEDIAKAN RUMAH MAMPU MILIK

• Membina 1,000,000 rumah mampu milik – digerakkan oleh sektor awam dan swasta – termasuk 500,000 buah rumah PR1MA
• Memastikan harga rumah PR1MA sekurang-kurangnya 20% di bawah harga pasaran
• Memperkenalkan skim sewa dan milik untuk projek perumahan Kerajaan
• Memulihkan semula projek perumahan terbengkalai untuk melindungi pembeli rumah
• Mengambil alih penyelenggaraan semua Projek Perumahan Awam
• Membantu pemilik rumah berpendapatan rendah dan miskin untuk memperbaiki rumah mereka
• Menggantikan kawasan setinggan dengan kawasan perumahan tetap yang selesa
• Memperbaiki perumahan estet dan menyediakan rumah untuk bekas pekerja estet melalui perkongsian Kerajaan-Estet
• Memansuhkan yuran setem untuk pembelian rumah pertama berharga di bawah RM400,000

PELUANG MENDAPAT PERKHIDMATAN KESIHATAN BERKUALITI

• Membangunkan sistem nasional yang akan menyediakan akses penjagaan kesihatan yang berkualiti kepada semua rakyat
• Menubuhkan Pusat Kanser dan Pusat Jantung di hospital-hospital utama di setiap zon – Utara, Selatan, Timur dan Barat di Semenanjung serta Sabah dan Sarawak
• Mewujudkan kemudahan awam untuk rawatan dialisis buah pinggang di setiap kawasan penduduk berkepadatan tinggi
• Memperkenalkan sistem kad prihatin kepada rakyat Malaysia yang memerlukan bagi membolehkan mereka mendapat diskaun harga untuk ubat-ubatan tertentu
• Memperkenalkan sistem sokongan kepada rumah penjagaan untuk golongan warga tua dan mereka yang menghidap sakit kronik

KE ARAH KECEKAPAN TERHEBAT PENGANGKUTAN AWAM

• Mengembangkan perkhidmatan Sistem Bas Rapid ke setiap ibu negeri yang lengkap dengan kemudahan untuk golongan berumur dan kurang upaya
• Terus memperluaskan sistem rel MRT, LRT dan Komuter
• Membina Terminal Bas, Rel dan Teksi Bersepadu di semua pekan dan bandar
• Menyusun semula laluan bas untuk memastikan perkhidmatan yang lebih cekap dan memudahkan rakyat
• Meningkatkan jumlah permit teksi individu
• Melaksanakan rangkaian rel berkelajuan tinggi dan memperluaskan sistem landasan kereta api berkembar

PEMBANGUNAN INFRASTRUKTUR BERTARAF DUNIA DAN TRANSFORMASI LUAR BANDAR

• Memperbanyakkan lorong dan susur keluar Lebuh Raya Utara-Selatan
• Membina 2,300km Lebuh Raya Pan Borneo bermula dari Sematan di Sarawak hingga ke Serudung di Sabah
• Menyambung Lebuh Raya Pantai Timur dari Kuala Krai-Kota Bharu dan Gambang-Segamat
• Membina Lebuh Raya Pantai Barat baharu dari Banting-Taiping
• Mengurangkan bayaran tol antara bandar secara berperingkat-peringkat
• Melaksanakan konsep Kampung Abad Ke-21 bagi melonjak transformasi luar bandar dan membawa komuniti berkenaan ke dalam pembangunan arus perdana
• Membina 6,300km lagi jalan raya berturap di Semenanjung Malaysia, 2,500km di Sabah dan 2,800km di Sarawak yang memberi faedah kepada kira-kira 3.3 juta penduduk
• Menyelesaikan masalah bekalan air terawat di Selangor, Wilayah Persekutuan dan Kelantan
• Memperluaskan bekalan air bersih untuk 320,000 rumah lagi di seluruh negara
• Mempertingkatkan bekalan tenaga elektrik kepada 6,000 rumah lagi di Semenanjung, 60,000 di Sabah dan 80,000 di Sarawak
• Menggalakkan pembekal perkhidmatan telekomunikasi untuk memastikan kualiti perkhidmatan telefon bergerak dan liputan memuaskan di seluruh negara

MEMBINA EKONOMI MAPAN, DINAMIK DAN INOVATIF

• Menarik pelaburan bernilai RM1.3 trilion dan mencipta 3.3 juta peluang kerja baharu dengan 2 juta daripadanya dalam sektor berpendapatan tinggi
• Mencapai pendapatan per kapita AS$15,000 (RM45,000) menjelang 2020
• Menyediakan insentif khas untuk perniagaan inovatif dan kreatif bagi menjana lebih banyak pekerjaan dan kekayaan
• Melaksanakan dasar yang adil dan saksama kepada semua kaum di Malaysia termasuk dasar menyokong pertumbuhan, penglibatan besar-besaran sektor swasta dan pembangunan pasaran modal
• Mempertingkatkan agenda Bumiputera (termasuk Bumiputera di Sabah dan Sarawak) menerusi penyediaan peluang-peluang perniagaan, ekosistem yang kukuh (misalnya kemudahan pinjaman dan latihan) dan sokongan institusi
• Bekerjasama dengan kerajaan-kerajaan negeri bagi menyediakan lebih banyak tanah dan meningkatkan produktiviti tanah sedia ada untuk meningkatkan pengeluaran makanan dan ternakan
• Membuat pembaharuan dalam struktur cukai sedia ada ke arah sistem percukaian yang lebih terbuka serta mengurangkan cukai individu dan korporat secara berperingkat-peringkat
• Meneruskan bayaran tunai khas dan pemberian dana untuk perbelanjaan operasi dan pembangunan sehingga melebihi 20% daripada perolehan minyak dan gas kepada Sabah, Sarawak, Terengganu, Kelantan dan Pahang
• Melaksanakan pelan transformasi SME dan melahirkan Syarikat Dagangan Negara untuk meneroka pasaran antarabangsa bagi produk SME
• Melahirkan lebih banyak juara di peringkat serantau dan global dalam kalangan syarikat Malaysia
• Memastikan GLC terus membantu pembangunan usahawan melalui pemindahan pegangan bukan strategik GLC dan memperhebatkan program penyumberan luar kepada syarikat Bumiputera
• Menyediakan dana saham amanah RM500 juta untuk meningkatkan pegangan ekuiti komuniti India kepada sekurang-kurangnya 3%
• Menubuhkan sebuah Unit Khas bagi memastikan kejayaan pelaksanaan dasar untuk mempertingkatkan kehidupan masyarakat India
• Meningkatkan akses kredit mikro untuk semua rakyat Malaysia, termasuk RM100 juta diperuntukkan kepada penjaja dan peniaga kecil

MEMBINA KECEMERLANGAN PENDIDIKAN NEGARA

• Membawa Malaysia ke tahap "kategori tiga teratas" dalam sistem pendidikan terbaik dunia dengan memperbaiki kualiti sekolah kebangsaan
• Memperbaiki penguasaan Bahasa Malaysia dan Inggeris dalam kalangan pelajar dari tahap prasekolah, dan menjadikan bahasa Inggeris sebagai mata pelajaran wajib lulus di peringkat SPM di semua sekolah
• Memperbaiki akses untuk pendidikan berkualiti bagi komuniti kecil dan kawasan luar bandar terutama Sabah dan Sarawak
• Menyediakan lebih banyak biasiswa berdasarkan merit dengan peruntukan khas kepada komuniti yang kurang bernasib baik
• Meneruskan peruntukan khas kepada semua jenis sekolah termasuk Sekolah Kebangsaan, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, Sekolah Agama Bantuan Kerajaan, Maktab Rendah Sains MARA, Sekolah Berasrama Penuh dan sekolah mubaligh
• Mengembangkan persekolahan satu sesi
• Merombak institut-institut perguruan dan menaikkan syarat pengambilan guru pelatih
• Memperkenalkan sistem pembelajaran dan pengajaran yang mudah bagi Bahasa Melayu di sekolah Cina dan Tamil
• Membina lebih banyak sekolah, meliputi semua jenis sekolah, di kawasan yang mempunyai permintaan tinggi
• Mempertingkatkan prestasi mata pelajaran Matematik dan Sains, dan membentuk kemahiran berfikir yang tinggi dalam kalangan pelajar
• Menyediakan insentif kewangan sebanyak RM100,000 setahun kepada sekolah yang menawarkan kelas pendidikan khas
• Menukar status Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil kepada sekolah bantuan penuh kerajaan jika sekolah berkenaan ingin berbuat demikian
• Berikrar menyediakan makmal ICT di sekolah-sekolah yang memerlukannya
• Mentransformasikan sekolah vokasional menjadi kolej dan menambah kemasukan pelajar sebanyak 20%
• Memperluaskan pendidikan prasekolah meliputi semua jenis sekolah
• Menyediakan laluan kerjaya baharu bagi membolehkan 420,000 guru dinaikkan pangkat segera berdasarkan prestasi
• Menyediakan jalur lebar WiFi secara percuma dan terjamin di semua kampus institusi pengajian tinggi awam
• Memperkenalkan skim pemilikan laptop di sekolah-sekolah bersama dengan kemudahan Internet

MENINGKATKAN KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM

• Meningkatkan jumlah tenaga kerja PDRM, dengan tambahan 4,000 anggota polis pada setiap tahun
• Memasang lampu di jalan-jalan, lorong-lorong dan laluan bagi mengurangkan lagi jenayah jalanan
• Mengukuhkan Unit Rondaan Bermotosikal PDRM dengan menambah 5,000 buah kenderaan tambahan
• Menambah baik kebajikan, profesionalisme dan keupayaan Polis, Angkatan Tentera Malaysia dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia
• Meningkatkan keupayaan keseluruhan Angkatan Tentera Malaysia untuk menangani apa jua bentuk pencerobohan dan ancaman luar
• Mempertahankan dan memperkuatkan Suruhanjaya Polis
• Menggunakan sistem 6P untuk mengekang pendatang asing tanpa izin
• Mewujudkan Program SafeCam untuk menghubungkan sistem CCTV swasta dengan awam
• Mengembangkan secara meluas penggunaan CCTV untuk memantau kawasan-kawasan laluan awam yang sibuk seperti kawasan tempat letak kereta, kawasan riadah, pasar malam dan sekolah
• Memperkenalkan inisiatif keselamatan di kawasan skim perumahan awam
• Pengambilan tambahan 50,000 Pasukan Sukarelawan Simpanan Polis untuk membantu PDRM membuat rondaan dan menjadikan kawasan persekitaran lebih selamat

MEMPERKASA PENYERTAAN WANITA

• Menambah jumlah wanita yang terlibat dalam proses membuat keputusan nasional
• Menggalakkan kesamaan gender untuk memaksimumkan potensi rakyat Malaysia dalam semua bidang, tanpa mengira jantina
• Menyediakan lebih banyak peluang bisnes dan ruang bagi menambah pendapatan untuk wanita supaya mereka lebih berkeupayaan untuk berdikari
• Mewujudkan lebih banyak insentif untuk inisiatif bekerja dari rumah, dengan penekanan yang lebih besar kepada golongan ibu tunggal
• Membuka pusat-pusat Asuhan 1Malaysia di semua pejabat Kerajaan dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) serta menggalakkan sektor swasta untuk melakukan perkara yang sama
• Mengetatkan undang-undang untuk mencegah kejadian penderaan dan gangguan seksual di rumah dan di tempat kerja

MEMENUHI ASPIRASI BELIA

Menyediakan tabung, latihan dan insentif kepada belia yang mahu melakukan usaha niaga komersial
• Menyediakan ruang komersial di dalam kompleks beli-belah selama sehari pada setiap bulan untuk golongan belia mempamerkan dan memasarkan produk kreatif dan perkhidmatan mereka
• Mewujudkan inkubator bagi memupuk kualiti kepimpinan dan kreativiti
• Melahirkan belia yang lebih berdaya tahan menerusi aktiviti kesukarelawan dalam 1M4U
• Mewujudkan lebih banyak lokasi WiFi percuma dengan penekanan kepada kawasan luar bandar dan separa bandar
• Melahirkan lebih ramai atlet berprestasi tinggi di peringkat serantau dan antarabangsa, dan mempromosikan gaya hidup yang lebih sihat
• Mengkaji semula undang-undang berkaitan hiburan untuk promosi seni persembahan dan kebudayaan

MERANCANG JARINGAN KESELAMATAN SOSIAL

• Memperhalusi dan menambah baik jaringan bantuan keselamatan menerusi sistem pangkalan data yang bersepadu
• Menyediakan bantuan kewangan dan peluang pendidikan untuk golongan berpendapatan rendah tanpa mengira kaum
• Mengubah Brickfields di Kuala Lumpur menjadi zon mesra golongan buta supaya kawasan itu menjadi zon contoh yang bakal mendorong lebih banyak tempat seumpama itu disediakan bagi memenuhi keperluan golongan kurang upaya di tempat-tempat lain
• Mewujudkan mahkamah khas yang mempunyai status yang sama dengan Mahkamah Tinggi di bawah sistem kehakiman sedia ada, yang mana hakim-hakim akan dibantu oleh penasihat-penasihat yang dipilih dalam kalangan ketua komuniti untuk menyelesaikan isu-isu tanah peribumi
• Mewartakan semua tanah adat menerusi perundingan bersama kerajaan-kerajaan negeri
• Menyediakan lebih banyak peluang untuk menjana pendapatan dalam kalangan komuniti pribumi dan meningkatkan bilangan pengambilan pribumi ke dalam pendidikan vokasional, kolej dan universiti
• Menyediakan tabung untuk pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan berdaftar dan gerakan masyarakat sivil

MEMPROMOSIKAN AGAMA ISLAM, KEBEBASAN DAN KEHARMONIAN AGAMA

• Mendukung Islam sebagai agama Persekutuaan dan mempromosikan syiar dan syariat Islam mengikut prinsip Maqasid Syariah
• Memastikan agama-agama lain diamalkan dalam suasana aman dan harmoni
• Isu-isu berkaitan dengan golongan bukan Islam diletakkan di bawah bidang kuasa seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri
• Mempromosikan prinsip kesederhanaan (wasatiyyah) dalam semua pendekatan
• Meningkatkan inisiatif dalam menyatukan ummah
• Menjana pendapatan daripada pembangunan tanah wakaf dengan kerjasama Pihak Berkuasa Agama Negeri-Negeri
• Menaikkan pengecualian cukai untuk sumbangan ke atas pembinaan, membesarkan dan memulihara rumah-rumah ibadat
• Meneruskan peruntukan tanah untuk pembinaan rumah ibadat
• Menyediakan lebih banyak bantuan kewangan kepada institusi-institusi agama berdaftar dan rumah-rumah ibadat
• Mempromosikan kebajikan imam, pegawai masjid dan guru Kafa dengan menyediakan gaji berasaskan perkhidmatan dan kenaikan gaji
• Meningkatkan kualiti Sekolah Agama Rakyat dan membenarkan para pelajarnya mendapat akses kepada pendidikan berkualiti dan infrastruktur pendidikan kerajaan
• Menyediakan bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat dan Sekolah Pondok

MEMERANGI GEJALA RASUAH

• Meningkatkan ketelusan dalam prosedur perolehan Kerajaan dengan mendedahkan kontrak kepada awam
• Memberi kuasa kepada SPRM menerusi penubuhan Suruhanjaya Perkhidmatan SPRM yang akan bertanggungjawab terhadap perkhidmatan dan pengambilan kakitangan
• Menaik taraf kedudukan ketua dan pegawai kanan Pesuruhjaya SPRM ke satu peringkat yang lebih tinggi
• Memberikan penekanan yang sama rata terhadap siasatan dan tindakan yang dilakukan ke atas pemberi dan penerima rasuah
• Akses yang cepat kepada Laporan Audit Prestasi Ketua Audit Negara untuk tindakan segera
• Menubuhkan Mahkamah Sesyen Khas Rasuah dan Mahkamah Tinggi tambahan untuk kes-kes rasuah
• Melaksanakan aku janji integriti untuk Ahli-ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri

MEMPERKUKUHKAN PERKHIDMATAN AWAM, MENAMBAH BAIK URUS TADBIR

• Memperkenalkan Skim Gaji Transformatif untuk penjawat awam, termasuk menyemak semula elaun dan menyediakan pergerakan gaji khas sebanyak 3 peratus kepada mereka yang mencapai gaji maksimum jika pada waktu itu tiada semakan gaji dilakukan
• Penambahbaikan skim perkhidmatan awam dengan menyediakan lebih banyak peluang kenaikan pangkat dan pembangunan bakat serta memastikan kualiti kehidupan penjawat awam terpelihara
• Melanjutkan tempoh kontrak para pegawai dan menyerap kakitangan yang cekap ke dalam perkhidmatan tetap
• Memperluaskan Pusat Transformasi Bandar ke semua bandar dan pekan utama
• "Merakyatkan Perkhidmatan Awam" bagi memastikan penyampaian perkhidmatan awam yang cemerlang
• Menggerakkan dan memperkasa perkhidmatan awam, termasuk Pejabat-Pejabat Daerah dan Kerajaan Tempatan, bagi memenuhi permintaan dan keprihatinan rakyat
• Menambah baik kaunter perkhidmatan menerusi pelantikan anggota-anggota barisan depan daripada pelbagai kaum dan memperluaskan perkhidmatan online untuk urusan pembayaran dan permohonan
• Memperkenalkan program-program pengambilan pekerja untuk memastikan keseimbangan antara kaum dalam perkhidmatan awam dan syarikat berkaitan kerajaan
• Meningkatkan potensi, kemampuan dan kapasiti semua penjawat awam tanpa mengira kaum dan jantina
• Memberikan perhatian yang istimewa kepada orang kurang upaya untuk memanfaatkan potensi dan kemampuan yang mereka miliki

GERAKAN KESEDERHANAAN GLOBAL

• Berjuang untuk penubuhan sebuah negara Palestin
• Menyokong usaha menjadikan ASEAN sebuah komuniti ekonomi menjelang tahun 2015
• Berusaha memenangi Kerusi Tidak Tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi memainkan peranan utama dalam keamanan serantau dan keselamatan antarabangsa melalui dasar kesederhanaan
• Meningkatkan hubungan ekonomi dan kepentingan bilateral dengan negara rakan dagang utama dan ekonomi negara sedang membangun
• Membentuk Dasar Luar yang menyokong kepentingan-kepentingan strategik politik, ekonomi dan keselamatan kita
• Mengetuai usaha menentang jenayah-jenayah rentas sempadan seperti penyeludupan manusia dan dadah
• Memperbanyakkan program outreach kemanusiaan di wilayah-wilayah konflik seperti Gaza, Tebing Barat, selatan Thailand, Mindanao dan di mana sahaja

MEMULIHARA SUMBER SEMULA JADI

• Menawarkan insentif kewangan kepada premis komersial dan persendirian yang melabur dalam sumber-sumber teknologi hijau yang boleh diperbaharui seperti tenaga suria dan biomas
• Memperuntukkan lebih banyak ruang untuk kawasan hijau di bandar-bandar utama
• Memulihara sungai dan anak sungai menerusi pertambahan peruntukan kewangan dan undang-undang yang lebih ketat, selain memperhebatkan usaha itu melalui program khas UNDP dan Sungai Nadi Kehidupan
• Menambah program pendidikan untuk menyemai sikap mencintai alam sekitar
• Memulihara hutan dan melaksanakan program penanaman semula hutan
• Menguatkuasakan undang-undang yang ketat dan dikemas kini untuk mencegah kegiatan penerokaan secara haram di kawasan-kawasan strategik dan utama
• Menggunakan teknologi hijau dan terbaharu dalam pengurusan sisa pepejal

Breaking News: 2 calon DAP bertanding kerusi Dun Teluk Datuk...pertembungan antaraPhilip Tan dan LIM SOON HONG..kedua-duanya bakal "bungkus"

Posted: 06 Apr 2013 07:49 AM PDT


Memang sudah terang lagi bersuluh.Kalau dalam parti sendiri pun mempunyai konflik yang ketara,apatah lagi kalau diberi untuk memerintah negara,sudah pasti HANCUR jadinya.
Namun,inilah wajah sebenar parti DAPig.Masing-masing mahu menunjukkan kuasa hingga lupa akan kebajikan rakyat.Di Dun Teluk Datuk sudah berlaku "perang"antara calon-calon yang bakal bertanding.Sekitar jam 5:30 petang tadi,bertempat di hadapan Dewan Orang Ramai,Jenjarom  telah berlangsungnya satu perhimpunan secara aman  bagi MEMBANTAH Philip Tan dilantik semula terajui Dun Teluk Datuk pada PRU 13 ini,seramai lebih 30 orang  berbangsa India dan seorang berbangsa Cina kelihatan membawa sepanduk menyatakan bahawa mereka MENOLAK Philip Tan untuk menjadi calon Dun Telok Datuk dengan alasan Philip Tan telah banyak kali mengetepikan masyarakat India.

Ternyata Philip Tan pada malam yang sejuk ini rasa akan bahang penolakkan rakyat terhadap beliau.
Namun sebaliknya di Pejabat DAPig Cawangan Teluk Bunut,satu sidang media telah diadakan dimana di situ.LIM SOON HONG dikhabarkan akan bertanding di Dun Teluk Datuk bagi menggantikan Philip Tan.
Apek ni pun tak mau Philip Tan

Sidang media di Teluk Bunut..musuh-musuh Philip Tan ni.Pak Aji tu ngantuk ke??
Pergh!lagilah bengang Philip Tan,Ada gunting dalam lipatan rupanya.Baguslah tu.Yang di Jenjarom buat demo,yang di Teluk Bunut buat sidang media.Macam ada sesuatu yang tak kena..
Mungkin saya TIDAK pilih anda..begitu juga penduduk Telok Datok

Apa-apa pun AKU TETAP UNIDI BARISAN NASIONAL!

PKR - Selangor Punya Cerita Aka Khalid

Posted: 05 Apr 2013 09:37 PM PDT

LAYAN LAGU NI SEBELUM PRU-13 http://www.youtube.com/watch?v=l8S2CmYWaIM

PKR sudah goyang dengan bill board DS Najib

Posted: 05 Apr 2013 10:52 AM PDT


Perghh...nak kata kurang ajar memang kurang ajar.Malam ni di Kuala Langat,Majlis Daerah Kuala Langat sedang merobohkan bill board yang tertera gambar DS Najib.Hebat!
Kenapa perlu robohkan?Atas dasar apa?Atas arahan siapa?Kalau arahan pihak yang menggelarkan dirinya selaku Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan,Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor?Alamak..ni salah guna kuasa dah ni..kerajaan dah bubar..so secara automatiknya jawatan dah takde.apa cer...




Puteri Bahagian Segambut

Posted: 05 Apr 2013 11:28 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Menangkis Provokasi Hari Mengundi #GE13 #Vote4BN #BN4WP

Posted: 05 Apr 2013 12:00 AM PDT

Razlan's

Posted: 05 Apr 2013 11:11 PM PDT

Razlan's


Manisfesto PR sebuah janji kosong.

Posted: 05 Apr 2013 07:40 PM PDT

Hari ini Barisan Nasional akan melancarkan Jentera Pilihanraya BN Janji Ditepati.

Sebuah perhimpunan yang akan dilansungkan di Stadium Bukit Jalil pada jan 8.30 malam. Dijangkakan Najib akan melancarkan Manifesto Barisan Nasional bagi Pilohanraya ke 13.

Pada tahun 2008, tidak boleh dinafikan persembahan manifesto Pakatan Rakyat lebih senang untuk difahami dan menjurus terus kepada hati golongan yang disasarkan, seperti golongan Ibu Tunggal yang dijanjikan untuk RM600 sebulan, air percuma untuk semua rakyat Selangor, RM1000 untuk anak-anak yang mahu masuk IPT.

Pada tahun itu , rakyat ramai terpengaruh dengan media baru Pembangkang, dan Pembangkang berjaya membuktikan JANJI MANIFESTO pembangkang lebih baik dari Barisan Nasional.

Khalid Ibrahim sendiri mengaku, Manisfesto Pakatan Rakyat adalah BUKAN JANJI.

Diharapkan Manifesto Barisan Nasional akan lebih mudah difahami oleh semua peringkat masyarakat di Malaysia, ianya mestilah mudah difahami oleh Petani, Nelayan, orang kampung, budak pejabat sehingga CEO agar rakyat Malaysia tidak tertipu lagi.

Bersama kita menunggu Manifesto Barisan Nasional dan berdoa agar janji ini dapat kita angkat menjadi realiti.

- Tugas kita sebagai celik IT, diharap dapat mereka segala bentuk Info Grafik bagi memudahkan semua golongan faham ... saya percaya Manifesto kali ini adalah sebuah JANJI BARISAN NASIONAL yang terbaik untuk rakyat... JANJI DITEPATI





PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 05 Apr 2013 03:52 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


ATTN

Posted: 05 Apr 2013 01:57 PM PDT

Hello Dear,

My name is Dr.Peter George , the Overseas Fund Officer of a security firm [Equity Capital and Securities London] here in London.

My client, General Daoud Rajha who died recently in an auto crash made a fixed deposit of Three million, three hundred thousand Pounds in my branch.

From my investigations, he did not declare any next of kin to this fund before he died, So I need your consent to project you as a foreigner to act as the next of kin to my late client so that the board of directors will issue their approval once your data is reconfirmed as the bona fide next of kin to my late client and effect the fund transfer into your nominated bank account for us.

Kindly do not misunderstand me, this is a very good opportunity for the both of us to have a good life, is all about trust and commitment,why i say this is because this fund will be reverted to the UK Treasury if nobody comes forward as the next of kin , and which from all indication, non is coming up.

The board of directors gave me two working weeks to provide the next of kind to my late client's fund or have it confiscated as unclaimed treasury, and finally share it among themselves for good.


My anticipated percentages for sharing shall be fair enough 50% for me, 50% for you.

Please specify by replying to state if you are interested and do also provide a secure phone number.


Dr.Peter George

www.pemuda-enggang.org

Posted: 05 Apr 2013 11:08 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


ULASAN TERHADAP RESOLUSI MUZAKARAH IKATAN MUSLIM MALAYSIA (ISMA) – Ulasan Tun Abdul Hamid

Posted: 05 Apr 2013 02:53 AM PDT

Saya merujuk kepada laporan Mingguan Malaysia 28 Mac 2013 muka 14 bertajuk "PRU: Pilih caluon muslim berwibawa". Ruangan itu melaporkan resolusi yang dibuat di muzakarah Kefardhuan Mengundi Calon Muslim Berwibawa anjuran Ikatan Muslim Malaysia (ISMA).Saya percaya muzakarah itu diadakan untuk … Continue reading

MALAYSIA NEGARA ISLAM NEGARA SEKULAR?

Posted: 05 Apr 2013 02:20 AM PDT

MUZAKARAH PAKAR IKIM MALAYSIA: KEMELUT NEGARA ISLAM NEGARA SEKULAR 19 Februari 2013   ISLAM DAN TAFSIRAN KEPERLEMBAGAAN OLEH MAHKAMAH DI MALAYSIA Oleh Tun Abdul Hamid Mohamad (Mantan Ketua Hakim Negara)   Tafsiran Perlembagaan Persekutuan terletak dalam bidangkuasa mahkamah sivil.[i] Tugas … Continue reading

Perjumpaan Sukarelawan Pilihanraya BN bagi PDM Enggang Utara

Posted: 05 Apr 2013 01:45 AM PDT

Salam Semua kepada sesiapa yang berminat utk menjadi sukarelawan BN PDM Enggang Utara dijemput hadir ke perjumpaan jentera BN PDM mlm ni jam 9 di 1 lorong enggang 17 tmn keramat. TQ

HAMIM Ledang

Posted: 05 Apr 2013 03:27 AM PDT

HAMIM Ledang


Guna Ransangan Lateks Tingkat Produktiviti Getah

Posted: 02 Apr 2013 12:18 AM PDT


LEDANG 1 April - Pekebun kecil terutamanya golongan muda yang mewarisi kebun getah daripada keluarga mereka digesa menggunakan bahan rangsangan lateks yang mampu meningkatkan produktiviti sehingga 47 peratus.

Ahli Parlimen Ledang, Ir. Hamim Samuri berkata, kaedah itu yang diperkenalkan Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) di seluruh negara dapat membantu mereka meningkatkan pendapatan bulanan.

"Penggunaan bahan rangsangan lateks ini adalah satu kaedah untuk meningkatkan penghasilan penorehan pokok getah dengan melanjutkan tempoh pengaliran lateks.
"Melalui sistem torehan kekerapan rendah, pekebun kecil khususnya golongan muda boleh menoreh sekali setiap tiga hari iaitu sehari menoreh dan dua hari rehat apabila bahan rangsangan lateks digunakan," katanya semasa merasmikan Kelab Generasi Muda RISDA, Sarapan Kasihi Generasi Muda dan Kempen Penggunaan Bahan Rangsangan Lateks 2013 di Kampung Parit Haji Idris, Bukit Gambir, dekat sini semalam.

Yang turut hadir, Timbalan Pengarah RISDA negeri, Mohd. Soel Hussin; Pegawai RISDA Daerah Ledang/Muar, Mohamad Arif Ismail dan Ketua Kampung Parit Haji Idris, Ismail Sitam.

Dalam majlis itu, Hamim turut menyampaikan surat kelulusan bantuan baja getah kepada empat penerima dan dua orang pula dipilih sebagai penerima Program Bantuan Rumah (Pemulihan) daripada RISDA.

Beliau berkata, kerajaan banyak membantu pekebun kecil getah meningkatkan pendapatan bermula dengan penanaman pokok sehingga mengeluarkan hasil selain khidmat nasihat.
Katanya, pekebun kecil turut digalakkan menyertai industri hiliran seperti pemerosesan makanan dan jahitan yang dapat menambah pendapatan mereka.

"Tidak ada sebab rakyat untuk mengeluh kerana kerajaan terus memberi bantuan kepada semua, khususnya pekebun kecil dalam meningkatkan sumber pendapatan," katanya.
Sementara itu, Mohamad Arif berkata, RISDA sentiasa memberi galakan kepada pekebun kecil getah untuk meningkatkan produktiviti dengan melaksanakan sistem Amalan Pertanian Baik (GAP) yang meliputi cara penanaman dan penyelenggaraan bagi meningkatkan hasil mereka.


Arkib : 2 April 2013
© Utusan Melayu (M) Bhd

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 04 Apr 2013 11:52 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


[Video] Cara-cara Mengundi Bah. 2 #GE13 #Vote4BN

Posted: 04 Apr 2013 10:00 PM PDT

Cara-cara mengundi Bahagian 2




Buatlah pilihan yang BIJAK


#Vote4BN
#GE13

BN & @NajibRazak serta Himpunan Janji 1Malaysia #GE13 #ManifestoBN #APromiseOfHope #Vote4BN

Posted: 04 Apr 2013 08:15 PM PDT

Moh kita ramai-ramai ke Himpunan Janji 1Malaysia bertempat Stadium Bukit Jalil pada hari Sabtu,  jam 8.30 malam bersempena dengan pelancaran Manifesto Barisan Nasional. Perdana Menteri dan barisan kepimpinan akan bersama-sama dengan rakyat di majlis pelancaran tersebut.



Jom! Kita beramai-ramai ke Stadium Bukit Jalil sempena dengan Himpunan janji 1Malaysia.


#ManifestoBN #APromiseOfHope

[Video] Panduan Mengundi Bah. 1 #GE13 #VoteBN

Posted: 04 Apr 2013 05:00 PM PDT

Khas untuk pengundi-pengundi yang baru pertama kali hendak mengundi pada PRU13 sila tonton video ini sebagai panduan sebekkum mengundi.





BUATLAH PILIHAN YANG BIJAK DEMI MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA

Lim Kit Siang Bila Nak Bersara? #GE13 #TolakPR

Posted: 04 Apr 2013 04:14 AM PDT






Ini dia Parti Diktator DAP. Pemimpin tertinggi tidak pernah bertukar semenjak tahun 1969. Adakah anda rasa dia akan membiarkan jawatan Perdana Menteri jatuh ke tangan Pas atau PKR sekiranya pakatan pembangkang berjaya dalam PRU13 nanti? 

Fikir-fikirkan. Buka Mata....Buka Hati......


















Razlan's

Posted: 04 Apr 2013 11:11 PM PDT

Razlan's


4 Tahun genap sebagai Perdana Menteri

Posted: 04 Apr 2013 08:52 PM PDT

Semalam pembubaran parlimen oleh Yab Perdana Menteri Malaysia dilakukan dengan penuh erti,hari rabu yang baik, dan genap 4 tahun Najib menjadi Perdana Menteri.

Cakap-cakap pembangkang yang menuduh kerajaan Barisan Nasional takut membubarkan Parlimen sebelum ini ternyata hanya satu mainnan mulut ibarat Pemtanbiran negara satu sandiwara mereka.

Najib menegaskan, untuk melakukan yang terbaik untuk rakyat, beliau memerlukan 4 tahun untuk ianya dilaksanakan, ternyata ianya benar apabila kita melihat perubahan transformasi yang dilaksanakan terhadap pelbagai sektor sudah membuahkan hasil.

Walaupun sehingga hari ini, pihak pembangkang terus menerus dengan perancangan untuk menghuru harakan negara, Najib bersama kabinet beliau terus dengan road map asal mereka bagi memastikan rakyat mendapat tranformasi yang terbaik selama tempoh pemerintahan beliau.

Bersama kita mengkaji apakah yang rakyat perolehi dalam jangka masa 4 tahun beliau menjadi Perdana Menteri. Usah kita terikut ikut permainan Pembangkang yang mahukan kuasa melebihi segalanya

Pagi-pagi lagi anak saya sudah bertanya, "ayah selepas bubar ni Dato Najib masih PM?" dengan ringkas saya menjawab.... "Dato Najib masih Perdana Menteri sehingga hari Pembuangan UNDI, insyallah kita masih memerintah sekiranya rakyat masih memberi kepercayaan"


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 03 Apr 2013 11:29 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Mahasiswa bersama Barisan Nasional @NajibRazak @razaliibrahim #GE13 #VoteBN #Najib4PM

Posted: 03 Apr 2013 03:08 AM PDT



KUALA LUMPUR, 3 April – Menyedari semakin ramai yang berpandangan serong terhadap golongan mahasiswa yang dilihat sejak kebelakangan ini begitu cenderung melakukan perkara yang menjatuhkan imej mahasiswa, maka sekumpulan mahasiswa yang mewakili suara mahasiswa dari Institut Pengajian Tinggi (IPT) di seluruh negara mewujudkan SISWA4U.

Pengerusi SISWA4U, Mohd Hafiz Ariffin berkata, penggerak entiti ini adalah terdiri daripada pemimpin-pemimpin mahasiswa dan pelbagai persatuan dan organisasi mahasiswa di dalam kampus dan di luar kampus.

"Matlamat SISWA4U adalah untuk mengerakkan seluruh suara dan tenaga mahasiswa untuk terlibat di dalam proses demokrasi, politik baru dan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 secara sihat, rasional, matang, berilmu, berintegriti dan bermaruah sesuai dengan kedudukan mahasiswa sebagai salah satu entiti penting dalam kelompok generasi muda dan sebagai generasi pewaris yang bakal mewarisi tampuk kepimpinan negara di masa hadapan.

"Selain itu kami juga menolak sikap segelintir mahasiswa yang menzahirkan pandangan dan idealogi mereka secara tidak betul dan ganas. SISWA4U pula mengambil pendekatan yang berbeza yang jauh lebih harmoni dan menggambarkan imej mahasiswa yang lebih terpelajar dan bermaruah," ujarnya dalam sidang media khas bagi menyatakan sokongan padu mereka kepada kerajaan Barisan Nasional di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak di sini, hari ini.

Tambah Hafiz, sesuai dengan keterbukaan kerajaan yang telah meminda perkara 15(2) AUKU, aktivis SISWA4U dengan ini menyatakan kesediaan sepenuhnya untuk berpartisipasi dalam proses demokrasi dalam PRU-13 secara sihat malah turut bersedia sekiranya diperlukan untuk membantu kempen pilihan raya.

Ujarnya lagi, SISWA4U bukan menyatakan sokongan secara membuta tuli dan tiada asas tetapi berdasarkan kajian yang telah dilakukan terhadap setiap transformasi yang dilakukan oleh Perdana Menteri maka telah terbukti hanya Barisan Nasional yang paling layak diberi mandat untuk terus menjadi pucuk pimpinan negara.

"Kami akan terus bergerak untuk membantu kerajaan mendekati anak muda. Sebagaimanan Perdana Menteri bersungguh mendekati anak muda dan menjiwai denyut nadi anak muda melalui pelbagai pendekatan termasuk melalui media sosial, begitu juga kami SISWA4U.

"Kami mewakili suara anak muda yang cintakan negara dan mahu negara ini terus aman, maju dan makmur, maka kami barisan SISWA4U dengan ini berikrar akan memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada Perdana Menteri untuk terus membantu beliau menyakinkan rakyat Malaysia khususnya anak muda agar BN terus diberi mandat menerajui negara ini," ujarnya lagi. – MediaUMNO

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 03 Apr 2013 03:26 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


SALAM

Posted: 03 Apr 2013 05:15 AM PDT

Salam,
 
Saya, NABILA BT ABDULLAH   saya bekerja sebagai Marketing Officer di sebuah syarikat pemprosesan batu mulia di UK.di sini Saya ingin memperkenalkan kepada encik peluang perniagaan yang besar kenuntungannya,saya memerlukan bantuan encik dan kerjasama encik untuk memajukan perniagaan ini.saya  menghubungi encik kerana saya tidak ingin kehilangan rakan kongsi saya di dalam perniagaan ini.saya tahu bahawa saya dan encik akan mendapatkan feadah yang baik daripada perniagaan ini di masa akan datang. Sekarang saya hanya ingin encik menjadi pembekal (agent) kepada syarikat saya bekerja  dan encik boleh mendapat keuntungan daripada peluang perniagaan ini . Syarikat saya memerlukan sebuah produk yang disebut ( KALCIUM NAPHTALIN LUBRICATE ). Para KALCIUM NAPHTALIN LUBRICATE  adalah cecair kimia saintifik bar substansi, sejenis pelincir, terutama digunakan di makmal untuk gemological
pemurnian merawat atau menerangkan,memasuki ke dalam berlian dan mengewap keluar kotoran di dalam berlian dan batu-batu berharga sepertinya.
Pembekal asal produk ini adalah di (Malaysia) sehingga lah pembekal produk langsung syarikat KAMI INI mengalami kemalangan di sini {uk} ,dia adalah pengurus pemasaran dan sejak dia kemalangan monopoli ini telah tergendala.saya hanya ingin encik menjadi agen di antara penjual dan pembeli .Ini adalah perniagaan besar untuk saya dan encik dan akan mendapat keuntungan besar.saya hanya memerlukan kerjasama untuk menjadikan perniagaan ini berjaya.Saya akan memberi anda maklumat lebih lanjut tentang hal ini jika anda bersedia untuk menjadi sebagai agen untuk membekalkan produk ke syarikat kami.
Pertama, saya akan perkenalkan anda pembekal (agent)kepada syarikat saya nanti. Mengikut peratusan, awalnya harga beli yang sebenarnya produk tersebut oleh syarikat per Carton adalah 4,000.00 USD, sedangkan di (Malaysia) harga jual tempatan adalah 2,100.00 USD  dan  syarikat saya memerlukan tidak kurang daripada 200 Cartons.
 saya ingin encik menjadi agen link kami yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secaralangsung kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan digunakan bersama  berdua 50% untuk encik, sementara 50% kepada saya.sekiranya encik dapat membantu saya   mengurus perniagaan jual beli produk ini saya amat berterimakasih.kemudian saya akan membincangkan pekara ini bersama pengurus syarikat saya. saya yakin dan percaya encik boleh menyediakan produk ini kepada syarikat.di sini juga saya memfailkan butiran dari segi harga  dan cara bayaran  maka kita boleh mengambil daripada permulaan perniagaan ini. encik saya mengharap agar encik dapat membalas email saya ini secepat mungkin, agar saya dapat mengemailkan number telephone penjual di malaysia gar encik dapat menghubungi penjual untuk bertanya sama ada penjual tersebut masih mempunyai stock untuk di bekalkan kepada encik.sebelum syarikat kami akan menghantar pengurus pembelian pergi ke Malaysia untuk membeli produk dari encik secara tunai.Terima kasih atas kerjasama encik,saya mengharap dan menunggu balasan email daripada encik.
Wassalam,
NABILA

www.pemuda-enggang.org

Posted: 03 Apr 2013 11:55 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


Kronologi Pencapaian Najib Sepanjang Empat Tahun Pentadbirannya

Posted: 03 Apr 2013 02:08 AM PDT

Berikut ialah antara pembaharuan yang dibawa dan pencapaian yang dilakar Datuk Seri Najib Tun Razak sepanjang empat tahun berkhidmat sebagai Perdana Menteri keenam Malaysia, sejak dilantik pada 3 April 2009: 1. KESEJAHTERAAN RAKYAT/ PRODUK 1MALAYSIA * 5 April 2009 – … Continue reading

Transformasi politik umno vs DAP

Posted: 02 Apr 2013 10:23 PM PDT

Parlimen Dibubar Hari Ini

Posted: 02 Apr 2013 08:51 PM PDT

Parlimen Malaysia penggal ke-12 dibubar secara rasmi pada Rabu bagi membolehkan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) diadakan. Pembubaran berkenaan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi ucapan khas yang disiarkan secara langsung di televisyen. Beliau sebelum itu mempengerusikan … Continue reading

Bubar atau tidak…tapi inilah yang telah dilaksanakan oleh kerajaan BN

Posted: 02 Apr 2013 07:58 PM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 03 Apr 2013 11:35 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


PEMBUBARAN PARLIMEN DAN PILIHANRAYA UMUM KE 13

Posted: 03 Apr 2013 04:18 AM PDT

Perdana Menteri Malaysia,  YAB Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bahawa Parlimen dibubarkan berkuatkuasa hari ini selepas diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong untuk memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-13.
Beliau membuat pengumuman itu secara langsung pada jam 11.35 pagi ini selepas mengadap Yang di-Pertuan Agong.
Berikutan itu, beliau meminta menteri besar dan ketua menteri, kecuali Sarawak dan Negeri Sembilan, supaya memohon perkenan raja dan sultan masing-masing untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) supaya pilihan raya umum dapat diadakan secara serentak.
DUN Negeri Sembilan terbubar secara automatik pada 28 Mac bagi memberi aluan kepada pilihan raya negeri diadakan. Manakala Sarawak telah mengadakan pilihan raya negeri pada 16 April 2011.
 
Pilihan raya umum kali ini ialah yang pertama buat PM Najib yang akan memimpin jentera BN selepas mengambil-alih jawatan perdana menteri daripada Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 3 April 2009.
Selepas dibubarkan, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) harus menetapkan tarikh pilihan raya akan berlangsung. Undang-undang menetapkan ia mesti dibuat dalam tempoh 60 hari.  Mandat kerajaan semasa akan berakhir pada 28 April 2013.
Mengikut Perkara 55 (4) Perlembagaan Persekutuan, pilihan raya umum mesti diadakan dalam tempoh 60 hari selepas tarikh pembubaran Parlimen.  Menurut Bernama, berdasarkan daftar pengundi terkini, jumlah pemilih berdaftar di seluruh negara ialah 13.3 juta orang yang berdaftar sehingga Disember 2012.

Sejumlah 222 kerusi parlimen akan dipertandingkan dalam pilihan raya umum ali ini termasuk termasuk 31 kerusi di Sarawak, manakala 505 kerusi DUN, akan dipertandingkan di peringkat negeri.
 
Ketika Parlimen dibubarkan, komposisi di Dewan Rakyat menyaksikan BN menguasai137 kerusi, manakala selebihnya disandang DAP (29), PAS (23) ,Parti Keadilan Rakyat (PKR) (23) kerusi, Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan parti Kesejahteraan Insan Tanahair (KITA) masing-masing satu kerusi.
 
 
 

Lapan lagi kerusi disandang anggota Parlimen Bebas.
 
Bagi SPR pula, ia akan melaksanakan lapan elemen baru dalam pilihan raya umum kali ini sebagai langkah penambahbaikan perjalanan pilihan raya selaras dengan cadangan yang terkandung dalam laporan akhir Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen Mengenai Penambahbaikan Pilihan Raya yang dibentangkan di Parlimen pada 3 April lepas.
 
Lapan elemen itu termasuk
  1. penggunaan dakwat kekal,
  2. pengundian awal untuk menggantikan undi pos bagi anggota polis dan tentera,
  3. membenarkan undi pos bagi masyarakat Malaysia di luar negara dan warga media serta dan
  4. menetapkan tempoh kempen tidak kurang 10 hari.

Selepas pilihan raya umum ke-12, sebanyak 16 pilihan raya kecil diadakan,ekoran kematian dan peletakan jawatan, iaitu 6 bagi kerusi parlimen dan 10 kerusi DUN, yang menyaksikan masing-masing lapan kerusi dimenangi BN dan pembangkang.

Pilihan raya kecil Parlimen ialah bagi kerusi
1. Permatang Pauh,
2. Kuala Terengganu,
3. Bukit Gantang,
4. Hulu Selangor,
5. Sibu dan
6. Batu Sapi

Manakala pilihan raya kecil DUN ialah di
1. Bukit Selambau,
2. Batang Ai,
3. Manek Urai,
4. Permatang Pasir,
5. Penanti,
6. Bagan Pinang,
7. Galas,
8. Batu Sapi,
9. Tenang,
10. Merlimau dan
11. Kerdau.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 03 Apr 2013 07:12 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


100 PENCAPAIAN DS @NajibRazak YANG TIDAK AKAN DISIARKAN DALAM MEDIA PEMBANGKANG! #PRU13

Posted: 02 Apr 2013 10:13 PM PDT

Berikut ialah antara pembaharuan yang dibawa dan pencapaian yang dilakar Datuk Seri Najib Tun Razak sepanjang empat tahun berkhidmat sebagai Perdana Menteri keenam Malaysia, sejak dilantik pada 3 April 2009:




1. KESEJAHTERAAN RAKYAT/ PRODUK 1MALAYSIA

* 5 April 2009 - Memperkenal konsep 1Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

* 11 Julai 2009 - Sempena genap 100 hari menjadi perdana menteri, Najib umum11 langkah mesra rakyat antaranya penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia.

* 7 Jan 2010 - Menubuhkan Klinik 1Malaysia untuk golongan berpendapatan rendah menjalani rawatan dengan bayaran RM1.

* 31 Jan 2010 - Menubuhkan Tabung Penyelenggaraan Satu Malaysia (TP1M) dengan peruntukan RM37.6 juta.

* 28 Jan 2010 - Memperkenal Program 1AZAM (Akhiri Zaman Miskin) bertujuan membina keupayaan golongan ini dan mewujudkan peluang pekerjaan melalui gabungan pekerjaan dan keusahawanan.

* 19 Feb 2011 - Lancar Program Transformasi Kedai Runcit Kecil (Tukar) sebagai usaha memodenkan peruncit kecil dan sekaligus membantu mereka meningkatkan daya saing.

* 22 Jun 2011 - Membangunkan Kedai Rakyat 1Malaysia (sehingga 28 Feb 2013, terdapat 87 KR1M dan kerajaan menyasarkan 90 lagi KR1M beroperasi tahun ini).

* 7 Okt 2011 - Dalam pembentangan Belanjawan 2012, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diberi kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah.


* 4 Julai 2011 - Mengilhamkan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA).

* 7 Julai 2011 - Menu Rakyat 1Malaysia diperkenal dengan harga siling RM2 dan juadah tengah hari pada harga RM4 (Sebanyak 3,572 premis menawarkan menu itu).

* 7 Julai 2011 - Lancar projek My Rapid Transit (MRT), kaedah pengangkutan utama Malaysia ke arah memperkukuh sistem pengangkutan awam negara.

* 19 Dis 2011 - Lancar televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV.

* 18 Feb 2012 - Menubuhkan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) pertama di Gopeng, Perak dan beberapa lagi dibuka di Kelantan, Melaka dan Pahang.

* 23 Jun 2012 - Lancar Pusat Transformasi Bandar (UTC) pertama di Melaka dan pada 22 Sept tahun yang sama,sebuah lagi UTC dibuka di Pudu Sentral.

* 24 Jun 2012 - Lancar program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dengan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi.

* 7 Julai 2012 - Memperkenal Pelan Induk Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) bagi membawa pembangunan PKS ke peringkat lebih tinggi menerusi peningkatan produktiviti.

* 14 Julai 2012 - Lancar Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) sebagai usaha berterusan kerajaan membantu meringankan beban rakyat.


* 15 Julai 2012 - Lancar 1Malaysia For Youth (1M4U), program kesukarelawan dalam kalangan rakyat berbilang kaum berteraskan gagasan 1Malaysia.

* 7 Ogos 2012 - Memperkenal kad '1Malaysia Privilege Card' khusus buat 241,000 anggota dan pegawai polis dan tentera.

* 28 Sept 2012 - Melaksanakan pemberian pusingan kedua Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.

* 12 Nov 2012 - Memperkenal Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) yang beroperasi 24 jam sehari bagi melonjakkan perkhidmatan awam ke tahap bitara.

* 15 Feb 2013 - Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.

* 19 Mac 2013 - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dijadikan inisiatif tahunan.

* 16 Mac 2013 - Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.


2. HAK ASASI DAN KESELAMATAN NEGARA

* 3 April 2009 - Mengumumkan pembebasan 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri serta membuat kajian semula akta itu. (dalam perutusan sulungnya menerajui kerajaan)

* Pada tarikh yang sama, Najib mengumumkan kerajaan menarik balik larangan penerbitan akhbar Harakah dan Suara Keadilan yang digantung sebulan sebelum itu.

* 9 Julai 2009 - Tidak membenarkan negara dan sistem perbankannya digunakan bagi transaksi pencambahan senjata nuklear.

* 15 Sept 2011 (Sempena Hari Malaysia 16 Sept)- Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selain mengkaji semula secara komprehensif Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 serta Seksyen 27 Akta Polis 1967.

* 5 Okt 2011 - Memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 (Akta 79) setelah tidak diguna pakai sejak 34 tahun lepas, mansuh Akta Kediaman Terhad 1933, umum pembebasan serta merta kesemua 125 individu yang ditahan mengikut akta itu, lebih 200 waran yang belum diserahkan, dibatalkan.

* 24 Nov 2011 - Membentang Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 di Dewan Rakyat yang antara lain keperluan untuk mendapatkan lesen perhimpunan akan dihapuskan.

* 24 Nov 2011 - Mansuh tiga Proklamasi Darurat 1966, 1969 dan 1977. Bebaskan 36 tahanan di bawah Ordinan Darurat.

* 19 April 2012 - Pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1974 diluluskan di Dewan Rakyat, yang memberi kelonggaran kepada mahasiswa mencapai usia 21 tahun untuk berpolitik.

* 28 Sept 2012 - Ketika pembentangan Belanjawan 2013, kerajaan bersetuju menubuhkan 1,000 Unit Rondaan Bermotosikal (URB) dengan peruntukan RM20 juta.

* 28 Sept 2012 - Pemberian sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada bekas tentera yang bersara kurang daripada 21 tahun perkhidmatan serta tidak berpencen. Seramai 224,000 bekas tentera mendapat manfaat.

* 15 Dis 2012 - Memperkenal Program Pengiktirafan Veteran 1Malaysia untuk kebajikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).


* 7 Mac 2013 - Perdana menteri beri amaran kepada penceroboh Sulu yang masih bersembunyi di Sabah bahawa mereka tiada pilihan lain selain meletak senjata dan menyerah diri.

* 11 Mac 2013 - Penyerataan pangkat-pangkat dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia dengan Perkhidmatan Awam Am.

* 25 Mac 2013 - Mewujudkan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE) meliputi 10 daerah sebagai memberi asas perundangan kepada Eastern Sabah Security Command (ESSCOM).

* 30 Mac 2013 - Najib umum penambahan 1,000 lagi unit URB.


3. PENTADBIRAN


* 9 April 2009 - Najib memperkenal Petunjuk Prestasi Utama (KPI) bagi menilai prestasi anggota kabinetnya -- menteri dan timbalan Menteri - dalam mencapai matlamat pentadbirannya "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

* 18 Julai 2009 - Melakukan pembaharuan dalam sektor perkhidmatan awam dengan cadangan jawatan utama sektor itu dibuka kepada sektor swasta dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) selain Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik (PTD).

* 27 Julai 2009 - Memperkenal Penunjuk Prestasi Utama (KPI) enam teras Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan melantik Datuk Idris Jala sebagai Ketua Eksekutif (CEO) Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian (Pemandu). (Bidang utama pada KPI itu ialah - mengurangkan jenayah, membanteras rasuah, membuka luas peluang pendidikan yang termampu dan berkualiti, meningkatkan taraf kehidupan masyarakat miskin, menambah baik infrastruktur di luar bandar dan menambah baik pengangkutan awam)

* 27 Jan 2010 - Perdana menteri lancar pelan induk pelaksanaan GTP yang berkaitan dengan enam NKRA.

* 8 Feb 2010 - Najib garis empat tonggak utama untuk dilaksanakan oleh pentadbiran awam bagi menjayakan agenda negara sepanjang tahun itu, iaitu Ggagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan; Program Transformasi Kerajaan (GTP); Model Ekonomi Baharu dan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan sebanyak RM3.4 bilion kepada Sarawak menerusi NKRA bagi merancakkan semua projek pembangunan di negeri itu terutamanya di kawasan luar bandar.

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan khas RM35 juta untuk tiga projek memajukan kehidupan rakyat di empat skim penempatan semula Kawasan Pemerintah Keselamatan Rajang (Rascom) di Sibu Sarawak.

* 4 April 2011 - Perdana menteri mahu setiap anggota pentadbiran awam terap empat elemen penting yang terkandung dalam 'Strategi Lautan Biru Kebangsaan' dalam pengurusan tugas mereka, iaitu 'mengurang', 'menghapus', 'mewujud' dan 'menambah peluang'.

* 28 Sept 2012 - Tambahan bonus sebulan gaji bagi penjawat awam yang bayaran pertama akan dibuat pada Disember 2012, manakala sebulan lagi pada Januari 2013 dan bayaran RM500 kepada pesara kerajaan.

* 26 Ogos 2012 - Memperkenal Strategi Lautan Biru Kebangsaan 7 (NBOS 7) iaitu inisiatif menghubungkan antara UTC dan RTC supaya melaluinya produk makanan dan hasil pertanian boleh dibawa ke bandar secara berskala besar.

* 19 Mac 2013 - Pembentangan laporan tahunan Program Transformasi Negara (sebahagian besar matlamat GTP dan ETP berjaya dicapai)


* 25 Mac 2013 - Meluluskan tuntutan Dana Pencen, imbuhan tetap perumahan, pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).


4. EKONOMI DAN KEWANGAN

* 10 Mac 2009 - Mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua dan mekanisme pelaksanaannya.

* 22 Apr 2009 - Melakukan liberalisasi ke atas 27 sub sektor perkhidmatan.

* 27 Apr 2009 - Mengumumkan liberalisasi sektor kewangan negara.

* 27 Apr 2009 - Malaysia menjadi negara pertama mempunyai institusi kewangan Islam mega dengan modal berbayar sekurang-kurangnya AS$1 bilion.

* 15 Mei 2009 - Sebuah institut jaminan kewangan, Danajamin Nasional Berhad ditubuhkan bagi memudahkan syarikat mendapat akses lebih baik kepada pasaran bon Malaysia.

* 24 Jun 2009 - Najib syor supaya diwujudkan entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan bagi menyelaras harta milik orang Islam Malaysia.

* 30 Jun 2009 - Najib mengumumkan garis panduan pelaburan secara komprehensif iaitu Garis Panduan Pelabur Asing (FIC).

* 1 Julai 2009 - Perdana menteri lancar Felda Global Ventures (Felda Global) yang menjadi jentera komersil bersepadu tunggal kumpulan Felda.


* 23 Okt 2009 - Najib buat pertama kali membentangkan Bajet 2010 di Dewan Rakyat yang bertemakan `1Malaysia, Kemakmuran ersama' dengan peruntukan RM191.5 bilion.

* 23 Dis 2009 - Memperkenal semula Cukai Keuntungan Hartanah Sebenar (RPGT) dari jualan hartanah tanpa mengira tahun hartanah itu dibeli.

* 30 Mac 2010 - Mengumumkan Model Ekonomi Baharu (MEB) yang menggariskan lapan inisiatif pembaharuan strategik.

* 10 Jun 2010 - Membentangkan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 25 Okt 2010 - Lancar Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 18 projek permulaan (EPP).

* 11 Jan 2011 - Umum 19 lagi EPP yang akan menjana pelaburan hampir RM67 bilion.


5. LUAR NEGARA

* 10 April 2009 - Mengetuai delegasi Malaysia sebagai Perdana Menteri ke Sidang Kemuncak Asean ke-14 dan Sidang Kemuncak berkaitan, di Pattaya, Thailand

* 3 Jun 2009 - Pemimpin negara luar pertama diberi penghormatan berucap di Great Hall of the People, Beijing, China sempena lawatan rasmi.

* 6 Okt 2009 - Merupakan pemimpin Malaysia pertama dalam sejarah hubungan Malaysia dengan Unesco selama 50 tahun yang menyampaikan ucaptama pada sesi pembukaan persidangan Unesco di Paris, France.

* 30 Sept 2009 - Najib umum kerjasama ekonomi antara Malaysia dan Arab Saudi menerusi penubuhan syarikat usaha sama yang bermodalkan AS$2.5 bilion (RM8.65 bilion) bagi mengendalikan aliran pelaburan langsung asing (FDI) dari Asia Barat serta membuat pelaburan strategik dalam projek berimpak tinggi di negara ini.

* 26 Okt 2009 - Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) antara Malaysia dan New Zealand dimeterai.

* 12 April 2010 - Mengadakan pertemuan empat mata dengan Presiden Barack Obama di Pusat Konvensyen Walter E.Washington i Washington, Amerika Syarikat.

* 27 Sept 2010 - Pada ucapan sulungnya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di New York, Amerika Syarikat, Najib menggesa semua negara supaya "memilih kesederhanaan dan menolak ekstremism".



* 12 Julai 2011 - Mengadakan lawatan rasmi ke United Kingdom, dan telah menjemput ketua-ketua industri negara tersebut untuk meneroka peluang pelaburan di Malaysia.

* 18 Mei 2011 - Menghadiri "Invest Malaysia New York 2011" di New York, Amerika Syarikat dengan menarik pelaburan baru antara RM5 dan RM6 bilion pelaburan.

* 15 Okt 2012 - Menjadi saksi kepada acara bersejarah permeteraian perjanjian damai antara kerajaan Filipina dan Barisan embebasan Islam Moro (MILF) di Manila, Filippina.

* 22 Jan 2013 - Merupakan perdana menteri Malaysia pertama menjejak kaki di bumi Palestin sempena lawatan kemanusiaannya ke Gaza.


6. TEKNOLOGI DAN INOVASI

* 24 Julai 2009 - menubuhkan Majlis Teknologi Hijau bagi mempromosi teknologi hijau dan amalannya.

* 15 Sept 2009 - mengumumkan Pasukan F1 1Malaysia yang dikendalikan anak tempatan dalam bidang pemotoran.

* 28 Okt 2009 - Umum kajian semula Dasar Automotif Nasional (NAP) membabitkan 18 langkah baharu termasuk mewajibkan kenderaan penumpang berusia lebih 15 tahun membuat pemeriksaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) sebagai syarat memperbaharui cukai jalan mulai tahun depan, memansuhkan sepenuhnya permit import (AP) terbuka kenderaan terpakai mulai 2016 dan AP francais menjelang 2021.

* 29 Okt 2009 - Pusat Inovasi Negara (MyNIC) dan rangkaian Pusat Kecemerlangan Inovasi (iCoE) diwujudkan bagi menggalakkan kegiatan kreatif dan inovasi sebagai sumber komersial baru negara.

* 17 Dis 2009 - Najib mengumumkan komitmen Malaysia mengguna pakai petunjuk bagi pengurangan secara sukarela pelepasan arbon atau gas rumah hijau sehingga 40 peratus daripada intensiti Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjelang 2020 berbanding tahap 2005 pada Persidangan Perubahan Iklim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu 2009 (COP 15) di Denmark.

* 26 Jan 2010 - melancarkan Skim Pembiayaan Teknologi Hijau (SPTH) yang merupakan komitmen kerajaan dalam memajukan sektor itu. Ia sejajar dengan akujanji Kuala Lumpur pada Sidang Kemuncak Perubahan Iklim, bagi mengurangkan pelepasan karbon dan gas rumah hijau sekali gus membantu memulihara persekitaran untuk generasi akan datang.

* 24 Mac 2010 - Umum empat insentif dalam Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI) untuk mentransformasi Malaysia daripada negara berpendapatan sederhana kepada negara maju.

* 10 November 2010 - Kerajaan mengumumkan langkah untuk meningkatkan nilai KDNK dengan menambah kadar penggunaan jalur lebar di negara ini sehingga mencapai tahap 50 peratus menjelang akhir tahun depan daripada hanya 24 peratus ketika ini.

* 8 Sept 2011 - Lancar Rangka Kerja dan Sistem Penilaian Bandar Raya Rendah Karbon bertujuan mengurangkan 40 peratus enghasilan karbon dioksida di bandar menjelang 2020.

* 7 Julai 2011 - Memperkenal Kelestarian Yang Dicapai Melalui Kecekapan Tenaga dengan pemberian rebat tunai RM200 kepada engguna domestik yang membeli pendingin hawa dan peti sejuk yang diberi taraf 5-bintang.

7. POLITIK

* 26 Mac 2009 - Diisytihar sebagai presiden Umno yang baharu, tanpa bertanding, pada Perhimpunan Agung Umno 2008 di Dewan erdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

* 24 April 2009 - Dilantik sebagai pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor.

* 15 Ogos 2011 - Mengumumkan pembentukan Jawatankuasa Pemilih Parlimen yang dianggotai wakil kerajaan BN dan parti pembangkang bagi membincangkan reformasi pilihan raya.

* 29 Nov 2012 - Melancarkan buku bertajuk 'Transformasi Politik:Mendaulatkan Hak Asasi Serta Demokrasi Pemerintahan Rakyat untuk Rakyat', yang memperinci kewajaran setiap transformasi dilaksana kerajaan.

* 20 Feb 2013 - Menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya Transparency International dan memperteguh komitmen beliau dalam memerangi rasuah terutama dalam pilihan raya umum ke-13.



8. PENGIKTIRAFAN DUNIA KEPADA MALAYSIA DI BAWAH PENTADBIRAN NAJIB

* Laporan Kemudahan Menjalankan Perniagaan 2011 oleh Bank Dunia, Malaysia tersenarai dalam kedudukan 20 teratas dan berkongsi kedudukan pertama di dunia dari segi kemudahan mendapatkan pinjaman perniagaan. BACA SINI

* Kajian Global Peace Index (GPI) 2011 mendapati Malaysia ialah negara ke-19 paling selamat daripada 153 negara di seluruh unia. Malaysia juga diletakkan sebagai negara paling aman di Asia Tenggara dan keempat di Asia Pasifik selepas New Zealand, Jepun dan Australia.

* Laporan World Economic Forum 2012 menyaksikan Malaysia naik lima anak tangga dalam senarai daya saing ekonomi dunia erbanding tahun sebelumnya, menjadikan Malaysia antara 21 buah negara paling kompetitif ekonominya di dunia.

* Syarikat perunding A.T Kearney iktiraf Malaysia sebagai negara 10 teratas dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing bagi tahun 2012.

* World Bank Ease of Doing Business Report 2013 meletakkan Malaysia negara ke-12 paling mesra perniagaan di dunia.

* Laporan World Competitiveness Yearbook 2012/2013 mendapati Malaysia negara ke-14 paling berdaya saing. BACA SINI

* Malaysia sebagai negara ke-10 bagi destinasi menarik pelaburan langsung dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing 2012.

9. PENDIDIKAN

* 25 Jan 2010 - 20 daripada 10,000 sekolah dipilih sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT).

* 7 Okt 2011 - Memperuntuk bantuan tunai RM100 buat semua pelajar sekolah dan RM200 baucar buku untuk pelajar universiti. - Bernama

Breaking News: DS NAJIB BUBAR PARLIMEN HARI INI.

Posted: 02 Apr 2013 07:43 PM PDT


Parlimen bubar genap 4 tahun Dato Seri Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia yg ke 6??

Khabar angin yg bertiup kencang ba. wa PM akan membubarkan Parlimen Malaysia bagi memberi laluan untuk Pilihanraya Umum yg ke13 semakin hampir menjadi kenyataan apabila difahamkan bahawa DYMM SPB YDA, Tuanku Halim pada jam 9.05am tadi telah menandatangani perisytiharan pembubaran Parlimen setelah menerima mengadap DS Najib Razak di Istana Negara sebentar tadi.
Ini diperkuatkan lagi apabila twitter Pejabat Perdana Menteri memaklumkan satu PC akan diadakan pada jam 11:30am nanti.
Sama-sama kita tunggu pengumuman dari YAB PM sebentar lagi nanti sama ada Parlimen akan dibubarkan hari ini atau terbubar sendiri pada 30hb April nanti..
Apa-apa pun tahniah kepada kepimpinan Dato Seri Najib selama 4 tahun yg berjaya memacu Malaysia menjadi lebih maju, progresif & makmur dgn pelbagai insiatif sesuai dengan cogankata 1 Malaysia & "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan walau dalam keadaan iklim politik yang tidak menentu.
Tahniah..
Dikesempatan ini,kami dari team PUcTD ingin mengucapkan selamat berangkat ke Tanah Suci kepada Dato Seri dan rombongan.Semoga Dato Seri diberi perlindyngan dn doakan kemenangan BESAR BN.

Breaking News: BUKTI RAKYAT DUN MORIB MENOLAK BARISAN NASIONAL

Posted: 02 Apr 2013 08:57 AM PDT


Tersyum Hasnul,,,lihat YB Yunus,macam DISISIHKAN aje..
Aku yakin dan percaya,malam ni para pemimpin PKR di Daerah Kuala Langat sudah pasti TAK lena tidur.Manakan tak,program ceramah isu semasa yang bertajuk "PRU 13 BUBAR PARLIMEN"yang telah diadakan di Padang Awam Taman Damai,Simpang Morib TIDAK mendapat sambutan.Seperti kebiasaannya,kerusi lebih banyak daripada jemputan dan setelah aku kira,adalah dalam 50-60 orang sahaja yang "sudi"menghadirkan diri.yang lain..sendiri mahu ingatlah.
Ribuan penyokong Hasnul

Abdullah Sani,Hasnul Baharuddin,Yunus Hairi.Idris Ahmad dan Ariff Sabri antara yang aku nampak di atas pentas.Masing-masing cuba menyembunyikan "kemaluan"masing-masing pabila lihat sambutan yang amat "suam"itu.Jangan LANCAP ye Tuan-tuan..kangg tak sempat pulak nak PRU...
Makcik ni steady..BOLEH lelap masa Hasnul berucap

Hasnul Baharuddin,cukup hebat malam ni beliau berhujah..Sibuk sangat berkata bila PM Najib nak bubarkan Parlimen..hingga beliau mengatakan bahawa PM Najib TAKUT untuk bubar berikutan sokongan mantap rakyat terhadap PKR.Siap bagi contoh di Selangor lagi tu.Alamak!Biar betul apa yang Hasnul katakan ini.Jawapannya ringkas sahaja Hasnul,PM saja taknak umum,sebab kalau umum minggu lalu atau bulan lalu,nanti TAKUT korang tak puas pula nak jadi pemerintah.Nanti bubar awal korang confirm bungkus.Sepatutnya kau tanya MB kau dulu,yang janji nak bubar selepas Chap Goh Meh tempoh hari,tup-tup...haaa JAWABlah...
Tuan-tuan jangan balik dulu ye..kesiankanlah kat saya,tabung MILO tak penuh lagi

Disamping itu juga,Hasnul juga merungut mengenai KEBEBASAN  MEDIA.Semua dikawal oleh BN.Adeh,sepatutnya dia kena tengok dan kaji dulu sebelum mengeluarkan kenyataan sebegini,peluang untuk keudara ke stesen-stesen TV telah diberi,tapi......TAK MAHU pula.Cuba klik pautan ini tv3-dan-utusan-di-black-list korang lihat lah sendiri,sapa yang SEKAT sapa.

Pada malam ini,Hasnul  ada juga menyentuh pasal SYABAS dimana Dato Razali merupakan orang yang bertanggungjawab dalam isu air di Selangor ini.Tapi Hasnul MUNGKIN terlupa bahawa siapa pemegang 30 % saham Syabas...tak lain dan tak bukan KERAJAAN NEGERI SELANGOR di bawah pimpinan Khalid Gha ghap..yang ni tak sentuh pula.Alahai Hasnul,rakyat semakin BIJAKlah..klik sini pula 30% SAHAM SYABAS.
Manifesto BUKAN janji.

Bab ekonomi pula,Hasnul berkata,KERAjaan PR tidak memilih bulu untuk beri bantuan kepada rakyat.Betul ke Hasnul?Kalau tak pilih bulu,ko pilih apa?Sebagai contoh,di satu kawasan di dalam Daerah Kuala Langat,KERAjaan PR hanya memilih orang-orang tertentu sahaja terutama dalam program JOM SHOPPING..yang TERPILIH adalah dikalangan penyokong PKR manakala yang BN diketepikan,BERBEZA dengan kerajaan BN,dimana BANTUAN DIAGIHKAN SAMA RATA TANPA MENGIRA FAHAMAN POLITIK.Beza BANTUAN RAKYAT BN dan PR
Hasnul,aku ulang balik SAMA RATA,kalau tak takkan bekas isteri Abdullah Sani pun dapat BR1M 2.0.
Apa aku nak kencing lagi ni...

Abdullah Sani pula sewaktu menyampaikan ucapan beliau,menyalahkan pihak kerajaan BN kerana TIDAK menyediakan peralatan yang canggih kepada anggota keselamatan semasa berlangsungnya Ops Daulat,Pergh!aku rasa,yang Dullah Sani ni TAK baca akhbar dan tak tengok tv kot.Lupa pulak,dia mana baca dan tengok tv.Kan dorang kata KONSPIRASI!Baiklah,aku nak jelaskan kat sini,bila kerajaan BN nak beli peralatan canggih seperti Helikopter  EC725 untuk TUDM buat tugas Combat Search & Rescue,bagi gantikan NURI,sapa yang bantah?sapa?Sudah pasti,PUAK PEMBANGKANG!.Alahai..bila dah jadi PANDAI PULA BERKATA YANG KITA TAKDE PERALATAN CANGGIH.
Yang canggihnya Dullah Sani,halau bini...
Cukup-cukuplah wahai para pemimpin PR.Makin korang berhujah,makin menampakkan kebebalan korang aje.Tapi yang PASTI,PRU 13 ni,riwayat pemerintahan PR akan ditamatkan!Ayuh seluruh RAKYAT MALAYSIA,TOLAK PR!


UMNO Cawangan Bukit Ampang

Posted: 03 Apr 2013 01:11 AM PDT

UMNO Cawangan Bukit Ampang


UCAPAN YAB PERDANA MENTERI BUBAR DEWAN RAKYAT HARI INI.

Posted: 03 Apr 2013 12:31 AM PDT

"Saya ingin memaklumkan kepada rakyat Msia bahawa pada pagi ini telah mengadap Yang d-Pertuan Agong dan menyembah warkah kepada baginda memohon perkenan supaya Parlimen Ke-12 dibubarkan pada hari ini Rabu 3 April 2013. 

Sehubungan dengan itu, selaras dengan Perlembagaan Persekutuan, Baginda telah pun memperkenankan bagi Parlimen Ke-12 dibubarkan berkuatkuasa hari ini Sehubungan dengan itu, saya menasihatkan kepada ketua-ketua kerajaan negeri yang berkenaan untuk mengadap ketua-ketua negeri mereka bagi mendapat perkenan pembubaran DUN masing-masing agar pilihan raya umum dapat diselaraskan secara serentak di seluruh negara. Rakyat Malaysia yang dikasihi. Hari ini empat tahun lalu, pada tanggal 3 April 2009, saya telah mengangkat sumpah untuk memikul amanah serta tanggungjawab sebagai PM negara Malaysia yang tercinta. 

Dalam tempoh tersebut saya bersama-sama TPM, anggota jemaah menteri dan anggota pentadbiran yang lain telah pun dengan segala ikhtiar dan upaya, mencetuskan dan melaksanakan pembaharuan serta perubahan berpaksikan kepada falsafah 1 Malaysia, rakyat di dahulukan, pencapaian diutamakan serta dipandu oleh Dasar Transformasi Nasional. Dalam tempoh 4 tahun yang lepas, rakyat Malaysia telah dapat mengalami dan menyaksikan sendiri bagaimana program, perancangan serta dasar transformasi nasional yang melibatkan program transformasi kerajaan, ekonomi, politik dan sosial telah dilaksanakan dan seterusnya membuahkan hasil dalam meningkatkan kesejahteraan hidup mereka dan memakmurkan negara. 

Kerajaan yang ada pada hari ini adalah kerajaan yang bertanggungjawab, kerajaan ini ialah yang meletakkan kepentingan tuan-tuan dan puan-puan rakyat Malaysia di atas segala-galanya. Kami merupakan kerajaan yang apabila berjanji, menepati janji, kami sebuah kerajaan yang apabila diberi amanah akan menjunjung dan melaksanakannya, bukan sikap kami menanam tebu di bibir. Semuanya bukti komitmen kami mampu dinilai serta diukur daripada prestasi dan track rekod kami sepanjang 4 tahun yang lalu. Rakyat Malaysia yang dikasihi, pembubaran ini akan membuka laluan kepada bermulanya proses pilihan raya umum bagi kali yang ke-13 untuk negara semenjak tahun 1959. Iaitu apabila kita mula mengadakan pilihan raya umum yang pertama selepas merdeka. Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan sebagai asas pemerintahan. Kuasa mutlak untuk memilih kerajaan berada di tangan rakyat. 

Sejarah telah menunjukkan bahawa kebunggaran demokrasi telah berjaya menyediakan asas-asas yang subur untuk kestabilan dan keamanan nasional yang telah dinikmati warga negara ini selama lebih 5 dekad. Amalan demokrasi di Malaysia kekal dan berjaya kerana walaupun bersifat sengit dan amat berdaya saing namun pada akhirnya ia berjaya kerana semua pihak menghormati proses dan keputusannya. Saya ingin menyeru agar tradisi ini diteruskan demi kesejahteraan rakyat dan kestabilan nasional. Semua parti politik yang memilih untuk terlibat dalam pilihan raya umum kali ini perlulah bertanggungjawab. Janganlah kerana tidak yakin dengan sokongan rakyat terhadap parti masing-masing maka ada pihak yang cuba menyemai racun syak wasangka dan seterusnya merosakkan kepercayaan kepada integriti proses pilihan raya yang bakal diadakan. 

Insaflah dan ambillah iktibar daripada apa yang berlaku di negara-negara lain di mana taktik ini telah cuba diguna pakai. Kesan dan akhirnya keputusan pilihan raya di negara-negara tersebut tidak lagi diyakini dan mana-mana kerajaan yang dipilih termasuk dari parti yang mengamalkan taktik-taktik tersebut telah ditolak rakyat. Negara akhirnya menjadi tidak stabil, pelabur hilang keyakinan, kemakmuran nasional merudum dan akhirnya rakyat menderita. Sejarah selama ini telah membuktikan bahawa di malaysia sejak merdeka lagi, proses pilihan raya yang diadakan bersifat berwibawa, adil dan telus. Kerajaan yang telah dipilih hasil pilihan raya umum sama ada di peringkat Persekutuan mahu pun di peringkat Negeri ialah kerajaan yang mendapat sokongan serta keyakinan majoriti rakyat sesuai dengan amalan demokrasi. Amalan demokrasi sebagai teras pemerintahan merupakan mekanisme terbaik yang pernah dicipta manusia. 

Hakikatnya perbezaan pendapat, idea dan pandangan bukannya penyebab malapetaka atau punca perpecahan. Malah jika ditangani dan diuruskan secara baik sejarah telah menunjukkan ia mampu mendatangkan rahmat, yang akan membahagiakan rakyat dan memajukan negara. Marilah kita sama-sama sama ada parti kerajaan mahupun parti pembangkang memberikan komitmen untuk memelihara keutuhan proses demokrasi dan menghormati keputusan yang akan dibaut oleh rakyat. Marilah kita bersama-sama berdoa agar pilihan raya ini akan berjalan dengan lancar aman, lancar dan selamat. Rakyat Malaysia yang dikasihi, saya inign beri jaminan bahawa kerajaan yang ada akan meneruskan tugas dan tanggungjawabnya sesuai dengan prinsip keluhuran Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang sehingga selesai proses pilihan raya. 

Saya juga ingin menyeru di samping memberi jaminan kepada semua rakyat Malaysia serta parti politik yang terlibat bahawa jika berlaku sebarang peralihan kuasa sama ada di peringkat Persekutuan mahu pun di peringkat negeri ia akan dan perlu berlangsung secara aman dan tertib. Inilah iltizam kita dalam menjunjung prinsip demokrasi. Inilah tekad kita dalam menggerakkan transformasi politik. Inilah komitmen kita dalam menghormati suara dan mendahulukan kepentingan rakyat. Kepada semua rakyat Malaysia terutama yang tinggal di pantai timur Sabah janganlah bimbang dan takut. Laksana dan tunaikanlah tanggungjawab tuan-tuan dan puan-puan sebagai warganegara Malaysia. Pihak keselamatan negara akan menjalankan tugas mereka untuk memastikan persekitaran yang selamat untuk tuan-tuan dan puan-puan sekalian. 

Setiap undi tuan-tuan dan puan-puan adalah penting. Jangan bazirkan ia. Jangan pertaruhkan masa depan anak-anak dan negara Malaysia. Fikir dan renungkanlah dengan sebaik-baiknya sebelum membuat keputusan. Ini kerana undi saudara saudari akan menentukan bukan sahaja hala tuju negara dan negeri tetapi juga untung nasib anak cucu kita semua. Dalam pilihan raya ini tuan-tuan dan puan-puan bukan sahaja bertanggungjawab memilih wakil saudara dan saudari bagi setiap kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi juga memilih kerajaan yang akan mendokong aspirasi tuan-tuan dan puan-puan. Rakyat Malaysia yang dikasihi, saya berdiri di sini dengan penuh rasa tawaduk dan terhormat kerana diberi kepercayaan untuk memimpin tuan-tuan dan puan-puan sekalian. Saya dan rakan-rakan amat menghargai dan menjunjung tinggi kepercayaan yang telah diberikan oleh rakyat dan akan memberikan yang terbaik demi untuk Malaysia dan warganya. 

Di sini saya selaku ketua kerajaan Barisan (BN) ingin merakamkan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada rakyat Malaysia kerana telah memberi kepercayaan kepada rakyat Malaysia kepada kami kerajaan Barisan nasional (BN) untuk menerajui kepimpinan negara semenjak lima tahun yang lepas. Mulai hari ini saya dan rakan-rakan kepimpinan Barisan Nasional (BN) akan turun dan bertemu dengan rakyat seluruh pelosok negara bagi meyakinkan rakyat Malaysia kenapa kami Barisana Nasional (BN) perlu diberi peluang kembali untuk membentuk kerajaan dengan majoriti yang kukuh. Kami akan menggunakan mandat kukuh yang diberi insya Allah untuk melipat gandakan lagi usaha bagi melakar masa depan yang lebih baik, yang lebih bermakna, yang lebih sejahtera untuk saudara dan saudari serta anak cucu kita semua. 

Ayuh, teruskan perjalanan kebangsaan untuk mencapai wawasan nasional ke arah Malaysia yang maju dan berpendapatan tinggi. Ingatlah pencapaiannya bukan secara automatik. Ia memerlukan kita melipatgandakan usaha dan meneruskan kesinambungan kejayaan yang wujud. Marilah kita bersama-sama berganding bahu, berpimpin untuk menjadikan impian ini sebuah realiti. Malaysia yang maju, makmur dan selamat penuh dengan peluang serta sarat harapan bagi semua. 

Demi Malaysia usaha bakti kita curahkan, kepada Tuhan kita berserah.-UTUSAN  

NAJIB UMUM BUBAR DEWAN RAKYAT 

KUALA LUMPUR, 3 April (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pembubaran Dewan Rakyat ke-12 bagi memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-13 diadakan. Pengumuman khas itu dilakukan di pejabatnya di Kompleks Perdana Putra, Putrajaya dan disiarkan secara langsung di semua saluran televisyen dan radio utama pada pukul 11.30 pagi ini. Najib mengumumkan pembubaran Dewan Rakyat pada hari genap empat tahun beliau memegang jawatan perdana menteri. 

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan anggota kabinet yang lain turut hadir dengan berpakaian sut gelap dan bertali leher merah semasa pengumuman itu. Pengumuman itu amat dinanti-nantikan rakyat Malaysia di seluruh negara terutama apabila makluman awal dibuat bahawa perdana menteri akan membuat pengumuman khas melalui televisyen dan radio pagi ini. Najib berkata Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mua'adzam Shah memberi perkenan pembubaran Dewan Rakyat berkuatkuasa hari ini. 

Terdahulu, Najib menghadap Seri Paduka di Istana Negara. Kenderaan rasmi perdana menteri kelihatan memasuki perkarangan Istana pada 8.10 pagi dan keluar kira-kira sejam kemudian. Sejurus selepas itu, beliau mempengerusikan mesyuarat mingguan Kabinet di Putrajaya. Dalam pengumumannya selama 13 minit itu, perdana menteri merakamkan penghargaan kepada rakyat Malaysia kerana memberi kepercayaan kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menerajui kepimpinan negara sejak lima tahun yang lepas. 

"Saya dan rakan-rakan amat menghargai dan menjunjung tinggi kepercayaan yang telah diberikan rakyat, kami telah dan memberikan yang terbaik demi untuk Malaysia dan warganya," katanya. Najib berkata dalam tempoh empat tahun lepas, sepanjang kepimpinan beliau sebagai perdana menteri, rakyat Malaysia dapat mengalami dan menyaksikan sendiri bagaimana fasa perancangan Prakarsa Transformasi Nasional membuahkan hasil dalam meningkatkan kesejahteraan hidup mereka dan kemakmuran negara. Prakarsa Transformasi Nasional itu melibatkan Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP), Program Transformasi Politik (PTP) dan Program Transformasi Sosial. Najib berkata kerajaan yang ada pada hari ini ialah kerajaan yang bertanggungjawab dan meletakkan kepentingan rakyat Malaysia di atas segala-galanya. 

 "Kami merupakan kerajaan yang apabila berjanji, kami menepati janji, kami merupakan kerajaan yang apabila diberi amanah akan menjunjung dan memeliharanya. "Bukan sikap kami menanam tebu di bibir. Sesungguhnya bukti komitmen kami mampu dinilai serta diukur daripada prestasi dan jejak rekod kami sepanjang empat tahun yang lalu," katanya. Perdana menteri berkata, beliau dan rakan-rakan kepimpinan BN akan mula turun dan bertemu rakyat d seluruh pelusuk negara bagi meyakinkan warga Malaysia mengapa BN perlu diberi peluang untuk kembali membentuk kerajaan dengan majoriti kukuh. 

 "Kami akan menggunakan mandat kukuh yang diberi, Insyaallah untuk melipatgandakan lagi usaha bagi melakar masa depan yang lebih baik, yang lebih bermakna, yang lebih sejahtera untuk saudara dan saudari serta anak cucu kita semua," katanya. Dalam pada itu, Najib mengingatkan rakyat Malaysia supaya menunaikan hak mereka sebagai pengundi dan tidak membazirkan peluang yang diberikan untuk memilih kerajaan yang akan mendukung aspirasi rakyat. 

 "Setiap undi anda adalah penting, jangan bazirkan ia, janganlah dipertaruhkan masa depan anak-anak dan negara Malaysia. "Fikir dan renungkanlah dengan sebaik-baiknya sebelum membuat keputusan, ini kerana undi saudara dan saudari akan menentukan bukan sahaja hala tuju negara dan negeri, tetapi juga untung nasib anak cucu kita semua," katanya. Perdana menteri menasihatkan ketua-ketua kerajaan negeri untuk menghadap ketua negeri masing-masing bagi mendapat perkenan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN). 

DUN Negeri Sembilan terbubar secara automatik pada 28 Mac. Katanya ini bagi membolehkan pilihan raya umum diselaraskan secara serentak di seluruh negara. Hanya Sarawak terkecuali bagi pilihan raya negeri diadakan kerana telah mengadakannya pada 16 April 2011. -- BERNAMA

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 02 Apr 2013 11:13 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


100 Pencapaian BN di bawah PM @NajibRazak #GE13 #Vote4BN

Posted: 02 Apr 2013 08:34 PM PDT

Berikut ialah antara pembaharuan yang dibawa dan pencapaian yang dilakar Datuk Seri Najib Tun Razak sepanjang empat tahun berkhidmat sebagai Perdana Menteri keenam Malaysia, sejak dilantik pada 3 April 2009: 



1. KESEJAHTERAAN RAKYAT/ PRODUK 1MALAYSIA

* 5 April 2009 - Memperkenal konsep 1Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

* 11 Julai 2009 - Sempena genap 100 hari menjadi perdana menteri, Najib umum11 langkah mesra rakyat antaranya penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia.

* 7 Jan 2010 - Menubuhkan Klinik 1Malaysia untuk golongan berpendapatan rendah menjalani rawatan dengan bayaran RM1.

* 31 Jan 2010 - Menubuhkan Tabung Penyelenggaraan Satu Malaysia (TP1M) dengan peruntukan RM37.6 juta.

* 28 Jan 2010 - Memperkenal Program 1AZAM (Akhiri Zaman Miskin) bertujuan membina keupayaan golongan ini dan mewujudkan peluang pekerjaan melalui gabungan pekerjaan dan keusahawanan.

* 19 Feb 2011 - Lancar Program Transformasi Kedai Runcit Kecil (Tukar) sebagai usaha memodenkan peruncit kecil dan sekaligus membantu mereka meningkatkan daya saing.

* 22 Jun 2011 - Membangunkan Kedai Rakyat 1Malaysia (sehingga 28 Feb 2013, terdapat 87 KR1M dan kerajaan menyasarkan 90 lagi KR1M beroperasi tahun ini).

* 7 Okt 2011 - Dalam pembentangan Belanjawan 2012, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diberi kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah.


* 4 Julai 2011 - Mengilhamkan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA).

* 7 Julai 2011 - Menu Rakyat 1Malaysia diperkenal dengan harga siling RM2 dan juadah tengah hari pada harga RM4 (Sebanyak 3,572 premis menawarkan menu itu).

* 7 Julai 2011 - Lancar projek My Rapid Transit (MRT), kaedah pengangkutan utama Malaysia ke arah memperkukuh sistem pengangkutan awam negara.

* 19 Dis 2011 - Lancar televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV.

* 18 Feb 2012 - Menubuhkan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) pertama di Gopeng, Perak dan beberapa lagi dibuka di Kelantan, Melaka dan Pahang.

* 23 Jun 2012 - Lancar Pusat Transformasi Bandar (UTC) pertama di Melaka dan pada 22 Sept tahun yang sama,sebuah lagi UTC dibuka di Pudu Sentral.

* 24 Jun 2012 - Lancar program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dengan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi.

* 7 Julai 2012 - Memperkenal Pelan Induk Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) bagi membawa pembangunan PKS ke peringkat lebih tinggi menerusi peningkatan produktiviti.

* 14 Julai 2012 - Lancar Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) sebagai usaha berterusan kerajaan membantu meringankan beban rakyat.


* 15 Julai 2012 - Lancar 1Malaysia For Youth (1M4U), program kesukarelawan dalam kalangan rakyat berbilang kaum berteraskan gagasan 1Malaysia.

* 7 Ogos 2012 - Memperkenal kad '1Malaysia Privilege Card' khusus buat 241,000 anggota dan pegawai polis dan tentera.

* 28 Sept 2012 - Melaksanakan pemberian pusingan kedua Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.

* 12 Nov 2012 - Memperkenal Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) yang beroperasi 24 jam sehari bagi melonjakkan perkhidmatan awam ke tahap bitara.

* 15 Feb 2013 - Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.

* 19 Mac 2013 - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dijadikan inisiatif tahunan.

* 16 Mac 2013 - Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.


2. HAK ASASI DAN KESELAMATAN NEGARA

* 3 April 2009 - Mengumumkan pembebasan 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri serta membuat kajian semula akta itu. (dalam perutusan sulungnya menerajui kerajaan)

* Pada tarikh yang sama, Najib mengumumkan kerajaan menarik balik larangan penerbitan akhbar Harakah dan Suara Keadilan yang digantung sebulan sebelum itu.

* 9 Julai 2009 - Tidak membenarkan negara dan sistem perbankannya digunakan bagi transaksi pencambahan senjata nuklear.

* 15 Sept 2011 (Sempena Hari Malaysia 16 Sept)- Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selain mengkaji semula secara komprehensif Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 serta Seksyen 27 Akta Polis 1967.

* 5 Okt 2011 - Memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 (Akta 79) setelah tidak diguna pakai sejak 34 tahun lepas, mansuh Akta Kediaman Terhad 1933, umum pembebasan serta merta kesemua 125 individu yang ditahan mengikut akta itu, lebih 200 waran yang belum diserahkan, dibatalkan.

* 24 Nov 2011 - Membentang Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 di Dewan Rakyat yang antara lain keperluan untuk mendapatkan lesen perhimpunan akan dihapuskan.

* 24 Nov 2011 - Mansuh tiga Proklamasi Darurat 1966, 1969 dan 1977. Bebaskan 36 tahanan di bawah Ordinan Darurat.

* 19 April 2012 - Pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1974 diluluskan di Dewan Rakyat, yang memberi kelonggaran kepada mahasiswa mencapai usia 21 tahun untuk berpolitik.

* 28 Sept 2012 - Ketika pembentangan Belanjawan 2013, kerajaan bersetuju menubuhkan 1,000 Unit Rondaan Bermotosikal (URB) dengan peruntukan RM20 juta.

* 28 Sept 2012 - Pemberian sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada bekas tentera yang bersara kurang daripada 21 tahun perkhidmatan serta tidak berpencen. Seramai 224,000 bekas tentera mendapat manfaat.

* 15 Dis 2012 - Memperkenal Program Pengiktirafan Veteran 1Malaysia untuk kebajikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).


* 7 Mac 2013 - Perdana menteri beri amaran kepada penceroboh Sulu yang masih bersembunyi di Sabah bahawa mereka tiada pilihan lain selain meletak senjata dan menyerah diri.

* 11 Mac 2013 - Penyerataan pangkat-pangkat dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia dengan Perkhidmatan Awam Am.

* 25 Mac 2013 - Mewujudkan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE) meliputi 10 daerah sebagai memberi asas perundangan kepada Eastern Sabah Security Command (ESSCOM).

* 30 Mac 2013 - Najib umum penambahan 1,000 lagi unit URB.


3. PENTADBIRAN


* 9 April 2009 - Najib memperkenal Petunjuk Prestasi Utama (KPI) bagi menilai prestasi anggota kabinetnya -- menteri dan timbalan Menteri - dalam mencapai matlamat pentadbirannya "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

* 18 Julai 2009 - Melakukan pembaharuan dalam sektor perkhidmatan awam dengan cadangan jawatan utama sektor itu dibuka kepada sektor swasta dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) selain Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik (PTD).

* 27 Julai 2009 - Memperkenal Penunjuk Prestasi Utama (KPI) enam teras Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan melantik Datuk Idris Jala sebagai Ketua Eksekutif (CEO) Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian (Pemandu). (Bidang utama pada KPI itu ialah - mengurangkan jenayah, membanteras rasuah, membuka luas peluang pendidikan yang termampu dan berkualiti, meningkatkan taraf kehidupan masyarakat miskin, menambah baik infrastruktur di luar bandar dan menambah baik pengangkutan awam)

* 27 Jan 2010 - Perdana menteri lancar pelan induk pelaksanaan GTP yang berkaitan dengan enam NKRA.

* 8 Feb 2010 - Najib garis empat tonggak utama untuk dilaksanakan oleh pentadbiran awam bagi menjayakan agenda negara sepanjang tahun itu, iaitu Ggagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan; Program Transformasi Kerajaan (GTP); Model Ekonomi Baharu dan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan sebanyak RM3.4 bilion kepada Sarawak menerusi NKRA bagi merancakkan semua projek pembangunan di negeri itu terutamanya di kawasan luar bandar.

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan khas RM35 juta untuk tiga projek memajukan kehidupan rakyat di empat skim penempatan semula Kawasan Pemerintah Keselamatan Rajang (Rascom) di Sibu Sarawak.

* 4 April 2011 - Perdana menteri mahu setiap anggota pentadbiran awam terap empat elemen penting yang terkandung dalam 'Strategi Lautan Biru Kebangsaan' dalam pengurusan tugas mereka, iaitu 'mengurang', 'menghapus', 'mewujud' dan 'menambah peluang'.

* 28 Sept 2012 - Tambahan bonus sebulan gaji bagi penjawat awam yang bayaran pertama akan dibuat pada Disember 2012, manakala sebulan lagi pada Januari 2013 dan bayaran RM500 kepada pesara kerajaan.

* 26 Ogos 2012 - Memperkenal Strategi Lautan Biru Kebangsaan 7 (NBOS 7) iaitu inisiatif menghubungkan antara UTC dan RTC supaya melaluinya produk makanan dan hasil pertanian boleh dibawa ke bandar secara berskala besar.

* 19 Mac 2013 - Pembentangan laporan tahunan Program Transformasi Negara (sebahagian besar matlamat GTP dan ETP berjaya dicapai)


* 25 Mac 2013 - Meluluskan tuntutan Dana Pencen, imbuhan tetap perumahan, pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).


4. EKONOMI DAN KEWANGAN

* 10 Mac 2009 - Mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua dan mekanisme pelaksanaannya.

* 22 Apr 2009 - Melakukan liberalisasi ke atas 27 sub sektor perkhidmatan.

* 27 Apr 2009 - Mengumumkan liberalisasi sektor kewangan negara.

* 27 Apr 2009 - Malaysia menjadi negara pertama mempunyai institusi kewangan Islam mega dengan modal berbayar sekurang-kurangnya AS$1 bilion.

* 15 Mei 2009 - Sebuah institut jaminan kewangan, Danajamin Nasional Berhad ditubuhkan bagi memudahkan syarikat mendapat akses lebih baik kepada pasaran bon Malaysia.

* 24 Jun 2009 - Najib syor supaya diwujudkan entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan bagi menyelaras harta milik orang Islam Malaysia.

* 30 Jun 2009 - Najib mengumumkan garis panduan pelaburan secara komprehensif iaitu Garis Panduan Pelabur Asing (FIC).

* 1 Julai 2009 - Perdana menteri lancar Felda Global Ventures (Felda Global) yang menjadi jentera komersil bersepadu tunggal kumpulan Felda.


* 23 Okt 2009 - Najib buat pertama kali membentangkan Bajet 2010 di Dewan Rakyat yang bertemakan `1Malaysia, Kemakmuran ersama' dengan peruntukan RM191.5 bilion.

* 23 Dis 2009 - Memperkenal semula Cukai Keuntungan Hartanah Sebenar (RPGT) dari jualan hartanah tanpa mengira tahun hartanah itu dibeli.

* 30 Mac 2010 - Mengumumkan Model Ekonomi Baharu (MEB) yang menggariskan lapan inisiatif pembaharuan strategik.

* 10 Jun 2010 - Membentangkan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 25 Okt 2010 - Lancar Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 18 projek permulaan (EPP).

* 11 Jan 2011 - Umum 19 lagi EPP yang akan menjana pelaburan hampir RM67 bilion.


5. LUAR NEGARA

* 10 April 2009 - Mengetuai delegasi Malaysia sebagai Perdana Menteri ke Sidang Kemuncak Asean ke-14 dan Sidang Kemuncak berkaitan, di Pattaya, Thailand

* 3 Jun 2009 - Pemimpin negara luar pertama diberi penghormatan berucap di Great Hall of the People, Beijing, China sempena lawatan rasmi.

* 6 Okt 2009 - Merupakan pemimpin Malaysia pertama dalam sejarah hubungan Malaysia dengan Unesco selama 50 tahun yang menyampaikan ucaptama pada sesi pembukaan persidangan Unesco di Paris, France.

* 30 Sept 2009 - Najib umum kerjasama ekonomi antara Malaysia dan Arab Saudi menerusi penubuhan syarikat usaha sama yang bermodalkan AS$2.5 bilion (RM8.65 bilion) bagi mengendalikan aliran pelaburan langsung asing (FDI) dari Asia Barat serta membuat pelaburan strategik dalam projek berimpak tinggi di negara ini.

* 26 Okt 2009 - Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) antara Malaysia dan New Zealand dimeterai.

* 12 April 2010 - Mengadakan pertemuan empat mata dengan Presiden Barack Obama di Pusat Konvensyen Walter E.Washington i Washington, Amerika Syarikat.

* 27 Sept 2010 - Pada ucapan sulungnya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di New York, Amerika Syarikat, Najib menggesa semua negara supaya "memilih kesederhanaan dan menolak ekstremism".



* 12 Julai 2011 - Mengadakan lawatan rasmi ke United Kingdom, dan telah menjemput ketua-ketua industri negara tersebut untuk meneroka peluang pelaburan di Malaysia.

* 18 Mei 2011 - Menghadiri "Invest Malaysia New York 2011" di New York, Amerika Syarikat dengan menarik pelaburan baru antara RM5 dan RM6 bilion pelaburan.

* 15 Okt 2012 - Menjadi saksi kepada acara bersejarah permeteraian perjanjian damai antara kerajaan Filipina dan Barisan embebasan Islam Moro (MILF) di Manila, Filippina.

* 22 Jan 2013 - Merupakan perdana menteri Malaysia pertama menjejak kaki di bumi Palestin sempena lawatan kemanusiaannya ke Gaza.


6. TEKNOLOGI DAN INOVASI

* 24 Julai 2009 - menubuhkan Majlis Teknologi Hijau bagi mempromosi teknologi hijau dan amalannya.

* 15 Sept 2009 - mengumumkan Pasukan F1 1Malaysia yang dikendalikan anak tempatan dalam bidang pemotoran.

* 28 Okt 2009 - Umum kajian semula Dasar Automotif Nasional (NAP) membabitkan 18 langkah baharu termasuk mewajibkan kenderaan penumpang berusia lebih 15 tahun membuat pemeriksaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) sebagai syarat memperbaharui cukai jalan mulai tahun depan, memansuhkan sepenuhnya permit import (AP) terbuka kenderaan terpakai mulai 2016 dan AP francais menjelang 2021.

* 29 Okt 2009 - Pusat Inovasi Negara (MyNIC) dan rangkaian Pusat Kecemerlangan Inovasi (iCoE) diwujudkan bagi menggalakkan kegiatan kreatif dan inovasi sebagai sumber komersial baru negara.

* 17 Dis 2009 - Najib mengumumkan komitmen Malaysia mengguna pakai petunjuk bagi pengurangan secara sukarela pelepasan arbon atau gas rumah hijau sehingga 40 peratus daripada intensiti Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjelang 2020 berbanding tahap 2005 pada Persidangan Perubahan Iklim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu 2009 (COP 15) di Denmark.

* 26 Jan 2010 - melancarkan Skim Pembiayaan Teknologi Hijau (SPTH) yang merupakan komitmen kerajaan dalam memajukan sektor itu. Ia sejajar dengan akujanji Kuala Lumpur pada Sidang Kemuncak Perubahan Iklim, bagi mengurangkan pelepasan karbon dan gas rumah hijau sekali gus membantu memulihara persekitaran untuk generasi akan datang.

* 24 Mac 2010 - Umum empat insentif dalam Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI) untuk mentransformasi Malaysia daripada negara berpendapatan sederhana kepada negara maju.

* 10 November 2010 - Kerajaan mengumumkan langkah untuk meningkatkan nilai KDNK dengan menambah kadar penggunaan jalur lebar di negara ini sehingga mencapai tahap 50 peratus menjelang akhir tahun depan daripada hanya 24 peratus ketika ini.

* 8 Sept 2011 - Lancar Rangka Kerja dan Sistem Penilaian Bandar Raya Rendah Karbon bertujuan mengurangkan 40 peratus enghasilan karbon dioksida di bandar menjelang 2020.

* 7 Julai 2011 - Memperkenal Kelestarian Yang Dicapai Melalui Kecekapan Tenaga dengan pemberian rebat tunai RM200 kepada engguna domestik yang membeli pendingin hawa dan peti sejuk yang diberi taraf 5-bintang.

7. POLITIK

* 26 Mac 2009 - Diisytihar sebagai presiden Umno yang baharu, tanpa bertanding, pada Perhimpunan Agung Umno 2008 di Dewan erdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

* 24 April 2009 - Dilantik sebagai pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor.

* 15 Ogos 2011 - Mengumumkan pembentukan Jawatankuasa Pemilih Parlimen yang dianggotai wakil kerajaan BN dan parti pembangkang bagi membincangkan reformasi pilihan raya.

* 29 Nov 2012 - Melancarkan buku bertajuk 'Transformasi Politik:Mendaulatkan Hak Asasi Serta Demokrasi Pemerintahan Rakyat untuk Rakyat', yang memperinci kewajaran setiap transformasi dilaksana kerajaan.

* 20 Feb 2013 - Menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya Transparency International dan memperteguh komitmen beliau dalam memerangi rasuah terutama dalam pilihan raya umum ke-13.



8. PENGIKTIRAFAN DUNIA KEPADA MALAYSIA DI BAWAH PENTADBIRAN NAJIB

* Laporan Kemudahan Menjalankan Perniagaan 2011 oleh Bank Dunia, Malaysia tersenarai dalam kedudukan 20 teratas dan berkongsi kedudukan pertama di dunia dari segi kemudahan mendapatkan pinjaman perniagaan. BACA SINI

* Kajian Global Peace Index (GPI) 2011 mendapati Malaysia ialah negara ke-19 paling selamat daripada 153 negara di seluruh unia. Malaysia juga diletakkan sebagai negara paling aman di Asia Tenggara dan keempat di Asia Pasifik selepas New Zealand, Jepun dan Australia.

* Laporan World Economic Forum 2012 menyaksikan Malaysia naik lima anak tangga dalam senarai daya saing ekonomi dunia erbanding tahun sebelumnya, menjadikan Malaysia antara 21 buah negara paling kompetitif ekonominya di dunia.

* Syarikat perunding A.T Kearney iktiraf Malaysia sebagai negara 10 teratas dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing bagi tahun 2012.

* World Bank Ease of Doing Business Report 2013 meletakkan Malaysia negara ke-12 paling mesra perniagaan di dunia.

* Laporan World Competitiveness Yearbook 2012/2013 mendapati Malaysia negara ke-14 paling berdaya saing. BACA SINI

* Malaysia sebagai negara ke-10 bagi destinasi menarik pelaburan langsung dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing 2012.

9. PENDIDIKAN

* 25 Jan 2010 - 20 daripada 10,000 sekolah dipilih sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT).

* 7 Okt 2011 - Memperuntuk bantuan tunai RM100 buat semua pelajar sekolah dan RM200 baucar buku untuk pelajar universiti. - Bernama

sumber: Blog MIM

[LIVE]Pengumuman Oleh YAB Perdana Menteri @NajibRazak #GE13

Posted: 02 Apr 2013 07:13 PM PDT

Nantikan pengumuman secara langsung yang akan dibuat oleh YAB Perdana Menteri Malaysia jam 11,30 pagi nanti di semua stesen Televisyen.

Perdana Menteri membuat pegumuman tersebut melalui laman Twitter milik beliau dan khabarnya beliau telah selesai mengadap DYTMM Yang Dipertuan Agong sebentar tadi.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Jeneral Kedai Kopi dan Kolonel Papan Kekunci #GE13 #tolakPR

Posted: 02 Apr 2013 12:45 AM PDT

SP nak share email yang SP terima dari Saudara Zul Azry Khalil berkenaan dengan insiden di Lahad Datu yang lepas




Baru-baru ini saya menghadiri satu majlis akad nikah dan ketika menikmati jamuan saya terdengar seorang pemuda lingkungan 30-an sedang asyik menghentam kerajaan. Saya tidak ambil pusing sangat kerana perkara ini adalah normal dalam sistem politik kepartian negara kita. Namun begitu selera saya sedikit terganggu apabila mereka mula membahaskan tentang pencerobohan pengganas Kiram dan merumuskan bahawa apa yang berlaku di Sabah telah dirancang oleh Kerajaan Barisan Nasional.
 
Dalam negara menghadapi krisis keselamatan yang paling hebat dewasa ini, saya merasa sangat marah melihat segelintir rakyat yang mudah melempar tohmahan negatif kepada kerajaan dan pasukan keselamatan kita. Setakat ini sepuluh orang anggota keselamatan kita telah gugur di Lahad Datu dan Semporna. Adakah itu juga dirancang kerajaan? Air mata yang mengalir pada waris-waris perwira negara yang gugur juga palsu belaka?

Semua ini bertitik tolak daripada kenyataan biadap Ahli Parlimen Batu Y.B Tian Chua yang mudah merumuskan bahawa apa yang terjadi di Sabah adalah rancangan jahat UMNO dan Barisan Nasional. Beliau telah didakwa di mahkamah atas kesalahan menghasut tetapi ini tidak mampu menutup mulut penyokong Pakatan Rakyat yang percaya dengan tohmahan ini. Media sosial digunakan dengan rakusnya untuk melemparkan pelbagai tuduhan pada pihak berkuasa khususnya Pihak Polis Diraja Malaysia. Kata-kata seperti "anjing UMNO" dan "mati katak" digunakan sewenang-wenangnya oleh segelintir rakyat terhadap pasukan keselamatan kita seolah mereka lebih tahu hal keselamatan negara.

Salah seorang bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat, Ng Lum Yong pernah merumuskan bahawa Pakatan Rakyat hanya pandai menghasut penyokong-penyokong mereka agar merasa benci kepada kerajaan. Sikap membenci kerajaan ini telah lama dipupuk oleh pimpinan Pakatan Rakyat sehingga membutakan hati penyokong mereka untuk membezakan antara yang hak dan yang batil. PAS juga tidak mahu ketinggalan untuk mendapatkan laba politik dari isu di Sabah ini dengan mempersoalkan darjah "kesyahidan" wira-wira kita yang gugur. 

Di manakah sensitiviti mereka ini terhadap waris-waris pejuang kita? Perlu diingat juga bahawa Ops Daulat masih lagi berjalan dan kenyataan-kenyataan biadap serta cemerkap ini mampu meruntuhkan semangat pasukan keselamatan kita di sana. Seluruh rakyat perlu sepakat di belakang kerajaan menentang dan mengutuk tindakan pengganas Kiram menceroboh kedaulatan negara kita. Inilah masanya untuk kita menzahirkan rasa patriotik kita terhadap Malaysia yang tercinta. 

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein semalam telah menyatakan bahawa kerajaan akan mengadakan satu siasatan "white paper" bagi menyiasat setiap aspek pencerobohan oleh pengganas Kiram ini termasuk mengenalpasti dalang yang merancangnya. Kerajaan berdepan cabaran pertama pasca pemansuhan Akta Dalam Negeri 1960 yang sebelum ini telah digunakan dengan berkesannya bagi menangani kegiatan subversif dalam negara.

Krisis di Sabah akan beransur pulih dan kehidupan rakyat di kawasan yang terbabit akan kembali normal sedikit demi sedikit. Segelintir rakyat yang memberi komen biadap terhadap pasukan keselamatan mungkin tidak langsung mengambil kisah tentang nasib dan juga isteri dan anak-anak pejuang yang gugur. Mereka selesa menjadi General Kedai Kopi atau Kolonel Papan Kekunci dan gemar berhujah berkenaan teori konspirasi. Biarkanlah mereka, mereka jahil. Saya pulang dengan rasa yang diredam; menyedapkan hati ini memikirkan yang majoriti rakyat Malaysia masih menyokong penuh perjuangan pasukan keselamatan kita. 


PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 02 Apr 2013 03:29 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


Reminder: Zaidi added you as a contact on Twoo and wants to connect

Posted: 02 Apr 2013 11:17 AM PDT

I found an exclusive and fun way to meet new people online: Twoo.com.

Read this mail in: Bahasa Melayu, 中文, , , , and 26 other languages.

You received this mail because Zaidi wants to connect with shahnor1.220977@blogger.com on Twoo. Unsubscribe.

Zaidi added you as a contact on Twoo and wants to connect.

Connect on Twoo
Twoo is the most fun way to meet new people in your area
Join over 10 million people

Twoo is the fastest growing network for meeting new people. Find out why over 10 million people have already joined Twoo.

Chat now

The first thing you want to do when you see a nice profile is start a conversation, right? On Twoo we promise you lots of people who are eager to have a chat. The best bit: it's free!

Mobile

Check out what is happening around you with the iPhone and Android apps. Take Twoo with you wherever you go.

Don't want to receive these e-mails in the future? Click here.
Massive Media NV, Emile Braunplein 18, 9000 Ghent, Belgium BE0834322338. info-en@twoo.com

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 02 Apr 2013 07:45 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


bendera BN dibakar..Gara-gara sokongan terhadap BN meningkat di Kuala Langat

Posted: 01 Apr 2013 10:43 PM PDT


Bak kata pepatah,marahkan nyamuk habis kelambu dibakar..sesuai sangatlah perumpamaan ini diguna pakai.Aku pun tak faham kenapa dan mengapa ianya boleh berlaku..walhal semuanya dah berakal dan mampu berfikir.Nak sokong mana-mana parti aku pun tak larang,akan tetapi belajarlah untuk hormat akan hak orang lain..ni tak.,sanggup lakukan perkara-perkara yang di luar jangkaan,seperti kejadian terbaru di Telok Bunut,Banting dimana beberapa helai bendera milik parti BARISAN NASIONAL telah dibakar.
Nampak benar pihak yang terbabit tergugat dan mula rasa terancam pabila mereka dpat tahu rakyat di Kuala Langat kembali ke pangkuan BN.Adeh..aku memang pantang bila dapat tahu akan berita ni..sehelai korang bakar 10 helai aku akan suruh orang BN pasang.
Dasar bacul..Dasar main belakang..
Sehubungan dengan itu,satu laporan POLIS telah dibuat di IPD KUALA LANGAT bagi mencari dalang disebalik kejadian ini.Laporan telah dibuat oleh Penyelaras Pembangunan Persekutuan Dun Teluk Datuk,Puan Ng Siok Hwa pada awal pagi ini.

TAHULAH KORANG NANTI..PRU13 KORANG PASTI AKAN TERDUDUK.


BN rampas semula Selangor dan Kedah

Posted: 01 Apr 2013 07:14 PM PDT


Bukan mudah untuk menjadi mudah.dan bukan senang hendak menjadi senang.Semuanya harus dilalui dengan pelbagai ujian dan rintangan.Namun BARISAN NASIONAL sudah bersiap sedia MEMPERTAHANKAN PUTRAJAYA seterusnya MENGEKALKAN KEMENANGAN BESAR!


Dalam wawancara bersama akhbar China Press, bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin yakin Barisan Nasional akan menang majoriti yang lebih besar dalam PRU13.Tun Daim juga turut percaya bahawa kerajaan BN MAMPU RAMPAS kembali Negeri Selangor dan Kedah JIKA calon yang benar-benar sesuai,malah beliau juga berkata BN MAMPU MENANG BESAR.



Katanya, walaupun BN mungkin kehilangan beberapa kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Johor, Sabah dan Sarawak namun keputusan keseluruhan akan lebih baik berbanding tahun 2008 kerana BN juga dijangka akan memenangi balik banyak kerusi di Selangor, Kedan dan Kelantan.
Beliau berkata demikian dalam temuramah bersama akhbar China Press yang disiarkan hari ini.
Kata beliau, BN memiliki peluang yang cerah untuk menawan kembali Selangor dan Kedah tetapi masih tidak mampu untuk mendapatkan kembali Pulau Pinang dan Kelantan.
"Penduduk Kedah dilihat bersedia mahu membantu Mukhriz Tun Mahathir untuk menjadi Menteri Besar negeri itu," katanya.
Selangor pula katanya berpeluang jatuh kembali ke tangan BN andai perikatan berkenaan dapat menyediakan calon menteri besar yang sesuai dan diterima ramai.
Perak pulak jelas beliau, wujud peluang sama rata atau 50-50 kepada BN dan Pakatan Rakyat bagi menguasainya.
Menurut Daim, permasalahan terbesar dengan pembangkang di negara ini ialah mereka tidak memenuhi janji-janji yang dibuat dalam manifesto tahun 2008.
Katanya, disebabkan itu pembangkang dilihat kurang kredibiliti dan tidak dipercayai rakyat.
Beliau juga menafikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai terlepas peluang keemasan untuk membubarkan Parlimen seperti yang dijaja beberapa pemimpin DAP.
Katanya, pembubaran boleh dilakukan pada bila-bila masa yang sesuai dan bukan dalam tempoh tertentu sahaja.
Dalam temuramah berkenaan, beliau juga menasihati pengundi Cina agar berfikir secara mendalam dan berhati-hati sebelum mengundi.
"Apa yang anda dapat dengan cuba menghukum BN," soalnya.
Beliau juga yakin pengundi kali ini akan mengundi berdasarkan tiga faktor utama iaitu menolak penyelewengan, ekonomi dan masa hadapan.
Mengulas mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu beliau berkata, ia merupakan sesuatu yang menyebelahi BN walaupun ia tidak dirancang oleh pihak itu.
Pandangan Daim mengenai keputusan pilihan raya umum adalah sesuatu yang ditunggu terutama apabila meramal dengan tepat keputusan PRU ke 12 (2008) yang menyaksikan BN kehilangan beberapa negeri yang dilihat kubu kuat kerajaan ketika itu. – Mynewshub





#BNBagus #PRU13 #GE13 #Transformasi #BN4Malaysia #Najib4PM #BetterNation

 

Macam-macam ada...main depan ada,main belakang ada..main sendiri pun ada..itulah PKR

Posted: 01 Apr 2013 08:28 AM PDT


Memang tak faham aku dengan PKR ni..yang terang-terangan buat onar takde diambil tindakan,namun yang sikit buat onar..perghh cepat benar jatuhkan hukuman.Bukanlah aku nak sokong dengan tindakan mamat ni..tapi nampak benar ketidakadilannya.Orang bawahan confirm SALAH.Tu baru sedikit je yang kita ketahui.
Nampak di sini bahawa demi kepentingan individu tertentu sanggup sembunyikan fakta dan mengatakan ianya satu konspirasi politik.
Apa nak dikata..sendiri sedap..sendiri tanggunglah.

HAMIM Ledang

Posted: 02 Apr 2013 03:13 AM PDT

HAMIM Ledang


Program Karnival ASTRO Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Ledang 2013

Posted: 01 Apr 2013 11:53 PM PDT


















Sekitar Program Karnival ASTRO Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Ledang 2013
29 Mac 2013 - 31 Mac 2013

BUAT PILIHAN BIJAK - MB

Posted: 30 Mar 2013 07:05 PM PDT



ABDUL Ghani Othman (tengah) menerima hadiah gitar selepas pelancaran Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Ledang  2013 di Pulau Penarik, Sungai Mati, Muar, kelmarin. - MINGGUAN/ZULHISHAM ISAHAK


LEDANG 30 Mac - Generasi muda bakal mewarisi negeri ini dalam keadaan yang suram, gelap dan tidak menentu masa depannya jika mandat kali ini diberi kepada pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, ketidakcekapan pembangkang dalam urus tadbir akan membuatkan pembangunan serta pertumbuhan ekonomi negara terjejas dan secara langsung memberi kesan buruk terhadap peluang dan pasaran kerja.

"Kita tidak boleh harap pembangkang untuk membawa pembangunan dan kemajuan.

"Kalau biarkan negara ini ditadbir pembangkang, maka ekonomi terbantut, tidak ada pertumbuhan ekonomi dan tidak ada pelaburan," katanya ketika berucap dalam Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Ledang 2013 di Pulau Penarik, Sungai Mati dekat sini malam tadi.

Bukan itu sahaja katanya, langkah tersebut juga akan menyebabkan peluang kerja begitu terhad untuk anak-anak muda.

"Mereka yang keluar sekolah, universiti dan maktab tidak akan mempunyai pekerjaan," katanya.

Yang turut hadir, Ahli Parlimen Ledang, Ir. Hamim Samuri; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gambir, M. Asojan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perpaduan, Sumber Manusia, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri dan ADUN Tangkak, Goh Tee Tee.

Pada majlis tersebut, Abdul Ghani yang juga ADUN Serom menerima hasil kutipan derma Tabung Wira Lahad Datu daripada ahli-ahli Muar Scram Club berjumlah RM1,782.

Abdul Ghani berkata, jika diberi peluang kepada pembangkang menjadi kerajaan bermakna menempa kemusnahan kepada negara dan perkara ini harus dielakkan dengan membuat pilihan yang bijak serta menjamin masa depan dalam pilihan raya umum akan datang.

Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terus mencipta kemajuan sebagai kesinambungan sejak merdeka 56 tahun lalu dan nasib orang muda cukup terbela serta berperanan dalam pembangunan negara. 

© Utusan Melayu (M) Bhd 

31 mac 2013

22 KELUARGA MISKIN TERIMA BANTUAN PPKB

Posted: 30 Mar 2013 06:46 PM PDT


Ir. Hamim Samuri (baris belakang, dua dari kanan) bersama penerima bantuan sewa rumah di Taman Megaria dekat Tangkak, Ledang, kelmarin

LEDANG 27 Mac - Sebanyak 22 keluarga miskin yang berdaftar di bawah Majlis Daerah Tangkak (MDT) akan menerima bantuan Program Pembasmian Kemiskinan Bandar (PPKB) dalam tahun ini.

Ahli Parlimennya, Ir. Hamim Samuri berkata, mereka yang menerima bantuan sewa rumah itu membabitkan 13 keluarga Melayu, lapan (India) dan satu (Cina) yang masing-masing berpendapatan bawah RM2,300 sebulan.

"PPKB merupakan bantuan daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Diharap dengan adanya bantuan ini dapat meringankan beban dan seterusnya meningkatkan pendapatan mereka serta terkeluar daripada garis kemiskinan.

"Program ini adalah di bawah pengurusan Jabatan Pembangunan Masyarakat MDT. Ini bertujuan membantu golongan miskin dan berpendapatan rendah di bandar dalam meningkatkan kualiti hidup, di samping mengurangkan beban tanggungan keluarga," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Program Gerak Mesra dan Anti Denggi Zon Tangkak C3 Taman Megaria 1, 2 dan 3 serta Penyerahan Bantuan Sewa Rumah PPKB Peringkat MDT 2013 di balairaya taman itu di sini kelmarin.

Yang turut hadir Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tangkak, Goh Tee Tee dan Pegawai Daerah Ledang merangkap Yang Dipertua MDT, Ab. Han Ramin.

Mengenai program anti denggi, Hamim berkata, pihak pengurusan MDT bersama Pejabat Kesihatan Daerah Ledang dan beberapa jabatan lain turun padang ke kawasan perumahan itu bagi mengadakan kempen kebersihan dan pengindahan landskap.



 
© Utusan Melayu (M) Bhd 
28 Mac 2013




Program Futsal Santai Bersama Belia

Posted: 28 Mar 2013 11:35 PM PDT



10 Mac 2013
Gelanggang Futsal Sagil

Perasmian Majlis Pelancaran 1Malaysia Komunii Perwani & "1 Million Women Purple Walk 2013"

Posted: 20 Mar 2013 12:51 AM PDT




Perasmian Majlis Pelancaran 1Malaysia Komuniti Perwani & "1 Million Purple Walk 2013" Peringkat Daerah Ledang Tahun 2013
Lokasi : Dataran Ledang, Tangkak
Tarikh : 17 Mac 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan