Isnin, 15 April 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Other Perspektif

Posted: 15 Apr 2013 01:20 PM PDT

Other Perspektif


Sasaran 2/3. Realiti @ mimpi?

Posted: 14 Apr 2013 05:34 PM PDT

waadat

Posted: 15 Apr 2013 01:05 PM PDT

waadat


surat mahathir tolak hudud

Posted: 14 Apr 2013 11:04 PM PDT



Nampaknya isu hudud sudah lenyap. Sudah dicampak ke longkang kerana PAS kini sudah bersaudara dengan DAP yang tegar menentang Islam.
Akhirnya Karpal Singh yang pernah mencabar orang Islam dalam isu mendirikan negara Islam di Malaysia agar melangkah mayatnya terlebih dulu telah menang.
Walaupun PRU-13 belum berlaku namun Karpal berhak diisytihar sebagai pemenang!


Jika diungkit perkara ini pada penyokong PAS maka dengan mudah mereka melemparkan kesalahan pada UMNO, khususnya Tun Mahathir.
Kata mereka: Mahathir lah penentang hudud. Lalu mereka menjadikan surat PM kepada MB Kelantan pada 1994 sebagai bukti Mahathir menghalang perlaksanaan hudud di Kelantan.
Benarkah begitu?
Kepada generasi muda yang masih kecil ketika itu, biarlah Demang bercerita sikit:
Apabila didesak bertalu-talu oleh ummat Islam baik penyokong PAS mahupun penyokong kerajaan akhirnya Nik Aziz membentangkan draf undang-undang hudud PAS di Kelantan. Draf tersebut dibawa pada Sultan Kelantan dan baginda pun menurunkan tandatangan.
Malangnya sehingga kini undang-undang yang telah diluluskan itu TIDAK PERNAH diwartakan!
Alasan Nik Aziz (bukan alasan PAS) ialah kerajaan pusat menghalang perlaksanaan.
Bagi penyokong tegar PAS sudah tentu mereka percaya kenyataan tok guru mereka itu. Namun bagi yang faham undang-undang dengan mudah menyedari bahawa perkara berkenaan Islam termasuk undang-undang Islam di bawah kuasa sultan negeri berkenaan dan bukannya di bawah kuasa kerajaan persekutuan.
Di bawah ini Demang letakkan surat tersebut yang disalin daripada Harakahdaily sendiri. Bacalah sendiri dan tunjukkan di mana ayat yang mengatakan Mahathir menentang hudud.
Sementara itu, di Terengganu Hj Hadi selaku MB juga mengemukakan draf undang-undang bagi negeri Terngganu berdasarkan hukum hudud.
Walaupun Hj Hadi cuma sepenggal menjadi MB namun beliau lebih baik daripada Nik Aziz. Hj Hadi berjaya mewartakan undang-undang itu cuma tidak dapat melaksanakan.
Hj Hadi menghadapi masalah dalam penguatkuasaan apabila pihak polis yang tertakluk dengan pihak persekutuan secara teknikalnya tidak boleh menguatkuasa undang-undang tersebut.
Justeru adalah tidak benar hudud tidak boleh dilaksanakan di negeri-negeri itu. Ia cuma perlukan kebijaksanaan.
Berkaitan Perkara 75 perlembagaan yang sering dijadikan alasan PAS untuk menuduh UMNO menolak hudud, perkara tersebut tidak membatalkan keseluruhan undang-undang sebaliknya hanya undang-undang yang bertentangan sahaja yang terbatal. 
Dalam surat di bawah, Tun telah memberikan contoh undang-undang yang mungkin akan terbatal kerana ia bertentangan dengan perlembagaan. Contohnya dalam kes wanita dirogol.
Tun Mahathir juga sering ditohmah menentang hudud padahal beliau secara terbuka mengatakan bahawa yang beliau bantah ialah undang-undang yang dicipta oleh ulama berdasarkan pemahaman mereka, bukannya hukum yang telah termaktub secara jelas dalam Al-Quran.

Kebimbangan Mahathir tentang kesilapan pemahaman PAS di Kelantan dalam membuat draf undang-undang ada benarnya apabila dilihat pada draf undang-undang yang dibuat PAS Terengganu pula yang berbeza.

Perbezaan undang-undang di Kelantan dengan undang-undang Terengganu membuktikan bahawa ia bukan hudud sebenar Islam.
Bagi yang tidak pernah mendengar sendiri dari mulut Mahatahir dalam isu hudud eloklah jangan 'bawa mulut' isu ini. Jika tidak, anda samalah seperti pemfitnah-pemfitnah yang anda benci selama ini.

Bacalah dengan mata hati bukan dengan berbekalkan rasa sakit hati. 



PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB Tuan Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Menteri Besar Kelantan
Y.A.B. Tuan Haji,
PENGUATKUASAAN KANUN JENAYAH SYARIAH II 1993 DI NEGERI KELANTAN
Rujukan : MB(KN)(S)16/6/(26)
Bertarikh 8 Jun 1994
Pihak kerajaan pusat sentiasa berpandukan kepada kebijaksanaan (al-Hikmah) yang telah ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW. dan juga para sahabat baginda khususnya al-khulafa ar-Rasyidun dalam melaksanakan ajaran Islam lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan hukum-hukum jenayah.
1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kepada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu "tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum)." Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.
2. Sepertimana yang Amat Berhormat sendiri sedia ketahui, KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara. Penekanan mengenai dengan keadilan adalah sangat terserlah dalam ajaran Islam lebih daripada penekanan yang terdapat dalam ajaran-ajaran yang lain dalam sejarah agama. Baginda Rasulullah SAW sewaktu mengembangkan agama Islam ialah usaha menghapuskan ketidakadilan yang menjadi sebahagian daripada budaya di zaman itu.
3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.
4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan aakan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:
(i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku. Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran. Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW. Tetapi terdapat perbedzaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan.
Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan agama Islam.
(ii) Masaalah kesalahan merogol wanita, berdasarkan kapada undang-undang PAS, jika seseorang wanita yang belum kahwin melahirkan anak maka ini adalah bukti ia telah berzina dan akan dihukum mengikut undang-undang PAS, sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah wanita itu adalah mangsa rogol. Mengikut undang-undang PAS jika ia menuduh perogolnya, tuduhan hanya boleh diterima sah jika terdapat empat orang saksi (yang terdiri daripada orang-orang yang baik, yang tidak melakukan dosa besar) yang menyatakan bahawa telah melihat dengan terang dan jelas bahawa yang dituduh telah merogol wanita berkenaan.
Seperti kita ketahui, melainkan dalam keadaan perang seperti di Bosnia diwaktu mana orang Serb merogol beramai-ramai wanita Bosnia, tidak mungkin jenayah merogol dilakukan di hadapan saksi-saksi yang terdiri daripada orang-orang yang baik. Jika saksi ini melihat dan mereka tidak menolong wanita berkenaan, mereka boleh dianggap sebagai bersubahat seperti penjenayah-penjenayah Serb bersubahat dengan perogol daripada kaum mereka. Jika ada pun saksi, dan mereka tidak membuat apa-apa untuk menolong mereka tidak boleh dianggap sebagai terdiri daripada orang yang baik, tetapi disebaliknya dianggap sudah bersubahat. Dengan itu tuduhan mangsa rogol akan ditolak dan perogol akan terlepas.
Keadaan di mana mangsa rogol dihukum salah kerana melahirkan anak di luar nikah dan perogol dilepaskan sebagai tidak bersalah kerana tidak ada saksi adalah sama sekali tidak boleh diterima oleh sesiapa pun sebagai sesuatu yang adil, bahkan aia adalah satu kezaliman yang dahsyat.
5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku. Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolok sebarang kezaliman. Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya .
6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.
7. Kerajaan Pusat tidak berhajat untuk bersubahat dengan PAS bagi melaksanakan ketidakadilan semata-mata untuk kepentingan politik dan sokongan oleh orang yang telah diabui matanya. Kerajaan Malaysia yang sentiasa dan terus mempertahankan ajaran dan nilai-nilai Islam tidak dapat membenarkan Kerajaan Pas menjalankan sesuatu yang bercangah dengan prinsip keadilan dalam Islam, maka Kerajaan Pusat akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadapKerajaan PAS demi menjaga maruah dan ketinggian martabat Islam dan penganut-penganutnya.
DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD
15 Julai 1994

PEJUANG BANGSA

Posted: 15 Apr 2013 11:18 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Hot ! Kereta upahan ini perlu diharamkan masuk ke Malaysia #PRU13 #GE13

Posted: 15 Apr 2013 10:25 AM PDT





Apa kejadahnya penyokong2 PAP dari  Singapura  cuba nak ganggu kempen PRU13 di negara kita ?Adakah sebab Kit Siang dan DAP  bertanding di Gelang Patah nak cuba menawan Johor  ?

GPB tak kira  kalau pemilik kereta haramjadah ini pencacai DAP di Malaysia tetapi kenderaan dari negara luar seperti Singapura ini cukup biadap dan  telah mencabar maruah negara  kita.

Persoalannya , mengapa kereta dari Singapura sahaja walhal dari Thailand di sebelah utara tak ada pun suruh  sokong Pas atau PKR. . Adakah kerana  kempen ini semua didalangi DAP ??

Mana pergi JPJ ?? Korang tak reti nak pi tahan ka kereta asing dok buat gila dalam negara kita ni .

JOHOR BAHRU - Warganegara Singapura diingatkan supaya tidak mencampuri urusan politik di negara ini lebih-lebih lagi bagi membantu mana-mana parti berkempen pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). 

Menteri Pengajian Tinggi yang juga Ketua UMNO Bahagian Pasir Gudang, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berpendapat, tindakan orang asing mencampuri urusan pilihan raya sesebuah negara adalah tidak patut kerana ia tidak baik untuk hubungan dua negara.
 

"Berkempen di negara yang mana rakyat Malaysia sedang bekerja dan mempengaruhi mereka untuk mengundi parti yang mempunyai kepentingan mereka adalah tidak betul," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
 

Mohamed Khaled mengulas kebanjiran kenderaan dari Singapura di bandar raya ini yang dilihat turut berkempen membantu pakatan pembangkang dalam mengajak rakyat negara ini pulang mengundi.
Bagaimana pun, tidak dapat dipastikan sama ada pemilik kenderaan berkenaan terdiri daripada warga negara jiran atau rakyat Malaysia yang mempunyai taraf penduduk tetap di republik itu.
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi pula berpendapat, perbuatan itu tidak wajar dan bertentangan dengan polisi mana-mana negara pun.
 

"Mereka sepatutnya tidak masuk campur, urusan politik kita biarlah kita sesama kita," katanya.
Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Johor Jaya, Tan Cher Puk mahu pemerintah Singapura menyiasat penduduk negara itu yang menyalah gunakan kenderaan dari republik tersebut untuk berkempen di Malaysia.
 

"Pemerintah Singapura harus melakukan pemeriksaan ke atas kenderaan yang memasuki Malaysia," tegasnya

Hot ! Iklan Baik Punya Air Asia sempena #PRU13

Posted: 15 Apr 2013 09:46 AM PDT



Kepada semua pemimpin BN yang sedang  berdebar-debar menunggu pengumuman calon menjelang esok pagi , hari ini iklan Air Asia telah membuat promosi sindiran baik  punya .

Daripada  dok meroyan  , sedih , kecewa tak dapat jadi calon BN kali ini di PRU13 ,  boleh dipertimbangkan iklan Air Asia ini dan berambus dengan tenang ..haha




Hot ! Mamak Kadiaq buat lawak paling bodoh pasal video #SpendaStopa

Posted: 15 Apr 2013 06:15 AM PDT


Perghhh!!.. mamak Kadiaq cakap dia  bukti beb yang video Spender Stopa adalah dibuat oleh pasukan khas untuk merosakkan imej pemimpin Pakatan .

Malah yang best tu  dia pertahan Stopa sebagai pemimpin yang paling BERSIH , BERMORAL & BERPRINSIP TINGGI .

GPB harap  Mamak Kadiaq kalau  boleh  tunjuk  bukti video ini dibuat oleh pasukan khas termasul pelakon2 sekali . 

Kalau setakat bercakap untuk cari populariti  dan syok sendiri .. Go  to Hell la !!!




Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini mendakwa beliau mendapat maklumat wujudnya pasukan khas yang ditubuhkan pihak tertentu untuk membuat video fitnah bagi merosakkan imej pemimpin politik tertentu. Pemimpin veteran Umno yang menghubungi sendiri Harakahdaily berkata, pasukan khas itu terdiri daripada beberapa pakar video yang yang dibayar dengan upah khas.

 "Saya diberitahu bahawa terdapat suatu pasukan khas yang pakar dalam kerja-kerja video ini telah ditubuhkan, dengan mendapat pembiayaan dan upah khas, bagi menjahanamkan imej tokoh-tokoh politik tertentu menerusi video-video seks.

 "Mereka ini adalah pakar yang boleh memetik video-video tertentu dari internet dan diadunkan sedemikian rupa agar menyerupai imej pemimpin-pemimpin tertentu," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

 Beliau berkata demikian sebagai mengulas video fitnah terbaru yang mengaitkan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali. Kadir yang juga Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) menyifatkan pembikinan video fitnah itu sebagai sangat jijik, kejam dan tidak masuk akal.

 "Dan sekarang ini pula, yang ganjil dan pelik, terhadap seorang yang terkenal, bersih dan kuat beragama, Datuk Mustapha Ali," katanya sambil menyifatkan sangat mengenali peribadi Mustafa yang bersih, bermoral dan berprinsip tinggi sejak beliau menjadi Ketua Pemuda PAS pada awal 70an lagi.

 Beliau juga yakin rakyat kini muak dan jijik dengan pihak yang menggunakan cara tidak bermoral itu dalam kempen menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

 "Saya yakin seluruh rakyat Malaysia mengutuk dan menjijikkan kempen politik seperti itu, dan saya berharap ianya dapat dihentikan serta merta.

Hot ! Artis terkenal Malaysia turut bantu BN berkempen #PRU13 #GE13

Posted: 15 Apr 2013 03:56 AM PDT





Antara artis-artis yang terlibat ialah Aziz Sattar, Datuk Mustafa Maarof, Norliah Ghani, Shira, Aznah Hamid, AR badul, Kismah johar dan Hail Amir.

 Mereka akan membantu pihak kerajaan berkempen di empat lokasi di negeri Kedah iaitu Kuala Nerang, Kulim, Alor Merah dan Pendang bermula dari tarikh 23 hingga 27 April ini.

 "Kami akan membuat beberapa aktiviti bersama penduduk kampung di sana termasuklah menjayakan forum Bicara Seni dan menziarahi beberapa rumah kebajikan di sana.

 "Sebagai seorang rakyat yang pernah melalui sejarah-sejarah negara ketika susah, saya mahu para penduduk menghayati dan bersyukur dengan apa yang kita sudah ada sekarang ini, selain melihatkan pelbagai pembangunan negara yang dijalankan oleh pihak kerajaan demi keselesaan rakyat. 

"Mungkin kehadiran kami akan disambut baik, tetapi kami juga bersedia mengambil risiko sekiranya ada pihak yang mahu kami beredar. Insya-Allah segala perancangan akan berjalan dengan lancar," ujarnya.

BN kotakan janji, letak ramai calon baru untuk dapat mandat besar daripada rakyat #PRU13 #GE13

Posted: 15 Apr 2013 02:03 AM PDT



Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, 33 peratus calon Parlimen dan 49 peratus calon dewan undangan negeri (DUN) BN terdiri daripada muka baru.

Najib yang juga Perdana Menteri berkata, calon berkenaan dikenali sebagai Pasukan Transformasi BN.

"Senarai calon ini merupakan barisan BN yang terbaik kita sediakan. Ia proses yang panjang meliputi banyak rundingan dengan presiden komponen BN dan pengerusi BN negeri," kata beliau pada Majlis Penyerahan Watikah Senarai Calon BN di sini hari ini.

Menurutnya, senarai calon mengambil kira sentimen dan jangkaan pengundi yang mahu melihat perubahan dalam senarai calon BN.

"Seramai 33 peratus muka baru bagi kerusi Parlimen dan 49 peratus muka baru bagi kerusi Dewan Undangan Negeri. Ini bagi memenuhi kehendak dan jangkaan pengundi yang mahu melihat perubahan dalam BN.

"Kita juga ambil kira perlu membariskan wakil rakyat sedia ada yang ada pengalaman sama ada dalam kerajaan. Ada pengalaman amat penting bukan sahaha perlu tampil pembaharuan tetapi sebagai parti dapat mandat bagi menubuh kerajaan yang boleh memberi khidmat kepada rakyat.

"Kalau semua muka baru tidak ada pengalaman ini tidak akan membantu kerajaan yang bakal ditubuhkan nanti." katanya.

Beliau berkata: "Pemilihan calon BN itu mengambil kira bagi menubuhkan kerajaan yang kuat dan mampu memenuhi jangkaan rakyat pada masa depan yang mampu merealisasikan manifesto BN.

"Pada mereka terpillih harap dapat melakukan yang terbaik untuk parti. Pada mereka yang tidak terpilih bukan bererti mereka gagal. Tapi dalam keadaan pengundi menuntut perubahan, mereka perlu bagi laluan."

"Terima kasih pada semua wakil rakyat, sekirannya mereka tak bertanding bukan satu penafian pada khidmat mereka dan akan terus menyokong parti pada PRU," kata Najib.

Najib juga berkata, senarai calon berkenaan dilakukan secara inklusif dengan calon kerusi Parlimen 91 peratus daripada mereka mempunyai kelayakan diploma dan ke atas. 

"Dari segi penyertaan ada pelbagai profesional meliputi 31 peratus. Calon terdiri daripada profesor universiti, pegawai PTD, badan-badan agensi kerajaan, ada doktor, ulama dan sebagainya."

"Ada mereka yang popular di peringkat akar umbi. Ini adalah senarai terakhir," tegas beliau.

Senarai calon juga terdiri daripada wakil yang seimbang antara lelaki dan wanita, tambahnya.

"Umumnya saya yakin barisan BN yang terkuat yang mampu kita tampilkan membantu kerajaan menjayakan manifesto dan transformasi nasional," katanya lagi.

Nama calon bagi kerusi Parlimen dan dewan undangan negeri (DUN) akan diumumkan esok.

Hot !! Petanda PKR dah nak mampos di Permatang Pauh @dzainalabidin #PRU13 #PG13

Posted: 14 Apr 2013 10:50 PM PDT



 Perkembangan terkini di Permatang Pauh semakin membimbangkan Bang Non.

Selepas 100 orang bekas Pemuda PKR dan Pas mengumumkan keluar parti baru -baru ini , semalam program ceramah perdana dan majlis solat hajat dihadiri Salleh Man dan Mansor Othman  di Mengkuang Titi tidak mendapat sambutan rakyat Permatang Pauh.

GPB dimaklumkan target mereka  untuk rakyat Prmtg Pauh hadir di majlis solat hajat ini ialah  5 ribu orang . Angka sebenar yang hadir hanya lah 500 orang sahaja.

Kalau PRU dahulu ,  ribuan akan hadir program mereka , kini  ia tak menjadi lagi kali ini.

KALI INI ...orang Permatang Pauh sendiri  akan humban  PKR dan Pas ..haha



Hadi dakwa Stopa Ali tak boleh melutut , video itu guna pelakon !! #spendastopa #PRU13

Posted: 14 Apr 2013 06:04 PM PDT





Bagaimana boleh Mustafa Ali yang ada masalah melutut atau sakit ketika berjalan turun tangga, adalah lelaki dalam video seks itu, soal Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau yang ditanya berkenaan video yang mengaitkan Setiausaha Agung PAS itu berkata: "Orang yang buat video ini tidak tahu latar belakang Mustafa Ali. Bertahun-tahun dia sakit. Dia solat atas kerusi. Dia tidak boleh melutut kerana sakit.

"Lelaki dalam video itu adalah pelakon."

Hadi berkata pihaknya terkejut apabila melihat video berkenaan. Beliau menambah skandal video yang dikaitkan dengan Mustafa tidak akan menjejaskan PAS.

"Rakyat tahu. Ia tidak akan beri kesan negatif kepada kami, malah ia akan bantu kita beri lebih sokongan," kata beliau yang kini berada di Sarawak untuk lawatan dua hari.

Namun sehingga kini PAS menolak sebarang gesaan untuk membuat siasatan terperinci mahupun menubuhkan jawatankuasa untuk mengesahkan dakwaan itu sebaliknya menuduh ia fitnah yang dilakukan oleh Umno.

Khamis lalu, rakaman video berdurasi 11.28 minit dimuat naik di internet memaparkan seorang lelaki mirip Mustafa mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tempatan di bilik sebuah hotel.

Ini merupakan kali pertama pemimpin PAS dikaitkan dengan rakaman video seks.

Mustafa walau bagaimanapun menafikan beliau adalah individu berkenaan.

1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 15 Apr 2013 09:27 AM PDT

1MalAySia BlogPoLitik


PRU13 : Senarai Calon PAS Melaka

Posted: 14 Apr 2013 06:25 PM PDT

PAS Melaka mengumumkan calon-calonnya  di Kg Tedong Pekan, Jasin malam tadi yang disempurnakan oleh  Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Kira-kira 70 peratus calon yang dikemukakan adalah muka baru yang kali pertama bertanding. 

Mengetuai senarai calon-calon tersebut ialah Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari (gambar kiri) yang akan bertanding di N09 Durian Tunggal.

Dua orang Pesuruhjaya PAS Melaka iaitu Ustaz Kamaruddin Sidek kekal bertanding di  N26 Serkam manakala Ustaz Mohd Nor Omar bertanding di N12 Pantai Kundur buat kali pertama. 

Manakala bekas Timbalan Pengarah Hospital Melaka, Dr Mohd Khalid Kassim (gambar kanan) diletakkan sebagai calon di N17 Bukit Baru.

PAS Melaka juga buat kali pertama meletakkan  calon dari Dewan Himpunan Penyokong PAS iaitu Richard Wong dan calon muslimat iaitu Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Melaka, Kintan Man di N28 Sungai Rambai.

SENARAI PENUH CALON PARLIMEN BN, PAS, PKR DAN DAP

Senarai calon-calon PAS Melaka :

N01 - Kuala Linggi -  Julasapiyah Kassim (Calon lama)
N02 - Tg Bidara - Imran Abdul Rahman (Calon lama)
N 04- Lendu - Asri Shaik Abdul Aziz (Calon baru)
N 05 -Taboh Naning - Abdul Halim Abdul Jalil (Calon baru)
N09 - Durian Tunggal - Adly Zahari. (Calon Baru)
N10 - Asahan - Richard Wong - (Calon baru)
N12 - Pantai Kundor - Mohd Nor Oma (Calon baru)
N17 - Bukit Baru - Dr Mohd Khalid Kassim (Calon baru)
N18 - Ayer Molek - Mohd Khairi Abdul Aziz (Calon baru)
N23 - Telok Mas - Harun Mohamed (Calon baru)
N26 - Serkam - Kamaruddin Sedik (Calon lama)
N27 - Merlimau - Yuhaizad Abdullah (Calon lama)
N28 - Sg Rambai - Kintan Man (Calon baru).
P134 - Masjid Tanah - Mohd Nasaie Ismail (Calon baru)

Sumber - Harakahdaily

PRU13 : Senarai Calon PKR Selangor

Posted: 14 Apr 2013 05:48 PM PDT

Pertembungan tiga penjuru sudah terbayang di Semenyih apabila Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan calonnya walaupun Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyatakan hasrat yang sama.

Ketua Cabang Serdang Hamidi Haasan dinamakan sebagai calon Parlimen itu, sekali gus membuka kemungkinan berdepan dengan Setiausaha Agung PSM S Arutchelvan selain calon BN

Anwar bagaimanapun tidak mengumumkan kerusi lain yang sedang dalam pertikaian dengan PSM -- Kota Damansara yang disandang oleh Nasir Hashim -- kerana proses rundingan masih berjalan.

Bagaimanapun, terdapat pertukaran kecil apabila Setiausaha PKR Subang Manivannan Gowin akan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kapar dan Wong Chen akan mengggantikan Loh Gwo Burne di Petaling Jaya.

Penyandang kerusi kapar P Manikavasgam bertukar ke kerusi DUN Bukit Melawati.

Sementara itu, Arutchelvan ketika dihubungi berkata, Anwar tela melanggar janjinya untuk tidak membuat pengumuman calon Semenyih sehingga mencapai kata sepakat.

"Mereka tidak tahu siapa sekutu dan musuh. Dan ini akan memberi kesan yang banyak di kerusi lain (yang dibincangkan) juga," katanya kepada Malaysiakini.

PKR bertanding di 11 kerusi Parlimen serta 21 DUN di Selangor.

Parlimen

Ampang: Zuraida Kamaruddin
Gombak: Azmin Ali
Hulu selangor: Khalid Jaafar
Kapar: G Manivannan
Kelana Jaya: Wong Chen
Kuala Langat: Abdullah Sani
Pandan: Rafizi Ramli
Petaling Jaya Selatan: Hee Loy Sian
Sabak Bernam: Aziz Bari
Selayang: William Leong
Subang: R Sivarasa

SENARAI PENUH CALON PARLIMEN BN, PKR, PAS DAN DAP

DUN
Batang Kali: Ramachandran Kandasamy.
Batu Caves: Amirudin Shaari.
Batu Tiga:  Rodziah Ismail 
Bukit Antarabangsa: Azmin Ali
Bukit Lanjan: Elizabeth Wong
Bukit Melawati: S Manikavasgam
Dengkil: Aman Shah
Ijok: Idris Ahmad
Kajang: Lee Chin Cheh
Kota Anggerik: Yaakob Sapari
Kuang: Tengku Maraziah Tengku Sulaiman.
Permatang: Yahya Mat Saari
Port Klang: Khalid Ibrahim
Rawang: Gan Pei Nei
Sementa: Daroyah Alwi
Semenyih: Hamidi Haasan
Seri Andalas: Xavier Jeyakumar
Seri Muda: Shuhaimi Shafie
Seri Setia: Nik Nazmi Nik Ahmad
Taman Medan: Haniza Talha

Sumber - Malaysiakini

IPOHMALAY

Posted: 15 Apr 2013 09:08 AM PDT

IPOHMALAY


Pesawat Baru Beli Milik Lion Air Jatuh Ke Laut Di Bali

Posted: 15 Apr 2013 04:29 AM PDT

Sabtu lalu, sebuah pesawat Lion Air ,  syarikat yang memiliki 49% saham dalam penerbangan tambang murah kedua negara, Malindo Air, jatuh ke laut dari altitud rendah ketika hendak mendarat di Ngurah Rai, Bali. Syukurlah 101 penumpang yang menaiki pesawat dari Bandung itu, tidak mengalami kecederaan.

Pesawat tersebut yang dibuat pada tahun 2012 baru sebulan digunapakai.

Untuk rekod, Malindo Air baru sahaja beroperasi dari KL ke Kuching dan KL ke Kota Kinabalu mulai bulan lepas menggunakan pesawat-pesawat baru, seusia pesawat yang jatuh di Bali ini.




Sabtu, 13/04/2013 14:55 WIB

Pesawat Lion Air Jatuh ke Laut di Bali

Indra Subagja - detikNews

Jakarta - Pesawat Lion Air jatuh ke laut di Denpasar, Bali. Pesawat yang terbang dari Bandung ke Denpasar itu mendarat di laut di sekitar bandara.
"Pesawat terbelah," kata Sekretaris AP I Farid Indra saat dikonfirmasi detikcom, Sabtu (13/4/2013).

Kejadian itu terjadi sekitar pukul 15.35 Wita. Pesawat rencananya hendak mendarat di runaway tapi entah bagaimana bisa mendarat di laut. Bandara Ngurah Rai memang dekat dengan laut.

"Semua sudah dievakuasi penumpang," jelasnya.

Politik Harian

Posted: 15 Apr 2013 03:33 AM PDT

Politik Harian


#PRU13 Najib: 33 % Calon Parlimen, 49 % DUN BN Adalah Muka Baru

Posted: 15 Apr 2013 03:00 AM PDT


Barisan Nasional (BN) membariskan 33 peratus atau kira-kira sepertiga muka baharu bagi calon kerusi parlimen dan 49 peratus atau hampir separuh bagi Dewan Undangan negeri pada pilihan raya umum ini, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini.

Perdana menteri merangkap pengerusi BN itu berkata ia bagi memenuhi kehendak dan harapan pengundi yang mahu melihat BN dan Umno bersedia melakukan perubahan.

Katanya wakil rakyat BN sedia ada yang berpengalaman juga turut dibariskan.

" Ini kerana imbangan antara muka baharu dan mereka yang berpengalaman amat penting sebab kita (BN) bukan sahaja perlu menampilkan pembaharuan, tetapi
sebagai sebuah parti, dengan mandat baharu kelak, perlu mempunyai mereka yang mampu mentadbir dan 'deliver" (melaksanakan) untuk rakyat.

"Kalau mereka yang menduduki kerajaan semuanya muka baharu dan tidak ada pengalaman langsung, ia akan membantutkan kemampuan kerajaan BN untuk penuhi harapan dan kehendak rakyat," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan surat watikah Pencalonan dan Aku janji BN kepada presiden-presiden parti komponen dan pengerusi-pengerusi perhubungan BN negeri di sini.

Najib menarik perhatian 91 peratus calon BN untuk kerusi parlimen memiliki kelayakan akademik sekurang-kurangnya diploma.

Beliau turut berkata 31 peratus calon parlimen BN itu terdiri daripada profesional termasuk ahli akademik, doktor, peguam dan golongan ulama.

"Selain itu, ada juga calon merupakan individu yang popular diperingkat akar umbi, tumpuan ialah kepada keupayaan mereka untuk menjadi pemimpin akar umbi," katanya.

Sambil memberitahu bahawa senarai calon turut diimbangi dengan penyertaan kaum wanita dan belia, Najib berkata kebanyakan muka baharu dibariskan untuk bertanding di negeri-negeri dikuasai pembangkang.

Menamakan barisan calon itu sebagai "Transformation Team for BN," (pasukan transfomasi BN) Najib yakin ia merupakan pasukan yang terkuat dan mampu memenuhi Aku Janji BN dan memacu pelan tranformasi yang dirancang kerajaan.

"Saya harap penilaian barisan ini dilihat dalam konteks menyeluruh iaitu bukan sahaja mereka yang bertanding, tetapi kemampuan dalam konteks menubuhkan kerajaan yang ampuh, kuat dan mampu untuk memenuhi kehendak dan harapan rakyat pada masa akan datang.

"Kita tidak hanya boleh melihat pada pilihan raya ini tetapi harus melihat selepas ini apa kesudahannya, kerana itu kita mesti mempunyai barisan yang mampu melaksanakan segala Aku Janji BN," katanya, merujuk kepada manifesto pilihan raya BN merangkumi 17 perkara demi kesejahteraan rakyat, yang dilancarkan baru-baru ini.

#PRU13 - Penduduk Pelabuhan Klang Tolak Khalid

Posted: 15 Apr 2013 02:00 AM PDT


Pencalonan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di kerusi Parlimen Bandar Tun Razak mengundang rasa tidak puas hati dikalangan penduduk kawasan itu.

Rata-rata mereka kecewa dengan prestasi Menteri Besar Selangor itu yang jarang turun padang dan tidak membela nasib mereka yang dibelit kos sara hidup yang tinggi.

Antarapos mengunjungi Bandar Tun Razak untuk meninjau dengan lebih dekat reaksi penduduknya terhadap pencalonan semula Khalid itu.

Seorang pesara kerajaan, Zainal Abidin, 59, memberitahu pembangunan yang ada di kawasan Parlimen itu adalah warisan daripada kerajaan negeri terdahulu, Umno Barisan Nasional (BN).

Setelah Pakatan Rakyat memerintah, tiada satu pun projek pembangunan dibina dan tiada peluang pekerjaan baru dihasilkan.

"Saya rasa dekat sini semua BN saja yang (bangunkan). Daripada MB sendiri tak pernah turun dekat sini, tak pernah nampak," katanya.

Seorang suri rumah, Azizah Borhan, 51 ketika ditemui berkata Khalid sepanjang lima tahun menjadi Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, tidak pernah menjenguk kawasan perumahannya dan hanya muncul di kawasan berdekatan pada hari-hari tertentu, umpamanya hari raya.

"Hari ini rasanya ada dia (Khalid) kat bawah tu (majlis ramah mesra bersama rakyat), tapi dia tak jengah dekat atas. Patut dia kena lawat kawasan, ambil berat. Jangan hari raya saja timbul, itupun di tempat dia je, dekat sini tak ada.

"Kata orang, undi ni kan rahsia, jadi kalau dia nak menang, dia kena beratkanlah (lebih bertanggungjawab)," katanya.

Khalid yang juga ADUN Ijok gagal menawarkan rumah mampu milik dan rumah kos rendah kepada rakyat Selangor walaupun hampir lima tahun memerintah negeri itu.

Beliau yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dilihat lebih cenderung mempertahankan pembangunan rumah mewah termasuk projek Datum, yang mempunyai 10 siri kesemuanya.

Apa yang lebih menjengkelkan, projek-projek itu disasarkan kepada warga asing untuk memiliki aset di Selangor sekali gus menafikan hak anak jati negeri itu.

Melihat perkembangan itu, seorang pekerja swasta, Kumar Bathumalay, berkata beliau yakin rakyat semakin sedar dan akan kembali ke pangkuan Umno BN.

"BN la menang, tengok.. Sini pun banyak bendera-bendera. BN memang boleh menang, sekarang banyak support," katanya.

Pendapat itu disokong seorang peniaga kecil-kecilan, Ivy Tang, 43. Beliau menaruh harapan yang tinggi agar Umno BN kembali menerajui kepimpinan di Selangor.

"BN boleh menang, sebab Khalid tak selalu ada sini, nak cari dia pun tak dapat," ujarnya.

Sementara seorang suri rumah, Revati Nageswaran, 24 berkata Umno BN kini sudah berubah dan diyakini akan lebih peka dengan masalah dan bebanan yang ditanggung rakyat marhaen.

"BN boleh menang sebab rakyat semua sokong dan juga dapat sokongan dari semua pihak," katanya lagi.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam mengumumkan Khalid akan sekali lagi mempertahankan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bagaimanapun Khalid tidak diberi kepercayaan untuk mempertahankan DUN Ijok dan hanya diletakkan di kerusi Pelabuhan Klang.

Pada PRU12, Khalid mengalahkan calon BN dari MCA, Datuk Tan Chai Ho dengan majoriti 2,515 undi.

Terdahulu, Khalid sekali lagi menawarkan diri untuk menjadi Menteri Besar Selangor untuk penggal kedua sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mengekalkan pemerintahannya di Selangor.

-AntaraPos

#PRU13 Jentera Husam Mengamuk Bakar Bendera BN Di Putrajaya?

Posted: 15 Apr 2013 12:00 AM PDT


PAS Putrajaya naik minyak? mengamuk? Beginikah etika kepimpinan PAS mengajar anak buah dan penyokong mereka?? Bakar Bendera BN?Kejadian berlaku sekelip mata. Anggaran waktu kejadian ialah waktu tengah hari. Ketika Pemuda UMNO Putrajaya sedang sibuk mengedar risalah kepada penduduk di sekitar Apartment Presint 9, Fasa 12, ketika itulah puak² fanatik hamPAS 'menyerang' BN Putrajaya dengan membakar bendera gergasi BN yang digantung di pesisir jalan berdekatan Sek Keb P8 (2) serta berhampiran rumah teres P8.


Kejadian ini juga turut menggemparkan beberapa penduduk berdekatan tetapi nasib baik api yang merebak ini berjaya dikawal. Sekiranya penduduk tidak perasan, pasti api merebak dengan cepat dan boleh merosakkan harta benda lain dan mungkin kejadian lebih buruk akan berlaku.


Rata-rata penduduk di sini nampaknya semakin berang dan kurang senang dengan cara PAS Putrajaya berkempen dan cara mereka membuat provokasi kepada jentera BN. Penulis sempat menemubual penduduk(identiti terpaksa dirahsiakan) berkata, "hari penamaa calon belum lagi tetapi penyokong Husam Musa sudah mula mencetuskan kontroversi di Putrajaya. Beginikah akhlak orang Islam? Saya juga percaya, penyokong² Husam Musa ini adalah penduduk luar Putrajaya yang mungkin datangnya dari Bangi / Kajang/ Seri Kembangan mahupun Dengkil..Orang Putrajaya tidak buat perkara negatif macam ni" katanya lagi.

Buat Husam Musa, kejadian ini sememangnya tidak akan mematahkan semangat pejuang² BN di Putrajaya ini tetapi Pemuda UMNO Putrajaya akan lebih bersemangat demi mempertahankan Putrajaya daripada dirampas oleh 'orang luar' seperti kamu dan sekutu kamu. Apapun, PSU Pemuda UMNO Putrajaya telah membuat laporan polis atas tindakan melampau ini dan mohon pihak polis menyiasat perkara ini.


Kami rakyat Putrajaya selama hampir 10 tahun hidup di sini dengan aman damai dan beruntung dapat YB Tengku Adnan yang banyak membantu kami. Jangan kerana PRU13 ini tiba² kamu (Husam Musa) muncul hendak menjadi hero pula?? Baliklah ke kampung halaman mu wahai Husam Musa

Sumber - http://pemudaumno-putrajaya.blogspot.com

#PRU13 - Ulama Keluar PAS, Masuk UMNO... Tubuh Cawangan UMNO Baitul Dhuyuf

Posted: 14 Apr 2013 10:00 PM PDT


Akibat terlalu bercelaru dan tidak konsisten terhadap perjuangannya, Pas semakin hilang sokongan ahlinya sendiri.

Trend penyokong pakatan haram khususnya golongan ulama dan tokoh agama kebelakangan ini menyertai UMNO jelas menunjukkan ada yang tidak kena dengan kepimpinan Pas.

Terbaharu, sebanyak 80 penyokong tegar Pas di Puchong menyertai UMNO seterusnya menubuhkan Cawangan UMNO Baitul Dhuyuf.

Ketua kumpulan itu, Yusof Mohamed memberitahu, kekecewaan utama yang membawa kepada keputusan mereka menyokong UMNO kerana Pas kini semakin jauh terpesong daripada ajaran Islam.

Beliau ditemui dalam Majlis Penyerahan Borang Keahlian serta Penubuhan Cawangan UMNO Baitul Dhuyuf di Kampung Seri Aman, Puchong, semalam, yang dihadiri Ketua UMNO Bahagian Puchong, Datuk Dr. Mohamad Satim Diman.

#PRU13 Video Spender Stopa Ali Bikin PAS Bergolak, Hadi Tertekan

Posted: 14 Apr 2013 08:15 PM PDT



Isu rakaman video seks yang memaparkan wajah lelaki mirip Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dikatakan bukan sahaja mencetuskan pergolakan dalam Pas malah memberi tekanan kepada Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk mengambil tindakan tegas bagi memelihara maruah Pas.

Sumber dalaman memberitahu Utusan Malaysia, ahli-ahli Pas kini berada dalam keresahan berikutan sikap Abdul Hadi yang dilihat begitu mempertahankan Mustafa tanpa membuat siasatan lanjut berhubung kesahihan rakaman video tersebut.

''Kami hairan kenapa Abdul Hadi bermati-matian mempertahankan Mustafa, soalnya sudahkah beliau menonton video tersebut. Ahli-ahli di peringkat akar umbi mahu melihat tindakan tegas bukannya terus membuat kesimpulan bahawa apa yang berlaku adalah satu fitnah," kata sumber berkenaan ketika dihubungi di sini, hari ini.

Sumber itu berkata, dalam menghadapi isu yang dianggap cukup serius dan boleh memberi kesan yang amat buruk kepada Pas dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 itu, Abdul Hadi sepatutnya mengambil tindakan tegas termasuklah memanggil mesyuarat tergempar bagi membincangkan isu itu.

''Sebelum ini Abdul Hadi sendiri sering berhujah dengan menggunakan maksud surah Al-Hujurat ayat 6 yang bermaksud "Wahai orang-orang beriman, jika datang kepada kamu seseorang yang fasik dengan membawa suatu berita, maka selidikilah terlebih dahulu agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya (secara jahil), maka dengan sebab itu jadilah kamu di atas perbuatan kamu itu orang- orang yang menyesal."

''Dalam ayat ini Allah SWT mahu kita menyiasat kesahihan berita yang tersebar tetapi kenapakah dalam kes yang dikaitkan dengan Mustapa, Abdul Hadi cepat-cepat membuat andaian bahawa itu semua tohmahan dan fitnah," katanya.

Sumber itu menegaskan, sikap Abdul Hadi itu amat menghairankan kerana beliau membuat kesimpulan tanpa terlebih dahulu mengarahkan siasatan dijalankan bagi menentukan sama ada apa yang berlaku satu fitnah atau tidak.

''Saya difahamkan Abdul Hadi telah dikunjungi oleh ramai ahli-ahli Pas akar umbi yang menerima rakaman video itu menuntut Presiden Pas tersebut menyatakan pendirian dan membuat tindakan.

''Keadaan ini memang meletakkan Abdul Hadi dalam keadaan tertekan tetapi apa yang mengejutkan beliau masih belum mahu berbuat apa-apa dan ini boleh memberi kesan tidak baik kepada politik Pas," kata sumber itu lagi.

Selain itu, kata sumber tersebut lagi, ahli-ahli Pas juga mahukan Mustafa melakukan sumpah atas nama Allah bagi menafikan bahawa individu dalam video berkenaan bukan beliau.

''Ini penting kerana umum mengaitkan beliau dengan isu itu, sekadar penafian atas pentas ceramah sahaja belum mencukupi kerana sekarang apa yang berlaku turut menyeret maruah Pas," kata sumber itu lagi.

Sumber itu juga menegaskan, sebagai pemimpin yang bertanggungjawab dan merupakan orang kanan dalam kepimpinan parti, Mustafa perlu meletakkan jawatan sekarang.

''Tindakan itu bukan bermakna beliau bersalah atau kita menuduh beliau terlibat tetapi bagi mengelakkan nama Pas terus dikaitkan serta membolehkan siasatan terperinci dijalankan," katanya.

Ditanya apa reaksi golongan ulama dalam Pas berhubung kejadian itu, sumber itu menjelaskan, mereka berada dalam keadaan terkejut kerana tidak menyangka boleh berlaku kepada Pas.

''Selama ini, mereka berasa mustahil Pas akan dikaitkan dengan rakaman video seumpama itu, sebab itulah mereka tergamam dan tidak tahu bagaimana hendak memberi reaksi," kata sumber berkenaan.

Sumber itu juga bersetuju dengan pandangan bahawa Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Majlis Syura Ulama perlu membuat pendirian dalam kes tersebut.

#PRU13 Mustafa Ali Perlu Bersumpah Dengan Nama Allah Itu Bukan Dia - Hasan Ali

Posted: 14 Apr 2013 08:45 AM PDT



BERIKUT IALAH KENYATAAN PENUH DATUK DR HASAN ALI :

PERLAKUAN SUMBANG YANG DIKATAKAN MELIBATKAN PIMPINAN TERTINGGI PAS

Kelmarin dunia siber digemparkan dengan paparan perlakuan seks yang dikatakan melibatkan pimpinan tertinggi PAS, Dato Mustapa Ali Setiausaha Agung Parti Islam itu. Video 11 minit 26 saat itu setakat ini tidak dapat diketahui siapa yang merakamnya digambarkan berlaku disebuah bilik hotel mewah dikatakan berlaku di ibu negara Kuala Lumpur.

Video tersebut diberitakan merakamkan adegan-adegan menjurus kepada perlakuan seks hinggalah hubungan seks yang sebenarnya. Paparan gambar secara berwarna disertai dengan rakaman video dan audio yang jelas dan terang menggambarkan dengan jelas siapa pelakunya.

Mereka yang telah melihat akan terus dapat mengecam lelaki yang terlibat adalah dikatakan Dato Mustapa Ali. Sementara pasangan wanitanya kelihatan masih muda dan agak sofistikated.

Sejak dimuat naik di dalam blog, video itu terus disambut oleh para blogger yang lain yang kini menjadi paparan yang paling hangat dan dikembang luas hingga keperingkat menjadi "viral" yang sukar dibendung lagi.

Episod yang timbul dari sumber internet yang berkait dengan perlakuan seks serta melibatkan tokoh besar dalam sebuah Parti Islam sudah tentu menarik minat banyak pihak dan menjadikannya tarikan utama untuk ditonton. Itulah lumrah manusia.

Peristiwa ini meletup hanya tinggal 8 hari sahaja sebelum tarikh penamaan calon diikuti hari mengundi pada 5 Mei 2013. Sebelum ini PAS jenuh bersilat menepis beberapa isu besar yang para pemerhati politik merumuskan hampir semuanya tidak menyebelahi Parti Islam itu. Peristiwa pemecatan saya dan Ust Nasharudin Mat Isa, amanat Haji Hadi, doa menjahanamkan Umno, keceluparan Mursyidul Am, isu Kalimah Allah, penguburan negara Islam dan Hudud adalah di antara isu yang sukar di tebus kembali.

Video yang dikatakan melibatkan Dato Mustapa Ali ini dijangka akan memberi pukulan maut kepada PAS.

Dari paparan imejnya Presiden PAS tidak ada ruang lagi untuk sekadar mengatakan itu besi. Sementara pimpinan PAS sukar mencari alasan munasabah untuk meyakinkan ahli, penyokong dan pengundi Melayu Muslim khasnya bahawa video itu adalah bikinan musuh politik untuk melenyapkan PAS.

Melihat kepada paparan imej-imejnya, apapun alasan yang cuba diberi namun rakyat Malaysia yang rata-ratanya mempunyai ilmu dan pendedahan yang luas sudah mampu membuat rumusan dan keputusan bagi diri masing-masing.

Hari ini Naib Presiden PAS, Dato Husam Musa cuba menjadi jaguh tampil mengeluarkan kenyataan seolah-olah persetankan isu video itu sambil cuba berselindung bahawa paparan itu adalah palsu dan berniat jahat.

Beliau meminta supaya pimpinan PAS tidak memberi perhatian kepada episod itu dan dengan angkuh mengatakan bahawa PAS tidak perlu menyiasat kesahihan video itu.

Kenyataan ini dilihat bertentangan sama sekali dengan akhlak seorang Muslim sepertimana yang diperintahkan oleh Allah SWT di dalam Al-Quran Surah Al-Hujurat ayat 6 yang meminta kita supaya menyelidiki dan menyiasat dahulu sesuatu berita yang dibawa walaupun daripada orang-orang yang fasik.

Manakala pimpinan yang lain termasuk yang lebih tinggi daripada Husam sehingga ini membisu seribu bahasa. Mungkin masih terkejut dan belum pulih daripada igauan ngeri disebabkan yang terlibat adalah dikatakan Setiausaha Agung parti yang kehadirannya dalam politik sinonim dengan perkembangan parti itu sendiri.

Ada beberapa perkara yang perlu direnungkan :

Adakah wajar paparan yang menyalahi syarak itu berlaku kepada pimpinan besar parti boleh ditolak tepi dan cuba dimatikan begitu sahaja?

Apakah dengan menolak tepi dan mematikan episod ini selari dengan tindakan-tindakan disiplin yang pernah di ambil kepada pimpinan dan ahli sebelum ini?

Apakah tidak wujud double standard dan pendakwaan berpilih. Ada yang anak emas dan ada yang anak tembaga dalam sebuah parti yang berlandaskan Al-Quran, Sunnah, Ijmak dan Qiyas?

Apakah dengan pendapat Husam itu akan melegakan pengundi dan penyokong serta bakal pengundi yang sebelum ini parti Islam itu tidak mampu lagi menanggung beban isu besar yang tidak terlerai?

Apakah cadangan Husam itu akan diterima oleh rakan sejawat PAS di dalam dan di luar negara kerana paparan online realtime itu dapat ditonton sama sekelip mata dimana sahaja?

Saya masih ingat peristiwa yang mengakibatkan pemecatan seorang ahli parlimen PAS, Hashim Gera. Dalam satu majlis beliau telah dilihat menari lucu-lucuan. Pimpinan ketika itu yang tegas dan decisif telah bertindak memecat Hashim Gera daripada menjadi ahli parti.

Manakala dalam kes saya pula, sehingga hari ini saya tidak tahu apa kesalahan saya yang sebenarnya lantaran tidak ada pertuduhan yang dibuat ke atas saya. Saya telah dipecat daripada ahli parti tanpa diberi peluang untuk membela diri.

Ahli serta penyokong PAS dan bakal pengundi di negara ini juga sedang memerhatikan gelagat pimpinan PAS. Setakat kenyataan yang dikeluarkan oleh Husam Musa pada hemat saya tidak mampu menembusi minda masyarakat Malaysia yang berilmu dan begitu celik politik.

Saya cenderung untuk mengaitkan episod yang ramai menganggap sebagai peristiwa hitam ini dengan keputusan PAS menjalin hubungan kerjasama politik dengan DAP dan PKR.

Rekod PKR yang tercemar dengan berbagai peristiwa yang hampir-hampir sama dengan kes yang dikatakan melibatkan Dato Mustapa Ali ini. Mungkin jangkitan langsung daripada pergaulan intim yang berlaku di antara pimpinan atasan dalam Pakatan.

Saya bimbang kalau jangkitan ini akan menimbulkan penyakit yang lebih besar dan serius yang berkait langsung dengan aqidah yang selama ini menjadi agenda induk kepada perjuangan PAS.

Bagi saya persoalan yang besar di hadapan Parti Islam itu tidak lain daripada persoalan maruah. Imej yang mesti dipaparkan mewakili imej perjuangan Islam.

Apa yang boleh diketengah PAS sebagai parti yang memperjuangkan Islam kalau hal yang seserius ini cuba ditangani secara sambil lewa sahaja. Mana dia dosa dan pahala dan mana dia syurga dan neraka yang sering dihujahkan oleh pimpinan-pimpinan besar PAS.

Sekurang-kurangnya bagi saya langkah seperti berikut harus di ambil :

Dato Mustapa Ali sebagai orang yang dikatakan terlibat dalam perlakuan sumbang di dalam video tersebut harus tampil ke hadapan menafikan atau mengiyakannya;

Sekiranya Dato Mustapa Ali menafikannya, beliau perlu sekurang-kurangnya bersumpah dengan nama Allah bahawa individu yang telibat dalam video tersebut bukan dirinya;

Pimpinan PAS terutamanya AJK PAS Pusat atau Majlis Syura PAS perlu menyiasat dengan terperinci video tersebut dan tuduhan yang dilemparkan ke atas Setiausaha Agung parti Islam itu;

Sekiranya selepas siasatan terperinci dilakukan mendapati orang yang terlibat melakukan perlakuan seks itu adalah Dato Mustapa Ali, maka Jawatankuasa Disiplin parti harus mengambil tindakan segera memecat keahlian beliau.

Cuma eloklah sekiranya sebelum dipecat, beliau dipanggil untuk membela diri. Janganlah diulangi kezaliman yang pernah berlaku ke atas diri saya dan Ust Nasharudin yang tidak pernah langsung dipanggil untuk membela diri.

Sekiranya saranan seperti yang dikemukakan ini tidak dilakukan, saya berkeyakinan bahawa PRU yang ke 13 nanti akan menjadi antara PRU yang terburuk dalam sejarah PAS akibat penolakan pengundi-pengundi terutamanya pengundi Melayu Muslim yang sudah hilang keyakinan kepada integriti dan kredibiliti parti Islam itu.

Maka akan tercatitlah nanti dalam sejarah politik tanahair seorang pemimpin besar yang menghabiskan masa muda dan tuanya memperjuangkan parti akhirnya menjadi petualang yang menyebabkan parti itu tersembam menyembah bumi.

DATO DR HASAN MOHAMED ALI

#PRU13 Video: Selagi Ada Bulan…Datuk Mustapha Ali Boleh Terus Goyang Kaki

Posted: 14 Apr 2013 07:22 AM PDT


Gambar diatas cuma lakaran grafik satu imaginasi dari dua keping gambar yang berbeza.

Baik Datuk Mustapha Ali maupun Datuk Seri Haji Hadi Awang tidak perlukan merasa sensitif kalau ada orang yang melakar macam-macam sejak muncul isu video lelaki yang didakwa Setiausaha Agung PAS.

Dalam pada itu ada juga kaki otak kuning yang asyik buai khayalan.

Ini termasuk berkhayal meletakan diri mereka di tempat lelaki bersama minah gedik yang sempoi itu di dalam skesta klip video yang tengah top di carta sekarang.

Siapa tahu mungkin pelakon video China Doll boleh jatuh cemburu melihat klip videonya sudah merosot sikit di carta.

Ada juga yang gatal dok membandingkan pelakon utama mana yang lebih hebat dan pancit segera.

Apapun rasanya Datuk Mustapha boleh terus tenang-tenang goyang kaki dan tidak perlu gundah gulana nak melayan ragam dunia yang tengah syok bercakap dan bercerita tentang video itu.

Yang penting dalam hidup Datuk sekarang PAS tidak mungkin sekali-kali akan usik dan selongkar kes video ini.

Memang dah agak...siapa yang mahu melondehkan Setiausaha Agung partinya sendiri.Berat risikonya.

Apa lagi dalam suasana yang dekat sangat dengan pilihanraya umum ke 13.

Politik memungkinkan segalanya.Tak gitu Datuk.

Ini sudah terjamin.Reaksi kalangan pimpinan utama parti nampaknya cukup tegas termasuk Tok Guru Presiden.Segalanya fitnah belaka.

Kita juga dengar Datuk Husam Musa sendiri kata tak payah siasat.

Terbaru Setiausaha Majlis Syura Ulama Datuk Nik Muhammad Zawawi Salleh dilaporkan berkata penyebaran rakaman video secara meluas di alam maya itu tidak perlu diendahkan.

"Tidak...tidak...tidak...Majlis Syura tidak akan panggil (untuk beri penjelasan)," katanya dipetik sebuah portal berita.

Tegas Nik Zawawi, kaedah siaran rakaman video seks di laman blog untuk mengaibkan pemimpin bercanggah dengan syarak.

"Cara ia disiarkan adalah cara yang bercanggah dengan syarak dan seharusnya tidak dipercayai kerana tidak tahu hujung pangkalnya.

"...dan pada zaman sains dan teknologi ini, macam-macam boleh dibuat dan dilakukan," katanya.

Memang seronok kan Datuk…siasat tidak apa tidak,main pukul borong cakap begitu.

Ini macam cerita seorang yang dituduh mencuri.Tanpa soal siasat polis terus bebaskan dia dan kata itu semua fitnah.

Jadi tidak perlulah sesiapa nak buang masa cuba-cuba desak PAS itu ini.

Jangan tak tahu PAS ada undang-undang sendiri.Ada yang boleh dijadikan kebal sekebalnya dan ada yang boleh disembelih hidup-hidup begitu saja tanpa soal jawab.

Kalau nak tahu lebih-lebih kenalah ajak Nasharudin Mat Isa dan Datuk Dr Hasan Ali bersembang panjang.

Ada yang boleh cop sembahyang tidak dapat pahala dan ada yang sekelip mata boleh jatuh kafir tak tentu pasal.

Jangan ada rasa marah pada PAS kerana itu sudah jadi sifatnya dulu,kini dan selamanya.Lagipun martabat keislaman orang-orang PAS cukup tinggi berbanding dengan umat Islam lain di atas muka bumi ini.

Kalau tidak mana mungkin laluan ke syurga sudah 'difatwakan' terbentang luas bagi mereka yang pangkah parti bulan.

Datuk Mustapha patut merasa syukur cukup beruntung berada dalam lingkungan mereka yang kuat nak menjaga kesucian maruah diri dan parti.

Ada juga cerita yang kata sesetengah pihak dalam PAS kini tengah mengelegak geram hendak tahu kebenaran kes video itu.Benar ke tak benar lelaki dalm video itu Datuk Mustapha.

Tapi mengenali struktur parti itu yang boleh terus diam bila Tok Guru berdehem...maka suara-suara itu pasti akan tenggelam begitu sahaja di angin lalu.

Lagipun bukankah PAS selama ini sudah ada sejarah dalam bab ini.

Mat Sabu yang level Timbalan Presiden tetap steady control macho sekalipun suara gatal dalam rakaman telefon yang dikaitkan dengannya bersama isteri orang,Normah masih segar dalam youtube.

Satu dunia melihat bagaimana PAS bagi perlindungan totok menerusi 'fatwa' video itu besi dan tidak boleh jadi bahan bukti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes video China Doll.

Jadi apa nak hairan suami Datuk Seri Wan Azizah itu boleh terus bersiul ke sana ke mari tanpa segan silu.

Kalau ada rasa kekok di hati Datuk boleh minta pedoman dan nasihat dari Anwar tentang bagaimana hendak control penampilan dalam situasi krisis.

Bab video itu anggaplah ia tidak jadi kudis walaupun budak-budak muda di serata pelusuk negara sekarang sedang berebut-rebut hendak tengok di internet.

Hukum alam sudah begitu.Siapa yang tidak minat nak tengok satu video yang dikaitkan dengan pembesar sebuah parti Islam.

Juga jangan merasa kecil hati kalau dapat tahu ramai sekali yang mengumpat,cerca dan maki hamum PAS setelah menonton klip video itu.

Kalau tak percaya Datuk boleh selak komen-komen di blog-blog,facebook dan twitter.

Ini belum masuk mereka yang dok bergebang mengutuk di kedai kopi dan restoran mamak.

Malah dengar kata ada yang menyesal habis sokong PAS selama ini.

Itu memang tidak dapat dielakan kerana wajah,watak,lenggok,perbualan dan segala-galanya serias 99.9 % dengan Datuk.Ini adalah fakta.

Siapa yang tidak geram dan merasa diri mereka tertipu.

Kalau Datuk nak tahu ada juga yang hentak meja berbalah dengan kawan-kawan kata mana mungkin video boleh dicipta sampai begitu sekali.

Watak lelaki dan wanita dalam video itu cukup natural sekali.

Ikut cakap mereka kalau gambar boleh direka cipta tetapi video near impossible.

Datuk tentu ingat bagaimana pakar Korea Selatan dan Amerika yang membuat analisa keatas video China Doll memutuskan ia 99.9 peratus tulin.

Kalau tak berani nak check di luar negara..mungkin Datuk boleh minta anak-anak buah di ofis check bab ini dengan mana-mana produser filem atau pakar animation yang mereka kenal untuk dapat kepastian.

Sekurang-kurangnya kalau betul boleh ia dapat jadi penyedap mulut kalau siapa-siapa ajak bertekak.

Lagi yang kurang sedap… ramai juga yang dok bercakap tentang beg hitam yang lelaki dalam video itu gunakan.

Masa kes Anwar dulu orang bercakap tentang jam Omega...kali ini ada yang kata tak kan orang di pejabat PAS dan bos-bos PAS lain tidak kenal beg itu.

Harap-harap orang rumah Datuk tidak pernah nampak beg itu.

Lumrah dunia,ada juga manusia yang dikaitkan dengan barangan peribadi yang kerap dibawanya seperti beg ke pejabat dan sebagainya.

Dalam kes video ini,beg itu telah menjadi salah satu bahan jenaka melihat watak lelaki itu mengeluarkan wang dalam sampul surat dari beg itu diatas katil.

Cukup sempoi tengok stail dia nak bagi duit pada minah itu.

Ini termasuk ada yang persendanya jangan-jangan duit yang dikeluarkan dari sampul surat itu hasil wang kutipan dalam karung di ceramah-ceramah PAS.

Nak buat macam mana Datuk..mulut orang memang susah nak dikawal dalam bab kata mengata ini.

Juga kalau kita putar balik video itu,salah satu yang dengar cerita cukup mencuri perhatian ramai ialah dari cara cakap minah gedik itu.

Ini bab dia kata panik kena berurusan dengan 'auntie' yang nak aksesori baju segala macam hingga bateri telefonnya kong.

Rupanya ramai juga yang membuat andaian kalau-kalau 'auntie' yang disebutnya itu ialah orang rumah Datuk.

Kalau begitu tentu parah jawabnya.Boleh perang dunia kesepuluh.

Entah lah…kalau Datuk nak tahu kami sendiri sudah survey habis.Ramai kawan-kawan termasuk kalangan wartawan yang kami tanya.

Yang syoknya ada juga yang telefon tanya pendapat kami.

Nampaknya majoriti yang condong rasa lelaki dalam video itu Datuk.

Berat memang berat kalau ramai merasa begitu.

Itu adalah pandangan peribadi masing-masing yang siapa pun tidak boleh sekat.Mereka tengok dan mereka nilai sendiri.

Kalau di pihak kami sendiri...maaf, Datuk awal-awal lagi bila tengok klip video itu keluar di internet kami pun rasa begitu.

Bab fitnah memang dosa besar dan tak wajar siapa main-main apa lagi melibatkan maruh orang yang berkedudukan macam Datuk.

Macam orang-orang lain,kami juga berpandukan akal,lojik dan apa yang jelas seadanya terbentang depan mata dalam video itu.

Apapun Datuk tidak perlu merasa gusar kalau benar lelaki itu bukan Datuk.

Dunia nak kiamat ke atau nak terbalik ke…pokoknya Datuk sudah gerenti selamat dibawah lindungan bulan.-14/4/2013- OLEH ROSLI ISMAIL

PANAS HABIS...video seks mirip Setiausaha Agung PAS

-Agendadaily

#PRU13 # TolakPR Pemimpin DAP Diarah Tutup Mulut Wujud Pertembngan DAP

Posted: 14 Apr 2013 06:00 AM PDT


Lim Kit Siang telah mengarahkan pemimpin DAP menutup mulut ekoran terdapatnya perbalahan dalaman antara parti cauvinis Cina itu. Usaha itu dibuat ekoran usaha DAP yang cuba "dilihat" menjadi parti pelbagai kaum, sedangkan jelas hak kaum lain di dalam DAP diketepikan.

Apa buktinya? Tiada Melayu dalam kepimpinan tertinggi DAP, sebaliknya calon Melayu, Zairil Khir Johari hanya "dilantik" sebelum Lim Guan Eng kata berlaku "silap kira undi." Apa lagi kata Kit Siang?

Perbalahan dalam DAP terus jelas dengan arahan Lim Kit Siang terkini, DAP juga bertelagah dengan PKR apabila Dr Boo Cheng Hau bergaduh berebut kerusi Gelang Patah dengan Datuk Seri Dr Chua Jui Meng. Malah apabila dikritik oleh Dr Boo, Kit Siang telah memberikan arahan kepada proksinya Naib Pengerusi DAP Johor, Ong Kow Meng agar mencabar pengerusi parti negeri itu untuk berundur daripada jawatan itu selepas pilihan raya umum ke-13.

Dengan alasan itu, Dr Boo perlu untuk menghormati pengumumannya mengenai pengunduran yang dibuat pada mesyuarat jawatankuasa parti negeri pada Ahad 7 April lalu di pusat khidmat Gelang Patah. Ini kerana dengan pengumuman tersebut dia tidak lagi sesuai untuk menerajui DAP di Johor yang disebabkan oleh cara kepimpinannya. Malah Kow Meng turut mengatakan, Dr Boo gagal menyatukan anggota-anggota parti sehingga menyebabkan perpecahan dalaman.

Ia ekoran dari kenyataan Dr Boo sebelum ini, yang dilaporkan mendakwa menghentam anak kesayangan Guang yang juga merupakan setiausaha agung parti, Lim Guan Eng kerana memanipulasi keadaan dalam menamakan calon-calon di Johor. Dalam e-mel kepada pucuk kepimpinan parti baru-baru ini membidas Guan Eng kerana menggunakan perbincangan kasual di kedai kopi sebagai keputusan rasmi parti. Boo merujuk kepada pemilihan ketua pemuda negeri Tan Hong Pin sebagai calon untuk kerusi negeri Mengkibol.

Bekas anggota dewan undangan negeri Ng Lam Hua dilapor digugurkan untuk memberi laluan kepada Hong Pin, yang sebelum ini disebut-sebut bertanding kerusi negeri Pekan Nenas. Boo berkata pencalonan Hong Pin dibincangkan pada makan malam sambil minum bir, di sebuah kedai kopi pada 2 April. Namun tiada keputusan dibuat.

"Bagaimana perbincangan kasual di kedai kopi bersama hidangan bir dijadikan sebagai keputusan rasmi parti? Guan Eng tidak bertanggungjawab dalam menyakinkan (bekas pengerusi DAP) Dr Chen Man Hin dan jawatankuasa pemilih lain bahawa saya bersetuju dengan aturannya," katanya.

Apa jadi kepada Jui Meng? Dia diberi kerusi Segamat, sebaliknya Kit Siang memperolehi kerusi Gelang Patah. Kesian Jui Meng ... Bertahun bekerja di Johor tapi dicampak ke kerusi yang dia sendiri belum yakin menang, sedangkan Kit Siang pula terus-terusan berkempen untuk memenangi Gelang Patah.

Jelas kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Kit Siang akan mencetuskan perbalahan kaum di Gelang Patah jika menang juga ada asasnya. Arahan kepada pemimpin DAP untuk menutup mulut jelas menunjukkan betapa sikap sebenar beliau yang menjadi "warlord" dalam DAP.

Semua orang kena dengar cakap dia, kalau tidak tiada harapan terselamat. Kemudian hari ini di Johor mereka berpura-pura krisis telah selesai, wayang kuat lah Pakatan Rakyat ni.

Konon Dr Boo bersalaman dengan Jui Meng, sedangkan kedua-duanya difahamkan masih lagi bertelagah. Kalau penyelesaian merebut kerusi pun tak boleh selesaikan, apatah lagi perbezaan pendapat dalam mentadbir negara.

Hancur Malaysia kalau mereka perintah, mangsanya rakyat. Pada masa itu Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pun tak boleh buat apa, kecuali buat bodoh sahajalah. Sebab dia dah menyesal bekerjasama dengan dua parti yang kononnya memperjuangkan rakyat, tapi hanya nak jadikan Anwar sebagai perdana menteri.

#PRU13 #BN4Rembau Lagi Gambar Pelancaran Jentera BN Rembau Bikin PR Goyang!

Posted: 14 Apr 2013 04:26 AM PDT


Ribuan anak muda sedia gempur Pakatan Pembangkang! Ha... Kali ni jangan harap la Pembangkang nak berkuasa di Negeri Sembilan!!

Hidup BN! hidup Bn! hidup BN!



Lagi gambar klik di sini...

bumiyang

Posted: 15 Apr 2013 03:31 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 15 Apr 2013 03:20 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


NAK GANTI MB KEDAH HJ.AZIZAN ?? ... AMIRUDDIN EXCO PAS KEDAH URUSTADBIR KULIM HI-TECH PUN BERCELARU GILA !!!

Posted: 14 Apr 2013 08:11 PM PDT

KEGAGALAN PENTADBIRAN PAS KEDAH KHASNYA EXCO BERTANGGUNG JAWAB (IR.AMIRUDDIN) DALAM HAL EHWAL PERINDUSTRIAN KULIM HI-TECH ...

Bakal MB Kedah Ganti HJ AZIZAN ???

Pertama :
Purata Pelaburan di Kulim Hitech pada zaman BN adalah sebanyak RM2.015 billion setahun..

Purata Pelaburan di Kulim Hitech pada zaman PAS adalah hanya sebanyak RM0.385 billion setahun..

Apa yang Exco bertanggungjawab lakukan?


Kedua :
Kilang kilang mengalami kerugian RM53 juta akibat SADA gagal membekalkan air & membekalkan air yang tercemar pada tahun 2011..

Ada kilang sudah menyatakan hasrat untuk keluar dari Kulim Hitech..

Ini menjejaskan periuk nasi puluhan ribu pekerja di Kulim Hitech..


Ketiga :
SADA telah menaikkan tarif air & kilang kilang yang beroperasi enggan membayar Bil Air yang tinggi..

SADA sudah mengeluarkan notis pemotongan bekalan air kepada kilang kilang yang tidak membayar bil..Ada kilang sudah menyatakan hasrat untuk tutup..

Ini menjejaskan periuk nasi puluhan ribu pekerja di Kulim Hitech..



Keempat:
Bahagian R&D sebuah Kilang sudah ditutup..

Tiada langsung usaha dari Exco yang bertanggungjawab untuk memujuk supaya tidak ditutup Bahagian R&D kilang tersebut..

Exco bertanggungjawab hanya duduk goyang kaki sahaja..


Kelima:
Kehilangan pelaburan sebanyak RM684 juta & kehilangan 3000 peluang pekerjaan sepanjang tempoh 2008 - 2013..

Pelabur tidak yakin dengan kedudukan politik & ekonomi Kerajaan Negeri PAS..

Exco yang bertanggungjawab hanya pandai bercakap & membuat wayang perasmian projek sahaja..



Nota: TQ Kepada Sahabat FB mOHDFHARID kerana artikel ini AloQStaQBlog dah cedok bulat-bulat dari FB beliau.


AloQStaQ
ISNIN
11:11 Pagi
15 April 2013

Ohpolitik!™

Posted: 15 Apr 2013 03:19 AM PDT

Ohpolitik!™


CILAKA! BELUM DAPAT KUASA #DAP DAH HINA ISLAM! #TolakPR #PRU13 #GE

Posted: 15 Apr 2013 03:13 AM PDT


Belum lagi menang pada PRU13,bendera sudah duduk atas kalimah allah.

Apa dah jadi dengan puak DAP dan pembangkang ni?

Inikah yang kita agung-agungkan?

Fikirlah wahai rakyat Malaysia,apa akan jadi pada kita serta anak-anak cucu cicit kita pada masa akan datang.

SUMBER : Taiping Mali

Strategi Nik Aziz untuk terus Jadi MB Kelantan MELALUI UNDI KESIAN? #TolakPR #PRU13 #GE

Posted: 15 Apr 2013 01:47 AM PDT


2008 kalu korang perasan banyak gambar Nik Aziz menangis macamni dijadikan banner/billboard bagi meraih undi kesian untuk terus jadi MB lagi dan lagi. Terkini adakah ini secara kebetulan atau sandiwara Nik Aziz n cacai sedang sibuk mengedar gambar Nik Aziz didukung. Adakah Gambar ini bakal dijadikan Banner/billboard yang besar di Kelantan Bagi membolehkan Nik Aziz terus menjadi MB Kelantan?


#TolakPR @Khalid_Ibrahim Merayu Nak Jadi MB Sepenggal Lagi?

Posted: 14 Apr 2013 07:58 AM PDT

Berucap selepas Azmin Ali sempena Majlis Pengisytiharan Calon Keadilan Negeri Selangor, Khalid Ibrahim bukan sahaja disabotaj Pengacara Majlis dimana sedang Khalid Ibrahim mengangkat dirinya sebagai MB terbaik Pakatan Ranjang, Pengacara Majlis pun menjerit Reformasi tanda kehadiran pemimpin agong Pakatan Ranjang, si AnwarIbrahim, malah dimalukan dihadapan penyokongnya sendiri.

Mengambil kesempatan kehadirian Anwar Ibrahim, Khalid dengan rasa tidak malunya telah menyuarakan agar beliau diberikan satu lagi peluang untuk jadi MB Selangor jika Pakatan Ranjang diberi mandat kedua untuk menerajui Selangor.


"...bagila saya sepenggal lagi jadi MB Selangor.." 

HAHAHAAHAAHHAHAHAHAHAHA....

Dahla berucap macam budak-budak...

Masuk Bakul Angkat Sendiri...

Ayat Last yang tak tahan...

Nak Jadi MB Sepenggal lagi...

ADUSH! AGAKLA kalu terdesak pun, Azmin dan Jijah dah tak suka kau..

Sebab tew diorang letak kau kau Pelabuhan Klang... 

ANALISIS PEREBUTAN KERUSI #PakatanRanjang SEMPENA #PRU13 #GE #TolakPR

Posted: 14 Apr 2013 05:27 AM PDT



KERAPUHAN pakatan pembangkang antara Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang hanya diwujudkan atas dasar semata-mata mahu mengalahkan Barisan Nasional (BN) semakin jelas apabila sehingga ke hari ini, mereka masih gagal memuktamadkan pembahagian kerusi.

Walaupun pakatan itu sering kali mendabik dada bahawa kononnya sudah bersedia untuk mengambil alih peranan BN mentadbir negara, kemelut pembahagian kerusi yang gagal diselesaikan membuktikan pembangkang tidak boleh diletak harapan oleh rakyat.

Ini kerana dalam ujian pembahagian kerusi pun pembangkang sudah gagal mencari penyelesaian terbaik sehingga berlaku pertembungan sesama sendiri, apa akan terjadi jika ditakdirkan menang pilihan raya kelak, berlaku pula perebutan jawatan Perdana Menteri di antara mereka.

Kemungkinan itu tidak mustahil kerana Pas sudah memberi isyarat awal bahawa tidak semestinya Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menawan Putrajaya, walaupun tindakan itu jelas tidak disenangi PKR dan DAP.

Dalam isu pembahagian kerusi, mengapa kemelut itu timbul dan gagal diselesaikan walaupun mereka sudah melancarkan manifesto sejak dua bulan lalu mudah difahami kerana ketiga-tiga parti komponen dalam pakatan pembangkang mempunyai idealogi politik berbeza.

Perkara itu diburukkan lagi dengan sikap bongkak Anwar dan Timbalannya, Azmin Ali yang bertindak ala diktator dalam menentukan kawasan mana yang mahu ditandingi PKR, tanpa merujuk terlebih dahulu kepada rakan komponen sehingga berlaku pertelagahan di 15 kerusi Parlimen.

Terbaharu, Anwar mengakui isu pertelagahan kerusi turut berlaku di Sarawak dipercayai ada kaitan dengan ketidakpuasan hati DAP ekoran percubaan PKR mahu bertanding lebih banyak kerusi, sedangkan prestasi DAP pada Pilihan Raya Negeri Sarawak lalu jauh lebih cemerlang.

Bagaimanapun dalam sidang akhbarnya Anwar cuba memberi gambaran bahawa pertelagahan itu hanya melibatkan Pas dan DAP sahaja dan bukan PKR apabila berkata: ""Ada beberapa kawasan yang masih terlibat dalam pertindihan tuntutan antara DAP dan Pas".

Apa yang berlaku di Sarawak adalah susulan kepada siri pertelagahan yang dimulakan dengan perebutan kerusi Parlimen Galang Patah antara PKR dan DAP - akhirnya ia menjadi milik Lim Kit Siang menyebabkan Pengerusi PKR Johor, Datuk Dr. Chua Jui Meng merajuk seketika.

Rentetan isu perebutan kerusi juga menyebabkan Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau; timbalannya, Norman Fernandez dan Setiausaha, Tan Chen Choon meletak jawatan ekoran pertelagahan kerusi Parlimen Segamat serta Dewan Undangan Negeri (DUN) Tangkak dan Johor Jaya.

Selain Parlimen Gelang Patah yang menyaksikan 'perang terbuka' antara PKR dan DAP, perebutan kerusi juga berlaku di Pahang, Kelantan dan Pulau Pinang apabila komponen parti dalam pakatan pembangkang masing-masing mendakwa calon mereka lebih layak bertanding.

Di Pahang misalnya perebutan kerusi Parlimen Bentong serta DUN Ketari dan Tanah Rata terjadi apabila PKR dipercayai tidak akan melepaskan kerusi Bentong jika DAP enggan bertolak ansur untuk menyerahkan kedua-dua kerusi DUN tersebut kepada parti itu.

Berbeza BN yang mana ikatan kerjasama itu diwujudkan demi memperjuangkan kemerdekaan negara menerusi amalan perkongsian kuasa secara adil sejak lebih 50 tahun lalu, tiada sebarang pertindihan kerusi berlaku walaupun dianggotai 14 buah parti komponen.

Pelayaran BN kali ini dilihat cukup lancar dengan Datuk Seri Najib Tun Razak bertindak selaku nakhoda tenang menyusun strategi sebelum memuktamadkan senarai calon yang dijangka diumumkan Isnin ini. - UTUSAN ONLINE

GEMPAR!! CALON PAS TIRAM DAN AYER HITAM SEBENARNYA ORANG #DAP? #PRU13 #GE

Posted: 14 Apr 2013 04:51 AM PDT


Calon Bukan Islam mewakili Parti Isle SeMalaysia di Johor?.. Apakah disebalik bulan itu ada DAP? Tahukah anda DAP dalam senyap bijak mengatur langkah bagi melenyapkan parti yang berunsurkan agama seperti PAS.

Buktinya DAP memang terkenal dengan kelantangan dan kelancangan mulutnya menghentam Parti Isle Semalaysia seperti Isu HUDUD dan Penggunaan Nama Allah oleh bukan Islam. Kesudahannya.. PAS mengikut sahaja apa yang digesa DAP. Adakah dengan perletakkan calon bukan Islam ini juga merupakan arahan DAP secara senyap?

Persoalan aku, adakah calon Bukan Islam bertanding mewakili Parti Isle SeMalaysia ini merupakan buah catur DAP? Apakah tiada lagi ulama atau umat Islam di Malaysia ini yang boleh bertanding mewakili Parti yang menjenamakan sebagai Islam ini? 

#manifestobukanjanji berlainan mengikut negeri dan boleh dipinda sesuka hati #TolakPR #PRU13 #GE

Posted: 14 Apr 2013 03:18 AM PDT


Makin dekat dengan Pilihanraya Umum makin banyak umpan Pakatan Ranjang ditaburkan. Itu semua dah menjadi lumrah.. Janji saja apa saja yang boleh dijanji. Buat biarlah rahsia... Entah bila boleh ditunaikan. Takper.. Janji dapat tawan Putrajaya dan sekaligus mengalahkan UMNO/BN.

Kita tengok manifestolol Pakatan Ranjang yang umum tahu dah diedit ditambah mengikut keadaan semasa walaupun telah dilancarkan secara rasminya. Bila ditekan kononnya ada pihak yang tidak mendapat perhatian seperti OKU dan sebagainya, maka diedit lagi.. Janji umpan mengena. Apa yang menarik perhatian aku setiap negeri dijanjikan benda yang berbeza, Umpamanya di Johor dimanifesTololkan bahawa MB tidak melebihi 2 penggal bagi menangani rasuah, namun di Kelantan tidak digunapakai. Di Negeri Sembilan pula diletakkan umpan MB Pakatan Rakyat untuk negeri Sembilan adalah melayu walaupun DAP memegang majoriti kerusi DUN. Di Kelantan pula, ROYALTI Lupa nak tulis dalam manifestolol..hahaha.. 



tunku

Posted: 15 Apr 2013 03:02 AM PDT

tunku


Mat Sabu Mocks Airing Of Patriotic Song Praising Security Forces

Posted: 15 Apr 2013 03:02 AM PDT

PAS deputy president Mohamad Sabu has taken a dig at the patriotic song aired often in praise of the security forces in recognition of their defence of the nation against the recent intrusion by Sulu terrorists in Sabah.

"The repeated airing of the patriotic song is an entertainment for the police and military," he said at a 'ceramah' (talk) in Kampung Tedong,Jasin here Sunday.

Mohamad, who is better known as Mat Sabu, also questioned the move of the Sabah Immigration Department to refuse entry into Sabah of Parti Keadilan Rakyat (PKR) vice-president Tian Chua.

Tian Chua was denied entry into Sabah after he flew in to the Kota Kinabalu International Airport on April 7, and the state government said it was for his own security and safety.

The PKR leader had been charged with sedition after he allegedly said that the Sulu terrorist intrusion in Lahad Datu was "a conspiracy of the Umno government".

Mat Sabu was involved in a controversy some time ago when he praised as a hero and freedom fighter Ahmad Indera or Mat Indera who had joined the communist terrorists in an attack on the Bukit Kepong police station in Muar, Johor, in the 50s.

At the ceramah, PAS announced that businessman Richard Wong, a member of the PAS Supporters Club, would contest the Asahan state seat in Melaka in the 13th General Election, polling for which is on May 5.

Motive Behind Assistance From Foreign Party For Pakatan Rakyat

Posted: 15 Apr 2013 01:12 AM PDT

The expose regarding the help given by Malaysia's neighbouring country's political party, People's Action Party (PAP), Singapore towards Malaysian Opposition is not a new thing. That is why, when the media revealed DAP's organized assistance for PR in facing GE-13, many are not shocked.
However, PAP's help towards PR, especially DAP this time around is much bigger and open, up to the point where Singapore Government announced 2-days special holiday on May 3, Friday and May 6, Monday in conjunction of election day on May 5, Sunday. Singapore government will also provide fuel allowance for its citizens who are involved in helping PR for Malaysia's General Election. Workers under PAP are ordered to help DAP's machinery during the whole period of campaign.
Let's never forget that two of PAP's founders, are still leading DAP since 1967, Lim Kit Siang and Devan Nair (Bangsar MP), proving that PAP and DAP are the same entity. PAP was formed from the spirit of kiasu, racist and hate against Malays. If we are to study the history of Singapore, we will find that one of the reasons they left Malaysia was because they refuse to accept Malay Muslim rulers!
And that is where PAP's racist agenda in helping DAP in Malaysia for GE-13 gets obvious, as the special holiday for Malaysian citizens are only given to Chinese, hoping that they would vote for DAP. Not just that, seven buses have been prepared by one of the tycoons of the country to help those who do not have any transport to travel to Malaysia.
Lim Kit Siang's decision to contest in Gelang Patah, Johor is also seen as an agenda which could bring Malaysia 'closer' to Singapore.
Previously, it was revealed that PAP was involved in BERSIH as well as the demonstration against Lynas. In short, our neighbour can never see Malaysia getting more than them, and they would do anything they can to threaten the stability and strength of Malaysia.
Lee Kwan Yew's ambition to rule Malaysia has never died, and Malaysia will never forget his ambition. Even though physically, Malaysia seem negligent, but fact is, Malaysia has its own way to handle the matter.
Singapore has been detected a few times intruding Malaysia's air space, however, as wise and mature neighbour, this country has never taken any hasty decisions to take actions against Singapore. Even though Singapore is famous for being kiasu where they would never admit their mistake or they every did wrong, Malaysia is still being patient and calm in facing this one neighbour.
This is because we are aware of how Singapore really is, a country led by Chinese racists which think that they are as good as the West. Their 'colonized' mentality is so strong that they are proud if they are linked with the west, especially when the country is trusted to become the western 'agent' for this region.
Moreover, the jealousy, greed and kiasu attitude among the leaders of this small country always lead them to hate Malaysia, which they think is 'stupid' because it is being led by Malays. Other than Lee Kwan Yew's illogical personal grudge against Malays, Malaysia is always under the watchful eyes of Singapore thanks to its potential in terms of economy and investments. And just like those in the West, no one knows why even Singapore views Islam in Malaysia as an issue, even if not threat.
Whatever it is, choosing the government is in our hands, not Singapore. As for now, we have seen that DAP is not that smart, they are so stupid that they do not even know how to count votes, all exposed. So, do believe that the arrogant PAP is just as same, not as smart as they look. PAP is not mature enough to understand that there is more than just country's wealth, there are peace, stabilization and humanity.
That is why, let them feel superior as they try to invade us anyway they wish, we do not lose anything because smart people do not have to show that they are smart or even be arrogant about it. Smart people should know that arrogance only lead towards a downfall.

BN to field new faces for 33% of parliamentary and 49% of state seats

Posted: 15 Apr 2013 12:57 AM PDT

Barisan Nasional will field up to 33% new faces for parliamentary seats and 49% for state seats in the 13th general election set for May 5.
Its chairman Datuk Seri Najib Tun Razak said Monday the line-up was the best Barisan could offer to deliver the pledges made in its manifesto.
"The process of selecting Barisan candidates was long, with a lot of negotiations made with coalition party presidents and state leaders.
"We took a long time to make the consideration because we need to balance between the old and new to make sure that while there is renewal, there will also be experienced representatives in the government later," he said.
"I'm more worried at the disappointment of the people than the disappointment of those not selected," he added.
Najib had earlier presented instruments of appointment to Barisan component party presidents and state coalition leaders.
The complete Barisan line-up will be known by Tuesday

Perlis mufti Juanda Jaya to contest Kangar parliamentary seat under PKR banner

Posted: 15 Apr 2013 12:32 AM PDT

Perlis mufti Dr Juanda Jaya (pix) will contest the Kangar parliamentary seat under the PKR banner in the May 5 13th general election.
State PKR chairman Mohd Faisol Abdul Rahman said with Dr Juanda's candidacy, the party was confident PKR would win the Barisan Nasional stronghold.
"Kangar is the biggest parliamentary seat in the state with around 50,000 voters, and we are optimistic for victory," he said when contacted here Monday.
 Dr Juanda, a Sarawakian, was earlier reported to be among those being wooed by both the Barisan Nasional and Pakatan Rakyat coalitions.
The incumbent Kangar MP is Barisan stalwart Datuk Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad, who won the seat when he defeated PKR candidate Tunku Abdul Rahman Tunku Ismail by a majority of more than 13,600 votes in the 2008 general election.

tunku : i have personally met this mufti last year in April.....and he condemned Anwar Ibrahim and Pas so much......no words for him if this news is true.

PAS President Admits Disagreement Within Opposition Pact

Posted: 14 Apr 2013 03:19 PM PDT

PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang Sunday admitted that disputes occurred within the opposition pact in the allocation of Parliamentary seats to be contested in the 13th general election (GE13).

He said such disputes were normal because in any political party there would always be more than one candidate wishing to contest in a particular constituency.

"This is normal in any party where everyone wants to be a candidate...normal for the people to be highly spirited. When they are in high spirits, they want to show off their 'act'.

"What is final is to wait for the nomination day...wait for the candidates named," he said at a media conference announcing the list of PAS candidates contesting in the GE13 in Sarawak, in Kota Samarahan.

At the press conference, Abdul Hadi announced seven PAS candidates who would be contesting, including a non-Muslim candidate, Ambrose Labang Jamba who is contesting on the PAS ticket in Julau, Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus (Kota Samarahan), and Robby@Muhammad Zaid Tandang (Sibuti).

The others who would be contesting are Mohamad Jolhi (Batang Sadong), Ajiji Fauzan (Igan), Jurina Mut (Tanjung Manis), and Nani Sahari (Mukah).

With the announcement, there will be two Parliamentary constituencies where PAS and the PKR are contesting.

In a press conference earlier, Sarawak PKR chairman Baru Bian had introduced the party's potential candidates for the two constituencies, namely Dr Ramblam Rahmat (Kota Samarahan), and Andy Wong Hong Yu (Julau).

BN Has Looked After All Communities - Najib

Posted: 14 Apr 2013 01:17 PM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak said the Barisan Nasional (BN) government has ensured that no community, including minority groups, had been neglected.

The Prime Minister said the government under his administration continued to give equal opportunities to the people to succeed regardless of race or creed.

"Since being appointed as prime minister, I have tried to make sure no community, big or small, is neglected and my presence at this Gurdwara Sahib here today shows that I walk the talk," he said when attending a Vaisakhi Day celebration at the Sikh temple in Petaling Jaya.

Accompanying him were his wife Datin Seri Rosmah Mansor, ministers in the Prime Minister's Department Tan Sri Dr Koh Tsu Koon and Datuk Seri G. Palanivel as well as the temple's president, Harbhajan Kaur.

Najib said the success of several individuals from the Sikh community in holding important post in the government, such as Works Ministry secretary-general Datuk Himmat Singh, Securities Commission chairman Datuk Ranjit Ajit Singh and Kuala Lumpur deputy police chief Datuk Amar Singh Ishar Singh was proof that the government did not neglect any race.

The Prime Minister said the government had channelled RM21 million in funds to non-governmental organisations (NGO) representing Sikhs nationwide from 2008 until now.

Najib said since he took charge of the government, he and his cabinet members had strived to meet the needs of the community and earn their trust to work together in ensuring the success of national transformation programmes.

"We have established confidence among the Sikh community and I am confident the trust will continue," he said.

He added the progress and development that the government had brought to the Sikh community had given the community confidence to continue supporting the government.

Najib said this support will result in the strengthening of a plural society as well as the wellbeing of each race.

At the ceremony, Najib also announced an allocation of RM3.8 million to 10 Sikh NGOs including the Malaysian Gurdwara Council, Malaysian Sikh Youth Organisation and the Malaysian Sikh Women Awareness Network Association as well as the Gurdwara Sahibs in Petaling Jaya, Subang and Shah Alam in Selangor and also Bayan Baru in Penang.

Earlier, Najib, who was attired in in a white and a black songkok, was given a grand welcome upon his arrival. He and wife then were feted to a breakfast of various Sikh traditional delicacies such as samosa, jalebi and barfi.

This is the fifth time Najib celebrated Vaisakhi with the Sikh community.

The first was at the Gurdwara in Kampung Baharu in 2009, followed by Ipoh and Dataran Merdeka last year and the year before.

BN Government Proven Capable Of Fulfilling People's Aspirations - Najib

Posted: 14 Apr 2013 11:13 AM PDT

The existing government has been proven capable of fulfilling the people's aspirations, including providing many modes of public transport for their benefit, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

The prime minister said many of the facilities provided by the government had initially been criticised by certain parties but they were now eager to own these facilities.

"Therefore, the people need to think rationally and ask themselves questions in determining their future and the country's in the 13th general election on May 5," he said when he officially opened the TBS (Terminal Bersepadu Selatan), an integrated transportation terminal in Bandar Tasik Selatan, here, Sunday.

"There are those who are attracted to the word 'ubah' (change), as though what is important is to change what they have today, but what is actually important is the result (of our efforts).

"We should be asking ourselves, or try imagining Malayia without the Kuala Lumpur International Airport, Putrajaya, the Terminal Bersepadu Selatan and other facilities that have been provided by the government all this while.

"There are people who say that all governments are the same, but this has been proven to be not true. There are governments which bring good to the people while the less capable ones bring disappointments."

Najib said the building of the RM570 million TBS as an integrated transportation hub for the public was a clear proof of the success of the national transformation policy being undertaken by the government.

He said this was also part of the goal of turning Malaysia into a high-income developed nation by 2020, besides being part of the government's "people first" concept.

"The government realises that efficient, reliable, integrated and affordable public transportation is something that is close to the people's hearts.

"To achieve this objective, we need to create a number of transportation hubs in the Klang Valley to avoid acute traffic congestion in the city and town areas," he said.

Najib said since the TBS started operating two years ago, ticket sales rose to 73.8 per cent and bus arrivals/departures by 21.7 per cent in 2012 from 20.6 per cent in 2011.

"In the first quarter of 2013, the average number of commuters using the TBS rose to 33,000 per day from 23,300 in the same period last year."

Najib said the existence of the TBS also helped ease bus and traffic congestion at Puduraya, now known as Pudu Sentral after getting a facelift.

He said the TBS could be given five-star rating based on the modern and sophisticated facilities available at the terminal, thus providing better comfort than even many of the airports in and outside the country.

"Among its special features is the use of the e-ticketing system, making it easy for passengers to buy tickets, besides solving the ticket tout problem. There are 18 ticket counters and one specially for the disabled."

He said the TBS also created business opportunities for traders as it has 60 shoplots occupied by businesses such as boutiques and restaurants, besides a 1Malaysia clinic. There are also 34 trading bays at the bazaar for petty traders.

Najib said the government would also build the Terminal Bersepadu Timur in Gombak to ease congestion in that part of the Klang Valley and to further improve the people's quality of life.

LAHAD DATU : Sabah Is Safe, No Threats - Armed Forces Chief

Posted: 14 Apr 2013 09:12 AM PDT

Armed Forces Chief Gen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zain assured Malaysians and the international community that Sabah and the state's east coast was free of terrorist threat.

He said he and Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar would like the public to know that the areas are safe and everything will be done to ensure the situation continues to remain safe.

"I would like everyone to know that Sabah and Sabah's east coast are safe and we've eradicated any threat," he told reporters after briefing Chinese community leaders on the safety situation, here, Sunday.

The event was also attended by Rural and Regional Development Minister Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

He also said that the number of soldiers in Lahad Datu will be reduced and relocated to Semporna or other areas such as Sandakan, but it would be done in stages.

"Setting up the Eastern Sabah Security Command (Esscom) was Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak's commitment towards the safety of Sabah and her people," he said.

ESSCOM has already been launched and will be fully implemented in stages.

Commenting on media reports yesterday that Ops Daulat will end, Zulkifeli said: "Ops Daulat won't stop. What the Prime Minister means is that Ops Daulat will gradually be given to ESSCOM, but not immediately."

He said ESSCOM officers were currently with him at the operations headquarters in Felda Sahabat to monitor the implementation of the operations.

When asked if Ops Daulat will continue after ESSCOM was fully implemented, Zulkifeli said: "It depends on the situation. I cannot say if Ops Daulat will be maintained or not, but we would like to hold on to it because of its significance. It means a lot, especially to friends who have lost their lives."

Sahabat-Gunung

Posted: 15 Apr 2013 01:43 AM PDT

Sahabat-Gunung


Najib Umum 'Pasukan Transformasi' - Penting Untuk Bawa BN Ke Tahap Baru

Posted: 14 Apr 2013 10:55 PM PDT


Pengerusi Barisan Nasional, YAB Dato' Seri Najib, telah menyerahkan senarai akhir calon-calon Barisan Nasional PRU13 kepada semua parti-parti komponen pagi tadi.

Kesemua Pengarah Jentera PRU Negeri juga telahpun diberikan watikah yang akan diumumkan secara rasmi esok.

Dato' Seri Najib juga mengumumkan bahawa seramai 33 % calon BN di peringkat Parlimen adalah muka baru. 49 % di peringkat DUN juga adalah di kalangan muka baru yang mampu menggalas amanah untuk kemenangan dan kejayaan BN.

PM tidak menolak bahawa ada muka lama yang dikekalkan - khusus untuk memberi pengalaman kepada barisan kabinet yang bakal ditubuhkan nanti.

PM Najib berharap agar rakyat dapat menilai pencalonan ini secara 'menyeluruh' - pasukan ini bakal menggalas amanah untuk memenuhi perkara yang dijanjikan di dalam akujanji manifesto BN.

Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Pemuda BN Perlu Sedia Gempur Kubu Pembangkang, Pastikan BN Kekal Relevan Di Hulu Selangor

Posted: 14 Apr 2013 09:32 AM PDT



Genderang perang sudah berbunyi. Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) digesa menggempur jentera mereka bermula sekarang.

Pengerusi BN Hulu Selangor, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar berkata, peranan Pemuda sangat besar dalam usaha memastikan BN menang semula di empat kerusi yang dipertandingkan di dalam kawasan Parlimen Hulu Selangor.

"Jentera pemuda bermotor sama penting membawa misi kemenangan dan
meyakinkan pengundi memilih BN dalam pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei depan. Peranan jentera bermotor dilihat usaha proaktif mempromosikan kehebatan BN kepada pengundi di seluruh peti undi di Hulu Selangor.

"Ambil peranan masing-masing ketika betugas. Sekiranya nampak bendera BN jatuh atas tanah segera pacakkan semula.Kita akan terus diterima rakyat," katanya ketika melancarkan Jentera Bermotor Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor di Kuala Kubu Bharu petang tadi.

Hadir sama Pengarah Jentera Pilihan Raya Umum BN Hulu Selangor, P Kamalanathan,  Pengerusi Pemuda BN, Mahmud Karim, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Mohd Isa Abu Kasim dan Setiausaha UMNO Bahagian Hulu Selangor, Ahmad Nazri Dahalan.

Pada majlis sama, seramai 700 pemuda BN menerima topi keledar 1M4U 1Malaysia disampaikan Mohamed Idris.

Beliau berkata, pemuda perlu sederap seirama menjalankan kempen sihat
membantu kemenangan BN pada PRU-13 nanti.

Sementara itu, Mahmud berkata, sokongan padu ditunjukkan pemuda seluruh
Hulu Selangor dari Kampung SKC Bernam hingga Felda Sungai Buaya menggambarkan betapa pemuda sudah siapsiaga membantu jentera PRU 13 nanti.

Katanya, sokongan anak muda pengundi baru juga semakin meningkat apabila ramai sanggup menyarung baju BN saban hari.

"Saya optimis mampu mengekalkan kemenangan tiga kerusi DUN dan kerusi Parlimen di Hulu Selangor. Tidak kira siapa sahaja calon BN kami tetap sokong sepenuhnya," katanya.

Taipingmali (tm)

Posted: 15 Apr 2013 01:20 AM PDT

Taipingmali (tm)


CN Al-Afghani di Kampung Sungai Petai BUKIT GANTANG MALAM INI

Posted: 14 Apr 2013 10:46 PM PDT



Mangsa Ketamakan Pas, Mat Sabu dan Senator Husin
Satu ceramah oleh Cikgu Non 
Penulis buku 
'Air Mata Memali' 
dan 
'Kafirkah Aku' 
akan berada di Taiping 
ISNIN 15 April 2013.
Jam 9.00 malam 

Tempat Ceramah 
DI DEWAN JKKKP KAMPUNG SUNGAI PETAI
DEPAN RUMAH MAT ISA OTHMAN

PARLIMEN BUKIT GANTANG

SEMUA DIJEMPUT HADIR

PERCAYA ATAU TIDAK??

Posted: 14 Apr 2013 08:50 PM PDT





Inilah manifesto PR.Jika anda bijak,anda tidak akan tertipu dan jika anda terlebih bijak,anda akan ditipu.

HIDUP BN!!!!

Posted: 14 Apr 2013 06:46 PM PDT




Ramai golongan artis menyertai PAS,tidak kurang hebatnya artis menyertai UMNO.Hanya artis yang terpesong sahaja yang mengikuti jejak langkah PAS.Syukurlah masih ada lagi golongan muda yang masih boleh berfikir dengan waras.

Pada masa sekarang anak muda kurang pemikiran yang positif kerana pemikiran mereka ini sudah diracun sejak di zaman persekolahan lagi.Para guru juga memainkan peranan meracun fikiran pelajar-pelajar supaya membenci kerajaan.Macam mana anak muda mahu menyokong kerajaan jika guru sendiri menyokong PR..

Rentetan video ahli parti amalan seks (PAS)

Posted: 14 Apr 2013 05:21 PM PDT

" PAS KAJI VIDEO SEKS ANWAR, kalau bukan Anwar, bagaimana? Tetapi jika terbukti dialah pelakunya, baru kita nyatakan pendirian kita nanti"- Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustaffa Ali.

Dalam kenyataan di atas Stopa tak sebut Pas mesti mencari atau mendapatkan 4 saksi untuk mengesahkan perlakuan tersebut.

Tetapi bila kena batang hidung sendiri, pandai pula pecacai Pas termasuk bekas mufti Perlis yang gila glamour menyatakan penuduh mesti bawa 4 saksi.

Kalau dah masuk CCTV dan disaksikan oleh ratusan ribu mata, maka ia lebih dari 4 saksi.

Ambil contoh lah, dalam sebuah taman yang terpasang siap CCTV seperti di Putrajaya dan taman KLCC, jika berlaku satu kes rogol, dan kejadian itu dirakam oleh cctv, ia sudah memadai untuk pendakwaan di mahkamah.

Mana ada dalam dunia manusia nak buat maksiat ajak 4 saksi, mana ada mangsa rogol akan bawa 4 saksi untuk melihat dia di rogol. Mana mungkin Stopa dan Aljub akan bawa 4 saksi untuk melihat aksi mereka. Dalam kes liwat Saiful oleh Anwar, bila Saiful menuduh Anwar meliwat beliau dan kes dibawa ke mahkamah sivil. pecacai Pas kata , Saiful kena bawa 4 saksi juga....kot mana pun puak-puak pecacai Pas nak menang juga.

Dahulu, Mat Sabu semasa menjaja cerita liwat Anwar dan sehingga menggelar Anwar sebagai 'Al Juburi wal liwati' tidak pernah membawa 4 saksi dipentas ceramah.

Kini Pas pandai2 pulak buka cerita 4 saksi. 99.99 % video tersebut adalah pelakunya pemimpin Pas.

Stopa mengakui itu dirinya dan berlaku 2 tahun lalu. Bermakna dalam tempoh 2 tahun berapa kali mereka bertemu dan bermesra?

Siap pula Stopa menanggung sewa rumah rumah RM 1400 sebulan ( berdasarkan dialog).

Ada pihak menyatakan itu isteri beliau, Wow! Isteri orang Pas ruggud macam tu? Ingat bertudung macam telekung, rupa-rupa ala minah disco brutal.

Hari ini pecacai Pas di facebook semua sudah membisu dan tak berani berdebat lagi seperti hari pertama video terdedah. Semua jadi bisu dan pekak.

Benarlah kata sabahat bahawa Pas bermaksud Parti Amalan Seks dan akhir sekali, sudahkah Pas kaji video seks Anwar?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Siapakah calon BN Batu Kurau

Posted: 14 Apr 2013 04:35 PM PDT

Hairan, sewaktu YB Kapt (B) Dato Najimuddin membuat sidang media di SUK minggu lalu sewaktu mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatan, ia menampakkan kekecewaan pada bahasa badan beliau.

Apakah beliau menghadapi masalah kesihatan, atau tekanan dari pihak-pihak tertentu yang kurang senang dengan kedudukan beliau sebagai Adun.

Kita semua sedia maklum bahawa beliau bermula karier politik sebagai pagawai agama kepada Mantan Menteri Besar terdahuli, YB Dato Seri Diraja Tajol Rosli. dengan tokoh kepimpinan yang ada pada beliau, Tajol memberi kepercayaan kepada beliau untuk menjadi Adun Batu Kurau dan beliau berjaya menewaskan calon lawan dengan mudah.

Akibat daripada pengumuman tersebut, 6 PDM di bawah Dun beliau ditutup sebagai tanda protes. Juga menjadi persoalan.

Hari ini atau esok akan terjawab siapa calon Dun Batu Kurau.

Batu Kurau merupakan kubu kuat BN sejak merdeka lagi dan Allahyarham Dato Seri Kamaruddin Isa yang pernah menjadi Menteri Besar Perak beberapa penggal juga adun Batu Kurau.

Umno Larut hebat daripada Umno Taiping dan Bukit Gantang kerana mempunyai 4 kerusi khusus untuk Umno, tidak seperti bahagian lain yang terpaksa berkongsi dengan komponen lain.

Oleh itu 4 kerusi tersebut menjadi fokus kepada ahli Umno Larut untuk bergelar YB. Lobi melobi menjadi lumrah.

Pun begitu dalam PRU 2008 Umno Larut terpaksa menerima orang luar buat pertama kalinya untuk bertanding sebagai ahli parlimen dan mengenepikan MP yang ada iaitu YBM Raja Dato Seri Hj Ahmad Raja Omar yang ditukarkan kepada kerusi Dun Kubu Gajah dan menggugurkan Dato Jaffri Mohd Yunos.

Apakah Dato Hamzah akan digantikan dengan calon tempatan atau digugurkan, atau bertukar kawasan lain, akan tetapi Dato Hamzah kini telah menjadi ahli Umno Larut berpindah dari Ipoh Barat, juga ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno.

Posisi Dato Hamzah akan menjadi fokus media hari ini, begitu juga pengganti Najmuddin.

Dua lagi kerusi panas ialah kerusi Raja Ahmad dan Dato Daud.

Taipingmali akan menyokong dan membantu siapa sahaja yang tercalon di Larut Asalkan ia Umno. Rakyat Bersama Umno.

Siapa pengganti Najimuddin? Ust Hasbollah, Ust Kazim atau.........
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BN menawan Ipoh

Posted: 14 Apr 2013 03:32 PM PDT

Pemandangan menarik di Flat Kinta Heights, Ipoh.

Bendera BN ini dipasang di keseluruhan tingkat (20 tingkat) di Flat ni.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Calon disaran usah serang peribadi lawan

Posted: 14 Apr 2013 03:26 PM PDT

Bagan Datoh: Calon parti politik diingatkan jangan mengaib dan menyerang peribadi lawan yang bertanding dalam PRU-13 kerana ia tindakan yang tidak bermaruah.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata rakyat yang bakal membuat penentuan siapa calon yang layak dipilih sebagai wakil rakyat mereka tetapi bukannya melalui kegiatan memfitnah orang lain.

Tak mahu diaibkan

"Saya fikir parti politik sama ada Barisan Nasional (BN) atau pembangkang tentu sekali tidak mahu tokoh atau calon mereka diaibkan oleh sesiapa kerana ini bukan cara kempen yang bersih," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan makanan kepada penduduk Kampung Batu 20 di sini, semalam.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata, untuk mendapatkan sokongan rakyat bukan dengan cara melemparkan fitnah sebaliknya setiap parti harus menonjolkan manifesto pilihan raya untuk memancing undi.

"Jika seseorang itu mempunyai masalah peribadi atau sebagainya, biarlah pengundi yang menentukan, bukan dengan cara memburukkan peribadi calon itu.

Kempen secara sihat

"Kalau kita tidak mahu diaibkan oleh orang lain, kita janganlah cuba mengaibkan pihak lawan kerana perbuatan ini tidak digalakkan dalam Islam," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta rakan dalam BN dan pembangkang supaya melaksanakan kempen secara sihat untuk meraih sokongan rakyat dalam PRU-13.

"Kita (BN) hanya memerlukan sokongan sekitar tujuh hingga 10 peratus pengundi atas pagar, oleh itu tidak perlu mempengaruhi pengundi dengan menyebarkan fitnah yang tidak memberi manfaat kepada sesiapa pun," katanya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas dahulu dan Pas hari ini

Posted: 14 Apr 2013 06:07 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sumpah sumpah sumpah

Posted: 14 Apr 2013 06:01 AM PDT

10 minit lagi untuk orang Guar Chempedak

Posted: 14 Apr 2013 05:48 AM PDT

Ceramah "10 Janji Yang Membankrapkan" mlm ni 14/4 jam 9mlm didpn Rumah Esah Muhamad,Kg Pasir Guar Chempedak,Kedah. Penceramah : Sdr Lokman Adam.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Esok Nama Calon BN akan diketahui

Posted: 14 Apr 2013 04:06 AM PDT

DS Najib akan serah surat tauliah calon pada majlis penyerahan di ibu pejabat BN, Menara Dato Onn mulai 11 pagi esok: SU Kerja BN, Abu Khamis.

#Menepati Janji, Membawa Harapan
#Sayangi *MY* Yakini Barisan Nasional
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Calon Adun Pas Paling Sempoi Abad ini

Posted: 14 Apr 2013 03:29 AM PDT

KENAL SIAPA ORANGNYA?

Tajuk: Selamatkan Aqidah Ummah Abad Ke-21

Posted: 14 Apr 2013 03:22 AM PDT

Tajuk: Selamatkan Aqidah Ummah Abad Ke-21

Penceramah: Ustaz Dr Fathul Bari Mat Jahya
Tarikh: 15.04.2013 (Isnin)
Masa: 9.00 Malam
Lokasi: PDM Pasir Gembor, Tg Bidara 78300 Masjid Tanah Melaka

Semua dijemput hadir dan sebar-sebarkan kepada sahabat yang lain..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sah Wujud Percakaran dalam Pakatan Haram

Posted: 14 Apr 2013 02:58 AM PDT

Hadi Awang akui wujud pertelingkahan dalam pakatan pembangkang berhubung pembahagian kerusi Parlimen untuk ditandingi pada PRU-13
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

RAPERA ..

Posted: 15 Apr 2013 01:20 AM PDT

RAPERA ..


Inside Story - Is it time for change in Malaysia?

Posted: 14 Apr 2013 11:01 AM PDT

The Unspinners

Posted: 14 Apr 2013 11:37 PM PDT

The Unspinners


Pentadbiran Kedah tenat ....

Posted: 14 Apr 2013 09:30 PM PDT

PR oh PR kenapa kau bangang

Posted: 14 Apr 2013 08:30 PM PDT

Dulu Hadi kata Islam benarkan aib pemimpin

Posted: 14 Apr 2013 05:30 PM PDT

Yusmadi pemalas kecewa digugurkan

Posted: 14 Apr 2013 08:31 AM PDT

Hadi hina penduduk rumah air

Posted: 14 Apr 2013 05:00 AM PDT

Fahami simbol tangan DAP dan PAS

Posted: 14 Apr 2013 03:00 AM PDT

Cuba Hadi tunjuk video dan pertahan pada Datin

Posted: 13 Apr 2013 11:50 PM PDT

Kembara Politik

Posted: 14 Apr 2013 11:33 PM PDT

Kembara Politik


KEBURUKAN BARISAN NASIONAL DAN PAKATAN RAKYAT

Posted: 13 Apr 2013 11:45 PM PDT


BARISAN NASIONAL
PAKATAN RAKYAT
  • Kronisma.
  • Rasuah.
  • Terdapat MP/ADUN tidak menjaga kawasannya.
  • Terdapat pemimpin yang gila kuasa.
  • Terdapat pemimpin yang salah guna kuasa
  • Kronisma
  • Rasuah
  • Mengamalkan politik kebencian
  •  Salah guna kuasa (parti dikuasai anak beranak)
  • Tidak mengamalkan perkongsian kuasa antara kaum.
  • Perkongsian kuasa antara parti yang sangat rapuh.
  • Sentiasa berpolitik tanpa mengira isu.
  • Manifesto bukan janji (tiada perancangan mahu melaksanakan manifesto
  • Tidak patriotic (tiada semangat cintakan negara)
  • Terdapat MP/ADUN tidak menjaga kawasannya.
  • Tidak sensitive kepada isu perkauman (bakal mencetuskan ketegangan kaum).
  • Mahu menghapuskan keistimewaan Melayu.
  • Mahu menghapuskan Islam sebagai agama rasmi.
  • Mahu menghapuskan larangan penggunaan kalimah Allah untuk agama selain islam
  • Terdapat pemimpin yang gila kuasa.
  • Memberi sokongan kepada Israel.
  • Mahu mengiktiraf LBGT.
  • Mahu mengiktiraf fahaman plurisma.
  • Tiada sokongan dari kaum terbesar (Melayu).
  • Tidak menghormati Undang-undang Malaysia.
  •  Terdapat pemimpin yang gila kuasa.


sekiranya saya terpaksa memilih salah satu dari parti yang buruk, saya akan memilih yang paling tidak memudaratkan. Dalam perkara ini saya memilih BN, ternyata ia paling tidak memudaratkan. Penulis tidak akan menggadaikan Agama Islam, Melayu dan keamanan. Perjuangan akan diteruskan untuk menjaga perkara ini. UNDILAH BN.
 
(saya berdoa supaya Allah membukakan pintu hati rakyat Malaysia untuk memilh pemimpin yang akan membawa kearah kebaikan dan menolak pemimpin yang membawa kearah kebatilan, saya juga mendoakan Malaysia dirahmati dan diberi kemakmuran)

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Apr 2013 11:32 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


BREAKING NEWS: CALON BN 33% dan 49% MUKA BARU

Posted: 14 Apr 2013 10:58 PM PDT


Barisan Nasional (BN) menampilkan 33% muka baru untuk kerusi Parlimen dan 49% bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), umum Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Pengerusi BN menyifatkan senarai penuh calon BN kali ini adalah yang terbaik pernah dibariskan dengan mengambil kira aspirasi rakyat yang mahu melihat perubahan.

Menurut Perdana Menteri, bagi kerusi Parlimen sahaja sebanyak 91 peratus tenaga profesional yang memiliki sekurang-kurangnya diploma ditampilkan sebagai calon termasuk golongan ulama. 

Checkmate #GE13 : BUKTI PAS TAK LAYAK CAKAP PASAL FITNAH!

Posted: 14 Apr 2013 09:30 PM PDT

MyMassa nak dengar apa jawapan MACAI bila tengok poster ni.


Bila kena kat Stopa Ali, pandai pulak suruh tunjuk bukti dan saksi. Tapi pernahkah PAS tunjukkan saksi dan bukti sahih semasa fitnah isteri Perdana Menteri?

Untuk pembaca yang belum tengok video penjelasan isu cincin ini oleh pemilik sebenar, boleh lihat di bawah.


*Waharamu halalku.....prinsip PAS dari dulu sampai sekarang.

GEMPAR! Sebab Husam Musa LARI ke Putrajaya DIDEDAHKAN!

Posted: 14 Apr 2013 07:30 PM PDT

Buat yang terkesima kerana Husam mahu bertanding di Putrajaya, usah terlalu ghairah sangat. Bak seorang manusia yang "hutang"nya keliling pinggang, tindakannya melarikan diri sejauh lebih 500 KM ke selatan memang sudah dijangkakan. Mana hendak letak muka lagi kalau semua HUTANG nya kepada rakyat Kelantan di bawah ini tidak satu pun ditunaikan?





Namun kami juga perlu adil. Husam Musa tidak hanya pandai BERHUTANG menggunakan air liur seperti Anwar Ibrahim. Sekurang-kurangnya ada juga yang rakyat Kelantan dapat sepanjang beliau menjadi orang No 2 di sana:




Ya, batu asas. Setidak-tidaknya ianya boleh dijadikan monumen bersejarah buat tarikan pelancong ke negeri tersebut. Lagipun, Kelantan sendiri ditadbir selama 22 tahun oleh seorang MB yang layak menjadi monumen bersejarah.







Orang Kelantan sendiri pun sudah BO LA WEI dengan Husam dan puak-puaknya. Takkanlah orang Putrajaya boleh jadi mangsa terbaru HUTANG Husam ini kot? BO LA WEI la Husam Musa!


*Bak kata Eddie Hamid: Buko paip air, tengok-tengok air kuning, jange ke nok minum, nok mandi pun raso runsing...


Santai #GE13 : Seluar STOPA menjadi kegilaan ramai!

Posted: 14 Apr 2013 05:30 PM PDT




Fuhh...Belum sempat order, sudah SOLD OUT?!! Nampaknya kena tunggu pre-ORDER lagilah ini. Spender STOPA is the trend now! Selamat tinggal BOXER shorts!

Jika Anda Sokong Kronisme dan Nepotisme, Undilah Parti Ini. #GE13

Posted: 14 Apr 2013 03:51 PM PDT

Selepas 10 tahun Anwar Ibrahim menyerang Tun Mahathir dengan isu kronisme dan nepotisme, akhirnya Allah SWT bayar cash bila dia ada parti sendiri.


Malah dalam pemilihan calon PKR yang bakal bertanding, ramai calon-calon lama digugurkan dan digantikan oleh rakan-rakan baik Anwar masa dia berkuasa. Reformis yang berjuang semasa Anwar dalam penjara juga diketepikan. Sebab itulah mereka memilih keluar dari PKR kerana tak tahan dengan keDIKTATORan pemimpin mereka.

Begitu juga dengan DAP.



Jika anda menyokong amalan kroni dan nepotisme.....Undilah Pakatan.


PANAS #GE13 : Sejarah Hitam Ketua Pemuda PAS Ada Kaitan Dengan Video Stopa Ali.

Posted: 14 Apr 2013 08:00 AM PDT

Adakah sejarah hitam Ketua Pemuda PAS ada kaitan dengan hobinya?

MyMassa masih ingat lagi pada tahun 2009. Tahun tersebut merupakan Pilihan Raya Kecil (PRK) di mana terdapat 7 PRK yang berlangsung pada tahun tersebut. 2 daripada PRK pada tahun tersebut berlangsung kerana wakil rakyatnya meletak jawatan (Penanti dan Bukit Selambau), selebihnya kerana meninggal dunia termasuk PRK Permatang Pasir yang berlangsung pada bulan Ramadan.

Bagi pengkaji politik tempatan seperti MyMassa, PRK Permatang Pasir adalah subjek yang menarik untuk diperhati. Ini kerana ianya berlangsung pada bulan Ramadan. Seperti yang kita tahu, pilihan raya penuh dengan aib mengaib, maki memaki dan fitnah dan menfitnah. Adakah parti-parti yang bertanding tidak memaki, mengaib atau menfitnah ketika berkempen kerana menghormati bulan Ramadan? Mari kita imbas kembali apa yang terjadi.

Oleh kerana DUN Permatang Pasir merupakan kubu kuat PAS, maka PAS menggunakan pelbagai cara untuk menang. Dan salah satu yang digunakan oleh PAS adalah mempersoal MORAL CALON BN ketika itu iaitu Rohaizat Othman. Disebabkan calon BN kali ini adalah calon yang BERSIH, maka PAS mencipta isu yang paling bodoh yang boleh difikirkan iaitu memainkan isu calon BN kahwin dua.


Sumber : http://www.malaysiakini.com/news/111061

Mengapa MyMassa kata isu ini isu bodoh ? Kerana kita boleh bilang berapa ramai pemimpin PAS sendiri kahwin lebih dari satu. Malahan Presiden PAS sendiri secara terangan kahwin dua. Dan individu yang membawa isu ini tidak lain dan tidak bukan iaitu ketua pemuda PAS sendiri, Nasrudin Tantawi.

Biodata Haji Hadi menunjukkan dia mempunyai 2 isteri dan 13 orang anak

Sepanjang kempen tersebut berlangsung dalam bulan Ramadan, topik isteri kedua calon BN menjadi modal berkempen pemimpin PAS. Persoalannya, adakah benar calon BN berkahwin dua atau hanya fitnah Ketua Pemuda PAS?

Di sinilah kaitannya dengan video skandal Stopa Ali. Jika Stopa Ali menafikan, calon BN juga menafikannya. Mengapa perlu diungkit-ungkit sepanjang tempoh berkempen? Lebih menjengkelkan, modal Ketua Pemuda PAS hanya air liur. Langsung tiada gambar atau apa-apa bukti yang menunjukkan calon BN berkahwin dua. Berbeza dengan kes Stopa Ali, ada video yang jelas menunjukkan individu mirip Setiausaha Agung PAS melakukan perkara yang tidak bermoral!

Jadi kepada MACAI-MACAI PAS yang cuba menuduh kami para pejuang siber pro Kerajaan menfitnah, selidik dulu parti anda. Tanya kepada Ketua Pemuda PAS, adakah dia menfitnah Rohaizat Othman atau tidak kerana ianya menjadi modal Nasrudin Tantawi hanya semasa berkempen. Lepas menang PRK, tiada lagi kedengaran isu ini dibangkitkan. Jika benar Ketua Pemuda PAS pejuang nasib isteri kedua di Malaysia, mengapa tidak ditubuhkan sahaj NGO untuk meneruskan perjuangan 'suci' Nasrudin?

Berbalik kepada isu moral. Kami pejuang siber pro Kerajaan juga menggunakan prinsip yang sama digunakan oleh Ketua Pemuda PAS semasa menyerang calon BN. Jika benar pemimpin itu tidak bermoral, tidak kira apa parti pun, dia tidak seharusnya diangkat menjadi pemimpin.

MACAI dah kaji ke belum video tu seperti mana PAS kaji video Anwar?


Sebagai penutup, MyMassa nak tanya MACAI-MACAI PAS, apa hukum menfitnah pihak lawan di BULAN RAMADAN?


*Sebarkan sejarah hitam Ketua Pemuda PAS supaya MACAI tahu bulan Ramadan pun PAS masih menfitnah.

Gempar! @NikAbdulAziz punca penyebaran video SEKS Mustapa Ali?!! #GE13 Part 2

Posted: 14 Apr 2013 06:00 AM PDT





Jikalau anda mencari siapa yang dikatakan ulama' Suu', inilah satu contoh yang agung. Nik Aziz menjadikan PAS lebih mulia daripada Islam itu sendiri. Tanpa rasa berdosa mempergunakan hukum Allah SWT untuk kepentingan politik peribadi. Sesiapa sahaja bisa menjadi kafir atas alasan kerana berani mengkritiknya sahaja.

Apakah ini yang patut kita ikuti dan jadikan sebagai contoh pemimpin Islam? Jubah dan serban tidak menjamin akhlak seseorang. Iblis juga memakai serban. Sebab itulah Nik Aziz boleh kata tidak mengapa berkawan dengan syaitan dan memperlekehkan Rasulullah SAW, taraf kasyaf beliau kini lebih tinggi daripada Firaun Ramses.

Belum pun lama pemimpin PAS menghina Rasulullah SAW dengan video seks, keluar pula video seks pemimpin agungnya sendiri. Nik Aziz WAJIB takutkan Allah SWT!

Poster Renungan #GE13 Bakal Calon. Elakkan RIAK dalam Ibadat.

Posted: 14 Apr 2013 04:00 AM PDT

Untuk renungan kita semua.


*Renung-renungkan.

(GAMBAR) Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un. Takziah Untuk Keluarga TG Nik Aziz. #GE13

Posted: 14 Apr 2013 01:45 AM PDT


Gambar yang MyMassa dapat melalui e-mail sebentar tadi. Pengirimnya pula tidak memberi apa-apa maklumat.

Selepas diselidik, mungkin gambar ini berkaitan dengan berita di blog Bro Jinggo (http://brojinggo.blogspot.com/2013/04/pru13-nik-aziz-jatuh-sakit-pasal-video.html).
Hasrat penyokong Pas untuk mendengar 'kata-kata hikmat' bagi dijadikan semangat menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) daripada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terbantut apabila Mursyidul Am parti mereka hanya berucap tidak sampai 10 minit di dalam program yang diadakan di sebuah padang berhampiran Pejabat DAP Pulai di sini malam tadi.

Nik Aziz, 82, yang kerap berhadapan dengan masalah kesihatan juga terpaksa duduk untuk menyampaikan tazkirah ringkasnya.

Bagaimanapun, Menteri Besar Kelantan itu langsung tidak menyentuh tentang pendedahan rakaman video seks terbaharu melibatkan seorang individu yang didakwa mirip Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali.

Selang beberapa minit Nik Aziz menyampaikan ceramah, segelintir pengunjung yang terdiri daripada kaum Cina dilihat meninggalkan kawasan berkenaan.

Sepanjang berada di lokasi ceramah, Nik Aziz juga terpaksa dipapah oleh Unit Amal Pas sebaik tiba dan meninggalkan majlis kerana kepenatan, walaupun sebelum ini menegaskan yang beliau akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan seterusnya hatta terpaksa berkerusi roda sekali pun.

Baca seterusnya di sini : http://brojinggo.blogspot.com/2013/04/pru13-nik-aziz-jatuh-sakit-pasal-video.html

Jika benar perkara ini berlaku, MyMassa ucapkan takziah kepada Tuan Guru dan keluarga TG Nik Aziz. Cuma MyMassa kesalkan, mengapa sampai perlu dipapah masih lagi mahu mengekalkan kuasa?




*Dahulu pemimpin yang sama menyuruh Tun Mahathir letak jawatan kerana terlalu tua. Adakah dia masih merasakan dirinya masih muda?

SURAT WAN AZIZAH, APA PANDANGAN ANDA, DEDAH ATAU TIDAK ?

Posted: 14 Apr 2013 12:00 AM PDT

DEDAH ATAU TIDAK?

KUALA LUMPUR 5 April – Misteri sama ada benar atau tidak Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pernah menulis surat setebal 18 muka surat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menceritakan tabiat sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya terjawab.
Ini berikutan buat pertama kalinya selepas 15 tahun menyimpan rahsia, Dr. Mahathir dalam temu bual eksklusif bersama Utusan Malaysia akhirnya mengakui memang benar Wan Azizah menghantar surat tersebut semasa Anwar masih bergelar Timbalan Perdana Menteri.
Katanya, surat Wan Azizah itu terlalu peribadi dan beliau tidak berhasrat mendedahkan kandungannya kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak selain menyifatkannya tidak lagi penting kerana sudah terlalu banyak tabiat Anwar didedahkan pengamal media alternatif.
"Saya setakat boleh kata memang ada terima sahajalah. Surat yang diberi kepada saya secara sulit, jadi saya tidak boleh dedahkan kepada orang tetapi kita boleh lihat, tanpa surat itu pun bersih atau tidak bersih individu berkenaan. Jadi apa perlunya kita rujuk kepada surat yang sulit.
"Dia (Wan Azizah) memang cuba nak pertahankan (Anwar) juga. Isteri ada kesetiaan kepada suami. Hendak buruk-burukkan itu tidaklah tetapi kecewa itu adalah. Lebih utama apa yang kita lihat (sekarang) bukan soal apa yang Wan Azizah kata," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Dr. Mahathir berkata demikian ketika diminta mengesahkan sama ada benar atau tidak Wan Azizah pernah menyerahkan surat rahsia setebal 18 muka surat menceritakan mengenai kisah sebenar suaminya dengan harapan bekas Perdana Menteri itu boleh membantu.
Ditanya mengapa begitu lama menyimpan rahsia tersebut meskipun pelbagai tuduhan keji dilemparkan ekoran tindakannya memecat Anwar, Dr. Mahathir berkata, beliau bukan jenis manusia yang suka memburuk-burukkan pihak tertentu tanpa sebarang asas kukuh.
"Cuma dalam konteks ini, takut orang seperti itu berkuasa saya terpaksa dedahkan tetapi yang lain semua (kandungan surat) yang tidak memberi manfaat, tidak perlu saya dedahkan," katanya.
Bersambung, akan surat Dr. Wan Azizah itu...

Poster #GE13 : Rahsia Yang Anwar Nak Sorok Dari Rakyat Malaysia. #IniSemuaPoyo !

Posted: 13 Apr 2013 11:40 PM PDT

Sebelum PRU boleh naik jet mewah.


Masa kempen tiba-tiba pakai basikal demi rakyat? Agak-agak la nak menipu pun.

#IniSemuaPoyo !

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 Apr 2013 11:30 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Weii...Tolong Jangan Melobi, Biar Najib Tentukan Kau Layak Atau Tidak...

Posted: 14 Apr 2013 10:00 PM PDT


Kalau dah di takdirkan ada rezeki untuk jadi calon pada pilihanraya ini kira ada la, tak perlu melobi dengan berjumpa ahli majlis belia felda malaysia wilayah trolak seramai lebih kurang 20-30 org pada minggu lepas di hotel JW Marriott KL, buat apa nak habiskan duit menanggung segala perbelanjaan perjumpaan termasuklah memberikan duit poket kepada semua yang hadir. kan lebih elok duit tu sedekah ke rumah anak yatim, kalau dah sedekah, apasalahnya sedekah lagi...

Tak perlulah pandai-pandai mengatur satu perjumpaan bersama beberapa ketua cawangan Umno dalam Parlimen Tg Malim di riverside cafe PWTC. siap bekalkan duit poket kpd semua ketua-ketua cawangan yg hadir.

Punya la kemaruk nak jadi calon, tak cukup jumpa di hotel, kat restoran jejantas sungai buloh pun kau mengatur perjumpaan dgn beberapa ketua umno cawangan... ini apa nak jadi nie...

Malah kau menipu orang-orang yang kau jumpe tu dengan mengatakan bahawa PM mahukan kau untuk bertanding di salah sebuah DUN dalam Parlimen Tg Malim. kau juga kata PM telah memberitahu kau adalah Winable Candidate.

Weii kau nak tipu sape nie...???

Apa yang kau buat nie telah memecah-belahkan jentera parti di parlimen tg malim, kau nie cai anwar ke? tak cukup ke dengan jawatan pengerusi spnb yang kau dapat tu...???

Hari tu aku ada dengar cerita, bersungguh-sungguh kau melobi nak bertanding di johor, pas tu kau nak bertanding di perak pulak, weii.. puaka mana satu tempat kau nak bertanding nie...???

Kamarul rashdan, jawab soalan aku nie...kau ada grass root ke? kau, dalam umno duduk cawangan mana? apa jawatan kau dalam umno? dan soalan terakhir berikan aku satu sebab kenapa najib kena pilih kau jadi calon...???

DAP Sama DAP Bergaduh, Kit Siang Salahkan Tun Mahathir...

Posted: 14 Apr 2013 07:00 PM PDT



Lim Kit Siang telah mengarahkan pemimpin DAP menutup mulut ekoran terdapatnya perbalahan dalaman antara parti cauvinis Cina itu. Usaha itu dibuat ekoran usaha DAP yang cuba "dilihat" menjadi parti pelbagai kaum, sedangkan jelas hak kaum lain di dalam DAP diketepikan.

Apa buktinya? Tiada Melayu dalam kepimpinan tertinggi DAP, sebaliknya calon Melayu, Zairil Khir Johari hanya "dilantik" sebelum Lim Guan Eng kata berlaku "silap kira undi." Apa lagi kata Kit Siang?

Perbalahan dalam DAP terus jelas dengan arahan Lim Kit Siang terkini, DAP juga bertelagah dengan PKR apabila Dr Boo Cheng Hau bergaduh berebut kerusi Gelang Patah dengan Datuk Seri Dr Chua Jui Meng. Malah apabila dikritik oleh Dr Boo, Kit Siang telah memberikan arahan kepada proksinya Naib Pengerusi DAP Johor, Ong Kow Meng agar mencabar pengerusi parti negeri itu untuk berundur daripada jawatan itu selepas pilihan raya umum ke-13.

Dengan alasan itu, Dr Boo perlu untuk menghormati pengumumannya mengenai pengunduran yang dibuat pada mesyuarat jawatankuasa parti negeri pada Ahad 7 April lalu di pusat khidmat Gelang Patah. Ini kerana dengan pengumuman tersebut dia tidak lagi sesuai untuk menerajui DAP di Johor yang disebabkan oleh cara kepimpinannya. Malah Kow Meng turut mengatakan, Dr Boo gagal menyatukan anggota-anggota parti sehingga menyebabkan perpecahan dalaman.

Ia ekoran dari kenyataan Dr Boo sebelum ini, yang dilaporkan mendakwa menghentam anak kesayangan Guang yang juga merupakan setiausaha agung parti, Lim Guan Eng kerana memanipulasi keadaan dalam menamakan calon-calon di Johor. Dalam e-mel kepada pucuk kepimpinan parti baru-baru ini membidas Guan Eng kerana menggunakan perbincangan kasual di kedai kopi sebagai keputusan rasmi parti. Boo merujuk kepada pemilihan ketua pemuda negeri Tan Hong Pin sebagai calon untuk kerusi negeri Mengkibol.

Bekas anggota dewan undangan negeri Ng Lam Hua dilapor digugurkan untuk memberi laluan kepada Hong Pin, yang sebelum ini disebut-sebut bertanding kerusi negeri Pekan Nenas. Boo berkata pencalonan Hong Pin dibincangkan pada makan malam sambil minum bir, di sebuah kedai kopi pada 2 April. Namun tiada keputusan dibuat. 

"Bagaimana perbincangan kasual di kedai kopi bersama hidangan bir dijadikan sebagai keputusan rasmi parti? Guan Eng tidak bertanggungjawab dalam menyakinkan (bekas pengerusi DAP) Dr Chen Man Hin dan jawatankuasa pemilih lain bahawa saya bersetuju dengan aturannya," katanya.

Apa jadi kepada Jui Meng? Dia diberi kerusi Segamat, sebaliknya Kit Siang memperolehi kerusi Gelang Patah. Kesian Jui Meng ... Bertahun bekerja di Johor tapi dicampak ke kerusi yang dia sendiri belum yakin menang, sedangkan Kit Siang pula terus-terusan berkempen untuk memenangi Gelang Patah.

Jelas kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Kit Siang akan mencetuskan perbalahan kaum di Gelang Patah jika menang juga ada asasnya. Arahan kepada pemimpin DAP untuk menutup mulut jelas menunjukkan betapa sikap sebenar beliau yang menjadi "warlord" dalam DAP.

Semua orang kena dengar cakap dia, kalau tidak tiada harapan terselamat. Kemudian hari ini di Johor mereka berpura-pura krisis telah selesai, wayang kuat lah Pakatan Rakyat ni.

Konon Dr Boo bersalaman dengan Jui Meng, sedangkan kedua-duanya difahamkan masih lagi bertelagah. Kalau penyelesaian merebut kerusi pun tak boleh selesaikan, apatah lagi perbezaan pendapat dalam mentadbir negara.

Hancur Malaysia kalau mereka perintah, mangsanya rakyat. Pada masa itu Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pun tak boleh buat apa, kecuali buat bodoh sahajalah. Sebab dia dah menyesal bekerjasama dengan dua parti yang kononnya memperjuangkan rakyat, tapi hanya nak jadikan Anwar sebagai perdana menteri.

Kit Siang Menggelupur Kena Belasah Dengan Tun M...

Posted: 14 Apr 2013 05:00 PM PDT



1.Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2.Why Gelang Patah?

3.Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4.Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5.Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6.But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

Baca selanjutnya di sini

Belantan

Posted: 14 Apr 2013 11:25 PM PDT

Belantan


PRU -13 : AWAS....Projek '2050' Kit Siang?

Posted: 14 Apr 2013 10:47 PM PDT


Sekadar ingat-mengingati!

Dunia bagaikan mahu berakhir kepada pakatan politik pembangkang, apabila seorang veteran politik bernama Lim Kit Siang kononnya mengambil tindakan nekad dan heroic untuk bertanding di sebuah negeri yang mempunyai majoriti pengundi Melayu. Johor bukan negeri biasa. Johor adalah negeri yang melahirkan UMNO.

Kemampuan Kit Siang untuk mengepalai tsunami politik di Johor adalah satu gambaran kemenangan yang mahu DAP berikan kepada rakyat. Gelang Patah mahu digambarkan sebagai pentas 'neutral' untuk Kit Siang mengajar UMNO berpolitik.

Cita-cita Kit Siang memang tinggi. Luar biasa tinggi. Kit Siang mahu menampilkan diri sebagai 'Wong Fei-hung' di dalam kung- fu politik berlandskap baharu. Kit Siang nampak peluang yang sangat besar untuk meletakkan DAP dalam carta politik yang lebih tinggi. Kejayaan menarik undi 'urban' pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dijadikan model rujukan.

Yang penulis mahu nyatakan, kita jangan menganggap 'Projek Gelang Patah' dan 'Projek 2050' Kit Siang ini sebagai program politik jangka pendek. Pengundi dan rakyat di Johor kena buka mata dan faham bahawa Kit Siang sedang cuba untuk membuktikan naratif politik baharu bahawa Malaysia sudah bersedia menerima suatu konsep politik yang sebenar-benarnya terbuka.

'Projek Gelang Patah', 'Projek 2050' - yang dipelopori oleh Kit Siang mengajak pengundi muda untuk menerima naratif politik baru ala-Malaysian Malaysia yang DAP perjuangkan selama ini. Gelang Patah dijadikan satu platform baharu untuk membayangkan bahawa Malaysia sudah siap untuk memasuki fasa politik baru.


DAP nyata terbawa-bawa dengan kejayaan PRN Sarawak tidak beberapa lama dahulu yang membuktikan bahawa pengundi Cina sudah membuat keputusan. Walaupun apa yang dibawa oleh kerajaan, mereka sudah mengambil keputusan untuk memberikan kepercayaan kepada DAP.

Apa yang berlaku di PRN Sarawak bukanlah satu 'kejayaan pakatan secara keseluruhannya', namun ia membuktikan bahawa DAP adalah 'Wong Fei-hung' sebenar dalam politik pakatan. Silat Anwar kurang menjadi di Sarawak. Langkah Pas pun tidak seelok mana di Sarawak.

Apa buktinya? Data Suruhanjaya Pilihan Raya, membuktikan bahawa sewaktu PRN Sarawak, BN mendapat undi terbanyak dengan 372,379 undi, diikuti DAP (134,847), SNAP (15,663), PKR (117,100), Pas (9,719), PCM (2,895) dan Bebas (20,064).

Di dalam pakatan, yang paling mendapat untung daripada naratif politik baharu ini adalah DAP. PKR dapat laba politik di Sarawak, tetapi belum cukup besar. Pas, yang membawa imej Islam masih belum mampu keluar daripada 'wajah' politik lama. Undi untuk Pas masih lagi di bawah angka 10,000 di Sarawak.

Di dalam blog Lim Kit Siang sendiri, dia menyatakan keinginan, impian dan kemahuan politik untuk Malaysia mempunyai matlamat baru yang menjangkau 30 tahun selepas 2020. '2050' adalah angka baru buat Kit Siang. Apa yang Kit Siang impikan pada tahun 2050, boleh diringkaskan dengan retorik politik yang rencam.

Kit Siang bercakap tentang '2050' yang dihuni demokrasi yang 'hebat' - namun partinya sendiri tidak menghormati semangat demokrasi. Kit Siang bercakap tentang semangat 'Malaysia', sedang partinya sendiri tidak membuka ruang yang luas buat ahli berbangsa Melayu. Ia memerlukan kesalahan 'komputer' untuk meletakkan anak Melayu di pentas kepimpinan DAP.

Banyak lagi impian '2050' Kit Siang sebenarnya. Semuanya nampak seakan-akan sangat 'bersih' dan 'murni'. Hakikatnya, 'Projek Gelang Patah' tidak melambangkan apa yang Kit Siang inginkan. Kit Siang masih lagi bermain dengan naratif politik rasis dan usang. Yang baharu kepada Kit Siang hanyalah beberapa kerat orang muda di sekelilingnya yang mahu menggambarkan dia muda dan relevan.

Dalam pada bercakap tentang sebuah negara 'Malaysia' yang suci daripada asas perkauman, Kit Siang sendiri tidak mahu menjadi model untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu. Kit Siang masih lagi bermain dengan modul politik lama. Kit Siang masih lagi mahu bertanding di kawasan yang 'selamat' untuk politik peribadinya.


'Projek Gelang Patah' bukannya membawa niat politik yang beragenda besar seperti soal nusa dan bangsa. Projek ini hanyalah projek politik peribadi Kit Siang. Ego politik peribadi Kit Siang. Rakyat Gelang Patah, baik Cina ataupun Melayu sudah dibawa ke dalam percaturan politik peribadi - yang akhirnya dimurnikan dengan niat '2050'.

56,000 pengundi Cina; 36,000 pengundi Melayu; 14,000 pengundi India dan bangsa lain di Gelang Patah sudah dibawa ke dalam hala tuju politik peribadi Kit Siang. Ini bukan soal 'tsunami' politik. Ini soal Kit Siang ingin menjadi 'Wong fei-hung' politik DAP. Ini soal Kit Siang mahu tampil sebagai hero.

Penulis cukup yakin, pengundi di Johor tidak akan mudah dibeli dengan retorik politik peribadi Kit Siang. Kita semua tahu, bukan Gelang Patah sahaja yang DAP mahukan. Kita semua tahu, cita-cita DAP lebih besar daripada itu.

Jika analogi mudah Kit Siang bahawa 'Gelang Patah' adalah model Malaysia masa hadapan - dia tidak bersikap jujur. Kit Siang masih lagi bergelumang dalam politik lama. Masih rasis. Masih bergerak di jalur perkauman untuk memudahkan dirinya dikekalkan di tempat yang lebih tinggi.

Impian '2050' Kit Siang adalah alat untuk melembutkan agenda perkauman yang dihajatkannya di Gelang Patah. 52.4 % pengundi Cina di Gelang Patah perlu memilih sama ada untuk memberikan lesen besar untuk Kit Siang mengamalkan amalan politik jurasik; atau memberikan politik Johor dan Malaysia satu kesedaran baru.

'Projek Gelang Patah' mesti dijadikan projek khas pengundi Johor untuk menolak Kit Siang. Keyakinan, kesombongan, keangkuhan dan cita-cita tinggi DAP mesti diberikan jawapan yang jelas oleh pengundi.

Sepertimana Kit Siang pernah gagal dengan 'Projek Tanjung' - tidak ada salahnya Kit Siang diberikan markah gagal juga dengan 'Projek Gelang Patah'. Mungkin itu jalan tunggal untuk memastikan Malaysia tidak terus dibenihkan oleh DAP dengan politik rasis.

Waima apa pun, keputusan di P162 Gelang Patah; N48 Skudai dan N49 Nusa Jaya - akan menjadi penentu sama ada Kit Siang menjadi 'Wong Fei-hung'; atau tenggelam selamanya dalam 'jihad' politik yang kononnya boleh membantu Pas di Johor.

Suara Politik
Belantan

PRU-13: Nik Aziz tidak larat berceramah, tidak sentuh hal Mustafa pun?

Posted: 14 Apr 2013 05:25 PM PDT


Hasrat penyokong Pas untuk mendengar 'kata-kata hikmat' bagi dijadikan semangat menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) daripada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terbantut apabila Mursyidul Am parti mereka hanya berucap tidak sampai 10 minit di dalam program yang diadakan di sebuah padang berhampiran Pejabat DAP Pulai di sini malam tadi.

Nik Aziz, 82, yang kerap berhadapan dengan masalah kesihatan juga terpaksa duduk untuk menyampaikan tazkirah ringkasnya.

Bagaimanapun, Menteri Besar Kelantan itu langsung tidak menyentuh tentang pendedahan rakaman video seks terbaharu melibatkan seorang individu yang didakwa mirip Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali.

Selang beberapa minit Nik Aziz menyampaikan ceramah, segelintir pengunjung yang terdiri daripada kaum Cina dilihat meninggalkan kawasan berkenaan.


Sepanjang berada di lokasi ceramah, Nik Aziz juga terpaksa dipapah oleh Unit Amal Pas sebaik tiba dan meninggalkan majlis kerana kepenatan, walaupun sebelum ini menegaskan yang beliau akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan seterusnya hatta terpaksa berkerusi roda sekali pun.

Nik Aziz tiba di negeri ini hari ini bagi mengumumkan calon Pas Johor bagi kerusi Parlimen dan kerusi DUN di sebuah hotel di Johor Bahru, namun segera beredar bagi mengelak daripada berjumpa wartawan di dua majlis berasingan.

Sementara itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam program yang sama mendakwa PRU-13 adalah yang terkotor dan mengaitkan pendedahan rakaman video seks terbaru yang didakwa melibatkan Mustafa sebagai taktik kotor UMNO.

Bagaimanapun, seperti mana kelaziman sikap pemimpin pembangkang, veteran DAP itu juga gagal menyertakan bukti-bukti untuk menyokong dakwaan liarnya.

Suara Politik
Belantan

Lawak..lawak..!!! Video seks: Hadi nafi Mustafa terlibat, hanya lakonan?

Posted: 14 Apr 2013 08:25 AM PDT

Tidak pernahkah Haji Hadi terfikir untuk mengkaji dahulu video seks tersebut sepertimana yang dilakukan oleh Mustafa Ali dalam kes video panas Anwar sebelum mengeluarkan kenyataan yang tak masuk akal?

SAMARAHAN 14 April - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini terus menafikan penglibatan Mustafa Ali dengan rakaman video seks yang kini tersebar di internet sebaliknya mendakwa ia hanyalah lakonan yang dibuat oleh pihak-pihak tertentu.

Abdul Hadi turut mendakwa, Setiausaha Agung Pas itu sudah uzur sehinggakan sejak beberapa tahun kebelakangan ini menunaikan solat secara duduk.


Justeru beliau berkata, mereka yang menghasilkan rakaman tersebut sepatutnya "menggunakan pelakon yang lebih muda" dan bukannya seperti yang dipaparkan dalam rakaman tersebut.

Haji Hadi...Haji Hadi...seronok le orang yang melakukannya ya...orang lain yang seronok menikmati, orang lain pula yang sibuk menafikannya...tuan punya badan tak ada mulut ke nak bercakap? Takkanlah SU Agong PAS ni penyenggap kot..? Lepas ini lagi ramailah pemimpin hamPAS yang lain akan buat kerja yang sama...!!!

Mungkin Haji Hadi terlupa yang video tersebut adalah rakaman pada 2 tahun yang lepas...Cuba bayangkan Mustafa Ali ketika itu, sihat walafiatkan...!!! Rakyat bukan bodoh untuk menilai, wahai Tuan Haji Hadi! Satu lagi persoalan disini adalah mengapa sehingga sekarang Mustafa Ali tidak membuat laporan polis? Adakah Mustafa Ali takut disoal siasat sehingga terbongkar rahsia sebenar? Fikir-fikirkan lah!

Suara Politik
Belantan

PRU -13 : Kekayaan keluarga Anwar tidak mengejutkan - Sidek Baba!

Posted: 14 Apr 2013 04:42 AM PDT


Tokoh akademik dan pendakwah, Prof. Datuk Dr. Sidek Baba tidak terkejut dengan pendedahan beberapa blog mengenai aset bapa Ketua Pembangkang, Datuk Ibrahim Abdul Rahman.

Menurut Sidek, ini adalah kerana beliau sedia maklum tentang kekayaan serta pemilikan saham, selain pelantikan Ibrahim sebagai ahli lembaga dalam berpuluh syarikat.

Pada masa sama, cerita berkait moral dan integriti Datuk Seri Anwar Ibrahim juga berada dalam tangannya selepas membuat kajian selama tiga tahun.

"Saya mengkaji seluruhnya mengenai keluarga Anwar dan memang saya sedar mengenai perkara itu, bukan setakat soal saham (membabitkan Ibrahim) tapi hal-hal yang lain," katanya pada sidang akhbar Pertubuhan Jalur Tiga (Jati) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pendedahan beberapa laman blog yang mendakwa bapa Anwar memiliki saham di 20 buah syarikat dan menjadi ahli lembaga pengarah di 50 buah syarikat lain ketika anaknya menjadi Timbalan Perdana Menteri.


Mengulas lanjut, Sidek yang juga bekas sahabat karib Anwar selama lebih 30 tahun berkata, walaupun sedar mengenai kekayaan Ibrahim, namun beliau memilih untuk tidak menjatuhkan sebarang hukuman kerana bukan sifatnya bertindak tanpa sebarang fakta lengkap.

Hal yang sama, jelas Sidek, berlaku dalam usaha beliau mengkaji kebenaran mengenai salah laku moral serta integriti Anwar selama tiga tahun.

Sepanjang pencarian kebenaran itu, Sidek menemu bual 28 saksi hidup sebelum membuat keputusan meninggalkan ketua pembangkang itu.

"Saya mengkaji dan mengutip pengalaman serta pendedahan mereka yang sangat rapat dengan Anwar.

"Saya tidak kutip begitu sahaja, saya orang akademik dan pendakwah. Saya mengkaji sebelum meninggalkan Anwar kerana untuk menjadi pemimpin perlu ada kredibiliti," katanya.

Sementara itu, Perkasa minta Anwar jelas kekayaan bapanya!

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan bagaimana bapanya, Datuk Ibrahim Abdul Rahman mendapat kekayaan yang luar biasa.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, beliau mengenali Anwar dan keluarganya sejak 1970-an dan mereka bukan keluarga bangsawan.

Menurutnya, beliau telah bersahabat dengan Anwar sejak tahun 70-an lagi dan pernah bersama dalam kem tahanan Kemunting pada 1974 sehingga 1976.

"Satu perkara terbuku di hati, saya ingin minta Anwar perjelaskan bagaimana bapanya menimba kekayaan luar biasa sebab saya mengenali bapanya sekian lama kami bersahabat malah saya pernah pergi ke rumah mereka ketika itu," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Suara Politik
Belantan

PRU -13 : Seperti biasa Hadi anggap isu skandal seks 'pemimpinnya' sebagai tohmahan, fitnah?

Posted: 14 Apr 2013 02:12 AM PDT


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan penglibatan Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali dalam rakaman video seks seperti yang tersebar secara meluas ketika ini.

Malah, Abdul Hadi turut menganggap video seks itu tohmahan dan fitnah yang tidak akan menjejaskan kredibiliti Mustafa selaku pemimpin Pas.

"Kita anggap itu satu fitnah dan beri pahala kepada Mustafa. Lagi lama dia (video itu) siar, lagi banyak pahala dia (Mustafa) dapat.

"Kita tidak anggap serius isu ini dan Pas tidak perlu bermesyuarat membincangkan perkara ini," katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya di Rusila, Marang, di sini.


Abdul Hadi mengulas penyebaran rakaman video seks yang dikatakan mirip Mustafa bersama seorang wanita dalam sebuah bilik yang dikesan disebarkan menerusi laman sosial beberapa hari ini.

Video berkenaan sebelum ini dikatakan sudah disebarkan dalam bentuk cakera padat (VCD) di sekitar Besut di sini. Dalam perkembangan berkaitan, Abdul Hadi memberitahu, Mustafa juga tidak perlu membuat penjelasan berhubung isu tersebut.

"Kita akan buat solat hajat supaya Tuhan tunjuk bukti. Saya tidak mahu tuduh sesiapa. Tuhan sahaja yang tahu," katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan ketika dihubungi menafikan pihaknya membuat tangkapan berhubung penyebaran VCD tersebut seperti dilaporkan beberapa blog sebelum ini.

"Setakat ini masih belum ada tangkapan dan kita masih menyiasat kes ini secara terperinci," katanya.

Sudah siang lagi bersuloh. Masih lagi nak tegakkan benang yang basah! Sesungguhnya Allah swt maha mengetahui. Bersumpahlah dengan nama Allah demi membersihkan nama sendiri! Wallahuallam.

Suara Politik
Belantan


My Longest Yard

Posted: 14 Apr 2013 11:22 PM PDT

My Longest Yard


Mengapa Yuktes Vijay tidak mahu melihat Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri ? Baca pendedahan ini..

Posted: 14 Apr 2013 07:42 PM PDT




MUKADIMAH

Nama YUKTES VIJAY hanya diketahui ramai setelah pemuda berusia 25 tahun itu menulis dua surat terbuka kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bulan lalu. 

Kandungan surat-surat itu yang antaranya disiarkan oleh blog AIDC (http://www.anwaraidc.com) memang mengejutkan kerana 'cerita-cerita dalaman' berhubung kes liwat membabitkan bekas pembantu peribadi Anwar, Mohd. Saiful Bukhari Azlan turut didedahkan.

Lebih mengejutkan, Yuktes yang pernah berkhidmat sebagai pembantu kepada peguam yang mengendalikan kes tersebut, Sankara Nair, mengakui beliau sangat mengagumi Anwar yang dianggap sebagai idolanya.

Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia, HUSSAINI AMRAN dan jurufoto, HALIM KHALID di Kuala Lumpur baru-baru ini, Yuktes menyatakan penyesalannya kerana membiarkan dirinya terpedaya dengan karisma Anwar. Matlamat perjuangannya kini adalah untuk memastikan rakyat Malaysia tidak melakukan kesilapan yang serupa. Tegas Yuktes, beliau tidak mahu melihat Anwar dilantik menjadi Perdana Menteri.


MINGGUAN: Bilakah saudara mula bertemu dengan Anwar?

YUKTES: Tiga minggu selepas saya bekerja dengan Sankara Nair. Lokasinya di Mahkamah Persekutuan di Putrajaya, kes saman fitnah Anwar terhadap Dr. Mahathir. Saya memang sangat gembira. Maklumlah, dapat berjumpa dengan idola saya buat kali pertama. Malah, saya bercita-cita ingin menjadi seperti Anwar. Beliau kata ingin membawa reformasi di negara ini dan melawan korupsi. Saya pun percaya kata-kata Anwar. Siapa yang tidak suka kalau ada orang yang ingin membawa kebaikan untuk negara kita.

Pada perjumpaan pertama itu, saya dapati Anwar seorang yang mudah mesra. Soalan pertama yang beliau tanya ialah berapa umur saya. Saya pun memberitahu Anwar umur saya 22 tahun. Kemudian, beliau tanya sama ada saya sudah mengisi borang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi saya jawab tidak berminat dalam bidang politik kerana ingin menjadi seorang peguam. 

Kembali kepada kisah saya bekerja dengan Sankara Nair. Saya tidak merungut sedikit pun sebab saya rasa seperti sangat beruntung kerana didedahkan dengan kes yang paling besar dan berprofail tinggi di Malaysia pada masa itu. Saya baru sahaja tamat pengajian. Jadi, mengapa saya perlu merungut? Semua kawan-kawan saya mahu berada di tempat saya. 

Ketika saya mula menghadiri perbicaraan kes itu di mahkamah, Mohd. Saiful Bukhari telah selesai memberi keterangan. Berdasarkan keterangan Mohd. Saiful Bukhari dan nota-nota mahkamah, saya mendapati ada sedikit persamaan antara kami berdua. Mohd. Saiful Bukhari memberitahu mahkamah, Anwar ialah idolanya. Anwar pun idola saya ketika itu. Pada masa itu saya amat membenci Mohd. Saiful Bukhari kerana beliau cuba mencaci idola saya.



Perasaan saya terhadap Anwar boleh diibaratkan seperti perasaan seorang peminat terhadap selebriti pujaannya. Apa sahaja yang Anwar kata, saya percaya. Secara jujur, saya amat membenci akhbar Utusan Malaysia dahulu. Sekiranya saya dapati nasi lemak dibungkus dengan akhbar Utusan Malaysia, saya pasti tidak akan membelinya. 

Bagaimana saudara tersedar dengan tembelang Anwar?

YUKTES: Kesangsian terhadap Anwar timbul pada 21 Mac 2011. Saya pasti 100 peratus kerana itu tarikh lahir saya. Kira-kira pukul 2 petang, Sankara Nair memasuki pejabat dan mengajak saya ke rumah Anwar di Segambut Dalam. Di dalam kereta, Sankara Nair memberitahu, beberapa orang kenamaan bergelar 'Datuk' sedang menayangkan video seks kepada sekumpulan wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara. Pada masa itu, saya tidak tahu apa yang berlaku kerana tidak mendengar sebarang berita pun. Tiada laporan tentang perkara itu oleh MalaysiaKini.

Tiba di rumah Anwar, saya lihat isterinya yang juga Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Naib Presiden PKR, Tian Chua; Setiausaha Akhbar Anwar, Ikmal Ahmad; pemimpin PKR, R. Sivarasa dan dua lagi individu yang saya tidak kenali berkumpul di sebuah bilik. Kalau tidak silap, pada masa yang sama, kumpulan wartawan yang pertama sedang menonton video seks di Hotel Carcosa Seri Negara. Lima minit kemudian, Anwar memasuki bilik itu dengan memakai singlet dan kain sarung. Beliau duduk di kerusi dan saya seterusnya menyatakan rasa simpati terhadap beliau dan berjanji akan mempertahankan namanya.

Kami berbincang bagi mencari alasan bagi menafikan dakwaan yang bakal timbul susulan penayangan video seks itu. Salah satu alasan yang dicadangkan adalah video seks tersebut direka menggunakan teknologi CGI (computer-generated imagery). Saya beritahu Anwar, alasan ini sukar diterima kerana penghasilan klip video berdurasi 15 minit menggunakan teknologi CGI memerlukan perbelanjaan yang besar. Anwar kata UMNO ada banyak duit. 

Semasa berbincang, kami juga mencipta alasan kononnya lelaki dalam video seks itu memakai topeng. Seperti yang dipraktikkan dalam filem Hollywood. Namun, buat pertama kalinya, saya rasa kurang senang dengan Anwar. Saya berkata di dalam hati, tiada siapa yang tahu lelaki di dalam video itu ialah Anwar. Mengapa beliau panik?

Apa reaksi Anwar ketika itu?

YUKTES: Bila dalam keadaan resah, Anwar akan menggerakkan jari-jari tangannya. Saya melihat situasi yang sama berlaku dan muka beliau kelihatan resah. Dalam keadaan normal, riak wajah Anwar ceria dan peramah. Setelah kumpulan kedua dibawa masuk menonton video seks di Hotel Carcosa Seri Negara, timbul desas-desus mengatakan seorang pemimpin pakatan pembangkang terlibat. Tetapi, sesiapapun boleh dikaitkan. 

Boleh jadi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar atau Penasihat DAP, Lim Kit Siang. Mengapa Anwar harus panik. Saya tidak fikir Kit Siang akan panik setelah mendengar desas-desus itu. Saya pun hairan. Anwar seorang yang rasional dan bijak. Mengapa Anwar panik disebabkan oleh video yang beliau sendiri tidak pernah menontonnya?

Saya masih ingat lagi kami dihidangkan teh dan karipap oleh Dr. Wan Azizah. Selepas sejam berada di rumah tersebut, saya perasan Dr. Wan Azizah berbisik kepada Anwar, ''Bang, jam tak ada." Pada masa itu, saya tidak tahu apa yang dimaksudkan oleh Dr. Wan Azizah. Saya terdengar Anwar seolah-olah berkata, ''Tak apa, tak apa, tak apa." Tidak lama kemudian, saya kembali ke pejabat dan imej video tersebut mula tersebar. Sankara Nair memberitahu saya, isu itu masih belum membabitkan soal perundangan dan kami tidak perlu masuk campur kerana akan diuruskan oleh 'budak-budak politik'. 


Sebelum keluar dari rumah, saya terdengar mereka membuat perancangan berkaitan dengan 'perut buncit'. Semasa Anwar menunjukkan perutnya dahulu, beliau masih memakai baju. Namun, semasa di rumah Anwar pada 21 Mac 2011, saya nampak perutnya memang buncit. Kesangsian saya terhadap Anwar semakin bertambah.


Saya semakin ragu apabila Datuk Shazryl Eskay Abdullah membuat kenyataan meminta Anwar menjelaskan di manakah jam tangan Omega. Saya kaitkan kenyataan Shazryl Eskay itu dengan bisik-bisik di antara Dr. Wan Azizah dan Anwar. Pada masa itu, kelihatan seperti masuk akal. Bagaimanapun, saya tidak berfikir panjang tentang perkara itu. 

Saya fikir, setiap lelaki ada 'keperluannya' sendiri, jadi apa masalahnya. Saya tahu perbuatan yang ditunjukkan dalam video seks itu salah mengikut Islam tetapi saya anggap itu perkara biasa. Saya pun tidak kisah. Pada masa yang sama, perbicaraan kes tuduhan Anwar meliwat Mohd. Saiful Bukhari sedang berjalan. 

Mengikut pemerhatian saudara, bagaimana sikap Anwar semasa perbicaraan kes itu?

YUKTES: Beliau selalu berdolak-dalik. Isu laporan perubatan oleh Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) merupakan salah satu contoh. Anwar kata laporan itu bermasalah kerana tidak diisi dengan betul. Saya bukan peguam tersohor seperti Karpal Singh tetapi secara logiknya, kita seharusnya memanggil individu yang mengisi borang itu ke mahkamah. Lebih mudah untuk membuat pengesahan dengan individu terbabit. 

Sebaliknya, Anwar mendesak supaya Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah digantikan dengan hakim yang lain. Tiga kali Anwar mengemukakan permohonan menukar hakim. Mengapa Anwar berbuat demikian? Pada masa itu, situasi perbicaraan seperti memihak kepada pihak pembelaan. Saya kemudiannya menyedari semua itu hanyalah permainan Anwar. Itulah sebabnya perbicaraan kes tersebut memakan masa paling lama dalam sejarah Malaysia. Tiga tahun lebih. 

Semua orang sangka perbicaraan itu konspirasi UMNO dan Barisan Nasional (BN). Sebenarnya, tidak. Bagaimana keadaan itu boleh berlaku? Ia disebabkan tindakan Anwar memfailkan sebanyak 56 permohonan dan rayuan di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Persekutuan.

Anwar juga pernah menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terlibat dalam konspirasi kes liwat Mohd. Saiful Bukhari. Saya mula sedar kes itu bukan satu konspirasi apabila pihak pembelaan menyoal ibu angkat Mohd. Saiful Bukhari, Datuk Mumtaz Jaafar. Mumtaz memberitahu, beliau tidak mahu membawa Mohd. Saiful Bukhari berjumpa dengan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor. Jadi, Mumtaz membawa Mohd. Saiful Bukhari bertemu Pegawai Khas Najib, Khairil Anas Yusof untuk membuat temu janji.

Semasa perbicaraan, saya masih kurang jelas apa yang sebenarnya berlaku. Setelah bekerja di pejabat penyandang kerusi Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan, baru saya tahu. Katakan ada seorang pemuda ingin berjumpa Kamalanathan berhubung permohonan biasiswa dan saya mengaturkan temu janji antara mereka berdua. Namun, sekiranya pemuda itu mengemukakan masalah lain dalam pertemuan itu, Kamalanathan tidak bersalah. Begitu juga dengan Najib. Beliau tidak tahu tentang masalah sebenar Mohd. Saiful Bukhari. Najib yang pada masa itu Timbalan Perdana Menteri bertemu Mohd. Saiful Bukhari atas temu janji diatur Pegawai Khasnya. Selepas Mumtaz disoal siasat, baru saya tahu penglibatan Najib di dalam kes Mohd. Saiful Bukhari adalah secara tidak langsung. 

Sebagai graduan undang-undang, saya percaya dengan apa yang saya lihat. Memang tiada langsung bukti yang membabitkan Najib dalam konspirasi seperti yang didakwa Anwar.

Kami juga menerima maklumat Timbalan Ketua Polis Pahang sekarang, Datuk Mohd. Rodwan Mohd. Yusof (pada masa itu berpangkat Asisten Suprintendan) pernah mengadakan pertemuan dengan Mohd. Saiful Bukhari di sebuah hotel di Shah Alam, Selangor. Jadi, kami fikir kes ini satu konspirasi. Anwar juga begitu yakin beliau akan dipenjarakan. Katanya, cemarkan nama BN sebanyak yang mungkin. 

Saya juga meragui hujah-hujah yang dikemukakan Anwar bagi menjelaskan sebab beliau berada di Kondominium Desa Damansara yang dikatakan sebagai lokasi kejadian liwat terhadap Mohd. Saiful Bukhari. Anwar kata tujuannya berada di kondominium itu adalah untuk berjumpa pakar ekonomi. Fakta itu tidak pernah dibuktikan. 

Masalahnya, terdapat rakaman video menunjukkan dua lelaki Cina masuk ke dalam kondominium tetapi apabila Mohd. Saiful Bukhari masuk, dua lelaki terbabit telah keluar. Kami di pihak pembelaan mencari jalan untuk menafikan Mohd. Saiful Bukhari berada di dalam bilik bersama Anwar. Jadi, saya menyamar sebagai ejen hartanah dan dibenarkan masuk ke kondominium terbabit setelah memberi kata laluan 'Mokhtar' kepada pengawal keselamatan. 

Timbul idea pada masa itu. Saya lihat ada kamera litar tertutup (CCTV) yang merakam pergerakan keluar dari lif tetapi tiada CCTV yang merakam pergerakan masuk ke dalam kondominium. Undang-undang sebenarnya berkait rapat dengan aspek teknikal. Dengan memanipulasi aspek teknikal, kami telah berjaya mencipta keraguan munasabah. Mohd. Saiful Bukhari memang berada di dalam kondominium tetapi tiada bukti menunjukkan beliau berada di dalam bilik yang sama dengan Anwar.

Walaupun berjaya mencari jalan untuk membantu Anwar, rasa sangsi terhadap idola saya itu masih ada. Saya sering ponteng kerja. Namun, saya sering berkata kepada diri sendiri, ''Apa masalahnya kalau kita ada seorang Perdana Menteri yang biseksual?'' semata-mata untuk menyedapkan hati. Saya juga semakin kurang rapat dengan Anwar. Semasa menyaksikan perbicaraan kes Anwar dituduh meliwat Mohd. Saiful Bukhari, saya selalu duduk di bahagian belakang dan tidur. Keluarga saya pun mula menghadapi masalah kewangan. Saya terpaksa meminjam duit daripada kawan-kawan. Ada di antara mereka yang mencaci saya tetapi saya tidak tergamak memberitahu mereka, saya tidak dibayar gaji walaupun bekerja untuk Anwar. Ironinya, semua kawan-kawan saya itu merupakan penyokong pakatan pembangkang.

Difahamkan saudara telah menulis tiga surat terbuka kepada Anwar setakat ini. Dari surat-surat itu, dapat diandaikan saudara seperti membenci Anwar. Apakah punca yang menyebabkan saudara berubah hati terhadap beliau?

YUKTES: Kebencian terhadap Anwar yang pernah saya jadikan idola timbul selepas demonstrasi Bersih 3.0 di Kuala Lumpur tahun lalu. 

Untuk makluman, saya turut menyertai demonstrasi itu. Saya berada di sekatan polis paling hadapan yang memisahkan peserta demonstrasi dan Dataran Merdeka. Kira-kira pukul 5 petang, saya ternampak sekumpulan ahli-ahli Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menendang sekatan polis. Petugas-petugas Unit Amal Pas cuba menghentikan perbuatan itu tetapi ahli-ahli SAMM terus melakukannya. 

Selepas itu, pihak polis mula bertindak. Saya juga nampak Tian Chua berdiri berhampiran sekatan polis. Dalam suasana yang agak kecoh itu, saya terlihat pihak polis cuba menahan seorang lelaki manakala seorang wanita yang dipercayai kenalan lelaki itu cuba menghalang. Tanpa membuang masa, saya cuba menyelamatkan wanita terbabit. Kemudian, berlaku pergelutan antara saya dan beberapa anggota polis dan akhirnya saya terlantar di hadapan perkarangan Kelab Diraja Selangor.

Ketika itu, saya dapat melihat wajah sebenar Tian Chua. Beliau tahu saya bekerja untuk siapa. Sebagai seorang manusia, Tian Chua sekurang-kurangnya akan berdiam diri atau memberi saya minum air. Sebaliknya, Tian Chua terus memberi ceramah secara spontan dan mengaitkan saya sebagai 'mangsa keganasan polis'. Tian Chua tergamak menjadikan saya sebagai bahan untuk berceramah. 

Kecederaan yang saya alami agak parah dan saya dirawat di Hospital Kuala Lumpur selama empat hari. Semasa terlantar menahan kesakitan di hospital, tidak pernah walau sekali pun Anwar melawat saya atau menghubungi saya untuk bertanya khabar. Saya semakin geram dengan perangai Anwar setelah melihat rakaman video di YouTube yang menunjukkan beliau memberi isyarat tangan kepada peserta demonstrasi untuk merempuh sekatan polis. Saya tahu peserta demonstrasi tidak akan bertindak begitu sekiranya tiada arahan daripada Anwar dan saya tahu arahan itu memang salah.

Sivarasa pernah menghubungi saya sebaik sahaja keluar dari hospital. Pada mulanya, saya gembira kerana masih ada pemimpin PKR yang prihatin dengan nasib saya. Namun, kegembiraan itu pudar apabila Sivarasa meminta saya menghadiri Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) Majlis Peguam tentang Bersih 3.0 pada 11 Mei 2012. Sivarasa mahu saya mengumumkan bahawa saya dipukul anggota polis kerana membantu Anwar. Saya amat kesal dengan Sivarasa kerana saya ditangkap bukan atas sebab itu. Memang saya salah kerana menghalang tugas polis menahan peserta demonstrasi. Saya tidak menghadiri EGM Majlis Peguam itu setelah Sankara Nair menasihatkan saya tidak perlu melakukan seperti yang diminta Sivarasa.

Mungkin ada pihak yang menuduh saudara menulis surat-surat terbuka itu atas motif politik.

YUKTES: Tiada motif politik langsung. Memang saya bekerja dengan Kamalanathan sejak September 2012 tetapi beliau tidak tahu langsung tentang surat-surat yang saya tulis. Kamalanathan hanya tahu setelah membaca surat-surat yang disiarkan portal berita Free Malaysia Today. Saya mengagumi Kamalanathan setelah melihat sendiri keikhlasan beliau berkhidmat untuk rakyat. Kamalanathan ialah imej seorang ahli politik yang saya ingin lihat pada diri Anwar. Malangnya, Anwar lebih banyak berpolitik daripada membantu rakyat.

Mengapa saya berani menulis surat terbuka kepada Anwar? Saya tidak mahu negara ini hancur sekiranya Anwar dilantik menjadi Perdana Menteri. Saya tidak faham kenapa masih ada orang yang percaya dengan janji-janji kosong Anwar hendak turunkan harga minyak, hapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan turunkan tol. Saya bukan pakar ekonomi tetapi bila Anwar kata keuntungan Petronas kira-kira RM70 bilion setahun akan digunakan untuk menampung kos subsidi, ia seperti tidak logik. 

Bila harga minyak diturunkan, sudah tentu keuntungan Petronas semakin menyusut, bukan RM70 bilion lagi. Saya berani bertaruh, Anwar tidak akan menunaikan semua janjinya sekiranya beliau mengambil alih pentadbiran negara. 

Saya juga bosan dengan sikap Anwar apabila diasak dengan soalan-soalan berkaitan skandalnya oleh pihak media. Dalam isu video seks, saya tidak faham mengapa Anwar tunjukkan perutnya kepada orang ramai. Langkah terbaik adalah tunjukkan jam tangan Omega sekiranya beliau masih menyimpannya.

oyabun

Posted: 14 Apr 2013 11:17 PM PDT

oyabun


PRU -13 : Halang Anwar jadi PM?

Posted: 14 Apr 2013 05:37 PM PDT


Nama YUKTES VIJAY hanya diketahui ramai setelah pemuda berusia 25 tahun itu menulis dua surat terbuka kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bulan lalu.
Kandungan surat-surat itu yang antaranya disiarkan oleh blog AIDC (http://www.anwaraidc.com) memang mengejutkan kerana 'cerita-cerita dalaman' berhubung kes liwat membabitkan bekas pembantu peribadi Anwar, Mohd. Saiful Bukhari Azlan turut didedahkan.

Lebih mengejutkan, Yuktes yang pernah berkhidmat sebagai pembantu kepada peguam yang mengendalikan kes tersebut, Sankara Nair, mengakui beliau sangat mengagumi Anwar yang dianggap sebagai idolanya.

Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia, di Kuala Lumpur baru-baru ini, Yuktes menyatakan penyesalannya kerana membiarkan dirinya terpedaya dengan karisma Anwar.

Matlamat perjuangannya kini adalah untuk memastikan rakyat Malaysia tidak melakukan kesilapan yang serupa. Tegas Yuktes, beliau tidak mahu melihat Anwar dilantik menjadi Perdana Menteri.


MINGGUAN: Bilakah saudara mula bertemu dengan Anwar?

YUKTES: Tiga minggu selepas saya bekerja dengan Sankara Nair. Lokasinya di Mahkamah Persekutuan di Putrajaya, kes saman fitnah Anwar terhadap Dr. Mahathir. Saya memang sangat gembira. Maklumlah, dapat berjumpa dengan idola saya buat kali pertama. Malah, saya bercita-cita ingin menjadi seperti Anwar. Beliau kata ingin membawa reformasi di negara ini dan melawan korupsi. Saya pun percaya kata-kata Anwar. Siapa yang tidak suka kalau ada orang yang ingin membawa kebaikan untuk negara kita.

Pada perjumpaan pertama itu, saya dapati Anwar seorang yang mudah mesra. Soalan pertama yang beliau tanya ialah berapa umur saya. Saya pun memberitahu Anwar umur saya 22 tahun. Kemudian, beliau tanya sama ada saya sudah mengisi borang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetapi saya jawab tidak berminat dalam bidang politik kerana ingin menjadi seorang peguam.

Kembali kepada kisah saya bekerja dengan Sankara Nair. Saya tidak merungut sedikit pun sebab saya rasa seperti sangat beruntung kerana didedahkan dengan kes yang paling besar dan berprofail tinggi di Malaysia pada masa itu. Saya baru sahaja tamat pengajian. Jadi, mengapa saya perlu merungut? Semua kawan-kawan saya mahu berada di tempat saya.

Ketika saya mula menghadiri perbicaraan kes itu di mahkamah, Mohd. Saiful Bukhari telah selesai memberi keterangan. Berdasarkan keterangan Mohd. Saiful Bukhari dan nota-nota mahkamah, saya mendapati ada sedikit persamaan antara kami berdua. Mohd. Saiful Bukhari memberitahu mahkamah, Anwar ialah idolanya. Anwar pun idola saya ketika itu. Pada masa itu saya amat membenci Mohd. Saiful Bukhari kerana beliau cuba mencaci idola saya. Perasaan saya terhadap Anwar boleh diibaratkan seperti perasaan seorang peminat terhadap selebriti pujaannya. Apa sahaja yang Anwar kata, saya percaya. Secara jujur, saya amat membenci akhbar Utusan Malaysia dahulu. Sekiranya saya dapati nasi lemak dibungkus dengan akhbar Utusan Malaysia, saya pasti tidak akan membelinya.

Bagaimana saudara tersedar dengan tembelang Anwar?

YUKTES: Kesangsian terhadap Anwar timbul pada 21 Mac 2011. Saya pasti 100 peratus kerana itu tarikh lahir saya. Kira-kira pukul 2 petang, Sankara Nair memasuki pejabat dan mengajak saya ke rumah Anwar di Segambut Dalam. Di dalam kereta, Sankara Nair memberitahu, beberapa orang kenamaan bergelar 'Datuk' sedang menayangkan video seks kepada sekumpulan wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara. Pada masa itu, saya tidak tahu apa yang berlaku kerana tidak mendengar sebarang berita pun. Tiada laporan tentang perkara itu oleh MalaysiaKini.



Tiba di rumah Anwar, saya lihat isterinya yang juga Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Naib Presiden PKR, Tian Chua; Setiausaha Akhbar Anwar, Ikmal Ahmad; pemimpin PKR, R. Sivarasa dan dua lagi individu yang saya tidak kenali berkumpul di sebuah bilik. Kalau tidak silap, pada masa yang sama, kumpulan wartawan yang pertama sedang menonton video seks di Hotel Carcosa Seri Negara. Lima minit kemudian, Anwar memasuki bilik itu dengan memakai singlet dan kain sarung. Beliau duduk di kerusi dan saya seterusnya menyatakan rasa simpati terhadap beliau dan berjanji akan mempertahankan namanya.

Kami berbincang bagi mencari alasan bagi menafikan dakwaan yang bakal timbul susulan penayangan video seks itu. Salah satu alasan yang dicadangkan adalah video seks tersebut direka menggunakan teknologi CGI (computer-generated imagery). Saya beritahu Anwar, alasan ini sukar diterima kerana penghasilan klip video berdurasi 15 minit menggunakan teknologi CGI memerlukan perbelanjaan yang besar. Anwar kata UMNO ada banyak duit. Semasa berbincang, kami juga mencipta alasan kononnya lelaki dalam video seks itu memakai topeng. Seperti yang dipraktikkan dalam filem Hollywood. Namun, buat pertama kalinya, saya rasa kurang senang dengan Anwar. Saya berkata di dalam hati, tiada siapa yang tahu lelaki di dalam video itu ialah Anwar. Mengapa beliau panik?

Apa reaksi Anwar ketika itu?

YUKTES: Bila dalam keadaan resah, Anwar akan menggerakkan jari-jari tangannya. Saya melihat situasi yang sama berlaku dan muka beliau kelihatan resah. Dalam keadaan normal, riak wajah Anwar ceria dan peramah. Setelah kumpulan kedua dibawa masuk menonton video seks di Hotel Carcosa Seri Negara, timbul desas-desus mengatakan seorang pemimpin pakatan pembangkang terlibat. Tetapi, sesiapapun boleh dikaitkan. Boleh jadi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar atau Penasihat DAP, Lim Kit Siang. Mengapa Anwar harus panik. Saya tidak fikir Kit Siang akan panik setelah mendengar desas-desus itu. Saya pun hairan. Anwar seorang yang rasional dan bijak. Mengapa Anwar panik disebabkan oleh video yang beliau sendiri tidak pernah menontonnya?


Saya masih ingat lagi kami dihidangkan teh dan karipap oleh Dr. Wan Azizah. Selepas sejam berada di rumah tersebut, saya perasan Dr. Wan Azizah berbisik kepada Anwar, ''Bang, jam tak ada." Pada masa itu, saya tidak tahu apa yang dimaksudkan oleh Dr. Wan Azizah. Saya terdengar Anwar seolah-olah berkata, ''Tak apa, tak apa, tak apa." Tidak lama kemudian, saya kembali ke pejabat dan imej video tersebut mula tersebar. Sankara Nair memberitahu saya, isu itu masih belum membabitkan soal perundangan dan kami tidak perlu masuk campur kerana akan diuruskan oleh 'budak-budak politik'. Sebelum keluar dari rumah, saya terdengar mereka membuat perancangan berkaitan dengan 'perut buncit'. Semasa Anwar menunjukkan perutnya dahulu, beliau masih memakai baju. Namun, semasa di rumah Anwar pada 21 Mac 2011, saya nampak perutnya memang buncit. Kesangsian saya terhadap Anwar semakin bertambah.

Saya semakin ragu apabila Datuk Shazryl Eskay Abdullah membuat kenyataan meminta Anwar menjelaskan di manakah jam tangan Omega. Saya kaitkan kenyataan Shazryl Eskay itu dengan bisik-bisik di antara Dr. Wan Azizah dan Anwar. Pada masa itu, kelihatan seperti masuk akal. Bagaimanapun, saya tidak berfikir panjang tentang perkara itu. Saya fikir, setiap lelaki ada 'keperluannya' sendiri, jadi apa masalahnya. Saya tahu perbuatan yang ditunjukkan dalam video seks itu salah mengikut Islam tetapi saya anggap itu perkara biasa. Saya pun tidak kisah. Pada masa yang sama, perbicaraan kes tuduhan Anwar meliwat Mohd. Saiful Bukhari sedang berjalan.

Mengikut pemerhatian saudara, bagaimana sikap Anwar semasa perbicaraan kes itu?

YUKTES: Beliau selalu berdolak-dalik. Isu laporan perubatan oleh Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) merupakan salah satu contoh. Anwar kata laporan itu bermasalah kerana tidak diisi dengan betul. Saya bukan peguam tersohor seperti Karpal Singh tetapi secara logiknya, kita seharusnya memanggil individu yang mengisi borang itu ke mahkamah. Lebih mudah untuk membuat pengesahan dengan individu terbabit. Sebaliknya, Anwar mendesak supaya Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah digantikan dengan hakim yang lain.

Tiga kali Anwar mengemukakan permohonan menukar hakim. Mengapa Anwar berbuat demikian? Pada masa itu, situasi perbicaraan seperti memihak kepada pihak pembelaan. Saya kemudiannya menyedari semua itu hanyalah permainan Anwar. Itulah sebabnya perbicaraan kes tersebut memakan masa paling lama dalam sejarah Malaysia. Tiga tahun lebih. Semua orang sangka perbicaraan itu konspirasi UMNO dan Barisan Nasional (BN). Sebenarnya, tidak. Bagaimana keadaan itu boleh berlaku? Ia disebabkan tindakan Anwar memfailkan sebanyak 56 permohonan dan rayuan di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Persekutuan.


Anwar juga pernah menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terlibat dalam konspirasi kes liwat Mohd. Saiful Bukhari. Saya mula sedar kes itu bukan satu konspirasi apabila pihak pembelaan menyoal ibu angkat Mohd. Saiful Bukhari, Datuk Mumtaz Jaafar. Mumtaz memberitahu, beliau tidak mahu membawa Mohd. Saiful Bukhari berjumpa dengan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor. Jadi, Mumtaz membawa Mohd. Saiful Bukhari bertemu Pegawai Khas Najib, Khairil Anas Yusof untuk membuat temu janji.

Semasa perbicaraan, saya masih kurang jelas apa yang sebenarnya berlaku. Setelah bekerja di pejabat penyandang kerusi Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan, baru saya tahu. Katakan ada seorang pemuda ingin berjumpa Kamalanathan berhubung permohonan biasiswa dan saya mengaturkan temu janji antara mereka berdua. Namun, sekiranya pemuda itu mengemukakan masalah lain dalam pertemuan itu, Kamalanathan tidak bersalah. Begitu juga dengan Najib. Beliau tidak tahu tentang masalah sebenar Mohd. Saiful Bukhari. Najib yang pada masa itu Timbalan Perdana Menteri bertemu Mohd. Saiful Bukhari atas temu janji diatur Pegawai Khasnya. Selepas Mumtaz disoal siasat, baru saya tahu penglibatan Najib di dalam kes Mohd. Saiful Bukhari adalah secara tidak langsung. Sebagai graduan undang-undang, saya percaya dengan apa yang saya lihat. Memang tiada langsung bukti yang membabitkan Najib dalam konspirasi seperti yang didakwa Anwar.

Kami juga menerima maklumat Timbalan Ketua Polis Pahang sekarang, Datuk Mohd. Rodwan Mohd. Yusof (pada masa itu berpangkat Asisten Suprintendan) pernah mengadakan pertemuan dengan Mohd. Saiful Bukhari di sebuah hotel di Shah Alam, Selangor. Jadi, kami fikir kes ini satu konspirasi. Anwar juga begitu yakin beliau akan dipenjarakan. Katanya, cemarkan nama BN sebanyak yang mungkin.

Saya juga meragui hujah-hujah yang dikemukakan Anwar bagi menjelaskan sebab beliau berada di Kondominium Desa Damansara yang dikatakan sebagai lokasi kejadian liwat terhadap Mohd. Saiful Bukhari. Anwar kata tujuannya berada di kondominium itu adalah untuk berjumpa pakar ekonomi. Fakta itu tidak pernah dibuktikan. Masalahnya, terdapat rakaman video menunjukkan dua lelaki Cina masuk ke dalam kondominium tetapi apabila Mohd. Saiful Bukhari masuk, dua lelaki terbabit telah keluar. Kami di pihak pembelaan mencari jalan untuk menafikan Mohd. Saiful Bukhari berada di dalam bilik bersama Anwar.

Jadi, saya menyamar sebagai ejen hartanah dan dibenarkan masuk ke kondominium terbabit setelah memberi kata laluan 'Mokhtar' kepada pengawal keselamatan. Timbul idea pada masa itu. Saya lihat ada kamera litar tertutup (CCTV) yang merakam pergerakan keluar dari lif tetapi tiada CCTV yang merakam pergerakan masuk ke dalam kondominium. Undang-undang sebenarnya berkait rapat dengan aspek teknikal. Dengan memanipulasi aspek teknikal, kami telah berjaya mencipta keraguan munasabah. Mohd. Saiful Bukhari memang berada di dalam kondominium tetapi tiada bukti menunjukkan beliau berada di dalam bilik yang sama dengan Anwar.


Walaupun berjaya mencari jalan untuk membantu Anwar, rasa sangsi terhadap idola saya itu masih ada. Saya sering ponteng kerja. Namun, saya sering berkata kepada diri sendiri, ''Apa masalahnya kalau kita ada seorang Perdana Menteri yang biseksual?'' semata-mata untuk menyedapkan hati. Saya juga semakin kurang rapat dengan Anwar. Semasa menyaksikan perbicaraan kes Anwar dituduh meliwat Mohd. Saiful Bukhari, saya selalu duduk di bahagian belakang dan tidur. Keluarga saya pun mula menghadapi masalah kewangan. Saya terpaksa meminjam duit daripada kawan-kawan. Ada di antara mereka yang mencaci saya tetapi saya tidak tergamak memberitahu mereka, saya tidak dibayar gaji walaupun bekerja untuk Anwar. Ironinya, semua kawan-kawan saya itu merupakan penyokong pakatan pembangkang.

Difahamkan saudara telah menulis tiga surat terbuka kepada Anwar setakat ini. Dari surat-surat itu, dapat diandaikan saudara seperti membenci Anwar. Apakah punca yang menyebabkan saudara berubah hati terhadap beliau?

YUKTES: Kebencian terhadap Anwar yang pernah saya jadikan idola timbul selepas demonstrasi Bersih 3.0 di Kuala Lumpur tahun lalu. Untuk makluman, saya turut menyertai demonstrasi itu. Saya berada di sekatan polis paling hadapan yang memisahkan peserta demonstrasi dan Dataran Merdeka. Kira-kira pukul 5 petang, saya ternampak sekumpulan ahli-ahli Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menendang sekatan polis. Petugas-petugas Unit Amal Pas cuba menghentikan perbuatan itu tetapi ahli-ahli SAMM terus melakukannya.


Selepas itu, pihak polis mula bertindak. Saya juga nampak Tian Chua berdiri berhampiran sekatan polis. Dalam suasana yang agak kecoh itu, saya terlihat pihak polis cuba menahan seorang lelaki manakala seorang wanita yang dipercayai kenalan lelaki itu cuba menghalang. Tanpa membuang masa, saya cuba menyelamatkan wanita terbabit. Kemudian, berlaku pergelutan antara saya dan beberapa anggota polis dan akhirnya saya terlantar di hadapan perkarangan Kelab Diraja Selangor.

Ketika itu, saya dapat melihat wajah sebenar Tian Chua. Beliau tahu saya bekerja untuk siapa. Sebagai seorang manusia, Tian Chua sekurang-kurangnya akan berdiam diri atau memberi saya minum air. Sebaliknya, Tian Chua terus memberi ceramah secara spontan dan mengaitkan saya sebagai 'mangsa keganasan polis'. Tian Chua tergamak menjadikan saya sebagai bahan untuk berceramah. Kecederaan yang saya alami agak parah dan saya dirawat di Hospital Kuala Lumpur selama empat hari. Semasa terlantar menahan kesakitan di hospital, tidak pernah walau sekali pun Anwar melawat saya atau menghubungi saya untuk bertanya khabar. Saya semakin geram dengan perangai Anwar setelah melihat rakaman video di YouTube yang menunjukkan beliau memberi isyarat tangan kepada peserta demonstrasi untuk merempuh sekatan polis. Saya tahu peserta demonstrasi tidak akan bertindak begitu sekiranya tiada arahan daripada Anwar dan saya tahu arahan itu memang salah.

Sivarasa pernah menghubungi saya sebaik sahaja keluar dari hospital. Pada mulanya, saya gembira kerana masih ada pemimpin PKR yang prihatin dengan nasib saya. Namun, kegembiraan itu pudar apabila Sivarasa meminta saya menghadiri Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) Majlis Peguam tentang Bersih 3.0 pada 11 Mei 2012. Sivarasa mahu saya mengumumkan bahawa saya dipukul anggota polis kerana membantu Anwar. Saya amat kesal dengan Sivarasa kerana saya ditangkap bukan atas sebab itu. Memang saya salah kerana menghalang tugas polis menahan peserta demonstrasi. Saya tidak menghadiri EGM Majlis Peguam itu setelah Sankara Nair menasihatkan saya tidak perlu melakukan seperti yang diminta Sivarasa.

Mungkin ada pihak yang menuduh saudara menulis surat-surat terbuka itu atas motif politik.

YUKTES: Tiada motif politik langsung. Memang saya bekerja dengan Kamalanathan sejak September 2012 tetapi beliau tidak tahu langsung tentang surat-surat yang saya tulis. Kamalanathan hanya tahu setelah membaca surat-surat yang disiarkan portal berita Free Malaysia Today. Saya mengagumi Kamalanathan setelah melihat sendiri keikhlasan beliau berkhidmat untuk rakyat. Kamalanathan ialah imej seorang ahli politik yang saya ingin lihat pada diri Anwar. Malangnya, Anwar lebih banyak berpolitik daripada membantu rakyat.


Mengapa saya berani menulis surat terbuka kepada Anwar? Saya tidak mahu negara ini hancur sekiranya Anwar dilantik menjadi Perdana Menteri. Saya tidak faham kenapa masih ada orang yang percaya dengan janji-janji kosong Anwar hendak turunkan harga minyak, hapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan turunkan tol. Saya bukan pakar ekonomi tetapi bila Anwar kata keuntungan Petronas kira-kira RM70 bilion setahun akan digunakan untuk menampung kos subsidi, ia seperti tidak logik. Bila harga minyak diturunkan, sudah tentu keuntungan Petronas semakin menyusut, bukan RM70 bilion lagi. Saya berani bertaruh, Anwar tidak akan menunaikan semua janjinya sekiranya beliau mengambil alih pentadbiran negara.

Saya juga bosan dengan sikap Anwar apabila diasak dengan soalan-soalan berkaitan skandalnya oleh pihak media. Dalam isu video seks, saya tidak faham mengapa Anwar tunjukkan perutnya kepada orang ramai. Langkah terbaik adalah tunjukkan jam tangan Omega sekiranya beliau masih menyimpannya.-UMO

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 Apr 2013 11:16 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mesti baca : Senarai 48 Orang Pemimpin PKR Yang Telah Tinggalkan @Anwaribrahim Termasuk Sidek Baba

Posted: 14 Apr 2013 10:48 PM PDT



Sidek Baba: Anwar seorang yang bermasalah 

Setelah lebih 30 tahun menjadi penyokong tegar dan tulang belakang Anwar Ibrahim, Profesor Datuk Dr Sidek Baba akhir membuat keputusan untuk meninggalkan Anwar dan perjuangan PKR kerana yakin dengan masalah moral ketua umum PKR itu. Malah menurut rekod semenjak penubuhan PKR, seramai 32 daripada 34 pengasas PKR telah keluar parti tersebut. 

Malah sekiranya di teliti, semakin hari semakin ramai golongan akademik yang telah tinggalkan Anwar. Maka tinggallah geng bodoh dan fanatik tak tentu pasal sahaja di dalam PKR. Kawan-kawan yang suatu ketika dahulu sanggup sehidup semati sudah mula menjadi "musuh"nya. 


Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri mengatakan, beliau memahami kenapa Profesor Datuk Dr Sidek Baba mengambil masa yang lama untuk meninggalkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Ini kerana, menurut Tun, beliau juga mengambil masa lebih kurang enam tahun untuk mempercayai segala dakwaan ke atas Anwar sebelum mengambil keputusan untuk memecatnya pada 2 September 1998. Jadi sebagai golongan intelektual, Dr Sidek telah dilatih untuk membuat kajian dan penyelidikan yang mendalam sebelum membuat sesuatu keputusan yang tepat. 

Bak kata pepatah Melayu, "tak kenal maka tak cinta, kalau tidak kenal, susah nak cinta dan masa itulah keburukannya baru kita nampak. Menurut Dr Sidek, Anwar hanya pandai bercakap tapi takde tindakan. Malah ketika rakyat berbilang bangsa sama-sama majukan negara, Anwar Ibrahim singlehandedly mahu hancurkan negara. 

Walaupun pernah ditahan ISA pada September 1998, namun sokongannya terhadap Anwar pada masa itu tidak pernah goyah. Namun apabila Anwar dituduh melakukan liwat II pada tahun 2008, telah menyebabkan beliau mula mencari jawapan dengan menemui orang-orang yang pernah bersama dan meninggalkan Anwar. 

Akhirnya selepas tiga tahun mengkaji dan bertanya orang-orang yang dekat dengan Anwar, beliau menbuat keputusan untuk menjarakkan diri dengan pemimpin 'Anugerah Tuhan' itu. Kesimpulan yang ditemui oleh Dr Sidek ialah ada sesuatu yang tidak kena pada intergriti Anwar. 

"Saya mahukan Malaysia ini dipimpin oleh tokoh yang mempunyai integriti. Tetapi kalau kita tampilkan imej yang tercalar mungkin orang luar, kuasa-kuasa luar boleh menjadikan asas ini sebagai peras ugut. Apa lagi orang dalam pakatan pembangkang. Jadi, saya percaya, banyak pihak tahu apa yang berlaku. Cuma tidak berani menyampaikan kepada khalayak kerana banyak faktor." 

Malah Anwar sendiri pernah berpesan untuk menjadi pemimpin, sesorang itu mesti bersih dan kelihatan bersih. Maka adalah tidak salah Dr Sidek menjadikannya sebagai asas untuk mencari kebenaran dan pendirian di kalangan 28 orang yang pernha rapat dengan Ketua Umum PKR itu. 



Berikut adalah senarai mereka yang telah meninggalkan Anwar : 

1. Chandra Muzaffar (Timbalan Presiden Parti KeAdilan Nasional) 

2. S. Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong, teman rapat Anwar ketika TPM, rakan mainan tenis Anwar setiap minggu dan pemegang rahsia Anwar). 

3. Ezam Mohd Nor (Ketua Pemuda PKR dan Ketua Besar zaman Reformasi, orang yang menubuhkan PKR dan paling dipercayai oleh Anwar) 

4. Anuar Shaari (Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan dan antara penggerak utama Reformasi) 

5. Fairus Khairuddin (Bekas ADUN Penanti dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang) 

6. Zahrain Mohd Hashim (Ahli Parlimen Bayan Baru & Pengerusi PKR Pulau Pinang) 

7. Zulkifli Noordin (MP Bandar Baru Kulim, bekas Peguambela kes-kes peribadi Anwar dan pejuang kes Anwar diracun arsenik dan penceramah kes-kes anti-murtad) 

8. Zainur Zakaria (Bekas peguam bela No. 1 Anwar dalam kes pertama, AJK Parti KeAdilan Nasional, calon Keadilan Pilihanraya Umum di Lembah Pantai 1999, dan bekas Presiden Majlis Peguam) 

9. Ruslan Kassim (Ketua PKR Negeri Sembilan, Ketua Penerangan PKR dan Otai Reformasi) 

10. Nell Onn (Ketua Wanita Parti KeAdilan Nasional) 

11. Abdul Rahman Othman (bekas Bendahari PKR dan Timbalan Presiden Parti Keadilan Malaysia) 

12. Marina Yussuf (Naib Presiden Parti KeAdilan) 

13. Lokman Noor Adam (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Ketua AMK Johor) . 

14. V. Arumugam (ADUN Bukit Selambau). 

15. Mohd Radzi Salleh (ADUN Lunas). 

16. Badrul Hisham Abdullah (ADUN Pelabuhan Kelang). 

17. Tan Tee Beng (Ahli Parlimen Nibong Tebal). 

18. Sallehudin Hashim (Setiausaha Agung PKR) 

19. Dr Halili Rahmat (Bendahari PKR Hulu Selangor) 

20. Muhammad Zahid Md Arip (Naib Ketua Pemuda PKR) 

21. Mohsin Fadzli Samsuri (Ahli Parlimen Bagan Serai) 

22. Hamdan Taha (Timbalan Pengarah Pilihanraya Keadilan) 

23. Dr Abdul Wahid Ahmad Suhaimie (Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang) 

24. Jamaludin Abu Hassan (Pemangku Ketua PKR Padang Serai) 

25. Mohd Hanafiah Man (Ketua Pemuda Keadilan Perak) 

26. Fakhrul Azman Abu Bakar (Exco Pemuda Keadilan) 

27. Shamsul Bahari Shamsuddin (Exco Pemuda Keadilan) 

28. Rosli Mohd Johar (Naib Ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan) 

29. Zainuddin Awang (Exco Pemuda Keadilan Terengganu) 

30. Datuk Bujang Ulis (Keadilan Sarawak) 

31. Rusli Mohd Shariff (Naib Ketua Pemuda Keadilan Negeri Sembilan) 

32. Jeffry Nizam (Exco Pemuda Keadilan Pahang) 

33. Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang) 

34. Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (ADUN Changkat Jering) 

35. Tan Wei Shu (ADUN Bakar Arang) 

36. Soraya Sulaiman (Ketua Penerangan Wanita PKR) 

37. Roshanita Mohd Basir (Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai) 

38. Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak (Naib Presiden PKR) 

39. Anuar Tahir (bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Nasional yang pertama sehinggalah pada tahun 2001, Pemimpin ABIM dan WAMY, menyertai Gerakan Reformasi bersama-sama Muhammad Nur Manutty, mantan Presiden ABIM, Mustapha Kamil Ayub (pernah menjawat Presiden PKPIM) dan juga Ruslan Kassim.) 

40. Mohammad Mustafa (bekas Pengerusi Keadilan Kelantan) 

41. Aminah Abdullah, bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang 

42. SD Mohamad Johari Yasin, (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Malaysia) penggerak awal Reformasi. Kenapa dia tinggalkan Anwar? 

43. Mustafa Khalid Hanafi, (Pengarah Pilihanraya PKR Kedah). 

44. Abdul Manap Shahardin (bekas calon PKR Bagan Pinang) 

45. Mohd Shukri Mohd Ramli @ blogger CucuMatKilau (blogger ulung reformasi yang mula berblog sejak 1998 dan Calon PKR dalam PRU-12 bagi DUN Kemayan Parlimen Bera) 

46. Tuan Hj. Sulaiman Abdullah (Peguam kes Anwar) 

47. Zamil Ibrahim (Bekas Setiausaha Ahli Parlimen Merbok/Exco Pemuda PKR Pusat) 

48. N Gobalakrishnan - YB Padang Serai, Kedah.

Minister @Zahid_Hamidi - Closing Ceremony World Telugu Federation Conference

Posted: 14 Apr 2013 04:01 PM PDT


Jam 11 pagi semalam bertempat di Hotel Sunway Pyramid, panglima mengikuti majlis penutupan Persidangan Persekutuan Telugu Sedunia yang telah dirasmikan oleh Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mewakili YAB Perdana Menteri. 

Program ini berlangsung sebaik sahaja selesai majlis beliau bersama pelajar di Hotel UiTM Shah Alam. Berikut gambar yang dirakam semasa mengikuti majlis penutupan ini.

pintu masuk 


Delegasi dari India

tetamu yang hadir 

3 Ribu hadir

Berdiri mendengar pengumuman DS Zahid Hamid bahawa Kerajaan akan salur dana RM 1.5 juta kepada mereka

Penyokong kuat BN di Bagan Datoh antara yang hadir 



Presiden Indonesia @SBYudhoyono Buka Akaun Twitter Dekati Rakyat - Selepas PM @NajibRazak

Posted: 14 Apr 2013 05:44 AM PDT


Presiden Susilo buka akaun Twitter untuk dekati rakyat


CIPANAS 14 April - Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono secara rasmi membuka akaun Twitter semalam dalam usahanya mendekatkan diri dengan rakyat negara ini.

Menggunakan nama @SBYudhoyono, akaun Presiden itu berjaya menarik lebih 130,000 pengikut tengah hari semalam, walaupun tanpa sebarang tweet.

"Buat pertama kali, Presiden akan berkomunikasi dengan rakyat menggunakan Twitter," kata seorang kakitangan kumpulan komunikasi Susilo di Cipanas, Daniel Sparingga. - AGENSI



© Utusan Melayu (M) Bhd 



Panglima : ternyata langkah yang telah dilaksanakan oleh YAB Perdana Menteri telah diikuti ketua negara lain seperti Presiden Indonesia ini. Langkah mendekati rakyat menggunakan media baru sememangnya sangat diperlukan hari ini kerana ia mudah dan cepat selain sangat digemari rakyat golongan muda.



Meskipun berisiko digodam namun dengan langkah keselamatan yang mencukupi ia boleh dielakkan.

Jika ada lagi pemimpin yang masih lagi gagal menggunakan teknologi ini maka sayang sekali kita katakan kerana mereka dengan sendiri akan tertolak dari perhatian utama rakyat sehingga menjejaskan mereka dalam parti sendiri.

Sebagai pemimpin yang dilihat ketinggalan zaman sudah tentu mereka tidak mampu menarik perhatian dan minat rakyat.

Mari kita gunakan teknologi untuk membangunkan negara bukan meruntuhkannya.

Syabas kepada pemimpin yang telah mengorak langkah menggunakan media baru kerana mereka jenis pemimpin yang tahu menyesuaikan diri dan mudah menerima pandangan walau dari orang yang jauh lebih muda dan tidak sehebat mereka di dalam kepimpinan.


MyMassa | Gambar Memalukan Nik Aziz Pula Tersebar !!!

Posted: 14 Apr 2013 02:18 AM PDT

gambar dari blog :

http://mymassa.blogspot.com/2013/04/gambar-inna-lillahi-wa-inna-ilayhi.html?m=1

Gambar ini menunjukkan Nik Aziz sudah terlalu uzur hingga terpaksa diangkat.

Masalahnya beliau tidak mahu mengakui hakikat keuzurannya lalu mengumumkan mahu terus bertanding.

Ahli dan pemimpin Pas juga seperti mendera beliau dengan membantah hasrat mengundurkan Nik Aziz.

Situasi ini seakan kisah sayang teramat pengikut Imam Khomeini.

Sewaktu kematiannya yang mana berlaku keadaan di mana habis semua kain kafan tertanggal akibat ketaksuban puak Syiah mahu ambil berkat cebisan kain hingga membuatkan mayat telanjang.

Begitulah situasi yang berlaku dan lebih hebat sedikit ialah Khomeini hina Sahabat Nabi manakala Nik Aziz hina Nabi sendiri dengan kata Nabi manusia biasa dan tidak boleh dipuja dengan Maulid Nabi ke atas baginda.

Kenyataan ini turut diulas Tun Mahathir dalam Utusan Malaysia hari ini bertajuk " bila celik mata hati. "

Semoga Nik Aziz tidak lagi terlambat bertaubat dan membetulkan semua kesilapan dan dendam kebencian agar mati dalam senyuman bukan dalam kesakitan akibat menyelewengkan Islam demi kekuasaan.

Sekian, sekadar pandangan.

Menteri Pertahanan @Zahid_Hamidi Dedah Kisah Anak Jamalul Kiram III Naik Jet Peribadi #LahadDatu

Posted: 14 Apr 2013 01:53 AM PDT


oleh : Panglima Perang Cyber

Pagi tadi panglima berkesempatan mengikuti majlis ramah mesra bersama Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad bersama pelajar IPT di Hotel UiTM Shah Alam.

Ratusan pelajar telah dijemput bersama Datuk Seri Menteri Pertahanan ini dan berpeluang mendengar kupasan isu semasa dan nasihat berguna kepada anak muda yang bakal menjadi pewaris bangsa masa hadapan.

Turut hadir Naib Canselor UiTM Dato Sahol yang menyambut ketibaan Menteri dan bersama dalam majlis bersama pelajar.

Banyak kisah Lahad Datu disentuh termasuk kisah anak Sultan Jamalulkiram III bernama Jacell yang naik pesawat peribadi ke sana sini. Siapa yang biaya kita tentu dapat menekanya. Pasti pihak yang mahu melihat Malaysia jatuh membiayainya.

Walaupun ramai mengetahui bapa beliau sendiri tidak mampu membayar kos dialisis buah pinggangnya kerana kesempitan wang.

Antara lain juga diberitahu bahawa jika tuntutan Sabah oleh Sulu berdasarkan pembayaran wang tahunan oleh Kerajaan Malaysia maka Pulau Pinang juga mengalami situasi yang sama apabila hingga ke hari ini masih membayar RM 1000 setahun kepada kerajaan Kedah.




Datuk Seri Dr Ahmad Zahid juga menyentuh bahawa Malaysia mengalami perubahan pucuk pimpinan bukan hanya seorang seperti Presiden Hosni Mubarak di Mesir dan Presiden lain di Tunisia Syria dan lain-lain lagi.

Perubahan ini telah menyegarkan lagi demokrasi di Malaysia sehingga sistem pemerintahan segar mengikut perubahan yang menepati kehendak rakyat.


Majlis juga diterangkan isu semasa tentang apa yang telah dan akan dibuat oleh Kerajaan demi kebaikan rakyat.

Khabar gembira juga diterangkan projek Lebuhraya ke Bagan Datok yang akan mempercepatkan lagi jarak perjalanan tanpa perlu melalui Kuala Selangor atau Banting telah diluluskan.

Semua penjelasan ini sebagai bukti komitmen Kerajaan membantu rakyat bukan sekadar mendapat undi tanpa usaha bersungguh-sungguh membantu rakyat kemudiannya.

Beliau berharap sokongan akan terus diberi demi memastikan lebih banyak pembangunan dapat dibuat demi rakyat.

Majlis turut diserikan dengan anak warga Bagan Datok dari KERABAD (Kelab Anak Rantau Bagan Datok)

AZLI SHUKRI

Posted: 14 Apr 2013 11:16 PM PDT

AZLI SHUKRI


Mat Taib Masuk PAS - Apa yang PAS dapat?

Posted: 14 Apr 2013 07:04 PM PDT

KUALA LUMPUR, 14 April — Borang kemasukkan yang sudah diisi bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib kini berada ditangan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din, kata sumber yang juga pemimpin tertinggi veteran PAS hari ini. Muhammad merupakan bekas pemimpin utama dalam Umno yang menyandang pelbagai jawatan utama dalam parti, disamping pernah menjadi MB Selangor dari tahun 1986 hingga 1997. 

"Ya, Muhammad akan sertai kami," kata pemimpin tertinggi veteran itu kepada The Malaysian Insider. "Beliau sudah mendekati beberapa pemimpin utama ketika ini. "Ini agak signifikan buat kami, ia satu kelebihan walaupun dosa lampau dan kesalahan yang dilakukannya dahulu." 

Sumber tersebut juga memberitahu pengumuman akan dilakukan dalam masa terdekat ini. Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman yang dihubungi walau bagaimanapun pula berkata mungkin terdapat kebenaran berita tersebut, tetapi tidak dapat mengesahkannya memandangkan belum menerima borang daripada Muhammad lagi. Muhammad meletak jawatannya pada 1998 selaku MB selangor setelah Mahkamah Majistret Brisbane memutuskan beliau bersalah membawa keluar wang tunai sebanyak RM 2.4 juta ke Australia. 

Antara jawatan tertinggi yang pernah disandangnya semasa dalam Umno ialah naib presiden (2000-03) dan ketua penerangan (2008-09). Sekiranya pengumuman ini dilakukan, ia merupakan tamparan besar kepada Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Najib Razak yang ketika ini dalam misi untuk menawan negeri terkaya tersebut pada Pilihan Raya 2013 ini. 

Fokus terarah kepada Selangor, yang dikatakan nadi kepada kepesatan ekonomi dan pentadbiran Pakatan Rakyat dibawah MB sepenggal Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwa oleh BN gagal mempamerkan prestasi baik untuk mengekalkan sokongan seperti pada tahun 2008 lalu. PR ketika ini mempunyai penguasaan yang ketara keatas negeri terkaya tersebut dan memegang 36 kerusi daripada 56 kerusi dewan undangan negeri serta 17 daripada 22 kerusi parlimen. Tempoh berkempen secara rasmi Pilihan Raya 2013 bermula pada 20 April dan hari mengundi jatuh pada 5 Mei.

UMNO Mungkin Saman Peguam Mustafa Ali

Posted: 14 Apr 2013 04:43 PM PDT

Ekoran tersebar luasnya video seks yang mirip wajah Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dua hari lalu - beliau dengan pantas telah menyerahkan urusan untuk menyelesaikan masalah tersebut kepada peguamnya, Asmuni Aswi. Dalam satu kenyataan Asmuni di portal Malaysiakini bertarikh 12 April 2013, dilaporkan beliau berkata, "Ini memang fitnah. Tidak ada orang buat kerja ini melainkan Umno. Pelanggan saya menafikannya. Video itu tiba-tiba sahaja muncul,"

Tanpa usul periksa, peguam Mustafa Ali telah menuduh tanpa sebarang bukti bahawa UMNO terlibat dalam video seks tersebut. Apakah ini cara seorang peguam muslim? Menuduh tanpa usul periksa? Ekoran itu, difahamkan unit guaman UMNO akan mengambil tindakan undang-undang terhadap peguam Mustafa Ali dengan kadar segera yang mungkin. Tuduhan berat ini sengaja dilemparkan kepada UMNO tanpa sebarang bukti dan justifikasi. Sudah sekian lama UMNO dituduh dengan pelbagai konspirasi - sedangkan yang sepatutnya dibuktikan ialah individu yang melakukan aksi tidak bermoral tersebut. (Klik di sini).

Salahuddin Ayub Ajak PapaGomo Bersumpah

Posted: 14 Apr 2013 01:48 AM PDT

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub pernah dituduh main betina di Puduraya. Pernah sekali saya beritahu beliau sorang sama sorang, "ada blog dok cerita hang main betina di Puduraya".  Bila saya beritahu perkara itu, saya mula mengkaji air mukanya. Saya bukanlah pakar kaji body language. Tapi, ikhlas cakap, saya nampak dia ok ja. Tak nampak macam bersalah pun.

Saya ni suka tengok body language orang walaupun saya bukanlah pakar. Sebab itulah, kalau saya tulis hal Datuk Seri Najib Tun Razak dan Altantuya Shaariibuu, saya suka cerita fasal body language dia. Body language Najib menghantar rasa curiga. Suami Datin Seri Rosmah Mansor itu tak boleh dituduh bersalah dalam kes bunuh Altantuya kerana kita tak dak bukti. Dia mungkin bersih. Mungkin. Malangnya, dia tidak kelihatan bersih.

Sumpahnya di masjid dengan menggunakan kalimah qasam yang diajar Islam tidak dituruti oleh ayat-ayat yang memberi keyakinan yang membunuh segala keraguan. Malah, menambahkan lagi keraguan tanpa penghujung. Balik kepada cerita Salahuddin. Satu hari di Parlimen, beliau diperkenalkan kepada seseorang yang dikatakan Papagomo yang Salahuddin kenalpasti antara yang menulis cerita dia main betina di Puduraya. Terus dia tarik mamat tu sembang sorang sama sorang. Antara lain, Salahuddin beritahu saya, dia ajak orang yang dikatakan Papagomo itu bermubahalah di Masjid Negara.

"Saya bawa keluarga saya, awak bawa keluarga awak. Kita bermubahalah di Masjid Negara," lebih kurang begitu la kata Salahuddin kepada mamat tu seperti yang diceritakan kepada saya. Tidak puas dengan itu, satu hari, dalam satu ceramah besar di Johor, Salahuddin bersumpah dengan kalimah qasam.

Entah apa puncanya dan entah macam mana dia boleh cakap gitu saya tak tahu. Tetapi, Salahuddin memberitahu semua yang hadir, "WaLlahi, wabiLlahi, wataLlahi, saya tak pernah berzina!" Selepas itu, nampak reda cerita Salahuddin main betina di Puduraya walaupun blogger-blogger Umno masih menggelar beliau Din Puduraya ("...dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk" - Al-Hujurat: 11)

Besarlah harapan saya agar cerita di atas menjadi teladan kepada yang sudi membaca blog ini. Lebih dari yang lain, agar menjadi teladan kepada saya sendiri (Cih! Tak dak sapa yang bongok sangat nak tuduh yang berzina, bakaq! Buat rugi beras ja. hang tok sah dok perasan la!) - (Sumber klik di sini)

Soalan saya mudah - Kalau Salahuddin Ayub boleh bersumpah atas nama Allah bahawa dia tidak pernah berzina, maka mengapa susah sangat Mustafar Ali dan Anwar Ibrahim untuk melakukan perkara yang sama?

Ada Sesiapa Tahu Kawasan Mana Mustafa Ali Bakal Bertanding?

Posted: 14 Apr 2013 12:55 AM PDT


Apakah nasib Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali selepas ini berikutan tersebar video seks mirip beliau dalam internet? Itulah persoalan yang bermain di fikiran banyak pihak berikutan tercetus desas-desus bahawa kepimpinan Pas mula menghadapi tekanan daripada peringkat akar umbi agar beliau meletakkan jawatan. Difahamkan, walaupun enggan membuat sebarang ulasan berhubung penyebaran video itu, Mustafa sendiri dikatakan mungkin tidak mampu menghadapi tekanan agar beliau berundur bagi menjaga imej Pas.

Ini memandangkan di peringkat akar umbi, mereka mahu melihat kepimpinan Pas tegas dalam soal tersebut kerana menyentuh maruah dan kredibiliti parti itu. ''Berdasarkan maklumat yang kita peroleh, ahli-ahli Pas akar umbi sememangnya terkejut dengan pendedahan video berkenaan dan mereka mahu kepimpinan Pas memandang serius isu ini. ''Kita tidak kata individu berkenaan Mustafa tetapi ramai mengaitkan beliau,'' kata satu sumber itu ketika dihubungi di sini, hari ini.

Hari ini, ketika diminta mengulas video tersebut, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap video seks itu tohmahan dan fitnah yang tidak akan menjejaskan kredibiliti Mustafa selaku pemimpin Pas. Mustafa pula enggan mengulas dan menyerahkan perkara berkenaan kepada peguamnya. Diminta mengulas lanjut situasi di dalam Pas berikutan penyebaran video itu, sumber tersebut berkata, apa yang ahli-ahli parti berkenaan mahu ialah agar Mustafa meletakkan jawatan.

''Saya percaya Mustafa juga memahami sentimen ini kerana Pas adalah parti yang jauh lebih bermaruah daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR),'' katanya. Ditanya apakah maksud hujah tersebut, sumber itu berkata, sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam, mana-mana pemimpin Pas tidak boleh dikaitkan dengan sebarang kontroversi apatah lagi melibatkan soal seks. ''Kalau PKR tidak apa kerana parti itu dilihat liberal, sebab itulah biar pun ada video atau gambar melibatkan pemimpin mereka, pemimpin berkenaan tidak meletakkan jawatan. ''Tetapi dalam Pas tidak boleh sebab ahli-ahli parti itu akan berasa tertekan apatah lagi dalam persiapan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13,'' kata sumber itu lagi.

Ulasan saya - Nabi bersabda, "Demi Allah, sekiranya Fatimah putri Muhammad mencuri, niscaya akan aku potong tangannya. (Shahih Muslim No.3196) - maka sahlah nabi pun akan menyiasat sekiranya ada laporan yang menuduh anaknya mencuri dan jika didapati bersalah maka nabi sendiri akan memotong tangan anaknya. Ini adalah jelas bahawa setiap laporan berhubung salah laku atau masalah moral perlu disiasat dan bukan ditolak mentah-mentah. Soalnya, sudahkan Majlis Syura Ulama PAS membuat siasatan?

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 14 Apr 2013 09:32 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Anwar Ibrahim Memaki Wartawan & Media #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 08:43 PM PDT


Ahli PAS Protes Pada Nik Aziz #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 06:00 PM PDT



Ahli ahli PAS protes bila Zailah ditukarkan oleh Nik Aziz untuk bertanding di Jeli. Mereka berpiket protes pada Nik Aziz. Mereka sendiri tahu Zailah akan kalah di Jeli.

Hadi Awang Dakwa Video Mushtapa Ali Boleh Didedahkan Untuk Kebaikan

Posted: 14 Apr 2013 05:00 PM PDT


Bukti Rakyat Bawahan Tetap Yakin Bersama @BarisanNasional #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 04:00 PM PDT

Hadi Awang Akui PAS Bertelingkah Dengan PKR dan DAP #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 10:00 AM PDT

Padang PKNS : Khalid Gagap Salahkan Bekas Setiausaha Politiknya, Ini Bukti PKR Cakap Tidak Serupa Bikin

Posted: 14 Apr 2013 08:49 AM PDT

Bahaya Memilih Seorang Yang Homoseksual Menjadi Perdana Menteri #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 01:00 AM PDT






S. Nallakaruppan menunjukkan keratan akhbar Utusan Malaysia di pejabat Parti Bersatu India Malaysia, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 12 April - Rakyat Malaysia yang majoriti berbangsa Melayu dan beragama Islam perlu mencontohi ketegasan Mahkamah Tinggi Singapura dengan menolak pelaku biseksual pada Pilihan Raya Umum Ke-13 pada 5 Mei nanti.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MUIP), Datuk S. Nallakaruppan berkata, jika Singapura yang majoriti merupakan masyarakat Cina tegas menolak homoseksual, Malaysia selaku negara Islam perlu menunjukkan sikap serupa.

Katanya, jika rakyat silap membuat perhitungan pada 5 Mei nanti dengan memilih pelaku biseksual untuk menjadi pemimpin negara, tidak mustahil Malaysia bakal terjerumus ke dalam kancah masalah sosial kronik seperti di barat.

"Saya selamanya berpegang kepada hakikat bahawa biseksual tidak layak menjadi Perdana Menteri. Kalau saya seorang India berpendirian begitu, seharusnya orang Melayu beragama Islam perlu lebih tegas kerana ini perkara serius.

"Apakah kelak kita mahu melihat apabila pemimpin biseksual menjadi Perdana Menteri, negara ini mengiktiraf kelakuan songsang lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT). Apa akan jadi kepada masa depan anak cucu kita nanti?

"Selama lebih 30 tahun saya mengenali pemimpin ini dan semasa berkuasa hampir setiap minggu bersamanya termasuk ketika menjalankan aktiviti songsang," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Rabu lalu, Mahkamah Tinggi Singapura menolak satu kes yang difail pasangan gay untuk mencabar Seksyen 377A Akta Kanun Keseksaan yang mengharamkan perlakuan homoseksual, sebagai melanggar Perlembagaan negara tersebut.

Gary Lim Meng Suang, 44, dan Kenneth Chee Mun-Leon, 37, mendakwa diskriminasi orientasi seks menjadikannya melanggar Artikel 12 Perlembagaan yang menyatakan semua orang mempunyai hak sama rata.

Hakim Quentin Loh bagaimanapun berkata, berdasarkan sistem perundangan Singapura, Parlimen akan menentukan sama ada sesuatu norma sosial yang 'masih belum diperakui' perlu ditolak atau dikekalkan.

Dalam pada itu, Nallakaruppan memberitahu, beliau akan turun padang bagi menjelaskan kepada rakyat agar menolak pelaku biseksual kerana untuk menjadi pemimpin jelasnya seseorang itu mesti bersih moral.

Video Sex : Mat Sabu Percaya Musthapa Ali Disabotaj Oleh Rakan Parti Sendiri #PRU13 #GE13

Posted: 14 Apr 2013 12:00 AM PDT





PENDANG 13 April - Pas tidak menolak kemungkinan penyebaran video seks yang didakwa mirip pemimpin tertinggi parti itu adalah berpunca daripada perbuatan sabotaj dalaman di kalangan pakatan pembangkang.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, atau lebih dikenali dengan nama Mat Sabu, yang mendakwa belum menonton video itu kerana sibuk berkempen, akan membincangkan elemen sabotaj dalaman itu dalam masa terdekat.

"Saya tidak tahu tentang video ini dan belum tengok lagi kerana sibuk berkempen termasuk di Pendang ini dan di sini juga talian telefon bimbit tidak begitu baik," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah di Bukit Jenun di sini malam tadi.

Mat Sabu ditanya tentang penyebaran video lucah membabitkan aksi seorang lelaki yang dikatakan menyerupai Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali di Internet sejak semalam.

Mat Sabu menegaskan, sama ada benar wujud unsur sabotaj atau tidak, akan dibincangkan dalam mesyuarat berkenaan.

Beliau juga yakin isu tersebut tidak akan menjejaskan kempen pakatan pembangkang untuk memastikan kemenangan calon-calon Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

"Kita tetap fokus kepada pilihan raya," kata Mat Sabu sambil menambah tidak tahu menahu tentang video berkenaan.


Agenda Sebenar DAP Terbongkar, Artikel Ini Bukti DAP Ada Niat Hendak Buang Guru Sekolah Yang Sedia Ada #PRU13 #GE13

Posted: 13 Apr 2013 10:44 PM PDT


tok gajah

Posted: 14 Apr 2013 09:16 PM PDT

tok gajah


PAS akan mati tanpa Nik Aziz???

Posted: 14 Apr 2013 08:14 PM PDT

Ari ni Tok nak cerite sikit tentang PAS dan Nik Aziz. Tok tak nafikan tentang kehebatan Tuan Guru ni tentang ilmu agama dan politik nye. Tapi Tok rase sedikit mencurigai tentang care Tn Guru ni berpolitik. Ape yang Tok maksudkan ialah tentang perjuangan islam nye dalam PAS.

Pade asal nye PAS adelah sebuat parti islam yang sangat tulen. Semue nye yang berkaitan dengan kafir adelah HARAM. PAS berjuang untuk menegak kan sebuah negare islam dan menjalankan hukum2 islam sepenuh ni dalam undang2 dan perlembagaan negare.

Suatu ketike dahulu PAS menuduh UMNO kafir kerane bersengkokol dengan MCA dan MIC, sebab nye MCA dan MIC tu parti orang kafir. Malang nye, ari ni PAS dah pun bersengkokol dengan DAP. Adakah DAP tu parti yang mendokong islam?

PAS bukan sahaje setakat bersengkokol dengan DAP, malahan PAS sudah sanggup menggadaikan kalimah Allah yang sepatut di perjuangkan nye itu. PAS menyokong 100% bagi kristian menggune kan kalimah Allah untuk digune pakai ke dalam bible yang berbahase melayu.

Tn Guru Hj Nik Aziz tahu dan faham mengape kalimah Allah ni di gune pakai dalam bible versi bahasa melayu sahaje dan bukan nye kedalam semue bible. Tn Guru Hj Nik Aziz juge tahu bahawe tujuan kristian menggunekan kalimah Allah dalam bible bahase melayu ni se mate2 untuk memesongkan akidah orang2 islam yang lemah atau cetek pengetahun agame islam nye.

Al-kitab Bible versi bahase melayu yang hampir menyamai Al-Quran


Dah patut pencen dah.............

Posted: 14 Apr 2013 05:35 AM PDT

MyMassa | Gambar Memalukan Nik Aziz Pula Tersebar !!!

gambar dari blog :
http://mymassa.blogspot.com/2013/04/gambar-inna-lillahi-wa-inna-ilayhi.html?m=1
Gambar ini menunjukkan Nik Aziz sudah terlalu uzur hingga terpaksa diangkat.
Masalahnya beliau tidak mahu mengakui hakikat keuzurannya lalu mengumumkan mahu terus bertanding.
Ahli dan pemimpin Pas juga seperti mendera beliau dengan membantah hasrat mengundurkan Nik Aziz.
Situasi ini seakan kisah sayang teramat pengikut Imam Khomeini.
Sewaktu kematiannya yang mana berlaku keadaan di mana habis semua kain kafan tertanggal akibat ketaksuban puak Syiah mahu ambil berkat cebisan kain hingga membuatkan mayat telanjang.
Begitulah situasi yang berlaku dan lebih hebat sedikit ialah Khomeini hina Sahabat Nabi manakala Nik Aziz hina Nabi sendiri dengan kata Nabi manusia biasa dan tidak boleh dipuja dengan Maulid Nabi ke atas baginda.
Kenyataan ini turut diulas Tun Mahathir dalam Utusan Malaysia hari ini bertajuk " bila celik mata hati. "
Semoga Nik Aziz tidak lagi terlambat bertaubat dan membetulkan semua kesilapan dan dendam kebencian agar mati dalam senyuman bukan dalam kesakitan akibat menyelewengkan Islam demi kekuasaan.
Sekian, sekadar pandangan.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 14 Apr 2013 09:15 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan