Sabtu, 30 Mac 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 30 Mar 2013 03:48 AM PDT

bumiyang


Muzikal Anti-LGBT Akan Masuk Sekolah dan Universiti - Apa Komen Anwar?

Posted: 29 Mar 2013 05:30 PM PDT

Mufti Kedah - Pasukan Keselamatan Terkorban di Lahad Datu Syahid Akhirat.

Posted: 29 Mar 2013 07:54 AM PDT

Politik Harian

Posted: 30 Mar 2013 03:36 AM PDT

Politik Harian


#TolakPR - Demokrasi Ala DAP: 753 Perwakilan Dinafikan Hak Mengundi

Posted: 30 Mar 2013 03:00 AM PDT


DAP merupakan singkatan kepada Democratic Action Party atau dalam Bahasa Melayu disebut sebagai Parti Tindakan Demokratik. Seimbas lalu mungkin ada yang beranggapan inilah sebenar-benarnya parti politik yang memenuhi ciri-ciri demokrasi yang wajar disokong.

Secara teorinya kelihatan begitulah, sementelah lagi pemimpin-pemimpin DAP juga sering mendabik dada sebagai juara demokrasi serta cukup lantang bila membicarakan perihal kebebasan bersuara, ketelusan dan hak asasi manusia.

Tapi seperti mana biasa, bercakap mengenai teori sememangnya mudah dan kelihatan indah-indah belaka namun bila masuk bab praktikal selalunya hancur tak terdaya diterjemahkan dan langsung tak mampu direalisasikan. Itu hakikat yang sering terjadi.

Lihat saja kemelut yang berlaku dalam DAP selepas selesai pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP (CEC) yang dilangsungkan Disember 2012 lalu, sampai sekarang tak selesai-selesai juga ibarat rumah dah siap tapi pahat masih berbunyi.

Ramai ahli dan pemimpin DAP yang terus mempersoalkan ketelusan dalam pemilihan itu berikutan perubahan mendadak keputusan pemilihan yang kononnya disebabkan kesilapan pengiraan, malah turut mempertikaikan kenapa seramai 753 perwakilan dinafikan hak mengundi.

Mustahil hanya 1823 orang perwakilan sahaja yang layak memilih pemimpin pilihan mereka sedangkan jumlah keseluruhan perwakilan ialah 2,576 orang.

Malah beberapa hari sebelum pemilihan CEC, Setiausaha Penganjur Kebangsaan DAP, Teresa Kok dan Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow sendiri telah mengesahkan seramai 2,576 perwakilan dari 730 bahagian akan mengundi bagi memilih ahli CEC yang baru.

Jika dikatakan 753 orang perwakilan yang kebanyakannya keturunan India dan beberapa orang lagi perwakilan berbangsa Melayu dan Cina itu tidak layak mengundi, amatlah tidak logik memandangkan nama masing-masing telah disahkan sebagai perwakilan.

Nak dikatakan semua 753 orang perwakilan yang dinafikan hak ini sengaja tidak hadir atas sebab kesihatan atau malas, tentunya mustahil. Kalau sekadar 100 atau 200 orang saja yang ponteng, logiklah juga.

Jelas sekali pasti ada sesuatu yang tak kena dan semestinya wujud penyelewengan di peringkat kepimpinan DAP yang dikuasai dinasti Lim Kit Siang dan anak beranak Karpal Singh itu.

Bila bercakap soal kebebasan, ketelusan dan hak asasi bukan main lagi DAP ke depan nak jadi juara, alih-alih dalam parti sendiri rupanya ramai ahlinya dinafikan hak untuk memilih pemimpin yang disukai. Nampak sangat DAP cumalah parti politik yang cakap banyak buatnya tidak.

Barangkali menyedari penyelewengan dan ketidaktelusan ini semakin disedari ahli-ahlinya, maka sebab itulah beberapa hari lepas Lim Kit Siang dan Karpal Singh sibuk membuat andaian kemungkinan DAP akan diharamkan konon kerana adanya komplot dari BN dan ROS.

Orang yang ketakutan dengan bayang-bayang sendiri, tambahan pula memang wujud keraguan munasabah yang menjadi perhatian umum, biasanya begitulah cepat melatah mencari alasan dan kambing hitam.

No action talk only, itu kesimpulan yang sesuai di cop atas dahi kepimpinan DAP. Dulu dan sekarang sama saja.

#SavePenang - Undi 2000 Pun Tak Boleh Nak Kira, Bagaimana DAP Hendak Mengira Jumlah Berbilion?

Posted: 30 Mar 2013 02:00 AM PDT



DAP adalah parti yang tidak berkebolehan. Noktah.

Tajuk dan kenyataan di atas adalah lengkap dan padat. Tetapi, dengan hanya menulis sedemikian, mungkin puak-puak DAP tidak akan dapat memahami maksudnya.

Maksud yang perlu difahami di sini ialah, seseorang itu semestinya bersikap rasis tegar, tidak rasional dan tidak waras untuk menyokong sebuah parti yang tidak mampu mengira undi yang tidak sampai 2000 pun, dalam pemilihan jawatankuasa pusat mereka yang lalu. Dan sekiranya parti itu tidak mampu mengira walaupun sebanyak 2000, bagaimana kita boleh mengharapkan mereka mampu mengira sehingga berjuta atau berbilion ringgit? Jika mereka tidak tahu mengira, bagaimana kita boleh memberi mandat untuk mereka menerajui negeri, apatah lagi negara?

Oleh kerana DAP tidak berkebolehan, maka kos untuk pembinaan terowong mega yang diumumkan pada jumlah RM4.08 billion pada tahun 2011, kini menunjukkan jumlah RM6.3 billion pula. Nampaknya, segala cakap-cakap besar Lim Guan Eng tentang amalan tender terbuka yang mampu menurunkan kos dari jumlah asal RM8 billion, adalah tidak bermakna sama sekali.

Mengimbas pemilihan CEC, DAP memberi alasan bahawa komputer telah mengsabotaj mereka sehingga beberapa ratus dari undi telah hilang. Dan dalam mega projek ini, komputer dikatakan bermain silap mata pula dengan DAP sehingga menyebabkan pertambahan RM2.25 billion dari kos asal.

Jika ini bukan masalah tidak cekap matematik, maka ia tentulah masalah tidak cekap komputer.

Ini kerana DAP tidak seharusnya 'tersalah taip' kerana mereka sepatutnya tidak perlu pun menaip jumlah tersebut. Jumlah itu akan dikira secara automatik oleh computer. Jika mereka enggan menunjukkan keseluruhan jalan pengiraan di dalam 'worksheet' computer itu, maka 'manusia' hanya perlu memetik jumlah yang telah dikira secara automatik tersebut dan mengisikannya di dalam kertaskerja, kenyataan atau pembentangan yang perlu. Itu saja.

Susah sangatkah untuk memetik dan menyalin semula jumlah tersebut?

Jika benar ia merupakan masalah tersalah taip, maka mungkinkah nama-nama seperti 'Annie and Party', 'Pinny', 'Davy', 'Jimmy' dan 'Terry' yang muncul dalam kertaskerja mengenai projek tersebut yang telah didedahkan sebelum ini juga sebenarnya tersalah-taip?

Selama ini DAP sering menuduh UMNO sebagai ketinggalan, Melayu lembab, bodoh dan malas tetapi akhirnya terbukti DAP lebih teruk lagi, malah bengap. Namun, sekurang-kurangnya kita tidak perlu mendengar alasan yang memualkan dari mereka iaitu segala kesilapan adalah berpunca dari UMNO.

Untuk rekod, Melayu UMNO yang dikatakan lembab, bodoh, malas dan rasis oleh DAP inilah yang menerajui negara tanpa melakukan kesilapan bodoh sepertimana yang dilakukan oleh Lim Guan Eng itu. Mungkin Guan Eng tidak menyedari bahawa UMNO yang sama juga yang membawa Malaysia ke tahap hari ini di mana kaum Cina dan lain-lain, bebas merebut peluang sehingga menjadi taukeh besar.

Guan Eng tidak pula merasa malu atas kesilapan ini, tetapi sebaliknya memanggil mereka yang menunjukkan kesilapannya sebagai tidak professional. Oleh itu, penulis tertanya-tanya apakah DAP juga mempunyai masalah dalam penguasaan bahasa.

Semakin jelas bahawa Lim Guan Eng bukanlah seorang yang bijak. Beliau wajar mengambil kursus komputer, mengulang pelajaran matematik atau akaun, serta memantapkan penguasaan bahasa sebelum bertanding dalam pilihanraya kali ini.

Guan Eng seharusnya tahu bahawa kesilapan membentangkan kos untuk sebuah projek mega yang mampu memberi kesan kepada pembayar cukai adalah tidak boleh diterima sama sekali. Perlu diingatkan bahawa Guan Eng bukannya mengurus sebuah kedai runcit kecil, tetapi sebuah negeri. Beliau bukan bercakap tentang belanjawan rumahtangga – duit poket anaknya atau wang dapur isterinya. Tetapi beliau bercakap tentang terowong mega yang kontroversi yang bernilai berbilion ringgit, kalaupun bukan berkenaan undi untuk memilih jawatankuasa yang akan membantunya menguruskan negeri.

Ini hanyalah beberapa kesilapan yang dapat kita dedahkan. Apakah agaknya yang akan kita jumpa jika meneliti secara terperinci angka-angka dalam pentadbiran Pulau Pinang. Dan apalah agaknya yang 'tersalah taip' atau 'masalah komputer' yang kita akan temui jika melakukan yang sama terhadap keseluruhan pentadbiran DAP.

#Vote4BN PRU13: Teng Sedia Bertanding Menentang Guan Eng #TolakPR

Posted: 30 Mar 2013 01:00 AM PDT


GEORGETOWN – Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Teng Chang Yeow hari ini menyatakan kesediaan bertanding satu lawan satu dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Bagaimanapun, beliau menetapkan syarat untuk bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sahaja sebagai tanda memberi sepenuh komitmen kepada rakyat di negeri ini.

"Ini demi masa depan Pulau Pinang…pemimpin perlu tunjuk komitmen penuh untuk melaksanakan dasar-dasar demi rakyat Pulau Pinang. Oleh itu Lim Guan Eng perlu tunjukkan komitmen dengan hanya bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Khamis lalu, Ketua Menteri mencabar Teng bertanding di kerusi DUN Padang Kota, iaitu kawasan yang pernah dimenangi Teng tiga penggal berturut-turut sebelum kalah kepada Pengerusi DAP negeri, Chow Kon Yeow pada PRU-12.

Beliau yang berterima kasih dengan cabaran ketua menteri itu berkata, Guang Eng lebih popular berbanding dirinya dan tidak sepatutnya mempunyai masalah untuk bertanding di mana-mana 40 kerusi DUN di negeri ini.

Teng yang juga Setiausaha Agung GERAKAN berkata, adalah adil jika pada pertarungan kali ini BN menentukan terma dan syaratnya berikutan dalam tiga pilihan raya umum sebelum ini, DAP mencabar pemimpin GERAKAN di kawasan yang ditentukan parti itu.

Katanya, pada pilihan raya umum 1986, penasihat DAP, Lim Kit Siang mencabar bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon bertanding di Parlimen Tanjong, diikuti pada tahun 1990 Kit Siang mencabar mendiang Tun Dr Lim Chong Eu bertanding di DUN Padang Kota.

Pada 1999, Kit Siang yang bertanding di dua kerusi mencabar bekas Setiausaha Agung GERAKAN, Datuk Seri Chia Kwang Chye di Parlimen Bukit Bendera dan Pengerusi GERAKAN negeri, Datuk Dr Teng Hock Nan di DUN Kebun Bunga, katanya.

Menyifatkan PRU-13 adalah perjuangan dasar dan bukannya pertarungan personaliti, Teng menjanjikan transformasi ekonomi secara menyeluruh kepada Pulau Pinang jika rakyat memberi peluang kepada BN mentadbir negeri ini.

Mengenai senarai calon BN bagi 13 kerusi Parlimen dan 40 kerusi DUN di Pulau Pinang, beliau berkata senarai akhir calon sudah 95 peratus selesai. –Bernama

#TukarKelantan - 30 Anggota PAS Kampung Kubang Telaga Sertai Umno

Posted: 29 Mar 2013 11:59 PM PDT


BACHOK: Seramai 30 anggota PAS di Kampung Kubang Telaga dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jelawat mengisytiharkan keluar parti dan menyertai Umno di sini malam Jumaat.

Kumpulan yang diketuai Mohd Yaacob Mohamad, 42, itu menyerahkan borang penyertaan kepada Ketua Umno Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin disaksikan Penyelaras Barisan Nasional (BN) DUN berkenaan, Datuk Dr Ilias Hussin.

"Saya nekad menyertai Umno kerana mahukan perubahan apabila PAS gagal membantu rakyat sebagaimana dijanjikan," kata Mohd Yaacob kepada pemberita selepas menyerahkan borang itu.

Beliau berkata, walaupun diberi peluang 23 tahun memerintah Kelantan, PAS terbukti gagal menunaikan janji untuk membantu rakyat terutama golongan miskin.

"Kami juga kecewa apabila PAS yang bergabung dalam pakatan pembangkang sanggup menjadi 'pak turut' DAP seperti yang dilihat dalam isu penggunaan kalimah Allah," tegasnya.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan ketika berucappada majlis itu berkata, ini kali kedua penduduk kampung itu menyertai Umno selepas kumpulan pertama lebih 30 orang berbuat demikian bulan lepas.

Beliau menjangka ramai lagi anggota PAS menyertai Umno terutama di DUN Tawang dalam tempoh terdekat. - Bernama

PRU-13: Pembubaran Parlimen Dijangka Selepas Pertengahan April

Posted: 29 Mar 2013 11:00 PM PDT


Pembubaran Parlimen bagi membuka laluan kepada pilihan raya umum dilihat mungkin berlaku hanya selepas minggu kedua pada April apabila Datuk Seri Najib Tun Razak dijadualkan akan menunaikan umrah pada minggu depan.

Sumber berkata, Perdana Menteri dijangka berlepas ke Arab Saudi pada 3 April selepas mempengerusikan mesyuarat Kabinet akan datang dan mengambil bahagian dalam acara berbasikal di Putrajaya.

Beliau dijangka pulang dua hari selepas itu.

Bagi orang Islam, umrah kadang-kala dilakukan untuk mendapatkan petunjuk sebelum membuat keputusan utama dan Najib, ia dijadikan sebagai upacara tahunan.

Spekulasi tersebar luas mengenai Perdana Menteri, yang akan menandakan tahun keempat beliau di pejabat pada Rabu depan, mungkin akan menghampiri ke lima penggal penuh dalam Parlimen pada masa ini, yang akan tamat pada 30 April, sebelum pilihan raya diumumkan.

"Kami sudah bersedia tetapi parti komponen Barisan Nasional dan jentera sentiasa boleh menggunakan mana-mana masa tambahan yang ada untuk memastikan bahawa kita akan bersedia sehabis baik untuk pilihan raya umum," kata Ketua Penerangan Barisan Nasional, Datuk Ahmad Maslan.

Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan tamat pada Khamis tetapi ia akan diikuti dengan tiga negeri sekiranya Perdana Menteri memutuskan untuk membenarkan Parlimen mencukupi penggal penuh.

Negeri-negeri itu ialah Pulau Pinang yang tamat pada 2 Mei, serta Kedah dan Terengganu, dengan kedua-duanya tamat pada 6 Mei.

Sejak beberapa hari lepas, Perdana Menteri telah mempengerusikan siri mesyuarat dengan pemimpin-pemimpin parti komponen dan pemimpin negeri Barisan Nasional untuk memuktamadkan senarai calon.

Selain mengerjakan umrah, difahamkan bahawa Najib juga akan mengadakan lawatan singkat ke Brunei pada 24 April bagi menghadiri Sidang Kemuncak Asean.

Tiada Perdana Menteri Malaysia yang terlepas menghadiri mesyuarat itu kerana Asean adalah asas dasar luar negara.

-mstar

#TolakPR PRU12: Badrul @chegubard Merajuk Tak Dapat Jadi Calon... Sedia Jadi Pencacai Anwar Seumur Hidup!

Posted: 29 Mar 2013 09:00 PM PDT


Hahahahaha! tweet dari Nurul Izzah punca Chegubard merajuk sambil menangis teresak-esak huwaaaaa!

Cer.... cer... baca tweet Nurul Izzah, "Pemimpin Muda, Membawa Perubahan" mana gambar Chegubard! Awal-awal dah kena reject ka?

Rupanya kerja yang ko buat macam kerbau hanyalah kerja sia-sia je bard, tak sangka pulak taraf ko ni hanya pencacai seumur hidup bro.....!

Kalau aku berada di tempat chegubard, dah lama aku blah... demi maruah Bard... Takkan sanggup nak jadi pencacai seumur hidup!

Saddisnya.... berkempen bagai nak rak.... akhirnya jadi pencacai jugak hahaha!

Bard you are nothing... kosong... tak diiktiraf sebagai pemimpin muda dalam PKR! Sungguh malang nasib ko Bard! Asyik kena main dari belakang kat Anwar Ibrahim je.... suruh tongeng, ko tongeng... suruh makan, ko makan... hidup ko hanya sekadar pencacai dalam PKR!

Kini ko terpaksa lari membawa diri yang lara jauh dari Rembau dan terpaksa melupakan sumpah ko untuk bertanding dimana saja Khairy Jamaluddin bertanding. Keh... keh... keh... what happen bro?

Malang tak berbau... Chegubard terpaksa mengalah dan merajuk dengan hanya menawarkan diri sebagai pencacai untuk mendapatkan simpati dari Anwar yang sememengnya tidak berminat dengan Chegubard ini.  ( Ko tak jambu kot Bard? )

Chegubard kencundang kerana Shamsul ketot lebih memahami kehendak dan citarasa Anwar.

Nak tak nak... Bard terpaksa mengarang perutusan untuk menagih simpati dari Anuar Ibrahim .

Pencacai
ABC
Asalkan Bukan Chegubard

Petikan dari blog pencacai....

SEDIA JADI JENTERA BIASA DAN TIDAK BERTANDING DALAM PRU KE 13

Pilihanraya ke 13 merupakan PRU yang terpenting dalam sejarah negara. Belum pernah mood rakyat setinggi ini untuk membuat perubahan bagi menamatkan sejarah penguasaan regim yang diwariskan kepada negara ini oleh penjajah.

Namun perlu disedari cabaran yang terpaksa didepani bukan sedikit. Seribu satu helah dan taktik jahat akan digunakan untuk mempertahan regim ini seiring dengan seruan Najib Razak iaitu akan pertahankan 'Putrajaya' dengan darah biar hancur tulang belulang.

Maka fasa ini memerlukan penyatuan semua yang berada di pihak pro perubahan. Mood perubahan amat tinggi namun sejarah pernah membuktikan banyak kali perubahan gagal dicapai antara sebabnya ialah kerana perebutan dan pertelingkahan. che'GuBard menasihatkan diri dan teman - teman agar mengambil iktibar sejarah ini.

Ini masa seharusnya semua kelompok khususnya anak muda menumpukan gerak kerja mengasak perubahan tanpa berehat. Jalan yang dipilih ialah perubahan melalui peti undi dan kenderaannya ialah politik kepartian, maka perlu sedar ia sudah tentu penuh dengan kerenah politik itu sendiri.

Mendepani regim yang amat rakus dan pertembungan politik yang tidak jujur dan adil selaku anak muda ikhlas diakui ia amat mencabar kadang kala seperti tidak sanggup berdepan. Namun apa pun cabaran dalaman fokus perubahan besar demi tanah air tidak boleh sama sekali teralih.Untuk terus berada pada fokus yang betul maka kepentingan peribadi harus diletak tepi.

Mengajak semua peringkat pro perubahan bersatu dan menolak prasangka , che'GuBard dengan ini menegaskan untuk tidak bertanding dalam PRU ke 13 dan sedia menjadi jentera biasa. Kita semua harus sedar pertembungan kali ini ialah pertembungan kebangkitan dan kesedaran rakyat melawan regim yang jahat, korup dan sedang menghancurkan tanah air.

Menyeru semua kelompok anak muda untuk bersama dalam mood perlawanan maksima, yakinlah kejayaan kita bukan memenangi satu dua pertempuran sahaja tetapi peperangan menumbangkan regim menyelamatkan negara lebih penting.

che'GuBard tidak punya jawatan dalam parti politik cuma anggota biasa dalam Parti Keadilan Rakyat, namun sedar tetap terikat dengan disiplin parti. Apa keputusan parti dan keperluan parti untuk peranan yang cheGuBard harus mainkan dalam PRU ke 13 akan akur. Selaku anggota parti akan akur dan terikat dengan disiplin parti namun ditegaskan bersedia dan lebih selesa menjadi jentera biasa.

Bersama rangkaian komrad Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), kami sedia menggerakkan jentera anak muda dalam dan luar negara untuk terus mengasak perubahan dengan segala daya yang ada. SAMM telah pun menjalankan dan sedang menjalankan perbagai program juga tidak berhenti malah terus merancang perbagai program penyusunan anak muda untuk mengasak perubahan. Komrad SAMM percaya anak muda cita - citanya harus tidak singkat hanya untuk bergelar YB tetapi cita - cita kami ialah mencipta secara perubahan total yang akan dibaca ganerasi mendatang.

Kepada semua ayuh bersekutu ke arah perubahan. Anak muda berparti atau tidak berparti yakinlah tidak apa atau tiada siapa yang boleh menghalang kita untuk berjuang merobah negara. Tidak perlu menjadi ahli politik untuk berjuang kerana kebanyakan anak muda tidak punya syarat lengkap untuk menjadi ahli politik iaitu kemahiran dan kebolehan mengampu, bermuka - muka dan mengipas, tetapi berjuanglah dengan cara masing masing kerana perjuangan merobah negara milik semua.

Kepentingan teratas kini ialah tumbang regim dahulu.

Sekian.

che'GuBard
Penyelaras SAMM Kebangsaan
anggota biasa PKR

Isu Air Selangor - Khalid Gagap Bodoh Sombong #ManifestoBukanJanji

Posted: 29 Mar 2013 08:00 PM PDT


Ingatlah rakyat Selangor, ini orang yang kata "manifesto bukan janji."

Sehingga kini Khalid masih tergagap-gagap untuk selesaikan isu air! Ini kerana sikap sombong pemimpin regim PKR punca masalah tiada air di Selangor.

Terdahulu regim PKR Selangor menolak mentah-mentah tawaran Kerajaan Negeri Sembilan untuk membekalkan air terawat kepada penduduk Selangor dan Kuala Lumpur.

Kerajaan Negeri Sembilan hendak bantu tapi Khalid Ibrahim dan Xavier Jayakumar buat bodoh sombong.

Menteri Besar Negeri Sembilan, Mohamad Hasan, berhasrat membekalkan air adalah kerana memikirkan rakyat yang sekarang ini terdesak dengan masalah kekurangan air terawat di negeri Selangor.

Pertolongan sudah di beri... Tetapi sayangnya puak regim PKR lebih mementingkan politik tongong dari rakyat!

Baca juga artikel ini.. Khalid Khalid Buat U-Turn Menjelang Pilihanraya! Gula-Gula Rakyat!

Dialog Rakyat- Isu Air Akan Musnahkan Ekonomi Selangor - Noh Omar Video url: http://youtu.be/Tcc48nTBIJg




#TolakPR - Enggan Iktiraf Kerajaan Sementara Taktik Pakatan Haram Untuk Mencetus Huru-hara

Posted: 29 Mar 2013 07:00 PM PDT


Regim Pakatan Haram ( PKR, DAP,  PAS) memang terkenal dengan bermacam-macam jenis 'pakar'. Dari 'pakar' agama, 'pakar' ekonomi sehinggalah ke 'pakar' peperangan. Malangnya, 'pakar-pakar' mereka seringkali berbuat kenyataan yang kelakar.

Misalnya, ketika mengulas Himpunan Kebangkitan Rakyat yang lalu, PR telah mengemukakan kenyataan dari 'pakar matematik' yang menganggarkan peserta seramai 700,000 orang di dalam stadium berkapasiti 30,000 orang termasuk kawasan sekitar yang merangkumi jalanraya sejauh lebih kurang 1.5km. Kenyataan 'pakar' tersebut telah menjadi bahan lawak jenaka kerana tidak masuk akal, tambahan pula apabila gambar-gambar yang disiarkan pihak PR dibuktikan sebagai telah diedit.


Kini, sekali lagi PR menampilkan 'pakar' iaitu pakar perlembagaan, Prof. Aziz Bari yang menyatakan tentang isu kerajaan sementara. Beliau mengulas mengenai isu terbubarnya DUN Negeri Sembilan semalam, sebagai menyebabkan negeri itu kini diperintah oleh kerajaan haram.

Kita tidak faham kenapa isu pembubaran DUN secara automatik dan juga kerajaan sementara perlu dijadikan modal politik oleh PR. Entah apa agaknya yang diharapkan oleh PR dengan membangkitkan soal haram atau tidaknya kerajaan negeri apabila DUN telah terbubar.


Kalaupun DUN terbubar dan kerajaan sementara dianggap haram ia tetap tidak memberi mereka hak untuk mengangkat diri sendiri sebagai kerajaan negeri.

Sebenarnya, tidak ada istilah 'kerajaan haram' setelah DUN terbubar. Kerajaan hanya menjadi haram apabila dilantik secara tidak sah, antaranya dengan cara menggulingkan kerajaan sedia ada melalui jalan belakang, tanpa melalui proses undang-undang dan melantik diri sendiri sebagai ketua negara. Cara inilah yang cuba dilakukan oleh pihak PR berkali-kali melalui demonstrasi jalanan dengan percubaan membangkitkan semangat 'Arab Spring'.

Mengikut lunas yang diiktiraf dan diterimapakai di peringkat antarabangsa, 'kerajaan sementara' atau 'caretake government' adalah amalan atau konvensyen di negara-negara yang mengamalkan Common Law. Ia diamalkan di Britain sebagai sebuah negara demokrasi berparlimen yang menjadi rujukan bagi Negara-Negara Komanwel.

Justeru, istilah kerajaan sementara sememangnya wujud iaitu di dalam tempoh antara pembubaran sehingga terbentuk kabinet baru, maka urusan pentadbiran waktu itu adalah di bawah tanggungjawab kerajaan sementara.

Kerajaan sementara bukannya dilantik sesuka hati tetapi telah melalui proses perlantikan mengikut perlembagaan juga, iaitu melalui pilihanraya yang lepas. Tanpa kerajaan sementara, bagaimana negeri atau negara boleh berfungsi dan berada di dalam keadaan terkawal di antara tempoh tersebut?

Apakah kerana terlalu sangat menginginkan suasana huru-hara maka PR mengharapkan agar di dalam tempoh ini, kerajaan dianggap 'tidak ada' agar mereka boleh berbuat apa saja kerana tiada siapa yang berkuasa untuk menghalang mereka? Apakah Prof. Aziz Bari berharap selepas terbubar maka, tentera dan polis semua 'meletakkan senjata', 'rehatkan diri' atau 'keluar baris' agar beruk-beruk tukang demo pembangkang boleh bermaharajalela kerana tiada kerajaan yang berkuasa?

Tentulah tidak masuk akal untuk membiarkan negara berada dalam keadaan tanpa pemerintah walaupun untuk seketika cuma. Kerana itulah kewujudan kerajaan sementara adalah penting.

Namun, selain dari memikul tanggungjawab memastikan negara atau negeri terkawal termasuk memastikan apa yang telah diluluskan sebelum ini diteruskan, termasuk urusan pentadbiran rutin seperti gaji penjawat awam, kerajaan sementara tidak boleh sama sekali membuat perubahan seperti mengumumkan dasar-dasar baru atau meluluskan perbelanjaan bagi projek baru mahupun membatalkan apa-apa keputusan yang telah dibuat sebelum itu.

Dalam tempoh ini juga biasanya tiada dibuat pelantikan baru bagi mana-mana segmen kerajaan, misalnya terhadap para hakim, ketua-ketua jabatan dan institusi lain.

Apa yang lebih penting untuk diberi perhatian ialah kuasa substantif Parlimen adalah terhenti setelah terbubar, maka semua pihak wajar berwaspada bagi mengelak dari menyalahi Akta Pilihanraya 1954 dan peruntukan Akta 1954 dari segi membantu atau mempengaruhi calon-calon yang bakal bertanding dalam Pilihanraya nanti.

Secara ringkasnya, kerajaan sementara adalah sesuatu yang perlu, dan tindakan PR menganggap kerajaan sementara adalah kerajaan haram hanyalah tindakan orang yang kehabisan modal politik kalaupun tidak tindakan orang yang teringin sangat untuk membuat huru-hara.

Jelaslah, tidak ada isu langsung mengenai Kerajaan Sementara sepertimana yang Prof. Aziz Bari 'gusarkan'. Mungkin beliau telah tertinggal kelas agaknya ketika bab 'kerajaan sementara' diajar dahulu.

#BNBagus - Panduan Menjelang PRU-13 Dalam ‘Kit Jom Bertindak’

Posted: 29 Mar 2013 06:00 PM PDT


Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13, Datuk Seri Najib Tun Razak memperkenalkan 'Kit Jom Bertindak' bagi membantu rakyat Malaysia menunaikan hak mengundi mereka dengan betul.

Kit yang diperkenalkan melalui laman Facebook Perdana Menteri pada 18 Mac itu antara lain mengandungi buku panduan mengundi dengan maklumat ringkas dan mudah berkaitan proses itu.

Buku setebal 12 halaman itu memberi panduan langkah demi langkah bagaimana seseorang pengundi perlu menyiapkan diri untuk menunaikan hak mereka dengan cara yang teratur.

Ia mengandungi 10 tajuk berkaitan pengundian termasuk syarat kelayakan mengundi serta cara menyemak status daftar pemilih di laman web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Turut dimuatkan beberapa tips berguna pada hari mengundi termasuk membawa kad pengenalan, hadir di tempat mengundi mengikut masa yang ditetapkan dan memeriksa saluran khas untuk warga emas, orang kurang upaya dan wanita hamil.

Pemilih juga diberi gambaran melalui ilustrasi pelan tempat mengundi serta penerangan ringkas apa yang perlu dilakukan agar proses pengundian berjalan lancar.

Buku itu turut menjawab beberapa persoalan popular berkaitan peraturan baharu yang diperkenalkan SPR seperti status dakwat kekal yang akan digunakan dan kelayakan undi pos selain tindakan lanjut yang perlu diambil jika kad pengenalan hilang sebelum mengundi.

Tata cara menanda kertas undi dengan betul turut diperjelas melalui ilustrasi ringkas kerana cara penandaan yang salah boleh mengakibatkan sesuatu undi itu menjadi undi rosak.

'Kit Jom Bertindak' sedang diedarkan secara percuma dan mana-mana individu berminat boleh memohon melalui laman web www.1Malaysia.com.my.

Selain buku panduan, kit itu turut mengandungi pelekat, pelekat kereta, pen dan pin kolar Jom Bertindak. – BERNAMA

#LahadDatu - Penduduk Tg. Batu Sayu Lihat Kemusnahan

Posted: 29 Mar 2013 11:01 AM PDT


LAHAD DATU – Peluru bertaburan di jalan raya, rumah yang dibina dan dihuni sejak 40 tahun lepas penuh berlubang dengan kesan tembakan dan ada di antaranya musnah sama sekali akibat dibakar kumpulan militan dari selatan Filipina yang bertempur dengan pasukan keselamatan.

Keadaan sayu itu menyambut kepulangan ketua-ketua keluarga penduduk Kampung Tanjung Batu yang pertama kali menjejakkan kaki ke perkampungan mereka setelah hampir sebulan ditempatkan di pusat pemindahan berikutan kejadian pencerobohan militan Sulu.

Kampung Tanjung Batu adalah lokasi yang menjadi pilihan penceroboh militan Sulu untuk menyusup masuk ke negara ini melalui jalan pantai dan hutan selepas mendarat di Kampung Tanduo 12 Feb lepas.

Kumpulan militan itu dipercayai menggunakan perkampungan berkenaan untuk berteduh dan mengumpulkan anggota mereka sebelum mula menyerang dan menawan kampung itu.



"Saya memang terkejut. Saya tidak sangka jadi begini sehingga rumah hangus. Saya reda kepada Tuhan atas kejadian ini," kata Mahmud Mallang, 72, ketua Kampung Tanjung Batu apabila melihat kemusnahan yang dialaminya.

Kejadian itu bukan sahaja memusnahkan rumahnya malah empat rumah anaknya juga hangus terbakar, selain turut kehilangan kereta dan motosikal.

Beliau berkata walaupun mengalami kemusnahan yang teruk, rata-rata penduduk kampung sepakat untuk terus menetap di perkampungan itu memandangkan itulah kampung halaman mereka dan tempat mereka mencari rezeki.

Kesayuan jelas tergambar di wajah ketua-ketua keluarga yang dibawa masuk ke kampung itu untuk menilai kerosakan yang mereka alami dan bagi John Dulahap, 62, walaupun sedih melihat kemusnahan itu, beliau yakin kerajaan pasti akan membela nasib mereka dengan menyediakan bantuan khas bagi meringankan beban yang ditanggung penduduk.




"Rumah anak-anak saya juga hangus dan ada juga yang dipenuhi bekas tembakan. Peralatan rumah turut rosak," katanya.

"Rumah adik dan kakak saya hancur," luah pula Ajimain Mahmud, 35, yang masih trauma selepas ditampar dua kali oleh anggota militan semasa menceroboh kampung itu.

Mereka adalah antara 20 ketua keluarga yang dibawa masuk ke Kampung Tanjung Batu bersama kumpulan penilaian terdiri daripada pegawai daerah dan Majlis Keselamatan Negara bagi membuat taksiran kerosakan harta benda sebelum penduduk yang mempunyai dokumen dibenar pulang Sabtu ini.





Petugas media yang turut dibawa bersama dapat melihat sendiri dengan jelas kemusnahan di kampung itu yang boleh diibarat umpama 'padang jarak padang terkukur'.

Sebaik melepasi papan tanda 'Selamat Datang ke Kampung Tanjung Batu' jelas kelihatan ribuan peluru dan kelongsong peluru bertaburan di atas jalan raya dan kawasan sekitar termasuk di perkarangan rumah dan kawasan semak samun.

Hampir setiap rumah berlubang, rosak, tidak lengkap dengan ada atap dan pagar rumah hancur. Penulis turut menemui kesan darah, pisau dan parang kecil di beberapa rumah serta kasut but hitam milik pengganas di satu daripada anak sungai.

Berhampiran lokasi itu, penulis menemui dua kenderaan jenis Perodua Kancil dan Ford Ranger tersadai dan dipenuhi kesan tembakan. Kenderaan itu dipercayai dicuri penceroboh militan dan diguna ketika menyerang pasukan keselamatan.

Selain itu bau bangkai juga dapat dihidu, dipercayai daripada haiwan ternakan yang mati akibat kejadian itu. – Bernama

#TolakPR - Skandal Chegubard Bersama Seorang Chia Bohsia Didedahkan!

Posted: 29 Mar 2013 09:30 AM PDT



I know what you did, Chegubard ashole! Ikuti pendedahan dari blog Rezzqin Hill -Mostly komennya berkisarkan andai Chegubard menjadi calon pada PRU 13 akan datang maka dia perlu 'membersihkan' dirinya mulai sekarang dan juga komen-komen yang mengharapkan Chegubard tidak mengabaikan tanggungjawabnya terhadap isteri dan anak-anak.

Sesuatu yang pelik apabila membaca komen-komen sedemikian rupa. Admin cuba selidik dan menyelidik apa sebenarnya yang berlaku.Jawapan yang admin temui amat memeranjatkan. Perkara ini diberitahu sendiri oleh budak yang bersama dari awal perjuangan Chegubard dalam kancah politik sehingga ke hari ini. Pendedahan ini dibuat kerana beliau kecewa dengan sikap Chegubard yang semakin tak keruan melayan nafsu serakahnya. Percaya ataupun tidak, hal ini benar-benar berlaku di dalam group Solidariti Anak Muda M'sia (SAMM).

Chegubard mempunyai hubungan skandal dengan girlfriend (Gf) 'anak buahnya' dari kalangan ahli SAMM sendiri. Amat memeranjatkan apabila sumber Admin memberitahu bahawa dalam diam Chegubard menjalinkan hubungan geli-geli dengan salah seorang Gf orang kanannya yang tidak mengetahui akan hal tersebut.

Ada kalangan pemimpin dari dalam PR juga mengambil kesempatan dengan mengadakan hubungan seks bersama budak-budak perempuan dari SAMM yang rata-rata pelajar pusat pengajian tinggi. Perkara ini disahkan sendiri oleh sumber pertama Admin yang merupakan pengikut setia Chegubard dan individu yang bertanggungjawab menaikkan Chegubard ke tahap ini.


Ikuti lagi sambungan kisah Chegubard 'tibai' Gf sahabat baiknya yang bernama .......

#TolakPR Puak Pembangkang Berjaya Siap Video Lucah Guna Pelakon Mirip Anwar Dan Chinadoll

Posted: 29 Mar 2013 08:00 AM PDT



OMG! apa dah jadi dengan puak ni??? Demi mengejar cita-cita Anwar untuk menjadi PM... puak pembangkang telah pun menyiapkan satu klip video prono yang tidak mungkin mampu di lakukan oleh UMNO dan BN.

Semakin hari semakin merosakkan rakyat puak ni!!! Rosak! rosak!




Laporan Fremalaysiakini - DALAM usaha untuk membuktikan bahawa beberapa video seks lucah membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah satu fitnah dan boleh dibuat dengan teknik-teknik tertentu, Pakatan Rakyat telah berjaya meniru semula pembikinan video lucah tersebut dan akan dijadikan sebagai antara bahan kempen utama dalam pilihanraya akan datang.

Dalam erti kata lain, video itu sudah siap dan hanya menunggu masa untuk digunakan.

Selain adegan-adegan seks, video tersebut juga memberi penerangan secara terperinci bagaimana imej seseorang itu boleh ditiru untuk digunakan di dalam pembikinan video seumpama ini.

Jangan bimbang, video ini dirakamkan di Thailand dan tidak melibat seorang pun orang Islam selain adegan seks itu akan dikaburkan dengan teknik tertentu.

Video ini, selain menggunakan khidmat solekan khas dari Hollywood, turut menggunakan pelakon yang mempunyai susuk tubuh yang hampir sama dengan Anwar yang di datangkan khas dari Indonesia.

Video ini turut diarahkan oleh seorang pengarah muda yang sedang meningkat naik itu mampu membuktikan kepada rakyat bahawa sememangnya Anwar tidak terlibat dan video sebelum ini hanyalah satu fitnah.

Nota: Nak buktikan apa lagi... pihak Polis mengesahkan rakaman video seks membabitkan pelaku didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).

Video seks Anwar Ibrahim telah disahkan tulen 99.9999%.

Haji Hadi keluar 'fatwa' video besi tidak boleh jadi bukti. Skrg apa kes??

#Sodomy Gomo keluarkan Video Aksi Anwar Ibrahim Terkam Jantan! Liwat Tetap Liwat!!

Posted: 29 Mar 2013 07:00 AM PDT


Ko memang sial la Gomo... nak tunjuk-tunjuk lah sampai habis... nak simpan lagi buat apa?? hahaha! liwat jangan tak liwat Anwar woiiiii!


Bisu dan terus membisu itulah Anwar Bin Ibrahim ketua Umum Pakatan Pembangkang berhubung video yang didedahkan oleh Papa Gomo.

Sepanjang pendedahan oleh Papa Gomo mengenai video terbaru Anwar Ibrahim ini Gomo memerhatikan gelagat para penyokong Anwar Ibrahim yang beriya iya mempertahankan Anwar Ibrahim ketua mereka dengan bermacam macam alasan dan jawapan paling sadis pada Gomos etakat hari ini adalah jawapan dari mulut Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli yang menyatakan Anwar Ibrahim seorang yang peramah.

Gomo boleh terima jawapan dari Rafizi yang Anwar Ibrahim ini seorang yang peramah namun Gomo musykil bagaimana seorang yang berjawatan tinggi dalam parti iaitu Ketua Umum Pakatan Pembangkang dengan gelaran Dato Sri begitu peramah dengan seorang lelaki berpewatakan lembut duduk berdua duaan didalam sebuah bilik hotel dengan membahasakan diri sebagai "I" dan memanggil remaja tersebut sebagai "U".

Sehingga ke hari ini juga Anwar Ibrahim terus berdiam diri dalam isu ini walaupun asakkan dari rakyat Malaysia mahukan jawapan dari beliau untuk menjelaskan siapa remaja lelaki yang bersama beliau didalam bilik hotel. Malah rakyat juga ingin tahu atas kapasiti apa remaja lelaki tersebut berjumpa Dato Sri Anwar Ibrahim secara berdua didalam bilik hotel?

Apakah remaja lelaki tersebut yang merupakan seorang Mahasiswa berdua duaan dengan Anwar Ibrahim kerana mahu meminta bantuan Biasiswa? Ataupun Mahasiswa tersebut berjumpa Anwar Ibrahim untuk berbincang tentang PTPTN? Segala persoalan ini tidak dijawap oleh Dato Sri Anwar Ibrahim sehingga ke hari ini.

Sepertimana yang Gomo maklumkan sebelum ini Remaja lelaki berumur 19 tahun itu sudahpun Gomo temui pada bulan Febuari yang lalu dan mahasiswa tersebut mengakui LIWAT antara beliau dan Dato Sri Anwar Ibrahim adalah faktor suka sama suka yang mana pada tarikh tersebut mahasiswa itu diliwat pertama kali dalam sejarah hidup beliau.

Segala kronologi mengenai kejadian Anwar Ibrahim meliwat mahasiswa ini telah pun Gomo jelaskan sedikit sebanyak melalui artikel artikel di blog GOMO

#TolakPR - PKR Mahu Siasat Video Lucah Saharuddin... Video Lucah Anwar Tak Mahu Siasat Pulak!

Posted: 29 Mar 2013 06:20 AM PDT


PKR mahu siasat klip video memalukan yang membabitkan Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok merangkap Ahli Majlis MPSP, Saharuddin Abdul Hamid, telah tersebar di internet sejak kemarin.

Saharuddin Abdul Hamid dilihat malakukan perbuatan yang tidak senonoh "melancap" di hadapan kamera berinternet ketika sedang berbual dengan seorang 'gadis'.

Sape belum tangok lagi klik kat sini... (kalau ada selera nak tengok la)

Sebahagian daripada klip video dan gambar berkenaan menunjukkan seorang lelaki tanpa baju, berlatar belakangkan bendera parti PKR.

Terdapat juga beberapa gambar lucah memaparkan lelaki berkenaan memegang kemaluannya.

Naib Presiden PKR N. Surendren berkata, PKR akan menyiasat dakwaan seorang pemimpin cawangan Kedah kononnya melakukan perbuatan tidak bermoral menerusi internet.

"Jika ada unsur salah laku, tindakan akan diambil. Saya belum lihat, tapi kita akan siasat," kata N. Surendren.

Sebelum ini Badan Bertindak Anti-Penyelewengan Kedah menggesa pemimpin parti itu untuk menafikan perbuatan terbabit.


Yang menjadi persoalannya sekarang ini... Kenapa hanya kes Saharuddin Abdul Hamid sahaja yang PKR hendak siasat?

Mengapa kes Anwar Ibrahim bersama Chinadoll tak nak siasat?

Sedangkan pihak Polis mengesahkan rakaman video seks membabitkan pelaku didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).

Video seks Anwar Ibrahim telah disahkan tulen 99.9999%. Kenapa tak nak disiasat tentang salahlaku Anwar Ibrahim?

Oh ya lupa pulak... Haji Hadi keluar 'fatwa' video besi tidak boleh jadi bukti. Kes di tutup!

Seks memang tak boleh terpisah dari PKR! tak caya tanya YB PKR Bukit Lanjan Eli Wong!



#TolakPR - Wan Azizah cabar kedudukan MB Khalid: Dr Atory

Posted: 29 Mar 2013 05:00 AM PDT


Keputusan Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah mengumumkan untuk bertanding di kerusi DUN Selangor disifatkan sebagai mesej 'keras' kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa kedudukannya sebagai Menteri Besar kini sedia dicabar.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan, Universiti Sains Malaysia (USM) Profesor Dr Ahmad Atory Hussain berkata, ini berdasarkan rekod sepenggal Khalid sebagai ketua negeri Selangor yang tidak memuaskan.

Kata beliau, sekiranya Wan Azizah menang di Selangor pada pilihan raya umum nanti dengan mengambil kira status beliau sebagai pemimpin tertinggi dalam PKR, tidak mustahil sekiranya Khalid disingkirkan.

Malah beliau tidak menolak kemungkinan pembangkang cuba untuk menampilkan wanita pertama menjadi menteri besar.

"MB Selangor banyak buat hal, banyak masalah, saya rasa PR kalau menang di Selangor, mereka tidak akan memberi lagi sokongan kepada Khalid Ibrahim, jadi sebab itu mereka terpaksa meletakkan Datin Seri Wan Azizah, ada kemungkinan dia akan menjadi MB Selangor kalau dia menang," katanya kepada Antarapos.

"Buat apa letak Wan Azizah di DUN saja, kalau tidak dinaikkan jadi Menteri Besar lebih baik dia tidak bertanding di DUN, parlimen lebih baik," katanya lagi.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini pernah mengumumkan bahawa Khalid akan dikekalkan sebagai calon kerusi parlimen Bandar Tun Razak namun tidak menyatakan sebarang keputusan bersabit kerusi DUN Ijok.

Pengarah Pilihan Raya PKR Pusat Azmin Ali sebelum ini dipetik sebagai berkata mungkin peranan Khalid akan lebih tertumpu di peringkat persekutuan sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya kerana beliau disifatkan sebagai 'material' parlimen.

Rakyat P. Pinang hilang keyakinan terhadap Anwar

Dr Atory kemudian membayangkan keengganan Presiden PKR itu bertanding sama ada di DUN di Pulau Pinang adalah disebabkan penolakan kuat oleh rakyat di situ yang semakin hilang keyakinan terhadap kepimpinan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Sekarang ini di Pulau Pinang gelombang hendak menjatuhkan Anwar Ibrahim sangat kuat, soal menang tak menang itu lain.

"Dulunya pemimpin Umno Permatang Pauh yang berpecah kini sudah bersatu dan menumpu sepenuhnya di situ, sebab itu saya rasa Anwar Ibrahim terkena 'penangan' ini biarpun Anwar kata dia bertanding di mana-mana pun dia akan menang.

"Tetapi dalam situasi sekarang ini belum tahu lagi, itu dulu 2009 bolehlah tetapi dalam masa empat tahun ini sudah banyak perubahan berlaku ekoran transformasi yang dilakukan oleh kerajaan," katanya lagi.

Anwar pada minggu lalu membayangkan bahawa beliau tidak akan mempertahankan kerusi parlimen Permatang Pauh sebaliknya berhasrat untuk bertanding di Perak ataupun Selangor.

Semalam Azizah memberi bayangan kemungkinan akan bertanding di DUN Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bagaimanapun menurutnya keputusan itu belum diputuskan parti memandangkan pembubaran Parlimen masih menjadi teka-teki.

Sementara itu, Exco Selangor Dr Xavier Jayakumar tidak menyatakan sebarang sokongan mahupun menolak cadangan Wan Azizah untuk bertanding di DUN Selangor.

Katanya itu hak beliau sebagai presiden parti untuk bertanding di mana-mana kerusi.

"Sebagai presiden dia boleh bertanding di mana-mana. Saya bukan setuju ke tidak, saya tak boleh kata apa-apa. Itu hak presiden, kalau dia nak bertanding, kalau bincang dalam mesyuarat politik, lepas tu ada kefahaman itu keputusan parti," kata beliau ketika dihubungi.

#LahadDatu - Musuh Kini Kurang Daripada 10 Orang

Posted: 29 Mar 2013 04:00 AM PDT


LAHAD DATU: Selepas 25 hari Operasi Daulat dilancarkan, pasukan keselamatan mengesahkan jumlah musuh kini kurang daripada 10 orang.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata angka itu mengambil kira jumlah musuh yang ditembak mati dan ditangkap berbanding bilangan musuh semasa mula bertapak di Kampung Tanduo, 12 Februari lepas iaitu kira-kira 200 orang.

"Saya tidak boleh mengatakan bahawa musuh tidak ada atau sebaliknya...kami yakin musuh memang ada tetapi jumlahnya amat berkurangan, mungkin kurang dari 10 orang," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini Jumaat.

Sepanjang insiden pencerobohan, pasukan keselamatan menembak mati 68 militan, manakala 121 individu ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dan 443 ditahan atas pelbagai kesalahan lain.

Beliau berkata gerakan ofensif yang disusuli operasi menggeledah dan membersih sehingga kini berjaya membersihkan tiga dari lima kampung yang menjadi lokasi persembunyian dan pertempuran antara pasukan keselamatan dan kumpulan pengganas.

Hamza berkata selepas Kampung Tanduo, Kampung Tanjung Batu dan Kampung Labian dibersihkan, pasukan keselamatan kini memberi tumpuan kepada kawasan Tanjung Bilis dan Lok Buani.

Beliau berkata penduduk Kampung Tanjung Labian akan dibenar pulang selepas ketua-ketua keluarga dan ketua kampung dibawa melawat ke kediaman mereka bersama-sama pasukan penilaian esok.

Bagi penduduk Kampung Tanjung Batu, Hamza berkata seramai 20 hingga 25 penghuni yang rumah mereka tidak mengalami kerosakan teruk akan dibenar pulang ke rumah masing-masing esok, manakala pemilik yang rumahnya musnah dibenar untuk terus tinggal di pusat pemindahan sementara.

Beliau berkata sebagai langkah keselamatan, anggota keselamatan akan terus ditempatkan di kampung berkenaan untuk berkawal dan mendominasi kawasan itu.

"Selain itu kami juga akan melaksanakan khidmat kepolisan lain untuk memulihkan keyakinan penduduk apabila berada di kampung itu," katanya. - BERNAMA

tunku

Posted: 30 Mar 2013 03:30 AM PDT

tunku


Malaysians enjoying greater wealth

Posted: 29 Mar 2013 07:30 PM PDT

HOUSEHOLD INCOME UP: Survey shows country has achieved its poverty reduction target three years before 2015 deadline

 PUTRAJAYA: THE poverty levels  among Bumiputeras, Chinese and Indians  have gone down and their incomes have increased in the past three years.
This had led to the government achieving its 10th Malaysia Plan target of reducing overall poverty to two per cent, three years earlier than its projected 2015 deadline, said Minister in the Prime Minister's Department Tan Sri Nor Mohamed Yakcop when announcing the results of the Household Income Survey 2012, here yesterday.
He said the survey concluded that Bumiputeras saw a decline in poverty levels from 5.3 per cent in 2009 to 2.2 per cent last year.
Poverty among the Chinese reduced from 0.6 per cent in 2009 to 0.3 per cent last year, while poverty among Indians went down from 2.5 per cent to 1.8 per cent in the corresponding period.
"The average Bumiputera household income also grew by 6.9 per cent per annum to RM4,457 per month, whereas Chinese and Indian households increased by eight and nine per cent annually to RM6,355 and RM5,233, respectively."
The survey, he said, also showed that urban poverty had declined from 1.7 per cent in 2009 to one per cent last year, whereas poverty in rural areas also declined from 8.4 per cent to 3.4 per cent in the same period.
Overall poverty has been reduced from 3.8 per cent in 2009 to 1.7 per cent last year.
The poorest households category has also undergone a 52.7 per cent decrease from 228,400 to 108,000 within the same period.
Nor Mohamed also noted that Malaysian households now took home 7.2 per cent more income than three years ago.
The national average household income increased from RM4,045 in 2009 to RM5,000 last year, as announced by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak at the tabling of the National Transformation Programme Annual Report last week.
Nor Mohamed said the significant rise was due to the Federal Government's efforts in ensuring exponential and sustainable growth.
"This is a result of the rapid growth of the national economy and the effectiveness of the poverty eradication programme."
Urban households income, meanwhile, recorded a 6.6 per cent increase from RM4,705 monthly in 2009 to RM5,742 last year.
Households in rural areas had shown a similar increase with a 6.4 per cent rise from RM2,545 in 2009 to RM3,080 in 2012.
Nor Mohamed said the government viewed this as an achievement in encouraging the building of a robust economic roadmap for city areas that housed two-thirds (71 per cent) of the national population.
"The significant impact comes from widely increased economic opportunities, but is also an opportunity to generate new business and industrial development in various sectors of the economy.
"This proves the effectiveness of the implementation of the Federal Government initiatives launched through specific programmes under the 10th Malaysia Plan, Economic Transformation Programme (ETP), and the National Key Results Area (NKRA)."
The survey, conducted among 44,000 households, is conducted twice every five years. The data gathered is used for the purpose of monitoring, planning, and policy formulation and programme development, particularly in drafting the country's five-year plans.

Refusal To Acknowledge Caretaker Government: PR's Trick To Trigger Chaos

Posted: 29 Mar 2013 06:30 PM PDT

Malaysian opposition is famous with various 'expertise'. From religious 'expert', economic 'expert', to defense 'expert'. Sadly, their 'experts; often make ridiculous statements.
For example, responding to Himpunan Kebangkitan Rakyat, PR made a few statements from their math 'experts' which estimated 700,000 attendance at the stadium with capacity of 30,000 people including the stadium compound which covers road as far as around 1.5km. Statement from the 'expert' somewhat became a joke because it was ridiculous, especially when pictures shown by PR seemed edited.
Now, PR has once again featured another 'expert, their constitutional expert, Prof. Aziz Bari who touched on the caretaker government issue. He responded on the issue of the dissolution of DUN Negeri Sembilan yesterday, and said that the state is not being led by an illegal government.
We cannot understand why the issue of automatic DUN dissolution as well as caretaker government should be used as PR's political capital. Just what do they hope to get from there?
Even if DUN is dissolved and the caretaker government is considered as illegal, that does not give them the rights to take themselves as the state government.
Actually, there is no such thing as 'illegal government' after DUN is dissolved. Government only becomes illegal when it is appointed illegally, they include overthrowing the current government through the backdoor, without going through any legal process and declare themselves as the leader of country. This is what PR has been trying to do all these while through their street demonstrations by attempting to bring the spirit of Arab Spring.
According to international term, caretaker government is a practice taken by countries which practices the Common Law. It is practiced in Britain as a democratic parliament country which is a reference for Commonwealth Countries.
Thus, the term caretaker government does exist where government that operates in the interim period between the normal dissolution of parliament for the purpose of holding an election and the formation of a new government after the election results are known.
Caretaker government is not simply appointed but it has to go through appointment process following the constitution, through the previous election. Without caretaker government, how can a state or a country function and maintain in control during the whole period.
Is PR too crazy for chaos that they hope that during this period, they wish to consider that there is no government so that they can do anything they like without having anyone stopping them? Does Prof. Aziz Bari hope that after the dissolution, army and police would 'surrender their weapon' so that the opposition can do anything as they wish because there is no government?
This is obviously ridiculous, to leave the country without any leader even though for a short period of time. That is why having caretaker government is important.
However, other than holding the responsibility to ensure that the country or state remain under control including ensuring that anything that is approved can be implemented, including routine administration such as civil servants' salary, caretaker government cannot make any changes such as announcing new policies or approving budget for new projects or even withdrawing any results which has been made prior to that.
In this period, there is no new appointments made for any of government segments, for example, judges, department chiefs and other institutions.
What is more important is that the power of substantive Parliament stops after dissolved, so everyone should be aware to avoid themselves from violating Elections Act 1954 and provisions of the 1954 Act in terms of help or influence the candidates contesting in the upcoming election.
In a way, caretaker government is a necessity, and PR's actions in considering that it is illegal only shows that they are running out of issues to play with.
It is clear, there is no issue on this Caretaker Government like how Prof. Aziz Bari is 'worried' about. Perhaps he missed the class when the chapter of 'Caretaker Government' was taught.

IN DESPERATION, OPPOSITION HITS OUT AT NAJIB’S EVERY MOVE

Posted: 29 Mar 2013 05:30 PM PDT

One wonders why parties in the opposition pact are making hell of big noise whenever Prime Minister Najib Tun Razak dishes out aid and meet people according to their groupings, they make noise and cry foul.
They claim Najib's outreach programmes smack politics and whatever Najib's speaks, to the opposition pact is Najib trying to win the people's hearts and minds.
To them Najib is campaigning and Najib is desperate, to them Najib is under pressure and Najib is losing influence.
Put it this way…leaders of the opposition pact are actually in a dreamland, a make-believed land, made by Anwar Ibrahim whose wandering mind goes beyond the reality of earth and even the many galaxies.
To them Anwar has done what they wanted – create doubts among the Malays towards the Malay institutions including the police, armed forces and even Malay corporates, split the Malays and steer their minds to wilderness, create animosity among the Malays and many more including the one as reported in the Philippines that involved the recent Lahad Datu incursion.
In fact, Anwar has done many things that even the nearly 60-year old PAS and DAP had not dare to do – all due to his personal obsession to become the Prime Minister of wealthy and peaceful Malaysia.
And leaders of DAP and PAS, as for now, just 'butter' Anwar to do more because the DAP and PAS will benefit more and Anwar…well…just wait what happens when the general election is over.
In the meantime, while Anwar is creating whatever needed to be done to destablise and divide the harmonious Malaysians – leaders of the pact just hit on Najib in whatever he does – just hit even if all he does is for the good of the people including they themselves.
The aim is to further add strength to Anwar's work – with the hope that fence sitters or those doubtful of Anwar's line can be further influence to tilt on their side.
But they still cannot get the kind of support and influence they wanted…the kind they got before and ruing the 2008 general election.
They are frustrated and they are desperate – the Lahad Datu incursion pulled away the armed forces and police support, the proposed tunnel project in Penang further erode their support and lately, even Nik Aziz Nik Mat, PAS spiritual chief has lost many support and facing erosion of confidence from the party members.
That is why Najib's every move is questioned, ridiculed and even accused – one can read that as desperate moves since Anwar's credibility is going down the drain and leaders of DAP and PAS do not even trust Anwar as a person.
One wonder what else these desperados will do as the general election nears.

Penang’s Deficit Hits RM262 Million in 2013

Posted: 29 Mar 2013 03:00 PM PDT

In a development that comes as a big embarrassment to Penang Chief Minister Lim Guan Eng, the state's 2013 Budget has a huge deficit of RM262 million.
He tried to put a brave face on the fiscal deficit, which represents a staggering 26.9 per cent of the annual budget of RM970.56.
Guan Eng claimed that the deficit would be "covered by the state consolidated fund balance amounting to RM710.81 million as at the end of 2011."
So in effect the Chief Minister is spending the state's reserves on running a deficit. So much for fiscal prudence, Guan Eng.
As in all other areas, DAP clearly demands fiscal prudence from everybody else, except when it concerns its own state government in Penang.
The 2013 Budget has been optimistically labelled as 'Equitable Economic Agenda', with DAP claiming it will ensure the well-being of the state's people.
Under this budget, the Penang government hopes to eradicate poverty by raising the incomes of the 2,000 households below the poverty line to RM770 a year. This programme would involve an expenditure of RM20 million every year.
However, Teluk Bahang assemblyman Datuk Seri Helmi Yahaya pointed out that this was not the right approach to helping poor people improve their standard of living.
"The state government should think of another mechanism that is more proactive to spur economic growth and to raise the people's productivity level.
"If the proposed policy is carried out, the people will continue to be dependent on the government and the poverty problem will never be solved," Helmi said.
With GE 13 looming, Guan Eng tried to attract all groups through his Budget. To attract women voters, he allocated RM2.3 million for women's development and welfare and RM3 million for free mammogram check-ups for women.
The state has allocated a surprisingly high RM46.42 million for religious purposes, including the upgrading and development of mosques, suraus and public religious schools.
But in the controversial area of housing, the state government allocated a mere RM50 million for its Housing Assistance Programme of Penang, which is not likely to improve the lack of affordable housing in the state.
All in all, Penang's 2013 Budget is an election Budget. The DAP-led state government has tried to pander to all groups, but has left a huge fiscal hole instead.
Guan Eng has once again paid lip service to fiscal prudence. What matters to him most is votes, even if these come at a heavy cost to the state exchequer.
The bill will, of course, be left for the people of Penang and the next state government to deal with.

Freedom Of Media In The Opposition's Eye

Posted: 29 Mar 2013 12:30 PM PDT

The current scenario shows most information being spread through communication media are quite open and free. The freedom somehow harms credibility and integrity of individuals which needs to be protected. Or perhaps this could lead to the expose on the weakness of this country's defense system, which really needs to be protected.
Despite that, many can still be easily influenced with accusations thrown by the opposition claiming that this country has failed in really providing freedom towards media practitioners.
They even mentioned in their 'Manifesto Is Not Promise' which was presented recently saying that they would respect media practitioners as they conduct their strategies the media industry so that it would be free, without any intervention from the government.
However, according to J.C Merrill from his book,'Global Journalism, 1977, stated that in reality, freedom of media and communication is something that is too ideal that not even a single country in the world really practice such freedom.
However, Press Freedom Index (PFI) 2011-2012 which was published by Reporters Without Borders recorded Malaysia at 122th, showing improvement compared to PFI 2010 where Malaysia was at 144th. In this recent PFI, Malaysia leads the Southeast Asia region with Singapore at 135th, Thailand (137), Philippine (140) and Indonesia (146).
Perhaps some might ask what does that improvement in the index published by Reporters Without Borders mean? The answer, this index is not that important. But it tells the world about the level of freedom of media for this country. This denies the claim saying that Malaysia has no freedom of media at all. That is it.
If there is no freedom of media, how can there be hundreds of news portals, blogs and opposition newspapers published in this country? Most of them don't just criticize the government, they even publish false news. How can they say this country does not give freedom of media?
Harakah for example, has never publish any reports or analysis about rakyat's development, the same thing goes to Suara Keadilan, portals Malaysiakini and Malaysian Insider. If we are to follow the definition, Harakah and Suara Keadilan are not newspapers, instead, they are bulletins which expresses the voice of the party. How many really do understand this definition?
The evidence, Harakah and Suara Keadilan is said to be more transparent as they criticize the government's policies. Does transparency mean that they should keep on criticizing the government? When mainstream media criticize the opposition's policies, they would claim that there is no freedom of media.
The ironic part of this is that despite of their shouts on freedom of media, the opposition's the one which suppresses reporters and impose various limitations for the media. Proof? Who sues the media the most if it's none other than Anwar Ibrahim.
True, they do have the rights to take legal actions, but doesn't it go against the principal of freedom of media which they themselves have been talking about all these while
And which side is the one often block reporters from attending their events? Just look at the entrance at PKR's office which clearly noted that it does not allow newspaper Utusan Malaysia and television station TV3 from attending any of their programs and press conference.
Isn't that blocking freedom of media? It seems like Anwar's goons only know how to talk! If this is how things go, Malaysia will be ruined if opposition coalition takes over the government.

CAP chief hits out at Guan Eng's intolerance

Posted: 29 Mar 2013 10:32 AM PDT

 PENANG GOVT THINKS IT KNOWS BEST: NGO says people are afraid to speak or voice objections for fear of upsetting CM

GEORGE TOWN: THE normally cool and calm S.M. Mohamed Idris has finally snapped  and the cause of his displeasure is none other than the Penang government, namely Chief Minister Lim Guan Eng.
Mohamed Idris said Lim's style of governance had turned Penang into a place where an "atmosphere of intolerance" prevailed and people were afraid to speak and voice their objections for fear of upsetting him.
He said it had come to a situation where the state government thought it was more knowledgeable than anyone else and should not be questioned now that they had been chosen by the people.
The veteran non-governmental organisation leader said he had heard from people, including his own friends, that they would rather not make comments or take part in press conferences organised to raise issues against the administration.
"Freedom of opinion, to debate and criticise is important in a democracy, but the chief minister does not seem to like that. I do not know what his position is.
"People are scared. We cannot work in this atmosphere of intolerance. People are being attacked ... if you are not with me, you are against me. I think this is the very unfortunate situation we have here," he said yesterday.
Mohamed Idris had gathered the media at his office at the Consumers' Association of Penang, off Jalan Masjid Negeri here, to respond to an open letter to CAP by Lim last week in relation to the NGO's strong objections against the proposed RM6.3 billion undersea tunnel and highway projects.
Replying with his own open letter to Lim, Mohamed Idris said he was angry because Lim's letter had accused CAP of being selective in its criticism and also implied that the organisation was aligned with Barisan Nasional.
"I do not need power. I am not seeking political power or any reward ... or any name-calling!" he said while banging his fist on the table several times.
"Use reasoning to argue and not put labels on people. That is the worst part of it ... no substance," he said, adding that it was highly irresponsible and unethical for Lim to accuse CAP of such.
"We can understand that you (Lim) are under pressure and mounting tension with the elections coming closer, but you must be careful with your comments and not make wild allegations.
"That is what marks a statesman from a quarrelsome politician.
"Are you taking the people to be fools? If people say anything (critical against the administration), then they are BN. Nonsense!"
Reading out his letter, Mohamed Idris said CAP had opposed the BN administration when it wanted to build Komtar, the first Penang Bridge, allow Penang Hill to be developed by a private developer and the Bakun Dam project in Sarawak.
He said CAP also criticised the previous Gerakan-led state government over land reclamation in Seri Tanjung Pinang in Tanjung Tokong.
"Interestingly, a BN politician recently accused CAP of being aligned to Pakatan Rakyat to bring down BN. By perceiving constructive criticism from civil society through a party's lens, some politicians display their intolerance and ignorance of democracy."
In his letter, Mohamed Idris also informed the state government that he would not accept a personal invitation to a meeting to discuss the concerns of CAP and his other NGO, Sahabat Alam Malaysia, about the projects as "in our culture, we do not invite people to meetings through open letters".
"In any case, a meeting will be futile and not serve any purpose since, according to press reports, the state government has already awarded the project to a private company, despite opposition from many NGOs."
He also appealed to the state government to reconsider the multi-billion ringgit projects and look instead at short-term measures like an efficient shuttle service to reduce traffic jams while working on long-term solutions that would need radical changes in the economic model, town planning and consumption pattern.
He said the state's difficulties with the Federal Government in efforts to improve the public transport system did not justify embarking on the expensive tunnel and highways without understanding long-term implications or convincing evidence that the projects would solve the island's traffic woes.
"The fundamental question is whether Penang needs the tunnel and what feasibility and cost-benefit studies have been done to support the decision to build it.
"You (Lim) announced the signing of the MoU (memorandum of understanding) for the four major roads with Chinese companies (in April 2011) even before consultants began work on the Transport Master Plan (TMP). On what basis was this decision taken?"
When asked if he would go all out to fight the state government, Mohamed Idris said he would fight all governments, even international ones, if they were doing something that was not in the long-term interests of the people.
In Lim's letter, dated March 21, he said the state government had openly engaged with the public and civil society since the projects were mooted in 2011, during the open tender process and until the tender was awarded to the company that won the bid this year.
He also criticised CAP for failing to acknowledge the efforts by the state government to make public transport the mode of choice for Penangites and for not questioning the Federal Government for rejecting the state's offer to pay it RM10 million a year for free bus services here.
In Malacca, Chief Minister Datuk Seri Mohd Ali Rustam criticised Lim's plans to impose toll on motorists who used the tunnel.
"Lim has always pressured the government to get rid of toll charges, but now he appears to be doing an about-turn by deciding to charge toll for the under-ground tunnel.
"This is the action of a hypocrite. Their manifesto claims that tolls implemented by the BN government would be abolished should they come into power, but it seems that at the slightest chance, they, too, are willing to have tolls."
Ali added that Malaysians should not be easily taken in by the opposition's empty promises, as it was clear that they did not take their manifesto seriously.
He also pointed out that Lim's insistence on proceeding with the projects despite repeated protests and concerns voiced by the public showed just how arrogant and self-centred the DAP secretary-general had become.



Taipingmali (tm)

Posted: 30 Mar 2013 01:41 AM PDT

Taipingmali (tm)


KATA PR...

Posted: 29 Mar 2013 11:14 PM PDT















Pakatan Rakyat kata,jika mereka memerintah Malaysia :



1)Caj air rendah
2)Harga kereta turun
3)Hapus tol
4)Turun harga minyak
5)Caj elektrik rendah
6)Kemudahan kesihatan asas percuma
7)Bantuan kebajikan masyarakat
8)Tutup Lynas
9)Rumah mampu milik
10)Hapus AES/batal saman AES
11)Hapus PTPTN

Banyak betul perjanjian yang telah mereka berikan kepada rakyat Malaysia.
Mampukah mereka menunaikanya?Percayakah rakyat kepada mereka ini?
Dari mula tertubuhnya PR,pelbagai janji sudah ditabur.Apakah yang pengikutnya dapat?Apakah rakyat dapat?
Apakah sumbangan-sumbangan yang telah mereka berikan kepada negeri yang mereka pegang?
Jangan nak kata beri semua yang terteta di atas,air pun mereka tak mampu beri kepada rakyat Selangor..
Kalau Malaysia mereka yanag pegang,alamatnya makan ubi kayu lah semua rakyat-rakyat yang ada..

SEDAR vs FIKIR

Posted: 29 Mar 2013 12:50 PM PDT

Kenapa bila barang naik, kena tax, caj perkhidmatan naik (Barang Naik), kerajaan dipersalahkan?

Walaupun kerajaan persalahkan, pernahkah anda terfikir? 
Merempat sangat ker hidup aku?
Aku tinggal didalam kandang haiwan ker?
Aku tak ada kerja?
Aku belajar dapat degree, diploma, sijil teknikal, kemahiran mana aku dapat untuk tanggung  kos sara hidup dan belajar ?
Dari mana aku dapat duit ?
Aku mencuri?
Aku  tak mencuri?
PTPTN? Dah dapat tak bayar biasiswa, FOC (joli), duit mak bapak ( penat jerih yang jarang difikirkan)

Eleh REZEKI, BEDAL JER....Adakah SIKAP seorang MUSLIM?
Rakyat asing datang Malaysia  tak nak balik negara asal coz MALAYSIA AMAN, TENANG, MUDAH BUAT DUIT, XDE PERANG, KERJA MUDAH etc.

Rakyat MALAYSIA masih TAK BERSYUKUR DENGAN NIKMAT YANG ALLAH SWT beri.


Asyik salah menyalahkan org lain. PERNAHKAH ANDA TERFIKIR, SETIAP APA YANG BERLAKU DAN TERJADI DATANG DARI YANG MAHA ESA!!!

Mungkin apa yang terjadi sekarang dugaan buat kerajaan kerana ke tidak sempurnaan yang kecil diperbesar-besarkan oleh orang "EDUCATED 3 ", XPNH  BERSYUKUR, BUSUK HATI, BUTA HATI, BERLAGAK BAGUS, PEMALAS, SEMUA NAK PERCUMA DAN ETC!!!!!

Kalau betul nk tukar kerajaan anda yg ada SIJIL3 EDUCATED TLG BAYAR SEMULA DUIT YG DITANGGUNG SEMASA BELAJAR, berapa juta trilion kerajaan labur kan utk anda???

Dengan pembayaran semula ANDA3 SEMUA.segala tax bleh dimansuhkan wlpn xsemua.cuba anda cari maklumat NEGARA2 yg anda rasa terbaik dan bandingkan dgn kerajaan MALAYSIA.

RUMAH PERCUMA,SUBSIDI PELBAGAI, ELAUN BULANAN dan sbgainya.org2 yg kerja dgn kerajaan AMAT9 beruntung coz keje main3 pn gaji still sama,bonus still dpt,elaun semua sebat,

TETAPI kenapa perlu MENJATUHKAN KERAJAAN DGN TATA KERJA YG MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI???

Bangga aku pengarah, pegawai kanan,dll. pengemis lbh MULIA kdg9.org kerja Kerajaan (rumah+kereta+keluarga) dh lengkap semua kerajaan salah,

DAH senang+pandai+educated,rasa diri dh sempurna.pernahkah anda terfikir itu semua REZEKI DARI ALLAH SWT!!!!!

BERSYUKUR LAH!!!

bukan kerajaan yg bagi, tapi dari usaha,titik peluh sendiri, keringat,tenaga, ikhtiar dan redha kita kpd ALLAH SWT tanpa kita sedar.

KERAJAAN sekadar jambatan utk kita memperolehi dan melakukan urusan duniawi.saya hanya org biasa,tapi pengalaman berurusan dgn org EDUCATED&

KERAJAAN membuatkan diri terasa lebih HINA dari seorang PENGEMIS.tapi saya TAK menyalahkan kerajaan atau org lain kerana ALLAH SWT, MAHA MENGETAHUI & MAHA ADIL.

DIA lbh TAHU apa yang kita dapat dan terima. BERSYUKUR LAH DENGAN APA YANG ADA! PANDANG LAH SESUATU DENGAN MATA HATI! APA YANG KITA BUAT UTK ISLAM & NEGARA MALAYSIA?

Buatlah sesuatu yg mendatang kan kebaikan utk semua dan untuk jangkamasa panjang, jangan ikut hati akan mati. Fikirkan lah keadaan 5thn akan datang jika sesama kita masih mementing kan FAHAMAN POLITIK & KEPENTINGAN DIRI SENDIRI & SAKIT HATI???!!!

Berjuang lah demi ISLAM (ukhrawi) DAN TANAH AIR (duniawi). Kita hanya makhluk NYA tidak sempurna dan sering melakukan kesilapan.

Marilah kita bersama2 bersatu demi masa depan generasi akan datang. PEWARIS KITA memerlukan kita dlm melalui kehidupan yang semakin moden dan tanpa sempadan.jangan biarkan orang-orang@orang asing memperkotak-katikkan kita yang berpengaruh@berpangkat.kerana wang orang MELAYU alpa, leka, lalai, layu dan lemah. orang politik semuanya sama. andai kata kita berpengaruh kita jua sama seperti mereka. jadi TAK payah gaduh3, cuma org yang 'terlebih' kata, maki, potpet mungkin ada sesuatu yg kerajaan .

YB.Dato' xdpt penuhi permintaan MEREKA!!!! politik bagus DAN bersih, tapi ORANG2 yang mengemudi?????

MASYAALLAH.TABARAKALLAH.ALLAHUAKHBAR3x!!!!!

Penghulu Azam Silap Besar Bila Menyerang Taipingmali

Posted: 29 Mar 2013 10:49 AM PDT

Penghulu Azam

Terlebih dahulu Taipingmali ingin mengucapkan selamat jalan dan selamat mengerjakan Umrah kepada Penghulu Azam.

Penghulu Azam seorang penghulu di Daerah Taiping merangkap Pengerusi Jawatan Kuasa Masjid Kampung Expo yang baru.

Taipingmali juga memohon maaf sekiranya penulisan dalam blog ini menyentuh peribadi beliau secara sengaja atau tidak sengaja. Taipingmali juga memaaafkan kata-kata Penghulu Azam yang berupa tuduhan liar tanpa fakta yang dihamburkan oleh beliau kepada Taipingmali di Masjid Kampung Expo sebelum khutbah Jumaat dibacakan oleh Imam Wahid.

Apa yang Taipingmali dapat simpulkan ialah Penghulu Azam tidak membaca blog Taipingmali tetapi hanya berdasarkan cerita-cerita daripada mulut-mulut munafikun Pas yang menjadi perosak masyarakat di Kampung Expo.

Sudah tentu pecacai Pas totok Kampung Expo telah menokok tambah dan menuduh bahawa Taipingmali meluahkan kata-kata kesat terhadap Penghulu Azam.

Taipingmali tahu setakat mana peranan yang dimainkan oleh Azam di Masjid Kampung Expo. Azam belum pernah dilaporkan oleh anak-anak kariah mengkritik kerajaan atau mencela kerajaan yang memerintah seperti yang dilakukan oleh pecacai-pecacai Pas Kampung Expo yang menjadi jemaah masjid tersebut.

Ternyata Azam tidak menyiasat kebenaran berita yang disampaikan oleh pecacai Pas kepada beliau. Azam seolah-seolah menerima bulat-bulat segala berita yang disampaikan oleh pecacai Pas.

Sebelum khutbah tadi, Azam menyatakan Taipingmali menuduh beliau makan gaji buta, silap mak bapak tak cekik bagi mampuih , kenapa Taipingmali melibat ibu bapanya. Azam akan berdoa di depan raudah supaya diberi petunjuk oleh Allah SWT.

Sekembalinya dari Umrah beliau mahu Taipingmali menarik balik kata-kata dan tuduhan terhadap beliau, jika tidak Azam akan menyaman Taipingmali.

Untuk makluman Azam, Taipingmali berharap bacalah tulisan yang dilinkkan di bawah. Lihat betul-betul ada atau tidak Taipingmali berkata nak cekik bagi mampuih? 







Jika tak ada dalam link di atas, diharapkan Azam dapat printscreen dan tunjukkan kepada taipingmali dengan email kepada taipingmali.gmail.com , Taipingmali bersedia menarik balik jika benar ada perkataan yang seperti di dakwa oleh Azam tengah hari tadi.

Azam berkata dia minta petunjuk depan raudah tetapi Allah maha besar, Teks Khutbah yang dibacakan oleh Imam Wahid bab menghormati dan memuliakan jiran benar-benar kena sebiji kepada batang hidung beliau.

Azam adalah seorang penjawat awam dan cadangan Taipingmali ialah Penghulu Azam lebih manis dan elok sekiranya melepaskan jawatan pengerusi masjid tersebut dan elakkan diri daripada terjebak dengan mainan politik kotor dan jijik oleh Pas Kampung Expo.

Taipingmali tahu ada beberapa ekor sahaja munafikun Pas yang gemar membawa berita fitnah dan dalam masjid tersebut. Tak perlu sebut nama mereka disini, siapa yang suka buat onar rasa sendiri lah.


KENANGAN INDAH TRELER PASPISPUS

Posted: 29 Mar 2013 07:49 AM PDT


TRELER KEBAJIKAN YANG HILANG


Kerja terkutuk oleh pembangkang menjelang PRU 13.

Posted: 29 Mar 2013 05:02 AM PDT

Seminggu sebelum hari buang undi, PR akan bergerak masuk kampung-kampung majoriti Melayu dengan menggunakan nama NGO dan mengajar masyarakat kampung yg berusia cara calit dakwat kekal sewaktu hari buang undi.

Ingat!! Dakwat itu akan hilang selepas seminggu dari hari dicalitkan. PR cuba halang org Melayu untuk mengundi pada PRU13 yg mana majoriti Melayu sudah kembali menyokong BN.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Panglima Perang Cyber

Posted: 29 Mar 2013 11:42 PM PDT

Panglima Perang Cyber


BACA SENARAI 52 BANTUAN KERAJAAN KEPADA RAKYAT SEBELUM ANDA MAHU BENCI PM @NajibRazak

Posted: 29 Mar 2013 06:23 PM PDT
















Seterusnya baca



Sent from my iPad

Video @Papagomo Siar Lelaki Mirip @Anwaribrahim Terkam Lelaki Ini Sah Tidak Lucah - YouTube

Posted: 29 Mar 2013 06:12 PM PDT

Setakat ini tidak ada lagi kelucahan yang tidak sesuai ditonton anak kecil...

Seperti diberitahu video ini selamat ditonton dan disebarkan agar rakyat dapat kenal siapa sebenar lelaki bernama Anwar Ibrahim ini.

Saya tidak kisah siapa jadi PM tetapi jangan peliwat pengkhianat penzina yang dipilih rakyat Malaysia.

Klik video di bawah kisah lelaki mirip Anwar terkam mahasiswa

http://www.youtube.com/watch?v=XC1TYCbnuzM

Patutlah Sidek Baba pun tinggalkan beliau. Selepas dinasihati 28 ulama dekat dengan Allah Taala.

Bukti DAP Benci Penjawat Awam Majoriti Melayu Islam

Posted: 29 Mar 2013 05:49 PM PDT

Ini Sebab Tun M Puji @NajibRazak ?

Posted: 29 Mar 2013 05:41 PM PDT

Mesti Baca : 28 Ulama Dirujuk Professor Dr Sidek Baba Sebelum Tinggalkan @Anwaribrahim !!!

Posted: 29 Mar 2013 05:33 PM PDT

Kenali Siapa Syeikh Dr. Muhammad Said Ramadhan Al-Bouti Yang Syahid Dibom Pengikut Presiden Syria Baru-baru Ini

Posted: 29 Mar 2013 05:30 PM PDT

Cyber Sweety: Pendidik BIADAP Hina Polis dan Perwira Negara #LahadDatu

Posted: 29 Mar 2013 05:08 PM PDT

Info dari :

http://pertiwimalaya.blogspot.com/2013/03/pendidik-biadap.html


Mohon senaraikan blog ini di blog saudara...

Sent from my iPad

BRADER MANSUH MOST WANTED : GERAKAN KADERISASI DI USIM DIDEDAHKAN !!!

Posted: 29 Mar 2013 06:13 AM PDT

Tidak ramai yang tahu bagaimana Haziq ataupun Persatuan Mahasiswa Islam (PMI) membentuk kekuatan gerakannya. Sebenarnya, ia bermula dari seawal-awal peringkat dalam sebuah rantaian besar yang berpaksikan kepada modul-modul tertentu. Ia dinamakan sebagai doktrinisasi dan pengkaderan.

Menurut sumber Brader, penekanan utama dalam gerakerja merekrut ahli baru ialah memfokuskan kepada kumpulan pelajar baru yang bersifat neutral. Ia berbeza dengan tanggapan kita selama ini bahawa usaha kaderisasi akan tertumpu kepada pelajar-pelajar keluaran institusi berasaskan keagamaan seperti Sekolah Menengah Agama (SMA) dan sebagainya.

Dalam hal ini, para pelajar keluaran sekolah agama dan kumpulan pelajar dari negeri-negeri Pantai Timur bukanlah sasaran utama kerana mereka sendiri yang akan mencari kelab-kelab seperti PMI atau meminta pandangan abang-abang senior seperti Haziq ini memandangkan sudah mempunyai asas dan didoktrinisasi sejak dari sekolah lagi.

Justeru target Haziq dan PMI lebih kepada pelajar-pelajar baru yang masih belum terdedah dengan politik kampus. Tenaga penggerak ini akan berselindung di sebalik imej dan perwatakan yang baik semata-mata untuk mendekati pelajar-pelajar baru ini

Baca seterusnya

http://www.bradermansuh.blogspot.com/2013/03/gerakan-kaderisasi-di-usim-bongkar.html


Sent from my iPad

Kenali Sejarah Kita: Semenanjung Tanah Melayu dalam Kitab Mormon Yahudi ???

Posted: 29 Mar 2013 05:36 AM PDT

Kajian dari manuskrip kuno Firaun Mesir dan hieroglif di dinding-dinding kuil telah mendapati bahan pengawet,kapur barus dan rempah-rempah untuk upacara ritual mengawet mayat diimport dari sebuah kawasan di sebelah Nusantara ini. Apa yang terjadi di Nusantara beribu tahun yang silam?Benarkah ketika Firaun-Firaun Mesir sedang membina Piramid,bangsa yang tinggal di Nusantara masih bercawat dan melukis gambar monyet di gua-gua? Nampaknya perdagangan rempah telah berjalan beribu tahun dahulu malah bangsa misteri di Nusantara telah mampu mengeksport emas dikala kerajaan lain hanya mampu memperdagangkan kendi-kendi,gendang dan seramik purba.

ADAKAH SEJARAH YANG KITA BACA SELAMA INI BETUL-BETUL TEPAT?


Bangsa yang hilang itu adalah Bangsa Gunung (Malai) yang telah lama meninggalkan Tibet;bergerak ke arah timur ke satu destinasi yang tidak diketahui.Illuminati ingin benar mengenali bangsa ini.Kerana di dalam kitab-kitab Yahudi Kuno dan manuskrip-manuskrip suci ada menceritakan bangsa yang hilang.Juga Bumi Mala... 


Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Prof Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.

Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka.MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR, LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN.Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. 


Seterusnya

http://makhfi2.blogspot.com/2011/03/semenanjung-tanah-melayu-dalam-kitab.html


Sent from my iPad

Penganjuran LIMA capai objektif - @Zahid_Hamidi

Posted: 29 Mar 2013 02:01 AM PDT



Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH

LANGKAWI 29 Mac - Peningkatan jumlah syarikat dan aset industri pertahanan yang mengambil bahagian dalam Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2013 membuktikan pameran dwitahunan itu mencapai matlamat dan terus menarik perhatian ramai.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, selain tarikan dari segi demonstrasi dan pameran, kejayaan tersebut merupakan hasil usaha keras serta kerjasama semua pihak dalam mempromosikan pameran itu yang kini memasuki edisi ke-12.

"Ia sekali gus menepis dakwaan khususnya dalam media sosial kononnya LIMA 2013 kurang mendapat sambutan berbanding edisi sebelumnya," katanya kepada pemberita di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini hari ini.

Menurut Ahmad Zahid, LIMA 2013 menyaksikan kenaikan lapan peratus penyertaan dalam kalangan syarikat berbanding edisi sebelum ini.

Beliau berkata, pameran kali ini disertai 226 syarikat tempatan yang mewakili 52 peratus penyertaan sementara bakinya, 48 peratus pula mewakili 207 syarikat dari luar negara.

Tambahnya, peningkatan itu menunjukkan pencapaian amat baik dan menepati objektif kerajaan untuk melihat penglibatan langsung syarikat-syarikat tempatan yang mengendalikan produk dan perkhidmatan dalam industri pertahanan, penguatkuasaan dan keselamatan.

Ahmad Zahid memberitahu, 12 edisi LIMA yang dianjurkan sejak 1991 hasil cetusan idea bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk melihat lebih banyak syarikat tempatan mengambil bahagian mencapai objektifnya.

"Ini terbukti dengan penyertaan 226 syarikat tempatan pada edisi kali ini berbanding tiga syarikat ketika pertama kali LIMA dianjurkan," katanya. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130329/dn_36/Penganjuran-LIMA-capai-objektif---Zahid#ixzz2OuyHBeiJ
© Utusan Melayu (M) Bhd

MERBOK TIMES

Posted: 29 Mar 2013 11:41 PM PDT

MERBOK TIMES


64-YEAR-OLD BILLIONAIRE WHO BECAME SINGAPORE CITIZEN LAST YEAR, WANTS GOVT TO CHANGE PUBLIC HOUSING POLICY TO ENCOURAGE SEXUAL RELATIONSHIPS, EARLY MARRIAGE

Posted: 29 Mar 2013 11:18 PM PDT

By Sanat Vallikappen and Klaus Wille - Mar 26, 2013 Bloomberg

Bhupendra Kumar Modi, chairman of Spice Global, poses for a photograph in Singapore on March 14, 2013.
 Photographer: Munshi Ahmed/Bloomberg
Billionaire Bhupendra Kumar Modi, who became a Singapore citizen last year, is urging his adopted nation to end a ban on young singles owning state-built homes because it hurts one of the city's key goals: making babies.

Modi's Global Citizens Forum, which the Spice Group chairman started this year to help youths worldwide, will ask the government to change a policy that only allows single adults over 35 to buy flats built by the Housing & Development Board. Modi says lowering the age to 25 would encourage sexual relationships and earlier marriages, helping to counter a slump in the birthrate that's depriving the economy of workers. 

"Most of the girls and boys these days would like to have sex before they marry," said Modi, 64, who has three children and five grandchildren. "There are no virgin marriages."

Prime Minister Lee Hsien Loong is treading a line between reining in soaring property prices that put housing ownership beyond the means of many Singaporeans, and encouraging more citizens to settle down and start a family sooner. Over the past decade, Singaporeans are marrying later and now barely produce enough children to replace one parent.

Modi's proposal may touch a nerve in Singapore, especially among religious leaders and others who oppose premarital sex. "There will be two sources of resistance -- the conservative groups who would see this as a challenge to the traditional family unit and those worried about the costs," said Bridget Welsh, a political science associate professor at Singapore Management University. 

More Grants With 82 percent of Singaporeans living in apartments built by the state, housing policy has been used to encourage the development of families. Grants are given to married couples buying their first homes, with additional funds for those living close to their parents, according to HDB's website. Singapore raised childcare subsidies and cash bonuses for parents this year, spending S$2 billion ($1.6 billion) a year to encourage larger families. To curb speculation, it increased downpayments and sales taxes on property and tightened restrictions on purchases by foreigners. 

The HDB is building about 25,000 new homes a year, up from 13,500 units in 2009. Singapore this month announced rules allowing singles over 35 who are first-time buyers and don't earn more than S$5,000 a month to purchase new two-bedroom HDB apartments that are 45 square meters (484 square feet) or smaller. Previously, they could only buy state-built flats that are being re-sold. Additional Pressure The government will unlikely lower the age for singles as it will "put additional pressure on property prices," said Carmen Lee, head of research at OCBC Investment Research Pte. 

The median price per square meter for condominiums rose to a record S$11,056 in the fourth quarter. Singapore's home ownership rate was 90.1 percent for resident households, according to government data. "While families will continue to be our top priority, singles have housing needs too," National Development Minister Khaw Boon Wan said in Parliament on March 8. Helping singles move out of their parents' homes earlier will accelerate decisions on marriage and parenthood, Modi, who estimates his net worth at $2 billion, said in an interview in Singapore on March 14. His Singapore-based company has invested in telecommunications and financial services. 

The former Indian citizen has 14 homes around the world, including in Beverly Hills, California, and a penthouse on top of the Burj Khalifa in Dubai, according to his company. Modi said singles who earn at least S$2,000 a month should be able to buy public housing. Good Proposal "This is a good proposal as it will help people start an independent life and set up a family at an earlier age," said Kenny Loh, 29, an unmarried research analyst. "But few singles can afford a flat. There must be more subsidies in place." 

An HDB apartment sold for more than S$1 million for the first time in September, and the median price of a three-room HDB flat has risen 30 percent in the past three years, to S$353,800, according to data compiled by Bloomberg. The median income has risen 19 percent to S$3,480 a month, according to government data. 

"Having one's own flat may facilitate establishing relationships, marrying and procreating at an earlier age," said Tan Ern Ser, a faculty associate at National University of Singapore's Institute of Policy Studies. 

"Having an apartment could raise the probability of earlier family formation." Singapore's birthrate was about 1.3 children per woman in 2012, and handouts and extended maternity leave haven't stemmed a decline in fertility. About 36,000 babies were born to residents in 2011, compared with nearly 50,000 in 1990. 

First Encounter The island, smaller than New York City, may have 6.9 million people by 2030, 30 percent more than now, with about half being foreigners, the government said in a white paper in January. The report prompted a backlash against immigration and the biggest political demonstrations since a ban on such protests was lifted in 2000. The average age for Singaporeans' first sexual experience was 23, compared with 18 in the U.S., according to a 2007 survey of 26 countries by Reckitt Benckiser Group Plc (RB/)'s condom unit Durex. 

Only respondents in India and Malaysia started at a later age, according to the survey. The company didn't provide more recent data. Measures to boost the birthrate "should not compromise on building strong families," said Lim Yu Ming, executive director of charity Focus on the Family Singapore.

"Encouraging premarital sex as a way to increase Singapore's fertility rate only opens the door to more relationship and health issues." Even those who do marry often delay starting a family. Peak fertility was in the 30-34 age group for women in 2010, compared with 25-29 in 2000, according to the government's National Family Council.

"We're just not ready at the moment for the responsibility," said Lim Yi Shan, a married 27-year-old business development executive at an engineering company. "It's a mindset thing."

oyabun

Posted: 29 Mar 2013 11:36 PM PDT

oyabun


PKR Mahu Siasat Video Lucah Saharuddin... Video Lucah Anwar Tak Mahu Siasat Pulak!

Posted: 29 Mar 2013 10:33 AM PDT



PKR mahu siasat klip video memalukan yang membabitkan Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok merangkap Ahli Majlis MPSP, Saharuddin Abdul Hamid, telah tersebar di internet sejak kemarin.

Saharuddin Abdul Hamid dilihat malakukan perbuatan yang tidak senonoh "melancap" di hadapan kamera berinternet ketika sedang berbual dengan seorang 'gadis'.

Sape belum tangok lagi klik di sini...(kalau ada selera nak tengok la)

Sebahagian daripada klip video dan gambar berkenaan menunjukkan seorang lelaki tanpa baju, berlatar belakangkan bendera parti PKR.

Terdapat juga beberapa gambar lucah memaparkan lelaki berkenaan memegang kemaluannya.

Naib Presiden PKR N. Surendren berkata, PKR akan menyiasat dakwaan seorang pemimpin cawangan Kedah kononnya melakukan perbuatan tidak bermoral menerusi internet.

"Jika ada unsur salah laku, tindakan akan diambil. Saya belum lihat, tapi kita akan siasat," kata N. Surendren.

Sebelum ini Badan Bertindak Anti-Penyelewengan Kedah menggesa pemimpin parti itu untuk menafikan perbuatan terbabit.

Yang menjadi persoalannya sekarang ini... Kenapa hanya kes Saharuddin Abdul Hamid sahaja yang PKR hendak siasat?



Mengapa kes Anwar Ibrahim bersama Chinadoll tak nak siasat?

Sedangkan pihak Polis mengesahkan rakaman video seks membabitkan pelaku didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).

Video seks Anwar Ibrahim telah disahkan tulen 99.9999%. Kenapa tak nak disiasat tentang salahlaku Anwar Ibrahim?

Oh ya lupa pulak... Haji Hadi keluar 'fatwa' video besi tidak boleh jadi bukti. Kes di tutup!

Seks memang tak boleh terpisah dari PKR! tak caya tanya YB PKR Bukit Lanjan Eli Wong!



Ataupun tanya pada Asmin..!!!



Fikir-fikirkanlah siapa yang sepatutnya dipilih untuk menjadi pemimpin kita? Tolak pemimpin yang rendah moralnya...!!!

Jangan tanya pada pokok, mengapa goyang...tapi tanya pada 'bapak ketam' ini macamana mengajar 'anak'?



Wasabi Oyabun..

APANAMA

Posted: 29 Mar 2013 11:32 PM PDT

APANAMA


PRU ke-13 lewat...

Posted: 29 Mar 2013 03:18 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 29 Mar 2013 11:31 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Saifuddin Nasution Kata Israel Tak Jahat...

Posted: 29 Mar 2013 06:00 AM PDT

Doa ape bang non, doa tolak bala ker...???

Kalau dulu anwar pernah kata dia menyokong segala usaha melindungi keselamatan negara israel "I support all efforts to protect the security of the state of Israel"

Kini setiausaha agung pkr pula kata "israel pun tak sejahat itu" merujuk kepada pendedahan video seks terbaru anwar dengan seorang lelaki...

Sorang kata sokong usaha nak lindungi keselamatan negara israel dan sorang lagi kata israel tak jahat, perghh... macam ada deal je dengan negara yahudi laknatullah tu...

Persamaan Ketara Antara PAS & Syiah...

Posted: 29 Mar 2013 01:00 AM PDT

 PAS mengangungkan nik ajis dan melihat nik ajis sebagai seorang nabi yang boleh menyelamatkan umat islam di malaysia, wal-hal kerusi nik ajis di dun chempaka pun belum tentu selamat....

Syiah mengagungkan khomeini seolah-olah khomeini itu seorang nabi, malah ada pengikut syiah mengatakan khomeini itulah imam mahadi yang akan muncul menentang dajjal, hahahaha...

 Apa pun ada persamaan dua penyokong mereka... lihat di bawah....

Rumah pengikut syiah di iran, gambar khomeini di letakkan di hadapan pintu masuk rumah...
Rumah pengikut pas, gambar nik ajis di letakan di hadapan pintu masuk...


 Bukan ke lebih baik di hadapan pintu masuk itu di letakan doa masuk rumah dari pada letak muka orang tua yang langsung tak berguna kepada agama, bangsa dan negara...

Adakah perbuatan ini di ajar dalam Islam...???

nota: penganut agama taoism (cina) dan hindu kebiasaannya meletakan gambar tuhan mereka kerana untuk menghalau hantu atau roh jahat dari menggangu kehidupan mereka, mungkin tuan rumah ini percaya dengan meletakan gambar nik ajis, segala jenis jembalang, polong dan lansuir tak akan masuk kedalam rumah itu... lebih percaya gambar dari quran yang Allah turunkan...


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 29 Mar 2013 11:20 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Santai Sabtu: Adakah bantuan yang anda terima HALAL? Jom semak di sini

Posted: 29 Mar 2013 09:00 PM PDT



Tanyalah kepada sesiapa sekali pun, pastinya akan ada setidak-tidaknya seorang yang pernah terima bantuan BN seperti senarai di bahagian bawah. Kalau yang bahagian Janji dan Bantuan Pakatan Haram Pembangkang ini, boleh kita perumpamakan sebagai LIMITED EDITION. Memang fitnahlah kalau kami kata mereka tidak beri, tetapi sangat terhad dan sukar ditemui. Tidak percaya? Cuba tanya sesiapa pun, terutamanya rakyat Selangor, bagaimana sulitnya prosidur untuk dapatkan mana-mana bantuan di atas.
Sebagai perkongsian pengalaman, penulis pernah melihat seorang tua yang mahu menuntut janji bantuan RM1000 untuk anaknya yang berjaya masuk ke Universiti. Anaknya memang lahir di Selangor dan beliau bersama isteri sendiri sudah bermastautin di negeri tersebut selama lebih 30 tahun. Namun, Kerajaan Negeri mengenakan pula syarat tersembunyi yang kedua ibu bapa pelajar itu juga mesti lahir di Selangor baru layak memohon dan menyebabkan orang tua tersebut GAGAL mendapatkan bantuan seperti yang dijanjikan. Dahulu ketika berkempen sebelum menang, tiada pula disebut syarat-syarat tersembunyi ini!
Apa yang kami ingin sampaikan sebenarnya adalah nilaikanlah sendiri hipokrasi dan bagaimana DOUBLE-STANDARD nya gerombolan pakatan haram pembangkang ini dalam bab-bab janji pilihanraya mereka. Masa berjanji memang seronok mendengar. Tetapi apabila sudah menang, pelbagai alasan dan syarat pula diberikan untuk menunaikannya. Pernah dengar MB Selangor paksa rakyat yang tuntut tunaikan manifesto untuk buktikan yang mereka mengundi pembangkang pada PRU yang lalu? Itu pun sebelum dia sendiri mengaku yang menifesto mereka bukan janji!
Kadang-kala lucu juga apabila melihat kain-kain rentang milik pembangkang yang mempromosi bantuan mereka, bantuan servis motorlah, bantuan kelas tuisyenlah dan pelbagai lagi. Bukan apa, kalau diperhatikan betul-betul mesti akan ada klausa kecil di bawah seperti ini: "TERHAD KEPADA 100 orang yang pertama sahaja!" Bayangkanlah, kroni mereka sahaja sudah sapu 3/4 sebelum ianya benar-benar dibuka untuk orang awam!

#Fakta Yang Anda Perlu Tahu Menjelang #GE13

Posted: 29 Mar 2013 06:00 PM PDT

Macam-macam Kerajaan dah buat. Antaranya pengurangan cukai pendapat. Sebagai seorang pembayar cukai, MyMassa dah menikmati kemudahaan tersebut walaupun MyMassa tak dapat BR1M.

Jadi kalau ada yang nak tuduh BR1M untuk raih undi dan hanya untuk golongan tertentu, memang tak patut. Sebab BR1M ni bukan umpan pilihan raya. Kalau BR1M umpan pilihan raya, kenapa tahun lepas pun ada BR1M sedangan tahun lepas bukan tahun pilihan raya? Dan bukan golongan tertentu je dapat? Faktanya, yang kurang berkemampuan dapat BR1M, yang berpendapatan sederhana dapat pengurangan cukai. Tapi yang kaya macam Nik Aziz naik Vellfire, memang la tak dapat apa-apa.


Pagi-pagi macam ni malas nak taip panjang-panjang, pembaca layan infografik ini.
















 










































Sumber : http://dkmsabah.blogspot.com/2013/03/nota-ringkas-senarai-bantuan-kerajaan.html

*Sebar-sebarkan fakta ini.

Video The Truth Cannot Be Covered Versi Memali #GE13

Posted: 29 Mar 2013 08:30 AM PDT

Selama ini ceramah-ceramah PAS menuduh Kerajaan dan Polis tanpa bukti mengenai kes Memali.

Sekarang ni bukti dah keluar, apa pulak yang cuba di'spin' lagi? Jom sama-sama kita ikuti bahagian kedua.




Kepada yang terlepas bahagian pertama, anda boleh menontonnya di sini.

 

*Jangan lupa untuk kembalikan TABUNG MEMALI kepada yang berhak.


Terowong Yang DAP Bina Di Penang Adalah Paling Ajaib Di Dunia? #GE13

Posted: 29 Mar 2013 06:30 AM PDT

Syarikat Hanya Wujud Selepas Tender Ditutup, Pengerusi Adalah Penjenayah




Projek mega DAP Pulau Pinang yang bernilai RM6.3 billion mendapat kritikan hebat dari berbagai pihak. Projek-projek tersebut, termasuklah Lebuhraya Gurney Drive–Tun Dr. Lim Chong Eu sepanjang 4.2km., Lebuhraya 4 lorong dari Tun Dr. Lim Chong Eu–Bandar Baru Air Itam sepanjang 4.6km., Terowong bawah laut antara Pulau Pinang–Butterworth sepanjang 6.5km dan Jalan 4 lorong dari Tanjung Bungah-Teluk Bahang sepanjang 12km.
Secara umumnya, projek-projek ini dilihat sebagai kenyataan keangkuhan Lim Guan Eng dalam mempamerkan kuasanya dan langsung tidak mempunyai objektif untuk kesejahteraan rakyat. Terutamanya apabila merujuk kepada projek terowong bawah laut yang dilihat sebagai 'redundant' atau berulang, kerana ia membawa objektif yang sama dengan projek jambatan kedua yang belum lagi siap.
Sumber dalaman DAP mendedahkan pihak-pihak yang terlibat dengan projek-projek ini seperti berikut:
1. CZB: Consortium Zenith BUCG Sdn Bhd
·BUCG: Beijing Urban Construction Group – 10%
·ST: Sri Tinggi Sdn Bhd – 10%
§ Davy – 5%
§ Leslie&Co – 5%
·JU: Juteras Sdn Bhd (Annie & Party) – 10%
·ZC-CRC: Zenith Construction Sdn Bhd JV with China Railway Construction Ltd (CRCL) – 70%
§ Pinny – 5%
§ Jimmy & Party – 10%
§ Terry – 3%
§ TBD – 2%


Blog DAP Insider membayangkan nama-nama ringkas yang digunakan merupakan 'kod panggilan' bagi menyembunyikan identiti sebenar mereka. Namun, ramai yang dapat mengagak bahawa 'Annie & Party' bermaksud Anwar dan PKR, manakala 'Davy' ialah 'Daddy' atau Lim Kit Siang sendiri.


Tindakan Lim Guan Eng memberi 'habuan' kepada kroni melalui projek ini tidaklah mengejutkan kerana semua orang tahu bahawa slogan 'Cekap, Amanah dan Telus' DAP hanyalah alat pemasaran yang tidak membawa makna apa-apa kepada DAP, tetapi sekadar untuk memperbodohkan penyokong mereka.


Namun, apa yang mengejutkan ialah 'tahap' korupsi yang dilakukan nampaknya hampir menyaingi rekod kebodohan PAS Kedah kerana ia terlalu jelas dan terang-terangan.


Mana tidaknya, jika syarikat yang mendapat kontrak bagi projek mega berbilion ringgit ini, iaitu Consortium Zenith BUCG Sdn Bhd (CZB), merupakan syarikat RM2 yang baru sahaja ditubuhkan pada 5 Julai 2012, iaitu sebulan selepas tarikh tutup penyerahan tender bagi projek tersebut pada Jun 2012.


Perkara ini didedahkan oleh blog Stop The Lies pada 16 Mac lalu.


Jika pendedahan ini benar, kita agak 'kagum' memikirkan bagaimana Lim Guan Eng boleh mempunyai kuasa ajaib untuk menganugerahkan projek kepada syarikat yang belum lagi ditubuhkan? Bagaimana dan dari segi apa syarikat tersebut dinilai?


Jika CZB hanya bertindak sebagai orang tengah sekalipun dan tidak perlu menyediakan kepakaran, kita tidak faham bagaimana ia boleh terpilih sedangkan ia belum wujud sewaktu tender ditutup?


Apa yang lebih 'menakutkan' ialah Pengerusi CZB, Zarul Ahmad Mohamad Zulkifli didapati pernah disabitkan di bawah kesalahan jenayah di mana beliau terlibat dalam skandal pinjaman bersama dengan tiga lagi bekas pekerja Rakyat Merchant Bankers Berhad (RMB), dan telah dikenakan penjara sehari serta denda berjumlah RM10,000-RM50,000 pada tahun 1994.


Kesalahan mereka melibatkan Akta Bank dan Institusi Kewangan, di mana mereka telah meluluskan pinjaman melebihi had berjumlah RM127 juta. Zarul secara peribadi telah didapati bersalah memberi pinjaman RM10.6 juta dan telah mengaku bersalah memindahkan RM67.5 juta lagi kepada pelanggan RMB.

Sumber : http://rakyatmerahkuning.blogspot.com/2013/03/keajaiban-projek-terowong-bawah-laut.html

*Ajaib sebab dah tutup tender baru wujud syarikat.

Terlalu Banyak Spin Sampai Terkantoi. #GE13

Posted: 29 Mar 2013 04:30 AM PDT

Tahniah FB Saya Sayang Tun Mahathir (www.facebook.com/ILOVETUNM) kerana mengkantoikan Rafizi.



Teruskan mencuba untuk spin dan tipu penyokong anda yang buta ekonomi.

 *Jangan lupa LIKE FB Sayang Tun Mahathir. Bahagian seterusnya akan menyusul.

Santai Petang : Tok Guru Kena 'Sound' Dengan DAP.

Posted: 29 Mar 2013 02:30 AM PDT

Akibat terlalu gila kuasa.

 DULU NAK GADAI PUTRAJAYA DEMI 'AGAMA'
SIKALANG GADAI 'AGAMA' DEMI KE PUTRAJAYA

*MACAI jangan sakit punggung (butthurt).

Video : Akibat Taksub Politik #GE13

Posted: 29 Mar 2013 12:30 AM PDT

Akibat taksub politik, sesetengah dari kita sanggup mengagung-agungkan pemimpin politik sampai ke tahap ini.


Apa yang berlaku dalam gambar di atas juga berlaku semasa peristiwa berdarah Memali.


Jom sama-sama kita saksikan video Memali yang cuba disembunyikan oleh PAS.



*Kepada MACAI, terimalah KEBENARAN walaupun ianya PAHIT.

Akibat Sokong Parti Lawan, Seorang Ustaz Telah Dipecat. #GE13

Posted: 28 Mar 2013 11:15 PM PDT

Realiti yang berlaku kepada ustaz-ustaz yang tidak menyokong PAS di Kelantan.


Kepada penjawat awam, jangan lupa satu PROJEK KHAS UNTUK ANDA MENANTI JIKA DAP MENAWAN PUTRAJAYA.

Sinchew Daily News m/s 9
1 November 2011 (Selasa)


Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
Setiap Tahun Akan Dikurangkan  Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

'Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.'

31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata,  jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan "Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam" untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

"Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing."

Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja.  Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.

Tony Pua Kiam Wee berkata demikian semasa menghadiri seminar bertajuk "ke mana perginya wang titik peluh kita? Beranikan diri untuk bentangkan bajet 2012" yang diajurkan oleh pemuda DAP negeri Johor, ucapan dalam seminar politik itu, sebagai membalas soalan-soalan dari orang ramai terhadap kakitangan awam negara ini yang berlebihan itu,  sebagai menjawab soalan-soalan itu Tony Pua berkata demikian.

Dalam sesi soal jawab seminar itu, yang hadir Tony Pua Kiam Wee, Teo Nie Ching Timbalan setiausaha penerangan DAP, ketua pemuda DAP negeri Johor dan setiausaha DAP negeri Johor, mereka dapat mengumpulkan seramai 200 peserta yang hadir yang ambil berat tentang bajet tahun 2012, atur acara  majlis itu diusahakan oleh setiausaha penerangan pemuda DAP negeri Johor puan Liau Yu Fei (terjemah Mandarin).

Tony Pua Kiam Wee juga berkata, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk Negara kita; jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.


http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html


*Buatlah pilihan yang tepat untuk masa depan keluarga anda.

Kembara Politik

Posted: 29 Mar 2013 11:19 PM PDT

Kembara Politik


Dr Sidek Baba tinggalkan Anwar setelah siasat, temubual dan istikharah

Posted: 29 Mar 2013 12:58 AM PDT

Penulis cukup teruja apabila Prof Datuk Dr Sidek Baba membuka mulut memberikan sebab mengapa beliau meninggalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah sekian lama bersahabat baik. Bukan sekejap Dr Sidek mengenali Anwar. 30 tahun adalah satu jangka masa yang sangat lama. Tambahan pula beliau adalah antara cerdik pandai yang mempertahankan Anwar suatu ketika dulu.

Sebab apa penulis teruja apabila Dr Sidek membuka mulut?

Sebab, jarang kita semua dengar dari mulut bekas rakan karib Anwar itu perihal Anwar ataupun perihal sesiapa sekalipun. Orang yang mengenali Dr Sidek sudah pasti faham benar dengan sikapnya yang hanya bersuara apabila perlu sahaja. Beliau bukan jenis yang banyak cakap. Kalau bercakap pun penuh dengan ketelitian. Tidak gopoh-gapah.Yang kita tahu, tidak pernah kita dengar beliau bercakap buruk tentang seseorang. Jadi, apabila Dr Sidek bersuara semua orang hendak dengar dan tahu apa kisah di sebaliknya.

Penulis perturunkan di bawah ini artikel akhbar Utusan Malaysia, 28 Mac 2013 bertajuk "Sidek Baba dedah sebab tinggalkan Anwar" untuk kita sama-sama baca dan berfikir secara waras.

Sidek Baba dedah sebab tinggalkan Anwar

KUALA LUMPUR 27 Mac - Tiga tahun lalu, bekas rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim, Prof. Datuk Dr. Sidek Baba mengejutkan banyak pihak selepas bertindak meninggalkan Ketua Pembangkang itu meskipun lebih 30 tahun bersahabat.

Namun, punca sebenar mengapa beliau yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) demi mempertahankan Anwar meninggalkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak banyak didedah kepada pihak luar.

Malah, media sendiri jarang berpeluang menemu bual Pensyarah Kanan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu yang bertanggungjawab membangunkan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) bersama Anwar.

Walau bagaimanapun, hari ini, Sidek akhirnya mendedahkan, masalah keruntuhan moral, sokongan kepada pluralisme agama serta kredibiliti antara tiga punca utama beliau bertindak meninggalkan Anwar.

Katanya, sebelum meninggalkan Anwar beliau menyiasat serta menemu bual 28 individu yang sangat rapat dengan Anwar dan kemudian membuat solat sunat istikharah bagi memohon petunjuk.

"Anwar ketika kami bersama-sama dalam ABIM dulu sentiasa mengingatkan saya bahawa seseorang pemimpin bukan sahaja kena bersih tetapi mesti kelihatan bersih dan saya pegang erat amanat itu sampai sekarang.

"Namun, dalam siasatan selama tiga tahun sebelum meninggalkan beliau, saya dapati terlalu banyak persoalan moral yang melingkari Anwar. Saya pegang kata-kata saya ini kerana kesemua 28 saksi itu masih hidup," katanya.

Sidek berkata demikian ketika ditanya punca sebenar beliau meninggalkan Anwar dalam program Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Menara Majlis Amanah Rakyat (Mara), di sini hari ini.

Selain Sidek, wacana itu turut menampilkan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin dan penganalisis politik, Yahya Ismail sebagai ahli panel manakala Prof. Madya Dr. Rahmat Ghazali selaku moderator.

Yang turut hadir, Pengerusi Mara, Datuk Seri Idris Jusoh, bekas Menteri Besar Terengganu, Tan Sri Wan Mokhtar Wan Ahmad, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Glomac, Tan Sri Datuk FD Mansor serta Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Zaini Hassan selaku penulis buku Cuit: Dilema Melayu Moden.

Kira-kira 1,000 kakitangan Mara hadir di majlis itu.

Dalam pada itu, Sidek menjelaskan, beliau juga kecewa selepas Anwar yang sebelum ini disanjung sebagai pejuang Islam ketika bersama ABIM kini berubah menjadi pendokong pemikiran liberal serta pluralisme agama.

"Anwar tidak boleh menafikan perkara ini kerana beliau sendiri menuturkan mengenai pluralisme agama ketika berucap di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010. Ini bukti nyata yang tidak boleh disangkal," katanya.

Menurut Sidek, beliau juga meninggalkan Anwar disebabkan hubungan terlalu rapat Ketua Pembangkang itu dengan para pelobi Yahudi yang sangat berbahaya kepada keselamatan negara.

The Unspinners

Posted: 29 Mar 2013 11:10 PM PDT

My Longest Yard

Posted: 29 Mar 2013 11:09 PM PDT

My Longest Yard


Sementara itu di Montenegro...

Posted: 29 Mar 2013 09:43 PM PDT

Seorang pegawai tinggi Montenegro meletak jawatan selepas video seksnya dengan seorang wanita yang tidak dikenali dalam pejabatnya, disiarkan dalam laman You Tube.



LEWAT vs LIWAT

Posted: 29 Mar 2013 07:10 PM PDT



AZLI SHUKRI

Posted: 29 Mar 2013 11:07 PM PDT

AZLI SHUKRI


Harian Metro Tolak Iklan Kerajaan DAP Pulau Pinang. Dicadang Buat Iklan di dalam Harakah

Posted: 29 Mar 2013 12:04 AM PDT

Pelik bin ajaib bukankah dahulu puak-puak ini yang beria-ria memboikot surat khabar perdana yang kononnya suka memfitnah Pakatan Rakyat? Lupakah mereka NSTP tu penerbit surat khabar Berita Harian yang turut dibenci dan kutuk oleh puak-puak ini? Bukahkah dahulu Lim Kit Siang juga pernah menyaman NSTP kerana kononnya NSTP memfitnah beliau? (Klik di sini).
Jawapan kita mudah - Apabila sudah tersepit untuk mendapatkan undi orang Melayu, baru korang cari Harian Metro. Dulu tak sedar diri, sombong. Sekarang pengundi Melayu semakin sedar siapakah sebenarnya DAP. Awat tak buat iklan sahaja di dalam Harakah? Harakah tak laku ke?

Belantan

Posted: 29 Mar 2013 11:07 PM PDT

Belantan


Bukti Terbaru Tian Chua & Sivarasa Berada Di Manila Sebelum Pencerobohan Berlaku di Lahad Datu #OpsDaulat!

Posted: 29 Mar 2013 07:25 PM PDT



Akhirnya, Tian Chua dan Sivarasa telah dikantoikan sendiri oleh rakan-rakannya dalam PKR. Penglibatan kedua-dua orang daripada SUARAM dengan apa yang berlaku di Lahad Datu sudah semakin jelas.

Video di bawah ini dirakamkan pada 10.02.2013 (2 hari sebelum pencerobohan di Lahad Datu) semasa Program Sambutan CNY PKR 2013.



Video yang membuktikan Tian Chua, Siva Rasa, Darell Leiking dan beberapa orang pemimpin pembangkang yang tidak diketahui, telah berada di Philipina selang beberapa hari sebelum insiden pencerobohan di Lahad Datu berlaku.

Sementara itu Ng Lum Yong, Presiden Jaringan Cina Malaysia(JJM)yang juga bekas pengasas PKR memberitahu yang beliau ada menerima email dari rakan beliau yang berada di Manila. Antara isi kandungan email tersebut memberitahu bahawa kejadian di Lahad Datu itu dibiayai oleh sebuah NGO dari Malaysia dan telah menyalurkan USD 2 juta untuk tujuan pencerobohan itu.

NGO yang diberitahu itu adalah SUARAM yang dahulunya beliau dan rakannya Azwanddin Hamzah pernah membongkarkan isu SUARAM yang menggunakan dana asing untuk merosakan segala-galanya di Malaysia.

Kemudian lihat pula kenyataan Tian Chua yang diambil daripada akaun Twitter milik beliau;



Dalam ucapan ringkas Darell Leiking, beliau ada mengatakan;

"Baru tadi.... baru semalam (09.02.2013), saya balik daripada Manila untuk satu misi bagi parti dengan rakan kita di sana, YB Tian Chua dan YB Siva Rasa. DSP Wilfred Bumburing pun sepatutnya bersama kami tapi beliau banyak urusan di sini Sabah tapi saya tahu beliau selalu Touch dengan kami berkenaan apa misi kita di manila baru-baru ini......"

Suatu yang mengejutkan, tarikh Tian Chua bertolak ke Philipina (31 Jan 2013) sehingga Darell Leiking memaklumkan kepada hadiri dengan ayat "semalam" (09 Feb 2013), menggambarkan seakan-akan pemimpin-pemimpin pembangkang berada di Philipina untuk suatu tempoh yang agak lama.

Mungkin Tian Chua boleh memberitahu kepada rakyat apakah tujuan sebenar mereka ke Filipina! Tidak hairanlah mengapa Tian Chua adalah antara orang yang pertama mengeluarkan kenyataan ketika pertempuran berlaku diantara anggota keselamatan dan pihak pengganas di Lahat Datu! Kalau tiada angin, masakan pokok bergoyang...fikir-fikirkanlah!!!

Suara Politik
Belantan

Kenapa perlu benci sesama Melayu?

Posted: 29 Mar 2013 06:53 AM PDT



Pejuang-pejuang Melayu untuk kemerdekaan Malaysia percaya dengan menentukan jumlah warganegara Melayu melebihi bukan Melayu maka kepentingan Melayu dapat dipelihara dalam Malaysia yang demokratik. Apabila kemasukan Singapura menurunkan peratusan orang Melayu dengan begitu banyak dan terdapat Melayu sudah berpecah kepada UMNO dan Pas, Tunku Abdul Rahman Putra mengeluarkan Singapura dari Malaysia.

Walaupun UMNO tidak lagi mendapat sokongan orang Melayu sepenuhnya seperti semasa melawan Malayan Union, tetapi dengan mengepalai Perikatan, UMNO masih dapat mengetuai kerajaan dan memelihara kedudukan orang Melayu tanpa menidakkan hak orang bukan Melayu. Selama lebih dari 50 tahun orang Melayu melalui UMNO sebagai rakan kanan dalam Perikatan dan BN dapat diberi tempat, dimaju dan pertahankan.

Jelas sekali bahawa selagi orang Melayu tidak membencikan bangsa mereka sendiri, kuasa yang mencukupi akan terus berada di tangan orang Melayu. Musuh-musuh orang Melayu sedar akan hakikat ini. Jika mereka ingin rampas kuasa dari orang Melayu mereka mesti pupuk kebencian orang Melayu kepada kemelayuan mereka.

Untuk tujuan ini Pas mengguna agama dan mengkafirkan sebahagian besar dari orang Melayu. Kononnya nasionalisme Melayu bertentangan dengan Islam. Tetapi Pas gagal menarik sokongan orang Melayu dengan mencukupi untuk menguasai kerajaan pusat. Jumlah calon Pas tidak pun sampai 50 peratus kerusi Dewan Rakyat. Justeru tidak pernah terjadi yang Pas dengan sendirinya mendapat kerusi lebih dari UMNO.

Orang UMNO kecewa yang keluar dari parti telah pujuk Pas supaya berganding bahu dengan DAP dan parti baru mereka untuk mendapat jumlah kerusi yang banyak seperti UMNO dengan rakan dalam BN supaya dapat mengurangkan kerusi yang dimenangi oleh Melayu UMNO. Walaupun Pas telah mendakwa bekerjasama dengan orang bukan Islam menjadikan orang Islam kafir, tetapi kerana begitu ghairah untuk menjadi kerajaan, dakwaan ini diketepikan.

Sebaliknya Pas cipta alasan baru untuk mengkafirkan orang UMNO. Hadi dalam amanatnya mendakwa bahawa UMNO kafir kerana mengekalkan sistem pemerintahan penjajah. Orang Pas yang taksub kepada parti dan pemimpin mereka melupakan soal bekerjasama dengan orang kafir dan sebaliknya beralih kepada amanat Hadi sebagai sebab orang UMNO kafir.

Ini pun tidak berjaya menjatuhkan UMNO walaupun pada 2008 Pas bersama DAP dan parti milik keluarga Anwar berjaya menguasai lima buah negeri.

Pendekatan Anwar untuk menyemai kebencian orang Melayu kepada orang Melayu berbeza. Anwar mendakap ketaksuban kepada kebebasan dan akal fikiran oleh Barat. Untuk meruntuhkan kuasa orang Melayu yang ada pada UMNO Anwar memperjuangkan aneka jenis kebebasan tanpa had.

Kononnya rakyat Malaysia tidak bebas. Kononnya rakyat Malaysia ditindas. Kononnya tidak ada kebebasan akhbar dan bersuara. Tidak ada kebebasan beragama (dalam kalangan orang Islam). Tidak ada kebebasan bagi perkahwinan sejenis, tidak ada kebebasan untuk mengguna kalimah Allah oleh orang Kristian, dan bermacam kebebasan lain.

Sesuatu yang menyebabkan orang Melayu sokong UMNO ialah Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang berjaya memperbaiki sedikit taraf hidup orang Melayu.

Menyerang DEB tidak akan menjadikan Anwar popular. Apabila penentang DEB luar negeri, khususnya orang Barat, menuduh DEB hanya menguntungkan kroni UMNO, maka Anwar segera memeluk tuduhan ini dan menuding jari ke arah beberapa orang Melayu yang berjaya sebagai bukti yang DEB hanya menguntungkan kroni pemimpin kerajaan sahaja.

Di antara yang dipilih ialah Syed Mokhtar Albukhary, iaitu seorang Melayu antara puluhan bukan Melayu yang sudah jadi bilionair. Hari-hari ditujukan tuduhannya kepada Syed Mokhtar sebagai kroni. Bahawa semua bilionair bukan Melayu juga mendapat sokongan dari kerajaan tidak disebut sebagai kroni. Tanpa pemberian lesen dan peluang oleh kerajaan, tak mungkin orang bukan Melayu ini menjadi begitu kaya dengan begitu pantas dan ramai. Ada yang dapat monopoli import gula dan tepung selama 60 tahun tetapi tidak juga dijadikan sasaran Anwar. Tanpa usaha mengamankan negara, mencipta sistem cukai serta dasar, menjadi mega projek dan lain-lain tak mungkin mereka ini meraih kekayaan berbillion-billion. Bagi Anwar ini tak mengapa kerana mereka bukan Melayu.

Yang ditujukan ialah kepada Tan Sri Syed Mokhtar dan segelintir orang Melayu yang berjaya. Orang Melayu mestilah benci mereka ini kerana mereka kaya dan sudah tentu mereka adalah kroni.

Dan ramailah orang Melayu terutama pemuda yang sudah benci kepada "kroni-kroni" ini dan UMNO dan menolak UMNO. Tidak disebut oleh Anwar akan ratusan ribu anak Melayu yang mendapat pelajaran tinggi kerana biasiswa kerajaan pimpinan UMNO. Apakah ratusan ribu ini juga kroni?

Kita tahu setelah kerajaan pimpinan UMNO memberi biasiswa supaya mereka dapat ke universiti, ramai dari mereka berdemonstrasi mengutuk kerajaan. Sekarang setelah mendapat pekerjaan dan menjadi ahli profesional, ramai dari mereka juga tidak menyokong kerajaan. Kroni kerajaankah mereka?

Peniaga dan pengusaha yang diberi peluang dan bantuan, pekerja-pekerja yang mendapat kerja kerana DEB, apakah mereka semuanya terdiri dari kroni kerajaan? Ada mereka yang menyertai parti lawan dan mengutuk kerajaan UMNO. Kronikah mereka?

Menuduh hanya kroni kerajaan sahaja yang mendapat nikmat dari DEB adalah satu fitnah besar. Tetapi ramai orang Melayu yang terima fitnah ini dan membenci kerajaan dan UMNO yang dipimpin oleh orang Melayu.

Apabila orang Melayu membenci orang Melayu dan berkelahi sesama sendiri, apabila mereka menyokong orang yang sebenarnya tidak punyai niat baik terhadap mereka maka akan runtuhlah kuasa yang sedikit yang ada pada orang Melayu, maka akan berjayalah perebutan kuasa politik oleh orang lain.

Lihatlah orang Melayu yang hari ini terpaksa duduk di negara yang diperintah oleh orang bukan Melayu, berjayakah mereka?

Oleh : Tun Dr Mahathir Mohamad

Suara Politik
Belantan

Sidek Baba dedah sebab tinggalkan Anwar?

Posted: 29 Mar 2013 12:42 AM PDT



Tiga tahun lalu, bekas rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim, Prof. Datuk Dr. Sidek Baba mengejutkan banyak pihak selepas bertindak meninggalkan Ketua Pembangkang itu meskipun lebih 30 tahun bersahabat.

Namun, punca sebenar mengapa beliau yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) demi mempertahankan Anwar meninggalkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak banyak didedah kepada pihak luar.

Malah, media sendiri jarang berpeluang menemu bual Pensyarah Kanan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu yang bertanggungjawab membangunkan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) bersama Anwar.

Walau bagaimanapun, hari ini, Sidek akhirnya mendedahkan, masalah keruntuhan moral, sokongan kepada pluralisme agama serta kredibiliti antara tiga punca utama beliau bertindak meninggalkan Anwar.

Katanya, sebelum meninggalkan Anwar beliau menyiasat serta menemu bual 28 individu yang sangat rapat dengan Anwar dan kemudian membuat solat sunat istikharah bagi memohon petunjuk.



"Anwar ketika kami bersama-sama dalam ABIM dulu sentiasa mengingatkan saya bahawa seseorang pemimpin bukan sahaja kena bersih tetapi mesti kelihatan bersih dan saya pegang erat amanat itu sampai sekarang.

"Namun, dalam siasatan selama tiga tahun sebelum meninggalkan beliau, saya dapati terlalu banyak persoalan moral yang melingkari Anwar. Saya pegang kata-kata saya ini kerana kesemua 28 saksi itu masih hidup," katanya.

Sidek berkata demikian ketika ditanya punca sebenar beliau meninggalkan Anwar dalam program Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Menara Majlis Amanah Rakyat (Mara), di sini hari ini.

Selain Sidek, wacana itu turut menampilkan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin dan penganalisis politik, Yahya Ismail sebagai ahli panel manakala Prof. Madya Dr. Rahmat Ghazali selaku moderator.

Yang turut hadir, Pengerusi Mara, Datuk Seri Idris Jusoh, bekas Menteri Besar Terengganu, Tan Sri Wan Mokhtar Wan Ahmad, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Glomac, Tan Sri Datuk FD Mansor serta Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Zaini Hassan selaku penulis buku Cuit: Dilema Melayu Moden.

Kira-kira 1,000 kakitangan Mara hadir di majlis itu.

Dalam pada itu, Sidek menjelaskan, beliau juga kecewa selepas Anwar yang sebelum ini disanjung sebagai pejuang Islam ketika bersama ABIM kini berubah menjadi pendokong pemikiran liberal serta pluralisme agama.

"Anwar tidak boleh menafikan perkara ini kerana beliau sendiri menuturkan mengenai pluralisme agama ketika berucap di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010. Ini bukti nyata yang tidak boleh disangkal," katanya.

Menurut Sidek, beliau juga meninggalkan Anwar disebabkan hubungan terlalu rapat Ketua Pembangkang itu dengan para pelobi Yahudi yang sangat berbahaya kepada keselamatan negara.

Suara Politik
Belantan

PenangWasabi

Posted: 29 Mar 2013 09:27 PM PDT

PenangWasabi


PKR sudah terdesak - Berjaya Siap Video Lucah Guna Pelakon Mirip Anwar Dan Chinadoll?

Posted: 29 Mar 2013 09:46 AM PDT



OMG! apa dah jadi dengan puak ni??? Demi mengejar cita-cita Anwar untuk menjadi PM... puak pembangkang telah pun menyiapkan satu klip video prono yang tidak mungkin mampu di lakukan oleh UMNO dan BN.

Semakin hari semakin merosakkan rakyat puak ni!!! Rosak! rosak!



Laporan FreeMmalaysiakini - DALAM usaha untuk membuktikan bahawa beberapa video seks lucah membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah satu fitnah dan boleh dibuat dengan teknik-teknik tertentu, Pakatan Rakyat telah berjaya meniru semula pembikinan video lucah tersebut dan akan dijadikan sebagai antara bahan kempen utama dalam pilihanraya akan datang.

Dalam erti kata lain, video itu sudah siap dan hanya menunggu masa untuk digunakan.

Selain adegan-adegan seks, video tersebut juga memberi penerangan secara terperinci bagaimana imej seseorang itu boleh ditiru untuk digunakan di dalam pembikinan video seumpama ini.

Jangan bimbang, video ini dirakamkan di Thailand dan tidak melibat seorang pun orang Islam selain adegan seks itu akan dikaburkan dengan teknik tertentu.

Video ini, selain menggunakan khidmat solekan khas dari Hollywood, turut menggunakan pelakon yang mempunyai susuk tubuh yang hampir sama dengan Anwar yang di datangkan khas dari Indonesia.

Video ini turut diarahkan oleh seorang pengarah muda yang sedang meningkat naik itu mampu membuktikan kepada rakyat bahawa sememangnya Anwar tidak terlibat dan video sebelum ini hanyalah satu fitnah.

Nota: Nak buktikan apa lagi... pihak Polis mengesahkan rakaman video seks membabitkan pelaku didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).

Video seks Anwar Ibrahim telah disahkan tulen 99.9999%.

Haji Hadi keluar 'fatwa' video besi tidak boleh jadi bukti. Skrg apa kes??

Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 29 Mar 2013 09:23 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 29 Mar 2013 09:21 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Fakta Ladang Rakyat Yang Tidak Keluar Di Harakah #TukarKelate

Posted: 29 Mar 2013 08:00 PM PDT



Fakta Ladang Rakyat menurut Laporan Ketua Audit Negara

Keluasan tanah yang diberi oleh Kerajaan Negeri PAS kepada Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat (PPLR) ialah 81,095 ekar di jajahan Gua Musang, Kuala Krai, Jeli dan Tanah Merah Kelantan. Daripada jumlah itu 27,649 ekar tanah adalah yang telah majukan (rentah) oleh penduduk tempatan dengan tanaman dusun dan getah.

76,870 ekar tanah telah dipajak oleh PPLR kepada syarikat swasta (atau kita panggil tauke).

Menurut Laporan Ketua Audit Negara, Tauke akan mendapat pulangan bersih setahun sebanyak RM1.621.99 Billion setahun manakala PPLR hanya perolehi pulangan RM420.82 juta untuk 20 tahun (atau RM21 juta setahun).


Peserta Ladang Rakyat yang dipilih pula dapat RM200 sahaja setiap bulan. Peserta tidak dapat pemilikan tanah ataupun keuntungan lain. 639 pekerja adalah warga asing berbanding 282 warga tempatan.

Pencapaian ETP & GTP #BNBagus #Transformasi @BarisanNasional

Posted: 29 Mar 2013 07:00 PM PDT


Situasi Terkini Di Felda Sahabat, Lahad Datu #PrayForSabah

Posted: 29 Mar 2013 06:00 PM PDT

6 Fakta Ini Bakal Buat Guan Eng Panas #SavePenang

Posted: 29 Mar 2013 05:00 PM PDT



Sketsa Hamid Gurkha Ini Bikin Pakatan Pembangkang Panas

Posted: 29 Mar 2013 04:00 PM PDT

Perkembangan Terkini #OpsDaulat : Musuh Kini Tinggal Kurang 10 Orang

Posted: 29 Mar 2013 09:30 AM PDT




LAHAD DATU, 29 Mac (Bernama) -- Selepas 25 hari Operasi Daulat dilancarkan, pasukan keselamatan mengesahkan jumlah musuh kini kurang daripada 10 orang.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata angka itu mengambil kira jumlah musuh yang ditembak mati dan ditangkap berbanding bilangan musuh semasa mula bertapak di Kampung Tanduo, 12 Feb lepas iaitu kira-kira 200 orang.

"Saya tidak boleh mengatakan bahawa musuh tidak ada atau sebaliknya...kami yakin musuh memang ada tetapi jumlahnya amat berkurangan, mungkin kurang dari 10 orang," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini hari ini.

Sepanjang insiden pencerobohan, pasukan keselamatan menembak mati 68 militan, manakala 121 individu ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dan 443 ditahan atas pelbagai kesalahan lain.

Beliau berkata gerakan ofensif yang disusuli operasi menggeledah dan membersih sehingga kini berjaya membersihkan tiga dari lima kampung yang menjadi lokasi persembunyian dan pertempuran antara pasukan keselamatan dan kumpulan pengganas.

Hamza berkata selepas Kampung Tanduo, Kampung Tanjung Batu dan Kampung Labian dibersihkan, pasukan keselamatan kini memberi tumpuan kepada kawasan Tanjung Bilis dan Lok Buani.

Beliau berkata penduduk Kampung Tanjung Labian akan dibenar pulang selepas ketua-ketua keluarga dan ketua kampung dibawa melawat ke kediaman mereka bersama-sama pasukan penilaian esok.

Bagi penduduk Kampung Tanjung Batu, Hamza berkata seramai 20 hingga 25 penghuni yang rumah mereka tidak mengalami kerosakan teruk akan dibenar pulang ke rumah masing-masing esok, manakala pemilik yang rumahnya musnah dibenar untuk terus tinggal di pusat pemindahan sementara.

Beliau berkata sebagai langkah keselamatan, anggota keselamatan akan terus ditempatkan di kampung berkenaan untuk berkawal dan mendominasi kawasan itu.

"Selain itu kami juga akan melaksanakan khidmat kepolisan lain untuk memulihkan keyakinan penduduk apabila berada di kampung itu," katanya.

-- BERNAMA

Defisit Rm262.04 juta : Bukti Lim Guan Eng Gagal #SavePenang

Posted: 29 Mar 2013 08:41 AM PDT


Prestasi kewangan pusat dipersoal. Ditanya mengenai hutang walaupun jelas ada perubahan positif berlaku, diendahkan. Tetapi, bila prestasi kewangan mereka tak memberangsangkan, didiamkan sahaja. Malah mencanangkan mereka lebih bijak dalam pengurusan kewangan.

Pendapatan isi rumah meningkat #BetterNation #BNBagus

Posted: 29 Mar 2013 02:30 AM PDT


PUTRAJAYA 27 Mac - Pendapatan isi rumah bulanan purata di Malaysia meningkat secara menyeluruh sebanyak 6.6 peratus setahun di bandar dan 6.4 peratus di luar bandar.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, Penyiasatan Pendapatan Isi Rumah (PPIR) 2012 menunjukkan peningkatan pendapatan isi rumah bandar daripada RM4,705 pada 2009 kepada RM5,742 pada 2012.

Katanya, pendapatan isi rumah luar bandar pula bertambah daripada RM2,545 kepada RM3,080 dalam tempoh yang sama.

''Ini merupakan petanda kejayaan kerajaan dalam usaha menggalakkan pembinaan landasan ekonomi yang kukuh melalui pelebaran pembangunan di kawasan bandar bagi memenuhi kepesatan urbanisasi yang menempatkan lebih 71 peratus penduduk.

''Peningkatan di luar bandar antara lain disumbangkan melalui usaha Kerajaan Persekutuan dalam menyediakan pelbagai infrastruktur selain penawaran program dan skim yang boleh menjana pendapatan penduduk," katanya ketika mengumumkan hasil PPIR di sini hari ini.

Turut hadir Ketua Perangkawan, Jabatan Perangkaan Malaysia, Dr. Abdul. Rahman Hasan dan Ketua Pengarah EPU, Datuk Dr. Rahanat Bivi Yusoff .

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terdahulu mengumumkan pendapatan isi rumah bulanan negara keseluruhannya meningkat secara ketara iaitu daripada RM4,025 pada 2009 kepada RM5,000 pada 2012.
Nor Mohamed berkata, semua negeri mencatatkan peningkatan pendapatan isi rumah purata dengan Kuala Lumpur mempunyai kadar pertumbuhan tertinggi sebanyak 14.9 peratus.

Beliau berkata, banyak negeri termasuk Perlis, Kedah, Perak, Kelantan, Terengganu, Negeri Sembilan, Sabah dan Labuan mencatatkan kadar pertumbuhan mengatasi kadar kebangsaan sebanyak 7.2 peratus.

Dari segi kategori etnik pula, Nor Mohamed berkata, pendapatan isi rumah bulanan bumiputera meningkat 6.9 peratus kepada RM4,457 sebulan manakala Cina dan India meningkat lapan peratus dan sembilan peratus, masing-masing kepada RM6,366 dan RM5,233.

Katanya, Pekali Gini yang diguna untuk mengukur jurang pendapatan mencatatkan pengurangan daripada 0.441 pada 2009 kepada 0.431 pada 2012 sekali gus menunjukkan pengagihan pendapatan kalangan isi rumah yang bertambah baik.

''Pekali Gini bagi bumiputera terus bertambah baik daripada 0.440 (2009) kepada 0.421 (2012) dan Cina bertambah baik daripada 0.425 (2009) kepada 0.422 (2012).

''Pekali Gini bagi kaum India bagaimanapun menunjukkan peningkatan daripada 0.424 (2009) kepada 0.443 (2012) yang mencerminkan peningkatan ketidakseimbangan dalam kaum India.

''Keadaan dalam kaum India ini disebabkan pertumbuhan pendapatan lebih pantas bagi kumpulan berpendapatan tinggi dan sederhana berbanding kumpulan berpendapatan rendah," katanya.

Mengenai kemiskinan, beliau memberitahu, pembangunan sosioekonomi yang menyeluruh membolehkan kemiskinan berkurangan daripada 3.8 peratus pada 2009 kepada 1.7 peratus pada 2012 manakala isi rumah miskin berkurangan 52.7 peratus daripada 228,400 kepada 108,000.

''Dengan pencapaian ini, sasaran Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) untuk mengurangkan kemiskinan keseluruhan kepada dua peratus pada 2015 telah pun tercapai tiga tahun lebih awal,'' katanya.

Malaysia's Najib says economy at risk from weak election result #BetterNation

Posted: 29 Mar 2013 02:00 AM PDT



PUTRAJAYA, Malaysia | Wed Mar 27, 2013 2:50am EDT

(Reuters) - Malaysian leader Najib Razak has warned that nascent reforms can't be done "overnight" and that Southeast Asia's third-largest economy risks slipping backwards if he does not win a strong majority in an election he must call within weeks.
Prime minister Najib said a reduced parliamentary majority could weaken his drive to curb Malaysia's budget deficit and raise investment, and even cost him his job.
"A strong government is necessary for us to accelerate the process of transformation in this country," Najib, who is also finance minister, told Reuters.
The election, shaping as the closest in more than 50 years of post-colonial history, must be called by the end of April.
 
"A weak government means instability and uncertainty and a country can ill afford that kind of scenario for the next five years given the external economic situation that's going to be between weak and rather uncertain."
Convincing Malaysians that his government is "transformational", as 59-year-old Najib puts it, is crucial to the ruling coalition's chances.
The ruling National Front is facing a confident opposition alliance led by former deputy prime minister Anwar Ibrahim, who says Najib's reforms have stalled and who is tapping into a potent desire for change after 56 years of rule by a coalition led by the dominant United Malays National Party (UMNO).
Najib's coalition, helped by economic growth that hit 5.6 percent last year and its own deep financial pockets, is favored to win against a fractious three-party opposition. But there is uncertainty over the outcome, helping make Kuala Lumpur's stock index Asia's worst performer this year.
Najib has delayed potentially painful reforms to wean the country off dominant oil revenues and stem rising debt.
He signaled that those steps would not be rushed through even if he formed a stronger government than the one that emerged from the 2008 election, when the National Front lost its two-thirds parliamentary majority for the first time.
"If you try to do it overnight like some countries are doing, there's a massive contraction of theeconomy," he said.
"We cannot afford that. We have to be mildly expansionary in our policies but fiscally responsible," Najib said.
ARAB SPRING COMPARISON
Malaysia's budget deficit fell to 4.5 percent last year from more than 6 percent when Najib took office. Its debt has crept up to around 53 percent of GDP -- close to a self-imposed limit of 55 percent -- from 43 percent in 2008.
Najib has overseen a deluge of handouts to poorer Malaysians in what opposition politicians call thinly disguised vote-buying. Najib counters that the opposition's plans, including free university education, would send the deficit soaring.
"The word 'change' has been abused so many times. As you know with the Arab Spring, there were no dividends," Najib said.
Taking power in 2009, Najib staked his fortunes on reforms aimed at spurring growth, increasing transparency and dismantling policies that favor majority ethnic Malays but which have alienated minority ethnic Chinese and Indians.
His flagship policy is the $444 billion Economic Transformation Programme (ETP), which aims to double per capita incomes to $15,000 by 2020. The ETP has won initial praise from investors, although it remains to be seen if private investment can play as bigger role as hoped.
Najib's reformist ambitions are widely seen as having been curbed by conservative interests within UMNO. He has announced few major steps to roll back ethnic privileges that distort the economy and are seen as favoring the elite.
Najib said that a "vast majority" of government contracts were now awarded through open tenders and that government spending was increasingly based on needs rather than race.
Political pundits expect that an unconvincing election win for Najib will result in a leadership challenge later this year from within UMNO, possibly from his own deputy Muhyiddin Yassin, who is seen by markets as less reform-minded.
(Editing by Paul Tait)

Video Yang Pasti Buat Nik Aziz Gelisah #TukarKelate

Posted: 29 Mar 2013 01:30 AM PDT

Tell us what your idea of a #BetterNation

Posted: 29 Mar 2013 01:00 AM PDT


You dream of a country.
Fair and true.
Progressive and strong.
A nation that works for you as hard as you work for it.
Cares for you as much as you care for it.
Listens to you as well as you listen to it.

You dream of a #BetterNation?
Let's make the #BetterNation.

Rafizi Ramli Terkantoi Lagi #HujahTurunkanHargaMinyak

Posted: 29 Mar 2013 12:30 AM PDT


Najib: Two-thirds majority for BN achievable #PRU13 #GE13 #BNBagus #BetterNation

Posted: 29 Mar 2013 12:00 AM PDT



REMARKABLE ECONOMIC PERFORMANCE: A Barisan Nasional victory will result in unprecedented boom in the stock market

 PRIME Minister Datuk Seri Najib Razak is cautiously optimistic that the Barisan Nasional (BN) coalition will attain victory in the general election, which could be called in a matter of days.
In an interview with the Financial Times daily journalist Jeremy Grant at his office in Putrajaya last week, Najib said achieving two-thirds majority was "achievable".
"But I realise that in an election, anything could happen. That's why I say I'm cautiously optimistic.
"Investors are looking for a strong mandate for the current government. If we should, or rather when we get a good result, you will see an unprecedented boom in the stock market. I'm quite confident of that," he said.
Under Najib's leadership, the country had seen a remarkable economic performance, which the International Monetary Fund last year described as having "surpassed expectations".
The economy grew 5.5 per cent, driven by domestic demand and the buoyant exports of commodities such as gas and palm oil.
The daily reported that the country had also benefited from an economic programme introduced by Najib, who is finance minister, which aimed to double per capita income to US$15,000 (RM46,510) by 2020.
Such strong economic reforms have instilled external confidence in the current administration, which saw foreign holdings of Malaysian government bonds jump by 550 per cent to RM215 billion (US$69 billion).
According to the daily, the recent campaign by the Najib-led administration to root out Filipino intruders in Sabah could also give the premier a boost, especially from nationalist-minded voters.
On if he would introduce general sales tax, Najib said: " I will look at the tax structure, definitely, because we need to enhance the revenue base. The government's revenue base has to be predicted on much stronger footing."
Najib took a swipe at the Pakatan Rakyat coalition's economic proposals as contained in its manifesto, which included raising the minimum wage, abolishing monopolies in telecommunications and rice, and removing excise duty on vehicles.
"I think it is too risky to put faith in a coalition that does not have a clear sense of direction that they want to take the country in. They have also presented a manifesto that is not credible," he said, adding that the manifesto would send Malaysia's current account into deficit within a year.
The prime minister said the government was "equally concerned about corruption", adding that the Malaysian Anti-Corruption Commission was focused.
"Prostitution and corruption are two things that mankind has had to live with for so long, but we are determined to tackle it. It is a scourge. But it is something that will not go away overnight."
On his decision to make changes in Umno's constitution last year making it easier to challenge the leadership, Najib said by doing so, he had made Umno "more democratic, more inclusive".
"Of course, by doing that, I'm putting myself at risk. But I believe that what we're doing is good for the country and good for the party." - NST

Belum Pernah Ditonton: Video Eksklusif Insiden Memali Di Baling

Posted: 28 Mar 2013 11:30 PM PDT

r b f

Posted: 29 Mar 2013 07:11 PM PDT

r b f


Undi 2000 Salah Kira,Projek Berbilion Salah Taip

Posted: 29 Mar 2013 06:10 AM PDT

Seseorang itu semestinya bersikap rasis tegar, tidak rasional dan tidak waras untuk menyokong sebuah parti yang tidak mampu mengira undi yang tidak sampai 2000 pun, dalam pemilihan jawatankuasa pusat mereka yang lalu. Dan sekiranya parti itu tidak mampu mengira walaupun sebanyak 2000, bagaimana kita boleh mengharapkan mereka mampu mengira sehingga berjuta atau berbilion ringgit? Jika mereka tidak tahu mengira, bagaimana kita boleh memberi mandat untuk mereka menerajui negeri, apatah lagi negara?

Oleh kerana DAP tidak berkebolehan, maka kos untuk pembinaan terowong mega yang diumumkan pada jumlah RM4.08 billion pada tahun 2011, kini menunjukkan jumlah RM6.3 billion pula. Nampaknya, segala cakap-cakap besar Lim Guan Eng tentang amalan tender terbuka yang mampu menurunkan kos dari jumlah asal RM8 billion, adalah tidak bermakna sama sekali.

Mengimbas pemilihan CEC, DAP memberi alasan bahawa komputer telah mengsabotaj mereka sehingga beberapa ratus dari undi telah hilang. Dan dalam mega projek ini, komputer dikatakan bermain silap mata pula dengan DAP sehingga menyebabkan pertambahan RM2.25 billion dari kos asal.

Jika ini bukan masalah tidak cekap matematik, maka ia tentulah masalah tidak cekap komputer.

Ini kerana DAP tidak seharusnya 'tersalah taip' kerana mereka sepatutnya tidak perlu pun menaip jumlah tersebut. Jumlah itu akan dikira secara automatik oleh computer. Jika mereka enggan menunjukkan keseluruhan jalan pengiraan di dalam 'worksheet' computer itu, maka 'manusia' hanya perlu memetik jumlah yang telah dikira secara automatik tersebut dan mengisikannya di dalam kertaskerja, kenyataan atau pembentangan yang perlu. Itu saja.

Susah sangatkah untuk memetik dan menyalin semula jumlah tersebut?

Jika benar ia merupakan masalah tersalah taip, maka mungkinkah nama-nama seperti 'Annie and Party', 'Pinny', 'Davy', 'Jimmy' dan 'Terry' yang muncul dalam kertaskerja mengenai projek tersebut yang telah didedahkan sebelum ini juga sebenarnya tersalah-taip?

Selama ini DAP sering menuduh UMNO sebagai ketinggalan, Melayu lembab, bodoh dan malas tetapi akhirnya terbukti DAP lebih teruk lagi, malah bengap. Namun, sekurang-kurangnya kita tidak perlu mendengar alasan yang memualkan dari mereka iaitu segala kesilapan adalah berpunca dari UMNO.

Untuk rekod, Melayu UMNO yang dikatakan lembab, bodoh, malas dan rasis oleh DAP inilah yang menerajui negara tanpa melakukan kesilapan bodoh sepertimana yang dilakukan oleh Lim Guan Eng itu. Mungkin Guan Eng tidak menyedari bahawa UMNO yang sama juga yang membawa Malaysia ke tahap hari ini di mana kaum Cina dan lain-lain, bebas merebut peluang sehingga menjadi taukeh besar.

Guan Eng tidak pula merasa malu atas kesilapan ini, tetapi sebaliknya memanggil mereka yang menunjukkan kesilapannya sebagai tidak professional. Oleh itu, penulis tertanya-tanya apakah DAP juga mempunyai masalah dalam penguasaan bahasa.

Semakin jelas bahawa Lim Guan Eng bukanlah seorang yang bijak. Beliau wajar mengambil kursus komputer, mengulang pelajaran matematik atau akaun, serta memantapkan penguasaan bahasa sebelum bertanding dalam pilihanraya kali ini.

Guan Eng seharusnya tahu bahawa kesilapan membentangkan kos untuk sebuah projek mega yang mampu memberi kesan kepada pembayar cukai adalah tidak boleh diterima sama sekali. Perlu diingatkan bahawa Guan Eng bukannya mengurus sebuah kedai runcit kecil, tetapi sebuah negeri. Beliau bukan bercakap tentang belanjawan rumahtangga – duit poket anaknya atau wang dapur isterinya. Tetapi beliau bercakap tentang terowong mega yang kontroversi yang bernilai berbilion ringgit, kalaupun bukan berkenaan undi untuk memilih jawatankuasa yang akan membantunya menguruskan negeri.

Ini hanyalah beberapa kesilapan yang dapat kita dedahkan. Apakah agaknya yang akan kita jumpa jika meneliti secara terperinci angka-angka dalam pentadbiran Pulau Pinang. Dan apalah agaknya yang 'tersalah taip' atau 'masalah komputer' yang kita akan temui jika melakukan yang sama terhadap keseluruhan pentadbiran DAP.


Artikel kiriman Beruang Biru
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 29 Mar 2013 03:13 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


PRU13: PENGGANAS KIRAM HAMPIR MUSNAH. SEKARANG GILIRAN ANWAR!!!

Posted: 29 Mar 2013 06:04 AM PDT

Tiada doktor yang mempunyai keupayaan mengubati segala jenis penyakit. Juga, tiada dukun yang boleh merawat segala jenis gangguan atau pun penyakit.

Setiap penyakit pasti ada ubatnya dan pasti ada jodoh dan pertemuan dengan siapa, doktor mana dan apakah jenis rawatan yang sesuai dengan penyakit yang dihadapi. Apa yang penting initiatif, fikir dan doa mesti terus dilakukan.

Apakah penyakit dan masalah sebenar yang sedang dihadapi oleh negara ini ketika ini? Perkara ini harus di "diagnose" dengan betul. Kesilapan dalam melakukan diagnosis, akan membawa kepada kesilapan membuat keputusan. Akhirnya akan berlaku kesilapan "merawat" dan "preskripsi" ubat yang sesuai dengan penyakit sebenar.

Musibat lebih besar dan kronik akan terjadi jika penyakit sebenarnya kanser usus, tetapi disebabkan kesilapan diagnosis, doktor membuat keputusan membelah dada untuk merawat paru-paru yang dikatakan ada ketumbuhan. 

Hasilnya penyakit lama semakin kronik, datang pula penyakit baru yang tak diundang.

Penyakit dan masalah yang dihadapi negara hari ini bukan penyakit yang dibawa oleh DS Najib ataupun DS Rosmah Mansor. 

Penyakit dan masalah kronik di negara ini bukan masalah media dikongkong oleh kerajaan dengan pelbagai akta.

Penyakit dan masalah kronik di negara ini bukan masalah rasuah, kroni dan nepotisma, dan bukan masalah pemimpin negara zalim dan rakus seperti yang dituduh oleh pembangkang.

Penyakit negara ini bukan penyakit "demokrasi sudah mati" ataupun SPR menipu daftar pemilih atau menipu dalam pilihan raya.

Untuk menafikan buta-buta tidak wujud sama sekali amalan rasuah atau  kelemahan kerajaan di sana sini adalah mustahil. Mana ada bumi yang yang ditimpa hujan. 

Tetapi semua ini bukan penyakit atau masalah sebenar yang sedang dihadapi oleh negara. 

Masalah terbesar yang sedang dihadapi oleh negara ialah masalah perpecahan di kalangan rakyat yang semakin ketara. Perpaduan di kalangan rakyat semakin luntur. Semangat patriotisma di kalangan rakyat beransur-ansur nipis dan terhakis. Buktinya, ada kalangan pemimpin dan penyokong pembangkang yang sanggup mempersendakan peristiwa pencerobohan asing, kononnya ia suatu sandiwara kerajaan.

Kembalinya budaya menuntut hak dan kesamarataan dalam semua perkara yang diperjuangkan oleh NGO tempatan dan Bersih yang mempunyai kaitan dengan NGO antarabangsa yang terbukti telah membantu menjatuhkan kerajaan di negara-negara arab, Eropah Timur dan Amerika Selatan adalah ancaman besar buat negara. 

Hubungan antara kaum semakin "masam mencuka" dan sudah wujud tanda-tanda bahaya. Semangat toleransi yang selama ini menjadi kunci kejayaan negara seolah-olah sudah tidak semakin terhakis dari jiwa.

Hubungan antara agama juga sudah tidak seharmoni dulu. Malah ada pihak yang cuba menyamatarafkan semua agama dengan menyuburkan budaya pluralisma. Paling dahsyat sudah ada pihak yang cuba menggadaikan kalimah Allah semata-mata untuk memenuhi tuntutan nafsu meraih sokongan politik dan kuasa.

Institusi-institusi teras negara juga sedang diancam dan terancam. Institusi Polis, ketenteraan, badan kehakiman dan SPR dipertikai, difitnah dan dituba dari pelbagai sudut sehingga ramai kalangan rakyat yang turut termakan umpan beracun sehingga membenci polis, memperlekehkan tentera, memfitnah badan kehakiman dan mempertikaikan setiap tindakan SPR dengan penuh prejudis.

Pendek kata segala asas dan prinsip kenegaraan serta kredibiliti institusi penting yang selama ini telah menjadi kunci penyumbang terbesar kepada kejayaan negara, sedang terancam dan diancam dari pelbagai sudut oleh pihak yang berkepentingan.

Inilah "penyakit dan masalah terbesar" yang sedang mengancam negara. Penyakit ini jika tidak dibendung dan dirawat dengan cara yang betul dan tepat, pasti akan mendatangkan bahaya besar buat negara.  

Ia mampu menggugat kestabilan serta kedaulatan negara yang sudah lebih 60 tahun berada dilandasan yang betul serta diterima dan ditaati oleh seluruh peringkat pemimpin dan rakyat walaupun fahaman politik dan anutan agama serta latar belakang kaum mereka berbeza.

Penyakit dan masalah besar yang mengancam kestabilan negara inilah yang sewajibnya dirawat dan dipulihkan walau dengan apa cara sekali pun, sebelum ia menjadi tidak terkawal.

Segala lapuran diagnosis menunjukkan "pembawa" virus kepada segala masalah dan penyakit merbahaya yang berlaku ini dikesan berpunca dari dalam pakatan pembangkang.

Virus ini merebak secara tidak terkawal hingga PAS juga turut mendapat jangkitan serious. Symptom jangkitan ini boleh dilihat bila Kalimah Allah tergadai, fahaman pluralisma ditutup sebelah mata, maksiat dan liwat dipertahankan, minda rakyat terkorban hingga rakyat terbelah dan berpecah dua.

Siapakah pakar yang "paling berkelayakan dan paling sesuai" untuk beri mandat membedah, merawat dan memulihkan penyakit merbahaya yang dibawa oleh virus merbahaya dari dalam dan luar negara ini?

Hari ini DS Najib, selaku doktor pakar, telah diberi mandat,  tanggungjawab dan amanah untuk melakukan rawatan dan mengaplikasi pelbagai preskripsi melalui rawatan 1Malaysia; Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. 

Virus bawaan pembangkang ini amat tegar dan terus melawan usaha merawat dan pencegahan yang sedang dilakukan dengan memuntahkan pelbagai isu buatan dan sampingan. 

Tak sangka pula kuman yang kotor pandai bercakap soal anti-kuman, anti-rasuah, anti-kezaliman, anti-penindasan, anti-kongkong media dan pelbagai lagi yang "diantikannya". 

Ironinya "kuman Anwar" inilah yang menyuburkan segala penyakit tersebut sewaktu dia diberi kepercayaan menjadi Timbalan Pawang Negara untuk merawat dan mencegah segala penyakit ini. Tapi sayang bomoh ini menyeleweng hingga akhirnya dipecat.

TUN M: CARA NAJIB BOLEH KEMBALIKAN 2/3!!!

Posted: 28 Mar 2013 06:49 PM PDT

Semua perancangan pentadbiran DS Najib menjurus ke arah kemenangan 2/3 BN pada PRU13.

Sudah pasti strategi membiarkan membubarkan parlimen hingga tamat tempoh adalah antara perancangan untuk mencapai kemenangan 2/3. Walaupun ramai kalangan aktivis UMNO dan BN sendiri turut bingung "apa pertimbangan sebenar" yang ada di fikiran PM dalam memutuskan tarikh terbaik untuk mengadakan PRU.

Hakikat yang semakin diakui, untuk "membaca" fikiran dan tindakan DS Najib adalah lebih sukar dari "membaca" fikiran dan tindakan Tun Mahathir sewaktu beliau menjadi PM.

Tun M sering dilihat lebih berterus-terang dalam banyak perkara. Manakala DS Najib lebih fokus kepada "outcome" kepada setiap tindakan yang dilakukannya.

Tun M mentadbir parti dan negara dengan mempelbagaikan pendekatan. Kadang-kadang beliau memberi motivasi kepada rakyat. Kadang-kadang beliau membuat kritikan. Kadang-kadang beliau memberi amaran kepada ahli parti. Kadang-kadang beliau mengkritik secara terbuka apa yang beliau rasakan ada sesuatu yang harus diberi peringatan kepada ahli UMNO atau kepada rakyat. Kadang-kadang pula ilihat beliau merayu dan memujuk. Kadang-kadang beloau menangis. Kadang-kadang dia "bertindak" membuat sesuatu keputusan yang drastik dan mengejutkan.

Cara dan kepimpinan DS Najib memimpin parti dan negara jelas berbeza dengan cara Tun Mahathir. 

Memang sudah menjadi kelaziman, di peringkat awal pentadbiran sesiapa pun yang menjadi PM, pelbagai tanggapan, jangkaan dan harapan yang bermain difikiran rakyat terhadap kepimpinan yang baru mengambil-alih.

Setiap langkah, tindakan dan cara kepimpinan PM akan diperhati dan dinilai secara "rapat" dan "rapi".

Bagi pihak pembangkang mereka menilai pentabiran seorang PM adalah untuk maksud mencari setiap kelemahan untuk dipertikaikan bagi menimbulkan keraguan rakyat.

Di peringkat ahli dan penyokong parti pula, mereka mempunyai "1001 harapan", kepimpinan PM baru akan memberi sesuatu yang lebih baik dari kepimpinan sebelumnya.

Hakikat yang pasti ialah Mahathir adalah Mahathir. Najib adalah Najib. Abu Bakar adalah Abu Bakar, Umar adalah Umar, Usman adalah Usman dan Ali adalah Ali.

Masing-masing berbeza dalam pendekatan. Cara "penilaian dan pembuatan" sesuatu keputusan dan "kenapa" keputusan itu dibuat sudah pasti berbeza menurut halatuju dan misi yang diinginkan untuk direalisasikan oleh seseorang pemimpin dan kepimpinannya.

Apa yang pasti kesemua mereka mahu "memberi dan membuktikan" apa saja yang cuba dilakukan adalah bertujuan agar sesuatu yang terbaik untuk agama, bangsa dan tanah air dapat "dijayakan" di bawah kepimpinannya.

Itu premis asasnya.

Kepimpinan dan gaya Tun Mahathir telah mendominasi pemikiran dan tanggapan majoriti rakyat selama 22 tahun. Rekod kecemerlangan pentadbiran beliau, ternyata dan tidak boleh ditolak oleh sesiapa pun.

Rakyat sudah 22 tahun "terbiasa" dengan cara Mahathir. Untuk menukar dan membiasakan serta menerima pendekatan yang selain dari pendekatan Mahathir bukan sesuatu yang mudah untuk dilakukan.

Cara Mahathir seolah-olah sudah menjadi "benchmark" untuk kepimpinan selepasnya.

Pentadbiran Pak Lah adalah mangsa pertama kepada "benchmark" yang telah terbentuk secara sendiri dalam kotak pemikiran rakyat. Jurang besar yang terbentuk dalam "benchmark" yang "telah terbiasa" pada pemikiran rakyat dengan kepimpinan yang dibawa oleh Pak Lah telah menyebabkan beliau hanya dapat bertahan selama "1 penggal".

Pak lah menjadi mangsa dan tidak bernasib baik kerana menjadi "immediate successor" kepada "predecessor" yang cemerlang dan berjaya pada tanggapan majoriti rakyat.

Sebarang kelemahan yang berlaku di zaman Pak Lah terlalu mudah dikesan dan dirasai oleh rakyat hingga apa saja yang "dilaku dan berlaku" di zaman Pak Lah telah menjadi pertikaian majoriti rakyat.

Kesan dan akibat dari jurang "benchmark" terlalu besar yang terbentuk di antara kepimpinan Mahathir dan Pak lah telah memberi impak buruk secara langsung kepada kemerosotan penguasaan 2/3 BN di Dewan Rakyat.

BN telah menerima tempias yang bukan sedikit akibat dari jurang "benchmark" yang wujud di antara kepimpinan Mahathir-Pak Lah.

Segala kesan dan akibat buruk inilah yang telah tertanggung sepenuhnya di bahu DS Najib Tun Razak. Ds Najib mewarisi "ibu kepada segala masalah" yang terhasil akibat dari "jurang keupayaan" kepimpinan yang terlalu besar di antara Mahathir dan Pak Lah.

Tiada mana-mana "karakter dan pembawaan" kepimpinan yang paling sesuai untuk diletakkan "agenda pembetulan" terhadap semua tanggapan dan masalah yang telah membawa kepada kelemahan BN secara keseluruhan ini, melainkan "karakter dan pembawaan yang ada pada batang tubuh DS Najib Tun Razak.

Dalam situasi yang wujud ini, negara ini tidak "cocok" untuk dipimpin oleh orang yang mempunyai karakter dan pembawaan seperti Mahathir. Lebih tidak sesuai ialah pemimpin yang mempunyai "karakter dan pembawaan" seperti Pak Lah.

Sebabnya ialah, perpecahan "persepsi" yang telah berpecah kepada beberapa kumpulan yang besar dan hampir seimbang. Kumpulan yang menyokong BN, kumpulan yang membawa diri ke kumpulan pembangkang dan kumpulan yang telah membentuk fikrah atau NGO-NGO tersendiri yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan akibat dan kesan dari "krisis benchmark" yang terjadi di zaman Pak Lah.

Hanya karakter dan pembawaan yang diwarisi oleh DS Najib saja yang mampu untuk menahan "setiap ragam yang sudah terlalu kompleks" ini.

Pembawaan yang tegas dan keras seperti Mahathir akan menyebabkan "tulang rusuk Hawa patah". Pembawaan yang terlali flip-flop dan lemah seperti Pak Lah akan menyebabkan "tulang rusuk Hawa" terus bengkok. 

Malah pembawaan "ala-sesumpah" seperti "karakter dan pembawaan" Anwar akan menyebabkan "tulang rusuk Adam dan Hawa" patah-patah, hancur dan lumat.

Bagaimana boleh pembawaan Anwar menyelesaikan masalah hubungan kaum yang semakin menjurang? Bagaimana pembawaan Anwar boleh meleraikan kekusutan hubungan dan keharmonian agama yang sudah menjadi umpama api dalam sekam? Bagaimana pembawaan Anwar boleh mengembalikan semula semangat toleransi antara kaum dan agama yang sudah hampir musnah? 

Bukankah Anwar yang menjadi penyumbang terbesar kepada semua permasalahan ini? Bukankah Anwar yang telah bertindak mengambil setiap kesempatan yang wujud dari "krisis benchmark" yang wujud di dalam pemikiran majoriti rakyat akibat dari jurang keupayaan kepimpinan yang wujud di antara Mahathir dan Pak Lah?

Hakikatnya, negara ini bertuah bertuah kerana masih dikurniakan Allah, pemimpin dan kepimpinan yang sesuai pada satu-satu situasi dan permasalahan yang wujud. Waris kepimpinan negara ini akan lahir bersesuaian dan tepat pada masa dan ketikanya.

"Masa dan ketika ini", karakter dan pembawaan DS Najib Tun Razak adalah pembawaan yang paling mustajab untuk merawat segala penyakit kronik yang sedang dihadapi oleh negara.

Di atas faktor dan keyakinan ini, insyaallah BN akan diberi mandat besar oleh majoriti rakyat yang telah menjadi mangsa kekeliruan yang wujud disebabkan "benchmark" peralihan kepimpinan di antara 2003-2008.

Alah bisa tegal dek biasa. Cara kepimpinan DS Najib sudah mula difahami, diterima dan diyakini oleh sebahagian besar atau lebih 2/3 rakyat negara ini.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 29 Mar 2013 03:06 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Pose 'kangkang' istimewa model jelita di sambutan hari lahirnya

Posted: 29 Mar 2013 03:31 PM PDT

Pose istimewa dari Dian
Pada 13 Februari yang lepas merupakan hari yang istimewa buat Dian Conceicao, seorang model dan juga pelakon Indonesia yang terkenal.

Ini kerana, hari tersebut adalah hari ulang tahun kelahirannya yang ke 27.

"Ini perayaan ultah aku yang ke-27. Makasih banyak Kak Pretty Asmara yang udah buat aku bahagia banget malem ini.

"Kak Pretty udah banyak banget bantu aku untuk acara ini. Thanks a lot," ujarnya di Triple Nine Kemang, Jakarta Selatan.

Sahabat baiknya, Pretty Asmara telah banyak membantu untuk menjayakan lagi majlis ulangtahun pelakon yang pernah membintangi filem Arwh Kuntilanak Duyung ini.

Happy birthday Dian!

Dian bersama Pretty Asmara
Banyak sasaran yang mahu dicapai oleh Dian pada tahun ini. Salah satu darinya adalah menghasilkan sebuah allbum duet.

"Tahun ini Insya Allah mau buat album duet sama teman aku. Pokoknya kita tunggu aja nanti. Mudah-mudahan lancar semua doain aja," ujar beliau.

"Happy birthday and happy valentine, mudah-mudahan Dian panjang umur, sehat selalu, albumnya nanti kalau keluar meledak, banyak film, pokoknya tahun ini booming," tutup Pretty Asmara.

Berikut adalah pose istimewa Dian bersempena ulang tahun kelahirannya yang ke 27. Seksi yuk!
Sumber foto: Kapanlagi.com

Pendedahan! PR akan jelajah dan tipu pengundi dengan calitan awal dakwat kekal

Posted: 29 Mar 2013 09:02 AM PDT

Dari awal lagi, apabila Pakatan Rakyat beria-ia mahukan dakwat kekal digunakan sebagai bukti pengundi telah mengundi dan enggan menggunakan sistem biometrik kerana berpendapat sistem biometrik lebih terdedah kepada penipuan, sudah ramai yang dapat melihat helah sebenar Pakatan Rakyat yang bertujuan untuk melakukan penipuan bagi memastikan mereka menang dalam PRU13 nanti.

Kami telah mendapat maklumat, PKR khususnya telah menggerakkan NGO-NGO yang condong kepada mereka untuk mulai mendekati dan melakukan tipu perdaya terutama terhadap suri rumah dan golongan wanita.

Dalam tempoh seminggu dari hari mengundi, dengan menggunakan NGO-NGO pro-Pakatan Rakyat, mereka akan mula menjelajah taman-taman perumahan dan kampung-kampung, KONONNYA untuk mengajar kaum ibu cara baru mencalit dakwat di jari.

Perlu diingat, dakwat tersebut akan cuma hilang dalam masa beberapa hari!

Apabila tiba hari mengundi, golongan ini akan dihalang daripada membuang undi kerana sudah terdapat kesan dakwat di jari.

Kekecohan akan tercetus dan sekali lagi SPR akan dipersalahkan. Apabila keputusan pengundian diumumkan dan Pakatan Rakyat gagal mendapat kemenangan, jembalang-jembalang Pakatan akan menghasut orang ramai agar merusuh sekaligus menimbulkan kekacauan dan pertempuran dengan pihak berkuasa.

Itulah sebenarnya yang diperlukan oleh Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat sedar, untuk menang secara adil ADALAH MUSTAHIL sama sekali, apatah lagi dengan senario semasa dan Pakatan Rakyat sendiri yang merupakan sebuah pakatan longgar yang kewujudannya hanya untuk menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional, tanpa sebarang langkah-langkah yang lebih konkrit untuk kebajikan dan kesejahteraan keseluruhan rakyat Malaysia.

Perhatikanlah sahajalah apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Dari tahun 2008 sehinggalah 2013, mereka hanya mencipta persepsi, mencipta retorik dan menipu dengan pelbagai slogan dan kempen. Sedangkan hakikatnya, apabila diberikan kuasa, HARAM TAK SATU BENDA pun dibuat untuk rakyat sepertimana yang berlaku di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor!

TFK

(Video) Warga emas dengan 'aset' yang melampau!

Posted: 29 Mar 2013 08:01 AM PDT

Lama dah kami tak buat tajuk entry yang menggoda. Saja nak try malam ni, kot-kot ada yang tersangkut.

Heh! Ok..ok..cukuplah tips untuk berblogging.

Hmmm, kami nak kongsikan sebuah video mengenai seorang warga emas yang turut mempunyai vokal emas yang amat hebat.

Video ini baru sahaja dimuat naik di Facebook dan juga Youtube.

Kita biasa lihat warga emas yang berusia, berkopiah menyanyi lagu Melayu, tetapi atuk ini, menyanyikan lagu Bahasa Inggeris dengan cukup baik, malah mungkin boleh standing hebat dengan penyanyi asal di zamannya.

Jom enjoy layan lagu yang dinyanyikan oleh atuk ini dari filem legend, Ghost (1990), Unchained Melody lakonan Demi Moore dan Patrick Swayze

Memang atuk ini memiliki aset yang melampau kan?


PR anjur munajat sambil sebar 'fakta sebenar' Lahad Datu...selama ni semuanya sandiwara!

Posted: 29 Mar 2013 05:01 AM PDT

Nik Aziz bakal memimpin program munajat ini. Doa K.O BN dan pecah perut pasti berkumandang lagi. Apa yg menarik, program ini juga dikatakan akan membongkar mengenai fakta sebenar peristiwa Lahad Datu.

Pembongkaran isu ini seperti biasa akan dilakukan balaci bekas2 polis dan tentera yg serabut kepala bila pencen.

Maknanya di sini, PR dan PAS masih mendokong ucapan Tian Chua yg mengatakan Peristiwa Lahad Datu adalah satu sandiwara UMNO kerana pada program ini, mereka ada versi Lahad Datu edisi polis dan tentera pencen.

Entah bila la yang mereka angkat senjata ke Lahad Datu tidak pula dapat dipastikan. Antara polis2 pencen yg konon akan tunjuk pandai malam itu, ada yang seumur hidup tak pernah lepaskan tembakan kecuali dalam latihan!

Mungkin PR masih anggap rakyat Malaysia masih boleh dibodohkan dengan berselindung disebalik program keagamaan berpaksikan politik sempit...

Jemput la ke majlis munajat ini....

SHAH ALAM – Sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum ke-13 (PRU13), Sekretariat Pakatan Rakyat (PR) dengan kerjasama NGO Kerabat dan Pahlawan akan menganjurkan program Munajat Selamatkan Malaysia pada 31 Mac ini di Stadium Malawati Shah Alam.

Penasihat Jawatankuasa penganjurnya, Abdul Khalid Samad berkata, program itu diadakan sebagai persiapan rakyat dan jentera pilihan raya PR bagi menghadapi taktik Barisan Nasional (BN) untuk menang dalam PRU13 ini.

"Program munajat ini akan dipimpin Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bertujuan memohon kepada Allah agar usaha pihak tertentu yang mahu merosakkan usaha PR memenangi PRU13.

"Kita seru rakyat hadir beramai-ramai ke program itu nanti," katanya pada sidang media di pejabatnya, semalam.

Menurutnya, turut diadakan Forum Lahad Datu: Rakyat Berhak Tahu dan ucapan pimpinan PR antaranya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Pada sidang media sama, ahli Majlis Pimpinan Pusat, Datuk Johari Abdul berkata, forum Lahad Datu yang dipengerusikan beliau akan membariskan barisan mantan pegawai atasan dari polis dan tentera sebagai panelis.

"Kita serahkan kepada mereka untuk mengulas situasi sebenar insiden Lahad Datu.

"Seluruh jentera penerangan parti di setiap peringkat diminta membuat tayangan umum program ini di bilik- bilik gerakan parti serta lokasi – lokasi lain yang strategi supaya masyarakat setempat mengetahui fakta sebenar isu Lahad Datu," katanya.

Forum menggandingkan Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, Briged Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab, Laksamana Pertama (B) Imran Abdul Hamid dan mantan Ketua Cawangan Khas (SB) Sabah, ACP (B) Mohd Yousoff Babjee.

Gadis cari kerja TERNODA setiba dikota...

Posted: 29 Mar 2013 02:02 AM PDT

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Niat mencari pekerjaan di ibu kota membawa padah kepada seorang wanita selepas menjadi mangsa nafsu seorang kenalan baru yang menyamar sebagai anggota polis.

Mangsa berusia 24 tahun berasal dari Negeri Sembilan datang ke Kuala Lumpur untuk mencari pekerjaan sebelum berkenalan dengan seorang wanita yang mengajaknya minum di perhentian bas.

Sumber polis berkata, wanita berkenaan turut menawarkan peluang pekerjaan kepada mangsa membuatkan dia menemani wanita itu untuk minum.

Menurutnya, wanita itu kemudian mengajak mangsa tinggal bersamanya sebelum mereka berdua bertemu dengan seorang lelaki di dakwa kenalan wanita itu di hadapan hotel berkenaan.

"Sebelum masuk ke dalam bili, lelaki itu mengajak mangsa membeli barang di kedai serbaneka 24 jam dan kemudian memperkenalkan dirinya sebagai anggota polis dan meminta mangsa menyerahkan semua wang simpanannnya.

"Mangsa bagaimanapun hanya mempunyai RM50 dalam simpanan kemudia menyerahkan wang itu kepada lelaki terbabit sebelum dipaksa mengikut ke sebuah bilik hotel lain pula," katanya.

Belia berkata, mangsa yang ketakutan kemudian dipaksa melakukan hubungan seks dengan lelaki terbabit.

Katanya, selepas dirogol, lelaki itu menghantarnya semula kepada rakan wanitanya yang memperkenalkan mangsa.

Sumber berkata, mangsa ketakutan kemudian menghubungi abang dan kakak ipar untuk menjemputnya sebelum mebuat laporan di Balai Polis Tun HS Lee untuk tindakan lanjut.

HM

(Video) Pengacara Daphne Iking, menari sampai nak terlondeh baju!

Posted: 29 Mar 2013 01:01 AM PDT

Reda sudah fenomena tarian Gangnam Style. Di ketika ini ramai pula yang 'dirasuk' fenomena Harlem Shake. Dek kerana penangan kuat tarian itu, tidak hairan lah ramai yang berusaha mengahsilkan video parodi tarian itu termasuk juga personaliti TV terkenal, Daphne Iking serta keluarganya juga turut 'terjangkit'.

Sejak 18 Februari lalu, video yang memaparkan Daphne, suami, dua anak perempuannya menari ala Harlem Shake dimuat turun di YouTube dan kini mencecah lebih 100,000 tontonan

"Sebenarnya idea tu datang daripada suami saya. Suami saya ni, dia suka rakam video. Sewaktu itu kami semua di rumah. Dia nak uji peralatan kamera yang baru dibelinya. Lepas tu dia suruh saya dan anak-anak termasuklah pembantu rumah, dia suruh kami melakukan aksi yang paling 'giler-giler'. Jadi itulah hasilnya. Walaupun saya tahu ianya agak pelik...", kata Daphne Iking kepada Malaysian Digest.com.
Namun, video berdurasi 30 saat itu telah menimbulkan kontroversi apabila ada sesetengah pihak mengutuk dan menemplak Daphne dan keluarganya. Pihak tersebut merasa terutamanya aksi Daphne itu agak keterlaluan yang kurang manis.

"Selepas video itu dimuat naik di laman Youtube, kami mendapat banyak komen positif dan ada juga kritikan pedas dari penonton. Ada juga antara komen-komen tersebut yang menggunakan slanga yang saya kurang faham.

"Niat saya tiada lain selain hendak berseronok bersama keluarga. Tetapi sayangnya, niat saya di salah erti.
Tapi saya tak kisah dengan kritikan itu semua kerana kami sekeluarga melakukan tarian itu kerana mahu berseronok", katanya.

Malah menurut Daphne, dia tidak menyangka yang penyanyi nombor satu negara, Dato Siti Nurhaliza serta suaminya Dato' K, turut memuji aksinya itu.

"Baru-baru ini saya saya ada menemubual Dato' Siti Nurhaliza dan suaminya Dato K. Saya terkejut kerana dalam keadaan masih sakit, Datuk K berkata kepada saya, "Daphne, your Harlem Shake is good!", cerita Daphne sambil tertawa.

Onar sepupu sendiri, diperkosa ketika mandi bersama

Posted: 28 Mar 2013 09:31 PM PDT

Seorang wanita tidak menyangka tindakannya menghantar anak perempuan berusia empat tahun ke rumah kaka iparnya membawa malang apabila anak perempuannya itu dipercayai dirogol anak saudaranya.

Difahamkan wanita berusia 22 tahun itu mengesyaki anak saudara lelakinya berusia 11 tahun melakukan perbuatan tidak bermoral itu.

Sumber berkata, terkejut mendengar cerita anaknya itu, wanita berkenaan kemudia tampil membuat laporan di Balai Polis Kundang, di sini, kelmarin.

Menurut sumber, dalam kejadia 19 Mac lalu, wanita terbabit yang perlu menjalani pemeriksaaan kesihatan di sebuah hospital dikatakan meninggalkan anak perempuaanya bawah jagaan kakak iparnya yang tinggal berhampiran dengan rumahnya di Rawang, di sini.

"Dia kemudian ke hospital kira-kira jam 10 pagi dan pulang semula ke rumahnya kira-kira jam 2 petang. Wanita terbabit kemudian mengambil semula anaknya dari rumah kakaknya itu.

"Selepas beberapa hari, kanak-kanak itu sering mengadu kepada ibunya sakit pada kemaluan. Dia kemudian bertanya kepada anak perempuan tunggalnya itu apa yang berlaku," katanya.

Sumber berkata, kanak-kanak terbabit kemudia memberitahu ada mandi bersama sepupu lelakinya berusia 11 tahun ketika ditinggalkan di rumah sepupunya.

"Wanita terbabit yang mengesyaki anaknya diperkosa kemudian tampil membuat laporan polis sebelum anaknya dihantar ke hospital untuk pemeriksaan," katanya.

HM

Anwar di Ipoh Timur, DAP kunci mulut, PAS tak selesa

Posted: 28 Mar 2013 07:31 PM PDT

IPOH 27 Mac - Desas-desus Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu bertanding di kerusi selamat pembangkang di Parlimen Ipoh Timor seolah-olah tidak direstui DAP apabila tiada pemimpinnya yang menyatakan sokongan terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Ketika pemimpin DAP mengambil sikap mengunci mulut berhubung desas-desus itu, pemimpin Pas negeri pula lebih rela Anwar bertanding di kerusi lazimnya menjadi kubu kuat Barisan Nasional seperti di Tambun, Lumut dan Bagan Datoh.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang ditanya mengenai desas-desus itu dalam satu sidang akhbarnya hari ini, enggan mengulas.

"Saya tidak mahu komen, saya hanya mahu cakap mengenai perkara ini," katanya dalam sidang akhbar bagi memaklumkan tindakan samannya terhadap akhbar Berita Harian berhubung isu balak di Kelantan.

Anwar dalam sidang akhbarnya di Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini membayangkan tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh dan berhasrat untuk bertanding di Selangor atau Perak pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Namun, Anwar dikatakan lebih berminat di Perak dan mahu menggantikan Penasihat DAP, Lim Kit Siang di Ipoh Timor selepas pemimpin itu memutuskan untuk bertanding di kerusi PKR di Gelang Patah, Johor.

Untuk rekod, Kit Siang menjadi wakil rakyat Ipoh Timor sejak 2004 dan menang dengan majoriti 22,043 undi pada PRU-12, sekali gus menjadikan kerusi tradisi DAP itu sebagai antara kawasan paling selamat bagi pakatan pembangkang.

Dewan Pemuda Pas Perak sebelum ini mencadangkan Anwar untuk bertanding di kerusi Parlimen Lumut atau Bagan Datoh sementara Pas Bahagian Bagan Serai pula mengesyorkan supaya Ketua Pembangkang itu bertanding di Parlimen Tambun.

Kerusi Parlimen Bagan Datoh kini disandang Naib Presiden UMNO yang juga Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi manakala kerusi Parlimen Tambun yang juga antara kubu kuat BN, disandang Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Parlimen Lumut pula disandang Setiausaha Agung MCA yang juga Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha manakala kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pangkor dalam kawasan itu kini dipegang Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas negeri, Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob yang dihubungi Utusan Malaysia mengakui, lebih baik Anwar bertanding di kerusi majoriti orang Melayu seperti di Lumut.

"Pengerusi DAP, Karpal Singh lebih sesuai di Ipoh Timor kerana kita beranggapan beliau mampu meneruskan momentum kepimpinan DAP dan Kit Siang di kawasan majoriti Cina itu," katanya.

Asyik 'salah', DAP cuai bahayakan rakyat, negara

Posted: 28 Mar 2013 07:01 PM PDT

KUALA LUMPUR 28 Mac - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng didakwa akan menyalahkan UMNO dan MIC atas masalah 'silap taip' ketika pengumuman mengenai kos pembinaan projek terowong dasar laut Pulau Pinang.

Naib Pengerusi Strategik MIC, Datuk R. Ramanan (gambar) berkata, sekiranya benar dakwaan dan khabar angin tersebut, beliau secara peribadi menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang itu mengemukakan bukti.

Tegasnya, selain isu 'silap taip', Guan Eng juga difahamkan mahu menyalahkan UMNO dan MIC berhubung masalah 'silap kira' undi Vincent Wu dan Zairil Abdullah dalam proses pengiraan undi semasa pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) parti itu.

"Semua hendak salahkan UMNO dan MIC. Selepas ini jika dia (Guan Eng) silap pakai baju juga akan menyalahkan UMNO dan MIC.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng turut dibidas kerana begitu mudah memberikan alasan tersilap menulis angka berhubung kos pembinaan projek terowong dasar laut di Pulau Pinang.

Setiausaha Agung Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Syed Hassan Syed Ali berkata, tindakan Guan Eng itu menunjukkan betapa bahayanya jika pakatan pembangkang yang dikuasai DAP memerintah negara.

"Cukup mudah memberi alasan. Alasan mudah oleh DAP ini nampaknya sudah mula menjadi perkara biasa.

"Tahun lepas begitu mudah beri alasan tersilap kira kertas undi dalam pemilihan Jawatan Kerja Pusat (CEC), itu pun berlaku selepas pelbagai pihak mempertikaikan tindakan parti tersebut yang menolak wakil Melayu dalam barisan kepimpinannya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Pemuda PAS Perak tak sanggup terima DS Anwar di Ipoh Timur...

Posted: 28 Mar 2013 06:31 PM PDT

IPOH 27 Mac - Pas seolah-olah tidak menerima Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Parlimen Ipoh Timur selepas menyifatkan Pengerusi DAP, Karpal Singh lebih sesuai bertanding di kawasan tersebut.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Perak, Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob berkata, walaupun Anwar disebut-sebut bertanding di kawasan itu, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut mampu memberi kemenangan di kawasan majoriti Melayu lain di negeri itu.

Menurutnya, meskipun yakin Anwar boleh menang sekiranya bertanding di kerusi itu, namun Anwar lebih dialu-alukan bertanding di kerusi majoriti Melayu atau bercampur seperti di Parlimen Lumut.

"Karpal pula lebih sesuai di Ipoh Timur kerana kita beranggapan beliau mampu meneruskan momentum kepimpinan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang berubah angin bertanding di Gelang Patah, Johor," katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Desas-desus Anwar akan bertanding kerusi Parlimen Ipoh Timur tersebar luas sebelum ini, malah Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Zulkifli Noordin kelmarin juga tidak menolak kemungkinan tersebut kerana mendakwa Anwar tidak yakin dengan sokongan orang Melayu termasuk di kubu kuatnya di Permatang Pauh.

Menurut Zulkifli, beliau difahamkan oleh rakan-rakannya dalam PKR Anwar mahu bertanding di Ipoh Timur kerana Ketua Pembangkang itu lebih yakin terhadap sokongan di kawasan majoriti bukan Melayu.

Ditanya mengenai dakwaan itu, Raja Ahmad Iskandar berkata, isu tersebut tidak sepatutnya timbul kerana pihaknya percaya Anwar boleh menang di mana-mana sahaja kawasan yang ditandingi di negeri itu.

"Kalau bertanding di Ipoh Timur pun, kita yakin beliau menang, tetapi kita harap beliau boleh membantu pakatan pembangkang di Perak merampas kawasan majoriti Melayu yang memerlukan kemenangan," jelasnya.

Menurutnya, kehadiran Anwar bertanding di Perak mampu memberi suntikan semangat kepada jentera pakatan pembangkang menentang Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum kali ini.

Utusan

Jui Meng sesal sertai PKR, merajuk tidak dapat bertanding di Gelang Patah?

Posted: 28 Mar 2013 06:01 PM PDT

JOHOR BAHARU 28 Mac - Pengerusi PKR Johor, Datuk Dr. Chua Jui Meng tidak hadir semasa veteran DAP Lim Kit Siang diumumkan akan bertanding di kawasan Parlimen Gelang Patah, pada majlis ulang tahun DAP yang ke-47 di Skudai dua minggu lepas.

Jui Meng didakwa merajuk kerana sebelum ini dikatakan menaruh harapan untuk bertanding di kawasan itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 ini, tetapi dibantah DAP Johor yang mahu meletakkan calonnya merebut kerusi yang mempunyai majoriti pengundi Cina itu.

Kini kelibat Jui Meng di Johor tidak kelihatan sejak dua minggu lepas, menguatkan lagi anggapan bekas menteri kesihatan itu merajuk dan mengambil pendirian mendiamkan diri.

Percubaan media untuk menghubungi Jui Meng juga menemui jalan buntu sejak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan pencalonan Kit Siang.

Ketua Biro Guaman PKR Johor, Jimmy Phuah yang dihubungi Bernama hari ini berkata, ketika ini Jui Meng masih Pengerusi PKR negeri walaupun ada spekulasi beliau mahu melepaskan jawatan itu kerana merajuk.

"Beliau bercuti dan kemungkinan minggu depan beliau ada. Saya tidak pasti (sama ada Jui Meng merajuk) tapi beliau masih Pengerusi PKR Johor dan akan balik bertugas," katanya.

Pertikaian antara PKR dan DAP Johor berkenaan kerusi Parlimen Gelang Patah telah lama berlaku sebelum pengumuman pencalonan Kit Siang di situ. Ia menyebabkan perselisihan faham yang serius dan terbuka antara Jui Meng dengan Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau yang turut berminat bertanding kerusi itu.

Sejak 1999, kerusi Parlimen Gelang Patah secara tradisinya ditandingi calon-calon PKR dan sebelum itu oleh calon Parti Rakyat Malaysia (PRM) menentang calon BN.

Pada pilihan raya umum 2008, kerusi Parlimen Gelang Patah dimenangi calon BN, Tan Ah Heng yang mengalahkan calon PKR, Dr. Zaliha Mustafa dengan majoriti undi lebih 8,000. - BERNAMA

bERANIKAN hATI

Posted: 29 Mar 2013 03:03 PM PDT

bERANIKAN hATI


KATAKAN TIDAK PADA 'G'....

Posted: 28 Mar 2013 08:26 PM PDT

 G 'Toron' tukang potong...


1. Fuziah Saleh bersungguh-sungguh memprotes operasi kilang Lynas di Kuantan. Kerana itulah beliau menumpuikan sepenuh tenaga, jiwa dan raga untuk terus membantah Lynas. Dia mengekepalai banyak perhimpunan anti Lynas, dia juga kepalai Himpunan Hijau sehinggakan kepala 'hotak' dia terlupa untuk membantu dan memperjuangkan pengundi-pengundi parlimennya selama ini. Sehingga penggundinya dulu merasa kesal dan kecewa kerana telah membuat keputusan silap dengan menggundinya.

2. Terbaru, Fauziah tertampar kerana akhirnya Anu arr menyatakan bahawa tiada masalah dengan kilang Lynas yang beroperasi itu, bahkan jika (dalam mimpi basah pembangkang) dapat menawan Putrajaya kilang memproses nadir bumi itu akan tetap diteruskan operasinya. (Baca Sini) Ertinya, Anwar sokong Lynas tetapi Fuziah bantah. Siapa Fuziah dan siapa Anu arr? Fuziah tidak akan mampu liwat Anu arr tetapi Anu arr mampu liwat Fuziah. Jadinya perjuangan Fuziah selama ini adalah sia-sia dan tipu daya belaka.

3. Fuziah dan pembangkang mengatakan kilang nadir bumi Lynas merbahaya dan tidak selamat, namun pakar nuklear yang juga ahli Pas tetap menyatakan kebenaran bahawa ianya selamat. Siapa tipu siapa? (Klik Sini) Yang pasti tertipu dan diperbodohkan selamanya adalah para penyokong dan pengikut pembangkang (Pas dan PKR). 

4. Selama sepenggal jadi Ahli Parlimen Kuantan apakah jasa-jasa yang telah Fuziah berikan kepada rakyat? Susah nak jumpa beliau untuk mengadu masalah dan kesusahan rakyat. Jika beliau ada di Kuantan pun ketika itu beliau sibuk dengan acara tunjuk perasaan anti Lynas dan Himpunan Hijau, tidak ada masa untuk layan kesusahan rakyat. Kejayaan Fuziah hanyalah ini (Klik Sini)

5. Namun menjelang PRU wajah Fuziah 'Toron' muncul kembali menagih simpati pengundi. Kali ini dia hadir dengan kenderaan yang kononnya untuk membantu rakyat dalam membantu menyelesaikan aduan rakyat. Apakah rakyat semudah itu untuk mempercayainya? Setelah lebih 4 tahun menghilang dan tidak memberi bakti, kenapa akhir-akhir ini kembali menagih simpati?

6. Jadi jangan hairanlah wahai penduduk Kuantan jika menemui wajah Fuziah 'Toron' ini dimerata-rata, di pekan sari, pasar malam, pasar lambak dan sebagainya. Kerana muka tak malu ini akan tersengeh-sengeh managih simpati dan merayu undi. Katakan TIDAK kepada Fuziah dan PKR! Tidak G, I'm so sorry!

THE FLYING KICK

Posted: 29 Mar 2013 01:45 PM PDT

THE FLYING KICK


GOMO SUDAH POSTING VIDEO ANWAR TERKAM JANTAN LEMBUT DENGAN PENUH GHAIRAH... JAWAB PECACAI, JAWAB!!!

Posted: 29 Mar 2013 06:40 AM PDT

LAGI PENDEDAHAN KEKACAUAN YANG AKAN DILAKUKAN PAKATAN RAKYAT BERHUBUNG DAKWAT KEKAL!!!

Posted: 29 Mar 2013 05:42 AM PDT

SEMBAH GAMBAR NIK AZIZ DAH JADI ADAT DAN AKIDAH TERBARU PUAK PAS!!!

Posted: 29 Mar 2013 04:30 AM PDT

VIDEO LUCAH SAHARUDDIN ABDUL HAMID: PKR NAK SIASAT DAN AMBIL TINDAKAN SEBAB SALAH LAKU? ALAHAI... BUMI DAH TERBALIK LER NIH!!!

Posted: 29 Mar 2013 02:53 AM PDT

PKR SENDIRI SAHKAN TIAN CHUA DAN SIVARASA JUMPA LANUN SULU DUA HARI SEBELUM PENCEROBOHAN LAHAD DATU!!!

Posted: 29 Mar 2013 12:01 AM PDT

MENJELANG PRU13, USAHA BAWA BALIK CHIN PENG SEDANG DILAKUKAN SECARA GIAT!!!

Posted: 28 Mar 2013 10:48 PM PDT

KELANTAN LARANG PENGGUNAAN WANITA DARIPADA GUNA LIPSTIK DAN KASUT TUMIT TINGGI!!!

Posted: 28 Mar 2013 08:00 PM PDT

MELALAKLAH FILIPINA APABILA MALAYSIA TIDAK AKAN LAYAN TUNTUTAN TERHADAP SABAH!!!

Posted: 28 Mar 2013 06:30 PM PDT

LATHEEFA KOYA TAK MAHU BELA IMIGRAN NIGERIA YANG MENGAMUK DI BALAI POLIS JINJANG KE?

Posted: 28 Mar 2013 05:00 PM PDT

ISTERI BEKAS PEMIMPIN ARQAM BAKAL BERDEPAN HUKUMAN PANCUNG DI MAKKAH KERANA AJARAN SESATNYA!!!

Posted: 28 Mar 2013 02:07 PM PDT

Other Perspektif

Posted: 29 Mar 2013 01:41 PM PDT

Other Perspektif


Aisey terlupa laa - Manifesto Pembangkang

Posted: 29 Mar 2013 09:31 AM PDT

Lahad datu dipermain. Mat Indera dijulang

Posted: 29 Mar 2013 09:25 AM PDT

waadat

Posted: 29 Mar 2013 01:33 PM PDT

waadat


80% sokong Anwar

Posted: 29 Mar 2013 09:15 AM PDT



Demang dengar ceramah PAS di Umbai Melaka dan penyampainya Mazlan Aliman:

"80% orang cina sokong Anwar di Gelabg Patah".

Angka tersebut dikatakan didapati daripada kajian sebuah syarikat Singapura.

Ada dua perkara yang perlu kita perhati di atas:

Pertama:); 80% orang cina sokong Anwar.

Kedua; kajian dibuat syarikat Singapura.

Soalan kita: ada apa-apa ke?

Syok sendiri

Posted: 29 Mar 2013 02:50 AM PDT



Bukan mudah membaca blog lawan. Silap-silap boleh naik darah.

Justeru baik penyokong kerajaan mahupun pembangkang masing-masing mengambil jalan selamat dengan membaca blog yang sealiran dengan fahaman masing-masing sahaja.

Maka ramailah yang syok sendiri menyangka pihak sendiri yang kuat dan pihak lawan semakin lemah.

Bagi Demang, jalan terbaik ialah melihat fakta.

Jika semasa Paklah menjadi PM, BN menang PRU12 dengan kekurangan lapan kerusi sahaja untuk mencapai majoriti 2/3.

Perlu diingat bahawa PAS cuma dapat 23 kerusi parlimen.

Paklah dianggap gagal dan Najib mengambil alih. Ternyata Najib berjaya menarik kembali sokongan rakyat.

Ertinya, paling tidakpun takkanlah BN tidak mampu mengambil semula 8 kerusi tersebut dan kembali memegang majoriti 2/3.

Maksud Demang ialah pembangkang janganlah 'terlebih dakwa' seolah mereka akan menang.

Najib menang

Posted: 28 Mar 2013 06:00 PM PDT


Buat dua kerja dalam satu masa memang sukar.

Itu sebabnya Anwar hanya buat satu kerja iaitu:

hentam
hentam
hentam...

Bunyi macam 3 tapi sebenarnya satu sahaja.

Najib pun buat satu kerja sahaja iaitu:

Kerja dan terus bekerja.

Bunyi macam satu tapi banyak yang telah dilakukan Najib.

Kenapa Demang kata Najib menang?

Selain kerana kajian dan laporan yang dibuat pelbagai pihak berkecuali tentang ramalan kemenangan Najib, Demang beranggapan bahawa orang yang telah membuat kebajikan sememangnya seorang pemenang!

Kalau tak di dunia, menang di akhirat.

1 ulasan:

  1. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    BalasPadam