Jumaat, 1 Februari 2013

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 31 Jan 2013 01:09 PM PST

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Kisah bersama MB: Kerenah Pegawai susahkan rakyat!

Posted: 31 Jan 2013 07:40 AM PST



Pegawai Tadbir Kanan Negeri Perak terutama sekali yang ada kaitannya dengan orang awam hendaklah lebih prihatin dan tidak terlalu protokol sangat untuk bertemu dengan rakyat kerana apa yang dapat diperhatikan sikap acuh tidak acuh segelintir pegawai atasan ini telah menyusahkan orang ramai.

Pernah saya sebagai mewakili sebuah persatuan berhasrat untuk bertemu dengan Menteri Besar (MB) pada pagi 15 Februari 2013 iaitu hari 'MB Bersama Rakyat' untuk menerima aduan orang awam di dalam apa juga masalah mereka yang ditetapkan pada setiap pagi Selasa. Malangnya setelah beberapa kali datang pada hari tersebut untuk bertemu MB tetapi tetap gagal kerana diperkatakan bahawa MB ada hal-hal lain untuk beliau perlu hadiri.

Apa yang amat dikesali adalah sikap pegawai-pegawai yang mewakili MB untuk melayani kami sebagai orang awam yang kebanyakannya adalah orang-orang kampung yang datang dari jauh. Cara dan sikap pegawai berkenaan tidak mencerminkan sebagai seorang penjawat awam yang diharap-harapkan. Setiap individu dilayan dengan agak tidak memuaskan dengan suara yang tinggi dan ada di antara orang awam diherdik kerana mahu jumpa MB dengan masalah remeh-temeh seperti mendapatkan surat sokongan ataupun memohon bantuan kewangan bagi keluarga yang terlalu daif.


Diharapkan pihak pejabat MB dan pejabat Kerajaan Negeri Perak yang lain hendaklah lebih berhati-hati lagi dan menjaga etika sebagai penjawat awam yang menjadi contoh yang baik kepada masyarakat.

Janganlah pandang kami sebelah mata sahaja, mentang-mentanglah kami ini orang kampung yang berpakaian cara kampung serta tidak mempunyai apa-apa, cuma hanya memerlukan bantuan. Sepatutnya orang-orang macam kami ini perlu dilayan sewajarnya dan bukannya dihemburkan dengan kata-kata yang tidak begitu enak didengar di hadapan khalayak ramai yang berada di situ.

Kalaupun tidak dapat membantu hendaklah disampaikan dengan cara yang berkhemah.

Adalah lebih baik di masa-masa akan datang jika pegawai berkenaan tidak dapat mengawalkan perasaan semasa berhadapan dengan orang awam, panggilah orang awam yang datang untuk mengadu hal atau masalah itu di dalam bilik yang tertutup sahaja.

Begitu juga apabila kami hendak ke dewan, tempat perjumpaan MB dengan rakyat yang selalu diadakan di mana tempat itu terletak di bawah sebelah tempat letak kereta bangunan Wisma Negeri Darul Ridzuan, kami tidak dibenarkan menggunakan lif di pejabat itu untuk ke sana kerana ia adalah khas untuk pegawai atasan dan juga staf tertentu sahaja.

Adalah tidak wajar sama sekali lif untuk kemudahan semua orang itu dikhaskan untuk orang tertentu sahaja sedangkan orang-orang awam ada yang uzur dan ada di antaranya terdiri daripada golongan warga emas. Mereka terpaksa berjalan kaki agak jauh untuk ke tempat perjumpaan dengan MB itu dan perkara seperti ini tak sepatutnya berlaku.

Aduan Rakyat:
SYED ABDULLAH SYED OSMAN


Warna-warni Politik
Torashah

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 31 Jan 2013 11:31 AM PST

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


GEMBIRA DAPAT RM100... TAHNIAH KERAJAAN BN

Posted: 30 Jan 2013 04:38 PM PST

Assalamualaikum.

Nampak gembira ibu bapa yang mengiringi anak-anak mereka menerima bantuan persekolahan RM100 yang diberikan kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada pelajar-pelajar sekolah di negara ini. Bukan sahaja pelajar sekolah kerajaan, malah pelajar sekolah swasta juga menikmati bantuan tersebut.

Lebih mulia lagi, bukan sahaja anak penyokong kerajaan BN sahaja yang diberikan, malah anak kepada penentang kerajaan, mereka yang selama ini memaki hamun kerajaan BN pun, kerajaan BN berikan bantuan tersebut.

Sebabnya, sebagai sebuah kerajaan yang dipilih oleh rakyat dan berjuang demi rakyat, maka setiap rakyat akan diberikan perhatian dan jika terhadap habuan yang diberikan, maka ia sama-sama dinikmati.

Selebihnya, jika ada yang tidak tahu bersyukur atau rasa berterima kasih – itu terserah dan terpulang kepada mereka.

Apa yang penting, kerajaan BN telah melakukan yang terbaik demi rakyat. Walaupun bantuan RM100 tidaklah seberapa, namun bagi mereka yang bersyukur dengan nikmat tersebut, nilainya amatlah besar sekali. Dan, kerajaan BN telah membelanjakan jutaan ringgit bagi pemberian tersebut. Alhamdulillah.

Saya sendiri melihat dan dapat merasakan betapa gembiranya ibu bapa menerima bantuan/sumbangan tersebut. Namun, ada juga segelintir yang tidak menunjukkan tanda-tanda begitu kerana terlalu terpedaya dengan fahaman yang tidak mengajak mereka menjadi seorang yang tahu bersyukur dan berterima kasih.

Tidak mengapalah, pedulikan mereka. Bagi majoriti rakyat, mereka sangat berterima kasih kepada kerajaan BN yang sentiasa memberikan perhatian terhadap kebajikan rakyat.

Selepas ini, giliran ibu bapa pula menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) sebanyak RM500 seorang. Bagi anak-anak muda pula, mereka akan memperolehi bantuan juga.

Kepada rakyat Terengganu, mereka menerima bonus setiap kali tibanya hari raya apabila diberikan imbuhan sebanyak RM300 seorang daripada Wang Ehsan. Alangkah bertuahnya rakyat di negara ini. Tidak tahulah jika ada yang tidak ada rasa mahu berterima kasih.

 Bagi kerajaan BN, usaha memajukan negara ini tidak pernah dihentikan. Dan, pada masa yang sama, usaha memartabatkan kebajikan rakyat telah lama dilaksanakan. Rakyat kita hari ini sungguh bertuah, dan tuah itu tidak ada di kebanyakan negara di dunia.

Apa yang penting, rakyat perlu bersatu dalam memastikan agenda ini dapat diteruskan dan bukannya mendedahkan diri mereka untuk terpedaya dengan anasir-anasir yang merugikan negara.

Itulah harapan saya. Semoga kita akan terus maju dan hidup dalam serba berkebajikan di bawah kerajaan BN. Alhamdulillah.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 31 Jan 2013 07:19 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


HASAN ALI DATANG KUALA LANGAT,Dr.YUNUS MENYEMBUNYIKAN DIRI dan

Posted: 30 Jan 2013 10:52 PM PST


WAJARKAH SETIAP KALI PROGRAM BERSAMA PEMIMPIN DISABOTAJ OLEH PIHAK-PIHAK TERTENTU YANG TAKUT AKAN BAYANG-BAYANGNYA SENDIRI?SUDAH PASTI IANYA TAK WAJAR,SUDAH PASTI ORANG YANG LAKUKAN PERBUATAN SABOTAJ INI BERSIFAT KURANG AJAR DAN AMAT BIADAP SEKALI.
WALHAL KALAU PROGRAM MEREKA,PARTI BARISAN NASIONAL MAHUPUN UMNO SEDIKIT PUN TAK MENGGANGGU MEREKA LEBIH-LEBIH LAGI BILA BANNER PROGRAM DITANGGALKAN!BELAJARLAH UNTUK HORMATI HAK ORANG LAIN,JIKA KORANG NAK DIHORMATI.ATAU ADAKAH YB Dr.AHMAD YUNUS HAIRI TAKUT DENGAN KEHADIRAN Dr.HASAN ALI KE SIJANGKAN PADA MALAM INI?TAKUT AKAN KEDUDUKAN BELIAU TERGUGAT KERANA SUDAH PASTI Dr.HASAN ALI AKAN MENYUNGKIT SEGALA HAL DALAM PARTI AJARAN SESAT (PAS)??
APAKAH RAHSIA YANG BAKAL DIDEDAHKAN..
BEBERAPA HARI NI BANNER INI MASIH ADA.HARI INI TIADA...

SAMA-SAMALAH KITA DENGAR DAN AMATI PENDEDAHAN Dr.HASAN ALI DAN AKAN DIBAHAS BERSAMA Dato'NOH OMAR..SUDAH PASTI BANYAK YANG AKAN DIKUPAS OLEH KEDUA-DUA MEREKA INI.SATU GANDINGAN YANG MANTAP!
OWH YE..JEMPUTAN INI TERBUKA LUAS KAT SELURUH RAKYAT..TERMASUK YB.Dr.YUNUS HAIRI,JEMPUT HADIR YE..MENTANG-MENTANG MALAM JUMAAT,JANGAN BAGI ALASAN UNTUK ber"MJ" PULA.
COME ON LAH..BE PROFESIONALLAH..SEHUBUNGAN DENGAN ITU,SATU LAPORAN POLIS TELAH DIBUAT DI BALAI POLIS TELOK PANGLIMA GARANG.
LAPORAN POLIS YANG TELAH DIBUAT OLEH Ybhg DATO NORDIN SELAMAT
PENYELARAS PEMBANGUNAN PERSEKUTUAN
DUN SIJANGKANG
:



4000 ORANG ASLI DI KUALA LANGAT DERITA GARA-GARA PENTADBIRAN KHALID IBRAHIM!

Posted: 30 Jan 2013 05:36 PM PST


4000 ORANG ASLI DI PENEMPATAN PULAU KEMPAS,KUALA LANGAT KINI DIRUNDUNG MASALAH DENGAN PIHAK KERAJAAN NEGERI SELANGOR YANG DI BAWAH PIMPINAN MENTERI BESARnya KHALID AL-GAGAP's PABILA TANAH YANG MENJADI PENEMPATAN ADAT dan  TANAH RAYAU YANG TELAH DIWARISI SEJAK TURUN-MENURUN TELAH DIPINDAH MILIK OLEH PEJABAT TANAH DAERAH KUALA LANGAT.
TANAH YANG MEMPUNYAI KELUASAN 17900 EKAR DI MUKIM TANJUNG 12 DAERAH KUALA LANGAT TELAH DIPINDAH MILIK OLEH PIHAK PEJABAT TANAH DAERAH DI BANGUNAN S.U.K KIRA-KIRA 3 TAHUN LEPAS dan WUJUDNYA PENIPUAN OLEH PEJABAT TANAH DAERAH UNTUK MENGAMBIL TANAH ORANG ASLI TANPA PENGETAHUAN dan KEBENARAN PENDUDUk,kata JAFIRN MALAM,wakil penduduk.
APA YANG MENGEJUTKAN..AKTIVITI MENGOREK PASIR TURUT DIJALANKAN OLEH KUMPULAN SEMESTA SB(KSSB) SEHINGGA BOLEH MEMBENTUK KAWASAN LOMBONG YANG SECARA TIDAK LANGSUNG BOLEH MENGUNDANG BAHAYA DAN KEMUSNAHAN ALAM SEKITAR YANG AMAT TERUK.JELAS DI SINI,BAHAWA JANJI MEREKA (PAKATAN RAKYAT) YANG DIBUAT PADA PRU 12 YANG LALU,DIMANA MEREKA  BERJANJI AKAN MENUTUP SEBARANG AKTIVITI MENGOREK PASIR..TAPI SEHINGGA KINI...PAKATAN RAKYAT MENINGGALKAN JANJI MEREKA BEGITU SAHAJA..MALAH LEBIH RAKUS MELAKUKAN AKTIVITI KOREK PASIR.

APABILA DIAJUKAN SOALAN TERSEBUT KEPADA AL-KHALIG GAGAP's MENGENAI HAL TERSEBUT,BELIAU TELAH MENCABAR AGAR ORANG ASLI DIKAWASAN TERESEBUT MEMBAWA KES INI KE MAHKAMAH.HEBAT BETUL PERMAINAN KHALID NI.DAN..WAKIL PENDUDUK ORANG ASLI YANG DIWAKILI JAPRIN anak MALAM TELAH PUN MEMBAWA PERKARA INI KE MUKA PENGADILAN..
SEMASA DITEMURAMAH OLEH TEAM PUcTD,BELIAU BERKATA,LAPORAN POLIS PADA 29 JAN 2013 TERPAKSA  DILAKUKAN TERHADAP PEJABAT TANAH DAERAH KUALA LANGAT KERANA PTD TELAH MEMBERIKAN TANAH TOL TERSEBUT KEPADA ORANG LUAR WALAUPUN KES INI MASIH DALAM PROSES MAHKAMAH..
TURUT HADIR TAN HWANG HWANG,aktivis ALAM SEKITAR DAN BEBERAPA ORANG WAKIL PENDUDUK..


KEJAMNYA PENTADBIRAN MB SELANGOR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan