nik+aziz+brim
1. Penghinaan Nik Aziz dengan menganggap usaha kerajaan memberi BR1M sebagai memberi makanan kepada haiwan mengundang kemarahan banyak pihak secara spontan. Reaksi sebegini memang dijangka. Dalam media internet, Nik Aziz dikritik keras sehingga ke tahap ada menggelarkan beliau dengan perkataan yang kurang enak didengar.

2. Itulah risiko yang dihadapi oleh mana-mana pemimpin politik. Apatah lagi bila seseorang pemimpin itu bercakap semberono sesedap rasa. Orang-orang tua selalu berpesan, jika tidak mahu dihina maka jangan sesekali menghina orang lain. Sebaliknya bila kita sanggup menghina orang, maka kita juga perlu sanggup menerima penghinaan. Begitulah lumrah hidup di alam ini.

3. Sebelum ini saya telah membuat ulasan tentang mengapa perlunya BR1M dilaksanakan untuk merangsang ekonomi negara. Sila rujuk di sini. Matlamat lebih besar yang ingin dicapai oleh kerajaan dalam pemberian pelbagai bantuan ini adalah untuk memulihkan ekonomi dan dalam masa sama membantu golongan berpendapatan rendah. Jika tindakan yang dilakukan ini dapat menambah sokongan rakyat kepada kerajaan yang memerintah, sudah pasti ia akan menjadi satu bonus.