Isnin, 25 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 25 Feb 2013 01:04 PM PST

THE FLYING KICK


SEKS DENGAN BOYFRIEND, TUDUH POLIS ROGOL... SAPA YANG NGAJAR MINAH INDON NI BERBOHONG?

Posted: 25 Feb 2013 09:24 AM PST

BALASAN KATA PENERIMA BR1M, BINATANG... SEKALI LAGI SEKOLAH HADI AWANG, RENTUNG TERBAKAR!!!

Posted: 25 Feb 2013 06:04 AM PST

MALU WEIHHH!!! ANWAR KENA HALAU DI DUA MASJID PAS DI PASIR MAS!!!

Posted: 25 Feb 2013 02:00 AM PST

KENA PERCAYA KEUPAYAAN PAKATAN WUJUDKAN 1 JUTA PELUANG PEKERJAAN SEPERTI DALAM MANIFESTO MEREKA!!!

Posted: 25 Feb 2013 12:35 AM PST

GEMPAR!!! ANWAR IBRAHIM RANCANG BUNUH TIGA PEMIMPIN PELAJAR SEMATA-MATA UNTUK MENANG PRU13!!!

Posted: 24 Feb 2013 10:24 PM PST

WANITA CINA INI SEDANG DICARI POLIS!!! SILA BANTU!!!

Posted: 24 Feb 2013 08:45 PM PST

NURUL IZZAH DISERANG PENYAKIT MEROYAN APABILA CINTANYA TIDAK BERBALAS!!!

Posted: 24 Feb 2013 07:36 PM PST

DIMENSI

Posted: 25 Feb 2013 11:52 AM PST

DIMENSI


Omegay: Murshitdol hamPAS taraf ayam marah kene kritik oleh ulama bukan pas

Posted: 24 Feb 2013 11:30 PM PST


Nik Aziz Bidas Harussani
PETALING JAYA: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dibidas dan didakwa bersikap berat sebelah khususnya kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) ekoran kenyataannya yang menyifatkan pemimpin PAS lebih buruk daripada orang kafir.

Sambil melahirkan rasa kecewa, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggesa Harussani supaya lebih berhati-hati sebelum membuat kenyataan.

Malah Menteri Besar Kelantan itu turut memberi amaran kepada Harussani agar tidak terlampau menunjukkan sokongannya kepada Umno dan BN.

"Saya kira kenyataan ini sangat berat apatah lagi jika ia keluar dari mulut seorang mufti yang sepatutnya bersikap neutral dan tidak berpihak dalam pertembungan parti-parti politik.

"Pesan saya kepada beliau, janganlah melampau-lampau sangat menunjukkan sokongan kepada Umno dan BN. Jika ditakdirkan nanti Umno tersembam dalam pilihan raya, saya bimbang ada individu yang mencari makan dengan Umno terkial-kial kelemasan mencari pelampung," katanya pada Ahad.

Selain itu menerusi kenyataan yang dipetik daripada akaun Facebook miliknya, Nik Abdul Aziz turut menggesa agar Harussani menafikan laporan akhbar yang disiarkan pada Ahad.

"Jika ia hanya satu manipulasi media, satu penafian perlu dibuat dengan segera.

"Tetapi melihat kepada rekod sebelum ini, di mana belum pernah kedengaran sebarang penafian dibuat terhadap laporan akhbar mengenai kenyataannya, saya kira kenyataan itu benar-benar keluar daripada mulut beliau," katanya.

Sebuah akhbar berbahasa Melayu hari ini menyiarkan kenyataan Harussani yang menyifatkan sikap pemimpin PAS lebih buruk daripada orang kafir kerana sering tidak bersetuju dengan pelbagai dasar dan usaha kerajaan untuk memajukan rakyat.

Harussani berkata demikian bagi mengulas kenyataan terbaru Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang yang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah golongan bodoh.

Malah sebelum ini, Nik Abdul Aziz dilaporkan berkata menyamakan BR1M seperti memberi hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam serta lembu. - mstar

p/s: kehkehkeh ni ler dia MB ayam yang suke berkokok dan berak merata. taik pun melekat kat ekor ..tunggu ler wally slipor sape yang makan hampas huhuhu >XD

Omegay: Ulamak PAS - manusia di luar ayam di dalam

Posted: 24 Feb 2013 08:30 PM PST


Ulama Pas hanya luaran sahaja - PM

SEREMBAN 24 Feb. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemimpin Pas hanya ulama pada rupa luarannya sahaja tetapi apa yang keluar daripada mulut mereka tidak mencerminkan ulama sebenar.

Perdana Menteri berkata, jika mahu memartabatkan seseorang ulama itu, hendaklah mereka daripada golongan yang bercakap baik, bersopan dan memberi nasihat, bukannya memaki-hamun, mencerca dan merendahkan martabat orang lain.

"Tidak juga mengaitkan orang seperti haiwan. Itu bukan cakap ulama," kata beliau dalam ucapan pada pelancaran Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) Seremban Sentral di sini hari ini.

Beliau berkata, walaupun pemimpin Pas menghina penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tetapi ramai juga yang menerima bantuan itu terdiri daripada orang mereka (Pas).

Dalam majlis pemimpin bersama akar umbi BN negeri selepas itu di Klana Resort, Perdana Menteri menegaskan, transformasi adalah lebih baik daripada reformasi.

"Reformasi mengajar rakyat berdemonstrasi, menghuru-harakan negara tetapi transformasi kerajaan BN membawa kejayaan, beri manfaat kepada rakyat. Kita mengajar rakyat menghormati undang-undang," katanya.

Mengenai 'Arab Spring', beliau berkata, ia belum lagi mampu memberi harapan kepada apa yang diharapkan, sebaliknya hanya menyaksikan negara berkenaan musnah.

"Terbukti dalam sejarah manusia, jika perubahan yang dilakukan secara mengejut dari bawah ke atas secara radikal, kesannya tidak sebaik yang diharapkan. Tetapi kalau perubahan itu berlaku daripada atas ke bawah dan mendasari kehendak rakyat, maka ia memberi manfaat kepada rakyat dan negara," tegas Najib.

Najib juga memberitahu, ketika kerajaan BN melaksanakan program 'Janji Ditepati', pembangkang semakin gelisah.

"Pembangkang mungkir janji dan di Selangor, cuma 15 peratus sahaja daripada janji pilihan raya umum ke-12 yang telah ditunaikan sehingga Menteri Besar Selangor berkata, manifesto bukan janji kepada rakyat.

"Kalau manifesto bukan janji kepada rakyat, apa gunanya kepada rakyat. Apa nilai kertas yang tertulis manifesto pembangkang yang telah dihidangkan kepada rakyat," soal Najib.

Menyentuh taklimat tertutup bersama akar umbi BN Negeri Sembilan ini pula, Najib membuat kesimpulan bahawa BN negeri ini sudah berada pada tahap 100 peratus bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

"Ini bererti arahan yang diberikan oleh parti telah disahut dan dipatuhi oleh semua ahli BN negeri ini. Kuatkan kerja dan kenali setiap kelemahan. Apabila ia kuat, ia akan menjadi asas kepada kemenangan BN. Negeri Sembilan boleh!," kata Najib..- Utusan Malaysiaku sayang

Omegay: Wally selipor takut janji kerajaan satu persatu di tepati

Posted: 24 Feb 2013 04:25 PM PST


BR1M: Fitnah Pas jatuhkan UMNO
JELI 24 Feb. - Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada rakyat merupakan satu fitnah terhadap UMNO bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, ia adalah serangan biasa yang dibuat Pas dalam usaha mereka untuk menjatuhkan UMNO dan menarik sokongan rakyat.

Jelas beliau, pemimpin Pas tidak dapat menerima kenyataan bahawa pemberian BR1M dan BR1M 2.0 telah disambut baik setiap rakyat kerana ia berjaya membantu meringankan beban setiap penerimanya.- Utusan Malaysiaku sayang

p/s: kehkehkeh kalau betul ler dia seorang yang di dakwa berilmu tinggi dia tak kan tergamak kutuk manusia lain seperti haiwan. tapi nampaknye dia meyamatarafkan dirinye sendiri di tempat tu >XD

otai

Posted: 25 Feb 2013 11:32 AM PST

otai


DOAKAN SEMUA PENERIMA BRIM MASUK SYURGA

Posted: 25 Feb 2013 03:25 AM PST


DOK MAIN MODAL TULO 23 TAHUN MAKAN GAJI JADI MB DAN EXCO KELANTAN....ADOIIIIIII KAPIR, MURTAD, TOLAK ISLAM DAN LAIN LAIN.















ORANG LAIN JAHAT DAN MASUK NERAKA SEMUA PUAK DIA JAH MASUK SYURGA. LAGU MANO DAP DAN PKR HOK TOLOK ISLAM DEMO TU ?????

TOLAK PAS MAKA TOLAK ISLAM ???

ANUAR IBRAHIM DAN LAIN2 DALAM DAP TOLAK ISLAM JUGALAH KERANA MEREKA TAK MASUK PAS. INI LAH HUKUM ULAMAK POLITIK. KALAU ADA UNTUNG POLITIK MAKA SEMUA HALAL, SEMUA PAHALA, SEMUA ISLAM DAN SEMUA GANJARAN SYURGA.

AMAT KEJI KITA PEMIMPIN DAPAT GAJI DAN ELAUN BERPULUH RIBU DAH 23 TAHUN PERINTAH KELANTAN BILA JATUH HUKUM HINA ORANG MISKIN PENDAPATAN RM 3000 KE BAWAH.

PATUT DOA LA DAN SYUKUR ALLAH BUI REZEKI MELALUI OTAK, KUASA DAN TANGAN DATO' SRI NAJIB YANG SAIN DAN LULUSKAN DALAM BUDGET 2013. AJAR AHLI SYURGA KITA ORANG PAS YANG AMBIL BRIM TU SUPAYA TERIMA KASIH KEPADA PM DAN SYUKUR KEPADA ALLAH.....

KITA SELAKU MB DAN EXCO DAN GLC PAS BERAPA GAJI ELAUN SEBULAN WEIIIIIII ????? RAKYAT DAPAT BRIM MACAM MACAM MACAM.... ADOIIIII KUAT LA PUAK NI TAKBUR NYA.

DEMO DOK BUI TANAH, PASIR, BALAK, LADANG RAKYAT DLL TU LAGU MANO ???

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Feb 2013 11:29 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot ! Guan Eng & Anwar memang malu besar hari ini di konvensyen Pakatan Rakyat #manifestobukanjanji

Posted: 25 Feb 2013 08:02 AM PST




Perwakilan di konvensyen Pakatan Rakyat memberikan sambutan hambar kepada desakan Lim Guan Eng supaya Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.
Sambutan dingin itu menyerlahkan isu kepimpinan Pakatan Rakyat susulan keengganan PAS untuk mencalonkan Anwar secara terbuka bagi jawatan tertinggi itu.
Sebilangan besar perwakilan yang hadir hari ini adalah akar umbi PKR dan PAS dan dewan persidangan agak "sunyi" apabila Guan Eng menyatakan sokongan bulat beliau untuk Anwar menjadi Perdana Menteri.
"Jika kita mahu selamatkan negara, kita perlukan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia," kata Guan Eng.
Pengisytiharan terbuka Guan Eng yang saban kali diulang sebelum ini bertentangan dengan ketetapan tidak rasmi PAS yang mengambil sikap tunggu dan lihat.

Hanya kira-kira 300 orang mengisi dewan apabila Setiausaha Agong PKR Saifuddin Nasution memulakan ucapan, sambil diperhatikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan PAS belum memberi persetujuan kepada mana-mana individu untuk dilantik menjadi PM jika PRU memihak kepada Pakatan Rakyat.
"Saya lihat calon perdana menteri ini kita bagi PAS lawan dululah... bila kita menang kita boleh bincang siapa perdana menteri. Macam kita nak bagi keuntungan kambing, kambing pun tak bela lagi jadi tak tahu mana nak untung.
"Secara umumnya rakyat tahu kalau Pakatan Rakyat menang tentulah yang mendominasi kerusi paling banyak itulah biasanya jadi pimpinan... bergantung kepada keputusan," katanya kepadaAntarapos semalam.

BONGKAR ! Ketua Cabang PKR kantoi menipu untuk sapu duit BR1M @tunfaisal

Posted: 25 Feb 2013 06:50 AM PST





Walaupun parti-parti pembangkang melabel Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dengan pelbagai gelaran termasuk haiwan dan Firaun, namun ternyata ahli-ahli dan penyokong termasuk pimpinan akar umbi mereka juga rupa-rupanya sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan duit bantuan itu.

Blog Anak Seberang mendedahkan, seorang Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah bertindak menipu semata-mata tidak mahu ketinggalaan untuk mendapatkan wang BR1M sebanyak RM500.

 Ketua Cabang PKR Pagoh Cikgu Saadun Penipu.ambil wang BR1M.
 Isterinya seorang guru di SK Paya Redang Pagoh,dengan Gred DG32 dengan gaji melebihi RM4000.00 dan beliau pula Pencen Guru..

Cuba kira berapa Pendapatan mereka?
Sedangkan kelayakan untuk menerima BR1M adalah mereka yang berpendapatan sekeluarga kurang dari RM3000.00 sahaja.
Ini bakal pemimpin negara?



Untuk maklumat lanjut mengenainya, klik link ini: http://panggungopera.blogspot.com/2013/02/ketua-cabang-pkt-sanggup-menipu-untuk.html

PANAS ! #Manifestobukanjanji Pakatan ada roh "Malaysian Malaysia "

Posted: 25 Feb 2013 06:13 AM PST




Pakatan Rakyat telahpun membentangkan manifesto mereka dalam Konvesyen Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam pada hari ini.

Penelitian ringkas yang dibuat menunjukkan bahawa manifesto tersebut tidak ada yang baru. Semuanya memang telah diwar-warkan dan menjadi pengetahuan umum sejak dari awal-awal lagi. Ianya dibuat sebagai tawaran untuk memujuk rakyat supaya berpaling kepada Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13.

Yang jelasnya beberapa perkara dapat disimpulkan seperti berikut :

a. Manifesto yang dibentangkan tidak mengambil kira langsung keberlangsungan umat Melayu sebagai umat pribumi dan perlaksanaan syariat Islam seperti yang tertanam di hati sanubari ahli dan penyokong PAS. Amat jelas samada disedari oleh pimpinan-pimpinan tertinggi PAS ataupun tidak, manifesto ini merupakan satu pendekatan tersembunyi untuk menukar imej PAS yang sebelum ini tegak dengan Islam dan Melayunya supaya menerima hakikat "Malaysian Malaysia", "samarata" dan "samarasa".

b. Manifesto tersebut tidak memberi penjelasan langsung rangka kerja mengagungkan Islam dan memartabatkan bangsa Melayu. Bangsa Melayu yang masih serba serbinya ketinggalan terutamanya di bidang ekonomi dan penguasaan kekayaan negara seharusnya perlu terus menerima asuhan, bimbingan, galakan dan pakej bantuan menyeluruh bagi melonjakkan pencapaian mereka supaya menjadi bangsa bermaruah yang mampu bersaing diperingkat nasional mahupun global bila Malaysia menjadi negara maju nanti.

c. Manifesto Pakatan Rakyat mengenepikan langsung pembangunan keinsanan dan kerohanian. PAS sebagai salah sebuah parti Islam yang kini merupakan salah sebuah parti komponen Pakatan Rakyat biasanya mengutarakan konsep insan sepadu yang mesti dibangunkan seutuhnya. Ini bermakna di samping kemajuan material, pembangunan seharusnya menekankan aspek mental dan intelektual terutamanya spiritual yang akan menjamin lahirnya masyarakat yang seimbang pembangunannya. Sementara di peringkat individu seimbang juga syaksiah keperibadiannya. Rakyat sedemikianlah yang di harap mampu menjelmakan konsep "Baldatun Tayyibatun Warabbun Ghaffur" seperti yang disebut berulang kali oleh pimpinan PAS.

d. Apa yang ditawarkan pada analisa akhirnya lahirlah manusia-manusia yang teguh kedudukan material yang lazimnya mudah menonjolkan sifat-sifat keangkuhan, kesombongan dan kebongkakan demi mengejar "superiority material". Akhirnya segelintir rakyat mungkin boleh mencapai kelebihan material itu dengan menidakkan sebahagian besar masyarakat yang merupakan kelompok majoriti yang tidak mempunyai persediaan untuk sama-sama merebut peluang material yang ada di hadapan mereka.

e. Kita sudah menyaksikan bagaimana masyarakat barat melalui proses untuk mencapai tahap kemajuan dan kesejahteraan material seperti yang dibangga-banggakan. Atas tekanan material semata-mata akhirnya masyarakat dibebani dengan berbagai penyakit masyarakat samada yang timbul daripada masyarakat itu sendiri atau yang diimport daripada luar.

Rata-ratanya masyarakat tidak mempunyai benteng pertahanan untuk mempertahankan keutuhan nilai-nilai sosio budaya, akhlak, budi pekerti dan tata susila dan kekuatan dalaman yang sangat diperlukan untuk menongkah cabaran abad yang berikutnya.

f. Seperti yang di ulas panjang lebar sebelum ini tawaran-tawaran yang dikemukakan tidak lebih daripada janji-janji kosong setakat untuk menggamit keyakinan pengundi untuk memilih Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13. Yang paling mudah bagi mereka nanti bila sampai masanya bila janji-janji dituntut oleh rakyat, dengan mudah mereka akan mengatakan "manifesto bukan satu perjanjian". Ini menggambarkan bahawa kalimat-kalimat dalam manifesto itu tidak lebih lebih daripada sususan ayat-ayat yang disalut dengan gula-gula manis untuk memikat hati rakyat. Bila sampai masanya mereka mencari seribu dalih memberi justifikasi mengapa manifesto tersebut tidak dapat dilaksanakan.

g. Para penganalisa politik sehinggi kini menyebutkan bahawa tawaran Pakatan Rakyat dalam konteks pembangunan sebuah negara seperti Malaysia dapat disamakan seperti mimpi disiang hari. Pakar-pakar ekonomi pula menghujahkan seandaianya sebahagian apa lagi kesemua butiran-butiran manifesto itu hendak dilaksanakan, Malaysia akan terjerumus ke dalam kancah negara muflis. Ketika itu pihak yang menawarkan bintang dan bulan tersebut mudah mencuci tangan sebaliknya rakyatlah yang akan menanggung bahana dan derita yang mungkin berpanjangan hingga ke beberapa generasi yang akan datang.

h. Bagi mereka yang belum mempunyai pengalaman mengurus dan mentadbir sebuah negara, tawaran-tawaran yang dibuat lebih mudah untuk dinukilkan. Sebaliknya kepada pihak yang sudah berpengalaman mengurus negara sudah tentu mengambil kira berbagai faktor terutamanya faktor boleh atau tidak boleh tawaran itu dilaksanakan. Kita belum melihat tawaran daripada BN lagi. Seandainya BN juga dalam masa terdekat ini dapat mengemukakan manifesto mereka, maka bolehlah rakyat membuat penelitian dan mengambil satu posisi terhadap kedua-dua manifesto tersebut. Barulah rakyat boleh menilai yang mana yang lebih munasabah dan yang mana yang boleh dipercayai serta yang mana yang mempunyai kredibiliti untuk diberi mandat di dalam PRU ke 13 nanti.

Setakat yang dapat kita saksikan di negeri-negeri dalamana Pakatan Rakyat diberi peluang oleh rakyat untuk mentadbirnya, fakta-fakta menunjukkan bahawa sebahagaian yang dijanjikan dalam manifesto untuk masing-masing negeri tidak berjalan seperti yang diharapkan. Harga rumah yang rata-ratanya melambung tinggi menjadi penyebab orang-orang Melayu di Pulau  Pinang dan Selangor keluar mencari tempat kediaman di kawasan-kawasan pinggiran bandar, luar bandar dan kawasan terpencil menghampiri hutan simpan yang mampu dimiliki sesuai dengan pendapatan isi rumah mereka.

Seperkara lagi bagi Pakatan Rakyat mereka boleh janjikan apa sahaja. Lantaran kemungkinan untuk memenangi Putrajaya masih jauh daripada yang diangan-angankan. Oleh itu tektik yang paling mudah tawarkanlah apa sahaja. Beri rakyat bulan dan bintang. Manalah tahu, kalau ada di antara rakyat yang boleh terpengaruh dengan janji-janji politik yang ditaburkan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan yang terkenal lunak dan bijak mengabui mata dan minda rakyat.

Hanya rakyatlah yang semestinya bijak. 55 tahun kita merdeka, sepatutnya tidak ada golongan rakyat di Malaysia yang masih boleh digula-gulakan. Tidak ada lagi golongan rakyat di negara ini yang sanggup diperkotak-katikkan kebolehan minda dan kebijaksanaan membuat keputusan. Rakyat Malaysia sudah dimasukkan ke dalam kumpulan rakyat yang berpendidikan. Rakyat yang boleh menentukan masa depan untuk diri, keluarga, masyarakat dan negaranya sendiri.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL

Hot ! Jawapan berapi Tun M pasal fitnah Anwar terhadap anaknya !

Posted: 25 Feb 2013 04:30 AM PST




1. Anwar Ibrahim menuduh saya, sebagai penasihat Petronas telah terlibat dalam pemberian kontrak Petronas kepada anak saya.
2. Bagi Anwar inilah yang biasa dilakukan olehnya jika ia berkuasa. Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan memang pun banyak kontrak diberi olehnya kepada penyokong politiknya dan keluarganya.
3. Kementerian telah pamerkan semasa mesyuarat agong UMNO senarai orang yang mendapat kontrak semasa ia berkuasa. Terdapat dalam senarai nama-nama penyokongnya dan keluarganya. Tidak ada satupun dari anak saya yang tersenarai.
4. Semasa saya menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak ada satu pun daripada anak saya yang mendapat tempat dalam Kerajaan atau dalam parti. Beberapa kali nama mereka di calon tapi saya tidak benar sehingga saya bersara. Juga tidak ada kontrak Kerajaan yang terdapat oleh mereka.

5. Jika mereka berjaya samada dalam perniagaan atau politik, ini adalah atas usaha mereka sendiri. Dan ini semua berlaku selepas saya letak jawatan Perdana Menteri.
6. Petronas tidak memberi peluang kepada anak saya sahaja apabila saya menjadi penasihatnya. Orang lain juga mendapat peluang jika mereka ada kemampuan.
7. Sebenarnya tidak ada kontrak yang diberi Petronas kepada anak saya sehinggalah perusahaannya maju kerana kerja-kerja yang diberi oleh pihak lain.
8. Walaupun saya digelar sebagai penasihat Petronas, saya tidak memberi apa-apa nasihat. Petronas diletak di bawah Perdana Menteri dan P.M.lah yang memberi arahan kepada Petronas. Semasa saya jadi Perdana Menteri pun saya tidak memberi apa-apa bantuan kepada anak-anak saya.
9. Berkenaan dengan kontrak yang baru yang diberi kepada anak saya, Presiden Petronas cuma memberitahu saya selepas kontrak diberi. Saya tidak sama sekali terlibat dengan keputusan yang dibuat. Saya sanggup bersumpah di dalam masjid dengan menjunjung Quran bahawa saya tidak ambil bahagian sama sekali dengan pemberian kontrak kepada anak saya.
10. Sebaliknya Anwar, apabila menubuh partinya melantik isterinya sebagai Presiden. Kemudian dia juga yang pilih isterinya sebagai calon di Permatang Pauh. Kemudian dia sendiri yang menyuruh isterinya lepas kawasan untuk ditandingi olehnya.
11. Tidak ada bukti adanya pertandingan untuk jawatan penasihat parti yang disandang olehnya. Dia juga yang memilih anaknya untuk menjadi calon dalam pilihanraya. Sekarang isterinya jadi presiden parti dan anaknya jadi naib presiden parti. Kawannya juga jadi timbalan.
12. Parti Keadilan adalah milik Anwar Ibrahim.
13. Jika ia jadi Perdana Menteri sudah tentu Kabinet akan diisi dengan keluarga dan kawannya sebagai Menteri. Mudahlah nak buat apa pun.
14. Anak saya Mirzan juga dijadikan sasaran fitnah Anwar. Benar dahulu dia menjadi pengarah San Miguel. Tetapi San Miguel Filipina bukan syarikat bir sahaja tetapi semakin banyak terlibat dalam industri makanan dan petroliam.
15. Setelah fitnah dilempar kepadanya, anak saya letak jawatan. Sekarang dia hanya menjadi pengarah dalam syarikat minyak Petron. Dahulu syarikat ini dikenali sebagai Exxon Mobil dan telah menjadi pembekal minyak ke pesawat terbang di KLIA.
16. Apabila Exxon Mobil diambil alih oleh San Miguel, ia diletak dibawah Petron. Anak saya dilantik sebagai pengarah Petron. Kontrak membekal minyak Exxon Mobil di KLIA diwarisi oleh Petron.
17. Jika anak dan isteri Anwar boleh menjadi politikus, apakah anak saya tak boleh berniaga sendiri tanpa difitnah oleh Anwar? Dah tak ada modal politik dah ke?
18. Kenapa begitu takut bersumpah jika jenayah liwat tidak dilakukan. Berani kerana benar, takut kerana salah – demikian pepatah Melayu.

Hot! Duit BR1M sama seperti habuan FIRAUN - Hadi

Posted: 25 Feb 2013 02:54 AM PST



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang meneruskan serangan terhadap Barisan Nasional apabila menyifatkan  Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)  mirip habuan yang diberikan oleh Firaun kepada orang Mesir.

Beliau berkata dana BR1M yang diberikan adalah hak rakyat justeru kerajaan BN tidak berhak untuk menuntut nama melalui pemberian itu.

"Cerita BR1M ini bukan cerita baru, Firaun pernah bagi BR1M. Kekayaan digunakan untuk menyesatkan rakyat. Firaun berucap, 'aku sebagai raja di Mesir, air sungai yang mengalir ke kampung, ini adalah projek aku'.

"BR1M adalah hak rakyat, bukan duit BN," kata beliau ketika menyampaikan ucaptama pada Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-4 di sini, hari ini

Komen GPB

Kalau duit BR1M tu sama dengan habuan firaun , maka DS Najib adalah firaun la menurut fatwa Ostat Hadi ..

Inilah sikap bangang pemimpin parti yang kata pejuang Islam . bila dah habis modal dan tak reti jawab ...suka hati mak bapaj dia je gelar orang  firaun seperti mana mereka gelar dulu kepada Tun M.




Rakyat tak perlu tahu bagaimana PR cari duit manifesto bukan janji ! @tunfaisal

Posted: 24 Feb 2013 10:27 PM PST



Hari ini Pakatan Rakyat telah  melancarkan manifesto mereka untuk PRU13 dengan menaburkan pelbagai janji-janji  bulan & bintang yang boleh diibaratkan cukup tak masuk akal !

Antara sebahagian  manifesto bukan janji dibentang Rafizi ...

1-  RM 50 sebulan untuk setiap  isteri di Malaysia tapi syarat suami kena carum RM100 dalam skim wanita kebangsaan

2-  Turunkan harga MINYAK

3- Turunkan Tarif Air & Elektrik

4- Hapuskan PTPTN

5- Hapuskan TOL

6-  Turunkan harga kereta

7-  Wad percuma di seluruh hospital kerajaan

8-  Sediakan 1 Juta peluang pekerjaan

9 -  Gaji minimum RM 1,100 sebulan

10 - Kurangkan  cukai pendapatan untuk sebahagian rakyat Malaysia

Menariknya,   Rafizi telah mengeluarkan amaran kepada pemimpin pakatan agar jangan menjawab  jika ditanya rakyat bagaimana mereka mencari duit untuk laksanakan segala insentif & janji itu  semua itu .KLIK DISINI

Apa kejadahnya ini Rafizi ??  Nampak sangat hang nak menipu rakyat ..

Rakyat berhak tahu bagaimana Pakatan mencari duit  untuk menampung segala janji-janji dalam manifestio  ini semua .

Kalau perkara ini pun Pakatan nak sembunyikan , maka jelas lah  MANIFESTO PAKATAN  adalah bukan janji perlu dilaksanakan . .

Mana mereka nak cari  duit untuk tampung ini semua jika  segala cukai-cukai dikurangkan .PTPTN sahaja setahun jika dihapuskan perlu RM 43 Billion .

GPB tak tahu bagaimana agaknya ekonomi negara jika ditadbir Pakatan yang gila populis menaburi janji bulan & bintang kepada rakyat hanya semata-mata mahukan kuasa.

Tak mustahil Malaysia akan menjadi seperti Greece yang bangkrap dan akhirnya  terpaksa meminjam wang IMF .














Ambiga LGBT diangkat Puteri Balqis PAS ?? @tunfaisal

Posted: 24 Feb 2013 09:30 PM PST



Perghh !!  Ambiga dah diangkat sebagai  Puteri Balqis PAS .. Itu yang Hj Hadi boleh bawa pencacai2 ke BERSIH 3.0 mengikut Ambiga .

GPB ucap  tahniah la kepada puak2 tok lebai PAS    kerana menobatkan Ambiga sebagai Puteri Balqis..

Ambiga  seorang yang lesbian , sokong murtad, anti Islam diangkat cukup tinggin darjatnya dalam PAS..haha



 

Hot ! Senjata fitnah Anwar sudah sampai untuk PRU13

Posted: 24 Feb 2013 08:30 PM PST




P Balasubramaniam berkata kepulangannya ke tanahair adalah kerana mahu bersama-sama rakyat Malaysia lakukan perubahan untuk menukar kerajaan yang dianggapnya sebagai korup pada Pilihanraya 2013 yang dijangka tidak lama lagi.

Balasubramaniam dikatakan merupakan salah seorang saksi dalam kes pembunuhan model Mongolia Altantunyaa Shaariibuu pada 2008 dan mencetus kontroversi selepas menukar Pengakuan Bersumpah (SD) sehari selepas membuat pengakuan yang pertama dan LARI KE INDIA.


HAHAHA.. Talian Hayat Pakatan Rakyat sudah sampai. Lamanya kesni berlarutan. Hari ini, sempena menghadapi pilihanraya umum ke 13, Bala dilihat sebagai orang yang paling berkredibiliti bagi bersama lori 40 tan pakatan rakyat yang dilancarkan masing-masing oleh DAP, PKR dan PAS. (satu parti satu lori lengkap pentas fitnah). Kosnya disini.

Tindakan ini dilihat tindakan terdesak Anwar dan dijangkakan akan ada lagi beberapa talian lain akan menyusul dalam waktu terdekat ini bagi mengukuhkan dakwaan Perdana Menteri Terlibat dengan pembunuhan Altantuya.

Peliknya kenapa perlu lari sebelum ini? Kenapa pulang seperti sudah mendapat UMPAN yang sangat besar. Berapa BangNon bayar? Ke dah tak syok duk India? Nak kerakyatan India ke? Pulang terus ulas pasal Rasuah, kurap sana sini, mana dia bukti PM terlibat? ERrr.... Nak tutup Isu BangNon terlibat dengan isu Lahad Datu ker? keh keh keh..

AlKisah Kecohla PRU nanti... BangNon bawa pulang pelarian India...haha.. - OH POLITIK-



*** Berapa ribu Bang Non bayar Bala  untuk fitnah Najib lagi  menjelang PRU13 ?

Hot ! KP UMNO P.Pinang bongkar 12 sebab Guan Eng cetuskan isu kalimah Allah !! @tunfaisal

Posted: 24 Feb 2013 07:24 PM PST




Ketua Pemuda UMNO P.Pinang , Dr Ir Shaik Hussein hari ini   telah menyenaraikan 12 sebab mengapa Lim Guan Eng mencetuskan isu Kalimah Allah  dan enggan memohon maaf/menarik balik kenyataan walaupun didesakan ramai umat Islam .



Ada bekas pemimpin DAP pernah sebut tentang   strategi ala Yahudi  " Confuse and Control " ..

Isu Kalimah Allah  adalah salah satu strategi Confuse & Control   yang dirancang DAP dan kesannya telah dapat dilihat .


PANAS ! Mansor Othman bersenam sambil dengar Lagu 1Malaysia @NajibRazak

Posted: 24 Feb 2013 05:10 PM PST


Macai2 Pakatan mesti bengang punya kalau baca berita ini termasuk lah tokong DAP.  Lagu paling dibenci Guan Eng dan Anwar iaitu 1Malaysia  boleh didendangkan dalam majlis anjuran PKR.

Malah Pengerusi PKR negeri sendiri iaitu Mansor Othman pun syok layan ..ye la sebelum ini mana pernah dengar .haha...

Selepas ini confirm la macai2 cybetrooper dan blogger Pakatan akan jawab ini sabotaj UMNO/BN di program PKR. Apa jawapan Mansor berhubung isu ini ??


  Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman yang sedang menyertai acara senamrobik bersama para peserta maraton anjuran pejabatnya di Padang Awam Jawi di sini hari ini, ternyata terkejut apabila secara tiba-tiba lagu 1Malaysia berkumandang.

Mansor yang juga Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang pada mulanya tekun mengikut pergerakan seorang pengajar di depan bersama para peserta lain diiringi beberapa lagu.

Bagaimanapun, beliau terus berhenti sebaik sahaja lagu 1Malaysia dimainkan.

Beliau kelihatan terpinga-pinga seketika dan memandang ke arah meja urus setia tetapi terpaksa meneruskan senaman sebaik sahaja melihat para peserta meneruskan pergerakan mereka.



Terdapat juga beberapa peserta cuba 'mengusik' Mansor kerana melakukan pergerakan mengikut rentak lagu berkenaan tetapi tidak diendahkannya.- UTUSAN-







Hot ! Tokong DAP angkuh , tunjuk kuasa lawan undang-undang persekutuan !

Posted: 24 Feb 2013 04:30 PM PST




Tindakan kerajaan DAP yang  mahu ugut  menyaman kerajaan Pusat (BN) dan SPR kerana tidak mahu mengadakan Pilihanraya Kerajaan Tempatan (PBT ) di P.Pinang  jelas hanya gimik politik menjelang PRU 13. 

Bagi penyokong /macai Pakatan akan menyokong penuh la tindakan Guan Eng ini  kononnya Perlembagaan Persekutuan menyatakan DUN mempunyai kuasa mengadakan Piliharaya tempatan . 

Walhal SPR tidak mempunyai kuasa untuk mengadakan pilihanraya berkenaan berikutan permansuhan peruntukan itu oleh Akta Kerajaan Tempatan 1976 ( Akta 171) . 

Bila termahsuh dan terhentinya kuasa, maka keanggotan ahli majlis dibuat secara lantikan . 

Kenyataan   oleh  pembangkang  kononnya Akta Pilihanraya kerajaan tempatan 1960 masih wujud & terpakai adalah bohong  .  Malah mengikut Akta 1971 telah mula dikuatkuasakan di negeri P.Pinang  pada 15 Disember 1976 yang diwartakan melalui Pg .PU.73 dalam warta kerajaan negeri P.Pinang . 

Tetapi Guan Eng angkuh dan  tidak boleh  menerima pakai undang-undang persekutuan  sebaliknya menganggap undang-undang yang dibikin oleh kerajaannya   sebagai  sah  . 

Baca penjelasan SPR mengenai piliharanya kerajaan tempatan ini .KLIK DI SINI



GEORGETOWN - Kerajaan Negeri Pulau Pinang mahu menyaman kerajaan pusat dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi membolehkan pilihan raya kerajaan tempatan diadakan di kawasan penyeliaan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, pilihan raya kerajaan tempatan adalah satu perkara di bawah kelolaan negeri mengikut Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan Dun mempunyai bidang kuasa untuk mengadakan peruntukan bagi mengadakan pilihan raya tempatan di bawah Jadual Kesembilan dan Perkara 113 (4)  Perlembagaan Persekutuan.

Urusan mengadakan pilihan raya tempatan merupakan salah satu perkara dalam manifesto pilihan raya umum 2008.


Pada bulan Mei 2012, Dun Pulau Pinang meluluskan Enakmen Pilihanraya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Perai) 2012, yang memperuntukkan supaya SPR menjalankan pilihan raya kerajaan tempatan di Pulau Pinang.

"Kerajaan negeri memaklumkan kepada SPR bahawa enakmen berkenaan akan berkuat kuasa pada 31 Januari 2013 tetapi gagal menerima sebarang komitmen daripada SPR untuk melaksanakan pilihan raya bagi MPPP dan MPSP," katanya dalam kenyataan media hari ini.

Beliau berkata, peguamnya diarah memohon kepada mahkamah persekutuan untuk memberi keizinan bagi mendapatkan pengisytiharan mengenai Seksyen 15 Akta Kerajaan Tempatan 1976 yang memansuhkan pilihan raya kerajaan tempatan di seluruh Malaysia.

Menurutnya, ia tidak sah atau tidak berkuat kuasa di Pulau Pinang dan enakmen 2012 yang diluluskan Dun Pulau Pinang sebagai sah dan memperuntukkan bagi SPR menjalankan pilihan raya kerajaan tempatan di Pulau Pinang.

"Kerajaan negeri akan bersama bekas Presiden Aliran, P Ramakrishnan akan memfailkan saman ini dalam tempoh dua minggu," katanya.

Gempar ! Polis akan terus bongkar 2 sindiket permadagangan bayi @HishamuddinH20 @tunfaisal

Posted: 24 Feb 2013 11:56 AM PST




Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yakin Polis Diraja Malaysia dapat membongkar dua lagi sindiket pemerdagangan bayi di negara ini dalam tempoh terdekat.

Beliau berkata keyakinan itu berdasarkan kejayaan membongkar dua sindiket pemerdagangan bayi dalam operasi 'Ops Pintas Sayang I dan II' yang dilakukan polis Pulau Pinang.

"Ada lagi tahanan akan dibuat dan bayi-bayi diselamatkan...dalam Ops Pintas Sayang I polis menyelamatkan 10 orang bayi manakala dalam Ops Pintas Sayang II seramai 22 bayi diselamatkan.

"Kami juga akan menjalin bekerjasama rapat dengan badan bukan kerajaan, Majlis Anti Pemerdagangan Orang dan beberapa agensi berkaitan untuk membanteras sindiket pemerdagangan bayi ini," katanya kepada pemberita selepas program bersama Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) di Dewan Utama, Universiti Sains Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata Kementerian Dalam Negeri juga akan bekerjasama dengan agensi antarabangsa di negara transit yang terlibat dalam sindiket pemerdagangan bayi seperti China, Bangladesh dan Australia.

"Kerjasama dengan pasukan risikan di peringkat antarabangsa amat diperlukan agar sindiket ini dapat dibanteras, dan yang bersalah dibawa ke muka pengadilan dan didakwa mengikut Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007," katanya.

Hishammuddin juga menjelaskan bahawa pemburuan suspek yang terlibat dengan sindiket pemerdagangan bayi bukan bertujuan menghukum ibu bapa yang membeli bayi itu, sebaliknya melindungi bayi terlibat dari aspek perundangan demi masa depan mereka.

"Sekiranya bayi-bayi itu mempunyai sijil kelahiran atau dokumen yang diperoleh daripada saluran yang salah atau tidak sah akan timbul masalah apabila mereka besar dan mahu bersekolah, ini akan menjejaskan masa depan mereka.

"Kita akan cari jalan penyelesaian untuk masalah ini, jika tidak bersalah jangan rasa takut, kesemua bayi dan kanak-kanak yang diselamatkan akan ditempatkan di bawah perlindungan Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.

Pada 22 Feb lepas, polis Pulau Pinang berjaya menyelamatkan 22 orang bayi dan kanak-kanak yang dipercayai menjadi mangsa sindiket terbabit dan menahan 45 orang dalam Ops Pintas Sayang II.

Terdahulu pada 24 Jan, polis Pulau Pinang membongkar sindiket menjual bayi dan kanak-kanak yang bergerak aktif di negeri ini, Kedah dan Perak apabila menahan 33 individu dan menyelamatkan lapan bayi serta seorang kanak-kanak. - Bernama

Sungguhka

Posted: 25 Feb 2013 09:28 AM PST

Sungguhka


Konvensyen Pakatan Berhantu.......

Posted: 25 Feb 2013 05:00 AM PST

Tok Bashah Cabar MB Kedah Bubar DUN.......?

Posted: 24 Feb 2013 09:00 PM PST

Politik Harian

Posted: 25 Feb 2013 03:27 AM PST

Politik Harian


Manifesto PR Main 'Rentak' Lama - Atory #ManifestoBukanJanji

Posted: 25 Feb 2013 02:00 AM PST


Penganalisis Politik Profesor Dr Ahmad Atory Hussain berkata manifesto yang dibentangkan Pakatan Rakyat hari ini sekadar mengulangi janji terdahulu dan tidak banyak menawarkan perkara baru kepada rakyat.

Beliau berkata Pakatan Rakyat hanya memainkan 'rentak' yang sama dan tidak mampu menjanjikan lebih banyak kelainan daripada manifesto yang diumumkan pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) yang lalu.

Ini kerana Pakatan Rakyat menyedari bahawa mereka tidak mampu menawarkan tawaran yang lebih baik ekoran rekod gagasan itu memerintah empat buah negeri tidak begitu memberangsangkan, kata Atory.

Pada PRU12 Pakatan Rakyat berjaya memenangi Selangor, Pulau Pinang, Kedah selain mengekalkan pemerintahannya di Kelantan.

"Saya rasa menganggapkan yang baru tak banyak (manifesto baru) kalau ada yang betul-betul strategi untuk pilihan raya bagaimana nak menang.

Beliau menambah Pakatan Rakyat yang berjaya menawan negeri yang terkaya di Malaysia iaitu Selangor gagal membuktikan mereka adalah sebuah kerajaan negeri yang menunaikan janji.

Ia bertambah buruk apabila Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini dilaporkan berkata manifesto bukanlah janji yang perlu ditunaikan.

Kenyataannya itu membawa padah apabila rakyat marhaen di negeri itu bangkit menyaman kerajaan negeri.

Antara janji-janji yang belum ditunaikan termasuklah elaun kepada semua pelajar tadika, elaun kepada ibu tunggal, memastikan setiap keluarga memiliki sebuah rumah, elaun bulanan kepada golongan nelayan, memberi perkhidmatan perubatan percuma kepada semua warga emas dan banyak lagi.

Di Pulau Pinang, Pakatan Rakyat gagal menunaikan janjinya untuk membina rumah kos rendah dan mampu milik kepada rakyatnya. Golongan Melayu juga terus tersisih dari arus pembangunan dan menyaksikan penjualan aset berupa hartanah kepada rakyat asing.

Sementara di Kedah, kerajaan negeri di bawah kepimpinan Menteri Besar dari PAS, Datuk Seri Azizan Abdul Razak terus gagal menyelesaikan masalah rakyat termasuk tidak menyediakan rumah mampu milik yang mencukupi kepada rakyatnya selain ditolak barisan exconya sendiri.

Kemuncaknya, Azizan didesak untuk meletakkan jawatannya namun beliau berkeras enggan berbuat demikian.

Di Kelantan pula, rakyat terus dinafikan untuk hidup dalam keadaan lebih baik dengan prasarana asas seperti bekalan air bersih masih belum dinikmati rakyat. Skandal Ladang Rakyat terus menghantui kerajaan negeri dan setelah lebih 20 tahun memerintah PAS terus gagal menyelesaikan isu itu.

Atory juga berkata konvensyen kali keempat yang diadakan di Pusat Konvensyen Shah Alam hari ini dimanfaatkan sepenuhnya pemimpin Pakatan Rakyat untuk membina benteng bagi menangkis segala kritikan seteru politiknya terhadap relevannya manifesto mereka.

"Dalam persidangan ini saya rasa akan penuh dengan ucapan-ucapan pemimpin untuk menangkis hujah-hujah Barisan Nasional dan juga mempertahankan manifesto yang telah dilancarkan.

"Mungkin mereka (Pakatan) akan menyebut tentang pelaksanaan yang tidak dapat dijalankan secara berkesan. Mereka akan berikan faktor-faktornya (sebabnya), mereka tidak akan mengalah, mereka akan cari idea yang boleh mematikan hujah-hujah pihak lawan," katanya.

Atory juga berkata konvensyen itu tidak di sia-siakan pimpinan Pakatan Rakyat untuk merayu kepercayaan dan keyakinan daripada ahli dan penyokong gagasan itu.

"Mereka akan mengatakan pelaksanaan tidak dapat dibuat secara berkesan kerana masa tidak cukup, begitulah janji mereka nanti, saya rasa begitulah," tegasnya.

Konvensyen Pakatan Rakyat yang bermula agak hambar pagi tadi seperti yang dijangka, menjanjikan pelbagai imbuhan, pembatalan projek tertentu, penurunan cukai dan dana lumayan untuk pengundi yang disasarkan.

Malah pakatan pembangkang itu menjanjikan RM50 sebulan untuk setiap isteri dengan syarat suami mencarum sehingga RM100 dalam skim caruman wanita kebangsaan.

Manifesto yang diumumkan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli, Pengarah Pusat Penyelidikan & Pembangunan PAS, Dr Zulkefly Ahmad dan wakil tunggal India dalam Jawatankuasa Tertinggi DAP, M. Kulasegaran itu mengulangi janji menurunkan harga minyak, tarif elektrik dan air serta menghapuskan tol dan menurunkan harga kereta.

Selain itu Pakatan Rakyat juga berjanji menghapuskan PTPTN, sistem kawalan trafik AES dan menyediakan perkhidmatan wad percuma di hospital awam.

Manifesto 35 mukasurat itu juga dipenuhi dengan janji untuk menyediakan satu juta peluang pekerjaan baru, gaji minima RM1,100 sebulan dan tabung RM2bilion untuk majikan yang tidak cukup modal menampung gaji minima itu.

AntaraPos

Sikap PAS Lebih Teruk Daripada Kafir

Posted: 25 Feb 2013 01:00 AM PST


Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan sikap pemimpin PAS lebih buruk daripada orang kafir kerana tidak setuju dengan pelbagai dasar dan usaha kerajaan memajukan rakyat.

Katanya, sikap 'berpatah arang berkerat rotan' PAS itu bercanggah dengan ajaran Islam sebenar.

Jangan berprasangka buruk

Beliau berkata, Islam mengajar kaedah berpolitik yang selari dengan tuntutan agama dengan mewajibkan umatnya mentaati pemerintah yang dipilih rakyat tanpa menyimpan prasangka buruk.

"Jangan sesekali menyimpan prasangka buruk terhadap kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan kerana itu mendekatkan kita kepada perasaan hasad dengki.

"Tindakan PAS yang sering menolak kebaikan dibuat Kerajaan lebih buruk daripada sifat orang kafir. Sepatutnya mereka menunjukkan akhlak yang baik," katanya ketika dihubungi, semalam.

Beliau mengulas kenyataan terbaru Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang yang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) golongan bodoh.

Sebelum ini, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menyamakan BR1M seperti memberi hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam serta lembu.

Sambil menyifatkan tindakan mereka keterlaluan, Harussani berkata, rakyat akan menilai akhlak pemimpin PAS.

"Biarlah mereka dengan dosa mereka dan orang ramai akan menilai akhlak mereka," katanya apabila ditanya sama ada penerima BR1M wajar diumpamakan seperti itu.

Katanya, pemberian bantuan oleh Kerajaan tanda komitmen memenuhi janji mengembalikan hak rakyat.

Konvensyen Pakatan Hambar, Kosong... Kosong... Kosong...

Posted: 24 Feb 2013 11:00 PM PST


Konvensyen Pakatan Rakyat yang bermula di Shah Alam sebentar tadi dimulakan dengan hambar kosong... kosong... kosong sama macam lagu Najwa Latif Kosong!

Laporan Antarapos meskipun konvesyen itu membariskan tiga pemimpin utama PKR, DAP dan PAS.

Hanya kira-kira 300 orang mengisi dewan persidangan Pusat Konvensyen Shah Alam apabila Setiausaha Agong PKR Saifuddin Nasution memulakan ucapan, sambil diperhatikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Kebanyakkan perwakilan yang datang berlegar di luar dewan sehingga memaksa juruacara untuk membuat pengumuman meminta mereka masuk ke dewan,"lapornya.

Timbalan Presiden PKR Azmin Ali terus menjaja nama Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri yang dipersetujui bersama oleh Pakatan Rakyat.

Namun berbeza dengan pandangan Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man yang berkata persoalan siapa menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya banyak bergantung kepada parti mana memenangi jumlah kerusi paling tinggi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Menurutnya, PAS masih belum memberi persetujuan kepada mana-mana individu untuk dilantik sebagai PM.

"Saya lihat calon perdana menteri ini kita bagi PAS lawan dululah… bila kita menang kita boleh bincang siapa perdana menteri. Macam kita nak bagi keuntungan kambing, kambing pun tak bela lagi jadi tak tahu mana nak untung.

"Tapi secara konsensus kita bersama ketiga-tiga parti, perkara besar kita putuskan bersama. Secara umumnya rakyat tahu kalau Pakatan Rakyat menang tentulah yang mendominasi kerusi paling banyak itulah biasanya jadi pimpinan..bergantung kepada keputusan," katanya dalam program soal jawab Maqasid syariah anjuran Antarapos.

Pakatan Haram Lancar Manifesto PRU 13 #ManifestoBukanJanji

Posted: 24 Feb 2013 10:00 PM PST


Apa faedah keluarkan manifesto sekiranya Pakatan kata ia bukannya janji? Menurut Pakatan, sebuah manifesto hanyalah alat untuk menang pilihanraya. Mereka tidak bertanggungjawab menunaikannya sekiranya menang. Sudah terang lagi berslu... Pakatan hanya mampu menaburkan janji-janji manis tapi tak mampu tunaikan janji mereka!

Sepatutnya sebelum Pakatan keluarkan Manifesto baru, tunaikanlah dulu janji - janji Manifesto PRU 12.

Jangan termakan dengan janji Pakatan Rakyat dalam manifesto mereka. Sedangkan janji 2008 masih lagi terkubur manifesto bukan janji.

Penurunan harga petrol, caj elektrik serta air lebih rendah dan menghapuskan tol, itu antara janji Pakatan Rakyat (PR) dalam Manifesto Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Manifesto bertemakan "Pakatan Harapan Rakyat" itu dibentangkan sebagai manifestasi perpaduan antara PKR, PAS dan DAP dalam menghadapi persaingan pilihan raya diumum di Pusat Konvensyen Shah Alam.

Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli ketika membentangkan manifesto berkenaan berkata ia dibentuk berasaskan empat tonggak utama iaitu Rakyat Bersaudara, Ekonomi Rakyat, Kesejahteraan Rakyat dan Kerajaan Rakyat.

Mengambil ilham daripada Buku Jingga Manifesto menggariskan program dan dasar khusus yang akan dilaksanakan sekiranya PR berjaya mengambil alih tampuk pemerintahan Putrajaya.

Manifesto yang dicetak dalam enam bahasa ini akan diedarkan ke seluruh negara sebagai persiapan Pakatan dalam menghadapi PRU-13.

Antara program yang dijanji akan dilaksanakan ialah mewujudkan Caruman Wanita Malaysia dimana suami diwajibkan mencarum RM10 ke RM100 sebulan ke dalam tabung caruman berkenaan.

Sementara itu PR juga berhasrat memberikan pendidikan percuma kepada rakyat sekaligus menghapuskan hutang PTPTN.


Pakatan gagal tunaikan janji-janji PRU12. Banyak contoh di Selangor, sampai kena saman. Belum kira negeri lain lagi.
Sudah 22 tahun PAS perintah Kelantan, ada 22 janji yang tak ditepati.

Rangkakerja polisi Pakatan hanya berdasarkan andaian dan akan mufliskan negara. Mereka menghentam sasaran KDNK 2012 sebagai tidak realistik, namun telah dipatahkan dengan bukti kukuh 6.4% pertumbuhan.

Anak Allahyarham Fadzil Noor Sokong Kerjasama UMNO-PAS

Posted: 24 Feb 2013 08:00 PM PST


Anak bekas Presiden PAS, Datuk Fadzil Noor menyokong gesaan kerjasama UMNO-PAS demi untuk kepentingan masa depan Melayu-Islam di negara ini.

Ahmad Fauwaz Fadzil dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia semalam berkata perpaduan sesama Islam adalah suatu pekara yang dituntut agama.

"Jika kita sayangkan negara ini, lebih baik kita bersatu dan bekerjasama sesama Islam demi memegang amanah dalam menjaga negara ini," katanya.

Berikut disertakan wawancara Ahmad Fauwaz dengan Mingguan Malaysia :

KETIKA ditanya bagaimana perasaan menjadi anak kepada pemimpin terkenal yang juga bekas Presiden Pas, Allahyarham Datuk Fadzil Noor, AHMAD FAUWAZ FADZIL menundukkan kepala seketika dan kemudian menjawab," Memang bukan senang memikul tanggungjawab menjadi anak kepada pemimpin seperti beliau.

"Ada yang meminta untuk aktif dalam parti tetapi saya lebih senang bersifat berada di tengah-tengah.

""Allahyarham begitu disenangi bukan sahaja oleh kawan tetapi lawan," ujar beliau.

Anak muda berusia 32 tahun lulusan Universiti Al Azhar dalam jurusan Syariah kini aktif sebagai pendakwah bebas.

Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia MARHAINI KAMARUDDIN dan HAFIZAHRIL HAMID, Ahmad Fauwaz jelas dilihat mempunyai pendirian dan pandangannya sendiri.

Beliau begitu bersemangat membicarakan tentang peranan generasi muda dalam pembangunan masyarakat dan negara. Tanpa ragu juga beliau melontarkan saranan tentang had usia 65 tahun untuk pemimpin berkhidmat selain menggalakkan dialog serta perpaduan di kalangan umat Melayu dan Islam tanpa mengira fahaman politik.

Beliau turut mengulas beberapa isu panas yang berlegar sekitar umat Islam antaranya isu kalimah Allah, negara Islam dan kematangan berpolitik di kalangan masyarakat negara ini.

MINGGUAN: Boleh saudara beri pandangan tentang kedudukan perpaduan masyarakat Malaysia sekarang yang semakin terhimpit dengan agenda politik?

FAUWAZ: Kita memerlukan sebuah masyarakat yang matang dan tidak terlalu terhimpit dengan agenda kosong. Masyarakat perlu lebih terdidik dan mampu menerima dan melahirkan pandangan serta kritikan. Mereka juga perlu menjadi sebuah bangsa yang menghindarkan pergaduhan, mampu bekerjasama dan bertoleransi walaupun berlainan bangsa dan agama. Apa yang kita dapat jika melakukan demonstrasi berulang kali? Jika sekali dua kita boleh terimalah. Jadi penyelesaian terbaik adalah membuka pintu untuk dialog.

Kita akan dapat gambaran lebih jelas tentang apa kebaikan dan keburukan kita. Oleh itu barulah kita dapat menjalankan kerjasama yang lebih baik kerana kita lebih jelas tentang kebaikan dan kesilapan kita. Kita boleh lihat dalam kalangan Yahudi mereka bersatu dalam banyak aspek.

Malah kita lihat Jerman Barat dan Jerman Timur yang satu ketika bertelingkah sesama mereka kemudiannya bersatu meninggalkan di belakang perseteruan dan kini menjadi sebuah negara yang hebat kedudukannya. Apa yang kita boleh lihat adalah walaupun wujud pertelingkahan antara mereka namun untuk kebaikan ekonomi dan negara, mereka bersatu.

Kita lihat apa yang berlaku di Iraq dan Afghanistan semuanya akibat pengkhianatan dari dalam. Oleh itu jika kita sayangkan negara ini, lebih baik kita bersatu dan bekerjasama sesama Islam demi memegang amanah dalam menjaga negara ini. Mungkin dalam politik mereka ada slogan masing-masing sama ada demi Islam, Melayu atau negara kebajikan.

Tetapi apa yang lebih penting adalah kita perlu praktik dan bukan hanya sekadar slogan. Kita perlu melihat perpaduan ini sebagai 'saya sebahagian daripada kamu dan kamu adalah sebahagian daripada saya' atau mungkin lebih baik dan jelas, Pas adalah sebahagian daripada UMNO dan UMNO pula adalah sebahagian daripada Pas. Memang ada yang menolak daripada menerima kenyataan ini dan mengasingkan diri sebagai orang parti itu dan ini. Tapi hakikatnya kita mengucap dua kalimah syahadah yang sama jadi kenapa perlu kita bertelagah?

Memang kita boleh berbeza pendapat dan itu adalah suatu keperluan sebenarnya tetapi kita perlu memurnikan tujuan berdialog untuk mencapai persefahaman terbaik untuk semua. Janganlah terlalu mudah dalam menjatuh hukum kerana ia hanya memburukkan keadaan.

Apakah saudara tidak merasakan pandangan ini terlalu ideal kerana hakikatnya keadaan sangat berbeza di luar sana?

FAUWAZ: Bagi saya itu bukan ideal tetapi metodologi bagaimana untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang hebat dan mampu bersaing dengan kuat. Kita perlu menjadi umat yang merancang kerana tanpa perancangan tidak akan ada jalan. Begitu juga jika kita bercakap hanya bersandarkan realiti tetapi tidak ada angan-angan maka kita akan putus harapan. Bagi saya kita perlu melahirkan umat Malaysia yang perlu mempunyai harapan untuk maju ke hadapan. Saya cuma terfikir sampai bila kita hendak melihat rakyat di negara ini bergaduh kerana politik. Saya bukan melihat kerjasama hanya di peringkat ekonomi dan politik sahaja, malah mungkin di pelbagai peringkat termasuk media.

Sebagai contoh kalau pihak Utusan dan Harakah, jika berita yang baik terpaksa ditapis dan diubah apa yang rakyat dapat. Bidang penyiaran ini sebenarnya sangat penting kerana mereka yang menyampaikan maklumat kepada rakyat. Jika kita lihat ini yang berlaku di Mesir kerana peranan media yang mengakibatkan tumbangnya kerajaan yang zalim sebelum ini. Bagi saya apa yang penting adalah rakyat dan pemimpin tidak perlu bimbang jika UMNO atau Pas tumbang dalam pilihan raya. Parti-parti ini hanyalah slogan dan mesin politik tetapi yang lebih bagus adalah kita memerlukan pemimpin yang terbaik dan berkaliber.

Jika mana-mana parti kalah sekalipun tetapi apa yang penting adalah pemimpin yang mampu membawa negara dan rakyat ke arah lebih baik. Pemimpin ini pula tidaklah perlu berdendam kepada musuh-musuh politik kerana apabila menjadi pemimpin contohnya UMNO, dia bukan sahaja menjadi pemimpin kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) sahaja tetapi juga pemimpin kepada ahli politik parti lain termasuk Pas dan PKR kerana mereka memimpin rakyat dan bukannya sekadar parti. Apa yang penting adalah menjadi adil kepada semua.

Saya melihat mungkin semasa pilihan raya akan berlaku sedikit perseteruan akibat politik. Tetapi apa yang lebih penting adalah selepas pilihan raya. Ini kerana selepas pilihan raya kita perlu mencari satu titik persamaan dan membuang semua pertengkaran dalam pilihan raya serta membuat satu matlamat sesama semua parti politik, apa yang perlu dilakukan sehinggalah pilihan raya akan datang berlangsung demi kebaikan dan kesejahteraan rakyat. Kerangka itu perlu wujud kerana kita memerlukan persefahaman apa yang pembangkang boleh lakukan selepas pilihan raya demi membantu kerajaan yang memerintah untuk kesejahteraan rakyat.

Apakah perkara-perkara yang menjadi punca perseteruan dalam kalangan parti politik dan masyarakat di negara ini?

FAUWAZ: Selepas pilihan raya 2008, apakah perkara-perkara yang sering digaduhkan. Tidakkah ia hanya tertumpu kepada isu-isu yang sama sahaja. Satu parti akan kata bahawa parti ini banyak keburukannya, sesat dan sebagainya manakala satu lagi parti akan kata mereka zalim dan sebagainya. Hanya mengulang lagu dan isu yang sama sahaja malah sejak dahulu lagi. Oleh itu penyelesaiannya, minda rakyat perlu diubah. Jika kita lihat ahli UMNO ada berjuta begitu juga Pas. Tetapi kelompok yang akan menentukan adalah mereka yang tidak menyertai mana-mana parti dan bertindak mendiamkan diri.

Apa salahnya jika Utusan dan Harakah tidak menjadi ejen kepada parti tertentu dan sebaliknya menjadi ejen kepada masyarakat dalam membuka dan mendidik minda mereka. Tidakkah ini lebih baik kerana minda rakyat akan lebih terbuka dan memahami apa sebenarnya peranan mereka dan tidak lagi dipengaruhi oleh isu-isu sama berulang kali. Sebenarnya kita hanya membesarkan masalah yang kecil yang tidak menyelesaikan apa-apa sejak sekian lama.

Saya melihat politik ada akidah. Saya berpolitik tetapi tidak berparti. Di sini maknanya orang Islam perlu dimatangkan dengan isu-isu sesebuah negara supaya mereka mengambil berat. Tetapi mereka ini tidak wajib masuk Pas atau UMNO. Tetapi yang menjadi masalah jika kita tak masuk Pas, orang Pas akan lihat begini begitu. Jika tak masuk UMNO maka orang UMNO akan melihat semacam. Kita perlu melihat sesuatu di luar batasan politik dan mungkin kita boleh mentarbiah orang politik dengan isu-isu kenegaraan dan pembentukan tamadun. Kita terlalu bertekak dengan politik tetapi hakikatnya kita semakin kurang kemampuan bersaing dengan negara-negara jiran.

Sebagai rakyat kita bukan bersaing melalui UMNO atau Pas tetapi dalam skop yang lebih besar iaitu kedudukan negara di pentas dunia yang memerlukan kita bersaing dengan China, Amerika Syarikat, Eropah dan lain-lain. Kita perlu bersikap lebih terbuka serta memberi peluang untuk rakyat terlibat lebih jauh termasuk dalam memberi pandangan dan kritikan terhadap kerajaan dan parti. Tetapi apa yang penting adalah memberi kritikan dan pandangan yang jelas dan membina, bukan yang mengikut hawa nafsu. Selain itu, kita perlu memainkan peranan supaya adab-adab dalam pilihan raya itu lebih baik. Ini jika kita lihat saling memaki antara satu sama lain. Tidakkah lebih baik jika sesama mereka yang berkempen ini saling menegur dengan baik malah boleh diajak makan bersama.

Jadi kematangan berpolitik perlu menjadi asas dalam dunia politik sekarang?

FAUWAZ: Ya, inilah masanya bagi rakyat Malaysia lebih terlibat dalam menjadikan diri kita lebih matang dalam berpolitik. Kita perlu berpegang kepada ilmu, iman dan jasmani dalam menjadikan diri kita berpolitik dengan matang. Saya pernah mencadangkan tetapi tidak mendapat persetujuan pihak-pihak tertentu supaya kita mengehadkan umur dalam politik. Sebagai contoh Presiden Parti apabila cukup usia 65 tahun perlu berundur dan beri peluang kepada generasi muda. Begitu juga seorang Perdana Menteri apabila mencecah umur itu maka sudah sampai masa untuk bersara. Ini kerana perubahan sesebuah negara tidak berlaku kepada mereka yang lebih berusia.

Sejarah banyak dicatatkan oleh mereka yang berusia 40-an. Oleh itu, kita mesti mengurangkan mereka yang berusia ini daripada aktif dalam politik. Mungkin apabila sudah mencecah usia 65 tahun mereka bersara tetapi boleh menjadi penasihat. Kita tidak boleh membiarkan politik ini menjadi politik yang usang. Kalau rumah pun kalau sampai masa kena cat baru dan sebagainya begitu juga kereta bila tiba masa kena tukar baru. Atas faktor umur juga kita perlu menghormati semua pemimpin kita tidak kira daripada parti mana sekalipun kerana masing-masing ada sumbangan mereka.

Kenapa agaknya perkara ini seolah-olah sukar dilakukan?

FAUWAZ: Saya melihat masalah di Malaysia ini, tidak ada keyakinan terhadap pelapis. Sebenarnya ramai pelapis tetapi tidak diberi peluang atas alasan belum sampai masanya kerana belum matang. Bagi saya matang bukan atas faktor umur tetapi atas natijah. Jadi adalah perlu apabila tiba masanya, sudah sampai waktu untuk berundur maka mereka perlu lakukannya. Malah dalam fikah pun ada hukum apabila sudah sampai usia 65 tahun, mereka ada hukum khas yang tidak boleh dilakukan kepada orang muda seperti jika sudah nyanyuk mereka boleh buat solat jamak, kalau baru memeluk Islam mereka tidak perlu berkhatan dan sebagainya.

Sebaik-baiknya selepas pilihan raya, kita tidak lagi perlu tertumpu kepada mahu menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak atau Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi biarlah kita menyokong agenda negara, siapa yang mampu memimpin negara dengan baik kita sokong.

Kita tidak mahu lagi parti yang taksub kepada sesiapa. Sekarang ini bukan zaman menyokong imam-imam yang berbentuk individu tetapi zaman untuk umat itu sendiri. Kita bukan mahu menyokong seseorang kerana individu atau populariti tetapi orang yang ada kekuatan dalam pemerintahan. Mungkin seseorang yang popular boleh membantu ketika berceramah tetapi belum tentu mampu memimpin negara. Sebagai contoh Presiden Mesir sekarang Muhammad Mursi bukanlah calon popular tetapi beliau mempunyai agenda yang baik untuk negara. Kini sudah sampai masanya kita melihat kepada fikah pembangunan tidak kira siapapun diri kita sebagai ulama, wartawan dan sebagainya.

Bagaimana pandangan saudara tentang isu negara Islam?

FAUWAZ: Saya sebenarnya mengharapkan dalam perjalanan pilihan raya kali ini tidak terlalu dibincangkan isu-isu agama. Tetapi kita perlu melihat kepada siapa yang lebih mampu memberikan keamanan dan juga kebaikan kepada rakyat. Kalau kita lihat slogan Pas mereka berpegang kepada negara kebajikan tetapi orang kata mereka dah tinggalkan slogan negara Islam. Ini bukan isu meninggalkan slogan negara Islam, mereka bukan tinggalkan Islam tetapi mengubah pendekatan. Walaupun UMNO juga menggunakan slogan kebajikan tetapi apa salahnya mereka lawan. Pada pandangan peribadi saya tidak perlu lagi kepada slogan negara Islam kerana negara ini adalah negara Islam. Kalau tak, kita nak kata negara ini negara apa?

Masyarakat menerima hakikat negara ini negara Islam tetapi Karpal Singh tidak?

FAUWAZ: Karpal Singh memegang kepada kenyataan Tunku Abdul Rahman dan beberapa sudut Perlembagaan yang mereka lihat sebagai sekular. Itu dari sudut hukum undang-undang manusia. Hakikatnya dalam sudut fikah Islam walaupun Perlembagaan ditukar kepada negara kafir sekalipun, jika pemimpinnya ialah Islam dan majoriti rakyatnya Islam, ia tidak terkeluar dari negara Islam. Seperti contoh seseorang itu tidak sembahyang, puasa dan sebagainya tetapi masih mengucap kalimah syahadah, hukumnya dia masih Islam. Tapi janganlah menukar negara ini kepada negara sekular.

Jika pemimpinnya sekular itu tidak ada masalah kerana ia individu tetapi jika Malaysia adalah negara sekular ia akan menimbulkan masalah kerana kesannya amat besar. Ini kerana ia bukan lagi kewajipan kepada kita mengembalikan Islam di negara ini.

Kalau saya kata seseorang itu kafir atau murtad maka tidak ada kewajipan untuk dia sembahyang, menunaikan haji atau puasa. Tetapi jika dia Islam maka dia kena puasa, sembahyang dan sebagainya. Begitu juga dalam konteks sebuah negara. Namun apa yang dilakukan oleh Karpal itu hanya memburukkan keadaan. Beliau mungkin handal dalam bidang undang-undang sivil tetapi bukan syariah. Jadi kenapa kita perlu mengambil pendapat Karpal yang mengatakan negara ini adalah negara sekular. Kenapa tidak ambil pendapat Imam Abu Hanifah dan Imam Syafie yang mengatakan mana-mana negara Islam yang negaranya dipimpin oleh orang Islam, majoriti rakyatnya adalah Islam dan syiarnya masih kuat malah kalau tak laksana hudud pun tidak mengapa, maka negara itu adalah negara Islam.

Dari segi hukum jelas tetapi kenapa Karpal Singh masih membangkitkan isu negara Islam?

FAUWAZ: Bagi saya dia seorang yang ekstrem. Dalam Islam orang yang ekstrem pun ada masalah malah ulama yang ekstrem pun akan menjadi masalah. Kemusykilan akan timbul apabila ada orang yang ekstrem kerana mereka tidak mahu menerima pandangan yang berbeza selain tidak mengiktiraf pandangan agama-agama lain. Saya melihat orang seperti Karpal ini mempunyai ilmu yang hebat tetapi bermasalah dari sudut dalaman. Kalau tidak mahu menerima diam sahajalah tetapi kenapa tidak mahu menerima hakikat bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam?

Jadi ubat paling baik dalam berhadapan dengan orang seperti ini adalah dengan berdialog dan bukan mengutuk begitu sahaja. Golongan ekstrem ditolak oleh masyarakat termasuklah UMNO dan Pas dan kita memerlukan mereka yang berpegang kepada Wasatiyah Muktadin, iaitu mereka yang menjunjung dialog. Saya melihat di Malaysia, dialog adalah sesuatu yang sangat kurang.

Bagaimana dengan usaha sesetengah pihak cuba membenarkan orang Melayu Islam menukar agama?

FAUWAZ: Isu ini adalah satu perkara yang besar dan tidak hanya dibincangkan di Malaysia. Tetapi ia tidak dibincangkan oleh ulama-ulama kita sebaliknya lebih tertumpu kepada cerdik pandai sahaja. Mereka ini bercakap bersandarkan logik sahaja. Perkara ini perlu dibincangkan dengan lebih jelas, apakah pertukaran agama ini merupakan hak individu. Jika ia hak individu maka mereka boleh menukar agama tetapi kerajaan juga mempunyai hak iaitu menghukum orang yang murtad. Mungkin kita tidak boleh menghalang mereka untuk murtad tetapi kerajaan boleh menghukum dengan hukuman yang sesuai sama seperti pengedar dadah, penjara dan sebagainya. Apa yang paling penting dilakukan, kita perlu berdialog dan memujuk mereka kembali kepada Islam. Kita tidak boleh membiarkan mereka ini murtad tetapi apakah kita boleh menghalang, perkara ini yang masih menjadi persoalan.

Mungkin kita boleh menghalang tetapi apakah di hati mereka ini benar-benar mahu kembali kepada Islam? Kita mungkin tidak boleh menghalang tetapi yang jelas kita boleh menghukum mereka ini. Mereka yang murtad ini pun terbahagi kepada dua iaitu pertama, murtad secara diam. Kita pun tidak boleh buat apa kerana kita pun tidak tahu mereka murtad. Tetapi yang kedua ini menunjukkan diri mereka murtad dan kita boleh menghukum mereka kerana memecahbelahkan umat Islam. Ini bukan jawapan saya tetapi para ulama perlu berbincang tentang hukum yang jelas supaya menjadi panduan kepada masyarakat. Saya sendiri masih mengkaji kerana isu ini sangat besar dan kefahaman pun belum mencapai kepada memberi jawapan.

Bagaimana pula dengan isu penggunaan kalimah Allah oleh golongan bukan Islam?

FAUWAZ: Pandangan saya untuk orang Kristian menyebut kalimah Allah tidak menjadi masalah. Tetapi jika mereka mahu mengunakan kalimah itu di dalam bible maka ia menjadi masalah kerana boleh menimbulkan salah faham terhadap agama. Malah dalam hukum fikah, jika orang kafir menggunakan sebutan-sebutan yang menyakitkan hati orang Islam, ia tidak dibenarkan. Mungkin Lim Guan Eng bercakap supaya dibenarkan isu itu adalah hak dia tetapi kita juga ada hak untuk menghalang sebagai orang Islam. Tetapi tidaklah perlu sehingga menimbulkan provokasi dan sebagainya kerana kita dalam sebuah negara yang tinggal bersama orang bukan Islam. Bagi saya kita perlu berbicara dengan menggunakan kebijaksanaan dan keikhlasan hati. Bagi Guan Eng yang bukan orang Islam, dia tidak ada pengetahuan tentang haram dan halal.

Tetapi kita perlu menjelaskan kepada mereka hak kita untuk menghalang. Konsep Kristian ini ia sentiasa berubah. Jika mereka tetap mahu menggunakan kalimah Allah mungkin boleh digunakan di dalam gereja dan kita pun tak tahu ia digunakan. Tetapi jangan sampai ia dibenar digunakan di dalam bible kerana ia menyakiti hati orang Islam selain kita perlu menjaga keamanan negara ini. Mereka perlu menghormati agama Islam dan di sinilah kita perlu memahami toleransi agama. Kita perlu faham bahawa kita perlu saling menghormati sesama penganut pelbagai agama kerana kita tidak mahu negara ini berpecah-belah dan menimbulkan perbalahan hanya kerana sesetengah pihak menuntut sesuatu yang di luar kebiasaan.

Filipina Hantar Kapal Bawa Militan Pulang

Posted: 24 Feb 2013 06:50 PM PST


Kerajaan Filipina telah menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota, termasuk 30 pengawal bersenjata, yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari.

Kapal yang bernombor AT296, belayar dari Bongao, Tawi-Tawi ke perkampungan Tanduo di Lahad Datu dan berlabuh di tepi pantai sementara rundingan dengan kumpulan itu berlangsung malam tadi.

Jabatan Hal Ehwal Luar (DFA) Filipina dalam satu kenyataan berkata pemberitahuan mengenai penghantaran kapal itu telah disampaikan kepada Kedutaan Malaysia di Manila, pada Sabtu.

Setiausaha Hal Ehwal Luar Filipina Albert F. del Rosario dalam satu kenyataan menggesa seluruh kumpulan itu agar pulang ke rumah mereka dan keluarga, "sekalipun pada masa yang sama kami sedang berusaha menyelesaikan isu-isu utama yang mereka timbulkan".

"Sila lakukan ini demi keselamatan anda sendiri," katanya.

Mengenai kapal berkenaan, Rosario berkata: "Kami amat mengambil berat tentang kehadiran lima wanita dan beberapa orang awam dalam kumpulan itu, dan kami menggesa mereka segera menaiki kapal dan pulang ke tanah air.

Menurut kenyataan itu, di atas kapal berkenaan ialah pemimpin Islam-Filipino, serta sukarelawan dan petugas perubatan. Pada 12 Feb, bot yang mengangkut lebih 100 lelaki bersenjata yang memakai pakaian celoreng tentera mendarat di pantai Lahad Datu.

Kumpulan itu menuntut supaya mereka diiktiraf sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu, dan tidak mahu warga asal Sulu di Sabah dihantar pulang ke Filipina.

Askar itu telah bertahan di kampung itu sejak dua minggu lepas, dan Kerajaan Malaysia memberikan mereka masa hingga Jumaat lepas (22 Feb) untuk meninggalkan negara ini.

Bagaimanapun, tarikh penamat itu dilanjutkan selama 48 jam selepas kerajaan Filipina memohon lanjutan empat hari hingga Selasa atas alasan Manila sedang berusaha memujuk kumpulan itu supaya membatalkan pendirian mereka.

Pusat Beli-Belah Terkemuka One Utama Terbakar

Posted: 24 Feb 2013 07:53 AM PST






Berita pusat beli-belah terkemuka One Utama bergelap dan terbakar telah menjadi hangat di Twitter dan banyak gambar mengenainya dimuatnaik oleh warga Twitter yang berada di sana.

Ketua operasi, Pegawai Bomba Kanan 2, Shamshul Anuar Antang mengesahkan mengenai kejadian yang berlaku.

"Punca kebakaran berlaku di stor penyimpanan peralatan, di tingkat tujuh bahagian bumbung, New Wing" katanya kepada pemberita.

Menurut Shamshul, kebakaran kecil itu menyebabkan pusat membeli-belah tersebut bergelap seketika.

Menurut pihak bomba lagi, laporan telah diterima dari pihak One Utama kira-kira pukul 9 malam dan kebakaran berjaya dipadamkan setengah jam kemudian.

Walaubagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan jumlah kerugian masih belum dapat ditaksirkan.

DAP Mahu Khalid Ibrahim Digugurkan

Posted: 24 Feb 2013 06:00 AM PST


Sudah jelas DAP mempergunakan pemimpin melayu semata-mata untuk meraih undi dari orang melayu sahaja.

Pemimpin seperti Khalid Ibrahim yang dah tak berguna akan di tendang begitu sahaja... Nasib malang yang menimpa pada Khalid Ibrahim ni pernah terjadi pada orang PAS di Penang.

Kini Zairil akan dipergunakan oleh DAP di Selangor. Strategi DAP di Penang akan merebak ke seluruh negara termasuklah di Selangor.

Sila baca pendedahan dari dapinsider.com

The new DAP Menteri Besar for Selangor – Zairil Khir Johari @ Christoper Ross Lim

Lim Guan Eng has recently disclosed to his inner circle of advisers his ambitious strategy to take control of Selangor from PKR by fielding DAP's very own Malay candidate – his own political secretary, Zairil Khir Johari, who was previously also known as Christopher Ross Lim.

Lim Guan Eng believes that for GE 13, the DAP will end up winning most of the seats amongst the PR parties.

Lim Guan Eng is confident of retaining all the current DUN seats won by DAP in 2008 – all 13 of them and also pick up another 3 DUN seats – N6 Kuala Kubu Bharu, N56 Sungai Pelek and N46 Pelabuhan Klang, thus boosting DAP's total to 16 DUN seats. Whereas Guan Eng expects PKR to falter and lose 5 DUN seats thus reducing its number of DUN seats from the current 14 to 9 seats only. As for PAS, Guan Eng also expects them to perform less well and thus losing 3 seats from their current 8 which will cause PAS to end up with only 5 DUN seats.

Thus, the PR alliance will still continue to control the state of Selangor with 30 seats (DAP-16, PKR-9 and PAS-5) vs BN with 26 seats, thus retaining power over the state for another term. However, since DAP now has the most number of seats, they should be able to dictate and appoint the MB. In fact, with 16 seats as above, they even outnumber the PKR and PAS DUN seats combined which only comes up to 14.

Lim Guan Eng has learnt the lesson from Perak well when it had to surrender the Menteri Besar's post to PAS even though it has won more DUN seats than PAS in Perak because of the requirement that the MB has to be a Malay. Thus Nizar Jamaluddin went on to be the MB – much to the chagrin and disappointment of Kit Siang and Guan Eng.

But this time round, they are prepared for that eventuality – Guan Eng will field a Malay DAP candidate in Selangor with the intention to appoint him as the MB when DAP wins the most seats.

This is where Zairil Khir Johari comes in – he will be the MB for Selangor when DAP wins the most seats and the state remain under PR rule.

Karpal Singh has been consulted and he has rendered his strong legal opinion that Zairil is a Malay within the constitutional definition of a Malay and so he is eligible to be appointed as the Menteri Besar of Selangor in accordance with the State Constitution of Selangor.

As such, Zairil is being slated to contest the Bukit Gasing seat which is presently vacant since the death of Edward Lee Poh Lin. Though Edward's son, Simon Lee has been taking over the duties of the father and diligently cultivating this seat, hoping to contest it in GE13, Guan Eng has already made up his mind for Zairil to be parachuted in to contest Bukit Gasing.

DAP wants to control the vast wealth and revenue stream in Selangor and by putting Zairil in there as MB, Guan Eng will be able to control and manipulate him and ensure that the young man will do his bidding.

Zairil Khir Johari is the blue-eyed boy of Lim Guan Eng and has found himself recently in a fresh controversy over his real identity. For a while now, his biological background has come under scrutiny. He has called himself Zairil Khir Johari.

Not Zairil bin Khir Johari but Zairil Khir Johari. There is a huge difference. Repeat Zairil Khir Johari and NOT Zairil BIN Khir Johari.

Despite former DAP vice-chairman Tunku Aziz making a blunt accusation that Zairil is not the biological son of Khir Johari, the political aide to the Penang CM, has not taken the trouble to sue the pants off Tunku Aziz to clear his name.

All the three year old DAP member Zairil could come out with was a pathetic statement to say he knew who his father was.

It has also been revealed in some blogs with hard documentary evidence that Zairil is actually Christopher Ross Lim and that he was born in Hawaii and his biological father is purportedly one Howard Lim of Singapore. The mother is Christine Lim alias Rose Christine Lim Abdullah alias Christine Khir Johari. She was of course the secretary to the late Khir Johari.

Zairil was born on 17 Oct 1982 but his mother only married Khir Johari in February 1996 and so it is quite impossible for him to be son of Khir Johari by such dates and calculations.

Or the truth is simply what is being shown on the blogs – that Zairil @ Christopher Ross Lim was the son of Howard Lim as per the birth certificate from Hawaii or that Christine had an affair with Khir Johari and conceived a child while she was still married to Howard Lim and when Zairil was born, he was registered as the son of her then husband, Howard Lim.

But whoever is the father of Zairil, the fact remains that he has now got a most powerful "godfather" in the form of Lim Guan Eng who is making this young man's future so bright that he is now in line to be the new Menteri Besar of Selangor.

Laporan Polis Terhadap Nurul Izzah Kerana Cetus Provokasi

Posted: 24 Feb 2013 04:00 AM PST


Kemaruk sangat, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dilihat cuba mencetus provokasi apabila berdegil untuk meneruskan program "Debat Perdana" walaupun Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah pun menolak pelawaan tersebut.

Menurut Setiausaha Penyelaras BN Lembah Pantai, Datuk Haji Mohamad Sazali Kamilan, walaupun berkali-kali Raja Nong Chik telah menjawabnya secara terbuka kepada media beliau tidak menerima jemputan tersebut, pihak pembangkang masih lagi menggantung kain rentang dan poster program tersebut.

"Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah beberapa kali menjawab pertanyaan media berhubung debat ini.

"Bagaimanapun, Ahli Parlimen Lembah Pantai masih berdegil dan terus memperbesar-besarkan perkara ini dengan menggantung banner dan poster mengajak rakyat hadir sedangkan majlis debat ini tidak pun mendapat persetujuan secara bertulis," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Mohamad Sazali juga mempertikaikan samada program tersebut mendapat persetujuan daripada pihak berkuasa.

"Seperkara lagi, adakah pihak penganjur mendapat permit kelulusan mengadakan majlis debat ini tanpa persetujuan sebelah pihak termasuk permit menggantung poster atau banner program tersebut?" tambah beliau.

Dalam kenyataan media itu juga, lampiran laporan polis bertarikh 22 Februari disertakan dimana Ketua Penerangan Umno Lembah Pantai Datuk Ibrahim Tambi Chik dalam laporannya mengatakan: "Saya yang melaporkan ini berpendapat Nurul Izzah telah dengan sengaja melakukan provokasi dan fitnah yang merosakkan nama baik, maruah dan reputasi Datuk Raja Nong Chik sebagai seorang yang mungkir janji.

"Sedangkan Datuk Raja Nong Chik tidak pernah bersetuju dengannya."

Pada 13 Februari lalu, Nurul Izzah menyerahkan jemputan rasmi debat kepada Raja Nong Chik tentang program debat yang dijadualkan berlangsung hari ini.

Namun pada 9 Februari Raja Nong Chik menolak jemputan tersebut kerana tiada keperluan untuk berbuat demikian.

Inilah taktik kotor yang sering diguna pakai oleh puak pembangkang...

anakbukitgantang says

Posted: 25 Feb 2013 03:26 AM PST

anakbukitgantang says


IC Palsu di Sabah untuk kaum Cina-terima kaseh Kit Siang sebab mendedahkannya

Posted: 25 Feb 2013 02:21 AM PST

Yong Teck Lee (YTL) YTL berpendapat Sabah adalah untuk orang Sabah. Ramai berpendapat bahawa PBS kalah kerana pengundi hantu. Namun fakta sebenarnya PBS dalam pilihanraya peringkat negeri  kalah akibat virus lompat party yang diketuai oleh Anwar Ibrahim !.
 
Sesuatu yang ANEH berlaku. Setelah penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja  (RCI) dan siasatan dilakukan, kenapa Lim Kit Siang dan Yong Teck Lee SENYAP?
 
Mereka senyap kerana hasil siasatan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) mendapati bahawa penambahan mendadak penduduk adalah dari etnik Cina. Sangkaan ramai ialah mereka dari etnik Cina yang berasal dari Filipina atau pemastautin haram yang tiada dokumen pengenalan.
 
Kebanyakan IC diberikan ke atas pemastautin Malaysia (dari Malaysia Barat?) yang sudah lama bermastautin di Sabah  tanpa mempunyai IC...sila rujuk dan  google berita tentang  kehilangan pelancung Cina pada kadar yang sangat tinggi setiap setahun di Malaysia.
 
Dan ini dapatan RCI yang amat dirisaukan- jumlah tertinggi pemberian IC dari tahun 1963-2012 ialah kepada warga yang berasal dari Tanah Besar China sebanyak 13,556 orang!. Ini tidak termasuk warga yang berasal dari Hong Kong berjumlah  1,981 orang!

Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) akan bersambung selepas 27 February 2013. Apakah Yong Teck Lee akan berhenti menyalak seperti berhenti menyalaknya Lim Kit Siang setelah mengetahui banyaknya warga Cina yang menjadi warga instant di Sabah? Dan kenapa media Sabah memounyai gag order berkenaan perkara ini? Siapakah yang MENGAWAL Media di Sabah???
 
Saksikan pendedahan Another Brick On The Wall dalam Bahasa Inggeris seterusnya:

Lim Kit Siang was making a big fuzz over the initial revelation that quite a sizeable number of Filipino residing in Sabah was given blue IC. Many parties was trying to blame it on Tun Dr Mahathir.

Tun Dr Mahathir rebutted to say that if he was bad for issuing IC to Filipinos, then Tunku Abdul Rahman is worse for issuing one million IC. It did not permanently silenced the opposition but after their lame rebuttals, it was sufficient to stop further attack on Dr Mahathir.

In Sabah, Dato Yong Teck Lee's SAPP are going on a "Sabah for Sabahan" mode like Dr Jeffrey Kitingan's STAR are making a big issue of the RCI finsings despite revealed information to dispell allegations of BN rigging the electoral roll with new citizens to win over Sabah from PBS in 1994
.

The crux of the allegations should be directed at corrupt National Registration Department officials that was held under Internal Security Act (ISA). PBS did not lost from the alleged electoral roll change but PBS state assemblymen frogging over to Barisan Nasional as orchestrated by master frogger, Dato Seri Anwar Ibrahim.

RCI is due to be reconvene on Wednesday, February 27th. Will Teck Lee still be playing the RCI issue after this posting?

This blogger received an e-mail from his Sabah source that was closely following the RCI in Sabah. It contains some revealing information that was presented to the RCI. Surprisingly, it was not played up by the mainstream media in Sabah.

It only strengthen the suspicion [read past posting here] that Sabah media are not being professional in their reporting of the RCI and are trying to hold back information. One wonder who owns and work for the newspapers and radios in Sabah.

The information was a submission from the Ministry of Domestic Affair contains statistics of issued ICs for Sabah and number of according to country of origin and ethnicity from 1963-2012.

The first Table 1 below is the number of issued ICs, those still living and those died
:





The figure for 1964 to 2012 shows the total issued blue ICs are 66,682 in which 59,726 are still living and not reported to have died.

This differs vastly to previous claims of 73,000 to 200,000 of blue ICs issued in the tumultous years prior to and after 1994, the year PBS was ousted. Not to mention is the claim by a University Professor that Sabah population increased drastically at a certain years.

So does the mytical numbers been bandied around for real?

The second table provides information on the number of issued ICs in accordance to place of origin:





In this figure, it shows that the highest number of ICs are issue to immigrants who are based from Malaysia at 38,214. This are likely those immigrants already residing in Malaysia and most likely are stateless but was not issued ICs.
One could assume that the majority are Filipinos from Southern Phillipines. There is probably Chinese and other ethnics.


The highest other country of origin other than from within Malaysia are China at 13,556. This excludes those from Hong Kong at 1,981. Read more anotherbrickinwall-project-ic-for-chinese.

Isu Tuntutan Petroleum Kelantan- Belum Gazet!

Posted: 25 Feb 2013 12:13 AM PST

Murid murid, hari ini cikgu nak ajar pasal "GAZET"
 
"Kalau sempadan negeri , atau mana mana enakmen dan akta belum digazet maka ia tidak boleh dijadikan AFIDAVIT (bahan bukti)  bagi menuntut sesuatu HAK ke mahkamah."

Saksikan cerita 3 Abdul ini ; p

 
atau klik di link SINI

Ohpolitik!™

Posted: 25 Feb 2013 03:25 AM PST

Ohpolitik!™


ManifesTOLOL Pakatan Takde HUDUD? Boleh @nikabdulaziz mahupun @abdulhadiawang JAWAB!!

Posted: 25 Feb 2013 12:39 AM PST



Boleh Cacai PAS, mahupun pimpinan tertinggi PAS bagitahu aku dimana perkataan tersebunyi yang berbunyi HUDUD dalam Manifestolol di atas? Dengar kata ramai terlibat dalam menghasilkan ManiFEStolol ni. Antaranya termasuk pimpinan ULARMAK PAS yang dah semakin selesa dengan telunjuk anwar dan DAP. Maka hasilnya adalah yang dibuang. Maklumla Negara BERKEBAJIKAN, BUKAN NEGARA ISLAM LAGI... ISLAM Dibuang, Makan PAS pun sepaptutnya malu dengan menggelakkan mereka sebagai Parti Islam, patut ditukar sebagai Parti KEBAJIKAN se-Malaysia. Renung-renungkan...

JOM BACA manifesTOLOL Pakatan yang dilancarkan di hadapan 100R rakyat!!

Posted: 25 Feb 2013 12:17 AM PST


Sekiranya Pakatan Rakyat memerintah, kita berJANJI akan menunaikan 10 janji berikut;

1. Pendidikan PERCUMA bermula pra persekolahan sehingga ke Menara Gading.

2. Kad ahli DAP, PKR dan PAS boleh digunapakai dimana-mana Plaza Tol di negara ini untuk mendapatkan TOL PERCUMA.(hahaaha)

3. Pengecualian cukai import dan SUBSIDI 50% untuk setiap pembelian apa-apa jenis kereta baru.

4. Bantuan perniagaan RM10,000 kepada setiap peniaga berdaftar Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

5. Imbuhan GURU sebanyak RM1,500 sebulan oleh kerajaan Negeri PR atas sumbangan mendidik anak bangsa.

6. CARUMAN NASIONAL kepada semua penjawat awam sebanyak RM500 sebulan sehingga pencen.

7. INTENSIF PENJAGAAN ANAK RM400 setiap bulan bermula umur setahun sehingga 5 tahun.

8. WiFi percuma dari Perlis hingga ke Sabah.

9.RUMAH PERTAMA IBU TUNGGAL bernilai RM15,000 percuma kepada semua ibu tunggal berdaftar.

10. GAJI MINIMA RM800 kepada semua pekerja swasta.

"UBAH SEKARANG, TOLONGLAH SELAMATKANLAH AKU OI"

Manifesto Bukan JANJI : Suami dipaksa Carum sehingga RM100 untuk Isteri, Manakala Kerajaan PR hanya Manifestokan carum RM50 BUKAN JANJI TAU!

Posted: 24 Feb 2013 08:50 PM PST

BR1M gula-gula. Hampas bagi ayam dan lembu makan dan sebagainya. Namun hari ini apa pula? Manifesto PRU yang jangka akan dipetik sebagai bukan janji ini disebarkan. Antara yang sangat menarik perhatian aku adalah kandungan yang berbunyi, kerajaan PAKATAN akan sumbang caruman sebanyak RM50 sebulan bagi setiap isteri yang layak, manakala suami akan sumbang caruman sehingga RM100 sebulan.

Adakah terlaksana sudah? atau sekadar omongan kosong? 

Penerima BR1M dikata Lembu, Ayam : Penerima Papan Karom kira camna PULAK @nikabdulaziz?

Posted: 24 Feb 2013 08:23 PM PST

ADUN Bukit Lada, Kedah, Ostad Ahmad Izzat bagi karom tew.....
Cikgu Johari menyerahkan papan karom kepada ketua pemuda Pas Caw.Charok Bakap sambil diperhatikan Ust.Hilmi Wahab, Ketua Penerangan Pas Kaw.Baling


PERGH... BR1M punya hal banyak perumpamaan keluar dari Tuan guru NikAziz, kalu bagi Karom kira apa plak? Jajan untuk orang muda leka main? Bukankah ini juga terkandung dalam rasuah? Pemberian yang pastinya untuk membeli hati pengundi. Namun ini jer yang mampu sebab tabung ceramah PAS habis buat beli lori 40 tan. hehe..

Banyak tew tabung Ceramah PAS, Takkan bagi KArom jer...

MANIfesto Bukan JANJI PR dilancarkan Sebentar Tadi!! Semua Free Beb!

Posted: 24 Feb 2013 08:09 PM PST

Pembangkang sebentar tadi melancarkan manifesto pakatan itu sempena Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) bertema Pakatan Harapan Rakyat. 

 Manifesto kali ini menjanjikan pelbagai kemudahan percuma sehingga pengangkutan awam pun dikatakan percuma. Tetapi sayang semuanya bukan janji sebab itu hanyalah wayang kulit pakatan pembangkang untuk menggula-gulakan rakyat dengan air liur mereka.





Talian Hayat @anwaribrahim dah sampai!! 100Ribu sambut Kepulangan Pahlawan PRU13 Pakatan semalam!!

Posted: 24 Feb 2013 07:22 PM PST


P Balasubramaniam berkata kepulangannya ke tanahair adalah kerana mahu bersama-sama rakyat Malaysia lakukan perubahan untuk menukar kerajaan yang dianggapnya sebagai korup pada Pilihanraya 2013 yang dijangka tidak lama lagi.

Balasubramaniam dikatakan merupakan salah seorang saksi dalam kes pembunuhan model Mongolia Altantunyaa Shaariibuu pada 2008 dan mencetus kontroversi selepas menukar Pengakuan Bersumpah (SD) sehari selepas membuat pengakuan yang pertama dan LARI KE INDIA.


HAHAHA.. Talian Hayat Pakatan Rakyat sudah sampai. Lamanya kesni berlarutan. Hari ini, sempena menghadapi pilihanraya umum ke 13, Bala dilihat sebagai orang yang paling berkredibiliti bagi bersama lori 40 tan pakatan rakyat yang dilancarkan masing-masing oleh DAP, PKR dan PAS. (satu parti satu lori lengkap pentas fitnah). Kosnya disini.

Tindakan ini dilihat tindakan terdesak Anwar dan dijangkakan akan ada lagi beberapa talian lain akan menyusul dalam waktu terdekat ini bagi mengukuhkan dakwaan Perdana Menteri Terlibat dengan pembunuhan Altantuya.

Peliknya kenapa perlu lari sebelum ini? Kenapa pulang seperti sudah mendapat UMPAN yang sangat besar. Berapa BangNon bayar? Ke dah tak syok duk India? Nak kerakyatan India ke? Pulang terus ulas pasal Rasuah, kurap sana sini, mana dia bukti PM terlibat? ERrr.... Nak tutup Isu BangNon terlibat dengan isu Lahad Datu ker? keh keh keh..

AlKisah Kecohla PRU nanti... BangNon bawa pulang pelarian India...haha..

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 25 Feb 2013 03:11 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Kasi makan bintang ternakan

Posted: 24 Feb 2013 07:02 PM PST


AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 25 Feb 2013 03:10 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


USTAZ FAWWAZ Anak Allahyarham Fadzil Noor BAKAL DIHINA Kerana Sarankan PENYATUAN UMNO + PAS !!!

Posted: 24 Feb 2013 05:09 PM PST

Ustaz Fawwaz merupakan Anakanda Allahyarham Tuan Guru Dato Fadzil Noor (Presiden PAS ke 6 : 1989 - 2002 : sebelum Arwah Ustaz Fadzil digantikan oleh Hadi Awang sekarang).

Nasib yang bakal diterima oleh Ustaz Fawwaz akan bersamaan dengan nasib yang pernah dilalui oleh beberapa orang tokoh PAS yang dahulunya disanjung tinggi, akhirnya kini dihina dan dicerca oleh orang-orang PAS segenap lapisan tak kira dari pemimpin atasa PAS sehinggalah pencacai penjilat tahi ayam panu dalam hirarki ahlil PAS. Umpamanya yang terkini, nasib yang telah dilalui oleh Dato Dr.Hassan Ali (Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor!) dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa (Bekas Timb.Presiden PAS Malaysia!).

Hanya kerana menyebut mengenai PERPADUAN UMNO + PAS.

Nasib badan la Ustaz Fawwaz ! Bak kata P.Ramlee dalam filem 3 Abdul, "Aik ! Sebut Hospital saja , semua harta kena potong !?"...

Dalam bab Ustaz ni, Ustaz sebut PERPADUAN UMNO + PAS saja , maka taraf kehormatan seorang anak bekas Presiden PAS sudah jadi sama taraf dengan sampah masyarakat !?? .... Sungguh kejam puak-puak PAS melayan sesiapa yang ingin bersatu padu dengan ummat Islam sebangsa serumpun setanahair , kan !? ...
Ini Petikan Pasal Ustaz di Malaysiakini

Ini pula antara komen-komen pembaca artikel tersebut di Malaysiakini, siap ada yang kata seolah-olah Ustaz DAPAT HABUAN kot!? Puiiiii !!

Pada puak PAS, tak kiralah sama ada kau tu anak bekas Presiden PAS ke, anak Presiden PAS sekarang ke, anak orang yang menubuhkan PAS ke, anak sapa-sapa pun, kalau sebut saja pasal Kerajaan Perpaduan (UG) UMNO + PAS , sebut saja pasal BERSATU UMNO + PAS , MAKA ANDA MENEMPAH PENGHINAAN YANG SECUKUP-CUKUPNYA OLEH PUAK-PUAK PAS ! ... 

Mereka lebih selesa bersatu tubuh dengan DAP & PKR yang menyamaratakan kaum & agama tu ! SAYA & RAKAN-RAKAN UMNO AMAT SIMPATI KEPADA USTAZ !


AloQStaQ
ISNIN
9:09 Pagi
25 FEB 2013

MARI LAYAN VIDEO > PENERIMA BR1M = HAIWAN ... SIAPA YANG HAIWAN NI, NIK AZIZ OII !??

Posted: 24 Feb 2013 10:12 AM PST


Saja ja AloQStaQ nak ajak kawan2 layan video BR1M = HAIWAN seperti yang Nik Aziz UMPAMAKAN kepada para penerima tuuu ...

Layan video yang kawan kita bikin ni sampai habis, barulah kita sedar, Nik Aziz tujukan HAIWAN tu kepada puaknya sendiri rupanya! ... Tapi, mungkin sebab malu nak sebut puaknya macam HAIWAN, maka disebutlah penerima BR1M itu UMPAMA HAIWAN Ayam Itik Lembu ... Apapun, UMNO jugak yang kena ....  Nyanyok dah orang tua ni !

(Sila klik 2x utk besarkan saiz full screen video untuk paparan lebih jelas)



AloQStaQ
ISNIN
25 FEB 2013
2:12 Pagi

tunku

Posted: 25 Feb 2013 03:02 AM PST

tunku


‘REPEATS OF MOVIE WITH NEW YOUNG ACTORS’ – UNVEALING OPPOSITION’S MANIFESTO

Posted: 24 Feb 2013 11:45 PM PST

The opposition pact has come out with its manifesto that promises the stars and the moon…yes…again, just like the pact did in 2008 general election and no even one has yet to be fulfilled.
This time the manifesto is more refined and detailed that can obviously attract those who do not know basic economy or basic calculation on salary versus cost of living.
And of course, this can attract those who forgot the opposition pact has yet to fulfill any of their pledges that attracted them to vote for the pact in 2008.
So BEWARE of the repeat of the make-believe stories, with new actors and presentation but same story lines and same directors.
So what is new in the manifesto? Even pledges of free water for Selangor's poor are not fulfilled, what more about allowances for single mothers, students and so on.
This time, they came out with attractive offers like reduce prices of cars, higher ceiling for taxable income, drop in fuel prices, electricity tariffs and many more.
Beautiful and attractive…like a well-designed package that looks beautiful on the outside, attractive to look at and beautiful to be exhibited in a nice glass show case.
But do not open and see the content inside…it is full of 'bullshits' and smells bad, very bad that last for years, like the ones now experienced by voters duped by the 2008 manifesto.
The point here is that what the opposition pact is offering is similar to the ones in 2008 except laced with some improvements and beautified, presented by young enterprising and ambitious men with of course, strings of degrees to lend credit.
Pushed up to be the main actors and attraction of the 'repeat movies', the opposition pact continues to 'cloud and cheat' the voters, this time the target is the 3 million plus young voters who are said to be on the fence, first time voting.
Looking at the manifesto unveiled, it cannot be denied the pact aims for this group of voters and the ones above that already know who are the people in the pact, what are the lies and cheats they have done and how they manipulate with words.
But then again the young voters are also wise and mature in political sense as they know who cheat and lies and who delivers and who does not.
Young voters are not easily swayed by 'repeats or replays' because they seek new adventure, they memorized and understand the play and story lines and they know what comes next.
Not fools to be taken lightly, young voters wanted to be treated as equals to the existing voters and they do not like to be taken for granted as they know they are the future leaders, if not the future citizens that can contribute tremendously to the future growth of a nation.

Hopes rise for Lahad Datu stand-off to end in 72 hours

Posted: 24 Feb 2013 10:48 PM PST

 TANJUNG LABIAN (LAHAD DATU): As the stand-off between Malaysian security forces and an armed Sulu group here enters its third week, expectations are rising for an end to the drama within the next 72 hours.
Malaysian forces are holding their ground less then 500m away from the Tanduo village where the group has been holed up since Feb 9.
A Philippines ship is expected about noon Monday to help evacuate the civilians and five women in the group of about 180, seen as a sign that group leader Azzimudie Kiram is prepared to leave the village.
According to the Philippines' Department of Foreign Affairs, the vessel which arrived in Bongao, Tawi-Tawi before midnight Sunday, will stand by off Lahad Datu as Malaysian authorities negotiate through emissaries and Manila holds talks with the family of Sultan Jamalul Kiram.
Manila officials have stated that they were using Esmail, a brother of Jamalul, to convince the group to return home.
The Sulu group, with about 30 gunmen reported to be in its ranks, has also run out of food supplies in Tanduo village because of a total blockade enforced on land and sea.
There were also reports of dissent in the group, with several of Azimmudie's followers wanting to return to southern Philippines.

tunku : we hope it will end very soon peacefully without having to use force.

People who accept BR1M are stupid: Hadi Awang

Posted: 24 Feb 2013 04:03 AM PST

Pas president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has described those who accept the 1Malaysia People's Aid (BR1M) cash aid as stupid.
 He said the cash aid would never do the people any good because it is a tool for BN to fish for vote in the coming general election.
"The cash aid is a stupid idea and the people who accept is are just as stupid," he said at the Chinese New Year gathering, organised by Non-Muslim Pas Supporters Congress (DHPP), at Jalan Putra tonight. Some 200 people attended the gathering.
Present was Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak. Abdul hadi's comment on BR1M was echoing the sentiment expressed by Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, who had likened the recipients of the BR1M to "chicken and cows" recently.

tunku : first nik aziz and now hadi......do they know that there are thousands of their supporters receieved BR1M ???? what a moron.

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Feb 2013 01:19 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS tukar nama jadi ISLAM tolak demokrasi , tolak kebangsaan

Posted: 24 Feb 2013 05:16 PM PST

Ini adalah ceramah Nik Aziz sekembalinya dari mengerjakan Umrah. Beliau memulakan ceramah politiknya dengan perkataan Hidayat.  Ada wang berjuta tetapi tidak mendapat hidayat maka tempatnya ialah neraka, berpangkat tinggi tetapi tanpa hidayat tempatnya neraka, mempunyai pengaruh terhadap umat tetapi tanpa hidayat, tempatnya juga neraka. Oleh itu bila kita bersembahyang kita sentiasa meminta hidayat.

Nik Aziz menyebut bahawa Baitullah ditentukan oleh Allah, ia merupakan pusat bumi yang mula terjadinya daratan. Baitulah tempat menyatupadukan umat bukan 1Malaysia seperti yang dibuat oleh Najib.

Nabi Muhamada adalah politikus yang paling bersih di atas muka bumi, kaum Quraisy pun tahu bahawa Nabi Muhammad sentisa bercakap benar dan tidak pernah menipu tetapi mereka tetap menentangnya.  Nik Aziz juga menyamakan bahawa orang Melayu hari ini juga menentang dan menolak Islam dan mengambil kebangsaan sama seperti kaum Quraisy.

Umno tolak Islam dan ambil kebangsaan, perangai ini sama selagi ada setan akan ada malaikat, ada malaikat ada setan, selagi ada Pas akan ada Umno. Umno macam setan setiasa menolak Islam Pas.

Mekah ada bermacam-macam bangsa dan tempat penyatuan umat Islam berbagai bangsa, jadi apabila ada orang menyatakan Islam ( PAS) tidak boleh menyatukan umat manusia ia adalah mengarut.  Islam (PAS) mampu menyatukan umat bukannya 1Malaysia.

Kalau kita ke masjid kita bersatu di bawah satu imam. kita tunaikan apa yang kita minta didalam sembahyang kita, mencari rahmat bukan neraka.

Pas dari dahulu lagi nak menyatukan umat Islam tetapi ditolak oleh Umno, kita nak buat serupa seperti masjid tetapi Umno tolak kita. Kita nak guna lambang bulan dan bintang tetapi Umno haramkan.

Islam (PAS) satukan dunia dan akhirat, bukan 1 Malaysia

Islam (PAS) satukan langit dengan bumi.

Orang tolak Islam ( UMNO) tolak Islam dan ambil kebangsaan akan berjumpa dengan kera besar di akhirat kelak. mereka tak jumpa jawapan diakhirat seperti mana yang kita jumpa.

Oleh itu kita yang hidup dimuka bumi kena berlatih bagaimana nak menjawab soalan nungkar nangkir diakhirat.

Mengundi bukan sekadar untuk membentuk kerajaan tetapi untuk alih kerajaan kebangsaan kepada kerajaan Islam. Dunia ini sudah lama ada kerajaan, sejak zaman dinasor, zaman batu, zaman pra sudah ada kerajaan. Zaman nabi pun ada kerajaan walaupun tak mengundi. Ingat kita mengundi bukan sekadar untuk bentuk kerajaan tetapi untuk ambil alih kerajaan sekular kepada kerajaan Islam.

Aqidah kita kena cara Islam, ibadah kita kena cara Islam, muamalat kita kena buat cara Islam, kewangan kita kena buat cara Islam.

Oleh itu kita kena guna akal, cakap kena lembut, kena guna ayat Psikologi. cakap jangan kasar, jika bercakap kasar nanti orang lari.

Nik Aziz menegaskan bahawa akhir zaman ini tidak ada parti yang selamat di dunia dan akhirat selain daripada parti yang berasaskan Islam iaitu PAS. Kalau Umno nak bersatu dengan Islam , Umno kena buang kebangsaan dan ambil Islam. Bukan dengan menawarkan tiga atau empat jawatan menteri.

Pas memberi ilmu kepada pengikutnya, ilmu dunia dan ilmu akhirat, oleh itu Islam ( Pas) tidak boleh bagi duit sepuluh atau dua puluh rial kepada orang, seperti memberi dedak kepada ayam itik.tak boleh bagi rumput kepada lembu kerbau. Pas bagi ilmu. Pas ialah parti yang sentiasa bercakap benar.  Bagi wang supuluh, dua puluh ringgit bukan cara Islam. Kita seperti nabi yang miskin, beliau bagi ilmu dunia akhirat bukan wang ringgit.

Oleh itu ada dua perkara yang pengikut Islam kena ikuti, pertamanya ialah taat kepada Islam ( PAS) , kedua ialah tolak kebangsaan, tolak demokrasi, tolak segala-galanya.

Umat kena taat kepada Islam (PAS). Ada tangan kena pangkah Islam, ada kaki kena berjalan ke jalan Islam ( PAS) ,  ada telinga kena dengar cakap Islam (PAS). Ada fikiran kena berfikir cara Islam (PAS).

Itulah sebahagian inti parti ucapan Nik Aziz...baca dan fikir sendiri lah betapa fasik dan munafiknya beliau memutarkan belitkan kebenaran dan ayat quran.

Patutlah Nik Aziz menyokong demo bershit 3.0 dan mahukan kerajaan tumbang seperti mana yang berlaku di Mesir dan beberapa negara lain, rupa-rupanya Nik Aziz menolak demokrasi berparlimen dan raja berpelembagaan.

Perkara lain ialah Nik Aziz ingin membentuk sebuah kerajaan Islam yang tidak sekular , persoalannya mahukah DAP dan PKR menyokong cita-cita Nik Aziz untuk mewujudkan kerajaan Islam sedangkan isu kalimah Allah pun Pas gagal mempertahankan.

Bagaimana nak melaksanakan hudud sedangkan tidak terdapat dalam buku jingga dan ditolak mentah-mentah oleh Dap dan Pkr.

Jika dahulu Nik Aziz mengkafirkan Umno kerana berkawan dengan MCA dan MIC , hari ini Pas sendiri berkawan dengan kafir harbi DAP dan parti sekular LGBT milik Anwar Sdn Bhd.  Bagaimana Pas nak menubuhkan negara Islam jika tidak mendapat majoriti 2/3 dalam parlimen.  Jika Pas, Pkr dan Dap menang dalam PRU 13, Pas tidak akan mendapat sokongan padu daripada sekutunya.

Hari ini Pas bersekutu dengan DAP dan PKR, Nik Aziz faham kah maksud dan isu perjuangan mereka, Islamkah mereka?

DAP bermaksud democratic action party, dan PKR bermaksud Parti Keadilan Rakyat...Apakah asas perjuangan kedua-dua parti ini yang disokong sangat oleh Islam Pas?


Oleh itu Pas boleh lah dikatakan Parti syok sendiri.

Ahli PKR menipu untuk dapat BR1M

Posted: 24 Feb 2013 10:17 AM PST

Ketua Cabang PKR Pagoh Cikgu Saadun Penipu..ambil wang BR1M...
Isterinya seorang guru di SK Paya Redang Pagoh...dengan Gred DG32 dengan gaji melebihi RM4000.00 dan beliau pula Pencen Guru..cuba kira berapa Pendapatan mereka...Sedang untuk layak menerima BR1M mereka yang berpendapatan sekeluarga kurang dari RM3000.00 sahaja.Ini bakal pemimpin negara?

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Feb 2013 01:18 AM PST

Sahabat-Gunung


Mereka Dah Terdesak

Posted: 24 Feb 2013 10:50 PM PST


Baru mendapat perkhabaran bahawa billboard ucapan Chap Goh Mei BN Tanjong Karang telah dirosakkan oleh pihak bertanggungjawab..

Ini tindakan terdesak puak pakatan menjelang PRU nie...


Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Selangor halang bina Universiti Perdana - Noh Omar

Posted: 24 Feb 2013 04:29 PM PST

Noh Omar bersama kira-kira 700 orang anak-anak muda Tg Karang, yang terima bantuan BR1M

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dibidas kerana didakwa cuba menghalang rancangan pembinaan kampus Universiti Perdana di Serdang.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Datuk Seri Noh Omar berkata, pihaknya telah dimaklumkan kerajaan negeri masih enggan meluluskan syarat tukar tanah yang menyebabkan kampus universiti perubatan yang melibatkan kerjasama Sekolah Perubatan Universiti Johns Hopkins, Amerika Syarikat itu tidak dapat dilaksanakan di kawasan berkenaan sehingga kini.

Tegasnya, pembinaan kampus Universiti Perdana sepatutnya siap tahun ini selepas dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 12 September 2011 di atas tanah milik Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) di Serdang yang dijual kepada universiti tersebut sebelum ini.

Malah katanya, penjualan tanah dan pembinaan kampus Universiti Perdana itu telah pun diluluskan oleh Kabinet selaras dengan usaha Kerajaan Pusat menyedia serta membangunkan peluang pendidikan tinggi kepada rakyat negara ini terutamanya dalam bidang perubatan.

"Namun, saya dimaklumkan kerajaan negeri tidak meluluskan penukaran syarat tanah tersebut daripada status pertanian kepada bangunan menyebabkan kampus Universiti Perdana tidak dapat dibina. Malah, saya difahamkan permohonan penukaran status tanah itu juga ditolak oleh kerajaan negeri.

"Jika soal pendidikan pun kerajaan negeri mahu politikkan, bagaimana dengan nasib rakyat, sudah pastinya rakyat Selangor mahu pun di negara ini akan rugi dari segi mendapatkan peluang pendidikan tinggi," katanya.

Tambah Noh Omar, beliau difahamkan para pelajar Universiti Perdana telah pun memulakan pengajian mereka di fakulti sementara yang disewa di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (Maeps) juga di Serdang.

Sent from Yahoo! Mail for iPhone

The Unspinners

Posted: 24 Feb 2013 11:37 PM PST

My Longest Yard

Posted: 24 Feb 2013 11:36 PM PST

My Longest Yard


Anwar Ibrahim The Best Actor

Posted: 24 Feb 2013 11:09 PM PST


Lebuhraya PAS ??

Posted: 24 Feb 2013 05:52 PM PST


Perumpamaan Yang Menghina

Posted: 24 Feb 2013 12:33 AM PST



AZLI SHUKRI

Posted: 24 Feb 2013 11:29 PM PST

AZLI SHUKRI


Manifesto PR : Tiada Agenda yang Jelas untuk Islam!

Posted: 24 Feb 2013 11:23 PM PST

Sudah empat kali Pakatan Rakyat melancarkan manifesto mereka, yang terkini berjudul "Pakatan Harapan Rakyat" - namun apa yang cuba saya cari, tidak ketemu. Tiada agenda Islam yang jelas dalam polisi dan manifesto PR. Setidak-tidaknya, rakyat mengharapkan asas perjuangan PAS bagi melaksanakan Hukum Hudud termaktub juga dalam hala tuju PR, atau sekurang-kurangnya atas nama menghormati para pengundi PAS yang selama ini berhempas pulas memberi undi demi perjuangan parti itu- mampu dibalas dengan adil dengan meletakkan perundangan Islam sebagai asas keadilan nasional dan holistik di negara ini. Namun demikian, malang - semua asas perjuangan PAS tidak dapat dimasukkan di dalam mana-mana manifesto PR, apatah lagi mengimpikannya untuk diangkat sebagai polisi atau dasar negara. Yang jelas sekularisme dan pluralisme masih tetap kekal utuh mendominasi dasar politik PR. Soalnya berbaloikah "Tahalul Siyasi" PAS ini? Tepuk dada tanya iman. Wallahualam. Baca di sini...

Agenda Jijik di Sabah : Kepada Siapa Sabah Hendak Diberi?

Posted: 24 Feb 2013 08:37 PM PST

Muslihat PR untuk membela nasib rakyat Sabah - adalah bohong. Terdapat agenda jauh lebih keji dan jijik mereka terhadap bumi Sabah. Baca kisah di sini.

Zulkifli Noordin dakwa PAS telah Kafir kepada Allah

Posted: 24 Feb 2013 08:00 PM PST


Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Feb 2013 11:29 PM PST

Panglima Perang Cyber


Gambar Dalam Pagar Maqam Rasulullah saw - Mari Saksikan

Posted: 24 Feb 2013 10:41 PM PST


Allahumma Solli Wasallim Wabaarik Alaih....




kredit kepada : https://www.facebook.com/haniff.abutalib 

Tun Mahathir Tulis Artikel Bidas @Anwaribrahim Amal Kronisme Nafi Fitnah Beri Kontrak Kepada Anak Sendiri

Posted: 24 Feb 2013 10:32 PM PST




1. Anwar Ibrahim menuduh saya, sebagai penasihat Petronas telah terlibat dalam pemberian kontrak Petronas kepada anak saya.
2. Bagi Anwar inilah yang biasa dilakukan olehnya jika ia berkuasa. Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan memang pun banyak kontrak diberi olehnya kepada penyokong politiknya dan keluarganya.
3. Kementerian telah pamirkan semasa mesyuarat agong UMNO senarai orang yang mendapat kontrak semasa ia berkuasa. Terdapat dalam senarai nama-nama penyokongnya dan keluarganya. Tidak ada satupun dari anak saya yang tersenarai.
4. Semasa saya menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak ada satu pun dari anak saya yang mendapat tempat dalam Kerajaan atau dalam parti. Beberapa kali nama mereka di calon tapi saya tidak benar sehingga saya bersara. Juga tidak ada kontrak Kerajaan yang terdapat oleh mereka.
5. Jika mereka berjaya samada dalam perniagaan atau politik, ini adalah atas usaha mereka sendiri. Dan ini semua berlaku selepas saya letak jawatan Perdana Menteri.
baca seterusnya : http://chedet.cc/?p=922 

Nota : banyak akaun twitter menggunakan nama Tun Mahathir tetapi bukan milik beliau berdasarkan kandungan dan latar belakang profile. Harap pihak Kelab Che Det dapat membuat sesuatu untuk membuang profile palsu tersebut.


Blog @panglima_cyber No 32 Dalam Ranking 100 Blogger Penyokong BN Permbela PM @NajibRazak #1Malaysia

Posted: 24 Feb 2013 10:08 PM PST




Berikut adalah kedudukan semasa blog mesra kerajaan sehingga 18 Februari 2013. Untuk makluman,kami kini hanya menyenaraikan 100 Blog terbaik sahaja. Harap maklum.


1 2





3 4





Sanggahan @panglima_cyber Kepada Tuduhan Kurang Tepat Blogger Tertentu Kepada KP Biro Tatanegara @Rajarif Dijawab Dengan Gambar PM @NajibRazak Ini cc @AhmadMaslan

Posted: 24 Feb 2013 09:05 PM PST



1. Perkara ini sudah lama dibangkitkan oleh blogger tertentu sejak 2010 sebelum BTN mendapat KP baru bernama Raja Arif Raja Ali menggantikan Dato' Shagul Hamid bin Abdullah. Raja Arif (kini Datuk) bertugas mulai 1.3.2011.

2. Serangan Blog tertentu yang ranking blog beliau tangga lebih 100 mengikut analisa portal Suara Generasi Baru yang lalu, naik sedikit kerana isu BTN ke tangga 50 - 60 terbaik ranking 18 Feb 2012 yang lalu, telah disambut beberapa blog lain yang tidak manis dan tidak sesuai disebut nama mereka kerana tidak mahu perkara ini mengeruhkan situasi menjelang PRU 13.

3. Terkini Jumaat lalu ada sebuah blog terkenal yang pernah bersama di Blogger Pembela Negara juga menyambut serangan Blogger tertentu yang disiarkan jam 10 malam. Mungkin sekadar ambil hati kerana kawan.



4. Blog yang menyerang BTN boleh dikira dengan jari dan mereka ini juga telah mendedahkan banyak perkara yang pastinya ia tidak menguntungkan Barisan Nasional. Termasuk perkara yang tidak wajar disebut oleh sebuah blog yang katanya pejuang UMNO sejati. Berkenaan perkara yang jelas merupakan RAHSIA dan membahayakan Kerajaan & parti Barisan Nasional. Perbuatan ini tidak wajar dan layak digelar pengkhianat UMNO bukan pejuangnya.

5. Semasa perhimpunan Agung yang lalu Presiden Parti Datuk Seri Najib Tun Razak khabarnya ada meminta jangan diserang Agensi Kerajaan. Apakah pesanan ini tidak dihayati oleh blog pejuang UMNO tersebut ?

6. Panglima juga sudah menerima panggilan dari blogger yang dimaksudkan yang disebut blogger guna kepala lutut dalam artikel sebelum ini yang begitu marah dengan ulasan sinis dalam tulisan tersebut. Jika beliau marah lagi, apakan daya kerana kebenaran perlu dipertahan dan kebatilan mesti dimusnahkan.

7. Demi Allah pihak saya tidak mahu mengganggu serangan ini (jika benar antara blogger tersebut tidak puas hati dengan KP BTN ) namun tidak akan membiarkan ia mempengaruhi blogger lain yang tidak tahu dengan tepat kisah sebenar di dalam 'kain' Biro Tatanegara sehingga mencemar nama baik sebuah agensi yang banyak berjasa tanamkan cinta Negara kepada rakyat Malaysia.

8. Alhamdulillah banyak info sudah dijelas kepada panglima oleh pihak terlibat khususnya dari BTN dan juga panglima turut bertanya kepada pihak blogger utama yang menyerang BTN yang juga berasal dari Kelantan serta Ketua Pengarah BTN sendiri. Jasa baik kawan-kawan BTN diucapkan terima kasih.

9. Kedua belah pihak sudah ditanya oleh panglima dan dicari jawapan atas apa yang dibangkitkan. Termasuk isu penceramah ABIM yang tidak dihuraikan dengan lengkap bahawa ABIM terbahagi kepada pro UMNO pro PAS dan pro PKR...Pendekatan ABIM menolak Anwar Ibrahim oleh Presiden Abim ke-6 bernama Dr Yusry anda dapat baca di sini http://mediawangsamaju.blogspot.com/2012/08/hudud-anwar-mula-arahkan-anjing-anjing.html

Kesimpulan mudah, banyak salah faham berlaku selain isu pertukaran pegawai yang turut diulas blogger yang mengkritik BTN pada hari Jumaat yang lalu. Jawapan ringkas boleh diberi di sini ialah BTN telah mempelawa beliau bertukar ke tempat lebih dekat di Ulu Sepri namun ditolak. 

10. Selain itu tidak ada program BTN yang terjejas kerana pertukaran ini kerana semua pegawai BTN mampu meneruskan projek yang telah dimulakan tanpa sebarang masalah. Hakikat ini ditanya sendiri kepada pegawai yang terlibat di dalam pertukaran semasa pulang dari program BTN Jumaat yang lalu bersama Tun Mahathir di Yayasan Al Bukhari yang mengakui tidak ada perkara yang terjejas menjelang PRU 13 akibat pertukaran ini. Pertukaran ini melibatkan Pengetua Kem ke Ibu Pejabat dan pegawai ke Kem-kem adalah perkara ke arah mendinamikkan Agensi ini bukan sebaliknya seperti tuduhan liar pihak tersebut. Banyak program tidak terencat walaupun ada pegawai telah bertukar kerana semua pegawai adalah hebat dan profesional dan tahu membuat apa yang patut untuk membantu Perdana Menteri menjelaskan isu terkini kepada rakyat.

11. Jika perlu panglima boleh bersumpah atas nama Allah kebenaran kenyataan beliau yang disampaikan kepada panglima semasa perjalanan pulang dari program tersebut. Harap kawan-kawan tidak menimbulkan lagi persoalan tentan BTN dan semoga jasa baik kawan-kawan dapat membantu ke arah mencapai kemenangan besar BN di dalam PRU 13 akan datang.


Bersatu kita bersatu dengan setia berganding bahu.....Bersatu teguh bercerai roboh !!!



Gambar PM bersama Prof Wan Mohd Noor dan KP BTN bersama KP JASA. Prof Wan Mohd Noor adalah tokoh akademik yang banyak menulis membantu Gagasan 1Malaysia YAB Perdana Menteri yang turut diserang dalam tulisan blogger tertentu di atas. 


Gambar di atas dirakam semasa perasmian buku di Pejabat Perdana Menteri Putrajaya pada 19 Sept 2012 yang dimuatnaik di laman web BTN seperti link di sini  http://www.btn.gov.my/v2/.

Berita Terbaru Lahad Datu - Filipina Umum Hantar Kapal Ke Sabah

Posted: 24 Feb 2013 08:06 PM PST


Lahad Datu: Filipina Hantar Kapal Bawa Pulang Kumpulan Penceroboh

KUALA LUMPUR: Kerajaan Filipina telah menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota, termasuk 30 pengawal bersenjata, yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari.
Kapal yang bernombor AT296, belayar dari Bongao, Tawi-Tawi ke perkampungan Tanduo di Lahad Datu dan berlabuh di tepi pantai sementara rundingan dengan kumpulan itu berlangsung malam Ahad.
Jabatan Hal Ehwal Luar (DFA) Filipina dalam satu kenyataan berkata pemberitahuan mengenai penghantaran kapal itu telah disampaikan kepada Kedutaan Malaysia di Manila, Sabtu.



Setiausaha Hal Ehwal Luar Filipina Albert F. del Rosario dalam satu kenyataan menggesa seluruh kumpulan itu agar pulang ke rumah mereka dan keluarga, "sekalipun pada masa yang sama kami sedang berusaha menyelesaikan isu-isu utama yang mereka timbulkan".
"Sila lakukan ini demi keselamatan anda sendiri," katanya.
Mengenai kapal berkenaan, Rosario berkata: "Kami amat mengambil berat tentang kehadiran lima wanita dan beberapa orang awam dalam kumpulan itu, dan kami menggesa mereka segera menaiki kapal dan pulang ke tanah air.
Menurut kenyataan itu, di atas kapal berkenaan ialah pemimpin Islam-Filipino, serta sukarelawan dan petugas perubatan. Pada 12 Feb, bot yang mengangkut lebih 100 lelaki bersenjata yang memakai pakaian celoreng tentera mendarat di pantai Lahad Datu.
Kumpulan itu menuntut supaya mereka diiktiraf sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu, dan tidak mahu warga asal Sulu di Sabah dihantar pulang ke Filipina.
Askar itu telah bertahan di kampung itu sejak dua minggu lepas, dan Kerajaan Malaysia memberikan mereka masa hingga Jumaat lepas (22 Feb) untuk meninggalkan negara ini.
Bagaimanapun, tarikh penamat itu dilanjutkan selama 48 jam selepas kerajaan Filipina memohon lanjutan empat hari hingga Selasa atas alasan Manila sedang berusaha memujuk kumpulan itu supaya membatalkan pendirian mereka. - BERNAMA

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/2/24/mstar_berita/20130224220215&sec=mstar_berita

Video Nik Aziz Sifatkan Penerima BR1M @NajibRazak Seperti Haiwan Cecah Lebih 20 Ribu Dalam Masa 3 Hari

Posted: 24 Feb 2013 08:01 PM PST





Wawancara : Anak Fadzil Noor Bidas Pendirian Pakatan Sokong Kalimah Allah Kepada Kristian Di @Utusan_Malaysia @UMOnline Semalam

Posted: 24 Feb 2013 07:29 PM PST



Mengharap kematangan politik


KETIKA ditanya bagaimana perasaan menjadi anak kepada pemimpin terkenal yang juga bekas Presiden Pas, Allahyarham Datuk Fadzil Noor, AHMAD FAUWAZ FADZIL menundukkan kepala seketika dan kemudian menjawab," Memang bukan senang memikul tanggungjawab menjadi anak kepada pemimpin seperti beliau.
"Ada yang meminta untuk aktif dalam parti tetapi saya lebih senang bersifat berada di tengah-tengah.
"Allahyarham begitu disenangi bukan sahaja oleh kawan tetapi lawan," ujar beliau.
Anak muda berusia 32 tahun lulusan Universiti Al Azhar dalam jurusan Syariah kini aktif sebagai pendakwah bebas.
Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia MARHAINI KAMARUDDIN dan HAFIZAHRIL HAMID, Ahmad Fauwaz jelas dilihat mempunyai pendirian dan pandangannya sendiri.
Beliau begitu bersemangat membicarakan tentang peranan generasi muda dalam pembangunan masyarakat dan negara. Tanpa ragu juga beliau melontarkan saranan tentang had usia 65 tahun untuk pemimpin berkhidmat selain menggalakkan dialog serta perpaduan di kalangan umat Melayu dan Islam tanpa mengira fahaman politik.
Beliau turut mengulas beberapa isu panas yang berlegar sekitar umat Islam antaranya isu kalimah Allah, negara Islam dan kematangan berpolitik di kalangan masyarakat negara ini.
MINGGUAN: Boleh saudara beri pandangan tentang kedudukan perpaduan masyarakat Malaysia sekarang yang semakin terhimpit dengan agenda politik?



FAUWAZ: Kita memerlukan sebuah masyarakat yang matang dan tidak terlalu terhimpit dengan agenda kosong. Masyarakat perlu lebih terdidik dan mampu menerima dan melahirkan pandangan serta kritikan. Mereka juga perlu menjadi sebuah bangsa yang menghindarkan pergaduhan, mampu bekerjasama dan bertoleransi walaupun berlainan bangsa dan agama. Apa yang kita dapat jika melakukan demonstrasi berulang kali? Jika sekali dua kita boleh terimalah. Jadi penyelesaian terbaik adalah membuka pintu untuk dialog. Kita akan dapat gambaran lebih jelas tentang apa kebaikan dan keburukan kita. Oleh itu barulah kita dapat menjalankan kerjasama yang lebih baik kerana kita lebih jelas tentang kebaikan dan kesilapan kita. Kita boleh lihat dalam kalangan Yahudi mereka bersatu dalam banyak aspek. Malah kita lihat Jerman Barat dan Jerman Timur yang satu ketika bertelingkah sesama mereka kemudiannya bersatu meninggalkan di belakang perseteruan dan kini menjadi sebuah negara yang hebat kedudukannya. Apa yang kita boleh lihat adalah walaupun wujud pertelingkahan antara mereka namun untuk kebaikan ekonomi dan negara, mereka bersatu.

Kita lihat apa yang berlaku di Iraq dan Afghanistan semuanya akibat pengkhianatan dari dalam. Oleh itu jika kita sayangkan negara ini, lebih baik kita bersatu dan bekerjasama sesama Islam demi memegang amanah dalam menjaga negara ini. Mungkin dalam politik mereka ada slogan masing-masing sama ada demi Islam, Melayu atau negara kebajikan. Tetapi apa yang lebih penting adalah kita perlu praktik dan bukan hanya sekadar slogan. Kita perlu melihat perpaduan ini sebagai 'saya sebahagian daripada kamu dan kamu adalah sebahagian daripada saya' atau mungkin lebih baik dan jelas, Pas adalah sebahagian daripada UMNO dan UMNO pula adalah sebahagian daripada Pas. Memang ada yang menolak daripada menerima kenyataan ini dan mengasingkan diri sebagai orang parti itu dan ini. Tapi hakikatnya kita mengucap dua kalimah syahadah yang sama jadi kenapa perlu kita bertelagah? Memang kita boleh berbeza pendapat dan itu adalah suatu keperluan sebenarnya tetapi kita perlu memurnikan tujuan berdialog untuk mencapai persefahaman terbaik untuk semua. Janganlah terlalu mudah dalam menjatuh hukum kerana ia hanya memburukkan keadaan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130224/re_07/Mengharap-kematangan-politik#ixzz2LsPsgGae
© Utusan Melayu (M) Bhd 



Lihat juga video beliau di bawah ini yang jelas menempelak sesetengah golongan di dalam PAS yang kini sudah tidak lagi mengikut perjuangan asal PAS yang dibawa oleh ayahanda beliau.



Fawwaz kawan kepada kawan panglima semasa di Mesir dan beliau ternyata terbuka seperti juga anak seorang bekas Adun PAS yang juga bersama Kelab Umno Mesir walau keturunan Ulama terkenal Kelantan satu ketika dulu.

Lebih menarik Fawwaz menyokong idea wasatiyyah yang dibawa Datuk Seri Najib Tun Razak di dalam kupasan beliau dalam video tersebut. Termasuk mengiktiraf bahawa orang beriman sahaja akan diberi pertolongan oleh Allah Taala. Dan perlu bersama orang beriman sahaja dalam perjuangan. 


@Utusan_Malaysia @UMonline : Lahad Datu terkawal, rundingan masih diteruskan - KP @PDRMsia cc @HishammuddinH20

Posted: 24 Feb 2013 06:30 PM PST

Lahad Datu terkawal, rundingan masih diteruskan

Ismail Omar


KANGAR 24 Feb. - Polis Diraja Malaysia (PDRM) tetap menaruh keyakinan tinggi untuk mengambil pendekatan secara rundingan dengan kumpulan penceroboh yang menggelar diri sebagai Tentera Diraja Sulu di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari lalu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, ini kerana langkah tersebut mampu menyelesaikan konflik itu dengan baik tanpa menimbulkan masalah yang lebih besar.

Bagaimanapun, kata beliau, PDRM sentiasa bersiap siaga bagi menghadapi apa sahaja kemungkinan demi menjaga keamanan negara.

"Keadaan di Lahad Datu tetap terkawal, anggota kita (PDRM) sentiasa mengawal di sana," kata beliau kepada pemberita selepas Pelancaran Program Kesukarelawan Skuad Muda Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Penanaman Pokok di Mes Pegawai Kanan Polis, Jalan Raja Muda di sini hari ini.
...




© Utusan Melayu (M) Bhd 



Sent from my iPad

PNB urus aset lebih RM225 bilion Pegang Saham Lebih 200 Syarikat Di 20 Buah Negara - Syabas PM @NajibRazak #BNBagus #UndiBN #VoteBN

Posted: 24 Feb 2013 06:41 AM PST

PNB urus aset lebih RM225 bilion

Mustapa Mohamed menurunkan tandatangan pada plak perasmian pejabat baharu Amanah Saham Nasional Berhad cawangan Pasir Puteh, Kelantan semalam. Turut hadir Ahmad Sarji Abdul Hamid (tengah) dan Hamad Kama Piah Che Othman. - MINGGUAN/IRWAN MAJID

PASIR PUTEH 23 Feb. - Permodalan Nasional Berhad (PNB) kini menguruskan 162.879 bilion unit saham yang dimiliki 11.3 juta pemegang akaun dengan mendapat pengiktirafan badan ekonomi dunia termasuk European Business Assembly.

Pengerusi PNB, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid berkata, lonjakan pelaburan dalam pelbagai unit amanah yang ditawarkan, membantu peningkatan pemegang akaun secara purata sebanyak 311,000 orang setahun.

Menurutnya, rakyat tertarik dengan PNB apabila pelaburan mereka di dalam unit-unit saham adalah selamat dan terjamin.

Beliau berkata, ini termasuk unit saham yang harganya tidak berubah seperti Amanah Saham Bumiputera (ASB), Amanah Saham Didik (ASD) dan Amanah Saham Malaysia (ASM) dengan nilai tara yang sentiasa tetap pada kadar RM1 seunit serta keuntungan yang kompetitif.

"Rakyat di peringkat akar umbi merasa mudah untuk melabur dengan pelaburan minimum permulaan adalah serendah RM10 bagi Amanah Saham Nasional (ASN) dan ASB atau RM100 bagi unit-unit saham yang lain," katanya.

Beliau berucap pada majlis perasmian pejabat ASNB Pasir Puteh, dekat sini yang disempurnakan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Yang turut hadir Ketua Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman dan Pengarah Eksekutif ASNB, Datuk Idris Kechot.

Ahmad Sarji berkata, PNB juga adalah institusi pelaburan tunggal di dunia yang membenarkan pelaburan terbuka kepada anak-anak seawal usia enam bulan bagi kesemua unit saham kecuali ASN2 dan ASN3 Imbang.

"Jumlah aset yang diuruskan PNB kini bernilai lebih RM225 bilion di samping memiliki pegangan saham dalam lebih 200 buah syarikat yang mempunyai rangkaian meluas di rantau Asia Tenggara termasuk sebuah syarikat multinasional yang terlibat dalam sektor peladangan, hartanah, permotoran, peralatan industri, tenaga dan utiliti di 20 negara," katanya.

Di luar negara katanya, PNB memiliki bangunan perniagaan di London dan Brisbane, Australia dengan nilai harta keseluruhan sebanyak RM4.88 bilion.

Beliau berkata, pelaburan rakyat Kelantan kini berjumlah 6.8 bilion unit dan berada di kedudukan kesembilan di antara negeri di Malaysia membabitkan 660,547 pemegang saham.



© Utusan Melayu (M) Bhd 

http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130224/dn_08/PNB-urus-aset-lebih-RM225-bilion


Sent from my iPad

Syirik Sokong Puak Benar Kalimah Allah Diguna Untuk Syirikkan Allah - Tok Guru Pondok Kelantan

Posted: 24 Feb 2013 06:25 AM PST

Sampai masa berjihad pertahan kalimah Allah

PULAU PINANG 23 Feb. - Sudah tiba masanya orang Islam di negara ini berjihad bagi mempertahankan kalimah Allah daripada membenarkannya digunakan bagi tujuan syirik.

Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Kelantan, Abdullah Sa'amah menegaskan, sudah jelas di dalam al-Quran, kitab tafsir dan fiqah bahawa kalimah itu tidak boleh digunakan untuk selain daripada Allah.

Jelasnya, perkataan Allah itu sendiri adalah diambil daripada bahasa Arab asli dan merujuk kepada zat-zat tertentu.

"Allah sendiri dalam al-Quran telah menegaskan menamakan diri-Nya sebagai Allah dengan merujuk kepada zat-zatnya tertentu dan tidak boleh diguna pakai untuk yang selain daripada-Nya.

"Malah ia turut disokong oleh ulama-ulama tafsir bahawa tidak boleh menyekutukan nama Allah dengan sesuatu yang lain selain dari Allah.

"Oleh itu adalah wajib untuk orang Islam tidak kira sama ada muslim dan muslimat UMNO, Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) atau yang berada di atas pagar untuk mempertahankan kalimah ini agar ia tidak digunakan untuk tujuan syirik," katanya ketika berceramah di Gerak Himpun Keranamu Kalimah Allah di Kampung Binjai, Bayan Lepas, dekat sini malam tadi.

Ceramah yang dihadiri oleh kira-kira 200 penduduk setempat itu bertujuan menjelaskan mengenai pengunaan kalimah Allah menerusi al-Quran dan terjemahan oleh ulama tafsir dan kitab-kitab fiqah.

Beliau dalam pada itu menambah, umat Islam di negara ini perlu sepakat dalam mempertahankan kalimah berkenaan kerana ia melibatkan soal akidah dan kesucian Islam.

"Jadi isu kalimah Allah ini sudah menjadi perkara fardu ain dan kita perlu berjihad untuk mempertahankannya.

"Namun bukanlah jihad dengan mengangkat senjata atau memikul pedang. Kita jihad dalam pilihan raya umum akan datang, kita tolak sesiapa sahaja yang bersekongkol untuk membenarkan kalimah Allah ini diguna untuk tujuan syirik," jelasnya.

Selain itu, beliau juga menyeru semua umat Islam agar mengundi Barisan Nasional (BN) dan UMNO dalam pilihan raya akan datang bagi menjamin kalimah Allah dan kesucian Islam terus terbela.

"Kita hendak tunggu apa lagi? Pas sendiri pada mulanya menyokong dengan mengatakan kalimah Allah itu boleh digunakan oleh bukan Islam. Itu bohong dan kita masih tidak faham mengapa Pas masih sanggup untuk bersama dengan DAP.

"Jadi jangan pangkah selain dari BN kerana ia boleh membawa kepada syirik. Ini perjuangan dan kalau kita menyokong mereka yang mahu membenarkan kalimah Allah ini diguna untuk tujuan syirik, kita sama syirik," tegasnya.



© Utusan Melayu (M) Bhd 



Sent from my iPad

Perihal novel The "I" Files dan video I-Files: Manusia Pelbagai Wajah Oleh Zaini Hassan Utusan Malaysia

Posted: 24 Feb 2013 04:55 AM PST

Perihal novel The "I" Files dan video I-Files: Manusia Pelbagai Wajah

SEMAKIN hari semakin menarik novel perisikan bertajuk The "I" Files ini.

Novel berbahasa Inggeris itu hanya boleh dibaca melalui talian di alamat https://ifilesjs.wordpress.com/. Ia mula disiarkan bab demi bab sejak tahun lalu.

Kini sudah ada 14 bab dan ia dijangka terus ditulis. Penulisnya bernama Jonathan Smith, dikatakan seorang perisik Barat yang menyimpan banyak fail-fail rahsia mengenai personaliti-personaliti tertentu di negara ini.

Jonathan dikatakan telah bertapak menjejak rahsia di negara ini sejak zaman komunis lagi dan mengumpul maklumat untuk dihantar ke negaranya sehingga tamat Perang Dingin sekitar 1980-an.

Namun selepas itu, dia dikatakan diarah pula mengikuti seorang tokoh politik Malaysia bernama Encik "I".

Oleh sebab keseluruhan kisah novel itu mengenai Anwar Ibrahim, maka saya percaya "I" itu bermaksud Ibrahim. Dalam budaya Barat panggilan rasmi seseorang itu dipanggil dengan nama bapa atau surname.

Maka oleh kerana buku atas talian itu diberi nama The "I" Files atau Fail-Fail "I", ia sudah pasti membawa maksud Anwar Ibrahim.

Perisikan beliau mengenai Anwar cukup teliti dan amat mendalam sekali. Ia berkisar mengenai Anwar sejak di zaman sekolahnya di MCKK, ke Universiti Malaya. Terbabit dalam pergerakan pelajar di universiti serta terbabit dalam pergerakan prodemokrasi luar negara.

Jika kita membaca The "I" Files, seolah- olah kita sedang membaca novel-novel spy atau perisikan terkenal di pasaran sekarang seperti The Thirty-Nine Steps tulisan John Buchan atau yang lain-lain.

The "I" Files juga mendedahkan penglibatan Anwar dalam pergerakan Ikhwanul Muslimun yang diasaskan oleh Hassan Al- Bana di Mesir sehinggalah kepada sebuah pertubuhan Islam yang berpangkalan di Virginia, Amerika Syarikat, IIIT (disebut Triple IT). Triple IT atau International Institute of Islamic Thought dikatakan adalah alat Amerika untuk menyusup ideologi Pluralisme ke dalam masyarakat Islam global.

"I" Files ternyata sebuah novel fiksyen dan realiti yang hebat. Kita tidak dapat mensahihkan kebenarannya, namun banyak faktanya yang boleh diterima akal.

Kisah hubungan manis hingga ke pahit Anwar-Mahathir turut dikisahkan dalam novel itu.

Ia juga berkisar mengenai teori konspirasi Barat yang cuba 'menguasai' Anwar untuk dijadikan ally atau pakatan atau boneka mereka. Barat mahu melihat, akhirnya Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Mungkin ada logiknya kerana Malaysia adalah sebuah negara yang cukup strategik bagi Barat, terutamanya Amerika Syarikat, selepas Perang Dingin dengan Soviet Union.

Perlu diingat Perang Dingin era kini ialah AS dengan China. Malaysia mempunyai Selat Melaka yang banyak digunakan oleh China dalam mengangkut barangan dan minyak.

Di rantau ini hanya Malaysia yang belum menjadi mangsa regime changed atau ditukar regim atau dikuasai secara pakatan (ally) oleh Amerika.

Pendek kata, sesiapa yang berminat mengenai cerita-cerita spy atau perisikan boleh membaca novel online itu, secara percuma.

The "I" Files dalam video YouTube?

Namun apa yang menarik mengenai novel The "I" Files ini ialah dengan kemunculan video yang kelihatan mula disiarkan melalui YouTube bertajuk I-Files : Manusia Pelbagai Wajah.

Saya mengesan video itu (taip di YouTube: Anwar Ifiles) sudah berlegar di dalam YouTube selama empat hari lalu dan dengan yang terbaharu selama kurang daripada 24 jam. Ia sudah ditonton oleh beribu penonton.

Carian menunjukkan ia diterbitkan dalam bahasa Melayu dan Mandarin.

Sudah ada Bab 1 (http://youtu.be/WZhtn 8jv8L8) dengan tiga bahagian yang mungkin hasil olahan semula daripada buku The "I" Files tulisan Jonathan Smith itu.

Persembahannya cukup menarik seolah- oleh seperti kita sedang menonton siri CI (Crime and Investigation) di saluran Astro. Muzik latarnya juga sama seperti siri CI itu.

Kita tidak pasti siapa yang menerbitkannya, namun ia cukup menarik. Saya merasakan ia juga patut disiarkan oleh stesen- stesen televisyen tempatan.

Bab 1 I-Files : Manusia Pelbagai Wajah itu, setakat ini mewawancara seorang bekas sahabat karib Anwar, Ustaz Ismail Mina, yang bersama-sama aktif sebagai pemimpin pelajar di Universiti Malaya dan kemudian menubuhkan ABIM dan Yayasan Anda.

Ustaz Ismail kini sudah berpatah arang dengan Anwar dan bergerak dalam sebuah NGO untuk menentang 'kemungkaran akidah' yang dikatakan dilakukan oleh bekas sahabat seperjuangannya itu.

Sebelum ini, Ismail menyatakan sokongannya yang tidak pernah luntur kepada Anwar, daripada zaman pelajar, bersama-sama menubuhkan Yayasan Anda dan ABIM hingga terlibat dalam Sekretariat Pembebasan Anwar, ketika Ketua Umum PKR itu merengkok di penjara Sungai Buloh.

Namun semuanya berubah selepas Anwar dibebaskan dari penjara pada 2 September 2004. Setelah mendapat rawatan di Munich, Jerman, Anwar mengambil keputusan berpindah ke Amerika Syarikat (AS) dengan menjadi pensyarah pelawat di Universiti John Hopkins dan Georgetown di AS.

Sejak menjadi pensyarah pelawat di Center for Muslim and Christian Understanding (CMCU), Universiti Georgetown, AS, aliran pemikiran Islam Anwar mula berubah.

Di luar negara, Anwar sering bercakap tentang topik agama khususnya berkaitan dengan "Islam dan Demokrasi".

Salah satu ucapannya di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk "Religion and Pluralisme in a Divided World", benar-benar menyentak sahabat-sahabatnya di Malaysia.

Perbahasan secara teliti dilakukan oleh sahabat-sahabatnya berkenaan ucapan itu mendapati Anwar kini telah mendokong satu fahaman baru yang dinamakan Pluralisme Agama, iaitu menganggap semua agama adalah sama.

Mungkinkah video YouTube I-Files : Manusia Pelbagai Wajah juga akan terus disiarkan lagi seiring dengan bab-bab yang banyak terdapat dalam novel itu?

Saya melihat fenomena ini cukup menarik. Nampaknya jentera perang saraf PRU-13 sudah mula dilancarkan satu persatu.

Kita tunggu dan lihat perkembangan seterusnya...


© Utusan Melayu (M) Bhd 

Sent from my iPad

Naib Presiden UMNO @Zahid_Hamidi Bidas Fatwa Politik PAS Hina Rakyat Miskin Penerima BR1M

Posted: 23 Feb 2013 11:47 PM PST

Sumber : Utusan Malaysia
Ahad 24.2.2013

Belantan

Posted: 24 Feb 2013 11:26 PM PST

Belantan


Pok Nik..Pok Nik...Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa?

Posted: 24 Feb 2013 06:57 PM PST




Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai 'memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu'.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil).

Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.

Kerajaan Pusat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0) tahun ini memperuntukkan kira-kira RM3 bilion untuk mengagihkan sebanyak RM500 kepada kira-kira 4.3 juta isi rumah manakala kira-kira 2.7 juta individu bujang berumur 21 tahun ke atas menerima sebanyak RM250.

Sementara itu, Nik Abdul Aziz berkata, pilihan raya umum kali ini penting kepada Pas kerana bukan sekadar mahu membentuk kerajaan tetapi menukar kerajaan sekular kepada kerajaan Islam.

Dilihat Nik Aziz@ Pok Nik begitu celupar sehingga sanggup menghina rakyat yang berpendapatan rendah yang sangat menghargai dan memerlukan bantuan tersebut setidak-tidaknya dapat meringankan perbelanjaann anak-anak bersekolah. Kita berasa amat sedih apabila Nik Aziz sanggup menganggap pemberian tersebut seperti makanan kepada haiwan peliharaan!

Bagaimana pula dengan keadaan beliau sendiri sebelum ini yang boleh menerima sedekah puluhan ribu ringgit untuk perbelanjaan beliau dan keluarga menunaikan haji? Adakah yang ini pula dipanggil haiwan liar dan ganas..!!!

Suara Politik
Belantan




sekupangdua

Posted: 24 Feb 2013 11:24 PM PST

sekupangdua


LAWOK GILLER... AMIK KO!!!!

Posted: 23 Feb 2013 11:40 PM PST



LAWOK GILLER.. AMIK KO KENA SEBIJIK! NAK KASI KAT DEMA LAGI LAGI?

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 24 Feb 2013 11:07 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Whoohoo il n’existe aucun moyen maniaques savent de quoi ils parlent sur ce site

Posted: 23 Feb 2013 10:43 PM PST

Les entreprises n’ont pas besoin qu’on leur rappelle de casino en ligne bonus. J’ai commencé à faire des recherches en ligne sur les bonus casino. C’est une mauvaise façon de ramasser plus de cela. Par conséquent, il est sans regret, que je tiens à mentionner ce lié à baccarat. Je veux croire que je suis respectueux. Croire que le ou non, il pourrait y avoir une grande différence. Mon ventre ne se sent pas tellement bon pour le moment. Ce augmenté mes efforts que j’ai besoin d’équilibre. Il a casino en ligne nouvelle tendance a entraîné une hausse historique en machine a sous. Les informations que ces organismes recueillent en matière de bonus casino est significatif.

De toute évidence ce que j’ai est un matériel de lecture à casino partouche.

Voici les faits passionnants. Vous ne pouvez pas ignorer les faits indéniables liés à casino gratuit. C’est la façon de cesser d’être dérangés par rapport à ce que d’autres connaisseurs imaginer. Quand vous vous asseyez et d’imaginer à ce sujet, il ya beaucoup de disponibles casino en ligne.

C’était ma partie préférée.

Eh bien ! J’essaie de comprendre comment casino virtuel s’inscrit dans tout cela. Ce n’est à mon avis cependant.
Cependant, gifler mon extrémité arrière et appelez-moi Marie ! Pour diverses raisons, j’ai pris cette décision et casino a été photographié par un groupe des filiales comme un type de casino en ligne roulette. Voici comment faire pour cesser de s’inquiéter constante casino en ligne. Il peut sembler un peu scripté, mais elle est précise.

Nous allons passer le mot au sujet de casino en ligne. Vous pourriez mettre votre oeil gamin. Comment puis-amateurs de trouver optimales guides casino online ?

casino

Je suis un peu accro-casino francais.

Ce message a été déclenchée par les plusieurs e-mails que j’ai reçus. J’ai été invité par les enseignants pour y remédier. Je préfère ne pas verser plus de mon argent dans une casino en ligne que je ne pourrais pas utiliser très souvent. Nous avons besoin d’un concept complet. C’est un moyen d’obtenir le point à travers ce qui concerne casino en ligne rembourrage. Non, vous n’aurez probablement pas obtenir un craps bordeaux que les instituts de qualité pour un casino francais. OK, tape le chat et cracher dans le vent ! Donner à cette idée un tourbillon, le crime ne paie pas. Il ya le fait qu’il ya encore une poignée d’élèves qui ne sont pas au courant de votre reprise. Je l’aime vraiment quand les personnes effectivement passer du temps avec jouer au casino. Je ne veux pas passer sous silence ce cours. Si vous croyez qu’il ya une concurrence considérable pour casino, je dirais que vous avez raison. Venons-en aux détails. C’est comparable à l’évolution. Il est turn-off comment les citoyens n’ont pas commun face à une activité simple comme ça.

Nous devons ruminer juste quelles étaient les chances que ces observations oubliées liées à casino en ligne. La conception très basique de casino en ligne permet leur point particulier. Les voix dans ma tête me dire que vous avez une prédisposition concernant roulette en ligne paypal.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Feb 2013 11:04 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Video Awek Cun Kempen Untuk BN. Ko Ade?

Posted: 24 Feb 2013 10:34 PM PST

Gambar dari blog pistol nakal

Layanzz...


GEMPAR! Keratan Akhbar Dari Seberang Yang PKR Tidak Mahu Orang Melayu Tahu.

Posted: 24 Feb 2013 06:30 AM PST

Keratan dari akhbar BERITA HARIAN SINGAPURA.

Sumber : FB

Rupanya sasaran utama Datuk Jelatek adalah pelabur Singapura.

Patutlah beria-ia nak halau Orang Melayu di Flat Columbia.

Kalau nak tahu lebih lanjut pasal SKANDAL DATUM JELATEK, sila ke blog Gelombang Wangsa Maju:
http://mediawangsamaju.blogspot.com/2013/02/datum-jelatek-syarikat-rm-200-biaya.html

*MyMassa dah bongkar pasal DATUM JELATEK ni sejak tahun 2011 di sini:
http://mymassa.blogspot.com/2011/11/gempar-kerajaan-selangor-meliwat.html
http://mymassa.blogspot.com/2011/07/pkr-selangor-tipu-rakyat-miskin.html
http://mymassa.blogspot.com/2011/11/gempar-pkr-kata-pengurus-pkns-tak.html

Video Nik Aziz Puji Tun Dr. Mahathir.

Posted: 24 Feb 2013 03:27 AM PST

 
Kepada pembaca yang mungkin belum mengetahui kisah Tun Mahathir menyelamatkan Kerajaan PAS melalui pinjaman beratus juta, boleh baca di bawah:



1. Krisis ini bermula sejak 1990, apabila PAS berjaya menguasai Kelantan. Ketika itu,Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan  telah bersetuju bekerjasama dengan "Thames Water" sebuah syarikat dari United Kingdom untuk memaju dan membangunkan air di Negeri Kelantan, bertujuan menangani masalah air di negeri berkenaan.
2. Projek mega tersebut gagal dan yang anehnya segala beban hutang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Negeri Kelantan, bukannya tanggungjawab bersama dengan syarikat dari UK itu.
3. Ini kerana memorandum yang ditandatangani tidak memihak kepada kerajaan Negeri Kelantan yang di ketuai oleh Nik Aziz. Manakala Exco yang mentadbir Kelantan yang dilantik oleh Nik Aziz ketika itu tidak ada seorang pun di kalangan mereka yang mempunyai latar belakang di bidang undang-undang.
4. Walaupun ada penasihat undang-undang negeri tetapi Nik Aziz dan Exconya tidak ada pengalaman dan kemahiran mengurus dan gagal membuat keputusan yang tepat dan akhirnya rakyat dan Negeri Kelantan menjadi mangsa menanggung beban hutang sehingga kini.
5. Disebabkan keegoan pemimpin PAS yang enggan mendapat khidmat undang-undang dari kerjaan Pusat menyebabkan kerajaan Kelantan muflis dan akhirnya, Nik Aziz tanpa rasa bersalah mewakili kerajaan Negeri Kelantan memohon bantuan daripada kerajaan pusat dengan menemui Tun Mahathir ketika itu sebagai Perdana Menteri untuk menyelesaikan beban hutang.
Orang lain yang berhutang tapi orang lain yang diminta membayarnya.
Tun Mahathir bersetuju membantu kerajaan Negeri Kelantan dengan memberi pinjaman mudah sepertimana yang diberikan kepada National Feedlot Corporation (NFC) yang dimainkan oleh pembangkang iaitu sebanyak RM600 juta dengan pemberian secara berperingkat,bermula dengan RM200 juta hingga RM600 juta dalam tempoh 3 tahun.
6. Keputusan tersebut telah mengecewakan ahli UMNO dan tidak bersetuju dengan tindakan Tun Mahathir membantu Negeri Kelantan kerana orang-orang PAS yang di ketuai oleh Nik Aziz dan pemimpin yang lain ketika itu telah memberi pelbagai gelaran termasuk FIRAUN dan MAHA FIRAUN ketika berceramah di pentas-pentas politik.
7. Tun Mahathir merasionalkan penyokong UMNO dengan mengatakan beliau bukan PM kepada UMNO dan BN tetapi PM kepada rakyat Malaysia. Pemberian RM600 juta itu adalah untuk rakyat Kelantan sebab Kelantan di bawah Persekutuan Malaysia dan bukan RM600 juta untuk Nik Aziz dan orang-orang PAS tetapi untuk membantu rakyat Kelantan. Terpulang kepada Nik Aziz dan kerajaan yang dipimpinnya untuk mengurus tadbir RM600 juta itu sebab duit ini diberi oleh kerajaan pusat terus ke perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan tanpa dipantau.
Etika yang perlu ditunaikan oleh kerajaan negeri ialah membayar kembali kepada kerajaan pusat mengikut perjanjian. Terma yang sama diberikan kepada NFC.
8. Apa yang mengecewakan, selepas kerajaan Pusat membantu kerajaan PAS Kelantan, Menteri Besarnya Nik Aziz sebagai pemimpin negeri Kelantan tidak pernah mengucapkan terima kasih kepada Tun Mahathir dan tidak pernah buat kenyataan akhbar tentang pertolongan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri Kelantan.
9. Apabila ditanya mengapa tiada satu pun ucapan terima kasih diucapkan oleh pemimpin dan penyokong PAS,  mereka menjawab di pentas-pentas politik dengan mengatakan PAS tidak perlu berterima kasih kepada manusia tetapi cukup mengucapkan syukur kepada Allah Subhanahuwata'ala sahaja.
Begitu sekali sikap pemimpin dan penyokong PAS. Adakah ajaran Islam mengajar umatnya bersikap sedemikian, atau adakah itu ajaran pemimpin parti berkenaan?
10. Episod beban hutang ini berlanjutan apabila Nik Aziz tanpa rasa bersalah meminta pertolongan Tengku Razaleigh Hamzah menjadi orang tengah untuk berjumpa dengan Tun Mahathir sebelum beliau meletak jawatan sebagai PM pada 2003. Pertemuan itu adalah atas permintaan Nik Aziz yang mewakili kerajaan negeri Kelantan yang merayu supaya sebahagian hutang kerajaan negeri Kelantan (RM500 juta) dapat dilupuskan oleh kerajaan pusat.
Harapan Nik Aziz dan kerajaan Kelantan supaya diterima oleh Tun Mahathir seperti mana beliau membantu Nik Aziz dan kerajaan Kelantan pada pertengahan dan akhir tahun 1990an (isu air) dahulu hampa, kerana Perdana Menteri tidak dapat menunaikan permintaan tersebut dengan alasan jika RM500 juta hutang kerajaan Kelantan dihapuskan oleh kerajaan pusat, maka ada 13 buah negeri di bawah Persekutuan Malaysia, termasuk Wilayah Persekutuan akan meminta perkara yang sama dan adalah tidak adil jika hanya Kelantan diberi keistimewaan seperti itu.
Selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM Malaysia barulah Nik Aziz mengakui kerajaan Kelantan pernah mendapat bantuan dari kerajaan pusat berjumlah RM600 juta berhubung isu air di Kelantan.
Nik Aziz dalam wawancara dengan akhbar arus perdana itu mengakui bahawa Tun Mahathir seorang yang baik dan hatinya putih kerana pernah membantu kerajaan Kelantan yang pada masa itu menghadapi krisis kewangan.
Persoalannya, kenapa selepas Tun Mahathir meletakkan jawatannya sebagai PM baru Nik Aziz menghargai jasa-jasa beliau dan sekali gus mengakui bahawa kerajaan pusat pimpinan Tun Mahathir pernah membantu kerajaan Kelantan ketika susah dahulu dengan sejumlah wang yang banyak (RM600 juta) walaupun kerajaan Kelantan parti pembangkang dan tidak satu aspirasi dengan kerajaan pusat (BN).
Jawapannya, mungkin anda semua dah tahu.
Inilah fakta-fakta yang cuba dipadamkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, supaya mereka boleh mengambarkan UMNO yang mengetuai kerajaan pusat adalah zalim dan perlu ditukar.

*Sebar-sebarkan video dan fakta ini.


Infografik : Bagaimana Mengundi Pakatan Pembangkang Boleh Menyebabkan Negara Muflis.

Posted: 24 Feb 2013 01:02 AM PST

Grafik yang MyMassa jumpa di FB.


*Sebar-sebarkan.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Feb 2013 11:04 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


DETUM JELATIK: Cina Gunakan PKNS Untuk Halau Melayu... Yeeehaa.

Posted: 24 Feb 2013 09:00 PM PST



Melayu dah kena gadai, Melayu dah kena lelonggg..... PKNS yang dahulunya berperanan mengangkat martabat ekonomi melayu kini sudah menjadi pencacai barua untuk mengkayakan pelabur pelabur cina dari Singapura demi tembolok chauvanist DAP.

Kerajaan Pakatan Negeri Selangor sedang rancak mahu melaksanakan sebuah Projek Megalomania yang terletak dikawasan penduduk melayu di Keramat dalam DUN Hulu Klang, dibawah Parlimen Gombak.

Pembangunan MEGA ini akan menyaksikan orang melayu pesekitaran situ akan dihalau seperti anjing kurap..! Merempat ditanahair sendiri kerana mahu mengkayakan kaum sepet dari Singapura dan China. Kununnya mereka adalah pelabur asing yang sangat prominen, tetapi sebenarnya inilah dia proses pengusiran kaum melayu secara sangat halus...

Yang menjadi peliknya, projek MEGA yang mahu membinan beberapa bangunan pencakar langit menelan harga berbilion ringgit, lantikan syarikat pemaju untuk projek ini sangat meragukan dan tidak mustahil berlaku penipuan dalam kerajaan negeri Selangor bersama PKNS.

Sebuah syarikat hanya dengan modal berbayar R2.00 sahaja, malah tidak pernah ada sebarang proses Audit Account telah terpilih... KLIK SINI.

Lebih 15 Ribu Sambut Najib Di Parlimen Pandan Semalam...

Posted: 24 Feb 2013 06:00 PM PST

PM Najib menghadiri sambutan chap goh meh di parlimen pandan semalam, kira-kira lebih 15 ribu orang hadir di majlis itu.

Dalam majlis itu, najib menerima memorandum permohonan untuk membina sekolah jenis kebangsaan cina di dun teratai, najib berkata, kerajaan pusat tidak ada masaalah meluluskan projek itu, tetapi yang menjadi masaalahnya ialah kuasa untuk memberi kelulusan tapak pembinaan sekolah di tangan kerajaan negeri, jadi untuk menyenangkan pembinaan sekolah itu, najib meminta pengundi di dun teratai memberikan kemenangan kepada BN di dun teratai dan di selangor, supaya permohonan untuk membina sekolah itu menjadi lebih mudah.














ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Feb 2013 09:31 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Bilik Gerakan BN di Kedah Diserang

Posted: 24 Feb 2013 09:00 PM PST


22 Februari 2013, 11.20 malam, Bilik Gerakan BN di Kampung Cemara, Jeniang, Sik Kedah seorang pemuda PAS telah datang menyerang petugas UMNO. Petugas yang bernama Rodzaidi telah dikasari oleh pemuda PAS.

Tindakan tidak matang dan panas baran sebegini adalah tidak baik untuk proses demokrasi negara. Mengapa perlu dibuat perangai sebegitu semata mata untuk melepaskan dendam. 

Orang orang PAS di Kedah sewajarnya mempertikaikan terlebih dahulu cara pentadbiran kerajaan negeri PAS Kedah yang dilihat terlalu lekeh dan lemah.  

1,025,936 orang pengundi di Kedah dalam PRU13 nanti bakal menghukum kerajaan PAS atas kertas undi. Mereka sudah serik sepenggal bersama PAS di Kedah. Balak habis ditebang, bekalan air kering kontang, pentadbiran lintang pukang, KUIN rugi hutang piutang, kroni PAS kaya senang lenang. 


Hadi Awang Anggap Penerima BR1M Sebagai Ikan Bodoh Pula

Posted: 24 Feb 2013 06:29 PM PST

Baca tulisan Harakahkah ini

Apa sudah jadi ini? Nik Aziz kata macam ayam dan lembu pada 20 Februari 2013, kemudian Hadi Awang kata penerima BR1M sebagai bodoh pada 22 Februari 2013, kemudian umpamakan lagi penerima BR1M sebagai ikan. 

Manusia diumpamakan dengan haiwan oleh PAS. Ini satu perumpamaan yang sama sekali tidak boleh diterima oleh rakyat Malaysia. Secara sedar Nik Aziz dan Hadi Awang menyifatkan perumpamaan itu. Ini bermakna mereka sanggup menguris hati dan menghina rakyat semata mata untuk politik mereka.

Hadi Awang Terasa Dirinya Bodoh Bila Tengok Video Ini

Posted: 24 Feb 2013 05:00 PM PST

Anwar Ibrahim - Kit Siang - Nik Aziz Tidak Boleh Buat Seperti Ini

Posted: 24 Feb 2013 03:00 PM PST

Husam Kantoi Menipu Dalam Video Ini

Posted: 24 Feb 2013 09:00 AM PST

Media Filipina Sahkan Anwar Ibrahim Terlibat Insiden Lahad Datu

Posted: 24 Feb 2013 07:04 AM PST



Khalid Ibrahim Akan Digugurkan Oleh DAP di Selangor

Posted: 24 Feb 2013 05:14 AM PST


Khalid Ibrahim sudah tidak berguna lagi, sekarang nampak sangat bahawa DAP hanya mahu undi sahaja dari orang Melayu kemudian bila tidak diperlukan, orang yang mengundi itu akan dibuang sebegitu sahaja. Itulah nasib yagn terjadi pada orang PAS di Penang. 

Zairil akan dipergunakan oleh DAP di Selangor. Sekarang strategi DAP di Penang akan merebak ke seluruh negara termasuklah di Selangor. Baca pendedahan selanjutnya di sini.

Ini Sebabnya DAP Mahu Tanding 150 Kerusi

Posted: 24 Feb 2013 03:00 AM PST




Perbandingan Jelas Beza BN dan Pakatan Pembangkang

Posted: 24 Feb 2013 01:00 AM PST

PAS Mula Berebut Jawatan Nak Ganti Azizan Di Kedah

Posted: 23 Feb 2013 11:00 PM PST


Azizan Razak mula dalam dilema sekarang ini. Apa guna jadi MB kalau Mahfuz Omar dan Mat Sabu yang lebih dirujuk untuk buat sesuatu keputusan. Malah ada kalangan Exco yang sudah menyimpan cita cita mahu gantikan Azizan. 

Perbalahan makin serius bila 11 DUN secara terbuka desak Azizan berundur. Malah ada seorang Exco sudah mula atur strategi turun padang untuk mencari dosa dosa Azizan. Yang ruginya adalah rakyat negeri Kedah. Mereka kerugian lima tahun kerana sikap sikap PAS ini. 

Hendak berebut apa lagi? Rakyat Kedah sudah serik dah dengan PAS. Mereka sudah mulai kenal bagaimana rasanya bila diperintah oleh PAS. 

Nak undi depa lagi ka? Tok sah lah.


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 24 Feb 2013 09:11 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


ANWAR ARAH PERTUMPAHAN DARAH DI LAHAD DATU ??

Posted: 24 Feb 2013 08:00 PM PST

ANWAR PENING ! RCI SABAH SEMAKIN MENUNJUKKAN KEBENARAN !

Posted: 24 Feb 2013 05:31 PM PST

KAMAL HISHAM PENYANGAK MAKIN TERTEKAN !

Posted: 24 Feb 2013 11:27 AM PST

TESTING

Posted: 24 Feb 2013 08:20 AM PST

BERITA BAIK TENTANG JOHOR.

Posted: 24 Feb 2013 06:04 AM PST

BILA NAJIB CHECKMATE PAKATAN !

Posted: 24 Feb 2013 02:58 AM PST

POK NIK , BR1M DAN NATANG ...

Posted: 23 Feb 2013 11:15 PM PST

Sri Tri Buana

Posted: 24 Feb 2013 07:15 PM PST

Sri Tri Buana


Binatang dan Syaitan: Dua-dua tak faham perumpamaan?

Posted: 24 Feb 2013 05:52 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan