Sabtu, 23 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 23 Feb 2013 01:21 PM PST

Cucu Tok Selampit


Datum Jelatek - Usaha Terancang PKNS & Kerajaan PR Selangoe Menjual Tanah Melayu Kepada Cina Singapore

Posted: 23 Feb 2013 07:07 AM PST




Pagi tadi berlansungnya himpunan aman penduduk-penduduk di sekitar Keramat di Lorong Enggang 1 iaitu bersebelahan dengan Tapak Projek Datum Jelatek, untuk membantah Himpunan Projek Kondominium mewah yang bakal dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Haram Selangor melalui anak syarikatnya PKNS. Himpunan ini menghimpunkan majoriti Melayu tak Kira ideologi, PAS, PKR dan UMNO hadir bersatu mempertahankan Kampung Melayu Keramat dari "dijajah" Oleh Singapura! 

Mereka hadir untuk mendesak Kerajaan Negeri Selangor dan PKNS terutamanya MB Khalid Ibrahim, YB Azmin Ali dan Pengurus Besar PKNS Untuk mendengar rintihan mereka. Antara desakan penduduk-penduduk di situ adalah merakyatkan ekonomi Selangor Bukan Singapura, membatalkan projek ini, mengantikan dengan perumahan mampu milik dan mengekalkan tempat ini sebagai penempatan kekal Melayu. 

Projek Datum jelatek menjadi kontroversi apabila penduduk-penduduk flat PKNS Jelatek yang rata-ratanya terdiri dari bangsa Melayu yang miskin "dihalau" secara terancang oleh PKNS untuk membina projek mewah berkenaan. Bayangkan bagaimana penduduk-penduduk berkenaan untuk terus tinggal di kawasan warisan Melayu apabila mereka hanya diberi pampasan sebanyak RM280,000. Harga seunit kediaman di Datum Jelatek paling murah adalah sebanyak RM800,000. Ini adalah tindakan halus Kerajaan Pakatan Haram Selangor untuk menghalau orang-orang Melayu dari kawasan bandar.

Forum Air Selangor Sudah Bertukar Menjadi Forum Kerusi?

Posted: 22 Feb 2013 06:30 PM PST



Gambar-gambar di atas adalah diambil daripada "Forum Air Untuk Rakyat" yang diadakan oleh Kerajaan Pakatan Haram Selangor. Forum ini diadakan malam tadi di Dewan MPPJ, Petaling Jaya. Ini forum air atau forum kerusi? Lebih banyak kerusi daripada penonton. Kerusi pulak berwarnakan warna biru Barisan Nasional.

CTS juga kadang-kadang kesian dengan keadaan ceramah dan forum yang mereka adakan. Suasana suram dan tiada orang sudah menjadi "trademark". Penceramah pula seolah-olah kehilangan bahan untuk berceramah. Asyik-asyik salah Kerajaan. Asyik-asyik salah orang lain sedangkan mereka adalah merupakan Kerajaan bagi 4 buah negeri! 

Mungkin selepas ini ada juak-juak Pakatan Haram akan memberi komen dan spin balik bahawa majlis ini baru bermula dan selepas ini berpusu-pusu penonton akan masuk membanjiri dewan berkenaan sehingga melimpah ke luar dewan. Suka hati hangpa lah! Tidak pun mereka akan kata CTS "superimpose" gambar di atas. Mana mungkin ceramah dan forum Pakatan Haram tiada orang!

Apa Yang Tersirat

Posted: 23 Feb 2013 01:07 PM PST

Apa Yang Tersirat


Tentera Sulu Di Lahad Datu: Polis Masih mengepung

Posted: 22 Feb 2013 08:44 PM PST

JUMAAT (semalam) sepatutnya hari terakhir penceroboh itu diusir pulang ke negara asal Filipina, namun tentera sulu yang berjumlah lebih 100 orang itu masih berdegil, dan mahu terus berkampung di Kg Tanduo di mana mereka mendarat pada malam selasa lalu.

Laporan dari Manila menggatakan Menteri Luar Negara itu Albert del Rasario telah menghubungi Datuk Anifah Aman meminta agar tempoh pengusiran dilanjutkan sehingga selasa depan, kerana kerajaan Filipina sedang memujuk keluarga Kiram agar mempengaruhi penceroboh meninggalkan Sabah secara aman.

Pihak polis dikhabarkan telah mempertingkatkan kepungan terhadap penceroboh itu dan siap sedia berdepan dengan semua kemungkinan termasuk menggunakan tindakan ketenteraan.

Kejadian di kg Tanduo perlu dijadikan iktibar oleh pihak keselamatan agar tidak berulang lagi di masa depan. Jangan lagi memberi alasan bahawa perairan Sabah itu poros, kerana jika kejadian seumpama ini berlaku lagi, maka mengsahkan bahawa kawalan keselamatan negara longgar.

THE FLYING KICK

Posted: 23 Feb 2013 01:05 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 23 Feb 2013 01:01 PM PST

Duke of UMNO


PANASSS..!!! CERITA SEBENAR TOK BASHAH DI "BOOO.." TERBONGKAR JUA AKHIRNYA..!!!

Posted: 23 Feb 2013 04:37 AM PST





Baru-baru ni aku dapat maklumat yang mengatakan bahawa Tok Bashah telah di "booo.." oleh segelintir "mahkluk" di Alor Setar Mall sewaktu beliau nak berikan ucapan sempena pemberian BR1M...


Tipu..!!! Aku tak percaya..!!! Bila aku tanya dengan kawan-kawan aku yang ada kat situ, depa pun kata berita tu berita palsu... Tapi puak-puak PAS dok bercerita jugak pasal perkara ni...

Aku pun siasat lagi...siasat punya siasat...akhirnya aku dapat CERITA SEBENAR... Begini ceritanya...

Sebenarnya, Tok Bashah tak di "booo.." oleh manusia. Beliau sebenarnya di "booo..." oleh beberapa ekor "haiwan", atau orang Kedah panggil "menatang" (binatang la tuhhh...). "Haiwan" tu perkataan sopan sikit...heh!

Laaa...mana aku tau! Pok Nik Ajis yang kata depa "menatang"...bukan aku! Bukan Tok Bashah yang kata...Mursyidul Am yang kata...Jangan la marah.. pi marah Pok Nik Ajis laaa...heh!

Begitu la cerita sebenarnya..Heh!

GEMPARRR..!!! AZIZAN MAKIN KALUT... ORANG MAKIN RAMAI MARAH KAT DIA..!!!

Posted: 22 Feb 2013 10:37 PM PST

200 pekerja kuin tunjuk perasaan kolej isaniah
Nampaknya bukan main marah lagi Azizan Razak pada kakitangan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang menyerahkan memorandum dan mengadu padanya tentang salah pengurusan institusi pengajian tinggi itu yang diketuai oleh sahabat sehidup sematinya,Rektor, Datuk Dr. Jamil Osman.
Dalam kenyataannya pada media baru-baru ini, Azizan mencabar supaya seluruh kakitangan KUIN melaporkan masalah mereka pada pihak Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM).
Menteri Besar Kedah itu mempersoalkan siapa kakitangan KUIN padanya untuk tunduk pada desakan supaya meminta maaf atas salah pengurusan yang didakwa dilakukan oleh pengurusan tertinggi IPT tersebut.

Menurutnya lagi, dia tidak pernah memanggil kakitangan KUIN untuk berkerja di kolej universiti itu dan dia mencabar mereka supaya meletak jawatan beramai-ramai sekiranya tidak berpuas hati dengan pihak pengurusan yang dipilihnya.
"Tak mau..pi kerja tang lain, saya tak heran", kata Azizan sambil mempersoalkan mengapa kakitangan KUIN itu tidak datang berjumpa dengannya untuk menceritakan masalah yang mereka hadapi.

 
Selamba saja Azizan menghalau kakitangan KUIN untuk meletak jawatan sedangkan pihak pengurusan universiti itu sebenarnya yang terlebih dahulu menawarkan pekerjaan kepada kakitangan sebelum tawaran tersebut diterima oleh kakitangan di situ.

Apakah dia lupa tentang konsep "offeree and offerror" di dalam undang-undang kontrak?

Mungkinkah Azizan sudah "nyanyuk" sehingga terlupa bahawa kakitangan KUIN sudah datang berjumpa dengannya lebih dari tiga kali untuk mengadu nasib mereka yang dianiaya Dr. Jamil?

Untuk pengetahuan Azizan lagi, sumber dalaman memberitahu bahawa kakitangan KUIN kini sedang sebok berulang-alik ke Kuala Lumpur bagi membantu siasatan dan memberi keterangan terhadap pihak SPRM berhubung kes kezaliman pengurusannya dan Dr. Jamil.

Paling tak tahan, Azizan cukup marah bila Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil membela nasib kakitangan KUIN baru-baru ini. Dia selamba menuduh UMNO merupakan dalang di sebalik amukan kakitangan KUIN tersebut.

Sebenarnya, Shahrizat baru saja dua kali mengeluarkan kenyataan mengenai IPT itu dan baru saja dua tiga hari lalu menegaskan bahawa Wanita UMNO akan membela nasib kakitangan KUIN yang dizalimi Azizan dan kroni-kroninya.

Sedangkan isu kezaliman pihak pengurusan KUIN ini telah berlaku sejak IPT itu diambil alih oleh PAS Kedah pada tahun 2008 lagi. Pelbagai siri demonstrasi telah dianjurkan kakitangan KUIN sama ada di kampus Alor Setar mahupun kampus baru di Kuala Ketil.

Malah, mereka sudah lama menggerakkan wakil-wakil mereka yang terdiri dari golongan PAS "totok" untuk berjumpa dengan Azizan dan beberapa Exco Kerajaan PAS Kedah, namun tiada sesiapa yang nak melayan aduan mereka.

Bayangkan, salah seorang ketua penggerak demonstrasi KUIN itu merupakan aktivitis PAS yang aktif berkempen di PRK Bukit Gantang mempromosi Nizar Jamaluddin. Tapi mamat itu pun ditepis ketepi dan tidak diendahkan PAS Kedah!

Jadi kemana lagi mereka nak mengadu kalau bukan pada pembela rakyat sebenar? Salahkah mereka mengadu pada UMNO dan media? Bukankah PAS sendiri selalu buat perangai begitu? Dan sekarang nak salahkan kakitangan KUIN?

Nampak gayanya Azizan sendiri sudah "kalut". Dia diserang kiri dan kanan, depan dan belakang, dari atas dan dari bawah. Bukan saja berhadapan dengan UMNO, Azizan juga kini berdepan dengan ombak puak PAS yang tidak berpuas hati dengan pemerintahannya…

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! VIDEO AHLI POLITIK DALAM TANDAS TERBONGKAR..!!!

Posted: 22 Feb 2013 08:37 PM PST


Video ahli politik..??? Cerita dalam tandassss...??? Ahli politik dengan pensyarahhh..??? Paling baru aaa...jangan pandang kamera dalam bilik hotel..!!! Kah! Kahhh..!!! Kahhhh..!!!

Korang jangan kasi tau orang lain tau...!!! Tak caya? Cuba tengok video kat bawah ni...betul punyaaa...!!! Heh!
 




Boleh didapati secara meluas di penjaja DVD cetak rompakkk kat Penang...!!! 

Err... tapi aku bagi amaran dengan korang...jangan tanya cerita yang ada sebut PELANGI.. perkataan PELANGI tu "Khalifah PAS" haramkan sebut di Penang...nanti kena saman! 

Errr...PELANGI dalam bahasa omputih orang panggil apa aaaa..? "Raibow" ke? Ehhh..!!! Jangan sebut kuat-kuat...nanti marah la itu "Khalifah"...!!! Heh!

TERKINI..!!! AZIZAN FITNAH STAF KUIN, BLOGGER PENCACAI PAS PUN TUMPANG SEKAKI JUGAKKK...!!!

Posted: 22 Feb 2013 06:37 PM PST

Aku gelak besar tengok IQ puak-puak PAS yang menulis di blog pencacai PAS Kedah tentang desakan kakitangan KUIN yang mahu MB Kedah mintak maaf kat depa jadi "ejen" UMNO. Punya la depa spin...putaq alam sungguhhh...heh!

Ingatkan Azizan saja yang fitnah dalam isu ni, rupanya blogger pencacai depa pun tumpang sekaki buat dosa fitnah jugakkkkk...!!! Kesiannn...tara tu saja la kot Islam depa....

Kononnya, UMNO tu terlalu hina sampai kakitangan KUIN tu tak rela dituduh sebagai "ejen" UMNO. Hehehehe... hina ke? Sehina-hina UMNO, tak dak la sampai sokong peliwat tegar, pendokong Yahudi dan kafir harbi...kan? Heh!

Aku yakin, rakyat Kedah tau bahawa kakitangan KUIN tak maksudkan macam tu. Lagipun, depa tu memang penyokong PAS "totok" punya... Aku tau la pasal salah seorang ketuanya penggerak badan bertindak kakitangan KUIN tu memang aktif gila dalam PAS..!!!

Tu...yang aku bulat tu...dia ni turun bantu Nizar kempen kat PRK Bukit Gantang..!!!
Namanya Azki. Depa panggil dia sebagai Ustaz Azki. Kalau tak silap aku, dia ni penolong pendaftar kat KUIN tu. Dia bukan saja sokong PAS, malah dia pendokong kuat PAS. Masa Nizar bertanding di PRK Bukit Gantang, dia turun padang berkempen untuk PAS kat sana woooo...!

Dia masih sokong PAS sampai sekarang. Tapi, bila masuk bab teraniaya dan kacau periuk nasi dia anak bini, maka aku tak heran bila dia mengetuai bacaan doa meminta pada Allah SWT supaya kembalikan pemerintahan Kedah pada UMNO/BN..!!!

Dia dah serik kena "penaya" dengan PAS Kedah. Dia punya la baik nak cover isu, bawak pi mengadu kat Amiruddin dan Phahrolrazi. Depa tak layan. Dia bawak terus ke Azizan Razak, 6 kali depa serbu ke rumah dan pejabat, pun depa tak layan...

Nah! Sekarang bila kakitangan cari UMNO, Azizan nak marah pulak! Tuduh dan fitnah depa jadi "ejen UMNO" pulak! Patut ka? Tu namanya FITNAH tu.. Tapi biasa la PAS ni kan...bila orang kata yang benar, depa kata kita buat fitnah. Tapi bila depa buat fitnah, depa tak mengaku punyaaa...heh!

DIMENSI

Posted: 23 Feb 2013 11:35 AM PST

DIMENSI


Omegay: DAP risau wally slipor bersara sebab tak tahan tanggung dosa?

Posted: 22 Feb 2013 10:00 PM PST


Mahathir bayangi pimpinan Najib?
PASIR PUTEH - Kepimpinan Perdana Menteri Kenyataan Datuk Sri Najib Tun Razak menampakkan kelemahan ketara apabila bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terus membayanginya.

Adun Limbongan, Zainuddin Mohamad berkata, Mahathir bertindak demikian mungkin mempunyai kepentingan sendiri namun ia secara jelas menampakkan kelemahan Najib kepada rakyat.

"Pas tidak hairan dengan dengan apa yang berlaku kerana Mahathir mungkin mempunyai kepentingannya dalam soal ini sebab itu kita juga dapat melihat bagaimana Mahathir terus membayangi Perdana Menteri," katanya.

Perkembangan itu katanya, membuktikan kelemahan kepimpinan Najib yang tidak mempunyai kekuatan untuk bersuara atau menangani isu menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.

Bagaimanapun katanya, Pas sama sekali tidak mengharapkan kelemahan lawan untuk mencapai kemenangan.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Dun Limbongan yang dirasmikan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Perdagangan Dan Perpaduan Masyarakat, Datuk Januari Tan Abdullah di sini, malam kelmarin.

Turut hadir Penghulu Tanpa Mukim Dun Limbongan, Lee Bon Hai, Ahli Majlis Daerah, Tan Gim Yong dan Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan, Yuganu Yunus.

Pada majlis tersebut, 210 hamper diagihkan kepada warga Tionghua, 67 angpau diagihkan kepada warga emas dan lebih 200 angpau diagihkan kepada kanak-kanak.

Katanya, BN dilihat terdesak dengan terus memainkan isu tanah di Gua Musang walaupun Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah beberapa kali mengeluarkan kenyataan bahawa Kelantan sentiasa bersedia untuk disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Tindakan memprotes isu tanah ini hanya menunjukkan keangkuhan mereka untuk tidak mempercayai atau memperkecilkan kredibiliti agensi kerajaan pusat," katanya. - Sinar Hairan

p/s: DAP cukup takut kalau murshitdol hampas bersara...pada DAP wally slipor WAJIB di jadikan mayat hidup.. dan baru kite tau kenape wally slipor tak dapat bersara dengan tenang selagi dap offer kayu colok depan dia kehkehkehkeh >XD

Omegay: PAS tunduk DAP tunjuk kuasa..

Posted: 22 Feb 2013 04:30 PM PST


DAP bercadang mahu bertanding lebih 150 kerusi Parlimen dan kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang dengan kempen perbelanjaan dianggarkan RM15 juta.

Timbalan Pengerusinya Tan Kok Wai berkata senarai calon parti itu sedang dimuktamadkan dan akan diumumkan selepas pembubaran Parlimen.

Beliau berkata parti itu akan mengumumkan manifesto pilihan raya, Isnin ini, di venue yang belum ditentukan.

Tan, yang juga Pengerusi Biro Pilihanraya Kebangsaan DAP, berkata demikian pada sidang media sempena pelancaran kempen mengutip dana parti itu di sini, hari ini.

Sebanyak 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dun akan dipertandingkan pada PRU-13.

Pada PRU 2008, DAP bertanding 49 kerusi Parlimen dan 102 kerusi Dun dan memenangi 28 kerusi Parlimen dan 63 kerusi Dun.- Bernama

p/s: Tok Garu Pas nak jadi PM? telan gigi dengan gusi jek lerrrr kehkehkehkeh >XD

PEJUANG BANGSA

Posted: 23 Feb 2013 11:26 AM PST

PEJUANG BANGSA


BR1M : Nik Aziz kata haiwan , Hadi kata bodoh ...

Posted: 23 Feb 2013 06:59 AM PST


Woo .. giliran Ostat Hadi Awang pulak menghina penerima BR1M  , kali ini sebagai orang " BODOH " pulak.  

Nampaknya kedua-dua pemimpin PAS ini begitu benci sungguh dengan BR1M hinggakan sanggup menghina rakyat miskin yang menerimanya .

Apa agaknya kata orang PAS yang menjadi penerima duit BR1M ini ? Presiden mereka  sendiri kata sapa pi kutip duit BR1M sebagai bodoh .

Cuma di sini GPB ingin bertanya Hadi , kalau betul BR1M ini tidak mendatangkan  keuntungan kepada rakyat ..mengapa Hadi dan Nik Aziz meroyan marah sangat ??  Walhal pemberian duit ini kepada golongan yang sasar yang dipilih kerajaan bagi meringkankan beban rakyat.



 Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'. Beliau berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk Barisan Nasional (BN) memancing undi menjelang pilihan raya. 

 "Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) dia Jalan Putra, malam tadi. Majlis itu dihadiri lebih kurang 200 orang dan turut disertai Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak. 

 Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai senada dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan berkata Nik Aziz telah menghina rakyat Malaysia.-Antarapos.com

Nik Aziz kekal pendirian penerima BR1M adalah haiwan !

Posted: 23 Feb 2013 01:17 AM PST






Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam, tetap dengan pendiriannya menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) setaraf haiwan.

  Malah Menteri Besar Kelantan itu menyalahkan UMNO, dengan menyifatkan kaedah pemberian bantuan berkenaan juga sudah meletakkan rakyat Kelantan setaraf dengan haiwan.

  "UMNO sekarang guna duit melalui BR1M 1 dan BR1M 2 (untuk mendapat sokongan). Ini seperti kita hendak panggil ayam, panggil itik; hei itik, mari aku nak beri ceramah ugama, mana itik hendak mari. Tapi kena beri hampas nyor, beri padi, baru dia mari, mesti beri benda.

  "Begitu juga pada lembu dan kerbau, haiwan ini tidak mari kecuali beri rumput, beri hampas nyor kepada dia, baru mari.

Kalau kita panggil orang, beri benda juga, tidak beri ilmubererti kita meletakkan manusia ini setaraf haiwan," katanya kepada pemberita selepas majlis bersama warga Yayasan Islam Kelantan (YIK), di sini, semalam.


  Nik Aziz Rabu lalu sekembali dari menunaikan umrah, menyamakan usaha murni Kerajaan Pusat dalam membantu meringankan beban rakyat miskin melalui pemberian BR1M itu, seperti ayam dan lembu, akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan itu dengan makanan.


Beliau turut menyifatkan pemberian wang berkenaan adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenarnya ialah memberikan ilmu kepada manusia.


  Ditanya sama ada penerima BR1M itu bersalah kerana menerima duit bantuan itu, beliau menegaskan, mereka yang diberikan wang berkenaan, perlu mengambilnya, namun apabila hendak memangkah parti dalam pilihan raya umum nanti, harus memangkah PAS.


  "Saya kata, bila diberi duit, harus terima; beri kain pakai; beri gula kacau; beri lembu ambil, tapi beri kertas undi pangkah PAS. Duit itu hak mereka kerana ia duit kerajaan bukan UMNO. Sepatutnya saya boleh beri duit itu. Sebagai ketua kerajaan Kelantan, BR1M kena beri pada saya, saya akan beri kepada rakyat," katanya.

  Sama ada beliau merasakan penerima bantuan berkenaan dijadikan seperti ayam dan itik, Nik Aziz berkata, sebenarnya UMNO yang meletakkan rakyat Kelantan ini macam setaraf haiwan itu.

  "Ayam beri barang, kambing biri-biri beri barang, rakyat Kelantan juga diberi barang. Itu salah UMNO meletakkan manusia dan haiwan serupa, sama-sama diberi barang. Sepatutnya manusia diberikan ilmu," katanya.
  Katanya, beliau tidak kisah apa yang hendak dikatakan akhbar dalam isu ini, namun menyifatkan wartawan itu berdosa sekiranya mengubah ucapannya.

Apa kejadahnya pemimpin Umno/BN pertikai kerja blogger ? @NajibRazak

Posted: 22 Feb 2013 11:51 PM PST




Pemimpin BN, khususnya UMNO seharusnya memberikan penghargaan yang lebih baik terhadap para blogger dan cybertroopers pro-BN di seluruh negara.

Mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya, yang memberi maksud memperlekeh dan memperkecilkan apa yang mereka telah lakukan selama ini untuk UMNO dan BN adalah TIDAK WAJAR sama sekali.

 Koordinasi penting. Kita sambut baik arahan koordinasi. Malah sejak dulu lagi, bagi sesiapa yang pernah berbincang dengan saya, saya pernah tunjukkan strata komunikasi siber dan cadangan untuk mengkoordinasikannya.

 Tapi jangan bercakap seolah-olah tidak ada koordinasi sama sekali di kalangan bloggers dan cybertroopers pro-BN. Sejak Pilihan Raya Kecil Manek Urai, koordinasi untuk memenangi perang persepsi telah dilaksanakan di kalangan blogger dan cybertroopers pro-BN, sehinggalah Pilihan Raya Negeri Sarawak dan peristiwa-peristiwa seperti Bersih, 901, Ambang Merdeka, Tweet Merdeka - semuanya memerlukan koordinasi.


 Boleh dikatakan koordinasi di kalangan blogger dan cybertroopers dalam komunikasi menyeluruh dan perang siber berlaku lebih awal dari arahan untuk pemimpin UMNO dan BN mengkoordinasikan mereka.


Malah tidak salah untuk menyatakan, bloggers dan cybertroopers pro-BN `mengajar' pemimpin dan agensi kaedah untuk mengkoordinasikan gerakan siber, bukan sebaliknya. Saya boleh beri sekurang-kurangnya 10 contoh insiden tentang respon/komunikasi pemimpin, kementerian dan agensi tanpa koordinasi sebelum ini. 


Gerakan siber di negeri-negeri pembangkang telah berlaku sebelum arahan koordinasi. Para bloggers dan cybertroopers menggunakan inisatif dan networking sendiri untuk menyerang pentadbiran PR, tanpa ada sebarang arahan koordinasi.


Dalam proses ini, bukan sedikit blogger dan cybertroopers pro-BN mengambil risiko yang tidak berani diambil oleh mana-mana pemimpin BN sehingga ada di kalangan mereka disaman dan diugut oleh pihak yang tidak suka dengan pendedahan mereka. Saya percaya blogger dan cybertroopers pro-BN menghargai koordinasi, tetapi koordinasi yang paling utama adalah di kalangan para pemimpin.


 Mereka juga menghargai teguran, tetapi janganlah bercakap seolah-olah mereka ini, terlalu bodoh dan naif, seolah-olah mereka tidak faham tentang propaganda dan persepsi.

 Sebelum mengeluarkan sebarang perkataan yang bukan-bukan yang tidak bersifat menghargai, mungkin lebih elok pemimpin-pemimpin BN berjumpa dulu dengan bloggers dan cybertroopers pro-BN dan mendengar terlebih dulu tentang gerak kerja mereka.


 Kita hargai pemimpin BN yang telah bertemu mereka. Bagi yang masih belum, mungkin lebih elok simpan judgement anda terlebih dulu dan segera lapangkan masa anda untuk bertemu mereka.

 Eloklah kita buat kerja masing-masing. Jika anda ada perkara yang ingin anda kritik mengenai mereka, jangan sekali-kali lupa - mereka juga ada banyak perkara yang ingin mereka kritik tentang anda. Itu pandangan saya sebelum Pilihan Raya Umum ke-13.

Seperti yang saya sebut, komitmen UMB adalah untuk memberi tumpuan kepada musuh sebenar, iaitu pembangkang. Jangan sampai ada di kalangan bloggers dan cybertroopers pro-BN hilang fokus...

Sumber : Tun Faisal


Komen GPB


PM DS Najib Tun Razak sendiri menghargai peranan blogger Pro Umno/BN ..apa hal pemimpin BN ini pertikai kerja blogger pulak ? Kalau tak tahu apa kerja yang blogger..jangan dok berlagak  tunjuk pandai ..



Hot ! Gambar yang buat Anwar kantoi nafi terlibat pemcerobohan Lahad Datu !

Posted: 22 Feb 2013 08:20 PM PST



Anwar menafikan kaitan pembangkang dengan pencerobohan di Lahad Datu.


Tetapi bukti bergambar beliau bersama pemimpin mereka menimbulkan persoalan seperti yang didakwa Reuters dan tentera Filipina.


Malah laporan di media Filipina juga turut mendedahkan pertemuan sulit Anwar di sana.



SUBANG JAYA - Pakatan Rakyat (PR) menyangkal dakwaan laporan Reuters yang mendakwa pencerobohan 150 orang di Lahad Datu adalah atas jemputan pihak pembangkang Malaysia.

 Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno dan bukannya Reuters.

 "Itu kenyataan Umno bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya," katanya selepas majlis perasmian Institut Rakyat di sini, semalam.


 Ketika diminta mengulas lanjut berhubung perkara itu, beliau enggan memberikan apa-apa komen lagi. Memetik laporan Reuters bertarikh 14 Februari lalu, laporan itu mendakwa kumpulan diketuai Raja Muda Sulu, Raja Muda Azzimudie Kiram datang ke Sabah atas jemputan pihak pembangkang bagi bincangkan isu tanah.

Ahli Pas mengamuk kepada PKR & Dap tak hormati keputusan Majlis Syura

Posted: 22 Feb 2013 06:52 PM PST






- Kira-kira 15 individu mewakili beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam di negeri ini, mengadakan perhimpunan di hadapan Masjid At-Taqwa, Taman Tun Sardon, Gelugor selepas solat Jumaat hari ini bagi membantah kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh terhadap isu kalimah Allah.


Dalam perhimpunan berlangsung selama 15 minit itu, mereka turut menyelar pendirian pakatan pembangkang terhadap isu berkenaan dan mendesak supaya DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menghormati pendirian Majlis Syura Ulama Pas.





Wakil NGO berkenaan, Azmi Jaafar berkata, pihaknya tidak akan berhenti menyuarakan bantahan selagi kepimpinan DAP dan PKR, terutama Karpal tidak berhenti daripada bercakap mengenai kalimah tersebut.


Tegasnya, sebagai ahli Pas, beliau juga mahu Karpal memohon maaf di atas keterlanjurannya membidas keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang tidak membenarkan pengunaan kalimah berkenaan kepada bukan Islam

Hot ! Jangan samakan orang miskin dengan haiwan - Fathul Bari

Posted: 22 Feb 2013 05:50 PM PST




Masyarakat dinasihatkan supaya tidak mudah menghukum sesiapa sahaja yang melakukan kebaikan dalam membantu mereka yang kurang berkemampuan. 

Pengerusi Jawatankuasa Himpunan Ulama Muda (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahya berkata, umat Islam seharusnya menyokong segala usaha murni yang dilakukan terutamanya mereka yang sentiasa berusaha menabur bakti ke jalan Allah.


 Beliau berkata, berdasarkan kepada hadis Nabi Muhammad, semua umat Islam perlu saling memberi hadiah kerana ia akan membawa kepada perasaan saling berkasih sayang sesama manusia.


 "Takkan kita nak samakan orang miskin sama dengan haiwan? Islam sendiri sudah banyak bercerita tentang kepentingan berzakat serta sedekah. Selepas ini kalau ada pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) mungkin kena letak hadis nabi sekali bagi orang faham.

"Jangan pandai-pandai kita nak menghukum niat seseorang kerana kita tidak boleh membaca niat hati manusia. Jangan kerana kepentingan politik kita sanggup membuat tuduhan sesuka hati kerana ia akan menimbulkan perpecahan," katanya dalam ceramah pada Majlis Sambutan Maulidur Rasul di Dataran Kampung Melayu Majidee, di sini malam tadi.

Filem Hitam

Posted: 23 Feb 2013 11:01 AM PST

Filem Hitam


Bisnis Online Gratis

Posted: 23 Feb 2013 07:32 AM PST

bagaimana anda bisa memulai peluang usaha Bisnis Online Gratis 2013,mungkin anda bertanya mengenai hal tersebut bukan ? anda tidak akan pernah mengira iya !
berikut ini adalah sebuah realita yang diberikan oleh sebuah bisnis online yang memang terbaik di tahun 2013 ini, apa lagi kalau bukan bisnis online blakblakan dan golden life. mengapa anda saya sarankan berbisnis online di blakblakan ?

berikut ini adalah sebuah kelebihan yang diberikan dari bisnis online blakblakan :

  • 1. system yang otomatis.
  • 2.memberikan hasil yang maksimal.
  • 3.gamblang sekali tentunya masuk akal walaupun anda berhadapan depan layar PC , dan tidak menyentuh kantor 2 belah perusahaan tersebut. dan berikut ini adalah bukti pembayaran tersebut .
peluang usaha
diatas adalah bukti pembayaran yang dilakukan oleh blakblakan namun mungkin anda bertanya , statusnya belum di bayar ? iya ! itu karena anda belum melakukan registrasi, sedangkan anda memang membutuhkan registrasi online.
cara registrasi online adalah sebagai  berikut :
1.masukan email.
2.masukan nama anda.
3.selesai lalu buka email anda ! ikuti intruksi berikutnya .
jika anda mendapatkan informasi sesuai gambar diatas tersebut , anda bisa mencairkan dana tersebut,jadi benarlah peluang usaha 2013 ini bisa disebut dengan bisnis online gratis di tahun 2013 ini, karena memang benar-benar gratis dan terbukti membayar..

Sungguhka

Posted: 23 Feb 2013 09:33 AM PST

Sungguhka


"Asam Pedas PRU13" - Buku Terbaru Dari Cikgu Non (C.N Al-Afghani).

Posted: 22 Feb 2013 11:30 PM PST

Kecelaruan Dalam Pakatan Pembangkang Isyarat Mereka Tidak Selari.......

Posted: 22 Feb 2013 09:00 PM PST

IPOHMALAY

Posted: 23 Feb 2013 09:13 AM PST

IPOHMALAY


Apabila Pemimpin Menggelar Penyokong Sendiri Haiwan

Posted: 23 Feb 2013 04:53 AM PST

Hanya yang bodoh sahaja kekal menyokong pemimpin yang menggelarkan mereka binatang. BR1M adalah tanggungjawab kerajaan untuk membantu rakyat. Sama dengan manifesto-manifesto tak tertunai puak-puak Pakatan Haram ke atas pengundi mereka, negara berkebajikan. 

BR1M diberi tanpa mengira latarbelakang politik. Maknanya ia menumpukan kepada rakyat secara keseluruhannya. Pihak mana yang mereka mahu undi, itu hak mereka. Tetapi untuk mengundi parti yang pemimpinnya menggelarkan mereka binatang, itu kebodohan mutlak.

Nik Aziz yang melakukan kesalahan ini. Usah dikata yang Nik Aziz bercakap demikian kerana disuruh kerajaan supaya PAS mendapat gambaran jelik, sebuah parti yang membinatangkan ahlinya sendiri.


BR1M: Nik Abdul Aziz pertahan kenyataan

KOTA BHARU 23 Feb. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak mempedulikan kritikan seluruh rakyat negara ini apabila mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang menyamakan penerima bantuan daripada Kerajaan Pusat umpama `haiwan.'
Beliau yang didesak pelbagai pihak supaya memohon maaf sebaliknya menuduh UMNO yang telah meletakkan taraf rakyat umpama haiwan melalui pemberian pelbagai jenis bantuan wang termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan BR1M 2.0.
Menteri Besar itu dalam nada tegas turut mempertahankan perumpamaan yang diberikannya sebelum ini iaitu sambutan orang ramai terhadap bantuan Kerajaan Pusat sama dengan haiwan yang akan menghampiri manusia sekiranya makanan haiwan itu disediakan.
Pada masa sama beliau berkata, rakyat sememangnya berhak untuk mengambil bantuan BR1M kerana ia adalah duit kerajaan dan bukan milik UMNO.
"UMNO sekarang guna duit pula, BR1M, BR1M 2.0. Kalau kita hendak panggil ayam, panggil itik datang, aku hendak memberi ceramah agama mana ada itik hendak datang, tetapi apabila memberi hampas kelapa, tabur padi baru dia hendak datang.
"Sama juga sekiranya panggil lembu, kuda hendak memberi ceramah mereka pasti tidak akan datang, tetapi apabila beri rumput, hampas kelapa, nasi mereka akan datang.
"Kalau panggil orang beri benda tetapi tidak beri ilmu ertinya kita letak manusia ini sama taraf dengan haiwan. UMNO silap ini, silap tidak memberi wahyu," katanya.
Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri majlis bersama warga Yayasan Islam Kelantan di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik), Pengkalan Chepa di sini hari ini. - UTUSAN

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 23 Feb 2013 07:38 AM PST

KEMBARA DI PERJALANAN INI


ASAL USUL MELAYU : DARI BANGSA ISRAEL ?

Posted: 22 Feb 2013 07:12 PM PST

Bangsa Melayu menurut ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah ialah, berasal dari isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s. yang bernama Siti Qanturah. Namun lebih disebut dalam sejarah atau bahasa lama, Keturah yang bererti harum, wangi baik budi pekerti. Jika Bani Israil adalah dari Nabi Ishaq, dan bangsa Arab adalah dari Nabi Ismail, bangsa melayu adalah dari Siti Qanturah atau lebih dikenali sebagai Bani JAWI. Disebut di dalam kitab Ibnu Kathir, JAWI ini bererti yang meyakini Tuhan yang Esa, dan erti lainnya ialah jauh. Jawi yang dikatakan jauh itu berasal dari kalimah arab yang bermakna, 'angin' (jawwu). Ini merujuk kepada betapa jauhnya kedudukan mereka dengan bani Israel dan bangsa arab di sekitar Timur Tengah ini.

Bangsa melayu, juga dikenali sebagai Jawi (yang kemudian bertukar/terkenal dengan jawa) adalah bangsa yang disimpan. Bagi yahudi, mereka lebih kenali sebagai bangsa yang hilang. 'Hilang' kerana 'saudara' mereka dari ibu ke tiga ini tidak dapat dihubungi, tidak tahu di mana berada. 'Hilang' juga kerana mereka mahu menyembunyikan bahawa saudara mereka ini akan menerajui empayar dan menguasai bumi atas nama Islam.

Jadi, apa kaitan Jawi, bangsa yang hilang, bangsa yang disimpan, bangsa dari timur, yang berhidung peset ini dengan kebangkitan Islam ke dua ini? Sebenarnya, bangsa ini adalah bangsa yang disebut di dalam hadis Nabi s.a.w.,

"Satu kaum dari Timur (Pemuda Bani Tamim dan ikhwan) akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada Al-Mahdi."

Menurut ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah, kaum dari timur dan timur yang dimaksudkan ialah, bangsa melayu dari Tanah Melayu. Ini tidak menghairankan, kerana mereka memang dipersiapkan. Bukan sahaja mereka dari keturunan Jawi yang hilang itu, bahkan mereka adalah keturunan Ahlul Bait dan para sahabat.

Ini juga adalah doa Nabi Ibrahim kepada keturunannya yang tidak diberikan Nabi atau Rasul dikalangan mereka, namun cahaya Nabi dan Rasul ada bersama mereka.

"Ya Tuhan kami, utuskanlah di kalangan mereka seorang Rasul yang membacakan ke atas mereka ayat-ayat Engkau dan mengajar mereka kitab dan hikmah dan menyucikan mereka, sesungguhnya Engkau Maha Mulia lagi Maha Bijaksana. Ya Tuhan kami kurniakanlah dari isteri-isteri kami dan zuriat keturunan kami seorang penyejuk mata dan jadikanlah kami pemimpin dari orang-orang yang bertakwa."

Doa Nabi Ibrahim diperkenankan Tuhan, lalu baginda mengarahkan anak-anaknya dari Siti Qanturah ini tetaplah di timur. Baginda dikhabarkan bahawa walaupun tiada Nabi atau Rasul dikalangan mereka, Tuhan akan mengutuskan pemimpin yang bertaraf Nabi dan Rasul, yang membawa cahaya Nabi dan Rasul, namun dia bukanlah Nabi atau Rasul. Maka sesuailah dengan hadis-hadis Rasulullah s.a.w. tentang Imam Mahdi dan Putra Bani Tamim bahawa mereka bukanlah Nabi dan Rasul, namun tanggungjawab dan tugas Nabi dan Rasul itulah yang ditanggung mereka.

bumiyang

Posted: 23 Feb 2013 03:46 AM PST

bumiyang


Selepas Sabotaj Usaha Naik-taraf Bekalan Air Kerajaan Selangor Gantung Semua Projek Lebuhraya dan Prasarana Pula?

Posted: 22 Feb 2013 05:10 PM PST

Pakatan Rakyaat Bagi Duit Sumbangan Syarikat Judi pun X Salah...

Posted: 22 Feb 2013 06:10 AM PST

Politik Harian

Posted: 23 Feb 2013 03:45 AM PST

Politik Harian


Khalid Tak Dapat Tanduk, Telinga Pula Kena Pulas...

Posted: 23 Feb 2013 02:00 AM PST


Tindakan Tan Sri Khalid Ibrahim arah semua kebenaran pembangunan berkaitan jalan raya dan prasarana persekutuan setelah Majlis Perbandaran Sepang (MP Sepang) kalah perbicaraan kes Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) betul-betul macam peribahasa, tak dapat tanduk, telinga dipulas.

Menteri Besar itu sengaja nak tunjuk kuasa dengan arahan serta merta itu sekaligus menafikan hal rakyat Selangor untuk menikmati kemudahan awam khususnya jalan raya serta pengagkutan yang lebih baik.

Sebelum ini pun, beliau ding dong pasal projek loji air Langat 2 dengan macam-macam cara termasuk untuk tidak membenarkan kelulusan merancang projek yang bakal menyelamatkan negeri itu dan sekitar
Lembah Klang daripada krisis air tidak lama lagi.

Khalid tidak sepatutnya bertindak demikian kerana kerajaan negeri mahupun PM Sepang masih boleh merayu keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membenarkan AES dipasang di dua Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) dan Lebuh Raya Lembah Klang Selatan (SKVE) di Dengkil.

Itu haknya sebagai Menteri Besar dan MP Sepang mempertikai keputusan hakim mahkamah tersebut.

Semalam, Hakim Datuk Zaleha Yusuf memutuskan MP Sepang tidak mempunyai kuasa ke atas Plus dan SKVE kerana kedua-duanya berada di bawah bidang kuasa kerajaan Persekutuan.

Khalid sudahpun mengarahkan Penasihat Undang-Undang Selangor dan Jabatan Undang-Undang MP Sepang membuat semakan nota kehakiman dan memfailkan rayuan berhubung perkara itu.

Namun, tindakan memutuskan semua kebenaran pembangunan berkaitan jalan raya dan prasarana persekutuan yang telah diberikan digantung buat sementara waktu, adalah tindakan tidak wajar.

"Pembangunan itu akan digantung sehingga proses rayuan selesai.Kerajaan negeri kesal dengan keputusan mahkamah hari ini (semalam) bahawa pihak berkuasa tempatan (PBT) tidak mempunyai kuasa terhadap struktur yang dibina di atas jalan persekutuan.

"Ini kerana kerajaan negeri merasakan, jika kita tiada hak untuk mengawal struktur (jalan raya) di semua tanah di negeri ini, kita tidak akan mampu menguruskannya dengan baik," katanya.

Jika pun Khalid tidak puashati dengan keputusan mahkamah, tidak perlu beliau mengarahkan Pengarah Unit Perancang Ekonomi Negeri (Upen) menyediakan senarai cadangan pembangunan melibatkan lebuh raya atau
prasarana Transit Aliran Ringan (LRT) untuk disemak semula mesyuarat Exco.

Lebih malang, bukan sahaja projek persekutuan di kawasan MP Sepang sahaja malah beliau juga akan memanggil semua pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk menyemak semua aktiviti berkaitan dengan penswastaan jalan antara kerajaan negeri dan persekutuan.

Tindakan Menteri Besar itu menurut peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun sebagai keterlaluan kerana sebagai rakyat Selangor, beliau tidak nampak keputusan Mahkamah Tinggi itu menganggu urusan pentadbiran kerajaan negeri.

Ketika dihubungi Agendadaily, beliau menegaskan, pemasangan AES dilakukan oleh kerajaan Persekutusan di atas jalan raya yang diselenggarakan Jabatan Kerja Raya (JKR) atau syarikat konsesi yang
dilantik JKR.

"Saya tidak nampak konflik perkara ini sehingga Khalid memutuskan arahan tersebut," katanya.

Menjawab soalan sama ada Khalid menghina keputusan mahkamah, Hafarizam menjelaskan, Menteri Besar itu berhak menyatakan rasa tidak puas hati atau merayu kerana negara ini mengamalkan kebebasan bersuara dan undang-undang demokrasi.

Malangnya, Khalid bukan mengamalkan demokrasi terhadap rakyat Selangor kerana banyak tindak tanduk beliau sebelum ini dalam banyak perkara menggambarkan sikapnya yang dendam dan iri hati dengan kerajaan BN.

-Agendadaily

100 Ahli PAS DUN Tahan Keluar Parti

Posted: 23 Feb 2013 12:00 AM PST


Jerantut - Seramai 100 ahli PAS dari beberapa buah cawangan sekitar kawasan Dewan Undangan Negeri Tahan di sini bertindak keluar parti itu semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohamad Rosdi Hussin berkata mereka mengambil tindakan sedemikian setelah mendapati perjuangan PAS kini jauh tersasar daripada perjuangan asal selain pemimpinnya gagal menunaikan janji sebagaimana yang dibuat ketika mereka dipelawa menyertai parti itu.

"Tindakan kami keluar PAS bukan atas desakan sesiapa, tetapi atas kesedaran sendiri dan memikirkan bahawa PAS tidak memberi apa-apa pembelaan kepada kami," katanya.

Menurutnya ada lagi di kalangan ahli PAS dijangka bertindak keluar daripada parti itu dalam masa terdekat.

Mohamad Rosdi berkata kesemua mereka bagaimanapun tidak akan menyertai parti politik lain sebaliknya menjadi ahli Kelab Warisan Anak Tembeling (Kawat), sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang memperjuangkan kebajikan penduduk terutama di Hulu Tembeling.

Najib Belasah Nik Aziz - Usah Hina Rakyat Jika Tidak Membantu

Posted: 22 Feb 2013 09:57 PM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan rakyat perlu sedar dan menolak parti pembangkang yang jelas menghina rakyat yang menerima pelbagai bantuan daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Perdana Menteri berkata apa yang sedang dan telah dilakukan kerajaan adalah satu tanggungjawab dan amanah bagi membela nasib rakyat.

"Kalau (pembangkang) tak buat (membantu rakyat), tak apa, (tapi) jangan hina rakyat, ini nak kata rakyat dapat BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) macam ayam makan dedak, kalau tak tolong, tak apa, tak bela, tak apa, tapi jangan hina rakyat," katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap merasmikan program Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Terengganu di sini, hari ini yang dihadiri lebih 20,000 rakyat pelbagai lapisan dan kaum. Turut hadir isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor dan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said.

Perdana Menteri berkata sebagai sebuah kerajaan yang beramanah dan bertanggungjawab, kerajaan BN sedar bahawa pembelaan perlu diberikan kepada rakyat selaras dengan keperluan mereka.

"Menerusi BR1M sebanyak RM500 (setiap isirumah) itu, kita telah kira dalam sebulan (purata sebanyak) RM41.60, dapat beli sekampit beras 10kg, minyak masak 5kg dan lain-lain.

"Maknanya nak beli makanan untuk sekeluarga, cukup untuk 12 bulan," katanya.

Katanya kerajaan bukan sahaja memberikan BR1M yang telah memberi manfaat kepada 4.3 juta termasuk golongan muda, malahan bantuan awal persekolahan RM100 untuk setiap pelajar sekolah rendah dan menengah, baucar buku RM250 untuk setiap
penuntut institusi pengajian tinggi dan pelbagai lagi jenis bantuan, tidak termasuk subsidi minyak, beras dan sebagainya.

Beliau berkata kerajaan juga telah melaksanakan pelbagai program selaras dengan slogan Janji Ditepati bagi membawa kesejahteraan dan kemakmuran kepada rakyat.

Najib berkata berdasarkan maklumat balas yang diterimanya, rakyat mendambakan masa depan yang cerah di bawah kepimpinan kerajaan BN.

"Kesimpulannya (kini), satu undi kepada PKR, adalah satu undi yang membawa kerosakan akidah kepada negara.

"Satu undi Pas, membawa kepada perpecahan umat Islam dan satu undi DAP adalah satu undi yang membawa kepada penindasan umat Islam," katanya.

Perdana menteri berkata, sebaliknya satu undi untuk BN adalah bagi mempertahankan umat Islam, keselamatan akidah Islam, perpaduan umat Islam, pembelaan bangsa Malaysia dan untuk mencapai sebuah negara maju menjelang tahun 2020.

"Kerajaan yang ada hari ini mampu nak terus meningkatkan syiar Islam, bangunkan Islam. Bangunkan Islam ini tak boleh bercakap sahaja, tak boleh sekadar bersyarah sahaja tapi mesti mampu buat sesuatu, ambil tindakan, mampu lancar dan laksanakan seperti BN, " katanya.

Sebaliknya, Najib berkata, Pas yang kononnya memperjuangkan Islam, sanggup berlutut kepada DAP yang jelas memperlekehkan Islam.

"Kenapa (Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) pergi rumah dia (Pengerusi DAP Karpal Singh semasa sambutan hari jadi), mana letak prinsip, pergi ke rumah orang yang paling tidak bersetuju (menentang Islam)," katanya. - Bernama

Hadi Kata Rakyat Yang Menerima BR1M Adalah Bodoh

Posted: 22 Feb 2013 08:30 PM PST


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'.

Beliau berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk Barisan Nasional (BN) memancing undi menjelang pilihan raya.

"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) dia Jalan Putra, malam tadi.

Majlis itu dihadiri lebih kurang 200 orang dan turut disertai Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai senada dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan berkata Nik Aziz telah menghina rakyat Malaysia.

Pissstt Hadi lupa bahawa puak PAS pun berduyun- duyun beratur ambil duit BR1M.... Sebenarnya rakyat tak bodoh, Hadi yang bodoh!

200 Penyokong PAS Desak Azizan Undur

Posted: 22 Feb 2013 07:20 PM PST


Kedah, Hampir dua ratus ahli dan penyokong Pas dalam Dewan Undangan Negeri, Kota Siputeh mengadakan protes pada Jumaat bagi mendesak peletakan jawatan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sebagai Pesuruhjaya Pas Negeri.

Protes itu berlaku di bilik gerakan peti undi Pas Megat Dewa bagi menyuarakan ketidakpuasan hati mereka terhadap kepimpinan Azizan.

Menurut mereka, Azizan dikatakan gagal menyelesaikan beberapa masalah rakyat di kawasan tersebut.

Selain itu, azizan juga dilaporkan menidakkan kehendak dan pandangan ahli-ahli Pas di peringkat akar umbi selain pandangan dari Dewan Ulama Pas Negeri.

Dalam protes berkenaan, tiga lagi unit peti undi diisytiharkan tutup iaitu peti undi Megat Dewa, Kampung Sanglang dan Kampung Pering.

Hadir sama ialah Ketua Unit Peti Undi Megat Dewa; Zakaria Sham, Mustafa Baharom dari Peti Undi Kampung Pering dan Shahrul Nizam Shafie dari Peti Undi Kampung Sanglang.

Menurutnya, penutupan unit peti undi itu berkuatkuasa pada Jumaat sehingga ke satu tempoh yang belum dikenalpasti.

Penutupan unit peti undi itu akan berterusan sehingga Pas pusat dapat menangani masalah berkenaan dengan kadar segera.

Bahang PRU 13 Semakin Panas: Kuli Disebut Ganti Anwar Sebagai Calon PM Pakatan

Posted: 22 Feb 2013 08:00 AM PST


Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), calon Perdana Menteri pakatan pembangkang masih menjadi tanda tanya, malah portal berita tempatan melaporkan ada usaha menawarkan jawatan tersebut kepada pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah, bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sumber Pakatan Rakyat yang dipetik The Malaysian Insider mendakwa satu pertemuan telah diadakan antara pemimpin tertinggi PAS dengan Ahli Parlimen Gua Musang itu bagi menjemput beliau menjadi perdana menteri andai kata pembangkang mentadbir Putrajaya.

Namun sumber itu mengegaskan bahawa pembangkang perlu konsisten dalam isu bakal perdana menteri agar memberi persepsi yang baik kepada rakyat.

"Pakatan perlu ingat, mereka perlu konsisten dalam isu siapa bakal perdana menteri ini. Jangan nanti rakyat nampak kita Flip-Flop," kata sumber berkenaan.

Turut dilaporkan satu mesyuarat tertutup antara PAS dan PKR telah diadakan Ahad lalu, mendakwa "pemimpin tertinggi PAS mengatakan 'haram' bagi Anwar untuk meminta jawatan perdana menteri", tambahnya.

Pemimpin tertinggi PKR kemudian berkata Anwar tidak pernah meminta jawatan sebagai perdana menteri sebaliknya rakyat yang mengangkat beliau.

"Ini sudah dipersetujui oleh PAS dan DAP semenjak pilihan raya umum 1999," jelasnya.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan sebelum itu berkata PAS tidak teragak-agak untuk keluar daripada pakatan pembangkang sekiranya pengabungan itu tidak menguntungkan Melayu dan Islam.

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat menyatakan sokongan konsisten terhadap Anwar sebagai calon perdana menteri, begitu juga dengan kepimpinan tertinggi DAP.

Namun langkah-langkah untuk menolak Anwar telah dinyatakan secara terbuka oleh akar umbi PAS sejak muktamar parti itu di Kelantan November tahun lalu.

Majlis Syura Ulama PAS sebelum ini dilaporkan dalam sebuah perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut menolak Anwar sebagai calon perdana menteri pembangkang dan berkemungkinan melantik calon dari luar bagi menggalas jawatan tersebut.


AntaraPos

Arahan Dari Pemimpin Atasan PAS, Haram Sebut Anwar Ibrahim Sebagai Bakal PM

Posted: 22 Feb 2013 07:00 AM PST


Pada 10 Februari 2013 lepas, Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan bahawa Majlis Syura Ulama yang dipengerusikannya tidak pernah membincangkan isu siapa yang layak dicalonkan sebagai Perdana Menteri selain daripada Anwar Ibrahim.

Menteri Besar Kelantan itu juga menyifatkan spekulasi yang mengatakan Majlis Syura Ulama PAS telah menolak idea untuk menobatkan Ketua Umum PKR sebagai PM sekiranya pakatan pembangkang memenangi PRU 13 hanyalah dakwaan mengarut ciptaan UMNO.

Penegasan oleh Nik Aziz itu tentunya melegakan Anwar dan pemimpin PKR serta DAP yang lain, sedikit sebanyak ia juga dapat mengendurkan perasaan gundah di kalangan penyokong PR yang kembali diselubungi misteri sama ada Anwar masih kekal sebagai calon utama PR sebagai PM atau sebaliknya.

Namun perkembangan akhir-akhir ini kelihatannya seperti mengiakan spekulasi sebelum ini apabila suara-suara penolakan terhadap Anwar semakin hari semakin kuat kedengaran, dan ditimbulkan sendiri oleh beberapa pemimpin utama PAS yang tidak termasuk dalam golongan Anwarinas.

Manakala maklumat terbaru yang diperolehi menyatakan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang telah pun mengeluarkan arahan mengharamkan semua media milik PAS termasuklah akhbar Harakah dan portal onlinenya daripada menyebut atau menulis ayat yang membawa maksud Anwar adalah bakal PM.

Arahan pengharaman tersebut khabarnya sudah sampai ke pengetahuan Anwar menyebabkan Ketua Umum PKR itu menghamburkan kemarahannya semasa mesyuarat parti beberapa hari lepas.

Bukan satu rahsia pun, sebahagian besar penulis dan barisan pentadbiran dalam Harakah diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Anwar, jadi tidaklah pelik bagaimana arahan sulit sedemikian mudah sampai ke pengetahuan Anwar.

Tambah membara kemarahan Anwar lebih-lebih lagi arahan tersebut seperti mengesahkan lagi ura-ura PAS tika ini yang sedang berusaha menjarakkan diri dari PKR, satu tindakan yang dikira oleh Anwar sebagai satu pengkhianatan terhadap dirinya dan PR.

Bagi khalayak yang rapat dengan Hadi, arahan sedemikian bukannya sesuatu yang menghairankan sementelah lagi sejak di zaman ABIM lagi Presiden PAS itu agak kurang berkenan dengan pembawaan Anwar yang mementingkan diri dan tidak serasi sebagai pejuang gerakan Islam.

Malah ketika bekas Presiden PAS, Allahyarham Ustaz Fadhil Noor memulakan usaha menjalinkan hubungan kerjasama dengan Anwar melalui penubuhan GERAK diikuti dengan Barisan Alternatif (BA) dulu pun, Hadi sudah beberapa kali menyuarakan keraguannya terhadap kejujuran Anwar.

Selepas itu Hadi terpaksa memendamkan keraguannya sebagai menghormati teguran Allahyarham, bagaimana pun setelah selesai PRU 12 2008, tanpa menoleh ke belakang segera diaturkan perjumpaan dengan UMNO dalam usahanya untuk menjayakan kerjasama Kerajaan Perpaduan (UG).

Sekalipun usaha itu mendapat mandat penuh dari Majlis Syura Ulama PAS, akan tetapi beberapa ketika kemudiannya menemui jalan buntu berikutan campurtangan PKR dan DAP serta tekanan yang datangnya dari pemimpin-pemimpin pro Anwar dalam PAS.

Kini Hadi mengorak langkah lagi, sama ada ia memberi manfaat kepada PAS atau sebaliknya sukar ditentukan lebih-lebih lagi di saat sebahagian besar kepimpinan PAS tika ini berkiblatkan ideologi Anwarinas.

Persoalannya sekarang, selama mana media-media PAS seperti Harakah dan HarakahDaily serta lain-lain medium maya yang pro PAS mampu mengikuti arahan pengharaman tersebut? Adakah Anwar dan lain-lain pemimpin PR termasuklah golongan Anwarinas dalam PAS akan berdiam diri?

Jawapan kepada persoalan itu bergantung kepada tindakbalas Anwar dan pengikutnya terutama sekali selepas Parlimen dibubarkan diikuti dengan proses pencalonan nama bagi PRU 13 selesai dilaksanakan.

Tunggu dan lihat, gerakan siapa yang lebih ke depan tika itu. Tapi tak mustahil, belum pun Parlimen dibubarkan, gabungan PR yang membabitkan kerjasama longgar antara PKR, DAP dan PAS pula yang dibubarkan terlebih dahulu.

Apa Makna PAS Belum Putuskan Siapa Calon PM Pakatan?

Posted: 22 Feb 2013 06:00 AM PST


PAS masih belum membuat ketetapan sama ada mahu melantik Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang atau Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri jika menang pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) nanti.

Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata pengisian jawatan tersebut perlu dibuat dengan pengumuman bersama dan tidak hanya tertakluk kepada pengumuman satu-satu parti sahaja di dalam Pakatan Rakyat.

"Dia sebenarnya kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat yang kita bincang tidak timbul siapa mahu jadi Perdana Menteri, tidak timbul satu pihak untuk membuat pengisytiharan, sebarang pengisytiharan perlulah bersama.

"Maknanya kita akan bincang (siapa yang akan jadi PM) termasuklah kabinet bayangan ke apa ke dan perkara ini akan diputuskan dalam mesyuarat Majlis Presiden dan Majlis Tertinggi Pakatan Rakyat," katanya lagi.

Justeru beliau menafikan dakwaan sumber dalaman PAS yang telah mempersoalkan pencalonan Anwar sebagai perdana menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya kelak.

"Tiada keputusan untuk menolak Datuk Seri Anwar Ibrahim (jadi Perdana Menteri) tu tiada...," katanya ringkas yang menyangkal dakwaan laporan portal tempatan.

Ditanya lebih lanjut pendirian PAS bersabit desakan akar umbi mahu parti itu melantik Presiden PAS sendiri sebagai perdana menteri, Ibrahim bagaimanapun menegaskan buat masa ini hanya perlu memberi tumpuan kepada gerak kerja jentera parti.

"Sekarang ini kita tumpu pada gerak kerja kita, sebenarnya kita tidak timbul tolak Datuk Seri Anwar tu.

"Yang penting gerak kerja menangkan (PRU13) dulu. Dalam konteks Pakatan Rakyat semua orang tahu bahawa calon Perdana Menteri adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim sedangkan tidak timbul perkara itu," katanya.

Untuk rekod, sumber tersebut memberitahu TMI persoalan tersebut timbul dalam satu mesyuarat tertutup antara PAS dan PKR pada Ahad selepas kenyataan Hadi Sabtu lalu parti Islam itu tidak teragak-agak meninggalkan pakatan pembangkang sekiranya gabungan itu merugikan orang-orang Melayu dan Islam.

"Pemimpin tertinggi PAS itu mengatakan 'haram' bagi Anwar untuk meminta jawatan perdana menteri," kata satu sumber tersebut.

Kita Tengok Sapa Yang Kena!

Masih Ada Peluang Mengundi, Daftarlah Sekarang...

Posted: 22 Feb 2013 05:00 AM PST


Sesiapa yang belum mendaftar sebagai pengundi boleh berbuat demikian dengan segera sekarang dan mereka masih layak mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-13, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof.

"Paling lewat, Dewan Rakyat dibubarkan ialah 30 April. Maknanya paling lewat SPR akan mengumumkan tarikh PRU-13 dalam tempoh 2 bulan. Mungkin sampai ke akhir bulan Jun ataupun Julai," kata Aziz.

SPR pada Jumaat mengumumkan jumlah pengundi berdaftar setakat ini ialah 13,229,385 orang.

Jumlah itu berdasarkan kepada Daftar Pemilih suku keempat 2012 yang diwartakan pada hari ini.

Menurut Aziz, dalam tempoh itu, 243,403 individu mendaftarkan diri sebagai pengundi.

Sementara itu, Abdul Aziz memaklumkan SPR belum lagi menerima sebarang senarai nama pemantau luar negara untuk PRU-13.

Pemantau luar negara yang dijangka terlibat ialah daripada kalangan negara anggota ASEAN.

Nota: Undilah Barisan Nasional demi kesejahteraan rakyat.....

Rating Siaran ‘Soal Jawab’ TV3 Bersama Nasha, Pecah Rekod 4.3 Juta Penonton

Posted: 22 Feb 2013 04:00 AM PST



Menurut sumber, rancangan 'Soal Jawab' TV3 yang menampilkan Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin Mat Isa sebagai tetamu undangan pada 6 Februari 2013 lalu telah melakarkan sejarah tersendiri apabila berjaya menarik 4.3 juta penonton menonton rancangan tersebut.

Rancangan yang dibuat secara rakaman dari studio Media Prima, telah berjaya mewujudkan satu 'benchmark' tertinggi bagi rancangan berbentuk siri rancangan temubual bukan saja di TV3 tetapi untuk semua produksi siri rancangan temubual di Malaysia apabila berjaya meraih jumlah penonton tertinggi sebanyak 4.3 juta (25.9 TVR) atau 72.6% (sumber: A.C. Nielsen Audience Measurement).

Secara kesimpulannya, kadar tontonan keseluruhan rancangan Soal Jawab pada 6 Februari lalu telah mencipta rekod baru iaitu hampir 'sebaris' dengan jumlah penonton Anugerah Juara Lagu (AJL) ke 27 yang telah diadakan pada 6 Januari lalu.

Video URL: http://youtu.be/Sht9PkyYerA



-AIDC

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 23 Feb 2013 03:33 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Puh ... setia dengar tazkirah Tok Guru

Posted: 22 Feb 2013 07:01 AM PST


Berapa ribu ekar dapat Ladang Rakyat tu nanti....




Ohpolitik!™

Posted: 23 Feb 2013 03:26 AM PST

Ohpolitik!™


Cilaka Majlis Perbandaran Rasuah!! Cina Boleh Plak Niaga Tutup Jalan Macamni!!

Posted: 22 Feb 2013 07:31 PM PST

Konfrem ada bayar punya maa. Kalu tak takkan boleh buka kedai sampai tutup sebelah jalan. MASYUKlaaa.. Tapi pernah terfikir tak menyusahkan orang.

Kejadian berlaku di Damai Perdanan Cherasn kawasan cina yumseng. Dah lama dah duk macamtew lebih dari sebulan.. Tinjaun aku mendapati, kedai ini hanya buka disebelah malam dan ia dijangka berlarutan hingga lepas Cap Goh Mei atau kalu rasuah lagi besar mungkin selamanya.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

BOCOR DARI SUMBER DALAMAN PAS!! Pakatan Rakyat HANYA MAMPU BERTAHAN 57 KERUSI PRU 13 nie?

Posted: 22 Feb 2013 04:00 AM PST

Menurut sumber tersebut, BN mampu menang sehingga 165 kerusi Parlimen, menambah 25 kerusi. Sementara gabungan pembangkang dijangka hanya mampu mempertahankan 57 kerusi – hilang hampir separuh daripada kerusi yang dimenangi. Sumber itu juga menyebut Pas bakal kehilangan lima kerusi, terutama di Kedah dan Kelantan. 
Sementara Dap pula bakal kehilangan empat kerusi terutama di Perak dan Selangor, juga di Pulau Pinang. PKR pula dikatakan akan mengalami kejutan lebih hebat dan dijangka hanya mampu mempertahankan 16 kerusi parlimen. Kerusi yang hilang kebanyakkannya di Selangor, Kedah dan Wilayah Persekutuan. 
Menurut sumber itu lagi, keyakinan terhadap kemenangan besar BN kali ini banyak dibantu oleh faktor kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan kejayaan program-program transformasi yang telah dan sedang dijalankan oleh kerajaan ketika ini. 
Peningkatan sokongan terhadap kepimpinan beliau juga disebabkan percakaran dalam gabungan pembangkang yang sedikit sebanyak menggugat keyakinan rakyat. Selain itu kegagalan mereka dalam memenuhi janji-janji dan mengemukakan janji-janji baru yang tidak munasabah turut membuatkan rakyat sangsi dengan matlamat dan hala tuju gabungan pembangkang dalam mentadbir negara. 
Mungkin analisa yang diberikan oleh Economist Intelligence Unit (EIU), sebahagian daripada majalah terkenal berpangkalan di London, The Economist, lebih berpaksikan kepada realiti sebenar. Dalam kenyataannya, EIU meramalkan BN akan memenangi PRU-13 berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan yang dilakukan oleh perdana menteri serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya. 
Menurut laporan itu lagi, ia berbeza dengan gabungan pembangkang yang hanya pandai membuat janji untuk mendapatkan kuasa di mana ia dilihat sebagai penghalang terbesar kepada pembangkang untuk memenangi hati rakyat walaupun mereka sendiri menyedari tidak sesuai dan sesuatu yang amat sukar untuk melaksanakan semua janji-janji kempen mereka. 
Walaupun mungkin ada yang percaya dan yakin dengan kemampuan pembangkang, dalam membuat perkiraan, ia perlu melihat kepada realiti semasa. Situasi hari ini jauh berbeza dengan apa yang berlaku pada 2008. Malah isu yang timbul juga berbeza.
Sumber : Malaysiaaktif 



Dari analisis aku berkaitan dari laporan Malaysiaaktif, kesimpulan yang dapat aku berikan adalah seperti rajah di atas.

Mungkin inilah mimpi ngeri Pakatan yang mana amat ditakuti BangNuar. Kita lihat berapa banyak Kerusi PKR yang bakal hangus, yakni jumlah terbanyak sebanya 16 kerusi. menjadikan PKR parti terkurang kuasa dan suara dalam Pakatan Rakyat.

DAP pula diangkat rakyat sebagai Parti yang paling kuat dengan 24 kerusi kehilangan 4 kerusi asal dipercayai akibat krisis dalaman DAP sendiri. Umum tahu, moral DAP berada ditahap paling bawah kini. DAP telahpun mengalami beberapa pendedahan bersiri dan tingkah laku yang memualkan rakyat mendengarnya, soal tanah 10,526 ekar, Penipuan Undi dalam Kongres, kerenah dua beradik dan bermacam lagi kebelakangan ini.

Apapun yang berlaku, Jangkaan ini telah menggambarkan kegusaran Khalid Ibrahim apabila kerap membuat perkiraan tarikh pembubaran DUNnya. Dan Anwar Ibrahim dilihat semakin gelisah dengan meletakkan harapan agar rakan sekutunya tidak terlibat dengan sebarang rasuah dan pergelutan yang berlaku di Johor antara DAP dan PKR juga dilihat menjadi punca kehancuran dinasty BangNuar pada PRU13 ini.

Manakala PAS dilihat lebih cenderung dengan isu Hadi Awang sebagai PM. Buktinya pertemuan sulit Hadi dengan PKR seperti yang dilaporkan disini.

Nantikan susulan Jangkaan PR BOCOR bakal didedahkan lagi nanti...

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 23 Feb 2013 03:21 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


LUAHAN RASA KEHENDAK AKAR UMBI UMNO & RAKYAT MARHAEN KEDAH ... Baca Elok-Elok Ya Pemimpin UMNO !!!

Posted: 22 Feb 2013 07:34 AM PST

Mencedok artikel bulat-bulat dari KedahTimes, AloQStaQ menyokong penuh artikel ini. Pemimpin UMNO Kedah jangan marah, ini adalah isi hati rakyat marhaen di Kedah. Ini perlu kami sebut, supaya isi hati kami diketahui oleh pimpinan atasan UMNO di Kedah khasnya dan kepimpinan UMNO Malaysia amnya. Mari kita baca artikel khas untuk tatapan pimpinan UMNO Kedah ni :

Kedah Times selalu memaparkan betapa tidak sensitifnya pemimpin-pemimpin UMNO di Kedah. Mereka lebih mentingkan politik mereka daripada memahami gerak hati rakyat.


Mungkin ini adalah salah satu sebab kenapa UMNO tertonggeng, terpelangkong dan tersungkur di Kedah pada PRU12 yang lalu. Ego, UMNO Kuat, aku calon terbaik, letak tongkol kayupun UMNO akan menang, Ahli UMNO ramai, dan pelbagai lagi lamunan ketua-ketua UMNO  yang membuatkan UMNO tersungkur dalam lumpur dalam PRU12. Masih tak sedar diri lagi ka?



Mereka tidak sedar yang ahli UMNO pun jika dah terlalu meluat, tidak akan undi mereka. Rakyat bukan saja melihat kepada ketua-ketua UMNO untuk dijadikan ketua mereka, tetapi mereka melihat kepada seorang yang berkebolehan, bijaksana dan pengalaman dalam pentadbiran dan pengurusan dalam memajukan rakyat dan negeri sebagai tonggak utama untuk dipilih sebagai ketua.

Bukan disebabkan jawatan yang dipegang dalam UMNO. Apakah menjadi ketua bahagian sudah menjadi tiket untuk layak menjadi calon DUN atau Parlimen?

Kedah Times merayu kepada pemimpin-pemimpin UMNO negeri Kedah, buka mata, sedar diri, buanglah ego ke dalam laut. Kini bukan lagi era kita melihat kepada jawatan dalam parti untuk menentukan kelayakan menjadi pemimpin utama. Tetapi komitmen, kebolehan memimpin, kebijaksanaan dan disukai rakyat akan menentukan pemimpin rakyat.

Rakyat akan baiah kepada pemimpin yang mereka rasakan boleh membawa mereka ke era yang lebih baik.

Jadi buanglah kata-kata yang berlapik-lapik seolah-olah nak menyelamatk karier politik sendiri. Sedarlah rakyat yang menentukan siapa yang mereka nak pilih.



MUKHRIZ & POLITIK KEDAH



Siapa bakal Menteri Besar Kedah yang baru sekiranya BN merampas semula Kedah dari Pakatan Rakyat?



Calon yang paling banyak diperkatakan akan menyandang jawatan tersebut ialah Mukhriz, anak Tun Dr Mahathir Mohamad.



Kalau mengikut tradisi, Ketua Perhubungan Negeri Ahmad Bashah Hanipah sepatutnya dinobatkan sebagai Menteri Besar.



Ada yang mengatakan Tun Dr Mahathir mahu anak beliau dipilih sebagai Menteri Besar Kedah. Apakah Mukhriz dapat diterima oleh pemimpin-pemimpin Umno Kedah?



Sebuah portal berita hari ini menyiarkan beberapa pandangan dari pemimpin Kedah mengenai ura-ura Mukhriz sebagai Menteri Besar.



Ahmad Zaini Japar, Timbalan Ketua Bahagian Umno Kubang Pasu: "Dengan jawatan di peringkat pusat tidak bermaksud  beliau mampu mentadbir di peringat negeri. Pentadbiran di pusat tak sama dengan negeri. Caranya berlainan dan status Mukhriz sebagai anak Perdana Menteri bukan jaminan (untuk jadi MB)."



Ku Rahman Ku Ismail, Adun Guar Chempedak: "Khabar angin ini nampak pelik. Mengikut tradisi, Ketua Perhubungan sepatutnya menjadi calon MB kecualilah sekiranya Perdana Menteri ingin melakukan kejutan."



Nawawi Ahmad, Ketua Bahagian Langkawi: "Kedua-duanya layak dipilih. Tetapi yang penting sekarang ialah kesetiaan kepada pucuk pimpinan yang ada (Bashah)."

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/kedah-umno-reps-cagey-about-mukhriz-as-state-mb-hopeful/



Jelas sekali tiada laluan mudah untuk Mukhriz di Kedah dan Mukhriz juga perlu sedar tiada yang mudah dalam politik.



Ramai di dalam Umno menolak sistem dinasti di mana bapa jadi Perdana Menteri, anak juga harus dipilih ke jawatan tinggi. 

Artikel ini dicedok mentah2 daripada blog idolaku KedahTimes : DI SINI

Video sepanjang zaman. TUN DR.M is a HERO ! Tak ada siapa yang berani bercakap macam ni terutamanya ANWAR !!!

Posted: 22 Feb 2013 06:55 AM PST


Anwar berani cakap macam ni di luar negara ?

anakbukitgantang says

Posted: 23 Feb 2013 03:04 AM PST

anakbukitgantang says


Temuramah Ustaz Nasharuddin Mat Isa-

Posted: 23 Feb 2013 02:14 AM PST


Rancangan yang dibuat secara rakaman dari studio Media Prima, telah berjaya mewujudkan satu 'benchmark' tertinggi bagi rancangan berbentuk Siri Rancangan Temubual bukan saja bagi TV3 tetapi bagi sesebuah produksi siri Rancangan Temubual di Malaysia, apabila berjaya meraih jumlah penonton tertinggi sebanyak 4.3 juta (25.9 TVR) atau 72.6% (sumber: A.C. Nielsen Audience Measurement).

 
atau rujuk di SINI


Secara purata, rancangan berbentuk temubual atau bual bicara hanya mencatatkan rekod 300,000 penonton sahaja. Namun atas faktor kekuatan tetamu undangan pada 6 Februari lalu, iaitu Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang baru sahaja digugurkan daripada Majlis Syura Ulama PAS oleh pimpinan tertinggi PAS pada 14 Januari 2013, jumlah penonton yang menonton rancangan tersebut meningkat mendadak sehingga 4.3 juta penonton.

Kemunculannya amat dinantikan oleh penganalisis dan pengikut politik tanahair yang sarat dengan isu semasa dan sensitif, seperti isu perpaduan kaum Melayu Islam di Malaysia, isu penggunaan Kalimah Allah, isu keakraban beliau bersama Perdana Menteri Malaysia dan isu kemasukan beliau ke dalam UMNO.
Pendedahan  Yang Berhormat Ustaz Nasharuddin pada malam itu juga dipancarkan menerusi laman web rasmi TV3 dan di laman web tonton.com.my.

Jumlah audience yang menonton secara online pula mencecah 95,312, juga menjadikannya satu rekod baru tontonan Siri Rancangan Temubual melalui online di Malaysia. Ditambah dengan adanya kemudahan internet mudah alih dan smartphone, tontonan secara 'live streaming' mencapai angka tertingginya pada permulaan rancangan tersebut, iaitu tepat pada jam 10.03 malam dengan 18,598 hits berbanding hanya 6,109 pada penghujung rancangan. Malaysia mencatatkan tontonan online tertinggi sebanyak
sebanyak 98,435 tontonan, diikuti negara-negara lain seperti United Kingdom (4,542), Arab Saudi (3,431), Amerika Syarikat (3,068), Australia (2,956), Singapura (2,158), Indonesia (1,132) dan Brunei (1,009).


Air di Lembah Klang dah lama disubsidi!

Posted: 22 Feb 2013 04:02 PM PST

Video menerangkan bahawa kos merawat air ialah RM 4 per meter padu. Bagaimanapon tarif yang dikenakan kepada orang awam ialah RM 1.20 per meter padu. Ini bermakna

1- Air di Lembah Klang sudah lama di SUBSIDI
2- Dakwaan Selangor bahawa Syabas mengaut keuntungan berjuta juta adalah FITNAH



 
atau rujuk di SINI

tunku

Posted: 23 Feb 2013 03:04 AM PST

tunku


'Malaysians should be grateful security forces able to handle Lahad Datu issue wisely'

Posted: 23 Feb 2013 02:21 AM PST

KOTA KINABALU: Malaysians should be grateful that the security forces, including the police, are still able to handle wisely the intrusion by a group of Filipinos in Kampung Tanduo, Lahad Datu, which had been ongoing since Feb 12.
Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said the important thing now was that the matter could be resolved amicably and based on regulations, without any bloodshed.
 "Well, it (the Lahad Datu incident) has bearings in the sense that whatever happens in the state, there will be an impact.
"But, what we are grateful with is that the matter is being tackled wisely by our security forces and the police, and this has been explained by the Prime Minister (Datuk Seri Najib Tun Razak) when he was here and in a statement by (Home Minister) Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, and also the Inspector-General of Police (Tan Sri Ismail Omar)," he told reporters after an election briefing by the Sabah Barisan Nasional (BN) divisional coordinating chairmen at the Umno Building here today.
Muhyiddin said this when asked for his comment on the latest development in the Lahad Datu intrusion issue.
 He said the Malaysian government would do the best possible to resolve the issue.
 "If we can do that, God willing, the people in Sabah, particularly, will feel that security is always maintained.
 "They can see the leadership, at the state and federal levels, working hard to resolve the sensitive issue.
 "This means the people know we can manage anything that crops up," he said, adding that the government had and would continue to give priority to issues on the security of the people of Sabah

PAS PUT ITS FOOT DOWN AND PR PARTIES DISINTEGRATING

Posted: 23 Feb 2013 12:59 AM PST

PAS, the strongest party in the opposition pact of Pakatan Rakyat (PR) is opening up and getting wise.
The party has decided to 'go alone' in wooing voters using its strength that is Islam and its fundamentals, distancing itself from the cheats and lies of PKR and DAP.
The party which leaders are matured and who know Anwar Ibrahim since the latter was in university, has now taking a hardline stand to put its own choice as Prime Minister if the PR wins the 13th general election.
PAS move has angered not only Anwar who has sold his soul to the 'devil' just to be the Prime Minister, but also partner DAP as shown by Karpal Singh openly.
The verbal spat on several issues between PAS and DAP is not just a 'storm in atea cup' but a typhoon over the sea, threatening to rock and capsize the ship the three parties are in.
The 'captains' in the sinking PR ship are now arguing profusely who should lead with PAS putting its foot down that its president Abdul Hadi Awang as the right candidate while PKR and DAP want Anwar.
Whatever DAP and PKR are thinking of, PAS is on its own in every ways as its leaders do not want Anwar whom they know 'in and out' to be PM.
They know Anwar's Machiavellian ways and they are experiencing it in the party where Anwar is undeniably and continuously trying to take control of the leadership through his men who now sit in the leadership line-up.
 With PAS's move and hardline stand PR is slowly but definitely sinking as DAP and PKR fights over seats in Johor, a state known for being an Umno bastion, which PKR and DAP seemingly take for granted they could penetrate very easily.
Selangor is considered as good as gone for the PR with its Mentri Besar Khalid Ibrahim ignoring every complain from the voters that supported them in 2008 general election.
A series of suits have been filed for unfulfilled pledges and promises against Khalid while in Kedah Mentri Besar Azizan Abdul Latif is facing a 'mutiny', obviously with Anwar's invisible hand behind as he plans to put up his own man there.
Uneasiness, distrust, suspicious and back-stabbing is the name of the game in PR while Anwar, through his men such as Rafizi Ramli continues to hoodwink the voters by promising make-believed dreams, the dreams they had promised before and have yet to fulfill.
Given the situation and with the 13th general election is just around the corner, parties in PR are struggling to tie loose-ends which look like many, many ends that cannot be tied.

Ku Li Becomes PM If PR wins

Posted: 22 Feb 2013 08:00 AM PST

Anwar being rejected by PAS Syura Council is no longer rumor or any political propaganda. The fact is, PAS Syura Council is really serious in refusing to accept Anwar as the Prime Minister over his moral issues, LGBT, liberal and pluralism.
The rejection is led by Hadi Awang himself, Awang, Haron Din, Haron Taib, Tuan Ibrahim and a few others in the Syura Council.
The names Hadi Awang and Ku Li was then brought up front as Prime Minister candidates.
However, Ku Li is seen to have more potential as he could maintain Kelantan, other than having a much cleaner image than Anwar. Ku Li is also well accepted by Malays, he even managed to raise Malay votes for PAS. Besides that, Ku Li also has been in UMNO for a very long time other than having a much more open image which could make it easier for bumiputera to accept him.
Due to this factor, Hadi had to be put aside for a while, especially to avoid any problems with DAP.
PAS' strategy would be, confirm that Ku Li will compete with UMNO' ticket at his constituency, Gua Musang, unchallenged, and he should win. After that, Ku Li will then announce his withdrawal from UMNO and then campaign for Pakatan Rakyat as PM candidate.
However, this decision was made by PAS alone, without discussing any of it with neither PKR and DAP because they think that talking about PM candidate with both the components would be useless, based on experience, because most issues will never go in favor to PAS. All these while, the decision to put Anwar as PM has never been discussed and it has never been agreed by PAS but it still is considered as mutual understanding under democracy 2-1.
It seems like PAS is beginning to step up and they would not let DAP and PKR step on them. Syura Council, through Dato' Haron Din, is now working hard to prove that they are not useless or slaves to anyone and PAS would no longer tolerate when it comes to issues involving Malays and Islam, especially the Kalimah Allah issue.
The decision on 'PR Prime Minister' was expressed to Anwar in a meeting attended by Nik Aziz, Hadi Awang, Haron Din on PAS' behalf to Azmin, Saifuddin Nasution, Rahim Ghouse and Anwar himself for PKR. Anwar was reported to be raged when he received the news that he is rejected as Pakatan Rakyat Prime Minister candidate.
Anwar cannot accept the rejection and he then met Haron Din personally at his house. To avoid from being pushed by Anwar, Haron Din gave an excuse saying that Ku Li's appointment would just be a transition, just to secure the win for election before handing over the PM post to Anwar.
However, obviously Anwar knew whether the excuse is logical or not.
The decision taken by Syura Council, however, seems 'hanging'. This is because those who are involved, including Ku Li, still have not state anything, even he he does, we still would not know whether it comes from him or it is purely politics.
With DAP out of this discussion, obviously it would be tough for Syura Council to ensure their success in their plan.
What is certain, Anwar is really mad and his expressed it during PKR meeting. And surely, DAP would be furious with PAS for not 'listening to them'.
This is not the first time PAS ever made a U-Turn while they are in Pakatan Rakyat. PAS had made several U-Turns in hudud issue, alcohol, gambling and a few others. Even this Kalimah Allah issue might not be PAS' last U-Turn. in 2010, PAS agreed with DAP, but by 2012, they decided otherwise.
That is why, as long as PAS still hope to get to Putrajaya, would there be any guarantee that the party would not make another U-Turn to join DAP's choir singing kalimah Allah in Bibles just so that they could get there?
If Syura Council really want to put religion ahead of politics, this is a good start. However, we still cannot really understand how can a group of Ulama use such cunning and dirty strategy to bring our their own ally just to be in power.
Just look at how they refuse to take any risk of losing the chance in winning GE, they simply pass the ball to Ku Li. But of course, stopped by Anwar and DAP. Thus, what would happen by the end of the game?
It is clear that PR is lost, even before GE. Thus, how can we put our hope on such lost party, to lead us?

Taipingmali (tm)

Posted: 23 Feb 2013 01:42 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS PUT ITS FOOT DOWN AND PR PARTIES DISINTEGRATING

Posted: 23 Feb 2013 12:26 AM PST

PAS, the strongest party in the opposition pact of Pakatan Rakyat (PR) is opening up and getting wise.

The party has decided to 'go alone' in wooing voters using its strength that is Islam and its fundamentals, distancing itself from the cheats and lies of PKR and DAP.

The party which leaders are matured and who know Anwar Ibrahim since the latter was in university, has now taking a hardline stand to put its own choice as Prime Minister if the PR wins the 13th general election.

PAS move has angered not only Anwar who has sold his soul to the 'devil' just to be the Prime Minister, but also partner DAP as shown by Karpal Singh openly.

The verbal spat on several issues between PAS and DAP is not just a 'storm in atea cup' but a typhoon over the sea, threatening to rock and capsize the ship the three parties are in.

The 'captains' in the sinking PR ship are now arguing profusely who should lead with PAS putting its foot down that its president Abdul Hadi Awang as the right candidate while PKR and DAP want Anwar.

Whatever DAP and PKR are thinking of, PAS is on its own in every ways as its leaders do not want Anwar whom they know 'in and out' to be PM.

They know Anwar's Machiavellian ways and they are experiencing it in the party where Anwar is undeniably and continuously trying to take control of the leadership through his men who now sit in the leadership line-up.

With PAS's move and hardline stand PR is slowly but definitely sinking as DAP and PKR fights over seats in Johor, a state known for being an Umno bastion, which PKR and DAP seemingly take for granted they could penetrate very easily.

Selangor is considered as good as gone for the PR with its Mentri Besar Khalid Ibrahim ignoring every complain from the voters that supported them in 2008 general election.

A series of suits have been filed for unfulfilled pledges and promises against Khalid while in Kedah Mentri Besar Azizan Abdul Latif is facing a 'mutiny', obviously with Anwar's invisible hand behind as he plans to put up his own man there.

Uneasiness, distrust, suspicious and back-stabbing is the name of the game in PR while Anwar, through his men such as Rafizi Ramli continues to hoodwink the voters by promising make-believed dreams, the dreams they had promised before and have yet to fulfill.

Given the situation and with the 13th general election is just around the corner, parties in PR are struggling to tie loose-ends which look like many, many ends that cannot be tied.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas Bukit Gantang Semakin Sakit Perut dan Sakit Hati

Posted: 22 Feb 2013 07:21 PM PST


hanya 25 langkah dari pickup Nizar

Kedai gunting tempat Idris Ahmad bertazkirah

view dari kedai makan Pak Pin


Semakin hampir dengan pilihan raya, semakin sakit kepala otak orang Pas Bukit Gantang. Oleh kerana kesakitan mental yang membawa kepada sifat dengki khianat menyebabkan Pas Bukit Gantang mula mempertingkatkan fitnah, mengadu domba, membuat cerita-cerita palsu yang berunsur negatif bagi menjatuhkan imej dan maruah BN Bukit Gantang.

Pagi ini TM akan menceritakan satu kisah yang berlaku di Taman Berkat beberapa minggu lalu. Kelmarin TM sempat bertanya kepada pihak pemilik kedai makan iaitu En Arifffin atau lebih dikenali sebagai Pak Pin.

Kisah berlaku pada satu petang lebih kurang jam 5.00 petang, sebuah pickup Tata milik YB MP Pas Bukit Gantang Nizar Jamaludin, telah singgah di sebuah kedai gunting milik penyokong Pas yang letaknya hanyalah kira-kira 25 langkah antara dua premis ( kedai gunting dan kedai Pak Pin).

Sebaik sahaja pick up itu berhenti di hadapan kedai gunting tersebut, bermulalah agenda jahat Pas. Mereka tahu bahawa di kedai makan Pak Pin menjadi tempat berhimpun orang-orang Umno pada waktu petang selepas solat Asar, malah Pak Pin juga merupakan orang kuat Umno Cawangan Taman Berkat.

Ceramah politik pun bermulalah oleh Pas dengan menggunakan pembesar suara yang terpasang mati pada pickup Tata milik Nizar. Ceramah politik yang dihalakan ke kedai Pak Pin menyebabkan anak lelaki Pak Pin telah pergi dan memberi amaran supaya menghentikan ceramah politik kerana mengganggu pengunjung kedai yang sedang makan dan berbual dan menasihatkan Pas supaya menghentikan ceramah atau pergi berceramah di tempat lain.

Setelah mendapat bantahan, ceramah dari pembesar suara itu pun di berhentikan tetapi tidak bertahan lama, beberapa minit kemudian, ceramah disambung semula dan menyebabkan anak lelaki membawa kayu dan mengetuk pembesar suara sehingga tidak berfungsi lagi.

Kemudian pihak Pas datang ke kedai bising-bising untuk minta ganti rugi dan jika enggan mereka akan buat repot polis. Pihak anak Pak Pin enggan melayan dan enggan membayar ganti satu sen pun kerana ia berpunca daripada kebiadaban pihak Pas sendiri yang sengaja mencari fasal.
.
Rupa-rupa si baghal Ustaz Idris Ahmad menyorok dalam kedai gunting dan sambil memegang mic dan memberi ceramah politik dari situ.

Ku Li Bakal Menang Tanpa Bertanding Di Gua Musang

Posted: 22 Feb 2013 08:24 AM PST

Umum mengetahui adalah menjadi dasar rasmi pakatan parti-parti pembangkang untuk sama-sama menobatkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan ia kesepakatan tersebut telah termaktub semenjak Ketua Umum PKR itu dipecat dari UMNO pada 2 September 1998 lagi.

Sama ada ketika mereka bergabung dalam pakatan yang dinamakan Barisan Alternatif (BA), Barisan Rakyat (BR) dan yang terkini Pakatan rakyat (PR) yang ditubuhkan selepas PRU 12 2008, fokus mereka tidak pernah lari untuk melihat Anwar sebagai PM.

PAS yang kini merupakan parti yang paling kuat jenteranya dalam PR berbanding PKR dan DAP, juga tidak ketinggalan malah acap kali parti itu pula yang kelihatan terlebih-lebih mempromosikan Anwar sejak hampir 15 tahun dulu.

Menjelang PRU 13 ini tentunya ramai yang beranggapan PAS mahupun PR akan kekal dengan dasar yang disepakati bersama itu, apatah lagi Anwar sebagai jambatan penyatuan DAP dan PAS dalam PR sudah dilihat paling layak untuk menggalas jawatan itu sekiranya PR berjaya dalam PRU 13.

Pun begitu, senario semasa nampaknya tidak menjurus ke arah itu apabila sumber dalaman PAS mengesahkan Majlis Syura Ulama parti itu yang bermesyuarat baru-baru ini tanpa kehadiran Mursyidul Am PAS telah memutuskan menolak Anwar sebagai calon PM.

Anwar ditolak kerana majoriti ahli Majlis Syura termasuk Timbalan Mursyidul Am PAS, Ustaz Haron Din dan Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib berpandangan Ketua Umum PKR itu terlalu liberal dan mempunyai masalah moral yang sukar untuk diterima oleh majoriti pengundi Melayu Islam.

Malah kecenderungan Anwar menyokong golongan LGBT serta begitu mengambil mudah soal-soal kepentingan orang Melayu Islam dan akidah umat juga merupakan faktor sebahagian besar ahli Majlis Syura Ulama PAS cenderung untuk memilih pemimpin lain sebagai calon gantian.

Rentetan daripada itu, Hadi Awang dan Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali telah beberapa kali mengadakan perundingan dengan pemimpin UMNO Kelantan, Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) dan menjanjikan jawatan PM sekiranya Ku Li berpaling tadah.

PAS juga berjanji akan memberi laluan mudah tanpa meletakkan calonnya dalam PRU 13 bagi Parlimen Gua Musang seterusnya membolehkan pemimpin veteran UMNO itu meraih kemenangan percuma semasa penamaan calon kelak.

Bagaimana pun PAS menuntut Ku Li segera berkempen untuk PAS di Kelantan selepas selesai penamaan calon sekaligus dengan maksud membantu PAS mengekalkan Kelantan daripada jatuh ke tangan BN.

Tanpa PAS sedari, Ku Li bukanlah kecil anak mudah untuk dipermainkan. Beliau sudah agak masak dengan permainan politik PAS terutama sekali sewaktu parti S46 yang diketuainya dulu pernah dikhianati oleh pemimpin PAS tatkala S46 berada dalam kedudukan yang lemah.

Lagi pun Ku Li juga tahu, semasa namanya dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS tempohari, sebetulnya hanyalah sekadar untuk menutup hasrat sebenar PAS yang berniat untuk meletakkan Hadi Awang sebagai calon utama sebagai PM.

Demi untuk mengelakkan DAP dan PKR membantah pencalonan hadi sebagai PM, maka nama Ku Li diguna pakai dengan demikian diharapkan dapat membendung kemarahan rakan sepakatan di masa yang sama PAS berharap mendapat manfaat memecahbelahkan kekuatan UMNO di Kelantan yang tika ini sedang mengasak PAS.

Ini bukan kali pertama PAS cuba menjerat Ku Li ke dalam perangkap mereka dalam usaha propaganda PAS untuk melemahkan UMNO di negeri itu.

Semasa PRK DUN Galas 2010 dulu PAS melalui Naib presidennya, Husam Musa juga pernah memujuk Ku Li supaya menyebelahi PAS dengan berselindung di sebalik perjuangan royalti minyak, bagaimana pun permintaan itu langsung tidak diendahkan.

Percaturan PAS sudah pun berada dalam pengetahuan Anwar dan seperti diduga Ketua Umum PKR itu nyata agak marah kerana merasakan dirinya sudah dikhianati oleh rakan sepakatan. Apatah lagi perjumpaan sulit itu sengaja dilakukan tanpa pengetahuan DAP dan PKR.

Dulu PAS pernah mengkhianati S46, BERJASA dan HAMIM semasa mereka bergabung dalam APU, lama sebelumnya PAS mengkhianati Parti Negara selain pernah sengaja keluar dari UMNO semata-mata untuk mengejar kuasa duniawi. Kini PAS cuba pula untuk mengkhianati PR.

PAS sebenarnya sedang menjerat diri sendiri, tabiat suka menikam belakang kawan bukanlah satu permainan politik yang bijak, lambat laun akan memakan diri dan PAS pula yang akan ditikam dari belakang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Di Haram Sebut Anwar Sebagai Bakal PM Dalam Harakah

Posted: 22 Feb 2013 08:21 AM PST

Pada 10 Februari 2013 lepas, Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan bahawa Majlis Syura Ulama yang dipengerusikannya tidak pernah membincangkan isu siapa yang layak dicalonkan sebagai Perdana Menteri selain daripada Anwar Ibrahim.

Menteri Besar Kelantan itu juga menyifatkan spekulasi yang mengatakan Majlis Syura Ulama PAS telah menolak idea untuk menobatkan Ketua Umum PKR sebagai PM sekiranya pakatan pembangkang memenangi PRU 13 hanyalah dakwaan mengarut ciptaan UMNO.

Penegasan oleh Nik Aziz itu tentunya melegakan Anwar dan pemimpin PKR serta DAP yang lain, sedikit sebanyak ia juga dapat mengendurkan perasaan gundah di kalangan penyokong PR yang kembali diselubungi misteri sama ada Anwar masih kekal sebagai calon utama PR sebagai PM atau sebaliknya.

Namun perkembangan akhir-akhir ini kelihatannya seperti mengiakan spekulasi sebelum ini apabila suara-suara penolakan terhadap Anwar semakin hari semakin kuat kedengaran, dan ditimbulkan sendiri oleh beberapa pemimpin utama PAS yang tidak termasuk dalam golongan Anwarinas.

Manakala maklumat terbaru yang diperolehi menyatakan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang telah pun mengeluarkan arahan mengharamkan semua media milik PAS termasuklah akhbar Harakah dan portal onlinenya daripada menyebut atau menulis ayat yang membawa maksud Anwar adalah bakal PM.

Arahan pengharaman tersebut khabarnya sudah sampai ke pengetahuan Anwar menyebabkan Ketua Umum PKR itu menghamburkan kemarahannya semasa mesyuarat parti beberapa hari lepas.

Bukan satu rahsia pun, sebahagian besar penulis dan barisan pentadbiran dalam Harakah diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Anwar, jadi tidaklah pelik bagaimana arahan sulit sedemikian mudah sampai ke pengetahuan Anwar.

Tambah membara kemarahan Anwar lebih-lebih lagi arahan tersebut seperti mengesahkan lagi ura-ura PAS tika ini yang sedang berusaha menjarakkan diri dari PKR, satu tindakan yang dikira oleh Anwar sebagai satu pengkhianatan terhadap dirinya dan PR.

Bagi khalayak yang rapat dengan Hadi, arahan sedemikian bukannya sesuatu yang menghairankan sementelah lagi sejak di zaman ABIM lagi Presiden PAS itu agak kurang berkenan dengan pembawaan Anwar yang mementingkan diri dan tidak serasi sebagai pejuang gerakan Islam.

Malah ketika bekas Presiden PAS, Allahyarham Ustaz Fadhil Noor memulakan usaha menjalinkan hubungan kerjasama dengan Anwar melalui penubuhan GERAK diikuti dengan Barisan Alternatif (BA) dulu pun, Hadi sudah beberapa kali menyuarakan keraguannya terhadap kejujuran Anwar.

Selepas itu Hadi terpaksa memendamkan keraguannya sebagai menghormati teguran Allahyarham, bagaimana pun setelah selesai PRU 12 2008, tanpa menoleh ke belakang segera diaturkan perjumpaan dengan UMNO dalam usahanya untuk menjayakan kerjasama Kerajaan Perpaduan (UG).

Sekalipun usaha itu mendapat mandat penuh dari Majlis Syura Ulama PAS, akan tetapi beberapa ketika kemudiannya menemui jalan buntu berikutan campurtangan PKR dan DAP serta tekanan yang datangnya dari pemimpin-pemimpin pro Anwar dalam PAS.

Kini Hadi mengorak langkah lagi, sama ada ia memberi manfaat kepada PAS atau sebaliknya sukar ditentukan lebih-lebih lagi di saat sebahagian besar kepimpinan PAS tika ini berkiblatkan ideologi Anwarinas.

Persoalannya sekarang, selama mana media-media PAS seperti Harakah dan HarakahDaily serta lain-lain medium maya yang pro PAS mampu mengikuti arahan pengharaman tersebut? Adakah Anwar dan lain-lain pemimpin PR termasuklah golongan Anwarinas dalam PAS akan berdiam diri?

Jawapan kepada persoalan itu bergantung kepada tindakbalas Anwar dan pengikutnya terutama sekali selepas Parlimen dibubarkan diikuti dengan proses pencalonan nama bagi PRU 13 selesai dilaksanakan.

Tunggu dan lihat, gerakan siapa yang lebih ke depan tika itu. Tapi tak mustahil, belum pun Parlimen dibubarkan, gabungan PR yang membabitkan kerjasama longgar antara PKR, DAP dan PAS pula yang dibubarkan terlebih dahulu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hebat

Posted: 22 Feb 2013 04:18 AM PST

Pelumba Blanco Pro Cycling Team, Theo Bos, raih kemenangan kedua peringkat kedua LTdL sejauh 117.8 km dengan catatan 54 minit 48 saat
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

BN Akan Menang Lebih 160 Kerusi

Posted: 22 Feb 2013 04:05 AM PST

Menurut analisis terkini dan sumber-sumber tertentu, BN dijangka mampu memenangi sehingga 160 dari 222 kerusi dalam pilihanraya ke-13. Jangkaan ini menepati ramalan majalah Economist Intelligence Unit (EIU) berdasarkan analisis terhadap projek transformasi, rekod prestasi BN serta penerimaan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri yang jelas begitu kuat bekerja.

Selain itu, prestasi pembangkang yang buruk kerana banyak memungkiri janji, di akan tambah dengan taburan janji-janji yang tidak masuk akal jika parti itu memerintah seperti pendidikan percuma dan penurunan duti kenderaan, yang akan memakan belanja sehingga RM47.6 billion setahun, secara tidak langsung menjadi pemangkin kepada sokongan terhadap BN. Itu pun belum lagi dicampur dengan janji-janji lain yang melibatkan kewangan negara seperti tol percuma, penurunan harga barang dan lain-lain.

Dalam pilihanraya yang lalu, BN telah mengalami apa yang dipanggil 'tsunami' politik apabila kekurangan 8 kerusi untuk kuasa 2/3. Di Semenanjung daripada 166 kerusi parlimen yang tersedia, BN menang 85 dan di Sabah dan Sarawak pula, BN menang 54 kerusi. Secara keseluruhannya BN hanya memenangi 139 dari 222 kerusi.

Tamparan itu merupakan peringatan dari rakyat yang tidak berpuas hati dengan pendekatan 'terlalu terbuka' kepimpinan pada waktu itu sehingga memperlihatkan seolah-olah kehilangan kawalan. Ternyata rakyat Malaysia cukup bijak menilai perkembangan semasa untuk lebih awal mengesan beberapa perkara yang tidak kena dan bakal merosakkan negara.

Kebimbangan rakyat terbukti berasas di mana dalam masa hanya sepenggal, negara yang sebelumnya pernah digelar Harimau Asia dan disegani seluruh dunia, benar-benar berada dalam keadaan lemah dan semakin lemah dari segi ekonomi dan juga perpaduan rakyat.

Suara-suara lantang rakyat ketika itu menjerit-jerit memberitahu mengingatkan kerajaan bahawa walaupun negara harus dipimpin secara berpasukan, namun pasukan yang terlalu besar juga menyumbang kepada risiko yang berbagai dari segi kerahsiaan, kesetiaan, keselamatan, kecekapan, ketelusan dan pengkhianatan.

Oleh kerana suara tersebut telah diperlekehkan, maka BN pun akhirnya menerima tamparan paling kuat dalam PRU 2008 apabila rakyat nekad melakukan apa yang perlu dilakukan iaitu 'memberi pengajaran' kepada kerajaan agar jangan sekali-kali merosakkan negara.

'Kerosakan' yang dimaksudkan bukan sahaja dari segi kelemahan kepimpinan sehingga sewenang-wenangnya mendedahkan negara kepada risiko kerugian dan hilang kedaulatan, tetapi juga dari segi keterbukaan yang keterlaluan sehingga mengancam perpaduan rakyat. Antara 'amaran' paling keras dari rakyat ketika itu adalah supaya kerajaan lebih bijak dalam menangani tuntutan antara suara majoriti dengan minoriti yang menjadi asas demokrasi.

Hari ini, terbukti sudah bahawa tindakan rakyat memberi pengajaran itu adalah tepat apabila kepimpinan digantikan dengan Dato' Seri Najib.

Nampaknya, harapan yang diberikan rakyat kepada kepimpinan baru, telah tidak dipersia-siakan beliau. Dato' Seri Najib benar-benar berusaha memahami luahan hati rakyat disamping bekerja keras menguruskan negara dan memulihkan segala kerosakan yang berlaku.

Dato' Seri Najib membawa imej professional dengan enggan melayan karenah pembangkang yang cuba mengganggu fokus beliau dengan fitnah-fitnah mengenai rasuah, hubungan sulit sehinggakan kepada fitnah membunuh.

Di masa yang sama, beliau juga mengambil masa untuk mendekati semua golongan, majoriti dan juga minoriti. Beliau sanggup menerima jemputan Tahun Baru Cina oleh Dong Zong walaupun pertubuhan tersebut selamanya mengambil sikap memusuhi kerajaan. Walaupun tidak memberi ucapan politik yang berdegar-degar, tetapi kehadiran beliau ke majlis tersebut membawa mesej jelas iaitu kerajaan tidak pernah memusuhi sesiapa. Di bawah BN, semua pihak berhak memperjuangkan hak masing-masing, asalkan tidak menyentuh sensitiviti pihak lain, tidak mencabar perlembagaan negara dan tidak menentang arus nasionalisme.

Kita percaya, pendekatan tegas tetapi lembut Dato' Seri Najib akan membawa kepada kemenangan besar BN dalam PRU-13. Kesungguhan dan keikhlasan beliau benar-benar menyentuh hati rakyat untuk turut membantu memastikan negara terus maju ke hadapan serta aman sejahtera di bawah kepimpinannya

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 23 Feb 2013 01:29 AM PST

Sahabat-Gunung


Kedatangan Nick Xenophon Untuk Anjur Anwar Bersih 4.0 ??

Posted: 22 Feb 2013 09:26 AM PST


Pengasas PKR, Ng Lum Yong meminta Azmin Ali menjelaskan desas-desus mengenai kedatangan Nick Xenophon ke Malaysia adalah utk menganjurkan satu demostrasi jalanan atau disebut sebagai himpunan 'Anwar Bersih 4.0.

Berikut adalah kenyataan penuh Ng Lum Yong: Kita ingin minta penjelasan dari Azmin Ali sama ada benar desas-desus mengatakan tujuan utama Xenophon dtg keMalaysia adalah utk menganjurkan satu demostrasi jalanan iaitu himpunan 'Anwar 4,0'

Kita mahu tahu sama ada himpunan 'Anwar Bersih 4.0' akan dibuat sebelum perbicaraan kes Anwar saman Nalla atau sebelum PRU-13.

Mampukah Xenophon dan Himpunan 'Anwar Bersih 4.0 menghalang Shamsidar Taharin daripada naik ke kandang saksi di mahkamah.

Mengapa Anwar perlukan Xenophon utk mempertahankan Shamsidar...

Kita juga mahu tahu sama ada Xenophon akan memberi ucapan khas utk meyakinkan kpd semua rakyat dan Majlis Syura Ulama Pas bahawa Anwar adalah pemimpin PR yg paling bersih dan paling layak jadi calon Perdana Menteri.

Bubar Dun hanya gimik politik MB- Noh Omar

Posted: 22 Feb 2013 06:55 AM PST


Kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim termasuk mengumumkan hendak membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun) hanya satu lagi gimik politik kerana beliau tidak akan berani berbuat demikian walaupun mendapat perkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, beliau mempersoalkan mengapa sampai sekarang Abdul Khalid tidak berani mengumumkan tarikh pembubaran Dun Selangor walaupun mendakwa mendapat persetujuan Sultan Selangor.

"Kenapa tarikh pembubaran Dun Selangor masih tidak diumumkan? Sedangkan sebelum ini Abdul Khalid banyak membuat kenyataan pengumuman mengenai pembubaran Dun selepas Chap Goh Mei.

"Bagaimanapun, saya berani menyatakan sidang Dun Selangor ini tidak akan dibubarkan Menteri Besar dalam masa terdekat ini kerana yakin Dun Selangor dan Parlimen akan dibubarkan serentak," katanya.


Semalam, Abdul Khalid dilaporkan sebagai berkata beliau telah menghadap Sultan Sharafuddin dan baginda bersetuju dengan hasrat kerajaan negeri membubarkan dewan tetapi menitahkan supaya pengumumannya dilakukan dengan tertib.

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata, ini tidak lebih daripada gimik politik kerana sebelum ini Abdul Khalid mempertikai daftar pemilih di Selangor dan ingin mengheret Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) ke mahkamah kerana kononnya pendaftaran pemilih tidak mengikut peraturan.

"Saya difahamkan pakatan pembangkang juga mahu saman dan membawa perkara itu ke mahkamah kerana kononnya mendakwa SPR tidak bersih selain dikatakan gagal mengikut peraturan sedia ada.

Apabila SPR sendiri bersedia ke mahkamah, namun menteri besar sehingga kini masih berdiam dan tiada pelaksanaan seperti yang diumumkan. Bahkan ke mana perginya cadangan untuk membentangkan kertas putih mengenai isu ini?

"Saya lihat PR Selangor hanya pandai bercakap demi kepentingan politik, ini beza dengan pendekatan yang diambil BN. Menteri besar macam 'konduktor bas' yang mengikut telunjuk DAP," katanya.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 22 Feb 2013 11:44 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PUCUK PIMPINAN PAS : HARAM UNDI ANWAR IBRAHIM

Posted: 22 Feb 2013 10:00 PM PST



Mesyuarat tertutup di antara Pas dan PKR Ahad lalu mempertikaikan kerelevanan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicalonkan menjadi Perdana Menteri, sekiranya Pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya dalam Pilihanraya Umum ke-13, lapor Amin Iskandar, Penolong Pengarang Berita Malaysian Insider.

Menurut portal itu, satu sumber dalaman memberitahu The Malaysian Insider bahawa persoalan tersebut timbul selepas kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang Sabtu lalu yang berkata Pas tidak teragak-agak meninggalkan PR sekiranya pakatan tersebut merugikan orang-orang Melayu dan Islam.
"Pemimpin tertinggi Pas itu mengatakan 'haram' bagi Anwar untuk meminta jawatan perdana menteri.

"Kemudian seorang pemimpin tertinggi PKR menjawab, Anwar tidak pernah meminta jawatan sebagai perdana menteri sebaliknya rakyat yang mengangkatnya dan ini sudah dipersetujui oleh Pas dan DAP semenjak pilihan raya umum 1999," kata satu sumber PR yang tidak mahu dinamakan.
Menurut laporan portal itu, satu pertemuan telah dilakukan di antara pemimpin tertinggi PAS dengan Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah bagi menjemput bekas menteri kewangan itu untuk menjadi perdana menteri sekiranya PR berjaya mendapatkan majoriti kerusi parlimen selepas pilihan raya akan datang.

Isu siapa bakal perdana menteri menjadi topik hangat apabila dua minggu lalu Majlis Syura Ulama Pas dilaporkan menolak pencalonan Anwar sebagai PM dalam sebuah perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut. 

Pada November tahun lalu, Ustazah Izzah Masturah Binti Eshmaeel, Ahli Jawatankuasa Ulamak Pelapis PAS (Pusat) turut mendedahkan sikap Dewan Ulama Pas terhadap Anwar sebagai PM.
"Berhubung dengan kritikan bahawa Dewan Ulamak telah menongkah arus kerana Pakatan Rakyat sebenarnya telah bersetuju untuk melantik Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia akan datang, masyarakat diajak untuk menilai sejauh manakah kebenaran dakwaan wujudnya persepakatan di kalangan Pakatan Rakyat bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahimlah Perdana Menteri Malaysia akan datang. 

"Berdasarkan maklumat yang diperolehi, sebenarnya belum ada satu ketetapan rasmi yang diambil oleh Pakatan Rakyat berhubung isu ini. Ini bermakna kenyataan bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri akan datang yang digembar-gemburkan selama ini hanyalah pandangan peribadi yang dilantunkan oleh DAP, KEADILAN dan turut juga disambut oleh beberapa pimpinan PAS. 

"Akhirnya pandangan yang pada asalnya bersifat peribadi dan bukannya hasil keputusan rasmi Pakatan Rakyat telah berubah menjadi seakan-akan satu pegangan muktamad bagi Pakatan Rakyat sehingga masyarakat Malaysia secara umum turut terkeliru dan turut berkeyakinan bahawa isu Dato' Seri Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri adalah hasil kesepakatan seluruh kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

"Sebenarnya pandangan untuk melantik Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri masih boleh untuk dipertimbangkan. Namun untuk memuktamadkan pandangan ini sebagai satu-satunya pandangan yang mesti dipegang tanpa melalui perbincangan meja bulat adalah satu usaha yang tidak wajar kerana ini akan menatijahkan satu kesilapan fakta dan akan menutup ruang perbincangan terhadap isu siapakah Perdana Menteri akan datang. 

"Oleh itu, tidak pelik disuarakan pendirian bahawa individu yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri akan datang sekiranya Allah memberikan keizinan adalah Dato' Seri Tuan Guru Presiden PAS sendiri," dedahnya.

GAMBAR SAMBUTAN HANGAT TERHADAP PKR! RANAP BN

Posted: 22 Feb 2013 07:30 PM PST


Jangan kata program belum mula ya wahai kaki spin pr
Jelas la rakyat selangor pun dah naik muak dengan janji bukan manifesto pembangkang ni. Ada beberapa kerat yang sanggup dikencing berkali-kali.
Kesian..Padan la khalid tak sabar-sabar nak bubarkan dun. Dah tak tertanggung lagi rupanya malu dia pada rakyat selangor. Hehehe..
FORUM AIR UNTUK RAKYAT KE FORUM SYOK SENDIRI
credit to ALOQLALOQ.BLOGSPOT.COM

Santai Pagi : Papan Tanda Khas Untuk Penyokong Pembangkang Yang Ambil BR1M

Posted: 22 Feb 2013 05:40 PM PST

Kalau Nik Aziz dah panggil rakyat sebagai binatang, maka harus ditandakan terutamanya untuk penyokong totok pembangkang. Inilah papan tanda yang paling sesuai.

Gambar dari Suarapeople.com


Kalau tak percaya Nik Aziz gelarkan penerima BR1M sebagai binatang, anda boleh tonton video ini.


Cara Kerajaan BN bagi BR1M bukan cara Islam? Habis tu yang ini macam mana pulak?


Islam / ikhlas ke sangat bagi bantuan ada log BULAN?

RUNDINGAN ANWAR-NUR MISUARI TERBONGKAR

Posted: 22 Feb 2013 06:59 AM PST

Salah Satu Banner Yang Dilihat Di Ranau, Anugerah Ditabalkan oleh  PKR Ranau 

ANWAR telah menggunakan hubungan lamanya dengan Nur Misuari, Pengerusi MNLF dan mantan Gabenor Mindanao yang dipecat oleh Kerajaan Filiphina kerana penyelewengan kuasa dan Rasuah. Anwar dan Nur Misuari memiliki banyak persamaan. Kedua-dua mereka pernah memegang jawatan tinggi di tempat masing-masing dan kedua-dua mereka dipecat kerana salah guna kuasa dan kes-kes lain.


Kejayaan DS Najib menjayakan Keamanan kepada Bangsa Moro di Selatan Filipina sangat-sangat menggeramkan Anwar tetapi sangat-sangat menyakiti hati Nur Misuari. Dendam Nur Misuari bermula apabila MILF mengambil alih peranan MNLF di Selatan Filipina.

Semasa Nur Misuari menjadi Gabenor Mindanao, dan Anwar menjadi TPM dan Menteri Kewangan, Anwar telah memberi wang belanja yang sangat banyak kepada Nur Misuari sehingga integriti Nur Misuari tercemar. Nur Misuari mula lupa daratan, bersosial, berglamour dan akhirnya dipecat oleh Kerajaan Filipina.

Orang-Orang Sulu mempunyai ramai keluarga di Pantai Timur Sabah, di persisiran pantai di Tawau, Lahad Datu hingga ke Sandakan. Ramai di kalangan mereka dihantar ke Malaysia (Sabah) ketika perang di negara mereka (Selatan Filipina) dan mereka menjadi Pelarian Perang semasa zaman Marcos dan Estrada. Kedua-dua Presiden ini anti umat Islam di selatan Filipina. Walaupun Anwar pernah menjadi TPM dan bersahabat rapat dengan Presiden yang terkenal dengan kaki minum dan kaki rasuah ini, namun Anwar gagal menghalang Estrada daripada menghantar Tentera Filipina untuk menghapuskan pejuang-pejuang Islam di Selatan Filipina.


Anwar Masih Membisu Walaupun Rundingan Anwar-Nur Misuari Dihidu Oleh Krew Mymassa dan Media Antarabangsa

MENJELANG PRU13

Anwar telah menghantar beberapa utusan kepada Nur Misuari dan wakil Sultan Sulu di Sabah dan Anwar berjanji akan memberikan beberapa perkara kepada mereka sekiranya dia berkuasa. Putera Raja Kiran dari Kesultanan Sulu ada di Sabah. Beberapa individu Sulu di Sabah dan di Kesultanan Sulu telah mengambil kesempatan atas Tawaran Anwar kepada mereka.

Kenapa Tian Chua dan Nurul Izzah berdiam diri? Mereka adalah antara utusan yang berunding dengan pihak Nur Misuari dan waris Kesultanan Sulu di Sabah, dan menjanjikan banyak perkara. Mymassa adalah pelapor pertama yang mengaitkan Anwar dengan insiden di Lahad Datu. Ianya kemudian disahkan oleh media antarabangsa. Kami mempunyai bukti bahawa Anwar terlibat. 

Tian Chua ini http://mymassa.blogspot.com/2013/02/top-secret-apa-tian-chua-buat-dengan.html Sistem keselamatan Anwar bukanlah canggih sangat, walaupun Anwar menyewa sistem yang mahal dan bodyguard yang mahal.

Tujuan Anwar mudah. Anwar mahu berlaku tembak-menembak. Anwar mahu melihat Angkatan Tentera Malaysia menembak mati kumpulan tentera kononnya dari Kesultanan Sulu. Malangnya, rundingan cara Malaysia berjaya, tiada tembak-menembak.

Anwar juga telah menghubungi wartawan asing khususnya dari Singapura dan Australi, CNN, AlJazeera, BBC, krew TV dari Singapura. Anda boleh lihat mereka di bandar Lahad Datu sekarang. Namun, rancangan Anwar gagal.

Satu perkara yang menguatkan kita ialah, rakyat Malaysia menentang campurtangan begini. Rakyat Malaysia menentang kehadiran Xenophon MP Bebas dari Australia.

ORANG CINA LAHAD DATU

DI Lahad Datu, khabarnya orang Cina lari dan meninggalkan bandar tersebut. Orang-orang Cina sangat memerlukan bisnes, nyawa, wang dan ekonomi. Angkara Anwar mencaturkan semua ini, orang-orang Cina di Lahad Datu sangat marah kepada Anwar. Bagi mereka, Anwar telah memusnahkan bisnes mereka, menyusahkan hidup mereka, menggadai nyawa mereka dan merosakkan perniagaan mereka.

Nampaknya, Anwar Ibrahim, The New Huguan Siou (ditabalkan oleh PKR Ranau) , salah percaturan di Sabah.

Anwar masih berfikir seperti dulu, iaitu, orang-orang Sabah, YB-YB Sabah senang dibeli, murah dibeli. Betulkah wahai orang-orang Sabah?

Krew MyMassa masih berada di Sabah. Artikel berkaitan akan menyusul...






ANWAR LIWAT LAGI?

Posted: 22 Feb 2013 05:39 AM PST



Mahkamah Rayuan menetapkan dua hari mulai 22 Julai ini bagi mendengar rayuan pihak pendakwaan terhadap keputusan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Tarikh rayuan tersebut ditetapkan oleh Timbalan Pendaftar, N Kanageswari semasa pengurusan kes tersebut di hadapan beliau Jumaat.


Timbalan Pendakwa Raya Noorin Badaruddin hadir bagi pihak pendakwaan manakala Anwar diwakili oleh peguam Zaleha Al-Hayat.

Noorin memberitahu pemberita bahawa mahkamah menetapkan 26 April ini untuk pengurusan kes bagi membolehkan kedua-dua pihak memuktamadkan nota prosiding.

Pada 9 Jan tahun lepas, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar atas dakwaan meliwat Mohd Saiful Bukhari, 26, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansarara di sini, antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Anwar, 65, yang juga Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh, didakwa mengikut Seksyen 337B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan

sekupangdua

Posted: 22 Feb 2013 11:38 PM PST

sekupangdua


JUMPA KOMER DI HB1M PETANG NIE NANTI

Posted: 22 Feb 2013 06:05 PM PST


SALAM SEMUA... PETANG NIE JANGAN LUPA BERTEMPAT DI KOLEJ KESIHATAN BERSEKUTU, ULU KINTA, JAM 1PETANG HINGGA 5 PETANG KITA JUMPA DISANA, TEMAN DAN RAKAN PCT (Perak Cyber Troopers) MENUNGGU ANDA DISANA, KITA HIMPUN DAN KITA BERSATU SEBAGAI SATU PASUKAN ATAU DIVISYEN CYBER GERGASI BANGKIT  MENENTANG TOMAHAN SERTA FITNAH OLEH PEMBANGKANG DEWASA INI

KITA DENGAR AMANAT DARI PEMIMPIN TERUTAMANYA MENTERI BESAR PERAK YANG TURUT HADIR BAGI MERASMIKAN PERHIMPUNAN HARI INI... SO APA LAGI YOP! MOH KITA... JUMPA KOMER DISANA.

Belantan

Posted: 22 Feb 2013 11:34 PM PST

Belantan


Mampukah pembangkang memenuhi impian ke Putrajaya?

Posted: 22 Feb 2013 07:16 PM PST




Pakatan pembangkang bernafsu besar untuk menakluki Putrajaya. Mereka terbuai dengan kejayaan pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12. Tsunami politik ketika itu telah memihak kepada mereka.

Barisan Nasional (BN) pula terkejut besar kerana mengalami mimpi ngeri dengan kemerosotan prestasi paling buruk dalam sejarah pilihan raya umum di Malaysia sejak 1959. Keputusan Pilihan Raya Umum 2008 banyak mengundang permasalahan kepada BN. Krisis kepercayaan mula menerjah dalam UMNO, MCA dan MIC yang merupakan tunjang kepada BN yang sebelum 1974 dikenali sebagai parti Perikatan.

Budaya selesa telah menguasai minda pemimpin-pemimpin BN, sejak kemenangan besar dalam PRU-11 pada 2004. Ia juga menjalar ke akar umbi kerana terlalu ghairah dengan kemenangan besar yang diperolehi. Sekali gus, budaya selesa telah mengundang malapetaka kepada BN dalam PRU-12. Pembangkang sebaliknya bekerja keras dengan mengapplikasikan pelbagai kaedah untuk memenangi hati pengundi. Mereka menggunakan media sosial dengan seluas-luasnya, sedangkan BN ketika itu masih teraba-raba untuk mengenali dunia siber yang banyak dikuasai oleh pembangkang.

Keputusan pilihan raya umum 2008 menempelak BN dengan pukulan separuh maut. Walaupun BN memperolehi sejumlah 140 kerusi di Dewan Rakyat, namun pembangkang meraih pertambahan besar suara dengan menduduki 82 kerusi. Suatu yang mereka sendiri tidak jangkakan. Sebenarnya, Pilihan Raya Umum 2008 merupakan peluang terbaik buat pembangkang untuk mereka menduduki Putrajaya. Namun nasib tidak menyebelahi mereka.

Dalam PRU-12 yang diadakan pada 8 Mac 2008 sebanyak 20 parti politik menyertainya. Ketika itu, walaupun pembangkang tidak mempunyai pakatan yang rasmi, tetapi Pas, PKR dan DAP mampu mewujudkan persefahaman yang dikenali sebagai pakatan rakyat untuk menentang BN. Pembangkang memperolehi 82 kerusi atau kira-kira 37 peratus dari seluruh kerusi di Dewan Rakyat manakala undi popular dicapai sekitar 47 peratus. Mereka menjadi teruja dengan dividen politik yang diperolehi. DUN Kelantan terus dikuasai Pas manakala empat negeri iaitu Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor turut kecundang ke tangan pembangkang.



Prestasi parti-parti komponen BN mengalami kemerosotan sokongan yang menyaksikan beberapa pemimpin tertinggi tersungkur. BN memperolehi 140 kerusi atau sekitar 62 peratus jumlah kerusi di Dewan Rakyat manakala undi popular yang diraih kira-kira 52 peratus.

Keadaan yang berbeza berlaku untuk parti pembangkang. Pas memperolehi 23 kerusi dari 66 kerusi yang ditandingi dan undi popular sekitar 14.5 peratus. DAP mencatatkan kejayaan lebih baik berbanding dengan Pilihan Raya Umum 2004 dengan memenangi 28 kerusi dari 48 kerusi yang ditandingi dan 14 peratus undi popular. PKR pula merekodkan kemenangan paling cemerlang dengan menguasai paling banyak kerusi Parlimen daripada kalangan parti pembangkang dengan memperolehi 31 kerusi dari 95 kerusi yang ditandingi dan 19 peratus undi popular.

Fenomena undi rosak telah menjejaskan prestasi BN. Sebanyak 175,400 undi rosak pada PRU-12 berbanding dengan 163,328 undi pada tahun 2004. Undi rosak paling banyak berlaku di Selangor, Perak dan Kedah. Berkemungkinan pengundi-pengundi di negeri tersebut melakukan undi protes kepada kerajaan BN dengan merosakkan undi sehingga menyebabkannya tumbang di negeri-negeri berkenaan. Situasi sama juga dialami di Johor, Pahang dan Sabah tetapi masih tidak cukup kuat untuk mengalahkan kerajaan BN. Persoalannya, mampukah pembangkang melangkah ke Putrajaya dengan hanya berlandaskan pencapaian mereka dalam PRU-12?

Sebenarnya, cita-cita pembangkang untuk menguasai Putrajaya akan melalui jalan yang cukup sukar. Banyak faktor yang akan menggagalkan hasrat mereka. Antaranya, masalah dalaman yang sedang dihadapi Pas. Pengikut akar umbi mereka mula mempertikaikan kepimpinan atasan Pas kerana bekerjasama dengan DAP. Mereka mempertikaikan pendirian kepimpinan DAP tidak menghormati pendirian Majlis Syura Pas terhadap penggunaan kalimah Allah. DAP juga tidak menyokong pembentukan negara Islam yang dicadangkan oleh Pas.



Penyokong akar umbi ramai yang bersetuju dengan pendirian Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa terhadap beberapa isu berkaitan dengan Islam dan kedudukan orang Melayu. Rata-rata sudah terdapat perpecahan sokongan dari dalam.

Masalah yang dihadapi PKR lebih berat lagi apabila ramai daripada tokoh pendiri parti itu telah meninggalkan parti. Malah jentera dan penyokong-penyokong di peringkat bawahan bercempera lari untuk tidak lagi menggerakkan jentera parti seperti semangat yang terdapat dalam PRU-12.

Mereka yang dahulunya terlalu yakin dan bersimpati dengan Anwar Ibrahim mula menjauhkan diri, kerana hilang kepercayaan kepadanya kerana Anwar dilihat sebagai mengetepikan perjuangan Islam.

Anwar dilihat oleh mereka terlalu banyak bermain politik, setelah sanggup berkompromi atas penggunaan kalimah Allah oleh agama lain, sokongannya kepada LGBT, pluralisme dalam agama dan permasalahan lain. Bagi mereka perjuangan Anwar untuk membela nasib orang Melayu jauh menyimpang daripada matlamat asal.

Masalah yang dilalui DAP juga agak parah. Parti itu didapati hanya berjuang untuk kepentingan masyarakat Cina dan meminggirkan kaum lain dalam kepimpinan atasan. Masalah Kampung Buah Pala di Pulau Pinang belum diselesaikan. DAP dan Pas tidak sepakat dengan pelantikan jawatan Perdana Menteri, sekiranya pembangkang berjaya ke Putrajaya. DAP mahukan Anwar sebagai Perdana Menteri, manakala Pas meletakkan Abdul Hadi Awang sebagai calon mereka.

Perbezaan pendirian terhadap pemilihan calon Perdana Menteri dijangka menimbulkan permasalahan besar antara kedua-dua parti. Pas juga diberitakan akan menonjolkan tokoh di luar pakatan pembangkang untuk menjadi Perdana Menteri. Hal ini sudah pasti tidak akan dipersetujui oleh DAP kerana mereka perlukan Anwar sebagai calon Perdana Menteri.



Manifesto pakatan pembangkang untuk PRU-12 yang lalu, kebanyakannya gagal dilaksanakan. Malah terdapat dalam kalangan kepimpinan mereka mengatakan manifesto bukan janji. Justeru, janji yang terdapat dalam manifesto tidak perlu dilaksanakan. Oleh itu, manifesto pakatan pembangkang bertemakan 'Demi Rakyat' akan hanya merupakan sekali lagi janji palsu yang tidak akan ditunaikan, kerana bagi mereka, manifesto bukan janji.

Pengundi atas pagar tidak akan memberikan peluang kepada calon-calon pembangkang kerana telah hilang kepercayaan. Apatah lagi dengan janji-janji baharu yang akan dibentangkan dan sekali lagi akan dibuat untuk menipu rakyat.

Berbeza dengan prestasi Datuk Seri Najib Tun Razak sejak menjadi Perdana Menteri dengan pelbagai program transformasi berupa ETP, GTP, PTP serta produk-produk baharu Gagasan 1Malaysia dan Strategi Nasional Lautan Biru.

Kesemua produk yang diperkenalkan oleh Najib bukan sahaja akan diteruskan selepas PRU-13 malah akan ditambah nilai. Manifesto BN untuk PRU-13 nanti pasti akan menghidangkan banyak produk baharu untuk rakyat. Harapan sebahagian besar pengundi tegar cukup tinggi kepada BN.

Pengajaran yang diperolehi melalui PRU-12 telah banyak menukar corak BN menterjemahkan program demi kepentingan rakyat banyak. Jalan yang akan dilalui oleh pembangkang untuk ke Putrajaya semakin berliku dan sukar.

Suara Politik
Belantan

Rakyat Selangor perlu tuntut hak?

Posted: 22 Feb 2013 08:39 AM PST



Noh Omar menandatangani plak sebagai tanda perasmian pembukaan jambatan baharu yang dikenali Jambatan Ibu Ampangan di Sungai Tengi, Tanjung Karang, semalam.

Barisan Nasional (BN) Selangor menyeru seluruh rakyat di negeri ini bangkit menuntut hak mereka yang telah dinafikan oleh kerajaan negeri pimpinan pakatan pembangkang.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, kebangkitan itu dilihat perlu memandangkan kerajaan negeri yang ditadbir Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas telah pun berjanji untuk membantu rakyat dengan menawarkan pelbagai insentif serta bantuan seperti mana yang terkandung dalam manifesto mereka pada pilihan raya umum 2008.

Tegas beliau, keengganan pentadbiran negeri melaksanakan janji mereka seperti pemberian air percuma kepada pengguna meter pukal, memberikan elaun kepada ibu tunggal, menurunkan cukai pintu serta memberi bantuan kepada kanak-kanak pra-sekolah jelas membuktikan kerajaan Selangor pada hari ini tidak bertanggungjawab serta tidak menghormati rakyat.

"Rakyat ada hak untuk tuntut kerana kerajaan negeri telah berjanji. Namun, kita lihat pada hari ini kerajaan negeri mahu berlawan dengan rakyat apabila mereka dituntut melunaskan janji-janji seperti yang terkandung dalam manifesto pilihan raya umum lalu.

"Sepatutnya, kerajaan negeri berusaha menunaikan janji mereka kepada rakyat sebelum ini, bukannya mencari helah lebih-lebih lagi apabila rakyat telah bangkit membuat tuntutan mereka di mahkamah.

"Kerajaan negeri kena faham bahawa rakyat Selangor sebelum ini telah memberi kepercayaan sehingga PKR, DAP dan Pas berjaya menubuhkan kerajaan negeri. Jangan ingat mentadbir negeri semudah membuat janji bintang, bulan tapi tak dilaksanakan atau hanya guna lidah dan air liur semata-mata," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam perkembangan lain, Noh yang turut merangkap Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani turut mencabar Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan negeri, Teresa Kok menyenaraikan jumlah projek pelaburan yang telah dibawa masuk sendiri oleh kerajaan negeri bagi tempoh Januari hingga Oktober tahun lalu.

Cabaran itu dikemukakan beliau susulan pengumuman Teresa pada 14 Februari lalu bahawa Selangor menerima pelaburan berjumlah RM10.52 bilion dengan 211 projek perkilangan diluluskan dalam tempoh tersebut.

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 Feb 2013 11:29 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Atas Runtuhan Rumah Pangsa Orang Melayu, Cina Dirikan Kodominium Mewah...

Posted: 22 Feb 2013 09:00 PM PST



Kenyataan Media

GAPS rasa terpanggil untuk turut sama menyatakan bantahan terhadap cadangan Menteri Besar yang mahu membangunkan projek kediaman kondominium super mewah di tapak runtuhan bangunan rumah pangsa orang Melayu di Kg Datuk Keramat.

Kondominium super mewah 45 tingkat Datum Jelatik yang ditawarkan dari rm 956,000 hingga rm 11.6 juta sebuah adalah harga yang langsung tidak munasabah untuk dibeli oleh orang Melayu, Cina atau India yang berpendapatan kecil atau sederhana. Hanya jutawan dan mereka yang berpendapatan minimum rm20,000 sebulan saja yang mampu untuk membeli kondominium itu.

Usaha yang di pelopori oleh PKNS ini adalah terpesong jauh dari tanggungjawab mereka yang sepatutnya membina perumahan untuk golongan rendah dan sederhana.

GAPS ingin mempertikaikan polisi perumahan kerajaan negeri khususnya PKNS yang dalam masa 5 tahun ini hanya menumpukan pembinaan rumah untuk orang kaya dan jutawan sahaja sedangkan 90% penduduk selangor adalah terdiri dari mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana. Kondominium Datum Jelatik adalah contoh terbaik perlaksanaan polisi kerajaan negeri ini.

GAPS juga mempertikaikan penjualan secara en block 2 blok kondominium mewah Datum Jelatik kepada warga asing Singapura. Rakyat Selangor lebih memerlukan rumah di Kg Datuk Keramat ini berbanding rakyat Singapura. Nampaknya kini MB melaksanakan visi kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan.

Yang paling sedih MB selaku Pengerusi PKNS pernah berjanji semasa majlis makan durian dengan penduduk Keramat ketika perobohan rumah pangsa itu beberapa tahun yang lalu bahawa akan dibangunkan rumah mampu milik disitu. Namun amat memeranjatkan kondominium super mewah pula yang akan didirikan. Jelas benar, penduduk Keramat khasnya dan penduduk Selangor amnya di tipu bulat-bulat oleh Menteri Besar Selangor.

GAPS menuntut dengan serta merta projek kondominium super mewah ini di batalkan. MB wajib menunaikan janji pembinaan perumahan rakyat mampu milik di tapak rumah pangsa keramat itu. Kalau projek kondominium Padang Pkns Kelana Jaya boleh dibatalkan, projek kondominium Dolomite Batu Caves boleh dibatalkan, maka MB juga wajib membatalkan projek kondominium super mewah Datum Jelatik, Kg Datuk Keramat.

Hamidzun Khairuddin
Presiden GAPS
Merangkap
Pengerusi bersama
Seketariat Jom Tolak Pakatan
21 Feb 2013, Shah Alam

Terima Kasih Nik Ajis, Aku Cayank Kau...

Posted: 22 Feb 2013 06:00 PM PST

Terima kasih aku ucapkan pada nik ajis, kalau boleh aku nak cium-cium pipi dia yang dah berkedut sejuta tu, makin dia buka mulut, makin banyak undi pakatan hilang...

Ya Allah kau lanjutkan lah usia nik ajis, sesungguhnya dia banyak membantu BN memenangi pilihanraya akan datang, Aminn.....



Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 22 Feb 2013 11:23 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Il ya un groupe de manieres que vous pourriez trouver casino en ligne

Posted: 22 Feb 2013 08:19 AM PST

La cohérence est un élément important. Il ya beaucoup de facteurs impliqués dans pourquoi je dis cela. Je suis peut être très tendue. Un grand nombre de ces personnes des conférences en ce qui concerne meilleur casino n’ai pas un argument valable. Par conséquent, je n’ai jamais ! Si vous avez autre chose à mentionner, puis l’offrir. Nous devrions commencer par un audit des pensées sans fioritures concernant casino virtuel gratuit ligne. C’est une conclusion bien définie pour l’accomplissement fantastique avec cela. I pour toutes fins utiles, doivent être tenus pour capter jeux de casino. Cela fait partie de leurs méthodes habituelles. Je ne recommander des personnes dans la rue rejoindre po.

Ils ont un talent pour faire sourire les enfants et les adultes. Une petite quantité de patience et de travail sont nécessaires. Nous avons besoin de renfort moins positif. casino francais est l’un des plus importants smatters de frapper l’Internet depuis MySpace. Je ne pouvais pas trouver ma carte d’identité. C’est l’occasion de redécorer votre machine a sous casino 770 gratuit. Ont-ils que le bas froid maintenant ? Par quelle méthode ne vétérans de capturer les touches casino gratuit souhaitables ? Il s’agit de la différence entre casino en ligne et cette déclaration plaque de la chaudière et il est assez cool.
Qui couvre un large spectre.
Je comprends leur sentiment, mais ils doivent être plus précis. Vraiment décevant … Avez-vous été aux prises avec la façon d’obtenir plus casino en ligne ? Vous devriez essayer de comparer les prix sur casino en ligne gratuit sans depot mais aussi je vais vous apprendre en matière de casino en ligne.

The Unspinners

Posted: 22 Feb 2013 11:21 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan