Rabu, 20 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 20 Feb 2013 01:30 PM PST

Cucu Tok Selampit


Ratusan Ribu Membanjiri Himpunan "We Love Tok Guru" Di Dataran Stadium Muhammad Ke IV

Posted: 20 Feb 2013 02:00 AM PST

Tarikh: 20 Februari 2013.
Masa: 12.00 tengahari.
Tempat: Dataran Stadium Sultan Muhammad Ke IV
Program: Himpunan We Love Tok Guru

Patutlah CTS tunggu dari tengah hari hingga ke petang, tidak ada satupun blog pembangkang yang menerima elaun RM3,000 sebulan dan akhbar portal nombor satu di dunia, Harakahdaily yang berani mengeluarkan dan mengemaskinikan gambar-gambar sambutan kepulangan Menteri Besar Kelantan dari umrah. Mana tidaknya, takkanlah mereka hendak memalukan Nik Aziz Nik Mat dengan gambar-gambar seperti di bawah? Yang datang adalah ratusan orang. Nak spin ambil gambar dari sudut manapun nampak sedikit. Kebanyakan yang hadir terdiri dari kaum muslimat. Banyak ini sajakah yang sayang Tok Guru?




Apa Cerita Banner DAPig Sambut Kepulangan @nikabdulaziz Dari Umrah?

Posted: 19 Feb 2013 11:30 PM PST




Ini antara gelagat penyokong-penyokong PAS menyambut kepulangan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa, daripada Mekah untuk menunaikan umrah, pagi tadi. Nampak gayanya tarbiyah Tok Guru supaya menyokong DAPig ternyata memberi kesan mendalam kepada penyokong-penyokongnya sehinggakan beliau balik dari umrah pun disambut dengan Roket dan bukannya Bulan. Sungguh taksub dan hadap sekali juak-juak PAS ini dengan DAPig ye? Oh ya, kalau tidak ada Roket bagaimana mahu ke Bulan ya Tok Guru?

Tengah hari tadi pula berlangsung perhimpunan Kami Sayang Tok Guru di Stadium Sultan Muhammad Ke IV. Harakahdaily maupun laman sosial Facebook Menteri Besar Kelantan langsung tidak meletakkan gambar-gambar sambutan Rakyat Kelantan yang diberikan kepada Tok Guru. Mungkin sambutan Rakyat Kelantan amat mengecewakan kot sehingga Harakahdaily tidak sanggup memuat turunkan gambar-gambar di stadium. Namun seorang pembaca CTS ada mengirimkan sekeping gambar dari stadium seperti di bawah. Hanya ini sahajakah Rakyat Kelantan yang berhimpun untuk Menteri Besar mereka?

Eksklusif - Fitnah Gambar "Sabah Invade" Terbongkar!!!

Posted: 19 Feb 2013 09:14 PM PST


Gambar di atas disebarkan oleh cybertrooper Pakatan Haram untuk menimbulkan suasana ketakutan penduduk tempatan di Negeri Sabah. Mereka turut mempersoalkan kesiapsiagaan pasukan keselamatan kita khususnya kapal selam milik negara. Ini sahajalah tahap "cywar" yang boleh dimainkan oleh blogger-blogger Zuraida "Mak Lampir" yang berharga RM3,000 sebulan. Lihat gambar lama yang asal di bawah yang diambil dari laman web MNLF iaitu www.mnlfnet.com.


Gambar Keluarga Penyokong Pakatan Haram Paling Haprak Di Malaysia

Posted: 19 Feb 2013 06:49 PM PST



Kita boleh berbeza ideologi politik. Kita boleh berbeza parti dan menjadi mana-mana ahli politik serta menyertai mana-mana NGO yang sah berdaftar di Malaysia. Itu diperuntukkan oleh Perlembagaan. Kita boleh menukar Kerajaan sekiranya majoriti Rakyat mahukan sedemikian. Malah di Amerika Syarikat, parti Demokrat dan Republikan bersilih ganti menerajui Kerajaan semenjak sekian lama. Namun apakah kita mendengar setiap kali Kerajaan bertukar, nama negara turut berubah dan bendera negara turut berubah. Tidak pernah kan?

Tindakan taksub penyokong-penyokong Pakatan Haram di dalam gambar di atas amat keterlaluan dan harus dipandang serius oleh pihak yang berkenaan terutama Kementerian Dalam Negeri. Tindakan menghina Jalur Gemilang dengan mempromosikan bendera baru sekiranya Pakatan Haram memerintah amat tidak boleh diterima akal. Malah lambang gengaman tangan seperti yang ditunjukan di dalam gambar di atas adalah sebahagian revolusi komunis untuk menjatuhkan Kerajaan secara kekerasan. Apakah ini saki baki keluarga yang masih tinggal di Malaysia yang berfahaman komunis?

Apa Yang Tersirat

Posted: 20 Feb 2013 01:08 PM PST

Apa Yang Tersirat


Terkini: Tentera Sulu masih Berkampung di Kg Tanduo

Posted: 20 Feb 2013 09:36 AM PST

WALAUPUN kejadian pencerobohan Kg Tanduo masuk minggu ke dua, namun pasukan keselamatan negara masih meneruskan rundingan dan berharap semuanya akan berakhir tanpa pertumpahan darah.

Laporan daripada lokasi, walaupun pasukan keselamatan menjalankan sekatan jalan diberberapa lokasi di Lahad Datu, tiada tanda-tanda bahawa kejadian pencerobohan di Kg Tanduo itu merebak di lokasi-lokasi lain.

Keadaan di Lahad Datu tenang seperti biasa. Kegiatan orang ramai, macam tidak terganggu dengan kejadian itu.

Di Sabah pada umumnya, reaksi orang ramai terhadap kejadian di Lahad Datu, merupakan kejadian terpencil,  dan tidak menganggu persepsi rakyat terhadap keupayaan pasukan keselamatan.

Pada umumnya, jarang betul rakyat Sabah membicarakan kejadian tersebut, dan ramai menganggap kejadian itu tidak menguggat keselamatan negeri secara umumnya.

Berlainan dengan anggapan para pembangkang yang mengapi-apikan kejadian di Lahad Datu itu, sehingga mereka sanggup menyebar berbagai pesanan fitnah dan bohong, untuk menimbulkan keresahan orang ramai.

Kg Tanduo merupakan kampung yang terpecil dan berdekatan dengan Tanjong Labian, di mana kawasan ini suatu ketika hangat dibicarakan kerana pernah dipohon oleh seseorang kenamaan.

Memandangkan jauhnya daripada bandar dan perkampungan yang berpenghuni ramai, maka kejadian di Kg Tanduo akan mudah diatasi oleh pasukan keselamatan, dengan cara mengepung kawasan itu.

Bagi penceroboh yang memanggil diri mereka sebagai Tentera Sulu yang disertai seorang pewaris kesultanan sulu yang tidak diiktiraf oleh kerajaan Filipina, mereka tiada jalan lain, mereka perlu keluar daripada kawasan itu. Secara ketenteraan, maka tidak akan mampu bertahan berdepan dengan pasukan ATM yang mengepung kawasan itu, di mana jumlah berkali lipat berbanding mereka.

Kecualilah penceroboh itu memang telah memutuskan untuk mati di Kampung itu, agar supaya, pewaris lain yang masih ada di Filipina menggunakan sebagai bukti tuntutan di Tribunal Antarabangsa berhubung tuntutan mereka terhadap Sabah.

Walaupun kerajaan Filipina telah "dormant"kan tuntutan terhadap Sabah, namun dalam perlembangaan negara itu, belum sepenuhnya digugurkan.

Hingga kini kerajaan Malaysia masih membayar sewa tahunan sebanyak RM5,300 kepada pewaris kesultanan sulu.

Pada malam 12 Februari lalu, gerombolan seramai 100 orang telah tiba ke Lahad Datu, dalam Misi Pulang Kampung dan disamping itu kononnya mahu memuktamadkan suatu perjanjian penting.

Pihak polis ada memberi kenyataan sebelum ini, bahawa gerombolan itu mahu berjumpa seseorang personaliti, namun tidak diumumkan siapa personaliti itu.

Di Sabah umum mengetahui bahawa seseorang yang bernama Datu Omar Ali bin Datu Bactiyal adalah seseorang yang mewakili kesultanan sulu, dan dikhabarkan bahawa beliau sedang sakit. Siapa kah personaliti yang ingin ditemui penceroboh itu? apa kah Omar Ali? hanya pihak polis mengetahuinya.

Tentera Sulu Di Kg Tanduo Lahad Datu: Pasukan Keselamatan Negara Hanya Mampu Memantau

Posted: 19 Feb 2013 10:00 PM PST

HARI INI telah genap dua minggu pendaratan Tentera Sulu di Kg Tanduo Lahad Datu Sabah. Meskipun rundingan telah tamat minggu lalu, namun tiada tanda-tanda penceroboh itu beredar daripada tempat mereka berkampung.

Di Sabah berbagai spekulasi dan khabar angin beredar. Ada diantaranya, mendakwa bahawa kejadian ini adalah rancangan pihak-pihak tertentu untuk menganggu perjalanan RCI pendatang Sabah yang sedang berjalan, kedua kononnya untuk menimbulkan persepsi, agar supaya jangan cuba-cuba mempersoalkan status kerakyatan bangsa Moro yang telah diserap sebagai rakyat Malaysia, kerana padah akan mengundang.

Lawatan Datuk Hishammuddin ke Lahad Datu, yang bermula semalam untuk tujuan mencari penyelesaian kejadian pencerobohan ini, belum ada tanda-tanda kejayaannya. Pihak pasukan keselamatan dikhabarkan mendekati lokasi di mana penceroboh itu berkampung, dan jarak antara pasukan keselamatan dan mereka hanya kira-kira 1 kilometer.

Selain cerita-cerita yang berbagai terus menyelubungi kejadian ini, ada juga yang menabur cerita "Gambar orang tua yg berdiri bahagian depan yg paling handal diantara mereka, dia tidak dimakan oleh sebarang senjata."

Duke of UMNO

Posted: 20 Feb 2013 01:08 PM PST

Duke of UMNO


PEDASSS..!!! BILA EKSTRIMIS PERKAUMAN PEDASS MAKAN CABAI..!!!

Posted: 20 Feb 2013 06:37 AM PST


Penasihat DAP, Lim Kit Siang pantas membidas dan membantah tayangan filem "Tanda Putera" arahan Datin Paduka Suhaimi Baba kepada kira-kira 3,000 warga Felda di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) semalam.

Beliau dalam kenyataannya hari ini kelihatan cukup berang dengan tayangan filem yang mengisahkan peranan bekas Perdana Menteri, Tun Abdul Razak Hussein dan Timbalannya, Tun Dr Ismail Abdul Rahman memulihkan negara selepas rusuhan kaum 13 Mei 1969.

Meskipun filem ditunjangi oleh Rusdi Ramli membawa watak Tun Abdul Razak dan Zizan Nin sebagai Tun Dr. Ismail dinilai ramai pihak sebagai naskhah filem yang cukup hebat berbanding filem-filem kenegaraan lain, Kit Siang sebaliknya cukup terkilan dengan tayangan filem tersebut.


Umpama siapa yang makan cili tentu terasa pedas, tentu ada sebab musabab untuk tokoh ulung DAP berkenaan begitu terasa dengan kewujudan dan tayangan filem yang berupaya memberi pengetahuan sejarah dan seribu pengajaran kepada rakyat Malaysia tentang kepentingn kesejahteraan dan keamanan negara itu.

"Saya tidak pernah diberi peluang menonton filem itu tetapi apa yang pernah dilakukan bagi publisiti filem itu sudah pun diketahui umum. Saya mendapati ini merupakan sikap tidak bertanggungjawab pencipta filem 13 Mei itu, tidak insaf terhadap perbuatan mereka mempertahankan pembohongan dan penipuan serta benar-benar benci kepada kebenaran.

"Tayangan eksklusif filem berat sebelah dan tidaj jujur berkenaan 13 Mei. Ia sepenuhnya membongkar kepalsuan dakwaan pengarah Tanda Putera, Shuhaimi bahawa adegan rusuhan 13 Mei yang hanya 10 minit daripada keseluruhan 115 minit filem berkenaan, tepat sejarahnya," dakwanya melalui satu kenyataan media ini.

Sebuah porta berita semalam melaporkan Felda menganjurkan tayangan filem Tanda Putera kepada kira-kira 3,000 orang peneroka tanah rancangan itu selepas satu majlis khas bersama bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. - Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! KHALID "GAGAP" BERGADUH DENGAN RAFIZI "LEMBU"..???

Posted: 20 Feb 2013 04:37 AM PST


Hari ini Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd Rafizi Ramli terpaksa 'cover line' dengan memberi jaminan bahawa tawaran yang terkandung dalam manifesto bersama Pakatan Rakyat merupakan satu perjanjian kepada rakyat sekiranya mereka memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Rafizi berkata rakyat tidak perlu bimbang kerana pihaknya yakin kandungan manifesto kali ini merupakan satu tawaran yang rasional serta praktikal untuk dilaksanakan.

"Persoalan sama ada ini (manifesto) adalah komitmen kepada rakyat atau tidak, ya ia adalah komitmen (janji) kami kepada rakyat.


"Kita sudah buat perkiraan, semak semua angka-angka sama ada semua janji-janji ini praktikal ataupun tidak dan kami sangat yakin, apa jua yang kita tawarkan sebagai janji dalam manifesto, insyaAllah akan dilaksanakan kerana ia boleh dilaksanakan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Selasa.

Sebenarnya bukan mudah untuk Rafizi berkata demikian.

Kita tak lupa dan tak akan lupa bagaimana sebelum ini kerajaan Pakatan Rakyat Selangor pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata bahawa terdapat kandungan manifesto pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-12 merupakan 'bukan satu perjanjian' yang perlu ditunaikan.

Sebelum kita pergi jauh, mari kita lihat apa yang dimaksudkan dengan manifesto.

Secara ringkas ia memberi makna perakuan atau janji dan perlu dikemukakan dalam mana-mana pilihan raya.


Mengikut ilmu sains politik, di dalam pilihan raya terdapat beberapa unsur seperti kempen dan manifesto.

Manifesto ini adalah satu unsur utama dalam mana-mana pilihan raya.
Manifesto mempunyai pengaruh cukup kuat dalam menentukan kelangsungan sebuah parti mahu pun individu.

Manifesto yang menepati kehendak rakyat setempat lazimnya akan mempengaruhi pola pengundian.
Contohnya pada pilihan raya umum 2008, pembangkang mempunyai manifesto yang mampu menarik perhatian rakyat dan ini telah memberi kemenangan kepada mereka di beberapa buah negeri.

Bagaimanapun, banyak janji-janji pembangkang sehingga kini gagal dilaksanakan dan kini ditagih rakyat sehingga ada pihak yang sanggup menuntut dan membawa kes ke mahkamah.

Kerajaan Selangor pimpinan Parti Keadilan Rakyat kini berhadapan dengan tindakan sebilangan pengguna di Selangor yang memfailkan tuntutan terhadap kerajaan PKR Selangor di mahkamah bagi mendapatkan tunggakan subsidi air di bawah skim air percuma seperti dijanjikan dalam manifesto pembangkang pada pilihan raya umum ke-12.


Untuk melepaskan 'tengkoknya', Abdul Khalid dengan selamba berkata –  manifesto bukan satu perjanjian.

Dan sekarang ini, seperti mana dalam permulaan artikel ini, Rafizi pulak kata – manifesto adalah perjanjian yang perlu ditunaikan.

Inilah penyakit yang masih belum sembuh dalam Pakatan Rakyat…pusing sana, belit sini. Belit sini, pusing sana.

Tapi rakyat bukan bodoh…Khalid boleh nafi apa saja dan Rafizi pun boleh janji apa saja tetapi hakikatnya semuanya bak kata pepatah orang utara 'pi mai pi mai tang tu jugak'.

Masa akan tiba tak lama lagi, Insha Allah belit dan pusing mereka berdua ini, juga konco-konco mereka, akan mati dengan sendirinya apabila rakyat membuang undi dalam PRU-13 nanti.

Ketika itu jangan salahkan sesiapa melainkan diri sendiri kalau 'gula-gula' yang dijanjikan itu, mendapat peria yang cukup pahit sebagai balasan! - Mynewshub.my

UTUSAN TERAKHIR UNTUK PUTERI LINDUNGAN BULAN DAN BLOGGER PAS KEDAH YANG MENYEBOKKK..HEH!

Posted: 20 Feb 2013 01:37 AM PST


Pertamanya, aku mintak maaf la kat Puteri Lindungan Bulan (bukan kat blogger PAS aaa..) sebab bagi dia menangis keluar ayaq mata banyak. Aku harap dia tabahkan hati sebagaimana tabahnya si polan yang dia tumpahkan ayaq mata...

PLB perlu tahu bahawa masalah rumahtangga dia tak patut diseret ke ruang blog. Itu masalah family dia dan tak patut dijaja kat orang luar. Dan bila dia cerita masalah dia kat Zul Ya, maka Zul Ya mungkin tak sedar mengheret masalah rumahtangga si polan tu ke blog jugak... Sebab tu aku "tembak"!

Mungkin semua tu berlaku bila Zul Ya terlalu taksub dengan politik hingga melupakan kepentingan peribadi sedara mara sendiri. Bagaimanapun, setahu aku Zul Ya sendiri akan tolong settle masalah tu diluar dan takkan timbulkan lagi di blog.

Tentang aku, aku takkan "tembak" sesiapa jika tidak melibatkan kepentingan UMNO. Kalau ada masalah peribadi dengan individu tu, selesaikan kat luar laaa.. Blog adalah tempat aku menulis tentang pertikaian dasar dan pandangan peribadi tentang politik...

Tapi, memandangkan pihak di sebelah sana cuba mempergunakan masalah yang berlaku di dalam family depa untuk kepentingan politik, aku lihat ada satu cubaan jijik untuk eksploitasi masalah rumahtangga orang untuk jatuhkan seseorang...itu salah pada aku.

Aku firm dalam tulisan aku. Aku tak keliru sikit pun. Dan ramai mereka-mereka yang berada di sekeliling aku tahu dan menyokong apa yang aku tulis. Aku jaga kepentingan depa dari terus dimalukan oleh politik rimba yang dimulakan dari blogger PAS Kedah yang tak beretika...

Aku pun sama. Aku diminta untuk lakukan "gencatan senjata" tentang isu tu. Walaupun Zul Ya yang mulakan isu ni dulu, aku sedia maafkan dia. Asalkan dia tak jadikan isu ni sebagai modal politik kotornya, aku boleh tutup buku kes ni...

Kalau Zul Ya nak tembak Shahanim, tembak la. Aku peduli apa. Tapi tembak tu biarlah ada asas dan benar. Bukan fitnah macam yang selalu hangpa dok buat tu. Kalau betul dia menyeleweng, lapor la pada polis atau SPRM...ada aku kesah?

Cuma aku nak bagi tahu, mana-mana pemimpin UMNO pun aku layan sama. Kalau salah aku tibai, dan kalau betul, aku puji. PAS pun sama. Aku hormat Ustaz Harun Din (aku pernah mengaji kat dia dulu), tapi aku anti Pok Nik Ajis pasal dia banyak menyeleweng dari ajaran Rasulullah SAW...

Anyway, aku akan teruskan perjuangan aku. Pakatan Haram perlu ditamatkan riwayat. Maruah PAS perlu dikembalikan setelah parti pembangkang yang aku hormat dulu berubah wajah sejak berkawan dengan setan-setan gondol...

P/s: Jaga nama baik suami dan keluarga suami tu...Jangan buat perangai depan orang. Aku tegur bukan kerana aku benci. Si polan tu mungkin tak tahu aku antara orang paling kuat backing dia...tapi aku tak setuju dengan caranya kali ni...tu jerrr..

Oooo..!!! BLOGGER PAS KEDAH FITNAH KCS TAKPA, DIHALALKAN....

Posted: 19 Feb 2013 10:37 PM PST

Aku gelak besar bila blogger pencacai PAS Kedah menuduh CEO SADA, Datuk Adzmi Din sebagai bakal "calon Sg Tiang" kat Pendang tu..Kah! Kah! Kahhh..!!! Depa memang hebat! Depa sapa nak tentukan calon BN, depa tu Najib kaaa..? Heh!

Itu la namanya serkap jarang. Pakai teka ikut suka hati. Kalau salah camana? Nampak sangat blogger PAS Kedah tu cuba nak buruk-burukkan nama KCS...heh! Aku tau la hangpa tak suka kat KCS...kan? Heh!

Kalau blogger PAS nak tau, apa yang Tok Mi Din ni buat, semuanya MB Kedah dan DYMM Yang DiPertuan Agong tau. Sebab setahu aku dia report kat MB dan DYMM Tuanku... Jadi, yang hangpa pi kalut sangat tu pasai apa?

MB Kedah sendiri sebelum ni kata, buat la apa yang patut bila KCS dapat peruntukan untuk bantu rakyat. MB Kedah tu sapa? Tok Det Khalid ka atau Azizan Razak? Dah tentu la Azizan, kan? Pesuruhjaya PAS Kedah tak kata apa pun, hangpa yang kalut...heh!

SADA potong paip air? Standard la tu... SADA buat macam tu sebab dapat tekanan dari Kerajaan PAS Kedah yang mensasarkan hasil kutipan yang lebih tinggi berbanding sebelum ni. Sila refer bajet yang dibentangkan PAS Kedah...

Jadi, untuk tingkatkan hasil pendapatan SADA mengikut kemahuan PAS Kedah, maka mungkin SADA terpaksa bertindak tegas dan betul-betul laksanakan "dasar perniagaan" yang tak kenal adik beradik. Untuk kejar untung, adik beradik pun kena bayar laaaa...kan? Heh!

Jadi, tak payah la nak tohmah atau fitnah SADA macam tu wahai blogger PAS Kedah yang "Islamik" sangat weeiii..!!! Islamik apa ke nama dok perburuk dan fitnah orang macam ni? Nak kena jerkah dengan Azizan kaaaa..? Heh!

Kalau betul blogger PAS Kedah tak puas hati kat Tok Mi Din, sila mengadap boss dia. Boss dia ialah DYMM Yg DiPertuan Agong. Pi la report...aku nak tengok sapa yang kena nanti...heh!

GEMPARRR..!!! KHALID "GAGAP" BUBAR DUN SELANGOR LUSA..???

Posted: 19 Feb 2013 08:37 PM PST

Kami menerima emel mengenai salinan satu surat pekeliling yang diedarkan kepada semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor .


Ia ditandatangani oleh Setiausaha Bahagian, Sulaiman Abdul Rahman bagi pihak Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor.


Surat pekeliling itu menyatakan yang pejabat pentadbiran Dewan Negeri telah mengambil langkah awal dengan memberhentikan pembayaran elaun bulanan kepada ADUN melalui 'payroll' mulai Februari 2013 sehingga Dewan Undangan Negeri dibubarkan.



Sehubungan itu, elaun berkenaan selepas ini akan dibayar melalui baucer secara berasingan.


Dengan edaran surat ini, makin jelas kerajaan negeri dipercayai akan membubarkan DUN dalam tempoh terdekat.


Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sendiri sebelum ini membayangkan untuk membubarkan DUN selepas sambutan Chap Goh Meh.


Mengikut kalendar Cina, Chap Goh Meh jatuh pada hari Ahad ini, mungkinkah DUN terus dibubarkan selepas itu seperti seperti mana yang diperkatakan?


Atau mungkinkah Jumaat ini dipilih Khalid sebagai memberkati penghulu segala hari itu?


Sebelum ini Felo Penyelidik Utama Institut Kajian Etnik (Kita) itu dipetik sebagai berkata, pemimpin politik di negara ini wajar duduk bersama untuk menentukan tarikh pilihan raya.


"Ini kerana, saya lihat negara kita ini sering berpolitik dalam segala hal. Tarikh pilihan raya pun dipolitikkan.


"Saya juga cadang kita ikut cara Amerika Syarikat tentukan tarikh. Mereka tetap tarikh PRU seterusnya, selepas selesai pilihan raya," katanya.


Beliau berpendapat, tindakan Kerajaan Selangor mengumumkan awal pembubaran untuk mengelakkan lebih banyak isu-isu negatif timbul.


"Jika lebih lambat PRU13, mereka khuatir beri kesan kepada pentadbiran Kerajaan Negeri, kerana jika dilihat banyak isu dikaitkan dengan Selangor seperti krisis air," katanya.


Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata, pembubaran Dun sewajarnya dilakukan serentak dengan Parlimen bagi elak kekeliruan.


Ketika ditanya sama ada pengumuman awal ini dibuat kerana untuk memberi tekanan kepada Kerajaan Pusat supaya bubar Parlimen lebih awal, beliau berkata, faktor psikologi ini juga berkemungkinan berlaku.


Namun katanya, rakyat pastinya akan mempersoalkan mengapa negeri-negeri Pakatan Rakyat (PR) yang lain tidak berbuat perkara yang sama.


"Mengapa hanya Selangor, tidak bagi Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah," katanya. - Mynewshub.my

surat
20130219_140731

GEMPARRR..!!! NIZAR MERAUNGGGG...MERENGGGG..???

Posted: 19 Feb 2013 06:37 PM PST


SAYA fikir mungkin merah padam muka bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin, apabila mendapat tahu tentang tindakan hampir 1,000 orang ahli Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang membatalkan keahlian mereka, semalam.

Penat Nizar bersusah payah menabur janji manis pada PRU ke-12 yang lalu hingga ramai di kalangan pengundi di Pasir Panjang terpedaya tapi mereka berpaling tadah meninggalkan wakil rakyat mereka.

Kasihan Nizar. Sudahlah dia hilang jawatan Menteri Besar, para penyokongnya pula lari dan enggan lagi menyokongnya.


Malah, para penyokong yang diketuai oleh bekas Pengerusinya, S. Saravanan, tidak teragak-agak untuk terus menyerahkan borang dan menyertai MIC dalam sekelip mata. Mungkin Nizar tengah garu kepala sekarang, mati akal dibuatnya.

Sebagai bekas Menteri Besar dan ADUN Pasir Panjang, saya menjangkakan Nizar benar-benar tertekan dengan tindakan kaum India di kawasan "jajahan"nya itu. Tapi seperti biasa, takkanlah dia nak tunjuk gelabah depan orang, kan?

Paling tidak pun kalau orang bertanya, mungkin dia akan memberikan jawapan "standard" dengan mengatakan bahawa masyarakat India di kawasannya telah "dibeli", "dibayar" atau lebih tepat lagi "dirasuah" oleh BN atau MIC.

Biasalah. Untuk menutup malu atas kelemahan diri, Nizar mungkin sanggup melakukan apa saja. Kalau dia sanggup memalukan diri buat perangai di sidang DUN Perak dan ketika angkat sumpah di Parlimen, mungkin kali ini pun dia sanggup buat perangai lagi kan?

Menurut Saravanan, sepanjang Nizar menjadi wakil rakyat mereka selama lima tahun dan Menteri Besar Perak selama hampir setahun, dia tidak pernah menunaikan permintaan rakyat yang mengundinya pada PRU ke-12 dulu.

Perkara apa yang diminta rakyat Pasir Panjang? Mereka minta Porsche Cayenne seorang sebuah, kah? Atau rumah banglo enam tingkat berserta lif dan kolam renang, kah?

Tidak. Mereka hanya memohon agar Nizar memasang lampu jalan dan taman permainan di kawasan yang mereka tinggal. 

Itu saja. Bukannya rakyat meminta yang bukan-bukan pun…

Tapi malangnya, Saravanan mendakwa bahawa Nizar bukan saja tidak menunaikan permintaan mereka yang "seciput" itu, malah mereka meminta sedikit peruntukan untuk mengadakan jamuan kecil pun tak dapat!

Bukan saja tak dapat peruntukan jamuan kecil, bahkan Nizar marah-marah pula pada mereka sambil membebel memberi alasan bahawa dia tidak punya sebarang peruntukan untuk diberikan bagi acara tersebut.

Sungguh memalukan peri laku Nizar. Apa salahnya kalau dia hulur dalam RM100 – RM200 ringgit pada rakyat yang mengundinya pada PRU yang lalu. Rakyat beri undi supaya Nizar jadi wakil rakyat mereka, itu balasan Nizar pada pengundinya?

Banyak sangatkah RM100? Kalau Nizar boleh peruntukkan jutaan ringgit untuk membeli kereta mewah berjenama Nissan Camry untuk kegunaannya dan para Exco Pakatan Haram, takkanlah "kedekut" sangat nak hulur sedikit peruntukan untuk jamuan kecil?

Setakat RM100 itu, rasanya selalu keluar dari poket Nizar untuk mengisi petrol kereta Camrynya, bukan? Kalau petrol untuk Camry itu diisi dengan menggunakan wang Kerajaan Negeri Perak ketika itu, apa salahnya jika wang lebih itu disedekahkan sedikit pada rakyat? Tak luak pun, kan?

Namun begitulah perangai Nizar yang dibayangkan oleh rakyat di kawasannya. Padanlah ramai di kalangan rakyat Perak yang merungut dan serik dengan akhlak Nizar yang langsung tidak peduli pada rakyat sendiri.

Justeru itu, jangan terkejut jika Nizar kalah teruk pada PRU ke-13 nanti. Kalau Nizar bertanding di DUN Pasir Panjang lagi kali ini, maka berkemungkinan besar dia akan menjadi "lauk santapan" rakyat yang pernah dia lupakan…

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI... GUAN ENG SOUND POK NIK, HADI DAN PELIWAT TEGARRR..!!!

Posted: 19 Feb 2013 04:37 PM PST


Kesian betul aku tengok penyokong PAS dan PKR...

Pok Nik Ajis, Hadi dan Anwar kena sound tepekkk je dengan Guan Eng...

Tapi takde sekor pun yang berani angkat muka...

Apa yang DAP nak, semua PAS dan PKR kena setuju...heh!

Anwar tu aku tau la..dia taat sebab nak jadi PM...

Tapi tu..Pok Nik Ajis dengan Hadi Awang tu...

Nak jadi apa tu? Nak jadi "lembu" kaaaaaa..??? Heh!     

THE FLYING KICK

Posted: 20 Feb 2013 01:03 PM PST

THE FLYING KICK


CUBAAN PECACAI PAKATAN FITNAH PASUKAN KESELAMATAN BERHUBUNG TEMBAKAN DI LAHAD DATU DIKANTOIKAN DENGAN MUDAH... GAJI BUKAN MAIN BESAR, TAPI OTAK KECIK!!!

Posted: 20 Feb 2013 08:58 AM PST

HANYA KERANA TUNJUK ISYARAT 1MALAYSIA, SETIAUSAHA MAJLIS ULAMA PAS PULA JADI MANGSA SERANGAN PENJILAT ANWAR IBRAHIM DAN GUAN ENG!!!

Posted: 20 Feb 2013 07:15 AM PST

RAHSIA BESAR DEEPAK ADA DALAM GENGGAMAN RAJA ROPEAH DAN AKAN DIDEDAHKAN BILA-BILA MASA SAHAJA!!!

Posted: 20 Feb 2013 05:56 AM PST

PECACAI PAKATAN RAKYAT TERKANTOI DAN TAK TAHU, THAILAND PUNYA TOL LEBUHRAYA JAUH LEBIH TERUK BERBANDING DI MALAYSIA!!!

Posted: 20 Feb 2013 03:49 AM PST

AHLI DAP KATA TERESA KOK MACAM BOHSIA, SEMUANYA DIKANGKANG TETAPI DIA TAK TAHU SIAPA YANG DAH MENGANDUNGKANNYA!!!

Posted: 20 Feb 2013 12:36 AM PST

WAN AZIZAH PITAM BILA DICABAR SHAHRIZAT JALIL!!!

Posted: 19 Feb 2013 09:45 PM PST

KECOH! DEWAN ULAMA PAS KEDAH ANJUR DEMONSTRASI GULINGKAN AZIZAN ABDUL RAZAK!!!

Posted: 19 Feb 2013 08:15 PM PST

CALON PKR DUN DERGA SALUT MUKA DENGAN LEMAK BABI!!!

Posted: 19 Feb 2013 07:30 PM PST

USTAZ PAS 11 ISTERI SEDANG DICARI DAN DIBURU!!! SESIAPA TERJUMPA DAN BERJAYA MENANGKAPNYA, SILA IKAT KE POKOK ATAU MASUKKAN DALAM GUNI!!!

Posted: 19 Feb 2013 06:15 PM PST

KHALID IBRAHIM UMUM BUBAR DUN SELANGOR HARI INI?

Posted: 19 Feb 2013 05:00 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 Feb 2013 11:28 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot ! Ustaz Kazim bersyukur bila difitnah dan dicerca pencacai Pas !!

Posted: 20 Feb 2013 08:10 AM PST





Inilah nasib seorang Ustaz yang tidak menyokong perjuangan parti yang kata berjuang untuk Islam .

 Kena kutuk , maki , cerca ini seolah-olah sudah jadi kerja pencacai2 Pas dan ini berlaku kepada penceramah agama terkenal,Ustaz Kazim Elias.

Apakah dengan cara maki kepada Ustaz yang ceramah Maulid nabi boleh bantu mereka menawan Putrajaya ?








PANAS ! Harun Taib mengamuk lagi pasal kalimah Allah , tibai Puziah tak tau agama & akidah !!

Posted: 20 Feb 2013 04:00 AM PST

Kesian ulama PAS dalam Majlis Syura ..Bukan saja dihina & diperlekehkan oleh DAP , Melayu dalam PKR yang bertudung seperti Fuziah Salleh pun sama .  Fuziah sudah tak ambil kira bab akidah & agama walaupun menampilkan imej muslimah , janji sokongan Kristian kepada Pakatan banyak bagi menumbangkan kerajaan UMNO /BN .

Baik keluar saja daripada PAS daripada terus bersekongkol dengan puak2 yang sanggup syirik kepada Allah ini ..




Ketua Dewan Ulama PAS Pusat Datuk Harun Taib menyelar kenyataan Naib Presiden PKR Fuziah Salleh yang mahu terjemahan kalimah Allah dibenarkan dalam Bible versi Bahasa Melayu sambil menyifatkan parti itu 'sama taraf' dengan DAP tentang pengetahuan agama dan akidah.
 
Dengan nada tegas, Harun sekali lagi meminta PKR dan DAP agar menghormati ketetapan dibuat Majlis Syura Ulama PAS pada 13 Januari lalu yang memutuskan kalimah Allah tidak dibenarkan kepada penganut agama lain termasuk dalam Bible versi Bahasa Melayu.
 
Badan tertinggi PAS itu juga menetapkan menterjemah kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam adalah salah dari segi makna serta tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan nyata, sekali gus perlu dicegah.
 
Bagaimanapun Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh berkata Pakatan Rakyat sudah bersetuju dengan penggunaan kalimah Allah dalam kalangan bukan Islam tetapi hanya PAS yang tidak bersetuju menerusi Majlis Syura Ulama yang diketuai Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
 
"Kita sudah kata tak boleh (guna kalimah Allah), macam apa diputuskan Majlis Syura Ulama...tak perlu untuk kita ulang banyak kali kepada PKR dan DAP, Majlis Syura Ulama dah tetapkan macam itu ikut sahaja.
 
"PKR dan DAP serupa dan lebih kurang sama, (tidak arif) fahaman tentang akidah. Saya tak mahu komen banyak, saya tak mahu nasihat apa-apa...saya nak ingatkan (PKR dan DAP) jangan ganggu keputusan dibuat Majlis Syura Ulama," kata Harun kepada Antarapos.
 
Beliau diminta mengulas Fuziah yang menolak pendirian entiti tertinggi PAS itu selain turut menyokong desakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng agar penganut Kristian di Semenanjung dibenarkan menggunakan Bible versi Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah.
 
Menurut Fuziah, adalah tidak wajar untuk melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah walaupun ia boleh menimbulkan kekeliruan mengenai maksud Allah.
 
"Contohnya kalau konsep Allah dalam Bible dia rujuk kepada konsep trinity (Tuhan dalam tiga bentuk). Tapi Allah dalam konsep Islam ialah Allah yang satu. Jadi lain maksudnya," kata beliau.
 
"Akan tetapi (walaupun) perkataan itu membawa maksud berbeza kepada penganut agama lain,  ianya bukan hak mutlak umat Islam,' katanya.
 
"Di situ boleh timbul confusion (kekeliruan), tapi dengan timbul confusion itu tidak bermaksud kita (boleh) melarang yang lain ataupun kita menyekat yang lain sebab itu (tindakan) tidak wajar," katanya.
 
Sebelum ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan akan berpegang kepada ketetapan 8 Januari bahawa kalimah itu boleh digunakan oleh bukan Islam  asalkan tidak menghina Islam.   
 
Beliau berkata ketetapan itu berpandukan kepada pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Setakat ini Abdul Hadi belum mengemukakan pendirian Majlis Syura Ulama itu kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat.  
 
Karpal mahu Majlis Syura Ulama mengkaji semula keputusannya supaya selari dengan pendirian P
akatan.- ANTARA POS-





Hot !! Pencacai Pakatan kantoi menipu pasal tol tiada di Thailand !!

Posted: 20 Feb 2013 02:13 AM PST





Salam. Saya baru sahaja mendapat balasan daripada King Jason, insan yang bertanggungjawab dalam menyebarkan persepsi mengenai toll di Thailand. Konon negara tersebut tidak langsung mempunyai toll. 

Dan balasan yang diterima oleh saya, membalas segala hujah saya mengenai jenis-jenis highway dan toll-toll di negara mereka, sungguh membuatkan saya geleng kepala. 

Kenyataan saya hanya dikerat separuh, sekadar pengenalan sahaja, bukannya sepenuhnya seolah-olah seperti takut untuk mendedahkan hujah-hujah saya.

Pertama kita ulas dulu mengenai gambar yang diangkat oleh King Jason, konon katanya itu ialah gambar Shukumvit Road, kata mereka ialah lebuh raya yang terpanjang di Thailand tetapi... Shukumvit Road tak sampai pun 1000 kilometer macam dalam gambar yang dikongsikan oleh King Jason. Hanya dalam lingkungan 450 Kilo...

Ada lagi satu... Sebenarnya itu bukannya gambar Shukumvit Road TETAPI gambar Bangkok-Chonburi Highway yang terkenal dalam mengecaj kadar toll yang tinggi kepada rakyatnya sejak dibina pada tahun 1998.





Apa ni King Jason? Gambar pun dah kantoi... hahahaha...

Kita kembali dengan dakwaannya, yang pertama, King Jason mengatakan bahawa tol di Thailand akan ditutup apabila modal membina toll berjaya dikutip semula. Benarkah?

Boleh tak King Jason memberitahu saya mengenai Tol pertama di Thailand yang dibina pada tahun 1981 kalau tak silap saya, yang masih belum dimansuhkan?

Dan untuk pengetahuan King Jason, lebuhraya di Thailand sangat teruk dengan jalan berlubang, menggunakan simen biasa untuk menurap jalan dan sebagainya.

King Jason mempersoalkan kenapa Tol tidak ditutup di Malaysia? Dia mengatakan kos untuk membuat jalan raya di Malaysia sudah langsai, jadi apa gunanya TOL ini? Jom gelakkan sahabat kita ni. Hehehehehe... (jangan kuat sangat, malu dia nanti)

Ada juga yang mempertikaikan Jalan di Thailand itu panjang... memang padanlah depa buat Tol. Malaysia ni kecik jer. Ehhh, nanti dulu ya sahabat, untuk pengetahuan anda, ada lebuhraya di Thailand yang sepanjang 15 Kilometer pun ada Tol tau... :)

King Jason hanya bercakap mengenai Capex - Capital Expenditure (Perbelanjaan Modal) tetapi tutup mata untuk bercakap mengenai Opex - Operational Expenditure (Perbelanjaan Operasi).

Meh sini nak ajar awak pasal OPEX ya sahabat... berdasarkan laporan kewangan yang dikeluarkan oleh PLUS tahun 2010, di bawah ialah serba sedikit perbelanjaan pengurusan PLUS.

Direct Operating Cost (mungkin termasuk pekerja, elektrik, minyak petrol, bahan/ alat untuk maintenance, etc): RM 991 Juta

General & Administration Cost: RM 79 Juta

Oleh itu jumlah OPEX PLUS pada tahun kewangan 2010 adalah RM1.07 Billion. Jumlah ini memberikan gambaran bahawa dalam masa 10-20 tahun sejak PLUS melengkapkan lebuhraya, kos operasinya melebihi dari jumlah kos asal aset.

Jumlah yang dikira belum lagi mengambil kira kos memperbaiki jalan yang rosak kerana kemalangan, kos mengurus rumah-rumah rehat yang bercambah...

King Jason bercakap lagi bahawa penswastaan itu diwujudkan untuk mengkayakan kroni? King Jason faham ke apa itu Dasar Penswastaan Negara?

Penswastaan di Malaysia membawa erti syarikat dan agensi yang dulunya di bawa kerajaan telah diswastakan oleh kerajaan Malaysia. Dasar ini diwujudkan untuk meningkatkan kecekapan agensi dan syarikat yang kurang berdaya maju. Melalui dasar ini, kerajaan tidak perlu lagi meminjam wang dari luar kerana pelabur sendiri akan melabur dalam syarikat yang diswastakan.

Lagi satu, kenapa King Jason tidak membuat perbandingan yang adil? Kenapa King Jason tidak menyentuh mengenai Cukai Jalan di Thailand yang merupakan yang tertinggi di Asia? Kenapa King Jason tak sentuh cukai jalan di Malaysia yang terendah di Asia Tenggara?

Dan saya rasa tak adil membandingkan Lebuhraya Malaysia yang merupakan yang terbaik di Asia selepas Jepun dan China dengan Thailand. Sudah tentu kos pengurusan, kos pentadbiran, kos pembinaan tidak termasuk faedah berbeza.

Kepada puak pembangkang, saya ada bukak Buku Jingga dan saya mendapati bahawa PR begitu teruja untuk menghapuskan TOL. Sedangkan sistem TOL di negara kita diadaptasikan daripada sistem tol di Jepun dan Amerika.

Bukankah konsesi lebihraya ada tarikh luput untuk tamat kontrak? So bila kontrak dah tamat nanti, dah tentu tol akan terhapus. Sekarang ni pun ada bayaran tol tinggi telah dihapus oleh kerajaan sebab kontrak konsesi dah tamat. Hanya perlu bayar jumlah minimun bagi tujuan selenggara. Negara-negara maju seperti Amerika Syarikat dan Jepun pun menggunakan cara yang sama.

Ada yang mengatakan, guna sahaja Wang Petronas itu, berbilion nak buat apa. Meh sini saya ketuk kepala anda. Pernah dengar Belanjawan Negara bukan? Itu ialah ke mana duit petronas yang merupakan salah satu daripada lubuk pendapatan negara pergi. Kita boleh tahu perbelanjaan kerajaan dengan meneliti belanjawan-belanjawan tersebut. Buka aje arkib negara punya laman web dan akan jumpa.

Lagi satu, semuanya nak guna duit Petronas. Pendidikan percuma duit petronas, nak kasi wifi percuma kepada rakyat guna duit petronas. Senang cerita, semua janji SYURGA pakatan nak guna duit Petronas, habis tu Petronas nak guna duit apa? Duit cina mati?

-HE-

Hot ! Giliran Ostazah Puziah PKR gadai kalimah Allah kepada Kristian

Posted: 20 Feb 2013 12:48 AM PST





Naib Presiden PKR Fuziah Salleh hari ini secara terbuka menolak pendirian Syura PAS bahawa kalimah Allah tidak boleh diguna sebagai terjemahan God dalam Bible Bahasa Melayu. 
Fuziah turut menyokong desakan Setiausaha Agung, DAP Lim Guan Eng yang mahukan penganut Krisitian di Semenanjung menggunakan Bible Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah.
Beliau mendakwa adalah tidak wajar untuk melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah walaupun ia boleh menimbulkan kekeliruan mengenai maksud Allah. 
"Contohnya kalau konsep Allah dalam Bible dia rujuk kepada konsep trinity (Tuhan dalam tiga bentuk). Tapi Allah dalam konsep Islam ialah Allah yang satu. Jadi lain maksudnya," kata beliau. 

 "Akan tetapi (walaupun) perkataan itu membawa maksud berbeza kepada penganut agama lain,  ianya bukan hak mutlak umat Islam,' katanya. 
"Di situ boleh timbul confusion (kekeliruan), tapi dengan timbul confusion itu tidak bermaksud kita (boleh) melarang yang lain ataupun kita menyekat yang lain sebab itu (tindakan) tidak wajar," Fuziah memberitahu Antarapos.
Pada 13 Januari lalu Majlis Syura Ulama PAS menetapkan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam sebarang penerbitan bukan Islam kerana salah dari segi maknanya. 
Bagaimanapun Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan Rakyat akan berpegang kepada ketetapan 8 Januari bahawa kalimah itu boleh digunakan oleh bukan Muslim  asalkan tidak menghina Islam.   
Beliau berkata ketetapan itu berpandukan kepada pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Hadi setakat ini belum mengemukakan pendirian Majlis Syura itu kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat.  
Pengerusi DAP Karpal Singh berkata partinya mahu Majlis Syura mengkaji semula keputusannya supaya selari dengan pendirian Pakatan Rakyat. 
Beliau dicemuh oleh pemimpin-pemimpin parti itu termasuk Datuk Harun Taib yang menegaskan bahawa PAS tidak akan berkompromi dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Muslim. 
Pendirian Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan mengenai isu kalimah senada dengan pendirian DAP walaupun Timbalan Presiden PKR Azmin Ali sebelum ini berkata PKR menyokong keputusan Majlis Syura PAS. 
Bagaimanapun Azmin membayangkan pendirian Syura itu tidak akan diangkat untuk mengganti atau dijadikan tambahan kepada ketetapan Pakatan Rakyat pada 8 Januari lalu. 
Fuziah menegaskan kalimah Allah tidak pernah menjadi hak eksklusif umat Islam kerana  digunakan sejak zaman Jahiliah.
"Kalimah Allah ini telah digunakan oleh manusia daripada awal lagi..sebelum Islamnya datang," kata beliau.
"Jadi kalau sebelum Islam datang orang-orang Arab Jahiliyah pun sudah guna perkataan Allah, jadi bagaimana boleh hina Islam?," tambah beliau. 
Fuziah  berkata sekiranya Bible di Sabah dan Sarawak boleh menggunakan kalimah Allah, maka kelonggaran itu juga harus diberikan di Semenanjung. 
"Selama ini boleh digunakan di Sabah dan Sarawak. Kenapa ada dua  peraturan berbeza di Malaysia. Jadi itu kena tanya kepada pihak pemerintah," kata beliau.
Pada 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak arahan Kementerian Dalam Negeri melarang penerbitan Kristian akhbar The Herald daripada menggunakan kalimah Allah. 
KDN kini merayu terhadap keputusan itu di Mahkamah Rayuan.   
Penggunaan kalimah Allah menjadi modal politik untuk pembangkang, khususnya DAP dan PKR yang mensasarkan pengundi Kristian di Sabah dan Sarawak menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13. 
Kira-kira 40 peratus rakyat Sarawak dan 30 peratus rakyat Sabah adalah penganut Kristian yang menjadi harapan PKR dan DAP untuk memenangi  sejumlah besar kerusi di dua negeri itu. 

Hot ! 15 ribu rakyat Padang Serai mai dengar ceramah Ostat Hairie !!

Posted: 19 Feb 2013 11:21 PM PST


GPB bila balik kampung di Lunas , Pdg Serai  minggu lepas , bukan main berlambak lagi poster ceramah PR ditampal  di seluruh parlimen berkenaan .   Boleh dikatakan setiap minggu la akan ada ceramah fitnah dan menipu oleh barisan penceramah mereka .

Bila GPB tanya kepada bapa saudara di kampung , beliau  sendiri mengakui ..

" La ni betoi  memang banyak ceramah PKR kat Padang Serai .. sat di Taman Kuchai ,sat di  Taman Lobak , Taman Mahsuri ..tapi sebenarnya  tak ramai pun yang dok pi dengaq  "  katanya kepada GPB ..


Kata-kata beliau memang benar ..bila gambar2 ceramah mereka  disebarkan   walaupun menampilkan  Ostaz Hairie , ini membuktikan orang Pdg Serai yang majoritinya Melayu sudah muak dengan ceramah2 pembohong Pakatan ni .

GPB juga mendapat khabar  bahawa  N Surendran , Naib Presiden PKR akan bertanding di Pdg Serai dan kini beliau sudah  kerap turun berceramah di parlimen itu .


Berapa agaknya yang mai dengaq ?? 150 orang pun payah nak dapat..haha

Kalimah Allah : Haron Din kalau dah tahu ia salah, perlu keluar daripada PAS !!

Posted: 19 Feb 2013 10:33 PM PST





Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din tampil mengeluarkan dirinya dan ahli Pas yang tidak bersetuju penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian dalam Bible Bahasa Melayu kerana beliau antara pimpinan Pas yang latang bersuara menentangnya.

Naib Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Noordin berkata, sebagai orang yang tinggi pengetahuan agama, Haron Din wajar memisahkan diri daripada parti itu jika didapati ia menyimpang dari akidah.

Katanya, Haron Din wajar berbuat demikian kerana beliau juga telah mengambil ketetapan bahawa isu kalimah boleh memesongkan akidah umat Islam sekiranya diteruskan sebagaimana diputuskan Majlis Sura Ulama Pas.

"Beliau menegaskan bahawa perkara itu tidak boleh, Majlis Syura Ulama Pas iaitu sebuah badan tertinggi dalam parti juga memutuskan atas dasar akidah, bukannya politik.

"Haron Din selama ini yang menyedarinya tidak betul, jadi beliau perlu pimpin ahlinya untuk keluar," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian mengulas keputusan Pakatan Rakyat (PR) yang tetap berpegang kepada keputusan Majlis Pimpinan PR membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible Bahasa Melayu dengan menggantikan perkataan God.

Keputusan berkenaan dibacakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu sebelum Majlis Syura Ulama Pas membuat keputusan menentang penggunaannya.

Mengulas lanjut, keadaan ini sebagaimana Nabi Muhammad SAW yang memimpin umatnya meninggalkan Makkah ke Madinah apabila gagal kerjasama dengan golongan musyrikin.

Katanya, beliau menyedari kesusahan yang dialami Haron dalam menentang hal ini secara bersendirian.

"Kita perlu memberikan sokongan kepada beliau. Tengok bagaimana Ustaz Nasha (bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa) melaluinya berseorangan," katanya.

Sementara itu, mengulas berkenaan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang berulang kali memperkatakan PR tetap dengan pendirian 8 Januari itu, beliau yang juga seorang peguam pernah mengendalikan kes qazaf Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan sebagai pengamal undang-undang, "Karpal jangan mengajar rakyat langgar undang-undang".

"Sebagai peguam, ingin saya ingatkan Karpal Singh bahawa adalah satu kesalahan bagi orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah mengikut Enakmen Syariah negeri-negeri yang dibuat berdasarkan Perkara 11 (4) Perlembagaan.

"Untuk Selangor, Enakmen Jenayah Syariah menetapkan 32 perkataan termasuk Allah, wahyu, rahmat dan lain-lain yang tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

"Jadi Karpal sebagai peguam sepatutnya tidak mengajar orang melanggar undang-undang," katanya.

Hot ! Fizz Fairuz mungkin dah TERKENA sihir ??

Posted: 19 Feb 2013 09:33 PM PST




 Selepas mengejutkan industri hiburan dengan kisa pertunangan dengan wanita lain selain daripada pelakon Almy Nadia pada minggu lalu, pelakon Fizz Fairuz terus mengundang kejutan apabila menyatakan bahawa dia sudah putus tunang dengan wanita yang didakwa sebagai isteri orang itu.

Menurut laporan Harian Metro hari ini, pelakon yang bertunang pada 10 Februari lalu itu mengakui pertunangannya dengan wanita berusia 26 tahun itu hanya mampu bertahan selama seminggu saja.
"Saya benar-benar tertipu dan tidak menyangka bahawa tunang saya itu adalah isteri orang. Saya tidak menyangka perkara sebegini berlaku dan kehidupan saya seolah-olah diatur oleh bekas tunang sejak kami berkenalan setahun lalu," katanya.

Menjelaskan lebih lanjut mengenai perkara ini, Fizz mendakwa berkemungkinan besar dia terkena buatan orang.

"Empat hari selepas bertunang iaitu pada Khamis lalu, baru saya tahu tunang saya itu isteri kedua kepada seorang usahawan yang berusia 40 tahun. Sebelum ini mereka telah bernikah di Thailand.

"Khamis lalu, saya menerima kiriman SMS dari adik bekas tunang yang menceritakan status sebenar. Malah, saya juga sudah berjumpa dengan suami wanita itu, Sabtu lalu. Lelaki itu telah mengesahkan kepada saya yang tunang saya itu adalah isteri keduanya dan perbincangan kami berdua diadakan secara baik," jelasnya.

Dalam pada itu, pelakon drama Nur Kasih tersebut sudah memaklumkan kepada keluarga bekas tunangnya dengan menyuarakan hasrat untuk memutuskan tali pertunangan yang bertahan hanya seminggu saja.


"Cukuplah, saya tidak mahu ada apa-apa lagi hubungan dengan dia. Saya mengenali wanita itu di satu lokasi penggambaran di ibu kota kira-kira setahun lalu. Sejak itu hubungan kami semakin rapat dan ia turut diketahui Almy Nadia.

"Namun, sepanjang mengenalinya saya tidak tahu menahu tentang latar belakang keluarganya. Sedar-sedar saya sudah pun bertunang dengan dia. Saya hanya mengenali keluarganya ketika majlis itu berlangsung.
"Saya sedar tindakan bertunang secara tergesa-gesa itu sudah tentu menyakitkan hati Almy. Kepada semua, saya minta maaf terutama sekali Almy Nadia. Saya tertipu dan sakit sekarang. Inilah ujian terbesar sepanjang bergelar anak seni," ujarnya.

Menambah penjelasan, Fizz berasa pelik kerana sepanjang berkenalan dengan Almy selama tujuh tahun agak sukar untuk mengikat tali pertunangan tetapi tidak dengan wanita tersebut.

"Sehari sebelum bertunang, saya seperti ditunjukkan petanda musibah apabila tangan saya melecur terkena air panas. Malah, dalam perjalanan ke Kuatan, kenderaan saya turut rosak.

"Sebelum ke rumah wanita itu, saya memaklumkan kepada rakan-rakan tidak mahu bertunang kerana tidak sedap hati. Namun, apakan daya ia sudah pun berlaku.

"Selepas diuji sebegitu, saya tidak lalu makan dan tidur. Saya mohon maaf kepada media kerana tidak menjawab panggilan sebelum ini disebabkan fikiran serabut," jelasnya panjang lebar.

Sementara itu, Fizz memberitahu Almy pernah menyuruhnya berubat secara alternatif selepas menyaksikan keadaannya tidak terurus sejak berkenalan dengan wanita tersebut



Komen GPB

GPB merasakan hero Nur Kasih,  Fizz Fairuz  ini sudah terkena sihir dengan bini orang tu  hingga dia boleh  buat keputusan tergesa-gesa sungguh untuk melakukan majlis pertunangan yang mengejut Almy Nadia .

 Semoga bro  tabah menghadapi dugaan ini ... kalau boleh bro try  kembali balik kepada Almy Nadia..kalau dia terima , itu lah  jodoh bro yang sebenar  ..




Hot ! Pensyarah ini malukan anak orang PAS persoal hak Melayu !!

Posted: 19 Feb 2013 08:37 PM PST






"Tuan Tak Abis Abis Dengan Hak Melayu Kita Orang Islam lah Mana Ada Hak Melayu, Semua nya Hak Allah"


Di satu Kelas Seorang pensyarah sedang bersungguh sungguh memberi hujah berkenaan melayu dan hak hak melayu kepada sekumpulan pelajar universiti. 


Kata nya "kita sebagai Melayu hendak lah sentiasa mempertahan kan hak kita.di bumi malaysia ini sebagai tanah melayu, kita harus jaga dan pertahan kan kedaulatan nya sambil memperjuang kan hak kita" dan dia mahu menerus kan hujah nya, tiba tiba seorang murid mengangkat tangan dan mahu bercakap lalu di beri izin oleh sang pensyarah untuk bertanya.


Maka pelajar itu pun berkata "tuan pensyarah ini asik asik hak melayu melayu , asik asik hak melayu kita islam la , mana ada melayu melayu ni, semua hak allah mana ada hak Melayu. Bumi negara ini semua hak Allah tak ada hak melayu melayu semua hak allah "Lalu pelajar itu pun duduk.


Seluruh kelas terdiam sejenak ,mata memandang satu sama lain dan kemudian nya semua mata tertumpu kepada sang pensyarah , apa kah yang akan di jawap oleh si pensyarah ini kepada pelajar yang bertanya?

. Pelajar yang pasti nya sudah di "brainwash" oleh para lebai nya kelihatan agak bangga dapat memerangkap sang pensyarah ."Melayu melayu ni semua permainan UMNO, padan muka tak dapat jawab" mungkin itu lah yang di kata nya dalam hati.


Beberapa ketika kemudian sang pensyarah bertanya 

"kamu berasal dari mana?" ,

"saya dari Terengganu" jawap pelajar. 

"siapa yang ada di trengganu sana? 


Tanya nya lagi. 'ayah dan ibu saya lah siapa lagi".


Terus pensyarah tanya lagi "mereka tinggal di rumah siapa?" "rumah ayah saya lah" jawap pelajar dengan selamba.

Pensyarah kemudian berkata "baik lah pelajar semua esok kita akan ke rumah nya di Trengganu dan kita ambil rumah ayah nya untuk kita jadi kan kelas kita" kata Pensyarah.

Pelajar itu bangun dan menjawap "mana boleh rumah itu ayah saya yang punya " pelanduk sudah masuk perangkap , 

Lantas sang pensyarah menjawap " eh tadi awak kata semua hak Allah macam mana boleh jadi hak ayah awak?' lalu terdiam lah pelajar itu.Pelajar yang lain semua ketawa.

Maka sang lecturer terus berhujah "walau pun semua benda hak dan milik Allah tetapi Allah telah mengamanah kan kepada kita untuk menjaga nya, misal nya tanah melayu ini kita lah pemegang amanah nya (sambil jeling kepada pelajar tadi ) dan rumah ayah nya itu , ayah nya lah yang menjaga nya walau pun semua milik Allah.

Masing masing telah di beri amanah untuk menjaga bahagian nya". Dan kelas pun di terus kan.

sumber : brader Jai 

Hot ! Risalah strategi jahat Dap jika tawan Putrajaya tersebar !!

Posted: 19 Feb 2013 07:29 PM PST

Kalau benar la apa yang terkandung dalam  risalah ini mengenai rancangan jahat Dap bila berjaya tawan Putrajaya bersama PKR dan Pas, orang Melayu harus sedar akan bahayanya undi Pakatan di PRU13 ini.

Risalah ini bukan disebarkan blogger Umno tetapi blog macai Pakatan sendiri .

Belum tawan putrajaya pun sekarang mereka dah tunjuk belang dengan pelbagai  penghinaan mereka terhadap Melayu dan agama Islam, tak tahu la apa akan  jadi bila dah berkuasa nanti.

1 undi kepada Pakatan membawa kehancuran orang Melayu dan Islam..




Hot ! Manifesto Pakatan bukan janji untuk tipu rakyat dah siap !! @tunfaisal

Posted: 19 Feb 2013 05:30 PM PST



Amboi dengar ayat bukan main hebat .. MAJLIS PRESIDEN PAKATAN RAKYAT dah bagi approve a.k.a  green light untuk  manifesto Pakatan Harapan Rakyat di PRU13 .

Apa dia   Majlis Presiden Pakatan  ni ??  Nak buat negara ini Republik ka bila tawan Putrajaya dan Anuwar jadi Presiden ??

Ok apa yang GPB nak habaq  kat sini..Rafizi Jambu and the geng dia nak siap  Manifesto PR untuk menipu rakyat Malaysia nanti semasa PRU13 sepertimana dulu 2008 .

Harus kita ingat ayat paling mahal pemimpin PR bernama Khalid Ibrahim kepada rakyat Selangor   ialah   " Manifesto Bukan  Janji " ....

Manifesto  PR yang kononnya nanti angkat permasalahan rakyat sebenarnya adalah untuk menipu rakyat untuk mereka berkuasa !    Bagi mereka yang penting tawan Putrajaya dulu , setakat janji itu semua tak perlu dibuat pun tak pa .

Kalau dah tahu manifesto Pakatan ini bukan janji dan tak perlu buat pun boleh ..buat apa nak sokong lagi ??Undi BN & Najib memang sah akan ditunaikan janji seperti dibuat dalam Bajet 2012 & 2013 .



SELANGOR -  Duit ibu tunggal di Selangor   bila nak bagi ?






PULAU PINANG - bila tol Sg Nyior nak hapus ??






Anwar dengki insentif BR1M , fitnah Malaysia di ambang MUFLIS ! @dzainalabidin

Posted: 19 Feb 2013 04:20 PM PST






 - Tan Sri Muhyiddin menyifatkan dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya negara sedang diambang muflis ekoran tindakan kerajaan menyalurkan pelbagai insentif kepada rakyat seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai satu pembohongan besar.


Berucap pada majlis Himpunan Rakyat di Pusat Kegiatan Masyarakat Kemas di sini hari ini, Timbalan Perdana Menteri menegaskan, dasar kewangan yang kukuh membolehkan kerajaan menambah hasil pendapatan sebelum menyalurkannya kepada rakyat melalui pelbagai bentuk bantuan. - UTUSAN

Filem Hitam

Posted: 20 Feb 2013 11:05 AM PST

Filem Hitam


peluang usaha rumahan

Posted: 20 Feb 2013 06:23 AM PST

bagaimana anda memulai peluang usaha rumahan ? mungkin anda bertanya mengenai hal tersebut bukan ?
bagi anda memulai usaha rumahan tidaklah terlalu sudah , jika anda memiliki ide bisnis yang mudah untuk anda lakukan , seperti halnya yang saya beritahukan dibawah inipeluang usaha rumahan
peluang usaha rumahan 2013 adalah Bisnis Jual Jus Rp.5.000 yang Menggiurkan - Bisnis jual jus itu sudah lama ada di Indonesia, tetapi masih sedikit yang menerapkan serba Rp.5ribu untuk semua jenis jus! Saya baru-baru ini menemukan bahwa ada penjual jus yang menggunakan ide ini. Dia menjual segala jenis jus, baik dari buah yang mahal sampai yang murah dengan harga pukul rata Rp.5ribu / gelas besar!
peluang usaha rumahan 2013 Penjual jus ini juga menggunakan sistem gelas besar yang disegel dengan plastik sehingga lebih mudah dipegang dan dibawa kemana-mana jus tersebut. Adapun cara dia mengakali jusnya agar bisa jual murah tetapi tetap menguntungkan!
kekentalan jus Rp.5ribu hanya setengah
dari kentalnya jus biasa
1. Perbanyak air gula;
2. Perbanyak es batu;
3. Membeli buah dari pusat grosir buah dengan harga murah;
4. Memakai sebagian dari buah untuk jus;
Jika biasa orang membuat jus jeruk dengan menggunakan satu buah jeruk sunkist, dia membelahnya menjadi empat bagian! Murahnya jus yang dijual membuat ratusan orang membeli dari penjual jus yang baru buka ini.
Analisa Gaib
Selain saya menganalisa secara fisik usaha ini, saya juga menganalisa secara gaib dan menemukan bahwa di tempat usaha dia ternyata sudah ada yang membantu. Tidak bisa saya rincikan disini, tetapi seperti inilah bisnis!
Apakah Anda juga ingin mencoba ide menjual segala jenis jus dengan harga serba Rp.5ribu / Gelas?
dengan demikian semoga bermanfaat artikel bisnis peluang usaha rumahan 2013 ini semoga sukses iya !

Sertifikasi guru 2013

Posted: 20 Feb 2013 04:36 AM PST

Mungkin anda sebagai guru mencari informasi dan pengumuman mengenai Sertifikasi guru 2013 ?
Sertifikasi guru 2013anda sudah melakukan berbagai macam syarat , untuk melakukan tahap proses syarat Sertifikasi guru 2013 ? jika sudah saya ingatkan lagi sebagai berikut Syarat yang harus anda persiapkan di Sertifikasi guru 2013.
Syarat-syarat Pengambilan Serfikat Sertifikasi Guru:
1. Fotokopi Tanda Pengenal (KTP/SIM)
2. Foto Warna ukuran 3 x 4 sebanyak 2 lembar
jika sudah , anda bisa melanjutkan informasi selanjutnya sebagai berikut :
untuk informasi mengenai sertifikasi guru 2013 bisa di lihat di
http://sergur.kemdiknas.go.id/
langkah-langkah yang bisa anda ikuti di website tersebut adalah sebagai berikut:
1.buka website sergur.kemdiknas.go.id
2.atau buka ini http://sergur.kemdiknas.go.id/sg13/
3.klik kriteria.
4.masukan nama daerah anda dan informasi akan terlihat.
5.selesai
^_^ selamat iya yang sudah dapat sertifikasinya, hehe..

Strategi Bisnis

Posted: 19 Feb 2013 11:06 PM PST

Strategi BisnisStrategi Bisnis Usaha Smartphone yang Sukses - Zaman sekarang kebutuhan akan smartphone itu sangatlah tinggi. Rata-rata anak muda memakai smartphone entah itu Blackberry, Android, iPhone, sampai Windows Phone. Butuh strategi khusus untuk bisa mengerti dan menjadi seorang pebisnis smartphone yang pintar. Selain penawaran harga, Ada beberapa strategi yang perlu diterapkan untuk meningkatkan penjualan "ponsel pintar" Anda.
Berikut ini adalah Strategi Bisnis Usaha Smartphone yang Sukses meningkatkan penjualan smartphone:
1. Buatlah promo di toko ponsel Anda;
Promo merupakan salah satu daya tarik yang kuat untuk menarik pelanggan membeli ponsel. Anda memang harus merelakan sedikit uang untuk menjaring lebih banyak lagi pelanggan dan kepercayaan.
2. Promosi online;
Promosi online melalui situs jejaring sosial agaknya bukanlah hal yang baru. Hal yang perlu diingat adalah karena para pengguna jejaring sosial sudah sangat benci dengan iklan ponsel pintar yang banyaknya dibuat oleh para penipu, maka Anda harus jeli menangkap hati mereka. Caranya, buatlah fanpages tentang smarthphone dan isilah setiap hari dengan berbagai informasi berguna dan menghibur.
3. Promosi dengan Operator;
Kini operator telah mendukung jasa pengiklanan ke ribuan nomor yang terdaftar di jaringan sekitar Anda. Anda bisa menanyakan kepada sales penjual kartu perdana operator tertentu untuk mendapatkan informasi lebih lanjut.
4. Pasang Iklan di Media Cetak;
Pasang iklan di media cetak lokal merupakan cara cepat mendapatkan banyak pelanggan toko. Lakukan penawaran terbatas dengan harga yang fantastis!
Semoga informasi Strategi Bisnis Usaha Smartphone yang Sukses diatas bisa bermanfaat.

Sungguhka

Posted: 20 Feb 2013 09:51 AM PST

Sungguhka


Operasi CIA Di Malaysia.......

Posted: 20 Feb 2013 02:30 AM PST

Dd i n b u n g a

Posted: 20 Feb 2013 07:18 AM PST

Dd i n b u n g a


DUM..DAM..DUM..DAM SEMUA TAK BETUL, DUM..DAM...SANA SINI TAK BETUL, CERMIN MUKA KASI PECAH KE???

Posted: 19 Feb 2013 07:33 PM PST


Kalau Pakatan Pembangkang memerintah negara jika boleh bagi kepada teman dan semua rakyat BUAT RUMAH FREE UNTUK TEMAN, TAK PERLU PERGI KERJA TIAP BULAN BAYAR GAJI IKUT KELULUSAN TEMAN HANYA PERLU PERGI DENGAR CERAMAH DAH CUKUP, KEPERLUAN MAKAN MINUM DIHANTAR TIAP- TIAP BULAN, PERALATAN RUMAH COMPLETE, KERETA BAGI FREE SIAP ROADTAX FREE DAN MINYAK FREE, BAGI SEKALI DREBAR MALAH KERETA BOLEH PILIH NAK JENIS APA, RUMAH SIAP DENGAN AMAH, TUKANG KEBUN, APA CUKAI PUN TAK PERLU BAYAR, APA BIL PUNPAKAI JE, KERAJAAN YANG TOLONG SETTLE, NAK MAKAN KAT LUAR SAIN JE BAUCER, TAK PAYAH MASUK UNIVERSITI, CUKUP UMUR 18 TAHUN SIAP DAPAT SCROLL DEGREE SEORANG SATU, Teman seisi keluarga dulu kemudian pangkah Pakatan Pembangkang dalam pilihanraya malah siap merayu kat SPR minta kertas undi untuk siap - siap pangkah Pakatan Pembangkang untuk seumur hidup. Malah teman percaya dan yakin semua rakyat jelata akan mengundi pembangkang dan kirim salam pada BN untuk seumur hidup kita semua.

Bodoh je bunyi cerita donggeng yang teman celotehkan, mana tak bodoh semua nak free dan semua nak ditanggung oleh Kerajaan.

Yang teman bangkitkan isu ini, mana tidak nya, kalau di amati apa yang dikutuk, di momok, di fitnah, di cerita oleh pembangkang di pentas ceramah di merata dunia dalam Malaya ni, boleh kita andaikan apa yang berlaku sejak Merdeka hingga lah ke hari ini mereka - mereka yang duduk dalam UMNO dalam BN dan penjawat kerajaan yang menjalankan kerja, semuanya iblis, siap bertanduk, siap bertaring, siap mata merah menyala, dah suku sen pun tak guna bermula dari Tunku Abd Rahman, pergi ke Tun Abd. Razak, pindah kepada Tun Hussein, sampai ke Tun Mahathir, pergi pulak kepada Pak Lah dan kini DS Najib termasuk lah keseluruhan Menteri, pemimpin - pemimpin lain dan keseluruhan Jentera kakitangan Kerajaan yang membantu melaksanakan dasar dah macam hampas dan bangsat tiada langsung jasa dan bakti yang dicurah kepada rakyat dan Malaysia, sehingga dah jadi padang jarak padang terkukur bumi Malaysia ini kalau kita ambil dan kumpul keseluruhan cakap - cakap dan ceramah puak pembangkang selama ini hingga lah dah nak pilihanraya 2013.

Bermula hanya Kelantan kini Selangor, Kedah dan sekejap di Perak pembangkang telah perintah, kita pergi lah kesemua negeri tu confirm kita toleh sana sini, kita terbeliak kan biji mata tengok sana sini, kita pakai lah kanta tenung sana sini, tak cukup kita naik helikopter jenguk kebawah sana sini, SEMUA YANG KITA TOLEH, TENGOK, TENUNG, JENGUK, sebijik apa yang ada semua hasil pemerintahan Kerajaan BN terdahulu, semua yang dibuat mahu pun oleh Kerajaan Pakatan kalau ada pun KLON dari apa yang Kerajaan BN dah buat, Tiada pulak yang luar biasa, tiada pulak yang ajaib, tiada satu habuk pun yang kita dapat mcm apa yang teman nyata kan cerita donggeng diatas. Jadi apa specialnya Pakatan pembangkang!!!!!, yang teman tahu dulu jadi pembangkang naik kereta biasa, rumah biasa, bila dah jadi MB, kereta besar, rumah besar, jadi apa beza nya kalau kita nak sama kan dengan MB dibawah kerajaan BN. dulu jadi pembangkang tak berjawatan pakai biasa, bila dah jadi Ahli parlimen dan Wakil Rakyat pakai semua mahal - mahal, kereta pun dah ada Ferarri, dan Porche, rumah banglow, harta sana sini, jadi apa specialnya!!!!

Makna Ceramah yang di DUM...DAM... oleh pemimpin pembangkang serta kuncu - kuncu nya atas asas apa yang dituduh dan dimomok merata - rata semua orang tak betul, sana sini rasuah, yang disana kroni, yang situ kroni, apa saja semua tak betul, buat itu tak kena, buat ini tak puas, sedangkan apa yang hendak mereka buat JIKA memerintah negara. Kita pergi lah negara dalam dunia Allah S.W.T ini tak akan kita dapat lihat dan jumpa macam mana cerita donggeng teman diatas, Mat Jening pun tak mampu nak angan - angan macam itu punya cerita, yang dapat kita lihat antaranya rakyat nya berebut - rebut mengejar peluang, belajar hingga ke Negeri China untuk apa? untuk berjaya dalam hidup didunia, mengejar ilmu agama untuk berjaya di akhirat agar kita dimasukkan ke Syurga milik Allah S.W.T, Pemimpin negara masing - masing mentadbir negara dengan berbagai strategi persaingan dunia agar rakyat boleh aman damai dan sejahtera di negara masing - masing, itu yang kita nampak malah ada negara yang meletup sana sini, yang runtuh sana sini, yang bergaduh sana sini, yang kebuluran sana sini, yang pemimpin nya gagal untuk mentadbir negara mereka, mangsa tentunya rakyat tua, muda, kecil besar.

Malah ada negara jatuh kan Presiden atau Perdana Menteri dengan cara rusuhan dan sebagainya, hukum sampai ke mati, akhirnya negara tersebut sampai ke la ni huru hara, meletup sana sini, bergaduh antara kaum dan etnik seperti Iraq, Libya, Mesir, akhirnya Rakyat menyesal, tapi apa guna nya lagi, negara tetap huru hara, rakyat bergaduh, anak - anak kebuluran.

TIADA NEGARA DALAM DUNIA INI YANG KERAJAAN NYA MENGELUARKAN WANG TUNAI SEPERTI BR1M DAN SEBAGAINYA DIBERI BALIK KEPADA RAKYATNYA YANG BERHAK DAN MEMERLUKAN KECUALI SATU - SATU NEGARA, MALAYSIA LAH NEGARANYA.

Kita sama - sama muhasabah diri dan tanya diri kita macam mana hidup kita di Malaysia ini???????

Sama - sama kita fikirkan.UNDI BUKAN UNTUK MAINAN.

zasssssssss






Ohpolitik!™

Posted: 20 Feb 2013 03:44 AM PST

Ohpolitik!™


PEJUANG GAY RUPANYA : Patut @anwaribrahim SONTOT sangat dekat Bro Xenophon

Posted: 19 Feb 2013 11:48 PM PST





Sudah terbukti Senator tersebut telah mengundi untuk membenarkan perkahwinan sesama gay dilaksanakan di Australia. Hairannya, mengapa PKR seronok sangat menggunakan pakai Senator yang cenderung menyokong gay ini?

SUMBER : http://anginperubahan.blogspot.com

Stadium Terengganu RUNTUH 2.0 'memang perlu dirobohkan’!!

Posted: 19 Feb 2013 10:55 PM PST

Bahan KETAWA? LAWAK KE? GELAK LA WEI!!! HAHAHAH

Kuala Terengganu : Heboh dimainkan oleh pengamal media maya bahawa Stadium Sultan Mizan runtuh buat kali kedua. Penulis dengan segera ke tempat kejadian bagi menghubungi beberapa pekerja di sana untuk mendapatkan gambaran yang sebenar tentang kejadian yang berlaku.
Apa yang melucukan adalah setibanya penulis di sana, khabar angin yang disebarkan adalah tidak tepat sama sekali.
Ini kerana Pihak JKR dan kontraktor yang tebabit sedang dalam proses untuk memotong dan membuang besi kerangka bumbung yang terdapat pada bangunan stadium di sebelah selatan, di mana proses ini telah bermula sejak bulan lepas.
Proses ini dilakukan bagi menggantikan bumbung yang lebih sesuai bagi stadium tersebut mengikut keadaan tempat dan cuaca di sini atau dalam erti kata lain, bumbung berkenaan 'memang perlu dirobohkan' kerana ianya merupakan salah satu proses dalam penggantian bumbung baru.
Diharap pihak yang menyebar khabar angin dan gambar-gambar proses pembinaan semula terutama dari pembangkang, tidak menjadikan perkara sebagai satu isu dalam menunjukkan kecuaian mana-mana pihak dan mengambil kesempatan di atas perkara tersebut.
Secara peribadi, penulis melihat perbuatan menyebar fitnah seperti ini menunjukkan kedangkalan tahap pemikiran politik pembangkang.

Sumber : http://terengganutoday.com

Info Ohpolitik! Perkembangan Politik Pakatan Reban

Posted: 19 Feb 2013 10:40 PM PST


PAS Kedah sedang kuat geloranya, PKR dan DAP Johor tidak kurang panasnya, kabar dari Penang, dua2 pemimpin utama kerajaan negeri sudah bagai api dalam sekam, dan Khaliig Gagap belum habis tertelagah dalam diam dengan pemimpin anak derhaka, Azmin Ali...inilah antara corak corek yang sedang mewarnai politik pembangkang yang kuat memukul canang kononnya mereka kuat dan bersatu menjelang PRU 13 ini..fikir2kan lah!.

Baha Azuwan

"@chuajuimeng WiTH @boochenghau" TohKong @cmlimguaneng had spoken

Posted: 19 Feb 2013 08:58 PM PST



A GAG order has been issued by opposition leaders pertaining to the spat between Johor DAP chairman Dr Boo Cheng Hau and his Parti Keadilan Rakyat (PKR) counterpart Datuk Chua Jui Meng. 

Citing that the controversy had served as a cannon fodder for Barisan Nasional and the mainstream media, DAP secretary-general Lim Guan Eng said he and PKR de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim have agreed that the matter should not be made public.

In a statement reported by several online news portals yesterday, Lim, who is also Penang chief minister, said Dr Boo and Chua should stop making statements concerning the relationship between DAP and PKR in Johor, including issues on seat allocation.

He sternly advised the two to seek consultation with their respective party leadership on potentially contentious matters before publicising their grievances, especially with the advent of the general election.

"Such a negative publicity is not desirable in the lead-up to the general election. It will only delight BN and disappoint Pakatan supporters hoping for a real breakthrough in the BN fortress state (Johor)," said Lim. Dr Boo in a statement on Monday had demanded Chua to be removed as Johor PKR chairman, alleging the latter had carried out subversive campaigns against Johor DAP.

Later, DAP national chairman Karpal Singh threw his support behind Dr Boo, when he commented that Chua's credibility was suspect due to his "sojourn in MCA and BN" as well as "the overzealousness in his attempt to regain a seat in parliament."

Lim had, in his statement yesterday, also said that DAP acknowledged Dr Boo's frustrations and assured him that the seat allocations in Johor would be finalised by PKR and DAP top leaders.

Meanwhile, opposition leaders would hold a supreme council meeting to address issues pertaining to the row between Dr Boo and Chua. Component leaders were expected to meet latest by the weekend, prior to the launching of the pro-tem opposition alliance's first election manifesto on Monday, to be held in Shah Alam.

PKR vice-president Fuziah Salleh, at a press conference yesterday, said they would discuss the issue including Karpal's demand for an in-depth inquiry to be carried out on that matter.

"We will have our usual weekly meetings and the matters will be discussed at that time."

http://www.nst.com.my

`Sofea Hana’ hackers laman web Jabatan Penerangan?

Posted: 19 Feb 2013 08:22 PM PST


Perbuatan menggodam laman web Jabatan Penerangan semalam, dipercayai didalangi individu dikenali sebagai `Sofea Hana' yang dikatakan seorang wanita berusia 20-an dengan agenda anti-kerajaan kerana kecenderungannya yang sering menggodam laman kerajaan sejak awal tahun lalu.

Penggodam yang juga dikatakan penuntut Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) itu dikatakan pernah menceroboh laman seperti Jabatan Kehakiman, Parlimen, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Kegiatan Sofea ini didedahkan oleh seorang daripada penggodam yang aktif dan popular di dunia siber tanah air, Prince Zorro.

Menurut Prince Zoro, Sofea telah menggodam lebih 10 laman kerajaan setakat ini dan dijangka akan meneruskan perbuatannya jika pihak kerajaan tidak meningkatkan tahap keselamatan siber.

"Di kalangan komuniti penggodam tempatan, Sofea sememangnya dikenali kerana mempunyai kepakaran tinggi dan diketahui mempunyai sentimen anti-kerajaan yang kuat. Justeru, dia akan meneruskan perbuatannya selagi tidak dibendung," katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, lebih membimbangkan hampir kesemua laman agensi kerajaan amat mudah untuk diceroboh memandangkan sistem keselamatan yang longgar termasuk kecenderungan penggunaan kata laluan yang sama oleh pentadbir laman kerajaan.

"Sofea menggunakan kebolehannya mendapatkan kata laluan untuk menceroboh laman terbabit menggunakan akaun pentadbir dan memasukkan apa saja program yang diingini, malah dia boleh mengubah keseluruhan reka bentuk laman berkenaan jika dia mahu," jelasnya.

Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Superintendan Victor Sanjos ketika dihubungi berkata kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 5 Akta Jenayah Komputer 1997 yang membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

"Saya jamin polis akan dapat mengesan suspek walaupun dia menggunakan identiti palsu atau cuba menyembunyikan alamat Internet Protocol (IP) kerana kita ada kaedah tertentu untuk menjejak suspek," katanya ketika dihubungi.

Semalam, dua kenyataan palsu disiarkan dalam sistem e-Akhbar dan e-Press laman web Jabatan Penerangan bertajuk 'Memo Permohonan Rakyat Malaysia dan Perdana Menteri Secara Rasminya Meletak Jawatan'

SUMBER : http://www.hmetro.com.my

KECOH KERUSI PRU PUNYA HALL!! DAP Johor @boochenghau PERANG Pengerusi PKR Johor @chuajuimeng

Posted: 19 Feb 2013 05:15 PM PST



Hubungan DAP dan PKR di Johor semakin memburuk selepas Pengerusi DAP negeri itu Dr Boo Cheng Hau mengisytiharkan beliau tidak lagi boleh bekerjasama dengan Datuk Chua Jui Meng.

Beliau mendesak kepimpinan PKR mengambil alih jawatan pengerusi PKR negeri daripada Chua susulan pertelagahan yang berpanjangan mengenai pengagihan kerusi menjelang pilihan raya umum ke 13.

Boo menuduh Chua sebagai angkuh dan membelakangkan kepentingan Pakatan Rakyat dalam mencari kerusi selamat untuk dirinya bertanding pada PRU 13.

"Kebanyakan pemimpin DAP dan PKR dan golongan di akar umbi tiada masalah untuk bekerjasama, namun keangkuhan Chua adalah punca utama Pakatan Rakyat berpecah belah di Johor," katanya. 

Beliau seterusnya menuntut agar jawatan Chua diambil alih oleh ketua umum Datuk Seri Anwar Ibrahim atau presiden Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Boo membidas Chua kerana kerap kali mendakwa beliau akan bertanding di Gelang Patah walaupun Pakatan Rakyat tidak membuat sebarang keputusan mengenainya.

"Beliau juga menolak banyak cadangan DAP dan PAS Johor, seolah-olah dia memegang kuasa mutlak di negeri ini," kata Boo.

Usaha untuk menghubungi Chua tidak berjaya kerana bekas Menteri Kesihatan itu dipercayai mematikan telefonnya.  

SUMBER : http://antarapos.com

@anwaribrahim TUBUHKAN INSTITUT PERJUANGKAN HAK ASASI & PELUANG YANG SAMA

Posted: 19 Feb 2013 04:51 PM PST



PKR Lancar Institut Rakyat – sebuah badan penyelidikan yang independen (INDEPENDEN KER?). Walau diwujudkan oleh KEADILAN, Institut Rakyat (IR) adalah independen berdasarkan punca kewangan dan juga hasil penyelidikan yang dijana TIDAK DIJELASKAN DENGAN TERPERINCI, TAKKAN HASIL TABUNG CERAMAH KOT?. Objektif utama IR adalah untuk memberikan perspektif yang seimbang kepada badan eksekutif parti (KATA BADAN INDEPENDEN TAPI APASAL ADA WORD "parti"?.

Institut Rakyat akan menawarkan pandangan serta saranan dasar-dasar kepada KEADILAN. Hal ini seiring dengan visi sebuah Malaysia yang mekar di dalam suasana pertumbuhan ekonomi mapan serta perkembangan sosial, alam sekitar dan perhubungan kaum dan agama yang harmoni.

Institut ini merupakan hasil usaha pelbagai individu dan orang ramai yang terlibat di dalam kajian dasar, kertas kerja, dan juga penulisan-penulisan yang dihasilkan oleh ramai sukarelawan, pelajar-pelajar praktikal, dan pekerja-pekerja parti dalam beberapa tahun. Inisiatif terbaru ini berfokuskan kepada memperkuatkan asas kepimpinan yang berdasarkan dasar-dasar yang kukuh. (UNTUK SAPA? PKR?)

Kami didorong oleh keperluan untuk adanya dasar-dasar yang berpandukan kefahaman yang mendalam dari segi pembangunan manusia, keadilan sosial, hak-hak asasi dan peluang yang sama.

Ahli PAS MENINGGAL SEBAGAI MENDIANG?

Posted: 19 Feb 2013 04:35 PM PST


Pada hari Ahad (18.2.2013) satu ceramah yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Bukit Gantang dijalankan di Kampung Kurnia Jaya.Saya menjadi keliru apabila semasa juruacara meminta semua hadirin yang hadir membaca surah al-fatihah untuk disedekahkan kepada roh pejuang islam termasuklah MENDIANG DR LO'LO adakah DR LO'LO ini bukan beragama islam atau kerana sudah lama berkawan dengan DAP sehingga tidak tahu membezakan allahyarhamah dengan mendiang. KESIAN KEPADA JENAZAH AHLI PAS KERANA DIPANGGIL MENDIANG

SUMBER : http://nadirakyatperak.blogspot.com

PM @NajibRazak Announced High Speed Rail

Posted: 19 Feb 2013 04:16 PM PST


PM Dato' Seri Najib announced that Malaysia & Singapore have agreed to a high speed rail. The KL-SG section will be about 400km and the travel time will be 90 minutes. Ready by 2020.

Compared that to car (300 minutes), bus (360 minutes), KTM (420 minutes) & flight (240 minutes, including commute to/fro airport).

It will be a "huge game changer" on how businesses are run in these 2 cities. 

Phase I stops
Singapore
Johor Bahru
Kuala Lumpur

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 20 Feb 2013 03:17 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Bangkang dari Longkang: Demo anti-demo

Posted: 20 Feb 2013 12:00 AM PST


Wow! Tak nak demo pun kena demo

Bangkang dari Longkang: Esok nak demo ni

Posted: 19 Feb 2013 05:00 PM PST


Wow! Demo tak tau sebab apa?

Bangkang dari Longkang: Pasukan gusti pakatan

Posted: 19 Feb 2013 05:07 AM PST


Wow! Tak ada finishing

bumiyang

Posted: 20 Feb 2013 03:16 AM PST

bumiyang


Semalam Chua Jui Meng, Hari Ini Karpal Pula Disuruh Tutup Mulut!!!

Posted: 19 Feb 2013 05:53 PM PST

Bakal Menteri Besar Johor Diarah Tutup Mulut?

Posted: 19 Feb 2013 08:47 AM PST

Politik Harian

Posted: 20 Feb 2013 03:12 AM PST

Politik Harian


Gambar Panas Pemimpin Kanan PKR Buat Maksiat Didedahkan?

Posted: 20 Feb 2013 02:16 AM PST


Ada yang kata ini gambar Ustad yang di tangkap kerana memberi kaunseling kepada isteri orang dalam bilik hotel berdua- duaan jam 3 pagi dulu...

Mmmm.... Kelakuannya nampak melampau sangat pun iya juga. Yalah, kalau nak buat maksiat pun, tanggalkanlah dulu jubah dengan kopiah itu. Namun, penyebar asal foto di atas mendakwa itu adalah Ustad yang dimaksudkan ketika berlibur di negara jiran.

Hendak kata foto edit pun susah juga. Memang nampak keasliannya. Mungkin pelanduk dua serupa kot?!!

Harap penafian dibuat oleh pelaku didalam gambar ini....

Sumber:

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=215118418633194&set=a.105612446250459.9703.100004051123183&type=1&theater

Info-Mymassa

Nasarudin Tantawi Kesal Dengan Serangan Dari Pihaknya Ke Atas Dr Fadzilah Kamsah

Posted: 20 Feb 2013 01:00 AM PST


Terima Kasih Nasaruddin Tantawi kerana mendedahkan sikap Trooper Pakatan yang sebenarnya...

HarakahDaily - Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nasrudin Hassan melahirkan kekesalan terhadap apa yang dilakukan ke atas pakar motivasi, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah.

"Biarpun kita tidak bersetuju dengan pandangan dan kritikan beliau, namun janganlah sampai menghina dan mengaibkannya sedemikian rupa, itu bukan akhlak kita berjuang," tulis beliau di Facebooknya.

Justeru, penegasan beliau buat kesekian kalinya, khas dihulurkan kepada semua rakan-rakan pimpinan, penceramah, facebooker, blogger, websiter dari Pakatan Rakyat agar tidak membalas hujah dengan kejian dan makian atau menyerang lawan dengan memburukkan peribadi dan hal anak beranaknya.

"Kekalkan rentak menentang penyelewengan, penipuan dan fitnah lawan atau mana-mana pihak dengan hujah yang berasaskan nas, fakta dan figure," ujarnya lagi.

Jenis iblis dan syaitan ni kalau di bacakan ayat ayat suci al- quran pasti akan lari atau terbakar! Itu ler contoh yang terjadi kepada kuda belang pembangkang apabila kebenaran yang diungkapkan oleh Dr Fadzilah Kamsah berkenaan doa sesat lagi jahat telah menyebabkan puak PAS tidak reti duduk diam.. panas!

Maka di usahakan agar keperibadian Dr Fadzilah Kamsah khususnya agar boleh di pertikai serta maruah beliau sekeluarga sedang cuba digadai! Puak pembangkang telah mengeluarkan gambar yang dikatakan anak lelaki dan perempuan Dr Fadzilah Kamsah yang tidak menutup aurat serta berposing bergambar yang dilihat tidak islamik.

Persoalannya adakah benar gambar yang di dakwa itu benar benar gambar anak Dr Fadzilah? Kalau kebenarannya tidak dapat dipastikan maka buat apa la nak tabur fitnah dan mengaibkan Dr Fadzilah Kamsah sekeluarga?

Salah Dr Fadzilah Kamsah menyatakan kebenaran yang telah digariskan oleh agama?

Bagi mereka siapa jua yang tidak bersama mereka adalah musuh! siapa jua yang menolak ajaran sesat mereka adalah lawan...!

Video Di bawah buat Puak PAS panas terbakar  URL: http://youtu.be/t69sQNE-zD0

Harun Taib Tibai Fauziah Toron... PKR Sudah Jauh Menyimpang Dari Landasan Jalan Allah?

Posted: 19 Feb 2013 10:30 PM PST


Ketua Dewan Ulama PAS Pusat Datuk Harun Taib menyelar kenyataan Naib Presiden PKR Fuziah Salleh yang mahu terjemahan kalimah Allah dibenarkan dalam Bible versi Bahasa Melayu sambil menyifatkan parti itu 'sama taraf' dengan DAP tentang pengetahuan agama dan akidah.

Dengan nada tegas, Harun sekali lagi meminta PKR dan DAP agar menghormati ketetapan dibuat Majlis Syura Ulama PAS pada 13 Januari lalu yang memutuskan kalimah Allah tidak dibenarkan kepada penganut agama lain termasuk dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Badan tertinggi PAS itu juga menetapkan menterjemah kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam adalah salah dari segi makna serta tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan nyata, sekali gus perlu dicegah.

Bagaimanapun Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh berkata Pakatan Rakyat sudah bersetuju dengan penggunaan kalimah Allah dalam kalangan bukan Islam tetapi hanya PAS yang tidak bersetuju menerusi Majlis Syura Ulama yang diketuai Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Kita sudah kata tak boleh (guna kalimah Allah), macam apa diputuskan Majlis Syura Ulama...tak perlu untuk kita ulang banyak kali kepada PKR dan DAP, Majlis Syura Ulama dah tetapkan macam itu ikut sahaja.

"PKR dan DAP serupa dan lebih kurang sama, (tidak arif) fahaman tentang akidah. Saya tak mahu komen banyak, saya tak mahu nasihat apa-apa...saya nak ingatkan (PKR dan DAP) jangan ganggu keputusan dibuat Majlis Syura Ulama," kata Harun kepada Antarapos.

Fauziah Toron

Beliau diminta mengulas Fuziah yang menolak pendirian entiti tertinggi PAS itu selain turut menyokong desakan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng agar penganut Kristian di Semenanjung dibenarkan menggunakan Bible versi Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah.

Menurut Fuziah, adalah tidak wajar untuk melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah walaupun ia boleh menimbulkan kekeliruan mengenai maksud Allah.

"Contohnya kalau konsep Allah dalam Bible dia rujuk kepada konsep trinity (Tuhan dalam tiga bentuk). Tapi Allah dalam konsep Islam ialah Allah yang satu. Jadi lain maksudnya," kata beliau.

"Akan tetapi (walaupun) perkataan itu membawa maksud berbeza kepada penganut agama lain, ianya bukan hak mutlak umat Islam,' katanya.

"Di situ boleh timbul confusion (kekeliruan), tapi dengan timbul confusion itu tidak bermaksud kita (boleh) melarang yang lain ataupun kita menyekat yang lain sebab itu (tindakan) tidak wajar," katanya.

Sebelum ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan akan berpegang kepada ketetapan 8 Januari bahawa kalimah itu boleh digunakan oleh bukan Islam asalkan tidak menghina Islam.

Beliau berkata ketetapan itu berpandukan kepada pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Setakat ini Abdul Hadi belum mengemukakan pendirian Majlis Syura Ulama itu kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Karpal mahu Majlis Syura Ulama mengkaji semula keputusannya supaya selari dengan pendirian Pakatan.

PRU 13 - Ramai Calon Pas Digugurkan

Posted: 19 Feb 2013 09:00 PM PST


Majlis Syura Ulama Pas terpaksa menggugurkan ramai calon yang disenaraikan oleh pimpinan parti itu untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang atas beberapa sebab.

Setiausahanya, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata, antara sebab utama ialah mereka yang berkenaan didapati tidak menepati syarat ketat ditetapkan parti termasuk kemungkinan akan melompat parti setelah dipilih sebagai wakil rakyat.

"Setelah dicadangkan di peringkat kawasan dan negeri, tapisan yang paling mustahak ialah di peringkat Majlis Syura Ulama. Pada peringkat ini, kita akan menentukan calon mengikut ciri-ciri kepimpinan Islam, tidak melakukan dosa besar dan tidak meneruskan dosa-dosa kecil.

"Selain itu, banyak lagi perkara-perkara lain yang kita fokuskan," katanya.

Apa yang paling diutamakan, kata Nik Muhammad Zawawi ialah setiap calon dipilih mampu mempertahankan dasar dan imej parti, sama ada mereka kalah ataupun menang dalam pilihan raya.

Ditanya pada peringkat manakah proses pemilihan akhir itu sekarang, katanya, pihaknya sudah menyelesaikan 95 peratus proses tapisan dan ia akan diumumkan sebaik sahaja Parlimen dibubarkan.

"Calon yang kita gugurkan dalam proses di peringkat Majlis Syura Ulama kerana syaratnya tidak mencukupi dan nama ini dikembalikan semula kepada Jawatan Kuasa Kerja Pas Pusat dengan senarai yang bersih," katanya.

Mereka yang disenaraikan sebagai calon, katanya, mempunyai ciri-ciri yang diyakini untuk mempertahankan dasar parti serta boleh menjaga keperibadian supaya tidak menjejaskan imej parti.

"Ciri-ciri ini kita yakin, dia boleh mempertahankan dasar parti dan boleh jaga keperibadian supaya tidak keluar parti...

"Alhamdulillah, setakat ini tiada calon yang melompat dalam Pas," katanya.

Nota:

1. Rupa-rupanya Majlis Syura Ulama Pas dan atau Setiausahanya Datuk Nik Muhammad Zawawi ni adalah Malaikat yang mencatit dosa-dosa kecil/besar calon. Boleh kemukakan rekod dan mesti ada saksi.

2. Jika Nama "Mat Sabu" masih ada dalam senarai dan dianggap menepati "ciri-ciri kepimpinan Islam" maka keputusan Majlis Syura masih boleh dipertikai.. wallahualam..

Isu Xenophon: Wanita BN Tuntut Penjelasan Wan Azizah

Posted: 19 Feb 2013 08:00 PM PST


Wanita Barisan Nasional menuntut penjelasan dari Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah sama ada benar penasihat PKR merupakan individu yang bertanggungjawab menjemput Senator bebas dari Australia Nick Xenophon datang ke Malaysia.

Menurut Ketua Wanita BN, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, kehadiran Xenophon juga dilihat membawa agenda dan unsur negatif kepada negara yang mana boleh menggugat kestabilan dan keharmonian rakyat Malaysia yang selama ini hidup di bawah naungan kerajaan yang berdaulat dan berpelembagaan.

"Wanita BN juga menyokong tindakan Jabatan Imigresen Malaysia yang tidak membenarkan kemasukan Nick Xenophon ke Malaysia baru-baru ini seperti yang dilaporkan oleh media massa serta menggesa tindakan tegas seperti ini diteruskan untuk memastikan keamanan dan keselamatan negara tidak tergugat,"katanya dalam satu kenyataan media pada Selasa.

Sementara itu, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) pula mengatakan Xenophon ialah seorang yang berat sebelah, tidak profesional dan hanya memihak kepada sebuah parti sahaja, justeru itu tidak layak menjadi pemerhati pilihanraya.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata SPR pernah mengadakan perbincangan dengan Xenophon atas jemputan Anwar, tetapi perkara yang ditimbulkannya sama seperti isu yang dibangkitkan parti pembangkang.

"Jadi pemerhati patut bebas, tidak berat sebelah, yang tidak betul tegur walaupun siapa buat salah...Bila bias (dia) tidak dapat hendak jadi pemerhati yang adil dan saksama. Dia mewakili parti politik tertentu, (untuk) jadi pemerhati tidak bolehlah begitu," katanya.

Abdul Aziz berkata sebagai negara berdaulat, Malaysia tidak perlu mengikut telunjuk (individu dari) negara lain untuk melakukan sesuatu.

"Saya percaya negara dia pun (Australia) tidak suka kalau Malaysia beritahu perdana menterinya supaya melantik Malaysia jadi pemerhati atas sebab (kononnya) banyak perkara tidak betul berlaku, itu maknanya kita sudah campur tangan dalam kedaulatan negara lain," katanya.

Mengulas lanjut, Abdul Aziz berkata isu-isu yang cuba dibangkitkan Xenophon adalah isu yang sama yang disuarakan oleh parti pembangkang.

"Untuk makluman, Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar pernah mengadakan perjumpaan dengan dia. Pertanyaan serta keraguannya boleh dikatakan tidak berbeza langsung dengan perkara-perkara yang selalu ditimbulkan parti politik (pembangkang), seratus peratus serupa.

"Walaupun sama, kami tetap beri penjelasan kepada mereka," katanya.

Menurutnya antara isu yang dibangkitkan ialah persempadanan kawasan pilihan raya dan daftar pemilih.

"Saya sendiri pernah terangkan isu itu kepada Duta Australia ke Malaysia...beliau faham dan mengatakan beliau tidak bermaksud untuk campur tangan dalam sistem kita, tetapi cuma untuk pemahaman beliau sahaja," katanya.

Khalid Gagap Tak Buat Kerja, Kegagalan Sistem Pembentung Bawah Tanah Punca Banjir Kilat

Posted: 19 Feb 2013 07:00 PM PST


Cukup-cukuplah Menteri Basar Selangor Khalid Ibrahim, tok sah lah 24jam asyik nak ikut pungung Elizabeth Wong... Kebajikan rakyat pun kena jaga jugak...

Kegagalan sistem pembentungan bawah tanah menjadi faktor kompleks beli belah IOI Mall dan Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) dinaiki air.

Perkara tersebut dinyatakan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Datuk Asmawi Kasbi.

Jelas Asmawi keputusan awal itu dicapai selepas perbincangan bersama pihak Lingkaran Trans Kota Sendirian Berhad (Litrak) dan Malaysia Resources Corporation Berhad (MRCB).

Sebagai langkah berjaga-jaga pihaknya meminta MRCB memperbesarkan longkang berhampiran.

Asmawi turut memberi jaminan siasatan penuh akan dapat diketahui dalam masa dua minggu.

Sementara itu hasil tinjauan mendapati kompleks beli belah IOI Mall kembali beroperasi seperti biasa namun masih terdapat beberapa premis ditutup.

Ini disebabkan premis berkenaan terjejas teruk akibat kejadian tersebut.

Dalam kejadian pada Isnin kawasan sekitar IOI Mall dan LDP dinaiki air.

Insiden tersebut turut mengakibatkan 140 buah kenderaan

Pastikan PRU akan datang jangan tersalah pilih undi lagi....

PAS Merugikan Umat Islam

Posted: 19 Feb 2013 06:00 PM PST


Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Datuk Zulkifli Nordin berkata PAS harus dipertanggungjawabkan terhadap kerugian umat Islam di negara ini.

Beliau ketika ditemui Antarapos menyifatkan pendirian rapuh parti itu berhubung Islam telah mengakibatkan agama rasmi negara diperlekehkan oleh kaum lain.

Zulkifli membayangkan PAS cuba lari dari prinsip yang diperjuangkan justeru mengeluarkan kenyataan berunsur retorik untuk mengekalkan keyakinan rakyat terhadap parti itu.

Presiden PAS Datuk Abdul Hadi Awang ketika berucap di Kuala Nerus baru-baru ini menegaskan parti itu bersedia untuk keluar dari pakatan pembangkang jika kerjasama tidak mendatangkan manfaat kepada Islam dan orang Melayu.

"Hadi Awang perlu lebih realistik setakat buat komen-komen retorik tak cukup. Keadaan sekarang bukan akan merosakkan Islam, dah rosak pun.

"Jadi kalau nak kalau nak menyatakan keluar kalau Islam rugi saya ingat itu retorik politik, Islam sudah pun rosak oleh mereka sendiri," katanya ketika ditemui pada program ceramah di Shah Alam semalam.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar semalam menyifatkan dakwaan Hadi bahawa PAS akan keluar Pakatan Rakyat tidak mungkin berlaku.

Beliau berpandangan parti itu hanya mahu mengaburi mata para penyokongnya kerana menyedari sokongan kepada PAS semakin terjejas akibat isu agama yang dicetuskan DAP dilihat kini semakin membelit.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam ucapannya di majlis sambutan Hari Krismas Disember lalu mendesak kerajaan persekutuan untuk membenarkan terjemah kalimah Allah dalam Bible Bahasa Melayu di Semenanjung.

Tuntutan itu disokong oleh Hadi yang membuat pengumuman mewakili Majlis Presiden Pakatan Rakyat membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah asalkan ia tidak disalahguna.

Namun ketetapan itu disanggah Majlis Syura Ulama PAS yang menyifatkan kalimah Allah eksklusif untuk orang Islam.

Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din dalam ceramahnya agama di masjid-masjid seluruh negara menegaskan bahawa umat Islam wajib mempertahankan prinsip agama justeru mempersoalkan tujuan DAP menuntut perkara sedemikian.

Pengerusi DAP Karpal Singh sebelum ini menuntut PAS agar lebih bersikap terbuka dan menerima pendirian gabungan Pakatan Rakyat bagi mengelakkan sebarang kekeliruan.

PKR Mempersendakan Isu Pengikut Sultan Sulu Di Lahad Datu

Posted: 19 Feb 2013 05:00 PM PST


Tian Chua dengan bongkak mempertikai serta mempersenda isu pencerobohan pengikut Sultan Sulu di Lahad Datu, Sabah. Naib Presiden PKR itu turut mengesa kerajaan menjawab persoalan yang timbul tentang 'keaslian' insiden tersebut.

Dalam satu sidang media, Tian Chua membuat provokasi terhadap pihak berkuasa dengan mendakwa tidak berusaha untuk melucutkan senjata penceroboh berkenaan.

Sikap yang ditunjukkan Tian Chua bukan saja tidak sensitif terhadap keselamatan penduduk Lahad Datu, malah dengan bongkak menganggap diri sebagai serba tahu.

Memang inilah gaya politik Anwar Ibrahim yang sudah menjadi darah daging orang PKR, apa saja yang dilakukan pihak kerajaan dan pasukan keselamatan akan dinafikan dengan mudah.

Kerana bagi orang PKR hanya Anwar saja mampu melakukan perkara betul, ini turut disahkan para ulama PAS yang lurus bendul.

Kenyataan Tian Chua bukan yang pertama dari kalangan pemimpin PKR, sebelum ini pun sudah ada pemimpin PKR yang mempersenda rundingan yang dibuat pihak berkuasa dengan penceroboh tersebut.

Pihak berkuasa akan dianggap cerdik dan bijaksana jika mereka mengumumkan sokongan terhadap Anwar atau PKR. Itu saja prinsip perjuangan Pakatan Rakyat...

Inikah gaya pemimpin yang ingin kita pilih untuk menjaga kepentingan rakyat, sedangkan isu berkaitan konflik keselamatan dengan mudah dijadikan 'persendaan' dan modal politik...

Cakap banyak pun tak guna kalau terer sangat pergilah selesaikan masalah di Lahad Datu... Ini semua taktik murahan Pakatan Haram... Bila kerajaan bertindak dikatanya kerajaan zalim, bla... bla... bla... Macam biasa ayat pembangkang!

Krisis PKR-DAP Semakin Panas.... Anwar-Guan Eng Arah Tutup Mulut

Posted: 19 Feb 2013 10:09 AM PST


Krisis antara PKR dan DAP di Johor berhubung pembahagian kerusi yang tengah hangat sekarang membuka satu lagi pekong ibarat gunung berapi yang menunggu masa untuk meletop dalam pakatan pembangkang.

Jenuh juga bos PKR negeri itu Datuk Chua Jui Meng ( gambar) kena bersilat berdepan dengan hentaman puak DAP yang secara terbuka meragui tindak tanduknya.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak terkejut melihat dua parti itu bergasak.

"Saya dah andai dah. Cerita ni sudah lama, agaknya ia sudah menggelegak. Chua, dia PKR tetapi orang dalam PKR pun tak berapa yakin dengan dia.

"Orang DAP macam Karpal kata dia (Chua) bekas pemimpin MCA yang telah meninggalkan parti, lepas tu nak masuk PKR, dia tak berapa yakin," katanya.

Bagi Muhyiddin konflik yang berlaku antara DAP dan PKR di Johor membuktikan tiada muafakat dan persefahaman dalam pakatan pembangkang.

Beliau berkata konflik yang mencetuskan perbalahan terbuka di kalangan parti pembangkang itu memberi gambaran yang tidak baik dan akan menjejaskan keyakinan rakyat terhadap mereka.

"Soal kerusi pun tak boleh selesai kalau esok ada pilihan raya dia (pakatan pembangkang) akan bergaduh dan tentu tidak ada kesepakatan dari segi kerusi.

"Dari segi hala tuju dan dasar pun mereka tidak ada dalam haluan yang sama. Ini hakikat yang ada dalan pakatan pembangkang," katanya kepada wartawan selepas menghadiri Perhimpunan Rakyat 1Malaysia di Pusat Kegiatan Kemas Sungai Siput di Selasa.

Muhyiddin diminta mengulas mengenai konflik yang berlaku dalam pakatan pembangkang di Johor sehingga menyebabkan Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh menyuarakan kebimbangannya dalam satu kenyataan semalam.

Karpal dilaporkan berkata konflik antara DAP dan PKR di Johor kini mencetus perbalahan terbuka dan boleh menggugat persefahaman mengenai peruntukan kerusi dalam kalangan pakatan pembangkang bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Beliau dilaporkan berkata DAP memandang berat penegasan pengerusi DAP Johor Dr Boo Cheng Hau bahawa pengerusi PKR Johor Chua Jui Meng sedang melancarkan kempen secara rahsia terhadap DAP di Johor.

Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata beliau telah mengandaikan bahawa konflik seperti itu akan akan berlaku di kalangan parti dalam pakatan pembangkang.

Sementara itu dalam perkembangan terbaru,Setiausaha Agung DAP Lim Guang Eng telah mengeluarkan satu kenyataan khas Selasa memberitahu beliau dan Datuk Seri Anwar Ibrahim setuju keluar arahan tutup mulut kepada Chua dan Boo.

Katanya ini selepas beliau menghubungi Anwar mengenai hal berkenaan.

Menurut beliau kChua dan Boo diminta merujuk kepada pimpinan atasan sebelum buat sebarang kenyataan mengenai pembahagian kerusi.

Guan Eng menilai persengketaan itu boleh menncetus publisiti tidak baik kepada pakatan itu menjelang pilihanraya umum.

Katanya soal pembahagian kerusi antara kedua parti masih dalam proses rundingan.

-Agendadaily

Kes Kebebasan Agama... VT Singham Beri Kemenangan Kepada Nurul Izzah?

Posted: 19 Feb 2013 08:00 AM PST


Pengurusan kes saman fitnah Nurul Izzah Anwar terhadap Utusan Malaysia telah ditetapkan pada 15 Mac 2013. Saman tersebut adalah berhubung artikel berkaitan hak kebebasan beragama yang disiarkan oleh akhbar itu antara 5 – 7 November tahun lalu, yang didakwa Nurul Izzah sebagai memfitnah beliau.

Sebenarnya, berita mengenai pembangkang menyaman akhbar bukanlah berita yang mengejutkan. Malah, pembangkang sudah begitu terkenal sebagai tidak mengamalkan kebebasan bersuara. Tindakan pembangkang yang gemar membakar akhbar, memboikot akhbar, menghalang pemberita dari membuat liputan, mengherdik pemberita apabila tidak dapat menjawab soalan, adalah antara bukti kukuh bahawa pembangkang mengamalkan prinsip tertutup, tidak bebas dan berat sebelah.

Berbeza dengan Barisan Nasional yang lebih selesa membiarkan media bebas melaporkan apa saja mengenai parti dan pemimpin parti, walaupun ia merupakan fitnah, kerana parti ini percaya kepada kebebasan bersuara. Apabila difitnah oleh media pembangkang, BN lebih suka memilih cara menjawab dan memberi penerangan kepada rakyat kerana yakin yang rakyat adalah jauh lebih bijak dan matang untuk menilai sesuatu berita.

Sikap 'tidak serupa bikin' pembangkang bukan sahaja terserlah dalam isu kebebasan media atau kebebasan bersuara tetapi juga berkenaan sistem kehakiman negara. Antara alasan utama bagi pembangkang menyeru rakyat untuk menolak BN ialah kononnya sistem kehakiman negara ini tidak adil dan tidak telus.

Namun, masalah tersebut juga kini semakin lama semakin jelas, bukanlah berpunca dari BN tetapi pembangkang sendiri. Mana tidaknya, jika pembangkang telah berkali-kali menang dalam menentang kerajaan mahkamah. Malah, kes liwat 2 Anwar Ibrahim yang begitu jelas, konkrit dan sahih buktinya dalam bentuk DNA, CCTV di lif, keterangan saksi, kronologi peristiwa serta sejarah tertuduh juga telah dimenangi oleh Anwar, iaitu pihak pembangkang. Kemenangan Anwar membuatkan penyokong-penyokong pembangkang sendiri terdiam seketika kerana tidak menyangka yang beliau boleh menang dengan bukti yang sebegitu kukuh terhadapnya.

Anwar juga memenangi saman Utusan Malaysia mengenai temubualnya di BBC yang didakwanya sebagai berniat jahat. Sedangkan Utusan hanya bertindak sebagai penyampai dengan melaporkan kata-kata Anwar sendiri, tanpa mengubah walau satu ayatpun kerana menyedari bahawa pembaca boleh mengakses sendiri wawancara Anwar itu yang dimuat-turun di Youtube untuk mengesahkan laporan mereka. Utusan telah diperintahkan oleh Hakim VT Singham untuk membayar RM50,000 kepada Anwar.

Justeru, kita tidak hairan, malah yakin dan pasti bahawa Nurul Izzah juga akan memenangi kes samannya terhadap Utusan Malaysia. Keyakinan ini adalah berdasarkan kebebasan mahkamah yang diragui berat sebelah kepada pembangkang, terutama apabila ia melibatkan hakim-hakim tertentu. Dan nampaknya, hakim yang bakal mengendalikan kes Izzah juga adalah termasuk dalam senarai tersebut, iaitu Hakim VT Singham yang telah memenangkan Anwar dalam kes saman Utusan seperti yang disebut di atas.

Hakim VT Singham, berusia hampir separuh abad tetapi entah kenapa masih masih bujang, telah sebenarnya banyak menimbulkan kontroversi, bukan sahaja dalam kes yang melibatkan pemimpin politik tetapi juga kes-kes jenayah. Antaranya:

1.Kes saman fitnah RM10 juta oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Dr. P. Ramasamy terhadap seorang wartawan The Star dan syarikat akhbar yang berakhir dengan saman tersebut ditarik balik.

2.Kes Bunuh seorang pemuda dimana Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk V T Singham, melepas dan membebaskan Azman Ismail, 25, atau `Man Datuk, anak bekas Datuk Bandar Ipoh, Datuk Ismail Shahbodin dan empat rakannya daripada tuduhan membunuh seorang pelajar kejuruteraan mekanikal pada 2003 tanpa dipanggil membela diri. Empat rakannya itu ialah Mohd Shafiq Azren Salleh, 24 (Boy TC); Mohd Hafiz Ibrahim, 23 (Tony); Mohd Faizal Radzali, 26 (Jambu) dan Mohamad Rizal Abu Hassan, 23 (Adik).

Mereka dituduh bersama seorang lagi yang masih bebas (Mohd Nizam Ariffin atau Tok Mat Crane) membelasah, menendang dan memijak Mohd Hosni Fadzli Mohd Amin, 21, di Ikhwan Auto, No 19, Hala Rapat Baru 20, Kawasan Perindustrian Ringan Kinta di Ipoh, antara jam 3 hingga 10 pagi, 22 Disember 2003, sehingga menyebabkan mangsa mati.

3.Kes Menteri Dalam Negeri menyaman Anwar pada 26 April 2011 melalui Tetuan Zul Rafique & Partners kerana mendakwa Anwar telah mengeluarkan kata-kata fitnah itu semasa wawancara dengan media selepas membuat laporan polis pada 22 Mac lepas di luar Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, dimana Hakim VT Singham juga menjadi hakimnya. Dan seperti yang dijangka, Anwar telah menang mudah.

Antara teori yang dikatakan mempengaruhi kecenderungan penghakiman VT Singham untuk memihak kepada pembangkang adalah kerana beliau menyokong aspirasi pembangkang yang terbuka terhadap LGBT. Syak wasangka ini berkait rapat dengan hakikat yang beliau masih belum berkahwin walaupun sudah berusia dan berjaya, yang mana tentunya menjadi rebutan wanita.

Berdasarkan teori ini, maka usahlah kita membuang masa mendengar hujah perbicaraan kes saman Nurul Izzah terhadap Utusan Malaysia, kerana jika hakimnya VT Singham, maka Nurul Izzah pasti menang.

Drama MB Khalid Gagap Berakhir.... Setuju Pilihanraya Diadakan Serentak

Posted: 19 Feb 2013 07:00 AM PST


Baru nak ada akai MB Selangor ni... Lain kali jangan nak buat lawak bangang, memalukan diri sendiri je... Taktik Khalid Gagap ni duk celah gigi je... tak sape nak layan lawak bangang Khalid... Haha siannya....

Ingat tak... temberang Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 30 Januari lalu tarikh pembubaran Dewan Undangan Negeri Selangor akan diumumkan selepas sambutan Chap Goh Mei masyarakat Cina pada 25 Februari ini.

Jika betul itu bermakna pilihanraya DUN Selangor akan dibuat lebih awal dan berasingan dengan negeri-negeri lain.

Katanya langkah itu akan diambil jika pada waktu itu kerajaan pusat masih tidak umum apa-apa mengenai pembubaran Parlimen.

Ramai pemerhati politik menilai kenyataan itu hanya 'gempak saja' dalam cubaan untuk dorong Datuk Seri Najib Tun Razak tunduk kepada tekanannya.

Lebih memalukan, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sendiri tidak setuju nak ikut Selangor dan kata negeri pimpinanya itu akan ikut pengumuman Perdana Menteri nanti.

Akhir seperti diduga...Khalid terpaksa telan balik acahnya itu.

Bercakap kepada wartawan selepas satu majlis di Shah Alam Selasa,beliau kata Kerajaan negeri Selangor akur supaya pilihan raya negeri diadakan serentak dengan pilihan raya parlimen.

Katanya perkara itu telahpun disepakati semua Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor (ADUN) daripada pakatan pembangkang.

"Kami setuju supaya tarikh pilihan raya ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan kami tidak keberatan supaya pilihan raya negeri dilaksanakan serentak dengan pilihan raya Parlimen."

Kecoh PKR Vs DAP Johor Bergaduh

Posted: 19 Feb 2013 06:00 AM PST


Akhir-akhir ini politik Malaysia semakin kerap dihiasi dengan kisah pertelingkahan antara parti-parti sekutu di dalam pakatan pembangkang akibat isu-isu semasa. Antaranya, isu Kalimah Allah, jelas meretakkan hubungan PAS dengan DAP walaupun terdapat suara-suara di dalam PAS yang tidak mampu mengakui hakikat itu. Isu yang sama juga menjauhkan lagi PAS dengan PKR kerana parti PKR jelas mempunyai pendirian yang sama dengan DAP.

Walaupun PAS pada hakikatnya, akur dengan kehendak PKR dan DAP tetapi 'pertelingkahan mulut' di media perlu diteruskan bagi memberi gambaran kepada penyokong PAS kononnya parti itu tidak akan mengalah. Namun, ketidaksanggupan PAS untuk keluar dari Pakatan Rakyat dengan sendirinya menandakan PAS telah pun kalah dan akur kepada DAP dan PKR.

DAP dan PKR pula secara umumnya tidak bermasalah dari segi isu-isu semasa. Tetapi, perkembangan terbaru di Johor, telah membuktikan bahawa pendirian yang sama dalam isu semasa bukan jaminan yang kedua-dua parti itu tidak bertelagah.

Pendek kata, secara dasarnya, Pakatan Rakyat kini telah retak seribu, dan hanya menanti belah dan hancur lebur sahaja sahaja.

Masalah PKR dan DAP di Johor dikatakan berpunca dari Pengerusi PKR Johor, Datuk Dr. Chua Jui Meng. Perkara ini dibangkitkan sendiri secara terbuka oleh Dr. Boo Cheng Hau, Pengerusi DAP negeri. Semuanya kerana berebutkan kerusi pilihanraya di mana Chua dikatakan telah 'membuat serangan hebat' terhadap DAP Johor secara bawah tanah, sejak beberapa bulan lalu.

Antara serangan yang dilakukan oleh Chua ialah menuduh DAP sebagai bongkak bagi menafikan beberapa kerusi kepada DAP sekali gus, mengelakkan penguasaan DAP di negeri itu. Chua juga dituduh telah tidak menghormati sejarah persefahaman dan hubungan erat antara parti komponen dalam PR di Johor yang terjalin sejak dahulu dengan mengumumkan diri sendiri sebagai calon Gelang Patah sedangkan pembahagian kerusi belum pun muktamad.

Alasan Chua bahawa beliau berhak berbuat demikian sebagai Pengerusi PKR Negeri memperlihatkan keangkuhan dirinya mengatasi DAP yang menjadi sasaran tuduhan bongkak.

Dalam PRU-12, kawasan parlimen Gelang Patah dimenangi oleh calon Barisan Nasional (BN) Tan Ah Eng dengan menewaskan calon PKR Zaliha Binti Mustafa sebanyak 33,630. Dalam pilihanraya kali ini, PKR dikatakan ingin bertanding semula di kawasan tersebut tetapi Timbalan Pengerusi DAP Tan Kok Wai telah mengumumkan untuk meletakkan calon DAP di situ. Justeru, tindakan Chua mengumumkan diri sendiri menyebabkan keadaan menjadi tegang serta janggal.

Hari ini Karpal Singh dilaporkan menegaskan bahawa DAP tidak mengambil ringan aduan Dr. Boo dan akan menyiasat perkara tersebut segera demi kepentingan PR. Walaubagaimanapun, tiada kenyataan dari pihak PKR mengenai perkara yang sama.

Oleh itu, Dr. Boo terpaksa 'menyeru' Ketua Pembangkang, iaitu Anwar Ibrahim atau Presiden PKR, Wan Azizah agar masuk campur dan memantau politik PR di Johor bagi memastikan perancangan menawan negeri tersebut berjalan lancar.

Pelik sekali, apabila Anwar terpaksa 'diseru' untuk masuk campur, sedangkan dalam kebanyakan isu, Anwar akan masuk campur secara suka rela. Malah, dalam pemilihan parti PKR juga Anwar bukan sahaja masuk campur tetapi 'menggaul rata' sebelum menapis dan membuang mana-mana yang dilihat 'tidak begitu setia' atau tidak memberi keuntungan kepadanya.

Selain itu, bukanlah rahsia yang Anwar juga telah masuk campur dalam politik dalaman PAS melalui kuncu-kuncunya yang digelar parasit oleh mereka-mereka yang arif mengenai strateginya.

Berdasarkan hakikat ini, mungkin Karpal, Dr. Boo dan DAP wajar memikirkan semula 'seruan' mereka agar Anwar atau isterinya masuk campur dalam pertelingkahan DAP-PKR di Johor.

Adalah tidak mustahil bahawa usaha mengsabotaj DAP yang didakwa dilakukan oleh Chua Jui Meng adalah sebenarnya berpunca dari 'campur tangan Anwar'?

Sesungguhnya, amaran telah dikeluarkan kepada rakyat bahawa 'perang' di dalam PR adalah sesuatu yang pasti dan akan berterusan. Ia bukan sahaja kerana ketiga-tiga parti membawa pendirian, sifat dan halatuju yang bertentangan, tetapi juga kerana karektor individu-individu yang menerajui parti-parti tersebut.

Maka, senarionya kini dan selama-lamanya ialah, PKR akan terus menikam DAP di Johor, dan sembunyi tangan. DAP akan terus menikam PAS di Pulau Pinang, dan sembunyi tangan juga. PKR terus meracun PAS dari dalam dan DAP pula terus memijak PAS dari atas. PAS pula sedang menghancurkan diri sendiri kerana terlalu sayang pada PKR dan DAP walaupun saban hari berendam air mata, disepak terajang dan diludah dan ditunjal kepala.

Melihat bagaimana DAP-PKR-PAS 'berbunuhan' sesama sendiri, Pakatan Rakyat mungkin akan mati sendiri pada bila-bila masa sahaja, tanpa BN perlu melancarkan serangan.

The Deep Web... Dunia Internet Alam Ghaib?

Posted: 19 Feb 2013 05:00 AM PST


Bagi mereka yang tidak tahu, The Deep Web merupakan sesuatu yang mewakili sebahagian besar kandungan di internet yang tidak dapat diakses secara biasa melalui carian-carian utama seperti Google/Yahoo/Bing atau enjin carian lain.

Carian di internet hari ini, boleh dibandingkan seperti mengheret jaring merentasi seluruh permukaan laut, walaupun banyak ikan yang akan tersangkut di jaring, tetapi lebih banyak lagi yang masih tinggal dan ada di dasarnya. Dan bahagian yang tertinggal itu terus menjadi rahsia dan terlepas dari pandangan. Sama seperti Internet, kebanyakkan kandungan di internet dihasilkan secara dinamik dan disimpan jauh di dasarnya, enjin carian biasa tidak akan mampu mencarinya.

Berikut adalah beberapa fakta mengenai The Deep Web:

1.Maklumat yang ada di The Deep Web sekarang ni hampir 500 kali ganda lebih banyak daripada maklumat yang ada di The World Wide Web.
2.The Deep Web mengandungi 7500 Terabyte data berbanding 19 Terabyte data yang ada di The World Wide Web.
3.The Deep Web menyimpan lebih 550 billion dokumen secara individu berbanding hanya 1 billion di The World Wide Web.
4.Lebih dari 200 ribu laman web yang ada di The Deep Web buat masa sekarang.
5.Di The Deep Web, lebih banyak kategori maklumat baru yang muncul setiap hari.
6.Disebabkan terlalu banyak maklumat yang ada, The Deep Web sudah semakin sempit dan sukar untuk ditembusi.
7.Kualiti maklumat di The Deep Web adalah 100 hingga 200 kali lebih hebat daripada The World Wide Web.
8.Kandungan di The Deep Web lebih relevan kepada carian, pasaran dan domain.
9.Lebih 95 peratus maklumat di The Deep Web adalah percuma dan boleh dikongsi secara bebas.


Apa Yang Ada Di The Deep Web?

Apa yang ada di bawah permukaan The Deep Web ialah apa yang tidak dibenarkan disiarkan di The World Wide Web. Di The Deep Web, hampir ada kesemua yang dicari oleh penggodam, saintis, pengedar dadah, pembunuh, ahli fizik, ahli revolusi, kerajaan, polis, pengganas, penyumbaleweng, pengumpul data, penculik, ahli sosiologi dan ramai lagi, merangkumi segenap aspek moral baik dan jahat.

Pelayar akan merasai sesuatu yang sangat menarik dan boleh dikaji walaupun terdapat berjuta-juta perkara jahat yang mendiami The Deep Web. Selain itu, terdapat juga banyak perkara-perkara baik yang boleh dikongsi tanpa batasan undang-undang dan privasi.

The Deep Web diibaratkan sebagai satu dunia yang mana anda bebas berkongsi apa sahaja, jika anda seorang pembunuh, anda boleh mengiklankan servis anda di The Deep Web, jika anda seorang pengedar dadah, anda boleh menjual apa sahaja jenis dadah di sana, begitu juga jika anda mempunyai beberapa maklumat sulit mengenai mana-mana kerajaan, anda bebas meletakkannya di sana. Ianya dicipta untuk memberi kebebasan dan hanya yang tahu sahaja yang mampu mengaksesnya.

Kesemua yang anda dapat baca di Wikileaks sebenarnya telah disimpan beberapa tahun lebih lama di The Deep Web sebelum disiarkan di Wikileaks. Mungkin anda pernah menonton aksi penggodam di dalam filem yang telah menggodam melalui server pelik yang anda rasakan tidak wujud, sebenarnya server pelik itu ialah The Deep Web. Secara amnya, pengganas, pembunuh, pengedar dadah dan pelayar porno, telah lama menggunakan The Deep Web untuk tujuan mereka. Juga terdapa laman yang khusus menyiarkan fakta dan gambar mengenai rahsia di Area 51.

Sehingga sekarang, terdapat berjuta-juta pengedar dadah beroperasi menjual dadah-dadah mereka secara terbuka di The Deep Web, berjenis-jenis dadah dijual, dari Ectasy hinggalah ke Meth, semuanya dijual dan dipamerkan secara terbuka. Begitu juga maklumat mereka, cara pembelian dan penghantaran. Sama juga dengan pembunuh upahan, anda boleh melihat berjuta pembunuh upahan yang menawarkan perkhidmatan mereka dengan upah di antara 20 ribu hingga 50 ribu EURO. Setiap hari akan ada transaksi penjualan kad kredit yang telah digodam, anda dengan mudah boleh membeli kad kredit yang telah digodam dan seterusnya menggunakannya mengikut socks dan protokol yang telah diberi.

Sehinggakan pernah disiarkan di The Deep Web, laman web yang bersimbolkan kematian 'Russian Roulette' dan diuruskan oleh organisasi-organisasi mafia sebenar. Mereka yang disiarkan adalah pemain sebenar yang telah dilatih secara professional dan bermain hanya untuk mati. Bukan lakonan yang dibuat-buat.

Bagaimana Untuk Masuk Ke The Deep Web?

Kandungan di The Deep Web, bukan dicipta untuk orang biasa, saya hanya boleh memberi hint tetapi tidak akan menunjukkan cara sebenar bagaimana untuk masuk ke sana. Hanya mereka yang tahu cara dan protokol sahaja boleh mengaksesnya. Walaupun kandungan di The Deep Web kelihatan menakutkan, terdapat lebih banyak lagi maklumat-maklumat berguna yang boleh digunakan untuk tujuan kebaikan. Sejurus selepas anda berjaya masuk ke The Deep Web, semua yang akan terjadi adalah di bawah tanggungajawab anda sendiri.

Sebelum anda cuba memasuki The Deep Web, baca dan fahami dulu bagaimana ianya berfungsi, Anda boleh baca mengenainya di sini:
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_web

Di sini ada maklumat apa itu rangkaian .onion dan bagaimana ianya berfungsi:
http://en.wikipedia.org/wiki/.onion

Di sini anda boleh baca mengenai TOR (The Onion Router)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network
Deep Web – Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org
The Deep Web (also called the Deepnet, the Invisible Web, the Undernet or the hidden Web) is World Wide Web content that is not part of the Surface Web, which is indexed by standard search engines.

Sumber: syok.org

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Feb 2013 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS sebut arwah Dr Lo Lo sebagai MENDIANG

Posted: 19 Feb 2013 09:08 AM PST

Terkejut
MENDIANG?


Pada hari Ahad (18.2.2013) satu ceramah yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Bukit Gantang dijalankan di Kampung Kurnia Jaya.Saya menjadi keliru apabila semasa juruacara meminta semua hadirin yang hadir membaca surah al-fatihah untuk disedekahkan kepada roh pejuang islam termasuklah MENDIANG DR LO'LO adakah DR LO'LO ini bukan beragama islam atau kerana sudah lama berkawan dengan DAP sehingga tidak tahu membezakan allahyarhamah dengan mendiang. KESIAN KEPADA JENAZAH AHLI PAS KERANA DIPANGGIL MENDIANG


Cakap tak serupa bikin

Posted: 19 Feb 2013 04:05 AM PST

Pas semakin kalut mencari sokongan pengundi Melayu yang beragama Islam.

Fatwa baru Pas ini seolah-olah mereka lah ahli syurga, merekalah yang akan mendapat rahmat Allah.

Ya, memang betul Pas akan mendapat rahmat Tuhan Kudus Roh Suci dan bermacam-macam jenis tuhan yang lain.

Sebahagian pengikut Pas adalah Syiah, dan syiah yang kita tahu adalah bukan Islam, mereka mencetuskan huru-hara sepanjang waktu untuk memerangi ahli Sunni.

Pas menurut ulama Islam dari Kelantan sendiri telah menghukum bahawa Pas adalah sesat. Sesat dalam mencari sokongan politik. Sesat kerana mengadaikan maruah dan syiar Islam. Menyokong pejuangan komunis, menyokong LGBT.

Pas kini perasuah, kuat memfitnah, munafik, kawarij.

Tak hairanlah Ulama Kelantan mengharamkan umat islam mengundi Pas.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nurul Izzah Pasti Menang Lawan Utusan Malaysia

Posted: 19 Feb 2013 03:43 AM PST

Pengurusan kes saman fitnah Nurul Izzah Anwar terhadap Utusan Malaysia telah ditetapkan pada 15 Mac 2013. Saman tersebut adalah berhubung artikel berkaitan hak kebebasan beragama yang disiarkan oleh akhbar itu antara 5 – 7 November tahun lalu, yang didakwa Nurul Izzah sebagai memfitnah beliau.

Sebenarnya, berita mengenai pembangkang menyaman akhbar bukanlah berita yang mengejutkan. Malah, pembangkang sudah begitu terkenal sebagai tidak mengamalkan kebebasan bersuara. Tindakan pembangkang yang gemar membakar akhbar, memboikot akhbar, menghalang pemberita dari membuat liputan, mengherdik pemberita apabila tidak dapat menjawab soalan, adalah antara bukti kukuh bahawa pembangkang mengamalkan prinsip tertutup, tidak bebas dan berat sebelah.

Berbeza dengan Barisan Nasional yang lebih selesa membiarkan media bebas melaporkan apa saja mengenai parti dan pemimpin parti, walaupun ia merupakan fitnah, kerana parti ini percaya kepada kebebasan bersuara. Apabila difitnah oleh media pembangkang, BN lebih suka memilih cara menjawab dan memberi penerangan kepada rakyat kerana yakin yang rakyat adalah jauh lebih bijak dan matang untuk menilai sesuatu berita.

Sikap 'tidak serupa bikin' pembangkang bukan sahaja terserlah dalam isu kebebasan media atau kebebasan bersuara tetapi juga berkenaan sistem kehakiman negara. Antara alasan utama bagi pembangkang menyeru rakyat untuk menolak BN ialah kononnya sistem kehakiman negara ini tidak adil dan tidak telus.

Namun, masalah tersebut juga kini semakin lama semakin jelas, bukanlah berpunca dari BN tetapi pembangkang sendiri. Mana tidaknya, jika pembangkang telah berkali-kali menang dalam menentang kerajaan mahkamah. Malah, kes liwat 2 Anwar Ibrahim yang begitu jelas, konkrit dan sahih buktinya dalam bentuk DNA, CCTV di lif, keterangan saksi, kronologi peristiwa serta sejarah tertuduh juga telah dimenangi oleh Anwar, iaitu pihak pembangkang. Kemenangan Anwar membuatkan penyokong-penyokong pembangkang sendiri terdiam seketika kerana tidak menyangka yang beliau boleh menang dengan bukti yang sebegitu kukuh terhadapnya.

Anwar juga memenangi saman Utusan Malaysia mengenai temubualnya di BBC yang didakwanya sebagai berniat jahat. Sedangkan Utusan hanya bertindak sebagai penyampai dengan melaporkan kata-kata Anwar sendiri, tanpa mengubah walau satu ayatpun kerana menyedari bahawa pembaca boleh mengakses sendiri wawancara Anwar itu yang dimuat-turun di Youtube untuk mengesahkan laporan mereka. Utusan telah diperintahkan oleh Hakim VT Singham untuk membayar RM50,000 kepada Anwar.

Justeru, kita tidak hairan, malah yakin dan pasti bahawa Nurul Izzah juga akan memenangi kes samannya terhadap Utusan Malaysia. Keyakinan ini adalah berdasarkan kebebasan mahkamah yang diragui berat sebelah kepada pembangkang, terutama apabila ia melibatkan hakim-hakim tertentu. Dan nampaknya, hakim yang bakal mengendalikan kes Izzah juga adalah termasuk dalam senarai tersebut, iaitu Hakim VT Singham yang telah memenangkan Anwar dalam kes saman Utusan seperti yang disebut di atas.

Hakim VT Singham, berusia hampir separuh abad tetapi entah kenapa masih masih bujang, telah sebenarnya banyak menimbulkan kontroversi, bukan sahaja dalam kes yang melibatkan pemimpin politik tetapi juga kes-kes jenayah. Antaranya:

1.Kes saman fitnah RM10 juta oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Dr. P. Ramasamy terhadap seorang wartawan The Star dan syarikat akhbar yang berakhir dengan saman tersebut ditarik balik.

2.Kes Bunuh seorang pemuda dimana Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk V T Singham, melepas dan membebaskan Azman Ismail, 25, atau `Man Datuk, anak bekas Datuk Bandar Ipoh, Datuk Ismail Shahbodin dan empat rakannya daripada tuduhan membunuh seorang pelajar kejuruteraan mekanikal pada 2003 tanpa dipanggil membela diri. Empat rakannya itu ialah Mohd Shafiq Azren Salleh, 24 (Boy TC); Mohd Hafiz Ibrahim, 23 (Tony); Mohd Faizal Radzali, 26 (Jambu) dan Mohamad Rizal Abu Hassan, 23 (Adik).

Mereka dituduh bersama seorang lagi yang masih bebas (Mohd Nizam Ariffin atau Tok Mat Crane) membelasah, menendang dan memijak Mohd Hosni Fadzli Mohd Amin, 21, di Ikhwan Auto, No 19, Hala Rapat Baru 20, Kawasan Perindustrian Ringan Kinta di Ipoh, antara jam 3 hingga 10 pagi, 22 Disember 2003, sehingga menyebabkan mangsa mati.

3. Kes Menteri Dalam Negeri menyaman Anwar pada 26 April 2011 melalui Tetuan Zul Rafique & Partners kerana mendakwa Anwar telah mengeluarkan kata-kata fitnah itu semasa wawancara dengan media selepas membuat laporan polis pada 22 Mac lepas di luar Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, dimana Hakim VT Singham juga menjadi hakimnya. Dan seperti yang dijangka, Anwar telah menang mudah.

Antara teori yang dikatakan mempengaruhi kecenderungan penghakiman VT Singham untuk memihak kepada pembangkang adalah kerana beliau menyokong aspirasi pembangkang yang terbuka terhadap LGBT. Syak wasangka ini berkait rapat dengan hakikat yang beliau masih belum berkahwin walaupun sudah berusia dan berjaya, yang mana tentunya menjadi rebutan wanita.

Berdasarkan teori ini, maka usahlah kita membuang masa mendengar hujah perbicaraan kes saman Nurul Izzah terhadap Utusan Malaysia, kerana jika hakimnya VT Singham, maka Nurul Izzah pasti menang.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Feb 2013 01:14 AM PST

Sahabat-Gunung


Selangor BUBAR DUN Esok ... Khalid Gagap `Anak Jantan’

Posted: 19 Feb 2013 11:18 PM PST


Khabarnya pagi tadi, MB Selangor .... Khalid Ibrahim telah berjumpa Sultan Selangor ....minta perkenan untuk membubarkan DUN Selangor .... nie semua kerana dia dah tak tahan menerima asakan demi asakan yang mempertikai kewibawaan dan kreabilitinya sebagai Menteri Besar Selangor ....

Hebat... Khalid membuktikan dirinya anak jantan .... pantang mengalah, pantang dicabar .... Cuma tengah tunggu masa dan ketikanya, menurut sumber dalaman, Khalid akan mengumumkan pembubaran DUN Selangor samaada petang ini ataupun esok ....

Jom.... kita tunggu.

Teresa Kok DiTOLAK Akar Umbi DAP Selangor ......

Posted: 19 Feb 2013 09:31 PM PST


Kewibawaan dan kreabiliti Teresa Kok sebagai Pengerusi DAP Selangor terus dipertikai dan dilihat sebagai pemimpin yang tidak layak memimpin DAP sebagai sebuah parti berbilang kaum, sebaliknya hanya mementingkan kaum Cina semata-mata.

Bekas Ketua Cawangan DAP Pantai Sepang Putra, R.Vellasamy hari ini terus mempertikai kewibawaan dan kreabiliti selain melabelkan teresa sebagai tidak layak memimpin dan menjadi Pengerusi DAP Selangor.

"Sepanjang di bawah pemerintahannya, akar umbi DAP sudah perpecah dan tidak sehaluan lagi. Dalam Konvensyen DAP Selangor pada tahun 2010, Teresa hanya mendapat 437 undi daripada 803 undi, ini membuktikan bahawa separuh dari perwakilan DAP tidak mengundinya.

Teresa mendapat kedudukan nombor 11, namun dia tetap dilantik Pengerusi DAP negeri. Bagaimana ahli-ahli DAP boleh bersatu jika Teresa Kok terus menjadi Pengerusi DAP negeri?," ujarnya kepada pemberita dalam satu sidang media, pagi tadi di sini.

R.Vellasamy turut mempersoalkan mengapa sehingga ke hari ini, tidak ada seorang pun Ketua Komuniti India di Selangor dari kalangan ahli DAP?

"Saya kecewa dengan Teresa, kerana dia boleh meminta apa sahaja termasuk jawatan EXCO dari Menteri Besar, tetapi dalam masa yang sama, Teresa boleh mengabaikan masyarakat India dalam kalangan ahli DAP sendiri.

Saya nak tanya juga, tak malukah Teresa memegang jawatan Naib Pengerusi DAP sedangkan dalam Kongress DAP Kebangsaan yang lalu, Teresa sekadar mendapat kedudukan no ke-18, hamper separuh perwakilan yang tidak memilih dia tetapi Lim Guang Eng tetap menjadikan Teresa sebagai Naib Pengerusi," tambahnya lagi.

Difahamkan juga penduduk Kinrara pun tidak mahu lagi Teresa dicalonkan pada Pilihan Raya Umum akan datang.

"Teresa terlalu banyak jawatan yang disandang hingga beliau tidak dapat berkhidmat dengan baik, khususnya kepada penduduk Kinrara.

Antara jawatan yang disandang Teresa hari ini ialah Ahli Parlimen Seputeh, ADUN Kinrara, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Pengerusi DAP Selangor, Naib Pengerusi DAP Pusat, Pengarah di PKNS dan banyak lagi. Jadi, bagaimana dia mahu membahagikan masanya untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada masyarakat," persoalnya lagi.

Anwar Dah Habis Peluru .....

Posted: 19 Feb 2013 03:43 PM PST



Ketua Pembangkang semakin berkecamuk fikirannya ekoran tekanan politik yang dihadapi menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 yang akan diumumkan dalam masa terdekat.

Kalan dalam istilah peperangan, Anwar Ibrahim terpaksa mengeluarkan semua senjata sulitnya bagi menghadapi populariti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang semakin meningkat.

Malah Anwar jelas nampak tertekan apabila rakyat mula memberi respons yang cukup memberangsangan terhadap segala usaha serta program untuk membantu dan meringankan kos kehidupan.

Boleh dikatakan tidak ada kelompok atau golongan rakyat yang tidak menerima mahupun menikmati limpahan rahmat hasil daripada keprihatin kerajaan Barisan Nasional.

Daripada BR1M 1.0 dan kini BR1M 2.0 dan seterusnya BRIM 3.0 pada masa depan hinggalah kepada program-program membantu ibu tunggal, pelajar sekolah, golongan belia dan remaja, siswa siswi, pemandu teksi, anggota tentera yang bersara, pemandu teksi, kumpulan OKU, golongan berpendapatan rendah dan peneroka Felda.

Semuanya mendapat bantuan kewangan dari kerajaan yang berjaya membangun ekonomi negara sehingga menjana pendapatan yang cukup untuk disalurkan secara terus kepada rakyat.

Pembangkang pula asyik berceramah siang dan malam menjual janji-janji manis setakat air liur di corong-corong udara.

Mereka gagal untuk membela rakyat tetapi mencaci, memfitnah dan mentohmah pihak kerajaan yang bertungkus lumus untuk membina negara yang lebih maju dan makmur.

Anwar sedar beliau gagal untuk membuktikan kepada rakyat bahawa janji yang dibuat mampu direalisasikan.

Maka apa saja isu yang boleh memberi 'political mileage' atau keuntungan politik akan digunakan walau pun kadangkala jelas remeh temeh.

Oleh itu untuk mengalih pandangan, beliau membuat kacau dengan menggunakan beberapa kuda tunggangan untuk menjaykan agenda politiknya.

Terkini Anwar cuba menggunakan senator bebas dari Australia, Nick Xenophon untuk campur tangan dalam proses pilihan raya negara ini.

Ketika gagal mengguna Bersih untuk menumbangkan kerajaan, Anwar terpaksa menebalkan muka untuk merayu kepada kerajaan negara itu memantau perjalanan pilihan raya di Malaysia tetapi malangnya usahaya ditolak mentah-mentah.

Senator Xenophon yang tidak mewakili parti pemerintah Australia menjadi benteng terakhir Anwar untuk terus menyerang Suruhanjaya Pilihan Raya tetapi ini pun gagal apabila awan beliau itu ditahan oleh pihak Jabatan Imigresen dan kemudian dihantar pulang.

Sebelum ini Bersih 1.0. 2.0 dan 3.0 juga tidak mampu memberi kesan kepada kerajaan walaupun pembangkang berarak di jalanraya mendesak tuntutan mereka dipenuhi.

Anwar juga mendalangi tindakan pertubuhan haram Suaram yang cuba menjadi plaintif dalam penyiasatan kes Scorpene di Perancis.

Ini pun gagal apabila identiti sebenar pertubuhan itu didedahkan sebagai agen pihak asing yang menerima dana asing.

Pembangkang juga berusaha untuk mengagalkan projek nadir bumi Lynas di Gebeng, Pahang dan telah mendapat tentangan hebat dari pelbagai pihak.

Malah Pengerusi Himpunan Hijau yang didokong parti pembangkang telah menjadi elemen ekstrim dengan mengugut untuk membakar kilang Lynas dan kilang perlombongan emas di Bukit Koman, Raub.

Anwar juga menafikan tidak terlibat memperalatkan Deepak Jaikishan untuk memburuk-buru serta memfitnah pemimpin negara tetapi rakyat tahu beliaulah tok dalang yang mengawal penjual karpet itu.

Usaha ini nampaknya gagal kerana rakyat tidak berminat untuk mendengar penipuan demi penipuan yang keluar dari individu yang tidak bermoral dan tida mempunyai kredibiliti ini.

Anwar sudah hilang punca untuk terus menyerang kerajaan kerana semua pelurunya sudah digunakan.

Pepecahan di antara Pas dan Dap semakin hari semakin bertambah buruk.

Setiap hari ada saja ahli-ahli Pas yang berdemonstrasi dan memijak-mijak gambar pemimpin Dap kerana tida bersetuju pendirian parti mereka berhubung isu kalimah ALLAH.

Jika Pas dan Dap berpecah daripada Pakatan Rakyat maka punahlah harapan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

Sekiranya Pas dan Dap masih kekal dalam Pakatan Rakyat, rakyat juga akan menolak mereka kerana pendirian pembangkang yang mempermainkan agama Islam demi kepentingan politik.

Anwar dalang sebenar  atau tangan ghaib disebalik isu kalimah ALLAH dengan dibantu oleh Dap.

Taktik Anwar ialah untuk memecah belahkan kuasa politik melayu supaya senang Dap dan pengaruh gerakan  Kristian bertapak di Malaysia

Itulah sebabnya itu beliau bermati-matian mempertahan serta menyokong Dap dalam isu kalimah ALLAH.

My Longest Yard

Posted: 19 Feb 2013 11:38 PM PST

My Longest Yard


Dibayar Sejumlah Wang Untuk Sebar Propaganda & Fitnah ??

Posted: 19 Feb 2013 03:54 AM PST



The Unspinners

Posted: 19 Feb 2013 11:35 PM PST

The Unspinners


Church congregation tick off politicising priest

Posted: 19 Feb 2013 08:30 PM PST

Padan PAS sedia baiahkan isteri

Posted: 19 Feb 2013 06:25 PM PST

Ustaz PAS "Touch N Go" 11 isteri

Posted: 19 Feb 2013 04:30 PM PST

RCI untuk Tabung Memali, Mahfuz?

Posted: 19 Feb 2013 09:05 AM PST

Konek berhantu menyamar Ketua Dewan Ulamak PAS

Posted: 19 Feb 2013 07:05 AM PST

Wow! S/U Agong PAS main balak dengan Suzana ...

Posted: 19 Feb 2013 03:30 AM PST

Dasar kaki fitnah ... kawan sendiri pun kena

Posted: 19 Feb 2013 02:00 AM PST

Belantan

Posted: 19 Feb 2013 11:28 PM PST

Belantan


Islam dipermainkan semata-mata mahukan KUASA?

Posted: 19 Feb 2013 07:20 PM PST




Kita tengok Teo Nie Ching, Ahli Parlimen Serdang, DAP seorang perempuan, telah mencabuli tempat suci kita iaitu surau dan masjid. Dia naik Surau Al-Huda, memberi ceramah berdiri di saf pertama, imam pakai jubah, pakai serban duduk di sebelah tidak menegur apa-apa. Sedangkan dalam Islam, yang sebenar orang musyrik tidak boleh naik masjid. Pada dasarnya orang musyrik itu najis, maka tidak menghampiri masjidilharam selepas tahun ini, maka di dalam al-Quran disebut Masjidilharam, Allah Taala tidak menyebut masjid lain. Apabila tidak disebut masjid-masjid lain, maka berlaku selisih pendapat di kalangan ulama sebab ulama kata tak sebut masjid lain, maka mungkin masjid lain boleh naik.

Ada ulama mengatakan boleh, tapi itupun bersyarat. Orang bukan Islam hendak naik masjid bersyarat kalau kita periksa syarat dia, ulama muktabar syaratnya sama, iaitu pertama, hendaklah dia itu menutup aurat, Ahli Parlimen Serdang ini tidak menutup aurat, ada juga pemimpin pakatan pembangkang memasuki pekarangan masjid dengan memakai skirt, yang kita hairan dan sedih ulama dalam Pas membiarkan perkara ini. Nie Ching berdiri di saf pertama, imam di sebelah tidak berbuat apa-apa. Dan kalau dia seorang perempuan mesti suci dari haid dan nifas.

Suara Politik
Belantan

Apabila agama Islam dipermainkan, PAS diam membisu?

Posted: 19 Feb 2013 11:02 AM PST




Hari ini kita sudah mendengar DAP mempermainkan ayat al-Quran. Nga Kor Ming membaca ayat al-Quran apabila berceramah, dia mengaku dia bagi salam. Sebahagian orang Melayu jawab salam dia, sebenarnya tak boleh jawab. Orang Islam tak boleh jawab salam orang kafir bukan Islam ini. Kalau kita tengok Rasulullah sendiri, bila orang Yahudi beri salam, Nabi senyap saja, kadang-kadang jawab itu pun Celaka ke atas kamu.

Ini menunjukkan salam daripada orang bukan Islam kita tak boleh jawab. Hari ini, orang Islam yang mendengar ceramah Kor Ming menjawab salamnya. Kemudian Kor Ming mengaku dia seorang Kristian dan mengaku tahu surah Aura sedangkan tidak ada dalam al-Quran surah Aura, yang ada Surah Al-Araf. Maksud ayat - Sesungguhnya Allah menyuruh kepada keadilan dan ihsan", rupa-rupanya dia nak syarah parti kawan dia itu Keadilan.

Dan hari ini dia seolah-olah menjadi tok guru, ulama, orang Melayu Islam ini jadi anak murid, sedangkan dia bukan Islam, berpusing dunia sudah terbalik, mempermain-mainkan ayat Allah. Adakah dia membaca itu kerana ikhlas, tidak. Dia membaca kerana ingin mendapat sokongan orang Melayu Islam.

Suara Politik
Belantan

Demonstrasi ibu tunggal kaum India bantah kerajaan PKR Selangor?

Posted: 19 Feb 2013 07:59 AM PST




Lebih 500 golongan ibu tunggal kaum India di Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih di sini hari ini mengadakan demonstrasi membantah kerajaan PKR Selangor kerana gagal memberi elaun kepada mereka seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12.

Demonstrasi itu rentetan bantahan serupa beberapa kumpulan ibu tunggal di seluruh negeri Selangor termasuk yang mengemukakan saman terhadap kerajaan negeri Selangor tahun lalu.

Penyelaras Tuntutan Ibu Tunggal Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz berkata, hampir 50,000 golongan ibu tunggal diperdaya dan ditipu kerajaan PKR Selangor selepas gagal menerima elaun seperti dijanjikan.

"Adalah jelas manifesto itu merupakan pembohongan dan hanya bertujuan meraih undi malah sehingga kini, tiada seorang ibu tunggal pun menikmati elaun berkenaan.

"Bantahan hari ini merupakan satu lagi tanda kecewa dan kekesalan ibu tunggal terhadap sikap kerajaan PKR Selangor yang tidak menunaikan janji mereka," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri majlis Taklimat Tuntutan Elaun Ibu Tunggal Kaum India DUN Semenyih di Kolej Kemahiran Tinggi MARA, Beranang di sini.

Yang hadir sama, Ketua Bahagian MIC Hulu Langat, Datuk S. Gopalakrishnan; Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Hulu Langat, Zainarini Mohd. Sidek dan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd. Ali Baharom.

Menurut Johan, pihaknya akan terus memperjuangkan tuntutan elaun ibu tunggal itu dan yakin berada di pihak benar selepas Mahkamah Tinggi Shah Alam menolak saman serupa yang difailkan mereka sebelum ini.

"Saya berharap semua ibu tunggal di negeri Selangor bangkit bagi menuntut hak mereka yang dimungkiri kerajaan negeri," katanya.

Suara Politik
Belantan

Waspada! Melayu ‘ Sedang Dicaturkan’?

Posted: 19 Feb 2013 02:29 AM PST



Hidup matinya Melayu hari ini adalah tanggungjawab seluruh orang Melayu tanpa mengira aliran politik masing-masing. Hidup matinya Islam di Malaysia hari ini juga merupakan tanggungjawab seluruh orang Islam di negara ini tanpa mengira aliran atau ideologi politiknya. Melayu akhir-akhir ini berada di persimpangan yang amat menggerunkan. Melayu hari ini sedang duduk dalam satu dilema yang mengerikan. Pastikah ramalan dan andaian bahawa kekuasaan dan ketuanan Melayu makin terhakis? Atau benarkah ramalan yang mengatakan dominan Melayu akan hancur akibat krisis dan perbalahan yang sedang melanda hari ini?

Mungkinkah Melayu akan hilang di dunia? Kalau tidak, jenis Melayu yang bagaimanakah yang akan menghuni bumi tercinta ini apabila dominan kekuasaan Melayu sudah hancur, apabila Melayu sudah kehilangan kuasa? Ke manakah akhirnya perlawanan Melayu sesama Melayu ini? Mungkinkah akhirnya ialah Melayu lenyap ditelan kebangkitan suatu kuasa bukan Melayu yang tidak peduli terhadap Melayu? Andaian ini boleh jadi mungkin, dan boleh jadi tidak. Yang lemah biasanya ditelan oleh yang gagah. Segala-galanya terserah kepada Melayu dan arah tuju serta matlamat perjuangannya.

Perlu diingat, perpaduan Melayulah yang selama ini menjadi senjata paling ampuh menghancurleburkan rancangan Malayan Union. Perpaduan Melayulah yang muncul menjadi benteng paling kuat dalam proses menghapuskan keganasan bersenjata komunis. Perpaduan Melayulah juga yang telah mencetuskan kemerdekaan negara. Perpaduan Melayulah yang memungkinkan termaktubnya keluhuran dan kemuliaan agama Islam, serta kedaulatan bangsa Melayu dan budaya Melayu dalam Perlembagaan negara.


Oleh itu, adalah menjadi tugas dan tanggungjawab suci setiap umat Melayu untuk terus berjuang mengekal, dan lebih dari itu bagi meningkatkan perpaduan bangsa Melayu pada setiap masa. Perpaduan ini wajar terus dipupuk, dipelihara, dibajai dan dijagai dengan rasa penuh bertanggungjawab bagi memastikan simpulan perpaduan ini tidak mudah terlerai atau mudah diperkotak-katikkan oleh sesiapa sahaja.

Kita juga harus insaf, dalam kita membawa pelbagai pembaharuan, perlulah kita memastikan bahawa kita tidak kehilangan arah, tidak juga kehilangan punca. Untuk tidak kehilangan arah dan supaya tidak kehilangan punca, maka perlulah kita sedar dan perlulah kita menghayati asas-asas falsafah bangsa Melayu yang dirumuskan oleh ajaran agama. Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa "hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah."

Jadi, pokoknya sekarang, biar berlaga ayam di reban, biar menendang kuda di kandang, namun adat wajib dijaga. Adat bersaudara, saudara dipertahankan; adat berkampung, kampung dijaga; adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.

Yang nyata, Politik ekstremis Pas adalah berbahaya. Politik cauvanis DAP adalah suatu ancaman. Politik ketaksuban individu PKR adalah sesuatu yang sia-sia. Maka Pakatan Rakyat bakal mengundang kehancuran Melayu.

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 Feb 2013 11:27 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Kesian... Fikiran Anwar Makin Berkecamuk...

Posted: 19 Feb 2013 09:00 PM PST



Ketua Pembangkang semakin berkecamuk fikirannya ekoran tekanan politik yang dihadapi menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 yang akan diumumkan dalam masa terdekat.

Kalan dalam istilah peperangan, Anwar Ibrahim terpaksa mengeluarkan semua senjata sulitnya bagi menghadapi populariti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang semakin meningkat.

Malah Anwar jelas nampak tertekan apabila rakyat mula memberi respons yang cukup memberangsangan terhadap segala usaha serta program untuk membantu dan meringankan kos kehidupan.


Boleh dikatakan tidak ada kelompok atau golongan rakyat yang tidak menerima mahupun menikmati limpahan rahmat hasil daripada keprihatin kerajaan Barisan Nasional.

Daripada BR1M 1.0 dan kini BR1M 2.0 dan seterusnya BRIM 3.0 pada masa depan hinggalah kepada program-program membantu ibu tunggal, pelajar sekolah, golongan belia dan remaja, siswa siswi, pemandu teksi, anggota tentera yang bersara, pemandu teksi, kumpulan OKU, golongan berpendapatan rendah dan peneroka Felda.

Semuanya mendapat bantuan kewangan dari kerajaan yang berjaya membangun ekonomi negara sehingga menjana pendapatan yang cukup untuk disalurkan secara terus kepada rakyat.

Pembangkang pula asyik berceramah siang dan malam menjual janji-janji manis setakat air liur di corong-corong udara.

Mereka gagal untuk membela rakyat tetapi mencaci, memfitnah dan mentohmah pihak kerajaan yang bertungkus lumus untuk membina negara yang lebih maju dan makmur.

Anwar sedar beliau gagal untuk membuktikan kepada rakyat bahawa janji yang dibuat mampu direalisasikan.

Maka apa saja isu yang boleh memberi 'political mileage' atau keuntungan politik akan digunakan walau pun kadangkala jelas remeh temeh. 

Oleh itu untuk mengalih pandangan, beliau membuat kacau dengan menggunakan beberapa kuda tunggangan untuk menjaykan agenda politiknya.

Terkini Anwar cuba menggunakan senator bebas dari Australia, Nick Xenophon untuk campur tangan dalam proses pilihan raya negara ini.

Ketika gagal mengguna Bersih untuk menumbangkan kerajaan, Anwar terpaksa menebalkan muka untuk merayu kepada kerajaan negara itu memantau perjalanan pilihan raya di Malaysia tetapi malangnya usahaya ditolak mentah-mentah.

Senator Xenophon yang tidak mewakili parti pemerintah Australia menjadi benteng terakhir Anwar untuk terus menyerang Suruhanjaya Pilihan Raya tetapi ini pun gagal apabila awan beliau itu ditahan oleh pihak Jabatan Imigresen dan kemudian dihantar pulang.

Sebelum ini Bersih 1.0. 2.0 dan 3.0 juga tidak mampu memberi kesan kepada kerajaan walaupun pembangkang berarak di jalanraya mendesak tuntutan mereka dipenuhi.

Anwar juga mendalangi tindakan pertubuhan haram Suaram yang cuba menjadi plaintif dalam penyiasatan kes Scorpene di Perancis.

Ini pun gagal apabila identiti sebenar pertubuhan itu didedahkan sebagai agen pihak asing yang menerima dana asing.

Pembangkang juga berusaha untuk mengagalkan projek nadir bumi Lynas di Gebeng, Pahang dan telah mendapat tentangan hebat dari pelbagai pihak.

Malah Pengerusi Himpunan Hijau yang didokong parti pembangkang telah menjadi elemen ekstrim dengan mengugut untuk membakar kilang Lynas dan kilang perlombongan emas di Bukit Koman, Raub.

Anwar juga menafikan tidak terlibat memperalatkan Deepak Jaikishan untuk memburuk-buru serta memfitnah pemimpin negara tetapi rakyat tahu beliaulah tok dalang yang mengawal penjual karpet itu.

Usaha ini nampaknya gagal kerana rakyat tidak berminat untuk mendengar penipuan demi penipuan yang keluar dari individu yang tidak bermoral dan tida mempunyai kredibiliti ini.

Anwar sudah hilang punca untuk terus menyerang kerajaan kerana semua pelurunya sudah digunakan.

Pepecahan di antara Pas dan Dap semakin hari semakin bertambah buruk.

Setiap hari ada saja ahli-ahli Pas yang berdemonstrasi dan memijak-mijak gambar pemimpin Dap kerana tida bersetuju pendirian parti mereka berhubung isu kalimah ALLAH.

Jika Pas dan Dap berpecah daripada Pakatan Rakyat maka punahlah harapan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

Sekiranya Pas dan Dap masih kekal dalam Pakatan Rakyat, rakyat juga akan menolak mereka kerana pendirian pembangkang yang mempermainkan agama Islam demi kepentingan politik.

Anwar dalang sebenar  atau tangan ghaib disebalik isu kalimah ALLAH dengan dibantu oleh Dap.

Taktik Anwar ialah untuk memecah belahkan kuasa politik melayu supaya senang Dap dan pengaruh gerakan  Kristian bertapak di Malaysia

Itulah sebabnya itu beliau bermati-matian mempertahan serta menyokong Dap dalam isu kalimah ALLAH.

Sharizat Tuntut Wan Azizah Perjelas Isu Xenophon...

Posted: 19 Feb 2013 06:00 PM PST


SIARAN MEDIA

Y.BHG DATO' SRI SHAHRIZAT ABDUL JALIL

KETUA BARISAN NASIONAL WANITA MALAYSIA

WANITA BN TUNTUT PRESIDEN PKR JELAS ISU XENOPHON


KUALA LUMPUR, 19 FEBRUARI 2013 – Wanita Barisan Nasional pada hari ini menuntut penjelasan dari Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah sama ada benar Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan individu yang bertanggungjawab menjemput Xenophon datang ke Malaysia untuk meyakinkan Majlis Syura PAS bahawasanya beliau lebih layak dan bersih dari Datuk Seri Hadi Awang, Presiden PAS, untuk menjadi Perdana Menteri seandainya Pakatan Rakyat memenangi Pilihanraya Umum Ke 13 yang akan datang.

Kehadiran Xenophon juga dilihat membawa agenda dan unsur negatif kepada negara yang mana boleh menggugat kestabilan dan keharmonian rakyat Malaysia yang selama ini hidup di bawah naungan kerajaan yang berdaulat dan berpelembagaan.  

Wanita BN juga menyokong tindakan Jabatan Imigresen Malaysia yang tidak membenarkan kemasukan Nick Xenophon ke Malaysia baru-baru ini seperti yang dilaporkan oleh media massa serta menggesa tindakan tegas seperti ini diteruskan untuk memastikan keamanan dan keselamatan negara tidak tergugat.

SHAHRIZAT ABDUL JALIL

MERBOK TIMES

Posted: 19 Feb 2013 11:22 PM PST

MERBOK TIMES


DEBAT RAKYAT: TOK GURU vs TOK PENGHULU

Posted: 19 Feb 2013 01:17 AM PST


sekupangdua

Posted: 19 Feb 2013 11:19 PM PST

sekupangdua


4 HARI LAGI... HB1M BAKAL GEGARKAN PEMBANGKANG DAN PENCACAI!

Posted: 19 Feb 2013 09:30 PM PST


Ater komer nak tungu apa lagi, jom join dengan dema semua, tak yah susah nak berarak atas jalan, tak payah nak lawan POLIS, tak payah nak lawan FRU, tak payah nak terbalikan kereta POLIS, tak payah nak escort Kaki Juboq, tak payah nak sokong peliwat jadi PM, tak payah nak jual agama, tak payah jadi lembu Pakartun Roket, tak payah nak jadi pencacai Roket... ishhh tak payah dan tak payah

Komer datang jer ke perhimpunan Himpunan Barisan 1 Malaysia, tapi idak ler dapat upah macam dema yang dilembukan, kita hadir demi merasakan Negara yang aman dan damai perlu dipertahankan, Dema yang kuat berbohong dan suka Fitnah kita bagi amaran kat dema supaya jangan ingat semua pencacai macam dema boleh samakan dengan kita, dema boleh ler angguk apa saja, tapi kita cerodik yop tak macam dema yang cerodik buah... hehehehe

Dah tentu dema yang di Perak tak senang tido malam yop kalau kita bersatu menentang Fitnah yang dema tabur merata , kencing merata, sampai kuyup dema sanggup takbir sebab nak jadi pencacai yang setia.

Teman idak ler yop! Mana Mau teman dan keluarga teman ngundi seorang yang kaki liwat nak jadikan Perdana Menteri! hancor negara buat dek dema, dari PRU 12 hingga dah nak PRU 13 nie pun dema tamukan ceramah pembohong dan fitnah sepanjang masa, idak teman bagi undi teman pada yang rosak moral... nak jadikan Perdana Menteri lagi... bior betui yop, tak cukup akai kalau pilih pemimpin yang rosak akhlak macam nie... ishh ishhh tak dapat ler yop!

Kot komer belum tahu tentang HB1M ( Himpunan Barisan 1 Malaysia) ater tak reti-reti (KLIK)    

TUNANG FIZZ FAIRUS RUPANYA BINI ORANG

Posted: 19 Feb 2013 04:13 PM PST


Fizz Fairuz pelakon kacak yang tengah mencari jodohnya tertipu bila tunangnya rupa-rupanya bini orang, Fairuz terus memutuskan pertunangannya bersama seorang gadis yang sebelum ini menjadi kekasihnya rupanya bini orang

Gadis yang berusia 26 tahun ini juga merahsiakan status beliau sebagai isteri orang, pertunangan mereka hanya bertahan selama seminggu sahaja, apabila terbongkar status bini orang yang menjadi tunangan beliau, Ahad lalu Fairuz smemutuskan pertunangan beliau dengan gadis tersebut, apa yang nak jadi bila bini orang pun sanggup menyundal dengan orang lain, 

Itu nasib baik Fairuz sedar awal, kalau ditakdirkan masa dating tetiba nampak dek laki dia tak ker pecah kepala dema bergaduh, adoiiiapa nak jadi nie, kalau janda tak pa ler ini bini orang punya kerja , pa cerita nie...  Betul tak abby? kekekeke....

HIMPUNAN BARISAN 1 MALAYSIA DI PERAK BIKIN ROKET GOYANG

Posted: 19 Feb 2013 05:29 AM PST


HANYA BERBAKI 5 HARI SAHAJA LAGI BAGI RAKYAT PERAK DAPAT BERHIMPUN DALAM SATU PERJUMPAAN RAKYAT, JOM SERTAI PERHIMPUNAN BARISAN 1 MALAYSIA YANG AKAN DIADAKAN DI KOLEJ SAINS KESHATAN BERSEKUTU ULU KINTA , PERAK PADA HARI SABTU 23HB FEBUARY 2013, MAJLIS BERMULA JAM 1 PETANG HINGGA KE 5.30 PETANG 

DISINI JUA ANDA BOLEH BERTEMU DENGAN PELBAGAI RAKAN MAYA YANG MENYOKONG KEAMANAN YANG SEDANG KITA KECAPI, BOLEH BERTEMU RAKAN CYBER TERMASUK PCT (PERAK CYBER TROOPERS)... JANGAN LUPA DAN AYUH KITA GEGARKAN NEGERI PERAK!!! INSYALLAH

BOLEH TERUS KEWALL FB HB1M (HIMPUNAN BARISAN  1 MALAYSIA)... LIKE (KLIK)

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 19 Feb 2013 11:16 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Quoi qu’il en soit, la proprete est a cote de piete

Posted: 19 Feb 2013 12:53 AM PST

Y at-il n’importe où laquais voyage sur les matériaux casino en ligne suprêmes ? Voici notre arme secrète casino en ligne. Où puis-étrangers de découvrir coupons liste casinos tranchant aubaine ? Subordonnés qui n’a jamais utilisé avant casino online devrait le faire progressivement. casino en ligne rend les gens se sentent plus heureux qualifiés. J’ai obtenu ma tête dans le piège ce moment-là. Heureusement, je suis assez facile à vivre. Essayez comme je pouvais, je suis encore à apprendre plus concernant jeux de carte president regle autant que cette pensée est disponible dans une variété de styles, de formes et de tailles. Par conséquent, c’est précisément ce que cette expression signifie à la communauté casino en ligne. Aucune casino poker chips price guide n’est pas complet sans cette connaissance.

Si oui, préparez-vous à apprendre mon facile, éprouvée, le système casino virtuel étape par étape (Si vous jusqu’à maintenant une idée de ce que vous recherchez, c’est une bonne méthode pour localiser cette photographie bonus).

Voici ce soit en termes simples. Je sais que vous voulez dire quelque chose qui écrit comment jouer au casino pokemon platine si bien.

C’est le souvenir parfait pour la plupart des gens pauvres. Voici comment faire pour cesser d’être inquiet en ce qui concerne à quelqu’un. Vous pourriez penser que je suis tout chapeau et pas de bétail. Je sais que vous êtes à la recherche de simples citoyens vieux comme vous. jeux de casino wikipedia fait aucun doute que le plaisir.
Impossible de quelqu’un faute d’avoir essayé tout ce que je veux dire casino en ligne trop est mauvais. Voici les informations à fournir en matière de bonus casino. Je suppose que je sonne comme un crétin. Vous pourrait ou ne pourrait pas besoin de lire cela et je me sens partie du dilemme est que nous n’avons pas obtenir un aperçu assez par rapport à casino en ligne. Maintenant, il est sexy. Il a été un secret bien gardé jusqu’à présent, les actes accomplis en respectant meilleur casino en ligne. Je souhaite à tous était un étudiant rapide en respectant casino en ligne et à l’autre extrémité vous avez ce gadget. C’est ce que casino en ligne vous enseigne.

C’est votre autre option avec roulette en ligne parce que vous avez le sentiment que les gens ordinaires ne vous regarde plus. En fait, vous ne pouvez pas se permettre de rater mes commentaires exagérées liées à certificat bonus casino770. J’essaie d’être tourné vers l’avenir.

C’est une conclusion que je trouve drôle. Je ne peux pas croire que vous n’avez pas lu mes jolis mots à l’égard de casino en ligne. Il n’est pas exceptionnel comment les citoyens ordinaires ne esquiver un intérêt intelligible comme ça.
Par conséquent, mon père dit à propos casino en ligne, vous pouvez conduire un âne à l’abreuvoir, mais vous ne pouvez pas le forcer à boire.

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Feb 2013 11:15 PM PST

Panglima Perang Cyber


Budak Cina Pijak Gambar PM @NajibRazak Provokasi Melampau Sungguh Biadap !!! cc @PDRMsia @HishammuddinH20

Posted: 19 Feb 2013 07:13 PM PST



Kita tunggu orang Cina yang sayang PM pertahan maruah PM ...

Kita tahu Melayu sangat sayang PM dan kita tengok Cina juga akan bangkit pertahan PM demi BN.

Perbuatan ini tidak wajar dibiarkan.

Budak Cina ini kena diajar ikut undang-undang.

Jangan sampai undang-undang sudah tidak dipedulikan dan manusia akan memijaknya sesuka hati.

Harap PDRM dapat lakukan sesuatu...

Do or Die : Pas Should Leave Pakatan Now

Posted: 19 Feb 2013 03:32 PM PST

PAS SHOULD JUST SPLIT OPPOSITION PACT THAN BEING RIDICULED AND SHAMED

PAS leaders are now buying time before making a 'do or die' battle in the coming general election – meaning go alone or with the opposition pact.
Threading carefully on a tightrope – not to antagonize partner DAP and PKR while trying hard to comfort the rising anger of party members – PAS president Abdul Hadi Awang was given no choice but to pacify members by putting up a stand.
Simple as it might seem, the stand actually sent 'shivers' to other Pakatan leaders because PAS, despite being fundamentalists and orthodox in many ways, still attracts Muslims of all ages.
Compare PAS with PKR, PAS has more support and real members who are loyal and obsessed while PKR is presently shaky with many 'jump ships' given the dwindling credibility of Anwar Ibrahim.
While PAS members at grass root level are speaking out loud against the party leadership for ignoring or sidelining the Syura Council on the use of word ALLAH, PKR and Anwar do not even have any qualms in going along with DAP on the issue.
In fact, Anwar's statement in Sabah where he ran down PAS spiritual leader Nik Aziz Nik Mat and Abdul Hadi had affect the already sour relationship between the two parties and this does not augurs well for their 'political relationship'.
DAP Karpal Singh had come out with statement to 'cool down the rising temperature' by saying all parties in the opposition pact were working well and agreed on most major matters except few small matters.
That was Karpal's statement, a PR piece for public consumption when he himself knows that the opposition pact is like a boat being struck by huge waves and at the verge of collapsing.
The political relationship is very volatile at present and with the general election nearing, Karpal tries hard to make the political relationship work stronger but the circumstances right now are inevitable.
Issues involved are not superficial but they touched on fundamentals especially with PAS as they involved the party's ideology on Islam, the most important element the party claimed has been struggling for.
Abdul Hadi has no choice as the pressure from party members may have tremendous backlash on the party, so he stressed that PAS would have no qualms to break off from the opposition pact if the partners did not respect PAS' ideology.
This simply means PAS may just break off because the party members and supporters are getting restless with Anwar's statement that did not reflect any respect for PAS or the party leaders.
Worse when he and Karpal still insist on Abdul Hadi to get the Syura Council to 'toe the line' of Pakatan's so called 'wisdom just to win the votes', regardless of whether the means to the end are right or wrong or haram or halal.
Given such scenario, it is best that PAS leaders take the decision to split from the pact than being ridiculed, shamed and under pressure from loyal members and supporters.

Kisah Kejayaan Deepak RM 3 Billion dan Beza Beliau Dengan Razak

Posted: 19 Feb 2013 03:27 PM PST

Mengapa Deepak Masih Bujang?

Dalam isu terbaru Deepak Jaikishan berkenaan dengan pendedahan beliau terhadap apa yang gagal dilakukan oleh SUARAM, kisah berkenaan 'kaitan Perdana Menteri dan isteri terhadap pembunuhan seorang model dari Mongolia yang dikatakan sebagai penterjemah bagi 'skandal 'transaksi pembelian kapal selam Scorpene, Altantuya, Deepak telah membuat pendedahan tergempar terhadap bekas penganalisa politik yang yang digugurkan dari menjadi suspek utama dalam kes pembunuhan tersebut, Razak Baginda, atas alasan beliau mandul.
Razak Baginda didakwa mempunyai hubungan sulit bersama Altantuya. Namun, tiada bukti yang dapat ditunjukkan bagi mengesahkan perkara tersebut.
Mungkin pada Deepak, mendedahkan nama Razak baginda dan memalukan beliau adalah sesuatu yang perlu dilakukan kerana hanya perkara tersebut yang boleh mengaitkan pembunuhan Altantuya, dengan Perdana Menteri.
Mungkin Deepak lupa bahawa Razak Baginda telah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan. Deepak mungkin boleh berkata bahawa Razak Baginda baru sahaja mengalami masalah tersebut kerana anak beliau dilahirkan pada tahun 1987.
Namun, ini masih tidak memberi sebarang jawapan terhadap dakwaan Deepak.
Mengapa Deepak masih lagi mahu membuat pendedahan-pendedahan ini walaupun segala masalah beliau di mahkamah tentang masalah perniagaan beliau sudah selesai? Mungkin Deepak masih mahukan sesuatu, jika tidak, mengapa Deepak menyambung kerja-kerja yang gagal dilakukan oleh SUARAM?
Bagaimanapun, terdapat beberapa komen daripada pemerhati-pemerhati kes Deepak di mahkamah yang mungkin dapat memberikan kita jawapan jelas. Ramai yang mendakwa bahawa Deepak kelihatan tertekan, hilang arah dan tidak selesa. Ada juga yang mengatakan bahawa Deepak mungkin mengalami masalah tekanan kerana kehilangan jumlah wang yang banyak.
Namun, jika kita lihat kembali kepada Deepak, mungkin kita dapat tahu mengapa beliau membuat dakwaan mandul terhadap Razak Baginda.
Deepak Jaikishan a/l Jaikishan Rewachand kini berumur 40 tahun. Sebelum perniagaan beliau mengalami masalah besar, beliau dikatakan sebagai seorang yang berjaya, datang dari keluarga yang berpengaruh dalam pembangunan dan pelaburan hartanah. Telah dilaporkan bahawa dibawah pimpinan Deepak, kedua-dua syarikat beliau, Carpet Raya Sdn Bhd dan Tek Holding Sdn Bhd (syarikat pembangunan dan pelaburan hartanah), berjaya menjana wang hingga berbilion-bilion. Bursa Malaysia meyatakan, dari tahun 2000 hingga 2009, Deepak berjaya menyiapkan projek-projek pelaburan hartanah yang berjumlah kira-kira RM3 billion.
Bagi industri permaidani pula, Deepak telah berjaya membuka dan mengambil alih kilang pembuatan terbesar di Malaysia yang dikenali sebagai Mulia Carpet Sdn Bhd.
Pada tahun 2000, unit pembuatan ini dikatakan sebagai satu-satunya kilang pembuatan yang menghasilkan benang permaidani sendiri. Pada tahun 2003, Deepak telah membuka sebuah kilang pembuatan (Premier Weavers) yang mempunyai teknologi menenun yang terkini di Malaysia. Deepak telah berkecimpung dalam industri permaidani selama 15 tahun.
Dengan segala kejayaan yang dikecapi, hanya satu perkara sahaja yang masih belum cukup untuk Deepak, seorang wanita. Deepak adalah seorang usahawan berjaya yang masih bujang.
Jika kita lihat pada logik, Deepaklah yang sebenarnya mempunyai masalah 'dalaman', bukannya Baginda. Menuduh Baginda dengan mengatakan bahawa beliau mandul kelihatan seperti Deepak hanya menipu diri sendiri.
Jika perkara ini benar, ini bukanlah pertama kali pihak Pembangkang mengupah orang yang mempunyai masalah mental untuk mambantu mereka menipu rakyat. Raja Petra Kamaruddin, individu yang dipercayai telah menulis skrip terhadap kes pembunuhan ini, juga dikatakan mempunyai masalah mental ketika beliau muda. Bagaimanapun, Raja Petra telah membuat U-turn terhadap perkara yang sedang diceritakan oleh Deepak.
Terdapat juga kemungkinan mengapa seorang ahli perniagaan yang berjaya ini masih lagi bujang, mungkin Deepak tidak mempunyai sebarang minat terhadap wanita, mungkin Deepak adalah seorang homoseksual.
Mungkin ini juga kebetulan, Pembangkang juga sering mengupah golongan gay untuk melakukan kerja-kerja mereka. Ini mengingatkan kita terhadap Hakim V.T. Singham yang dikenali sebagai penyokong pembangkang kerana sering membuat keputusan yang berat sebelah dan sering memihak kepada pihak pembangkang. Sama seperti Deepak, Hakim V.T. Singham juga berada pada peringkat umur yang sama, dan juga masih bujang. Kiriman Email

Ini Bukan Video Bola Tapi Video Tajuk Bo La Wei - Tahniah Tok Pa Kito @Mustapa_Mohamed Atas #GelombangMerah Yang Makin Mengganas !!!

Posted: 19 Feb 2013 01:22 AM PST




Siapa dengar pasti akan tersentuh.. 

Sangat sesuai untuk rayu anak Kelate untuk bersama buat perubahan....

Majlis Pelancaran UTC Di Perak oleh PM @NajibRazak

Posted: 18 Feb 2013 11:36 PM PST

Watch "Najib Razak : Majlis Pelancaran UTC Perak" on YouTube

oyabun

Posted: 19 Feb 2013 11:14 PM PST

oyabun


Isteri menangis, suami menggigil?

Posted: 19 Feb 2013 03:27 AM PST


Terdapat isteri calon wakil rakyat Pas yang menangis dan menggeletar pada majlis bai'ah apabila mendengar ikatan perkahwinan mereka dijadikan bahan tebusan demi kepentingan politik kepartian yang sempit dan jumud.

Gelojak rasa itu turut dikongsi si suami yang menggigil sewaktu mengangkat bai'ah yang memberi kata dua sama ada terus setia kepada parti atau bercerai talak tiga dengan isteri.

Debaran dan suasana hiba pada majlis bai'ah Pas itu didedahkan oleh Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin (gambar) selepas mendengar pengakuan daripada beberapa wakil rakyat parti itu.

Malah kata Zulkifli, wakil rakyat terbabit juga meminta bantuannya supaya membawa isu bai'ah itu ke tengah selepas ia menjadi perdebatan umum apabila disahkan oleh Ahli Parlimen Pas Shah Alam, Khalid Samad, sebelum ini.

Katanya, mereka sudah tidak mampu menanggung bebanan yang dipikul tetapi tiada kekuatan untuk mendedahkannya kerana takut dikutuk dan dikenakan tindakan.

"Mereka meminta isu ini dibincangkan supaya tindakan segera dapat diambil dan kemungkaran yang berlaku dapat dicegah.

"Mereka berharap apabila isu ini terdedah, maka ada jalan keluar buat mereka dari ikatan bai'ah dan sumpah ini," kata Ahli Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dalam laman blog beliau http://zul4kulim. blogspot.com/.

Zulkifli memberitahu, beliau lebih terkejut apabila diberitahu dasar bai'ah talak tiga itu diluluskan dan direstui kepimpinan Pas.

Katanya, beberapa tokoh parti yang dihubungi bukan sahaja tidak berasa bersalah dan berdosa dengan bai'ah itu, malah mempertahankannya dengan alasan-alasan yang dangkal lagi memualkan tanpa sandaran kepada al-Quran, sunah Rasulullah mahupun amalan para sahabat.

Sebaliknya jelas beliau, ia sekadar dasar yang berpaksikan kepada alasan dan sandaran akal dangkal semata-mata.

"Inilah apa yang saya labelkan sebagai mempertuhankan politik, mempertuhankan demokrasi.

"Apakah kita terlalu taksub dengan politik sehingga sanggup menggadai kesucian, kemuliaan dan kemurnian perkahwinan sebagai bahan gadaian politik," katanya.

Mengulas lanjut Zulkifli berkata, dasar tersebut umpama kembali ke zaman jahiliah dengan menjadikan wanita sebagai bahan dagangan, pajakan dan gadaian.

"Tidakkah kita sedar bahawa perceraian adalah perkara halal yang paling dibenci Allah dan kita jadikan perkara yang paling dibenci Allah ini sebagai dasar bai'ah dan sumpah taat setia," katanya.

Beliau turut mempersoalkan kenapa bai'ah taat setia Pas itu tidak dibuat dalam bentuk lain seperti bersumpah laknat.

Dengan cara itu katanya, semua wakil rakyat diyakini akan berfikir banyak kali sebelum bercadang melompat parti.

"Bagaimana rakyat nak meletakkan harapan dan kepercayaan untuk kita memimpin dan memerintah negara jika kita sanggup menggadai dan menjadikan isteri dan perkahwinan kita sendiri sebagai gadaian politik?

"Apakah kelak bila menjadi kerajaan Persekutuan dan memerintah maka semua pegawai dan kakitangan kerajaan akan dipaksa bai'ah menceraikan isteri mereka jika tidak taat kepada kerajaan," katanya.

Wasabi Oyabun

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Feb 2013 11:04 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


TERKINI! PULUHAN RIBU RAKYAT KELANTAN SAMBUT TUAN GURU NIK AZIZ DARI UMRAH. HABISLAH UMNO!

Posted: 19 Feb 2013 10:01 PM PST


Ikon kesayangan rakyat, Dato' Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat disambut oleh seluruh rakyat negeri tersebut.

Inilah buktinya:
Akibat tertekan dengan kebangkitan rakyat kelantan yang menyokong BN hasil daripada Himpunan Tukar Kelantan dan Himpunan Anak Kelantan yang diadakan di Stadium Bukit Jalil yang menghimpunkan puluhan ribu penyokong BN Kelantan !! Pas pula mengadakan Himpunan Sayang Tok Guru hari ini di perkarangan stadium Sultan Muhammad Di Kota Bharu, Namun setelah hebahan di buat ke pelusuk ceruk kampung namun kehadiran rakyat amat mengecewakan menandakan tidak ada sokongan terhadap Pas di Kelantan kerana rakyat sudah muak dengan Janji-janji palsu PAS.Kehadiran antara 500 ke 800 orang sahaja itupun ramai wakil muslimat dari muslimin pas!!






Sumber : http://kelateloni.blogspot.com/2013/02/pas-gagal-terkini-sebarkan-himpun.html

Aiks....takkan banyak ni je?

MyMassa tunjuk gambar ni kat seorang rakan penyokong tegar PAS. Nak tau apa jawabnya.... "Memang la manusia tak ramai, tapi puluhan ribu malaikat dan jin pun sanggup berkumpul sambut ulama macam tok guru. Orang UMNO memang la tak nampak!" 

Tinggi betul ilmu 'makrifat' rakan MyMassa ni. Kalau nak berdebat bab politik, nak menang aje.

Rakan blogger bicara Kelantan juga turut melaporkan satu lagi kegagalan projek PAS Kelantan di bawah geng royalti:

Program yg dijangka menerima kehadiran lebih 500 orang itu telah  mengundang kemarahan melampau dari Husam kambing kerana hanya 30 orang yg hadir. Yg hadir itu pun memang dr kelompok ada pertalian darah dgn orang2 kuat PAS. bermakna jumlah banting yg dipasang di tiang2 lampu di sekitar Kota Bharu adalah lebih byk dr orang yg hadir. :)

Menurut kata penganjur, 100 peserta pertama yg hadir akan diberi mafla percuma setiap seorang. jadi setiap seorang drp mereka yg hadir hari itu amat bertuah krn setiap seorang mendapat lbh kurang 3 helai mafla scara prcuma. kikiki..

Baca seterusnya di sini : http://bicarakelantan.blogspot.com/2013/02/lagi-himpunan-r-yg-gagal-aduii.html

Apa tandanya tu kalau kat kubu kuat PAS sendiri pun macam ni sambutannya terhadap program PAS? Anda tahu jawapannya.....

*Pembaca bandingkan jumlah yang sambut Tok Guru Nik Aziz dengan yang sambut PM. Jadi siapa sebenarnya yang tenat sekarang ni?


PANAS! Video Bukti Yang Tinggal Hanya Jahil Agama Dalam PAS.

Posted: 19 Feb 2013 08:14 PM PST

MyMassa jumpa video ni semalam.

Debat antara Tok Guru Sekolah Pondok dengan seorang pemimpin PAS kawasan.


Pembaca boleh nilai sendiri kualiti pemimpin yang ada dalam PAS sekarang. Sampai di peringkat bawah pun dah pupus golongan agamawan. Yang tinggal hanya ahli politik yang taksub dengan Nik Aziz. Bila berdebat hanya guna dalil aqli bukan dalil naqli.

Itu contoh yang MyMassa ambil di Kelantan. Kubu kuat PAS selama berpuluh tahun. Di Selangor dan negeri-negeri lain, yang menyertai PAS hanyalah golongan profesional yang berkopiah dan dicop ustaz oleh orang PAS.

Itulah akibatnya bila PAS sendiri menolak kepimpinan ulama dalam parti tersebut. Sampai Timbalan Presiden PAS pun diberikan kepada Mat Sabu yang sememangnya kita tahu bukanlah seorang yang alim dalam Islam. Begitu juga dengan dua orang Naib Presiden PAS juga bukan ulama iaitu Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub.

Golongan ulama semakin terpinggir

Apabila golongan ulama semakin terpinggir, maka ada di antara pemimpin dan ahli PAS sendiri sanggup memaki ulama mereka sendiri bila menegakkan yang HAQ! Sesuatu yang tak pernah kita fikir akan berlaku dalam PAS.


Tidak hairan jika Ketua Dewan Ulama PAS sendiri pun diperkecil-kecilkan oleh pemimpin Pemuda DAP. Kenapa tiada daripada ahli PAS yang sanggup mempertahankankan Ketua Dewan Ulama mereka?
SHAH ALAM: DAP hari ini menyifatkan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib sebagai pemimpin biasa yang tidak mewakili pandangan PAS Pusat bersabit isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan muslim.

Setiausaha Organisasasi DAP, Anthony Loke berkata tidak timbul soal parti itu perlu mempertahankan Pengerusi parti Karpal Singh yang dibidas oleh Harun bersabit isu berkenaan.

"Harun Taib itu seorang pemimpin (PAS) sahaja. Dia bukannya mewakili kepimpinan pusat PAS. Dalam Pakatan Rakyat kita ada kerangka majlis kepimpinan kita. 
Sumber : http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WkapNgZw==

Maka, apakah ada dalil lagi halal untuk kita undi PAS?

HARAM UNDI PAS
PERGUNA AGAMA DEMI KUASA


Santai Pagi : TILAM, TALAM & TULUM Dalam PKR

Posted: 19 Feb 2013 04:30 PM PST

3 perkataan yang menjadi kontroversi kepada pemimpin PKR iaitu TILAM, TALAM DAN TULUM.

1. TILAM.

Amat bermakna dalam hidup Anwar Ibrahim bila TILAM yang bertompok-tompok menjadi bahan bukti di mahkamah dalam kes liwat 1.


Jangan lupa, TILAM juga menjadi bahan penting dalam perbicaraan kes liwat ke-2. Cuma kali ni takde la sampai usung ke mahkamah.



2. TALAM.

Walaupun Anwar Ibrahim menghentam Tun Mahathir apabila mem'bail out' beberapa syarikat besar ketika krisis ekonomi, namun apabila Anwar menjadi Penasihat Ekonomi Selangor, dia juga membenarkan Khalid Ibrahim mem'bail out' TALAM CORPORATION.


Dengan nasihat Anwar supaya tak nampak sangat nak tolong kroni, ianya dinamakan PEMBELIAN SEMULA HUTANG TALAM, tapi dengan jumlah yang tak masuk akal termasuk tanah dalam tasik. Kalau perkataan TILAM menjadi kontroversi kepada Anwar, TALAM pula mempopularkan Khalid Ibrahim sebagai ahli ekonomi bawah air paling bijak..


3. TULUM.

TULUM ni apa pulak? Korang tengok gambar ni, pastu terbalikkah perkataan TULUM tu.

Tulum.....tulum.....

Kalau yang tak dapat pick up lagi (maklumlah pagi-pagi ni slow sikit), TULUM kalau diterbalikkan akan jadi MULUT.

*Untung Azmin Ali ada TULUM yang boleh bagi dia nikmat. Ko ade?

PICTURE OF THE YEAR: THE NEW HUGUAN SIOU

Posted: 19 Feb 2013 06:41 AM PST



EMEL DARI ORANG KADAZAN-DUSUN, Kami tak dapat nak ulas sebab kurang faham budaya orang Kadazan-Dusun, Just sharing...

ANWAR IBRAHIM GANTI PAIRIN HUGUAN SIOU

Ulasan Hermes di dalam Borneo Insider bertarikh 11 Februari 2013, tindakan Anwar Ibrahim kasi gaduh orang Islam dengan orang Kristian semakin menjadi-jadi. Kenapa Anwar Ibrahim tidak senang dengan keharmonian dan perpaduan di negara kita.

Tindakan tidak siuman PKR Ranau mengurniakan Anwar Ibrahim anugerah suci 'Huguan Siou Malaysia', di Ranau mencetuskan Penghinaan kepada kita orang pribumi di Sabah khususnya orang-orang Kadazan-Dusun. Huguan Siou adalah Ketua Suci orang Kadazan-Dusun. Datuk Pairin Kitingan adalah Huguan Siou sepanjang hayat sejak tahun 1984 selepas Tun Fuad Donald Stephens. Kenapa Anwar yang kotor diberi lebih tinggu kedudukannya iaitu "Huguan Siou Malaysia". Betul-betul Pakatan Rakyat ini sudah gila babi!

Soalnya Sucikah Anwar berbanding Pairin Kitingan?

Apakah Sucinya Anwar Ibrahim diberi penghormatan menggantikan Datuk Pairin Kitingan sebagai "Huguan Siou"! Anwar hanya seorang Mamak Penang dari Malaya, sedangkan Pairin orang Kadazan-Dusun ori.

Apakah Sucinya Anwar diberi anugerah suci orang Kadazan? Lihatlah mangsa-mangsa liwat Anwar seperti Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Dr Munawar Ahmad Anees, Azizan Abu Bakar, Mior Abdul Razak, Ismail Mat Rabi @ Ismail Harun, Hairany Mat Nafees dan Rashid. Seks ini lelaki dengan lelaki tau!

Pernah kita dengar Datuk Pairin Meliwat lelaki? Datuk Pairin seorang Kristian Katolik yang taat kepada agamanya, wajahnya lebih berseri berbanding Anwar, tiba-tiba Anwar dapat Huguan Siou Malaysia, Pairin mau letak mana?

Siapa tak kenal Anwar. Anak dara kah, bini orang kah, semua dia sapu. Kamu ceklah sendiri, sampai hari ini Anwar tidak berani saman perempuan-perempuan yang dipaksanya melakukan seks. Mangsa-mangsa Wanita Anwar seperti Shamsidar Tahrin (bini YB Azmin Ali), Norlaila Abdul Majid dan Soma Rodrigo @ Anne orang Portugis beragama Kristian seagama dengan kita pun Anwar gerodok. Sucikah ini macam?

Hari itu, kita ingat Anwar sudah bertaubat semasa disuruh oleh si Karpal Singh. Tapi tengoklah kes terbarunya, Saiful Bukhari pembantu mudanya pun dia hantam. Seorang lagi pembantunya Rahimi berkata kepada bapanya, "Nasib baik aku berhenti cepat, kalau tidak aku pun kena liwat", itulah kata Rahimi kepada bapanya.

Integriti Anwar dan Integriti Pairin

Bukan pasal seks saja, Integriti Anwar pun bermasalah! Anwar juga paksa peguam-peguam supaya menipu Mahkamah, menipu semua orang. Cuba kamu bayangkan pengakuan bekas Peguam Anwar ini, "Saya ditekan oleh Anwar, Anwar suruh Azilah mengaku, dapatkan surat sumpah, suruh Azilah mengaku bahawa Najib terlibat, Rosmah pun terlibat. "

Hasil siasatan yang saya buat sendiri, saya dapati tuduhan mengatakan Rosmah berada di tempat pembunuhan, di Puncak Alam, Shah Alam pada hari kejadian adalah fitnah. Bila saya semak, Datin Seri Rosmah berada di Tabung Haji, berbuka puasa dengan anak yatim. Ada gambar dia, ada bukti.(Bekas Peguam Anwar,YB Zulkifli Nordin,Bentong,Pahang,3 Feb 2011)

Kata YB Zulkifli lagi, "Saya kata macam mana nak tuduh Datin Seri Rosmah yang bunuh Altantuya, bukti jelas dia bersama anak yatim malam itu, pada bulan Ramadan. Walaupun tiada bukti, Anwar tetap berkeras mengarahkan saya mencari bukti palsu untuk mengaitkan Najib dan Rosmah.

Anwar paksa saya, "Awak buat juga, cari jalan supaya Rosmah dan Najib dituduh membunuh Altantuya. Akhirnya pada tahun 2009, Zulkifli meletakkan jawatan. Inikah manusia suci yang ditabalkan Huguan Siou!

Apa pula kata Hakim yang membebaskan Anwar pada tahun 2004 dulu: 

"Ketiga-ketiga hakim, termasuk dua hakim yang membebaskan Anwar berkata Anwar dibebaskan tetapi mereka mengakui bahawa aktiviti Liwat memang berlaku. Penghakiman bertulis Mahkamah Persekutuan jelas menyebut Anwar seorang homoseks. Anwar dibebaskan kerana kekalahan teknikal di mana Azizan tidak dapat mengingati masa kena liwat dengan tepat. Inikah manusia yang mau jadi "Huguan Siou"! Pantang nenek-nenek kita melihat Huguan Siou yang punya perangai jelek dan buruk macam ini! Patutkah kita undi manusia seperti ini dan partinya dalam Pilihanraya nanti?

Si Jonathan Yasin ini pula, Ketua PKR Ranau dengan bangga menunjukkan dalam FBnya gambar Anwar pakai topi Kadazan Dusun dan kain 'Huguan Siou' sekitar bahunya dengan caption : "DS Anwar Ibrahim telah dinobatkan sebagai Huguan Siou Malaysia di Kg Paginatan, Ranau-10/2/13". 

Gila punya kerja! Ini betul-betul Huguan Sial punya orang!

TOP SECRET! Apa Tian Chua Buat Dengan Nur Misuari 4 Bulan Lepas?

Posted: 19 Feb 2013 06:32 AM PST


Melalui maklumat dalaman PKR, Anwar Ibrahim telah mengutuskan Tian Chua untuk berjumpa rakan baiknya, Nur Misuari 4 bulan yang lepas.


Sumber tersebut memaklumkan akan memberikan perincian perjumpaan tersebut kepada kami.

Siapa Nur Misuari dan apakah kaitannya dengan PKR?


Nur Misuari adalah bekas pemimpin MNLF yang telah tersingkir dari pergerakan tersebut. Blogger MrKinabaluBoy pernah mendedahkan perkara tersebut di sini (http://mrkinabaluboy.blogspot.com/2013/02/kehadiran-warga-asing-ke-sabah.html).

Menurut blog Kesultanan Sulu, golongan yang menceroboh di Lahad Datu adalah dari kumpulan MNLF.
- Ada laporan sebahagian mereka itu adalah bekas tentera MNLF yang sudah lama mufarakah dari MNLF. Mereka adalah dari suku Tausug yang GAGGIL (degil) dan selalu melanggar arahan ketua. Menurut saksi mata yang telah ambil video sebagaimana yang dilaporkan dalam Facebook wajah-wajah mereka seperti sudah hilang seri walau pun kelihatan menakutkan. Hilang seri seperti tanda bahawa mereka bakal mati katak di tangan tentera Malaysia. Rambut sebahagian mereka panjang sebagai melambangkan kepahlawanan Tausug yang walau pun nampak kalah secara lojik namun dianggarkan dapat bertahan berbulan bulan malah mungkin bertahun. Mereka dapat bertahan begitu kerana mungkin berjaya berenang larikan diri semula ke pulau Tawi-Tawi. Selamat.

Sumber : http://tausug-global.blogspot.com/2013/02/siapakah-penceroboh-di-lahad-datu.html

Jadi apa kaitan pencerobohan di Lahad Datu, MNLF, Nur Misuari, Tian Chua dan Anwar Ibrahim?

MyMassa tinggalkan persoalan tersebut untuk pembaca tanya sendiri kepada Tian Chua. Apakah perancangannya dengan Nur Misuari 4 bulan yang lepas.

Kenapa baru sekarang MyMassa dedahkan pertemuan Tian Chua dengan Nur Misuari sekarang. Kerana keceluparan Tian Chua menuduh insiden di Lahad Datu sebagai 'ciptaan' Kerajaan.
PKR vice president Tian Chua said it was likely that the recent 'play-up' by Prime Minister Najib Razak's government of a purported security lapse in Sabah, where some 100 Filipino armed men landed in Lahad Datu by boats, was a ploy to divert attention from the controversial Royal Commission of Inquiry into Illegal Immigrants and the RM1bil Amalilio scandal.

"I won't go so far as to say the ploy is to postpone the Sabah election but it is really a bizarre case. It reminds me of the Al-Mauna case just before the 1999 election, where I was arrested under the ISA

"But these are not insurgents and the case has failed to start any fear among the Sabah people. It would seem to me that this is a diversion from the core issues in Sabah now. Most people are concentrating on the RCI and Amalilio scandal".

PKR memang hebat merancang dan merencanakan 'BLACK OPS'. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Tian Chua hari ini juga salah satu skrip dalam operasi tersebut.

Satu lagi yang MyMassa nak pembaca fikir, KENAPA TIAN CHUA YANG MENGULAS MENGENAI INSIDEN DI LAHAD DATU BUKANNYA PEMIMPIN PKR DARI SABAH?


*Agak-agaknya gambar siapa yang Tian Chua akan super impose untuk tutup pertemuannya dengan Nur Misuari.

Wajib Tengok! Gambar Cacai Pembangkang Tak Tahan Tengok Dakwah Pemimpin BN.

Posted: 19 Feb 2013 04:37 AM PST

Kejadian yang berlaku di Sabah dan dilaporkan oleh blog ini (http://dkmsabah.blogspot.com/2013/02/bila-puak2-pr-kurang-berzikir-inilah.html).


Memang penghayatan Islam makin kurang di kalangan pembangkang terutamanya PKR.

Cuba tanya AMK kenal tak apa tu Al-Ma'thurat? Yang ada di kalangan anak muda PKR hanya hiburan yang melampau.


*Joget Izzah ni pun macam bapak dia jugak.

Video Eddie Hamid Buat Lagu Untuk Nik Aziz.

Posted: 19 Feb 2013 01:49 AM PST



Layanzz...

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Feb 2013 09:28 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan