Khamis, 14 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 14 Feb 2013 01:41 PM PST

waadat


Bukti baru kes altantunya?

Posted: 14 Feb 2013 04:14 AM PST



Demang lihat sekali imbas ada beberapa blogger yang menulis tentang isu Deepak.

Terus terang, mendengar bunyi namanya sahaja pun Demang sudah dapat mengagak bahawa isu murahan sedang berlegar dalam kalangan pecacai politik.

Siang tadi Demang terima satu email daripada seorang sahabat. Oleh kerana yang menghantarnya memang ada kredibiliti (sekurang-kurangnya Demang kenal), maka Demang pun bacalah kandungan email tersebut.

Ternyata telahan Demang benar. Deepak adalah tajuk baru untuk sebuah cerita lama.

Maka bertambah-tambah meluat Demang pada pecacai PKR yang hidup dengan mencipta dan menjual isu. Padahal telah lenguh tangan menaip fakta-fakta tentang peristiwa pembunuhan wanita Mongolia.

Perlukah diulang lagi keterangan-keterangan yang menolak pembabitan PM dan isteri beliau dalam kes tersebut?

Memanglah mudah untuk Demang copy & paste artikal dulu dan siar semula di sini tetapi itu jika Demang guna laptop atau PC. Sedangkan sudah beberapa tahun Demang hanya update blog menggunakan handphone sahaja.

Sebagaimana Demang, pengirim email berkenaan juga tidak bertujuan memberikan fakta sebaliknya melihat isu ini seperti selonggok sampah.

Yang kita fikirkan bukanlah soal adakah ia sampah atau bukan; sebaliknya kita sedang berfikir hendak dihumban ke mana sampah busuk ini.

Ada idea?

tun faisal dot com

Posted: 14 Feb 2013 01:21 PM PST

tun faisal dot com


PR anjur konsert RM 3 juta tajaan syarikat arak? Pas jadi rakan subahat

Posted: 13 Feb 2013 03:05 PM PST

GAMBAR: DAP Jangan 'Buat-Buat Lupa' Konsert Arak Dekat RM3 Juta Di Batu Ferringhi November Lalu...




Video Konsert Arak & Penari Berahi Terbesar Tajaan Pakatan Haram

http://malaysia-instinct.blogspot.com/2013/02/video-konsert-arak-penari-berahi.html


SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.
Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.
Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.
Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.
Kalau tak masakkan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Tajuk lagu Gangnam Style itu diubah menjadi Ubah Roket Style…majlis pelancaran video parodi itu boleh diikuti DI SINI
Di sini menunjukkan yang DAP juga peminat tegar Psy dan lagu Gangnam Style itu, sebab itu mereka memilih lagu berkenaan untuk diubah dan dijadikan alat untuk memancing pengundi mereka.
Alih-alih bila Psy membuat persembahan semalam, mereka pula yang meroyan tak tentu pasal.
Sepatutnya mereka malu sendiri kerana merekalah parti politik pertama yang memulakan polemik Psy ini.
Mereka sepatutnya berterima kasih pada Psy kerana sekurang-kurangnya penyanyi berkenaan tidak mengambil tindakan mahkamah kerana mereka telah melanggar hak cipta penyanyi itu dengan 'mencedok dan mengubah' lagu tersebut sesuka hati mak bapa mereka!
Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.

DSC03918
Where-the-party-2012-09-480x320
Where-the-party-2012-15-480x320
Where-the-party-2012-20-480x320
Where-the-party-2012-18-480x320
Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.
Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

Konsert ada kelulusan MPPP
Oleh: Wartawan Sinar Harian
Tarikh: November 11, 2012
 33

Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…
Dari segi matematik, ia cukup mudah.
Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.
Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.
Itu saja, checkmate!

Cucu Tok Selampit

Posted: 14 Feb 2013 01:15 PM PST

Cucu Tok Selampit


Gambar-Gambar Gadis 19 Tahun Mati Terjatuh Dari Tingkat 6, Berjaya Times Square di Hari Valentine

Posted: 14 Feb 2013 01:12 AM PST







Kejadian berlaku sekitar pukul 11.00 pagi tadi di Berjaya Times Square, Kuala Lumpur. Gadis berusia 19 tahun ini dikatakan terjatuh daripada tingkat 6. Khabar-khabar angin yang mengatakan gadis berkenaan telah bergaduh dengan pasangannya sebelum kejadian, atau gadis berkenaan terjun dari Tingkat 6 bangunan berkenaan atau sama ada gadis berkenaan bunuh diri tidak perlu kita spekulasikan. Biarlah pihak polis mengadakan siasatan terhadap kes berkenaan. Takziah dirakamkan kepada keluarga mangsa. Jangan pula ada mana-mana mulut busuk juak-juak Pakatan Haram yang menuduh ini semua adalah salah UMNO dan Barisan Nasional!

Golongan Mahasewel Pakatan Haram Sudah Pandai Meminta Derma

Posted: 13 Feb 2013 10:55 PM PST



Belum apa-apa dan hanya mengadakan beberapa siri ceramah kosong termasuk baru-baru ini di Pekan, Pahang, golongan Mahasiswa CGPA 2.0 yang menggelarkan diri Gerakan Mahasiswa 13 (GM13), telah mula meniru perangai buruk senior-senior mereka di dalam Pakatan Haram, dengan mengemis meminta sedekah.

Dengan ceramah yang hanya dihadiri berpuluh orang, golongan ini mula menadah tangan meminta derma dan simpati orang ramai. Bezanya, senior-senior mereka tadah tin milo dan uncang karung hijau, mereka ini 'advance' sikit buka akaun bank. Boleh percaya ke dengan budak-budak universiti yang tidak habis mengaji ni?

Minta derma guna akaun peribadi pulak tu. Bukan akaun NGO atau persatuan. Mana akauntabilitinya. Orang ramai sibuk menderma, mereka sibuk ke hulu ke hilir menabur fitnah. Sedangkan duit anak yatim Memali juak-juak PAS boleh songlap sehingga tiada kesan, inikan pula sumbangan di dalam akaun peribadi. Bawa-bawalah belajar dulu. Duit seluar dalam dan boxer pun Mak Bapa masih belikan lagi.

Published with Blogger-droid v2.0.10

THE FLYING KICK

Posted: 14 Feb 2013 01:02 PM PST

THE FLYING KICK


DENDA RM8000 DAN PENJARA 30 HARI TIDAK BERBALOI UNTUK KEBIADAPAN LEONG PEI KOE!!!

Posted: 14 Feb 2013 04:00 AM PST

BILLBOARD PAS DI KUALA TERENGGANU DAN MARANG DIKHIANATI AHLI-AHLI PAS SENDIRI!!!

Posted: 14 Feb 2013 02:33 AM PST

ANWAR CABAR TUN MAHATHIR BERTANDING DALAM PRU13 UNTUK TUTUP KEMALUANNYA!!!

Posted: 14 Feb 2013 12:37 AM PST

ISY, HADI AWANG BERENDAM DALAM KOLAH MASJID UNTUK WUJUDKAN PENDEWAAN KEPADA DIRINYA? BIAR BETUL NIH!!!

Posted: 13 Feb 2013 11:21 PM PST

MANA N.SURENDRAN NAK SOROK MUKA BILA PORNTHIP ENGGAN DIMALUKAN DEK PAKATAN SEKALI LAGI!!!

Posted: 13 Feb 2013 09:30 PM PST

DEEPAK JAIKISHAN PERNAH TEST 'ANU' RAZAK BAGINDA KE SAMPAI DIA TAHU RAZAK BAGINDA MATI PUCUK?

Posted: 13 Feb 2013 08:29 PM PST

ANWAR LEMBIK LUTUT DAN JATUH TERDUDUK SEBAIK-BAIK PIJAK BUMI PENGKALAN PEGOH!!!

Posted: 13 Feb 2013 04:00 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 14 Feb 2013 11:45 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot ! Nyawa PSY terancam punca tak sertai gaul Yee Sang ! @dzainalabidin

Posted: 14 Feb 2013 06:00 AM PST





Ketua polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi mengesahkan berlakunya cubaan mengancam nyawa Psy apabila penyanyi tersebut tiba di Pulau Pinang pada kira-kira jam 7 pagi, Isnin lalu.
Abdul Rahim berkata beliau menerima maklumat daripada Bukit Aman pada 10 Februari bahawa wujud ancaman ke atas nyawa penyanyi tersebut.


Ekoran itu, pasukannya meningkatkan kawalan dan mengiringi Psy semenjak penyanyi itu tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang hinggalah beliau beredar, katanya kepadaMalaysiakini.
"Anda tahu bila dia berangkat meninggalkan Pulau Pinang? Pada dinihari jam 2 pagi. Kami memastikan beliau selamat dan kami mengiringi beliau ke lapangan terbang. Beliau meninggalkan negara ini dengan selamat selepas itu," katanya lagi.

Abdul Rahim bagaimanapun tidak menjelaskan cubaan berkenaan dan juga identiti individu yang didakwa cuba mengancam penyanyi berkenaan, yang tiba ke negara ini dengan penerbangan selama 20 jam dari Brazil.
Abdul Rahim mengulas dakwaan oleh pengerusi BN negeri Teng Chang Yeow berhubung cubaan tersebut.

Teng mendakwa, perkara itu menyebabkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pemimpin lain segera meninggalkan pentas selepas acara menggaul yee sang.



FAKTOR KESELAMATAN 


 Faktor keselamatan adalah punca bagi penyanyi popular Korea Selatan, Psy tidak menyertai pemimpin Barisan Nasional menggaul 'yee sang' di atas pentas pada majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia di Pulau Pinang baru-baru ini.

Menurut Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow, hal ini kerana terdapat ancaman bunuh terhadap penyanyi itu sebelum beliau ke Malaysia sekaligus menolak spekulasi bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meninggalkan pentas selepas Psy tidak menyertai acara tersebut.

Kata beliau, pihak pengawal keselematan telah dimaklumkan berhubung perkara tersebut bagi memastikan tiada kejadian yang tidak diingini berlaku.

"Terdapat satu ancaman terhadap kehidupan Psy sehingga menyebabkan pihak polis terpaksa mengawal kawasan tersebut memandangkan khemah yang diduduki beliau berhampiran dengan pentas. Sebab itu kami meminta Perdana Menteri untuk turun dari pentas," katanya.

Beliau berkata Psy telah menerima ancaman bunuh sebelum ini sekiranya hadir ke Pulau Pinang untuk membuat persembahan.

Tambah beliau lagi, keengganan Psy untuk tidak menyertai pemimpin BN menggauli yee sang kerana ia tiada dalam aturcara program penyanyi popular itu.

"Beliau hanya di sini untuk membuat persembahan, ini (menggaul yee sang) bukan sebahagian daripada program (beliau)," katanya.

Teng berkata Psy juga tidak memahami budaya menggaul 'yee sang' dan pihaknya terpaksa menjelaskan perkara tersebut memandangkan acara itu tiada dalam aturcara beliau.

"Pada waktu mereka selesai menjelaskan kepadanya, (acara) itu dah selesai," katanya.
Selain daripada itu beliau berkata pengerusi majlis tidak mengikut urutan aturcara sehingga menyebabkan berlaku 'salah faham' berhubung acara 'yee sang' itu.

Sebelum ini beberapa blog serta portal condong pembangkang menggunakan isu ini bagi memalukan perdana menteri dan mendakwa penyanyi K-Pop itu tidak mahu menyertai pemimpin Barisan Nasional menggaul yee sang.

Hot ! Penyakit Anwar tahap kronik , pakai kasut pun dah tak betul !!!

Posted: 14 Feb 2013 05:17 AM PST


Nampaknya penyakit sawan nak jadi Perdana Menteri terkena kepada Anwar dah sampai stage akhir kronik !   Sampai  pakai kasut pun dah jadi sebelah lain ..hahaha

GPB tak tahu la apa akan jadi kat Bang Nuar ini kalau kalah di PRU13 ......entah kasut pun dah tak pakai .hahaha...

GM13 edar risalah hasut rakyat benci kerajaan !!

Posted: 14 Feb 2013 02:00 AM PST




Tindakan kumpulan GM13 (Gerakan Mahasiswa PRU13) yang didakwa giat melakukan kempen sejak kelmarin bagi memancing undi di sekitar daerah ini menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan penduduk setempat.

Ketua Kampung Ganchong Hulu, Mustafar Osman berkata, kehadiran sekumpulan ahli GM13 yang pergi dari rumah ke rumah di sekitar mukim Ganchong disedari kira-kira jam 11 pagi, kelmarin.

Menurutnya, seramai sembilan ahli kumpulan tersebut bergerak dalam tiga kumpulan yang dipecahkan kepada beberapa orang sebelum mendakwa mereka datang untuk membuat bancian.

"Remaja lelaki dan perempuan yang berusia lingkungan 20-an itu menyatakan tujuan kedatangan mereka yang ingin membuat bancian sebelum mengedarkan beberapa risalah yang mengandungi maklumat untuk berkempen.

"Mereka cuba menghasut penduduk di sini menyokong pihak pembangkang selain bercakap mengenai pelbagai isu seperti jaminan pendidikan percuma, penurunan harga minyak dan barang selain memburuk-burukkan Menteri Besar Pahang serta
kerajaan," katanya.

Beliau yang membuat laporan polis pada jam 8 malam kelmarin mendakwa, kumpulan mahasiswa itu juga turut memberi wang di dalam sampul duit berslogankan dan simbol parti Pas.

"Saya sendiri memperoleh RM9 di dalam sampul tersebut yang dikepilkan di dalam buku bertajuk 'Report Card MB Pahang, Bekas Guru Besar Menjadi Menteri Besar: Selepas 10 Tahun' yang turut diedarkan," katanya.


Tetap degil berkempen

Sementara itu, Ketua Umno Cawangan Kampung Kiambang, Ganchong, Abdullah Jais berkata, tindakan kumpulan berkenaan berkempen sememangnya tidak dialu-alukan malah dia bersama beberapa penduduk menasihati mereka agar pulang sahaja dan tidak meneruskan niat mendekati masyarakat kerana belum tiba masa untuk berkempen.

"Nasihat kami hanya sia-sia kerana mereka masih berdegil dan sempat ke tujuh rumah penduduk di sekitar kampung ini sebelum dihalang segelintir penduduk yang tidak senang dengan cara tidak sopan mereka," katanya.

Menurutnya, penduduk juga menerima salinan 'surat daripada mahasiswa untuk warga Pekan' yang mengutuk pemerintahan kerajaan serta risalah yang meminta agar masyarakat memilih pembangkang dan menyifatkan agar Barisan Nasional perlu 'direhatkan' selepas 55 tahun memerintah negara ini.

"Kejadian berkenaan benar-benar menggugat ketenteraman di kawasan ini malah tindakan mereka itu adalah salah dan boleh dikenakan tindakan kerana berkempen sesuka hati sekali gus tidak menghormati undang-undang berkenaan tempoh berkempen yang ditetapkan.

"Saya sendiri ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) petang kelmarin bagi membuat satu laporan polis berkaitan tindakan mereka," katanya.

5 tahun masa terbuang P.Pinang bersama DAP @dzainalabidin

Posted: 14 Feb 2013 12:40 AM PST







PULAU PINANG 13 Februari – Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menggariskan beberapa komitmen untuk membangunkan negeri berkenaan sekiranya rakyat negeri itu memberikan semula kepercayaan untuk menerajui negeri berkenaan.
Timbalan Pengerusinya Datuk Zainal Abidin Osman berkata BN negeri itu tidak akan bercakap kosong sebaliknya telah merangka beberapa kertas cadangan atau 'Blue Print" untuk negeri tersebut dalam tempoh lima hingga 10 tahun akan datang sekiranya rakyat memberikan kepercayaan pada pilihan raya umum nanti.
Menurut beliau rakyat telah melihat bagaimana lima tahun di bawah pemerintahan DAP hari ini, ianya penuh dengan pembaziran selain masa yang terbuang atau dengan kata lainnya seperti masa yang tidak bergerak
"Setelah berlalunya pilihan raya umum 2008, rakyat menerima keputusan ini dengan hati terbuka dan beri peluang untuk DAP memerintah dan tengok lima tahun mungkin ada sesuatu yang menarik. Mungkin boleh memberikan sesuatu yang menakjubkan. Pelaburan mungkin berlipatganda atau boleh melihat pembangunan yang tidak pernah dibangunkan sebelum ini. Itu anggapan awal.
"Dan rakyat melihat pada tahun pertama…tahun kedua..tahun ketiga..tahun keempat dan sampai tahun kelima sekarang, mereka ini seolah-olah dirasuk satu kesedaran sebenarnya lima tahun yang berlalu adalah masa yang terbuang…dengan kata lainnya seperti masa yang tidak bergerak.
"Kalau kita tengok di Pulau Pinang ini tidak ada apa yang berlaku perkara baru di sini. Tidak ada satu lonjakan ekonomi yang berlaku. Kita juga lihat orang susah tidak dibela begitu juga  dari segi pendapatan rakyat, perumahan kos rendah dan sebagainya lagi. Semua itu hanya boleh diselesaikan dengan memberikan semula mandat kepada BN," katanya dalam wawancara ekslusif bersama UMNO-Online.
Mengulas lebih lanjut transformasi Pulau Pinang kedua, Datuk Zainal seterusnya memberitahu pembinaan rumah kos rendah serta mampu milik dan cadangan untuk mengatasi kesesakan lalulintas antara yang menjadi keutamaan selain bebrapa aspek lain yang turut juga diberikan perhatian.
Beliau  seterusnya memberitahu BN negeri itu juga berhasrat untuk mengembalikan semula kerdipan Pulau Pinang yang dulunya dipanggil Mutiara Timur.
"Dulunya jika kita ingat Pulau Pinang adalah kawasan 'free duty'……selepas itu dihapuskan 'free duty' dalam usaha membantu negeri-negeri bersebelahan turut berkembang sama. Pada waktu itu ada pemimpin berwawasan Tun Dr Lim Chong Eu bersama-sama dengan kepimpinan BN lain memikirkan apakah yang perlu dibuat selepas hilangnya status kawasan bebas cukai.
"Itu adalah transformasi Pulau Pinang yang pertama yang membawa negeri yang dulunya keuntungan kepada bebas cukai kepada negeri yang mempunyai sektor perkilangan dan sebagainya. Pertumbuhan meningkat sekaligus dapat memberikan manfaat yang cukup besar kepada rakyat.

"Persoalannya adakah kita terus mahu bergantung kepada indsutri pembuatan ini padahal sekarang ini dunia dan negara telah mula bergerak ke arah services industry.. sektor perkhidmatan.

Oleh itu kita menerusi BN telah merancang sekiranya diberi mandat baru kita akan lakukan pelan transformasi Pulau Pinang kedua yang akan menambah industri pembuatan yang kita ada ini dengan sektor baru yang kita inginkan seperti 'international financial hub', satu pesisiran kewangan yang akan membawa sektor perbankan dan kewangan ke negeri ini, pelancongan dan sebagainya lagi," ujar beliau. -MediaUMNO

Hot ! Anwar malu besar jatuh ketika pijak bumi Pengkalan Pegoh !!!

Posted: 13 Feb 2013 08:25 PM PST






Isyarat sudah pun diberikan. Petunjuk sudah pun ketara dan nyata. Namun kalau dah jenis perut hijau, segala petunjuk dan isyarat pun tak dihiraukan. Bahkan dilanggar sesuka hati kononnya untuk menunjuk-nunjuk yang dia tu hebat, dia kuat dan dia gagah perkasa.

Batu yang keras pun, berlekuk dek titisan air. Besi yang pejal pun, berkarat dan reput dek lembapan. Cuma hati manusia sahaja, kalau dah jenis terhijab, hanya Allah Taala sahaja yang mampu membuka tabir dan hijab itu.

Itulah yang berlaku kepada Anwar Ibrahim malam tadi. Bumi Pengkalan Pegoh ternyata tidak menerimanya. Sebaik-baik sahaja dia turun daripada kenderaannya dan menjejakkan kaki ke tanah Pengkalan Pegoh, dia terus tergolek dog bagaikan nangka busuk yang penuh ulat dan isinya langsung tidak boleh dimakan.

Kalaulah bukan kerana enam orang pengiring peribadinya, sudah pasti Anwar Ibrahim akan menjulur di atas tanah dengan lidah panjang menjilat lumpur bagaikan anjing patah keempat-empat kakinya. Enam orang pengiringnya itulah yang kemudian mengangkat dan membawanya ke pentas ceramah yang terletak di hadapan Markas PAS Kampung Pengkalan Pegoh. (RUJUK SUNGAI RAPAT ONLINE)

Dan menariknya, Anwar Ibrahim tidak seperti kebiasaan. Gementar dan ketakutannya terserlah nyata. Dia hanya mampu berucap selama 15 minit manakala suara Ummi Hafilda yang baru mendapat INJECTION semangat daripada suami Arabnya, pula melengking-lengking, sekaligus menambahkan lagi ketakutan dan kengerian Anwar Ibrahim. 

-FLYINGKICK-

Rakyat Sabah ready for BN , 50 ribu sambut Najib !!

Posted: 13 Feb 2013 06:46 PM PST





Datuk Seri Najib Razak tiba di padang pekan Beaufort di sini, pagi ini, pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat. 

Perdana Menteri yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman tiba jam 9.45 pagi. 
Program di sini adalah sebahagian daripada sesi lawatan Perdana Menteri di Sabah, selain bakal menghadiri program yang sama di Papar dan di Tuaran 


Kehadiran Perdana Menteri disambut pemimpin Barisan Nasional Sabah dan kira-kira 50,000 anggota masyarakat dari daerah ini, Sipitang dan Tenom. -BERITA HARIAN-



Lihat pulak sambutan terhadap Anwar Ibrahim "Huguan Siou PKR " ...









Hot ! Anwar memalukan Pakatan pasal gelaran 'Huguan Siou " di Sabah !!

Posted: 13 Feb 2013 04:30 PM PST



"Matlamat menghalalkan cara "...Itu Anwar Ibrahim yang gila nak jadi Perdana Menteri Malaysia .

Sampai nak tarik sokongan rakyat di Sabah pun  sanggup arahkan pencacai PKR   di sana  daripada kaum Kadazan menggelarkan dirinya  gelaran " Huguan Siou "

Kecoh la  kerana satu-satunya pemimpin di sana yang  dapat gelaran setakat ini  adalah TS Joseph Pairin Kitingan yang berketurunan Kadazan Dusun Murut  .

Ye la .. kira hebat la  anak mamak dari  Cherok Tok Kun boleh naik potong  terus dapat  gelaran " Pemimpin Agong " bagi tradisi Kadazan Dusun .  Kiranya Anwar ini boleh jaga artifak , adat bangsa Kadazan la lepas ni .

Tak perlu tukar bangsa pun terus boleh dapat gelaran buta   macam bininya Kak Jijah  yang turut dapat gelaran Sayyidatina Khadijah daripada ABIM .

Kesimpulannya , nantikan  lagi kejutan oleh Anwar menjelang PRU13 untuk tagih undi   .. selepas jadi hero Tamil MGR-  Sivaji dan kini  terbaru nak gelaran  Huguan Siou .. semuanya sebab nak ke Putrajaya dengan kaedah matlamat menghalalkan cara .




KOTA KINABALU: Persatuan Kebudayaan Kadazandusun (KDCA) mendesak permohonan maaf daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Ranau dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana menyentuh sensitiviti dan kesucian adat masyarakat Kadazandusun di Sabah.
Ketika membuat gesaan itu, Setiausaha Agung KDCA Suman Yasambun berkata gelaran 'Huguan Siou' yang bermaksud 'Pemimpin Agung' secara eksklusif dikhaskan dan diberi kepada seorang pemimpin Kadazandusun Murut.
Oleh itu, katanya jika benar seperti dilaporkan media baru-baru ini bahawa PKRRanau memberi atau mengisytiharkan Anwar sebagai Huguan Siou Malaysia, tindakanitu menyalahi budaya dan tersasar daripada amalan serta tradisi lazim Kadazandusun.
"Ia menghina dan menyinggung perasaan kaum Kadazandusun. Hakikatnya ini adalah tindakan yang akan menguatkuasakan hukum 'solupi', iaitu membawa sumpahanterhadap seseorang atau mereka yang merampas struktur kepimpinan sedia ada dalamlingkungan komuniti Kadazandusun, terutamanya dalam hubungan dengan institusiHuguan Siou," katanya dalam satu kenyataan di sini Rabu.
Suman berkata 'Huguan Siou' adalah institusi yang merangkumkan semangatperpaduan, keberanian dan keazaman KDM.
"Beliau adalah penjaga adat, norma, artifak dan tradisi KDM yang dirayakan setiap tahun menerusi Hari Kaamatan," katanya.
KDCA merangkumi dan mewakili 40 kumpulan etnik di Sabah.
Sementara itu, Presiden Pertubuhan Bajau Bersatu Sabah (USBO) Datuk Seri SallehSaid Keruak berkata saga Huguan Siou menunjukkan Anwar jahil tentang budayapelbagai kumpulan etnik di Sabah.
"Beliau (Anwar) hanya berminat dengan kuasa politik dan menghina masyarakat Sabah. Bagaimana masyarakat Sabah mahu mempercayai beliau?," katanya.
Dalam hubungan ini, Salleh berkata Anwar perlu memohon maaf secara terbukakepada kaum Kadazandusun di negeri ini.
Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri Datuk Masidi Manjunberpendapat gelaran Huguan Siou dianggap 'suci' oleh komuniti KDM dan hanyaboleh diberi kepada kalangan komuniti berkenaan.
Beliau berkata Malaysia sebuah negara yang mempunyai pelbagai kaum, agama serta budaya dan rakyatnya perlu saling menghormati sensitiviti adat dan budaya satu sama lain.
"Orang yang memberi gelaran ini mungkin cuba meraih kepentingan politik tetapi orang yang menerimanya pula sama ada jahil atau memang tidak sensitif.
Bagaimanapun perkara ini tidak dapat diterima daripada seseorang yangberpengalaman dalam politik dan kerajaan seperti beliau," katanya.
Beliau berkata gelaran Huguan Siou tidak seharusnya digunakan sebagai alat politik untuk memenuhi agenda seseorang.
"Tanpa mengira perbezaan hubungan politik dan perselisihan dalam banyak perkara, masyarakat Sabah mesti bersatu dalam mengiktiraf serta menghormati warisan dan adat budaya kita," katanya.
Masidi, yang berasal dari Ranau, berkata sebarang tindakan yang dianggap memperkecilkan institusi Huguan Siou adalah satu tindakan memperkecilkan warisanbudaya Sabah, dan menambah agenda politik perlu sentiasa memberi laluan denganmengutamakan kepentingan masyarakat Sabah.
Presiden Parti Liberal Demokratik (LDP) Datuk VK Liew berkata hanya ada seorang sahaja Huguan Siou di Sabah iaitu Tan Sri Joseph Pairin Kitingan.
Beliau berkata pengisytiharan Anwar sebagai Huguan Siou adalah penghinaan kepada komuniti KDM di Sabah. -- BERNAMA





DIMENSI

Posted: 14 Feb 2013 11:34 AM PST

DIMENSI


Omegay: Deepak kantol lagi...silap bace skrip! huhuhu >XD

Posted: 14 Feb 2013 01:23 AM PST

Deepak Akhirnya Menceritakan 'Hal Sebenar' Tetapi Masih Kabur

Deepak Jaikishan berjaya menjadi seorang 'selebriti' apabila beliau menuduh Perdana Menteri dan isteri terhadap penglibatan mereka dengan perniagaan Deepak di mana mereka dikatakan tidak membantu Deepak langsung.

Jika kita kembali kepada situasi semasa isu ini sedang berlaku, Perdana Menteri, Dato' Seri Najib, sedang memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, nama Deepak dikaitkan sebagai 'orang tengah' dalam kes pembunuhan Altantuya, seorang model warga Mongolia yang dikatakan terlibat dalam skandal kapal selam dan skandal kepada DPM.

Deepak menafikan segala tuduhan tersebut, dan mempersoalkan tentang mengapa beliau perlu berjumpa dengan adik kepada DPM, Nazim, secara langsung untuk memberikan bayaran terhadap pembunuhan tersebut? Deepak menyatakan hubungan antara beliau dan juga PM dan isteri hanyalah untuk perniagaan. Ketika itu, Deepak ada mengenali Bala. Benar, Bala pernah meminta pertolongan daripada Deepak, namun Deepak tidak memberi sebarang pertolongan kepada Bala kerana Deepak tidak percayakan Bala.

Namun, itu dulu, ketika perniagaan Deepak sedang maju. Kini, setelah semuanya mula merudum, Deepak perlukan seorang mangsa untuk dituduh. Siapa lagi yang boleh dituduh jika tidak seseorang yang pernah membantu Deepak dalam perniagaan beliau. 

Deepak perlu memulihkan kerugian yang ditanggung, siapa lagi yang boleh membantu beliau jika bukan seseorang yang mempunyai kuasa atau seseorang yang mahukan kuasa? Jadi, Deepak mengambil kesempatan dengan menggunakan nama Perdana Menteri dan isteri, dan pada masa yang sama membuat 'pelaburan' pada 'kerajaan baru'.

Itulah sebab mengapa Deepak tidak takut untuk mendedahkan bahawa PM adalah dalang dalam kes pembunuhan Altantuya. Mengapa Deepak tidak membuat pendedahan yang sama ketika Dato' Seri Najib sedang memegang jawatan DPM? 

Kisah kes pembunuhan ini mula 'dihangatkan' oleh Pembangkang. Versi mereka 'menceritakan' bahawa isteri PM berada di tempat kejadian ketika pembunuhan tersebut berlaku, berdasarkan 'bukti-bukti kukuh' (kasut beliau). Mereka kemudiannya mendakwa bahawa isteri PM sempat melihat Altantuya dibunuh.


Namun, terdapat gambar-gambar isteri PM, termasuk kenyataan akhbar yang melaporkan bahawa beliau sedang menghadiri majlis berbuka puasa bersama anak yatim pada masa kejadian. Jadi, cerita tersebut kemudiannya diubah lagi oleh Pembangkang.

Selain itu, terdapat gambar yang di'super-imposed' bagi menunjukkan PM duduk semeja bersama Altantuya untuk makan malam yang digunakan oleh pihak Pembangkang sebagai 'bukti'. Namun, apabila gambar super-impose itu dibuktikan sebagai gambar yang direka-reka, pihak pembangkang mula memusingkan cerita dengan menuduh bahawa individu yang mempunyai hubungan bersama model Mongolia itu adalah pembantu PM, Razak Baginda.

Namun, kini, Deepak membuat satu lagi pendedahan dengan menyatakan bahawa Razak tidak mungkin mempunyai sebarang hubungan dengan Altantuya, kerana Razak mempunyai masalah mati pucuk. Bukan Razak, PM yang mempunyai hubungan bersama Altantuya.

Deepak juga berkata bahawa SPRM tidak berani, polis tidak berani, Azilah dan Sirul (pesalah) juga tidak berani untuk menyatakan perkara sebenar hinggakan mereka sanggup dipersalahkan atas tuduhan yang dibuat keatas DPM.

Rakyat sudah penat atas segala U-turn yang dibuat oleh Bala dan Raja Petra, kini giliran Deepak pula? Mungkin Deepak perlu mengambil ujian alkohol sebelum sesiapa mengambil kenyataan yang dikeluarkan oleh saudagar karpet ini.

Penulis pasti bahawa Deepak tidak sedar bahawa jika beliau mengambil U-turn, cerita tersebut perlulah selari dengan cerita dari Bala dan juga Raja Petra, termasuk SUARAM dan Tian Chua juga, jika tidak, segalanya akan hancur.

Buat masa sekarang, semua kisah yang diceritakan tidak membawa makna, termasuklah cerita Deepak. 
SUARAM kini terpaksa bersembunyi untuk menutup malu mereka apabila kisah mereka dibongkar. Deepak pula hanyalah seorang peniaga yang terpaksa menyambung perjuangan SUARAM yang gagal.

Deepak bukan sahaja perlu mencantumkan cerita-cerita dari pihak pembangkang, beliau juga perlu mengambikira penjelasan yang datang dari bahagian pro-kerajaan.

Deepak perlu memperjelaskan bagaimana cerita beliau mempunyai kaitan dengan cerita Dato' Zulkefli Nordin's, bekas peguam Anwar yang juga pernah mewakili Azilah dan Sirul? Dato' Zulkefli Nordin pernah mendedahkan di dalam blog beliau bagaimana beliau bertindak untuk tidak mewakili pesalah-pesalah tersebut.

Zulkefli yang kini telah meninggalkan PKR, mengaku bagaimana beliau dipaksa oleh Anwar untuk mereka bukti yang membolehkan Azilah dan Sirul membuat tuduhan kepada Dato' Seri Najib dan Datin Seri Rosmah sebagai dalang yang memberikan arahan untuk membunuh. 

Satu perkara yang menghairankan penulis, walaupun cerita Deepak tidak boleh digunapakai, ada yang masih percaya akan cerita tersebut!

Lihatlah segala penipuan Bala, Raja Petra, Tian Chua, SUARAM melalui pembangkang yang berjaya dibongkarkan, dan kini Deepak pula, siapa yang masih percayakan cerita mereka? - Beruang Biru

Omegay: Deeayypig haramkan bendera BN berkibar di pulau mutiara

Posted: 13 Feb 2013 07:00 PM PST


PRU-13: Bendera BN mungkin diharamkan di Pulau Pinang

PULAU PINANG 13 Feb. - Barisan Nasional (BN) mungkin tidak dibenarkan memasang bendera parti sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berikutan kegagalannya mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong mendakwa, banyak bendera 1Malaysia yang digantung di laluan-laluan utama di negeri ini sempena Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia anjuran BN negeri kelmarin tidak mempunyai permit.

Selain itu jelasnya, pengantungan bendera berkenaan juga dikatakan membahayakan penguna jalan raya terutama penunggang motosikal.

MPPP memberi tempoh seminggu kepada BN negeri untuk tampil membayar kompaun bagi menuntut kembali bendera-bendera yang dirampas.

"Sekiranya gagal berbuat demikian, kami (MPPP) akan menyenaraihitam BN untuk memohon permit bagi mengantung bendera parti selepas ini termasuklah semasa berlangsungnya pilihan raya umum nanti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. - Utusan Malaysiakusayang

kehkehkeh nampaknye penangan gelombang biru serta laungan 1Malaysia benar2 bikin guan siyal eng tak senang duduk!. sebelum ni pun mereka pernah menurunkan replika 1Malaysia. di selangor juga pernah terjadi apabila pihak berkuasa tempatan mengeluarkan arahan supaya bendera BN di turunkan kerana konon2nya menyalahi undang2 majlis perbandaran tempatan. kini guan siyal eng turut mengambil langkah sama di percayai tertekan dengan gelombang politik yang ketara berlaku di pulau pinang.

Alasan remeh dan tak masuk akal di jadikan modal untuk mengugut BN demi menyekat ombak gelombang biru dari terus membadai kepale deeayypig yang angkuh. tak kisah lerr..guan eng nak tutup mata rakyat dengan macam2 cara. tapi dia kena ingat sket..rakyat dah serik!..sepandai2 dia membelit nanti diri sendiri yang terbelit! huhuhuhu

p/s: kite paham..fuckatan takde bendera mcm BN >:D

Omegay: Debat hangat!..tok penghulu nerake vs tok guru pondok

Posted: 13 Feb 2013 05:30 PM PST

vidz ehsan dari siemens-melayumaju.blogspot.com

saksikan debat hangat antara tok penghulu nerake PAS dan tok guru pondok mengenai isu fahaman wahabbi yang di bawa oleh wally slipau dan isu2 panas lain. sepatutnya dalam berdebat harus ler di sertakan dengan dalil dan bukti kukuh untuk menguatkan hujah berbanding membebel tanpa mengemukakan bukti iaitu lebih kepada menimbulkan perkara retorik!. 

tengok sendiri macam mane tok penghulu nerake pas membelit tanpa memberikan sebarang nas atau dalil sahih ketika berhujah dan yang lebih kelakor lagi beliau terus menimbulkan persoalan yang mengelirukan sama seperti doktrin wally slipau memesongkan dalil dan fakta untuk kepentingan peribadi dan bukan untuk mencari kebenaran!

Filem Hitam

Posted: 14 Feb 2013 11:02 AM PST

Filem Hitam


Bisnis online termudah

Posted: 14 Feb 2013 05:17 AM PST

Bisnis online termudahbagaimana anda memulai Bisnis online termudah 2013 ? anda bertanya mengenai hal tersebut bukan ? silahkan anda membaca artikel dihalaman peluang usaha 2013 milik saya ini semoga bermanfaat.
Jangan Baca Kalau Gak Pengen Kaya - Tidak ada bisnis internet yang instan mendapatkan hasil, tetapi jika dijalankan dengan ketekunan dan sedikit usaha dan didukung oleh sistem yang benar-benar praktis maka semuanya bisa berhasil dan sukses. Seperti yang telah saya alami beberapa waktu yang lalu, ketika saya kesulitan ekonomi dan mencoba mencari "cara hasilkan uang dengan internet", terbesit ide untuk bergabung dengan salah satu situs terpercaya yang mampu membuat saya menghasilkan banyak uang.
Jangan baca informasi ini, karena ini bisa mengubah hidup Anda!
Peluang usaha ini memiliki banyak keunggulan, diantaranya:
1. Bisa dijalankan tanpa keluar rumah;
2. Bisa dijalankan sambil tiduran;3
3. Mudah dijalankan;
4. Praktis dipandu dari nol;
5. Di support penuh oleh internet marketer kelas dunia.
6. Tidak ada bos;
7. Tidak terikat waktu.
Tunggu apalagi? Info lebih lanjut KLIK SINI!
demikian informasi mengenai Bisnis online termudah 2013 , silahkan anda terapkan.

Sungguhka

Posted: 14 Feb 2013 09:29 AM PST

Sungguhka


Sampai Bila Rakyat Kelantan Mahu Bersabar......?

Posted: 13 Feb 2013 11:30 PM PST

Anwar Receives Malaysian Huguan Siou Title For Being Christian Friendly.

Posted: 13 Feb 2013 07:53 PM PST

Ohpolitik!™

Posted: 14 Feb 2013 03:43 AM PST

Ohpolitik!™


@ngakorming dan @ngehkooham Communist Image and Branding Revitalisation?

Posted: 13 Feb 2013 05:36 PM PST

Siapa Nga dan Ngeh?

Nga dan Ngeh telah diIslamkan oleh Nik Aziz?


Salasilah keturunan Pengerusi DAP Perak ini, jika dikaji secara teliti dan terperinci, rakyat pasti akan menjumpai jawapan yang didambakan. 

Ngeh Koo Ham ... Pengerusi DAP Perak dan ADUN Beruas ini adalah anak saudara kepada Chin Peng (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya). 

Setiausaha Agung DAP Perak dan ADUN Pantai Remis, Nga Kor Ming adalah sepupu kepada Ngeh Koo Ham. 


Communist Image and Branding Revitalisation = Chin Peng = Ngeh Koo Ham + Nga Kor Ming.

Jadi rakyat tidak perlu melahirkan rasa takjub dengan kenyataan Ngeh Koo Ham. 

Darah komunis dan sosialis yang lahir dalam tubuh kedua-dua sepupu ini adalah sama dengan darah yang mengalir dalam tubuh Chin Peng. 

Persoalan sebenar umat Islam di Malaysia yang perlu dimusykilkan adalah Pesuruhjaya PAS Perak, Nizar Jamaluddin yang tetap mempertahankan kenyataan Ngeh Koo Ham.


JOM TENGOK @anwaribrahim JATUH MACAM NANGKA BUSUK!!

Posted: 13 Feb 2013 04:41 PM PST




Menurut saksi yang mengambil gambar sebaik sahaja Anwar Ibrahim menjejakkan kaki di bumi Pengkalan Pegoh dia terus jatuh macam nangka busuk. 

Nasib baik berjaya diselamatkan oleh 6 orang pengawal peribadinya dan mereka memimpin Anwar Ibrahim terus ke pentas ceramahnya di hadapan Markas Pas Kampung Pengkalan Pegoh. 

Ini menunjukkan bahawa bumi Pengkalan Pegoh pun tak nak terimanya masakan penduduknya. Majoriti yang hadir dalam ceramah Anwar Ibrahim adalah orang luar dan hanya segelintir sahaja orang tempatan itupun orang Umno yang kecewa tak dapat projek, kecewa tak dapat jadi pemimpin dan penyokong tegar Pas kawasan Pengkalan Pegoh. 

 Anwar hanya berceramah selama 15 minit sahaja kemudian terus pulang.

Baca selanjutnya di pengundisetiasungairapat

Politik Harian

Posted: 14 Feb 2013 03:39 AM PST

Politik Harian


DAP Intai Rahsia Pertemuan Sulit Anwar-Haron Din

Posted: 14 Feb 2013 03:00 AM PST


Pertemuan sulit Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din mencetuskan pelbagai tanda tanya.Haron sudah mengesahkan pertemuan itu tetapi menolak cakap-cakap bahawa Ketua Umum PKR itu berjumpa beliau ada kaitan desas desus kononnya majlis syura ulama menolak Anwar sebagai Perdana Menteri sekiranya pakatan rakyat memerintah selepas PRU 13.

Apa sebenar dibincangkan Haron dan Anwar hanya diketahui mereka dan timbalan presiden PKR, Azmin Ali yang mengakui turut serta dalam pertemuan itu.

Justeru itu, pertemuan sulit itu sudah jadi buah mulut bukan sahaja dikalangan pemimpin dan ahli-ahli PAS tetapi pemimpin DAP kerana merasakan 'ada sesuatu' mahu disembunyikan Anwar berhubung
perjumpaannya dengan Haron pada awal bulan ini.

Tambahan pula ada media melaporkan majlis syura bukan sahaja menolak Anwar dilantik sebaga perdana menteri tetapi berkemungkinan seorang pemimpin dari luar pakatan pembangkang.

Untuk rekod, sebelum ini ura-ura sama pernah jadi bualan dalam pakatan pembangkang malah antara nama berkemungkinan dilantik sebagai Perdana Menteri adalah Tengku Razaleigh Hamzah.

Ku Li dilihat pembangkang sebagai tokoh yang layak dilantik jadi PM selain Anwar memandangkan ahli parlimen Gua Musang itu dikatakan tidak ada masalah dengan pemimpin pembangkang dan sesetengah pemimpin UMNO.

Itu cerita hampir dua tahun lalu dan sejauh mana kebenaran dakwaan majlis syura membincangkan menolak Anwar dan mencadangkan nama lain, masih belum terjawab kerana tidak ada mana-mana ahli majlis syura mengesahkannya.

Apapun ada juga lojiknya Anwar dikatakan berjumpa Haron untuk 'meminta nyawa' jika desas desus mengenai majlis syura itu benar.

Anwar mungkin boleh berjumpa Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat 'meminta nyawa' untuk terus jadi PM tetapi Menteri Besar Kelantan itu sudah belajar kesilapannya daripada isu kalimah Allah.

Nik Aziz yang sebelum ini menyokong kalimah Allah boleh digunakan agama lain akhirnya terpaksa tunduk dengan keputusan majlis syura ulama bahawa kalimah itu hanya untuk agama Islam sahaja.

Sebab itu Anwar terpaksa berjumpa Haron untuk menjelaskan pendirian pakatan rakyat sebelum ini yang bersetuju kalimah Allah digunakan agama lain tetapi mendapat tentangan majlis syura ulama.

Namun, pertemuan yang membelakangkan DAP sebagai sekutu dalam pakatan tentu menyebabkan timbul rasa curiga pemimpin-pemimpin DAP.

Sebab itu, Pengerusi DAP Karpal Singh pada Selasa mengulangi pendirian partinya mahu Anwar sebagai PM jika pakatan rakyat memerintah negara kelak.

Beliau sengaja membuat perakuan itu untuk mendapat reaksi balas daripada pemimpin PAS sama ada menyokong pendirian DAP dan pakatan rakyat sebelum ini yang tetap mahu memilih Anwar sebagai PM.

Malah, Karpal menyifatkan dakwaan kononnya Majlis Syura PAS menolak Anwar bagi menduduki jawatan berkenaan sebagai satu spekulasi.

Sebelum ini pun, sudah timbul keraguan dalam DAP dan PKR apabila ada pemimpin PAS pada Muktamar parti tahun lalu mahu Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang dipilih sebagai PM.

Walaupun Hadi menegaskan sanggup jadi nelayan bukannya PM tetapi sesetengah pemimpin PAS yang tidak tergolong dalam kelompok Anwarinas mahu Hadi jadi PM memandangkan Anwar berdepan banyak isu moral.

Persoalan ini terutama topik pertemuan Anwar dan Haron akan terus cetus macam-macam spekulasi selagi Haron atau PAS tidak berterus terang kepada ahli-ahli dan penyokong parti itu.

DAP tentu tidak senang dengan dengan pertemuan sulit Anwar dan Haron.

Manakala bagi pemimpin, ahli-ahli serta penyokong PAS, mereka tentunya tidak berharap jawapan daripada Anwar kerana mereka tahu Anwar akan cerita atau janji lain dengan DAP dan 'cerita lain' juga
bila berjumpa PAS.

Mungkin juga yang tersepit dalam hal ini adalah Haron kerana pertemuan sulit itu mengejutkan banyak pihak dalam PAS yang selama ini tahu Haron tidak begitu mesra dengan Anwar.

Justeru itu Haron kena beringat kerana jerat tidak pernah lupakan pelanduk.

Tidak mustahil selepas Nasharuddin Mat Isa dipecat daripada Majlis Syura Ulamak, selepas ini giliran beliau pula.

Jika tidakpun, Haron mungkin akan dikorban dalam PRU 13 apabila PAS menamakannya sebagai calon yang akan bertanding di Parlimen Arau, Perlis.

Sekiranya Haron tewas dalam cubaan kali ketiga sebagai calon PRU – bermakna kredibiliti serta pengaruh Haron dalam PAS sudah tiada lagi dan sekaligus menunjukkan jalan keluar beliau daripada jemaah PAS.

-Agendadaily

Remaja 19 Tahun Mati Bunuh Diri Di Times Square

Posted: 14 Feb 2013 12:06 AM PST


Sebentar tadi telah berlaku kejadian menyayat hati dimana seorang wanita ditemui mati di lobi pusat beli belah Berjaya Times Square ( berhampiran lif bertanda U Mobile) pada tengah hari tadi ( 14 Februari 2013 ) dalam keadaan yang mengerikan dimana kepalanya pecah dan berlumuran darah.

Menurut maklumat, wanita tersebut dikatakan terjatuh dari tingkat tinggi ( yang tak dapat dipastikan tingkat berapa – menurut sumber dari tingkat 6 ) bangunan pusat beli belah tersebut. Masih belum dapat dipastikan samada wanita tersebut membunuh diri atau dibunuh atau terbunuh.

Gambar ini dirakam oleh penguna media social Facebook dan Twitter yang kebetulan berada di sana.






Fenomena Setan Bisu Dalam PAS

Posted: 13 Feb 2013 11:00 PM PST


Saya tertarik dengan satu komen yang pernah dikeluarkan oleh Cikgu Non Al-Afghani seperti berikut : "Oleh kerana ulama-ulama yang ada di dalam PAS menjadi setan-setan bisu mereka tidak bertanggungjawab walaupun mereka ada kelulusan Azhar dan sebagainya, biarlah saya guru sekolah Melayu ini bangun untuk menegakkan yang hak."

Saya sangat terharu dengan keistiqamahan Cikgu Non, guru sekolah rendah kampung yang sehingga kini tidak henti-henti memperjuangkan sesuatu yang sangat murni iaitu mendaulatkan Islam dan melaksanakan syariat Islam seperti yang diperintahkan oleh Allah SWT.

Walaupun diherdik, diaibkan dan dibelasah oleh pimpinan PAS kawasan, negeri dan pusat namun guru yang kononnya hanya layak mengajar ABC itu tidak pernah menoleh kebelakang. Beliau terus maju kehadapan menongkah arus yang datang dari berbagai penjuru semata-mata atas nama perjuangan Islam. Semangat perjuangan yang begitu kental seperti yang ditarbiyahkan sendiri kepada beliau oleh Al-Marhum Dato Fadzil Nor.

Guru sekolah rendah itu dihukum sedemikian rupa oleh parti kesayangannya dengan cara yang begitu zalim. Beliau dipecat daripada Parti Islam itu. Apa salah beliau?

Dari mulut dan tulisan beliau, beliau sendiri telah mengemukakan berbagai-bagai fakta. Umpamanya mengenai isu Memali, bagi pihak janda-janda dan anak yatim Memali beliau menagih keadilan untuk waris para syuhada'.

Beliau mempersoalkan kemana perginya wang derma Memali yang jumlahnya agak besar sehingga kini tiada khabar berita. Jauh sekali kalau hendak dipertontonkan kira-kira akaun wang masuk dan wang keluar demi menjaga prinsip ketelusan, keamanahan dan kebertanggungjawaban.

Bukankah ini merangkumi prinsip keamanahan yang mesti dijaga dan diamalkan oleh PAS?

Dalam buku terbarunya "Kafirkah Aku?" guru kampung ini mengimbau perjuangan PAS yang dipimpin oleh insan-insan mithali dari segi perjuangan seperti Tuan Guru Yusof Rawa dan Dato Fadzil Nor. Kedua-dua insan tersebut sentiasa berada di sudut hati beliau dan kedua-duanya juga menjadi mujahid-mujahid ikutan dan sanjungannya.

Buku tersebut juga dengan secara terperinci memaparkan kesan negatif Amanat Haji Hadi yang dibuat pada tahun 1981 itu. Keretakan berpanjangan ahli keluarga, permusuhan anggota masyarakat akibat amalan kafir mengkafir dinukilkan dengan begitu dramatik.

Apakah tindakan cuba menegur kepimpinan dan pengikut yang begitu taksub perlu berakhir dengan pemecatan?

Inilah di antara persoalan yang bermain di minda ahli dan penyokong PAS. Tetapi atas yang mudah diduga mereka memilih untuk berdiam diri dan lebih selesa memandang dari jauh.

Sedikit pengalaman saya yang terlibat dengan kepimpinan tertinggi PAS mendapati bahawa era Dato Fadzil Nor adalah di antara era keemasan selain daripada era sebelumnya ketika PAS dipimpin oleh insan-insan besar seperti Dr Burhanuddin Helmi dan Prof Zulkifli Mohd.

Namun era itu telah berlalu. Kini PAS berada di period yang paling mencabar. Sistem pentadbiran "free for all" tanpa sempadan antara fungsi advisory dan executive adalah di antara halangan pengurusan yang menghambat kelancaran urusan parti.

Pengaruh luar termasuk cengkaman puak parasit atau Anwarinas mencelarukan lagi sistem pengurusan batang tubuh PAS. Atas pengaruh puak ini PAS dilihat semakin hari semakin jauh meninggalkan pengkalan asalnya iaitu perjuangan mendaulatkan Islam.

Apa yang terjadi kepada Cikgu Non, kepada saya dan terkini kepada YB Ust Nasharudin Mat Isa tidak syak lagi adalah permainan politik puak parasit atau Anwarinas itu.

Tinjauan yang dibuat di kalangan ahli dan penyokong PAS menunjukkan bahawa jika trend penguasaan puak parasit atau Anwarinas ini berterusan PAS akan kehilangan wajah aslinya. Atas nama Pakatan Rakyat pula dan dengan kebijaksanaan mainan politik DAP dan PKR, PAS akan dijelmakan sebagai parti yang masih dikaitkan dengan Islam tetapi berjuang atas prinsip liberalisme barat sama seperti apa yang diperjuangkan oleh rakan sejawat politik mereka DAP dan PKR.

Untuk itu manusia-manusia seperti Cikgu Non, Ust Nasharudin dan mungkin saya yang menuntut PAS balik ke perjuangan asal untuk mendaulatkan Islam dilihat tidak mempunyai tempat di dalam parti. Bagi puak parasit kehadiran kami di dalam PAS dianggap seperti duri dalam daging dan kami dituduh sebagai penghalang kepada kerakusan nafsu politik mereka untuk merampas Putrajaya.

Sesungguhnya PAS memerlukan lebih ramai ahli dan penyokong seperti Cikgu Non. Perjuangan dan pengorbanan untuk Islam memang menjadi agenda hidup warga PAS. Pada masa yang sama reformasi dalaman untuk menentukan parti tidak kehilangan arahtuju juga sama pentingnya.

Ahli dan penyokong PAS sudah maklum betapa hinanya parti itu diasak oleh DAP dan PKR. PAS dijadikan alat oleh mereka yang gila kuasa. Atas nama kuasa parasit atau Anwarinas sanggup menggugurkan negara Islam dan hudud. Atas nama kuasa juga mereka rela dihina dan diaibkan oleh pimpinan DAP dan PKR.

Itulah PAS. Hanya orang seperti Cikgu Non, guru sekolah rendah kampung yang sanggup tampil kehadapan. Beliau menjadi mangsa di atas keberaniannya untuk cuba membawa PAS kembali kelandasan asalnya.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL
13 Februari 2013

Badrul Amin Bercerai Dengan Isteri Keduanya Fiona...

Posted: 13 Feb 2013 10:00 PM PST


Semalam, Badrol Amin telah pergi ke mahkamah syariah Hulu Langat atas kes penceraiannya dengan bini kedua beliau, Ina Fiona. Badrul Amin hadir pada jam 8.30 pagi bersama peguam syariahnya untuk perbicaraan.

Mengikut rekod, Badrul Amin menceraikan isteri keduanya, Ina Fiona kerana sudah tidak sefahaman lagi semenjak kes khalwat di sebuah hotel di Kuantan tahun lalu. Semenjak dari itu, mereka kerap bergaduh dan Badrol Amin juga jarang pulang ke rumah isteri keduanya.

Mengikut sumber yang rapat dengan Ina Fiona juga memberitahu tuntutan cerai Badrul Amin yang juga Ketua Cabang PKR Sabak Bernam telah disuarakan sejak 2-3 bulan lepas namun baru hari ini kes penceraian dijalankan di mahkamah.


Pada Februari 2012,  Badrul Amin Baharon menafikan laporan media bahawa beliau telah ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) di Kuantan.

Katanya, kejadian tersebut adalah satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan beliau.

Apa kejadahnya duduk dalam bilik hotel bersama bini orang pada jam 3:00 pagi? Inilah dia Ustaz alim kucing namanya...

Menurut sumber lain difahamkan, Badrul Amin terpaksa menceraikan Ina Fiona bagi membolehkan dia menikah dengan Zati Iwani, isteri orang yang ditangkap khalwat dengannya di Kuantan Februari 2012.

Berapa banyak bini Ustaz PAS ni nak haa......?

Pemuda UMNO Mahu Bela Nasib 240,000 Orang Muflis

Posted: 13 Feb 2013 09:00 PM PST


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia sedang berusaha untuk mendapatkan 'kelonggaran' kepada 240,000 individu berstatus muflis dari pelbagai sektor di negara ini untuk menjalani kehidupan seperti biasa.

Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan, Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Datuk Sohaimi Shahadan menegaskan usaha itu perlu dilakukan kerana terdapat sebahagian besar yang diisytihar muflis adalah golongan muda berumur di bawah 40 tahun.

Sohaimi memberitahu sidang media di pejabatnya dekat Selayang petang Rabu, satu forum akan diadakan bagi mencari penyelesaian kepada isu tersebut.

Forum tersebut bertajuk Muflis@Bankrap Anda Masih Ada Peluang Kedua' akan dijadikan platform kepada pihak terbabit mengupas masalah itu dan mencari satu formula terbaik untuk di bawa kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bagi membawa perubahan kepada Akta Kebankrapan 1967.

Katanya, "forum itu dijangka akan mencapai satu kesepakatan mengenai bagaimana status muflis individu terbabit dan mencari jalan untuk memberi 'kelonggaran' menjalani kehidupan seperti biasa."

Menurut Sohaimi, "forum ini akan diadakan pada 18 Februari ini di Dewan Tun Dr Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), akan menghimpunkan beberapa agensi berkaitan seperti Jabatan Insolvensi Malaysia (MdI) dan Bank Negara Malaysia serta beberapa badan bukan kerajaan (NGO)."

Beliau yang juga Exco Pemuda UMNO Malaysia berkata, "berdasarkan maklumat yang dikumpul sejak 18 Disember lalu, terdapat lebih 1,000 maklumbalas termasuk pendapat serta pandangan berhubung isu berkenaan dan menerusi forum itu nanti, pelbagai persoalan mengenainya akan cuba diselesaikan."

Katanya, "berdasarkan rekod, pihaknya mendapati, ramai yang bankrap disebabkan pinjaman sewa beli kenderaan iaitu sekitar 26 peratus, pinjaman perumahan (12 peratus),hutang (21 peratus), pinjaman persendirian (13 peratus) dan pinjaman perniagaan sebanyak 11 peratus."

Pada forum tersebut beberapa orang panel yang arif mengenai isu ini dijemput untuk mengupas permasalah tersebut, antaranya Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan serta Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua, Datuk Khairul Anwar Rahmat.

Sohaimi menyeru orangramai turut serta di dalam perbincangan forum dan memberikan pandangan kerana hasil maklumat akan dibawa kepada pengetahuan pihak berkuasa.

"Saya yakin, akta baru akan diperkenalkan dalam masa terdekat ini untuk lebih memberikan lebih ruang kepada orang bankrap mendapat peluang kedua,"  katanya.

Orang ramai yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenainya boleh melayari blog www.muflis-peluangkedua.blogspot.com atau facebook dan twitter Muflis Peluang Kedua atau menghubungi sekretariat di talian 017-7157171.

-Agendadaily

Video Panas Anwar Ibrahim Jatuh Di Hadapan Pentas Ceramah!

Posted: 13 Feb 2013 07:00 PM PST


Cer tengok muka Anwar merah masa jatuh di Pengkalan Pegoh... Lepastu siap kontrol macho lagi, kononnya tidak ada apa-apa yang berlaku... Samalah dengan setiap siri pembohongan yang dilakukan oleh Anwar...

Jangan kata pulak Anwar sedang betulkan pinggang pulak...

Berita terdahulu baca kat sini : Bala: Anwar Ibrahim Jatuh Sebaik Sahaja Tiba Di Pengkalan Pegoh

Video URL: http://youtu.be/qObdIEUT8Ro

Pihak Berkuasa Kepung Kumpulan Militan Bersenjata Warga Asing di Lahad Datu

Posted: 13 Feb 2013 05:00 PM PST


Pihak berkuasa keselamatan berjaya mengesan sekumpulan lelaki warga asing berpakaian ala tentera dan bersenjata api menceroboh masuk ke Lahad Datu, Sabah.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata kumpulan tersebut menceroboh masuk Selasa disebabkan masalah yang berlaku di selatan Filipina.

Beliau berkata pihak keselamatan telah mengambil tindakan mengepung kawasan tersebut dan mengarahkan kumpulan tersebut meletak senjata serta menyerah diri.




"Keadaan ini adalah terkawal dan orang ramai tidak perlu bimbang," kata Ismail dalam kenyataan tiga perenggan yang dikeluarkan pada pukul 8.30 malam Rabu.

Menurut sumber polis, lebih 100 anggota kumpulan, disyaki kumpulan militan dari selatan Filipina, bersenjata lengkap dan berpakaian celoreng tentera telah mendarat di persisiran pantai Lahad Datu dengan menaiki bot pancung.

Bagaimanapun setakat 10 malam, pihak berkuasa keselamatan tidak dapat mengesahkan tujuan kumpulan itu sama ada merancang untuk melakukan aktiviti keganasan di bandar berkenaan.

Pihak berkuasa juga tidak dapat memastikan sama ada kumpulan berkenaan mempunyai kaitan dengan penahanan tiga lelaki termasuk bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Yazid Sufaat, minggu lepas dan kematian seorang rakyat Malaysia Mohd Noor Fikrie Abd Kahar, 26, yang ditembak oleh pasukan keselamatan Filipina di Davao, selatan Filipina, 14 Dis lepas.

Sementara itu, Panglima ATM Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin ketika dihubungi Bernama enggan mengulas lanjut mengenai insiden itu dan hanya berkata "tunggu kenyataan daripada Ketua Polis Negara".

Pengarah Jabatan Petugas Khas dan Anti Pengganas Bukit Aman, Datuk Mohamad Fuzi Harun, berkata polis Sabah masih menjalankan siasatan terhadap insiden tersebut.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib ketika dihubungi enggan mengulas lanjut mengenai insiden tersebut dan kemungkinan satu sidang media akan diadakan Khamis berhubung perkara itu.

Bala: Anwar Ibrahim Jatuh Sebaik Sahaja Tiba Di Pengkalan Pegoh

Posted: 13 Feb 2013 10:05 AM PST


Hari ini kita saksikan bala menimpa kepada "Huguan Siou Malaysia". Gelaran yang tidak direstui oleh masyarakat Kadazandusun di Sabah.

Berbalik pada cerita Anwar terjatuh sebaik sahaja tiba di tanah Pengkalan Peguh adalah satu peristiwa malang dan mungkin lebih sesuai untuk ditakrifkan sebagai " bala"  buat Anwar Ibrahim.

Menurut sumber blog Sungai Rapat Online sebaik sahaja Anwar Ibrahim menjejakkan kaki di bumi Pengkalan Pegoh, Anwar terus jatuh macam nangka busuk.

Nasib baik berjaya diselamatkan oleh 6 orang pengawal peribadinya dan mereka memimpin Anwar Ibrahim terus ke pentas ceramahnya di hadapan Markas Pas Kampung Pengkalan Pegoh.

Ini menunjukkan bahawa bumi Pengkalan Pegoh pun tak nak terimanya masakan penduduknya.


Majoriti yang hadir dalam ceramah Anwar Ibrahim adalah orang luar dan hanya segelintir sahaja orang tempatan itupun orang Umno yang kecewa tak dapat projek, kecewa tak dapat jadi pemimpin dan penyokong tegar Pas kawasan Pengkalan Pegoh.

Pertemuan Sulit 4 Feb : Anwar & Azmin Pujuk Dr Haron Din Isu Kalimah Allah?

Posted: 13 Feb 2013 08:00 AM PST


Abdul Rahman Malik - Yang jelas, Datuk Harun Din tetap berpegang kepada keputusan Majlis Syura Ulama parti bahawasanya kalimah Allah adalah hak eksklusif umat Islam dan Syura menetapkan ia tidak boleh dibenarkan untuk diguna pakai dalam Bible berbahasa Melayu.

Sebab itu, walau dipujuk oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden parti itu, pada malam Selasa, 4 Februari lalu, pendirian Timbalan Mursyidul Am PAS itu tidak goyah. Pada malam esoknya, beliau berada di Melaka untuk menyebarkan keputusan Majlis Syura berkenaan.

Begitu juga dengan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib. Beliau menyerahkan kepada pihak kerajaan khususnya Kementerian Dalam Negeri untuk mengambil tindakan jika ada dikalangan anggota Pakatan Rakyat tidak kira PAS atau PKR yang mahu meneruskan gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mahu Bible bahasa Melayu yang menggunakan kalimah Allah disebar-guna di seluruh negara.

Harun Taib lebih cintakan kebenaran dan umat Melayu Islam

Bukan Harun Taib tidak peduli atau kurang kasihnya pada PAS. Namun sebaliknya beliau lebih cintakan kebenaran dan umat Melayu Islam supaya jangan ditimpa mudarat lebih besar di kemudian hari tergelincir dari landasan iman dek sikap liberal segolongan pemimpin PAS yang tidak segan silu mengenepikan pandangan ulama dan kemaslahatan umat di masa akan datang.

Perbedaan pandangan ini nyata. Sebab itu, Mursyidul Am PAS, Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pun bungkam. Pada mulanya beliau berserta dalam kotak pemikiran Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa kalimah Allah boleh digunakan sesiapa sahaja asalkan bukan dengan tujuan menghina agama umat Islam.

Bagaimanapun apabila mempengerusikan mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS pada 13 Januari lalu, beliau akur bahawa hujah ulama lain lebih bernas daripada pegangannya. Setelah menurunkan tandatangan di atas lembaran ketetapan Majlis Syura itu, Nik Aziz terpaksa kelu. Beliau menjunjung kewibawaan Majlis Syura yang dipengerusikannya. Beliau tidak akan menyanggahnya.

Soal berubah haluan dan citarasa adalah lumrah dalam PAS?

Namun ada pandangan luar PAS yang menganggap soal berubah haluan dan citarasa adalah lumrah dalam PAS. Menurut pendakwah, Datuk Dr Asri Zainal Abidin ketidaktentuan pemikiran kepimpinan PAS ini membiak kecelaruan dalam pemikiran pengikut dan pemimpin PAS.

"Saya rasa ada kekeliruan pada pendirian PAS dalam masalah itu. Sekejap dia cakap lain, sekejap cakap lain (pula),' katanya, ketika mengulas keengganan pimpinan PAS untuk merujuk kembali kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat bahawa pendirian PAS sudah berubah daripada pandangan presidennya yang dibuat dalam mesyuarat berkenaan pada 8 Januari 2013.

Isu kalimah Allah: Ketegasan Nik Aziz amat dituntut

Mungkinkah keengganan Haji Hadi ini kerana beliau berasa "malu-alah" pada pimpinan Pakatan Rakyat kerana mempunyai pendirian yang tidak konsisten? Atau, lebih berbahaya lagi mungkinkah ini ialah kerana kurang yakin kepada ketetapan yang dibuat oleh Majlis Syura Ulamanya sendiri?

Sebagai presiden parti beliau harus melaksanakan ketetapan Majlis Syura Ulama dan bukan teragak-agak untuk menyatakan pendirian parti pada umum, terutama kepada PKR dan DAP.

Di sini ketegasan Nik Aziz amat dituntut. Sebagai Pengerusi Majlis Syura beliau bertanggungjawab menjelaskan "pendirian PAS yang lebih jelas itu" kepada bukan sahaja kepimpinan PAS tetapi kepada kerabat Pakatan Rakyat juga. Islam itu jelas. Nik Aziz tidak boleh memberi gambaran yang samar akan ketelusan Islam.

"Sindrom ulama bisu"

Perkara paling buruk yang boleh berlaku pada gerakan Islam seperti PAS ialah bila ia dilanda "sindrom ulama bisu". Ketika itu ulama kelu untuk menyatakan kebenaran. Walaupun ia sudah melaksanakan perintah Allah "syura bainahum" atau bermesyuarat dikalangan kamu.

Keputusan yang dibuat oleh ulama PAS itu berpaksi kepada waqi' atau realiti semasa. Dalam iklim sosial dan politik Malaysia, kedudukan Islam amat jelas baik di segi perlembagaan mahupun penghayatan.

Ia tidak pernah dipersoalkan secara terbuka oleh mana-mana pihak sebelum ini. Namun mutakhir ini ada segolongan orang Islam sendiri yang mahu merebut tampuk kekuasaan, sedang berusaha mengapikan kaum-kaum dan penganut agama lain agar mempertikaikan kedudukan istimewa Islam di negara ini.

Allah tetap Allah

Mereka diapikan dengan hujah hak kebebasan bersuara dan beragama yang mahu kedudukan yang sama rata dengan umat Islam. Bagi umat Islam tiada harta atau kuasa lebih besar daripada pegangan tauhid mereka Allah itu Satu. Ia tunggal. Tiada yang setanding Dia. Tidak Jesus, si anak Tuhan atau Roh Suci jelmaan Tuhan. Allah tetap Allah!

Kerukunan hidup di Malaysia selama ini berpaksi kepada kontrak sosial yang bertunjangkan Perlembagaan Negara. Entah apa tujuan Guan Eng mahu merubah perimbangan ini, amat mudah diterka. Begitu juga minat yang sekonyong-konyong ditunjukkan oleh kalangan penganut dan pemimpin Kristian yang mendesak mahu menggunakan sebutan "Tuhan tiga serangkai" mereka dengan kalimah Allah.

Ia seolah-olah mencabar bahawa Allah itu sebenarnya tiga dan bukan Esa seperti yang diimani oleh umat Islam. Jika itu tiada unsur mempermain atau menghina teras iman umat Islam apakah namanya itu, PAS?

Syukur masih ada Haron Din dan Harun Taib yang tidak mahu menggadaikan kedaulatan Islam dengan sekelumit kuasa politik dengan meletakkan kesucian zat Allah sebagai cagarannya.

Ustaz Ibrahim Libya

Usahlah melakukan kesilapan akidah yang besar sekali lagi. Pernah Ustaz Ibrahim Libya meletakkan jawatannya di Pusat Islam dan kembali ke kampung halamannya di Memali, Baling, Kedah demi menegakkan sebuah Negara Islam.

Beliau terpanggil untuk menyahut seruan pemimpin muda PAS, Abdul Hadi Awang bahawa PAS menentang Umno kerana Umno itu berpandukan undang-undang dan perlembagaan kafir. Menentang Umno adalah jihad. Jika terkorban kerana itu, ia adalah syahid. PAS mahu menegakkan Negara Islam di Malaysia.

Persoalannya, adakah benar Ibrahim Libya syahid? Apabila PAS mula berasmara dengan DAP dan PKR ia melafazkan bahawa perjuangannya yang sebenarnya kini ialah mendirikan sebuah Negara Berkebajikan. Negara Islam, kata PAS pimpinan Hadi, tiada tertera dalam al-Quran?

Soksek-Soksek Akhbar Berbahasa Cina : Guan Eng Mahu PAS Keluar Pakatan Haram

Posted: 13 Feb 2013 06:00 AM PST


Akhbar China Press bertarikh 2 Februari 2013 melalui ruangan Kedai Kopi Orang Ramai memaparkan tulisan Wee Pui Ai berkenaan tindakan Lim Guan Eng yang akan menyebabkan Pas keluar pakatan pembangkang.

Jika dilihat isu kalimah Allah, sebenarnya ia masih berlegar-legar di arena politik negara ini, yang memberi tekanan tiket-tiket undi kepada Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

Selain itu, segala yang melibatkan Islam dan isu agama termasuk hukum Hudud dan negara Teokrasi, semuanya merupakan cabaran besar kepada kedua-dua pihak kerana sudut pandangan dan pilihan yang berbeza.

Selepas tercetusnya isu kalimah "Allah" dua tahun lepas, sering timbul isu berkaitan kalimah itu. Oleh kerana kerajaan memang amat memerlukan kedua-dua kumpulan beragama Islam dan Kristian, oleh itu kerajaan menunjukkan sikap liberal dan menyerahkannya kepada pengadilan undang-undang.

Sebaliknya, isu sama berlaku pada Pas serta pakatan pembangkang kini begitu agresif. Kekecohan kali ini sebenarnya boleh diatasi kerana yang membawa isu ini adalah orang politik dan bukannya pemimpin agama.



Guan Eng secara aktif mencabar isu kalimah "Allah" sedangkan Pas dan pakatan pembangkang sebenarnya tidak perlu menimbulkan sebarang masalah.

Pihak luar pula mencurigai niat Guan Eng mahu mengalihkan pandangan isu tanah yang dianugerahkan oleh Pas di Kelantan.

Sebenarnya kita juga boleh membuat andaian lain, mungkin Guan Eng mahu mencari peluang untuk mengeluarkan Pas daripada pakatan pembangkang!

Jika Pas keluar pakatan, mungkin pembangkang dapat menggunakan sepenuhnya kekuatan habis-habisan terhadap BN melalui isu "Negara Islam".

Guan Eng akan terus mengukuhkan kedudukannya di Pulau Pinang, sebaliknya kerajaan Pas di Kelantan akan terima akibatnya. Pemimpin-pemimpin lain dalam pakatan seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang pasti dalam kedudukan yang selamat selepas bencana itu.

Ketiga-tiga parti dalam pakatan masing-masing tahu mengira nasib mereka. Selepas isu kalimah "Allah" timbul, percanggahan antara mereka yang selama ini disorokkan semakin terdedah.

Tujuk Isyarat Lucah Kepada Pemaisuri Agong Leong Pei Koe Dipenjara 30 Hari

Posted: 13 Feb 2013 04:09 AM PST


Inilah wajah sibangsat yang tunjuk isyarat lucah kepada Pemaisuri Agong tempohari... Namun setimpalkah dengan perbuatan si bangsat ini dengan hukuman penjara 30 hari sahaja?

Leong Pei Koe KPT:840718-10-5015 telah dituduh di Mahkamah Majistret Balik Pulau pada 13/2/13 @ 1700hrs di bawah dua pertuduhan mengikut Seksyen 294(a)KK.

Pertuduhan Pertama-Menunjukkan isyarat lucah kepada kenderaan rasmi SPB Raja Pemaisuri Agung yang sedang berlalu,
Pertuduhan Kedua-menunjukkan isyarat lucah kepada ASP Mohd Fakhrudin Bin Abd Hamid(pengadu) Leong Pei Koe mengaku salah terhadap kedua-dua pertuduhan.

Mahkamah mendapati Leong Pei Koe bersalah dan menjatuhkan hukuman bagi pertuduhan pertama 1 bulan penjara dari tarikh tangkap dan denda RM6000 tidak bayar 2 bulan penjara, pertuduhan kedua penjara 7 hari dari tarikh tangkap dan denda RM2000 tidak bayar 1 bulan penjara. Kesemua hukuman berjalan serentak.

bumiyang

Posted: 14 Feb 2013 03:31 AM PST

bumiyang


Posted: 13 Feb 2013 11:44 PM PST

Keturunan Kacukan India Pertama Dianugerah Gelaran Huguan Siou.

Posted: 13 Feb 2013 04:01 AM PST

tunku

Posted: 14 Feb 2013 03:11 AM PST

tunku


DAP BLUNDERS WITH THE PLANTED BOOING GROUP AND LONE PROTEST IN PENANG DURING CNY WITH NAJIB

Posted: 13 Feb 2013 02:30 PM PST

Now the opposition plays up the shouts of "NO" that echoed during Prime Minister Najib Tun Razak's visit to Penang recently, the shouts by just one corner of some 80,000 audiences.
Planted to boo Najib at the right time, the oppositions are now shouting that Penangites rejected Najib, the same old psychological tactics they play with Bersih and other NGOs shouting 'foul' on all matters and issues.
To the oppositions, a hundred voice planted can be played up into the minds of millions and lies will be perceived as truths, the same strategy they have been using since 2008 general election.
However, they miscalculated this time because the planted group was located among the 80,000 audience that came for the CNY bash that Najib attended where Korean Psy performed his famous Gangnam dance.
So, playing up the purported 'BIG NO' just do not go down well with the remaining 80,000-odd audience as they knew the group that shouted 'NO' was staged and planted.
At the same time, DAP which is chauvinistic and racist had also, the similar tactics used, got a young man to show obscene finger sing to the Queen, with of course, the excuse that the man was showing that sign to his father who dropped him off at the airport following an argument.
Believe it or not, the oppositions are under tremendous pressure to stay afloat as voters keep distancing themselves from the three parties which are now 'fighting each other' for votes.
DAP, PAS and PKR do not look happy – honeymoon is over – as people said and each party is now struggling to find whatever 'edge' to influence the voters who have seen their true colours the past four years.
Arrogance, the attitude or character that always emerge when one is successful and forgets one's roots, is now hanging on the heads of all the leaders of the opposition parties as they scramble with each other to make their individual party stands out better than the others.
They do not have the spirit of camaraderie…as each wants to call the shots and do not want to play second fiddle to each other.
DAP is strengthening its influence among Chinese Christians as they move along the racial and religious lines to retain Penang, a state the party would not want to lose as it is the party's symbol of success, just like the man who showed the obscene sign to the Queen said: "Penang Cina punya."
But given the pressure they are in and the political approaches the party had made so far in the state, the situation is 'touch-n-go', it can swing either way which means that DAP under Lim Guan Eng has screwed up to strengthen 'its hold' on the state.
It has antagonized PAS with the word ALLAH issue, anatagonised the Malays with its central committee party election and how antagonized Penangites planting the booing group during CNY do with Prime Minister and having the man to stage a lone protests to see the reactions of Malaysians, particularly the Penang Chinese.

RIGHT OR WRONG, PAS IS NOT FOR ANWAR OR DAP

Posted: 13 Feb 2013 08:00 AM PST

Right or wrong, whether PAS Syura Council discussed the issue or not, PAS cannot deny the growing dissent against the political relationship it has with DAP and PKR and most importantly support Anwar Ibrahim as Prime Minister.
Open protests calling for the party to cut ties with the other two opposition parties are now a norm and PAS leadership has no choice but to listen and make amends as its influence is eroding fast among the kampong people, the party's supporters who have been following blindly those days.
But these days, the kampong folks no longer follow the party blindly as they are educated or rather informed through the internet on the goings on and issues played up.
They know the demand and high-handed way DAP leaders such as Karpal Singh and Lim Guan Eng handle PAS leaders on issues involving the fundamentals of Islam.
They know Karpal and Guan Eng have been ridiculing their leaders and Islam and they are very surprise at the 'no respect' attitude of DAP leaders towards their leaders as well as Islam.
Not only that, even the PM post is dictated by DAP, not on concensus as PAS has always wanted the party president to be the Prime Minister, a post party members have dreamt off since the 50s.
PAS members who are the veteran fundamentalists have been struggling hard to have one of their own as Prime Minister and now, when they see Putrajaya is so near (that's the hopes of all in the opposition)  and suddenly some one else hijack the position.
They are not that generous to allow that to happen and they would not want the individual whom they do not trust and of low moral to be in that position.
They know Anwar and they know how damaging it would be if he is the Prime Minister because the veterans know Anwar's character when they were together in ABIM and now in the opposition pact.
They know PKR is a party without ideology and concept…and they know PKR has no religious stand while Anwar is willing to sell everything just to be the Prime Minister.
Anwar is not PAS type of leader and his character is known to PAS veterans who always have reservations on his credibility and honesty as they now felt Anwar's 'hands' trying to steer the party to his benefits.
They see all this and they do not like it, not when they are on a winning streak. So they felt Anwar is not the man for PM post and they will not support DAP and PKR on this.
The situation may see PAS going to the general election on its own while DAP may just dump PKR to relase the party of excess baggage.

Anwar Receives Malaysian Huguan Siou Title For Being Christian Friendly

Posted: 13 Feb 2013 03:48 AM PST

Understanding how Anwar really wants to become a Prime Minister, he kept on being honored by the people around him which might please him. Few of the titles he received include 'Sivaji the Boss' and 'Miracle From God'. Besides that, Anwar also like to describe himself as other great leaders such as Mandela, Ghandi, Suu Kyi etc. All so that he would be praised by his loyal fans.
Recenty, out of the sudden, PKR Ranau, Sabah decided to flatter him by awarding him the title of 'Malaysian Huguan Siou'. Huguan Siou is the highest title which can only be given to Kadazandusun ethnic.
The title was given to Tan Sri Joseph Pairin Kitingan. The title can only be given by Sabah Kadazandusun Cultural Association, a non political organization which has 40 ethnics in Sabah.
The title is a special award which is subjected under the jurisdiction of the Supreme Power of Koisaan where if there are any vacancy for the position, an Extraordinary Delegates Conference will be held to discuss upon the matter.
However, in a situation where no leaders deserve to be given such title, it will remain empty until the association finds anyone who deserves it.
That is how high Huguan Siou title is for Kadazandusun ethnic.
With that, it is weird, or even an insult, for Kadazandusun if anyone tries to 'create' the title 'Malaysian Huguan Siou'.
So it is not surprising when Anwar was criticized by Kadazandusun when the title was given to him by PKR Ranau.
As we all know, most Kadazandusun people are Catholic Christians, with a a few Protestants. Only a number of them are Muslims.
That is why, if it is true that the Malaysian Huguan Siou title was given to Anwar with blessings from Kadazandusun ethnic like what is stated by Anwar's side, then obviously it means more than just to show their support to PKR.
We are aware of Anwar's support when it comes to spreading Christianity belief, including apostating Muslims by Christian preachers. This is proven when Anwar supports the use of Kalimah Allah in Bibbles and he, through Khalid Ibrahim and Khalid Samad support the church which apostate Muslims.
Moreover, by cooperating with DAP which fights for the abolishment of 'Islam as official religion of Malaysia' clause, his stand on religion should no longer be questioned.
Thus, we are not shocked if it is true that the Kadazandusun themselves blessed the title Huguan Siou being given to Anwar. They should receive a lot of benefit from Anwar.
Not that we do not know that Malaysian Christians love to do the opposite from how Christians from overseas act. They include trickery and manipulation such as Malay-language Bibles and the use of kalimah Allah to replace the word of Christian God because this matter is opposed by Christians in other countries.
Besides that, Malaysian Christians also practice an open mind towards LGBT when Christians in other countries go against it. That is why some Christians refer themselves a Christians with Malaysian sect.
These Christians, especially DAP supporters, often put themselves above others.
That is why we feel that it is not impossible for these Christians to put culture, ethnic and Kadazandusun's belief lower than their 'Malaysian Christian' belief.
If this is true, then should Anwar's Muslim supporters celebrate the Huguan Siou title which he received?

Sahabat-Gunung

Posted: 14 Feb 2013 01:55 AM PST

Sahabat-Gunung


Cabaran DEBAT Khalid Gagap Buat NOH OMAR Mengigil ......

Posted: 13 Feb 2013 03:55 PM PST


Mahunya Noh Omar tak mengigil ....

Dalam sibuk-sibuk Khalid nak petik sape calon BN yang bakal mengantikannya sebagai Menteri Besar Selangor selepas PRU13 ini, Noh Omar cabar plak Khalid umumkan bahawa dia akan KEKAL sebagai MB Selangor dari PKR selepas PRU ini ....

Persoalan seterusnya, mengapa baru sekarang Khalid bersedia berdebat sedangkan sebelum ini  .... Noh Omar sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, telah cabar dia dan seluruh Adun Sgor berdebat ....

 
" ..... Sy dh tulis surat kpd dia dan dihntar secara serahan tangan utk brdebat mngenai isu benih padi sah yg telah dibahas dan diluluskn oleh Dun Sgor yg lepas. Sy dh hntr surat kpd dia pd November 2012 dan mencadangkan utk brdebat pd Januari 2013 tp sehingga skrg beliau tidak menjawab surat tersebut.Pada tahun 2010 saya juga pernah menghantar surat kpd beliau utk berdebat mengenai isu harga padi yg juga telah dibahas dan diluluskan oleh Dun Selangor ketika itu.Kedua2 cabaran saya ini tidak dijawab oleh beliau.Saya nk ingtkanMB Selangor jgn terus nk politikkan isu air yg boleh merugikan negeri Sgor dan jgn nak jadi hipokrit dlm isu memprjuangkan nasib pesawah padi di Sgor. ....." – Noh Omar




‘Muflis@Bankrap- Anda Masih Ada Peluang Kedua’ 18 Feb Ini

Posted: 13 Feb 2013 04:15 AM PST



Menunaikan janji kepada mereka yang disenaraihitamkan serta diisytihar muflis, Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan, Pemuda UMNO (BePU) akan mengadakan satu forum bagi mencari penylesaian kepada isu yang berlanjutan sekian lama itu.

Bertajuk `Muflis@Bankrap- Anda Masih Ada Peluang Kedua', ia dijadikan platform kepada pihak terbabit mengupas masalah itu dan mencari satu formula terbaik untuk di bawa kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk perubahan kepada Akta Kebankrapan 1967.

Pengerusinya, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, forum ini akan diadakan pada 18 Februari ini di Dewan Tun Dr Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), akan menghimpunkan beberapa agensi berkaitan seperti Jabatan Insolvensi Malaysia (MdI) dan Bank Negara Malaysia serta beberapa badan bukan kerajaan (NGO).

Katanya, forum berkenaan dijangka akan mencapai satu kesepakatan mengenai bagaimana status muflis yang kini membabitkan 240,000 individu pelbagai sektor di negara ini mempunyai ruang dan 'kelonggaran' untuk menjalani kehidupan seperti biasa.

"Daripada senarai itu, kita dapati sebahagian besar yang diisytihar muflis adalah golongan muda berumur di bawah 40 tahun dan menerusi pengumpulan maklumat di laman sosial facebook dan twitter, Pemuda Umno bersama gabungan NGO)membawa semua pendapat berkenaan ke pengetahuan pihak berwajib," katanya pada satu sidang media di sini, sebentar tadi.

Sohaimi yang juga Exco Pemuda UMNO berkata, berdasarkan maklumat yang dikumpul sejak 18 Disember lalu, terdapat lebih 1,000 maklum balas termasuk pendapat serta pandangan berhubung isu berkenaan dan menerusi forum itu nanti, pelbagai persoalan mengenainya dapat diselesaikan.

Berdasarkan rekod, pihaknya mendapati, ramai yang bankrap disebabkan pinjaman sewa beli kenderaan iaitu sekitar 26 peratus, pinjaman perumahan (12 peratus),hutang (21 peratus), pinjaman persendirian (13 peratus) dan pinjaman perniagaan sebanyak 11 peratus.

"Kita juga menjemput ahli panel yang arif mengenai isu ini termasuk Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim johan serta Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua, Datuk Khairul Anwar Rahmat untuk sama-sama mengupas permasalahan ini," katanya.

"Justeru, Pemuda berharap orang ramai turut serta di dalam perbincangan ini dan memberikan pandangan. Hasil maklumat itu, kita akan bawa kepada pengetahuan pihak berkuasa. Saya yakin, akta baru akan diperkenalkan dalam masa terdekat ini lebih memberikan lebih ruang kepada orang bankrap mendapat peluang kedua," katanya.

Orang ramai yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenainya boleh melayari blog www.muflis-peluangkedua.blogspot.com atau facebook dan twitter Muflis Peluang Kedua atau menghubungi sekretariat di talian 017-7157171.

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Feb 2013 01:45 AM PST

Taipingmali (tm)


128/02/13- Kira-kira 1,000 Dijangka Tinggalkan Pas Menjelang Mac Dalam Program Selamat Tinggal Pembangkang

Posted: 13 Feb 2013 05:15 PM PST



SHAH ALAM, 13 Feb – Kira-kira 1,000 anggota pembangkang terutamanya Pas dijangka meninggalkan parti itu menjelang Mac ini dalam program Selamat Tinggal Pembangkang (STP) anjuran UMNO Bahagian Besut, kata Ketuanya Datuk Seri Idris Jusoh.

Beliau berkata jumlah itu adalah berdasarkan semakin ramai anggota Pas yangsudah mula hilang keyakinan dengan konsep perjuangan parti itu lebih-lebih lagiapabila sanggup menjalin pakatan dengan DAP yang ternyata tidak menerima negeri berkonsepkan Islam.

"Awal bulan ini kita telah terima hampir 400 anggota Pas majoritinya yang mahu menyertai UMNO selepas muak dan tidak boleh menerima pendekatan parti itu yang semakin menyimpang dari perjuangan Islam termasuk dalam isu berkaitan kalimah Allah," katanya di sini Rabu.

Idris berkata rata-rata penyokong turut melahirkan rasa keliru apabila melihat perjuangan Pas pada hari ini yang berbeza dengan matlamat asalnya termasuk menghalalkan wanita tampil berceramah mewakili parti itu.

"Dulu wanita nak masuk tilawah Al-Quran pun dihalang, dengan alasan suara aurat tetapi sekarang sanggup ambil artis wanita berceramah wakili mereka, apa sudah jadi?.

"Demi cita-cita mahu ke Putrajaya mereka halalkan semua, kalau nak sangat ke Putrajaya saya boleh sediakan bas, pergilah tak payah nak tunggu lepas pilihan raya," katanya.

Pada 5 Feb lepas, seramai 388 anggota Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyertai Umno selepas hilang kepercayaan terhadap parti mereka dalam perhimpunan STP di Kampung Pengkalan Nyireh, Besut di Terengganu.

Beliau yang juga Anggota Majlis Tertinggi UMNO berkata penyertaan anggota parti pembangkang itu membuktikan UMNO dikagumi dan dipercayai kerana sentiasa konsisten dalam perjuangan yang tidak pernah terkeluar dari landasan agama.

"Baru-baru ini ada orang kuat Pas jumpa saya sembunyi-sembunyi dalam kereta beritahu sudah tidak tahan dengan perjuangan parti itu yang semakin lemah danjelas dipergunakan oleh pakatan lain termasuk DAP," katanya.

Idris berkata beliau percaya lebih ramai akan menyertai UMNO dalam masa terdekat dan ini merupakan petanda baik bahawa BN Terengganu semakin kukuh dan mantap di hati rakyat.

127/02/13- Program Turun Padang YAB MB ke Parlimen Larut pada 14 Feb 2013 (Khamis)

Posted: 13 Feb 2013 05:05 PM PST

Jadual yang dirancang, tertakluk kepada perubahan.

9.00 pagi - Minum pagi dan walkabout di Pekan Selama.
10.00 pagi - Majlis perjumpaan bersama penjawat awam di Dewan Serbaguna IPD Selama.
11.00 pagi - Walkabout di Felda Ijok.
2.00 petang - Walkabout di Kg Baru Cina Redang Panjang.
2.30 petang - Lawatan ke tapak bangunan Pekan Baru Ijok.
3.00 petang - Walkabout ke tapak projek Arena Square Bt Kurau
3.30 petang - Majlis ramah mesra bersama rakyat di Mini Stadium Bt Kurau
4.15 petang - Majlis ramah mesra bersama masyarakat India di Padang Windsor Bt Kurau
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

126/02/13- Mengapa Pas Ditendang Daripada BN

Posted: 13 Feb 2013 03:50 PM PST



Artikel ini agak panjang, harap rakan-rakan pembaca dapat luangkan sedikit masa untuk membacanya perlahan-lahan sehingga habis tanpa meninggalkan satu perenggan pun kerana perkara ini amat penting untuk rakan seperjuangan ketahui dan sebarkan.


Perkara ini sudah lama saya tunggu-tunggu, sebelum ini saya ada mendengar cerita dari beberapa orang tentang sebab sebenar Pas ditendang keluar dari BN kerana Pas mengkhianati BN.

Antaranya ialah kerana, Pas cuba mengambil kesempatan semasa dalam BN untuk menguatkan kedudukan Pas, bukannya kedudukan BN. Pas lebih penting nafsu mereka sendiri dan sanggup menikam rakan dari belakang.

Saya difahamkan antara perjanjian Pas dan Umno sebelum Pas masuk BN , mereka tidak boleh kacau tempat Umno termasuk tidak boleh membuka cawangan-cawangan Pas di mana Umno mempunyai cawangan. Begitu juga sebaliknya.

Pada masa itu menteri yang menjaga Felda adalah menteri dari Pas di bawah Kementerian Tanah dan Galian. Pas tidak patuh janji, mereka guna kuasa dan jawatan mereka untuk mengembangkan Pas di Felda termasuk membuka beberapa kawasan Felda baru. Antaranya di Kemahang Kelantan dan di Johor.

Itu sahaja yang saya tahu sebelum ini, saya cuba mencari info berkenaan dengan perkara ini tetapi saya tidak jumpa orang yang tahu perkara sebenar.

Berbeza dengan apa yang di momok - momokkan oleh Nik Aziz dan juak-juak Pas sebelum ini, kononnya Pas dikhinati oleh BN dengan menendang keluar dari komponen BN pada tahun 70an dan mereka serik lagi untuk bekerjasama dengan Umno. Cerita tersebut tidak benar sama sekali.

Tapi sayang seribu kali sayang, disini kita boleh lihat kelemahan BN untuk menjawab dan menerangkan balik perkara sebenar kepada rakyat. Mereka biarkan cerita bohong yang disebarkan oleh Pas bermaharajalela. Sudah lama saya menunggu perkara ini, tetapi tidak berjumpa dengan orang yang tahu perkara sebenar untuk menceritakannya.

Alhamdulillah, sebaik sahaja saya masuk ke bilik dan buka komputer sekembalinya dari membuat liputan di beberapa buah pulau dalam Parlimen Batu Sapi sebentar tadi, saya terbaca satu berita di Bernama.Com tentang perkara tersebut.

Seorang veteran Umno, Datuk Rozali Isohak telah menjelaskan perkara sebenar. Tetapi berita mengenai perkara tersebut tidak panjang di Bernama.Com.

Saya cuba membuat semakan di Google, Alhamdulilah, sekali lagi rezeki datang. Kali ini lebih terperinci datang dari blog Pemuda Umno Jasin iaitu ucapan penuh Arwah Tun Hussin pada tahun 1977 tentang penyingkiran Pas dari BN.

Terima kasih tidak terhingga diucapkan kepada Pemuda Umno Jasin dan Datuk Rozali Isohak.

Pas adalah punca sebenar perpecahan umat Islam di bumi Tanah Melayu. Pemimpin-pemimpin Pas adalah ejen-ejen iblis di muka bumi ini yang ditugaskan untuk memecah belah umat Islam.

Ucapan penuh Tun Hussin Pada Tahun 1977
(dipetik dari blog Pemuda Umno Jasin)
"Terlebih dahulu saya dengan sukacitanya mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih dan setinggi-tingginya penghargaan kepada tuan-tuan dan puan-puan sekalian yang telah bersusah payah datang dari jauh dan dekat dan secara tergesa-gesa menghadiri perjumpaan ini. Perjumpaan ini amat penting bagi menentukan nasib orang Melayu khasnya dan seluruh rakyat Malaysia amnya.

Perjumpaan kita hari ini diselubungi oleh suasana sedih dan pilu. Sedih kerana kehilangan seorang menteri yang telah banyak berjasa kepada UMNO dan negara. Kemalangan kapal terbang MAS di Tanjung Kupang, Johor yang telah mengorbankan 100 nyawa, sungguh mengejut dan mengharukan kita semua. Oleh itu sempena dengan perjumpaan kita yang bersejarah ini, marilah kita beramai-ramai mendoakan semoga Allah s.w.t mencucuri rahmatnya ke atas roh Allahyarham Dato' Seri Ali bin Haji Ahmad serta lain-lain roh orang yang telah terkorban dalam kemalangan itu.

Sebelum saya menyebut perkara penting dalam perjumpaan ini, marilah kita menoleh sejenak ke belakang mengkaji semula dengan secara ringkas perkembangan yang telah berlaku sehinggalah keperjumpaan yang diadakan pada petang ini.

Saya tidaklah berhajat hendak menerangkan kemajuan dan kejayaan UMNO yang telah lalu atau kejayaan-kejayaan yang telah dicapai oleh Perikatan sejak ia ditubuhkan. Kesemuanya ini ada dalam pengetahuan tiap-tiap ahli UMNO. Demikianlah juga dengan hasrat dan tujuan menubuhkan Barisan Nasional yang telah menyatupadukan sehingga ke hari ini sebelas buah parti politik yang yang sebilangannya telah menentang UMNO pada masa sebelumnya.

Sesungguhnya UMNO telah membuat membuat banyak pengorbanan politik bagi memenuhi hasrat dan matlamat Barisan Nasional. Walaupun perjalanan kita masih jauh dan penuh dengan liku-liku tetapi Barisan Nasional telah dapat menumpukan sepenuh tenaga memupuk dan menyuburkan semangat kerjasama dan persefahaman dalam melaksanakan rancangan pembangunan, membawa kemakmuran dan kebahagiaan kepada rakyat berbilang kaum.

Barisan Nasional berazam akan terus dengan penuh keberanian dan dengan usaha yang lebih bersungguh-sungguh mewujud dan mengeratkan perpaduan. Dengan sokongan rakyat saya percaya Barisan Nasional akan mencapai kejayaan.

Barisan Nasional merupakan satu federasi yang longgar kerana tiap-tiap parti yang bergabung ingin mengekalkan identiti partinya masing-masing. Tetapi parti-parti komponen adalah terikat dengan semangat ingin bekerjasama, saling mengerti sesama sendiri dan yang paling penting sekali ialah mematuhi disiplin parti.

Semangat kerjasama dan persefahaman adalah penting bagi menyelesaikan masalah negara. Ia lebih berharga dengan membuktikan dalam amalan daripada semata-mata mengadakan perakuan-perakuan sahaja tetapi tidak dipraktikkan.

Inilah caranya Barisan Nasional bergerak selama ini dari semenjak ia ditubuhkan. Hasil kejayaan penubuhan Barisan Nasional telah dapat dilihat dengan nyata apabila parti ini mencapai kemenangan yang paling gemilang dalam pilihan raya tahun 1974. UMNO yang paling mempelopori gabungan ini serta memastikan ia dapat terus wujud kukuh dan teguh supaya pembangunan negara dapat diselenggarakan dengan lebih licin, sempurna dan jayanya.

Parti-parti politik yang bercorak gabungan seperti Barisan Nasional ini sudah pasti sekali-sekala menghadapi masalah. Pertentangan pendapat dan perbezaan cara mendekati dan menyelesaikan sesuatu masalah merupakan satu perkara biasa yang memang diramalkan dari mula-mula lagi.

Peristiwa perpecahan parti komponen Barisan Nasional di Sabah merupakan kejadian pertama yang telah berlaku. Walaupun perkara ini belum dapat diselesaikan dengan sepenuhnya tetapi Insya Allah penyelesaian terakhir akan dapat dibuat dengan secara beransur-ansur. Pergolakan yang sedang kita hadapi di Kelantan sekarang merupakan peristiwa kedua. Perkara ini besar, yang berkehendakkan pengkajian dan pertimbangan yang serius kerana ia melibatkan soal pokok.

Sebagaimana kita maklum, Dato' Haji Mohamad Nasir telah dipilih menjadi Menteri Besar hasil daripada persefahaman dan semangat tolak ansur di antara Allahyarham Tun Razak sebagai Perdana Menteri dan Ketua Barisan Nasional di masa itu dengan pucuk pimpinan PAS yang mempunyai suara majoriti dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan. Semangat tolak ansur seperti ini patut sentiasa wujud, digalak dan dikekalkan. Ia merupakan faktor utama bagi mengekal dan menjamin perpaduan dalam Barisan Nasional.

UMNO tidak berhajat dan tidak mahu mencampuri langkah-langkah pimpinan PAS melucutkan jawatan Dato' Haji Mohamad Nasir sebagai Menteri Besar Kelantan semata-mata kerana menghormati kehendak-kehendak pucuk pimpinan PAS mendakwa perkara itu merupakan soal rumah tangga PAS. UMNO menganggap perkara itu sebagai masalah Barisan Nasional. Langkah itu juga telah diambil oleh pucuk pimpinan dengan tidak ada sedikit pun perundingan dengan pucuk pimpinan Barisan Nasional terlebih dahulu.

UMNO tidak dapat menyokong langkah yang diambil oleh pucuk pimpinan PAS dalam sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 15 Oktober itu bukan kerana UMNO tidak dibawa berunding, tetapi kerana UMNO tidak tahu sebab atau diberitahu sebab-sebab mengapa Menteri Besar Dato' Haji Mohamad Nasir dilucutkan daripada jawatannya. Oleh itu sikap berkecuali yang telah diambil oleh UMNO itu adalah satu tindakan yang munasabah. Tambahan pula UMNO masih lagi berharap hendak mengekalkan perpaduan dengan PAS.

Malangnya peristiwa melucutkan jawatan Menteri Besar itu dengan tidak disangka-sangka telah mencetuskan kejadian yang buruk. Peristiwa yang telah mengakibatkan kecederaan sebilangan orang yang tidak berdosa, kemusnahan harta benda dan boleh mengancam nyawa dan keselamatan rakyat telah juga mengancam keselamatan negeri Kelantan. Jika keadaan ini tidak dikawal segera ia akan melibatkan keselamatan negara seluruhnya.

Sebagai Perdana Menteri saya bertanggung jawab di atas keselamatan negara dan kebajikan rakyat, saya terpaksa mengambil langkah yang tegas. Keadaan darurat telah di isytiharkan bagi negeri Kelantan. Satu undang-undang dirangka yang meletakkan kerajaan negeri Kelantan di bawah pentadbiran kerajaan Persekutuan. Langkah-langkah ini diambil pada masa menteri-menteri dari Parti PAS masih lagi bersama-sama kita dalam jemaah Menteri. Rang Undang-Undang ini kemudiannya telah diluluskan oleh Parlimen.

Kerajaan Darurat terpaksa ditubuhkan di Kelantan dengan tidak mengira siapakah yang menjadi parti pemerintahnya. Sama ada ia dari parti lawan ataupun parti kawan tidaklah penting kerana yang pentingnya ialah keselamatan dan kebajikan rakyat Kelantan sendiri. Saya memanglah sentiasa meletakkan kepentingan keselamatan di atas segala-galanya.

Memang benar demokrasi telah mati di Kelantan. Tetapi rakyat Kelantan telah dapat terus hidup dengan penuh keyakinan di atas keselamatan dan masa depan mereka. Demokrasi di Kelantan tetap akan dipulihkan sebaik-baik sahaja keadaan mengizinkan.

Bukti nyata kita semua telah dapat nikmati sekarang di mana pemerintahan NOC atau Mageran tahun 1969 telah dimansuhkan dan kita telah kembali kepada pemerintahan demokrasi. Tempoh dan lama masa berjalannya kerajaan darurat di Kelantan itu hanya dikehendaki sekadar yang wajib sahaja.

Lebih pendek adalah lebih baik. Kerajaan Pusat berikrar akan memulihkan kembali pemerintahan demokrasi seberapa segera yang boleh. Sebagaimana kita semua sedia maklum bahawa parti PAS yang mempunyai anggota di Dewan Undangan yang lebih ramai akan tetap memegang teraju pemerintahan negeri itu semula dan bukanlah UMNO.

Malang sekali tujuan baik Kerajaan Pusat dan rang Undang-undang yang telah mendapat persetujuan daripada Parlimen itu telah sengaja disalah faham dan disalahtafsirkan oleh pucuk pimpinan PAS. Semua wakil rakyat PAS, telah menyokong rang undang-undang penubuhan kerajaan Darurat di Kelantan itu.

Biarlah saya bersalah dalam tindakan saya mengadakan undang-undang itu. Tetapi saya tidak sanggup memikul dosa yang lebih besar dengan membiarkan berlakunya pertumpahan darah, pengorbanan nyawa, kecederaan dan kemusnahan harta benda. Sebagai Perdana Menteri saya tidak boleh memandang ringan perkara ini. Saya berkewajipan penuh melindungi nyawa rakyat.

Tindakan saya ini telah disambut baik dan disokong oleh sebahagian besar penduduk dan rakyat Kelantan sendiri. Saya tidak faham kenapa pucuk pimpinan PAS tidak mahu menyokongnya. Saya tahu tidak semua ahli PAS bersetuju dengan tindak tanduk pucuk pimpinannya. Sebenarnya UMNO juga memerlukan kerjasama PAS dan tidak sekali-kali meragukan penyertaan PAS tetapi yang kita sangsikan ialah sikap dan pendirian pucuk pimpinannya.

Perbuatan pucuk pimpinan PAS menentang arahan parti anggota Barisan Nasional sama ada di dalam atau pun diluar dewan ini dimasa akan datang. Jika semangat kerjasama dan saling mengerti ini luntur dan disiplin parti diketepikan, akibatnya Barisan Nasional akan hancur. Kita semua tahu bahawa disiplin merupakan rahsia perpaduan dan kekuatan Barisan Nasional selama ini.

Disiplin adalah paling mustahak dalam penghidupan manusia dan hendaklah diutamakan. Mengenakan disiplin di atas diri sendiri pun merupakan perkara penting, apatah lagi masyarakat atau pertubuhan seperti parti-parti politik.

Satu daripada sebab-sebab kejayaan UMNO selama selama ini ialah kerana ahli-ahlinya mematuhi disiplin parti serta menghormati dan menjunjung tinggi peraturan yang ditetapkan. Parti-parti yang ahlinya tidak patuh kepada disiplin akan membawa kehancuran kepada parti itu sendiri.

Soal mengenai siapa yang bersalah sehingga mengakibatkan tercetusnya kejadian buruk di Kelantan itu tidaklah berfaedah di bangkitkan. Tetapi perkara yang paling penting dan yang patut diutamakan ialah melindungi nyawa rakyat terlebih dahulu. Sebagai Perdana Menteri, saya mengetahui dengan sedalam-dalamnya masalah keselamatan dalam negeri. Saya mesti bertindak sewajarnya mengikut keadaan.

Saya telah pun menerangkan bahawa saya tidak menyebelahi mana-mana pihak yang terlibat dalam peristiwa Kelantan itu. Saya jalankan segala tindakan yang perlu bagi mengawal dan mententeramkan keadaan di atas sifat saya sebagai Perdana Menteri.

Yang bertanggung jawab di atas kepentingan, keselamatan dan kebajikan rakyat, bukan sahaja di Kelantan bahkan di seluruh tanah air kita. Inilah amanah yang telah bertanggung jawab oleh rakyat kepada saya. Saya tidak faham mengapa pucuk pimpinan PAS tidak tidak memahami hakikat ini. Soal keselamatan adalah satu perkara yang tidak boleh dijadikan tawar menawar.

Di bawah kuasa-kuasa darurat, Pengarah Kerajaan negeri Kelantan adalah bertanggung jawab kepada saya sebagai Perdana Menteri. Saya pula bertanggung jawab kepada Jemaah Menteri di mana menteri-menteri dari PAS menganggotainya.

Saya akan memberi penjelasan kepada Jemaah Menteri di mana menteri-menteri dari PAS menganggotainya. Saya akan memberi penjelasan kepada Jemaah Menteri dari masa ke semasa mengenai perkembangan dan kemajuan di negeri Kelantan masa itu menteri-menteri dari PAS boleh membangkitkan sebarang kemusykilan mengenainya. Sebaliknya mereka telah mengambil tindakan meletakkan jawatan beramai-ramai dari menyertai kerajaan.

Dalam masa kita sedang mencari-cari jalan keluar yang sebaik-baiknya bagi mengatasi keadaan buruk yang tercetus di Kelantan itu, tiba-tiba pucuk pimpinan PAS menimbulkan lagi berbagai masalah lain dengan mengemukakan undi tidak percaya kepada beberapa orang Menteri Besar yang terdiri daripada ahli-ahli UMNO.

Di antara yang yang paling baru ialah di negeri Kedah. Menteri-menteri Besar boleh ditukar ganti tetapi apa yang meragukan ialah tentang sejauh mana keikhlasan pucuk pimpinan PAS melakukan perbuatan-perbuatan ini dengan tidak mahu berunding terlebih dahulu dengan kita.

Dimanakah letaknya semangat kerjasama pucuk pimpinan PAS dalam Barisan Nasional? Apakah salahnya jika perkara ini dirundingkan dengan kita terlebih dahulu? Jika kita sanggup merundingkan terlebih dahulu mengenai hal-hal negeri Kelantan dengan pucuk pimpinan PAS, mengapakah pucuk pimpinan PAS mahu membelakangkan kita mengenai hal di negeri-negeri yang lain?

Sungguh sukar sekali bagi kita hendak memahami tindak-tanduk pucuk pimpinan PAS ini. Setelah menimbulkan gejala-gejala ini, pucuk pimpinan PAS melahirkan hasrat hendak terus kekal dalam Barisan Nasional. Kita sungguh tidak faham dengan sikap dan pendirian pucuk pimpinan PAS ini.

Persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah yang akan datang pada 17 Disember ini sudah pasti akan menimbulkan perbalahan yang hebat. Tidakkah pucuk pimpinan PAS sedar atas perkara ini?

Apakah tujuan pucuk pimpinan PAS membuat demikian? Bukankah ini semuanya merupakan gejala-gejala yang sengaja ditimbulkan dengan niat hendak memecah-belahkan Barisan Nasional? Di negeri Johor pula, pucuk pimpinan PAS di sana telah memberi amaran yang merupakan kata dua bahawa calon-calon PAS akan bertanding dalam semua kawasan pilihan raya menentang Barisan Nasional.

Dalam pilihan raya tahun 1974, UMNO sebenarnya menghadapi kesulitan kerana terpaksa bertolak ansur dengan memberikan beberapa kerusi baru dan kerusi-kerusi tambahan kepada PAS. UMNO terpaksa berbuat demikian semata-mata dengan tujuan hendak mewujud dan mengekalkan semangat kerjasama UMNO dengan PAS demi kepentingan dan faedah rakyat.

Pucuk pimpinan PAS telah juga memberi amaran bahawa kononnya lima buah negeri di Semenanjung Malaysia akan menerima nasib seperti di Pulau Pinang.

Agaknya mereka merujuk kepada peristiwa pilihan raya tahun 1969 dahulu jika sekiranya PAS meninggalkan atau dikeluarkan daripada Barisan Nasional. Ugutan dan ancaman seperti ini merupakan satu provokasi yang merbahaya. UMNO mempunyai maruahnya sendiri.

Kita sering kali juga mendengar desakan supaya pucuk pimpinan PAS mengkaji semula kedudukan PAS dalam Barisan Nasional, Perkara ini telah dibangkitkan dalam tiap-tiap Perhimpunan Agung PAS selama tiga tahun berturut-turut setelah PAS menyertai gabungan besar ini.

Penubuhan ranting-ranting PAS dalam kawasan-kawasan UMNO juga menimbulkan kecurigaan dan boleh membangkitkan salah faham di kalangan rakyat. Banyak lagi perbuatan dan tindakan pucuk pimpinan PAS yang meragukan.

Kita sentiasa berusaha dengan bersungguh-sungguh memelihara perpaduan Barisan Nasional. Tetapi bagai manakah perpaduan dapat dikekalkan jika ada pihak-pihak yang tidak mahu mengikuti peraturan dan tidak mahu mematuhi keputusan yang di persetujui oleh ramai. Perpaduan yang hanya ada pada nama sahaja tidak membawa erti apa-apa tidak berfaedah.

Walaupun Barisan Nasional terpaksa berpecah, tetapi ini tidak bererti pembangunan akan terjejas dan terhenti. Pembangunan tetap akan berjalan terus. Pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB) mesti dijayakan dengan sepenuh-penuhnya. Inilah janji saya kepada rakyat sekalian.

Berikutan dengan berlakunya kejadian-kejadian ini, saya telah mengadakan sidang tergempar Dewan Tertinggi Barisan Nasional pada Disember 1977, Fasal 14, Perlembagaan Barisan Nasional membolehkan dengan suara majoriti memecat parti-parti ahli yang bergabung yang didapati melanggar disiplin. Tetapi Barisan Nasional sekali-kali tidak berniat hendak menggunakan Fasal tersebut bagi memecat PAS.

Barisan Nasional masih lagi, jika boleh, berkehendakkan PAS tinggal kekal dalam Barisan Nasional. Sungguhpun demikian, disiplin parti mesti dipelihara dan dipatuhi kalau kita mahu melihat Barisan Nasional hidup berpanjangan. Oleh itu satu usul yang merupakan suatu tolak ansur sebagai jalan keluar yang sebaik-baiknya bagi meyelesaikan masalah ini telah dikemukakan dalam Dewan Tertinggi Barisan Nasional itu.

Tolak ansur ini merupakan usul yang berkehendakkan supaya parti-parti anggota yang ahli-ahlinya didapati menentang arahan parti whip mengenai sesuatu masalah yang di bentangkan di dalam dewan rakyat, dewan negara atau dewan negeri hendaklah mengambil tindakan disiplin terhadapnya dengan memecat mereka itu daripada parti masing-masing.

Apabila semangat kerjasama yang tulus ikhlas itu luput dan disiplin parti telah diketepikan, Barisan Nasional sudah tentu akan pecah dan musnah. Jika ini berlaku tentulah tidak berguna lagi. Eloklah kekusutan yang berlaku ini diselesaikan sekarang juga kerana jika dibiarkan berlanjutan akan merugikan parti dan rakyat.

Daripada sebelas parti anggota dalam Barisan Nasional, sembilan telah menyokong, PPP berkecuali dan PAS menentang usul itu. Keputusan suara terbanyak ini telah dimaklumkan dengan secara rasmi kepada pucuk pimpinan PAS.

Memandangkan betapa pentingnya masalah yang kita hadapi, saya telah mengadakan mesyuarat khas majlis Tertinggi UMNO malam tadi. Majlis tertinggi UMNO telah membincangkan dengan teliti segala akibatnya terutama sekali tentang sikap pucuk pimpinan PAS yang ada sekarang, yang terang-terang menggugat perpaduan Barisan Nasional khususnya dan perpaduan orang Melayu amnya. Kami berpendapat bahawa haruslah diwujudkan kesungguhan dan keikhlasan bagi memperkukuhkan Barisan Nasional.

Memandangkan kepada perbuatan, sikap dan pendirian pucuk pimpinan PAS selama ini, UMNO berpendapat kerjasama yang erat tidak mungkin dapat terus wujud di antara UMNO dengan PAS dalam Barisan Nasional.

Oleh yang demikian, bagi mengelakkan pertelingkahan ini berpanjangan, yang akhirnya akan membawa perpecahan kepada Barisan Nasional, Majlis Tertinggi UMNO telah dengan perasaan amat dukacita mengambil pendirian, jika pucuk pimpinan PAS tidak mematuhi dan mengambil tindakan sebagaimana yang dikehendaki di dalam Mesyuarat Dewan Tertingginya pada 5 Disember yang lalu, UMNO akan meminta diadakan mesyuarat khas Dewan Tertinggi Barisan Nasional supaya di persetujui resolusi memecat PAS daripada Barisan Nasional.

Pagi ini saya telah menyampaikan pendirian UMNO itu kepada ketua-ketua parti anggota Barisan Nasional. Ketua-ketua parti anggota Barisan Nasional dalam perjumpaannya pagi ini telah bersetuju supaya mesyuarat khas Dewan Tertinggi Barisan Nasional diadakan pada 13 Disember yang akan datang ini.

Inilah tujuan kami mengadakan perjumpaan dengan ketua-ketua bahagian UMNO petang ini bagi menjelaskan pendirian yang telah diambil oleh Majlis Tertinggi UMNO itu.

UMNO sudah membuat keputusan dan menentukan pendiriannya. Keputusan dan pendirian itu adalah dibuat dengan hati yang suci, demi kepentingan Barisan Nasional dan negara. Saya yakin dengan kesucian hati kita itu, Allah akan memberkati perjuangan kita.

Saya merayu kepada semua ahli UMNO supaya bertenang dan terus menjalankan tanggung jawab kita dengan lebih berhati-hati lagi, lebih bersungguh-sungguh lagi dan lebih berdedikasi lagi. Masa hadapan Barisan Nasional penuh dengan cabaran. Kita akan menghadapinya dengan meminta petunjuk dan keredhaan Allah.

Dengan ini maka kita menyerahkan diri kita sepenuhnya kepada Allah."

125/02/13- Doa yang perlu diamalkan oleh orang Pas.

Posted: 13 Feb 2013 03:40 PM PST


"Ya Allah, bersihkan lah hati kami dan jauhkanlah kami dari berprasangka buruk sesama kami. Ya Allah, jauhkanlah kami dari berasa riak & ujub dengan diri sendiri dan memandang rendah kepada kebaikan orang lain."

124/02/13- RIGHT OR WRONG, PAS IS NOT FOR ANWAR OR DAP

Posted: 13 Feb 2013 03:11 PM PST



Right or wrong, whether PAS Syura Council discussed the issue or not, PAS cannot deny the growing dissent against the political relationship it has with DAP and PKR and most importantly support Anwar Ibrahim as Prime Minister.

Open protests calling for the party to cut ties with the other two opposition parties are now a norm and PAS leadership has no choice but to listen and make amends as its influence is eroding fast among the kampong people, the party's supporters who have been following blindly those days.

But these days, the kampong folks no longer follow the party blindly as they are educated or rather informed through the internet on the goings on and issues played up.

They know the demand and high-handed way DAP leaders such as Karpal Singh and Lim Guan Eng handle PAS leaders on issues involving the fundamentals of Islam.

They know Karpal and Guan Eng have been ridiculing their leaders and Islam and they are very surprise at the 'no respect' attitude of DAP leaders towards their leaders as well as Islam.

Not only that, even the PM post is dictated by DAP, not on concensus as PAS has always wanted the party president to be the Prime Minister, a post party members have dreamt off since the 50s.

PAS members who are the veteran fundamentalists have been struggling hard to have one of their own as Prime Minister and now, when they see Putrajaya is so near (that's the hopes of all in the opposition) and suddenly some one else hijack the position.

They are not that generous to allow that to happen and they would not want the individual whom they do not trust and of low moral to be in that position.

They know Anwar and they know how damaging it would be if he is the Prime Minister because the veterans know Anwar's character when they were together in ABIM and now in the opposition pact.

They know PKR is a party without ideology and concept…and they know PKR has no religious stand while Anwar is willing to sell everything just to be the Prime Minister.

Anwar is not PAS type of leader and his character is known to PAS veterans who always have reservations on his credibility and honesty as they now felt Anwar's 'hands' trying to steer the party to his benefits.

They see all this and they do not like it, not when they are on a winning streak. So they felt Anwar is not the man for PM post and they will not support DAP and PKR on this.

The situation may see PAS going to the general election on its own while DAP may just dump PKR to relase the party of excess baggage.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

123/02/13- Ust Hassan Basri: Menyesal Lawan PAS Di Sebabkan Abby Abadi

Posted: 13 Feb 2013 10:23 AM PST

Diterbitkan pada 11/02/2013
Penceramah - Ustaz Hassan Basri ( Bekas Ketua Penerangan PAS Selangor )
Tarikh - 11/ Februari/2013
Lokasi - Pusat Gerakan BN DUN Tanjung Dawai, Merbok

122/02/13- Anwar tertonggeng menyembah bumi di Pangkalan Pegoh

Posted: 13 Feb 2013 10:19 AM PST

121/02/13- Najib Are you Ready for BN - YES !!!

Posted: 13 Feb 2013 09:20 AM PST

120/02/13- Simbah Cat Merah Pada Poster Cubaan Tanam Sifat Benci Kepada BN.mov

Posted: 13 Feb 2013 09:12 AM PST

119/02/13- PBT Diarah Kenal pasti Kawasan Belum Diwartakan Dalam Seliaan

Posted: 13 Feb 2013 09:09 AM PST

118/02/13- Arkib: Lagi Isu Mat Indera

Posted: 13 Feb 2013 07:24 AM PST

ABDULLAH C.D menghadiahkan buku penulisan beliau kepada Mohamad Sabu dalam satu pertemuan di perkampungan Sukhirin pada Disember 2009.
Kubur Mat Indera di Taiping


Gambar dipetik dari blog Matamin02.blogsport.com

BUAT pertama kalinya isu yang mempersoalkan sejarah negara diheret ke mahkamah dalam kes saman fitnah yang dikemukakan oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu terhadap Utusan Melayu (M) Bhd. (Utusan Melayu). Isu yang menjadi tunjang pertikaian pula adalah berkaitan keganasan komunis dalam kejadian serangan terhadap Balai Polis Bukit Kepong, Johor, sebelum merdeka.

Tuntutan saman itu merupakan rentetan daripada ceramah Mohamad atau Mat Sabu di Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos 2011, yang menyifatkan Muhammad Indera atau Mat Indera yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sebagai pejuang kemerdekaan.

Walhal sejarah negara mencatatkan Mat Indera seorang komunis yang mengetuai segerombolan 180 pengikutnya menyerang balai polis tersebut sebelum subuh 23 Februari 1950. Tragedi tersebut mengorbankan 25 orang termasuk wanita dan kanak-kanak yang merupakan ahli keluarga anggota polis terbabit.

Adakah Mat Indera wajar dianggap sebagai pejuang kemerdekaan sekali pun terbabit dalam satu catatan sejarah yang menyayat hati seluruh negara berpuluh-puluh tahun lalu?

Persoalan sama ada Mat Indera merupakan pengganas komunis atau pejuang kemerdekaan itu dilihat sebagai titik sempadan terhadap landskap sejarah negara ini pada masa hadapan.

Namun bagi seorang sarjana dari United Kingdom (UK), Dr. Karl Hack, 46, yang banyak membuat kajian terhadap sejarah komunis di rantau Asia Tenggara, beliau tetap berpendapat Mat Indera seorang komunis.

Ini berdasarkan pengakuan Mat Indera sendiri dalam kenyataannya semasa menjadi tahanan polis setelah berjaya ditangkap pada 15 Oktober 1952 di Kampung Seri Medan, Batu Pahat dengan kerjasama rakannya sendiri, Mat Tukyo.

Hack memberitahu Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 9 Oktober lalu, selain pengakuan Mat Indera dalam kenyataannya, beliau juga merujuk kepada sumber lain termasuk buku memoir bekas Pengerusi Parti Komunis Malaya (PKM), Abdullah C.D. dan pihak tertentu yang menyatakan Mat Indera menerima arahan daripada parti tersebut serta menghadiri mesyuarat PKM.

Hack yang dianggap pakar dalam kajian darurat dan komunis di negara ini bagaimanapun berkata, beliau tidak bergantung sangat dengan buku Memoir Abdullah C.D. kerana isi kandungannya ditulis hanya berdasarkan ingatan bekas pemimpin PKM itu.

''Walaupun begitu, dalam buku tersebut (Memoir Abdullah C.D.) ada dinyatakan bahawa Mat Indera seorang komunis,'' kata pensyarah kanan dari Jabatan Sejarah di The Open University, UK itu.

Platform

Hack yang juga editor bersama buku; Dialogues with Chin Peng: New Lights on the Malayan Communist Party terbitan 2004 menegaskan, Mat Indera berpegang kepada ideologi komunis dan perjuangan komunis merupakan platform untuknya menentang British pada waktu itu.

''Mat Indera mengaku dia seorang komunis walaupun dia berpendapat terdapat tahap percanggahan tertentu antara Islam dan komunis. Bagaimanapun dia menyatakan, dia boleh menjadi komunis dan kekal sebagai seorang Muslim,'' kata Hack.

Beliau yang dilahirkan di Singapura dan ditampilkan sebagai saksi pakar bagi pihak defendan menyatakan, serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong dilakukan oleh Rejimen Ketiga Tentera Pembebasan Rakyat Malaya (MNLA) yang dikaitkan dengan PKM.

Menurut pensyarah di Nanyang Technological University dari 1995 hingga 2006 itu, selepas Mat Indera diberkas polis, pihak British tidak begitu menghiraukan statusnya sebagai seorang komunis atau sebaliknya kerana dia akhirnya dihukum atas kesalahan memiliki senjata api.

Sejurus selepas saksi itu selesai memberi keterangan, seorang pegawai polis dari Cawangan Khas, Asisten Supritendan (ASP) Leow Lai Yoong mengemukakan dua fail mengandungi dokumen asal kenyataan yang diberikan oleh Mat Indera semasa menjadi tahanan polis kepada pihak mahkamah.

Mohamad, 58, selaku plaintif memfailkan saman tersebut tanpa menyatakan jumlah tuntutan ganti rugi, terhadap Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Abdul Aziz Ishak yang masing-masing dinamakan sebagai defendan pertama dan kedua.

Selain tuntutan ganti rugi am, ganti rugi teladan dan ganti rugi melampau, plaintif menuntut pihak defendan menarik balik tuduhan itu dan membuat permohonan maaf, yang disiarkan selama tiga hari di muka hadapan akhbar Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia.

Plaintif mengemukakan tuntutan saman itu kerana mendakwa pihak defendan dengan niat jahat menerbitkan tiga artikel berunsur fitnah terhadapnya berhubung isu serangan komunis di Balai Polis Bukit Kepong.

Artikel itu membabitkan laporan muka depan Utusan Malaysia pada 27 Ogos 2011 bertajuk 'Mohamad Sabu hina pejuang, Anggap pengganas komunis hero sebenar tragedi Bukit Kepong' dan dua artikel lagi pada keesokan harinya bertajuk 'Mat Sabu dikecam' dan 'Kenyataan Mat Sabu dibidas'.

Pihak defendan dalam pernyataan pembelaan mereka pula menegaskan, artikel-artikel yang diterbitkan itu merupakan ulasan saksama demi kepentingan awam dan di bawah perlindungan bersyarat.

Dalam perbicaraan itu, Mohamad diwakili oleh peguam, Mohamed Hanipa Maidin, Amiruddin Zulkipli and Azhana Mohd. Khairudin.

Pihak defendan pula diwakili oleh peguam Datuk Mohd. Hafarizam Harun, Datuk Firuz Hussein Ahmad Jamaluddin, Abu Bakar As-Sidek Mohd. Sidek dan Nur Atasya Juhaidi Yean.

Saman itu pada asalnya difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 14 September 2011 tetapi pihak defendan berjaya membatalkan tuntutan berkenaan atas dasar teknikal kerana ketiadaan butir-butir yang mencukupi berhubung penerbitan yang didakwa berunsur fitnah itu.

Terkorban

Mohamad kemudian memfailkan semula saman di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 21 Disember tahun lalu.

Pada hari pertama perbicaraan pada 8 Oktober lalu, Mohamad dalam keterangannya mengulangi pendirian beliau bahawa penyerang Balai Polis Bukit Kepong termasuk Mat Indera sebagai penyokong kemerdekaan dan menyifatkan anggota polis yang bertugas di situ ialah polis British.

Beliau turut mengakui menyokong serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong sekali pun tidak mengetahui latar belakang ahli-ahli pasukan yang menyertai Mat Indera menyerang balai polis berkenaan.

Meskipun begitu, Mohamad menafikan bahawa beliau tidak menghormati jiwa dan darah anggota keselamatan serta keluarga mereka yang terkorban dalam tragedi itu.

Saksi plaintif tunggal itu turut menyatakan beliau tidak tahu bahawa yang melakukan serangan ke atas balai polis tersebut ialah pengganas-pengganas komunis daripada PKM.

''PKM ialah pejuang kemerdekaan kerana mereka menentang British sebelum merdeka, selepas merdeka tidak boleh, itu pengganas,'' katanya sambil menambah pendirian tersebut adalah pandangan peribadinya.

Mohamad dalam pada itu berkata, ketika membuat ucapan pada tahun lalu, beliau tidak tahu kesemua anggota polis yang terbunuh dalam tragedi itu terdiri daripada orang Melayu yang beragama Islam.

Namun beliau mengetahui antara yang terbunuh dalam kejadian itu ialah wanita dan kanak-kanak yang merupakan keluarga kepada anggota polis terbabit.

''Untuk peperangan, saya bersimpati dengan mereka yang terbunuh,'' katanya pada perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Seri Zakaria Sam.

Ketika ditunjukkan gambar-gambar hitam putih yang memaparkan mayat mangsa yang telah dibakar dalam tragedi tersebut, Mohamad hanya menjawab tidak pasti mayat-mayat itu dibakar atau tidak.

Dalam pemeriksaan balas oleh Firoz, Mohamad turut disoal tentang bekas Pengerusi PKM, Abdullah C.D. yang disifatkan oleh saksi tersebut sebagai pejuang kemerdekaan sebelum negara mencapai kemerdekaan.

Mohamad mengakui pernah menemui Abdullah kira-kira empat tahun lepas di Perkampungan Perdamaian Sukhirin, Thailand yang ditubuhkan selepas perjanjian perdamaian antara kerajaan Malaysia dengan PKM pada 1989.

Mohamad yang mendakwa tidak mengetahui Abdullah pernah menjadi Pengerusi PKM berkata, pada pertemuan itu, beliau menghadiahkan al-Quran kepada Abdullah manakala Abdullah memberikannya buku yang tidak diingati tajuknya.

Biarpun pernah menjejakkan kaki ke selatan Thailand, pemimpin Pas itu mendakwa beliau tidak pasti bahawa perkampungan Sukhirin itu adalah penempatan khas yang disediakan oleh kerajaan Thailand kepada bekas anggota PKM selepas perjanjian perdamaian tersebut.

Alasan beliau, perkampungan tersebut tidak berpagar dan bercampur dengan orang kampung, tidak seperti Kampung Baru.

Merujuk buku Memoir Abdullah C.D., Mohamad disoal tentang petikan buku itu yang menyatakan Mat Indera adalah sebahagian daripada anggota PKM, saksi itu menyatakan beliau tidak pasti.

Berhubung pasukan PKM yang melakukan serangan terhadap Balai Polis Bukit Kepong, kata Mohamad, beliau tidak tahu dan tidak pernah belajar mengenai pasukan tersebut.

117/02/13- BILA "KHALIFAH" PAS ANJUR PESTA ARAK RM3 JUTA DI BATU FERINGGHI..!!!

Posted: 13 Feb 2013 06:34 AM PST



SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.
Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.

Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.

Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.

Kalau tak masakkan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tajuk lagu Gangnam Style itu diubah menjadi Ubah Roket Style…

Di sini menunjukkan yang DAP juga peminat tegar Psy dan lagu Gangnam Style itu, sebab itu mereka memilih lagu berkenaan untuk diubah dan dijadikan alat untuk memancing pengundi mereka.

Alih-alih bila Psy membuat persembahan semalam, mereka pula yang meroyan tak tentu pasal.

Sepatutnya mereka malu sendiri kerana merekalah parti politik pertama yang memulakan polemik Psy ini.

Mereka sepatutnya berterima kasih pada Psy kerana sekurang-kurangnya penyanyi berkenaan tidak mengambil tindakan mahkamah kerana mereka telah melanggar hak cipta penyanyi itu dengan 'mencedok dan mengubah' lagu tersebut sesuka hati mak bapa mereka!

Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.







Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.


Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

Konsert ada kelulusan MPPP
Oleh: Wartawan Sinar Harian
Tarikh: November 11, 2012


Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…


Dari segi matematik, ia cukup mudah.


Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.


Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.


Itu saja, checkmate!


Sumber: - Mynewshub.my

Posted by DukeOfUMNO at 8:3

116/02/13- TPM turun padang

Posted: 13 Feb 2013 06:01 AM PST

Sent via UberSocial
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

115/02/13- Azwan Pun Sawan Seperti Anwar

Posted: 13 Feb 2013 05:03 AM PST

114/02/13- Anwar Ibrahim sudah tahap sawan babi. Pakai kasut pun tak betul

Posted: 13 Feb 2013 04:59 AM PST

Dah Tak Betul Kepala Otak Dia

113/02/13- Pei Koe cina yang biadab!

Posted: 13 Feb 2013 04:44 AM PST


Cik Zaira Jaafar Ketua Wirawati Perkasa

Wirawati Perkasa amat kesal dan mengutuk perbuatan biadab Leong Pei Koe yang menunjuk tanda lucah terhadap DYMM Sri Paduka Permaisuri Agung, ianya perbuatan dajal yang tidak layak menjadi rakyat malaysia.... Perbuatan ini juga merupakan penghinaan kepada orang Melayu dan warga Malaysia seluruhnya, juga penghinaan terhadap institusi raja, perlembagaan negara dan rukun negara.
Penjara 30 hari dan denda RM 8000

" Saya bercakap sebagai seorang wanita apa yang dilakukan oleh Pei Koe memang biadab dan tidak boleh di terima... apa perasaan nya apabila ada orang lain menunjukkan tanda lucah kepada adik, kakak atau ibunya, saya yakin apa pun alasan yang diberikan olehnya, dia memamg biadab... apa perasaan dia apabila adik, kakak, ibu atau keluarga nya di perlakukan sebegitu, tambahan pula, tanda lucah tersebut ditunjukkan kepada DYMM Sri Paduka Permaisuri Agung."

Apakah salah yg telah Permaisuri Agung lakukan ? adakah Permaisuri Agong telah telah memecah belahkan keluarga dia atau apa sehingga tanda tidak puas hati ditunjukkan dengan begitu biadab. pada pendapat saya Pei Koe harus dihukum, permohonan maaf sudah tidak ada makna lagi...dia harus belajar menghormati institusi raja kalau benar dia seorang rakyat Malaysia tidak kira apa bangsa sekali pun..


Kalau di Thailand, Jepun atau Saudi Arabia, perbuatan celaka seperti ini dilakukan, maka tahu lah dia, tinggi atau rendah langit yang di junjung dan bumi yang dipijak.

112/02/13- Ahli Pas Bagan Serai warga Kemboja

Posted: 13 Feb 2013 04:34 AM PST

Kisah penternakan ayam yang mendapat bantahan penduduk Kubu Gajah Selama sehingga sekarang masih belum selesai. Ini kerana pegawai kerajaan yang menyokong projek tersebut adalah penyokong Pas.

Saudagar ayam yang bertanggung jawab membina rumah ayam tersebut adalah ahli Pas dari Bagan Serai. Beliau mempunyai banyak rangkaian perniagaannya yang melibatkan pelancongan dan perniagaan kain dan pakaian.

Rupa-rupa maklumat yang baru diterima menyatakan beliau adalah warga kemboja yang memiliki taraf warganegara Malaysia.

Beliau banyak membiayai program Pas di daerah Kerian dan kawasan yang berhampiran.

Selama ini ingatkan dia anak kelahiran Malaysia.....Apa macam Anwar Ibrahim, Tak mahu buat repot kepada Suaram atau Suhakam?

Elok lah buat repot dan tubuhkan RCI untuk siasat bagaimana beliau boleh mendapat taraf warga negara.

Zaini Ayam

111/02/13- Belum perintah Malaysia dah tunjuk belang komunisnya

Posted: 13 Feb 2013 04:18 AM PST



Barisan Nasional (BN) mungkin tidak dibenarkan memasang bendera parti sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berikutan kegagalannya mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong mendakwa, banyak bendera 1Malaysia yang digantung di laluan-laluan utama di negeri ini sempena Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia anjuran BN negeri kelmarin tidak mempunyai permit.

Selain itu jelasnya, pengantungan bendera berkenaan juga dikatakan membahayakan penguna jalan raya terutama penunggang motosikal.

"MPPP memberi tempoh seminggu kepada BN negeri untuk tampil membayar kompaun bagi menuntut kembali bendera-bendera yang dirampas.

"Sekiranya gagal berbuat demikian, kami (MPPP) akan menyenaraihitam BN untuk memohon permit bagi mengantung bendera parti selepas ini termasuklah semasa berlangsungnya pilihan raya umum nanti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

110/02/13- Skandal Tanah: Sampai Bila Rakyat Kelantan Mahu Bersabar?

Posted: 13 Feb 2013 02:30 AM PST



Dikira dari usia pemerintahan PAS di Kelantan sejak 1959 - 1978 (19 tahun) diikuti dengan pusingan kedua bermula 1990 - 2013 (23 tahun), bermakna sudah 42 tahun negeri Serambi Mekah ini berada dalam genggaman PAS.

Suka atau tidak, rakyat Kelantan perlu akui selama tempoh lebih empat dekad ini sudah sekian banyak skandal tanah melibatkan keluasan puluhan ribu ekar tanah dan hasil bumi negeri ini telah dipajak gadai dan terjual kepada orang luar.

Dulu dalam tahun 1964 hingga pertengahan 1975, rakyat Kelantan pernah tercabar maruahnya apabila Kerajaan PAS Kelantan telah menyerahkan hak milik tanah seluas lebih 300,000 ekar secara pajakan kepada sebuah syarikat dari Singapura.

Ramai pemimpin PAS negeri tika itu yang kaya raya hasil dari tindakan tersebut, sementara rakyat bawahan pula hanya mampu menangis tak berlagu mengenangkan maruah diri dan negeri tumpah darah bagaikan telah menjadi milik orang lain.

Kini di abad millenium, peristiwa hampir serupa berulang kembali apabila Kerajaan PAS Kelantan dengan berselindung di sebalik projek Ladang Rakyat telah 'bermurah hati' memajakkan tanah seluas lebih 80,000 ekar di Hulu Kelantan kepada syarikat-syarikat luar.

Kononnya melalui projek Ladang Rakyat ini akan membantu membasmi masalah kemiskinan di mana lebih 4,000 orang penduduk di Hulu Kelantan bakal beroleh manfaatnya. Mereka dijanjikan dengan habuan hak milik tanah dan tapak rumah, namun sampai sekarang hanya debu-debu tanah sahaja yang kelihatan.

Sebaliknya yang berlaku tauke-tauke syarikat yang sudah sedia kaya semakin kaya raya, manakala ramai pemimpin PAS yang dulunya hanya memiliki rumah kayu kini bertukar menjadi rumah batu bertingkat, dari satu motokar kecil sekarang berbuah-buah kenderaan tersusun di depan rumah.

Pemimpin PAS yang dulunya setia pada isteri nan satu kini memasang cawangan baru, tidak cukup dua ditambah menjadi tiga. Puas melabuh sauh dalam negara ada yang merantau hingga ke Kemboja untuk mendapatkan selera baru yang berkenan di mata.

Di masa yang sama berbelas orang pemimpin PAS negeri menikmati laba keuntungan apabila bertuah memperoleh hak milik tanah di kawasan tersebut. Anak dan isteri pemimpin PAS tidak ketinggalan menikmatinya tapi rakyat yang menanti terus kempunan.

Rakyat terus termangu-mangu menantikan janji bulan jatuh ke riba dan terus hiba hatinya lebih-lebih lagi melihatkan tanah yang dulunya diteroka kini sesuka hati dirodok dan dinikmati hasil mahsulnya oleh tauke-tauke Cina yang begitu akrab dengan pemimpin PAS negeri.

Dalam tempoh beberapa ketika berlalu, juga bertempat di Hulu Kelantan lebih 10,000 ekar tanah yang kaya dengan kayu kayan balak bernilai tinggi kini pula telah menjadi milik pemimpin Cina DAP dari Perak untuk selama lebih setengah abad mendatang.

Sekali lagi rakyat termangu sendirian mengenangkan apa malangnya nasib mereka sering kali di anak tirikan oleh Kerajaan PAS Kelantan. Entah sampai bila mahu bersabar, lagi lama ditahan entah-entah lebih banyak tanah tergadai dan maruah negeri diinjak-injak oleh orang luar dan hasil buminya mengalir tanpa memberi manfaat pada rakyat pribumi sendiri.

Tidak cukup apa yang berlaku di Hulu Kelantan, di pusat bandar Kota Bharu yang khabarnya gah dilabelkan sebagai bandaraya Islam contoh oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat, lebih 300 ekar tanah sudah sah dipajak hak miliknya kepada sebuah syarikat bukan bumiputera.

Katanya mahu mengindahkan tebing sungai Kelantan melalui projek yang dikenali sebagai Lembah Sireh. Maka para petani yang dulu mendapat rezeki lumayan hasil tanaman di tebing sungai itu dipindahkan dan hanya mendapat sedikit pampasan wang ringgit antara RM100 hingga RM900 sebulan selama 3 tahun.

Hasil projek itu maka berdiri megahlah sebuah pasaraya besar Tesco yang dianggap oleh MB Kelantan sebagai simbol kemajuan negeri ini, sedangkan projek utama yang sepatutnya diutamakan seperti sebuah masjid, dua buah jambatan, sebuah stadium dan gerai jualan yang mempunyai kepentingan umum hingga sekarang gagal dibina.

Mujur ada Kerajaan Pusat yang prihatin menyegerakan pembinaan salah satu jambatan tersebut iaitu Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra yang kini sudah boleh digunakan, jika ditunggu-tunggu syarikat kepercayaan Kerajaan PAS Kelantan membinanya, tujuh keturunan pun belum tentu siap sebatang tiang konkrit pun.

Namun di sebalik kegagalan syarikat swasta itu mematuhi perjanjian sumbangan projek sebagai galang ganti pemindahan hak milik tanah, Kerajaan PAS Kelantan terus berlembut tanpa sebarang tindakan tegas, sedangkan hampir sebahagian tanah ini telah pun dipajak pula kepada institusi kewangan bagi membolehkan syarikat tersebut beroleh pinjaman berpuluh juta ringgit.

Entah apa malang nasib rakyat Kelantan, dalam kesukaran mereka mendapatkan hak milik tanah walaupun wang deposit sudah dibayar, mudah pula bagi syarikat-syarikat luar dan pemimpin-pemimpin politik yang berkepentingan dengan Kerajaan PAS Kelantan memperoleh tanah yang berekar-ekar luasnya.

Sampai bila agaknya rakyat pribumi sanggup bersabar membiarkan tanah negeri dan hasil bumi terus mengalir ke tangan orang lain? PRU 13 yang sudah tidak berapa lama lagi adalah satu-satunya peluang besar untuk rakyat Kelantan mengubah senario yang berlaku.

Jika tidak sekarang, sanggupkah kita menunggu 5 tahun lagi yang mungkin tika itu sudah terlambat apabila hampir setiap inci tanah negeri ini dipajak kepada pihak lain, barulah tika itu terdetik kesedaran untuk kita bangkit memprotes demi mempertahankan hak anak negeri? Tepuk kepala tanya akal yang waras!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

My Longest Yard

Posted: 13 Feb 2013 11:45 PM PST

My Longest Yard


Soalan kepada Parti PAS

Posted: 13 Feb 2013 07:36 PM PST

Wang cukai rakyat untuk BRIM

Posted: 13 Feb 2013 06:24 PM PST


Pakatan Rakyat TROLL #1

Posted: 13 Feb 2013 05:49 PM PST


g a R a m a N i s

Posted: 13 Feb 2013 11:42 PM PST

g a R a m a N i s


Posted: 13 Feb 2013 06:17 PM PST

PARTI TEMPATAN TOLAK PAKATAN RAKYAT DI SABAH

Tilikan pawang politik bahawa Pakatan Rakyat di Sabah bakal berpecah dan punah semakin menjadi realiti yang pahit bagi pembangkang.

Ini berikutan beberapa perkembangan terbaru berhubung kedudukan politik pembangkang di Sabah yang bercita-cita untuk menawan negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke 13 yang bakal diadakan dalam masa terdekat.

Pertama adalah kenyataan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang mengesahkan Pakatan Rakyat telah menutup pintu perbincangan pengagihan kerusi dengan Parti Maju Sabah (SAPP) pimpinan bekas Ketua Menteri Yong Teck Lee.

Ini kerana Pakatan Rakyat mendakwa SAPP bersikap keras kepala untuk membolot majoriti kerusi Parlimen dan DUN dan tidak mahu bertolak ansur dengan PKR, Dap dan Pas.

Sikap parochial dan kenegerian ini menambahkan pening kepala Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim apabila pendirian 'Sabah Untuk Sabah' ini disokong pula oleh  Parti Pembaharuan Negeri (STAR) yang diketuai oleh Dr Jeffrey Kitingan.

Dr Jeffrey yang dikenali sebagai salah satu 'raja lompat parti' di Sabah pernah menjadi Naib Pengerusi PKR satu ketika dulu.

Beliau meninggalkan PKR setelah bertelagah dengan Anwar yang menyisihkannya daripada jawatan Pengerusi Perhubungan PKR Sabah lalu menubuhkan STAR.

Situasi Pakatan Rakyat bertambah getir apabila Naib Ketua Wanita PKR Sabah dan beberapa pimpinan lain keluar parti minggu lalu menyebabkan Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk mententeramkan keadaan.

Jika Anwar tidak dapat menyelesaikan isu pengagihan kerusi menjelang PRU13 dalam beberapa minggu lagi, nampaknya Pakata Rakyat terpaksa berdepan dengan pertandingan 3, 4 malah 5 penjuru atau lebih di kesemua 60 kerusi DUN dan 25 kawasan Parlimen.

Bukan sahaja ia terpaksa berhadapan dengan jentera pilihan raya Barisan Nasional yang lengkap, efisien dan kuat tetapi juga terpaksa menepis cabaran daripada SAPP, STAR serta barisan calo-calon bebas.

Natijahnya undi pembangkang akan bercemperai di peti undi dan ini akan menjadi faktor kukuh yang menyumbang kepada kemenangan besar di Sabah.

Pilihan Raya Kecil Batu Sapi pada tahun 2010 menjadi bukti sikap rigid SAPP yang berkeras untuk bertanding dan akhirnya calon PKR kalah di tangan BN.

Nampaknya senario yang sama akan mempengaruhi keputusan PRU13 di Sabah nanti.

Faktor agama adalah penting dalam politik Sabah terutamanya ajaran Kristian.

Kedua-dua Teck Lee dan Dr Jeffrey adalah pelopor gerakan Kristian di Sabah termasuk juga dengan Wilfred Mojilip Bumburing yang kini berpihak kepada Pakatan Rakyat serta memimpin pergerakan Angkatan Perubahan Sabah (APS).

SAPP dan STAR mahu mewujudkan satu blok yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan DUN yang beragama Kristian bagi menjayakan agenda kristianisasi di Sabah.

Anwar sedar akan hakikat ini tetapi demi kerakusan politiknya beliau sanggup mengadaikan kepentingan Islam di Negeri Bawah Bayu itu.

Anwar tahu undi Melayu tidak akan membawanya kepada impian ke Putrajaya dan kerana itu beliau rela sanggup bersekongkol dengan parti-parti Kristian untuk mendapat sokongan.

Pendirian PKR yang pro-Kristian di sabah sudah tentunya akan menimbulkan rasa tidak senang dan ancaman kepada Pas.

Pas kini berlaga angin dengan PKR dan Dap dalam isu kalimah ALLAH dan isu kristianisasi di Sabah turut akan menaikkan suhu politik dengan sekutu politiknya.

Apa hal sekali pun Dap akan tetap bersama PKR yang mempunyai dasar terbuka terhadap agama yang lambat laun akan meletakkan Pas dalam keadaan seperti melukut di tepi gantang.

Jika Pakatan Rakyat berkeras mahu bertanding di semua kerusi DUN dan Parlimen ia bakal ditolak oleh pengundi Sabah sendiri yang sentiasa merasa parti-parti Semenanjung seperti PKR, Pas dan Dap terlalu bersikap angkuh.

Anwar beranggapan rakyat sabah mudah digula-gulakan dengan pelbagai dakyah dan isu yang ditimbulkan terhadap BN.

Pembangkang gagal melihat realiti bahawa negeri itu mempunyaim keinginan serta harapan yang tinggi untuk sama-sama maju setaraf dengan negeri-negeri di Semenanjung.

Hanya BN yang berjaya memenuhi kehendak pembangunan rakyat Sabah selama 50 tahun bersama dalam Persekutuan Malaysia.

Pembangkang hanya bermodalkan air liur dan jentera fitnah yang sentiasa bergerak meracuni fikiran rakyat tetapi gagal untuk menunjukkan kemampuan mentadbir atau membela nasib rakyat.

Nasib negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan yang diperintah pembangkang sudah cukup menjadi bukti kepalsuan janji-janji manis mereka.

Tidak perlu lagi menipu rakyat Sabah atau Sarawak dengan manifesto yang mengandungi kata-kata kosong yang tidak bernilai dan membawa apa-apa erti.

ends


Sent from Samsung Mobile

Right Or Wrong, PAS Is Not For Anwar Or DAP

Posted: 13 Feb 2013 07:00 AM PST

Right or wrong, whether PAS Syura Council discussed the issue or not, PAS cannot deny the growing dissent against the political relationship it has with DAP and PKR and most importantly support Anwar Ibrahim as Prime Minister.

Open protests calling for the party to cut ties with the other two opposition parties are now a norm and PAS leadership has no choice but to listen and make amends as its influence is eroding fast among the kampong people, the party's supporters who have been following blindly those days.

But these days, the kampong folks no longer follow the party blindly as they are educated or rather informed through the internet on the goings on and issues played up.
They know the demand and high-handed way DAP leaders such as Karpal Singh and Lim Guan Eng handle PAS leaders on issues involving the fundamentals of Islam.

They know Karpal and Guan Eng have been ridiculing their leaders and Islam and they are very surprise at the 'no respect' attitude of DAP leaders towards their leaders as well as Islam.

Not only that, even the PM post is dictated by DAP, not on concensus as PAS has always wanted the party president to be the Prime Minister, a post party members have dreamt off since the 50s.

PAS members who are the veteran fundamentalists have been struggling hard to have one of their own as Prime Minister and now, when they see Putrajaya is so near (that's the hopes of all in the opposition)  and suddenly some one else hijack the position.

They are not that generous to allow that to happen and they would not want the individual whom they do not trust and of low moral to be in that position.

They know Anwar and they know how damaging it would be if he is the Prime Minister because the veterans know Anwar's character when they were together in ABIM and now in the opposition pact.

They know PKR is a party without ideology and concept…and they know PKR has no religious stand while Anwar is willing to sell everything just to be the Prime Minister.

Anwar is not PAS type of leader and his character is known to PAS veterans who always have reservations on his credibility and honesty as they now felt Anwar's 'hands' trying to steer the party to his benefits.

They see all this and they do not like it, not when they are on a winning streak. So they felt Anwar is not the man for PM post and they will not support DAP and PKR on this.

The situation may see PAS going to the general election on its own while DAP may just dump PKR to relase the party of excess baggage.


Sent from Samsung Mobile

Belantan

Posted: 13 Feb 2013 11:36 PM PST

Belantan


Tidak ada penipuan oleh UMNO - Dr. Mahathir?

Posted: 13 Feb 2013 05:41 PM PST




Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tiada penipuan yang dilakukan oleh UMNO berhubung dakwaan bahawa Pas telah ditipu oleh UMNO semasa parti itu berada dalam Barisan Nasional (BN).

Bekas perdana menteri itu berkata Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan telah menjelaskan kenapa Pas tidak boleh bersama UMNO dalam usaha untuk menyatupadukan orang Melayu.

"Katanya Pas telah ditipu oleh UMNO semasa Pas berada dalam BN. Bagaimana UMNO menipu Pas tidak dijelaskan dengan terang," katanya dalam entri terbaharu dalam blog beliau di www.chedet.cc hari ini.

Katanya perpecahan dalam Pas bukan kerana UMNO dan kekalahan parti itu pada pilihan raya negeri Kelantan pada Mac 1978 menyebabkan ia keluar daripada BN.

"Perpecahan dalam Pas bukan kerana UMNO tetapi kerana Datuk Mohd Nasir (Menteri Besar Kelantan ketika itu) mencabar kepimpinan Datuk Asri Muda (Presiden Pas ketika itu). Kekalahan Pas menyebabkan Pas keluar dari BN. Tidak ada penipuan oleh UMNO," katanya.

Dr Mahathir memberitahu bahawa beliau adalah menteri dalam kabinet Tun Hussein Onn ketika Pas keluar dari BN, begitu juga berada dalam kabinet Tun Abdul Razak Hussein bersama Datuk Asri Muda dan Hassan Adli (Timbalan Yang Dipertua Agung Pas ketika itu) semasa Pas menyertai BN.

"Datuk Asri diberi jawatan Menteri Tanah dan Galian. Ini bermakna beliau bertanggungjawab terhadap Felda.

"Selepas beberapa bulan Pas menyertai BN, anggota UMNO Johor mengadu kepada Tun Razak bahawa Datuk Asri giat mempromosikan Pas di kalangan peserta Felda.

Saya berada di sisi Tun pada ketika itu," katanya.



Katanya secara kebetulan hampir semua peserta Felda terdiri daripada penyokong kuat UMNO dan selepas Asri bertanggungjawab ke atas Felda, hampir semua peserta Felda menjadi penyokong kuat Pas dan menolak UMNO.

"Pada waktu itu timbul sengketa antara Asri sebagai ketua Pas dengan Mohd Nasir yang sebagai Menteri Besar untuk menggantikan Asri. Mohd Nasir mendakwa beliau telah mengesan banyak penyelewengan yang dilakukan oleh Asri semasa menjadi Menteri Besar Kelantan," katanya.

Dr Mahathir berkata Asri cuba menyingkirkan Mohd Nasir melalui undi tidak percaya dan Mohd Nasir enggan meletak jawatan walaupun kalah.

Katanya ramai anggota Pas memihak kepada Mohd Nasir dan mereka mengadakan tunjuk perasaan secara besar-besaran menentang Asri.

"Kerana Pas berpecah, kerajaan BN Kelantan tidak dapat berfungsi. Darurat terpaksa diisytihar dan seorang pegawai kanan dilantik untuk memangku jawatan Ketua Pentadbir Kelantan.

"Pada Mac 1978 pilihan raya peringkat negeri diadakan di Kelantan. Mohd Nasir menubuhkan parti Berjasa yang bertanding melawan Pas. Sokongan kepada Berjasa begitu kuat sehingga ia memenangi 11 kerusi. Pas memenangi hanya dua kerusi," katanya.

Katanya walau apapun yang terjadi dahulu, umat Islam disuruh oleh agama supaya menyambut seruan kedamaian daripada musuh jika seruan dibuat supaya berdamai.

Katanya umat Islam disuruh bersatu padu dan menganggap semua umat Islam sebagai saudara.

"Penolakan perpaduan sesama orang Islam tidak menepati ajaran Islam. Janganlah orang Islam menolak usaha menyatu padu untuk memperkuatkan orang Islam dengan membuat tuduhan yang tidak berasas," katanya.

Mengapa PAS disingkirkan, baca di sini.
Punca PAS disingkirkan, baca di sini.

Suara Politik
Belantan

Beri undi kepada Pas adalah haram?

Posted: 13 Feb 2013 08:48 AM PST




Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini yang dianggotai para ulama, tok guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengisytiharan bahawa memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah haram.

Pertubuhan itu iaitu Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita turut menegaskan bahawa perjuangan menentang Pas adalah jihad kerana mengundi parti itu bermaksud menyokong DAP yang merupakan parti cauvinis yang menolak Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Sehubungan itu, kesemua NGO berkenaan yang diwakili pemimpin masing-masing berjanji akan menyediakan satu dokumen lengkap berhubung pengisytiharan tersebut untuk diberikan kepada raja-raja Melayu dan Majlis Fatwa Kebangsaan agar dapat dibincangkan dan menyelesaikan kekeliruan yang ditimbulkan oleh Pas selama ini.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah yang juga Penasihat Minda Pondok berkata, kegagalan Pas mempertahankan Islam terutama penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik para pemimpin Pas seolah-olah jahil agama.

"Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam, dalam pilihan raya umum kita mahu perdana menteri dan timbalannya orang Islam maka di sinilah kita berjihad, kita jangan undi Pas.

"Saya bercakap mempertahankan kalimah Allah, saya rujuk empat kitab mazhab, kitab tafsir, kitab fekah dan banyak lagi rujukan. Boleh dikatakan menyeluruh kitab saya rujuk tetapi mereka tuduh saya jahil.

"Kesemua kitab ini menyebut bahawa kalimah Allah tidak boleh disekutukan, tidak boleh digunakan selain untuk agama Islam dan untuk mendaulatkan Islam. Ia adalah kalimah suci jadi kenapa kata saya jahil," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.



Menurut Abdullah, Pas juga perlu ditolak kerana menyatakan sokongan padu kepada Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang turut menyokong hasrat DAP meskipun bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama Pas.

"Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tidak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu (perjuangan Anwar) adalah membenarkan kalimah Allah (digunakan oleh bukan Islam)," katanya.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Minda Pondok, Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff al-Hafiz berkata, kerjasama Pas dalam pakatan pembangkang yang kononnya atas nama tahaluf siyasi sebenarnya pada nama semata-mata, sebaliknya apa yang berlaku adalah Pas hanya kuda tunggangan DAP.

"Tahaluf siyasi Pas adalah haram maka wajib kita menolak mereka atas beberapa fakta antaranya Pas bukan parti dominan dalam pakatan dan kerajasama itu dibuat dengan parti DAP yang kita tahu menolak penubuhan kerajaan Islam.

"Sebelum bertahaluf siyasi, perjuangan Pas adalah menubuhkan negara Islam, ingin melaksanakan hudud, persaudaraan sesama Islam tetapi selepas itu matlamat mereka berubah iaitu mahu kerajaan berkebajikan, hudud bukan lagi agenda utama dan mendoakan kemusnahan sesama Islam.

"Tahaluf siyasi yang sebenar telah jelas kita lihat dalam Barisan Nasional (BN) iaitu UMNO adalah 'imam' manakala MIC dan MCA adalah 'makmum' yang akan bersama-sama berjuang atas arahan imam," tegasnya.



Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Mohd. Zawawi Awang pula berkata, permintaan DAP supaya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam sama seperti yang berlaku di Indonesia apabila ramai masyarakat Islam negara itu menyokong pemikiran sekular.

Beliau memberikan contoh sebuah video yang dimasukkan ke dalam laman Youtube bertajuk 'Bible dalam bahasa Arab' yang dirakam di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta tentang bagaimana seorang pelajar Kristian membaca Bible dalam bahasa Arab di sebuah gereja.

"Gerakan ini sebenarnya sudah bermula berpuluh tahun dulu dan perkara sama kini cuba dibawa masuk ke Malaysia secara senyap-senyap tanpa kita sedari.

"Gerakan ini berjaya di Indonesia yang rakyatnya kira-kira 300 juta orang, jadi bayangkanlah jika kita membiarkan mereka bergerak di Malaysia pasti lebih mudah kerana rakyat kita cuma kira-kira 28 juta," tambahnya.

Suara Politik
Belantan

Soksek-soksek akhbar berbahasa Cina : Guan Eng mahu PAS keluar pakatan?

Posted: 12 Feb 2013 11:54 PM PST



Akhbar China Press bertarikh 2 Februari 2013 melalui ruangan Kedai Kopi Orang Ramai memaparkan tulisan Wee Pui Ai berkenaan tindakan Lim Guan Eng yang akan menyebabkan Pas keluar pakatan pembangkang.

Jika dilihat isu kalimah Allah, sebenarnya ia masih berlegar-legar di arena politik negara ini, yang memberi tekanan tiket-tiket undi kepada Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

Selain itu, segala yang melibatkan Islam dan isu agama termasuk hukum Hudud dan negara Teokrasi, semuanya merupakan cabaran besar kepada kedua-dua pihak kerana sudut pandangan dan pilihan yang berbeza.


Selepas tercetusnya isu kalimah "Allah" dua tahun lepas, sering timbul isu berkaitan kalimah itu. Oleh kerana kerajaan memang amat memerlukan kedua-dua kumpulan beragama Islam dan Kristian, oleh itu kerajaan menunjukkan sikap liberal dan menyerahkannya kepada pengadilan undang-undang.

Sebaliknya, isu sama berlaku pada Pas serta pakatan pembangkang kini begitu agresif. Kekecohan kali ini sebenarnya boleh diatasi kerana yang membawa isu ini adalah orang politik dan bukannya pemimpin agama.

Guan Eng secara aktif mencabar isu kalimah "Allah" sedangkan Pas dan pakatan pembangkang sebenarnya tidak perlu menimbulkan sebarang masalah.

Pihak luar pula mencurigai niat Guan Eng mahu mengalihkan pandangan isu tanah yang dianugerahkan oleh Pas di Kelantan.


Sebenarnya kita juga boleh membuat andaian lain, mungkin Guan Eng mahu mencari peluang untuk mengeluarkan Pas daripada pakatan pembangkang!

Jika Pas keluar pakatan, mungkin pembangkang dapat menggunakan sepenuhnya kekuatan habis-habisan terhadap BN melalui isu "Negara Islam".

Guan Eng akan terus mengukuhkan kedudukannya di Pulau Pinang, sebaliknya kerajaan Pas di Kelantan akan terima akibatnya. Pemimpin-pemimpin lain dalam pakatan seperti Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang pasti dalam kedudukan yang selamat selepas bencana itu.

Ketiga-tiga parti dalam pakatan masing-masing tahu mengira nasib mereka. Selepas isu kalimah "Allah" timbul, percanggahan antara mereka yang selama ini disorokkan semakin terdedah.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 13 Feb 2013 11:35 PM PST

Panglima Perang Cyber


Tun Mahathir Menulis Kisah Ratu Elizabeth Banding Pemimpin Wanita DAP Masuk Masjid Serta Kisah Maulid Nabi dan Maulid Nik Aziz !!!

Posted: 13 Feb 2013 06:44 PM PST

ARKIB : 03/02/2013

Bahana agama dipolitikkan

TUN DR.MAHATHIR MOHAMAD MENULIS

APABILA agama dijadikan isu politik, tak dapat tidak ia akan tercemar. Politik kerap kotor. Apabila yang bersih dicampur dengan yang kotor, yang bersih akan jadi kotor, bukan sebaliknya.

Kita sedang menyaksikan pencemaran ini berlaku kepada agama Islam bukan sahaja oleh musuh Islam tetapi oleh orang Islam sendiri. Kehormatan terhadap agama, Nabi bahkan Allah sudah berkurangan.

Sudah ada pemuda Melayu yang sanggup berkata, "Kenapa kita perlu lindungi Nabi, Nabilah yang patut lindungi kita".

Seorang lagi pemuda Melayu dalam surat kepada seorang VVIP Melayu berkata, "Allah bukan ada 'patent rights'. Siapa pun boleh guna Allah.

Semasa lawatan Ratu Elizabeth ke Malaysia untuk Sidang Komanwel pada 1989, baginda tidak dibenar melawat masjid Shah Alam. Alasannya ialah kerana pihak berkuasa masjid tidak dapat menentukan beliau datang bulan atau tidak. Ratu Elizabeth pada masa itu berumur 64 tahun kerana seperti saya, baginda lahir pada 1925.

Sekarang kerana politik, perempuan bukan Islam yang masih boleh hamil dibenar masuk dalam masjid untuk bersyarah, untuk berjumpa Tok Guru. Wanita Islam tahu bila boleh masuk masjid. Apakah pegawai masjid sudah tentukan keadaan pemimpin wanita bukan Islam ini sebelum membenar dia masuk masjid. Atau apakah demi undi, yang tidak bersih pun boleh dianggap bersih.

Tetapi yang menyedihkan sangat ialah kenyataan Nik Aziz bahawa Nabi Muhammad SAW ialah orang biasa. Ia menjadi Nabi hanya setelah meningkat umur 40 tahun. Oleh itu kenapa perlu kita sambut hari Nabi SAW diperanakkan (Maulud Nabi)?
Dan Kelantan pun tidak merayakan Maulud Nabi tahun ini.

Tetapi saya baca dan lihat gambar Nik Aziz merayakan hari beranaknya di rumah Karpal Singh dengan bersalam dengannya, untuk merayakan hari Thaipusam.

Jelaslah bahawa bagi Nik Aziz, Mursyidul Am Pas, hari beranaknya boleh dirayakan bersama Karpal Singh. Maulud Nabi bukanlah sesuatu yang perlu kita rayakan.

gambar Nik Aziz di rumah Karpal Singh sambut Maulid beliau sendiri

Kalimah Allah sudah digunakan untuk pancing undi. Kerana ingin dapat undi pihak tertentu dalam pilihan raya, dinyatakan kalimah Allah boleh digunakan oleh siapa sahaja.

Kemudian apabila takut tak dapat undi pihak yang lain, dengan mudah dinyatakan kalimah Allah tidak boleh diguna selain dalam agama Islam. Bila ditanya kenapa dahulu kata boleh, jawabnya itu karut. Mursyidul Am Pas mengaku ia mengarut.

Soalnya ialah apabila kenyataan-kenyataan ini dibuat, apakah ia kerana Allah SWT atau kerana ingin memenangi pilihan raya, ingin jadi Perdana Menteri, ingin pancing undi. Apakah kalimah Allah dijual untuk undi duniawi.

Di Malaysia ada hanya Sunni. Tidak ada Syiah. Kita tahu apabila ada Sunni dan Syiah dalam sesuatu negara maka permusuhan yang ketat akan berlaku sepanjang masa sehingga ramai bunuh-membunuh berlaku antara mereka.

Malaysia tidak ada Syiah. Sebelum adanya pilihan raya tidak ada perpecahan di kalangan orang Islam di Malaysia kerana tafsiran Islam yang berbeza. Apabila pilihan raya memberi peluang untuk mendapat jawatan, elaun dan bermacam keuntungan, barulah perpecahan berlaku. Untuk mendapat nikmat duniawi maka agama diperalatkan. Maka mulalah tuduhan bahawa orang UMNO kononnya kafir supaya mendapat sokongan orang Melayu lain dalam pilihan raya. Maka berpecahlah orang Islam di Malaysia seperti yang terdapat di negara Islam yang mempunyai Sunni dan Syiah. Maka berlakulah sembahyang dua imam, kubur berasingan dan lain-lain. Maka diheretlah kalimah Allah, Maulud Nabi, sembelihan orang tertentu haram dimakan dan bermacam lagi.

Saya percaya pada masa hadapan akan berlaku lebih daripada ini. Agama Islam akan lebih dicemar oleh orang Islam sendiri. Jika ini disertai oleh orang bukan Islam maka akan berlakulah ketegangan hubungan antara kaum dan rusuhan di Malaysia. Negara yang aman ini akan menjadi seperti negara-negara yang mana penduduk terbahagi kepada Syiah dan Sunni dan agama-agama lain.

Sesungguhnya tidak ada sesuatu yang lebih bahaya daripada permusuhan kerana agama.

Mungkin mereka yang memperalatkan agama akan dimakan oleh agama. Wallahualam.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130203/re_08/Bahana-agama-dipolitikkan#ixzz2Kq0LqyMQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

Program Bicara Tun Mahathir Bersama PTD Muda Di Yayasan Kepimpinan Perdana Anjuran JPA dan Biro Tatanegara JPM @NajibRazak

Posted: 13 Feb 2013 06:19 AM PST


Berikut sedikit bahan yang sempat disiar untuk tatapan rakan media baru sekelian. 

Program ini mendapat sambutan hangat di mana mereka banyak melontarkan soalan kepada Y.Bhg Tun Mahathir berkenaan pengalaman beliau membina negara berdaulat bernama Malaysia ini.

Sebelum itu Y.Bhg Tun Mahathir telah menyampaikan ucapannya hampir sejam menyentuh pengalaman yang begitu berharga di dalam menempuh liku liku mentadbir Malaysia selama 22 tahun 3 bulan bermula pada Julai 1981-Oktober 2003,  seakan tempoh masa proses transformasi masyarakat Arab di tangan Rasulullah saw.

Perkongsian sebegini sangat bagus sekali dan sekalung ucapan tahniah diucapkan kepada pihak JPA dan BTN yang menganjurkan program seperti ini.

Mahu mengenali lebih rapat lagi sosok tubuh hebat ini dan sejarahnya sila klik blog ini 







Lagi gambar sila lihat FB, Twitter dan Instagram Panglima.

Artikel minggu lepas majlis Tun Mahathir bersama penjawat awam Wilayah Persekutuan klik sini

http://www.penembak-tepat.com/2013/02/lagi-gambar-tun-mahathir-dan-penjawat.html

Sent from my iPad

Kristian Malaysia Sokong LGBT Punca Serasi Dengan @Anwaribrahim Al Juburi Anugerah Mat Sabu Al-Khalwati ???

Posted: 13 Feb 2013 04:41 AM PST

Anwar Dapat Gelaran Huguan Siou Malaysia Kerana Mesra Kristian

Memahami kemaruknya Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri, maka beliau tak habis-habis dikaitkan oleh oleh orang-orang sekelilingnya dengan berbagai gelaran sanjungan, mungkin untuk memujuk hatinya. Antaranya, 'Sivaji the Boss' dan 'Anugerah Tuhan'. Selain itu, Anwar juga gemar menyamakan dirinya sendiri dengan tokoh-tokoh hebat seperti Mandela, Ghandi, Suu Kyi dan lain-lain. Semua ini menggambarkan keinginan yang amat sangat untuk disanjung-sanjung dan dipuja-puja.

Baru-baru ini, dengan tidak semena-mena, dalam kemaruk Anwar untuk berkuasa, PKR Ranau, Sabah pula telah bertindak membodeknya secara keterlaluan dengan memberikan gelaran 'Huguan Siou Malaysia'. Sedangkan Huguan Siou adalah gelaran tertinggi bagi masyarakat Kadazandusun sahaja.

Gelaran Huguan Siou telah diberikan kepada Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan ianya bersifat seumur hidup. Gelaran Huguan Siou hanya boleh dianugerahkan oleh Persatuan Kebudayaan Kadazanduzun Sabah iaitu sebuah pertubuhan bukan politik yang merangkumi 40 etnik di Sabah.




Gelaran ini adalah satu anugerah khas tertinggi bagi kaum Kadazandusun dan tertakluk di bawah Kuasa Tertinggi Koisaan di mana sekiranya terdapat kekosongan bagi kedudukan tersebut, maka Sidang Delegasi Luarbiasa akan diadakan untuk membincangkannya.

Namun, dalam keadaan di mana tiada yang dirasakan layak untuk memegang gelaran tersebut maka ia akan dibiarkan kosong sehinggalah pertubuhan ini menemui seorang yang layak.

Begitulah tingginya kedudukan Huguan Siou bagi kaum Kadazandusun di mana ia melangkaui anugerah kehormat biasa kerana ia bersifat 'suci' atau dalam darjat yang paling tinggi dan tersendiri mengatasi anugerah-anugerah kehormat yang lain.

Dengan itu, adalah merupakan sesuatu yang janggal, pelik, malah penghinaan terhadap kaum Kadazandusun sekiranya mana-mana pihak dengan sengaja mengada-adakan gelaran 'Huguan Siou Malaysia'.

Maka tidak hairanlah apabila Anwar menerima kritikan, kutukan dan kecaman hebat dari kaum Kadazandusun apabila gelaran tersebut diberikan kepadanya oleh puak-puak PKR Ranau.

Seperti yang kita tahu, kaum Kadazandusun, majoritinya beragama Kristian, bermazhab Katholik dengan segelintirnya Protestan. Hanya sedikit yang beragama Islam.

Oleh itu, sekiranya benar yang gelaran Huguan Siou Malaysia tersebut diberi kepada Anwar dengan restu kaum Kadazandusun sepertimana yang ditegaskan oleh pihak Anwar, maka sudah tentu ia membawa makna yang lebih dari sekadar sokongan kepada parti PKR.

Kita sedia maklum akan sokongan Anwar terhadap usaha-usaha penyebaran Kristian, termasuk pemurtadan umat Islam oleh pendakwah Kristian. Ini terbukti apabila Anwar menyokong penggunaan nama Allah dalam kitab Injil dan Anwar juga, melalui Khalid Ibrahim dan Khalid Samad telah menyokong gereja yang memurtadkan umat Islam. Malah, Anwar juga telah berkali-kali dikesan menyatakan secara jelas akan pegangannya terhadap pluralisme agama. Ini dilakukannya dalam ucapan-ucapannya di luar negara dengan menyamakan semua agama sebagai sama.

Lebih dari itu, dengan mengikat kerjasama dengan DAP yang memperjuangkan penghapusan klausa 'Islam sebagai agama rasmi negara', maka seharusnya pendirian Anwar mengenai agama sudah tidak perlu dipersoalkan lagi.

Justeru, kita tidak terkejut jika benar pihak Kadazandusun sendiri yang merestui gelaran Huguan Siou ke atas Anwar. Pihak ini tentunya yang akan mendapat banyak faedah dari kedudukan tertinggi Anwar di dalam puak mereka dan seterusnya di dalam negara.

Bukan kita tidak tahu bahawa golongan Kristian di Malaysia ini gemar melakukan sesuatu yang bertentangan dengan amalan dan pendirian Kristian di negara majoriti Kristian sendiri. Antaranya, mereka gemar menyebar dakwah melalui tipu muslihat dan manipulasi seperti injil dalam Bahasa Melayu dan penggunaan nama Allah sebagai mengganti nama Tuhan Kristian. Sedangkan tindakan ini ditentang oleh Kristian di negara lain.

Selain itu, Kristian di Malaysia juga mengambil sikap terbuka terhadap LGBT sedangkan Kristian di negara lain mengutuknya. Kerana itu, ada yang merujuk kepada mereka sebagai Kristian yang bermazhab Malaysia.

Ada semacam kecenderungan bagi para penganut Kristian mazhab Malaysia, terutamanya penyokong DAP, untuk meletakkan diri mereka lebih tinggi dari segala-galanya.

Kerana itu, kita merasakan bahawa tidak mustahil puak Kristian ini telah meletakkan kepentingan kaum, budaya, adat dan kepercayaan Kadazandusun sebagai lebih rendah dari kepentingan 'Kristian mazhab Malaysia' itu sendiri. Hanya dengan alasan ini sahajalah maka mereka akan sanggup merendahkan atau menghina gelaran Huguan Siou itu dengan memberikannya kepada Anwar Ibrahim yang langsung tidak menepati syarat-syarat gelaran tersebut.

Jika ini benar, maka wajarkah umat Islam penyokong Anwar untuk turut meraikan gelaran Huguan Siou yang diterima Anwar?
Kiriman Email

Konsert Kerajaan DAP @cmlimguaneng Ditaja Syarikat Arak Carlsberg RM3 Juta Di Batu Ferringhi Didedah MyNewsHub - Wajib Ditentang Ahli PAS !!!

Posted: 13 Feb 2013 04:28 AM PST


Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.


DSC03918

Where-the-party-2012-09-480x320

Where-the-party-2012-15-480x320

Where-the-party-2012-20-480x320

Where-the-party-2012-18-480x320

Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.

Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

 

Konsert ada kelulusan MPPP

Oleh: Wartawan Sinar Harian
Tarikh: November 11, 2012

 33

 

Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…

Dari segi matematik, ia cukup mudah.

Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.

Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.

Itu saja, checkmate!



Baca sepenuhnya :

http://mynewshub.my/2013/02/12/gambar-dap-jangan-buat-buat-lupa-konsert-arak-dekat-rm3-juta-di-batu-ferringhi-november-lalu/


Sent from my iPad

Sebab Musabab Pakatan Mustahil Kuasai SABAH Seperti Impian @Anwaribrahim (Mesti Baca)

Posted: 13 Feb 2013 04:20 AM PST

PARTI TEMPATAN TOLAK PAKATAN RAKYAT DI SABAH

Tilikan pawang politik bahawa Pakatan Rakyat di Sabah bakal berpecah dan punah semakin menjadi realiti yang pahit bagi pembangkang.

Ini berikutan beberapa perkembangan terbaru berhubung kedudukan politik pembangkang di Sabah yang bercita-cita untuk menawan negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke 13 yang bakal diadakan dalam masa terdekat.

Pertama adalah kenyataan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang mengesahkan Pakatan Rakyat telah menutup pintu perbincangan pengagihan kerusi dengan Parti Maju Sabah (SAPP) pimpinan bekas Ketua Menteri Yong Teck Lee.

Ini kerana Pakatan Rakyat mendakwa SAPP bersikap keras kepala untuk membolot majoriti kerusi Parlimen dan DUN dan tidak mahu bertolak ansur dengan PKR, Dap dan Pas.

Sikap parochial dan kenegerian ini menambahkan pening kepala Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim apabila pendirian 'Sabah Untuk Sabah' ini disokong pula oleh Parti Pembaharuan Negeri (STAR) yang diketuai oleh Dr Jeffrey Kitingan.

Dr Jeffrey yang dikenali sebagai salah satu 'raja lompat parti' di Sabah pernah menjadi Naib Pengerusi PKR satu ketika dulu.

Beliau meninggalkan PKR setelah bertelagah dengan Anwar yang menyisihkannya daripada jawatan Pengerusi Perhubungan PKR Sabah lalu menubuhkan STAR.

Situasi Pakatan Rakyat bertambah getir apabila Naib Ketua Wanita PKR Sabah dan beberapa pimpinan lain keluar parti minggu lalu menyebabkan Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk mententeramkan keadaan.

Jika Anwar tidak dapat menyelesaikan isu pengagihan kerusi menjelang PRU13 dalam beberapa minggu lagi, nampaknya Pakata Rakyat terpaksa berdepan dengan pertandingan 3, 4 malah 5 penjuru atau lebih di kesemua 60 kerusi DUN dan 25 kawasan Parlimen.

Bukan sahaja ia terpaksa berhadapan dengan jentera pilihan raya Barisan Nasional yang lengkap, efisien dan kuat tetapi juga terpaksa menepis cabaran daripada SAPP, STAR serta barisan calo-calon bebas.

Natijahnya undi pembangkang akan bercemperai di peti undi dan ini akan menjadi faktor kukuh yang menyumbang kepada kemenangan besar di Sabah.

Pilihan Raya Kecil Batu Sapi pada tahun 2010 menjadi bukti sikap rigid SAPP yang berkeras untuk bertanding dan akhirnya calon PKR kalah di tangan BN.

Nampaknya senario yang sama akan mempengaruhi keputusan PRU13 di Sabah nanti.

Faktor agama adalah penting dalam politik Sabah terutamanya ajaran Kristian.

Kedua-dua Teck Lee dan Dr Jeffrey adalah pelopor gerakan Kristian di Sabah termasuk juga dengan Wilfred Mojilip Bumburing yang kini berpihak kepada Pakatan Rakyat serta memimpin pergerakan Angkatan Perubahan Sabah (APS).

SAPP dan STAR mahu mewujudkan satu blok yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan DUN yang beragama Kristian bagi menjayakan agenda kristianisasi di Sabah.

Anwar sedar akan hakikat ini tetapi demi kerakusan politiknya beliau sanggup mengadaikan kepentingan Islam di Negeri Bawah Bayu itu.

Anwar tahu undi Melayu tidak akan membawanya kepada impian ke Putrajaya dan kerana itu beliau rela sanggup bersekongkol dengan parti-parti Kristian untuk mendapat sokongan.

Pendirian PKR yang pro-Kristian di sabah sudah tentunya akan menimbulkan rasa tidak senang dan ancaman kepada Pas.

Pas kini berlaga angin dengan PKR dan Dap dalam isu kalimah ALLAH dan isu kristianisasi di Sabah turut akan menaikkan suhu politik dengan sekutu politiknya.

Apa hal sekali pun Dap akan tetap bersama PKR yang mempunyai dasar terbuka terhadap agama yang lambat laun akan meletakkan Pas dalam keadaan seperti melukut di tepi gantang.

Jika Pakatan Rakyat berkeras mahu bertanding di semua kerusi DUN dan Parlimen ia bakal ditolak oleh pengundi Sabah sendiri yang sentiasa merasa parti-parti Semenanjung seperti PKR, Pas dan Dap terlalu bersikap angkuh.

Anwar beranggapan rakyat sabah mudah digula-gulakan dengan pelbagai dakyah dan isu yang ditimbulkan terhadap BN.

Pembangkang gagal melihat realiti bahawa negeri itu mempunyaim keinginan serta harapan yang tinggi untuk sama-sama maju setaraf dengan negeri-negeri di Semenanjung.

Hanya BN yang berjaya memenuhi kehendak pembangunan rakyat Sabah selama 50 tahun bersama dalam Persekutuan Malaysia.

Pembangkang hanya bermodalkan air liur dan jentera fitnah yang sentiasa bergerak meracuni fikiran rakyat tetapi gagal untuk menunjukkan kemampuan mentadbir atau membela nasib rakyat.

Nasib negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan yang diperintah pembangkang sudah cukup menjadi bukti kepalsuan janji-janji manis mereka.

Tidak perlu lagi menipu rakyat Sabah atau Sarawak dengan manifesto yang mengandungi kata-kata kosong yang tidak bernilai dan membawa apa-apa erti.

ends







Kiriman Email

Watch "PC Tok Guru Haji Lah Saamah Pondok Geting - HARAM UNDI PAS" on YouTube

Posted: 13 Feb 2013 04:02 AM PST

mohon sebarkan segenap penjuru alam maya video ini...

demi masa depan agama kita.

Tolonglah jika kita sayangkan Islam dengan sebenar-benarnya.

Tolonglah...

https://www.youtube.com/watch?v=fJaGStPDKgo&feature=youtube_gdata_player

APANAMA

Posted: 13 Feb 2013 11:35 PM PST

APANAMA


WATCH THIS KUALA LUMPUR

Posted: 13 Feb 2013 08:00 PM PST

A true lover

Posted: 13 Feb 2013 08:18 AM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 13 Feb 2013 11:27 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Pensez a cette histoire comme materiel d’etude

Posted: 13 Feb 2013 09:07 AM PST

Bonne nuit ! Comment les hommes et les femmes reconnaissent à prix modéré tutoriels roulette en ligne ? Vous avez besoin de le prouver à vous-même. C’est peut-être la façon la plus courante, mais il peut être facile. Le marché casino francais lui-même pourrait changer. Je joue avec le sentiment de casino en ligne si elle s’additionne. Où d’autre peut gratter ensemble habiles amateurs horaires roulette anglaise en ligne ? Vous savez, il ya une plus grande complication ici. Cela a été un énorme succès déjà encore, vous avez besoin des mains sur des jeux de carte president en ligne mais je m’attends à ce que l’utilisation de ce est assez significatif. Il est très facile. Ce serait ennuyeux si casino en ligne n’était pas si vague. J’ai été intéressés par leur offre dans un premier temps. Je émotion ne doit pas s’accrocher à casino en ligne. Il existe un champ d’application restreint de suppositions dans ce domaine de la pensée alambiquée. Ils sont vraiment égocentrique.
J’ai d’abord vu casino en ligne il ya 8 mois et l’homme, c’est dur. casino en ligne francais a un bon côté, suivie directement d’un côté vers le bas aussi longtemps que celle effectivement élargi la question. Quoi qu’il en soit, en vérité, il ya des secrets dans l’affaire de casino en ligne francais. Vous devez prendre le temps de trouver un casino internet librement disponible est qu’il casino en ligne plus de détails. Il pratique est l’un des plus rusé que j’ai entendu parler de quand il est mis à côté jeux de casino gratuit roulette. Je ne peux pas bien dormir la nuit. Qui a beaucoup de pouvoir. Il ya une erreur commune à l’égard de casino en ligne legal canada. Vous pouvez penser que je suis plus fou que une poule mouillée.

C’est une diatribe contre les femmes claires qui supposent que par rapport à casino en ligne. Je sens que je n’ai été demandé à l’occasion de regarder un produit comme ça.
Comment peut-as rencontré articles craps bâclée ? Je reçois un vif intérêt dans casinos en ligne belgique mais dans mon prochain article je vais discuter de certains de ces points casino internet.
A alliés petit nombre de prendre l’initiative en faisant des recherches machine a sous. Le plus cool question concernant casino en ligne, c’est qu’il ya des tas de casino différent pour le rendre encore meilleur. Je parie que vous ne savais pas que vous avez une impulsion sur casino en ligne. Je ne souscris pas à cette notion. Toutefois, cela ne veut pas dire que non-conformistes ne peut pas laisser entendre que vous avez vraiment besoin d’un casino online. J’ai reçu un peu d’aide en temps opportun.
Ils voulaient beaucoup trop de données personnelles.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 13 Feb 2013 11:22 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SELAMAT TINGGAL PAKATAN RAKYAT !! (PAS)

Posted: 13 Feb 2013 10:00 PM PST


AKHBAR China Press bertarikh 2 Februari 2013 melalui ruangan Kedai Kopi Orang Ramai memaparkan tulisan Wee Pui Ai berkenaan tindakan Lim Guan Eng yang akan menyebabkan Pas keluar pakatan pembangkang.

Jika dilihat isu kalimah Allah, sebenarnya ia masih berlegar-legar di arena politik negara ini, yang memberi tekanan tiket-tiket undi kepada Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.

Selain itu, segala yang melibatkan Islam dan isu agama termasuk hukum Hudud dan negara Teokrasi, semuanya merupakan cabaran besar kepada kedua-dua pihak kerana sudut pandangan dan pilihan yang berbeza.

Selepas tercetusnya isu kalimah "Allah" dua tahun lepas, sering timbul isu berkaitan kalimah itu. Oleh kerana kerajaan memang amat memerlukan kedua-dua kumpulan beragama Islam dan Kristian, oleh itu kerajaan menunjukkan sikap liberal dan menyerahkannya kepada pengadilan undang-undang.

Sebaliknya, isu sama berlaku pada Pas serta pakatan pembangkang kini begitu agresif. Kekecohan kali ini sebenarnya boleh diatasi kerana yang membawa isu ini adalah orang politik dan bukannya pemimpin agama.

Guan Eng secara aktif mencabar isu kalimah "Allah" sedangkan Pas dan pakatan pembangkang sebenarnya tidak perlu menimbulkan sebarang masalah.

Pihak luar pula mencurigai niat Guan Eng mahu mengalihkan pandangan isu tanah yang dianugerahkan oleh Pas di Kelantan.

Sebenarnya kita juga boleh membuat andaian lain, mungkin Guan Eng mahu mencari peluang untuk mengeluarkan Pas daripada pakatan pembangkang!

Jika Pas keluar pakatan, mungkin pembangkang dapat menggunakan sepenuhnya kekuatan habis-habisan terhadap BN melalui isu "Negara Islam".

Guan Eng akan terus mengukuhkan kedudukannya di Pulau Pinang, sebaliknya kerajaan Pas di Kelantan akan terima akibatnya. Pemimpin-pemimpin lain dalam pakatan seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang pasti dalam kedudukan yang selamat selepas bencana itu.

Ketiga-tiga parti dalam pakatan masing-masing tahu mengira nasib mereka. Selepas isu kalimah "Allah" timbul, percanggahan antara mereka yang selama ini disorokkan semakin terdedah

VALENTINE’S DAY – PERAYAAN HARI CINTA SEKULAR YANG MENYESATKAN UMMAH !!!

Posted: 13 Feb 2013 07:00 PM PST

Umat Islam kalau nak bagi bunga pada isteri jangan tunggu Hari Valentine sahaja.

 Tanggal 14 Februari setiap tahun merupakan hari yang tidak pernah dilupakan oleh pasangan-pasangan bercinta untuk menyambut Hari Kekasih yang juga dikenali sebagai Hari Valentine. Pelbagai aktiviti diadakan bagi meraikan pasangan kekasih yang ingin melampiaskan perasaan rindu, cinta dan kasih sayang mereka yang akhirnya membawa kepada bibit-bibit kemaksiatan.

Sekarang ini hari-hari kebesaran Islam bagai tidak diendah langsung atau kalau disambut sekalipun hanya ala kadar saja oleh segelintir umat Islam. Tetapi kalau Hari Valentine, macam-macam agenda dibuat oleh pasangan muslim semata-mata untuk menambat hati kekasih masing-masing kononnya nak tunjuk merekalah insan paling romantik bila bercinta. Yang paling menyedihkan lagi, Hari Valentine turut disambut dengan bangganya oleh pasangan-pasangan pengamal seks sejenis.

 Golongan gay paling happy menyambut menyambut Hari Valentine
 
Melalui dakyah pluralisma, umat Islam didoktrinkan bahawa sambutan Hari Valentine tidak menyalahi syariat Islam selagi ia tidak melibatkan unsur-unsur pemujaan dan maksiat. Ia hanya hari istimewa untuk pasangan kekasih bertemu dan menyatakan perasaan kasih sayang terhadap pasangan masing-masing. Untuk menghalalkan lagi sambutan hari musyrik tersebut, sambutan hari kekasih ini turut diraikan bersama ahli keluarga, suami isteri, adik beradik dan pemimpin yang disanjung. Paling tidak pun acara bertukar-tukar bunga, hadiah, coklat dan kek dilakukan bagi memeriahkan hari tersebut. Seringkali batas halal haram dilanggar atas alasan tidak apa sekali sekala dan kita boleh bertaubat secara berkala. Sesungguhnya penyongsangan minda dan akidah secara halus ini wajib dicegah dan ditegah dari terus berleluasa.


Sambutan Hari Valentine tetap haram di sisi Islam kerana ia tidak pernah disambut oleh Rasulullah s.a.w dan para sahabat baginda. Tambahan lagi, ia secara terang-terangan membawa budaya kuffar yang wajib dijauhi oleh umat Islam kerana terdapatnya unsur-unsur kristian yang bertentangan dengan syariat Islam di dalam sejarah sambutan hari tersebut. Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 telah memutuskan: "Bahawa amalan merayakan Valentine's Day tidak pernah dianjurkan Islam. Roh perayaan itu mempunyai unsur Kristian, amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam. Oleh itu amalan meraikan Hari Kekasih tidak digalakkan oleh agama Islam." 

Terdapat empat versi Kristian berkenaan sambutan Hari Valentine. Versi pertama menyatakan Hari Valentine disambut bertujuan memperingati seorang paderi kristian bernama Pedro Saint Valentino. Beliau seorang paderi kristian yang aktif menyebarkan agama kristian sehingga beliau ditangkap dan dihukum penjara oleh Maharaja Rome; Cladius II (268-270 masihi) yang masih mengamalkan penyembahan berhala. Namun sepanjang hukuman beliau tetap menyebarkan dakwah kristian kepada para banduan sehingga dianggap sebagai Nabi Isa oleh para pengikutnya. 

Semasa dalam tahanan, beliau telah bercinta dengan anak seorang pegawai penjara. Ini telah menimbulkan kemarahan Maharaja Cladius II dan St Valentino dihukum bunuh. Sebelum dibunuh beliau sempat menulis surat cinta kepada kekasihnya dengan tanda tangan "From Your Valentine". Sejak peristiwa itu masyarakat kristian meraikan hari kasih sayang setiap 14 Februari sempena memperingati hari kematian paderi kesayangan mereka;St.Valentine 

 Ularmak tersohor berbangga dengan silang jari "R"nya
Versi kedua pula menyatakan St Valentine dibunuh Maharaja Rome ketika itu di bawah pemerintahan Raja Claudius II (268-270 masihi). Ini kerana beliau menentang titah baginda yang melarang semua majlis pertunangan dan perkahwinan di dalam wilayah Rome yang sedang dilanda banyak peperangan. Keengkaran St Valentine dan St Marius mengahwinkan ramai pasangan kristian secara rahsia menyebabkan baginda murka dan menghukum pancung St Valentine pada 14 Februari tahun 270 masihi. Bagi memperingati mendiang sebagai simbol keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi seksaan kerajaan Rome, maka 14 Februari dijadikan sebagai hari memperingati kematian St Valentine dan dijalankan sebagai upacara keagamaan. 

 St Valentine sering menunjukkan isyarat jari silang "R" kepada para pengikut setianya.

Manakala versi ketiga pula menyatakan Hari Valentine disambut setiap 14 Februari bagi meraikan kejatuhan pemerintahan Islam Andalusia di Cardova, Sepanyol. Kejatuhan pemerintahan Islam Bani Ummayah di Cardova berkait rapat dengan peranan seorang paderi kristian bernama St Valentine. Beliau berperanan sebagai seorang perisik yang bermuka-muka dengan pemimpin Islam dalam masa yang sama menghasut dan membangkitkan semangat kebencian masyarakat kristian terhadap pemerintahan khalifah. Peranan talam dua muka St Valentine amat disanjung oleh Ratu Isabella dan dengan jasanya itu, St. Valentine dianggap sebagai kekasih rakyat. Tanggal 14 Februari 1492 adalah tarikh kejatuhan Islam di Sepanyol dan dianggap pada hari itu hari kasih sayang kerana mereka menganggap Islam adalah agama yang zalim. 

 Kejatuhan Cardova diraikan oleh St Valentine
Ada juga berpendapat menyatakan Hari Valentine disambut apabila St Valentine menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan pasangannya dari pengamal Protestan selepas kejatuhan kerajaan Islam Sepanyol, timbul kegemparan rakyat Cordova kerana St Valentine adalah seorang paderi Katolik yang tidak boleh berkahwin dengan pengamal Protestan, lebih-lebih lagi paderi diharamkan berkahwin. Tindakan St Valentine yang mengambil keputusan berkahwin dengan pasangannya itu menimbulkan rasa murka Ratu Isabella, lalu memenjarakannya buat sementara waktu. Ratu menetapkan 14 Februari sebagai Hari Kekasih untuk St Valentine sendiri.

Versi keempat pula menyatakan 14 Februari dipilih berdasarkan hari cuti bagi orang Juno, iaitu Ratu kepada dewa-dewi Rome ketika pemerintahan para maharaja Rome kuno. Pada hari berikutnya iaitu 15 Februari akan bermulanya Pesta Lupercalia iaitu perayaan tradisional masyarakat Rome di mana malam pesta berkenaan, nama gadis-gadis Rome ditulis atas kertas dan dimasukkan ke dalam bekas. Setiap pemuda akan mencabut nama dalam bekas itu dan nama yang terpilih akan menjadi pasangannya di sepanjang pesta berlangsung dan gadis-gadis ini boleh ditiduri oleh jejaka-jejaka tersebut. Bagi tentera Rome di perbatasan pula, mereka meraikan Pesta Lupercalia ini dengan memilih pasangan sejenis untuk melampias nafsu masing-masing. 

 Pesta Lupercalia zaman silam yang sarat dengan aktiviti seks songsang

Versi-versi sejarah di atas jelas menunjukkan bahawa Hari Valentine sebenarnya adalah perayaan keagamaan yang disambut masyarakat Kristian dan musyrik. Justeru mengapa umat Islam begitu ghairah sangat nak sambut perayaan tersebut. Hari Krismas dan Sambutan Tahun Baru pun kadangkala umat Islam yang terlebih ghairah nak sambut, tapi kalau bab puasa, solat tarawih, berdoa awal dan akhir tahun sempena Maal Hijrah langsung tak ambil peduli! Ingatlah pesan Nabi yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim bermaksud: "Sesiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari amalan kami maka ia akan ditolak" 
 
Bayangkan kalau ada umat Islam turut meraikan Hari Valentine, sudah tentu ia menandakan kita sendiri merayakan kejatuhan agama Islam itu sendiri. Cukup-cukuplah kalimah Allah telah digadaikan kepada golongan ini, adakah iman dan akidah juga kita mahu gadaikan kerana ingin menjaga hati mereka agar mereka akan tertarbiyah dengan toleransi kita. Berapa ramai lagi anak-anak umat Islam yang hendak dimurtadkan dengan cara halus ini? Ayuh bertindaklah segera!

JIKA DI INDONESIA DIA AKAN DIPENGGAL LEHERNYA, JIKA DI ARAB KEPALANYA AKAN DIPANCUNG!!!

Posted: 13 Feb 2013 04:00 PM PST


HUKUMAN PANCUNG, LEONG PEI KOE PATUT MENIKMATINYA

Leong Pei Koe seorang Cina yang orang tuanya dahulu berasal dari negara China...ulang semula CHINA, yang mendapat Kerakyatan menjadi rakyat Tanah Melayu (kini Malaysia), yang dahulunya ibu bapanya barangkali datang sehelai sepinggang menaiki Tongkang, meninggalkan negara asalnya di China, kemudiannya bila sudah senang Menghinadina, Memalukan dan Membenci Raja-Raja di negara kita hanya dijatuhi hukuman penjara sebulan dan didenda RM8,000 !

Anda jangan silap, dia bukan menghina Raja Permaisuri Agung sahaja, tetapi dia menghina memalukan semua Raja-Raja Melayu, orang Melayu dan umat Islam di seluruh Malaysia! Kerana Raja adalah orang Melayu dan beragama Islam!

Maksud lebih mendalam budak keparat ini ialah, lebih baik negara ini tanpa Raja, tanpa orang Melayu dan tanpa umat Islam! Supaya senang buka rumah pelacuran, kilang dadah, kilang arak, rumah urut, tak perlu bayar cukai, tak perlu nyanyi lagu Negaraku, tak perlu guna Ringgit Malaysia tukar kepada Dollar Singapore. Inilah semuanya makna tersurat dan tersirat budak keparat ini. Dia hanya perlambangan sahaja!

Leong Pei Koe menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah ketika kenderaan rasmi baginda melalui balai pelepasan Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini, pada pukul 11.50 pagi, 11 Februari lepas.
APAKAH NASIB BUDAK KEPARAT INI JIKA DI INDONESIA, ARAB SAUDI, THAILAND DAN FILIPHINA???

ISYARAT LUCAH BERMAKSUD RAJA KITA BODOH, RAJA KITA TAK PAKAI BAJU (BAYANGKAN RAJA PERMAISURI KITA TANPA BAJU), RAJA KITA PEMALAS, RAJA KITA KOTOR, RAJA KITA PENIPU, RAJA KITA BUSUK, RAJA KITA PEROMPAK (SAMA SEPERTI KATA-KATA LIM KIT SIANG MENUDUH RAJA-RAJA KITA LANUN)...isyarat Lucah juga bermaksud Raja kita tak solat, Raja kita gila seks, Raja kita letaknya di bawah kasut! Inilah maksud tersirat di sebalik isyarat lucahnya itu. Baca lagi di The Definition Of Body Language ini.

Di negara Filiphina, seorang rakyatnya dihukum penjara hanya kerana memasang Bendera negaranya secara terbalik!

Di Thailand, tidak ada satupun rakyatnya berani mengatakan tidak apatah lagi menghina rajanya walau dengan satu perkataan. Searchlah dalam internet, berapa ramai orang asing yang terpaksa merengkok dalam penjara bertahun-tahun lamanya hanya kerana tidak bersetuju dengan Raja Thailand, dan ianya diklasifikasikan sebagai Menghina Raja! Perhatikan ini http://www.sinarharian.com.my/global/aktivis-politik-hina-raja-thai-dipenjara-10-tahun-1.124833 dan http://www.sinarharian.com.my/global/pelawak-hina-raja-thai-dipenjara-2-tahun-1.122593. 

Di Indonesia, jika seorang Cina menghina bangsa Indonesia, menyindir pemerintah Indonesia, bukan kerajaan Indonesia yang akan menghukum si Cina itu, rakyat Indonesia akan memenggal kepala-kepala si Cina itu! Itu sebab orang Cina Indonesia tidak berani buka mulut!

Orang-orang Cina Indonesia lari berduyun-duyun meninggalkan negara Indonesia pada tahun 1998 ke Singapura dan ke Sabah, Sarawak kerana ketika Reformasi Indonesia, kedai-kedai mereka di Jakarta dirampok, ramai Cina Indonesia mati kerana dipenggal kepalanya! Perhatikan salah satu video kedai-kedai Cina Indonesia (dipanggil Cina Totok) dibakar dan dirampok http://www.youtube.com/watch?v=Mhru48BS82k . Perhatikan mayat-mayat Cina dibakar hidup-hidup dalam video itu, video lain anda search sendiri. Sebab apa? Sebab kurang ajar mereka! Sama seperti budak keparat ne!

Begitu juga ketika Peristiwa Lubang Buaya di Indonesia, beribu-ribu Cina Indonesia melarikan diri ke Sandakan dan Tawau kerana takutkan "Parang" rakyat Indonesia! Partai Komunis Indonesia ini yang ahlinya Cina-Cina Komunis yang mebunuh Jeneral-Jeneral Indonesia lari lintang-pungkang ke Malaysia dan Singapura menyelamatkan diri mereka http://www.youtube.com/watch?v=erPbaXW5cTk

Di Malaysia, Cina Keparat seperti Leong Pei Koe hanya didenda RM8,000 sahaja. Dalam hati dia dah tentu ketawakan Mahkamah Malaysia, dan wang sebanyak itu dia boleh baling sahaja di kaunter mahkamah! Dia kerja di Singapura, hanya kira-kira SD 2,000 sahaja!

Adakah kamu mahu berdiam diri sahaja? Cukupkah dengan Hukuman seringan itu? 

Allahu akhbar!!! Semasa zaman Khalifah Umar Ibnu Abd Aziz, orang-orang Arab sangat suka memenggal kepala-kepala pesalah mereka di khalayak umum...

Setuju buang negara dia ke Tiongkok, sila like!

Atau hantar dia ke Lubang Buaya di Indonesia!

GAMBAR BAB AURAT PUN PEMIMPIN PAS BOLEH HALALKAN ASAL SOKONG PEMBANGKANG!!!

Posted: 13 Feb 2013 06:37 AM PST

Sebelum konsert PSY, kecoh seketika bila Nik Aziz suruh PSY jaga aurat.


Apa yang dikesalkan, konsert PSY bukan dibuat di masjid atau surau malah PSY juga seorang lelaki!

Bandingkan dengan apa yang berlaku di surau dalam gambar di bawah. Seorang pemimpin DAP, Janice Lee dengan selamba menunjukkan aurat depan pak-pak haji PAS. Kenapa pemimpin PAS tak berani nak tegur sebagaimana beraninya Nik Aziz tegur PSY?


Adakah dengan menyokong PAS dan pembangkang menjadi lesen besar untuk 'menghalalkan yang haram'?

*Walharamu halalku.

Wakaka...Meroyan La Pencacai Pembangkang Tengok Video Ni.

Posted: 13 Feb 2013 03:40 AM PST


Santai menjelang malam.


*Pemimpin pembangkang siang malam ceramah pasal kebebasan bersuara. Apasal bila video yang 'kenakan' mereka dalam bentuk parody pun nak butthurt?

PANAS! Gambar Anwar Bermewah Lagi.

Posted: 13 Feb 2013 01:30 AM PST

Gambar baru Anwar naik helikopter berkempen di Sabah.


Persoalannya, mana sumber kewangan Anwar untuk naik helikopter. Adakah dia ditaja atau menabung sejak keluar penjara?



The Unspinners

Posted: 13 Feb 2013 11:21 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 13 Feb 2013 11:16 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


VIDEO: Jawapan Timbalan Pengerusi SPR, Terhadap FITNAH Mat Sabu, Dia Dah Tuduh Salah Orang..

Posted: 13 Feb 2013 09:36 PM PST


Mat sabu kata dalam harakah, timbalan pengerusi spr (sekarang) datuk wan ahmad wan omar menjadi dalang konspirasi terancang untuk memenangkan bn di sabah, padahal di waktu itu, datuk wan ahmad bukanlah pengerusi spr sabah dan dia belum berkerja lagi dengan spr...

Bermakna mat sabu dah tuduh salah orang la, bodoh punya timbalan presiden pas, kalau nak tuduh orang pun buat lah home work dulu, jangan lah main hentam je, apa pun nanti mat sabu, harakah and the gang boleh lah standby duit banyak-banyak buat bayor saman...

Apakah Sebesar-Besar Kemungkaran Kita Pada Allah...???

Posted: 13 Feb 2013 05:00 AM PST



sekupangdua

Posted: 13 Feb 2013 11:09 PM PST

sekupangdua


UPDATE : CERAMAH UMI HAFILDA VS NUAR, VIDEO NUAR TERGOLEK DOG JATUHTENGKERAP!

Posted: 13 Feb 2013 12:46 PM PST



Rupanyer bukan jer lari tak cukup TANAH, tapi siap tergolek dog cium Tanah macam orang Perak kata terjerangkang (jatuh) si nua nie masa tiba diPengkalan Pegoh kat cermah nua yang diadakan di markas PAS yang ditumpangnya gara-gara lari dari pertembungan ceramahnya dengan Umi Hafilda yang pada mulanya mahu diadakan diatas satu padang. Ketakutan dan keresahan nua dan caicaian lembu nya nampaknya menjadikan dia hilang balls kejap dan terpaksa gigil cabut lari atau mengubah lokasi asalnya ke Markas Pengkalan Pegoh semalam

Nasib dia agak baik sebab ada juga spesis lembuan nya merelakan tapak nie untuk beliau bagi mengantikan tapak asal rancangan awal. Dah ler ca alif but sebab takut kantoi dengan Umi ditambah lagi bila dia terjerangkang (jatuh) atau istilah orang muda perak TERGOLEK DOG sebaik sampai di Pengkalan Pegoh sebaik turun kenderaan, macam nangka busuk tu woiii

Pergaduhan juga tercetus disini apabila terjadi bila melihat jauh ceramah Umi yang mendapat sambutan. Atas sakit hati dan benkak bila melihat ceramah Umi mendapat sambutan,  nampaknya bukan nua jer yang muka merah padam tetapi lembu tegar beliau pun yang paling panaz bila tengok tak balance lansung dengan kehadiran Ceramah Umi, dari Uuuuuunit Arrrr malll yang kononnya komando jagung bagi Pas keadaan bertambah panas sehingga mencetus pergaduhan

Unit yang berangan konon macam komando walaupun sebenarnya dema ni sekadar standard pandu puteri jer, tak setaraf pun dengan Pengakap sekolah semacam dah tukar unit armal ke unit gengstaz nua jub ler pulak. Tak pa yop biorler dema bercita tinggi, mana tau esok kot ada Sarkis yang nak pakai jaga kan boleh bagi dema ambik tender jadi Jaga sarkis ataupun Jaga Tiket... Hehehe...

Tu ler... Dulu bila suruh masuk Askar atau Polis komer kata dema Komunis, Mat sabu tak pa ler dia buat apa jer boleh Claim dari lebaga air yang khalifah G. Eng boleh arahkan, komer apa dapat? jadi lembu ler pada dema, kot teringin sesangat nak pakai uniform jadi cleaner kat super market pun berlambak, sudahnya bangla dan myanmar jugak yang untung...



TERGOLEK DOG TU!!! 

NUAR TERPAKSA TUMPANG PAS ELAK UMI HAFILDA

Posted: 12 Feb 2013 11:48 PM PST

Kawasan letak kereta dideoan Markas PAS pengkalan pegoh akhirnya dijadikan tempat Ceramah Baru bagi mengantikan tempat lama yang asalnya dirancang. Apa komer nak kata sekalun, nampaknya Nuar memang ngetor nampaknya dengan Umi Hafilda. ingat berani sangat rupanya hilang telor takut setentang dengan umi diatas satu padang di padang bola pengkalan pegoh.

Nuar terpaksa melarikan diri bila pada mulanya tanpa disangka malam ini ada dua ceramah iaitu dia dan umi hafilda yang bertembung tarikh, waktu dan paling mengejutkan diatas tapak atau padang yang sama. ( seperti gambar ) dua-dua kemah diatas padang tersebut hanyalah berjarak lebih kurang 100 kaki sahaja.

Ramai yang nampaknya ingin tahu perkembangan isu ini, malah ramai yang nak sangat tengok muka nuar macamana bila bertentang dengan umi sendiri, nampaknya tak kesampaian sebab Nuar akhirnya melarikan diri dan menggunakan tapak yang selalu digunakan PAS disini. Disini jugak isu sebelum ini pernah kevoh pasal ahli PAS yang meninggal dunia semasa ceramah Pas sebelum ini, ramai yang marah kerana arwah tidak diendah dan ceramah tetap diteruskan walaupun ada kematian dikawasan ceramah

Apa dema nak kata sekalipun... Nuar tetap TAKUT bila tak mahu bertentang muka dengan UMI HAFILDA, kata berani sangat tapi no balls dengan pompuan pun takut ma... Jangan luoa malam ini di padang bola pengkalan pegoh (dekat station 18)... Kita kasi bikin PANAS




GERAKAN ANTI PKR

Posted: 13 Feb 2013 09:36 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan