Rabu, 13 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 13 Feb 2013 01:23 PM PST

waadat


Jual KFC lagi

Posted: 12 Feb 2013 04:55 PM PST


Isu KFC muncul lagi.

Apa masalah KFC sebenarnya? Kalau kurang bekalan ayam, beritahu sahaja pada orang kampung suruh mereka pakat-pakat bela ayam.

Di kampung sudah lengkap prasarana dan sistem pentadbiran. Ada JKKKnya. Jika mereka kurang mahir, hantarkan pegawai yang profesional bagi membantu.

Dengan cara itu orang kampung dapat menambah pendapatan.

Atau, KFC kekurangan modal? Takkanlah tak ada orang yang nak melabur dalam syarikat gergasi itu? Sepaling tidak pun duit orang Melayu berlambak dalam ASB. Gunakanlah.

Demang lihat setiap hari KFC dipenuhi pelanggan. Jadi bukanlah masalah pemasaran. Iklanpun masih bersiaran.

Untung? Masa Demang baru kenal KFC dulu harganya cuma RM3.70 untuk satu set lengkap. Sekarang harganya sudah digandakan sesuai dengan peningkatan ekonomi negara. Kalau masih belum cukup, naikkan lah lagi. Pelanggan sekarang faham asalkan tidak melampaui batasan.

Tidak cukup pekerja? Kalau susah-susah sangat, importlah bangla dan indon. Myamar pun boleh. Jangan Africa dah lah. Geli pulak Demang nak makan.

Pelaburan atas KFC bukan sekadar keuntungan material bahkan bersangkut soal makanan halal. Selain itu ia adalah jihad ekonomi. Nak membelinya dulu bukan senang.

Jadi kenapa ia hendak dijual? Dah habis idea kah? Kalau dah tak boleh berfikir cara nak selamatkan KFC, fikir-fikirkanlah cara nak berhenti dari jadi menteri.

Sahabat-sahabat blogger Demang kata, Ghani Othman kena jawab soalan ini.

Jawab lah, sebelum pengundi tolong jawab masa mengundi nanti.

Cucu Tok Selampit

Posted: 13 Feb 2013 01:15 PM PST

Cucu Tok Selampit


Bekas ADUN PAS Pun Terima BR1M - Zalim Sungguh Kerajaan BN!!!

Posted: 13 Feb 2013 01:30 AM PST


Gambar di atas CTS ambil daripada "wall fanpage" laman sosial Facebook Datuk Mustapha Mohamed. Walaupun pelbagai tuduhan dilemparkan kepada Kerajaan BN, namun prinsip keadilan turut tidak ditinggalkan. Ini dibuktikan dengan kehadiran Ustaz Jak atau Mohd Zaki Ibrahim iaitu bekas ADUN PAS kerusi N38 DUN Kuala Balah, Kelantan, sewaktu pemberian dan pengagihan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dua hari lepas. 

Beliau layak menerima bantuan BR1M kerana menepati syarat-syarat yang ditetapkan iaitu beliau hidup dengan pencen yang kurang daripada RM3,000 sebulan. Alhamdulillah, sememangnya rezeki datang daripada Allah, namun setidak-tidaknya berterima kasih dengan si pemberi. Kalau tidak pandai berterima kasih sekalipun, kita harapkan agar juak-juak Pakatan Haram ini sekurang-kurangnya tahu bersyukur dan tidak mengigit tangan orang yang memberi makan. Jangan tuba dibalas apabila susu disuapkan.

MB Selangor @Khalid_Ibrahim Bagi Angpau Kepada Wartawan - Ini Sedekah Atau Rasuah?

Posted: 12 Feb 2013 10:02 PM PST


Cuba kalau dalam gambar di atas Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak sedang mengedarkan angpau kepada wartawan-wartawan yang sedang membuat liputan di dalam majlis beliau. Pasti tidak cukup muka surat Malaysiakini, Haprakdaily dan akhbar portal sewaktu dengannya akan buat fitnah dan tohmahan. Sedangkan BR1M Nik Aziz telah memfatwakan sebagai rasuah dan haram diambil, inikan pula angpau yang diberikan di dalam sampul yang mempunyai foto Menteri Besar Selangor. Ini dikira sedekah atau rasuah?

Video Dari Sudut Lain - "Are You Ready For BN?" "Yesss!" Membuktikan Rancangan Jahat DAPig

Posted: 12 Feb 2013 07:58 PM PST


Video yang disebarkan oleh Pakatan Haram ketika konsert Psy tempoh hari di Penang menjadi suam-suam kuku dan gagal menjadi isu nasional. Ternyata cubaan Pakatan Haram terutama DAPig untuk memburukkan BN tidak berhasil. Sebabnya Pakatan Haram hanya bergantung kepada satu rakaman video yang dibuat dari satu sudut tepi yang hanya dikelilingi oleh ramai juak-juak DAPig dan sehingga kini mereka masih gagal untuk keluarkan rakaman video lain yang dirakam dari arah timur, barat, selatan dan utara. 

Video di atas menunjukkan laungan "Yes" apabila DS Najib bertanya, "Are you ready for BN?". Ternyata lebih jelas dan disambut oleh puluhan ribu tetamu yang hadir di majlis Tahun Baru Cina di Penang berbanding kumpulan yang diletakkan (planted) oleh DAPig yang menjerit "No!". Kelebihan DAPig adalah mereka merancang dengan teratur supaya kumpulan mereka duduk di kelompok paling depan, dengan hadir ke majlis berkenaan lebih awal. Sila sebarkan video klip berkenaan yang boleh didapati di sini.

Apa Yang Tersirat

Posted: 13 Feb 2013 01:08 PM PST

Apa Yang Tersirat


Padan Muka.. Orang ini

Posted: 13 Feb 2013 08:48 AM PST

Seorang lelaki dijatuhi hukuman penjara sebulan dan didenda RM8,000 oleh Mahkamah Majistret Balik Pulau hari ini selepas mengaku bersalah atas dua pertuduhan menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah dan anggota polis, Isnin lepas.

Leong Pei Koe, 29, seorang juruukur bahan, didakwa menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah ketika kenderaan rasmi baginda melalui balai pelepasan Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini, pada pukul 11.50 pagi, 11 Februari lepas.

Bagi pertuduhan kedua, Leong didakwa menunjukkan isyarat lucah kepada anggota polis ASP Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid di tempat, masa dan tarikh yang sama.

Bagi kedua-dua pertuduhan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 294 (a) Kanun Keseksaan (Akta 574) yang boleh dihukum menurut Seksyen 294 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tiga bulan atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan pertama Majistret Muhamad Hidayat Wahab menjatuhi hukuman penjara 30 hari dan denda RM6,000 atau penjara dua bulan jika gagal membayar denda itu.

Bagi pertuduhan kedua Leong dijatuhi hukuman penjara tujuh hari dan denda RM2,000 atau penjara sebulan jika gagal membayar denda itu.

Bagaimanapun, mahkamah memerintahkan kedua-dua hukuman dijalankan serentak dari tarikh tangkapan iaitu 11 Februari.

Leong membayar denda itu.

Muhamad Hidayat menjatuhi hukuman itu berdasarkan pengakuan salah dan rayuan Leong bahawa dia memohon maaf atas kesalahan itu selain kepentingan awam.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Suhaimi Ibrahim manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

-Bernama

Pengurusan PSY nafi kerajaan Malaysia terlibat penajaan di Pulau Pinang

Posted: 12 Feb 2013 09:45 PM PST

Scooter Braun Projects, syarikat pengurusan bintang popular Korea Selatan Psy, yang dikenali dunia dengan lagunya 'Gangnam Style', hari ini menyatakan bahawa mereka tidak pernah diminta atau dibayar oleh kerajaan Malaysia untuk persembahan penyanyi itu di Pulau Pinang kelmarin.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan kepada Bernama hari ini, pengurusan itu menegaskan bahawa berita dan artikel yang tersebar dalam Internet, yang mendakwa sebaliknya, adalah anggapan semata-mata dan ternyata tidak benar.

"Scooter Braun Projects ingin menegaskan bahawa kami tidak pernah diminta atau dibayar oleh kerajaan Malaysia untuk persembahan artis itu di Pulau Pinang, Malaysia baru-baru ini," menurut kenyataan itu.

Pengurusan itu turut menafikan dakwaan di beberapa blog kononnya kerajaan Malaysia menaja persembahan artis itu pada Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia di Pulau Pinang, Isnin lepas.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa persembahan Psy di Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia itu tidak melibatkan wang rakyat.

Beliau juga berkata orang ramai tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk menonton persembahan artis yang turut mempopularkan gaya tarian lagunya itu. 

Persembahan Psy ialah kemuncak majlis yang dihadiri ribuan orang anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang, di Han Chiang College. - Bernama

Duke of UMNO

Posted: 13 Feb 2013 01:04 PM PST

Duke of UMNO


BILA "KHALIFAH" PAS ANJUR PESTA ARAK RM3 JUTA DI BATU FERINGGHI..!!!

Posted: 13 Feb 2013 04:37 AM PST



SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.

Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.

Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.


Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.

Kalau tak masakkan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tajuk lagu Gangnam Style itu diubah menjadi Ubah Roket Style…

Di sini menunjukkan yang DAP juga peminat tegar Psy dan lagu Gangnam Style itu, sebab itu mereka memilih lagu berkenaan untuk diubah dan dijadikan alat untuk memancing pengundi mereka.

Alih-alih bila Psy membuat persembahan semalam, mereka pula yang meroyan tak tentu pasal.

Sepatutnya mereka malu sendiri kerana merekalah parti politik pertama yang memulakan polemik Psy ini.

Mereka sepatutnya berterima kasih pada Psy kerana sekurang-kurangnya penyanyi berkenaan tidak mengambil tindakan mahkamah kerana mereka telah melanggar hak cipta penyanyi itu dengan 'mencedok dan mengubah' lagu tersebut sesuka hati mak bapa mereka!

Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.

DSC03918
Where-the-party-2012-09-480x320
Where-the-party-2012-15-480x320
Where-the-party-2012-20-480x320
Where-the-party-2012-18-480x320

Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.

Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

Konsert ada kelulusan MPPP
Oleh: Wartawan Sinar Harian
Tarikh: November 11, 2012
 33

Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…

Dari segi matematik, ia cukup mudah.

Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.

Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.

Itu saja, checkmate!

Sumber: - Mynewshub.my

TERKINI..!!! PAKATAN HARAM HINA STATUS PRIBUMI RAKYAT SABAH..!!!?

Posted: 13 Feb 2013 01:37 AM PST

kdgirls01

Sekali lagi saya ketawa besar membaca tulisan di sebuah laman portal pro-pembangkang, Suara Pakatan Rakyat, di mana penulisnya mahu Jawatankuasa Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) menumpukan siasatan terhadap status kad pengenalan kaum "Kadazandusun" di Sabah.

Saya tak tahu siapa yang menulis artikel tersebut memandangkan tiada nama mahupun nama pena padanya. Namun saya percaya bahawa penulis artikel itu sememangnya seorang yang jahil dan menghina kaum pribumi di Bumi Di Bawah Bayu itu.

Suara Pakatan Rakyat mendakwa bahawa pendatang tanpa izin dari Filipina di Selatan Mindanao telah membanjiri Sabah suatu ketika dulu dan diberikan kad pengenalan percuma disebabkan iras wajah mereka yang mirip masyarakat "Kadazandusun".


Penulis portal itu juga marah-marah apabila RCI hanya memberi fokus kepada warga India dan Pakistan sahaja di dalam siasatan mereka dan memaksa badan bebas itu menyiasat masyarakat "Kadazandusun" yang dia percaya bukan warganegara Malaysia yang sebenar.

Bagaimana penulis portal itu tak marah? Hanya lebih kurang 10 orang saja yang disabitkan sebagai saksi siasatan, sedangkan pihak Pakatan Haram mendakwa terdapat ratusan ribu warga asing diberi kad pengenalan percuma. Malulah Pakatan Haram kalau sekadar 10 orang saja, kan?

Mungkin disebabkan kekurangan saksi bagi membuktikan dakwaan dan mahu menjaga nama baik Pakatan Haram, maka portal pembangkang itu menuduh pula masyarakat Kadazandusun yang kononnya berselindung di sebalik iras wajah mereka…

Katanya, istilah Kadazandusun tidak pernah wujud dalam sejarah dan ia mula digunakana secara rasmi sejak tahun 1989 dulu. Betulkah fakta itu?

Menurut salah seorang rakan saya yang berketurunan Kadazan di Sabah, istilah Kadazandusun sebenarnya adalah merupakan istilah yang mewakili golongan kaum Kadazan dan Dusun yang berkahwin.

Maksudnya, kaum Kadazan berkahwin dengan kaum Dusun maka anak-anak mereka akan digolongkan sebagai Kadazandusun. Ia sudah wujud lama dulu di Sabah dan golongan ini berkembang menjadi ramai sehingga kini.

Kenapa penulis portal itu mendakwa istilah itu diguna secara rasmi pada tahun 1989? Mungkin dia sengaja berbuat begitu kerana mahu menyalahkan Allahyarham Tun Ghafar Baba dan bukannya Anwar Ibrahim sebagaimana yang didakwa mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad.

Sebetulnya, semua pihak di dalam kepimpinan BN menyebut bahawa Anwar Ibrahim berkait rapat dengan pemberian kad pengenalan kepada rakyat Sabah ketika itu yang agak terpisah dengan arus pembangunan dan agak sulit untuk memperoleh kad pengenalan.

Buruk betul perangai puak-puak Pakatan Haram. Malu kerana dakwaan mereka meleset, mereka sanggup menghina status kewarganegaraan masyarakat Kadazandusun yang diiktiraf sebagai salah satu etnik pribumi di Sabah.

Saya faham Pakatan Haram mahu menjajah Sabah, tapi tolonglah gunakan cara yang berhemah dan tidak menjijikkan seperti ini. Yang paling utama, tolong hormati sensitiviti kaum Kadazan dan Dusun yang banyak menabur jasa di selama ini…

Selama ini rakyat Sabah yang terdiri dari pelbagai kaum dan etnik itu hidup di dalam kerukunan yang damai dan tenteram. Tapi bila datangnya Pakatan Haram yang cuba menjajah ideologi dan politik di sana, tiba-tiba saja mereka dihina. Wajarkah begitu?

Barisan Nasional Sabah selama ini berhempas pulas dan bertungkus lumus merapatkan keharmonian kaum serta etnik di sana. Jadi, tolonglah jangan rosakkan keharmonian dan ketenteraman yang subur disemai oleh masyarakat Sabah selama ini.

Kalau betul nak menjajah Sabah, jagalah hati mereka dan harmonikan negeri itu dengan perpaduan di kalangan kaum. Tapi lain pula yang dibuat Pakatan Haram. Nak jaga hati mereka, tapi suruh RCI siasat dan persoalkan kewarganegaraan kaum di sana. Ada ke patut begitu?

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! INI KE VIDEO TERBARU ANWAR TUUU...???

Posted: 12 Feb 2013 10:37 PM PST


Aku dengar, ada video Anwar yang akan dikeluarkan lepas PM bubarkan Parlimen. Aku tak tahu la video apa. Tapi depa kata video ni dikeluarkan dulu...pemanas badan untuk Anwar...heh!

Bila belek-belek video ni, best jugak la aku tengok. Lagunya agak menarik dan sesuai untuk Anwar. Aku tak sure geng mana yang buat ni... Tapi agak menghiburkan sebagai "parody"...heh!

Cuba tengok video klip kat bawah ni...apa pandangan korang pulak...?


GEMPARRR..!!! TAKUT KAT BLOGGER UPAHAN PAS KEDAH, DUKE MENYOROK DALAM BAWAH MEJA 8 JAM..!!!

Posted: 12 Feb 2013 07:37 PM PST


Aku dengar ada pencacai yang dok sebut nama aku. Betoi ka? Sapa tu? Pencacai budak suruhan Zul Ya ka? Aik? Kena serang dengan aku sikit pun dah melatah ajak geng nak pukul? Heh! Betul la punya samseng kampung dusun...Heh!

Apa? Salah ke fakta aku? Kalau salah tolong tunjukkan. Aku just dedah Zul Ya kena belasah saja. Tu mujur Puteri Bahagian yang belasah. Kalau Kak Su (Wanita) ke...atau Mukhriz (UMNO Kedah) yang belasah, memang terus meroyan la satu Wisma tu...Heh!

Relax la Bro Zul Ya...hang mula bukak langkah, takkan la aku tak sambut? Nak biarkan saja hang perburuk pemimpin UMNO kat seluruh Kedah ni? Alaaa.. kalau aku tau aku jawab, kalau aku tak tau aku diam je laaa...heh! Bertemu buku dengan ruas?

Apa? SMS? Sapa punya sms tu? Pada siapa dihantar? Ada aku kesah? Kalau itu hang punya masalah dengan Puteri tu, hang pi settle la sendiri dengan dia. Apa kena mengena dengan aku? Heh! Lantak hangpa la nak bertekak ke apa. Cuma kalau hang kalah, maka aku dapat isu lagi...kan? Simple!


Tapi..kalau yang hantar sms tu pemimpin UMNO, maka memang tak patut laaaa..! Aku pun tak suka. Salah tu mencarut bagai kat orang lain. Berdosa dalam hukum Islam. Aku tak sokong dan aku kecam siapa yang hantar sms macam tu punya bahasa...

Tapi kalau ikut mazhab "wali selipar" Pok Nik Ajis Al-PAS PIS PUS, memaki hamun atau mencarut bagai tu dihalalkan. Ingat lagi buku "Shit!" tu ka? Alaaa..yang Shanon Ahmad tulis tu. Yang pernah jadi "kitab suci agama" PAS tu laaaa...

Mengenai tuduhan kat aku pasai terima upah tu, aku rasa menipu sangat la tu. Kenal pun tidak, tetiba nak bagi aku duit. Err..tapi kalau ada sesapa nak bagi aku duit baguih jugak. Boleh la aku beli PC baru. Maklum laaa..PC aku ni dah outdated orang Kedah kata...heh! 

Berapa juta nak bagi aku? Kalau takat 2-3 ribu tu simpan la balik.. Kickdefella kata dia terima RM4 juta dari Husam wooo..!!! Jutawan la aku kalau dapat duit banyak tu...heh! Boleh ajak Zul Ya jalan-jalan naik kereta mewah aku...heh!

Aku budak sekolah agama mana pulak ni? Aku ni baru belajar sikit-sikit mengenai Islam. Baru belajar bahasa Arab sikit-sikit dari kawan-kawan aku yang sekolah agama. Tapi...sekurang-kurangnya aku tak belajar Islam dari puak-puak PAS..!!!

Bukan apa...kawan-kawan aku kata, hati-hati sikit dengan fahaman Islam puak-puak PAS ni. Kalau bukan Syi'ah, dah tentu depa tu semua puak-puak Wahabi. Tu diaaa..!!! Errr... PAS Kedah ni Syi'ah ke Wahabi? Bukan apa...tanya sajaaaaaa....heh!

Terima kasih banyak la sebab semua ni. Sekurang-kurangnya ada komunikasi antara kita. Bukan apa, selama ni hangpa asyik tak jawab saja. Tanya pasai Gunung Inas hangpa sengap. Tanya pasal KUIN, hangpa bisu. Tanya pasai pusat hiburan, hangpa tak bunyi langsung..!!! Heh!

Jadi, lepas ni hangpa semua boleh jawab la noooo...? Bukan apa, aku ingat Zul Ya dan puak-puak pencacainya tu semuanya "pekak" dan "bisu". Rupanya kena tibai bagi tepat dulu baru nak bunyi....

Harapan aku supaya kita boleh berkawan. Kita sesama Islam ni tak elok bergaduh. Walaupun berlainan fahaman politik, kita tak boleh putuskan tali silaturrahim sesama kita. Walaupun di alam maya internet, dapat jugak pahala, kan? Amacam? Berani?

Kalau PAS boleh berpeluk dengan Kafir Harbi, takkan la nak bergaduh dengan saudara seagama pulak, kan? Lain la kalau Zul Ya pikiaq aku dan kawan-kawan UMNO aku ni semuanya lebih kapiaq dari DAP, kan? Heh!

LAWAK PAGI INI...ANWAR LUAH KASIH SAYANGNYA PADA SHAMSIDAR DEPAN AZMIN...

Posted: 12 Feb 2013 04:37 PM PST


Aku tak tahu lah sama ada Shamsidar ni bertuah atau tidak...

Tapi, mungkin payah nak cari isteri yang bersuamikan 2 orang lelaki...

Satu sah...dan yang satu lagi "suami gelap"....

Bukan apa...aku pernah sembang dengan adik ipar Shamsidar...

Bercakap telefon macam pasangan kekasih...

Tengah-tengah malam time laki takde pulak tu..!

Sampai ke Tivolli Villa pulak tuuu...naik Daimler Chrysler...pinjam Nalla punya...

Mungkin tu la erti "kasih sayang" kot...? Heh!

PEJUANG BANGSA

Posted: 13 Feb 2013 12:19 PM PST

PEJUANG BANGSA


Malaysia patut ada undang-undang menghina Institusi Diraja seperti Thailand !!

Posted: 13 Feb 2013 10:30 AM PST



BANGKOK - Seorang aktivis politik di Thailand, semalam dijatuhi hukuman penjara tujuh tahun setengah dalam siri dakwaan terbaru di bawah undang-undang menghina sistem pemerintahan beraja (lese majeste) di negara itu.

 Surachai Danwattananusorn disabit bersalah oleh Mahkamah Jenayah di Bangkok kerana menghina Raja Bhumibol Adulyadej dalam beberapa ucapan kepada penyokong kumpulan Siam Merah pada 2008 dan 2010.

 Dalam satu kenyataan, peguam belanya memaklumkan beliau akan mengemukakan rayuan kerana menganggap kes tersebut sebenarnya bermotifkan politik. Kumpulan Siam Merah adalah salah satu cabang gerakan Baju Merah yang setia menyokong bekas perdana menteri Thaksin Shinawatra selepas dia digulingkan dalam satu rampasan kuasa pada 2006.

Komen GPB 

Di Thailand , mereka ada undang lese ( menghina institusi Diraja ) . .sepatunya Malaysia perlu ada  agar tidak lagi berulang kejadian tunjuk isyarat lucah & menghina institusi Raja di Malaysia .



Hukum penjara 30 hari nak jadi apa ...ringan  sangat  undang2 kita ni ..

Alumni UITM kecewa budak Cina tunjuk isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong !

Posted: 13 Feb 2013 09:46 AM PST




Lebih 700,000 alumni, warga kerja dan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) melahirkan rasa kesal dan sedih terhadap tindakan seorang lelaki dipercayai menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah dalam kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang, Isnin lepas.
Timbalan Presiden Persatuan Alumni UiTM Datuk Ahmad Shafee Sabaruddin berkata perbuatan suspek berusia 29 tahun itu merupakan satu penghinaan kepada seluruh institusi raja Melayu dan bercanggah dengan prinsip Rukun Negara.
"Secara langsung ia adalah satu penghinaan terhadap warga kerja, pelajar serta alumni UiTM di mana Yang di-Pertuan Agong adalah Canselor UiTM.
"Kami berharap pihak polis dapat menjalankan siasatan menyeluruh dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap lelaki itu atas perbuatan melampaunya,"katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis berhubung perkara itu di  Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di sini petang Rabu.
Dalam kejadian 12.30 tengah hari, Isnin lepas, suspek yang juga graduan  universiti di Scotland dipercayai menunjukkan isyarat lucah ketikakenderaan yang dinaiki Tuanku Hajah Haminah melalui lapangan terbang berkenaan.
Lelaki itu dikatakan bertindak demikian selepas berlaku pertengkaran antara suspek dengan bapanya menyebabkan dia melepaskan geram dengan menunjukkan isyarat lucah dan secara kebetulan kereta Permaisuri Agong lalu di kawasan itu.
Suspek ditahan reman sehingga 14 Feb ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan berhubung kesalahan mengenai kesopanan di tempat  awam, yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tiga bulan atau denda atau  kedua-duanya sekali.
Ahmad Shafee berkata laporan polis itu juga dibuat bagi memberi pengajaran kepada pihak lain supaya tidak sewenang-wenangnya memperlekeh kesultanan Raja Melayu.
"Kadang-kadang kita rasa dihina, bila mereka lakukan perbuatan biadap dengan satu perkataan 'maaf' sahaja kita dah maafkan, lain kali orang lain juga akan  lakukan perkara yang sama juga.
"Kami harap perbuatan biadap ini diambil serius dan meminta polis menyiasat  serta mengambil tindakan sewajarnya berpadanan dengan tindakan lelaki itu,"katanya. --BERNAMA

Hot!! Guan Eng mahu haramkan bendera BN di PRU13 @dzainalabidin @bnpenang

Posted: 13 Feb 2013 04:44 AM PST







 - Barisan Nasional (BN) mungkin tidak dibenarkan memasang bendera parti sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berikutan kegagalannya mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.


Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong mendakwa, banyak bendera 1Malaysia yang digantung di laluan-laluan utama di negeri ini sempena Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia anjuran BN negeri kelmarin tidak mempunyai permit.

Selain itu jelasnya, pengantungan bendera berkenaan juga dikatakan membahayakan penguna jalan raya terutama penunggang motosikal.


"MPPP memberi tempoh seminggu kepada BN negeri untuk tampil membayar kompaun bagi menuntut kembali bendera-bendera yang dirampas.
"Sekiranya gagal berbuat demikian, kami (MPPP) akan menyenaraihitam BN untuk memohon permit bagi mengantung bendera parti selepas ini termasuklah semasa berlangsungnya pilihan raya umum nanti," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. - UTUSAN


** kalau tokong Dap nak sangat haram bendera BN di PRU13 dipasang semasa kempen..apa kata kita haramkan juga segala bendera Pas, PKR dan Dap di negeri2 ditadbir BN.


Ini baru adil ..haha.. sebenarnya tokong Dap ni dah kecut dengan BN ..tengoklah kehadiran 80 ribu rakyat Penang di Rumah Terbuka BN yang dihadiri PM...




Hot ! Budak Cina tunjuk isyarat lucah Raja Permaisuri Agong dijatuhkan hukuman penjara 30 hari ! !!

Posted: 13 Feb 2013 02:41 AM PST




Ini lah wajah terkini budak Cina Dap  yang  dipertahankan pencacai Pakatan kerana menunjukkan isyarat lucah terhadap DYMM Raja Permaisuri Agong .

 Mahkamah Majistret Balik  Pulau  hari ini telah  menjatuhkan hukuman penjara 30 hari dan denda RM8,000 ke atas seorang pemuda atas dua pertuduhan membabitkan kesalahan menunjuk isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong dan anggota polis di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP), Isnin lalu. 

Hukuman terbabit diputuskan oleh Majistret Muhamad Hidayat Wahab sebentar tadi.




Biar dia dikenakan  hukuman  supaya dijadikan pengajaran kepada yang kumpulan yang anti monarki/raja ini  dalam pembangkang terutaman Dap ini.

Persoalannya di sini , adakah berbaloi  tempoh penjara sebulan dan denda RM 8 ribu itu ??

Dia hina bukan orang biasa tapi seorang RAJA !

Kalau di Thailand la ..merengkok bertahun -tahun la dalam sana. Kerajaan wajar teliti balik hukuman ini kerana terlampau ringan sangat.



Mungkin bagi kebanyakan orang, baju sahaja tidak akan mendatangkan sebarang kesan provokatif. Bagaimanapun, sedar dengan tanggapan itulah, Guan Eng memilih elemen yang paling halus dan paling tidak menimbulkan syak serta dipandang remeh untuk melakukannya. Kalaulah bukan kerana kekalahan Parti Komunis Malaya dan kegagalan DAP pada kempen 13 Mei 1969, tentunya dia tidak akan teragak-agak untuk menyuruh para penyokong Pakatan Rakyat untuk menghadiri program berkenaan dengan senjata berat atau senjata tajam.

Tetapi senjata berelemen halus itulah yang telah berjaya menjadikan Lim Guan Eng sebagai TOK PEKONG BARU DAP dan Pakatan Rakyat.

Agak menarik ialah apabila Guan Eng sedar saranannya kurang berkesan dan sambutan yang diberikan kepada usulnya tidak begitu hangat, akhirnya Ketua Menteri Pulau Pinang itu memilih untuk melakukan sesuatu yang tidak dilakukannya, walaupun acara tersebut merupakan salah satu daripada kejutannya untuk menimbulkan kontroversi, polemik dan melindungi objektif perbuatannya.

Provokasi yang dilakukan oleh penyokong-penyokong DAP di pintu masuk Sekolah Hian Chiang dengan cara membaling nasi dalam bekas polistrin kepada Perdana Menteri tetapi digagalkan oleh batang tubuh orang ramai, balingan mercun kepada Perdana Menteri di Gurney kemudiannya dikemuncakkan dengan perlakuan seorang penyokong DAP yang bekerja di Singapura tetapi berasal dari Pulau Pinang yang menunjukkan isyarat lucah kepada konvoi DYMM Raja Permaisuri Agong.

Lim Guan Eng tidak berada dalam acara persembahan artis Korea Selatan di Sekolah Hian Chiang. Sebaliknya dia berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, menyambut keberangkatan DYMM Raja Permaisuri Agong. Kejadian tunjuk isyarat lucah oleh LEONG PIE KOE juga berlaku ketika Lim Guan Eng berada di LTAB Bayan Lepas.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu tentu sangat berpuas hati apabila pihak berkuasa menahan dan membawa lelaki bernama LEONG PIE KOE itu ke balai polis untuk disoal siasat. Dia sengaja tidak membantu lelaki Cina tersebut kerana dia berharap, para penyokong DAP dan Pakatan yang lain akan membantunya menimbulkan sentimen perkauman dan provokasi melampau..SEL13



Hot ! BN akui berlaku unsur sabotaj DAP untuk malukan PM !

Posted: 13 Feb 2013 01:24 AM PST





 Pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) mendakwa Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran BN yang diadakan di Pulau Pinang Isnin lalu telah disabotaj oleh pihak tertentu.
Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mendakwa, majlis yang dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu disabotaj oleh pihak pembangkang, terutama DAP yang bertujuan memalukan Najib.
"Saya percaya terdapat segelintir pihak telah diupah oleh DAP untuk mensabotaj majlis tersebut yang dihadiri oleh puluhan ribu rakyat pelbagai kaum," katanya menerusi kenyataan di blognya, Rabu.





Beliau berkata demikian sebagai mengulas rakaman video yang dimuat naik menerusi YouTube yang antara lain menunjukkan orang ramai melaungkan perkataan 'no' (tidak) apabila perdana menteri bertanya sama ada pengunjung yang hadir pada majlis berkenaan bersedia memilih BN.
Syed Ali juga tidak menolak kemungkinan video itu yang kebanyakannya disiarkan dalam portal pembangkang telah diubah suai untuk kepentingan DAP.
"Setelah saya perhatikan YouTube tersebut, kelihatan hanya seorang dua di barisan belakang sahaja yang kedengaran melaungkan perkataan 'tidak' (no) apabila ditanya Najib sama ada bersedia untuk memilih BN, nampak seperti ia telah diedit atau diubah suai," jelasnya.
Beliau berkata tindakan tersebut jelas seperti telah dirancang oleh DAP Pulau Pinang bagi menggambarkan rakyat negeri tersebut tidak akan memberi sokongan kepada BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.
Perbuatan itu katanya, jelas membuktikan bahawa DAP sudah ketandusan isu untuk menyerang pemimpin BN sehingga terpaksa 'mengupah' anak-anak muda supaya berkelakuan kurang ajar.
"Saya percaya mereka yang segelintir itu telah diupah oleh DAP untuk mensabotaj majlis tersebut yang dihadiri oleh puluhan ribu rakyat pelbagai kaum," ujarnya.
"Bukan sahaja biadab malah satu tindakan kebudak-budakan," katanya lagi.
Sementara itu Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow percaya kumpulan yang melaungkan perkataan 'no' itu adalah kumpulan yang dihantar untuk merosakkan majlis.
"Saya percaya mereka dihantar untuk sabotaj rumah terbuka yang kita anjurkan ini dan kita dapati ada beberapa pengunjung yang hadir turut memakai baju seperti yang disarankan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng," katanya, memetik laporan akhbar Sinar Harian, Selasa.


Katanya, bukan semua yang hadir ke majlis itu melaungkan 'tidak' dan pihaknya mempunyai rakaman video yang menunjukkan sebahagian besar pengunjung melaungkan 'ya' apabila perdana menteri bertanyakan soalan itu beberapa kali.

Hot ! Mengapa pencacai Pakatan diam bila Konsert DAP bernilai RM 3 juta ??

Posted: 13 Feb 2013 12:33 AM PST




Bila BN buat konsert PSY semasa Rumah Terbuka CNY   di Kolej Han Chiang dihentam kononnya guna wang rakyat sebanyak RM 2 juta . Tetapi perkara ini telah dijelaskan  PM bahawa duit rakyat langsung tidak digunakan untuk konsert. KLIK DI SINI &  SINI


Cuma yang terang-terang guna wang rakyat adalah Konsert Carlsberg DAP di pantai Batu Feringgi bernilai RM 3 juta pada tahun lalu . 

Ini diakui sendiri oleh Ahli Majlis MPPP yang didedahkan oleh Sinar Harian bahawa konsert secara terbuka di tempat awam ini program bersam kerajaan negeri dengan syarikat ARAK .

Jadi , apa bezanya konsert PSY yang ditaja swasta dengan konsert DAP bernilai RM3juta bersama syarikat ARAK ?? Ini lah sikap hipokrit pencacai-pencacai Pakatan yang hanya nampak salah BN dan halalkan apa yang DAP lahanat ini buat . 


Ini kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan Awam Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong berkata, perkara itu dimaklumkan seorang pegawai MPPP kepadanya.

Menurutnya, lesen sementara itu membenarkan pihak penganjur mengadakan konsert di tempat awam sehingga jam 3 pagi. "Ini bukan anjuran MPPP sebaliknya ia satu program bersama Kerajaan Negeri, sementara syarikat arak itu adalah penaja mereka.

"Saya juga difahamkan seorang Exco terlibat turut menyertai konsert ini kerana sebahagian daripada aktiviti pelancongan, kalau boleh anda (wartawan) boleh minta komen daripada dia (Exco)," (Sinar)


Hot ! Ahli PAS diugut saman kerana pasal bantah kalimah Allah ??

Posted: 12 Feb 2013 08:30 PM PST




Seorang penyokong Pas kawasan Jerantut membuat laporan polis di Balai Polis Kuantan di sini selepas menerima ugutan ekoran bantahannya terhadap cadangan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar kalimah Allah dibenar digunakan oleh bukan Islam.

Mohd. Rolbani Ibrahim, 30, berkata, dia menerima panggilan tersebut daripada seseorang tidak dikenali pada pukul 8.30 pagi ini yang mahu dia menarik balik kenyataannya dan berjumpa serta meminta maaf dengan pemimpin Pas kawasan Felda Sungai Rentang di Jerantut.

"Individu tersebut juga mengugut akan menyaman saya jika tidak membuat permohonan maaf,'' katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di balai tersebut di sini hari ini.

Pada 6 Februari lalu, Mohd. Rolbani bersama kumpulan penyokong Pas berhimpun di pekarangan Masjid As-Syakirin, Maran membantah tindakan Guan Eng yang mahu bukan Islam dibenar menggunakan kalimah Allah.




** Bantah je khalifah kesayanga PAS ,  Guan Eng  demi  mahu pertahan kalimah Allah  ..ahli PAS Maran  dah diugut keras oleh samseng mereka ..

 Inilah nasib ahli  parti PAS lagi .. baru je  nak bersuara pertahan Islam dah diugut sebegini.  

Sepatutnya mereka keluar saja daripada PAS ...


Hot ! Pencacai Pakatan dah mula bela budak Cina tunjuk isyarat lucah !!

Posted: 12 Feb 2013 07:09 PM PST


Sudah dijangka  blogger pencacai & penjilat utama Pakatan akan mempertahan budak Cina Leong ini . 

"Dia anti Monarki , pun so what ? Itulah hak dia sepenuhnya .." itu kata-kata pencacai blogger pujaan macai pembangkang  Ameno World. 

 Ternyata jelas gejala menghina & merendah institusi Beraja di negara ini disokong kuat pembangkang .

Anak cina nak angkat FUCK  kepada Raja Permaisuri Agong pun dihalalkan blogger macai mereka . Tak pa kita tunggu  nanti bila   bangsa lain pijak dan  halau dia anjing ...masa tu baru dia nak angkat fuck kot .

BODOH punya mamak ameno world !!

baca juga blog Suara Pakatan Rakyat yang mahu keadilan untuk Leong ini  KLIK DI SINI
Oke dia tunjuk fuck, so?  

Dah tahan kan. So tunggu je la kes dia dibicarakan. Kalaupun dia penyokong DAP, so what? Kalau pun benar dia anti monarki, pun so what? Itula hak dia sepenuhnya. Pendirian kita adalah hak kita. Ia bukan sesiapa patut kawal dan tentukan.

Tetapi apa pun kepada mereka2 yang tolak sistem monarki, elokla kita bersama2 membidas sultan2 yang mengamalkan pembaziran dengan fakta. Tak guna kita tunjuk2 fuck apa seme neh. Alih2 kita kena balik. 

Tak kira la nak citer pasal pembaziran ka, projek ka, hipokrit bab islam ka apa ka, kita kena berikan hujah. Bukan isyarat lucah. Biarlah orang nak kata apa2 pun. Kata kita jahat la nak tumbangkan pemerintahan beraja la apa la, itu hak mereka untuk berkata2.

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/02/inilah-wajah-individu-yang-tunjukkan.html#ixzz2KkBiUAIS





DIMENSI

Posted: 13 Feb 2013 11:36 AM PST

DIMENSI


Omegay: Gondolnye tanah di kelantan sama dengan gondolnye kepale wally slipor! >XD

Posted: 13 Feb 2013 04:46 AM PST


Skandal Tanah: Sampai Bila Rakyat Kelantan Mahu Bersabar?

Dikira dari usia pemerintahan PAS di Kelantan sejak 1959 - 1978 (19 tahun) diikuti dengan pusingan kedua bermula 1990 - 2013 (23 tahun), bermakna sudah 42 tahun negeri Serambi Mekah ini berada dalam genggaman PAS.

Suka atau tidak, rakyat Kelantan perlu akui selama tempoh lebih empat dekad ini sudah sekian banyak skandal tanah melibatkan keluasan puluhan ribu ekar tanah dan hasil bumi negeri ini telah dipajak gadai dan terjual kepada orang luar.

Dulu dalam tahun 1964 hingga pertengahan 1975, rakyat Kelantan pernah tercabar maruahnya apabila Kerajaan PAS Kelantan telah menyerahkan hak milik tanah seluas lebih 300,000 ekar secara pajakan kepada sebuah syarikat dari Singapura.

Ramai pemimpin PAS negeri tika itu yang kaya raya hasil dari tindakan tersebut, sementara rakyat bawahan pula hanya mampu menangis tak berlagu mengenangkan maruah diri dan negeri tumpah darah bagaikan telah menjadi milik orang lain.

Kini di abad millenium, peristiwa hampir serupa berulang kembali apabila Kerajaan PAS Kelantan dengan berselindung di sebalik projek Ladang Rakyat telah 'bermurah hati' memajakkan tanah seluas lebih 80,000 ekar di Hulu Kelantan kepada syarikat-syarikat luar.

Kononnya melalui projek Ladang Rakyat ini akan membantu membasmi masalah kemiskinan di mana lebih 4,000 orang penduduk di Hulu Kelantan bakal beroleh manfaatnya. Mereka dijanjikan dengan habuan hak milik tanah dan tapak rumah, namun sampai sekarang hanya debu-debu tanah sahaja yang kelihatan.

Sebaliknya yang berlaku tauke-tauke syarikat yang sudah sedia kaya semakin kaya raya, manakala ramai pemimpin PAS yang dulunya hanya memiliki rumah kayu kini bertukar menjadi rumah batu bertingkat, dari satu motokar kecil sekarang berbuah-buah kenderaan tersusun di depan rumah.

Pemimpin PAS yang dulunya setia pada isteri nan satu kini memasang cawangan baru, tidak cukup dua ditambah menjadi tiga. Puas melabuh sauh dalam negara ada yang merantau hingga ke Kemboja untuk mendapatkan selera baru yang berkenan di mata.

Di masa yang sama berbelas orang pemimpin PAS negeri menikmati laba keuntungan apabila bertuah memperoleh hak milik tanah di kawasan tersebut. Anak dan isteri pemimpin PAS tidak ketinggalan menikmatinya tapi rakyat yang menanti terus kempunan.

Rakyat terus termangu-mangu menantikan janji bulan jatuh ke riba dan terus hiba hatinya lebih-lebih lagi melihatkan tanah yang dulunya diteroka kini sesuka hati dirodok dan dinikmati hasil mahsulnya oleh tauke-tauke Cina yang begitu akrab dengan pemimpin PAS negeri.

Dalam tempoh beberapa ketika berlalu, juga bertempat di Hulu Kelantan lebih 10,000 ekar tanah yang kaya dengan kayu kayan balak bernilai tinggi kini pula telah menjadi milik pemimpin Cina DAP dari Perak untuk selama lebih setengah abad mendatang.

Sekali lagi rakyat termangu sendirian mengenangkan apa malangnya nasib mereka sering kali di anak tirikan oleh Kerajaan PAS Kelantan. Entah sampai bila mahu bersabar, lagi lama ditahan entah-entah lebih banyak tanah tergadai dan maruah negeri diinjak-injak oleh orang luar dan hasil buminya mengalir tanpa memberi manfaat pada rakyat pribumi sendiri.

Tidak cukup apa yang berlaku di Hulu Kelantan, di pusat bandar Kota Bharu yang khabarnya gah dilabelkan sebagai bandaraya Islam contoh oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat, lebih 300 ekar tanah sudah sah dipajak hak miliknya kepada sebuah syarikat bukan bumiputera.

Katanya mahu mengindahkan tebing sungai Kelantan melalui projek yang dikenali sebagai Lembah Sireh. Maka para petani yang dulu mendapat rezeki lumayan hasil tanaman di tebing sungai itu dipindahkan dan hanya mendapat sedikit pampasan wang ringgit antara RM100 hingga RM900 sebulan selama 3 tahun.

Hasil projek itu maka berdiri megahlah sebuah pasaraya besar Tesco yang dianggap oleh MB Kelantan sebagai simbol kemajuan negeri ini, sedangkan projek utama yang sepatutnya diutamakan seperti sebuah masjid, dua buah jambatan, sebuah stadium dan gerai jualan yang mempunyai kepentingan umum hingga sekarang gagal dibina.

Mujur ada Kerajaan Pusat yang prihatin menyegerakan pembinaan salah satu jambatan tersebut iaitu Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra yang kini sudah boleh digunakan, jika ditunggu-tunggu syarikat kepercayaan Kerajaan PAS Kelantan membinanya, tujuh keturunan pun belum tentu siap sebatang tiang konkrit pun.

Namun di sebalik kegagalan syarikat swasta itu mematuhi perjanjian sumbangan projek sebagai galang ganti pemindahan hak milik tanah, Kerajaan PAS Kelantan terus berlembut tanpa sebarang tindakan tegas, sedangkan hampir sebahagian tanah ini telah pun dipajak pula kepada institusi kewangan bagi membolehkan syarikat tersebut beroleh pinjaman berpuluh juta ringgit.

Entah apa malang nasib rakyat Kelantan, dalam kesukaran mereka mendapatkan hak milik tanah walaupun wang deposit sudah dibayar, mudah pula bagi syarikat-syarikat luar dan pemimpin-pemimpin politik yang berkepentingan dengan Kerajaan PAS Kelantan memperoleh tanah yang berekar-ekar luasnya.

Sampai bila agaknya rakyat pribumi sanggup bersabar membiarkan tanah negeri dan hasil bumi terus mengalir ke tangan orang lain? PRU 13 yang sudah tidak berapa lama lagi adalah satu-satunya peluang besar untuk rakyat Kelantan mengubah senario yang berlaku. 

Jika tidak sekarang, sanggupkah kita menunggu 5 tahun lagi yang mungkin tika itu sudah terlambat apabila hampir setiap inci tanah negeri ini dipajak kepada pihak lain, barulah tika itu terdetik kesedaran untuk kita bangkit memprotes demi mempertahankan hak anak negeri? Tepuk kepala tanya akal yang waras!!! - Beruang Biru

Omegay: Pope Benedict bersara...Pope Nick bile?

Posted: 13 Feb 2013 03:30 AM PST

While Pope Benedict XVI might be the first Holy Father to voluntarily resign because of old age and deteriorating health, the papacy has a long history of health ailments -- from depression to gout to cancer.
According to church law, as long as a pope is able to conduct Mass, he can continue to do so – even if he is suffering the pain of failing kidneys and is otherwise bedridden, like Pope Alexander VII was in 1667.

RELATED: Pope Benedict XVI Resigns: The Statement

Pope Alexander VII's surgeon and confessor tried to persuade him not to go before the crowd on Easter Sunday of 1667, but he did it anyway. The pope died three days later, according to "The Deaths of the Popes," by Wendy J. Reardon.

More than a century later, Pope Clement XIV complained of pain and wasting away before he became known as the pope who drooled and had eyes that "darted in their bulging sockets" as he fearfully clung to walls for fear of a Jesuit assassination attempt, according to Reardon. He died after correctly predicting his own death in 1774.

Then, in 1958, Pope Pius XII died after enduring hiccoughs and strokes for five years. The hiccoughs became so intense, that they tore the lining of his stomach, Reardon wrote. He died of complications from pneumonia at 82 years old.

Still, the popes stayed the course until their deaths.

"Death has never been an issue that has worried popes," said papal historian Anura Guruge, a former IBM employee who's spent the last six years researching the papacy and entering related data into more than 70 spreadsheets for some first-of-its-kind analysis. He's written two books on the subject.

"Popes talk about no purgatory for popes," he said. "They immediately go to God's house and they're immediately in the presence of the father. Many of the popes on their death beds expressed enormous amounts of joy."

With only seven voluntary resignations out of more than 265 legitimate popes, ailing and death have become part of the process, Guruge said. If God is ready for a new pope, he will simply call the current one home to heaven.

"This pope's resigning is essentially overriding God's will," he said, adding that Pope Benedict XVI's resignation was a surprise to him. "We had suspected that he had more health issues than had been made public. ... A pope resigning is really not the right thing to do."

Pope Benedict XVI, who was one of the oldest popes when he was elected in 2005 at age 78, had a stroke in 1991 that reportedly temporarily affected his vision. He fell in 1992 and 2009, and also had either arthritis or arthrosis, a similarly painful and debilitating joint condition. He was spotted using a cane during trips to Mexico and Cuba last year. He also used a mobile platform to get around St. Peter's.

The pope's brother, George Ratzinger, told the U.K.'s Telegraph that the pope's doctor advised him against taking any more transatlantic trips.

"His age is weighing on him," Ratzinger, 89, told the Telegraph, adding that the pope had been considering stepping down. "At this age, my brother wants more rest."

Father Virgilio Elizondo, a professor at the University of Notre Dame in Indiana, said he thinks Pope Benedict XVI made a very difficult but wise decision by resigning. He added that the papacy has a history of unpredictability, and the surprise resignation fits right in. - abcnews

Omegay: DAP 'terrr'lupa anjur konsert Carlsberg! >XD

Posted: 12 Feb 2013 11:30 PM PST


SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.

Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.

Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.

Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.

Kalau tak masa kan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini. klik sini

kehkehkeh sebenarnya deeayypig memang sakit hati bile BN penang berjaya 'menawan' psy untuk buat persembahan di penang.

tak cukup dengan fitnah mengatakan kerajaan guna duit rakyat bawa psy ke sini maka diorang pun hantar ler pencacai untuk bikin havoc dalam majlis yang berlangsung. ada ler beberape ekor ah beng yang memakai baju bersih 3.0 cuba nak sabo acara tersebut tapi tak berjaya. 

memandangkan peminat psy lebih teruja dengan kedatangan beliau ke malaysia secara live dan tertib berbanding usaha deeayypig setakat buat rakaman video 'jom ubah' tah ke mender di lihat menjurus kepada pesta arak dengan mengajak rakyat mabok sampai ke pagi.

sudah pasti salleh man dan malik itik amat berbangga dengan pencapai pas lepas tangan dalam isu arak. ini juga akan menambahkan lagi rasa kasih dan sayang guan siyal eng kepada 'hamba sahaya' itu. mudah mudahan pas terus beroleh 'rahmat' dari khalifah deeayypig paling haram J tuh!....harkkk ptuihhh kehkehkehkeh >:D

Omegay: giliran Anwar kena liwat di Sabah! >:D

Posted: 12 Feb 2013 10:00 PM PST


ANWAR KENA 'MAIN' DI SABAH SEBAB TAMAK KERUSI

Kenyataan Presiden Parti Progresif Sabah (SAPP) Datuk Yong Teck Lee yang bertegas negeri Sabah mesti bertanding di majoriti kerusi dalam dewan undangan negeri adalah sesuatu yang menarik dalam konteks Negeri Di Bawah Bayu itu.

Teck Lee memberi alasan parti-parti yang ditubuhkan di Semenanjung perlu memberi laluan kepada parti seperti SAPP untuk menerajui kerajaan sekiranya menang dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Katanya ini adalah penting demi untuk melindungi autonomi negeri tersebut mengikut perjanjian gagasan Malaysia 1963.

Mesej sebenarnya dituju kepada tiga parti pembangkang Semenanjung iaitu PKR, Pas dan Dap yang beria-iya untuk merampas negeri yang menjadi 'deposit undi' bagi Barisan Nasional untuk sekian lama.

Walaupun SAPP terkenal dengan slogan parochial 'Sabah Untuk Sabah' yang agak keterlaluan, namun ia membayangkan hasrat serta pandangan yang terpendam dalam sanubari pemimpin-pemimpin parti tempatan terhadap parti-parti pembangkang dari Semenanjung.

Ini berbeza dengan UMNO yang bertapak di Sabah secara semulajadi dan terhormat dengan menyerap parti USNO yang diasaskan oleh Tun Datu Mustapha.

Oleh itu rakyat Sabah tidak rasa janggal menerima kehadiran UMNO di bumi mereka kerana 100 peratus UMNO adalah juga warisan USNO yang banyak berjasa dalam perjuangan kemerdekaan negeri itu serta peranan besarnya dalam penyertaan dalam Persekutuan Malaysia.

Bagi rakyat Sabah, USNO adalah UMNO dan UMNO adalah USNO.

Ini berlainan pula dengan ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat yang berlagak sombong dan angkuh apabila mula datang ke negeri itu.

Parti-parti ini berfikiran status dan kedudukan mereka yang dianggap sudah popular di Semenanjung membolehkan mereka juga diterima dengan tangan terbuka dan senang hati di Sabah.

Tangapan mereke meleset sama sekali kerana PKR, Pas dan Dap gagal menyelami perasaan dan memahami sanubari rakyat Sabah.

Rakyat Sabah tinggi semangat patriotisme mereka dan oleh kerana itu perjanjian 20 perkara ditandatangani dengan Kerajaan Persekutuan di bawah Al Marhum Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj sebelum bersetuju kekal bersama-sama dalam Malaysia.

BN amat memahami senario politik Sabah dan oleh kerana itu ia berjaya membangunkan ekonomi negeri itu dengan baik sekali melalui jaringan bijak dengan pemimpin-pemimpin tempatan.

Rakyat Sabah menyokong BN dengan penuh keikhlasan sementara negeri itu pula dibangunkan secara adil setaraf dengan negeri-negeri lain di dalam persekutuan.


Ketua Pembangkang berfikiran Pakatan Rakyat akan mendapat laluan mudah di Sabah tetapi kenyataan Teck Lee mencerminkan sebaliknya.

Sejak empat tahun lalu pembangkang dari Semenanjung masih terus gagal meyakini parti-parti politik Sabah seperti SAPP terutamnnya dalam isu pembahagian kerusi pada PRU13 nanti.

Sehingga kini isu tersebut masih dalam terawang-awang tanpa keputusan yang muktamad.

Persoalan parti pembangkang mana yang bakal bertanding di 60 kerusi dewan undangan negeri dan 25 kerusi parlimen terus menjadi teka teki dan igauan kepada Anwar Ibrahim.

Beliau berharap perkara ini telah dapat diselesaikan sejak lama dahulu tetapi nampaknya parti-parti Sabah tidak mudah digula-gulakan oleh Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat.

Malah bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah, Wilfred Mojilip Bumburing yang meninggalkan BN untuk menyertai blok pembangkang bersama-sama bekas Timbalan Menteri Pengangkutan, Lajim Ukin pada Julai tahun lalu, kini bertelagah secara terbuka dengan Teck Lee berkaitan isu tersebut.

Bumburing yang bertindak sebagai orang tengah bagi Pakatan Rakyat di Sabah telah mengumumkan rundingan isu pengagihan kerusi telah digantung, menandakan perpecahan sedang melanda pakatan pembangkang di negeri itu.

Impian Anwar untuk menyatukan semua parti pembangkang di Sabah menjelang PRU13 sudah berkecai dan tinggal harapan sahaja.

Tidak mustahil sepertimana Anwar melepaskan impian untun menawan Sarawak pada pilihan raya negeri 2011, beliau juga akan berbuat demikian apabila melihat keadaan di Sabah sudah tidak dapat diselamatkan lagi.

Hakikatnya Anwat telah 'dimain' oleh SAPP serta parti lain seperti Parti Pembaharuan Negeri (STAR), pimpinan Dr Jeffrey Kitingan yang turut berkongsi citarasa politik yang sama dengan Teck Lee.

Kedua-duanya tidak mahu Anwar mendominasi politik Sabah dan sudah tentunya tidak mahu PKR, Pas dan Dap menjadi 'abang long' kepada parti-parti tempatan.

Anwar tamak kerana mahu memiliki majoriti kerusi yang bakal ditandingi dengan mengenepikan sentimen dan hak parti-parti Sabah.

Akhirnya sifat tamak Anwar dan hanya mementingkan diri kini memakan diri sendiri dan Pakatan Rakyat bakal kecundang di Sabah sebelum pun masuk gelanggang PRU13. - Beruang Biru

Omegay: BR1M di teruskan...Fuckatan terus meroyan >XD

Posted: 12 Feb 2013 05:37 PM PST


BR1M 3.0, 4.0 diteruskan

Kulaijaya: Datuk Seri Najib Razak semalam memberi jaminan kerajaan akan meneruskan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 3.0 dan BR1M 4.0. 

Perdana Menteri berkata, BR1M yang memberi manfaat langsung kepada 4.3 juta isi rumah dan 2.7 juta individu bujang akan diteruskan jika BN terus diberi mandat membela rakyat. 
Lebih banyak insentif seperti BRIM akan disalurkan kepada rakyat, jika Barisan Nasional (BN) mendapat mandat besar pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, katanya. 

Beliau berkata, pelaksanaan pelbagai program transformasi ekonomi oleh pentadbirannya bukan saja berjaya meningkatkan pertumbuhan ekonomi semasa, tetapi menambah pendapatan negara yang membolehkan pelbagai manfaat disalurkan kepada rakyat. 

BR1M adalah program denyut nadi rakyat yang inklusif dan adil berbeza dengan janji pembangkang yang hanya menjual janji selain mendidik rakyat melanggar undang-undang menerusi perhimpunan jalanan. 

BR1M 2.0 banyak beri faedah kepada rakyat tapi pembangkang buat Bersih 1 dan Bersih 2 tapi apa faedah kepada rakyat?. 

Barisan Nasional buat BR1M 1.0, BR1M 2.0... BR1M 3, BR1M 4 dan banyak lagi dan setiap kali buat BR1M, dia (bantuan) akan tambah lagi... ini bezanya kita (BN) dengan pembangkang, katanya berucap kepada kira-kira 20,000 tetamu yang hadir pada sambutan Tahun Baru Cina peringkat Johor di pekarangan pasar raya Econsave dekat Senai di sini, petang semalam. 
Turut hadir Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman; Menteri Dalam Negeri yang juga Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek. 

Najib berkata, kerajaan tidak hanya menabur atau menjual janji seperti pakatan pembangkang yang hanya tahu menabur janji untuk memberikan pendidikan percuma, menghapuskan tol serta mengurangkan harga minyak, tanpa menerangkan kesannya kepada rakyat dan negara. 

Kerajaan BN tidak main atau jual janji, kita tak janji kalau tak mampu, kata disambut tepukan gemuruh hadirin. 

Perdana Menteri berkata, sebaliknya kerajaan menumpukan kepada program langsung seperti 139 produk 1Malaysia seperti BR1M, Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Menu Rakyat 1Malaysia (MR1M) dan banyak lagi program bagi membantu rakyat secara langsung selain melaksanakan program transformasi ekonomi. 

Najib berkata, pasaran saham negara juga sedang menunggu mandat yang jelas daripada rakyat kepada kerajaan BN, yang akan menyaksikan ia melonjak kepada tahap lebih tinggi dan keyakinan pelabur melambung. 

Semua akan menerima faedahnya jika kita (rakyat) membuat keputusan tepat, katanya yang menegaskan pelbagai manfaat dinikmati rakyat ketika ini adalah hasil kejayaan program transformasi ekonomi yang membuktikan kerajaan BN menepati segala janji dibuatnya. - BH

Keris Pusaka Melayu

Posted: 13 Feb 2013 11:36 AM PST

Keris Pusaka Melayu


Tidak ada penipuan oleh UMNO: Tun Mahathir

Posted: 13 Feb 2013 09:34 AM PST

 

2013/02/13 – 15:39:16 PMCetakEmel Kawan
 
KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tiada penipuan yang dilakukan oleh UMNO berhubung dakwaan bahawa PAS ditipu oleh UMNO ketika parti itu berada dalam Barisan Nasional (BN). 

Bekas perdana menteri berkata, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan menjelaskan kenapa PAS tidak boleh bersama UMNO dalam usaha untuk menyatupadukan orang Melayu. 

 

“Katanya PAS telah ditipu oleh UMNO ketika PAS berada dalam BN. Bagaimana UMNO menipu PAS tidak dijelaskan dengan terang,” katanya dalam catatan terbaru menerusi blog beliau di http://www.chedet.cc hari ini. 

 

Katanya, perpecahan dalam PAS bukan kerana UMNO dan kekalahan parti itu pada pilihan raya negeri Kelantan pada Mac 1978 menyebabkan ia keluar daripada BN. 

“Perpecahan dalam PAS bukan kerana Umno tetapi kerana Datuk Mohd Nasir (Menteri Besar Kelantan ketika itu) mencabar kepimpinan Datuk Asri Muda (Presiden PAS ketika itu). Kekalahan PAS menyebabkan PAS keluar dari BN. Tidak ada penipuan oleh UMNO,” katanya. 

Tun Mahathir memberitahu bahawa beliau adalah menteri dalam kabinet Tun Hussein Onn ketika PAS keluar dari BN, begitu juga berada dalam kabinet Tun Abdul Razak Hussein bersama Datuk Asri Muda dan Hassan Adli (Timbalan Yang Dipertua Agung PAS ketika itu) semasa PAS menyertai BN. 

“Datuk Asri diberi jawatan Menteri Tanah dan Galian. Ini bermakna beliau bertanggungjawab terhadap FELDA. 
“Selepas beberapa bulan PAS menyertai BN, ahli UMNO Johor mengadu kepada Tun Razak bahawa Datuk Asri giat mempromosikan PAS di kalangan peserta FELDA. Saya berada di sisi Tun pada ketika itu,” katanya. 

Katanya, secara kebetulan hampir semua peserta FELDA terdiri daripada penyokong kuat UMNO dan selepas Asri bertanggungjawab ke atas FELDA, hampir semua peserta FELDA menjadi penyokong kuat PAS dan menolak UMNO. 

“Pada waktu itu timbul sengketa antara Asri sebagai ketua PAS dengan Mohd Nasir yang sebagai Menteri Besar untuk menggantikan Asri. Mohd Nasir mendakwa beliau mengesan banyak penyelewengan yang dilakukan oleh Asri ketika menjadi Menteri Besar Kelantan,” katanya. 

Tun Mahathir berkata, Asri cuba menyingkirkan Mohd Nasir melalui undi tidak percaya dan Mohd Nasir enggan meletak jawatan walaupun kalah. 

Katanya, ramai ahli PAS memihak kepada Mohd Nasir dan mereka mengadakan tunjuk perasaan secara besar-besaran menentang Asri. 

“Kerana PAS berpecah, kerajaan BN Kelantan tidak dapat berfungsi. Darurat terpaksa diisytihar dan seorang pegawai kanan dilantik untuk memangku jawatan Ketua Pentadbir Kelantan. 

“Pada Mac 1978 pilihan raya peringkat negeri diadakan di Kelantan. Mohd Nasir menubuhkan parti Berjasa yang bertanding melawan PAS. Sokongan kepada Berjasa begitu kuat sehingga ia memenangi 11 kerusi. PAS memenangi hanya dua kerusi,” katanya. 

Katanya, walau apapun yang terjadi dulu, umat Islam disuruh oleh agama supaya menyambut seruan kedamaian daripada musuh jika seruan dibuatsupaya berdamai. 


Katanya, umat Islam disuruh bersatupadu dan menganggap semua umat Islam sebagai saudara. 

“Penolakan perpaduan sesama orang Islam tidak menepati ajaran Islam. Janganlah orang Islam menolak usaha menyatupadu untuk memperkuatkan orang Islam dengan membuat tuduhan yang tidak berasas,” katanya. – BERNAMA


Filem Hitam

Posted: 13 Feb 2013 11:02 AM PST

Filem Hitam


Peluang Bisnis Sampingan Karyawan 2013

Posted: 13 Feb 2013 05:33 AM PST

bisnis sampingan karyawanBagaimana memulai Peluang Bisnis Sampingan Karyawan 2013 ? dihalaman peluang usaha 2013 ini saya akan mencoba memberikan informasi tersebut kepada anda,Blakblakan Terbukti Membayar - Isu miring terhadap sistem penghasil uang blakblakan semakin hari semakin besar karena banyaknya member yang gagal menghasilkan uang dari sistem ini. Bukanlah salah sistem, tapi salah member yang semakin malas menjalankan sistem sehingga mengalami kegagalan. Padahal, jika sistem telah dijalankan pada tahap 100%, maka sistem akan berjalan sendiri.
Ini ibarat menjalankan sebuah mesin, ketika mesin sudah bisa hidup maka mesin akan bekerja sendiri!
Blakblakan itu benar-benar membayar sebagai Peluang Bisnis Sampingan Karyawan 2013 ini cocok!. Tidak ada kata tipu-menipu dalam kamus blakblakan, buktinya bisa Anda lihat sendiri dengan klik sini
Setelah membuktikan bahwa sistem blakblakan itu sebenarnya mudah dijalankan dan benar-benar bisa menghasilkan jutaan rupiah, sekarang saatnya bagi Anda untuk mencoba secara GRATIS!. SAYA MAU BERGABUNG!
TIDAK ADA KATA TERLAMBAT!
Setiap kali kita mencoba sesuatu, tidak ada kata terlambat. Yang ada hanyalah penundaan kesuksesan.
Saya beserta ratusan orang telah membuktikan bagaimana mudahnya menghasilkan puluhan juta rupiah dengan sistem dari blakblakan, kini saatnya Anda membuktikannya.

TEKAN DISINI

peluang usaha terbaru

Posted: 13 Feb 2013 02:28 AM PST

bagaimana anda memulai peluang usaha terbaru ? saya akan memberikan informasi tersebut kepada anda,
peluang usaha terbaruModal Ratusan Ribu Raup Jutaan Rupiah - Bisnis online yang satu ini benar-benar bisa menghasilkan jutaan rupiah jika Anda mau menjalankannya. Bisnis ini telah mendapat pengakuan lebih dari ratusan orang dan terus bertambah setiap harinya. Anda, tidak perlu susah payah bekerja keluar rumah, karena melalui bisnis ini Anda bisa menghasilkan uang bahkan dari ranjang Anda!
Perkenalkan, bisnis online paling mutakhir di tahun 2013: Blakblakan
Blakblakan merupakan bisnis unggulan karena menggabungkan dua jenis sistem marketing yang melahirkan satu sistem internet marketing yang luar biasa. Kemudahan yang ditawarkan untuk menjalankan bisnis ini juga bukanlah sesuatu yang bisa kita temui di tempat lain. Selain sebagai sistem terbaru yang pernah ada, blakblakan benar-benar bisa menjadi salah satu cara cepat menjadi orang kaya!
Baca testimonial (kesaksian) orang yang berhasil menjalankan bisnis ini di sini.
Bukti pembayaran blakblakan bisa di lihat di sini
Benar-benar Dahsyat, Produk Golden Life, tentu saja dengan sistem kompensasinya. Apalagi jika bergabung lewat BlakBlakan.com, Jaringan saya terbangun secara OTOMATIS dengan cepat dan MUDAH, rata-rata perhari 2 member Golden Life masuk di jaringan saya bahkan ketika saya belum mendapatkan member seorang pun.
Anda akan dicarikan member secara terus menerus oleh tim blakblakan sehingga tidak perlu khawatir tidak mendapatkan member apalagi komisi. Anda hanya membaca dengan seksama bagian pelatihan dan TAKE ACTION! maka silahkan tunggu rekening Anda di banjiri uang!
DAFTAR SECARA GRATIS, KLIK SINI!
demikian informasi mengenai peluang usaha terbaru di halaman peluang usaha 2013 ini, semoga bermanfaat.

Ohpolitik!™

Posted: 13 Feb 2013 03:20 AM PST

Ohpolitik!™


DAP Tetap Pendirian @anwaribrahim sebagai PM Sepenggal!!

Posted: 13 Feb 2013 12:15 AM PST


Pengerusi Dap Karpal Singh sekali lagi mengulangi pendirian beliau bahawa hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim paling layak menjadi perdana menteri sekiranya pakatan pembangkang berjaya menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti. 

Dalam sidang akhbarnya di Georgetown, Pulau Pinang, beliau menegaskan bahawa Anwar adalah pilihan Dap dan menganggap pendirian Dap itu turut mendapat sokongan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR). 

Beliau menegaskan bahawa dakwaan kononnya Majlis Syura Ulama Pas menolak Anwar dan seorang pemimpin dari luar pakatan pembangkang untuk menduduki kerusi tersebut hanya lah spekulasi. 

Pendirian Karpal ini menimbulkan banyak persoalan dan keraguan terutama di pihak Pas yang sehingga kini masih belum membuat sebarang keputusan tentang siapa yang layak menduduki jawatan tertinggi itu walaupun sebelum ini terdapat desakan di peringkat akar umbi yang mahu Pas bertegas inginkan presiden mereka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memegang jawatan tersebut. 

Berdasarkan beberapa perkembangan terbaru yang berlaku dalam Pas dan percanggahan pendapat serta pandangan antara parti itu dengan Dap dalam beberapa isu membabitkan kepentingan Islam dan Melayu, usaha Dap untuk mengetengahkan Anwar dianggap sebagai satu percaturan yang boleh menghancurkan kerjasama parti itu dengan Pas kerana dalam Pas sendiri sudah mula wujud gerakan untuk menolak Anwar. 

Malah pendirian Ketua Pembangkang dan Penasihat PKR itu dalam isu membabitkan kepentingan agama Islam dan orang Melayu dilihat lebih condong kepada kehendak Dap semata-mata kerana terdesak untuk mendapatkan sokongan pengundi bukan Melayu sedangkan hakikatnya, Dap pula mempergunakan Anwar untuk mendapatkan sebanyak mungkin sokongan pengundi Melayu. Dalam soal ini Pas juga tahu dan sedar bahawa dalam banyak perkara kedua-dua parti itu tidak pernah mencapai kata sepakat atau bersependapat. 

Cuma kebelakangan ini Pas mula lantang mempertahankan agenda perjuangan mereka itu pun setelah menerima tekanan dan desakan daripada penyokong akar umbi dan golongan ulama yang mahu parti itu lebih bertegas dalam isu-isu membabitkan kepentingan Islam. Pas tidak perlu mempertahankan Dap semata-mata atas dasar kepentingan untuk berkuasa dan menumbangkan kerajaan barisan nasional (BN) dengan menutup mata dan telinga terhadap tindak tanduk pemimpin-pemimpin parti itu yang terang lagi bersuluh sering memperlekeh sensitiviti umat Islam dan orang Melayu. 

Tindakan Dap mempertahankan Anwar walaupun ada di kalangan pemimpin Dap sendiri yang cukup kenal siapa sebenarnya Anwar Ibrahim, jelas menunjukkan bahawa Dap mahupun PKR terutamanya Anwar sendiri saling memperguna antara satu sama lain untuk kepentingan mereka yang berbeza. Sebagai rakan dalam pakatan pembangkang, Pas yang menjadikan agama Islam sebagai asas perjuangan, tidak sepatutnya termasuk dalam perangkap Dap mahupun PKR kerana seperti yang dijelaskan oleh bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, orang Melayu dan umat Islam perlu mengelak untuk ditipu oleh Dap kononnya mahu menjaga kebajikan orang Melayu dan mereka bukannya anti-Islam. 

Malah, beliau turut membayangkan agama Islam dan orang Melayu di negara ini akan porak-peranda sekiranya diperintah Dap yang tidak pernah menghormati sentimen penganut agama Islam dengan memberikan contoh apa yang telah dilakukan oleh Pengerusi Dap Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng. Kenyataan kedua-dua pemimpin Dap itu bukan sahaja satu bentuk provokasi terhadap penganut agama Islam di negara ini tetapi juga menggambarkan sikap dan pendirian sebenar mereka dalam isu membabitkan kepentingan Melayu dan Islam di negara ini.

Sumber : malaysiaaktif.my

YES! NO! VIDEO BUKTI DAP SABOTAJ @NajibRazak!!

Posted: 12 Feb 2013 08:21 PM PST



Nah! Tengok video versi dari pelbagai sudut pengunjung yang hadir. Setakat import Puak DAP Haprak suh jerit NO satu jer view, nah banyak view. Bukti Puak Pakatan kaki kencing! Sabotaj, cubaan jatuhkan Moral PM dan BN.


Jangan Lupa...DAP la nih telahpun mengalami beberapa pendedahan bersiri dan tingkah laku yang memualkan rakyat mendengarnya, soal tanah 10,526 ekar, Penipuan Undi dalam Kongres, kerenah dua beradik dan bermacam lagi kebelakangan ini dilihat betapa Moral DAP kini ditahap paling bawah.

YES! NO! Sabotaj TUTUP ISU BESAR DAP!!!

Posted: 12 Feb 2013 07:37 PM PST

Sambutan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang sememangnya telah dirancang untuk sabotaj apatahlagi bila mengetahui Perdana Menteri akan turun bagi memeriahkan lagi sambutan majlis tersebut yang dianjurkan oleh Barisan Nasional, muslihatnya semuanya bermula apabila Lim Guan Eng mula merasakan sokongan kepadanya makin kurang, apatah lagi bila terbaru Video Iklan ucapan PM di kaca TV mendapat sambutan yang amat memberansangkan. 


Sebenarnya DAP sendiri tidak menjangka Iklan sebegitu akan terpapar di kaca TV yang menyentuh hati Rakyat terutamanya bagi mereka yang berbangsa Cina. 




Hakikatnya di sini DAP sendiri telahpun mengalami beberapa pendedahan bersiri dan tingkah laku yang memualkan rakyat mendengarnya, soal tanah 10,526 ekar, Penipuan Undi dalam Kongres, kerenah dua beradik dan bermacam lagi kebelakangan ini dilihat betapa Moral DAP kini ditahap paling bawah.

Pengurusan Pentas upacara tradisi menggaul 'yee-sang' MALUKAN PM?

Posted: 12 Feb 2013 06:08 PM PST

Perkara biasa dalam pengurusan pentas bagi sesebuah acara yang besar. Juruacara umpama santai. Namun perlu ada kerja sama dengan stage manager jika tidak maka berlakulah acara GAGAL yang mampu memalukan sesiapa saja VIP termasuklah PM. Untuk rekod isu ini telah diangkat sebagai PSY tidak mahu bersama PM.

Bintang antarabangsa Korea, Psy dikatakan telah memberi tamparan hebat kepada PM apabila dia enggan naik ke pentas untuk bersama-sama perdana menteri bermasalah beserta ahli-ahli tertinggi BN setiba masanya untuk upacara tradidi menggaul 'yee-sang' dalam konsert meraikan Tahun Baru Cina. 

Di Pulau Pinang untuk menyanyikan lagunya yang terkenal, Oppa Gangnam-style, Psy telah memberikan persembahan seperti yang dijanjikan bernilai RM 2 juta itu. Orang ramai turut menyanyi dan menari bersama-sama artis itu dan para penarinya yang begitu menarik dan bergaya. Selama 4 minit, ribuan rakyat Pulau Pinang yang datang ke padang sekolah Han Chiang bagaikan terpukau. Mereka menuntut apa yang mereka mahu dan Psy telah memberikannya. Lagi Gangnam!

Tengok dan nilai sendiri : 


Tunjuk FUCK kat @cmlimguaneng dapat FREE LAWYER?

Posted: 12 Feb 2013 05:11 PM PST


TINDAKAN seorang ahli DAP Pulau Pinang, Leong Pei Koe yang di dakwa menunjukkan isyarat lucah kepada DYMM Raja Permaisuri Agung semalam telah benar-benar memberikan kesan yang buruk kepada DAP, Pakatan Rakyat dan masyarakat cina di negeri tersebut.  
Dikhabarkan Pei Koe telah mengakui perbuatannya itu semasa sesi soal siasatan dengan pihak polis. Sudah cukup teruk Majlis Sambutan Tahun Baru Cina anjuran BN pada hari sama yang turut menampilkan penyanyi popular, Psy, mendapat sambutan dari ratusan ribu rakyat Pulau Pinang, kejadian seumpama ini hanya menguatkan lagi tanggapan salah yang berlegar selama ini bahawa DAP adalah sebuah parti rasis dan pro republik.  
Bagaimanapun, selaras dengan konsep keadilan sejagat, innocent until proven guilty (tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah), Pakatan Rakyat malam semalam telah memutuskan untuk menyediakan khidmat guaman yang secukupnya untuk Pei Koe – secara percuma.  
Walau apa pun yang dikatakan orang tentang Pei Koe, dia masih layak mendapat keadilan dibawah undang-undang. Tidak ada siapa pun yang berhak menafikan hak tersebut. Lagipun Pakatan Rakyat berpendapat, walaupun tindakan itu memang kurang ajar dan melanggar undang-undang, tapi ia masih lagi satu kesalahan yang dikirakan cukup kecil berbanding dengan lebih banyak kebobrokan yang dilakukan UMNO dan Barisan Nasional selama mereka memerintah negara ini.  
Terlalu kecil. Begitu juga dengan sifat perkauman yang dituduh kepada Pei Koe ini, ia juga wujud dalam mana-mana masyarakat dan individu bukan dikalangan orang cina sahaja, cuma tidak ditunjukkan secara terang-terangan seperti dalam kejadian semalam.  
Secara tak langsung, ia juga menunjukkan Pei Koe seorang yang berani, berani untuk menyatakan pendirian walaupun dengan cara yang mungkin salah dari pandangan undang-undang dan separuh masyarakat kita.
Petikan SuaraPakatanRakyat.com

Jika dikaji, hari demi hari kita (melayu) semakin dihimpit desakan DAP. Belum pun reda isu Kalimah Allah, kini timbul Isu  Leong Pei Koe yang didakwa menunjukkan isyarat lucah kepada DYMM Raja Permaisuri Agung.

Modus operandi yang mudah, ianya umpama telah dirancang, sebaik saja berlaku, pastinya akan ada lawyer DAP yang sentiasa FREE menawarkan khidmat guaman khas kepada mereka yang berhadapan dengan kerajaan mahupun institusi raja.

Apa yang terbaik sipesalah diangkat dek kerana keberanian dan kesalahan itu dikatakan cuma kecil. Yang menariknya, Isu ini cuba dikaitkan dengan UMNO kononnya UMNO lebih banyak melakukan kesalahan.

Apapun aku nak tunggu lebai PAS plak lepas ni spin. Pastinya memihak kepada DAP. Jom tunjuk FUCK kat @cmlimguaneng, aku nak tengok dapat free Lawyer tak..!!!

bumiyang

Posted: 13 Feb 2013 03:20 AM PST

tunku

Posted: 13 Feb 2013 03:18 AM PST

tunku


After All The Trees Are Gone, What Would Azizan Do?

Posted: 12 Feb 2013 11:39 PM PST

There is nothing anyone can do but to sigh looking at how PAS Kedah government destroys their own state.
That is why, it is not surprising why many are suspecting that PAS KEdah are not hoping for more mandate to rule Kedah for more than a single term.
Perhaps that is why within four years of their ruling, PAS Kedah had taken whatever they can get to collect all the 'gold' for themselves and their cronies.
Forests are cleared due to extreme logging which proves that PAS never really look forward, they only look at the present time, their single term rule. For PAS, things that would happen after their term would not matter because by then, their leaders and cronies are already rich.
Perhaps, at least that is what the excos and officers in the state administration office and companies owned by Kedah State Government thinks.
However, Kedah Chief Minister, Dato' Seri Azizan Razak might think differently. That is why, still shows his interest to compete and win the next election to hold his position. Being famous for being a clueless Chief Minister, Azizan still fail to realize that his state is going under.
Up until today, Azizan still believes KUIN's Rector who said that KUIN is under control and KUIN does not have any huge issue. Azizan also believes in Sanusi, his Secretary, saying that logging activity in Kedah can be justified and all the criticizm are merely political game from their enemies. And Azizan also believe that Phahrolrazi will get to force Penang to pay for the water supply charge which was announced in Kedah Budget the a while back.
Azizan even believes in the President of Kulim Hi-Tech Park, Sobri, who says that he could bring in extra foreign investments to the Tech park without any support from the Chief Minister. The same thing goes to Bina Darul Aman which could implement their project with success as well as transparent. For Azizan, all the loss from the project in Papua New Guinea, Langkawi, Aquaculture and all state government projects are only small issues and they would not affect his administration.
Only depending on reports from his 'men'. Azizan kept on believing the things he chooses to believe that he never observe any of the issues himself.
Azizan do not realize that if he still holds his position for the next term, Kedah would have nothing to offer.
Azizan also do not know that after all of his excos, officers and their cronies are rich, Azizan will be blamed over their crime. By then, Azizan should take the responsibility for not taking any actions to stop the chaos.
People of Kedah should open their eyes and look at what is happening in their state. The only thing which PAS Kedah could think of in terms of generating income is extreme logging. If Azizan still leads Kedah by next term, what would he do?
It is time for people of Kedah to learn the importance of choosing the right party to rule their state.
Today, we witness how all forests are destroyed. Tomorrow, after everything's gone, it is not impossible that the state government would end up selling lands to the Chinese, including those from Singapore, like what has been happening in Kelantan.

Politik Harian

Posted: 13 Feb 2013 03:10 AM PST

Politik Harian


Syarikat Pengurusan PSY Tolak Fitnah Pakatan Haram, Nafi Artis Mereka Dibayar Kerajaan Malaysia

Posted: 13 Feb 2013 02:43 AM PST


Puak mana yang cakap kerajaan bayar RM2 Juta untuk persembahan PSY hari tu.... Tu la kalau tak tau sumber yang sah janganlah nak main spin je... Jelas sekarang ni puak mana yang suka tabur fitnah... Lain kali jangan pecaya dengan spin puak Pakatan Haram!

Scooter Braun Projects, syarikat pengurusan bintang popular Korea Selatan Psy, yang dikenali dunia dengan lagunya 'Gangnam Style', hari ini menyatakan bahawa mereka tidak pernah diminta atau dibayar oleh kerajaan Malaysia untuk persembahan penyanyi itu di Pulau Pinang kelmarin.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan kepada Bernama hari ini, pengurusan itu menegaskan bahawa berita dan artikel yang tersebar dalam Internet, yang mendakwa sebaliknya, adalah anggapan semata-mata dan ternyata tidak benar.

"Scooter Braun Projects ingin menegaskan bahawa kami tidak pernah diminta atau dibayar oleh kerajaan Malaysia untuk persembahan artis itu di Pulau Pinang, Malaysia baru-baru ini," menurut kenyataan itu.

Pengurusan itu turut menafikan dakwaan di beberapa blog kononnya kerajaan Malaysia menaja persembahan artis itu pada Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia di Pulau Pinang, Isnin lepas.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa persembahan Psy di Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 1Malaysia itu tidak melibatkan wang rakyat.

Beliau juga berkata orang ramai tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk menonton persembahan artis yang turut mempopularkan gaya tarian lagunya itu.

Persembahan Psy ialah kemuncak majlis yang dihadiri ribuan orang anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang, di Han Chiang College.

Caiii Pembangkang Meroyan Sebab Video Ni - PSY Penang - Najib Are you Ready for BN?? YES!!!!

Posted: 13 Feb 2013 01:00 AM PST

pissst video ini tidak disiarkan di Harakah kah kah!

Gagal... Usaha Pakatan Haram menghantar sekumpulan pencacainya untuk sabotaj Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang di Padang Sekolah Tinggi Han Chiang, kelmarin dilihat gagal. Malah spin dari puak pakatan juga tidak benar...

Yang sebenarnya hanya segelintir kumpulan melaungkan perkataan 'No' ketika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bertanyakan kepada orang ramai 'Are you ready for BN' dan mereka adalah kumpulan dihantar untuk merosakkan majlis.

Bukan semua yang hadir melaungkan 'No'. Di bawah rakaman video yang menunjukkan sebahagian besar pengunjung melaungkan 'YAS!!!' apabila perdana menteri bertanyakan soalan itu beberapa kali.

Patut la... puak pencacai Pakatan Haram meroyan tak tentu pasal... Video URL : http://youtu.be/2Ipbt4ju-dc

PRU-13 Undi PAS HARAM!

Posted: 12 Feb 2013 11:00 PM PST

Ambik ko!!

Kalau dulu PAS melabelkan Undi UMNO kafir dan Haram kerana berkompromi dengan MCA dan MIC.

Hari ini PAS menerima tamparan hebat apabila PRU-13 UNDI PAS pula haram kerana memberi UNDI pada PAS bererti kita menyokong pemimpin-pemimpin putar alam... cakap tak serupa bikin.

TUMPAT - Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini yang dianggotai para ulama, tok guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengisytiharan bahawa memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah haram.

Pertubuhan itu iaitu Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita turut menegaskan bahawa perjuangan menentang Pas adalah jihad kerana mengundi parti itu bermaksud menyokong DAP yang merupakan parti cauvinis yang menolak Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Sehubungan itu, kesemua NGO berkenaan yang diwakili pemimpin masing-masing berjanji akan menyediakan satu dokumen lengkap berhubung pengisytiharan tersebut untuk diberikan kepada raja-raja Melayu dan Majlis Fatwa Kebangsaan agar dapat dibincangkan dan menyelesaikan kekeliruan yang ditimbulkan oleh Pas selama ini.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah yang juga Penasihat Minda Pondok berkata, kegagalan Pas mempertahankan Islam terutama penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik para pemimpin Pas seolah-olah jahil agama.

"Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam, dalam pilihan raya umum kita mahu perdana menteri dan timbalannya orang Islam maka di sinilah kita berjihad, kita jangan undi Pas.

"Saya bercakap mempertahankan kalimah Allah, saya rujuk empat kitab mazhab, kitab tafsir, kitab fekah dan banyak lagi rujukan. Boleh dikatakan menyeluruh kitab saya rujuk tetapi mereka tuduh saya jahil.

"Kesemua kitab ini menyebut bahawa kalimah Allah tidak boleh disekutukan, tidak boleh digunakan selain untuk agama Islam dan untuk mendaulatkan Islam. Ia adalah kalimah suci jadi kenapa kata saya jahil," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Menurut Abdullah, Pas juga perlu ditolak kerana menyatakan sokongan padu kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut menyokong hasrat DAP meskipun bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama Pas.

"Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tidak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu (perjuangan Anwar) adalah membenarkan kalimah Allah (digunakan oleh bukan Islam)," katanya.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Minda Pondok, Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff al-Hafiz berkata, kerjasama Pas dalam pakatan pembangkang yang kononnya atas nama tahaluf siyasi sebenarnya pada nama semata-mata, sebaliknya apa yang berlaku adalah Pas hanya kuda tunggangan DAP.

"Tahaluf siyasi Pas adalah haram maka wajib kita menolak mereka atas beberapa fakta antaranya Pas bukan parti dominan dalam pakatan dan kerajasama itu dibuat dengan parti DAP yang kita tahu menolak penubuhan kerajaan Islam.

"Sebelum bertahaluf siyasi, perjuangan Pas adalah menubuhkan negara Islam, ingin melaksanakan hudud, persaudaraan sesama Islam tetapi selepas itu matlamat mereka berubah iaitu mahu kerajaan berkebajikan, hudud bukan lagi agenda utama dan mendoakan kemusnahan sesama Islam.

"Tahaluf siyasi yang sebenar telah jelas kita lihat dalam Barisan Nasional (BN) iaitu UMNO adalah 'imam' manakala MIC dan MCA adalah 'makmum' yang akan bersama-sama berjuang atas arahan imam," tegasnya.

Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Mohd. Zawawi Awang pula berkata, permintaan DAP supaya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam sama seperti yang berlaku di Indonesia apabila ramai masyarakat Islam negara itu menyokong pemikiran sekular.

Beliau memberikan contoh sebuah video yang dimasukkan ke dalam laman Youtube bertajuk 'Bible dalam bahasa Arab' yang dirakam di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta tentang bagaimana seorang pelajar Kristian membaca Bible dalam bahasa Arab di sebuah gereja.

"Gerakan ini sebenarnya sudah bermula berpuluh tahun dulu dan perkara sama kini cuba dibawa masuk ke Malaysia secara senyap-senyap tanpa kita sedari.

"Gerakan ini berjaya di Indonesia yang rakyatnya kira-kira 300 juta orang, jadi bayangkanlah jika kita membiarkan mereka bergerak di Malaysia pasti lebih mudah kerana rakyat kita cuma kira-kira 28 juta," tambahnya – Utusan

Diantara PSY-Gangnam RM2 Juta... Dengan Konsert Arak DAP RM3 Juta... Mana Lagi Hebat?

Posted: 12 Feb 2013 10:00 PM PST


Kalau DAP buat semuanya OK! Semua tutup mulut...

Angguk-angguk geleng-geleng
Tunduk-tunduk ikut tunjuk
Iya iya saya saya kiri kanan ikut saja

Kita tunduk pabila diketuk
Biarkan terhantuk tak usah dipujuk
Relakan dipatuk ingat pesan atuk
Sabar sabar sabar sabar!

Tak apa tak kisah tak rugi
Tak mati tak ambil peduli
Berserah dan pasrah
Biar dada didabik adat pasang turun naik


Didera dijajah terus kita dipenjara
Jadi hamba jadi kuli
Jadi batu diam diri
Kita tunggu kita lihat
Kita nanti kita perhati
Jangan merungut biar bertangguh
Diam akur kita mesti patuh

Acuh tak acuh endah tak endah
Buat lawak bodoh selamba
Biar kita melopong biar kita menganga
Biar mereka buat apa mereka suka
Biar

Jangan melawan jangan membantah
Janganlah degil kena ikut perintah
Kena banyak diam biar apa orang kata
Kita tawa dalam duka
Kecut takut kalut kolot terkunci mulut
Terkatup tertutup
Kalah sabung menang sorak
Senduk nasi tinggal kerak

Pok Nik tak komen pulak bab 'her' aurat yang buat persembahan 
di konsert Arak DAP... Hipokrit

konsert arak di Penang

emmm dah la.. malas nak layan Pok Nik...

Bezakan gambar persembahan PSY dengan konsert arak di Penang...

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata persembahan megastar dari Korea Selatan, PSY, pada majlis rumah terbuka 1Malaysia Tahun Baharu Cina tidak melibatkan wang rakyat.

Perdana menteri juga berkata orang ramai tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk menonton persembahan artis itu yang popular dengan lagu hit 'Gangnam Style'.

Puak Pakatan Haram dok spin RM2 Juta untuk persembahan PSY... yang DAP punya konsert RM3 Juta melibatkan duit rakyat... apa cite beb? cer cita... cer cita...

Laporan sinar Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November....





Konsert ada kelulusan MPPP
WARTAWAN SINAR HARIAN
11 November 2012

GEOREGTOWN - Konsert yang menjadi tanda tanya dalam kalangan penduduk setempat di Batu Feringghi di sini, semalam, sudah mendapat lesen sementara daripada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan Awam Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong berkata, perkara itu dimaklumkan seorang pegawai MPPP kepadanya.

Menurutnya, lesen sementara itu membenarkan pihak penganjur mengadakan konsert di tempat awam sehingga jam 3 pagi.

"Ini bukan anjuran MPPP sebaliknya ia satu program bersama Kerajaan Negeri, sementara syarikat arak itu adalah penaja mereka.

"Saya juga difahamkan seorang Exco terlibat turut menyertai konsert ini kerana sebahagian daripada aktiviti pelancongan, kalau boleh anda (wartawan) boleh minta komen daripada dia (Exco)," katanya.

Terdahulu Sinar Harian semalam melaporkan heboh diperkatakan dalam kalangan masyarakat setempat dan juga kakitangan hotel berhampiran mengenai sebuah konsert arak yang bernilai RM3 juta di Batu Feringghi.

Konsert berkenaan sebelum ini sudah digembar-gemburkan melalui laman sosial Facebook syarikat arak berkenaan dengan mengadakan pertandingan 'Teka di mana konsert akan diadakan'.

Malah secara terbuka di dalam laman sosial itu penganjur mendedahkan akan mengadakan parti terbuka secara besar-besaran iaitu dengan promosi 'What do you think of a massive party on the beach?'.

Menurut sumber, konsert itu diperkatakan beberapa kakitangan hotel berdekatan dan menjadi bualan hangat sejak minggu lalu.

Konsert itu bukan anjuran mana-mana hotel kerana ia tidak terletak dalam premis hotel, sebaliknya pentas utama konsert didirikan di pantai awam secara terbuka.

Bukan sahaja penduduk, malah Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Batu Feringghi juga memberitahu langsung tidak tahu mengenai konsert berkenaan.

Malah ada antara ahli kariah masjid yang sudah membuat aduan, sementara NGO Pantai turut melahirkan rasa kecewa gara-gara konsert bermotifkan arak itu diadakan di tempat pantai awam.

Difahamkan juga, konsert yang dikatakan tertutup tetapi dibuat di tempat awam itu turut mengundang artis Korea popular.

Kesahihan berkenaan diperoleh apabila artis berkenaan turut membuat persembahan raptai pada petang, semalam.

Penduduk di situ juga melahirkan rasa tidak puas hati kerana bunyi muzik dari konsert boleh didengari sehingga dua kilometer jauhnya sehingga melepasi kawasan Masjid Batu Feringghi.

dah baca lu pikiiiiiirr la sendiri.....

Lagu ini ditujukan khas buat puak Angguk Angguk Geleng Geleng http://youtu.be/dKyHsyKTJuc

PSY-Gangnam Style Tidak Guna Duit Rakyat

Posted: 12 Feb 2013 09:00 PM PST


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata persembahan megastar dari Korea Selatan, PSY, pada majlis rumah terbuka 1Malaysia Tahun Baharu Cina tidak melibatkan wang rakyat.

Perdana menteri juga berkata orang ramai tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk menonton persembahan artis itu yang popular dengan lagu hit 'Gangnam Style'.

"Sekadar untuk mengulangi, persembahan PSY langsung tidak melibatkan wang rakyat. Orang ramai juga tidak dikenakan bayaran untuk menonton," kata beliau menerusi mesej Twitter, Selasa.

Persembahan PSY adalah antara kemuncak majlis yang dihadiri lebih 80,000 orang anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang di Kolej Han Chiang, George Town.

Gambar Najib Dan Zambry Disimbah Cat Merah

Posted: 12 Feb 2013 08:00 PM PST




Siri-siri sabotaj pihak tidak bertanggungjawab nyata menunjukkan perbuatan khianat mereka semakin terdesak!

Tiga papan iklan yang memaparkan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir di Manjung di sini ditemui disimbah dengan cat merah pada pagi Isnin.

Satu papan iklan di persimpangan Jalan Lumut-Jalan Iskandar yang memaparkan Dr Zambry dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan moto "Tiada Tertinggal, Tiada Terpinggir, telah disimbah dengan cat merah yang menutupi gambar Dr Zambry.

Dua papan iklan yang turut disimbah dengan cat merah hanya memaparkan wajah Dr Zambry, yang didirikan oleh Majlis Perbandaran Manjung.

Satu ditempatkan di hadapan bangunan majlis perbandaran dan satu lagi di Jalan Sitiawan, dekat Taman Paya Bakau Manjung.

Laporan polis telah dibuat oleh Pemuda UMNO Cawangan Pusing, Pusat Khidmat Masyarakat dari Regrouping Area Lahat Perak, Persiaran Puncak Jelapang 6 Taman Puncak Jelapang Maju, Ipoh, dan Padu Batu Gajah dari Jalan Sri Wangsa 10 Taman Sri Wangsa.

Laporan dibuat pada pukul 2.30 petang di Balai Polis Pusing semalam.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah ACP Shaharon Anuar Abdul Latif dalam satu kenyataan berkata, siasatan dibuat di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Beliau berkata siasatan awal di tempat kejadian berhampiran Taman BG Perdana Batu turut menjumpai sepasang sarung tangan.


Tunjuk Isyarat Lucah Terhadap Raja Permaisuri Agong Perlu Dipandang Serius

Posted: 12 Feb 2013 06:00 PM PST

Peristiwa Raja Permaisuri Agong ditunjuk isyarat lucah di Pulau Pinang dan Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak diejek juga di Pulau Pinang tidak boleh dibiar berlalu begitu sahaja.

Bagi saya ini menggambarkan sudah wujud simptom atau tanda-tanda bahawa Malaysia sedang berdepan dengan satu lagi gejala destruktif baru dalam rangka pembangunan nasional atau "nation building" kita.

Gejala ini mungkin sudah diperam sekian lama hanya menunggu saat-saat yang paling sesuai untuk dizahirkan. Kunjungan Dato Seri Najib sempena sambutan Tahun Baru Cina yang sepatutnya menjadi hari muhibbah rasanya amat tidak bertepatan dengan resepsi yang beliau dan keluarga terima.


Saya tidak pernah mendengar atau terbaca dalam mana-mana negara tidak kira apa amalan pemerintahan sama ada komunis, sosialis, junta tentera apatah lagi demokratik seperti di Malaysia dalamana rakyat memilih menunjukkan sentimen politik dalam acara seperti di Pulau Pinang itu dengan mengenepikan langsung nilai-nilai adat budaya serta kesantunan masyarakat Timur.

Kelihatan dalam kes yang berlaku di Pulau Mutiara tersebut mereka yang terlibat terang-terangan telah memilih satu perlakuan yang begitu hina, biadap, hilang kesopanan serta jauh sekali daripada tatarukun akhlak yang dipusakai turun temurun oleh kita semua tidak kira bangsa, agama dan fahaman politik. Saya yakin mereka yang terlibat itu pun sama seperti kita juga telah mengalami proses akulturasi dan sosialisasi yang sama.

Insiden ini berlaku di Pulau Pinang. Negeri ditadbir oleh DAP rakan sejawat PAS dan PKR. Saya tidak berhasrat untuk mengheret politik dalam isu ini. Saya lebih terpanggil untuk menilainya dari sudut sosio-budaya.

Pertama, pada hemat saya apa yang telah berlaku tidak diserlah secara sepontan. Besar kemungkinan insiden tersebut adalah hasil daripada satu bentuk perancangan yang dizahirkan secara berorkestrasi.

Kedua, bila disebut ada unsur orkestrasi sudah barang tentu pula ada arahan dan pengarahan. Perlu diketahui siapa peneraju dan bagaimana penerajuan itu dibuat? Ketiga, apakah insiden ini akan tinggal dan lenyap disitu sahaja atau ianya boleh di anggap sebagai persiapan rapi kepada satu "acara" yang lebih besar berkait dengan PRU13?

Keempat, tidakkah insiden jijik ini menggambarkan bahawa bagi setengah-setengah pihak, apa pun usaha yang diambil untuk membentuk negara bangsa bersendikan kerukunan dan ketatasusilaan seperti program PLKN tidak lebih daripada menyiram air di daun keladi?

Kelima, kita difahamkan bahawa pencetusan 13 Mei 1969 mempunyai iras-iras persamaan dengan kedua-dua insiden di Pulau Pinang itu.

Tidak hairanlah diakhir-akhir ini ada pihak-pihak yang berminat menonjolkan berbagai senario ngeri yang mungkin akan tercetus berikutan dengan ke arah mana keputusan PRU 13 akan memihak dan sebagainya.

Keenam, insiden itu berlaku di Pulau Pinang negeri yang ditadbir oleh DAP. Bagi saya seandainya jalur penaklukan DAP meluas ke negeri-negeri lain seperti yang mereka sasarkan, dikatakan bahawa angka keberangkalian yang agak besar menunjukkan bahawa insiden-insiden di Pulau Pinang itu dalam nisbah yang lebih besar mungkin menyeluruh boleh menjadi kenyataan. Bukan sahaja setakat menjadi kenyataan bahkan lebih berat daripada itu sesuatu yang sukar digambarkan kemungkinan akan terjadi.

Ketujuh, gambaran-gambaran yang terbentang dihadapan samada dalam bentuk "overt" atau "covert" dan disokong pula oleh dua insiden di Pulau Pinang itu menunjukkan bahawa keamanan dan kesejahteraan Malaysia sedang diperjudikan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Akhirnya kelapan, insiden biadap dan kurang ajar kepada Raja Permaisuri Agong itu merupakan satu bentuk manifestasi untuk merendah dan menghina Institusi Raja dalam negara kita. Insiden yang seumpanya bukan lagi perkara baru.

Sudah berlaku beberapa peristiwa yang kebetulannya datang daripada kelompok parti politik yang sama yang berterusan menzahirkan sikap tidak menghormati dan memandang rendah kepada Institusi tersebut. Ini menguatkan lagi teori bahawa sekiranya kelompok tersebut berjaya ke Putrajaya nescaya sistem Raja Berlembagaan negara kita akan terancam.

Terserahlah kepada pihak berkuasa untuk menilai dan mengambil tindakan sewajarnya. Saya yakin kepada kemampuan, keupayaan dan kebolehan mereka. Bagi saya pihak berkuasa tidak perlu menunggu deretan laporan polis dibuat. Setakat maklumat zahir yang ada barangkali sudah memadai untuk pihak berkuasa mengambil satu tindakan drastik dan decisive terhadap perkara ini.

Menyerahkan bulat-bulat kepada pihak berkuasa pun ada keterbatasannya yang tersendiri. Rakyat semua khasnya masyarakat IsLam/Melayulah yang lebih afdal menggunakan kuasa penentu mereka selain daripada berusaha dan bertawakkal untuk melihat agama dan bangsa tidak diinjak-injak oleh mereka yang dilihat sudah hilang kewarasan dan pertimbangan.

Moga Allah SWT sepanjang masa melindungi kita semua.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL
12 Februari 2013

Berita Terdahlu: Maklumat Penuh Penyokong DAP Hina DYMM Permaisuri Agong Dengan Isyarat Lucah



Lelaki Ditahan Tunjuk Isyarat Lucah Kepada Raja Pemaisuri Agong

Posted: 12 Feb 2013 04:00 PM PST


Bernama- GEORGETOWN, Polis menahan seorang lelaki dipercayai menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah dalam kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supt Hatta Md Zin berkata, dalam kejadian 12.30 tengah hari semalam, suspek yang berusia 29 tahun dipercayai menunjukkan isyarat lucah ketika kenderaan yang dinaiki Tuanku Hajah Haminah melalui lapangan terbang berkenaan.

"Ketika itu bapanya sedang menghantar suspek ke lapangan terbang. Difahamkan berlaku sedikit perselisihan faham antara suspek dengan bapanya. Mungkin suspek bengang dengan bapanya dan dia menunjukkan isyarat lucah itu.

"Kebetulan pada masa itu, rombongan kenderaan Raja Permaisuri Agong sedang melalui lapangan terbang dan pengawal pengiring baginda nampak tindakan suspek...dia terus menahan suspek," katanya ketika dihubungi hari ini.

Hatta berkata, suspek ditahan reman sehingga 14 Februari ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tiga bulan.

Sementara itu, Pertubuhan Kerabat Pusaka Merong Wangsa Malaysia cawangan Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya dekat sini berhubung perkara itu.

Pengerusinya, Azhar Abdul Majid berkata, tindakan menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong adalah satu tindakan yang biadap.

"Kami tidak berpuas hati dengan tindakan yang langsung tidak menghormati baginda. Kami datang ke balai polis ini untuk meminta polis menyiasat dan kemukakan perkara ini ke muka pengadilan," katanya.

Beliau meminta polis mengambil tindakan tegas terhadap suspek supaya perkara itu tidak berulang.

Berita terdahulu: Maklumat Penuh Penyokong DAP Hina DYMM Permaisuri Agong Dengan Isyarat Lucah


Pengikut Ortodok Nik Aziz Marah Giler Bila Rumah Mewah Nik Aziz Didedahkan...

Posted: 12 Feb 2013 08:00 AM PST


Sering didengar rumah kayu berwarna hijau yang terletak di Pulai Melaka adalah rumah Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, 'produk' yang sering dijaja untuk membuktikan Menteri Besar Kelantan hidup dalam keadaan yang zuhud.

Namun blogger Gelombang Kick turut padang untuk meninjau sendiri rumah Nik Aziz itu. Mula-mula pergi di rumah kayu berwarna hijau. Selepas bertemu dengan penduduk setempat, blogger itu bertanyakan kesahihan rumah Menteri Besar Kelantan.

Penduduk setempat pun tunjuk ke arah bangunan misteri di belakang rumah kayu berwarna hijau itu.


Mana satu rumah Nik Aziz, rumah kayu atau bangunan misteri di belakang rumah kayu atau kedua-duanya sekali ? Video URL: http://youtu.be/vj5QXTMBwLQ


-info mymassa

PAS Bukan Serik Tapi Nik Aziz Keras Kepala

Posted: 12 Feb 2013 06:00 AM PST


Kerjasama PAS dengan BN hanya kekal untuk tempoh tiga tahun, belum pun cukup sepenggal memerintah. Kepada rakyat Kelantan mungkin mereka percaya terputusnya hubungan kerjasama itu adalah kerana UMNO tidak pernah ikhlas.

Barangkali bagi mereka yang mempercayai dakwaan tersebut mungkin kerana UMNO tidak begitu agresif untuk memberikan penerangan sebab musabab kenapa pendirian "bercerai" dengan PAS telah berlaku pada tahun 1977.

Ia mungkin jadi lebih menarik apabila membandingkan kenapa Nasharudin Mat Isa disingkirkan daripada menduduki jawatan dalam Majlis Syura Ulama PAS, meskipun alasan yang diberikan boleh dipertikaikan.

Kalau Nasharudin boleh dipecat, kenapa anggota Majlis Syura Ulama tidak memecat pengerusinya sendiri yang menjadikan badan tertinggi dalam parti itu berdasarkan kehendak hatinya, kalau tidak dimasukkan agenda yang disukainya, beliau boleh meninggalkan mesyuarat dan diteruskan oleh timbalannya, iaitu Datuk Dr Harun Din.

Ramai juga mempersoalkan sejauhmanakah faktor kehadiran mesyuarat benar-benar menyebabkan Nasharudin tersingkir? Mungkinkah ada faktor lain yang cuba diheretkan bersama sedangkan ramai juga ahli Majlis Syura Ulama tidak hadir lebih tiga kali, tetapi tidak dipecat. Kehendak ramai memohon Majlis Syura Ulama memberikan butiran senarai kehadiran setiap ahlinya untuk dibuatkan perbandingan.Sudikah Setiausaha Majlis Syura Ulama memberikan maklumat?

Saya biarkan persoalan itu diberikan pertimbangan secara adil oleh alim ulamak yang memangnya dipertanggungjawabkan berlaku adil kepada semua orang. Kalau tidak sanggup berlaku adil, maka wajarlah berundur secara terhormat. Saya nak tumpukan perhatian sebab-sebab PAS keluar BN pada tahun 1977, walaupun Nik Aziz cuba menutupinya dengan alasa "serik" dan "tidak perlu sebab sudah jadi sejarah."

Tahun 1977, Kelantan ditadbirkan oleh PAS di mana Datuk Haji Mohamad Nasir adalah Menteri Besar setelah parti itu bersetuju bertanding atas panji BN pada tahun 1974. Yang di Pertua PAS ketika itu ialah Datuk Haji Mohamad Asri Haji Muda dan oleh kerana bekerjasama dengan BN, beliau dilantik sebagai Menteri Pembangunan Tanah dan Kemajuan Wilayah dari 1 Januari 1973 hingga 9 November 1977.

Nik Aziz ketika itu menjadi resah kerana beliau tidak mempunyai kedudukan yang baik dalam kerajaan, termasuk tidak dilantik ke jawatan EXCO, kecualilah jawatan dalam parti. Oleh kerana kedudukan itulah kumpulan yang setia dengan Nik Aziz mula menyebarkan pelbagai maklumat dengan menuduh Datuk Haji Muhamad Nasir terlalu terikut-ikut dengan kehendak UMNO/BN.

UMNO/BN sebenarnya tidak pernah cuba campur tangan dalam pentadbiran PAS. UMNO tetap menerima PAS sebagai kuasa politik yang berkuasa kerana kedudukannya adalah jelas. PAS mempunyai 22 kerusi manakala UMNO hanyalah 13 kerusi DUN. Lojikkah UMNO untuk campur tangan? PAS telah mendominasi pentadbiran kerajaan negeri.

Dalam masa yang sama, ada sekumpulan pemimpin PAS yang tidak bersetuju dengan Yang di Pertua, Datuk Haji Mohd Asri Haji Muda sedang berikhtiar untuk menjatuhkannya kerana tidak bersetuju dengan tindakan membawa masuk ke dalam BN pada tahun 1973, atas kepentingan memperkuatkan kedudukan Melayu setelah dipersendakan oleh DAP dan Gerakan dalam perarakan sehingga tercetusnya peristiwa 13 Mei 1969. DAP menang hampir semua kawasan bandar di pantai barat manakala Gerakan menang besar di Pulau Pinang.

Alasan pemimpin yang menolak kerjasama dengan BN ialah PAS tidak perlukan kerjasama kerana kedudukannya di Kelantan adalah dominan. PAS tidak memerlukan parti lain untuk membentuk kerajaan kerana sudah menguasai 62.9 peratus kerusi berbanding UMNO sekadar 37.1 peratus.Meskipun PAS tidak mempunyai kuasa majoriti dua pertiga dalam DUN, iaitu kekurangan satu kerusi, kedudukannya sudah lebih daripada mencukupi untuk membentuk kerajaan tanpa sokongan parti-parti lain.

Golongan yang marahka Asri dan Mohamad Nasir ialah kelompok yang setia kepada Nik Aziz. Maka, kelompok itulah yang berusaha melancarkan pelbagai propaganda kononnya kerjasama dalam BN tidak menguntungkan PAS dan parti itu seolah-olah "kuda Trojan UMNO" yang berusaha untuk memerintah Kelantan. UMNO didakwa menjadi kerajaan secara tidak langsung, maka kelompok tersebut kemudiannya berusaha memecahkan kerjasama dalam BN.

Krisis pada tahun 1977 bermula dengan menimbulkan krisis keyakinan (undi tidak percaya) terhadap kepimpinan Menteri Besar sehingga menyebabkan Mohamad Nasir dipecat. Pemecatan itu bagaimanapun menimbulkan lebih banyak keriuhan hinggalah berlakunya demonstrasi besar-besaran dengan mendakwa bahawa Asri Haji Muda telah memberikan konsesi pembalakan kepada sebuah syarikat asing di Hulu Kelantan. Bagaimanapun, UMNO tidak mengambil sikap campur tangan kerana krisis tersebut dilihat sebagai "ribut dalam cawan atau masalah dalaman PAS."

Mengenai krisis 1977, Perdana Menteri ketika itu, Tun Hussein Onn menjelaskan, selaku Perdana Menteri beliau seharusnya bertanggungjawab di atas keselamatan negara dan kebajikan rakyat kerana khuatir rusuhan di Kelantan bakal merebak dan mengambil langkah mengekang berulangnya peristiwa 13 Mei 1969. Ucapan yang dibuat pada 9 Disember 1977 itu, sebagai penjelasan kenapa Parlimen meluluskan rang Undang-undang Darurat dikuatkuasakan di Kelantan pada bulan November.

Bagaimanapun, kumpulan yang dipimpin oleh Nik Aziz terus membuat desakan untuk menyingkirkan Yang di Pertua dan Timbalan Yang di Pertua, Haji Hassan Adli Arshad, kerana memberikan sokongan Rang Undang-Undang Darurat. Nik Aziz yang sejak awal kerjasama PAS-UMNO tidak bersetuju telah menunjukkan sikap berontak bagi memecahkan kerjasama dengan menentang setiap arahan dan dasar pembangunan yang dilaksanakan oleh BN di Kelantan.

Akibat gelora politik Nik Aziz yang tidak boleh diterima, menyebabkan UMNO terpaksa merungkaikan hubungan kerjasama dengan PAS. Bagaimanapun, Nik Aziz menjadi lebih besar kepala dengan mengatakan bahawa akibat tindak tanduk UMNO yang sentiasa mengkhianati PAS menyebabkan parti itu mengambil sikap menentang setiap dasar dan pendirian kerajaan BN. Kenyataan itu akhirnya berjaya menimbulkan persepsi bahawa penyingkiran PAS dalam BN adalah angkara UMNO, walhal tindakan itu berpunca daripada marah dan dendam Nik Aziz sendiri kerana tidak mempunyai kedudukan dalam kerajaan.

Rang Undang-Undang Darurat dirangka bersama-sama pemimpin PAS yang ketika itu masih bekerjasama dengan UMNO dalam Jemaah Menteri dan kemudiannya diluluskan setelah mendapat persetujuan majoriti, termasuk sokongan menteri PAS sendiri. Maknanya, tuduhan bahawa pemerintahan MAGERAN di Kelantan sebagai percubaan melumpuhkan pengaruh PAS adalah sesuatu yang tidak boleh diterima kerana Rang Undang-Undang telah dipersetujui oleh pemimpin PAS di Dewan Rakyat.

Haji Mohamad Nasir akhirnya terpaksa menyerahkan pentadbiran negeri diperintahkan oleh peraturan darurat oleh sepasukan pegawai tinggi kerajaan persekutuan yang dikenali sebagai MAGERAN. Datuk Hashim Aman dilantik sebagai pengarahnya dan pada tahun 1978, Datuk Asri tidak diberikan peluang untuk bertanding sebagai calon PAS.

Datuk Mohamad Nasir yang kecewa dengan tindakan Nik Aziz menerusi Dewan Ulama PAS dan Pesuruhjaya PAS Kelantan, akhirnya menubuhkan parti Barisan Jemaah Islamiyyah se Malaysia atau dikenali sebagai BERJASA. Pada tahun 1978, Berjasa memasuki pilihan raya umum buat kali pertama dengan menumpukan pertandingan di Kelantan. Hasilnya, PAS hanya berjaya menang 2 kerusi DUN manakala UMNO dan Berjasa membentuk kerajaan campuran dengan menyaksikan Tan Sri Mohamad Yaacob sebagai Menteri Besar manakala Datuk Haji Mohamad Nasir dilantik sebagai senator.

Tidak cukup dengan kekalahan itu, kumpulan yang diketuai oleh Nik Aziz akhirnya membuat gesaan untuk menyingkirkan Datuk Asri Haji Muda dalam kepimpinan PAS. Asri akhirnya disingkirkan selepas berucap di Muktamar Tahunan PAS di Dewan Syed Nasir, bangunan Dewan Bahasa dan Pustaka Kuala Lumpur pada 23 Oktober 1982.

Episod perebutan kuasa dalam PAS telah menyebabkan parti itu berpecah kepada tiga kumpulan, Mohamad Nasir menubuhkan Berjasa (1977), Asri menubuhkan HAMIM (Parti Hizbul Muslimin Malaysia ) pada 24 Mac 1983 dan Nik Aziz terus memimpin PAS Kelantan manakala jawatan Yang di Pertua disandang oleh Yusuf Rawa. 2 Julai 1983, Asri dilantik sebagai Presiden HAMIM dan 17 November 1988 meletakkan jawatan di mana lima hari kemudiannya (22 November 1988) menyertai UMNO.

Kerana mempertahankan PAS dan memimpin penyokong tegar itulah Nik Aziz begitu merasakan bahawa beliau sahajalah yang telah berjaya membangunkan kekuatan parti dan mampu merampas semula Kelantan pada tahun 1990, ekoran krisis yang berlaku ke atas UMNO kesan perebutan pucuk pimpinan pada tahun 1987 dan pembatalan UMNO pada bulan April 1988. Kemenangan PAS dilihat sebagai "peranan Tengku Razaleigh" untuk menebus dosanya setelah berjaya memainkan peranan memujuk PAS menyertai BN pada tahun 1973 dan berkongsi kuasa pada tahun 1974.

Tahun 1988, Tengku Razaleigh berusaha menghidupkan semula UMNO tetapi gagal kerana penubuhan semula UMNO (Baru) telah berjaya dilakukan dalam tempoh singkat oleh Dr Mahathir dan Tan Sri Mohamad Rahmat. Tengku Razaliegh kemudiannya mendaftarkan Parti Semangat '46, dengan mengambil semangat orang Melayu pada tahun 1946 yang melahirkan UMNO ekoran protes ke atas Inggeris yang berusaha menubuhkan Malayan Union. Pada tahun 1990, mereka bersatu menentang BN dalam gagasan Angkatan Perpaduan Ummah (APU).

Akibat ketiadaan PAS dalam BN, satu pilihan raya peringkat negeri Kelantan terpaksa dilakukan pada bulan Mac 1978. 18. Rahsia berontak Nik Aziz terbongkar, pecahnya kerajaan campuran di Kelantan kerana sikap Nik Aziz dan bukannya angkara UMNO. Nik Aziz cuba mempertahankan PAS adalah kerana takutkan isu pemberian tanah balak yang luas kepada Syarikat Timbermine terbongkar. Maka, dalam PRU 13 nanti, mungkinkah Nik Aziz akan mengalami situasi yang sama, PAS pimpinannya di Kelantan akan rebah disebabkan pemberian konsesi penanaman semula balak seluas lebih 4,000 hektar kepada syarikat yang dikuasai oleh pemimpin DAP Perak dan kemarahan rakyat akibat tertipu dengan projek Ladang Rakyat.

Kalau pada tahun 1978 PAS tersungkur atas masalah tanah, pada 2013 perkara yang sama akan menyebabkan Nik Aziz terpaksa menelan kepayahan. PAS kalaupun mampu menang, kekuatannya mungkin akan senasib dengan kedudukannya pada tahun 2004. Ketika itu, Nik Aziz mungkin memikirkan, inilah masanya untuk bersara kerana semakin memanjangkan tempoh hingga mencecah lima dekad, beliau kemungkinan akan menerima pandangan sinikal, wakil rakyat sepanjang hayat dan Menteri Besar seumur hidup. Ini bermakna, yang terdesak untuk mempertahankan kuasa ialah Nik Aziz, dan beliau sanggup dijatuhkan dengan cara yang tidak terhormat.

Kini, generasi muda Kelantan semakin sedar, selagi Nik Aziz tidak berundur dalam politik, selagi itulah rakyat Kelantan akan terkongkong mindanya. Maka, itulah Nik Aziz begitu tegar untuk mencari jalan menutup pintu kerjasama perpaduan denga UMNO, kerana beliau takut, UMNO kembali menerajui Kelantan dan ketika itu, PAS terpaksa "menikam dari belakang" dan "main gelap-cerah" kerana kesenjaan pengaruh dan pesonanya sudah sampai ke tahap akhir.

Monosin Sobri / Terangbulan.net

Hasan Ali - PAS Kini Berada Di Persimpangan…

Posted: 12 Feb 2013 05:00 AM PST


Gesaan bekas Timbalan Presiden PAS, YB Ust Nasharudin Mat Isa baru-baru ini supaya PAS meninggalkan Pakatan Rakyat dan terus berjuang bersendirian bukan perkara baru. Sebelum ini pun terutama selepas DAP menunjukkan belang sebenar mereka mengenai Islam telah menimbulkan berbagai reaksi terutamanya di kalangan ahli dan penyokong akar umbi PAS.

Rata-ratanya marah dan bosan dengan cara pimpipan PAS menangani tindakan-tindakan DAP yang tidak pernah bersetuju dengan apa sahaja tindakan PAS yang ada hubungkait dengan Islam. Bahkan lebih dari itu sebarang langkah yang di ambil oleh PAS hatta yang tidak secara langsung mempunyai gambaran atau warna-warna Islam pun ditentang habis-habisan oleh DAP.

Hampir dalam semua insiden PAS dilihat akur dan menyerah kalah hingga termasuk terpaksa mengorbankan dasar-dasar asasi perjuangan. Berbagai alasan diberi semata-mata untuk menjaga kesatuan komponen parti dalam Pakatan dalam mengejar cita-cita menawan Putrajaya.

Situasa yang ada sekarang menunjukkan PAS sedang berada di satu persimpangan "T". PAS mesti memutar steering sama ada memutar ke kanan atau ke kiri. Memutar ke kanan ertinya balik kepangkal jalan menjunjung dasar perjuangan asal parti yang telah disuburkan buat sekian lamanya melalui taburan dan bajaan keringat, airmata dan darah. Membeluk ke kiri pula bermakna terus bersekongkol dengan petualang-petualang dan musuh-musuh Islam dan Bangsa Melayu.

PAS terus diperalatkan demi mencapai tujuan tersembunyi yang kini mula terserlah di kalangan pimpinan DAP dan PKR. Negara sekular republik dengan amalan fahaman liberalisme barat kemungkinan besar akan menjadi ideologi negara apabila mereka berjaya menguasai Putrajaya.

Ustaz Nasharudin dan pimpinan ulamak serta sebahagian pimpinan pemuda sememangnya memahami tektik DAP, PKR dan elemen parasit dalam PAS. Ahli dan penyokong bawahan yang selama ini merelakan diri mereka jatuh bangun bersama Parti Islam ini sedar apa yang sedang berlaku. Mereka tidak dapat berbuat apa-apa lantaran pimpinan parti dikuasai oleh golongan parasit yang diketahui menjadi proksi kepada DAP dan PKR.

Pilihan yang ada yang masih terbuka luas kini ada di tangan mereka. Pertama, dari bawah mendesak pimpinan PAS mengambil langkah menyelamat parti dari terus menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR serta yang lebih penting menyelamatkan maruah Islam dan kesucian perjuangan dengan keluar dari Pakatan Rakyat.

Kedua, jika opsyen pertama gagal, ahli dan penyokong parti tidak mempunyai banyak pilihan melainkan tanpa ada syak dan ragu tidak memberi undi kepada mana-mana calon Pakatan Rakyat sebaliknya memilih calon-calon Islam Melayu yang benar-benar dapat memartabatkan Islam diluar daripada Pakatan Rakyat.

Di dalam kepala pengundi-pengundi Islam Melayu di negara ini perlu tertanam keyakinan dan semangat kental mempertahankan kuasa politik Islam Melayu sebagai penyelamat kepada survival Islam Melayu di bumi Malaysia ini.

Saya melihat saranan di atas mungkin lebih praktikal daripada apa yang pernah dikemukakan termasuk gesaan Ust Nasharudin yang terbaru itu.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL
11 Februari 2013

anakbukitgantang says

Posted: 13 Feb 2013 03:05 AM PST

anakbukitgantang says


sambutan Maulid di Masjid Nabawi, Madinah

Posted: 12 Feb 2013 04:39 AM PST

 
 
Sesungguhnya sejak Arab Saudi tertubuh dan bumi Hijaz ditawan Wahhabi , Maulid dituduh "bidaah" . Maulid adalah majlis selawat dan dzikir sempena bulan keputraaan junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W, penghulu segala Nabi.
 
Dalil-Dalil mengenai Peringatan Maulid Nabi

Peringatan Maulid Nabi masuk dalam anjuran hadith nabi untuk membuat sesuatu yang baru yang baik dan tidak menyalahi syari`at Islam. Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam bersabda:

"مَنْ سَنَّ فيِ اْلإِسْـلاَمِ سُنَّةً حَسَنـَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَأَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا بَعْدَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُوْرِهِمْ شَىْءٌ". (رواه مسلم في صحيحه)".
Ertinya:
"Barang siapa yang melakukan (merintis) dalam Islam sesuatu perkara yang baik maka ia akan mendapatkan pahala daripada perbuatan baiknya tersebut, dan ia juga mendapatkan pahala dari orang yang mengikutinya selepasnya, tanpa dikurangkan pahala mereka sedikitpun".
(Diriwayatkan oleh al-Imam Muslim di dalam kitab Shahihnya).

Faedah daripada Hadith tersebut:

Hadith ini memberikan kelonggaran kepada ulama' ummat Nabi Muhammad sallallahu`alaihi wasallam untuk melakukan perkara-perkara baru yang baik dan tidak bertentangan dengan al-Qur'an, al-Sunnah, Athar (peninggalan) mahupun Ijma` ulama'. Peringatan maulid Nabi adalah perkara baru yang baik dan sama sekali tidak menyalahi satu-pun di antara dalil-dalil tersebut. Dengan demikian bererti hukumnya boleh, bahkan salah satu jalan untuk mendapatkan pahala. Jika ada orang yang mengharamkan peringatan Maulid Nabi, bererti ia telah mempersempit kelonggaran yang telah Allah berikan kepada hamba-Nya untuk melakukan perbuatan-perbuatan baik yang belum pernah ada pada zaman Nabi.

2. Dalil-dalil tentang adanya Bid`ah Hasanah yang telah disebutkan dalam pembahasan mengenai Bid`ah.

3. Hadits yang diriwayatkan oleh al-Imam al-Bukhari dan al-Imam Muslim di dalam kitab Shahih mereka.

Diriwayatkan bahawa ketika Rasulullah tiba di Madinah, beliau mendapati orang-orang Yahudi berpuasa pada hari 'Asyura' (10 Muharram). Rasulullah bertanya kepada mereka: "Untuk apa mereka berpuasa?" Mereka menjawab: "Hari ini adalah hari ditenggelamkan Fir'aun dan diselamatkan Nabi Musa, dan kami berpuasa di hari ini adalah karena bersyukur kepada Allah". Kemudian Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam bersabda:

"أَنَا أَحَقُّ بِمُوْسَى مِنْكُمْ".
Ertinya:
"Aku lebih berhak terhadap Musa daripada kalian (orang-orang Yahudi)".

Lalu Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam berpuasa dan memerintahkan para sahabat baginda untuk berpuasa.
Faedah daripada Hadith tersebut:

Pengajaran penting yang dapat diambil daripada hadith ini ialah bahawa sangat dianjurkan untuk melakukan perbuatan bersyukur kepada Allah pada hari-hari tertentu atas nikmat yang Allah berikan pada hari-hari tersebut. Sama ada melakukan perbuatan bersyukur kerana memperoleh nikmat atau kerana diselamatkan dari bahaya. Kemudian perbuatan syukur tersebut diulang pada hari yang sama di setiap tahunnya. Bersyukur kepada Allah dapat dilakukan dengan melaksanakan berbagai bentuk ibadah, seperti sujud syukur, berpuasa, sedekah, membaca al-Qur'an dan sebagainya. Bukankah kelahiran Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam adalah nikmat yang paling besar bagi umat ini?!

Adakah nikmat yang lebih agung daripada dilahirkannya Rasulullah pada bulan Rabi'ul Awwal ini?! Adakah nikmat dan kurniaan yang lebih agung daripada pada kelahiran Rasulullah yang menyelamatkan kita dari jalan kesesatan?! Demikian inilah yang telah dijelaskan oleh al-Hafizh Ibn Hajar al-`Asqalani.

4. Hadits riwayat al-Imam Muslim di dalam kitab Shahihnya.

Bahawa Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam ketika ditanya mengapa beliau puasa pada hari Isnin, beliau menjawab:

"ذلِكَ يَوْمٌ وُلِدْتُ فِيْهِ".
Ertinya:

"Hari itu adalah hari dimana aku dilahirkan".
(Diriwayatkan oleh al-Imam Muslim)

Faedah daripada Hadith tersebut:

Hadith ini menunjukkan bahawa Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam melakukan puasa pada hari Isnin kerana bersyukur kepada Allah, bahawa pada hari itu baginda dilahirkan. Ini adalah isyarat daripada Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam, ertinya jika baginda berpuasa pada hari isnin kerana bersyukur kepada Allah atas kelahiran baginda sendiri pada hari itu, maka demikian pula bagi kita sudah selayaknya pada tanggal kelahiran Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam tersebut untuk kita melakukan perbuatan syukur, misalkan dengan membaca al-Qur'an, membaca kisah kelahiran baginda, bersedekah, atau melakukan perbuatan baik dan lainnya. Kemudian, oleh kerana puasa pada hari isnin diulangi setiap minggunya, maka bererti peringatan maulid juga diulangi setiap tahunnya. Dan kerana hari kelahiran Rasulullah sallallahu`alaihi wasallam masih diperselisihkan oleh para ulama' mengenai tanggalnya, -bukan pada harinya-, maka boleh sahaja jika dilakukan pada tanggal 12, 2, 8, atau 10 Rabi'ul Awwal atau pada tanggal lainnya. Bahkan tidak menjadi masalah bila perayaan ini dilaksanakan dalam sebulan penuh sekalipun, sebagaimana yang telah ditegaskan oleh al-Hafizh al-Sakhawi seperti yang akan dinyatakan di bawah ini.

1. Fatwa al-Syaikh al-Islam Khatimah al-Huffazh Amir al-Mu'minin Fi al-Hadith al-Imam Ahmad Ibn Hajar al-`Asqalani. Beliau menyatakan seperti berikut:

"أَصْلُ عَمَلِ الْمَوْلِدِ بِدْعَةٌ لَمْ تُنْقَلْ عَنِ السَّلَفِ الصَّالِحِ مِنَ الْقُرُوْنِ الثَّلاَثَةِ، وَلكِنَّهَا مَعَ ذلِكَ قَدْ اشْتَمَلَتْ عَلَى مَحَاسِنَ وَضِدِّهَا، فَمَنْ تَحَرَّى فِيْ عَمَلِهَا الْمَحَاسِنَ وَتَجَنَّبَ ضِدَّهَا كَانَتْ بِدْعَةً حَسَنَةً". وَقَالَ: "وَقَدْ ظَهَرَ لِيْ تَخْرِيْجُهَا عَلَى أَصْلٍ ثَابِتٍ".
Ertinya:
"Asal peringatan maulid adalah bid`ah yang belum pernah dinukikanl daripada (ulama') al-Salaf al-Saleh yang hidup pada tiga abad pertama, tetapi demikian peringatan maulid mengandungi kebaikan dan lawannya (keburukan), jadi barangsiapa dalam peringatan maulid berusaha melakukan hal-hal yang baik sahaja dan menjauhi lawannya (hal-hal yang buruk), maka itu adalah bid`ah hasanah". Al-Hafizh Ibn Hajar juga mengatakan: "Dan telah nyata bagiku dasar pengambilan peringatan Maulid di atas dalil yang thabit (Sahih)".

2. Fatwa al-Imam al-Hafizh al-Suyuthi. Beliau mengatakan di dalam risalahnya "Husn al-Maqshid Fi 'Amal al-Maulid". Beliau menyatakan seperti berikut:

"عِنْدِيْ أَنَّ أَصْلَ عَمَلِ الْمَوِلِدِ الَّذِيْ هُوَ اجْتِمَاعُ النَّاسِ وَقِرَاءَةُ مَا تَيَسَّرَ مِنَ القُرْءَانِ وَرِوَايَةُ الأَخْبَارِ الْوَارِدَةِ فِيْ مَبْدَإِ أَمْرِ النَّبِيِّ وَمَا وَقَعَ فِيْ مَوْلِدِهِ مِنَ الآيَاتِ، ثُمَّ يُمَدُّ لَهُمْ سِمَاطٌ يَأْكُلُوْنَهُ وَيَنْصَرِفُوْنَ مِنْ غَيْرِ زِيَادَةٍ عَلَى ذلِكَ هُوَ مِنَ الْبِدَعِ الْحَسَنَةِ الَّتِيْ يُثَابُ عَلَيْهَا صَاحِبُهَا لِمَا فِيْهِ مِنْ تَعْظِيْمِ قَدْرِ النَّبِيِّ وَإِظْهَارِ الْفَرَحِ وَالاسْتِبْشَارِ بِمَوْلِدِهِ الشَّرِيْفِ. وَأَوَّلُ مَنْ أَحْدَثَ ذلِكَ صَاحِبُ إِرْبِل الْمَلِكُ الْمُظَفَّرُ أَبُوْ سَعِيْدٍ كَوْكَبْرِيْ بْنُ زَيْنِ الدِّيْنِ ابْنِ بُكْتُكِيْن أَحَدُ الْمُلُوْكِ الأَمْجَادِ وَالْكُبَرَاءِ وَالأَجْوَادِ، وَكَانَ لَهُ آثاَرٌ حَسَنَةٌ وَهُوَ الَّذِيْ عَمَّرَ الْجَامِعَ الْمُظَفَّرِيَّ بِسَفْحِ قَاسِيُوْنَ".
Ertinya:
"Menurutku: pada dasarnya peringatan maulid, merupakan kumpulan orang-orang beserta bacaan beberapa ayat al-Qur'an, meriwayatkan hadith-hadith tentang permulaan sejarah Rasulullah dan tanda-tanda yang mengiringi kelahirannya, kemudian disajikan hidangan lalu dimakan oleh orang-orang tersebut dan kemudian mereka bubar setelahnya tanpa ada tambahan-tambahan lain, adalah termasuk bid`ah hasanah (bid`ah yang baik) yang melakukannya akan memperolehi pahala. Kerana perkara seperti itu merupakan perbuatan mengagungkan tentang kedudukan Rasulullah dan merupakan penampakkan (menzahirkan) akan rasa gembira dan suka cita dengan kelahirannya (rasulullah) yang mulia.

Orang yang pertama kali melakukan peringatan maulid ini adalah pemerintah Irbil, Sultan al-Muzhaffar Abu Sa`id Kaukabri Ibn Zainuddin Ibn Buktukin, salah seorang raja yang mulia, agung dan dermawan. Beliau memiliki peninggalan dan jasa-jasa yang baik, dan dialah yang membangun al-Jami` al-Muzhaffari di lereng gunung Qasiyun".

3. Fatwa al-Imam al-Hafizh al-Sakhawi seperti disebutkan di dalam "al-Ajwibah al-Mardliyyah", seperti berikut:
"لَمْ يُنْقَلْ عَنْ أَحَدٍ مِنَ السَّلَفِ الصَّالِحِ فِيْ الْقُرُوْنِ الثَّلاَثَةِ الْفَاضِلَةِ، وَإِنَّمَا حَدَثَ "بَعْدُ، ثُمَّ مَا زَالَ أَهْـلُ الإِسْلاَمِ فِيْ سَائِرِ الأَقْطَارِ وَالْمُـدُنِ الْعِظَامِ يَحْتَفِلُوْنَ فِيْ شَهْرِ مَوْلِدِهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرَّفَ وَكَرَّمَ- يَعْمَلُوْنَ الْوَلاَئِمَ الْبَدِيْعَةَ الْمُشْتَمِلَةَ عَلَى الأُمُوْرِ البَهِجَةِ الرَّفِيْعَةِ، وَيَتَصَدَّقُوْنَ فِيْ لَيَالِيْهِ بِأَنْوَاعِ الصَّدَقَاتِ، وَيُظْهِرُوْنَ السُّرُوْرَ، وَيَزِيْدُوْنَ فِيْ الْمَبَرَّاتِ، بَلْ يَعْتَنُوْنَ بِقِرَاءَةِ مَوْلِدِهِ الْكَرِيْمِ، وَتَظْهَرُ عَلَيْهِمْ مِنْ بَرَكَاتِهِ كُلُّ فَضْلٍ عَمِيْمٍ بِحَيْثُ كَانَ مِمَّا جُرِّبَ". ثُمَّ قَالَ: "قُلْتُ: كَانَ مَوْلِدُهُ الشَّرِيْفُ عَلَى الأَصَحِّ لَيْلَةَ الإِثْنَيْنِ الثَّانِيَ عَشَرَ مِنْ شَهْرِ رَبِيْع الأَوَّلِ، وَقِيْلَ: لِلَيْلَتَيْنِ خَلَتَا مِنْهُ، وَقِيْلَ: لِثَمَانٍ، وَقِيْلَ: لِعَشْرٍ وَقِيْلَ غَيْرُ ذَلِكَ، وَحِيْنَئِذٍ فَلاَ بَأْسَ بِفِعْلِ الْخَيْرِ فِيْ هذِهِ الأَيَّامِ وَاللَّيَالِيْ عَلَى حَسَبِ الاسْتِطَاعَةِ بَلْ يَحْسُنُ فِيْ أَيَّامِ الشَّهْرِ كُلِّهَا وَلَيَالِيْهِ".
Ertinya:
"Peringatan Maulid Nabi belum pernah dilakukan oleh seorangpun daripada kaum al-Salaf al-Saleh yang hidup pada tiga abad pertama yang mulia, melainkan baru ada setelah itu di kemudian. Dan ummat Islam di semua daerah dan kota-kota besar sentiasa mengadakan peringatan Maulid Nabi pada bulan kelahiran Rasulullah. Mereka mengadakan jamuan-jamuan makan yang luar biasa dan diisi dengan hal-hal yang menggembirakan dan baik. Pada malam harinya, mereka mengeluarkan berbagai-bagai sedekah, mereka menampakkan kegembiraan dan suka cita. Mereka melakukan kebaikan-kebaikan lebih daripada kebiasaannya. Bahkan mereka berkumpul dengan membaca buku-buku maulid. Dan nampaklah keberkahan Nabi dan Maulid secara menyeluruh. Dan ini semua telah teruji". Kemudian al-Sakhawi berkata: "Aku Katakan: "Tanggal kelahiran Nabi menurut pendapat yang paling sahih adalah malam Isnin, tanggal 12 bulan Rabi'ul Awwal. Menurut pendapat lain malam tanggal 2, 8, 10 dan masih ada pendapat-pendapat lain. Oleh kerananya tidak mengapa melakukan kebaikan bila pun pada siang hari dan waktu malam ini sesuai dengan kesiapan yang ada, bahkan baik jika dilakukan pada siang hari dan waktu malam bulan Rabi'ul Awwal seluruhnya" .
Jika kita membaca fatwa-fatwa para ulama' terkemuka ini dan merenungkannya dengan hati yang suci bersih, maka kita akan mengetahui bahawa sebenarnya sikap "BENCI" yang timbul daripada sebahagian golongan yang mengharamkan Maulid Nabi tidak lain hanya didasari kepada hawa nafsu semata-mata. Orang-orang seperti itu sama sekali tidak mempedulikan fatwa-fatwa para ulama' yang saleh terdahulu. Di antara pernyataan mereka yang sangat menghinakan ialah bahawa mereka seringkali menyamakan peringatan maulid Nabi ini dengan perayaan hari Natal yang dilakukan oleh orang-orang Nasrani. Bahkan salah seorang dari mereka, kerana sangat benci terhadap perayaan Maulid Nabi ini, dengan tanpa malu dan tanpa segan sama sekali berkata:
"إِنَّ الذَّبِيْحَةَ الَّتِيْ تُذْبَحُ لإِطْعَامِ النَّاسِ فِيْ الْمَوْلِدِ أَحْرَمُ مِنَ الْخِنْزِيْرِ".
Ertinya:
"Sesungguhnya binatang sembelihan yang disembelih untuk menjamu orang dalam peringatan maulid lebih haram dari daging babi".

Golongan yang anti maulid seperti WAHHABI menganggap bahawa perbuatan bid`ah seperti menyambut Maulid Nabi ini adalah perbuatan yang mendekati syirik (kekufuran). Dengan demikian, menurut mereka, lebih besar dosanya daripada memakan daging babi yang hanya haram sahaja dan tidak mengandungi unsur syirik (kekufuran).

Semoga umat Islam di Malaysia sentiasa sedar permainan Wahhabi dan sentiasa diperlihara iman . Aamiin


 

Sahabat-Gunung

Posted: 13 Feb 2013 01:35 AM PST

Sahabat-Gunung


Parti Tempatan Tolak Pakatan Rakyat Di Sabah

Posted: 12 Feb 2013 03:45 PM PST



Tilikan pawang politik bahawa Pakatan Rakyat di Sabah bakal berpecah dan punah semakin menjadi realiti yang pahit bagi pembangkang.

Ini berikutan beberapa perkembangan terbaru berhubung kedudukan politik pembangkang di Sabah yang bercita-cita untuk menawan negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke 13 yang bakal diadakan dalam masa terdekat.

Pertama adalah kenyataan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang mengesahkan Pakatan Rakyat telah menutup pintu perbincangan pengagihan kerusi dengan Parti Maju Sabah (SAPP) pimpinan bekas Ketua Menteri Yong Teck Lee.

Ini kerana Pakatan Rakyat mendakwa SAPP bersikap keras kepala untuk membolot majoriti kerusi Parlimen dan DUN dan tidak mahu bertolak ansur dengan PKR, Dap dan Pas.

Sikap parochial dan kenegerian ini menambahkan pening kepala Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim apabila pendirian 'Sabah Untuk Sabah' ini disokong pula oleh  Parti Pembaharuan Negeri (STAR) yang diketuai oleh Dr Jeffrey Kitingan.

Dr Jeffrey yang dikenali sebagai salah satu 'raja lompat parti' di Sabah pernah menjadi Naib Pengerusi PKR satu ketika dulu.

Beliau meninggalkan PKR setelah bertelagah dengan Anwar yang menyisihkannya daripada jawatan Pengerusi Perhubungan PKR Sabah lalu menubuhkan STAR.

Situasi Pakatan Rakyat bertambah getir apabila Naib Ketua Wanita PKR Sabah dan beberapa pimpinan lain keluar parti minggu lalu menyebabkan Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin terpaksa mengeluarkan kenyataan untuk mententeramkan keadaan.

Jika Anwar tidak dapat menyelesaikan isu pengagihan kerusi menjelang PRU13 dalam beberapa minggu lagi, nampaknya Pakata Rakyat terpaksa berdepan dengan pertandingan 3, 4 malah 5 penjuru atau lebih di kesemua 60 kerusi DUN dan 25 kawasan Parlimen.

Bukan sahaja ia terpaksa berhadapan dengan jentera pilihan raya Barisan Nasional yang lengkap, efisien dan kuat tetapi juga terpaksa menepis cabaran daripada SAPP, STAR serta barisan calo-calon bebas.

Natijahnya undi pembangkang akan bercemperai di peti undi dan ini akan menjadi faktor kukuh yang menyumbang kepada kemenangan besar di Sabah.

Pilihan Raya Kecil Batu Sapi pada tahun 2010 menjadi bukti sikap rigid SAPP yang berkeras untuk bertanding dan akhirnya calon PKR kalah di tangan BN.

Nampaknya senario yang sama akan mempengaruhi keputusan PRU13 di Sabah nanti.

Faktor agama adalah penting dalam politik Sabah terutamanya ajaran Kristian.

Kedua-dua Teck Lee dan Dr Jeffrey adalah pelopor gerakan Kristian di Sabah termasuk juga dengan Wilfred Mojilip Bumburing yang kini berpihak kepada Pakatan Rakyat serta memimpin pergerakan Angkatan Perubahan Sabah (APS).

SAPP dan STAR mahu mewujudkan satu blok yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan DUN yang beragama Kristian bagi menjayakan agenda kristianisasi di Sabah.

Anwar sedar akan hakikat ini tetapi demi kerakusan politiknya beliau sanggup mengadaikan kepentingan Islam di Negeri Bawah Bayu itu.

Anwar tahu undi Melayu tidak akan membawanya kepada impian ke Putrajaya dan kerana itu beliau rela sanggup bersekongkol dengan parti-parti Kristian untuk mendapat sokongan.

Pendirian PKR yang pro-Kristian di sabah sudah tentunya akan menimbulkan rasa tidak senang dan ancaman kepada Pas.

Pas kini berlaga angin dengan PKR dan Dap dalam isu kalimah ALLAH dan isu kristianisasi di Sabah turut akan menaikkan suhu politik dengan sekutu politiknya.

Apa hal sekali pun Dap akan tetap bersama PKR yang mempunyai dasar terbuka terhadap agama yang lambat laun akan meletakkan Pas dalam keadaan seperti melukut di tepi gantang.

Jika Pakatan Rakyat berkeras mahu bertanding di semua kerusi DUN dan Parlimen ia bakal ditolak oleh pengundi Sabah sendiri yang sentiasa merasa parti-parti Semenanjung seperti PKR, Pas dan Dap terlalu bersikap angkuh.

Anwar beranggapan rakyat sabah mudah digula-gulakan dengan pelbagai dakyah dan isu yang ditimbulkan terhadap BN.

Pembangkang gagal melihat realiti bahawa negeri itu mempunyaim keinginan serta harapan yang tinggi untuk sama-sama maju setaraf dengan negeri-negeri di Semenanjung.

Hanya BN yang berjaya memenuhi kehendak pembangunan rakyat Sabah selama 50 tahun bersama dalam Persekutuan Malaysia.

Pembangkang hanya bermodalkan air liur dan jentera fitnah yang sentiasa bergerak meracuni fikiran rakyat tetapi gagal untuk menunjukkan kemampuan mentadbir atau membela nasib rakyat.

Nasib negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan yang diperintah pembangkang sudah cukup menjadi bukti kepalsuan janji-janji manis mereka.

Tidak perlu lagi menipu rakyat Sabah atau Sarawak dengan manifesto yang mengandungi kata-kata kosong yang tidak bernilai dan membawa apa-apa erti.

Taipingmali (tm)

Posted: 13 Feb 2013 01:20 AM PST

Taipingmali (tm)


Semangat PAU 12 November hilang bila keluar pintu PWTC

Posted: 12 Feb 2013 08:44 PM PST

Persidangan Agung Umno yang dibuat hujung November 2012 dilihat semua perwakilan dan pemerhati yang hadir cukup bersemangat dan bersedia untuk berperang dan semua bangun menyambut seruan Presiden parti YAB Dato Seri Najib Razak.

Agaknya lah jika 2 Disember 2012 sehari selepas PAU 12, Najib mengumumkan pembubaran parlimen, sudah tentu semangat juang yang dilaungkan oleh Presiden akan menggelegak ke seluruh ceruk rantau.

Kini dua bulan sudah berlalu, hanya Presiden dan Timbalan Presiden dan beberapa Ketua perhubungan negeri sahaja yang kehulu kehilir menyambut seruan dan mamalu gendang perang.

Tidak diperingkat akar umbi, Taipingmali melihat diperingkat akar umbi masih dibuai mimpi lena, terutama negeri yang kekal milik BN dalam PRU 12 lalu.

Pengerusi Penerangan BN Dato Ahmad Maslan terpaksa mengulangi peringatan beliau agar PDM dibangunkan dalam apa keadaan sekalipun.

Walaupun berbumbung daun pisang dan bertiang buluh, PDM mesti dibangunkan.

Sehingga kini pengerusi PDM dilihat masih kabur dan teraba-raba untuk menggerakkan jentera PDM mengikut prosedur yang digariskan oleh pusat. maklumlah ia satu benda baru, mereka masih selesa dengan cara lama yang kurang efektif.

Keberkesanan war room peringkat negeri pun masih cacamerba. Orang tu lah nak merancang, orang tulah nak berceramah, orang tulah nak buat cyber war fare. Semua nak pulun, macam tak ada orang lain.

Sebut cyber war fare pun satu masalah, dah macam-macam program perhimpunan sosial media dijalankan ke seluruh peringkat negeri tetapi dimana impaknya?

Taipingmali melihat ia gagal kerana puluhan ribu yang hadir dalam perhimpunan sosial media gagal berperang di alam media maya.

Contoh yang ketara ialah Youtube CNY PM kita, memang ramai penonton tetapi yang menonton ialah pembangkang dan tujuuan mereka ialah untuk tekan butang dislike sahaja. Mana pejuang media sosial yang hadir dalam program tersebut yang dimulakan di PWTC pada akhir 2011 lalu.mana bank data? mana senarai nama peserta? Mana email peserta?

Dalam satu pecambahan minda, ada suara yang mencadangkan diadakan sms blasting tetapi tak jalan, ada pun sekejap saja. Mula-mula ok lah, kerap masuk sms. Tapi tak bertahan lama, sejuk kembali.

Cuma seruan "Sudahkan anda bersedia untuk berperang" disambut oleh segelintir mereka yang sayangkan Umno, sayangkan kedaulatan negara dan ingin mempertahan kedaulatan negara.

Yang lain mana?

Maknanya benarkan kata Taipingmali, semangat laungan Najib dalam PAU 12 lalu hilang apabila melangkah keluar dari pintu PWTC.

Masih ada yang bercakaran, lobi melobi untuk dicalonkan.

Pemuda Umno yang dipimpin oleh KJ dilihat masih dalam geraf yang belum boleh dibanggakan dalam menggerakkan gendang perang seperti pemimpin-pemimpin pemuda terdahulu

Ayoh bangunlah, kembalikan semangat anda untuk menghadapi musuh.

Sekian, bersambung/......
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

107/02/13- Ibu Mertuaku (1962) REALITINYA 2011-2013....PAS TERTIPU OLEH MAT SABU DAN AKMAL

Posted: 12 Feb 2013 06:33 PM PST

Pengarah dan Pelakon P. Ramlee mendahului zaman. Dahulu kisah kerajaan pasir berdengung...kena sebiji kepda Nizar Jamaluddin..kerana bersidang di bawah pokok...kini terjadi pula kepada Pas, Mat Sabu dan Ustaz Akmal Kamaruddin yang meratap dikubur orang lain...maka ribuan penyokong Pas dari seluruh negara yang datang dengan Pas ke Taiping berdoa dan meratapi kematian Mat Indera rupa-rupa di kubur milik orang lain.....ALAA KASSIMMMM

106/02/13- Penyokong PAS Taiping Desak LGE Mohon Maaf Kepada Umat Islam

Posted: 12 Feb 2013 04:32 PM PST

Sekumpulan ahli dan penyokong PAS dari cawangan Aulong, dekat Taiping hari ini menyuarakan rasa kecewa dan bantahan terhadap kepimpinan tertinggi PAS yang didakwa gagal mencapai kata sepakat dalam mempertahankan keputusan Majlis Syura PAS yang tidak membenarkan kalimah Allah digunakan dalam Bible bahasa Melayu.

Mereka juga kesal dengan kepimpinan PAS Perak kerana sehingga hari ini, masih belum ada pendirian tegas dinyatakan berhubung perkara itu.

Jurucakap kumpulan itu, Ramli Sudin, berkata pemimpin DAP iaitu Karpal Singh dan Lim Guan Eng tidak menghormati keputusan Majlis Syura PAS kerana terus mempertikaikan perkara itu.



"Kami sebagai ahli dan penyokong PAS berasa kecewa kerana pemimpin PAS termasuklah kepimpinan negeri Perak tidak mengambil tindakan sewajarnya untuk mempertahankan keputusan Majlis Syura PAS.

"Isu ini sangat penting kerana ia membabitkan soal akidah dan kita mahu Guan Eng meminta maaf kepada kepada umat Islam di Malaysia dan juga di seluruh dunia," kata Ramli yang menjadi ahli PAS sejak 1996 lagi.

Beliau berkata, Pakatan Rakyat (PR) juga tidak sepakat dalam menangani isu kalimah Allah sekaligus menyebabkan penyokong PAS menjadi keliru dan serba salah.

Menurutnya, PAS Perak perlu tampil menyatakan pendirian tegas terhadap isu kalimah Allah dengan segera.

"Kita akan menghantar memorandum kepada PAS negeri berhubung perkara ini dalam masa terdekat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan bantahan aman di perkarangan letak kereta Zoo Taiping, petang tadi.

Ahli kumpulan ini membawa poster tertera antaranya tertera perkataan 'Bantahan Isu Kalimah Allah: Pemimpin PAS Jangan Gadai Islam Hanya Kerana DAP; Barua DAP Dalam PAS Sila Keluar; Tolak Anwar dan Selamatkan Perak Dari DAP.

Salah seorang ahli PAS yang ingin dikenali sebagai Helmi, berkata kalimah Allah adalah hak mutlak umat Islam dan ia tidak seharusnya dipertikaikan oleh pemimpin DAP.

"Kepimpinan PAS perlu bertegas dalam mempertahankan keputusan Majlis Syura berhubung isu kalimah Allah kerana ia milik mutlak umat Islam," katanya.

Bantahan secara aman itu yang bermula jam 3.40 petang itu bersurai 15 minit kemudiannya.


PERAK TODAY

105/02/13- Anwar akan melompat seperti beruk sarkas malam ini.

Posted: 12 Feb 2013 03:49 PM PST

Cara Anwar menipu penyokongnya.  Anwar sudah bersedia untuk berceramah di dua lokasi yang jaraknya  lebih kurang 50 km antara dua lokasi tersebut.

Anwar terpaksa berbuat demikian kerana Ummi Hafilda sudah bersiap sedia untuk menyerang Anwar secara berdepan

Taipingmali menjangkakan Anwar tidak akan berceramah di Pangakalan Pegoh, jika beliau hadir pun hanya untuk 5 hingga 10 minit sahaja.


Anwar tak mungkin hadir di Pangkalan Pegoh malam ini.

104/02/13- Pas dicabar untuk buktikan kubur Mat Indera yang sebenarnya

Posted: 12 Feb 2013 10:14 AM PST

Isu pemalsuan kubur Mat Indera telah pun selesai. RTM, TV3 dan Astro pun telah menayangkan slot penipuan Pas mengenai kubur Mat Indera hari ini.

Setelah didedahkan oleh beberapa blog sejak kelmarin (Isnin) nampaknya Mat Sabu, Ustaz Akmal Kamaruddin terkedu dan membisu. 

Begitu juga dengan laman-laman blog Pas masing-masing sepi membisu 

Harapan TM dan rakan-rakan bloggers Pro BN berharap Mat Sabu dan Akmal Kamaruddin tampil dan mempertahan kan dakwaan mereka bahawa kubur yang dikatakan palsu oleh TM dan TV3 adalah tidak betul. 

Sila bawa orang-orang yang dapat membuktikan kesahihan kubur Mat Indera, bawa lah Pak Abas atau Pak Akub untuk mempertahan kan dakwaan mereka.

Taipingmali memberi tempoh sehingga Ahad hadapan untuk menafikan segala kenyataan TM. Jika tidak ada sebarang jawapan atau sidang media sehingga Ahad ini, bermakna pendedahan Taipingmali dan rakan-rakan lain ada lah benar.

Oleh itu kepada rakyat Malaysia, ingatlah, kalau isu kubur Mat Indera pun Pas boleh menipu, apalagi isu Kalimah Allah dan lain-lain isu seperti Tabung Memali yang lesap ratusan ribu ringgit. 

Pas sanggup membohongi pengikut sendiri , apa lagi jika diangkat menjadi pemimpin. Tunggu lah saat kehancuran sekiranya Pas berjaya memerintah.  

Berikut adalah bekas tentera yang ingin berdebat dengan Akmal Kamaruddin tetapi tidak mendapat respon daripada beliau.
PRIVATE ZI BIN YACOB ( 93312 )




Nampaknya Ustaz Mohd Akmal bin Kamarudin menantu Hadi Awang teringin sangat nak berdebat isu Mohd Indera Komunis sehingga sanggup menipu kononnya mayat Mat Indera harum.


Sekarang diperkenalkan tokoh sebenarnya yang cukup elok untuk Mohd Akmal berdebat. Tambahan pula kedua-dua mereka berasal dari kampung yang sama iaitu Kampung Pantai Besar, Batu Kurau.

Pte Zi Bin Yacob adalah antara yang berjuang dalam menentang komunis. Berasal dari Kg. Pantai Besar dan berkhidmat dalam 12 Batalion Askar Melayu DiRaja.


Antara pengalaman beliau ialah apabila bertempur dengan pasukan komunis yang antara terkuat pada 3 jun 1970 di Kg. Kuak Ulu, Kroh, Perak.


Dalam pertempuran itu Pte Zin berjaya membunuh 2 orang komunis dan berjaya mematahkan serangan pihak musuh. Namun 4 sahabat beliau terbunuh manakala 12 lagi askar melayu cedera parah.


Di atas kegigihan serta keberanian beliau. Beliau telah dianugerahkan Pingat PGB pada 2 Jun 1971.
— by Anak Larut.

at Isnin, September 19, 2011

104/02/13- Isu kubur Mat Indera masuk Tv3 sebentar tadi

Posted: 12 Feb 2013 05:04 AM PST

Tahniah TV3 yang menyiarkan isu kubur Mat Indera sebentar tadi.

Kalau yang tak kesempatan boleh tengok www.tonton.com.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

oyabun

Posted: 12 Feb 2013 11:40 PM PST

oyabun


Hot!!!! UMNO Musuh ALLAH!!! Fatwa Terkini Ostazah Ebbi Pulak?

Posted: 12 Feb 2013 06:58 AM PST



Wahai semua ahli-ahli dan penyokong Umno!! Hari ni Srikandi paling suci dalam PAS iaitu Ostazah Ebbi dah keluarkan fatwa bahawa UMNO itu musuh Allah!! Dan Ebbi juga kata, buat apa saja bagi menentang UMNO akan dapat pahala!!

Maka dengan itu, di harap semua ahli serta penyokong UMNO akan segeralah insaf dan kembali ke jalan yang benar mengikut ajaran Ebbi iaitu dengan menjadi macai PAS..

Ahli serta penyokong Umno harus takut dan bersedia untuk masuk ke neraka setelah Ebbi kategorikan Umno sebagai musuh Tuhan yang nyata. Ahli dan penyokong UMNO juga harus bersedia untuk dibakar bila mati nanti kerana Ebbi labelkan Umno lebih teruk dari kafir..

Jadi.., gua harap ahli-ahli serta penyokong Umno bermuhasabah diri untuk memilih antara yang benar atau salah.. Pilih la PAS sebab Ebbi kata hanya PAS yang Allah redai..

Dan kepada ahli serta penyokong Umno diluar sana.., berlapang dada lah bila menerima fatwa terbaru Ebbi ni beb.. Sesungguhnya Ebbi mungkin baru mendapat wahyu didalam tidurnya sebelum membuat fatwa berkenaan..

Walaupun korang tak boleh terima fatwa Ebbi tu.., tabahkanlah hati sebab jangan dibangkang cakap seorang Muslimah sejati macam Ebbi tu.. Berdosa beb bantah cakap serikandi Pas tu tauu... PTUIIIII !!!!

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 12 Feb 2013 11:38 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Serupa Walau Tak Sama......

Posted: 12 Feb 2013 10:43 PM PST


Tak payah nak banyak cerita... Ni bukti jelas lagi nyata hati perut puak-puak racist ultra-kiasu... Dari dulu sampai hari ni dan selama-lamanya......

PROJEK IC TERBARU DI MALAYSIA DIBONGKAR OLEH BBCNEWS

Posted: 12 Feb 2013 06:00 PM PST



Tentera Laut Sri Lanka berkata mereka telah menyelamatkan 138 Bangladesh dan Burma warga dari sebuah bot nelayan tenggelam dalam operasi berpanjangan kira-kira 20 jam.
 

Tentera Laut Sri Lanka berjaya mengesan mereka kira-kira 80km (50 batu) di luar pantai timur Sri Lanka, kata seorang jurucakap.

Tiga buah kapal telah dikerahkan. Mereka mendapati seorang telah mati di atas kapal manakala ramai lagi yang diberi rawatan susulan akibat dari dehidrasi

Sri Lanka baru-baru ini meningkatkan rondaan tentera laut untuk memintas bot asing.

Kemalangan bot jenis ini bukan sesuatu yang luar biasa di Bangladesh, mengikut penganalisis dunia.

Penyeludup manusia sering menarik pencari kerja haram dengan janji-janji pekerjaan yang lumayan di Malaysia, Thailand dan lain-lain negara Asia Tenggara dan membawa mereka dalam bot terbeban.

Empat belas orang dalam kumpulan diselamatkan pada hari Ahad dilaporkan dari Myanmar, dengan selebihnya datang dari Bangladesh. Beberapa wanita dan kanak-kanak adalah antara yang terselamat.

Jurucakap tentera laut berkata bot telah hanyut selama 10 hari, tetapi ia adalah jelas di mana orang-orang di atas kapal itu memulakan perjalanan mereka dari atau apa destinasi mereka.


Terjemahan dari  http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21314186

Hasil dari kejayaan Najibnomics Malaysia merupakan lubuk emas untuk semua pendatang-pendatang tanpa Izin, pegawai-pegawai yang terlibat (Tentera, Polis Maritim, APMM, Imigresen DLL) bekerja tanpa penat lelah cuba menyekat pendatang-pendatang tanpa izin ini ke Malaysia. Pembukaan jawatan kosong di SPA membantu rakyat-rakyat Malaysia yang ingin menyumbang tenaga, telah membuka prospek serta ruang pekerjaan baru di Malaysia. Transformasi Najibnomics makin berjaya, Anwar makin goyah nampaknya. Malaysiakini makin merapu-rapu jadinya. 

OHHH TIDAK MALAYSIA MASIH MISKIN, MALAYSIA BUAT PROJEK IC LAGI OOHHH TIDAKKKKKKKK. 



ARAHAN SULIT PRESIDEN PAS

Posted: 12 Feb 2013 06:57 AM PST

TUAN GURU DR. HARON DIN TIDAK MENYOKONG MAT SABU DAN KUMPULAN PRO-DAP SEJAK DULU LAGI
Peristiwa Raja Permaisuri Agong ditunjuk isyarat lucah di Pulau Pinang dan Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak diejek juga di Pulau Pinang tidak boleh dibiar berlalu begitu sahaja. Apakah PAS gembira dengan perbuatan ini, atau MB Kedah sahaja yang akan marah bilamana Sultan Kedah diperlakukan sedemikian rupa?

Di Pulau Pinang, negeri yang diperintah DAP sudah memulakan KUKUBESI dan Cengkamannya sejak menang PRU12 pada tahun 2008.

DAP membuang YB Tan Tee Beng (PKR) kerana asyik mengkritik Lim Guan Eng asal Melaka dan bukan anak Pulau Pinang. YB Zahrain (PKR) turut dibuang kerana menuduh LGE racist, membunuh masa depan Bumiputera dan perkauman.

Dahulu anda kata, ini semua tipu-helah UMNO dan BN.

Hari ini, kamu lihat sendiri sama ada kamu PAS atau UMNO itu tak penting kepada DAP. Yang penting kamu kena ikut cakap DAP. Jika DAP kata nak guna kalimah Allah, peduli apa PAS walau berada dalam Pakatan. 

Walaupun Haji Hadi menghantar arahan secara Sulit kepada Pemuda PAS Pulau Pinang supaya memijak dan membakar gambar Karpal Singh dan Lim Guan Eng, ia tidak langsung memberi kesan. Tindakan Pemuda PAS Penang adalah dengan Restu Haji Hadi!

Semua orang tahu permainan Haji Hadi, tangan kanannya menyeru Dr. Hassan Ali, YB Nasha, YB Taib Azamudin, Dr. Haron Din, Dato Haron Taib dan yang lainnya supaya jalankan tema Perpaduan, hentam DAP dan tolak LGE. Tindakan mereka ini juga dengan Restu Haji Hadi!

Di tangan kirinya pula, secara tidak bersungguh-sungguh ikut sahaja kata Nik Aziz, sebab Nik Aziz lebih tua daripada Haji Hadi, so kena hormat sikitlah.

Kenapa Haji Hadi jadi macam ini? Kerana inilah politik, di depan kena cakap lain, di belakang kena cakap lain! Samalah juga Anwar depan DAP cakap lain, depan PAS cakap lain, di luar negara cakap lain, dalam negara cakap lain.

Tuan Guru Dr. Haron Din, YB Dato' Dr. Hassan Ali, YB Datuk Dr. Mazian Mohamad, Ustaz Hassan Basri dan saudara Norman Toha semuanya menyeru ahli-ahli PAS JANGAN UNDI CALON ISLAM PAKATAN, sebaliknya Untuk Mengelak Kemudaratan yang lebih Besar, mereka menyeru Undilah CALON ISLAM UMNO!

Dalam hal ini, kita respect Haji Hadi kerana tahu membezakan mana yang penting untuk masa depan orang Melayu dan umat Islam di negara ini. Kita respect Haji Hadi kerana beliau mengetahui putarbelit dan pembohongan DAP. Sebab itulah kumpulan Haji Hadi yang diketuai Dr. Haron Din di dalam Majlis Syura menolak Anwar Ibrahim menjadi PM Malaysia.

Nik Aziz terpaksa mengalah, kerana jika tidak kumpulan Dr. Haron Din bersedia keluar PAS!

Inilah sebenarnya yang berlaku minggu lalu...




UNDILAH NIK AZIZ DAN KARPAL UNTUK CIPTA REKOD WAKIL RAKYAT PALING LAMA DAN TUA.

Posted: 12 Feb 2013 04:16 AM PST

Apa maksud tersirat dari gambar ini?


Selalunya orang tiup lilin dan potong kek hari jadi untuk mengingatkan betapa umur kita makin meningkat. Jika budak kecil, ianya bukti tumbesarannya. Jika orang tua, masa untuk kita hidup tidak lama lagi.

Bila dua orang wakil rakyat paling otai, Karpal dan Nik Aziz bergambar bersama menunjukkan pembangkang sudah tiada calon yang lain untuk memimpin Pakatan Rakyat. Musuh hakiki kedua-dua pemimpin di atas, Tun Dr. Mahathir telah 10 tahun bersara dari memimpin UMNO dan BN (Tun bersara pada tahun 2003).

Infografik ini dibuat pada tahun lepas. Tahun ini umur setiap pemimpin di atas perlu ditambah setahun.

Pembangkang selalu kata bahawa merekalah pejuang kaum muda. Calon-calon parti mereka lebih muda dari UMNO dan BN. Jika ianya benar, kenapa Nik Aziz dan Karpal masih lagi dikatakan bakal calon untuk PRU ke 13?

Karpal Singh mula menjadi wakil rakyat pada Pilihan Raya ke-4 (tahun 1974). Jika Karpal bertanding pada PRU ke-13, Karpal Singh sudah bertanding sebanyak SEPULUH KALI PILIHAN RAYA UMUM. Kini dua orang anak Karpal Singh juga telah menjadi wakil rakyat. Agaknya Karpal mahu pegang jawatan sampai mati.

Begitu juga dengan Nik Aziz. Nik Aziz mula menjadi wakil rakyat lebih  lama iaitu setelah menang dalam Pilihan Raya Kecil Kelantan Hilir pada tahun 1967. Jika dikira. Nik Aziz bertanding lebih sudah SEBELAS KALI DALAM PRU DAN SATU KALI DALAM PILIHAN RAYA KECIL jika dia masih lagi bertanding dalam PRU akan datang.

Pembangkang selalu kata orang yang lama berada di puncak kuasa akan terdedah kepada salah guna kuasa. Namun ianya hanya boleh digunakan pada UMNO dan BN sahaja. Pembangkang adalah MAKSUM. Melantik dua orang anak sendiri sebagai calon sedangkan dirinya adalah orang yang menentukan pencalonan DAP bukan satu bentuk salah guna kuasa bagi Karpal. Ianya dinamakan demokrasi terpimpin.


Begitu juga dengan Nik Aziz. Melantik menantu sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan bukan salah guna kuasa. Ianya adalah hasil keputusan sebagai seorang ULAMA MERANGKAP MURSYIDUL AM. Sesiapa yang melawan akan dibuang parti.


MyMassa cuma nak ulangi kempen mahasiswa pembangkang semasa pilihan raya kampus yang lalu. Jom sama-sama kita tolak calon tua.


Kecualilah kita nak bantu dia mencipta rekod wakil rakyat paling gila nak jadi calon. Pertandingan antara Nik Aziz dan Karpal. Hujahkan perkara ini kepada penyokong dan pencacai pembangkang. Adakah tiada muka lain untuk mereka ketengahkan jika mereka selalu kata pembangkang sekarang ni tengah kuat. Kalau kuat, letaklah orang lain untuk tengok pembangkang benar-benar kuat atau masih mengharapkan kepada pengaruh pemimpin tua.

*Rumah kata pergi, kubur kata mari....

APANAMA

Posted: 12 Feb 2013 11:33 PM PST

APANAMA


Who says NO?

Posted: 12 Feb 2013 07:56 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 12 Feb 2013 11:27 PM PST

Panglima Perang Cyber


Ulama2 Pondok Kelantan Isytihar WAJIB UNDI BN HARAM UNDI PAKATAN Demi Pertahan Kalimah Allah Pelihara Akidah Ummah !!!

Posted: 12 Feb 2013 09:05 PM PST





TUMPAT 12 Feb. – Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini yang dianggotai para ulama, tok guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengisytiharan bahawa memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah haram.

Pertubuhan itu iaitu Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita turut menegaskan bahawa perjuangan menentang Pas adalah jihad kerana mengundi parti itu bermaksud menyokong DAP yang merupakan parti cauvinis yang menolak Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Sehubungan itu, kesemua NGO berkenaan yang diwakili pemimpin masing-masing berjanji akan menyediakan satu dokumen lengkap berhubung pengisytiharan tersebut untuk diberikan kepada raja-raja Melayu dan Majlis Fatwa Kebangsaan agar dapat dibincangkan dan menyelesaikan kekeliruan yang ditimbulkan oleh Pas selama ini.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah yang juga Penasihat Minda Pondok berkata, kegagalan Pas mempertahankan Islam terutama penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik para pemimpin Pas seolah-olah jahil agama.

"Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam, dalam pilihan raya umum kita mahu perdana menteri dan timbalannya orang Islam maka di sinilah kita berjihad, kita jangan undi Pas.

"Saya bercakap mempertahankan kalimah Allah, saya rujuk empat kitab mazhab, kitab tafsir, kitab fekah dan banyak lagi rujukan. Boleh dikatakan menyeluruh kitab saya rujuk tetapi mereka tuduh saya jahil.

"Kesemua kitab ini menyebut bahawa kalimah Allah tidak boleh disekutukan, tidak boleh digunakan selain untuk agama Islam dan untuk mendaulatkan Islam. Ia adalah kalimah suci jadi kenapa kata saya jahil," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Menurut Abdullah, Pas juga perlu ditolak kerana menyatakan sokongan padu kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut menyokong hasrat DAP meskipun bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama Pas.

"Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tidak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu (perjuangan Anwar) adalah membenarkan kalimah Allah (digunakan oleh bukan Islam)," katanya.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Minda Pondok, Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff al-Hafiz berkata, kerjasama Pas dalam pakatan pembangkang yang kononnya atas nama tahaluf siyasi sebenarnya pada nama semata-mata, sebaliknya apa yang berlaku adalah Pas hanya kuda tunggangan DAP.

"Tahaluf siyasi Pas adalah haram maka wajib kita menolak mereka atas beberapa fakta antaranya Pas bukan parti dominan dalam pakatan dan kerajasama itu dibuat dengan parti DAP yang kita tahu menolak penubuhan kerajaan Islam.

"Sebelum bertahaluf siyasi, perjuangan Pas adalah menubuhkan negara Islam, ingin melaksanakan hudud, persaudaraan sesama Islam tetapi selepas itu matlamat mereka berubah iaitu mahu kerajaan berkebajikan, hudud bukan lagi agenda utama dan mendoakan kemusnahan sesama Islam.

"Tahaluf siyasi yang sebenar telah jelas kita lihat dalam Barisan Nasional (BN) iaitu UMNO adalah 'imam' manakala MIC dan MCA adalah 'makmum' yang akan bersama-sama berjuang atas arahan imam," tegasnya.

Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Mohd. Zawawi Awang pula berkata, permintaan DAP supaya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam sama seperti yang berlaku di Indonesia apabila ramai masyarakat Islam negara itu menyokong pemikiran sekular.

Beliau memberikan contoh sebuah video yang dimasukkan ke dalam laman Youtube bertajuk 'Bible dalam bahasa Arab' yang dirakam di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta tentang bagaimana seorang pelajar Kristian membaca Bible dalam bahasa Arab di sebuah gereja.

"Gerakan ini sebenarnya sudah bermula berpuluh tahun dulu dan perkara sama kini cuba dibawa masuk ke Malaysia secara senyap-senyap tanpa kita sedari.

"Gerakan ini berjaya di Indonesia yang rakyatnya kira-kira 300 juta orang, jadi bayangkanlah jika kita membiarkan mereka bergerak di Malaysia pasti lebih mudah kerana rakyat kita cuma kira-kira 28 juta," tambahnya – Utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130213/po_01/Beri-undi-kepada-Pas-haram


baca juga :


Sudah Kecewa Dengan Pas

imageTUMPAT – Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah mengisytiharkan wajib mengundi Barisan Nasional dan haram mengundi Pakatan Rakyat apabila Pas didakwanya sudah mula terpesong jauh daripada memperjuangkan Islam.
Pengisytiharan tersebut dibuat di surau Pondok Geting (An-Najmiah), semalam yang dihadiri kira-kira 50 NGO dari Ummati Tanah Air, Pendidikan Fakta (Pendita) Minda Pondok, Selamat Tinggal Pas dan Ikatan Cendekiawan Negeri Kelantan.
NGO tersebut sepakat hadir untuk mengisytiharkan haram mengundi Pakatan Rakyat berdasarkan nas-nas yang dijelaskan mengikut al-Quran, hadis, ijmak ulama dan kitab-kitab muktabar.
Aktivis Ummati Tanah Air, Mohd Syamsul Mohd Yusoff berkata, haram mengundi Pas kerana Pas sudah terpesong daripada perjuangan asal apabila meletakkan tahaluf siyasi (kerjasama politik) sebagai sandaran mereka untuk menjalinkan kerjasama di antara PKR dan DAP.
Katanya, sebelum tahaluf, Pas mahu menubuhkan negara Islam namun selepas tahaluf Pas mahu menubuhkan negara berkebajikan, begitu juga sebelum ini ingin melaksanakan hudud tetapi kini bukan lagi agenda utama Pas.
"DAP telah secara jelas menolak penubuhan negara Islam dan menegah dari melaksanakan hukum hudud.
"Pas hanya mendiamkan diri kerana mereka hanya menggunakan isu hudud untuk memancing undi," katanya.
Menurutnya, itu jelas menunjukkan Pas bukan lagi parti yang dominan dalam Pakatan Rakyat sebaliknya DAP adalah parti yang dominan.
"Apabila di Selangor dibuka kilang daging khinzir, arak dijual secara berleluasa, rumah urut berleluasa, Pas hanya berdiam diri.
"Begitu juga dengan isu kalimah ALLAH apabila sampai ke hari ini PKR dan DAP masih berpegang dengan keputusan mesyuarat mereka bersama Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang bersetuju Kalimah ALLAH digunakan dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu tanpa menghiraukan keputusan Majlis Syura Pas, " katanya.
Mohd Syamsul berkata, DAP beria-ria mahu menggunakan kalimah ALLAH dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu kerana mereka ada agenda tersembunyi dan sekarang ini pun sudah ada orang Melayu menjadi paderi.
"Sekiranya tidak ditangani dengan baik, masa depan orang Melayu akan hancur, bukan itu sahaja, orang Melayu akan berbalah dengan Kristian.
"Atas dasar akidah kita bersatu, orang Islam Melayu wajib undi BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 ini," katanya.
Jelas Mohd Syamsul, kitab-kitab Bible versi Melayu itu sudah ada berada di pasaran dengan judulnya bahasa Arab iaitu AL – Kitab tetapi ditulis dalam bahasa Melayu yang dicetak oleh The Bible Sociaty of Malaysia di Petaling Jaya. – Sinar Harian

#GangnamStyle @Psy_Oppa : Video Ini Dirakam Dari Udara Bukti Cina Jawab YES Kepada Soalan PM @NajibRazak

Posted: 12 Feb 2013 08:11 PM PST



Manager @Psy_Oppa Deny Paid By Gov Of Malaysia PM @NajibRazak

Posted: 12 Feb 2013 07:45 PM PST



Dear All, 

PSY's manager has just e-mailed to news@bernama.com copy editor on the email too (lesleanbenjamin@gmail.com) with the statement below: 

"Scooter Braun Projects, the management of the artist PSY wishes to categorically state that they have never been engaged or paid by the Malaysian Government for the artist's recent performance in Penang, Malaysia. News and articles circulating on the internet suggesting otherwise are therefore pure conjecture and manifestly untrue 


source : http://thekl-chronicle.blogspot.com/2013/02/breaking-news-psyoppa-confirms-that-he.html 

Bakal Ketua CIA Calon @BarackObama Beragama Islam ?

Posted: 12 Feb 2013 07:40 PM PST



Amerika Syarikat – John Brennan yang dicalonkan oleh Presiden Barack Obama untuk mengetuai CIA, dilaporkan telah memeluk agama Islam ketika beliau bertugas sebagai ketua CIA di Riyadh antara 1996 hingga 1999.
Brennan memeluk Islam di Arab Saudi dan telah melawat Mekah serta Madinah ketika musim haji bersama pegawai kerajaan Arab Saudi.
Perkara itu didedahkan oleh bekas ejen FBI, John Guandolo kepada program radio U.S Trento.
Guandolo yang bersara daripada FBI pada 2008 berkata demikian dalam temubual melalui Skype.
Dia yang dikenali sebagai anti Islam, mendedahkan perkara berkenaan dengan tujuan untuk menyatakan bahawa Brennan tidak layak mengetuai CIA, hanya semata-mata kerana Brennan beragama Islam.
Brennan yang juga seorang veteran CIA pernah memegang beberapa jawatan penting termasuk Timbalan Penasihat Keselamatan untuk keselamatan dalam negeri dan anti pengganas.
Beliau yang berusia 57 tahun itu, telah dicalonkan oleh Presiden Barack Obama untuk mengetuai CIA, Isnin lalu.
Brennan akan menggantikan Jeneral David Petraeus, yang bersara susulan skandal hubungan sulit dengan penulis biografinya.

Gambar Pasport Bukti @Anwaribrahim Warga Amerika ??

Posted: 12 Feb 2013 03:33 PM PST


kemaskini jam 8.51 pagi 






Harap penafian dapat dibuat menafikan bukti ini. jika tidak benar.

Jika tak silap hamba sesiapa yang memiliki dua warganegara boleh dilucutkan kewarganegaraan Malaysianya.

Apakah ini punca Anwar Ibrahim tekad menuju Putrajaya demi masa depan negara Amerika?

Terima kasih Mahadi Mahbol yang tag FB hamba letak gambar ini.


Walaupun jika beliau bukan warga Amerika Syarikat sekalipun namun sokongan yang diterima oleh Anwar seolah beliau seperti seorang warga Amerika.

Jarang pemimpin Amerika Syarikat akan menyokong dan mengeluarkan kenyataan bukan warganegaranya kecuali yang condong kepada mereka.

Lihat kenyataan demi kenyataan Al Gore pemimpin besar Amerika Syarikat yang menyokong Anwar Ibrahim yang ditulis oleh Ruhanie Ahmad disiar di AIDC http://www.anwaraidc.com/?p=28597  seperti di bawah :


KUALA LUMPUR (malaysiaaktif) – Walaupun akhirnya dibebaskan daripada tuduhan meliwat, nampaknya Datuk Seri Anwar Ibrahim terus berusaha untuk mengaitkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dengan konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan selain wujudnya tekanan daripada pihak luar untuk membebaskan beliau (http://malaysiaaktif.my).
Kemudiannya saya tonton semula interview Anwar bersama Stephen Sackur dalam BBC World Hard Talk 10 Mei 2005 menerusi http://www.youtube.com/watch?v=siJWFJOl40o&noredirect=1
Seterusnya, saya terjumpa pula sepotong berita oleh Christopher Badeaux, New Ledger dalam internet —http://www.anwaraidc.com/?p=11465
Sesudah itu, saya terjumpa pula sesi Anwar bersama Paul Wolfowitz selaku mantan bos Bank Dunia, mantan Timbalan Setiausaha Pertahan Amerika Syarikat (AS) dan salah seorang pengkarya Project for the New American Century (PNAC) yang didukung sepenuhnya oleh kelompok neokonservatif yang pro-Israel dan pro-perang anti-teror di Iraq dan Afghanistan.
Semua data di atas mengembalikan ingatan saya kepada kisah RAND Corporation yang didakwa sebagai satu daripada organisasi jaringan Zionis International "untuk memecah belah umat Islam di berbagai belahan dunia, termasuk di Indonesia" (Dwi Hardianto, Majalah Sabili 3 Februari 2011:32).
Anehnya, majalah Indonesia ini turut menyatakan bahawa RAND Corporation yang ditaja oleh "AS, negara barat, termasuk jaringan Zionis International" (ibid) juga memberikan penghargaan kepada "Anwar Ibrahim" (ibid:33).
Akhir sekali, saya imbas semula kenyataan Naib Presiden Al-Gore pada tahun 1998 yang memuji kelompok pro-Anwar yang menentang kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai "the brave people of Malaysia" (The New York Times 17 November 1998; BBC 18 November 1998).


Ketika itu Al Gore ialah Naib Presiden Amerika Syarikat bukan orang biasa yang boleh berkata apa sahaja.

Selepas itu ia tetap disokong lagi oleh beliau seperti kenyataan di bawah ini.





Apakah misteri di sebalik sokongan ini ???

Pilih Anwar bermakna anda memilih orang kesayangan negara Amerika untuk memimpin Malaysia...

Orang yang disayangi pemimpin Yahudi Amerika yang telah dinyatakan bangsa ini paling kuat permusuhannya dengan Islam..

Kaitan beliau dengan Soros lihat di sini



sumber : http://www.anwaraidc.com/?p=20369 


Pilihlah BN untuk kedaulatan, kemerdekaan, kemakmuran dan keamanan berkekalan...

AIDC Dedah Banner Anwar PM ke-7 Malaysia Digantung Dengan Muka Karpal Singh Yang Pertama Dedah Liwat Beliau

Posted: 12 Feb 2013 02:41 AM PST

Link klik :

Karpal Yakin Majlis Syura Pas Sokong Anwar Jadi PM | AIDC

Kes ini senang difahami.

1- Karpal yang dedah Anwar meliwat.

2- Karpal juga jadi peguambela Anwar bila dipecat.

3- Orang yang didedah pernah meliwat pula yang mahu dijadikan PM Malaysia..

Siapa yang cerdik akan nampak seperti ada sesuatu yang tidak kena dalam hal ini.

Paling tidak kena DAP paling banyak tanding Parlimen PRU lalu walau paling rasis sejak dahulu kini dan selamanya.

Walau PAS lebih ramai ahli darinya.

Kes tidak pakai songkok, tulisan jawi, hina azan, masuk masjid hasut bencikan orang Islam dan juga isu kristianisasi jangan dilupakan dalam kotak ingatan kita semua.

Umat Melayu Islam perlu sedar hal ini dan jangan menyokong walau sepatah perkataan pun parti yang lahir dari restu PAP Singapura ini.

Jika ada juga merekalah pengkhianat paling nyata kepada agama bangsa dan negara kita !!!

TV PAS Sabotaj @CMLimGuanEng Siar video PM @NajibRazak Dapat Sokongan Cina Pulau Pinang Konsert @Psy_Oppa #GangnamStyle

Posted: 12 Feb 2013 02:22 AM PST

Klik link di bawah dan dengar betul-betul.

Rakyat majoriti sebut YES bila ditanya Are You Ready For BN.

Watch "Najib di malukan penonton Psy di Penang?" on YouTube

Krisis PAS marah DAP PKR nampak semakin memuncak dengan pengedaran video ini.

Walau tajuknya menyebelahi Pakatan tetapi audionya jelas menunjukkan majoriti menyebut YES semasa menjawab kepada soalan YAB Perdana Menteri.

Lagi satu  Datuk Seri Najib juga ditulis Perdana Menteri bukan Presiden UMNO.

Sesuatu yang jarang berlaku kecuali petanda PAS sudah mula ubah hati terhadap UMNO.

Pas terkenal dengan semangat juang ahlinya yang sanggup lakukan apa sahaja demi Islam dan kini bila mereka sedar DAP makin biadap terhadap Islam maka mereka sendiri yang akan mengubah haluan parti tersebut dengan cara mereka sendiri.

Hj Hadi hanya ada dua pilihan seperti kata Dr Hassan Ali iaitu memutar stereng ke kanan kembali landasan asal atau ke kiri untuk kekal bersama Pakatan.

Wallahu A'lam.

The Unspinners

Posted: 12 Feb 2013 11:24 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 12 Feb 2013 11:22 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Masihkah Kita Mahu Percaya Dengan Manifesto Pakatan...???

Posted: 12 Feb 2013 11:00 PM PST


Saifuddin nasution kata, pakatan akan melancarkan manifesto mereka pada 24 feb ini di shah alam convention centre (SACC)...

Baru tahun lepas, menteri besar selangor, tan sri khalid gagap kata, "manifesto bukan janji", jadi kalau manifesto bukan janji, buat apa pakatan nak lancarkan manifesto di sacc pada 24 feb ini...???

Sila rujuk kamus, apa maksud manifesto...

Kalau pakatan kata manifesto bukan janji, abis manifesto tu menatang apa...??? 

Pada aku tak perlulah rakyat selangor percaya pada manifesto pakatan yang akan di lancarkan pada 24 feb ni...

Soalan Jawab Agama, Siapa Boleh Tolong Jawab...

Posted: 12 Feb 2013 09:00 PM PST

Aku ada satu soalan, nie bab solat...

Apa hukumnya kita menjadi makmum dan berimamkan imam yang sepanjang usia tuanya menggunakan pampers (lampin pakai buang)...

Musykil juga ekk....

gambar hiasan...

sekupangdua

Posted: 12 Feb 2013 11:15 PM PST

sekupangdua


ALJUB TAK CUKUP TANAH LARI TAKUT DENGAN UMI HAFILDA

Posted: 12 Feb 2013 11:24 AM PST



NUAR LARI KERANA TAKUT BERTEMBUNG DENGAN UMI HAFILDA! Buku bertemu Ruas!!!
Ceramah malam ini di Lokasi Padang Bola Pengkalan Pegoh bakal mengamatkan penyokong Nuar dengan penonton ataupun kehadiran yang juga hadir disini untuk mendengar Umi Hafilda dalam seri ceramahnya membongkar siapa sebenarnya Nuar?

Tentu paling kecoh bila di padang ini juga ada beberaapa ceramah yang panas sebelum ini diadakan disini termasuk Dato Hasan Ali yang berjaya menarik hampir 10 ribu kehadiran

MACAM RUMAH SINGGAH DI KUBUR! banyaknya yang hadir! kekekeke...
Sehingga petang tadi dalam tinjuan teman ditempat ceramah malam ini diadakan dengan hanya berjarak sekitar 50 meter diantara satu sama lain. petugas BN sedang siap sibuk untuk persiapan sebaliknya kemah PAS yang betul-betul hampir diatas satu padang yang sama tidak ada sebarang petugas dengan kerja persiapan

Hanya ada sebuah kemah usang dan satu bendera PAS yang lansung tidak ada seorang pun di kemah PAS ini

dekat benor tu...
Rupanya PAS yang menjadi cai kuat ketakutan bersama Sijubri nie Lari dan buat ditempat lain kerana takut bertembung dengan Umi Hafilda, diberitakan kerana takut dengan Umi mereka mengubah dan berpindah ketapak ceramah di depan pejabat PAS Pengkalan Pegoh kerana tidak sanggup bertentang mata dengan pembongkaran Umi terhadap Bos besar dema yang punya hobi yang pelik dan rosak moral

Tempat ceramah ini juga adalah tempat yang panas denga isu pengikut PAS yang hadir dalam ceramah sebelum ini tumbang dan terus meninggal dunia dan diabaikan bila ceramah PAS tetap diteruskan beceramah tanpa hormat ahli sendiri yang meninggal dunia dalam program ceremah Parti sendiri

Nampaknya jelas lah Aljub ni takut dengan Umi Hafilda yang tentunya bakal membuat basah seluar yop! Umi juga tetap memburunya dalam pelbagai pihak dan usaha demi pembongkaran yang sebenarnya tabie luar biasa si jubri ini yang sedang berangan sebagai Jenin Menteri Besar. 

Bukan kata PAS sebagai pencacai kantoi dan takut, rupannya dengan Aljub sendiri angkat kaki dan ketor dengan Umi yang menyimpan pelbagai rahsia beliau, dan Pastinya...

ALJUBRI DAN LEMBU PAS DIA, .. LU PRANG KENA HAKIKAT SEBAGAI LEMBU PAKATAN ROKET yang sekarang nie dah...

KANTOI!!! 




My Longest Yard

Posted: 12 Feb 2013 11:13 PM PST

My Longest Yard


PRU13: Mana satu pilihan anda?

Posted: 12 Feb 2013 10:03 PM PST


Karpal Singh..LOL

Posted: 12 Feb 2013 07:22 PM PST


Belantan

Posted: 12 Feb 2013 11:12 PM PST

Belantan


Adakah DAP Parti Pelbagai Kaum?

Posted: 12 Feb 2013 07:42 PM PST



Benarkah hipotesis bahawa Pilihan Raya Umum Ke-12 telah mengubah landskap politik Malaysia secara monumental dengan menjadikan parti-parti politik yang berasaskan kaum seperti UMNO, MCA dan MIC tidak lagi relevan?

Untuk mengesahkan kebenaran atau kepalsuan hipotesis itu, maka rakyat Malaysia perlu mengkaji sama ada parti-parti yang hari ini mendakwa mereka bersifat pelbagai kaum adalah tulen dakwaannya dan bukan semata-mata bersifat pelbagai kaum secara kosmetik.

Oleh itu mari kita meletakkan sebuah parti politik tempatan yang amat gah mendakwa bukan sahaja kepada rakyat Malaysia tetapi juga kepada masyarakat antarabangsa bahawa ia adalah parti politik untuk semua kaum di Malaysia di bawah mikroskop sebagai bahan kajian. Parti yang dimaksudkan adalah Parti Tindakan Demokratik (DAP).

Slogan Malaysia untuk orang Malaysia atau Malaysian Malaysia adalah asas perjuangan DAP. Di bawah konsep ini DAP menentang hak istimewa yang berasaskan kaum dan memperjuangkan sistem meritokrasi di mana pembahagian sumber hendaklah kepada individu yang terbaik, paling berkebolehan, rajin dan yang tercekap.

Sekali pandang amat muluk matlamat perjuangan DAP, namun kita harus mengkaji sama ada kemulukan slogan memperjuangkan kepentingan semua kaum diikuti dengan pelaksanaanya. Pertama mari kita lihat sama ada dilihat dari segi keahliannya DAP memenuhi kriteria pelbagai kaum atau hanya beretorik.

Statistik menunjukkan bahawa pecahan penduduk Malaysia mengikut kaum adalah 65.1 peratus daripada etnik Melayu dan bumiputera, 26 peratus etnik Cina dan 7.7 peratus etnik India. Maka untuk sesebuah parti mengaku bersifat pelbagai kaum parti berkenaan haruslah tidak mempunyai keanggotaan satu kaum melebihi 50 peratus dari keseluruhan keahlian parti tersebut. Oleh kerana tidak ada sebarang statistik pecahan keahlian DAP mengikut kaum, maka kita boleh membuat ujian terhadap sifat kepelbagaian DAP dengan meninjau barisan kepemimpinannya.

Kajian yang dibuat berdasarkan maklumat yang terkandung di laman web DAP menyaksikan dari 30 orang ahli jawatankuasa pusatnya, 22 (73 peratus) adalah terdiri daripada kaum Cina, 6 (20 peratus) adalah kaum India dan hanya 2 (7 peratus) adalah orang Melayu. Jelas barisan kepemimpinan DAP tidak membuktikan ia sebuah parti yang bersifat pelbagai kaum.


Untuk berlaku adil kepada DAP oleh kerana dari segi statistik kepemimpinannya DAP tidak membayangkan ia sebuah parti politik untuk semua kaum di Malaysia, maka marilah kita melihat pula kepada corak perjuangan parti berkenaan manalah tahu jikalau perjuangannya membuktikan ia sebuah parti untuk semua kaum sepertimana slogannya Malaysia untuk orang Malaysia. Sudah tentu semua rakyat Malaysia bermaksud untuk orang Melayu, kaum bumiputera, Cina, India dan kaum-kaum lain di Malaysia.

Persepsi

Tetapi apabila melihat isu-isu yang diperjuangkan parti DAP akan semakin terbukti bahawa bagi DAP slogan Malaysia untuk orang Malaysia tidak termasuk untuk orang Melayu. Persepsi ini timbul kerana apa yang dilihat sebagai penentangan DAP terhadap segala simbol kemelayuan yang terdapat kehidupan bernegara kita.

Contohnya keputusan memakai atau tidak memakai songkok telah dijadikan polemik oleh DAP. Perkara ini berlaku walaupun memakai songkok telah menjadi sebahagian pakaian formal bagi majlis yang melibatkan raja-raja Melayu sebagai tanda kesopanan. Persepsinya DAP melihat songkok sebagai tanda dominasi orang Melayu.

Walaupun setelah menjadi sebahagian daripada anggota pentadbiran di Selangor dan Perak ( negeri beraja ) di mana anggota DAP yang menjadi anggota pentadbiran terpaksa memakai songkok namun masih terdapat penentangan seperti yang berlaku di Johor.

Soalan cepu emas yang perlu ditanya oleh orang Melayu dan perlu dijawab secara jujur oleh DAP ialah adakah pernah pada sebarang masa badan pembuat dasar tertinggi DAP iaitu Jawatankuasa Pusatnya mengeluarkan arahan melarang pemakaian songkok, adakah larangan ini masih berkuat kuasa dan kenapa ia berlaku. Begitu juga tindakan DAP yang lantang menentang sebarang usaha untuk mengkelaskan Malaysia sebagai negara Islam walaupun Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan menyatakan bahawa Islam adalah agama rasmi bagi Malaysia.

Kenapa terdapat kedegilan di pihak DAP untuk terus mempertahankan status Malaysia sebagai negara sekular? Selain usaha untuk menyempitkan signifikan peruntukan Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan DAP juga menentang peruntukan Perkara 121 (1A) yang tidak membenarkan campur tangan mahkamah sivil di dalam apa yang menjadi bidang kuasa mahkamah syariah. Kedua-dua peruntukan perlembagaan ini menjadi teras kepada status Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Walaupun bahasa Melayu adalah bahasa rasmi negara dan sekolah kebangsaan adalah sekolah untuk semua kaum DAP dikenali sebagai parti yang paling lantang memperjuangkan bahasa dan sekolah Cina. Begitu kerasnya pendirian DAP di dalam persoalan bahasa dan pendidikan ini sehingga mereka menentang pengajaran matapelajaran sains dan matematik di dalam bahasa Inggeris di sekolah-sekolah jenis kebangsaan dan penubuhan sekolah wawasan yang pernah dicadangkan kerajaan satu ketika dahulu.

Bukan sahaja kepentingan agama, bahasa dan pendidikan orang Melayu tidak diperjuangkan oleh DAP malah ia ditentang hebat oleh parti berkenaan. Begitu juga hak-hak istimewa orang Melayu juga ditentang oleh DAP kerana hak istimewa orang Melayu ini disifatkan sebagai antimeritokrasi.

Penentangan ini berlaku walaupun hak-hak istimewa ini telah terbukti berjaya membantu orang Melayu dan bumiputera untuk memperoleh sedikit keadilan sosial. Begitu antiDAP kepada hak-hak istimewa orang Melayu sehinggakan walaupun hanya 30 peratus pemilikan ekuiti negara disasarkan untuk orang Melayu, telah diasak dengan begitu hebat oleh DAP.


Hakikatnya hari ini majoriti 65.1 peratus (orang Melayu) penduduk Malaysia hanya menguasai 19.4 peratus kekayaan negara berbanding minoriti 26 peratus rakyat Malaysia (kaum Cina) yang menguasai 42.4 peratus. Nampaknya kejayaan yang sedikit ini pun hendak dicemburui dan mahu dihapuskan. Bagi DAP sebarang kejayaan orang Melayu akan dikaitkan dengan faktor rasuah atau pilih kasih bukannya usaha kaum tersebut.

Terbukti dari semua segi sama ada statistik kepemimpinan mahukan corak perjuangannya DAP bukanlah parti untuk semua kaum apatah lagi untuk orang Melayu. DAP adalah sebenarnya sebuah parti untuk orang Cina. Tanggapan terhadap DAP juga sebagai parti yang secara agresif memperjuangkan kepentingan untuk semua ras sebenarnya hanyalah ilusi.

Menggunakan kriteria ujian yang sama terhadap parti-parti politik lain di Malaysia yang juga mendakwa mereka bersifat pelbagai kaum sepertimana ujian kriteria yang digunakan terhadap DAP maka kita boleh menyimpulkan bahawa dakwaan landskap politik berhubung peranan ras yang dikatakan berubah pasca-Pilihan Raya Umum Ke-12 adalah sebenarnya lebih bersifat indah khabar dari rupa.

Amat perlu bagi parti-parti politik Malaysia duduk semeja dan merangka satu tata etika agar mereka tidak terlibat sama ada secara langsung mahupun tidak langsung untuk menipu rakyat dalam konteks sifat kepelbagaian kaum.

Salah satu tataetika utama yang harus di persetujui semua adalah mana-mana parti politik yang ingin mendakwa bahawa mereka bersifat pelbagai kaum tidak boleh mempunyai dominasi keahlian sesuatu kaum melebihi 50 peratus sama ada dari segi ahli mahupun barisan kepemimpinannya, parti yang mendakwa bersifat pelbagai kaum juga perlu melambangkan komitmen berkenaan di dalam platform dasar mereka. Jika tidak dapat memenuhi syarat-syarat ini maka sebarang parti politik hendaklah dilarang daripada menggunakan label pelbagai kaum.

Suara Politik
Belantan

Betapa Kurang Ajar Anak Cina DAPig Ini Yang Tunjuk Isyarat Lucah Kepada Permaisuri Agung?

Posted: 12 Feb 2013 05:31 AM PST



"Di Penang Melayu tak ada kuasa, Penang milik Cina"!! Kita digemparkan dengan perbuatan yang sangat bangsat oleh seorang penyokong tegar DAP, menunjukkan isyarat lucah kepada konvoi DYMM Raja Permaisuri Agong. Kejadian berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayang Lepas pada jam 1:05 tengah hari. Si bangsat ini telah pun ditahan oleh pihak berkuasa.

Inilah manusia yang menunjukkan isyarat lucah pada DYMM Raja Permaisuri Agung yang dalam rangka lawatan ke Pulau Pinang kelmarin. Apakah ini sebenarnya yang puak PAS mahukan setelah sekian lama bersekongkol dengan DAP?

Butiran Cina DAPig yang kurang ajar dengan bangsa Melayu ini adalah seperti berikut:

Nama: LEONG PEI KOE
No. Kad Pengenalan: 840718-10-5015
Umur: 29 tahun
Kerja: Quality Surveyor di sebuah kilang di Singapura
Pendidikan: Bsc Degree Building Economic and QS di Heriot Walt University Scotland, UK (2007)
Alamat: C18-18-9, Serina Bay, Sungai Pinang, Pulau Pinang.

Cerita mengenai beliau sudah tersebar di internet sejak semalam seperti berikut:


Sewaktu rombongan DYMM Raja Permaisuri Agong berada di Terminal Perlepasan LTAB Bayan Lepas, seorang lelaki Cina - LEONG PEI KOE telah menunjukkan ISYARAT LUCAH kepada kenderaan DYMM RAJA PERMAISURI AGONG. ASP Mohd Fakharuddin - Pengawal Pengiring telah merapatinya utk memberikan amaran yang dia boleh ditahan di bawah Seksyen 294(a) Kanun Keseksaan.

Bagaimanapun, lelaki Cina itu mencabar menangkapnya dan berkata "di Pulau Pinang, POLIS MELAYU TIDAK ADA KUASA kerana Pulau Pinang adalah HAK MILIK CINA" sambil terus memberikan ISYARAT LUCAH!

Suara Politik
Belantan

Jafrei cabar Ronnie jawab isu pokok?

Posted: 11 Feb 2013 11:43 PM PST



Bekas Pegawai Khas Ronnie Liu, Jafrei Nordin meminta Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor itu supaya tidak menimbulkan isu remeh sebaliknya menjawab soalan pokok yang dibangkitkannya semalam.

Jafrei berkata, dakwaan Ronnie yang beliau mencetak kad nama secara sulit tanpa pengetahuan wakil rakyat DAP itu adalah cubaan untuk mengalihkan isu besar yang harus dijelaskan kepada rakyat.

"Saya seorang profesional yang mana jika berurusan, saya akan pastikan segala dokumen rasmi lengkap.

"Kepada Ronnie, jangan cuba membuat provokasi terhadap saya, kelak beliau yang malu besar kerana saya tahu apa yang beliau tahu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Semalam, Jafrei, 41, mengumumkan peletakan jawatannya serta-merta sebagai pembantu khas Ronnie selepas hilang kepercayaan terhadap bekas majikannya itu selain sikap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pandamaran itu yang cuba memecah-belahkan rakan sekutu dalam pembangkang iaitu Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor.

Jafrei yang juga seorang jurutera dan mempunyai firma sendiri berkata, Ronnie boleh menafikan beliau pernah bertugas dengannya, namun tiada apa yang perlu ditakutkan kerana mempunyai bukti dan yakin berada di pihak yang benar.

Sepanjang bertugas Jafrei berkata, beliau pernah beberapa kali mewakili Ronnie dalam mesyuarat termasuk Majlis Perbandaran Ampang Jaya sekitar 2009.


"Ketika itu tugas saya ialah mencatat segala perkara berbangkit membabitkan bidang kuasa Ronnie sebagai Exco dan kemudian akan memaklumkan kepadanya.

"Seterusnya segala maklum balas daripada beliau akan saya sampaikan kembali kepada pihak berkuasa tempatan berkenaan, jadi adakah itu bermaksud saya tidak pernah bekerja dengannya?" katanya.

Jafrei berkata, beliau juga mempunyai pejabat di Aras 15, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor di Shah Alam untuk melakukan tugasan rasmi bagi pihak Ronnie.

"Sekiranya perlu, saya akan membuat sidang akhbar lanjut berhubung perkara ini dan tidak ada apa yang perlu ditakutkan," katanya.

Suara Politik
Belantan

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 12 Feb 2013 09:29 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan