Rabu, 16 Januari 2013

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 15 Jan 2013 01:12 PM PST

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Kalimah Allah : Kenapa Majlis Syura Tidak Arah Presiden PAS Tarik Balik Kenyataan ?

Posted: 14 Jan 2013 11:28 PM PST



Salam 2 all.

Teman mengalu-alukan keputusan Majlis Syura PAS yang bermesyuarat semalam Ahad 01 Rabi'ul Awal 1434 bersamaan 13 Januari 2013 dan membuat keputusan bahawa kalimah ALLAH hanya boleh dipakai oleh umat Islam, dan tidak boleh dipakai dalam bentuk bertulis atau bercetak oleh non-Muslim.

Cuma beberapa persoalan yang timbul daripada keputusan ini iaitu:

1. Mengapa larangan hanya kepada penggunaan kalimah ALLAH oleh non-Muslim dalam bentuk tulisan atau bercetak? Bagaimana dengan lisan, adakah ianya dibenarkan. Kalau alasan keputusan Syura adalah kerana kalimah ALLAH hanya khusus untuk Muslim, sudah pasti ianya tidak boleh digunapakai oleh non-Muslim dalam semua bentuk samada bertulis, bercetak mahupun lisan!

2. Mengapa Majlis Syura mengambil masa begitu lama untuk berbincang dan membuat keputusan? Setelah Guaneng mencetuskan isu ini mendesak kristian dibenarkan menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible semasa perayaan krismas 25 Dis 2012, sudah lebih tiga minggu isu ini berlalu.

Sudah banyak bantahan dan protes dibuat oleh umat Melayu-Islam. Sudah berbuih mulut para ulama', termasuk Majlis Fatwa membuat bantahan terhadap kenyataan Guaneng itu, malah setelah Presiden PAS sendiri membuat kenyataan bersama DAP-PKR bersetuju kalimah ALLAH digunapakai oleh kristian, barulah Majlis Syura' nak berbincang dan membuat keputusan?

Adakah keputusan ini sekadar cuba mengalih kemarahan umat Melayu-Islam kepada kepimpinan PAS, atau untuk meraih sokongan dan undi umat Melayu-Islam yang semakin merosot kepada pembangkang termasuk PAS?

3. Mengapa Majlis Syura' tidak menasihatkan dan mengarahkan Presiden PAS supaya menarik balik dan membatalkan persetujuan yang dibuat bersama DAP-PKR untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH?

4. Mengapa Majlis Syura' tidak menegur dan menasihatkan rakan sekutu PAS iaitu Anwar Ibrahim dan Guaneng supaya menghentikan polemik penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian ini? Dan menasihatkan mereka supaya menarik balik dan membatalkan cadangan itu?

5. Adalah jelas keputusan Presiden PAS bersetuju dan membuat kenyataan bersama Anwar dan Kitsiang membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH dibuat tanpa merujuk kepada para ulama' dalam PAS dan Majlis Syura PAS. Sedangkan Majlis Syura' adalah badan tertinggi didalam hiraki kepimpinan PAS yang mempunyai kuasa muktamad dalam hal ehwal dasar dan hala tuju PAS.

Bermakna Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS telah membelakangkan Majlis Syura' dalam isu yang sangat asas, fundamental dan penting ini. Bukankah ini satu penghinaan kepada Majlis Syura' dan bercanggah dengan slogan "Kepimpinan Ulama" yang dilaungkan oleh PAS?

Apapun, adalah jelas keputusan Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS bersetuju bersama DAP-PKR untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH jelas kini bercanggah dengan keputusan dan pendirian Majlis Syura'.

Sebab itu teman mencabar Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS supaya menarik balik dan membatalkan persetujuan bersama DAP-PKR membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH tersebut.

Teman juga mencabar Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS supaya menegur dan menasihatkan GuanEng supaya menarik balik desakan untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH. Kalau Guaneng enggan, Presiden dan kepimpinan eksekutif serta Majlis Syura' PAS tidak ada pilihan selain daripada bermufaraqah dengan DAP-PKR.

Ini bukan soal siasah, ini soal aqidah! Ini bukan soal politik, ini soal iman! Ini bukan soal menang undi, ini soal tauhid! Ini bukan soal menang pilihanraya, ini soal syurga-neraka!

Moga ALLAH memberikan keampunan dan hidayah kepada kita semua. Yang baik datang daripada ALLAH, yang tidak adalah daripada kelemahan teman sendiri!

Aamantu billah summastaqeem!

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
02 Rabi'ul Awal 1434
14 Januari 2013

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 15 Jan 2013 07:13 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Forum Suara Mahasiswa : Bawani UUM Student vs Miss. Sharifah SW1M

Posted: 15 Jan 2013 03:39 AM PST

LISTEN..LISTEN..LISTENN...BIADAP MEMANG BIADAP SUNGGUH SI PENCACAI PR...HARKTUIII

PANAS!POLIS KUALA LANGAT LEMBAB? PABILA KES LIBATKAN PEMIMPIN PKR !

Posted: 15 Jan 2013 02:20 AM PST


SEORANG SUSPEK YANG DIPERCAYAI KETUA SALAH SATU RANTING PKR DI DUN MORIB TELAH DITAHAN OLEH SEPASUKAN ANGGOTA UNIT AMAL..OPSS! SALAH! SEPASUKAN ANGGOTA JABATAN SIASATAN JENAYAH IPPD KUALA LANGAT SEKITAR JAM 3.20 PETANG TADI DI JALAN SULTAN ALAM SHAH,BANTING..IANYA BERKEMUNGKINAN BERSABIT 2 LAPORAN POLIS YANG DIBUAT OLEH HJ.HASNOL,PEGAWAI PENYELARAS PR DUN MORIB DARI PARTI PAS PADA 12 & 15 JANUARI 2013 YANG LALU! KLIK PAUTAN INI insiden cat merah dirumah Pegawai Penyelaras Di Simbah Cat Merah
MENURUT RISIKAN TEAM PUcTD,KES INI AKAN DISIASAT DI BAWAHSEKSYEN 506 KANUN KESIKSAAN KERANA MENDATANGKAN UGUTAN JENAYAH..PERGHHH!!!!SAMSENG BETUL ORANG-ORANG PR NI...
SUSPEK JUGA DIKATAKAN MEMPUNYAI BEBERAPA REKOD JENAYAH SEBELUM INI.
ADALAH MENJADI SATU PERSOALAN BAGI KAMI...JIKA BETUL SUSPEK DAH BIASA KELUAR MASUK JEL..CAMNE PKR BOLEH BIARKAN ORANG MACAM NI JADI PEMIMPIN???????NIAYA BETUL KALAU PR JADI PEMERINTAH..KETUA UMUMNYA DAHLAH KAKI LIWAT..DAHLAH LIWAT USIA PUN DAH TER LEWAT...

psstt....NAMPAK BENO MEREKA TAKLEH HARAP!HARKKKTUIIIII. SEKARANG..KORANG FIKIR YE..DULU MEREKA KATA UMNO SAMSENG...KINI..ALLAH DAH TUNJUKKAN SAPA YANG SEBENARNYA SAMSENG!
APA PUN TEAM PUcTD UCAPKAN JUTAAN TAHNIAH KAT POLIS(WALAUPUN MEREKA ANGGAP POLIS YANG BUKAN-BUKAN)ATAS KECEKAPAN MEREKA MENJALANKAN TUGAS DENGAN PANTAS!

PANAS! INSIDEN CAT MERAH DI RUMAH & KERETA...ADAKAH PENGAWAI PENYELARAS DUN MORIB HUTANG AH LONG,SEBAB NAK JADI CALON PRU13???????

Posted: 15 Jan 2013 12:02 AM PST



DI SINILAH...BERMULANYA 1 EPISOD
SEBELUM AKU MENGULAS LEBIH PANJANG TENTANG STORY YANG HANGAT DAN SENSASI NI..TEAM PUcTD MELAHIRKAN RASA SIMPATI KAT PEGAWAI PENYELARAS DUN MORILB YANG DIKHABARKAN MENERIMA ANCAMAN LUAR BIASA DARIPADA "RAKAN SEBANTAL"NYA BARU-BARU INI..WALAUPUN KITA BERLAINAN IDEALOGI POLITIK,NAMUN ATAS DASAR SESAMA ISLAM KAMI DI TEAM PUcTD BERHARAP AGAR PENJENAYAH TERSEBUT DAPAT BALASAN YANG SEWAJARNYA.!
KEJADIAN SIMBAH CAT MERAH YANG BERLAKU KAT KEDIAMAN DAN KENDERAAN MILIK PEGAWAI PENYELARAS DUN MORIB (pstttt BESOOOONYA RUMAH PEGAWAI PENYELARAS INI..HEHEHE) BERLAKU SEKITAR WAKTU MALAM TANGGAL 14 JANUARI 2013 YANG LALU..KEJADIAN INI BERLAKU MUNGKIN DARIPADA RENTETAN SATU INSIDEN UGUTAN PECAH KEPALA  YANG DIPECAYAI DILAKUKAN OLEH SEORANG KETUA RANTING PKR DI DUN MORIB SEWAKTU PEGAWAI PENYELARAS PR DUN MORIB,HJ.HASNOL SEDANG DI DALAM MENYAMPAIKAN BANTUAN BEG SEKOLAH DAN BARANGAN DAPOR KEPADA HAMPIR 70 ORANG PENDUDUK DI TAMAN DAMAI MORIB...

PERGHHH...PECAH KEPALA TUUUU...AYOOOWAAAAKK..SATU PASUKAN PUN TAKLEH NAK KERJASAMA KE BRO..DAH TENTU KALAU JADI PEMIMPIN KAT KAWASAN MORIB SOK,JADI TONGGANG LANGGANG..DAH TAKDE PERSEFAHAMAN...SAMALAH MACAM PEMIMPIN YANG KAT ATASANNYA TU..KEJAP KATA YE..KEJAP KATA TAK..
BERIKUTAN UGUTAN TU..HJ HASNOL TELAH MEMBUAT 1 LAPORAN POLIS..HEHHEE,,KENAPA G KE IPD..PANGGIL JERR LAH UNIT AMAL..OPSS!
APAPUN..MUDAH-MUDAHAN PERKARA SIMBAH CAT NI TAK BERLARUTANLAH LAGI TAKUT PAS NI DARAH MERAH PULAK YANG MENYEMBUR..PERGHHH...TAKUT WOO KALAU POLITIK DENGAN ORANG FUCKatan NI..CAMNE RAKYAT NAK JUMPA SOK..SALAH SIKIT KENA SIMBAH CAT..SALAH SIKIT KEPALA KASI PECAH...

HAMIM Ledang

Posted: 15 Jan 2013 03:31 AM PST

HAMIM Ledang


Lawatan Bersama Pemimpin India

Posted: 15 Jan 2013 12:31 AM PST









Lawatan Bersama Pemimpin India (dr Kuil Seri Subramaniam & MIC Ledang) ke Hospital Tangkak & Rumah Orang-Orang Tua, Tangkak, Ledang
Sempena Perayaan Ponggal Tahun 2013

Januari 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan