Jumaat, 25 Januari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 25 Jan 2013 01:34 PM PST

Cucu Tok Selampit


Boleh Pula MB @Khalid_Ibrahim Menggunakan Kediaman Rasmi Menteri Besar Untuk Tujuan Politik?

Posted: 25 Jan 2013 08:30 AM PST




Malam tadi di Kediaman Rasmi Menteri Besar Selangor telah diadakan program PGayR bertujuan untuk meraikan jentera-jentera PRU13. Kononnya mereka inilah yang akan mempertahankan TS Khalid Ibrahim di dalam PRU13 yang akan datang. CTS tidak mempersoalkan himpunan ini. Lantak pi lah hendak kumpul satu negeri Selangor sekalipun. Tapi kenapa diadakan di Kediaman Rasmi Menteri Besar? Boleh pulak agenda politik diadakan di sini? 

Ini bukan harta TS Khalid Ibrahim yang punya. Kalau Pakatan Haram kalah di dalam PRU13, mereka terpaksa mengosongkan kediaman ini. Bukankah begitu? Kalau Menteri Besar BN melakukan sedemikian di negeri yang diperintah oleh mereka, pastinya esok akan dipaparkan di muka surat hadapan Haprakdaily dan Keldaiandaily.

Mari Kita Tonton Video Abby Abadi Mempersenda Ibu Bapanya Sendiri Di Pentas Ceramah

Posted: 24 Jan 2013 10:30 PM PST


Beginikah caranya akhlak Muslimah PAS "bersenda gurau" dengan bukan muhrim di khayalak ramai?

Beginikah akhlak Muslimah PAS yang mempersendakan dan mengkecil-kecilkan ibu bapanya sendiri yang merupakan ahli UMNO di khayalak ramai? Inikah ciri-ciri Muslimah PAS?

Mungkin galak sangat agaknya ye hendak menjadi Wakil Rakyat PAS sehingga tergamak menghina ibu bapa sendiri?

ADUN PAS Sanglang Akui Guna AP Khas Untuk Wakil Rakyat Untuk Beli Porsche Cayman Anaknya

Posted: 24 Jan 2013 07:41 PM PST


Geli hati apabila membaca kenyataan naif ADUN PAS Sanglang yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Perlis apabila membuat kenyataan di Haprakdaily mengenai isu pemilikan Porsche Cayman yang didaftarkan atas namanya. Alhamdulillah beliau bersifat terbuka, sama ada disedari atau tidak apabila beliau mengakui bahawa beliau telah menggunakan peruntukan Permit Import (AP) yang diberikan kepadanya sebagai Wakil Rakyat untuk membeli sebuah kereta mewah Porsche Cayman untuk anaknya. AP untuk Wakil Rakyat, kenapa anaknya yang bukan Wakil Rakyat yang mengambil kesempatan? Sungguh amat beretika!

Wajarkah anaknya sebagai seorang Ahli Perniagaan menggunakan hak bapanya sebagai Wakil Rakyat yang dilantik oleh Rakyat untuk membeli kereta mewah untuk dirinya sendiri, yang bukan dilantik oleh Rakyat? Apakah boleh CTS katakan seorang Wakil Rakyat PAS telah menyalahgunakan hak dan keistimewaan yang diberikan kepadanya untuk kepentingan kroni dan keluarganya? CTS pertikaikan ini sebab pemimpin-pemimpin Pakatan Haram setiap hari melaungkan mengenai ketelusan dan tidak salah guna kuasa dan keistimewaan. Puak-puak ni siang malam dok bantai Kerajaan pasal AP. Apabila dapat untuk diri sendiri, rembat juga. Bagi anak pulak tu!

Kedua, betulkah harga kereta tersebut hanya berjumlah RM100,000 lebih sahaja? Diskaun cukai untuk Permit Import (AP) hanyalah RM60,000 sahaja. Rujuk kembali kenyataan Rafizi Ramli yang pernah membuat ananlisa isu AP ini. Mengikut tinjauan CTS mengenai harga "recond" Porsche Cayman bagi tahun 2007 adalah sekitar RM218-RM230 rribu manakala bagi tahun 2009 adalah sekitar harga RM280-320. Selepas campur tolak darab bahagi dan selepas ditolak diskaun AP sebanyak RM60 ribu, mana datangnya harga belian Porsche Cayman yang dibeli untuk anaknya berharga RM100 ribu? Kita mengesa Ustaz Hashim Jasin untuk menunjukkan kepada Rakyat resit pembelian.

tun faisal dot com

Posted: 25 Jan 2013 01:27 PM PST

tun faisal dot com


Profil @NajibRazak vs @AnwarIbrahim : Siapa lebih layak?

Posted: 24 Jan 2013 10:48 PM PST


Skor ini sebelum mengambil kira kegiatan liwat, fahaman pluralisme, sokongan keselamatan Israel tanpa syarat, sokongan liberalisme termasuk LGBT dan video Chinadoll lagi. Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah saw bersabda - "Apabila sesuatu amanah itu di salahgunakan (disia-siakan), maka tunggulah saat kehancuran." Para sahabat bertanya: "Bagaimana amanah itu disalah gunakan wahai Rasulullah?" Baginda menjawab: "Iaitu apabila tugas atau tanggungjawab sebagai pemimpin itu diberikan (diserahkan) kepada bukan ahlinya (jahil) atau bukan orang yang layak (fasik), maka tunggulah saat kehancuran."  - Riwayat Bukhari. Lihat sajalah apa jadi kepada Pas apabila Nik Aziz memimpin dan Mat Sabu dipilih menjadi Timbalan Presiden...


#SiapaLayak : Profil DS @NajibRazak VS Profil 
@AnwarIbrahim

1. Di atas adalah pemeriksaan kelayakan buat DS Najib Razak dan juga DS Anwar Ibrahim.

2. Antara keduanya adalah pengalaman dan tempoh berapa mereka berdua berkhidmat serta pengalaman politik mereka sebagai ahli Parlimen ataupun ahli DUN.

3. Menarik di sini adalah DS Najib Razak merupakan Ahli Parlimen yang termuda di dalam sejarah politik tanah air. Kita lihat profil antara kedua-dua tokoh politik ini.


4. 1976: Pada usia 22 tahun sahaja beliau telah menggantikan tempat arwah bapanya Tun Abdul Razak yang meninggal dunia akibat daripada leukimia.

5. 1978: Kemudian seterusnya beliau dilantik menjadi Timbalan Menteri Tenaga, Komunikasi dan Pos, juga merupakan antara individu termuda memegang jawatan timbalan menteri pada usia 26 tahun.

6. 1982: Setelah Tun M menjadi Perdana Menteri, DS Najib diminta untuk bertanding di kerusi DUN dan seterusnya beliau dilantik menjadi Menteri Besar Pahang pada usia 30 tahun.

7.1986: Pada umur tahun, DS Najib telah dipanggil semula untuk bertanding Parlimen dan seterusnya dilantik menjadi Menteri Budaya, Belia dan Sukan.

8. 1991: Setelah sepenggal, beliau memegang pula Portfolio Menteri Pertahanan.

9. 1995: Pada usia beliau tahun, beliau dilantik pula menjadi Menteri Pendidikan.

10. 2000: Sepenggal kemudian, beliau dilantik semula untuk menjadi Menteri Pertahanan kembali.

11. 2004: DS Najib dilantik pula menjadi Timbalan Perdana Menteri pada zaman Pak Lah.

12. 2009: Setelah 33 tahun berkhidmat kepada rakyat, barulah beliau akhirnya diberikan mandat sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

13. Sekiranya dilihat kepada pengalaman DS Najib, dalam tempoh 33 tahun memegang pelbagai kementerian termasuk Kementerian Budaya, Belia dan Sukan telah melatih beliau menjadi seorang Perdana Menteri yang benar-benar dekat kepada golongan muda.

14. Disamping itu, pengalaman beliau menjadi ahli DUN serta Menteri Besar telah membantu beliau untuk dekat dan memahami masalah tempatan dengan lebih baik serta memahami perhubungan antara Pusat dan Negeri.

15. Bukan semua ahli politik negara yang mempunyai pengalaman sebegini.

16. Kita lihat pula DS Anwar Ibrahim.

17. Beliau sebelum menjadi ahli politik, beliau hanyalah seorang aktivis sahaja. Dimasukkan ke dalam dunia politik oleh Tun Mahathir pada 1982 dan terus menjadi Ahli Parlimen dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri untuk tempoh setahun sahaja.

18. Kemudian beliau pula telah dilantik menjadi menteri penuh di Kementerian Belia dan Sukan bermula tahun 1983 sehingga 1985.

19. Untuk setahun sahaja beliau menjadi Menteri Pertanian. (1985-1986)

20. Pada 1986 pula, DS Anwar Ibrahim ditukarkan lagi kepada Kementerian Pendidikan pula sehingga 1990.

21. Dan bermula daripada 1990 sehinggalah 1998, beliau menjadi Menteri Kewangan yang telah menyebabkan Malaysia hampir-hampir lumpuh dari segi ekonomi dan hampir-hampir mendapatkan pinjaman IMF. Nota: 1993, beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

21a. Bermula lantikannya sahaja beliau terus menjadi seorang Timbalan Menteri dan itupun hanya untuk tempoh setahun sahaja. Terlalu pantas kenaikan Anwar Ibrahim ini dengan memijak serta menikam belakang ancaman-ancaman politiknya seperti Musa Hitam, Ghafar Baba, Abdullah Badawi dan ramai lagi.

21b. Patutlah sebelum kes beliau pada 1998, heboh sebuah buku hasil tulisan Khalid Jafri bertajuk '50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri.' Ada lagikah buku tersebut?

22. Maka kita buat sahaja perbandingan antara 2 tokoh politik ini, yang manakah benar-benar berkhidmat untuk rakyat dan yang manakah menggunakan politik untuk kepentingan peribadinya sendiri.

23. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 25 Jan 2013 01:12 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


Polis sahabat kita,. bukan musuh kita.

Posted: 24 Jan 2013 04:21 PM PST

Kematian adalah satu kemestian.

Semua manusia mesti berhadapan dengan kematian pada satu hari nanti, hari-hari kita menerima berita kematian kadang-kadang yang mati itu berlaku berdekatan dengan kita, orang yang kita kenali, orang yang kita sayangi dan juga  orang yang kita paling benci.

Kematian berlaku dengan bermacam-macam suasana, ada yang mati secara biasa, ada yang mati kerana sakit, ada yang mati kerana kemalangan, ada yang mati kerana dibunuh, ada yang mati kerana mempertahankan negara dan bermacam-macam sebab lagi berlaku kematian.

Yang paling sedih apabila orang tersayang tiba-tiba mati, selapas 'beselora' dengan gelak ketawa tak berapa lama kemudian terima berita kematian. Antara percaya atau tidak, kematian terpaksa diterima kerana kematian tetap akan terjadi tak kira kepada siapa.

Dimusim deman pilihanraya ini, kematian telah menjadi tumpuan terutamanya oleh pemimpin poilitik tanahair, tak kiralah pemimpin parti mana terutamanya orang yang selalu pasang body, bercita-cita nak bertanding dalam pilihanraya umum ke 13. Pantang dengar kematian pasti muncul dikhalayak ramai, ejen-ejen diberi tugas khas untuk memaklumkan kematian. Hipokret politik.

Zairah kematian (melawat) sudah menjadi budaya kepada pemimpin PAS, orang PAS sentiasa sibuk mengurus jenazah apabila ada kematian, mengurus sejak mula jenayah hendak dimandi, hinggalah kedalam kubur, dalam bab itu orang-orang PAS adalah juara dalam pengurusan jenazah dikampung kampung sehinggalah menjadi 'shikh' waktu majlis tahlil. Hebatnya orang PAS.

Perkara ini jarang jarang menjadi kebiasaan kepada orang-orang UMNO, para pemimpin UMNO hanya mampu menzairahi ketika diminta menzairahi oleh orang-orangnya saja dan bermusim, seperti sekarang ini apabila ada berita kematian dikawasannya baru nampak wajah kerana pilihanraya dah hampir tiba, musim deman pilihanraya, katakan.

Yang tidak patut berlaku juga sedang berlaku, yang mana ada wakil rakyat cuba mengambil kesempatan diatas penderitaan kematian. contoh, oleh kerana mahu terus populor dan mahu bertanding dalam pilihanraya umum ke 13 ada wakil rakyat sanggup bersama menyokong mendesak supaya mayat-mayat dibedah untuk kali kedua. Bukan apa sebenarnya, itu hanya kerana nak berlakun menunjukan bahawa dia prihatin kepada rakyat.

Sedangkan wakil rakyat tersebut tahu yang simati itu terlibat dalam banyak kes jenayah yang menyusahkan orangramai, disini kita harus bertanya, apakah orang ini patut dipilih lagi sebagai wakil rakyat kerana sudah jelas mengambil kesempatan diatas kematian dan snggup membela sipenjenayah melawan polis  serta menyusahkan rakyat.

Jangan kerana mahu memikat undi, ada bakal-bakal calun atau wakil rakyat sanggup mengambil kesempatan memperlekehkan kerja polis, Polis bertugas menjaga kepentingan awam dan orangramai, menjaga rakyat yang tidak melakukan kesalahgan, Polis wajib bertindak terhadap pengacau ataupun mereka yang boleh mengakibatkan harta dan nyawa orang awam dan dalam menjalankan tugas ada kadang-kala berlaku peristiwa diluar jangka.

Tidak ada seorang polis pun yang sengaja mahu bertindak hendak membunah orang semasa menjalankan tugas kecuali orang itu penjenayah merbahaya. Polis sekadar menjalankan tugas untuk menghalang berlakunya perkara yang boleh menjejaskan keharmonian orangramai, apabila berlaku pergelutan dan kejar mengejar serta tembak menembak maka tentulah ada perkara accident yang berlaku.

Janganlah kerana kesalahan yang tidak ada niat dan tidak diduga berlaku itu dijadikan alasan untuk menghina pasukan polis dan bertindak bagi mempertahankan mangsa yang terang melakukan kesalahan semata-mata mahu memikat undi. Ingat polis pun ada undi, keluarga polis pun ada undi.

Kebiasaannya wakil rakyat dari PR selalu mengambil kesempatan untuk menjadi hero dalam kes kematian yang melibatkan pasukan polis, wakil rakyat seperti ini sepatutnya tidak diberi peluang untuk bertanding sekali lagi dalam pilihanraya umum ke 13 nanti, kerana wakil rakyat seperti ini bukan sebenarnya pejuang untuk keadilan, keamanan dan membela rakyat, orang seperti ini adalah seorang yang hipokret politik hanya sengaja mencari kesempatan diatas kematian orang.

Harus diingat selepas pilihanraya umum ke 13 nanti, pasukan polis diraja Malaysia adalah pasukan polis kerajaan PR.


Duke of UMNO

Posted: 25 Jan 2013 01:04 PM PST

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! HARUN DIN BUAT POK NIK, ANWAR & GUAN ENG PANASSSS..???

Posted: 24 Jan 2013 07:37 PM PST



Aku yakin, telinga Nik Aziz, Guan Eng dan Anwar Berahim akan berasap bila dengar kenyataan terbaru Datuk Dr. Harun Din Al-Hafiz berkenaan penggunaan kalimah "Allah" di Malaysia, khususnya di Semenanjung....

Pada aku, Nik Aziz perlu rasa malu dengan Harun Din kerana hujahnya lebih bernas berbanding dirinya. Maklumlah, ilmu Harun Din lebih tinggi dari Nik Aziz. Nik Aziz je yang perasan dia berilmu tinggi...

Aku masih ingat lagi sebelum Majlis Syura PAS ubah keputusan pasal isu ni, Nik Aziz masa tu menyokong penuh kehendak Guan Eng yang mahu kalimah "Allah" digunapakai di dalam Bible versi bahasa Melayu.


Dan aku yakin, Nik Aziz pertahankan sokongannya dalam meeting Majlis Syura tu. Khabarnya, dia terpaksa tahan geram bila majoriti Majlis Syura tak menyebelahi dia dan bersetuju dengan Timbalannya itu...

Lagipun, ada sumber dalaman PAS yang memberitahu bahawa Harun Din dan Harun Taib terpaksa mengugut Nik Aziz untuk keluar dari PAS sekiranya Nik Aziz berdegil mempertahankan kemahuan Guan Eng dan DAP.

Aku tertanya-tanya, kenapa orang-orang PAS masih "buta" tentang beza antara Nik Aziz dan Harun Din. Kalau la aku dalam PAS, dah lama aku usulkan supaya Harun Din jadi Mursyidul Am dan Nik Aziz elok disuruh mengajar di tadika Pasti jer...

Amacam? Berani gulingkan Nik Aziz dan angkat seorang ulama yang jauh lebih berilmu dari "nabi" PAS itu? Atau puak-puak PAS ni bacul-bacul semuanya...? Coward..!!!

THE FLYING KICK

Posted: 25 Jan 2013 01:02 PM PST

THE FLYING KICK


PATUTLAH SI TUA PECACAI PENJILAT LUBANG JUBUR ANWAR, MEROYAN... 17 ADUN PAS KELANTAN BERMASALAH BESAR!!!

Posted: 25 Jan 2013 07:16 AM PST

SIAPA DI BELAKANG GIDEONS YANG EDARKAN BIBLE KEPADA PELAJAR MELAYU-ISLAM DI PULAU PINANG?

Posted: 25 Jan 2013 05:50 AM PST

BUKAN JAWATAN PERDANA MENTERI KONON... THUIIIIHHHH!!!

Posted: 25 Jan 2013 04:17 AM PST

AHLI KELUARGA KRONI DAP PULAU PINANG, TAK SENANG DUDUK BILA SINDIKET PENJUALAN BAYI TERBESAR DITUMPASKAN PDRM SEMALAM!!!

Posted: 25 Jan 2013 02:00 AM PST

GEMPAR !!! TAIB AZAMUDDIN TENAT!!!

Posted: 25 Jan 2013 12:36 AM PST

TAKDAK PEMBAKARAN, MACAM MANA NAK BUAT PENDAKWAAN - GHANI PATAIL KEPADA LIM GUAN ENG!!!

Posted: 24 Jan 2013 11:30 PM PST

NASHARUDDIN MAT ISA 'DIHANTAR NAJIB' UNTUK BERTANDING DI PERMATANG PAUH, PUNCA ANWAR IBRAHIM LARI!!!

Posted: 24 Jan 2013 09:30 PM PST

AGAMA APA SEBENARNYA AHLI-AHLI PAS INI?

Posted: 24 Jan 2013 08:46 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Jan 2013 11:18 AM PST

PEJUANG BANGSA


Kantoi ! Pencacai Pakatan guna sumber media Israel hentam Najib pi Gaza

Posted: 25 Jan 2013 07:27 AM PST


Rupa-rupanya pencacai Pakatan termasuk Anwar yang memperlekehkan lawatan Najib ke Gaza bersumberkan media propaganda israel

Media zionis ini memainkan isu kononnya Mahmoud Abbas kecewa Najib tidak ke Palestin .Kebenarannya Najib tibldak boleh  melalui ruang udara Israel kerana negara kita tidak mempunyai hubungan dengan negara zionis itu.

Jadi di sini siapa sebenarnya yang hipokrit tahap durjana ? Sebarkan berita propaganda zionis burukkan usaha seorang  pemimpin Islam yang mahu mahu satukan Hamas dan Fatah.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Hot! Baru je bertunang, Liyana Jasmay dah boleh bikin aksi peluk ??

Posted: 25 Jan 2013 05:48 AM PST

KURANG dua minggu saja lagi, pelakon berbakat besar, Liyana Jasmay, 24, menanti detik bahagia bergelar isteri.

Memilih ahli perniagaan, Fathuddin Mazlan, 28, sebagai pasangan hidup, pelantun lagu Cinta Bersatu, ini bakal disatukan pada 2 Februari depan.

Namun, dalam keterujaan itu, pasangan ini dihimpit kontroversi menjelang hari pernikahan tidak lama lagi.

Menerusi gambar pra perkahwinan yang dirakam di Hyatt Regency Kuantan Resort, Isnin lalu, ia mengundang kontroversi apabila ramai pihak mula mengkritik tindakan pelakon dan penyanyi ini.

Gambar yang menampilkan babak romantik itu turut merakamkan aksi mesra mereka dan sekali gus mengundang rasa tidak puas hati ramai pihak kerana ianya dilihat bertentangan dengan nilai dan budaya masyarakat kita.

Zass cuba mendapatkan penjelasan daripada tuan badan, akhirnya, ibu Liyana, Datin Habsah Simpon, mengeluarkan rasa terkilan berikutan tindakan pihak tidak bertanggungjawab itu.

"Saya dan keluarga kesal dengan apa yang berlaku. Perkara sebegini sepatutnya tidak berlaku ketika ini memandangkan majlis bakal berlangsung tidak lama lagi,

"Gambar itu sepatutnya tidak boleh dipaparkan kepada umum kerana perkara ini telah dijanjikan sejak awal lagi. Ia hanyalah untuk simpanan peribadi sahaja.

"Kami kesal dengan tindakan jurugambar berkenaan. Namun, tidak perlu diperkatakan lagi kerana ianya telah berlaku dan kami akui kesilapan itu," katanya dengan nada kesal.-sinar harian-

Komen GPB

Sepatutnya tak boleh dibuat pun aksi ini  walaupun gambar yang diambil  ini hanya untuk  simpanan peribadi. ingat kalau dah dapat lesen bertunang dah boleh peluk ke ?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Hot! Anwar terikut kebodohan Nasrudin perlekeh Najib ke Gaza

Posted: 25 Jan 2013 05:00 AM PST



PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan lawatan Datuk Seri Najib Razak ke Gaza sebagai "kurang bijak" kerana tidak melawat pergerakkan Fatah dan pemimpinnya Mahmoud Abbas.
 
48 jam selepas lawatan bersejarah Perdana Menteri ke Gaza itu – yang pertama oleh pemimpin daripada negara bukan Arab, Anwar menegur Najib kerana kononnya tidak mengiktiraf pergerakan Fatah yang berpangkalan di Tebing Barat, ruang udara wilayah itu dikuasai oleh rejim Tel Aviv. 
 
Kelmarin, Najib menjelaskan bahawa rejim Zionis enggan memberi kebenaran untuk rombongan beliau menggunakan ruang udara itu bagi melawat Tebing Barat selagi Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel. Justeru Najib terpaksa menumpu lawatannya ke Gaza sahaja yang dikuasai oleh Hamas.
 
Najib berkata Malaysia mahukan Fatah dan Hamas merealisasikan hasrat menubuhkan kerajaan gabungan secepat mungkin demi keamanan di bumi Palestin.
 
Anwar mendakwa lawatan Najib itu hanya untuk mencari sokongan pengundi Melayu di Malaysia dan menolak penjelasan Najib mengenai punca beliau tidak dapat ke Tebing Barat yang dikuasai oleh Fatah dan presidennya Mahmoud Abbas.
 
"Najib sememangnya kurang bijak oleh kerana beliau sepatutnya menghubungi kedua-duanya," katanya.
 
Anwar sebelum ini terjebak dalam kontrovesi Asia Tengah apabila didakwa membuat  membuat kenyataan pro-Israel dalam wawancara dengan akhbar Wall Street Jo

Hot! Guan Eng diberi tempoh 48 jam minta maaf isu kalimah Allah !

Posted: 25 Jan 2013 03:57 AM PST





 Anggota 10 badan bukan kerajaan (NGO) daerah Kuala Muda hari ini mengadakan demontrasi aman bagi mendesak Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng memohon maaf secara terbuka berhubung penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

Demonstrasi di hadapan Masjid Sultan Muzaffar Shah di sini selepas solat Jumaat itu disertai puluhan umat Islam antaranya mewakili Persatuan Masyarakat Sejahtera Harmoni Kuala Muda (Maksum), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Kedah, Perkasa Kuala Muda dan Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) cawangan Sungai Petani.

Naib Pengerusi Maksum Rashid Hanafi berkata, mereka memberi tempoh 48 jam kepada Ketua Menteri Pulau Pinang itu membuat permohonan maaf secara terbuka atau berhadapan dengan lebih banyak bantahan daripada masyarakat Islam.

"Kami juga mahu dia (Lim) menghormati masyarakat Islam negara ini sebagaimana kita menghormati bangsa lain," katanya kepada pemberita.

Ketua cawangan PBTM Sungai Petani, Mohd Sattar Mohd Saad meminta pemimpin-pemimpin Islam Malaysia bersatu hati menghadapi pakatan pembangkang khususnya DAP untuk menegakkan hak Islam.

"Kita tidak mahu nama ALLAH digunakan di dalam Bible," katanya. - Bernama

AP wakil rakyat PAS beli kereta Porsche untuk anak ??

Posted: 24 Jan 2013 08:31 PM PST


"Itu bukan kereta saya tapi  anak yang menggunakan AP saya "... Bila dah terdedah guna nama anak yang beli .

Persoalannya ,tindakan  Adun PAS ini dah boleh dikira salahgunakan kemudahan AP sebagai wakil rakyat kerana membeli kereta dengan harga AP bagi lari daripada membayar cukai . Sebelum ini puak PAS bukan main lagi tuduh UMNO amal kroni tapi mereka sendiri pun beri AP untuk anak beli Porsche ...hahaha.


Selain itu , harga kereta yang dibeli anaknya ini  berharga RM 100 K oleh Adun PAS boleh dipertikaikan .

ikuti pendedahkan rakan blogger CTS



betulkah harga kereta tersebut hanya berjumlah RM100,000 lebih sahaja? Diskaun cukai untuk Permit Import (AP) hanyalah RM60,000 sahaja. Rujuk kembali kenyataan Rafizi Ramli yang pernah membuat ananlisa isu AP ini. 

Mengikut tinjauan CTS mengenai harga "recond" Porsche Cayman bagi tahun 2007 adalah sekitar RM218-RM230 rribu manakala bagi tahun 2009 adalah sekitar harga RM280-320. Selepas campur tolak darab bahagi dan selepas ditolak diskaun AP sebanyak RM60 ribu, mana datangnya harga belian Porsche Cayman yang dibeli untuk anaknya berharga RM100 ribu? Kita mengesa Ustaz Hashim Jasin untuk menunjukkan kepada Rakyat resit pembelian.



Hot ! Ketua Pemuda UMNO Pasir Gudang sokong bilik gerakan ditutup !!! @ahmadmaslan @khairykj

Posted: 24 Jan 2013 07:43 PM PST




Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman akan dipertanggungjawabkan sekiranya calon Barisan Nasional (BN) tewas pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), sekali gus menyebabkan kerusi Parlimen Pasir Gudang jatuh ke tangan pembangkang.

Ketua Pemuda Umno Bahagian Pasir Gudang, Rohazam Shah Ahmad turut menyokong tindakan menutup sebahagian besar bilik gerakan di sembilan kampung setinggan kelmarin, seperti yang dilaporkan Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, masalah setinggan yang dibangkitkan penduduk telah empat tahun diperjuangkan Pemuda Umno Pasir Gudang, namun tiada tanda-tanda isu itu akan menemui jalan penyelesaian.

"Tindakan ahli parti sehingga sanggup menutup bilik gerakan dalam saat-saat PRU13 semakin hampir, itu sebenarnya rakyat sudah bosan menunggu janji yang sudah terlalu lama dinanti.

"MB sudah janji nak selesai...sudah turun padang bertemu penduduk setinggan, tapi masih bermain teka-teki. Sampai bila? Sedangkan rakyat hari ini sudah pandai menilai janji yang ditaburkan pemimpin," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Rohazam berkata, tindakan menteri besar itu dikhuatiri menggugat jumlah undi membabitkan 100,000 pengundi di Pasir Gudang akibat kekecewaan penduduk, sedangkan jentera BN selama ini telah bersusah-payah meyakinkan lebih 54 peratus pengundi Melayu di situ.

Menurutnya, sudah tiba masanya perkara berkenaan diselesaikan kerana rakyat telah terlalu lama disogokkan dengan janji yang dibuat oleh pemimpin utama negeri ini.

"Kita tidak mahu kerana nila setitik, rosak susu sebelanga kerana jentera BN di Pasir Gudang sudah lama bersiap-sedia dengan pelbagai program mendekati rakyat, termasuk Pemuda bersama orang muda.

"Jika perkara ini tak selesai, jawapannya akan dapat kita tengok pada PRU13. Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN di Pasir Gudang pada PRU13, MB kena bertanggungjawab," katanya.

Rohazam yang juga Ketua Penerangan Pemuda Umno Negeri turut menyelar tindakan Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan yang ingin mengambil tindakan tata tertib dan disiplin terhadap ahli Umno yang menjadi dalang boikot kempen.

Menurutnya, Ahmad diingatkan supaya tidak hanya menunjukkan kuasa dengan kenyataan sedemikian, sebaliknya turun menyelami rintihan penduduk setinggan di Pasir Gudang dan mencari jalan penyelesaian.


"Jangan cabar kami dengan kenyataan yang boleh mengeruhkan lagi keadaan. Kalau beliau pemimpin yang berjiwa rakyat, turun ke kawasan kami dan lihat sendiri rintihan penduduk setinggan di Pasir Gudang yang setia menagih janji sejak 13 tahun lepas.

"Bantu kami selesaikan kemelut ini, bukannya cuba menunjuk kuasa yang diamanahkan," katanya.



Komen GPB 

Orang Johor terutama di Pasir Gudang ni depa tak biasa lagi kot diperintah pembangkang .

La ni tak pa la boleh seronok ugut UMNO dengan  tutup bilik gerakan ..tapi bila diperintah pembangkang nanti , silap-silap bilik gerakan tu  pun  kena rampas !!!

Lepas ni pakat buat bilik gerakan dalam khemah la jawabnya macam di P.Pinang .

Tak sedaq lagi hang pa ....haha... nak sabotaj ke ?? Bila hilang kuasa baru ada akai .........





Itu Anwar punya pasal tak ikut Majlis Syura - Harun Taib

Posted: 24 Jan 2013 06:30 PM PST





- Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib percaya pemimpin Pas tidak akan 'terikut-ikut' dengan pendirian Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tetap membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Tegas Harun, beliau sendiri tidak akan berganjak daripada pendirian menyokong keputusan Majlis Syura Ulama yang dibuat pada 13 Januari lalu bahawa kalimah Allah hanya khusus untuk umat Islam.

Menurut beliau, terpulang kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sama ada menerima atau menentang keputusan Majlis Syura Ulama berhubung perkara itu.

"Ikut suka dialah (Anwar). Kalau dia tak setuju atau sokong keputusan Majlis Syura Ulama, itu dia punya pasal. Tapi saya tetap dengan pendirian bersama-sama Majlis Syura Ulama yang memutuskan kalimah Allah hanya untuk orang Islam.


Komen GPB 

Macam ini ke pendirian Ulama PAS dalam bab akidah ?? 

Kalau rakan mereka  tak setuju , boleh je cakap ikut suka dia  ..hahaha.. 

Macam mana la depa ini dah jadi memerintah Malaysia kalau bab agama & akidah pun dah berbeza pendapat . Ingat huru hara dibuatnya dalam urusan agama jika diperintah puak2 ni .



Kalimah Allah : Sokong pendirian Anwar jatuh SYIRIK !!

Posted: 24 Jan 2013 05:00 PM PST



Sokong kalimah Allah digunakan agama Kristian dalam Bible difatwakan oleh Prof Dr Haron Din sebagai Syirik ...

Jadi kepada  pencacai & barua  yang menyokong pendirian Anwar & Pakatan  menghalalkan kalimah Allah ini  digunakan dalam Bible yang didesak Guan Eng  bermakna dah jatuh SYIRIK !!



Pemimpin dan ahli Pas termasuk orang Islam lain yang menyokong pendirian Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah adalah tergolong sebagai syirik.

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr. Hasan Ali berkata, Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din baru-baru ini telah membuat ketetapan sedemikian dan seharusnya dipatuhi terutama oleh semua pemimpin dan ahli parti itu.

Sehubungan itu, tegasnya, kepimpinan tertinggi Pas terutama Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Haron sendiri perlu segera menjelaskan perkara berkenaan supaya tidak mengelirukan umat Islam.

"Saya harap Nik Abdul Aziz, Abdul Hadi, Haron beritahu mereka semua ini amalan syirik. 

"Jangan mati dalam syirik. Jangan nanti mereka (berjuang) dalam parti Islam tetapi mati dalam syirik," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Hasan yang juga bekas Naib Presiden Pas ditemui selepas menjadi panel Forum Perdana dalam program Gerak Himpun Maulidur Rasul. - UTUSAN

Kerana Guan Eng, umat Islam huru hara - ahli PAS

Posted: 24 Jan 2013 04:00 PM PST




- Lebih 50 penduduk termasuk penyokong Pas yang tidak puas hati dengan kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, hari ini mengadakan demonstrasi membantah cadangan pemimpin itu, yang mahu penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu dibenarkan.

Selain membawa sepanduk mengecam Guan Eng penduduk Kampung Padang Enggang itu turut memijak bendera DAP kerana isu berkenaan.

Ketua kumpulan penduduk itu, Mohd Rosli Ghazali, 52, kemudian mendesak Pas keluar daripada gabungan parti pembangkang sekiranya parti itu lebih sayangkan Islam.

"Atas nama Islam, Pas perlu keluar daripada Pakatan Rakyat. Jangan bersekongkol lagi dengan DAP yang jelas memusuhi Islam.

"Kami ingin bertanya kepada Lim Guan Eng, tujuan apakah kamu mahu menggunakan kalimah Allah ini? Tahukah kamu kerana isu ini boleh menyebabkan keadaan menjadi huru hara dan tidak tenteram," katanya.

Mohd. Rosli juga meminta semua pihak agar menerima keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang tidak membenarkan kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.

Isu kalimah Allah itu timbul apabila Lim mendesak kerajaan agar membenarkan kalimah itu digunakan dalam Bible versi berkenaan dan pada satu ketika gabungan pembangkang turut bersetuju agar kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.

Bagaimanapun, selepas dikritik hebat, Majlis Syura Ulama Pas kemudiannya mengeluarkan ketetapan agar kalimah Allah tidak dibenar digunakan oleh bukan Islam bagi mengelak kekeliruan. - BERNAMA


** Tapi ramai pemimpin PAS masih sedaq lagi ...syok lagi puja kat Kalipah DAP ini ..
=

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 25 Jan 2013 07:16 AM PST

KEMBARA DI PERJALANAN INI


KISAH KELEBIHAN BERSELAWAT

Posted: 25 Jan 2013 04:51 AM PST

Ini kisah seorang wali Allah bernama Sufyan As Sauri yang menceritakan satu kisah yang menarik mengenai selawat.

Bila bertawaf mengelilingi kaabah, saya melihat seorang laki-laki, ia membaca selawat kepada Rasulullah SAW.

Saya mendekatinya lalu bertanya: "Mengapa anda meninggalkan bacaan tasbih,tahmid dan tahlil justeru hanya membaca selawat sahaja? Adakah sesuatu berlaku kepada diri anda?

Siapakah anda ini? Tanya orang itu.

Saya Sufyan As Sauri" Jawab saya.

Baiklah akan aku ceritakan." Aku meninggalkan ayahku untuk mengerjakan haji.
Ketika dalam perjalanan, ayahku sakit dan sakitnya itu membawa kematian. Aku bersedih dengan kematiannya. Wajah ayahku yang tampan itu telah bertukar menjadi hitam legam, aku menutup wajahnya dengan kain. Aku berasa sedih sekali, dan malu jika orang mengetahuinya, sedang ayahku adalah seorang ahli ibadah. Aku terus bertafakkur dan tertidur. Dalam tidurku aku bermimpi seakan-akan melihat sinar yang semakin mendekati tempatku itu, dan ternyata sinar itu bersumber dari seorang yang sangat gagah lagi tampan. Pakaiannya bersih,wajahnya bersinar terang, baunya harum sekali. Aku tidak pernah melihat orang ini sebelumnya, dan aku belum mengenalinya.
Dia terus menuju kepadaku. Satu-satu langkahnya sehinggalah dia berada di sisiku.

"Ada apa kesusahanmu?" tanyanya. "Ayahku telah meninggal dunia," aku menangis. Dan belum sempat aku bercerita seterusnya, dia berkata. "Jangan menangis, semua manusia mesti menemui kematian." "Tapi wajahnya" kataku "Wajahnya hitam legam. Tolonglah aku" aku merayu-rayu terus mengharapkan bantuan sesuatu. Tanpa berbicara apapun lagi, dia terus membuka kain yang menutup wajah ayahku itu, lalu mengusap telapak tangannya pada wajah ayahku. Ajaib sekali, aku hampir tidak percaya apa yang telah berlaku. Wajah ayahku kembali semula putih bersih, dan lebih bercahaya dari asalnya. Apa penawarnya? Sampai perkara yang cukup ajaib ini berlaku.

Dia kemudian mengambil kain tadi dan menutup semula wajah ayahku itu. Kemudian iapun hendak kembali semula dari arah yang ia datang tadi.

Melihat ia akan pergi, dan aku belum lagi tahu siapa orang ini, maka aku segera memegang bajunya seraya bertanya, siapakah tuan yang telah menolong ayahku ini? Dia tersenyum dan kelihatan nur dan cahaya bersinar dari senyumannya. Wajahnya seperti bulan purnama. "Aku ini Muhammad" jawabnya. "Muhammad siapa"? aku meminta penerangan lagi.

"Muhammad, Rasulullah. Akulah pembawa Al Quran" jelasnya. Aku terduduk dan terpinga-pinga untuk menikmati wajahnya yang mulia. Inilah dia Rasulullah, aku berkata dalam hatiku, lisanku kelu, tidak berkata apa-apapun.

"Ayahmu ini terlalu banyak membuat sia-sia di dalam hidupnya, namun begitu dia selalu membaca selawat dan salam kepadaku. Ketika ia mengalami hal buruk ini, ia memohan kepada ku untuk membantunya, maka aku datang ini untuk membantunya, dan aku selalu menolong orang yang selalu membaca selawat dan salam kepadaku" jelasnya.

Pada saat itulah aku terkejut dari mimpiku itu, dan aku terus teringat apa yang telah berlaku di dalam mimpi itu. Aku terus membuka kain yang menutupi wajah ayahku itu, dan betullah seperti yang berlaku di dalam mimpi tadi, bahawa wajah ayahku telah kembali putih bersih dan bercahaya lebih dari mulanya.

MAKANAN ENAK YANG TIDAK BUAT ANDA JADI GEMUK

Posted: 24 Jan 2013 09:06 PM PST

7 Makanan Enak Untuk Menurunkan Berat Badan

Diet makanan, terutama bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan atau menjaga agar tubuh tidak menjadi gemuk, biasanya menyebabkan kita tidak dapat merasa makanan yg enak-enak...dan terkadang hal tersebut membuat kita merasa terseksa..

Sebenarnya, ada beberapa makanan enak yang mungkin tidak kita ketahui mempunyai kemampuan untuk menurunkan berat badan dan membantu program diet yang boleh kita amalkan.

1. Ikan Salmon


Penelitian menunjukkan Omega 3 yang terkandung di dalam ikan salmon membantu anda membangun otot di dalam tubuh dan membakar kalori lebih banyak, selain itu Omega 3 juga mengurangi lemak di dalam tubuh dengan menurunkan kadar cortisol.

2. Yogurt


Yogurt merupakan makanan kaya akan kalsium dan mengandung probiotik yang dapat membantu menjaga lemak perut tetap terkontrol.

3. Avocado
Buah avocado mampu membuat metabolisme tubuh lebih cepat, tinggi antioksidan dan seratnya membantu membakar kalori lebih banyak.

4. Kacang

Sebuah penelitian di University of Colorado menjelaskan bahwa dengan mengambil kacang yang tinggi serat akan meningkatkan pembakaran kalori hingga 24% dalam sehari.

5. Cili/Lada


Cili mengandung bahan kapsaisin yang membuat rasa pedas dan panas saat dimakan, kondisi ini juga dipercaya dapat mendorong sistem tubuh untuk membakar kalori lebih banyak hingga 50 – 100 kalori ekstra setelah makan pedas.

6. Green Tea


Sebuah penelitian membuktikan bahwa green tea dapat membantu menurunkan berat badan anda dan mengecilkan lingkaran pinggang dengan meningkatkan pembakaran lemak dalam tubuh.

7. Kopi


Kopi, minuman kegemaran ramai orang ternyata mempunyai khasiat untuk menurunkan berat badan tubuh anda. Hanya dengan secawan kopi anda dapat mempercepat metabolisme di dalam tubuh sebanyak 15 % dan kandungan kafein di dalam kopi membantu membakar lemak di dalam tubuh anda.

MADAH HARI INI

Posted: 24 Jan 2013 04:56 PM PST


Politik Harian

Posted: 25 Jan 2013 03:51 AM PST

Politik Harian


Husam Musa Jangan Derhaka Kepada Baginda Sultan?

Posted: 25 Jan 2013 02:00 AM PST


Kenyataan.: Husam merupakan penderhaka secara nyata bila mana tidak menghormati usaha Perdana Menteri menubuhkan Jawatankuasa Khas yang telah mendapat Perkenan Baginda Sultan Kelantan sendiri dalam Isu Tuntutan Royalti.

Ini jelas bila semalam Husam memfailkan permohonan injunksi interlokutori bagi menghalang Petronas membayar Royalti minyak kpd kerajaan Malaysia.Ini jelas melambangkan usaha jahat dan hanya kerana ingin menimbulkan kebencian rakyat Kelantan kepada kerajaan pusat.
Rakyat harus berterima kasih kpd Dato Mustapa Mohamed sebagai Pengerusi Perhubungan dan Dato Dr Awang Adek Timbalan nya yang berjaya berunding dan meyakinkan Perdana Menteri Najib bahawa satu jawatankuasa Khas perlu di wujudkan untuk menyelesaikan kemelut Tuntutan Royalti Kelantan ini agar ianya dibuat dalam satu badan yang tidak ada kepentingan melainkan hanya memikirkan satu keputusan yang tidak akan menimbulkan sebarang salah tafsir mengikut perundangan.

Dalam pada itu juga Jawatankuasa Khas ini sudah mendapat Perkenan YAM Sultan Muhammad V dan juga telah Di Perkenan seorang wakil mewakili Negeri Kelantan.

Apa lagi yg Rakyat Kelantan inginkan...Kekadang Baginda Sultan tidak perlu Bertitah tetapi harus di ingat bila Perkenan Tuanku Al Sultan itu juga harus di hormati dan di junjung. Adakah sekarang Husam cuba mengajar Rakyat Kelantan ilmu baru yaitu untuk menderhaka kepada Sultan seperti mana beliau sndiri lakukan sekarang..

Saya yakin Rakyat yang berilmu & cerdik akan menilai "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini tidak akan dapat Husam teruskan kerana "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini merupakan ilmu ajaran DAP kepada Husam dan Rakyat Kelantan menolak sekeras2 nya perderhakaan kepada Sultan.

Rakyat harus bangkit untuk mendesak Husam menarik balik Injunksi nya untuk menghormati Jawatankuasa Khas yang telah di Perkenan sendiri oleh Kebawah Duli Al Kelantan Sultan Muhammad V.

Daulat Tuanku.. Allahuakbar

Kiriman Pembaca

Wan Khairul Ihsan
Rakyat Marhaein.

Adun PAS Akui Pembelian Porsche Cayman WWF 3000!

Posted: 24 Jan 2013 11:00 PM PST


Setelah diasak dan di bongkarkan akhirnya ADUN PAS Sanglang yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Perlis membuat kenyataan di Harakahdaily mengenai isu pemilikan Porsche Cayman yang didaftarkan atas namanya.


Menurut kata Ustaz PAS ini kenderaan tersebut yang didaftarkan atas nama beliau adalah milik anaknya, Faiz yang telah membelinya menggunakan permit import (AP) kereta yang diperuntukkan kepada beliau sebagai wakil rakyat...

Nampaknya Ustaz PAS ni dah salahguna hak dan keistimewaan yang diberikan kepadanya untuk kepentingan kroni dan keluarganya?

Hmmmm... Kalau kena kat anak wakil rakyat Umno/BN kecoh satu dunia ni... Tapi bila dah kena kat batang hidung sendiri buat bodow je puak Pakatan Haram ni...

Berdasar dari kenyataan Ustaz PAS ini... masih terdapat keraguan dengan harga pembelian kenderaan tersebut...

Betul ke harga kenderaan tersebut dibeli dengan harga sekitar RM100,000 lebih sahaja? Ke Ustaz ni silap kira.... guna 'Microsoft Excel' kot?

Jika Ustaz Hashim Jasin benar-benar iklas dalam pengakuan ini pamerkanlah resit pembelian di Harakahdaily, kerana rakyat meragui akan kebenaran dari Ustaz PAS ni!

Berita terdahulu : Panas Meletop! Pendedahan Porsche Cayman WWF 3000 Milik Pesuruhjaya PAS Perlis

PAS Kelantan Pijak Bendera DAP!

Posted: 24 Jan 2013 08:00 PM PST


Sekumpulan penduduk Islam serta penyokong Pas di Kelantan semalam membantah tindakan DAP yang masih berkeras mahu kalimah Allah digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu meskipun keputusan telah dibuat bahawa kalimah itu adalah eksklusif untuk penganut agama Islam.

Bantahan yang disuarakan dalam satu demonstrasi aman turut berikrar akan mempertahankan agama Islam daripada terus dihina dan dipergunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab.


Selain membawa sepanduk mengecam Lim, penduduk Kampung Padang Enggang itu turut memijak bendera DAP kerana isu berkenaan.


Ketua kumpulan penduduk itu, Mohd Rosli Ghazali, 52, kemudiannya mendesak PAS keluar daripada gabungan parti pembangkang sekiranya parti itu lebih sayangkan Islam.

"Atas nama Islam, PAS perlu keluar daripada Pakatan Rakyat. Jangan bersekongkol lagi dengan DAP yang jelas memusuhi Islam.

"Kami ingin bertanya kepada Lim Guan Eng, tujuan apakah kamu mahu menggunakan kalimah Allah ini? Tahukah kamu kerana isu ini boleh menyebabkan keadaan menjadi huru hara dan tidak tenteram," katanya.


Mohd Rosli juga meminta semua pihak agar menerima keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang tidak membenarkan kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.

Isu kalimah Allah itu timbul apabila Lim mendesak kerajaan agar membenarkan kalimah itu digunakan dalam Bible versi berkenaan dan pada satu ketika gabungan pembangkang turut bersetuju agar kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.

Bagaimanapun selepas dikritik hebat, Majlis Syura Ulama PAS kemudiannya mengeluarkan ketetapan agar kalimah Allah tidak dibenar digunakan oleh bukan Islam bagi mengelak kekeliruan.


Harun Taib - Pas Tidak Ikut Anwar Ibrahim!

Posted: 24 Jan 2013 07:00 PM PST


Bunyi macam tegas tapi, dalam hati ada taman....

PAS tak ikut Anwar... So tunggu apa lagi? Keluar sajalah dari Pakatan Haram... jangan peralatkan Agama untuk kepentingan politik!


Utusan - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib percaya pemimpin Pas tidak akan 'terikut-ikut' dengan pendirian Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tetap membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Tegas Harun, beliau sendiri tidak akan berganjak daripada pendirian menyokong keputusan Majlis Syura Ulama yang dibuat pada 13 Januari lalu bahawa kalimah Allah hanya khusus untuk umat Islam.

Menurut beliau, terpulang kepada Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sama ada menerima atau menentang keputusan Majlis Syura Ulama berhubung perkara itu.

"Ikut suka dialah (Anwar). Kalau dia tak setuju atau sokong keputusan Majlis Syura Ulama, itu dia punya pasal. Tapi saya tetap dengan pendirian bersama-sama Majlis Syura Ulama yang memutuskan kalimah Allah hanya untuk orang Islam.

Nasrudin Tantawi... Kalau Marah Nyamuk Janganlah Bakar Kelambu!

Posted: 24 Jan 2013 06:00 PM PST


Kesian juga kalangan blog pembangkang terpaksa kerja lebih masa perah otak untuk memperlekehkan lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza.

Mungkin sudah tidak ada jalan...maka kebanyakannya bergayut dan putar sakan kenyataan Presiden Palestin Mahmoud Abbas tidak senang hati dengan lawatan itu.



Budak sekolah darjah satu pun tahu kenyataan itu tidak lain tidak bukan semata-mata kerana masalah politik dalaman antara Fatah dan Hamas.

Gaza,yang bersempadan dengan Mesir merupakan kawasan Hamas pimpinan Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh manakala Mahmoud Abbas pula di Tebing Barat yang terkepung dengan kawasan dikuasai Israel.

Melihat dari segi kedudukan dua kawasan itu - Gaza dan Tebing Barat yang terpisah begitu, siapa sahaja boleh faham mengapa Najib tidak dapat lintas untuk jumpa Mahmoud Abbas.

Gaza senang boleh masuk melalui sempadan Mesir tetapi lain halnya dengan Tebing Barat.

Namun puak-puak yang jadi 'jiwa kacau' dengan kejayaan lawatan Perdana Menteri itu tetap mengambil sikap standard golongan parti bulan - tutup mata dan pekak telinga.

Kalau tidak faham juga, boleh baca komen Najib sendiri yang meminta agar lawatannya ke Gaza tidak disalah tafir.

Menurutnya lawatan itu tidak memberikan kelebihan dan kekurangan kepada Hamas mahupun Fatah.

Kata Perdana Menteri rancangan asal beliau untuk melawat kedua-duanya, Tebing Barat dan Gaza, tetapi tidak dapat dilaksanakan kerana sekatan yang sedia ada di Tebing Barat.

"Saya tidak dapat lawat Ramallah (Tebing Barat yang dikuasai Fatah) yang ruang udaranya di bawah kawalan Israel dan Israel tidak akan memberikan kebenaran melainkan kita ada hubungan diplomatik dengan Israel," katanya di Kaherah kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan lawatannya ke Mesir.


Rasanya eloknya puak-puak blogger pembangkang yang masih bengong tak faham penjelasan yang lojik itu terjun ke dalam laut saja.

Kalau tidak puashati boleh minta Presiden PAS, Datuk Seri Haji Hadi Awang atau Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz yang mungkin boleh main mata dengan Israel - terbang naik jet dari Gaza ke Tebing Barat.

Mungkin boleh juga tanya-tanya Datuk seri Anwar Ibrahim kalau-kalau beliau ada connection minta tolong Israel buka sekejap ruang udaranya.

Rupanya bukan setakat geng blogger, nampaknya Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hasan juga jadi sasau dengan lawatan Perdana Menteri.

Ini bunyi ayat Nasrudin mengulas pasal lawatan itu di laman facebooknya.

"Setelah mengIktiraf HAMAS maka langkah berikut ialah mesti BATALkan hubungan dengan Israel.

Ziarah HAMAS melalui pintu depan tetapi membuat hubungan intim dengan israel melalui pintu belakang adalah merupakan satu sikap hipokrit tahap durjana."

Sejak bila agaknya Malaysia ada jalin hubungan dengan Israel baik menerusi pintu belakang atau pintu depan.

Siapa tahu mungkin Nasrudin nak lepas geram tengok bekas Timbalan Presiden PAS,Nasharudin Mat Isa turut serta dalam lawatan Perdana Menteri ke situ.

Pemergian Nasharudin yang juga Ahli Majlis Syura PAS memang tanpa restu PAS.

Setakat ini belum dengar lagi kalangan pemimpin PAS yang mengutuk secara terbuka pemergian Nasharudin kecuali kata tak tahu menahu pasal itu.

Palestin adalah isu sejagat yang merentasi batas politik.

PAS memang akan nampak bodoh jika nak cakap banyak tentang lawatan Najib mahupun mempersoalkan kehadiran Nasharudin.

Jadi kalau marah nyamuk tidak perlulah Nasrudin nak bakar kelambu.

Bagi Ketua Pemuda PAS , kalau nak guna ayat ' hipokrit tahap durjana' lebih baik tujukan komen itu pada kenyataan bos sendiri, Presiden PAS yang buat ' fatwa' video besi tidak boleh dijadikan bukti dalam kes dakwaan video seks 99.9 peratus tulin melibatkan penghulu pakatan pembangkang.

Itu bukan sahaja 'hipokrit tahap durjana' tetapi kata-kata bodoh yang cuba memperbodohkan setiap manusia yang ada atas muka bumi ini.

-Agendadaily

Khalid Ibrahim Batalkan Projek Kondo Dolomite Park Avenue

Posted: 24 Jan 2013 05:00 PM PST


Jika dulu Pakatan Haram berdolak-dalih dengan mengatakan projek Kondo Dolomite Park Avenue merupakan projek kerajaan BN dan sebagainya. Namun desakan dari rakyat khususnya orang India akhirnya Khalid Ibrahim terpaksa membatalkan projek ini.

Dengan harapan, kononnya masyarakat India akan kembali menyokong Pakatan Haram pada PRU13 nanti. Macam Haram.... Ada udang disebalik batu rupanya!



Kerajaan negeri Selangor mengambil keputusan membatalkan pembinaan projek kondominium Dolomite Park Avenueberhampiran Batu Caves, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Katanya keputusan itu dibuat selepas kerajaan negeri mengadakan perbincanganbersama jawatankuasa bebas yang telah mengkaji dan menilai projek pembinaan itu,Selasa lepas.

Beliau berkata dalam mesyuarat itu, Jabatan Perancang Bandar dan Desa telah membentangkan secara terperinci mengenai status pembinaan struktur dan tahapkeselamatan pembangunan kondominium berkenaan.

Cadangan projek setinggi 26 tingkat itu mendapat bantahan kerana didakwa boleh melemahkan struktur tanah kuil Hindu di Batu Caves yang terletak di kawasan batu kapur.

Sementara itu, dalam reaksi spontan, Dolomite Properties melahirkan rasa terkejut dengan keputusan tersebut.

"Kami tidak diberi peluang membentangkan kes kami atau penemuan kami... atau telah kita dapat mengkaji penyelidikan yang dibentangkan oleh Jabatan Perancangan Bandar untuk ketepatan dan perbincangan lanjut," katanya dalam kenyataan.

"Kami masih berharap untuk dapat mencari penyelesaian secara baik dan kami akan meneroka semua pilihan termasuk saluran undang-undang untuk mendapatkan keputusan yang adil," katanya.

Pendirian Anwar Isu Allah Dalam Bible Sudah Dicanang Di Sarawak 2011

Posted: 24 Jan 2013 07:00 AM PST



Pendirian Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini yang senada dengan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tentang isu penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu bukan sesuatu yang mengejutkan.

Malah ramai yang percaya kenyataan Azmin pada sidang akhbar di ibu pejabat PKR, 17 Jan lalu adalah suara Anwar Ibrahim kerana Timbalan Presiden PKR itu tidak akan selantang itu menolak keputusan Majlis Syura Pas, sekiranya tidak mendapat green light daripada mentornya, Ketua Umum PKR.

Apatah lagi kenyataan Azmin dikritik banyak pihak kerana beliau tidak mempunyai autoriti bercakap bagi pihak pakatan pembangkang kerana statusnya sekadar Timbalan Presiden PKR.

Jadi ramai yang percaya, kenyataan Azmin sekadar perisai kritikan sebelum ketuanya, Anwar Ibrahim menyatakan pendirian sebenar dirinya dalam isu tersebut hari ini.

Kenyataan Anwar dalam isu kalimah Allah dalam kitab Injil ini bukan baru.

Beliau telah membuat kenyataan sama pada 8 April 2011 ketika Pilihanraya Negeri Sarawak.



"Kitab Injil, Bible. Kita kata, oleh kerana isu Allah dibolehkan. Kitab Injil (pun) boleh. You ask me, I'm Muslim, I read the Quran everyday five times again prayers," kata Anwar dalam pilihanraya negeri yang disifatkan sebagai 'ubah sekarang atau tidak berubah untuk selama-lamanya'.

Dalam kempen 'bermatian-matian' itu, Anwar menceritakan secara lanjut rundingannya di luar negara dengan Archbishop yang juga turut menyentuh isu kalimah Allah.

"Saya pertahankan hak orang Kristian. Saya memang komited Muslim. Saya di internationally last year (2010), saya dijemput oleh Archbishop of Spain untuk saya bersama dengan Mufti Mesir dan Mufti Bosnia. We present the Muslims untuk kerjasama erat dengan golongan Kristian.

"Tahun ini (2011), saya dijemput oleh Archbishop Germany untuk bersama dalam hubungan kerjasama Muslim dan Kristian. Ada kolokium di London School of Economics(LSE), saya sampaikan ucapan tahun lalu (2010).

"Saya bagitahu, Islam ini mesejnya mesti peace dan Rahmatan Lil 'Alamin, rahmat kepada sekalian alam. Mesti kerja, mesti toleran.

"Bila orang tanya mengenai isu Allah, saya kata, 'A Muslim no reason, untuk nafikan, to deny anyone any Christian from word using the word Allah". Archbishop Jeruselam…nama Archbishop Jeruselam, Attallah Hanna, Kristian. Nama dia Attallah. Tapi kalau datang Kuala Lumpur kena tukar nama dia, "AttahuGod Hanna", sebab tak boleh.

"Siapa nama Nabi kami? Muhammad. Siapa nama ayah dia? Abdullah. Nama Allah itu, 70 tahun sebelum Nabi jadi Rasul, as a Prophet, 70 years earlier, the name of pre-Islamic, sebelum Islam, nama Allah digunakan.

"Jadi, who are we today to say bukan used Allah. Allah was name used name before Islam," katanya sambil mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Anwar menganggap kalimah Allah hanya isu yang kecil dan bukannya isu pokok akidah umat Islam sepertimana yang difahami oleh kebanyakan ulama di Malaysia.

"Apa hak kita nak halang, oh cannot be, not Malay, then dok promote bahasa Malaysia. Berapa tahun merdeka? 50 tahun. BN..50 tahun merdeka you can't even solve the simple basic issue of language and of Allah, you still compromise ikut negeri, ikut politik.

"I'm telling you, don't trust them if never party leadership can even deal the word God and Allah they can never trusted the govern this nation leased of our," katanya lagi dengan mimik muka yang serius.

Walaupun kalimah Allah dijadikan bahan kempen utama dalam pilihanraya Sarawak, nama Pakatan pembangkang tetap tewas.

"Ia mungkin mempunyai beberapa kesan pada PKR dan DAP di Sabah dan Sarawak, tetapi pilihan raya negeri Sarawak yang lepas menunjukkan bahawa BN masih memenangi kebanyakan undi orang asli walaupun hakikat bahawa pembangkang telah menggunakan isu yang sama sebagai kempen menentang mereka," kata Pengarah Merdeka Centre, Ibrahim Suffian.

Di sebalik kesungguhan pakatan pembangkang berkempen di Sarawak, bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa mendedahkan satu rahsia yang penting.

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.

"Selepas pilihanraya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya ketika membentangkan kertas kerja dalam program Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) tahun lalu.

-AIDC

Abby Abadi Aibkan Ibu Bapanya Di Pentas Ceramah Pakatan Haram!

Posted: 24 Jan 2013 06:00 AM PST



Kerana terlalu kemaruk mahu jadi YB PAS Abby Abadi sanggup mengaibkan Ibu bapanya di pentas ceramah? Subhanallah!!!

Siapa Abby Abadi yang diagung-agungkan oleh puak PAS ni? Ustazah kelulusan mana? Kalau setakat Ustazah segera dari kilang PAS baik Abby diam dari terus membuat dosa... Ilmu pengatahuan agama taklah tinggi sangat...ikut sesuka hati je nak burukkan orang lain...



Ini bukan caranya untuk mencari redha ALLAH...

Dalam video ni Abby turut mempersoalkan berdosa atau tidak jika hafal lagu UMNO.... Sejak menjadi Ahli PAS seumur hidup ni.. Abby Abadi dilihat jauh tersasar dalam mencari redha Allah... Sama-sama lah kita doakan agar Abby Abadi bertaubat dan kembali kepangkal jalan....

Video URL: http://youtu.be/LZD8nLbzD-Y

Husam Musa Meludah Kelangit

Posted: 24 Jan 2013 05:00 AM PST



Naib Presiden PAS merangkap Exco kanan Kerajaan PAS kelantan, Husam Musa nampaknya seperti tidak dapat menahan diri untuk turut sama tampil mempertikaikan pengumuman Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak berhubung 7 projek pembangunan di Kelantan sekiranya negeri itu kembali diperintah oleh Barisan Nasional (BN).

Menurut Husam, pengumuman tersebut dilihat sengaja meniru projek pembangunan yang pernah dijanjikan oleh Kerajaan PAS Kelantan terutama melibatkan pembinaan lebuhraya dan stadium baru.

"Kita sudah memberitahu kepada rakyat di negeri ini sudah lama, kerajaan negeri mahu membina stadium baru dan wujudkan Lebuh Raya Kota Bharu-Kuala Krai, tetapi Najib baru umumkan sebagai manifesto," katanya sebagaimana dipetik oleh Sinar Harian.

Rupanya Husam agak tersinggung dan tentunya resah bila mana janji manisnya yang ditaburi kepada rakyat Kelantan untuk membina Lebuhraya Rakyat yang menghubungkan Kuala krai dan Kota Bharu serta sebuah stadium baru telah 'diciplak' oleh BN.

Tapi bagi majoriti rakyat negeri ini rata-ratanya tidak pernah ambil serius pun dengan janji pembangunan yang ditaburi Husam dan parti PAS yang didukungnya itu, apatah lagi selama ini khalayak sudah semakin sedar antara janji dicapati oleh PAS bila dibandingkan dengan janji oleh BN, banyak jurang bezanya.

BN yang sudah sekian lama terkenal dengan reputasi menepati janji tentunya lebih diyakini kredibilitinya di mata rakyat.

Lebih-lebih lagi selama ini pun sudah terlalu banyak banyak yang mengarut ditabur oleh PAS dari hal lebuhraya, stadium, keretapi laju, kompleks petrokimia, jambatan palekbang, Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra dan bermacam lagi janji politik lain yang kesemuanya hanya gah semasa perlancaran namun sampai sekarang tiada satu pun yang menjadi realiti.

Sebaliknya dalam isu Jambatan Berkembar Sultan Yahya Petra, Kerajaan Pusat pimpinan BN pula yang terpaksa mengambil alih pembinaannya disebabkan ketidakmampuan Kerajaan PAS Kelantan untuk membangunkannya.

Itulah hakikatnya bila Kerajaan PAS Kelantan hanya sekadar bijak berkata-kata dan menabur janji sahaja, namun bila sampai diperingkat untuk perlaksanaannya ada sahaja alasan untuk mengelakkan diri dari menepati janji.

Dalam hal pembinaan stadium baru untuk menyokong perkembangan bolasepak Kelantan begitu juga, Husam dan PAS hanya pandai berjanji sama seperti janjinya untuk membina Lebuhraya Rakyat. Sehingga kini tiada satu yang kelihatan walau sebatang tiang konkrit pun, kalau ada pun cuma batu asas perlancaran yang semakin dimamah usia.

Sewajarnya, sebelum Husam sibuk untuk mempertikaikan pengumuman dan janji pembangunan yang dibuat oleh PM tempohari, eloklah Husam cuba berlapang dada cermin muka sendiri. Dah tahu parti sendiri hanya tahu propagandakan janji sambil mengaut wang derma rakyat jelata tanpa berusaha untuk menepatinya, eloklah duduk diam-diam sahaja.

Rakyat Kelantan sudah cukup muak dengan permainan politik PAS yang asyik berjanji siang dan malam. Berjanji kemudian kerap memungkiri janji tidak pun membantu rakyat ke arah meningkat taraf hidup keluarga dan juga negeri.

Daripada terus ditipu hidup-hidup oleh lamunan janji manis PAS, lebih baik rakyat Kelantan memegang teguh pada janji pembangunan yang diumumkan oleh PM, ada juga kredibiliti dan reputasinya yang terbukti benar menepati janji.

Untuk itu, PRU 13 kelak eloklah sama-sama kita semua rakyat Kelantan melupakan Husam & PAS serta janji politik mereka yang satu sen pun tidak berguna. Lebih baik pakat-pakat semua memilih BN, dengan demikian BN berpeluang membuktikan janji yang mereka kemukakan adalah janji yang ditepati dan memberi manfaat untuk sekalian rakyat jelata.

Ohpolitik!™

Posted: 25 Jan 2013 03:40 AM PST

Ohpolitik!™


PENJELASAN KES KEMATIAN LELAKI INDIA DI KAJANG YANG MESTI DIBACA!!

Posted: 24 Jan 2013 11:44 PM PST


KPD Kajang, ACP Ab Rashid bin Hj Ab Wahab telah menjelaskan hasil bedah siasat menunjukkan punca kematian Sugumaran a/l Chelladury adalah "Coronary Artery Disease', Salur Jantung Tersumbat. Kes kematian ini telah disiasat di bawah Laporan Kematian mengejut. 

Beliau juga telah menjelaskan kejadian kes terjadi pada 23.1.13 jam 6.30 pagi, di mana Balai Pertanyaan Balai Polis Batu 14 Ulu Langat telah menerima panggilan telefon mengatakan terdapat seorang lelaki India sedang mengamuk dan merosakkan harta benda awam. Lelaki yang dimaksudkan adalah Sugumaran. 

Bertindak atas maklumat, pihak polis yang tiba di tempat kejadian telah mendapati Sugumaran sedang berjalan di tengah jalan sambil memegang sesuatu yang dipercayai besi. Pihak polis telah mengekorinya sejauh 2 km dan melihatnya merosakkan harta benda awam dari Taman Sri Nanding ke Taman Desa Raya hingga ke Taman Lagenda Suria. 

Apabila berada di Taman Legenda Suria, Sugumugam telah jatuh di tepi jalan, lalu polis dengan bantuan orang awam telah memegang dan menggarinya kerana masih bertindak agresif dan cuba bergelut sewaktu ditahan.

Selepas itu, pihak polis telah mendapatkan kenderaan untuk membawanya ke balai, akan tetapi telah mendapati Sugumaran tidak sedar diri dan disahkan telah meninggal dunia oleh pegawai kesihatan yang hadir di tempat kejadian.

JOM dengar Radio Merpatifm!!

Posted: 24 Jan 2013 07:00 PM PST

 
JOM Dengar Radion Merpati Online. Ini hasil MyTeam untuk maklumat terkini dan sensasi lawak politikus BangNuar, PakNikAjis, DAP geng dan semualah Pakatan Haram Jadah tew... Jom Klik kat sini.

Gunting Rambut Punya Hal : Masih BELUM Ada Jawapan @TakiyuddinH? @nikabdulaziz Takkan Diam JER?

Posted: 24 Jan 2013 06:42 PM PST


Masihkah Kau ingat CINA? DULU TELAH kecoh di Kelantan di kalangan masyarakat Cina tentang larangan laki-laki bergunting rambut dengan perempuan yang bukan isterinya dan bukan juga anaknya.
Ada tukang gunting yang mengadu kerana dia dalam jangka waktu tertentu disaman berbelas kali kerana tukang  gunting amoi menggunting laki-laki yang bukan ayahnya dan bukan juga suaminya.
Ia menarik perhatian pejuang-pejuang MCA, malah ia mengganggu pemimpin dan penyokong DAP yang dipercayai sedang mendapat sokongan pengundi Cina dalam PRU13 nanti. Nasihat  kerajaan negeri Kelantan supaya tukang gunting laki-laki tidak mengurus pelanggan wanita dan tukang gunting perempuan  tidak menggunting rambut laki-laki telah ditafsir oleh setengah orang politik bukan Islam sebagai mencabul kebebasan orang bukan Islam.
DAN APA KEPUTUSAN KERAJAAN PAS KELANTAN?

Kerajaan Pas Kelantan telah mengadakan pertemuan tertutup dengan 10 wakil Gabungan Persatuan Tiong Hwa (GPTH) Kelantan dan Dewan Perniagaan Cina Kelantan (DPCK) bagi mencari jalan penyelesaian berhubung isu saman Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandaraya Islam (MPKBBRI) terhadap sebuah kedai gunting rambut di negeri ini. 

Dalam perbincangan selama kira-kira satu jam itu, kerajaan negeri diwakili oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hassan manakala GPTH dan DPCK masing-masing diwakili oleh Oie Poh Choon dan Goh Tee Chew serta ahli kedua-dua persatuan.
Takiyuddin ketika ditemui selepas itu berkata, kedua-dua persatuan telah memberikan beberapa cadangan kepada kerajaan negeri untuk dilaksanakan.

"Kami menerima beberapa cadangan daripada kedua-dua pertubuhan ini yang akan dibawa ke Mesyuarat Exco minggu depan untuk dibincangkan di peringkat kerajaan.

"Saya ingin maklumkan cadangan yang diberikan adalah baik yang mengambil kira kepentingan semua pihak dan saya yakin kerajaan juga akan buat keputusan tidak lama lagi," katanya.

Bantahan terhadap pelaksanaan undang-undang yang melarang rambut lelaki dipotong oleh wanita timbul selepas seorang pengusaha disaman lebih 10 kali oleh MPKB-BRI kerana membenarkan pekerja wanitanya menggunting rambut pelanggan lelaki, kedua-duanya bukan beragama Islam.

Ekoran saman tersebut, masyarakat kaum Cina di negeri ini menimbulkan rasa tidak puas hati malah Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) sendiri meminta agar pelaksanaan undang-undang itu dikecualikan daripada masyarakat kaum itu.

Sementara itu, ditanya sama ada penguatkuasaan undang-undang itu akan terus dilaksanakan pada masa ini, Takiyuddin berkata, MPKBBRI akan menggunakan budi bicara berhubung perkara itu.

"Jangan letak garam dalam luka. Itu soal kerajaan negeri, itu budi bicara kita dan juga semua pihak. Cuma kita tidak boleh kata sama ada ya atau tidak," ujarnya.
Apa Kata AKU :

"Adehh dehh pas makin teruk. Undang-undang islam sudah dirojakkan. Islam dah jadi bahan ketawa bangsa lain. Terima kasih lah PAS!"

@anwaribrahim Mengamuk, Wan Azizah Melenting, @n_izzah marah, @Khalid_Ibrahim Membebel : OhOMEGA! Dimana Kau?

Posted: 24 Jan 2013 06:20 PM PST

Masihkah kau ingat : Datuk Seri Anwar Ibrahim nak mengamuk ke...Datuk Seri Wan Azizah Ismail nak melenting ke ...Nurul Izzah nak marah ke...Tan Sri Khalid Ibrahim nak membebel ke bila wartawan tanya pasal jam Omega,fakta tetap fakta.

Ahad semua orang lihat bagaimana Ketua Umum PKR itu naik angin bila wartawan wanita TV 3 tanya beliau berkali-kali pasal jam Omega itu.

Semua orang nak tahu pasal jam itu kerana Datuk Sharzly Eskay Abdullah,yakni salah seorang anggota Datuk T dakwa sudah serah ke tangan polis.

Dari kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani Isnin sah seutas jam tangan untuk siasatan kes video seks itu memang ada pada polis.

Katanya pada wartawan sehingga kini pihaknya masih belum membuat keputusan sama ada akan meminta Anwar menyerahkan jam tangan Omega beliau ( yang didakwa masih ada padanya) kerana ia bergantung hasil siasatan yang dijalankan.

Menurut Acryl Sani pihaknya percaya pemilik jam tangan itu akan dapat dikenal pasti menerusi kad pendaftaran yang dikeluarkan syarikat pengedar kepada pembelinya.

Pada Selasa 5 April lalu Wan Azizah melenting dan dakwa jam Omega itu ada padanya masa sidang akhbar di rumhnya.Beliau bagaimanapun enggan tunjuk jam itu.

Nurul Izzah juga marah bila didesak tunjuk jam itu.Menteri Besar Selangor pula membebel panjang mempersoalkan wartawan tanya mengenai jam itu.

Dalam sidang di Kuching Ahad Anwar dakwa beliau tidak serah jam itu kerana polis tidak minta darinya.

Para wartawan yang kerap membuat liputan sidang akhbar Anwar sudah lali dengan stailnya yang kurang gemar wartawan tanya soalan nak korek lebih lanjut dan provokatif.

Bila ini berlaku beliau mulalah keluar skipnya tuduh wartawan ada agenda dan macam-macam untuk memalukan wartawan ditengah sidang akhbar.

Apa sekalipun semua kena tunggu hasil siasatan polis dari syarikat pengedar.

Difahamkan setiap jam berjenama ada nombor siri dan siapa yang belinya.

Juga ada yang berkata jam Omega yang dipakai Anwar itu dihadiahkan oleh rakannya dalam kerajaaan Arab Saudi dan ada lambing negara itu pada jam berkenaan.

Dan...jangan lupa Eskay juga dakwa Anwar ada hantar SMS padanya pada malam (didakwa berlaku aksi dengan pealcur China) minta beliau tolong jaga jam itu yang diambil balik dari tempat itu.

Eskay dakwa jam itu cuba dicuri pelacur berkenaan semasa ( orang yang berwajah Anwar dalam video) itu masuk ke bilik mandi.

Eskay dakwa SMS dari Anwar masih tersimpan dalam telefon bimbitnya.

Juga perlu diingat ujian DNA boleh dibuat keatas jam itu berasaskan peluh dan daki sipemakainya.

Makanya fakta tetap fakta...Anwar bukan saja kena berjawab bab jam itu tetapi juga tentang SMS yang dihantar pada Eskay dan kelak ujian DNA.

@anwaribrahim Hasil HUBUNGAN PakBerahim dan Cina?

Posted: 24 Jan 2013 05:20 PM PST

Mengutuk keturunan TunM Pencari Ular? Anwar anak sapa? Cina?
 Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.
Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.
Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.
Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.
Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.
Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?
Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.
Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.
Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.
Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.
Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.
Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.
Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.
Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.
Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.
Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.
Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.
Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?
Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.
Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).
Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.
Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.
Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah "People Power" untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.
Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.
Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.
Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.
Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.

bumiyang

Posted: 25 Jan 2013 03:29 AM PST

bumiyang


Menang RM 20 Ribu Peraduan Shell - Satu Penipuan???

Posted: 25 Jan 2013 12:00 AM PST

Nasruddin Tantawi Kritik Lawatan PM ke Gaza Sebab X Dapat Ikut?

Posted: 24 Jan 2013 04:44 PM PST

Di Kedah -Jual Dadah Guna Signboard ???

Posted: 24 Jan 2013 04:30 AM PST

anakbukitgantang says

Posted: 25 Jan 2013 03:05 AM PST

anakbukitgantang says


jom sambut Maulid di Putrajaya

Posted: 24 Jan 2013 04:36 AM PST

Selagi kerajaan yang memerintah sekarang kekal selagi itulah selawat yang memuliakan Nabi Muhammad SAW bergema di Putrajaya. Kerajaan yang memerintah sekarang berpegang kepada Islam ASWJ yang mana di pahatkan sebagai pegangan umat Islam di Malaysia (Rujuk JAKIM)

Pegawai Kerajaan dan penduduk Putrajaya berselawat di Presint 3 menuju Masjid Tuanku Mizan.

Bagaimanapon acara menyambut Maulid ini dikatakan amalan Nasrani oleh Tuan Guru Nik Aziz dan sebilangan besar pemimpin PAS peringkat tertinggi yang berfikrah Wahhabi. Rujuk youtube ini di minit 0.25 ke atas di mana Nik Aziz mengatakan "sambut Maulid sama seperti meniru Kristian"
 

 
 
Para daie dan murabbi sentiasa memanjatkan doa agar Malaysia dan  Nusnatara ini selamat dari tangan manusia yang cuba meliberilsasikan ugama Islam. Jom kita pecahkan jaringan pengaruh mereka dengan sama sama memuliakan keputraan Nabi Muhammad SAW
 
 
Buktikan Cinta Kasih Sayang kita Terhadap Baginda RASULULLAH S.A.W!

MASJID PUTRA
1. Majlis Bacaan Tahlil dan Yasiin
Tarikh: 23 Jan.2013 (Rabu)
Jam: 6.30 petang - 10.00 malam

2. MaulidurRasul Peringkat Kebangsaan
Tarikh: 24 Jan. 2013 (Khamis)
Jam: 6.00 pagi- 11 tghari

3. Majlis Qiyamualail, Tazkirah dan Munajat
Istighosah
Tarikh: 26 Jan. 2013(Juma't/Sabtu)
Jam: 2:00pagi- 6.00pagi (Qiyamualil-Subuh)

SEMUA DI JEMPUT HADIR

MASJID MIZAN ZAINAL ABIDIN
1. Forum Perdana Maulidur Rasul
Penceramah: Prof. Madya Dr Sh NoorHayati
Ustaz Fauzi
Mustafa
Ustaz Zakaria Othman
Tarikh : 23 Jan. 2013 (Rabu)

Masa : Lepas Maghrib


ALLAA HUMMA SHALLI 'ALAA NUURIL ANWAARI WA SIRRIL ASRAARI WA TIRYAAQIL AGHYAARI WA MIFTAAHI RAABIL YASAARI SAYYIDINAA WA MAULAANAA MUHAMADINIL MUKHTAAR WA AALIHIL ATH HAAR WA ASHHAABIHIL AKHYAAR 'ADADA NI'AMILLAAHI WA IFDLAALIHI

YA ALLAH LIMPAHKANLAH KESEJAHTERAAN ATAS CAHAYA SEGALA CAHAYA, RAHSIA SEKALIAN RAHSIA, OBAT SEGALA OBAT DAN KUNCI SEGALA KEMUDAHAN, JUNJUNGAN DAN TUAN KAMI NABI MUHAMMAD ...YANG TERPILIH DAN SEGENAP KELUARGANYA YANG SUCI SERTA SAHABAT2NYA YANG BAIK2 SEJUMLAH BILANGAN NIKMAT ALLAH DAN ANUGERAHNYA


SEMUA DI JEMPUT HADIR!!!

 



 

tunku

Posted: 25 Jan 2013 03:02 AM PST

tunku


After Reconciling Philippines - Moro Tribe, Najib Will Reconcile Fatah-Hamas

Posted: 25 Jan 2013 01:41 AM PST

Even though Malaysia is still yet to be a developed country, it stands on its own class as an influential and respected country. Malaysia's consistent stand in not intervening with matters from other countries, but supports the fight for peace has turned this country as an option for reference or mediator to restore peace in countries that are under conflict. The stand has been around since the era of Tun Abdul Razak. It began to gain more strength during the era of Tun Mahathir as he brought this country 10 steps further that it is later known as the Tiger of Asia. Our Prime Minister, Dato' Seri Najib clearly inherits his father's legacy as he managed to champion the peace agreement between Philippines - MILF on October 2012. With the agreement, the 40 year conflict was finally resolved. The success then led Dato' Seri Najib to Gaza, where the oppression against people of Palestine by Israeli regime gets worse. The Prime Minister and members of his entourage including Datin Seri Rosmaha arrived in Gaza, Palestine on January 22 after receiving invitation from the President of Palestine, Mahmoud Abbas as well as a personal invitation from Palestine's Prime Minister, Ismail Haniyeh. The invitation from Mahmoud Abbas was conveyed to Dato' Seri Najib on December 3, 2012 through Palestine's Al Fatah Deputy Commissioner for International Relations, Dr Abdullah M.I. Abdullah while the invitation from Ismail Haniyeh aws received on December 11, 2012. Previously, Palestine had expressed their hopes to Malaysia to bring peace to the troubled country. Stopping the oppression however, is not an easy task. The first course of action would be increasing Palestine's strength by uniting its people which are now separated to two groups, Hamas and Fatah. The conflict began on 2005 after the death of Yasser Arafat on Novemver 11, 2004. The reason behind this conflict can be described as something classic where there are claims saying that there were act of nepotism and corruption in the government. From there, people of Palestine were separated into two parties where Fatah is in charge at the Palestinian National Authority while Hamas in Gaza. A few agreements by the two sides. One was in Cairo back in May 2011 but both parties fail to follow the agreement. Then there was the Doha agreement which was signed by Mahmud Abbas (Fatah) and Haled Mashaal (Hamas) in 2012 but there was no follow-up or actions taken after the agreement. Both parties often ended arguing without reaching any final decision. Just like any other conflicts which involves Israeli interest, both sides are suspected to have been receiving weapon supplies from America to ensure that they would keep on fighting one another. Thus, the hope which was expressed to Dato' Seri Najib as that he would help both sides to unite with one another. What is certain, the hope of getting him to repeat his success in Philippines, to Gaza, is not something absurd. This is because, Dato' Seri Najib is famous for being a brave leader where he used to visit conflicted areas such as in Southern Thailand, as an effort to work on a cease-fire agreement between the rebels and Thai government. He is also one of the first to restore peace in Bosnia back in 1993 as well as Somalia. It is not much if we are to say that Dato' Seri Najib's smart leadership is one of the main factor in keeping Malaysia in peace instead of being attacked by the enemy. That is why, there is no doubt that Dato' Seri Najib will be able to help Palestine in making sure that its people would unite and stand up for peace.

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Jan 2013 01:45 AM PST

Sahabat-Gunung


Harakahdaily Nafi Pertahan Kalimah Allah

Posted: 25 Jan 2013 12:49 AM PST

Isu Kalimah Allah benar-benar meletakkan PAS di dalam keadaan tersepit di antara agama dengan politik atau antara Allah SWT dengan Tokong Lim DAP.

Media perdana beberapa hari ini giat melaporkan bantahan yang dibuat oleh ahli-ahli PAS sendiri terhadap DAP melalui perhimpunan aman, serta memijak bendera DAP. Malah, terdapat juga laungan agar PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Antaranya di Pulau Pinang dan juga Kelantan.

Seiring dengan itu Ketua Dewan Ulama serta beberapa orang pemimpin Ulama PAS bertali arus membuat kenyataan tidak bersetuju Kalimah Allah digunakan di dalam Injil Kristian. Tetapi, seiring dengan itu juga, Ulama-ulama ini ditempelak oleh DAP dan PKR kerana mereka telah terlebih dahulu bersetuju dengannya sebelum ini dan sebarang tindakan untuk menukar fikiran adalah tidak relevan sama sekali.

Keadaan ini membawa kepada keputusan demokrasi iaitu DAP, PKR menang dan PAS kalah, walaupun PAS enggan mengakuinya.

Sehubungan dengan itu, pemimpin tertinggi PAS pula mengambil keputusan untuk menutup mulut membiarkan isu ini berlarutan dalam keadaan �DAP menang tetapi PAS enggan mengaku kalah�. Pendek kata, PAS mengambil keputusan untuk tidak membuat keputusan.

Kita faham, bahawa PAS dan DAP sudah menjadi satu, yakni jika dicubit peha kanan peha kiri terasa juga.

Sikap ini membuatkan rakyat tertanya-tanya, apa kesudahannya? Sampai bilakah penyokong PAS akan berdemo membantah DAP dan tidak diendahkan? Apa yang mereka harap akan perolehi dari memijak bendera DAP?

Akhirnya, Harakahdaily hari ini memberi jawapannya melalui kenyataan Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman yang menafikan bahawa mereka yang berdemo itu adalah ahli-ahli atau penyokong PAS. Katanya, itu semua adalah gimik UMNO untuk melaga-lagakan PAS-DAP. Katanya, itu adalah bukti UMNO terdesak.

Menurut beliau, ahli-ahli PAS menghormati keputusan Majlis Syura dan tidak akan bertindak demikian dan menuduh Kementerian Dalam Negeri (KDN) sebagai tidak mampu menangani isu Kalimah Allah ini sedangkan ia di bawah penguasaan UMNO.

Dalam ertikata lain, beliau menerima keputusan Majlis Syura bahawa Kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh kitab agama lain tetapi keputusan itu hanyalah tertakluk kepada Ahli PAS sahaja, dan di masa yang sama, tertakluk kepada keputusan Pakatan Rakyat bahawa ahli DAP, PKR dan semua masyarakat yang tidak menjadi ahli PAS boleh menggunakan Kalimah Allah di dalam kitab agama lain.

Inilah hakikat keputusan rasmi Pakatan Rakyat yang sukar untuk diterjemah secara jelas oleh para pemimpin PAS, tetapi Abdul Latif ternyata telah berjaya memberanikan diri untuk menjelaskannya kepada kita.

Abdul Latif pasti faham, bahawa selagi PAS terus bersama PR, selagi itulah PAS terpaksa akur kepada keputusan demokrasi PR dan apa saja keputusan PAS secara bersendirian adalah keputusan yang tidak relevan dan tidak ada nilai.

Oleh itu, sekiranya, PR memenangi PRU kali ini, maka kita boleh menjangkakan satu undang-undang baru yang menyatakan dengan jelas bahawa Kalimah Allah boleh digunakan oleh agama-agama lain, tanpa pemantauan dan tanpa halangan atas dasar hak kebebasan dan hak asasi masing-masing.

Jika Abdul Latif menafikan yang ini juga maka beliau wajib menjelaskan apakah kedudukan isu Kalimah Allah ini jika PR menjadi pemerintah.

Beliau perlu nyatakan apakah umat Islam perlu berputih mata membenarkan Kristian menyalahgunakan kalimah tersebut kerana suara Majlis Syura tidak ada nilai di dalam kerajaan PR dan tiada siapa boleh berdemo mengutuk keputusan itu bagi menjaga kesepakatan PAS-DAP?



Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Panas!! Blog PR Kutip Berita Akhbar Israel Untuk Hina Lawatan Najib

Posted: 24 Jan 2013 05:45 PM PST

the_times

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kenyataannya semalam, menafikan lawatan kemanusian beliau ke Gaza kelmarin adalah cubaan untuk masuk campur tangan Palestin.  Lebih dari itu, Najib telah pun menghubungi Presiden Palestin, Mahmod Abbas untuk memaklumkan kehadiran beliau di Gaza sebelum itu.

Justeru tidak timbul persoalan bahawa Mahmod rasa terhina dengan lawatan tersebut kerana Najib sudah memaklumkan beliau terlebih dahulu.  Najib bukan bodoh.

Kenyataan ini adalah bagi membalas kritikan pembangkang yang tercabar dengan lawatan Najib ke Gaza.  Maklumlah, pemimpin-pemimpin pembangkang hanya berani bercakap dan berdemo dalam negara kononnya untuk membela rakyat Palestin di Gaza, sedangkan Najib masuk sendiri ke Gaza untuk melihat keadaan disitu dan menghulurkan bantuan.

Penulis ambil inisiatif untuk siasat pihak mana yang sebar berita kata Mahmod marah Najib masuk Gaza sedangkan Mahmod telah dimaklumkan terlebih dahulu oleh Najib berhubung kunjungannya itu.

Rupanya yang pertama melaporkan berita ini adalah akhbar Israel, The Times of Israel dalam ruangan Israel & The Region, yang kemudian berebut-rebut dikutip puak pembangkang ini.

Nampak tak terdesak tak terdesak puak-puak ini.  Punyalah rasa tercabar dengan kunjungan Najib sehinggakan berita dari akhbar Israel pun dikutipnya untuk dijadikan bukti.  Sudahlah tu, sumber rujukan  bukan dari Pejabat Mahmod sendiri, sebaliknya entah dari siapa pun tak dinyatakan.

Cakap pasal sumber rujukan ini juga, setelah penulis lihat di blog-blog pembangkang ini, bercampur-campur.  Macam-macam pihak yang dikatakan keluarkan kenyataan itu, tapi semuanya bukan dari pejabat Mahmod Abbas sendiri.

Sudah tentu Israel tidak senang dengan kunjungan pemimpin dari Malaysia kerana sekutu mereka, Anwar Ibrahim ada sini.  Anwar janji nak lindungi keselamatan Israel, datang Najib, buat lawatan kemanusiaan ke Gaza pulak, sakit hatilah mereka.

Maka itu berita itu ditulis sedemikian rupa oleh akhbar Israel, mengikut telunjuk Anwar yang punya rangkaian pro Yahudi yang hebat di Amerika Syarikat dan Israel sendiri.

Inilah dia berita yang kemudian dikutip blogger pro Pakatan untuk menghina dan merendahkan lawatan Najib.  Part gebang tak hengat ini serah saja pada mereka.


sumber: MyKMU

Bila Si Kambing Husam Kata Kota Bharu Ada Minyak ….

Posted: 24 Jan 2013 04:39 PM PST



Satu hari... Kambeng saya bawak saya bersiar-siar di Kota Bharu... Tiba-tiba kambeng saya kata... Bosss... Bosss... Bosss... Ada minyak..! Lepas tu saya yakin... Kota Bharu ada minyak... (FB: Isu Politik Semasa)

Diterjah Azmin Ali .... Akhirnya Khalid Gagap Batalkan Projek Kondo Dolomite Park Avenue

Posted: 24 Jan 2013 10:30 AM PST



Mungkin akibat diterjah Azmin Ali, Ahli Parlimen GOMBAK merangkap Pengerusi PKR Selangor atau akibat terdesak untuk mendapatkan semula undi kaum India, akhirnya Kerajaan Rejim Khalid Gagap terpaksa memBATALkan projek  pembinaan projek kondominium Dolomite Park Avenue berhampiran Batu Caves….

Jika sebelum ini mereka berdolak-dalih dengan mengatakan projek nie merupakan projek kerajaan BN dan sebagainya, namun desakan dari rakyat khususnya orang India terpaksa juga ditelan Khalid dan akhirnya projek ini diBATALkan dengan harapan, masyarakat India akan kembali menyokong Pakatan Rakyat dalam PRU13 kelak…..

Cadangan projek setinggi 26 tingkat itu mendapat bantahan kerana didakwa boleh melemahkan struktur tanah kuil Hindu di Batu Caves yang terletak di kawasan batu kapur.

Kalimah Allah: Hinanya Majlis Syura PAS Di Mata PR

Posted: 24 Jan 2013 08:42 AM PST



Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.



Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Kerajaan Rejim PKR Benar-Benar Main Politik, Ketepikan Kepentingan Rakyat

Posted: 24 Jan 2013 07:01 AM PST



Tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor membekukan perbelanjaan modal (Capex) kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) disifatkan sebagai mengetepikan masalah rakyat.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata kerajaan negeri itu sepatutnya berusaha menyelesaikan masalah bekalan air yang dihadapi rakyat bukannya mengambil tindakan yang jelas berkaitan politik semata-mata.

"Rakyat perlu menilai sendiri sikap kerajaan pakatan pembangkang ini yang ambil tindakan tidak munasabah bekukan Capex dan salahkan Syabas," katanya pada sidang akhbar selepas menyertai sambutan Maulidur Rasul Peringkat Tanjong Karang
di sini hari ini.

Noh berkata kerajaan persekutuan telah memperuntukkan RM606 juta untuk program mitigasi air serta kerja baik pulih paip dan membina loji air tambahan.

Malah, katanya kerajaan persekutuan turut memberi pinjaman kepada kerajaan Selangor untuk program mitigasi air bagi menyelesaikan isu air di negeri itu

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata bagaimanapun, kerajaan Selangor terus berdolak dalih dalam isu itu dan cuba menyalahkan kerajaan persekutuan.

Anggota Dewan Undangan (Adun) Permatang Sulaiman Razak berkata isu Capex dibangkitkan sejak 2009 apabila kerajaan Selangor mahu Syabas memastikan supaya air tidak berhasil (NRW) dikurangkan dari 34 ke 15 peratus membabitkan pembaikan 2,000 kilometer paip sehingga 2014.

"Bila bekukan Capex bagaimana kerja ganti paip mahu dilakukan, bila kerja paip tidak dapat diteruskan akan menyebabkan usaha untuk mengurangkan NRW gagal dicapai, kalau betul kerajaan Selangor mahu selesaikan isu air mengapa bekukan
Capex," katanya.

Pada sidang akhbar selepas mesyuarat exco semalam, Abdul Khalid berkata kerajaan Selangor akan mempertahankan pendirian mereka untuk mengambil alih perkhidmatan industri air daripada syarikat konsesi air di Selangor.

Berikutan itu kerajaan negeri memutuskan untuk melaksanakan Pembekuan Perbelanjaan Modal (Capex) yang didakwa mereka untuk menjaga kebajikan rakyat.


Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Keberanian Najib, Kebaculan Nik Aziz

Posted: 24 Jan 2013 02:32 AM PST



Tika ini Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan anggota rombongannya sedang berada di Semenanjung Gaza, Palestin bagi memenuhi jemputan rasmi Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dan undangan peribadi daripada Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh.

Jemputan dari Mahmoud Abbas itu disampaikan kepada Dato' Seri Najib pada 3 Disember 2012 melalui Timbalan Pesuruhjaya Hubungan Antarabangsa Al Fatah Palestin, Dr Abdullah M.I. Abdullah. Manakala undangan daripada Ismail Haniyeh diterima pada 11 Disember 2012.

Akhirnya 22 Januari 2013 sekitar 4.40 petang waktu Malaysia, Dato' Seri Najib dan anggota rombongannya tiba di Semenanjung Gaza, Palestin. Turut serta ialah isteri PM, Datin Seri Rosmah Mansor.

Buat julung kalinya lagu NegaraKu berkumandang di Palestin sebagai meraikan detik bersejarah itu, sesuatu yang agak membanggakan ramai rakyat Malaysia setelah berpuluh tahun negara ini menjadi rakan setia menyokong perjuangan rakyat Palestin dalam menghadapi keganasan Israel.

Tapi bagi segelintir penyokong pembangkang khususnya dari PAS dan PKR, mereka melihat keberanian PM melawat Palestin hanyalah satu propaganda politik untuk mencapai kelebihan sempenan PRU 13. Samada dalam media sosial seperti facebook, twitter, portal mahupun di dunia nyata itulah yang mereka perkatakan.

Ada sebabnya mereka memfokuskan hal demikian, salah satunya bertujuan untuk menghalang perhatian umum daripada mengimbas kembali kenyataan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang pernah berikrar untuk menjamin dan menjaga keselamatan negara Israel.

Bagi sebahagian besar rakyat negara ini pula, mereka melihat langkah berani Dato' Seri Najib memijak bumi Palestin khususnya Semenanjung Gaza sebagai sejarah besar yang tidak mungkin dilupakan, lebih-lebih lagi baru sahaja 2 bulan yang lalu rakyat negara itu diancam kekejaman tentera Israel.

Lagipun keprihatinan Dato' Seri Najib dengan nasib umat Islam di wilayah bergolak sudah terbukti keikhlasannya. Dan ini bukanlah kali pertama Dato' Seri Najib sanggup berdepan dengan risiko kehilangan nyawa di wilayah yang sedang dilanda keganasan perang.

Sekitar Disember 2009 dulu, PM juga pernah mengambil risiko yang sama apabila melawat Selatan Thailand bagi mengusahakan rundingan gencatan senjata diantara anggota pemisah Selatan Thai dengan Kerajaan Thailand, sekalipun tika itu letupan bom dan serangan hendap masih belum reda.

Sedangkan Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri pun pernah mengakui ketakutannya untuk memijak bumi Selatan Thai kerana bimbang terkena tembakan. Nampak sangat kebaculannya. Memalukan.

PAS yang sering menanam semangat perjuangan kepada ahli dan penyokongnya untuk mengejar ganjaran mati syahid, sedar tak sedar rupa-rupanya pemimpin utamanya sendiri tak sanggup menempuh risiko demikian kerana takut mati syahid serta terlampau sayangkan pangkat dan darjat duniawi.

Sedangkan UMNO yang saban hari dituduh anti Islam dan tidak Islamik oleh PAS, namun para pemimpinnya tidak pula dilanda gundah atau ketakutan untuk menempuh cabaran besar kehilangan nyawa dan syahid tatkala membantu umat Islam di wilayah yang sedang bergolak. Inilah perbezaan nyata antara pemimpin UMNO dengan PAS.


Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Jan 2013 01:42 AM PST

Taipingmali (tm)


Guan Eng Harus Dipersalahkan Jika Kitab Bible Dibakar

Posted: 25 Jan 2013 01:13 AM PST

Majlis Peguam dalam reaksi segeranya telah meminta pihak berkuasa bertindak mendakwa Presiden Perkasa, Ibrahim Ali di bawah Akta Hasutan berikutan gesaan NGO itu supaya kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang dibakar.

Bila ada kepentingan untuk politik pembangkang tak semena-mena mereka mahu menggunakan Akta Hasutan yang sebelum ini seringkali dituduh sebagai alat Kerajaan Pusat untuk menutup mulut pemimpin pakatan pembangkang. Dasar hipokrit betul.

Itu sudah menjadi standard Majlis Peguam yang kiblatnya sejak dulu condong memihak kepada pembangkang, lagipun dalam bab putar belit sebegini sudah terlalu sinonim dengan mereka.

Dalam pada itu, ramai juga pemimpin PR dan pihak gereja Kristian tumpang sekaki mendesak Kerajaan Pusat bertindak tegas terhadap Ibrahim Ali kononnya demi memelihara hak kebebasan agama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tapi hak agama Islam yang dijamin sebagai agama Persekutuan serta penganutnya dilindungi daripada hasutan dan dakyah agama lain tidak pula para hipokrit politik dari PR dan puak Kristian ini mahu ambil kira untuk dihormati sama.

PR yang secara kasarnya kelihatan dikuasai pemimpin beragama Islam rupa-rupanya lebih sensitif bila timbul isu melibatkan kitab Bible, pelik bin ajaib betul. Kalimah Allah s.w.t sengaja mahu dinodai untuk disamakan dengan konsep ketuhanan triniti Kristian tidak pula mereka sensitif untuk pertahankan kesuciannya.

Sepatutnya sebelum mereka mencemuh Ibrahim Ali dan NGO yang diketuainya, lebih elok mereka cermin wajah sendiri dan kaji dari mula siapakah yang mula-mula mencetuskan isu kalimah Allah s.w.t untuk dimasukkan dalam kitab Bible Bahasa Melayu.

Jika tidak kerana mulut lancang dan kurang ajar dari Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menimbulkan isu ini dalam ucapannya semasa perutusan Kristmas 2012, perkara sebegini tidak akan timbul langsung.

Tapi dek kerana DAP begitu kemaruk mahukan undi penganut Kristian untuk berdepan dengan PRU 13 maka mereka dengan sengaja mencetuskan kembali tuntutan kalimah Allah s.w.t sekaligus menyebabkan suasana harmoni di antara orang Islam dengan minoriti Kristian di negara ini kembali hangat.

Tambah memanaskan keadaan bila mana para mubaligh Kristian keturunan Cina di Pulau Pinang kelihatan seperti sengaja mencurah minyak pada api yang sedang marak dengan menyebarkan kitan Bible yang mengandungi tulisan jawi dan kalimah Allah s.w.t kepada para pelajaf Melayu Islam di beberapa buah sekolah menengah di sana.

Nyata sekali pihak yang sepatutnya perlu dikecam dan dipersalahkan ialah DAP serta para aktivis Kristian dan bukannya Ibrahim Ali atau Perkasa yang hanya menyuarakan kemarahan terhadap tindakan kurang ajar DAP dan pihak pendakyah Kristian.

Jika benar ada kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t terutama sekali yang disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang itu akan dibakar, maka Lim Guan Eng dan DAP lah yang patut menanggung akibatnya, bukan begitu?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perasmian Bilik Gerakan Belia 4B Taiping

Posted: 24 Jan 2013 08:53 PM PST

Porsche bukan milik saya - Ustaz Hashim Jasin

Posted: 24 Jan 2013 07:43 PM PST

YB Hashim Jasin menafikan kereta Porsche Cayman WWF 3000 bukan miliknya tetapi milik anaknya yang menggunakan AP milik Hashim Jasin.

Memang kita semua  tahu setiap YB mempunyai keistimewaan memiliki permit import ( AP ) yang membolehkan mereka membawa masuk kereta dari luar negara (kereta CBU).

Kata Ustaz Hashim Jasin kereta itu harganya RM 100 ribu sahaja. Memang betul lah sebab guna AP kalau dah masuk Malaysia boleh jual RM 300 ribu..

Nak nafi apa lagi...memang sah kereta itu milik Hashim Jasin dan hanya boleh ditukar milik selepas 5 tahun, kereta itu baru lagi wehhhhh!!


Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Jan 2013 11:32 PM PST

Panglima Perang Cyber


Kenyataan Media Jelaskan Presiden PERKASA Hanya Akan Bakar Bible Jika Guna Bahasa Melayu Jawi dan Kalimah Allah

Posted: 24 Jan 2013 03:45 PM PST

Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia
25hb Jan 2012

Kepimpinan Wra Perkasa Malaysia memandang kenyataan pemimpin-pemimpin pembangkang yang memulakan isu penggunaan kalimah ALLAH ini, secara terang pemimpin-pemimpin DAP yang memulakan isu ini serta tindakan yang tidak bertanggungjawab oleh pihak kristian yang memberi bible ini kepada pelajar-pelajar Melayu di jelutung, Pulau Pinang tempoh hari. Kenyataan Dato Ibrahim Ali sudah diputarbelitkan Dato Ibrahim Ali ada menyatakan akan membakar bible versi Melayu & Jawi yang mengandungi perkataan ALLAH. Bukan akan membakar bible yang sedia ada.

Tindakan yang sepatutnya di ambil kepada Lim Guan Eng kerana membangkitkan isu ini, tetapi a tiada tindakan yang diambil terhadap mereka-mereka ini. Kenyataan Dato Ibrahim Ali ini menunjukkan kemarahan umat Islam serta mempertahankan ugama persekutuan. Penghinaan demi penghinaan terhadap Agama Islam.

Rentetan peristiwa peristiwa penghinaan yang berlaku terhadap Agama Islam di Malaysia yang menjadi titik mula hingga Islam dihina secara terang terangan secara berterusan dan bila cuba ditentang akan diputar belitkan fakta faktanya sehingga yang memperjuangkanya dicerca dan dihina oleh bangsa sendiri yang buta hati.

TIADA TINDAKAN TERHADAP PADERI YANGG MENGHINA ISLAM DAN NABI MUHAMMAD SAW.

Kementerian Dalam Negeri (KDN) diminta menyiasat segera dan mengambil tindakan tegas terhadap dakwaan seorang paderi mengeluarkan kenyataan menghina Nabi Muhamad dan Islam ketika berceramah di sebuah gereja di Kuching, Sarawak(Petikan dari akhbar Berita Harian yg bertarikh 28-9-2010, tetapi masih tiada apa-apa tindakan diambil setelah pelbagai laporan telah dibuat oleh beberapa pihak di mana kes tersebut berlalu hampir 2 tahun dan ini adalah titik permulaan penghinaan terhadap Agama Islam dan Nabi Muhammad SAW di mana ia dipandang remeh oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab sehingga perkara tersebut berterusan sehingga ke hari ini.

TIADA TINDAKAN TERHADAP LIM GUAN ENG DAN PASTOR-PASTOR YG MAHUKAN NEGARA INI DIJADIKAN NEGARA KRISTIAN.

Isu pertemuan paderi dari seluruh negara yang dihadiri oleh Lim Guan Eng dan Jefry Ooi yang  dikatakan membincangkan agenda menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara selain melantik Perdana Menteri di kalangan penganut agama itu sehingga kini masih tiada apa-apa tindakan diambil sehingga kehari ini.

TIADA TINDAKAN TERHADAP 4 ORANG REMAJA YANG MEMBALING CAT MERAH DAN BOTOL ARAK  DI  SURAU TAMAN PULAI IMPIAN, SIKAMAT, SEREMBAN.

Walaupun kita sebagai umat Islam menerima permohonan maaf tersebut tetapi perbuatan jenayah telah berlaku dan seharusnya hukuman yang setimpal menurut undang undang dijatuhkan kepada mereka. Perbuatan biadap seperti itu perlu di hukum seberat beratnya kerana implikasi perbuatan tersebut amat merbahaya. Ia boleh mencetuskan perasaan marah dan benci yang melampau kepada umat Islam bukan sahaja di kawasan terbabit namun di seluruh negara. Alasan perbuatan tersebut dilakukan kerana marah ditegur kerana bermain mercun langsung tidak dapat diterima.

TIADA TINDAKAN KEPADA ORANG YANG MENYURUH MEMPERLAHANKAN AZAN.

Isu ini menimbulkan kontroversi ekoran daripada aduan seorang ahli MCA yang menulis surat kepada Perdana Menteri meminta suara azan di Masjid Al Ikhlasiah, Pantai Dalam diperlahankan.  Seakan-akan ia adalah suatu penghinaan terhadap agama Islam yang menjadi agama persekutuan di Malaysia.

TIADA TINDAKAN TERHADAP ORANG-ORANG YANG MENYEBARKAN AGAMA KRISTIAN SEDANGKAN DALAM ARTIKEL 11(4) ADA MENYATAKAN TIDAK BOLEH SEWENANG-WENANGNYA MENYEBAR AGAMA –AGAMA YANG LAIN TERHADAP ORANG-ORANG YANG BERAGAMA ISLAM.

Isu ini juga seperti isu isu yang sebelum ini. Tiada apa apa tindakan diambil terhadap individu individu yang terbabit dalam perkara tersebut yang mana perkara tersebut terang-terangan melanggar peruntukan di dalam "Article 11 (4) – State law and in respect of the Federal Territories of Kuala Lumpur, Labuan and Putrajaya, federal law may control or restrict the propagation of any religious doctrine or belief among persons professing the religion of Islam". 
Para penganut agama lain di Malaysia perlu dididik tentang pentingnya mereka menerima ketinggian kedudukan Islam khususnya di sudut Perlembagaan Negara (Artikel 3). Hanya Islam sahaja yang menjadi agama negara dan tidak agama lain. Maka sudah tentu, para penganut agama lain perlu menghormati kedudukan ini. Islam sentiasa menjamin kebebasan penganut agama lain untuk beramal dengan agama mereka.

TIADA TINDAKAN TERHADAP BEBERAPA BUAH MASJID YANG DILETAKKAN KEPALA KHINZIR.

Tidak cukup dengan isu lontar cat merah dan botol arak di surau dan sekali lagi kita umat Islam dikejutkan dengan perbuatan meletakan kepala khinzir dibeberapa buah masjid di Selangor dan Johor. Juga tiada sebarang tindakan atau tangkapan dibuat oleh pihak berkuasa walaupun pihak polis telah menubuhkan satu pasukan khas bagi menangkap dalang disebalik perbuatan tersebut.

Ada pihak yang ingin melihat keharmonian Negara tergugat dan melakukan berbagai provokasi supaya rakyat berbilang kaum dan agama di Negara ini yang hidup aman dan damai terguris.

TIADA TINDAKAN TANGKAPAN TERHADAP 3 ORANG LELAKI DAN SEORANG PEREMPUAN YANG MENGEDAR BIBLE KEPADA PELAJAR MELAYU ISLAM DI JELUTONG PENANG

Apakah sebenarnya dan maknanya dengan memberikan bible tersebut kepada pelajar Melayu walaupun bible tersebut tidak mengandungi Kalimah Allah jika ada saya yakin ianya hanya mahu menyesatkan anak-anak Melayu Islam.

Bayangkan jika ada Kalimah Allah di dalamnya pasti anak Melayu akan menjadi keliru bila mana nama Allah tercatit di dalam bible sedangkan penggunaannya telah dilarang untuk agama lain selain agama Islam.

Secara terang terangan memang wujud gerakan untuk menyebarkan agama kristian kepada orang Melayu Islam di Malaysia. Sedangkan kita umat Islam tidak pernah berbuat demikian walaupun kita boleh berbuat demikian kerana Islam adalah agama rasmi bagi Malaysia. Kita masih boleh bertolenrasi jika tiada perkara yang boleh menganggu gugat Islam di Malaysia.

Dari semua yang disebutkan diatas dan beberapa isu lagi yang berkait dengan peghinaan terhadap Agama Islam sebagai agama persekutuan Malaysia adalah titik mula bagi penghinaan yang akan berterusan jika tiada sebarang tindakan yang agresif diambil bagi membendung konflik tesebut dan kadang kala isu isu tersebut akan diputarbelitkan oleh pihak pihak yang tertentu mahupun individu yang berkepentingan dalam ingin menjadi juara dalam isu tersebut.

Kami Wira Perkasa Malaysia tetap akan bertegas dan akan menyokong tindakan Presiden Perkasa yang mana tindakan beliau adalah bertujuaan mempertahankan akidah dan memelihara Umat dan Ugama Islam.

Kita tidak gentar akan suara suara pengkhianat pengkhianat ugama yang cuba memesongkan akidah umat Islam. Saya sesungguhnya percaya bahawa, keamanan dan kedamaian yang kita kecapi hari ini, datangnya melalui usaha kita dengan izin Allah dan bukannya secara kebetulan. In Sha Allah.

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia.

Habib Ali Al Joufri Mengisahkan Saat Akhir Rasulullah saw Dengan Linangan Air Mata - Mari Kita Saksikan

Posted: 24 Jan 2013 04:19 AM PST

http://www.youtube.com/watch?v=mK8hmq5TG-s&feature=endscreen


Sent from my iPad

Promo Buku "Sirah Teragung Muhammad SAW" + Album Eksklusif Hafiz Hamidun - YouTube

Posted: 24 Jan 2013 03:53 AM PST

Tidak rugi untuk kita membeli buku walau beratus ringgit harganya demi mendalamkan lagi pengetahuan kita tentang Nabi Muhammad saw.

Tanpa makrifat mustahil akan terbit mahabbah kepada Nabi Muhammad saw.

Semoga Allah mencurahkan kasih Nabi dalam hati kita agar tetaplah dapat kita semua akan syafaat di hari akhirat.

Allahumma solli wasallim wabaarik alaih....

Videonya :

http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=y2eJZ0DoBw8

Setiap buku akan mendapat album terbaru Hafiz Hamidun.

Sent from my iPad

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 24 Jan 2013 11:28 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


ADAKAH PAS MAHU JADIKAN NEGARA INI SPT PALESTIN?...

Posted: 24 Jan 2013 09:32 PM PST

KITA BERSYUKUR ALLAH MEMBUKA KEDUA-DUA HATI PEMIMPIN INI...

Politik dlm  negara pada hari ini seolah tiada jalan keluar lagi.  Ramai juga dikalangan manusia di negara ini sanggup lakukan apa saja waima rosak akhidah sekali pun bagi org islam semata2 tetap memberi  sokongan kepada ketua atau pemimpin politik mereka demi mempertahankan parti masing2.Dalam masa yang sama sesuatu perbuatan yang baik dicemuh dan dihina dan sesuatu yang buruk pula disanjung sebegitu rupa. Islam adalah agama suci yang diturunkan oleh Allah kepada umat manusia juga  dipersendakan orang org islam yang taksud dgn politik yang kononnya parti mereka saja yang benar2 islam.

Sejak akhir2 ini mcm2 Allah telah zahirkan kpd kita apa yg berlaku keats pas. Kita hanya perlu mengambil pengajaran dari apa yang berlaku. Step by step kepincangan pas dri dulu hinggalah skrg  mempergunakan islam utk mendapat sokongan politik yang akhirnya kalimah Allah juga  turut tergadai kpd bkn islam di negara ini. Semuanya angkara mainan politik kotor pas.

Rata2 berjuta rakyat Malaysia bangga dengan insiatif Perdana Menteri Najib Razak di Gaza dan ianya sudah pasti menambah baikkan lagi imej negara Malaysia yang sebelum ini telah diiktiraf oleh ketajaan Palestin.
Tetapi Usaha Najib Razak yg jelas sebegitu murni ada juga  dikalangan kepimpinan pakatan pembangkang yang memcemuh dan  memburuk-burukkannya tdk kurang juga menghina usaha PM DS Najib tersebut.

Antara yang paling lantang setakat hari ini memburukkan usaha tersebut ialah Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan yang tidak sepatutnya memperlekeh lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza untok  memberi sokongan kepada perjuangan rakyat Palestin bagi membebaskan negara mereka daripada Israel.




 
Sepatutnya kita semua bersyukur Allah telah menyatukan hati pemimpin islam disaat bagsa Palestin dinafikan hak mereka juga ditindas di segenap penjuru. Dengan izin Allah terbukanya hati PM DS Najib untok menghulur salam persaudaraan sesama islam sebaliknya dihina dan dicemuh oleh Ketua Pemuda Pas tersebut.


Menurut Perdana Menteri Palestin, PM DS Najib juga merupakan pemimpin utama pertama daripada luar Timur Tengah yang melawat negara itu.

oyabun

Posted: 24 Jan 2013 11:26 PM PST

oyabun


Nasrudin Tantawi gila meroyan tak dapat ikut Ustaz Nasha ke Gaza bersama PM?

Posted: 24 Jan 2013 01:33 AM PST



Tindakan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan (gambar) mencemuh lawatan bersejarah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Palestin dikecam oleh pengikut Facebooknya sendiri.

Ia ekoran tindakan melampau Nasrudin yang bukan sahaja tidak menghargai sokongan tertinggi ditunjukkan Najib terhadap nasib rakyat Palestin sebaliknya mencemuh lawatan bersejarah itu dengan perkataan kesat.

Kebanyakan pengikut Nasrudin mempersoal mengapa sebagai orang yang dilabel ustaz beliau sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian dan tidak kurang menyifatkan Ketua Dewan Pemuda Pas itu iri hati.

Salah seorang yang mempersoal tindakan tersebut ialah Izham Bina Tamshah Eizham apabila berkata, dijelaskan dalam hadis terdapat golongan orang yang kelihatan alim tetapi hatinya hitam seperti serigala kelaparan.

"Salam ustaz, kenapa prasangka buruk Perdana Menteri pergi Palestin? Berbeza dengan rakan anda iaitu Nasharudin Mat Isa. Berprasangka baiklah. Ingat kemenangan sebenar umat Islam ialah membebaskan Palestin.


"Jangan dengki dan busuk hati serta mahukan kemenangan politik. Ustaz berkata begini. Nauzubillah. Semoga dapat rahmat Allah," kata Izham Bina sebagaimana dipetik dari laman Facebook Nasrudin di sini hari ini.

Nasrudin dalam laman Facebooknya dipetik sebagai berkata, lawatan Perdana Menteri ke Palestin dan pertemuannya dengan Perdana Menteri Kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh sebagai hipokrit tahap durjana.

Semalam, Najib mencatat sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia pertama mengadakan lawatan ke bumi Palestin sambil menawarkan bantuan menjadi orang tengah bagi menjayakan pelan damai antara Fatah dan Hamas.

Dalam pada itu, tidak terkecuali mengecam tindakan Nasrudin ialah Farhan Fauzi apabila berkata: "Ustaz cakap apa ini? Malaysia tidak pernah menjalin hubungan dengan Israel. Usah berdengki dan memusuhi ustaz."

Mohamad Shuhaimi pula menyifatkan kenyataan Nasrudin sebagai tidak cerdik kerana sebelum ini, tidak pula mempersoal sokongan terbuka Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap keselamatan Israel.

Turut berkongsi kemarahan sama ialah Syakizan Yusof apabila berkata: "Seperti meludah ke langit kena balik diri sendiri. Jadi buanglah perasaan iri hati sesama sendiri. Kamu itu ustaz, buat malu saja".

Hal yang sama juga disuarakan Siddiq Sharil yang berkata: "Ustaz, berjuang dan berdakwahlah dengan cara yang ikhlas dan bersih. Tak perlu bagi ayat macam ini. Seolah-olah ustaz melagakan sesama umat."

Wasabi Oyabun..

The Unspinners

Posted: 24 Jan 2013 11:18 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 24 Jan 2013 11:14 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


C’est probablement l’un des sujets les plus marquants dans le monde casino en ligne

Posted: 24 Jan 2013 01:24 AM PST

Ce type de casino en ligne est excellent si vous vous souciez de toucher le jouer au casino. Je dois avoir casino en ligne car au moins vous avez de vos options. C’est maintenant le temps de lire mes réflexions sincères concernant casino partouche grande motte. Vous n’avez pas besoin d’être trop compatible avec liste casino ligne legal france ou je joue un match. Vous devez comprendre une chose très pertinent en matière de jouer casino ligne legal. Bien sûr, nous pourrions le faire. Je n’ai pas eu une bonne impression. Groupies sont constamment me contacter sur Skype à la recherche d’casino en ligne. casino en ligne est probablement le type le plus recherché de cette éventualité parce que vous décidez de faire quelque chose. Avez-vous d’avoir l’apparence d’être autoritaire ? Appelez-moi idiot, je viens d’apprendre par le biais copains en matière de bonus casino. casino gratuit va m’aider à changer le monde à ma façon propre petit.
Ce fut une aventure passionnante, mais là encore, j’ai rarement été effectivement très heureux. Vous pourriez découvrir que vous avez des résultats beaucoup mieux.

meilleur casino en ligne belge va ajouter beaucoup à l’ensemble de cette conception opinion. Pour Pentecôte, Personne n’est indispensable. Il n’y a pas de points de vue spectaculaires sur cette idée. La plupart de simples mortels ont quelques questions concernant casino en ligne lisses.
Je ne comprends pas pourquoi je ne peux essayer de garder loin de lui partiellement. Vous êtes dans le déni.
Il est tellement génial ce que je ne pouvais pas tout simplement essayer de détourner que dès qu’ils le peuvent.

Vous voulez que le travail soit bien fait, non ? Vous savez, Mesurer deux fois, couper une fois.

Mais, c’est maintenant le moment de faire une pause. Je sais que ce concept jeux de casino se fait sans effort. Comprenez-vous que le temps est la quintessence ?
Il semble que je hérissé quelques plumes dans une histoire précédente.

Nous le ferons avec toute la prudence nécessaire. C’est un modèle. La nécessité de disposer d’un savoir-faire supplémentaire de casinos barriere diminue rapidement. Même les dirigeants peuvent profiter jeu casino gratuit machine a sous partouche. Il ne va pas être facile. Il est tiroir du haut comment les gens ne doivent pas se rapporter à une fonction étonnamment complexe comme celui-ci. Il ya beaucoup de conjectures essentiellement sur ce dilemme. Permettez-moi de partager un peu plus au sujet casino en ligne avec vous. Je tiens, je n’aurais pas mis tant de temps et d’argent dans casino gratuit et cela signifie que je dois être soit ignorants, paresseux ou tout simplement stupide.

Il est préférable de raccourcir le processus, un peu. Venez découvrir comment garder une jeux de casino. Ce sont des moments riches pour les propriétaires casino en ligne.
J’ai peut-être un trait aberrant à ce sujet.
Chaque fois que l’expérience jeux de casino néophytes, il est recommandé de ne pas hésiter à consulter un professionnel. Nous allons parler un peu de respect casino en ligne bonus inscription parce que tout cela peut durer plusieurs jours. C’est le moment de le coller là où le soleil ne brille pas.

Belantan

Posted: 24 Jan 2013 11:07 PM PST

Belantan


Nyalaan obor wasatiyyah di Palestin?

Posted: 24 Jan 2013 10:26 PM PST


Najib Tun Razak bersalaman dengan penduduk Gaza ketika melawat ke Bandar Gaza baru-baru ini.

Kunjungan Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza menunjukkan keazaman bersungguh-sungguh Malaysia untuk melahirkan penyatuan antara dua kumpulan yang berbeza dan saling berkonflik dalam menentukan arah haluan membebaskan Palestin daripada cengkaman Israel.

Konflik Hamas dan Fatah dikatakan bermula pada 2005 setelah kematian pengasas Pertubuhan Pembebasan Palestin, Yasser Arafat November 2004. Ia bertambah buruk apabila Hamas memenangi pilihan raya Palestin yang pertama penghujung 2006, dan berkuasa di Gaza manakala Fatah menguasai Tebing Barat.

Keputusan pilihan raya itu tidak diiktiraf oleh Israel kerana Hamas bukan sebuah pertubuhan yang menyokong perjanjian untuk mengiktiraf kedudukan negara Yahudi sebagai sebuah negara. Bagi Israel, hanya Pertubuhan al-Fatah sahaja berhak memerintah Palestin atas alasan dalam pilihan raya tersebut, Hamas kalah dalam pemilihan jawatan presiden.

Kumpulan Hamas atau Harakat al-Muqawwamatul Islamiyyah atau Pergerakan Pertahanan Islam ditubuhkan 1987 di Gaza manakala al-Fatah atau Harakat at-Tahrir al-Wathani al-Filasthini atau Pertubuhan Pembebasan Palestin ditubuhkan 1958. Al-Fatah adalah salah satu kumpulan yang bergabung dalam Pertubuhan Pembebasan Palestin atau dikenali sebagai PLO yang ditubuhkan oleh Yasser Arafat dan menjadi pemimpin tertinggi selama lebih tiga dekad (1969-2004).

Setelah kematian Yasser Arafat, Hamas mula merasakan kedudukannya semakin kuat dan dominan. Apabila al-Fatah melantik Mahmoud Abas sebagai pemimpin utama menggantikan Yasser Arafat, Ismail Haniyeh yang pernah dilantik sebagai Perdana Menteri Palestin mengambil sikap membantah dan kembali mengisytiharkan dirinya sebagai Perdana Menteri dengan mengambil pendirian memisahkan Gaza sebagai sebahagian daripada negara Palestin.

Hamas memilih kaedah perjuangan dengan kekerasan manakala Pihak Berkuasa Palestin di bawah pimpinan Mahmud Abas memilih pendekatan perundingan selari dengan prinsip Islam.

Pemisahan psiko-politik kesan konflik Hamas-Fatah menyebabkan Israel begitu mudah untuk mengkhianati sebarang persetujuan damai yang pernah ditandatangani oleh kedua-dua pihak. Bahkan ketika marahkan kemenangan Hamas, Israel melakukan serangan kejam dengan mengebom, membedil dan menggunakan senjata kimia bagi menyiksa penduduk Gaza. Seluruh pintu masuk ke Gaza dikepung menyebabkan kehidupan rakyat Palestin menjadi semakin getir dan sukar.


Kepungan itu membangkitkan semangat sukarelawan seluruh dunia melaksanakan misi kemanusiaan ke Gaza, dan Israel semakin marah. Pada 2003, askar Israel menggunakan jentolak menghalang Rachel Corrie, ketika itu berusia 23 tahun dari Amerika Syarikat (AS) bersama-sama kumpulan International Solidarity Movement (ISM) daripada menyekat kerja-kerja meruntuhkan sebuah rumah penduduk di Rafah.

Ketika Corrie terbunuh, ia tidak memberikan impak besar kerana Israel berjaya menipu masyarakat dunia bahawa kematian itu disebabkan kemalangan dan bukannya digelek jentolak secara sengaja oleh pihak tentera. Hanya setahun kemudian Kolonel Lawrence Wilkerson (Ketua Staff Kementerian Luar dan ketika itu, Menteri Luar AS, Collin Powell) memberitahu ibu bapa Corrie, hasil siasatan Israel mengenai kematiannya adalah tidak benar.

Pada 2005, ibu bapa Corrie mengambil tindakan undang-udang ke atas tentera Israel dan pengeluar jentolak jenama Caterpillar bagi mendapat keadilan. Bagaimanapun, saman ke atas pengeluar jentolak yang berpengkalan di Illionis, AS digugurkan (2007) kerana ia bukanlah ada kaitan dengan dasar luar Washington.

Pengguguran ke atas saman tersebut telah membangkitkan semangat kemanusiaan yang lebih besar kepada masyarakat antarabangsa sehingga mencetuskan lebih banyak dan besar misi kemanusiaan ke Gaza. Bagaimanapun, misi kemanusiaan gagal mencapai matlamatnya akibat sekatan Israel dan kerjasama tentera Mesir yang menghalang penggunaan jalan darat terutama melintasi sempadannya, di Rafah.

Pada 2010, sukarelawan daripada pelbagai negara termasuk dari Malaysia menyusun strategi menyampaikan bantuan kemanusiaan menerusi jalan laut, bergerak dari Ankara, Turki pada minggu terakhir Mei. Misi kemanusiaan itu dikenali sebagai Flotila Pembebasan Palestin, disertai oleh tujuh buah kapal yang diketuai oleh Kapal Mavi Marmara dan sebuah pertubuhan kemanusiaan dari Turki, Insani Yardim Vakfi (IHH).

Tengah malam 30 Mei, kapal Marvi Marmara dikepung oleh komando tentera laut Israel ketika masih berada di perairan antarabangsa dan kemudiannya mengarahkan kapal itu menuju ke pelabuhan Ashdod, iaitu sebuah pelabuhan Israel. Kepungan itu tidak diendahkan oleh sukarelawan dan menjelang awal pagi 31 Mei, komando tentera laut menyerang kapal tersebut sehingga membunuh lapan sukarelawan, termasuk tujuh adalah rakyat Turki.

Akhir tahun lalu, Israel sekali lagi melakukan serangan kejam ke atas Gaza menyebabkan ratusan kanak-kanak dan wanita terbunuh sebagai reaksi balas anggota Hamas yang melancarkan roket ke arah beberapa buah kampung di kawasan sempadan. Roket dan peluru berpandu Hamas itu dikatakan hasil keluaran atau bantuan Iran, yang sedang ditekan oleh Israel dan AS atas keengganan Presiden Ahmadinejad menghentikan proses pembangunan dan pengayaan teknologi nuklear.

Kehadiran Perdana Menteri ke Gaza dua hari lalu membawa mesej jelas kepada masyarakat antarabangsa bahawa Malaysia yang mempelopori gerakan kesederhanaan benar-benar membuktikan keazaman untuk menamatkan konflik di Asia Barat dengan memulakan langkah membantu menyelesaikan perpecahan dan permusuhan antara Hamas dan Fatah.

Hamas dan Fatah melaksanakan beberapa rundingan untuk menamatkan konflik bersaudara sejak kedua pemimpinnya muncul dalam sebuah rancangan televisyen, Debat Doha pada Mac 2010.


Pada 27 April 2011, Fatah dan Hamas mencapai persetujuan menamatkan konflik di Kaherah. Kedua pihak bersetuju, satu bentuk kerajaan perpaduan perlu diwujudkan dan mengadakan pilihan raya di kedua-dua wilayah dalam tempoh setahun pembentukan kerajaan perpaduan. Pada 4 Mei 2011, Fatah yang diwakili oleh Mahmoud Abas dan Hamas oleh Khaled Meshal membentuk rangka kerajaan "peralihan" bagi merancang persediaan mengadakan pilihan raya perundangan dan presiden dengan membenarkan kemasukan Hamas dalam PLO serta memegang jawatan dalam Majlis Kebangsaan Palestin.Hamas akan terus menjaga keselamatan di Gaza manakala Fatah di Tebing Barat.

Dengan kepintaran helah Isreal, AS turut membantah perjanjian itu dan menjadi azam Malaysia untuk membantu merealisasikannya sebagaimana kejayaan yang dirintis menyelesaikan sengketa antara Bangsamoro dengan Manila tahun lalu.

Seperti ditegaskan oleh Perdana Menteri, Malaysia mengambil berat mengenai permasalahan rakyat dan keprihatinan itu perlu diperluaskan di peringkat antarabangsa menerusi pendekatan kesederhanaan.

Pendekatan sedemikian sudah diterima baik oleh AS dan beberapa negara Barat, maka usaha yang baharu sahaja bermula di Gaza itu akan memberikan petunjuk betapa ikhlasnya penyertaan Malaysia untuk mempelopori keamanan sejagat.

Tindakan tersebut dilihat sebagai tamparan hebat kepada parti-parti pembangkang di Malaysia kerana tidak membuktikan apa yang mereka sering perkatakan kepada rakyat. Misalnya, mengenai seruan kepada perpaduan dan penyatuan kepentingan, parti-parti pembangkang tidak benar-benar melaksanakannya, bahkan dalam masa sama, ketiga-tiganya seringkali bercanggah termasuk pendirian mengenai penggunaan Kalimah Allah oleh bukan Islam.

Cara bersemuka yang dipelopori oleh Perdana Menteri dalam membantu menyelesaikan sebarang masalah menampakkan impak diplomatik bagi membina dan mengukuhkan hubungan antara dua negara. Ketika berhadapan dengan pelbagai kesukaran, Najib menjadi lebih kreatif dan mampu membentuk kaedah penyelesaian terbaik berbanding pemimpin pembangkang, ketika berhadapan dengan masalah secara tuntasnya cuba membebaskan diri dengan membuat dakwaan, permainan pihak media, keadaan tertekan dan mengugut, "perlu minta maaf, kalau enggan bakal disaman."

Transformasi Najib mula membuahkan hasil, dan kejayaan itulah memberikan keyakinan masyarakat antarabangsa bahawa memangnya Malaysia mampu melibatkan diri secara berkesan membantu menyemai pendekatan wasatiyyah atau kesederhanaan bukan sahaja dalam negara bahkan masyarakat antarabangsa.-UMO

Suara Politik
Belantan

Pas Kelantan Tak Hormat Sultan?

Posted: 24 Jan 2013 05:28 PM PST



UMNO Kelantan menyifatkan tindakan Kerajaan Pas Kelantan memfailkan injuksi interlokutori bagi menghalang Petroliam Nasional Bhd. (Petronas) membayar royalti kepada kerajaan Malaysia sebagai tidak menghormati Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Awang Adek Hussin berkata, tindakan itu tidak wajar kerana Sultan Muhammad V telah berkenan melantik wakil negeri ini dalam Jawatankuasa Khas untuk mengkaji dengan adil dan telus berhubung isu bayaran tunai hasil petroleum kepada negeri-negeri di Pantai Timur.

Beliau berkata, sewajarnya Kerajaan Pas Kelantan membiarkan Jawatankuasa Khas tersebut berperanan dan bukan mengusutkan lagi keadaan dengan membawa isu tersebut ke mahkamah.

"Perdana Menteri telah berjanji untuk menyelesaikan isu ini secara adil dan telus serta beliau juga memaklumkan bahawa Sultan Kelantan telah berkenan untuk melantik wakil negeri Kelantan dalam jawatankuasa tersebut, jadi biarkan proses ini berjalan tanpa gangguan mana-mana pihak.

"Jadi jika ada mana-mana pihak mengambil tindakan membawa ke mahkamah ia seolah-olah tidak menghormati Sultan Kelantan dan Perdana Menteri," katanya kepada di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan Kerajaan Pas Kelantan memfailkan permohonan injunksi interlokutori bagi menghalang Petronas membayar royalti minyak kepada kerajaan Malaysia.

Kerajaan Pas Kelantan selaku pihak plaintif menamakan Petronas dan kerajaan Malaysia sebagai defendan pertama dan kedua.

Pada 4 Ogos lalu, kerajaan Persekutuan bersetuju menubuhkan sebuah Jawatankuasa Khas yang akan mengkaji secara adil dan telus berhubung isu bayaran tunai hasil petroleum kepada negeri-negeri di Pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Jawatankuasa Khas itu akan dianggotai pakar undang-undang dari dalam dan luar negara serta wakil kerajaan negeri Pahang, Kelantan dan Terengganu yang diperkenan Sultan negeri-negeri berkenaan.

Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata, tidak ada faedah sekiranya isu tersebut berlanjutan dan ia perlu diselesaikan dengan cara yang berhemah.

"Petronas sendiri menjelaskan mereka telah melaksanakan tanggungjawab seperti mana termaktub dalam undang-undang dan tidak ada yang tidak betul dibuat," katanya.-UMO

Suara Politik
Belantan

Kemuncak sokongan Malaysia terhadap negara merdeka Palestin!

Posted: 24 Jan 2013 07:45 AM PST



Dalam laman rasmi sebuah pertubuhan bukan kerajaan iaitu Aman Palestin, tercatatkan sejarah berikut: "Pembentukan negara haram Israel pada 15 Mei, 1948 di bumi Palestin 65 tahun lalu telah mengundang malapetaka besar di mana dunia mulai menyaksikan kekejaman rejim Zionis melalui pertempuran demi pertempuran yang mengakibatkan beribu-ribu warga negaranya gugur syahid, jutaan pelarian yang meninggalkan tanah airnya sendiri berhadapan masalah pengangguran dan cacat anggota.

''Tidak kurang juga anak-anak menjadi yatim kerana kehilangan ibu bapa dan isteri menjadi janda kerana kehilangan suami yang terkorban mempertahankan Palestin dari terus dijajah dan dicabuli. Penderitaan dan kesengsaraan berpanjangan yang ditanggung rakyat Palestin menjadi satu keinsafan bagi umat Islam menghulurkan bantuan.''

Semangat berkobar-kobar rakyat Malaysia untuk membantu rakyat Palestin bukan sekadar omong kosong, dan semalam boleh dianggap 'kemuncak' kepada semangat berkenaan apabila Datuk Seri Najib Tun Razak menjejakkan kaki di bumi Palestin.

Kehadiran beliau ke Gaza bukan sahaja mencatatkan sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang pertama berbuat demikian malahan lebih daripada itu ia mempunyai signifikannya tersendiri.

Ternyata kesibukan dalam membuat pelbagai pertemuan di dalam negara khususnya dengan pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN) untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13, sama sekali tidak menjejaskan keprihatinan Perdana Menteri terhadap penderitaan dan kesengsaraan rakyat Palestin.

Oleh itu, Najib mengadakan apa yang dipanggil lawatan kemanusiaan ke Gaza bersama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor.

Lawatan ini dikatakan memenuhi jemputan Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh yang pada 11 Disember lalu menyatakan telah menghubungi Najib untuk menjemput Perdana Menteri Malaysia itu berkunjung ke Gaza.

Biar pun lawatan ke bumi Palestin hanya beberapa jam, namun ia cukup bermakna, apatah lagi kunjungan kali ini mendapat perhatian masyarakat dunia termasuk media-media di Israel.

Kehadiran Najib sudah pasti menggembirakan pemimpin dan rakyat Palestin yang sememangnya amat memahami sokongan Malaysia terhadap perjuangan rakyat negara itu yang sedang ditindas oleh rejim Zionis.

Najib Tun Razak bersama Perdana Menteri kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh (kiri) pada Majlis Sambutan Perdana Menteri di Rafah, semalam.

Sokongan Malaysia kepada Palestin bukan sahaja melalui pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan seperti Aman Palestin dan Aqsa Shariff tetapi oleh kerajaan Malaysia sendiri. Kehadiran Najib akan memperkukuhkan lagi sokongan berkenaan dan sekali gus memberi isyarat kepada dunia khusus umat Islam bahawa Malaysia dulu, kini dan selamanya akan terus bersama perjuangan rakyat Palestin.

Mungkin akan ada pihak tertentu di Malaysia akan memandang sinis lawatan ini dan pasti ada yang akan mendakwa kononnya pemimpin mereka sudah sampai lebih awal berbanding Najib.

Sementara kita mengakui sumbangan mereka, namun kehadiran Perdana Menteri jauh lebih signifikan dan mempunyai makna yang cukup mendalam.

Kalau pihak-pihak berkenaan akan berusaha untuk memperkecilkan lawatan Perdana Menteri maka kita juga berhak mempertegaskan bahawa datang ke Palestin jauh lebih baik berbanding pergi bertemu mana-mana pemimpin kerajaan Syria.

Tidak apalah, sememangnya bagi pihak tertentu apa pun yang dilakukan oleh kerajaan ia tidak akan dipuji namun mereka sama sekali tidak boleh menafikan bahawa lawatan Najib membuktikan bahawa Malaysia komited dalam soal perjuangan rakyat Palestin dan tidak akan mempedulikan apa juga tafsiran pihak lain terhadap komitmen tersebut.

Keprihatinan Najib untuk menjejakkan kaki ke bumi Palestin dan meninjau sendiri nasib rakyat negara itu membuktikan bahawa beliau adalah pemimpin Islam yang 'cakap serupa bikin'.

Beliau tidak berdegar-degar bercakap soal bagaimana perjuangan rakyat Palestin harus terus disokong tetapi bersedia ke negara itu untuk melihat sendiri penderitaan mereka. Melalui cara itu Perdana Menteri percaya beliau akan mendapat gambaran yang lebih jelas berhubung keperluan rakyat bekenaan.

Sebelum ini, rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang kaum dan politik telah menghulurkan pelbagai sumbangan kepada rakyat Palestin.

Kita sudah saksikan bagaimana selepas rakyat Palestin diserang bertubi-tubi oleh rejim Zionis pada November lalu, berpuluh-puluh pihak dari Malaysia 'berlumba-lumba' masuk ke Gaza untuk memberi bantuan kepada rakyat Palestin.

Kekejaman dan keganasan berterusan yang ditunjukkan oleh rejim Zionis sama sekali tidak melunturkan semangat rakyat Malaysia untuk terus membantu rakyat Palestin malahan ia dianggap pembakar semangat kepada mereka.

Oleh itu apabila Najib sendiri sudi melakukan lawatan ke Gaza ia dianggap pembakar semangat dan isyarat kepada masyarakat dunia bahawa seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kerajaan atau tidak, pertubuhan bukan kerajaan mahupun individu, semua bersedia berkorban apa sahaja demi perjuangan rakyat Palestin.


Atas semangat itu jugalah, Najib ketika menyampaikan ucapan ketika menerima ijazah doktor kehormat Universiti Al-Aqsa menawarkan bantuan Malaysia untuk menjayakan pelan damai melibatkan dua pihak di Palestin iaitu Hamas dan Fatah.

Sememangnya tawaran itu penting kerana dalam apa keadaan pun kita harus menerima hakikat bahawa masa depan Palestin sama ada akan terus berada dalam keadaan konflik atau mencapai keamanan segala-galanya bergantung kepada kedua-dua pihak tersebut.

Oleh itu adalah penting jika Malaysia memainkn peranan yang lebih aktif untuk memastikan Hamas dan Fatah atas nama satu ummah menyelesaikan apa juga perbezaan antara mereka.

Nasib lebih 5 juta rakyat Palestin bergantung kepada kedua-dua pertubuhan itu, mana-mana juga negara termasuk Malaysia hanya berupaya untuk menghulurkan bantuan dan sumbangan tetapi penentu kepada usaha mewujudkan sebuah negara Palestin yang merdeka dan bermaruah bergantung kepada pihak-pihak di Palestin sendiri.

Justeru Hamas dan Fatah tidak boleh membiarkan selama-lamanya perbezaan antara mereka menjadi penghalang, Pelan Damai yang kini diusahakan oleh Mesir harus dijayakan.

Dan sebagai penyokong kuat kepada perjuangan suci rakyat Palestin sejak dulu, kini dan selamanya, tawaran Malaysia untuk turut memainkan peranan menjayakan pelan damai berkenaan tidak boleh dipandang sepi.

Apa pun sama ada tawaran Malaysia itu diterima atau tidak, terserahlah kepada pihak-pihak berkenaan untuk menentukannya tetapi apa yang pasti seperti mana kata Najib, semua manusia berhak untuk hidup secara aman, selamat dan bermaruah. Itulah harapan dan doa rakyat Malaysia untuk rakyat Palestin kerana perpaduan adalah kunci mewujudkan keamanan dan kemakmuran.

Oleh : Zulkiflee Bakar

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Jan 2013 11:03 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Translation: Akhbar Cina: Bagaimana Pakatan Rakyat kehilangan Kedah

Posted: 24 Jan 2013 07:54 PM PST

Sinchew Daily News

Tajuk:

Bagaimana Pakatan Rakyat kehilangan Kedah

Tajuk ini boleh dilihat apa yang sedang berlaku, apa yang belum berlaku  dan apa yang sudah berlaku.

Jika dianalisa mengikut susunan masa, keadaannya ada yang berat dan juga yang ringan.

Contohnya, dalam ramalan BN menunjukkan ia seperti sudah berlaku , BN anggap mereka akan menang besar di negeri Kedah, dianggap ia sudah di dalam genggaman.

Sebaliknya dalam Pakatan Rakyat pula dalam keadaan belum berlaku, anggap ia masih belum lagi muktamad, tetapi jika Pakatan Rakyat ada kehilangan mana-mana kuasa negeri, yang paling utama adalah negeri Kedah.

Walaupun Pas negeri Kedah dalam keadaan akan berlaku, mirip dan condong kepada sedang berlaku, walaupun masih belum lagi rasa kecewa akan hadapi pasti kalah, dan mereka juga semakin rasa dan akui telah kehilangan sokongan dari rakyat, dimana kuasa mereka kini sedang dalam keadaan terhakis.

Sebab itu ramai orang akan tertanya-tanya, sedangkan Pakatan Rakyat dan Pas sudah tahu keadaan sebenar yang tidak memihak kepada mereka, kenapa mahu pergi gali kubur lagi untuk diri sendiri, cipta pelbagai isu yang membuat orang ramai semakin marah, contohnya kenapa mereka kemukakan dan menyekat aktiviti-aktiviti hiburan Perayaan Tahun Baru Cina di negeri Kedah?

Adakah Pas negeri Kedah tidak tahu ia hanya akan menyinggung perasaan orang Cina, dan juga telah menaikkan kemarahan orang-orang Cina di seluruh negara?

Ramai orang tidak faham cara dan pemikiran kerajaan negeri Pas negeri Kedah

Saya kemukakan 3 sebab:

Yang pertama, pola pusat parti ini memikirkan nilai-nilai agama Islam sahaja, condong kepada keagamaan, apabila mereka dapat kuasa memerintah, semuanya perlu ikut cara dan peraturan polisi keagamaan, ini dikatakan tanggungjawab agama, sama dengan maksud jalankan tugas-tugas yang maha Esa.

Sistem pengIslaman boleh dilakukan secara perlahan-lahan, ia juga boleh dipercepatkan, tetapi kena lihat sama ada ia boleh dilakukan ataupun tidak, jika tidak boleh dilakukan, ia hanya akan merosakkan agama dan akan merosakkan peluang memerintah kerajaan yang amat payah diperolehi ini.

Yang kedua, antara kepimpinan Pas, ada puak konservatif dan ada juga puak amali; Menteri Besar Kedah Azizan tidak juga dianggap puak konservatif, boleh dikatakan beliau berdiri di tengah-tangah antara puak, beliau boleh ke kanan dan boleh ke kiri.

Apabila dalaman parti ataupun grass-root parti beri tekanan, mahu beliau laksanakan undang-undang Islam, pada beliau itu bukan masalah, tetapi beliau terpaksa terima tekanan dari orang-orang bukan muslim dan Pakatan Rakyat supaya jangan laksanakan polisi Islam.

Azizan mahu tenteramkan puak kanan dan puak kiri, sebab itu beliau cuba perlambatkan dan buat sedikit-demi sedikit, bermulanya dari isu robohkan pusat penyembelihan khinzir, larangan pusat hiburan beroperasi di bulan Ramadhan, lakukan sekatan kepada pusat-pusat hiburan, sehingga sekat aktiviti hiburan untuk kaum wanita di tahun baru Cina, itu semua menunjukkan beliau lakukannya satu persatu, bukan beliau tidak lakukan, tetapi beliau buat sedikit demi sedikit.

Yang ketiga, orang-orang bukan Melayu di negeri Kedah hanya 25 peratus (15 peratus orang Cina) tidak lah begitu banyak; Pas negeri Kedah amat memahaminya, dalam perlaksanaan beberapa peratuan Islam mereka sudah kehilangan sokongan dari kaum Cina, ditambah pula dengan kemelesetan ekonomi di negeri itu serta kuota perumahan Bumiputera dan lain-lain masalah, mereka telah menakutkan pengundi-pengundi kaum Cina; kini sudah pun terjadi begitu, sebab itu beliau teruskan sahaja agenda Islamnya.

Masalahnya Pas telah kehilangan sokongan orang-orang bukan Islam, pada masa yang sama masyarakat tidak puas hati terhadap prestasi kerajaan negeri.

Selepas Pas memerintah, aktitivi ekonomi negeri kelihatan dingin, Bandar utama seperti Alor Setar, Sungai Petani, Kulim sehingga ke Pulau Langkawi, keadaan Bandar-bandar ini sudah tidak meriah seperti dulu.

Kerajaan negeri kurang pakar-pakar pengurusan kewangan, tidak mampu membuat perancangan, tidak mampu tarik pelabur asing, mereka selaraskan 50 peratus kuota perumahan Bumiputera, menyebabkan pembinaan perumahan terhenti, pemaju tidak sanggup melabur, industri hiliran yang berkaitan juga terancam, sedangkan sub-kontraktor juga hadapi banyak masalah.

Keadaan seperti ini berlaku, menyebabkan peniaga peniaga Melayu dan golongan pertengahan tidak puas hati terhadap kerajaan negeri.

Perkembangan ekonomi akan datang, pastinya kutipan duit kerajaan negeri akan semakin berkurangan, sudah tentu mereka tidak akan dapat laksanakan polisi kebajikan, menyebabkan orang-orang Melayu golongan berpendapatan rendah dan sederhana kecewa terhadap Pas.

Azizan cuba rapat kepada perlaksanaan polisi Islam, cuba dapatkan kembali tiket-tiket sokongan undi dari kalangan orang-orang Melayu, kelihatan ia tidak dapat membantu; sebaliknya orang-orang Cina di seluruh negara menjerit, Pakatan Rakyat pula menggelabah, apabila parti pusat campur tangan, beliau tarik balik kenyataan, bagi beliau ini buat kali kedua beliau terima padahnya.


Sumber : http://ptd-kokak.blogspot.com/2013/01/translation-akhbar-cina-bagaimana.html

KISAH ANWAR DI SABAH: LADANGNYA, PATI DAN ARTIS

Posted: 24 Jan 2013 07:14 AM PST

ADUH PECAH RAHSIAKU, KENA MINTA AZMIN BUAT SESUATU NE
ANWAR IBRAHIM mula merosakkan politik aman negeri Sabah apabila dia menjejakkan kakinya di Kota Kinabalu pada tahun 1986. Ketika itu dia Ketua Pemuda UMNO. Anwar menyokong usaha-usaha menjatuhkan Tun Datu Mustapha melalui beberapa proksi pemimpin pemuda USNO. 

Walaupun usaha tersebut gagal selepas Tun Datu Mustapha mengambil tindakan pantas memecat pembelot-pembelot USNO.

Sikap mereka ini tidak pernah berubah, selepas USNO dimatikan, UMNO masuk ke Sabah dan mereka ini sangat gembira. Apabila Anwar Ibrahim menjadi TPM dan Menteri Kewangan, Anwar menyusun semua orang-orangnya dalam kedudukan UMNO Sabah. 

Semua Ketua-Ketua Bahagian UMNO yang pro Tun Datu Mustapha, yang pro Tun Ghafar Baba, yang pro Pak Lah semuanya dimatikan dengan cara memberi seberapa banyak wang kepada proksinya dan kalahkan sesiapa yang tidak menyokong Anwar. Cara-cara Anwar sunguh-sungguh seperti Komunis.

Benar kata Datuk Salleh Tun Said, kamu Anwar jangan bersandiwara. Cerita perkara sebenar pasal IC Sabah.

Pada tahun 1995, apabila ramai orang-orang Anwar yang sedang memegang jawatan Ketua Bahagian hendak dilawan, Anwar menggunakan apa saja cara untuk mengalahkan mereka. Anwar bukan sahaja memberi wang tunai, tetapi Lot-Lot Saham yang boleh ditukar di bank-bank Bumiputera. Ramai Ketua Bahagian dan Timbalan Ketua Bahagian yang pro-Anwar kaya mendadak!

Satu contoh, Anwar telah menggunakan kuasanya untuk mengarahkan pihak keselamatan supaya menangkap individu-individu yang kononnya terlibat dalam projek IC. Inilah manusia yang paling Hikpokrit! Dia menyuruh orang itu mengatur IC Projek, kemudian dia mengarahkan pihak polis menangkap orang itu semula. Tujuannya supaya orang itu tidak menang Ketua Bahagian, kerana jika dia menang dia akan mencalonkan Tun Ghafar Baba bukannya Anwar Ibrahim. Busuk kan hati Anwar Ibrahim.

Anwar menyuruh semua orang supaya Kalahkah PBS, tumbangkan Pairin dengan apa cara sekalipun! Kamu tahu apa itu 'apa cara sekalipun'?

Dia ingat dia Tuhan di dunia ini boleh membodohkan semua orang, kalau Allah SWT kata Kun Fayakun maka tidak jadilah kamu sebagai Perdana Menteri, walaupun kaki kiri kamu sudah menjadi Perdana Menteri.

Wahai Anwar Ibrahim, ketika kamu berkuasa kamu memiliki ladang kelapa sawit yang luas di Sandakan, ketika kamu melawat ladang-ladang kelapa sawit kamu di Sandakan, siapakah pekerja-pekerja ladang kelapa sawit kamu? Adakah pekerja tempatan Sabahan KadazanDusunMurut (KDM) atau PATI! 

Kamu tahu bapa Yong Teck Lee bukanlah orang Sabah tetapi dari negara China. Bapa Yong Teck Lee (Yong Lok @Yong Luk) datang ke Sabah membuka Workshop di Lahad Datu. Kamu yang melantik Yong Teck Lee menjadi Ketua Menteri (itulah maksud Datuk Salleh Tun Said yang kamu sangat berkuasa ketika itu), supaya kamu boleh mengumpul harta kekayaan di Sabah bukan. Tidaklah hairan jika Yong Teck Lee membuntuti kamu sekarang! 

Dan, kamu juga pernah berenjoy dengan seorang artis Wanita Sabah bukan? Berlumba-lumbaan dengannya bukan. Memanglah kamu sangat suka kepada wanita-wanita cantik, seksi dan menawan.

...Bersambung 

mymassa voice, Kota Kinabalu.






PAS Kelantan Rancang Bina Roket Ke Bulan - Husam Musa

Posted: 24 Jan 2013 02:00 AM PST





Husam Musa, siapa yang tak kenal dengan pakar ekonomi merangkap pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan Dan Kebajikan Negeri Kelantan? Kemarin, Pakar Ekonomi ini sekali lagi meletakkan batu asas dengan mendakwa Kerajaan PAS Kelantan telah menemui satu rizab minyak dalam jumlah yang besar di Kota Bharu.

Syukur jika benar apa yang didakwa kerana Kelantan juga sebuah negeri di bawah Malaysia. Kejayaan Kelantan adalah kejayaan negara juga bukan? Namun, dakwaan yang tidak konkrit sebegini pasti menimbulkan banyak tanda tanya. Apa buktinya?KB itu besar, dimana kah lokasinya? berapa kah keluasannya? dan banyak lagi perkara yang menjadi persoalan. 

"Bila orang kata pilihan raya bulan 3, Pas Kelantan umum nak buat Stadium islam"
"Bila orang kata pilihan raya bulan 6, Husam umum nak bina lebuh raya prepaid"
"Bila orang kata pilihan raya bulan 11, Husam umum pula nak bullet train"
"Bila dekat-dekat nak bubar parlimen, Husam umum penemuan minyak di KB"

Dakwaan penemuan minyak oleh Husam Musa sekali lagi menjadi bahan jenaka di Laman Media Sosial. Ini berlaku kerana telah banyak projek mega yang terkadang tidak masuk akal di rancang oleh Pakar Ekonomi Negeri Kelantan ini. Projek yang di rancang sekadar menjadi batu asas tanpa sebarang perkembangan. batu asas sekadar untuk menarik undi rakyat kelantan yang semakin muak dengan kepimpinan PAS Kelantan.

Rakyat sudah lali dengan taktik lama seperti ini, melainkan penyokong-penyokong taksub pasti akan menerima bulat-bulat meskipun beratus kali di hidangkan dengan kata-kata manis pemimpin maksum mereka. 





#PRU-13, PAS sudah bersiap sedia menaiki roket menuju ke Bulan! Selamat Tinggal PAS!

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 Jan 2013 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Blogger Pembangkang Sanggup Ambil Laporan Zionis Untuk Burukkan Lawatan PM ke Gaza

Posted: 24 Jan 2013 07:25 PM PST

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kenyataannya semalam, menafikan lawatan kemanusian beliau ke Gaza kelmarin adalah cubaan untuk masuk campur tangan Palestin. Lebih dari itu, Najib telah pun menghubungi Presiden Palestin, Mahmod Abbas untuk memaklumkan kehadiran beliau di Gaza sebelum itu.

Justeru tidak timbul persoalan bahawa Mahmod rasa terhina dengan lawatan tersebut kerana Najib sudah memaklumkan beliau terlebih dahulu. Najib bukan bodoh.

Kenyataan ini adalah bagi membalas kritikan pembangkang yang tercabar dengan lawatan Najib ke Gaza. Maklumlah, pemimpin-pemimpin pembangkang hanya berani bercakap dan berdemo dalam negara kononnya untuk membela rakyat Palestin di Gaza, sedangkan Najib masuk sendiri ke Gaza untuk melihat keadaan disitu dan menghulurkan bantuan.

Penulis ambil inisiatif untuk siasat pihak mana yang sebar berita kata Mahmod marah Najib masuk Gaza sedangkan Mahmod telah dimaklumkan terlebih dahulu oleh Najib berhubung kunjungannya itu.

Rupanya yang pertama melaporkan berita ini adalah akhbar Israel, The Times of Israel dalam ruangan Israel & The Region, yang kemudian berebut-rebut dikutip puak pembangkang ini.

Nampak tak terdesak tak terdesak puak-puak ini. Punyalah rasa tercabar dengan kunjungan Najib sehinggakan berita dari akhbar Israel pun dikutipnya untuk dijadikan bukti. Sudahlah tu, sumber rujukan bukan dari Pejabat Mahmod sendiri, sebaliknya entah dari siapa pun tak dinyatakan.

Cakap pasal sumber rujukan ini juga, setelah penulis lihat di blog-blog pembangkang ini, bercampur-campur. Macam-macam pihak yang dikatakan keluarkan kenyataan itu, tapi semuanya bukan dari pejabat Mahmod Abbas sendiri.

Sudah tentu Israel tidak senang dengan kunjungan pemimpin dari Malaysia kerana sekutu mereka, Anwar Ibrahim ada sini. Anwar janji nak lindungi keselamatan Israel, datang Najib, buat lawatan kemanusiaan ke Gaza pulak, sakit hatilah mereka.

Maka itu berita itu ditulis sedemikian rupa oleh akhbar Israel, mengikut telunjuk Anwar yang punya rangkaian pro Yahudi yang hebat di Amerika Syarikat dan Israel sendiri.

Inilah dia berita yang kemudian dikutip blogger pro Pakatan untuk menghina dan merendahkan lawatan Najib. Part gebang tak hengat ini serah saja pada mereka.

Sumber: MyKmu

Azmin Ali Akan Desak Hadi Awang Pecat Dua Pemimpin PAS Ini

Posted: 24 Jan 2013 03:38 PM PST



Siapa Yang Haron Din Maksudkan Ini?

Posted: 24 Jan 2013 07:30 AM PST



Gambar Gambar Menarik Dato Seri @NajibRazak & Datin Seri Rosmah di #Gaza

Posted: 24 Jan 2013 02:24 AM PST







Ada Ahli DAP Yang Sudah Tidak Percaya Lagi Pada Guan Eng

Posted: 23 Jan 2013 09:26 PM PST



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 24 Jan 2013 09:10 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


JAWAPAN BERTARAF KONDOM OLEH MAJLIS SYORU PAS.

Posted: 24 Jan 2013 06:00 PM PST

AZHAR IDRUS MEKDI SEKADAR USTAZ PAK LAWAK AJE !

Posted: 24 Jan 2013 11:44 AM PST

ANWAR CABUT LARI... KAH KAH KAH.

Posted: 24 Jan 2013 02:26 AM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 24 Jan 2013 03:12 PM PST

bERANIKAN hATI


AMANAT NABI vs. AMANAT HADI

Posted: 23 Jan 2013 10:45 PM PST




1. Dengarilah perbezaan diantara Amanat Haji Hadi dan Amanat Nabi serta fikir-fikirkanlah mana yang benar dan mana yang salah.

2. Jika demikian besar sungguh dosa Hj Hadi kerana amanatnya itu memesongkan akidah umat Islam. Kerana amanatnya tregedi Memali mencatat sejarah hitam. Justeru Hj Hadi mesti bertaubat dan menarik balik Amanatnya itu. Jangan kita biarkan agama dipesongkan untuk kepentingan politik. Memang agama suku dan politik itu suku, melainkan bagi mereka yang 'tiga-suku'. (Klik Sini)  Benarlah Pas memperalatkan agama demi kepentingan politik dan kuasa. (Klik Sini)


KALIMAH ALLAH: SATU SANDIWARA PAKATAN

Posted: 23 Jan 2013 06:32 PM PST

Dengar! Dengar! Dengar! Bagaimana Pakatan memainkan kata-kata mereka
dan menipu orang Islam terutamanya penyokong Pas


1. Pakatan Rakyat (Haram) adalah satu gabungan parti-parti pembangkang yang sangat rapuh bahkan masih tidak didaftarkan sebagai sebuah parti-parti gabungan. Hasrat dan cita-citanya berbeza-beza bahkan tidak langsung selaras dan bertentangan antara satu sama lain. Bagaimanakah mereka mungkin bersatu?

2. Bukanlah hasrat mereka sebenarnya untuk jadi pemerintah di Putrajaya, bahkan mereka sendiri tidak yakin akan sampai kesana. Hasrat mereka hanya sedikit, untuk mendapatkan kuasa sebanyak mungkin dengan menjadi wakil rakyat dan lebih besar lagi adalah untuk memberikan tekanan kepada kerajaan bagi mengagalkan segala hasrat dan cita-cita kerajaan memajukan rakyat dan negara.

3. Dalam isu Kalimah Allah sudah kita lihat perbezaan diantara mereka. Hanya Pas yang nampaknya ingin perjuangkan Islam, itu pun bukan dengan ikhlas. Sebagaimana yang dinyatakan bahawa Pas sudah bersetuju bersama-sama Pakatan membenarkan penggunaan Kalimah Allah oleh bukan Islam, namun demi mendapat sokongan penyokongnya maka Nik Aziz kononnya telah mengadakan menyuarat "Majlis Syura' dan memutuskan penggunaan Kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh bukan Islam.

4. Namun dalam mesyuarat Presiden Pakatan, Presiden Pas sekali lagi bertegas bahawa Pas tetap komited dengan keputusan asal bahawa membenarkan penggunaan Kalimah Allah oleh bukan Islam. Jadi siapa yang tertipu sebenarnya? Siapa yang pergunakan Islam dan perbodohkan orang Islam sebenarnya?

5. Di hari Sambutan Maulidul Rasul ini, kita harap para pemimpin Pas bersihkan jiwa mereka dan melakukan sesuatu yang benar-benar mengikut kehendak Islam. Salah satu bakti pemimpin Pas dan Pakatan Haramjadah terhadap penyokong dan rakyat hanyalah;
(Klik Sini)
(Klik Sini)
(Klik Sini)
(Klik Sini)


KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 24 Jan 2013 03:09 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANWAR : SAYA HAMPIR GILA DISEBABKAN UMNO!!!

Posted: 24 Jan 2013 05:26 AM PST

Anwar bukanlah lawan PM Najib atau pun Tun M. Anwar bukanlah suatu ancaman kepada masa depan UMNO. Dan Anwar sama sekali bukan ancaman yang boleh menyebabkan BN kalah dalam PRU13.

Sebenarnya, Anwar adalah ancaman terbesar kepada seluruh UMAT ISLAM,  NEGARA MALAYSIA DAN SELURUH RAKYATNYA.

Ancaman yang dimaksudkan ialah Pendekatan politik Anwar tidak cocok atau "diluar tabie" sosio-budaya rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan berbilang kepercayaan.

Tidak ada satu pun pendekatan politik Anwar yang boleh menyebabkan rakyat berbilang kaum di negara ini boleh hidup rukun, melainkan masing-masing kaum akan saling tuntut menuntut hak di antara mereka.

Tiada satu pun pendekatan politik yang dibawa Anwar yang boleh dijadikan amalan yang boleh menyebabkan rakyat yang mempunyai pelbagai anutan kepercayaan akan menjadi saling bertoleransi, melainkan setiap penganut agama ini akan "saling meragui" di antara satu sama lain.

Politik "cara Anwar" boleh mendatangkan bahaya kepada amalan demokrasi di negara ini kerana sejak beliau tidak lagi bersama parti pemerintah, amalan dan etika berpolitik secara demokratik sebenar tidak lagi menjadi anutan parti-parti pembangkang. Parti pembangkang lebih cenderung untuk mengamalkan demokrasi "kebencian", demokrasi "ala-perang saudara" dan demokrasi "dendam kesumat".

Amalan demokrasi sudah tercemar teruk sejak "etika politik" di dalam budaya demokrasi tidak lagi menjadi pegangan pakatan pembangkang hasil dari pengaruh "politik luar tabie" Anwar yang berjaya mencengkam pemikiran kalangan pemimpin pembangkang.

Hari ini, politik luar tabie yang dibawa oleh Anwar sudah beransur memberikan implikasi tahap "merbahaya" kepada sistem budaya kehidupan rakyat Malaysia.

Politik Malaysia yang sentiasa terkawal, aman dan harmoni selama ini bukan tercipta dengan sendiri. Ia tercipta kerana selama ini negara Malaysia mengamalkan "demokrasi berpantang", iaitu demokrasi yang mengamalkan "diet-diet tertentu" bagi mengelakkan rukun hidup rakyat yang berbilang kaum dan agama rosak binasa dan terdedah kepada kekacauan kaum dan agama.

Pengamal demokrasi di negara ini dilarang sama sekali menyentuh perkara-perkara yang telah digazetkan sebagai perkara-perkara sensitif. Perkara sensitif yang dimaksudkan ialah soal-soal yang menyentuh sensitiviti agama dan keharmonian kaum.

Pengamal-pengamal politik dilarang keras mempergunakan isu kaum dan agama bagi tujuan politik bagi mengelak dan membendung kemungkinan berlakunya pergaduhan yang melibatkan kaum dan agama. 

"Cara nan pendekatan politik" Anwar telah merobah kelaziman demokrasi berpantang yang terbukti telah menyebabkan rakyat negara ini hidup harmoni di dalam toleransi.

Anwar mengapi-apikan setiap kaum supaya menuntut hak mereka.

Anwar mengapi-apikan semua rakyat marhaen bangkit menuntut hak mereka.

Anwar mengapikan supaya pengundi-pengundi jangan percaya SPR.

Anwar mengapi-apikan supaya rakyat jangan percaya hakim, walaupun  beliau banyak kali menang di mahkamah.

Anwar mengapikan supaya rakyat tuntut pendidikan percuma.

Anwar apikan rakyat supaya percaya bahawa pemimpin kerajaan rompak harta rakyat.

Anwar wujudkan pelbagai "dokumen palsu" sebagai bahan untuk wujudkan perasaan curiga rakyat kepada pemimpin agar rakyat percaya pemimpin kerajaan hidup rasuah dan bermewah-mewah.

Anwar cipta suasana tuntut menuntut hak dalam agama hingga puak kafir sendiri menuntut nama Allah yang menjadi milik mutlak penganut Islam dijadikan nama bersama semua agama.

Dalam majlis hindu Anwar menyanyi dan menari mengikut tarian dan nyanyian agama mereka.

Dalam majlis kristian Anwar accomodative dengan kepercayaan trinity hingga sanggup menjadi pelopor kepada gerakan pluralisma.

Dalam masyarakat perniagaan Anwar wujudkan sifat mecemburui kekayaan bangsa lain, terutama korporat melayu dengan melabel korporat berjaya ini kroni pemimpin. 

Kerja Anwar hanya menjadi penyimbah minyak dan api di dalam komuniti masyarakat.

Demokrasi Anwar adalah demokrasi perbalahan dan kebencian. Tidak mungkin amalan demokrasi Anwar ini mampu mengatasi outcome "demokrasi berpantang" tajaan Barisan Nasional.

ANWAR: JANGAN AMBIL KESEMPATAN DENGAN NIKMAT ALLAH...

Posted: 23 Jan 2013 09:54 PM PST

LGE, LKS dan Karpal DAP memang semua sudah maklum mereka bukan penganut Islam. Dalam hati mereka tiada sebesar zarah pun "kalimah Lailahaillallah".

Menurut Islam yang kita berpegang dengannya, mereka-mereka yang tiada kalimah Allah dalam hatinya akan kekal kediamannya di Neraka Darul Jahim buat selama-lamanya.

Di dalam hati Hadi, Mat Sabu, waima Anwar dan Khalid Samad yang bersetuju Kalimah Allah digunakan "secara yang hak" oleh umat Islam dan digunakan juga "secara menyeleweng dan syirik" oleh penganut kitab Bible, pula ada kalimah Allah hasil dari pengakuan yang dibuat bahawa "Aku naik saksi bahawa tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah".

Di dalam hati saya dan rakan-rakan UMNO yang lain kecuali sekelompk dari ahli UMNO yang terdapat di Sabah, juga wujud kalimah yang sama "sebiji" sepertimana kalimah Allah yang ada dalam diri Hadi, Mat Sabu, Anwar dan Khalid Samad.

Kalimah ini adalah kalimah kejayaan. Kalimah ini adalah nikmat teragung yang dianugerahkan oleh Allah yang Esa kepada hamba-hambaNya yang terpilih.

Kalimah ini sangat agung dan mulia. Jika diandaikan kalimah ini tidak wujud lagi di dalam hati sesiapa pun di dunia ini, nescaya dunia ini akan hancur lebur.

Jika ditimbang pula kalimah ini di sebelah dacing dan seluruh alam ini dan seisi-isinya diletakkan di sebelah dacing lagi nescaya kalimah teragung ini lebih berat.

Barangsiapa yang dapat menyebut kalimah Allah ini di akhir kalam sebelum nyawa melayang, nescaya wajib baginya syurga.

Jika di dalam hati hamba-hambaNYa hanya terdapat kalimah yang bernilai sebesar zarah pun, nescaya disebabkan keagungan kalimah ini, maka mereka pasti akan dimasukkan juga akhirnya ke syurga, selepas menerima hukuman di Neraka Darul Jahim. 

Golongan inilah kelompok terakhir yang akan diangkat dari neraka dan dipindahkan ke syurga. Kelebihan ini dikurniakan oleh Allah walaupun "tiada sebesar zarah pun" kebaikan yang pernah dilakukan oleh kelompok ini sepanjang kehidupan mereka semasa di dunia, adalah semata-mata disebabkan oleh kemuliaan kalimah ini.

Itulah kehebatan dan keagungan Kalimah Allah yang cuba "digadaikan", "disyirikkan" dan "dipluralkan" penggunaanNya oleh mereka-mereka yang memandang "kuasa politik dan undi" lebih "mulia dan agung" dari keagungan Kalimah Toiyibbah ini.

Mereka inilah yang disebut oleh Allah yang Esa, "golongan yang menggadaikan agama demi keuntungan dunia yang sedikit". 

Perlu diingat, Allah swt telah membuat perbandingan bahawa "dunia kekuasaan yang dikemarukkan oleh para penggadai kalimahNya ini hanyalah bernilai sebesar nyamuk yang patah sayap di sisi Allah".   

Tetapi, atas sifat kasih dan sayang Allah, mereka-mereka yang meggadaikan agama dan nama Allah demi mendapat "habuan kuasa dan undi dunia yang sedikit" ini tetap akan diberi nikmat syurga juga akhirnya oleh Allah yang Esa. 

Allah beri "advantage" kepada hambaNya yang menzalimi diri hanya kerana "kalimah agung" yang ada dalam diri mereka, walaupun mungkin hanya sebesar zarah. 

Tapi malangnya, puak-puak gila kuasa ini terlalu berani "take advantage" di atas sifat pengasih dan penyayang Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan