Selasa, 22 Januari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 22 Jan 2013 01:04 PM PST

THE FLYING KICK


7 JANJI NAJIB: HUSAM KATA SIA-SIA, NIK AZIZ PULA KATA RASUAH!!!

Posted: 22 Jan 2013 06:30 AM PST

HUSAM BIKIN LAWAK BILA TEMBELANGNYA DIPECAHKAN NAJIB ABDUL RAZAK!!!

Posted: 22 Jan 2013 05:00 AM PST

NIZAR PERLU SAMAN ZAMBRY SEBAB KATA DIA PENIPU!!! Tak

Posted: 22 Jan 2013 02:00 AM PST

PUAD ZARKASHI BAKAL MASUK PAS KALAU KEPIMPINAN PAS MAMPU MENJAWAB PERSOALANNYA?

Posted: 22 Jan 2013 12:30 AM PST

PENYOKONG PAS PULAU PINANG PULA BUAT DEMONSTRASI DI DEPAN PEJABAT GUAMAN KARPAL SINGH!!!

Posted: 21 Jan 2013 11:24 PM PST

BERIA-IA SUNGGUH GUAN ENG NAK SAMBUT MAULIDUR RASUL WALAUPUN HINA KALIMAH ALLAH!!!

Posted: 21 Jan 2013 09:45 PM PST

KALAU ABBY ABADI JANDA TAK SENONOH TU BOLEH PAS AMBIL JADI PENCERAMAH, TAKKANLAH TUN DR. SITI HASMAH TAK LAYAK?

Posted: 21 Jan 2013 07:30 PM PST

NAJIB TUN ABDUL RAZAK BUKTIKAN KEJANTANANNYA MASUK KE GAZA!!!

Posted: 21 Jan 2013 06:17 PM PST

DAP MAKIN TERUK, HUKUMAN DIKURANG KERANA SOGOKAN WANG KEPADA PARTI!!!

Posted: 21 Jan 2013 04:41 PM PST

waadat

Posted: 22 Jan 2013 01:02 PM PST

waadat


PRU13313?

Posted: 22 Jan 2013 03:28 AM PST


Hari ini Tan Sri Mahyudin Yasin berada di Melaka bagi melakukan lawatan kerja.

Tak kesah lah apa tajuk program tersebut namun yang jelas di situ beliau telah menemui rakyat dari pelbagai golongan dan lapisan masyarakat.

Bagi sesetengah orang barangkali beranggap lawatan dan pertemuan tersebut tidak bermakna apa-apa. Apatah lagi perjumpaan di MITC jam 3.00 petang tadi dihadiri guru-guru yang hadir kerana terpaksa!

Ya. Selain menjawat TPM, Mahyudin adalah Menteri Pelajaran. Protokolnya, apabila menteri sesuatu kementerian datang berkunjung maka seluruh anggota daripada pengarah hinggalah kakitangan bawahan perlu hadir.

Selain bagi meraikan, kehadiran juga bagi menerima amanat-amanat tertentu yang hendak disampaikan.

Sebenarnya banyak yang boleh dikupas pada perenggan akhir Demang tadi namun Demang hanya ingin memberitahu tentang kesan pertemuan antara Mahyudin dengan warga pendidik di Melaka.

Apabila seorang rakyat bertemu orang besar atau istilah lainnya 'pembesar', maka akan berlaku satu fenomena yang sukar diterjemah dengan kata-kata.

Sebab itulah dipanggil 'orang besar'!

Begitu juga keadaannya apabila pegawai yang lebih rendah bertemu pegawai atasan, apatah lagi bergelar menteri.

Cuba lah sendiri dan anda akan rasa sedikit sebanyak benarnya catatan Demang ini.

Kesan yang bagaikan hembusan aura tersebut akan melekat bersama 'kebaikan' lain yang disampaikan secara terus (bantuan persekolahan dan lain-lain) seterusnya menaut satu pengalaman yang tak ternilai sehingga secara tidak sedar akan menyingkirkan jika ada saki baki rasa tidak puas hati.

Semua ini akan membekas dan seterusnya mempengaruhi keputusan undi yang semakin hampir.

Demang tak katakan semua yang hadir merasai begitu namun ia akan berlaku pada kebanyakan manusia yang masih mempunyai hati dan perasaan di samping akal fikiran yang sihat.

Justeru Demang katakan sekarang bahawa perjuangan PAS untuk menguasai parlimen bukan sahaja semakin sukar bahkan sudah hampir musnah sebelum sempat ke pertandingan akhir.

Namun penyokong pembangkang tidak perlu gusar kerana harapan parti-parti yang berpakat dengan DAP untuk merampas kerajaan masih cerah ekoran kecenderongan pengundi muda cina untuk mengundi mereka.

Cuma, apabila PAS gagal menarik lebih 60% undi Melayu maka PAS sekadar melukut di tepi gantang dalam kerajaan yang diterajui DAP dan PKR nanti.

Jika 60% daripada pengundi adalah Melayu; PAS dapat 50% dan UMNO juga 50% daripadanya, maka anda congaklah sendiri siapa pula yang akan menguasai?

PEJUANG BANGSA

Posted: 22 Jan 2013 11:34 AM PST

PEJUANG BANGSA


Bersyukurlah kita dilahirkan dalam Melayu Islam di negara !

Posted: 22 Jan 2013 11:00 AM PST




Bersyukurlah ke atas nikmat Allah kurniakan kerana dilahirkan dalam bangsa Melayu di Malaysia ini.

 Ini kerana lahir je dalam bangsa Melayu terus menjadi Islam , tak seperti di Indonesia yang mana muka je macam kita tapi belum tentu Islam lagi .

 Itu pun pemimpin PKR seperti Azmin & Anwar nak lagi gadai kalimah Allah kepada agama Kristian


Hot ! Umi Hafilda kesal fitnah Mak Tom jatuh sakit kerana bala !!

Posted: 22 Jan 2013 09:00 AM PST




Ahli perniagaan, Ummi Hafilda menegaskan ibunya, Mak Tom sememangnya mempunyai sakit yang teruk dan bukanlah menerima bala seperti yang dikatakan oleh abangnya , Azwan Ali. KLIK DI SINI

Ummi menerangkan umur ibunya sudah pun mencecah 80 tahun dan sememangnya kerap mengalami gangguan kesihatan.

Mengulas mengenai tuduhan yang mengatakan Mak Tom jatuh dalam bilik air kerana mendapat bala pada hari perkahwinannya, Ummi menafikan dakwaan tersebut dan menegaskan tahap kesihatan ibunya tiada kaitan dengan majlis perkahwinannya.Malah, Ummi memberitahu Mak Tom terlalu letih kerana berjaga terlalu lama dan tidak cukup rehat kerana melayan tetamu yang ramai datang ke rumah.

"Mak memang sakit. Mak Tom keluar masuk hospital terlalu kerap. Hampir setiap bulan dia akan dimasukkan ke hospital kerana enam penyakit yang dihidapinya, kencing manis, sakit jantung dan macam-macam."Ia tak ada kena-mengena dengan majlis perkahwinan saya.



Fikirlah secara logik, Mak Tom, orang tua yang berusia 80 tahun, 'anything can happen'. Bila ada 'function', masa untuk Mak Tom berjaga sampai pukul 2 hingga 3 pagi, mestilah letih dan tak cukup rehat. Jangan jadikan isu mak saya jatuh sakit sebagai menerima bala," kata Ummi ketika dihubungi Mynewshub.my di sini hari ini.

Kata Ummi lagi, sekiranya ada pihak-pihak yang tidak percaya dengan tahap kesihatan Mak Tom, pihak tersebut bolehlah melakukan pemeriksaan rekod kesihatan Mak Tom di dua buah hospital yang sering dikunjungi untuk merawat sakitnya.

"Cuba periksa rekod kesihatan Mak Tom yang selalu keluar masuk hospital Ampang Puteri dengan Institut Jantung Negara (IJN), kalau tak percaya," katanya.

Mengulas tentang kenyataan abangnya, Azwan yang menyifatkan insiden Mak Tom jatuh pengsan semasa malam persandingannya dan dibawa ke hospital dengan menaiki ambulan sebagai bala yang diturunkan oleh Allah S.W.T, Ummi menyifatkan tanggapan itu sebagai kenyataan yang melampau.Ini kerana, Ummi menegaskan, Azwan sendiri tidak pernah pulang menjenguk ibunya untuk mengetahui keadaan diri dan kesihatan Mak Tom.

Malah, Ummi turut menyelar tanggapan Azwan yang mudah mengatakan isiden itu sebagai satu bala



."Tak perlu cakap bala, 'this is too much!' Saya sendiri beritahu abang-abang saya mengenai kesihatan Mak Tom, melalui Twitter juga, tapi tidak ada respon. 

Mereka juga tidak pernah pulang menjenguk mak sendiri, dan ini dikatakan bala? 

Mereka sendiri sebenarnya yang menempah bala di dunia ini kerana syurga di bawah tapak kaki ibu mereka.

"Yang tetap menjaga Mak Tom, tetap saya dan kakak-kakak saya. Jadi di mana mereka ketika Mak Tom sakit dan kemudian bercakap seperti ini? Jadi, orang-orang yang keluar masuk hospital itu boleh disifatkan menerima balalah?" luah Ummi.Tambah Ummi lagi, dia enggan cerita itu diperbesarkan.

Dia mahukan orang ramai membuka mata dan berfikir secara rasional dan tidak terlalu menyempitkan otak dengan cakap-cakap negatif dari orang-orang yang suka melempar fitnah.Ini kerana, hanya dia dan keluarganya sahaja yang tahu keadaan sebenar apa yang berlaku dan tahap kesihatan Mak Tom.-mynewshub

Hot ! Gambar yang tak akan disiarkan Harakah walaupun ada pemimpin PAS !

Posted: 22 Jan 2013 08:01 AM PST




Sedang KP meninjau newsfeed dari laman facebook,KP tertarik satu gambar yang dipost oleh rakan FB  yang mana delegasi Kerajaan Malaysia yang diketuai oleh Dato' Seri Najib dan beberapa menteri kabinet sedang berdiri dan berdoa dihadapan bangkai kereta Almarhum Ahmed Al Jabbari yang terkorban dibom oleh tentera Israel.

Dalam ramai-ramai delegasi daripada Malaysia,KP ternampak bekas Timbalan Presiden PAS,YB Nasharudin Mat Isa yang juga Ahli Parlimen Bachok turut bersama dengan delegasi Malaysia.





Untuk pengetahuan semua,YB Nasharudin Mat Isa juga merupakan Pengerusi Yayasan Al Quds Malaysia ,satu yayasan kebajikan untuk rakyat Palestin dan antara aktivitinya ialah memberi pendidikan terhadap masyarakat mengenai isu di negara bergolak itu selain mencari jalan untuk membantu rakyat Palestin

Kita membantu ummah tanpa melihat warna parti,inilah yang cuba ditonjolkan oleh YB Nasharudin Mat Isa supaya walaupun kita berbeza wadah perjuangan tetapi tetap bersatu dalam isu berkenaan Islam.Dulu pun, YB Nasharuddin antara pemimpin PAS yang menyokong dan cuba merencana kepada muzakarah perpaduan dengan UMNO ,tetapi dek kewujudan puak-puak tertentu dalam PAS yang menolak kepada perpaduan,hasrat ini gagal direalisasikan sehingga kini walaupun Dato' Seri Najib sendiri melapangkan dada mempelawa PAS untuk duduk bermuzakarah bersama UMNO. - KERIS PUSAKA-

Hot ! Gambar Najib di bumi Gaza ,berjuang untuk umat Islam Palestin !

Posted: 22 Jan 2013 04:30 AM PST




Hari ini    DS Najib Tun Razak dan Datin Rosmah Mansor yang selama ini di maki hamun dan di FITNAH bermacam-macam oleh puak-puak   pembangkang  telah berada di bumi  Palestin mengadakan lawatan kemanusiaan .

Najib tiba di kawasan sempadan Rafah di wilayah Palestin kira-kira 10.40 pagi (waktu tempatan) atau kira-kira (4.40petang waktu Malaysia).Ketibaan Najib disambut Perdana Menteri kerajaan Hamas di Gaza, Ismail Haniyeh, di kawasan sempadan.Lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku, dan Palestin berkumandang selepas itu.Najib juga memeriksa kawalan kehormat Pasukan Polis Palestin.

 Sebelum itu, Najib menempuh perjalanan sejauh 55 KM  dari lapangan terbang El-Arish di Mesir ke kawasan sempadan Rafah.Selepas memeriksa kawalan kehormat, Perdana Menteri dan Ismail mengadakan perbincangan di Pusat Pemeriksaan Imigresen Rafah.

 Di Gaza, beliau  akan melawat sekolah yang dibiayai rakyat Malaysia, Al Madrasah Al Malaziah, sebelum melawat tapak pembinaan pejabat baharu untuk Ismail.

 Kemudian, Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor akan menghadiri majlis jamuan tengah hari yang dihoskan Ismail di Hotel Movenpick sebelum melawat Universiti Al-Aqsa, di mana Najib akan dianugerahkan Ijazah Kehormat Kedoktoran.


Bakal PM Pakatan ini yang menyokong  keselamatan Israel tak 
boleh diterima rakyat Malaysia ..


Hot! Bendera DAP dipijak ahli Pas P.Pinang! !

Posted: 22 Jan 2013 03:28 AM PST




GEORGETOWN - Sekumpulan anggota akar umbi PAS di Pulau Pinang berhimpun di hadapan pejabat Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh di sini, bagi membantah kenyataannya mempertikai keputusan Majlis Syura PAS berhubung isu kalimah Allah.
Perhimpunan lebih sejam di Jalan Green Hall yang disertai anggota PAS dari kawasan Tanjong dan Bagan Ajam itu diketuai Pengerusi Tetap PAS kawasan Tanjong Zaidi Abu Bakar.


Mereka turut membawa sepanduk dan kain rentang yang memaparkan antaranya "Kalau Hang (Karpal) Nak Lawan Ulama Kami Langkah Mayat Kami Dulu", "Orang Melayu Jangan Undi Karpal", "PAS Wajib Keluar PR", "Kami Pertahankan Majlis Syura Ulama" dan "Karpal + Azmin Tidak Hormat Dasar PAS".
Mereka turut memijak bendera DAP.


Sementara itu, Zaidi dalam ucapannya berkata Karpal tidak berhak mencampuri urusan agama Islam dan mesti menghormati keputusan Majlis Syura yang dikaji ulama PAS selaras tuntutan syariat.

"Pada mulanya ada pemimpin PAS buat kenyataan tersasar tetapi setelah ada keputusan dari Majlis Syura Ulama, semuanya telah capai kata sepakat jadi Karpal jangan masuk campur dan keruhkan keadaan," katanya.

Beliau juga mendakwa kebanyakan anggota PAS di Pulau Pinang kecewa dengan kepimpinan PAS negeri yang hanya berdiam diri dengan kenyataan Karpal itu.
ementara itu, bekas Ketua Pemuda PAS negeri Mohamed Hafiz Mohamed Nordin menyifatkan Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Salleh Man dan Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam negeri Datuk Abdul Malik Abul Kassim bersekongkol dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng.

"Mereka ini terlalu berhati-hati keluar pendapat demi menjaga hati pakatan rakyat berbanding jaga kalimah Allah. Dah tiba masanya PAS tinggalkan pakatan jangan jadi pengecut," katanya.

Beliau berkata kedua-dua orang pemimpin itu langsung tidak boleh diharap untuk membela kepentingan umat Islam di Pulau Pinang.

Karpal pada sidang medianya baru-baru ini berkata beliau akan memujuk Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama PAS yang memutuskan kalimah Allah tidak boleh diguna orang bukan Islam termasuk Bible bahasa Melayu.

Katanya pendirian Majlis Syura itu bercanggah dengan keputusan yang dicapai pemimpin pakatan pembangkang termasuk Abdul Hadi dan Mursidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 8 Jan lalu lalu yang bersetuju dan menyokong cadangan Lim yang mendesak kerajaan pusat membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Bible bahasa Melayu. - Bernama

Published with Blogger-droid v2.0.10

Azrul jambu rupanya tak amanah , dedah rahsia maklumat bank ??

Posted: 22 Jan 2013 12:57 AM PST


Bank Islam membuat laporan polis ke atas ketua ekonomisnya Azrul Azwar Ahmad Tajudin atas dakwaan memiliki dan mengedar dokumen sulit syarikat tanpa kebenaran.

Laporan oleh ketua jabatan sumber manusia Bank Islam, Jamilah Abdul Sallam itu mendakwa dokumen itu melibatkan satu cadangan korporat melibatkan bank tersebut.

"Encik Azrul yang tidak mempunyai akses dan autoriti terhadap dokumen tersebut telah menyerahkan dokumen tersebut kepada pihak ketiga yang tidak berkaitan tanpa mendapatkan kelulusan atau kebenaran," dakwa Jamilah.

Dalam laporan bertarikh 18 Januari itu, beliau juga mendakwa Azrul menyalin dokumen "sulit dan sensitif" terbabit dan menghantarnya melalui emel kepada pihak terbabit.

Laporan polis berkenaan dikesan diterbitkan semula di beberapa blog hari ini.

Ketua polis daerah Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dari Bank Islam tersebut.

Satu kenyataan yang diperolehi Bank Islam pada petang ini turut mengesahkan bahawa satu laporan polis dibuat pada 18 Januari dan bank tersebut turut membuat satu lagi laporan polis hari ini.- MELOYAKINi-




** Kalau Rafizi pun boleh dapat info/data maklumat pelanggan  bank daripada informer mereka dalam isu NFC  ..

inikan pulak Azrul jambu yang dikatakan seorang Pakar ekonomi yang tidak amanah ini . Memang patut dipecat pun oleh majikan ...

 Kesimpulannya , kepada semua bank , kalau staff itu cenderung kepada PKR ..pakat tengok2 la sama ....mana tau ada lagi dokumen sulit syarikat terlepas..hahaha...


Hot ! Laporan polis untuk samseng SAMM ceroboh pejabat SW1M

Posted: 21 Jan 2013 06:00 PM PST





Report ditaip oleh pengadu :

Pada 18/01/2013 lebih kurang ja 1430 hrs saya dimaklumkan oleh pegawai yang berada di pejabat Pertubuhan Suara Wanita 1 Malaysia (SW1M) Beralamat di --------- Sri Gombak 68100 Batu Caves. 3 orang lelaki melayu bersama 1 orang wanita yang tidak dikenali telah memasuki ke pejabat SW1M. Setelah memasuki pejabat, mereka mendakwa mereka darpada Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) memasuki pejabat kami untuk menyerahkan surat kepada presiden SW1M, walaupun pegawai kami telah maklumkan bahawa presiden SW1M tidak ada dan tidak boleh memasuki pejabat. Namun 3 orang lelaki melayu dan wanita melayu tersebut tetap berlegar didalam pejabat dan mengambil gambar dengan mengunakan ipad. Perbuatan dan kelakuan 3 lelaki melayu dan wanita melayu tersebut membuatkan pegawai saya kurang selesa dan rasa terganggu. Pegawai saya telah menghalang 3 lelaki melayu dan wanita melayu mengambil gambar, tetapi mereka mendapati 3 lelaki melayu dan wanita tersebut tetap mengambil gambar secara senyap. 3 lelaki melayu dan wanita melayu tersebut turut meminta pegawai saya diambil gambar untuk di emailkan kepada Malaysiakini, dan menyebabkan mereka berasa takut gambar mereka dimanipulasikan di internet. Ekoran daripada perkara ini pada jam lebih kurang 1852. Saya telah dihubungi oleh pihak Malaysiakini (0322843367) meminta pengesahan tentang email yang mereka terima dari saya dan minta pengesahan sama ada saya yang menghantar email tersebut. Saya telah memaklumkan kepada mereka yang saya tidak pernah menghantar email kepada malaysiakini dan saya syaki perkara ini dilakukan oleh mereka yang tersebut diatas, iaitu mengatakan mereka dari Solidariti Anak Muda Malaysia. Tujuan saya membuat laporan polis adalah kerana mahu pihak terbabit bertanggung jawab keatas apa-apa tohmahan terhadap Presiden SW1M dan pegawai SW1M. Saya juga mahu merujuk perkara ini kepada pihak SKMM untuk tindakan selanjutnya. Sekian laporan saya. 

Walaupun tidak dibenarkan masuk, namun pihak SAMM tetap ceroboh masuk dan buat sesukahati. Ini satu tindakan biadap dan kurang ajar. Malah yang masuk pejabat tu semuanya geng mahasewel. Salah seorangnya kalau tak salah Keris ialah Khalid Ismath si penganut syiah tegar dan pejuang demo diantara pelajar di Malaysia. KLIK DISINI






Hot ! Bukti PAS meroyan 7 janji Kerajaan BN untuk rakyat Kelantan !!

Posted: 21 Jan 2013 04:55 PM PST



Seperti dijangka , puak PAS akan meroyan mengenai 7 janji yang akan dibuat kerajaan BN jika menawan semula Kelantan di PRU 13.

Bila masa pulak janji tertunggak dibuat PM ?? Bina stadium , Bas Rapid ,bina lebuhraya , bina rumah itu janji tertunggak ke ??  Tentang royalti minyak , apa Din Puduraya ingat macam buat pulut & serawa  ?

Ingat negeri Kelantan je ada minyak di Malaysia ..bagaimana dengan negeri2 lain kat Malaysia  ?

Puak PAS ni kerja nampak duit saja .. masa Tun M menjadi PM dan beri ratusan juta kepada Kelantan supaya baiki sistem pembekalan air , masalah air masih lagi  belum selesai .





DIMENSI

Posted: 22 Jan 2013 11:30 AM PST

DIMENSI


Omegay: Royalti @ Resign

Posted: 21 Jan 2013 11:45 PM PST




Omegay: Majlis Syura PAS bahan jotos DAP >XD

Posted: 21 Jan 2013 10:00 PM PST


Kalimah Allah: Hinanya Majlis Syura PAS Di Mata PR

Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas. 

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini. - Beruang Biru

IPOHMALAY

Posted: 22 Jan 2013 09:44 AM PST

IPOHMALAY


PAS Keluar Pakatan Rakyat Jika Menang PRU13 ?

Posted: 22 Jan 2013 07:42 AM PST

Dikhabarkan oleh kawan teman yang totok PAS dari Manjung, bahawa parti tersebut sebenarnya merancang untuk keluar Pakatan Rakyat sekiranya mereka menang PRU13. 

Kononnya ini strategi rahsia yang tidak diketahui oleh geng-geng DAP dan PKR. 

Nada mereka ini hampir sama dengan strategi yang teman serukan sejak akhir tahun 2010 supaya PAS  keluar Pakatan Rakyat segera dan bertanding di semua 222 Parlimen dan 555 DUN bermodalkan deposit RM11 juta.

PAS dikatakan hanya akan keluar dari Pakatan Rakyat sekiranya menang PRU13 kerana mereka masih lagi memerlukan undi-undi bukan Islam di bandar-bandar. Kemudian, mereka akan kononnya menjadi kuasa ketiga yang menentukan pihak mana yang akan bersama mereka menubuhkan kerajaan campuran.

Kaedah ini bagi teman adalah satu bentuk penipuan politik. Ia tidak ubah seperti mana mereka menipu pada pilihanraya umum 2008 kerana pada masa itu Pakatan Rakyat tidak pernah kedengaran di telinga rakyat Malaysia.

Hanya sebulan selepas pilihanraya, mereka menubuhkan Pakatan Rakyat yang jelas sekali mengecewakan pengundi mereka yang mengundi bukan atas dasar untuk dipijak oleh PKR dan DAP.

Jika sentimen kebencian terhadap pemerintah BN pada tahun 2008 menghasilkan undi-undi belot, undi-undi sabotaj yang dibanggakan oleh Pakatan Rakyat hari ini, tidak mustahil mereka akan kalah dengan kekalahan lebih besar pada PRU ke 13.

Seperti teman yang telah kembali bersedia meminjamkan undian teman kepada UMNO-BN setelah meminjamkan undi teman kepada pembangkang pada PRU yang lalu, tidak dapat tidak, gelombang ini turut menerpa lebih ramai pengundi-pengundi lain yang mengundi dengan bijak atas penilaian yang wajar dan bukan berasaskan sokongan yang melulu.

PAS dalam agenda menipu pengundi sekiranya mereka menang PRU 13. Tetapi jika hari ini mereka menyebut soal moral, soal ketelusan, soal ketulusan, soal kejujuran dan sebagainya, tindakan keluar Pakatan Rakyat selepas PRU 13 mungkin sahaja sia-sia kerana segalanya telah terlambat untuk dilakukan 'damage control'.

Teman kata, itu menipu namanya. Dia kata, itu strategi namanya. Maka jelas sekali, strategi mereka ialah MENIPU. 

Kalau isu kalimah Allah sahaja PAS tertelan lidah berhadapan seekor binatang kalangan mereka yang menghina Islam dan al-Quran, beranikah mereka menangkis hinaan beribu ekor lagi andai mereka keluar Pakatan Rakyat?

Kaki mereka dibelenggu dengan rantai bernajis puak kafir anti-Islam yang di depan mereka berlakon Khalifah segala. Mampukah mereka melepaskan diri?

Azwan Ali Hina Ummi Hafilda Lagi. Dan Ibunya Juga?

Posted: 22 Jan 2013 02:58 AM PST

Ingatkan dah selesai kes keluarga paling popular senusantara ni, rupanya tidak. Kelmarin, Azwan Ali, menembak dengan kata-kata kesat ke atas Ummi Hafilda atas peristiwa jatuhnya si ibu di bilik air di malam selepas persandingan Ummi. Dengan nada menghina, si ibu turut kena getahnya. Sikap jijik seorang anak yang kononnya diminati berbillion manusia yang dahagakan responnya di Twitter. Bahasa mereka, sangkak. Spesis sangkak lah ni.



Mak Tom Jatuh Bilik Air Di Malam Persandingan Anaknya




KL, 21 JAN 2012: Murai Batu rasa tak perlulah Murai Batu jelaskan siapa itu Mak Tom. Sebab, nama Mak Tom tu dah cukup sinonim dengan industri hiburan tanah air. Apatah lagi bila dia adalah ibu kandung kepada pengacara laser lagi kontroversi iaitu Azwan Ali yang pernah mengecohkan program Masterchef Selebriti Malaysia serta menambahkan lagi sensasi dalam program Propaganza menerusi segmen Katanya.

Malah, waktu diserang oleh 4 pengacara wanita di dalam program Primadona tidak lama dulu, Azwan sempat mempromosikan rendang Mak Tom yang memang terkenal di kalangan rakan-rakan selebriti dan pihak media.

Malah ada 2 orang lagi anaknya yang sering menggegarkan dunia politik tanah air. Tak payah Murai Batu sebut nama diaorang ya. Yang penting, seorang dah pun berumahtangga serta memiliki beberapa cahayamata dan yang seorang lagi baru saja bersanding pada malam Jumaat lalu.
Berita terbaru yang mengejutkan Murai Batu terima, Mak Tom dikhabarkan telah jatuh di dalam bilik air di rumahnya yang terletak Kg Klang Gate, Hulu Klang, sekitar jam 12.30 pada malam yang sama anaknya dikatakan bersanding.
Khabarnya teruk juga keadaan Mak Tom itu sehingga orang tua itu terpaksa dikejarkan ke hospital dengan ambulans. Kini, Mak Tom dilaporkan sedang mendapatkan rawatan di sebuah hospital swasta.

Kisah ini, Murai Batu perolehi daripada penduduk di Kg Klang Gate sendiri yang terkejut bila melihat sebuah ambulan berada di rumah Mak Tom. Sebab sejak ketiadaan arwah bapa Azwan Ali, boleh dikatakan bertahun-tahun jugalah ambulan dilihat tidak berada di perkarangan rumah yang berbentuk ala Minangkabau itu.

Murai Batu cuba jugak mendapatkan kenyataan daripada Azwan Ali sendiri berhubung hal ini. Tapi, telefon bimbitnya memanjang saja asyik off. Terdetik jugak di hati Murai Batu, apakah yang menyebabkan Azwan Ali tetiba menutup telefon bimbitnya itu.

Adakah, ia mempunyai kena-mengena dengan kejadian Mak Tom jatuh pengsan di dalam bilik air di malam persandingan salah seorang anaknya itu. Murai Batu terdetik...

KEMBARA DI PERJALANAN INI

Posted: 22 Jan 2013 07:37 AM PST

KEMBARA DI PERJALANAN INI


PENGALAMAN SAYA SEORANG PESAKIT STROKE (3)

Posted: 22 Jan 2013 12:01 AM PST

Berjumpa lagi...

Tujuan saya menulis di dalam blog ini kerana saya ingin berkongsi pengalaman sendiri...pertama untuk pesakit stroke itu sendiri, dan kedua untuk rakan dan taulan pesakit agar mereka dapat membantu pesakit.Pengalaman saya bukanlah terbaik tetapi mungkin ada manafaatnya untuk orang lain.

Sebenarnya saya berhajat untuk menulis buku tentang pengalaman ini, jadi catatan di blog ini saya jadikan tempat untuk saya mengumpul info sebelum diterjemahkan ke dalam bentuk buku.

Baiklah, kita sambung cerita.

Minggu yang pertama saya habiskan di atas katil, kaki kanan saya sangat berat dan saya tidak boleh menggerakkan badan. Bagaimana saya lalui saat itu?...

Pertama, KITA MESTI REDHA.
Kedua, SABAR
Ketiga, Banyakkan berdoa, jangan tinggalkan solat, banyakkan zikir.
Keempat, Mesti positif dan jangan berputus asa.




Kita sendiri yang harus kuat semangat untuk melalui saat getir itu..cuba bayangkan dari kondisi normaal kemudian langsung tidak berkeupayaan utk mengurus diri sendiri...NAMUN JANGAN JADIKAN ITU SEBAGAI SEBAB UNTUK MENYALAHKAN TAKDIR...APATAH LAGI MENYALAHKAN ALLAH ATAS APA YG TERJADI...

Ingatlah bahawa setiap musibah atau ujian sakit itu, tanda Allah masih sayang kepada kita..ia sebagai penghapusan dosa atau peningkatan darjat kita disisiNya..


Maka kerana itulah Allah berfirman:

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
(Al-Ankabut: 2-3)




Alhamdulillah, saya rasa tenang dan bahagia walaupun dalam keadaan fizikal yg lemah..Apabila kawan datang, saya ceria dan masih bergelak ketawa..itu semua terapi yg baik...saya tidak menangis, kerana saya perlu kuatkan hati dan tidak boleh stress...



Seminggu itu saya di diagnosis semula, dan tekanan darah tinggi saya kembali normal dan kolesterol juga turun ketahap normal..memang sampai sekarang saya masih jaga makan dan mengambil suplemen yang sesuai untuk tekanan darah dan kolesterol.

ok nanti saya akan ceritakan perihal penjagaan makanan saya sebagai seorang pesakit stroke dalam siri seterusnya...TUNGGU!!!!...

BERSYUKURLAH WALAUPUN IANYA MASALAH

Posted: 21 Jan 2013 06:37 PM PST

Hadiah Dari Ayah




Sehari sebelum saya berangkat ke kota, ayah memanggil saya ke pejabatnya. Saya agak hairan ketika itu, apatah lagi apabila ayah menyuruh saya masuk ke pejabatnya. Kami jarang sekali dibenarkan masuk ke pejabatnya, terutama sekali ketika ayah sedang sibuk menyiapkan bahan penulisan yang bakal dicetakkan di dalam kolumnya di sebuah akhbar tempatan.

"Ambil bungkusan ini dan buka hanya apabila kamu rasa benar-benar rasa buntu untuk menyelesaikan masalah kamu", kata ayah sambil menyerahkan sebuah bungkusan yang sederhana besar. Dan esoknya ayah menghantar saya hingga ke stesen bas dengan senyuman penuh makna.

Suatu hari, setelah hampir 3 bulan saya berada di kota, saya ditimpa satu masalah yang benar-benar membuat saya buntu dan hampir putus asa untuk menghadapinya. Saya teringatkan bungkusan yang ayah berikan dulu. Saya kira, inilah masanya untuk saya membuka rahsia yang tersirat di sebalik bungkusan tersebut.

Ternyata di dalam bungkusan itu terkandung sehelai sejadah lama, sehelai kain pelikat baru dan sebuah kompas penunjuk arah kiblat serta sekeping nota yang berbunyi :-


"Tiada namanya lautan jika ia tidak bergelora, tiada namanya bumi jika tidak ditimpa hujan dan tidak namanya kehidupan jika tiada masalah. Sebagaimana warna menyempurnakan lukisan, masalah pula adalah penyempurnaan kehidupan. Bersyukurlah, sekurang-kurangnya kamu masih hidup dan Tuhan masih mengambil berat dengan kamu, kerana itu dianugerahkan olehNya masalah. Buat kamu menajamkan lagi akalmu.Tenang dan rapatkan kedua tangan menadah doa mohon petunjuk kepada Allah swt. Kerana sesungguhnya Dialah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui"


Saya terpana, ternyata ia adalah hadiah daripada datuk saya kepada ayah saya dan sekarang diwariskan kepada saya.Dan sejak dari hari itu, saya selalu mengucapkan syukur setiap kali saya dilanda masalah kerana saya tahu bahawa Tuhan masih mengambil berat akan saya.

Moral: Kita seringkali mengeluh setiap kali kita dilanda masalah. Malah seringkali kita menyalah Tuhan kerana ditimpa musibah tanpa kita sedar bahawa ternyata musibah itu bukan saja untuk menyedarkan kita dari lena tetapi hikmah di sebaliknya adalah untuk menajamkan lagi akal kita.

Kita sebenarnya wajib bersyukur kerana setelah sekian lama dilimpahi nikmat, kita hanya diuji dengan sedikit musibah saja. Dan yang paling penting, kita masih lagi hidup, masih dapat memanjatkan doa dan memohon petunjuk dariNya,serta memohon ampun kepadaNya jika ada salah dan silap yang kita lakukan.

Kadang kala, musibah itu adalah peringatan untuk kita memuhasabahkan kembali diri kita tentang apa yang telah kita lakukan dan apa yang masih belum kita tunaikan.

Politik Harian

Posted: 22 Jan 2013 03:41 AM PST

Politik Harian


DAP, PKR Pandang Hina Majlis Syura PAS

Posted: 22 Jan 2013 02:00 AM PST


Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.

AMK Bakar Risalah Lucah Anwar... Alahai Taktik Lapok Der.....

Posted: 21 Jan 2013 11:15 PM PST

Dengar cerita AMK sudah pun mengisi borang untuk masuk pertandingan Maharaja Lawak Mega 2013....

Seperti yang aku katakan sebelum ini.... Ketua pembangang Anwar Ibrahim akan arahkan Angkatan Muda Keadilan (AMK) untuk mencetuskan isu baru bagi menutup isu besar yang sedang bergelora dalam Pakatan Haram.... Tak lama lagi berpecah belahlah tu...

Tak yah cerita pun semua orang dapat hidu taktik lapok yang tak boleh diguna pakai ini.... hanya diguna oleh pelawok-pelawok AMK! kita bakor! kita bakor! kita bakor je!

Macam biasa buat risalah lucah, keluar modal sikit... cetak buku kemudian bakar dan tuduh Umno yang buat... dengan harapan rakyat akan mengecam tindakan Umno....

Ada aku kesah der.....

Azmizam bersama beberapa orang anggota AMK bertindak membakar penerbitan berkenaan di hadapan ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Menurut Ketua AMK Selangor, Azmizam Zamanhuri berkata, risalah dan buku yang dicetak tanpa nama penerbit itu dikesan diedarkan ke rumah di kawasan Taman Sri Andalas, Klang.

Azmizam berkata, AMK akan membuat laporan polis dan mengharap agar satu siasatan akan dibuat berhubung perkara tersebut.

"Kita akan buat laporan polis dan harap mereka akan siasat. Kita rasa ini baru fasa pertama dan saya percaya buku dan risalah ini akan diedar ke kawasan lain," katanya.

Kesiannya... tak de sape pun yang layan taktik politik lapok PKR ni... Saddisss!

Berita terdahulu: Risalah Lucah Anwar Ibrahim Tersebar....

PM DS Najib Tiba Di Gaza

Posted: 21 Jan 2013 10:08 PM PST


Perdana menteri Dato Seri Najib Razak telah tiba di Kaherah bagi menjalankan misinya ke Gaza... Perdana Menteri adalah satu-satunya Perdana Menteri yang akanmasuk ke Gaza tanpa ada perlindungan atau jaminan keselamatan melainkan pasukan pengawal yang menjaga kewalan keselamatan PM kerana Malaysia tidak mempunyaihubungan diplomatik dengan Israel, merekadiberi jaminan keselamatan oleh pihak Israel...

Sama-sama kita doakan keselamatan beliau, kami bangga dengan keberanian PM Dato Seri Najib Tun Razak!!! Hidup PM!!!



EL ARISH (Gaza): Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di Gaza pada Selasa untuk lawatan kemanusiaan yang akan meneruskan komitmen Malaysia terhadap perjuangan rakyat Palestin.

Mencipta sejarah selaku Perdana Menteri Malaysia pertama menjejakkan kaki di bumi Palestin, kunjungan itu merupakan sebahagian daripada lawatan kerja Najib ke Kaherah, Mesir dan Gaza.

Najib tiba di Kaherah pada petang Isnin ditemani isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.

Mereka akan berlepas ke lapangan terbang El Arish yang terletak 50km dari sempadan Rafah ke Palestin pada pagi Selasa sebelum memasuki Gaza.

Najib akan bertemu Perdana Menteri Gaza, Ismail Haniyeh pada pukul 10 pagi waktu tempatan (4 petang Selasa waktu Malaysia).

Di Gaza, Najib dijadual mengunjungi sekolah yang dibiayai rakyat Malaysia, Al Madrasah Al Malaziah sebelum melawat tapak pembinaan pejabat baru untuk perdana menteri Palestin, Ismail Haniyeh.

Pejabat lama Ismail musnah semasa serangan Israel pada November tahun lepas.

Beliau juga akan mengadakan pertemuan dengan anggota Kabinet dan Ahli Parlimen Hamas.

Kemudian, Najib akan melawat Universiti Al-Aqsa, di mana beliau akan dianugerahkan Ijazah Kehormat Kedoktoran.

Turut serta dalam delegasi itu adalah Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beberapa wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut berada di Gaza sepanjang lawatan itu.

Antaranya termasuk Pengerusi Lembaga Pengarah Yayasan Al-Quds Malaysia, Nasharudin Mat Isa.

Demo PAS Di Hadapan Pejabat Karpal Singh

Posted: 21 Jan 2013 08:00 PM PST



Lebih kurang jam 9.35, beberapa kumpulan penyokong-penyokong dan ahli-ahli PAS berkumpul di hadapan pejabat guaman Karpal Singh & Co, Jalan Green Hall, Georgetown bagi membantah campurtangan Karpal Singh dalam isu Kalimah Allah.

Demo diketuai oleh Mantan Ketua DPP Pulau Pinang, Saudara Hafiz Nordin. Mereka berarak dari perkarangan Dewan Seri Pinang ke pejabat guaman Karpal Singh sejauh 80 meter dengan membawa plakad dan banner.



Tidak mempunyai jawatan didalam parti memberi kelebihan kepada Hafiz Nordin berbanding Yusni Mat Piah Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang kerana walaq terhadap pimpinan tertinggi PAS dan berimankan tahaluf siyasi parti kepada DAP. Maka kepentingan agenda politik mengatasi kepentingan dan kesucian agama Islam.

Yang pegang jawatan tak berani sebab kepentingan politik!

Anwar Tension Bila Ditanya Pendirian Kalimah Allah

Posted: 21 Jan 2013 07:00 PM PST


Anwar Ibrahim mengelak ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh yang mahu Majlis Syura Pas mengkaji semula pendiriannya mengenai kalimah ALLAH.

Anwar tidak mahu menjawab soalan tersebut... Ingatkan, Ketua Pembangkang itu semakin faham erti kebebasan media setelah acap kali 'angin' pada wartawan yang bertanya soalan-soalan demikian yang beliau anggap ada kaitan dengan UMNO.



"You (kamu) mana punya? Ini media UMNO... UMNO ini dia pusing. Pasal lain saya jawab. Ini media UMNO. Kita jawab apa pun, dia pusing," katanya ketika ditemui selepas ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Damansara Damai dekat kuala Lumpur malam Isnin.

Karpal Singh meminta Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama PAS yang memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu dan harap agar  pendirian PAS agar tidak bercanggah dengan keputusan dicapai Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada 8 Januari lalu.

Malam Isnin lalu Majlis Syura Ulama yang dianggotai 15 orang memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam Bible versi Bahasa Melayu selepas isu berkenaan dibantah pelbagai pihak.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan, semua pihak termasuk pemimpin PR harus menerima keputusan Majlis Syura.

Itulah cara Ketua Pembangkang tersebut jika enggan jawab soalan-soalan 'cepumas' – medialah jadi sasaran lepas geram.

Mungkin dengan cara beliau boleh mengelak diri dari menjawab.

Siapa tahu beliau gabra nak suarakan pendirian kerana bimbang DAP dan PAS 'angin' padanya.

Dalam kontek politik... ini boleh bikin rosak program.

Jangan lupa Karpal Singh ialah chief peguam dalam kes liwatnya.

Haji Hadi pula sudah backing beliau sakan dalam isu video seks dengan mengeluarkan ' fatwa' video besi tidak boleh dijadikan bukti.

Lagipun, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sudah menyatakan pihaknya berpegang kepada pendirian Haji Hadi pada mesyurat Majlis Pimpinan PR itu.

Haji Hadi ketika itu mengatakan PAS berpendirian bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam dengan syarat tidak disalah guna.

Apabila Majlis Syura buat ketetapan, Azmin menyatakan itu hanya pendirian Masjlis Syura – entiti lain dalam PAS bukannya parti PAS yang sedang bersama-sama dengan DAP dan PKR.

Sebab itu juga tidak pelik apabila Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr Mohd Puad Zarkashi mencabar Anwar menyatakan pendiriannya terhadap pemimpin PAS yang tidak berganjak daripada keputusan Majlis Syura dalam isu penggunaan kalimah tersebut.

"Saya nak tanya, apa pendirian dia sekarang, nak berlakon lagi dengan menyatakan kami (pakatan pembangkang) ini bersatu padu, mantap dan sebagainya.

"Saya nak tanya dia, tolong jawab apa pendiriannya dengan keputusan terbaru pemimpin PAS iaitu bahawa mereka akan ikut (keputusan Majlis) Syura (Ulama).

"Jangan membohongi rakyat kerana rakyat nampak semua ini, rakyat nampak mereka ini berlakon dan jangan cari alasan lain dan sebagainya," katanya di Ipoh pada Isnin.

Anwar boleh terus berdiam atau cakap macam-macam kepada wartawan yang menjalankan tugas mahu melaporkan apa sepatutnya.

Ini semua hanya mendedahkan kepada umum siapa Anwar dan apa pendiriannya dalam isu Kalimah Allah.

Nasrudin Bidas Karpal!

Posted: 21 Jan 2013 06:00 PM PST


Dewan Pemuda Pas Pusat hari ini membidas tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama parti itu berhubung penggunaan kalimah suci Allah.

Ketika bangkit mempertahankan keputusan majlis itu, ketuanya, Nasrudin Hassan menegaskan Karpal tidak harus mencampuri perkara yang diputuskan oleh Majlis Syura Ulama Pas iaitu kalimah Allah hanya untuk agama Islam.



"Saya bersama Pemuda Pas tetap dengan keputusan Majlis Syura Ulama yang diputuskan sebulat suara. Karpal Singh usah campur," katanya kepada Utusan Malaysia dalam khidmat pesanan ringkas (SMS).

Beliau mengulas kenyataan Karpal yang mahu Abdul Hadi mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama parti itu yang berpendirian kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam.

10 Nama Bakal Hancurkan Politik Anwar

Posted: 21 Jan 2013 05:00 PM PST


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim merangkap Ketua Umum PKR dengarnya setiap kali berkesempatan pulang ke rumah mewahnya yang berharga RM7 juta di Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur seringkali melabuhkan pandangannya jauh mengelamun ke luar tingkap jendela.

Sahabat Gunung -

Entah apa yang dimenungkannya sejak akhir-akhir ini sehingga kerap sangat mengelamun sendirian. Barangkali banyak sangat permasalahan yang sedang berkecamuk mengganggu fikirannya dan sukar untuk dirungkaikan. 

Disebalik aktivitinya ke sana ke mari berceramah siang dan malam sambil menabur janji dicapati untuk menawan hati pengundi, ingatkan hatinya makin senang, rupanya makin banyak janji ditaburi makin bertambah parah lamunannya.

Patutlah semenjak dua menjak kebelakangan ini wajahnya makin kusam dan kelihatan serabut, bak kata orang tua-tua langsung tak kelihatan nurnya.

Apapun harapnya laporan berita dari akhbar Utusan Malaysia di muka surat tiga bertarikh 27.12.2012 dengan tajuk "Sebahagian besar pembelaan Nalla dikekalkan" tidak akan menambah celaru fikirannya, harap begitulah.

Secara ringkas kandungan berita itu menyebut ada 10 nama individu telah disenaraikan oleh Datuk S. Nallakaruppan dalam pembelaannya untuk berdepan dengan saman yang dikemukakan oleh Anwar berikutan dakwaan aktiviti biseksual.

10 nama yang disebut oleh Nalla itu yang dikaitkan melakukan aktiviti seks dengan Anwar terdiri daripada tiga orang wanita dan bakinya adalah lelaki yang sebahagian besarnya dikenali rapat dan mempunyai hubungan istimewa dengan Ketua Umum PKR.

Antaranya ialah Shamsidar Tahrin, Norlaila Abdul Majid, Soma Rodrigo @ Anne, Mior Abdul Razak, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Dr Munawar Ahmad Anees, Azizan Abu Bakar, Ismail Mat Rabi @ Ismail Harun, Hairany Mat Nafees dan Rashid.

Kesemua 10 orang individu-individu yang namanya disebut itu tidak pun akan dipanggil saksi pembelaan bagi pihak Nalla apabila prosiding perbicaraan mahkamah bermula kelak, sebaliknya menjadi kewajipan Anwar untuk memanggil mereka sekiranya mahu membuktikan dakwaan Nalla adalah fitnah.

Tapi Anwar kekal sebagai Anwar, bijak membelit dan ada sahaja ideanya untuk melepaskan diri. Berikutan penyenaraian 10 nama ini, Anwar telah mengemukakan pula permohonan untuk menyingkirkan kesemua 10 individu itu daripada penyataan pembelaan Nalla.

Maksudnya, Anwar tidak mahu mana-mana individu itu kelak terpaksa dipanggil semasa prosiding dilakukan, jika itu berlaku Anwar bimbang ia akan membuktikan memang wujud aktiviti biseksual yang dilakukan olehnya.

Walhal, jika Anwar benar-benar tidak melakukan sebarang aktiviti seksual sama ada secara normal atau luar tabie dengan mana-mana wanita dan lelaki seperti didakwa oleh Nalla, sepatutnya Anwar perlu berani memanfaatkan prosiding mahkamah dengan memanggil kesemua mereka sebagai saksi bagi dirinya.

Dengan keadaan sekarang yang mana semua 10 individu itu kekal dalam penyataan pembelaan Nalla, mahu tidak mahu Anwar terpaksa menerima hakikat kebenaran semakin hampir. Ini tentu sahaja menambah rumitkan lagi fikirannya yang sudah sedia berkecamuk.

Percaturan Anwar sudah menemui kegagalannya, 10 orang individu yang mempunyai hubungan rapat dan erat dengannya kini umpama duri dalam daging yang bakal menghancurkan nyawa politiknya.

Panas Meletop! Pendedahan Porsche Cayman WWF 3000 Milik Pesuruhjaya PAS Perlis

Posted: 21 Jan 2013 06:50 AM PST


Betapa hebat dan zuhudnya Pesuruhjaya PAS Perlis, Hashim bin Hj Jasin. Hanya dengan menjadi wakil rakyat sahaja sudah mampu memiliki kereta mewah Porsche Cayman. Oklah, usahlah kita bersangka buruk, kita yakin pemimpin PAS ini menggunakan duit hasil tabungan dari kecil. Lagipun, apa salahnya, Mursyidul Am PAS, Nik Aziz pun dah pakai Vellfire, anak buah pun mesti lah ikut sama.





Kasihan pencacai-pencacai bawahan PAS, masa ceramah penat kesana kemari memungut derma, pemimpin mereka pula penat menikmati kemewahan dunia. Sungguh kasihan dikhianati Pemimpin sendiri!


Untuk mengesahkan Porche Cayman WWF 3000 ini milik Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin...  Ada dua saman speedtrap AES kenderaan ini selepas IPS buat carian berdasarkan no kad pengenalan: 390801095027...  Ada 13 saman semuanya, termasuk 2 saman speedtrap untuk kenderaan WWF 3000, manakala kenderaan lain ialah: RD 6943 (Proton Wira). Kesemua saman berjumlah RM 1250.00...  Masih belum dibayar...

Aku rasa nak ludah je muka Ustaz PAS ni... Pakai kereta mahal-mahal saman tak nak bayar!


Sumber dokumen: Cucu Tok Selampit

Bongkar Dalang Krisis Air Selangor!

Posted: 21 Jan 2013 05:00 AM PST


BERIKUTAN gangguan bekalan air tidak berjadual di Kuala Lumpur dan Gombak ekoran kegagalan rumah pam Wangsa Maju yang berlaku pada 29 Disember 2012, SYABAS telah dilemparkan dengan berbagai-bagai dakwaan dan tuduhan khususnya oleh Kerajaan Negeri Selangor sepanjang berlakunya gangguan bekalan air ini.



Tuduhan 1

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerusi kenyataan media pada 9 Januari 2013 telah menuduh SYABAS tidak menyelenggarakan sistem Variable Speed Drive (VSD) di rumah pam Wangsa Maju secara berkala (periodically preventive maintenance) kerana mendapati SYABAS tidak mempunyai sebarang kontrak penyelenggaraan berkala dengan pembekal VSD.


Dakwaan ini adalah tidak benar kerana kerja-kerja penyelenggaraan di rumah pam ini dibuat secara berkala yang dilakukan sendiri oleh kakitangan SYABAS dalam kekerapan sekali setiap bulan.

Dalam hal ini, jika semasa kerja penyelenggaraan berkala dan kakitangan SYABAS mendapati terdapat keperluan mendapatkan khidmat pakar termasuk alat ganti, pihak SYABAS akan melantik pihak pembuat dan pembekal VSD tersebut iaitu ABB Malaysia Sdn. Bhd. berdasarkan keperluan (case to case). Jadual penyelenggaraan ini juga dihantar kepada SPAN.


Tuduhan 2

Menteri Besar turut menyebut bahawa insiden 'pump tripped' bukan disebabkan kegagalan VSD kerana ia merupakan sistem pintar yang menerima maklumat dari luar seperti keadaan motor, pam, getaran dan suhu.

Dakwaan Menteri Besar ini juga tidak benar kerana sistem VSD merupakan sebahagian daripada komponen penting di dalam sistem rumah pam ini, justeru insiden 'pump tripped' juga mempunyai kaitan dengan operasi VSD.

Sekiranya mana-mana komponen sistem mengalami kerosakan akibat sistem ini yang telah beroperasi melepasi kapasiti (overload), maka VSD tidak boleh dihidupkan.


Tuduhan 3

Menteri Besar turut menyatakan alat gantian pada sistem pam berkenaan boleh didapati dari China dengan menggunakan perkhidmatan kurier dan bukan hanya dari Finland seperti yang didakwa SYABAS.

Dalam hal ini, ingin dinyatakan bahawa SYABAS telah dimaklumkan secara lisan oleh pembekal berkenaan bahawa alat ganti didapati dari Finland. Walaupun begitu isunya adalah berapa lama alat ganti dapat diterima setelah dipesan.

Dalam kes ini, ada satu di antara alat pengganti mengambil masa dua setengah bulan untuk diterima.


Tuduhan 4

Menteri Besar turut mendakwa SYABAS gagal mengenalpasti kerosakan pam-pam di rumah pam berkenaan termasuk mendakwa siasatan mereka mendapati pam Nombor 2 telah rosak melebihi setahun dan tidak pernah dibaiki.

Punca sebenar kegagalan rumah pam adalah disebabkan beroperasi dalam keadaan yang 'overload' dalam tempoh lama. Kerosakan sebenar yang berlaku pada sistem rumah pam adalah disebabkan kerosakan pada komponen elektrik dan elektronik.

SYABAS mempunyai bukti dan terdapat dokumen yang merekodkan segala aktiviti di rumah pam dan ini termasuklah kerja-kerja penyenggaraan di rumah pam berkenaan.

Salinan dokumen ini telahpun diserahkan kepada pihak SPAN yang telah menubuhkan jawatankuasa khas bagi menjalankan pengauditan terhadap kerja penyelenggaraan rumah pam tersebut.

Sementara itu, Pam No. 2 di rumah pam Wangsa Maju sering mengalami kerosakan pada sistem VSD. Setiap kali berlaku kerosakan, kerja-kerja pembaikan telah dibuat oleh pihak ABB selaku pembuat/pembekal VSD ini kerana kerja-kerja ini hanya boleh dilakukan oleh jurutera pakar dari syarikat tersebut.

Namun begitu, ia tidak dapat bertahan lama apabila kerosakan berulang dan sistem pam tidak berada dalam keadaan stabil kerana beroperasi dalam keadaan 'overload'. Proses pembaikan yang berulang ini telah kerapkali berlaku dan ini telah mengambil masa yang lama.

Walau bagaimanapun, dalam tempoh tersebut, rumah pam berkenaan masih mengeluarkan air seperti biasa bagi menampung permintaan pengguna.


Tuduhan 5

Menteri Besar mendakwa bahawa sepanjang tahun 2012, hanya 18 hari sahaja pam-pam ini beroperasi melebihi 200 juta liter sehari (JLH).

SYABAS menafikan dakwaan ini kerana SYABAS mempunyai rekod dan statistik yang menunjukkan bahawa pam-pam di Wangsa Maju telah beroperasi melepasi 200 JLH sebanyak 2,023 kali sepanjang tahun 2012 dan bukan 18 hari seperti didakwa Menteri Besar.


Tuduhan 6

Menteri Besar juga mendakwa kerajaan negeri sudah mengetahui masalah kerosakan rumah pam Wangsa Maju dan pernah menegur SYABAS lebih awal, namun tindakan tidak dibuat.

Dakwaan Menteri Besar ini tidak benar kerana kerajaan negeri tidak pernah mengeluarkan sebarang teguran atau yang seumpamanya kepada SYABAS, sama ada bertulis ataupun lisan.


Tuduhan 7
Menteri Besar juga mendakwa permohonan SYABAS membangunkan sistem pengepaman tambahan baru di Wangsa Maju dibuat pada November tahun lepas dan disokong oleh Kerajaan Selangor pada awal tahun ini.

Dakwaan Menteri Besar ini tidak benar. Cadangan pembangunan sistem pengepaman tambahan di Wangsa Maju telah dimajukan kepada Kerajaan Persekutuan pada Jun 2009 diikuti dengan cadangan sama kepada Pejabat Menteri Besar Selangor pada Januari 2010.

Walau bagaimanapun tiada maklum balas diterima sehingga Mac 2012 apabila Kerajaan Persekutuan mengambil keputusan untuk meluluskan cadangan ini dan memberikan pinjaman kepada Kerajaan Negeri Selangor bagi membiayai projek pembinaan rumah pam tambahan ini yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri.

Dari Mac 2012 sehingga hari ini, pembangunan sistem pam tambahan oleh Kerajaan Negeri Selangor masih di tahap reka bentuk.


Tuduhan 8
Menteri Besar juga membuat dakwaan bahawa SYABAS memberi alasan tidak cukup duit untuk membaiki pam itu kerana tarif air tidak naik tetapi rakyat Selangor tidak mahu kenaikan tarif air. Kerajaan negeri menurutnya bersedia membaiki kerosakan rumah pam jika SYABAS tiada wang dan keupayaan.

SYABAS tidak pernah mengeluarkan kenyataan yang menyebut bahawa SYABAS tidak mempunyai wang untuk membaiki pam itu kerana tarif air tidak naik. Ini adalah rekaan Menteri Besar sendiri.

Walau bagaimanapun, sekiranya kerajaan negeri selaku pemegang saham 30 peratus dalam SYABAS ingin membantu dengan menyediakan dana untuk penyelenggaraan alat-alat di rumah pam SYABAS, cadangan ini amatlah kami alu-alukan.


Tuduhan 9
Exco kerajaan negeri, Xavier Jayakumar juga dalam kenyataannya yang disiarkan dalam Sinar Harian turut mengatakan bahawa kerajaan negeri menganggap kelalaian SYABAS merupakan 'pure negligence dan 'criminal in nature' dan menganggap gangguan bekalan air merupakan tindakan sabotaj dan reka cipta oleh SYABAS bagi memburukkan imej Kerajaan Selangor.

Menurutnya lagi, SYABAS tidak mampu membekalkan air kepada rakyat dan berpaksi semata-mata atas keuntungan dengan menaikkan tarif dari semasa ke semasa.

Sementara itu, ADUN Teratai, Janice Lee menuduh isu air dimainkan media kawalan Barisan Nasional (BN) bagi memburukkan Kerajaan Selangor sedangkan ia adalah kegagalan SYABAS. Gangguan bekalan air menurutnya adalah antara sabotaj UMNO-BN terhadap Kerajaan Negeri Selangor.

SYABAS menyangkal semua dakwaan di atas kerana:-

1. Kerosakan pada pam disebabkan rumah pam Wangsa Maju terpaksa beroperasi melebihi kapasiti reka bentuk sejak beberapa tahun kebelakangan ini bagi memenuhi permintaan bekalan air. Kerosakan ini boleh berlaku dan telah berlaku walaupun disenggara secara berjadual sepanjang masa.

2. Isu kekurangan bekalan air terawat telah sekian lama dimaklumkan kepada pihak kerajaan dan diketahui umum dan menjadi satu tajuk perbincangan dalam beberapa tahun ini. Pihak Kerajaan Negeri Selangor sendiri memperakui kesahihan perkara ini dengan menubuhkan Jawatankuasa Khas Pemantauan Bekalan Air yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) sejak Julai 2012 dan juga cadangan membina loji air dengan teknologi membran dan mengoperasikan semula loji air Bukit Jelutong. Oleh itu, tidak timbul isu gangguan bekalan air ini adalah sabotaj dan reka cipta SYABAS.

3. Isu kenaikan tarif yang diperuntukan dalam Perjanjian Konsesi SYABAS (walaupun sehingga kini kenaikan tarif masih ditangguhkan oleh kerajaan negeri) merupakan isu berasingan yang tidak berkaitan dengan kekurangan bekalan air terawat yang perlu ditangani oleh kerajaan negeri dengan menambah kapasiti loji rawatan air. SYABAS hanya pengagih bekalan air yang dibekalkan oleh operator loji rawatan air lantikan kerajaan negeri.

4. Isu SYABAS sengaja merekacipta krisis tidak timbul kerana tidak ada seorang pun yang waras akan tergamak melakukannya, lebih-lebih lagi apabila melibatkan kepentingan orang ramai. Ia juga tidak logik kerana SYABAS terpaksa mengeluarkan kos yang tinggi bagi menguruskan bekalan air alternatif kepada pengguna. SYABAS juga mempunyai rekod statistik yang menyokong kenyataan SYABAS tentang kekurangan bekalan air terawat. SYABAS telah menghantar maklumat tersebut kepada Kerajaan Negeri Selangor menerusi audit yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri dan juga kepada wakil-wakil kerajaan negeri dalam Lembaga Pengarah SYABAS.


Tuduhan 10

Xavier juga mengatakan pembekalan dan agihan air adalah tanggungjawab SYABAS dan bukan kerajaan negeri seperti termaktub di dalam perjanjian konsesi dan kerajaan negeri sedia menjadi saksi kepada pengguna memfailkan tuntutan terhadap SYABAS.

SYABAS menyangkal dakwaan ini dan menegaskan bahawa:-

1. Peranan dan tanggungjawab hakiki SYABAS yang diperuntukan dalam perjanjian konsesi adalah mengagihkan air terawat kepada pengguna dan mengutip caj bekalan air daripada pengguna berdasarkan tarif yang digazetkan oleh kerajaan.

2. Air terawat ini dijual dan dibekalkan oleh operator loji yang telah dilantik sendiri oleh kerajaan negeri untuk merawat air termasuk SPLASH, Konsortium Abass dan Konsortium Air Selangor yang mana Kerajaan Negeri Selangor mempunyai saham di dalamnya. Oleh yang demikian, SYABAS tidak bertanggungjawab dalam menentukan atau meningkatkan kapasiti loji rawatan air.

3. Daripada aspek penambahbaikan, menaiktaraf, mengganti dan pembangunan baru sistem infrastruktur agihan air yang dikategorikan sebagai program CAPEX tertakluk kepada kelulusan SPAN yang merujuk kepada Kerajaan Negeri Selangor dan Kerajaan Persekutuan.

Seperti telah diketahui umum, kelulusan sebahagian besar dari program CAPEX ini telah dibekukan oleh SPAN atas arahan Kerajaan Negeri Selangor sejak tahun 2008. Ini bermakna Kerajaan Negeri Selangor telah menghalang SYABAS daripada membuat kerja-kerja penambahbaikan, menaiktaraf, mengganti, atau pembangunan projek-projek baru sistem infrastruktur agihan air ini.

4. Bagi memastikan operasi berjalan seperti ditetapkan dalam perjanjian konsesi, kenaikan tarif air perlu diselaraskan berdasarkan kepada perjanjian konsesi namun perkara ini telah ditangguhkan oleh Kerajaan Negeri Selangor. SYABAS walau bagaimanapun kekal mengurus operasi tanpa kompromi terhadap kualiti perkhidmatan dan penyenggaraan infrastruktur sistem agihan air. Kekangan yang dihadapi daripada pelarasan tarif hanya menyebabkan SYABAS terpaksa menangguhkan sebahagian pembayaran kos belian air dari operator loji.

5. Adalah tidak wajar bagi kerajaan negeri yang memegang 30 peratus ekuiti dan mempunyai wakil dalam Lembaga Pengarah SYABAS memberikan galakan kepada pengguna untuk memfailkan saman terhadap SYABAS sedangkan ketidakupayaan dan kekangan yang dihadapi oleh SYABAS adalah disebabkan oleh halangan kerajaan negeri daripada meluluskan projek-projek di bawah program penambahbaikan, menaiktaraf, mengganti atau pembangunan baru (Program CAPEX) seperti yang dicadangkan.


Tuduhan 11

Xavier juga mendakwa bahawa isu air berlaku disebabkan keangkuhan SYABAS dan SYABAS tidak menghubungi SUK, Datuk Mohammed Khusrin Munawi bagi mendapatkan bantuan lori tangki dari PBT tetapi SYABAS meminta bantuan dari syarikat bekalan air dari luar.

1. SYABAS ingin menegaskan bahawa dalam mesyuarat harian Jawatankuasa Khas Pemantauan Bekalan Air Negeri Selangor yang ditubuhkan oleh kerajaan negeri dan dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri atau wakilnya, perkara ini telah dibincang dan dibentangkan. Oleh yang demikian, tidak timbul isu SYABAS tidak meminta bantuan atau tidak memaklumkan kepada kerajaan negeri. Oleh itu, kenyataan tersebut adalah tidak benar.

2. Walaupun dalam mesyuarat yang diadakan setiap hari, pihak SYABAS telah memaklumkan kepada kerajaan negeri tentang bantuan yang diperlukan bagi meringankan masalah yang ditanggung oleh pengguna, namun bantuan yang diterima tidak seperti yang diharapkan oleh SYABAS. Kerajaan Negeri Selangor menerusi pihak Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), memulakan penghantaran bantuan 4 buah lori tangki hanya mulai 5 Januari 2013 iaitu selepas enam hari kejadian berlaku.

Berikutnya pada 7 Januari 2013 (enam buah lori), 8 Januari (empat), 9 Januari (empat), 10 Januari (dua), 11 Januari (10), 12 Januari (13), 13 Januari (10) dan 14 Januari (dua). Penghantaran lori-lori tangki daripada pihak PBT ini tidak tetap dan ada di antara hari-hari yang tiada lori dihantar kepada SYABAS.

Selain itu, bantuan yang dihantar oleh Kerajaan Negeri Selangor juga tidak menyeluruh kerana tidak menyediakan sukarelawan dan petugas untuk membantu mengangkat air ke rumah pengguna.

Sebagai sebuah negeri yang besar seperti Selangor sepatutnya lebih ramai petugas sukarelawan dan bantuan lori tangki dapat disediakan. Malahan sebahagian lori yang digunakan didapati tidak menepati piawaian kualiti air ditetapkan dan tidak sesuai digunakan untuk membekalkan air. Oleh itu, lori-lori tersebut terpaksa dihantar semula untuk proses cucian dan selepas diuji barulah boleh digunakan.


Tuduhan 12
Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin mendakwa SYABAS tidak mengambil kira perancangan jangka panjang dalam aspek penyenggaraan, sistem naik taraf, pemantauan berkala, sistem sokongan yang lebih efektif dan pengurusan berwibawa.

SYABAS menafikan kenyataan ini dan ia tidak benar kerana program penyenggaraan berkala rumah pam ini adalah sebahagian daripada program penyenggaraan tahunan peralatan infrastruktur sistem agihan air terawat yang dimajukan pada awal tahun setiap tahun kepada SPAN untuk kelulusan seperti termaktub di dalam Perjanjian Konsesi SYABAS. Laporan status kerja-kerja penyenggaraan pula dimajukan sekali dalam tempoh enam bulan kepada SPAN untuk pemantauannya.

Bagi kerja-kerja menaiktaraf, membaik pulih, mengganti dan pembangunan baru infrastruktur sistem agihan yang melibatkan program perbelanjaan modal (CAPEX), SYABAS telah dihalang daripada melaksanakannya apabila ia dibekukan oleh SPAN atas arahan Kerajaan Negeri Selangor sejak Julai 2008. Berikutan itu, SYABAS hanya dibenarkan untuk menjalankan kerja-kerja kritikal sahaja serta penyelenggaraan rutin, itupun selepas mendapat kelulusan SPAN. Dalam keadaan seperti ini SYABAS seolah-olah terikat tangannya dan tidak banyak yang mampu dilakukan akibat daripada arahan pembekuan ini.

Oleh itu, mendakwa SYABAS tidak mengambil kira perancangan jangka panjang adalah tuduhan yang tidak berasas dan tidak adil sama sekali.


Tuduhan 13
Menteri Besar turut mendakwa bahawa gangguan bekalan air membuktikan kegagalan projek penswastaan air kepada syarikat yang tidak berkelayakan dan kompeten.

SYABAS menyangkal dakwaan ini dan bertegas bahawa gangguan bekalan air adalah disebabkan kegagalan rumah pam yang telah beroperasi secara 'overload' dalam tempoh yang panjang disebabkan permintaan yang meningkat berterusan. Kegagalan rumah pam ini berfungsi adalah berkait dengan permintaan yang meningkat sehingga menyebabkan rumah pam terpaksa beroperasi melebihi kadar kebiasaannya sementara menunggu bekalan air terawat tambahan yang belum disediakan oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Kerajaan negeri atas alasannya sendiri tidak mahu menerima hakikat yang disokong oleh fakta-fakta bahawa negeri Selangor mengalami kekurangan dalam pengeluaran air terawat berbanding permintaan yang meningkat.


Tuduhan 14

Dalam keadaan yang sama, ADUN Teratai, Janice Lee mendakwa bahawa isu masalah air menunjukkan ketidakupayaan Puncak Niaga dan SYABAS mengendalikan pengurusan air kerana krisis ini bukanlah yang pertama kali berlaku di Selangor.

SYABAS menyangkal dakwaan ini dan menegaskan bahawa Menteri Besar sendiri dan Kerajaan Selangor telah dimaklumkan semenjak tahun 2005 lagi bahawa permintaan air terawat di negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya meningkat iaitu pada kadar 3.5 peratus setiap tahun dan pengeluaran air dari kapasiti loji-loji yang sedia ada telah tidak mencukupi dan sememangnya ada di antara 34 loji sedia ada telah beroperasi melepasi kapasiti reka bentuk.

Keadaan bertambah buruk apabila rizab bekalan air yang tinggal pada masa ini adalah lebih kurang satu peratus sahaja. Kerajaan negeri bertanggungjawab menambah kapasiti rawatan air manakala di bawah Perjanjian Konsesi, SYABAS hanya dipertanggungjawabkan ke atas pengagihan air terawat kepada pengguna berdasarkan kuantiti yang dibekalkan oleh operator loji, syarikat konsesi yang dilantik oleh kerajaan negeri bagi merawat dan membekalkan air kepada SYABAS.

Kerosakan pada pam disebabkan rumah pam Wangsa Maju terpaksa beroperasi melebihi kapasiti rekabentuk sejak beberapa tahun kebelakangan ini bagi memastikan pengguna mendapat bekalan air. Kerosakan ini boleh berlaku dan telah berlaku walaupun ianya disenggara secara berjadual sepanjang masa. Keengganan Kerajaan Negeri Selangor meluluskan projek Loji Rawatan Air Langat 2 dan kelewatan dalam membangunkan sistem pam tambahan yang hanya diluluskan pada bulan Mac 2012 menyebabkan SYABAS terpaksa menguruskan rumah pam ini pada tahap 'overload' untuk memenuhi permintaan yang tinggi.

Selain daripada itu, tindakan terhadap Puncak Niaga adalah tidak adil sekali kerana Puncak Niaga tidak terlibat dalam isu ini, disebaliknya telah membantu dalam mengoperasikan loji Sungai Langat pada tahap 'overload' sehingga 520 JLH daripada biasa 470 JLH.


Tuduhan 15

Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin seperti disiarkan Sinar Harian mendakwa bahawa SYABAS gagal menyediakan back-up bekalan air yang mencukupi kepada penduduk dan SYABAS tidak mempunyai pelan kecemasan untuk mengatasi masalah ini.

Dakwaan tersebut tidak berasas kerana 'back-up' bekalan air wujud dengan adanya kapasiti rizab bekalan air terawat yang mencukupi. Pada masa ini, rizab kapasiti bekalan hanya sekitar satu peratus, jauh lebih rendah daripada paras selesa industri bekalan air (20 peratus).

Tanggungjawab bagi menyediakan rizab kapasiti bekalan air terawat yang mencukupi adalah kerajaan negeri, bukannya SYABAS. Situasi di kawasan Gombak dan Kuala Lumpur boleh dielakkan jika bekalan air terawat mempunyai rizab kapasiti yang mencukupi.

Pihak SYABAS telah menjalankan tanggungjawabnya seperti yang terkandung dalam perjanjian konsesi. Namun demikian dalam keadaan-keadaan tertentu, SYABAS tidak dapat mengelak daripada berlaku masalah yang mengakibatkan SYABAS tidak dapat menjalankan obligasinya dengan berkesan jika terdapat pihak lain tidak menjalankan tanggungjawabnya.

Misalnya jika berlaku pencemaran sungai akibat tumpahan minyak dan loji loji rawatan terpaksa berhenti operasinya, SYABAS tidak dapat menyalurkan air kepada pengguna.

Namun sebagai memenuhi tanggungjawabnya SYABAS terpaksa membekalkan air menerusi lori lori tangki bagi memastikan bekalan air sampai kepada pengguna.

Namun demikian bukanlah tanggungjawab SYABAS untuk membersihkan sungai daripada tumpahan minyak atau memastikan sungai tidak tercemar. Ia adalah tanggungjawab pihak Kerajaan Negeri Selangor.

Oleh itu, adalah tidak adil untuk meletakkan kesalahan ini kepada SYABAS jika dalam isu gangguan bekalan air berpunca daripada kegagalan kerajaan negeri menjalankan tanggungjawabnya.

Apatah lagi kerana kerajaan negeri memiliki 30 peratus saham di dalam SYABAS tetapi membiarkan SYABAS berhadapan dengan segala kekangan tanpa menghulurkan sebarang bantuan, sebaliknya hanya mencari kesalahan dan kelemahan SYABAS semata-mata.

Sementara itu, semasa krisis ini berlaku, Pelan Tindakan Kecemasan (ERP) Kod Kuning telah diaktifkan oleh SYABAS pada 29 Disember 2012 j pada pukul 8 pagi.

Pelan ERP ini yang beroperasi 24 x 7 adalah sekretariat bertindak setempat bagi memantau dan mengurus bekalan bantuan air kepada pengguna yang menghadapi gangguan bekalan air.

Bekalan air dihantar kepada pengguna bagi kawasan gangguan kali ini diberikan melalui lori-lori tangki (86 buah) dengan jumlah penghantaran sebanyak 2,891 trip (sehingga 12 tengah hari 12 Januari 2013) dan 287 tangki statik. Walau bagaimanapun, keupayaan pelan tindakan kecemasan adalah terhad kerana mana-mana bekalan air tidak dirancang, direkabentuk dan dibina untuk kegagalan (designed not to fail).


Kesimpulan

Belum pernah terjadi keadaan sebuah kerajaan negeri menghalang kerja-kerja penambahbaikan perkhidmatan yang memberi manfaat kepada rakyat.

Kerajaan Negeri Selangor perlu memikirkan soal kesejahteraan dan kebajikan rakyat serta meluluskan program-program yang dicadangkan oleh SYABAS untuk kebaikan rakyat. Sikap menyalahkan SYABAS yang memberikan perkhidmatan kepada rakyat tanpa memberikan bantuan yang sewajarnya selaku sebuah kerajaan adalah umpama baling batu sembunyi tangan


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130119/dn_07/Krisis-air-di-Selangor:-Fakta-sebenar#ixzz2IZecbzvK

* Mohon sebar-sebarkan...

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 22 Jan 2013 03:40 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Wawa, Rara, Nina, ... Wow!

Posted: 21 Jan 2013 05:59 PM PST


Husin membaca kisah ahli ekonomi yang cuba membuat ramalan politik dan akhirnya majikannya hilang sabar dan samannya kerana membocorkan rahsia Bank kepada orang luar.

Ahli ekonomi ini bernama Azrul Azwar Ahmad Tajuddin tapi Rocky Bru asyik panggilnya Wawa. Eksyen nak saman blogger. Ahirnya bakal disamn bawah BAFIA.

Baca kisah Wawa di sini, sini, sini dan sini.


Teringat Wawa bakal berhadapan dengan BAFIA, teringat kami akan Rafizi yang tak habis-habis disedahkan kepalsuan pendedahan-pendedahan dan pertuduhannya yang asyik salah saja.

Apa pulak gelaran Rafizi Ramli? Rara?


Rara memegang jawatan Pengarah Strategik PKR. Sebelum dia pemegang jawatan itu adalah Nik Nazmi.

Entah apa pulak dia dipanggil dalam PKR?

Nina?


Tapi macam mana pun, tak akan dapatlah ketiga-tiga rakan sekolah ini dapat layanan seromantik ...

Min Min.


Wow! Macam ini punya nila, rosak semua jadi MC Gay Gay.


bumiyang

Posted: 22 Jan 2013 03:20 AM PST

bumiyang


70 Tahun Bersolat Kiblat nya Salah???

Posted: 21 Jan 2013 05:38 PM PST

Guan Eng Sibuk Memfitnah Tan Sri Syed Mokhtar - Belanjawan Pulau Pinang 3 X Defesit? ??

Posted: 21 Jan 2013 04:30 AM PST

Ohpolitik!™

Posted: 22 Jan 2013 03:17 AM PST

Ohpolitik!™


PAS BUAT ISLAM MACAM BOLA DALAM ISU KALIMAH

Posted: 22 Jan 2013 12:27 AM PST



Anggota Pas kini dalam kebingungan kerana sikap 'flip flop' pemimpin-pemimpinnya berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam.

Mereka merasa pemimpin Pas telah mempermainkan isu kalimah ALLAH yang berubah-ubah sehingga memalukan parti.

Pendirian terbaru Pas mengingatkan mereka bagaimana dalam isu penguatkuasaan syarat-syarat Lesen Kedai Gunting Rambut Majlis Perbandaran Kota Bharu terhadap Orang Bukan Islam, kerajaan Pas Kelantan tunduk menikus kepada tekanan Dap.

Peraturan yang sudah dikuatkuasakan selama 20 tahun boleh diketepikan dalam tempoh dua hari sahaja oleh Dap.

Inilah igauan ngeri yang dialami oleh ahli-ahli Pas kerana sikap pemimpin mereka yang pentingkan politik lebih daripada agama. 

Pada 8 Januari lalu di sidang media pemimpin Pakatan Rakyat Presiden Pas, Abdul Hadi Awang menyatakan orang kafir bukan sahaja boleh menyebut nama ALLAH tetapi juga boleh di terjemahkan ke dalam Al-Kitab.

Tidak sampai seminggu berlalu, Pas bertukar nada pula apabila Majlis Syura Ulama parti itu membuat keputusan melarang terjemahan 'God' atau 'Lord' di dalam kitab Injil Melayu kepada ALLAH tetapi membenarkan penyebutanya.

Kalau dahulunya Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat bersetuju dengan keputusan parti itu membenarkan penggunaan kalimah ALLAH di dalam Al-Kitab berdasarkan pendirian yang dibuat pada tahun 2010 tetapi sekarang ia pula lantang melarangnya.

Beberapa minggu sebelum ini Nik Aziz berkata membenarkan orang kafir menggunakan kalimah ALLAH di dalam kitab agama mereka adalah sebahagian daripada usaha dakwah dan mendekatkan ajaran Islam dengan golongan itu.

Sebenarnya Nik Aziz secara tidak langsung menghina risalah dakwah Rasulullah SAW kerana meletakkan kepentingan orang kafir lebih daripada keutamaan orang Islam.

Pada saat bangsa Melayu berpecah kepada tiga kumpulan politik dek kerana Pas dan PKR gilakan kuasa, Nik Aziz tidak sekali pun menyentuh mengenai betapa pentingnya umat Melayu bersatu.

Sepatutnya dakwah menjurus kepada perpaduan sesama Islam perlu diutamakan oleh Nik Aziz tetapi beliau memilih untuk berdamping rapat dengan orang bukan Islam.

Bak kata pepatah, kerana di hutan disusukan, anak di riba mati kelaparan!

Kali ini Nik Aziz berdalih pula apabila beliau berkata bahawa penggunaan kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam akan membawa kepada kekeliruan.

Bukankah dalam hal ini UMNO lebih konsisten daripada Pas kerana selama ini UMNO berpendirian bahawa ALLAH hanya eksklusif kepada Islam dan melarang ia digunakan di dalam Al-Kitab kecuali di Sabah dan Sarawak?

Pas 'flip flop' dan Nik Aziz juga 'flip flop' bukan sebab alasan agama tetapi demi kepentingan politik mereka.

Perubahan pendirian Pas yang bertukar-tukar sekelip mata membuktikan Islam hanya digunakan sebagai buah dadu atau soldadu dalam permainan catur parti itu.

Apabila bersesuaian dengan nafsu politiknya dan memberi keuntungan undi dan pengaruh, Islam akan ditunggangi.

Apabila peti undi Pas tergugat, dengan mudah sekalim Islam di campak ke luar tingkap malah turut dikorbankan.

Begitulah yang berlaku dalam isu kalimah ALLAH, disebabkan takut bangkangan Dap dan hilang sokongan daripada pengundi Cina dan kumpulan Kristian, Pas merelakan ALLAH dipermainkan.

Kini apabila anggota parti rata-rata tidak bersetuju dan membantah pendirian parti mereka, Nik Aziz dan kuncu-kuncunya dalam Majlis Syura Ulama boleh mengubah keputusan mereka untuk mengambil hati ahli-ahli parti pula.

Jadi Islam bagi Pas boleh di tendang ke sana ke sini asalkan Nik Aziz, Abdul Hadi dan pemimpin-pemimpin lain tidak hilang kedudukan politik mereka.

Namun sikap berbolak balik yang dipamerkan oleh Pas dan Nik Aziz akan memberim impak besar kepada imej dan kredibiliti parti itu dikalangan Dap dan PKR.

Sekiranya Pas boleh menjadi seperti sesumpah yang boleh menukar warna politiknya mengikut selera dan keadaan, tidak mustahil jika berkuasa parti itu juga boleh mengingkari janji taat setia yang dibuat dengan PKR dan Dap.

Jika sekarang Pas mengikat janji sehidup semati dengan kedua-dua sekutu politiknya, apakah tidak mungkin Pas juga boleh menikam belakang Dap dan PKR dalam keadaan terdesak dan apabila merasa ia sudah cukup kuat dan tidak memerlukan sekutunya?




Kalimah Allah Issue: Signs Of Leadership Of The Devil

Posted: 22 Jan 2013 12:09 AM PST




The issue of kalimah Allah which still stirs around Pakatan Rakyat still yet to show any sign that it might stop. DAP's natural kiasu-ness would never let the party give anything up. Meanwhile, AS is desperate to convince the party's supporters that they are still able to defend Islam. And PKR took the same stand as DAP with the excuse that they have earlier agreed upon the matter in the pact, and that includes PAS.

Thus, the U-turn which is taken by PAS based on the decision made by its Syura Council will not be put under consideration due to the excuse where PAS did not refer to the Syura Council before agreeing to the matter, and the burden should not be put against PR.

And in the end, the ones who had to suffer the consequences on PAS's mistakes would be none other than Islam and Muslims.

However, as Muslims, we have been taught to understanding the blessing in disguise. The blessing from this 'tragedy' is that we could see how chaotic Pakatan Rakyat really is. Just look at how this issue still goes on even though it has been around for weeks.

DAP and PKR held on to their original agreement and ignored PAS and the party's Syura Council.

Whatever the factor is, we do not see any consistency in PAS's fight on this matter because even in the official media reports such as Harakah or Harakahdaily, PAS still denies the fact that the decision made by the Syura Council is a U-turn. Instead, they are telling people that they are consistent in now allowing the kalimah Allah to be used by non-Muslims.

Harakah lied to its readers by saying that the U-turn is just a twist made by UMNO media. However, the ones who criticized PAS's U-turn are DAP and PKR, not just UMNO. 

Sadly, Harakah is too scared to criticize DAP or PKR, and they only have the guys to attack on UMNO.

It is clear that PR has no one on top. If not, obviously the leader would have ordered to put a stop to this issue.

That did not happen because Anwar Ibrahim, who plays the role as the General Leader, is just a symbol of Malay leadership. Because the fact is, Anwar's rank is even lower than regular officers in DAP such as Zairil, a Chinese who uses a Malay name. The only thing which Anwar can do is making statements, and his statement would just be as same as the Syura Council's statement, worthless.

In Barisan Nasional, all component parties accepts BN Chairman as their leader where all decisions are made collectively and in a democratic way, but, the highest power is still in the hand of the Chairman. If some issues begin to go on for quite some time, the Chairman could provide orders to them to stop the issue, by giving the final say. With that, party could remain stable and it could move alongside the government in providing its service to rakyat as well as managing the country.

PR do not have such thing. We are aware that DAP would never bow down to Anwar or anyone else. And PAS is already 'shying away' from Anwar but the party is still scared of DAP.
When the leader does not get any respect he deserves, what would happen to the party once it begins to rule the country? What would happen to this kalimah Allah issue once PR leads the country?

We can imagine how while Karpal Singh debates with PAS in the media, Malay-language Bibles, with kalimah Allah in it, will kept on being distributed to schools. When UMNO criticize, PAS would defend DAP by saying that DAP is innocent because the party does not understand Islam.

As the debate gets deeper, 'Prime Minister Anwar Ibrahim' would only watch and gives sign to PAS to give up. Perhaps one of two of PAS leaders would, but a few other would not back down.

And as they keep on fighting one another, Malay language Bibles has been spread all over the country, confusing Muslims.

Thus, to those who can think, this kalimah Allah issue is a sign given by Allah, showing the status of Islam and Muslim under Pakatan Rakyat. it is clear that we would end up being in hell if we are to be led by devils.

Projek Petrokimia: PAS Utamakan Orang Johor Dari Orang Kelantan?

Posted: 22 Jan 2013 12:07 AM PST



Beberapa hari lepas Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak telah membuat pengumuman untuk melaksanakan tujuh projek pembangunan berskala besar untuk Kelantan semasa merasmikan program Jelajah Janji Ditepati di RTC Tunjong, Kota Bharu.

Projek pembangunan itu merangkumi pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu, stadium baru, masjid terbesar, perumahan rakyat, sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus baru Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan projek bekalan air bersih.

Berikutan itu ada sesetengah penyokong dan pemimpin PAS tampil mempersoalkan kenapa projek pembinaan kompleks petrokimia yang melibatkan pendaratan & penapisan minyak dan gas di Pantai Senok, Bachok tidak dimasukkan sekali dalam pakej pembangunan yang diumumkan oleh PM.

Bagi yang celik akal dan minda tentunya sedang tersenyum simpul mendengar tuntutan sedemikian. Persoalannya kenapa?

Umum mengetahui di Pengerang, Johor tika ini usaha Kerajaan Pusat melalui Petronas untuk membina kompleks petrokimia membabitkan pendaratan dan penapisan minyak (Rapid Pengerang) telah menerima bantahan daripada PAS dan sekutu mereka.

Para pemimpin PAS dan PR serta NGO proksi mereka giat melancarkan kempen hasutan kepada penduduk kononnya projek kompleks petrokimia di Pengerang itu akan menyebabkan kesan buruk kepada alam sekitar selain menyebabkan risiko keselamatan kepada penduduk.

Dilihat pada propaganda dan hasutan PAS serta PR di Pengerang, logiknya ia menggambarkan keprihatinan mereka terhadap isu alam sekitar, kesihatan dan nyawa rakyat Johor. Itu yang kelihatan dari pandangan kasar.

Bila dibandingkan pula dengan tuntutan PAS supaya kompleks petrokimia yang sama di bina di Kelantan, ia seakan menunjukkan PAS amat mengutamakan keselamatan rakyat Johor berbanding nasib rakyat negeri Kelantan, bukan begitu?

Tapi hakikat sebetul-betulnya, percanggahan ketara itu hanya menyerlahkan betapa hipokritnya pemimpin PAS & PR. Mereka membantah Rapid Pengerang bukan atas isu alam sekitar, kesihatan dan demi nyawa rakyat pun. Sebaliknya bertujuan untuk mensensasikan sentimen penduduk sahaja.

Isu Kalimah Allah: Petunjuk Pemerintahan Syaitan Berkepala Tiga

Posted: 22 Jan 2013 12:03 AM PST



Isu Kalimah Allah yang menggelegak di dalam Pakatan Rakyat nampaknya masih belum menunjukkan tanda-tanda akan sejuk.    Sifat kiasu semulajadi DAP tidak memungkinkan parti tersebut berganjak walau seinci.   Manakala, PAS pula terdesak ingin meyakinkan penyokong mereka bahawa mereka mampu mempertahan Islam.    Sementara PKR  mengambil pendirian serupa dengan DAP atas alasan ianya telah dipersetujui lebih awal di dalam pakatan mereka termasuk oleh PAS.   

Justeru, U-turn yang dibuat PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura adalah tidak boleh dipakai atas alasan kesilapan PAS tidak merujuk kepada Majlis Syura terlebih dahulu sebelum bersetuju, tidak harus dibebankan kepada PR.   

Akhirnya, yang perlu menanggung akibat dari kesilapan PAS tersebut adalah Islam dan umat Islam.   

Namun, sebagai umat Islam, kita telah diajar agar melihat hikmah di sebalik sesuatu.  Hikmahnya dari 'tragedi' ini ialah kita diperlihatkan dengan jelas gambaran corak pemerintahan Pakatan Rakyat yang haru biru.   Lihat saja bagaimana walaupun setelah beberapa minggu berlalu, isu ini masih juga belum selesai.   

DAP dan PKR sepakat berpegang kepada keputusan awal dan membakulsampahkan saja PAS dan Majlis Syuranya.  PAS pula masih ingin bertahan, mungkin sebahagiannya atas keinsafan dan sebahagian lagi atas keperluan kepada sokongan umat Melayu.  

Apa pun faktornya, kita tidak melihat kesungguhan dan kekuatan PAS kerana di dalam laporan media rasmi mereka seperti Harakah mahupun Harakahdaily, PAS masih menafikan yang keputusan Majlis Syura tersebut adalah U-turn, tetapi konon konsisten untuk tidak membenarkan Kalimah Allah diguna bukan Islam.  

Harakah menipu pembacanya bahawa U-turn itu hanyalah putar-belit media UMNO.  Sedangkan yang bangun menempelak pendirian U-turn PAS adalah DAP dan PKR dan bukan hanya UMNO.   Tetapi, malang sekali, Harakah terlalu takut untuk menempelak DAP atau PKR, dan hanya berani menempelak UMNO.    

Jelas di sini  bahawa kuasa tertinggi tidak wujud di dalam PR melainkan secara ilusi.  Jika tidak sudah tentu kuasa tertinggi akan meletakkan noktah kepada isu ini hanya dengan satu arahan.  

Tetapi ini tidak berlaku kerana Anwar Ibrahim, yang sepatutnya memainkan peranan sebagai Ketua Umum, hanyalah simbol kepimpinan Melayu semata-mata.  Sedangkan hakikatnya, kedudukan Anwar adalah jauh lebih rendah dari pegawai biasa parti DAP seperti Zairil yang memakai nama Melayu tetapi bukan Melayu.   Anwar hanya boleh membuat kenyataan, tetapi kenyataan Anwar samalah seperti kenyataan Majlis Syura, iaitu tiada bernilai walau satu sen jua.  

Di dalam Barisan Nasional, semua parti-parti komponen menerima Pengerusi BN sebagai Ketua di mana walaupun semua keputusan dibuat secara kolektif dan demokrasi tetapi kuasa tertinggi tetap berada di tangan Pengerusi.  Jika terjadi pertelagahan pendapat yang berlarutan, Pengerusi mampu mengarahkan pihak  yang terbabit agar menghentikannya dengan memberi kata pemutus kepada mereka.  Dengan itu, parti kekal stabil untuk membolehkan ia bergerak seiring dengan kerajaan dalam berkhidmat kepada rakyat serta menguruskan negara.  

Kesetiaan dan semangat setiakawan seperti yang diamalkan BN ini tidak wujud di dalam PR.  Kita sedia maklum bahawa DAP tidak akan sekali-kali akur dengan perintah Anwar atau perintah sesiapa jua.  Dan PAS pula sudah 'tawar hati' dengan Anwar tetapi takut kepada DAP.   

Apabila ketua tidak dihormati dan kuasanya tidak diiktiraf maka apa akan terjadi jika parti ini menjadi pemerintah?   Apa akan terjadi kepada isu Kalimah Allah ini di bawah pemerintahan PR?  

Kita dapat menggambarkan bagaimana sementara Karpal Singh melayan PAS bertekak di media, injil berbahasa Melayu dengan menggunakan Kalimah Allah secara syirik terus diedar kepada anak-anak sekolah.   Apabila UMNO mengkritik, PAS pula membela DAP sebagai tidak bersalah kerana tidak faham Islam.  

Maka, perselisihan semakin parah sedangkan 'Perdana Menteri Anwar Ibrahim' pula hanya memerhatikannya sahaja sambil menjegil-jegilkan mata kepada PAS sebagai isyarat untuk mengalah.   Mungkin akan ada seorang dua pemimpin PAS mengalah, tetapi dua tiga orang yang lain enggan pula mengalah.   

Lalu berterusanlah mereka bertekak sesama sendiri sedang Injil berbahasa Melayu sudah sampai ke seluruh pelusuk tanah air mengelirukan dan menggoyahkan akidah umat Islam.  

Justeru, bagi mereka yang berfikir, tentu dapat melihat bahawa isu kalimah Allah ini adalah sebenarnya petunjuk langsung dari Allah SWT berkenaan kedudukan Islam dan umat Islam di bawah Pakatan Rakyat.   Gambarannya tampak begitu jelas bahawa kita akan berada sebuah neraka jika diperintah oleh syaitan berkepala tiga.  



#RCISabah : Antara Fakta Yang Tidak Disiarkan Media PR

Posted: 21 Jan 2013 08:29 PM PST



Isu 'Projek IC' mungkin asing bagi rakyat di semenanjung, namun kisah-kisah dan cerita tentang wujudnya aktiviti pemberian kerakyatan kepada warga asing untuk mengundi UMNO/BN sepanjang pemerintahan Tun Mahathir Mohammed telah lama diperkatakan oleh rakyat Sabah.

Pelbagai kisah muncul, ada yang mengatakan seramai 40,000 warga asing diberikan kerakyatan, ada juga yang mengatakan jumlah tersebut mencecah berjuta warga asing di Sabah.
Disebabkan pelbagai andaian, persepsi dan cerita yang meniti di bibir rakyat Sabah ini sejak sekian lama. PM memutuskan untuk menubuhkan Suruhanjaya di Raja (RCI
) yang diumumkan pada 11 Ogos tahun lepas untuk menyelesaikan sepenuhnya masalah pendatang tanpa izin di Sabah.

Usaha murni dan ikhlas DS Najib Tun Razak membuktikan kerajaan begitu komited untuk menyelesaikan masalah yang membelenggu rakyat Sabah dan ia semakin serius apabila ada pihak yang menerbitkan buku menceritakan wujudkan aktiviti pemberian kerakyatan melibatkan kepimpinan tertinggi kerajaan pada masa itu.

Tetapi apabila meneliti kebanyakkan buku yang ditulis oleh penulis bernama Mutalib,  ia berkisar cakap-cakap mulut beberapa bekas pegawai kerajaan tanpa disokong oleh bukti atau dokumen yang kukuh.

Pendengaran prosiding pertama RCI yang berakhir pada 18 Januari menyaksikan beberapa saksi dipanggil yang mana pelbagai pengakuan telah dicatitkan.

Walaupun baru sessi pertama prosiding, pembangkang terlebih dahulu dilihat menjadi hakim dalam prosiding tersebut dengan menjatuhkan pelbagai hukuman ke atas mantan PM Tun Mahathir Mohammed.

Terma-terma yang digunakan pula telah menimbulkan salah faham masyarakat serta menimbulkan persepsi buruk terhadap jabatan-jabatan kerajaan seperti JPN, SPR dan MKN.

Baca Lanjut DoubleY

#RCISabah ini akan check-matekan Anwar

Posted: 21 Jan 2013 08:06 PM PST

BASAH DAH KETIAK DIA....
SUATU ketika dahulu, pemimpin-pemimpin parti pembangkang terutamanya Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim sibuk membuat provokasi dan cuba untuk mengapi-apikan rakyat Sabah supaya menyokong penubuhan RCI. Akhirnya kerajaan telah mengumumkan penubuhan RCI pada 11 Ogos yang lepas.

 Apa yang menariknya ialah Anwar Ibrahim bakal terlibat sebagai salah seorang yang akan disiasat oleh Suruhanjaya tersebut.....Naaa...apa lagi....memang pekung di dadanya akan terdedah lah. Dengan istilah lain....seluar dalam Anwar Ibrahim juga bakal di bogelkan untuk mengenalpasti isi kandungan di bahagian yang tersembunyi dalam 'spendernya' itu. Ini termasuklah penyokong PKR Sabah yang terpaksa menerima tempiasnya. 

 Suatu ketika dahulu Anwar adalah bekas Timbalan Perdana Menteri yang banyak mengatur perkembangan serta hal-ehwal negeri Sabah termasuk meluluskan perjudian. Sekarang penyokong PKR bising pulak tentang apa yang berlaku di Sabah. Dari segi fakta, kebisingan penyokong PKR Sabah ketika ini adalah disebabkan juga oleh Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri suatu ketika dahulu. Melihat kepada keadaan sekarang ini, penyokong-penyokong Anwar menghalalkan pula apa yang dibuat oleh Anwar di Sabah ketika dahulu. Malah mereka 'bermati-matian' mengharapkan Anwar akan menjadi pemimpin negara dengan 'membutakan mata' terhadap apa yang di buat oleh Anwar Ibrahim dahulu termasuk di Sabah. 

 Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Institut Hal Ehwal Demokrasi dan Ekonomi (IDEAS) iaitu Wan Saiful Wan Jan, beliau berkata pengumuman Suruhajaya Diraja (RCI) untuk menyiasat isu kewarganegaraan di Sabah mungkin menjejaskan legasi Mahathir, namun Anwar yang merupakan bekas Timbalan Perdana Menteri juga merupakan sebahagian daripada legasi tersebut. Ini bermaksud bahawa Anwar Ibrahim juga mungkin akan menjadi sasaran. Beliau yang dihubungi oleh Malaysiakini menegaskan lagi bahawa kesan kepada Anwar adalah serius jika siasatan suruhanjaya itu turut mengaitkan bekas Timbalan Perdana Menteri itu. Tambahnya, Anwar kini juga masih aktif dalam arena politik sedangkan Mahathir telahpun bersara. Ini bermaksud ia juga akan menjejaskan pembangkang jika Anwar terlibat.

Sumber : 3sudubesar

"Kau tak kisah kristian guna kalimah Allah, kau tunggulah nanti anak kau confuse dan masuk kristian"

Posted: 21 Jan 2013 03:57 PM PST


Jika PAS parti berasaskan Islam mengapa tidak diperbetulkan akidah kepimpinan dan ahli PAS yang taksub mengkafirkan orang lain dan tidak berusaha mempertahankan kalimah ALLAH yang suci. Konsep orang arab jahiliyah dan arab sebelumnya adalah berbeza dengan ALLAH SWT. Mereka memanggil tuhan mereka Alla atau Ella atau Eloha. Jika semua ugama dibenarkan memanggil tuhan-tuhan mereka ALLAH maka lebih banyak kekeliruan akan timbul. Apakah ALLAH-ALLAH hindu berupa gajah atau ALLAH Buddha berbaring dan buncit.

Akidah perlu dibentuk dan diperkuatkan melalui ajaran, tunjuk ajar dan contoh yang baik. Bukan menghukum dan melabel sesama Islam Kafir atau munafik. ISLAM ini indah dan mudah tetapi PAS hanya fikir mereka lebih Islam dari orang lain.

Lebih baik membendung dari memperbetulkan kesalahan. Jika ingin berjuang atas dasar ugama, apa yang ditunjukkan oleh pemimpin PAS adalah jauh menyimpang dan PAS semakin dibenci masyarakat Islam melayu.

Berbaliklah kepada kebenaran dan jangan menganggap kamu itu tuhan yang boleh menghukum orang lain. Nauzubillahiminzalik


Ingatlah... Semalam mereka meminta hak kerakyatan, Hari ini minta hak penggunaan Kalimah Allah di gereja, besok tentunya mereka mahukan gereja sama banyak dan sebesar masjid. Masa itu barulah anak dan cucu kita pastinya menjadi keliru. Mana satu yang hendak dituju, Masjid atau Gereja? Tuhannya sama saja, Allah....

anakbukitgantang says

Posted: 22 Jan 2013 03:12 AM PST

anakbukitgantang says


dah ada yang nak mulai hina Islam dalam video Sharifah Zohra

Posted: 21 Jan 2013 10:16 PM PST

Saya hanya komen- "hanya kerana anda ahli atau penyokong party pembangkang- tak semestinya anda diberikan lesen untuk menghina Islam, wanita dan umat Islam serta bangsa Melayu".

Lihat komen rasisme dan menghina ugama yang sempat saya copy dan paste di bawah:-
 
Ini petikan komen di link SINI. Perkataan Bitch dan rasisme serta menghiuna Islam mulai diberikan. Mohon Suruhanjaya Multimedia membuat pantauan


Top Comments
  • Krishnan Aiyavoo
    Hello anak bukit, sapa pulak hina islam dlm ini, you ni jgn pandai pandai tarik islam dlm hal ni. adui, mangkuk nya
    · 5

    Sign in to YouTube

    Sign in with your YouTube Account (YouTube, Google+, Gmail, Orkut, Picasa, or Chrome) to rate Krishnan Aiyavoo's comment.

     
  • in reply to anakbukitgantang(Show the comment)
  • Kai Sheng
    Bitch! LOOK AT THE CAMERA when u apologize and Speak instead of Reading Your Scripts! Fail

tunku

Posted: 22 Jan 2013 03:02 AM PST

tunku


Kalimah Allah Issue: Signs Of Leadership Of The Devil

Posted: 22 Jan 2013 12:27 AM PST

The issue of kalimah Allah which still stirs around Pakatan Rakyat still yet to show any sign that it might stop. DAP's natural kiasu-ness would never let the party give anything up. Meanwhile, AS is desperate to convince the party's supporters that they are still able to defend Islam. And PKR took the same stand as DAP with the excuse that they have earlier agreed upon the matter in the pact, and that includes PAS. Thus, the U-turn which is taken by PAS based on the decision made by its Syura Council will not be put under consideration due to the excuse where PAS did not refer to the Syura Council before agreeing to the matter, and the burden should not be put against PR. And in the end, the ones who had to suffer the consequences on PAS's mistakes would be none other than Islam and Muslims. However, as Muslims, we have been taught to understanding the blessing in disguise. The blessing from this 'tragedy' is that we could see how chaotic Pakatan Rakyat really is. Just look at how this issue still goes on even though it has been around for weeks. DAP and PKR held on to their original agreement and ignored PAS and the party's Syura Council. Whatever the factor is, we do not see any consistency in PAS's fight on this matter because even in the official media reports such as Harakah or Harakahdaily, PAS still denies the fact that the decision made by the Syura Council is a U-turn. Instead, they are telling people that they are consistent in now allowing the kalimah Allah to be used by non-Muslims. Harakah lied to its readers by saying that the U-turn is just a twist made by UMNO media. However, the ones who criticized PAS's U-turn are DAP and PKR, not just UMNO. Sadly, Harakah is too scared to criticize DAP or PKR, and they only have the guys to attack on UMNO. It is clear that PR has no one on top. If not, obviously the leader would have ordered to put a stop to this issue. That did not happen because Anwar Ibrahim, who plays the role as the General Leader, is just a symbol of Malay leadership. Because the fact is, Anwar's rank is even lower than regular officers in DAP such as Zairil, a Chinese who uses a Malay name. The only thing which Anwar can do is making statements, and his statement would just be as same as the Syura Council's statement, worthless. In Barisan Nasional, all component parties accepts BN Chairman as their leader where all decisions are made collectively and in a democratic way, but, the highest power is still in the hand of the Chairman. If some issues begin to go on for quite some time, the Chairman could provide orders to them to stop the issue, by giving the final say. With that, party could remain stable and it could move alongside the government in providing its service to rakyat as well as managing the country. PR do not have such thing. We are aware that DAP would never bow down to Anwar or anyone else. And PAS is already 'shying away' from Anwar but the party is still scared of DAP. When the leader does not get any respect he deserves, what would happen to the party once it begins to rule the country? What would happen to this kalimah Allah issue once PR leads the country? We can imagine how while Karpal Singh debates with PAS in the media, Malay-language Bibles, with kalimah Allah in it, will kept on being distributed to schools. When UMNO criticize, PAS would defend DAP by saying that DAP is innocent because the party does not understand Islam. As the debate gets deeper, 'Prime Minister Anwar Ibrahim' would only watch and gives sign to PAS to give up. Perhaps one of two of PAS leaders would, but a few other would not back down. And as they keep on fighting one another, Malay language Bibles has been spread all over the country, confusing Muslims. Thus, to those who can think, this kalimah Allah issue is a sign given by Allah, showing the status of Islam and Muslim under Pakatan Rakyat. it is clear that we would end up being in hell if we are to be led by devils.

IS PAS KILLING PKR WITH ITS NEW DECISION ON USE OF WORD ‘ALLAH’ OR PKR KILLING ITSELF?

Posted: 21 Jan 2013 05:30 PM PST

Muslims in PKR and those aligned with PKR de factor chief Anwar Ibrahim who are in PAS are now in a fixed…agreeing with DAP tokong Lim Guan Eng means syirik…meaning one has liken other gods as Allah. This is the decision passed and adopted by PAS syura council which was announced by its deputy chief Dr Harun Din, a decision that put even Anwar in an ugly position. Harun Din's statement came just after PKR deputy chief Azmin Ali announced that Pakatan leaders had agreed to allow non-Muslims to use the word 'Allah", an issue that Guan Eng raised and was supported by leaders of the three parties earlier last month but PAS made a U-turn when the syura council decided against it. The syura council's decision has now put the three parties in a 'political enmity' as they do not have a common platform to work on for the coming general election. With limited time and credibility continue on a downward trend with supporters abandoning them by the day, the three parties which had 'married based on convenience' rather than 'true love based on similar objectives', their leaders are now in a very desperate positions. DAP with its chauvinistic stand, PKR with its pluralism but more on individualism and PAS strong on its Islamic philosophy, the three parties are running parallel without any meeting point. PAS and DAP do not seem to have any common ground anymore as PAS policies have affected the Chinese lifestyle with their strict guidelines on women and men in businesses and social as well as on how to celebrate the Chinese New Year where revealing clothes for performances are banned. And now, the use of the word 'Allah' which got Guan Eng probably 'jumping mad' at PAS for the U-turn and Azmin did not do a good job in the announcement that all Pakatan leaders agreed on the issue. Because Dr Harun Din's statement clearly stipulates those who allowed non-Muslims to use the word 'Allah' is syirik – an act that can make a person to disclaim Islam – nearing apostasy. Now PKR Malays who are Muslims are in a very a very precarious position – a position which no Muslims want to be in – given the circumstances. It is whether they are for or against it – simple as that. PAS has now put PKR in a position – if they follow PAS' decision then DAP will surely get very very angry and would probably cut ties – if they do not, then their faith as Muslims are questionable. So is PAS killing PKR or is PKR killing itself?

Harun Din Will Only Defend Kalimah Allah Until The Coming GE?

Posted: 21 Jan 2013 12:30 PM PST

Once PAS did something wrong, DAP would release their most fierce hounds to bring down their small dogs which has agreed to stay quiet after being fed and promised Putrajaya. That is how DAP thinks of PAS. We do understand that PAS has to show that they are serious in this matter to ensure that they would still gain Malay votes and DAP need to show their power - to ensure that they would still get their Chinese votes. Putting Karpal Singh as their fierce hound is just a strategy to cover Lim's chauvinism. Just as same as putting Zairil, a Chinese kid, as a repesenattive for the Malays. So, they PAS and DAP would keep on howling towards one another until the coming GE even though decision has been made by PAS Syura Council, and the decision is just a waste of time. The council do not even have any say in the matter was PAS top leadership had given their agreement in allowing other religion to use kalimah Allah. Thus, if we are to consider ethics, professionalism and moral, PAS is bound to the original agreement and the party cannot escape from it by just saying that they change their mind. If PAS wishes to get out of the agreement, the only way out is to jump out of Pakatan Rakyat. That is why, the firmness showed by Harun Din, Harun Taib or Hadi Awang in defending kalimah Allah is still in doubt, as long as they are still in PAS. Especially when they only come out with weak statements, asking Karpal Singh to not question the decision made by Syura Council, to be compared to Karpal's harsh statements, which really hit PAS. Moreover, Hadi Awang is still yet to mention his firmness directly. This is because, his statement which was published by Utusan Malaysia was only the opinion of Hadi's political aide, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar. The report quoted Dr. Ahmad expressing his 'confidence' and 'certainty' that Hadi Awang would not step away from the decision made by Syura Council, but is there any guarantee to that statement? The fact that PAS is not willing to get out of Pakatan Rakyat because of kalimah Allah issue is a clear evidence to show a huge blow to PAS. Even Ulama such as Harun Din, and the Chief of Ulama Council, Harun Taib have lost in the hands of Karpal Singh. We expect the fight between PAs and Karpal Singh will go on until this issue is covered by other issues, or at least until the coming election. However, we are not expecting any solution because once it is considered solved, PAS would deny it, if their situation seems desperate for them. Everyone knew that PAS would do the same thing for issues such as hudud and Islamic state which has no end, even until today. Even though the issue involves religion, but for PAS, it is just another political issue which can be debated, and forgotten in time.

LIES, PLAYING UP RACIAL AND RELIGIOUS SENTIMENTS ARE JUST NATURAL FOR GUAN ENG

Posted: 21 Jan 2013 06:42 AM PST

So the Penang To'kong Lim Guan Eng lied…not the first time but still a lie is a lie and this time it is serious, very serious and indeed serious. He is trying to pass out a true Chinese as a Malay, manipulated the party election result to accommodate this Chinese as a Malay aimed at eye-washing the non-Malay party members and Malaysians in general. Guan Eng lied about the party election result, then lied about Zairil Khir Johari and he will continue to lie to cover Zairil's true identity and the coming lies to cover the recent lies are expected to be more believable. Sure it has to be or else he cannot cover the lies he had created to convince and dupe party members who are calling for re-election but turned down by the party central committee or was it by Guan Eng himself. Lying is a normal thing to Guan Eng and he seems so natural when he lies as proven time and again when accusations were made against him about his girlfriend rainbow and several other issues that include Zairil. Guan Eng is no small child and no virgin politician…his moves are all calculated and despite 'looking like a nerd', he is no pushover. Like when he suggested the use of word 'ALLAH' for all, he has actually created a deep religious divide between Muslims and Christians in the country which effect is long term and seriously undermine the good relationship Malaysians have all this while. His suggestion could be viewed as a diversion to the call for re-election in the party but the reality is he is desperately wooing the Christian votes which could help the party stay afloat if Pakatan Rakyat alliance breaks up before the general election. At present the three parties in Pakatan are bogged down with internal problems as well as 'clashes of philosophies' which see them distrusting each other and splitting hairs on many issues. DAP and Guan Eng himself are facing credibility problem as Malays and Indians in the party doubt his sincerity and acknowledge his chauvinistic character that will not see any other race in the leadership line-up in future. PKR is losing so much Malay support as the party leaders, particularly Anwar Ibrahim tries hard to put damage control as his 'stooges' that included Azrul Azwar of Bank Islam being exposed one-by-one. For PAS, the party is now taking a hard stand on its fundamentalism philosophy, including the use of the word 'ALLAH' which antagonize DAP and PKR. Given such scenario, Guan Eng is prepared to lie more and play more on racial and religious issues to make sure the party can go on its own if the Pakatan alliance turns sour in the immediate future. After all, Guan Eng, just like Anwar, has no qualms or guilty feelings as lies to them are just in their blood.

Seminar Nusantara (18-20 Jan. 2013): Rohingya Issue To Lead Islamic Thinking

Posted: 20 Jan 2013 06:30 PM PST

"Seminar Nusantara – Islam di Asia Tenggara, Harapan dan Cabaran" (Islam In Southeast Asia, Hope And Challenges) which was held for three days, came to a close yesterday. The seminar which was organized by Generasi Bestari, MyKmu and Felda is the continuity from government's effort towards opening the minds of Muslims in Malaysia as well as Muslims around the world, in facing pressure and 'attacks' from various sides, including from Muslims themselves. Previously, Ulama around the country met together during the Fiqh Mentaati Pemimpin seminar, and later, Ulama from West Asia were invited for the same reason. All of the seminars managed to convey important messages for Muslims. A mutual agreement can be seen from all presenters during the Nusantara seminar where they afree on the fact that being loyal to leaders, and being united could lead towards stronger ummah. Lack of knowledge would be the main reason why ummah begin to break which would then lead to the fall of Islam. Educated Muslims would understand that implementing Islamic laws would not guarantee ummah's strength, even putting it as the main focus would be the reason towards negative impact. In short, Muslims should not focus more on Fardu Ain, putting aside Fardu Kifayah. Instead, both those criteria should work together in balance. A presenter on a paper entitled "Islam in Indochina: Muslims' Hope And Challenges in Myanmar", Mohd Mohiyuddin b Mohd Sulaiman, an Islamic researcher in Myanmar, UiTM, suggested that the Jews' role in destroying Islam and Muslim is not just mere imagination or illogical paranoia, proving that the message given by Allah which is conveyed through the Quran is true. To understand the situation of ethnic cleansing in Rohingya, Hj. Mohiyuddin suggested that we should look back at the relationship between the Jews and the country. Rohingya Muslims do not have anywhere to go as their citizenship has been denied by the government of the country. The ethnic received heavy pressure from Buddhist monks who do not like their presence. The conflict began with a false claim made against the ethnic from Buddhists saying that three Rohingya men had raped a Buddhist woman. Even though medical report denied the claim and pictures showed that one of the suspects had tattoo, another evidence that he is not a Muslim, the story still spread around through alternative media and social networks that things are no longer in control. From there, mosques and Muslim homes were burnt to the ground and further actions led to the ethnic cleansing. The same modus operandi, religious extremists (in this context, the Buddhist), fight due to religion, and the role of the internet in spreading stories, reminds us to the standart modus opperandi for a 'regime change' which is led by the Jews. Many are not aware on the close relationship between Myanmar and Jews which began since the country gain its Independence back in 1948. Until now, Myanmar and Israel has witnessed around 20 Ambassadors as representatives to both countries. U Nu was Myanmar's first Prime Minister who made an official visit to David Ben Gurion, Israel's first Prime Minister in 1955 and David came to Myanmar in 1961 and the visit was described as 'the longest official visit in a foreign country' (two weeks) where he studied Buddhism). Few other Israel representatives who visited Myanmar include President Yitzhak Ben-Zvi, Foreign Minister, Moshe Sharett, Golda Meir, Abba Eban, Moshe Dayan and Shimon Peres. Social development in Myanmar was built based on Israel's model such as health, farming etc. Thousands of students from Myanmar received their state training and scholarship to further their studies in Israel. Despite that, the close ties between the two countries, which exceeds diplomatic ties, are kept underground, with both sides denying their relationship. However, few intelligence which was gained and exposed by a few sides showed how both the countries often help one another in terms of military trainings. In 1954, Myanmar visited Israel for a military training and to study defence structure, The visit a year after that, showed Prime Minister U Nu 'bringing back' the idea to build four villages, following Israel's kibbutz system. From there, Myanmar began to established a militia which operates under the same system which is used by Israel where it is complete with women soldiers, defence institute and trading organization which was managed by Tatmadaw as additional financial powerhouses on the country's official defence fund. As expected, linking the issue of Rohingya with Israel is something impossible. However, what was said by Dr. Aye Maung, a Parliament member and Chairman of Rakhine Nationalities Development Party in an interview with Venus News Journal on June 14, 2012, could give us a little picture in the crisis where, ""Rakhine should be built like how Israel was developed. This is what people of Rakhine want and they want to chase out Rohingya Muslims away from the area." Things get sadder for Rohingya Muslims as Aung Suu Kyi, a person who is taken as a true human rights fighter, do not have any certain answer on their fate. When asked by a student from one of the universities in Thailand during her visit to Harvard Kennedy School a while back, Suu Kyi stuttered for a while before giving a general answer where both sides went against human rights and she refused to show any support to any sides. That is why, Suu Kyi's sincerity in this matter becomes a question, does she sees human rights as something selective? Looking at the update, what was presented on the paperwork regarding Myanmar should wake Muslims from their slumber to prepare themselves from being victims of the Jews' strategy in taking over the world and to destroy Islam. If we do want Islam to gain its strength, please stop thinking that it can only be achieved by sentencing one another. The only way to get stronger is by making sure that we always look out for knowledge so that we would not end up destroying one another.

Sahabat-Gunung

Posted: 22 Jan 2013 01:26 AM PST

Sahabat-Gunung


Isu Kalimah Allah Terus Menggelegak .... Pakatan Rakyat Semakin Bercelaru

Posted: 22 Jan 2013 12:34 AM PST


Isu Kalimah Allah yang menggelegak di dalam Pakatan Rakyat nampaknya masih belum menunjukkan tanda-tanda akan sejuk.    Sifat kiasu semulajadi DAP tidak memungkinkan parti tersebut berganjak walau seinci.   Manakala, PAS pula terdesak ingin meyakinkan penyokong mereka bahawa mereka mampu mempertahan Islam.    Sementara PKR  mengambil pendirian serupa dengan DAP atas alasan ianya telah dipersetujui lebih awal di dalam pakatan mereka termasuk oleh PAS.  

Justeru, U-turn yang dibuat PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura adalah tidak boleh dipakai atas alasan kesilapan PAS tidak merujuk kepada Majlis Syura terlebih dahulu sebelum bersetuju, tidak harus dibebankan kepada PR.  

Akhirnya, yang perlu menanggung akibat dari kesilapan PAS tersebut adalah Islam dan umat Islam.  

Namun, sebagai umat Islam, kita telah diajar agar melihat hikmah di sebalik sesuatu.  Hikmahnya dari 'tragedi' ini ialah kita diperlihatkan dengan jelas gambaran corak pemerintahan Pakatan Rakyat yang haru biru.   Lihat saja bagaimana walaupun setelah beberapa minggu berlalu, isu ini masih juga belum selesai.  

DAP dan PKR sepakat berpegang kepada keputusan awal dan membakulsampahkan saja PAS dan Majlis Syuranya.  PAS pula masih ingin bertahan, mungkin sebahagiannya atas keinsafan dan sebahagian lagi atas keperluan kepada sokongan umat Melayu. 

Apa pun faktornya, kita tidak melihat kesungguhan dan kekuatan PAS kerana di dalam laporan media rasmi mereka seperti Harakah mahupun Harakahdaily, PAS masih menafikan yang keputusan Majlis Syura tersebut adalah U-turn, tetapi konon konsisten untuk tidak membenarkan Kalimah Allah diguna bukan Islam. 

Harakah menipu pembacanya bahawa U-turn itu hanyalah putar-belit media UMNO.  Sedangkan yang bangun menempelak pendirian U-turn PAS adalah DAP dan PKR dan bukan hanya UMNO.   Tetapi, malang sekali, Harakah terlalu takut untuk menempelak DAP atau PKR, dan hanya berani menempelak UMNO.   

Jelas di sini  bahawa kuasa tertinggi tidak wujud di dalam PR melainkan secara ilusi.  Jika tidak sudah tentu kuasa tertinggi akan meletakkan noktah kepada isu ini hanya dengan satu arahan. 

Tetapi ini tidak berlaku kerana Anwar Ibrahim, yang sepatutnya memainkan peranan sebagai Ketua Umum, hanyalah simbol kepimpinan Melayu semata-mata.  Sedangkan hakikatnya, kedudukan Anwar adalah jauh lebih rendah dari pegawai biasa parti DAP seperti Zairil yang memakai nama Melayu tetapi bukan Melayu.   Anwar hanya boleh membuat kenyataan, tetapi kenyataan Anwar samalah seperti kenyataan Majlis Syura, iaitu tiada bernilai walau satu sen jua. 

Di dalam Barisan Nasional, semua parti-parti komponen menerima Pengerusi BN sebagai Ketua di mana walaupun semua keputusan dibuat secara kolektif dan demokrasi tetapi kuasa tertinggi tetap berada di tangan Pengerusi.  Jika terjadi pertelagahan pendapat yang berlarutan, Pengerusi mampu mengarahkan pihak  yang terbabit agar menghentikannya dengan memberi kata pemutus kepada mereka.  Dengan itu, parti kekal stabil untuk membolehkan ia bergerak seiring dengan kerajaan dalam berkhidmat kepada rakyat serta menguruskan negara. 

Kesetiaan dan semangat setiakawan seperti yang diamalkan BN ini tidak wujud di dalam PR.  Kita sedia maklum bahawa DAP tidak akan sekali-kali akur dengan perintah Anwar atau perintah sesiapa jua.  Dan PAS pula sudah 'tawar hati' dengan Anwar tetapi takut kepada DAP.  

Apabila ketua tidak dihormati dan kuasanya tidak diiktiraf maka apa akan terjadi jika parti ini menjadi pemerintah?   Apa akan terjadi kepada isu Kalimah Allah ini di bawah pemerintahan PR? 

Kita dapat menggambarkan bagaimana sementara Karpal Singh melayan PAS bertekak di media, injil berbahasa Melayu dengan menggunakan Kalimah Allah secara syirik terus diedar kepada anak-anak sekolah.   Apabila UMNO mengkritik, PAS pula membela DAP sebagai tidak bersalah kerana tidak faham Islam. 

Maka, perselisihan semakin parah sedangkan 'Perdana Menteri Anwar Ibrahim' pula hanya memerhatikannya sahaja sambil menjegil-jegilkan mata kepada PAS sebagai isyarat untuk mengalah.   Mungkin akan ada seorang dua pemimpin PAS mengalah, tetapi dua tiga orang yang lain enggan pula mengalah.   

Lalu berterusanlah mereka bertekak sesama sendiri sedang Injil berbahasa Melayu sudah sampai ke seluruh pelusuk tanah air mengelirukan dan menggoyahkan akidah umat Islam. 

Justeru, bagi mereka yang berfikir, tentu dapat melihat bahawa isu kalimah Allah ini adalah sebenarnya petunjuk langsung dari Allah SWT berkenaan kedudukan Islam dan umat Islam di bawah Pakatan Rakyat.   Gambarannya tampak begitu jelas bahawa kita akan berada sebuah neraka jika diperintah oleh syaitan berkepala tiga.

Forum: Kelahiran Nabi Membawa Rahmat

Posted: 21 Jan 2013 08:04 PM PST

iNFO iLMU - Forum Perdana

Tajuk: Kelahiran Nabi Membawa Rahmat
Tarikh: 23.01.2013 (Rabu)
Masa: 9.00 Malam
Lokasi: Perkarangan Ibu Pejabat TEKUN Nasional Bandar Tasik Selatan, KL

Moderator:
Prof Madya Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah
(Universiti Pertahanan Nasional Malaysia)

Panelist:
Ustaz Fadlan Mohd Othman (CM iLMU)
Timbalan Rektor Al-Madinah Internasioanl Universiti (MEDIU)

Ustaz Dr Fathul Bari Mat Jahya (CEO iLMU)
Penasihat Syariah TEKUN Nasional Merangkap Penasihat Agama UMNO Selangor

Ustaz Johari Abdul Wahab
Penceramah Bebas

Turut Hadir:
YB Datuk Seri Noh Omar
Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani

Semua dijemput hadir dan sebar-sebarkan




Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Nik Aziz Buat Apa Tu? Siapa Pompuan Di Sisinya?

Posted: 21 Jan 2013 06:22 PM PST

Aku nak tanya jer …. Nik Aziz tengah sign apa tu? Sape plak pompuan di sampingnya tu?
 
Sape-sape yang tahu jawapan soalan aku tadi …. Sila sms atau BBM aku yer … Tq.

Jais Tarik Diri Hak Dia Sebagai Calon, Undi Blok… Mana Ada? - Maliki

Posted: 21 Jan 2013 08:09 AM PST

 
Keputusan menarik diri adalah hak calon itu sendiri dan borang penarikan diri juga disahkan oleh jawatankuasa pemilihan. Mengapa Jais mengundurkan diri pada saat-saat terakhir pemilihan, juga tidak tahu apa sebabnya malah menafikan kewujudan undi blok ……
"Saya tidak tahu berkenaan undi blok seperti didakwa. Soal sokongan juga adalah bergantung kepada perwakilan sendiri dan setiap perwakilan pastinya mempunyai pandangan serta keputusan masing-masing.
 
"Sekiranya ada ugutan seperti yang didakwa dan boleh mengancam keselamatan beliau boleh melaporkan kepada pihak berkuasa," Ujar Presiden MBM, Mohamed Maliki Mohamed Rapiee.
Mohamed Maliki berkata, hal ini tidak perlu disensasikan dan tidak wajar bagi calon itu membuat kenyataan di luar.
Pada pemilihan MBM semalam, penyandang Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee mengekalkan jawatan itu buat penggal 2012-2014 apabila menang tanpa bertanding.
Manakala Muammar Ghadafi Jamal dari Gerakan Belia 4B Malaysia dilantik secara automatik sebagai timbalan presiden.
Pemilihan anggota jawatankuasa MBM, yang diadakan sempena mesyuarat perhimpunan agung tahunan ke-61 majlis itu di Subang Jaya, juga menyaksikan tiada pertandingan bagi merebut jawatan setiausaha agung dan bendahari kehormat.
Jawatan Setiausaha Agung disandang Mohd Zaidi Aziz (Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia) manakala N Mahendran (Majlis Belia Hindu Malaysia) dilantik Bendahari Kehormat.
Turut dilantik ialah Khairul Anwar El Syazalli Musa (Majlis Belia Perak) selaku Pengerusi Tetap manakala jawatan Timbalan Pengerusi Tetap dimenangi K. Murali (Majlis Kelab Bell Belia Tamil Malaysia).
Sementara itu, jawatan Naib Presiden diisi tiga nama iaitu Low Eng Tack (Gerakan Belia Bersatu Malaysia), Manndzri Nasib (Majlis Belia Felda Malaysia) dan Nasrul Ahmad (Majlis Gabungan Belia Melaka).

Kalimah Allah : Pas Akan Akur Desakan DAP, Ketepikan Pendirian Majlis Syura

Posted: 21 Jan 2013 07:25 AM PST


Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar yakin Pas akan akur dengan desakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu parti Islam itu tidak mengingkari kesepakatan yang dipersetujui.
Menurutnya, Pas mungkin akan akur walaupun dalam keadaan terpaksa untuk menurut kesepakatan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Pembangkang pada 8 Januari lalu yang membenarkan kalimah ALLAH digunakan untuk bukan Islam.
"Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Presiden Pas akan ikut desakan itu kerana mahu pastikan Pas terus berada dalam pakatan pembangkang walaupun terpaksa membelakangkan prinsip perjuangan mereka.
"Saya lihat pemimpin Pas itu akan menurut desakan dan telunjuk Karpal walaupun sebelum ini keputusan Majlis Syura Pas jelas bertentangan dengan pendirian yang sudah disepakati. Hadi pastinya tidak berani menolak desakan itu kerana tanpa DAP, Pas tidak akan menang dalam Pilihan Raya Umum," katanya di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas isu Karpal Singh yang mendesak Pas kaji semula keputusan berhubung penggunaan kalimah ALLAH seperti yang disepakati bersama parti pembangkang lain.
Berdasarkan beberapa isu sebelum ini ternyata Pas sentiasa akur dengan kehendak dan tekanan rakan pakatan mereka termasuklah menukar perjuangan negara Islam yang selama ini dipegang kepada perjuangan negara Kebajikan.
Malah pelaksanaan hukum hudud turut diketepikan dalam Buku Jingga di mana buku itu telah diangkat sebagai satu perjuangan bersama dalam pakatan pembangkang.
Noh yang juga menterinya berkata, setakat ini banyak bantuan disalurkan kepada nelayan termasuk bantuan baik pulih rumah dengan nilai maksimum RM10,000.

Jais DiUGUT - Punca Tarik Diri Bertanding Jawatan Presiden MBM

Posted: 21 Jan 2013 06:17 AM PST


Perghhh.... pagi- pagi lagi aku dah ditunjukkan sms dari Jais Abd Karim, Presiden GPMS berhubung penarikan dirinya dari bertanding jawatan Presiden MBM semalam.....
Wah.... nie satu kenyataan yang dashyat..... ibarat rumah dah siap, pahat masih berbunyi....
Persoalannya, siapa yang ugut Jais?
Undi blok ..... apa maksudnya undi blok ...... kita tunggu penjelasan Maliki dalam soal kenyataan Jais nie........

Taipingmali (tm)

Posted: 22 Jan 2013 01:26 AM PST

Taipingmali (tm)


Bila Anwar menang vs Utusan

Posted: 21 Jan 2013 03:47 PM PST

Anwar berjaya menang kes saman terhadap isu LGBT. Kita hormat keputusan mahkamah, kalah menang dalam kes mahkamah perkara biasa.

Orang yang sah membunuh pun kadangkala terlepas daripada hukuman. Penyamun pun boleh lepas bebas, inikan pula kes Anwar.

Kes liwat yang membabitkan pembantu beliau yang mengambil masa 3 tahun dan beratus kali penangguhan akhirnya memihak kepada Anwar.

Ini kelemahan pendakwaan dan kebijaksanaan pembelaan. Bila pembangkang kalah, tuduh mahkamah dikuasai oleh Umno, bila menang ini mahkamah rakyat. (Rujuk kenyataan Nizar Jamaludin dalam kes MB Perak) .

Bila Anwar menang semua penyokong dia menjerit kegembiraan dan menokok bahawa Utusan sememangnya kuat fitnah.

Utusan tak fitnah, dia ada hujah dia, alasan dia, tetapi dah nak kalah nak buat macam mana. Respect lah keputusan tu. Macam kes liwat juga, Nampaknya mahkamah kena tubuh mahkamah sintifik lah, sebab mahkamah hari ini masih kunu. Polis pun kata kalau nak ambil gambar mesti guna filem sebab digital kamera tak laku di mahkamah.

Atau pun hakim-hakim yang ada kena pergi kursus CSI baru boleh ada perubahan kut. Boleh menerima bukti-bukti saintifik.

Anwar pernah kalah dalam saman fitnah terhadap Dr Zambry dalam isu lawatan MB Perak ke Amerika dahulu, Anwar diperintahkan membayar Dr Zambry RM 100 juta. Ini baru menang sikit dah riuh.

Agaknya kalau dia kalah dalam kes liwat dengan Saiful sudah tentu pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap Tan Seri Nazri Aziz selaku menteri undang-undang.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tilawah Bible Dalam Bahasa Arab?

Posted: 21 Jan 2013 06:43 AM PST

Diterbitkan pada 15/03/2012
Sekali dengar macam tilawah Quran cuma ayat-ayat itu bukannya dari Quran. Siap dengan "sadaqallahu azim"
Begitulah mereka lakukan dalam satu majlis konvokesyen di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta di bawah Yayasan Misi Global Kalimatullah - 29 Mac 2003.
Sememangnya patut kita tidak benarkan penggunaan Kalimah Allah oleh puak Kristian.

Kalimah Allah: Hinanya Majlis Syura PAS Di Mata PR

Posted: 21 Jan 2013 04:35 AM PST

Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Eli Wonge kena halau oleh Nurul

Posted: 21 Jan 2013 12:09 AM PST

Penduduk Lembah Pantai sudah siap untuk memberikan kerusi Parlimennya ke BN tak lama lagi. Oleh itu Nurul Izzah sudah pun siap sedia untuk angkat kaki ke Bukit Lanjan.

Dan,

Eli Wongge tidak akan disenarai kan dalam Pru 13 kerana masalah skandal dengan Helmi.

Kesian Eli Wongge kena bawa diri lah macam tu. Apakah Eli akan bertanding atas tiket PAS?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HERO KECIK

Posted: 22 Jan 2013 01:20 AM PST

HERO KECIK


Sungai Kita

Posted: 21 Jan 2013 06:33 PM PST

Foto Menarik

Sungai Melaka yang kini menjadi produk pelancongan utama dan di iktiraf sebagai saliran yang mempunyai kualiti terbaik di Malaysia. Foto Mohd Jamah Nasri



Aku Puas atau Menyesal?

Posted: 21 Jan 2013 06:29 PM PST

Foto Menarik

Janji Syurga?

Hanya Jadi Mangsa

Posted: 21 Jan 2013 06:28 PM PST



Foto Menarik

Tak tahula apa yg di fikirkanya....

Enggan Sepakat Punca Umat Islam Ditindas Musuh

Posted: 21 Jan 2013 06:17 PM PST


Firman Allah SWT yang bermaksud:
"Dan orang yang kafir, sesetengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi sesetengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar saling membantu yang diperintahkan Allah) itu, nescaya berlaku fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar." (Surah al-Anfaal, ayat 73)
Kini sudah sampai masanya umat Islam insaf dan melakukan muhasabah diri serta mencari punca di manakah silapnya. Masyarakat Islam perlu membina kekuatan dalaman dan luaran seterusnya menjadi umat yang berkuasa dan disegani di seluruh dunia.
Pemimpin negara Islam harus bersatu dan memandang ke depan di samping mengatur strategi efektif ke arah mencari penyelesaiannya. Antara usaha yang mampu dilakukan ialah memperkukuhkan kuasa politik, ekonomi, ketenteraan, kesatuan fikrah, akidah, persaudaraan dan persenjataan supaya segala bentuk penjajahan, penindasan dan menghina umat Islam dapat dihindarkan.
Umat Islam juga perlu berperanan sebagai individu pengguna yang bijak dengan memboikot barang syarikat Barat yang mengaut keuntungan untuk menjatuhkan negara Islam.
Walaupun usaha ini kelihatan remeh, jika seluruh umat Islam bersatu hati natijahnya amat besar ke arah mengurangkan sumber ekonomi Barat yang nyata tujuannya untuk membeli senjata bagi meneruskan serangan terhadap umat Islam. Umat Islam perlu kembali kepada fitrah iaitu menghayati serta mengamalkan al-Quran dan hadis sepenuhnya.
Dalam dunia serba moden hari ini, walaupun ada umat Islam yang kuat imannya, tidak kurang juga yang jauh terpesong daripada landasan Islam.
Ada juga hanya Islam pada nama sedangkan segala kewajipan agama tidak pernah ditunaikan, malah cara hidup mereka juga seperti bukan Islam. Perkara ini perlu diambil perhatian supaya umat Islam dan generasi akan datang menjadi umat yang benar-benar bertakwa kepada Allah SWT serta mantap imannya seperti umat pada zaman Rasulullah SAW dan zaman sahabat Baginda. Firman Allah SWT bermaksud:
"Kekuatan itu hanya bagi Allah, bagi Rasul-Nya dan bagi orang beriman." (Surah al-Munafiqun, ayat 8) Jika perkara ini gagal ditangani pada peringkat akar umbinya lagi, maka tidak mustahil suatu masa nanti umat Islam menjadi umat termundur, dihina dan diperlekeh oleh bangsa asing seperti yang terjadi kepada saudara kita di negara disebutkan sebelum ini.
Oleh itu, sebagai manusia yang dimuliakan dengan akal fikiran dan khalifah di muka bumi ini, jawapannya tepuk dada tanya iman dan diri sendiri siapakah kita, apakah tujuan kita dijadikan dan ke manakah kita akan kembali suatu hari nanti.
Apa yang kita miliki hari ini seperti kuasa, pangkat, dan kekayaan harta benda di dunia ini adalah pinjaman dan ujian semata-mata, maka pergunakan dengan sebaiknya ke jalan diredai kerana tanpa bekalan secukupnya kita akan kembali kepada Allah SWT dengan keadaan papa dan hina.

Guan Eng Terus Elak Beri Reaksi Isu Kalimah Allah

Posted: 21 Jan 2013 06:08 PM PST



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus mengelak daripada wartawan yang cuba mendapatkan reaksi beliau mengenai keputusan PAS menolak penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu.
Beliau terus beredar tanpa menghiraukan soalan wartawan selepas sidang media mengenai penafian penglibatan kerajaan negeri dalam penganjuran Penang Run 2013,di sini Isnin.
Lim yang juga Setiausaha Agung DAP tidak melayan soalan-soalan yang diajukan kepada beliau dan terus meninggalkan majlis di pejabatnya itu walaupun dipanggil berkali-kali oleh wartawan.
Isu kalimah Allah dibangkitkan oleh beliau dalam ucapannya sempena Hari Natal yang menggesa kerajaan Persekutuan membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu.
Kenyataan Lim itu mendapat bantahan pelbagai pihak, tetapi disokong parapemimpin pakatan pembangkang termasuk Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz NikMat dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Bagaimanapun, PAS dan pemimpinnya termasuk Nik Abdul Aziz kemudian menukar pendirian kepada tidak bersetuju atas alasan kalimah Allah hanya merujuk kepada Tuhan yang satu malah Nik Abdul Aziz menyifatkan penggunaan kalimah Allah bagi agama lain adalah mengarut.
Kenyataan Lim terus mendapat tentangan pelbagai pihak terutama PAS menyatakan tidak akan menarik balik keputusan Majlis Syura berhubung kalimah Allah walaupun Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh meminta supaya ia dikaji semula.
Sementara itu, Lim juga enggan menjawab apabila seorang wartawan cuba mendapatkan reaksi beliau mengenai demontrasi oleh sekumpulan individu yang mendakwa anggota dan penyokong DAP di Pusat Khidmat Air Putih, di sini Isnin.
"Biar mereka berhimpun....saya akan komen esok," kata Ketua Menteri.
Kira-kira 45 orang yang didakwa penyokong DAP dan Timbalan Ketua Menteri II P.Ramasamy menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap keputusan pengundian Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP pada 15 Disember lepas.
Sekumpulan individu yang mendakwa penyokong dan anggota DAP dari beberapa kawasan telah mengadakan demostrasi selama tiga hari sejak Rabu dan Jumaat lepas di Butterworth dan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) untuk menggesa DAP mengadakan pemilihan semula CEC.
Sementara itu, Ramasamy ketika ditemui menafikan kumpulan yang berdemonstrasi itu adalah penyokong beliau.
"Penyokong saya tak akan buat macam itu...mereka akan tanya pandangan sayadulu," katanya. - BERNAMA

PM Akan Perkenal 'Model Malaysia' Untuk Pembangunan Mesir

Posted: 21 Jan 2013 06:06 PM PST



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang tiba di Kaherah untuk lawatan selama tiga hari, membawakan satu formula untuk pembangunan yang sering dirujuk oleh rakyat Mesir sebagai "Model Malaysia".
Lawatan ke Mesir itu akan memfokuskan hala tuju masa depan hubungan antara Malaysia dan Mesir, mekanisme kerjasama dan juga isu-isu substantif termasuk pelaburan, kerjasama perdagangan kewangan serta isu ekonomi dan pendidikan.
Najib akan mengadakan kunjungan hormat dengan Presiden Mesir, Mohamed Morsy pada Selasa di mana kedua-dua pemimpin dijangka menyaksikan perjanjian kerjasama ekonomi komprehensif (CECA) antara kedua-dua negara.
Duta Malaysia ke Mesir, Datuk Dr Mohd Fakhruddin Abdul Mukhti berkata, Malaysia begitu dikenali di kalangan rakyat Mesir sebagai sebuah model untuk perkembangan ekonomi.
"Kami juga dikenali kerana kita mempunyai ramai pelajar yang menuntut di Mesir dan malah sewaktu pilihan raya di sini, kami lihat sebahagian mereka dan parti mengadakan kempen dengan berjanji untuk membangunkan Mesir supaya ia menyamai Malaysia.
"Mereka menyatakan ia sebagai model Malaysia bagi pembangunan dan perkembangan ekonomi," kata Fakhruddin.
Pada masa ini, hampir 11,000 rakyat Malaysia di Mesir, kebanyakan mereka adalah pelajar.
Fakhruddin berkata, perdagangan dua hala antara kedua-dua negara berjumlah RM4 bilion setahun, kebanyakannya dalam sektor gas dan minyak kelapa sawit dengan Petronas sebagai pelabur asing utama di Mesir.
Najib akan ditemani isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Turut serta dalam delegasi Perdana Menteri adalah Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman, Penasihat Agama Perdana Menteri, Datuk Abdullah Md Zin dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Najib turut akan bertemu dengan Perdana Menteri Mesir, Dr Hesham Qandil semasa berada di Kaherah dan akan berlepas ke Davos, Switzerland pada Rabu bagi menghadiri Forum Ekonomi Dunia. Mstar ..

Belantan

Posted: 21 Jan 2013 11:39 PM PST

Belantan


Usah dibuai slogan kebangkitan rakyat?

Posted: 21 Jan 2013 09:57 PM PST



Sudah seminggu lebih 'Himpunan Shamsidar' berlalu. Hari demi hari, rakyat pun sudah melupakan peristiwa tersebut. Rakyat lupa kerana tidak ada insiden buruk yang berlaku. Peserta himpunan itu datang dan pulang dengan aman. Cuma mereka meninggalkan bertan-tan sampah sarap.

Macam himpunan yang tidak dapat kebenaran sebelum ini, yang meramaikannya ialah penyokong dan ahli Pas, sedikit kumpulan PKR dan DAP.

Pakatan pembangkang ini pula suka sangat namakan gerakan dan himpunan mereka sebagai himpunan rakyat. Bolehkah kita anggap kehadiran tidak mencecah angka 100,000 orang itu sebagai kebangkitan rakyat? Berapa peratus angka itu berbanding dengan hampir 28 juta warganegara kita.

Himpunan Shamsidar yang merujuk kepada kebangkitan rakyat minggu lalu itu diterajui oleh pakatan pembangkang. Gerakan itu cuba membangkitkan semangat dan kekuatan orang ramai menjelang pilihan raya umum (PRU), supaya dapat tukar kerajaan.

Sejak Mac 2008, kempen yang digerakkan oleh PKR, DAP dan Pas menggunakan nama 'rakyat'. Begitu juga pada himpunan 12 Januari lalu. Tapi kali ini tidak nampak banyak penyertaan daripada rakyat keturunan India. Peserta daripada kaum Cina pun tak ramai. Seperti biasa yang 'memeriahkan' himpunan itu ialah orang Melayu Pas dan segelintir Melayu PKR.


Sekali lagi adakah ini himpunan kebangkitan rakyat? Majoriti yang tak menyertai himpunan itu juga boleh dianggap kebangkit rakyat. Ketika Barisan Nasional (BN) sibuk untuk menunaikan janji-janji kepada rakyat, pakatan pembangkang pula sibuk dengan kempen dan ceramah politik ke seluruh negara.

Nampak sangat agenda pakatan kini seolah-olah kering idea. Balik-balik membangkitkan perkara-perkara yang sudah dijayakan oleh kerajaan. Bukankah elok pakatan pembangkang masukkan tuntutan tersebut ke dalam manifesto pilihan raya mereka atau disumbatkan ke dalam Buku Jingga.

Mengikut pengamatan penganalisis politik, mereka sepakat mengatakan pengundi Melayu dan India yang pada PRU-12 memilih pembangkang kini sudah sedar diri dan kembali ke pangkuan BN. Bagaimanapun pengundi Cina masih 'melekat' dengan pembangkang walaupun beberapa pendekatan dibuat untuk memujuk kaum itu.

Pengundi Cina yang bangkit pada PRU-12 sehingga hari ini masih menaruh harapan pakatan pembangkang yang diketuai Anwar Ibrahim akan dapat melangkah ke Putrajaya.

Tapi sejak 2008, apa yang pengundi Cina dapat daripada Anwar dengan memenangkan calon pakatan pembangkang. Hari demi hari semua kaum yang pernah menyokong pembangkang bangkit dengan kemarahan. Masing-masing kaum ada rasa tidak puas hati dengan kepimpinan dan wakil rakyat pembangkang.


Dalam sebuah akhbar Cina sudah dibangkitkan soalan, jika benar Anwar mahu menjadi perdana menteri yang berjiwa besar dan tidak berpihak kepada mana-mana kaum, beliau sepatutnya membalas jasa-jasa lebih 80 peratus pengundi Cina yang menyokong pakatan pembangkang.

Anwar perlu menafikan hajat Pas yang mahu wujudkan negara Islam. Kepada isu pendidikan Cina yang dibelenggu oleh kerajaan BN, Anwar diminta melepaskan ikatannya. Jika pakatan berkuasa nanti, kaum Cina mahu Anwar perbetulkan nasib dan kedudukan ekonomi kaum itu.

Beranikah Anwar memperjelaskan tuntutan-tuntutan itu?

Sebenarnya jika diamati, corak pentadbiran kerajaan Pas di Kelantan dan Kedah, DAP di Pulau Pinang dan PKR di Selangor masih bergelumang dengan isu-isu perkauman, budaya dan kepentingan agama.

Kebangkitan rakyat yang pakatan canangkan hanya condong kepada kekuatan sesuatu kaum sahaja untuk mendukung kuasa politik.


Sebab itu kalau diteliti peratusan undi mengikut kaum bagi kawasan yang ditandingi oleh calon pembangkang pada PRU-12, undi orang Melayu terbelah kepada dua manakala undi kaum Cina kepada calon pembangkang baik DAP atau PKR, peratusannya amat tinggi. Hanya peratusan kecil daripada jumlah pengundi Cina (mungkin 15-20 peratus) akan dapat kepada calon BN.

Adakah trend pengundi Cina ini masih belum berubah? Benarkah PRU-12 adalah masa kebangkitan kaum Cina melalui undi. Bagaimana PRU-13?

Apakah pengundi Cina gembira melihat kedudukan kerajaan dan pembangkang baik di negeri dan pusat seperti yang ada sekarang? Undi Cina untuk pakatan pembangkang belum menjamin apa yang mereka hasratkan akan tercapai. Apa yang dapat dilihat sekarang dengan kuasa yang tidak kukuh pun pakatan pembangkang sudah membuat perasaan rakyat berkecamuk, inikan pula dapat memerintah dengan kuasa penuh?

Pengundi kaum Cina ada peranan dan tanggungjawab terhadap politik negara ini. Pengundi Cina tidak wajar dibuai dengan slogan kebangkitan rakyat untuk sebuah Malaysia yang baharu. Lebih bahaya jika mereka terpengaruh dakyah sebuah parti yang berpura-pura mengatakan mereka parti untuk semua kaum.

Suara Politik
Belantan

'Konvoi perang' jenguk balak?

Posted: 21 Jan 2013 07:04 AM PST


Sebahagian orang awam yang hadir menyaksikan sendiri tapak perhutanan yang kini telah gondol bagi menentang isu pembalakan di Tasik Pedu yang merupakan kawasan penting tadahan hujan bagi rakyat Kedah.

Tidak pernah terjadi dalam rentetan isu semasa tanah air, suatu himpunan besar bas digerakkan untuk menjengah bukit.

Tetapi itulah yang berlaku.

Laksana 'konvoi perang' dengan kekuatan hampir 200 buah bas, 'pesertanya' membentuk kelompok besar membanjiri Charok Batang Padi di Padang Terap pada 11 Januari lalu - untuk melihat lebih dekat kawasan hutan yang digondolkan kerajaan Pas Kedah.

Dengan rasa meluap-luap ingin tahu, rakyat Kedah daripada pelbagai lapisan masyarakat datang berbondong-bondong pada Jumaat itu, meninjau kegiatan pembalakan yang cuma 100 meter dari Tasik Pedu.

Sungguh tak disangka-sangka. Dalam 'diam-diam ubi', imej kerajaan Pas Kedah semakin tercemar dengan kegiatan luar kawalan itu. Sebelum itu, di kawasan seluas 5,000 hektar di Gunung Inas, Sik untuk diwujudkan Ladang Sejahtera manakala terbaru, 350 hektar di hutan simpan dan tadahan hujan di Tasik Pedu untuk 'disediakan' ladang buah-buahan.

Meskipun mendapat bantahan keras pelbagai pihak, namun kerajaan Pas Kedah terus angkuh meneruskan kegiatan itu. Malah mahu mengenal pasti lagi kawasan pembalakan baharu seluas 800 hingga 1,000 hektar untuk dipajak kepada pihak lain.

Rakyat Kedah maklum, Pas negeri itu ketandusan idea untuk menambah hasil pendapatan negeri. Menebang balaklah satu-satunya jalan keluar berikutan Menteri Besarnya kurang daya kreativiti memperkayakan ekonomi negeri. Hasil pendapatan dan sumber ekonomi negeri merudum di bawah pentadbiran Datuk Seri Azizan Abdul Razak dalam tempoh sepenggal ini. Dan akibatnya kawasan Gunung Inas dan Tasik Pedulah mangsanya.


Isu pembalakan yang rakus adalah antara rentetan isu rakyat yang terus menyelubungi kerajaan Pas Kedah.

Sebelum itu pun, kegagalan Azizan mentadbir Kolej Universiti Insaniah (Kuin) yang ditubuhkan Barisan Nasional (BN) telah mengakibatkan pelbagai masalah timbul. Bermula dengan demonstrasi pelajar tahfiz Kuin pada awal 2011 sehinggalah ke soal masalah kebajikan pelajar, asrama dan kemudahan tidak terurus, kenaikan yuran serta kursus kedoktoran tidak mendapat sambutan. Dan akhirnya, Kuin gagal membayar caruman pekerja, potongan gaji pinjaman pekerja, gaji lewat dan laporan polis mengenai rasuah.

Begitu juga dengan krisis perkhidmatan pegawai Tadbir Negeri Kedah (KCS) melibatkan krisis pelantikan pegawai daerah (DO) pilihan Pas dan Sultan Kedah, yang menyebabkan ramai KCS tidak bersetuju dengan kerajaan Pas negeri.

Janji

Seterusnya, mereka menganggap Azizan lemah kerana tidak mampu mengawal ahli-ahli Pas sendiri. Isu-isu lain yang menyebabkan rakyat kian berjauh hati dengan Pas negeri termasuklah keputusan Azizan menamatkan perkhidmatan pembayaran bil bekalan air di pejabat pos sejak Mac 2011, cukai tanah Universiti Utara Malaysia (UUM) dinaikkan, pusat-pusat hiburan yang kian berleluasa tanpa kawalan di Alor Mengkudu dan sekitar Sungai Petani. Dalam masa sama, banyak janji pilihan raya Pas Kedah pada 2008 tidak tertunai.

Antaranya janji beri elaun kepada imam dan bilal masjid, hendak tubuhkan Institusi Ar-Rahn untuk golongan berpendapatan rendah, wujudkan Dana Teroka untuk peniaga Bumiputera, bina kemudahan sukan khusus untuk wanita dan janji hendak beri cuti edah 30 hari kepada wanita yang kematian suami dan 14 hari untuk suami kematian isteri. Belum ada khabar berita sehingga hari ini.


Di Gunung Inas, pembalakan 'cuci mangkuk' di situ agak dahsyat apabila pokok balak sama ada bersaiz besar atau sebesar 'lengan tangan' yang 'baru nak hidup' turut ditebang. Ini hingga menyebabkan bukit gondol, tanah tinggi ditarah dan air sungai dicemari air keruh.

Ekoran pembalakan di Tasik Pedu dirancangkan pembukaan ladang buah-buahan. Tetapi apa yang meragukan rakyat sehingga kini, buah apa yang hendak ditanam masih tidak diketahui.

Bila diajukan kepada Azizan, senang jawapannya: "Saya tidak tahu, tetapi kita fikir pasal biasanya kawasan ini pokok naik, jadi kita tanam dululah. Macam pokok pisang, tanam di manapun berbuah di Kedah ni."

Terbaru di Jerai, Selasa (15 Januari) lalu, kenyataan Azizan mengenai isu pembalakan di Kedah begitu menjengkelkan dan bernada 'angkuh'. Katanya, kerajaan Pas Kedah tetap mahu meneruskan rancangan meneroka sekurang-kurangnya lebih 1,000 hektar lagi hutan di sekitar negeri itu.

"Kita akan tebang tapi akan cari kawasan lain, bukan di Pedu. Setelah berunding dengan Jabatan Perhutanan, kita tebang," katanya.

Menteri Besar itu juga seolah-olah memandang enteng kawasan tadahan air berhampiran Tasik Pedu.

Ungkapnya: "Kawasan tadahan air ini orang tadah di tempat lain, hujan turun baharu air datang situ. Bukan tadah air di situ, hujan turun di situ. Kawasan itu berapa luas sangat, sekangkang kera sahaja, tak padan."

Adakah 'konvoi perang' akan kembali ke Tasik Pedu?

Suara Politik
Belantan

Isu Kalimah Allah dan ulasan seorang Paderi : "Saya hanya menyatakan kebenaran"?

Posted: 21 Jan 2013 01:15 AM PST


Gambar : Paderi Jahja Iskandar

Polemik penggunaan kalimah Allah kepada orang bukan Islam menjadi perdebatan yang panjang di Malaysia. Banyak pihak menggunakan kesempatan daripada perdebatan itu untuk kepentingan politik.

Tetapi bagi Paderi Jahja Iskandar, penganut Kristian mesti menghormati dan memahami bahawa kalimah itu khusus untuk umat Islam.

Sebagai seorang paderi, Jahja (atau disebut Yahya) memberitahu, penganut agama Kristian harus menyedari bahawa sejak sekian lama kalimah Allah secara umum lebih banyak difahami dan berkonotasi sebagai kata nama Tuhan atau sembahan yang khas untuk umat Islam.

Lihat sahaja dalam kitab suci umat Islam, al-Quran sama ada dalam terjemahan bahasa Inggeris, bahasa Belanda waima bahasa Melayu sekalipun, kalimah Allah terang-terangan disebut tanpa ada sebarang perubahan.

Dari sudut pandang linguistik, setiap sembahan atau Tuhan harus memiliki nama. Dan Tuhan umat Islam itu ialah Allah, ia tidak boleh diterjemahkan kerana ia merupakan nama khas," kata Jahja pada satu pertemuan dengan Mingguan Malaysia di Jakarta semalam.

Penjelasan yang dibuat Jahja mengenai kontroversi penggunaan kalimah Allah yang kini hangat didebatkan di Malaysia juga atas rasa tanggungjawab beliau untuk menyatakan kebenaran.

Menurut Jahja, selagi tidak dinyatakan kebenaran, selagi itu kekeliruan akan terus membelenggu umat Islam dan Kristian.

Jahja yang mengambil masa beberapa tahun melakukan kajian mendalam mengenai polemik penggunaan kalimah Allah menjelaskan, seperti mana umat Islam menyembah Allah, orang Kristian juga tidak ketinggalan memiliki Tuhan mereka sendiri.

Berdasarkan kajian dan pemahaman beliau juga, Jahja menegaskan, Tuhan sembahan orang Kristian berasaskan bahasa asli perjanjian lama, iaitu Ibrani (bahasa digunakan orang Yahudi) ialah Elohim.

Seandainya diterjemahkan ke bahasa Arab, maka kata yang tepat bagi menggantikan Elohim ialah Ilah bukan Allah iaitu berasaskan terjemahan paling awal ke bahasa Arab iaitu Inskripsi Zabad pada tahun 512," kata Jahja yang turut memberikan penjelasan mengenai polemik tersebut melalui persembahan slaid pada pertemuan itu.

Polemik

Ketika kalimah Allah berdiri atas namanya sendiri tanpa boleh diterjemah atau dialih bahasa, Elohim pula jelas Jahja, diterjemahkan dalam pelbagai bahasa berasaskan suku kaum anutan umat Kristian.

Jahja memberikan contoh bagaimana kalimah Elohim turut disebut dalam pelbagai nama lain seperti Tete Manis bagi penganut Kristian Maluku, Jubata (Kristian Dayak), Diyos (Kristian Filipina), Sang Hyang Widi (Kristian Bali), God (Kristian Amerika Syarikat), Theos (Kristian Yunani) dan lain-lain lagi.

Ini yang membezakan nama Tuhan bagi Islam dan Kristian. Nama Tuhan umat Islam sangat konsisten iaitu Allah. Nama itu langsung tidak pernah berubah sejak Islam wujud lagi sehingga ke hari ini.

Kerana itu saya katakan dalam kitab suci al-Quran, dalam terjemahan bahasa apa sekalipun nama Allah tetap digunapakai. Nama Allah tiada terjemahan atau dialih bahasa. Ini yang harus menjadi ingatan umat Kristian," tegas Jahja lagi.

Umat Kristian bagaimanapun sekali lagi ditegaskan oleh Jahja, boleh menggantikan Elohim dengan kalimah Ilah bukan Allah.

Kebenaran harus diberitakan. Kalimah Allah tidak boleh ada jamak. Allah adalah nama khas. Ia berbeza dengan sebutan umum seperti Tuhan. Seperti juga pendeta atau guru, itu semua sebutan umum.

Tetapi Allah akan tetap kekal dengan nama Allah walau dalam bahasa apa sekalipun dibicarakan mengenai-Nya," ujar Jahja berkali-kali.

Dalam merungkai kekeliruan penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam, Jahja secara peribadi berpendapat, masalah itu tercetus ekoran daripada salah terjemahan oleh generasi terdahulu.

Mungkin ketika itu pemahaman penterjemah terhadap bahasa Arab agak kurang lalu menyebabkan kalimah Allah juga diguna pakai dan dijadikan sebagai nama Tuhan Islam dan Kristian," terang Jahja.

Pada pertemuan itu juga, Jahja menyampaikan mesej kepada seluruh penganut agama Kristian khususnya pentadbiran gereja di Malaysia agar memahami kebenaran mengenai penggunaan kalimah Allah yang khusus buat umat Islam tanpa perlu menjadikannya sebagai polemik yang panjang.

Saya dengan penuh yakin dan percaya seandainya institusi gereja di Malaysia memahami isu ini dengan baik ia akan mengelakkan lagi kekeliruan," katanya lagi.

Justeru, Jahja sangat berbesar hati untuk bertandang ke Malaysia seandainya ada pihak yang berminat untuk meminta beliau memberikan penjelasan mengenai kekeliruan berhubung penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam.

Katanya, selama ini pun, beliau banyak diundang memberikan ceramah di Indonesia selain turut menghasilkan buku, Mengapa Nama Yahweh Semakin Popular yang turut mengupas isu yang sama.

Seperkara lagi, Jahja turut menarik perhatian penggiat-penggiat politik supaya jangan sesekali mengheret agama dalam usaha menarik perhatian pengundi. Mengheret agama dalam kancah politik hanya akan menimbulkan ketegangan dan menjadikan keadaan semakin rumit sedangkan agama ialah kepercayaan setiap penganut.

Kalau agama dijadikan modal politik ia sangat bahaya dan hanya akan merugikan masyarakat dalam sesebuah negara," jelas Jahja memberi ingatan kepada penggiat-penggiat politik.-UMO

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 21 Jan 2013 11:29 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 21 Jan 2013 11:26 PM PST

Panglima Perang Cyber


Sebentar Lagi Jam 2.00 Live 1Malaysia Bersama Mengikuti Amanat 2013 KSN DS Dr @AliHamsa55 !!!

Posted: 21 Jan 2013 09:23 PM PST




Program Amanat KSN 2013 DS @AliHamsa55 2.00 pm - 5.00 pm nanti di Pusat Konvensyen Antarabangsa, Putrajaya (PICC) juga disediakan live streaming di


http://www.pajpm.gov.my/post/modules/multimedia/amanatksn.php

atau

http://www.picc.gov.my/#!amanat-ksn-2013/c21w2


Ia akan diikuti seluruh negeri di tempat yang sudah ditentukan termasuk Sabah Sarawak.


Mohon sebarkan...

Rayuan Kepada Pahlawan Siber #1Malaysia Menjelang PRU 13 Mari Sama-Sama Kita Pertahan Negara Kekal Aman Damai !!!

Posted: 21 Jan 2013 08:34 PM PST

Dengan nama ALlah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum wrt wbt. Selamat tengah hari kepada sahabat FB sekelian.


Hari perang besar tentu nasib agama bangsa dan negara makin dekat, mari kita kuatkan tekad membersihkan fikiran manusia yang bakal memilih parti mana akan teruskan pemerintahan samada BN atau Pakatan.





BN pilihan terbaik kita ada walau ada kelemahan namun seperti kaedah Usul Fiqh (akhaffadararain)  iaitu kita kena memilih mudarat yang lebih ringan berbanding mudarat Pakatan yang sukar dimaafkan terutama isu kalimah Allah kepada bukan Islam.


Soal politik yang menggadaikan agama tidak patut sama sekali diterima. Maka demi keamanan dan kebaikan semua pihak marilah kita bersatu hati bersihkan fitnah Pakatan dalam tulisan di FB twitter atau blog dan jangan takut atau gentar celaan pencela yang mahu kita berundur dari menunjukkan sokongan kepada Kerajaan yang sedia ada sekarang.





Lihat terbaru PM di Palestin tunaikan janji selepas menunaikan janji kepada rakyat di tanah air sendiri. Orang beriman tunai janji dengan sesiapa sahaja walau terpaksa terbang membahayakan nyawanya dengan pergi ke tanah bergolak Palestin membawa isteri tercinta.

Selamat menjamu selera dan wassalam.



Sebelum pergi jom lihat video bagaimana kuasa asing menjajah sesebuah negara di link ini

http://www.btn.gov.my/v2/BahanIlmiah/

Minta Husam Musa Jawab 22 Janji-Janji PAS yang Gagal Ditunaikan !!!

Posted: 21 Jan 2013 06:53 PM PST


Ambo dah check maklumat ini dengan Encik Nor dari Kelantan yang kebetulan dengan ambo pagi ni.

Beliau memang mengikuti isu-isu di Kelantan dan mengesahkan semua janji di bawah ini TIDAK DITUNAIKAN hingga ke hari ini.

Buktikan kepada rakyat mana satu janji yang ditunaikan oleh PAS sepanjang 22 tahun memerintah ???

DS @NajibRazak Catat Sejarah - PM Malaysia pertama jejak kaki di bumi Palestin !!! #JanjiDitepati

Posted: 21 Jan 2013 06:01 PM PST

Syabas YAB Perdana Menteri kerana mengotakan janji untuk pergi ke Palestin semasa menghantar Datuk Azeez Ketua Kelab Putera 1Malaysia baru-baru ini.

Bukan sahaja kepada rakyat Malaysia bahkan kepada rakyat Palestin dan pemimpin Palestin juga beliau tetap menunaikan janjinya. 

Apabila berjanji tidak tepati bukan sahaja orang Islam, bahkan seluruh bangsa di dunia akan marah dengan perbuatan tersebut.

Berikut laporan berita terkini Utusan Malaysia tentang perjalanan PM ke Palestin bersama isteri, mengulangi keberanian Tun Mahathir menghantar isteri Tun Siti Hasmah ke Baghdad untuk memecah sekatan Amerika Syarikat 

Link baca di sini http://www.doposen.com/2012/10/10-fakta-mengenai-tun-dr-mahathir-yang.html yang memaparkan jasa Tun Mahathir terhadap negara Islam.



Daripada ZULKIFLI BAKAR

GAZA 22 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak yang dijangka tiba di sini hari ini akan mencatatkan sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia pertama yang menjejakkan kaki di bumi Palestin.

Beliau yang melakukan lawatan kemanusiaan akan mengadakan pertemuan dengan anggota Kabinet dan Ahli Parlimen Hamas.

Najib juga akan menerima Ijazah Doktor Kehormat dari Universiti Al -Aqsa. Turut serta dalam lawatan itu ialah isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130122/dn_19/Najib-PM-Malaysia-pertama-jejak-kaki-di-bumi-Palestin#ixzz2IfK115dn
© Utusan Melayu (M) Bhd

MyMahasiswa: [VIDEO] Kenyataan Rasmi Sharifah Zohra Jabeen SW1M #Listen

Posted: 21 Jan 2013 08:13 AM PST

Panglima - Meminta maaf walau tidak bersalah adalah sangat mulia di sisi Allah.


Kuala Lumpur, 20 Januari - Presiden Suara Wanita 1Malaysia,Sharifah Zohra Jabeen telah mengeluarkan kenyataan rasminya berhubung insiden 'Listen' yang mencetuskan kontroversi dalam satu sidang media.

Sidang media berkenaan turut dihadiri oleh Pengerusi Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK), Hafiz Ariffin bersama Yang DiPertua Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Utara Malaysia,Ku Amirul Ku Seman.

Ketika ditemuramah oleh wartawan,Hafiz menjelaskan bahawa sidang media ini merupakan satu insiatif daripada pihak MPPK untuk mendengar sendiri penjelasan dari  pihak Sharifah dan menyampaikan ketidakpuashatian bagi pihak mahasiswa terhadap insiden berkenaan.

Hafiz berkata "Kami juga turut lega Sharifah telah memohon maaf atas insiden yang berlaku"

"Kita juga tidak mahu perkara ini diekspolitasi bagi tujuan-tujuan pihak berkepentingan" ujarnya.


Sumber 

http://mymahasiswa.blogspot.com/2013/01/video-kenyataan-rasmi-sharifah-zohra.html?m=1


Sent from my iPad

Respon Husam Musa 7 Janji PM @NajibRazak Jika BN Menang - Amat Memalukan !!!

Posted: 21 Jan 2013 07:55 AM PST

Kalau baca nampak hebat...cuma eja dulu dengan betul, baru boleh nak perbetulkan orang.

Salah ejaan menggambarkan tahap ilmuan yang dimiliki dan tidak seharusnya seorang seorang Exco Kanan Negeri Kelantan menulis dengan begitu lemah sekali hingga salah ejaan sana sini.

Jika eja pun dah salah, janji pun tidak ditepati seperti Jambatan Palekbang atau berjanji yang mustahil seperti kereta api laju KL Kota Bharu hanya sejam, atau janji membina Highway dengan cara minta duit rakyat maka tidak hairanlah Kelantan makin mundur dan mundur.

Jika amanah tidak diberi kepada ahli maka nyatakah kemusnahan lebih besar sedang menanti..seperti mafhum Nabi saw.

Rakyat Kelantan sudah muak dengan tipudaya pembangkang dan masanya sudah tiba untuk Kelantan diperintah oleh Barisan Nasional.

Tragedi Kalimah Allah : Hinanya Majlis Syura PAS di mata @AzminAli dan Karpal #DAP

Posted: 21 Jan 2013 03:08 AM PST

Kalimah Allah: Hinanya Majlis Syura PAS Di Mata PR

Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas.

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.

Double - Y Tulis Isu #RCISabah Siar Fakta Yang Tidak Disiarkan Media PR @NajibRazak @HishammuddinH20 @TunFaisal @AzminAli @Anwaribrahim

Posted: 21 Jan 2013 01:43 AM PST


Isu 'Projek IC' mungkin asing bagi rakyat di semenanjung, namun kisah-kisah dan cerita tentang wujudnya aktiviti pemberian kerakyatan kepada warga asing untuk mengundi UMNO/BN sepanjang pemerintahan Tun Mahathir Mohammed telah lama diperkatakan oleh rakyat Sabah.

Pelbagai kisah muncul, ada yang mengatakan seramai 40,000 warga asing diberikan kerakyatan, ada juga yang mengatakan jumlah tersebut mencecah berjuta warga asing di Sabah.

Disebabkan pelbagai andaian, persepsi dan cerita yang meniti di bibir rakyat Sabah ini sejak sekian lama. PM memutuskan untuk menubuhkan Suruhanjaya di Raja (RCI
) yang diumumkan pada 11 Ogos tahun lepas untuk menyelesaikan sepenuhnya masalah pendatang tanpa izin di Sabah.

Usaha murni dan ikhlas DS Najib Tun Razak membuktikan kerajaan begitu komited untuk menyelesaikan masalah yang membelenggu rakyat Sabah dan ia semakin serius apabila ada pihak yang menerbitkan buku menceritakan wujudkan aktiviti pemberian kerakyatan melibatkan kepimpinan tertinggi kerajaan pada masa itu.

Tetapi apabila meneliti kebanyakkan buku yang ditulis oleh penulis bernama Mutalib,  ia berkisar cakap-cakap mulut beberapa bekas pegawai kerajaan tanpa disokong oleh bukti atau dokumen yang kukuh.

Pendengaran prosiding pertama RCI yang berakhir pada 18 Januari menyaksikan beberapa saksi dipanggil yang mana pelbagai pengakuan telah dicatitkan.

Walaupun baru sessi pertama prosiding, pembangkang terlebih dahulu dilihat menjadi hakim dalam prosiding tersebut dengan menjatuhkan pelbagai hukuman ke atas mantan PM Tun Mahathir Mohammed.

Terma-terma yang digunakan pula telah menimbulkan salah faham masyarakat serta menimbulkan persepsi buruk terhadap jabatan-jabatan kerajaan seperti JPN, SPR dan MKN.

Baca selanjutnya di

http://yuseriyusoff.blogspot.com/2013/01/rcisabah-azmin-ali-gelabah-antara-fakta.html?m=1


Sent from my iPad

KLXPRESS - Umarak (Pemerintah) Dan Ulamak (Pondok) Berganding Bahu Untuk Ambil Alih Kelantan

Posted: 21 Jan 2013 01:22 AM PST

Umarak Dan Ulamak Berganding Bahu Untuk Ambil Alih Kelantan


download (54)

KOTA BAHARU: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak percaya perjuangan Barisan Nasional (BN) untuk mengubah kepimpinan negeri Kelantan turut melibatkan tokoh agama seperti golongan ulama dan umarak.

Beliau berkata tokoh agama ini merupakan pejuang mewakili suara masyarakat Kelantan yang sentiasa dahagakan perubahan tanpa mengetepikan pegangan agama.

"Kalau ingin melihat perubahan, inilah kumpulan yang akan mencipta sejarah. Perjuangan kita melibatkan gandingan baharu pemimpin-pemimpin bertaraf ulama dan umarak (pemimpin).

"Ulama-ulama ini yang tidak main politik. Mereka ini juruh (baik dan bagus), Insya-Allah mereka akan bersama-sama dengan kita. Inilah yang menjadi pegangan saya," katanya pada majlis minum petang bersama badan bukan kerajaan dan pemimpin tempatan termasuk pemimpin sekolah pondok di sini.

Terdahulu perdana menteri mempengerusikan mesyuarat badan perhubungan Umno Kelantan kira-kira dua jam.

Najib berharap perjuangan ulama dan umarak akan sentiasa diteruskan serta disokong pelbagai pihak dalam usaha mencapai matlamat yang dirancang.

"Teruskan usaha kita dengan ceramah-ceramah yang dibuat oleh golongan ulama muda mahu pun tua, dan guru pondok. Ini akan membantu kita dalam memberi penjelasan bahawa BN berada di atas landasan yang benar," katanya.
images

Jelas Najib, Kelantan merupakan negeri pertama yang dimasukkan dalam manifesto BN dan manifesto itu akan dilaksanakan dan dibuktikan kerana janji kerajaan pusat sentiasa ditepati.

Perdana menteri hari ini mengumumkan tujuh projek besar antara sebahagian manifesto BN yang bakal dilaksanakan bagi memajukan Kelantan tidak lama lagi.

Projek itu merangkumi pembinaan lebuhraya Kuala Krai-Kota Baharu, pembinaan stadium baharu, pembinaan masjid terbesar dan pembinaan perumahan rakyat peringkat permulaan melibatkan 3,000 unit.

Projek lain adalah mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara yang boleh memuatkan 5,000 pelajar dan projek menyelesaikan masalah air. BERNAMA

http://www.klxpress.com.my/?p=6999


Sent from my iPad

Kejatuhan Pakatan Rakyat Sudah Semakin Ketara

Posted: 21 Jan 2013 01:19 AM PST


Nampaknya, apa saja yang dibuat oleh Pakatan Rakyat hari ini akan memakan diri mereka sendiri. Pemimpin-pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat sering diaibkan dengan kata-kata dan tindakan mereka sendiri sejk kebelakangan ini.

Seolah-olah mereka hanya pandai mengelirukan rakyat jelata dengan sentimen-sentimen kononnya rakyat Malaysia hidup dalam sebuah negara yang kejam dan tidak berperikemanusiaan. Tidak hairanlah kenapa senjata utama mereka hanyalah mengapi-apikan rakyat untuk turun berarak di jalanan.

Dua minggu lalu, DS Anwar Ibrahim cuba mengelirukan rakyat berhubung isu saham Felda Global Ventures Berhad.

Dalam helahnya untuk dilihat sebagai seorang pakar ekonomi, beliau mengesyorkan kerjasama antara Malaysia dan Indonesia dalam sektor minyak & gas dan kelapa sawit. "Lagipun, kita sebahagian daripada Opec. Saya bukan bermaksud untuk mencadangkan sebuah kartel, tapi hanya sinergi antara kedua-dua negara ini bakal membantu mengurangkan masalah yang timbul," ujar beliau.

Mungkin beliau telah dimakan usia sehingga terlupa, mungkin juga beliau tidak tahu langsung. Malaysia tidak pernah menganggotai Opec, dan kita telah pun berbincang dengan Indonesia untuk membentuk sebuah badan usahasama yang akan berusaha untuk menyokong kestabilan harga melalui pengurangan stok serta mengawal bekalan minyak sawit. Perancangan dan tindakan telah pun dilaksanakan oleh pihak kerajaan, rakyat Malaysia tidak perlukan retorik DS Anwar Ibrahim.

Seminggu kemudian, Pakatan berkhayal lagi. Didorong oleh tuduhan melulu yang dilemparkan oleh bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat mula melaung-laungkan tuduhan kononnya kerajaan Jepun telah membayar RM207 bilion kepada Malaysia sebagai pampasan kepada mangsa-mangsa projek landasan keretapi maut sewaktu era Perang Dunia Kedua dahulu.

Tuduhan ini mengingatkan saya kepada tuntutan tidak masuk akal yang dibuat oleh Hindraf.Anwar terus mempersoalkan ke mana hilangnya wang pampasan tersebut di Jakarta minggu lepas. Beliau tidak tahu bahawa pihak kerajaan Jepun sendiri telah mengeluarkan kenyataan rasmi yang menafikan ia pernah membuat pembayaran sejumlah itu kepada Malaysia. RM207 bilion yang kononnya telah dibayar dan dilesapkan oleh kerajaan Malaysia adalah "diluar penglibatan dan pengetahuan Kerajaan Jepun." Rupa-rupanya, tiada seorang pun penasihat-penasihat DS Anwar Ibrahim yang mempunyai masa untuk memberitahu beliau bahawa Tokyo telah menafikan tuntutan Pakatan tersebut. Saya rasa mereka terlalu terperangkap dalam pembohongan mereka sendiri.

Perhimpunan KL112 Sabtu lepas telah dilihat sebagai usaha terakhir Pakatan untuk menunjukkan kuasa dan sokongan untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional (BN). Walaupun perhimpunan Bersih dan Bersih 2.0 sebelum ini kononnya bersifat "non-partisan" kerana dirancang oleh NGO-NGO dan kumpulan-kumpulan kebebasan sivil, KL112 lebih jelas dari mula lagi. Ia adalah agenda Pakatan Rakyat, dan niat mereka sangat jelas.Hari yang dinantikan tiba, namun sejuta rakyat yang digembar-gemburkan oleh Pakatan tidak tiba. Pemimpin Pakatan hanya mampu berbohong dengan berkata bahawa 500,000 rakyat Malaysia telah berhimpun dalam stadium yang hanya berkapasiti 30,000 orang itu.

DS Anwar Ibrahim menganggap Himpunan Kebangkitan Rakyat itu sebagai sebuah kejayaan besar yang telah mencatat sejarah. Ada juga penyokong-penyokong beliau yang menganggap perhimpuan tersebut sebagai "hari kemerdekaan negara yang kedua."Semua khayalan-khayalan ini lupa bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Kerajaan Barisan Nasionallah yang telah berusaha gigih untuk membawa transformasi politik dan ekonomi kepada negara. Pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) serta enakmen Akta Perhimpunan Awam adalah usaha kerajaan untik menegakkan kebebasan awam dan kebebasan sivil. "Kejayaan" perhimpunan 12 Januari tersebut adalah sebenarnya bukti kepada usaha-usaha kerajaan.

Anwar pasti kecewa kerana perhimpunan ini berlangsung tanpa sebarang insiden. Tiada perusuh yang merosakkan kenderaan polis, tiada seorang pun rakyat yang dipukul, dan tiada sesiapa pun yang disembur dengan air atau gas pemedih mata. Rata-rata rakyat Malaysia menarik nafas lega dan melemparkan pujian kepada kerajaan dan pihak polis. Malahan, pemimpin DAP Lim Kit Siang sendiri pun telah memuji Datuk Seri Najib kerana membenarkan perhimpunan tersebut berlangsung.

Perhimpunan KL112 adalah kemenangan untuk rakyat Malaysia, bukan untuk Pakatan Rakyat. Ia telah menunjukkan bahawa rakyat Malaysia sangat cintakan keamanan dan perpaduan.

Arjuna Indra
Kuala Lumpur 

Sent from my iPad

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 21 Jan 2013 11:18 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Peut-etre que je ne peut pas etre tragiquement induire en erreur a ce sujet

Posted: 21 Jan 2013 03:25 AM PST

Tout ce que vous devez faire est de la publicité. Qui est soigneusement inspecté au préalable.

Il s’agit d’un puzzle bien d’avoir. Voici quelque chose que mon beau-père devis en respectant casino en ligne gratuit, La séparation est un si doux chagrin.
Je dois être victorieux.
Je suis sûr que la plupart des amateurs sont actuellement conscients de casino online. J’ai fait la même chose pour beaucoup de mois et il est devenu une habitude.
J’ai eu une bonne première impression. Par conséquent, ce qui fait un bon casino en ligne ? Vous savez que vous pouvez vous attendre liste des casino legal en france de ne plus être disponibles. Bien, pour commencer, la plupart ont casino internet casino en ligne gratuit pour gagner de l’argent à cause de cela. Tu sais que je ne doit pas ignorer que dès qu’ils le peuvent.

J’ai entendu dire que la plainte de tout le temps. A partir de maintenant, il n’y a actuellement aucun casino online de premier plan pour que les gens les plus ordinaires choisir leur situation dans son ensemble sur la base de recommandations.

Cela semble très intéressant, mais voici un fait touchant à casino en ligne, qu’on le veuille ou non. Il point de vue m’a apporté des résultats instantanés. Vous devez avoir la meilleure efficacité. Comment puis-assistants saisir pointeurs casino gratuit de premier ordre ? Pourquoi désirez-vous de dire ce que vous voulez dire quand roulette en ligne qui décrit si mal ? En fait, ce qui m’a donné la conclusion. Vous trouverez en référence à ces ressources cachées et les gars du parti sera en mesure de répondre à toutes vos questions. Comment peut-compagnons tombé sur des matériaux exemplaires casino en ligne ? Permettez-moi d’offrir l’essentiel concernant casino en ligne.

Je sais qu’il est difficile d’arriver à cette idée qui écrit casino bonus si mal.

Je me sens troublé ce soir afin que les gens ordinaires n’ont pas peur de prendre des risques à une époque de changement monumental dans casino francais. Il est fréquent comment les connaisseurs peuvent éviter un travail unique de ce genre.
Dans l’humble avis de cet écrivain particulièrement, j’ai trouvé roulette être une véritable corne d’abondance à la fois de le faire et casino en ligne.
J’ai eu une prise ferme sur l’idée. J’avais suggéré que je ne pouvais pas prendre une approche faisceau laser. C’est ce que les gens disent tous les jours. Je vais cependant vous donner un casino francais sans telechargement qui fait une bonne impression pour un jeux de casino.

Peut-être que je peux être complètement perdu quand il s’agit de casino gratuit. Je dois admettre que je n’ai casino en ligne. Comme quelqu’un qui travaille avec jeux de casino, je sais combien il est vital d’être réellement en mesure d’identifier casino.
Je sais plus que la plupart des subordonnés ne toucher à craps. Cela a été délivré par le gouvernement et pour moi, casino en ligne c’était juste une blague.

Au moins, je l’espère vous ou sont en danger d’être tenus pour responsables de la fiabilité des casino online. Ce que je veux dire, c’est que vous voudrez peut-être faire face à tout ce qui met en avant la conclusion de casino partouche video poker gratuit si bien ?

Il s’agit d’un point de vue idéal pour obtenir votre jeux de carte recherche de son mieux en faisant usage de casino en ligne.

Il est dit, de bonnes murailles font les bons voisins. Les magasins jeux de casino que vous souhaitez acheter votre bonus casino partir sont ceux qui s’adressent principalement l’industrie casino online mais vous n’avez probablement aucune hypothèse où je veux en venir. Cela devrait mettre un Monkeywrench dans les travaux.

Vous voulez laisser Sleeping Dogs Lie. J’ai dû faire une course folle pour cela. Je dois dire que je ne peut s’opposer à cette impression extraordinaire. Il s’agit d’une théorie rarement utilisé pertinents pour casino gratuit en ligne sans depot.
Il s’agissait d’une excuse pisse-pauvres. Pros les plus anciens ont besoin de se concentrer sur un seul élément à la fois.

oyabun

Posted: 21 Jan 2013 11:12 PM PST

oyabun


Khidmat bakti terbaik BN!

Posted: 21 Jan 2013 10:24 AM PST


Najib Tun Razak ditemu bual oleh penyampai SelangorBN.fm, Kavimani Muthayam (kanan) sambil diperhatikan oleh para pemimpin BN Selangor termasuk Noh Omar dan Mohd. Zin Mohamed semasa Majlis Pelancaran radio SelangorBN.fm di Bangunan UMNO Selangor di Shah Alam, baru-baru ini.

Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan Barisan Nasional (BN) akan memberi khidmat bakti yang jauh lebih baik berbanding pakatan pembangkang jika diberi mandat mentadbir semula Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 tidak lama lagi.

Perdana Menteri berkata, jaminan itu dibuat bukan kerana parti tersebut mahu kuasa semata-mata tetapi atas keyakinan dan kepercayaan BN memiliki segala keupayaan untuk memberi khidmat bakti terbaik, berbanding pembangkang yang menghidangkan pelbagai masalah kepada rakyat.

Menurutnya, pelbagai masalah dalam tempoh sepenggal Selangor ditadbir pakatan pembangkang yang diterajui Parti Keadilan Rakyat (PKR) termasuk terbaru isu masalah air, sudah cukup untuk menyedarkan para pengundi bahawa hanya BN sahaja mampu memenuhi hasrat serta aspirasi mereka.

Pada masa sama, Najib berkata, selaku pemimpin nombor satu negara, beliau akan memastikan Selangor tidak ketinggalan dalam arus pembangunan pesat negara kerana negeri itu terlalu strategik dan bagi tujuan tersebut kepimpinan negeri mesti selari dengan pentadbiran Pusat.

"Kita merayu pengundi beri peluang kepada BN sebab negeri ini terlalu strategik untuk negara. Penting wujud keselarasan antara kerajaan negeri dan Pusat. Kalau tidak rakyat akan susah kerana pasti berlaku pelbagai masalah berbangkit yang akhirnya bukan sahaja menyusahkan rakyat tetapi merugikan negara.

"Kebelakangan ini terlalu banyak masalah terutama kegagalan pembangkang menunaikan janji. Mereka mungkir janji dan saya pantang orang mungkir janji. Saya percaya rakyat Selangor pun sama," katanya ketika ditemu bual semasa merasmikan pelancaran radio SelangorBN.fm di sini.

Turut hadir, Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin Mohamed.

SelangorBN.fm yang merupakan radio dalam talian dan mula beroperasi sejak November 2012 diwujudkan sebagai medium terbaru BN Selangor untuk mendekati rakyat negeri tersebut khususnya golongan muda selain menjadi platform bagi mendapat maklum balas daripada rakyat.

Mengulas mengenai pelancaran radio tersebut, Perdana Menteri berkata, perkara itu merupakan satu perkembangan sangat baik dan membuktikan kepada rakyat bahawa BN Selangor bukan sebuah parti yang statik, sebaliknya berjaya memikirkan banyak idea-idea baru dalam mendekati rakyat.

Najib yang gembira dengan langkah proaktif BN Selangor itu menambah, sejak dikejutkan tsunami politik pada 2008 sehingga menyaksikan Selangor terlepas ke tangan pembangkang, banyak perubahan komprehensif dilakukan parti tersebut dalam mendekati dan merasai sendiri denyut nadi rakyat.

"Radio ini merupakan medium yang sangat baik untuk kita menyampaikan mesej BN dan di samping itu mendapat maklum balas dari rakyat yang mana ia akan dijadikan landasan untuk BN memberi khidmat bakti lebih baik dan berkesan kepada rakyat Selangor," katanya.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 21 Jan 2013 11:06 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Hampir 17 Juta Umat Islam Malaysia Kufur & Syirik Kerana Hadi Awang...

Posted: 21 Jan 2013 09:00 PM PST


Tak susah untuk dap mengkufur dan mensyirik kan umat islam di malaysia, buka sahaja cerita pasal kalimah Allah, maka akan ada lembu-lembu belaan mereka akan bersuara buka mulut bersetuju dengan permintaan dap...

Bak kata haron din dalam videonya dulu, jatuh kufur dan syirik kita sebagai umat Islam kalau membenarkan orang kafir kristian menggunakan kalimah Allah untuk agama mereka...

Nah sekarang, dap tak perlu keluarkan satu sen pun untuk kufurkan umat islam, cukup dengan memberikan hadi awang sehelai kertas kenyataan media untuk dia baca, tapi mungkin sebelum itu, anwar mungkin berjanji dengan hadi awang, bahawa satu jawatan menteri kabinet akan di berikan kepada dia sekiranya pakatan haram perintah malaysia...

Kenapa hadi di pilih untuk baca kenyataan media itu??? kenapa tidak mat sabu atau pemimpin pas lain..??? ada berberapa sebab kenapa dap beri tanggung jawab itu kepada hadi, pertama kerana hadi bodoh, kedua, kerana hadi gila nak jadi menteri, jadi menteri apa pun hadi tak kisah, asalkan jawatan menteri, (itu pun kalau pakatan perintah malaysia la) ketiga, dap tahu, iq hadi ni agak rendah, processor hadi slow, maka apa sahaja kenyataan yang di sorong kepada hadi lebih-lebih lagi di hadapan belasan kemera media membuatkan hadi teruja nak masuk tv, lalu dia ambil dan terus di baca tampa menganalisis dulu isi kandungan kenyataan itu dan apa implikasinya pada umat islam di malaysia dan tampa merujuk dulu kepada majlis syura partinya....

Dalam sosio parti politik, presiden partilah yang tinggi jawatannya, aku yakin kalau dap minta presiden parti keadilan, wan azizah baca, wan azizah sendiri tak tergamak nak baca kenyataan seperti apa yang anwar dan hadi baca hari tu, lalu dap gunakan anwar atas kapisiti ketua umum pkr, yang mana jawatan ketua umum tidak pernah di pertandingkan dalam pemilihan pkr, bagi dap pula, tidak kisahlah sapa yang baca kenyataan itu, pasal pimpinan dap semuanya kafir, jadi mereka tak ada masaalah...

Video haron din kata, kufur jika sokong guna kalimah Allah: klik sini

Kenapa Hadi Takut Buat Sidang Media...???

Posted: 21 Jan 2013 05:00 AM PST

Hadi dengan angkuh mengatakan dia akan pertahankan keputusan majlis syura pas yang melarang menggunakan kalimah Allah oleh orang kafir di malaysia, tapi dalam angkuh-angkuh hadi tu ada bodohnya juga, kenapa kenyataan hadi tu di keluarkan oleh setiausaha politiknya, bukan dari mulut hadi sendiri...??? klik sini.

Ini menunjukan yang hadi masih mempertahankan kenyataan yang dia baca sewaktu sidang media bersama anwar dan kit siang tempoh hari, kalau betul seperti apa yang di katakan oleh supol hadi tu, dah tentu hadi akan buat satu sidang media mempertahankan keputusan majlis syura...

Tapi mana sidang media hadi??? dengan pakatan kau boleh bersama dalam sidang media untuk benarkan kalimah Allah orang kafir gunakan, tapi untuk pertahankan keputusan yang di buat oleh majlis syura parti dia sendiri, takan suruh supol ko yang jawab...



Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 21 Jan 2013 11:03 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kontradiksi Fahaman Politisma : Isu Kalimah Allah

Posted: 21 Jan 2013 10:44 PM PST



SEKURANG-KURANGNYA dua orang yang telah mengisytihar dan membuat seruan agar isu kalimah Allah ditamatkan perdebatannya. Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam satu kenyataannya memberitahu dengan resolusi Majlis Syura terbaru, maka isu itu telah berakhir dengan rasminya. Manakala Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) melalui kenyataan akhbar presidennya, Amidi Adnan meminta kesemua pihak menghormati keputusan Majlis Syura PAS. Malah beliau menggunakan istilah 'gencatan' dalam kenyataannya bagi menggambarkan bahawa isu ini sebetulnya menjadi seakan-akan perang antara kumpulan pro PAS dan pro kerajaan.

Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR sebaliknya menyatakan bahawa PKR menghormati keputusan Majlis Syura namun keputusan itu hanya berlaku untuk parti PAS. Keputusan asal Pakatan Rakyat masih kekal, iaitu membenarkan penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam, termasuklah untuk versi cetakan kitab agamanya.

Jika sekiranya saya seorang ahli PAS, saya pasti akan mengalami kompleksiti hala tuju politik yang amat pelik dan kontradik di tahap maksima. Di dalam parti, saya diminta mendokong bahawa penggunaan kalimah oleh bukan Islam tidak dibolehkan. Sekiranya saya berbuat sebaliknya, saya boleh dianggap mencemarkan akidah saya sendiri, sesuatu yang menjadi sebahagian akar perjuangan saya di dalam parti.

Manakala di peringkat nasional, di mana saya diikat dan tunduk kepada konsensus yang lebih besar, saya dikehendaki tunduk dan bersetuju bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam. Implikasinya boleh membawa makna kitab-kitab agama Kristian boleh dicetak dalam bahasa Melayu menggunakan nama Allah di dalamnya sebagai terjemahan God dan boleh disebarkan di negeri-negeri Pakatan Rakyat termasuklah di Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang ataupun seluruh Malaysia sekiranya PR memenangi PRU ke 13.

Saya sebagai ahli PAS akan diingatkan bahawa di peringkat nasional juga, Presiden parti saya mewakili konsensus tiga parti telah pun bersetuju berkenaan penggunaannya. Sekalipun PAS mungkin menarik balik kebenaran awal yang diberi, namun dua parti lain nampaknya teguh dan tegap dengan pendirian sebelumnya.

Apakah sekiranya selaku Muslim tradisional dan konservatif, yang merupakan ahli PAS seumur hidup akidah saya adalah betul sebagai Islam di peringkat keahlian PAS sahaja, tetapi saya menjadi seorang murtad di peringkat nasional apabila turut bersetuju dengan penggunaan kalimah Allah untuk bukan Islam, jika mengikut tafsiran beberapa seorang ulama tertentu.

Dengan demikian, cara penyelesaian oleh PAS dan Pakatan Rakyat dalam isu kalimah Allah ini boleh dilihat dari banyak sudut. Dari sudut PAS, ianya boleh dibaca sebagai PAS dilihat mengambil mudah isu yang mengancam akidah umat Islam. Adakah isu yang begitu besar dan signifikan akan ditamatkan dengan keputusan mursyidul amnya. Mungkin ianya mudah kepada politik PAS apabila isu ini nampaknya tidak menguntungkan mereka dari segi politik.

Namun, sesetengah pihak menganggap isu ini amat menguntungkan DAP. Melaluinya, DAP yakin bahawa sekiranya Pakatan Rakyat menang, mereka akan dapat mengawal PAS daripada menguasai kepimpinan politik tanahair sekiranya PAS mahu meletakkan Haji Hadi sebagai Perdana Menteri.

Mereka berjaya mendedahkan bahawa PAS sebuah parti yang tidak berupaya menjadi sebuah parti yang boleh menjaga kepentingan warga Malaysia pelbagai kaum. Suaris pernah menyiarkan tulisan Zainudin Omar [disini] yang menulis bagaimana PAS akan menjadikan model Mesir di mana Ikhwanul Muslimin mempergunakan parti-parti sekular dan Kristian untuk mendapat kuasa dan memungkiri janji mereka apabila Mohammad Morsi berjaya dilantik menjadi Presiden.

Sekiranya saya seorang pro kerajaan dan ahli UMNO pula, saya tidak akan cepat-cepat menerima 'gencatan mulut' (bukan senjata) yang disyorkan oleh ABIM itu. Saya boleh menerimanya secara bersyarat disebabkan 'dosa' PAS dalam isu kalimah Allah bukan senang untuk dibersihkan dengan mudah. Ia telah menjatuhkan maruah semua orang Islam di Malaysia, bukan ahli PAS sahaja.
  
Sebagai ahli UMNO, saya akan memberikan dua syarat utama sebagai janji penyelesaian kepada isu ini; pertamanya saya akan meminta PAS menyelesaikan isu akidah ahli-ahlinya dulu di peringkat parti dan juga di peringkat gabungan Pakatan Rakyat. Ini bermakna Presiden PAS haruslah memilih untuk mengisytiharkan bahawa PAS bermufarakah dengan Pakatan Rakyat dan mengisytiharkan bahawa Allah hanya untuk orang Islam. Ini bermakna Pas hanya bersetuju dalam perkara lain dalam gabungan, bukannya dalam isu menggadai akidah umat Islam.

Keduanya, saya akan meminta Presiden PAS dan Mursyidul Amnya menghentikan dan menarik balik serta merta tuduhan-tuduhan serta kata-kata yang membawa makna bahawa UMNO sebagai kafir, taghut dan sebagainya tanpa berselindung di sebalik mainan kata-kata yang akhirnya membawa makna yang sama. Keikhlasan keduanya adalah dituntut supaya mereka, menjelang pilihan raya tidak lagi mengungkit soal akidah orang-orang UMNO sebagai bahan untuk memancing undi semata-mata. UMNO tidak akan mendapat sebarang untung dari perisytiharan berkenaan, melainkan agama Islam akan terjaga dari kumpulan orang yang menjual agama untuk dana dan undi pilihan raya.

Sekiranya saya sebagai orang UMNO, mendapati bahawa PAS masih berdegil tidak berganjak daripada tuntutan yang dibuat, saya cadangkan isu ini diteruskan dengan satu ingatan, bahawa orang PAS keseluruhannya boleh diragui akidahnya di peringkat gabungan Pakatan Rakyat kerana mereka, yang diwakili oleh Presiden mereka terus bersetuju dengan keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat itu. Dengan itu, perjuangan UMNO amat penting dalam usaha menjaga kemurnian akidah umat Islam dari digadai oleh pihak yang bertopengkan Islam.


Credit to Umar Zain


#LISTEN KEZALIMAN MALAYSIA TERHADAP HAK RAKYAT!

Posted: 21 Jan 2013 08:00 PM PST




Mari kita renungkan sebentar, jika Malaysia ini sebuah negara yang mundur dari segi ekonomi, negara yang tidak aman, negara yang menuju kemusnahan, dan pelbagai lagi fitnah yang dilontarkan, rasanya adakah Universiti Xiamen akan membina kampus luar negaranya yang pertama didunia di Malaysia?



Pikir-pikir lagi.

Betul ke Malaysia ni negara yang kolot serta mundur dari segi pendidikan tinggi? Wajarkah anda berfikiran sedimikian? MyMassa berasakan Malaysia merupakan antara hab pendidikan rantau asia tenggara yang paling maju dan paling berpatutan, sehinggakan mampu menarik pelajar-pelajar asing dari negara Afrika dan Asia yang lain. 

Pikir-pikir lagi

Malaysia negara yang zalim? Tidak memberi bantuan yang sewajarnya kepada penduduk-penduduk seperti pendidikan percuma? Sejak bila United States of America memberi pendidikan percuma kepada mereka yang masuk ke pendidikan tinggi tanpa biasiswa? Dan di UK pendidikan percuma hanya di peringkat sekolah namun cukai yang ditagih dari rakyat UK berjulat 20-40% setiap bulan. Fikirkan lagi zalimkah Malaysia ini yang menawarkan pinjaman boleh ubah dan pelbagai bentuk biasiswa untuk pelajar yang cemerlang? 

Fikirkan lah wahai orang Malaysia, sekiranya zalim Malaysia, anda tidak akan mampu memperoleh seorang satu komputer, satu smartphone, satu tablet, dan pelbagai lagi kemudahan dan prasarana yang membantu pendidikan. Jangan disogok dengan kemajuan negara Jepun, US dan Eropah yang lain, haruslah kita sedar di kelompok mana Malaysia berada, dan kita berbangga Malaysia antara pemacu kelompok tersebut!

#LISTEN CINA HORMAT PADA NAJIB TUN RAZAK!

Posted: 21 Jan 2013 05:38 PM PST


Malaysia dipilih sebagai venue pertama bagi kampus cawangan luar negara Universiti Xiamen pada 2015.
 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kampus cawangan itu akan dibina di tanah seluas 60.72 hektar di Salak Tinggi, dekat sini dan dijangka beroperasi pada September 2015.

"Kerajaan Malaysia telah memberi kelulusan secara prinsipnya kepada Universiti Xiamen untuk menubuhkan cawangan kampus luar negaranya yang pertama di sini.

"Jemputan ini begitu bersejarah kerana inilah kali pertama kerajaan China membenarkan sebuah universitinya menubuhkan kampus di luar negara," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan 30 minit dengan Presiden Universiti Xiamen, Prof. Zhu Chongshi dengan anggota delegasinya seramai 20 orang di Kompleks Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini.

Najib juga menyaksikan majlis penyerahan surat jemputan daripada Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin kepada Zhu. Hadir sama Duta Khas Perdana Menteri ke China merangkap Pengerusi Majlis Perniagaan Malaysia-China, Tan Sri Ong Ka Ting.

Najib berkata, satu perjanjian penubuhan kampus cawangan itu akan ditandatangani pada awal Februari ini ketika pelancaran Kuantan Industrial Park di Pahang.

Beliau berkata, kapasiti kampus cawangan Universiti Xiamen di peringkat pertama dijangka mengambil 10,000 pelajar iaitu satu pertiga warga Malaysia, satu pertiga warga China dan satu pertiga lagi daripada negara-negara ASEAN dan luar ASEAN. 

Katanya, lima buah fakulti akan ditubuhkan di kampus cawangan di sini iaitu kejuruteraan biologi elektrik dan kejuruteraan kimia, pusat pengajian perubatan, teknologi maklumat dan komunikasi (ICT), Perniagaan dan Ekonomi, Bahasa dan Kesusasteraan China. 

"Penubuhan cawangan kampus itu akan menjadikan Malaysia sebagai hab pendidikan di rantau ini," katanya sambil menambah bahawa Bahasa Inggeris akan digunakan sebagai bahasa penghantar.
Jelas beliau, Universiti Xiamen yang merupakan sebuah universiti yang tidak berasaskan keuntungan akan menggunakan semua pendapatan daripada cawangan kampus di sini untuk dilaburkan semula supaya kampus di sini akan mencerminkan sebagai sebuah universiti yang mencapai tahap kualiti pendidikan cemerlang. 

Sementara itu, Najib berkata, penubuhan kampus cawangan universiti yang pertama di Malaysia amat bermakna dalam hubungan dua hala Malaysia dan China.

"Perkembangan ini dimungkinkan setelah saya menyuarakan kepada Perdana Menteri China, Wen Jiabao pada April tahun lepas di Nanning, China bahawa Malaysia mengalu-alukan hasrat Universiti Xiamen untuk menubuhkan cawangannya di Malaysia. 

"Hasil daripada perbincangan tersebut, Wen memberi restunya supaya projek ini dilaksanakan," katanya sambil mengucapkan terima kasih kepada Timbalan Presiden Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM), Datuk Ter Leong Yap yang mengeluarkan dana membeli tanah tersebut.

Sementara itu, Zhu mengucapkan terima kasih kepada Malaysia, Perdana Menteri dan Kementerian Pengajian Tinggi dalam usaha menubuhkan kampus cawangan pertamanya di sini. 

"Ini merupakan satu lagi kerjasama yang bermakna Malaysia-China dalam bidang akademik dan pendidikan selain daripada kerjasama ekonomi, perdagangan, sains dan teknologi, kebudayaan yang mengeratkan hubungan dua hala," katanya. 

Zhu berkata, kos penubuhan kampus cawangan itu dianggarkan kira-kira RM600 juta dengan RM400 juta adalah bagi peringkat pertama penubuhan. 

"Dengan nisbah 15 pelajar kepada seorang pensyarah, kira-kira 700 tenaga pengajar diperlukan di kampus cawangan yang bakal dibuka di sini. Kini, pihak universiti sudah mula proses pengambilan tenaga pengajar di seluruh dunia," katanya sambil menambah bahawa pensyarah-pensyarah Universiti Xiamen di China juga berminat untuk bertugas di sini. 

Zhu berkata, yuran pengajian akan mengikut piawaian di negara ini dan biasiswa Universiti Xiamen-Malaysia akan disediakan untuk membantu pelajar-pelajar miskin yang cemerlang dalam bidang akademik. 

Universiti Xiamen yang tersenarai di antara 20 buah universiti terbaik di China diasaskan usahawan getah Malaya yang termasyhur Tan Kah Kee pada tahun 1921.

SURAT, DATO' HARON DIN :AHLI PAS SERU MENANGKAN UMNO ELAK KEMUDARATAN LEBIH BESAR

Posted: 21 Jan 2013 05:02 AM PST

YBHG. DATO DR. HARON DIN, YB. DATO DR. HASSAN ALI, YB DATO NASHARUDIN MAT ISA LAMBANG SEBENAR


Assalamualaikum Warahmatullahih Wabarakatuh.

Kepada Yang Dihormati,

YBhg. Dato' Dr. Haron Din, YB. Nasharudin Mat Isa, YBhg. Dato Haron Taib, YBhg. Dato Ismail Kamus dan YB. Dato' Taib Azamudin.

Terlebih dahulu kita bersyukur ke hadrat ALLAH SWT kerana dengan limpah dan kurniaNYA, kita masih ada kesempatan untuk berdakwah, beristigfar, bermunajat dan berdoa kepada ALLAH SWT. Kita semua, baik UMNO dan PAS, telah berusaha sedaya upaya mengangkat martabat dan kesucian agama Islam dan umat Islam untuk mendapat keredaan ALLAH SWT.

Menurut seorang pemimpin pemuda PAS di Selangor, Cukup-cukuplah perkawanan dengan DAP, lihatlah mudarat yang akan datang jika Pakatan memerintah. PAS tidak mampu menasihati malah tidak ada kekuatan untuk memimpin Pakatan, sudah sampai masanya PAS keluar dari Pakatan. Sekaranglah masanya, bukan selepas PRU13. Inilah masa untuk menunjukkan perpaduan ummah, dan menghancurkan musuh-musuh Islam terutama DAP.

Di Kedah malah di Kelantan, tok-tok guru pondok, dan orang-orang tua yang berumur 60 dan 70 tahun di kampung-kampung jika dulunya penyokong kuat PAS, kini sudah mula berkata, "kalau beginilah PAS hari ini, baik kita keluar PAS dan buat parti PAS baru seperti dulu". Inilah suara-suara pendokong-pendokong PAS asal yang kecewa. Bukan saya yang berkata perkara ini, saya hanya menulisnya, yang menyebutnya kepimpinan pemuda PAS yang pernah menjadi calon dalam beberapa PRU yang lepas.

Lihatlah juga, apabila Majlis Syura memutuskan Tidak Boleh menggunakan nama ALLAH SWT sebagai gantinama kepada GOD (agama Kristian), DAP melalui Pengerusinya Memberi Kata Dua kepada YB Dato Nik Aziz Nik Mat (Mursyidul Am) dan YB Datuk Hj Hadi Awang (Presiden) supaya menarik balik keputusan Majlis Syura itu. 


YBHG. DATO ISMAIL KAMUS & YBHG. DATO' HARON DIN MENYEDARKAN AKAN KEBIADAPAN DAP

Pertembungan Pemikiran dalam PAS sekarang menjadi semakin kemerut apabila hanya tinggal kira-kira 20% hingga 25% sahaja golongan Ulama dalam PAS. Parasit-parasit Anwar yang semakin mendominasi PAS berjaya meng'adjust' keputusan-keputusan PAS sebagaimana Mat Sabu berjaya meng'adjust' keputusan Kalimah Allah.

Sebabnya mudah, PAS tidak mungkin dapat menghalang kekuatan DAP sekarang ini, yang menerima dana dan latihan dari luar negara. Di mana-mana sekarang, ahli-ahli PAS bercakap supaya PAS keluar dari Pakatan.

Jika DAP menguasai kerajaan Pakatan selepas PRU13, orang-orang PAS sendiri tahu betapa ligatnya DAP menguasai dan menjaga kuasa itu, menggunakan kuasa itu, yang mana akhirnya YB Datuk Hj Hadi Awang mahu pun Datuk Hj Nik Aziz Nik Mat sendiri pun tidak mampu berkata "tidak" kepada DAP.

Saya akui PAS adalah parti yang penting untuk memberikan "check and balance", namun kemasukan orang-orang Anwar yang membawa masuk fahaman liberal Islam dan Islam ala Amerika ke dalam PAS benar-benar merosakkan Islam PAS. Kata YB Dato' Dr. Hassan Ali, mereka ini semua parasit yang dihantar Anwar ke dalam PAS.

Lihatlah Mat Sabu seorang yang bukan berpendidikan agama, dengan dibantu oleh golongan-golongan parasit Anwar telah memenangkan Mat Sabu. Bukankah parasit-parasit ini yang bertemu YB Datuk Nik Aziz Nik Mat dengan memberi nasehat yang salah, dengan memaksa YB Datuk Nik Aziz Nik Mat mendesak anak buahnya YB Tuan Man Tuan Ibrahim untuk bertanding Timbalan Presiden PAS. 

Bukankah awal-awal lagi YB Tuan Man Tuan Ibrahim  berkata kepada media bahawa beliau tidak hendak bertanding. Akhirnya, YB Nasharudin Mat Isa ditewaskan, dan berjayalah Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS. Bertepuk-tanganlah parasit-parasit Anwar dalam PAS dan bertepuk tangan jugalah DAP kerana Mat Sabu mudah ditunjuk-tunjuk.

Kepimpinan pemuda PAS ini berkata kepada saya, kita mesti bantu UMNO menang dalam PRU13 ini kerana Mudarat akan lebih besar kepada negara ini, kepada agama Islam, dan kepada bangsa Melayu seandainya DAP menang besar dan menguasai kerajaan Pakatan. 

YB Nasharudin Mat Isa sendiri tidak akan keluar PAS, tidak akan mengisytiharkan diri keluar PAS, tetapi akan keluar PAS jika dia dipecat. Kerana YB Nasharudin Mat Isa seorang individu yang bermaruah.

Ketahuilah bahawa kini semakin ramai pemimpin muda PAS yang masih berada di dalam PAS, tetapi kini sudah berkempen supaya mengundi UMNO.

Katanya, Apakah perbezaan sekarang, UMNO boleh memimpin BN, sebaliknya PAS tidak mampu memimpin Pakatan Rakyat.

Sebagai pemimpin pemuda PAS, beliau menyeru supaya menangkan UMNO dalam PRU13 akan datang untuk mengelakkan Kemudaratan yang lebih besar kepada umat Islam dan bangsa Melayu di tanah air ini.

...Baca lanjut dan pemikiran dan komentar di jentayuabaka.blogspot.com

Edisi Bongkar! Dokumen pembelian Porsche Cayman milik Pesuruhjaya PAS Perlis didedahkan!

Posted: 21 Jan 2013 03:00 AM PST



Betapa hebat dan zuhudnya Pesuruhjaya PAS Perlis, Hashim bin Hj Jasin. Hanya dengan menjadi wakil rakyat sahaja sudah mampu memiliki kereta mewah Porsche Cayman. Oklah, usahlah kita bersangka buruk, MyMassa yakin pemimpin PAS ini menggunakan duit hasil tabungan dari kecil. Lagipun, apa salahnya, Mursyidul Am PAS, Nik Aziz pun dah pakai Vellfire, anak buah pun mesti lah ikut sama. 






Kasihan pencacai-pencacai bawahan PAS, masa ceramah penat kesana kemari memungut derma, pemimpin mereka pula penat menikmati kemewahan dunia. Sungguh kasihan dikhianati Pemimpin sendiri!

Sumber dokumen: Blog Cucu Tok Selampit

Santai Petang: Gambar Budak Sekolah balun Agen edar Bible Bahasa Melayu!

Posted: 21 Jan 2013 01:00 AM PST




MyMassa tertarik dengan kartun isu edar bible di Penang. Kalaulah betul sekiranya ada budak sekolah yang bagi jawapan sama seperti dalam dialog komik tu, tentu pengedar tersebut dah lari ketakutan sambil menutup kemaluan. Pengedar Bible tersebut sudah tentu buta perlembagaan ataupun baru pijak bumi Malaysia? Organisasi asing mana yang hantar?

Perkara 11. Kebebasan beragama.

  1. Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.
  2. Tiada seorang pun boleh dipaksa membayar apa-apa cukai yang hasilnya diuntukkan khas kesemuanya atau sebahagiannya bagi maksud sesuatu agama selain agamanya sendiri.
  3. Tiap-tiap kumpulan agama berhak—
    • (a) menguruskan hal ehwal agamanya sendiri;
    • (b) menubuhkan dan menyenggarakan institusi-institusi bagi maksud agama atau khairat; dan
    • (c) memperoleh dan mempunyai harta dan memegang dan mentadbirkannya mengikut undang-undang.
  4. Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
  5. Perkara ini tidaklah membenarkan apa-apa perbuatan yang berlawanan dengan mana-mana undang-undang am yang berhubungan dengan ketenteraman awam, kesihatan awam atau prinsip moral.






tok gajah

Posted: 21 Jan 2013 09:39 PM PST

tok gajah


PAS parti Islam???

Posted: 21 Jan 2013 07:02 AM PST




PAS semakin runtuh kerana bersengkokol dengan DAP. Siapa tidak kenal DAP? Parti cina kafir yang sememang nya anti melayu/Islam. Oleh kerana terlalu terdesak maka PAS merelakan diri nya di liwat oleh DAP. Hasil nya hari ini PAS telah di idapi aids yang sukar di ubati. PAS cuma tunggu saat ajal nya akan tiba.

Perjuangan PAS hari ini se mata2 untuk meruntuhkan kerajaan melayu/Islam yang di terajui oleh UMNO. Kesedaran melayu/Islam telah membantut kan cita2 dan niat jahat PAS itu. Hari ini PAS bukan lagi menjadi parti cabaran bagi UMNO. PAS sudah menjadi singa tua yang hilang taring, yang tinggal cuma ngauman nya sahaja.

Kesedaran kaum melayu/Islam terhadap niat jahat PAS tidak boleh di bendung lagi, isu kalimah Allah yang di bangkitkan oleh Lim Guan Eng telah membukti kan perangai yang sebenar pemimpin2 PAS. Segala dakyah dan fitnah yang mereka lempar tidak mampun lagi mempengaruhi melayu. Walaupun PAS mendapat sedikit sokongan dari kaum cina dan india tetapi ianya tidak cukup kuat untuk berhadapan dengan tentangan dari kaum melayu.

Kini sikap dolak daleh pemimpin2 PAS berkenaan isu kalimah Allah telah mendatangkan bale bencane kepade parti itu. Kaum kristian sudah hilang kepercayaan nye terhadap PAS. Kaum melayu/Islam bertambah marah dengan sikap PAS yang pade mule nye bersetuju kaum kafir mengune pakai kalimah Allah dalam bible versi bahasa melayu.

Kalau PAS mengata UMNO parti kafir, hari ini PAS juga sudah jadi parti kafir. Parti kafir PAS ini lebih buruk dari UMNO yang di katakan buruk oleh PAS.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 21 Jan 2013 09:29 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


KALIMAH ALLAH : HADI KAKI KENCING.

Posted: 21 Jan 2013 04:22 AM PST

SEJUTA KERAKYATAN : KIT SIANG WAJIB DESAK TUBUH RCI !

Posted: 20 Jan 2013 10:00 PM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 21 Jan 2013 09:15 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Wakil Rakyat PAS Beli Porshe Cayman Hasil Duit Tabungnya Sejak Kecil

Posted: 21 Jan 2013 09:06 PM PST


Inilah jenis kereta yang khabarnya di beli oleh seorang pemimpin tertinggi PAS di sebuah negeri di utara. Namanya dipadamkan di bawah ini namun jika ingin tahu siapa pemiliknya silalah semak melalui no kad pengenalannya seperti yang tertera di bawah ini. 

Begitu bertuahnya jadi pemimpin PAS. Hanya berceramah dan minta derma sahaja kerjanya. Tiada sumbangan langsung di kawasan namun tiba tiba sudah beli motokar yang harganya hampir suku juta. Mungkin inilah hasil wang disimpannya sejak kecil lagi. 

Wakil rakyat lain di negeri tersebut gigih berjuang untuk membela rakyat, wakil rakyat PAS lebih suka beli kereta yang harganya suku juta. Patutlah ramai hendak jadi YB PAS, sekarang sudah terbongkar apa muslihat dan tujuan mereka.


Khutbah Dari Mimbar : Pertahankan Kalimah Allah SWT

Posted: 21 Jan 2013 06:30 PM PST

Rakyat Kelantan Keliru Dengan Kenyataan Hadi Awang

Posted: 21 Jan 2013 05:00 PM PST

Angin Perubahan Semakin Kencang Di Kelantan

Posted: 21 Jan 2013 03:00 PM PST

PAS Menghina Rakyat Sarawak Dalam Harakahdaily

Posted: 21 Jan 2013 08:06 AM PST


Ini Buktinya Azmin Ali Tidak Gunakan Akal Fikiran

Posted: 21 Jan 2013 06:42 AM PST



Bukti PAS Dulu Cakap Lain Sekarang Cakap Lain

Posted: 20 Jan 2013 11:05 PM PST


Tiada ulasan:

Catat Ulasan