Jumaat, 18 Januari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 18 Jan 2013 01:08 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 18 Jan 2013 01:03 PM PST

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! PATRICK TEOH KUTUK BLOG PENCACAI PAS "BODOH"..???

Posted: 17 Jan 2013 06:37 PM PST

Ni nama blog Patrick Teoh

Ni buktinya...
Aku ada terbaca di blog pencacai PAS Kedah yang kononnya "terlalu bijak" dan "marah-marah" bila dikatakan "bodoh". Blog tu bermati-matian kata Patrick Teoh tu seorang penyokong BN dan ahli MCA...

Paling best, blog "bijak nak mampoih" tu kata PATRICK TEOH AHLI MCA SEUMUR HIDUP..!!! Kah..! Kaaahh..!!! Kahhhh..!!! Memang aku gelak sakan bila baca statement tu...Wakakakakaaaa..!!!


Untuk pengetahuan blog pencacai PAS Kedah yang "bijak nak mampoih" tu, Patrick Teoh tu merupakan penyokong tegar Pakatan Haram dan sangat aktif sekarang ni dengan DAP..!!! Itu kenyataannya.

Dan untuk BUKTInya...eloklah penulis-penulis blog pencacai PAS Kedah yang "bijaksana bijaksini" tu pi tengok di blog milik Patrick sendiri, klik di sini Niamah!!!

Puas hati? Tu laaa... bila orang kata penulis-penulis blog pencacai tu "bodoh", depa nak marah aku. Tapi dah terbukti dah betapa hebatnya "kebodohan" puak-puak upahan Zul Ya tu. Elok la...boss depa "bijak sampai nak mampoih", depa pun "bijak juga sampai nak mampoih"..kan?!!!

LAWAK PAGI INI...SIAPA KATA DAP ANTI-MELAYU..?

Posted: 17 Jan 2013 04:37 PM PST


Perghhhh..!!! Siapa kata DAP anti-Melayu? 

Mana ada DAP anti-Melayu...

DAP manyak sayang itu Melayu maaaaa...

Cuba tengok itu roket kat atas tuuu...

Dia selamat 2 Melayu wooo...

Lain-lain Melayu tu kasi mati pun takpa punyaaaa....heh!

PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Jan 2013 11:52 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot ! Giliran Dr Asri persenda perkahwinan sah Fathul Bari ??

Posted: 18 Jan 2013 10:09 AM PST





Memalukan.. Perkahwinan yang sah disisi agama Ustaz Fathul Bari terus dijadikan isu dan dipersendakan .Kali ini giliran Dr Maza pulak komen di twitter dan menariknya dibalas segera oleh Fathul Bari. Apa niat sebenar Dr Asri? Adakah dia masih lagi berdendam kepada ulama muda ini?

hot! Najib & Rosmah hadir perkahwinan adik pemimpin PKR! !

Posted: 18 Jan 2013 07:35 AM PST

Majlis perkahwinan Ummi Hafilda Ali, 45 dengan Dr Zaman Khan, 33, berlangsung meriah dengan dihadiri kira-kira 800 orang jemputan termasuk perdana menteri dan isteri.

Mengangkat tema 'Syurga Khayalan', pelamin indahmenjadipenyeri Dewan Merdeka Pusat DaganganDuniaPutra(PWTC) pada hari bersejarah pasangan mempelai ini.

Dewan bertambah berseri apabila Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri RosmahMansor turut hadir meraikan hari bahagia pasangan ini.

Najib yang berpakaian warna sedondon dengan isterinya tiba di dewan tepat pukul 8.40 malam dan diberi penghormatan oleh hadirin.

Suasana dewan bertukar kepada 'mood' romantis tatkala pasangan mempelai melangkah masuk ke dalam dewan sambil diiringi alunan lagu 'Hero' dendangan Mariah Carey.

Terdahulu ketibaan mereka di luar dewan diiringipaluan kompang dan bacaan Selawat ke atas Nabi SAW.

Pengantin lelaki yang mengenakansut hitam kelihatan segak manakala pengantin perempuan tampil jelita dengan gaun putih labuh.

Kemuncak majlis tentunya acara merenjis oleh perdana menteri dan isteri bersama tetamu kehormat yang lainserta ibu pengantin perempuan Che Tom Yahya, 78.

Pasangan ini mula terpaut antara satu samalainketikaUmmiHafilda berkunjung ke klinik Dr Zamanuntuk mendapatsuntikanVitaminC.

Tetamu 'tercuit' apabila DidieAliasdanFarouk Hussinyangbertindak sebagai pengacara majlismengusik pengantin lelaki yang disifatkan telah 'menyuntik' hati pesakitnya dalam diam sehingga membawa mereka ke jinjang pelamin.

Artis dan selebriti lain yang hadir termasuk Betty Benafe, Nash, Datuk D.J Dave, Zed Zaidi dan Aznah Hamid.

Ummi Hafilda terpikat dengan suaminya yangmerupakanwarga Pakistan kerana pandai mengambilhatiorang tuaterutama ibunya.

Mereka bernikah di Pakistan,minggu lalu.

Mereka sebelum ini dilaporkan akan berbulan madu di Eropah, namun berhasrat menangguhkan niat tersebut kerana Ummi Hafilda mahu memberi tumpuan terhadap kempen pilihan rayaumumnanti.

Ummi Hafilda adalah adik kepada Timbalan Presiden PartiKeadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali dan kakak kepada artis Azwan Ali.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Hot! Nik Aziz kecewa Pakatan tolak keputusan Majlis Syura

Posted: 18 Jan 2013 04:59 AM PST




Ini satu lagi bukti jelas Pas kini terperangkap dengan perjanjian  dalam Pakatan berhubung isu kalimah Allah  . Kenyataan Azmin umpama suara Anwar  dan  Dap yang mana tetap berpegang kepada persetujuan bahawa Pakatan membenarkan kalimah Allah digunakan bukan Islam.

Nampaknya suara Majlis Syura ulama Pas dah tidak laku dalam Pakatan begitu juga dengan Nik Aziz.  Apa reaksi pencacai -pencacai Pas ? Nak ikut Pakatan ke Putrajya dengan benarkan kalimah Allah dijual atau ikut Majlis Syura ?


KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini dengan tegas meminta semua pihak termasuk pemimpin Pakatan Rakyat (PR) menerima keputusan Majlis Syura bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh bukan Islam. Nik Aziz berkata, perkara itu tidak perlu ditimbulkan semula setelah Majlis Syura pada Ahad lalu menetapkan larangan penggunaan kalimah yang eksklusif bagi orang Islam itu diterjemahkan mana-mana kitab agama bukan Islam kerana salah dari segi maknanya.

 Menurutnya, biarpun ada yang beranggapan wujudnya percanggahan pendapat selepas keputusan ditetapkan Majlis Syura itu terpulang kepadanya untuk membuat dakwaan.

 "Itu ikut dia, tetapi saya tidak mahu cakap benda yang terang dan jelas ini, benda ini sudah jelas dah dan kenyataan bertulis telah dikeluarkan.

 "Sampai bila nak selesaikan isu ini, kalau tutup buka, tutup buka. Majlis Syura sudah membuat keputusan bertulis dan saya sendiri telah menandatanganinya," katanya kepada media ketika ditemui di sini, hari ini.

 Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmi Ali semalam, yang menegaskan Pakatan Rakyat mempunyai keputusan sebaliknya daripada ketetapan Majlis Syura dan berpegang kepada kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu.

Hot! Apa masalahnya Fathul Bari kahwin isteri No 2 ?

Posted: 18 Jan 2013 02:00 AM PST



Bila timbul isu perkahwinan ulama muda Umno  Ustaz Fathul Bari  kahwin bini No 2 di Selatan Thai , apa masalahnya ? Kalau  beliau berkahwin secara sah di sisi agama , ok la.

Ostat2 Pas pun kahwin 2-3 juga di sana secara senyap , jadi apa yang nak diherankan ? UFB bukannya amik duit Rasuah  atau ditangkap khalwat seperti Ostat Kaunseling 3pagi tu.

Cuma yang GPB tabik kat UFB, isteri keduanya adalah warga  Filipina bernama Maria Joy Erlado yang beragama  Kristian. Bukan senang nak mengislamkan seorang yang Kristian dan itu yang beliau  berkahwin di  Selatan Thailand.

Tentang rupa isteri UFB, GPB gerenti mesti lawa punya ...kalau yang kaki tengok drama sana tentu dah boleh bayangkan punya..haha...

Apapun Tahniah Ustaz Fathul Bari ...kalau ada petua tu Ustaz.,kongsi2 la dengan kami ni..hehe





p/s : gambar itu adalah Gadis Muslim Filipina... Mungkin muka macam ini kot?

Hot! Lagi demontrasi kalimah Allah di P.Pinang!!

Posted: 17 Jan 2013 11:49 PM PST




Selepas tiada langsung penarikan kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng berhubung desakan kalimah Allah digunakan penganut Kristian , sebentar tadi NGO Jaringan Muslimin P.Pinang ( JMPP) melakukan demontrasi aman di depan kediaman TYT P.Pinang.
Mereka turut menyerahkan  memorandum  kepada  TYT  P.Pinang agar kalimah suci umat Islam ini dipertahankan.Selain itu, mereka juga mendesak agar pihak polis dan Menteri KDN mengambil tindakan tegas terhadap Guan Eng yang menimbulkan isu ini walaupun telah dijelaskan sebelum ini kalimah ALLAH hanya digunakan oleh umatIslam
Ternyata ramai umat Islam di negeri sudah hilang sabar mengenai tuntutan Guan Eng dalam isu kalimah Allah ini.
Published with Blogger-droid v2.0.10
Ii

Terkini! Penyebaran bible kepada pelajar Melayu berlaku di Jelutong! !

Posted: 17 Jan 2013 08:34 PM PST


Semakin melampau!   Dalam masa Pas P.Pinang anggap isu kalimah Allah ini selesai, timbul pulak  gerakan untuk mengkristiankan pelajar Islam di sekolah melalui penyebaran bible.

Menyebarkan agama lain kepada umat Islam adalah salah mengikut  perlembagaan persekutuan.

Persoalannya, mengapa gerakan kristianisasi berani dilakukan secara terbuka  di P.Pinang? 

Mana pergi MAINPP memantau isu walaupun telaj berulang kali berlaku?  GPB mohon pihak polis menyiasat isu ini dan menangkap dalangnya.l

GEORGETOWN - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, hari ini membuat laporan polis mendakwa dua lelaki mengedar kitab Bible kepada pelajar beragama Islam, di hadapan sebuah sekolah di Jelutong di sini.

Pengerusi persatuan itu, Salleh Ismail, berkata pihaknya mempunyai bukti bergambar dan video dua lelaki itu memberi Bible kecil berbahasa Inggeris kepada pelajar Melayu di sekolah menengah berkenaan.

"Kami harap pihak bertanggungjawab menyiasat kegiatan ini kerana ia melibatkan akidah umat Islam terutama generasi muda," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Jelutong.

Beliau berkata pihaknya membuat laporan polis kerana aktiviti pengedaran Bible kepada pelajar Islam adalah kegiatan berdakwah agama lain kepada umat Islam dan ia menyalahi Perkara 11 (4) dalam Perlembagaan Persekutuan yang melarang agama lain disebarkan kepada orang Islam. -Bernama

Published with Blogger-droid v2.0.10

Hot ! Kerajaan DAP amal polisi pentadbiran jangka pendek !

Posted: 17 Jan 2013 04:30 PM PST




Parti GERAKAN Pulau Pinang menyimpulkan kerajaan Pakatan Rakyat hanya memiliki polisi pentadbiran jangka pendek selain barisan kepimpinan yang sering tidak sependapat dalam pelbagai perkara.

 Naib Ketua Pemudanya, H'ng Khoon Leng berkata isu penarikan balik larangan garis panduan persembahan sempena Tahun Baru Cina oleh kerajaan negeri Kedah baru-baru ini sebagai contoh kecelaruan kerajaan pembangkang dalam membuat keputusan yang melibatkan keharmonian masyarakat berbilang kaum.

 "Ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat ini sebenarnya tidak serasi. Lain-lain haluan. Tapi satu haluan satukan mereka hanya satu, iaitu Putrajaya. Tiap-tiap ceramah, (mahu ambil) Putrajaya... Terlalu gilakan kuasa.

 "Kalau anda parti yang gilakan kuasa, akhirnya ia akan lakukan apa pun yang perlu dibuat untuk mencapai cita-cita politiknya. Itu sebab sekarang kita menghadapi masalah..Di negeri-negeri (naungan PR), terutama Pulau Pinang, bagi saya lah, bukan polisi jangka panjang. Polisi mereka polisi jangka pendek," kata beliau semasa menghadiri Wacana Meja Bulat anjuran Antarapos.


 Dalam perkembangan lain, Khoon Leng meminta rakyat Pulau Pinang mengembalikan mandat kepada Barisan Nasional (BN) sekiranya mahu melihat negeri tersebut 'bertukar wajah'.

 Katanya, kerajaan BN Pulau Pinang sedang dalam usaha melakukan beberapa perubahan, khususnya membabitkan polisi dalam usaha membela rakyat, seterusnya mendapatkan kembali kepercayaan mereka dalam menerajui negeri tersebut.

 "Polisi ini kita perlu betulkan...bila kita betulkan dan kita uar-uarkan kepada rakyat, kita sampaikan (pada) PRU13, mungkin rakyat akan memberi peluang kepada BN.

 "Polisi yang sekarang penting di Pulau Pinang ialah polisi perumahan, warisan, ekonomi...tapi saya rasa perlu satu polisi yang boleh mentransformasikan Pulau Pinang. Kita tidak boleh menggunakan polisi yang umum, hanya sekadar polisi di peringkat BN pusat, (tapi) perlu ada polisi, manifesto BN negeri yang boleh mentransformasikan Pulau Pinang dalam tempoh bagi saya, 10 tahun.

 "Bererti dalam 10 tahun di bawah BN Pulau Pinang, Pulau Pinang akan berubah wajah, tapi bukan cara yang dikehendaki Ketua Menteri (KM) Pulau Pinang..KM Pulau Pinang caranya 'jadikan Pulau Pinang satu bandaraya antarabangsa'...Saya rasa itu bukan yang dikehendaki rakyat Pulau Pinang," katanya.

 Wacana Meja Bulat yang membahaskan topik PRU 13 dan Politik Kebencian itu turut disertai bekas Presiden Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PSRM), Dr Kassim Ahmad dan juga aktivis Warisan Pulau Pinang, Mohamad Salleh Yahya.

 Tambahnya, kerajaan BN Pulau Pinang sedaya upaya cuba menangani isu yang membelit rakyat, dan hasilnya, sokongan yang diperoleh semakin meningkat. Ini katanya, merupakan satu petunjuk bahawa rakyat negeri tersebut sedikit sebanyak telah 'menyedari' permainan kerajaan Pakatan Rakyat dan mula menyebelahi BN.

 "Sokongan orang-orang Melayu kepada BN sudah pastinya meningkat...Tapi terdapat isu-isu tertentu, isu khusus yang dihadapi orang Melayu yang BN mesti tangani dan rancang untuk memenangi rakyat Melayu di Pulau Pinang.

 "Untuk kaum lain, misalnya kaum India pun, selepas isu Kampung Buah Pala, kembali memberi sokongan kepada BN. Untuk kaum Cina, kami nampak ada perubahan. Perubahan itu lebih lambat kerana isu-isu dan gimik-gimik yang dimainkan oleh PR di Pulau Pinang.

 "Saya rasa mereka (PR) bijak memainkan isu sentimen perkauman, keagamaan, dan mereka juga pandai membuat 'packaging' (iaitu) pemasaran dari segi pencapaian yang bukan mereka (buat). Misalnya peningkatan dari segi pelancongan, industri..yang sebahagian besarnya (dilakukan) oleh kerajaan BN, tapi mereka ambil kredit," ujar beliau.

Adi puji Rita profesional , beri kerjasama babak cium !!

Posted: 17 Jan 2013 11:30 AM PST




BERTEMU dengan pelakon Rita Rudaini pada majlis pelancaran drama terbaharu lakonannya berjudul Sehangat Asmara di Publika Solaris Dutamas, Kuala Lumpur, dia tetap kelihatan jelita biarpun usianya sudah mencecah 37 tahun.
Jadi, tidak hairanlah ada gosip nakal yang mengatakan ada seorang isteri kepada aktor terkenal cemburu dengan Rita dan tidak membenarkan pelakon wanita itu berlakon dengan suaminya.
Beralih pada pelakon bertubuh sasa Adi Putra pula, hubungannya bersama isteri, Zuhaida Yusof dikhabarkan semakin intim selepas kehadiran anak perempuan Zara Adelia, 3 bulan.
Kedua-dua figura hebat itu digandingkan dalam drama tersebut yang diadaptasi daripada sebuah novel karya Sofea Aisya yang juga penulis novel Adam & Hawa - sebelum juga turut dijadikan drama bersiri dan sudah disiarkan di TV3.
Rita profesional - Adi
Adi atau nama sebenarnya, Mohamed Hadi Putera, 32, dalam pada itu mengakui selesa dengan sikap Rita kerana aktres itu bersikap terbuka dan memberi kerjasama bagi menjayakan babak-babak romantis.
"Rita profesional, jadi tidak ada masalah apabila ada babak memerlukan saya mencium dahi dan mendukungnya. Ia memudahkan kerja saya menjayakan watak suami isteri bersamanya," akui Adi Putra mengenai gandingannya dengan Rita dalam drama bersiri Sehangat Asmara.
Ditebak soalan sama ada drama gandingannya bersama Rita itu dapat memecahkan tembok fenomena naskhah Adam & Hawa lakonan aktor terkenal Aaron Aziz dan Nadiya Nisa, ujar Adi, dia yakin dengan kejayaan Sehangat Asmara. Ini kerana novel dengan judul yang sama itu sememangnya popular dan mempunyai pengikut tersendiri.
"Saya yakin Sehangat Asmara akan menjadi fenomena kerana ia diadaptasi daripada novel terkenal," jelas Adi yang membawakan watak pelajar dan kemudiannya suami kepada Rita itu.
Mengulas mengenai peranannya sebagai pelajar bersama Rita dalam drama tersebut, ungkap Adi, ia tidak menjadi masalah buat mereka.
"Usia tidak tertakluk kepada watak yang kita bawa. Asalkan ia boleh meyakinkan penonton. Jika beri watak itu kepada orang muda, kalau dia tidak dapat warnakan watak itu pun tiada guna. Disebabkan itu Rita dipilih sebab dia berpengalaman.
"Cara dia menggalas beg dengan postur tubuh yang pandai dimainkannya sudah berjaya menampakkan keremajaan dia," ulasnya yang turut memberitahu, tidak akan mengubah bentuk tubuhnya untuk membawa watak sebagai pelajar.
ADI PUTRA dan Rita bersama pelakon cilik, Fureena Ezlyn yang turut berlakon dalam Sehangat Asmara.


Di luar lapangan seninya, Adi kini mengakui kehadiran Zara Adelia yang dipelihara kira-kira tiga bulan lalu menjadi pengikat kepada rumah tangganya yang hampir-hampir musnah pada tahun lepas.
Ditanya adakah kehadiran anak itu merapatkan semula perkahwinannya dengan Zuhaida yang dikatakan berantakan sebelum ini, ungkap Adi, dia menyerahkan soal jodoh kepada Tuhan.
"Tidak boleh kata sejauh mana (kehadiran anak) akan mengekalkan rumah tangga saya. Kami biarkan ia berjalan secara semula jadi. Apa yang penting, doa daripada kami berdua kepada Tuhan agar dipermudahkan segala urusan," tuturnya mengenai perkahwinan yang dibina sejak 14 April 2006 itu.
Gembira dengan kehadiran Zara, kongsi Adi, setiap kali keluar berlakon dia tidak sabar untuk pulang semula ke rumah malah akuinya, rutin sebagai bapa seperti membuat susu sudah dipraktikkan setiap hari walaupun Zara berjaga pada pukul 4 pagi.
"Ketika ambil dia umur empat hari, saya takut lagi mahu dukung tetapi sekarang bila umur dia sudah tiga bulan saya sudah berani dukung. Kehadiran Zara memang menggembirakan kami (Adi dan isteri). Ia adalah pengalaman baharu buat kami," jelasnya lagi.
Rita dan Lisdawati
Masih lagi tidak selesai dengan kes rumah tangganya, Rita Rudaini mengakui tertekan membaca novel Sehangat Asmara yang mengisahkan kesengsaraan seorang isteri menunggu suaminya selama sembilan tahun.
"Sebenarnya saya memang suka baca novel dan Sehangat Asmara merupakan salah satu koleksi novel yang saya ada. Cuma, saya tertekan baca novel itu kerana ceritanya sedih," ujarnya yang mengakui dengan membaca novel tersebut membantunya menjayakan drama Sehangat Asmara itu.
Tidak hanya tertekan membaca novel, Rita juga mengakui mengalami tekanan kerana menjayakan babak yang banyak menangis sehingga menyebabkan air matanya kering. Mujur, pihak produksi faham dan tidak memaksa Rita untuk menjayakan babak menangis sehingga dia memperoleh mood semula.
Ditebak soalan tidakkah tawaran berlakon dalam Sehangat Asmara itu mengguris perasaannya kerana ia kelihatan serupa dengan kehidupan sebenarnya, ungkap Rita, dia tidak berasa sedemikian.
"Saya tidak terguris. Apa yang boleh saya cakap, ia memudahkan lagi untuk saya menjiwai watak tersebut kerana pernah melaluinya," jelasnya yang membawakan watak sebagai Kamilia Najwa itu.
Mengulas mengenai gandingannya bersama Adi, tutur Rita, Sehangat Asmara bukan merupakan gandingan pertamanya bersama Adi kerana sebelum ini dia pernah berlakon dengan Adi dalam filem Balistik.
Begitupun, pelakon drama Kutub Utara Kutub Selatan itu mengakui agak sukar untuk mendekati Adi pada mulanya.
"Ini kali ketiga berlakon bersama Adi. Cuma, sebelum ini adegan bersama Adi tidak banyak tetapi dalam Sehangat Asmara kami berlakon sebagai suami isteri.
"Mula-mula susah juga nak dapatkan keserasian dengan Adi kerana saya tidak mengenalinya dengan rapat. Lainlah dengan Rosyam dan Aqasha sebab kami memang berkawan jadi untuk membina keserasian di set penggambaran adalah mudah," jelasnya.
Melihat karakter Adi yang pendiam, Rita pada mulanya gentar untuk menyapa Adi kerana takut dituduh 'gatal.'
"Mula-mula memang rasa canggung tetapi selepas seminggu penggambaran baru boleh 'masuk' dengan dia (Adi)," ujarnya mengenai gandingannya bersama Adi dalam drama yang sebahagiannya menjalani penggambaran di Sydney, Australia itu.
Usai lakonannya dalam drama Sehangat Asmara diceritakan, Rita berkongsi cerita pula mengenai hubungannya bersama aktres Lisdawati yang dikatakan sudah berdamai itu selepas hampir tujuh tahun bermusuhan.
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?

DIMENSI

Posted: 18 Jan 2013 11:20 AM PST

DIMENSI


Omegay: Assmin 'PANAS' dengar kalimah Allah..

Posted: 18 Jan 2013 12:35 AM PST

Isu kalimah Allah: Kenyataan Azmin Ali bercanggah majlis syura

Petaling Jaya: Empat hari selepas Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan bukan Islam, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mengeluarkan kenyataan sebaliknya yang didakwa mewakili keputusan semua pimpinan pakatan pembangkang.

Beliau berkata, kesepakatan berhubung isu itu diputuskan mesyuarat Majlis Presiden pakatan berkenaan yang diadakan 8 Januari lalu, sekali gus tidak timbul isu percanggahan kerana Majlis Syura PAS hanyalah satu organisasi dalam parti berkenaan, bukan menggambarkan keputusan pimpinan pakatan pembangkang. 

Pendirian konsisten 

Azmin berkata, pendirian PKR dan pakatan pembangkang berhubung isu kalimah Allah adalah tuntas, konsisten dan tidak berubah, justeru dianggap sudah selesai. 

Beliau juga mendakwa, pada mesyuarat 8 Januari itu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengesahkan pendirian partinya bahawa kalimah Allah boleh digunakan bukan Islam dengan syarat tertentu. 

"Sememangnya ia (pendirian PAS) tuntas dengan pendirian mereka pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di sini, semalam.

Mesyuarat Majlis Syura PAS, Ahad lalu, memutuskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu. Sayap tertinggi PAS itu juga menetapkan menterjemah kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam adalah salah dari segi makna dan salah guna serta tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan nyata, sekali gus perlu dicegah. 
Ketetapan itu yang turut melarang kalimah Allah diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa dunia, diputuskan pada mesyuarat di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur, Ahad lalu, dipengerusikan Mursyidul Amnya, Datuk Aziz Nik Mat. 

Azmin berkata, pakatan pembangkang terikat dengan dasar bersama dan andai ditakdirkan mereka berjaya ke Putrajaya, sudah tentu dasar yang dilaksanakan ialah yang sudah dipersetujui. 

Katanya, dasar berkaitan kalimah Allah jelas dan ditegaskan pucuk pimpinan PAS, sekali gus PKR akan berpegang pada pendirian yang dibuat secara kolektif dalam Majlis Presiden pakatan berkenaan. - BH

p/s: rupenye assmin "PANAS" dengan kalimah allah setelah tau dia dah himpun berbakul2 dosa atas kepale! huhuhu >XD

Omegay: Deepak tersepit...sedia kolom bebird anuwar sampai pancut!

Posted: 17 Jan 2013 11:00 PM PST

Datuk Seri Najib Razak's description of Deepak Jaikishan as someone without credibility has upset the controversial carpet dealer, who promises to be a thorn in the side by continuing his revelations about land deals.

The prime minister broke his silence last night when asked about the businessman's allegations over the 2006 murder of Mongolian Altantuya Shaariibuu. - Themalaysiainside anuvaji ass


deepak jilat belakang


deepak jilat depan

deepak gelabah jilat depan belakang atas bawah kiri kanan..

"i'm definitely not involved in Bala and that is a fact!"...
"i'm definitely not involved in Bala and that is a fact!"...
"i'm definitely not involved in Bala and that is a fact!"...


ANNUAL PAKATAN  RAKYAT GALA AWARD



"land?..what land?...shit now i'm exposed and definitely goin to suck anuwar cock right now!"... zuuuppp

Omegay: Bawani Ejen SoSIALis!

Posted: 17 Jan 2013 04:25 PM PST


Bawani: Satu Lagi Agen PR Terkantoi
Bawani diangkat sebagai seorang hero hanya kerana 'keberaniannya' dalam membuat kekecohan dalam sebuah forum di University Utara Malaysia, beberapa hari lalu. Semua telah melihat bagaimana Bawani membuat kecoh di forum tersebut di saat-saat akhir forum, dan berkeras untuk mempersoalkan tentang hak berdemonstrasi, kebebasan bersuara dan pendidikan percuma, dan mahu  Puan Sharifah Zohra, moderator, bukan ahli panel forum tersebut, untuk menjawab segala persoalan yang diberi.

Jelas, Bawani telah membuat persediaan dalam memberikan hujah-hujah. Mengharapkan penjelasan daripada Puan Sharifah terhadap persoalan yang diajukan adalah seperti meminta penjelasan daripada seorang pakar Matematik tentang Undang-Undang. 

Apa yang menghairankan adalah publisiti yang diterima Bawani. Dari ucapan yang diberi hinggalah segala komen di Youtube dan juga artikel yang dikeluarkan tentang perkara ini, segalanya boleh Bawani dari seorang hero kepada pelajar yang gagal.

Facebook Bawani menjelaskan pandangan politiknya, itu hak Bawani. Rangkaian komuniti sosial UUM pula menjelaskan minat Bawani terhadap dunia politik, juga hak Bawani. Jadi, ini jelas menunjukkan bahawa Bawani adalah penyokong tegar Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Tidak mengapa, itu hak Bawani.

Namun, rakyat sering memandang sinis terhadap PSM kerana PSM adalah dari Parti Komunis Malaya (PKM). Apabila pihak komunis mula berundur, PKM mula beroperasi melalui parti-parti politik, terutamanya, DAP, dimana rakyat dapat lihat pendirian mereka terhadap Hak Melayu, Institusi Diraja, Islam sebagai agama rasmi, dan sebagainya.

Pada 13 Mei 1969, puak komunis ini telah membuat serangan terhadap musuh mereka - kaum Melayu, kerajaan dan islam. Namun, tindakan mereka gagal. Kegagalan mereka telah membawa kepada pecahan parti tersebut kepada beberapa tempat seperti  Parti Buruh, Parti Sosialis Rakyat Malaysia dan kesatuan pekerja.

Kemudian, pecahan-pecahan ini disatukan semula dan dikenali sebagai Parti Sosialis Malaysia. Bagaimanapun, pendaftaran parti ini tidak dibenarkan pada tahun 1998 oleh kerana kaitan mereka dengan komunisme. Jadi, mereka bertanding di bawah DAP bagi pilihanraya 1999, dan di bawah PKR pada pilihanraya 2004. Berjaya mengambil kesempatan akibat daripada kepimpinan yang lemah pada masa itu, PSM akhirnya berjaya bertanding secara rasmi di bawah nama parti itu sendiri pada tahun 2008.

Jadi, itulah Bawani. Segala apa yang dipersoalkan tentang Cuba, Argentina, Denmark, Finland, Sri Lanka dan Turki tentang pendidikan percuma hanyalah salah satu cara untuk memburuk-burukkan Malaysia. Kerana jika Bawani benar-benar tahu akan keadaan sebenar di negara-negara tersebut di mana rakyat terpaksa dikenakan cukai yang tinggi untuk mendapatkan pendidikan percuma, dia tidak akan menimbulkan isu tersebut. 

Motif Bawani? Prejudis, Publisiti, Kebencian dan Kuasa. Mudah.

Dengan sikap prejudis dan kebencian yang membuak-buak, mungkin Bawani terlepas pandang akan hak eksklusif yang dapat dinikmati oleh kaumnya di negara ini, atau hak untuk berkongsi kuasa di kabinet, atau peluang untuk menguasai ekonomi lebih daripada kaum Melayu sendiri, dan juga cuti awam khas bagi perayaan agamanya, segalanya di Malaysia. - Beruang Biru

IPOHMALAY

Posted: 18 Jan 2013 09:11 AM PST

IPOHMALAY


Isu Kalimah Allah : Perbezaan Sabah, Sarawak Dengan Semenanjung

Posted: 18 Jan 2013 08:48 AM PST

Enam jam yang lalu, perempuan bermasalah jiwa, Abby Abadi dengan selamba menjawab isu kalimah Allah dengan jawapan kononnya penggunaan kalimah Allah dalam Bible di Sabah dan Sarawak telah diluluskan oleh UMNO sejak sekian lama.

Maka teman pun suka untuk menjawab kepada umum. Bukan kepada perempuan sakit ini. Kerana dia tak layak mentelaah hal-hal yang rumit seperti ini. Dikhuatiri terpaksa ke Tampoi atau Tanjong Rambutan pula.

Hakikatnya, jika negara ini sekular seperti Turki dan Indonesia, sebuah negara yang peratusan penduduk Islamnya melebihi 75%, sudah tentu tiada siapa yang mampu menghalang liberalisasi kalimah Allah.

Namun, semua pihak telah mempersetujui bahawa perlembagaan negara ini meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan. Namun bagaimana pula dengan penggunaan kalimah Allah yang telah berakar umbi di Sabah dan Sarawak di kalangan penganut Kristian?

Sebelum menyertai Malaya dan Singapura untuk menubuhkan Malaysia,  Sabah dan Sarawak telah dibiarkan terumbang ambing oleh British sebaik sahaja Jepun menyerah kalah.

Serentak dengan kekalahan Jepun, Indonesia mengisytiharkan kemerdekaan mereka walaupun tidak diiktiraf selama 4 tahun. Kemerdekaan yang berdasarkan Pancasila , satu bentuk pluralisme terancang yang menyamatarafkan Islam dengan Kristian, Buddha dan Hindu. Ia merupakan satu bentuk fahaman komunisme yang diubahsuai dengan memasukkan kepercayaan kepada Tuhan agar sesuai dengan persekitaran rantau ini. Untuk lebih menepati citarasa, kata nama khas ALLAH digunapakai seerti dengan Tuhan yang langsung tidak dikhususkan kepada mana-mana agama. Ada yang menyebutnya dengan bunyi Allah, Alloh, Alwuoh, Aluah.

Selama 18 tahun, Sabah dan Sarawak 'digodam' oleh Indonesia dan berbagai input kenegaraan berorientasikan Indonesia dipupuk ke atas masyarakat Sabah dan Sarawak.

Ini termasuklah di bidang agama, hiburan, berita dan politik. Mubaligh-mubaligh Kristian di Sabah dan Sarawak membawa masuk kitab-kitab Injil terjemahan bahasa Indonesia secara pukal ke Sabah dan Sarawak.

Dari sinilah datangnya penggunaan perkataan ALLAH di dalam kitab Injil versi Indonesia yang digunakan dengan meluas di Sabah dan Sarawak sehingga hari ini.

Justeru, tiada siapa melarang penggunaan ALLAH oleh Kristian di Sabah dan Sarawak kerana ia berlaku sebelum mereka menyertai Malaysia lagi. Eksklusifnya mereka dalam hal ini adalah seeksklusifnya mereka menggubal undang-undang imigresen mereka sendiri.

Ia berlaku di kalangan umat Kristian yang menggunakan Al-Kitab, Injil versi bahasa Indonesia, sebagai rujukan agama Kristian mereka. Hasil Al-Kitab inilah juga, pribumi Sabah dan Sarawak semakin mahir berbahasa Melayu.

Apa yang ditentang ialah, niat puak Kristian di Semenanjung yang terdiri dari kaum Cina dan India yang bukan pengguna bahasa Melayu ini. Mereka malah sebelum ini tidak pernah mendaulatkan bahasa Melayu sesama mereka. Tidak pernah pula menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa pergaulan sesama keluarga dan komuniti mereka.

Tiba-tiba, tentu sahaja dengan niat provokasi dan mendatangkan sakit hati, Kristian-kristian di Semenanjung, tanpa sebab musabab yang utuh, merebut kata nama khas 'Allah' untuk Al-Kitab bahasa Melayu yang mahu dicetak oleh mereka.

Paling sedih, hal ini berlaku setelah mereka berjaya menakluk dan menjinakkan PAS , sebuah parti yang tidak diterima di Sarawak dan Sabah,  supaya terkurung dalam kandang mereka dan mudah pula untuk di anjingkan.

Adakah tuntutan mereka bersifat intelek atau provokatif? Tidakkah ia lebih kepada kurang ajar? Tetapi oleh kerana kebodohan abadi kekal subur dalam Pakatan Rakyat, pembohongan Abby Abadi tak akan diperbetulkan sesiapa.


Sinar Harian : Fulus Dan Jerlus ?

Posted: 17 Jan 2013 07:31 PM PST

Bukan  tiada siapa yang tak tahu bahawa bangsa yang menggerak Sinar Harian ini bukan main lagi menjilat Khir Toyo semasa dia sedang berkuasa. Merata-rata fuction yang ada Khir Toyo , di situlah ada mereka.

Tetapi kerana ingin menjadi media perdana seandainya DAP berkuasa, Sinar Harian pun mempelajari teknik sesumpah bertukar warna. Sehinggakan gambar muka depan sempena HKR kelmarin pun bukan main lagi menggunakan gambar ubahsuai.

Walaupun teman tidaklah minat dengan Utusan Malaysia dan Berita Harian, tetapi hakikatnya teman lebih menyampah dengan Sinar Harian yang bertugas menjilat tanpa pegangan.

Tolong bezakan akhbar-akhbar dengan naskah-naskah jenama Harakah, Roket dan Suara Keadilan kerana itu selayaknya tisu jamban.

Serentak dengan kejatuhan Khir Toyo yang dikhabarkan diperdajal oleh kawan-kawan sendiri, teman juga dengar cerita tentang perasaan ada udang di sebalik mi kuala sepetang yang terhidang di Karangkraf. 

Teman tak tuduh. Teman rasa-rasa je. Empunya diri lah yang perlu menafikan. Kalau nak selak lebih banyak lagi, nanti ada yang panas telur. Nasihat teman, kalau nak tulus dan telus, anda sendiri tahu bagaimana untuk jadi tulus dan telus melalui patah perkataan anda.  Anda para editor bukan baru dalam dunia kewartawanan. Kecuali anda lupa anda semua lulusan entah mana.

Turut tersebar ialah kaedah Sinar Harian memuatkan berita. Tulus ke fulus? Cukup jijik. Baca di sini 

Andai Selangor jatuh kembali ke tangan BN, tidak dapat tidak, Sinar Harian akan kembali menukar warnanya. 

Lihat sahajalah kelak.




Apabila Kebodohan Dibangga-banggakan Tanpa Disedari

Posted: 17 Jan 2013 05:04 PM PST

Keluarga di bawah ini adalah lambang kebiadapan satu segmen bangsa tersebut yang kurang ajar tetapi hasilnya, jatuh kasihan pula apabila kebodohan keluarganya menjadi pameran merata negara. 

Ia hanya memperlihatkan bahawa mereka hidup di atas dunia ini ialah untuk, mengutip duit sebanyaknya dan membuat provokasi sebanyaknya sehingga tersilap langkah hingga tersingkap kebodohan mereka sebodohnya.

Wong Chai Soon cuba bersifat kurang ajar tetapi untuk menyebarkan sifat kurang ajarnya ke seluruh negara, natijahnya perlu dihadap. Dia sekeluarga kelihatan terlalu bodoh kali ini.

Tiada siapa yang menyuruh kamu tunduk atau ikut pemerintah dek kerana bantuan RM100 tersebut adalah untuk pelajar-pelajar rakyat Malaysia. Bukan untuk mereka yang tunduk kepada pemerintah.

Kecualilah mereka ini rakyat kelas dua. Bukan kita yang meletakkan mereka ke taraf itu. Mereka sendiri yang meletakkan diri mereka ke taraf itu. Sebab ketololan mereka.

Kebodohan sekeluarga Cina ini bersama-sama 15 ibu bapa yang lain hanya menunjukkan sifat haram jadah yang menebal dalam diri mereka sahaja.

Sifat kutip duit sebanyak mungkin, dan sakitkan hati seramai mungkin dengan provokasi sekerap mungkin. Walaubagaimanapun, negara ini semakin bebas, termasuklah kebebasan mempamerkan kebodohan. Benih dari keturunan apakah ini.



Tindakan sekumpulan 15 ibu bapa pelajar yang tampil menerima bantuan persekolahan RM100 dengan memakai baju berwarna kuning sempena perhimpunan BERSIH 3.0, telah menjadi buah mulut di laman sosial apabila gambar mereka dengan pakaian berkenaan dimuatkan oleh pengguna.


Seorang daripadanya Wong Chai Soon ketika dihubungi Malaysiakini hari ini berkata, beliau bertindak demikian untuk menyatakan bahawa mereka bukan menerima bantuan itu dengan senang hati.


"Sebenarnya saya memakai baju BERSIH untuk menarik perhatian pihak berkuasa bahawa (apakah) dengan pemberian wang ini membuatkan kita perlu tunduk, bersetuju dan senang hati. 


"Sebaliknya, saya menerimanya dengan hati risau dan memikirkan mengenai keadaan negara kita pada masa akan datang," kata Wong Chai Soon yang menerima bantuan tersebut di SMJK(C) Chan di Seremban semalam.


Wong, 45, berkata sekumpulan ibu bapa lain turut memakai baju kuning pada majlis tersebut. Bacaan lanjut di SINI  

Politik Harian

Posted: 18 Jan 2013 03:15 AM PST

Politik Harian


Tindakan Tegas Perlu Dikenakan Terhadap Patrick Teoh - Khairy

Posted: 18 Jan 2013 02:00 AM PST


Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata tindakan tegas patut dikenakan terhadap pelakon Patrick Teoh yang menghina Islam dalam laman Facebooknya baru-baru ini.

Beliau berkata walaupun Teoh memohon maaf setelah menyedari kenyataannya mendapat kecaman banyak pihak, ia tidak boleh diterima begitu sahaja, tanpa ada tindakan susulan yang lebih tegas. Seterusnya klik pada tajuk entri....


"Dah sampai tahap terlalu kesat, kita tak mahu lepas ini sesiapa sahaja menghina Islam kemudian minta maaf begitu sahaja. Dia patut dipanggil pihak berkaitan dan disoal siasat," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Jawatankuasa Pergerakan Pemuda Umno Kedah, di sini hari ini.

Beliau berkata tindakan pelakon yang sinonim dengan watak komedi itu telah mengguris perasaan umat Islam dan Teoh wajar dikenakan tindakan mengikut peruntukan undang-undang.

Khairy mengulas kenyataan kesat Teoh yang menghina Islam termasuk memperlekeh amalan solat dan menutup aurat wanita Islam sebagai reaksi terhadap tindakan kerajaan PAS Kedah meletakkan syarat kepada peserta yang terlibat dengan persembahan pentas majlis sambutan 1Malaysia Tahun Baharu Cina 2013 di negeri ini.-Bernama

Nurul Izzah Dimalukan Depan Khalayak Ramai...

Posted: 18 Jan 2013 12:00 AM PST


Berita Lembah Pantai: Pada 16 Januari 2013 iaitu Rabu lepas, ada kematian di Blok 18 Taman Bukit Angkasa, Lembah Pantai. Seorang wanita berumur 93 tahun meninggal dunia, dan jenazahnya diuruskan di Surau An-Nur Blok 18 iaitu bawah je dari rumah Arwah. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Maka penduduk tempatan terutama saudara-mara si mati pun ramailah yang datang, yang mengurus jenazah ada, yang menziarah pun ada.

Maka oleh sebab kita pun tahu pilihanraya dah dekat, tiba-tiba datanglah juga Nurul Izzah. Dipercayai dia dimaklumkan tentang kematian ini dan dibawa ke Surau An-Nur oleh Yati, ibu tunggal Blok 19 yang memang kuat PKR.

Kedatangannya tidak disambut, jadi orang pun tak perasan dia datang.

Yang nak jadi ceritanya, dan ini disaksikan sendiri oleh isteri salah seorang wartawan Berita Lembah Pantai, ialah begini:-

Ketika bersalam-salam, ada seorang saudara simati ni (dipercayai perempuan ni kerja tukang masak di UM) pun bertanya pada Nurul Izzah,

"Awak ni siapa?"

Berubah muka Nurul Izzah.


Sebelum sempat dia menjawab, akak ni bertanya lagi,

"awak ni sedare arwah ke, x pernah nampak pun?!"

Maka tersengih-sengihlah Nurul Izzah. Orang-orang perempuan yang lain pun berpandang-pandang sesama sendiri, tersenyum sinis masing-masing.

Malu besar Nurul Izzah. Berubah mukanya. Apa taknya, disebabkan memang dia ini tak pernah turun padang, tak pernah nampak muka sejak menang di kawasan ini, sampai ada orang Lembah Pantai tak kenal pun Nurul Izzah!

Alahai Nurul. Nampak gayanya betul lah anda ni Wakil Rakyat Pilihanraya. Tak turun padang! Hanya nampak muka di Lembah Pantai bila dah dekat Pilihanraya. Malu betul!

Gerak Kerja Pemuda BN Masuk Pusingan Akhir

Posted: 17 Jan 2013 11:00 PM PST


YB KJ beramah mesra dengan peniaga peniaga pasar tani diTaman Wira Mergong Kedah

Semua jentera Pergerakan Pemuda UMNO di seluruh negara diarahkan untuk bergerak secara aktif di pusingan akhir bermula 1 Februari ini bagi bersiap-sedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Seterusnya klik pada tajuk entri....


Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata biarpun jentera Pemuda sudah bersiap siaga sejak tahun lalu namun mulai awal bulan depan gerak kerja perlu lebih aktif.

Katanya, arahan untuk jentera bergerak aktif itu selaras dengan arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang meminta Pusat Daerah Mengundi (PDM) diaktifkan pada tarikh sama.

"Saya minta semua jentera Pemuda di peringkat PDM bagi setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen perlu dibuka dan diaktifkan.

"Apabila dibuka, jentera Pemuda perlu buat kerja cari pengundi dan pastikan pada hari mengundi mereka keluar membuang undi dan kita dapat tahu siapa yang mengundi kita.

"Ini adalah persiapan kita di pusingan akhir sebelum pilihan raya dijalankan,'' katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat dan taklimat Pemuda UMNO Kedah di sini hari ini.

Menurut Khairy, gerak kerja Pemuda ketika ini perlu lebih fokus dan bersifat mikro kepada kawasan PDM dan pengundi tanpa memikirkan soal calon yang diserahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan. -Utusan

Penjelasan Fathul Bari Isu Fitnah Kahwin Lari Di Thailand

Posted: 17 Jan 2013 08:00 PM PST


Apa nak jadi dengan Pakatan Pembangang yang menggunakan blogger blogger mereka membawa fitnah kononnya Ustaz Fathul Bari telah berkahwin lari di Thailand.... Serangan peribadi untuk menjatuhkan Ustaz Fathul Bari membuktikan puak pembangkang semakin takut lagi gusar dengan Ustaz Fathul yang sering mematahkan dan menepis serangan fitnah dari puak pembangkang.

Seterusnya klik pada tajuk entri....


Surat nikah Ustaz Fathul Bari yang dikeluarkan oleh blogger puak pembangkang...
jahat sungguh mereka ni....


Cerita sebenarnya Fathul Bari bernikah untuk mengislamkan seorang gadis beragama kristian Maria Jor Erlano.

Sebaliknya kita harus akui bahawa Fathul Bari tidak melakukan sebarang proses memurtadkan mana mana umat islam....., malah beliau menambahkan bilangan umat islam.

Pernikahan kedua Fathul Bari juga mendapat sokongan isteri pertamanya. Ustaz Fathul Bari bukan jenis balun bini orang macam Mat Sabu atau ditangkap khalwat jam 3 pagi. ....

Ikuti penjelasan Ustaz Fathul Bari...

Video URL: http://youtu.be/ktQ-8dK-qVI



Berikut adalh dokumen lengkap berkaitan pernikahan Ustaz Fathul Bari di Thailand di mana terdapat dokumen yang secara sengaja disorok oleh puak Neo Khawarij. Kenapa sebar dokumen suku-suku. Dah la terima agama pun suku-suku. Dokumen nak sebar suku-suku.







#Listen Bawani Kekasih Gelap Adam Adli...

Posted: 17 Jan 2013 06:00 PM PST


Bawani diangkat sebagai seorang hero hanya kerana 'keberaniannya' dalam membuat kekecohan dalam sebuah forum di University Utara Malaysia, beberapa hari lalu. Semua telah melihat bagaimana Bawani membuat kecoh di forum tersebut di saat-saat akhir forum, dan berkeras untuk mempersoalkan tentang hak berdemonstrasi, kebebasan bersuara dan pendidikan percuma, dan mahu Puan Sharifah Zohra, moderator, bukan ahli panel forum tersebut, untuk menjawab segala persoalan yang diberi. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Jelas, Bawani telah membuat persediaan dalam memberikan hujah-hujah. Mengharapkan penjelasan daripada Puan Sharifah terhadap persoalan yang diajukan adalah seperti meminta penjelasan daripada seorang pakar Matematik tentang Undang-Undang.

Apa yang menghairankan adalah publisiti yang diterima Bawani. Dari ucapan yang diberi hinggalah segala komen di Youtube dan juga artikel yang dikeluarkan tentang perkara ini, segalanya boleh Bawani dari seorang hero kepada pelajar yang gagal.

Facebook Bawani menjelaskan pandangan politiknya, itu hak Bawani. Rangkaian komuniti sosial UUM pula menjelaskan minat Bawani terhadap dunia politik, juga hak Bawani. Jadi, ini jelas menunjukkan bahawa Bawani adalah penyokong tegar Parti Sosialis Malaysia (PSM).
Tidak mengapa, itu hak Bawani.

Adam Adli Dan Mahasewel Pelopor Idealime Komunis

Namun, rakyat sering memandang sinis terhadap PSM kerana PSM adalah dari Parti Komunis Malaya (PKM). Apabila pihak komunis mula berundur, PKM mula beroperasi melalui parti-parti politik, terutamanya, DAP, dimana rakyat dapat lihat pendirian mereka terhadap Hak Melayu, Institusi Diraja, Islam sebagai agama rasmi, dan sebagainya.

Pada 13 Mei 1969, puak komunis ini telah membuat serangan terhadap musuh mereka - kaum Melayu, kerajaan dan islam. Namun, tindakan mereka gagal. Kegagalan mereka telah membawa kepada pecahan parti tersebut kepada beberapa tempat seperti Parti Buruh, Parti Sosialis Rakyat Malaysia dan kesatuan pekerja.

Kemudian, pecahan-pecahan ini disatukan semula dan dikenali sebagai Parti Sosialis Malaysia. Bagaimanapun, pendaftaran parti ini tidak dibenarkan pada tahun 1998 oleh kerana kaitan mereka dengan komunisme. Jadi, mereka bertanding di bawah DAP bagi pilihanraya 1999, dan di bawah PKR pada pilihanraya 2004. Berjaya mengambil kesempatan akibat daripada kepimpinan yang lemah pada masa itu, PSM akhirnya berjaya bertanding secara rasmi di bawah nama parti itu sendiri pada tahun 2008.

Jadi, itulah Bawani. Segala apa yang dipersoalkan tentang Cuba, Argentina, Denmark, Finland, Sri Lanka dan Turki tentang pendidikan percuma hanyalah salah satu cara untuk memburuk-burukkan Malaysia. Kerana jika Bawani benar-benar tahu akan keadaan sebenar di negara-negara tersebut di mana rakyat terpaksa dikenakan cukai yang tinggi untuk mendapatkan pendidikan percuma, dia tidak akan menimbulkan isu tersebut.

Motif Bawani? Prejudis, Publisiti, Kebencian dan Kuasa. Mudah.

Dengan sikap prejudis dan kebencian yang membuak-buak, mungkin Bawani terlepas pandang akan hak eksklusif yang dapat dinikmati oleh kaumnya di negara ini, atau hak untuk berkongsi kuasa di kabinet, atau peluang untuk menguasai ekonomi lebih daripada kaum Melayu sendiri, dan juga cuti awam khas bagi perayaan agamanya, segalanya di Malaysia.

Azmin Ali Silap Langkah... Dedahkan Azrul Ahli PKR

Posted: 17 Jan 2013 05:00 PM PST



Patutlah pembangkang bising... rupa-rupanya sah Azrul ahli PKR

Agendadaily: Patutlah pembangkang beria-ia membela Ketua Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin yang digantung tugas susulan pembentangannya berhubung PRU 13 dengan menjangkakan 'BN kalah'.

Rupa-rupanya beliau adalah ahli PKR. Seterusnya klik pada tajuk entri....




Ini diakui sendiri Timbalan Presiden parti itu, Azmin Ali.

Cuma yang hairannya ahli parlimen Gombak itu mendakwa tak tahu bila Azrul Azwar jadi ahli PKR dan cabang mana.

Betul ke Azmin? Mustahil tidak tahu kerana Azrul tu bukan orang biasa malah kelayakkannya boleh tahan.

Apapun, dipercayai beliau ahli PKR di Putrajaya dan dikatakan rapat dengan pemimpin atasan parti itu.

Sumber memberitahu Agendadaily, Azrul Azwar pernah berada dalam team Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ismail ketika bertugas sebagai Ketua Eksekutif kepada Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tugasnya antara lain memberikan idea dan imput berhubung ekonomi negeri kerajaan PKR itu.

Malah menurut sumber, Azrul Anwar pernah berada di pentas ketika Konvensyen PKR di Johor pada 2011 membentangkan kertas dasar ekonomi parti pembangkang.

Sebab itulah kisah penggantungan tugas beliau mendapat tumpuan portal pro pembangkang sejak beberapa hari lalu.

Beliau dilaporkan tidak mengetahui maksud dakwaan majikannya dalam surat penggantungan petang kelmarin atas dakwaan "melakukan salah laku yang serius '.

Bank Islam dikuasai 51 peratus oleh BIMB Holdings Bhd. dan 18.5 peratus lagi milik Lembaga Tabung Haji.

Ekoran itu, Pengarah Urusan Bank Islam, Datuk Seri Zukri Samat yang mengulas pembentangan Azrul menyifatkan kenyataan itu merupakan pandangan peribadi Ketua Ekonomis itu dan bukan pendirian bank berkenaan.

Beliau percaya tindakan Azrul Azwar itu telah menyalahi peraturan dan kedudukannya sebagai seorang kakitangan bank.

Azrul Azwar mengesahkantindakan itu berkaitan dengan pembentangannya di Singapura itu pada 10 Januari lalu.

"Tindakan ini adalah jelas berniat politik. Saya tak tahu nak kata macam mana (lagi). Saya terkejut dengan apa yang berlaku," katanya seperti dilaporkan Malaysiakini.

Azrul berkata, tindakan penggantungan berkuat serta-merta dan surat tersebut tidak menyebut tempoh penggantungan tersebut.

Dalam kertas pembentangannya yang bertajuk "Malaysia: Economic and Political Outlook 2013", Azrul menulis tiga kemungkinan senario yang berlaku dalam pilihan raya umum akan datang berdasarkan analisis faktor yang terpilih.

Beliau menyatakan senario "besar kemungkinan" BN kalah dengan mendapat 97 hingga 107 kerusi parlimen berbanding Pakatan yang menguasai 115 hingga 125 kerusi.

Parlimen Malaysia sekarang mempunyai 222 kerusi.

Selain itu, katanya senario terbaik di mana BN mempertahankan 112 hingga 122 kerusi parlimen berbanding Pakatan Rakyat yang memperolehi 100 hingga 110 kerusi dalam pilihan raya umum akan datang.

Sementara itu, katanya, senario ketiga "kurang kemungkinan", apabila BN gagal dan hanya mendapat 82 hingga 92 kerusi berbanding kejayaan besar Pakatan dengan mendapat 130 hingga 140 kerusi parlimen.

Azrul bagaimanapun menyalahkan media tertentu yang menurutnya hanya memetik satu senario berhubung kemenangan Pakatan tanpa menyebut dua lagi senario yang dikemukakannya.

Beliau kesal dengan laporan media berkenaan yang didakwanya cuba menggambarkan seolah-oleh beliau bersikap "berat sebelah".

"Kalau lapor ketiga-tiga kemungkinan senario ini, perkara ini (penggantungan tugas) tidak akan jadi," katanya yang kesal dengan laporan media berkenaan.

Ditanya lanjut, Azrul berkata beliau kini sedang menenangkan diri tetapi tidak menolak kemungkinan memikirkan untuk melepaskan jawatan "kerana tidak mahu orang lain menderita" susulan perbentangnnya itu.

"Saya tidak mahu orang lain menderita. (Saya fikir untuk buat ini) demi kepentingan bos saya," katanya sambil mendakwa ketuanya kini menerima tekanan daripada "pemimpin atasan BN".

Jika benar dakwaan sumber Agendadaily, Azrul Azwar tidak perlu menyalahkan pihak lain kerana beliau sendiri menjolok sarang tebuan.

Bagi portal pro pembangkang yang mempertahankannya serta mempertikai tindakan Bank Islam, tidak perlu ada persoalan islamikkah bank itu dengan menggantung Azwar Azrul kerana beliau patut sedar kedudukan bank berkenaan dan tindakannya itu jelas bermotif politik.

Lagipun, beliau sendiri mencurah pasir ke dalam periuknya.

Parti Komponen BN Diarah Siap Sedia Hadapi PRU-13: Najib

Posted: 17 Jan 2013 08:01 AM PST


Semua parti komponen Barisan Nasional (BN) diarahkan siapsiaga bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) yang akan diumumkan tidak lama lagi.

Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak, berkata isu perbincangan pembahagian kerusi antara parti komponen dan calon yang akan disenaraikan hampir selesai. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Beliau yang juga Presiden UMNO berkata, ketika ini BN mahu memastikan pilihan calon yang akan bertanding pada PRU-13 berdasarkan kebolehan dan penerimaannya di kawasan berkenaan.

"Pengumuman calon akan dibuat lebih awal tetapi saya masih belum membuat keputusan bila ia akan diumumkan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat BN di Menara Dato' Onn di sini, sebentar tadi.

Kalimah Allah : Polisi Pakatan Kekal, Tolak Keputusan Majlis Syura PAS

Posted: 17 Jan 2013 06:00 AM PST


Inilah masa yang sesuai untuk PAS meninggalkan perjuangan Pakatan Rakyat yang dah semakin mengarut. Pas sebuah parti milik melayu islam yang selama ini berjuang untuk masyarakat islam dilihat kian suram apabila bersama DAP dan PKR selepas PRU 12..

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali hari ini menolak keputusan Majlis Syura Ulama PAS dan menegaskan PKR berpegang pada pendirian Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 8 Januari lalu yang membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu. Seterusnya klik pada tajuk entri....

Azmin juga menegaskan, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu tanpa menterjemahkannya ke bahasa lain dan tidak boleh disalahgunakan.

"Pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula oleh kerana beberapa kenyataan, tetapi pendirian Pas dan PR tidak berubah. Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari," kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR, di sini hari ini.

Azmin juga menjelaskan keputusan itu dicapai berdasarkan persetujuan bersama secara kolektif dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR pada 8 Januari lalu dalam banyak perkara dengan mengambil kira kepentingan bersama.

"Oleh kerana kita terikat dengan dasar-dasar yang telah dipersetujui secara kolektif dalam majlis presiden PR, maka kita berpegang kepada keputusan itu," katanya.

Azmin kemudiannya berkata Majlis Syura Ulama PAS hanya sebahagian daripada struktur organisasi PAS dan kedudukan itu tidak langsung mempengaruhi pegangan PKR berhubung isu itu.

"Majlis Syura terikat dengan ahli-ahli Pas, tetapi kita Keadilan (PKR), DAP dan Pas, kita terikat dengan dasar bersama yang telah dipertimbang, dibincang, dilulus dan disahkan dalam Majlis Presiden PR," jelasnya.

Bagaimanapun Azmin tidak menolak pandangan yang dilontarkan Majlis Syura sebagai menghormati hak berdemokrasi dan hak bersuara mana-mana pihak.

"Pandangan Majlis Syura harus kita hormati, kita tak boleh halang orang daripada bercakap," katanya.
Ahad lalu, mesyuarat Majlis Syura Pas memutuskan supaya kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi nahasa Melayu selepas isu berkenaan dibantah pelbagai pihak.

Mesyuarat yang dipengerusikan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan perkataan 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam adalah salah dari segi makna, tidak menepati kehendak sebenar dan perlu dicegah kerana membawa kekeliruan yang nyata.

tunku

Posted: 18 Jan 2013 03:02 AM PST

tunku


Christians Are Beginning Get Rude

Posted: 17 Jan 2013 05:00 AM PST

We are aware that PAS supporters believe that PAS is Islam and Islam is PAS. However, it is weird that whenever PAS or PAS leaders get insulted, these supporters would be outraged, but when Islam or Muslims are insulted, they stood in silence, even if they are mad, they would control their anger just so that enemies of Islam would not be offended. For example, when DAP leader insulted Muslims for organizing demonstrations to oppose the film which insults Rasulullah SAW, PAS defended DAP by saying that the leader is a non-Muslim and that he does not understand Islam.
And yesterday, almost the same thing happened, when Patrick Teoh cursed in his Facebook page because he was raged over the ban which is imposed on public performance in Kedah. Even though the ban was later withdrawn by PAS, as expected, Patrick Teoh's anger has already been expressed and it is too late for him to deny the statement.
What was stated by Patrick expressed such deep hatred, not against PAS actions, but towards Islam because obviously he also thought that Islam is PAS and whatever PAS does, is Islam.
It is very easy for us to blame PAS in this matter, but we should not ignore the hatred expressed by Patrick against Islam.
It is not that hard for us to say that probably Patrick was made because he misunderstood Islam, but is it true? Why should we defend Patrick like PAS did?
Perhaps Patrick's hate towards Islam is natural and it comes from the Evangelism spirit? If it is true, does all Christians in this country share the same hatred towards Islam just like Patrick? Even though both religion urge for peace?
If the hatred is true, then it is not impossible that it is spreading among Christians. And Patrick's extreme statement is the proof to show that Christians are rude for challenging Muslims to face them.
The challenge is made because they see that Muslims are getting weaker. Especially when PAS, the so called Islamic symbol, kept on making U-turns, just to please DAP Christians. Issues such as apostate, Malay-language Bible and kalimah Allah is their yardstick in determining Muslims' strength in Malaysia.
And from their point of view, they see that it is hard for Muslims to unite in defending all of the issues, they even go against each other just because some are defending the matter. Only recently, PAS began to agree with UMNO that kalimah Allah should not be used by other religion. Even then, PAS still would not admit their mistake. In short, the tension between Muslims are still there even if they agree on the same matter.
This is what often fear. UMNO had to be humble to work with PAS, however, PAS would reject UMNO just so that they could be alongside DAP Christians. Any PAS leaders who wish to fight alongside UMNO would either be sacked, pressured or ignored by their own party, as if they are traitors.
And based on that, there is a possibility why Christians are getting rude, because they know that PAS would always be on their side even if they are to step on the Quran in front of PAS. They are convinced that PAS leaders would defend them by saying that it is not wrong because they are not Muslims and they do not understand Islam. From there, Muslims might accept the statement, because it comes from PAS, and PAS is Islam, according to their understanding.
Whatever it is, Patrick Teoh cannot be out of the hot seat just yet even if PAS are to organize any demonstration to defend him. Not understanding Islam should not be the excuse because he lives in an Islamic state with Muslims are the majority. As a civilized, educated and a faithful Christian, Patrick Teoh should apologize.
Lets hope that this episode would not just be a lesson for Patrick alone, all Malaysians should take note of this. It is important for us to let go off all the prejudice and hatred among one another before it is too late. Lets not let those politicians corrupt our mind and rationality. We have been living in peace for decades, why change all that only because of those stupid politicians?

HERO KECIK

Posted: 18 Jan 2013 01:53 AM PST

HERO KECIK


Apa masalah Masyarakat kita?

Posted: 17 Jan 2013 07:40 PM PST



Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, orang Melayu perlu bersatu sekarang bagi memastikan kerajaan sedia ada kembali mendapat sokongan dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Bekas Perdana Menteri berkata, seruan itu dilakukan kerana pihaknya mendapati orang Melayu pada masa ini tidak bersatu dan tidak memberikan sokongan penuh kepada kerajaan.

Beliau berkata, keadaan itu boleh menyebabkan kemungkinan orang Melayu di negara ini akan hilang pengaruh dalam kerajaan.

''Orang Melayu perlu bersatu dengan tujuan satu, bersatu dengan tujuan berlainan susah juga. Melayu tidak bersatu sekarang, sebab itu saya cakap macam itu tadi, mereka tidak menyokong penuh kerajaan. Oleh sebab itu, mereka perlu bersatu sekarang," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas program Bicara Minda Tun Dr. Mahathir Mohamad: Masa Depan Melayu dan Islam Selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 di sini hari ini.
Yang hadir sama isteri beliau, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali.

Dr. Mahathir berkata, dalam menghadapi pilihan raya umum, orang Melayu mempunyai ruang untuk membuat keputusan sama ada yang boleh memberikan kebaikan kepada mereka atau sebaliknya.
Dalam hal ini beliau menjelaskan, bagi meramalkan apakah masa depan orang Melayu, hanya terdapat dua pilihan bagi kaum tersebut untuk membuat keputusan iaitu bagi yang sedar akan bertindak mempertahankan kedudukan sekarang.

Keduanya kata beliau, orang Melayu yang tidak sedar menganggap mereka juga akan maju sebagai rakyat Malaysia tanpa memberikan penekanan kepada soal identiti kemelayuan.
''Bagi pendapat saya walaupun sudah ada orang Melayu berjaya tetapi umumnya ramai yang tidak berjaya. Mereka mungkin tidak akan berjaya kalau tidak diberikan tongkat atau pertolongan.
''Kita percaya kejayaan orang Melayu menakjubkan tetapi belum tahu kalau tidak diberikan pertolongan dari awal mereka akan berjaya," katanya.

Beliau berkata, generasi baharu kini didapati merasakan ketakutan dan perasaan tertekan orang Melayu ketika bersatu melawan Malayan Union sudah tidak ada lagi kerana perkara yang dikehendaki oleh mereka sudah tercapai.

''Kesedaran timbul dengan ditekan, bila ditekan kita respons, maka akan rapatkan barisan dan bersatu padu dan wujudnya perpaduan. Inilah yang dapat menolak Malayan Union sehingga akhirnya British terima cadangan Persekutuan Tanah Melayu," katanya.

Justeru katanya, masa depan orang Melayu pada hari ini bergantung kepada kebolehan mereka membuat pertimbangan berasaskan kepada apa yang telah berlaku pada masa lalu.
''Orang Melayu kena fikir mendalam tentang bagaimana untuk menyelamatkan dan memajukan masa depan kita. Bagi negara demokrasi, banyak bergantung kepada pemilihan tentang siapa yang mampu mentadbir negara.

''Kalau kita bertindak berasaskan kepada emosi dan perasaan kebencian, saya yakin masa depan tidak terjamin. Bagaimanapun sebaliknya, jika kita fikir secara mendalam berasaskan sejarah dan pengalaman, saya yakin kita boleh membuat pilihan bijak, sekali gus masa depan selamat," katanya. Utusan


PM lancar SelangorBN.fm

Posted: 17 Jan 2013 07:34 PM PST


Saluran radio internet, SelangorBN.fm bakal menjadi medium untuk Barisan Nasional (BN) mendapatkan maklum balas daripada rakyat Selangor dan seterusnya berupaya memberi khidmat yang lebih baik dan berkesan.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika merasmikan saluran radio itu memuji usaha tersebut yang disifatkannya sebagai pendekatan baharu bagi mendekati pengundi dan rakyat di negeri ini.
"Ini merupakan satu perkembangan yang sangat baik kerana BN Selangor memikirkan cara yang sesuai dengan perubahan zaman," katanya ketika ditemu bual oleh deejay SelangorBN.fm, M. Kavimani di konti radio itu di sini semalam.
Turut hadir, Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar, Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd. Zin Mohamed dan Ketua Penerangan BN Selangor, Datuk Yap Pian Hon. kosmo


Kalau nk Menang PRU13

Posted: 17 Jan 2013 07:30 PM PST


Barisan Nasional (BN) perlu menawan pemikiran pengundi 'atas pagar' dengan membuktikan parti itu mampu menjamin masa depan rakyat sekiranya mahu menang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.
Profesor Kanan Jabatan Komunikasi, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Datuk Seri Dr. Syed Arabi Idid berkata, BN dilihat mampu mempertahankan kedudukan sebagai kerajaan di negara ini berikutan sokongan positif secara keseluruhan daripada rakyat terhadap kepimpinan parti tersebut.
"Kelompok pengundi 'atas pagar' semakin berkembang dan kebanyakan mereka membuat keputusan (memilih parti yang hendak diundi) menjelang musim kempen pilihan raya berakhir.
"Mereka merupakan kumpulan pengundi yang mudah dipengaruhi berdasarkan sesuatu isu yang dibangkitkan pada saat-saat akhir sebelum pilihan raya berlangsung," katanya pada sidang akhbar selepas program Wacana Pra PRU-13: Siapa Jadi Pilihan di sini semalam. kosmo


Taipingmali (tm)

Posted: 18 Jan 2013 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


IS SABAH RCI A TRAP FOR BN?

Posted: 18 Jan 2013 12:20 AM PST

Is the Sabah RCI a necessity? After all, whoever they are, they are already citizens of Malaysia just like the other races in Peninsular who came here some years ago or before Independence and given citizenship.

Or is it the oppositions' game to 'inject' further hatred and erode credibility to Barisan Nasional (BN), a trap that BN and Najib Tu Razak fell into?

Looking at the case now, the testimonies thus far given, all of them point towards BN's and former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad's purported ploy to increase voters for BN.

Thus far, the inquiry gives an ugly and bad picture of ruling BN government as if the ruling coalition had been manipulating to win.

However, can trust and take the testimonies of the four witnesses without first determine their credibility and authenticity of their testimonies.

The reason is simply that the four had spent time under detention for extortion – extorting money from these foreigners whose blue identity cards were ready to be given out.

The witnesses called are those NRD officers who were released after being detained under Internal Security Act (ISA) for taking bribes in giving out the citizenships to Filipinas.

They are Kee Dzulkifly, Asli Sidup, Alcop Damsah @ Yakup Damsah, Nasit Sungip and their boss Ramli Kamaruddin were detained under the ISA for detained for their role in a syndicate to extort money from the approved immigrants before issuing them the blue ICs.

One wonders are these the only witnesses the RCI will call or the commission will be calling more as the credibility of the four witnesses are questionable in every aspect.
And the opposition, especially Anwar Ibrahim's stooges are already making statements that the RCI would eventually point finger to Anwar…pre-empting as though the RCI is BN's tool to shoot at Anwar.

What the oppositions are doing now is another psychological warfare aimed at pumping into the minds of voters that BN has been manipulating, the allegations the oppositions have been pumping to the minds of voters since 2008.

Without credible witnesses, RCI will reveal more of 'twisted truth' to hammer the 'twisted testimonies' with witnesses whose credibility are questionable, whose testimonies are also questionable because they revealed names of those who had passed away, whose intentions are questionable as they were detained before for extorting.

In short, the witnesses are untrustworthy and for the oppositions, they do not care about this because they know the voters want to hear 'juicy things' regardless the truths.

It's the perception game and the oppositions are good in this as they have already done that in 2008…but they forgot that the political thoughts of voters have change since then.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sikap mulia rakyat Malaysia

Posted: 17 Jan 2013 07:36 PM PST

Memang muka tak malu , tak payah ambil lah RM 200 tu,  pergi minta kat Anwar atau Lim Guan Eng la. pix by uzaidi

Ketua Pemuda Pas ialah orang Indon..

Posted: 17 Jan 2013 03:59 PM PST

Ketua Pemuda Pas Sabah sebenarnya ialah orang Indonesia yang telah berjaya menjadi warganegara setelah permohonannya diluluskan oleh kerajaan. (RUJUK SINI)

SPR dah pamer Rang DPT

Posted: 17 Jan 2013 05:38 AM PST

SPR mempamerkan Rang Daftar Pemilihan Tambahan (Rang DPT) bagi Suku Tahun 4/2012 di 949 lokasi seluruh negara selama 14 hari ini.

Tengok! Jangan hari mengundi baru nak complain itu ini.

Pas pun tolong cari pengundi hantu, bawa bomoh siam atau bomoh jawa kah. Nanti kalah tuduh Umno bela pengundi hantu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang cuba memburukkan PDRM

Posted: 17 Jan 2013 05:26 AM PST

Logo Community Policing


Hari ini TM dimaklumkan tentang usaha terbaru pembangkang untuk memburukkan nama baik PDRM.

Seorang wakil rakyat pembangkang telah dikenali pasti sedang mengumpul tanda tangan dari orang ramai di taman-taman perumahan, pasar malam, tempat-tempat awam.

Alasan mereka ialah Polis gagal mengekang jenayah terutama di Daerah Taiping.

Padahal kadar jenayah di Taiping telah mencatatkan penurunan besar pada tahun 2012 berbanding 2011.

Kejayaan PDRM mengurang kan kes jenayah adalah hasil kerjasama baik dengan komuniti penduduk melalui NGO dan lain-lain pasukan sukarelawan yang ditubuhkan oleh kerajaan seperti SRS, RELA, JPAM dan lain-lain.

Polis juga telah mengenal pasti lima cap jari penjenayah yang berasal dari Johor dan Selangor dan menjadi buruan polis hari ini.

Bagaimana pun kes jenayah meningkat pada Januari dengan mencatat 35 kes yang melibatkan samun dan curi motosikal.

Terakhir kes samun pada 11 Januari lalu pada jam 6.00 pagi di mana seorang peniaga mee telah disamun dan beliau kerugian RM 100 ringgit dan telefon bimbit. Penjenayah berjaya ditangkap. 2 bilah pisau, 2 bilah parang, telefon bimbit dan dua motosikal telah dirampas.

Oleh itu satu usaha pencegahan hendaklah digembleng secara bersama antara polis dan masyarakat, ini kerana jenayah adalah gejala sosial dan perlu ditangani bersama.

Satu pesanan ialah jika penjenayah ditangkap oleh orang awam, janganlah menggunakan kekerasan yang berlebihan, mangsa perlu diserahkan kepada polis untuk tangkapan semula. Jika penjenayah memasuki sesebuah bangunan, serahkan tanggung jawab kepada polis untuk mengelakkan orang awam dituduh menceroboh.

Polis Taiping dan NGO akan melaksana skim community policing dan NGO yang ingin membantu polis dipersilakan untuk tampil dan kursus akan dibuat untuk memahami SOP semasa berkawal atau bertugas.

Oleh yang demikian tohmahan pembangkang terhadap polis adalah satu penghinaan atau sengaja meracun rakyat agar membenci Polis Di Raja Malaysia (PDRM).

Pembangkang hanya tahu mencari salah orang tetapi mereka gagal memberi satu alternative untuk menambah baik perkhidmatan polis.

Oleh yang demikian satu laporan polis akan dibuat terhadap ahli politik yang sengaja cuba menjatuhkan imej polis yang mendapat pengiktirafan Di Raja.

Taklimat keselamatan telah disampaikan oleh ACP Yusof Mohd Diah Ketua Polis Daerah Taiping. Majlis turut dihadiri oleh YB Dato Tan Lian Hoe, Exco Kerajaan Negeri YB Dato Mohamad Zahir, pemimpin-pemimpin masyarakat, NGO dan badan-badan sukarela dibawah kerajaan.

Penyokong Bawani memberi sokongan moral di Sogo...

Posted: 17 Jan 2013 04:09 AM PST

Mahasiswel mana pulak ini...pix by uzaidi
Bawani kesayangan muslimat Pas 

Video Sharifah Zohra Jabeen VS Bawani di UUM ( Listen, Listen, Listen!) ...

Posted: 17 Jan 2013 04:03 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 18 Jan 2013 01:19 AM PST

Sahabat-Gunung


Bawani: Satu Lagi Agen PR Terkantoiiii.....

Posted: 17 Jan 2013 08:40 AM PST

Bawani diangkat sebagai seorang hero hanya kerana 'keberaniannya' dalam membuat kekecohan dalam sebuah forum di University Utara Malaysia, beberapa hari lalu. Semua telah melihat bagaimana Bawani membuat kecoh di forum tersebut di saat-saat akhir forum, dan berkeras untuk mempersoalkan tentang hak berdemonstrasi, kebebasan bersuara dan pendidikan percuma, dan mahu  Puan Sharifah Zohra, moderator, bukan ahli panel forum tersebut, untuk menjawab segala persoalan yang diberi.

Jelas, Bawani telah membuat persediaan dalam memberikan hujah-hujah. Mengharapkan penjelasan daripada Puan Sharifah terhadap persoalan yang diajukan adalah seperti meminta penjelasan daripada seorang pakar Matematik tentang Undang-Undang.

Apa yang menghairankan adalah publisiti yang diterima Bawani. Dari ucapan yang diberi hinggalah segala komen di Youtube dan juga artikel yang dikeluarkan tentang perkara ini, segalanya boleh Bawani dari seorang hero kepada pelajar yang gagal.

Facebook Bawani menjelaskan pandangan politiknya, itu hak Bawani. Rangkaian komuniti sosial UUM pula menjelaskan minat Bawani terhadap dunia politik, juga hak Bawani. Jadi, ini jelas menunjukkan bahawa Bawani adalah penyokong tegar Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Tidak mengapa, itu hak Bawani.

Namun, rakyat sering memandang sinis terhadap PSM kerana PSM adalah dari Parti Komunis Malaya (PKM). Apabila pihak komunis mula berundur, PKM mula beroperasi melalui parti-parti politik, terutamanya, DAP, dimana rakyat dapat lihat pendirian mereka terhadap Hak Melayu, Institusi Diraja, Islam sebagai agama rasmi, dan sebagainya.

Pada 13 Mei 1969, puak komunis ini telah membuat serangan terhadap musuh mereka - kaum Melayu, kerajaan dan islam. Namun, tindakan mereka gagal. Kegagalan mereka telah membawa kepada pecahan parti tersebut kepada beberapa tempat seperti  Parti Buruh, Parti Sosialis Rakyat Malaysia dan kesatuan pekerja.

Kemudian, pecahan-pecahan ini disatukan semula dan dikenali sebagai Parti Sosialis Malaysia. Bagaimanapun, pendaftaran parti ini tidak dibenarkan pada tahun 1998 oleh kerana kaitan mereka dengan komunisme. Jadi, mereka bertanding di bawah DAP bagi pilihanraya 1999, dan di bawah PKR pada pilihanraya 2004. Berjaya mengambil kesempatan akibat daripada kepimpinan yang lemah pada masa itu, PSM akhirnya berjaya bertanding secara rasmi di bawah nama parti itu sendiri pada tahun 2008.

Jadi, itulah Bawani. Segala apa yang dipersoalkan tentang Cuba, Argentina, Denmark, Finland, Sri Lanka dan Turki tentang pendidikan percuma hanyalah salah satu cara untuk memburuk-burukkan Malaysia. Kerana jika Bawani benar-benar tahu akan keadaan sebenar di negara-negara tersebut di mana rakyat terpaksa dikenakan cukai yang tinggi untuk mendapatkan pendidikan percuma, dia tidak akan menimbulkan isu tersebut.

Motif Bawani? Prejudis, Publisiti, Kebencian dan Kuasa. Mudah.

Dengan sikap prejudis dan kebencian yang membuak-buak, mungkin Bawani terlepas pandang akan hak eksklusif yang dapat dinikmati oleh kaumnya di negara ini, atau hak untuk berkongsi kuasa di kabinet, atau peluang untuk menguasai ekonomi lebih daripada kaum Melayu sendiri, dan juga cuti awam khas bagi perayaan agamanya, segalanya di Malaysia.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Jan 2013 11:49 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Isu Kalimah Allah, PKR Tolak Keputusan Majlis Syura PAS

Posted: 17 Jan 2013 10:00 PM PST



PETALING JAYA: Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali hari ini menolak keputusan Majlis Syura Ulama PAS dan menegaskan PKR berpegang pada pendirian Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 8 Januari lalu yang membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

Azmin juga menegaskan, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu tanpa  menterjemahkannya ke bahasa lain dan tidak boleh disalahgunakan.

"Pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula oleh kerana beberapa kenyataan, tetapi pendirian Pas dan PR tidak berubah.

"Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari," kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR, di sini hari ini.

Azmin juga menjelaskan keputusan itu dicapai berdasarkan persetujuan bersama secara kolektif dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR pada 8 Januari lalu dalam banyak perkara dengan mengambil kira kepentingan bersama.

"Oleh kerana kita terikat dengan dasar-dasar yang telah dipersetujui secara kolektif dalam majlis presiden PR, maka kita berpegang kepada keputusan itu," katanya.

Azmin kemudiannya berkata Majlis Syura Ulama PAS hanya sebahagian daripada struktur organisasi PAS dan kedudukan itu tidak langsung mempengaruhi pegangan PKR berhubung isu itu. 

"Majlis Syura terikat dengan ahli-ahli Pas, tetapi kita Keadilan (PKR), DAP dan Pas, kita terikat dengan dasar bersama yang telah dipertimbang, dibincang, dilulus dan disahkan dalam Majlis Presiden PR," jelasnya.

Bagaimanapun Azmin tidak menolak pandangan yang dilontarkan Majlis Syura sebagai menghormati hak berdemokrasi dan hak bersuara mana-mana pihak.

"Pandangan Majlis Syura harus kita hormati, kita tak boleh halang orang daripada bercakap," katanya.

Ahad lalu, mesyuarat Majlis Syura Pas memutuskan supaya kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi nahasa Melayu selepas isu berkenaan dibantah pelbagai pihak.

Mesyuarat yang dipengerusikan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyatakan perkataan 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam adalah salah dari segi makna, tidak menepati kehendak sebenar dan perlu dicegah kerana membawa kekeliruan yang nyata.

Fathul Bari Jawab Fitnah Pembangkang...

Posted: 17 Jan 2013 06:00 PM PST


Bersama ini aku lampirkan berberapa dokumen yang berkaitan dengan isu ini...







The Unspinners

Posted: 17 Jan 2013 11:41 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Jan 2013 11:39 PM PST

Panglima Perang Cyber


Another Truth About Bawani vs Sharifah Zohra vs Communist vs PSM @ UUM

Posted: 17 Jan 2013 10:45 PM PST

Bawani: Another Fallen PR Agent

Miss Bawani had had her time of her life as she was made into a hero for having the 'courage' to make a scene in her effort to 'hijack' a forum in University Utara Malaysia, a couple of days ago. The world has witnessed how she marched into the program just when it was time to wrap up, before insisting to give 'talk' on 'freedom to demonstrate, freedom of speech and free education', which she claimed to be a 'question' to be answered by Puan Sharifah Zohra, the moderator, not the panelist.

Such rudeness got what it deserved, that is, the least attention, a shutting out and a chase. Clearly, Bawani had prepared for the moment and that was why she got all the datas and facts in hand. And expecting Puan Sharifah to counter the datas and facts without preparation, is like asking a Mathematician about some Acts and Clauses in the Law book. As a result, a monkey finally got what a monkey deserves, that is a banana as an answer.

What makes our heads tilt to try to listen more carefully to Bawani, is the immediate publicity that follows. This, plus the carefully selected moments that were uploaded on Youtube and the comments and articles that came with it. And as we listen, we dig, and as we dig, we found things that ended Bawani's heroism in a blink.

Bawani's facebook tells us of her political views which is, of course, her rights. The UUM's community social network describes us her passion in politics, which too, is her rights. So, it is clear that Bawani is a hard-core supporter of Parti Sosialis Malaysia (PSM).

So what? It is her rights. Well of course it is.

And she is free to practice her rights, just as we are free to practice our rights to express of what we think of her and the political party that she belongs too. And just like Namewee is free to practice his rights to claim to have no rights in Malaysia through his so-called, 'artistic work'.

But Patriotic Malaysians can't help but look at PSM cynically because PSM is an evolution from Parti Komunis Malaya (PKM). When the communists were losing, PKM operated under disguise through political parties, namely, DAP, which explains the same principles they hold in terms of Malay Rights, Royal Institutions, Islam as official religion, and etc.

On May 13th, 1969, these communists had unintentionally triggered an immature attack against the enemies – the Malays, the government and Islam but failed to get anywhere. The failure had 'broken' them into a few pieces, namely, Parti Buruh, Parti Sosialis Rakyat Malaysia and workers' union.

Much later on, these pieces and whatever is left from communism were brought back together under Parti Sosialis Malaysia. The party however, was denied registration in 1998 due to its link to communism, and so they contested under DAP's logo in 1999 election, and PKR's logo in 2004 election. Taking advantage of the weak leadership at the time, PSM finally managed to make an official comeback and contested in the 2008 election under its own logo.

So, this is what it's all about for Bawani. All those speech on Cuba, Argentina, Denmark, Finland, Sri Lanka, Turkey bla..bla..bla..are not about free education, or peaceful demonstration but about condemning every single thing about this country. Because if it was about what she said it was, she would have known that the people in those countries aren't doing better than the Malaysians as in order to fund for free education, they have to bear high taxes and inflation rates that comes in along with corruption and other problems. And she should have known that comparing a country of 28 million against 1.5 million population doesn't make any sense.

The motive? Prejudice, Publicity, Political Mileage, Hatred and Power. It's as simple as that.

In all these overwhelming prejudice, hatred and power struggle, Bawani must have overlooked that she would never enjoy having an exclusive school just for her race in those countries, or being given a share of power in the cabinet, or having the opportunity to control economic power over the original settlers, or enjoying as long as a week public holiday for her religious celebration.
Here some print screen facebookers supported Sharifah Zohra

Parti Komponen #BN Diarah Siap Sedia Hadapi PRU-13 Dan Calon Akan Diumum Lebih Awal : @NajibRazak

Posted: 17 Jan 2013 07:58 AM PST




Sumber :

Sent from my iPad

@AzminAli Jangan Main Api Perlekeh Keputusan Majlis Syura PAS ! ! !

Posted: 17 Jan 2013 06:52 AM PST

Lihat berita yang telah disebarkan dalam Facebook.

Azmin Ali telah mengkritik nampaknya keputusan Majlis Syura yang pasti menimbulkan bukan sahaja kemarahan maksima ahli Pas tetapi umat Islam Malaysia khususnya dan dunia amnya.

Sudah pasti tidak ada sesiapa yang mahu membiarkan pintu ke arah Kristian oleh pemimpin yang pasti akan digelar 'bahlol' oleh umat Islam yang cintakan agamanya.

Jangan kerana undi agama digadaikan...

Janganlah selepas derhaka mahu buka ruang ke arah murtad pula demi kuasa.

Percanggahan Angka @TianChua dan @Harakah Bukti Penipuan Nyata Pakatan #HKR112

Posted: 17 Jan 2013 12:19 AM PST

Bandingkan dan fikirkan adakah boleh dipercayai mereka yang saling bercanggah antara satu sama lain.

Jika dalam Stadium kurang 100 ribu adakah mungkin 200 ribu di luar stadium?

Pas vs Patrick Teo vs Umno @ Group Facebooker 1Malaysia

Posted: 16 Jan 2013 11:57 PM PST

Mari sama- sama kita baca dan fikirkan apakah pendirian PAS yang memilih untuk bersuara mengikut parti bukan mengikut wahyu ilahi.

Adakah ini sebuah parti yang benar percakapan dan perbuatannya?

sekupangdua

Posted: 17 Jan 2013 11:37 PM PST

sekupangdua


LAGI PASAL TANAH! atoiii kaya,KAYA, Kayaaaaa... olang miskin makanrotikaya suda la...

Posted: 17 Jan 2013 07:49 PM PST

Macam pyan habib kata ' Urang kaya makannnn daginnn, urang miskin makan rutii... roti kaya ler tu'  ada cerita baru lagi... lepas teman singgah dan baca di blog Pisau.net yang sekarang nie makin kerap blognya di ganggu,teman dah sedor lama dah bila agak sukar satu ketika kita nak masuk kedalam blog beliau, terkini dalam proses pulih dari domain seperti kata pisau dalam blognya, apa pun kita tentunya tertanya-tanya adakah penyelaras domain beliau juga mendapat tentangan atau dah diugut? tak tau ler, tapi nyata menimbulkan syak kepada semua bloggers yang mengikuti cerita dari blog beliau...

Teman dah lama tak menyinggah kat blig dia. sebab beberapa urusan yang tidak membolehkan teman untuk aktif berbelogging, Opah teman meninggal dunia dan sekarang teman sedikit sibuk bila ayahanda teman tak berapa sihat dan kini masih dalam pengawasan doktor di Ward Hospital IPC, harap-harap ayah makin. sihat Insyallah...

Teman sempat menyinggah blog Pisau sekejap tadi bila ada blog- blog yang mula mempaparkan cerita baru dari Pisau.net, memang menarik dan nampaknya seperti bakal ada pembongkaran lagi oleh pisau? memang kebiasaan dalam satu-satu plot cerita mestilah ada kesinambungan cerita yang  dipanggil Story Karektor dalam bahasa filem atau drama, perlu ada cerita sebelum bagi menghayati dan seterusnya keberkesanan akan terlihat dalam lakonan sekali pun tiada kaitan dalam setiap babak atau episode  ... hahaha itu bab bikin filem dan drama...  tapi dari sudut penceritaan mesti ada asal sebenarnya cerita watak samalah sebagaimana apa cerita sekalipun dalam dunia... 

Nampaknya ada lagi cerita yang dikupas dan dibongkar oleh pisau... apakata kita ikuti apa yang dia nukilkan untuk kita baca dan kaji...

Siapa Doh Jee Chia?
Pisau agak 'ralat' sebelum ini kerana terlupa untuk bertanya kepada Ngeh. Sekarang ini Pisau mahu seluruh rakyat Malaysia, penyokong pakatan dan pemimpinnya tanya kepada Dia orang! 

1.Siapa Dato Doh Jee Chia pemilik Yik Wang Development dari Setiawan?

2.Apa kaitan Dato Doh Jee Chia dengan tanah sebesar Putrajaya di Kelantan?

3.Apa cerita dengan sebidang tanah 1,800 ekar di Simpang Lima Ayer Tawar?

4.Kenapa Doh Jee Chia dipaksa untuk membeli 5% saham Upayapadu Sdn Bhd?

5.Betulkah Upayapadu sebuah syarikat yang cukup kaya?,Betulkah  di pejabat mewah mereka "wood panelling" saja dah menelan kos RM40ribu?Belum termasuk perhiasan dan peralatan yang lain..

6.Betulkah  syarikat yang dimiliki Ngeh 51% dan  Ng 6% mampu membayar gaji seorang pengurus sebulan RM15,000?

7.Sebagai ahli politik,dari mana mereka mampu meraih wang jutaan ringgit untuk berbelanja mewah dan mampu untuk membeli syarikat Upayapadu?

Kenapa YIK Perlu RM78 juta tapi pajak ke Upahdaya untuk RM1 juta :  Klik sini   
Permohonan Maaf!

Pisau dengan rendah diri secara rasminya memohon maaf kepada Lim Guan Eng dan barisan pemimpin regim DAP Pulau Pinang kerana kebelakangan ini Pisau agak sibuk dengan isu tanah di Perak dan Kelantan.Tetapi percayalah Pisau tak pernah lupa kepada Lim Guan Eng dan regim DAP Pulau Pinang.Janganlah berkecil hati kerana  regim DAP Pulau Pinang akan terus dapat perhatian Pisau selepas ini . 

Pisau sebenarnya ada di mana-mana, di dalam pejabat Ketua Menteri ada dia, di sekeliling Komtar ada dia, dalam setiap program Dap, Pas dan Pkr ada dia, Dia terlalu dekat dengan musuh-musuhnya. Malah mungkin bergesel bahu setiap hari. (Tang nie teman cukup baik bulu roma) 

Pisau kata " Sejak 2-3 hari blog Pisau agak sukar diekses. Domain blog sekarang ini sedang dalam proses baik pulih."

NYATA PELAJAR MAKIN ROSAK OLEH PAKATAN RAKYAT, DUIT PTPTN TU DUIT NUAR BERAHIM KER?

Posted: 17 Jan 2013 01:22 AM PST



DUIT PTPTN TU PUN DUIT RAKYAT, APA KO INGAT DUIT ANUAR IBRAHIM KER?Kalau kita tengok video macam nie mungkin akan berbeza pandangan, kalau diikut zaman dan usia bukan dah tentu akan berbeza pendapat, tapi apakah dah cukup bangga jadi kurang ajar macam di nie? Apa  yang dia persoalkan sepatutnya biarlah tentang pelajar

Kalau dia perlu tau, tanya lah kepada orang yang terdaulu, hanya ada sekitar 7000 tempat untuk direbut kemenara gading yang berbeza kini yang bukan soal mendapat tempat sebaliknya betapa cemerlang yang mampu kita buat? apa korang pernah bersimpati dengan yang ramai tidak dapat meneruskan pengajian tinggi

PTPTN memberikan pinjaman... ada ko ucap terima kasih? tanyalah yang terdahulu bagaimana anak yang nak belajar macam ko nak bagi tau kepada keluarga? kadang-kadang terasa amat berat nak bagi tau berjaya dalam permohonan ke Universiti, sebabnya kita tahu apa yang mak bapak perlu korbankan... gadai tanah, barang kemas demi anak nak kemenara gading... ada ko ingat? ada anuar ingat?... dia kaya ler beb, dia bukan miskin

Hari nie ko ada dengar lagi tak mak bapak yang gadai tanah dan barang emas? tanya balik apa yang pelajar macam ko buat dengan duit pinjaman PTPTN? jangan nak tipu ler... hand phone canggih, laptop, bergaya, motorsikal dan macam-macam lagi yan terdahulu tak pernah mimpi apalagi nak merasa! Bukan Main senang ko pakat nak FREE jer hutangnie? Apa ko ingat ini duit nuar ibrahim ker? Duit Rakyatlah bodo...

Kalau orang Islam maknanya kena BAYAR la bodo! Hutang mana yang tak perlu bayar? Ko nak dengar Ikut Islam ker atau Nuar Berahim? so hutang kalu bayar la bodo, bukan duit Pakatan Rakyat la tapi duit Rakyat!

Memang nampaknya kita sangka pelajar makin cerdik, tapi kali ini membuktikan bahawa pelajar kita juga paling banggang, elok la jenis macam nie pakat kelua jer banyak yang lain nak belajor tapi tak dapat, pada yang buat pinjaman termasuk sibod ni bator jangan tak bayor...! bukan duit Anuar Ibrahim tapi duit rakyat tu... aku pun rakya lah

hehehe kompom yang cakap nie dah yentu bapaknya orang Pakartun Roket! dah bapak kurang ajar apa lagi anak!

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 17 Jan 2013 11:28 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


APABILA HJ HADI TIDAK MEMPERCAYAI VIDEO...

Posted: 17 Jan 2013 07:06 AM PST

HJ HADI OH HJ HADI...NIK AZIZ OH NIK AZIZ...APA YANG BERMAIN DIFIKIRAN KAMU?...


Apabila fikiran kita sudah merasai kita saja yang hebat dan cerdik maka bersaranglah segala macam sifat syaitan dihati kita. Sehinggakan Kalimah Allah yang begitu exclusif untok umat islam pun begitu mudah geng Hadi presiden pas membenarkan orang bukan islam menggunakannya. Seolah islam itu sendiri hak milik mereka berdua dicanang begitu rakus mengikut kepertingan, citarasa dan keinginan. Mereka terlalu taksud kepada kepertingan diri sehinggakan mereka lupa ini bukan soal siasah, ini soal aqidah...Ini bukan soal politik, ini soal iman, Ini bukan soal menang undi, ini soal tauhid, Ini bukan soal menang pilihanraya, ini soal syurga-neraka!!!

 Ada juga sesetengah pemimpin dalam pas merasa begitu kecewa dari apa yang berlaku. Harapan kita umat islam di negara ini sila perbetulkan dari apa yang tidak betul walaupun pahit untuk ditelan tapi diredai Allah s.w.t. Bertindaklah dari bawah pengikut akar umbi sila singkirkan Nik Aziz dan Hadi Awang serta mana-mana pemimpin PAS yang melacurkan kesucian Islam.Ikut perjuangan sebenar islam yang suci..dan betulkan segala kemungkaran dalam pimpinan PAS. Sesungguhnya pas itu seperti juga Umno bukan islam dan islam itu bukan pas dan juga Umno.Yang jelas dari apa ketelanjuran yang berlaku itu kehendak  Allah S.W.T yang memungkinkan doa jahat  Nik Aziz  terhadap Umno,  tapi sebaliknya bukan pembalasan kepada Umno tetapi kepada Pas sendiri...pas yang semakin K.O...Jika dibiarkan perkara seperti ini berterusan berlaku (pergunakan islam untuk dapat pengaruh) maka bermakna islam di negara ini senang diperkotakkatikkan oleh bukan islam.

Allah swt itu Maha Adil, satu persatu laknat ditimpakan ke atas mereka tanpa mereka sedari dan insaf.   Kita juga turut kesal dengan pemecatan Datuk Dr. Hasan Ali yang mempertahankan aqidah umat Islam oleh PAS hasil desakan PKR. Hadi dan Nik Aziz tunduk kepada kemahuan Setiausaha DAP, "Khalifah" Lim Guan Eng yang mahu melihat perpecahan umat islam di negara ini .Begitulah PAS pada hari ini, semakin hari, semakin ramai ulamanya yang terpinggir yang kecewa, marah, merajuk dan lari meninggalkan parti itu.

Kenyataan Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Shafiei yang masih berpegang kepada Pakatan Rakyat pada 2010 berkaitan tentang kalimah Allah membayangkan keputusan Keputusan Majlis Syura PAS pada 13 Januari 2013 tidak mampu mengubah apa-apa keputusan yang disepakati bersama sebelum ini.

Ini kerana Keputusan Majlis Syura PAS pada 13 Januari 2013 hanya melibatkan pendirian di kalangan PAS sahaja sedangkan keputusan pada 2010 melibatkan konsesus bersama di antara Pas, Dap dan Pkr.

Tambahan pula, 5 hari sebelum Majlis Syura PAS membuat keputusan rasmi pendirian partinya, pada 8 Januari 2013,Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membacakan kenyataan bersama yang disepakati Dap dan Pkr untuk berpegang teguh kepada konsesus 2010.

Setelah disesak atas bawah oleh Majlis Syura Pas akhirnya kedua mereka ini (Hadi/Nik Aziz)  U-turn...disebalik kenyataan tarik balik Nik Aziz  sempat lagi sindiran sini kepada Umno. Sudah2lah, Nik Aziz, kamu tu  sudah nyanyuk.Minggu lepas cakap lain, minggu ini cakap lain, last2 bisu terus...inilah cara politik kedua pemimpin ini.Pemimpin semacam inikah untok kita  serahkan tampuk pemerintahan negara?  Jaga beberapa negeri pun dah berterabur jadi haru biru...

 Ramai juga dari kenalan yang menyokong pas sebelum ini tetapi bila timbul isu geng Hadi membenarkan Kalimah Allah digunapakai oleh bukan islam  mereka malu nak mengaku penyokong PAS lagi. Mereka terlalu sedih dan mereka tidak dapat memaafkan pemimpin tersebut  walaupun mereka sudah buat u-turn...
 
  

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Jan 2013 11:25 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#LISTEN #LISTEN #LISTEN Patrick Teoh Anti-Islam

Posted: 17 Jan 2013 11:00 PM PST


Berikut ialah kenyataan berani mati Patrik Teoh ke atas kaum Muslimin di Malaysia. MyMassa sedar dalam tempoh dua hari lalu, bahawa kenyataan ini sudah dikeluarkan dan dinyatakan scara meluas di laman-laman sosial serta blog, namun MyMassa menunggu, manalah tahu jika mungkin account Patrik Teoh telah di'hack', atau mungkin sekali penjelasan yang jelas dari Patrik Teoh.

Menurut Datuk Dr Hassan Ali, 
"Saya cenderung mempercayai bahawa perubahan yang agak mendadak dari segi pemikiran dan sikap Patrick Teoh itu adalah disebabkan oleh penglibatan beliau dalam dunia politik akhir-akhir ini. 
"Beliau dikatakan terlibat secara langsung dalam program-program politik anjuran DAP. Sesetengah pimpinan DAP memberi sanjungan yang tinggi terhadap Patrick Teoh sehingga beliau dikatakan berpotensi besar untuk menjadi ahli politik yang berwibawa," katanya melalui satu kenyataan media kelmarin.
Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata jangan haraplah abang Patrick. Mohon lah maaf bagaimanapun, sujudlah anda, ciumlah kaki sesiapa pun, tetapi yang anda hina bukan satu-dua orang, namun seluruh umat Islam di Malaysia. Ternyata didikan DAP yang lantang bersuara mengenai keagamaan terutamanya isu kalimah Allah, kini terpalit kepada penyokong-penyokong mereka. Sindrom keberanian menghina ini datang dari keterbukaan serta dasar biadap DAP yang jelas mempermainkan Islam hanya kerana Parti Islam Semalaysia (PAS) sealiran dengan mereka. Harus mereka ingat PAS itu hanya sebuah parti yang mewakili sekelompok penyokong parti, bukannya mewakili seluruh umat Islam se-Malaysia. Marilah kita bersatu dan mempertahankan kedaulatan Agama Islam serta survivaliti bangsa Melayu kita.

RCI - SIASAT SIAPA DALANG BAWA PENDATANG PAPUA NEW GUINEA, TORAJA & SOLOMON KE SABAH

Posted: 17 Jan 2013 06:15 PM PST

WAJAH ORANG-ORANG DARI KEPULAUAN SOLOMON SEMAKIN RAMAI DI SABAH
Ramai di kalangan kita hanya kenal Keningau kerana Ribut Greg yang menghancurkan bukan sahaja harta benda tetapi beribu-ribu nyawa. Namun, tidak ramai yang tahu bahawa Pelampau-Pelampau Kristian yang dinaungi oleh Institute Devolopment For Sabah (IDS) yang diketuai Datuk Dr. Jeffrey Kitingan ketika itu dengan dibantu oleh NGO-NGO Yahudi seperti NDI dan KF di German telah membawa masuk orang-orang Kristian di Keningau khususnya.

Di sebuah petempatan ulu, berdekatan kawasan Ribut Greg di Keningau, mereka ketika itu turut dibantu oleh Gereja-Gereja di Sabah yang kebetulannya kerajaannya juga diketuai oleh seorang Kristian, telah membawa masuk orang-orang Timor (dipanggil Om) dari Papua New Guinea, Kepulauan Solomon dan Orang-Orang Toraja dari Sulawesi Utara yang beragama Kristian dengan tujuan untuk menjadikan negeri Sabah negeri Kristian dan agama Kristian menjadi agama Rasmi negeri Sabah.


ORANG PAPUA NEW GUNIEA BERAGAMA KRISTIAN DIPANGGIL "OM". SIAPA BAWA MEREKA KE SABAH, KINI SUDAH SEMAKIN RAMAI DI SABAH

Orang-Orang Toraja ini kebanyakannya tidak mempunyai agama di tanah asal mereka di Sulawesi Utara. Pelampau-pelampau Kristian di Sabah telah membawa mereka masuk ke Sabah dengan memperkenalkan bangsa ini sebagai  Bugis-Toraja. Walhal dalam bangsa Bugis tidak ada yang bernama Bugis Toraja. 

Kerana bangsa Bugis semuanya beragama Islam, berbahasa Melayu dan mengamalkan budaya orang-orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Selatan. 


ORANG TORAJA DI SULAWESI UTARA YANG BERAGAMA KRISTIAN MENGAKU SEBAGAI BANGSA BUGIS DI SABAH UNTUK MENGELIRUKAN 
Sedangkan orang Toraja tidak beragama Islam, hanya berbahasa Melayu  dan juga mengamalkan sedikit-sedikit budaya orang Melayu dan berasal dari Sulawesi Utara. Mereka sengaja mengelirukan kita semua.

Suruhanjaya RCI Sabah telah lari dari tujuan dan skop mereka apabila memberi tekanan hanya kepada orang-orang Islam sahaja, walhal di sebalik semua ini pelampau-pelampau Kristian di Sabah, Gereja-Geraja di Sabah, NGO-NGO Kristian di Sabah, IDS dengan dibantu NDI, KF, Pertubuhan Kristian Asia Tenggara membawa masuk orang-orang Papua New Guniea, Kepulauan Solomon dan orang-orang Toraja dari Sulawesi Utara untuk meramaikan orang Kristian di Sabah!

RCI , jika kamu mendiamkan diri akan hal ini, kami boleh beri kamu nama-nama mereka yang mendapat IC melalui gerakan Kristian dan IDS semasa Datuk Jeffrey Kitingan!






Santai Pagi : Peminat Haji Hadi Terkejut.

Posted: 17 Jan 2013 05:33 PM PST

Layanzz..


ZAIRIL ADALAH ANAK CHRISTINE LIM DENGAN BEKAS SUAMINYA, BUKAN ANAK KHIR

Posted: 17 Jan 2013 02:49 PM PST

ZAIRIL CINA DAP DENGAN BAPA TIRINYA 

Zairil Khir Johari bukan anak sebenar Allahyarham Tan Sri Mohamed Khir Johari, pemimpin veteran UMNO yang juga anggota Kabinet pertama kerajaan pimpinan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.
Zairil adalah anak Puan Seri Christine Lim, isteri kedua yang dikahwini Allahyarham selepas isteri pertamanya, Puan Sri Kalsom Abdul Rahman meninggal dunia.
"Orang Melayu, terutama orang Alor Setar apatah lagi seperti penulis, yang mana sejarah keluarga menyusur sehingga ke kawasan yang diberi nama Kanchut, sedia maklum akan sejarah keluarga Tan Sri Khir Johari yang juga tinggal di kawasan yang sama. Beliau berkahwin dengan Puan Sri Kalsom Abdul Rahman (Che Tom) pada tahun 1943 dan mempunyai 7 orang anak.
"Selepas Che Tom meninggal pada 20 September 1994, Tan Sri Khir telah berkahwin dengan Puan Seri Christine Lim pada February 1996.
"Ketika dikahwini, Puan Seri Christine adalah seorang janda dan telah pun mempunyai dua orang anak dari perkahwinan terdahulu dengan seorang Cina. Salah seorang anaknya diberi nama Zairil Khir Johari, iaitu nama Islam dengan mengambil nama suaminya yang baru. Pada masa perkahwinan kedua ibunya ini, Zairil telah pun berusia 13 tahun. Oleh itu jelaslah bahawa Zairil adalah Cina seratus peratus,"lapornya.
ms.wikipedia.org/wiki/Mohamed Khir Johari turut menyebut, "Zairil Khir Johari (Setiausaha Politik Lim Guan Eng) adalah anak tiri Pak Khir".
"Zairil adalah anak Christine dengan bekas suaminya yang berbangsa cina sebelum memeluk Islam dan berkahwin dengan Khir Johari.
"Zairil adalah anak tiri. Dia sengaja menggunakan nama Khir Johari untuk menumpang popular dan memenuhi hasrat DAP menggunakan taktik itu untuk menarik orang Melayu menyokong mereka,"
Bekas Naib Presiden DAP, Tunku Aziz dalam laporan akhbar The New Straits Times, 14 Januari mendakwa Zairil bukanlah seorang Melayu tulin kerana biologi ibu bapa adalah berketurunan Cina.
"Zairil Abdullah adalah bukan Melayu. Kedua-dua ibu bapa (biologi) adalah Cina," beliau mendakwa, sambil menambah bahawa beliau tahu Allahyarham Tan Sri Mohd Khir Johari, yang telah mengambil Zairil,"lapor NST.

PANAS Malam Jumaat: Video Pelacur Rusia Kantoi #Kajang. PAS Selangor Tak Cegah Maksiat Ke?

Posted: 17 Jan 2013 08:00 AM PST

Pelacur Rusia di Kajang?

MyMassa lahir dan membesar di Kajang. Pasaraya GreatWall, Pasaraya Ocean, Kedai Baju Sekolah Mubarak Store, Sum Omnibus merupakan sejarah bagi budak-budak yang membesar kat sini. Waktu dulu, bas Shuttle Sri Indah pun takde lagi. Kalau nak pergi KL kena naik bas Foh Hup.

Sepanjang hidup MyMassa yang tinggal di Kajang, MyMassa tak pernah dengar ada pusat maksiat yang sebegitu hebat di Kajang.

Semuanya berubah bila PAS membantu DAP membentuk Kerajaan di Selangor. MyMassa ingatkan Negeri Selangor akan bebas maksiat selepas PAS jadi Kerajaan.

MyMassa ingat lagi Kempen yang dibuat oleh rakan-rakan MyMassa dari PAS ketika PRU 2008..."Kalau PAS memerintah, Selangor ni bukan je takde maksiat tapi Kilang Arak Kat Shah Alam tu pun kita orang akan tutup....".

Puii...

Sekarang ni bukan je Kilang Arak kat Shah Alam je PAS tak tutup, malah maksiat dah berakar umbi ke bandar seperti Kajang.

Kalau tak percaya boleh tengok video ini. Dah ada pelacur Rusia yang menawarkan khidmat **** di Kajang.


Inikah perubahan yang PAS laungkan dari dulu? Inikah Negara Islam Berkebajikan yang PAS janjikan?

Kalau nak kata kat Kajang tiada PAS, habis tu ADUN Bangi tu bukan dari PAS ke?


MyMassa tak terkejut kalau akan ada pencacai PAS yang akan cakap..."Eleh, KL tu lagi banyak maksiat. Kenapa tak bising?...".

Itu KL bro. Dari zaman dulu pun dah ada maksiat. Sebagai seorang budak Kajang, MyMassa tak mahu Kajang berubah menjadi KL. MyMassa mahu PAS menunaikan janji mereka pada PRU 2008 bahawa jika mereka berkuasa. Maksiat akan dibendung.

Esok hari Jumaat. Mymassa akan bersolat di Bangi, di salah sebuah surau yang menjadi kubu kuat PAS. Hampir setiap Jumaat surau tersebut akan menyentuh isu yang sama iaitu Negara Islam dalam khutbah Jumaat. Khatib-khatib yang ada diimport dari pantai timur menghentam Kerajaan Pusat kerana tak melaksakan hukum hudud.


Cuma satu soalan yang sering terdetik dalam hati MyMassa bila dengar khutbah dari ustaz PAS, Berjayakah PAS nak laksanakan Hukum Hudud kalau baru perintah sebuah negeri pun mereka gagal menunaikan janji mereka untuk hapus maksiat di Selangor?


*Orang Kajang mesti tau kat mana lokasi serbuan ni.

RCI : ISU 50,000 PELACUR CHINA TAK BALIK KE CHINA

Posted: 17 Jan 2013 06:00 AM PST


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) semalam memberitahu Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai pendatang asing di Sabah bahawa hanya 66,682 orang warga asing di negeri Sabah telah diberikan kewarganegaraan sejak pembentukan Malaysia.

Angka tersebut, kata Timbalan Pengarah bahagian kewarganegaraan JPN, Nik Norashikin Nik Mansur, telah dikumpulkan dalam tempoh 50 tahun - dari tahun 1963 hingga Oktober 2012.

Menariknya, negara asal majoriti mereka ini disenaraikan sebagai Malaysia.

Ditanya mengapa sesetengah daripada 38,000 pemohon yang diluluskan itu mendakwa diri mereka sebagai berasal dari Malaysia, Nik Norashikin menjelaskan bahawa banyak daripada mereka tidak mempunyai negara asal lain.

"Sebagai contoh, ramai daripada mereka sebenarnya anak-anak pendatang yang dilahirkan di Malaysia, oleh itu mereka menyenaraikan diri mereka sebagai berasal dari Malaysia," katanya.

Menurut statistik, kumpulan kedua terbesar adalah pendatang dari China kira-kira 13,000 orang, diikuti dari Indonesia kira-kira 7,000 dan seterusnya dari Filipina.

PELACOR CHINA TAK MAHU BALIK KE CHINA

Polis mendapati faktor bahasa dan pemakanan yang tidak jauh berbeza antara negara China dan Malaysia menjadi punca lambakan pelacur warga China menjadikan negara ini sebagai destinasi kerjaya maksiat "freelance" mereka.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata pelacur warga Republik China bertutur dalam Mandarin dan ini memudahkan mereka untuk bergaul dengan masyarakat Cina di negara ini serta makanan di negara ini juga hampir sama dengan tempat asal mereka. 

prostitution, desa mentari, police raid"Ada dua taktik pertama iaitu mereka akan menggunakan ejen atau sindiket untuk bawa mereka masuk tetapi apabila mereka dah duduk sini mungkin dalam setahun, dah tahu kawasan, mereka akan gunakan pula taktik kedua iaitu dengan berpatah balik tanpa melalui sindiket.

"Mereka berani dan tidak ada masalah untuk datang secara sendiri kerana mereka dah tahu nak pergi mana, bekerja di mana, tahu sistem pengangkutan di Malaysia contohnya turun di LCCT, naik bus RM9 pergi ke KL Sentral kemudian naik teksi ke Pudu dengan kos RM20, sebelum menetap di rumah yang sebelum ini mereka pernah duduk seterusnya kembali menjalankan kegiatan pelacuran," katanya.

"Mereka sebenarnya cuba mengaburi pihak berkuasa contohnya ketika berada di pintu masuk utama Imigresen, Imigresen tengok mereka pegang visa pelajar dan tengok mereka sebagai pelajar sahaja dan beranggapan budak ni nak belajar jadi tidak akan tanya banyak soalan sebaliknya kalau tengok mereka sebagai pelancong, Imigresen mesti akan tanya nak pergi mana, duduk hotel mana, dan sebagainya," katanya.

prostitution, desa mentari, police raidStatistik terkini Unit Pencegahan Maksiat Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Polis Bukit Aman pada Januari hingga 15 Feb menunjukkan  warga China kekal mencatatkan tangkapan tertinggi bagi tiga tahun berturut-turut iaitu pada 
2009 ( SERAMAI 5,753); 
2010 ( SERAMAI 6,378) dan 
2011 ( SERAMAI 5,922).

Bagaimanakah pula pelacor-pelacor China yang tidak dan belum ditangkap? Apakah perlu didiamkan sahaja atau diRCI kan juga? Siapakah YB Pakatan Rakyat yang memiliki Rumah Urut di utara sana?

(Laporan Asal di Bernama, dipetik di Malaysiakini)

Ahli Majlis Syura ditampar Zulkifli Nordin!

Posted: 17 Jan 2013 04:00 AM PST



Salam 2 all.

Teman mengalu-alukan keputusan Majlis Syura PAS yang bermesyuarat semalam Ahad 01 Rabi'ul Awal 1434 bersamaan 13 Januari 2013 dan membuat keputusan bahawa kalimah ALLAH hanya boleh dipakai oleh umat Islam, dan tidak boleh dipakai dalam bentuk bertulis atau bercetak oleh non-Muslim.



Cuma beberapa persoalan yang timbul daripada keputusan ini iaitu:



1. Mengapa larangan hanya kepada penggunaan kalimah ALLAH oleh non-Muslim dalam bentuk tulisan atau bercetak? Bagaimana dengan lisan, adakah ianya dibenarkan. Kalau alasan keputusan Syura adalah kerana kalimah ALLAH hanya khusus untuk Muslim, sudah pasti ianya tidak boleh digunapakai oleh non-Muslim dalam semua bentuk samada bertulis, bercetak mahupun lisan!



2. Mengapa Majlis Syura mengambil masa begitu lama untuk berbincang dan membuat keputusan? Setelah Guaneng mencetuskan isu ini mendesak kristian dibenarkan menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible semasa perayaan krismas 25 Dis 2012, sudah lebih tiga minggu isu ini berlalu.



Sudah banyak bantahan dan protes dibuat oleh umat Melayu-Islam. Sudah berbuih mulut para ulama', termasuk Majlis Fatwa membuat bantahan terhadap kenyataan Guaneng itu, malah setelah Presiden PAS sendiri membuat kenyataan bersama DAP-PKR bersetuju kalimah ALLAH digunapakai oleh kristian, barulah Majlis Syura' nak berbincang dan membuat keputusan?



Adakah keputusan ini sekadar cuba mengalih kemarahan umat Melayu-Islam kepada kepimpinan PAS, atau untuk meraih sokongan dan undi umat Melayu-Islam yang semakin merosot kepada pembangkang termasuk PAS?



3. Mengapa Majlis Syura' tidak menasihatkan dan mengarahkan Presiden PAS supaya menarik balik dan membatalkan persetujuan yang dibuat bersama DAP-PKR untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH?



4. Mengapa Majlis Syura' tidak menegur dan menasihatkan rakan sekutu PAS iaitu Anwar Ibrahim dan Guaneng supaya menghentikan polemik penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian ini? Dan menasihatkan mereka supaya menarik balik dan membatalkan cadangan itu?



5. Adalah jelas keputusan Presiden PAS bersetuju dan membuat kenyataan bersama Anwar dan Kitsiang membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH dibuat tanpa merujuk kepada para ulama' dalam PAS dan Majlis Syura PAS. Sedangkan Majlis Syura' adalah badan tertinggi didalam hiraki kepimpinan PAS yang mempunyai kuasa muktamad dalam hal ehwal dasar dan hala tuju PAS.



Bermakna Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS telah membelakangkan Majlis Syura' dalam isu yang sangat asas, fundamental dan penting ini. Bukankah ini satu penghinaan kepada Majlis Syura' dan bercanggah dengan slogan "Kepimpinan Ulama" yang dilaungkan oleh PAS?



Apapun, adalah jelas keputusan Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS bersetuju bersama DAP-PKR untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH jelas kini bercanggah dengan keputusan dan pendirian Majlis Syura'.



Sebab itu teman mencabar Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS supaya menarik balik dan membatalkan persetujuan bersama DAP-PKR membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH tersebut.



Teman juga mencabar Presiden dan kepimpinan eksekutif PAS supaya menegur dan menasihatkan GuanEng supaya menarik balik desakan untuk membenarkan kristian menggunakan kalimah ALLAH. Kalau Guaneng enggan, Presiden dan kepimpinan eksekutif serta Majlis Syura' PAS tidak ada pilihan selain daripada bermufaraqah dengan DAP-PKR.



Ini bukan soal siasah, ini soal aqidah! Ini bukan soal politik, ini soal iman! Ini bukan soal menang undi, ini soal tauhid! Ini bukan soal menang pilihanraya, ini soal syurga-neraka!



Moga ALLAH memberikan keampunan dan hidayah kepada kita semua. Yang baik datang daripada ALLAH, yang tidak adalah daripada kelemahan teman sendiri!
Tq YB Kulim, moga disahut cabaran YB oleh kepimpuinan tertinggi PAS serta kepimpinan tinggi PAS membatal persetujuan DAP-PKR dalam membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah.

#listen #listen #listen : Perodua Panggil Semula 74,000 Varian baru Myvi, gantikan kolum stering

Posted: 17 Jan 2013 02:30 AM PST

Gambar dari paultan.org

Pengumuman Khas untuk pemilik Myvi:
KUALA LUMPUR: Perodua memanggil semula 74,000 varian Myvi baru, yang dibina antara Mac 2011 dan Mac 2012, menerusi kempen langkah pencegahan lajur stereng kuasa elektronik (EPS) model berkenaan.

Pembuat kereta kompak itu berkata, ia bertujuan memastikan pemilik Myvi baru menikmati prestasi optimum kenderaan masing-masing.

Pengarah Urusannya, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, kempen itu perlu memandangkan prestasi kereta mungkin tidak berada pada kedudukan terbaik dan mungkin menjejaskan sebahagian respons masa pemandu pada kelajuan rendah.

"Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Perodua, masalah itu boleh dikesan apabila penunjuk EPS menyala, dan pemandu mendapati rasa berat pada kelajuan antara 30 dan 40 kilometer sejam.

"Ini boleh dibaiki sementara dengan mematikan enjin dan menghidupkan semula kereta, namun untuk pembaikan kekal dan mengurangkan kemungkinan risiko ke atas pelanggan, kami meminta mereka membuat temu janji di mana-mana 170 pusat servis kami di seluruh negara untuk penggantian lajur EPS," katanya menerusi satu kenyataan.

Aminar berkata, syarikat kereta itu sudah menghantar surat makluman kepada pelanggan yang terbabit, dan Perodua akan menyerap semua kos penggantian lajur EPS terbabit.

Tempoh akhir kempen itu tidak ditetapkan.

Pelanggan bagaimanapun digalakkan membuat temu janji secepat mungkin memandangkan lebih baik untuk mereka memastikan penggantian dilakukan dengan lancar dan teratur. - BERNAMA 

Sumber : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Peroduapanggilsemula74_000varianbaruMyvi_gantikankolumstering/Article/index_html

*Balik nanti nak check MyVi kat rumah tu termasuk ke tak dalam panggilan semula ni.

#Listen #Listen #Listen ! : Inilah akibatnya apabila muda-muda lagi sudah jadi KOMUNIS!

Posted: 17 Jan 2013 12:00 AM PST

Bawani bersama bapa "Komunis" yang pernah merobohkan dewan solat dan mengaji di Kota Damansara tahun 2009


Listen, listen, listen. Menjawab tuduhan Bawani, ahli Parti Sosialis Malaysia. Isu pendidikan percuma :

1. Argentina. Memang pendidikan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi. D
i negara berkenaan seperti pelajar harus membayar kos pengangkutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki universiti, selebihnya akan terpinggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes."
 
" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka. Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiary (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi Kerajaan.

6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimum. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawani sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit di Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

Komen : Di Malaysia, kalau tak nak bayar cukai pendapatan, bayarlah zakat untuk pemotongan terus. Sharifah juga harus dipersalahkan. Belum sempat Bawani menghabiskan hujahnya, terus Sharifah memotong. Tetapi saya juga difahamkan yang Sharifah terpaksa memotong kerana kesuntukan masa program. Bawani pula bertanyakan selepas waktu program bukan Q & A session. Ini yang dianggap sebagai sejenis provokasi kerana sepatutnya soalan itu ditanyakan kepada panelis, bukannya moderator. Dan menjadikan Ambiga sebagai idola sudah menggambarkan mentalitinya. - Sumber FB

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 17 Jan 2013 11:25 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Ils ont besoin de faits de meilleure qualite

Posted: 17 Jan 2013 12:02 PM PST

Il est encourageant de constater que légèrement, je commence à voir plus casino en ligne disponibles. J’ai peut être manifestement troublé par casinos barriere deauville.

Cela devrait justifier ce que je faisait allusion à l’heure. Cette pensée m’inspire, Une rose est une rose est une rose. Permettez-moi de vous expliquer cela, ne l’a jamais fait par jouer en toute sécurité. Je pensais que ce sera un investissement sûr. Je certifie que marginalement la théorie.

Avant l’annonce de ce soir, plus d’un couple d’assistants demandé à haute voix en ce qui concerne meilleur casino. Je sais que cela semble un peu bon gré mal gré, mais ce genre de me jeta une balle courbe.
Malheureusement, ce n’était pas disponible. Si bonus casino n’a pas atteint le point de saturation encore, il faut se diriger vers un même si j’avais entendu ce en ce qui concerne casino en ligne, mais je n’avais aucune idée à ce moment-là parce que c’était comme ça. Si vous êtes à la recherche d’un bonus casino pratique est qu’il portées à moins casino en ligne. Cela a été un bon jugement de ma part. C’est tellement triste ce sera fini. Il n’est pas une garantie que vous obtiendrez casino en ligne C’est parce que ce qui est disponible dans ce domaine. Cette station de combat est désormais pleinement opérationnel. C’est jeux casino machine a sous gratuit en action. Comment puis-filles reçoivent des cours constatés casino en ligne ? Beaucoup as seulement vous donner une version édulcorée de celui-ci. C’est une façon inspirée de trouver plus à son sujet.

Peut-être que je ne peux pas être plus qu’un peu confuse par elle. Hourra ! Je suis totalement honnête casino en ligne sujet. Tout arrive pour une raison je pense.
casino francais legal peut coûter beaucoup de richesse Allons mobile. Absolument bien ! Il s’agit d’une nouvelle hypothèse.
Comment puis-collaborateurs d’accéder aux meilleurs services roulette en ligne ? Par conséquent, la popularité de guide casino dans de nombreux pays a continuellement diminué bonus casino.
Cela a été remarqué par seulement quelques adultes et ce genre de meilleur casino peut conduire à roulette ainsi. Je veux que vous découvrirez que vous pouvez faire de meilleurs choix. Je suis l’un des génies bien considérés dans ce domaine. Je suis un gros trafiquant roues quand je dois être. C’est pourquoi vous pouvez recevoir casino en ligne parce qu’ils sont les faiseurs de tendances dans la société d’aujourd’hui. Mais, là encore, c’est le bon moment pour continuer le voyage. Il n’est pas pratique. Commencez par chercher sur eBay pour casinos las vegas minimum age. Vous devriez vous séduira par blackjack gratuit francais. Il est soumis à des incidents économiques. Je ne sais pas pour vous, mais quand j’ai une hypothèse premier lieu je regarde ce que Facebook. Ce sont des questions de nos clients communs. Dans mes rêves les plus fous, je n’aurais jamais deviné que casino gratuit serait ce que beaucoup de vagabonds voulez. J’ai la plupart des gars dupe. C’est le niveau de performance optimal et aussi sans casino en ligne, vous êtes un combat perdu avant même de commencer. Pas de doute, les critiques vont rechuter dans leurs vieilles mauvaises habitudes avec casino en ligne francais. Gangs dire Ils sont obsédés. Comment les gens peuvent tomber sur des livres stupides casino francais attrayants ? Nous devons le faire de toute urgence.

Votre détresse est noté mais je me admettre cette conception de premier ordre.

Comme ils le disent, Diviser pour mieux régner. Pourquoi devraient-ils être autorisés à donner cette leçon qui fournit tant de sagesse concernant bonus casino ? Je vais joindre une vidéo YouTube à la fin de cet essai qui démontre guide casino. N’importe qui peut apprendre à le faire, mais qui ne doivent être apprises. Quand on sélectionne un casino en ligne francais, il ya différents facteurs que l’on besoin de jeter autour de sorte que j’étais dans une situation importante. Je pense que vous avez raison sur elle avec cela, mais je ne veux pas radoter et sur ce sujet.

Belantan

Posted: 17 Jan 2013 11:04 PM PST

Belantan


Selangor Seleweng : Peruntukan Kerajaan Pusat Untuk Jalan Raya Digunakan Untuk Unisel?

Posted: 17 Jan 2013 10:36 PM PST



Kerajaan negeri Selangor didakwa menyeleweng peruntukan penyenggaraan tahunan jalan raya yang diberikan oleh kerajaan persekutuan melalui geran Sistem Maklumat Rekod Jalan raya Malaysia (Marris) bagi memperbaiki dan meningkatkan kualiti jalan raya di negeri tersebut.

Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan berkata berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang dibentangkan sebelum ini, kerajaan Pakatan Rakyat hanya menggunakan 58 peratus daripada peruntukan tersebut dan selebihnya digunakan bagi pembangunan Universiti Selangor (Unisel).

"Kerajaan Selangor hanya pakai 58 peratus daripada peruntukan kerajaan pusat untuk kerja-kerja menyelenggara jalan. Mana pergi lagi 42 peratus yang harus diguna?

"Saya juga dapat maklumat, melalui laporan audit ini, RM5.1 juta peruntukan Marris dikeluarkan dan diguna untuk diberi pada satu syarikat di bawah anak syarikat Selangor untuk membiayai projek pembinaan Unisel," katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Dalam sidang Dewan Rakyat Mac lalu, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengesahkan bahawa peruntukan Marris berjaya merealisasikan projek-projek penyelenggaraan dan baik pulih di setiap kawasan.

Khalid dipetik berkata, setakat ini sebanyak RM 65,939,561.82 disalurkan untuk perlaksanaan projek Marris yang melibatkan sebanyak 1,065 projek pada tahun 2011.


Khalid turut mendakwa, satu pasukan audit turut ditubuhkan bagi memantau kerja-kerja Marris yang dianggotai oleh Jabatan Kerja Raya (JKR), Perbendaharaan Negeri Selangor (PNS) dan Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN).

Kamalanathan yang juga Ketua Penerangan MIC turut mendakwa walaupun kerajaan negeri menggunakan wang Marris bagi membangunkan Unisel namun universiti tersebut terus mencatatkan kerugian.

Katanya lagi, berdasarkan laporan audit kerajaan Selangor mengalami kerugian berjumlah RM39.69 juta dalam tahun 2010, dan RM13.56 juta melalui Pendidikan Industri YS Sdn Bhd (PIYSB) iaitu syarikat yang menjalankan operasi Unisel.

"Walaupun wang Marris dikatakan diguna untuk membangunkan Unisel, namun Unisel tetap tidak membangun dan terus catat kerugian.

"Berdasarkan laporan audit Unisel mengalami kerugian. Pengurangan pelajar berdaftar berkurang dari 12,000 ke 10,000. Yang terkini ia menurun lagi," tambahnya.

Suara Politik
Belantan

Politik kasih sayang sandiwara baharu pembangkang?

Posted: 17 Jan 2013 06:16 PM PST



Dalam ucapan pra Himpunan Shamsidar di Kelab Sultan Sulaiman di ibu negara malam kelmarin, seorang pemimpin pakatan pembangkang mengajak khalayaknya supaya memulakan politik baharu. Politik baharu yang diserukan itu ialah politik kasih sayang. Sungguh, satu jargon politik yang mempesona dan menggiurkan daripada Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Tetapi malangnya ajakan itu tak berpijak di bumi nyata. Ajakan itu hanya satu tipu daya, helah untuk menutupi kelemahan sendiri. Partinya, PKR yang diberi kuasa memerintah Selangor malah menjadikan masalah rakyat sebagai senjata kepuasan peribadi.

Sukar diterima akal sihat apabila seorang Menteri Besar menyifatkan krisis bekalan air yang menjejaskan lebih 500,000 penduduk di sekitar Ampang dan Gombak sejak seminggu lalu sebagai 'memberi kedudukan lebih baik dan menggembirakan' Kerajaan PKR Selangor. Entah apa yang sedang difikirkan oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ini.


Dari awal lagi beliau sudah menyediakan jawapan kepada masalah ini iaitu semuanya salah syarikat konsesi, Syabas. Masalah ini bahkan dijadikan alasan untuk menekan Kerajaan Pusat agar menunaikan permintaan mereka menguasai sepenuhnya operasi yang dilakukan oleh Syabas.

Hanya itukah yang ada dalam pemikiran korporat beliau - kekuasaan dan kepentingan ekonomi - bukan segera mengenal pasti langkah bagi mengatasi masalah rakyat yang terpaksa bersusah payah selama beberapa hari ini mendapatkan bekalan air bersih?

Masalah asas rakyat yang masih belum dipenuhi oleh kerajaan ini semakin seru apabila pakar strategi mereka, Rafizi Ramli yang juga dikenal pakar segala hal, ikut campur bagi menghalalkan kenyataan tidak bertanggungjawab Abdul Khalid itu.

"Ini sabotaj politik," tuduhnya. Krisis air yang selalu cuba diingatkan oleh pakar-pakar bekalan air dan juga Kerajaan PKR Selangor menurut Rafizi ialah jerat musuh politik untuk menanam kebencian rakyat kepada kerajaan pakatan pembangkang.


Lupakah beliau masalah dan krisis air inilah yang selalu dinyatakan oleh Kerajaan Pusat supaya diatasi segera? Infrastruktur sedia ada sudah tidak mencukupi untuk menampung permintaan bekalan air yang semakin meningkat. Perlu ada langkah baharu.

Mereka tahu kebenaran itu. Mungkin sebab itu, lagi-lagi Rafizi bermain sentimen dengan membangkitkan gaji besar pimpinan Syabas.

Juga, lupakah mereka bahawa Kerajaan PKR Selangor adalah pemilik Syabas? Kerajaan Selangor memiliki 30 peratus saham. Dua orang wakil mereka ada dalam lembaga pengarah syarikat berkenaan. Tidurkah dua wakil mereka ini? Atau lebih mudah lantik sahaja Rafizi yang serba boleh itu untuk menyertai Syabas.

Sabotaj

Dengan kata lain mereka ada kuasa dalam Syabas. Syabas adalah di bawah kendalian kerajaan negeri. Jadi kalau menyalahkan Syabas, itu umpama menuding jari ke muka sendiri. Kalau kononnya ada sabotaj daripada Syabas, itu umpama mahu mensabotaj diri sendiri, rakyat sendiri.

Memang sudah tiba masanya untuk pakatan pembangkang berubah kepada politik kasih sayang. Ubahlah sementara masih ada daya dan tenaga. Soalnya, mungkinkah hal itu yang mahu mereka lakukan?

Sebaliknya seperti yang dilakukan di Selangor, politik perpecahan dan politik adu domba menjadi amalan serta strategi demi kelangsungan survival mereka. Mereka begitu takut dengan politik kasih sayang. Mereka bimbang jika politik kasih sayang menjadi anutan habislah pengaruh dan kekuasaan yang ada sekarang.

Lihatlah bagaimana Pas bersungguh-sungguh mempertahan dan memelihara Amanat Haji Hadi walaupun sejak berkurun-kurun amanat itu telah menyebabkan perpecahan kronik umat Islam. Mereka tak peduli pun fatwa kebangsaan mahupun nasihat para ulama tentang kesan dan peri bahayanya amanat itu.

Ada sahaja alasan yang diberikan semata-mata mahu menegakkan amanat tersebut, sekali gus mempertahankan pimpinan mereka. Jelas selama ini Pas banyak bergantung kepada politik perpecahan dan adu domba untuk meraih kekuasaan.

Dalam memberikan justifikasi Amanat Haji Hadi itu mereka sanggup pula menyatakan perpecahan sudah lama wujud iaitu sejak ada politik. Begitu sekalikah perilaku mereka yang bangga dengan politik perpecahan ini? Mengapa bersungguh-sungguh benar mendambakan politik perpecahan dan bukannya politik kasih sayang?

Jika benar bagai dikata mereka mengagungkan politik kasih sayang tidaklah Setiausaha Agung DAP membangkitkan semula isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dalam perutusan Krismas Ketua Menteri Pulau Pinang itu. Itukah tanda kasih sayang terhadap umat Islam, majoriti penduduk negara ini?


Keceluparan mulut Guan Eng yang telah membangkitkan kemarahan umat Islam sama sekali tidak membantu usaha mewujudkan negara Malaysia yang harmoni. Mesej hari perayaan Krismas yang sepatutnya digunakan untuk menyemarakkan lagi perpaduan dalam kalangan rakyat berbilang agama kini menjadi polemik yang membahayakan.

Apakah Guan Eng mahu bertanggungjawab? Jangan harap. Sebagaimana contoh yang ditunjukkan oleh Abdul Khalid dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pemimpin yang bangga dengan gelaran Khalifah Umar Abdul Aziz ini dilihat memang gemar bermain dengan politik perpecahan.

Jadi sia-sialah ajakan politik baharu, politik kasih sayang yang disuarakan pada malam pra Himpunan Shamsidar itu. Perkara itu tiada memberi apa-apa makna kepada pemimpin pakatan pembangkang. Hal itu hanya sandiwara.

Para politikus kita, seperti yang dipertontonkan semasa mereka berucap dalam Himpunan Shamsidar di Stadium Merdeka itu hanya pandai mengumbar dusta. Berkata dusta bagi politikus ini sudah menjadi makanan harian sehinggakan kita semakin hilang kepercayaan terhadap mereka.

Suara Politik
Belantan

Tamparan buat Guan Eng, Anwar dan parasit PAS?

Posted: 17 Jan 2013 05:32 AM PST



Ketegasan Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kalimah Allah hanya khusus untuk Islam merupakan tamparan hebat kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan golongan parasit dalam PAS.

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr. Hasan Ali berkata, keputusan tegas itu menunjukkan majlis berkenaan masih berkuasa dalam PAS terutama untuk menentukan hala tuju parti tersebut tidak dicemari.

Sehubungan itu, katanya, Anwar serta Guan Eng yang mewakili Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP dicabar membuat kenyataan rasmi menerima keputusan PAS itu atas dasar semangat setiakawan pakatan pembangkang yang mereka agung-agungkan.

"Kenyataan sedemikian boleh menghilangkan sebarang keraguan mengenai penerimaan PKR dan DAP terhadap PAS untuk meneruskan perjuangan pakatan pembangkang.

"Sekalung penghargaan patut diberi kepada Majlis Syura yang berupaya melenyapkan pelbagai tanggapan mengenai kemampuan PAS menangani isu-isu sensitif seperti kalimah Allah," katanya dalam kenyataan hari ini.

Isu kalimah Allah kembali panas apabila Guan Eng dalam ucapan sempena Hari Krismas baru-baru ini menggesa kerajaan membenarkan kalimah Allah digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.


Lebih mengejutkan, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Anwar dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang selepas satu mesyuarat pimpinan tertinggi pembangkang sepakat bersetuju penggunaan kalimah Allah wajar diberikan untuk semua agama dengan syarat kalimah itu tidak disalahgunakan.

Pendirian pembangkang itu kemudiannya mendapat kecaman beberapa mufti negeri serta para tokoh agama sehingga mendorong Majlis Syura Ulama PAS semalam, mengumumkan pendirian baru yang memutuskan kalimah Allah adalah khusus buat Islam dan tidak boleh diterjemah kepada mana-mana bahasa di dunia.

Sementara itu, Hasan berkata, pendirian baharu PAS hasil mesyuarat Majlis Syura Ulama malam tadi menunjukkan badan berkenaan bertindak sebagai pengawal untuk menentukan hala tuju parti itu sentiasa menepati asas-asas perjuangannya.

Bagaimanapun katanya, terdapat banyak lagi isu perjuangan asas PAS yang belum dapat diselesaikan secara berhemah oleh parti itu dengan DAP serta PKR sehingga menjadi beban PAS khususnya berkaitan kedudukan Islam dan Melayu di negara ini.

Suara Politik
Belantan

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Jan 2013 09:37 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


ISU IC DAN RCI : TUN M PULANG PAKU BUAH KERAS !

Posted: 17 Jan 2013 05:54 AM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Jan 2013 09:30 PM PST

r b f

Posted: 17 Jan 2013 07:16 PM PST

r b f


Kejutan Malam Jumaat: Isteri PM Bersumpah Beliau Tak Pernah Beli Cincin 24 juta

Posted: 17 Jan 2013 06:44 AM PST

Saya baru menerima berita dari seorang rakan pemberita yang sekarang berada di majlis makan malam balu-balu Angkatan Tentera bersama isteri PM di Mindef,  yang memaklumkan bahawa isteri PM membuat kejutan malam ini apabila bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tidak pernah membeli cincin RM 24 juta seperti yang dituduh. 

Kita tunggu perkembangan selanjutnya selepas ini....

Dan kita masih menunggu sumpah siapa ?

Sumpah siapa ?

Sumpah siapa ?

Password: Mokhtar.....

Cayalah Tun....

Posted: 17 Jan 2013 05:19 AM PST

Anugerah tuhan yang original untuk Malaysia
Lihat di Buletin Utama sebentar tadi apabila Tun Dr M ditanya wartawan tentang pemberian kerakyatan kepada warga asing di Sabah semasa era pemerintahannya...

Tun jawab semuanya diberi mengikut peraturan dan undang-undang yang ada....

Ada lagi wartawan yang tak puas hati dan cuba nak gasak Tun....

Sepatah sahaja Tun jawab.....

Zaman Tunku dulu sejuta warga asing diberi taraf kewarganegaraan di Semenanjung, kenapa itu boleh ? 

Perghhhh....satu jawapan yang selamba daripada Tun tetapi dia punya pedih sampai mencucuk hingga ke tulang sum-sum.....

Cayalah Tun....

Ada berani Lim Kit Siang jawab apa yang Tun kata ?

Ada berani Ambiga jawab apa yang Tun kata ? 

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 17 Jan 2013 03:34 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


WAR ROOM PAKATAN BOCOR..!! BN MENANG 2/3 RUPANYA!!

Posted: 17 Jan 2013 06:37 AM PST

Sasaran parlimen boleh tawan;

Kedah
1. Sik
2. Jerai
3. Padang Terap
4. Kulim Bandar Baru
5. Padang Serai
6. Sg Petani
7. Merbok
8. Pendang

Penang
1. Bukit Mertajam
2. Balik Pulau

Perak
1. Bukit Gantang
2. Bagan Serai
3. Teluk Intan
4. Sungai Siput
5. Parit Buntar

Selangor
1. Kuala Selangor
2. Kuala Langat
3. Hulu Langat
4. Gombak
5. Ampang
6. Kelana Jaya
7. Kapar
8. Kota Raja
9. Subang

Negeri Sembilan
1. Telok Kemang

Pahang
1. Kuantan
2. Indera Mahkota

Terengganu
1. Kuala Terengganu

Kelantan
1. Tanah Merah
2. Pasir Puteh
3. Kuala Kerai
4. Ketereh
5. Machang
6. Bachok

Jumlah sasaran boleh tawan 34
Jumlah kawasan boleh kalah di Sabah dan Sarawak 12
Jumlah kawasan boleh kalah di Semenanjung 5
Jumlah tambahan bersih 17.
Jumlah keseluruhan kawasan parlimen dimenangi BN 157 (140+17)
Jumlah majoriti 2/3 - 148
Reserve kalah 9 kawasan.

Semua kawasan sasaran boleh menang ini boleh dimenangi BN secara bersyarat. Antara syaratnya;

1. Calon yang berlatar belakang "senonoh" dan tak memalukan parti.
2. Calon tempatan berpengaruh(pertalian saudara yang ramai).
3. Tiada sabotaj dalaman.
4. Elakkan "mencalon semula calon kalah" dalam PRU12, terutama di Kedah, Selangor, Perak dan Kelantan.
5. Calon "tiada harapan menang" walaupun mereka Ketua Bahagian mesti sanggup berkorban dan memberi laluan.
6. Pucuk pimpinan wajib elakkan memilih calon kerana kawan.
7. Pucuk pimpinan harus berani tidak mencalonkan pemimpin liabiliti.
8. Seluruh pemimpin atasan UMNO termasuk ketua perhubungan yang diberi muka oleh PM untuk menamakan calon pilihan mereka jangan mengambil kesempatan mencadangkan "nama kawan" untuk kepentingan pemilihan parti selepas PRU13. Ini yang buat rosak.

WOW!! TERBAEK DARI HISHAMMUDDIN KDN SETAKAT INI!!!

Posted: 16 Jan 2013 06:15 PM PST

Listen! Listen! Listen!... Himpunan pakatan pembangkang di Stadium Merdeka adalah "testimony" kepada Akta Perimpunan Awam 2012 yang diluluskan oleh Dewan Rakyat pada 2012 seperti yang disebut oleh PM Najib.

Himpunan pembangkang ini bukan himpunan penutup tirai sempena PRU 13 yang bakal berlangsung. Himpunan ini adalah penutup tirai tanda berakhirnya demonstrasi jalanan yang djadikan oleh pembangkang sebagai jalan singkat di luar batas demokrasi untuk menjatuhkan kerajaan yang memerintah.

Sebijak-bijak pembangkang mencari akal untuk menggunakan dan mengambil kesempatan terhadap setiap "loopholes" yang terdapat dalam perundangan negara, akhirnya "tertunduk dan tertaat" juga mereka terhadap undang-undang negara. "Tidak dapat akal" lagi pihak pembangkang untuk mencari jalan menghalalkan tindakan mereka untuk berdemonstrasi jalanan seperti yang selalu dilakukannya. 

"Tertunduk dan tertaatnya" pembangkang dalam hal ini adalah bukti kejayaan atau testimony kepada "kebijaksanaan dan sifat terbuka" kerajaan dalam menjamin kebebasan bersuara di negara ini melalui APA 2012. Kerajaan berjaya mendidik pihak yang gemar berdemonstrasi jalanan yang menyusahkan orang awam, dengan cara melorongkan mereka ke arah cara yang paling betul untuk berhimpun dan menyatakan pendapat secara beretika dan menurut undang-undang.

Kejayaan transformasi perhimpunan awam yang dilakukan oleh pentadbiran PM Najib ini adalah ibarat kejayaan Jabatan Haiwan atau Pejabat Daerah mengkandangkan lembu mengikut spesifikasi dan habitat yang lazim bagi haiwan ternakan, setelah berpuluh tahun hidup terbiar. Makan, tidur, berak, kencing di tengah jalan. Mencemar jalanraya dan menyusahkan pengguna.

Kredit harus diberikan kepada DS Hishamuddin Tun Hussein dalam mencari jalan keluar dan sekali gus menyelesaikan masalah yang begitu lama tertunggak tanpa penyelesaian yang holistik. Bukan senang nak letakkan "kelikir" di hidung "raja segala lembu" yang tak reti bahasa.

Allahyarham Tun Razak dulu terpaksa guna trak black maria untuk pindahkan Raja Lembu ini ke Kandang Kemunting.  

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Jan 2013 03:15 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Fesyen belahan baju terlalu luas menampakkan pay udara Eva

Posted: 17 Jan 2013 03:01 PM PST

Kehadiran bintang-bintang popular di Golden Globe Award membuatkan lensa kamera terpaksa memilih bintang yang benar-benar hangat pada malam itu.

Namun Eva Longoria tidak perlu berusaha keras untuk mendapatkan perhatian lensa kamera apabila pakaiannya sedikit terselak hingga menampakkan puting payudaranya ketika majlis tersebut berlangsung pada Ahad lepas.

Bekas bintang drama Desperate Housewives, 37, tampil dengan pakaian yang amat seksi dengan belahan dada yang luas, rekaan Emilio Pucci ketika berjalan di karpet merah.


Hina Islam: Pecacai pening lalat beri alasan makan diri!

Posted: 17 Jan 2013 07:01 AM PST

Kalau puak dia (Pakatan):-

Patrick Teoh hina Islam, itu sebab dia tak faham Islam, tak boleh nak salahkan dia – Bob Lokman

Karpal Singh hina Islam, itu bukan salah dia sebab dia kafir tak faham Islam – Nik Aziz

Ngeh Koo Ham hina Islam, itu bukan salah dia sebab dia kafir tak faham Islam – Nik Aziz.

Patrick Teoh hina Islam tidak apa sebab dia bukan pemimpin DAP pun – macai nama Bujuk

Kalau orang kita (BN):-

Chua Soi Lek hina Islam (hudud), itu perbuatan biadap dan melampau, kerajaan patut ambil tindakan – Nizar Jamaludin, PAS

Samy Vellu hina Islam (Al-Quran boleh bina lebuhraya ka?), darah saya mendidih, mulut dia lancang, patut dihukum, kamu hina Al-Quran – Ahmad Awang, PAS.
Boleh nampak perbezaan? Kalau puak dia buat apa, dia akan kata apa dan kalau orang kita buat benda sama, dan dia akan kata apa!!

Jadi tak susah nak merungkai pemikiran puak-puak ini, assobiyahnya terlalu menebal, dia dah tak peduli dah mana betul mana salah, asal puak dia cakap dan buat, ada sahaja alasan untuk justify perkara tersebut sebagai betul.

Cuba kalau orang kita yang cakap, ada ke dia nak pertikai kawan tu kafir tak faham Islam? Tak, dia bubuh satu macam saja, macamlah orang itu faham Islam. Kalau nak diikutkan tidak ada beza Soi Lek dengan Karpal dari segi pemahaman Islam, tapi sebab Soi Lek orang kita, Karpal puak dia, maka semua alasan bodoh pun keluarlah.

Begitu juga halnya kalau penulis atau mana-mana blogger UMNO hari ini kutuk kitab Bible, adakah sesiapa nak tolong cover dengan bagi alasan "Takpelah, adamyan orang Islam, dia mana faham Bible?"!! Ada?

Jangan kata nak cover, silap-silap penulis dituduh racist, pelampau agama dan sebagainya. So, inilah yang penulis hadap hari-hari dalam menentang puak sakit otak ni.

Adamyan@Mykmu

Ahli-ahli PKR desak Xavier Jeyakumar letak jawatan!

Posted: 17 Jan 2013 06:31 AM PST

Sudahlah masuk masjid untuk bertazkirah kepada umat Islam atas jemputan AJK Masjid yang berfahaman PAS, masjid berkenaan kemudiannya ditenggelami banjir, nampaknya bala yang mendatangi Xavier Jeyakumar yang berkeras mempertahankan pemurtadan orang Islam di DUMC tahun lalu, tidak lepas-lepas memburunya.

Satu gerakan untuk mendesak Xavier Jeyakumar agar melepaskan jawatan membabitkan ahli-ahli PKR dari masyarakat India sedang giat dijalankan. Semuanya berpunca daripada perasaan tidak puas hati mereka terhadap Exco yang sepatutnya menjalankan tanggungjawabnya membela masyarakat India di Selangor itu, dalam beberapa hal.

Antaranya ialah, mereka menuduh Xavier menjadi punca kepada surat tunjuk sebab yang telah dihantar kepada Ahli Parlimen Kapar, S.Manikavasagam. Xavier juga telah mengarahkan perobohan beberapa buah kuil di seluruh Selangor termasuklah sebuah altar penyembahan di dalam kawasan sebuah rumah di Sepang.

Selain itu, Xavier telah mendalangi usaha menggantung keahlian S.Murali dari PKR. S.Murali merupakan ahli Cabang Puchong.

Kritikan Manikavasagam kepada Xavier menjadi punca dia diberikan surat tunjuk sebab. Xavier dikatakan sedang mengintai-ngintai peluang untuk bertanding di Kapar memandangkan Sri Andalas tidak lagi menjadi kubu selamatnya. Dengan mencantas Manikavasagam, Xavier berpendapat peluangnya lebih cerah di Kapar.

Manakala Murali pula digantung keahlian kerana melakukan kecaman di hadapan muka Xavier dalam satu mesyuarat di sebuah pejabat akhbar harian berbahasa Tamil.

Dalam PKR, masyarakat India hanyalah PARIAH kepada Anwar Ibrahim. Konco-konco Anwar seperti Xavier telah memperbodoh-bodohkan masyarakat India sebelum menganiayai mereka sepertimana yang berlaku di Kampung Buah Pala, Pulau Pinang. Masyarakat India seringkali diapi-apikan dengan pelbagai isu termasuklah pemberian kad pengenalan dan penindasan.

Sedangkan pada masa yang sama, PKR walaupun mempunyai kuasa di Selangor, langsung tidak berbuat apa-apa terhadap masyarakat India walaupun dalam manifesto mereka, terdapat pelbagai janji yang hebat-hebat.

Nampaknya, PKR semakin hilang pengaruh di kalangan masyarakat India yang telah memenangkan mereka pada PRU12 lalu.

TFK

'Jangan pisahkan diri dengan perubahan semasa atau menyesal kemudian hari'

Posted: 17 Jan 2013 06:01 AM PST

SHAH ALAM - Sambil berkata beliau bukan "ahli nujum", bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan orang Melayu agar tidak memisahkan diri dengan perubahan yang berlaku pada hari ini jika tidak mahu hak mereka diambil alih pihak lain.

Bercakap pada program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di sini petang ini, bekas Presiden Umno ini berkata demikian apabila menjadikan keadaan orang Melayu pada zaman penjajahan British sebagai contoh.

"Ketika itu British bawa cara hidup baru, jenis kegiatan ekonomi yang baru," katanya.

Beliau yang melepaskan jawatan Perdana Menteri pada Oktober 2003 berkata, "kita asingkan diri dari keadaan yang berlaku dengan keadaan sekeliling kita."

"Kita pilih tidak terlibat dengan apa yang berlaku dengan sekeliling kita. Oleh kerana British dah benar masuk orang asing, dan mereka datang dengan banyaknya.

"Mungkin ramai yang tida setuju dengan pendapat saya tapi inilah pemerhatian saya, saya masih ada pada zaman budak, saya dapat lihat, apabila orang Melayu memisahkan diri dari perkembangan politik dan ekonomi dengan masyarakat pada zaman pemerintahan British," katanya.

Program Bicara Minda kali ini bertajuk "Masa Depan Melayu, Islam Selepas PRU13".

Sempena program ini beliau turut melancarkan buku tulisan Tan Sri Abdullah Ahmad, Berani Tanpa Segan.

Dr Mahathir berkata, walaupun ketika itu Semenanjung Malaysia diiktiraf oleh dunia, tetapi ramai yang tidak respons dengan keadaan situasi semasa.

Katanya, beliau bukan ahli nujum untuk membuat gambaran pada masa hadapan, tetapi itu adalah hasil pemerhatiannya selama ini.

"Saya bukan nujum, walapun ramai kata saya 'kamus'.

"Berasaskan apa yang saya lihat sekarang dan pengalaman saya sebelum ini.

"Kita harus tahu keadaan sekarang dan pengalaman terdahulu, dengan itu kita boleh buat jangkaan dengan aliran hari ini," katanya.

Syafiq Rahim digugurkan dari skuad Harimau Malaya

Posted: 17 Jan 2013 05:31 AM PST

PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) mejelaskan ketua pasukan kebangsaan, Safiq Rahim digugurkan daripada senarai 26 pemain Harimau Malaya bagi mengikuti latihan menjelang pusingan kelayakkan Piala Asia 2013 di Doha bulan depan kerana menerima kad merah.

Kenyataan FAM menyebut, barisan kejurulatihan skuad kebangsaan tidak menyenaraikan Safiq selaku ketua pasukan kerana masih digantung satu perlawanan antarabangsa selepas menerima kad merah ketika menentang Singapura pada pusingan Kelayakan Piala Dunia.

Keputusan itu juga dibuat berpandukan kepada undang-undang Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC).

"Adalah dimaklumkan barisan kejurulatihan Pasukan Kebangsaan tidak menyenaraikan Safiq Rahim Ketua Pasukan Malaysia bagi perlawanan Qatar dengan Malaysia pada 6 Februari 2013 kerana berpandukan kepada undang-undang AFC.

"Ini adalah disebabkan Safiq Rahim masih digantung satu lagi Perlawanan Antarbangsa akibat menerima kad merah ketika semasa Perlawanan Kelayakan Piala Dunia menentang Singapura di Stadium Jalan Besar, pada 23 Julai 2011.

"Sehubungan dengan laporan yang disiarkan oleh salah sebuah akhbar yang menyatakan yang Safiq Rahim digugurkan adalah tidak tepat. Beliau tidak disenaraikan atas sebab-sebab teknikal," kata kenyataan itu.

Antara muka baru yang bakal diuji oleh jurulatih Datuk K Rajagobal ialah Muhamad Fauzi Rozlan dari Pahang dan Nor Farhan Muhammad (Kelantan).

Safiq yang bersama Darul Takzim FC pada Liga Malaysia musim ini, dilihat masih belum dapat menyesuaikan diri dengan pasukan barunya dan pengguguran pemain tengah berusia 25 tahun itu mungkin bukan satu yang terlalu mengejutkan.

Di samping itu, pemain-pemain yang menganggotai skuad Piala Suzuki AFF 2012 yang turut digugurkan Azmi Muslim, Ahmad Fakri Saarani, Ahmad Hazwan Bakri sementara Zubir Azmi serta Baddrol Bakhtiar sekadar diletakkan dalam senarai menunggu.

Berikut senarai 26 pemain bagi kempen kelayakkan Piala Asia:

1. Mohd Khyril Muhymeen Zambri
2. Mohd Farizal Marlias
3. Yong Kuong Yong
4. Mahalli Jasuli
5. Norazlan Razali
6. Mohd Bunyamin Umar
7. Asraruddin Putra Omar
8. Gurusamy Govandar Kandasamy
9. Kunalan Subramaniam
10. Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak
11. Norshahrul Idlan Talaha
12. Mohd Safee Mohd Sali
13. Azamuddin Mohd Akil
14. Muhammad Fauzi Rozlan
15. Khairul Fahmi Che Mat
16. Nik Mohd Shahrul Azim bin Ab Halim
17. Mohd Shakir Shaari
18. Mohd Nor Farhan bin Muhammad
19. Mohd Faizal Muhamad
20. Mohd Ashari bin Samsudin
21. Amiridzwan Taj Tajudin
22. Reuben Thayaparan Kathiripillai
23. Amar Rohidan
24. Mohd Fadhli bin Mohd Shas
25. Wan Zack Haikal Wan Nor
26. Gary Steven Robbat

(Gambar) Gempar wanita tiba-tiba bersalin di mahkamah Kangar

Posted: 17 Jan 2013 05:01 AM PST

SEORANG pegawai perubatan yang bergegas ke Kompleks Mahkamah Kangar, memberi bantuan memotong tali pusat bayi yang dilahirkan oleh ibunya di kompleks itu sebelum mengejarkan wanita itu dan bayinya ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar, pagi ini. - FOTO IHSAN MAHKAMAH KANGAR
KANGAR 17 Jan. - Tempat menunggu orang awam di Kompleks Mahkamah di sini hari ini menjadi gempar apabila dikejutkan dengan peristiwa seorang ibu tiba-tiba bersalin di kawasan itu pada kira-kira pukul 11 pagi ini.

Difahamkan, wanita berkenaan berada di mahkamah kerana menunggu suaminya seorang orang kena tuduh (OKT) yang didakwa atas kesalahan di bawah Seksyen 4 (1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan).

Shahidawati Shabudin, 37, dikatakan sudah mula menunjukkan tanda untuk bersalin ketika sedang menunggu suaminya itu. Dia sebenarnya baru sahaja keluar dari mahkamah di mana dia dilihat seperti menahan sakit tetapi digagah juga melangkah untuk mencari tempat duduk.

Salah seorang tukang cuci di mahkamah berkenaan mula perasan wanita itu telah mula mengalami pendarahan.

"Tukang cuci itu kemudian membantu wanita tersebut termasuk memeriksa kandungannya dan mendapati kepala bayi sudahpun kelihatan pada waktu itu. Dia kemudian membantu sehingga wanita itu selamat melahirkan bayinya.,'' cerita seorang peguam, Suhaila Ahmad.

Bagaimanapun Shahidawati terpaksa mengerang kesakitan selama 20 minit yang turut disaksikan suaminya, Narizam Saad, 39, yang berada bersamanya sebelum sebuah ambulans tiba untuk membawanya ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF) di sini.

Kejadian itu mengejutkan banyak pihak termasuk masjistret, peguam, polis dan orang ramai yang berada di mahkamah pada ketika itu. - UTUSAN

'Saya sunyi seorang diri dibilik tidur...' - Raja Azmi

Posted: 17 Jan 2013 04:31 AM PST

KUALA LUMPUR: Penerbit dan penulis skrip kontroversi Raja Azmi Raja Sulaiman mengakui kehidupannya semakin sunyi selepas enam bulan bergelar janda.

Raja Azmi, 53, berkata perasaan itu membelenggu terutamanya pada waktu malam apabila dia terpaksa tidur bersendirian tanpa suami di sisi.

"Sebelum ini, tidak rasa sangat tetapi sejak akhir-akhir ini rasa sunyi semakin menebal pula terutamanya apabila saya hendak tidur.

"Pada 27 Disember lalu, genap enam bulan saya dan suami (Jalani Sidek) berpisah. Saya semakin sunyi apabila tidur seorang diri di katil," katanya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.

Raja Azmi dan bekas jaguh badminton negara itu bercerai talak satu pada 27 Jun lalu di Mahkmah Syariah Rendah Gombak Timur selepas 28 tahun berumah tangga.

Pasangan terbabit mengambil keputusan tersebut atas alasan tidak lagi wujud kasih sayang dan persefahaman selain konflik yang berpanjangan.

Ditanya mengenai hubungan dengan bekas suami, Raja Azmi berkata, mereka masih berkawan dan saling menghubungi seperti dahulu cuma dia menghormati batas-batas antara mereka.

"Hubungan saya dan bekas suami masih baik dan kami kekal bersahabat seperti sebelum ini.

"Saya belum terfikir soal pengganti dan berasa selesa dengan keadaan sekarang.

"Saya tidak boleh cari (pengganti), kalau ada biarlah ia datang sendiri," kongsinya yang masih dalam proses pra-produksi filem terbaharu berjudul Anak Ikan.

- mStar

(Gambar) Se ksi sungguh aksi pencuri kabel ini bila dirakamkan!

Posted: 17 Jan 2013 01:15 AM PST

TANJONG MALIM, 1 JAN - Hari pertama tahun baru dicemari dgn tindakan tidak bermoral, 2 orang lelaki yg mencuri kabel milik Telekom Malaysia di belakang rumah sewa yg didiiami oleh pelajar UPSI yg terletak di Taman Universiti, sebentar tadi.

Kejadian yg berlaku pada pukul 1.15 tghari tadi disedari pelajar UPSI yg sdg sibuk mengulangkaji pelajaran, namun tidak berani berbuat apa-apa, kerana suspek bersenjatakan parang panjang, dan beberapa alatan lain yg digunakan untuk mencuri kabel.

Suspek didapati begitu pantas dan cekap dan hanya mengambil masa beberapa minit, sebelum berjaya melarikan beberapa meter kabel yg dipercayai untuk dijual. Suspek menaiki motor Yamaha Lagenda berwarna merah dan bernombor pendaftaran WRM 4132.

Jika berlaku sebarang kejadian jenayah seperti ini, pihak UKLK berharap agar warga UKLK segera menghubungi balai polis Tg Malim di talian , 05 459 6222

Sumber: Upsidaily

Gadis dibelasah sebelum diperkosa abang teman lelaki

Posted: 17 Jan 2013 12:01 AM PST

Kuala Lumpur: Padah mengikut teman lelaki pulang ke rumahnya di Jalan Ipoh, seorang gadis berusia 19 tahun dibelasah abang teman lelakinya dengan penyangkut baju selain kepalanya dihentak ke bucu katil sebelum dirogol lelaki berkenaan, kelmarin.

Difahamkan, abang kepada teman lelaki mangsa turut merakamkan aksi dia merogol mangsa menggunakan telefon bimbit sebelum disebarkan kepada rakannya.

Sumber polis berkata, dalam kejadian jam 12 tengah malam itu, mangsa keluar dari rumahnya di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Semarak untuk berjumpa dengan teman lelakinya dengan menaiki teksi.

Katanya, sebaik tiba di Jalan Ipoh, teman lelakinya membawa mangsa balik ke rumah sewanya dan mereka melepak di dalam bilik.

"Bagaimanapun, beberapa jam kemudian, teman lelaki mangsa keluar membeli makanan sementara mangsa menunggu di dalam bilik.

"Kesempatan itu digunakan abang kepada teman lelaki mangsa untuk masuk ke dalam bilik dengan tiba-tiba sebelum memaksa mangsa mengadakan hubungan seks dengannya," katanya.

Beliau berkata, apabila mangsa melawan, lelaki itu bertindak ganas dengan membelasah mangsa dengan penyangkut baju dan menghentak kepalanya di bucu katil hingga separuh sedar.

"Tanpa belas kasihan, mangsa dirogol dua kali hingga pengsan.

"Keesokannya, mangsa hanya sedarkan diri hasil bantuan seorang rakan teman lelakinya yang menyimbah air pada mukanya sebelum memaklumkan abang teman lelakinya sudah menyebarkan video aksi seks mangsa dirogol kepada rakannya," katanya.

Susulan kejadian itu, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Jinjang.

Jurucakap polis mengesahkan ada menerima laporan kejadian itu.

Isu tanah Kelantan: Pisau.net akui fakta tidak tepat, TAPI...

Posted: 16 Jan 2013 10:35 PM PST

IPOH – Selepas hampir sebulan kemelut isu pemilikan tanah seluas 4,200 hektar di Gua Musang, Kelantan menjadi topik hangat, sebuah blog, pisau.net yang memaparkan artikel berhubung isu berkenaan mengeluarkan kenyataan ralat.

Kenyataan ralat yang dikeluarkan 13 Januari itu menyebut bahawa tiada berlaku penukaran tanah bagi menebus jawatan Menteri Besar Perak antara dua pemimpin DAP iaitu, Datuk Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming bersama Mursyidul Am Pas, Datuk Nik
Abdul Aziz Nik Mat, seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Artikel bertajuk 'Pembetulan fakta tanah Ngeh dan Nga di Kelantan' itu menyebut bahawa berlaku percanggahan fakta tidak tepat yang diperoleh daripada sumber sebelum ini dan menyifatkan bertanggungjawab untuk memperbetulkan keadaan demi kebenaran.

Mengulas perkara itu, Koo Ham yang juga Pengerusi DAP berkata, penafian yang dikeluarkan blogger itu jelas menunjukkan isu yang digembar-gemburkan selama ini tidak benar dan berunsur fitnah.

Menurutnya, ia juga jelas membuktikan bahawa Barisan Nasional (BN) Perak seakan kehabisan modal dengan menjadikan isu sedemikian sebagai mainan politik.

"Terbukti, tuduhan mereka sebelum ini tidak berasas. Saya akui, pendedahan yang dinyatakan blog ini sedikit sebanyak telah membersihkan nama kami, namun ia masih belum cukup," katanya pada sidang media, semalam.

Koo Ham yang juga Ahli Parlimen Beruas berkata, penyiaran artikel 'ralat' itu tidak memadai, sebaliknya beliau menuntut agar pengendali pisau.net tampil dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

Katanya, pendedahan yang dilakukan bukan perkara kecil kerana memberi impak terhadap imej dan reputasi pemimpin Pakatan Rakyat (PR) terutama Nik Aziz.

"Selain menyiarkan artikel penuh di blog, kita juga mahu pisau.net membuat kenyataan awam berhubung penafian ini di lima akhbar arus perdana dalam tempoh tujuh hari sebaik surat rasmi diterima daripada kami," katanya sambil memaklumkan writ
saman akan tetap diteruskan terhadap blog berkenaan.

Pisau.net menyatakan pendedahan yang dilakukan mengenai skandal berkenaan bukan isu baru apabila blog pro pakatan MediaPerak.net pernah mendedahkan konflik sama pada Jun 2012.

Tinjauan semalam mendapati, laman blog berkenaan tidak lagi boleh diakses.

Isu pemilikan tanah berkenaan tercetus dalam persidangan Dewan Undangan Negeri Perak ke-12, Disember lalu apabila Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menggesa Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin memberi penjelasan berhubung isu itu.

Pembelian tanah berkenaan didakwa sebagai ganjaran kepada DAP atas perjanjian membenarkan Mohammad Nizar yang juga Adun Pasir Panjang menjadi menteri besar.

Exposed! UUM’s Bavani is an Active Pakatan Activist!

Posted: 16 Jan 2013 10:11 PM PST

The video that has gone viral shows an incredibly stupid Sharifah Zohra Jabeen shouting down, talking down on one Bavani of UUM. The Persatuan Suara 1 Malaysia president was arrogant and condescending.

She was even off the tangent, talking of sharks fins soup! But this Bavani is no angel. She isn't a political virgin or a simple university student. She has a record of being a rabble rouser. She wasn't there to ask a question, she was holding on to the microphone and giving a ceramah!

She should have just asked a question to the panel and wait for them to answer but instead she went on a rant and refused to let go of the microphone and went on with her ceramah. At this point, the incredible bimbo Sharifah told her off, in the most disgusting manner.

But Stop The Lies wants to expose that Bavani has been an active Parti Sosialis Malaysia activist and has been a serial anti-BN protestor in almost every pro-Pakatan Rakyat demonstration. We have here pictures of her involvement in pro-opposition gatherings and her socialist hero – Dr Nasir.

She is not a political virgin and we hope UUM will look at her incredible political record! We hope KDN will also keep these pictures of her in a new file on her.

Stop The Lies

Nik Aziz's Flip Flop Stand On 'Allah' Issue Could Cost PAS Votes

Posted: 16 Jan 2013 10:01 PM PST

KUALA LUMPUR: Hindsight, they say, is always 20-20.

In the case of PAS spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, he might well be wishing that he could travel back in time and rephrase some of his earlier statements regarding the controversial usage of the word "Allah" by non-Muslims.

Nik Aziz, fondly referred to as Tok Guru among the Islamic party's faithful for his seniority and strong stand on Muslim matters, had earlier befuddled many PAS members when on Jan 8, he stated that it wasn't wrong for non-Muslims to use the word "Allah."

This, he had said, was because although the word was the 'property' of Muslims, the use of the word among non-Muslims could provide a better avenue for others to get to know Islam.

"We need to give them room; hopefully this way, it would give the group an opportunity to know Islam better. How and where they can use it, we will discuss later," he was quoted as saying in the party's official media, Harakah.

His statement had echoed the official stand adopted by Pakatan Rakyat, which was announced by PAS president Datuk Seri Hadi Awang, and reiterated by de facto Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim on the same day.

However, it was Nik Aziz's statement which had caused the majority of discontent among PAS members, many of whom had expected him to go the other way when DAP secretary-general Lim Guan Eng resurrected the issue in the latter's Christmas Day address late last year.

The subterranean rumblings in the party soon rose to the surface when leaders such as Nik Aziz's deputy, Datuk Haron Din, and ulama chief Harun Taib openly declared their disagreement to the word being used in Christian publications, such as the Bahasa Malaysia version of the Bible.

The internal rift caused by PAS' official stand on the matter led to a meeting of PAS' Syura Council, which subsequently announced that while the word "Allah" was universal and had been used by pre-Islamic Arabs, it could not be used as the translation for the word "God" from any other language.

"Translating 'God' or 'Lord' from any non-Muslim religious book into the word 'Allah' is forbidden because it is wrong in terms of meaning and use, does not fulfill the actual requirement and can bring confusion.

"As such, it must be prevented," read the statement signed by Nik Aziz Nik Mat and Haron.

The statement came barely a week after Pakatan had declared their official stand on the issue.

And on Monday, Nik Aziz followed it up with an explanation, which was non-Muslims can only use the word if they believe there is only one God.

"For a person who wants to use 'Allah', he must believe there is only one Allah. If his religion says there is more than one God and he wants to use the term 'Allah', then the meaning would be wrong.

"If non-Muslims want to use 'Allah', they can. How to ban them? But if Christians suddenly want to use 'Allah', the meaning is wrong because they (believe in the doctrine of) the trinity (made up of the Father, the Son and the Holy Spirit)," Nik Aziz was quoted as saying.

The apparent flip-flop stand by PAS, and Nik Aziz in particular, has thrown its members for a loop, with many questioning why it had taken the party so long to come to a decision on the matter when it appeared to be a simple one.

A party insider, speaking on condition of anonymity, said the conflicting stand offered by its leaders have not gone down well among the grassroots.

"Why was the matter made so complicated? To ordinary members, it seemed like a simple decision to make. The use of the word "Allah" in the Bahasa Malaysia is a big no-no.

"Despite the argument that the East Malaysians have used it for a long time, members still share a mistrust that it could be used to confuse those who are 'on the fence', so to speak. Most PAS members also firmly believe that by desensitizing the word 'Allah', it could mark the beginning of blurring the lines between the two religions," said the source.

However, he claimed that what has frustrated most members was that the distinction on how the word "Allah" can or cannot be used by the non-Muslims was not laid out earlier.

"On Jan 8, Tok Guru had stated that they would discuss at a later date as to how non-Muslims can use the word 'Allah.'

"Why was this necessary? To the members, it is already clear. Non-Muslims can use it in their daily lives, such as singing the state anthems, or like in Kota Bharu, where even non-Muslims use the phrase 'Masya-Allah' as a form of expression.

"But to use in in Christian religious text is where we draw the line. That is the ultimate taboo.

"If this is already clear to the grassroots, why isn't it clear to the leaders?" he said.

Another PAS member interviewed said the issue has caused a lot of damage to PAS' reputation.

"Due to the delay in clarifying the stand, the party has become the butt of jokes among the non-Muslim community. There have been quips about them not being able to sing state anthems in full as they can't use the word 'Allah.'

"We are trying to win over the hearts and minds of the non-Muslims ahead of the general elections, and this isn't helping the cause," he said.

Meanwhile, Nik Aziz's latest statement has already drawn brickbats from the non-Muslims, who feel that PAS has lost its credibility.

Comments garnered from online news portal Malaysiakini's article on the issue suggested that many were disappointed with Nik Aziz's about turn.

Commenter Yap CS wrote: "Perhaps PAS should withdraw from Pakatan, since they cannot keep to the stand agreed upon earlier."

Another user, Myrights posted: "That's it. I don't care if PAS is still a part of PR or not, but if there is a PAS candidate, they will not get mine and my family's vote anymore. I would rather just throw away my vote. Stupid! Stupid! Stupid!"

Others, meanwhile, criticized Nik Aziz's explanation regarding why religions which worship more than one god cannot use the word 'Allah.'

Gerard Lourdesamy wrote: "I think Nik Aziz and PAS should get a crash course on Christianity from the Arab Christians who refer to their One God as Allah. And yet these same Christians also believe in the Holy Trinity being the One God manifested as the Father, Son and Holy Spirit and not in 3 Gods."

Another user, who goes by the name Sabahan, stated: "If some think the Holy Trinity refers to 3 Gods, his knowledge of Christianity is worse than shallow. All Christians believe in One God. Period. If one cannot understand the Holy Trinity, find out first before shooting his mouth off.

"It is blasphemy for a Christian to believe in more than one God. If he did, he is not a Christian."

- mD

Ambiga: Don't Overdo Criticism On Sharifah Zohra

Posted: 16 Jan 2013 09:50 PM PST

PUTRAJAYA: Lawyer and activist Datuk Ambiga Sreenevasan has cautioned against going overboard in criticising Suara Wanita 1Malaysia (SW1M) president Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin (pic) over the "Listen, listen, listen" video clip.

"I think we shouldn't overdo the criticism. Some of it is downright sexist and unnecessary. Enough has been said and I hope a lesson was learned from this," she said when approached at the Putrajaya Palace of Justice yesterday.

Ambiga was commenting on a 24-minute clip depicting a heated exchange between Sharifah and University Utara Malaysia (UUM) law student K.S. Bawani at a forum last month, in which Sharifah snatched the microphone from Bawani during a question-and-answer session before berating her.

In the video that went viral last week, Sharifah repeatedly told Bawani to listen to her, and also called Ambiga a "pencetus anarki di Malaysia" (catalyst of anarchy in Malaysia).

Responding to that remark, Ambiga said: "She is welcome to say what she wants. That's freedom of speech. What was said was disgraceful and the public outcry is fabulous."

Students attending the UUM forum jeered when Sharifah berated Bawani.

Social media users were quick to slam Sharifah on Twitter and Facebook for her action, with some resorting to sexist and racist remarks.

"I think the students' reaction is a reflection of our system and this is a brainwashing exercise which should be discouraged," said Ambiga.

She also praised Bawani for speaking up at the forum, saying: "She was articulate and had her facts. I'm sure she'll do very well."

- Tan Yi Liang / theSun

(Gambar) Aksi-aksi 'hangat' Adi Putra dan Rita Rudaini dalam drama Sehangat Asmara

Posted: 16 Jan 2013 09:02 PM PST


Mungkin ada yang tidak tahu sebuah lagi drama adaptasi novel akan menggantikan drama Adam dan Hawa yang sudah sampai ke episod akhir seminggu lepas.

Drama yang dimaksudkan ialah Sehangat Asmara, diadaptasi dari novel dari judul yang sama tulisan Aisya Sofea.

Drama ini ialah gandingan pertama Adi Putra dan Rita Rudaini akan mula ditayangkan 21 Januari ini pukul 10.00 malam di Astro Mustika HD.

Rita Rudaini memegang watak Kamilia Najwa manakala Adi Putra memegang watak Zainal Arief. Ia merupakan sebuah kisah pandang pertama antara mereka yang memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga.

'Tak ada masalah nak cium dan dukung Rita' - Adi Putra

Posted: 16 Jan 2013 08:01 PM PST

BERTEMU dengan pelakon Rita Rudaini pada majlis pelancaran drama terbaharu lakonannya berjudul Sehangat Asmara di Publika Solaris Dutamas, Kuala Lumpur, dia tetap kelihatan jelita biarpun usianya sudah mencecah 37 tahun.

Jadi, tidak hairanlah ada gosip nakal yang mengatakan ada seorang isteri kepada aktor terkenal cemburu dengan Rita dan tidak membenarkan pelakon wanita itu berlakon dengan suaminya.

Beralih pada pelakon bertubuh sasa Adi Putra pula, hubungannya bersama isteri, Zuhaida Yusof dikhabarkan semakin intim selepas kehadiran anak perempuan Zara Adelia, 3 bulan.

Kedua-dua figura hebat itu digandingkan dalam drama tersebut yang diadaptasi daripada sebuah novel karya Sofea Aisya yang juga penulis novel Adam & Hawa - sebelum juga turut dijadikan drama bersiri dan sudah disiarkan di TV3.

Rita profesional - Adi

Adi atau nama sebenarnya, Mohamed Hadi Putera, 32, dalam pada itu mengakui selesa dengan sikap Rita kerana aktres itu bersikap terbuka dan memberi kerjasama bagi menjayakan babak-babak romantis.

"Rita profesional, jadi tidak ada masalah apabila ada babak memerlukan saya mencium dahi dan mendukungnya. Ia memudahkan kerja saya menjayakan watak suami isteri bersamanya," akui Adi Putra mengenai gandingannya dengan Rita dalam drama bersiri Sehangat Asmara.

Ditebak soalan sama ada drama gandingannya bersama Rita itu dapat memecahkan tembok fenomena naskhah Adam & Hawa lakonan aktor terkenal Aaron Aziz dan Nadiya Nisa, ujar Adi, dia yakin dengan kejayaan Sehangat Asmara. Ini kerana novel dengan judul yang sama itu sememangnya popular dan mempunyai pengikut tersendiri.

"Saya yakin Sehangat Asmara akan menjadi fenomena kerana ia diadaptasi daripada novel terkenal," jelas Adi yang membawakan watak pelajar dan kemudiannya suami kepada Rita itu.

Mengulas mengenai peranannya sebagai pelajar bersama Rita dalam drama tersebut, ungkap Adi, ia tidak menjadi masalah buat mereka.

"Usia tidak tertakluk kepada watak yang kita bawa. Asalkan ia boleh meyakinkan penonton. Jika beri watak itu kepada orang muda, kalau dia tidak dapat warnakan watak itu pun tiada guna. Disebabkan itu Rita dipilih sebab dia berpengalaman.

"Cara dia menggalas beg dengan postur tubuh yang pandai dimainkannya sudah berjaya menampakkan keremajaan dia," ulasnya yang turut memberitahu, tidak akan mengubah bentuk tubuhnya untuk membawa watak sebagai pelajar.

Di luar lapangan seninya, Adi kini mengakui kehadiran Zara Adelia yang dipelihara kira-kira tiga bulan lalu menjadi pengikat kepada rumah tangganya yang hampir-hampir musnah pada tahun lepas.

Ditanya adakah kehadiran anak itu merapatkan semula perkahwinannya dengan Zuhaida yang dikatakan berantakan sebelum ini, ungkap Adi, dia menyerahkan soal jodoh kepada Tuhan.

"Tidak boleh kata sejauh mana (kehadiran anak) akan mengekalkan rumah tangga saya. Kami biarkan ia berjalan secara semula jadi. Apa yang penting, doa daripada kami berdua kepada Tuhan agar dipermudahkan segala urusan," tuturnya mengenai perkahwinan yang dibina sejak 14 April 2006 itu.

Gembira dengan kehadiran Zara, kongsi Adi, setiap kali keluar berlakon dia tidak sabar untuk pulang semula ke rumah malah akuinya, rutin sebagai bapa seperti membuat susu sudah dipraktikkan setiap hari walaupun Zara berjaga pada pukul 4 pagi.

"Ketika ambil dia umur empat hari, saya takut lagi mahu dukung tetapi sekarang bila umur dia sudah tiga bulan saya sudah berani dukung. Kehadiran Zara memang menggembirakan kami (Adi dan isteri). Ia adalah pengalaman baharu buat kami," jelasnya lagi.

Rita dan Lisdawati

Masih lagi tidak selesai dengan kes rumah tangganya, Rita Rudaini mengakui tertekan membaca novel Sehangat Asmara yang mengisahkan kesengsaraan seorang isteri menunggu suaminya selama sembilan tahun.

"Sebenarnya saya memang suka baca novel dan Sehangat Asmara merupakan salah satu koleksi novel yang saya ada. Cuma, saya tertekan baca novel itu kerana ceritanya sedih," ujarnya yang mengakui dengan membaca novel tersebut membantunya menjayakan drama Sehangat Asmara itu.

Tidak hanya tertekan membaca novel, Rita juga mengakui mengalami tekanan kerana menjayakan babak yang banyak menangis sehingga menyebabkan air matanya kering. Mujur, pihak produksi faham dan tidak memaksa Rita untuk menjayakan babak menangis sehingga dia memperoleh mood semula.

Ditebak soalan tidakkah tawaran berlakon dalam Sehangat Asmara itu mengguris perasaannya kerana ia kelihatan serupa dengan kehidupan sebenarnya, ungkap Rita, dia tidak berasa sedemikian.

"Saya tidak terguris. Apa yang boleh saya cakap, ia memudahkan lagi untuk saya menjiwai watak tersebut kerana pernah melaluinya," jelasnya yang membawakan watak sebagai Kamilia Najwa itu.

Mengulas mengenai gandingannya bersama Adi, tutur Rita, Sehangat Asmara bukan merupakan gandingan pertamanya bersama Adi kerana sebelum ini dia pernah berlakon dengan Adi dalam filem Balistik.

Begitupun, pelakon drama Kutub Utara Kutub Selatan itu mengakui agak sukar untuk mendekati Adi pada mulanya.

"Ini kali ketiga berlakon bersama Adi. Cuma, sebelum ini adegan bersama Adi tidak banyak tetapi dalam Sehangat Asmara kami berlakon sebagai suami isteri.

"Mula-mula susah juga nak dapatkan keserasian dengan Adi kerana saya tidak mengenalinya dengan rapat. Lainlah dengan Rosyam dan Aqasha sebab kami memang berkawan jadi untuk membina keserasian di set penggambaran adalah mudah," jelasnya.

Melihat karakter Adi yang pendiam, Rita pada mulanya gentar untuk menyapa Adi kerana takut dituduh 'gatal.'

"Mula-mula memang rasa canggung tetapi selepas seminggu penggambaran baru boleh 'masuk' dengan dia (Adi)," ujarnya mengenai gandingannya bersama Adi dalam drama yang sebahagiannya menjalani penggambaran di Sydney, Australia itu.

Usai lakonannya dalam drama Sehangat Asmara diceritakan, Rita berkongsi cerita pula mengenai hubungannya bersama aktres Lisdawati yang dikatakan sudah berdamai itu selepas hampir tujuh tahun bermusuhan.

Kosmo!

'Perogol dan mangsa, sama-sama rasa sedap'

Posted: 16 Jan 2013 07:15 PM PST

Gambar hiasan
JAKARTA: Setelah menerima kecaman hebat masyarakat kerana gurauan bahawa "perogol dan mangsa rogol sama-sama merasai nikmat", calon Hakim Mahkamah Agung Muhammad Daming Sunusi meminta maaf secara terbuka dan menyatakan rasa kesal kerana mengeluarkan kenyataan itu.

Padah gurauan kontroversi itu, yang dibuat semasa menjalani ujian kelayakan di hadapan Suruhanjaya III Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) Indonesia itu, bukan sahaja menjejaskan peluang untuk dilantik sebagai Hakim Mahkamah Agung, malah beliau mungkin perlu berdepan Suruhanjaya Kehakiman berhubung soal pelanggaran etika.

"Dari lubuk hati yang paling dalam, saya menyampaikan permohonan maaf kepada masyarakat, media massa, Suruhanjaya Perlindungan Kanak-kanak Indonesia (KPAI), Biro Bantuan Guaman (YLBHI) dan kepada pemerhati undang-undang atas ucapan-ucapan saya yang 'out of control' dan tanpa disedari. Saya mohon maaf terutama kepada Yang Maha Kuasa," kata Daming pada sidang akhbar di sini, Selasa.

Dalam linangan airmata kekesalan, Daming menjelaskan bahawa beliau tidak menyedari terkeluar kenyataan seperti itu kerana ketika itu sedang berada dalam suasana tegang menjawab soalan-soalan para anggota DPR semasa ujian kelayakan itu.

Semasa disoal pada sesi ujian kelayakan itu pada Isnin, Daming, yang juga Ketua Hakim Mahkamah Tinggi Banjarmasin, Kalimantan Selatan, menyatakan bahawa hukuman mati terhadap perogol perlu difikirkan secara mendalam kerana "yang merogol dan yang dirogol sama-sama menikmati".

Masyarakat dalam reaksinya turut mengecam para anggota DPR yang ketawa mendengar gurauan Daming itu, namun para anggota dewan segera mempertahankan diri dengan menyatakan bahawa mereka ketawa kerana terkejut mendengar kenyataan seperti itu dikeluarkan oleh seorang calon hakim Mahkamah Agung.

Banyak pihak juga menggesa supaya para anggota DPR tidak memilih Daming sebagai hakim Mahkamah Agung berikutan kenyataan beliau itu.

Suruhanjaya III DPR mengadakan ujian kelayakan itu terhadap beberapa calon hakim Mahkamah Agung minggu ini.

- Bernama

Ex-Mufti Dr Asri: Islam Allows Non-Muslims Right To ‘Allah’

Posted: 16 Jan 2013 06:30 PM PST

KUALA LUMPUR: Muslims who dispute the use of "Allah" by non-Muslims are those confused about their own faith, popular Islamic scholar Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin said in a recent lecture as the religious row on the subject continues to hog headlines nationwide.

In a 14-minute video clip posted on YouTube last Saturday, the former Perlis mufti explained that while the government has a right to restrict usage of the Arabic word for God, it should not use religion as an excuse because Islam allows for followers of other faiths the right to call their gods "Allah" if they are referring to the Supreme Being.

Mohd Asri (pic) highlighted that Jews and Christians in the Middle East have been using "Allah" from long ago and continue to do so without any confusion — an argument adopted by non-Muslims in Malaysia, particularly the churches.

"Firstly, when did Christians first call Al-Masih the son of Allah? When? Yesterday? Did it start with the Penang gang? Or has it been since a long time ago? When?" the 42-year-old Islamic studies lecturer said in a seminar that was video-recorded and posted online under the title "Penggunaan Nama ALLAH Oleh Bukan Islam [Use of the name ALLAH by non-Muslims]".

Al-Masih is the Arabic name for Jesus Christ whom Christians believe to be an aspect of God, but the Muslim community here has argued that the use of the word "Allah" should be exclusive to them on the grounds that Islam is monotheistic and the word denotes the Muslim God.

"Let me ask, are there Jews and Christians in Medina? Are there?" Mohd Asri asked, before nodding.

"Are they alive? Did the Prophet let them live?" he asked again, and then raised his right hand as if to stem any argument.

He explained that Christians are considered by Muslims to be mushirikin or polytheist because they practice syirik – while they believe in a Supreme Being, they associate godly qualities to another.

"Because they say 'Beside Allah, apart from Allah, there is another God, therefore they are called musyrikin [polytheist]. If they don't believe at all in Allah, that's called an atheist," Mohd Asri said.

He related that if Muslim Malaysians were to visit the Middle East, they would meet Arab-speaking Christians and Jews who would spout the words "Daud", "Ibrahim and "Alhamdulillah" referring to the prophets David, Abraham and the phrase "Praise be to Allah" respectively because they were commonly used there.

"Okay, that is the reality. Confused? Those who are confused are those who are not clear on their aqidah [faith]," the Universiti Sains Malaysia (USM) don said.

He insisted that he was not defending the Christians but simply stating a fact.

"Allah refers to the Supreme Being, it does not refer to the idols. Allah refers to the essence of God," he said, stressing that "basically, they can if they are referring to the Supreme Being".

He explained that it would only be for non-Muslims to use "Allah" to refer to deities, and gave as example Lord Murugan, the Hindu deity that draws thousands of worshippers annually to the Batu Caves temple complex housing a giant-sized statue of him.

"For that, we can have a guideline," said the popular preacher.

He also highlighted that many state anthems in Malaysia contain "Allah" as part of their lyrics and reiterated his previous opinion that it would not be practical, even ludicrous, if non-Muslims were barred from uttering the word.

Diving into the crux of the "Allah" tug-of-war, Mohd Asri said while Muslims may think it strange, "like there is a hidden agenda" and question the motives of Christians with some accusing the latter of turning followers of Islam into apostates, he stressed that Christians in Sabah and Sarawak have been using the word in their native-language bibles for a long time and the allegation should not be used as an excuse to bar Christians from an established practice.

"Say, because of our situation, we don't want tension, so we allow. Don't say, who allowed apostasy," he urged.

Mohd Asri acknowledged "Allah" to be a hot-button topic in Malaysia and could stir chaos, saying the government had the right to draw up rules to restrict usage of the word, but reiterated that Islam allows it.

"Certainly from an Islamic perspective it is can [be used] but in Malaysia, the situation does not allow it. Not wrong to allow. After that can argue it out in Parliament," he said.

He drew a comparison with how some Muslims say it is haram or forbidden for a non-Muslim to enter a mosque despite having helped build and furnish the house of worship.

"Don't like some people say, don't allow non-Muslims into the mosque. They will be puzzled. They put in the carpets, the dome, the roof, paint and when it's all done, they are forbidden to enter," he said, drawing laughter from the audience.

"So, the non-Muslims get a headache," he quipped.

The 14-minute clip has drawn over 62,000 views, 545 likes and 16 dislikes since it was uploaded on YouTube on January 12 by TV Sunnah, an Islamic broadcaster.

Race and religion are inseparable issues in Malaysia, where the Malays – who make up 60 percent of the 28 million population – are constitutionally defined to also be Muslims, and therefore are subject to the dictates of the state Rulers who are each the head of Islam.

The country's supreme law states that Islam is the religion of the federation but also provides for other religions to be practiced freely.

The "Allah" dispute, which first erupted after the watershed 2008 Elections, remains a hot-button topic in the run-up to this year's polls.

Debate resurfaced last month after Penang Chief Minister Lim Guan Eng called on Putrajaya in his Christmas message to lift a ban on Malay-language bibles in Borneo Malaysia.

Hot on the heels of the DAP leader's remarks, several state Rulers and Islamic religious authorities reminded non-Muslims of state laws banning use of the word, despite conflicting with a 2009 High Court judgment that ruled "Allah" was not exclusive to Islam.


By Debra Chong / The Malaysian Insider

Tiga syarat untuk tutup isu kalimah Allah

Posted: 16 Jan 2013 06:15 PM PST

KUALA LUMPUR: Presiden Jalur Tiga (JATI) Datuk Dr Hasan Ali pada Rabu mengemukakan tiga syarat sebelum isu penggunaan kalimah Allah boleh dimatikan.

Antara syarat ditetapkan Hasan ialah mereka yang mengusulkan agar kalimah Allah diizin pakai dalam Bible versi bahasa Melayu mesti bersedia mematuhi peruntukan sedia ada dalam Perlembagaan Persekutuan dan Enakmen-enakmen Negeri yang telah dikeluarkan berhubung isu itu.

Beliau turut menggesa Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, yang menimbulkan semula isu tersebut supaya menarik balik gesaan beliau dan memohon maaf secara terbuka.

"Ternyata gesaan beliau itu telah menyinggung perasaan dan menimbulkan kemarahan umat Islam di negara kita," kata Hasan dalam satu kenyataan di sini.

Syarat ketiga menurut Hasan adalah semua pihak perlu menghormati keputusan Majlis Syura Ulama PAS dan Fatwa yang telah dikeluarkan sebelum ini di peringkat Persekutuan dan Negeri mengenai penggunaan kalimah Allah.

"Saya menganggap selagi ketiga-tiga perkara di atas tidak dilaksanakan dengan penuh keikhlasan dan kejujuran selagi itulah isu ini dan lain-lain isu yang berkaitan dengan agama khususnya Islam akan dijadikan modal politik yang akan terus dipolemikkan," tegasnya.

Dalam pada itu, Hasan turut menempelak Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang sehingga kini belum mengeluarkan kenyataan rasmi atau respons berhubung keputusan dibuat Majlis Syura PAS.

"Sekiranya pemimpin-pemimpin DAP dan PKR tersebut mendiamkan diri maka tidak salah bagi rakyat membuat anggapan bahawa sikap sedemikianlah yang akan terus diambil oleh mereka dalam hal-hal seperti ini sekiranya mereka berjaya ke Putrajaya seperti yang diigau-igaukan itu," katanya.

Sementara itu Kongres India Muslim mahu perbuatan mencampuri urusan agama Islam oleh pihak lain sehingga mencetuskan kontroversi dan menyentuh sensitiviti kaum dihentikan segera.

Presidennya Datuk Syed Ibrahim Kader berkata isu itu sekiranya terus digembar-gemburkan akan mengeruhkan hubungan dengan kaum lain dan menggugat keamanan masyarakat setempat. - BERNAMA

GERTAK mahu haramkan Bible Bahasa Melayu

Posted: 16 Jan 2013 06:01 PM PST

Azmi menyerahkan memo bantahan kepada Ahmad
di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu, semalam.
KUALA TERENGGANU – Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) mendesak kerajaan mengharamkan penyebaran kitab Bible versi bahasa Melayu di Terengganu.

Desakan itu terkandung dalam satu memorandum yang dihantar kepada Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said di Wisma Darul Iman di sini, semalam.

Selain itu, termasuk dalam tuntutan Gertak ialah memohon Kerajaan Negeri mendapatkan perkenan Sultan Terengganu untuk mewartakan bukan sahaja kalimah ALLAH tetapi juga masjid, surau, ulama, ustazah dan ustaz dalam Enakmen Perundangan Islam negeri sebagai hak eksklusif orang Islam.

Setiausahanya, Azmi Ali berkata, pihaknya mencapai keputusan untuk mengemukakan memorandum dengan tiga tuntutan itu kepada Menteri Besar bersama 120 NGO lain dalam satu mesyuarat yang berlangsung kelmarin.

"Oleh kerana tujuan kami jelas iaitu untuk memelihara kepentingan agama dan umat Islam, khususnya di negeri ini, kami tidak merasakan bahawa tindakan kami ini terlambat walaupun isu kalimah ALLAH sudah semakin reda, apa lagi dengan tindakan Majlis Syura Ulama Pas yang juga tidak membenarkan kalimah ALLAH diguna dalam kita Bible berbahasa Melayu," katanya.

Azmi berkata, apa yang paling diutamakan oleh pihaknya ialah supaya tindakan itu akan melindungi akidah dan kedudukan Islam pada masa depan yang melibatkan generasi muda.

"Bukan mustahil isu seperti ini akan berbangkit semula, jadi kita perlu bersiap sedia dengan perlindungan undang-undang yang mantap," katanya.

Mengenai desakan supaya kerajaan mengharamkan Bible versi bahasa Melayu, Azmi berkata, tindakan perlu meliputi segala aspek penerbitan seperti percetakan dan juga pengedaran.

Dalam pada itu, Gertak juga menuntut Kerajaan Pusat tidak melayan sebarang rayuan berhubung larangan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam.

Azmi menjelaskan, sekiranya semua perkara tersebut dilulus dan diwartakan, ia boleh menjadi panduan sekiranya isu sama ditimbulkan pada masa akan datang.

"Apabila diwartakan, senang untuk dijadikan rujukan," katanya.

Tarik saman, DS Anwar 'serang' KJ di twitter

Posted: 16 Jan 2013 05:31 PM PST

SHAH ALAM - Meskipun laporan media menyebut Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin telah mencapai penyelesaian kes fitnah RM100 juta semalam, 'perang' membabitkan kedua-dua mereka berterusan di dunia siber.

Kedua-dua Anwar dan Khairy berbalas mesej menerusi Twitter semalam bagi mengatakan kenyataan dan pendirian masing-masing.

Susulan kepada kenyataan pagi semalam, Anwar sekali lagi menegaskan Khairy telah menerima balik kenyataan berbaur fitnah, yang didakwa dibuat lima tahun yang lalu.

"Khairy tarik (balik) fitnah; saya tak teruskan saman," kata Anwar menjawab soalan beberapa pengikutnya yang bertanya apa sebenarnya berlaku ekoran kenyataan yang berbeza.

Tengah hari semalam, Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata, "sila baca kenyataan penyelesaian, bukan Utusan; secara efektif, ia satu tindakan menarik balik (kenyataan)."

Blog Anwar malam tadi menyebut, berikutan kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh Khairy bertentangan dengan keputusan dicapai di mahkamah, satu sidang media akan diadakan pagi ini di ibu pejabat PKR.

Sidang media yang dijangka diadakan oleh Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali antara lain menyentuh kes saman fitnah yang difailkan oleh Anwar dan penyelesaian direkodkan oleh mahkamah semalam.

Dalam pada itu, bekas koordinator media Anwar pula menulis menerusi Twitter, "@Khairykj Tipu. Anwar tidak tarik saman. Ia satu penyelesaian. Terima penyelesaian bukti anda yang tarik balik kenyataan."

Khairy dalam mesejnya menyebut bahawa "beliau saman saya. Beliau menarik balik kes."

Laporan media menyebut kes saman fitnah RM100 juta yang difail Anwar terhadap Khairy pada September 2007 diselesaikan selepas kedua-dua pihak mencapai persetujuan.

Penyelesaian itu direkod Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Su Geok Yiam semasa kes disebut di hadapan beliau.

Peguam Gobind Singh Deo, yang mewakili Anwar memberitahu mahkamah kes itu diselesai memandangkan defendan (Khairy) bersedia untuk mengatakan beliau tidak mengeluarkan perkataan yang menyinggung perasaan.

"Tiada perintah untuk kos," katanya.

Hakim Su turut berterima kasih kepada kedua-dua pihak kerana menjimatkan masa mahkamah.

Anwar dalam samannya mendakwa Khairy, yang ketika itu Timbalan Ketua Pemuda Umno, mengeluarkan kenyataan fitnah terhadapnya pada satu majlis politik di Kuala Kangsar pada Ogos 2007, yang disiar media cetak dan elektronik pada 3 Ogos tahun sama.

Apa Yang Tersirat

Posted: 17 Jan 2013 01:44 PM PST

Apa Yang Tersirat


Kota Jakarta Lumpuh

Posted: 17 Jan 2013 06:00 AM PST

Kota Jakarta lumpuh
JAKARTA: Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta telah menyiapkan pelan kontinjensi bagi membantu memindahkan rakyat Malaysia yang tinggal di Jakarta jika keadaan banjir di ibu negara Indonesia ini bertambah buruk.

Duta Besar Malaysia ke Indonesia Datuk Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan berkata para pegawai kedutaan besar sentiasa menghubungi rakyat Malaysia di beberapa kawasan di Jakarta untuk memastikan keadaan mereka selamat.

"Alhamdulillah pada masa ini belum ada rakyat Malaysia yang terperangkap dalam banjir," katanya ketika dihubungi di sini, Khamis.

Syed Munshe Afdzaruddin berkata Kedutaan Besar Malaysia akan menyediakan tempat tinggal sementara jika ada rakyat Malaysia terutamanya pelajar Malaysia terpaksa berpindah disebabkan kediaman mereka dinaiki air di paras bahaya.

Katanya Kedutaan Besar telahpun membuka bilik gerakan banjir yang beroperasi 24 jam bagi membolehkan rakyat Malaysia mendapatkan maklumat terkini tentang keadaan banjir di Jakarta dan bilik gerakan itu boleh dihubungi di nombor telefon +62215224947.

Banjir yang melanda kebanyakan kawasan di ibuk ota ini sejak pagi ini telah melumpuhkan aktiviti harian warga kota kerana beberapa kawasan di pusat bandar dinaiki air sehingga satu meter sementara kebanyakan jalan menuju ke pusat bandar turut digenangi air.

Kerajaan Pentadbiran Ibukota Jakarta telah mengistiharkan Darurat Banjir untuk kawasan Jakarta mulai hari ini hingga 27 Januari.

Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono turut menaiki bot meninjau keadaan banjir di Jakarta dan mengarahkan pihak polis memantau keselamatan rumah penduduk yang terpaksa dipindahkan ke pusat pemindahan banjir.

Sejak dua hari lalu, hampir 10,000 penduduk, khususnya yang tinggal berhampiran Sungai Ciliwung serta beberapa batang sungai lain, telah dipindahkan apabila kawasan penempatan mereka dinaiki air sehingga tiga meter akibat air sungai melimpah berikutan hujan lebat dan sederhana lebat berterusan di ibu negara ini. - BERNAMA

PRU-13: Orang Melayu Hanya Boleh Salahkan Diri Sendiri Kalau Hilang Kuasa

Posted: 17 Jan 2013 05:30 AM PST

Di sebalik demam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) semakin dirasai, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengingatkan orang Melayu bahawa mereka bukan sekadar bakal berhadapan dengan pilihan raya umum biasa, sebaliknya bakal menentukan percaturan survival masa depan.

Dalam mencapai matlamat itu, bekas Perdana Menteri berkata, orang Melayu sebenarnya boleh membuat keputusan sama ada yang akan mendatangkan kebaikan ataupun keburukan terhadap masa depan bangsa mereka sendiri.

PRU13 dilabel sebagai ibu kepada segala pilihan raya umum negara ini.

Malah katanya, "orang Melayu boleh membuat pilihan yang akan memberi kebaikan hanya pada masa ini tetapi masa depan yang akan terkubur.

"Jadi, apa yang kita nak ramal untuk masa depan kita?

"Saya berpendapat, orang Melayu cuma mempunyai dua pilihan.

"Bagi yang sedar, mereka akan mempertahankan kedudukan mereka dan bagi yang tidak sedar, mereka akan berkata keadaan adalah biasa... kami orang Malaysia dan kita tidak perlu kaitkan diri kita dengan Melayu lagi, kita juga akan berjaya," 

Beliau berkata demikian pada program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad bertajuk "Masa Depan Melayu & Islam Selepas PRU13" di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Shah Alam hari ini.

Dr Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri dan telah memimpin Barisan Nasional pada PRU 1982, 1986, 1990, 1995 dan 1999 dan tidak pernah Bn kehilangan kuasa 2/3 Dewan Rakyat.

Menyentuh pelbagai aspek berkaitan dengan masa depan politik orang Melayu, Dr Mahathir berkata, masa depan orang Melayu adalah berdasarkan apa yang difikirkan dan kebolehan bangsa itu membuat pertimbangan, terutamanya sejauh mana kecekapan mereka untuk meneka apa dan akan berlaku berasas pada apa yang sudah berlaku.

Katanya, tidak ramai yang membuat kajian sendiri mengenai perkara seperti ini dan rata-rata apabila orang Melayu berasa marah, mereka sekadar melepaskan rasa marah.

"Kita tidak bertindak untuk mengatasi masalah, sebaliknya kita hanya marah.

"Mengapa kita kata begitu... tak baik, itu sahaja, sebaliknya kita perlu bertindak bukan untuk mengganas seperti di negara-negara yang lain dengan mengikat bom pada badan dan letupkan diri kita.

"Hanya yang dikehendaki, kita harus berfikir secara mendalam tentang masa depan kita dan bagaimana menyelamatkan dan memajukan masa depan kita," jelas beliau.

Dr Mahathir yang juga bekas Presiden Umno menambah, sebagai sebuah negara demokrasi, keputusan banyak bergantung kepada pemilihan orang Melayu termasuk pemilihan tentang siapa yang mampu mentadbir negara.

Ujarnya lagi, jika orang Melayu bertindak berasaskan emosi dan terutamanya kebencian, beliau yakin masa depan orang Melayu tidak akan terjamin.

"Sebaliknya, jika berfikir secara mendalam, berasaskan kepada pengalaman kita berasaskan keadaan, sejarah dan keadaan yang kita lihat sekarang, saya yakin kita akan membuat pilihan bijak.

"Pilihan yang bijak akan menentukan masa depan kita akan terselamat," katanya.

Dr Mahathir, seorang doktor perubatan sebelum menceburi politik dan pernah menghasilkan buku Dilema Melayu yang popular berkata:

"Kita juga harus ingat orang Melayu ini juga yang beragama Islam."

"Kalau orang Melayu gagal, disingkir dan diketepikan dan menjadi kaum yang termiskin dalam negara kita ini, percayalah agama Islam juga akan menghadapi masalah," kata beliau.

Duke of UMNO

Posted: 17 Jan 2013 01:34 PM PST

Duke of UMNO


TERKINI..!!! CONFIRM..!!! TARIKH PEMBUBARAN PARLIMEN TELAH DIKENAL PASTI..???

Posted: 17 Jan 2013 04:37 AM PST


Nampaknya angin PRU ke-13 makin panasss..!!! Tarikh pembubaran Parlimen pun dah dekat sangat. 

Frankly, aku dah bersedia untuk hadapi PRU. Ye la...aku dah ready. Sebab bukan aku yang nak bertanding, kan? Aku bukan calon PRU pun. Pemimpin politik la yang akan bertanding...amacam? Dah ready ke?

Apa yang aku jamin ialah aku akan cuba sedaya upaya aku untuk menangkan BN di peringkat pusat dengan kemenangan 2/3. Itu tekad aku...

Kedua, aku jamin bahawa aku akan berikan komitmen penuh untuk pastikan BN Kedah ambik balik negeri Kedah ni sebelum bertambah teruk dihancurkan puak-puak PAS yang tak reti memerintah. Dah nak hancur dah dalam masa 5 tahun...

Apa pulak komitmen hangpa?


PETALING JAYA – Datuk Seri Najib Tun Razak tidak teragak-agak untuk membubarkan Parlimen bagi membuka laluan bagi pilihan raya umum ke-13 sebelum 21 Mac ini.
Timbul spekulasi bahawa Perdana Menteri akan mendapatkan persetujuan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Mu'adzam Shah Halim untuk pembubaran itu pada bila-bila masa antara 20 Februari dan 20 Mac.

Pihak dalaman mengambil perhatian bahawa 21 Mac tempoh Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor tamat selepas penggal lima tahun.

"Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Johor akan mengangkat sumpah pada 21 Mac. Oleh itu, penggal itu tamat pada tarikh yang sama tahun ini.

"Kami menjangkakan Perdana Menteri akan menghadap Yang di-Pertuan Agong dan meminta Parlimen untuk dibubarkan dengan cara sebelum ini," kata sumber.

Sumber mengatakan bahawa Najib tidak mahu membenarkan DUN Johor tamat kerana ia pernah berlaku sebelum ini dan boleh melibatkan banyak undang-undang dan masalah.

Seorang pegawai Barisan Nasional (BN) berkata, membenarkan penggal DUN Johor tamat akan menghantar mesej yang salah bahawa parti pemerintah tidak bersedia untuk berhadapan dengan pengundi.

Pegawai itu, bagaimanapun, menunjukkan bahawa ini tidak bermakna pilihan raya umum akan diadakan pada 21 Mac atau sebelum itu.

"Perdana Menteri dijangka membuat beberapa lawatan luar negara yang penting dalam bulan Februari ke tempat-tempat strategik yang penting kepada Malaysia serta menghadiri persidangan serantau dan pelbagai hala di mana negara kita adalah pesertanya," katanya.

Pertubuhan sidang kemuncak Kerjasama Islam yang dijadualkan pada 6 hingga 7 Februari dan pemimpin Malaysia jarang terlepas dalam mesyuarat ini. Difahamkan bahawa Najib dijadualkan untuk ke satu lagi lawatan luar negara tidak lama selepas Tahun Baru Cina.

Ini bermakna Najib hanya mempunyai tempoh 30 hari untuk pilihan raya kerana beliau tidak mungkin untuk membubarkan Parlimen dalam waktu terdekat selepas Tahun Baru Cina yang jatuh pada 10 Februari.

Difahamkan bahawa penasihat beliau telah memberitahunya untuk mengelakkan menyingkatkan sambutan perayaan, dengan Tahun Baru Lunar yang tradisinya disambut selama 15 hari.

Oleh kerana semua faktor-faktor ini, menurut sumber dalaman, Najib untuk mengumukan pilihan raya antara 20 Februari dan 20 Mac, sekali gus tiada lagi keistimewaan dengan elemen kejutan.

Tempoh penggal Parlimen tidak akan berakhir sehingga 29 Mac manakala DUN Negeri Sembilan akan cukup penggal pada 26 Mac. – mStar Online

PANASSSS..!!! LEPAS HINA AL-QURAN, SENANG JE DIA MINTAK MAAF? Puiii..!!!!

Posted: 17 Jan 2013 01:37 AM PST

Cemuhan dari Patrick Teoh...Niaaammmmahhh kahaiii..!!!
Kecoh di media internet apabila seorang pelakon dan selebriti terkenal berbangsa Cina, Patrick Teoh menghina Islam dan kitab suci Al-Quran Al-Karim di dalam laman Facebook miliknya baru-baru ini.

Masyarakat Malaysia yang rata-ratanya beragama Islam memang benar-benar tersinggung dengan kenyataan Patrick yang jelas tidak sensitif mengenai kepentingan umat Islam dalam meluahkan padangannya. Memang keterlaluan pun…

Patrick sebenarnya marah pada Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak, yang menetapkan beberapa syarat sambutan Tahun Baru Cina 1 Malaysia yang bakal diadakan di negeri pimpinan PAS itu.


Namun, sikapnya dan minda celuparnya membuatkan jarinya "gatal menaip" dan mengutuk Al-Quran dengan kata-kata kesat yang tidak dapat diterima. Hasilnya, teruk jugalah dia dikutuk dan dikecam orang ramai.

Dalam pada masa yang sama, puak-puak PASlah yang paling kuat "meroyan". Kononnya, mereka sangat marah pada Patrick kerana selebriti itu terang-terangan mengutuk Pesuruhjaya PAS Kedah!

Lebih menarik, tanpa usul periksa, pak-pak lebai PAS itu menuduh Patrick merupakan seorang penyokong dan ahli MCA. Patrick dikatakan penyokong kerajaan BN? Biar betul..?!

Sorry? Macam tu je? Heh!

Saya yakin, puak-puak PAS ini memang "buta kayu". Mereka rasa mereka betul, tapi mereka tidak sedar sebenarnya mereka "salah anggap" dan "hentam kromo" saja menuduh sokongan dan pendirian Patrick.

Sekiranya pak-pak lebai PAS itu ingin tahu, sila ke http://www.niamah.com dan mereka akan tahu siapakah Patrick sebenarnya…

Patrick di dalam tulisannya sering menghentam dan mengkritik pihak Kerajaan BN, khususnya kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Meskipun dia tidak mengumumkan sokongan kepada mana-mana parti, lenggok tulisannya kita boleh kenal dia sokong siapa…

Laman web tersebut sememangnya milik Patrick Teoh. Itu fakta. Dan apakah logik seorang penyokong kerajaan BN menyerang kepimpinan kerajaan sedia ada, khususnya menjelang PRU ke-13 tidak lama lagi?

Selain itu, kritikan-kritikan sinis dan mulut celuparkan yang suka memaki hamun serta mencarut sesuka hati di laman webnya itu dilakukan secara konsisten. Apakah dia boleh dianggap penyokong BN lagi begitu?

Menurut rakan-rakan yang mempunyai pengalaman bersama Patrick, dia lebih cenderung menyokong pembangkang, namun tidak dapat dipastikan sama ada dia menyokong PKR atau DAP. Tapi mereka yakin dia menyokong Pakatan Haram.

Saya faham, Patrick ada meminta maaf. Tapi, apakah permohonan maafnya itu boleh diterima begitu saja? Sudah hina Islam dan Al-Quran, kemudian minta maaf. Begitu mudahkah insiden ini di mata Patrick?

Sorry lagi? Sorry laaa...tiada maaf kali ni...

Kalau begitu, puak-puak penyokong Pakatan Haram boleh hina Islam, Melayu dan Tanah Melayu ini sesuka hati mak bapak mereka, dan kemudian selamba saja meminta maaf setelah dia mencetus kemarahan umat Islam di negara ini. Nak kena tempeleng?

Pada saya, Patrick perlu diberi pengajaran yang setimpal atas perbuatannya yang melampaui batas itu. Sekiranya tidak diberi pengajaran, maka mereka-mereka yang sepertinya tidak akan belajar dari kesilapan tersebut, bukan?

Sumber: Perak Today

ASTAGHFIRULLAH..!!! JANGAN TIRU PERANGAI WANITA ISLAM INI...!!!

Posted: 16 Jan 2013 10:37 PM PST



Aku tak tahu la sama ada wanita ni benar-benar "muslimat PAS" sebagaimana yang didakwa. Tapi siapa pun dia, aku doakan supaya dia sedar dirinya siapa...Tu korang tanya dengan tukang upload video ni...

Sebenarnya aku malu nak tunjuk video klip ni kat korang semua. Tapi aku rasa elok juga aku share dengan korang sebagai satu pengajaran. Jangan sesekali buat perangai macam ni kalau betul-betul korang ada maruah...

Malu aku tengok. Bertudung litup. Tapi berdangdut. Siap beraksi head banging pulak tu! Payah betoi la kalau orang tak reti adab ni...kalau kat dalam rumah orang tak nampak tu boleh gak la aku terima. Tak malu betoi..!!!


Tapi kalau kat dalam rumah pun, korang jangan buat laaa. Kalau tak malu kat orang pun, malu la kat Allah dan malaikat yang ada kat kiri kanan kita tu...ishhhh...!!!

GEMPARRR..!!! INIKAH AWEK BARU ADAM ADLI..???!!!

Posted: 16 Jan 2013 08:37 PM PST

ScreenHunter_05 Jan. 17 04.00

Kadangkala, saya tidak nafikan bahawa pihak pembangkang memang "bijak" dalam memainkan peranan menyuntik racun ke dalam minda sehingga mampu menyembunyikan kejijikan mereka di mata rakyat.

Bagi yang tidak tahu, kurang faham dan kurang mengerti, saya yakin mereka mungkin akan mudah terpengaruh dengan "sindrom listen, listen, listen" yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Terus terang saya katakan, saya langsung tidak berminat untuk membela Presiden SW1M, Syarifah Zohra Jabeen, yang dijadikan "bahan" oleh segelintir mahasiswa Pro-M (pro-pembangkang) dan penyokong Pakatan Haram diluar sana.


Mungkin saya akan mengulas mengenai Syarifah di akhir tulisan ini untuk berlaku adil.

Namun, saya lebih berminat untuk mengulas tentang Bawani yang tiba-tiba diangkat setaraf "wirawati", sama seperti Adam Adli yang bertindak biadap di dalam beberapa kes yang melibatkan propaganda Pakatan Haram sebelum ini.

Dalam ertikata lain, Bawani dan Adam Adli memang tiada beza sikapnya. Cuma berbeza jantina sahaja. Adam Adli "mahasiswa biadap" versi lelaki dan Bawani "mahasiswi kurang ajar" versi perempuan.

ScreenHunter_04 Jan. 17 03.59

Kedua-duanya anak didik Pakatan Haram dan sememangnya tidak memiliki adab serta tidak diajar untuk menghormati orang lain, apatah lagi berfikir secara bijak atau waras!

Melihat video penuh forum di UUM tersebut, saya terima pandangan Bawani tersebut. Namun terus-terang saya katakan, dia tidak layak bergelar mahasiswi berdasarkan pandangannya yang dangkal, berat sebelah dan seolah-olah menunjukkan dia begitu jahil tentang fakta.

Contohnya, dia mahu pendidikan percuma seperti beberapa buah negara luar seperti Venezeula, Cuba, Argentina dan Brazil. Satu kehendak yang sama seperti Adam Adli. Kononnya kerajaan mampu memperuntukkan sebanyak RM10 bilion untuk pendidikan percuma itu.

Memang benar. Memang kerajaan mampu buat demikian. Tapi kenapa minta RM10 bilion saja? Mintalah RM100 bilion atau RM200 bilion, bukankah lebih baik?

Dengan peruntukan sebanyak itu maka tak payahlah kerajaan nak fikir bagaimana untuk membangunkan Malaysia lagi, kan? Maklumlah, duit sudah "hangus" untuk memberi pendidikan percuma untuk Adam Adli dan Bawani…

Kalau Bawani nak tahu, negara-negara yang disebut itu memang memberikan pendidikan percuma. Tapi perlu diingat bahawa cukai yang dikenakan di negara itu sangat tinggi berbanding Malaysia dan dikenakan kepada hampir semua rakyat, termasuk bayi!

Dengan duit cukai yang tinggi itulah kerajaan di negara-negara itu membiaya pendidikan percuma. Bawani mahu diwajibkan bayar cukai? Sila buat kajian fakta sebelum menyerbu di mana-mana forum. Menyerbu "tanpa pakai helmet" buruk padahnya, kan?

ScreenHunter_06 Jan. 17 04.00

Tapi, kalau benar Bawani mahu pendidikan percuma, Kerajaan kini sudah pun melaksanakan dasar itu di sekolah rendah dan menengah. Kalau di IPTA, Bawani boleh dapat pendidikan percuma jika betul-betul belajar dan berjaya lulus cemerlang nanti.

PTPTN berbesar hati untuk melupuskan pinjaman pelajar IPTA yang cemerlang. Tapi kalau Bawani asyik terpengaruh mengikut idolanya, Ambiga Sreevenasan, rasanya mungkin tak merasalah "anugerah dekan" dan "pendidikan percuma" itu, kan?

Jadi, Bawani perlu menggunakan akalnya dan berfikir secara bijak. Jika tidak, tidak mustahil Bawani akan terpengaruh dengan persepsi negatif dan propaganda tidak realistik pemimpin politik pembangkang yang licik mempermainkan minda rakyat.

Berkenaan dengan Syarifah Zohra, saya secara peribadi kurang bersetuju dengan CARA dan "jawapan"nya yang meleret, serta ada kalanya melalut tidak keruan separuh masak. Maaf jika dia tersinggung, tapi bukan itu caranya memberikan jawapan atau menjadi contoh "wanita" yang baikdi depan pelajar IPT.

Sekiranya Syarifah Zohra tidak mewakili UMNO, BN atau kerajaan, dan mendakwa mewakili NGO, dia harus memastikan dia benar-benar "bebas" di khalayak ramai, khususnya di depan para mahasiswa. Di depan kertas undi nanti, terserahlah nak pangkah apa pun, kan?

Namun begitu, saya berpendapat bahawa kesalahan Bawani lebih besar dari Syarifah Zohra dalam isu "listen, listen, listen" ini. Presiden SW1M itu hanya mempunyai 1-2 kesilapan, sedangkan Bawani telah dikesan melakukan lebih dari 5 kesilapan, khususnya yang melibatkan otak dan mindanya.

Jadi, kalau anda bersetuju dengan Bawani, silakanlah kerana saya tidak teruja dengan pemikiran cetek seorang mahasiswa hingusan yang "perasan" pandai. Saya tak marah kalau nak marah Syarifah Zohra, saya tak kenal dia pun…

Sumber: Mykmu.net

AJAIBBB..!!! BUDAK "SASTERA" PANDAI CAKAP PASAL RADIASI NUKLEAR..???

Posted: 16 Jan 2013 06:37 PM PST

anwar Ibrahim Karipap

Sudah agak lama saya tidak menulis mengenai isu Lynas yang digembar-gemburkan oleh Pakatan Haram sebagai sebuah kilang yang sangat merbahaya dan boleh menyebabkan rakyat di sekitarnya bermutasi, cacat atau mati.

Saya fikir isu tersebut telah "mati" setelah Mahkamah Tinggi Kuantan sebelum ini menolak permohonan injunksi interim "pencacai upahan" Pakatan Haram, sekaligus membuktikan kilang nadir bumi itu selamat untuk beroperasi.

Namun ketika hadir sebagai pemerhati di Himpunan "Shamsidar 1.0" di Stadium Merdeka baru-baru ini, saya terdengar pula kenyataan Anwar Ibrahim yang "gatal mulut" menyentuh mengenai isu tersebut.


Tak habis-habis lagi? Tak puas hati dengan keputusan mahkamah? Keputusan mahkamah untuk kes "Liwat II Anwar – Saiful Bukhari" boleh pula terima, ya? Sebabnya ia tidak memihak pada Pakatan Haram, ka? "Double standard" sungguh!

Dalam ucapannya, saya mendengar Anwar berkata…
"Business cannot outweigh environmental safety, which is why protecting the safety of the people of Kuantan cannot be an afterthought. KL112 says 'No' to Lynas" – Anwar Ibrahim, HKR, 12 Januari 2013.
Maksud Anwar, sebarang perniagaan tidak boleh mengenepikan soal keselamatan alam sekitar dan disebabkan itulah maka dia kononnya menolak Lynas semata-mata demi keselamatan rakyat di Kuantan.

"Baik sungguh" Anwar. Bunyinya seolah-olah dialah "Sivaji Da Boss" yang turun dari langit untuk membela rakyat Kuantan dari kilang Lynas yang boleh menamatkan riwayat hidup mereka. Bagaikan "hero tamil", bukan?

Untuk pengetahuan Anwar, kilang Lynas yang besar "gedabak" di Gebeng, Kuantan , itu langsung tidak merbahaya dan tidak mampu membunuh sebagaimana yang dia katakan itu. Kadar radiasi yang dihasilkan oleh kilang Lynas hanyalah "seciput" dalam kadar 0.002mSv setahun!

Dan kadar itu sebenarnya sangat kecil jika dibandingkan dengan kadar radiasi yang jauh lebih tinggi dihasilkan oleh telefon bimbit (yang  guna bahan nadir bumi) yang kini dimiliki oleh kanak-kanak di sekolah rendah.

Kenapa Anwar "Da Boss" tak suruh saja "hempaskan" telefon bimbit masing-masing ke lantai? Ia lebih merbahaya dari Lynas, bukan?

Selain itu, puak-puak Pakatan Haram memang suka pakai Ipad, kan? Hari-hari mereka upload ceramah politik ke Youtube menggunakan iPad. Mungkin itu dibolehkan dan dianggap "radiasi sunat"…

Malah radiasi dari menghisap rokok pun jauh lebih tinggi, tapi semua pengikut Anwar Ibrahim baik dan tak hisap rokok kan?

Salah seorang "pencacai" Pakatan Haram yang dikenali sebagai aktivis "anti-Lynas", Wong Tack, dalam ucapannya marah-marah dengan pembinaan kilang Lynas hanya kerana syarikat itu dimiliki "orang putih".

Apa masalahnya dengan "orang putih"? Dia mahu kaitkan dengan "warna kulit"? Atau dia marah kilang Lynas itu milik "orang putih" dari Australia?

Apakah hanya orang hitam, hitam manis, sawo matang, kuning langsat dan selain dari "putih" sahaja yang layak berniaga di Malaysia? Selama ini sudah beratus-ratus syarikat "orang putih" masuk berniaga di Malaysia, kenapa dia tidak marah-marah suruh tutup?

Siapa Anwar dan Wong Tack untuk mengesahkan kilang Lynas itu selamat dari ancaman radiasi atau tidak? Mereka lulusan atom nuklear dari universiti mana? Anwar merupakan seorang pelajar jurusan sastera, apa yang dia tahu tentang radiasi?

Patutnya, mereka belajar dari yang pakar. Kalau di Malaysia, mereka boleh belajar dari AELB dan kalau nak belajar di luar negara, mereka boleh "disekolahkan" di IAEA. Kedua agensi atom peringkat nasional dan antarabangsa sememangnya pakar dalam bidang ini.

AELB dan IAEA sendiri sudah sahkan kilang Lynas itu selamat dan tak mampu membunuh sesiapa pun. Malah kilang itu sebaliknya memberikan rezeki kepada ratusan penduduk Kuantan untuk meneruskan kehidupan yang lebih baik!

Jadi, kalau Anwar atau Wong Tack nak menipu sekali pun selepas ini, tolonglah jangan sentuh tentang Lynas. Saya khuatir nanti mereka berdua diketawakan orang pula. Sudahlah "bodoh sombong", ada hati nak menipu rakyat? Silap besarlah…

Sumber: Mykmu.net

LAWAK PAGI INI... POK NIK AJIS MALUKAN MAK BAPAK DIA...!!!

Posted: 16 Jan 2013 04:37 PM PST


Dia ni sebenarnya anak Cina...

Tapi dia "diMelayukan" DAP...

Kononnya DAP ada "wakil Melayu"...

Tapi Pok Nik Ajis pulak malu dilahirkan sebagai Melayu...

Mungkin mak bapak Pok Nik Ajis pun malu beranakkan Pok Nik Ajis...kan?

Buat malu mak bapak dia jer...heh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan