Sabtu, 12 Januari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 11 Jan 2013 03:46 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


PELACUR DAN PENDATANG ASING TURUT DIKERAH SERTAI DEMO!!!

Posted: 11 Jan 2013 07:16 AM PST

Sejak akhir-akhir ini, gerakan yang dilakukan pembangkang dalam usaha mendapat sokongan rakyat kelihatan semakin sumbang dan songsang dari arus kecenderungan rakyat. 

Hajat hati untuk menambah sokongan, tapi gerakan dan kaedah yang digunakan hakikatnya semakin menjauhkan rakyat, terutama golongan atas pagar daripada pembangkang. Langkah yang mereka ambil semakin tidak popular dan menambah rasa meluat rakyat, khususnya kalangan rakyat atas pagar.

Bacaan pembangkang terhadap "trend sokongan" dan "mood semasa" rakyat dilihat sudah songsang. Mereka ingat budaya berhimpun di tengah-tengah kesesakan kota itu rakyat suka sangat. Mereka tidak sedar, kejayaan menghimpun 20@30 ribu pendokong tegar mereka di tengah kesesakan kota, bakal menyusahkan dan menimbulkan rasa benci "berpuluh kali ganda jumlah rakyat atas pagar yang lain.

Semua ini pembangkang bukan nampak. 

Mereka cuba mencari jalan agar pihak polis tersilap langkah dan bertindak kasar terhadap peserta perhimpunan agar mudah mereka menjaja kononnya kezaliman kerajaan terhadap rakyat. Macam mana rakyat atas pagar nak percaya cakap mereka kerana apa yang rakyat nampak depan mata, kereta dan motor peronda polis yang rosak binasa hasil angkara peserta demo. 

Dah berpuluh kali mereka mengadakan tektik dan teknik yang sama setiap kali berdemo. Takkanlah polis terlalu bodoh bertindak tak pakai akal. Polis Malaysia bukan macam polis Mesir atau polis London yang pukul dan hentak kepala pendemo sesuka hati. Pendemo amatur Malaysia bukan ada akal dan strategis sangat pun macam pendemo Kota London dalam melakukan kaedah provokasi. 

Pendemo Malaysia lagi "low class" dari pendemo Indonesia atau pun Timor Leste. Latihan demknstrasi yang mereka pelajari dari pakar indonesia dan negara asing lain tidak tamat. Belajar tak habis.

Perhimpunan pendemo low class besok akan tercatat sebagai himpunan paling gagal dalam sejarah demonstrasi pembangkang di negara ini. 

Jika jumlah kehadiran peserta besok mencatat kehadiran terendah, maka itu akan menjadi bukti rakyat sudah mual dengan pendekatan demonstrasi untuk meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pemerintah.

Jika jumlah kehadiran mencatat jumlah yang tinggi, pasti seluruh aktiviti harian rakyat yang lain di KL akan tergendala dan terganggu. Bila keadaan ini berlaku, kesan yang akan berlaku ialah peningkatan kebangkitan rasa benci rakyat terhadap pembangkang yang sebenarnya akan berlaku. Bukan kebangkitan rakyat untuk menjatuhkan BN seperti yang dihajati.

"Pelaburan dagangan manusia" di KL esok hari dijangka sederhana dan bercampur-campur, berjumlah sekitar 30 ribu manusia. Manakala, jangkaan "Kerugian atau kehilangan undi atas pagar" akibat dari kesilapan pembangkang membaca "trend pasaran sokongan rakyat" yang bakal ditanggung pembangkang dijangka meningkat 10 ke 15 kali kali ganda, iaitu sekitar 300,000 ke 450,000 pengundi atas pagar. Jumlah ini dijangka menyumbang undi "swing" sebanyak 5% kepada Barisan Nasional dalam PRU13. Pertambahan undi swing ini akan mencerahkan lagi peluang BN untuk menang 2/3.

Kemerosotan sokongan rakyat terhadap pembangkang dijangka berterusan hingga menjelang PRU13, jika tiada usaha dari pihak pembangkang untuk belajar dari kesilapan lalu. 

Kegagalan pembangkang membendung keinginan membuak-buak nafsu serakah untuk ke Putrajaya adalah antara penyumbang terbesar kepada berlakunya kesilapan demi kesilapan dalam percaturan mereka sejak akhir-akhir ini hingga "menimbulkan rasa benci" dan "hilang rasa percaya" rakyat terhadap mereka.

Sekian lapuran dari Bursa Dagangan Manusia Malaysia.

MESYUARAT KHAS MAJLIS RAJA-RAJA WAJIB DIADAKAN SEKARANG!!!

Posted: 10 Jan 2013 05:48 PM PST

Kalau ulamak berpecah dua, itu tandanya alamat nak mampos (Meminjam kata-kata nujum pak belalang).

Itulah hakikatnya. Malah faktor itulah yang bakal menjadi penyebab utama yang menyebabkan Allah swt tidak lagi memandang sesuatu kelompok atau kaum@kawasan itu dengan pandangan rahmatNya. Bila Allah swt tidak lagi memandang dengan pandangan rahmatNya, itu tandanya sesuatu kaum atau kelompok@kawasan itu bakal nak mampos.

Percanggahan dalam soal asas mengenai akidah di kalangan para ulamak sepatutnya tidak langsung timbul. Ia amat straight forward. Tiada "lengkang lengkok". Kalau soal akidah umat pun sudah mennyebabkan ulamak berbalah sesama sendiri dan bercakap lengkang-lengkok, itu memang benar-benar petanda nak mampos.

Apa yang kita lihat hari ini, umat Islam di Malaysia seolah-olah sudah hilang tempat untuk bersandarkan harapan dan bimbingan dari para ulamak. Apabila ditanya hari ini kepada 10 ulamak untuk membolehkan umat mendapat bimbingan yang "benar dan hak", maka kita akan dapati 10 pandangan yang berbeza. Isu "pengkorporatan nama Allah" untuk keuntungan semua agama oleh kalangan PAS dan PKR yang berlaku hari ini adalah bukti jelas betapa para ulamak di Malaysia sudah "berbelah-bahagi pandangan". 

Macam manalah umat Islam tak mampos, kerana semakin banyak mendengar pandangan para ulamak warisatul anbiya akhir zaman, pemahaman Islam akan semakin kelabu dan perbalahan di kalangan umat pula semakin menjurang.

Kalau para ulamak yang berbalah ini sahaja yang mendapat musibah dan bala bencana Allah tak apalah. Tapi Allah swt kata, apabila azab Allah diturunkan, maka seluruh manusia di tempat atau kawasan yang mengengkari perintah Allah itu akan terkena musibat, tidak terkecuali juga orang-orang yang soleh di kalangan mereka. Ini yang kita tak tahan! Tak pasal-pasal kita yang naive ini pun terkena musibat disebabkan oleh perangai menunjuk pandai dan tak takut tuhan yang ditunjukkan oleh para-para ulamak akhir zaman ni.

Kalau bala bencana tuhan Allah turun secara dedicated hanya kepada para pesalah yang membawa kerosakan kepada umat yang banyak ini lantak dialah. Tapi kita ni tak pasal-pasal akan terbabit sama. Jlkalau bala tanah runtuh diturunkan ttuhan Allah, tak pasal-pasal rumah kita pun turut ditelan bumi disebabkan kerakusan ulamak akhir zaman untuk memonopoli setiap kebenaran agar berada di pihak mereka. 

Ulamak akhir zaman ini seolah-olah mempunyai kefahaman bahawa pendapat mereka saja yang benar dan dipandu oleh tuhan dan menganggapan pandangan ulamak lain dipandu oleh nafsu serakah.  Taraf ulamak yang mereka miliki bukanlah tiket untuk mereka bebas dan terkecuali dari melakukan perkara-perkara yang menyesatkan umat banyak yang bergantung harap kepada pandangan mereka.

Lihatlah ragam para ulamak yang dimaksudkan ini. Sifat "hati-hati dan takut kepada Allah" dalam memberikan fatwa dan pandangan yang menjadi ciri penting seorang ulamak sudah tiada lagi dalam kamus hidup mereka. Ciri-ciri "taqwa dan berhati-hati" dalam memberikan pendapat ini sudah digantikan dengan ciri-ciri sombong, riak dan takabbur. 

Maka disebabkan ciri-ciri bersifat baru yang dimiliki inilah yang telah menyebabkan mereka begitu berani mengeluarkan fatwa hingga adakalanya ulamak ini mengeluarkan pendapat dan fatwa sampai 2 kali sehari, seperti memakan makanan rugi!

bERANIKAN hATI

Posted: 11 Jan 2013 03:34 PM PST

bERANIKAN hATI


HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT YANG DITENTANG RAKYAT

Posted: 10 Jan 2013 04:30 PM PST

Perhimpunan amankah sebegini?


1. Kononnya Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112. Benarkah ini untuk rakyat atau ini hanya kepentingan   peribadi orang-orang tertentu. Seperti biasa, rakyat sudah dapat membaca setiap gerak dan langkah yang diaturkan oleh Anu arr. Himpunan demi himpunan, rusuhan demi rusuhan semata-mata untuk menunjukkan kononnya rakyat yang membantah kerajaan sedangkan yang pastinya rakyat sudah muak dengan rusuhan dan ketidakamanan yang dicetuskan.

2. Anu arr seperti biasa, seorang yang penakut dan hanya mengharap rakyat berjuang untuk dirinya. Rakyat dijadikan kubu untk melindungi dirinya. Anu arr masih seperti dulu, seorang pemimpin yang bacul dan berani ketika dibelakang. Tidak hairanlah jika beliau amat gemar 'main' belakang. Namun Kak Jijah masih membisu dan menyimpan rahsia tentang belakangnya sendiri selama ini.

3. Para pemandu teksi dan peniaga kecil disekitar Kuala Lumpur resah dengan himpunan yang akan diadakan itu. Mereka inilah rakyat biasa yang tidak diberikan perhatian oleh Anu arr. Bagaimanakah mereka akan berniaga dan mencari rezeki jika himpunan itu kelak akan jadi sebagaimana rusuhan bersih dulu? Apa jaminan Anu arr  bahawa himpunan ini tidak akan bertukar jadi ganas? Jikapun akhirnya himpunan ini jadi ganas dan rusuhan sudah tentu Anu arr akan dengan selamba 'cuci tangan' dan berkata bahawa ini diluar kawalannya, bahkan mungkin nanti akan salahkan pasukan keselamatan yang gagal mengawal keadaan.

4. Siapa yang masih tak faham akan perangai Anu arr ini? 'Binatang Politik' yang sanggup lakukan apa saja demi berpegang dengan pendapat bahawa matlamat menghalalkan cara. Tiada apa yang salah baginya kerana apa kesalahanpun beliau akan letakkan kepada orang lain. 

5. Saya yakin bahawa 'Himpunan Kebangkitan Rakyat' yang akan diadakan ini kelak akan berakhir dengan keganasan. Anu arr mungkin berharap akan tercetus satu semangat dan kebangkitan sebagaimana yang berlaku di Mesir. Anu arr berharap rakyat akan bangkit dan menentang kerajaan namun beliau terlupa bahawa keadaan disana dengan disini sangat berbeza. Rakyat sangat berpuas hati dengan kepimpinan yang ada. Janji kerajaan adalah janji yang ditepati. Kehidupan rakyat semakin hari semakin selesa dengan pelbagai bantuan yang kerajaan berikan.

6. Janji Anu arr hanya janji memusnahkan negara. Anu arr memang layak digelar pengkhianat bangsa dan negara. Baginya, jika dia tidak dapat menjadi Perdana Menteri, dia akan menyusahkan sesiapa saja yang menjadi Perdana Menteri. Jikalau dia tidak mendapatnya, dia rela untuk menjahanamkan segalanya bagi memuaskan hatinya.

7. Kepada para pencacai yang selama ini rela menjadi barua dan anjing kepada Anu arr, insaflah. Jangan kita korbankan apa yang kita ada dan kecapi selama ini hanya kerana ingin bermimpi yang indah-indah atau hanya setakat mendapat seratus dua ringgit dengan mempertaruhkan keselamatan diri sendiri serta bangsa dan negara. 


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 11 Jan 2013 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Guru wanita berbogel ketika mengajar Bahasa Mandarin

Posted: 11 Jan 2013 04:36 AM PST

Sebuah video klip yang memaparkan seorang jurucakap wanita berbangsa Russia membuka pakaiannya ketika mengajar bahasa Mandarin telah tersebar di internet.

Pengacara berambut perang itu berdiri di hadapan kamera dengan memakai pakaian yang mempunyai potongan luas dibahagian dada, skirt yang ketat dan berkasut tumit tinggi.

Ketika beliau menerangkan Mandarin ke bahasa Rusia, skrin dibelakangnya menunjukkan gambar seekor panda gergasi.

Semuanya nampak biasa sahaja pada ketika itu.

Tetapi, setelah skrin dibelakangnya itu menunjukkan beberapa karakter bahasa Cina, "Gantung kepala kucing tetapi jual daging beruang' - beliau kemudiannya menanggalkan pakaiannya.

Beliau dalam keadaan sedemikian sehinggalah skrin dibelakangnya memaparkan karakter bahasa Cina yang berbunyi: "Melukis gambar beruang tetapi nampak macam kucing. Panggil beruang sebagai kucing."

Frasa-frasa Cina tersebut adalah peribahasa popular.

Kalimah Allah: Jangan guna dalam Bible atau gereja

Posted: 10 Jan 2013 06:45 PM PST

KOTA BHARU – "Orang bukan Islam pada dasarnya boleh guna nama ALLAH, tetapi bukan meletakkan dalam Bible dan gereja".

Demikian reaksi Ketua Ulama Pas Kelantan, Datuk Mohamed Daud Iraqi ketika mengulas isu penggunaan kalimah ALLAH yang menjadi polemik kini.

Reaksi itu dilihat bertentangan dengan kenyataan Ketua Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib yang menegaskan penggunaan kalimah ALLAH hanya untuk orang Islam. Menurut Mohamed Daud, pada asalnya, kalimah ALLAH boleh digunakan sesiapa sahaja, namun apabila ia disalahgunakan pihak tertentu, maka adalah tepat sekiranya kerajaan bertindak menghalang penggunaannya kepada orang bukan Islam.

Katanya, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PR termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang membenarkan penggunaan kalimah ALLAH oleh masyarakat bukan Islam Islam adalah tepat berdasarkan isu semasa.

"Apa yang dijelaskan pemimpin PR tepat. Tidak ada masalah orang bukan Islam untuk guna kalimah ALLAH, tetapi jangan salah guna kebenaran itu," katanya

Himpunan #KL112 - 'Jangan letak pasir dalam periuk nasi kami'

Posted: 10 Jan 2013 06:15 PM PST

KUALA LUMPUR 10 Jan. - 'Jangan letak pasir dalam periuk nasi kami'.

Itu antara tulisan dalam poster dibawa sekumpulan ahli Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma) semasa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini hari ini.

Laporan itu dibuat bagi meminta pihak berkuasa mengambil tindakan menghalang penganjur Himpunan 12 Januari meneruskan rancangan berarak dan mengadakan perhimpunan di Stadium Negara pada Sabtu ini.

Timbalan Presiden Petekma, Mohd. Syahrir Abdul Aziz berkata, beliau yang mewakili 37,000 pemandu di teksi di Lembah Klang tampil membuat laporan polis mendesak supaya perhimpunan itu dihalang kerana bimbang kehadiran peserta berarak di jalanan akan menjejaskan mata pencarian mereka.

Utusan

Himpunan #KL112 kekal di Stadium Merdeka

Posted: 10 Jan 2013 06:01 PM PST

SHAH ALAM - Kemuncak Himpunan Kebangkitan Rakyat atau digelar #KL112 tetap akan diadakan di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur sepertimana yang telah diputuskan oleh penganjurnya sebelum ini.

Ia akan berlangsung mulai 2 petang esok.

Menurut jurucakap #KL112, Hishamuddin Rais, pihaknya berpandangan apa yang diutarakan oleh Ketua Polis Kuala Lumpur semalam hanya satu saranan semata-mata dan tidak akan menyebabkan pihaknya berganjak daripada pendirian sebelum ini dalam keadaan himpunan berbaki sehari sahaja.

"Keputusannya kita tidak akan berubah. Kita akan terus di Stadium Merdeka kerana ini hanya pandangan dan cadangan sahaja.

"Kita telah membuat perjanjian dengan pihak Stadium Merdeka dan tadi kita telah menandatangani persetujuan dengan Ketua OCPD Dang Wangi," ujarnya kepada Sinar Harian Online awal pagi tadi selepas selesai mesyuarat tergempar bersama Ahli Jawatankuasa #KL112, di ibu negara ekoran saranan berkenaan.

Menjawab ringkas, Hishamuddin berkata, pihaknya juga tidak kisah mengadakan himpunan di stadium yang hanya boleh menampung sekitar 30,000 hingga 45,000 orang berbanding kapasiti yang lebih besar di Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Ya (tidak kisah)," ujar beliau.

Himpunan #KL112 dikatakan mahu mengumpulkan sejuta rakyat Malaysia bagi meluahkan tuntutan masing-masing.

Semalam Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh menyarankan supaya penganjur #KL112 mengadakan himpunan di Stadium Nasional Bukit Jalil kerana ia lebih sesuai dan mampu menampung kapasiti lebih besar.

Tambahan pula katanya, stadium tersebut juga mempunyai kemudahan pengangkutan awam yang lengkap termasuk sistem transit aliran ringan (LRT) selain memenuhi keperluan dari aspek keselamatan.

Sementara Stadium Merdeka pula mempunyai kemudahan dan kelengkapan sukan yang setanding dengan stadium-stadium antarabangsa di negara-negara lain ketika itu (1957) dan mempunyai tempat duduk bagi 22,000 orang, dan 3,000 darinya terletak di bawah bumbung ketika dibuka.

Kini stadium ini mampu menampung sehingga 45,000 orang penonton. la mempunyai 14 buah "terowong" yang merupakan pintu keluar-masuk stadium.

Pembinaan stadium ini adalah merupakan satu kemajuan ke arah perkembangan dan kegiatan sukan dan kebudayaan di negara ini.

Dengan adanya stadium ini, ia dapat memberi kemudahan bagi kegiatan-kegiatan sukan, kebudayaan dan perhimpunan-perhimpunan raksaksa peringkat kebangsaan dan antarabangsa.

Di samping itu, perpaduan yang erat dapat ditanamkan melalui kegiatan-kegiatan sukan dan upacara kebangsaan yang diadakan di stadium ini.

Kalimah Allah: Mufti bantah pendirian Hadi

Posted: 10 Jan 2013 05:31 PM PST

SHAH ALAM – Beberapa mufti membantah dan tidak bersetuju kalimah ALLAH digunakan orang bukan Islam, termasuk dalam Bible versi Melayu seperti yang dipersetujui Majlis Pakatan Rakyat (PR) 'bahawa penggunaan kalimah ALLAH wajar diberikan untuk semua agama dengan syarat kalimah itu tidak disalahgunakan'.

Malah mereka juga tidak bersetuju dengan kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa 'Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah Allah dalam amalan mereka walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran'.

Menurut mereka, ini kerana ia sudah termaktub dalam perlembagaan di mana agama Islam adalah agama rasmi persekutuan dan kalimah itu adalah hak eksklusif umat Islam.

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman berkata, penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi Melayu dilihat sebagai satu dakyah atau dakwah bukan Islam agar mempengaruhi umat Islam dengan ajaran Kristian.

"Sebelum ini, Majlis Fatwa Pahang telah menentang kalimah ALLAH ditukarkan dalam Bible kerana ia tidak digunakan penganut Kristian namun perkara ini sengaja dibangkitkan sejak beberapa tahun yang lepas.

"Perkara ini sudah termaktub dalam Fatwa Kebangsaan, pemerintah dan sultan berhak untuk menghalang pihak tertentu untuk menyebarkan ajaran mereka kepada umat Islam," katanya.

Menurut Abdul Rahman, penggunaan kalimah ALLAH dilihat sebagai perkara baru di negara ini, terutamanya Semenanjung Malaysia berbanding negara Arab, ia merupakan bahasa mereka dan tertulis di dalam al-Quran mengenai perkara tersebut.

Katanya, bagi umat Islam Tuhan hanya satu iaitu ALLAH (SWT) yang menciptakan alam dan seluruh kejadian di dunia ini, tiada sekutu atau menyerupai makhluk lain.

"Namun, (penganut) Kristian menyebut ALLAH sebagai Tuhan tetapi mempunyai pelbagai bentuk serta beranak pinak (ayah, ibu dan anak).

"Bukan Islam (Kristian), tuhan mereka adalah ALLAH dan perkataan yang diterjemahkan pada dasarnya mereka tidak menyebut ALLAH tetapi God (Tuhan)," katanya.

Beliau berkata, Bible yang dicetak dalam Bahasa Melayu dengan menukarkan God kepada kalimah ALLAH dibuat dengan agenda tertentu supaya anak muda terkeliru dan dipengaruhi bahawa al-Quran dan Bible, tiada perbezaan.

Abdul Rahman menjelaskan bahawa Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982, iaitu Seksyen 163. Fatwa dan Seksyen 169, penghinaan terhadap pihak berkuasa agama akan diguna pakai sekiranya terdapat pihak tertentu cuba menyebarkan ajaran lain selain Islam kepada umat Islam.

Sementara itu Mufti Selangor, Datuk Tamyes Abdul Wahid berkata, penganut Kristian tidak boleh mengguna Kalimah ALLAH, kerana ia hanya untuk orang Islam sahaja.

Katanya, merujuk makna ALLAH sendiri bermaksud Esa iaitu tunggal berbanding ajaran Kristian bahawa Tuhan mereka adalah triniti seperti ayah, ibu dan anak Tuhan.

"Jika perkataan God ditukar menjadi ALLAH, menunjukkan ALLAH terdapat dalam pelbagai bentuk bagi Kristian, sedangkan Tuhan bagi umat Islam hanya satu iaitu, ALLAH.

"Ia dianggap salah dari segi akidah. Malah sejarah penggunaan kalimah ALLAH dalam kitab Bible tidak pernah berlaku," katanya.

Mufti Negeri Pulau Pinang, Datuk Seri Hassan Ahmad berkata, negeri itu mewartakan 40 perkataan yang dilarang sama sekali bukan Islam untuk menggunakannya, termasuk kalimah ALLAH.

Beliau berkata, perbuatan tersebut akan dikenakan tindakan undang-andang oleh Jabatan Penguat kuasa Negeri bagi menentang penggunaan perkataan itu selain dari orang Islam.

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad pula mengingatkan semua pihak di negeri ini tentang kalimah Allah yang eksklusif untuk orang Islam dan tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

Menurutnya, sidang Dun Kelantan pada 1 Disember 1981 telah meluluskan Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam 1981 iaitu satu enakmen untuk menjaga kesucian kalimah itu.

Diana Danielle ditahan ketika mendarat di Lapangan Terbang Sidney?

Posted: 10 Jan 2013 04:01 PM PST

Kuala Lumpur: "Perkara itu tidak benar dan isteri saya masih berada di sana kerana meneruskan pengajiannya," kata pelakon terkenal, Farid Kamil mengenai desas-desus isterinya yang juga pelakon, Diana Danielle Danny Beeson ditahan pihak berkuasa di Lapangan Terbang Antarabangsa Sydney, Australia kerana faktor kandungan melebihi bulan yang dibenarkan untuk menaiki pesawat.

Farid berkata, dia hanya kembali seorang diri ke sini kerana komitmen terhadap kerja lakonan. Sebelum itu, mereka meluangkan masa berbulan madu selama dua minggu di sana sebelum Farid kembali ke tanah air sejak seminggu lalu.

"Dia (Diana) sebenarnya mempunyai temu duga melanjutkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Asas Kesenian dan Rekaan di University of Sydney selama empat tahun di sana," katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, Diana yang mengandung dua bulan perlu terus tinggal di sana kerana menantikan keputusan temu duga dan akan pulang ke sini selepas segala urusan pendaftaran pelajar selesai.

Farid yang ketika ini sibuk di lokasi penggambaran filem Bencinta terbitan Metrowealth Pictures di Pulau Langkawi menyatakan, keadaan isterinya di Sydney selamat dan tinggal buat sementara waktu bersama pelajar Malaysia di sana.

"Saya mempunyai penggambaran untuk dua filem baru ketika ini termasuk satu filem aksi arahan saya sendiri. Berkemungkinan saya akan bertemu dengannya semula pada penghujung bulan ini," katanya.

Farid bersama Diana yang melangsungkan perkahwinan pada 3 November lalu mencetuskan kontroversi pada majlis persandingan berlangsung pada 1 Disember di Taman Ekuestrian Putrajaya, Presint 5, Putrajaya apabila Farid mengenakan pakaian seragam Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Tetamu hadir pada malam itu turut dipertontonkan dengan persembahan lapan ekor kuda daripada Unit Berkuda PDRM.

Katanya, kontroversi yang berlaku pada majlis persandingannya itu berpunca daripada tindakan seorang penulis blog yang memutar belit fakta bertujuan memalukannya.

"Konsep pakaian yang saya tampilkan pada malam itu ada adalah suatu yang istimewa mengikut kehendak saya. Pakaian seragam itu direka sendiri, jadi tidak perlu meminta surat kebenaran sesiapa," katanya.

Farid berkata, pakaian seragamnya itu tidak mewakili mana-mana pasukan beruniform. Malah, kontroversi itu sudah diselesaikan dan tiada apa-apa tindakan diambil dari PDRM mahupun Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

"Buat masa sekarang, pihak pengurusan saya iaitu Metrowealth International Group (MIG) sedang meneliti apa yang ditulis menerusi blog dan media. Jika perlu, tindakan undang-undang akan diambil terhadap mereka," katanya.

Katanya, tindakan akan diambil kerana faktor memalukan dirinya, memutar belit fakta sebenar, memburukkan hubungannya bersama ATM dan PDRM serta bertindak menjatuhkan hukuman padanya sebelum dibawa bincang.

"PDRM sebenarnya sudah memberi lampu hijau untuk saya memakai pakaian seragam pada malam itu. PDRM mahupun ATM tidak mengambil apa-apa tindakan cuma saya menunggu keputusan MIG untuk membersihkan nama saya," katanya.

THE FLYING KICK

Posted: 11 Jan 2013 01:57 PM PST

Cucu Tok Selampit

Posted: 11 Jan 2013 01:54 PM PST

Cucu Tok Selampit


#KL112 - Apabila Raja Penipu @anwaribrahim Menipu Rakyat Malaysia Hidup-Hidup Di Facebook

Posted: 11 Jan 2013 12:03 AM PST


Kalau sudah memang kaki penipu, penipu jugak. Gambar di atas diambil di laman sosial Facebook Raja Kelentong Negara, Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim di dalam posting di atas berkata, "3KL112 Pemandangan dari udara kehadiran rakyat ke ibu kota untuk menuntut keadilan yang ditindas dizalimi oleh kerajaan Barisan Nasional, gambar ini dirakam jam 9 pagi 11/01/2013.....Ini kali la....lawan tetap....lawan!!!"


Anwar Ibrahim pembohong besar! Nampak sangat Perhimpunan Selamatkan Shamsidar tidak mendapat sambutan daripada Rakyat Malaysia. Perhimpunan Selamatkan Shamsidar hanyalah penjenamaan baru setelah BERSIH 3.0 gagal menghimpun jumlah yang Pakatan Pembangkang kehendaki dan penuh dengan kejadia-kejadian yang memalukan Pakatan Pembangkang.

Amat memalukan bagi seorang Ketua Pembangkang untuk menyiarkan gambar "superimpose" yang telah lama berada di laman Google untuk menipu Rakyat Malaysia. Agak jelek Ketua Pembangkang membuat cyberwar dan proganda murahan seperti cybertroopers berbayar beliau semata-mata untuk menaikkan semangat Rakyat Malaysia untuk turun ke Perhimpunan Selamatkan Shamsidar #KL112 di Stadium Merdeka, esok. Pooodah!

Cadangan Agar PR Menukar Prinsip Rukunegara Yang Pertama Kepada "Kepercayaan Kepada Allah"

Posted: 10 Jan 2013 06:29 PM PST

CTS tidak terkejut apabila PAS, parti minoriti dalam Pakatan Pembangkang bersetuju dengan cadangan Joseph Lim Guan Eng supaya perkataan Allah dimasukkan ke dalam bible berbahasa Melayu untuk diedarkan di Semenanjung Malaysia. Jika PAS kononnya sebagai parti Islam sudah setuju, pastinya parti pluralisme Agama, PGayR dan parti rasis DAPig, lagi bersetuju dengan cadangan Joseph Lim Guan Eng.

Jika perkataan Allah sudah digunakan oleh semua agama, maka eloklah cadangan dibuat untuk meminda 5 prinsip Rukunegara. Prinsip Rukunegara yang pertama  iaitu "Kepercayaan Kepada Tuhan" harus ditukar kepada "Kepercayaan Kepada Allah". Ini kerana semua Agama di Malaysia bersetuju untuk menggunakan nama Allah sebagai tuhan mereka.

CTS mengesa agar cadangan tersebut dijadikan manifesto oleh Pakatan Pembangkang di dalam PRU13. Tentu lebih ramai Rakyat yang menyokong dan laluan jalan ke Putrajaya semakin cerah. Kalau PR bersetuju, maka bolehlah diistiharkan di dalam Himpunan Selamatkan Shamsidar yang akan diadakan di Stadium Merdeka, Sabtu ini.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Apa Yang Tersirat

Posted: 11 Jan 2013 01:50 PM PST

Apa Yang Tersirat


KL112: Himpunan Pembangkang menzalimi rakyat

Posted: 11 Jan 2013 12:34 AM PST

Kebanyakan rakyat di negara ini menyifatkan perhimpunan yang didalangi pembangkang sebenarnya tidak mencerminkan suara rakyat sebenar kononnya wujud kezaliman oleh pihak kerajaan terhadap rakyat. 

Ironinya rata-rata rakyat ketika ditemui Bernama berkata pihak penganjur dan pembangkang sebenarnya yang melakukan kekejaman kepada rakyat apabila menganjurkan perhimpunan yang telah beberapa kali sebelum ini mencetuskan keganasan, kecederaan dan kerosakan harta benda awam. 

"Perhimpunan seperti ini tidak ada manfaatnya, terlalu banyak kesan negatif apabila apa yang mereka (pembangkang) cuba sampaikan melalui perhimpunan itu sudah tidak bererti kerana ia bertukar menjadi rusuhan yang ganas dan merosakkan banyak benda," kata Teh Eng Hing, bekas Setiausaha Agung Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia, hari ini. 


Bahkan katanya, apabila terlalu banyak perhimpunan diadakan, ia sudah menjadi 'biasa' dan tidak lagi memberi impak seperti yang diharapkan pembangkang. "Senario di Malaysia kini, sikit-sikit ada perhimpunan, saya rasa lebih baik dibincangkan dengan saluran yang betul, jangan terlalu banyak perhimpunan, jika berbincang, apa yang mereka mahukan pasti lebih 'sampai' dan nampak intelek," katanya. 

Ketua Unit Pelancongan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Noraza Yusof pula meluahkan kebimbangan perhimpunan kali ini turut mencetuskan huru hara seperti perhimpunan BERSIH tahun lalu, seterusnya memberi impak negatif kepada pelancong. 

Katanya, DBKL berusaha mencerminkan keharmonian dan keindahan ibu negara Malaysia di mata pelancong namun wujudnya perhimpunan seperti itu hanya akan menjejaskan usaha DBKL selama ini. 

"Setiap Sabtu, DBKL mengadakan program lawatan Jejak Warisan, iaitu aktiviti berjalan kaki melawat bangunan bersejarah sekitar Dataran Merdeka. 
"Ia (program) 80 peratus melibatkan pelancong asing dan selebihnya pelancong domestik, bayangkan sekiranya keadaan huru hara berlaku ketika pelancong itu sedang mengikuti program, ia akan memberi kesan negatif terhadap suasana Malaysia yang sebenarnya kepada mereka," katanya. 

Seorang suri rumah, M Rajeswary, 30, mempersoalkan apa lagi yang dimahukan pembangkang kerana hakikatnya kerajaan selama ini amat prihatin menyalurkan pelbagai bantuan secara menyeluruh kepada rakyat. 

"Apa yang saya tahu kerajaan begitu banyak bantu keperluan rakyat seperti beri Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500, sediakan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dan juga rebat telefon RM200. 

"Saya pun tidak faham apa perlu perhimpunan ini yang banyaknya menyusahkan ramai rakyat," katanya. 

Seorang kakitangan swasta, Kamaruddin Jaafar, 41, berkata rakyat sebenarnya sudah bosan untuk melihat perhimpunan tidak bemanfaat sebegitu. 

"Memang rakyat takut, tapi rakyat juga sudah bosan, rusuhan dan pergaduhan berlaku sehingga merosakkan harta benda, inikah perhimpunan aman yang dijanjikan pembangkang? Hentikanlah...," katanya. - BERNAMA

Kini Jelas PAS Bukan Parti ISLAM

Posted: 10 Jan 2013 09:27 PM PST

PAS kini bukan lagi Parti Islam sepertimana anggapan penyokongnya. PAS kini adalah parti politik yang mahu mendapat kuasa melalui sistem demokrasi. 

Bukti PAS bukan lagi parti islam adalah apabila parti itu sejak akhir-akhir ini membuat keputusan condong kepada keputusan politik.

Penerimaan Parti itu terhadap penggunaan Kalimah Allah sepertimana yang diminta oleh rakan parti itu dalam pakatan Rakyat-DAP agar supaya Kalimah Allah dibenarkan kepada penganut agama kristian dalam menterjemahkan GOD.

Kalimah Allah sebenarnya iklusif untuk penganut agama islam, kerana perkataan itu bukan terjemahan daripada bahasa inggeris, sepertimana lajimnya kitab penganut agama kristian- Bible.

Dengan keputusan PAS itu, kini umat islam terdedah kepada acaman akidah, kerana PAS tidak akan mampu membendung dakyah memesongkan penganut agama islam, apabila pihak tertentu memperdaya penganut islam.

Kita semua ketahui, walaupun sebelum ini, penggunaan Kalimah Allah belumpun dibenarkan, usaha-usaha memurtadkan penganut agama islam rancak dijalankan, dan tidak sedikit yang telah murtad.

Penulis terkilan, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Presiden PAS) memiliki ilmu agama yang tinggi, tetapi beliau enggan melindungi (akidah) masyarakat awam Islam. 

Justeru iu, orang PAS yang menentang kalimah Allah diguna orang bukan Islam, mesti bersuara mempertahankannya sebab kepentingan politik tidak boleh mengatasi agama. 

Yang Dipertua Pertubuhan Umat Cemerlang Kelantan (Khairu Ummah) yang juga Mudir Madrasah Khairu Ummah, Pasir Puteh, Nik Mohd Nazimuddin Nik Ibrahim, menegaskan kalimah Allah tidak boleh digunakan orang bukan Islam dalam sebarang konteks berkaitan keagamaan mereka. 

Beliau yang pernah menegaskan perkara sama dalam penulisannya yang berserta dalil keterangan ulama Islam yang muktabar dan sumber agama lain melalui laman web: khairuummah77.wordpress.com pada 2010, tetap berpegang kepada pendirian itu bahawa kalimah Allah adalah dalam bahasa Arab yang juga bahasa al-Quran, khusus untuk mereka yang mempercayai dan berpegang kepada al-Quran, malah kalimah itu tidak terdapat dalam kitab lain.
Pengarah Institut Pengurusan dan Penyelidikan Fatwa Sedunia (INFAD), Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Profesor Dr Abdul Samat Musa berkata, kalimah Allah mempunyai maksud khusus dalam al-Quran yang tidak boleh disamakan dengan tuhan kepercayaan agama lain. 

Setiausaha Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakub, menyifatkan keputusan PAS itu jelas membuktikan parti berkenaan sanggup menggadai nama suci Allah dan kemuliaan Islam demi kepentingan politik kepartian mereka. 

Di Kuantan, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata PAS mengguna agama demi mendapatkan kuasa dan percaya isu itu boleh membuka mata umat Islam terhadap perjuangan mereka selama ini.

Other Perspektif

Posted: 11 Jan 2013 01:20 PM PST

Other Perspektif


DAP CEC POLLS ERROR - Ubah Rocket Style..

Posted: 10 Jan 2013 03:57 PM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan