Jumaat, 28 Disember 2012

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


MEDIA Rakyat MALAYSIA

Posted: 28 Dec 2012 03:10 AM PST

MEDIA Rakyat MALAYSIA


Dr.M miliki kekayaan AS $44 BILLION?

Posted: 27 Dec 2012 07:38 PM PST

AMK KEDAH

Posted: 27 Dec 2012 09:30 PM PST

AMK KEDAH


YB DATO SAIFUDIN NASUTION dan CHEGU BARD AKAN BERADA DI DUN LUNAS DAN PARLIMEN PADANG SERAI

Posted: 27 Dec 2012 02:50 AM PST

Haniza Talha - Landscaping New Politics

Posted: 27 Dec 2012 09:12 PM PST

Haniza Talha - Landscaping New Politics


WANITA KEADILAN SELANGOR TERUSKAN MOMENTUM DENGAN ‘PROGRAM AGENDA WANITA MALAYSIA BERSEPADU’

Posted: 27 Dec 2012 05:30 PM PST

Tujuh tumpu menjadi twaran Agenda Wanita Malaysia

Tujuh tumpu menjadi tawaran Agenda Wanita Malaysia daripada Pakatan Rakyat

Wanita Keadilan Selangor menyambut baik "Agenda Wanita Wanita" yang telah dilancarkan pada 16 Julai 2012 yang lalu oleh Wanita Pakatan Rakyat peringkat Pusat dan majlis perasmian peringkat Nasional telah dilangsungkan pada 13 September 2012 yang lalu.

Dengan membawa mesej "Falsafah Hormat Wanita" dalam agenda tersebut, maka  Wanita KeAdilan Selangor akan meneruskan momentum AWM dengan mengadakan satu program BERSEPADU yang diadakan serentak di seluruh kawasan yang telah dikenalpasti dalam Negeri Selangor.

Setakat pada tarikh sidang akhbar, program ini akan diadakan di 16 kawasan, iaitu:

  1. Sabak Bernam
  2. Tanjung Karang
  3. Kapar (Sementa)
  4. Kota Raja
  5. Pelabuhan Klang
  6. Kuala Langat
  7. Shah Alam
  8. Subang, Bukit Lnajan
  1. PJS, Taman Medan
  2. Kelana Jaya, Seri Setia
  3. Semenyih – Hulu Langat
  4. Hulu Selangor – Batang Kali
  5. Selayang – Rawang
  6. Gombak – Batu Caves
  7. Pandan
  8. Sepang – Dengkil

Program ini yang dijalankan serentak di kawasan-kawasan yang disebutkan akan diserikan dengan aktiviti-aktiviti yang bersesuaian dengan kehidupan seharian wanita-wanita di kawasan tersebut, selain daripada taklimat dan majlis penerangan berkenaan AWM ini. Sebagai contoh, pertandingan membuat makanan yang popular di sesuatu kawasan adalah antara aktiviti yang bakal memenuhi acara program ini. Sesi soal jawab juga telah dimuatkan sebagai salah satu aturcara yang wajib.

Wanita Keadilan Selangor yakin dan percaya bahawa program ini pasti akan membuka mata dan minda semua wanita yang mungkin masih belum mendapat maklumat yang betul berkenaan dengan AWM dan hala tuju Kerajaan Pakatan Rakyat terhadap membela nasib wanita khasnya.

Sekian

 

 

HANIZA TALHA

Ketua  Wanita Keadilan Selangor

20 DISEMBER 2012                                                                                                    2


Anwar Ibrahim

Posted: 27 Dec 2012 07:38 PM PST

Anwar Ibrahim


Ask Mindef About Missing Planes, Anwar Tells Zam

Posted: 27 Dec 2012 12:30 AM PST

Malaysiakini

PKR de facto leader Anwar Ibrahim today said that former information minister Zainuddin Maidin should know well enough which ministry is involved in procurement of Royal Malaysian Air Force (TUDM) aircraft and should direct allegations of misappropriations to the defence minister at the time.

Referring to Zainuddin's blog posting alluding to Anwar's alleged involvement in abuse in procurement during the latter's time as finance minister, Anwar said that the Finance Ministry has limited involvement in such dealings.

“To decide on this, it is Mindef. The Finance Ministry is only required to come to enter when negotiating on pricing. The Finance Ministry is called in to determine if the price is fair,” he said.

Zainuddin (right) had in a posting dated Dec 25 said that Anwar must respond to “word from inside the TUDM that when he was deputy prime minister he used his influence in order to make TUDM purchase the CN235 (aircraft) from Indonesia”.

Zainuddin, who was also Utusan Malaysia editor-in-chief, claimed that the aircraft were purchased to “strengthen ties” between Malaysia and the republic “which at the time was led by President BJ Habibie”.

Citing unnamed sources, he claimed that only six of the eight aircraft purchased were delivered.

Anwar: Zam’s not too bright

According to TUDM’s website, the first batch of the CN235 was delivered in 1999. However, Indonesian military analysis portal AnalisisMiliter.com says they were ordered in 1995.

The defence portfolio was held by now Prime Minister Najib Abdul Razak from 1990 to 1995, while now Land Public Transport Commission (Spad) chairperson Syed Hamid Albar held the post from 1995 to 1999. Najib returned to the Defence Ministry from 1999 to 2008.

Habibie served as president of Indonesia from 1998 to 1999, while Anwar was sacked from the cabinet in September 1998.

Scathingly, Anwar said such comments made by Zainuddin displayed the “semi-literate nature of this personality”.

Zainuddin courted controversy when he labelled Anwar and Habibie “dogs of imperialism” in an article published by Utusan Malaysia on Dec 10.

The article was designed to mock Anwar for inviting former Indonesia president BJ Habibie to speak at Universiti Selangor on Dec 6.

Following this, Zainuddin has been writing several pieces on his blog attacking both Habibie and Anwar, even after Indonesian president Susilo Bambang Yudhoyono had complained about the row.

Anwar said he is mulling over legal action against Zainuddin and Utusan Malaysia over the Dec 10 article.

Anak Muda Kampung Nak Senang

Posted: 27 Dec 2012 11:25 AM PST

Anak Muda Kampung Nak Senang


Jelajah Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 26 Dec 2012 10:55 PM PST


Konvoi Oren desak polis tahan Ketua Pemuda Umno Jempol

Posted: 26 Dec 2012 08:40 PM PST




27 Dis 2012 FMT

Mohd Nizam secara terbuka mengaku mereka telah merancang mengadakan sekatan jalan sebaik sahaja mengetahui kehadiran Konvoi Oren.

JEMPOL: Timbalan Pengarah Konvoi Oren 'Selamatkan Felda' Negeri Sembilan, Karip Mohd Salleh hari ini mendesak polis Jempol menahan segera Ketua Pemuda Umno Jempol, Mohd Nizam Aman kerana didakwa menjadi punca kekecohan Konvoi Oren di Felda Bukit Rokan Utara pada hari Ahad lalu.

Kekecohan itu  mengakibatkan dua peserta cedera dan cermin sebuah kenderaan pacuan empat roda dipecahkan oleh sekumpulan lelaki yang dipercayai penyokong Umno-Barisan Nasional.

"Dalam laporan Sinar Harian edisi Negeri Sembilan semalam, Mohd Nizam secara terbuka mengaku mereka (Pemuda Umno Jempol)  sejak awal lagi merancang mengadakan sekatan jalan di lebih 30 tanah rancangan Felda sebaik sahaja mengetahui kehadiran Konvoi Oren.

"Seperti mana dakwaan saya semalam maka 'sudah terang lagi bersuluh'; Umno khususnya Mohd Nizam dan Umno Jempol lah yang merupakan punca keganasan berlaku ketika Konvoi Oren di Felda Bukit Rokan Utara.

"Maka saya mendesak pihak polis menahan segera Mohd Nizam dan orang suruhannya yang terlibat dalam mengadakan sekatan jalan ketika Konvoi Oren berlangsung.

"Dia (Mohd Nizam) sendiri dah mengaku, maka pihak polis harus mengambil tindakan segera dan tegas. Jika tindakan tegas tidak diambil, dikhuatiri selepas ini sesiapa sahaja termasuk parti politik atau organisasi lain akan turut mengambil tindakan sendiri dengan mengadakan sekatan jalan.

"Tindakan ini seperti mencabar kuasa pihak polis. Maka polis harus bertindak tegas agar ia menjadi amaran kepada mana-mana pihak yang mengambil kuasa ditangan sendiri  ," kata Karip.

Mohd Nizam cakap belit-belit

Ketika ditanya FMT berhubung dakwaan Mohd Nizam di dalam akhbar yang sama bahawa insiden kekecohan yang berlaku di Felda Bukit Rokan Utara pada hari Ahad lalu sebenarnya berpunca daripada tindakan provokasi peserta Konvoi Oren; Karip berkata:

"Kenyataan Mohd Nizam memang berbelit-belit. Mereka buat sekatan jalan bukan di jalan persendirian atau jalan di dalam tanah rancangan Felda tetapi di jalan awam.

"Sekatan jalan itu sendiri satu provokasi kerana menghalang pengguna jalanraya termasuk peserta Konvoi Oren ke Felda Jelai, Gemencheh atau Pasir Besar," katanya.

Manakala, Naib Ketua PKR Jempol, T Kumar yang juga merupakan seorang peguam mengesahkan kepada FMT bahawa adalah menjadi satu kesalahan di bawah Seksyen 339 Kanun Keseksaan  jika seseorang menghalang atau menyekat pergerakan individu lain.

Yang beria-ia membantah Umno bukan peneroka Felda

Karip yang juga merupakan Ketua Cabang PKR Jempol,  dalam nada sinis mengucapkan terima kasih kepada Mohd Nizam dengan pengakuan tersebut secara langsung terbukti bahawa pihak yang beria-ia membantah kehadiran Konvoi Oren ialah Umno dan bukan peneroka Felda terbabit.

"Kenyataan terbuka Mohd Nizam ini dengan jelas membuktikan Umno yang beria-ia membantah Konvoi Oren dan bukannya peneroka Felda.
"Patutlah di setiap lokasi sekatan jalan ramai sangat pemuda dan remaja berbanding mereka yang berumur (peneroka).

"Saya harus berterima kasih kepada Mohd Nizam kerana kenyataan beliau menghantar mesej kepada umum bahawa sebenarnya Umno yang membuat sekatan jalan dan tidak benarkan kami masuk ke tanah rancangan Felda, bukannya peneroka Felda.

"Kenyataan saya semalam dalam FMT selari dengan kenyataan Mohd Nizam di dalam Sinar Harian.

"Saya harap mereka yang berada di luar Felda dan peneroka Felda yang tidak tahu cerita sebenar, kini tahu siapa sebenarnya yang menimbulkan huru hara di Felda Bukit Rokan Utara Ahad lepas," jelas Karip.



EXRONA ENTERPRISE
N0. 139, TINGKAT 1, LORONG 1 TAMAN SRI MAHSAN 72100 BAHAU
06-4540827 06-4540827
ENCIK MOHD NIZAM BIN AMAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan