Ahad, 21 Oktober 2012

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Biaqpila

Posted: 21 Oct 2012 03:15 PM PDT

Biaqpila


Panas!!! Jelajah Nasional Skandal Scorpene

Posted: 21 Oct 2012 05:01 AM PDT





















Secara rasminya siri Jelajah Nasional Skandal Scorpene ini telah dilancarkan di Yayasan Aman, Penanti oleh Datuk Halim, Speaker DUN Pulau Pinang tengahhari tadi.

Taklimat tertutup yang telah berjaya mengumpulkan sekurang-kurangnya 85 orang peserta yang komited untuk membantu menenerangkan apa sebenarnya yang berlaku dalam Skandal ini kepada seluruh rakyat yang berada di kawasan Utara Semenanjung.

Sekurang-kurangnya 200 penceramah disasarkan bagi menyampaikan penerangan mengenai skandal ini kepada rakyat diseluruh negara.

Jelajah Nasional Skandal Scorpene yang digerakkan  oleh Soladiriti Anak Muda Malaysia (SAMM) di bawah pimpinan Chegu Bard ini akan turut di bantu sepenuhnya oleh wakil dari SUARAM.

Dalam pelancaran ini Cyntia Gabriel dari SUARAM telah memberikan penerangan secara terperinci.




















Peserta yang hadir telah dibekalkan dengan kit penerangan tentang isu yang melibatkan hampir RM500 Juta wang rakyat yang digunakan untuk membayar komisyen kepada syarikat milik rakan Najib iaitu Razak Baginda, Perimekar.

Antara apa yang di jelaskan dan diperincikan dalam taklimat tertutup ini ialah:

1-Kertas siasatan mengesahkan pembayaran komisyen haram berjumlah RM500Juta.

2-Dua Syarikat dari Malaysia, Perimekar dan Terasasi yang mempunyai kaitan dengan Abdul Razak Baginda dan sekutunya telah ditubuhkan semata-mata untuk menerima pembayaran komisyen ini.

3-DS Najib Tun Razak telah bersetuju untuk bertemu dengan DCNI di Perancis pada 14 Julai 2011 hanya jika DCNI sanggup menampung segala perbelanjaan PERIMEKAR di Paris berjumlah sehingga USD1 Billion.

4-Selain dari beberapa individu terpilih, Parti komponen BN iaitu UMNO juga didakwa menerima habuan terbesar dalam sebarang kontrak pembekalan Kerajaan termasuklah alatan pertahanan.

5-Bekas Pengarah Kewangan DCNS International, Gerarde Maneyas telah membayar wang rasuah berjumlah 32 Juta Euro kepada pegawai-pegawai atasan Malaysia.

6-Satu dokumen rahsia ketenteraan negara Malaysia telah dijual kepada Syarikat DCNS International dengan harga 36 Juta Euro dan dokumen ini telah di temui oleh pasukan Polis Perancis di syarikat Thales International yang merupakan anak syarikat DCNS International.

Faktor-faktor di atas telah menyebabkan meskipun cubaan membangkitkan isu pembayaran komisyen ini di Parlimen dan laporan demi laporann kepada badan-badan yang bertanggungjawab gagal mendapat jawapan yang sewajarnya daripada Kerajaan Malaysia.

Malahan tiada tindakan undang-undang yang diambil terhadap mereka, seolah-olah merekalah Raja di negara ini..

Isu yang membabitkan Altantuya akan disentuh oleh Chegu Bard dalam siri-siri ceramah Jelajah Nasional Skandal Scorpene.. ceramah kat mana? sila tengok image di atas...

LAWAK AHAD: SUAMI TERKANGKANG

Posted: 20 Oct 2012 11:51 PM PDT




Sepasang suami isteri sedang berborak.Si isteri sibuk membersih rumah manakala si suami pula relek gila berehat,terkangkang di ruang tamu rumah mereka.

Isteri: Jika dilahirkan semula, abang nak jadi siapa?

Suami: Abang mahu jadi diri abang juga, sebab seronok jadi abang kerana ada bini macam awak yang rajin serta memberi layanan terbaik!

Isterinya tersenyum dengan pujian si suami dan kemudian si suami pula bertanya kepada isterinya.

Suami : Awak pula jika dilahirkan semula, nak jadi siapa?

Isteri : Biaqpila nak jadi siapa pun... tapi saya tak mahu jadi saya, kalau boleh saya mahu jadi abang, sebab nampak macam seronok jer tengok abang lepak goyang kaki sebab ada bini macam saya!




Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel

Muslimeen United

Posted: 21 Oct 2012 01:37 PM PDT

Muslimeen United


Syabas Pelumba Motor Negara, Sanggup Lari Daripada Terkena Arak!

Posted: 21 Oct 2012 09:02 AM PDT



Syabas!


PENGERTIAN ARAK

Arak ialah minuman yang memabukkan. Dalam bahasa Arab dinamakan khamar, berasal dari kata khamara ertinya menutupi. Seseorang yang minum arak atau khamar, biasanya ia mabuk, hilang akal fikirannya tertutup jalan kebenaran, dan ia lupakan dirinya dan lupakan Allah.

Minum arak hukumnya adalah haram, sama ada sedikit atau banyak, hukum mabuk atau pun tidak, kecuali ketika darurat, dan arak itu adalah najis ainnya. Firman Allah yang bermaksud :

"Wahai orang-orang yang beriman bahawa sesungguhnya arak dan judi, dan pemujaan berhala dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah semata-mata kotor (najis / keji) dari perbuatan syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya".

(Surah Al- Maidah ayat 90)

HUKUM ORANG YANG MINUM ARAK

Dalam Qanun jenayah syar'iyyah, seseorang yang telah sabit kesalahan minum arak atau sebarang minuman yang memabukkan, sama ada dia mabuk atai tidak, wajib dikenakan hukuman sebat tidak lebih dari 80 kali sebat dan tidak tidak kurang dari 40 kali sebat. Hukuman ini adalah berdalilkan hadith Rasulullah s.a.w yang diriwayatkan daripada Ali bin Abi Thalib r.a yang bermaksud:

"Rasulullah s.a.w telah menyebat orang yang minum arak sebanyak 40 kali sebat, dan Saidina Abu Bakar telah menyebat sebanyak 40 kali sebat juga, dan Saidina Umar menyebat sebanyak 80 kali sebat. Semuanya adalah sunnah Rasulaullah s.a.w. dan inilah yang paling akau suka".

KESABITAN KESALAHAN MINUM ARAK(KHAMAR)

Untuk mensabitkan kesalahan seseorang minum arak (khamar) adalah tertakluk dibawah tiga sebab:

i) Minuman yang diminum itu ialah khamar, iaitu minuman yang memabukkan dan yang menghilangkan akal fikiran manusia

ii) Orang yang meminum minuman itu mengetahui bahawa minuman yang diminum tadi memabukkan dan menutup akal fikiran.

iii) Sengaja melakukan kesalahan meminum minuman yang memabukkan.

Seseorang yang meminum minuman yang boleh memabukkan, dan ia tidak tahu bahawa dengan meminum minuman itu ia akan menjadi mabuk tidak boleh dikenakan hukuman had keatas orang yang meminum minuman itu, sekalipun dengan sebab meminum tadi ia menjadi mabuk.

PEMINUM ARAK YANG BOLEH DIKENAKAN HUKUM HADD

Orang yang melakukan kesalahan minum arak (khamar) yang wajib dikenakan hukuman hadd adalah tertakluk dibawah syarat-syarat berikut:

i) Baligh
ii) Berakal
iii) Kemahuan sendiri tanpa dipaksa oleh sesiapa
iv) Minuman itu masuk kedalam rongga melalui mulut


Kanak – kanak yang belum baligh atau orang yang gila yang minum arak (khamar) tidak boleh dikenakan hukuman hadd ke atas mereka, kerana perbuatan mereka itu tidak boleh dianggap sebagai perbuatan jenayah syar'iyyah yang boleh dikenakan hukuman hadd. Ini adalah berdalilkan hadith Rasulullah s.a.w. yang bermaksud:-

"Allah tidak akan menyiksa tiga golongan manusia, iaitu kanak-kanak sehingga ia baligh, orang yang tidur sehingga ia bangun dari tidurnya, dan orang yang gila sehingga ia sembuh dari gila'.

(Riwayat Bukhari dalam Sahih)

BUKTI-BUKTI YANG MENSABITKAN KESALAHAN MINUM ARAK (KHAMAR)

Bukti – bukti yang mensabitkan kesalahan seseorang itu minum arak (khamar) yang boleh dikenakan hukuman hadd adalah sebagaimana berikut:-

1) Syahadah (kesaksian)
2) Ikrar (pengakuan)

Kesalahan minum arak (khamar) boleh dibuktikan dengan keterangan lisan yang diberi oleh dua orang saksi atau dengan ikrar (pengakuan) yang dibuat oleh oarang yang dituduh itu dengan kerelaan dirinya sendiri tanpa paksaan dari mana-mana pihak.

Saksi-saksi dari pihak pendakwa atau penuduh mestilah terdiri dari dua orang lelaki yang mempunyai syarat-syarat yang cukup. Jika saksi-saksi itu semuanya terdiri dari orang-orang perempuan atau seorang lelaki berserta dengan beberapa orang perempuan, maka kesaksian mereka itu tidak boleh diterima dan tidak boleh disabitkan kesalahan orang yang dituduh tadi, kerana kesaksian mereka itu boleh mendatangkan keraguan.  -sumber






Sepang: Sejarah tercipta petang ini apabila pelumba Malaysia Zulfahmi Khairuddin dari pasukan AirAsia-SIC-Ajo berjaya menaiki podium dengan menduduki tempat kedua di dalam kejuaraan Moto3 selepas mencatatkan masa 40'54.151s. 

Pelumba Jerman Sandro Cortese dari pasukan Red Bull KTM Ajo merangkul kejuaraan Moto3 selepas mencatatkan masa terpantas 40 minit 54.123.


Tempat kedua ialah pelumba Malaysia Zulfahmi Khairuddin dari pasukan AirAsia-SIC-Ajo , manakala penunggang Jerman Jonas Folger dari Mapfre Aspar Team Moto3 di tempat ketiga dengan masa 40'54.370s.

Sejak semalam lagi sejarah telah tercipta apabila pelumba Moto 3 Malaysia, Zulfahmi Khairuddin memulakan perlumbaan di Motogp Sepang di petak pertama.

Zulfahmi mencatat sejarah sebagai pelumba pertama Malaysia dan Asia yang memulakan perlumbaan di petak pertama dalam kategori Moto 3 yang menggantikan kategori 125 bermula awal tahun ini dan pada hari ini sekalipun menduduki tempat kedua, tetap merupakan satu sejarah kerana ini merupakan kali pertama Malaysia menaiki pentas podium di dalam mana-mana perlumbaan kelas Grand Prix. 


Angkara Chua Soi Lek, habislah Umno kali ini

Posted: 21 Oct 2012 08:53 AM PDT


KUALA LUMPUR: Serangan melampau Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek terhadap PAS, hudud dan Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menimbulkan keresahan dalam Umno sehingga Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak boleh berkata apa-apa dalam isu ini.
"Ramai dalam Umno merungut, siapakah yang benarkan Chua serang Nik Aziz. Orang Melayu di kampung terfikir bagaimana seorang ulama dan hukum hudud boleh dibiarkan dihina Chua yang pernah dirakam video seksnya.

Kalau orang lain, mungkin tak seteruk ini. Tapi Chua, habislah Umno kali ini," kata sumber dalaman Umno kepada Harakahdaily.

Kata beliau, walaupun Umno tidak menyukai Nik Aziz dan menyerangnya daripada sudut isu-isu di Kelantan dan kerjasama dengan DAP, akan tetapi Umno tidak pernah sesekali berani mengutuk peribadi beliau sebagai agamawan.

"MCA dakwa Nik Aziz galakkan rogol. Melayu mana yang percaya? Tuduh Nik Aziz rasuah pun tak masuk, ini tuduh benda yang tidak berasas ini. Video yang dijadikan bukti tu, semua orang Melayu tonton pun faham Nik Aziz sedang mengajar Islam dan menjurus kepada kebaikan," kata sumber itu lagi.

Sumber itu turut mempersoalkan taktik yang digunakan MCA dan Umno untuk meningkatkan undi bukan Islam.

"Undi bukan Islam dah hilang. MCA berkata apapun tiada guna. Tapi sekarang MCA sedang menghalau undi Melayu kepada PAS. Orang Umno seperti saya pun terasa tidak tergamak untuk mengundi MCA, malah terasa kesian kat PAS.

"Macam mana orang Melayu boleh membiarkan orang Cina yang moralnya tercalar seperti Chua untuk menyerang seorang ulama bertaraf Nik Aziz tanpa berkata apa-apa. Betullah, hanya syaitan yang dikenali yang sanggup membiarkan keadaan sedemikian berlaku,"  tambah beliau.

Ketika ditanya mengenai tarikh PRU13, sumber dalaman itu memberitahu Harakahdaily, Pakatan Rakyat kini di depan dengan simple majority seperti yang dikatakan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.

"Tapi selepas bom Chua dan MCA, Najib rasanya terpaksa saja meneruskan lakonan ini dan bertukar serangan kepada DAP. MCA serang PAS tak akan diberi liputan di berita bahasa Melayu, Umno pula serang DAP tidak diliputi di berita bahasa Cina. Perang di Facebook dan internet rasanya boleh diucapkan selamat tinggal," kata beliau. -Hrkh

Bukti Baru Kes Pembunuhan Altantuya Bakal Di Dedahkan?

Posted: 21 Oct 2012 08:52 AM PDT


SHAH ALAM, 21 Okt — Tan Sri Musa Hassan terperanjat dengan dakwaan beliau akan mengadakan sidang akhbar di Bangkok, Thailand esok mengenai isu pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006 seperti yang tertera di laman sesawang Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT)."Saya terperanjat apabila mendengar berita ini.  Saya tahu tentang ini pun apabila ada wartawan menghubungi saya semalam.

"Mana ada, saya masih di sini (Malaysia)," kata bekas ketua polis negara (KPN) itu ketika dihubungi oleh The Malaysian Insider sebentar tadi.Tinjauan The Malaysian Insider di laman sesawang FCCT menyaksikan notis tentang sidang media Musa di Bangkok masih tertera di laman berkenaan dan boleh diakses di sini http://fccthai.com/items/966.html."Saya tak faham mengapa semenjak dua menjak ni saya sering menjadi sasaran pelbagai spekulasi,""Saya harap pihak-pihak tidak bertanggungjawab ini berhenti menganggu saya," katanya lagi.

Notis itu menyebut, sidang media bekas KPN itu akan diadakan pada 22 Oktober jam 11 pagi waktu Thailand .Jemputan itu bertajuk "Pendedahan baru dalam kes pembunuhan Altantuya" oleh bekas KPN Malaysia dan menyatakan notis bahawa acara berkenaan tidak ditaja oleh FCCT.Notis tersebut juga menulis, enam tahun lalu, seorang jurubahasa muda dari Mongolia bernama Altantuya Shaariibuu, telah dibunuh di Malaysia oleh dua pegawai polis dari Cawangan Khas dan mayatnya diletupkan dengan bahan letupan.

Selepas kematian beliau, terdedah bahawa dia telah dikaitkan dengan penjualan dua kapal selam buatan Perancis ke Malaysia dengan harga 1.3 bilion dolar Amerika Syarikat  — perjanjian yang disyaki mengandungi rasuah peringkat tinggi.PM semasa Malaysia, (Datuk Seri) Najib Razak, ketika itu Menteri Pertahanan dan (Tan Sri) Musa Hassan adalah ketua polis negara.

Pendedahan ini dijangka akan mengubah landskap politik Malaysia.Musa Hassan, yang telah berhenti sebagai ketua polis, mempunyai pendedahan terbaru terhadap kes berprofil tinggi ini. Beliau akan berbuat demikian pada sidang akhbar di FCCT.Altantuya dibunuh secara kejam apabila mayatnya diletupkan menggunakan bom di Hutan Simpan Puncak Alam, Shah Alam antara malam 18 Oktober dan 19 Oktober 2006.

Beliau adalah penterjemah kepada Abdul Razak Baginda dalam pembelian kapal selam Scorpene.Abdul Razak Baginda rapat dengan Najib yang pada ketika itu merupakan timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan Malaysia.Dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK) dan pengiring kepada Najib, Inspektor Azilah Hadri, 34, dan Koperal Sirul Azhar, 39, dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 9 April 2009, setelah didapati bersalah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja antara 9.45 malam 18 Oktober 2006 dan 9.45 malam hari berikutnya.Hakim dalam kes perbicaraan itu walaubagaimanapun tidak memutuskan motif pembunuhan Altantuya./~tmi

PAS jamin Sabah untuk orang Sabah

Posted: 20 Oct 2012 11:33 PM PDT


KOTA KINABALU: PAS berpendirian bahawa urusan pentadbiran negeri Sabah harus diserahkan kepada orang Sabah yang lebih mengetahui selok belok paermasalahan di sini.

Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, sebab itu PAS akan menyerahkan kepada orang Sabah mentadbir negeri ini jika menang pada pilihan raya umum akan datang.

"Orang Sabah lebih tahu 'lorong-lorong' dia. Oleh itu, pentadbiran, pengrusan Sabah, orang Sabah yang mengurus, dia lebih tahu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika memberikan ucapan penutup pada Konvensyen Politik Baharu Sabah di Star City Convention Centre di sini semalam.

Menurutnya, sudah cukup selama ini rakyat Sabah dipermainkan oleh parti pemerintah demi mengekalkan kuasa mereka bukan sahaja di negeri ini, malah kuasa di pusat.

"Cukuplah Sabah dipermainkan, rakyat dipermainkan.

"Rakyat dibeli untuk undi pilihan raya. Pemimpin dibeli untuk kekal kuasa di pusat," ujarnya lagi.

Beliau turut menyeru kepada rakyat negeri ini untuk membuat perubahan bersama-sama rakyat Semenanjung demi menuju politik baharu Sabah yang lebih mengutamakan rakyat.

Katanya, PAS dan Pakatan Rakyat telah membuktikan kesungguhan dan komitmen mereka membela nasib rakyat, dalam bidang kuasa yang ada di beberapa negeri yang telah diperintah.

Ianya termasuk di Kelantan, Kedah, Selangor, Pulau Pinang, dan pernah di Perak serta di Terengganu.

"Perubahan yang berlaku tidak boleh di Semenanjung sahaja, kena ubah sama-sama.

"Insya Allah, ini kalilah," katanya lagi.

Di Sabah, PAS juga memberi komitmen serupa iaitu mahu memberi keadilan dan hak kepada rakyat seperti yang dituntut oleh agama Islam.

Islam ujarnya menentang sebarang bentuk kezaliman dan menganggap urusan pentadbiran adalah amanah untuk diurus dengan adil kepada rakyat.

"Tak boleh atasi kemiskinan jika pemimpin anggap harta negeri sebagai harta sendiri.

"Selagi tak selesai masalah rakyat di peringkat negeri, hasil negeri tidak boleh dipunggah ke pusat," jelasnya.

Sebab itu juga katanya Pakatan Rakyat turut menuntut kenaikan pembayaran royalti darpada 5 peratus kepada 20 peratus.

"Pada kita, 20 peratus sudah boleh selesai masalah rakyat negeri ini.

"Kalau tak selesai, kena tambah lagi (peratusan) itu," katanya. -Hrkh

[VIDEO] Kelantan vs ATM (3-2) Final Piala Malaysia, Saksikan 5 Gol-gol Menarik

Posted: 20 Oct 2012 11:31 PM PDT



Kelantan membuktikan kehebatan sebagai gergasi Pantai Timur apabila mencatat kejuaraan treble musim ini dengan merangkul Piala Malaysia 2012 setelah menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-2 di Stadium Shah Alam, malam ini.

Sebelum ini, Kelantan menjuarai Liga Super dan Piala FA. Pencapaian Kelantan ini kali terakhir dilakukan oleh Kedah selama dua musim berturut-turut pada 2007 dan 2008.

Indra Putra Mahayuddin menjadi wira pasukan Kelantan apabila menjaringkan gol kemenangan sekali gus memastikan Piala Malaysia menjadi milik The Red Warriors setelah hampa pada tahun lepas.

Kelantan, juara Piala Malaysia 2010, tiga kali mendahului ATM sebelum wisel penamat masa tambahan.

Tahun lalu, Kelantan kalah dengan Negeri Sembilan.

Dalam perlawanan malam ini, ATM hampir mendapatkan jaringan awal pada babak awal perlawanan menerusi pemain pertahanannya bagaimanapun, sepakannya tersasar.

ATM sekali lagi hampir menjaringkan gol tetapi percubaan Kaptennya, Hairuddin Omar berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Kelantan terus mengatur strategi dan melakukan serangan, namun percubaan Muhammad Afiq Azmi berjaya ditepis oleh Mohd Farizal Harun pada minit keenam.

Pada minit ke-12, Kelantan sekali lagi hampir mendahului lawan tetapi tendangan Norshahrul Idlan Talaha sedikit melencong ke tepi tiang gol.

Susulan serangan pasukan Kelantan, ATM melakukan serangan balas.

Kali ini tandukan Hai-0 sekali lagi melambung tinggi pada minit ke-13.

Kelantan mula menemui rentak permainan apabila terus melakukan serangan diketuai Kaptennya, Mohd Badhri Radzi.

Begitupun, serangan menerusi Indra Putra dan Afiq terus gagal membolosi gawang lawan apabila berjaya didakap oleh Farizal Harun.

Keghairahan Kelantan dalam memburu gol pertama akhirnya tertunai apabila rembatan kencang NorShahrul Idlan Talaha berjaya menewaskan Farizal Harun pada minit ke-43.

Bersambung babak kedua, tidak sempat Kelantan mengatur rentak permainan, ATM terlebih dahulu menjaringkan gol penyamaan menerusi Rezal Zambery Yahya iaitu minit ke-48.

Selang satu minit kemudian, Kelantan memperkemaskan corak permainan dengan aksi lebih tersusun dan Mat Yo sekali lagi menjadi wira apabila menjaringkan gol kedua.

Kegembiraan Kelantan bagaimanapun tidak bertahan lama, apabila jaringan Marlon Alex James pada minit ke-61 berjaya menyamakan kedudukan, sekali gus menggegarkan stadium dengan sorokan penyokong ATM.

Setelah kedua-dua pasukan terikat 2-2, perlawanan diteruskan di masa tambahan selama 30 minit.

Umpama mendapat semangat dari gol kedua, anak didik B.Sathianathan melancarkan gerakan bertali arus melalui kombinasi pemain Hai-0, Marlon dan Aidil namun berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Sebaliknya, Kelantan yang mendapat sorokan lebih 60,000 penyokong nyata menyuntik semangat dalam diri mereka.

Dengan itu, pada minit kelima masa tambahan, gerakan menarik Indra Putra akhirnya berjaya menewaskan penjaga gol ATM, Farizal Harun sekali gus memadam impian skuad The Army untuk menjulang Piala Malaysia buat julung kali.

Pencapaian anak buah Bojan Hodak mendakap piala keagungan bola sepak tanah air itu kali ini adalah yang kedua selepas kali pertama memenanginya pada 2010 apabila menumpaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Walaupun turun tanpa penyerang import dari Lubnan, Mohamed Ghaddar di jentera serangan, ia tidak sedikit pun menjejaskan asakan pasukan dari Pantai Timur itu bagi menyekat ATM daripada melakar sejarah menjulang piala berprestij itu buat pertama kali. -SH

Berikut kedudukan jaringan:

ATM (2) mln Kelantan (3)

Jaringan ATM:
Rezal Zambery Yahya minit ke-48
Marlon Alex James minit ke-61

Jaringan Kelantan:
Norshahrul Idlan Talaha minit ke-43 dan minit ke-49
Indra Putra minit ke-95 




Chua Soi Lek Hina Islam Secara Melampau.. Ini Bala Yang Di Terimanya

Posted: 20 Oct 2012 11:27 PM PDT

Kenyataan biadap berunsur menghina agama yang diucapkan Presiden MCA, Chua Soi Lek yang mendakwa 1.2 juta rakyat akan hilang pekerjaan jika hukum hudud dilaksanakan nampaknya memakan diri!

Lihat saja apa yang terjadi semasa perhimpunan Agung parti itu yang bermula sejak semalam hingga lewat petang ini.

Foto yang dirakam di atas diambil kira-kira jam 11 pagi semalam semasa perwakilan pemuda sedang membahaskan usul menyokong kepimpinan perdana menteri Najib Altantuya dan memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum akan datang.

Hampir satu pertiga kerusi yang diperuntukkan di dalam Dewan San Choon, tempat persidangan tersebut kosong tanpa dipenuhi seperti tahun-tahun lepas.

Ada di antara perwakilan pemuda yang ditemui enggan memberikan sebarang komen mengapa dewan yang boleh menempatkan lebih 1,500 perwakilan pada satu-satu masa terdiri daripada sayap pemuda, wanita dan senior parti itu kosong semasa persidangan berlangsung.

Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong dalam ucapannya tanpa berlapik terus menghentam Pakatan Rakyat kununnya hutang negara dalam keadan terkawal walaupun sudah mencecah RM502 bilion sehingga hujung tahun ini.

Kelmarin, kenyataan Chua tersebut menerima kritikan keras daripada PAS dan NGO pendesak Melayu PERKASA.

Ketua pemuda PAS, Nasrudin Hasan mendakwa pemimpin MCA itu meracau-meracau dan cuba menjadi hero kartun apabila mengeluarkan kenyataan seperti itu.

Nasrudin juga berkata Chua tidak profesional kerana mengeluar kenyataan "dangkal", "melucukan" dan "tidak berasas" itu, dengan hanya bersandarkan SMS daripada individu yang tidak dikenali.

Manakala PERKASA membayangkan haram bagi umat Islam untuk mengundi MCA dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kenyataan terbarunya berhubung hudud yang didakwa menghina Islam.

Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali berkata, walaupun PERKASA memutuskan untuk memenangkan BN dalam pilihan raya umum depan, tidak bermakna ketetapan itu tidak boleh berubah terhadap calon MCA.

Chua menimbulkan dakwaan itu dalam satu blog video dan di Facebook dengan memetik satu SMS oleh individu tidak dikenali.

Beliau menyenaraikan pelbagai industri yang terjejas sekiranya hudud dilaksanakan, termasuk pekerjaan di resort perjudian Genting Highlands, pusat pertaruhan dan juga rumah urut.

Jika beginilah suasana dan semangat yang ditunjukkan sayap pemuda sebagai tunjang serta pelapis MCA pada masa depan, diyakini parti tersebut akan terus tenggelam seperti mana prestasi yang ditunjukkan pada pilihanraya umum lalu.

MCA dan Chua Soi Lek jangan salahkan sesiapa, sebaliknya salahkan diri sendiri kerana kaum Cina sendiri sudah lama meninggalkan parti perkauman yang hanya mengikut telunjuk Umno hatta dalam pemilihan presidennya sekalipun! ~jalanpulang

SPR jelaskan ratusan pengundi di satu alamat..alasan dangkal dan kelemahan SPR selama ini..!!!!

Posted: 20 Oct 2012 03:38 PM PDT

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar menjelaskan, ratusan pengundi didaftarkan di alamat yang sama disebabkan masalah penempatan setinggan sebelum ini.

"Dalam kes di mana sekelompok pengundi menggunakan satu alamat, apa yang kita lihat di Kuala Lumpur hari ini tidak sama dengan 10 tahun lalu... demografinya sudah berubah," katanya dalam forum di Petaling Jaya hari ini.

Sebagai contoh, katanya, pada suatu masa terdapat ratusan pengundi didaftarkan menggunakan alamat sama di Sulaiman Court ketika terdapat komuniti setinggan pada 20 tahun lalu.

Tempat itu sekarang dibina kompleks membeli-belah Sogo.

"Sebelum ini, apabila penduduk setinggan mendaftar, mereka mungkin pilih satu alamat, mungkin kediaman ketua kampung, dan semua surat menyuratnya masuk ke situ," katanya.

Kelantan juara Piala Malaysia 2012

Posted: 20 Oct 2012 03:32 PM PDT

Piala Malaysia
Penyokong Kelantan meraikan gol pasukan itu. - Foto Sinar Harian
Piala Malaysia
Asakan pemain ATM di kawasan pintu gol Kelantan. - Foto Sinar Harian
Piala Malaysia
Pengadilan kad kuning ke atas pemain Kelantan. - Foto Sinar Harian
Piala Malaysia
Suasana dalam Stadium Shah Alam ketika perlawanan ATM-Kelantan bermula.
penyokong pasukan Kelantan
Sebahagian daripada penyokong pasukan Kelantan. - Foto Sinar Harian Rosli Talib, Safwan Mansor, Khiru Shaleh Abdullah dan Zulfadhli Mohd Saki
penyokong pasukan Kelantan
Sebahagian daripada penyokong pasukan Kelantan. - Foto Sinar Harian Rosli Talib, Safwan Mansor, Khiru Shaleh Abdullah dan Zulfadhli Mohd Saki
Angkatan Tentera Malaysia
Sebahagian daripada penyokong pasukan Angkatan Tentera Malaysia. - Foto Sinar Harian


[DIKEMAS KINI] KELANTAN membuktikan kehebatan sebagai gergasi Pantai Timur apabila mencatat kejuaraan treble musim ini dengan merangkul Piala Malaysia 2012 setelah menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-2 di Stadium Shah Alam, malam ini.

Sebelum ini, Kelantan menjuarai Liga Super dan Piala FA. Pencapaian Kelantan ini kali terakhir dilakukan oleh Kedah selama dua musim berturut-turut pada 2007 dan 2008.

Indra Putra Mahayuddin menjadi wira pasukan Kelantan apabila menjaringkan gol kemenangan sekali gus memastikan Piala Malaysia menjadi milik The Red Warriors setelah hampa pada tahun lepas.

Kelantan, juara Piala Malaysia 2010, tiga kali mendahului ATM sebelum wisel penamat masa tambahan.

Tahun lalu, Kelantan kalah Negeri Sembilan.

Dalam perlawanan malam ini, ATM  hampir mendapatkan jaringan awal pada babak awal perlawanan menerusi pemain pertahanannya bagaimanapun, sepakannya tersasar.

ATM sekali lagi hampir menjaringkan gol tetapi percubaan Kaptennya, Hairuddin Omar berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Kelantan terus mengatur strategi dan melakukan serangan, namun percubaan Muhammad Afiq Azmi berjaya ditepis oleh Mohd Farizal Harun pada minit keenam.

Pada minit ke-12, Kelantan sekali lagi hampir mendahului lawan tetapi tendangan Norshahrul Idlan Talaha sedikit melencong ke tepi tiang gol.

Susulan serangan pasukan Kelantan, ATM melakukan serangan balas. Kali ini tandukan Hai-0 sekali lagi melambung tinggi pada minit ke-13.

Kelantan mula menemui rentak permainan apabila terus melakukan serangan diketuai Kaptennya, Mohd Badhri Radzi.

Begitupun, serangan menerusi Indra Putra dan Afiq terus gagal membolosi gawang lawan apabila berjaya didakap oleh Farizal Harun.

Keghairahan Kelantan dalam memburu gol pertama akhirnya tertunai apabila rembatan kencang NorShahrul Idlan Talaha berjaya menewaskan Farizal Harun pada minit ke-43.

Bersambung babak kedua, tidak sempat Kelantan mengatur rentak permainan, ATM terlebih dahulu menjaringkan gol penyamaan menerusi Rezal Zambery Yahya iaitu minit ke-48.

Selang satu minit kemudian, Kelantan memperkemaskan corak permainan dengan aksi lebih tersusun dan Mat Yo sekali lagi menjadi wira apabila menjaringkan gol kedua.

Kegembiraan Kelantan bagaimanapun tidak bertahan lama, apabila jaringan Marlon Alex James pada minit ke-61 berjaya menyamakan kedudukan, sekali gus menggegarkan stadium dengan sorokan penyokong ATM.

Setelah kedua-dua pasukan terikat 2-2, perlawanan diteruskan di masa tambahan selama 30 minit.

Umpama mendapat semangat dari gol kedua, anak didik B.Sathianathan melancarkan gerakan bertali arus melalui kombinasi pemain Hai-0, Marlon dan Aidil namun berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Sebaliknya, Kelantan yang mendapat sorokan lebih 60,000 penyokong nyata menyuntik semangat dalam diri mereka.

Dengan itu, pada minit kelima masa tambahan, gerakan menarik Indra Putra akhirnya berjaya menewaskan penjaga gol ATM, Farizal Harun sekali gus memadam impian skuad The Army untuk menjulang Piala Malaysia buat julung kali.

Pencapaian anak buah Bojan Hodak mendakap piala keagungan bola sepak tanah air itu kali ini adalah yang kedua selepas kali pertama memenanginya pada 2010 apabila menumpaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Walaupun turun tanpa penyerang import dari Lubnan, Mohamed Ghaddar di jentera serangan, ia tidak sedikit pun menjejaskan asakan pasukan dari Pantai Timur itu bagi menyekat ATM daripada melakar sejarah menjulang piala berprestij itu buat pertama kali.
Berikut kedudukan jaringan:
ATM (2) mln Kelantan (3)

Jaringan ATM:
Rezal Zambery Yahya minit ke-48
Marlon Alex James minit ke-61

Jaringan Kelantan:
Norshahrul Idlan Talaha minit ke-43 dan minit ke-49
Indra Putra minit ke-95

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Posted: 21 Oct 2012 01:16 PM PDT

BERFIKIR.... MENCARI HAKIKAT KEBENARAN


AIR KENCING - PRODUK BARU PERTANIAN

Posted: 20 Oct 2012 05:00 PM PDT

PENYAPU SIAL

Posted: 21 Oct 2012 01:11 PM PDT

PENYAPU SIAL


satu kes mahkamah paling pelik di Malaysia....yang arah bunuh dapat jadi PM....yang laksana arahan bunuh....cuba di kambing hitamkan....hebat hebat....mahkamah kanggaroo di malaysia...!!!!

Posted: 20 Oct 2012 07:59 PM PDT

Wajah pembunuh sampai sekarang tak ada siapa yang nampak
Pasai apa la depa nie saja-saja pie bunuh minah tuu...
Mahkamah cuma cari siapa BUNUH...tetapi orang yang arah bunuh buat tak tahu sahaja
Yang susah sangat mahkamah nak suruh cari siapa yang arah bunuh kenapa yaa..
JADI JIKA NAK SIAPKAN FILEM INI NAK TAHU ENDING DIA CAMNA..MARILAH KITA UNDI PAKATAN RAKYAT..HABIH SEMUA KITA LONDEH...ORANG BUNUH, ORANG ARAH, ORANG SUBAHAT, ORANG MAIN WAYANG...SEMUA KITA DEDAH..

agama APCO /ZIONIS....Bukti UMNO Perak Sokong Bintang Porno Tolak Hudud

Posted: 20 Oct 2012 07:46 PM PDT

Patutlah Chua Soi Lek baru-baru ini mengatakan jika hukum hudud dilaksanakan maka 1.2 juta rakyat hilang perkerjaan.

Salah seoarang yang hilang kerja ialah Datuk Haji Ahmad Shalimin Setiausaha Politik kepada MB Zambry yang tidak berpeluang lagi merasmikan konsert amal konon-nya tapi ditaja syarikat arak di Taiping Perak.

Kat luar bangunan tu hanya tertera "konsert amal Tiger", didalam dewan tak tahulah camana rupa program tersebut hehehe....silap silap  ada tiger buat  "show"....rais yatim perogol tua kaki pancut tentu suka....he he he he

Aku bukan anti kepada hiburan pada kaum cina dinegara ini,itu hak kaum masing-masing dan aku hormatinya, tapi yang merasmikanya mengapa perlu seorang yang berbangsa melayu dan berugama Islam.

Tiada pimpinan BN lainkah di Perak khususnya diTaiping?? Atau memang kerja rasmi program tajaan kompeni arak adalah kegemaran Shalimin yang juga sepol Zambry hahaha.

Slogan gagasan NAJ1B memang membawa maksud tersirat dalam slogan terbaru Perak yang dirasmikan Najib semalam di Lumut.

NAJ1B bemaksud Negeri (Perak) Akan Jahanam 1 Bencana, semuanya kerana pimpinan UMNO.

Gambar: disebuah lokasi berhampiran stesyen bas pekan Taiping... Arak bagi MCA memang biasa, tapi bagi Pemimpin UMNO ibarat burung gagak dan bulunya mesti hitam ... hahaha... (Gambar kecil itulah Datuk Hj Shalimin hehehe )

 

 

penyapu sial

 

Wa tak hairan pun kalau dia yang rasmikan sebab dia bukannya beragama Islam sebab kalau betul dia beragama Islam dia mestikan laksanakan apa yang disyariatkan dalam Islam. Kesimpulan agama orang ini (Shalimin) ialah APCO / Zionist sebab dia tak ada rasa malu, merasmikan konsert yang ditaja oleh syarikat Arak dan peragai orang Yahudi memangpun macam begitu. Akidah dia sudahpun rosak dah tidak boleh diubati lagi melainkan bertaubat kepada Allah S.W.T. dan melaksanakan apa yang disyariatkan dalam Islam semula.

Pak Haji merasmikan konsert 'amal' ditaja oleh syarikat arak? memang dunia hampir kiamat.

pendedahan dermawan tabung UMNO Musa Aman...penghianatan UMNO kepada orang melayu dan rakyat amnya...

Posted: 20 Oct 2012 07:36 PM PDT

Pada hujung minggu ini Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengatakan adalah “betul” bagi parti politiknya untuk menerima derma berjuta-juta dollar dari penderma yang tidak perlu didedahkan.

Empat tahun yang lalu Ketua Menteri Sabah, Musa Aman telah berusaha menafikan bahawa wang ini ada kaitan dengannya atau mempunyai sebarang kaitan dengan seorang yang benama Michael Chia.

Namun kini, Perdana Menteri telah terpaksa berhadapan dengan bukti-bukti yang menunjukkan bahawa wang itu dikaitkan dengan Musa. Musa seharusnya memohon maaf kerana telah menafikan adanya kaitnya dengan Michael Chia, dan dia juga harus memohon maaf pada Sarawak Report yang telah dituduhnya menerbitkan dokumen-dokumen palsu dan menyebarkan fitnah terhadapnya.

Beralasankan bahawa semua bayaran itu dibuat kepada UMNO telah termusnah kerana bukti-bukti bahawa Michael Chia telah juga membuat pembayaran menggunakan akaun-akaunnya kepada anak-anak Musa selama beberapa tahun mereka menuntut di luar negara.

Adakah pengajian anak-anak Musa di Australia itu ada kepentingan dan kaitan dengan wang UMNO? Nampaknya Pengerusi UMNO Sabah itu bukan sahaja menggunakan wang itu untuk kepentingan politiknya (sebagaimana dia berikan sebagai alasan) lebih dari kegunaan peribadinya. Wang itu juga turut digunakannya untuk membiayai perbelanjaan ahli-ahli keluarganya.

Nampaknya BN cuba mengatakan bahawa kaedah yang digunakan oleh negara-negara bertamadun yang lain untuk mempastikan keboleh-percayaan tidak dipedulikan oleh BN, kerana kita boleh percaya pada mereka bahawa mereka tidak menerima sebarang wang rasuah!

Lim bersaudara mempunyai banyak lesen dan konsesi yang diterima mereka dari Yayasan Sabah yang dipengerusikan oleh Musa Aman (yang juga Ketua Menteri Sabah dan juga Pengerusi UMNO Sabah). Hasil-hasil kajian kami mendapati bahawa syarikat-syarikat Maxland Sdn. Bhd., Cergas Kenari Sdn. Bhd dikendalikan oleh Priceworth Industries Sdn. Bhd. dimana Andrew Lim merupakan ketua mereka. Lim juga merupakan pengawal dan pengendali bagi banyak syarikat pembalakan di Sabah.

Andrew Lim dan saudaranya Freddy Lim juga berada di sebalik agen-agen pembalakan Wayco Enterprise Ltd, yang berpangkalan di Hong Kong dan syarikat Hillywell Inc adalah pembayar berjuta-juta dollar ke dalam akaun-akaun UBS Michael Chia. Pembayaran-pembayaran ini telah ditimbulkan oleh pihak ICAC Hong Kong dalam siasatan-siasatan mereka.

Jika ianya bukan suatu kesalahan dengan berjuta-juta dollar yang didermakan kepada UMNO Sabah (yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman) diterima daripada kroni-kroni pembalakan yang telah dianugerahkan lesen-lesen pembalakan dari Lembaga Pengarah yayasan Sabah (yang juga dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman), kenapa pula Perdana Menteri membiarkan Sarawak Report menerbitkan semua ini?

Musa seharusnya mengumumkan mengenai para penyumbang dananya dan dia seharusnya merasa bangga bahawa UMNO Sabah mendapat faedah dari berjuta-juta wang sogokan untuk mendapatkan lesen-lesen pembalakan memusnahkan saki-baki hutan dara dan bahawa mereka gembira mengharapkan ketibaan wang yang cuba diseludup masuk ke Sabah oleh Michael Chia (yang mendapat banyak lesen pembalakan dan mempunyai banyak kereta mewah, telah banyak kali mengakui bahawa dirinya adalah seorang yang buta huruf dalam mahkamah).

Syarikat-syarikat yang dikaitkan dengan kroni pembalakan dari Sarawak, Ting Pek Kiing juga pernah menerima banyak lesen pembalakan dari Yayasan Sabah. Dalam pada itu, syarikat-syarikat lain yang dikaitkan dengan kroni ini juga turut bermurah hati menyumbangkan dana ke dalam akaun-akaun Michael Chia yang menjadi punca kewangan RM40 juta untuk dibawanya kepada Musa dalam tahun 2008.

Simon Ling Ding Dieng adalah sepupu Ting Pek Kiing yang juga rakan niaganya yang turut menerima lesen-lesen pembalakan, dan begitu juga seorang lagi kroni pembalakan yang bernama Ngui Ing Chuan.

Maka, tidak hairanlah bagi Ngui Ing Chuan dan anak Ting Pek Kiing, Peter Ting Sie Huong merupakan pemegang utama saham-saham dalam syarikat Borion yang telah menyumbang dana yang besar ke dalam akaun-akaun Michael Chia, yang kemudiannya dikeluarkan untuk dijadikan dana kepada Pengerusi UMNO Sabah, Musa Aman!

Edmond atau Admond Looh Boon Chai adalah Ketua pengarah Eksekutif dalam Java Industries sehingga 2010 dan merupakan penerima banyak lesen dari Yayasan Sabah menerusi banyak syarikatnya.

Looh juga merupakan pengawal atau pengendali banyak syarikat yang telah menyumbangkan banyak dana ke dalam jaringan syarikat-syarikat yang dikendalikan oleh Michael Chia bagi pihak Musa Aman (sebagaimana yang telah diakui). Pihak SPRM kini mempunyai bukti-bukti banyak pembayaran yang dibuat oleh syarikat-syarikat kendalian Looh, lagi pun Looh juga merupakan penerima banyak lesen pembalakan dari Musa Aman dalam kapasitinya sebagai Pengerusi Yayasan Sabah.

Sebenarnya banyak wang telah dialirkan dari syarikat-syarikat milik Looh ke dalam akaun-akaun Micahel Chia selama beberapa tahun dan semua mahlumat ini ada pada pihak SPRM!

Ini merupakan jawapan pelik Perdana Menteri pada hujung minggu ini:

“Setiap parti politik berhak menerima sumbangan politik,” katanya, sebagai menambah bahawa sumbangan politik dilakukan dengan cara yang betul.

Perdana Menteri Najib enggan mengulas lebih lanjut punca kewangan itu dan turut menambah bahawa parti pembangkang juga menerima sumbangan dana politik. “Pembangkang juga menerima sumbangan dan mereka tidak mengisytiharkannya,” [New Straits Times]. Pengakuan-pengakuan sedemikian seharusnya diuji di mahkamah.

 

 

 

sumber...sarawak.org

 

 

 

 

penyapu sial

 

 

Klu umeno semua ikut peraturan, tak salah, bkn rasuah. klu org awam, rm1 pn kira rasuah

Selain Musa Aman sapa gk nya Melayu Sabah atau sekurang2nya ahli UMNO Sabah yg tersenarai sbg jutawan balak tu eak?

Kalau tkde aku sarankan la pd Sabahan, apa yg kamu banga2kn lgi dgn UMNO yg kononya hanya mreka shja yg boleh membela melayu.

Segala hasil mahsul termasuk balak mreka punggah ntk kepentingan kroni & poket sendiri! Kamu bangga kah dgn keasaan tu?

Bodoh betul orang sabah ye dapat di bodoh bodohkan siang malam sampai harta sendiri diberi pada orang lain. Padanlah apabila bodoh tak nak ubah.

kapal MCA semakin karam...bintang porno dan wanita kafir lahanat MCA tenggelam dalam khayalan masih bersetubuh dengan UMNO...spin cerita lama untuk tarik sokongan orang cina...!!!!

Posted: 20 Oct 2012 04:50 PM PDT

dari dedah aurat sampai ke bilik hotel itu yang di sukai oleh syaitan soi lek dan kuncu kuncu UMNOPORNO nya...!!!


ini video asal yang cuba di putar belit oleh bintang porno dan wanita kafir lahanat MCA...!!!

Chua Soi Lek hari ini bersetuju dengan pandangan dari Wanita MCA bahawa PAS menggalakkan rogol kepada wanita bukan Islam, dengan berkata bahawa mursyidul am parti itu, Datuk Nik Aziz Nik Mat telah mengeluarkan pandangan tersebut dalam satu ceramah empat tahun lalu.

Presiden MCA itu mendakwa dalam ucapan 2008, Nik Aziz berkata sesiapa yang tidak menutup aurat memang wajar untuk dirogol.

"Dan sebabnya kerana baginya, mata bersambung dengan kemaluan, jadi apabila anda terpandang, anda akan ghairah.

"Ini bukan saya yang kata, ini Nik Aziz yang kata. Saya boleh tunjukkan video tersebut jika kamu berminat [ceramah Nik Aziz]," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat dengan delegasi MCA menjelang perhimpunan agung parti itu esok.

Dr Chua ditanya tentang laporan dari Malaysiakini dilaporkan naib pengerusi Wanita MCA Senator Heng Seai Kie berkata bahawa PAS menggalakkan rogol kepada perempuan yang tidak menutup aurat.

Menurut laporan portal berita itu, Heng menerangkan bagaimana hukum hudud akan memberi kesan kepada orang Islam dan yang bukan Islam berdasarkan ucapan Nik Aziz. (http://www.youtube.com/watch?v=jFZSgOhf7L0).

"Jika menonton video dari Youtube, anda akan terdengar Nik Aziz bahawa perempuan harus menutup aurat, jika tidak perempuan akan dirogol.

"Berdasarkan ucapan Nik Aziz itu, kita boleh katakan Nik Aziz menyeru umat Islam agar merogol wanita bukan Islam, betul?" Kata Heng dalam portal tersebut.

Bersetuju dengan pandangan Heng, Dr Chua sekali lagi berkata ucapan Nik Aziz itu telah dirakam.

Bila ditanya, bagaimanapun, jika Heng telah memutarbelitkan pandangan Nik Aziz yang berkata untuk perempuan Islam, Dr Chua berkata:

"Saya rasa kamu terlepas pandangan kenapa kena tutup aurat, sebab kalau tidak tutup ia akan memprovokasi, kamu faham, kamu anak muda semua tentu faham."

"Bila seorang lelaki Islam mahu merogol, ia tidak semestinya merogol wanita Muslim. Dia boleh merogol sesiapa sahaja," kata  Chua.

 

 

 

penyapu sial

 

dah x de benda lain nak tutup skandal  penyelewengan UMNO-BN...anjing porno nie spin cerita lama...dia pikir rakyat bodoh...dia pikir orang cina nak sokong anjing macam ini....jangan harapla...skandal PKFZ yang u orang terlibat  x boleh di tutup dengan cerita sebegini...

dia bercakap tu atas suara UMNO...apatak nya....isu sebenarnya adalah hukum hudud itu sendiri...gerombolan dia orang memang kaki penyamun wang rakyat....gerombolan dia orang juga kaki skandal gelap  dengan betina...tu pasal depa semua takut dengan bayang2 sendiri...

hang dedah aurat hang tanggunglah  akibatnya jangan salahkan sesiapa....nik aziz tak kata pon suruh merogol...yang anjing ini bodoh bendul apa hal!!!

shalehudin

Posted: 21 Oct 2012 11:40 AM PDT

shalehudin


Rupanya ni la dia bapak segala HIPOKRIT

Posted: 21 Oct 2012 09:55 AM PDT

Nampak sangat la sifat hipokrit bangsa-bangsa Perkasa neh...
Memang jelas, sejelas-jelasnya bapak segala hipokrit...
Agama boleh di gadai camtu jaa...

Kahkahkah...

Baru dua hari lepas ja, 19hb Okt 2012... Setiausaha agung dia kata HARAM undi MCA...
Tetiba dua kemudian, 21hb Okt 2012.... Presiden dia pulak kata tetap akan sokong...

Kahkahkah...

Bukan setakat pakar lompat ja neh, siap ngan pakar dalam memperdagangkan maruah lagi...


**********************************

PERKASA: Haram umat Islam undi MCA
2:34PM Okt 19 2012

Kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini membayangkan haram bagi umat Islam untuk mengundi MCA dalam pilihan raya ekoran kenyataan terbarunya berhubung hudud yang didakwa menghina Islam.

Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali berkata, walaupun PERKASA memutuskan untuk memenangkan BN dalam pilihan raya umum depan, tidak bermakna ketetapan itu tidak boleh berubah terhadap calon MCA.
"Soal Islam, tiada kompromi daripada PERKASA. Haram umat Islam dalam PERKASA memilih pihak yang menghina Islam," kata Syed Hassan (kanan).
"Sudah berkali-kali PERKASA ingatkan MCA supaya jangan hina Islam dan mana-mana pihak pun jangan sesekali politikan Islam. (Presiden MCA Dr) Soi Lek masih ada masa untuk tarik balik kenyataannya itu sebelum terlambat.
Syed Hassan berkata, walaupun anggotanya tidak akan mengundi PKR atau DAP, pasti terdetik di hati mereka ''pastinya haram bagiku memilih MCA kerana mereka menghina agama Islamku, jadi apa perlu aku keluar mengundi''.

Dr Chua semalam mendakwa seramai 1.2 juta rakyat Malaysia akan kehilangan kerja sekiranya PAS melaksanakan hudud di Malaysia.

Memetik SMS oleh individu tidak dikenali, beliau menyenaraikan pelbagai industri yang didakwa akan terjejas, termasuk resort perjudian Genting Highlands, pusat pertaruhan dan rumah urut.

Apa tujuan Soi Lek?

Dalam kenyataannya hari ini, Syed Hassan juga membangkitkan persoalan tujuan kenyataan Dr Chua yang menyentuh isu sensitif itu sedangkan pemimpin veteran itu sudah lama bersama dengan "rakan Islam".
"Apakah kita mahu berlaku di sini? Umat Islam wajib pertahankan hukum hudud yang sebenar. Bukan hukum hudud ala PAS," katanya.
Menyentuh kenyataan Dr Chua itu, Syed Hasan membidasnya, hudud tuntutan Islam tidak akan membuatkan rakyat hilang pekerjaan, malah memberi banyak peluang pekerjaan.

Justeru, katanya lagi, Chua lebih baik berdiam diri kerana beliau didakwa tidak faham apa itu hukum hudud sebenarnya.

"Seorang bukan Islam adalah lebih baik tidak menyentuh hukum Islam lebih-lebih lagi di Malaysia," katanya melalui SMS ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Syed Hassan juga mengingatkan supaya perkara sensitif tidak diusik, termasuk yang melibatkan agama bukan Islam, kerana ia pasti mendatangkan kemarahan pihak lain.

"Banyak terjadi di sesetengah negara luar, isu agama boleh jadi huru hara sehingga bunuh membunuh antara penganut agama berlainan." katanya lagi.

http://www.malaysiakini.com/news/212167

_______________________________________________________________________

Anggota Perkasa akan sokong calon BN pada PRU13

21 Oktober 2012

Ibrahim Ali

SHAH ALAM - Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali memberi jaminan bahawa beliau akan memastikan anggota pertubuhan itu menyokong calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum (PRU) ke-13.

Beliau berkata walaupun Perkasa merupakan pertubuhan bebas tetapi pihaknya melihat hanya BN sahaja yang mampu mengekalkan keamanan dan keselamatan di negara ini.
"Kita terpaksa mengundi antara BN dan Pakatan Rakyat dan kita tiada pilihan dalam menentukan kuasa politik pada PRU akan datang, hanya BN sahaja yang dilihat berkemampuan.
"Justeru saya akan pastikan dan menyeru anggota Perkasa di peringkat akar umbi supaya memberi sokongan kepada calon BN termasuk calon MCA," katanya kepada pemberita selepas perasmian persidangan khas tahunan Perkasa Selangor oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar di sini hari ini. - Bernama


PANAS: Skim cepat kaya berlesen Malaysia...

Posted: 21 Oct 2012 08:30 AM PDT

Ini merupakan satu skim cepat kaya terbaru dinegara 1Malaysia....
Dengan hanya menjadi amah kat rumah menteri ja, anda telah layak untuk menjadi kaya. Walaupun dengan gaji serendah RM300 dan dinaikkan RM500 kemudiannya... si amah ni berjaya membina rumah berharga RM100,000 di kampungnya setelah berhenti kerja dengan menteri 1Malaysia neh....

Amacam?? Ada yang berminat???

Kahkahkah...

*****************************************

Bekas amah Rais Yatim didakwa bina rumah RM100,000


KUALA LUMPUR 19 Oktober: Bekas pembantu rumah Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didakwa hidup mewah hingga mampu membina rumah dianggar bernilai RM100,000 di negara asalnya.

Koordinator NGO Jingga 13, Fariz Musa mempersoalkan bagaimana Robengah, yang bekerja selama 8 tahun di kediaman Rais mampu membina rumah mewah di Banjanegara, Indonesia.

Sedangkan, katanya, gaji Robengah hanya sekitar RM300 sebulan, sebelum dinaikkan RM500 selepas beberapa tahun.
"Suami Robengah, Sukiman pula lumpuh sebelah kaki dan tidak boleh bekerja, malah mereka ada dua anak bernama Monica dan Tina yang masih bersekolah," kata Fariz.
Dalam satu kenyataan media dikeluarkan semalam, Jingga 13 turut mendedahkan bukti gambar rumah berkenaan.
"Rakaman video Jingga 13 dengan Robengah juga menunjukkan sehingga kini beliau masih tidak bekerja," kata Fariz.
Menurut Fariz, adalah tidak masuk akal jika Robengah tidak pernah menghantar wang kepada keluarganya sepanjang 8 tahun hingga mampu membina rumah sebesar itu, sedangkan jirannya memberitahu rumah Robengah sebelum ini sangat daif.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.

Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan beliau tidak menghadapi sebarang masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Dalam pada itu, Fariz mendakwa, surat yang muncul selepas empat tahun kes itu berlaku secara tidak langsung 'menyelamatkan' Rais daripada tuduhan itu.
"Adakah wujud korupsi sehingga Robengah dibiayai dengan cukup lumayan agar menarik balik pengakuan diperkosa oleh Datuk Seri Rais Yatim?" 
"Justeru kami desak Rais dengan jujur dan bertanggungjawab jelaskan sumber kemewahan Robengah sehingga mampu hidup sedemikian rupa," katanya lagi.
Sementara itu, Jingga 13 akan menghantar satu memorandum berhubung perkara itu kepada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan di Jalan Raja, Kuala Lumpur jam 2.30 petang ini.- KD


Bibir Najib dah tak semerah dulu lagi...

Posted: 21 Oct 2012 05:38 AM PDT

BERITA TERKINI - HOT HOT HOT - NAJIB SEDANG DI KEPONG - BERITA PECAH DARI BANGKOK

satu berita hangat pecah
asia tenggara sedang heboh
musa hasan akan beri sidang akhbar di bangkok

surat jemputan telah di edar
ini surat jemputan dari kelab wartwaan antarbangsa thailand
musam akan memberi
maklumat baru tentang pembunuhan altantuya

musa nafi

tetapi:
berita ini maknanya najib sedang dikepong
berita ini manknanya muhyiddin akan naik
berita ini maknanya gerombolan sedang bertempur

SIAPA RANCANG SIDANG AKHBAR INI?
siapa?
siapa?
siapa?

Sila layari malaysiakini:


Ex-IGP denies claim of press meet on Altantuya

Andrew Ong | 12:01AM Oct 21, 2012 | 20
Ex-IGP Musa Hassan denies FCCT's claim that he will hold a press conference in Bangkok to talk about Altantuya Shaariibuu's murder


Bro: TT

Jangan kurang ajar terhadap Islam

Posted: 21 Oct 2012 12:33 AM PDT

Oleh Tok Perak

TAN Keng Liang yang tidak arif mengenai hukum-hakam Islam sepatutnya tidak celupar menegur agama tersebut. Lebih baik beliau menjaga agama sendiri, jangan sibuk-sibuk untuk masuk campur dan mempersenda agama lain.

Agaknya Ketua Pemuda Gerakan Kedah itu hendak menunjukkan dia hebat dan cuba menjadi hero dalam isu garis panduan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) mengenai pemasangan iklan yang akan dikuatkuasa awal tahun depan.

Antara lain garis panduan itu menuntut model – tidak kira lelaki atau perempuan – yang digunakan dalam papan iklan hendaklah bersopan santun dengan pakaian yang tidak mendedahkan aurat. Inilah yang tidak disetujui oleh Keng Liang.

Dalam Twitter, beliau mempersoal dan mempersenda arahan berpakaian sopan kepada model bukan Islam dan menutup aurat kepada model Islam. Beliau juga memfitnah Pas kononnya parti itu akan bertindak keras dan tegas terhadap golongan bukan Islam jika memenangi Putrajaya kelak.

Sebenarnya garis panduan MBAS itu bukan luar biasa dan bukan sesuatu yang sukar untuk dipatuhi. Peraturan model bersopan dan menutup aurat ini telah lama dilaksanakan di Kelantan dan semua pihak, termasuk syarikat multinasional, mematuhinya.

Untuk makluman Keng Liang, bersopan dan menutup aurat bukan publisiti murahan politik, sebaliknya adalah sesuatu yang dituntut dalam Islam. Maka mempersenda peraturan seperti itu samalah seperti mempersenda Islam.
*BANYAK pihak berasa tersinggung dengan Twitter Keng Liang. Pemuda Pas Wilayah Persekutuan membuat laporan polis berhubung kenyataan yang bersifat fitnah dan hasutan dalam media sosial itu. Ketuanya, Kamaruzzaman Mohamad memandang serius perkara berkenaan.
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Pahang mendesak pihak berkuasa mengambil tindakan ke atas Keng Liang yang disifatkan kurang ajar. Kata Penyelaras SAMM Pahang, Kamarul Hatta Mohamed Ali:
"Kami membantah sekeras-kerasnya kenyataan yang dikeluarkan Keng Liang kerana dia bukan sahaja menghina kepercayaan agama lain malah telah mengelirukan perkara sebenar tentang Islam."
Ketua Pemuda Pas Kedah, Ahmad Yahaya mengajak rakannya dalam Gerakan itu berdialog agar apa yang terkeliru mengenai peraturan iklan itu dapat dijelaskan. Hukum Islam tidak boleh ditegur lebih-lebih lagi oleh orang bukan Islam.

Malah Umno, sekutu Gerakan dalam BN pun berasa tidak senang dengan keterlanjuran tersebut. Naib Ketua Pemuda Umno Kedah, Haris Che Mat menganggap kenyataan Keng Liang itu sebagai tidak tepat.

Katanya: "Pemimpin Umno tidak pernah menyentuh apa-apa isu apa lagi mempertikai sesuatu perkara mengenai agama lain. Jadi mengapa orang bukan Islam mahu sentuh hal orang Islam?"

Sekiranya pemimpin Gerakan itu bijak dan menghormati sensitiviti umat Islam, khasnya orang Melayu, beliau patut memohon maaf dan menarik balik kenyataan yang dibuat dalam Twitter itu. Semoga ini menjadi pengajaran kepada beliau bahawa hal-hal agama tidak boleh dikomen ikut suka hati.
*SEBENARNYA orang bukan Islam sudah kerap menghujah hukum Islam. Bukan Keng Liang sahaja, sebelum ini pun ramai orang bukan Islam – termasuk pemimpin parti – memberi komen mengenai hukum Islam ikut sedap mulut. 
Orang bukan Islam yang tidak tahu hudud pun sibuk berhujah mengenai hukum tersebut, macam mereka pula lebih bijak dari ulama. Orang kafir menghujah mengenai hukum Islam dan kita masih terus berlembut. 
Ada banyak peraturan dan adat orang bukan Islam di negara ini yang tidak disenangi oleh orang Islam. Tetapi kerana menghormati dan faham sensitiviti, kita tidak kompelin apa lagi menghujah. Agaknya kita sudah terlalu banyak berlembut dan bertolak ansur, maka orang lain menganggap kita bodoh.Kita tidak boleh diperbodoh lagi dan mesti berani bertindak untuk mempertahankan Islam. Itu kewajipan kita. Kalau terus lembik seperti sekarang, orang akan pijak kepala kita. 
*AKHIR kalam, seperti yang dijangka, Nur Irisyafida Abdul Azim, bayi perempuan berusia lapan bulan yang dipercayai didera oleh kekasih ibunya, meninggal dunia setelah enam hari terlantar teruk di Hospital Sultanah Nora Ismail, Batu Pahat, Johor. 
Alangkah menderitanya bayi tidak berdosa itu yang cedera teruk dengan keretakan di tempurung kepala, patah tangan kanan dan kaki kiri. Tidak syak lagi si pendera adalah lebih ganas daripada seekor binatang buas. Jangan biarkan binatang buas itu terlepas; umum mahu melihat dia dihukum!


Pemuda Pas nak buat apa kalau Soi Lek buat bodo

Posted: 20 Oct 2012 11:53 PM PDT

Pemuda Pas: Soi Lek perlu minta maaf

Nasrudin Hassan

SHAH ALAM – Pemuda Pas mendesak Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek memohon maaf kepada seluruh rakyat di negara ini kerana mengeluarkan kenyataan tidak berasas mengenai hudud.

Ketuanya, Nasrudin Hassan bimbang kenyataan Soi Lek bahawa pelaksanaan hudud akan menjejaskan 1.2 juta peluang pekerjaan di sektor perkhidmatan dan pelancongan, boleh mencetuskan keresahan rakyat terhadap Islam.

Menurutnya, orang Islam wajib menerima hukum hudud, manakala bukan Islam pula tidak perlu bimbang mengenai pelaksanaannya kerana ia tidak dikenakan ke atas mereka.
"Sehingga kini, belum ada kritikan daripada pemimpin Umno mengenai kenyataan Soi Lek. Saya berharap mufti membuat teguran kepada beliau.
"Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam dan Melayu perlu bersatu menolak penghinaan yang dilakukan Soi Lek," katanya dalam satu kenyataan, semalam.
Nasrudin berkata, kenyataan Soi Lek mengenai hudud itu melucukan dan tidak masuk akal kerana beliau bersandarkan kepada khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima daripada individu tidak dikenali.

Nasrudin juga turut mempersoalkan tindakan Soi Lek itu.

Katanya, sebagai pemimpin sebuah parti besar dalam komponen Barisan Nasional, tindakan Soi Lek itu tidak profesional dan memalukan.- SH


PANAS: Dari sumber dalaman Umno

Posted: 20 Oct 2012 10:10 PM PDT

Panas!! Umno terima laporan BN tumbang PRU13

Blogger Umno Reform, Anuar Mohd Nor mengatakan bahawa ada satu laporan dihantar ke Majlis Tertinggi Umno menyatakan bahawa Barisan Nasional (BN) bakal tumbang pada PRU 13 nanti.

Dalam laporan tersebut, BN dikatakan akan tewas di negeri Wilayah Persekutuan, Selangor, Perak, Negeri Sembilan, Kedah, Kelantan dan Terengganu. Sementara di Johor pula bakal menyaksikan banyak kerusi BN dirampas Pakatan Rakyat (PR).

Laporan tersebut menyatakan puncanya adalah kerana etnik Cina di seluruh negara nampaknya sudah membuat keputusan untuk menolak BN. Lihat bawah.

Apa puncanya etnik Cina menolak BN? Apakah kerana mereka sudah faham yang selama ini, BN hanya meneruskan formula penjajah British dalam mentadbir Malaysia?

Atau kerana mereka sudah tidak lagi berjaya ditakutkan dengan momok 13 Mei?


Agak-agak TV3 berani interview orang tua ni tak???

Posted: 20 Oct 2012 07:36 PM PDT


Agak-agak hampa la, berani tak TV3 buat temubual ngan golongan orang macam neh???

Kahkahkah...


Hina nabi: Russia ke hadapan berbanding Malaysia

Posted: 20 Oct 2012 04:49 PM PDT

Mahkamah Rusia haram video hina nabi

MOSCOW: Mahkamah Rusia membuka jalan bagi potensi penutupan You Tube, sebuah laman web perkongsian video dengan mengharamkan video hina Nabi Isnin lalu yang mencetuskan protes ganas di seluruh dunia Islam.

Mahkamah Tverskoy di Moscow memutuskan bahawa video yang dibuat di Amerika Syarikat dan menggambarkan Nabi Muhammad sebagai bodoh dan kasanova, adalah "ekstrem".

Pendakwaraya, Viktoria Maslova memberitahu mahkamah bahawa video tersebut "memburukkan agama Islam dan menyebabkan peningkatan sikap tidak bertoleransi terhadap agama di Rusia," lapor agensi berita Itar-Tass.

Di bawah undang-undang yang akan berkuat kuasa pada 1 November ini, laman-laman Internet yang kandungannya diharamkan di Rusia akan diletakkan di dalam suatu daftar, dan pembekal-pembekal internet akan menyekat akses kepada laman-laman tersebut.

Pemilik YouTube, Google Inc, berkata mereka akan menyekat akses filem kepada pengguna di Rusia sejurus selepas mereka menerima keputusan mahkamah itu, lapor agensi RIA.

Namun, Google tidak memberi sebarang komen apabila dihubungi Reuters.

Google telah menyekat video selama 13-minit itu di beberapa negara-negara Islam termasuk Mesir dan Libya, dua negara di mana konsulat Amerika Syarikat telah diserang oleh penunjuk perasaan.

Menteri Komunikasi, Nikolai Nikiforov, antara yang menentang undang-undang baru itu, berkata bulan lepas bahawa video hina Nabi boleh digunakan sebagai alasan untuk menutup YouTube.

Sentimen keagamaan telah menjadi subjek perbahasan sejak demonstrasi anti-Kremlin oleh kumpulan punk, Pussy Riot di gereja utama di Moscow yang menyebabkan kemarahan Gereja Ortodoks Rusia yang mempunyai kuasa politik.

Tiga ahli kumpulan tersebut menerima hukuman penjara dua tahun untuk 'keganasan berdasarkan kebencian agama'.

Mereka berkata mereka sebenarnya dihukum kerana secara terbuka mengkritik Presiden Vladimir Putin.


GAMBAR sekitar Jelajah Merdeka Rakyat di Gelang Patah, Johor

Posted: 20 Oct 2012 02:55 PM PDT

Mampuih la Umno Johor kali neh...


otaiblues

Posted: 21 Oct 2012 11:33 AM PDT

otaiblues


hanya untuk ahli umeno

Posted: 21 Oct 2012 08:58 AM PDT

pecah berta, berita baik untuk semua ahli umno juga orang bee end, sekira kamu semua di saman oleh AES,sila tunjuk kad ahli umno, pasti saman yang bernilai 300 rm akan di kurang kan sahingga 50%. Bersyukur lah kerana kamu orang kerajaan, tak kan kerajaan nak penaya orang sendiri kan? HAHAHAHAHA... Baru ada akai,,,rakyat didahulukan..

Kul ya aiyuhal kafiroon.

Posted: 21 Oct 2012 04:40 AM PDT

Ini lah yg orang melayu umeno nak,terang terang soi lek tu hina Islam,ape yang lu orang orang buat? soi lek, bila masa pas atau pkr dok hina agama kamu? kamu ni memang haram jadah la, sama juga tu yang ppuan sekor tu? Dalam quran ada sebut, bagi mu agama kamu, bagi ku islam agama ku,, Sekali dengan melayu yang hanya mengaku islam, tapi tak melaksanakan nya, semua adalah musuh ku

perangkap

Posted: 20 Oct 2012 07:11 PM PDT

tanya la sape pun.perangkap had laju itu adalah suatu yang memerangkap rakyat.bukan mengajar atau mendisiplin kan, setiap kali enjik kereta di hidup kan.berguni sumpah seranah yang akan pemerintah terima.tanda tanda tak lama hidup nya.

Addin

Posted: 21 Oct 2012 11:21 AM PDT

Addin


Bukti Baru Kes Pembunuhan Altantuya Bakal Di Dedahkan?

Posted: 21 Oct 2012 09:27 AM PDT

SHAH ALAM, 21 Okt — Tan Sri Musa Hassan terperanjat dengan dakwaan beliau akan mengadakan sidang akhbar di Bangkok, Thailand esok mengenai isu pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006 seperti yang tertera di laman sesawang Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT)."Saya terperanjat apabila mendengar berita ini.  Saya tahu tentang ini pun apabila ada wartawan menghubungi saya semalam.

"Mana ada, saya masih di sini (Malaysia)," kata bekas ketua polis negara (KPN) itu ketika dihubungi oleh The Malaysian Insider sebentar tadi.Tinjauan The Malaysian Insider di laman sesawang FCCT menyaksikan notis tentang sidang media Musa di Bangkok masih tertera di laman berkenaan dan boleh diakses di sini http://fccthai.com/items/966.html."Saya tak faham mengapa semenjak dua menjak ni saya sering menjadi sasaran pelbagai spekulasi,""Saya harap pihak-pihak tidak bertanggungjawab ini berhenti menganggu saya," katanya lagi.

Notis itu menyebut, sidang media bekas KPN itu akan diadakan pada 22 Oktober jam 11 pagi waktu Thailand .Jemputan itu bertajuk "Pendedahan baru dalam kes pembunuhan Altantuya" oleh bekas KPN Malaysia dan menyatakan notis bahawa acara berkenaan tidak ditaja oleh FCCT.Notis tersebut juga menulis, enam tahun lalu, seorang jurubahasa muda dari Mongolia bernama Altantuya Shaariibuu, telah dibunuh di Malaysia oleh dua pegawai polis dari Cawangan Khas dan mayatnya diletupkan dengan bahan letupan.

Selepas kematian beliau, terdedah bahawa dia telah dikaitkan dengan penjualan dua kapal selam buatan Perancis ke Malaysia dengan harga 1.3 bilion dolar Amerika Syarikat  — perjanjian yang disyaki mengandungi rasuah peringkat tinggi.PM semasa Malaysia, (Datuk Seri) Najib Razak, ketika itu Menteri Pertahanan dan (Tan Sri) Musa Hassan adalah ketua polis negara.

Pendedahan ini dijangka akan mengubah landskap politik Malaysia.Musa Hassan, yang telah berhenti sebagai ketua polis, mempunyai pendedahan terbaru terhadap kes berprofil tinggi ini. Beliau akan berbuat demikian pada sidang akhbar di FCCT.Altantuya dibunuh secara kejam apabila mayatnya diletupkan menggunakan bom di Hutan Simpan Puncak Alam, Shah Alam antara malam 18 Oktober dan 19 Oktober 2006.

Beliau adalah penterjemah kepada Abdul Razak Baginda dalam pembelian kapal selam Scorpene.Abdul Razak Baginda rapat dengan Najib yang pada ketika itu merupakan timbalan perdana menteri dan menteri pertahanan Malaysia.Dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK) dan pengiring kepada Najib, Inspektor Azilah Hadri, 34, dan Koperal Sirul Azhar, 39, dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 9 April 2009, setelah didapati bersalah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja antara 9.45 malam 18 Oktober 2006 dan 9.45 malam hari berikutnya.Hakim dalam kes perbicaraan itu walaubagaimanapun tidak memutuskan motif pembunuhan Altantuya./~tmi



Iklan

Najib Tidak Akan Di Penjara Tapi Di Lantik Jadi Duta Mongolia - Anwar

Posted: 21 Oct 2012 07:53 AM PDT

JOHOR, 21 Okt: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulangi jaminan bahawa Pakatan Rakyat tidak akan memenjarakan Datuk Seri Najib Razak jika berkuasa kelak, sebaliknya melantik beliau sebagai 'duta di Mongolia'.

"Kita jangan ada pemikiran untuk menghumbankan Najib dalam penjara, kesian dia. Kita kena beri ajaran yang adil kepada beliau dengan memberikan kedudukan yang paling penting.

"Ikut perkiraan saya, tempat yang paling sesuai untuk diberikan kepada Najib waktu itu adalah sebagai Pengarah Kedutaan Malaysia di Mongolia," katanya sambil disambut hilai tawa lebih 6,000 hadirin di Ceramah Perdana Merdeka Rakyat Johor di Sutera Mall, Taman Skudai Utama, Skudai semalam.

Terdahulu sebelum itu, ketika berucap di Majlis Minum Petang di Sri Merlimau di Parit Sulong, Anwar menggesa  agar rakyat tidak termakan pemberian serta sumbangan Umno BN."Pemberian  mereka bukan lahir dari ikhlas dan jujur untuk membantu rakyat tapi ia hanya bersifat sementara dan hanya bertujuan untuk meraih sokongan rakyat.

Jika kita termakan, bermakna kita akan tergolong dalam golongan 'edan', iaitu dalam bahasa Jawa bermaksud orang yang gilakan kuasa dan benar-benar gila," katanya disambut gelak ketawa 300 hadirin.Majlis Minum Petang itu turut dihadiri Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Johor, Datuk Seri Chua Jui Meng, Exco Negeri Selangor, Dr Xavier Jayakumar dan pimpinan KEADILAN serta Pakatan lain ~kd


Iklan

Chua Soi Lek Hina Islam Lagi.. Tapi Kali Ni Depan Batang Hidung Najib

Posted: 21 Oct 2012 05:26 AM PDT

Presiden MCA, Chua Soi Lek terus menyerang hukum hudud dengan mendakwa lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hukum Islam itu dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat.Dalam ucapannya di perhimpunan agung MCA ke-59 itu, Chua tidak menamakan mana-mana negara Islam, namun menggunakan dakwaan dangkal itu untuk menyerang Pakatan Rakyat.

"DAP berjaya meyakinkan orang bukan Islam bahawa hudud PAS akan mengurangkan jenayah dan rasuah di dalam negara. Ini satu lagi penipuan besar," katanya.Dalam ucapan selama 45 minit itu, Chua secara umumnya menyerang seterunya DAP dan sesekali memuji perdana menteri.Najib Altantuya yang turut mendengar ucapan berapi Soi Lek berkenaan isu hudud kemudiannya memuji pendekatan yang dikatakan sambil menambah ia menaikkan semangat ahli BN menghadapi pilihanraya umum.

Katanya, DAP diperalatkan PAS bagi memenuhi cita-cita tinggi menawan Putrajaya sedangkan MCA yang menolak hudud dilaksanakan tidak dibantah Umno sehingga ke hari ini.Chua menyerang slogan Ubah DAP, yang menurutnya satu singkatan bagi "Untuk Bentuk Agama dan Hudud ala PAS".Dalam perkembangan berkaitan, MCA mendakwa telah bersedia menghadapi perang Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan penuh semangat kesepakatan dalam Barisan Nasional (BN) bagi memastikan kejayaan lebih besar.

Berpegang slogan "Berperang dengan Penuh Keberanian", Soi Lek berkata, MCA kini sudah bangkit lebih sepakat, bersatu dan fokus dalam menangani isu-isu yang penting bersama-sama BN dan bersedia untuk menempuh apa jua masalah dan rintangan."Kami telah mengubah cara bekerja dengan menjadi lebih bersikap tegas, menyatakan pendirian dan mengambil pendirian dalam beberapa isu yang kami anggap tidak wajar ke atas rakyat.

"Kami telah menyatakan suara hati kami supaya kerajaan dapat mendengarnya dengan jelas dan nyata dan kepimpinan baharu MCA komited untuk terus bercakap bagi pihak semua rakyat Malaysia," katanya dalam ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-59 di Wisma MCA di Kuala Lumpur. ~jalanpulang



Iklan

Perwakilan MCA Sindir Najib Tanpa Di Sedari

Posted: 21 Oct 2012 01:40 AM PDT

Alangkah indah dan bermakna jika sesuatu temu rapat atau mesyuarat politik membincangkan hal-hal berkaitan dengan dasar negara demi kesejahteraan rakyat yang mengundi mereka dalam pilihanraya.

Bagaimanapun ia tidak berlaku semasa Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Malaysian Chinese Association (MCA) yang dirasmikan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Najib Altantuya sebentar tadi.

Sebaliknya ia saling tak tumpah umpama dalam Perhimpunan Agung Umno, dalam mesyuarat MCA pun Najib Altantuya terus menjadikannya medan mencerca, mengherdik dan memburuk-burukkan keperibadian pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang.

Sama ada Najib Altantuya sedar atau tidak, para perwakilan MCA yang berhimpun di Dewan San Choon, Wisma MCA di Jalan Ampang sebenarnya menyindir Najib Altantuya apabila cadangannya mahu melantik Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat mendapat tepukan gemuruh perwakilan.

Sedangj7 dirinya sendiri yang memangku jawatan tersebut dari Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil pada 10 April lalu seakan tidak perasan bahawa perwakilan MCA sebenarnya mengejek Najib Altantuya kerana dialah yang memangku jawatan tersebut!Apakah perwakilan MCA yang datang dari seluruh negara itu sudah menduga ucapan Najib Altantuya itu sebenarnya terkenajala batamg hidung sendiri dan bukannya Mohamad Sabu?

Rata-rata perwakilan yang ditemui hanya ketawa apabila ditanya adakah bersetuju dengan cadangan Najib Altanuya tersebut dan terus berlalu pergi tanpa memberi sebarang komen mahupun penjelasan lanjut.Bahkan Presiden PPP, M Kayveas juga tersenyum sipu semasa Najib Altantuya mencadangkan perkara tersebut di hadapan lebih 1,000 perwakilan termasuk para pemerhati dari negara asing.

Naji Altantuya sedar bahawa perwakilan MCA sebenarnya menyindirnya atau inikah balasan di atas ucapannya yang sungguh jahat memperlekehkan peribadi pemimpin Pakatan Rakyat? ~jalanpulang



Iklan

Chua Soi Lek Hina Islam Secara Melampau.. Ini Bala Yang Di Terimanya

Posted: 20 Oct 2012 11:52 PM PDT


Kenyataan biadap berunsur menghina agama yang diucapkan Presiden MCA, Chua Soi Lek yang mendakwa 1.2 juta rakyat akan hilang pekerjaan jika hukum hudud dilaksanakan nampaknya memakan diri!

Lihat saja apa yang terjadi semasa perhimpunan Agung parti itu yang bermula sejak semalam hingga lewat petang ini.

Foto yang dirakam di atas diambil kira-kira jam 11 pagi semalam semasa perwakilan pemuda sedang membahaskan usul menyokong kepimpinan perdana menteri Najib Altantuya dan memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum akan datang.

Hampir satu pertiga kerusi yang diperuntukkan di dalam Dewan San Choon, tempat persidangan tersebut kosong tanpa dipenuhi seperti tahun-tahun lepas.

Ada di antara perwakilan pemuda yang ditemui enggan memberikan sebarang komen mengapa dewan yang boleh menempatkan lebih 1,500 perwakilan pada satu-satu masa terdiri daripada sayap pemuda, wanita dan senior parti itu kosong semasa persidangan berlangsung.

Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong dalam ucapannya tanpa berlapik terus menghentam Pakatan Rakyat kununnya hutang negara dalam keadan terkawal walaupun sudah mencecah RM502 bilion sehingga hujung tahun ini.

Kelmarin, kenyataan Chua tersebut menerima kritikan keras daripada PAS dan NGO pendesak Melayu PERKASA.

Ketua pemuda PAS, Nasrudin Hasan mendakwa pemimpin MCA itu meracau-meracau dan cuba menjadi hero kartun apabila mengeluarkan kenyataan seperti itu.

Nasrudin juga berkata Chua tidak profesional kerana mengeluar kenyataan "dangkal", "melucukan" dan "tidak berasas" itu, dengan hanya bersandarkan SMS daripada individu yang tidak dikenali.

Manakala PERKASA membayangkan haram bagi umat Islam untuk mengundi MCA dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kenyataan terbarunya berhubung hudud yang didakwa menghina Islam.

Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali berkata, walaupun PERKASA memutuskan untuk memenangkan BN dalam pilihan raya umum depan, tidak bermakna ketetapan itu tidak boleh berubah terhadap calon MCA.

Chua menimbulkan dakwaan itu dalam satu blog video dan di Facebook dengan memetik satu SMS oleh individu tidak dikenali.

Beliau menyenaraikan pelbagai industri yang terjejas sekiranya hudud dilaksanakan, termasuk pekerjaan di resort perjudian Genting Highlands, pusat pertaruhan dan juga rumah urut.

Jika beginilah suasana dan semangat yang ditunjukkan sayap pemuda sebagai tunjang serta pelapis MCA pada masa depan, diyakini parti tersebut akan terus tenggelam seperti mana prestasi yang ditunjukkan pada pilihanraya umum lalu.

MCA dan Chua Soi Lek jangan salahkan sesiapa, sebaliknya salahkan diri sendiri kerana kaum Cina sendiri sudah lama meninggalkan parti perkauman yang hanya mengikut telunjuk Umno hatta dalam pemilihan presidennya sekalipun! ~jalanpulang



Iklan

Panas!! Ahli Umno Bakal Sabotaj Parti Secara Besar-Besaran Pada PRU13

Posted: 20 Oct 2012 06:47 PM PDT

Majlis Tertinggi UMNO telah mengambil langkah untuk menubuhkan jawatankuasa untuk memantau pensabotaj parti bagi mempastikan yang tidak ada ahli-ahlinya yang melakukan sebotaj parti dalam pilihanraya nanti.

Nampaknya barulah UMNO mula hendak sedar yang penyakit UMNO itu adalah satu penyakit dalaman yang telah berlaku dengan jelas dalam pilihanraya yang lalu dan juga yang akan datang. Jawatankuasa itu akan diketuai oleh Tengku Ahmad Rithauddin dan seorang wakil dari setiap bahagian yang akan membuat laporan online kepada jawatankuasa secara terus.

 Penubuhan jawatankuasa ini menyedarkan rakyat bahawa isu ini adalah satu isu yang serius dan ia akan menjadi perkara yang sukar untuk dikawal kerana seseorang ahli itu akan melakukan sabotaj secara senyap-senyap di dalam peti undi. Tindakan ini juga memberikan rasa tidak yakin orang ramai terhadap UMNO kerana pimpinan parti itu sendiri tidak yakin dengan sokongan ahli-ahlinya sendiri.

Mengikut laporan SPRM, seramai lebih dari 1.5 juta ahli UMNO telah mensabotaj BN dalam piihanraya yang lalu dan ahli-ahli UMNO sendirilah yang mahukan parti itu kecundang dalam pilihanraya yang lalu dan yang akan datang.

Itulah yang saya sebutkan selalu. UMNO sebenarnya akan jatuh kerana urat-uratnya sudah tidak menyalurkan makanan untuk pokok itu hidup dan sebatang pokok itu akan mati dengan sendirinya jika urat-urat di bawah tidak memberikan sokongan kepada sebatang pohon itu. Matinya sepohon pokok itu adalah kerana matinya urat-urat dibawah dan itulah penyakit yang dihidapi oleh UMNO sekian lama.

Kalau UMNO sudah sampai ke tahap ini masalahnya, maka harapan UMNO untuk kekal sebagai parti yang kuat akan berakhir. Kita tidak nampak bagaimana isu ini boleh di selesaikan kerana ia melibatkan perasaan ahli-ahli itu sendiri. Ia bersangkut dengan jiwa dalaman ahli-ahli.  Sesebuah parti itu akan hanya kekal jika jiwa ahli-ahlinya kuat bertahan. Seseorang yang sedang sakit akan mudah melemahkan seseorang pesakit itu jika jiwanya sudah lemah kerana kelemahan semangat itu menyumbang kepada kelemahan tubuh pesakit itu yang akhirnya membawa maut.

Ini merupakan pertahanan terakhir UMNO dan ia tidak akan sembuh lagi. Kalau orang sudah tidak hendak kepada kita, tidak ada apa-apa usaha pun yang boleh mengembalikan mereka untuk kembali kepada kita. Kalau pasangan kita sudah tidak menyayangi kita lagi amat susah untuk membuatkan pasangan kita menyayangi kita seperti dahulu lagi.

Kita sedar yang ahli-ahli UMNO kini ramai yang tidak berkeyakinan terhadap partinya kerana mereka juga ada mata dan hati, dan mereka juga sedar dan merasakan sendiri apa yang dirasakan oleh rakyat yang ramai ini. Mereka juga manusia dan mempunyai perasaan. Jika mereka sedar yang mereka hanya menjadi alat oleh pimpinan mereka untuk kekayaan dan keuntungan peribadi mereka, perasaan marah dan bosan terhadap tindakan pimpinan mereka itu akan bertambah.

Ahli-ahli UMNO terutamanya di bawah-bawah itu sudah sedar yang mereka hanya dijadikan sebagai kerbau-kerbau untuk membajak sawah. Padinya dibaham oleh tikus-tikus di kepuk padi. Ahli-ahli UMNO pun tidak mahu mereka dikerbaukan oleh pemimpin mereka.

Tetapi MKT UMNO bolehlah melakukan apa-apa jua cara untuk membuatkan ahli-ahlinya taat kepada partinya. Cinta paksa tidak kekal dan akhirnya membawa perceraian. Kalau pasangan suami isteri pun boleh berpisah, apalah sangat hubungan dengan parti yang sudah lapuk itu?

Tetapi hakikatnya yang benar itu tetap akan timbul suatu masa nanti dan masanya sudah terlalu hampir kepada kita untuik menyaksikannya berlaku.

Sesungguhnya orang Melayu sekarang sudah mula hendak kembali bersatu, tetapi mereka tahu penyatuan itu tidak lagi akan berlaku di bawah UMNO. Mereka sedang menyaksikan perubahan ini. Mereka sedar yang orang Melayu mahu bersatu di luar UMNO di bawah payung dan wadah yang baru.

Melayu sekarang sudah menampakkan keinginan untuk melakukan hijrah untuk kemajuan dan kebaikan mereka dan negara. Kita semua tahu yang hijrah merupakan satu elemen dan peristiwa penting di dalam Islam.

Jika sudah sampai untuk orang Melayu berhijrah, dan jika ia digerakkan oleh kehendak yang Maha Esa itu, tidak ada sesiapa pun boleh menahannya, waimma dengan meletakkan muncung senapang di tengkok ahli-ahli UMNO oleh pimpinan mereka.

Kita mesti faham yang ahli-ahli UMNO itu bukanya kerbau-kerbau yang boleh ditambat di mana-mana yang dikehendaki oleh pimpinan mereka. Ramai di antara mereka telah merasakan yang mereka tidak mahu lagi ditambat dan diberikan makan rumput-rumput kering lagi. Mereka juga mempunyai harga diri.

Apabila perubahan berlaku ia akan berlaku. Percayalah. Segala-galanya akan berubah selepas ini. Melayu akan hidup dalam 'ambience' yang baru.

Selamat berubah dan berhijrah.

Saya akan ke Jerlun untuk berceramah pada malam ini dan esok. Saya akan kembali bersama saudara saudari pada Isnin yang akan datang. Sehingga berjumpa, salam! ~aspanalias



Iklan

AdukaTaruna

Posted: 21 Oct 2012 11:21 AM PDT

AdukaTaruna


Video polis yang zalim terhadap penyokong TRW

Posted: 21 Oct 2012 05:21 AM PDT



Fakulti Siyasah Syar'iyah

Posted: 21 Oct 2012 09:34 AM PDT

Fakulti Siyasah Syar'iyah


Sah, Mamat ni gantung diri ...?

Posted: 21 Oct 2012 05:56 AM PDT

Sah, Mamat ni gantung diri ...?
Fuyyoooooo ...?
Kaahhh, kah kah ...?

Aik ...? Jet pun disimbah dengan cat ...?

Posted: 21 Oct 2012 02:29 AM PDT

Aik ...? Jet pun disimbah dengan cat ...?
Ganas ... Memang ganas ...?
Fuyyoooooo ...?

Anak Sungai Derhaka

Posted: 21 Oct 2012 09:23 AM PDT

Anak Sungai Derhaka


Le Tour de Scorpene kini bermula...

Posted: 21 Oct 2012 04:01 AM PDT


Secara rasminya siri Jelajah Nasional Skandal Scorpene ini telah dilancarkan di Yayasan Aman, Penanti oleh Datuk Halim, Speaker DUN Pulau Pinang tengahhari tadi.

Taklimat tertutup yang telah berjaya mengumpulkan sekurang-kurangnya 85 orang peserta yang komited untuk membantu menenerangkan apa sebenarnya yang berlaku dalam Skandal ini kepada seluruh rakyat yang berada di kawasan Utara Semenanjung.

Sekurang-kurangnya 200 penceramah disasarkan bagi menyampaikan penerangan mengenai skandal ini kepada rakyat diseluruh negara.

Jelajah Nasional Skandal Scorpene yang digerakkan  oleh Soladiriti Anak Muda Malaysia (SAMM) di bawah pimpinan Chegu Bard ini akan turut di bantu sepenuhnya oleh wakil dari SUARAM.

Dalam pelancaran ini Cyntia Gabriel dari SUARAM telah memberikan penerangan secara terperinci.


Peserta yang hadir telah dibekalkan dengan kit penerangan tentang isu yang melibatkan hampir RM500 Juta wang rakyat yang digunakan untuk membayar komisyen kepada syarikat milik rakan Najib iaitu Razak Baginda, Perimekar.

Antara apa yang di jelaskan dan diperincikan dalam taklimat tertutup ini ialah:

1-Kertas siasatan mengesahkan pembayaran komisyen haram berjumlah RM500Juta.

2-Dua Syarikat dari Malaysia, Perimekar dan Terasasi yang mempunyai kaitan dengan Abdul Razak Baginda dan sekutunya telah ditubuhkan semata-mata untuk menerima pembayaran komisyen ini.

3-DS Najib Tun Razak telah bersetuju untuk bertemu dengan DCNI di Perancis pada 14 Julai 2011 hanya jika DCNI sanggup menampung segala perbelanjaan PERIMEKAR di Paris berjumlah sehingga USD1 Billion.

4-Selain dari beberapa individu terpilih, Parti komponen BN iaitu UMNO juga didakwa menerima habuan terbesar dalam sebarang kontrak pembekalan Kerajaan termasuklah alatan pertahanan.

5-Bekas Pengarah Kewangan DCNS International, Gerarde Maneyas telah membayar wang rasuah berjumlah 32 Juta Euro kepada pegawai-pegawai atasan Malaysia.

6-Satu dokumen rahsia ketenteraan negara Malaysia telah dijual kepada Syarikat DCNS International dengan harga 36 Juta Euro dan dokumen ini telah di temui oleh pasukan Polis Perancis di syarikat Thales International yang merupakan anak syarikat DCNS International.

Faktor-faktor di atas telah menyebabkan meskipun cubaan membangkitkan isu pembayaran komisyen ini di Parlimen dan laporan demi laporann kepada badan-badan yang bertanggungjawab gagal mendapat jawapan yang sewajarnya daripada Kerajaan Malaysia.

Malahan tiada tindakan undang-undang yang diambil terhadap mereka, seolah-olah merekalah Raja di negara ini..
 
Isu yang membabitkan Altantuya akan disentuh oleh Chegu Bard dalam siri-siri ceramah Jelajah Nasional Skandal Scorpene.. ceramah kat mana? sila tengok image di atas...

Al Ikram

Posted: 21 Oct 2012 09:08 AM PDT

Al Ikram


KELANTAN MENANG BOLA ,ROYALTI ?

Posted: 20 Oct 2012 09:19 AM PDT

Pahang Daily Online

Posted: 21 Oct 2012 07:49 AM PDT

Pahang Daily Online


Sepasang Suami Isteri Bersama Cucu Mereka Maut Kemalangan Dengan Lori Bawa Buah Kelapa Sawit

Posted: 20 Oct 2012 10:41 AM PDT

PEKAN, 21 Okt - Sepasang suami isteri dan cucu mereka yang berusia setahun maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah lori membawa buah kelapa sawit dan dua buah kereta di Kilometer 9, Jalan Salong-Chini, dekat sini semalam. Ketua Polis Daerah Pekan Supt Yahaya Othman berkata, kejadian pukul 2.30 petang itu meragut nyawa pemandu kereta Perodua Kancil, Abdul Malek Mohamed Saman, 62; isterinya, Faridah Hamzah, 56; dan cucu mereka, Nur Syafiqa Shalily Mohd Khairul Nizam, setahun; kesemuanya dari Felda Chini 4. "Ketika tiba di tempat kejadian, buah kelapa sawit lebih muatan yang dibawa oleh sebuah lori yang datang dari arah bertentangan tiba-tiba terjatuh dan menghempap kereta Kancil," katanya kepada pemberita di sini. Menurut Yahaya pada masa yang sama sebuah kereta Proton Iswara yang berada di belakang kereta Kancil itu tidak sempat mengelak lalu melanggarnya mengakibatkan pemandunya patah tangan. Katanya semua mangsa yang meninggal dunia dan cedera dibawa ke Hospital Pekan untuk bedah siasat dan rawatan lanjut. Beliau berkata pemandu lori sawit itu kini ditahan oleh polis untuk siasatan lanjut.
[Apa yang terjadi ini sungguh menyedihkan. Kemalangan berlaku akibat buah kepala sawit yang berlebihan muatan amatlah tidak wajar sebenarnya. Soalnya sekarang, pihak terbabit perlu dibawa ke muka keadilan kerana jelas telah melanggar undang-undang jalanraya.  Kejadian seperti ini membuktikan bahawa penguatkuasaan JPJ itu sengaja tidak dipatuhi oleh ramai pihak terutamanya di kawasan Felda seperti di Chini itu. Mereka menjadi mangsa sedangkan yang bersalah itu sudah terang lagi bersuluh pihak yang mengusahakan lori berkenaan yang sengaja membawa muatan berlebihan. Akhirnya nyawa orang lain terkorban akibat kecuaian yang memang disengajakan oleh pihak terbabit sebenarnya]. gayapeneroka

OTAI MANJUNG

Posted: 21 Oct 2012 07:46 AM PDT

OTAI MANJUNG


Menagih Kerajaan Free!

Posted: 21 Oct 2012 01:36 AM PDT

Menagih Free

Pagi Jumaat baru ni bini aku tiba-tiba macam nak pitam, sesak nafas...gastrik dia mai serang spt sebelum ni....terkujat tahap gaban la aku. Aku ambil pampers, anak aku  dan papah bini aku, zas terus ke hospital. Nak bawa ke klinik swasta memang aku tak layak, tak layak bukan sebab apa....sebab duit! Sampai di wad kecemasan terus depa angkut bini aku masuk ke bilik kecemasan..... aku settlekan pendaftaran, bini aku warga Republik Indonesia, nasib bayaran ikut kewarganegaraan aku...singgit je la! Alhamdullillah, semua ok...terima kasih petugas & doktor HSM bhgn kecemasan pagi tu dan semua pembayar cukai dalam negara ni sebab tanggung ubat bini aku.


Menunggu lebihkurang 45 minit kat luar dgn anak laki aku... mata tgk ke pintu bilik kecemasan kut-kut bini aku kuar. Dalam mata duk lilau tu aku terperasan bilik sebelah bilik label kuning (kategori tak kritikal kut..) orang duk masuk keluar bertali arus tanpa nama dipanggil atau memerlukan nombor giliran...kira 1st come 1st serve. Mula tak perasan...dr kerusi menunggu aku tersedar sorang-sorang memang macam org sakit yg masuk ke situ, lebih kurang 1minit je tak lebih dari 3 minit keluar masuk bertali arus. Mcm2 stail ada, yg pakai helmet masuk pun ramai, yang nak redah masuk je pun ada, tapi bila tgk ada pelanggan didalam..gamaknya malas nak jalan ke tempat duduk...dia relax tunggu tepi pintu sambil sandar kepala mengadap dinding...tapi ada juga yg steady! Yg duk ushar aku dr nak masuk sampai keluar bilik mcm tak kena dgn aku pun ada......kepala otak aku mengatakan inilah agaknya tempat utk depa yg terrr'jebak dgn 'ketagihan' utk dptkan tatacara pengubatan alternative & hindar HIV dikalang mereka.

Terperasan jugak 2 org duk sikat rambut menten macho sebelum masuk, doktor cun ke dlm bilik tu!? petugas dlm tu aku salute sebab berdepan dgn pelbagai pe'el....sikat dlm poket tu!...ada yg kemas bukan main tapi spoil kat body keding, yang control kelam pun ada tapi menten. Satu pengalaman baru bagi aku melihat sekumpulan spesis yg dtg perseorangan bersilihganti....displin beb! tapi tgk riak wajah depa, bukan depa nak jadi mcm tu.... mgkin ini satu langkah cara depa nak buang skit2, kita ambil positif! Aku tak pasti samada depa ada kad keistimewaan atau perlu lalui prosuder sblm mengambil 'proses init. Dan aku tak tahu apa benda 'ubat' tu dan cara meng'ubat'nya. (methadone)

Kerajaan sediakan percuma...dapat free.. utk 'free'kan kepala melayan kerajaan free. Benda free memang orang suka... kalau kerajaan nak buat pendidikan free pun aku sokong, ayor free, wifi free.....sape tak mau beb! rezeki jgn ditolak. Aku harap proses pemulihan tatacara penagihan itu berjaya!...kalau rajin buat carian data ...yang pasti benda 'free' tu duit pembayar cukai yang tanggung!

Kerajaan kasi Free - U Help Me, I Help U!

Tiba-tiba otak aku melayang melihat sketsa 'jamuan janji ditepati' khamis lalu di Manjung projek penjanamaan NAJ1B - katanya N'egara A'man J'aya 1'Malaysia B'ersatu. Perkiraan aku Najib itu hadir sbg PM 1Malaysia tapi kepalanya terpampang Dacing sakti parti politik...ooh dia hadir sbg Presiden BN utk menunjukkan kesaktiannya, br1m, kr1m, & mcm2 r1m laaaa...potong st1m tul! Ni jamuan makan free utk para cukong & penggemar makan free...... sampai jadi ketagih! r1m-r1m yg ditonjolkan umpama bahan penagih, dia tahu ramai 'petagih' gaji bwh rm2000 dsbgnya tak mampu sara hidup hari ini, ya 'ubat' sudah tersiap isi borang ikut prosuder akan dapat menahan ketagihan itu dari membuak membenci sang penguasa.

Makan free maaaa...... meja rakyat berbeza dgn pemimpin. Sumber: antijumud blog.

Kalau tak diberi 'makan free' nanti ada meronta & memberontak seperti 3 hari sebelum kehadiran NAJ1B, 3 banner muka Zambry disimbah cat! Naya, sape la pedajal....bab ni aku ada ulas, baca di SINI. Ini tamparan buat Zambry secara tak langsung walau apapun niat si pedajal samada ada udang sebalik batu atau benar tujuannya utk 'memberontak'! Tak heranlah, budaya ni semakin menular....baik jelajah janji ditepati atau yg masih rekod tertinggi balingan cat dipegang oleh jelajah merdeka rakyat. kek taik pun org bikin di penang, tarian punggung dirumah ambiga nikan gambar najib org punggungkan dipijak.. banner nik aziz & hadi pun dikencingkan nikan simbah cat banner Zambry.


3 Banner Disimbah Cat Merah Dgn Nota 3 hari sebelum NAJ1B ke Manjung.

Rakaman Kejadian CCTV : Lokasi Banner 2 depan MPM. Sumber: Blog Black Panther.



Rakaman Kejadian CCTV : Lokasi Banner 3 depan MPM. Sumber: Blog Black Panther.


Rakaman Kejadian CCTV : Lokasi Banner 1 depan Gerbang Venice of Perak. Sumber: Blog Black Panther. 

Nota tulisan cina siap tampal kat banner yang disimbah. dan jelas ketiga-tiga lokasi ini terdapat CCTV, semakin trill mcm cite CSI. Banner lain yg bersepah sekitar Manjung kenapa tak berlaku dan tempat lain itu takde CCTV. Si pelaku seolah-olah mahu kejadian ini dirakamkan dan ditinggalkan nota. Fuh aku malas fikir banyak, biar polis teruskan siasatan, kerja depa......tapi aku tak percaya kalau ini saje2 keje mamat yg menagih duk ambil 'ubat' di hospital yg aku tgk tadi melainkan ada org offer depa tu buat dapat 'tagihan tambahan free'. Apapun, banner ni dah tukar baru sebelum najib datang, ManjungMari ada gambar & cerita di SINI.

Gambar ni aku cilok dr blog matatulis, menjadi tanda tanya?! protes atau bodek di hari NAJ1B.. atau adakah depa yg simbah cat tuuuuu..... hmmmmm, takkan sengaja nak tonjolkan diri! ahh.. ini semua andaian.

Jamuan Janji dtepati mestilah ada makan, nama pun jamuan... makan yg paling sedap makan free! Kalau tiap-tiap hari Najib buat kat sini aku pun silap gaya bawa anak bini aku hari-hari ke jamuan ni walaupun Najib tak turun pun takpaaa.....tapi bagi biarlah ikhlas, jangan minta balas. Lagi cantik kalau pakatan plak offer jamuan malam rakyat...lunch free, mkn mlm free....fuh bahagia Malaysia ini! Rakyat nak bagi undi plak kena ukur yg mana satu sedap hidangan tu. Berlumba-lumba depa nak bagi makan free, kena sedap plak tu! apa aku merepek ni...

 Meja VVIP, layanan VVIP....patutlah Najib tak makan bersama rakyat di Stadium Manjung, menterkedarah dengan pegawai & anggota TLDM yang dikerahkan hadir di pengkalan TLDM Lumut.... Gambar sumber blog antijumud. Nanti aku cite yg aku dpt dr pegawai Navy yg sebelum ni bertekak dgn aku bila aku kutuk Zambry tapi la ni dia lak yg lebih dari aku...wakakaaaa


Meja-meja makan berbeza mengikut 'darjat' kepimpinan, sepatutnya rakyatlah meja vvip kalau nak ikut siapa bos? lebih bagus meja ka, pinggan ka, sudu ka, cawan ka patutnya semua sama...takyah beza2kan. Ni parti sebelah pun ada juga budaya seperti ini, come on laa....buanglah budaya ni! Gambar sumber blog antijumud.

Jamuan NAJ1B di Manjung baru ni tempahan mknan utk 25,000 org..... apa nak kata, macam pak habib bagitau org bagi duit mkn free pun tak mahu datang.... nasi lebihan berlambak, dimaklumkan ada yg terbuang saja & lauk-lauk lebihan dibungkus kepada yg nak bawa balik, benda free cekau jelah. Ni ManjungMari pun dapat maklumat, baca di SINI. Ada jugak yg maklum kontrak makan atas kertas nilai RM10 sekepala..... bayar pd kontraktor RM9 sekepala x 25000 (pecah 25 kontraktor sajian x 1000 = RM9000 satu kontraktor) ...satu ringgit mungkin masuk tabung amal...sangka baik! atau pemberi maklumat aku tu je yg tak puashati sebab tak dpt kontrak.....wakakaaa. Tshirt Merah (bukan disimbah yek!) berlogo NAJ1B entah berapa plak? Di mana PM dtg distu ada lubang bikin duit secara sah atas kertas...sipi kut bawah. Jamuan ni guna duit kerajaan duit pembayar cukailah atau duit BN? korang sendiri tahu tapi Najib turun dgn heli kerajaan...kemudian baru naik bas rakyat 1Malaysia ke stadium utk dipertontonkan kepada rakyat bahawa tiada PM yg naik bas selain Najib.

 
Gambar sumber Zmad WC, sorry bro aku cilok.... aku tertarik permaidani kat padang tu.

 Aku ingatkan PM 1Malaysia yg turun jumpa Rakyat, rupanya Presiden BN datang berkempen.

Mereka yg ketagih akan terus menagih dari kerajaan, kerajaan hari ini akan terus berkata kpd penagih ini utk membalas budi atas jasa 'free' yg dicurahkan. Free yg rakyat tanggung! Siapa yg patut menagih siapa disini? kalau mahu tagih undi rakyat...jadikan rakyat itu tuan kpd negara ini, pemimpin pula jadi 'penagih'! menagih utk berkhidmat kepada tuannya.Lainkali kalau ajak ke jamuan, PM patut jadi penyambut tetamu, kalau ada meja vvip bagi rakyat duduk sbg vvip, kalau tak... takyah ada meja-meja khas, kasi semua sama!

Nak kata kempen BN ada jugak, tapi jenama NAJ1B diutamakan dalam Jamuan Janji Dicapati! amacam muhyidin? Capati free budaya U Help Me, I Help U!

Roslan SMS Corner

Posted: 21 Oct 2012 07:15 AM PDT

Roslan SMS Corner


Naik dan naik lagi harga rokok 21/10./12

Posted: 21 Oct 2012 05:34 AM PDT


Tahniah akhirnya naik juga harga rokok. RM0.20sen mulai esok!
Saya percaya usaha seumpama ini adalah salah satu langkah terbaik dalam menangani gejala merokok dikalangan rakyat Malaysia khasnya anak-anak muda kita. Kalau boleh semak semula dan naikkan lagi dalam suku pertama tahun depan kalau jumlah atau bilangan perokok dikalangan rakyat Malaysia tidak turun-turun.

Dalam waktu yang sama, yang malangnya tak pula kita dengar dibangkitkan oleh mana-mana ahli Parlimen semasa sidang Bajet baru-baru ini, iaitu menuntut agar dinaikkan cukai ke atas industri perjudian. Mana suara wakil rakyat Islam?
Industri judi berkembang biak dalam Negara kita, walau pun dari segi perundangan dilarang umat Islam membeli atau mengunjungi kasino tetapi semua kita tahu betapa ramainya orang Melayu Islam terjebak dalam aktiviti ini. Tak ada cara lain melainkan dinaikkan cukai ke atas  industry ini biar pemilik ibndustri memindahkan beban mereka kepada pengguna (tahi-tahi judi).

Begitu juga industry arak. Sekali lagi tiada yang bersuar atau bangkitkan dalam isdang Bajet baru-baru ini, tepuk dada Tanya iman?
Berbalik kepada tajuk harga rokok ini, biar ia terus naik kalau kita serius mahu katakana TAK NAK.

 

.

Posted: 21 Oct 2012 03:23 AM PDT

.


Politik MCA Surut Ke Belakang

Posted: 21 Oct 2012 02:36 AM PDT

ULASAN ISU                                                                                                                         

Orang ramai semakin hari semakin faham kenapa reputasi dan pengaruh rakan karib Umno iaini MCA juga mengalami nasib dan suasana sama dengan parti kebangsaan itu (Umno), yang kini kehilangan pengaruh dan wibawa. Tidak pelik kalau ada orang meramalkan MCA menghadapi masalah besar selepas pilihan raya akan datang hingga kemungkinan parti nombor satu Cina itu akan lupus di bumi Malaya ini.

Keresahan dan kecelaruan MCA dalam mencari momentum untuk berdepan dengan masyarakat Cina yang mulai menolak parti itu semakin terang dan jelas. Kegelisahan dan keresahan para pemimpin MCA yang parti itu akan kehilangan pengaruh dan tidak lagi menjadi parti harapan Cina, begitu nyata sekali.

Realiti ini dapat disaksikan dari beberapa aksi politik, kenyataan-kenyataan dan provokasi dilakukan  pemimpinnya terhadap DAP serta cakap-cakap atau pengungkitan isu tidak relevan diucapkan. Malahan serangan-serangan itu bukan saja tertuju kepada DAP tetapi ia turut melencung kepada rakan kongsi DAP iaitu Pas. Kelakuan MCA ini sesuatu yang luar biasa dan jarang berlaku sebelum ini dan aksi ini menggambarkan akan kekalutan MCA. Apakah ini sebahagian dari tanda-tanda awal kiamat untuk parti berkenaan?

MCA selama ini dianggap parti yang rasional memperjuangkan hak-hak dan kepentingan orang Cina menerusi BN di negara ini. Ia dianggap organisasi atau company menjaga kuasa dan kedudukan orang Cina di negara ini. Sebelum ini gerakan atau cara parti itu berpolitik senantiasa diperhati dan dianggap bijak dan licit sehingga dicemburui oleh parti dominan Melayu.

Namun akhir-akhir ini daya profesionalisme MCA jatuh merudum. Nilainya sebagai parti nasional kaum Cina merosot.  MCA hari ini bukan bersikap sebagai parti yang memerintah bersama Umno dan lain-lain, tetapi bersikap seperti pembangkang. MCA sudah merasakan kepaduan berkuasa dengan Umno sudah longgar dan sudah mulai bertindak sebagai pembangkang dan jadi kurang siuman. Tampaknya corak dan stail MCA lebih kurang Umno saja. Semua ini berubah apabila parti itu mengalami kekalahan teruk dalam pilihan raya lalu. Jelas kekalahan teruk itu menghuyung hayangkan MCA.

Beberapa telatah ataupun tindakan MCA menyerlah akan ketakutan kegelisahannya, apabila beberapa pemimpin parti itu terus terusan menyerang Pas. MCA kini mulai terikut-ikut dengan tektik dan budaya politik peras ugut Umno. Politik samseng dan gengstar di zaman Gee Him dan Hai San cuba dipraktikan semula. Hari ini ia menerusi kata-kata tetapi tidak mustahil bila sampai masa nanti ia melibatkan fizikal. Manusia bila sudah terdesak sanggup melakukan apa saja.

Isu-isu agama yang merupakan isu yang tidak relevan dimainkan MCA, tapi kini turut sama ditimbulkan.  Untuk apa dan mengapa MCA bercakap mengenai hudud, penutupan aurat atau mengkritik pemimpin spritual Pas Nik Abdul Aziz Nik Mat padahal ianya tidak relevan. Isu-isu itu patut dipajakkan kepada Umno saja. Jadi apabila MCA juga terikut-ikut ia menunjukkan keadaan parti itu sudah sangat tenat dan statusnya dua kali lima saja dengan Umno.

Dengan mudah dapat difahami kenapa MCA bertindak demikian kerana hendak meracuni pemikiran masyarakat Cina dengan isu agama. Menakut-nakutkan orang Cina dengan hudud. Jawabnya kerana parti itu bimbang dengan politik dinamik DAP yang berjaya memberi kefahaman kepada orang Cina tentang Pas dan Islam. DAP berjaya menterjemahkan Islam yang hendak dipraktikan oleh Pas. DAP berjaya membawa politik baru yang menyelesakan semua pihak. DAP kini sudah menuteraliskan sikap chauvenistiknya dan membuang persepsi buruk terhadap Pas yang bertompok dalam kepala orang Cina selama ini. Perkembangan inilah menakutkan MCA.

Di sinilah bijak dan pratikalnya DAP dalam satu masa ia mengait dua keuntungan; orang Cina senang kepada mereka Melayu juga suka kepadanya. Hakikat ini terbukti bila mana ramai pemuka-pemuka Melayu termasuk bekas ahli Umno menyertai DAP. Sebagai contohnya sdr Aspan Alias, Ariff Sabri Abdul Aziz dan beberapa anak muda berkelulusan undang-undang.

Makanya jangan salahkan DAP kalau parti terilham dari PAP Singapura itu makin mendapat kepercayaan dan keyakinan umum kerana parti itu mempelajari dan cuba memahami aspirasi orang Melayu dan Islam. DAP mempelajari tamadun dan sejarah Islam. Cukup... walaupun DAP tidak mahu mengkaji apakah kejernihan akidah Islam tetapi ia sudah meletakkan dirinya disenangi oleh orang Islam kerana minat dan persefahaman ditunjukkan. Berbeza dengan MCA usahkan untuk mencari makrifah disebalik akidah Islam untuk membaca tamadun dan sejarah kehebatan pemerintahan Islam juga malas.

Sebenarnya MCA mempunyai peluang lebih luas untuk mengenali juzuk-juzuk Islam berbanding dengan DAP. Bukankah MCA berkawan dengan Umno yang menjadi kerajaan lebih empat dekad. Umno ada Jabatan Kemajuan Islam, ada Yayasan Dakwah, ada Pusat Tamadun Islam dan segala macam institusi keIslaman. Sepatutnya MCA atau Umno mengambil kesempatan ada segala kemudahan itu memberi faham kepada MCA mengenai tamadun dan sejarah kemudian perlahan-lahan memberi kefahaman keimanan.

Di sinilah bijak dan 'tartil' Pas. Pas menggunakan peluang yang ada dengan berbaik dan bermaufakat politik dengan DAP untuk menjelaskan Islam. Hasilnya DAP faham dan menerima ataupun tidak membantah kepada Pas hendak melestarikan kemurnian Islam. Buktiknya DAP tidak menolak hudud secara totok dan sebodoh MCA dan Umno. Bolehlah disifatkan Pas jauh lebih bijak dan ke depan berbanding dengan Umno yang kekal dengan bentuk dan pradigma lama yang ekstrim dan fanatik.

Sayangnya kemudahan dan segala intitusi keIslaman yang boleh dijadikan wadah mendidik orang mengenal dan mendekati Islam dimiliki kerajaan Umno tidak diguna sepenuhnya. Sebaliknya institusi itu diguna untuk menyerang Pas, memperleceh aktiviti keIslaman yang dijalankan Pas serta membuat tohmahan dan fitnah kepada mana-mana golongan atau gerakan Islam yang ingin menegakkan Islam tanpa menggunakan bendera Umno. Atas kontrasnya tindakan ini ia sudah dapat difahami oleh mereka yang ingin faham seperti DAP.

Isu hudud kini berada dalam senarai teratas dalam isu-isu yang hendak digunakan MCA untuk menakutkan orang Cina agar kembali menyokongnya dalam pilihan raya akan datang. Semua pemimpin MCA didakwah atau diberi kursus oleh Umno agar memanipulasikan hukum hudud. Umno mengajar atau MCA mengikut katabual atau 'kitab Umno' Umno bahawa hudud yang diperkenalkan Pas itu ada hudud ala-ala Pas. Di sinilah huduh dan 'mahabul'nya Umno terhadap Islam dan inilah juga konflit besar parti itu dengan Pas.

Bermula daripada presiden MCA, Chua Soi Lek membawa kepada ketua pemudanya, Wee Ka Siong kemudian disambut oleh Naib Pengerusi Wanitanya, Heng Sei Kie mengecam hudud dan perintah menutupi aurat. Mereka memberi tahu orang Cina yang hukum hudud zalim. Kata Wee Ka Siong hudud itu bukan yang sejati dari Quran tetapi ia hudud ala Pas. Manakala Sei Kie alias sengkek pula menuduh Nik Aziz membenarkan wanita bukan muslim yang tidak tutup aurat boleh dirogol.

Jelas kata-kata Ka Siong itu adalah bergelumang dengan air liur orang yang berkawan dengan syaitan baik, Mahathir Mohamed. Mahathirlah yang membuat tempelakkan hukum hudud diperkenalkan Pas sebagai bukan hukum hudud sebenar tetapi hudud Pas. Ironisnya apabila diminta manakah deraf hudud sebenar ataupun hudud Umno sampai kini masih tidak terkutik apa-apa dan para ulama Umno juga terpaksa menyelak pelikat sendiri untuk melihat apakah 'roti canai' yang mereka makan ada telor atau tidak.

Soi Lek lebih dahysat dan celupar mulutnya dari Wa Siong apabila mengatakan jika hukum hudud dilaksanakan menyebabkan 1.2 juta rakyat negara ini akan kehilangan pekerjaan akibat permis tempat mereka berkerja seperti kelab malam, perjudian dan sebagainya ditutup. Jelas sekali pernyataan Soi Lek itu merupakan kenyataan hasutan dan tidak wajar dilakukan oleh seorang pemimpin Cina yang partinya didaftar di negara ini. Andaian atau juga bersifat jahat dan khianat dan memburukkan Islam.

Saya tidak tahu apakah presiden MCA ini seorang ahli politik atau ahli gimnastik? Kalau dia seorang ahli politik yang mempunyai perasaan Malaysia dia tidak akan membuat kenyataan atau andaian seperti itu, lainlah kalau dia seorang gimnastik dia boleh mengatakan kalau hudud dilaksanakan semua orang Cina bukan muslim akan dipancung.

Politik Soi Lek dan Ka Siong itu tidak sihat. Benarlah seperti kata Naib Presiden Pas Salahuddin Ayub yang menyifatkan politik MCA kini tidak sihat dan dinamik berbanding dengan politik DAP.Subjek atau isu dibawa oleh Ka Siong yang mengungkitkan soal agama dan perkauman menunjukkan ketua pemuda itu dangkal dan tidak bijak dalam politik. Padan dengan mukanya kalau Salahuddin mengatakan politik Ka Siong politik usang dan MCA rugi mempunyai seorang pemimpin muda seperti itu.

Akhirnya kita memberi ingatan kepada MCA agar tidak terus menimbulkan isu-isu yang tidak relevan dengannya seperti isu hudud dan penutupan aurat. Mereka perlu sedar sebagai hamba Allah yang masih kafir dan kufur tidak manis untuk bercakap soal kemurnian Islam. Kalau orang Islam seperti Umno pun masih berjibuh - kucar bara dalam memahami Islam, apa lagilah orang-orang MCA seperti Chua Soi Lek yang moralnya sangat rendah dan hudud berdasarkan klik video persundalannya. [wm.kl. 5:35 pm 21/10/12]

MiLo SuaM

Posted: 21 Oct 2012 01:30 AM PDT

MiLo SuaM


Cuba politikkan sukan, Adun BN Melaka jadi bahan kutukan sahabat facebook

Posted: 20 Oct 2012 01:52 AM PDT

CUBAAN seorang Adun Barisan Nasional dari Melaka, untuk menyelitkan sentimen politik menjelang pertandingan akhir Bola Sepak Piala Malaysia 2012 mengundang padah apabila beliau menerima kutukan rakan-rakan di facebook.

Ghazale Muhammad, Adun Barisan Nasional Serkam itu cuba mengaitkan perlawanan akhir Piala Malaysia Kelantan melawan ATM sebagai PAS melawan tentera. Namun komen yang dianggap bodoh melalui akaun facebook itu dihujani kutukan demi kutukan sahabat-sahabatnya di facebook.



Nampaknya taktik politik murahan ini memakan diri. Kalau kita lihat penyokong Kelantan contohnya tidak kira fahaman politik sama ada PAS ataupun Umno, mereka boleh bersatu dan duduk bersama menyokong pasukan Kelantan.

Jika anda selalu ke stadium menyaksikan perlawanan bola sepak seperti ini, anda boleh lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana penyokong Umno dan PAS meskipun membawa bendera parti masing-masing, namun mereka duduk bersama menyokong Kelantan.

Namun Adun BN dari Melaka ini yang jelas diketahui bahawa sukan bola sepak negerinya sendiri lingkup gara-gara campur tangan orang politik cuba menanam kebencian kepada penyokong bola sepak Kelantan.

Meskipun Negeri Kelantan ditadbir oleh Parti Islam, PAS namun pengurusan Pasukan Bola Sepak Kelantan tetap di bawah pengurusan orang kuat Umno. Kerana apa? Kerana Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan tahu, orang kuat Umno itu lebih berkelayakan.

Kalau korang rasa-rasa berhajat nak berikan pendapat bolehlah tinggalkan komen di wall Adun BN ini, klik sini [facebook]


ReJaM© "Orang sibuk nak tengok bola dia pulak sebok sebar propaganda politik kah kah kah... "

Blog-list Malaysia

Posted: 21 Oct 2012 01:18 AM PDT

Blog-list Malaysia


Umno Hantar Rombongan Jumpa Tok Guru Nik Aziz..

Posted: 20 Oct 2012 08:25 PM PDT

Nik Aziz: Amal mawaddah, bubar Umno naung dalam satu parti


KOTA BHARU- Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengajak umat Islam bersatu dalam satu parti dengan mengamalkan mawaddah (sifat kasih sayang) dalam politik sambil berkata, "kita tiru tindakan" bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, sejak lebih 20 tahun Kelantan, pihaknya tidak nampak ada hubungan (mawaddah) wujud di antara parti Pas dan Umno biarpun terdapat Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) di negeri ini.



"Kita ajak orang Melayu supaya berbalik semula kepada Islam kerana apabila kita tinggalkan cara Islam, ertinya kita sudah terlajak.

"Apabila kita terlajak, kita tidak percaya kepada Islam dan apabila tidak percaya kepada Islam, kita tidak percaya kepada al-Quran, tidak percaya kepada Nabi Muhammad dan tidak percaya kepada ALLAH…ini cukup bahaya," kata beliau kepada pemberita selepas merasmikan Program Sambutan Hari Keluarga Mawaddah Peringkat Negeri Kelantan di Taman Tengku Anis, Tanjung Chat, di sini, hari ini.

Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Kerajaan Kelantan, Wan Ubaidah Wan Omar; isteri Nik Aziz, Tuan Sabariah Tuan Ishak dan Pakar Motivasi, Dr Robiah K.Hamzah.

Nik Aziz berkata, sebagai umat manusia, mereka diminta menjaga Islam kerana ajaran agama itu cukup sempurna termasuk melalui demokrasi Islam.

Menurutnya, dalam politik, manusia perlu menghubungkan politik dengan Nabi Muhammad iaitu apabila menyebut nama Nabi Muhammad SAW, ia mengingatkan umat terhadap politik Islam.

"Dalam sembahyang, kita menyebut salam ke atas Nabi Muhammad biarpun Nabi tiada waktu kita solat, namun kita diajar ada hubungan rapat manusia dengan Nabi," katanya.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, bagi melaksanakan mawaddah dalam kedua-dua parti (Pas-Umno) berkenaan, beliau ada membuat cadangan kepada rombongan yang sampai dari Kuala Lumpur semalam.

"Saya kata begini kepada rombongan itu semalam, kita tiru tindakan Dr Mahathir (Tun) buat kepada Parti Semangat 46 iaitu semasa Parti Semangat 46 nak masuk Umno dulu, Dr Mahathir kata bubar Parti Semangat 46.

"Begitu juga jika Umno mahu berbaik dengan Pas, kita juga mahu bubar dasar kebangsaan, kita (Pas) masukkan dasar Islam, bubar Umno, apa kurangnya dengan Islam," katanya.

Katanya, Dasar Kebangsaan itu pertamanya adalah ajaran dari Eropah dan keduanya, Islam mampu menjamin manusia ke pintu syurga.



Pemuda MCA Tegur Video Seks Chua Soi Lek.. Hehe..

Posted: 20 Oct 2012 06:27 PM PDT

KUALA LUMPUR, 20 Okt ― Ketua Pemuda MCA Datuk Wee Ka Siong hari ini berkata sayap tersebut menolak sikap sebuah pasangan muda Malaysia dibelakang blog seks yang gempar baru-baru ini.

Wee (gambar) berkata, Alvin Tan dan Vivian Lee tidak seharusnya menunjukkan hubungan peribadi mereka di Internet semata-mata mahu mendapat perhatian kerana budaya Malaysia ini yang konservatif.

"Mereka tidak seharusnya menggunakan platform ini untuk jadi popular, atau menjadi pelakon video lucah.



"Ini bukan caranya untuk mendidik masyarakat muda," katanya apabila ditemuramah pada perhimpunan agung Pemuda MCA hari ini.

Wee berkata, hak kebebasan individu ada hadnya, terutamanya dalam negara ini yang menolak keterbukaan dalam hal ehwal seksual. Beliau berkata Lee dan Tan seharusnya berfikir kesan tindakan mereka memuatnaik gambar dan video lucah mereka.

Di dalam blog lucah mereka, Lee, 23, dan kekasihnya Alvin Tan Jye Yee, 24 telah meletakkan video dan gambar lucah mereka ketika melakukan hubungan seksual.

Blog tersebut telah ditutup oleh pasangan terbabit, cuma meninggalkan beberapa tulisan dari 20 September hingga 15 Oktober, tetapi gambar dan video tersebut telah disiarkan di Gutter Uncensored.



Video Menarik Rais Yatim Bantai TV3 Dan RTM

Posted: 20 Oct 2012 04:33 AM PDT



Kelab Greenboc

Posted: 21 Oct 2012 01:04 AM PDT

Kelab Greenboc


[DASYAT] 11 Isteri Kongsi Satu Suami

Posted: 20 Oct 2012 11:43 PM PDT

Pakatan madu di laman sosial

KUALA LUMPUR: Usianya baru 30 tahun tetapi memiliki sekurang-kurangnya 11 isteri berikutan licik menggunakan ‘ayat power’ untuk memperdaya gadis naif dengan imej warak, selain kepakarannya memalsukan dokumen bagi meyakinkan jabatan agama di negara ini.

Dalam kebanyakan kes, kaki temberang itu mengaku masih bujang tetapi ada juga antara isterinya dipikat menerusi cara meraih simpati seperti kononnya menghadapi masalah rumah tangga selain sudah bercerai.


BERANI.... lelaki terbabit ketika bernikah dengan seorang daripada 11 isterinya.


Menggunakan gelaran ustaz untuk memperdaya mangsa, lelaki sama sebelum ini hanya menipu pengunjung masjid dengan mengadakan ceramah agama serta memperdaya bakal jemaah umrah, selain pernah melakukan pecah amanah sebelum menghentikan seketika kegiatan itu sejurus gambarnya terpampang di akhbar atas beberapa pertuduhan jenayah.

Selepas sekian lama mendiamkan diri, lelaki terbabit kini terjun semula ke dunia penipuan, tetapi kali ini mangsanya adalah wanita hingga mampu memiliki sekurang-kurangnya 11 isteri, termasuk ada antaranya ditinggalkan sehari selepas berkahwin.

Seorang daripada wanita dikahwininya, Naimah Ismail, 24, (bukan nama sebenar), berkata dia hanya bernikah empat hari sebelum ditinggalkan dan kini dalam proses menuntut fasakh daripada lelaki terbabit.


Lelaki lebih empat isteri persenda agama

KUALA LUMPUR: Lelaki yang berkahwin serentak dengan lebih daripada empat isteri boleh dikategori sebagai mempersendakan agama kerana Islam mengharamkan perbuatan itu.

Pengerusi SukaGuam, Datuk Khairul Anuar Rahmat berkata, berkahwin lebih daripada empat isteri hanya berlaku pada zaman jahiliah dan selepas kedatangan Islam, seorang lelaki hanya dibolehkan mempunyai empat isteri dalam satu-satu masa.

Menurutnya, kes seorang lelaki yang kini dipercayai mempunyai tujuh isteri adalah kali pertama didengar dan ia boleh berlaku jika perkahwinan secara poligami ini tidak didaftarkan kepada pejabat agama.

"Memang perkara ini boleh berlaku dan jika ia berlaku, bermakna lelaki berkenaan sengaja mempersendakan agama dan tindakan boleh diambil terhadapnya.

"Enakmen Jenayah Syariah mempunyai peruntukan terhadap mereka yang mempersendakan agama, jadi individu terbabit boleh dibawa ke muka pengadilan," katanya.

Khairul Anuar berkata, poligami sememangnya sesuatu yang halal dan diharuskan Islam dan melalui sistem perkahwinan ini seseorang lelaki boleh mempunyai lebih daripada seorang pasangan hidup.

"Dalam Islam, poligami hanya dibenarkan ke atas si suami untuk beristeri lebih daripada satu dengan had empat orang seperti firman Allah (surah an-Nisa: 3) yang bermaksud: "Dan jika kamu takut tidak berlaku adil terhadap perempuan-perempuan yatim (apabila kamu berkahwin dengan mereka), maka berkahwinlah dengan sesiapa yang kamu berkenan dari perempuan-perempuan (lain): dua, tiga atau empat.

"Kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil (di antara isteri-isteri kamu) maka (berkahwinlah dengan) seorang sahaja, atau (pakailah) hamba-hamba perempuan yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat (untuk mencegah) supaya kamu tidak melakukan kezaliman," katanya.
-HM

Terima Kasih MCA kerana Hina & Tentang Hudud!

Posted: 20 Oct 2012 10:25 PM PDT



Tatkala MCA berjuang habis-habisan menghina dan menentang hudud, di sana terdapat beberapa orang non-muslim yang erpandangan positif terhadap undang-undang Islam tersebut.

Membuktikan bahawa langkah MCA - sekutu Barisan Nasional yang diterajui UMNO itu bukan hanya menyentuhi sensitiviti umat Islam malah turut tidak disenangi oleh non Muslim juga.

Kini, MCA dilihat sebagai sebuah parti cauvinis yang ANTI-ISLAM.

Ia juga petanda tamatnya era pemerintah BN menjelang PRU13 nanti.

Justeru itu, terima kasih MCA kerana sumbangan bermakna anda untuk tumbangkan BN!

PANAS! Chua Soi Lek Melampau Hina Hudud! Ini Balasannya!




Kenyataan biadap berunsur menghina agama yang diucapkan Presiden MCA, Chua Soi Lek yang mendakwa 1.

2 juta rakyat akan hilang pekerjaan jika hukum hudud dilaksanakan nampaknya memakan diri! Lihat saja apa yang terjadi semasa perhimpunan Agung parti itu yang bermula sejak semalam hingga lewat petang ini.

Foto yang dirakam di atas diambil kira-kira jam 11 pagi semalam semasa perwakilan pemuda sedang membahaskan usul menyokong kepimpinan perdana menteri Najib Altantuya dan memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum akan datang.

Hampir satu pertiga kerusi yang diperuntukkan di dalam Dewan San Choon, tempat persidangan tersebut kosong tanpa dipenuhi seperti tahun-tahun lepas.

Ada di antara perwakilan pemuda yang ditemui enggan memberikan sebarang komen mengapa dewan yang boleh menempatkan lebih 1,500 perwakilan pada satu-satu masa terdiri daripada sayap pemuda, wanita dan senior parti itu kosong semasa persidangan berlangsung.

Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong dalam ucapannya tanpa berlapik terus menghentam Pakatan Rakyat kununnya hutang negara dalam keadan terkawal walaupun sudah mencecah RM502 bilion sehingga hujung tahun ini.

Kelmarin, kenyataan Chua tersebut menerima kritikan keras daripada PAS dan NGO pendesak Melayu PERKASA.

Ketua pemuda PAS, Nasrudin Hasan mendakwa pemimpin MCA itu meracau-meracau dan cuba menjadi hero kartun apabila mengeluarkan kenyataan seperti itu.

Nasrudin juga berkata Chua tidak profesional kerana mengeluar kenyataan "dangkal", "melucukan" dan "tidak berasas" itu, dengan hanya bersandarkan SMS daripada individu yang tidak dikenali.

Manakala PERKASA membayangkan haram bagi umat Islam untuk mengundi MCA dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kenyataan terbarunya berhubung hudud yang didakwa menghina Islam.

Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali berkata, walaupun PERKASA memutuskan untuk memenangkan BN dalam pilihan raya umum depan, tidak bermakna ketetapan itu tidak boleh berubah terhadap calon MCA.

Chua menimbulkan dakwaan itu dalam satu blog video dan di Facebook dengan memetik satu SMS oleh individu tidak dikenali.

Beliau menyenaraikan pelbagai industri yang terjejas sekiranya hudud dilaksanakan, termasuk pekerjaan di resort perjudian Genting Highlands, pusat pertaruhan dan juga rumah urut.

Jika beginilah suasana dan semangat yang ditunjukkan sayap pemuda sebagai tunjang serta pelapis MCA pada masa depan, diyakini parti tersebut akan terus tenggelam seperti mana prestasi yang ditunjukkan pada pilihanraya umum lalu.

MCA dan Chua Soi Lek jangan salahkan sesiapa, sebaliknya salahkan diri sendiri kerana kaum Cina sendiri sudah lama meninggalkan parti perkauman yang hanya mengikut telunjuk Umno hatta dalam pemilihan presidennya sekalipun!
--jalanpulang



[VIDEO] Kelantan vs ATM (3-2) Final Piala Malaysia, Saksikan 5 Gol-gol Menarik

Posted: 20 Oct 2012 08:02 PM PDT


Kelantan membuktikan kehebatan sebagai gergasi Pantai Timur apabila mencatat kejuaraan treble musim ini dengan merangkul Piala Malaysia 2012 setelah menewaskan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 3-2 di Stadium Shah Alam, malam ini.

Sebelum ini, Kelantan menjuarai Liga Super dan Piala FA. Pencapaian Kelantan ini kali terakhir dilakukan oleh Kedah selama dua musim berturut-turut pada 2007 dan 2008.

Indra Putra Mahayuddin menjadi wira pasukan Kelantan apabila menjaringkan gol kemenangan sekali gus memastikan Piala Malaysia menjadi milik The Red Warriors setelah hampa pada tahun lepas.

Kelantan, juara Piala Malaysia 2010, tiga kali mendahului ATM sebelum wisel penamat masa tambahan.

Tahun lalu, Kelantan kalah dengan Negeri Sembilan.

Dalam perlawanan malam ini, ATM hampir mendapatkan jaringan awal pada babak awal perlawanan menerusi pemain pertahanannya bagaimanapun, sepakannya tersasar.

ATM sekali lagi hampir menjaringkan gol tetapi percubaan Kaptennya, Hairuddin Omar berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Kelantan terus mengatur strategi dan melakukan serangan, namun percubaan Muhammad Afiq Azmi berjaya ditepis oleh Mohd Farizal Harun pada minit keenam.

Pada minit ke-12, Kelantan sekali lagi hampir mendahului lawan tetapi tendangan Norshahrul Idlan Talaha sedikit melencong ke tepi tiang gol.

Susulan serangan pasukan Kelantan, ATM melakukan serangan balas.

Kali ini tandukan Hai-0 sekali lagi melambung tinggi pada minit ke-13.

Kelantan mula menemui rentak permainan apabila terus melakukan serangan diketuai Kaptennya, Mohd Badhri Radzi.

Begitupun, serangan menerusi Indra Putra dan Afiq terus gagal membolosi gawang lawan apabila berjaya didakap oleh Farizal Harun.

Keghairahan Kelantan dalam memburu gol pertama akhirnya tertunai apabila rembatan kencang NorShahrul Idlan Talaha berjaya menewaskan Farizal Harun pada minit ke-43.

Bersambung babak kedua, tidak sempat Kelantan mengatur rentak permainan, ATM terlebih dahulu menjaringkan gol penyamaan menerusi Rezal Zambery Yahya iaitu minit ke-48.

Selang satu minit kemudian, Kelantan memperkemaskan corak permainan dengan aksi lebih tersusun dan Mat Yo sekali lagi menjadi wira apabila menjaringkan gol kedua.

Kegembiraan Kelantan bagaimanapun tidak bertahan lama, apabila jaringan Marlon Alex James pada minit ke-61 berjaya menyamakan kedudukan, sekali gus menggegarkan stadium dengan sorokan penyokong ATM.

Setelah kedua-dua pasukan terikat 2-2, perlawanan diteruskan di masa tambahan selama 30 minit.

Umpama mendapat semangat dari gol kedua, anak didik B.Sathianathan melancarkan gerakan bertali arus melalui kombinasi pemain Hai-0, Marlon dan Aidil namun berjaya dikekang oleh pertahanan Kelantan.

Sebaliknya, Kelantan yang mendapat sorokan lebih 60,000 penyokong nyata menyuntik semangat dalam diri mereka.

Dengan itu, pada minit kelima masa tambahan, gerakan menarik Indra Putra akhirnya berjaya menewaskan penjaga gol ATM, Farizal Harun sekali gus memadam impian skuad The Army untuk menjulang Piala Malaysia buat julung kali.

Pencapaian anak buah Bojan Hodak mendakap piala keagungan bola sepak tanah air itu kali ini adalah yang kedua selepas kali pertama memenanginya pada 2010 apabila menumpaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Walaupun turun tanpa penyerang import dari Lubnan, Mohamed Ghaddar di jentera serangan, ia tidak sedikit pun menjejaskan asakan pasukan dari Pantai Timur itu bagi menyekat ATM daripada melakar sejarah menjulang piala berprestij itu buat pertama kali. -SH

Berikut kedudukan jaringan:

ATM (2) mln Kelantan (3)

Jaringan ATM:
Rezal Zambery Yahya minit ke-48
Marlon Alex James minit ke-61

Jaringan Kelantan:
Norshahrul Idlan Talaha minit ke-43 dan minit ke-49
Indra Putra minit ke-95

[PANAS] Robengah Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata ‘Saya Orang Kecil, Biar Tuhan Balas’

Posted: 20 Oct 2012 05:07 PM PDT

Jingga 13 akan mendedahkan rakaman video pertemuan dengan keluarga dan bekas pembantu rumah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim, kata Koordinatornya, Fariz Musa.

"Kita akan dedahkan selepas buat laporan di Kedutaan Indonesia (berhubung kes ini)," katanya pada sidang media di hadapan pintu masuk pejabat Kementerian itu petang tadi.

Katanya lagi, video itu dirakam ketika wakil Jingga 13 melawat kampung halaman Robengah di Banjanegara, Indonesia sekitar Mac lalu untuk bertemu dan mewawancara beliau.

"Ketika wawancara, Robengah turut ditanya sama ada beliau pernah diperkosa Rais…beliau jawab, 'saya ini orang kecil, biar Tuhan sahaja membalasnya'," katanya lagi.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya itu ketika bekerja di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007. Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan dakwaan itu dalam satu surat pada 2007 .

Dalam lawatan itu, rumah baru Robengah yang didakwa bernilai kira-kira RM100,000, turut dirakam wakil Jingga 13.

Terdahulu, Jingga 13 dalam kenyataannya mempersoalkan sumber kewangan Robengah untuk membina rumah berkenaan, sedangkan dia hanya dibayar gaji paling tinggi RM500 sebulan ketika menjadi pembantu rumah Rais.

Fariz bersama-sama lapan lagi ahli Jingga 13 tiba di pejabat Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan pada jam 3.30 petang tadi bagi menghantar memorandum berhubung dakwaan itu.

Memorandum itu, antara lain menuntut Rais menjawab sumber kewangan Robengah dan sama ada wujud korupsi sehingga Robengah dibiayai dengan cukup lumayan agar menarik balik pengakuannya sebelum ini.

Memorandum berjaya diserahkan kepada Ketua bahagian Pentadbiran Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, M Janagarajan kira-kira jam empat petang. -KD

Ulasan GB

GB sudah katakan dahulu, hukum kebenaran dan keadilan akan tetap mengambil tempat sekalian ia cuba ditutup dengan apa cara pun.

Marilah kita sama-sama berdoa agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba'ah, wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

Isterinya Dilarikan Lelaki Setelah Bekenalan Melalui Facebook

Posted: 20 Oct 2012 07:31 AM PDT

Jempol - Seorang suami terpaksa membuat empat laporan polis membabitkan kehilangan anak dan isterinya dipercayai mengikut seorang lelaki pada 15 Oktober lalu.

Bapa tiga cahaya mata, Mohd Salleh Hussin, 54, berkata, tidak menyangka isterinya hilang bersama seorang anaknya, Nuralia Nadira,3, ketika keluar membeli barang di pekan Bahau pada 15 Oktober lalu.

Menurutnya, sebelum ini isterinya, Nik Rosmalina Nik Mat, 28 akan memaklumkan kepadanya sekiranya pulang lewat.

"Namun, sehingga jam 7 petang dia masih tidak pulang. Dalam keadaan kelam-kabut dompet saya pula hilang pada hari yang sama tetapi tidak saya endahkan sebab sibuk mencari isteri dan anak.

"Kemudian, saya cuba hubungi isteri namun tidak berjawab.Esok harinya (16 Oktober) saya pergi ke bank untuk keluarkan duit menggunakan buku sebab kad pengeluaran wang automatik (ATM) hilang bersama dompet.

"Alangkah terkejutnya saya apabila pegawai bank memaklumkan saya telah mengeluarkan duit kira-kira RM5,004 bermula jam 7.14 pagi pada 15 Oktober lepas, secara berulang di tempat yang sama iaitu dekat Petronas, Serdang Raya, Selangor," katanya.

Menurutnya, dia juga dimaklumkan melalui kamera litar tertutup dekat kawasan itu, bahawa terdapat seorang lelaki mengeluarkan wang pada 7.14 pagi dengan menaiki kereta jenis Proton Wira Aerobik.

"Saya terpaksa menyekat semua kad ATM bagi mengelakkan duit saya terus dikeluarkan dan saya mengesyaki isteri yang mengambil dompet itu.

"Saya difahamkan daripada keluarga terdekat bahawa isteri saya ada mengenali seorang lelaki melalui telefon kemudian berhubung melalui laman sosial Facebook... jadi, saya percaya perkara ini ada kaitan dengan kehilangan mereka.

"Namun, saya harap sangat lelaki terbabit serah diri dekat balai polis terdekat dan berharap supaya isteri dan anak pulang semula ke rumah," katanya.

Mohd Salleh berkata, orang ramai yang mengenali atau melihat isterinya dan anaknya diminta segera menghubunginya di talian 019-2041301 atau 06-4692800.

Tambahnya, dia bersedia berbincang dengan isterinya secara baik berhubung perkara terbabit selain tidak mahu hal itu berlarutan terlalu lama.

Untuk rekod, laporan pertama, Mohd Salleh membuat repot mengenai kehilangan dompet berisi pelbagai kad bank; repot kedua mengenai kehilangan isterinya; repot ketiga mengenai duit dalam akaunnya hilang dan keempat mengenai menjejak panggilan keluar masuk nombor telefon isterinya.

[BONGKAR] Siapa Dermawan Rahsia Untuk Musa Aman Didedahkan

Posted: 20 Oct 2012 05:31 AM PDT

Para Dermawan Rahsia Untuk Musa – Kami Dedahkan Wang Sogokan UMNO Sabah!

Pada hujung minggu ini Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengatakan adalah "betul" bagi parti politiknya untuk menerima derma berjuta-juta dollar dari penderma yang tidak perlu didedahkan.

Empat tahun yang lalu Ketua Menteri Sabah, Musa Aman telah berusaha menafikan bahawa wang ini ada kaitan dengannya atau mempunyai sebarang kaitan dengan seorang yang benama Michael Chia.

Namun kini, Perdana Menteri telah terpaksa berhadapan dengan bukti-bukti yang menunjukkan bahawa wang itu dikaitkan dengan Musa. Musa seharusnya memohon maaf kerana telah menafikan adanya kaitnya dengan Michael Chia, dan dia juga harus memohon maaf pada Sarawak Report yang telah dituduhnya menerbitkan dokumen-dokumen palsu dan menyebarkan fitnah terhadapnya.

Beralasankan bahawa semua bayaran itu dibuat kepada UMNO telah termusnah kerana bukti-bukti bahawa Michael Chia telah juga membuat pembayaran menggunakan akaun-akaunnya kepada anak-anak Musa selama beberapa tahun mereka menuntut di luar negara.

Adakah pengajian anak-anak Musa di Australia itu ada kepentingan dan kaitan dengan wang UMNO? Nampaknya Pengerusi UMNO Sabah itu bukan sahaja menggunakan wang itu untuk kepentingan politiknya (sebagaimana dia berikan sebagai alasan) lebih dari kegunaan peribadinya. Wang itu juga turut digunakannya untuk membiayai perbelanjaan ahli-ahli keluarganya.

Nampaknya BN cuba mengatakan bahawa kaedah yang digunakan oleh negara-negara bertamadun yang lain untuk mempastikan keboleh-percayaan tidak dipedulikan oleh BN, kerana kita boleh percaya pada mereka bahawa mereka tidak menerima sebarang wang rasuah!

Lim bersaudara mempunyai banyak lesen dan konsesi yang diterima mereka dari Yayasan Sabah yang dipengerusikan oleh Musa Aman (yang juga Ketua Menteri Sabah dan juga Pengerusi UMNO Sabah). Hasil-hasil kajian kami mendapati bahawa syarikat-syarikat Maxland Sdn. Bhd., Cergas Kenari Sdn. Bhd dikendalikan oleh Priceworth Industries Sdn. Bhd. dimana Andrew Lim merupakan ketua mereka. Lim juga merupakan pengawal dan pengendali bagi banyak syarikat pembalakan di Sabah.

Andrew Lim dan saudaranya Freddy Lim juga berada di sebalik agen-agen pembalakan Wayco Enterprise Ltd, yang berpangkalan di Hong Kong dan syarikat Hillywell Inc adalah pembayar berjuta-juta dollar ke dalam akaun-akaun UBS Michael Chia. Pembayaran-pembayaran ini telah ditimbulkan oleh pihak ICAC Hong Kong dalam siasatan-siasatan mereka.


Jika ianya bukan suatu kesalahan dengan berjuta-juta dollar yang didermakan kepada UMNO Sabah (yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman) diterima daripada kroni-kroni pembalakan yang telah dianugerahkan lesen-lesen pembalakan dari Lembaga Pengarah yayasan Sabah (yang juga dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman), kenapa pula Perdana Menteri membiarkan Sarawak Report menerbitkan semua ini?

Musa seharusnya mengumumkan mengenai para penyumbang dananya dan dia seharusnya merasa bangga bahawa UMNO Sabah mendapat faedah dari berjuta-juta wang sogokan untuk mendapatkan lesen-lesen pembalakan memusnahkan saki-baki hutan dara dan bahawa mereka gembira mengharapkan ketibaan wang yang cuba diseludup masuk ke Sabah oleh Michael Chia (yang mendapat banyak lesen pembalakan dan mempunyai banyak kereta mewah, telah banyak kali mengakui bahawa dirinya adalah seorang yang buta huruf dalam mahkamah).

Syarikat-syarikat yang dikaitkan dengan kroni pembalakan dari Sarawak, Ting Pek Kiing juga pernah menerima banyak lesen pembalakan dari Yayasan Sabah. Dalam pada itu, syarikat-syarikat lain yang dikaitkan dengan kroni ini juga turut bermurah hati menyumbangkan dana ke dalam akaun-akaun Michael Chia yang menjadi punca kewangan RM40 juta untuk dibawanya kepada Musa dalam tahun 2008.

Simon Ling Ding Dieng adalah sepupu Ting Pek Kiing yang juga rakan niaganya yang turut menerima lesen-lesen pembalakan, dan begitu juga seorang lagi kroni pembalakan yang bernama Ngui Ing Chuan.

Maka, tidak hairanlah bagi Ngui Ing Chuan dan anak Ting Pek Kiing, Peter Ting Sie Huong merupakan pemegang utama saham-saham dalam syarikat Borion yang telah menyumbang dana yang besar ke dalam akaun-akaun Michael Chia, yang kemudiannya dikeluarkan untuk dijadikan dana kepada Pengerusi UMNO Sabah, Musa Aman!

Edmond atau Admond Looh Boon Chai adalah Ketua pengarah Eksekutif dalam Java Industries sehingga 2010 dan merupakan penerima banyak lesen dari Yayasan Sabah menerusi banyak syarikatnya.

Looh juga merupakan pengawal atau pengendali banyak syarikat yang telah menyumbangkan banyak dana ke dalam jaringan syarikat-syarikat yang dikendalikan oleh Michael Chia bagi pihak Musa Aman (sebagaimana yang telah diakui). Pihak SPRM kini mempunyai bukti-bukti banyak pembayaran yang dibuat oleh syarikat-syarikat kendalian Looh, lagi pun Looh juga merupakan penerima banyak lesen pembalakan dari Musa Aman dalam kapasitinya sebagai Pengerusi Yayasan Sabah.

Sebenarnya banyak wang telah dialirkan dari syarikat-syarikat milik Looh ke dalam akaun-akaun Micahel Chia selama beberapa tahun dan semua mahlumat ini ada pada pihak SPRM!

Ini merupakan jawapan pelik Perdana Menteri pada hujung minggu ini:

"Setiap parti politik berhak menerima sumbangan politik," katanya, sebagai menambah bahawa sumbangan politik dilakukan dengan cara yang betul.

Perdana Menteri Najib enggan mengulas lebih lanjut punca kewangan itu dan turut menambah bahawa parti pembangkang juga menerima sumbangan dana politik. "Pembangkang juga menerima sumbangan dan mereka tidak mengisytiharkannya," [New Straits Times]. Pengakuan-pengakuan sedemikian seharusnya diuji di mahkamah. -sarawakreport.org

MIMPI SENJA

Posted: 20 Oct 2012 11:13 PM PDT

MIMPI SENJA


Umno mesti keluar BN

Posted: 20 Oct 2012 11:02 PM PDT



Nasrudin Hassan,21 Okt 2012
1.     Semakin jelas "MCA anti Islam". MCA terlalu prejudis terhadap Islam malah berani menentangnya secara terbuka. Tidak hanya Presiden MCA Dr Chua Soi Lek sebelum ini mengambil posisi lantang mempertikai perlaksanaan hukum Islam, tetapi kini Pengerusi Wanita MCA Yu Chok Tow dan Naib Pengerusi Wanita MCA Heng Seai Kie mendedahkan sikap dan wajah MCA yang sebenar.

2.     Pengerusi Wanita MCA Yu Chok Tow melahirkan kebimbangan MCA terhadap Ahli Parlimen Islam khasnya daripada UMNO dan BN akan menyokong perlaksanaan hudud di Malaysia berasaskan tanggungjawab sebagai seorang muslim.

3.     Satu kecelaruan yang parah sedang berlaku dalam Barisan Nasional hari ini khasnya melibatkan kedudukan UMNO dan MCA. Selama ini UMNO telah cuba menunjuk sikap bahawa mereka menentang hasrat PAS untuk melaksanakan hukum Allah swt. tetapi kelantangan UMNO itu belum cukup meyakinkan sekutunya MCA untuk menerima UMNO sebagai rakan "sebantal" dalam menentang Islam dan perlaksanaan syariatnya di Negara ini.

4.     UMNO terpaksa "menutup mata" dan "menyumbat mulut" terhadap apa jua kenyataan dan tindakan MCA demi mencari sepangkah dua undi dari non muslim yang rata – rata pada hari ini telah menolak Barisan Nasional yang penuh dengan kurap dan kudis rasuah.

5.     Naib Pengerusi Wanita MCA Heng Seai Kie pula secara terbuka memfitnah Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz Mursyidul AM PAS sekaligus mempersendakan hukum Allah apabila beliau menyebut :

"Pakatan menipu kita untuk percaya bahawa hudud PAS tidak akan menjejaskan hak bukan Islam kerana (berdasarkan hujah Nik Aziz) tiada undang-undang untuk menghalang orang Islam daripada merogol bukan Islam.

"Jika kamu tonton klip Youtube, kamu tahu bahawa Nik Aziz berkata berkata, wanita patut tutup aurat, jika tidak mereka patut dirogol.

"Daripada ucapan Nik Aziz, kami simpulkan bahawa Nik Aziz secara terbuka meminta orang Islam merogol bukan Islam, adakah saya benar?"

6.     Saya mendesak supaya Heng meminta maaf di atas keceluparan dan kebiadabannya terhadap Islam dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Tuduhan yang tidak masuk aqal dan berniat jahat.

7.     UMNO dan MCA sangat terdesak berdepan scenario iklim politik mutaakhir yang menyaksikan peralihan undi ketara kalangan non muslim dari Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat. Akhirnya mereka terpaksa mengamalkan "politik biawak" apabila bercabang lidah dalam kempen mereka.


8.     Berdepan pengundi melayu, mereka berkempen supaya jangan sokong PR kerana kemenangan PR akan menyebabkan kuasa politik dan ekonomi akan jatuh ke tangan non muslim. DAP akan jadi Perdana Menteri dan sebagainya.

9.     Lidah yang sama terus bercabang apabila mereka berkempen pula di kawasan pengundi non muslim supaya jangan menyokong PR kerana kemenangan PR akan menyebabkan hukum hudud terlaksana di Malaysia. Sokong PR ertinya sokong DAP. Sokong DAP ertinya sokong hudud. Begitulah nada dan bahasa kempen mereka.

10.  Kini MCA melahirkan pula keraguan mereka kepada UMNO. Selayaknya mereka berpisah apabila "bersekedudukan" tanpa mempercayai antara satu sama lain. Selayaknya UMNO keluar dari Barisan Nasional kerana tidak lagi dapat kepercayaan daripada MCA. Orang melayu sewajarnya membuka mata melihat apa yang berlaku hari ini untuk mreka membuat pilihan yang tepat.


Nasrudin bin Hassan
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia

Kumpulan K Pop Wonder Girls berbaju kurung ketika konsert di KL

Posted: 20 Oct 2012 09:29 PM PDT


WARTAWAN SINAR HARIAN
21 Oktober 2012
Wonder Girls sopan berbaju kurung
Wonder Girls
COMEL sungguh lima gadis dari kumpulan K-Pop terkenal, Wonder Girls yang memakai baju kurung ketika membuat persembahan di konsert mereka di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Dengan imej sopan sebegitu, mereka langsung tidak kekok menari menghiburkan peminat.

Ramai peminat memuji kumpulan dari Korea Selatan ini kerana pandai membawa diri dan menghormati budaya masyarakat di sini.

Jika artis antarabangsa boleh mengikut garis panduan berpakaian ketika membuat persembahan di Malaysia, mengapa tidak artis kita?

Malah, kebelakangan ini artis tempatan seolah-olah berlumba-lumba untuk tampil seksi di majlis anugerah.

Mungkin selepas ini, penganjuran mana-mana majlis anugerah boleh mengangkat baju kurung sebagai tema pakaian. Pasti ramai artis kita yang tampil sopan dan sejuk mata memandang.

Para Dermawan Rahsia Untuk Musa Aman

Posted: 20 Oct 2012 08:52 PM PDT

 – Kami Dedahkan Wang Sogokan UMNO Sabah!

Pada hujung minggu ini Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengatakan adalah "betul" bagi parti politiknya untuk menerima derma berjuta-juta dollar dari penderma yang tidak perlu didedahkan.

Empat tahun yang lalu Ketua Menteri Sabah, Musa Aman telah berusaha menafikan bahawa wang ini ada kaitan dengannya atau mempunyai sebarang kaitan dengan seorang yang benama Michael Chia.

Namun kini, Perdana Menteri telah terpaksa berhadapan dengan bukti-bukti yang menunjukkan bahawa wang itu dikaitkan dengan Musa. Musa seharusnya memohon maaf kerana telah menafikan adanya kaitnya dengan Michael Chia, dan dia juga harus memohon maaf pada Sarawak Report yang telah dituduhnya menerbitkan dokumen-dokumen palsu dan menyebarkan fitnah terhadapnya.



Beralasankan bahawa semua bayaran itu dibuat kepada UMNO telah termusnah kerana bukti-bukti bahawa Michael Chia telah juga membuat pembayaran menggunakan akaun-akaunnya kepada anak-anak Musa selama beberapa tahun mereka menuntut di luar negara.

Adakah pengajian anak-anak Musa di Australia itu ada kepentingan dan kaitan dengan wang UMNO? Nampaknya Pengerusi UMNO Sabah itu bukan sahaja menggunakan wang itu untuk kepentingan politiknya (sebagaimana dia berikan sebagai alasan) lebih dari kegunaan peribadinya. Wang itu juga turut digunakannya untuk membiayai perbelanjaan ahli-ahli keluarganya.

Nampaknya BN cuba mengatakan bahawa kaedah yang digunakan oleh negara-negara bertamadun yang lain untuk mempastikan keboleh-percayaan tidak dipedulikan oleh BN, kerana kita boleh percaya pada mereka bahawa mereka tidak menerima sebarang wang rasuah!

Lim bersaudara mempunyai banyak lesen dan konsesi yang diterima mereka dari Yayasan Sabah yang dipengerusikan oleh Musa Aman (yang juga Ketua Menteri Sabah dan juga Pengerusi UMNO Sabah). Hasil-hasil kajian kami mendapati bahawa syarikat-syarikat Maxland Sdn. Bhd., Cergas Kenari Sdn. Bhd dikendalikan oleh Priceworth Industries Sdn. Bhd. dimana Andrew Lim merupakan ketua mereka. Lim juga merupakan pengawal dan pengendali bagi banyak syarikat pembalakan di Sabah.

Andrew Lim dan saudaranya Freddy Lim juga berada di sebalik agen-agen pembalakan Wayco Enterprise Ltd, yang berpangkalan di Hong Kong dan syarikat Hillywell Inc adalah pembayar berjuta-juta dollar ke dalam akaun-akaun UBS Michael Chia. Pembayaran-pembayaran ini telah ditimbulkan oleh pihak ICAC Hong Kong dalam siasatan-siasatan mereka.


Jika ianya bukan suatu kesalahan dengan berjuta-juta dollar yang didermakan kepada UMNO Sabah (yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman) diterima daripada kroni-kroni pembalakan yang telah dianugerahkan lesen-lesen pembalakan dari Lembaga Pengarah yayasan Sabah (yang juga dipengerusikan oleh Ketua Menteri Musa Aman), kenapa pula Perdana Menteri membiarkan Sarawak Report menerbitkan semua ini?

Musa seharusnya mengumumkan mengenai para penyumbang dananya dan dia seharusnya merasa bangga bahawa UMNO Sabah mendapat faedah dari berjuta-juta wang sogokan untuk mendapatkan lesen-lesen pembalakan memusnahkan saki-baki hutan dara dan bahawa mereka gembira mengharapkan ketibaan wang yang cuba diseludup masuk ke Sabah oleh Michael Chia (yang mendapat banyak lesen pembalakan dan mempunyai banyak kereta mewah, telah banyak kali mengakui bahawa dirinya adalah seorang yang buta huruf dalam mahkamah).

Syarikat-syarikat yang dikaitkan dengan kroni pembalakan dari Sarawak, Ting Pek Kiing juga pernah menerima banyak lesen pembalakan dari Yayasan Sabah. Dalam pada itu, syarikat-syarikat lain yang dikaitkan dengan kroni ini juga turut bermurah hati menyumbangkan dana ke dalam akaun-akaun Michael Chia yang menjadi punca kewangan RM40 juta untuk dibawanya kepada Musa dalam tahun 2008.

Simon Ling Ding Dieng adalah sepupu Ting Pek Kiing yang juga rakan niaganya yang turut menerima lesen-lesen pembalakan, dan begitu juga seorang lagi kroni pembalakan yang bernama Ngui Ing Chuan.

Maka, tidak hairanlah bagi Ngui Ing Chuan dan anak Ting Pek Kiing, Peter Ting Sie Huong merupakan pemegang utama saham-saham dalam syarikat Borion yang telah menyumbang dana yang besar ke dalam akaun-akaun Michael Chia, yang kemudiannya dikeluarkan untuk dijadikan dana kepada Pengerusi UMNO Sabah, Musa Aman!

Edmond atau Admond Looh Boon Chai adalah Ketua pengarah Eksekutif dalam Java Industries sehingga 2010 dan merupakan penerima banyak lesen dari Yayasan Sabah menerusi banyak syarikatnya.

Looh juga merupakan pengawal atau pengendali banyak syarikat yang telah menyumbangkan banyak dana ke dalam jaringan syarikat-syarikat yang dikendalikan oleh Michael Chia bagi pihak Musa Aman (sebagaimana yang telah diakui). Pihak SPRM kini mempunyai bukti-bukti banyak pembayaran yang dibuat oleh syarikat-syarikat kendalian Looh, lagi pun Looh juga merupakan penerima banyak lesen pembalakan dari Musa Aman dalam kapasitinya sebagai Pengerusi Yayasan Sabah.

Sebenarnya banyak wang telah dialirkan dari syarikat-syarikat milik Looh ke dalam akaun-akaun Micahel Chia selama beberapa tahun dan semua mahlumat ini ada pada pihak SPRM!

Ini merupakan jawapan pelik Perdana Menteri pada hujung minggu ini:

"Setiap parti politik berhak menerima sumbangan politik," katanya, sebagai menambah bahawa sumbangan politik dilakukan dengan cara yang betul.

Perdana Menteri Najib enggan mengulas lebih lanjut punca kewangan itu dan turut menambah bahawa parti pembangkang juga menerima sumbangan dana politik. "Pembangkang juga menerima sumbangan dan mereka tidak mengisytiharkannya," [New Straits Times]. Pengakuan-pengakuan sedemikian seharusnya diuji di mahkamah. -sarawakreport.org

VIDEO (18SX): "TUALA WANITA BERDARAH BUKTI SAYA BUKAN PONDAN"- VIVIAN LEE

Posted: 20 Oct 2012 07:27 AM PDT



Pelajar Malaysia, Alvin Tan dan pasangannya, Vivian Lee, 23 tahun,  memaparkan gambar bogel mereka di Facebook dan blog. Vivian juga menyiarkan gambar tuala wanita berdarah miliknya sekaligus menyangkal  dakwaan mengatakan dia pondan.

Pada usia muda barangkali mereka hanya ingin memancing perhatian masyarakat dan media. Alvin dikatakan pelajar pintar tetapi skop pemikirannya masih skop pemikiran lelaki berusia 23 tahun.
Melalui pengamatan saya, majoriti masyarakat Cina di Malaysia tidak gemar mendedahkan kisah keluarga mereka. 

Semalam saya bersembang bersama rakan setugas berbangsa Cina.

"Ingat lagi segmen Jejak Kasih pernah disiarkan oleh program bual bicara, Malaysia Hari Ini?," soal saya.

Dia menganggukkan kepala.

"Majoriti daripada mereka muncul di kaca televisyen, mencari saudara terdekat hilang, berbangsa Melayu. Tidak pernah saya menonton individu berbangsa Cina merayu dan menangis di televisyen sewaktu menceritakan kisah sedih kehilangan ayah, ibu, adik-beradik," kata saya.

Saya percaya, terdapat kes masyarakat Cina terpisah dengan ahli keluarga tetapi enggan mendedahkan hal itu kepada umum.

Alvin dan Vivian mengambil keputusan berbeza dan tanpa segan silu menampilkan gambar dan video berhubung kegiatan seks mereka di alam maya sebelum ini. Vivian mengaku menerima tekanan daripada keluarganya manakala Alvin pula mungkin ditolak menyambung pelajarannya di National University Of Singapore berikutan tindakan mereka.

Barangkali mereka berdua tidak berfikir secara matang sebelum membuat keputusan.

Setelah tertekan berikutan cercaan masyarakat, mereka menutup blog Sumptuos Erotica dan membuka blog baru tetapi bukan untuk tontonan umum.

Baca blog What's On Dalian, klik di sini untuk mendapatkan gambaran pandangan masyarakat. Nilai juga komen mereka berdua, klik di sini.
-http://www.mazidulakmal.com

hahahahaha ... mai kita pakat-pakat baca apa SPR dok klentong kita

Posted: 20 Oct 2012 05:41 AM PDT


SPR jelaskan ratusan pengundi di satu alamat
8:06PM Okt 20 2012
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar menjelaskan, ratusan pengundi didaftarkan di alamat yang sama disebabkan masalah penempatan setinggan sebelum ini.

"Dalam kes di mana sekelompok pengundi menggunakan satu alamat, apa yang kita lihat di Kuala Lumpur hari ini tidak sama dengan 10 tahun lalu... demografinya sudah berubah," katanya dalam forum di Petaling Jaya hari ini.


Sebagai contoh, katanya, pada suatu masa terdapat ratusan pengundi didaftarkan menggunakan alamat sama di Sulaiman Court ketika terdapat komuniti setinggan pada 20 tahun lalu.

Tempat itu sekarang dibina kompleks membeli-belah Sogo.

"Sebelum ini, apabila penduduk setinggan mendaftar, mereka mungkin pilih satu alamat, mungkin kediaman ketua kampung, dan semua surat menyuratnya masuk ke situ," katanya. - Malaysiakini


PECAH BERITA : KAMERA AES : 97.5% Rakyat Malaysia MENOLAK

Posted: 20 Oct 2012 01:34 AM PDT



KAMERA AES DARI JPJ DAN KERAJAAN BN
UNTUK MENJAMIN KEWANGAN RAKYAT
MASUK POKET KAUM BANGSAWAN.
TERIMA KASIH KERAJAAN BARISAN NASIONAL!
KERANA MEMAHAMI ASPIRASI RAKYAT.


Kuala Lumpur - by @tiewnama..
kerajaan persekutuan dibawah kendalian Barisan Nasional
berkata bahawa kerajaan TIDAK AKAN memansuhkan akta AES
kerana iainya bertujuan mendidik PENGGUNA JALANRAYA
dan bukannya bertujuan MENGAUT KEUNTUNGAN MAXIMA
RM beribu juta untuk kroni seperti yang di gembar gemburkan oleh Pakatan Rakyat


JPJ yang ''mewakili'' dan menjadi juru cakap kerajaan BN berkata sebanyak
63,000 gambar telah di tangkap di 21 lokasi AES hanya selama 8 hari.

rakyat pula mengkritik bahawa JPJ di bawah Barisan Nasional tidak memasang
kamera AES ini di kawasan maut tetapi di kawasan lapang dan jalan yang luas
yang lurus yang hanya boleh di bawa 35kmj hingga 70kmj saja!

berikut adalah Bancian dan Undian dari Rakyat Malaysia sendiri berkaitan dengan
kamera AES yang di letakkan di 813 kawasan seluruh malaysia.

2,345 orang tidak bersetuju dengan sistem Kamera AES
66 orang bersetuju dengan sistem AES..

buat perbandingan di sini adalah seperti berikut..
2,345 + 66 = 2411 orang yang mengundi secara rawak.

2,411 / 100 = 1% mewakili 24 orang,

tidak bersetuju mewakili 97.5% 
berbanding yang bersetuju hanya 2.5% saja!

adakah ini yang di katakan oleh menteri pengangkutan dan timbalannya 
serta pengarah JPJ bahawa sistem ini di terima oleh MAJORITI Rakyat Malaysia?

seperti sedia maklum, rakyat malaysia kini mahukan sebuah kerajaan yang jujur
dan amanah dalam menjaga KEBAJIKAN rakyat, bukan mengaiaya mereka dengan
tindakan tindakan yang di lihat semakin hari semakin MELAMPAU!.

CARTA BANCIAN & UNDIAN SEPERTI GAMBAR DI BAWAH.

















SUMBER

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

Posted: 20 Oct 2012 11:09 PM PDT

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


JANGAN LEKA LAGI, BAU PUTRAJAYA SEMAKIN DEKAT !!

Posted: 20 Oct 2012 10:44 AM PDT

 
Pakatan Rakyat Kini Pada Kedudukan 'Majoriti Mudah'!

Apakah yang dimaksudkan dengan majoriti mudah?

Takrifan yang paling sesuai adalah seperti berikut:

Parlimen Malaysia kini mempunyai 222 kerusi di seluruh negara.

Untuk memperolehi majoriti mudah, sesebuah pakatan politik mesti memenangi sekurang-kurangnya separuh daripada jumlah tersebut, atau 111 kerusi (222 bahagi 2 = 111 kerusi).

Ini bermakna pakatan politik yang hendak menubuhkan kerajaan persekutuan mestilah mempunyai lebih 111 kerusi iaitu mesti berkelebihan sekurang-kurangnya satu kerusi berbanding pakatan politik lain (112).

Keyakinan tersebut berdasarkan kepada kaji selidik sebelum pergolakan Umno Sabah melanda, Pakatan Rakyat mensasarkan menguasai sekurang-kurang 105 kawasan parlimen, yakni kekurangan 7 lagi kerusi bagi membentuk majoriti mudah.

Namun kata Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli situasi itu tiba-tiba berubah selepas tsunami politik berlaku dalam Umno Sabah dengan menyaksikan beberapa wakil rakyat meninggalkan parti itu.

Hujah tersebut disokong pula penganalisis politik Sarawak, Dr Jeniri Amir yang mengandaikan sekurang-kurang 10 kerusi di Sabah dan Sarawak sudah berada dalam tangan Pakatan Rakyat seandainya tidak berlaku pertembungan tiga penjuru.

Rafizi berkata, berdasar kepada perkiraan Dr Jeniri yang mempunyai kepakaran perkembangan politik di Sabah dan Sarawak, bermakna Pakatan sudah mengatasi BN dengan kelebihan sekurang-kurangnya 8 kerusi.

"Perkiraan ini dibuat bukan secara sekadar syok sendiri sebaliknya ada asas berdasar kepada beberapa petunjuk termasuk kajian beberapa badan penyelidik dan perkembangan semasa yang berlaku.

"Kalaulah andaian itu hanya sekadar syok sendiri, sudah tentu sejak dua bulan lalu Perdana Menteri, Najib Altantuya telah membubarkan parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 diadakan.

"Namun Perdana Menteri masih lagi teragak-agak kemungkinan besar laporan daripada perisik Umno dan kerajaan masih memberi isyarat negetif," katanya pada Wacana Perdana anjuran Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri di Kelantan Trade Centre (KTC) malam tadi.

Turut bertindak sebagai ahli panel anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan, Dr Jeniri dari Unimas, manakala Dr Mazslee Malek (UIA) bertindak sebagai moderator.

Orang ramai memenuhi dewan konvensyen KTC biar pun pada waktu yang sama diadakan ceramah di 22 tempat di seluruh Kelantan termasuk di Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa.

Rafizi yang kemudian menjadi sasaran dihujani pelbagai soalan daripada penonton juga memberitahu sikap tiada keyakinan diri Perdana Menteri boleh ditengok kepada sejarah kehidupannya.

Menurutnya, Najib Altantuya dilantik sebagai Menteri Besar Pahang ketika berusia 26 tahun bagi meneruskan kesinambungan ayahnya Tun Abdul Razak. Kemudian berusia 29 tahun dilantik pula sebagai menteri kabinet.

"Manakala jawatan Ketua Pemuda Umno disandangnya selepas jawatan itu dikosongkan Anwar Ibrahim. Ini bermakna beliau tidak pernah melalui cabaran yang sengit bagi mendapat kedudukan dalam parti dan kerajaan.

"Berdasar kepada pengalaman itu maka tidak hairanlah sekarang Najib tiada keyakinan diri untuk mengisytiharkan pilihan raya, lebih-lebih lagi cabaran Pakatan begitu sengit sekali," ujarnya.

Takiyuddin pula berkata, Najib Altantuya menunggu masa yang begitu lama bagi mendapat mandat daripada rakyat setelah menduduki kerusi perdana menteri, di mana sehingga sekarang lebih tiga tahun berbanding perdana menteri sebelumnya.

Sedangkan Abdullah Ahmad Badawi mengambil masa empat bulan sahaja bagi membubarkan parlimen selepas dilantik perdana menteri, begitu juga Mahathir Mohamad lapan bulan, Hussien Onn kurang dua tahun.

Dr Jeniri mengandaikan kesukaran Pakatan meluas di Sabah dan Sarawak kerana faktor rakyat tempatan masih mendapat sumber maklumat daripada televisyen dan radio berbanding sumber alternatif lain.

"Ini dapat dilihat pada pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas Media Prima yang mengendali televisyen swasta di negara ini dikerah dengan bilangan petugas paling ramai bagi membantu kempen BN," tambahnya./JalanPulang

Kopitiam Bang Nan

Posted: 20 Oct 2012 09:49 PM PDT

Kopitiam Bang Nan


RAIS YATIM TIBAI TV3 SUKU DAN RTM...KAHKAHKAH11

Posted: 20 Oct 2012 04:00 AM PDT



Aku cilok dari TT...

Najwa Latif sokong Red Warriors...Hehe!!

Posted: 20 Oct 2012 03:36 AM PDT

RAKYAT MARHAEN

Posted: 20 Oct 2012 09:48 PM PDT

RAKYAT MARHAEN


Jemputan ke forum terbuka, “Bagaimana PR akan membelanjakan wang rakyat?” 22 Oktober ini

Posted: 20 Oct 2012 09:09 PM PDT


KUALA LUMPUR 21 OKTOBER: Mendepani krisis urus tadbir ekonomi negara oleh BN, orang ramai dijemput hadir untuk mendengar penjelasan lanjut Pakatan Rakyat dalam forum "Bagaimana PR akan membelanjakan wang rakyat?" yang akan diadakan pada 22 Oktober 2012 hari Isnin bermula jam 8 malam ini bertempat di Tingkat 1, Kuala Lumpur Chinese Assembly Hall (KLCAH).
Forum yang dianjurkan oleh portal maklumat dan berita Roketkini.com bakal menampilkan beberapa panelis yang pakar dan berpengalaman dalam bidang perekonomian iaitu Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Klang Charles Santiago dan Ahli Parlimen Kota Raja Dr. Siti Mariah Mahmud dipengerusikan oleh Penganalisis politik DAP Dr. Ong Kian Meng.
Read More / Baca Lagi >>

Siapa nak rakyat berfikir sebagai gajah?

Posted: 20 Oct 2012 09:05 PM PDT


Seorang lelaki melalui sekumpulan gajah… beliau tiba-tiba henti…

"Bagaimana satu tali nipis yang mengikat kaki depan gajah itu daripada bergerak… Dahlah tak pengikat besi, tiada pagar sangkar… Kalau gajah itu nak lari, bila-bila masa saja, mereka boleh putuskan tali nipis di kaki… tapi mengapa mereka tidak?" bisik hati beliau…


Lelaki itu bertanya kepada pelatih gajah dan bertanya mengapa gajah-gajah tersebut tidak melarikan diri…

"Hahahha… semasa gajah ini kecil, kami dah gunakan tali yang sama untuk mengikat mereka… dan pada masa itu sudah cukup untuk memerangkap mereka… Apabila gajah ini besar, mereka sudah dilatih mereka tidak akan dapat melarikan diri. Mereka masih percaya tali nipis tersebut cukup untuk memegang mereka, jadi sebab itu mereka tak pernah terfikir untuk melarikan diri….," terang pelatih tersebut.

Read More / Baca Lagi >>

Belanjawan Pakatan Rakyat boleh benam Bajet BN 2013

Posted: 20 Oct 2012 09:04 PM PDT

Oleh Safar Jumaat
APABILA Pakatan Rakyat membentangkan Alternatif Bajet 2012 – "Ekonomi Rakyat Negara Berkat", dua hari lebih awal dari Pembentangan Bajet 2013 oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak yang merupakan Menteri Kewangan – memberi kesan yang cukup positif.

Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh ketika memberi taklimat di Parlimen, Rabu lalu menyebut tiada kenaikan cukai dibuat kecuali mengawal ketirisan yang meningkat akibat gejala rasuah dan ketidakcekapan.
Lebih menarik, apabila Anwar menyebut, cadangan untuk menubuhkan PetroSabah, PetroSarawak dan PetroTerengganu – di mana Petronas diminta menaungi syarikat-syarikat ini hingga ia berjaya berjalan sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Tengku Razaleigh - Krisis Perlembagaan 1993 - 1

Posted: 20 Oct 2012 08:34 PM PDT

Tengku Razaleigh - Krisis Perlembagaan 1993 - 2

Posted: 20 Oct 2012 08:34 PM PDT

Rais Yatim - I have changed my MODE

Posted: 20 Oct 2012 08:33 PM PDT

IMBAS KEMBALI : Rais Yatim Bantai TV3 Dan RTM

Posted: 20 Oct 2012 08:29 PM PDT

Anti Islam : Perwakilan MCA gayakan baju-T baru ke AGM

Posted: 20 Oct 2012 08:20 PM PDT

Para perwakilan ke perhimpunan agung MCA tahun ke-59 memecah tradisi parti itu apabila mengenakan kemeja-T berwarna biru – warna rasmi BN – dan bukannya baju seragam putih seperti tahun sebelumnya.
NONEKemeja-T baru itu menonjolkan logo 1Malaysia dan "pilih BN" di bahagian lengan.

Bahagian belakang pula diterakan dengan pelbagai mesej untuk menyerang slogan "Ubah" DAP.

Seorang perwakilan yang ditemui berkata, pendekatan baru itu sangat bagus dalam menghadapi propaganda Pakatan Rakyat kerana "propaganda negatif" itu banyak memberi impak.

Selain itu, baju berkenaan juga dicetak di bahagian belakangannya, antaranya dengan slogan "Katakan tidak pada hudud PAS" dan "Ubah? Bankrap dalam dua tahun".

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menjadi tetamu kehormat bagi merasmikan acara hari ini juga hadir dengan memakai baju berwana biru.

Amboi-amboi Najib.... Seronoknya kena peluk... ?

Posted: 20 Oct 2012 08:19 PM PDT

Kat dalam negara dialah manusia paling hebat... paling terbaik,, kalau tidak masakan boleh menjadi  orang no 1 ...  


Lu orang tengok dan lihat sendiri... seronok sungguh Najib... 

Jadi tak hairan apa yang berlaku dalam negara yng mana ada kaitan dengan negara Uncle Sam ni..

DAP gesa tindakan ke atas MB Pahang

Posted: 20 Oct 2012 07:50 PM PDT


DAP gesa tindakan ke atas MB Pahang
Kor Ming (kiri) menunjukkan video pertemuan Adnan dengan masyarakat Orang Asli Pahang pada sidang media, semalam.
 
IPOH - DAP Perak menuntut Lembaga Disiplin Umno mengambil tindakan terhadap Menteri Besar Pahang atas kekasaran bahasa yang didakwa digunakan dalam pertemuannya bersama penduduk Orang Asli di negeri itu, beberapa hari lalu.
Setiausahanya, Nga Kor Ming berkata, penggunaan perkataan kasar dan kesat tidak sepatutnya dikeluarkan seorang pemimpin yang menjawat jawatan tertinggi dalam negeri.

Katanya, insiden yang dimuat naik melalui laman YouTube itu agak memalukan apabila ada ketikanya, Datuk Seri Adnan Yaakob mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya.      
Read More / Baca Lagi >>

Pas: Ketua Pemuda MCA bawa politik kuno

Posted: 20 Oct 2012 07:49 PM PDT



Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub menyifatkan Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong sebagai pemuda kuno apabila membawa isu lama dalam politik tanah air.
Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub
"Sebagai anak muda, beliau sepatutnya lebih dinamik dan maju dalam membawa politik yang lebih matang. Rugilah MCA ada (Ketua) Pemuda seperti beliau.

 "Beliau mendendangkan lagu lama MCA. Isu agama dan perkauman tidak patut dimainkan. Sebagai ketua, beliau perlu bawa dimensi baru dalam partinya. Kalau lagu lama masih didendangkan macam mana nak pandu arah anak muda masa kini?" soalnya.

Semalam, Ka Siong menggesa rakyat untuk menolak pemerintahan teokratik pembangkang.

Katanya, politik negara kini dalam keadaan yang membimbangkan dengan Pakatan Rakyat (PR) bercita-cita mengambil alih tampuk pemerintahan dari Barisan Nasional (BN).

Salahuddin, yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian berkata, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ka Siong tersasar daripada realiti.

"Beliau cukup silap menggambarkan PR seperti itu. Sebagai pemimpin muda, beliau perlu bawa anak muda lebih telus, cekap dan demokratik dalam menyuburkan demokrasi negara, tetapi sebaliknya," katanya.

Jelajah Merdeka Rakyat Anwar Ibrahim di Skudai Johor

Posted: 20 Oct 2012 07:40 PM PDT

Kelantan vs ATM (3-2) Final Piala Malaysia, Saksikan 5 Gol Yang Menarik

Posted: 20 Oct 2012 07:32 PM PDT

Ingatkan hebat sangat Kerajaan BN Johor!

Posted: 20 Oct 2012 07:24 PM PDT


DARIPADA 546 Sekolah Agama Kerajaan Johor, 170 masih menumpang di Sekolah Kebangsaan, Surau, rumah kedai dan bangunan Ladang.

Salah satu yang saya sempat rakam ialah Sekolah Agama Bandar Putra, Kulai. Muridnya 1,800 orang. Bersesak2 dengan murid yg ramai di bangunan yg tidak sesuai.

Ingatkan hebat sangat Kerajaan BN Johor!

Chua Soi Lek Melampau Hina Hudud! Ini Balasannya!

Posted: 20 Oct 2012 07:21 PM PDT


Kenyataan biadap berunsur menghina agama yang diucapkan Presiden MCA, Chua Soi Lek yang mendakwa 1.2 juta rakyat akan hilang pekerjaan jika hukum hudud dilaksanakan nampaknya memakan diri!

Lihat saja apa yang terjadi semasa perhimpunan Agung parti itu yang bermula sejak semalam hingga lewat petang ini.

Foto yang dirakam di atas diambil kira-kira jam 11 pagi semalam semasa perwakilan pemuda sedang membahaskan usul menyokong kepimpinan perdana menteri Najib Altantuya dan memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum akan datang.

Hampir satu pertiga kerusi yang diperuntukkan di dalam Dewan San Choon, tempat persidangan tersebut kosong tanpa dipenuhi seperti tahun-tahun lepas.
Read More / Baca Lagi >>

Ahli Umno Bakal Sabotaj Parti Secara Besar-Besaran Pada PRU13

Posted: 20 Oct 2012 07:18 PM PDT


Majlis Tertinggi UMNO telah mengambil langkah untuk menubuhkan jawatankuasa untuk memantau pensabotaj parti bagi mempastikan yang tidak ada ahli-ahlinya yang melakukan sebotaj parti dalam pilihanraya nanti.
Nampaknya barulah UMNO mula hendak sedar yang penyakit UMNO itu adalah satu penyakit dalaman yang telah berlaku dengan jelas dalam pilihanraya yang lalu dan juga yang akan datang. Jawatankuasa itu akan diketuai oleh Tengku Ahmad Rithauddin dan seorang wakil dari setiap bahagian yang akan membuat laporan online kepada jawatankuasa secara terus.
 Penubuhan jawatankuasa ini menyedarkan rakyat bahawa isu ini adalah satu isu yang serius dan ia akan menjadi perkara yang sukar untuk dikawal kerana seseorang ahli itu akan melakukan sabotaj secara senyap-senyap di dalam peti undi. Tindakan ini juga memberikan rasa tidak yakin orang ramai terhadap UMNO kerana pimpinan parti itu sendiri tidak yakin dengan sokongan ahli-ahlinya sendiri.
Mengikut laporan SPRM, seramai lebih dari 1.5 juta ahli UMNO telah mensabotaj BN dalam piihanraya yang lalu dan ahli-ahli UMNO sendirilah yang mahukan parti itu kecundang dalam pilihanraya yang lalu dan yang akan datang.
Read More / Baca Lagi >>

TAK SEMUA orang Cina pandai matematik terutamanya kalau dah BERSAHABAT DENGAN PEMIMPIN UMNO...!!!

Posted: 20 Oct 2012 07:14 PM PDT

iiAAYAAAH !!! LU MANA CEKOLAH LATUK, UTANG MANYAK TATAK BULIH BANKLAP Oiii... KAH KAH KAH !

Gua rasalah beb Datuk Wee Ka Siong yang juga Ketua Pemuda MCA ni semasa sekolah beliau TAK GUNAKAN CAPUAH seperti yang selalu di GUNA PAKAI oleh SEKOLAH JENIS CINA... sebab itu BEBAL beliau sama dengan PEMIMPIN UMNO... kah kah kah... ada ke HUTANG BANYAK TAK BOLEH MUFLIS... kah kah kah... sekolah mana lah beliau ya beb... sepatut cikgu kat sekolah tersebut DIPECAT 24 JAM kerana mengajar ILMU SALAH atau ILMU SONGSANG... kah kah kah !.
Dulu gua ingatkan ORANG CINA semuanya PANDAI MATEMATIK beb... tapi gua SILAP kerana TAK SEMUA orang Cina pandai matematik terutamanya kalau dah BERSAHABAT DENGAN PEMIMPIN UMNO... nampak GAYANYA pemimpin Umno lagi BIJAK MENIPU hinggakan orang CINA MCA pun boleh TERPENGARUH dengan PERKIRAAN pemimpin Umno... lebih baik lu jangan jadi orang Cina lah LATUK sebab itu kecik punya PERSOALAN pun lu dah TAK TAHU... kah kah kah !.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysia Kita : Ugut rogol, bunuh dua cucu

Posted: 20 Oct 2012 07:05 PM PDT


Ugut rogol, bunuh dua cucu
Suresh (kiri) menunjukkan kepada Hian Wah almari baju miliknya yang diselongkar suspek.
 
SERI KEMBANGAN – "Jangan cakap tipu, mana simpan barang kemas, kalau tidak saya akan bunuh dan rogol dua cucu awak," kata salah seorang daripada lima suspek yang memecah masuk sebuah rumah di Taman Bukit Serdang di sini, awal pagi Rabu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, kehadiran suspek disedari seorang penghuni yang tidur di bilik tingkat bawah selepas terdengar pintu biliknya dibuka.

Mangsa, P Amrithal, 55, berkata, suspek dipercayai dua warga tempatan dan tiga warga asing itu terus memaksanya memberitahu kedudukan peti besi dan bertindak memukul serta mencekiknya.

Amrithal mendakwa, suspek kemudian mengoyak baju tidur cucu dan anak saudara perempuannya yang masing-masing berusia 11 dan 20 tahun.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysia Kita : Buat maksiat di hotel bajet

Posted: 20 Oct 2012 07:04 PM PDT


Buat maksiat di hotel bajet
Pegawai Penguat Kuasa Syariah Dungun merampas sehelai seluar dalam milik pasangan terbabit untuk dijadikan bahan bukti kes selepas menahan pasangan berkenaan pagi kelmarin.
 
DUNGUN - Keghairahan seorang pelajar kolej untuk pulang bercuti ke kampung bersama teman lelaki bertukar detik hitam apabila dia dicekup pihak berkuasa ketika berada di sebuah bilik di hotel bajet, dekat sini, pagi kelmarin.

Pelajar terbabit, 20, yang sedang menuntut di sebuah kolej swasta di Kota Bharu, Kelantan dikatakan baru menamatkan peperiksaan akhir dan datang ke bandar ini untuk menemui teman lelakinya sebelum bercadang pulang bersama ke kampung halamannya di Temerloh, Pahang.

Read More / Baca Lagi >>

Di sebalik cerita Kedah Corp Bhd & Papua New Guinea

Posted: 20 Oct 2012 07:01 PM PDT

oleh Muhammad Sanusi Md Nor
Beberapa fakta berkaitan kes Kedah Corp Berhad (KCB) dan perniagaannya di Papua New Guinea (PNG) dan 99 East Langkawi (2007).
1. Kerugian perniagaan berjumlah RM6.4 juta yang dialami oleh KCB adalah adalah kos pengurusan perniagaan dalam beberapa aktiviti dan kos pengurusan pinjaman, bukan penyelewengan atau rasuah.
2. RM134 juta (USD44 juta) ialah jumlah pinjaman yang dibuat oleh KCB dengan Capital Investment Agency untuk membiayai mengambilalihan 70% kepentingan dalam Mas Incorporated (PNG) Ltd. yang berjaya memperolehi kawasan pembalakan di PNG. Ia juga bai membiayai aktiviti lain KCB. Pinjaman ini telah dibatalkan pada Januari 2010 setelah Jawatankuasa penilaian yang dilantik oleh MBI mendapati ia akan menambahkan beban dan risiko kepada syarikat.
3. Pinjaman ini tidak mendapat kelulusan lembaga pengarah KCB, tidak dimaklumkan kepada Lembaga Penasihat MBI dan perjanjian perniagaan tidak dibawa untuk penelitian Penasihat Undang-undang Negeri.
Read More / Baca Lagi >>

Datuk Seri Nazri Aziz telah menjerut dirinya

Posted: 20 Oct 2012 06:57 PM PDT

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz telah menjerut dirinya dalam percanggahan apabila beliau mengatakan di Parlimen semalam bahawa bukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tetapi Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) Hong Kong yang membersihkan nama Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman daripada kes rasuah wang 'seludup' RM40 juta dari Hong Kong pada Ogos 2008.
Menjawab soalan tambahan oleh Ahli Parlimen DAP Cheras, Tan Kok Wai, Nazri berkata di Parlimen semalam:
"Yang Berhormat bercakap tentang wang yang dibawa masuk daripada Hong Kong. Saya hendak sebut di sini itu bahawa siasatan yang dijalankan bukan daripada SPRM. Siasatan dijalankan oleh ICAC iaitu Hong Kong yang terkenal dengan penyiasatan without fear or favor. ICAC telah pun menyatakan itu bahawa tidak ada kes rasuah di sini. Soal sumbangan kepada mana-mana pertubuhan pun tidak ada kesalahan. Kalau macam mana-mana parti pun hendak menerima wang tidak ada kesalahan, boleh terima orang hendak sumbang bagilah, apa salahnya."
Akan tetapi, Nazri menceritakan perkara yang berlainan dalam jawapan bertulisnya kepada Ahli Parlimen PKR Batu, Chua Tian Chan minggu lepas berkenaan perkara yang sama iaitu:
Untuk makluman Dewan yang mulia ini, Jabatan Peguam Negara telah meneliti dan mempertimbangkan keterangan yang dikemukakan oleh SPRM dan memutuskan bahawa elemen perbuatan rasuah tidak dibuktikan. Dana tersebut ialah sumbangan yang dibuat kepada Badan Perhubungan UMNO Sabah dan bukannya untuk tujuan persendirian Ketua Menteri.
Read More / Baca Lagi >>

EU kutuk rancangan Israel

Posted: 20 Oct 2012 06:54 PM PDT


EU kutuk rancangan Israel
Pembinaan haram juga mula dibina berdekatan bandar Har Homa.
 
BRUSSELS - Perwakilan Tinggi Kesatuan Hal Ehwal Luar Negeri dan Dasar Keselamatan Kesatuan Eropah (EU) Catherine Ashton, menyelar tindakan Israel membina kira-kira 767 unit rumah baru di kawasan Tebing Barat.
Dalam kenyataannya semalam, pembinaan itu terletak antara Baitulmaqdis Timur dengan Baitullaham di Tebing Barat.
"Mustahil rancangan ini boleh diteruskan kerana ia menyalahi undang-undang antarabangsa," katanya.
Beliau berkata, EU berulang kali menggesa Israel segera menamatkan semua aktiviti penempatan di Tebing Barat selaras dengan perjanjian di bawah Pelan Tindakan Antarabangsa.
Read More / Baca Lagi >>

Libya still not free on Gaddafi death anniversary

Posted: 20 Oct 2012 06:16 PM PDT

Israeli navy seizes European Gaza aid ship

Posted: 20 Oct 2012 06:16 PM PDT

Lebanese fear bombing means Syrian conflict has spilled over

Posted: 20 Oct 2012 06:15 PM PDT

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Posted: 20 Oct 2012 09:02 PM PDT

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


PRU13: PR kini pada situasi ‘simple majority’

Posted: 20 Oct 2012 04:18 AM PDT


KOTA BHARU: Berdasar kepada kaji selidik sebelum pergolakan Umno Sabah melanda, Pakatan Rakyat mensasarkan menguasai sekurang-kurang 105 kawasan parlimen, yakni kekurangan 7 lagi kerusi bagi membentuk majoriti mudah.

Namun kata Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli situasi itu tiba-tiba berubah selepas tsunami politik berlaku dalam Umno Sabah dengan menyaksikan beberapa wakil rakyat meninggalkan parti itu.

Hujah tersebut disokong pula penganalisis politik Sarawak, Dr Jeniri Amir yang mengandaikan sekurang-kurang 10 kerusi di Sabah dan Sarawak sudah berada dalam tangan Pakatan Rakyat seandainya tidak berlaku pertembungan tiga penjuru.

Rafizi berkata, berdasar kepada perkiraan Dr Jeniri yang mempunyai kepakaran perkembangan politik di Sabah dan Sarawak bermakna Pakatan sudah mengatasi BN dengan kelebihan sekurang-kurangnya 8 kerusi.

"Perkiraan ini dibuat bukan secara sekadar syok sendiri sebaliknya ada asas berdasar kepada beberapa petunjuk termasuk kajian beberapa badan penyelidik dan perkembangan semasa yang berlaku.

"Kalaulah andaian itu hanya sekadar syok sendiri, sudah tentu sejak dua bulan lalu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak telah membubarkan parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 diadakan.

"Namun Perdana Menteri masih lagi teragak-agak kemungkinan besar laporan daripada perisik Umno dan kerajaan masih memberi isyarat negetif," katanya pada Wacana Perdana anjuran Urusetia Peneranan Kerajaan Negeri di Kelantan Trade Centre (KTC) malam tadi.

Turut bertindak sebagai ahli panel anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan, Dr Jeniri dari Unimas, manakala Dr Mazslee Malek (UIA) bertindak sebagai moderator.

Orang ramai memenuhi dewan konvensyen KTC biar pun pada waktu yang sama diadakan ceramah di 22 tempat di seluruh Kelantan termasuk di Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa.

Rafizi yang kemudian menjadi sasaran dihujani pelbagai soalan daripada penonton juga memberitahu sikap tiada keyakinan diri Perdana Menteri boleh ditengok kepada sejarah kehidupannya.

Menurutnya, Najib dilantik sebagai Menteri Besar Pahang ketika berusia 26 tahun bagi meneruskan kesinambungan ayahnya Tun Abdul Razak. Kemudian berusia 29 tahun dilantik pula sebagai menteri kabinet.

"Manakala jawatan Ketua Pemuda Umno disandangnya selepas jawatan itu dikosongkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini bermakna beliau tidak pernah melalui cabaran yang sengit bagi mendapat kedudukan dalam parti dan kerajaan.

"Berdasar kepada pengalaman itu maka tidak hairanlah sekarang Najib tiada keyakinan diri untuk mengisytiharkan pilihan raya, lebih-lebih lagi cabaran Pakatan begitu sengit sekali," ujarnya.

Takiyuddin pula berkata, Najib menunggu masa yang begitu lama bagi mendapat mandat daripada rakyat  setelah menduduki kerusi perdana menteri, di mana sehingga sekarang lebih tiga tahun berbanding perdana menteri sebelumnya.

Sedangkan Tun Abdullah Ahmad Badawi mengambil masa empat bulan sahaja bagi membubarkan parlimen selepas dilantik perdana menteri, begitu juga Tun Dr Mahathir Mohamad lapan bulan, Tun Hussien Onn kurang dua tahun.

Dr Jeniri mengandaikan kesukaran Pakatan meluas di Sabah dan Sarawak kerana faktor rakyat tempatan masih mendapat sumber maklumat daripada televisyen dan radio berbanding sumber alternatif lain.

"Ini dapat dilihat pada pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas Media Prima yang mengendali televisyen swasta di negara ini dikerah dengan bilangan petugas paling ramai bagi membantu kempen BN," tambahnya.

- Aslani M. - Harakah Daily

Tukar Tiub

Posted: 20 Oct 2012 07:31 PM PDT

Tukar Tiub


BERITA TERKINI - HOT HOT HOT - NAJIB SEDANG DI KEPONG -

Posted: 20 Oct 2012 07:28 PM PDT




BERITA PECAH DARI BANGKOK

satu berita hangat pecah
asia tenggara sedang heboh
musa hasan akan beri sidang akhbar di bangkok

surat jemputan telah di edar
ini surat jemputan dari kelab wartwaan antarbangsa thailand
musam akan memberi
maklumat baru tentang pembunuhan altantuya

musa nafi

tetapi:
berita ini maknanya najib sedang dikepong
berita ini manknanya muhyiddin akan naik
berita ini maknanya gerombolan sedang bertempur

SIAPA RANCANG SIDANG AKHBAR INI?
siapa?
siapa?
siapa?

Sila layari malaysiakini:



SPR MENIPU SEKALI LAGI

Posted: 20 Oct 2012 11:23 AM PDT









KOMENTAR TUKAR TIUB

ini maklumat bohong
20 tahun dahulu tapak  sogo itu
bukan kawasan setinggan
itu flat

spr bohong lagi

dikawasan itu tidak ada setinggan

spt cuba tutup bohong dengan bohong

kalau pun setinggan wujud - kenapa dalam satu rumah
kenapa tidak guna satu alamat?

yang pelik 
yang menghairankan
kenapa tetiba spr bersuara

ini kerana rakyat akan bangun sekali lagi
ini kerana 8 tuntutan belum ditunaikan
ini kerana satu demo mega sedang di rancang

ini kerana himpunan kebangkitan rakyat akan bergema
           

SPR JELASKAN RATUSAN PENGUNDI DI SATU ALAMAT – mkini

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Wan Ahmad Wan Omar menjelaskan, ratusan pengundi didaftarkan di alamat yang sama disebabkan masalah penempatan setinggan sebelum ini.

INI BAHASA SENANG
"Dalam kes di mana sekelompok pengundi menggunakan satu alamat, apa yang kita lihat di Kuala Lumpur hari ini tidak sama dengan 10 tahun lalu... demografinya sudah berubah," katanya dalam forum di Petaling Jaya hari ini.

Sebagai contoh, katanya, pada suatu masa terdapat ratusan pengundi didaftarkan menggunakan alamat sama di Sulaiman Court ketika terdapat komuniti setinggan pada 20 tahun lalu.

Tempat itu sekarang dibina kompleks membeli-belah Sogo.

"Sebelum ini, apabila penduduk setinggan mendaftar, mereka mungkin pilih satu alamat, mungkin kediaman ketua kampung, dan semua surat menyuratnya masuk ke situ," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...YANG PELIK DAH TAHU KENAPA TAK BUANG?.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BETUL 20 TAHUN...INI SUDAH 4 KALI PILIHAN RAYA...kah kah kah

woit... TIPU TIPU TIPU.... kah kah kah


DEMO MENUNTUT
 8 TUNTUTAN 

BENDERA DAN LAGUI NEGARA KU WAJIB DI BUAT YANG BARU

Posted: 20 Oct 2012 06:41 AM PDT




 KIBARKAN SANG SAKA
 PERJUNGAN RAKYAT 




MALAYSIA PERLU LAKUKAN TRANSFORMASI JADI NEGARA PENCIPTA –MUHAMAD – Mstar

SEREMBAN: Malaysia perlu melakukan transformasi iaitu dari sebuah 'negara pengguna' kepada 'negara pencipta' jika ingin menikmati status negara maju menjelang tahun 2020, sekali gus membolehkan ia bersaing dengan negara maju lain.

Menteri Besar Mohamad Hasan berkata negara pencipta mempunyai rakyat yang kreatif dan berinovasi tinggi yang berupaya menghasil atau menambah nilai sesuatu produk yang dapat dikomersilkan untuk manfaat rakyat dan negaranya.

"Kita tidak boleh terus menjadi rakyat ataupun negara pengguna, kita mestijadi pencipta, dan kalau kita mahu jadi sebuah negara berpendapatan tinggi, makarakyatnya perlu berinovasi," katanya.

INI BENDERA  MALAYSIA BARU
 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...NAK JADI NEGARA PENCIPTA MACAM MANA?.... kah jkah klah..

kah lah lah...LAGU KEBANGSAAN   LAGUI CIPLAK ... kah kah kah

kah kah kah.... DARI LAGI TERANG BULAN..... kah kah kah..

kah kah kah...NAK JADI PENCIPTA  APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...BENDERA  CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA.... kah kah kah...

kagh kah kah... NAMA JALAN IBU  NEGARA  CIPLAK DARI NEW YORK... kah kah kah..

kah kah kah..NAK JADI PENCIPTA LANCAU APA?....kah kah kah..

NOTA:
perlu satu lagu kebangsaan baru
jalur temberang wajib digantai dengan
sang saka bendera rakyat


KLIP VIDEO MAGSA ROGOL RAIS YATIM AKAN KELUAR

Posted: 20 Oct 2012 12:03 AM PDT





KELENTONG JANGAN TAK KELENTONG
ku li cakap politik is the art of the kelentong
rais cakap politik is when i fuck my amah
kah kah kah kah kah kah



BEKAS AMAH RAIS YATIM DAKWA DIRINYA  ORANG KECIL , BIAR TUHAN BALAS – keadilan daily


KUALA LUMPUR 19 Oktober: Jingga 13 akan mendedahkan rakaman video pertemuan dengan keluarga dan bekas pembantu rumah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim, kata Koordinatornya, Fariz Musa.

"Kita akan dedahkan selepas buat laporan di Kedutaan Indonesia (berhubung kes ini)," katanya pada sidang media di hadapan pintu masuk pejabat Kementerian itu petang tadi.

Katanya lagi, video itu dirakam ketika wakil Jingga 13 melawat kampung halaman Robengah di Banjanegara, Indonesia sekitar Mac lalu untuk bertemu dan mewawancara beliau.

"Ketika wawancara, Robengah turut ditanya sama ada beliau pernah diperkosa Rais…beliau jawab, 'saya ini orang kecil, biar Tuhan sahaja membalasnya'," katanya lagi.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya itu ketika bekerja di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007. Bagaimanapun, beliau kemudian  menafikan dakwaan itu dalam satu surat pada 2007 .

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... VIDEO MANGSA ROGOL ...  HOT MELETUP .... kah kah kah..

kah kah kah...PEROGOL AMAH AKHIRNYA DI ROGOL RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah... I CHANGE MY MODE.... kah kah kah..

kah kah kah... NOW I FUCK  MY LEMBU...m kah kah kah

BERSEDIA UNTUK BERDEMO
IKUTI LAPORAN TUKAR TIUB
UNTUK MAKLUMAT TERKINI

PAKATAN AKAN MENANG TETAPI PAKATAN AKAN KALAH!

Posted: 19 Oct 2012 11:06 PM PDT



 KE JALAN RAYA SEBELUM 
KE PILIHAN RAYA



KOMENTAR TUKAR TIUB
kajian selidik dari rafizi ini betul
kajian ini tepat
kajian ini meyakinkan

tetapi pakatan rakyat akan kalah juga
selangor akan jatuh

bukan kerana tidak ada sokongan rakyat
bukan kerana pekerja parti pakatan tak buah kerja
bukan kerana pemimpin pakatan rasuah
bukan kerana pemimpiam pakatan terlibat dalm kes bunuh

bukan
bukan
bukan

pakatan akan dikalahkan kerana penipuan
yang dilawan oleh pakatan bukan barisan nasional
tetapi
satu sistem pilihan raya yang telah diwujudkan khusus untuk menipu

bersih menerima maklumat luaran dan dalaman
penipuan  sedang diatur
penipuan sedang dirancang

justeru selagi 8 tuntutn bersih
tidak ditunaikan
maka selagi itulah
penipuan akan berlaku

 

HENTIKAN PENIPUAN
hanya dengan satu demo mega
menuntut 8 tuntutan
diadakan sekali lagi
barula pru13 dapat dijalankan dengan bersih

hari ini dua kepala spr ada ahli gerombolan
semua pekrja spr ada ajen gerombolan

KE JALAN RAYA DULU

sampai kiamat pakatan TIDAK akan menang
kalau sistem pilihan raya ini terus dipakai

yang dilawan ialah sistem yang menipu
mustahil pakatan akan menang


PRU13: PR KINI PADA SITUASI 'SIMPLE MAJORITY' - harakah daily

KOTA BHARU: Berdasar kepada kaji selidik sebelum pergolakan Umno Sabah melanda, Pakatan Rakyat mensasarkan menguasai sekurang-kurang 105 kawasan parlimen, yakni kekurangan 7 lagi kerusi bagi membentuk majoriti mudah.

Namun kata Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli situasi itu tiba-tiba berubah selepas tsunami politik berlaku dalam Umno Sabah dengan menyaksikan beberapa wakil rakyat meninggalkan parti itu.

Hujah tersebut disokong pula penganalisis politik Sarawak, Dr Jeniri Amir yang mengandaikan sekurang-kurang 10 kerusi di Sabah dan Sarawak sudah berada dalam tangan Pakatan Rakyat seandainya tidak berlaku pertembungan tiga penjuru.

Rafizi berkata, berdasar kepada perkiraan Dr Jeniri yang mempunyai kepakaran perkembangan politik di Sabah dan Sarawak bermakna Pakatan sudah mengatasi BN dengan kelebihan sekurang-kurangnya 8 kerusi.

SILA FAHAMI MAKNA BERITA YANG AMAT PENTING INI

Posted: 19 Oct 2012 09:48 PM PDT





NOTA:
apa makna berita ini?
jawatankuasa ini untuk siapa?

jawatankuasa ini ditujukan kepada
madey dan daim
yang sedang berusaha keras

usaha keras apa?

usaha keras untuk menobatkan muhyiddin
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



PENGKHIANAT PARTI SEGERA DI SINGKIR - berita hairan

United Malays National Organisation tubuh jawatankuasa khas pantai perbuatan sabotaj.

UMNO menubuhkan jawatankuasa khas bagi memantau dan mengambil tindakan segera terhadap ahli yang mengkhianati dan mensabotaj parti dan calon Barisan Nasional (BN).

Najib Razak ketika mengumumkan keputusan Majlis Tertinggi (MT) itu, berkata jawatankuasa khas itu perlu supaya siasatan dan tindakan segera diambil terhadap pengkhianat parti.

Sebelum ini memang ada ahli dikenakan tindakan tetapi siasatan dan tindakan diambil selepas berbulan-bulan lamanya. Oleh itu, kita nak pastikan tindakan tegas dan segera diambil," – Najib Razak.

Perinci definisi sabotaj Jawatankuasa yang akan diketuai Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO,i Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail itu akan memperincikan definisi sabotaj dan khianat supaya semua pihak jelas mengenai kesalahan yang boleh disabitkan seperti menyokong parti lawan, menghasut untuk menentang parti dan salahguna wang.

 
"Jawatankuasa khas ini mencerminkan hasrat dan pendirian kita untuk memastikan tindakan dikenakan terhadap sesiapa yang mengambil tindakan atau melakukan sesuatu yang boleh merosakkan kepentingan parti," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...SIAPA AGAKNYA YANG AKAN SABOTAJ?.... kah kah kah..

kah kah kah...  YANG TAK DAPAT JADI CALON?.... kah kah kah..

kah kah kah..YANG TAK DAPAT PROJEK?..... kah kah kah...

kah kah kah...AJEN AJEN ANWAR IBRAHIM ?.... kah kah kah..

kah kah kah.... AJEN AJEN ASING?..... kah kah kah...

kah kah kah...  DAN AJEN  PAK CIK SOROS YANG BARU DAPAT BUJET..... kah kah kah

NOTA:
di jelebu
rais yatim akan disabotaj
oleh yb yunus rahmat kerana orang jelebu
telah diberitahu tentang
rais sebagai seorang perogol 

SATU PERHIMPUAN MEGA SEDANG DIRANCANG
UNTUK MENUNTUT 8 TUNTUTAN
sila ikuti tukar tiub untuk maklumat ter now

KESALAHAN KERAJAAN SELANGOR LAGI

Posted: 19 Oct 2012 09:21 PM PDT




TEMBAKAU MAK CIK BASAH OLEH BANJIR
 Rofeah Razali (kiri), 67, menikmati kek hari jadi dalam keadaan rumahnya yang dinaiki air selepas kampung Johan Setia dilanda  banjir, semalam. - Foto Osman Adnan
HUJAN 5 JAM , 200 RUMAH DI NAIKI AIR – berita hairan

Klang: Lebih 200 rumah di lima kampung, Sri Nadi, Johan Setia, Bukit Naga, Sungai Kandis dan Kampung SC, di sini dinaiki air hampir satu meter akibat banjir kilat selepas hujan lebat lebih lima jam, petang kelmarin.

Sebahagian besar mangsa gagal menyelamatkan harta benda selepas air mula memasuki rumah mereka jam 12 tengah malam kelmarin.

Banjir kilat yang didakwa antara terburuk dalam tempoh dua tahun itu dikaitkan dengan sistem perparitan yang tersumbat kerana tidak disenggara dan diburukkan lagi apabila sebahagian besar kediaman berada di kawasan rendah.

Jurutera Daerah Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Klang, Khairul Adzim Saadon, ketika ditemui berkata pihaknya membersihkan sebahagian sistem perparitan yang terjejas teruk bermula semalam bagi mengelakkan banjir ang lebih buruk.

Katanya, kos penyenggaraan membabitkan semua sistem perparitan dalam lingkungan tiga kilometer itu dianggar membabitkan kos kira-kira RM1 juta.

"Kami mendapati banyak faktor menyumbang kepada banjir kilat ini terutama disebabkan pembetung yang terlalu kecil dan gagal mengalirkan air dengan lancar selepas hujan," katanya.

Beliau juga memberitahu BH, kawasan paling teruk terjejas dalam banjir kilat kali ini membabitkan Kampung Johan Setia dan Sri Nadi membabitkan lebih 100 keluarga.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INI MESTI SALAH KHALID IBRAHIM MB SELANGOR.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MESTI SALAH ANWAR IBRAHIM.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MESTI SALAH KERAJAAN PAKATAN SELANGOR... kah kah kah..

kah kah kah... HUJAN LIMA JAM... MESTI TANDA BALA.... kah kah kah..

kah klah  lah.... DI SAUDI TAK ADA HUJAN PUN.... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA DI KLANG ADA HUJAN... kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...MANA DIA GAP – GEDRARAKAN ANTI PAKATAN?... kah kah kah..

kah kah kah..MANA DIA HASAN ALI?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA ZUL BISUL?.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA NAK BUAT DEMO  PRO TUHAN .... kah kah kah


BERSEDIA UNTUK BERDEMO
IKUTI LAPORAN TUKAR TIUB
UNTUK MAKLUMAT TERKINI

ALHUSSEYN

Posted: 20 Oct 2012 03:59 PM PDT

ALHUSSEYN


Bukti Umno dan MCA tolak agama ....

Posted: 20 Oct 2012 09:00 AM PDT

Selepas Presiden MCA, Chuah Soi Lek memperlekehkan perlaksanaan Hukum Hudud, kini Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong pula menyerang PAS.

Katanya , PAS cuba mengembalikan negara ini ke zaman gelap dengan melaksanakan negara teokratik, satu sistem politik feudal.
 
Wee berkata bahawa negara-negara Eropah telah menghabiskan beribu-ribu tahun untuk memisahkan  politik dari agama.
 
"Hanya selepas pemisahan politik dan agama, dapat menyaksikan kelahiran Renaissance dan akhirnya Revolusi Perindustrian" katanya.

Wee memberitahu kira-kira 600 perwakilan bahawa ia akan jadi bahan ejekan jika  PAS berusaha untuk memperkenalkan semula sistem yang telah ditinggalkan oleh dunia.
 
"Kita mesti ingat bahawa demokrasi dan hak asasi manusia yang kita ada hari ini adalah hasil daripada pemisahan politik dan agama.
 
"Kita tidak harus membenarkan PAS memundurkan kita semula ke belakang.Ideologi ini mesti ditolak oleh rakyat negara ini, "katanya.
 
Beliau juga membidas di ketidakselarasan DAP mengenai isu hudud, mengatakan bahawa pengerusi parti itu, Karpal Singah dan penasihatnya, Lim Kit Siang pernah membuat pendirian yang kuat terhadap undang-undang hudud, tetapi tidak kepimpinan semasa.
 
"Generasi baru kepimpinan dalam DAP telah mengubah pendirian mereka dengan mengatakan bahawa tidak perlu untuk takut kepada sebuah negara Islam selagi anda tidak mencuri atau merompak," katanya di sini

Komen al-Husseyn : 

Zaman Gelap adalah keadaan yang berlaku di Eropah ketika itu yang dianggap terlalu kolot, mundur dan bermasalah. 

Sistem feudal telah tertanam dalam minda masyarakat dengan kewujudan golongan baron atau pemilik tanah yang berkuasa. PAS bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat mahu melaksanakan perubahan atau pembaharuan untuk menghasilkan kehidupan masyarakat Malaysia yang lebih baik berteraskan kepada keadilan dan kebajikan yang telus. 

Kenyataan Wee Ka Siong ini jelas menunjukan pendirian MCA ini saling tidak tumpah sebagaimana pendirian Umno selama ini yang mahu memisahkan agama dan politik. Kita tidak pasti, samada MCA atau Umno yang mendenomasikan fahaman memisahkan agama dan politik itu. 

Tetapi rekod Umno selama ini menunjukan ia memang sudah lama dengan agenda memisahkan politik dari agama. 

Tentu korang masih ingat lagi, dimana ada Tok Mufti Umno , tidak berapa lama dulu pun pernah kata, " Sangkutkan politik diluar pagar masjid, jangan bawa ke dalam masjid..." 

Kenyataan Wee juga turut menjelaskan kepada kita bahawa PAS telah berjaya memberikan sedikit kefahaman mengenai Hudud hingga mampu mengubah sikap dan pendirian pemimpin masa kini DAP yang nampak lebih berlembut dalam isu tersebut.

Buku Setan,Syaitan,dot dot dot kini boleh dipesan

Posted: 19 Oct 2012 09:00 PM PDT

Cepat sebelum diharamkan! Pesan segera sekarang juga!


Memandangkan buku terbaru Pak Habib aka Syed Hussein Al Attas Setan.Syaitan,Sultan dan jadi barang 'separa panas' dan susah nak dibeli ditoko buku saperti sebelumnya maka aku buka blog ini untuk menerima tempahan daripada sesiapa juga yang berminat memiliki buku ini selagi stok masih ada.

Sila email butiran peribadi anda saperti dibawah kepada alhusseyn471@yahoo.com.my :

1 . NAMA PENUH

2 . NO TALIPUN

3 . ALAMAT PENUH

4 . JUMLAH BUKU YANG INGIN DIPESAN

5 . BUKTI PEMBAYARAN MELALUI AKAUN BANK CIMB A/C No: 0816-0075101-52-0 Mohamed Ali Hussain.

Harga bagi senaskah buku ialah RM60 termasuk kos penghantaran melalui pos dalam Semenanjung,Sabah dan Sarawak.

1 ulasan:

  1. Αppreciating the time and effοrt you put into уouг sitе аnԁ detailed information you
    presеnt. It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the ѕame old rеhashed material.
    Wοnderful rеad! I've saved your site and I'm іncluding уouг RSЅ fеedѕ
    tо my Google accоunt.

    mу weblog; payday loans

    BalasPadam