Rabu, 26 September 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 26 Sep 2012 01:12 PM PDT

tun faisal dot com


Pilihan Raya Kampus: Mahasiswa tolak Pro-M kerana bawa agenda politik luar

Posted: 25 Sep 2012 11:10 PM PDT

Mahasiswa Tolak Politik Konfrontasi

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/sokong-tranformasi-mahasiswa-tolak-politik-konfrantasi.html#.UGKNhh90pDQ.twitter

Kemenangan besar kumpulan mahasiswa yang memperjuangankan suara mahasiswa atau lebih dikenali dengan Aspirasi Mahasiswa menjadi bukti bahawa golongan muda dan terpelajar di negara ini menolak politik konfrantasi yang cuba diperkenalkan oleh pemimpin pembangkang melalui agen-agen mereka di universiti.

Aspirasi Mahasiswa menang di 17 dari 19 universiti awam seluruh negara, atau dari 567 kerusi yang dipertandingkan, Aspirasi Mahasiswa menguasai 493 kerusi (86.94 peratus) manakala kumpulan pro-Mahasiswa yang sering dikaitkan dengan agenda pembangkang menguasai 73 kerusi (12.87 peratus) manakala 1.94 peratus lagi calon bebas.

Ini bermakna untuk pilihanraya kampus sesi 2012/2013 Aspirasi Mahasiswa berjaya memenangi majoriti 2/3 dari keseluruhan universiti awam seluruh negara.

Bagi yang mengikuti dengan dekat pilihanraya kampus ini, kemenangan Aspirasi Mahasiswa dalam pemilihan kali ini menjadi bukti politik konfrantasi yang diamalkan oleh mahasiswa pro pembangkang ditolak majoriti pelajar.

"Politik demonstrasi dan percubaan membawa agenda luar ke dalam kampus ditolak, terutamanya agenda pembangkang, sebab itu kita lihat kumpulan Aspirasi Mahasiswa menang di banyak universiti," kata Arif Haikal Roslan, (gambar kiri) pelajar tahun empat jurusan Pengajian Antarabangsa dan Strategik Universiti Malaya.

Bagi beliau, kemenangan 2/3 Aspirasi Mahasiswa dalam pilihanraya kampus seluruh negara ini juga satu endorsement terhadap pelan-pelan tranformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Sebahagian besar mahasiswa melihat kepimpinan Datuk Seri Najib membawa perubahan yang diharapkan terutama dengan program seperti ETP, Model Ekonomi Baru dan banyak lagi bakal memberi satu lonjakan kepada negara, keputusan ini satu rangsangan kepada kepimpinan beliau bahawa mahasiswa menyokong usaha-usaha beliau,"ujar beliau.

Menurutnya di UM, kempen bertemakan diplomasi vs demonstrasi berjaya menarik sokongan dari pelajar-pelajar universiti tersebut.

"Ramai yang rasional, mereka melihat bahawa demonstrasi keterlaluan tidak membawa manafaat, bukan kita menolak demonstrasi tetapi kalau benda yang boleh selesai melalui rundingan mengapa hendak berdemo, kenapa hendak berkonfrantasi?" soalnya.

Bagi pelajar tahun akhir Pengajian Sumber Manusia UUM, Ilham Jamil Khir (gambar kanan), kemenangan Aspirasi Mahasiswa juga berkait rapat dengan kejayaan jentera kempen yang tersusun dan penguasaan alam siber.

"Saya melihat tahun ini, kempen melalui twitter, facebook dan blog rancak sekali, bagi kami yang jauh dari Lembah Klang, satu-satunya media penghubung adalah media sosial.

"Ramai mahasiswa menggunakan media sosial, mereka mempunyai akuan twitter, facebook, baca blog jadi apabila isu-isu tertentu cuba disensasikan, mahasiswa merujuk kawan-kawan media sosial mereka, dari maklum balas itulah mereka membentuk persepsi samada menyokong atau menolak isu-isu terbabit,"katanya.

Beliau memberikan contoh isu menghapuskan PTPTN yang cuba dibawa oleh mahasiswa pro pembangkang gagal menarik minat majoriti mahasiswa kerana fakta-fakta yang dibentangkan kerajaan dan disebarkan melalui media baru.

"Kami rujuk penjelasan pihak PTPTN, kami baca komen kawan-kawan mengenai isu itu dan membuat kesimpulan, jika PTPTN dihapuskan, peluang sebahagian besar orang muda masuk ke universiti bakal terjejas, kami menolaknya,"ujar beliau.

Sebelum ini sekumpulan belasan orang mahasiswa pro pembangkang berkhemah berhati-hati di Dataran Merdeka kononnya bagi memperjuangkan penghapusan PTPTN yang didakwa membebankan mahasiswa.

Berikutan itu, berbagai langkah telah diambil bagi menjelaskan hakikat sebenar mengenai pinjaman tersebut dan bagaimana pembangkang hanya mempergunakan agen-agen mereka dikalangan mahasiswa bagi tujuan politik semata-mata.

Kejayaan besar Aspirasi Mahasiswa dalam pilihanraya kampus ini bagaimanapun belum mengambil kira keputusan dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang terpaksa mengadakan pilihanraya semula berikutan masalah teknikal dengan sistem e-voting mereka.

Aspirasi Mahasiswa menguasai UPM, UUM, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI); Universiti Malaysia Pahang (UMP); Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Di UPM, Aspirasi Mahasiwa yang juga dikenali sebagai Pro-Aspirasi memenangi 39 daripada 47 kerusi yang dipertandingkan sementara Pro-Mahasiswa memperoleh tujuh kerusi.

Calon Pro-Aspirasi turut menyapu bersih sebanyak 34 daripada 36 keruasi di UUM, 18 daripada 20 kerusi di UMT, 22 daripada 24 kerusi di UMP dan menang kesemua kerusi di UPNM.

Di UM, yang merupakan universiti tertua dan sekian lama dikenali sebagai 'lubuk pembangkang' kumpulan Aspirasi Mahasiswa yang menggunakan nama Pengerak Mahasiswa telah memberi tentangan yang sengit kepada pencabar mereka Pro M.

Kejayaan utama Pengerak Mahasiswa UM adalah dengan pertambahan kerusi sebanyak enam menjadikan 19 berbanding 13 dalam pilihanraya kampus tahun lepas.

Pro M yang hanya menang 20 kerusi berbanding 26 tahun lepas manakala dua lagi kerusi dimenangi calon bebas yang dipercayai cenderung menyokong Aspirasi Mahasiswa.

Selain itu, calon-calon Aspirasi Mahasiswa UM juga mewakili berbagai kaum yang mengambarkan kejayaan konsep 1Malaysia di universiti tersebut.

Keputusan lain di Universiti Malaysia Sabah (UMS), Aspirasi Mahasiswa menang keseluruhan 38 kerusi yang dipertandingkan, Universiti Malaysia Kelantan (UMK) menang 10 daripada 14 kerusi, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) menang 32 daripada 36 kerusi.

Di Universiti Sains Malaysia Aspirasi Mahasiswa menang 37 kerusi, Pro-M menang 7 dari 44 kerusi yang dipertandingkan.

Di UKM, satu lagi lubuk pro-M, mereka menang dengan 19 kerusi berbanding Aspirasi Mahasiswa 10 kerusi. Untuk rekod di UKM, calon Pro-M menang 7 kerusi tanpa bertanding, kerana 'kegagalan' Aspirasi Mahasiswa meletakkan calon.

Khamis lalu, dalam pemilihan di lima buah universiti, Aspirasi Mahasiswa turut mencatat kemenangan besar menewaskan Pro-M.

Lima universiti itu ialah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM). Aspirasi Mahasiswa menang kesemua kerusi di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24).

Sementara di UTHM, Aspirasi Mahasiswa telah memenangi 25 daripada 27 buah kerusi yang dipertandingkan.-26/9/2012
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pilihan Raya Kampus: #AspirasiMahasiswa mendahului 17 - 1, Pro-M malu besar

Posted: 25 Sep 2012 03:08 PM PDT



Sehingga jam 1:40 pagi tadi, Pro-Aspirasi Mahasiswa (Pro-AM) menguasai Pilihan Raya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Sidang 2012/2013. Pro-AM mengatasi kumpulan Pro-Mahasiswa (Pro-M) yang membawa aspirasi pembangkang dengan menguasai MPP di 17 universiti awam berbanding Pro-M yang hanya menang di sebuah universiti. Keputusan di dua buah universiti lagi, iaitu Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dan Universiti Malaya (UM) masih lagi dinantikan. 

Di UIA, Pilihan Raya MPP akan diadakan semula selepas mendapat keputusan Senat Universiti akibat kegagalan fungsi sistem e-Voting. Manakala di UM, pertandingan sengit menyaksikan Pro-AM sedang mendahului 21 kerusi, berbanding Pro-M yang memperolehi 19 kerusi dan dua lagi kerusi berkeputusan seri. Pengundian semula akan diadakan pada hari Jumaat bagi menentukan keputusan kedua-dua kerusi ini.

Khamis lalu, dalam pemilihan di lima buah universiti, Aspirasi Mahasiswa telah mencatat kemenangan besar menewaskan Pro-M. Lima universiti itu ialah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM). Aspirasi Mahasiswa menang kesemua kerusi di UiTM (50/50 kerusi), UniMAP (31/31), UTeM (28/28), UniSZA (24/24) dan UTHM, 25 daripada 27 buah kerusi yang dipertandingkan.

Keputusan rasmi Pilihanraya Kampus Universiti Sains Malaysia memihak kepada kumpulan Pro-AM. Pro-AM menang besar dengan 37 kerusi, berbanding Pro Mahasiswa, hanya 7 kerusi dan 1 kerusi tidak dipertandingkan kerana tiada calon. 

Universiti-universiti berkenaan ialah Universiti Putra Malaysia (UPM); Universiti Utara Malaysia (UUM); Universiti Malaysia Sarawak (Unimas); Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI); Universiti Malaysia Pahang (UMP); Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Di UPM, Pro-AM telah memenangi 39 daripada 47 kerusi yang dipertandingkan, di UUM, Pro-AM 34 kerusi daripada 36; di Unimas kesemua 12 kerusi; di UPSI 24 daripada 29 kerusi; di UMP 22 daripada 24 kerusi; di UMT 18 daripada 20 kerusi, di UPNM pula mereka menang kesemua 14 kerusi, di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) 48 daripada 54 kerusi, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) kesemua 24 kerusi; Universiti Malaysia Sarawak (UniMAS) 13 daripada 13, Universiti Malaysia Sabah (UMS) 36 daripada 38 kerusi; Universiti Malaysia Kelantan (UMK) 10 daripada 14 kerusi.

Sehingga saat berita ini ditulis Pro-M hanya memenangi MPP di satu universiti, iaitu Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Pro-M cuma menang 18 kerusi berbanding 10 yang dimenangi Pro-AM. 

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 26 Sep 2012 01:08 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Vedio klip Ucapan Imam Muda, mukim Kadok.

Posted: 26 Sep 2012 07:41 AM PDT

Ucapan imam muda Zudi Hj Ismail, dihari majlis persaraan Imam tua mukim Kadok, Imam Haji Mohd Zain bin Harun. Imam  Hj Mohd Zain telah berkhidmat sebagai imam mukim Kadok selama 55 tahun dan beliau minta diberhentikan kerana kesihatan.

THE FLYING KICK

Posted: 26 Sep 2012 01:05 PM PDT

DIMENSI

Posted: 26 Sep 2012 11:42 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Anuwar geram mansor bermolot tempayan!

Posted: 26 Sep 2012 08:00 AM PDT

Mansor Tidak Perlu Berdolak Dalih, Perlu Akui Kenyataan
NIBONG TEBAL: Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman mahu Timbalan Ketua Menteri I Datuk Mansor Osman agar tidak berdolak dalih dengan kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini dan mengakui kebenaran.

Beliau berkata sekiranya kenyataan yang dibuat oleh Mansor ketika perbincangan dalam Mesyuarat Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada April lepas menjadi ketetapan dan perjuangan parti itu, beliau tidak perlu risau atau takut.

"Kenapa pula nak dirisaukan apabila didedahkan, takut sangat dengan DAP, takut sangat dengan Lim Guan Eng (Ketua Menteri Pulau Pinang). Cakaplah yang benar, orang Pulau Pinang nak orang bercakap benar, tak suka orang membohong.

"Kita harap timbalan ketua menteri akan ambil apa yang berlaku ini sebagai perkara yang perlu dinyatakan kebenarannya dan tidak perlu berdolak dalih sepanjang masa," katanya kepada pemberita di sini, Rabu.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri taklimat program Salam Sayang anjuran Pergerakan Wanita Umno di Dewan Perda, Sungai Acheh, Nibong Tebal,turut hadir pada majlis anjuran Pergerakan Wanita Umno itu ialah Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

vidz ehsan dari pisau.net

Beliau menganggap tindakan Mansor Othman menafikan pernah menggelar Lim 'sombong dan angkuh', memakan diri apabila rakaman percakapannya didedahkan. Kenyataan itu dikeluarkan Mansor apabila ditanya berhubung tuntutan DAP terhadap kawasan yang ditandingi PKR.

Rakaman pada mesyuarat strategik PKR itu menunjukkan beliau turut nekad tidak akan bertolak ansur sekiranya PKR tidak mendapat kerusi yang sepatutnya ditandingi di hadapan beberapa anggota parti.

Mesyuarat yang dilaporkan berlangsung April lalu di pejabat parti di King Street, Pulau Pinang itu antara lain berkisar soal pembahagian kerusi negeri pada Pilihan raya Umum Ke-13 dan peluang memenanginya.

Zainal Abidin menyifatkan penafian Mansor itu sebagai pembohongan yang nyata kerana rakaman suaranya ketika perbincangan bersama rakan-rakannya yang disiarkan oleh sebuah televisyen swasta sangat jelas.

"Datuk Mansor tak payahlah berdolak dalih lagi, tak payahlah bagi malu orang Pulau Pinang, kalau itu yang diperkatakan, itu yang dibincangkan, itu yang dirakamkan dan itu yang disiarkan...mengaku sajalah, apa yang nak ditakutkan dengan Lim, " katanya. BERNAMA

Omegay: Bajet Jinggay - Anuwar bentang sampai terpancut! >XD

Posted: 26 Sep 2012 06:00 AM PDT


Dilihat sebagai cadangan belanjawan yang lebih komprehensif berbanding tahun lalu, Pakatan Rakyat (PR) hari ini mengemukakan Belanjawan Pakatan Rakyat 2013 yang menyasarkan "lebihan wang dalam saku rakyat."

Dalam dokumen cadangan belanjawan yang diumumkan di bangunan Parlimen petang ini, perikatan tiga parti itu, dalam usaha menuju ke Putrajaya berkata, cadangan pihaknya akan membolehkan rakyat memiliki pendapatan boleh diguna pakai tambahan sebanyak RM930 setiap bulan.

Angka itu adalah hasil penjimatan harga kereta yang lebih rendah iaitu sebanyak RM70, penjimatan daripada penghapusan tol (RM50), penghapusan pinjaman bagi peminjam PTPTN yang layak (RM200), elaun pengajaran khas yang dijanjikan dalam Buku Jingga (RM500), sumbangan kerajaan ke dalam Caruman Wanita Nasional (RM50) dan penjimatan daripada harga makanan dan barangan susulan kos minyak dan pengangkutan (RM60).

Bajet PR 2013 akan menelan kos RM234 bilion dengan pendapatan sebanyak RM197 bilion, bermakna defisit 3.5 peratus.

Dalam pada itu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pihaknya akan membangkitkan isu intergriti dan unjuran ekonomi negara dalam Bajet 2013 kerajaan Barisan Nasional (BN) akan dibahaskan di Dewan Rakyat mulai minggu depan.

Menurutnya, kedua isu itu perlu dipandang serius kerana kegagalan kerajaan BN untuk mencapai tahap unjuran pertumbuhan ekonomi yang ditetapkan pada setiap tahun.

"Kegagalan unjuran dan unjuran defisit  tidak pernah mencapai oleh kerajaan BN, jika satu peratus kegagalan pertumbuhan ekonomi bermakna gagal berkembang RM20 bilion setahun.

"Isu yang dibawa oleh PR akan dipandang serius dan bajet yang dibentang kerajaan Jumaat ini perlu dipandang serius," katanya pada sidang media sempena Majlis Pembentangan Bajet  Pakatan Rakyat 2013 yang bertemakan "Ekonomi rakyat negara berkat".

Sebelum ini, ramai pemimpin BN mendakwa jika mengikut Buku Jingga yang menjadi panduan PR akan memufliskan negara.

Dalam pada itu Anwar yang juga Ketua Umum PKR berkata PR sebulat suara bersetuju untuk menetapkan enam peratus pertumbuhan setiap tahun di negeri-negeri PR untuk membentuk ekonomi yang mampan.

Tambahnya, Bajet PR 2013 mengambil kira pertumbuhan ekonomi yang diagihkan sama rata kepada rakyat tanpa mengira kaum. - SH

p/s: bile nak umum barisan kabinet bayangan? huhuhu

PEJUANG BANGSA

Posted: 26 Sep 2012 11:26 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Sebab PRU 13 hampir Mansor tak singkir oleh Guan Eng - Zul Nordin

Posted: 26 Sep 2012 07:30 AM PDT




Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang 1 Datuk Mansor Othman diseru agar berpegang pada prinsip dan berpendirian kerana isu menggelarkan Ketua Menteri Lim Guan Eng (LGE) sebagai 'sombong dan angkuh' jelas akan membawa padah buruk pada masa depan politiknya. Beliau diminta melihat kepada bekas Pengerusi Perhubungan Negeri PKR Pulau Pinang yang juga Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang melabelkan LGE sebagai diktaktor, cauvinis dan berminda komunis.

 Manakala Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng pula mengutuk Ketua Menteri itu sebagai pemimpin yang tiada kelas ekoran tindakan Setiausaha Agung DAP itu meminggirkan pemimpin PKR dalam membuat keputusan malah peruntukan juga tidak disalurkan kepada wakil-wakil rakyat PKR.

 Kedua-dua pemimpin itu akhirnya memegang prinsip dengan keluar dari PKR berbeza dengan bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Fairus Khairuddin yang 'diusahakan' supaya meletak jawatan serta meninggalkan parti itu.

 Rakaman percakapan Mansor mengenai sikap LGE itu diibaratkan sebagai 'sudah terang lagi bersuloh', tetapi beliau dijangka akan menerima tamparan hebat berkemungkinan tidak lagi dipilih menjadi calon pada Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

 "Itulah yang berlaku pada mereka yang kritik LGE, nasib Mansor ni kerana sudah dekat PRU maka beliau tidak akan diambil tindakan oleh Anwar Ibrahim kerana takut dilihat ada perpecahan," ulas Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Nordin mengenai isu rakaman suara Mansor mengutuk LGE.

 Zulkifli menganggap apa yang diperkatakan oleh Mansor adalah sesuatu yang sudah jelas dan nyata malah sudah pun ketahui umum cuma ianya suatu 'pengesahan' sahaja.

 "Itulah perangai sebenar LGE, masalah PAS, PKR dan LGE sudah lama, dia memang angkuh, sombong dan merasakan dirinya paling hebat. Punca itu jugalah Tan Tee Beng, Datuk Seri Zahrain dan Fairuz keluar parti," kata Zulkifli.




Zulkifli juga menggesa Mansor supaya tidak berdolak-dalik dalam memperkatakan perkara sebenar kerana tindakannya itu sekadar melahirkan apa yang orang dalam Pakatan Pembangkang itu sudah tahu. Menurut Zulkifli, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti itu mesti berani berkorban kerana prinsip daripada bergaya tapi merana.

 Bagaimanapun Zulkifli menjangkakan Mansor akan berdepan dengan masalah besar seperti tidak akan dicalonkan semula dalam PRU13 ini. Katanya, "sebab, Anwar (Anwar Ibrahim) tidak suka orang yang serang DAP sekarang, kalau Zahrain dan Tee Beng boleh terkorban, saya tidak hairan Mansor pun akan jadi mangsa seterusnya." "Ini adalah masa terbaik untuk Mansor menyatakan pendiriannya.

Nasihat saya pada Mansor sebagai kawan, peganglah pada prinsip, biarlah kita ni ada prinsip, biar kita terkorban tidak mengapa asalkan kita ada prinsip. Kalau tidak dia akan terkorban juga, tak usah beranganlah untuk jadi calon pada PRU13 ini," kata Zulkifli.

 "Kalau bukan kerana PRU13 sudah makin hampir, saya rasa sudah lama Mansor diketepikan sebagaimana Fairus yang tersingkir kerana mempersoalkan LGE,"tambahnya. Mengulas tentang isu rakaman itu tersebar, Zulkifli berkata, "perkara ini pun didedahkan oleh 'orang dalam' bukan orang luar sebabnya mereka tahu inilah penyakitnya yang ada dalam pakatan sekarang dan perangai LGE."-25/9/2012

Kemenangan besar Pro Aspirasi, mahasiswa tolak politik konfrantasi !

Posted: 26 Sep 2012 06:21 AM PDT




Kemenangan besar kumpulan mahasiswa yang memperjuangankan suara mahasiswa atau lebih dikenali dengan Aspirasi Mahasiswa menjadi bukti bahawa golongan muda dan terpelajar di negara ini menolak politik konfrantasi yang cuba diperkenalkan oleh pemimpin pembangkang melalui agen-agen mereka di universiti.

 Aspirasi Mahasiswa menang di 17 dari 19 universiti awam seluruh negara, atau dari 567 kerusi yang dipertandingkan, Aspirasi Mahasiswa menguasai 493 kerusi (86.94 peratus) manakala kumpulan pro-Mahasiswa yang sering dikaitkan dengan agenda pembangkang menguasai 73 kerusi (12.87 peratus) manakala 1.94 peratus lagi calon bebas.

 Ini bermakna untuk pilihanraya kampus sesi 2012/2013 Aspirasi Mahasiswa berjaya memenangi majoriti 2/3 dari keseluruhan universiti awam seluruh negara. Bagi yang mengikuti dengan dekat pilihanraya kampus ini, kemenangan Aspirasi Mahasiswa dalam pemilihan kali ini menjadi bukti politik konfrantasi yang diamalkan oleh mahasiswa pro pembangkang ditolak majoriti pelajar

. "Politik demonstrasi dan percubaan membawa agenda luar ke dalam kampus ditolak, terutamanya agenda pembangkang, sebab itu kita lihat kumpulan Aspirasi Mahasiswa menang di banyak universiti," kata Arif Haikal Roslan, (gambar kiri) pelajar tahun empat jurusan Pengajian Antarabangsa dan Strategik Universiti Malaya. 

 Bagi beliau, kemenangan 2/3 Aspirasi Mahasiswa dalam pilihanraya kampus seluruh negara ini juga satu endorsement terhadap pelan-pelan tranformasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. "Sebahagian besar mahasiswa melihat kepimpinan Datuk Seri Najib membawa perubahan yang diharapkan terutama dengan program seperti ETP, Model Ekonomi Baru dan banyak lagi bakal memberi satu lonjakan kepada negara, keputusan ini satu rangsangan kepada kepimpinan beliau bahawa mahasiswa menyokong usaha-usaha beliau,"ujar beliau.

 Menurutnya di UM, kempen bertemakan diplomasi vs demonstrasi berjaya menarik sokongan dari pelajar-pelajar universiti tersebut

. "Ramai yang rasional, mereka melihat bahawa demonstrasi keterlaluan tidak membawa manafaat, bukan kita menolak demonstrasi tetapi kalau benda yang boleh selesai melalui rundingan mengapa hendak berdemo, kenapa hendak berkonfrantasi?" soalnya.

 Bagi pelajar tahun akhir Pengajian Sumber Manusia UUM, Ilham Jamil Khir (gambar kanan), kemenangan Aspirasi Mahasiswa juga berkait rapat dengan kejayaan jentera kempen yang tersusun dan penguasaan alam siber.

 "Saya melihat tahun ini, kempen melalui twitter, facebook dan blog rancak sekali, bagi kami yang jauh dari Lembah Klang, satu-satunya media penghubung adalah media sosial.

 "Ramai mahasiswa menggunakan media sosial, mereka mempunyai akuan twitter, facebook, baca blog jadi apabila isu-isu tertentu cuba disensasikan, mahasiswa merujuk kawan-kawan media sosial mereka, dari maklum balas itulah mereka membentuk persepsi samada menyokong atau menolak isu-isu terbabit,"katanya.

 Beliau memberikan contoh isu menghapuskan PTPTN yang cuba dibawa oleh mahasiswa pro pembangkang gagal menarik minat majoriti mahasiswa kerana fakta-fakta yang dibentangkan kerajaan dan disebarkan melalui media baru. "Kami rujuk penjelasan pihak PTPTN, kami baca komen kawan-kawan mengenai isu itu dan membuat kesimpulan, jika PTPTN dihapuskan, peluang sebahagian besar orang muda masuk ke universiti bakal terjejas, kami menolaknya,"ujar beliau.

 Sebelum ini sekumpulan belasan orang mahasiswa pro pembangkang berkhemah berhati-hati di Dataran Merdeka kononnya bagi memperjuangkan penghapusan PTPTN yang didakwa membebankan mahasiswa. Berikutan itu, berbagai langkah telah diambil bagi menjelaskan hakikat sebenar mengenai pinjaman tersebut dan bagaimana pembangkang hanya mempergunakan agen-agen mereka dikalangan mahasiswa bagi tujuan politik semata-mata.

 Kejayaan besar Aspirasi Mahasiswa dalam pilihanraya kampus ini bagaimanapun belum mengambil kira keputusan dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang terpaksa mengadakan pilihanraya semula berikutan masalah teknikal dengan sistem e-voting mereka. Aspirasi Mahasiswa menguasai UPM, UUM, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI); Universiti Malaysia Pahang (UMP); Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

 Di UPM, Aspirasi Mahasiwa yang juga dikenali sebagai Pro-Aspirasi memenangi 39 daripada 47 kerusi yang dipertandingkan sementara Pro-Mahasiswa memperoleh tujuh kerusi. Calon Pro-Aspirasi turut menyapu bersih sebanyak 34 daripada 36 keruasi di UUM, 18 daripada 20 kerusi di UMT, 22 daripada 24 kerusi di UMP dan menang kesemua kerusi di UPNM.

 Di UM, yang merupakan universiti tertua dan sekian lama dikenali sebagai 'lubuk pembangkang' kumpulan Aspirasi Mahasiswa yang menggunakan nama Pengerak Mahasiswa telah memberi tentangan yang sengit kepada pencabar mereka Pro M. Kejayaan utama Pengerak Mahasiswa UM adalah dengan pertambahan kerusi sebanyak enam menjadikan 19 berbanding 13 dalam pilihanraya kampus tahun lepas. Pro M yang hanya menang 20 kerusi berbanding 26 tahun lepas manakala dua lagi kerusi dimenangi calon bebas yang dipercayai cenderung menyokong Aspirasi Mahasiswa.

 Selain itu, calon-calon Aspirasi Mahasiswa UM juga mewakili berbagai kaum yang mengambarkan kejayaan konsep 1Malaysia di universiti tersebut. Keputusan lain di Universiti Malaysia Sabah (UMS), Aspirasi Mahasiswa menang keseluruhan 38 kerusi yang dipertandingkan, Universiti Malaysia Kelantan (UMK) menang 10 daripada 14 kerusi, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) menang 32 daripada 36 kerusi.

 Di Universiti Sains Malaysia Aspirasi Mahasiswa menang 37 kerusi, Pro-M menang 7 dari 44 kerusi yang dipertandingkan. Di UKM, satu lagi lubuk pro-M, mereka menang dengan 19 kerusi berbanding Aspirasi Mahasiswa 10 kerusi. Untuk rekod di UKM, calon Pro-M menang 7 kerusi tanpa bertanding, kerana 'kegagalan' Aspirasi Mahasiswa meletakkan calon. Khamis lalu, dalam pemilihan di lima buah universiti, Aspirasi Mahasiswa turut mencatat kemenangan besar menewaskan Pro-M.

 Lima universiti itu ialah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM). Aspirasi Mahasiswa menang kesemua kerusi di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24). Sementara di UTHM, Aspirasi Mahasiswa telah memenangi 25 daripada 27 buah kerusi yang dipertandingkan.-26/9/2012

Belum tawan Putrajaya , dasar Bumiputra dihapuskan Anwar !

Posted: 26 Sep 2012 05:00 AM PDT




Belum pun menawan Putrajaya , dasar afirmatif  untuk Bumiputra telah dihapuskan melalui Bajet 2013 ' Ekonomi Rakyat Negara Berkat ' ala  Pakatan Rakyat  yang diperkenalkan hari ini .

 Ini bermakna dasar  bertuhankan kesamarataan kaum adalah menjadi keutamaan dalam bajet Pakatan. Tiada lagi dasar membantu Bumiputra dalam kamus ekonomi Anwar dan Pakatan .

Agak-agaknya lepas ini lesen kontraktor kelas F pun boleh dibuka kepada bukan Bumiputra  ...kerana semua ikut dasar samarata  ala Pakatan.



Bajet alternatif 2013 Pakatan Rakyat mengandungi peruntukan untuk tindakan afirmatif yang tidak berasaskan kaum, kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim. Membentangkan dua hari lebih awal daripada bajet nasional, Anwar berkata, tindakan itu diambil ekoran pengalaman mentadbir negeri-negeri Pakatan Rakyat.

 "Negara mesti bergerak ke fasa baru kerana dasar bumiputera telah disalahguna untuk memperkayakan beberapa pihak sahaja. 

 "Sokongan (kepada yang memerlukan) melalui tindakan afirmatif, akan diteruskan tetapi tidak perlu berdasarkan etnik untuk membantu golongan miskin," katanya. 

 Bajet alternatif itu juga mensasarkan tindakan untuk membatalkan 1Malaysian Development Berhad (1MBD) yang ditubuhkan kerajaan, dengan semua kepentingannya diambil alih oleh cabang pelaburan persekutuan Khazanah Malaysia. -Malaysiakini-

UMNO hairan Mansor tak kenal suara sendiri @dzainalabidin

Posted: 26 Sep 2012 03:28 AM PDT



- Jangan terus berdolak dalik atau berbohong kepada rakyat kerana mereka sudah mengenali suaranya yang disiarkan dalam televisyen beberapa hari lalu. Oleh itu, Timbalan Ketua Menteri, Datuk Mansor Othman perlu mengakui kebenaran rakaman suara yang dirakam dalam satu mesyuarat PKR Pulau Pinang beberapa bulan lalu adalah suaranya dan beberapa pemimpin parti itu ketika menghadiri mesyuarat berkenaan.

 Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, rakaman yang disiarkan itu adalah jelas suara Mansor dan tidak perlu terus berdolak dalik atau masih mahu menafikannya. Beliau berkata, rakyat hanya mahu kebenaran dan pemimpin PKR itu tidak perlu mengelak daripada menyatakan perkara sebenar sebagai seoang pemimpin yang telus dan berwibawa.

 "Kenapa masih mahu mengelak menyatakan kebenaran. Rakyat Pulau Pinang cerdik dan tahu menilai kewibawaan pemimpin nombor dua di negeri ini.

 "Tidak perlu takut untuk mengakui kesilapan yang dilakukan demi menegakkan kebenaran," katanya kepada media selepas menghadiri pelancaran program Salam Sayang Pergerakan Wanita Umno Pulau Pinang di Dewan Masyarakat Sungai Acheh di sini.

 Menurutnya, Mansor sebagai pemimpin Kerajaan Negeri tidak perlu takut kepada sesiapa termasuk Ketua Menteri, Lim Guan Eng jika mesyuarat itu adalah sejajar dengan perjuangan PKR di Pulau Pinang.

 "Kenapa perlu takut kepada Guan Eng jika adalah agenda dan pegangan PKR di Pulau Pinang. "Orang Pulau Pinang tidak suka dengan pemimpin yang bercakap bohong.

Apa yang mereka mahu ialah setiap pemimpin yang dipilih perlu menyatakan kebenaran dan mempertahankan kenyataan yang dikeluarkannya.

 Jangan sesekali cuba berdolak dalik," katanya. Zainal Abidin yang juga Ketua Umno Bahagian Nibong Tebal berkata kini terserah kepada Mansor untuk menyatakan pendirianya sama ada mengakui kebenaran rakanan suara itu atau terus berbohong kepada rakyat.

 "Rakyat akan membuat penilaian dan penentuan mengenai pemimpin terbabit dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.

 Semalam, Mansor dipetik sebagai PKR akan mengambil tindakan terhadap dalang yang membocorkan rakaman suara dan minit Mesyuarat Perancangan Strategik PKR Pulau Pinang beberapa bulan lalu. Bagaimanapun, beliau tidak mengakui atau menafikan suara yang disiarkan itu adalah suaranya

Blogger pencacai Pakatan stim tengok nenek tua berkemban !!

Posted: 26 Sep 2012 01:00 AM PDT



Kalau bab lucah ini , blogger pencacai PAS & Anwar ini memang expert . Sampai gambar MB Perak menziarahi warga emas pun dibikin cerita lucah & fitnah Zambry menganiayai warga emas.

Mata depa ini memang tajam sekali terutama  dalam bab skodeng  body perempuan ..tak kira la warga emas ,bini orang atau anak dara ...




blogger pemuja Anwar tu fitnah pulak Menteri Besar Perak kononnya Zambry melakukan kelucahan dan menganiaya seorang nenek yang separuh bogel.. (baca sini) Ishhh..., biasalah sorang tua macam tu berkemban je dirumah.. Takkan lah aurat nenek yang dah berumur dekat 90 tahun tu pun boleh buat puak-puak Pas naik nafsu..? Kalau macam tu, susahlahhh.. 

Nafsu babi namanya tu beb.. Gua rasa lah kann.., dalam otak semua gerombolan Pakatan laknatullah tu mesti asyik fikirkan seks je 24jam.. 

Pantang tengok pompuan terdedah sikit, terus keras burung punai dorang semua.. Tengok orang tua cium cucu pun dorang stim.., tengok orang muda bertanya khabar seorang nenek pun dorang naik nafsu.. 

Apa lah punya jenis manusia puak-puak tu kann.. Patutlah dalam HaraMkah tu asyik jual ubat kuat batin je manjang.. Gila seks rupanya semua pencacai-pencacai Pok Nik tu. -MPP ONLINE-

Tauke Jet nafi ada hubungan dengan Anwar Ibrahim

Posted: 25 Sep 2012 11:47 PM PDT





Kos menyewa jet eksekutif selama dua hari untuk membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta beberapa pemimpin pakatan pembangkang ke Labuan, Sabah pada pertengahan bulan ini adalah RM96,000 (AS$30,000). Menurut sumber, kos tersebut meliputi semua caj termasuk bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).



 Difahamkan juga urusan tempahan jet berkenaan dilakukan oleh seorang individu dari Sarawak. Sementara itu Pengerusi Tjets, Datuk Mohd. Taufik Omar ketika dihubungi Utusan Malaysia menjelaskan, beliau tiada hubungan persahabatan dengan Anwar, sebaliknya perkhidmatan pengurusan penerbangan jet eksekutif yang dinaiki oleh ketua pembangkang itu dilakukan secara profesional.

Bukti rakaman sahkan Mansor takut Guan Eng dari Melaka !

Posted: 25 Sep 2012 10:17 PM PDT




Apa yang GPB boleh simpulkan daripada penipuan & sikap berdolak dalik Mansor selepas tersiarnya bukti rakaman suara Pengerusi PKR negeri yang menyebut Guan Eng sebagai sangat angkuh & sombong ..


 1- Mansor Takut kepada sikap Guan Eng yang berasal dari Melaka kerana "very Arrogant" & sombong . Beliau hanya berani cakap dibelakang sahaja tentang sikap sebenar bosnya ini tetapi berdepan media & rakyat tunjuk mereka cukup akrab .

2- Mansor komen "Piliharanya dah nak dekat " sebagai jawapannya untuk media . Apakah Mansor ingat rakyat bodoh  & tidak boleh  mengetahui kebenaran mengenai  isu ini  ?

 2- Keenganan Guan Eng untuk tidak menjawab soalan pihak media berhubung rakaman itu membuktikan penipuan & pembohongan mereka sebelum ini dah kantoi .Kalau betul pihak media didakwanya tidak adil , jawab la samada ia benar atau tidak.

 3- Karier politik Mansor sudah " damage" teruk dalam isi ini . Ini kerana beliau selamba je menipu rakyat negeri ini kononnya tidak pernah menyebut Guan Eng sebagai angkuh & sombong . Guan Eng juga turut sama bersekongkol dalam penipuan ini.

 4. Sikap Guan Eng & Mansor dalam drama Angkuh , Sombong & Tokong ini jelas membuktikan selama ini mereka hanya berlakon baik sahaja depan rakyat walhal ada masalah dalaman cukup serius .

lakonan Guan Eng - Mansor menipu rakyat PP


  Ketika ditanya berhubung pendedahan rakaman suara itu, Mansor menafikan beliau melabel Ketua Menteri, Lim Guan Eng sebagai angkuh dan sombong dalam mesyuarat terbabit. 

 Beliau juga enggan menjawab sama ada rakaman terbabit tulen dan suara di dalam rakaman itu adalah miliknya. "Jawapan saya ialah, pilihan raya umum sudah dekat.

 Itu sahaja jawapan yang saya boleh beri. Saya rasa itu jawapan yang baik," katanya kepada media semalam. Setelah didesak, Mansor kemudiannya mengakui rakaman itu dikeluarkan orang partinya sendiri yang menghadiri mesyuarat berkenaan pada 15 April lalu. "Orang yang hadir itu la siapa lagi. Kamu semua pun tahu kan? Ini adalah urusan parti. Parti akan mengambil tindakan ke atas individu yang mengeluarkan rakaman itu," katanya.

Wartawan dedah 3 wajah Guan Eng dengan media untuk satu hari !!

Posted: 25 Sep 2012 07:30 PM PDT




Hari sama, tempat pun sama tetapi ada tiga karektor menarik babitkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Parlimen, Selasa. Maklumlah, Setiausaha Agung DAP itu jadi tumpuan media yang bertugas di Dewan Rakyat untuk follow up kisah beliau kena balun dengan timbalan ketua menteri Datuk Mansor Othman yang menuduh Guan Eng seorang yang hentam beliau.

 Rakaman audio itu yang didakwa dibuat pada satu mesyuarat PKR di Pulau Pinang pada 19 Mac tahun ini disiarkan dalam slot Buletin Utama di TV3 Isnin malam jelas kedengaran perkataan "sombong", "angkuh" dan 'tokong".

 Bukan itu sahaja, pendedahan rakaman suara hasil mesyuarat itu juga mendedahkan parti itu tidak mahu bagi peluang DAP menang mudah untuk bentuk kerajaan negeri dikuasai DAP tanpa bantuan PKR mahupun PAS. Bila diminta komen pasal pendedahan rakaman suara Mansor berhubung isu itu, Guan Eng 'kelam kabut' cuba elak soalan wartawan dan meluru keluar dari lobi parlimen.

 Senang cakap beliau tidak mahu ulas isu itu kerana katanya dah jawab sebelum ini dan tidak ada apa nak cakap lagi. Akhirnya beliau cuba salahkan wartawan pula yang tidak habis-habis mahu beliau komen isu itu. Kononnya desakan menjawab soalan itu tidak adil kepada beliau.

 Itu yang pertama tetapi yang kedua lain pulak bila Guan Eng diminta ulas gesaan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa dalam sidang media pada sebelah pagi supaya beliau memohon maaf kerana didakwa mengeluarkan kenyataan bahawa DAP menolak hudud. Tengok sajalah gambarnya disiarkan televisyen jawab isu itu penuh dengan senyum lebar.

 Kalau nak jawab isu kena balun dengan Mansor, beliau buat 'muka penat' tetapi bila nak jawab pasal Ustaz Nasha, ahli parlimen Bagan itu siap tuduh Nasharuddin bersikap seperti ejen UMNO apabila mengambil pendirian yang berubah-ubah dalam isu pelaksanaan hukum hudud. Baginya, Nasha tidak ada masalah dengan pendirian DAP tentang hudud sewaktu beliau memegang timbalan presiden PAS .

 "Sewaktu beliau jadi timbalan presiden PAS, tiada masalah (dengan DAP). Sekarang bila sudah tak jadi timbalan presiden PAS macam ejen Umno, cakap lain pula. "Mengapa sekarang (bila) tak jadi presiden PAS timbul masalah?," kata Guan Eng.

 Sebaliknya, beliau pula mencabar Nasharuddin agar mendapatkan penjelasan dari UMNO berhubung pendirian mereka tentang pelaksanaan hukum hudud. Karektor ketiga Guan Eng masa bangkit membahaskan usul tergempar di Dewan Rakyat bagi mengecam dan mengutuk penerbitan filem Innocence of Muslims yang menghina Islam dan Nabi Muhamad SAW.

 Guan Eng berdiri dan hanya tunduk baca usul tunjuk sopan malah suaranya lemah lembut. Senang cakap, macam tidak ada apa-apa kesalahan dilakukan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang tweet perlekeh orang Islam yang berdemonstrasi bantah filem dan kartun yang hina Islam itu sebagai buang masa dan tenaga.

 Beliau siap kecam penerbitan filem itu tetapi peliknya bila minta umat Islam tidak memanjangkan perkara itu. Apa maksud beliau?

 Guan Eng sendiri kata, hari ini umat Islam diperlakukan macam tu, esok lusa mungkin agama lain pula. Bagus ayat dan kata-katanya mungkin nak tunjuk tepat gelaran Khalifah Umar Abbul Aziz yang diberikan PAS kepada beliau. Mungkin juga beliau takut ada ahli parlimen BN bangun mencelah dan balun pasal Ngeh tetapi beliau nasib baik kerana tidak ada yang berbuat demikian kerana khabarnya hendak tunjuk parlimen Malaysia sepakat kutuk penerbitan filem dan kartun itu.

 Moral pada cerita di atas nampak sangat bahawa manusia boleh berubah-ubah bergantung pada keadaan dan masa.

 Bila hentam orang lain memang sedap tetapi bila kena batang hidung sendiri jenuh nak bersilat dan kung fu.


 Tidak perlulah Guan Eng nak elak jawab isu beliau dengan timbalannya kerana ahli parlimen bebas Wangsa Maju, Wee Choo Keong ada jawapan.

 Isu pokoknya kata Wee, kenapa rakaman itu didedahkan kepada orang ramai atau kepada media dan siapa mendedahkannya. "Perkara ini dah disahkan dengan rakaman. Tak kan nak tuduh orang lain pula, UMNO ke macam biasa mereka buat?

 Jangan nak marah orang. Ini semua (pakatan) hanya untuk politik bagi satu tujuan ke Putrajaya, bukan nak bela rakyat. Sebab tu mereka berebut kerusi dan kuasa," tegas beliau. Wee menegaskan, rakyat boleh nilai sendiri isu rakaman dan apa diperkatakan Mansor mengenai sikap sebenar Guan Eng. -25/9/2012-AGENDA DAILY 

PANAS ! Akibat menghina Islam , rumah Gopinath telah diserang !

Posted: 25 Sep 2012 06:10 PM PDT


Dikhabarkan rumah budak India yang menghina agama Islam itu telah diserang semalam  . Mujur lah pihak polis pantas datang & angkut pun dia untuk disoal siasat kerana menimbulkan ketegangan agama .

GPB pernah mendengar ceramah oleh pegawai tinggi polis di P.Pinang yang berkata  bahawa dalam isu-isu perkauman & agama  di  negara Malaysia seolah-olah  senipis kulit bawang . Contoh kes  budak India  ini sudah cukup membuktikan semua rakyat  di negara harus hormati sensitiviti agama dan kaum yang lain di Malaysia ini

pemohonan maaf  budak India  ini & dakwa akaum FB nya telah di hack ...

Salahuddin ketaq tak mahu debat dengan Azalina !

Posted: 25 Sep 2012 05:00 PM PDT



Seronok sungguh tengok air muka Salahuddin Ayub jawab cabaran ahli parlimen Pengerang Datuk Seri Azalina Othman yang mahu berdebat dengan Naib Presiden PAS itu berhubung isu Kompleks Bersepadu Petroleum Pengerang (RAPID) di Johor itu. Beria-ia beliau sahut cabaran debat pasal isu itu tetapi bukan nak debat dengan Azalina sebaliknya pilih Menteri Besar Johor Datuk Ghani Othman. "

Saya sangat bersedia berdebat dengan MB Johor atas isu itu. (Ianya) Perlu diselesaikan dgn tindakan lebih relevan oleh MN yang amat berkuasa atas isu tanah," kata Salahuddin bila diaju cabaran Azalina. Alasannya, berdebat dengan Azalina tidak beri kesan sebab Ghani yang berkuasa hendak jawab isu pengambilan tanah bagi projek tersebut. Salahuddin bukan saja nak debat dengan Ghani tetapi juga mahu stesen televisyen buat siaran langsung. 

"Kalau boleh live.oleh Astro, TV1 atau TV3, saya mahu debat dengan MB Johor," ujarnya. Menjawab soalan, Salahuddin yang digembar gembur bakal MB Johor jika pembangkang menang di negeri itu berpendapat, Azalina sesuai debat dengan Anis Afilda Mohd Ali, pengerusi NGO Pengerang yang perjuang isu RAPID.

 "Bukan tak layak (Azalina debat dengannya). Biarlah wanita lawan wanita dan Anis sangat layak kerana beliau aitivis yang juarai isu itu," katanya. Boleh gelak juga dengan lidah Salahuddin berputar-putar semata-mata juga nak tunjuk standard beliau bakal MB Johor sebab itu mahu berdebat dengan Ghani.

 Agaknya Salahuddin takut nak berentap dengan Azalina sebab takut kena tae kwan do dengan bekas Menteri Belia dan Sukan itu. Ataupun kerana sudah lama sangat kawan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Salahuddin juga sudah belajar, tanya lain, jawab lain. -AGENDA DAILY 


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 26 Sep 2012 07:35 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Noh jawab tuduhan Yaakob Sapari dan minta kerajaan Selangor wartakan tanah TKPM

Posted: 25 Sep 2012 09:56 AM PDT

SHAH ALAM, 25 SEPTEMBER - Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar hari ini meminta kerajaan Selangor agar segera mewartakan tanah Taman Kekal Pengeluaran Makanan (TKPM) bagi membela nasib golongan petani di negeri itu.

Beliau berkata demikian bagi merujuk tindakan kerajaan negeri yang sanggup menjual beberapa tanah pertanian termasuk di Taman Agroteknologi Pertanian (TAP) Bestari Jaya, Kuala Selangor selain sebuah lagi tanah TKPM di Ulu Yam yang diusahakan oleh golongan petani sejak sekian lama.

"Pembangkang (Pakatan Rakyat) cukuplah jadi hero pada masyarakat... jaga tanah pertanian dan tolong wartakan tanah TKPM yang ada kalau mereka benar-benar mahu membela nasib rakyat.

"Kita sedar, tanah itu tanah kerajaan negeri, tetapi pembangunan di kawasan tersebut melibatkan kementerian pertanian serta kerajaan di mana ia telah dibangunkan berpuluh tahun lamanya untuk tujuan pertanian," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat Pertubuhan Peladang Negeri di sini.

Noh berkata pihaknya juga tidak pernah berhasrat untuk menjual tanah pertanian yang ada, termasuk tanah milik Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (Mardi) di Serdang seperti yang didakwa oleh Exco Pertanian Negeri Selangor, Dr Yaakob Sapari.

"Saya tidak tahu tanah mana yang beliau maksudkan. Kita nak jual tanah ini bukannya mudah... banyak kita perlu buat. Saya minta exco ini (Yaakob) jangan sibuk pada tanah orang, jaga tanah sendiri cukuplah.

"Kalau dia betul-betul nak tolong sektor pertanian negeri ini dan ikhlas untuk membantu, saya cabar dia agar segera mewartakan tanah (TKPM) ini," katanya.

VIDEO.!!! Siswazah mampu jadi usahawan tani berjaya - Noh Omar

Posted: 25 Sep 2012 09:22 AM PDT

SERDANG, 24 SEPTEMBER - Kerajaan yakin dapat melahirkan lebih ramai petani moden atau pengusaha industri asas tani yang berjaya di kalangan graduan melalui Kelab Usahawan Siswazah Tani (MyAgrosis), kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar.

Noh berkata kerajaan memperuntukkan RM10 juta bagi menawarkan skim pinjaman bebas penjamin kepada ahli-ahli MyAgrosis.

Beliau berkata MyAgrosis, yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada penghujung tahun lepas, telah menampakkan hasil yang baik dengan semakin ramai siswazah menunjukkan minat menceburi sektor pertanian moden yang menyumbang pendapatan tinggi.

"Di Universiti Putra Malaysia (UPM) sahaja, kita dapati 30 siswazah telah menjadi usahawan tani.

"Ia adalah bukti bahawa siswazah boleh usahakan sektor pertanian dan penternakan secara moden dan menguntungkan.

"Kerajaan juga yakin MyAgrosis akan menjadikan institusi pengajian tinggi sebagai teras pengeluaran makanan negara serta tidak terlalu bergantung kepada import makanan dari luar negara," katanya ketika melancarkan kelab MyAgrosis dan Mini Maha UPM di sini, malam tadi.

Bagi menjayakan program itu, Noh berkata kerajaan memperuntukkan RM10 juta bagi menawarkan skim pinjaman bebas penjamin kepada ahli-ahli MyAgrosis dengan jumlah maksimum sebanyak RM30,000 bagi mereka yang menyertai perniagaan pertanian.

Pada majlis itu Noh turut mengumumkan peruntukan RM150,000 untuk kelab MyAgrosis UPM.

Dd i n b u n g a

Posted: 26 Sep 2012 07:23 AM PDT

Dd i n b u n g a


MAHASISWA DAN SISWI TOLAK PUAK XTREME, ANU WAR DAH START ENJIN JET NAK CABUT

Posted: 26 Sep 2012 02:44 AM PDT










TERKEJUT TEMAN DENGAN KEPUTUSAN PILIHANRAYA KAMPUS!!!!.

 SEBELUM INI KALAU GUNA TELINGA UNTUK DENGAR, BERDEGOR DEGOR PEMBANGKANG MENGATAKAN MAHASISWA DAN SISWI DI SELURUH NEGARA MENYOKONG PEMBANGANG DAN JIKA KITA GUNA MATA TENGOK KEPADA DEMOSTRASI JALANAN SEPERTI BERSHITTT, DEMOSTRASI PTPTN DI DATARAN MERDEKA, MELIHAT KEPADA DEMOSTRASI LYNAS, DEPA KATA MAHASISWA/SISWI DAN ORANG MUDA MENOLAK BARISAN NASIONAL DAN ANTI KERAJAAN.

ADUSSS!!!! APA SUDAH JADI DENGAN APA YANG TEMAN DENGAR DAN TEMAN LIHAT SELAMA INI TERBUKTI SEMUANYA PEMBOHONGAN DAN KESILAPAN DIK TELINGA DAN MATA TEMAN, SEHARUSNYA SELEPAS INI TEMAN KENA HATI HATI DENGAN TELINGA DAN MATA TEMAN, HARUS JUGA GUNA OTAK DAN HATI TEMAN UNTUK MEMPERCAYAI SESUATU.

APA TIDAK NYA DARI 567 KERUSI DISELURUH NEGARA PROMAHASISWA YANG MIRIP KEPADA ANUWAR DAN PEMBANGKANG KALAH TERUK, HANYA DAPAT 73 KERUSI, YANG BEBUDAK BAIK DAN BERSOPAN SANTUN PRO ASPIRASI MAHASISWA YANG  MENGUASAI 493 KERUSI WOW!!!!! 89% PENGUASAAN DI SELURUH NEGARA, SETAKAT INI KECUALI UIA YG DITANGGUH PEMILIHANNYA.

MAKNA DISINI CERITA - CERITA MENGATAKAN MAHASISWA DAN ORANG MUDA TAK SUKA BARISAN NASIONAL DAN KERAJAAN, TAK BETUL!!!!! YANG BETUL MAHASISWA DAN SISWI SERTA ORANG MUDA SEKARANG BERSAMA DENGAN YAB PM DAN KERAJAAN, KERANA MEREKA ORANG YANG BIJAK PANDAI SUDAH TENTU BIJAK MEMBUAT KEPUTUSAN.

JIKA NAK DI LETAK KAN KEPUTUSAN DALAM BENTUK PRU 13 MAKNA NYA BARISAN NASIONAL AKAN MENANG BESAR.

ANU WAR DAH MULA START PANAS KAN ENJIN JET EXERKUTIF DIA UNTUK CABUT KE TURKI.



"TAMBUN, KATAKAN TAK NAK ORANG LUAR"




Politik Harian

Posted: 26 Sep 2012 03:51 AM PDT

Politik Harian


Private Jet Dan Kisah 'Anwar Bapak Segala Kronisme Dan Nepotisme'

Posted: 26 Sep 2012 01:55 AM PDT




Kos menyewa jet eksekutif selama dua hari untuk membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta beberapa pemimpin pakatan pembangkang ke Labuan, Sabah pada pertengahan bulan ini adalah RM96,000 (AS$30,000).

Menurut sumber, kos tersebut meliputi semua caj termasuk bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).

Difahamkan juga urusan tempahan jet berkenaan dilakukan oleh seorang individu dari Sarawak.

Terdahulu Anwar pusing cerita kata jet tersebut dipinjamkan oleh 'rakannya' dan tiada pembayaran dibuat oleh pihak beliau.

Isu tersebut menjadi bualan hangat di internet selepas orang kuat Anwar, Tian Chua memasukkan beberapa keping gambar di atas pesawat tersebut ke akuan twitternya.

Tian dalam reaksi awalnya mengaku pesawat tersebut disewa, bagaimanapun, Anwar dan anaknya Nurul Izzah menafikan sebaliknya kata Anwar jet tersebut ditaja oleh rakannya.

Inilah prinsip perjuangan untuk rakyat yang sering dilaungkan pembangkang. Tepuk dada tanya selera...

Ini baru terbongkar cerita private jet yang kita tahu, mungkin banyak lagi kemudahan dan bantuan yang Anwar berikan kepada kroni-kroninya... Jelaslah Anwar sentiasa memberi keselesaan kepada kroninya sejak dari dalam umno hinggalah ke pakatan jahanam!...

Inilah dia "BAPAK SEGALA KRONISME DAN NEPOTISME"

#PRKampus : Pro-Aspirasi Menang Besar... Pro-M Kecundang...

Posted: 25 Sep 2012 09:04 PM PDT


Keputusan pilihan raya kampus bagi pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sesi 2012/2013 di 16 daripada 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) hari ini menyaksikan kemenangan besar bagi kumpulan proaspirasi.

Dalam keputusan yang diumumkan setakat pukul 10 malam tadi, kumpulan berkenaan mencapai kejayaan besar di tujuh buah IPTA iaitu Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) dan Universiti Malaysia Pahang (UMP).

Pro-Aspirasi Menang Besar di Upsi

Posted: 25 Sep 2012 05:23 AM PDT

Calon Pro-Aspirasi mendominasi kemenangan pada pilihan raya kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi), hari ini.

Keputusan hari ini menyaksikan, calon Pro-Aspirasi memenangi 25 daripada 29 kerusi yang dipertandingkan dan baki empat kerusi dimenangi calon Pro-Mahasiswa.

Daripada 29 kerusi tersebut, hanya lima sahaja menyaksikan berlaku pertandingan iaitu tiga dimenangi Pro Aspirasi, dua dimenangi pro mahasiswa.

Baki kerusi dimemangi tanpa bertanding.

Peratusan keluar mengundi adalah 67.8 peratus daripada 11, 640 pelajar. -SH
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

anakbukitgantang says

Posted: 26 Sep 2012 03:33 AM PDT

anakbukitgantang says


ilmuan Islam ASWJ bersatu-seminar Dakwah Islamiyyah di PWTC 8-9 Okt 2012

Posted: 25 Sep 2012 07:14 PM PDT

Tan Sri Muhyideen Yassin akan merasmikan seminar ilmuan Islam ASWJ di PWTC pada 8 Okt 2012


Seminar Dakwah Nasional akan dirasmikan oleh Tan Sri Muhtydeen Yassin pada 8 Okt 2012. Seminar akan berlangsung selama 2 hari dan bertempat di PWTC
 
 
Mereka yang berminat boleh mendaftar dengan Yayasan Muafakat di akaun FB mereka. Tinggalkan nama, IC, telefon bimbit dan alamat e mail.
 



Pembentang kertas kerja termasuklah Prof Dr Uthman El Muhammady, Datuk Ustaz Nakhaie Ahmad, Ismail Minna, Yb Ustaz . Nasharudin Md Isa


 

bumiyang

Posted: 26 Sep 2012 03:26 AM PDT

bumiyang


Sekitar Keputusan Pilihanraya Kampus

Posted: 25 Sep 2012 07:24 PM PDT

Kemenangan Pro Aspirasi di UUM - Bukti BN Diterima Golongan Muda???

Posted: 25 Sep 2012 07:24 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 26 Sep 2012 01:39 AM PDT

Sahabat-Gunung


Jet Peribadi: Anwar Jangan Sembunyikan Kebenaran - Wee

Posted: 26 Sep 2012 01:33 AM PDT


Isu penggunaan jet peribadi oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim baru-baru ini untuk ke Sabah dan Sarawak, bukanlah satu isu besar, tapi janganlah mainkan diri kita memberikan gambaran bahawa kita tidak ada dana, kita ini dari golongan marhaen dan sebagainya, ujar Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong.

Tambahnya, selepas perkara ini didedahkan, kita perlulah mengakui dan memberikan penjelasan, jangan pula nak sembunyikan kebenaran.

"Apa yang kita nampak sekarang ini, isu ini sampai sekarang siapa yang bayar, siapa yang mempunyai jet peribadi ini, masih tidak didedahkan dan diberi penjelasan. Apa salahnya keluarkan fakta-faktanya. Kalau benda ini tak salah, mengapa nak sembunyikannya.

Kalaulah kita yang selalu mempertikai Perdana Menteri menggunakan jet peribadi kerajaan untuk tugas-tugas beliau, sekarang kita juga sama. Bukankah ini merupakan cakap tak serupa bikin. Inilah persoalannya, tak konsisten," ujarnya mengulas penggunaan jet peribadi oleh Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya ke Sabah dan Sarawak baru-baru ini.

Tambahnya, kalau kita (Anwar Ibrahim) nak menggunakan jet peribadi, kita janganlah pertikai orang lain. Dia hanya nak cari pasal, nak mempolitikkan semua isu namun dalam masa yang sama, dia lagi teruk dari apa yang diperkatakannya selama ini.

Dalam masa yang sama, Wee turut menempelak Anwar Ibrahim yang sering mengajak rakyat khususnya untuk berkorban apa sahaja, tapi prinsip yang diperkatakannya hanya indah khabar dari rupa.

"Jadi macammana kita ada seorang yang mempunyai impian nak ke Putajaya, inilah tingkah laku seorang pemimpin untuk 'Putrajaya At All Coast," tambahnya lagi.

Jet Peribadi: Sewa, Taja Atau Pinjam? Rakyat Tuntut Ketelusan

Posted: 25 Sep 2012 11:37 PM PDT


Belum pun memerintah, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat telah mempamerkan cara hidup yang menyaingi pemimpin di negara maju, lengkap dengan bas dan jet mewah untuk ke mana-mana.  

Apatah lagi dengan Anwar sendiri memiliki tidak kurang dari tujuh orang pengawal keselamatan yang mengiringinya pada satu-satu masa.  Sekali pandang tampak benar-benar seperti pemimpin negara pertama. 

Jika PR ditakdirkan menjadi pemerintah tentunya Putrajaya dan Seri Perdana akan dilengkapi dengan sistem keselamatan setanding White House dengan teknologi dari Israel.  Keluarga pemerintah, menteri-menteri dan pegawai-pegawai kanan juga pasti akan dibekalkan dengan beberapa orang pengawal keselamatan juga.  Pendek kata, rakyat tidak lagi dapat mendekati pemimpin sepertimana kebiasaan di masjid, mahupun di Hari Raya atau di bazaar Ramadhan di mana kita biasa bertemu dengan Tun Mahathir ketika beliau menjadi Perdana Menteri. 

Kita boleh membayangkan keadaan Malaysia di bawah PR dengan kehidupan pemerintah bagaikan pemimpin kuasa besar tetapi rakyat dipaksa hidup di tahap dunia ketiga bagi menampung kos kepimpinan yang serba canggih. 

Senario ini semakin jelas di mata rakyat jelata sejurus selepas melihat gambar Anwar dan pemimpin PR lain yang dimuat naik oleh Tian Chua di laman sosialnya.  Kelihatan mereka semua tersengih-sengih bangga dan teruja sekali menaiki jet mewah untuk ke Sabah, Sarawak dan Labuan sempena menyambut Hari Malaysia. 

Jelas bahawa Tian Chua bukanlah seorang yang cerdik kerana tidak mampu menilai kesan gambar tersebut kepada politik PR.  Jelas juga bahawa Anwar dan seluruh kepimpinan PR juga tidak cerdik dan terus melatah apabila diasak dengan persoalan mengenai jet peribadi itu.  Kalau mereka cerdik, tentu mereka tidak dipilih sebagai 'barua' oleh pihak tertentu.

Justeru, Anwar, Tian Chua dan Nurul Izzah masing-masing memberi jawapan berbeza.  Itu belum lagi ditanya kepada pemimpin PR yang lain, kerana jika 10 orang ditanya, maka tidak mustahil 10 jawapan berbeza yang akan kita terima. 

Kata Anwar, jet tersebut adalah ditaja oleh 'kenalannya'.  Nurul Izzah pula berkata ia dipinjamkan tetapi Tian Chua pula terlebih dahulu menyatakan yang ianya disewa.   Mungkin kenyataan Tian Chua lebih tepat kerana Datuk Mohd Taufik Omar, Pengerusi Tjets Sdn bhd mengakui bahawa syarikat beliau menyewakan jet Dassault Falcon 900 yang bernombor N990BB itu kepada Anwar, dengan kos yang dirahsiakan. 

Kos menyewa jet mewah tentunya mahal.  Walaupun Tian Chua cuba memperkecilkan jumlahnya dengan menyatakan ianya 'murah' tetapi ia tidak membawa makna bagi rakyat selagi butiran terperinci invois, resit dan juga sumber kewangan yang digunakan untuk membayarnya tidak dibentangkan. 

Jika wang sewaan dikeluarkan dari poket Anwar sendiri, maka Anwar perlu menjelaskan dari mana datangnya wang yang begitu banyak.  Jika dari poket kerajaan negeri Selangor, maka Khalid Ibrahim perlu menjelaskan kenapa wang rakyat Selangor digunakan untuk politik parti PKR.   Dan begitulah seterusnya, sepatutnya. 

Jika ianya ditaja, iaitu dibayar oleh pihak lain seperti kata Anwar, maka Anwar bertanggungjawab kepada rakyat untuk mendedahkan penajanya.  Apatah lagi apabila telah terbukti yang PKR atau PR melalui SUARAM ada menerima dana dari Yahudi Zionis dan George Soros.   Untuk ini, Dr. Hatta Ramli, Bendahari PAS Pusat yang turut berada dalam jet berkenaan wajib menjelaskan kepada penyokong PAS dan rakyat sekalian tentang sumber penajaan jet tersebut.  Kita ingin pastikan yang ianya bukan diambil dari Yahudi, Soros atau tabung 'tin milo' yang disumbangkan oleh penyokong-penyokong PAS. 

Begitu juga jika ianya dipinjamkan, bak kata Nurul Izzah.  Rakyat perlu tahu siapakah yang begitu baik hati, pemurah lagi kaya raya untuk meminjamkan sebuah jet mewah kepada papanya.  Sebagai pemimpin parti yang lantang melaungkan ketelusan dan integriti, Nurul Izzah wajib menyatakan siapakah peminjamnya bagi mengenepikan segala keraguan tentang berlakunya rasuah atau kes 'terhutang budi' yang begitu hebat, setimpal dengan harga penggunaan jet berkenaan. 

Kita tidak faham kenapa begitu sukar bagi PR untuk menangani persoalan mudah mengenai jet ini.  Jika pinjaman atau tajaan atau sewaan jet berkenaan adalah mengikut prosedur dengan sumber kewangan yang sah dan halal, kenapa PR perlu 'malu-malu' untuk bersikap telus?  Apakah yang ingin dan perlu disembunyikan mereka sehingga begitu gelabah dan memberi jawapan berbeza? 

Dan kenapa penyokong-penyokong PR tidak mempersoalkan perkara ini secara terperinci?  Apakah ketelusan hanya perlu di pihak BN, tetapi tidak PR?   Jika pemimpin BN bermewah, bukan main lagi dikutuk mereka, tetapi apabila pemimpin PR bermewah dengan sumber yang jelas haram atau diragui, segalanya menjadi tidak apa pula.  

Seharusnya, penyokong-penyokong PR bangkit bersama dengan seluruh rakyat Malaysai menuntut PR menjelaskan isu jet peribadi ini dengan terperinci lengkap dengan dokumen-dokumen bukti bagi menepati perjuangan mereka menuntut kerajaan yang bersih, telus, adil dan berintegriti (BB)

Dakwaan Kena Culik, Ugut Bunuh Skrip Politik Luar Yang Dibawa Ke Kampus

Posted: 25 Sep 2012 07:10 PM PDT


Cerita-cerita kena ugut, kena culik dan yang terbaru ada ugutan bunuh adalah sebahagian daripada skrip yang selalu kedengaran apabila menjelangnya pilihanraya kampus bagi mencipta kontroversi, demikian pandangan Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir.


Justeru beliau yakin perkara tersebut adalah sebahagian daripada taktik politik luaran yang cuba dipratikkan ke dalam universiti bagi kepentingan sesetengah pihak.

"Ugut bunuh ini yang terbarulah, yang akhirnya bila dah selesai pilihanraya tersebut, tiba-tiba didapati berita tersebut tak benar pun. Ada yang dikatakan kena culik tetapi didapati pula telah berkahwin dengan orang yang dikatakan kena culik, jadi macam-macam cerita yang bertujuan untuk meraih simpati untuk politik.

"Inilah budaya politik yang dibawa oleh pembangkang dan saya lihat kalau itu jugalah yang berlaku dalam kampus, jadi pembangkanglah yang menghasut mereka untuk melakukan perkara-perkara yang tidak baik.

"Ia tidak sepatutnya berlaku kerana di universiti kita harapkan pelajar-pelajar kita ini bersikap kritis, sebagai seorang yang terpelajar, janganlah terlalu mudah untuk dikelirukan dengan dakyah-dakyah yang dilontarkan," katanya mengulas Pilihan Raya Kampus yang sedang dijalankan hari ini.

Pada masa yang sama beliau yang juga Timbalan Menteri  Menteri Perdagangan Antarabangsa Dan Industri berkata pilihan raya kampus yang sedang diadakan di Institusi Pengajian Awam dan swasta hari ini merupakan satu peluang untuk mahasiswa menunjukkan kematangan mereka memikirkan cara terbaik dalam pendekatan yang perlu mereka ambil dalam membela nasib rakan-rakan mereka di universiti.

Tambahnya, ini juga peluang untuk mereka menunjukkan bahawa walaupun tidak ada lagi AUKU dalam bentuk asalnya, mereka dapat mengurus hal-hal dalam kampus itu dengan bijaksana tanpa campur tangan politik luaran.

"Dari pengamatan saya, isu-isu yang berbangkit pun adalah isu-isu dalaman dalam kampus khususnya contohnya kekurangan bas, permit membawa masuk kenderaan motor contohnya, jadi perkara-perkara sebegini memang baiklah untuk dibangkitkan dan dibincangkan bersama dengan pihak unversiti.

"Kita tidak mahulah melihat pelajar-pelajar kita ini memilih pemimpin ataupun perwakilan mahasiswa yang terlalu mirip politik luaran sehinggakan mereka disalah-gunakan untuk turut terlibat dalam rusuhan, demostrasi jalanan kerana ia akan menarik tumpuan mereka dari apa yang sepatutnya mereka tumpu iaitu pendidikan dan pengajian mereka sendiri", ujarnya. 


Kenyataan Xavier angkuh, dangkal - GPRS

Posted: 25 Sep 2012 03:59 AM PDT


Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) hari ini membidas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor, Dr Xavier Jayakumar yang sangat angkuh berkaitan perjanjian pembekalan air dari negeri Pahang.

Pengerusinya, Dato' Sohaimi Shahadan berkata, kenyataan dan sikap Exco Kerajaan Negeri itu langsung tidak mencerminkan portfolio yang dipegangnya iaitu 'Kerajaan Prihatin' kerana lebih mengutamakan politik daripada kepentingan ramai terutama rakyat negeri Selangor.

"Saya turut kesal dengan kenyataan Xavier bahawa Selangor tetap tidak berganjak untuk tidak membenarkan pembianaan Loji Rawatan Air Langat 2 kerana dakwanya bekalan air mentah di negeri ini masih mencukupi.

Xavier dan kerajaan Selangor sengaja tidak mahu memahami bahawa projek Langat 2 perlu disegerakan sebelum berlaku krisis air yang dijangka berlaku pada 2016 yang memberi kesan kepada penduduk di Lembah Klang," ujarnya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Justeru rakyat Selangor perlu lihat, fahami dan nilai sendiri sikap dan mentaliti wakil rakyat PKR ini yang bodoh sombong serta hanya mementingkan politik kepartian semata-mata. Barangkali mengetahui tidak akan memerintah Selangor selepas Pilihan Raya Umum ke-13, kerana itu mereka berdegil untuk tidak melaksanakan projek Langat 2.

Ini adalah strategi kerajaan pakatan pembangkang yang sengaja mahu menyusahkan rakyat dengan menyekat apa juga projek yang mahu dijalankan kerajaan Persekutuan dengan alasan-alasan tidak relevan yang mengelirukan rakyat.

"Dan apabila sesuatu berlaku, mereka (kerajaan negeri) akan segera menuding jari menyalahkan kerajaan Pusat, sekaligus mendapat mileage politik daripada isu yang sengaja ditimbulkan oleh mereka sendiri.

Justeru rakyat juga dinasihatkan agar melihat isu ini dengan fakta yang tepat, bukan sekadar mendengar omong kosong oleh pemimpin yang mempunyai agenda politik dan sarat dengan agenda terselindung.

Malah kenyataan Xavier juga mengelirukan apabila beliau mengatakan bekalan air mentah di Selangor mencukupi sedangkan sebelum ini Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mahu 'mengimport' air mentah dari Tasik Kenyir yang didakwanya lebih murah," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Namun kos memasang saluran paip sahaja sejauh 500 kilometer melalui rizab saluran gas dari tasiki Kenyir ke Langat dianggarkan RM11.3 bilion, tidak termasuk kos pam dan operasi sedangkan kos projek Langat 2 termasuk loji rawatannya hanya RM6.2 bilion!

"Kalau Xavier tidak tahu mengira atau membezakan angka mana yang lebih besar dan merugikan, saya boleh bantu mengajar ilmu matematik yang paling mudah!

Saya mencabar Xavier untuk berdebat isu air, biar rakyat menilai yang mana benar dan mana yang auta. Kalau tidak faham, Xavier boleh belajar dengan pihak yang lebih arif, boleh memberi kenyataan dangkal yang boleh memeningkan kepala rakyat.

Hal-hal yang berkaitan rakyat tidak usahlah dipolitikkan kerana kelak rakyat yang menanggung derita. Projek Langat 2 tidak boleh disiapkan semalaman apabila krisis air melanda kelak. Malah kerana kedegilan dan keangkuhan kerajaan negeri, kelewatan untuk menyiapkan Langat 2 boleh menyebabkan kosnya melonjak sehingga 70 peratus," tambahnya.

Sehubungan dengan itu, GPRS mahu rakyat menolak kerajaan negeri yang mementingkan diri sendiri ini pada pilihan raya umum akan datang.

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Sep 2012 01:30 AM PDT

Taipingmali (tm)


Perhimpunan 926: Selamatkan Malaysia Dari Dong Zong

Posted: 26 Sep 2012 01:04 AM PDT

Dong Zong, sebuah pertubuhan ektremis Cina yang bertopengkan pendidikan Cina bercadang untuk mengadakan satu Perhimpunan yang dipanggil 926 di Parlimen hari ini bagi melindungi kuasa Lembaga Pengarah sekolah-sekolah Cina.

Menurut Timbalan Presidennya, Chow Siew Hong, perhimpunan tersebut perlu diadakan kerana terdapat usaha dari Jabatan Pendidikan untuk memanipulasi perlantikan lembaga pengarah melalui penolakan pendaftaran jawatankuasa di SJKC Jinjang Utara, dengan tujuan untuk mengawal Dong Zong.

Bagaimanapun, pihak Jabatan menjelaskan bahawa pendaftaran jawatankuasa tersebut telah ditolak kerana Presiden Dong Zong, Yap Sin Tian serta Siew Hong sendiri gagal menepati syarat iaitu melantik tiga ahli dari badan yang berkaitan dengan sekolah tersebut, seperti pihak alumni dan PIBG.

Walaupun masalah ini adalah masalah teknikal yang berpunca dari pihak mereka, tetapi seperti biasa, Dong Zong cuba menimbulkan prasangka buruk terhadap kerajaan. Sedangkan, hakikat sebenarnya ialah kedua-dua Sin Tian dan Siew Hong takut kehilangan jawatan dan tidak dapat bertanding dalam pemilihan Dong Zong yang akan datang apabila pendaftaran tersebut ditolak.

Namun begitu, pengumuman rasmi mengenai perhimpunan 926 tersebut tidak menyebut mengenai masalah lembaga pengarah atau jawatan mereka secara spesifik sebaliknya menonjolkan isu pendidikan Cina secara umum dengan membawa slogan 'Save Chinese Education Campaign' atau Selamatkan Pendidikan Cina.

Antara yang menjadi asas 'perjuangan' ini selain masalah di SJKC Jinjang Utara, ialah isu lama yang telah pun ditangani dan dijawab oleh kerajaan iaitu berkenaan kekurangan guru dengan latarbelakang pendidikan Cina dan sekolah persendirian Cina di Kuantan.

Di masa yang sama, Dong Zong juga menjadikan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Wee Ka Siong sebagai sasaran dalam perhimpunan ini dan menuntut beliau meletakkan jawatan seolah-olah terdapat isu peribadi antara Dong Zong dengan beliau. Mungkin puak ektremis ini menganggap pemimpin berbangsa Cina yang menjunjung semangat jati Malaysia seperti Datuk Wee Ka Siong atau Chua Soi Lek, sebagai mengkhianati kaum Cina.

Di celah-celah itu, terdapat juga usaha dari satu pihak lain yang bercadang untuk memprotes tindakan Dong Zong untuk membuat perhimpunan dan membela Datuk Wee. Alasan kumpulan ini, fakta dan angka telah membuktikan bahawa Datuk Wee, dan juga Soi Lek telah banyak berjasa kepada pendidikan Cina. Fakta dan angka ini adalah benar dan tidak mungkin dapat dinafikan oleh sesiapa.

Namun, sebagai pemimpin yang rasional dan bertanggungjawab, Datuk Wee ataupun Soi Lek pastinya sentiasa memastikan bahawa jasa yang disumbangkan untuk pendidikan dan kaum Cina tidak seharusnya memaksa mereka mengabaikan hakikat kemajmukan dan jati diri negara Malaysia. Kepentingan Malaysia secara kesuluruhan wajib didahulukan dari kepentingan satu kaum sahaja, iaitu Cina. Selain itu, perjuangan membela kaum Cina seharusnya berlandaskan jalan yang benar dan tidak harus sampai menidakkan atau menukar sejarah serta mengenepikan perlembagaan.

Mungkin pendirian sebeginilah yang membuatkan Dong Zong begitu 'geram' dengan mereka kerana prinsip Dong Zong adalah kaum Cina wajib didahulukan dan kepentingan mereka mesti diletakkan lebih tinggi dari kaum-kaum lain.

Melihat dari apa yang telah kerajaan sumbangkan kepada pendidikan Cina serta sikap tolak ansur kaum majoriti negara ini yang sanggup membenarkan sekolah vernakular diteruskan menyebabkan slogan 'Selamatkan Pendidikan Cina' kedengarannya begitu lucu sekali.

Mana tidaknya, apabila Sekolah Vernakular tetap dijamin selamat oleh kerajaan walaupun kewujudannya jelas menjamin perpecahan yang berkekalan di kalangan rakyat Malaysia. Hakikatnya, Sekolah Cina, Bahasa Cina dan kaum Cina tidak pernah terancam di Malaysia. Tetapi Sekolah Cina yang sebenarnya mengancam kedudukan Bahasa Kebangsaan, perpaduan, kestabilan dan keamanan negara ini.

Oleh itu, slogan yang sepatutnya dilaungkan ialah, 'Selamatkan Malaysia dari Pendidikan Cina' kerana ia menjadi punca jurang perkauman menjadi semakin besar. Ini terbukti apabila akhir-akhir ini anak-anak Cina tidak lagi menghormati kaum dan agama lain sehingga sanggup secara terbuka mencemuh dan menghina kaum dan agama lain melalui laman-laman sosial termasuklah youtube.

Jika ada pun yang perlu Dong Zong selamatkan melalui perhimpunan tersebut, hanyalah kedudukan Presiden dan Timbalan Presiden mereka yang menghadapi risiko tidak dapat bertanding lagi. Atau, mungkinkah inilah tujuan sebenar perhimpunan tersebut? Iaitu kedua-dua mereka ingin meraih sokongan melalui publisiti, menjadi hero dengan mencabar Timbalan Menteri?

Hari ini, produk dari latarbelakang pendidikan Cina kebanyakannya tergagap-gagap dan lintang pukang menutur atau menulis Bahasa Kebangsaan mahupun Bahasa Inggeris.

Mereka ini seeloknya digelar warganegara separuh masak kerana tidak peka adat resam dan pantang larang atau budaya kaum lain, tidak sensitif dan tidak hormat kepada agama lain, tidak mampu bertutur dan bergaul dengan semua kaum dengan baik serta sukar menyesuaikan diri dalam acara yang melibatkan berbagai kaum apatah lagi majlis-majlis rasmi dan upacara adat.

Dan mereka inilah produk yang Dong Zong banggakan.

Ketika negara China semakin terbuka dan belajar menyesuaikan diri dengan dunia, Dong Zong terus berdegil ingin membawa kaum Cina di Malaysia ke belakang – ke era nenek moyang mereka di Tanah Besar yang mindanya tertutup rapat dan pandangannya terhad setakat tembok besar yang memisahkan negara mereka dengan dunia.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dap Perak bergolak lagi

Posted: 25 Sep 2012 07:01 PM PDT

Sekumpulan ahli DAP akan membuat sidang akhbar bagi mendesak Pengerusi Dap Perak YB Datuk Ngeh Koo Ham meletakkan jawatan dari jawatan tersebut. Sidang media akan diadakan di Kedai Kak Yam (hadapan IPD Sungai Siput).

Dap Perak pernah bergolak kerana Dap mengabaikan orang India dan beberapa orang pemimpin Dap telah mengugut untuk keluar parti, tetapi dengan bantuan majlis tertinggi Dap kemelut tersebut berjaya diselesaikan.

Baru-baru ini timbul lagi isu majlis jamuan mengutip dana pilihanraya. Beberapa orang pengerusi daerah telah bercanggah pendapat dengan Ngeh sehingga wujud ketegangan antara pemimpin-pemimpin Dap peringkat daerah.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Timbalan Ketua Menteri Wajar Letak Jawatan Jika Bermaruah

Posted: 25 Sep 2012 06:52 PM PDT

Dua hari lepas berita TV3 telah mendedahkan kenyataan rakaman menyuarat PKR yang mana Dr Mansor Osman mengutuk bossnya Ketua Menteri Pulau Pinang dengan perkataan mengkeji seperti cocy, arrogant dan tokong.

Sebelum itu Mansor menafikan semua tuduhan yang dilemparkan kepadanya. Siap buat sidang media bersama Ketua Menteri yang konon disayanginya.

Hari ini Pkr timbul cerita baru pula iaitu mahu mengambil tindakan terhadap individu yang menghantar rakaman ke TV3.

Kalau diikutkan Rafizi Ramli, PKR menyokong dan membela orang yang mendedahkan maklumat untuk kebaikan. Jadi Rafizi telah menyokong ahli Pkr yang mendedahkan maklumat tersebut. Dr Mansor kena akur dengan cara pemikir strategic Pkr itu. Jangan lawan cakap Rafizi.

Oleh itu Pkr Pulau Pinang tidak perlu mendedah dan menghukum ahlinya yang memberi maklumat kepada TV3.

Apa yang perlu dilakukan ialah Dr Mansor perlu melepaskan jawatan dan keluar dari Pkr.

Mansor telah mencemarkan nama baik Pkr dan memalukan Anwar Ibrahim.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Muhyiddin Saran PPD Turun Padang Kenal Pasti Masalah Setempat

Posted: 25 Sep 2012 06:19 PM PDT

Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) disaran turun padang untuk mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan mereka dan menyelesaikannya.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata tinjauan mesra oleh PPD boleh menyelesaikan isu setempat dan mampu memupuk semangat kekeluargaan antara mereka dan guru, guru besar serta pengetua.

"Dalam konteks mengurus, kita tidak boleh lagi merancang pembangunan sekadar melihat dari jauh atau dari atas. Kita perlu turun melihat dan rasai sendiri pengalaman permasalahan yang berlaku terutama di kawasan pedalaman.

"Berdasarkan keputusan unjuran semata-mata tidak mencukupi tanpa usaha untuk mendapatkan maklum balas berhubung sebab-sebab dan akibat daripada kelewatan penyelesaian yang mengundang kesan yang lebih buruk," katanya semasa berucap merasmikan Konvensyen Pemantapan Profesionalisme Pegawai-Pegawai Pelajaran Daerah Peringkat Kebangsaan 2012 di sini, Selasa malam.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata peranan luas yang perlu diberi perhatian oleh PPD adalah bagi memastikan kejayaan pelaksanaan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.

Beliau berkata PPD merupakan barisan hadapan bagi mencapai sistem pendidikan yang berkualiti tinggi pada masa hadapan dan tidak ketinggalan dalam peringkat global.

Katanya PPD, sebagai entiti yang hampir dengan sekolah, harus memahami dasar-dasar kerajaan agar dapat melestarikan program tranformasi untuk masa hadapan negara.

Muhyiddin berkata dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025, kementerian telah memulakan profil kecekapan dan membina pelan penggantian bagi memastikan peranan PPD diisi oleh individu yang berkemahiran tinggi dan mampu mentransformasikan sekolah yang dikendalikan mereka.

Katanya langkah tersebut untuk memantapkan PPD sebagai pemimpin terbaik yang akan diberi lebih kuasa melalui pengurusan transformasi seperti diberi keupayaan untuk membuat keputusan operasi yang utama dalam hal ehwal bajet, urusan lantik kerja seperti pelantikan guru dan guru besar.

Beliau berkata penstrukturan PPD tersebut akan dilaksanakan secara berperingkat dan akan mantap sepenuhnya menjelang 2014.

– BERNAMA
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nizar lari bila diminta tandatangan memo bantahan hina Nabi.

Posted: 25 Sep 2012 07:40 AM PDT

Nizar takut kepada Ngeh Koo Ham


Tindakan ADUN Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammed Nizar Jamaluddin yang enggan menandatangani bantahan penghinaan ke atas Nabi Muhamad S.A.W Islam dan twitter Ngeh Koo Ham yang memperlekeh akan tentangan umat Islam dunia menjadi tanda tanya sekaligus mencerminkan pendiriannya mengenai isu ini.

Wakil daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Jefri Amin Abd Hamid menjelaskan Nizar seakan-akan melarikan diri apabila diminta untuk menandatangani kempen tandatangan itu ketika ditemui di luar Dewan Undangan Negeri hari ini.

Katanya lagi, beliau selaku wakil PERKASA telah hadir ke sidang Dewan untuk mengutip tandatangan wakil rakyat.

Bagaimana beliau berkata hanya kalangan wakil rakyat Barisan Nasional sahaja yang menyertai kempen tandatangan itu manakala wakil rakyat pembangkang tidak menunjukkan minat apabila diminta berbuat demikian.

"Saya sempat bertemu Nizar untuk meminta tanda tangannya, namun dia beri alasan untuk tandatangan selepas sesi sidang media sedangkan tidak banyak masa untuk turunkan tandatangan.

"Saya pun tunggu diluar sehingga dia habis sidang media. Apabila dia keluar saya sekali lagi pergi ke Nizar tetapi dia bagi pelbagai alasan seolah-olah mahu larikan diri.

"Bila saya tanya kenapa tak nak sokong kempen ini dia berdolak dalik dan dia terus pergi dengan alasan ada hal mustahak yang perlu diuruskan," katanya.

Kata Jefri lagi, tidak ada alasan untuk Nizar mengelak kerana kempen ini tidak mempunyai kaitan dengan politik dan tujuan utama ia dijalankan semata-mata untuk memperjuangkan maruah Islam dari dihina.

"Sudah jelas kami hadir untuk kumpulkan sokongan dari ADUN yang hadir dan ianya tidak ada kaitan dengan isu politik, tindakan Nizar seolah-olah mahu menjaga hati rakan-rakannya daripada parti DAP daripada perjuangan mempertahan akan Islam," katanya lagi.

Menurut Jefri,150 tandatangan berjaya dikumpul melalui kempen ini termasuk tandatangan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir dan ADUN BN yang hadir.

Pas nak ganti Umno nak bela Melayu..

Posted: 25 Sep 2012 06:34 AM PDT

Berapa kerusi Pas menang?
Menteri Kabinet Pas sedang bersantai
Pas ganti Umno, tapi sokong Anwar jadi PM ke 7?

Dana Yahudi Untuk Laksana Hudud?

Posted: 25 Sep 2012 05:41 AM PDT


Setelah segalanya terbongkar, SUARAM kini tidak lagi dapat menafikan bahawa pertubuhan itu menerima dana dari NED dan OSI yang diterajui Yahudi Zionis dan penyangak matawang George Soros yang mempunyai matlamat yang sama iaitu menjatuhkan kerajaan berdaulat untuk digantikan dengan pemimpin boneka pilihan mereka.

Di masa yang sama juga Pakatan Rakyat (PR) pula tidak mampu menafikan bahawa begitu ramai pemimpin-pemimpin mereka yang menjadi peneraju SUARAM.

Maka terbukti lah bahawa PR dan SUARAM adalah satu dan jika SUARAM menerima dana asing maka ia juga bermakna bahawa PR yang menerima dana asing.



Kerana itu, kita melihat PR, sama ada PKR, DAP mahupun Pas sama-sama melatah dan gelabah apabila SUARAM didedahkan sebagai agen asing dan bakal berhadapan dengan undang-undang.

Pantas, laman-laman web, portal serta blog-blog dan media rasmi PR bertungkus lumus cuba membela SUARAM dan meremehkan soal penerimaan dana asing.

Kononnya, dana asing perlu bagi membolehkan sesuatu pertubuhan bergerak bebas, tidak terikat dengan agenda tertentu serta berani membongkar kemungkaran kerajaan.

Namun, PR tidak mampu menjelaskan apakah tujuan pihak asing menyumbang dana kepada mereka? Apakah agenda atau matlamat yang dipertanggung jawabkan ke atas bahu PR dengan sumbangan dana yang begitu banyak saban tahun?

Tidak mungkin pihak asing tidak mengharap akan apa-apa balasan atau keuntungan atas sumbangan atau pelaburan yang dibuat.

Sebenarnya, tidak sukar untuk membaca agenda asing puak Yahudi Zionis atau dewa kapitalis si George Soros.

Agenda mereka ialah menguasai sumber dan ekonomi negara, melemahkan pegangan agama Islam di kalangan umat Islam serta menyebarkan cara hidup liberal serta fahaman plural yang bebas dan tiada batasan.

Agenda mereka ini boleh dilihat dengan jelas dengan memerhati ke mana arah aliran wang yang disumbang kan mereka di seluruh dunia dan juga tulisan-tulisan di media-media yang ditaja mereka. Jelas sekali bahawa pihak inilah yang menjadi tunjang perjuangan LGBT selain dalang kejatuhan Mesir, Libya, Syria, Tunisia dan banyak lagi negara-negara lain.

Seperti yang kita sedia maklum, keadaan di negara-negara yang berjaya dijatuhkan mereka bukannya semakin baik tetapi rakyat semakin menderita apabila ekonomi musnah dan terpaksa berhadapan dengan ancaman keganasan yang tiada kesudahan yang tercetus oleh kemarahan dan tidak puas hati di kalangan rakyat sendiri akibat penderitaan yang berterusan.


Seperti yang kita sedia maklum, keadaan di negara-negara yang berjaya dijatuhkan mereka bukannya semakin baik tetapi rakyat semakin menderita apabila ekonomi musnah dan terpaksa berhadapan dengan ancaman keganasan yang tiada kesudahan yang tercetus oleh kemarahan dan tidak puas hati di kalangan rakyat sendiri akibat penderitaan yang berterusan.

Ketidakstabilan ini lambat laun akan mengundang penjajahan secara langsung atau tidak langsung oleh pihak asing tadi dan inilah yang ditunggu-tunggu mereka.

Justeru, rakyat Malaysia perlu faham bahawa segala sumbangan pihak asing kepada PR melalui SUARAM atau yang sewaktu dengannya seperti BERSIH, adalah membawa agenda dan matlamat yang sama.

Kita pasti DAP dan PKR cukup maklum akan agenda asing ini dan mereka tidak punya masalah untuk 'menyesuaikan' diri dengan liberalisme mahupun pluralisme.

Yang kita tidak pasti ialah sama ada saudara-saudara kita di dalam Pas benar-benar kurang arif, kabur atau sememangnya tidak peduli lagi berkenaan dana dan agenda asing tersebut.

Harakahdaily memaparkan tulisan Aspan Alias yang cuba mengalih isu SUARAM dengan membangkitkan soal Altantuya dan rasuah dalam pembelian kapal selam. Kononnya, kerajaan berada dalam keadaan 'mandi tak basah dan tidur tidak lena'.

Namun, tulisan Aspan yang 'malu-malu' untuk menyebut mengenai SUARAM menerima dana dari Yahudi dan George Soros, dengan sendirinya membuktikan bahawa PR yang sebenarnya berpeluh-peluh cemas.

Kes Altantuya serta pembelian kapal selam telah lama dijawab oleh kerajaan dengan konsisten dan terperinci serta jawapan tersebut juga adalah selari dengan apa yang dikemukakan oleh pihak Perancis, iaitu polis dan juga mahkamah.

Yang tidak konsisten dan sentiasa berubah ialah kenyataan dan tuduhan SUARAM, termasuk akuan bersumpah dan artikel berkenaannya yang ditulis oleh para penulis pro-PR. Akhirnya, penipuan SUARAM telah pun terdedah luas, dan motif serta dalangnya juga sudah terbongkar.

Maka, bola kini berada di kaki Aspan atau PR, bukan kerajaan. Pembaca kini tertanya-tanya, kenapa Aspan mengelak dari mengulas mengenai dana asing?

Oleh kerana kita telah mengenepikan PKR dan DAP dalam membicarakan soal agenda musuh Islam, maka persoalan seterusnya ditujukan kepada Pas, iaitu kenapa Harakahdaily menyiarkan artikel Aspan tersebut?

Apakah kerana Pas tidak peduli lagi serta benar-benar percaya bahawa 'wang dari darah umat Islam' yang disumbangkan oleh Yahudi Zionis dan penyangak matawang George Soros mampu membantu mereka memerintah Malaysia, menegakkan agama Allah serta melaksanakan hudud?

Apakah kedudukan 'halal-haram' menerima wang dari sumber yang jelas haram kerana datang dari musuh yang menindas, membunuh dan merampas tanah umat Islam?

Apakah semua itu tidak penting lagi, sepertimana slogan yang dibanggakan Pas iaitu, 'Asal Bukan UMNO', maka Yahudi hatta syaitan pun tak apa?

Najib urged to sack Zahid over bloated price issue

Posted: 25 Sep 2012 05:28 AM PDT



Tak habis-habis puak-puak sial pembangkang menghentam Dato Seri Dr Zahid Zamidi dalam isu pertahanan negera. Tony Pua lepasan graduan universiti Singapore seolah-olah menjadi talibarut dan egen negara jiran untuk mengorek rahsia ketenteraan negara.Yang celakanya perkara-perkara tersebut Pua takut  dibincangkan dalam dewan.. 
PAS's research head has called for the sacking of Defence minister Ahmad Zahid Hamidi from his cabinet post, saying the latter attempted to shift blame to suppliers following revelation that his ministry had been paying some half-a-million ringgit more for every unit of the army's Rapid Intervention Vehicle (RIV).
"On the verge of a critical General Election, the irresponsible action of a minister like Zahid Hamidi is fast turningto be construed as an act of subversion to his boss," said Dzulkefly Ahmad, while describing prime minister Najib Razak's political and economicr reforms as "a mockery of sort".
Dzulkefly, who alongside DAP's Tony Pua and PKR's Saifuddin Nasution met Zahid and other Defence ministry officials in January to suggest a check and balance in army expenditure in the form of a parliamentary oversight committee, slammed the minister for his "pretension" and called for him to be given the boot.
"His ignorance is very baffling and appalling at best and his pretension is very hypocritical indeed. He needs no reminder that the buck stops at him. He must be fired before his boss gets to be ousted by the electorates," said Dzulkefly, in response to a statement by Zahid who pledged to probe a claim by the Sultan of Johor earlier this month that the RIV cost RM540,000 cheaper than the price being paid by the government currently.
Sultan Ibrahim Ismail, who bought a unit of RIV for the Special Forces Regiment, had also expressed disappointment that low-quality military equipment had been purchased at exorbitant prices. Zahid later said his ministry would probe the price difference including whether it was due to specification differences, and suggested that court action would be taken against suppliers.
"Is he now admitting the fact that he had totally relied on this one supplier for all information regarding the Rapid Intervention Vehicle (RIV), including its price tag? Was it again a case of procurement not done through an open tender ie it escaped comparison of prices and specifications?" asked Dzulkefly.
He recalled other recent controversial and expensive purchases including the purchase of 30 Eurofighter Typhoon jets, six naval patrol boats, the two Scorpene submarines from France, 18 Sukhoi jetfighters, 12 Eurocopters helicopters and 38 units of EMUs.
Dzulkefly said the government had yet to give details for the big price difference in the procurement of littoral combat ships, in which acquisition cost was RM7.55 billion against the base system of only RM1.7 billion.
"Although national security is a serious issue, Malaysians are beginning to insist that the defense ministry be transparent and accountable on procurements that run into billions of ringgit. Pakatan is not going to be listening to 'sweet talk' of ministers anymore if it doesn't end in serious action in term of improving good governance – transparency and accountability," stressed the Kuala Selangor member of parliament.
-Harakahdaily

Harakah lidah Pas kaki fitnah... 

Felda Global Wujudkan Polisi Hindar Dadah dan Aids Untuk Kakitangan.

Posted: 25 Sep 2012 05:11 AM PDT



Felda Global Wujudkan Polisi Hindar Dadah dan Aids Untuk Kakitangan
Dalam usaha untuk memerangi gelaja pengambilan dadah dikalangan rakyat Malaysia, Kumpulan Felda Global mengambil satu langkah kehadapan dengan merangka Polisi Menghindari Dadah dan Aids.

Pengerusinya, Tan Sri Isa Samad berkata tujuan polisi tersebut diwujudkan adalah untuk menjadi panduan serta peringatan kepada kakitangan agensi itu agar tidak terlibat dengan aktiviti penyalahgunaan dadah selain berkelakuan yang boleh menyebabkan kuman HIV dijangkiti.

Katanya,walaupun setakat ini kakitangan Felda secara keseluruhannya yang mengambil dadah ataupun dijangkiti virus Aids masih ditahap yang sangat rendah namun satu usaha pencegahan perlu dilaksanakan bagi mengelak jumlah tersebut terus meningkat.

"Sehingga hari ini jumlah kakitangan Felda yang menyalahgunakan dadah serta dijangkiti HIV memang ada tetapi terlalu sedikit iaitu kurang dari 1%... bagaimanapun kita tidak mahu jumlahnya terus meningkat di masa akan datang.

Kempen Kesihatan Mental di Perak

Posted: 25 Sep 2012 04:46 AM PDT

Konvensyen Kesihatan Mental yang akan diadakan di Perak amat sesuai dan tepat pada masanya. Harap Ngeh Koo Ham, Nizar Jamaludin, Bob Lokman , Abby Abadi,  Mohd Desa aka Manjungmari, Anwar Ibrahim dicadangkan mendaftar diri segera untuk mereka menambah ilmu.

Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Sep 2012 12:04 AM PDT

Panglima Perang Cyber


Blogger 1Peluru Jadi Mangsa Kekalahan PRO-M Dengan Saman RM5 Juta ?

Posted: 25 Sep 2012 10:03 PM PDT



betul ke ? baca kisahnya di sini 

Bukti Penipuan Pro-M Bantah Keputusan Di UPSI Didedah Blog Ini

Posted: 25 Sep 2012 08:03 PM PDT

Baca lagi di sini

http://harapan-esok.blogspot.com/2012/09/promupsi-kantol-cubaan-menipu-pelajar.html


Sent from my iPad

Utusan Malaysia : Makruh Ziarah Kubur Nabi : Imam Malik

Posted: 25 Sep 2012 07:49 PM PDT


Sumber : http://www.utusan.com.my/utusan/Bicara_Agama/20120925/ba_01/Salam-ke-atas-Nabi#.UGJSYpYrX3U.facebook


ARKIB : 25/09/2012



Salam ke atas Nabi

IMAM Darul Hijrah Malik bin Anas merupakan orang yang paling kuat dan tegas dalam memuliakan Nabi SAW. Beliau tidak pernah memakai kasut dan menunggang kenderaan tunggangan ketika berjalan di Madinah al Munawwarah, juga tidak pernah melepaskan hajatnya di situ kerana menghormati, mengagungkan dan memuliakan bumi yang pernah dipijaki Rasulullah SAW.

Beliau pernah berpesan kepada Amir al Mukminin al Mahdi ketika kedatangannya ke Madinah: "Sesungguhnya sekarang ini kamu sedang memasuki Madinah. Kaum yang kamu lalui di kiri dan kanan kamu itu adalah anak-anak kaum Muhajirin dan Ansar, maka ucapkanlah salam kepada mereka. Sesungguhnya tiada satu kaum di muka bumi ini yang lebih baik daripada penduduk Madinah dan tiada bumi yang lebih baik daripada Madinah (kecuali Mekah di sisi Jumhur). Baginda bertanya kepadanya, "Bagaimana kamu boleh berkata seperti ini, wahai Abu Abdullah?" Beliau menjawab, "Sesungguhnya tidak diketahui (secara pasti) kubur seorang Nabi pun pada hari ini di atas muka bumi ini melainkan kubur Muhammad SAW. Maka orang yang terdapat di sisi mereka kubur Muhammad SAW ini sepatutnya diketahui kelebihannya."




Di antara sikap yang menunjukkan kesungguhannya memuliakan Madinah ialah beliau tidak suka orang berkata: "Kami telah menziarahi kubur Nabi SAW." Beliau seolah-olah mahu orang berkata, "Kami telah menziarahi Nabi SAW" secara langsung tanpa ada lafaz kubur, kerana kubur itu adalah tempat yang ditinggalkan berdalilkan sabda Baginda SAW yang bermaksud: "Dirikanlah solat di rumah-rumah kamu dan janganlah kamu jadikannya (seperti) kubur-kubur (tempat yang ditinggalkan)."

Di dalam kitab Fath al Bari, al Hafiz Ibnu Hajar al Asqalani menyatakan pendapatnya dengan berkata: "Perkataan kubur ini dianggap makruh oleh Malik kerana adabnya terhadap Rasulullah SAW, bukan makruh pada asal perbuatan ziarah, kerana ia adalah sebaik-baik amalan dan semulia-mulia ibadah yang menyampaikan seseorang kepada Allah. Pensyariatannya adalah perkara yang telah diputuskan dengan ijmak ulama tanpa ada sebarang perbezaan pendapat."

Imam Abu Imran pula berkata: "Imam Malik memakruhkan perkataan 'Tawaf Ziarah' dan 'Kami menziarahi kubur Nabi SAW' kerana perkataan tersebut juga digunakan oleh manusia sesama mereka. Bahkan, secara umumnya, ia mengandungi penyamaan antara Nabi SAW dengan manusia biasa. Beliau lebih suka dikhususkan kepada Baginda SAW dengan mengucapkan, "Kami mengucap salam ke atas Nabi SAW."

Hindari syirik
Amalan ziarah merupakan sesuatu yang digalakkan, manakala bermusafir untuk menziarahi kubur Nabi SAW adalah satu kemestian, selain penduduk Madinah untuk menyampaikan mereka ke destinasinya. Allah SWT juga telah memakbulkan doa Baginda SAW dengan menghindarkan umat Islam yang datang menziarahinya daripada melakukan perbuatan syirik. Sejauh mana sekalipun rasa kasih yang membuak-membuak terhadap Baginda SAW ketika mereka menziarahinya, Allah SWT tetap memelihara akidah mereka daripada terjerumus ke lembah syirik.

Buktinya tidak ada walau seorang pun dalam satu zaman yang menyembah Nabi SAW selepas menziarahinya. Semua itu dipetik berdasarkan doa Nabi SAW: "Ya Allah! Janganlah Engkau jadikan kubur saya sebagai berhala yang disembah selepas kewafatan saya, amat dahsyatlah kemurkaan Allah ke atas kaum yang menjadikan kubur-kubur Nabi mereka sebagai tempat sujud."

Imam Malik menghalang penyandaran lafaz ini (ziarah) kepada kubur Nabi SAW. Ulama berkata bahawa jika yang dimaksudkan itu ialah makruh melakukan ziarah, nescaya Imam Malik akan berkata, "Saya tidak menyukai (menghukum makruh) seseorang menziarahi kubur Nabi SAW." Tetapi beliau berkata, "Saya tidak menyukai (menghukum makruh) seseorang itu berkata menziarahi kubur Nabi" yang menunjukkan kepada maksud makruh menggunakan lafaz ini sahaja.

Al Hafiz al Zahabi di dalam kitabnya Siyar A'lam al Nubala' (4/485) menyatakan: "Bagi orang yang menziarahi itu mendapat pahala berziarah dan pahala berselawat, sedangkan orang yang berselawat di serata negara yang lain hanya mendapat pahala berselawat. Barang siapa yang berselawat ke atas Baginda SAW sekali, Allah akan berselawat ke atas orang itu 10 kali. Akan tetapi, barang siapa yang menziarahi Baginda SAW tetapi tidak mengikut adab ziarah atau bersujud ke kuburnya ataupun melakukan perbuatan yang tidak disyariatkan, maka dia telah melakukan kebaikan dan kejahatan.
Semestinya orang ini diberi tunjuk ajar dengan lemah-lembut kerana Allah itu Maha Pengampun dan Pengasih. Demi Allah! Tidak mungkin berlaku ke atas seorang Muslim bersesak-sesak, menjerit-jerit, mencium dinding dan menangis melainkan dia seorang yang cintakan Allah dan Rasul-Nya. Cintanya ini adalah neraca dan pembeza antara ahli syurga dan ahli neraka.

Tablet Nexus 7 Google Harga RM 765.50 Saingan Terbaru Tablet Sony Mula Dipasar 2 Oktober

Posted: 25 Sep 2012 07:18 PM PDT

alt
TOKYO, 26 Sept - Google Inc mula memasarkan tablet Nexus 7 di Jepun sekali gus menghangatkan lagi persaingan dengan Sony Corp.

Sony Corp juga mengeluarkan tablet dengan menggunakan sistem operasi (OS) yang dibangunkan enjin pencarian nombor satu dunia itu.


Susulan hasrat untuk mengembangkan operasi dalam segmen tablet, Google berharap langkah itu menjamin kedudukannya sebagai peneraju perkhidmatan dalam talian khusus untuk pengguna.

Ia katanya, sejajar dengan peningkatan penggunaan tablet sebagai gerbang ke web dan kandungan berasaskan web seperti video dan muzik dalam talian.

Harga jualan bagi tablet 7 inci, 16 megabit yang dilancarkan di Google Play website semalam itu bermula pada harga 19,800 yen (RM765.50).

Peranti itu akan mula dipasarkan di rangkaian gedung elektronik menjelang 2 Oktober. Jepun adalah negara pertama di Asia selain Australia yang mula memasarkan peranti itu.

Berdasarkan lama web Google Play, peranti itu kini sudah pun di pasarkan di beberapa negara lain termasuk Perancis, Jerman, Sepanyol, Kanada, United Kingdom, dan Amerika Syarikat.

OS Android, milik Google dalam yang digunakan secara meluas dalam telefon pintar dan peranti kini memiliki lebih 500 juta pengguna, kata Pengerusi Eksekutif Google, Eric Schmidt yang menambah beliau menjangkakan mencatatkan pertumbuhan dalam pasaran telefon pintar khususnya di Jepun.

"Ini adalah platform penentuan dan ia akan menentukan pertempuran saingan dalam industri ini," kata Schmidt dalam sidang media di Tokyo.

Sent from my iPad

Alhamdulillah Berkat Nabi Muhammad Ahli Parlimen Malaysia PAS UMNO PKR BEBAS Boleh Sepakat - Allahumma Solli Alaih Waalih

Posted: 25 Sep 2012 06:31 PM PDT

Keputusan Penuh #PRKampus 2012 : #AspirasiMahasiswa Menang Besar - Tahniah !

Posted: 25 Sep 2012 06:21 PM PDT

Mukasurat 14 Utusan Malaysia Rabu 26 September 2012

Gambar Kahwin Pasangan Diraja Brunei Cantik Tampan Menawan

Posted: 25 Sep 2012 11:04 AM PDT



Ketaatan kepada syariat oleh Sultan Brunei dan keluarga baginda ini wajar diikuti oleh umat Islam. 

Kereta Terbabas Di Stesen Minyak Hampir Ragut Nyawa

Posted: 25 Sep 2012 10:55 AM PDT



Pam minyak dirempuh hempap motor


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
TUMBANG...anggota bomba menjalankan kerja mengalihkan kereta yang merempuh pam minyak terbabit, semalam.
TUMBANG...anggota bomba menjalankan kerja mengalihkan kereta yang merempuh pam minyak terbabit, semalam.
KUALA LUMPUR: Seorang lelaki cedera selepas kereta dipandunya hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh pam minyak hingga menyebabkan pam berkenaan tumbang serta menghempap sebuah motosikal dalam kejadian di sebuah stesen minyak di Alam Damai, Cheras, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, penunggang motosikal yang dihempap bagaimanapun terselamat kerana ketika kejadian dia berada di kaunter untuk membuat pembayaran.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Cheras, Johari Mohd Lazim berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kemalangan itu pada jam 9.02 pagi dan dua jentera dengan 12 anggota bomba bergegas ke tempat kejadian.

"Sebaik tiba di stesen minyak terbabit, anggota kami mendapati sebuah kereta Proton Iswara sudah merempuh pam minyak hingga menyebabkan ia tumbang dan berlaku tumpahan petrol selain menghempap sebuah motosikal.

"Tindakan pantas mencabut wayar sambungan pada bateri kereta diambil untuk mengelak percikan api hingga boleh mengakibatkan kebakaran atau lebih teruk letupan berlaku.

"Pemandu kereta cedera ringan di mulut, manakala penunggang motosikal tidak cedera kerana tidak berada berhampiran motosikalnya ketika kejadian," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.



Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/25

Gambar PM @NajibRazak Spek Hitam Dengan Pak Habib Pertama Kali Disiar Di Sini

Posted: 25 Sep 2012 10:51 AM PDT




Memang hensem. Dan berdahi luas tanda bijaksana.

Hari ini kerana kebijaksanaanlah Pakatan makin tenggelam dengan keputusan PRK Kampus menunjukkan buktinya.

TIdak sabar menunggu PRU untuk kuburkan terus Pakatan agar tidak ada lagi penghalang kemajuan rakyat Malaysia yang sudah semakin bosan dengan politik tidak matang, lucah, fitnah, khianat dan putar belit sepanjang zaman.

Gambar ini disiar di FB Pak Habib di sini https://www.facebook.com/Pakhabib 

Blogger Pakatan Berguling Ketawa Siar Berita Anak Tun Mahathir Akui Terima Dana Soros

Posted: 25 Sep 2012 10:42 AM PDT




1. Duit Suaram dan NGO2 lain terima diguna untuk musnahkan Malaysia.
2. Duit diguna Majlis Aids Malaysia diguna cegah penyakit AIDS bukan sebaliknya.
3. Jika anak Tun Mahathir menyokong pembangkang sekalipun tidak perlu kita menggunakannya alasan beliau lebih benar pandangan politiknya.
4. Menggunakan alasan ini menampakkan sikap kebudak-budakkan pejuang maya Pakatan yang kurang ilmiah selain tidak masih tidak matang menjawab isu yang dimainkan pro Kerajaan.
5. Menggunakan alasan ini juga memberi kelebihan kepada pro Kerajaan yang akan dilihat lebih bijak berbanding mereka yang seakan kehabisan isu untuk dimainkan selain mengulang dan memutarbelitkan fakta.


Mahasiswa Hina Islam - Mohon @PDRMsia Ambil Tindakan cc @HishammuddinH20

Posted: 25 Sep 2012 10:35 AM PDT



ulasan tentangnya dibuat oleh Middle Voice di sini >>> http://midvoices.blogspot.com/2012/09/mahasiswa-boikot-menteri-kdn-jika-gagal.html

40 Cedera Bila 2000 Pekerja Bertumbuk Kilang Pengeluar Apple Ditutup Di China

Posted: 25 Sep 2012 10:22 AM PDT


BEIJING: Syarikat Foxconn yang mengeluarkan produk keluaran syarikat Apple dan beberapa firma elektronik lain menutup sebuah kilang di China semalam ekoran insiden pergaduhan melibatkan 2,000 orang pekerjanya, kata beberapa pegawai.

Sekitar 40 orang cedera dalam pergaduhan yang berlaku di kilang Foxconn, di Taiyuan pada pukul 11 malam kelmarin.

Syarikat induk Foxconn, Hon Hai memberitahu, pergaduhan tersebut berjaya dikawal oleh polis.

Beberapa gambar berkaitan insiden tersebut kemudian disiarkan di internet.


Imej-imej itu menunjukkan tingkap-tingkap sebuah bangunan pecah dan sebuah kereta polis berada dalam keadaan terbalik.

"Fasiliti ini akan dibuka semula esok," kata jurucakap Hon Hai, Simon Hsing.

Foxconn yang merupakan pengeluar komponen komputer terbesar di dunia, memasang produk untuk Apple, Sony dan Nokia selain beberapa firma lain.

Kenyataan yang sama memberitahu, pergaduhan itu bermula dengan pertikaian peribadi melibatkan beberapa pekerja di sebuah asrama kilang berkenaan yang terletak dalam wilayah Shanxi. - AFP

http://www.putrajaya-online.com/2012/09/gaduh-di-kilang-produk-apple.html

Pro M Kalah Teruk Di UUM - Takziah

Posted: 25 Sep 2012 10:19 AM PDT



SHAH ALAM – Sebagaimana telah dijangkakan, kumpulan Aspirasi, yang pro-Kerajaan Pusat telah memenangi 34 daripada 36 kerusi yang dipertandingkan di Universiti Utara Malaysia (UUM) dalam pemilihan perwakilan pelajar bagi sesi 2012/2013.
Daripada 36 kerusi itu, lapan membabitkan kerusi umum manakala 28 lagi kerusi peringkat fakulti.
Dua kerusi lagi dimenangi oleh kumpulan Pro-Mahasiswa.
Sebanyak 22 kerusi telah dimenangi tanpa bertanding pada hari penamaan calon Khamis lalu.
UUM salah satu universiti mengadakan pengundian hari ini.
Pengundian di UUM ditutup pada jam 1.30 petang tadi.
Jurucakap Pro-Aspirasi UUM, Mohammed Syafiq Mohd Shokri berkata, mereka memenangi tujuh kerusi daripada lapan kerusi yang diperuntukkan di peringkat umum dan 27 kerusi bagi pusat pengajian.


Panglima : harap jangan ada kata pilihanraya ini tidak bersih. Seperti ajaran songsang idola mereka pemimpin Pakatan di dalam PRU yang akan hilang jika mereka menang banyak kerusi atau negeri tetapi timbul bila kalah dan kalah sana sini.

Sah UPM Dikuasi #AspirasiMahasiswa - Syabas

Posted: 25 Sep 2012 10:15 AM PDT


UPM Dikuasai Pro-Aspirasi

Serdang – Pro-Aspirasi menguasai pilihan raya kampus Universiti Putra Malaysia dengan menyapu 34 kerusi fakulti dan lima kerusi umum.

Sementara calon pro-Mahasiswa hanya mendapat 2 kerusi fakulti dan 5 kerusi umum.

Keputusan diumumkan oleh Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar UPM, Prof Datuk Dr Mohd Fauzi Ramlan di Kolej Kediaman 13 pada pukul 6.30 petang Selasa.

Jumlah peratusan keseluruhan pelajar yang keluar mengundi di UPM 80.37%

Dahsyat !!! Pendedahan Khas Blog Military of Malaysia Tentang Piramid Melayu Ini Sangat Hebat - CC @Zahid_Hamidi

Posted: 25 Sep 2012 05:08 AM PDT



28.Sebelum ini maaf, tidak banyak yang saya boleh dedahkan pasal pyramid itu yang mana lokasinya terletak di sebuah hutan yang masih dara dalam Semenanjung Malaysia.
29.Paling mudah, kita boleh katakan dalam sempadan negeri Pahanglah, lokasi tepat maaflah, tidak dapat saya nak beritahu, biarlah ia kekal menjadi rahsia saya.
30.Pyramid kita tidak sama dengan pyramid yang wujud di Mesir, yang mana setelah ribuan tahun masih kekal dengan bentuknya.
31.Hari ini bangunan yang disebut pyramid pada alam Melayu ini telah pun dilitupi hutan rimba, dan orang melihatnya sebagai gunung yang tinggi.
32.Umpama kita ambil tudung saji, letak di tanah, kambuskan sedikit tanah ke atasnya, sehingga menjadi busut kecil, beberapa bulan atau setahun selepas itu, busut kecil itu akan ditumbuhi rumput, hilang bentuk saji itu.
33.Samalah kesnya dengan pyramid alam Melayu tersebut.

Kenapa Gambar Naib Presiden Umno @zahid_hamidi Naik Jet Disebar Blog Pisau.Net ???

Posted: 25 Sep 2012 05:00 AM PDT




Hangpa kena klik link ini nak baca apa kisah yang berlaku




Jangan gelak, sebab memang konfom korang akan gelak kaw-kaw punya...


Kesian MSO cuba pertahan Anwar dengan kaitkan nama Zahid Hamidi dalam hal ini. Cubaan yang baik namun ternyata gagal. 

Adakah beliau risau lihat kesan 'jet mewah' akan musnahkan harapan Pakatan kuasai Malaysia ?

Dalam hal ini kita kena terima kasih kepada Tian Chua kerana mengeluarkan gambar dalam twitter beliau.

Tidak perlu spycam dll tetapi cukup dengan 'kecerdikan' Tian Chua untuk kita gunakan gambar tersebut tunjukkan kepada rakyat bagaimana sikap sebenar pemimpin PR yang sudah tidak sabar untuk terbang di udara setiap masa dengan pesawat mewah seperti jet tersebut.

Jika Suaram dibayar dana asing maka jangan pelik jika mereka juga diberi dana asing untuk melemahkan Kerajaan Islam Malaysia dari terus maju memimpin Asia dan dunia Insya Allah pada masa hadapan.

Sekian, salam perjuangan.

Ustaz2 PAS Kena Berhenti Asyik Berpolitik Dakwah 2 Gadis Melayu Tidur Sebilik Warga Afrika Ini !!!

Posted: 25 Sep 2012 03:35 AM PDT



Sekalung tahniah kepada PDRM yang gigih mencegah jenayah termasuk perkara melanggar syariat di Malaysia.

Ustaz pro PAS yang asyik politik siang malam perlu sedar masalah hari ini dan mula menumpukan tenaga mereka menyedarkan umat yang dilanda krisis sosial akibat ledakan internet yang memungkinkan segala yang tidak bermoral untuk dilakukan jika disalahguna.


Jangan disalahkan kepada Kerajaan semata-mata kerana tugas berdakwah terletak di atas bahu ahli agama yang kini gigih mengejar kuasa sehingga menjadikan umat Islam berpecah dan punah ranah.



Naib Presiden UMNO @Zahid_Hamidi Yakin PRU 13 Bukan Tahun Ini

Posted: 25 Sep 2012 03:00 AM PDT


Zahid Hamidi: 'Kita Tak Baca PRU13 Tahun Ini'


KUALA LUMPUR – Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membayangkan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak akan berlangsung tahun ini, lantas melenyapkan spekulasi pelbagai pihak kejutan, yang dinantikan, bakal berlaku November atau awal Disember ini.
Pandangan beliau juga memperkuatkan bayangan yang diberikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kepada jemaah haji Sabtu lalu, agar tidak bimbang dengan tarikh PRU13.
Penganalisis dan pemerhati politik berpandangan bahawa jika PRU13 tidak diadakan November ini, ia hanya akan berlangsung pada Februari atau Mac ini.
"Kita tak baca pilihan raya tahun ini… soalan akan datang, selepas ini, mengapakan, apa sebabkan?," kata beliau apabila ditanya soalan mengenai  bila berkemungkinan besar PRU13 akan diadakan.
Ini kerana menurut Zahid, yang juga Menteri Pertahanan, Najib perlu dan masih boleh menggunakan sepenuhnya mandat  lima tahun pemerintahan Barisan Nasional (BN).
Mandat Kerajaan Pusat akan berakhir 28 April 2013.
"Tak salah bagi dia (Najib) pergi (gunakan) hingga tempoh penuh. Salah? Tak salah. Nak dapatkan mandat? Tidak! Dia ada mandat… dia gunakan mandat (yang ada)," kata beliau yang pertama kali dipilih sebagai Naib Presiden tiga tahun lalu," katanya lagi.
Mengenai persiapan sementara PRU13 semakin dekat, Zahid berkata, BN sudah bersedia dan begitu juga dengan parti-parti lain.
"Semua parti yang bertanding sudah pastinya  bersedia, dan mengaku realitinya. Tidak salah bagi Najib untuk mempergunakan mandat sepenuhnya tanpa perlu tergopoh-gopoh," katanya dalam satu temu bual khas dengan Sinar Harian Online dan Sinar Harian di pejabatnya, semalam.
Pelbagai pihak sebelum ini termasuk pemerhati politik menjangkakan PRU berlangsung awal November ini berikutan telahan angka 11 adalah nombor kesukaan Najib.
Melontarkan pandangannya dengan tahap persediaan BN menghadapi PRU13, Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datoh berkata, parti itu telah lama bersiap sedia.- Sinar Harian

Video Jet Mewah Dinaiki Anwar Dan Pemimpin Pakatan Sudah Ditemui !!!

Posted: 25 Sep 2012 02:33 AM PDT





Fakta pesawat Dassault Falcon 7X:

Pengeluar: Dassault Avaiation (Paris, Perancis)

Jarak perjalanan maksimum: 11,019 km

Panjang / Lebar sayap: 23 m / 26 m

Kelajuan penerbangan: 900 km/j

Kelajuan maksimum: 953 km/j

Berat: 15,460 kg

Harga: USD50 juta (RM160 juta) (Harga tahun 2008)

sumber : internet



Panglima : 

Jika disewa sekalipun ia lebih mahal dari harga yang ditawarkan pesawat komersil. Belum apa-apa dah pakai pesawat jet peribadi, bayangkan jika jadi PM ?

Imbas balik kisah di Perak, dah berkuasa tukar kereta Perdana kepada kereta Camry, bukti nafsu pemimpin yang mendakwa merekalah pejuang rakyat. 


camry nizar


APANAMA

Posted: 25 Sep 2012 11:50 PM PDT

APANAMA


A little joke ...

Posted: 25 Sep 2012 10:42 PM PDT

Art of Spinning (Part 2)... The Malaysian Insider way

Posted: 25 Sep 2012 07:06 AM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 25 Sep 2012 11:43 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Bien, croyez-le ou non, il ya des inconvenients a le faire

Posted: 25 Sep 2012 12:08 PM PDT

Cela a été spécialement conçu à cet effet. Si c’est vous, alors ce poste aura peu de sens. C’est la partie la plus saillante de comprendre comment fonctionne groupe de jeu en ligne.

Nous avons encore quelques faits à établir. Voir si cette chemise unique: C’est là que les ennuis commencent. Je serais fou pour acheter maintenant. Voilà comment se tenir loin des complications. C’est de cette façon de faire greenbacks de travail en ligne avec vos jouer a la machine a sous gratuit. C’est la moyenne. Il temps il n’est pas question que nous connaissons mieux. Vous devriez écouter la webdiffusion poker gratuit en francais sans argent cet après-midi. Donc, si vous avez besoin de s’inquiéter en ce qui concerne jeux gratuits francais, voici mon instruction. Si vous connaissez casino europeen vous serez alors en mesure de compenser la banalité. Il est crucial de roulette sans miser propres.

Par conséquent, comme ma belle soeur revendications, une de ces choses n’est pas comme les autres. C’est l’histoire à l’intérieur. Donc, effectivement, les éléments étaient en fait autre chose. Ils doivent trouver le bon choix et vous ne voulez pas que cela se produise. Je parie que ce que vous n’aurez jamais fait comprendre ma pensée par rapport aux pratiques jeux a la machine a sous. Cela montre juste ce que j’ai cru tout au long de tort. Si vous ne pouvez pas comprendre que vous êtes aveugle comme une chauve-souris. Ce que je fais à partir d’ici se fait sans effort. Ils ont été très confus récents, ne pas le montrer ? Cependant, mon compagnon de jeu a annoncé, Pas de nouvelles, bonnes nouvelles. Il est d’autant plus vrai, le vendredi soir et ce fut un réveil pour moi.

Vous devez obtenir illuminés intéressés encore je lui ai donné un large tour auparavant. C’est la technique indéniable que j’utilise. Il peut se produire lorsque la plupart des enfants attendent jeux poker sans inscription. mouvelle machine a sous gratuite f r a vraiment fait une grosse différence. Où puis-spécialistes reçoivent les pièges jeux machine gratuit francais magnifique ? Grâce à ce moyen ne Cool Kids de mettre en lumière les matériaux jeu de machine a sous cléopatra précieux ? Illuminés ne s’attendent à rien de la substance à sortir de le triangle de bermuda. Passionnés me dit que je devrais regarder mon orthographe et ma grammaire. Au départ, j’étais étonné par machine z sous gratuits. Incroyable! Ce qui est effectivement en oeuvre, je crois, est le scénario de ce tas de craindre. C’est un bon moyen de perdre le respect de nettoyage il. C’est le genre de épissés. Dans ce post, je vais vous montrer une façon élémentaire de le faire. Je crois que ce n’est qu’une phase.
site casino en ligne francais provoque également la confusion au sujet poker jeux gratuit sans inscription.

Il s’agit de la vente à emporter: J’ai perdu mon esprit quand il est dans la même classe que kill octopus paul. Je crois que je peu plus grands que je pourrais mâcher. Ne sautez pas aux conclusions mais il est de savoir comment sélectionner un jeux de machine asous gratuits a 4 coins. Ils ont obtenu d’être plaisante. Vous pouvez vous détendre et d’oublier ce qui concerne gratuits machines à sous. Je pense que j’ai raison sur ce point.

Cela arrive si ils disent qu’ils ont joker poker 100 gratuit car il mettra vos craintes à l’aise. Imaginez un instant. Anyhoo, j’ai commencé à sentir qu’il y avait de nombreux inconvénients à cela. Ce n’est que la nature humaine. Je sais, je peux être têtu. Check this out, le temps est l’essence. Pour la plupart, un grossiste martingales roulette anglaise aura jeu em ligne win palace disponibles.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 25 Sep 2012 11:40 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ANWAR PERLEKEH UMAT ISLAM YANG BERDEMO

Posted: 25 Sep 2012 10:00 PM PDT




Ketika majoriti umat Islam di seluruh dunia membantah filem Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhamad SAW, Anwar Ibrahim pula bertindak sebaliknya dengan menempelak tindakan bantahan itu sebagai beremosi dan cepat melenting.

"Tindak balas ganas terhadap filem yang menghina Islam, dia (Anwar) bersetuju bahawa terdapat satu 'masalah dalam jiwa umat Islam..mudah marah dan emosi," lapor Eddie Barnes, wartawan The Scotsman, media terbitan British, ketika menemu bual Anwar semasa Ketua Pembangkang itu melakukan lawatan ke United Kingdom baru-baru ini.

Wartawan The Scotsman melaporkan kata-kata Anwar itu dalam artikel yang bertajuk, "Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia". Wawancara itu turut dimuat turun di laman peribadi Anwar, anwaribrahimblog.com.

Ketika disoal tentang bantahan pemerintah Malaysia terhadap filem itu, Anwar berkata, "mereka berpura-pura bercakap membela Islam apabila mereka terang-terangan korup dan tidak adil. Itulah sikap kumpulan yang sedang memegang kuasa"

Eddie Barnes juga turut melaporkan cemuhan Anwar terhadap langkah kementerian pendidikan Malaysia yang menerbitkan satu garis panduan mengenal pasti kecenderungan homoseksual di kalangan pelajar, sebagai langkah 'gila'.

Pada tahun 2009, Anwar turut mengeluarkan kenyataan yang hampir sama ketika berceramah dalam program 'Muslim Christian Interfaith Conference' di Perth, Australia.

Dalam ceramah di hadapan majoriti penganut Kristian Australia itu, Anwar memperlekehkan umat Islam Pakistan yang berdemonstrasi membantah Kartun Denmark (Danish Cartoon), karikatur yang menghina Islam dan Nabi Muhamad SAW. Sila tonton ucapan Anwar dalam rakaman video di atas.

Kartunis Denmark, Kurt Westergaard, disifatkan menghina Islam kerana melukis wajah Nabi Muhammad SAW dengan memakai serban yang bentuknya mirip sebutir bom.

Karikatur yang disiarkan oleh beberapa akhbar utama Denmark itu telah menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Nile Bowie Menulis : Pro-Israel Groups Support Malaysian Opposition

Posted: 25 Sep 2012 08:00 PM PDT

Gambar dari Malaysia Today

As Malaysia approaches its highly anticipated 13th General Elections set to take place at some point before late June 2013, a tense political climate and a sense of unpredictability looms over the nation. The significance of these upcoming elections cannot be understated. During Malaysia's 2008 General Elections, the ruling Barisan Nasional coalition, which held power continuously since the nation's independence, experienced its worst result in decades, while the opposition Pakatan Rakyat coalition won 82 parliamentary seats. For the first time, the ruling party was deprived of its two-thirds parliamentary majority, which is required to pass amendments to Malaysia's Federal Constitution. As the United States continues to militarily increase its presence in the Pacific region inline with its strategic policy shift to East Asia, Washington's leaders would like to see compliant heads of state who will act to further American interests in the ASEAN region.

The outcome of the approaching elections could have significant ramifications for Malaysia's foreign policy, economy, and trade relations. While allegations of corruption and economic mismanagement hinder the credibility of ruling Prime Minister Najib Razak, foreign organizations affiliated with the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) and funded by the United States government, have contributed support toward bolstering the influence and status of the Malaysia's opposition groups, in addition to the controversial Bersih coalition for electoral reform, led by Ambiga Sreenevasan. Opponents of this information may dismiss these claims as the "propaganda" of Barisan Nasional, however the validity of these accusations have been highly documented, and constitute an attempt by foreign governments to undermine Malaysia's independent political process. On June 27th, 2011, Bersih coalition leader Ambiga Sreenevasan conceded that her organization received financial assistance from two private American organizations:
Ambiga admitted to Bersih receiving some money from two US organisations — the National Democratic Institute (NDI) and Open Society Institute (OSI) — for other projects, which she stressed were unrelated to the July 9 march. [1]
However innocuous such contributions may seem, a more critical review of these organizations and their affiliations is necessary. Hungarian-American philanthropist and financier George Soros founded the Open Society Institute in 1993, whose principle aim sought to "strengthen open society principles and practices against authoritarian regimes and the negative consequences of globalization," with an emphasis on countries in transition from communism after the fall of the Soviet Union. [2] Although OSI has emphasized its commitment to "human rights" and "transparency" by heavily sponsoring organizations such as Amnesty International and Human Rights Watch, Soros was convicted of insider trading in 2002 regarding French bank Société Générale and was ironically denied an appeal by the "European Court of Human Rights." [3][4][5] Although Soros has appeared to be publicly critical of capitalism, he has disingenuously profited from predatory trading in many instances, most prominently in 1992 when he earned an estimated $1.1 billion by short selling sterling while the British government was reluctant to adjust its interest rates prior to devaluing the pound.

Former US Secretary of State Madeline Albright chairs the National Democratic Institute, an organization that supplies electoral observers and promotes governance reform, widely seen as an attempt to foster foreign political systems compatible with American interests by assisting civil society groups in mounting pressure on national governments. NDI President Kenneth Wollack served as the legislative director of the American Israel Public Affairs Committee, widely considered to be Israel's most prominent lobbyist organization, one that influences American legislation to exert aggressive Israeli policy and viewpoints. [6] The National Democratic Institute is one of four organizations funded by the National Endowment for Democracy (NED), in addition to the International Republican Institute (IRI), the Chamber of Commerce's Center for Private Enterprise (CIPE) and the American Center for International Labor Solidarity.

Alan Weinstein, one of the founders of the National Endowment for Democracy was notably quoted in 1991 as saying, "A lot of what we (NED) do was done 25 years ago covertly by the CIA." [7] The National Endowment for Democracy receives its funding entirely through an annual allocation of funds from the United States Congress within the budget of the development assistance agency USAID, a branch of the US State Department. [8] Although the NED receives public funding from the US taxpayer, the activities of its four satellite institutes are not reported to Congress, making funding trails and their final recipients difficult to identify. Although the organization boasts of "promoting democracy" and "fortifying civil society" around the world, history had proven that these tired euphemisms have been used in numerous countries to mask funding to various political forces opposed to their national governments and aligned with American interests. American historian and former employee of the US State Department William Blum writes:
NED's Statement of Principles and Objectives, adopted in 1984, asserts that "No Endowment funds may be used to finance the campaigns of candidates for public office." But the ways to circumvent the spirit of such a prohibition are not difficult to come up with; as with American elections, there's "hard money" and there's "soft money". As described in the "Elections" and "Interventions" chapters, NED successfully manipulated elections in Nicaragua in 1990 and Mongolia in 1996; helped to overthrow democratically elected governments in Bulgaria in 1990 and Albania in 1991 and 1992; and worked to defeat the candidate for prime minister of Slovakia in 2002 who was out of favor in Washington. And from 1999 to 2004, NED heavily funded members of the opposition to President Hugo Chavez in Venezuela to subvert his rule and to support a referendum to unseat him. [9]
NED President Carl Gershman was formerly a member of the Governing Council of the American Jewish Congress and Vice-Chairman of the Young People's Socialist League, and in 1968, he was employed in the research department of the Anti-Defamation League of B'nai B'rith, considered the most prominent Jewish service organization in the world, committed to the security and continuity the State of Israel. [10] The Anti-Defamation League is a US-based human rights group committed to the "security of Israel and Jews worldwide," and was implicated in 1993 by the District of Attorney of San Francisco for overseeing a vast surveillance operation monitoring American citizens who were opposed to Israel's policies in the occupied West Bank and Gaza, prior to passing their personal information to the Israeli government in Tel Aviv. [11]

In addition to providing funding to the Bersih coalition through the National Democratic Institute, the National Endowment for Democracy's Malaysian operation provides $100,000 (RM 317,260) for political news website Malaysiakini, considered to be the nation's most pro-opposition news outlet. [12] Premesh Chandran, Malaysiakini CEO, is a grantee of George Soros' Open Society Foundations and launched the news organization with a $100,000 grant from the Bangkok-based Southeast Asian Press Alliance (SEAPA), a recipient of funds from the Open Society Institute, the NED, and Freedom House, an organization reliant on US federal government grants for a significant percentage of its funding. [13][14] NED also provides $90,000 (RM 285,516) to SUARAM, an organization promoting human rights. [15]

The most significant recipient of NED's Malaysia programs is the International Republican Institute (IRI), who annually receives $802,122 (RM 2,544,670) and is tasked to "work with state leaders in Penang and Selangor to provide them with public opinion research, training and other resources to enable them to be more effective representatives of their constituents." [16] IRI's mention of these specific regions is unsurprising, as Penang is held by the Malaysian Democratic Action Party, while Selangor is held by Parti Keadilan Rakyat, two of the three organizations comprising the opposition coalition Pakatan Rakyat, led by Anwar Ibrahim. US Senator John McCain, an ardent supporter of American militarism who boasts of being "proudly pro-American and proudly pro-Israel", chairs the International Republican Institute, whose mission statement in Malaysia reads:
Since Malaysia's independence in 1957, the country has experienced a series of national elections, but never a change in national government. The ruling coalition, known as Barisan Nasional (BN) since 1973, has held power continuously during Malaysia's post-independence era. In the 2008 general elections, for the first time, the BN lost its two-thirds majority in parliament and control of five state assemblies to the opposition coalition, Pakatan Rakyat (PR). Subsequently, in April 2011 in Sarawak (the only state holding assembly elections before national elections occur) the BN retained control of the state assembly but suffered a reduction in its majority. It is in this context that IRI provides technical assistance, training, and consultation to political parties to build knowledge and impart skills that enable both ruling and opposition Malaysian political leaders to more effectively address citizen concerns. IRI's current work in this area started in 2009 when the Institute began a groundbreaking series of training sessions designed to assist political parties in developing the in-house capacity to conduct and analyze focus group discussions. These sessions were followed by workshops which allowed focus group moderators to present their findings to their colleagues and craft messages that were used to recruit new political party members and retain existing ones. [17]
It comes as little surprise that opposition leader Anwar Ibrahim talks boldly of a "Malaysian Spring," as the same organizations bolstering the opposition in Kuala Lumpur have successfully fomented events that led to the series of uprisings across the Arab World in 2011. Such organizations rely on the passive impressionability of their followers, while enflaming the legitimate grievances of the subject population to pressure a change in government. This is accomplished by the formation and propagation of dissident news media organizations, and by leveraging police misconduct and human rights abuses to discredit targeted governments in the eyes of the international community. Such agitation is not intended to promote a genuine democratic framework; its purpose is the gradual installation of national governments friendly to American interests by coaxing popular uprising and social unrest. In an April 2011 article published by the New York Times titled, "U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings," it was stated:
A number of the groups and individuals directly involved in the revolts and reforms sweeping the region, including the April 6 Youth Movement in Egypt, the Bahrain Center for Human Rights and grass-roots activists like Entsar Qadhi, a youth leader in Yemen, received training and financing from groups like the International Republican Institute, the National Democratic Institute and Freedom House, a nonprofit human rights organization based in Washington. The Republican and Democratic institutes are loosely affiliated with the Republican and Democratic Parties. They were created by Congress and are financed through the National Endowment for Democracy, which was set up in 1983 to channel grants for promoting democracy in developing nations. The National Endowment receives about $100 million annually from Congress. Freedom House also gets the bulk of its money from the American government, mainly from the State Department. [18]
In the Egyptian context, these organizations have experienced "blowback" from their activities training and funding dissidents, and fomenting Egypt's popular revolution. In a December 2011 article published by the Los Angeles Times, it was said:
Egyptian security forces on Thursday raided the offices of 17 nongovernmental organizations, including three U.S.-based agencies, as part of a crackdown on foreign assistance that has drawn criticism from the West and threatened human rights groups and pro-democracy movements. The move appeared to be part of a strategy to intimidate international organizations. The ruling military council has repeatedly blamed "foreign hands" for exploiting Egypt's political and economic turmoil. But activists said the army was using the ruse of foreign intervention to stoke nationalism and deflect criticism of abuses. Egyptian soldiers and black-clad police officers swept into offices, interrogated workers and seized computers across the country. Those targeted included U.S. groups the National Democratic Institute, the International Republican Institute and Freedom House, which are funded by Congress to monitor elections and promote democracy overseas. [19]
While the Los Angeles Times frames its report to insinuate that Egypt's security forces have intrusively aimed to "intimidate" international human rights groups, one must examine the case of Egypt's newly drafted constitution. After the overthrow of former Egyptian President Hosni Mubarak, democracy advocates called for the constitution to be rewritten from scratch. Reuters published reports citing a pro-opposition judiciary official, who said Egypt's new constitution would be drafted by civil society groups, namely, the Arabic Network for Human Rights Information, a recipient of funds directly from George Soros' Open Society Institute and the Egyptian Organization for Human Rights, financed by the National Endowment for Democracy. [20][21][22] Undoubtedly, the conduct of foreign nations and their relationship with opposition organizations and civil society groups is incompatible within any authentic democratic framework.

In the Malaysian context, opposition leader Anwar Ibrahim maintains close ties with senior US officials and organizations such as the National Endowment for Democracy. In July 2006, Ibrahim chaired the Washington-based Foundation for the Future, established and funded by the US Department of State at the behest of Elizabeth Cheney, the daughter of then-Vice President Dick Cheney, who was recently convicted in absentia for war crimes for his issuance of torture during the Iraq war by Kuala Lumpur War Crimes Commission, chaired by former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamed. [23] In 2007, Ibrahim was a panelist at the National Endowment for Democracy's "Democracy Award" event held in Washington. [24] These questionable affiliations raise strong concerns over the legitimacy of the candidate and the administration he would lead if winning the 13th General Election.

It would be advisable for Malaysia to follow the example of Russia; President Vladimir Putin recently approved a new law that tightens controls on civil rights groups receiving funded from abroad, forcing non-governmental organizations (NGOs) engaging in "political activity" to register with the Russian Justice Ministry as "foreign agents," requiring such organizations to file a report to officials every quarter. [25] While such a law would inevitably be criticized as a suppression of dissent, it must be understood that such legislation would not hamper legitimate activism. Malaysia, like Russia, must take the initiative to address the legitimate grievances of activists by bolstering its own indigenous institutions and civil society organizations. Foreign organizations with questionable affiliations attempting to tip the balance of power in their favor is the very antithesis of an authentic democracy. A quote from a recent Op-Ed penned by Russian journalist Veronika Krasheninnikova sends a strong message to the people of Malaysia:
Building a patriotic civil society cannot be outsourced. Democratic processes and national security cannot be outsourced – all the more so to openly hostile governments. [26]
Sumber : http://nilebowie.blogspot.com/2012/09/pro-israel-groups-support-malaysian.html

*Nile Bowie adalah blogger Amerika yang banyak menulis mengenai campur tangan barat terhadap negara lain. Beliau menetap di Kuala Lumpur. Tulisan beliau banyak diterjemahkan ke dalam lain-lain bahasa.

Gambar Terbaru Bas Peribadi Anwar Ibrahim Tersebar!!!

Posted: 25 Sep 2012 06:00 PM PDT

BAS paling sesuai bawak Anwar Ibrahim.



*Apabila Bahasa Melayu di Inggeriskan, pemulihan ditukar kepada kata pinjaman KOREKSIONAL. Mari lihat jawapan DBP mengenai perkara ini.

Klik untuk besarkan imej

Tazkirah Pagi.

Posted: 25 Sep 2012 04:00 PM PDT

Salah satu papan tanda masjid yang menarik perhatian MyMassa.


*Renung-renungkan.

Apa Pandangan Anda Bila Islam Dihina Sebegini!!?

Posted: 25 Sep 2012 10:30 AM PDT


Nampaknya Islam bukan sahaja diserang dari luar negara. Malah dalam negara kita sendiri pun ada pihak yang berani mengeluarkan kenyataan seperti ini.

Mungkin bagi mereka, inilah HAK BERSUARA yang diperjuangkan oleh PAS, PKR dan DAP.

Boleh cakap apa sahaja tanpa batasan.

Jadi kepada PAS, apakah saham anda di akhirat nanti bila pemimpin PAS sendiri yang menyokong perjuangan kumpulan hak asasi manusia tajaan barat yang mahu akta-akta yang bersifat kawalan seperti Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) dan Akta Hasutan dihapuskan.

Akta apa lagi yang Kerajaan nak guna kalau orang Islam macam PAS sendiri yang menggadaikan kesemuanya demi KUASA!!!

*Lepas ni PAS guna AKTA MENCARUT atas pentas ceramah. Pemimpin PAS kan pakar benda-benda macam ni.


GEMPAR! Video Skandal Pemimpin PKR Ada Di Youtube!

Posted: 25 Sep 2012 08:00 AM PDT


Skandal Mansor Othman dan PKR Pulau Pinang mahu jatuhkan Lim Guan Eng.



Tahniah kepada blogger LensaKini yang berjaya upload video ini di Youtube. MyMassa percaya, ramai yang terlepas dengan rakaman ini dan hanya membaca petikan berita ini di akhbar. (Sumber asal: Buletin Utama TV3).

*Mohon disebarkan di Facebook dan Twitter supaya lebih ramai rakyat Malaysia tahu bahawa PR = Pakatan Rapuh yang hanya berpakat demi kuasa. Mereka sanggup menikam rakan pakatan yang lain janji mereka kekal berkuasa.

MENGHAIRANKAN:PAS TANYA USTAZAH BRIDGET WELSH PASAL HUDUD!!!

Posted: 25 Sep 2012 06:00 AM PDT

HARAKAH TEMUBUAL USTAZAH BRIDGET WELSH INI PASAL HUDUD?!

"Bagi penganalisis politik, Profesor Bridget Welsh, hudud bukan isu utama rakyat negara ini sekarang kerana isu utamanya adalah isu ekonomi, isu bagaimana kerajaan BN telah menggunakan duit rakyat untuk mempertahankan kuasa mereka.

Namun, bagi sesetengah pihak dalam PAS, isu ini adalah kebaikan yang datang dalam masalah yang menimpa (blessing in disguise).

Bagi mereka, serangan Umno terhadap PAS kononnya 'PAS adalah kuda tunggangan DAP' akan dibuktikan dalam isu ini.

"Jika PAS berkata bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud sebagaimana kehendak DAP, maka sahlah tuduhan Umno bahawa PAS adalah kuda tunggangan DAP.

"Namun, jika PAS, PKR dan DAP dapat mencapai kata sepakat untuk berkata, 'kita benarkan PAS laksanakan undang-undang ini untuk orang Islam sahaja dan di Kelantan sahaja bukan untuk lain-lain negeri', saya yakin halangan untuk Pakatan Rakyat menuju Putrajaya tidak ada lagi.

"Tetapi, jika isu ini gagal dicapai kata sepakat malam ini, dan DAP akan mengambil tindakan yang sama sebagaimana tahun 2003 lalu, Pakatan akan hancur dan saya yakin DAP juga akan kehilangan sokongan khasnya orang Melayu,"

Bagi beliau, Kelantan dimenangi oleh PAS sejak tahun 1990 tanpa sebarang kaitan dengan DAP dan negeri itu berjaya dipertahankan oleh PAS sehingga kini.

PAS pula bersama dengan Pakatan Rakyat membentuk bersama negeri Selangor, Kedah dan juga Pulau Pinang di samping Perak sebelum ini.

Beliau dengan penuh yakin berkata, pihak yang paling rugi jika perpecahan berlaku adalah DAP kerana sudah pasti Selangor akan jatuh dan silap-silap Pulau Pinang pun akan jatuh dalam pilihan raya akan datang tanpa sokongan Melayu.

"PAS boleh jadi akan berjaya mengekalkan Kelantan dan Kedah walaupun bersendirian atau bersama PKR atas sokongan Melayu dengan isu ini dan boleh jadi akan menang juga di beberapa negeri lain," kata beliau.

Namun, bagi Bridget Welsh, andaian ini tidak tepat kerana sebahagian Melayu juga tidak bersetuju dengan hudud dan lebih terpengaruh dengan isu ekonomi apatah lagi pengundi Cina dan India.

Namun beliau bersetuju bahawa, jika PAS benar-benar mahu melaksanakannya, ia perlu melalui proses demokrasi yang terbaik termasuk pungutan suara selepas menang agar tidak ada mana-mana pihak yang terasa dizalimi."

PAS sekarang dalam dilema sehingga terpaksa mengambil pendapat "ustazah" dalam membela dan mengabsahkan pendirian mereka jikalau mereka mati pucuk dalam Hudud.

Prof. Welsh juga lebih cenderung kepada "tak payah" Hudud dan utamakan perut. Welsh dikatakan agen CIA, dan malang sekali untuk isu Hudud ini Zulkifli Sulong terpaksa merujuk kepada Welsh untuk  perkara yang menjadi "makan minum" PAS.

Siapa "Ustazah" Welsh ini?
Bridget Welsh kini bergelar Profesor Bersekutu Sains Politik di Universiti Pengurusan Singapura yang mana kini beliau sedang menyiapkan penyelidikan yang bertajuk "Gender and Politics in Southeast Asia " yang berfokuskan kajian mengenai persamaan gender di rantau ASEAN.
Sebelum ini beliau turut bergelar Profesor Bersekutu di Southeast Asia Studies Program di Universiti Johns Hopkins,Amerika yang mana Anwar turut menjadi Profesor jemputan di sana.
1. Freedom House
Hujah pertama yang mengatakan Bridget Welsh adalah agen CIA ialah apabila beliau bergelarKonsultan kepada Freedom House, organisasi yang mempromosikan kebebasan melampau gaya Amerika. Freedom House adalah terkenal di seluruh dunia sebagai operasi rahsia CIA, apabila ia ditubuhkan serentak dengan NED dan menerima tajaan daripada agensi itu.  Buktinya anda boleh taip di enjin carian google mengenai perkara ini ataupun klik sini sahaja untuk mengetahui kaitan langsung CIA,NED dan Freedom House.
Freedom House juga sering mengkritik kerajaan Malaysia kononnya tidak bebas seperti yang dimahukan mereka.
Apa yang paling melampau yang dilakukan oleh Freedom House adalah untuk memastikan seluruh timur tengah mencontohi negara Israel yang dikatakan mereka sebagai negara paling bebas di timur tengah dan dunia. Antara lain perkara ini membuktikan modus operandi mereka yang mahu menjadikan timur tengah seperti Israel.
Antara yang terlibat secara tidak langsung dalam membawa kebebasan gaya Amerika di timur tengah ini ialah Yayasan Masa Hadapan atau Foundation For The Future yang turut pernah dianggotai Anwar sebagai Pengerusi dan juga kekasih Wolfowitz, Shaha Riza.
Tugas Bridget Welsh di Malaysia pula adalah membawa agenda Freedom House ini ke Malaysia dengan mencanangkan Malaysia sebagai negara yang tidak bebas dan tidak demokrasi, ini dapat dilihat melalui setiap tulisan beliau terhadap Malaysia.

2. Asia Barometer dan Merdeka Centre
Bridget Welsh juga merupakan Pengarah Malaysia Asia Barometer Project Survey yang menumpukan kajian mengenai demokrasi di Malaysia. Melalui Asia Barometer ini juga beliau berkerjasama dengan Ibrahim Suffian,Pengarah Merdeka Centre untuk menjalankan kajian politik di Malaysia antaranya ialah "Malaysia Country Report: Second Wave of Asian Barometer Survey,yang diterbitkan pada tahun 2007.

3. Malaysiakini
Bridget Welsh turut membawa propagandanya ke dalam Media Malaysia dengan menjadi kolumnis tetap Malaysiakini akhbar internet yang mendapat tajaan terus NED. Bukti paling besar kaitan terus Bridget Welsh, Malaysiakini,Freedom House dan juga NED apabila Bridget Welsh secara individu, Premesh Chandran daripada Malaysiakini yang mendapat tajaan NED , Sarah Cook daripada Freedom House dan John Knaus daripada NED berkerjasama menjayakan satu forum mengenai kebebasan media internet di Malaysia anjuran NED di Washington.

Penglibatan semua agensi yang berkaitan dengan Bridget Welsh dalam satu forum ini yang menunjukkan secara simbolik beliau adalah agen CIA. Kerana semua agensi itu Malaysiakini,Freedom House dan juga NED mempunyai kaitan dengan CIA secara langsung atau secara tidak langsung. Sumber asal: AIDC

Tahniah! Pro Aspirasi Menang Besar.

Posted: 25 Sep 2012 03:37 AM PDT

Gambar dari Sinar Harian

Pro-Aspirasi Menang 150 Kerusi Tanpa Bertanding Di Enam Kampus

Oleh ROZAID A. RAHMAN & IZRA ABD RAHMAN

PETALING JAYA: Calon Pro-Aspirasi sehingga kini telah memenangi 150 kerusi tanpa bertanding daripada keseluruhan 198 kerusi yang dipertandingkan di enam kampus di seluruh Malaysia setakat jam 2.30 petang Selasa.

Enam kampus tersebut ialah Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).

Keseluruhannya, 15 buah universiti awam sedang mengadakan pemilihan sepanjang hari ini dan pengundian akan ditutup pada jam 4 petang nanti.

Kemenangan terbaru Aspirasi Mahasiswa di enam buah universiti hari ini menyaksikan penguasaan kerusi bagi kumpulan Pro-Aspirasi berbanding Pro-Mahasiswa yang hanya memenangi tiga kerusi (tanpa bertanding).

Daripada enam kampus tersebut, UTM menawarkan paling banyak kerusi iaitu 15 kerusi umum dan 39 kerusi Fakulti, diikuti UPM dengan 47 kerusi, UUM 36 kerusi, UPSI 27 kerusi, UMT 20 kerusi dan UPNM 14 kerusi secara keseluruhan.

"Di UPM dan UTM masing-masing memperlihatkan Pro-Aspirasi menang 30 kerusi tanpa bertanding, di UUM 29 kerusi dan di UPSI sebanyak 23 kerusi.

"Di UMT dan UPNM, Pro-Aspirasi menang 14 kerusi tanpa bertanding," kata sumber kepada mStar Online.

Calon Pro-Mahasiswa yang menang tiga kerusi, masing-masing di UPSI, UMT dan UTM.

Khamis lalu, lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), UTHM, Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).

Aspirasi Mahasiswa menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24).

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/25/mstar_berita/20120925131408&sec=mstar_berita

Tahniah untuk semua calon yang bertanding.

*Bagi MyMassa, kumpulan Pro Mahasiswa (PRO-M) adalah vocal minority versus silent majority (mahasiswa). Hanya segelintir sahaja mahasiswa yang terikut-ikut dengan fahaman politik kepartian seperti mana yang dibawa oleh PRO-M. Kedudukan kumpulan ini sama seperti Pakatan Rakyat yang menggunakan nama 'rakyat' (manakala Pro-M menggunakan nama mahasiswa). Kumpulan ini lebih suka membawa isu-isu nasional yang langsung takde kaitan dengan universiti sedangkan banyak isu-isu kebajikan mahasiswa yang perlu diperjuangkan. Buktinya, pemimpin-pemimpin Pro-M ini akan masuk politik mewakili parti pembangkang selepas tamat belajar. Sedangkan pemimpin-pemimpin Pro Aspirasi pula akan meneruskan kecemerlangan mereka di Universiti ke alam pekerjaan.

DAP ANAK PEROGOL

Posted: 25 Sep 2012 01:00 AM PDT

NIK AZIZ: YER TAK YER JUGAK
Sedang kami berehat, seorang Cina mualaf dan pembantunya datang duduk bersebelahan. Mula-mula cerita bisnes sehinggalah kisah-kisah lama tahun 50an dan 60an, beliau seorang Cina lama yang mengetahui banyak cerita mengenai sejarah negara ini. Kemudian dia bercerita tentang parti DAP, katanya DAP singkatan kepada  (DAP ANAK PEROGOL).

Katanya lagi, you nak tahu ker macamana muncul parti PKR? Katanya tanpa diminta, PKR tu parti yang kena rogol oleh anak perogol. Siapa anak perogol DAP lah. So, PKR tu akronim kepada (PARTI KENA ROGOL). Oh begitu ceritanya.


PAS pula selepas DAP merogol PKR, maka keluarlah anak-anak syaitan, itulah dia PAS atau singkatannya  (PARTI ANAK SYAITAN).

Entahlah, bijak sungguh manusia Cina ini berkata-kata. Kepada sesiapa cerita ini tiada kaitan dengan yang masih hidup atau yang telah tiada. Ia sekadar menghilangkan ngantuk petang anda, He he he

sekupangdua

Posted: 25 Sep 2012 11:22 PM PDT

sekupangdua


NIZA SAYANG NGEH DARI ISLAM?

Posted: 25 Sep 2012 08:19 PM PDT

Kuat kapit nganger?
MANA MAU LARI? Sehingga kini nampaknya sayangnya dia kepada dua pupu yang bakal menghadiahkan MENTERI BESAR padanya,  apakah dia tau kalau pakatan menang di Perak maka sepolan inilah patut di bodek kalau nak Menteri Besar lagi... Jadi kalau nak sesangat jadi MENTERI BESAR MAKA KENA ADA STRATEGI, PAS KALAU NAK DIHARAPKAN PAKAT TAK MERASALER , APA YANG PAS MAMPU BUAT SELAIN ANGGUK JER KEPADA DAP DAN PKR. SENIOR SAJA TAK KAN BOLEH GUNA PAKAI UNTUK MEMIMPIN PARTI PAKATAN...

Semalam nampaknya hari yangtak berapa baik untuk niza yang bertembung dengan sekumpulan yang sedang meminta tanda tangan protes terhadap penghina Nabi Muhammad dan Agama Islam. Niza tak dapat lari dan macam biasa alasan sibuk lebih mengatasi kecintaan kepada Nabi Muhammad saw dan Islam sendiri, mungkin jugak dengan alasan kukuh beliau mengejar cita-cita murni menjadi MENTERI BESAR LAGI terpaksa akur dengan perancangan rapi yang satu-satu nyer WAJIB sayang nganger sebagai punca utama membolehkan seorang itu sebagai MENTERI BESAR?

Ikuti cerita nyer  di Peraknews.com

Tindakan ADUN Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang enggan menandatangani bantahan penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W  Islam dan twitter Ngeh Koo Ham yang memperlekehkan tentangan umat Islam dunia menjadi tanda tanya sekaligus mencerminkan pendiriannya mengenai isu ini.
 Wakil daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Jefri Amin Abd Hamid menjelaskan Nizar seakan-akan melarikan diri apabila diminta untuk menandatangani kempen tandatangan itu ketika ditemui di luar Dewan Undangan Negeri hari ini.

Katanya lagi, beliau selaku wakil PERKASA telah hadir ke sidang Dewan untuk mengutip tandatangan wakil rakyat.
Bagaimana beliau berkata hanya kalangan wakil rakyat Barisan Nasional sahaja yang menyertai kempen tandatangan itu manakala wakil rakyat pembangkang tidak menunjukkan minat apabila diminta berbuat demikian.

"Saya sempat bertemu Nizar untuk meminta tandatangannya, namun dia beri  alasan untuk tandatangan selepas sesi sidang media sedangkan tidak banyak masa untuk turunkan tandatangan."Saya pun tunggu diluar sehingga dia habis sidang media. Apabila dia keluar saya sekali lagi pergi ke Nizar tetapi dia bagi pelbagai alasan seolah-olah mahu larikan diri.
"Bila saya tanya kenapa tak nak sokong kempen ini dia berdolak dalik dan dia terus pergi dengan alasan ada hal mustahak yang perlu diuruskan," katanya.Kata Jefri lagi, tidak ada alasan untuk Nizar mengelak kerana kempen ini tidak mempunyai kaitan dengan politik dan tujuan utama ia dijalankan semata-mata untuk memperjuangkan maruah Islam dari dihina.
"Sudah jelas kami hadir untuk kumpulkan sokongan dari ADUN yang hadir dan ianya tidak ada kaitan dengan isu poltik, tindakan Nizar seolah-olah mahu menjaga hati rakan-rakannya daripada parti DAP daripada perjuangan mempertahankan Islam," katanya lagi.
Menurut Jefri,150 tandatangan berjaya dikumpul melalui kempen ini termasuk tandatangan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir dan ADUN BN yang hadir.





PEMIMPIN RAKYAT? ALJUB NAIK JET VS YB MENTERI KEWANGAN NAIK ETS! JER!

Posted: 25 Sep 2012 04:57 AM PDT

YBMK II DS HUSNI NAIK ETS PUN TAK KECOH! 
PUNASIHAT NAIK JET, MENTERI KEWANGAN II (YBMK II) PUN NAIK ETS JER! (Klik)
Nampaknya tak susah mana nak bagi dema DIAM BIN SENYAP pasal isu duit Soros dan NED (Yahudian) bila satu malaya mintak penjelasan kenapa terima duit Yahudi bin soros untuk pembangkang yang rupernya masih belum terjawab. Kecoh sekejap bila dibongkar Dana dari Yahudi disalurkan kepada SUHARAM JADAH dan PEMBANGKANG. Bukan setakat itu sahaja malah dikhabarkan rupa-rupanyer demonstrasi serta perhimpunan Haram juga mendapat reward dari Yahudi, Jadi tak heran lah pengkhianat negara ni mampu diadakan secara besar-besaran bila ada tokey yan menjanakan 

YBMK II Naik ETS dari KL Ke Ipoh...
Untuk tutup pekung di bontot nampaknya sudah tak terahsiakan lagi, akhirnya dunia sudah maklum bagaimana mereka boleh adakan gerakan, demo, perarakan haram dan lain-lain dapat diadakan dengan mudah malah lansung tidak kedengaran tanda tanya bagaimana masalah kewangan yang boleh mencapai Jutaan ringgit untuk demo sebesar ini dibiayai oleh sapa, mana mungkin Punaisihat yang hanya bergaji RM 1 dapat membayar kemewahan seperti isu Jet peribadi yang menjadi salah satu isu lagi bila semua rakyat tertanya-tanya bila tetiba Aljub mengaku kononya kawan dia pinjamkan disebabkan Flight yang ada tidak ada dalam jadual ke Sarawak dan Sabah 

Tak kan lah yang bagi guna jet Peribadi yang juga merupakan sahabatnya seorang tukang kayu, drebar lori, pemandu teksi, peniaga pasar malam dan lain-lain lagi? tentunya yang mampu memiliki eset jutaan ringgit ni adalah datang dari mereka yang Punya kekayaan, nama dan temtunya pengaruh, belum lagi dalam dunia ada sesapa yang bagi pinjamkan jet peribadi kepada yang bergaji RM1 sebulan



Sepanjang sejarah pemimpin serta semua PM Malaysia, belum ada yang tunjuk gambor dalam jet dengan bermegah-megah dan paparkan kepada rakyat kerana yang dikhuatiri tersalah anggap rakyat nanti membawa padah, tetapi si Aljub nie lain pulak, tengok ler betapa muka dia dan beberapa kembang hidung dema ni terasa macam Donald Trump kot. 

kenapa tak kasi rakyat jer guna Bas ni utk balik kampung beraya?
Paling Hampeh bila aljub dan kawan keungkaannya bila kerahan pencacai menjerit dan fitnah dengan apa sahaja yang boleh dikaitkan seperti kerajaan sekarang yang membazir wang, menyamun  dan boros
Rosmah, Kapal selam, BR1M, Rumah Rakyat dan macam-macam lagi dijadikan modal yang kononnya membazir juga dikaitkan dengan duit rakyat. tapi hari ini dia terbukti lagi boros dengan adanya soros ler pulak, nampak tang orang lain tang dia bukan pulak jadi satu kesalahan. semuanya dikatakan rasuah, penyamun harta rakyat, kroni dan lain-lain

Sebaliknya dia sendiri pun belumpernah menjawab dan terjawab bila persoalan terhadapnya dari mana datangnya dana seperti, 
Demo BERSHIT yang tentunya memerlukan jutaan ringgit, 
Bas mewah dan lori untuk jelajah
Billion ringgit dalam akaun dia dan anak beranak
Jutaan Ringgit dalam akaun Azmin
Talam yang tersilap bayar jutaan ringgit
dan banyak lagi kisah yang didedahkan sehingga kini belum terjawab, 

Siapa pulak kawannya yang boleh meminjamkan jet peribadi, sejauh mana kawan dia tu dengan dia, adakah kenal dan kamcing sejak kecil, adakah bila dia kenal dengan kawan semasa susah, adakah kawan yang dia kamcing masa sekolah, adakah kawan dia yang dia bantu sekolah anaknya dan macam-macam lagi yang menjadi tanda tanya sehingga boleh bagi FREE pakai jet peribadi

Hehehe, betapa meriah dan mewahnya rakyat Malaysia, gaji serengget pun boleh naik Jet peribadi...   


g a R a m a N i s

Posted: 25 Sep 2012 11:16 PM PDT

g a R a m a N i s


Private Jet: Fund Which Is Given by PAS's Supporters?

Posted: 25 Sep 2012 05:21 AM PDT

They are still yet to rule but Anwar Ibrahim and Pakatan Rakyat had began to show lifestyle which is a lot more lavish than most developed countries' leaders, complete with custom bus and private jet to cater to wherever they want to go. And with no less than seven bodyguards which would be around Anwar each time, it seems like he is already looking like the country's leader.

If PR are to be at Putrajaya and Seri Perdana would be as well equipped as the White House with security system from Israel, family of the ruler, ministers and officers would definitely be provided with bodyguards as well. In short, rakyat may no longer get as close to their leaders like they always did in mosques, or even during hari raya or bazaar Ramadhan like how Tun Mahathir used to do back when he was the Prime Minister.

We can imagine that being under PR, Malaysia would witness its leaders living the luxury life but rakyat suffer just so that the management cost would be at its best.
This scenario gets even clearer when pictures of Anwar with a few other PR leaders were uploaded by Tian Chua on his social networking site. They seemed to be proud for being in a private jet to head to Sabah, Sarawak and Labuan to celebrate Hari Malaysia.

Anwar, Tian Chua and Nurul Izzah, being anxious, then provided three different answers. And we are still yet to get responses from other PR leaders, because if we are to ask the others, they would also definitely come up with different answers as well.

Anwar said, the jet was paid for by one of his 'friends', Nurul Izzah then said it was borrowed but then Tian Chua first mention that it was rented. Perhaps the statement made by Tian Chua was more accurate because Datuk Mohd Taufik Omar, the Chairman of Tjets Sdn Bhd did confirm that his company did rent a Dassault Falcon 900 jet, registration number N990BB to Anwar with amount of cost which remain a secret.
The cost for it must have been high even though Tian Chua tried to make it sound as if it was cheap.

If the rental cost was paid by Anwar himself, then he would need to explain where did the money come from. If it was from the Selangor government, so Khalid Ibrahim would need to explain why people of Selangor's money was used for PKR's political party, and so on.

If it was paid for, by other entity, like what Anwar mentioned, so Anwar is responsible to state who the sponsor is. Especially when it was proven that PKR or PR through SUARAM has been receiving funds from Zionists and George Soros. And fore that, Dr. Hatta Ramli, PAS's Treasurer would need to also explain to PAS's supporters about the source of the sponsor.

We want to make sure that it did not come from Jews, Soros nor the fund which is given by PAS's supporters.

The same thing goes if it was borrowed, like what Nurul Izzah. Rakyat would need to know who was the one who is so humble yet so rich that he would lend his private jet to Anwar. As a party leader which often fights for transparency and integrity, Nurul Izzah should state who lend the jet to avoid any doubt on any probable corruption case.

We do not understand why is it hard for PR to handle such easy question regarding this jet. If everything was done legally, why hide? Why the different answers?

And why wouldn't their supporters ask upon this matter in details? Why should BN be the only one who is transparent, not PR?
PR supporters should rise up and seek for real answers for this matter with evidence such as documents so that their fight for integrity, clean and transparent would be fulfilled.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Belantan

Posted: 25 Sep 2012 11:12 PM PDT

Belantan


Menjelang bajet 2013 - Mohon pada PM agar golongan ‘middle income’ juga jangan dilupakan!

Posted: 25 Sep 2012 06:14 PM PDT













Alhamdulillah janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada satu acara di Sabak Bernam, Selangor, tidak lama dahulu untuk memberi pembelaan kepada segenap lapisan masyarakat termasuk kelompok berpendapatan sederhana atau middle income group yang diakui beliau kadang-kala terlepas pandang, cukup menggembirakan.

Walaupun program membela rakyat ini memang sudah dijalankan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak sekian lama, kelompok yang selalunya diberi tumpuan ialah golongan miskin atau bawah dan golongan perniagaan atau korporat yang biasanya kumpulan berpendapatan tinggi, selain kakitangan kerajaan.

Seperti yang diakui sendiri oleh Perdana Menteri, kelompok pertengahan iaitu yang berpendapatan sederhana ini kadang-kala terlepas pandang. Mungkin tidak terlebih rasanya mengatakan kelompok ini yang tidak layak menerima bantuan kebajikan atau segala macam kemudahan untuk golongan berpendapatan rendah tetapi tidak pula terlalu kaya sehingga mampu menikmati segala insentif pelepasan cukai yang dinikmati masyarakat perniagaan, tersepit dan terhimpit di tengah-tengah.

Mereka ini yang rata-ratanya kakitangan swasta bergaji RM3,000 ke atas tetapi tidak mencecah RM10,000 menjadi kumpulan yang dilupakan. Mereka ini tidak layak menerima BR1M RM500, tidak layak membeli rumah kos rendah atau sederhana rendah tetapi tidak mampu membeli rumah kos sederhana yang harganya kini tidak kurang RM200,000.

Malangnya, mereka ini ialah kelompok pembayar cukai. Rata-ratanya menjadi penyumbang setia pendapatan cukai kerajaan melalui potongan cukai berjadual (PCB) setiap bulan. Setelah ditolak PCB, potongan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Socso dan Perkeso, hutang kereta serta rumah, baki gaji mereka yang tinggal tidak sebanyak mana.

Kenaikan harga barang sejak beberapa tahun kebelakangan ini turut menyumbang kepada kesempitan hidup mereka. Memandangkan kelompok ini kebanyakannya sudah berkeluarga, perbelanjaan dapur, duit sekolah dan susu anak, yuran tuisyen, tambang bas juga perlu diambil kira. Itu belum ditambah duit minyak dan tol ke tempat kerja.

Nilai wang untuk mereka berbelanja semakin menyusut. Jika dulu dengan RM100, mereka boleh membeli-belah barangan dapur sehingga penuh satu troli, kini mungkin hanya dapat menjinjing beg plastik sebelah tangan sahaja.

Justeru janji Perdana Menteri untuk membela nasib mereka memang cukup lunak di telinga kelompok ini mendengarnya. Walaupun belum cukup melegakan, sedikit-sebanyak ia memberi harapan kepada golongan berpendapatan sederhana ini untuk mengimpikan insentif-insentif yang bakal menyusul mereka tidak lama lagi.

Sebenarnya banyak cara kerajaan boleh membantu golongan ini. Selain mengawal harga barang keperluan agar tidak dinaikkan oleh peniaga sesuka hati sehingga membebankan mereka, kerajaan boleh menimbang meningkatkan kadar pelepasan cukai pendapatan individu untuk golongan ini.

Bagi menghargai pembayar cukai yang setia, kerajaan boleh memberikan baucer minyak dan barangan, yang pastinya akan dapat digunakan mereka sekali gus membantu merancakkan ekonomi negara. Sebenarnya banyak cara yang boleh difikirkan kerajaan untuk membantu golongan berpendapatan sederhana ini.

Mungkin pihak yang bertanggungjawab menyampaikan keluhan kelompok ini kepada Perdana Menteri mampu memikirkan sekali apa caranya untuk menunaikan janji tersebut. Apa-apapun terima kasih diucapkan kepada pihak yang bertanggungjawab yang membawa perkara ini ke pengetahuan Perdana Menteri. Ini adalah kerana mereka benar-benar bekerja, benar-benar mendengar keluhan rakyat marhaen yang terlepas pandang ini dan menyampaikan apa yang benar ke telinga Perdana Menteri.

Mudah-mudahan pada bajet 2013 ini memberi sedikit harapan baru kepada mereka. Sudah sekian lama kelompok ini mengeluh dan menaruh harapan, akhirnya keluhan itu didengari juga! Menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 yang disebut-sebut sebagai ibu pilihan raya dan adanya pihak yang berani bercakap benar amat dihargai!

Kita semua percaya Perdana Menteri sendiri tidak mahu mendengar khabar yang muluk-muluk. Hakikat sebenar walaupun pahit perlu disampaikan agar yang kelabu tidak dikatakan putih sehingga membawa kealpaan seperti yang berlaku pada pilihan raya umum lalu. Wallahuallam.

Coretan Marhaen

Suara Politik
Taminsari

Baik hatinya ‘kenalan’ yang menaja penerbangan Anwar dan kroni Pakatan dengan sebuah Jet eksekutif?

Posted: 25 Sep 2012 09:34 AM PDT



Macam terdapat unsur-unsur rasuah pula apabila ada 'kenalan' Anwar yang sanggup menaja penerbangan Anwar dan kroni Pakatan bagi menyambut hari Malaysia di Sabah baru-baru ini!

Apakah ada udang disebalik batu yang menyebabkan 'kenalan' Anwar begitu baik menaja penerbangan dengan sebuah Jet peribadi! Agak-agak siapakah 'kenalan' Anwar yang begitu bermurah hati ini dan apakah ada balasan dari Anwar nanti disebalik kebaikan beliau?

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mengakui jet eksekutif yang dinaikinya bersama-sama beberapa pemimpin pembangkang sebagaimana tersebar di internet ditaja oleh seorang 'kenalan'.

Tanpa mendedahkan identiti pemilik jet eksekutif berkenaan, Anwar berkata, beliau telah dihubungi 'kenalannya' itu bagi mendapatkan persetujuan untuk menaja penerbangannya dari Kuala Lumpur ke Sabah sebelum menuju ke Sarawak.

Saya tidak mahu dedahkan siapa individu tersebut tetapi semua pihak boleh periksa pemilik jet itu dengan Jabatan Penerbangan Awam ( DCA). Jet itu berpangkalan di Kuala Lumpur.


Setakat itu sahaja saya boleh jawab. Sama macam kalau kereta rosak, saya minta tolong pinjam kereta kawan dan ini bukan isu besar," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Pendedahan beberapa blog tentang Anwar Ibrahim menaiki jet eksekutif ke Labuan pada 15 September lalu, menyebabkan rakyat tertanya-tanya siapakah pemilik jet itu. Ada blog yang melaporkan Anwar dan anaknya, Nurul Izzah serta Naib Presiden PKR, Tian Chua memberi jawapan yang berbeza apabila ditanya soalan itu menerusi akaun Twitter masing-masing.

Menurut blog berkenaan, Anwar menyatakan jet itu dipinjamkan oleh seorang peniaga di Kuala Lumpur manakala Tian Chua memberitahu pesawat tersebut disewa dan Nurul Izzah mengatakan ia dipinjam.

Di beritakan juga bahawa Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin pembangkang telah beberapa kali menaiki jet eksekutif ke Sabah dan Sarawak dalam siri jelajah mereka sepanjang tahun ini.


Bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong mendedahkan beliau menerima maklumat itu daripada sumber-sumber tertentu sejak seminggu lalu. Jelas beliau, berdasarkan pemerhatiannya semasa masih di dalam PKR dahulu, Anwar diketahui memang pernah menggunakan jet mewah untuk tujuan peribadi.

Bagaimanapun, hanya baru-baru ini, Anwar menaiki jet bersama pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain untuk berkempen di Sabah dan Sarawak sebagai persiapan menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.

Persoalan yang timbul ialah dari mana Anwar beroleh sumber kewangan bagi membiayai kos menggunakan jet itu dan sekiranya ada penaja, beliau mesti bersikap telus mendedahkan identiti pihak terbabit," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam Anwar Ibrahim mengibaratkan jet peribadi yang dipinjam kepada beliau adalah sama seperti "kita memberi kawan kita untuk pinjam kereta" dan tidak harus diperbesarkan.


Penggunaan jet mewah itu menimbulkan persoalan sama ada Ketua Pembangkang "dibiayai" oleh pihak tertentu atau pun terpaksa berhutang budi kepada pemilik pesawat itu. Bagaimanapun Anwar mendakwa beliau bertanya terlebih dahulu kepada pemilik pesawat itu tujuan meminjam jet itu kepadanya.

"Saya sudah tanya dulu, ada kepentingan atau tidak, tetapi dia kata tiada," katanya di sidang media di lobi Parlimen.

Anwar tidak mengenal pasti siapa pemilik pesawat itu tetapi berkata pihak yang ingin tahu boleh menghubungi Jabatan Penerbangan Awam.

Gambar Anwar di dalam pesawat di muat naik di laman Twitter oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua pada 15 September lalu sebelum di siarkan oleh beberapa laman blog selepas itu.


Pendedahan blog terbabit turut menunjukkan Anwar sebagai seorang manusia yang tidak mampu menahan gelodak kemaruk untuk menjadi Perdana Menteri.

Sikap hipokrit Anwar semakin terserlah memandangkan pemimpin PKR itu sering bercakap tentang isu ketelusan, pembaziran wang rakyat dan perbelanjaan berhemah dalam ceramah-ceramahnya.

Mungkin kita amat bersimpati kepada penyokong-penyokong Anwar di dalam PKR yang sanggup bersusah-payah untuk pemimpin kesayangan mereka sedangkan pada hakikatnya, Anwar hidup dalam kemewahan.

Rakyat juga sewajarnya menilai sama ada Anwar layak menjadi Perdana Menteri. Kita khuatir penyelewengan yang lebih besar akan berlaku sekiranya Anwar diberi lebih banyak kuasa! Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari




Gempar...!!! Kak Long kata Azmin 'turun darah'?

Posted: 25 Sep 2012 12:39 AM PDT



Darah Azmin keluar berketul-ketul ke dalam mangkuk tandas. Kalau dah dalam mangkuk tandas, mestilah keluar dari dubur dan takkan dari sumber lain pula! Dan kejadian itu berlaku selepas Azmin menemani Anwar ke Hawaii...? Emmmn..entah lah! Apa sebenarnya yang berlaku?

Azmin sendiri yang minta dihantar ke Hospital Tawakal. Selepas dihantar ke Hospital Tawakal, Azmin terus dibedah. Doktor beritahu, Azmin kena penyakit buah pinggang. Yang peliknya kalau penyakit buah pinggang, takkan buang air besar berdarah?

Bukan cerita tipu tapi Kak Long Azmin sendiri yang beritahu... terpulanglah kalau tak nak percaya? Sila tonton klik video ini!









Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 25 Sep 2012 11:12 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 25 Sep 2012 09:48 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


#AspirasiMahasiswa Akan Tawan Semula UIA?

Posted: 25 Sep 2012 08:34 PM PDT


 UM sudah dapat semula, mampukah UIA ditawan semula dari tangan MPP Pro pembangkang?

GOMBAK 25 Sept. - Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) akan mengadakan pilihan raya kampus Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2012/2013 mereka semula ekoran masalah teknikal dikesan pada sistem e-undi hari ini.

Timbalan Rektor Hal Ehwal Pelajar, Datuk Dr. Mizan Hitam berkata, untuk memberi keadilan kepada semua calon yang bertanding, pihaknya akan mencadangkan kepada Senat untuk diadakan semula pilihan raya berkenaan.

Kata Dr. Mizan, antara masalah teknikal yang dikesan ialah jumlah pengundi yang layak dan didaftarkan tidak selari dengan keputusan yang dikeluarkan oleh e-undi.

"Sebagai contoh, ada kulliyyah yang mempunyai 300 pengundi didaftarkan tapi e-undi mencatatkan 2,000 jumlah undi.

"Jadi untuk lebih adil, kami tidak akan mengumumkan keputusan pilihan raya kampus kali ini.

"'Kami juga akan mencadangkan kepada Senat agar pilihan raya yang akan diadakan itu diadakan secara manual," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau juga menambah, pemilihan itu akan diadakan secepat mungkin. - UTUSAN

Bukti Nyata DAP Tolak Negara Islam

Posted: 25 Sep 2012 04:00 PM PDT


17-0, #AspirasiMahasiswa Terus Dahului Mahasiswa Pro Pembangkang

Posted: 25 Sep 2012 08:24 AM PDT



Aspirasi terus mendahului dengan 17-0 dalam pilihan raya kampus sesi 2012/13. Kedudukan yang amat selesa buat aspirasi mahasiswa, ianya tidak termasuk lagi keputusan di UMS, UIA dan UKM. 

Tahniah diucapkan kepada kepimpinan baru aspirasi mahasiswa di USM yang menang 37-7 berbanding mahasiswa pro pembangkang. Serta kepimpinan baru di UNIMAS yang menang semua kerusi yang dipertandingkan. Selamat memimpin mahasiswa di kampus.

Pilihan Raya Kampus Diadakan Semula Di UIA

Posted: 25 Sep 2012 06:30 AM PDT



Entah di mana silapnya. Pilihan raya kampus di UIA akan diadakan semula disebabkan masalah teknikal sistem E-Voting. Sesuatu yang pertama kali berlaku di UIA, sebuah universiti yang menjadi tumpuan semua setelah Universiti Malaya jatuh semula ke tangan Penggerak Aspirasi Mahasiswa. 

Khabarnya, sejumlah 75.02% pelajar turun mengundi di UIA. Jumlah ini tertinggi sejak tiga tahun lepas. Peratus turun undi pada sesi 2009/10 hanyalah 59% dan pada sesi 2010/11 adalah 65.69%.

Calon Bebas semakin diminati oleh pelajar berbanding calon-calon dari We Unite for Islam (WUFI). Pilihan kampus semula di UIA bakal mengundang perhatian seluruh masyarakat kampus di negara ini. Ianya pasti mengundang pertembungan yang sengit. 31 kerusi yang akan dipertandingkan pasti hangat.

Universiti Malaya Ditawan Semula Oleh Penggerak #AspirasiMahasiswa

Posted: 25 Sep 2012 04:56 AM PDT


Alhamdulillah, akhirnya Universiti Malaya dibebaskan daripada pengaruh mahasiswa pembangkang. 41 kerusi yang dipertandingkan di UM. Keputusan memihak kepada Penggerak pendukung Aspirasi Mahasiswa dengan keputusan 21-20.

Ini satu tamparan hebat kepada mahasiswa pro pembangkang. Faktor kemenangan ini adalah kerana kekuatan jentera Penggerak dan mainan politik kotor Edikoup Dipukul yang jelas jelas mahu menipu mahasiswa.

Malah misteri kehilangan Masturah sudah terjawab bila Edikoup mengulangi taktik yang sama dalam pilihan raya kampus kali ini. Tahniah Penggerak.


Keputusan Semasa #AspirasiMahasiswa Dahului 10-0

Posted: 25 Sep 2012 04:04 AM PDT

Proses pengundian di Universiti Utara Malaysia selesai sudah petang tadi. Tahniah diucapkan kepada barisan calon PERUBAHAN yang menang 34 kerusi daripada 36 kerusi yang dipertandingkan. 2 lagi kerusi (satu di kerusi umum dan satu kerusi fakulti pengajian antarabangsa. 

UMK, UUM, UPSI,  UMP, UPM, UPNM sudah diketahui keputusan yang memihak juga kepada aspirasi mahasiswa. Ini menjadikan kedudukan semasa 10-0,  termasuklah UTHM, UNIMAP, UiTM, UNISZA. 

Universiti yang dijangka sengit adalah di UIA, UM dan UKM. Beberapa lagi universiti seperti UMT, USM, UMS, UNIMAS, UTeM, UTM dan USIM sedang diperolehi. Dijangkakan penguasaan kali ini adalah lebih besar berbanding sesi pilihan raya lepas. 

Kos Jet Peribadi Anwar Ibrahim, RM35,000 Sejam

Posted: 25 Sep 2012 03:00 AM PDT


Selamat Mengundi Untuk Mahasiswa UUM #AspirasiMahasiswa

Posted: 25 Sep 2012 12:30 AM PDT





Hari ini adalah hari pengundian untuk mahasiswa di UUM. Hari yang bersejarah untuk mereka yang menjadi Majlis Perwakilan Pelajar, UUM. 22 Calon telah pun menang tanpa bertanding bagi kawasan kolej. 

Pertandingan 3 penjuru hanya melibatkan 3 daripada 14 pusat pengajian yang terdapat di UUM. Bagi kawasan umum, 12 calon bertanding akan merebut 8 kerusi yang dipertandingkan.  

Difahamkan cuaca hujan pada awal pagi tadi di UUM. Biar apa pun yang berlaku, mahasiswa UUM sudah cukup matang untuk memilih siapa barisan kepimpinan MPP yang mereka mahukan. #AspirasiMahasiswa adalah pilihan terbaik untuk kesinambungan PERUBAHAN di UUM. Selamat mengundi.


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Sep 2012 09:21 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ANWAR MERAYU DAPATKAN UNDI KRISTUS ??

Posted: 25 Sep 2012 07:33 PM PDT

ANWAR ATTATURK !

Posted: 25 Sep 2012 11:58 AM PDT

PISAU.NET

Posted: 25 Sep 2012 09:18 PM PDT

PISAU.NET


Kecelaruan PAS:Ustaz Nasha Di Gelar Besar Kepala Dan Agen Umno Apabila Serang Guan Eng.

Posted: 25 Sep 2012 06:00 PM PDT

Di Parlimen Ustaz Nasha telah mengundang kemarahan kelompok Anwarinas dan Lim Guan Eng,puncanya apabila Nasha yang terlepas daripada tindakan displin parti sudah berani secara terbuka menghentak Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dengan desakan agar meminta maaf dan menarik balik kenyataan beliau yang menolak hudud demi kesepakatan barisan pembangkang.
Ustaz Nasha berpendapat bahawa kenyataan pemimpin DAP ternyata bercanggah dengan pendirian Presiden PAS dan Tok Guru Nik Aziz yang menekankan hudud adalah kewajipan dan bukanlah satu keperluan.

Pisau berasakan tindakan Ustaz Nasha kali ini mendedahkan sekali lagi kecelaruan PAS didalam perjuangan mereka sendiri.Paling menghairankan mana satu yang mereka mahukan..2 konteks yang berbeza sama ada hudud itu wajib atau keperluan.Tetapi sekarang ini hudud hanya dilihat sebagai satu keperluan apabila boleh diubah ubah prinsipnya yang mengikut kehendak politik berbanding kewajipan tuntutan agama.

Apatah lagi Lim Guan Eng secara terbuka menyatakan persepakatan barisan pembangkang mendahului kewajiban hudud,kata kata ini langsung tidak disanggah oleh barisan pemimpin PAS.


Apa yang menarik apabila Pisau bertanya kepada seorang ahli Parlimen PAS yang dari kumpulan profesional(Anwarinas) katanya Ustaz Nasha dah naik tocang dan besar kepala sebab tidak diambil tindakan semasa syura baru baru ini sebab itulah beliau berani serang Guan Eng.Katanya lagi "Tak apalah,kita tunggu sampai masanya baru dia tahu langit tinggi atau rendah" dengan nada geram..


Dalam perkembangan terbaru Lim Guan Eng bertindak balas apabila menuduh Ustaz Nasha sebagai agen Umno sedangkan beliau hanya bangkit pertahankan prinsip parti. Serangan Guan Eng terhadap Ustaz Nasha sudah pasti akan mengundang kemarahan penyokong PAS pro ulama.

Jika perjuangkan kepentingan prinsip parti dan kewajipan tuntutan agama Islam dituduh sebagai musuh oleh Lim Guan Eng maknanya penyokong PAS harus sedar dimana kedudukan mereka jika masih tidak membuang prinsip perjuangan agama Islam dan hudud.

Pisau kata " besaq kepala sebab pertahankan hudud?"

Anwar ANTI-ISLAM FILM REACTION: British paper quotes him as agreeing that there is a 'problem' with Muslim thinking

Posted: 25 Sep 2012 06:07 AM PDT



KUALA LUMPUR: A BRITISH publication, The Scotsman, has published an inflammatory remark on the psyche of Muslims, which it attributes to opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Anwar had already sensationally told the Wall Street Journal in a January interview that he "supports all efforts to protect the security of Israel".


Now, writer Eddie Barnes had produced this passage in The Scotsman: "On the violent reaction to the blasphemous video insulting Islam, he (Anwar) agrees there is a 'problem with the Muslim psyche... people are easily enraged and emotional'."


The title of the article reads as "Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia".


The writer, who interviewed Anwar during his recent trip to the United kingdom, referred to him as "Dr Ibrahim" and suggested that Barisan Nasional "is faltering".


It went on to say that Anwar was in London with "Azeem Ibrahim, the Scottish businessman who acts as one of his international aides".


It said Anwar, at the age of 65, was "suffering from a chronically bad back".


The article, which had been reproduced on Anwar's blog, highlighted the conflicting ideologies of Anwar's political allies -- DAP and Pas.


"On his right is the Islamist group Pas, whose members would like to introduce hudud (religious) laws to the country.


"To his left, he has the Chinese-Indian DAP, which wants to guarantee a secular future of the nation, and better rights for the country's non-Malays.


"It already looks tough for him -- only last week, people in the DAP were complaining about plans by Pas to introduce hudud."


Anwar was curiously described in the article as "a modern traditionalist", one who "avoids easy categorisation as a Muslim leader, and is easy to misrepresent".


"He says he is not a liberal and remains rooted in the Islamic movement. But he says he believes in taking a 'hard line' on harsh views on both sides of the debate."


The Scotsman also said Anwar "scorns the 'crazy' move by Malaysia's Ministry of Education last week to publish a much-mocked guide on how to spot if someone is a homosexual (which remains illegal in conservative Malaysia)".

Hot! Gambar 2 Blogger Elit Naik Jet Iringi Zahid Pula Tersebar.

Posted: 25 Sep 2012 12:19 AM PDT

Anwar yang mengaku ditaja naik jet mewah sekarang ini hebat dipertahankan gerembolan pencacai haprak pakatan.Kata mereka tidak ada salahnya Anwar naik jet bermewah mewah ... Kalau Anwar tak salah bermewah mewah..apa kejadahnya korang belasah menteri tumpang naik jet ..Janganlah hipokrit...Nah..sekarang sendiri ludah sendiri terpaksa jilat..apakan daya puak ni bukan kenal erti kahak itu jijik..dijilatnya jugak...
Manyak syiok lor...
Pencacai haprak pakatan menghalakan serangan keatas pak menteri Umno demi pertahankan anugerah tuhan...Kali ini blogger Pulau Pinang turut sama terlibat..


Apa yang mengejutkan.. Blog Pro BN ini tanpa segan silu turut sama menyiarkan gambar Zahid Hamidi naik jet..Malah blogger tersohor ini turut mendedahkan aksi beliau bersama seorang lagi blogger hebat Pulau Pinang mengiringi dengan jet persendirian masing masing bersama pak menteri..


Pisau berasa terkilan kerana tidak dipelawa menaiki jet oleh 2 orang blogger ini bersama pak menteri..namun sebagai rakan seperjuangan kita sama sama tumpang gumbira melihat kejayaan kawan kawan...

Petikan dari MPP;


Ni gambar gua dan Dr MiM sedang mengiringi Jet Zahid Hamidi.. Best wooo naik Jet... Hahahaha...

Jangan lupa sebarkan Guan Eng ditelanjangkan:Klik sini


Pisau kata " Amboi..naik jet tak ajak aku pun..."


Anwar Airlines: Zuhud Bang Non Punca Pakatoons Terpaksa Jilat Ludah Sendiri!

Posted: 24 Sep 2012 10:30 PM PDT

Sekarang Anwar mengaku pula ditaja oleh rakan beliau naik Jet..sebenarnya Anwar nak naik kereta lembu ka..kapal angkasa ka..ferarri ka.. hatta terbang seperti Superman sekali pun rakyat tak kisah..


Yang menjadi masaalahnya ialah sikap pembohong dan suka membuat fitnah terhadap orang lain,seolah diri beliau zuhud,miskin,susah dan paling pelaq kata orang utara katanya di Permatang Pauh dia turun ceramah naik kereta wira. Hooiii orang kampung! Pak Shiekh miskin turun kempen naik wira...


Pisau lihat waktu tu..orang kampung pakat meleleh ayaq mata..dalam masa yang sama kotak dan tabung diarak keliling kawasan ceramah dipenuhi duit derma..Anwar kata dia miskin lepas keluar penjara ...habis puak otak kacang berselut bergolok bergadai harta benda demi Pak Shiekh..


Tak payah la nak berlakon sangat bang non 3 billion hang sapu apa cerita? Dah tu mengaku bergaji RM1 tapi rumah RM7 juta bermercedes dan Jaguar..apa kes?

Paling menarik blog dan portal haprak pakatan terpaksalah menjilat kembali kahak yang mereka ludah sendiri demi pertahankan Anwar....Zuhud kepala pak hang!


Dulu mereka hentam Zahid Hamidi disponsor naik jet pergi umrah bagai nak gila.. .. nah sekarang  bila anugerah tuhan naik jet dipertahankan dan dihalalkan pula... hipokrit & munafik punya manusia...


Pisau kata "first  RM100 juta  Anwar dapat sebab miliki IPP....Anwar kaya sebab dia ada IPP sendiri..tapi dia bising kerajaan guna IPP ..korang otak kacang kena perbodoh dengan dia "

r b f

Posted: 25 Sep 2012 07:47 PM PDT

r b f


Terbongkar Sudah Kisah Khalid Ibrahim Sewakan Bas Kepada Khalid Ibrahim

Posted: 25 Sep 2012 06:01 AM PDT


Kenyataan Menteri Besar Selangor merangkap Exco yang menjaga portfolio Agama Islam Selangor pada 30 Ogos 2012 bagi menjawab khabar angin yang tersebar mengatakan Bas VVIP milik PKR dibeli menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor.
Saya ingin menegaskan bahawa kos sewaan bas dua tingkat yang akan digunakan Pakatan Rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor.

Bas berkenaan yang disewa untuk tempoh enam bulan dibiayai sepenuhnya oleh saya tanpa melibatkan satu sen pun wang rakyat dan wang kerajaan negeri.

Semua kos melibatkan bayaran kepada pemandu dan bantuan teknikal dimasukkan dalam kos sewaan itu tanpa melibatkan seorang pun kakitangan kerajaan negeri.

Justeru, saya menasihatkan pihak-pihak tidak bertanggungjawab menghentikan fitnah dan tohmahan jahat yang menuduh bas berkenaan disewa menggunakan wang Kerajaan Selangor dan wang rakyat.

Bas dua tingkat ini yang telah diubahsuai dengan dilengkapi platform untuk berceramah dan sistem bunyi akan memulakan siri jelajah ke Kelantan, Pahang, Kedah, Perak dan Perlis bermula esok sehingga 2 September diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM
DATO' MENTERI BESAR SELANGOR  


Dipetik dari : Blog Anwar Ibrahim 
  

Tak sampai sebulan dan hari ini semuanya telah terbongkar.....

Mengikut maklumat dalaman PKR bas tersebut bukannya disewa oleh Tan Sri Khalid, sebaliknya bas tersebut adalah miliknya.

Didapati bas tersebut telah didaftarkan seperti berikut.
  • No Pendaftaran : BLU 8779
  • No Enjin : M61HA800001
  • Pembuat : Dong Feng
  • Tarikh Daftar : 03 September 2012
  • Kegunaan : Persendirian
  • Pemilik : Abdul Khalid Bin Ibrahim
Dipetik dari : Sel13
Kah...kah...kah...kantoi beb.....kantoi.....MB yang selama ini dijulang sebagai bersih dan suci dah kantoiiiiiiiiii.......

Exco Agama Islam pun bohong juga ke ???

Khalid Ibrahim sewakan bas kepada Khalid Ibrahim.....Kah....kah....kah....kah.....kah....kah....

Samalah macam kisah jet....

Tian Chua kata disewa.....

Anwar kata dipinjamkan.....

Jadi kisah sewa dan pinjam akan terus menghantui PKR selepas ini.....

Sri Tri Buana

Posted: 25 Sep 2012 07:25 PM PDT

Sri Tri Buana


Renaissance Man and Exodus.

Posted: 25 Sep 2012 07:17 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan