Khamis, 20 September 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


DIMENSI

Posted: 20 Sep 2012 11:35 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Anuwar suke baju seksi neck V! >XD

Posted: 20 Sep 2012 05:30 AM PDT


National V-Neck Day:  Satu Usaha Menghina Islam dan Perlembagaan

Sedang umat Islam terpaksa menangani perangai syaitan produser filem yang tidak ada kerja selain menjadikan dunia semakin tidak selamat, dan sedang kita menangani syaitan di tempat sendiri, iaitu Ngeh Khoo Ham atau DAP atas sikap tidak sensitif dan pandangan sembrono mengenai protes terhadap filem tersebut, kita jangan sekali-kali terlepas pandang akan ancaman syaitan yang satu lagi yang bukan sahaja disasarkan kepada agama kita, tetapi juga nilai-nilai kekeluargaan, moral dan juga kemasyarakatan secara keseluruhannya – iaitu ancaman sindrom lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT)

Jika tidak silap, hanya beberapa tahun kebelakangan ini masyarakat kita mula menyedari betapa seriusnya ancaman LGBT di negara ini walaupun telah dikejutkan mengenainya lebih awal iaitu, lebih kurang 10 tahun sebelumnya, selepas kes liwat Anwar Ibrahim hangat diperkatakan.

Dalam jangka masa yang sama juga, golongan LGBT dan para aktivis hak mereka di Malaysia telah berjuang tanpa jemu untuk menyatakan kewujudan mereka dan memaksa masyarakat menerima 'seksualiti luar-tabie' mereka.  Program Seksualiti Merdeka adalah salah satu dari usaha mereka yang paling berani untuk mempromosi aktiviti paling hina dan jijik itu sebagai sesuatu yang semulajadi. 

Hakikat bahawa Islam adalah agama rasmi negara dan aktiviti seperti itu adalah menyalahi undang-undang tidak menghalang mereka dari terus berjuang.  Jiwa yang sesat ini merayap di jalan-jalan belakang dan di internet cuba untuk mengumpan mereka yang suci dan naïf, anak-anak muda, agar menyertai mereka dalam kegelapan dunia Sodom dan Gomorrah atau Pompeii moden, di mana undang-undang digubal berdasarkan nafsu.  

Bagi mengawal golongan ini dari memaksa cara hidup jahiliah ke atas masyarakat kita, kerajaan dikatakan telah mengeluarkan garispanduan untuk mengesan simtom LGBT di kalangan murid sekolah.  Antaranya, kegemaran memakai baju berkolar V, warna terang mungkin merupakan petanda seorang budak lelaki itu terlibat dalam gejala gay.  

Akibatnya, ia telah mencetuskan kekecohan di kalangan gay, para penyokong dan pensimpati mereka.  Malaysia telah dikritik oleh media barat dan juga media gay/LGBT di seluruh dunia.  Di Malaysia sendiri, pejuang hak LGBT telah bertindak mempermainkan garispanduan tersebut dan kerajaan juga.  

Bagi mereka, garispanduan tersebut adalah merepek kerana seksualiti seseorang tidak dapat dan tidak harus dinilai melalui fesyen atau warna pakaian.  

Penulis harus mengaku bahawa mereka punya hujah yang baik di situ walaupun penulis diberitahu bahawa ia adalah satu fakta yang diketahui umum bahawa gay memang gemarkan fesyen sebegitu, supaya senang mengesan sesama mereka.  

Cuma masalahnya ialah, walaupun hujah mereka mengenai fesyen tersebut boleh digunapakai, ia bukan merupakan alasan sebenar bagi mereka mempermainkan garispanduan tersebut dan juga kerajaan.  

Alasan sebenar mereka ialah untuk mempermainkan segala-galanya yang menyatakan bahawa LGBT adalah satu kesalahan dan satu dosa.  

Untuk ini, mereka telah mengambil langkah yang keterlaluan kerana ia juga bermakna yang mereka mempermainkan Islam, nilai kekeluargaan dan moral yang menjadi tunjang masyarakat yang sihat dan berperaturan.  

Yang mana juga membawa makna bahawa mereka secara terbuka mencabar perlembagaan dan undang-undang Malaysia yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi.  

Justeru, apakah perbezaan antara pejuang hak LGBT ini dengan Nakoula Basseley Nakoula, si syaitan yang menerbitkan filem Innocence of Muslims?  Bukankah mereka sama-sama mempermainkan dan mencabar umat Islam? Islam? dan ajaran Al-Quran?

Pejuang LGBT dan juga pengasas Seksualiti Merdeka, Pang Khee Teik telah menyuarakan bahawa tindakan mempermainkan garispanduan itu sekali gus menunjukkan yang masyarakat memprotes diskriminasi terhadap LGBT.  

Mengambil langkah yang lebih jauh lagi, para pejuang ini merancang sebuah program yang lebih besar untuk meluahkan kelucuan mengenai 'garispanduan untuk mengesan gay melalui fesyen'.  Program ini dipanggil National Wear V-Neck Day di mana semua orang diseru untuk memakai baju berkolar V untuk mempermainkan kerajaan. 

Program ini yang dirancang diadakan pada 1 Oktober telah pun menerima lebih 1700 pendaftaran melalui Facebook. 

Jika ini belum cukup untuk membuktikan tujuan sebenar mereka, Reverend O Young Wen  Feng (juga dikenali sebagai Ngeo Boon Lin), seorang padri gay dari Malaysia yang berkahwin dengan pasangan gaynya di Kuala Lumpur Ogos lalu juga telah menandatangi program ini di facebooknya. 

Dengan itu, adalah jelas bahawa ia bukan berkenaan 'garispanduan yang merepek', tetapi berkenaan 'mempromosi dan memperjuangkan hak LGBT'. 

Ia adalah berkenaan menyatakan bahawa ajaran Islam itu salah.  Ia juga tentang menyatakan bahawa kepimpinan Islam adalah penghalang kepada kebebasan total.   Ia tentang undang-undang mengenai homoseksual adalah lapuk dan ketinggalan zaman, sepertimana yang pernah dinyatakan oleh Anwar Ibrahim. 

Jika garispanduan kolar-V adalah merepek, maka National Wear V-neck Day adalah tidak lebih dari mengangkat sesuatu yang merepek ke tahap yang lebih tinggi. 

Pejuang LGBT mungkin mampu mendapatkan beribu-ribu hadirin ke program yang merepek tersebut tetapi ingatlah bahawa ibubapa di Malaysia yang menentang carahidup LGBT adalah berjuta – dari semua kaum dan agama.  

Masyarakat LGBT di seluruh dunia mungkin boleh mempermainkan Al-Quran atau garispanduan yang dibentangkan kerajaan Malaysia, tetapi majoriti rakyat Malaysia yang rasional dan normal, akan berdiri teguh di belakang kerajaan yang prihatin terhadap anak-anak dan keluarga kami.  Lagipun apalah yang kerajaan bimbangkan akan tuduhan 'merepek' yang dilemparkan oleh golongan luar tabie?  Apakah yang lebih merepek dari menganggap perkara luar tabie itu sebagai semulajadi?  - Beruang Biru

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 Sep 2012 11:05 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Najib beri petanda PRU 13 melalui Perhimpunan Agong UMNO 2012 !

Posted: 20 Sep 2012 06:41 AM PDT




Kalau Persidangan Perhimpunan Agong UMNO 2012 diadakan pada 27 Nov hingga 1 Disember , bermakna tidak akan berlaku PRU 13 di bulan November . Sudah tentu akan ditunda ke bulan Disember atau pun tahun depan . 


Persidangan Perhimpunan Agung UMNO 2012 akan berlangsung selama lima hari bermula pada 27 November hingga 1 Disember hadapan. Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Najib Tun Razak memberitahu persidangan kali ini akan dimulakan sebagaimana lazimnya dengan Taklimat Presiden pada 27 November dan perasmian Persidangan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO yang akan berlangsung pada sebelah malam.

 "Persidangan pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO akan berjalan pada 28 November dan pada hari berikutnya iaitu 29 November hinggalah 1 Disember, Perhimpunan Agung UMNO akan diadakan," katanya.

 Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di ibu pejabatnya, Menara Dato Onn, petang ini. Dalam masa yang sama, beliau turut memaklumkan bahawa mesyuarat Bahagian UMNO yang telah bersidang adalah 176 dengan 15 Bahagian lagi akan disempurnakan hujung minggu ini.

 "MT juga mengambil maklum syor Jawatankuasa Pengurusan berhubung cadangan tatacara penerimaan bagi borang permohonan keahlian ahli baru dan penukaran Cawangan yang enggan diterima oleh pihak Bahagian dan Cawangan.

 Katanya, syor tersebut ialah, bagi mana-mana borang permohonan yang diterima oleh Ibu Pejabat yang tidak ditandatangani oleh Jawatankuasa Cawangan akan diserahkan kepada Bahagian untuk diserahkan kepada Jawatankuasa Cawangan dan diselesaikan dalam tempoh dua bulan daripada tarikh surat yang dikeluarkan oleh Ibu Pejabat selaras Fasal 5.4 Perlembagaan UMNO

 "Sekiranya pihak Bahagian dan Cawangan gagal mematuhi arahan tersebut, maka selaras Fasal 5.7 Perlembagaan UMNO, permohonan akan diterima masuk secara aotomatik dan ianya adalah muktamad, manakala bagi mana-mana penjawat jawatan yang didapati telah menyalahgunakan kuasa beliau dengan sengaja untuk tidak menerima mana-mana permohonan keahlian, boleh dikenakan hukuman di bawah Perkara 8, Tataetika Ahli," tegasnya. – MediaUMNO

Mengapa Pemuda PAS cepat sangat nafi jika berlaku provokasi esok ?

Posted: 20 Sep 2012 01:00 AM PDT



Dewan Pemuda PAS memberi jaminan Himpunan Xpresi Hijau Kasih Nabi S.A.W. yang diadakan esok akan berlangsung dalam keadaan aman dan bebas daripada sebarang unsur provokasi.


Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi berkata sayap Pemuda telah mengarahkan Jabatan Amal parti itu agar mengawal himpunan agar ia berlangsung dengan aman dan terkawal.

 "Sebarang tindakan provokasi atau mencetus kekacauan, maka ia bukan daripada Dewan Pemuda PAS. "Justeru itu, peserta Xpresi Hijau Kasih Nabi S.A.W. mestilah mematuhi setiap arahan semasa dan panduan keselamatan oleh Jabatan Amal," katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.

 Beliau berkata Himpunan Xpresi Hijau Kasih Nabi SAW adalah himpunan amal bagi membantah penghinaan ke atas Rasulullah dan ia akan berlangsung dalam keadaan terkawal tanpa kenyataan dan tindakan provokasi.

 "Katakan tidak kepada apa jua bentuk provokasi. Peserta Xpresi Hijau Kasih Nabi S.A.W. tidak dibenarkan sama sekali untuk membawa senjata atau apa jua yang merbahaya dan mengancam keselamatan peserta jua orang ramai.

 "Semua peserta Xpresi Hijau Kasih Nabi saw yang beragama Islam digalakkan hadir dalam keadaan berwudhu' dan berarak dalam saf yang terkawal tanpa mengganggu keselamatan dan ketenteraman pengguna jalan raya," katanya.

 Nasrudin turut menyeru peserta himpunan berkenaan daripada melayan dan terpengaruh dengan apa jua bentuk provokasi dari pihak yang tidak bertanggungjawab dan segera melaporkan apa jua aksi yang berpotensi mencetus kekacauan kepada Jabatan Amal atau pasukan Peguam Dewan Pemuda PAS yang bertugas atau terus kepada pimpinan PAS yang hadir.

 Mengulas lanjut mengenai Himpunan Xpresi Hijau Kasih Nabi S.A.W. beliau berkata ia bermula sebaik sahaja selesai solat Jumaat di Masjid Tabung Haji. "Peserta akan bergerak menuju ke Kedutaan Amerika sambil himpunan diketuai oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan beberapa Naib Presiden dan pimpinan tertinggi Dewan Pemuda PAS.

 "Kita akan menyerahkan memorandum bantahan terhadap filem jijik yang menghina Rasulullah yang diterbitkan di Amerika Syarikat. Himpunan ini akan berakhir dan bersurai dengan aman pada jam 4.00 petang," katanya.


Komen GPB

Agak pelik juga mengapa Pemuda PAS terus nafi awal-awal provokasi bukan dari mereka jika berlaku esok ? Apakah Pemuda PAS sudah mengaku awal  gagal untuk mengawal tindak tanduk ahli mereka ?

Kita tunggu dan lihat esok ..kot ada yang berguling atas jalan ke ..hahaha

Faktor keselamatan , Pemuda UMNO buat bantahan di Masjid Kg Baru

Posted: 19 Sep 2012 11:51 PM PDT




Pemuda Umno tidak akan bergabung dengan Pemuda Pas untuk mengadakan perhimpunan aman esok bagi mengecam filem Innocence of Muslims atas faktor keselamatan. Keputusan mengadakan perhimpunan protes berasingan dibuat secara bersama dalam pertemuan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dengan rakan sejawatannya dari Pas, Nasrudin Hassan, semalam.

 Menurut Khairy, keputusan ini dibuat secara bersama selepas beliau dan Nasrudin berbincang dengan lebih mendalam kemungkinan yang bakal terjadi jika mereka bergabung dalam himpunan aman esok.

 "Pada mulanya, memang Pemuda Umno berhasrat untuk bergabung dengan pemuda Pas dan kami terbuka untuk bergabung. "Tetapi selepas berbincang dan memikirkan faktor keselamatan dan logistik, kami buat keputusan yang himpunan aman dibuat secara berasingan," katanya ditemui dalam sidang media, hari ini.

 Himpunan secara aman oleh Pemuda Umno akan diadakan di pekarangan Masjid Kampung Baru selepas solat Jumaat. Pemuda Pas pula akan berhimpun di Kedutaan Amerika Syarikat, Jalan Tun Razak. Sebanyak 13 pertubuhan bukan kerajaan dan parti politik akan menyertai himpunan aman ini seperti Pemuda dan Puteri Umno, parti MIC dan MCA, Belia 4B, Perkasa, Pekida, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Persatuan India Muslim. Khairy turut menjangkakan seramai 5,000 penyokong akan berhimpun secara aman.

 Menurut Khairy, keputusan ini dibuat secara bersama selepas beliau dan Nasrudin berbincang dengan lebih mendalam kemungkinan yang bakal terjadi jika mereka bergabung dalam himpunan aman esok. "Pada mulanya, memang Pemuda Umno berhasrat untuk bergabung dengan Pemuda Pas dan kami terbuka untuk bergabung.

 "Tetapi selepas berbincang dan memikirkan faktor keselamatan dan logistik, kami buat keputusan yang himpunan aman dibuat secara berasingan," katanya pada sidang media, hari ini. Sebelum ini, Pemuda Umno dan Pemuda Pas sudah menyatakan kesediaan untuk berhimpun esok, namun atas beberapa sebab, kedua sayap parti ini kelihatan bermain 'tarik tali' untuk bersama menyatakan bantahan terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW dan Islam.

 Tambah Khairy, Pemuda Umno dan Pemuda Pas mengamalkan solidariti iaitu mereka saling menyokong antara satu sama lain bagi mengadakan himpunan secara aman demi mempertahankan agama Islam.

 "Kami Pemuda Umno amat marah dengan tindakan Amerika Syarikat (AS) yang sewenang-wenangnya menayangkan filem ini dan juga kartun yang mempersendakan Nabi Muhammad SAW semalam," katanya. Sementara protes berhubung filem Innocense of Muslims masuk minggu kedua, sebuah majalah satira Perancis, Charlie Hebdo pula menerbitkan karikatur Nabi Muhammad SAW sehingga membawa kepada kritikan pihak berkuasa negara itu dan menambah kemarahan umat Islam.

 "Bukan tidak mahu bergabung, tetapi kami cukup risau jika bergabung, penyokong kedua-dua parti akan bertindak di luar kawalan. Ini yang kami cukup risaukan," tambah beliau.

 Beliau yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, isu parti atau soal tidak puas hati juga tidak timbul kerana keputusan untuk tidak bergabung ini dibuat selepas perbincangan bersama. "Himpunan diadakan bersama-sama dengan penyokong yang berlainan agama bagi menunjukkan protes dan tanda sokongan kami yang setiap agama perlu dihormati," katanya.

Ramai lagi pemimpin DAP biadap & tak hirau sensitiviti umat Islam !!

Posted: 19 Sep 2012 07:48 PM PDT



Twitter provokasi Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang mempersoalkan hasrat umat Islam memprotes penerbitan filem Innocence of Muslims Jumaat ini menunjukkan terdapat ramai pemimpin DAP selain Karpal Singh yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam negara ini.

 Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, selain itu isu yang dikaitkan dengan Koo Ham itu turut menggambarkan kejahilannya tentang Islam walaupun DAP sudah sekian lama bersahabat dengan Pas. Sehubungan itu Hasan yang juga Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati) mencabar pemimpin-pemimpin Pas terutama yang dilabelkan sebagai parasit menyatakan pendirian mereka berhubung isu tersebut. '

'Sekurang-kurangnya mereka keluarkan kenyataan yang boleh melegakan ahli dan penyokong Pas. Namun saya tidak terperanjat jika mereka menyepi diri membisu seribu bahasa seperti biasa berlaku sebelum ini,'' katanya kepada Utusan Malaysia dalam satu kenyataan di sini hari ini.

PRU 13: Tun Mahathir dedahkan pentingnya majoriti 2/3

Posted: 19 Sep 2012 05:00 PM PDT



MANTAN Perdana Menteri Tun Dr Mahathir masih berkeyakinan bahawa BN masih boleh menang pada PRU-13, namun jika kemenangan itu, adalah kemenangan yang hanya dengan majoriti mudah; ianya tidak baik untuk negara.

 Kerajaan yang membentuk kerajaan dengan majoriti mudah akan senantiasa membuat polisi yang popular, walaupun polisi itu tidak baik untuk perkembangan negara. Selain itu, kerajaan yang tidak mempunyai kuasa 2/3 dalam dewan rakyat akan senantiasa sibuk mempertahankan kerajaan, tanpa punya masa untuk merancang membangun negara.

 Selain itu, kerajaan demikian terlalu rentan terhadap keajatuhan, jika berlaku lompat parti beramai-ramai. Atas sebab itu, rakyat perlu menentukan kerajaan yang benar-benar kuat untuk memerintah negara, agar supaya negara secara umumnya bertambah maju.

 Kemajuan sesebuah negara diukur daripada segi GNPnya, dan selain itu, peluang-peluang perniagaan yang senantiasa tersedia, agar rakyat menikmatinya daripada segi peluang kerja.

 Walaupun keupayaan pembangkang dikatakan berada pada puncaknya ketika ini atas asas, mereka menguasai dua negeri kaya-Selangor dan Pulau Pinang selain Wilayah Persekutuan, Kedah dan Kelantan, namun parti-parti pembangkang belum mampu menembus kawasan-kawasan tradisi BN, terutama di kawasan luar bandar di Semenanjung dan secara keseluruhan di Sabah dan Sarawak.



 Berasaskan kedudukan jumlah kerusi Dewan Rakyat, kerajaan dengan majoriti mudah adalah mampu menang 112 kerusi, manakala kuasa 2/3 adalah 148 kerusi daripada jumlah keseluruhan 222. Pada PRU-2008, BN hanya mampu menang 139+1 dan kekurangan 8 kerusi untuk kuasa 2/3.

 Di Semenanjung daripada 166 kerusi parlimen yang tersedia, BN menang 85, manakala PR 80, sementara 1 bebas menerusi Datuk Ibrahim Ali. Di Sabah dan Sarawak pula kerusi yang tersedia 56 kerusi termasuk WP Labuan

. Daripada jumlah kerusi itu BN menang 54 kerusi. Berasaskan kepada keputusan PRU-2008 itulah Sabah dan Sarawak dianggap sebagai simpanan tetap BN, kerana walaupun tsunami politik melanda BN di Semenanjung, namun Sabah dan Sarawaklah menjadi penyelamat.

 Atas asas kedudukan Sabah dan Sarawak itulah, Pembangkang melalui Anwar berusaha dengan berbagai cara untuk menwujudkan persepsi bahawa Sabah dan Sarawak bukan lagi simpanan tetap BN, melalui tindakan membeli para pemimpin BN.

Sebenarnya usaha Anwar membeli para pemimpin BN bermula pada tahun 2008 sebelum Hari Malaysia, yang lebih dikenali sebagai Gerakan 16 September.

 Atas kemampuan Anwar memikat, maka para pemimpin seperti Datuk Yong Teck Lee berjaya dipujuk untuk keluar daripada BN, kemudian diikuti oleh MP Beaufort-Datuk Lajim Ukin dan MP Tuaran-Datuk Welfred Mojilip Bumburing. Usaha Anwar membeli seramai mungkin pemimpin berterusan, apabila berjaya menggait mantan Bendahari Umno Sabah- Tan Sri Ibrahim Menudin dan pemimpin veteran yang suka melompat parti Datuk Yahya Lampong.

 Anwar mencuba mengelabui mata rakyat Semenanjung, bahawa Sabah dan Sarawak bukan lagi simpanan tetap BN, dengan persepsi itu, maka rakyat Semenanjung diharapkan memberi sokongan padu terhadap PR pada PRU-13 akan datang, kerana "sure" PR akan membentuk kerajaan baru di Putrajaya, kerana rakyat Sabah dan Sarawak juga turut sama.

 Sebenarnya dalam keadaan sekarang, tiada parti yang boleh membentuk kerajaan persekutuan tanpa sokongan rakyat Sabah dan Sarawak, kerana kekuatan antara BN dan PR di Semenanjung hampir seimbang.

 Suasana politik semasa di Semenanjung adalah mustahil baik BN atau PR boleh menang di atas 100 kerusi Parlimen. Jikapun berlaku kejutan, mungkin BN mampu menambah antara 10-15 kerusi diatas pencapaian tahun 2008; demikian juga PR mungkin boleh menambah jumlah kerusi yang sama. Namun, penentu tetap terletak di Sabah dan Sarawak.

Di Sarawak mungkin PR boleh menang antara 4-6 kerusi Parlimen, sementara di Sabah mungkin dengan jumlah yang sama. Jika senario ini berlaku, maka kekuatiran mantan Perdana menteri Tun dr Mahathir akan benar-benar belaku. Kerajaan yang dibentuk nanti adalah kerajaan yang lemah. Kerajaan yang lemah, boleh mengakibatkan negara mundur ke belakang, dengan itu, wawasan 2020 terlihat dekat, namun terlalu jauh untuk digapai. - sumber

Kehebatan Komando GGK bertempur pengganas Serb di Bosnia

Posted: 19 Sep 2012 01:00 PM PDT



GPB memang  cukup berminat untuk mengetahui akan kehebatan Askar Melayu kita  ini yang bertugas di luar negara terutama dalam  misi pengaman rasmi negara atau operasi sulit .

Mujur la ada seorang bekas anggota GGK Komando yang kini bekerja dengan satu office sekali dengan GPB .  Beliau berpangkat Koperal dan pernah dihantar bertugas di luar negara seperti  Bosnia & Somalia .  Daripada pengalaman di sana yang diceritakan   ,  GPB salute sama sekali  keberanian askar negara kita yang gagah berani ini . Demi keamanan sejagat , anak-anak Melayu ini rela mempertaruhkan nyawa mereka walaupun bertugas di hujung dunia .

Antara cerita yang  menarik perhatian GPB ialah  ketika krisis Perang Bosnia 1992 -1995  ,  Malaysia satu -satunya negara Islam didakwa  telah menghantar pasukan elit  komando GGK dari 11 RGK (Rejimen Gerak Khas) menyusup masuk ke Bosnia melalui Turki untuk melumpuhkan kekuatan askar Serbia.

Ada antara komando-komando ni menyusup masuk menjadi sebahagian dari askar Bosnia untuk berperang memusnahkan kekuatan askar Serbia. Fakta tentang komando GGK ni adalah ada antara mereka ini merupakan pakar peperangan gerila.

Ketika itu Perdana Menteri Malaysia adalah Ayahanda  Tun Dr Mahathir Mohamad yang memang terkenal sebagai pemimpin Islam  yang menyelamatkan rakyat  Bosnia daripada terus dibunuh puak Serb .

ikuti artikel dari sumber blog  MOM

11.Sebenarnya ada satu keratan berita dari luar negara yang saya boleh jadikan bukti tetapi saya gagal menjumpainya…keratan berita itu mendedahkan "PASUKAN ELIT KHAS DARI SEBUAH NEGARA LUAR TELAH BERADA DI TURKI UNTUK MEMASUKI BOSNIA HERZEGOVINA", ia ditulis oleh sebuah agensi berita asing tetapi judul yang tepat tidak saya ketahui. 

 12. Dan pasukan elit yang dimaksudkan itu, tidak lain dan tidak bukan ialah komando GGK dari Malaysia.

 13.Maklumat ini disampaikan oleh seorang bekas penempak tepat dalam pasukan GGK kepada saya beberapa tahun yang lepas semasa saya sedang bersantai-santai menghisap rokok dan tiba-tiba terpancul pula hasrat untuk bertanyakan kepada beliau mengenai misinya ke Bosnia dahulu. 

 14.Anda kenal mantan Tun Seri Dr Mahathir Mohamad, sesetengah orang yang menuduh pemimpin kita ini sekular, anti Islam dan menolak hudud tetapi lelaki ini mahu mengubah sejarah Eropah. 

15 .Jika difikirkan secara logik, bolehke bangsa Melayu mengubah sejarah Eropah? Logik ke? Persoalan ini sebenarnya sudah lama terjawab, memang orang Melayu boleh dan mampu, sejarah zaman dahulu kala sudah membuktikannya. 

 16.Semasa itu berlaku peperangan etnik di Bosnia Herzegovina, ribuan rakyat termasuk wanita dan kanak-kanak habis mati disembelih oleh pengganas Serbia. 

 17.Mahathir yang ketika itu merupakan Perdana Menteri Malaysia sudah masak dengan taktik kuasa-kuasa barat terutama layanan kelas kedua mereka kepada umat Islam, Mahathir kemudian meminta Angkatan Tentera Malaysia bersiap sedia untuk menghantar komando GGK. 

 18.Saya tidak pasti jika kesemua yang dihantar itu merupakan anggota GGK atau bercampur dengan unit-unit lain tetapi jumlahnya mencapai 600 orang. 

 19. "Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita," lebih kurang begitulah dialog Tun yang disampaikan oleh bekas penembak tepat ini kepada saya. 

20 .Mereka ini dihantar secara gelap, kalau meninggal dalam pertempuran di Bosnia, memang tidak ada balutan bendera Malaysia pada keranda mereka tetapi kerajaan Melayu yang memerintah negara ini telah berjanji untuk menjaga isteri dan anak-anak mereka, kalau yang bujang itu saya tidak pasti.

 21.Maka mereka pun dihantar, kesian, wang yang dibawa pun tidak mencukupi, ialah hendak berperang bukan melancong. 

 22.Mereka dihantar dengan pesawat awam (MAS) dan kesemua mereka berkhemah di dalam pengkalan tentera Turki di sempadan negara itu dengan kebenaran kerajaan Turki. 

 23.Bukan apa, cuaca Turki pun sejuk macam Bosnia, jadi, mudahlah komando kita menyesuaikan diri dengan cuaca Eropah. 

 24.Kerajaan Turki pada masa itu hanya memejam mata dalam membenarkan komando Malaysia ini berada di bumi mereka, pada hal, kalau "terkantoi", ini akan menyebabkan pelbagai masalah politik antarabangsa kepada Turki dan Malaysia.

 25.Ada juga laporan yang menyatakan komando-komando Malaysia dimasukkan ke dalam unit tentera Bosnia melalui Unprofor sendiri, komando-komando ini bagaimanapun dilabelkan sebagai "LARI DARI UNIT TENTERA", ya komando Malaysia yang melarikan diri dari unit masing-masing sebagai "camoflage" untuk menjalankan operasi ketenteraan terhadap Serb. 

26.Sebenarnya Turki dan Malaysia ini tersangat-sangatlah "kamceng" walaupun tidak diheboh-hebohkan seperti "akrabnya" Malaysia dengan Indonesia. 

 27.Jadi ini menjelaskan mengapa Malaysia sering sahaja menyendeng bahu ke Turki untuk mendapatkan bekalan kereta perisainya mulai dari Adnan sehinggalah kepada kereta perisai terbaru dan pelbagai senjata lain. 

 28.Penyeludupan komando GGK ke dalam Bosnia ini akhirnya ditarik barik oleh kerajaan ketika itu selepas sebuah agensi berita Eropah berjaya mengesan kehadiran tentera elit ini di sempadan Turki.


 29.Selepas dipujuk oleh wakil sebuah negara yang sangat berpengaruh di Timur Tengah, akhirnya Mahathir menarik balik pasukan komando ini balik ke Malaysia tetapi bakinya di hantar sebagai tentera rasmi dalam unit UNPROFOR. KLIK DI SINI SETERUSNYA





Pondan paling cantik di dunia dari Thailand

Posted: 19 Sep 2012 12:00 PM PDT


Sekali pandang , ramai tentu percaya gadis ini adalah perempuan yang cantik sekali. Tapi sebenarnya beliau adalah lelaki yang mengubah dirinya menjadi Pondan paling cantik di dunia .

Namanya ialah Nong Poy .  Kepada kaki gay seperti Al Jub's  , mesti sukanya sebab boleh  pondan ini bertukar jantan ke betina . haha...

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 20 Sep 2012 07:55 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


MEMBANTAH DAN MENGECAM TAYANGAN FILEM HINA NABI MUHAMMAD SAW SERTA TINDAKAN BIADAP NGEH KOO HAM MENGHINA UMAT ISLAM - KELAB WARISAN TANJONG KARANG BERSAMA BEBERAPA NGO MEMBUAT LAPORAN POLIS

Posted: 20 Sep 2012 02:04 AM PDT

TANJUNG KARANG, 20 SEPTEMBER - Kelab Warisan Tanjong Karang (KWTK) bersama beberapa lagi NGO membuat laporan polis yang diketuai Sdra. Maruwan, Pengerusi KWTK, berkenaan isu filem 'Innocence of Muslim' arahan pengarah yahudi di Balai Polis Tanjung Karang pada jam 11:00 pagi tadi, di sini hari ini.

Laporan polis dibuat bagi menyatakan bantahan dan mengecam tanyangan filem tersebut yang jelas menghina Nabi Muhammad SAW serta kenyataan biadap Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham, yang berani mempertikaikan tindakan umat Islam dalam mempertahankan maruah agama Islam dan nama baik Nabi Muhammad SAW.

Sebagai seorang pemimpin di Malaysia yang mempunyai pelbagai agama dan kaum, sepatutnya Ngeh Koo Ham lebih sensitif dalam mengeluarkan sebarang kenyataan terutamanya yang melibatkan isu agama. Tetapi beliau nampaknya cuba untuk mempolitikkan isu yang melibatkan maruah agama Islam.

Agaknya DAP sudah mula merasa terancam dan tertekan sehingga mengeluarkan kanyataan yang terlalu biadap kepada seluruh umat Islam apabila melihat UMNO dan PAS sudah boleh bersama berganding bahu dalam mempertahankan Islam.

tunku

Posted: 20 Sep 2012 03:39 AM PDT

tunku


PAS MAY GO ALONE IN THE GENERAL ELECTION IF DAP CONTINUES BARKING ON HUDUD LAWS

Posted: 19 Sep 2012 05:50 AM PDT


 
The writing is already on the wall…PAS and DAP may go their own ways given the unending verbal spat both parties are having regarding the Hudud laws and former deputy president Nasharuddin Mat Isa.

DAP strongman Karpal Singh, being used by the party 'emperor and son', has been tirelessly demanded PAS to sack Nasharuddin and drop the Hudud laws aspiration, without any care to the co-operation they have had since 2008 general election.

As far as Karpal is concerned, he is assigned to bark while Kit Siang and Guan Eng play the 'good cop' role but their act, as far as PAS is concern, is nothing new as PAS leaders and members can read in-between as well as indepth.

PAS veterans – the fundamentalists – who built the party since the 50s know the political game and know what DAP is all about, in and out, like a book read hundred of times.

PAS fundamentalist leaders that included Ulamak chief Datuk Harun Taib are not new in politics as they have been 'gone through the political mills' and they know DAP's inner motives.

At the same time, they also know the liberals in the party who now being elected in the leadership line-up, they know the man behind these liberals and they know what these liberals are up to.

In fact, they always go along with the liberals but to a certain limit where they put their foot down and then watch the reactions, old hands in the game.

Similar strategy these fundamentalists apply to DAP, follow whatever beneficial to the party and put the foot down to whatever does not benefit the party but one thing which these fundamentalists will not give in – the party's objective to set up an Islamic state and implement Hudud laws.

And the fact that Karpal is adamant and strongly against the two principles, the fundamentalists knew Karpal is only acting on orders from both the Lims, and they knew the Lims would not voice their views openly for fear of 'rocking the boat.'

Fundamentalists in PAS know the two Lims are against anything Islam as the two parties have worked together before in previous general elections but they can never work together in a government.

Even working together in previous general elections, both parties have limitations in their tolerance towards each other because their objectives are world apart and there is no meeting point.

Their co-operation is truly a marriage of convenience which is to pull the votes from BN and nothing more…if they ever win the majority….they would be fighting on what kind of government they should have because both parties have different objectives.

Given such a scenario where the verbal spat on basic principles are questioned and doubted, and given the liberals undermining PAS' strength, it is better that the party go on its own in the coming general election.

After all, PKR is a non-existence party as it has lost its ground and influence, even DAP would not want to carry such a burden.

bumiyang

Posted: 20 Sep 2012 03:24 AM PDT

bumiyang


Demo Bantah Filem "Innocence of Muslims" - Ngeh Yang Menang???

Posted: 19 Sep 2012 11:35 PM PDT

Fatwa Tan Sri Harussani - Apa Pula Komen Dr MAZA???

Posted: 19 Sep 2012 07:51 PM PDT

Fatwa Demo Bantah Hina Nabi s.a.w. - Macam Inilah Tok Guru!!!

Posted: 19 Sep 2012 05:41 AM PDT

Politik Harian

Posted: 20 Sep 2012 03:17 AM PDT

Politik Harian


Video Sidang Media YB Khairy Bantah Filem Hina Nabi #respect

Posted: 20 Sep 2012 01:07 AM PDT



Pemuda UMNO, BN & Pelbagai NGO akan mengadakan bantahan di perkarangan Masjid Kg Baru esok berhubung filem 'Innocence of Muslims' & karikatur yang menghina Rasulullah. Orang ramai dijemput untuk bersama menyatakan bantahan selepas solat Jumaat esok.

UMNO dan PAS Bersolidariti: Protes Filem Hina Nabi Esok Di Masjid Kg Baru

Posted: 19 Sep 2012 09:22 PM PDT


Pemuda UMNO, BN & Pelbagai NGO akan mengadakan bantahan di perkarangan Masjid Kg Baru esok berhubung filem 'Innocence of Muslims' & karikatur yang menghina Rasulullah. Orang ramai dijemput untuk bersama menyatakan bantahan selepas solat Jumaat esok.

Khairy turut menjemput semua Muslim dan bukan Muslim untuk hadir ke himpunan esok atas semangat menghormati setiap kepercayaan (respect all faiths).

Manakala pada minggu hadapan Pemuda UMNO akan mengadakan Majlis Mencintai Rasul dan menjemput Pemuda PAS turut serta...

UMNO dan PAS Bersolidariti

Pemuda Umno membuat keputusan tidak bergabung dengan Pemuda Pas dalam himpunan aman esok bagi membantah penayangan filem "Innocence of Muslim" atas faktor keselamatan.

Keputusan dibuat secara bersama selepas Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hasan berbincang, semalam.

Menurut Khairy, keputusan ini dibuat secara bersama selepas beliau dan Nasrudin berbincang dengan lebih mendalam kemungkinan yang bakal terjadi jika mereka bergabung dalam himpunan aman esok.

"Pada mulanya, memang Pemuda Umno berhasrat untuk bergabung dengan pemuda Pas dan kami terbuka untuk bergabung.

"Tetapi selepas berbincang dan memikirkan faktor keselamatan dan logistik, kami buat keputusan yang himpunan aman dibuat secara berasingan," katanya ditemui dalam sidang media, hari ini.

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Sep 2012 01:43 AM PDT

Sahabat-Gunung


Tuduhan Asrama Unisel Tidak Mempunyai CF – Khalid Membohong Rakyat Lagi

Posted: 19 Sep 2012 11:17 PM PDT


Tuduhan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa asrama Unisel yang diselenggara Jana Niaga Sdn Bhd tidak mempunyai permit menduduki (CF) sehingga menyebabkan Unisel tidak membayar hutang kira-kira RM15 juta kepada syarikat Jana Niaga Sdn Bhd.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, inilah sikap menuding jari kesalahan diri sendiri kepada pihak lain sudah menjadi lumrah pemimpin kerajaan negeri, khususnya Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri.

"Tidak ada CF punca Unisel tidak mahu bayar hutang, alasannya. Masih tak mahu mengaku, Unisel dah nak bangkrup, dah tidak ada duit, nak cari alasan lain pula. Dia kata asrama tu tidak ada CF.

Saya ada bukti bahawa CF telah pun dikeluarkan 3 September 2007. Dia kata tidak ada CF tapi saya ada bukti CF ini. MB ini cakap apa sebenarnya, nak menipu tak habis-habis," ujarnya mengulas perkembangan kemelut yang berlaki di Universiti Selangor (Unisel).

Dalam masa yang sama, beliau difahamkan bahawa selepas pihak Jana Niaga menghalang pelajar mendaftarkan diri masuk asrama baru-baru ini, pihak pengurusan Unisel memujuk dan cuba berunding dengan pihak Jana Niaga, sehingga pelajar dibenarkan masuk ke asrama.

"Saya difahamkan, sekarang ini pihak Unisel masih belum membayar Jana Niaga. Katanya janji nak bayar tapi difahamkan masih belum bayar lagi. Hutang banyak, kita pun ada bukti juga. Hutangnya (Unisel) banyak, dah dekat RM15juta dia tak bayar sejak bulan Jun 2009, tak bayar.

Ini menunjukkan pentadbiran mereka kucar kacir. Sekarang inilah mereka kata nak ambil aset dan sebagainya, itupun sebab saya dah bangkitkan. Sebabnya dia dah tak boleh menipu rakyat, saya nak juga tanya Menteri Besar, kalau dah tahu Unisel rugi, mengapa beli bangunan.

Beli satu bangunan kepunyaan PKNS, pembelian unit rumah di Kota Puteri bernilai RM23juta. Pembelian 113 unit rumah dan 4 unit rumah kedai di Kota Puteri dari PKNS," tambahnya

Pembelian tersebut menunjukkan kelemahan pengurusan kewangan Unisel dalam menambah hutang dan sebagainya.

"Untuk apa pembelian ini, kononnnya untuk dijadikan asrama. Asrama yang ada pun kosong, dulu 5000, sekarang ini dengarnya dah tinggal 3000, apa tujuan dia beli.

Apa tujuan dan motif beli bangunan PKNS di Kota Puteri ini? Sebab nak selamatkan PKNS? Nak lakukan harta PKNS? Yang akhirnya budak-budak yang menjadi mangsa," tambahnya.

Menurutnya, inilah corak kepimpinan dan pentadbiran PKR yang boleh diibaratkan seperti 'tikus membaiki labu'. Zaman BN dulu dah elok membina dan memajukan Yayasan Selangor, dah bina Unisel, mereka masuk nak tunjuk pandai akhirnya kegemilangan Yayasan Selangor dan Unisel berkubur di bawah pentadbiran kerajaan pakatan Selangor. 

Twitter Ngeh Mewakili Suara Hati DAP

Posted: 19 Sep 2012 09:43 PM PDT


Sebenarnya tidak ada apa-apa yang pelik apabila Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham meremehkan protes besar-besaran terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW.  

Kita sedia maklum bahawa pendirian DAP itu ialah anti-Islam dan anti-Melayu, maka apa yang dinyatakan oleh Ngeh di twitternya adalah konsisten dengan pendirian partinya.   'Kesilapan' Ngeh, hanyalah kerana menyatakannya kepada umum sedangkan DAP bersusah payah menafikannya.   

DAP tidak pernah mempunyai sensitiviti terhadap agama dan kaum lain.  Ini adalah hakikat yang nampaknya masih ada yang tidak dapat memahaminya.  Perjuangan DAP adalah untuk kaumnya mendapat keuntungan maksima dari segala segi, di negara kita yang tercinta ini.  Itu saja. 

Buktinya boleh dilihat dari sikap DAP dalam menangani isu-isu semasa.  Jika masjid yang disimbah cat oleh anak Cina, ia adalah kenakalan anak-anak kecil.   Tetapi jika tokong, kuil atau gereja yang menjadi sasaran yang sama, DAPlah orang yang pertama memprotes dan menjadikan isu tersebut sebagai isu perkauman yang amat serius.  

Bukan kerana DAP prihatin sangat terhadap agama Buddha, Hindu atau Kristian tetapi kerana DAP ingin mencetuskan permusuhan sesama kaum, terutamanya membangkitkan kebencian terhadap kaum Melayu dan Islam.  Semuanya dengan matlamat untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam.

Begitu juga dengan kes wanita Melayu yang dipaksa berbogel dalam tahanan pihak berkuasa tetapi disangka DAP sebagai wanita Cina.  Riuh rendah DAP memperjuangkan hak wanita tersebut sehinggalah mereka mendapat tahu identitinya iaitu seorang Melayu, maka DAP pun diam membisu. 

Dan jangan kita lupa bagaimana pemimpin DAP masuk ke rumah orang Melayu tanpa membuka kasut, konon dalam lawatan 'prihatin' terhadap rakyat?  Gambar lawatan ini telah pun tersebar luas di internet dan DAP tidak mampu menafikannya lagi.  Jika ini bukan bukti sifat biadap, tidak hormat dan tidak sensitive terhadap budaya dan agama kaum majoriti di negara ini, apakah ia?

Nampaknya, dasar tertutup negara nenek moyang mereka dahulu menjadi akar yang kuat yang membentuk sikap pemimpin dan penyokong DAP.  Dasar tersebut, secara tidak langsung telah membentuk sikap tidak peduli dan tidak prihatin terhadap segala sesuatu yang tiada kena mengena dengan diri, keluarga dan kaum mereka.  

Oleh itu, pernahkah kita mendengar DAP turut prihatin dengan nasib rakyat Bosnia, Palestine atau Rohingya?   Pernahkah DAP memperjuangkan atau menunjukkan sensitiviti terhadap sesuatu isu yang di luar skop politik, iaitu yang tidak memberi keuntungan kepada kaumnya tetapi atas dasar kemanusiaan semata-mata?

Tidak, kerana  DAP tidak pernah ambil peduli terhadap kaum dan agama lain.  Malah, sifat kemanusiaan DAP juga sukar untuk dikesan. 

Di Pulau Pinang, DAP sanggup merobohkan kampung, merampas tanah dan menutup pintu rezeki peniaga-peniaga kecil tanpa berfikir panjang, semata-mata kerana mereka bukan berbangsa Cina.   Dan ini hanyalah 1% dari sifat kejam DAP yang ditonjolkan.  Bayangkan jika kuasa berada di tangan mereka sebanyak 50%? atau 80%? atau 100%? 

Dengan sikap DAP ini, kita tidak harus terkejut apabila Ngeh menyatakan yang memprotes penghinaan terhadap Rasulullah SAW adalah membuang masa dan tenaga. 

Jelas, Ngeh hanya berlaku jujur meluahkan rasa hati sebenar ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP yang selama ini dinafikan mereka.  

DAP boleh menafi yang kenyataan Ngeh adalah merupakan cerminan pendirian parti mereka, tetapi rakyat boleh menilai sendiri siapa DAP dari rekod sejarah parti tersebut. 

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Sep 2012 01:39 AM PDT

Taipingmali (tm)


PEMBANGKANG BANGGA TERIMA AYAM PENCEN POLITIK

Posted: 20 Sep 2012 01:21 AM PDT

Antara sifat semulajadi sesebuah parti politik ialah kegemarannya menerima keahlian daripada parti seteru.

Ini berlaku atas beberapa sebab samada ahli tersebut telah dipecat atau melompat kerana tidak bersetuju dengan parti yang dianggotainyya sebelumnya.

Kadangkala parti yang ditinggalkan berasa lega kerana anggota yang menjadi 'katak' berhijrah ke parti yang lain itu sebenarnya bertindak sebagai duri dalam daging selama ia berada sebagai ahli parti tersebut.

Bagi parti tersebut tindakan itu adalah sebagai satu rahmat baginya kerana masalah ahli yang sentiasa khianat dan tidak setia kepada perjuangan dapat diselesaikan.

Namun bagi parti yang menerima ahli daripada parti lawannya juga menganggapnya sebagai satu rahmat pula walaupun mengetahui anggota tersebut tidak mempunyai sifat yang boleh dibanggakan.

Dalam keadaan begini penerimaan anggota daripada parti lain itu lebih berlandaskan kepada perasaan ego kerana kononnya ia berjaya merampas ahli parti lain.

Lebih-lebih lagi ahli tersebut pernah menduduki jawatan yang tinggi samada dalam barisan kepimpinan tertinggi parti atau menjadi bekas menteri atau timbalan menteri.

Tindakan itu dilihat memberi kelebihan atau pengaruh tambahan kepada parti yang menerima ahli tersebut.

Senario inilah yang sedang berlaku di kalangan parti-parti pembangkang yang menyertai Pakatan Rakyat.

Kebelakangan ini PKR yang diterajui oleh Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum dan juga Ketua Pembangkang merasa agak teruja menerima kehadiran beberapa tokoh Umno sebagai ahli baru.

Antara paling awal menyertai PKR adalah bekas anggota Kabinet, Chua Jui Meng dan dua bekas timbalan menteri, Dr Tan Kee Kwong dan Dr Tan Yee Kew.

Terbaru PKR mendakap pula bekas Bendahari Umno Sabah, Ibrahim Menudin serta seorang lagi bekas timbalan menteri, Yahya Lampong.

Sebelum itu bekas menteri Abdul Kadir Sheikh Fadzir dilihat berjinak-jinak dengan Anwar dengan tujuan untuk menjadi calon PKR pada PRU-13 nanti tetapi apabila tidak layan beliau terus menubuhkan sebuah parti baru bernama Parti Ikatan Bangsa Malaysia atau Ikatan.

Kira-kira dua bulan lalu, dua orang ahli parlimen Barisan Nasional, Lajim Ukin dan Wilfred Bumburing juga keluar parti tetapi tidak menyertai mana-mana parti pembangkang.

Sebaliknya Lajim yang juga bekas timbalan menteri mengasaskan sebuah NGO yang dinamakan Pakatan Angkatan Rakyat (PPS) tetapi kini bercadang menubuhkan sebuah parti politik baru pula.

Sementara itu Wilfred yang serentak keluar BN bersama Lajim pada 29 Julai lalu, berpuas hati dengan menubuhkan satu pergerakan politik yang dikenali sebagai Barisan Pembebasan Sabah atau Sabah Reform Front.

Disember tahun lalu juga memperlihatkan bekas naib presiden PKR, Dr Jeffrey Kitingan membentuk Barisan Borneo Bersatu (UBF) yang merupakan kerjasama antara Sabah dan parti-parti yang berpangkalan di Sarawak.

PAS juga tidak ketinggalkan menerima ahli baru daripada parti lain umpamanya bekas ahli parlimen Tamrin Ghafar.

Tamrin pernah menjadi pengasas gerakan anti liwat menentang pada 1999 untuk menentang Anwar tetapi kini selesa bersekongkol dengan individu yang membungkus karier politik ayahnya, Ghafar Baba pada tahun 1993.

Selain itu PAS amat gembira menerima kehadiran beberapa bekas penjawat awam dan juga daripada golongan artis.

DAP tidak berapa berjaya menarik tokoh terkenal disebabkan sifat chaunivis Cina yang menebal di dalam parti itu.

Antaranya bekas tokoh Transparency International, Tunku Aziz Tunku Ibrahim yang dilantik sebagai naib presiden dan Senator tetapi keluar parti tidak berapa lama kemudian.

Anwar dan pemimpin pembangkang beranggapan mereka yang melompat daripada Umno atau BN boleh menyuntik semangat baru kepada mereka.

Hakikatnya andaian itu meleset sama sekali kerana mereka yang terjun kepada pembangkang sudahpun menjadi 'spent force' atau pengaruh yang luput di dalam parti mereka sebelum ini.

Hampir kesemua mereka sudah tidak lagi aktif atau mempunyai pengikut apa lagi pengaruh sementara di segi kekuatan fizikal tergolong dalam usia emas.

Anwar sebenarnya ingin terus menipu rakyat dengan mengatakan pakatan pembangkang berjaya menarik tokoh-tokoh Umno-BN walhal sebenarnya mereka hanyalah terdiri daripada 'ayam pencen' yang sudah liat dagingnya dan bercita-cita untuk menghidupkan semula kerjaya politik mereka yang sudah hampir lenyap.

ends




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Adakah PAS Setuju Hudud Tidak Baik Untuk PR?

Posted: 20 Sep 2012 12:52 AM PDT

Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh nampaknya tidak pernah gentar dengan mana-mana pemimpin PAS terutama sekali dalam hal melibatkan pendirian tegasnya yang menolak secara total angan-angan PAS untuk mendirikan negara Islam mahupun merealisasikan perlaksanaan hukum hudud.

Menurut Karpal, pendirian PAS untuk melaksanakan hudud bakal memberi kesan tidak baik terhadap pembangkang pada pilihan raya umum akan datang. Tambahnya lagi, "PAS perlu menerima realiti. Walaupun ia pahit, desakan agar hukum hudud dilaksanakan di Malaysia hanyalah retorik semata-mata".

Satu kenyataan yang ringkas dan tidak berlapik secara langsung mewakili pendirian DAP yang sebenar-benarnya dalam isu ini.

Kelihatannya seperti DAP pun amat menyedari tujuan PAS mempropagandakan isu hudud hanyalah untuk kepentingan politik kepartian sahaja dan tidak lebih sekadar retorik semata-mata.

Entah apa reaksi Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat setelah membaca kenyataan tersebut yang bukan sahaja mencabar kewibawaannya malah turut bernada sinis memperlekehkan angan-angan PAS berkaitan hukum hudud yang dianggap sebagai satu retorik politik semata-mata oleh DAP.

Kita harap Nik Aziz yang juga adalah Menteri Besar Kelantan tidak melatah sebagaimana kebiasaannya sebelum ini dengan mengalihkan perhatian ramai berkenaan isu hudud itu dengan menyalahkan UMNO atau Kerajaan Pusat.

Harapnya untuk sekali sekala Nik Aziz dan semua pemimpin PAS dapat menunjukkan sikap gentleman menjawab kritikan Pengerusi DAP itu.

Setidak-tidaknya PAS perlu mengambil langkah tegas dan segera dengan mengikrarkan secara terbuka dan rasmi bahawa parti itu tetap jua akan melaksanakan hukum hudud seandainya PR menang dalam PRU 13 nanti sekalipun mendapat bantahan dari DAP.

Atau paling lekehpun, PAS patut berusaha bersungguh-sungguh untuk meletakkan calonnya bertanding di minima 150 kerusi Parlimen supaya sekiranya menang kesemuanya dapatlah mengubah suai perlembagaan negara demi memberi laluan kepada perlaksanaan hudud.

Tapi beranikah PAS bertindak sedemikian dengan melanggar arahan abang besarnya DAP yang sekarang ini memegang talian hayat untuk survival PAS di kebanyakan kerusi Parlimen dan DUN yang pengundinya bercampur dan sedang disandang oleh ramai pemimpin PAS pro Anwarinas?

Tergamakkah PAS menonjolkan dirinya sebagai ketua dalam PR selanjutnya menguasai lebih separuh kuota pembahagian kerusi Parlimen di antara parti-parti dalam PR untuk ditandingi dalam PRU 13?

Tentu sekali tidak. PAS tidak akan sanggup menjadi ketua dan menguasai pembahagian kerusi Parlimen kerana sifat kewujudan PAS sejak dulu sudah termaktub sekadar menjadi alas kaki kepada parti pembangkang lain.

PAS mahupun Nik Aziz sendiri juga tidak akan sesekali berani mempertahankan angan-angannya untuk melaksanakan hukum hudud. PAS juga tidak akan sanggup mengasingkan dirinya dari PR demi kerana hudud.

Bukan sahaja kerana isu hudud itu sendiri adalah retorik PAS semata-mata, tapi juga kerana hakikatnya PAS juga tahu realiti semasa belum mengizinkan ke arah perlaksanaannya.

Sudah acapkali PAS tunduk diam mengikut sahaja arahan abang besarnya asal sahaja isu hudud menggugat PR dan tiap kali itulah selepas sesatu mesyuarat tergempar PR berkaitannya, PAS akan berbelit lidah seterusnya orang lain pula dijadikan kambing hitam.

PAS juga tergamak mengecam bekas Timbalan Presidennya sendiri hanya semata-mata takut kenyataan tegas Nasharudin Mat Isa berkaitan isu hudud bakal menjejaskan hubungannya PAS dengan DAP. Sayangnya PAS pada DAP sehinggakan Mursyidul Am PAS sendiri sanggup boikot mesyuarat Majlis Syura yang sepatutnya dipengerusikannya sampai tamat.

Bila sudah sedemikian rupa, janganlah salahkan rakyat bila ramai berkongsi ppendapat bahawa PAS akhirnya akan setuju dengan pandangan DAP bahawa isu hudud tidak mendatangkan kebaikan kepada PAS dan PR.

Seterusnya seperti biasa, PAS akan menyalahkan UMNO sebagai punca retorik hukum hudud yang dijajanya gagal direalisasikan. Dan, si balaci serta penyokong PAS akan meneruskan amalan rutin mereka, angguk-angguk tanda setuju pada tipu daya propaganda tersebut.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ANWAR FIGHTING AGAINST ERODING CONFIDENCE AS GENERAL ELECTION DRAWS NEARER

Posted: 20 Sep 2012 12:47 AM PDT

The scenario looks gloomy for Parti Keadilan Rakyat (PKR) as its de facto chief Anwar Ibrahim tries hard to keep it afloat and maintain its relevance in the unregistered and unprincipled alliance of Pakatan Rakyat (PR).

PKR's existence in the opposition front is no longer seen as the 'driving force' that created the political tsunami of the 2008 anymore and thus, the party is now viewed as just existing but without the 'power'.

What it is good at and being made used by DAP and PAS is its ability to expose 'purported scandals and wrong doings' of the ruling BN and leaders and of course, Anwar's sweet mouth that promises the people the sun and the moon.

Other than that, talking about ability to attract voters and sustain voters' loyalty is obviously out of question as Malaysians in general know the party's support is eroding and dwindling fast, as fast the fading admiration of Anwar's charisma as a leader.

No more the Islamic leader that majority Muslims in Malaysia hope to lead as Anwar reveals his 'bad side' everyday…just as the saying goes a fish will not get hooked if it knows when to open its mouth.

Anwar's everyday speeches and promises have now become a daily joke to many Malaysians, more so to those who had supported him during the reformasi days in late 1990s, after he was expelled from the government and Umno.

The recent pledge he made together with other PR leaders in Kuching has now become a big joke among teh tarik groups around the city as they viewed the pledge as another one of those many dreams PR leaders normally announced but never make them reality.

Just another mind catching material that can never be real even to the standards of the ruling BN, impossible aspirations beyond grasp, the teh tarik groups lamented.

That means Anwar has lost his ummpps…and given the short period left for the coming general election, he has to act fast to regain the lost influence and ground...thus the 'gangsterism acts' such as paints thrown on tour bus and so on.

The word here is sympathy – try to gain sympathy when everything else fail – or the other way around is reverse psychology…paint a bad picture of the enemy.

But given the cheats and lies he has all the while made, Malaysians in general have percieved him as untrustworthy and this perception is getting more difficult for him to erase as more and more voters who supported him in 2008 lining up to reveal his charade either in the courts or in the press.

So Anwar now seeks fresh ideas and this are not coming as the general election draws nearer.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Konvoi Pas Larut dengan menaiki kereta Babi Negara..

Posted: 20 Sep 2012 12:01 AM PDT

Pemimpin Pas mencemuh Barisan Nasional sebagai Babi Negara, ia di suarakan oleh beberapa pemimpin Pas seperti Mahfuz Omar dalam perdebatan di dewan rakyat.

Pas rupanya masih sayang dan suka apa sahaja hasil tangan Babi Negara, cuba lihat sendiri rata-rata peserta konvoi majoritinya memandu kereta babi negara iaitu Proton dan Perodua, yang menunggang motosikal pula ramai yang menunggang jenama Modenas.

Tahu kah Pas bahawa Proton, Perodua dan Modenas adalah produk Babi Negara. Jadi tak rasa haram kah apabila membeli kenderaan yang berasaskan babi?

Tak haram kah , apabila ramai anak-anak orang Pas bekerja di kilang-kilang milik Babi Negara?

Halalkah gaji yang diambil dari hasil Babi Negara?

Nazri Din bawa isu pasir sungai di Ijok pula......dahhh

Posted: 19 Sep 2012 11:43 PM PDT

Wajib Pertahan Syiar Islam, Nabi Muhammad Daripada Dihina – Harussani

Posted: 19 Sep 2012 09:31 PM PDT

IPOH, 19 Sept  - Nabi Muhammad S.A.W merupakan satu daripada syiar Islam selain amalan ibadah, yang wajib dijaga dan dipertahankan oleh umat Islam, kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

Sehubungan itu, apabila agama Islam dan Rasulullah dihina dan dicerca, umat Islam wajib bangun menentang penghinaan itu serta tidak boleh bersekongkol dengan pihak berkenaan.

"Oleh kerana sekarang ini umat Islam agak lemah, maka orang senang mempermainkan kita dari semasa ke semasa, mereka membuat penghinaan terhadap Islam, yang mampu kita buat hanya menyatakan rasa marah dan nampaknya seluruh dunia Islam bangun kerana mempertahankan, ini untuk menunjukkan ia satu perkara yang berat bagi kita," katanya selepas menjadi panel Forum Pendermaan Organ di Kompleks Rawatan Harian, Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini, hari ini.

Beliau mengulas tindakan Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham yang mempersoal tindakan umat Islam membantah dan menyuarakan kemarahan berhubung filem 'Innocence of Muslims'.

Ngeh menerusi laman twitternya yang berbunyi "Khairy wants muslim protest against Sam Bacile. For Islam or for his political gains? Are muslims wasting too much time and energy  on this?. (Ketua Pemuda UMNO) Khairy (Jamaluddin) mahu umat Islam mengadakan bantahan terhadap Sam Bacile. Untuk Islam atau untuk kepentingan politik beliau? Adakah umat Islam menghabiskan terlalu banyak masa dan tenaga ke atas perkara ini?)

Filem 'Innocence of Muslims' yang menghina Nabi Muhammad S.A.W dan agama Islam, arahan Sam Bacile, 52, dari California yang disiarkan dalam laman YouTube, mencetuskan kemarahan orang Islam di seluruh dunia.

Harussani berkata berkata umat Islam pula diharamkan mencaci agama atau ajaran lain yang dianuti seseorang itu sebaliknya perlu menghormati pegangan itu walaupun umat Islam berpendapat agama lain tidak benar dan diterima oleh Tuhan seperti mana yang disebut dalam Al-Quran.

Beliau berpendapat pihak kerajaan juga perlu menyuarakan bantahan terhadap kerajaan yang berkenaan bagi pihak rakyat kerana kerajaan juga perlu mengambil berat perkara itu.

Katanya tindakan umat Islam menyuarakan bantahan, kecewa dan marah terhadap perkara itu tidak boleh dianggap sebagai membuang masa kerana umat Islam juga perlu menunjukkan rasa marah dan tidak mahu dianggap bodoh kerana berdiam diri.

"Apa yang dipersoalkan Yang Berhormat (Ngeh) dengan mengatakan buang masa, maknanya dia tidak peka terhadap perasaan umat Islam kerana dia bukan Islam, jika kena agama dia sendiri, saya ingat lebih daripada itu dia akan 'mengamuk' lebih teruk daripada kita," katanya.

Katanya beliau turut melihat pemimpin parti Pas yang menjadi rakan parti DAP dalam pakatan pembangkang juga berdiam diri kerana seolah-olah wujud satu kebencian terhadap kerajaan pimpinan sedia ada.

"Jadi mereka sudah tidak kisah lagi sebab yang penting bagi mereka adalah untuk menjatuhkan kerajaan dan tidak fikir apa dan akibat yang akan berlaku. Sepatutnya kita umat Islam perlu bersatu walau apapun yang berlaku, kita berbeza pendapat itu masalah lain, berbeza pendapat itu memang perangai manusia jika tidak, tidak akan ada kemajuan,"  katanya.

Beliau berkata oleh itu adalah haram bagi umat Islam mengundi wakil rakyat yang menghina pegangan agama Islam.

"Kita mengundi wakil yang boleh menolong kita, yang boleh membangunkan, memajukan dan menjaga keselamatan negara kita. Jika kita mengundi orang yang merosakkan negara kita, mengadakan permusuhan itu adalah haram kerana kita dedahkan diri kepada kebinasaan," katanya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Laporan polis terhadap Ngeh di IPD Taiping

Posted: 19 Sep 2012 08:58 PM PDT

Lebih 30 orang mewakili beberapa NGO sedang membuat laporan polis terhadap pemimpin DAP Perak Ngeh Koo Ham yang menghina usaha komuniti Islam di negara ini yang membantah penerbitan, penayangan filem yang menghina agama Islam.

Laporan dibuat di IPD Taiping Jalan Istana Larut bermula jam 10.00 pagi tadi.

Ngeh memperlekehkan usaha umat Islam mempertahankan Islam dengan menyatakan Ia membuang masa dan tenaga menentang penerbit Sam Bacile.

Bagaimanapun Ngeh bijak dengan meletakkan tanda soal diakhir ayat penghinaannya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Adakah kita tahu mukjizat Zamzam??

Posted: 19 Sep 2012 08:44 PM PDT




Paras air Zamzam adalah sekitar 10,6 kaki di bawah permukaan. Ia adalah keajaiban Allah bahawa apabila Zam Zam telah dipam secara berterusan
untuk lebih daripada 24 jam dengan kadar mengepam 8,000 liter per kedua, paras air menurun kepada hampir 44 kaki di bawah permukaan,


TETAPI APABILA.....

Apabila pengepaman dihentikan, tahap serta-merta dinaikkan semula kepada 13 kaki selepas 11 minit. 8,000 liter sesaat bermakna bahawa 8000 x 60 = 480,000 liter
seminit 480.000 liter setiap minit bermakna bahawa 480,000 x 60 = 28,8 Juta liter sejam Dan 28,8 Juta liter jam bermakna 28800000 x 24 = 691,2 Juta liter sehari
Jadi 690 Juta liter Zamzam di pam dalam masa 24 jam, tetapi ia telah dibekalkan semula dalam 11 minit sahaja.

Terdapat 2 mukjizat di sini ;

1. Zamzam diisi semula dengan segera
2. Allah tidak membuang tambahan Zamzam daripada naik, jika tidak dunia akan tenggelam.

Ia adalah terjemahan perkataan Zamzam , yang bermakna Henti!!!!!!! Berhenti!!!!!!!!!

Dalam Arab, ia adalah tali / mengekang dilampirkan kepada melenting atau noseband & ia adalah digunakan / ditarik untuk menghentikan laran haiwan.

Air Zamzam ♥ tidak mempunyai warna atau bau, tetapi ia mempunyai rasa yang berbeza. 

SUMBER DARI FB

Ahli UMNO Perlu Bersatu Kembalikan Kecemerlangan Parlimen Gopeng Pada PR...

Posted: 19 Sep 2012 09:20 AM PDT

Isu Dengar Suara Allah. UFB Gesa Kadir Shiekh Fadzir Bertaubat

Posted: 19 Sep 2012 09:12 AM PDT

ISU Filem Hina Nabi DAP Bimbang Wujud Perpaduan Antara Pemuda UMNO PAS

Posted: 19 Sep 2012 09:08 AM PDT

Kerajaan Negeri Nafi Abai PPOC Perak Hamidah

Posted: 19 Sep 2012 09:04 AM PDT

Isu Filem Hina Nabi: Lagi 30 Laporan Polis Dibuat Terhadap Koo Ham.mov

Posted: 19 Sep 2012 08:58 AM PDT

Haiwan belaan Dap, Pkr dan Pas

Posted: 19 Sep 2012 06:36 AM PDT


Tiada ribut, tiada angin, pokok bergoyang, kenapa?

Posted: 19 Sep 2012 01:30 AM PDT

Dua orang wakil rakyat ini banyak berjasa dan kuat buat kerja kenapa nak cas keting?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Sep 2012 11:48 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Hudud PAS idak mengikut Al-Quran, Sunnah dan Ijmak Ulama'! - Bekas S/U PAS Kelantan

Posted: 19 Sep 2012 11:32 PM PDT



Otai-otai PAS mulai membuka pekung. Mereka inilah yang digelar The Pas Elders yang sama-sama membantu menegakkan regim Nik Aziz yag kini telah berkuasa selama 22 tahun di Kelantan.

Hari ini mereka bangkit bersuara tentang Hudud PAS. Mereka dedahkan betapa hipokritnya PAS dalam perjuangannya mahu menegakkan Hudud versi mereka yang kononnya datang daripada Allah SWT.


Anda tentu masih ingat lagi bukan apabila Dr. MAZA ditempelak Ustazah Abby kerana mempertikaikan pelaksanaan Hudud PAS yang hanya berpilih-pilih (hanya Muslim kena Hudud)? Nah, sekarang golongan otai ini dedahkan lagi betapa tidak adilnya Hudud PAS ini. Adakah patut seorang wanita yang mengandung kerana dirogol hanya diberi tempoh selama 14 hari sahaja untuk mendatangkan EMPAT saksi sebelum pengadu sendiri dikenakan hukuman?!!

Apakah Islam ini begitu JUMUD dan sempit dan hanya bergantung kepada EMPAT saksi bagi melaksanakan hukum Allah SWT?!!

Jadi bagaimanakah kesnya ketika bilik Hotel Perdana 121 diserbu satu ketika dahulu, EMPAT saksi GAGAL melihat Abang Mat Sabu "menyarungkan kerisnya" kepada isteri orang dan tidak disabit kesalahan?!! Maka, di manakah keadilannya kepada sang suami yang teraniaya?!! 

Sebab itulah muncul Hukum Takzir dan Qisas dalam Islam bagi melengkapkan Hudud. Islam itu indah dan tidak Jumud. Malah memudahkan lagi. Hanya versi ala Taliban PAS sahaja yang menyempitkannya dan menjadikannya buruk di mata bukan Islam!

* Jelas sekali Hudud PAS tidak meletakkan keadilan sebagai asasnya.  


@NgehKooHam kata @KhiryKJ dan @ZambryAbdKadir OTAK Low Standard?!!

Posted: 19 Sep 2012 09:32 PM PDT

 
Pagi-pagi tadi kami ada tunjukkan satu gambar budak CINA pro DAP yang begitu bangga memijak gambar pemimpin Islam tertinggi negara. Kali ini kami hendak tunjukkan pula apa reaksi balas Ngeh ketika diasak orang ramai kerana memperlekehkan sensitiviti umat Islam apabila Rasulullah SAW dihina sebegitu rupa.
 
Tetapi sebelum itu, kami hendak bertanya kepada anda, rasa-rasanya apa yang akan Ngeh jawab berhubung isu ini?!! Semalam bos besarnya a.k.a Tokong Lim Guan Eng ambil pendekatan berdolak-dalik dengan bertanya kembali (ala Anu Ghirah Tuhan style) kepada wartawan mana bukti Ngeh memperlekeh sentimen umat Islam. Beliau kata beliau mahu berlaku adil kepada Ngeh.
 
Tetapi tidak pula disebut mahu berlaku adil kepad umat Islam yang merupakan majoriti rakyat Malaysia. Nampak tidak betapa angkuhnya pemimpin-pemimpin evangelis Kristian Komunis DAP ini?!!
 
Ini semua kerana mereka tahu dan sedar yang apa jua yang mereka lakukan, PAS pasti akan menjadi benteng "Melayu" untuk mempertahankan mereka! Paling tidak pun mengelirukan sebahagian orang Melayu yang ianya bukan agenda ummah, tetapi agenda UMNO untuk memastikan suara umat Islam tidak akan dapat bersatu!
 
Dan disebabkan kerana itulah, jawapan Ngeh, bekas budak penghantar makanan kepada pak ciknya (Chin Peng), berbunyi lebih angkuh dan memaki pemimpin Islam lagi! Sikit pun tiada rasa salah. 
 
 
 
Apakah kini tiba masanya anasir-anasir Al-Qaeda menyusup masuk ke Malaysia, (lagi pun ISA sudah tiada) untuk mengajar kafir-kafir laknat DAP ini semua?!! Yalah, hendak harapkan orang Islam di Malaysia, semuanya hanya pentingkan dan diri dan tidak bersatu lagi!!!
 
Jadi, apa pendapat anda?!!
  

Kempen turunkan harga yang lebih realistik untuk @RafiziRamli

Posted: 19 Sep 2012 07:35 PM PDT

 
 
Bakal mertua : "Anak makcik belajar tinggi kat oversea dulu. Makcik tak nak letak harga. Tapi biarlah berpatutan. Selalunye yang belajar tinggi dalam lingkungan 20ribu. Tapi inilah satu-satunya anak perempuan makcik. Harap faham-fahamlah ye.. ".

Bakal menantu : "Saya paham maksud makcik. Tapi saya harap makcik pun pahamlah ye. Kalau terlampau tinggi, terpaksa ditangguhkan nanti. Biarlah dicepatkan, biar jauh dari maksiat "

Bakal mertua : "Kalau kamu tak mampu, anak makcik ni bukan tak laku. Ada berderet lagi yang tengah tunggu. Kalau harga rendah, nanti apa pulak orang cakap."
...

Bakal menantu: "Kalau makcik nak jual anak makcik macam jual kereta, kita buat macam ni. Sekarang jugak saya bayar DOWN PAYMENT 2 ribu. Saya bawak balik anak makcik, malam ni saya TEST DRIVE dulu semua. Kalau barang dalam semua bagus, jangan cakap 10 ribu, 12 ribu pun saya berani letak. tapi kalau dah LEMAU, ENJIN pon tak bagus, anak makcik sekali dengan deposit tu makcik boleh simpan.

Bakal mertua : @$%@#@#$%^#@#$^&&%#@
 
*Daripada Rafizi sibuk hendak turunkan harga kereta, baik beliau sertai kempen MyMassa ini. Berapa banyak anak muda yang akan diberi peluang untuk berumah tangga dengan selesa jika sekiranya kempen ini berjaya. Lagipun, bukankah bantuan untuk mendirikan rumahtangga ini juga merupakan salah satu "bukan janji" dalam Manifesto PR pada PRU 2008 lalu?!!

Apa pendapat @HishammuddinH2O bila tengok sepupunya DS @NajibRazak diperlakukan seperti ini?!!

Posted: 19 Sep 2012 05:38 PM PDT

Kredit kepada JawaBer6
 
 
Seekor lagi CINA bangsat hasil benih HARAM DAP memijak gambar pemimpin ISLAM MELAYU! Apa perasaan korang semua bila tengok kapir laknat yang tidak tahu cebok berak ini pijak gambar pemimpin Islam kita?!!
 
Tapi apa boleh buatkan?!! Kalau ada yang kena tangkap sebelum ini pun boleh jadi cerita lain. Sampaikan boleh simpati itu U-Turn balik kepada yang KURANG AJAR!!!
 
Dan ini semua merupakan rentetan penghinaan yang tidak berkesudahan ke atas orang Melayu oleh Cina-Cina pro-DAP yang semakin hari semakin SIAL!!! Sedihnya, apabila bukti-bukti ini dilemparkan ke muka melayu-melayu PR, mereka hanya akan menyalahkan kembali UMNO bagi menjustifikasikan tindakan rakan pakatan mereka sendiri ini!
 
Adakah melayu-melayu seperti ini yang kita hendak sandarkan harapan untuk membela nasib anak-anak kita kelak?!!
 
 




 
 
Kalau bukan hasil didikan parti evangelis Komunis Kristian, maka siapa lagi?!! Realitinya, mereka semakin berani menghina dan memijak bangsa kita secara terang-terangan kerana mereka tahu yang kita kini begitu lemah akibat berpecah-belah!
 
Adakah ini semua berlaku ketika UMNO sedang kuat atau ketika PKR dan PAS begitu asyik bersekongkol dengan DAP?!!
 
Muhasabah dan fikir-fikirkanlah...



Tips kilat untuk jadi NABI!

Posted: 19 Sep 2012 07:30 AM PDT

 



1) Masuk PAS. Tetapi sebelum itu pastikan diri anda mempunyai sesuatu kaitan dengan BN, seperti bekas ahli UMNO ke, atau lebih afdhal jika anda bekas wakil rakyat BN. Namun, jika tidak mempunyai perkaitan besar, kecil pun sudah cukup seperti pernah menggantung bendera BN ketika pilihanraya.
 
2) Jangan lupa pakai kopiah, berjanggut ala Taliban dan berjubah. Kalau yang wanita bertudung litup seolah-olah macam sudah taubat nasuha.
 
3) Tampil buat pertama kali di pentas ceramah PAS dengan sedikit ayat-ayat Al-Quran yang sekerat-kerat. Tafsir ikut suka dan emosi. Kalau dapat tafsir jadi ayat pro-PAS lagi baik dan jangan lupa hentam UMNO dan BN.
 
4) Rehatkan ceramah anda dengan laungan TAKBIR.
 
5) Jangan lupa cemuh UMNO dan BN sebagai musuh Islam sepanjang berceramah.
 
6) Gunakan medium sosial untuk panjangkan cemuhan kepada UMNO-BN dan sebagai pusat fatwa-fatwa pro-PAS serta menghalalkan semua kerja DAP.

7) Sertai demo-demo yang dirasakan boleh menaikkan nama lagi. Jangan lupa rebut hailer untuk takbir dan sedikit ucapan berapi untuk tonjolkan diri.

8) Untuk klimaks, jangan lupa kata anda dapat wahyu Allah SWT untuk lawan UMNO dan BN! Kalau tidak mampu cakap mimpi jumpa Rasullullah pun OK.

ABBY ABADI, JAMUAN BERSAMA WILLIAM & KATE

Posted: 19 Sep 2012 05:00 AM PDT


 


Benarkah Dato' Dr. Mohd Asri Zainul Abidin (DrMAZA) bakal menerima biasiswa daripada White House?

Khabar angin yang kencang daripada inner circle Dato' Dr. Mohd Asri Zainul Abidin (DrMAZA) mengatakan pentadbiran Barack Obama akan mengurniakan biasiswa Leadership kepada DrMAZA dalam masa terdekat ini. Bukan calang-calang individu boleh disenaraipendekkan untuk menerima biasiswa sedemikian rupa terutamanya dari negara seperti Malaysia yang diketahui sebagai sebuah negara Islam yang masih lagi bebas dari pengaruh Amerika selain Iran.
DrMAZA selepas menjawat Mufti Perlis pernah menjadi felo di Oxford Centre for Islamic Studies (OCIS) dan juga kolumnis tetap di Malaysiakini (yang dikatakan turut ditaja oleh kepentingan Amerika dan George Soros). Kebelakangan ini, idea-ideanya sekarang ini banyak dipengaruhi oleh pemikiran barat dan juga banyak memuja reformis ugama Kristian, Martin Luther yang mengasaskan ugama Protestan di Eropah.
Buat masa ini, DrMAZA sudah mula cenderung ke arah pemikiran Islam yang diacuankan oleh pemikiran Barat daripada acuan ulamak-ulamak dari Timur Tengah serta banyak berdiskusi dengan sarjana-sarjana dari Barat berkenaan hal-ehwal politik Dunia Islam. Perubahan ini banyak dilihat setelah kembalinya beliau dari Oxford University.
Baru-baru ini, DrMAZA juga telah menerima "penghormatan" untuk menghadiri makan tengahari bersama Duke and Duchess of Wales, Prince William dan Puteri Katherine yang berkemungkinan besar tidak ada kaitan dengan statusnya sebagai bekas mufti Perlis.
Jika benar, berita dan khabar tentang anugerah biasiswa tersebut dari Presiden dan kerajaan Amerika Syarikat tersebut kepada DrMAZA, maka umat Islam dan negara Malaysia dan mungkin akan kehilangan seorang tokoh yang dahulunya kritis terhadap penindasan terhadap golongan mustadhafin di seluruh dunia.
Kita berharap DrMAZA boleh menjawab dan membersihkankan dirinya kepada umum secepat mungkin serta menolak anugerah dari musuh Islam tersebut jika benar.
Ali Reza Ahmed Askari

KES PERTAMA RCI SABAH, KETUA PEMUDA PAS SABAH RESIGN?

Posted: 19 Sep 2012 02:30 AM PDT


Soalan 1:
Ketua Pemuda PAS Sabah, Lahirul Latigu hanya mendapat Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1987. Selepas dapat kelulusan pada pertengahan tahun 1987, keluarga mereka berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara untuk keluarkan Surat Beranak masing-masing. Perhatikan sijil lahir mereka, tahun berapa dia dilahirkan dan tahun berapa Sijil Lahir itu dikeluarkan?

Soalan 2:
Sebelum mendapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga ini tiada Surat Beranak atau Kad Pengenalan! Bermakna mereka satu keluarga adalah berstatus keluarga PATI.

Jadi, macam mana Ketua Pemuda PAS Sabah Lahirul Latigu boleh mengaku mendapat kerakyatan Malaysia secara automatik waktu dia lahir pada 19 Julai 1976? Kerana Waktu itu ibunya belum dapat Surat Beranak lagi?



Soalan 3:
Semasa Ketua Pemuda PAS Sabah lahir 19 Julai 1976, ibunya masih belum dapat Surat Beranak atau IC. Jadi, siapakah  ibu yang berstatus warganegara waktu dia lahir? Mungkinkah dia ada ibu lain?
RCI mesti menyiasat keluarga ini. Terdapat isu khabarnya ibunya pun bukan original Murut sebab ada orang memberitahu yang ibunya  pun orang Indonesia?

Soalan 4:
Semasa berkahwin Ketua Pemuda PAS Sabah mencatat  bangsanyamasih Buton. Dia sendiri menulis dalam borang permohonan kahwinnya. Semasa Ketua Pemuda PAS Sabah bekerja sebagai Pegawai Kastam selama satu tahun, bangsanya dalam borang itu pun Buton juga.

Soalan 5:
Kenapa surat beranak adiknya bangsa Indonesia?  Macam mana pula adik-beradik boleh jadi lain-lain bangsa? 

BALA SESIAPA BERSUBAHAT DENGAN NGEH KOO HAMSAP

Posted: 19 Sep 2012 12:00 AM PDT

APAKAH INI BALA ALLAH KERANA MENYOKONG NGEH KOO HAMSAP


BUAT APA I TAKUT, TAK KAN ADA ORANG PAS BERANI MARAH I TAU


Apakah ianya kebetulan, atau tanda-tanda kemurkaan Allah SWT kepada mereka yang bersekongkol dengan Penghina Nabi TerCinta Nabi Muhammad SAW. Maksud kata-kata Ngeh Koo Hamsap, inikah kerja sia-sia orang Islam asyik nak mempertahan Islam dan Rasulullah SAW", lihatlah betapa jahatnya kata-kata Ngeh dan betapa berdiam dirinya hulubalang-hulubalang DAPAS seperti Mat Sabu, Nizar, Khalid Samad, Tantawi yang membiarkan dan mendiamkan sahaja kurangajar si Ngeh Koo Hamsap itu. 

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Sep 2012 11:40 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ketua Pemuda @KhairyKj Sudah Bincang Pemuda PAS Demo Aman Demi Bantah Filem Hina Nabi Muhammad SAW

Posted: 19 Sep 2012 10:17 PM PDT


Blogger Cucu Tok Selampit melaporkan :


Pagi tadi berlangsungnya sidang akhbar yang dipengerusikan oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin di tingkat 28, PWTC. Tujuan sidang akhbar ini diadakan adalah untuk mengumumkan bahawa Pemuda UMNO Malaysia bersama beberapa gabungan NGO yang lain akan mengadakan demonstrasi aman bagi membantah isu penayangan filem "Innocence of Muslim" dan karikatur yang menghina Rasulullah SAW. 

Antara isi penting sidang media adalah:

1) Pemuda UMNO dan gabungan NGO akan berhimpun secara aman di Masjid Kampung Baru esok selepas solat Jumaat.

2) Himpunan aman membantah filem dan kartun menghina Islam. Mengecam tindak balas ekstrim dan nyatakan hormat kepada semua Agama (respect for all religions).

3) Menjemput semua Muslim dan bukan Muslim untuk hadir ke himpunan esok atas semangat menghormati setiap kepercayaan (respect all faiths).


Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2012/09/sidang-akhbar-bantahan-of-muslim.html#4Uj1LvAwg03cElAs.99



Kenyataan @DrHasanAli Bidas @NgehKooHam Pertikai Usaha Umat Pertahan Nabi Muhammad

Posted: 19 Sep 2012 10:10 PM PDT


KENYATAAN YB DATO' DR HASAN ALI MENGENAI TWEET YB NGEH KOO HAM

Saya terpanggil untuk memberi sedikit ulasan terhadap tweet yang dilakukan oleh YB Ngeh Koo Ham semalam yang menyifatkan umat Islam seolah-olah membuang masa dan tenaga apabila mengadakan perhimpunan besar-besaran Jumaat ini untuk membantah penghinaan Sam Bacile ke atas agama Islam melalui filem Innocence of Muslims. 

Saya merasakan kenyataan tersebut menggambarkan kejahilan peringkat darjah tertinggi beliau tentang Islam walaupun DAP sudah berkawan dengan Parti Islam Se-Malaysia PAS buat sekian lamanya. 

Kenyataan sedemikian sudah tentu menyinggung perasaan dan menghiris jiwa keIslaman masyarakat Islam dalam konteks mempertahankan aqidah sehingga sanggup menginfaqkan nyawa untuk mempertahankan kesucian agama mereka. Perasaan sedemikian terbayang dalam demontrasi yang diadakan dikebanyakkan negara Islam dan seperti yang diketahui, ramai menjadi korban akibat daripada manifestasi keimanan yang dipaparkan oleh mereka. 

Kenyataan pemimpin DAP Perak itu bagi saya seolah-olah mencabar maruah dan tingkat kesabaran masyarakat Islam di negara ini. Tak cukup dengan kenyataan Karpal Singh yang berterusan bersifat menghina Islam, rupa-rupanya ramai lagi pemimpin-pemimpin DAP yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam. 

Saya merasakan YB Ngeh yang dianggap senior dan sudah begitu lama bergiat dalam politik seharusnya dapat membaca reaksi masyarakat Islam. Saya bimbang kenyataan-kenyataan seperti ini boleh menimbulkan kemarahan dan seterusnya tindakan yang tidak boleh dijangkakan yang mungkin di ambil oleh masyarakat Islam yang terasa begitu di hina oleh orang-orang bukan Islam yang selama ini mereka hormati.

Saya ingin melihat pemimpin-pemimpin PAS tampil kehadapan terutamanya mereka yang saya labelkan sebagai parasit untuk menyatakan pendirian mereka sekurang-kurangnya mengeluarkan kenyataan yang boleh melegakan ahli dan penyokong PAS. Tetapi saya tidak terperanjat kalau mereka menyepi diri membisu tanpa bahasa seperti yang biasa berlaku sebelum ini.

YB DATO DR HASAN ALI
Presiden JATI
ADUN Gombak Setia
19 September 2012


Isu Tweet @NgehKooHam : Haram Sokong Parti Dap Yang Hina Islam - Mufti Perak Tan Sri Harussani

Posted: 19 Sep 2012 09:40 PM PDT


gambar keratan akhbar oleh Panglima


Kerana pulut santan binasa . . . .Mufti Negeri Perak secara terbuka mengingatkan umat lslam yang ingin mengundi atau menyokong pemimpin  atau wakil-wakil rakyat supaya berhati-hati. Dalam konteks terdapat mereka yang menghina agama dan Rasullullah, beliau menegaskan bahawa umat lslam tidak boleh membiarkan Nabi Muhammad SAW ataupun agama Islam dihina.

Bahkan kata Tan Sri Harussani Haji Zakaria  haram hukumnya bagi umat Islam yang  mengundi atau menyokong wakil rakyat yang menghina nabi Muhammad SAW dan agama Islam dalam pilihanraya.


Baca lagi di sini http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/haram-undi-wakil-rakyat-hina-rasullullah-mufti-perak.html

PM @NajibRazak Lancar Buku Dalami Maksud 1Malaysia Daripada Pelbagai Perspektif

Posted: 19 Sep 2012 08:00 PM PDT


sumber :  http://www.umno-online.my/

Gambar Bernama

PUTRAJAYA, 19 Sept – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Rabu melancarkan tiga buku yang membicarakan soal 1Malaysia daripada pelbagai perspektif dengan lebih mendalam.

Tiga buku itu ialah 'Menjana Negara Sejahtera dan Bahagia Menjelang 2020′ yang dihasilkan oleh Datuk Sahlan Ismail; 'Kreativiti dan Inovasi Penjanaan Peradaban Gemilang' hasil karya Mohd Yusof Othman dan 'Budaya Ilmu dan Gagasan 1Malaysia' oleh Prof Wan Mohd Nor Wan Daud.

Najib berkata selepas Gagasan 1Malaysia diilhamkan beliau kira-kira tiga tahun lalu, fasa berikutnya adalah untuk menyatukan semua idea bagi merumuskan maksud bagi maksud, tafsiran, asas, serta prinsip-prinsip yang didasari oleh gagasan berkenaan.

Katanya beliau menganggap sumbangan para ilmuan menerusi penulisan masing-masing dalam buku-buku itu, sebagai satu usaha memberi tafsiran kepada Gagasan 1Malaysia secara lebih intelekual dan mendalam.


"Melalui usaha sebegini, maka gagasan itu akan lebih mudah dihayati, di samping dapat mengelak daripada timbulnya tafsiran-tafsiran yang bertentangan dengan tujuan konsep gagasan itu dibangunkan," katanya semasa berucap pada majlis pelancaran buku itu di Aras Tiga, Pejabat Perdana Menteri di sini.

Antara artikel yang terkandung dalam buku-buku itu ialah 'Gagasan 1Malaysia Dari Perspektif Islam' oleh Datuk Dr Ismail Ibrahim, 'Perpaduan Teras Pembinaan Sebuah Negara Maju' oleh Prof Madya Mohd Ridhuan Tee Abdulah, serta '1Malaysia Konsep Wasatiyah dan Keadilan Sosial' oleh Datuk Seri Dr Abdullah Mohd Zain.

Turut menyumbang karya dalam naskhah-naskhah itu ialah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim yang menulis artikel bertajuk 'Nilai-nilai Murni Dalam Gagasan 1Malaysia' dan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang menulis artikel bertajuk 'Keamanan dan Keselamatan Kearah Pembentukan Negara Maju'.

Sahlan ketika ditemui berkata buku itu dihasilkan sebagai bahan bacaan asas bagi memudahkan orang ramai memahami Gagasan 1Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri.

Katanya pelbagai artikel yang terkandung dalam buku-buku itu menerangkan dengan lebih terperinci konsep gagasan 1Malaysia dalam pelbagai perspektif.

Sementara itu Wan Mohd Nor pula berkata hasil karya beliau yang turut diterjemahkan ke bahasa Inggeris, Mandarin dan Turki, kini dalam proses untuk diterjemah ke bahasa Tamil dan Arab pula.

Difahamkan buku-buku itu akan diedar oleh Biro Tatanegara kepada peserta seminar-seminar anjurannya yang terdiri daripada kalangan para intelektual, pegawai-pegawai kerajaan, golongan belia dan sebagainya, sebagai teks bagi memudahkan mereka memahami konsep Gagasan 1Malaysia dengan lebih mendalam.

Acara pelancaran buku-buku itu kemudiannya disusuli dengan majlis makan tengah hari Perdana Menteri bersama dengan kumpulan Focus Group Sosial di bilik jamuan.





http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0920&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

http://www.sinarharian.com.my/nasional/pm-lancar-buku-dalami-maksud-1malaysia-daripada-pelbagai-perspektif-1.86622

Versi Arab : Nabi Dihina Bila Tidak Dimulia Umatnya - Majalah Tasauf Islam Mesir

Posted: 19 Sep 2012 06:30 PM PDT

رب ضاره نافعه
مجلة التصوف الإسلامى
مارس 2006

" وهنالك أبتلى المؤمنون وزلزلوا زلزالاً شديداً "

بفرحة الداخلين من عباد الله فى رحمة الله ,الواثقين من نصر الله, المعتصمين بحبل الله, ويومئذ يفرح المؤمنون بنصر الله . .
إلتقيت بسماحة الإمام, وبعد تفضله ومن معه برد السلام,إستأذنت فى بداية الحوار, وكنت كعادتى عجولاً ملولاً, وقد خيل إلى أن الحوار هذه المره سوف يطول ويطول . .  فقلت : يا سيدى من أين أبدأ ؟ وماذا أقول ؟
قال سماحته : إبدأ من حيث شئت ,وقل ما تريد أن تقول .
قلت : الأحداث كثيره, فمن زلزال, إلى إنهيارات أرضيه, إلى مجاعات, إلى إنفلونزا الطيور, إلى كاريكاتيرات, إلى حماس, إلى نووى إيران, إلى لبنان وعوده إلى الكوارث الطبيعيه والصناعيه ( وإنا لا ندرى أشر أريد بمن فى الأرض أم أراد بهم ربهم رشداً )  ألست 
محقاً فيما أقول من أين أبدأ ؟


قال سماحته : لا, لست محقاً, فليست كل أمورنا على درجة واحدة من الأهميه, وبالتالى يسهل عليك تحديد أولوياتك حسب الأهميه
 والحساسيه .

قلت : ليس عندى ولا عند أى أحد من المسلمين أهم من سيدنا رسول الله صلى الله عليه وسلّم, ولذلك أقول لماذا كل هذه الكراهيه لمنقذ البشريه, وما الذى أدى إلى تجرؤ هؤلاء المجرمين على سيدنا رسول الله صلى الله عليه وسلّم .
قال سماحته :
          " إذا أنت لم تعرف لنفسك حقها
                                      هواناً بها كانت على الناس أهون "


وكذلك إذا نحن لم نعرف لنبينا حقه, من التعظيم والتوقير والإحترام, فإن ذلك يهون أمر النبى لدى الغير .
قلت : أرجو الإيضاح والتبسيط, والقول المباشر جداً

قال سماحته : لو أن المسلمين إلتزموا الأدب مع سيدنا رسول الله صلى الله عليه وسلّم وآل بيته, وتناولوا سيرتهم بما يليق بهم من الإحترام والتكريم اللائقين بهم, لما تجرأ أحد من غير المسلمين على سيد العالمين , فالأولى ثم الأولى أن يتفق المسلمون على أن رسول الله صلى الله عليه وسلّم له ذات معتبره , لا تتساوى مع ذواتنا ومهما بلغنا من الرفعه والعلو, فرسول الله فوق كل ذلك العلو والسمو, ولا يقول قائل إن فى ذلك شبهة من الغلو , ولكن عندما يختلف مسلمان على أن السياده واجبه لرسول الله صلى الله عليه وسلّم, فإن ذلك سيكون مدخلاً للآخرين, الذين يحتجون بكلام المسلمين الذين يقولون إن الرسول بشرعادى, ليس له فوق ذلك درجه, وأنه مات وإنتهى أمره وإنه لا سياده له, ولا أفضليه فماذا ننتظر من الآخرين ؟ . لقد تطاول بعض المسلمين فنزعوا الخطوط الحمراء , وأزالوا قداسة رسولهم , ظانين أن تعظيم رسول الله يؤدى إلى عبادته من دون الله, وكأنهم يخافون على الناس من رسول الله, ولا يخافون على رسول الله من الناس,مع العلم أن رسول الكريم , لا خوف عليه لأنه الأولى بالحفظ من الأولياء الذين قال الله عنهم ( ألا إن أولياء الله لا خوف عليهم ولا هم يحزنون ) والله تعالى قد عصم نبيه من الناس فقال ( والله يعصمك من الناس ) وإذا استهزأ بعضهم بحضرته الشريفه, فقد حصل له ذلك سابقاً , بل لقد أستهزىء بالرسل من قبله وقد كفاه الله ذلك بقوله ( إنا كفيناك المستهزئين ) ونحن يا بنى بين شقي الرحى,فإما أن نسكت, وإما أن نرد , فإذا سكتنا أدميت قلوبنا, وإذا قمنا بالرد, فأى رد نرد به فهل نهين أنبيائهم ورسالاتهم ورسلهم ؟ إن الرسول يمنعنا من ذلك, وديننا ينهانا عن ذلك, فنحن لسنا كالسفهاء المتطاولين, لأنهم ليسوا مثلنا يؤمنون بالله وملائكته وكتبه ورسله, 
ولا يفرقون بين أحد من رسله, قلت : ماذا نفعل إذن ؟


قال سماحته : أولاً هذا الأمر الذى حدث, وإن كان مراً, إلا أنه أظهر للعالم أن المسلمين وإن إختلفت مذاهبهم ولغاتهم وجنسياتهم فإنما
 يجمعهم حب نبيهم صلى الله عليه وسلّم, وقد رأينا الأقليات والأغلبيات فى جميع أرجاء المعموره تلهج قلوبهم وألسنتهم بحب رسول الله صلى الله عليه وسلّم, وأتمنى أن يكون المسلمون فى كل بقاع الأرض كعبه يحج إليها المستفسرون والسائلون عن ذلك الرجل, الذى يحبه كل هؤلاء الناس مع إختلاف لغاتهم, وألوانهم, فقد يرى الناس غرابة فى هذا الحب ويذهبون إلى المسلمين فيعرفهم المسلمون قواعد الإسلام الصحيحه, وإنى لا أستبعد ذلك, فإن الذى جمع الناس وقادتهم من السحره ليكذبوا سيدنا موسى كان فرعون جمعهم ليكذبوا رسول الله فإذا بهم يؤمنون به ويصدقونه , وإرتد كيد فرعون إلى نحره, والذى جمع الناس صبيحة الإسراء والمعراج ليكذبوا رسول الله كان أبو لهب , فإذا بهم يؤمنون به صلى الله عليه وسلّم ويصدقونه , ويتبعون النورالذى أنزل معه ويرتد كيد أبى لهب إلى نحره


وإذا أراد الله نشــر فضيـــــلة       طويت  أتاح لها لسان حسود
لولا إشتعال النار فيما جاورت             ما كان يُعرف عَرف عُرف العود



فرب ضاره نافعه, والله تعالى قادر قدره مطلقه  على أن ينفع عباده بما تعودوا منه ضراً, فالنفع والضر من الله لا من الأحداث .
والله من وراء القصد وهو يهدى السبيل


Point penting :

Manusia menghina Nabi bila ada di kalangan umat islam sendiri mengira baginda manusia biasa.

Walaupun pahit tetapi kerana kejadian ini umat Islam bersatu.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.








Facebooker Kang Nasir Terjah Minda Fanatik DAP

Posted: 19 Sep 2012 05:13 AM PDT


Untuk makluman Kang Nasir antara admin Facebooker 1Malaysia. Yang gigih berjuang demi kebenaran bukan kepartian.

Beberapa minit lalu Panglima membaca tulisan  beliau yang mempunyai bakat penulisan yang hebat kurniaan Allah. Atatus FB dengan isi berikut tentang komen menghina umat Islam yang bangkit mempertahankan Nabi Muhammad saw oleh Ngeh Koo Ham di twitter.





Saudara-saudara ku yg dirahmati Allah,
Assalamualaikum.w.w.

Masihkah ada yg mempertahankan kesucian DAP?

Ngeh mempersoalkan khairy itu saya tidak kisah.
Tetapi saya merasa teramat sedih bila terkenangkan beliau memperbodohkan saudara2 saya sebelum ini. Apakah tindakannya dgn mempergunakan saudara2 saya ditaiping bagi menghalang laluan DYMM Sultan hingga ada yg sanggup baring2 itu tidak dipersoalkannya sebagaimana dia mempersoalkannya sedemikian? "ADAKAH ORANG-ORANG ISLAM MEMBAZIR TERLALU BANYAK MASA DAN TENAGA TENTANG ISU INI?"
(ISU FILEM MENGHINA NABI SAW)
Perkongsian terdahulu terdapat pautan tentangnya.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522655511081785&l=89730cdefa


Mereka ibarat DAJJAL.
Yg memberi gula2 konon tidak mahukan apa2.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=503896986290971&l=d9376110a9
Yg menjanjikan kesenangan urusan dunia dgn kebajikannya,
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=405989252748412&l=04f17c2a08


Tidak perlu menunggu kehadiran dajal sebenar, sedangkan ini seumpama dajal pun terlalu ramai yg cuba mempertahankan keagungan kesuciannya.
Sedangkan, dajjal itu sendiri ada pada hati sesaorang yg tidak ikhlas kerana Allah.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455024737844863&l=ccf0339b5a

Dengarlah pesanan ilmuan ini.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=505992296081440&l=b906dde233

Saudara2 ku yg dirahmati Allah...
Adakah anda memang benar menyintai ISLAM?
Jika YA,
Berikut ini pesanan utk anda semua.

Kerana,
Agama Islam itu yg terbaik malah baik utk kebaikan semua.
Islam sepatutnya diamalkan dijadikan sebagai amalan bagi mencorak kehidupan utk kebaikan serta kejayaan dunia juga akhirat.

Islam bukanlah utk dipergunakan utk dijadikan perjuangan hingga meletakkan islam itu dalam kehinaan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=516080358405967&l=c97c1aabf2

Persoalan saya kpd saudara2 saya yg selama ini telah diperbodohkannya,
Masihkah kalian mahu mempertahankan kemuliaannya?
Atau kalian sememangnya ingin meletakkan mereka darjat yg tertinggi?

Jika Ya!!!!!!!!!
Tiada apa yg dapat saya katakan selain.
BISMILLAHI TAWAKKALTU ALALLAH WALAA HAULAA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAH.
"Ya Allah, tiada yang mendatangkan kebaikan melainkan Engkau, dan tiada yang menghilangkan keburukkan melainkan Engkau, tiada upaya melainkan dengan Allah S.W.T."
(Hadis Riwayat Tirmizi)

Aminn..

Kpd YgBhg Ustaz Mohd Kazim Elias Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah KamsahBahagian Dakwah, JAKIM Ustaz Zamihan Al-Ghari Ustaz Abu Syafiq Ustaz Dr. Ridhuan Tee Abdullah Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood Prof Dr Muhaya Prof. Madya Dr. Hj Abd Aziz Bin Hj Hanafi

Dgn ini, saya merayu & menyeru agar para ilmuan bangkit memperjuangkan kesucian kemuliaan islam yg telah dicemari oleh politik.
 — with Mohad Takrim and 47 others.

Indeks Jenayah Di Malaysia Menurun Ikut Fakta Sebenar - Ketua Polis Negara

Posted: 19 Sep 2012 05:00 AM PDT


Kes jenayah dijadikan modal politik pembangkang pada PRU 12. Jangan lupa kes kehilangan Sharlinie diulang siar di seluruh media pembangkang dan turut diikuti oleh setengah pro kerajaan. Tidak salah namun mesej tersirat telah diterima tanpa sedar oleh rakyat biasa yang mungkin tidak sedar kempen dijalankan bermaksud dua serampang bukan iklan kanak-kanak hilang semata.

Tidak mustahil ia akan berulang PRU 13. Apatah lagi dengan kekeringan isu untuk menjatuhkan PM maka ia akan dijadikan 'peluru' untuk 'menguburkan' Parti BN yang menerajui Kerajaan hari ini. 

Dengan transformasi YAB Perdana Menteri maka kadar jenayah telah dapat diturunkan seperti kadar yang disebutkan oleh Ketua Polis Negara di bawah. Malangnya akhbar suka mensensasikan kisah jenayah yang melariskan jualan akhbar mereka tanpa memikirkan ia membawa bersama persepsi negatif seolah negara tidak selamat didiami dan akibat kelemahan pentadbiran kerajaan.

Justeru perlu semua pihak bersikap adil dengan menghebahkan kejayaan Kerajaan mengatasi jenayah dan menceritakan dengan terperinci langkah yang telah diambil untuk memastikan keselamatan rakyat sentiasa diutamakan.

Jika tidak maka tidak ada guna segala kebajikan diberi sebelum ini kerana 'ketakutan' itu akan mendorong kepada tindakan luar kebiasaan yakni dengan mengundi Pakatan yang jelas gagal menunaikan janji dan tidak pula memiliki kejayaan membanggakan sejak menjadi Kerajaan.




Oleh Jamaluddin Muhammad
BANGKOK — Pilihan raya umum (PRU) akan datang dan persepsi orang ramai terhadap kadar jenayah di Malaysia merupakan dua topik yang lazim dibincangkan sejak sebulan lepas pada majlis-majlis rumah terbuka Hari Raya di tanah air.
Ramai cuba meramalkan bila PRU akan diadakan. Oktober, November atau Disember? Mungkin, pada Januari tahun depan, apabila penggal pentadbiran kerajaan sedia ada tamat pada Mac.
Apabila menyentuh mengenai kadar jenayah di Malaysia, secara umum persepsinya ialah ia berada pada tahap 'membimbangkan' — walaupun statistik polis dan laporan keamanan antarabangsa, menunjukkan sebaliknya.
Pada amnya, mereka berpendapat statistik itu tidak mencerminkan keadaan sebenar.
Menurut statistik polis, indeks jenayah menurun sebanyak 11.1 peratus dan jenayah jalanan pula berkurangan hampir 50 peratus sejak 2010, apabila Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) diperkenalkan.

Laporan Global Peace Index tahun lepas meletakkan Malaysia sebagai negara paling selamat di Asia Tenggara dan tempat ke-19 paling selamat di dunia.
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata, polis bukannya berada dalam keadaan enggan menerima hakikat itu apabila menyangkal persepsi orang ramai mengenai kadar jenayah di dalam negara.
"Ya, saya faham orang ramai mahukan keadaan yang lebih baik lagi, walaupun kadar jenayah telah berjaya diturunkan. Kami menerimanya sebagai satu cabaran," katanya semasa ditemu bual Bernama di sini.
Analisis polis, katanya mendapati orang ramai bimbang akan jenayah kerana mereka berkongsi banyak cerita mengenai jenayah dalam dunia IT pada masa ini.
"Sebenarnya, orang banyak bercakap mengenai jenayah, menggunakan jaringan media sosial mereka dan bukannya kerana terdapat banyak kes jenayah.
"Sebagai contoh, seorang yang menjadi mangsa jenayah akan bercerita mengenai pengalamannya menerusi SMS (khidmat pesanan ringkas), Facebook dan saluran media sosial yang lain. Jadi, orang ramai mempunyai persepsi banyak berlaku kes jenayah pada masa sekarang," katanya.
Bagaimanapun, kisah mereka berakhir di situ tanpa menjelaskan apa yang telah dilakukan polis untuk menyelesaikan kes itu, kata Ismail.
"Kisah kejayaan polis dalam menyelesaikan kes sering kali tidak diceritakan. Orang tidak memberitahu kisahnya apabila polis berjaya menyelesaikan masalah mereka.
"Fenomena itu (secara tidak langsung) membawa kepada kepercayaan bahawa Malaysia tidak lagi selamat," katanya.
Ismail berkata polis perlu mengubah pendekatan mereka dengan mendekati orang ramai, juga menerusi media sosial.
"Berita buruk tersebar dengan pantas. Kami juga perlu menyebarkan berita-berita baik dengan sepantas mungkin," katanya.
Ketua Polis Negara berkata beliau telah mengarahkan pegawainya untuk berhubung dengan mangsa-mangsa jenayah dengan kadar segera untuk menjelaskan mengenai tindakan yang telah dan akan diambil oleh pihak polis dalam menyelesaikan kes mereka.
Ismail berkata polis telah mengambil lebih 20 inisiatif termasuk mengadakan rondaan di jalan-jalan bersama-sama dengan anggota tentera, Jabatan Pertahanan Awam dan Rela pada 2010 dan tahun lepas, untuk mengurangkan kadar jenayah di dalam negara.
"Bagaimanapun, penjenayah telah menukar modus operandi mereka dan menumpukan kegiatan jenayah mereka kepada pecah rumah dan di pusat-pusat beli-belah, berikutan kejayaan polis membanteras jenayah jalanan.
"Trend (penjenayah) telah berubah kerana kejayaan kami di masa lepas. Sebenarnya, ia bukan mengenai kadar jenayah jalanan tidak betul tetapi aktiviti penjenayah yang telah berubah," katanya.– BERNAMA

The Unspinners

Posted: 19 Sep 2012 11:36 PM PDT

Belantan

Posted: 19 Sep 2012 11:34 PM PDT

Belantan


Kenapa BN perlu dipertahankan?

Posted: 19 Sep 2012 07:30 PM PDT



''Negara baru Malaysia sama seperti anak yang baru dilahirkan, kita tidak boleh membiarkan anak kita yang baru dilahirkan ini lemah dan dihinggapi penyakit. Ia mesti dipelihara dan dididik sama seperti tiap-tiap seorang daripada kita mendidik dan memelihara keluarga kita sendiri.

''Anak kecil ini tidak ternilai harganya. Ia muncul sebagai satu benda yang kita sama-sama pusakai dan sama-sama kita bergantung harapan. ''Kesejahteraannya bergantung kepada cara bagaimana ia dididik dan dipelihara supaya sentiasa sihat dan bertambah kuat dari masa ia masih kecil sehingga kepada masa meningkat umur dewasa. Oleh itu masa hadapannya bergantung kepada panduan daripada jagaan yang diberi oleh rakyat negeri ini sendiri.''

Ucapan ini disampaikan oleh Perdana Menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj di Perhimpunan Agung UMNO pada 6 september 1964, iaitu kira-kira setahun selepas Malaysia ditubuhkan.

Kini tanah air bersama Malaysia yang suatu ketika wujud di bumi Allah ini bernama Tanah Melayu, semakin berkembang maju dan pada Ahad lalu (16 September) kita menyambut ulang tahun ke-49 penubuhannya.

Dalam usia sedemikian Malaysia yang dipimpin oleh Perikatan dan kemudiannya ditukar nama kepada Barisan Nasional (BN) mencapai pelbagai kemajuan.

Sememangnya kejayaan yang dicapai oleh Malaysia bukan diperolehi dalam satu malam, kita menempuh pelbagai kesukaran, dugaan dan cubaan. Ia memandangkan bukan mudah untuk menguruskan sebuah negara yang mempunyai latar belakang kaum dan agama berbeza.

Tetapi BN yang bermula dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman hinggalah sekarang di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, berjaya memimpin Malaysia mencapai cita-citanya untuk menjadi sebuah negara contoh kepada negara-negara lain.

Kejayaan Malaysia itu sekali gus memenuhi impian Tunku Abdul Rahman yang pada 25 Ogos 1963 menyeru rakyat Malaysia agar bersama-sama berazam untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang boleh dibuat contoh teladan kepada seluruh dunia.

Namun begitu apa yang menjadi persoalan kepada kita, ialah apakah yang kita kecapi sekarang akan dapat dipertahankan? Apakah sanjungan dunia kepada kestabilan perpaduan rakyat negara ini akan berkekalan?.


Kita tidak harus lupakan bagaimana kelompok yang rakus mahukan kuasa politik melaungkan reformasi pada sekitar tahun 1999, mereka merasakan sudah tiba masanya BN digantikan.

Malahan sekarang, menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), laungan perubahan pula dijeritkan.

Persoalannya, apakah Malaysia sudah berada keadaan begitu buruk sehingga pemerintahan kerajaan di bawah BN mahu ditukarkan sewenang-wenangnya.

''BN baru memerintah 55 tahun, kalau kita lihat kepada sejarah dunia, terdapat negara-negara yang beratus-ratus tahun hendak mencapai negara maju dan berjaya. Oleh itu kita tidak harus mudah terpengaruh dengan laungan pembangkang yang mahukan perubahan demi kepentingan politik mereka,'' kata Naib Ketua UMNO Bahagian Alor Star, Datuk Yusof Ismail.

Sebagai seorang yang menjadi ahli perniagaan berjaya melalui USIMA Sdn. Bhd., Mohd. Yusof tidak mahu apa yang dikecapi oleh rakyat Malaysia sekarang tergugat hanya semata-mata termakan dengan janji dan hasutan pembangkang.

''Cuba fikirkan sejak merdeka dahulu, BN melalui gabungan tiga parti iaitu UMNO, MCA dan MIC telah berjaya membangunkan negara ini, ia semakin rancak apabila parti-parti di Sabah dan Sarawak bergabung dalam BN.

''Pelbagai dasar kita rancang dan laksanakan sehingga semua kaum mendapat manfaat, tiada siapa dipinggirkan, sebab itu kita harus pertahan BN bukannya 100 tahun lagi tetapi 500 tahun lagi kerana parti itu sahaja mampu membela nasib rakyat negara ini,'' katanya dalam pertemuan dengan penulis di Kuala Lumpur, minggu lalu.

Atas sebab itulah dalam berhadapan pilihan raya umum akan datang, rakyat harus bersama-sama bertanggungjawab bagi mempertahankan apa yang kita kecapi sekarang.


Pakatan pembangkang memang mahukan kuasa politik sebab itulah biar pun berbeza ideologi politik mereka sedia bergabung dalam satu kerjasama. Namun kerjasama mereka hanya berteras hasrat untuk menumbangkan BN dan menguasai Putrajaya tetapi soalnya mampukah mereka mentadbir seperti mana dilakukan oleh BN selama ini?

Mereka tidak ada perancangan, apa yang mereka lakukan sekadar menjadi 'saudagar mimpi dan pemborong janji'. Mereka hanya tahu menyalahkan BN seolah-olah mereka pilihan terbaik untuk memimpin negara.

Kita tidak menafikan dalam pentadbirannya, BN juga ada kelemahan tetapi ia tidak sampai kepada menghumban rakyat dan negara ini dalam lembah kesengsaraan dan kekacauan.

Segala permasalahan rakyat sentiasa menjadi keutamaan BN sebab itulah dari semasa ke semasa biar pun bertukar kepimpinan tradisi membela rakyat yang dipelopori oleh parti itu tidak pernah ditinggalkan.

BN sentiasa prihatin dengan nasib rakyat sebab itulah jika ada sebarang kekurangan atau kelemahan, kepimpinan parti itu akan memerah otak untuk mengatasinya.

Justeru, janganlah kita mudah menggadaikan masa depan negara hanya kerana taksub dan ghairah kepada slogan perubahan dan reformasi serta janji kononnya pembangkang boleh memerintah lebih baik daripada BN.

Percayalah, untuk membentuk, membangun dan menstabilkan sebuah negara yang berbilang kaum seperti Malaysia bukan mudah.

''Kita sekarang menjadi contoh kerana tidak ada satu pun negara di dunia seperti Malaysia yang mana pemimpin utamanya orang Islam dan dibantu oleh bukan Islam membangunkan negara ini sampai ke tahap sekarang.

''Tetapi pembangkang mahu merosakkan semua ini semata-mata kerana kemaruk kuasa,'' kata Ahli Dewan Negara Senator Ezam Mohd. Noor dalam ceramahnya di Gombak, Kuala Lumpur baru-baru ini.


Sebab itulah dalam keadaan negara berhadapan dengan mainan politik pembangkang sehingga mereka hampir berjaya menumbangkan BN dalam pilihan raya umum lalu, rakyat perlu menarik nafas lega apabila, Perdana Menteri muncul dengan gagasan 1Malaysia dengan slogan 'Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan.'

Gagasan ini bukan slogan politik tetapi bagi meniupkan semangat kepada rakyat untuk bertaut di bawah satu payung dengan mengutamakan kesejahteraan masa depan negara.

Rakyat perlu diperingatkan selama 55 tahun merdeka, mereka hidup dalam aman damai kerana berpegang teguh kepada semangat toleransi dan muhibah serta kebijaksanaan BN memerintah.

Justeru kenapa perlu semua itu mahu dikorbankan hanya kerana ingin memenuhi tuntutan politik sesetengah puak yang kemaruk kuasa? Fikirkanlah!

Oleh : ZULKIFLEE BAKAR

Suara Politik
Taminsari

Majalah Perancis pula siar kartun Nabi, Islam tambah marah?

Posted: 19 Sep 2012 07:32 AM PDT


Umat Islam Indonesia melaungkan slogan ketika mengadakan protes di luar Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Jakarta, Indonesia, hari ini.

Sementara protes berhubung filem Innocense of Muslims masuk minggu kedua, sebuah majalah satira Perancis, Charlie Hebdo pula menerbitkan karikatur Nabi Muhammad SAW hari ini sehingga membawa kepada kritikan pihak berkuasa negara itu dan menambah kemarahan umat Islam.

Perkembangan itu menyebabkan polis rusuhan terpaksa dikerah untuk melindungi pejabat majalah tersebut.

Muka depan majalah terbabit yang menunjukkan Yahudi Ortodoks menolak serban seorang individu yang digambarkan sebagai Nabi Muhammad, malah beberapa gambar didalam majalah tersebut turut diletakkan termasuk gambar bogel.

Editor majalah itu berkata pihaknya "akan mengejutkan" mereka yang mahu dikejutkan.

Majalah tersebut dikeluarkan ketika bantahan yang meruncing terhadap filem anti - Islam tersebar di internet. Menteri Luar Perancis, Laurent Fabius mengutuk keputusan Charlie Hebdo yang bersifat provokatif dan telah mengarahkan untuk meningkatkan kawalan keselamatan di pejabat diplomatik di negara-negara Islam.

Editor majalah tersebut, pada asalnya seorang kartunis yang menggunakan nama Charb, nafi melakukan provokasi terhadap perkara tersebut.

"Ia adalah satu kebebasan akhbar, adakah ia satu provokasi?" katanya.

"Saya tidak menyuruh masyarakat Islam untuk membaca Charlie Hebdo, seperti mana saya tidak akan pergi ke masjid untuk mendengar khutbah, mendengar perkara yang saya sendiri tidak percaya," katanya.

Seorang imam besar masjid di Paris, Dalil Boubakeur menyeru empat juta umat Islam di Perancis agar bertenang.

"Ia adalah satu kekeliruan, kesedihan dan kebimbangan yang telah saya lalui, di mana ia menambah lagi kemarahan umat Islam yang berlaku sekarang di seluruh negara Islam," kata beliau.

"Saya merayu kepada mereka agar untuk tidak mencurah minyak dalam api yang sedang marak," katanya.

Majlis Islam Perancis turut memohon umat Islam agar bertenang.

Suara Politik
Taminsari

Benarkah Brother Anwar pilih tinggal dalam buangan di Amerika?

Posted: 19 Sep 2012 02:15 AM PDT



Benarkah apa yang saya dengar ni? Yang memberitahu saya pun bukan calang-calang orang. Siap dengan pelan rancangan dan sebagainya. Ia mengenai kisah, siapa lagi, jika bukan Brother Anwar bin Ibrahim kita.

Menurut rancangan itu dia akan meninggalkan negara ini dan hidup dalam buangan di sebuah negara. Orang putih kata hidup dalam exile. Segala persiapan, menurut al-kisah itu sudah siap sedia. Tapi exile yang dimaksudkan bukan dia dibuang negeri oleh sang penguasa, tapi memilih untuk tinggalkan negara secara sukarela.

Negara yang akan didiaminya tidak lain dan tidak bukan ialah negara Uncle Sam iaitu Amerika Syarikat. Bandar raya yang dipilih ialah New York. Beliau dikatakan sudah pun memiliki rumah di situ.

Benarkah Brother Anwar? Mengapa sudah tidak tahan lagikah tinggal di Malaysia? Menurut maklumat itu, segala berita mengenai sokongan yang diperolehnya daripada kumpulan Yahudi antarabangsa, dan kritikan yang dihadapinya di Malaysia, telah menaruh simpati yang amat sangat di kalangan pelobi-pelobi Yahudi di Amerika Syarikat.

Kononnya, lagi banyak Anwar kena hentam di Malaysia di atas pembabitannya dengan kumpulan Yahudi itu, lagi banyak simpati yang akan diperolehnya daripada puak-puak pelobi Yahudi di negara itu.

Anwar, mungkin merasakan lebih senang tinggal di luar negara, dan melancarkan 'serangan politik' ke atas Malaysia dari sana. Banyak juga pemimpin antarabangsa (seperti dan setaraf Anwar) yang akhirnya tinggal dalam buangan di luar negara, serta melancarkan serangan balas ke atas negara mereka sendiri dari negara buangan itu.

Ada yang berjaya pulang semula ke negara asal sebagai Presiden atau PM, ada yang mati dibunuh separuh jalan dan ada yang terus tinggal sampai habis hayat di negara buangan itu.

Cerita mengenai Anwar ini bukan mustahil boleh berlaku. Persoalannya bila? Mungkin juga sebelum pilihan raya umum ini atau selepas itu, kita tidak tahulah. Tapi menurut kisah itu, perancangan telah diatur rapi.

Benarkah juga Anwar kini dikatakan tidak lagi mendapat sambutan di kawasan pilihan rayanya sendiri di Permatang Pauh? Benarkah ada satu insiden baru-baru ini Anwar dikatakan naik berang dengan menumbuk meja di depan jentera kempennya kerana sambutan yang diterima dalam satu ceramah di situ sungguh mengecewakan sekali?

Benarkah Anwar tidak lagi selesa untuk bertanding di Permatang Pauh dan mencari satu atau dua kawasan yang lebih selamat dalam PRU-13 ini? Antara kawasan-kawasan yang disebut-sebut ialah Batu Kawan atau Nibong Tebal?

Benarkah puterinya, Nurul Izzah juga akan meninggalkan Lembah Pantai? Para penasihat PKR dikatakan menasihati Nurul supaya meninggalkan kawasan itu. Penasihat Nurul sendiri telah melabelkan Menteri Wilayah Persekutuan, Raja Nong Chik dengan jolokan Menteri Lembah Pantai, dan oleh itu lebih baik Nurul angkat kaki sahaja.

Nurul dikatakan akan balik bertanding di Permatang Pauh, mengambil alih tempat bapanya?

Benarkah juga ada cadangan supaya sekiranya Anwar bertanding sekali pun, calon yang paling layak dan sesuai untuk melawannya ialah Ketua Pemuda UMNO yang cukup versatil iaitu Khairy Jamaluddin (KJ)? Bagi saya itu juga satu cadangan yang baik kerana ia akan memperlihatkan pertandingan buku bertemu ruas.

Berbalik kepada rancangan besar Anwar untuk hidup dalam buangan, menurut al-kisah itu, Anwar akan ditemani oleh isterinya Wan Azizah Wan Ismail. Anak lelaki mereka, dalam pada itu, kini sudah pun tinggal di Washington D.C menemani isterinya yang bekerja di sebuah bank Amerika di situ.

Jika begitulah al-kisahnya, maka lebih baik Anwar berada di sana sahaja. Sebelum ini semasa kes Saiful Bukhari sedang berlangsung, kedengaran juga Anwar akan meninggalkan Malaysia dan tinggal di negara luar. Tapi kisah itu hanya tinggal kisah kosong sehingga kini.

Kali ini mungkin betul kot? Berdasarkan cerita itu nampaknya memang ada pergerakan ke arah itu. Maka kononnya juga Anwar dikatakan mempunyai sejumlah wang yang mencukupi untuk tinggal di Amerika Syarikat, selama mana yang beliau mahu.

Benarkah juga akan berlaku sesuatu yang besar di Malaysia sebelum Anwar berangkat?

Jika semua ini tidak benar, anggaplah sahaja ia satu lagi gosip politik yang perlu kita renungkan. Lagi pun, Malaysia kan sebuah negara yang asyik bercakap politik 24/7 – 24 jam 7 hari seminggu!

Oleh : Zaini Hassan UMO

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 19 Sep 2012 11:27 PM PDT

sekupangdua


MAKIN KUAT MEROYAN NIZA, DEMI BERHARAP JADI MB LAGI... TAK KAN BERANI TEGUR NGEH!

Posted: 19 Sep 2012 04:22 AM PDT

NIZAR MENTERI BESAR?  KESIAN MEROYAN NIE

DEMI BERHARAP MENJADI MENTERI BESAR LAGI... LU ORANG JANGAN MIMPI NIZAR DAN PAS JADI JANTAN BANGKIT DAN MEMBERI AMARAN TERHADAP NGEH YANG BEGITU BIADAP DAN HARAM JADAH TERHADAP SENSITIF UMAT ISLAM TERUTAMA DI MALAYSIA DALAM KENYATAAN DI LAMAN TWEETERNYA

Terbukti si Niza nie masih teringin dan berharap jadi MB sebagaimana sebelum nie singanger yang bagi green light jadi boneka. paling kelakor sampai sanggup letak dan suka di gelar MENTERI BESAR DALAM BANNER seperti diatas bila aluan dari Muhamad Arafat yang jugak dikhaborkan tengah mengigini kerusi DUN Ulu Kinta diatas tiket PKR. 

Pecah perot dan kesian pun ada bila teman dapat cerita ini dari blog daengsedili yang membongkar keinginan menjadi Menteri Besar bila dia sanggup tanpa muka tak malu dan suka bila sigelar sebagai Menteri Besar dalam Banner di persimpangan ke taman perpaduan ulu kinta

MEROYAN NI DAH MAKIN KRITIKAL SEHINGGA TIDAK DAPAT DISEMBUNYIKAN HAJATNYA YANG MASIH MENARUH HARAPAN SUPAYA NGANGEH DAPAT MEMBERINYA PELUANG SEKALI LAGI SEBAGAI MENTERI BESAR, INI TERBUKTI BILA SEPERTI GAMBAR DIATAS BILA MEROYAN NIE TAK SEGAN SILU DENGAN TERPAMPANG  PERKATAAN MENTERI BESAR DAN MUKA SIMEROYAN NIE YANG TERSENGIH MACAM KERANG BUSUK... ADA CITA-CITA DAN MASIH BERHARAP DAPAT JASI MB SEKALI LAGI

MAKA TAK HERAN LER NIZA DAN PAS SANGGUP JADI BAPOK YANG HANYA BOLEH 
ANGGUK APA SAJA YANG NGEH BUAT SEKALIPUN MENGHINA ISLAM, NABI MUHAMAD DAN UMAT ISLAM DENGAN SIKAP KURANG AJAR DAN BIADAP MEMPERLEKEHKAN TINDAKAN UMAT ISLAM YANG MARAH DAN PROTES PENGHINAAN KAFIR HARBIK DAN YAHUDI MENGHINA ISLAM KEPADA FILEM INNOCENCE OF MUSLIM ANG DIHASILKAN OLEH YAHUDI SAM BACILE.

DEMI MENARUH HARAP DAN DAPAT JADI  MENTERI BESAR LAGI DENGAN IHSAN BOG BOSS NGANGER YANG SEBELUM INI SEMPAT JADI BONEKA... TAK KAN BERANI DIA DAN PAS BANGKIT BERTEGAS DAN MEMBERI AMARAN KEPADA NGEH YANG BEGITU BIADAP TERHADAP SENSITIF UMAT ISLAM? PAKAT HILANG DARAH LER MUKA PUCAT LESI LER SIMEROYAN NIE 

JADI JANGAN BERLAGAK HERO DAN KONONNYA PERJUANGKAN ISLAM SERTA NAK WUJUDKAN HUDUD BILA DALAM MASA YANG SAMA DENGAN PENGHINAAN INI PUN  KETOR SAMPAI BASAH SELUOR DIBUATNYA.

JADI DAH BOLEH POTONG BUANG BAGI ANJING MAKAN LAGI BAIK, PAKAT PEGI MENIAGA KAT KAMPUNG JAWA PUN ADA BAIKNYA,  JADI JANGAN NAK TUNJUK HERO NAK MENEGAKAN ISLAM SEDANGKAN BILA DIHINA MACAM NIE PUN TERUS JADI TIKUS MONDOK MENYOROK BELAKANG LEMARI...

JIKA SAMPAI SUDAH DIA TAK BERANI TEGUR PENGHINAAN INI MALAH SEPATUTNYA DENGAN TEGAS BERI AMARAN SUPAYA TIDAK MEMPERKECILKAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA ATAU SATU DUNIA YANG BANGKIT MENENTANG PENGHINAAN INI MAKA MEMANG TERBUKTI LAH...

NIZAR DAN PAS SEBENARNYA HANYA LAYAK SEBAGAI PENCACAI ...  KESIAN MAKIN MEROYAN DAN BERTAMBAH KRONIK SILAMBEI NIE, DAHBOLEH LER POTONG BUANG KASI ANJING MAKAN 

AZLI SHUKRI

Posted: 19 Sep 2012 11:15 PM PDT

AZLI SHUKRI


So, Apakah Hukumnya Orang Islam Mengundi Ngeh di Parlimen Beruas?

Posted: 19 Sep 2012 10:58 PM PDT

ALOR SETAR 19 Sept. - Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham tidak mencerminkan ciri-ciri seorang pemimpin apabila mempersoalkan tindakan umat Islam membantah filem Innocence of Muslims. Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang kesal dengan persoalan yang dilontarkan itu berkata, sebagai seorang pemimpin, Ahli Parlimen Beruas berkenaan sepatutnya memahami sensitiviti umat Islam. "Tidak wajar (persoalan) dikeluarkan kerana beliau berada dalam masyarakat Islam. Sebagai sebuah parti politik dan memimpin sebuah pakatan, beliau sepatutnya memahami tentang sensiviti umat Islam. "Ini adalah masalah berhubung kait dengan akidah dan kepercayaan umat Islam," tegasnya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 Sep 2012 11:02 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Hasan Ali Kata Ngeh Koo Ham Bodoh Peringkat Tertinggi...

Posted: 19 Sep 2012 10:00 PM PDT

KENYATAAN YB DATO' DR HASAN ALI MENGENAI TWEET YB NGEH KOO HAM

Saya terpanggil untuk memberi sedikit ulasan terhadap tweet yang dilakukan oleh YB Ngeh Koo Ham semalam yang menyifatkan umat Islam seolah-olah membuang masa dan tenaga apabila mengadakan perhimpunan besar-besaran Jumaat ini untuk membantah penghinaan Sam Bacile ke atas agama Islam melalui filem Innocence of Muslims. 

Saya merasakan kenyataan tersebut menggambarkan kejahilan peringkat darjah tertinggi beliau tentang Islam walaupun DAP sudah berkawan dengan Parti Islam Se-Malaysia PAS buat sekian lamanya. 

Kenyataan sedemikian sudah tentu menyinggung perasaan dan menghiris jiwa keIslaman masyarakat Islam dalam konteks mempertahankan aqidah sehingga sanggup menginfaqkan nyawa untuk mempertahankan kesucian agama mereka. Perasaan sedemikian terbayang dalam demontrasi yang diadakan dikebanyakkan negara Islam dan seperti yang diketahui, ramai menjadi korban akibat daripada manifestasi keimanan yang dipaparkan oleh mereka. 

Kenyataan pemimpin DAP Perak itu bagi saya seolah-olah mencabar maruah dan tingkat kesabaran masyarakat Islam di negara ini. Tak cukup dengan kenyataan Karpal Singh yang berterusan bersifat menghina Islam, rupa-rupanya ramai lagi pemimpin-pemimpin DAP yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam. 

Saya merasakan YB Ngeh yang dianggap senior dan sudah begitu lama bergiat dalam politik seharusnya dapat membaca reaksi masyarakat Islam. Saya bimbang kenyataan-kenyataan seperti ini boleh menimbulkan kemarahan dan seterusnya tindakan yang tidak boleh dijangkakan yang mungkin di ambil oleh masyarakat Islam yang terasa begitu di hina oleh orang-orang bukan Islam yang selama ini mereka hormati.

Saya ingin melihat pemimpin-pemimpin PAS tampil kehadapan terutamanya mereka yang saya labelkan sebagai parasit untuk menyatakan pendirian mereka sekurang-kurangnya mengeluarkan kenyataan yang boleh melegakan ahli dan penyokong PAS. Tetapi saya tidak terperanjat kalau mereka menyepi diri membisu tanpa bahasa seperti yang biasa berlaku sebelum ini.

YB DATO DR HASAN ALI
Presiden JATI
ADUN Gombak Setia
19 September 2012

Inikah Rupa Pemimpin Yang Rasulullah Suruh Sokong Jadi PM Malaysia...???

Posted: 19 Sep 2012 07:00 PM PDT




"Musyridul Am Ikhwanul Muslimin bermimpi berjumpa dengan Rasulullah SAW, di mana, Rasulullah menyeru rakyat Malaysia menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia" lebih kurang begitulah kata-kata khatib tersebut.

Kahhh...kahhh...kahhh... ko bio betul yeop.... takkan kaki jantan, kaki betina, kaki lubang kunyit macam ni Rasullullah suruh kita sokong untuk jadi perdana menteri malaysia...

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Sep 2012 09:28 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Kegiatan SUARAM Mirip Gerakan Komunis

Posted: 19 Sep 2012 07:53 PM PDT


10 Sebab Mengapa Pro M Digelar Pro Pembangkang

Posted: 19 Sep 2012 02:36 AM PDT


1) Pro M memang didalangi oleh parti politik luar seperti DAP, PKR dan PAS. Buktinya dalam banyak kempen dan demo yang diadakan oleh parti parti pembangkang tersebut, maka anggota Pro M akan turut serta. Contohnya dalam demonstrasi BERSIH 3 dan demo PTPTN. 

2) Sikap Pro M bukanlah mencerminkan wajah mahasiswa yang sebenar. Mereka tidak layak menggunakan nama mahasiswa dan mendakwa mereka mewakili mahasiswa kerana perbuatan dan tingkah laku mereka. Pro M telah mengusung mayat dalam pilihan raya kampus pada Januari 2011 di UM (dalam gambar atas), kononnya demokrasi sudah mati di kampus. 

3) Hakikatnya, bila demokrasi itu telah memenangkan pihak mereka dalam Majlis Perwakilan Pelajar di UM, UIA dan UKM, apakah sumbangan yang telah diberikan oleh mereka kepada pengundi dan mahasiswa? Tiada program atau impak yang besar dipulangkan balik kepada mahasiswa melainkan hanya demonstrasi dan bantahan politik semata-mata. Mahasiswa dapat baucer buku pun mereka pertikaikan dan memfitnah pula pihak yang memberinya (baca sini).

4) Majoriti anggota dan kepimpinan Pro M adalah kalangan pelajar yang gagal dan menghadapi masalah dalam akademik. Lihat sahaja kepada Shazni Munir, seorang pelajar UM yang dibuang daripada universiti kerana gagal belajar. Begitu juga dengan Tan Tiong Yih dan Yeong Lee Kee yang digantung semester dan didenda RM200 kerana menipu sijil cuti sakit bagi mengelak mereka menghadiri kursus persiapan calon pemilihan majlis perwakilan pelajar di Universiti Malaya pada Januari 2011. Penipu layak dianggap sebagai mewakili mahasiswa?


Mula mula dahulu turunkan gambar Dato Seri Najib di PWTC, kemudian arak gambar Dato Seri dengan cara ritual agama lain di Dataran Merdeka dan kini ada yang tunjuk punggung pada gambar Dato Seri Najib. Apakah ajaran ini bermula dari mereka yang di atas?

5) Mahasiswa perlu rasional dalam memilih kepimpinan kampus, apakah mahasiswa ingin memilih calon calon mahasiswa Pro M (pro pembangkang) yang melakukan sikap sikap sebegini :

5.1) Tidur di atas jalan pada jam 2 pagi untuk serah memorandum.

5.2) Panjat pagar universiti semata-mata untuk serah memorandum.

5.3) Rempuh secara ganas cermin kaca klinik untuk mendapatkan ubat. 

5.4) Lelaki dan perempuan tidur dalam satu khemah di Dataran Merdeka untuk tuntut hapus PTPTN.

5.5) Rempuh pintu pejabat HEP di UPM dan UM hingga pecah dan mencederakan dua orang pegawal keselamatan. 

5.6) Membuat ritual yang bertentangan dengan agama terhadap gambar Perdana Menteri dan Menteri Pengajian Tinggi dalam demo mansuh PTPTN. 

5.7) Menggelarkan polis sebagai "anjing" dalam Twitter (baca sini) serta ugut bunuh polis (baca sini).

5.8) Menghina Sultan Johor dalam Twitter (baca sini).

5.9) Bersikap tidak peduli bila Jalur Gemilang dihina dan cuba digantikan dengan bendera republik yang baru (baca sini).

5.10) Berlakon cedera dan hampir hampir mati untuk menarik simpati daripada rakyat. Kemudian mengajak rakyat menuduh pihak lain sebagai jahat (baca sini).

 

Tarikh Pilihan Raya Kampus di 20 IPTA Malaysia

Posted: 18 Sep 2012 10:20 PM PDT


PISAU.NET

Posted: 19 Sep 2012 09:22 PM PDT

PISAU.NET


Kenapa Mufti Ukraine Tak Puji PAS?

Posted: 19 Sep 2012 08:55 PM PDT

Apa sumbangan PAS untuk umat Islam di Malaysia?Bukankah Kelantan selama lebih 20 tahun dipimpin seorang yang kononnya ulama?Apa yang boleh diambil contoh oleh umat Islam seluruh dunia mengenai pemerintahan PAS Kelantan?
Kenapa pula kerajaan Umno BN sering kali mendapat pujian umat Islam dari seluruh dunia?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom bersalaman dengan Syeikh Akhmed Tamim ketika menerima kunjungan Mufti Ukraine itu di pejabatnya di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). -fotoBERNAMA

PUTRAJAYA: Delegasi Ukraine yang diketuai Muftinya Syeikh Akhmed Tamim mengakui teruja melihat perkembangan Islam di negara ini dan berharap dapat menimba pengalaman Malaysia bagi menguruskan hal ehwal Islam di negara mereka.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata perkara tersebut diluahkan Syeikh Akhmed pada pertemuan mereka.

"Ukraine melihat Malaysia berpotensi membantu mereka mentadbir bidang keagamaan di negara itu berdasarkan pentadbiran yang kita lakukan di Malaysia," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan Mufti Ukraine berkenaan, di sini, Rabu.

Jamil Khir berkata delegasi Ukraine juga kagum dengan keupayaan Lembaga Tabung Haji menguruskan jemaah haji Malaysia, sedangkan mereka sukar untuk memenuhi kuota 4,000 yang diperuntukkan kepada negara itu pada setiap musim.

Mereka juga mengakui Tabung Haji agensi pengurusan jemaah haji yang terbaik di dunia, katanya.
Beliau berkata Ukraine hanya mempunyai kira-kira lima hingga enam peratus penduduk beragama Islam.

Mengulas perkembangan lain, Jamil Khir berkata pihaknya masih menunggu maklum balas daripada kerajaan Arab Saudi berhubung permohonan kuota tambahan jemaah haji dari Malaysia. - BERNAMA

Nik Aziz Cari Alasan Nak Selamatkan DAP Yang Menghina Islam.

Posted: 19 Sep 2012 08:01 PM PDT

Seluruh Malaysia dah tahu Ngeh Khor Ham menghina umat Islam,ajakan ketua pemuda Umno agar umat Islam bersatu dan turun bersama membantah dikatakan membuang masa dan buang tenaga.Tak ada langsung para pemimpin PAS yang berani bangkit membidas atau pun mengkritik secara terbuka tindakan pemimpin DAP terutamanya pro Anwarinas.
 
Nik Aziz yang kita semua tahu seorang ahli politik pasti tidak akan memperjudikan perhubungan baik PAS dan DAP . Apalah sangat kenyataan Ngeh jika nak dibandingkan dengan kepentingan politik pakatan..tak gitu..

Agaknya korang boleh percaya Nik Aziz kata dia tak baca lagi kenyataan Ngeh yang menghina Islam? Nik Aziz cari alasan nak menipu atau dia tunggu wahyu sebelum buka mulut?Bukan susah pun nak kritik DAP..tapi kenapa Nik Aziz tak berani..
Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas kenyataan Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham, yang memperlekeh tindakan umat Islam membantah serta menentang filem anti-Islam 'Innocence of Muslims'.
Nik Abdul Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan, berkata ini kerana beliau belum membaca kenyataan Ngeh itu.
"Oh (kenyataan itu) saya belum baca lagi," katanya sambil menunjukkan isyarat tangan beliau enggan mengulas kenyataan Ngeh sebelum beredar meninggalkan wartawan.-Bernama.


Pisau kata " macam ni PAS kata nak bela Umat Islam?"

Mislina Mustaffa : Occupy Dataran, Freedom & Bela Anjing

Posted: 19 Sep 2012 08:00 AM PDT

AIDCNews – Masih ingat lagi wanita berwatakan ekstrim, berkepala botak, pakai baju t-shirt, berseluar pendek dan merokok ketika menyertai 'Occupy Dataran' berkhemah di Dataran Merdeka, April lalu ?

Namanya Mislina Mustaffa, simbol wanita yang memperjuangkan 'freedom' atau kebebasan yang kini sering diperjuangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Bukan secara kebetulan, Anwar juga hadir menziarahi peserta 'Occupy Dataran', walaupun tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang Ketua Pembangkang.


Istilah 'Occupy' merupakan istilah baru yang merujuk kepada gerakan masyarakat sivil (civil society) yang berdemonstrasi di Zuccotti Park, Pusat Kewangan Wall Street, New York.


Anwar melawat peserta Ocuppy di Dataran Merdeka


Kebanyakan media alternatif Barat menuduh penyangak mata wang Yahudi, George Soros mendalangi aktiviti 'Occupy' dengan menaja melalui yayasannya, Open Society Institute (OSI) untuk merealisasikan cita-citanya untuk mewujudkan 'open society' atau masyarakat terbuka.


"Sebuah masyarakat yang bukan-autoritarian.. Kebebasan politik dan hak asasi manusia adalah asas masyarakat terbuka…Kemanusiaan, kesaksamaan dan kebebasan politik adalah ciri-ciri asas masyarakat yang terbuka..Sebuah masyarakat yang terbuka dikaitkan dengan pluralisme agama dan budaya, ia sentiasa terbuka kepada perubahan kerana ilmu tidak pernah selesai dan sentiasa berterusan." lapor wikipedia 'Open Society'.


Seperti yang diterjemahkan melalui Occupy Dataran, Mislina menterjemahkan lagi makna kehidupan kebebasan.


"Berbeza dengan hidup saya sekarang ini, rasa seperti bebas dan lebih mengenali masyarakat Malaysia di mana mereka ini sering dinilai oleh segelintir pihak yang bersifat prejudis," katanya kepada Mstar yang menegaskan kehidupan seperti itu membuka mata dan fikirannya bahawa gelandangan lebih menyeronokkan berbanding dengan kehidupan biasa di mana kebanyakan wanita memiliki matlamat tersendiri seperti ingin memiliki rumah, berkahwin dan berkeluarga.


Kini, mynewshub melanjutkan lagi makna kebebasan yang dipraktikkan Mislina.


Portal itu mendedahkan Mislina bermain dengan anjing kesayangannya bernama 'Atan' yang kejar mengejar di taman (lihat rakaman video di sebelah).


"Adakah Mislina Mustaffa produk pluralisme agama yang dikaitkan dengan salah seorang pemimpin utama pembangkang?," soal portal itu.

Sekarang Pemimpin Pakatan Ada Mukjizat! Korang Tak Nak Sokong?

Posted: 19 Sep 2012 05:22 AM PDT

Kalangan yang suci suci ini kata puak pakatan adalah mereka yang hampir kepada tuhan. Perkhabaran dari langit..perkhabaran dari mimpi dan ada juga fatwa Nik Aziz kata tuhan pun berpolitik ,Ayat quran kesemuanya adalah ayat politik memang cukup bagus kesannya.

Untungnya jual agama dan tuhan sebab makin ramai yang menyokong pakatan dengan teknik ekspress ini.Berkesan beb..Korang tunggulah nanti pak lebai PAS akan kata dia mimpi Guan Eng penyelamat umat pulak...

Bayangkan kalau Nik Aziz kata kambing boleh terbang..agak agak puak PAS percaya tak?



Pisau kata " makin menjadi jadi..."

DAP Akan Perhalusi Dakwah Kepada PAS,Nik Aziz Tipu Umat Islam Lagi.

Posted: 18 Sep 2012 11:00 PM PDT



Mursidul Am Pakatan Yang Mulia Karpal Singh hari ini menegaskan bahawa hudud tidak baik untuk perkahwinan mereka. Di antara PAS dan DAP hudud menjadi penghalang kerana PAS masih tidak faham akan hakikat bahawa DAP ditoreh hingga mati bapak sekali pun tetap tidak akan menerima hudud.


Justeru Karpal sebagai Mursidul Am Pakatan mengambil pendekatan untuk membuat sesi dakwah dan penerangan kepada Nik Aziz mursidol PAS .Selama ini Karpal berasakan dakwah mereka kepada PAS masih belum cukup maka adalah wajar agar Nik Aziz di fahamkan dahulu mengenai konsep kesepakatan DAP bersama parti lain yang sama sama menolak hudud.


pompang sana pompang sini...puh ! sana..puh! sini.. dari dulu kita dengar dia nak laksanakan hudud..kemudian sekarang ini ditambah lagi perkataan " segera" pendek kata hudud kena dilaksanakan dengan segera...serupa meggi segera lah..


Yang diluar sana, ni Pisau nak habaq Si tua ahli politik nyanyok ni dok menipu umat Islam..sebenarnya pada asasnya Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama di gubal dan sahkan. Tidak ada sebarang halangan..tidak ada sebarang kekangan..dah lebih 22 tahun si tua nyanyok khawarij ni perintah Kelantan...


Nak tau apa jadi sampai sekarang?Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober tahun lalu. Kenapa tak jadi?kenapa tak buat?


Korang nak tau apa alasan mesyuarat tu tak dilaksanakan..puncanya ditangguhkan kerana kesibukan Menteri Besaq Nik Aziz dan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub.Siapa yang bagi alasan tu.. hah..pi tanya Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah . 2 ekor malaun PAS ni sibuk ...itu alasannya..ada korang puak PAS tau cerita nih?


Korang tengok si tua nyanyuk Nik Aziz main taichi politik..berkuntau berpencak..yang akhirnya puak ni salahkan Umno...


PETALING JAYA 18 Sept. - Pengerusi DAP, Karpal Singh memberi amaran pendirian Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk tetap melaksanakan hudud bakal memberi kesan tidak baik terhadap pembangkang pada pilihan raya umum akan datang.

"Pas akan diberi nasihat secara mendalam agar mematuhi peruntukan Perlembagaan yang telah diterima pakai sejak negara mencapai kemerdekaan," katanya sebagai reaksi segera kepada pendirian terbaru Nik Abdul Aziz.

Menteri Besar Kelantan itu sebelum ini melalui laman blognya menegaskan, pelaksanaan hudud tidak boleh dilengah-lengahkan kerana ia diwajibkan di dalam Islam dan hukum tersebut bukan satu pilihan untuk manusia menerima atau menolak.

"Tiada hukum atau undang-undang di dunia ini sama ada di bawah sistem demokrasi mahu pun komunis yang menunggu rakyat faham dan setuju dahulu baru ia dilaksanakan," kata Nik Aziz pada 24 Ogos lalu.-Utusan

muka nih korang nak panggil ulamak atau ular dalam semak??


Pisau kata " sebagai umat Islam..pasti akan menyokong dan tak akan menolak hudud,tapi janganlah laksanakan hudud versi Isle khawarij PAS.. ia amat berbeza sama sekali dengan hudud Islam."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 Sep 2012 09:11 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BILA HASAN ALI BALUN DAP, PAS MESTI KECEWA !

Posted: 19 Sep 2012 04:59 AM PDT

MENUJU POLITIK KESESATAN.

Posted: 19 Sep 2012 12:30 AM PDT

DAP LAKNATULLAH/NGEH ADALAH MUSUH UMAT ISLAM !

Posted: 18 Sep 2012 11:47 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 19 Sep 2012 09:10 PM PDT

PenangWasabi


Maka dengan ini benarlah PAS itu Parti Ajaran Sesat?

Posted: 19 Sep 2012 06:52 PM PDT



Masyaallah ! Sesat....Sesat....Ketua Pemuda Pas Kata Dijemput Nabi SAW Untuk Turun Berdemo?

Sebelum ini kita dikejutkan dengan kisah seorang khatib yang membaca khutbah menyatakan bahawa sekumpulan pemimpin Ikhwanul Muslimin telah bermimpi bertemu Rasulullah SAW dan bertanyakan beberapa soalan mengenai kebangkitan Islam di akhir zaman ini.

" Lalu diberitahunya Rasulullah telah SAW telah bersabda bahawa Islam akan bangkit di Malaysia di zaman Anwar Ibrahim ".

Maka hari ini pula berlaku sekali lagi cerita yang hampir sama. Tetapi kali ini pula melibatkan Ketua Pemuda Pas yang serban sebesar buah kelapa. Tapi sayangnya kadang-kadang tinggal juga serban yang besarnya untuk 'bersosial'!

Kenyataan yang dibuat olehnya hari ini boleh tahan jugalah sesatnya. Dah setaraf dengan 'Ayah Pin'.

Isu sama ada Pemuda PAS dijemput oleh Pemuda Umno juga tidak wujud memandangkan pihaknya lebih awal membuat pengumuman untuk berdemo iaitu sebelum jemputan diterima.

"Kami telah umumkan kepada media program itu sejak Rabu 12 sept yang lalu. So (Jadi) apa polemiknya ?

"Tiba-tiba Isnin lepas (17 Sept) saya dimaklumkan bahawa Pemuda Umno ada mengajak Pemuda PAS untuk turun demo sekali. Itupun saya hanya tahu melalui media. Terima kasihlah jemput kami. Kalau tiada jemputan pun, kami memang akan turun pada 21 September ini, kerana kami terlebih awal telah di"jemput" oleh Nabi kami saw untuk turun menunjuk sikap dan mempertahankan kemuliaan Nabi kami saw. yang dihina sedemikian rupa oleh musuh-musuh Islam.

Nampaknya puak-puak sesat ini main politik sampai sudah tidak ada batasan lagi. Habis agama dan bangsa dilacurkannya, hinggakan Nabi pun turut diheret sama.
MasyaAllah.

Penang wasabi..

r b f

Posted: 19 Sep 2012 07:06 PM PDT

r b f


Sekali Lagi.....Sekali Lagi Khalid Ibrahim Dedah Pembohongan Sendiri

Posted: 19 Sep 2012 06:48 PM PDT


Sejak bulan pertama menjadi MB sehinggalah ke hari ini sudah tidak terbilang banyaknya pembohongan-pembohongan yang dilakukan oleh Khalid Ibrahim. Daripada isu kutipan hasil pasir hinggalah ke peringkat menipu dengan menjual nama Sultan.

Insyaallah dalam masa 2-3 minggu ini saya akan perincikan satu persatu senarai pembohongan Khalid Ibrahim sepanjang dia menjadi MB Selangor. Bahan-bahannya semua telah ada. Cuma perlu disusun elok-elok sebelum dipersembahkan kepada rakyat Selangor. 

Semalam saya telah menulis bagaimana Khalid Ibrahim sendiri yang membongkarkan pembohongannya berhubung tuduhan-tuduhan jahat dia dan sekutu-sekutunya terhadap SPR selama ini.

Hari ini sekali lagi saya nak berbicara pasal tuduhan jahat mereka terhadap SPR dan Khalid sendiri tanpa disedari sekali lagi membuktikan dia dan PKR pembohong.

Selasa 18 September, blog selangordaily.com menulis mengenai peruntukkan RM 5 juta yang disediakan oleh Khalid Ibrahim untuk membersihkan senarai daftar pemilih yang meragukan di Selangor. Lihat di sini....

Saya sendiri pun masih ingat bagaimana Khalid Ibrahim mengumumkan Kerajaan Selangor akan menggunakan khidmat ketua-ketua kampung dan JKKK serta ahli-ahli PKR untuk melakukan pemeriksaan dari rumah ke rumah di seluruh Selangor untuk mengesan 500,000 pengundi baru yang diragui.

Mereka cuba menuduh SPR bersekongkol dengan BN memindahkan pengundi-pengundi luar untuk mengundi di Selangor dalam usaha untuk BN menawan kembali Selangor.

Isu 500,000 pengundi yang diragui di Selangor mereka canang ke seluruh negara dalam usaha untuk memburukkan SPR.

RM 5 juta telah diperuntukkan oleh Khalid kepada kroni-kroni mereka untuk mengesan pengundi-pengundi yang kononnya di ragui itu.

Kini tahukah anda apa yang dah jadi ?

Kalau tak tahu mari sini saya nak beritahu.....

Ketika ditanya wartawan pada petang Selasa , Khalid Ibrahim telah menyatakan daripada semakan yang mereka buat dengan menggunakan dana RM 5 juta mendapati 80 peratus pengundi yang mereka tuduh SPR menipu selama ini, adalah betul, atau pun pengundi tulen. 
SHAH ALAM: Kerajaan Selangor mengesahkan hanya tinggal 50,000 nama daftar pemilih baru yang masih belum dikenal pasti di Selangor.

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, penyelidikan yang dibuat pihaknya mendapati 80 peratus daripada 392,000 nama-nama pengundi baru di Selangor adalah sah berdasarkan senarai yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Justeru katanya, kerajaan negeri akan menghebahkan mengenai penemuan itu dalam masa terdekat.

"Kita sudah membuat kajian..tapi untuk mendaftar pemilih, sekarang kerajaan negeri sudah membuat beberapa penyelidikan tentang perkara ini dan saya akan hebahkan penemuan-penemuan tidak lama lagi.

"Sebab kita telah beritahu, kita telah membuat penyelidikan samada kita dapat mengenalpasti 390,000 pengundi baru di negeri Selangor. Dan buat masa ini kita telah pergi dan mencari dan kita telah berjumpa hampir 80 peratus daripada mereka. Tapi 20 peratus itu kali dengan hampir 500,000 ialah, 50,000 orang lagi kita belum kenal pasti," katanya.

Sumber: Antara Pos


Sekarang mereka sendiri yang menjawab pembohongan mereka selama ini. RM 5 juta melayang begitu sahaja. Dan dalam masa yang sama mereka telah mengesahkan sistem yang diguna oleh SPR selama ini adalah betul. Maka tanggunglah dosa atas tuduhan-tuduhan jahat kamu semua terhadap SPR selama ini. 

Kalau SPR nak menipu apa kejadahnya setiap 3 bulan mereka pamer daftar pemilih untuk semakan dan bantahan ?

Kalau SPR menipu , tak jadi MB lah kamu hari ini....

Kalau SPR menipu, Pas tak perintah Kelantan 22 tahun....

Masyaallah ! Sesat....Sesat....Ketua Pemuda Pas Kata Dijemput Nabi SAW Untuk Turun Berdemo

Posted: 19 Sep 2012 07:27 AM PDT

Minggu lepas kita dikejutkan dengan kisah seorang khatib yang membaca khutbah menyatakan bahawa sekumpulan pemimpin Ikhwanul Muslimin telah bermimpi bertemu Rasulullah SAW dan bertanyakan beberapa soalan mengenai kebangkitan Islam di akhir zaman ini. 

Lalu diberitahunya Rasulullah telah SAW telah bersabda bahawa Islam akan bangkit di Malaysia di zaman Anwar Ibrahim.

Selanjutnya anda boleh lihat di sini....

Hari ini pula berlaku sekali lagi cerita yang hampir sama. 

Kali ini pula melibatkan Ketua Pemuda Pas yang serban sebesar buah kelapa. Tapi sayangnya hanya serban yang besar, otak yilek...

Kenyataan yang dibuat olehnya hari ini boleh tahan jugalah sesatnya. Dah setaraf dengan ayah pin.

Berikut adalah kenyataan sesat yang lagi menyesatkan yang disiarkan di Antara Pos,
Isu sama ada Pemuda PAS dijemput oleh Pemuda Umno juga tidak wujud memandangkan pihaknya lebih awal membuat pengumuman untuk berdemo iaitu sebelum jemputan diterima.

"Kami telah umumkan kepada media program itu sejak Rabu 12 sept yang lalu. So (Jadi) apa polemiknya ?

"Tiba-tiba Isnin lepas (17 Sept) saya dimaklumkan bahawa Pemuda Umno ada mengajak Pemuda PAS untuk turun demo sekali. Itupun saya hanya tahu melalui media. Terima kasihlah jemput kami. Kalau tiada jemputan pun, kami memang akan turun pada 21 September ini, kerana kami terlebih awal telah di"jemput" oleh Nabi kami saw untuk turun menunjuk sikap dan mempertahankan kemuliaan Nabi kami saw. yang dihina sedemikian rupa oleh musuh-musuh Islam.
Puak-puak sesat ini main politik sampai sudah tidak ada batasan lagi. Habis agama dan bangsa dilacurkannya, hinggakan Nabi pun turut diheret sama. 

Kantoi ! Akhirnya Khalid Ibrahim Sendiri Yang Dedahkan Pembohongan PKR

Posted: 18 Sep 2012 08:53 PM PDT


Orang yang suka berbohong dalam keadaan macam mana sekali pun satu masa dia sendiri akan membongkar pembohongannya....

Bukan musuh yang bongkar, tapi dia sendiri yang bongkar. Apabila terlalu kuat berbohong sampaikan dia sendiri pun dah tak ingat apa yang dibohonginya selama ini.

Selama ini kita dengar macam-macam tuduhan yang PAS, PKR dan DAP bohongi rakyat pasal sistem pilihan raya di Malaysia yang kononnya tidak adil dan tidak bersih.

Pelbagai tuduhan dilemparkan kepada SPR oleh pemimpin-pemimpin mereka. Kemudian diikuti dengan cacian, kejian dan hinaan daripada pengikut-pengikut mereka.

Masih segar dalam ingatan kita semua bagaimana Anwar Ibrahim membuat kenyataan minggu lepas yang mengatakan Selangor tidak akan mengadakan p/raya peringkat negeri serentak dengan parlimen.

Alasannya kerana SPR gagal membersihkan daftar pemilih yang diragui. Sekali lagi SPR menjadi mangsa tuduhan jahat PKR.

Berikut adalah apa yang dilaporkan oleh media tajaan George Soros,
Majlis Presiden Pakatan Rakyat membuat keputusan itu dalam mesyuaratnya hari ini, dengan memetik "masalah yang tidak dapat diselesaikan" pada senarai pemilih di negeri itu yang dikatakan termasuk ribuan pengundi yang diragui.

Majlis itu juga mungkin mempertimbangkan permohonan Pulau Pinang untuk mengadakan pilihan raya DUN berasingan, kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, mereka bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk tidak mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan pilihan raya nasional kerana Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal membersihkannya.
Sumber:malaysiakini

Itu kata-kata Anwar minggu lepas.....

Semalam tanda diduga Khalid Ibrahim sendiri yang mendedahkan apa yang mereka bohongi rakyat selama ini tentang SPR.

Rancangan mereka untuk mengadakan pilihan raya berasingan bukannya kerana SPR, tetapi kerana strategi.

Strategi untuk pertahankan Selangor....

Berikut adalah kenyataan Khalid Ibrahim yang dipetik dari sinar harian online. Kenyataan yang sama juga boleh dibaca di akhbar Sinar Harian hari ini.

MB Selangor: PRU asing atau serentak 'strategi kami'
SHAH ALAM - Kerajaan Negeri Selangor masih belum membuat sebarang keputusan berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri (Dun) secara serentak ataupun berasingan dengan pembubaran Parlimen oleh kerajaan Persekutuan bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perancangan untuk membuat pilihan raya Dun berasingan atau serentak dengan PRU13 merupakan strategi kerajaan negeri namun ini bergantung kepada pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menentukan tarikh PRU13.

"Kita tak tahu tarikh pilihan raya yang sebenar... ini adalah jawapan kepada spekulasi, ada baiknya pilihan raya berasingan dan ada baiknya pilihan raya di buat secara bersama... perbincangan ini berdasarkan spekulasi (berhubung tarikh pilihan raya) dan strategi bagaimana kita mahu menghadapinya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini yang mengumumkan pendiriannya bahawa Selangor tidak akan mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan negeri-negeri lain pada PRU13.


Anwar, yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menjangkakan PRU13 diadakan November berpandukan isyarat yang semakin jelas ditunjukkan oleh Perdana Menteri.

Abdul Khalid berkata: "Kita tengoklah pada strategi, ada baiknya kita buat pilihan raya berasingan... namun ikutlah pada keperluan...jika pilihan raya di buat pada 8 Mac tahun depan, tidak bolehlah kita nak buat pilihan raya berasingan.

"Apa yang diperkatakan oleh Datuk Seri Anwar itu hanyalah strategi pilihan raya bagi pihak kita...sebab orang bertanya (berhubung pilihan raya berasingan) kepada dia...jadi dia pun jawablah," katanya.

Dari sini anda semua nilailah bagaimana sifat pembohong puak-puak yang bersekongkol dengan kaum nabi luth. Mereka sanggup jadikan orang lain (SPR) sebagai kambing hitam semata-mata kerana hendak memenuhi nafsu politik mereka.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 19 Sep 2012 03:29 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Cynthia Gabriel Sikit Pun Tak Gentar Dengan Ismail Sabri...!!

Posted: 18 Sep 2012 06:30 PM PDT


SUARAM bersedia untuk menghadapi "kemungkinan paling buruk" dalam tindakan kerajaan ke atasnya, termasuk kemungkinan diisytiharkan sebagai pertubuhan haram.

Anggota sekretariatnya, Cynthia Gabriel berkata SUARAM bersedia untuk menghadapi kemungkinan itu memandangkan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyatakan bahawa NGO berkenaan mungkin boleh dituduh atas beberapa dakwaan.

"Beliau juga membayangkan bahawa SUARAM merupakan sebuah pertubuhan haram, jadi kita bersedia untuk apa saja," katanya.

Tambahnya, NGO itu hanya akan mendedahkan rancangannya apabila tiba masanya.

Gabriel berkata, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sengaja menggambarkan SUARAM sebagai entiti berbeza daripada syarikat yang didaftarkan – Suara Inisiatif Sdn Bhd – untuk mengisytiharkannya sebagai pertubuhan haram.

"Kami percaya pihak berkuasa sebenarnya main kotor kerana mereka cuba bezakan SUARAM dan Suara Inisiatif, sedangkan (kedua-duanya) satu (entiti) sama," katanya.

Malaysiakini

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 19 Sep 2012 03:16 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Hish Khairul Fahmi ni...teman wanita baru lagi ke?

Posted: 19 Sep 2012 09:14 AM PDT

Bintang-bintang sukan sekarang ni sudah sama seperti bintang-bintang filem dan juga penyanyi.

Populariti mereka mendadak naik berkat beberapa kejohanan yang dimenangi sebelum ini.

Khairul Fahmi antara yang paling popular. Kehidupannya memang benar-benar berubah begitu juga dengan kehidupan sosialnya.

Ianya penuh dengan warna warni gossip yang melanda. Kini muncul pula si gadis manis yang dikatakan sering berkepit dengannya selepas menafikan hubungannya dengan Leuniey.

Beberapa keping foto sudah diuploadkan exclusive di blog Rotikaya. Kami rembat dua tiga keping untuk tatapan pembaca di sini.

Entahlah, jagalah batasan, nanti orang kata main bola tak seberapa, main perempuan aja yang lebih!

*Psst..lima biji Apex lepas malam kelmarin..Adeh!


Teka nama lagu serta artis di ERA fm dan #ERAvengers akan menjadi Hero RM$ anda! Eksklusif di ERA fm!

Lelaki 'jamah' tubuh anak tiri sebab isterinya sakit?

Posted: 19 Sep 2012 07:01 AM PDT

KUALA TERENGGANU -Seorang pembantu am dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas dakwaan melakukan sumbang mahram dengan anak tirinya pada Jun 2009 dan Mei lalu.

Tertuduh, 55, dari Kuala Berang, bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan merogol mangsa yang baru berusia 18 tahun.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh, didakwa pada 15 Jun 2009, kira-kira jam 10 malam, telah melakukan persetubuhan dengan mangsa, 18.

Manakala bagi pertuduhan kedua, dia didakwa melakukan perbuatan sama di lokasi sama pada 25 Mei lalu lebih kurang jam 5.55 petang terhadap anak sulung kepada empat beradik itu.

Dengan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 376 (B) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman tidak kurang enam tahun penjara dan tidak lebih 20 tahun penjara dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

Bagaimanapun, tertuduh yang berbaju lokap mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas kedua-dua pertuduhan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Zulfazliah Mahmud di hadapan Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, tertuduh merayu mahkamah membenarkan dia diikat jamin dengan alasan dia perlu menjaga isteri pertama yang tidak sihat serta terpaksa menanggung anak-anak yang masih kecil.

Pada masa sama, tertuduh turut berjanji tidak akan sesekali menjejakkan kaki ke rumah isteri keduanya iaitu ibu kepada mangsa selagi kes tersebut masih tidak selesai.

Selepas mempertimbangkan rayuan tertuduh, Wan Fadhilah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM16,000 oleh seorang penjamin dan menetapkan 21 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Sinar

Bajet 2013: Penjawat awam sedia kerja lebih waktu jika tuntutan dipenuhi

Posted: 19 Sep 2012 06:31 AM PDT

KUALA LUMPUR - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berkata lebih 1.4 juta penjawat awam sedia bekerja lebih masa jika 70 peratus daripada enam cadangannya dilulus kerajaan dalam Belanjawan 2013.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata penjawat awam akan bekerja lebih masa selama 30 minit tanpa ganjaran jika tuntutan mereka termasuk penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) diterima kerajaan.

"Cuepacs akan pastikan penjawat awam akan melakukan satu perubahan drastik dari segi budaya bekerja, kalau boleh kita datang 15 minit awal dan balik lewat 15 minit yang merupakan komitmen daripada penjawat awam bagi menghargai jasa kerajaan meluluskan tuntutan tersebut," katanya kepada pemberita hari ini.

Beliau yang ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Cuepacs ke-9 di sini, berkata penjawat awam masih menunggu perubahan dan penambahbaikan ke atas SSM setelah diumumkan pada 8 Mac lepas, susulan pembatalan pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam.

Tuntutan lain ialah penyelesaian isu tangga gaji maksimum yang tidak selaras dengan kenaikan gaji tahunan; projek perumahan di bawah harga RM135,000 dalam kawasan bandar; menaikkan imbuhan tetap perumahan; kedudukan status 45,000 penjawat awam berstatus kontrak; bonus dua bulan gaji dan mengkaji semula pemansuhan Majlis Bersama Jabatan (MBJ) di peringkat pusat.

"Kebanyakan perkara ini kita sudah bangkitkan sejak 2010, kecuali isu berkenaan MBJ yang baru timbul dalam bulan Mei, dan kita sudah menghantar 'written document' kepada pihak berwajib, jadi kita harap perkara-perkara ini dapat diberikan perhatian," katanya.

Dalam perkembangan lain, Omar berkata Majlis Tertinggi Cuepacs akan mengadakan satu pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum Disember.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai isu yang akan dibincang pada pertemuan tersebut.

- Bernama

Mangsa cabul diberi Blackberry untuk tutup rahsia

Posted: 19 Sep 2012 05:45 AM PDT

DUNGUN - Seorang petugas lelaki di sebuah syarikat swasta mendakwa dicabul oleh seorang pembantu perubatan ketika mendapatkan rawatan di sebuah klinik swasta di Dungun, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 petang, mangsa yang berusia 24 tahun itu pergi ke klinik berkenaan bagi mendapatkan rawatan setelah mengalami sakit di bahagian dada sebelum seorang pembantu perubatan lelaki tampil memeriksa dan member rawatan.

Difahamkan pembantu perubatan yang menyamar sebagai doktor klinik itu memeriksa dada pesakit hingga ke bawah sebelum menyuruh si mangsa membuka seluar dan kemudian mencabulnya.

Mangsa yang terkejut dengan tindakan itu terus menampar muka pembantu perubatan yang berusia 20-an itu sebelum menyarungkan kembali seluarnya dan melarikan diri untuk membuat laporan polis.

Namun begitu, bimbang rahsianya terbongkar, suspek sempat memberi sebuah telefon jenama Blackberry kepada mangsa supaya tidak membongkar rahsia itu.

Mangsa kemudiannya mengambil telefon tersebut dan membuat laporan polis kira-kira pukul 9.15 malam di Balai Polis Dungun.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Dungun Supt Dahlan Mohd Noor ketika dihubungi Bernama mengesahkan kejadian.

Kes disiasat mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan kerana melakukan kelucahan melampau yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun. 

- Bernama

Haron Din tegur sikap Pemuda Pas, Pemuda Umno

Posted: 19 Sep 2012 05:31 AM PDT

SHAH ALAM – Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din menegur sikap Pemuda Pas dan Pemuda Umno yang dilihat cuba bermain tarik tali dalam perkara melibatkan kepentingan agama Islam, terutamanya ketika umat Islam negara ini membantah penerbitan filem menghina Islam.

Menurutnya, sekiranya kedua pihak masih belum mendapat kata putus, pemimpin Pemuda kedua-dua parti ini harus berjumpa bagi mencari penyelesaian mengenai perkara yang lebih utama berbanding isu perbezaan politik masing-masing.

"Saya berharap situasi ini tidak berlaku. Apa sahaja isu yang lebih besar yang melibatkan penghinaan terhadap Islam dan Nabi Muhammad SAW patut diutamakan.

"Ia merupakan suatu perkara yang amat mendukacitakan umat Islam dan kita tidak boleh berdiam diri, kita harus bersama dalam hal ini," katanya, semalam.

Beliau berkata, sekiranya umat Islam tidak bertindak dengan segera menolak perbuatan biadab itu, ia seolah-olah menggambarkan Islam mengiakan perkara itu.

Katanya, sikap berdiam diri itu boleh membawa kekufuran kepada umat Islam.

"Gabungan Pemuda Pas dan Umno melakukan bantahan bersama merupakan perkara yang patut dialu-alukan. Jangan jadikan perbezaan politik sebagai penghalang untuk mereka bersatu.

"Sebaliknya, mereka harus melintasi batas perbezaan itu kerana terdapat isu yang memerlukan kita bersatu demi keadilan," katanya.

Haron berkata, bantahan itu menunjukkan bahawa umat Islam menolak penerbitan video menghina Rasulullah SAW, al-Quran dan para sahabat Baginda.

Sebelum ini, Pemuda Umno dan Pemuda Pas sudah menyatakan kesediaan untuk berhimpun pada Jumaat ini, namun atas beberapa sebab, kedua sayap parti ini kelihatan bermain 'tarik tali' untuk bersama menyatakan bantahan terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW dan Islam.

Sinar

Majalah Perancis siar kartun Nabi, Islam tambah marah

Posted: 19 Sep 2012 05:01 AM PDT

PARIS - Sementara protes berhubung filem Innocence of Muslims masuk minggu kedua, sebuah majalah satira Perancis, Charlie Hebdo pula menerbitkan karikatur Nabi Muhammad SAW hari ini sehingga membawa kepada kritikan pihak berkuasa negara itu dan menambah kemarahan umat Islam.

Perkembangan itu menyebabkan polis rusuhan terpaksa dikerah untuk melindungi pejabat majalah tersebut.

Muka depan majalah terbabit yang menunjukkan Yahudi Ortodoks menolak serban seorang individu yang digambarkan sebagai Nabi Muhammad, malah beberapa gambar didalam majalah tersebut turut diletakkan termasuk gambar bogel.

Editor majalah itu berkata pihaknya "akan mengejutkan" mereka yang mahu dikejutkan.

Majalah tersebut dikeluarkan ketika bantahan yang meruncing terhadap filem anti - Islam tersebar di internet. Menteri Luar Perancis, Laurent Fabius mengutuk keputusan Charlie Hebdo yang bersifat provokatif dan telah mengarahkan untuk meningkatkan kawalan keselamatan di pejabat diplomatik di negara-negara Islam.

Editor majalah tersebut, pada asalnya seorang kartunis yang menggunakan nama Charb, nafi melakukan provokasi terhadap perkara tersebut.

"Ia adalah satu kebebasan akhbar, adakah ia satu provokasi?" katanya.

"Saya tidak menyuruh masyarakat Islam untuk membaca Charlie Hebdo, seperti mana saya tidak akan pergi ke masjid untuk mendengar khutbah, mendengar perkara yang saya sendiri tidak percaya," katanya.

Seorang imam besar masjid di Paris, Dalil Boubakeur menyeru empat juta umat Islam di Perancis agar bertenang.

"Ia adalah satu kekeliruan, kesedihan dan kebimbangan yang telah saya lalui, di mana ia menambah lagi kemarahan umat Islam yang berlaku sekarang di seluruh negara Islam," kata beliau.

"Saya merayu kepada mereka agar untuk tidak mencurah minyak dalam api yang sedang marak," katanya.

Majlis Islam Perancis turut memohon umat Islam agar bertenang.

Sinar

*Never miss an update from the most important people in your life with the Lumia 610 with #LumiaOffers!

(Video) Wow! Video 'panas' chef di dapur pulak dah...

Posted: 19 Sep 2012 03:01 AM PDT

Astro dengan bangganya mengumumkan kembalinya rancangan MasterChef Malaysia untuk Musim Ke-2!

Bangkitkan selera anda untuk Musim Ke-2 MasterChef Malaysia dengan video interaktif ini. 

Perhatikan chef yang akan menyediakan hidangan lazat dan cuba untuk membuatnya sendiri dengan bahan-bahan yang ditunjuk.

Anda perlu bermula sekali lagi jika anda gagal!

Bolehkan anda menjadi chef terbaik di tanah air?

 Uji bakat anda dengan video interaktif ini! #MasterChefMY2

Klik aja pada gambar dibawah untuk mengujji kecekapan anda...!

Foto aksi gesel Mat Negro dengan wanita tempatan ini tak sesuai untuk pertandingan

Posted: 19 Sep 2012 02:01 AM PDT

Bodoh juga wanita ini. 

Entah apalah yang beliau nampak pada batang tubuh berkilat tar itu. 

Lepas tu berseronok bergembira, berkucupan mesra, bila ditinggalkan perut memboyot, baru meraung tak terkata.

Foto-foto macam ni tak sesuai langsung nak dihantar ke pertandingan fotografi. 



Antara gambar-gambar di atas, gambar manakah anda akan pilih untuk hantar ke pertandingan fotografi The Maybank Photography Awards ini?

Temannya...Being human...heh!#MBBPA

Kalau anda berbakat, anda ada kamera, jangan lupa join pertandingan fotografi tersebut. Manalah tahu kalau ada rezeki, anda dapat award...bukan macam mangkuk ayun dua ekor di atas ni...!



Tudiaaa..bila Haji Hadi ulas peribahasa bahasa Inggeris...ke laut dah tu!

Posted: 19 Sep 2012 01:01 AM PDT

KENYATAAN bekas Perdana Menteri dan bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad supaya menjadikan syaitan yang dikenali sebagai rakan yang didampingi lebih baik daripada berkawan dengan malaikat yang tidak dikenali perlu dilihat secara positif, khususnya oleh pendokong Umno.

Kata-kata itu bersumberkan pepatah barat yang diucapkan oleh mendiang Winston Churchil, mantan Perdana Menteri Britain ketika perang dunia kedua. Apabila sangat terdesak di peringkat awal menghadapi kemaraan tentera Jerman, lalu beliau mengizinkan bersahabat dengan negara pernah bermusuh dengan Britain seperti Perancis dan lain-lain.

Mengikut kaedah Usul Feqh Islam, sesuatu dalil itu perlu dilihat dalam dua aspek. Mantuq (yang dilafazkan atau diucap) dan Mafhum (yang difahami). Kadang-kadang diambil mafhum yang berlawanan dengannya.

Saya berpendapat secara positif daripada kenyataan yang jelas itu memberi mafhum, supaya ahli Umno yang beragama Islam meninggalkan Umno dan menjadikan Pas sebagai gantinya, sekiranya tidak mampu melawan syaitan yang ada dalam Umno atau menghapuskannya bagi menyelamatkan Umno. Ini kerana bersama syaitan akan membawa akibat buruk di dunia dan akhirat bagi seseorang Islam.

Pas adalah parti manusia bukan parti malaikat dan bukan parti syaitan. Manusia yang diajar dan ditarbiyah oleh ALLAH sejak bapa dan ibu yang pertama-tamanya iaitu Adam dan Hawa. ALLAH mengajar Adam mengenal Tuhannya Allah sahaja dan tidak ada sekutu baginya. Beliau turut diajar mengenali para malaikat dan mengenali iblis yang menjadi ketua syaitan seluruhnya.

Tujuan manusia diciptakan supaya beribadat kepada ALLAH seperti makhluk yang lain dan dikurnia keistemewaan ditugaskan menjadi Khalifah di bumi, kerana sesuai dengan fitrahnya. Terpenting daripada khalifah itu ialah berpolitik, mentadbir urusan dunia dengan agama ALLAH (Al Din).

Iblis adalah pemimpin syaitan, makhluk jahat yang telah melakukan kekacauan di bumi sebelum manusia diletakkan mengikut keputusan ALLAH. Iblis ditawan oleh para malaikat dan menjadi tawanan bersama mereka dan diminta berlaku baik bersama para malaikat. Tetapi Iblis hanya berlakon dan berpura-pura baik, tanpa diketahui oleh para malaikat segala yang tersirat dan tersembunyi dalam dirinya.

ALLAH memperkenalkan para malaikat kepada Adam dan Hawa, bahawa mereka adalah makhluk paling baik menjadi contoh dan kawan, kerana sangat taat kepada ALLAH dan tidak sekali-kali menderhakai ALLAH. Begitulah tabiat para malaikat makhluk yang mulia itu. ALLAH juga mendedahkan kejahatan yang tersirat dalam diri Iblis dan begitulah juga pengikutnya yang ada di bumi. Mereka adalah bakal pencabar kepada makhluk manusia yang beriman dan budiman.

Al-Quran mengesahkan betapa para malaikat itu sangat mentaati ALLAH, sehingga menawarkan diri bertugas di bumi bukannya manusia.

Menunjukkan sikap berlumba mentaati ALLAH. Apabila ALLAH mendedahkan kelebihan Adam kepada para malaikatnya, Adam makhluk manusia yang diberi ilmu bertugas dibumi dengan sifat kejadiannya yang berbeza dengan kejadian malaikat. Banyak perkara yang tidak ada kepada malaikat. Maka para malaikat menunjukkan sifat tawadu' dihadapan Allah serta memuji dan bertasbih. ALLAH mengesahkan dengan firmannya:

وَعَلَّمَ آَدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (31) قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32) قَالَ يَا آَدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ (33)

(Dan Allah mengajar kepada Adam nama-nama semuanya, kemudian dibentangkan kepada para malaikat. Lalu mereka berkata :"Maha Suci Engkau. Tidaklah kami ketahui malainkan sekadar apa yang Engkau ajarkan kepada kami ". Allah berfirman kepada Adam :" ceritakan kepada mereka nama-nama semuanya ". Setelah Adam menyebut nama-nama semuanya. Allah berfirman :" Tidakkah aku katakan kepada kamu, bahawa aku mengetahui apa-apa yang tersembunyi di langit dan bumi dan aku mengetahui apa-apa yang kamu nyata dan kamu sembunyikan?). (Al-Baqarah: 31-33).

ALLAH tidak dengan segera menghantar Adam dan Hawa ke bumi, tetapi lebih dahulu mereka diajar dan ditarbiyah di syurga, menikmati sifat–sifat yang ada pada diri manusia dan menyatakan sempadan halal dan haram apabila tiba di bumi nanti. Adanya perkara bagi makhluk yang lain, bukan untuk manusia, kalau melampauinya membawa mudarat.

ALLAH juga mengajar dan tarbiyah Adam dan Hawa dengan melakukan dosa kesalahan secara mendedahkan sifat jahat yang tetap ada pada Iblis dan pengikutnya dikalangan syaitan, jin dan manusia, yang akan dihadapi oleh manusia ketika menjalankan tugas mereka di bumi nanti.

Pendedahan dilakukan, bermula dengan secara bersama mengadap ALLAH. Apabila ALLAH memerintah mereka sujud kepada makhluk Adam bagi meraikan kejadian dan tugasnya. Tiba-tiba para malaikat sahaja yang sujud menunaikan perintah ALLAH. Iblis pemimpin syaitan pula tidak mahu sujud.

Mendedahkan sifat buruk yang ada pada dirinya dan begitulah juga pengikutnya. Ketiga-tiga sifat itu ialah: enggan (derhaka), takabbur (sombong) dan kufur (ingkar melawan Tuhan). Seterusnya ALLAH memberi tahu Adam, dengan mendedahkan sifat yang keempat pada diri Iblis dan pengikutnya, iaitu menipu dengan apa cara sahaja, termasuk cara menggoda.

Ternyata selepas diletakkan dalam syurga, Adam dan Hawa tertipu dengan godaan Iblis pemimpin syaitan itu, sehingga dihalau ke bumi bagi melaksanakan tugas mereka dengan segala cabarannya. ALLAH memberi hidayah kepada Adam dan Hawa kerana menyesal setelah berfikir dengan akal yang betul, sehingga bertaubat. Ada pun Iblis dan para syaitan bersamanya, dikalangan jin dan manusia tidak bertaubat sehingga mati, kerana sifat angkuh dan sombong, yang merasakan diri mereka terlalu bijak sehingga tidak perlu bergantung kepada ALLAH.

Adam dan para Rasul yang dilantik membawa petunjuk ALLAH yang dinamakan Islam diperintah supaya beriman kepada malaikat disamping beriman kepada ALLAH dan rukun-rukun iman yang lain. Beriman kepada para malaikat termasuk dalam rukun iman, bukan sahaja menganalinya sebagai makhluk yang tidak derhaka dan tidak berdosa, bahkan malaikat itu sentiasa bersama orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang soleh. Sesiapa yang memusuhi para malaikat bermakna memusuhi ALLAH dan Rasulnya.

Kita wajib juga beriman kepada adanya syaitan, termasuk dalam beriman kepada perkara yang ghaib. Wajib percaya bahawa syaitan itu makhluk paling jahat dan menipu. Mengikut syaitan dan menjadi penolongnya atau bersamanya bermakna ditipu dan menempah celaka dunia dan akhirat.

Umno diakui oleh Tun Mahathir ada syaitan yang dikenali. Rosaknya hingga ke usus, dilanda rasuah dalaman di semua peringkat dalam pemilihan daripada cawangan, bahagian, sehinggalah tertinggi.

Namun tidak bersedia dirawat atau berundur bagi mengislahkan diri saperti semua parti dalam negara demokrasi tulen. Sebaliknya tetap mempertahankan kuasa dengan apa sahaja termasuk meggoda pengundi dengan rasuah pilihanraya, menaikkan pangkat kepada jentera kerajaan yang membantu kemenangannya, menipu undi demi kemenangan dan menggunakan media menutup kebatilan. Ia hanya menyatakan apa yang benar dilakukan secara menggoda. Sehinggalah rakyat tidak mampu menjadi hakim yang adil ketika mengundi.

Al-Marhum Tunku Abdul Rahman, Presiden pertama Umno dan Bapa Kemerdekaan meninggalkan Umno. Oleh kerana usianya panjang, beliau sempat melihat tanda-tanda awal penyakit yang ada pada Umno, diikuti oleh ramai lagi para pemimpin yang sedar dan peka.

Tun Mahathir pula sudah dua kali keluar masuk Umno. Semuanya sudah cukup bagi ahli Umno membuat keputusan untuk tidak bersama syaitan yang sudah dikenali dan berusaha bersama manusia Pas memohon pertolongan ALLAH dan para malaikat yang nyata baiknya bagi menyelamatkan negara dan bangsa bersama Islam yang termaktub dengan nyata dalam kitab ALLAH dan huraian Rasulullah S.A.W. dalam Sunnahnya yang nyata. Inilah panduan tertinggi Pas, dicatat dalam undang-undang tubuhnya .

Apabila wajib beriman kepada malaikat dan mereka adalah makhluk paling baik kerana taat dan tidak berdosa. Wajib pula beriman adanya makhluk Iblis dan para pengikutnya dikalangan manusia dan jin, yang dinamakan syaitan, makhluk paling jahat, menipu dan menggoda, sehingga mati tidak bertaubat. Maka jadikan kenyataan Tun Mahathir mengikut mafhumnya adalah nasihat dan amaran.

Ini kerana kalau difahami secara nasnya, sangat bercanggah dengan nas al-Quran. Hadis Rasulullah SAW. yang lebih daripada ucapan yang lain tidak boleh bercanggah dengan al-Quran. ALLAH berfirman dalam surah Yasin yang dibaca oleh kebanyakan umat Islam, termasuk dianjurkan oleh Umno, maksudnya:

60. "Bukankah Aku telah perintahkan kamu dengan perjanjian,wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu!

61. "Dan (aku perintahkan): hendaklah kamu menyembahKu; Inilah jalan Yang Lurus.

62. "Dan Sesungguhnya syaitan itu telah menyesatkan golongan yang ramai di antara kamu; (setelah kamu mengetahui akibat mereka) maka tidakkah sepatutnya kamu berfikir dengan akal yang insaf?. (Surah Yaasin: 60-62)

ALLAH juga mendedahkan di antara godaan syaitan itu tidak melaksanakan Islam seluruhnya, tetapi sebahagian sahaja daripada ajaran dan meninggalkan sebahagian yang lain. Firman ALLAH, maksudnya:

208. Wahai orang-orang Yang beriman! masuklah kamu ke dalam agama Islam semuanya (dengan mematuhi segala hukum-hukumnya;) dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan; Sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu Yang terang nyata. (Al Baqarah: 208).

ALLAH juga memberitahu bahawa syaitan mengugut dengan kemiskinan kalau melawannya, maksudnya:

268. Syaitan itu menjanjikan (menakut-nakutkan) kamu dengan kemiskinan dan kepapaan, dan ia menyuruh kamu melakukan perbuatan yang keji; sedang Allah menjanjikan kamu (dengan) keampunan daripadanya serta kelebihan kurniaNya. Dan (ingatlah), Allah Maha luas limpah kurniaNya, lagi sentiasa meliputi pengetahuanNya.) (Al Baqarah: 268).


*Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden Pas

Berganding bersilang tanganlah wahai UMNO dan PAS!

Posted: 19 Sep 2012 12:31 AM PDT

FILEM Innocence of Muslims, yang mempersenda Nabi Muhammad SAW membangkitkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Di negara kita, demonstrasi dianjurkan di merata negeri dan daerah. Selain jemaah masjid yang berdemonstrasi selepas solat, beberapa NGO turut menyuarakan bantahan.

Memang banyak provokasi dilakukan terhadap umat Islam. Tidak lama dulu, akhbar Denmark, Jyllands-Posten memaparkan kartun yang mempersendakan Nabi Muhammad. Ahli politik Belanda, Geert Wilders, juga sering mencetus provokasi. Begitu juga, apabila Terry Jones, paderi sebuah gereja kecil di Amerika Syarikat membakar al-Quran, demonstrasi demi demonstrasi bantahan diadakan.

Demonstrasi adalah salah satu cara memanifestasikan perasaan dan merakam bantahan mana-mana pihak yang menyokong atau menentang sesuatu perkara. Ia sihat dalam amalan demokrasi selagi ia tidak bertukar menjadi rusuhan tidak terkawal. Ia bagus selagi jawatankuasa anjur demonstrasi menjaga disiplin ahli. Ia baik selagi pemimpin demonstrasi itu sendiri tidak lepas tangan apabila sesuatu tidak diingini terjadi.

Demonstrasi yang berpaksi daripada sesuatu isu itu seharusnya disertai pihak yang mempunyai pandangan dan pendirian sama, tidak kira daripada kumpulan mana ia datang dan anutan fikiran apa yang diwakili. Sesuai dengan tujuan demonstrasi iaitu menunjuk kuat dengan penglibatan seramai mungkin pembantah, lagi besar kumpulan berdemonstrasi, lagi besarlah impak yang diperolehi.

Dalam konteks ini alangkah molek Pemuda Umno dan Pemuda Pas dapat sama-sama berjalan sederap kaki dan berganding bahu suarakan bantahan. Alangkah cantik jika mereka berarak dari dua arah berbeza dan bertemu menjadi arus besar menuju ke kedutaan AS.

Isu yang ditangani adalah isu pertahankan imej Nabi yang dipersendakan. Yang ingin dirakamkan kepada Amerika Syarikat adalah ketidaksenangan kita terhadap rakyatnya yang tidak sensitif terhadap agama lain. Yang lebih penting, apa yang hendak ditunjukkan kepada umat Islam ialah betapa perlunya kita membuang pakaian politik apabila soal agama menjadi mainan orang.

Pengikut akan ikut apa yang pemimpin buat. Apa yang patut dibuat pemimpin mestilah sesuatu yang boleh dilihat oleh pengikut. Retorik daripada permainan kata pemimpin politik sukar dimengerti oleh ahli. Tetapi, bila Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berjalan bersilang lengan dengan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan, ahli yang lain akan ikut serta.

Bayangkan betapa padunya semangat yang bernyala tatkala demonstrasi itu. Lafaz selawat senada dan laungan yang gegak gempita akan mengalirkan ukhuwah dan membarakan rasa persaudaraan yang akan meleburkan seketika hijab prasangka akibat berlainan pendirian dalam politik. Biarpun sekejap, ia adalah satu perasaan yang menegakkan bulu roma.

Ular menyusur akar tidak akan hilang bisanya. Kalau dah tentu handal, di mana pun seseorang itu berada, dia tetap kekal dengan kehebatannya. Kalau sudah tentu hebat, dengan siapa pun kita bergaul, keampuhan peribadi akan tetap terserlah.

Tidak kiralah siapa yang hendak bergerak dahulu atau kemudian asalkan kedua-dua pihak nampak peri pentingnya kita suarakan bantahan terhadap imej Nabi yang diperkotak-katikkan.

Tidak ada yang menang-kalah seandainya kedua-dua pihak membuka baju politik buat seketika dan mempamerkan pakaian Islam yang sememangnya sudah terlekat di kulit dan sudah mendarah daging di dalam tubuh.

Datanglah. Datanglah dengan hati yang terbuka lagi tulus dan suci. Bukalah tangan-tanganmu untuk menggenggam tangan-tangan saudaramu yang mungkin tidak pernah kamu sentuh. Rasakan roh persaudaraan yang menggetar dan mengalir di antaramu. Jadikan demonstrasi Innocence of Muslims sebagai permulaan.

Kita sudah tiada masa. Onar yang semakin banyak berlaku dalam arena politik yang kian membahang sudah menampakkan kedunguannya.

Tindakan merosak kenderaan, menyimbah cat kepada bas dan bangunan, membakar bendera dan memijak gambar pemimpin yang semakin kerap terjadi membayangkan ia makin tidak dapat dikawal. Jika tiada pemimpin yang menegur, menasihati dan menyuarakan kebencian kepada aksi bodoh yang semakin ganas ini., seolah-olah ia bukan dilakukan oleh mana-mana aktivis politik.

Para pemimpin boleh menyejukkan suhu politik membahang ini. Tunjukkan gambaran besar yang patut diperjuangkan. Fokuskan kepada perkara yang ada isi dan inti. Apakah kita layak bercakap tentang ukhuwah, tentang perpaduan, kalau diri sendiri tidak boleh berdiri dalam satu saf?

NORDEN MOHAMED@Sinar

 

Ibu diikat, anak gadis diperkosa hingga pengsan dibilik air

Posted: 18 Sep 2012 11:00 PM PDT

Bilik air tempat mangsa dirogol
KUALA LIPIS - Berikutan tidak mampu mengawal nafsu serakah, seorang lelaki sanggup menceroboh rumah seorang gadis sunti di Kampung Gemunchor, di sini, kira-kira jam 10 malam kelmarin.

Lebih menyayat hati, suspek bersama dua rakan sanggup mengikat ibu gadis terbabit sebelum mengheret mangsa yang berusia 17 tahun ke dalam bilik air lalu merogolnya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, sebelum kejadian berlaku, suspek bersama dua rakannya dipercayai pergi ke rumah mangsa dengan menaiki sebuah kereta.

"Suspek dan dua rakannya menaiki sebuah kereta dan berhenti di hadapan rumah mangsa sebelum memecah masuk melalui pintu belakang yang tidak berkunci.

"Suspek kemudiannya mengikat ibu mangsa di bahagian dapur sebelum mengheret mangsa yang ketika itu berada di rumah tamu ke bilik air untuk merogolnya," katanya, di sini, semalam.

Abdul Razak berkata, selepas merogol mangsa, suspek bertindak merampas gelang tangan emas milik ibu mangsa sebelum melarikan diri.

"Namun dalam keadaan tergesa-gesa, gelang tangan itu terjatuh di pekarangan rumah mangsa. Mangsa kemudiannya bertindak berlari ke rumah kakaknya yang terletak kira-kira 500 meter untuk meminta pertolongan," katanya.

Abdul Razak berkata, mangsa kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Lipis untuk membuat laporan polis sebelum dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan susulan.

"Berdasarkan siasatan awal daripada mangsa dan ibunya, polis percaya suspek mengenali keluarga terbabit. Ibu mangsa juga dipercayai dapat mengecam suspek berdasarkan bentuk tubuhnya.

"Polis giat mengesan suspek yang dipercayai tinggal berhampiran dengan rumah mangsa," katanya.

Manakala, mangsa pula menerima rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh, akibat cedera selepas bergelut dengan suspek.

Acu parang

Sementara itu, nenek mangsa yang mahu dikenali sebagai Wan ketika ditemui Sinar Harian memberitahu, dia turut berada dalam sebuah bilik di rumah sama ketika kajadian itu berlaku.

Wan berkata, anaknya berada di dapur, sementara cucunya pula sedang mengemas pakaian dalam bilik tidur kerana mahu kembali ke asrama sekolahnya, semalam.

Kemudian dia dikejutkan dengan kekecohan di ruang dapur sebelum mendengar anak dan cucunya meminta tolong.

"Saya keluar dari bilik selepas mendengar suasana kecoh di dapur sebelum melihat dua lelaki sedang mengacukan golok ke leher anak saya. Kemudian, saya nampak seorang lagi lelaki mengheret cucu keluar dari bilik dan dibawa ke bilik air," katanya.

Menurutnya, akibat ketakutan, dia masuk ke dalam bilik sebelum menolak katil ke pintu untuk menghalang penjenayah masuk.

"Penjenayah itu menendang pintu bilik, tapi tak dapat membukanya. Ketika itu, saya masih dengar jeritan anak dan cucu meminta tolong. Saya hanya mampu menangis sambil berdoa supaya keluarga tidak diapa-apakan penjenayah itu," katanya.

Mangsa pengsan

Wan berkata, lebih kurang 15 minit kemudian, keadaan kembali tenang apabila semua penjenayah melarikan diri. Menurutnya, dia memberanikan diri keluar dari bilik untuk melihat anak dan cucunya.

"Ketika keluar, saya dapati anak saya sedang menangis, manakala cucu sudah tiada dalam rumah kerana keluar meminta bantuan kakaknya yang tinggal berhampiran," katanya.

Manakala, kakak mangsa yang enggan dikenali berkata, adiknya berlari dalam keadaan separuh bogel ke rumahnya untuk meminta pertolongan.

"Saya mendengar jeritan adik meminta tolong dan memberitahu dia bersama ibu jadi mangsa rompakan. Namun saya terkejut apabila melihat dia dalam keadaan separuh bogel dan memberikan sehelai kain batik untuk dipakai sebelum dia pengsan di rumah saya," katanya.

Sinar Harian difahamkan seorang daripada suspek adalah bekas banduan berusia dalam lingkungan 50-an yang pernah menjalani hukuman penjara atas kesalahan rogol. Lelaki itu dikatakan sudah mengamati pergerakan mangsa ketika bertemu di sebuah kenduri beberapa hari sebelum kejadian .

Sinar

Isteri tak tahan...suami terlalu 'ganas'

Posted: 18 Sep 2012 09:04 PM PDT

Gambar hiasan
KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 21 tahun nekad melarikan diri dari rumahnya di Balakong, di sini, kerana tidak tahan disepak terajang suaminya.

Dalam kejadian jam 10 pagi, Ahad lalu, mangsa mendakwa ditampar dan disepak terajang suaminya berusia 25 tahun akibat cemburu.

Malah, usaha mangsa menghubungi bapanya dan meminta bantuan supaya menasihatkan suaminya itu tidak berhasil, sebaliknya lelaki itu mengugut untuk mencederakan mereka. Bimbang keselamatan diri, mangsa membuat laporan di Balai Polis Kajang.

Menurut sumber, kejadian bermula apabila suaminya pulang ke rumah dalam keadaan marah.

"Menyedari keadaan suaminya, mangsa cuba memujuk namun tindakannya itu menambahkan kemarahan lelaki terbabit.

"Lelaki itu yang hilang pertimbangan kemudian menampar mangsa hingga terjatuh," katanya.

Sumber berkata, mangsa kemudian disepak terajang suaminya itu.

"Tidak tahan diperlakukan demikian, mangsa melarikan diri dari rumahnya. Mangsa kemudian menghubungi bapanya dan meminta bantuan supaya menasihatkan suaminya itu," katanya.

Metro

Hijab Lady Gaga lebih 'sopan' dari selendang Kate Middleton?

Posted: 18 Sep 2012 08:10 PM PDT

Lady Gaga dilihat mengenakan baju ala muslimah dan bertudung. Serius?

Dia, satu-satunya figura yang sentiasa tampil dengan imej dan fesyen yang pelik. Semalam, satu lagi gaya baru ditampilkan penyanyi Born This Way ni.

Menurut laporan Daily Mail, penyanyi 26 tahun ini tampak mengenakan baju yang sangat tertutup, Gaga juga mengenakan penutup kepala warna pink, lengkap dengan hiasannya. Selain itu, Gaga menutup wajahnya, seakan seperti berpurda.

Dengan penuh yakin, dengan imej sebegitu, Gaga melangkah menuju ke acara London Fashion Show. Mungkin juga itu salah satu imej ekperimentasi penyanyi terbabit.
Dan kalau satu ketika dulu dia baju yang diperbuat daripada daging, kali ini, Gaga memberikan penampilan lebih sopan berserta eksesori kulit binatang. Tetap nampak pelik.

*Agaknya Lady Gaga nak lawan penampilan dengan Lady Kate Middleton yang mengenakan hijabnya ketika di Malaysia kot...manalah tahu..hehehe

(Video) Shila Amzah bawa imej bertudung hingga ke pentas Asia, pukau juri!

Posted: 18 Sep 2012 07:01 PM PDT

Mantap vokal penyanyi Shila Amzah ini. Penuh dengan kontroversi dari hubungan cinta hinggalah ke penampilannya.

Namun begitu, anak gadis N.D Lala ini tidak menjadikan ianya sebagai batu penghalang untuk memastikan beliau terus berjaya dalam bidang seni suara.

Rakyat Malaysia pastinya berbangga bila Shila berjaya ke peringkat akhir pertandingan Asian Wave di Shanghai, China yang akan berlangsung pada 20 September ini.

Shila bersama ibunya akan ke Shanghai pada 17 hingga 26 September ni. Sikap Shila yang tak gentar menyahut cabaran ni boleh dijadikan contoh kepada penyanyi remaja yang lain tau!

Cerita Shila:

"Alhamdulillah… Mula-mula rasa macam tak percaya dipilih ke final sebab semua peserta hebat-hebat. Maklumlah… Mereka terdiri daripada penyanyi-penyanyi berbakat dan popular dari negara masing-masing di seluruh Asia ni.

"Shila akan nyanyikan tiga buah lagu iaitu Gemilang (nyanyian Jaclyn Victor) , Grenade (Bruno Mars) dan sebuah lagu bahasa Cina. Shila dan praktis sebaik mungkin. Cuma Shila perlu jaga kesihatan agar dapat beraksi dengan baik di pentas final nanti.

"Semua orang nak menang. Namun berjaya ke peringkat akhir sudah buat Shila happy kerana ini adalah pengalaman baru.

"Kalau dulu (tahun 2008), Shila pernah bertanding di Shanghai yang menghimpunkan penyanyi baru, sekarang Shila bersaing dengan penyanyi hebat. Nervous juga! Doakan yang terbaik buat Shila ye!

"Syukur… Pihak media luar dah mula nampak bakat Shila. Apa yang Shila tak sangka, ramai peminat muzik di sana teruja bila Shila nyanyi lagu bahasa Cina semasa separuh akhir dulu.

"Shila harap selepas ini, Shila lebih berpeluang mempromosikan diri di luar negara. Insya Allah…jika semuanya berjalan lancar, Shila nak hasilkan lagu dalam bahasa China dan masuk pasaran di sini."

Amaran terakhir Karpal kepada Nik Aziz mengenai saranan hudud...pasti akur

Posted: 18 Sep 2012 06:31 PM PDT

Pengerusi DAP, Karpal Singh memberi amaran pendirian Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya tidak melaksanakan hudud kerana itu bakal memberi kesan tidak baik terhadap pembangkang pada pilihan raya umum akan datang.

"Pas akan amaran terakhir supaya mematuhi peruntukan Perlembagaan yang telah diterima pakai sejak negara mencapai kemerdekaan," katanya sebagai reaksi segera kepada pendirian terbaru Nik Abdul Aziz.

Menteri Besar Kelantan itu sebelum ini melalui laman blognya menegaskan, pelaksanaan hudud tidak boleh dilengah-lengahkan kerana ia diwajibkan di dalam Islam dan hukum tersebut bukan satu pilihan untuk manusia menerima atau menolak.

"Tiada hukum atau undang-undang di dunia ini sama ada di bawah sistem demokrasi mahu pun komunis yang menunggu rakyat faham dan setuju dahulu baru ia dilaksanakan," kata Nik Aziz pada 24 Ogos lalu.

Sementara itu sikap berdiam diri pemimpin DAP yang lain selain Karpal berhubung pelaksanaan hukum hudud oleh Pas dipercayai kerana parti pimpinan Lim Kit Siang itu mahu mengambil jalan paling 'selamat' kerana bimbang kehilangan undi orang Melayu.

Bekas Ketua Cawangan DAP Sg. Pelek, R. Vellasamy mendakwa parti itu sudah pun merancang akan bertindak keluar daripada pakatan pembangkang selepas pilihan raya umum iaitu setelah mendapat undi orang Melayu.

Menurutnya, 'Dinasti Lim' yang diterajui oleh Kit Siang selaku Penasihat DAP dan anaknya, Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung, gusar untuk mengeluarkan sebarang kenyataan menentang hudud kerana takut kalah pada pilihan raya akan datang.

"Mereka anak beranak cuma ada satu agenda iaitu menang besar pada pilihan raya akan datang tanpa sokongan orang Melayu serta kehilangan beberapa kawasan dengan mudah. Selepas menang nanti, dengan senang hati, mereka akan menggunakan alasan hudud untuk keluar daripada pakatan pembangkang.

"Sehingga itu, mungkin juga Pengerusinya, Karpal Singh akan menjadi 'mangsa' sebagai alternatif untuk terus menentang hudud," katanya.

Beliau mengulas kenyataan bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang mencabar parti itu untuk keluar daripada pakatan pembangkang seandainya menolak pelaksanaan hukuman hudud oleh Pas.

Vellasamy mendakwa, Karpal akan terus dipergunakan dan dibiarkan berjuang keseorangan sehingga dibenci oleh masyarakat Melayu kerana menentang hudud walaupun majoriti DAP tidak bersetuju dengan hukuman tersebut.

"Walaupun pimpinan tertinggi DAP menyatakan sokongan tidak terhingga kepada Karpal, mereka hanya cakap-cakap kosong sahaja kerana semua takut kepada 'Dinasti Lim.'

"Pemimpin lain dalam DAP mendiamkan diri daripada terus menentang secara terbuka kerana takut akan kehilangan peluang untuk bertanding pada pilihan raya umum nanti. Adakah golongan ini layak dipanggil pemimpin untuk memimpin negara?

"Karpal disukai oleh segelintir rakyat serta beberapa pemimpin lain kerana lebih telus dan lantang. Adalah sesuatu yang tidak menghairankan sekiranya Pengerusi ini turut disingkir satu hari nanti kerana kelantangan beliau menyusahkan dinasti itu, " jelasnya.

Beliau menambah, setiap kali dipersoalkan, Kit Siang dengan bijak akan memainkan isu lain bagi terus mengelirukan rakyat.

"Sehingga kini Kit Siang dan Guan Eng hanya mendiamkan diri walaupun didesak berkali-kali untuk mengeluarkan kenyataan. Kita tahu tentang agenda mereka semata-mata untuk memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia satu hari nanti," ujarnya.

Sudah dapat diagak, cirit DAP tetap PAS akan cuci

Posted: 18 Sep 2012 06:01 PM PDT

Ngeh Koo Ham - Foto ihsan The Malaysian Insider
SENAI - Pas Johor menyifatkan mesej Twitter, Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham tentang perhimpunan bantahan terhadap filem Innocence of Muslims yang bakal diadakan di Ibu Kota, Jumaat ini, sebagai kenyataan peribadi.

Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri, Dzulkefly Ahmad berkata, penyertaan Pas dalam perhimpunan itu juga tiada dalam agenda bersama Pakatan Rakyat (PR), sebaliknya ia lebih kepada isu umat Islam.

Menurutnya, Pas sentiasa bersikap terbuka dengan semua pihak termasuklah Umno dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dalam membantah filem berkenaan, malah tidak terkecuali mengajak orang bukan Islam untuk turut serta dalam perhimpunan itu.

"Kita mengajak orang bukan Islam untuk bersama dalam perhimpunan ini kerana tidak mustahil akan berlaku situasi di mana agama lain turut dipermainkan seperti mana Islam jika tiada kesedaran berhubung rasa hormat terhadap sesuatu agama.

"Itu adalah pendapat (mesej Twitter) dia dan hak dia berkata sebegitu. Bagaimanapun, sebagai umat Islam, kita ada maruah dan akidah yang perlu dipertahankan," katanya.

Menurutnya, semua masyarakat di negara ini perlu mempunyai rasa hormat antara setiap agama, sekali gus tidak melakukan perkara yang melanggar sensitiviti kaum dan agama.

"Saya mengajak semua masyarakat untuk bersama membantah filem ini, seterusnya menyemai perasaan saling menghormati demi kesejahteraan umum," katanya.

Sementara itu, Exco Pemuda Umno, Syahrin Md Jamaludin berkata, kenyataan dikeluarkan oleh Koo Ham menyerlahkan sikap anti-Islam pemimpin DAP itu.

Katanya, kenyataan biadab itu juga membuktikan Koo Ham bersama DAP tidak sensitif terhadap agama lain khususnya Islam.

"Beliau dan DAP sudah menunjukkan belang sebenar mereka yang selama ini berselindung di sebalik pakatan songsang. Sedar atau tidak, inilah DAP dan kita (Pemuda Umno) tidak akan berkompromi dengan pihak seumpama ini," katanya.

Syahrin turut berharap umat Islam segera sedar berhubung sikap tidak sensitif pemimpin DAP sebelum segalanya terlewat untuk survival agama bangsa dan negara.

‘Slight voter swing to BN in Penang’

Posted: 18 Sep 2012 05:45 PM PDT

GEORGE TOWN: If one were to believe Gerakan, there is a slight shift of Chinese support towards Barisan Nasional. They say this shift is because of Teng Chang Yeow, who was made the Penang Gerakan chief earlier this year.

Even though the shift is so slight it is enough to give BN optimism it would fare better in the coming general election, says Penang Gerakan vice-chairman Wong Mun Hoe.

Wong claims that Teng's style has won some Chinese voters and he has united BN to take on Pakatan Rakyat.

"One important element going into any political battle is unity. Teng has restored that in BN. Also, Umno has rebranded itself to please the voters.

Wong said another factor for the slight swing is Chief Minister Lim Guan Eng's tendency to be harsh towards critics.

He said Lim is forever attacking the previous state government and his partisan politics has made the average voter fed up.

"Lim should be forward-looking, but instead he is dwelling on the past. Where is the master plan for sustainable development?"

He also disputed Lim"s alleged remark that Pakatan has secured 95% of the Chinese vote bank ahead of the next election.

'Focus on protest voters'

Wong claimed there is also a swing of Indian voters back to BN because "never in the country's history, has there been a prime minister who has done so much for the community".

From resolving vernacular educational issues to helping them restore their citizenship documentation, Najib has done much and is willing to do more for the Indian community, he said.

Prime Minister Najib Tun Razak has done much for the community and they are comfortable with his leadership.

This should translate into votes for BN, Wong said.

Universiti Sains Malaysia's School of Social Sciences deputy dean Sivamurugan Pandian, who defines himself as a political sociologist, somewhat agrees with Wong's assessments but stressed that the swing in the two communities is not yet seen as a strong momentum.

There is a slight tilt of the Chinese ground towards BN here while the Indian support is better than 2008, but not on the same level of support compared to pre-2008, said Sivamurugan.

He said BN should focus on the group defined as protest voters, as they represent a major group of fence-sitters who may eventually return to the coalition.

Protest voters are described as BN supporters, who voted for the opposition in 2008 because they were unhappy with some BN leaders.

FMT

Kegiatan Suaram mirip Parti Komunis Malaya - GAPS

Posted: 18 Sep 2012 05:35 PM PDT

SHAH ALAM: Kewujudan badan bukan kerajaan (NGO) yang dibiayai oleh agensi antarabangsa dilihat sebagai sesuatu yang berunsur subversif dan boleh mendatangkan kemudaratan kepada negara.

Menurut Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin, kewujudan kegiatan tersebut wajar disiasat pihak berkuasa sebelum perkara-perkara yang tidak diingini seperti menggulingkan kerajaan terjadi.

Justeru katanya, kegiatan yang dijalankan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) ketika ini dilihat mirip dengan apa yang dilakukan Parti Komunis Malaya (PKM) sekitar tahun 60-an dahulu.

"Saya fikir ini merupakan satu perkara yang sangat merbahaya sekarang kerana kerajaan terlalu berlembut dan tidak mahu menggunakan peruntukan undang-undang untuk membanteras kegiatan-kegiatan yang bertentangan dengan Perlembagaan.

"Dan saya lihat bahawa kegiatan Suaram itu sama dengan kegiatan PKM tahun 60-an dulu. Dan saya menggesa pihak berkuasa menggunakan segala bentuk peruntukan perundangan untuk membawa mereka yang menerima dana asing ini untuk disiasat.

"Kalau ianya bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan demokrasi yang dipilih oleh rakyat, itu merupakan suatu kesalahan undang-undang dan mereka harus didakwa di mahkamah," tegas beliau.

Beliau ketika diminta mengulas mengenai pengakuan terbuka Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Kua Kia Soong bahawa pertubuhan itu disalurkan dana dari luar negara.

Justeru, pihak berkuasa tegas beliau perlu bertindak dengan menggunakan apa juga peruntukan undang-undang yang wujud di negara ini untuk membanterasnya daripada semakin berleluasa.

Isu berhubung penyaluran dana dari asing ini mula hangat apabila Kua baru-baru ini mengesahkan Suaram tersebut ditaja oleh beberapa organisasi luar negara.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan sedang berbincang dengan Peguam Negara untuk mengambil tindakan undang-undang kepada pertubuhan itu.

Menurut beliau, terdapat lima tuduhan yang telah dikenal pasti, namun setakat ini hanya satu yang telah diputuskan untuk disiasat iaitu Akta Syarikat 1965 di bawah seksyen 364(2).

AP

MB Selangor: PRU asing atau serentak 'strategi kami'

Posted: 18 Sep 2012 05:00 PM PDT

SHAH ALAM - Kerajaan Negeri Selangor masih belum membuat sebarang keputusan berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri (Dun) secara serentak ataupun berasingan dengan pembubaran Parlimen oleh kerajaan Persekutuan bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perancangan untuk membuat pilihan raya Dun berasingan atau serentak dengan PRU13 merupakan strategi kerajaan negeri namun ini bergantung kepada pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menentukan tarikh PRU13.

"Kita tak tahu tarikh pilihan raya yang sebenar... ini adalah jawapan kepada spekulasi, ada baiknya pilihan raya berasingan dan ada baiknya pilihan raya di buat secara bersama... perbincangan ini berdasarkan spekulasi (berhubung tarikh pilihan raya) dan strategi bagaimana kita mahu menghadapinya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini yang mengumumkan pendiriannya bahawa Selangor tidak akan mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan negeri-negeri lain pada PRU13.

Anwar, yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut menjangkakan PRU13 diadakan November berpandukan isyarat yang semakin jelas ditunjukkan oleh Perdana Menteri.

Abdul Khalid berkata: "Kita tengoklah pada strategi, ada baiknya kita buat pilihan raya berasingan... namun ikutlah pada keperluan...jika pilihan raya di buat pada 8 Mac tahun depan, tidak bolehlah kita nak buat pilihan raya berasingan.

"Apa yang diperkatakan oleh Datuk Seri Anwar itu hanyalah strategi pilihan raya bagi pihak kita...sebab orang bertanya (berhubung pilihan raya berasingan) kepada dia...jadi dia pun jawablah," katanya.

Abdul Khalid berkata, sebab utama kerajaan negeri belum membuat keputusan untuk membubarkan Dun secara serentak atau tidak adalah kerana pihaknya mahu memastikan pengundi dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) benar-benar bersih.

"Sehingga kini, kita dapati hampir 50,000 orang pengundi masih belum dapat dikenal pasti status mereka di Selangor ini dan kita akan menggunakan pelbagai cara untuk mencari dan mengenal pasti kewujudan pengundi ini," kata Menteri Besar. - Bernama

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 19 Sep 2012 01:34 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


Bukan hanya sekadar mengata.

Posted: 18 Sep 2012 05:01 PM PDT

Parlimen Malaysia.

Pilihanraya ke 13 tetap tiba, hanya tunggu waktu parlimen dibubarkan, yang pertahan kuasa sedang menarik nafas lega, yang ingin merampas kuasa sedang mencari punca untuk mengalah pihak yang berkuasa. Itulah yang terjadi kini.

PM Najib ke hulu ke hilir bagi mempastikan jentera parti BN dan rakyat terus kekal menyokong BN, manakala Anwar Ibrahim menjelajah untuk menarik sokongan bagi menumpas sebuah kerajaan yang bertahan 66tahun.

Kerajaan BN menarik nafas lega apabila kini terdapat tidak ada kesefaham parti Pakatan Rakyat dalam beberapa isu dengan harapan PR akan hancur dan berkecai menjelang bubarnya parlimen. Sebagai contoh, isu hudud tak pernah selesai. Karpal Singh selalu mencanggah pendapat yang di war-warkan oleh Tok Guru Nik Aziz.

Begitu juga dengan pengaihan kerusi dibeberapa negeri, bukan soal kemenangan yang diperdebatkan tapi masih tamak kepada banyaknya bilangan kerusi yang dipertandingkan. Dan apabila isu ini diperbincangkan, maka rakyat yang mahu menyokong PR mulai gelisah.

Gelisah kerana bimbang cita-cita mahu melihat sebuah kerajaan baru di Malaysia tidak menjadi kenyataan, kerana disaat ini nampaknya, bukan soal kemenangan yang menjadi agenda utama tapi perebutan kerusi menjadi matlamat, sehingga ada parti daripada PR mengekalkan keputusan yang tidak sehaluan dengan pengundi.

Manakala BN sudah menerima acuan yang terbaik dari kalangan mereka dengan masih mempunyai harapan yang tinggi bahawa di Sabah, Serawak dan Johor akan terus memberi kemenangan besar kepada BN. PM Najib tentunya akan membuat apa saja keputusan bagi menuruti kehendak rakyat khasnya pengundi bagi menjamin BN terus cemerlang pada PRU13 nanti.

Sedangkan pihak PR hanya berangan-angan dengan merasakan bahawa PRU13 ini adalah pilihan rakyat yang mahu dan bertekad untuk menumpaskan BN dan akan membentuk sebuah kerajaan baru dibawah pentadbiran PR. Apakah angan-angan akan menjadi kenyataan. Boleh terjadi sekiranya apabila Parlimen dibubarkan para pemimpin PR duduk secara ikhlas berbincang dan mengambil pendekatan bahawa perjuangan utama adalah tawan PUTRAJAYA yang mana para pemimpin PR hendaklah buang sifat angkuh dan meletakkan calun2 yang boleh menang disetiap Parliman.

Rakyat dah bersedia, tapi nampaknya pimpinan PR masih belum bersedia untuk tunduk kepada kehendak rakyat, sedangkan yang boleh memberi kemenagan dan kekalahan kepada sesautu parti dan calun itu adalah rakyat iaitu pengundi.

Kita tahu BN kalah pada 2008 kerana calunnya terdiri daripada musuh rakyat dan kroni para pemimpin dan nampaknya PRU13 nanti, pihak PR pula beriya-iya nak pertaruhkan kroni sebagai calun. Perlu diingat walaupun wang sudah berada dalam kocek baju, belum tentu wang itu kita punya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan