Khamis, 19 Julai 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


MASTER DEDAH

Posted: 19 Jul 2012 11:37 AM PDT

MASTER DEDAH


NIZAR AJAR AHLI PAS SKODENG TETEK

Posted: 19 Jul 2012 08:13 AM PDT


DIMENSI

Posted: 19 Jul 2012 11:34 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Gempabumi!...Pakatan Rakyat telibat dalam kegiatan subvesif

Posted: 19 Jul 2012 07:09 AM PDT




pengganas, militan dan komunis memang tak dapat dipisahkan...selagi ade bau2 3 perkare tuh di badan fuckatan kemungkinan selepas pru13 akan ada emberontakan secara tebuka!...pasrael bley bebangga dengan perjuangan extremis manakala deeayypig dan peegayyar berbangga dengan kumpulan pengganas komunis

harap rakyat mesia bersedia dengan segala kemungkinan kerana fuckatan dah tau lebey awal bahwa mereka tak berpeluang nak menawan putrajaya melalui peti undi!...anuwar dan konco2 pengganasnye tak rela berputih mata. kehendak kuasa2 besar asing harus di tunaikan berikutan telah banyak mereka 'laburkan'. kekayaan negara ini harus di persembahkan ke tangan kuasa asing sebagai galang ganti. keperitan serta pengorbanan para pejuang negara akan menjadi sia2 ler jawabnye!

bersedizkah kite menghadapi semua ini?

Omegay: Anuwar bersilat di mahkamah..gay mesti di pertahankan!

Posted: 18 Jul 2012 09:00 PM PDT


Anwar yang merupakan plaintif dalam kes saman itu berkata sama ada ia dilakukan di khalayak awam atau di tempat tertutup, hukumnya tidak berubah.

"Apa yang saya sentuh di dalam temu bual saya bersama BBC adalah ruang lingkup tanggungjawab kerajaan selaku penguatkuasa undang-undang menurut perspektif Islam dalam menguatkuasakan undang-undang terhadap kesalahan atau maksiat peribadi yang dilakukan individu di tempat awam," katanya - SH

pokok pangkalnye anuwar dah menutuh baikkk punye!..jika ada undang2 islam paling ketat di sabitkan ke atas anuwar pun tak kan berjaya oleh kerana video besi pun tak di iktiraf sebagai bahan bukti. selain undang2 yang dah di anggap lapuk adakah ini bermakna anuwar menyokong undang2 sivil atau syariah yang lebih keras di gubal untuk membanteras kegiatan songsang walhal beliau adalah penyokong kuat kepada kumpulan itu!

sudah tentu tidak!..jika anuwar bersetuju undang2 di gubal lebih ketat mengikut hukum sivil atau syariah, ape akan jadi dengan ambiga & the geng?..bagaimana pula dengan cita2 suaram (suara anak haram)..bagaimana plak dengan pasrael yang dah bermati2an sampai sanggup berpura2 mati menyokong ambingai perjuangkan LGBT?

sudahhh lerrr pandikutti!..kalau citer bab seks songsang dengan anuwar belum tentu bleh habis sampai besok pagi..bagaimana pun kita berterima kasih pada trio Dato T kerana berani mendedahkan kecurangan anuwar. kecurangan anuwar bukan saje memalukan ahli keluarga tapi seluruh negara!. sekurang2nya keluarga beliau sendiri tau sape anuwar yang sebenarnye walaupun kenyataan tu pahit untuk di telan

ini lah sebabnya kenapa anuwar ligat bersilat di mahkamah untuk melepaskan diri dari di kenakan sebarang tuduhan atau hukuman! >XD


Omegay: Anuwar berang jadi budak belasahan Utusan..tu pasal dia sokong JPost! kehkehkeh

Posted: 18 Jul 2012 05:25 PM PDT


Datuk Seri Anwar Ibrahim said today it was "public knowledge" Utusan Malaysia was Umno-owned and that it took orders from the party's president.

Anwar was testifying today in his defamation suit against Utusan Malaysia, which had in January accused the opposition leader of being a proponent of gay rights, claiming he had said as such during a BBC interview early this year.

The opposition leader made this statement despite agreeing with defence lawyer Datuk Firoz Hussein that the local newspaper was managed by public-listed Utusan Melayu (Malaysia) Bhd.

"I know for a fact that Utusan Malaysia receives instructions from Umno. I was deputy prime minister. I used to sit in their meetings and therefore, I have evidence," he said.

"When there is a decision to appoint or to remove the editor-in-chief, the president will give orders," he added.

Asked if he had any current evidence of Utusan receiving orders from Umno since leaving the government in 1998, Anwar answered: "Yes, if I can get hold of it in the next sitting." - TheMalaysiainside anuvajiass

kehkehkeh what's the problem to miss anuwar??..losing touch? semua orang tau anuwar bukan saje mengawal portal2 sampah dan fitnah seperti Malaysiakini, Malaysia Insider, menjadikan RPK balaci di Malaysia Today malah mengawal Haprakah melalui proksi kumpulan erdogennye!!. 

bukan itu saje anuwar jugak mempunyai kabel baik dengan akhbar2 luar negara seperti akhbar the straits times di mana mereka meletakkan ejen koresponden penghasut di KL, reuters,  portal zionis Jeruselam Post yang pernah memuji anuwar atas sokongan nye mempertahankan israel dari ancaman palestin serta banyak lagi. 


Maka tak hairan ler kalau anuwar sering menuduh Utusan di pengaruhi oleh UMNO sedangkan beliau sendiri mempunyai banyak proksi media di belakangnye!..tak sangka plak pengaruh Utusan mampu mengecutkan telow anuwar dan geng2 hapraknye! huhuhuhu


hidup utusan!!...hidup utusan!!!...hidup utusan!! yehaaaaaaaaaaa!!!! >:D

PEJUANG BANGSA

Posted: 19 Jul 2012 11:26 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Risikan Polis dedahkan JI ,Komunis menyusup masuk ke parti pembangkang !

Posted: 19 Jul 2012 06:05 AM PDT




Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendedahkan bahawa terdapat pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon dalam pilihan raya umum akan datang

 Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin berkata Cawangan Khas itu mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi PAS selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP. 

 "Beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand yang dipercayai untuk mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) di sana.


 "Kesannya, idea-idea berhubung politik baru yang berpotensi menjejaskan nilai teras negara telah berkembang. Gerakan ini sebenarnya mendapat sokongan daripada badan bukan kerajaan (NGO) asing yang membantu dari segi kewangan, latihan dalam dan luar negara serta pendedahan kepada kepakaran tertentu untuk menghadapi pilihan raya," katanya.

 Beliau berkata demikian semasa menyampaikan syarahannya bertajuk: "Keselamatan Negara Tanggungjawab Bersama" pada Konvensyen Pemimpin Muda Negara di Parlimen hari ini. Konvensyen sehari itu dianjurkan oleh Parlimen Malaysia bersama-sama Biro Tatanegara Jabatan Perdana Menteri, Kementerian Pengajian Tinggi, Institut Pendidikan Guru dan Majlis Belia Malaysia, di bangunan Parlimen.


 Mohd Sofian berkata tindakan gerakan itu sebenarnya bertujuan untuk melahirkan badan bukan kerajaan (NGO) tempatan yang sentiasa bersikap bermusuhan terhadap kerajaan sekaligus bermatlamat mewujudkan suasana kucar-kacir sehingga melemahkan sesiapa sahaja yang memerintah negara.

 "Dalam hal ini, kita bimbang tindakan parti pembangkang dan NGO memainkan isu kontroversi yang membakar sentimen rakyat agar membenci kerajaan menjelang pilihan raya.

 "Ataupun (ia) meningkatkan aktiviti demonstrasi dan juga insiden yang boleh mengalihkan tumpuan pihak polis... gerakan massa mengheret rakyat turun ke jalanan melakukan demonstrasi akan terus menjadi trend di negara kita," katanya. 

 Beliau berkata perhimpunan Bersih, Oren dan Hijau, yang dianjurkan pihak yang disokong pembangkang, baru-baru ini merupakan rancangan yang diatur khas sehingga pilihan raya umum akan datang.

 "Tambahan pula budaya kempen sepanjang tahun yang diamalkan di negara ini menyebabkan fikiran rakyat terus terdedah dengan pelbagai maklumat yang mempunyai nilai politik,"katanya.- Bernama


Komen GPB

BERSIH , OREN , HIJAU rupa-rupanya idea pengganas nak jatuhkan negara ini ...

Ostazah Abby sound perempuan free hair tak takut dosa ??

Posted: 19 Jul 2012 12:12 AM PDT



Apa yang Ostazah kesayangan PAS ini tanya ..diri dia sendiri pun boleh beri jawapan .Dulu semasa bergelumang dalam dunia artis , mengapa masa itu dia tak fikir pasal  free hair berdosa ??

Sewajarnya dia kena mengajak ramai wanita menutup aurat di twitter  bukannya seolah-olah mengutuk mereka . GPB sendiri di tempat kerja , pernah nasihat seorang awek free hair ...Alhamdulillah sekarang dah bertudung pun ...Tak perlu la mengutuk gadis free hair ini tak tahu dosa ke ape .....dakwah secara nasihat lebih baik .





Blog hiburan persoal Abby berhijrah PAS atau Islam ?

Semuanya disebabkan keberanian Abby Abadi melahirkan pandangan terhadap beberapa isu semasa yang sedang berlaku di kalangan masyarakat kita. Pandangan kritis yang dilontarkan itu pula mempunyai sentimen yang berbaur politik dan lebih berpihak kepada parti politik haluan kiri. Ada juga yang mempersoalkan tindakan Abby Abadi itu? Adakah Abby Abadi berhijrah kerana Islam atau kerana Pas? 


Apakah dengan penghijrahan awal tersebut, dia sudah mampu mengkritis apa saja dengan sewenang-wenangnya sedangkan banyak lagi yang perlu dilakukan untuk mendalami serta mencari gali ilmu Tuhan? MURAI.COM

Haramkah kutip cerita longkang fitnah Dr MIM & blogger Kedah !

Posted: 18 Jul 2012 09:00 PM PDT




KP terkejut hari ini membaca artikel dari blog McTheory yang mana menyiarkan artikel fitnah jahat dan busuk daripada Harakah Daily yang mencilok daripada CT UMNO kononnya bahawa Dr. MiM bertanggungjawab menyelia gerakerja Team Media Kedah di Janda Baik dan kemudiannya dikaitkan dengan APCO .

 Pembohongan dan fitnah jahat seperti ini sudah menjadi makanan Harakah Daily sejak zaman berzaman.Jadi ,sampai bila parti yang kononnya membawa mesej Islam ini untuk terus membuat fitnah busuk seperti ini.

 Ini merupakan  tuduhan jahat terhadap Dr. Novandri ini dan ini merupakan satu taktik kotor PAS dalam hendak menjahanamkan dan menjatuhkan imej cybertrooper dan blogger UMNO dan kerajaan PAS sudah ketandusan isu dan idea dalam perang maya mereka.

Harakah daily sememang portal paling celaka selepas Malaysiakini dalam gerakerja fitnah dan pembohongan jahat seperti ini.Beginikah portal parti Islam ?? KERIS PUSAKA



Komen GPB 

Akhbar fiinah kutip pun dari blog fitnah ..kah kah kah .. Siapa CT UMNO lahanat ni ??? Kaitkan APCO dengan Dr MIM ...kah kah kah ... memang haramkah ni bangang tahap bahalol !!

Kutip je sampah2 fitnah ni di tepi longkang .. memang PAS ini pembangkang dari longkang je ..hahaha







Masjid bakal jadi tempat kempen politik maki kerajaan !

Posted: 18 Jul 2012 07:30 PM PDT



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meminta jabatan agama Islam di seluruh negara memantau dan mengambil tindakan tegas bagi mengelak masjid, surau dan madrasah digunakan pihak tertentu untuk berkempen politik melalui tazkirah Ramadan. Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, memandangkan Pilihan Raya Umum ke-13 yang semakin hampir, pihaknya khuatir platform tersebut digunakan oleh pihak tertentu untuk menyebarkan fahaman dan mempromosikan ideologi politik yang boleh memecah-belahkan perpaduan umat Islam di negara ini.

 Menurutnya, jabatan agama Islam negeri perlu membuat pemantauan dan mengambil tindakan agar kesucian bulan Ramadan tidak dicemari dengan ceramah politik yang berselindung di sebalik program tazkirah, demi mengelak berlakunya perpecahan.

  Komen GPB

Masjid yang dikawal juak-juak PAS sudah tentunya akan menggunakan semaksimum mungkin untuk kempen politik mereka maki kerajaan. Masjid yang khatibnya doa jatuhkan kerajaan zalim di Tmn Guar Perahu lepas sudah tentu sekali lagi bakal menampilkan ostat2 totok PAS sebagai senjata utama kempen kepada jemaah ketika solat terawikh .

Wan Azizah bertanding DUN bukti PKR tiada calon kredibel !

Posted: 18 Jul 2012 06:21 PM PDT




Isu mengenai Wan Azizah nak bertanding di DUN di Parlimen Permatang Pauh & seterus menjadi TKM 1 P.Pinang dibidas oleh pemimpin BN P.Pinang .

Datuk Arif Shah Omar Shah yang mendakwa tindakan Dr Wan Azizah yang mahu bertanding di kerusi Pulau Pinang mempunyai agenda dan kepentingan peribadi selain bukan mahu berkhidmat kepada masyarakat.

Manakala Ir Shaik Hussein dalam smsnya kepada GPB menyatakan terbukti PKR tidak mempunyai calon kredibel untuk diketengahkan di PRU 13  dan semua jawata besar  pulak  diberikan kepada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim .


GEORGETOWN - Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkemungkinan boleh dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 sekiranya beliau memenangi mana-mana kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) di Pulau Pinang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Ketua Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang, Amir Md Ghazali berkata, jawatan itu mungkin boleh diberikan kepadanya sekiranya Pakatan Rakyat (PR) kekal memerintah negeri. Katanya, cadangan berkenaan juga boleh dibuat sekiranya tiada calon ternama lain yang sesuai untuk jawatan itu.

 "Setakat ini PKR negeri belum pernah membincangkan tentang perkara ini namun sekiranya ada peluang dan mengambil kira tiada calon lain yang ternama yang sesuai apa salahnya kita berikan jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 kepadanya bagi mewakili PKR," katanya kepada Sinar Harian, semalam. Bagaimanapun Amir berkata, ia juga bergantung kepada parti sama ada mahu meletakkanDr Wan Azizah bertanding di Pulau Pinang ataupun di negeri lain.

 Katanya, AMK memang amat mengalu-alukan bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk kembali ke Pulau Pinang dan beliau yakin momentum sokongan rakyat kepada isteri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu masih lagi kuat.

 Mengulas mengenai kenyataan Adun Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah yang mendakwa tindakan Dr Wan Azizah yang mahu bertanding di kerusi Pulau Pinang mempunyai agenda dan kepentingan peribadi selain bukan mahu berkhidmat kepada masyarakat, Amir berkata dakwaan itu tidak benar sama sekali. Menurutnya, tindakan Dr Wan Azizah melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya adalah satu strategi PKR bagi menghapuskan Umno di kawasan berkenaan.

Adakah pembelian Eurocopter oleh TUDM bakal difitnah pembangkang ??

Posted: 18 Jul 2012 05:00 PM PDT


Pesawat pertama Eurocopter EC725 yang akan menggantikan helikopter Nuri milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dijangka tiba Disember ini. Buat permulaan, sebanyak dua buah daripada 12 helikopter jenis itu akan beroperasi di Pangkalan Udara Kuantan, Pahang sebagai pesawat latihan. Panglima Tentera Udara, Jeneral Tan Sri Rodzali Daud berkata, baki 10 lagi pesawat dijadual tiba di negara ini secara berperingkat sehingga 2014. Menurutnya, TUDM juga akan menerima simulator untuk kegunaan latihan pesawat EC725 yang akan ditempatkan di Pangkalan Udara Subang, Selangor. - UTUSAN

Komen GPB 

Kita tunggu dan lihat  samada juak-juak haramjadah Pakatan ni terutama Tony Puaka nak fitnah   pasal pembelian helikopter pengganti Nuri TUDM ini .  Entah negara mana la dia akan ambil sebagai rujukan berapa juta 1 unit Eurocopter yang dibeli dan banding dengan Malaysia .

Jadi standby la perkara-perkara seperti ini ..lepas kapal selam Scorpene , kapal LCS ,,kita tunggu apa lagi yang juak2 chauvinis DAP nak serang ATM .


IPOHMALAY

Posted: 19 Jul 2012 09:59 AM PDT

IPOHMALAY


Rakyat Malaysia Luar Negara Enggan Daftar Mengundi

Posted: 19 Jul 2012 01:46 AM PDT


Rakyat Malaysia di luar negara di dapati tidak berminat untuk mendaftar sebagai pengundi dan menurut SPR, sambutan yang diterima 'sangat buruk'.


Ini amat menghairankan kerana puak-puak pembangkang yang hidup untuk protes apa sahaja itu selalu menyebut bahawa hak mengundi rakyat Malaysia di luar negara diabaikan.

Namun, kebanyakan mereka enggan mengundi secara pos dan usaha yang dibuat SPR di luar negara sepertinya sia-sia.


Published: Thursday July 19, 2012 MYT 12:39:00 PM

EC: Overseas Malaysians not keen to register as voters


PUTRAJAYA: Overseas Malaysians are apparently not very keen on registering as voters, said Election Commission (EC) chief Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.
He said the EC has worked hard to accomodate overseas Malaysians as postal voters but the response so far has been "very poor".
"As far as the EC is concerned, we have informed our missions through Wisma Putra and written to them officially appointing them (missions) assistant registrars.
"The requirement for postal voters is to first register as a voter, but it could be that the priority is either mid-level or low (among overseas Malaysians) to register as voters," he said at a press conference THursday, after briefing political parties on election rules.

Ramai Tak Setuju Murid Dibenar Bawa Henfon

Posted: 18 Jul 2012 11:35 PM PDT


Membenarkan pelajar membawa telefon ke sekolah dilihat sebagai sama silapnya dengan pengajaran sains dan matematik dalam Bahasa Inggeris menurut sesetengah pihak. 

Jika pengajaran matematik dan sains dalam BI itu ada manfaat di sebalik kekusutan keupayaan, membenarkan pelajar membawa telefon bimbit dan gajet-gajet adalah tidak memberi manfaat sama sekali. 

Ini kerana, jika gajet persendirian diperlukan dalam bantuan pengajaran pembelajaran, adalah lebih baik instrumen berkaitan tidak diperkenalkan dalam kelas terlebih dahulu. 

Jika internet menjadi alasan, adalah lebih baik menyediakan satu desktop dan satu pencetak di dalam setiap kelas bagi kegunaan tersebut. 

Adalah sukar mengawal kanak-kanak apatah lagi remaja yang memasuki usia membentuk peribadi sendiri. Komunikasi seharusnya dibataskan pada mereka seusia ini kerana mereka perlu diarahkan perhatiannya kepada proses pembelajaran. 

Jika berlaku kecemasan pula, ibu bapa seharusnya tahu nombor pejabat sekolah anak-anak mereka dan murid pula seharusnya dibenarkan membuat panggilan secara percuma kepada ibu / bapa/ penjaga selama beberapa tempoh yang patut.  

Para guru dan ibu bapa nampaknya jarang yang bersetuju dengan idea ini dan adalah menghairankan kita atas dasar apa idea ini mahu dilaksanakan.

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 19 Jul 2012 07:15 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


PENTAS PEMUDA BN DAN PELANCARAN JENTERA PILIHANRAYA PEMUDA BN TANJUNG KARANG

Posted: 18 Jul 2012 01:47 PM PDT

TANJUNG KARANG – Pentas Pemuda Barisan Nasional (BN) dan pelancaran Jentera Pilihanraya Pemuda Barisan Nasional Tanjung Karang yang dihadiri oleh Ahli-ahli Pergerakan Pemuda BN seluruh kawasan Parlimen Tanjung Karang turut mendapat sambutan daripada golongan muda dan orang ramai.

Lima panel utama, Datuk Seri (DR) Hj. Noh Bin Hj. Omar, Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, Merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang, YB Khairy Jamaluddin, Ketua Pergerakan Pemuda Umno/Barisan Nasional Malaysia, YB. P. Kamalanathan, Ahli parlimen Hulu Selangor, Sdra. Lokman Nor Adam dan Sdra. Khir Ramli, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tanjung Karang, dan beberapa orang lagi pemimpin daripada parti-parti komponen BN telah menyampaikan ceramah mengenai isu-isu politik semasa . Turut hadir YB. Hj. Sulaiman Bin Abdul Razak, ADUN Permatang dan Datuk Habibah Yusof, Ketua Pergerakan Wanita Umno Tanjung Karang, di program yang berlangsung di Padang Dewan Orang Ramai Kampong Raja Musa, Tanjung karang disini, pada Isnin malam (16 Julai).

bumiyang

Posted: 19 Jul 2012 03:35 AM PDT

bumiyang


Bakal "MB Johor" Tohmah Ning Nak Masuk Pas???

Posted: 19 Jul 2012 01:36 AM PDT

Pemberontak Istihar Perang di Syria - Siapakah di Pihak Yang Benar???

Posted: 18 Jul 2012 06:09 AM PDT

Politik Harian

Posted: 19 Jul 2012 03:33 AM PDT

Politik Harian


Kerajaan Selangor Galakkan Rakyat Minum Air Empangan & Sungai Yang Belum Dirawat

Posted: 18 Jul 2012 08:01 PM PDT


Apabila EXCO kanan Selangor, Ronnie Liu mengatakan air di tujuh empangan termasuk sungai-sungai utama masih penuh dan mendakwa ia sebagai bukti kukuh yang Selangor tidak mungkin menghadapi masalah bekalan air, ia adalah satu kenyataan dangkal dari seorang pemimpin negeri yang tidak faham hujung pangkal isu sebenar.

Kenyataan Ronnie Liu itu hampir sama dengan kenyataan oleh MB Selangor, Khalid Ibrahim hampir dua tahun lepas (04 Ogos & 6 Oktober 2010) yang turut menjadikan alasan bekalan air empangan dan sungai mencukupi sehingga tahun 2019 untuk menampung keperluan rakyat dan industri.

Eloklah, kedua-dua MB dan EXCO satu kepala berfikiran mendatar dan gagal memahami isu sebenar. Semacam MB Selangor dan EXCOnya menggalakkan pula rakyat Selangor membiasakan diri minum air mentah dari empangan dan sungai yang belum dirawat.

Entah bala apa yang sedang menimpa Selangor tika ini hingga terpaksa menanggung bebanan membayar gaji pemimpin-pemimpin negeri yang akal pendek cuma sejengkal, bebalnya pula tak boleh diajar.

Rakyat sedang berkecamuk memikirkan masalah bekalan air bersih yang dirawat di loji-loji rawatan air, MB dan EXCO yang pekak badak masih bercerita pasal air mentah dari empangan dan sungai-sungai. Dah jadi macam itik bercakap dengan ayam pula.

Walhal, air empangan dan sungai masih penuh pun tiada gunanya bila kemampuan loji rawatan air sedia ada yang berjumlah 33 buah itu gagal untuk memproses bekalan air bersih untuk kegunaan lebih 7 juta pengguna di seluruh Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Semua 33 loji rawatan air sedia ada sekarang hanya dapat menampung sejumlah 4,326 JLH (Juta Liter Harian) air bersih sahaja manakala jumlah pengeluaran air bersih sekitar 4,000 JLH hingga 4,219 JLH sehari, mahu tidak mahu loji baru tetap diperlukan.

Jumlah penduduk akan kian meningkat, kilang-kilang dan pejabat akan bertambah dan semuanya ini memerlukan bekalan air bersih untuk kegunaan harian kecualilah kalau Khalid Ibrahim dan Ronnie Liu boleh membuktikan air empangan dan sungai yang masih mentah boleh diminum begitu sahaja barangkali bolehlah ditangguhkan dulu loji rawatan air Langat 2.

Zaman sekarang mana ada lagi orang basuh pinggan mangkuk, mandi seharian atau basuh kereta guna air sungai, rata-ratanya guna air paip yang telah dirawat di loji-loji rawatan. Masing-masing tahu air yang belum dirawat risikonya boleh memudaratkan kesihatan dan tak sesuai untuk kegunaan harian.

Tak tahulah kalau Khalid dan Ronnie sudah terbiasa mandi pagi petang guna air lombong, minum siang malam pula dari sumber air mentah dari empangan, maka mungkin sebab itu wajah kelihatan kusut masai dan akal cuma sejengkal.

Sementelah 33 buah loji rawatan air sekarang masih berkemampuan menampung bebanan keperluan air bersih untuk kegunaan harian, semolek-moleknya kita sediakan payung sebelum hujan dengan bertindak segera menyiapkan satu lagi loji rawatan air Langat 2.

Dengan demikian, tidaklah nanti bila loji-loji sedia ada terpaksa diselenggara dek kerana kerap beroperasi melebihi kemampuan kapasitinya, maka tidaklah kerap sangat bekalan terputus atau terpaksa dicatu selalu.

Jikapun kerajaan negeri pimpinan pakatan pembangkang gagal menjangka apa yang bakal berlaku beberapa tahun mendatang dek kerana akal sejengkal, janganlah pula digadaikan keperluan air bersih untuk kegunaan harian para hamba rakyat jelata.

Cukuplah sekadar Khalid Ibrahim dan Ronnie Liu sahaja yang kekal bebal tapi kami rasa jelata masih belum bangang untuk minum air mentah dari sungai dan empangan.

tunku

Posted: 19 Jul 2012 03:09 AM PDT

tunku


CM Ordered To Sell FGVH Shares: Kedah Do Not Know Business

Posted: 19 Jul 2012 02:01 AM PDT

Just to 'care' for his party, Dato' Seri Azizan Razak made a statement for PKNK to 'let go' of their 'luck'.
However, this is not surprising because all these while PAS do put politics in front of rakyat, or even religion.
The excuse given by Azizan was the it was a 'technical error' and that proves that he truly do not know anything about things that are happening within his organization, his state nor even his party, perhaps everything is just a little too late for Azizan.
Perhaps Azizan was not aware that he is the Chairman of PKNK? How can a Chairman, cum CM can miss such huge investment, RM2 million, which was done by the main organization in the state government to generate the socio-economy of the state?
How can such good decision been taken as 'technical error'?
Actually, the error is not the share, it is Azizan himself.
Azizan probably got confused when he was asked upon this matter. This can be seen when he stated that the decision made by PKNK do not clash with PR, when the big issue here is that 'PR rejects the Felda listing'. Thus, how can he say that there was 'no clash' between PKNK's decision with PR?
Azizan also seemed to be unable to provide concrete answer when he said that he "left PKNK to consider and make the next decision including to sell off the shares". It seems that Azizan did not get to know or do not know how to make decision and putting the burden back to PKNK. When the fact is, he is the backbone of PKNK.
There is no way that PKNK had never done any meeting without its Chairman and there is no way that the Chairman was not informed on the purchase of such controversial share. As Chairman, Azizan should have sat together with PKNK's Chief Executive Officer to analyze FGVH's shares before coming to any decision.
We understand that PKNK is not the only organization which is under the responsibility of Azizan but PKNK is the main organization for Kedah. So, there should be no excuse for Azizan to miss such issue especially when it involves on RM2 million deal. We are aware that Kedah's financial state is in a chronic stage and RM2 million is quite a huge amount for the state.
Who knows what lies for Kedah, under the administration of a Chief Minister who do not know anything. Not just that they do not have projects that could generate the state's income, they also cannot invest or make any business.
Azizan should have made the right decision for the state and its rakyat. Rakyat had chosen him to take care of them and to manage the state, not the party. Thus, he should think wisely on who should he focus more on. By putting politics in front of rakyat, and putting his own responsibility to others, Azizan himself had shown that he is not the right person to be the Chairman of PKNK or even the CM.

tunku : what a stupid excuse given by azizan. he is the mb of kedah and chairman of pknk.how come he doesn't know anything about it. this clearly shows that kedah is ruled by a dumb mb.

Haram to try to topple Muslim gov’t, says Mecca cleric

Posted: 19 Jul 2012 01:05 AM PDT

A member of the Masjidil Haram fatwa council has said that it is forbidden in Islam (haram) for Muslims to support groups that intend to oust a Muslim country's government.
Utusan Malaysia quoted Sulaiman Saloomi (right) as saying that demonstrations are forbidden even if the leadership had gone against Islamic teachings, and that the leader should be "advised" instead.
Sulaiman, who serves at the mosque that surrounds the holy Ka'abah in Mecca, reportedly said that toppling a Muslim government was wrong, especially if the replacement brought greater danger to society.
Utusan quoted Sulaiman as citing the Prophet Muhammad while speaking in Kuala Terengganu on the topic of Islamic unity and saying that those who tried to divide Muslims should be killed.
The prophet was narrated by the authority of 'Arfaja to have said: "Different evils will make their appearance in the near future.
"Anyone who tries to disrupt the affairs of this ummah (Muslim community) while they are united, you should strike him with the sword whoever he be. (If remonstrance does not prevail with him and he does not desist from his disruptive activities, he is to be killed.)"

tunku : here in malaysia pas want to topple muslim government and replace it with a kafirun government.

Was Dr Mahathir A Politician Or A Doctor First?

Posted: 18 Jul 2012 11:45 PM PDT

BANGKOK, July 19 (Bernama) -- Was former Malaysian Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad a politician or a medical doctor first?
Contrary to common belief that he joined politics after practising medicine, Dr Mahathir said he was first a politician and then obtained his medical degree to gain credential in pursuing his political career.
Dr Mahathir, who served for 22 years from 1981 as the fourth prime minister of Malaysia until he stepped down in 2003, mentioned this when he was being interviewed during "A Power Dialogue" here last night.
He was interviewed by Abdul Halim Ismail, who is also the Asean secretary-general widely known as Dr Surin Pitsuwan.
Dr Surin, a Muslim who hails from Nakhon Si Thammarat in the middle south of Thailand and was attired in a dark suit and a white skull cap in a rare public appearance, posed the question during a dialogue between them at a gala dinner in celebration of the 72nd anniversary of "Pondok Bantan" (the local Islamic religious school).
Dr Surin, a former Thai foreign minister, became the Asean chief in 2008. His term will expire by the end of this year.
Proud to declare himself "a Pondok student," Dr Surin holds a Master's degree and a PhD in Political Science and Middle Eastern Studies from Harvard University.
Asked where would Malaysia be now without the Vision 2020 he introduced to make the country a developed nation, Dr Mahathir said the country would still progress but probably without any focus as the vision determined its direction and plans.
Touching on the formation of the Asean Community by 2015, Dr Mahathir said the regional group must avoid the mistakes made by the European Union.
"The European Union is in trouble today because it can't work for the benefit of all members as it focuses on the rich members only. Asean must make sure the poor countries would benefit from the community too," he said.
Asean, he said, must avoid the mistake of introducing a common currency which, he added, benefits the rich countries only but makes the cost of living in the poor countries to rise dramatically.
As for globalisation, he said, Asean must look into the interest of the poor countries too as they would not benefit from a freer market.
"The globalisation comes from rich countries and we must not adopt it 100 per cent. We must examine ourselves. We don't want the rich to become richer and the poor, poorer."
Answering a question from the floor, Dr Mahathir said Asean needs to ask fellow member Myanmar to stop what he said was oppression against the Rohingya ethnic minority.

Learn From The East, Mahathir Tells Islamic Nations


BANGKOK, July 19 (Bernama) -- Islamic nations must learn from the countries of the East if they wish to overcome the challenges of modernity and globalisation, said former Malaysian Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad.
He said many countries of the East have mastered the knowledge and skills of industrialisation so that they are able to compete with the West and to grow their countries into rich economies and powerful nations.
"Such is their strength that they are able to ward off Western hegemony and overcome the challenges of modernity and the threats posed by globalisation," he said.
Speaking at a gala dinner in celebration of the 72nd anniversary of the "Pondok Bantan" (local Islamic religious school), here, last night, he said the first need was to acquire and upgrade their knowledge of sciences because modern technologies were based on science and mathematics.
"We must also acquire skills in modern administration and governance as well as knowledge of the workings of the modern economy and its management," he said.
Dr Mahathir said all these would take time but countries like South Korea have been able to accelerate the process.
"While we have to be patient, we must find out how (South) Korea has transformed from a backward country into an industrial giant," he said.
Touching on Malaysia's desire to become a developed nation by 2020, he said the country needed good government in realising its dream.
"In the democratic system, when a government fails to deliver it can be overthrown in the next election. No uprising by the people, no violence would be needed.
"Good government requires good leaders, particularly the man at the very top. He should be someone who loves the country and the people more than himself. Such a person would be less likely to abuse his power or succumb to corruption," he said.
Dr Mahathir said Muslims must continually upgrade their capacity to overcome the challenges of modernity and globalisation so as not to lose again as they did in the 15th century.
He said the struggle to overcome the challenges of modernity and globalisation was endless.
He said the Muslim civilisation once dominated the world but about the 15th century, the situation changed when Muslims decided to forsake the acquisition of knowledge other than what they considered to be concerning their religion.
He said that at that time the sciences, including Alchemy or chemistry and mathematics, were considered to be non-religious and which gave no merit for the afterlife.
At that very time, he said, the Europeans, impressed by the greatness of the Muslim civilisation, decided to acquire the scientific and mathematical knowledge of the Muslims.
Dr Mahathir said they studied Arabic in order to do this and it was the challenge of modernity of that time that they had to face and overcome, and they overcame.
"Not only did the Europeans reconquer land lost to the Muslims, they went on to conquer most of the Islamic countries. By the end of the 19th century, almost all Islamic countries were under European rule," he said.
The gap between the Muslim civilisation and the European civilisation widened and, even after the Muslims regained their lost land, they were constantly being defeated by the new ideas, ideologies and strategies developed by the Europeans to perpetuate their dominance.
He said the changes that they initiated and carried out became the standard for the whole world and these changes represented modernity which Muslims were forced to accept or be left behind.
"The Muslims were literally left breathless as one change followed another. No sooner do Muslim countries adjust and adopt the new ideas and ideologies when another idea is conceived, promoted and forced upon the world by the Europeans," he said.
In the financial market, he said, Islamic countries had fortunately avoided going for easy profits but there would be new ideas coming out of the West for making easy money.
"The challenge is to recognise them and to decide when to seize the opportunities created by them and when to reject them," he said.

tunku : no doubt this great statesman is born as a brilliant politician. so he was always a politician first before other things.

Land Beneath Water: Khalid Ibrahim & Tony Phua Lied

Posted: 18 Jul 2012 09:07 PM PDT

In trying to defend the Selangor Government's decision in buying land owned by Talam which 80 of it consist of water, Chief Minister, Khalid Ibrahim and DAP Publicity Secretary, Tony Pua had lied to rakyat, Selangor rakyat especially, by claiming that Bursa Saham and Security Commission had made evaluations on the price of the land.
In short, DAP and Selangor government tried to defend their decision in buying the overpriced land which do not bring any profit and at the same times uses the names of Bursa Saham and Security Commission. What they are trying to tell is that the purchase is legit and the price has been evaluated by through the right channel.
However, everything changes on July 12 when Trinity Corporation Berhad (previous name for Talam Corporation Berhad) came out with a notice to Bursa Saham saying that the statement given by Khalid Ibrahim and Tony Pua claiming that Bursa Saham and Security Commission had made evaluations on the price of the land is NOT TRUE.
Here is the link which can be used as reference:
http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/company-announcements/1010201
This then raised another question about the credibility of both of these leaders who dared to lie to rakyat just to cover the scandal within the administration for spending people of Selangor's money.
We need to remember that prior to 2008, Talam Corporation owed money to Selangor government, but when Pakatan Rakyat took over, things went the other way round - state government owed money in order to settle Talam's financial issue when Menteri Besar Incorporated (MBI) bought all of Talam's debt to a few other state government subsidiary companies worth RM392 million.
That is just the cash part, other transactions including transaction of property asset worth RM676 million is one of the things that are being debated now.
And while Khalid Ibrahim as the CM tries to convince Selangor rakyat that the debt management actually follows all of the procedures, we were then shocked by statement made by Talam themselves saying that the evaluation process of the property did not include any third party (Bursa Saham and Security Commission) like what was claimed by Khalid & Tony Pua.
So can we say here that it is true what MCA Youth Professional Bureau Chief, Datuk Chua Tee Yong said that the land at Bestari Jaya which was bought by Selangor government from Talam is actually RM42 million more expensive than regular market price?
Writer cannot see why we cannot say such thing. Even though during a press conference, they did say a lot of things, but to make things short, Khalid Ibrahim and Tony Phua only defended the transaction with one excuse - Bursa Saham and Security Commission had made evaluations on the price of the land, which is now proven to be a lie.
This actually show that, within two weeks, Pakatan Rakyat was caught red handed twice. First was when they used the names of Bursa Saham and Security Commission to justify their purchase, and the second time was when yesterday, a pro-opposition media portal, Free Malaysia Today (FMT) openly admitted that they had given wrong facts regarding Lynas Corporation Berhad – fact which was used 100% by Pakatan Rakyat supporters in objecting the operation of Lynas in Malaysia.
Conclusion is, there are a lot of doubts when it comes to financial management for Selangor since it was controlled by Pakatan Rakyat. Being at the top, obviously companies such as Talam, who had severe debt prior to March 2008, could influence Selangor government, under Pakatan Rakyat to take over the debts that by the end of the day, rakyat had to suffer from Khalid Ibrahim's actions.
And that is just one matter, there are more big issues ahead and the big one would be near, water that is.

tunku : welcome to selangor where everything is possible under the pakatan government. lying is the top policy of the state government.

DAP Received Bribe From Scorpene

Posted: 18 Jul 2012 06:03 AM PDT

We are aware of how Pakatan Rakyat, through SUARAM had made a heavy accusation to the Malaysian Government and the Prime Minister that they were involved in corruption, and even murder, during the transaction of purchasing Scorpene submarines by the Defense Ministry.
To justify their accusation, SUARAM had linked the government and France's legal system by saying that the case is on trial at the country and a few names, including the PM, would be given subpoena.
But, recently, SUARAM had taken the action of keeping themselves quiet when the government managed to prove that there is no trial involving any Malaysian politicians nor the government. Thus, no subpoena is going to be given to anyone. Even the french embassy in Malaysia was confused with SUARAM"s rudeness where they used the name of Judges, Court and even the French government just so that that could bring down Malaysian government.
Companies such as Thales and Terasasi had no involvement with the business transaction for Scorpene. Even Perimekar clearly not the one who receive any commission, but legitimate pay on their service in preparing places to stay, allowance, holiday tickets, training cost for officers, crews and staff and the management cost and coordination for six years.
French police then confirmed that SUARAM lied when the name Altantuya which was linked to the PM and Abdul Razak Baginda had never entered France when the transaction was on process.
Things get more interesting when SAUARAM was found to be registered as business organization and that they receive funds from some mystery entity which makes then the NGO who 'fights for human rights'. That became doubtful, and up until now, SUARAM is still yet to explain the background of their establishment.
Whatever it is, everything is out, SUARAM now became passive and they are no longer agressive in handling issues.
From there, DAP began to take over by raising this issue which is now dying. For that, newspaper TheROCKET on July 15, 2012 published a flow chart showing the relationship between the government, PM and a few companies which were claimed to have received bribes during the purchase of the submarines. They are saying that the flow chart is a concrete evidence and rakyat should believe everything it says.
It is always easy to draw a flow chart with 'explanations' to create issues, accusations or just about anything, For example, the flow chart and the headline for the article itself. Anyone can accuse by writing article and creating the chronology and flow chart and push rakyat to believe in it.
Writer or anyone who plans for the PM's political strategy could also create documents to show that DAP has its role in accusing the government and the PM for this Scorpene issue and that they receive finds from Singapore and CIA.
But not everyone are liars like DAP and SUARAM. The Malaysian government is a responsible government and it is often prepared to face the enemy (opposition) professionally.
The government do not need to accuse anyone to raise rakyat's support/ As of for now, SUARAM, opposition's tool, have failed. DAP, PKR and PAS themselves are facing various scandals with evidence and witnesses. There were even cases where the main witness for DAP's corruption case was found dead where it made rakyat realize that DAP is not just corrupt, they are gangsters as well. And all of this is true, not made up by the government like how the opposition simply create the issue of Scorpene corruption.
We are well aware that the strategy to accuse without evidence is a culture for the opposition and it is eating them. The peak of it was when their 'famous fiction writer', Raja Petra Kamaruddin had to surrender after creating the spark towards the government in the Scorpene issue.
And now, it seems that SUARAM is giving up as well. The only one that is left would be DAP who really want to raise up the issue again. Hence, this raises question, is the flow chart just another one of their fantasy?

Taipingmali (tm)

Posted: 19 Jul 2012 01:44 AM PDT

Taipingmali (tm)


Jasa Imam dihargai

Posted: 18 Jul 2012 09:53 PM PDT

KERAJAAN akan taja 200 imam dan 200 ketua kampong tunai Haji tahun ini.PM umum di pertemuan dgn 11,000 imam dan AJK masjid di Serdang tadi

PM juga umum 138,000 imam dan AJK masjid seluruh negara diberi sehelai kain berkualiti untuk buat jubah sempena Aidilfitri
#janjiditepati
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kerajaan tidak berbohong isu pajakan tanah 99 tahun: DS Zambry

Posted: 18 Jul 2012 04:57 PM PDT

Ingin jadi popular Manjungmari sanggup buat kerja keji

Posted: 18 Jul 2012 04:26 PM PDT

Inilah bekas MB Boneka DAP yang melancarkan Media Perak media pemfitnah 



Media Perak, sebuah laman yang ditubuhkan hasil persepakaran pakatan Rakyat negeri Perak yang diketuai oleh pemimpin Cina DAP. Media Perak akan bergerak aktif dalam program-program yang mampu menggugatkan pemimpin cina DAP.

Baru-baru ini Media Perak, balacinya adalah orang Melayu yang mengganggur telah dikerah mengganggu majlis ramah mesra YB Dato Hamidah bersama penduduk Taman Desa Aman dan Taman Pegoh Aman.
Mereka seboleh-boleh mahu menjadikan isu bantahan yang dibuat oleh Lee Boon Chye adalah wajar dan munasabah. 

Dengan gangguan itu mereka menuduh YB Dato Hamidah menghalau penduduk walhal dalam video yang disiarkan oleh Sungai Rapat Online YB Dato Hamidah tidak pernah menghalau penduduk, cuma orang luar yang tidak berkenaan iaitu cina samseng dari Gopeng diminta meninggalkan majlis.
Begitu juga berlaku dalam majlis zikir munajat dan ceramah Ustaz Kazim di hadapan Sekolah Agama Rakyat Taman pegoh Aman, mereka bukan sahaja membuat provokasi malah memotong dan membuang 22 banner ceramah yang dipasang diseluruh kawasan berdekatan
Kini mereka buat fitnah lagi berlaku pada Ustaz Kazim Elias, dalam ceramahnya di program Wacana Intelek Perdana bertajuk Sokong Islam Anda Selamat, di Dewan Merdeka, Majlis Perbandaran Manjung pada 15hb Julai 2012.
Ustaz Kazim telah meramalkan beberapa blogger (termasuk "manjongmari") akan membuat pelbagai pembohongan, tohmahan serta memutar-belitkan apa yang diucapkannya dalam program malam itu.

Ramalan Ustaz kazim mamng benar belaka, belum pun habis ceramah beberapa posting fitnah tentang program Ustaz Kazim sudah pun diupdate.
Pembohongan "manjongmari" untuk beliau putar belitkan amat ketara. Beliau mengguna gambar-gambar yang diambil ketika majlis belum bermula dan hadirin baru mula tiba. Gambar ceramah yang dipapar pada skrin besar adalah rakaman ceramah Ustaz Kazim di tempat dan masa yang lain.

Berikut adalah hujjah kami – melalui gambar-gambar di bawah:

1. Gambar dari blog manjongmari sengaja dirakam sebelum majlis bermula bagi menggambarkan tidak ramai orang yang hadir.


Ini gambar dari blog manjongmari:



Manjongmari cuba mengambarkan banyak kerusi yang kosongDi bawah ini gambar yang diambil ketika penceramah pertama, Ustaz Ismail Mina Ahmad berucap:
Gambar ini dari posisi yang hampir sama dengan manjongmari tetapi ini apabila majlis baru bermula dengan panelis pertama – Ustaz Ismail MinaKedua-dua keping gambar yang disiarkan dalam blog manjongmari adalah ketika sebelum bermulanya majlis. Manakala gambar yang diambil sekitar selepas 10 minit majlis bermula.



Ini dari depan sisi tepi:



Gambar diambil dari depan sebelah sisi kiri dewan – tidak nampak pula kerusi kosong yang disiarkan oleh manjongmari2. Paparan di skrin besar untuk di dalam dewan dan juga di bawah khemah luar dewan adalah gambar rakaman video ceramah Ustaz Kazim yang disiar sebelum bermula majlis.

Ini paparan skrin yang saya besarkan dari gambar di blog manjongmari:
Bandingkan gambar di atas dengan yang di bawah ini (yang diambil semasa Ustaz Kazim berucap pada malam itu).

Pada malam itu Ustaz Kazim memakai jubah putih berserban dan berucap pada posisi duduk di atas kerusi manakala gambar yang disiarkan manjongmari menunjukkan Ustaz dengan jaket hitam serta berdiri depan rostrum dan memakai kopiah putih sahaja tanpa serban.




3. Susun atur pentas yang berbeza dengan gambar manjongmari.

Lihat keadaan tempat Ustaz Kazim berceramah dalam gambar manjongmari – Ustaz Kazim berucap pada rostrum dan terdapat gambar hadirin/peserta di belakang beliau.

Bandingkan pula perbezaan susun atur "pentas" dalam Dewan Merdeka pada malam itu.
Maka jelas dan nyata manjongmari menjaja blognya dengan pembohongan dan dusta yang berterusan.


Apakah ini realitinya budaya memfitnah yang diajar oleh pemimpin Pas. Pemimpin yang mengatakan orang lain kafir sedangkan hampir setiap hari memfitnah.
Jika inilah Islam yang diamalkan oleh Pas, Insyaallah PRU13 semua kerusi Pas akan tumbang!!!!!!!!!
Baca selanjutnya disini


Reformasi Rumah Urut Selangor

Posted: 18 Jul 2012 07:03 AM PDT

Dana Sukarelawan 1Malaysia (DREiM) - Peruntukan Khas RM100 Juta Buat Belia.

Posted: 18 Jul 2012 05:09 AM PDT

Blogger Pas melompat macam Kera

Posted: 18 Jul 2012 03:30 AM PDT

Apabila Polis menyatakan tiada laporan liwat, banyak blog Pas yamseng dan takebeer dan mereka menuduh Papagomo kantoi.

Sebenarnya soal laporan polis tidak lah penting sangat. Laporan dibuat jika mangsa berani berdepan dengan masyarakat seperti Saifol.

Di Indonesia seorang jejaka tampan lembut bernama Yuli Arianto juga pernah mengadu dikerjakan oleh Anwar tetapi dia tidak membuat report polis. Kata Yuli siapa akan mempedulikannya kerana beliau tidak mempunyai bukti yang kukuh dan kes sudah lama berlalu.

Soal report adalah soal maruah. Dalam kes sumbang mahram banyak juga keluarga mangsa tidak mahu memanjangkan kisah sampai ke mahkamah dan kes diselesaikan begitu sahaja.

Hairan, kenapa blogger Pas terlalu seronok dengan laporan media oleh polis? Dahulu semasa Mat Sabu menjaja kish liwat Anwar dan menggelar Anwar AL-juburi , semua orang Pas menyokong dan menghentam Anwar, termasuklah Harakah, tetapi sekarang sudah terbalik.

Ini lah tanda akhir zaman apabila wujud satu suku yang berpura-pura menegakkan nama ALLAH tetapi mereka lah yang sebenarnya perosak agama bangsa dan negara.

Satu lagi nak tanya blogger Pas, ada kah Azmin membuat laporan polis beliau difitnah oleh blogger Umno?

Azmin tidak akan melakukannya kerana beliau sudah belajar tentang kesilapan Anwar yang menyuruh Tan Seri Musa Hasan menyiasat tuduhan liwat dan menangkap orang yang membuat fitnah.


RAPERA ..

Posted: 19 Jul 2012 01:38 AM PDT

RAPERA ..


Stephen Doss Chats With Rapera

Posted: 18 Jul 2012 07:42 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 19 Jul 2012 01:37 AM PDT

Sahabat-Gunung


Krisis Air Selangor : Jangan Jadikan Rakyat Mangsa Percaturan Politik

Posted: 18 Jul 2012 07:45 AM PDT


Kepimpinan Kerajaan Selangor tidak harus menjadikan krisis air yang melanda negeri itu sebagai modal politik  ketika suasana pilihan raya semakin hampir sehingga mengenepikan kepentingan rakyat.

Exco Wanita UMNO, Datuk Norhayati Tan Sri Onn, bekalan air adalah keperluan utama dan perkara sebegini tidak harus dipolitikkan kerana bukan sahaja akan menimbulkan kesulitan kepada rakyat malah boleh merencatkan pembangunan di negeri berkenaan.

"Semakin hampir dengan pilihan raya, kerajaan Selangor  cuba menggunakan isu masalah bekalan air sebagai modal politik mereka, dalam pada itu mereka turut menuding jari kepada kerajaan pusat yang menjadi punca kepada kemelut itu.

"Kerajaan pusat tidak harus dipersalahkan dalam perkara ini, kerana beberapa kajian yang telah dilakukan untuk mengatasi masalah berkenanan termasuk cadangan pembinaan Projek Rawatan Air Langat 2.

"Tetapi sehingga kini kerajaan negeri berdolak-dalik berhubung isu berkenaan sehingga tidak membenarkan projek berkenaan dilaksanakan, ini semua adalah bermotifkan politik sehingga sanggup mengadaikan kepentingan rakyat," katanya.

Beliau yang juga Naib Ketua Wanita UMNO Selangor mengingatkan kerajaan negeri supaya akur dengan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya isu air tidak dipolitikkan demi kepentingan rakyat dan pembangunan negeri itu.

"Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim perlu menghormati titah Sultan dan tidak menjadi masalah yang berlaku untuk kepentingan politik kerana yang bakal menerima kesannya dalah rakyat kerana ia adalah air adalah keperluan asas.

"Keadaan di Selangor semakin meruncing dan menimbulkan keresahan kepada rakyat, perkara ini perlu diselesaikan segera dan jangan dibiarkan berlarutan hanya disebebkan pemikiran sempit politik pembangkang yang mempergunakan keperitan rakyat sebagai modal mereka," katanya.

Menurutnya, isu air ini perlu diselesaikan dengan segera dan duduk semeja dengan kerajaan pusat bagi mengatasi masalah berkenaan bukannya menegakkan keegoaan yang akhirnya rakyat yang menjadi mangsa.

Campurtan Politik Di Masjid - GAPS Rayu Kepada Sultan Selangor

Posted: 18 Jul 2012 01:37 AM PDT



Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin berkata, rakyat dikejutkan dengan campurtangan politik dalam pentadbiran masjid di negeri Selangor yang berlaku tanpa batasan lewat beberapa tahun kebelakangan ini.


Malah kita pernah menyaksikan ada YB yang bukan Islam dibenarkan "bertazkirah" dan menyampaikan bantuan zakat dalam masjid dan bagaimana ustaz yang tidak mempunyai tauliah JAIS dibenarkan menyampaikan pengajian dan menggunakan korum yang ada untuk berkias soal politik.

"Kita juga pernah melihat bagaimana kawasan masjid digunakan oleh YB yang bukan Islam untuk bersenam "terkinja-kinja" dikhalayak yang bukan muhrim. Kita juga mendengar bagaimana wang dan harta masjid diselewengkan,  disalahgunakan dan dihabiskan untuk kepentingan puak tertentu.

Yang terbaru, banyak rintihan rakyat kedengaran mengenai campurtangan politik dalam pemilihan Ahli Jawatankuasa Masjid. Pemilihan tersebut dilaksanakan secara tidak telus, pincang, tidak demokratik dan diselewengkan.  Namun malangnya penyelewengan dan kepincangan ini diiktiraf oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Adakah JAIS juga sudah dikuasai parti politik tertentu?," ujarnya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum kepada wakil Tuanku Sultan Selangor, di Istana Bukit Kayangan, Shah Alam sebentar tadi. 
 
Tambahnya, antara aduan rakyat adalah senarai lantikan ahli jawatankuasa baru masjid yang bertentangan dengan keputusan undian yang telah dibuat. Semua berjalan lancar dan perlantikan dibuat secara telus tetapi  senarai yang diumumkan JAIS berlainan dengan apa yang diputuskan dalam pemilihan.

Dalam masa yang sama, mereka yang terpilih adalah dari kalangan individu yang tewas dalam pemilihan yang dijalankan. Senarai yang dikeluarkan JAIS itu berlainan – misalnya rakyat sebulat suara pilih imam satu tetapi tiba-tiba dia tiada dalam senarai yang JAIS umumkan. Terdapat juga Nazir yang ditukarkan menjadi imam dua.

"Rakyat tak faham mengapa ini boleh terjadi. Kami tak kisah dengan siapa yang dah dipilih cuma kesal dengan tindakan JAIS dan mengharapkan mereka mendengar suara kami. Rakyat telah menyerahkan memorandum bantahan kepada JAIS namun sehingga kini belum menerima sebarang jawapan berhubung perkara itu.

Lantikan baru ahli jawatankuasa masjid ada campur tangan politik. Sangat mengejutkan ahli kariah turut tidak dimaklumkan terlebih dahulu mengenai perubahan lantikan baru sebaliknya wakil JAIS hanya mengumumkannya sebelum solat Jumaat," tambahnya.

Oleh yang demikian, GAPS mewakili rakyat negeri Selangor ingin mengadu dan merayu kepada Tuanku Sultan Selangor sebagai Ketua Agama Islam di Negeri Selangor Darul Ehsan.

"Kami ingin memohon Tuanku Sultan Selangor mengarahkan JAIS mengantung jawatan semua Jawatankuasa masjid yang baru dan memanjangkan tauliah perlantikan Jawatankuasa masjid yang lama selama 6 bulan.

JAIS juga harus mengadakan semula pemilihan semua Jawatankuasa masjid di Negeri Selangor dalam tempoh 6 bulan. Bagi memastikan pemilihan dapat dijalankan dengan telus dan adil sebuah Jawatankuasa Peringkat Negeri Selangor wajar dibentuk dengan diketuai oleh Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) untuk mengurus, memantau dan menyelia setiap pemilihan Jawatankuasa masjid dan surau.

Kita juga meminta agar pihak JAIS memastikan mimbar jumaat, pengajian, kuliah, tazkirah atau program Masjid dan surau tidak digunakan sebagai medan politik samada dalam bulan Ramadhan atau bulan-bulan yang lain," ujarnya yang juga Mantan Ketua AMK Selangor.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 18 Jul 2012 11:42 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Cerita Pasal HUDUD PAS Dan Perhimpunan Bersih..

Posted: 18 Jul 2012 10:00 PM PDT


PAS jaja cerita nak buat hudud, dari mula pegang kelantan sampailah sekarang cerita hudud keluar bila pas nampak orang melayu semakin menjauhi pas, sekarang cerita hudud nie senyap, pasal pas tengah dok sibuk melayan artis, artis yang nak mensucikan dosa mereka dengan cara yang cukup mudah, masuk pas hilang semua dosa...

Ok cerita balik pasal hudud yang pas nak buat, pas kata mereka tak boleh laksanakan hudud di kelantan pasal kerajaan pusat (bn) tak bagi, walau pun semua orang tahu undang-undang syariah negeri di atas tangungan kerajaan negeri, pas tetap juga kata semuanya salah kerajaan persekutuan (bn).

Satu je soalan aku pada pemimpin pas, pas kata nak buat hudud, tapi pas bagi alasan kerajaan persekutuan (bn) tak bagi, maka sampai la nie pas akur dan tak buat, tapi kenapa bila kerajaan larang pas buat perhimpunan bersih, pas tetap buat juga...?

Bab hudud pas tak berani langgar keputusan kerajaan persekutuan, tapi bab perhimpunan bersih, pas langgar semacam je... kenapa...???

Rakyat Don't Be Stupid Like Khalid Gagap...

Posted: 18 Jul 2012 07:00 PM PDT


Air adalah sumber kehidupan. Tanpa air, bukan sahaja manusia yang akan berdepan dengan masalah malah kegiatan ekonomi juga terencat dan kesannya bila berlarutan amat memeritkan.

Tapi di Selangor, kerajaan negeri memandang remeh isu air dan lebih selesa bermain politik berbanding mencari penyelesaian jangka masa panjang demi kebaikan lebih 7 juta pengguna termasuk Kuala Lumpur & Putrajaya.


Laporan oleh Persatuan Penyelidikan Air dan Tenaga Malaysia (AWER) secara terperinci menyebut Selangor bakal berdepan dengan krisis air menjelang tahun 2014, sepatutnya tidak dipandang enteng begitu sahaja.

Malah laporan itu turut disokong pula oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) yang mengesahkan simpanan bekalan air bersih kini berada di tahap kritikal yakni hanya pada tahap 6 peratus sahaja..

Melihat pada sikap acuh tak acuh Kerajaan Selangor yang masih berdolak dalik dalam isu perlaksanaan projek Loji Rawatan Air langat 2 (Langat 2), jelas memperlihatkan kegagalan urus tadbirnya untuk memandang jauh ke hadapan.

Sedangkan tujuan pembinaan loji baru (Langat 2) tersebut bersama dengan terowong air melalui Projek Penyaluran Air Mentah Pahang dan Selangor (PPAMPS) bertujuan untuk memastikan bekalan air bersih sentiasa mencukupi sekaligus mengelakkan krisis air 1998 berulang.

Namun bila Kerajaan Selangor mengganggu kelancaran projek tersebut, akibatnya hingga kini beberapa kawasan Lembah Klang termasuk Selangor ada yang terpaksa menghadapi catuan air memandangkan rezab simpanan air di seluruh loji rawatan air bersih semakin berkurangan.

Andaian Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim kononnya bekalan air bersih mampu bertahan hingga tahun 2019 bukan sahaja tidak disokong oleh fakta, sebaliknya sengaja mahu meredakan kegusaran orang ramai saling tidak ubah seperti tindakan dangkal menyapu sampah ke bawah karpet.

Hakikatnya daripada 33 loji rawatan di seluruh Selangor yang membekalkan air bagi seluruh Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur, hanya beberapa loji rawatan air sahaja yang masih beroperasi di bawah paras pengeluaran maksima.

Salah satu darinya ialah loji rawatan air di Sungai Rasa yang beroperasi pada tahap pengeluaran 138.71 JLH sedangkan tahap pengeluaran maksimanya ialah 250 JLH (Juta Liter Sehari).

Bagaimanapun disebabkan beberapa loji rawatan air yang sedang beroperasi bawah tahap sebenar ini tidak memiliki paip penghubung yang membolehkannya membekalkan air ke kawasan lain.

Sebahagian besar loji rawatan air yang lain pula terpaksa beroperasi melebihi tahap maksima antaranya loji rawatan air Sungai Langat yang mengeluarkan sejumlah 447.42 JLH berbanding 386 JLH kemampuan sebenarnya.

Loji rawatan air Sungai Semenyih pula membekalkan 665.92 JLH air bersih sedangkan kemampuan rekabentuk hanyalah untuk 546 JLH sahaja.

Loji-loji yang beroperasi melebihi kemampuannya lama-lamaan akan menghadapi masalah yang sekiranya berlaku serentak misalnya, beban kesusahan bukan sahaja dihadapi oleh rakyat malah kesannya menjejaskan operasi kilang-kilang yang menjana ekonomi negeri.

Jejaka Yang Pernah Cium Anwar Kini Menyesal...

Posted: 18 Jul 2012 05:00 PM PDT


Inilah jejaka yang menggemparkan negara kerana perbuatannya mencium anwar, jejaka ini yang juga seorang blogger kini menyesal kerana mencium anwar dan katanya dia tak sanggup di tipu lagi...

Ustaz Ridwan Tee Dan Fathul Bari 3 Jam Brain Wash Orang Kelantan...

Posted: 18 Jul 2012 05:30 AM PDT

Perghhh.... lepas nie pas kalah di kelantan, kaw-kaw ustaz ridwan tee dan fathul bari brain wash rakyat kelantan...

Belantan

Posted: 18 Jul 2012 11:36 PM PDT

Belantan


SWAn : Krisis air lebih teruk banding situasi 1998?

Posted: 18 Jul 2012 06:29 AM PDT



Penduduk di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya bakal berhadapan dengan krisis air jauh lebih teruk daripada apa yang pernah dialami pada 1998 jika kekurangan bekalan air terawat tidak diselesaikan segera.

Timbalan Presiden Persatuan Air Selangor, Kuala Lumpur, dan Putrajaya (SWAn) Aldric Loong Kim Yew berkata, ini berdasarkan data mingguan yang dikeluarkan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dan Puncak Niaga (M) Sdn Bhd, operator agihan dan pengendalian pengeluaran air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya, bahawa permintaan air telah meningkat.

"Permintaan air secara puratanya telah meningkat ke tahap 4,329 juta liter sehari berbanding dengan kapasiti pengeluaran maksimum semua Loji Rawatan Air (LRA) sebanyak 4,371 juta liter sehari.


"Ini jelas menunjukkan bahawa kini hampir tiada rizab lagi untuk menampung sebarang peningkatan permintaan bekalan air terutama sewaktu permintaan puncak, dengan permintaan meningkat setinggi lebih 7 peratus daripada purata permintaan air harian," katanya ketika ditemui pemberita semasa kempen derma darah SWAn di Pusat Darah Negara, di sini hari ini.

Loong berkata sesetengah penduduk di Selangor dan Kuala Lumpur sudah mula mengalami gangguan bekalan air dan tekanan air rendah akibat kekurangan bekalan air terawat.

Loong berkata, kerajaan Selangor dilihat langsung tidak memahami keadaan bekalan air yang melanda pada masa ini dan asyik mengeluarkan kenyataan bahawa kedudukan paras air di empangan Selangor penuh dan mencukupi.

"Apa yang dipertikaikan sekarang adalah mengenai kekurangan bekalan air terawat dan keperluan meningkatkan sumber air serta membina LRA tambahan untuk menampung permintaan air yang semakin meningkat," katanya.


Beliau berkata empangan yang penuh tidak semestinya mempunyai bekalan air yang mencukupi malah ia bergantung kepada reka bentuk hidrologikal empangan dan air mentah di empangan itu mesti dirawat dahulu sebelum ia dapat disalurkan kepada pengguna.

Loong berkata berkata masalah ini boleh diselesaikan sekiranya pihak-pihak yang berkaitan berkumpul dan berbincang cara mengatasi masalah ini bersama.

"Pihak SWAn mendesak kerajaan Persekutuan, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air memberikan perhatian penuh dan mengambil langkah-langkah jitu untuk menyelesaikan isu penting ini secepat mungkin," katanya. - Bernama

Suara Politik
Taminsari

sekupangdua

Posted: 18 Jul 2012 11:35 PM PDT

sekupangdua


NIE NENEK PULAK SOLO GUITAR ROCK TU BRADER... ALWAYS BLUES...

Posted: 18 Jul 2012 12:35 AM PDT



HEHEHE... NENEK AH SOO NIE PUN ARTIST JUGAK, TAK TERINGIN KE PAS AMIK JADI USHHHTAZAH PAS, TAK KA KAT ABBY DENGAN DAYANGKU INTAN JER? APA KATA AHH SOO NIE NI BOLEH JOIN CERAMAH PERDANA PAS BUAT MENAMBAH KANTUNG KUTIP DUIT RAKYAT. BUKAN APA KESIAN JUGAK BILA LEMAN RAJA LAWAK DAN HAIRIE OTHMAN YANG DATANG PUN SETAKAT 200 ORANG JER! HEHEHE BARULER MAT TABOH ANGGUK HEAD BANGGING

AZLI SHUKRI

Posted: 18 Jul 2012 11:29 PM PDT

AZLI SHUKRI


Nauzubillah Min Zalik..Demi Allah, kerana Ucapan Ini Kelak, PAS Bakal Menerima Balasan!

Posted: 18 Jul 2012 04:56 AM PDT


The Unspinners

Posted: 18 Jul 2012 11:28 PM PDT

The Unspinners


Sekolah Tamil ditindas? Fakta atau auta

Posted: 18 Jul 2012 10:28 PM PDT

Rancangan tersusun DAP, REHDA halau Melayu keluar kawasan

Posted: 18 Jul 2012 06:49 PM PDT

Khalid tidak mesra setinggan sebab Latheefa Koya berhenti

Posted: 18 Jul 2012 02:30 AM PDT

Kalau tanah lembu ternak dirampas, Yacob ganti bungalow?

Posted: 17 Jul 2012 11:32 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 18 Jul 2012 11:25 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Gempar : SMS Didakwa Ditulis Husam Musa Sebut Duit 3 Juta Sudah Disebar Kickdefella @syedazidi cc @NajibRazak @NikAbdulAziz

Posted: 18 Jul 2012 08:26 PM PDT




 

Team Media UMB Kedah Diserang Harakah - Tahniah Brooo

Posted: 18 Jul 2012 07:16 PM PDT


baca lanjut di blog sahabat Panglima di sini :



Jika rajin menulis dengan ikhlas dan semangat yang benar Insya Allah ia akan digeruni lawan yang risau dilondehkan perbuatan jahat mereka di dalam memutarbelitkan fakta mengusung cerita fitnah yang tidak bermoral lagi merosakkan maruah manusia, keluarga, masyarakat Islam dan negara Malaysia. 

Lagi Janji Ditepati - Najib lancar Skim Persaraan Swasta Untuk Rakyat Bukan Penjawat Awam

Posted: 18 Jul 2012 05:22 PM PDT

Published with Blogger-droid v2.0.2

Menteri Pertahanan @Zahid_Hamidi Dakwa Cina Malaysia Makin Ramai Sokong Kerajaan Hasil Transformasi YAB PM DS @NajibRazak

Posted: 18 Jul 2012 04:25 AM PDT


BANGSA CINA, INDIA DAN LAIN-LAIN MULA SOKONG BN - @Zahid_Hamidi



KUALA LUMPUR 16 Julai - Sokongan masyarakat bukan Melayu terutamanya kaum Cina kepada Barisan Nasional (BN) secara senyap-senyap semakin meningkat dan bertambah baik.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, petanda positif itu hasil daripada program transformasi politik yang dilaksanakan secara bersungguh-sungguh oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Apa yang boleh dikatakan masyarakat Cina kini semakin puas hati. Walaupun mereka tidak berterus terang, secara senyap-senyap mereka telah berubah hala kepada BN," katanya selepas melawat Ibu Pejabat Utusan Melayu (M) Bhd., di sini hari ini.

Ahmad Zahid yang tiba kira-kira pukul 11.45 pagi dengan rombongan 40 orang disambut oleh Pengerusi Eksekutif Kumpulan Utusan, Tan Sri Mohamed Hashim Ahmad Makaruddin, yang turut diiringi Pengarah Eksekutif, Datuk Nasir Ali dan Ketua Pengarang Kumpulan, Datuk Abdul Aziz Ishak.

Turut menyertai lawatan tersebut yang meninjau Jabatan Editorial Utusan Malaysia dan Kosmo! serta beramah mesra dengan kakitangan akhbar berkenaan ialah Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin, Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ismail Ahmad, Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar, Ketua Staff Markas Angkatan Bersama, Mejar Jeneral Datuk Abu Bakar Md Said dan wakil Panglima Tentera Darat, Mejar Jeneral Datuk Mahdi Yusof.

Hadir sama Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara, Datuk Abdul Hadi Awang Kecil dan Timbalan Ketua Pengarah Perisikan Pertahanan, Mejar Jeneral Datuk Ishak Yeop Hamzah. Tegas Ahmad Zahid, maklum balas dan reaksi itu merupakan petanda cukup baik selepas BN menghadapi 'tsunami politik' pada 2008.

Mengulas mengenai gambaran Pilihan Raya Umum Ke-13 yang mungkin tidak akan diadakan pada tahun depan, Ahmad Zahid secara peribadi berkata, penentuan tarikh pilihan raya adalah hak mutlak Perdana Menteri.

"Sama ada tahun ini atau tahun depan, bagi saya, pemimpin dan ahli-ahli akan patuh," katanya.

Beliau menyifatkan gambaran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa pilihan raya tidak akan diadakan pada tahun depan tersebut dibuat berdasarkan analisis akar umbi.

"Tentunya analisis itu mengambil kira seandainya pilihan raya diadakan pada tahun depan, seolah-olah nampak BN tidak berkeyakinan mendapat sokongan.

"Mungkin juga melihat faktor-faktor kelemahan ekonomi dunia yang diunjur pada 2013 dan keletihan jentera-jentera BN," ujar beliau. - Utusan

http://eddyjugaks.blogspot.com/2012/07/bangsa-cina-india-dan-lain-lain-mula.html

Video Terbaru YAB DS @NajibRazak Isu Bajet 2013

Posted: 18 Jul 2012 01:49 AM PDT



Baca entri terbaru blog Datuk Seri di sini 

Memang Berapi : Video @DrHasanAli Dedah 20 Tahun @Anwaribrahim @AzminAli dan Shamsidar Tidak Nafi Isu Kongsi Isteri !!!

Posted: 18 Jul 2012 01:01 AM PDT









Tengok video sidang akhbar penjelasan Nallakarupan di bawah :

An apology to Lynas Corp Ltd - FMT

Posted: 18 Jul 2012 12:55 AM PDT




July 17, 2012


Re: Lynas Corporation Ltd & Anor v Mtoday News Sdn Bhd
Kuala Lumpur High Court Civil Suit No 23 NCVC-52-04-2012

We refer to the articles previously published by us which claim that the Lynas plant may be unsafe. We apologise for these publications as such claims do not have a scientific basis. The regulatory review of the Lynas plant has been thorough and diligent.

Read more: http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/07/17/an-apology-to-lynas-corp-ltd/#ixzz20xVp1q55

Apa Motif Nik Abduh Sebut 'Walau Dengan Darah Sekalipun' Pas Akan Tetap Ke Putrajaya? @PDRMsia

Posted: 18 Jul 2012 12:28 AM PDT

Harap PDRM dapat siasat perkataan yang berbahaya ini.

Adakah Pakatan akan tetap ke Putrajaya walau dengan DARAH SEKALIPUN?



Jangan terlalu emosi hingga tidak dapat menerima kekalahan walau berpuluh tahun diberi kuasa memerintah Kelantan.

Perbuatan emosi hanya dilakukan pihak kurang waras atau kurang kecerdikan dan kebijaksanaan.

Wallahu A'lam.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 18 Jul 2012 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Melayu Dihina Apek BERSIH Kerana PAS Sanggup Jadi Keldai.

Posted: 18 Jul 2012 11:00 PM PDT

Apa perasaan anda bila tengok gambar ni.



Nak tau kenapa apek ni berani buat macam ni, sila tonton video ini.





*PAS memang keldai DAP.

Bukti PAS Kelantan Langgar Undang-undang Yang Mereka Cipta Sendiri.

Posted: 18 Jul 2012 08:00 PM PDT

Isu persembahan Dato' Siti yang mendapat amaran daripada Kerajaan PAS telah heboh diperkatakan walaupun ianya hanya isu kecil.

Berikut adalah kenyataan dari Kerajaan Kelantan dalam Sinar Harian.

Enakmen hiburan: Amaran Kelantan susulan persembahan Siti Nurhaliza
ROSALWANI CHE SOH
17 Julai 2012
Siti Nurhaliza


KOTA BHARU - Kerajaan Negeri Kelantan akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana individu atau penganjur yang melanggar Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998 yang dikuatkuasakan di negeri itu.

Kenyataan tegas itu disuarakan berikutan kehadiran penyanyi terkemuka negara, Datuk Siti Nurhaliza ketika mengadakan persembahan terbuka di Jamuan Perdana Perayaan Hari Guru 2012 peringkat Kota Bharu, Sabtu lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pihaknya tidak akan berkompromi dengan pihak yang gagal mengikut undang-undang di bawah yang ditetapkan Kerajaan Negeri.

"Bagi kes tersebut kita memberi amaran, namun selepas ini kita tidak akan berkompromi lagi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Majlis Daerah Ketereh-Perbandaran Islam Sempena Tahun Melawat Kelantan 2012 di sini, hari ini.

Takiyuddin mengingatkan penganjur atau individu termasuk ahli politik yang ingin membawa penyanyi-penyanyi atau selebriti di Kelantan perlulah mematuhi peraturan yang ditetapkan.

"Sebelum ini kita terima maklumat daripada penganjur program itu mengatakan majlis itu merupakan program motivasi, namun di sebalik majlis itu mereka membawa penyanyi wanita tersohor menghiburkan penonton dengan persembahan nyanyian secara terbuka.

"Ini memang satu tindakan yang menyalahi undang-undang di negeri ini, namun kita harap selepas ini perkara seumpama ini tidak berulang lagi," katanya.

Beliau berkata, pihak yang melanggar peraturan itu akan dikenakan tindakan undang-undang dan boleh dikenakan denda tidak kurang dari RM1,000 di bawah Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998.

Baru-baru ini majlis sambutan hari guru yang diadakan di kompleks sekolah-sekolah Jalan Wakaf Mek Zainab mendapat sambutan lebih 10,000 masyarakat sekitar dan guru-guru sekitar Kota Bharu.

Dalam pada itu, Pengarah Pendidikan Negeri, Husin Awang ketika dihubungi enggan mengulas mengenai kenyataan exco isu tersebut.

KAWALAN PERSEMBAHAN HIBURAN

3.1. Hiburan Yang Dilarang

Nama, Jenis dan kelas hiburan yang dilarang ialah Mak Yong, Menora, Wayang Kulit (tradisional), Main Puteri, Tinju Siam (Tomoi) dan Pelaga Binatang. Larangan ini meliputi semua peringkat tersebut.

3.2. Hiburan DiKawal Selia

Semua jenis dan kelas hiburan lain sama ada berbentuk atau dipersembahkan secara tradisional atau moden perlu dikawal selia tertakluk kepada ciri-ciri dan syarat-syarat berikut :

(i) Tidak melibatkan perempuan (cukup umur), lelaki menyerupai perempuan atau sebaliknya.

(ii) Tidak dipertunjukkan oleh lelaki bersama perempuan yang bercampur aduk tanpa batas syarie atau dipertunjukkan oleh perempuan yang mendedah aurat.

(iii) Tidak mengandungi kepercayaan, ucapan, bacaan dan perbuatan yang berunsur syirik, kufur, keji, lucah, mencela, memaki, fitnah, maksiat, dan sebagainya yang bercanggah dengan akidah syariah dan tatasusila Islam.

(iv) Tidak mengandungi unsur-unsur kafir seperti pemujaan roh, semangat, hantu syaitan, jin dan tempat yang dianggap keramat seperti kubur dan sebagainya.

(v) Tidak mengandungi unsur-unsur penghinaan, celaan, cacian, perkelahian, pergaduhan dan memecah belah perpaduan ummah.

(vi) Tidak merosak nyawa, akal, keturunan, kemudaratan tubuh badan dan harta benda individu dan awam.

(vii) Tidak mengandungi unsur-unsur perjudian atau pertaruhan yang melibatkan untung rugi.

(viii) Tidak mengganggu ketenteraman rumah ibadah Islam dan masyarakat awam.

(ix) Tidak mengandungi unsur-unsur penyeksaan kepada binatang-binatang atau memusnahkan tumbuh-tumbuhan kecuali yang dihalalkan oleh syariah Islam.

(x) Tidak mendorong kepada perbuatan syirik, kufur, mungkar, maksiat, pergaduhan dan memusnahkan harta benda serta kemudahan awam.

(xi) Tidak melalaikan daripada melaksanakan tanggungjawab atau kewajipan terhadap Allah, diri sendiri, keluarga, masyarakat dan umum.

(xii) Tidak mengandungi unsur-unsur sihir dan penipuan.
http://www.sinarharian.com.my/nasional/enakmen-hiburan-amaran-kelantan-susulan-persembahan-siti-nurhaliza-1.67658

Cuba baca tulisan yang berwarna merah dan bandingkan dengan program yang dianjurkan oleh Kerajaan Kelantan semasa Hari Anak Mudo peringkat negeri.



Macam mana ada double standard ni? Siti yang buka aurat sikit kena amaran tetapi yang berbogel atas pentas boleh pula di sponsor oleh Kerajaan Nik Aziz? Mungkin sebab dalam Enakmen tu melarang perempuan membuka aurat tetapi tidak dinyatakan sama ada lelaki boleh buka aurat. Cuma bila merujuk kepada fasal 3.2. (iii), tidakkah ianya satu program yang lucah (pakai spender) dan bercanggah dengan tatasusila Islam?

Mungkin sebab ada gambar Nik Aziz kat situ yang haram pun jadi halal.


*Saksikan video yang disediakan oleh MyMassa tentang ketidak adilan Kerajaan PAS Kelantan terhadap wanita.


Santai Pagi : Gambar Pak Aji PAS Bila Tengok Lurah.

Posted: 18 Jul 2012 05:00 PM PDT


 *Ah So pun jadik! Apa nak jadi dengan Pak Aji PAS ni.


Geng Kutuk Proton Terkejut Tengok Gambar Ni.

Posted: 18 Jul 2012 10:30 AM PDT

Selalu yang kutuk kereta proton adalah penyokong pembangkang.

Bagi mereka, Proton adalah lambang kegagalan dasar Tun Mahathir.

Apa kata kalau MyMassa keluarkan gambar ni pulak.








Gambar ni MyMassa jumpa di Lowyat.net @ Lyn.


*Punya la malu dah kutuk Proton, ada penyokong pembangkang yang terpaksa cover macam ni.


Allah Mahukan Pas Merampas Kuasa Ke Putrajaya - Anak Nik Aziz

Posted: 18 Jul 2012 08:30 AM PDT

"Allah mengarahkan kita ke Putrajaya" jerit anak Nik Aziz, Nik Abduh.



MyMassa rasa elok kita tengok kenyataan Nik Abduh sebelum ini.

Klik imej untuk besarkannya

Kalau Nabi Muhammad SAW pun Nik Abduh gunakan sebagai dalil untuk tutup kegagalan bapaknya memerintah, apalah sangat kenyataannya dalam video tersebut.

*Bukan PAS dulu yang beria-ia nak lelong Putrajaya ke. Kenapa sekarang ni boleh cakap Allah mengarahkan PAS ke Putrajaya pulak?

Fatwa PAS: Ostad PAS buat MAKSIAT dalam masjid: HALAL, @CTNurhaliza11 menyanyi di tempat awam: HARAM!

Posted: 18 Jul 2012 06:34 AM PDT


PAS hari ini bagi amaran keras secara tidak langsung kepada Datuk Siti Nurhaliza kerana menyanyi secara terbuka di negeri tersebut. Kata mereka, tindakan penyanyi tersohor negara itu menyalahi undang-undang Kerajaan Negeri.

Mereka ingat rakyat bodoh?!! Ingat kami tidak tahukah yang Datuk Siti HARAM menyanyi kerana beliau jadi macam Amy Search. Masuk UMNO selepas menghadap Nabi Nik Aziz! 


Memang munafik puak-puak hamPAS ini. Kalau menyanyi di tempat terbuka sudah jadi HARAM, apa pula undang-undang PAS bila tengok ostad-ostad artis mereka menjadikan rumah Allah seperti rumah ibadat Yahudi dan Gereja?!!

 










*Nantikan posting jam 11.30 malam ini. Kami akan dedahkan bukti Kerajaan PAS Kelantan menyalah gunakan undang-undang mereka sendiri!

Jawapan Yang Memeningkan Kepala Nik Aziz.

Posted: 18 Jul 2012 04:30 AM PDT



Jawapan untuk isu royalti minyak negeri Kelantan. Kalau rakyat Kelantan tahu mengenainya, pening kepala Nik Aziz nak spin balik. Diambil dari sini : http://darah-satria.blogspot.com/2011/09/ini-jawapan-isu-royalti-minyak-kelantan.html

Ini Jawapan Isu Royalti Minyak Kelantan





"Pelantar minyak dalam lingkungan 100 hingga 200 kilometer (70 hingga 150 batu nautika) dari persisir pantai dan terletak di perairan antarabangsa, ia adalah hak Kerajaan Pusat dan tidak timbul soal tuntutan royalti di pihak Kerajaan Kelantan.

"Jadi kalau kata UMNO tak bagi royalti, itu tak betul... tak diberi secara langsung, kita bagi secara tak langsung, tetapi apa hasil yang diperoleh itu bukan hasil Kerajaan Negeri Kelantan,

Keputusan dalam Jemaah Menteri hari ini kerana ada pihak yang putar belit kenyataan, Datuk Pa (Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed) juga sudah memberikan penjelasan dan memang itu hakikatnya.

Abdul Fattah yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tuku berkata, kerajaan sendiri atau Petronas boleh menulis surat kepada kerajaan Kelantan 
Petronas sahaja yang memberi penjelasan, apa yang dikhuatiri ialah penjelasan yang diberi akan hanya mengikut kehendak kerajaan semata-mata dan sebarang perkara berbangkit tidak akan terjawab.Dalam sistem demokrasi, siapa saja boleh cabar Kerajaan Pusat, namun kerajaan bertegas dalam perkara ini.

Dari segi perundangan Kelantan tiada hak untuk membuat tuntutan begitu juga Terengganu," katanya. Najib berkata berdasarkan undang-undang, Kelantan dan Terengganu hanya berhak menuntut wang royalti sekiranya terdapat sumber petroleum yang dihasilkan dalam perairan negeri berkenaan. Perairan negeri ditakrifkan sebagai terletak tidak melebihi tiga batu nautika yang diukur dari tikas air surut atau pesisir pantai negeri tersebut, katanya. "Pada masa ini tidak ada pengeluaran petroleum dalam kawasan perairan Kelantan dan Terengganu. Jadi dari segi perundangan kerajaan negeri Kelantan tidak ada hak untuk menuntut royalti petroleum,
                      
Petroleum Act 1
                                     
Akta Kemajuan Petroliam mempunyai keistimewaannya tersendiri. Ia telah menyebabkan ujudnya satu perjanjian dalam mana Kerajaan-kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan telah sanggup meletak hak selama-lamanya kepada PETRONAS mengenai petroliam yang ditemui sama ada di dalam atau di luar pantai Malaysia. Sebaliknya PETRONAS sanggup membuat bayaran tunai kepada Kerajaan Persekutuan dan juga Kerajaan-kerajaan Negeri sebanyak 5% daripada nilai petroliam yang ditemui dan dijual tiap-tiap tahun menurut Perjanjian itu. Bagi Negeri Kelantan, Allahyarham Dato� Hj. Mohamed bin Nasir, selaku Menteri Besar, telah menandatangani perjanjian ini dan saya bagi pihak PETRONAS telah menandatangani perjanjian yang sama dalam tahun 1975. Jelas sekali, dengan tafsiran yang dibuat dalam kedua-dua perjanjian ini nampaknya tidak ada keraguan lagi mengenai bidang kuasa dalam dan luar pantai Malaysia mengenai petroliam. 



                 Aseambanker - 3

                   Telaga Minyak Semenjanjung
Jelas sekali PETRONAS terikat dengan perjanjian-perjanjian ini begitu juga Kerajaan Negeri Kelantan dan oleh itu PETRONAS wajib membuat bayaran tunai sebanyak 5% daripada petroliam yang diperolehi daripada luar pantai Malaysia yang bersetentangan dengan Kelantan kepada Kerajaan Negeri Kelantan. Kalau tidak silap saya, sebahagian daripada kawasan luar pantai Malaysia yang diusahakan oleh JDA (Joint Development Authority) sekarang ini pernah diberi kepada syarikat asing untuk mencari gali minyak dalam tahun enam-puluhan dahulu tetapi diserahkan balik kepada Kerajaan Persekutuan apabila didapati ianya tidak ekonomik oleh kerana kos mencari gali minyak di ketika itu melebehi harga pasaran minyak dunia. Untuk makluman Y.A.B. Dato�, 


                          EEZ Act - Distance

                  Petroleum Development Act - Cash Payment

Saya telah meminta Perdana Menteri, Allahyarham Tun Abdul Razak, untuk mengguna pakai Seksyen 4 Perjanjian di bawah Akta Kemajuan Petroliam ini supaya PETRONAS menandatangani dengan setiap negeri di Semenanjung Tanah Melayu untuk menseragamkan perjanjian-perjanjian yang dibuat oleh PETRONAS di bawah Akta tersebut. Apatah lagi disedari bahawa negeri-negeri di Pantai Timur masih kurang maju yang memerlukan bantuan untuk pembangunan dan sudah tentu akan mendapat manfaat daripada bayaran tunai daripada PETRONAS.. Pada masa itu difikirkan ada kemungkinan kawasan luar pantai Malaysia berhampiran atau bersetentangan dengan Kelantan, Terengganu dan Pahang mempunyai petroliam dan/atau gas asli mungkin memberi harapan yang baik kepada rakyat dan negeri-negeri tersebut sekiranya petroliam ditemui di luar pantai Malaysia berhampiran negeri-negeri itu



                  PM301 - 1
                   
 Blok PM3 atau dikenali dengan nama Commercial Arrangement Area adalah kawasan bertindih diantara Malaysia dan Vietnam. Pertindihan ini kerana Kerajaan Malaysia mengakui kawasan itu terletak dan milik salah satu negeri yang membentuk persekutuan. 


                                       PM3


Kawasan CAA mempunyai telaga minyak mentah yang telah mengeluarkan hasil. Ia juga adalah sebuah kawasan yang makmur dengan hasil bumi.


Kawasan ini melibatkan usahasama cari gali di mana Petronas memiliki 46.06% di Block PM-3 dan 36.85% di  Block 46-Cai Nuoc.
Kerja pengeluaran minyak bermula pada tahun 1997  bagi phase 1 dan phase 2 dan 3 mencapai kemuncaknya pada tahun 2004.
Ia melibatkan kerja-kerja di telaga West Bunga Kekwa, East Bunga Kekwa-Cai Nuoc, East Bunga Raya, West Bunga Raya, NW Bunga Raya and Bunga Seroja . 
Mengikut kenyataan akhbar Talisman, kapasiti pengeluaran ialah 60,000 tong minyak sehari dan 270 mm cfpd of gas.  
Gas yang dibeli oleh Petronas dari kawasan ini dihantar melalui  paip 24in, sejauh 170km gas Platform Resak.



K'tan dapat wang ehsan minyak Nov 4, 09 10:58am Kerajaan Persekutuan akan memberi wang ehsan kepada Kelantan daripada hasil pengeluaran minyak di luar pesisir pantai negeri itu mulai tahun depan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan di Dewan Rakyat hari ini. Sebelum ini, Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menghantarkan surat kepada perdana menteri mengenai tuntutan bayaran royalti 5 peratus, yang berjumlah RM1 bilion, hasil petroleum dan gas cecair di perairan Kelantan. Kerajaan negeri membuat tuntutan itu tahun ini setelah mengetahuinya melalui laporan dari Jabatan Perangkaan bahawa petroleum itu telah beroperasi sejak 2004 dan tuntutan royalti RM1 bilion itu dikira bermula dari 2004 sehingga kini. Ketika menjawab soalan Salahuddin Ayub (PAS-Kubang Kerian) di Dewan Rakyat, perdana menteri berkata, kerajaan Kelantan tidak berhak menerima wang royalti minyak di perairannya kerana ia terletak di kawasan bertindih. Najib berkata, kerajaan persekutuan telah meneliti isu royalti petroleum oleh kerajaan Kelantan secara mendalam termasuk dari sudut perundangan berkaitan kuasa kerajaan serta pengurusan hasil petroleum negara.


                      Sumber Petroleum dan Gas Kelantan



Kawasan Joint Development Authority yang telah di sentuh secara panjang lebar sebelum ini merupakan kawasan pertindihan diantara Malaysia dan Thailand. Pertindihan tuntutan ini kerana kawasan itu adalah dikatakan oleh Malaysia sebagai di dalam perairan salah satu negeri yang membentuk persekutuan


                               JDA
Akta 440 Malaysia-Thailand Joint Authority 1990 menjamin bahawa kedaulatan Malaysia tidak terhakis di kawasan JDA. Undang-undang, peraturan, hak dan keistimewaan terus kekal di JDA. 
                  Hess JDA

 Joint Development Area melibatkan kawasan pertindihan tuntutan di antara Malaysia dan Thailand. Kedua-dua negara bersetuju membangunkannya mengikut model kawasan pertindihan Australia – Indonesia. Kedua-dua negara menggubal undang-undang dang diluluskan di Parlimen masing-masing.
Kawasan Bersama Malaysia – Thailand (MTJA) pula dipersrtujui menerusi undang-undang agar terbahagi dua dan menggunapakai undang-undang negara masing-masing. kedaulatan, hak, tuntutan dan keistimewaan mana-mana pihak tidak terhapus menerusi akta yang digubal dan ini jelas tercatat di dalam Akta 440 Malaysian-Thailand Joint Authority 1990


      



Berdasarkan data penghujung 2007, dianggarkan kawasan JDA menpunyai reserve gas asli sebanyak 8.5 trillion standard cubic feet.


Lebih 20 zon gas asli telah ditemui.
Produksi gas asli telah bermula pada 2 Januari 2005 di zon Cakrawala.
Pada 3 Mei 2005, Kastam Thailand telah mengeluarkan kenyataan berikut,


"The Joint Development Area is 260 kilometers far from Songkhla Province, where gas, oil, and condensate are located. The gas production in the JDA has been commenced since 2 January 2005 and the approximate profit to Thailand at the first stage will be of 45,000 million baht."


Untuk maklumat lanjut tentang hasil yang diperoleh oleh Thailand, pembaca boleh hubungi Public Relations Sub- Division Tel.02-671-7077 ,02-249-9017.


             Offshore Magazine



A18 – Kontraktor ialah PETRONAS Carigali JDA Ltd (50%) dan Hess Oil Company of Thailand (JDA) Ltd (49.5%), Hess Oil Company of Thailand Inc. (0.5%). Operator ialah Carigali Hess Operating Company Sdn Bhd.


B17 (termasuk B17-1) dan C19 – Kontraktor ialah PTTEP International Limited (50%) dan PETRONAS Carigali JDA Ltd (50%). Operator Carigali PTTEP Operating Company Sdn Bhd.



Terlebih dahulu perlu difahami kuasa Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan berhubung sempadan negeri dan negara dalam konteks negara persekutuan seperti Malaysia dan hak mencari gali petroleum menerusi undang-undang tempatan dan antarabangsa.


Undang-Undang tempatan dan antarabangsa yang terlibat adalah:-


    (a) Kanun Tanah Negara 1965


    (b) Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967)


    (c) Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83]


    (d) Akta Perlombongan Petroleum 1966 [Akta 95]


    (e) Akta Kemajuan Petroleum 1974 [Akta 144]


    (f) Akta Zon Eksklusif Ekonomi 1984[Akta 311]


    (g) Perlembagaan Persekutuan


    (h) United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) 1982


    (i) Convention on the Territorial Sea and Contiguous Zone 1958


    (j) Convention on the Continental Shelf 1958


 — Sungguhpun Seksyen 5 Kanun Tanah Negara 1965 (KTN) mendefinisikan "tanah negeri" sebagai semua tanah di dalam negeri sama ada daratan atau dasar laut berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri tetapi terbatas setakat sempadan daratan dan perairan wilayahnya sendiri sahaja. KTN mengguna pakai definisi "perairan wilayah (territorial waters)" yang sama sebagaimana didefinisikan oleh Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967).


(Rujukan):


—   Definisi "Tanah" :


       "Land" includes-


       (a)    that surface of the earth and all substances forming that  surface ;


       (b)   the earth below the surface and all substances therein;


       (c)   all vegetation and other natural products, whether or not  


              requiring the periodical  application of labour to their


              production, and whether on or below the surface;


       (d)   all things attached to the earth or permanently fastened to


               anything attached to the earth, whether on or below the          


               surface; and


        (e)   land covered by water.


 Definisi "Tanah Negeri":


 "state land" means all land in the State (including so much of the bed of any river, and of the foreshore and the bed of the sea, as is within the territories of the State or the limits of territorial waters) other than –


       (a)  alienated land;


       (b)  reserved land;


       (c)  mining land;


       (d)  any land which, under the provisions of any law relating to          


       forests (whether passed before or after the commencement of 


       this Act) is for the time being reserved forest


—Definisi "Perairan Wilayah (territorial waters)":


    "territorial waters" has the meaning assigned to it in subsection 4(2)   of the Emergency (Essent ial Powers) Ordinance, No.7/1969   


        [P.U.(A) 307A/69].


 Dalam konteks perairan wilayah, Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967) dengan jelas menyatakan ukuran sempadan untuk negeri iaitu tidak lebih daripada 3 batu nautika yang diukur daripada "tikas air surut (low water marks)" [di bawah kuasa Kerajaan Negeri] dan ukuran sempadan untuk negara adalah 12 batu nautika yang diukur daripada "garis pangkal (baselines)" [di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan].


 (Rujukan):


 Definisi "Perairan Wilayah (territorial waters)" di bawah Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu No.7/1967)


 Untuk Negara:


Subseksyen 3(1)


Kelebaran perairan wilayah Malaysia hendaklah dua belas batu nautika dan kelebaran hendaklah kecuali di Selat Melaka, Laut Sulu dan Laut Celebes diukur menurut Artikel-Artikel 3 , 4 , 6 , 7 , 8 ,9 , 10 , 11 , 12 dan 13 Geneva Conventionon the Territorial on the Territorial Sea and Contiguous Zon e ( 1958 ) , yang Artikel -Artikel tersebut sepertimana yang dinyatakan dalam Jadual .


                                                                                    [P.U.(A) 468/1969]


Untuk Negeri:


Subseksyen 4(2)


Bagi maksud Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83], Akta Perlombongan Petroleum 1966 [Akta 95], KanunTanah Negara 1965 dan mana-mana undang-undang bertulis mengenai tanah yang berkuatkuasa di Sabah dan Sarawak, apa-apa sebutan mengenai perairan wilayah yang terdapat di dalamnya hendaklah ditafsirkan sebagai suatu sebutan mengenai bahagian laut bersempadan dengan pantai negeri tersebut tidak lebih daripada tiga batu nautika yang diukur daripada tikas air surut.


                                                                                                           [P.U.(A) 468/1969]


 Ukuran-ukuran bagi sempadan perairan wilayah ini diterima pakai oleh negara menerusi"Convention On The Territorial Sea And Contiguous Zone 1958" dan "Convention On The Continental Shelf 1958" yang kemudiannya di atasi oleh "United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) 1982"



 (Rujukan):


 Article 3 UNCLOS 1982


Breadth of the territorial sea


Every State has the right to establish the breadth of its territorial sea up to a limit not exceeding 12 nautical miles, measured from    baselines determined in accordance with this Convention.


 Sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan, UNCLOS 1982 dan Akta Pelantar Benua 1966 [Akta 83], semua hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli (termasuk petroleum) di pelantar benua (continental shelf) adalah terletak hak kepada Kerajaan Persekutuan dan bukannya Kerajaan Negeri. Tiada apa-apa keterangan yang menunjukkan Kerajaan Persekutuan ada menyerah hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada mana-mana Kerajaan Negeri sama ada menerusi mana-mana undang-undang atau perjanjian. Hak tersebut sentiasa berada di tangan Kerajaan Persekutuan dari dahulu sampai sekarang.


 Kerajaan Persekutuan hanya menyerah hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada Petronas menerusi Akta Kemajuan Petroleum 1974 [Akta 144] di mana Petronas telah diberi kuasa sepenuhnya untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan eksplorasi dan eksploitasi petroleum di pelantar benua yang berada di dalam kedaulatan wilayah Malaysia.


Begitu juga dengan Kerajaan Negeri Kelantan telah menyerahkan sepenuh haknya (tanpa boleh batal (irrevocable) kepada Petronas untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan eksplorasi dan eksploitasi petroleum sama ada di daratan atau laut dalam kawasan perairan wilayahnya menerusi Suratcara Peletakhakkan yang dibuat menurut peruntukan subseksyen 2(2) Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144) pada 9 Mei 1975.


Dalam isu tuntutan Kerajaan Negeri Kelantan ini, keterangan menunjukkan bahawa kedudukan medan/telaga minyak yang terlibat iaitu PM301 dan PM302 berada di kawasan yang melebihi dari 100 batu nautika dari tikas air surut Negeri Kelantan.


            Admiralty Chart
            JDA Location MAP

          


                  Pipeline
Oleh itu, adalah jelas bahawa Negeri Kelantan tidak layak mendapatkan bayaran tunai di bawah Perjanjian 1975 bagi mana-mana medan atau telaga minyak yang dijumpai oleh Petronas yang tidak berada dalam sempadan tanah negeri atau perairan wilayahnya sendiri iaitu tidak melebihi 3 batu nautika yang diukur dari tikas (paras) air surut.




Apakah istilah yang disebut dalam Akta Kemajuan Petroleum 1974 mengenai pembayaran hasil minyak dan gas?


Istilah yang diguna pakai bagi maksud pembayaran tersebut adalah "bayaran tunai" dan tiada di mana bahagian sama ada di dalam Akta 144 atau Perjanjian 1975 mendefinisikan atau merujuk perkataan 'bayaran tunai' sebagai 'royalti'.



Apakah kenyataan YB Tengku Razaleigh Hamzah (bekas Pengerusi Petronas) bahawa royalti patut dibayar kepada negeri Kelantan dari hasil petroleum yang diperolehi dari luar perairan negeri tersebut serta mempertikaikan pemberian Wang Ehsan adalah berasas?


—  Kenyataan ini tidak berasas sama sekali dan menyimpang dari lunas fakta dan undang-undang serta mengelirukan. Sepatutnya, YB menerangkan fakta sebenar bahawa Kerajaan Persekutuan mempunyai hak mutlak ke atas hasil petroleum yang diperoleh di luar kawasan perairan wilayah Negeri Kelantan dan dengan budi bicara Kerajaan Persekutuan, sebahagian daripada hasil tersebut turut dapat dinikmati oleh rakyat walaupun di sisi perundangan dan kontrak Negeri Kelantan tidak layak dan/atau berhak kepadanya.




Apakah cadangan pindaan yang diusulkan oleh Ketua Pembangkang dalam Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144)?



—  Ketua Pembangkang (Dato' Seri Anwar Ibrahim) pada 30 November 2009 telah mengemukakan cadangan agar  peruntukan Seksyen 10 Akta Kemajuan Petroleum 1974 dipinda dengan memotong tanda noktah pada penghujung seksyen tersebut dan memasukkan perkataan-perkataan yang berikut:


—  "…dan perkataan "di luar pantai" bermaksud sebahagian kawasan di tengah laut terbuka di luar pesisir pantai yang berada di dalam had Zon Ekonomi Eksklusif bagi Persekutuan dan diukur menurut undang-undang yang diterima pakai oleh Persekutuan pada masa berkaitan."


—  Berdasarkan cadangan pindaannya, nyatalah Ketua Pembangkang menyedari bahawa Kerajaan Negeri Kelantan dan Kerajaan Negeri-negeri lain tidak mempunyai hak ke atas hasil petroleum yang dijumpai dan diperolehi di luar 3 batu nautika perairan wilayah negeri-negeri.




Apakah jalan penyelesaian untuk merungkai kemelut ini?


— Pihak-Pihak boleh rujuk ke mahkamah sebagaimana yang pernah dibuat menerusi kes tuntutan Kerajaan Negeri Terengganu pada tahun 2001.





Adakah Ordinan Darurat (Kuasa-kuasa Perlu) 1969 akan terhapus apabila Akta Kemajuan Petroleum 1974 dikuatkuasakan?



—  Tidak. Akta Kemajuan Petroleum 1974 adalah berkenaan pemberian seluruh hak pemunyaan eksklusif di atas petroleum dan  hak, kuasa dan keistimewaan eksklusif untuk mencarigali, mengeksploit dan memperoleh petroleum sama ada di dalam (onshore) atau di luar pantai (offshore) Malaysia kepada PETRONAS.


—  Ordinan Darurat (Kuasa-kuasa Perlu) 1969 terutama sekali Ordinan No.7 dan No.11, 1969 masih terpakai kerana ia memperuntukkan kedudukan had perairan wilayah negeri. Peruntukan ini amat penting dalam konteks mengenai hak negeri-negeri di perairan Malaysia.




Kenapa kedudukan Sabah dan Sarawak berbeza dengan negeri-negeri Semenanjung dalam isu pembayaran royalti?


Kerajaan Negeri Sabah dan Sarawak telah sedia mempunyai kedudukan tersendiri terhadap hak royalti melalui kuatkuasa perjanjian serta perundangan-perundangan yang memberi hak ke atas kawasan pelantar benua.


Hak kedua-dua negeri ke atas kawasan pelantar benua termaktub di dalam "North Borneo (Alteration of Boundaries) Order in Council 1954" dan "Sarawak (Alteration of Boundaries) Order in Council 1954]".


Ia merupakan sejarah dan hak istimewa yang diiktiraf semasa menyertai Malaysia pada tahun 1963.


Sebagaimana yang termaktub Di dalam Perlembagaan Persekutuan, perkiraan bayaran kepada Sabah dan Sarawak mengambil kira duti import, duti eksais, duti eksport petroleum kepada Sabah dan Sarawak serta hasil perlombongan galian semulajadi.


Ini adalah jaminan kelayakan yang diterima oleh Negeri Sabah dan Sarawak, yang tidak ada di negeri-negeri Semenanjung.




Mengapakah Kerajaan Persekutuan menawarkan Wang Ehsan kepada Negeri Kelantan hanya berjumlah kira-kira RM20 juta dan bagaimanakah ia disalurkan?


Kerajaan Persekutuan menawarkan jumlah tersebut atas dasar ihsan dan budi bicara bagi tujuan membantu rakyat negeri Kelantan walaupun petroleum yang dihasilkan dari telaga gas PM301 itu berada di luar perairan wilayah Negeri Kelantan.


Wang ihsan berkenaan akan disalurkan menerusi Jabatan Pembangunan Persekutuan Negeri Kelantan (JPP) dalam bentuk projek pembangunan dan program pembasmian kemiskinan yang akan dilaksanakan secara telus oleh Kerajaan Persekutuan.





 Sama seperti Terengganu, pembayaran wang ehsan itu diberi setelah kerajaan pusat mengambil kira keperluan untuk membangunkan Kelantan serta meningkatkan kesejahteraan hidup penduduknya selaras dengan arus pembangunan negara. "Bagi memastikan agihan wang ehsan itu dibuat dan dinikmati secara langsung oleh rakyat Kelantan, peruntukan tersebut akan disalurkan dalam bentuk projek pembangunan dan program membasmi kemisminan dan akan disalurkan terus oleh kerajaan (pusat) setelah berbincang dengan kerajaan negeri," katanya, lapor Bernama. Najib berkata demikian bagi menjawab sekaligus soalan-soalan yang dibangkitkan oleh beberapa ahli parlimen dari Kelantan sebelum ini berhubung tuntutan royalti minyak bagi negeri itu."Dari segi perundangan Kelantan tiada hak untuk membuat tuntutan begitu juga Terengganu," katanya. 


    Najib berkata berdasarkan undang-undang, Kelantan dan Terengganu hanya berhak menuntut wang royalti sekiranya terdapat sumber petroleum yang dihasilkan dalam perairan negeri berkenaan. Perairan negeri ditakrifkan sebagai terletak tidak melebihi tiga batu nautika yang diukur dari tikas air surut atau pesisir pantai negeri tersebut, katanya. "Pada masa ini tidak ada pengeluaran petroleum dalam kawasan perairan Kelantan dan Terengganu. Jadi dari segi perundangan kerajaan negeri Kelantan tidak ada hak untuk menuntut royalti petroleum, begitu juga Terengganu,� katanya.


                PM2 Sudah Operasi


 Najib berkata meskipun peruntukan perundangan itu jelas, kerajaan persekutuan sebelum ini telah memperuntukkan wang ehsan kepada Terengganu dengan mengambil kira keluaran petroleum di luar perairan negeri itu selain berdasarkan pembangunan dan pendapatan rakyat. Kerajaan pusat memberi wang ehsan kepada Terengganu mulai 2000 yang dianggarkan RM1 bilion setahun selepas PAS mengambil alih pentadbiran negeri itu pada pilihan raya umum 1999. "Kerajaan persekutuan komited untuk memberi pertimbangan adil dan saksama kepada semua negeri dan atas dasar itu Kelantan juga wajar diberi pertimbangan yang sama," kata Najib. Menurut perdana menteri, berdasarkan maklumat Petronas, pada masa ini hanya terdapat satu medan petroleum, yang dikenali sebagai Medan Bumi Kelantan yang mengeluarkan hasil, tetapi ianya terletak di luar perairan Kelantan. Selepas jawapan Najib, Salahuddin Ayub (Pas-Kubang Kerian) bangun dan berkata bahawa Kelantan bukan "peminta sedekah" sambil terus menuntut royalti minyak untuk Kelantan. 


              Terengganu


Najib kemudian menyifatkan kenyataan ahli parlimen PAS itu sebagai sengaja mempolitikkan isu pemberian royalti. "Hendak politikkan isu ini...tak habis-habis politik dia. Saya tidak tahu Yang Di-Pertua apa yang penting...kita sediakan dana ini untuk memberikan manfaat kepada rakyat Kelantan, sama prinsipnya seperti Terengganu," katanya. Suasana persidangan menjadi tegang dengan beberapa wakil pembangkang termasuk Salahuddin, Khalid Samad (PAS-Shah Alam) dan Dr Dzulkefly Ahmad (PAS-Kuala Selangor) bangun menuntut penjelasan mengenai perbezaan antara royalti minyak dan wang ehsan yang diberikan. Cubaan Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) untuk meredakan keadaan dengan mengutarakan soalan tambahan tidak berjaya menyebabkan Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengarahkan semua ahli parlimen duduk atau menghadapi tindakan keluar dewan. "Yang Berhormat...kalau perdana menteri, menteri tidak datang, Yang Berhormat mahu mereka datang. Tetapi bila mereka datang menjawab soalan Yang Berhormat tidak mahu dengar. Yang Berhormat syok cerita sendiri," katanya sebelum meminta Najib meneruskan jawapan beliau. 


Menjawab soalan Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS-Rantau Panjang), perdana menteri berkata bahawa sebelum ini wang ehsan itu tidak diberikan kerana berdasarkan peruntukan undang-undang Kelantan tiada hak untuk menerimanya. "Ini melibatkan kawasan pertindihan...sekarang ini Petronas sahkan ada blok yang boleh dipertimbangkan, sebab itu kita timbang selain untuk pastikan rakyat Kelantan mendapat manfaat," katanya. Ahli-ahli Parlimen pembangkang kemudian terus mengemukakan pelbagai soalan kepada Perdana Menteri sehingga menuntut Pandikar Amin menghentikannya dengan meminta Datuk Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau) mengutarakan soalan kedua dalam Aturan Urusan Mesyuarat hari ini. http://www.malaysiak...com/news/116596 p/s : bukankah terenganu dah dapat kembali wang royalti ?


*Sebar-sebarkan.

ISU BINI ORANG: ABBY ABADY TIMBANG KELUAR PAS

Posted: 18 Jul 2012 02:30 AM PDT





Kita sangat terkejut dengan komen Nik Aziz apabila ditanya tentang Kes Seks di antara YB PAS yang hanya memakai Seluar Dalam, dan Pasangannya hanya memakai Tuala Merah sahaja. 

Dan amat sedih, wanita itu isteri orang! Nik Aziz ketika hendak ditanya akan hal tersebut telah dihalang oleh beberapa bodyguardnya supaya tidak menyoal kes YB PAS yang hanya berseluar dalam dengan isteri orang itu. 

Dalam pada itu, Presiden PAS berusaha mengelak untuk menjawab soalan itu memandangkan beliau perlu menjaga hati isteri-isteri beliau yang ramai itu. Haji Hadi lebih suka soalan itu ditanya Nik Aziz kerana Hukum Hakam bab Dosa Pahala Neraka ini lebih layak diceramah oleh Nik Aziz. 

Apapun, beberapa salinan CD telahpun dikirim kepada Bob Lokman, Abby Abadi dengan harapan janganlah mengganggu isteri dan suami orang kerana gejala YB PAS berseluar dalam dengan isteri orang yang bertuala merah sahaja sudah menjadi perkara biasa di dalam kisah-kisah tersembunyi YB PAS. Abby sudah merasakan betapa peritnya suaminya diambil orang! Mat Sabu juga dilarang mendekati Abby kerana mengambil isteri orang untuk bikin bini.

Kalau tidak silap, Wan Hassan (PAS) berkahwin dengan isteri keduanya ini juga selepas pilihan raya umum 2008. Saiful Bahri (PAS) ada skandal pun selepas bergelar wakil rakyat, Datuk Wan Rahim dan ADUN (PAS) Melor, Wan Ismail (PAS) kahwin dengan budak Kemboja pun selepas jadi wakil rakyat, Exco Pas, Che Abdullah (PAS)pun orang kata kahwin seorang lagi selepas menang pilihan raya. Semua ini menakutkan Abby Abadi.

Belum lagi dibuka kes yang berkahwin dengan gadis Kemboja dan diceraikan selepas habis madu diguna. Sehingga ke hari ini, Nik Aziz tidak dapat berkata-kata kerana tersangatlah kejutan di dadanya apabila menngetahui YB PAS hanya berseluar dalam ketika dicekup dengan bini orang yang hanya berkemban memakai Tuala Merah. 

Husam pula tidak mampu berkata-kata setelah Kalah Mati kepada Blogger Faisah di Mahkamah (bukan RBF). Khabarnya pemenang kes ini akan menuntut Husam membayar ganti rugi dan teladan mencecah ratusan juta ringgit. Husam dijangka tiada hal membayar wang itu kerana Mentornya Anwar Ibrahim mempunyai RM3 Billion yang mudah sahaja diberikannya.

Kejadian YB PAS hanya berdseluar dalam dan Isteri orang yang hanya berkemban di dalam sebuah bilik yang sempit itu amat-amat memalumatikan dan memutar jantung Nik Aziz dan Hadi Awang. Bagi yang biasa buat begitu seperti Mat Sabu bukanlah luar biasa, Mat Sabu hanya senyum-senyum kambing kerana dia pun merunyakkkk isteri orang. 

Sehingga ke hari ini, anda akan diberi nota jika berjumpa Nik Aziz, jangan tanya dan jangan soal isu YB Pas bersuar dalam dengan Isteri orang yang hanya memakai Kain Tuala. 

ADAKAH ANDA KAKITANGAN KERAJAAN: SILA CEK SEGERA

Posted: 18 Jul 2012 12:30 AM PDT

MAZLAN ALIMAN DAPAT BAJET BESAR: ORANG KAMPUNG KELAPARAN

MEROKOK SAMBIL MENUNGGANG
ANTARA KENDERAAN YANG DIRAKAM
SENARAI KENDERAAN DIKESAN KETIKA HIMPUNAN, 
ADAKAH ANDA KAKITANGAN KERAJAAN ITU...

BKG 5540 - VIVA
WWG 7321 -NISSAN
WYA 7355 - MYVI
WSP - TU KAT ATAS TU
WHL 1964 - TOYOTA
WGW 9659 - PROTON
TX 8831 - KANCIL
WLV 9603 - PROTON
BFC 5058 - PROTON
WSP 6413 - AVANZA
BFC 5058 - PROTON
BGN 3016 - DOUBLECAB
WVS 7404 - VIVA
WTV 5176 - MOTOR
WSN 5900 - TOYOTA
NCE 3127 - MOTOR

Senarai kedua akan disiarkan. Tujuan Mymassa menyiarkan kenderaan-kenderaan di atas ialah untuk mengembalikan beberapa barang yang jatuh sama ada dalam kereta anda atau motor anda ketika Himpunan Hijau di Putrajaya minggu lalu. Gambar-gambar kenderaan anda kami simpan dengan selamat. Janganlah risau kami tidak akan menghantar senarai kenderaan anda kepada pihak JPJ untuk mengesan pemilik kenderaan anda itu. Kami bukanlah sejahat Husam mengintip orang kat sini http://www.anwaraidc.com/?p=26186

Barang-barang itu berupa gajet-gajet kamera Sony 8X, Blackberry Gold, dan beberapa nota. Kami yakin pemiliknya adalah ahli parti pembangkang dan juga kakitangan kerajaan. Jika anda kehilangan sila buktikan dengan emel nama anda di emel kami di atas. Kenderaan-kenderaan di atas lalu di kawasan jalan tersebut yang sempat dirakam oleh krew-krew Mymassa. 

Inilah tanggungjawab sosial kami, walaupun kamu kakitangan kerajaan yang menentang dasar kerajaan, barang-barang anda kami simpan dengan selamat. 



PISAU.NET

Posted: 18 Jul 2012 09:31 PM PDT

PISAU.NET


Lim Kit Siang Sebenarnya Tunduk,Menjunjung Kasih dan Hormat Raja Raja Melayu!

Posted: 18 Jul 2012 06:00 PM PDT



Selepas tersebarnya kenyataan Kit Siang menghina dan mempersoalkan raja raja Melayu,hari ini Kit Siang menafikan dan anggap ia adalah satu fitnah.

Walaupun bersumberkan DAP,kenyataan itu dakwa Kit Siang sebagai menghasut dan perkauman sedangkan Kit Siang selama ini sama sekali tidak pernah mempersoalkan akan ketuanan Institusi raja raja melayu.

Lim Kit Siang ahli politik sezaman sejak 13Mei 1969 sama sekali tidak pernah menghina kaum melayu,manusia suci ini ayah kepada tuhan DAP sejak dari dulu lagi konsisten telah mempertahankan raja raja melayu malah setiap kali beliau mengadap tuanku beliau akan menjunjung sembah sebagai tanda hormat dan taat kepada raja melayu DYMM YDP Agong.

Agaknya korang percaya tak Kit Siang tak pernah hina raja raja melayu?

Dalam kenyataannya selepas itu, Lim berkata, tulisan dalam akhbar itu menyebut:

"SUMBER DAP: Lim Kit Siang dalam komennya berkata Raja-Raja Melayu semuanya Lanun. Semuanya Perompak. Kata Lim Kit Siang lagi, buat apa hormat Agong, buat habis wang ringgit cukai rakyat sahaja beri pada Raja-Raja Melayu."

Bercakap dalam sidang akhbar di Petaling Jaya pagi tadi, Lim berkata, penerbitan itu bersifat menghasut dan memberikan gambaran yang salah tentang dirinya.

"Ini adalah penerbitan yang sangat tidak bertanggungjawab untuk mewujudkan rasa tidak percaya dan kurang senang antara kaum.

"Ia juga bertujuan memberikan gambaran seolah-olah saya ini menentang sistem kesultanan Melayu dan seolah-olah saya ini tidak hormat kepada Raja-raja Melayu," katanya.

Akhbar dengan reka letak ala Selangor Kini - penerbitan rasmi kerajaan Selangor pimpinan Pakatan - tanpa nama penerbit, pengedar dan penulis itu mempunyai hanya lapan halaman dan didakwa dikesan sekitar Puchong.-mkini

Pisau kata "dengar cerita ada rakaman lagu kebangsaan republik rakyat Malaysia dinyanyikan"

Of Ah Beng and Ah Bian Politicians – Ballots, Bullets and Bullshit

Posted: 18 Jul 2012 01:00 AM PDT

Chen Shui Bian & Lim Guan Eng – similar styles?

StopTheLies - Everyone knows that DAP styles its politics on that of Taiwan. Even its campaign songs are sourced from popular Taiwanese songs.


DAP politicians talk like that in Taiwanese, very rough and aggressive language. The best example is Hew Kuan Yau, DAP's fat and ugly "Superman".


The words that comes out of his mouth would make a fishmonger blush.


Like their Taiwan counterparts, the DAP politicians like to attack before they are attacked, twist words, distort situations and call people liars when they are the ones talking lies.


The use of foul language is not uncommon, they are very aggressive in accusing their opponents of everything under the sun.


Lim Guan Eng is already been referred to as the Ah Beng politician – uncouth, uncultured, unrefined, lack finesse, disrespectful of dissident views and enjoys belittling people.

Shame on you lah!


Some call it the politics of ballots and bullets because the politicians like to claim that their life is in danger, their security is threatened and that people are trying to harm them.


They often "receive" bullets through the mail. Sounds all too familiar right?


How many DAP politicians have received bullets through the mail? Sounds more like bullshit than bullets to us.


Like in Taiwan, DAP uses lots of song, slogans and mascots. It is all very gimmicky.

Their Ubah mascot is the hornbills, a reminder of their outstanding performance in the Sarawak elections.


They are telling Chinese in Malaysia to follow their counterparts in Sarawak and to sweep them to power.

We are told that this is copied from a more recent Kuomintang campaign slogan called "Power to Change".


The Taiwanese style is also to stage a giant rally on the eve of polling, to create a sense of excitement and mood that everyone is going with the party.

It is what some have called political theatre, a tactic to entertain, titillate and energise people who would normally not be interested in politics.


Another Taiwan trait is the use of cyber troopers who dominate the Internet.

These cyber troopers have several roles. One is to intimidate journalists by condemning anything they write against DAP leaders especially Lim Guan Eng.


They email nonsensical threats and derogatory remarks to writers.

Another role is to comment on popular new portals like Malaysiakini, running down the government, condemning the other side and praising the DAP and Pakatan.


Their role is to make it appear that there are lots of people out there supporting LGE.

Actually is just a small group, each of them running several email accounts with pseudonyms.

We are told that the Chief Minister's chief publicity officer Chan Lilian is in charge of cyber troopers guarding the image of LGE.


Her cyber toopers are among the fiercest. They act like they are guarding the Emperor and the Middle Kingdom.

After four years of DAP leadership in Penang, we have reached the conclusion that Lim Guan Eng is the Malaysian version of Taiwan's disgraced ex- president Chen Shui Bian, who was president of Taiwan from 2000 to 2008.


But he is now sitting in prison for the rest of his life after being convicted of corruption amounting to millions of dollars.

His wife and partner in crime is also serving life imprisonment.


Yet Chen began his politics as the people's hero, a street fighter and someone who dared to take on the then all powerful Kuomintang who had ruled Taiwan since its formation.

But he was also very controversial, claiming that he was poisoned during a local level election in the 1980s.


Again, it sounds familiar? Maybe Anwar Ibrahim has also been borrowing ideas from Taiwan.

Like LGE, Chen was a superb opposition figure because it is easy to talk and accuse.

Once he was elected, it was a different story. He won in 2000 with only 39 per cent of the votes and his government was weak not only because of his weak majority but because he simply did not have the leadership.


Although he talked about a clean government, his own people were quickly corrupted in their doings.

Chen's favourite line when he failed to get things his way was to blame the previous government and his opponents.


In 2004, on the eve of his re-election, he and his vice-president Annettte Lu were shot at during the final campaign.

Both suffered superficial wounds on the thigh. Soon it became clear that the accident was staged to gain sympathy.

Thanks to the shooting, he scrapped through the campaign with a mere 300,000 votes out of more than 12 million voters..- Read more

PAS Bangga Kejayaan DAP Tambah Populasi Babi Lebih "Ramai" Di Pulau Pinang

Posted: 17 Jul 2012 11:00 PM PDT




Jumlah kepadatan penduduk Pulau Pinang mengikut etnik;

MELAYU ~ 684,300
CINA ~ 663,500
INDIA ~ 157,300
LAIN- LAIN ~ 13, 700


Berdasarkan kepadatan penduduk seperti di atas, seharusnya skala ternakan yang dipelihara adalah mengikut nisbah samarata dan adil mengikut etnik yang diwakili.

Namun mengikut bancian yang dilakukan pada tahun 2009 di bawah Task Force yang ditubuhkan oleh pihak berkuasa tempatan, MPSP, jumlah ternakan mengikut kategori yang dikelaskan adalah seperti berikut;

Lembu ~ 13, 790
Kambing ~ 10, 205
Kerbau ~ 360
Babi ~ 313, 303

Pisau kata " khawarij PAS mesti cukup bangga pencapaian regim DAP Penang"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 18 Jul 2012 09:19 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Dulu Cium Anwar, Sekarang Tinggalkan Anwar.

Posted: 18 Jul 2012 07:55 PM PDT



Allah SWT Mengarahkan PAS ke Putrajaya? Lihat Video Ini

Posted: 18 Jul 2012 09:30 AM PDT

Hati Hati Jika Bermain Game Resident Evil 5

Posted: 18 Jul 2012 08:30 AM PDT


George Kent Perlu Saman Rafizi Ramli

Posted: 18 Jul 2012 06:00 AM PDT



18 Julai 2012, George Kent (M) Bhd membuat kenyataan bahawa mereka tidak ada menerima apa-apa indikasi tentang penganugerahan kontrak penyambungan landasan transit laju ringan Ampang bernilai RM960 juta, kata pengerusinya Tan Sri Tan Kay Hock.

"Mari tunggu keputusan kerajaan kerana ia belum dianugerahkan lagi," kata Tan Sri Tan Kay Hock. Ini bermaksud tuduhan yang dibuat oleh Rafizi Ramli adalah satu tuduhan liar dan tidak berasas. Tidak cukup dengan penafian, pihak George Kent perlu menyaman Rafizi Ramli untuk memperbetulkan semula persepsi rakyat. 

Apa Kaitan Dhada Dengan Jaya Negara ?

Posted: 18 Jul 2012 02:49 AM PDT


Sekadar untuk analisa bolehlah membaca ulasan yang dibuat di blog tersebut tentang kaitan antara Dhada dan Jaya Negara (baca sini). 


Benar atau tidak ulasan tersebut, pembaca perlulah membuat penilaian yang bijak dan janganlah terlalu taksub dengan satu kesimpulan sahaja. 

Apa yang telah berlaku perlu dijadikan iktibar agar sikap taksub dan ektrems dapat dibendung secara bersama demi keselamatan umat sejagat. 

Bukti DAP Pinggirkan Masyarakat India

Posted: 17 Jul 2012 10:00 PM PDT



JOHOR BAHRU 15 Julai - Dua bekas pemimpin DAP cawangan hari ini mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) di sini kerana membantah sikap DAP negeri yang tidak peka dengan kebajikan kaum India di negeri ini.

Bekas Pengerusi DAP Cawangan Taman Saga, V. Thulasi Das dan bekas Setiausaha Publisiti DAP Taman Nesa, A. K. Murugan yang dipecat daripada parti itu pada 18 Jun lalu mendakwa, kepimpinan DAP Johor gagal menyelesaikan masalah kaum India di kawasan berkenaan.

Thulasi berkata, lebih 50 kes aduan yang membabitkan kaum India dan Melayu di kawasan tersebut tidak diendahkan oleh Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau.

''Bagi saya, Cheng Hau hanya pandai berjanji dan tidak menghiraukan masalah kaum India sehingga semuanya terpaksa diselesaikan oleh kami sendiri," katanya selepas mengadakan perhimpunan aman itu.

Malah katanya, kerana sikap beliau yang mengkritik kepimpinan Cheng Hau telah menyebabkan tindakan pemecatan diambil ke atasnya.

"Pada 8 Januari lalu, saya bersama beberapa beberapa ahli DAP lain telah mengadakan demonstrasi di lobi Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam dan disusuli satu lagi demonstrasi di pejabat Cheng Hau pada 17 Jun lalu bagi mendapatkan penjelasan sebenar.

"Selepas gagal mendapatkan sebarang penjelasan, saya kemudiannya dipecat tanpa diberi peluang membela diri," katanya.

Thulasi yang sudah enam tahun menyertai parti tersebut serta Murugan yang menyertai DAP pada 2008, dipecat atas dakwaan mengadakan demonstrasi pada perhimpunan semasa konvensyen parti di Shah Alam pada 8 Januari lalu dan di Johor Bahru pada 17 Jun lalu.

Surat pemecatan serta-merta itu ditandatangani Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai yang juga Ahli Parlimen Cheras.

Menurut Thulasi, Cheng Hau hanya pandai berjanji dan mencari publisiti untuk kepentingan dirinya tetapi tidak pernah menunaikan janji membantu masyarakat lain seperti yang dilaungkan parti itu.

"Akibat sering diabaikan, saya kemudiannya mendapatkan bantuan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Permai, Kamaruzaman Ali daripada UMNO bagi menyelesaikan segala masalah," katanya.

Sementara itu, Murugan berkata, dia banyak menghabiskan duit sendiri bagi menampung perbelanjaan parti termasuk sewa bulanan pejabat cawangan sebanyak RM700 selain terpaksa membiayai perbelanjaan pelbagai program yang dianjurkan.

"Cheng Hau hanya tahu menumpang publisiti dan selepas itu semua kerja diserahkan kepada kami tanpa membantu. Saya sudah lama bersabar dan tidak mahu lagi menjadi 'jambatan' DAP untuk menipu kaum India di kawasan saya," katanya.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 18 Jul 2012 09:09 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


ANTI LYNAS SUDAH GAGAL.

Posted: 18 Jul 2012 12:22 AM PDT

PAKATAN PERANAPKAN WANG RAKYAT !

Posted: 17 Jul 2012 11:00 PM PDT

r b f

Posted: 18 Jul 2012 07:17 PM PDT

r b f


Pemain-Pemain Cyber Pro BN Kini Meresahkan Pemimpin Pembangkang

Posted: 17 Jul 2012 09:32 PM PDT


Sejak petang semalam hinggalah ke pagi ini saya banyak menerima ucapan tahniah berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kota Bharu petang semalam yang menolak saman Husam Musa keatas seorang peniaga yang dituduh sebagai blogger ruangbicarafaisal.blogspot.com

Ramai juga yang minta saya belanja makan....

Suka saya nak jelaskan disini, sebenarnya ucapan tahniah itu tidak perlu ditujukan kepada saya.  Bukan saya yang menang. Yang menang adalah peniaga tersebut. Kalau nak ucap sila ucapkan terus kepada lelaki itu. Kalau tak tahu ke mana nak dituju untuk ucap tahniah kepadanya, sila ke blog kickdefella di sini. Saya difahamkan beliau telah lama berada dalam jagaan kickdefella. 

Tentang permintaan untuk belanja makan, tidak menjadi masalah walaupun bukan saya yang menang. Hari Ahad ini (22.Julai.2012) jam 12.30 tengahari di Restoran Nasi Kandar SS 2 Petaling Jaya. Tawaran terhad antara jam 12.30 tengahari hingga 3.30 petang sahaja. Lebih daripada waktu itu dah tak boleh. Makan di kedai sahaja. Bungkus tidak dibenarkan. Amacam, ok ? 

Kalau kena tarik naik ke dalam kereta jenazah jangan marahi saya......kah....kah.....kah.....

Berbalik kepada apa yang saya nak katakan.....

Jika dulu kehadiran atau kewujudan blogger-blogger dan cybertrooper pro BN sering diperlekehkan oleh pemimpin-pemimpin dan pemain-pemain dunia cyber pro pembangkang. Mereka kata tiada kesan, kehadiran blogger pro BN akan membuatkan rakyat makin menyampah dengan BN, bodoh dan sebagainya. 

Namun sejak akhir-akhir ini lain pula yang jadinya. Nampaknya kehadiran pemain-pemain cyber pro BN telah mula meresahkan bukan sahaja pemain-pemain cyber pro pembangkang, malah sudah sampai ke tahap meresahkan pemimpin tinggi pembangkang. 

Buktinya semalam, Lim Kit Siang selaku orang lama politik dan pemimpin agung pembangkang menunjukkan rasa resah gelisah dia dengan kewujudan pemain-pemain cyber pro BN, hinggakan dia buat kenyataan media. Lihat di sini

Kalau kita semua ini tiada kesan dan tidak mendatangkan kudis kepada mereka, apakah anda ingat dia nak buat kenyataan media itu ? Apatah lagi yang buat itu adalah Lim Kit Siang. Bukannya setakat pendekar-pendekar tempang seperti Shamsul Iskandar atau Raja Ahmad Al Hiss 3/4.

Bercerita bab politik dalam dunia cyber....

Politik dalam dunia cyber mulai mengambil tempat selepas pemecatan Anwar Ibrahim tahun 98. Dulu sebelum ada internet orang main surat layang dan buku-buku politik. Pada tahun 98 politik dalam dunia cyber tidak sehebat hari ini dan pada ketika itu ianya dikuasai pembangkang. Antara laman web pembangkang yang popular pada ketika itu adalah mahazalim dan mahafiraun. Perkataan itu dituju kepada Dr M.

Macam-macam fitnah dan tohmahan yang mereka lemparkan kepada Dr M pada masa itu, Rumah Dr M ada tokong buddha, Dr M ada bini cina, Dr M arah Rahim Noor tumbuk Anwar, Dr M minta dana dari israel dan macam-macam lagi.

Masa itu talian internet tidaklah sehebat hari ini dan komputer pun tidaklah semurah dan sebanyak hari ini. Sesiapa yang ada kemudahan internet pada masa itu akan cetak kandungan-kandungan dari laman-laman web berkenaan dan sebarkan. Perkara itu dilakukan seluas-luasnya oleh penyokong-penyokong Anwar. Pelbagai kisah sedih Anwar dari dalam penjara dan kisah sedih Wan Azizah yang direkacipta untuk menagih simpati masyarakat. Pada masa itu berita-berita dari internet dianggap satu berita yang eksklusif dan dipercayai orang ramai. 

Masuk pilihanraya 1999 BN kalah agak boleh tahan juga , tetapi tidaklah hilang 2/3 dan BN juga kehilangan negeri Trengganu. Saya tidak kata kuasa internet sepenuhnya yang menyebabkan BN kalah banyak. Tetapi kelebihan internet yang dimanfaat sebaik mungkin oleh pembangkang boleh dikatakan turut menjadi penyumbang kepada kekalahan banyak kerusi BN.

Selepas itu BN/Umno juga turut memanfaatkan kelebihan internet. Wujudlah laman web seperti KMU yang kini dikenali sebagai MyKMU, Umno Online dan Selangor Daily. Itu yang saya ingat. 

Pilihanraya 2004 BN menang besar. Saya tidaklah kata kuasa internet yang memberikan kemenangan besar kepada BN kerana banyak lagi faktor lain yang turut menjadi penyumbang. Tetapi kuasa internet juga turut menjadi penyumbang. 

Kemenangan besar tahun 2004 telah membuatkan BN leka dan alpa. Banyak kesilapan-kesilapan yang dilakukan oleh kepimpinan pada waktu itu. Kesilapan-kesilapan itu dimanfaatkan oleh pembangkang untuk dieksploitasi dalam dunia internet. Jika tidak silap saya ketika itu juga blogspot baru diperkenalkan. Kesempatan itu diguna sebaik mungkin oleh pembangkang untuk mengerjakan BN dan Umno. 


Maka antara tahun 2004-2008 pembangkang bermarajalela menggunakan blog-blog untuk menghancurkan BN dan Umno. Antara perkara panas yang disebarkan pembangkang ketika itu adalah mengaitkan Datuk Najib dengan pembunuhan Altantuya. Tian Chua ketika itu buat gambar Datuk Najib bersama Razak Baginda dan Altantuya semata-mata nak memfitnah Najib. 

Malaysia today yang dikendalikan Raja Petra menjadi sumber penyebar fitnah paling utama dan menjadi laman paling suci pemuja pembangkang ketika itu. Ramai pemimpin-pemimpin BN yang menjadi haru biru dikerjakan Raja Petra ketika itu. Manakala pemimpin-pemimpin pembangkang pula memuja Petra. Sampaikan satu ketika Nik Aziz pernah utus surat kepada Raja Petra dan mengajaknya mencontohi perjuangan Nabi Yusof. Boleh lihat di sini.

Hasil dari kerja keras dan kesungguhan pembangkang memanfaatkan kelebihan internet antara tahun 2004 - 2008, maka kita semua dapat saksikan keputusan PRU 2008. BN hilang 2/3 dan kalah di empat negeri termasuk mempertahankan Kelantan. 

Jika dua pilihanraya sebelum itu (1999 & 2004 ) saya tidak katakan internet sebagai penyumbang utama kepada kedua-dua keputusan PRU tersebut. Tetapi untuk tahun 2008 saya berani katakan internet yang menjadi salah satu penyumbang utama. 

BN kalah teruk di kawasan pantai barat yang rata-ratanya negeri maju dan mempunyai talian internet yang cukup bagus seperti Selangor, WPKL, Perak, Pulau Pinang dan Kedah. Begitu juga di Negeri Sembilan yang BN menang cukup-cukup makan. Johor yang menjadi kubu kuat BN pun berjaya ditembusi pembangkang.

Cuba anda perhatikan kerusi-kerusi yang dimenangi BN di Selangor dan Perak. Kebanyakannya kerusi luar bandar yang pada masa itu tidak mempunyai capaian internet yang bagus. Kawasan bandar tempat yang internet bagus semuanya hanyut.

Jika tahun 2008 kuasa internet boleh menjadi penentu keputusan pilihanraya, maka pada pilihanraya akan datang internet memainkan peranan yang lagi penting untuk menentukan keputusan piliharaya. Kini talian internet semakin mantap. Komputer makin murah. Kerajaan bagi lagi komputer percuma dan buat pula kampung wifi serta sebagainya. Boleh dikatakan kini hampir semua rakyat Malaysia mengenali internet. Maknanya cabaran kepada parti-parti politik semakin hebat. 

Selepas keputusan buruk kepada BN dalam PRU 2008, tanpa disangka-sangka dan disuruh-suruh wujud pelbagai blog dan web pro BN. Nak kata mereka ini disuruh atau diupah untuk buat blog, itu tak betul. Saya tahulah sebab saya sendiri pun menceburinya secara sukarela dan bermula dengan suka-suka. Begitu juga dengan kawan-kawan saya seperti GAP, Blog MIK, Parpukari, dan Papa Gomo. 

Lihatlah bagaimana rupa blog dan penulisan saya, Parpukari serta Papa Gomo sewaktu mula-mula kami berblog. Tulisan entah apa-apa, guna huruf besar, dengan gambar donald duck dan sebagainya. Orang gila pun tak nak upah kami untuk berblog. Bodoh sangatlah kalau Umno yang nak upah kami. Tetapi oleh kerana semangat kami belajar...belajar...belajar akhirnya adalah apa yang ada pada hari ini.

Dalam kalangan kami yang paling awal berblog adalah GAP. Dan dalam kalangan kami juga yang cerdik dalam bidang IT Parpukari serta Blog MIK. Manakala saya pula 20-30 % celik IT. Gomo pula saya masih ingat lagi setiap kali berjumpa dia mesti akan bawa satu buku tentang blog. Buku itulah yang yang menjadi kitab dia dalam belajar berblog. Saya tak nafikan Gomo antara mereka yang komited dalam berblog dan semangatnya luar biasa. Padahal pada masa itu dia bukannya ahli Umno.

Daripada seorang budak yang belajar berblog melalui buku dan tulisannya entah apa-apa tetapi kerana dia tekun dan komited akhirnya budak Papa Gomo itulah yang memeningkan kepala pembangkang hari ini sehingga mendapat tempat di blog Anwar Ibrahim. Sebagaimana pemimpin-pemimpin BN pening dengan Raja Petra dulu, begitulah pembangkang pening dengan Papa Gomo hari ini. 

Namanya sering meniti di mulut pemimpin pembangkang hingga dibawa ke dalam Dewan Rakyat dan semalam Nurul Izzah secara terbuka mengecam Papa Gomo. Kemudian dia pula yang beri amaran kepada Nurul Izzah. Lihat di sini


Jika anda lihat balik apa yang ditulis oleh Gomo dua hari lepas yang dikatakan satu laporan polis dibuat oleh mangsa liwat. Gomo tidak kata perkara itu sah. Dia hanya berkata dia dapat maklumat dan tidak diketahui samada laporan itu benar atau sebaliknya. Lihat di sini

Tetapi belum lagi polis mengesah atau menafikannya, tiba-tiba pagi semalam juak-juak pencacai PKR dah melompat-lompat menuduh itu fitnah , konspirasi dan sebagainya. Belum apa-apa lagi dah melompat-lompat. Nampak sangat juak-juak PKR fobia dengan perkataan liwat. Adalah tidak mustahil jika khabar angin itu disebarkan oleh penyokong-penyokong mereka sendiri untuk muslihat politik. 

Sekarang polis dah nafikan ada laporan yang dibuat, mana nak letak muka ? Beranikah mereka untuk tarik balik dan minta maaf terhadap tuduhan-tuduhan yang dilemparkan sebelum itu ? Lihat di sini

Sekarang kita dah nampak bagaimana kehadiran kita-kita blogger dan cybertroopers pro BN telah menggerunkan pembangkang. Maknanya selama ini apa yang kita buat berkesan. Tidak kira dari pihak mana sekali pun, samada team UMB, Nadi Rakyat, team bebas, team MyKMU atau team yang lain-lain, semuanya telah menyumbang kegerunan kepada pembangkang. Kalau mereka tak gerun Lim Kit Siang tak akan buat kenyataan. 

Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak cuma sekadar ingat mengingati termasuk kepada diri saya sendiri serta sahabat-sahabat yang lain-lain. Dalam keadaan ada diantara kita yang berkrisis , ada yang tidak sebulu dan sebagainya pembangkang pun dah gerun. Cuba anda semua bayangkan kalau kita semua bersatu padu. Bukan setakat gerun , terkencing mereka. Sap...sap....sui ja BN nak dapat 2/3 dalam PRU akan datang.

Hidup ibarat roda, ada masa kita diatas dan ada masa kita dibawah. Dulu pembangkang bersorak sarai menguasai politik dalam internet. Kini mereka susah hati mengenangkan kehadiran blogger dan cybertroopers pro BN. 

Dulu mereka fitnah orang sesuka hati mereka, sekarang kita cuit sikit mereka dah mula menggelabah. Oleh itu marilah kita semua pemain-pemain cyber pro BN luruskan barisan dan rapatkan saf tanpa lagi menoleh ke belakang dan kita lawan-lawan habis-habis. 

Jika seorang pemimpin ditaktor serta kuku besi seperti Hosni Mubarak yang cukup lama berkuasa dan  sukar untuk dijatuhkan satu masa dulu, tetapi akhirnya jatuh dengan kuasa internet. Sekarang mari kita berganding bahu  dan bersatu tenaga untuk jatuhkan Lim Kit Siang, seorang diktator dalam DAP yang telah cukup lama dalam politik.

Mencari Damai Abadi

Posted: 18 Jul 2012 03:27 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Sawang

Posted: 18 Jul 2012 07:01 AM PDT

Bismillah...

Baru aku perasan yang blog ni dah lama tak berusik. Terlalu sibuk sangat kot sampai tak der masa nak update blog.. Huh! Ayat tak boleh blah...

Memang betul, sangat sibuk kebelakangan ni, sampaikan order 2 bulan lepas, baru minggu ni dapat buat spec nya. Mesti customer dah menyalak tu.. huhuhuh

Pejam celik, pejam celik.. dah nak puasa. Rasanya baru je raya tahun lepas, dah nak raya lagi. Bila dah nak raya ni, sibuk la manusia-manusia ni. Promosi raya lah, buffet ramadhan lah, pasar ramadhan lah, baju raya lah, kuih raya lah.. Macam-macam

Aku? Hmmm.. dok tengah fikir ni, rasanya tahun ni nak tukar duit awal-awal lah. Maklumlah, duit baharukan dah keluar. Sure laku macam goreng pisang panas punya...

Sempena Ramadhan yang bakal menjelang beberapa hari lagi ni, aku susun 10 jari memohon ampun dan maaf. Halalkan segala-galanya...

Ok... Tahun ni, tak tukar langsir ye.. :)

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 18 Jul 2012 03:08 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Syabas GAGAL..!! Selangor Take Over Tepat Pada Masa

Posted: 18 Jul 2012 05:00 AM PDT


Senator Pakatan Rakyat menyokong penuh keputusan Kerajaan Negeri Selangor untuk mengambil alih pengurusan operasi Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas).

Senator Syed Hussein Ali daripada PKR berkata, keputusan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tepat pada masanya kerana Syabas gagal menguruskan air di negeri itu.

"Apa yang dikatakan krisis air di Selangor boleh dipertikai kerana bekalan air di kawasan simpanan air masih mencukupi.

"Kerajaan Pusat sengaja menjadikan isu air ini sebagai alat politik untuk merampas Selangor," kata beliau pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Beliau juga tidak bersetuju dengan cadangan Kerajaan Pusat untuk meneruskan pembinaan Langat 2 yang menyediakan air mentah daripada Pahang.

Ini kerana katanya, kos pembinaan loji tersebut akan menggunakan wang rakyat.

"Walaupun kerajaan kata mereka akan biayai kosnya, tapi kerajaan negeri juga terpaksa membayar RM60 juta 'royalti air' setiap tahun kepada Pahang bagi air mentah tersebut. Ini melibatkan wang rakyat.

"Bagaimana kerajaa negeri mahu beri air percuma jika terpaksa tanggung kos ini," katanya.

Sementara itu, seorang lagi senator daripada PKR, Syed Shahrir menegaskan, masalah sebenar bukan kekurangan air mentah sebaliknya Syabas gagal merawat air mentah menyebabkan air bersih tidak dapat dibekalkan kepada penduduk negeri itu.

"Syabas yang bertanggungjawab kerana bersikap acuh tak acuh dalam operasi merawat air. Air mentah ada tapi tak diselenggara.

Menurutnya juga, Syabas didapati menanggung hutang sebanyak RM2.8 bilion.

Angka ini merupakan jumlah yang harus dibayar kepada kepada operator rawatan air.

Syabas sebelum ini bercadang melaksanakan catuan air di Kuala Lumpur, Hulu Langat dan Klang.

Namun perkara itu belum dimaklumkan kepada kerajaan negeri.

Husam Musa TEWAS Kes Mahkamah Saman Blogger RBF Online....!!

Posted: 17 Jul 2012 07:24 PM PDT


Seorang pemuda, Mohd Faisal Bin Rohban Ahmad hari ini berazam mahu memulakan hidup baru sebagai seorang blogger. Mohd Faisal yang sebelum ini di saman fitnah oleh Naib Presiden PAS, YB Dato' Haji Husam Bin Musa, amat bersyukur kerana saman tersebut telah ditolak oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kota Bharu dengan alasan pihak Husam telah gagal membuktikan Faisal adalah blogger yang didakwa membuat fitnah terhadapnya.

Faisal ketika bercakap dengan Kickdefella hari ini membina azam baru, dia mahu bersama Kickdefella dan rakan-rakan media sosial di Kelantan untuk menentang kemungkaran terutamanya yang menyelebungi aktiviti-aktiviti Husam Musa.

Pada Oktober 2009, Husam pernah meminta Kickdefella menjejaki seorang pemuda bernama Mohd Faisal Bin Rohban Ahmad. Bahkan pada satu malam Husam telah mengarahkan Kickdefella pergi ke sebuah rumah berdekatan Jalan Kebun Sultan pada jam hampir sebelas malam dengan menyamar sebagai pegawai kebajikan untuk mendapat maklumat mengenai pemuda itu.

Tidak cukup dengan itu, Husam juga telah menghantar 'orangnya' di Hospital Kota Bharu untuk menjejaki dan mengintip arwah ayah Mohd Faisal yang ketika itu terlantar sakit.

"Sebelum ini penyokong-penyokong Husam menghukum saya lebih awal dalam laman facebook mereka berdasarkan laporan harakahdaily.net sedangkan mahkamah masih belum membuat sebarang keputusan yang mengatakan saya adalah pemilik blog ruangbiacarafaisal," kata Faisal.

"Saya pun belum memberikan keterangan di mahkamah ketika itu. Blog tersebut pun bukan milik saya, nama blog ruangbicarafaisal dan nama saya adalah Mohd. Faisal Rohban Ahmad dan hari ini Mahkamah telah buat keputusannya.

Pada 23 Oktober lalu harakahdaily.net dan Sinar Harian menyatakan saya pemilik blog sedangkan itu salah," tambah Faisal.

Mohd Faisal sekarang sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan saman ke atas Harakahdaily dan Sinar Harian.

Kickdefella merasa terkilan bila Husam meneruskan kes saman ini walaupun Kickdefella sendiri sudah menjelaskan kepada dua sahabat karib Husam bahawa pemuda itu bukan orang yang dibuktikan dalam carian kes saman itu oleh pihak Husam.

Kickdefella adalah orang yang terlibat dari awal dalam kes ini, kerana pada satu pagi setelah Husam tewas bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS 2009, Kickdefella dimaklumkan bahawa ada dakwaan Husam menerima wang dari Tamrin Ghafar. Setelah memperolehi maklumat itu Kickdefella segera ke pejabat seorang sahabat di Wakaf Siku Kota Bharu dan ditunjukkan posting di dalam blog ruangbicarafaisal. Kickdefella kemudian mencetak posting itu dan menghubungi Husam.

Husam menyuruh Kickdefella menemuinya di warung nasi dagang di belakang pejabat Global Media Channel. Setibanya di situ didapati lihat Husam seorang diri di dalam keadaan kusut. Setelah menunjukkan posting tersebut dan meminta Husam berterus terang sama ada dakwaan itu benar atau tidak, Husam mengakui dia tidak tahu menahu kewujudan blog itu di internet sebelum ini.

Usaha memujuk Husam untuk menyelesaikan saman itu di luar mahkamah gagal kerana menurut sahabat-sahabat Husam, Husam sering berkata dia belum pernah kalah di mahkamah walaupun telah berkali-kali menyaman ramai pihak.

Husam mungkin terlupa 'sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh juga ke tanah'. Tiba masanya Husam tunduk ke bumi dan merendah diri di dalam berdepan dengan kritikan oleh rakyat.

KICKDEFELLA

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 18 Jul 2012 03:06 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Gadis auto yang melampau-lampau tayang asetnya!

Posted: 18 Jul 2012 10:15 AM PDT

Model Wu Xi'er, model yang telah mencuri perhatian pada Shenzhen-Hong Kong-Macao International Auto Show yang lepas dengan gaya Gan Lulu, telah kembali.

Gaya seksinya kali ini dipersembahkan di 2012 China (Hainan) International Auto Show yang telah berlangsung pada 12 hingga 16 Julai yang lalu di semenanjung Hainan.

Model yang bergetah ini telah mengenakan tiga kostume yang seksi pada 15 Julai sambil menjadi gadis auto salah satunya rekaan Boa Hancock.

Dipercayai Wu Xi'er memulakan kariernya sebagai model ketika berusia 17 tahun. Tetapi popularitinya tidak sehebat mana hinggalah pada penghujung Jun lepas apabila beliau muncul dengan mendedahkan payudaranya yang berbentuk "å…«-shaped" di pameran auto di Shenzen.

Beliau dikatakan akan menjadi pesaing paling hebat, selebriti internet, Gan Lulu sehingga diberi jolokan 'Gan Lulu No. 2'




p/s : Aku tak faham la, kalau auto show di China, mesti model yang berada di tepi kereta itu lebih menyerlah hingga jadi seperti pertunjukan fesyen pulak. Dah tu, seksi yang amat!

(Gambar) Selamba selak skirt awek ditempat awam!

Posted: 18 Jul 2012 09:36 AM PDT

Budak-budak zaman sekarang. Bukannya dia peduli orang lalu lalang.

Akibat pendedahan yang terlalu bebas zaman sekarang ni, di tambah pulak dengan semangat ingin tahu yang menebal, semua nak diterokainya.

Di sebuah supermarket, macam biasa, ramai awek-awek cun yang berkeliaran berpakaian macam tak cukup kain.

Silap haribulan, terserempak pulak dengan budak yang nalurinya ingin tahu. Habih kena selak semua.

Nak tengok warna seluar dalam ka dik?





p/s : Lepas ni boleh tengok aksi guna SABUN pulak...!


Nik Abduh ni terlebih minum daun ketum ka...lagi teruk jadinya dari Nik Aziz!

Posted: 18 Jul 2012 09:01 AM PDT

Harap-harap pengikut-pengikut PAS tidaklah sebodoh mengaut segala yang diucapkan oleh Nik Abduh ni.

Taksubnya mahu ke Putrajaya mengalahkan DS Anwar Ibrahim!

Ucapannya macam dalam pengaruh bahan khayal aja. Kena daun ketum ka?

Apa kebenda la yang diucapkannya, saranan entah hapa-hapa, nak suruh mengundi macam nak pegi bunuh orang. Haru sungguh!

"Allah mengarahkan kita ke Putrajaya..."

"Allah mahu kita merampaskan kuasa itu daripada musuh Allah dan daripad musuh kita"

"Syaitan dan orang yang menyembah Syaitan telah merampas kuasa ini dari orang-orang yang beriman"

"Tahukah tuan-tuan semua, orang-orang yang gelap hatinya tidak mungkin memakai baju hijau di Malaysia, mereka hanya pakai baju biru, biru yang langsung tidak berguna di jalan Allah"


Ucapan berapi dan bunyi macam pelampau agama pun ada. Dia berucap nak merampas kuasa dari orang yang menyembah syaitan. Negara mana yang pemimpinnya menyembah syaitan tu?

Di sisi Allah, ada main pilih pilih warna ka? Ya la warna hijau tu warna kegemaran Rasulullah, tapi Allah tak kata pun dia reject warna-warna lain dalam Al-Quran.

Orangnya cerdik berilmu agama, tapi nak kuasa punya pasal, nak popular satu hal, nak bodek ayahanda Nik Aziz satu hal, ucapan berkobar-kobar macam nak tergelincir pun ada..nauzubillah!



Pelakon Halle Berry kemalangan dan dikejarkan ke hospital

Posted: 18 Jul 2012 08:18 AM PDT

Pelakon Halle Berry telah dikejarkan ke hospital semalam setelah tercedera di set pengambaran.

Pemenang Anugerah Oscar itu dikhabarkan sedang menjalani pengambaran filem terbarunya The Hive ketika insiden itu berlaku pada jam 10 malam.

Halle Berry kini dirawat di pusat rawatan Cedars Sinai di Los Angeles.
Pusat rawatan Halle Berry dirawat sekarang
Sumber yang berada di set penggambaran itu berkata, pelakon itu tidak dapat dipastikan sama ada beliau terjatuh atau ditimpa oleh objek yang terjatuh.

Jurucakap Halle masih lagi belum memberi kenyataan.
Halle Berry sebelum kemalangan
Sedang diangkat masuk ke dalam ambulan
Ambulan bergegas ke pusat rawatan
Menurut laporan The Sun, ini merupakan kejadian kedua dalam bulan ini, pelakon mengalami kecederaan di set penggambaran.

Kristin Chenoweth merupakan mangsa yang pertama apabila beliau dikejarkan ke hospital setelah ditimpa oleh peralatan pencahayaan ketika penggambaran The Good Wife.

Walaubagaimanapun, beliau dirawat sebagai pesakit luar dan dibenarkan keluar dari hospital tidak lama kemudian.





Wanita ketagih seks dapat khidmat kaunseling

Posted: 18 Jul 2012 07:28 AM PDT

Gambar hiasan
SINGAPURA - Seorang wanita yang mempunyai nafsu seks yang kuat berkata, beliau ada kalanya meniduri lelaki sehingga empat orang dalam sehari, lapor Sin Chew Daily.

Wanita yang dikenali sebagai Connie Chew, 37, itu juga berkata, beliau pernah mengadakan hubungan seks serentak bersama 4 lelaki dalam satu-satu masa.

Wanita tersebut juga mendakwa semuanya bermula ketika beliau beronani di dalam panggung wayang pada waktu pagi dan kemudiannya mengadakan hubungan seks dengan bekas teman sekerjanya pada tengahari kemudian.

Beliau kemudianya mengadakan hubungan seks dengan tiga lelaki lain pula di sebuah hotel bajet.




Chew berkata, beliau akan ke kelab-kelab malam untuk mencari pasangan bagi 'one-night stand' pada hujung minggu.

Sejak itu, beliau meminta bantuan kaunseling bagi menahan aktiviti seksnya yang tidak terkawal. Rawatan tersebut juga menyebabkan beliau hanya melakukan seks tiga kali seminggu sahaja.

"Saya masih dara ketika mula berkahwin di usia 25 tahun. Tetapi, saya telah diceraikan apabila mendapat tahu suami saya seorang kaki perempuan," katanya.


mD

Selangor: We'll Cut Syabas Chief's Salary by 90 Percent

Posted: 18 Jul 2012 06:48 AM PDT

SHAH ALAM: A major shakeup is on the cards for Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) if the Selangor government is successful in its bid to take over the water concessionaire's operations.

Among the measures that Selangor has promised to implement include a revamp of the senior management, as well as a hefty pay cut for its executive chairman.

If successful, Syabas' executive chairman Tan Sri Rozali Ismail could see his RM425,000 salary slashed by 90 percent.

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim (pic) said the state government will be pressing ahead with its intent to assume control of Syabas, due to the latter's alleged inefficiency in managing the state's water resources.

He said the state has already prepared a letter to the Energy, Green Technology and Water Ministry to declare its intention to take over the management of Syabas.

"We are going ahead with our plans. We will send a letter declaring our intention to the federal government tomorrow," he told reporters at a Press conference following the state exco meeting here today.

Khalid said the state government has many plans for Syabas, especially its non-revenue water (NRW).

He said NRW water is currently above 33 percent, and this should be reduced to 20 percent, as per Syabas' agreement with the state government in 2004.

Khalid said if the state government assumed control of Syabas, it would clear Syabas' RM2.8 billion debt and initiate a debt-restructuring exercise.

He also announced that the state would send a "professional team" to observe Syabas' daily operations to diagnose the problems within its treated water output.

The team would comprise Kumpulan Darul Ehsan Berhad CEO Suhaimi Kamaruzaman, ABASS director Arbas Abdullah, Perangsang Selangor water operations general manager Karim Endut, and Perangsang Selangor's strategic planning and investment chief Kevin Lee.

"This team will be sent because Syabas has failed to provide a detailed and satisfactory explanation on several issues when they gave a presentation to the state secretary this morning.

"We are confident that the team will be able to cooperate with Syabas as all members are vastly experienced in water management and operations," he said.

However, when probed by reporters, Khalid skirted the issue concerning lack of treated water in the state, which was raised by Syabas as one of the reasons behind the impending water shortage.

Khalid argued that the setting up of the proposed Langat 2 treatment plant would not solve water shortage.




"It is about logic. If there is already a shortage of water supply, Langat 2 won't solve the problem. It is about Syabas' management of water resources, management of treatment plans, and the ability to make sure NRW water is minimized," he said, drawing puzzled looks from reporters.

Syabas technical services executive director V. Subramaniam had yesterday told the Press that the issue at hand isn't about lack of raw water, but instead the lack of sufficient facilities to provide treated water.

Subramaniam had explained that Selangor's vehement opposition to the proposed Langat 2 plant is a major stumbling block to the production of more treated water, as other plants in the state are already producing up to maximum capacity.


Ida Nadirah@Malaysia Digest

Spin punya spin...kasi pening mahkamah, dah lain macan terjemahannya..

Posted: 18 Jul 2012 05:55 AM PDT

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pernyataan saksinya di Mahkamah Tinggi di sini hari ini menafikan kenyataan beliau dalam temu bual dengan BBC mengenai undang-undang berkaitan homoseksual yang disiarkan pada 12 Jan lepas, membawa maksud beliau akan menghalalkan kegiatan homoseksual.

Ketua Pembangkang itu berkata beliau tidak sama sekali ada menyatakan mengenai perkara itu kepada BBC.




Mengenai maksud kenyataannya"....we should not be seen as punitive and consider the archaic laws a relevant. We need to review them. We do not promote homosexuality in public sphere and domain", Anwar berkata: "Itu bermaksud bahawa daripada perspektif Islam, kegiatan maksiat seperti homoseksual, seks bebas, minum arak, berjudi, dan lain-lain lagi adalah sesuatu yang dilarang secara jelas di dalam Al-Quran dan Hadith".

Anwar mengemukakan dan membacakan pernyataannya itu pada perbicaraan kes samannya terhadap Utusan Melayu (Malaysia) Bhd dan ketua pengarangnya Datuk Abdul Aziz Ishak berhubung artikel mengenai komen beliau bersama BBC mengenai undang-undang berkaitan homoseksual.

Anwar yang merupakan plaintif dalam kes saman itu berkata sama ada ia dilakukan di khalayak awam atau di tempat tertutup, hukumnya tidak berubah.

"Apa yang saya sentuh di dalam temu bual saya bersama BBC adalah ruang lingkup tanggungjawab kerajaan selaku penguatkuasa undang-undang menurut perspektif Islam dalam menguatkuasakan undang-undang terhadap kesalahan atau maksiat peribadi yang dilakukan individu di tempat awam," katanya.

Pada 20 Januari lepas Anwar memfailkan saman fitnah itu bagi menuntut ganti rugi RM50 juta, ganti rugi teruk, ganti rugi teladan serta relif-relif lain yang disifatkan sesuai dan patut diberikan oleh mahkamah.

Dalam penyataan tuntutannya, Anwar mendakwa defendan telah menerbitkan dua artikel di muka hadapan dan muka surat 10 akhbar Utusan Malaysia bertarikh 17 Januari tahun ini berhubung temubualnya bersama BBC.

Beliau mendakwa pernyataan fitnah itu seolah-olah telah memberikan gambaran bahawa beliau adalah seorang pemimpin muslim yang mempunyai pandangan yang tidak selari dengan ajaran Islam.

Semasa diperiksa balas oleh peguam Datuk Firoz Hussein Jamaluddin yang mewakili defendan, Anwar tidak bersetuju dengan cadangan peguam itu bahawa kenyataannya dengan BBC bermaksud undang-undang berkaitan homoseksual patut disemak semula, supaya ia tidak lagi bersifat punitif.

Kepada soalan lain peguam itu, bahawa berdasarkan kenyataannya itu ia membawa maksud negara tidak sepatutnya mendakwa mereka yang melakukan aktiviti homoseksual secara tertutup, Anwar menjawab:"Tidak, itu tidak benar".

Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk V.T.Singham bersambung 13 Ogos. - Bernama

p/s : Itu huraian, bukan terjemahan..hek eleh, kalau huraian memang le boleh spin merata-rata...! Hahaha!


'Superstar' Bollywood Rajesh Khanna meninggal dunia

Posted: 18 Jul 2012 03:49 AM PDT

NEW DELHI - Rajesh Khanna, pelakon popular yang terkenal dengan gelaran "superstar nombor satu" Bollywood meninggal dunia hari ini. Mendiang berusia 69 tahun.

Rajesh meninggal dunia di rumahnya di Mumbai hari ini, lapor agensi beritaPress Trust of India.Beliau telah keluar dari hospital di Mumbai kelmarin.Laporan media bulan lalu menyebut Rajesh, yang turut dikenali dengan nama "Kaka", dimasukkan ke hospital selepas mengadu kurang sihat.

Ekoran itu, Rajesh berada di rumah dengan dijaga oleh isterinya yang tidak tinggal bersama, Dimple Kapadia. Dimple juga aktres.

Aktor veteran itu telah berlakon lebih 160 filem, antaranya Kati Patang, Aaradhana, Anand danAmar Prem.Peminat-peminatnya sudah mula berkumpul di luar rumahnya di pinggir Aashirwad, Carter Road, Bandra sebaik sahaja berita mengenai kematiannya diketahui.

"Mendiang telah pergi ke tempat yang terbaik dan yang tenang. Kami gembira beliau telah kembali ke tempat itu," kata menantunya, Akshay Kumar yang juga seorang pelakon.

Prihatin dengan Syiah, PAS siarkan surat rasmi teguran terhadap TV Al-Hijrah

Posted: 18 Jul 2012 02:55 AM PDT

TV Al Hijrah menyiarkan suatu diskusi panel di mana ahli panel yang dianggap sebagai sarjana Islam membuat tuduhan tidak berasas terhadap Syiah yang hanya akan menimbulkan perpecahan dan kebencian dalam kalangan umat Islam.





Kepada:
Ketua Pegawai Eksekutif
Al Hijrah Media Corporation
Kompleks Pusat Islam, Jalan Perdana,
50480 Kuala Lumpur, Malaysia.

Assalamualaikum wr wb


Tuan,


Menyemai Perpecahan Dalam Kalangan Umat Islam

Saluran Televisyen Al Hijrah merupakan salah satu saluran yang mempunyai ramai bilangan penontonnya. Sikap, pemahaman, pandangan dan tindakan mereka yang menonton rancangan televisyen itu akan dipengaruhi apa yang mereka tonton. Oleh sebab itu, sebagai pengendali saluran Islam, anda mempunyai tanggungjawab yang besar untuk melaksanakan penelitian yang rapi dalam penyampaian mesej melalui saluran televisyen kepada penonton agar ia tidak melanggar ajaran al Quran yang menuntut kebaikan dan melarang kemungkaran.

Al Hijrah, dalam kenyataan misi dan visinya, telah berjanji untuk menjadi stesen penyiar dengan misi untuk mendidik, menghibur dan menyatukan umah melalui siaran yang berkualiti dan kreatif berdasarkan ajaran Islam yang sesuai dengan masyarakat tempatan dan antarabangsa.

Memandangkan misi yang suci ini, kami amat terkejut apabila mendapati bahawa TV Al Hijrah menyiarkan suatu diskusi panel di mana ahli panel yang dianggap sebagai sarjana Islam membuat tuduhan tidak berasas terhadap Syiah yang hanya akan menimbulkan perpecahan dan kebencian dalam kalangan umat Islam.

Mereka menuduh Syiah berkomplot bersama Yahudi, menganggap Islam Sunni sebagai anjing, mengamalkan penipuan, dan tuduhan lain yang mengapi-apikan yang boleh menimbulkan kebencian Islam Sunni terhadap saudara Syiah mereka. Kenyataan provokasi seperti itu jelas melanggar perintah Allah swt: Berpegang teguhlah dengan tali Allah dan janganlah kamu berpecah belah antara kamu... [Surah Al Imran 3:103].

Siaran TV yang mengutuk Syiah menjejaskan inisiatif yang diambil untuk menggalakkan pemahaman yang lebih luas antara mereka dan kita golongan Sunni dalam usaha untuk menguatkan perpaduan Islam selaras dengan pengajaran al Quran.

Pada Julai 2005, berdasarkan fatwa yang dikeluarkan oleh 24 ulamak kanan (termasuklah Sheikh Al Azhar, Ayatollah Sistani dan Sheikh Qaradawi), Raja Abdullah II dari Jordan telah menganjurkan satu persidangan Islam antarabangsa yang dihadiri oleh 200 sarjana Islam terkemuka dunia dari 50 negara yang telah mengeluarkan fatwa berikut:

• Sesiapa sahaja yang patuh kepada salah satu daripada empat Usuluddin Islam mazhab Sunni (Hanafi, Maliki, Shafei dan Hanbali), dua Usuluddin Islam mazhab Syiah (Ja'fari dan Zaydi), Usuluddin Islam mazhab Ibadi dan Usuluddin Islam mazhab Thahiri adalah seorang Islam. Mengisytiharkan seseorang itu sebagai murtad adalah mustahil dan tidak dibenarkan.

• Terdapat lebih banyak persamaan antara pelbagai mazhab Usuluddin Islam berbanding dengan perbezaan antara mereka. Pengikut lapan mazhab Usuluddin Islam ini bersepakat dalam perkara prinsip asas Islam.

• Semua percayakan Allah (Tuhan), dimuliakan dan ditinggikan, esa dan unik; al Quran itu suci dan wahyu yang dipelihara dan dilindungi oleh Allah, dimuliakan serta tiada sebarang perubahan dan pindaan; dan Muhammad s.a.w adalah Rasul dan Nabi untuk semua manusia.

• Semua bersetuju mengenai lima rukun Islam: mengucap dua kalimah syahadah; solat; mengeluarkan zakat; berpuasa di bulan Ramadan dan menunaikan haji ke Mekah. Semua bersepakat mengenai rukun Iman: percaya kepada Allah, Malaikat, Al Quran, Rasul, Hari Kiamat dan Qada dan Qadar.

• Ketidaksepakatan antara ulama antara lapan mazhab Usuluddin Islam itu hanya pada cabang agama (furu) dan beberapa asas (usul) [agama Islam]. Ketidaksepakatan tentang cabang agama (furu) adalah satu rahmat. Lama dahulu dikatakan bahawa kepelbagaian pendapat dalam kalangan ulama adalah satu rahmat.


Fatwa itu diterima dengan sebulat suara di sidang kemuncak Pertubuhan Kerjasama Islam di Mekah pada Disember 2005 dan oleh enam perhimpunan ulama Islam antarabangsa lain, kemuncaknya dengan Akademi Fekah Islam Antarabangsa yang berpusat di Jeddah pada Julai 2006. Jumlahnya, lebih 500 ulama Islam terkemuka dari seluruh dunia menerima dengan sebulat suara fatwa dan Mesej Amman. [Kunjungi laman sesawang rasmi Mesej Amman (Amman Message) untuk senarai lengkap mereka yang menerima fatwa itu].

Resolusi 152 Akademi Fekah Islam Antarabangsa, Islam dan Satu Ummah, dan mazhab Usuluddin Islam, menyeru supaya diketepikan ketidaksepakatan antara orang Islam, menghormati antara satu sama lain, menguatkan hubungan persaudaraan dan tidak membenarkan perpecahan dan campurtangan luar.




Ia menasihatkan pengajaran fekah berkaitan perpaduan Islam kepada pelajar sekolah menengah dan universiti. Ia menyarankan pihak berkuasa berkaitan di negara Islam mengambil langkah untuk mencegah percetakan, penyebaran dan pengedaran penerbitan yang menambahkan lagi perpecahan ummah.

Resolusi 152 juga menekankan jangan menyalahkan mana-mana lapan mazhab Usuluddin Islam kerana tindakan yang salah daripada pelampau seperti membunuh mereka yang tidak bersalah, menjatuhkan maruah dan merampas harta mereka. Terdapat elemen pelampau dalam kalangan Syiah dan Sunni yang di beberapa negara menggunakan kekerasan, malah kadangkala di dalam masjid sendiri.

Elemen seperti ini perlu didedahkan dan diasingkan kerana ia menyemai perpecahan dalam kalangan umat Islam dan memperburukkan lagi Islam. Dialog antara Syiah dan Sunni mestilah digalakkan dan disuburkan, dan sebarang perbincangan mengenai perbezaan mestilah dibincangkan dalam suasana persaudaraan.

Imam Khomeinie berpesan kepada golongan Syiah yang mengerjakan Haji agar tidak mengasingkan diri mereka daripada orang Islam yang lain.

Beliau menasihati jemaah Haji: "Rakyat Iran dan golongan Syiah dari negara lain dikehendaki untuk mengelakkan semua tindakan yang boleh menimbulkan perpecahan sesama umat Islam. Mereka juga perlu menyertai perhimpunan Sunni dan mengelakkan menghadiri atau membentuk solat di rumah atau memasang pembesar suara untuk menentang mereka. Mereka mestilah mengelakkan daripada melutut di makam suci atau melakukan apa sahaja yang tidak selaras dengan undang-undang yang mulia."

Kita perlu menyedari bahawa konflik mazhab sebenarnya digalakkan oleh kuasa Barat yang mahu mengenakan hegemoni mereka ke atas umat Islam dan mengawal sumber di negara Islam. Pecah dan perintah telah menjadi dasar mereka sejak berakhirnya Perang Dunia Pertama.
Mereka menipu pemerintah Arab supaya menyokong perang mereka terhadap Khilafah Usmaniyah dengan menjanjikan kemerdekaan bagi tanah Arab, tetapi selepas mengalahkan Turki, Britain dan Perancis membahagikan wilayah antara mereka dan menubuhkan Israel dan Arab Saudi.

Kita dapat melihat ulangan dasar yang sama di Iraq, Lebanon dan Pakistan. Kuasa penjajah berusaha untuk memecahkan negara ini melalui mazhab dan suku kaum; menghasut negara Arab 'Sederhana' menyertai Amerika Syarikat dan Israel bagi memusnahkan Hisbullah di Lebanon, Hamas di Palestin dan melakukan pertukaran rejim di Iran.

Amat dikesalkan sekali, beberapa ulama membenarkan diri mereka digunakan sebagai alat oleh penjajah dan pemerintah-pemerintah bagi mewujudkan perpecahan dalam kalangan umat Islam.

Kita perlu memberi perhatian kepada amaran yang diberikan oleh Imam Khomeini lebih 25 tahun yang lalu: "Tangan kotor yang memburukkan perbezaan antara Syiah dan Sunni bukanlah terdiri daripada golongan Syiah dan Sunni.

Ia merupakan tangan penjajah yang merancang untuk membawa keluar negara Islam daripada tangan kita. Kuasa penjajah yang mahu merampas kekayaan kita melalui pelbagai skim dan konspirasi adalah mereka yang melahirkan rancangan untuk mewujudkan perpecahan di antara fahaman Syiah dan Sunni."

Kami merayu kepada anda agar memainkan peranan proaktif dalam menggalakkan perpaduan dalam kalangan umat Islam dan memberikan publisiti yang meluas kepada Mesej Amman dan Resolusi 152 Akademi Fekah Islam Antarabangsa.

Anda juga perlu menghasilkan program berhubung sejarah asal cabaran yang dihadapi oleh umat Islam terutama sekali Balkanisasi dan penjajahan Barat di Semenanjung Arab selepas Perang Dunia Pertama. Kami juga menyarankan supaya penerbit rancangan anda mengkaji The Unmaking of the Middle East oleh Jeremy Salt dan The Ethnic Cleasing of Palestine oleh Ilan Pappe dan menghasilkan rancangan berdasarkan karya itu.

Bersama ini saya sertakan dokumen untuk maklumat anda dan menyebarkannya kepada penerbit rancangan TV Al Hijrah:

1. The Amman Message

2. Resolution 152 of the International Islamic Fiqh Academy

3. Ahmed Deedat on Iran: A nation Reborn

4. Qaradawi and Shia-Sunni dialogue

Kami percaya bahawa anda akan memberikan pertimbangan yang sewajarnya terhadap ulasan dan saranan dengan niat untuk menjadikan Al Hijrah sebagai saluran TV yang benar-benar Islam.

Jawapan awal daripada pihak tuan amat dialu-alukan.

Terima kasih.


Yang benar,
S.M Mohamed Idris
Pengerusi, Citizens International
Hrkh


Pemain bola sepak negara bergaya mengalahkan artis kerana Rozita Che Wan?

Posted: 18 Jul 2012 02:01 AM PDT

Murai Batu selalu dengar orang cakap, bila seorang lelaki itu semakin berusia, dia akan nampak semakin bergaya. Malah, Murai Batu turut mendengar, seorang lelaki bujang yang dulunya kurang kacak akan kelihatan lebih tampan apabila sudah berumah tangga.

Pendek kata, lelaki semakin pandai menyerlahkan ketampanan bila ada wanita yang mengambil berat terhadap diri mereka. Betul ke?

Ha....Tau tak kenapa Murai Batu menyentuh pasal topik ni?

Nilah yang Murai Batu nak cerita ni. Ianya pasal si pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Asraruddin Putra Omar, 24,atau Asra.

Khabarnya, Asra sekarang ni dah pandai bergaya, mengalahkan artis. Perubahannya itu dikatakan ada kena mengena dengan pelakon seksi, Rozita Che Wan. Khabarnya, Rozita atau Che Ta amat prihatin dengan Asra dan selalu ambil berat tentang pemain bola sepak tersebut.
Patutlah Asra sekarang sekarang ini semakin kacak dan semakin bergaya apabila berada di luar padang.Tentang hubungan Rozita Che Wan yang dikatakan semakin rapat dengan Asra pula, Murai Batu tak mahulah komen lebih-lebih. Terpulanglah kat mereka. Namun, Murai Batu ada terdengar pengakuan Rozita yang mengatakan mereka berkawan dan selalu menghubungi menerusi telefon.

Kalau benarlah cerita itu, Murai Batu kagumlah dengan Che Ta sebab berjaya merubah personaliti pemain bola sepak tempatan kepada lelaki yang pandai menjaga penampilan.

Namun, terfikir jugalah, apa yang membuatkan Asra mengikut nasihat Rozita? Adakah mereka benar-benar sekadar kawan saja atau lebih daripada itu?

Silalah jawab wahai Che Ta...Murai Batu pun ada dengar Rozita sedang menanti lelaki yang akan digosipkan bersamanya selepas ini.

Nik Aziz setuju kempen pilihan raya tak guna bendera parti

Posted: 18 Jul 2012 01:31 AM PDT

KOTA BHARU, 18 Julai — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) setuju jika kempen pilihan raya di negara ini tidak membabitkan pemasangan bendera parti seperti yang dilaksana di Thailand.

Katanya penggunaan bendera hanya menyumbang kepada kekotoran selain mencacatkan pemandangan.

"Saya setuju dengan cara berkempen di Thailand yang tidak membenarkan mana-mana parti politik untuk menggantung bendera ketika kempen pilihan raya berlangsung.

"Kalau kita boleh berpakat tak payah pakai bendera sebab kadang-kadang serabut tengok bendera kotorlah, koyaklah... tak cantik," katanya kepada pemberita di sini malam tadi.

Beliau yang ditemui selepas merasmikan Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang sempena Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, diminta mengulas mengenai cara berkempen di Thailand yang tidak membenarkan pemasangan bendera parti.



Majlis turut dihadiri Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed serta wakil jabatan kerajaan negeri dan persekutuan. — Bernama

Label diktator - Apa salah saya, soal Tun Mahathir

Posted: 18 Jul 2012 01:00 AM PDT

SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang masih dilihat sebagai pemimpin politik yang berpengaruh, kelihatan terkilan dengan label pihak tertentu mendakwa beliau seorang diktator.

Sehubungan itu, Dr Mahathir meminta pengunjung-pengunjung blognya agar memberikan pandangan apa yang telah beliau lakukan sehingga ada pihak melabelnya seorang diktator.

"Saya ingin tahu daripada pelawat ke blog saya tentang apakah yang saya telah lakukan semasa saya menjadi Perdana Menteri Malaysia yang menjadi bukti bahawa saya adalah seorang diktator," kata beliau.

[sila layari ruangan bancian online berkenaan soalan di atas]




Dalam entri terbaru blognya, Dr Mahathir yang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun sejak 1981 berkata, "Benito Mussolini, Ferdinand Marcos, Presiden Rumania Nicolae CeauÅŸescu yang dibunuh, dan ramai lagi yang dicap sebagai diktator. Demikian juga (Muammar) Gadaffi dan Saddam Hussein."

"Ada lagi diktator yang dikenali umum. Hitler mendirikan pemerintahan kuku besi Nazi di Jerman. Enam juta Yahudi dibunuh dalam kamar gas. Yang tidak dibunuh, disiksa sehingga ramai yang mati," kata beliau ketika menghuraikan kepimpinan beliau selama lebih dua dekad.

Beliau yang juga bekas Presiden Umno berkata, buatlah apa pun, musuh pihak yang bergelar tidak akan henti mengguna gelaran.

"Sebagai Perdana Menteri dahulu saya diberi banyak gelaran. Mahazalim, Firaun, diktator adalah antara gelaran yang dicipta oleh musuh politik saya.

"Apabila saya ditemu ramah sekarang, walaupun oleh orang yang tidak bermusuh dengan saya, soalan-soalan mereka ternampak yang mereka agak percaya bahawa gelaran terutama gelaran diktator yang diberi kepada saya adalah tepat dan berasas kepada kepercayaan bahawa saya adalah seorang diktator," katanya.

Beliau seterusnya menulis, "apakah yang saya lakukan, yang menyamakan sifat dan perbuatan seorang diktator."

Kata Dr Mahathir lagi, sekarang dunia sedang melihat kejatuhan beberapa ketua negara yang dicap sebagai diktator.

"Hosni Mubarak umpamanya dituduh membunuh beribu ahli Muslim Brotherhood. Dia juga dikatakan telah mengumpul harta kekayaan bernilai 70 billion dolar Amerika.

"Semasa saya berada di Kaherah di zaman Mubarak untuk bermesyuarat, apabila Presiden Mubarak bermotor dari istananya ke tempat persidangan, jalan yang dilalui olehnya dikosongkan dan askar bersenjata lengkap berderet sepanjang jalan.

"Di atas bumbung bangunan terdapat askar 'sharp-shooter' yang bersenjata untuk menembak sesiapa yang disyaki cuba menyerang rombongan Presiden (Hosni)," kata beliau lagi.

Dr Mahathir juga berkata, selain Istana Presiden dikelilingi tembok tinggi dan askar bersenjata berada di sekeliling sepanjang masa, musuh Mubarak tidak dibenar berpolitik, sering ditangkap, dikurung tanpa dibicara dan dihilangkan.

"Selama 30 tahun Mubarak menjadi Presiden, pemilihan bagi jawatan ini tidak pernah ditandingi oleh orang lain. (Sebanyak) 99 peratus daripada undi didapati oleh Mubarak.

"Tidak ada kebebasan bersuara atau akhbar bebas. Tidak ada pilihan raya untuk ahli dewan. Siapa sahaja boleh dilantik oleh Mubarak untuk menjadi menteri. Mereka juga boleh dibuang bila-bila sahaja," tulis beliau lagi.

Gadis dipaksa lakukan seks oral sebelum disamun

Posted: 18 Jul 2012 12:01 AM PDT

Gambar hiasan
KUALA LUMPUR- Seorang lelaki yang beritndak keji memaksa seorang wanita melakukan seks oral terhadapanya sebelum menyamun mangsa berdekatan kawasan Pasar Borong Selayang di sini, hanya bebas selama dua jam selepas kejadian itu hasil kecekapan anggora polis yang mencekupnya di kawasan sama, kelmarin.

Dalam kejadian itu, kira-kira jam 9 malam, mangsa berusia 23 tahun berjalan seorang diri di kawasan berkenaan menerima nasib malang apabila bertembung dengan suspek.

TImbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata lelaki berkenaan yang datang dari arah belakang menarik mangsa ke satukawasan belukar sebelum cuba membuka pakaian mangsa.

Katanya, mangsa menyangka dia akan bebas selepas nafsu lelaki itu dipuaskan tapi terkejut apabila lelaki itu menyamun semua barang kemasnya.




Hmetro

Jika kibar Jalur Gemilang, bendera PAS juga perlu naikkan - Nik Aziz

Posted: 17 Jul 2012 11:07 PM PDT

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Pas tidak akan mengendurkan semangat berpolitik walaupun negara akan menyambut Bulan Kemerdekaan bulan depan.

Mengakui bahawa sambutan kemerdekaan penting, Nik Aziz berkata, politik tetap akan menentukan pemerintahan dan hala tuju sesebuah negara.

"Kita tidak boleh melupakan 'bendera parti' walaupun Kempen Kibar Jalur Gemilang diadakan. Kalau tidak ada parti, maka negara atau negeri tidak dapat diperintah.

"Zaman dahulu, zaman tidak ada parti politik. Justeru negara atau negeri pada masa itu diperintah oleh raja-raja. Tetapi sekarang ada parti politik, maka di samping Jalur Gemilang, bendera parti perlu ada," katanya.




Beliau yang juga Mursyidul Am Pas bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang Sambutan Ulang Tahun Hari Kemerdekaan Ke-55 Peringkat Negeri Kelantan di Stadium Sultan Mohd Ke-IV di sini malam tadi.

Turut hadir, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang membaca perutusan kemerdekaan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

(Video & Gambar) Mandi buih di rumah urut, tukang urut kantoi baru lepas mandi!

Posted: 17 Jul 2012 10:17 PM PDT

PUCHONG – Keasyikan pengunjung dan tukang urut mandi berdua-duaan dalam keadaan berbogel sebelum ke babak melakukan seks di sebuah premis rumah urut di Bandar Puteri di sini terbantut selepas dicekup pihak berkuasa, dalam Ops Noda, lewat malam kelmarin.

Ketika serbuan Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang menyerbu premis terbabit, tukang urut didapati leka memandikan pelanggan masing-masing di atas katil dalam bilik air.

Tiga pasangan lain pula melakukan urutan badan ke badan (B2B) tanpa seurat benang.

Difahamkan, premis terletak di tingkat tiga bangunan tidak mempunyai papan tanda dan beroperasi antara jam 10 hingga 3 pagi itu menawarkan khidmat urutan B2B, mandi buih dan hubungan seks.

Skrol ke bawah untuk video
Beberapa kondom terpakai, minyak pelincir dan ratusan pil dipercayai bagi menguatkan stamina ketika melakukan hubungan seks turut ditemui ketika serbuan.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, serbuan diketuai Pegawai D7, Inspektor Roslin Mohd Isa dan Ketua Polis Balai Puchong, Inspektor Hailmi Zil Azam Nordin menyerbu dua premis di One Puchong dan Bandar Puteri.




Menurutnya, 20 tukang urut masing-masing enam warga Vietnam, 10 warga Thailand dan empat warga China menggunakan pas lawatan sosial serta 12 pelanggan warga tempatan berusia antara 20 hingga 30-an dicekup.

Katanya, pengusaha rumah urut itu menawarkan pakej istimewa kepada pelanggan dengan memberikan khidmat percuma selepas 10 kali berkunjung ke premis itu.

"Setiap tukang urut dipercayai mampu melayan hampir 10 pelanggan berdasarkan kad kerja diperiksa," katanya.




Sumber
Teks : Sinar Harian
Gambar : Harian Metro
Video : Harian Metro

DS Najib dikecam hebat akhbar luar negara kerana seks luar tabie

Posted: 17 Jul 2012 09:31 PM PDT

DS Najib Razak kena hentam oleh Los Angeles Times, akhbar antarabangsa kerana mempertahankan Islam.

Inilah kenyataannya apabila kita membaca laporan di bawah. Tindakan LAT yang memuja perjuangan parti pembangkang yang pro-sekularisme adalah satu pendedahan yang menunjukkan bahawa kerajaan BN Malaysia berpegang kepada perlembagaan keluruhan agama Islam.

Tiada salahnya Najib Razak menolak seks songsang dan LGBT. Tiada salahnya kerajaan BN Malaysia mengharamkan buku yang menghina Islam.

Dan sebagai umat Islam, kita patut menyokong pendirian Najib Razak dan bukannya bersekongkol berpaksikan sekularisme. Los Angeles Times seperti memperlekeh-lekehkan agama Islam!

Sila baca di bawah.

By Ivy Sam and Mark Magnier, Los Angeles Times
July 13, 2012

KUALA LUMPUR, Malaysia — First came the banning of a gay arts festival and the book "Islamic Sex." Then the cancellation of U.S. singer Erykah Badu's concert after a publicity photo showed her with an "Allah" tattoo.

Next on the banned list was British author Peter Mayle's sex-education book "Where Did I Come From?" and, in May, "Allah, Liberty & Love" by liberal Muslim activist Irshad Manji, which calls for reform and greater tolerance within Islam.

Although state religious officials in Malaysia say preventing citizens' exposure to "un-Islamic" books, authors and entertainers is a moral necessity, opposition leaders offer a different view: It's largely about political power. more

Buku dan apa sahaja yang menghina Islam bukan 'political power' tetapi satu perjuangan yang dituntut oleh agama Islam.
Dr Mim

Mahasiswa disumbat mulut sebelum dirogol dua perompak bergilir-gilir

Posted: 17 Jul 2012 08:11 PM PDT

Gambar hiasan
KAJANG: Dua lelaki layak digelar syaitan bertopengkan manusia apabila bertindak kejam mengikat tangan dan kaki seorang wanita berusia 23 tahun di katil serta menyumbat mulut mangsa dengan kain sebelum merogolnya bergilir-gilir ketika merompak rumah mangsa di Semenyih, kelmarin.

Malah, perompak itu turut mengambil komputer riba dan telefon bimbit dianggar bernilai RM3,000 sebelum melarikan diri membiarkan mangsa berbogel terikat di katil.

Menurut sumber, mangsa yang masih menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) sedang mengulang kaji pelajaran dalam bilik tidurnya ditingkat atas pada jam 1.30 pagi, apabila lampu bilik tiba-tiba terpadam.

"Pelik dengan keadaan itu, dia memberanikan diri keluar memeriksa suis utama di tingkat bawah dan terkejut apabila tiba-tiba dua lelaki tidak dikenali menyerbu masuk ke biliknya dengan mengacukan pisau pada leher.




"Mereka mengarahkan mangsa jangan menjerit jika tidak mahu dicederakan atau dibunuh. Bimbang dengan ugutan itu, mangsa mendiamkan diri sebelum mereka mengikatnya di katil," katanya.

Hmetro

Papagomo vs Nurul Izzah semakin panas!

Posted: 17 Jul 2012 07:32 PM PDT

SHAH ALAM - Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, pihaknya tidak mahu layan laporan terbaru blog Papagomo kelmarin sementara pemblog itu memberi amaran kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar agar menanti "tamparan maut" dalam waktu terdekat.

Dalam kenyataan kepada Sinar Harian Online, Sankara Nair berkata, "kami tidak mahu mengulas laporan-laporan Papagomo yang tidak boleh dipercayai."

"Kami tahu laporan itu tidak benar, ini yang boleh kami katakan buat masa sekarang," kata beliau yang bertindak sebagai salah seorang peguam utama Anwar sejak lebih sedekad lalu.

Anwar dijangka mengeluarkan reaksi berkenaan laporan itu, hari ini.

Beliau akan muncul di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini sebagai saksi pertama dalam kes saman fitnah.

"Datuk Seri Anwar Ibrahim akan muncul sebagai saksi pertama kes saman fitnah beliau terhadap Utusan Malaysia berkaitan isu memutar isi kenyataan beliau dalam wawancara BBC," kata kenyataan Biro Komunukasi PKR.

Semalam, pihak polis memberitahu Sinar Harian bahawa pihaknya tidak menerima apa-apa aduan berkenaan dakwaan meliwat melibatkan Anwar, yang juga Ketua Umum Pakatan Rakyat.

Kenyataan itu diperoleh ekoran laporan blog itu bahawa seorang mahasiswa di utara Semenanjung membuat laporan polis terhadap Anwar kelmarin.

Ekoran kenyataan polis itu, Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai ketika ditemui wartawan di Pulau Pinang berkata, beliau hairan mengapa pemblog-pemblog seperti Papagomo yang memfitnah pemimpin-pemimpin PR tidak dikenakan sebarang tindakan.




Mengulas kenyataan itu, menerusi entri terbarunya, Papagomo berkata, "sungguh lantang suara Izzah dalam gelagatnya cuba menghilangkan kebimbangan hati beliau tentang perangai bapanya Anwar Ibrahim."

"Wahai Nurul Izzah janganlah bersikap hipokrit dalam memperjuangan keadilan dalam arena politik Malaysia.

"Jika anda menuntut tindakan diambil ke atas Papagomo mengapa anda tidak pula mendesak bapa anda Dato Seri Anwar Ibrahim mengambil tindakan saman ke atas (ahli perniagaan yang bertindak sebagai Datuk K) Datuk Eskay, Papagomo dan rangkaian blogger yang lain?" katanya sambil menyoal mengapa hanya mendesak satu pihak dan kemudiannya menyalahkan pihak kerajaan terutamanya Umno apabila sesuatu isu timbul berkaitan Anwar.

"Gomo malas nak ulas panjang berkenaan pekara ini, namun amaran buat Nurul Izzah kerana dalam minggu ini Gomo akan berikan satu tampatan maut untuk Nurul Izzah agar bersedia dengan tanggungjawab sebagai seorang anak yang menasihati bapanya," katanya lagi.

Sinar


DAP calon 'bapa ayam' untuk Pingat Kelakuan Terpuji

Posted: 17 Jul 2012 06:42 PM PDT

BUKIT MERTAJAM 17 Julai - Entah atas kriteria apa yang ditetapkan DAP, parti itu telah mencadangkan seorang lelaki yang didakwa pernah menjadi bapa ayam untuk menerima Pingat Kelakuan Terpuji (PKT) sempena ulang tahun sambutan kelahiran Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Sabtu lalu.

Perkara tersebut kini menjadi bualan hangat dalam kalangan penduduk di sini kerana tidak berpuas hati dengan penganugerahan pingat kebesaran tersebut.

Menurut sumber, lelaki berkenaan yang berasal dari Alma yang memegang jawatan tinggi di sebuah cawangan DAP itu juga pernah bekerja di sebuah premis yang menjalankan kegiatan mesin slot judi atau mesin kuda pada 1980-an.




"Pada 1990-an, dia menyertai DAP dan bekerja sebagai bapa ayam dengan menjaga pelacur (di sebuah hotel). Semua penduduk mengetahui mengenai latar belakangnya." -Utusan

Haram jatuhkan kerajaan negara Islam

Posted: 17 Jul 2012 06:36 PM PDT

KUALA TERENGGANU 17 Julai - Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi menegaskan adalah haram bagi umat Islam menyokong kumpulan yang berniat atau bertindak mahu menjatuhkan sesebuah kerajaan negara Islam walaupun dalam kepimpinan itu didapati berlaku kesalahan melibatkan hukum syarak.

Kata beliau, ia kerana tindakan menjatuhkan kerajaan negara Islam itu adalah tidak dibenarkan agama, apatah lagi jika umat Islam tersebut mahu menggantikan dengan pemerintahan yang boleh mendatangkan bahaya lebih besar.

Tambah Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura, Mekah itu, hukum berkenaan jelas berpandukan sebuah hadis sahih yang menyatakan perkara tersebut.




"Hadis itu ialah "sekiranya datang kepada kamu orang yang mahu memecah-belah kesatuan kamu sedangkan ketika itu kamu bersatu, maka hendaklah kamu pancung tengkuknya'' dan daripada hadis itu hukumnya jelas adalah haram menyokong kumpulan yang mahu memecahkan kesatuan yang sedia ada iaitu kerajaan Islam," katanya.

Utusan

Rabbani kecam tindakan Sami Yusuf sebagai tidak profesional

Posted: 17 Jul 2012 06:01 PM PDT

PETALING JAYA: Kumpulan Rabbani menyifatkan tindakan penyanyi antarabangsa Sami Yusuf membatalkan Konsert Salaam Sami Yusuf yang sepatutnya berlangsung pada 14 Julai lalu di Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor adalah tindakan yang tidak profesional.

Menurut wakil daripada kumpulan itu, Azadan Abd Aziz, dia bersama Rabbani Productions Sdn Bhd yang turut bekerjasama dengan penganjurnya, Offshore Entertainment Production (OEP) begitu kecewa dengan cara penyanyi tersebut melaksanakan peranannya.

"Kami yang mengendalikan bahagian pengurusan karnival berasa sangat simpati terhadap golongan peniaga yang sudah pun membuat persiapan berniaga bersempena dengan konsert tersebut.

"Lebih kasihan lagi apabila pihak penganjur menanggung kerugian yang besar. Pada pendapat saya Sami tidak profesional dengan pembatalan konsert itu," katanya yang ditemui pada sidang akhbar perjanjian kerjasama bersama Hotel Singgahsana di sini, Selasa.

Rabbani akan membuat persembahan di hotel tersebut sepanjang bulan Ramadan ini.




Pada 12 Julai lalu, pihak penganjur telah memaklumkan pada saat-saat akhir mengenai konsert berkenaan dan meminta orang ramai menebus semula tiket yang sudah dibeli.

Sami menerusi laman Twitter miliknya pula memberitahu pembatalan konsert yang turut menampilkan penyanyi Datuk Siti Nurhaliza dan Rabbani itu disebabkan oleh masalah permit.

Tambah Azadan, kejadian tersebut telah menjejaskan reputasi mereka sebagai artis dan syarikat di mana ia mampu menjejaskan hubungan sesama rakan perniagaan lain.

"Biasanya orang akan menilai sesebuah syarikat berkenaan berdasarkan rekod reputasi yang sedia ada dan pembatalan konsert ini sedikit menjejaskan kredibiliti pihak kami.

"Kami agak segan dengan pihak luar, tetapi nak buat macam mana? Ia satu pengajaran yang besar buat kami dan pihak yang terlibat bagi konsert ini," tuturnya dengan nada kesal.

Bagaimanapun, walaupun Rabbani kurang gemar dengan cara kerja Sami yang tidak profesional, ia tidak bermakna mereka ingin bermusuh dengan penyanyi itu.

Beritahu Azadan, pihaknya cuma lebih berhati-hati apabila melibatkan kerjasama dengan Sami pada masa akan datang dan masih lagi berkawan sebagai rakan artis.

Sementara itu, mengenai persembahan Rabbani di Hotel Singgahsana, ia merupakan kerjasama yang ke-21 bagi menghiburkan para pengunjung yang datang untuk berbuka puasa.

"Kali ini, Rabbani akan memberi sedikit kelainan daripada segi persembahan di mana kami akan membuat konsep akustik melibatkan peralatan muzik seperti 'cajun' dan gitar, selain peralatan muzik lain yang sering digunakan," katanya.

Selain menampilkan konsep muzik akustik, Rabbani turut menampilkan rakan-rakan artis mereka seperti kumpulan Hijjaz, Raihan, In-Team dan Saujana untuk membuat persembahan pada hari-hari yang tertentu.

Saham FELDA - MB Azizan rupanya tak ambil tahu, akhirnya tolak cadangan PKB

Posted: 17 Jul 2012 05:31 PM PDT

ALOR SETAR - Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengarahkan Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) menjual saham milik perbadanan itu dalam Felda Global Ventures Holdings (FGVH) yang dibeli tanpa pengetahuan beliau sehingga menimbulkan isu seolah-olah pendirian Kerajaan Negeri berhubung penyenaraian syarikat Felda itu di bursa saham bertentangan dengan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang lain.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, tindakan itu perlu dilakukan bagi meredakan salah faham dalam kalangan penyokong pembangkang seolah-olah Kerajaan Kedah tidak sensitif dengan isu berkenaan.

"Jika ada mana-mana pihak yang anggap begitu (tidak sensitif) sebenarnya tidak betul. Walaupun MB (Azizan) Pengerusi PKNK, namun dalam isu pembelian saham FGVH, beliau tidak dimaklum langsung. Keputusan itu dibuat oleh pengurusan PKNK sendiri. MB hanya dimaklumkan selepas pembelian dibuat dan beliau terus mengarahkan supaya saham-saham itu dijual kerana menyedari ia boleh menimbulkan salah faham terhadap Kerajaan PR Kedah," katanya.

Menurut Muhammad Sanusi, pendirian Azizan dalam isu berkenaan adalah selari dengan kepimpinan Pas yang lain iaitu menentang penyenaraian syarikat Felda di bursa saham.

"Ini terbukti apabila beliau menolak cadangan Permodalan Kedah Berhad (PKB) yang juga mahu membeli saham FGVH," katanya.

Namun kata Muhammad Sanusi, situasinya berbeza apabila setiap keputusan yang membabitkan kewangan PKB perlu dirujuk terlebih dahulu kepada Menteri Besar tetapi tidak begitu dalam peraturan operasi PKNK.




Menteri Besar adalah pengerusi dalam kedua-dua syarikat milik kerajaan negeri itu.

"PKNK dalam pembentangan belanjawannya sebelum ini memang ada menyatakan cadangan mahu membeli saham tetapi tidak dinyatakan saham apa dan cadangan itu diluluskan oleh lembaga pengarahnya,"katanya.

Muhammad Sanusi berkata, pihaknya tidak bermaksud mahu menyalahkan pengurusan PKNK ataupun menjadikan pihak berkenaan sebagai 'kambing hitam'.

Sinar

Jangan dinoda kemerdekaan ini - DS Najib

Posted: 17 Jul 2012 05:01 PM PDT

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak seluruh rakyat Malaysia supaya berjuang habis-habisan untuk memastikan kemerdekaan yang dinikmati negara selama 55 tahun tidak dinodai oleh sesiapapun.

Dengan nada penuh bersemangat, Perdana Menteri juga berharap generasi sekarang tidak mensia-siakan perjuangan pemimpin terdahulu, yang dengan jerih payah dan darah mereka, berkorban memerdekakan negara ini.

"Saya mengajak semua rakyat Malaysia supaya merapatkan barisan kita, supaya kita dengan suara 1Malaysia, dengan satu suara, satu impian, satu harapan, 1Malaysia jadikan sambutan 55 tahun ini sebagai satu sambutan yang cukup meriah," katanya ketika melancarkan program Kibar Jalur Gemilang di Little India, Brickfields di sini malam tadi.

Beliau berkata, dalam tempoh 55 tahun kemerdekaan negara, banyak janji yang telah kerajaan tepati.

"Kita maju dan kita berjaya kerana selama 55 tahun kerajaan telah menepati janji kepada rakyat, kita janjikan sebuah negara yang bersatu padu dan kita telah dapat menjamin keadaan sedemikian.

"Kita menjanjikan sebuah negara yang akan melalui proses transformasi daripada sebuah negara pertanian kepada sebuah negara industri dan kini kita bercita-cita melonjakkan negara kita sebagai sebuah negara maju dan berpendapatan tinggi," katanya di hadapan lebih 15,000 pengunjung yang tidak berganjak walaupun hujan renyai-renyai turun membasahi bumi.

Najib mengajak rakyat negara ini mengibarkan Jalur Gemilang untuk menunjukkan kepada seluruh dunia rasa cinta terhadap negara dan menjadikan negara ini sebagai sebuah negara yang berjaya dalam erti kata sebenarnya.

"Saya berbangga bahawa sambutan Hari Kemerdekaan kita bermula dengan kibaran Jalur Gemilang. Ini bererti bahawa dalam tempoh (malam ini) hinggalah kepada 31 Ogos dan seterusnya pada 16 Sept, kita akan menyemarakkan semangat cinta kepada negara kita dengan mengibarkan Jalur Gemilang di mana saja yang boleh kita lakukan.

"Kibarkan Jalur Gemilang di mana saja, di bumbung rumah kita, di luar pagar rumah kita, di bangunan pencakar langit, di rumah kedai, pada kereta kita, teksi-teksi atau apa jua jenis kenderaan, kibarkan bendera Jalur Gemilang kita," katanya.

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa melancarkan kempen Jalur Gemilang di Kampung Baru meminta semua pihak mengibar bendera negara sebagai satu lambang kesetiaan, kesatuan, keberanian, kegigihan dan patriotisme bagi mencapai wawasan kegemilangan.

Beliau berkata, Jalur Gemilang bukan sekadar sehelai bendera tetapi lambang dan simbol kedaulatan negara yang mempunyai makna besar dan mendalam ertinya.

"Lambang Jalur menggambarkan hala tuju dan arah yang sama dan gemilang itu melambangkan kecemerlangan yang dicapai di mana setiap lambang dan warna yang terdapat pada Jalur Gemilang mencerminkan masyarakat Malaysia serta cita-cita negara yang meliputi konsep gagasan 1Malaysia," katanya.

Beliau berkata tema '55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati' pada tahun ini jelas menggambarkan dasar kerajaan yang sentiasa prihatin kepada keperluan dan hasrat rakyat dengan menjaga kebajikan serta melonjakkan mereka dalam arus pembangunan negara.

Muhyiddin berkata, semua pihak hendaklah memelihara perpaduan kerana ia adalah satu nikmat yang tidak ternilai harganya dan tunjang kepada kestabilan politik, keharmonian dan keutuhan daya saing ekonomi negara.

Katanya, rakyat yang bersatu padu dan bekerjasama mampu menjadi benteng kukuh untuk menghadapi sebarang ancaman sama ada dari dalam mahupun luar.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim selaku Pengerusi Jawatankuasa Kebangsaan Sambutan Kemerdekaan, berkata semangat mengibarkan Jalur Gemilang perlu dizahirkan semua kaum di negara ini.

Beliau berkata, semangat cintakan negara perlu dipertahan bagi menjamin masa depan yang lebih aman dan rakyatnya dapat hidup bersatu padu.

Di Jalan Petaling, Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai berharap setiap rakyat dapat menjiwai semangat kemerdekaan ini dengan mengibar Jalur Gemilang secara sukarela tanpa mengharapkan bendera percuma daripada kerajaan.

Beliau berkata, pengibaran Jalur Gemilang menjadi simbol perpaduan rakyat berbilang kaum negara ini dan pembakar semangat rakyat untuk menghayati erti kemerdekaan dan mensyukuri nikmat keharmonian yang dikecapi Malaysia.

"Sikap toleransi yang diamal selama ini menjadi benteng yang mengukuhkan perpaduan antara kita semua," katanya. - Bernama

QPR belasah Sabah 5-0

Posted: 17 Jul 2012 04:39 PM PDT

PASUKAN Queens Park Rangers (QPR) dalam siri Jelajah Asia berjaya menjinakkan pasukan Pilihan Sabah dengan kemenangan besar 5-0 pada perlawanan persahabatan di Stadium Likas, Kota Kinabalu, malam tadi.

Pada perlawanan menarik dan menghiburkan itu, aksi bekas pemain Manchester United, Park Ji Sung yang mengetuai QPR pada babak pertama, turut mencuri tumpuan peminat bola sepak yang hadir hampir 20,000 orang.


Perlawanan babak pertama agak hambar apabila QPR mula mengasak kubu kental Pilihan Sabah sebaik wisel permulaan ditiupkan.

QPR mendapat peluang pertama apabila Andy Johnson melakukan percubaan dari dalam kotak penalti namun berjaya ditepis penjaga gol Sabah, Irwan Jamil pada minit kelima.


Asakan QPR berhasil apabila Bobby Zamora merembat masuk bola pada minit kelapan selepas tandukan Anton Ferdinand terlepas daripada dakapan penjaga gol Sabah, Irwan.


QPR sekali lagi mendapat peluang keemasan apabila pemain sayap kiri, Shaun Wright-Phillips berjaya melepasi pertahanan Sabah untuk aksi satu lawan satu bersama Irwan namun gagal menghasilkan gol pada minit ke-16.

Beberapa percubaan pemain import skuad Pilihan Sabah pada aksi babak pertama, Octavianus Maniani dan Titus John Londow Bonai berjaya dihalang dan ditampan penjaga gol QPR, Brian Murphy.

Aksi babak kedua lebih tersusun selepas QPR berpeluang mendapat jaringan kedua apabila Djibril Cisse menanduk bola ke gawang Pilihan Sabah namun berjaya dihalang oleh Irwan dan melewati palang Sabah yang berpunca hasil hantaran lintang Fabio Da Silva pada minit ke-48.

Pemain QPR, Matt Connolly berjaya menjaringkan gol kedua selepas menerima bola hasil hantaran Cisse yang berhadapan satu lawan satu sebelum itu dengan Irwan pada minit ke-63.

Enam minit kemudian, Pilihan Sabah sekali dikecewakan dengan gol ketiga QPR selepas Jamie Mackie merembat masuk dari dalam kotak penalti pada minit ke-69.

Pilihan Sabah sekali lagi kecewa apabila gol keempat QPR menyusul hasil tendangan lambung Cisse pada minit ke-73 melepasi jangkauan penjaga gol gantian Pilihan Sabah, Endry S Tipay.

QPR meneruskan aksi menarik dan menghiburkan apabila berjaya menjinakkan Endry untuk gol kelima hasil jaringan Cisse pada minit ke-81 yang menerima lorongan Fabio.

Pada perlawanan itu, Cisse diumumkan sebagai pemain terbaik QPR dan Octavianus sebagai pemain terbaik Pilihan Sabah yang disampaikan oleh Ketua Eksekutif Pengurusan QPR, Tan Sri Tony Fernandes.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan