Sabtu, 7 Julai 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 07 Jul 2012 01:16 PM PDT

waadat


Bantah halal

Posted: 07 Jul 2012 05:18 AM PDT


Kecoh juga isu logo halal pada premis dan produk di Malaysia.

Bagi Demang logo halal tidak banyak memberi kebaikan pada orang Islam.

Bayangkan jika syarikat orang Yahudi masuk ke Malaysia dan membuka restauran atau mengeluarkan produk serta mempunyai logo halal keluaran Jakim. Bagaimana?

Pengguna sudah diajar agar tidak peduli lagi siapa pemilik tersebut asalkan HALAL!

Maka wang keuntungan tersebut mengalir ke kantung Yahudi menjadi sebahagian dana bagi menyembelih ummat Islam di seluruh dunia.

Tak serik-serik lagi ummat Islam! Sekali terantuk, sekali terngadah. Selagi belum terantuk selagi itulah tidak mahu menengadah.

Terantuk, terngadah, terantuk, terngadah namun terus terbongkok-bongkok melalui lorong yang sama.

Apabila ada negara Islam yang diceroboh, atau nabi dihina, atau Al Quran dipijak maka kelam kabut lah kita berkempen memulaukan produk tertentu. Pada masa lain, 'hantam sahaja'!

Maka orang bukan Islam langsung tidak hairan, bimbang, atau gentar dengan ummat Islam. Kemarahan hanya bermusim dan menurut emosi sahaja.

Tiada strategi jangka panjang!

Jakim sepatutnya lebih insaf perkara ini. Logo halal menjadikan Jakim secara langsung membantu PROMOSI serta menggalakkan orang Islam membeli produk bukan Muslim dengan jaminan HALAL!

Sebagai balasan, Jakim mendapat bayaran daripada syarikat-syarikat berkenaan.

Yang teruk, pengusaha Muslim yang baru hendak bertatih. Baru hendak melangkah, terus tersungkur dibentes.

Ustaz dan ulama di Jakim peduli apa? Cukup bulan mereka dapat gaji. Ramai syarikat mohon logo halal mereka dapat pujian dan mungkin bonus tambahan.

Pengusaha muslim terensot-ensot menggagau jualan. Datang produk internasional dengan logo halal, mata pengguna pun kabur pada bungkusan menawan. Tambahan pula telinga dan mata siang malam dijamu dengan iklan. Walaupun isi di dalam hanya serdak dan hampas!

Guru Demang beritahu, zalim ertinya meletakkan sesuatu bukan pada haknya.

Justeru Demang rayu para pengunjung Waadat agar menyokong perjuangan ini bagi meletakkan yang hak pada tempatnya.

Sekurang-kurangnya makanan yang akan menjadi darah daging ummat Islam biarlah orang Islam yang sediakan.

Cadangan Demang, di samping logo halal untuk orang Islam yang ketagih dan kemaruk membeli produk bukan muslim maka kita perlukan satu lagi logo bagi memaklumkan pada pengguna muslim bahawa produk berkenaan dikeluarkan orang Islam.

Logo PRODUK MUSLIM.

Di syarikat bukan muslim walaupun pekerja adalah orang Islam namun jika berlaku perkara bertentangan syarak, adakah mereka berani membantah pada majikan mereka?

Ah! Lebih baik diam daripada dibuang kerja. Lebih buruk lagi jika terpaksa dihantar pulang ke negara asal!

Naga kepala tiga muncul lepas tsunami

Posted: 06 Jul 2012 09:27 PM PDT



Kata orang dua kepala lebih baik daripada satu kepala tetapi apabila ada tiga kepala maka kepala ketiga akan menghasut kepala kedua agar menentang kepala pertama.

Tujuannya agar dia dapat menjadi kepala utama.

Kepala pertama tidak boleh dibuang kerana ia adalah pilihan rakyat melalui pilihanraya yang sah.

Kepala kedua diperlukan sebagai pengimbang.

Mahu tidak mahu kepala ketiga perlu dipenggal agar dia berhenti menghasut.

Kita perlu tegas demi keharmonian rakyat.

Malam tadi Demang terdengar suara penceramah di suatu majlis tertutup tetapi dipasang pembesar suara sekuat mungkin hingga terdengar ke rumah orang kampung hingga mengganggu ketenteraman awam.

Sambil menyalahkan kerajaan dan menuduh kerajaan menipu rakyat, sang penceramah menyelitkan kesah Hang Tuah berkelahi dengan Hang Jebat.

Kononnya tindakan Hang Jebat itu betul.

Mendengar cerita yang disampaikan penceramah itu, sekali imbas Demang yang berguru (minor) dalam bidang sastera dan Sejarah Melayu di USM Pulau Pinang tahu bahawa penceramah mungkin tidak pernah membaca teks asal sejarah melayu dan hikayat hang tuah.

Mungkin dia merujuk pada filem yang pernah ditontonnya di tv atau pawagam.

Sebenarnya hampir semua filem yang berkaitan sejarah melayu diterbitkan ketika fahaman sosialis sedang melanda dunia khususnya asia tenggara.

Justeru tidak hairan lah ia dimanipulasi sewenang-wenangnya bagi mempengaruhi penonton agar menentang institusi beraja.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 07 Jul 2012 01:12 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Kenapa Islam Larang Setubuh Isteri Dari Belakang?

Posted: 07 Jul 2012 08:37 AM PDT


Haa..Bagi korang yang teringin nak melayari bahtera rumah tangga tu, boleh la ambil informasi ni sebagai satu pengetahuan dalam kehidupan seks korang nanti..Bukan apa, mungkin ada antara korang yakni lelaki yang teringin nak cuba-cuba masuk ikut "pintu belakang" ni kan? Mungkin selepas membaca informasi ni nanti, korang akan fikirkan "rancangan" korang tu semula..Apa-apa pun, meh baca dulu cerita kat bawah ni..

Imam Syafie berkata dari Khuzaimah bin Thabit, "Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah S.A.W tentang menggauli isteri dari belakang (dari arah dubur). Rasulullah S.A.W menjawab: "Itu halal". Apabila orang itu hendak pulang, Rasulullah S.A.W memanggilnya dan bertanya: "Apa yang kau tanyakan tadi? Pada lubang mana antara dua lubang? Pada lubang yang mana? Pada yang mana? Apakah dari belakang (tapi) farajnya? Itu memang halal, ataukah dari belakang duburnya? Maka itu tidak boleh (haram). Sesungguhnya Allah tidak malu terhadap kebenaran, janganlah menggauli wanita dari duburnya."


Menurut Ibnu Qayyim, larangan berjimak melalui dubur kerana:-


1. Tempat terjadinya janin pada rahim dan bukannya dubur, iaitu tempat najis.


2. Isteri tidak dapat haknya menikmati jimak sepenuhnya.


3. Dubur diciptakan oleh Allah bukan untuk disetubuhi.


4. Air mani tidak dapat keluar sepenuhnya.


5. Ia menyakitkan wanita kerana jauh daripada tabiat semula jadi.


6. Mendatangkan fobia kepada pasangan.


7. Merosakkan jiwa kecuali bertaubat.


8. Wajah tidak berseri.


9. Mewarisi kehinaan dan kerendahan diri.


10. Menimbulkan kebencian.

Sedangkan Pas menghalalkan perbuatan yang haram ni. Pas membenarkan ahlinya meliwat isteri, sedangkan Rasulullah sendiri melarang keras umatnya berbuat demikian.

Sebagai umat Islam yang mana kita nak ikut? Islam Rasululah SAW, atau Islam songsang Pas Nik Aziz?

PANASS!! Pas Kedah Restui Rumah Maksiat Di Alor Setar Kedah!! #TukarKedah

Posted: 07 Jul 2012 06:29 AM PDT

hiasan
Nampaknya MTK membawakan cerita mengenai rumah maksiat di Kedah lagi.. kali ni di bandaraya Alor Setar pulak. Sambung baca MTK,

MTK dimaklumkan ada dua lagi pusat maksiat dalam proses pengubahsuaian yang akan dibuka di Bandaraya Alor Star untuk untuk menjadi port golongan remaja melepaskan nafsu..

Difahamkan rumah tumpangan itu seolah olah rumah milik persendirian tetapi sebenarnya memberi khidmat bilik sewa kepada golongan yang ingin melakukan maksiat..Premis ini dikatakan menjadi tumpuan kerana terletak di kawasan yang agak tersorok..

Selain itu juga kemudahan yang lengkap seperti katil, bilik air, penghawa dingin dan televisyen menarik minat golongan remaja untuk menyewanya kerana pusat itu mengenakan kadar sewaan mengikut jam..

Pusat maksiat ini mula dibuka sejak Pas memerintah Kedah. Pada mulanya premis ini tidak besar tetapi dengan sambutan yang mengalakkan, maka pemilik premis ini mula mengubahsuai untuk memperbesarkan lagi premis tersebut..

Adakah semua ini wujud tanpa pengetahuan kerajaan negeri?? Malah MTK pernah dimaklumkan sendiri oleh beberapa rakan dalam Pas, ada diantara rakan rakan mereka dalam DHPP menjadi dalang disebalik pusat pusat haram di Kedah kini ?? hmm..

Apakah Kedah sudah bercita-cita menandingi Selangor untuk menjadi pusat maksiat? Kita tunggu dan lihat apa pula jawapan mereka kali ni.



McTheory:
Kerajaan Islam lagu mana ni.. bersepah rumah maksiat dok ada..

TUDIAA!! Pas Pendang Huru Hara Dah Oiii!! #TukarKEDAH

Posted: 07 Jul 2012 02:12 AM PDT

Dah uzur sangat dah si Taulan ni...
"Mat Sabu bertanding di Parlimen Pendang, Dr. Hayati ambik tempat Taulan dan bertanding di DUN Tokai. Depa letak "kambing hitam" di DUN Sg. Tiang..."
Tu diaaa..!!! PAS import "komunis" masuk Pendang..?!!! Perghhhhh..!!!

Begitulah cerita yang disampaikan pada aku oleh seorang "lebai PAS" yang marah pada PAS Pendang. Yang pastinya, aku terpaksa rahsiakan identiti "lebai" tu. Tapi, dia memang pro-ulama di Pendang...

Mula-mula, dia cerita kat aku macamana geng pro-ulama di Pendang sakit hati, bengang dan merajuk pada PAS Pendang. 14 orang AJK PAS Kawasan Pendang letak jawatan serta merta dan malas dah nak ambik tau pasal parti...semuanya orang Tok Guru Hj. Rahim...orang Pendang kenal laaa...

Lepas tu, dia cerita pasal Dr. Hayati yang dok makan elaun buta sebagai Ahli Parlimen Pendang. Katanya Dr. Hayati tak buat apa-apa kat Pendang. "Dok goyang teloq!", katanya...

Dia kata, UMNO Pendang pulak yang lebih-lebih baik hati. Habih semua orang UMNO Pendang bantu. Tak kira parti, UMNO atau PAS, semuanya UMNO Bahagian Pendang tolong. Mana yang ada depa tambah baik, mana yang kurang depa repair...

Aku tak kata, "lebai PAS" tu yang cerita kat aku. Aku ajak masuk UMNO, dia sengih. Dia kata, dia tak mau orang PAS kat kampung dia pulau dia dan keluarganya...

Tu dia...sapa yang masuk UMNO di Pendang kena pulau? Ish..ish...ishhhh..!!!

Dia kata, ramai dah ramai dah puak-puak PAS di Tokai dah angin satu badan kat Taulan. Depa kata, Taulan dah tua, tak pick-up, slow dan tak tunai janji. Bila depa mengadu masalah, Taulan kata nak bantu, tapi habuk pun tarakkkk...

"Dulu kami paham la sebab PAS bukan kerajaan negeri, tapi sekarang ni dah jadi kerajaan dah...tu pun tak buleh bantu lagi ka? Mintak jalan tar sikit..50 meter jaaa..tu pun Taulan tak boleh usaha?" katanya bengang kat Taulan.

"Lebai" tu kata, Taulan takkan bertanding PRU ni. Dia nak letak jawatan. Sekarang ni semuanya bagi kat Dr. Hayati handle. Tapi Dr. Hayati lembab dan slow tak reti buat kerja. 

Pak Lebai tu kata lagi, Pemuda PAS Pendang pun dah pecah 3-4 team. Ada satu geng tu marah sangat kat PAS Pendang sebab benarkan sebijik karaoke dibuka secara rahsia di pekan Tanah Merah. Alaaa..yang dekat Masjid tuuuu..! Heh!

Dia kata, PAS Pendang memang "caca-merba" sekarang ni. Lemah sangat! Dah sakit teruk. Tak macam di zaman Arwah Ustaz Fadhil Noor dulu. Sebut pasal "Fadhil Noor", aku ada cerita baik pasal dia...heh! Nanti la aku cerita...

Actually, aku ada banyak lagi cerita pasal PAS Pendang. Nanti la aku kupas satu persatu...

Kali ni, aku cuma nak tanya PAS Pendang, depa dah sediakah nak hadapi PRU ke-13?

Bukan apa, mampukah PAS Pendang bertahan dengan gelombang biru UMNO kali ni? Apa yang aku dengar, UMNO Pendang makin bertenaga dan dah bersedia bila-bila masa untuk bertempur! Aku yakin dengan UMNO di Pendang sekarang ni...

PAS tak risau ke tengok kebangkitan UMNO di Pendang. Dibarisi oleh tokoh-tokoh yang lebih muda dan lebih bertenaga berbanding Taulan yang "dhaif", Dr. Hayati yang "goyang teloq" dan pepecahan dalaman PAS Pendang, rasanya PAS huru-hara..!

Aku, insyaAllah, akan gempur Pendang tak lama lagi dengan pendedahan demi pendedahan sampai PRU 13 nanti. Hangpa ingat PAS Pendang kuat? Silap hari bulan, DUN Tokai pun "kalih"..!!! UMNO 3 - PAS 0..!!!

Team Media Kedah

TUDIAA!! Pelakon Masuk Pas, Dari Berlakon Jadi Peminta Sedekah!! @HairieOthman

Posted: 07 Jul 2012 12:15 AM PDT


Disebabkan berlakon dah tak boleh cari makan. Si Hairie mengubah kerjayanya menjadi  peminta sedekah yang terhormat di dalam Pas. Kan dia pernah kata, setiap kali ceramah beribu-ribu dia dapat dari ceramah tuu.. inilah caranya dia mencari duit sekarang.

Patutla artis yang masuk Pas ni semua yang dah suam-suam kuku, yang dah tak berapa nak laku.

Pas pula, umpama tong sampah, yang buruk-buruk dan rejected dari UMNO semua Pas kutip bawa masuk partinya. he he.. biasa la tong kosong, memang selalu letak barang yang tak berguna.

Apapun tahniah la Hairie, tak dapat jadi menteri, jadi tukang kutip sedekah pun ok juga.. Mc tengok pun sesuai bangat duhh.. he he



McTheory:
ha ha ha... no komen.. ha ha..

TERKINI!! Pemuda BN Kedah Mahu SEKEH Pala Azizan Bagi Waras Balik!! #TukarKedah #JijanBalak

Posted: 06 Jul 2012 10:37 PM PDT


Sekarang berlangsung sidang media barisan Kepimpinan Pemuda BN Kedah bagi mempertahankan Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang yang diugut oleh MB Kedah Azizan Balak Lena. Azizan mengugut mahu mengmbil tindakan OSA terhadap Tan Keng Liang yang mengkritik Dasar Perumahan Baru Kerajaan Negeri Kedah.

Sidang media ini jugak menyelar Kerajaan Negeri Kedah berhubung Dasar Baru Rumah Mampu Milik Negeri Kedah yang dilihat hanyalah janji palsu regim zionis Pas Kedah. Pas Kedah bukan saja gagal melaksanakan Rumah Mampu Milik dan Rumah Kos Rendah, projek kos rendah yang mereka juga gagal dilaksanakan, contohnya seperti Bandar Sejahtera Pokok Sena, Apartmen Kos Rendah di Bandar Darulaman Jitra dan juga di Bandar Tunku Puteri Pokok Sena.

Laporan seterusnya dari Aktivis UMNO Pekan Naka yang di edit oleh McTheory!

TUDIAA!! Alamakk.. Dr Zambry Buat Apa Ni? Terkedu Puak Pas Tengok Video Ni!!

Posted: 06 Jul 2012 10:02 PM PDT


Sedang puak Pas dok sibuk mencanang fitnah sana sini. Dr Zambry berjuang mencari saudara baru untuk di ISLAMkan..

Haa.. waktu ni baru betui kalau nak bertakbir..


Takbirr.. Allahhuakbarr!!

PANASS!! Skandal Guan Eng KANTOI 'COMOLOT' Skandal Dengan Isterinya!!

Posted: 06 Jul 2012 06:03 PM PDT


Kecoh apabila Guan Eng diserang oleh isterinya akibat KANTOI COMOLOT dengan skandalnya!! Ikuti cerita menarik ni Mc ambil dari blog Pisau.net

Sebentar tadi heboh diperkatakan berlaku perang mulut diantara Lim Guan Eng dan isterinya Betty Chew. Ini semua gara gara skandal Guan Eng dikatakan mengemari daging muda berbanding isterinya.

Menurut sumber Pisau, dalam pertengkaran diantara Guan Eng dan Betty,isterinya menyalahkan beliau kerana tidak menjaga status mereka sebagai pemimpin nombor satu parti dan Ketua Menteri.

Dalam pertengkaran itu,Betty begitu kecewa apabila dimalukan di sidang DUN Melaka dek gara gara Guan Eng yang tidak mampu mengawal dirinya apabila berdamping dengan gadis gadis yang cantik . Paling mengejutkan Betty menyergah Guan Eng sambil berkata "this is not the first time you did this!"

Menyedari kehadiran orang,pertengkaran itu terhenti dengan serta merta...hmm not the first time? Waalauu weh.. banyak kali rupanya apek brylcream ni kantoi ngentot..

Huihh.. dasat juga si Guan Eng ni noo.. biasa la like father like son.. tengok muka macam baik, depan bini pijak semut pun tak mati. Tapi kalau belakang, dinosaur pun dia sapuuu.. he he..



McTheory:
Brylcream bukan sebarang brylcream.. he he..

tun faisal dot com

Posted: 07 Jul 2012 01:08 PM PDT

tun faisal dot com


Nasihat Tunku Aziz untuk #MelayuSosialis dalam DAP, si Aspan, Ariff dan @DyanaSofya #balaciSosialis

Posted: 07 Jul 2012 12:33 PM PDT

Tunku Abdul Aziz

Nasihat Tunku Aziz untuk Melayu Sosialis di dalam DAP 
 I found myself released at last from the tyranny of DAP's unfettered hypocrisy.
I think I must have been both absolutely mad and arrogant to think that I could make an impression on DAP's thinly-disguised Chinese chauvinism.


TAKING STOCK: It was a case of 

irreconcilable differences of personal values


I AM writing this from a secret retreat where I cannot be disturbed by man or beast. Take it from me; it is good for body and soul.
Farish Noor, the much respected scholar, in the midst of my little local difficulty, kindly suggested my doing what he does each year without fail, taking a break from life's unremitting pressure. I hasten to add that I am not in retreat, strategic or otherwise.
I need a little quiet time to reflect on integrity in our national life and our nation's security, in the aftermath of the ravages inflicted by Bersih 3.0 in the name of human rights and freedom.
The events of the past few hectic weeks, which saw my dramatic departure from the Democratic Action Party, brought into sharp focus the futility of my trying to find accommodation with a group of individuals whose values I quickly discovered were not those I am comfortable with.
It was not, as a friend had described, a clash of cultures. I could cope with that, having lived and worked among an assortment of people in many different countries. It is more accurate perhaps to describe my predicament as nothing more than irreconcilable differences of personal values that required me to take stock of my own position.
Taking a break from the politics of blame and hate was undoubtedly the best decision I ever made. I realised within two months of becoming a card-carrying party member that I had thrown in my lot with the wrong crowd.
I am not, and have never regarded myself, a politician, let alone a political animal. Small cracks started to appear early and to me it would not be long before things came to a head. And when they did on that fateful evening of April on ntv7, I felt a sense of blessed relief. I found myself released at last from the tyranny of DAP's unfettered hypocrisy.
My dear friend Datuk Zuraidah Atan, best known for her charitable disposition and plain speaking, upon hearing that I had strayed into a political minefield that many associate with DAP, rang me in the middle of the night to enquire in a tone that I could only describe as magisterial, "Tunku, have you taken leave of your senses?"
I am afraid all I could think of in reply was to attempt some feeble humour, "Yes, Zuraidah, in a moment of madness". The rest of what she said should best be kept under permanent wraps, as it should be between two good friends.
To be perfectly honest, I think I must have been both absolutely mad and arrogant to think that I could make an impression on DAP's thinly-disguised Chinese chauvinism.
Having observed the party in all its subtleties for close to four years, there can be little doubt where its real interests lie.
Malay voters have few misgivings about voting for MCA, but they are not too sanguine about their future at the hands of what they see as a repressive and, in spite of noisy protestations to the contrary, an undemocratic party writ large.
While dissent is proclaimed shrilly as a cardinal article of faith, try speaking out or out of turn and the outcome will be totally predictable. Malays must remain cautious until DAP sheds its skin, if ever. DAP is a party caught in a time capsule and for all its public utterances, it cannot by any stretch of the imagination be regarded as a multiracial party. The reality is that the role of top Malays in particular is purely intended to lend credence and legitimacy to its multiracial pretensions.
Recently, there was a flurry of activity to attract a remarkable young Malay prince of a ruling family. I was asked if I would organise an intimate dinner party at home, invite the prince and persuade him to join DAP with the promise that he would become the next menteri besar.
I told the power brokers that in all the circumstances, it was a non-starter. Imagine a situation where the father is the ruler, and one of his sons becomes his menteri besar. They next approached the prince on their own, offering him a federal seat instead. He had the good sense to decline. A shallow diabolical DAP plot at its best.


Read more: A dramatic departure from politics - Columnist - New Straits Times http://www.nst.com.my/opinion/columnist/a-dramatic-departure-from-politics-1.103748#ixzz1zxzkYEcM



Cucu Tok Selampit

Posted: 07 Jul 2012 01:06 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Betty vs Rainbow - Pusingan Pertama ting ... ting ...

Posted: 06 Jul 2012 07:00 PM PDT



Nampaknya kerusi Betty Chew tiba-tiba menjadi tidak selesa apabila skandal suaminya terdedah.  Dengan mengelak untuk menjawab soalan mudah dari Datuk Gan Tian Loo dan meninggalkan dewan, Betty Chew telah menunjukkan kepada kita bahawa beliau hanyalah seorang wanita yang lemah. Beliau tidak layak menjadi ahli politik dan seharusnya hanya duduk di rumah menjaga anak lelakinya yang bermasalah. 

Media juga gagal mendapat jawapan jelas dari Guan Eng mengenai perkara ini kerana Guan Eng juga, hanyalah seorang lelaki biasa yang tidak cukup jantan untuk mengaku mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain. Hanya Chua Soi Lek yang sanggup mengaku perkara sedemikian dengan penuh kesal dan rendah diri, kerana beliau adalah lelaki sejati yang matang dan cukup kuat untuk mengakui kesalahan dan cuba memperbaikinya. Beliau menerima segala kritikan kerana beliau tahu beliau telah berbuat kesalahan. Dan kerana itu, beliau telah dimaafkan. 

Dari reaksi Betty, yang kelihatan marah, terluka dan malu, kita tidak dapat mengelak dari merasakan bahawa skandal tersebut benar-benar berlaku. Jika Betty mengharapkan orang simpati dan memahami keadaannya, beliau silap. Kaum wanita mungkin merasa simpati tetapi sebagai rakyat, mereka tetap inginkan jawapan yang pasti kerana Betty bukan hanya seorang wanita biasa, beliau adalah seorang ahli politik dan isteri kepada Ketua Menteri. Reaksi Betty meninggalkan dewan dan memarahi pihak yang bertanya, hanya akan memanjangkan isu ini dan menaikkan lagi rasa ingin tahu di kalangan rakyat.  

Lovely Rainbow
Memandangkan Betty telah menyerah kalah, dan Guan Eng memilih untuk mengelak, rakyat kini beralih kepada Ng Phaik Kheng atau lebih mesra dikenali keluarga dan rakan-rakan sebagai "Rainbow" (pelangi)  kerana kecatikannya, untuk memberi penjelasan. Setakat ini, Phaik Kheng bersikap bagaikan seorang ahli politik juga dengan mengelak dan enggan memberi jawapan jelas. Sedangkan Phaik Kheng tidak harus bersikap demikian kerana beliau bukan ahli politik dan tidak lagi bekerja dengan ahli politik. Beliau kini bertugas sebagai Ketua Bahagian Hal-Ehwal Pendidikan di sebuah sekolah swasta di Pulau Pinang setelah terpaksa meletakkan jawatan sebagai pegawai khas Guan Eng,

Ia sepatutnya amat mudah bagi Phaik Kheng untuk memberi jawapan yang telus kepada soalan yang begitu telus juga iaitu, apakah beliau merupakan perempuan simpanan atau pernah menjadi perempuan simpanan Ketua Menteri? Jawapan 'no comment' yang diberikan Phaik Kheng berbunyi seolah-olah datangnya dari seorang artis hiburan yang sengaja ingin memanjangkan kontroversi demi publisiti. Kita tidak faham kenapa susah benar untuk beliau menjawab ya atau tidak? Apakah beliau sengaja ingin mencabar Betty sebagai membalas dendam kerana terpaksa meletak jawatan? Apakah Phaik Kheng melihat ini sebagai satu perlawanan? Jika ini perlawanan, pastinya akan ada yang kalah iaitu mungkin Phaik Kheng sendiri, mungkin Betty dan mungkin juga Guan Eng.  

Sudah tentu pembangkang akan menyatakan bahawa isu ini adalah isu peribadi dan tidak akan menjejaskan rakyat atau negeri. Tetapi, jika isu ini melibatkan Perdana Menteri atau mana-mana Menteri BN, pembangkang pasti akan melihat isu ini sebagai isu 'keselamatan-negara-antara-hidup-dan-mati'. Malah pembangkang telah pun mereka-reka kisah skandal sulit lengkap dengan gambar-gambar palsu dalam usaha mereka untuk menjatuhkan Perdana Menteri. Jadi, kita semua setuju bahawa skandal tak kira berkenaan seks atau wang, yang melibatkan mana-mana ahli politik adalah isu besar.  

Lebih tinggi jawatan ahli politik itu, lebih besarlah isunya bagi rakyat. Guan Eng adalah seorang Ketua Menteri dan beliau juga ada dalam senarai mereka yang berpotensi menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat. Justeru, beliau, isterinya dan wanita yang dikaitkan dengannya tidak boleh lari dari berhadapan dengan perkara ini secara terus, telus dan terbuka. Jika Ketua Menteri dan isteri tidak mampu menghadapinya, maka Phaik Kheng wajar tampil menjelaskan perkara ini dari sudut dirinya sebagai seorang wanita yang benar dan berani. Tetapi sebelum itu, ini ada sedikit nasihat untuk Betty Chew -   mintalah tips dari Wan Azizah tentang 'bagaimana untuk menunjukkan muka selamba apabila ditanya mengenai skandal yang melibatkan suami anda'.


THE FLYING KICK

Posted: 07 Jul 2012 01:01 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 07 Jul 2012 11:11 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Betty patut cool macam Kak Wan pertahan skandal suami ..

Posted: 07 Jul 2012 06:30 AM PDT




Nampaknya kerusi Betty Chew tiba-tiba menjadi tidak selesa apabila skandal suaminya terdedah. Dengan mengelak untuk menjawab soalan mudah dari Datuk Gan Tian Loo dan meninggalkan dewan, Betty Chew telah menunjukkan kepada kita bahawa beliau hanyalah seorang wanita yang lemah. Beliau tidak layak menjadi ahli politik dan seharusnya hanya duduk di rumah menjaga anak lelakinya yang bermasalah. Media juga gagal mendapat jawapan jelas dari Guan Eng mengenai perkara ini kerana Guan Eng juga, hanyalah seorang lelaki biasa yang tidak cukup jantan untuk mengaku mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain.

 Hanya Chua Soi Lek yang sanggup mengaku perkara sedemikian dengan penuh kesal dan rendah diri, kerana beliau adalah lelaki sejati yang matang dan cukup kuat untuk mengakui kesalahan dan cuba memperbaikinya. Beliau menerima segala kritikan kerana beliau tahu beliau telah berbuat kesalahan. Dan kerana itu, beliau telah dimaafkan.

 Dari reaksi Betty, yang kelihatan marah, terluka dan malu, kita tidak dapat mengelak dari merasakan bahawa skandal tersebut benar-benar berlaku. Jika Betty mengharapkan orang simpati dan memahami keadaannya, beliau silap. Kaum wanita mungkin merasa simpati tetapi sebagai rakyat, mereka tetap inginkan jawapan yang pasti kerana Betty bukan hanya seorang wanita biasa, beliau adalah seorang ahli politik dan isteri kepada Ketua Menteri.



Reaksi Betty meninggalkan dewan dan memarahi pihak yang bertanya, hanya akan memanjangkan isu ini dan menaikkan lagi rasa ingin tahu di kalangan rakyat. Memandangkan Betty telah menyerah kalah, dan Guan Eng memilih untuk mengelak, rakyat kini beralih kepada Phaik Kheng untuk memberi penjelasan. Setakat ini, Phaik Kheng bersikap bagaikan seorang ahli politik juga dengan mengelak dan enggan memberi jawapan jelas.

 Sedangkan Phaik Kheng tidak harus bersikap demikian kerana beliau bukan ahli politik dan tidak lagi bekerja dengan ahli politik. Beliau kini bertugas sebagai Ketua Bahagian Hal-Ehwal Pendidikan di sebuah sekolah swasta di Pulau Pinang setelah terpaksa meletakkan jawatan sebagai pegawai khas Guan Eng, Ia sepatutnya amat mudah bagi Phaik Kheng untuk memberi jawapan yang telus kepada soalan yang begitu telus juga iaitu, apakah beliau merupakan perempuan simpanan atau pernah menjadi perempuan simpanan Ketua Menteri?

 Jawapan 'no comment' yang diberikan Phaik Kheng berbunyi seolah-olah datangnya dari seorang artis hiburan yang sengaja ingin memanjangkan kontroversi demi publisiti.

 Kita tidak faham kenapa susah benar untuk beliau menjawab ya atau tidak? Apakah beliau sengaja ingin mencabar Betty sebagai membalas dendam kerana terpaksa meletak jawatan? Apakah Phaik Kheng melihat ini sebagai satu perlawanan? Jika ini perlawanan, pastinya akan ada yang kalah iaitu mungkin Phaik Kheng sendiri, mungkin Betty dan mungkin juga Guan Eng.

 Sudah tentu pembangkang akan menyatakan bahawa isu ini adalah isu peribadi dan tidak akan menjejaskan rakyat atau negeri. Tetapi, jika isu ini melibatkan Perdana Menteri atau mana-mana Menteri BN, pembangkang pasti akan melihat isu ini sebagai isu 'keselamatan-negara-antara-hidup-dan-mati'. Malah pembangkang telah pun mereka-reka kisah skandal sulit lengkap dengan gambar-gambar palsu dalam usaha mereka untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

 Jadi, kita semua setuju bahawa skandal tak kira berkenaan seks atau wang, yang melibatkan mana-mana ahli politik adalah isu besar. Lebih tinggi jawatan ahli politik itu, lebih besarlah isunya bagi rakyat.

Guan Eng adalah seorang Ketua Menteri dan beliau juga ada dalam senarai mereka yang berpotensi menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat; justeru, beliau, isterinya dan wanita yang dikaitkan dengannya tidak boleh lari dari berhadapan dengan perkara ini secara terus, telus dan terbuka.

 Jika Ketua Menteri dan isteri tidak mampu menghadapinya, maka Phaik Kheng wajar tampil menjelaskan perkara ini dari sudut dirinya sebagai seorang wanita yang benar dan berani. Tetapi sebelum itu, ini ada sedikit nasihat untuk Betty Chew:

Mintalah tips dari Wan Azizah tentang 'bagaimana untuk menunjukkan muka selamba apabila ditanya mengenai skandal yang melibatkan suami anda'...BERUANG BIRU

FAM : Bantahan pun takut nak buat , letak jawatan la !

Posted: 07 Jul 2012 05:05 AM PDT








Memang bangang la FAM sekarang ini terutamanya  dibawah pentadbiran  S/U nya iaitu Judin ...belum apa-apa lagi dah mengaku kalah dalam isu bantahan pemain Myanmar yang melebihi had umur . 


  Tak rugi apa pun buat bantahan , setakat RM 1580  hilang tu bukan satu masalah  pun .Sekurang -kurang siasatan dibuat badan induk AFC . Yang dia dok kalut jaga imej FAM  melebihi skuad negara apa kejadahnya ??


Pemain kita sudah berjuang habis-habisan pun di kelayakan Piala AFC B22 untuk melayakkan diri ke pusingan akhir  , tetapi dek kerana tidak berapa cerdik seorang pemimpin FAM .. memang patut la geng ULTRAS MALAYA gelarkan FAM BANGSAT !!


GPB simpati dengan anak2 buah Ong Kim Swee...harap mereka tidak patah semangat untuk mewakili skuad negara walaupun ada pengurusan yang bangang !


JUDIN PATUT RESIGN  DEMI FAM  !!





"Sekurang-kurangnya buatlah bantahan dahulu. Tak salah kita minta lakukan siasatan jika kita mengesyaki berlaku penipuan umur oleh pasukan Myanmar. 



"Tindakan itu yang patut dilakukan oleh orang terpelajar. Hanya orang jahil saja yang tak nak buat bantahan." kata pengkritik sukan terkemuka negara, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim ketika diminta mengulas tindakan pelik Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), kelmarin. 

FAM yang diberi masa 48 jam, akhirnya enggan membuat bantahan rasmi kepada Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) berhubung tindakan Myanmar menggunakan beberapa pemain lebih umur pada Kelayakan Piala Asia B-22 2013 di Yangon, baru-baru ini atas alasan, tiada bukti kukuh.


"Kita semua tak tahu kenapa FAM sanggup bersikap sebegitu. Hantar sajalah bantahan, biar AFC siasat terlebih dahulu. Ini bantah pun tidak, macam mana nak tahu apa kebenarannya.

"Perkara seperti ini tak patut berlaku dalam zaman moden. Jika ada pihak langgar peraturan dan undang-undang, takkan semudah itu kita nak menerimanya," kata Kay Kim ketika dihubungi, semalam.

Terdahulu, Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad mengadakan sidang media khas di Kelana Jaya bagi menjelaskan punca pihaknya tidak meneruskan bantahan biarpun notis awal sudah dihantar pengurus skuad B-22 negara, Datuk Afandi Hamzah selepas aksi bertemu Myanmar di Yangon, Selasa lalu. 
"Kita kena bantah berserta bukti kukuh. Jika tidak, ia boleh beri implikasi terhadap imej FAM dan hubungan kita dengan negara-negara ASEAN kerana Presiden FAM (Sultan Ahmad Shah) juga adalah Presiden AFF (Persekutuan Bola Sepak ASEAN).

"Saya juga sudah persembahkan kepada Presiden FAM kenapa FAM tak teruskan bantahan ini. Bukan sebab kita takut kehilangan wang bantahan AS$500 (RM1,580), tapi adalah tidak beretika untuk kita mempersoal dokumen pengenalan diri yang diperakui kerajaan Myanmar," jelas Azzuddin.

Ditanya mengenai jurulatih kelab Myanmar, KBZ FC, P N Sivaji, mengesahkan pemainnya, Kyaw Zayar Win yang tertera umur 24 tahun dalam senarai perlawanan Piala Singapura bertemu Loyola Meralco Sparks adalah individu sama menjadi kapten skuad B-22 Myanmar, Azzuddin berkata "Saya tak meneliti sehingga tahap itu."

"Kita tak pasti dia Zayar Win mana satu (yang berusia 21 atau 24). Ini satu input baru. Saya tak tahu pendaftaran Piala Singapura pergi ke AFC atau tidak."

Azzuddin berkata, badan induk bola sepak Asia hanya menerima maklumat yang didaftarkan dalam sistem maklumat pemain AFC dan segala data dalam kejohanan bukan anjuran badan itu seperti Sukan SEA, Sukan Asia dan Piala Suzuki AFF, tidak diperakuinya.






Anwar mengamuk Tun Mahathir suruhnya bersara sekarang !

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT





Kamu Dr Mahathir, duduk diam-diam !!!

 Itulah  amukan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menempelak mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta beliau supaya tidak berlengah-lengah untuk bersara daripada politik. Anwar memang cukup panas dan berdendam   dengan Tun M kerana pemimpin besar ini tahu segala rahsia mengenai dirinya .



Kelmarin ,  Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dinasihatkan supaya bersara daripada politik sekarang dan bukannya menunggu sehingga pakatan tersebut kecundang pada pilihan raya umum akan datang.



 Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika memberikan nasihat tersebut berkata, tiada guna Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu kekal dalam politik hanya kerana mahu mengejar impian menjadi Perdana Menteri. "Dia (Anwar) patut bersara sekarang.

Tak ada guna langsung. Dia punya hajat cuma nak jadi Perdana Menteri. "Kita buat (lantik) dua Perdana Menteri, bagi dia satu PM Kehormat selama lima hari (selepas pembangkang tewas), lepas itu dia boleh bersara," katanya

. Beliau diminta mengulas 'hasrat' Anwar untuk bersara daripada politik dan kembali mengajar sekiranya pembangkang tidak mendapat mandat rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 seperti dilaporkan oleh Financial Times, Selasa lalu. Dr. Mahathir menambah, kenyataan itu sebenarnya satu retorik politik Anwar. 

"Kalau dia kalah pun dia dok (masih) niat lagi nak jadi Perdana Menteri ni," katanya sinis.


Keluarga 69: Suami main adik ipar, isteri main lelaki lain !!

Posted: 06 Jul 2012 11:00 PM PDT




Bagai keluarga 69 apabila seorang suami merelakan isterinya mengandung anak luar nikah hasil hubungan dengan lelaki lain manakala dia sendiri pula menjalin hubungan sulit dengan adik ipar dan mereka semua tinggal sebumbung di rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di Padang Keria, dekat sini.

 Lebih mengejutkan, lelaki berusia 39 tahun bekerja kampung itu sudah lebih setahun tinggal seperti suami isteri bersama adik iparnya manakala isterinya kini sarat mengandung lapan bulan hasil hubungan haram dengan lelaki lain berusia 29 tahun.



 Bagaimanapun, kehidupan jelik kedua-dua pasangan itu sejak lebih setahun lalu, terbongkar apabila sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) melakukan serbuan selepas menerima maklumat. Penolong Pengarah Penguat kuasa Jaips, Suhaimi Ahmad berkata, kedua-dua pasangan itu ditahan dalam dua serbuan berasingan di rumah mereka jam 12.30 tengah malam dan 1.20 pagi semalam.

Skandal : Mengapa Rainbow tutup mulut untuk komen ?

Posted: 06 Jul 2012 09:00 PM PDT



Ng Phaik Kheng enggan mengulas isu yang mengaitkan beliau dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng seperti mana dibangkitkan pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka pada Isnin lalu. Phaik Kheng yang kini merupakan penyelia hal-ehwal di sebuah sekolah berkata, beliau agak sibuk kerana perlu mengendalikan persiapan sambutan ulang tahun sekolah berkenaan yang bermula hari ini hingga Ahad. 

"Saya kini mahu fokus dalam urusan ulang tahun sekolah dan saya tidak mahu memberi apa-apa komen mengenai isu terbabit," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini semalam.

 Ketika membangkitkan isu tersebut di DUN Melaka, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Duyong, Datuk Gan Tian Loo telah bertanya kepada ADUN Kota Laksamana yang juga isteri Guan Eng, Betty Chew Gek Cheng, sama ada mengenali Phaik Kheng atau tidak.UTUSAN 


Komen GPB  

Sewajarnya  Ng Phaik Kheng atau lebih mesra dikenali keluarga dan rakan-rakan sebagai "Rainbow" (pelangi) kerana kecantikannya ( memang cun beb )  untuk memberi penjelasan.

 Beliau  yang  kini bertugas sebagai Ketua Bahagian Hal-Ehwal Pendidikan di sebuah sekolah swasta di Pulau Pinang setelah terpaksa meletakkan jawatan sebagai pegawai khas Guan Eng,

Tak kan hanya memberi  jawapan No Komen dan fokus urusan lain  je ..itu jawapan lapuk seorang artis sedangkan Rainbow bukan seperti itu .  Atau pun beliau diarah tutup mulut oleh pihak tertentu supaya isu ini tidak lagi diperbesarkan oleh media.

Mungkin Rainbow nak balas dendam kepada Betty dan Guan Eng supaya terus tertekan dalam kontroversi skandal ini ..hahaha....

Bayangkan lah isu skandal Rainbow ini kena kepada pemimpin BN ,  Sudah tentu pembangkang akan menyatakan  pemimpin terbabit perlu  segera  meletakkan jawatan  dan mungkin mengorek isu ini lebih mendalam seperti mana usaha mereka  untuk menjatuhkan Perdana Menteri dengan isu Altantuya .

Skandal wanita sebenarnya isu besar untuk orang besar politik tak kira pembangkang atau kerajaan ...untuk nak elak tuduhan skandal  tu kahwin la bagi beragama Islam walaupun di Siam ....hahaha

Jamil Khir mengamuk pasaraya jual arak guna istilah Ramadhan Sale !

Posted: 06 Jul 2012 07:40 PM PDT



Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom hari ini menyelar tindakan sebuah pasar raya di ibu negara yang mengeksploitasi istilah 'Ramadhan Sale' untuk jualan minuman keras. Beliau berkata Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) boleh mengambil tindakan terhadap premis berkenaan mengikut peruntukan yang ada.

 Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas penyiaran di internet gambar jualan murah minuman keras sebuah pasar raya tertera perkataan 'Ramadhan Sale', selepas menyampaikan amanat khas kepada warga Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di Kompleks Pusat Islam di sini hari ini.

 Sementara itu, difahamkan Bahagian Hab Halal Jakim telah memeriksa premis berkenaan semalam dan tanda harga 'Ramadhan Sale' di pasar raya tersebut telah ditanggalkan.

 Dalam perkembangan lain, Jamil Khir berkata cadangan jawatan mufti dinaik taraf setara dengan Exco kerajaan negeri bakal meningkatkan tahap profesionalisme jabatan agama di negara ini. "Proses menaik taraf jawatan Mufti itu akan diuruskan di peringkat negeri dan dilaksanakan sebaik mendapat perkenan Sultan serta Yang Dipertua Negeri masing-masing," katanya. April lalu, Jamil Khir mengumumkan cadangan supaya timbalan mufti negeri-negeri dinaikkan ke gred S54 berbanding pelbagai gred ketika ini sama ada S44, S48 dan S52 seperti yang diputuskan pada mesyuarat Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam (MKI).- Bernama

PANAS ! Guan Eng sanggup berbohong untuk rampas tanah penduduk Kg Genting !

Posted: 06 Jul 2012 06:29 PM PDT



Hari ini dalam akhbar Sinar Harian mendedahkan pembohongan Guan Eng untuk meneruskan pengusiran penduduk Kg Genting , Balik Pulau untuk membina universiti swasta  AWLU .

Penipuannya kepada penduduk kampung dengan   menggunakan nama TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin & kerajaan Persekutuan jelas sekali menunjukkan kezaliman  kerajaan regim DAP untuk menghalau orang Melayu di kampung berkenaan .

klik untuk besarkan 

Ibarat pucuk di cita ulam mendatang .. Guan Eng mengambil kesempatan menipu penduduk kampung dengan   memutarbelitkan surat  sokongan TPM terhadap pembinaan  AWLU sebagai Entry Point Project (EPP) di P.Pinang.  Walhal dalam surat berkenaan tidak dinyatakan langsung lokasi Kg Genting hendak dijadikan tapak .

Ini bermakna kerajaan DAP  sendiri melalui  Exco Tanahnya  Guan Eng sendiri   mahu   tapak tanah berkenaan walaupun dibantah penduduk sejak 2 tahun lalu .

Selain itu , Guan Eng juga berbohong dalam surat dihantar oleh SUK P.Pinang kepada penduduk  dengan   mendakwa AWLU mendapat  kelulusan universiti awam antarabangsa sedangkan ia adalah projek swasta !



SUK P.Pinang  & Exco Tanah Guan Eng  harus menjawab samada benar 
projek AWLU ini mendapat kelulusan KPT atau tidak !



Bukti oleh KPT bahawa kerajaan Pusat 
tak bina universiti awam antarabangsa 
di Balik Pulau 


UMNO membantah pengambilan tanah Kg Genting 2 tahun lalu ....




 Bantahan penduduk Kampung Genting 2 tahun lalu

 

bumiyang

Posted: 07 Jul 2012 03:22 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 07 Jul 2012 03:13 AM PDT

SENJALIZA


KEJUTAN POLITIK SABAH. APA ANDAIAN ANWAR?

Posted: 07 Jul 2012 12:53 AM PDT

Jamuan Makan Malam sempena ceramah umum di Star City Convention Center, Kota Kinabalu.
Sambutan Rakyat Sabah ke atas Najib Tun Razak cukup menggegarkan Anwar dan PR.
Sekembalinya Anwar Ibrahim melawat Sabah yang terakhir June lepas, dia telah mula memasukkan agenda persepsi di Tanah Semenanjung  dengan mengatakan "Sabah akan mengalami kejutan politik". Baru lawatan setengah hari ke Sabah sudah membuat kesimpulan bahawa kejutan akan berlaku. Aneh dan ajaib sungguh kepakaran Anwar mencipta "political perception".

Dalam lawatannya ke Sabah itu, dia gagal hadir ke Perayaan Pesta Kaamatan di Kg Kondis, Kota Belud. Banjir melanda Kota Belud sempena jadual Anwar ke Kota Belud. Kapal terbang yang ditumpanginya juga gagal mendarat di Kota Kinabalu International Airport mengikut jadual kerana keadaan cuaca tidak mengizinkan. Di Star City Convention Centre, Kota Kinabalu, dia berjanji bahawa dia akan menemui "rakyat Kota Belud dalam masa yang singkat". Namun masa yang sengkat itu tidak kelihatan sehingga kini. Berapa sengkatkah sengkat Anwar?

Sempena lawatan Anwar ke Sabah itu, dia kononnya akan menyambut penyertaan beberapa pemimpin veteran UMNO dan BN yang kononnya akan menyertai PKR. Antara nama-nama yang disebut ialah DS Janang Gayuh Haji Lajim Haji Okin, Dt. Wilfred Bumburing, Dt. Yahya Lampong, Dt. Uso Sukam, Dt Amir Kahar Tun Mustapha, Dt Ibrahim Menudin dan seorang pemimpin kanan UPKO Maijol Mahap.

Besar sungguh misi Anwar ke Sabah masa itu. Namun semuanya mengalami kegagalan. nama-nama yang disebut-sebut akan menyertai PKR tidak mengesahkan penyertaan mereka atas sebab yang mereka sendiri sahaja yang tahu.

Sebelum kedatangan Anwar, konon bumi dibawah bayu akan digegarkan Anwar. Namun sebaliknya berlaku. Kehadiran di Star City Convention Centre hanya diramaikan oleh ahli-ahli dan keluarga pemimpin dan ahli SAPP. Tiada siapa yang terkejut di bumi ini. hanya sebilangan yang melihat perlakuan Anwar yang aneh kerana sekejap-sekejap menoleh jam tangannya (Omega?) seolah-olah tidak sabar untuk pulang ke Kuala Lumpur. Pastinya dengan membawa sejuta tandatanya mengenai politik Sabah.

Tiada gegaran berlaku di Sabah semasa kunjungan Anwar. Mungkin dia yang bergegar kerana sambutan orang ramai, rakyat Sabah, jauh dari apa yang Anwar dan pemimpin PKR tempatan harapkan.

Manakala Sambutan ke atas kunjungan DS Najib ke Sabah, khasnya ke Daerah Keningau sebuah Daerah di Pedalaman cukup menggegarkan Pakatan Rakyat di Sabah dan membuat Anwar tidak lena tidur. perbezaan sambutan ke atas dua pemimpin politik ini cukup memberikan kita keyakinan tentang siapa sebenarnya yang membuat kejutan.

Begitupun, Anwar terus merekayasa cerita bagi menawan hati rakyat di Semenanjung bahawa "Sabah akan membuat kejutan politik". Jika rakyat Sabah mengulangi rekod PKR yang mendapat kosong kerusi DUN dan MP pada PRU12, bukanlah satu kejutan bagi rakyat Sabah jika sejarah PKR itu berulang pada PRU13 nanti.

Ribuan ahli-ahli PKR dan pemimpin-pemimpin kanan PKR Sabah meninggalkan PKR dengan menyertai STAR yang dipimpin Dt Dr. Jeffrey Kitingan. Puluhan cawangan-cawangan atau cabang-cabang PRK di merata pelusuk Negeri Sabah khasnya di Daerah pedalaman dibubarkan dan menyembah bumi. Patah cabangnya dan rantingnya dan tidak tumbuh lagi. Tiada liputan berita mengenai peristiwa sedih PKR ini tetapi hakikatnya telah berlaku.

Itukah andaian Anwar sebagai justifikasi bahawa Sabah akan melakukan kejutan politik? Berapa kali Anwar dan pemimpin Pusat PKR berkunjung ke Sabah meninjau bahagian-bahagian, cabang-cabang dan pejabat operasi mereka?

Dari memekikkan 'kejutan politik di Sabah" di tanah Semenanjung sebagai persepsi politik, sebaiknya Anwar harus lebih kerap datang atau menghantar wakil Parti untuk membantu dan menghidupkan Bahagian-bahagian dan cabang-cabang di Sabah. Keaddan mereka amat memilukan. Tindakan demikian lebih justified bahawa mereka tidak dianak tirikan tetapi dijadikan rakan dalam mengharungi badai PRU13 di Sabah. Mungkin Rakyat Malaysia di Semenanjung TIDAK juga akan terkejut jika Anwar bersara sebelum PRU13.

RELATED:
-Wan Azizah DESAK Saya Bersara Dari Politik - Anwar Ibrahim 

SABAH-PKR BERPECAH. PR GAGAL REALISASIKAN 1215.

Posted: 06 Jul 2012 10:06 PM PDT

Semeja tapi masih menyembunyikan pisau belati 
Ramuan politik Datuk Dr. Jefrey Kitingan yang diadunnya sebagai pengkaji dan pemikir politik sejak dahulu tidak menemukan formula terbaik bagi menumbangkan Barisan Nasional di Sabah. Campur tolak perkiraannya mengenai parti-parti di Sabah menyebabkan dia sering melompat dari kolam ke kolam parti politik. Akhirnya dia menemukan satu formula bahawa "menjadi katak politik" itu tetap mulia asalkan ideologi politik tetap tidak berubah.

Ideologi politik TIDAK berubah? Sekejap ditebangnya PKR dan DS Anwar sebagi pemimpin Kuala Lumpur yang hanya memperalat Sabahan untuk matlamat politinya. Sekejap dia agungkan Anwar sebagai "pahlawan agung" dengan menghadiakannya "pedang pusaka Dr J". Kini Dr. J pula menentang PKR dan PR melalui STAR. Itupun sekejap-sekejap menyokong idea PR. Kadang Dr J mampu duduk semeja dengan Anwar dan pemimpin pembangkang yang lain tetapi masing-masing menyembunyikan pisau belati dai pinggang.

Ke mana distinasi Dr. J membawa KDM?. TS Pairin Kitingan, Presiden PBS, Tiombalan Ketua Menteri Sabah dan abang Dr.J sendiri mengambil pendirian "if you can not depeat them join them. Kerana itulah PBS kembali ke pangkuan BN. Pairin dan pemimpin KDN dari UPKO dan PNRS lebih memilih pendekatan "sharing is caring". Mereka berbeza pendekatan dengan pendekatan Dr.J yang extreme dengan perkara 20 dan hak-hak Sabahan.

Keberhasilan Dr. J setakat ini ialah mengajar Anwar dan PKR. Setelah membakar jambatan dengan PKR, Dr. J telah membawa semua penyokong-penyokongnya dari PKR ke STAR. Ribuan mereka meninggalkan PKR walaupun statistik yang tepat dan sahih tidak dikeluarkan. Nyata dan jelas PKR Sabah mengalami perpecahan yang besar berbanding mana-mana perpecahan PKR di Semenanjung Malaysia.

Apa andaian Anwar bahawa "politik Sabah akan membuat kejutan"?. One to one fight atau gagasan 1215 yang diterajui oleh Demokratic Sabahn hanya akan menjadi angan kosong. Masing-masing memilih jalan menonjolkan agenda peribadi.

Dr. J harus melihat bahawa "no man is an island". Wise men don't fight a losing battle. DAP menuduh STAR hanya memenagkan BN di Sabah. Dr, J pulang mengatakan  "menyokong BN hanya membuang masa". SAPP mengajak PR dalam sepasukan tetapi menyimpan muslihat demi kepentingan politik SAPPnya. Apakah erti gagasan 1215 dalam kontek ini? Illusi atau sekadar lontaran idea yang tidak mampu dipraktikkan?. Malah ramai beranggapan bahawa ianya sekadar menjadi medan melontarkan cacian ke arah lawan masing-masing. Agenda politik kemasing-masingan tetap tersembunyi terserlah, pisau belati tetap juga tersembunti di pinggang.

Apa yang jelas STAR telah memunahkan harapan PKR dan PR di Sabah. UBF Dr. J hampir pasti akan berhadapan dengan PR dalam PRU13. Masing-masing mahu menapak di bumi di bawah bayu; sharing is caring diketepikan dan agenda masing-masing diletakkan di pundak perjuangan. Rakyat diajak dan dihasut menyokong. Dalam masa yang sama mereka tega melihat rakyat Malaysia di Sabah dipolarisasikan mengikut fahaman politik yang berpaksikan kepentingan pemimpin masing-masing. Perjuangan yang hanya sekadar bertunjangkan matlamat ingin berada dalam system politik tanahair pastinya berhadapan jalan buntu.

PANEH MIANG

Posted: 07 Jul 2012 01:29 AM PDT

PANEH MIANG


Jom Berpesta!

Posted: 06 Jul 2012 08:22 PM PDT


Sahabat-Gunung

Posted: 07 Jul 2012 01:18 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar Terpaksa Tagih Sokongan Media Barat Jayakan Cita-citanya Nak Jadi PM

Posted: 06 Jul 2012 04:50 PM PDT

Dalam temuramah dengan akhbar Financial Times, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 mungkin menjadi peluang terakhirnya baginya merampas Putrajaya dan seterusnya meletakkan dirinya sebagai Perdana Menteri.

Anwar berkata faktor usianya yang kini 65 tahun menjadi faktor utama beliau berkata demikian.

Bagi yang mengenali Anwar sebagai individu yang mempunyai pelbagai watak, kenyataan beliau kepada akhbar

berpengaruh di Washington itu hanyalah bersifat politik.

Tujuannya adalah untuk meraih simpati politik dan diharap-harap rakyat akan memberi sokongan serta undi kepada pada PRU-13 nanti.

Watak Anwar berubah-ubah mengikut selera dan kumpulan sasarannya.

Kalau berdepan dengan Financial Times yang berpusat di Amerika Syarikat, ia akan cuba menyampaikan mesej agar kawan-kawannya di koridor kuasa White House memahami keadaan getir yang dihadapi dan membantu merealisasi impiannya untuk menjadi Perdana Menteri.

Apabila bertemu dengan media Barat atau berceramah di hadapan pelajar asing di London, Anwar akan berselindung di sebalik satu lagi topeng yang menyokong pluralisme agama, liberalisme malah tidak teragak-agak memberi galakan kepada perjuangan golongan homoseksual (LBGT).

Ketika berusaha untuk mendapatkan simpati penyokong-penyokongnya di kalangan tokoh berpengaruh Yahudi di Amerika Syarikat dan Eropah, Anwar akan bertukar menjadi individu paling simpatik kepada masa depan Israel.

Beliau dengan mudah menyatakan kepada akhbar Wall Street Journal bahawa keselamatan kewujudan negara Zionis-Israel adalah menjadi keutamaannya.

Apabila berada di kalangan masyarakat Melayu Felda atau di kampung dan desa, Anwar memakai baju patriotik pula dengan menampilkan bahawa dialah pemimpin paling bersih, tidak makan rasuah serta telah dizalimi dengan pelbagai konspirasi.

Malah Anwar tidak segan-segan bersumpah dengan nama ALLAH bahawa beliau tidak ambil duit rasuah satu sen pun, atau satu saham waimah satu inci tanah pun ketika menjadi Menteri Kewangan dahulu.

Kini apabila isu dakwaan menyimpan RM3 bilion dalam 20 akaun besar, Anwar terus membisu dan tidak cuba menafi sekeras-kerasnya sebagaimana ia melawan dakwaan liwat terhadapnya.

Ketika bertemu dengan rakyat di Sabah dan Sarawak, Anwar akan menukar nadanya pula dengan mengatakan kedua-dua negeri tersebut telah dizalimi oleh kerajaan Barisan Nasional seolah-seolah tidak ada langsung pembangunan yang dilaksanakan sejak penubuhan Malaysia pada 1963.

Anwar mengapi-apikan perasaan masyarakat Iban, Kadazan dan suku kaum yang lain supaya membenci kerajaan dengan bermacam-macam tuduhan dan fitnah.

Untuk mendapat sokongan golongan pelajar institusi tinggi pula, beliau membuat janji palsu dan tidak masuk akal untuk memansuhkan pinjaman PTPTN.

Membuat janji manis adalah kepakaran Anwar dan pakatan pembangkang PAS dan DAP yang dipimpinnya tetapi melaksanakan janji-janji tersebuit bukan dalam agenda mereka.

Sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, Anwar gagal menampakkan sebarang impak untuk membangun ekonomi dan meningkatkan taraf sosio-ekonomi negeri Selangor.

Di atas kegagalannya itu, Anwar kini sedar beliau terpaksa merayu undi daripada rakyat dengan nada belas kasihan kerana jika terlepas peluang menjadi Perdana Menteri pada pilihan raya umum nanti, maka tamatlah riwayat politiknya.

Anwar juga sedar Pakatan Rakyat semakin lemah walaupun suara mereka nampak lantang menghentam kerajaan siang dan malam.

Politik PKR semakin bergolak dengan kemelut perebutan kuasa antara Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dengan Menteri Besar, Khalid Ibrahim.

Terbaru timbul pula dakwaan kerajaan negeri menyalahguna dana RM300 Selangorku untuk tujuan politik dan isu hutang Talam Corporation juga amat memeningkan kepala Khalid kerana dikatakan beliau menggunakan RM1 bilion dana awam untuk membeli bebanan hutang syarikat itu.

Kedah yang dikuasai oleh PAS juga sedang dilanda ombak kerana Menteri Besar, Azizan Abdul Razak tidak sebulu dengan beberapa anggota exconya.

Di Pulau Pinang, satu skandal seks antara Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan bekas staf di pejabatnya sedang menggelegak dan bakal melimpah keluar bila-bila masa sahaja.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jom merempit

Posted: 06 Jul 2012 04:44 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Jul 2012 01:06 AM PDT

Taipingmali (tm)


Somewhere over the rainbow

Posted: 06 Jul 2012 10:58 AM PDT

Panas! Gambar Lim Guan Eng & "Rainbow" Bersiar-Siar Tersebar???

Waa ... Manyak santek aaa ini amoi. Apa nama? Ng Phaik Kheng atau lebeh dikenali sibagai Rainbow maa. Lu tahu itu rainbow? Aiyaa itu pelangi lah. Manyak cantik woo. No wonder lah itu Khalipah PAS berplaster di dahi. Kalau wa jadi Betty pun wa mengamuk beb. Wa sudah menapous dan ini Rainbow aaa manyak bergetah ooo. Itu kawan wa dekat Penang cakap, Lizal aaa, nanti wa bagi lu gambar lain yang lagi bagus ma. Oklah taukeh. Wa tunggu.- KRO

hArakah habis modal untuk hina Umno

Posted: 06 Jul 2012 06:42 AM PDT

Dalam surat khabar penipu penfitnah penuh dengan propaganda ala yahudi majusi milik parti Pasu hari ini menfitnah kerajaan Pahang pula dalam isu babi.

Kononnya sekumpulan babi hutan telah menyerang bandar Kuantan sebagai bala kepada Pahang.

Pahang dikatakan telah membazirkan wang rakyat dengan menganjurkan Sukma. Kritikan parti Pasu ini mengukuhkan lagi bahawa semua aktiviti sukan yang digemari orang muda akan diabaikan.

Hari ini parti Pasu sering menganjurkan Futsal, Sepak Takraw dan beberapa jenis sukan lain bukannya ikhlas. Mereka hanya hendak menarik undi dan sokongan anak muda sahaja.

Bila mereka berkuasa, semua akan jadi haram dan membazir.

Parti Pasu juga telah lupa bala yang berlaku di Kota Bharu Mall yang mengorbankan beberapa nyawa. Adakah itu bala dari Tuhan?

Kejadian babi turun ke bandar adalah biasa kerana pembangunan. Bila kawasan yang menjadi sarang atau jerumun telah dibersihkan untuk pembangunan maka haiwan tersebut akan melarikan diri tak kira siang atau malam.

Di Taiping, babi hutan turun ke pinggir bandar adalah perkara biasa terutama kawasan pinggir bukit dan hutan. Zaman dahulu gajah, harimau pun sesekali terlepas ke dalam bandar. Apa nak heran.

So, hAraKah jangan lah jadi yahudi .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

AZLI SHUKRI

Posted: 06 Jul 2012 11:40 PM PDT

AZLI SHUKRI


Skandal Talam Corp Jauh Lebih Dahsyat daripada Skandal Fidlot..

Posted: 06 Jul 2012 06:03 AM PDT

Nampaknya skandal Talam Corp semakin terlondeh. Nilai skandal kewangan Talam Corp yang mencecah 1 billion adalah 4 kali ganda lebih besar saiznya daripada skandal lembu Fidlot Shahrizat. Cuba bayangkan, baru sebuah negeri DAP berkuasa, skandal penyelewengannya sudah mencecah 1 billion, apakah yang akan terjadi sekiranya satu Malaysia dikuasai oleh Pakatan Rakyat?  Hal ini belum dicampur lagi dengan skandal di Pulau Pinang. Hebat tu..Talam 1 billion vs Fidlot 250 juta mana lebih dahsyat?

KUALA LUMPUR 5 Julai - Ketua Biro Muda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong hari ini muncul dengan pendedahan baru melibatkan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dan Talam Corporation Berhad tanpa gentar dengan ancaman saman oleh kerajaan negeri. Pada sidang akhbar di Wisma MCA, di sini, beliau tampil mendedahkan bukti baru tindakan kerajaan PKR Selangor yang didakwa membeli tanah pajakan milik Talam Corporation Bhd. (Talam) yang dipengerusikan oleh Tan Sri Chan Ah Chye dengan harga RM42 juta lebih mahal daripada nilai pasaran. 

Dakwanya, tanah seluas 2,263 ekar (916 hektar) di Bestari Jaya adalah antara aset milik Talam yang dibeli kerajaan negeri dengan harga RM80,000 seekar atau nilai keseluruhan RM181 juta ketika pelan 'menyelamat' syarikat itu yang berhutang RM392 juta dengan beberapa anak syarikat milik kerajaan negeri dibuat. Sedangkan jelas beliau, mengikut laporan penilaian oleh Mitra Valuers and Property Consultants Sdn. Bhd. kepada Talam bertarikh 11 Oktober 2010, harga pasaran tanah berkenaan hanya RM139 juta atau RM60,000 seekar dan ia beserta syarat iaitu mesti bebas daripada sebarang bebanan (komplikasi). "Persoalan yang saya hendak tanya kerajaan PKR Selangor adalah bagaimana Talam berjaya menjual tanah itu dengan harga RM42 juta lebih tinggi daripada harga pasaran memandangkan tanah itu tidak bebas daripada bebanan selain masih digadai kepada institusi kewangan? Apakah Talam mempunyai skil perundingan yang bagus? "Apakah kerajaan PKR Selangor tidak faham senario sebenar? Tidak kompeten atau memang tidak kisah untuk memperalat duit rakyat? Saya bingung memikirkan perkara ini kerana tanah berkenaan tidak bebas bebanan, seluas 405 hektar tanah itu mempunyai komplikasi," dakwanya. 

Kelmarin, Tee Yong dalam pendedahannya mendakwa kerajaan PKR Selangor terbabit dalam penyelewengan bernilai RM1 bilion yang dikatakan berselindung di sebalik pelan 'menyelamat' Talam, yang dibebani hutang sebanyak RM392 juta dengan beberapa anak syarikat milik kerajaan negeri, dua tahun lalu. Mengulas mengenai komplikasi tanah, Tee Yong mendakwa, 438 ekar (175 hektar) daripada tanah tersebut berada di bawah air dan memerlukan antara RM50 juta dan RM100 juta tambahan untuk kerja-kerja menimbus serta 575 ekar (230 hektar) lagi dinyatakan sebagai kawasan simpanan hutan yang tidak banyak nilai komersialnya. Tee Yong juga membidas kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang akan mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak-pihak yang membuat dakwaan mengenai penyelewengan bernilai RM1 bilion itu. Beliau mempersoalkan kenapa Abdul Khalid memilih jalan mahkamah berbanding tampil menjelaskan segala pendedahan tersebut kerana politik bukan seperti mengurus firma perniagaan dan selaku Menteri Besar, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ijok itu perlu tampil menjelaskan hal sebenar kepada rakyat.

"Beliau sekarang mentadbir negeri dan bukan firma, sepatutnya beliau harus berani untuk tampil berdepan dengan rakyat bagi menjawab semua pendedahan ini, bukannya berselindung di sebalik mahkamah. Tetapi itu mungkin cara dia dan biarlah kalau itu yang dipilih, tetapi saya akan tetap dedahkan segala penyelewengan ini," katanya Kata Tee Yong, beliau akan membuat laporan tentang skandal berkenaan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas Talam memberi maklum balas.

Video Uncle Seekers Ditahan Polis

Posted: 06 Jul 2012 05:34 AM PDT


Uncle Seekers Positif Dadah Morfin

Posted: 06 Jul 2012 04:28 AM PDT

JOHOR BAHRU 6 Julai - Ujian air kencing yang dijalankan polis terhadap pengendali laman blog www.uncleseekers.blogspot.com, Syed Abdullah Syed Hussein mendapati beliau positif dadah jenis morfin. Jabatan Siasatan Jenayah Johor dalam kenyataan hari ini, berkata ujian air kencing itu dijalankan terhadap Syed Abdullah pada pukul 1.25 petang tadi, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nusajaya. "Laporan polis telah dibuat dan kes disiasat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Nusajaya di bawah Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952," kata kenyataan itu. Dua hari lepas, Polis Johor menahan Syed Abdullah yang didakwa mengeluarkan kenyataan yang didakwa menfitnah Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menerusi laman blognya. Penangkapan beliau yang turut dikenali dengan gelaran 'Uncleseekers' bersama seorang wanita, Siti Nadhirah Mohd Zain pada pukul 9.45 malam di Plaza Tol Senawang, Seremban dilakukan anggota polis IPD Nusajaya. - BERNAMA

Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Jul 2012 11:38 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ketua Ulama PAS Kelantan Bidas PAS Ghairah Ke Putrajaya Lupa Tugas Dakwah Di Masjid Lebih Utama

Posted: 06 Jul 2012 05:40 PM PDT

Mohamed Daud

KOTA BHARU 6 Julai - Ketua Dewan Ulama Pas Kelantan, Datuk Mohamed Daud kesal dengan sikap kebanyakan pimpinan dan ahli Pas yang ghairah untuk ke Putrajaya sedangkan agenda dakwah sebenar dalam masyarakat seperti dipinggirkan.

Beliau yang juga bekas Ketua Dewan Ulama Pas Pusat berkata, orang Pas sepatutnya memenuhi masjid dan mengadakan lebih banyak program dakwah serta pendidikan, bukannya merancang untuk merampas kekuasaan negara semata-mata.

Beliau berkata, lebih banyak masjid kini termasuk di Kelantan semakin suram tanpa agenda tarbiah sedangkan dalam sejarah Nabi Muhammad SAW telah meletakkan masjid sebagai pusat penting untuk menyuburkan agama.

"Kita sepatutnya menghidupkan masjid terlebih dahulu, kuasai masjid sebelum kita ghairah mahu berkuasa di Putrajaya....

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.


Penulis sangat bersetuju dengan kenyataan yang dibuat bekas Exco Negeri Kelantan ini. Dengan slogan membangun bersama Islam, masjid kini tidak lagi diimarahkan ekoran pemimpin PAS terlalu ghairah mahu menuju ke Putrajaya bukan ke syurga Allah Taala dengan program agama di masjid dan surau.

Perkara ini berlaku tentunya selepas 'perkahwinan mut'aah' yang sudah berlaku antara PAS dengan PKR termasuk DAP yang tidak pernah difikirkan oleh kita satu ketika dahulu. Dengan fatwa haram bersama orang kafir, tanpa diduga pihak yang mengeluarkan fatwa nampaknya telah menghalalkan fatwa mereka sendiri demi mencari kemenangan politik parti walau bercanggah dengan fatwa politik mereka sebelum ini.

Begitu juga tindakan menggunakan artis yang dulu begitu dihina oleh PAS merupakan  bukti bagaimana lidah tidak bertulang telah menukar segala pandangan tersebut selepas ia diamalkan sendiri oleh PAS. Kini PAS sudah berubah melebihi 360 darjah dengan menampilkan para artis di dalam program mereka dengan ahli PAS. Antaranya Aisyah, Bob Lokman, dan terbaru Abby Abadi.

Barangkali mereka sedar jumlah penyokong yang semakin merudum maka ia perlu ditingkatkan dengan populari artis yang khabarnya menerima 50 k setiap kali berceramah seperti yang diakui Hairie Othman di dalam twitternya sebelum ini.

Kesimpulannya : berbagai pihak kini sudah mula bangkit menyanggah perbuatan songsang pemimpin PAS, dengan dosa paling besar mereka lakukan ialah apabila menggugurkan satu persatu prinsip perjuangan PAS demi menjaga hati rakan Pakatan DAP dan PKR dan mengejar kuasa dan kedudukan. Tahniah Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan yang tentu perlu sentiasa berani memperkatakan kebenaran bukan menjadi seperti 'monyet diikat' yang tidak mampu bergerak ke mana-mana tanpa izin tuannya.

Wallahu A'lam.

MB Perak Ajar Orang Asli Mengucap

Posted: 06 Jul 2012 05:01 PM PDT

Published with Blogger-droid v2.0.2

Imbas Kembali Kisah @Abby_Abadi112 : Berceramah Pentas PAS Kecewa Berpisah Zull Arifin Selepas Bercerai Norman Hakim ???

Posted: 06 Jul 2012 02:55 AM PDT



Petang ini penulis ingin menyentuh tentang pelakon yang terkenal dengan Gerak Khas arahan Datuk Yusuf Haslam. Iaitu Abby Abadi. 


Beliau melalui detik yang mengecewakan dan kini selepas puas berenang di lautan 'kecewa' beliau kini dilihat diperguna sepenuhnya oleh Parti Artis Semalaysia opppssss Parti Islam SeMalaysia untuk menaikkan sokongan dan jumlah pengunjung ke ceramah mereka. 


Lihat betapa 'terangsangnya' PAS menggunakan janda Norman Hakim bekas kekasih Zull Arifin ini di pentas mereka. 


Tidak ubah seperti kisah Elizabeth Wong yang kini sudah pun diterima selepas beliau telah bertemu Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kelantan selepas penyebaran gambar bogel beliau dengan kekasihnya.



Abby Abadi Pas


Gambar sebelum bertaubat 


Kini nampaknya selepas kecewa dan kecewa Abby Abadi telah berjaya 'dipinang' oleh PAS sehingga kerap menaiki pentas berceramah bersama rakan artis seperti Bob Lokman dan Mael. Dalam hal ini beliau tidak boleh dipersalahkan sepenuhnya kerana fitrah manusia suka berkawan dan kerana faktor itu barangkali Abby merasa selesa bersama rakan seperjuangannya seperti Bob Lokman menyokong PAS walau agak malu pada mulanya.

Hari ini Abby Abadi yang juga seorang penulis yang baik seperti di blog beliau di sini : absolutelyabbyabadi.blogspot.com ... Sebentar tadi didapati blog beliau sudah ditutup lantaran teguran Panglima barangkali pada 26 Jun 2012 yang lalu tentang kisah hidup beliau yang kecewa berpisah dengan Zull Arifin. Namun sedikit petikan dapat anda baca lanjut di sini http://ohartis.com/2011/10/abby-abadi-akui-putus-cinta-bersama-zul-ariffin/

Sehingga ke saat Sy menaip utk entri ini, Sy mmg tak segan utk akui yg Sy mmg sayangkan dia. Sayanggg sgt2! huhu… Tp keadaan, masa, org2 tertentu, yg bweekk (:P) semualah…. nmpknya tak menyebelahi kami. Berat sgt Sy nk share kan hal ni sebenarnya, …. tp, takpelah….. Biar Zul happy dgn kehidupan dia skrg. Sebab apa kami tak buleh lg berdua, biar Sy simpan jer. Yg pasti, Sy tumpang gembira dgn apa yg dia ada :) Mungkin dia tak sedar yg Sy ni selalu ada di sebelah dia selama ni. :(
Sy……… mmmm, di duga lagi…… Sedih mmg tak tergambar dgn kata2, tp Sy redha dgn ketentuan NYA….. Mungkin ada kesilapan Sy, yg Sy lakukan tanpa sedar sebelum ni, & skrg inilah balasan tuhan pd Sy. Sy terharu sebenarnya dgn doa dr semua yg mengharapkan kami bertemu jodoh sebelum ni, tp apakan daya……… Sy pun mengharap 'sesuatu yg terbaik' sebenarnya… tp INILAH TAKDIR SAYA :)
Sy sedih…….. sgt sedih utk terima 'kehilangan' ini………. tp Sy takde kuasa utk ubah keadaan. Sy cuma nk org yg Sy sayang bahagia dgn apa yg dia mahukan. Insyallah, masa susahpun buleh jer cari Sy. :,)


Penulis juga sebenarnya sangat bersyukur kerana beliau telah jauh berubah. Dari 'free hair' menjadi muslimah solehah. Meskipun sebelum ke Mekah Mac lalu beliau telah dilanda kekecewaan sehingga terpaksa dimasukkan ke hospital. Lihat gambar semasa dirawat di hospital di sini 


Kerana terlalu kecewalah barangkali Abby telah menerjah suaminya seperti rakaman video ini :



Mungkin apabila sudah mendapat perhatian dan dikelilingi ramai orang Abby Abadi akan merasa semakin selesa dan bermakna hidupnya. Meskipun begitu kita berharap agar Abby Abadi sentiasa berfikir dengan rasional dan dibimbing alim ulama yang arif lagi pewaris sifatnya agar beliau tidak terpedaya dengan jerat politik untuk ke Putrajaya menggunakan Pakatan yang menghalalkan kalimah Allah dan menyokong LGBT termasuk Israel...



Harap kenyataan menafikan menjadi ahli PAS (imej bawah) akan dipegang oleh beliau sampai bila-bila. Jika tidak beliau sama sahaja dengan pemimpin PAS yang lain yang menabur janji tetapi memungkiri bila sudah mendapat kuasa. Selain menipu rakyat jelata !


Lihat janji pemimpin PAS Kelantan yang masih gagal ditunaikan termasuk Nik Ab Aziz Nik Mat menaburnya di bawah ini :


HARAP ABBY ABADI AKAN BERFIKIR UNTUK MENAMBAH DOSA  DENGAN BERSUBAHAT DENGAN PUAK MENABUR JANJI TETAPI MEMUNGKIRINYA. 

DOSA INI LAGI BESAR DARI DOSA MEMBUKA AURAT KERANA IA MELIBATKAN RAKYAT BUKAN DIRI SENDIRI SAHAJA...

DOSA DENGAN ALLAH BOLEH DIAMPUN DAN DOSA KEPADA MANUSIA KERANA MENIPU TIDAK AKAN DIAMPUNKAN ALLAH !!!

SEMOGA ARTIKEL INI DIBACA OLEH ABBY ABADI DENGAN HATI YANG IKHLAS DAN LAPANG DADA.

SALAM.

APANAMA

Posted: 06 Jul 2012 11:31 PM PDT

APANAMA


WHO could transform KHAZANAH?

Posted: 05 Jul 2012 11:30 PM PDT

Belantan

Posted: 06 Jul 2012 11:29 PM PDT

Belantan


Membongkar perangai Pok Nik @ Nik Aziz!

Posted: 06 Jul 2012 10:25 PM PDT



Pada suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.

Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Sila baca di sini.

Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.

Sebenarnya ajaran agama yang boleh dikategorikan sebagai sesat yang dibawa oleh penceramah dan penyokong Pas ialah dikatakan jika orang-orang itu mati dalam UMNO maka dia akan dimasukkan ke neraka. Jika orang-orang kita mati dalam Pas akan dimasukkan ke syurga.

Bab mati ini, harap-harap kita akan mati dalam Islam sahajalah, dan mati dalam keadaan beriman kepada Allah SWT.

Sesetengah Mat Rempit pun ada berkata bahawa mereka juga akan dimasukkan ke syurga jika mati kemalangan semasa merempit kerana 'mati di jalan yang lurus'.

Dalam al-Quran ada ayat menyuruh kita berbuat baik, jangan berbuat jahat dan terus beribadat kepada Allah. Dalam al-Quran juga ada ayat menyuruh kita berlumba-lumbalah membuat kebaikan.

Setelah berakhirnya PRU DUN Sarawak Ke-10 pada 16 April 2011 yang lalu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah mengeluarkan kenyataan sombong bahawa BN kehilangan banyak kerusi DUN di Sarawak.

Kenapa pula beliau tidak sebut yang Pas langsung tidak menang apa-apa kerusi DUN? Sebelum itu ada seorang pemimpin Pas Sarawak berkata, penyertaan Pas dalam PRU DUN Sarawak adalah untuk berdakwah.

Pelik bunyinya! Namun orang Islam Sarawak menolak Pas secara baik. Tetapi Nik Aziz sakit hati dan mengeluarkan kenyataan "orang Sarawak bodoh pakai cawat". Dulu Nik Aziz ada berkata kepada orang di Tenang, Johor yang menolak Pas dalam PRK DUN N5 Tenang sebagai "orang Arab Jahiliah".

Nik Aziz sudah tua, sebaik-baiknya bercakaplah elok-elok sikit melambangkan kita ini ulama, berimej Islam yang tinggi melalui pakaian serban, berjubah dan berjanggut. Ini tidak, tua-tua pun mulut masih jahat dan sewajarnya malulah kepada generasi muda. Harap Nik Aziz boleh faham suara daripada tulisan orang muda ini.

Pada tahun 1990 selepas Nik Aziz mengangkat sumpah sebagai MB Kelantan, kenyataan pertama yang dikeluarkan oleh Nik Aziz ialah perempuan tidak boleh bekerja malam di Kelantan. Semua pemimpin Pas sokong. Sila baca di sini.

Persoalannya, bagaimana pihak hospital kerajaan atau klinik swasta yang semua doktor wanita atau jururawat wanita tidak bekerja malam untuk menghadapi ibu hendak beranak?

Adakah doktor lelaki atau pembantu hospital lelaki yang perlu ditugaskan menyambut kelahiran itu? Atau adakah kita meminta dan menyuruh ibu tersebut tunda beranak hingga ke pagi esok?

Selepas itu Nik Aziz kata perempuan cantik tak perlu kerja kerana perempuan cantik akan dilamar segera dan boleh berkahwin. Tetapi di pejabat MB, TMB, Exco-Exco semuanya terdiri daripada wanita-wanita cantik belaka.

Nik Aziz juga ada berkata bahawa orang perempuan tidak boleh jadi pemimpin tetapi hari ini dibolehkan pula. Ramai wanita di kalangan Muslimah Pas menjadi calon PRU atau PRK dan ada yang dilantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Dulu semasa mula-mula memerintah Kelantan, suara wanita adalah aurat! Maka mereka tidak dibenarkan menyertai Tilawah Al-Quran. Sekarang selepas 20 tahun dibenarkan pula dengan alasan mengatakan mereka mengambil masa yang lama untuk mendidik muslimah di Kelantan?

Hukum Islam atau Fatwa yang keluar daripada mulut Nik Aziz itu sentiasa berubah-ubah mengikut seleranya dan dengan itulah maka ramai orang berkata, Pas itu adalah sebuah parti politik yang membawa ajaran yang berubah-ubah.

Orang bukan Islam yang makan daging 'kz' 3 kali sehari dinobatkan sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Tak logik langsung. Orang-orang UMNO punya satu kiblat dengannya dikatakan kafir kerana tidak menyokong partinya dan bermacam- macam lagi. Kita tidak boleh berpecah-belah dalam agama kerana ini memang ada larangan daripada Allah. Rujuk al-Quran Surah Al-An'Aam Ayat 159 dan ikrar kita di ayat seterusnya, Ayat 160 hingga 163.

Nik Aziz juga pernah berkata bahawa beliau tidak minta pun dilahirkan sebagai orang Melayu. Nik Aziz juga ada berkata bahawa Islam tolak kebangsaan. Kata-kata Nik Aziz itu seolah-olah dia menentang penciptaan Allah kepadanya. Dalam al-Quran ada satu surah bernama 'Pencipta' iaitu Surah Faatir. Surah Faatir Ayat 1 ada menerangkan penciptaan Allah. Adakah Nik Aziz tidak membaca al-Quran?

Adalah menjadi hak Allah untuk mencipta sesuatu. Allah cipta kita sebagai orang berbangsa Melayu, Jepun, Bugis dan bangsa-bangsa lain. Sila baca di sini.

Di Kelantan Nik Aziz sebagai MB, ada sebuah jabatan kerajaan negeri bernama Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan, adakah itu bukan kebangsaan. Di negeri sendiri pun ada unsur-unsur Kebangsaan. Seorang Exco baru Selangor daripada Pas pun memegang Exco yang ada kaitan dengan Kebangsaan.

Fikir-fikirkan lah...Wallahuallam!

Suara Politik
Taminsari

Amaran...Rizab air bersih di Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya kritikal?

Posted: 06 Jul 2012 07:19 AM PDT



Rizab bekalan air bersih di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya minggu ini berada dalam keadaan kritikal iaitu 1.06 peratus, menurut Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

Syabas dalam kenyataan hari ini berkata, pada minggu ini, purata permintaan bekalan air bersih berada pada tahap yang tinggi iaitu 4,324.79 JLH (Juta Liter Sehari).

Pengeluaran air bersih daripada loji rawatan air diuruskan Puncak Niaga (M) Sdn. Bhd., Syarikat Pengeluaran Air Sungai Selangor Sdn Bhd dan Konsortium ABASS masih berada di tahap pengeluaran maksimum iaitu 4,371 JLH.


Kenyataan itu menyebut Syabas akan terus mengaktifkan Pelan Tindakan Kecemasan bagi Kuala Lumpur, Hulu Langat dan Klang untuk memantau situasi itu secara berterusan.

"Pengguna dinasihat mengurangkan penggunaan air dan menggunakannya dengan penuh hemah sepanjang menghadapi cuaca panas kering ini," menurut kenyataan itu.

Suara Politik
Taminsari

MCA persoal transaksi Talam-Kerajaan Negeri Selangor!

Posted: 06 Jul 2012 06:07 AM PDT



MCA mempersoalkan tindakan Talam Corporation Berhad menjual tanah pegangan pajak di Bestari Jaya, RM42 juta lebih tinggi dari harga pasaran kepada Kerajaan Negeri Selangor.

Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong berkata, tanah seluas 905.2 hektar itu dijual dengan nilai RM181 juta, walaupun masih belum bebas dari bebanan dan masih digadai kepada institusi kewangan.

Beliau turut mempersoalkan bagaimana Talam dapat meyakinkan Kerajaan Negeri untuk membayar RM46 juta bagi 230 hektar tanah, kawasan simpanan hutan dan ekologi yang tiada nilai komersil.

"Transaksi ini menimbulkan spekulasi sama ada Talam memiliki skil perundingan yang bagus atau kerajaan negeri tidak faham senario yang sebenar.

"Dakwaan ini juga menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak kompeten dan tidak mementingkan duit rakyat," katanya pada sidang media di Wisma MCA, semalam.

Menurutnya, laporan penilaian Mitra Valuers and Property Consultants Sdn Bhd kepada Talam pada 2010, mendapati tanah tersebut perlu diletakkan pada harga pasaran iaitu RM139 juta atau RM60,000 sehektar dengan syarat perlu bebas dari sebarang bebanan.

Beliau berkata, sebanyak 174 hektar tanah adalah tanah di bawah air yang memerlukan tambahan kos sehingga RM100 juta bagi kerja-kerja menimbus sebelum sebarang kerja pembinaan boleh dimulakan.

"Bagaimana kerajaan negeri sanggup membayar RM35 juta hanya untuk membeli tanah di bawah air, walaupun ia memerlukan kos tinggi untuk kerja-kerja menimbus tanah," katanya.

Selasa lalu, MCA mencabar Kerajaan Negeri Selangor untuk menjelaskan perjanjian bernilai RM1 bilion dengan Talam Corporation.

Manakala, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, kelmarin menegaskan dakwaan yang dilemparkan itu tidak benar dan pihaknya akan mendakwa MCA di mahkamah.

Suara Politik
Taminsari

BN Selangor tidak gentar tindakan saman!

Posted: 05 Jul 2012 11:42 PM PDT



Barisan Nasional (BN) Selangor tidak gentar berhadapan tindakan saman berhubung pendedahan skandal RM1 bilion yang didakwa digunakan Kerajaan Selangor untuk menyelamatkan syarikat pembinaan, Talam Corporation Bhd (Talam).

Koordinatornya, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed berkata, ini kerana, BN mempunyai tanggungjawab kepada rakyat untuk mendedahkan salah laku urus tadbir kewangan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat (PR).

Malah, katanya, mereka juga akan membuat laporan dan mengemukakan fakta kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Sekuriti Malaysia dan Bursa Saham Kuala Lumpur berhubung perkara itu, dalam tempoh terdekat ini.

"Silakan jika beliau (Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) hendak ambil tindakan apa pun, kita juga ada tanggungjawab (kepada rakyat).

"Kita tidak takut (tindakan) saman, sebaliknya kami hanya mengemukakan soalan secara berhemah (mengenai skandal RM1 bilion) dan memerlukan jawapan munasabah, bukan hendak serang beliau," katanya pada sidang media, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung tindakan saman yang akan dibuat Kerajaan terhadap mana-mana pihak yang membuat dakwaan isu hutang berkenaan.

Mengulas mengenai pendedahan skandal itu, Mohd Zin membangkitkan enam persoalan kepada Kerajaan Negeri terutama Abdul Khalid antaranya kesanggupan Menteri Besar menyediakan laporan terperinci setiap tanah atau aset yang dibeli bagi tujuan pengambilalihan hutang Talam kerana dakwanya tiada 'kertas putih' dibentangkan setakat ini.

Beliau turut mempersoalkan asas yang digunakan untuk menilai pembelian aset tersebut dengan perbandingan harga pasaran semasa serta status pembangunan yang telah dilakukan ke atas harta berkenaan.

"Adakah benar kos pembelian tanah dan aset Talam berjumlah RM676 juta seperti didedahkan? Jika benar, ini merupakan nilai yang jauh lebih tinggi daripada hutang sebenar iaitu RM392 juta dan bagaimana jumlah itu diperoleh? Bagaimanakah proses rundingan pembelian harta tersebut?

"Berapa pula jumlah wang diterima agensi yang dihutangi Talam seperti Universiti Selangor (Unisel), Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) dan Kumpulan Hartanah Negeri Selangor (KHSB)," soalnya.

Mohd Zin juga mempersoalkan kenapa wang Kerajaan Negeri digunakan untuk 'membeli' hutang Talam dan beliau menyifatkan PR mempunyai tujuan lain yang cuba disembunyikan daripada rakyat.

Menurutnya, pembongkaran kes itu didakwa mempunyai kaitan dengan kenyataan beliau sebelum ini, mengenai pertikaian sumber dana Geran Selangorku berjumlah RM300 juta.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 06 Jul 2012 11:28 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 Jul 2012 11:22 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Kamal Hisham Upah Penagih Dadah Fitnah Sultan Johor...

Posted: 06 Jul 2012 11:00 PM PDT


JOHOR BAHRU 6 Julai - Ujian air kencing yang dijalankan polis terhadap pengendali laman blog www.uncleseekers.blogspot.com, Syed Abdullah Syed Hussein mendapati beliau positif dadah jenis morfin.

Jabatan Siasatan Jenayah Johor dalam kenyataan hari ini, berkata ujian air kencing itu dijalankan terhadap Syed Abdullah pada pukul 1.25 petang tadi, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nusajaya. "Laporan polis telah dibuat dan kes disiasat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Nusajaya di bawah Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952," kata kenyataan itu.


Dua hari lepas, Polis Johor menahan Syed Abdullah yang didakwa mengeluarkan kenyataan yang didakwa menfitnah Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menerusi laman blognya. Penangkapan beliau yang turut dikenali dengan gelaran 'Uncleseekers' bersama seorang wanita, Siti Nadhirah Mohd Zain pada pukul 9.45 malam di Plaza Tol Senawang, Seremban dilakukan anggota polis IPD Nusajaya. - BERNAMA

Komen aku: kamal hisyam lauyar kaki silang gunakan gunakan uncle seekers untuk memfitnah tuanku sultan johor, mungkin kamal dah tahu uncle seekers seorang penagih dadah, maka di upahnya uncle mungkin dengan bayaran yang cukup lumayan untuk memfitnah tuanku.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Jul 2012 11:19 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Edisi Helen Ang: DAP, Kristian dan Korupsi? Bahagian 2

Posted: 06 Jul 2012 11:00 PM PDT


Dari bahagian satu sebelum ini.
Kempen DAP menggunakan agama di Sarawak, sama seperti PAS di sini. (sumber: http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2011/05/where-everybody-miss-plot.html)
Lagi pendedahan oleh Helen Ang mengenai penyelewengan gereja dari Singapura.

Kiasu-ism, the secret of City Harvest Church's success / And Hannah was there

Forrestcat commented it's "pretty dumfounding that Singaporeans flocked to this denomination".
The Christians we're discussing are the City Harvest Church congregation hogging the headlines for the following reason — Skandal gereja Singapura-KL, murtad, superstar dan gejala cuci otak
Who are they and why do they do it? i.e. make this church the richest one in the Little Red Dot.

An article in the online portal TR Emeritus titled 'An analysis into the wealth of City Harvest Church (Revisited)' provides some insight.

The author of the article lists 14 reasons which I've condensed below. Please read the article in full at the original website for details.

I found his point No.8 – "Preach what people like to hear" – most notable.

The blogger who uses the pseudonym 'Think free and fair' also had this to say, "A charming smooth talker can easily sway minds with his interpretation of the Bible. In the final analysis, Faith is about simply believing."

Baca seterusnya di sini : http://helenang.wordpress.com/2012/07/04/kiasu-ism-the-secret-of-city-harvest-churchs-success-and-hannah-was-there/


*Bahagian ini akan bersambung dengan bahagian terakhir dari blog Helen Ang.

Edisi Helen Ang: DAP, Kristian dan Korupsi? Bahagian 1

Posted: 06 Jul 2012 08:00 PM PDT

Kempen DAP menggunakan agama di Sarawak, sama seperti PAS di sini. (sumber: http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2011/05/where-everybody-miss-plot.html)
Antara blog feveret MyMassa adalah blog ini, http://helenang.wordpress.com/

Blog ini ada pendedahan yang mampu membuka mata kita semua iaitu mengenai penyelewengan gereja dari Singapura yang sebenarnya mempunyai kaitan dengan DAP.

Skandal gereja Singapura-KL, murtad, superstar dan gejala cuci otak

Ini isu panas yang mendapat perhatian Timbalan Perdana Menteri Singapura merangkap Menteri Dalam Negeri Teo Chee Hean.

Polis telah menangkap lima orang paderi kanan Gereja City Harvest ekoran penyiasatan bersabit kesalahan penyelewengan kewangan yang melibatkan berpuluh juta dolar Singapura.

Paderi-paderi tersebut - Kong Hee, John Lam, Tan Ye Peng, Sharon Tan dan Chew Eng Han – didakwa di Mahkamah Rendah Singapura pada 27 Jun 2012 atas beberapa tuduhan menyalahgunakan dana gereja, pecah amanah (CBT) serta memalsukan akaun.


Gereja City Harvest diasaskan oleh Reverend Aries Zulkarnain.

Blogger A. Reme mendakwa bahawa Rev. Aries Zulkarnain adalah seorang Melayu. Saya tidak dapat mengesahkan kesahihan maklumat ini.

Namun begitu, di Singapura memang ada Kristian convert yang mempunyai nama Melayu, contohnya Yussif Anwar yang berasal dari Georgetown, Pulau Pinang yang ditemubual berkaitan skandal ini.

Baca seterusnya di sini : http://helenang.wordpress.com/2012/07/04/skandal-gereja-singapura-kl-murtad-superstar-dan-gejala-cuci-otak/


*Hari ini MyMassa akan keluarkan posting Helen Ang dalam 3 siri mengenai pendedahan panas ini.

Kenapa Artis Janda Masuk PAS?

Posted: 06 Jul 2012 05:00 PM PDT

Ke'banjir'an artis-artis masuk PAS sangat dibanggakan oleh parti tersebut terutamanya artis wanita. PAS menjaja artis-artis tersebut sama ada dalam media siber atau di bawa berceramah. Jika dahulu PAS amat tidak berkompromi dengan hiburan dan ianya disifatkan sebagai maksiat, kini artis-artis wanita inilah modal politik PAS.

MyMassa cuma pelik, kenapa artis dengan suara mereka adalah aurat digunakan oleh PAS untuk berceramah sedangkan Nik Aziz haramkan wanita PAS untuk masuk pertandingan tilawah? Adakah ceramah politik lebih mulia dari membaca Al-Quran? Adakah artis-artis wanita ini lebih faham Islam dari qariah di Kelantan sehingga Nik Aziz melarang mereka selama 20 tahun?

Tilawah: Nik Aziz jelas sebab larang wanita
KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata wanita di Kelantan belum memahami erti sebenar aurat menyebabkan kerajaan negeri bertindak melarang mereka menyertai Tilawah Al-Quran sejak lebih 20 tahun lepas.

Mursyidul Am Pas itu berkata larangan itu dibuat ketika Pas baru menerajui Kelantan pada 1990, di mana beliau berpendapat rakyat Kelantan pada masa itu masih tidak memahami Islam dengan mendalam.

"Waktu kita (Pas) pegang Kelantan dulu, tak ada beza lelaki dan perempuan.

Rambut terbuka (tidak bertudung), kedai-kedai kerinting rambut banyak di Kota Bharu. Masing-masing nak tunjuk badan. Ini haram dalam Islam, bukan dalam Pas (sahaja). Itu aurat," katanya ketika ditemui pemberita di Ekspo Perdagangan Dunia Islam  dan Konvensyen Halal Berasakan Dinar dan Dirham, di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed bahawa dasar kerajaan Pas Kelantan yang berubah-ubah berhubung penyertaan wanita dalam Tilawah al-Quran merugikan wanita Islam di negeri ini sejak lebih 20 tahun.

Tindakan kerajaan Kelantan itu dikritik kerana negeri ini banyak melahirkan juara qariah peringkat kebangsaan dan antarabangsa termasuk juara lapan kali peringkat antarabangsa Hajah Faridah Mat Saman.

Baru-baru ini, Nik Abdul Aziz menarik balik larangan itu dengan membenarkan wanita Kelantan menyertai Tilawah al-Quran bermula tahun depan.
http://www.sinarharian.com.my/nasional/tilawah-nik-aziz-jelas-sebab-larang-wanita-1.57432

Ada kawan MyMassa tanya..."Tau tak kenapa artis wanita yang masuk PAS tu makjan (janda)?"

MyMassa jawab tak tau. Dia cakap, dia pun tak tau. "Kalau macam tu... cuba tanya kat pembaca blog MyMassa, kenapa artis janda masuk PAS?" cadang kawan MyMassa.

Jadi MyMassa nak tanya pembaca, kenapa artis janda masuk PAS?

Antara makjan yang masuk PAS:

Abby Abadi.

Aishah.

Noryn Aziz (bekas janda)

So, apa kata pembaca?

Dalam Kes Talam Pun Ada Lembu! Rafizi Kena Siasat Ni.

Posted: 06 Jul 2012 08:30 AM PDT


KUALA LUMPUR 5 Julai - Ketua Biro Muda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong hari ini muncul dengan pendedahan baru melibatkan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dan Talam Corporation Berhad tanpa gentar dengan ancaman saman oleh kerajaan negeri.

Pada sidang akhbar di Wisma MCA, di sini, beliau tampil mendedahkan bukti baru tindakan kerajaan PKR Selangor yang didakwa membeli tanah pajakan milik Talam Corporation Bhd. (Talam) yang dipengerusikan oleh Tan Sri Chan Ah Chye dengan harga RM42 juta lebih mahal daripada nilai pasaran.

Dakwanya, tanah seluas 2,263 ekar (916 hektar) di Bestari Jaya adalah antara aset milik Talam yang dibeli kerajaan negeri dengan harga RM80,000 seekar atau nilai keseluruhan RM181 juta ketika pelan 'menyelamat' syarikat itu yang berhutang RM392 juta dengan beberapa anak syarikat milik kerajaan negeri dibuat.

Sedangkan jelas beliau, mengikut laporan penilaian oleh Mitra Valuers and Property Consultants Sdn. Bhd. kepada Talam bertarikh 11 Oktober 2010, harga pasaran tanah berkenaan hanya RM139 juta atau RM60,000 seekar dan ia beserta syarat iaitu mesti bebas daripada sebarang bebanan (komplikasi).

"Persoalan yang saya hendak tanya kerajaan PKR Selangor adalah bagaimana Talam berjaya menjual tanah itu dengan harga RM42 juta lebih tinggi daripada harga pasaran memandangkan tanah itu tidak bebas daripada bebanan selain masih digadai kepada institusi kewangan? Apakah Talam mempunyai skil perundingan yang bagus?

"Apakah kerajaan PKR Selangor tidak faham senario sebenar? Tidak kompeten atau memang tidak kisah untuk memperalat duit rakyat? Saya bingung memikirkan perkara ini kerana tanah berkenaan tidak bebas bebanan, seluas 405 hektar tanah itu mempunyai komplikasi," dakwanya.

Kelmarin, Tee Yong dalam pendedahannya mendakwa kerajaan PKR Selangor terbabit dalam penyelewengan bernilai RM1 bilion yang dikatakan berselindung di sebalik pelan 'menyelamat' Talam, yang dibebani hutang sebanyak RM392 juta dengan beberapa anak syarikat milik kerajaan negeri, dua tahun lalu.

Mengulas mengenai komplikasi tanah, Tee Yong mendakwa, 438 ekar (175 hektar) daripada tanah tersebut berada di bawah air dan memerlukan antara RM50 juta dan RM100 juta tambahan untuk kerja-kerja menimbus serta 575 ekar (230 hektar) lagi dinyatakan sebagai kawasan simpanan hutan yang tidak banyak nilai komersialnya.
Baca seterusnya di sini: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0706&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

Dalam gambar yang Chua Tee Yong tunjuk tu ada gambar lembu la Rafizi. Tak nak siasat ke?


Kalau nak baca kisah Talam yang telah di'Triniti'kan, sila ke sini : http://theunspinners.blogspot.com/2012/07/kenapa-sebut-talam-dan-bukan-trinity.html

Dan ini pula kedudukan terkini saham Talam @ Triniti.


*Lembu dan Rafizi memang tak dapat dipisahkan.

PANAS! Bukti PAS Kantoi Dalam Cubaan Menipu Orang Kampung

Posted: 06 Jul 2012 06:30 AM PDT

Untuk orang kampung....



Untuk pemimpin parti.....



Di Harakah, masih pakai tagline Membangun Bersama Islam untuk menipu orang kampung bahawa PAS adalah parti Islam.

Tetapi surat rasmi parti PAS sendiri kini membuang ISLAM dan menggantikannya dengan Negara Berkebajikan.

Munafik!


*Jom tengok 10 asas Negara Berkebajikan PAS yang memang tolak Islam.

Antara Recep Tayyip Erdogan Dan Azmin Ali.

Posted: 06 Jul 2012 04:30 AM PDT

PKR selalu menyamakan mereka dengan parti pemerintah Turki iait AKP. Anwar Ibrahim menjadikan Turki sebagai model jika memerintah.

Maka dengan itu, mari kita tengok adakah pemimpin AKP dengan pemimpin PKR sama.

Pengerusi parti AKP, Recep Tayyip Erdogan.

Erdogan dan arwah ibunya (sumber Todays Zaman).

Semasa pengebumian arwah ibunya (gambar dari World News)

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.



Sempena bulan Ramadhan dah dekat, pulanglah wahai YB Azmin. Ibumu menanti mu.


*Jom layan lagu ni dulu bro. Semoga kita ingat asal usul kita.


DR. RANI PAS SELANGOR TAK DAK TELOR, TAKUT BERSUARA APATAH LAGI BERTINDAK

Posted: 06 Jul 2012 01:10 AM PDT

HULUBALANG PAS SELANGOR TAKUT BERSUARA

Yang Dipertua PARTI ADAT & SOSIAL aka Pas Selangor hanya mendiamkan diri dengan penghinaan  kepada umat Islam dan agama suci Islam yang berlaku di Petaling Jaya di atas. Ketakutan yang amat sangat Pas kepada Ronnie Liu menyebabkan YDP Parti Adat & Sosial aka Pas tutup mulut. Kalau buku mulut nanti kena tendang macam Dr. Hassan Ali...


PRU Ke-13, Rafizi Cadangkan Kerajaan Selangor Biaya Parti Politik.

Posted: 05 Jul 2012 11:30 PM PDT

Rafizi oh Rafizi....

Adakah anda setuju dengan cadangan Rafizi bahawa Kerajaan Negeri secara langsung membiayai parti politik?



Kesian MB Selangor sampai tergagap-gagap nak jawab cadangan Rafizi. Tak jawab nanti dapat surat tunjuk sebab lagi.

*Rompakan siang hari oleh PKR.

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 06 Jul 2012 11:14 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Sympa vous pouvez faire cela avec machine a sous deck the halls

Posted: 06 Jul 2012 10:40 AM PDT

Voir, ce n’est patrice pas moi. Je veux savoir ce qui fait que les lecteurs sitios de ruleta doble cero obtenir ces car il dépend de vous. Je ressemble blague pas. Je de cette explosion. C’est difficile et les recrues ici par le délai mentionné le sais.

J’avais pénétré que je llevate un millon louanges hautement. Où peut-on conserver les coupons jeu de carte sans argent au depart haut de gamme ?

C’est tout ce que vous devez faire pour profiter abbesse votre jeux gratuits sans inscription machine à sous. Il arrêter comment constante toucher inquiétant sur scratch card. Dans un sondage de ériger machine 100 lignes des dernières années, près du la moitié ont dit qu’ils avaient à cette époque, tous les jeu gratuit double de poker dont ils ont besoin. Mes jusqu’à savons maintenant que poker gratuit sans telechargement et sans inscription sans inscription sujet. Je suis heureux d’être en mesure de passer temps avec brun Toutefois, ces ce rares. Toutefois, ce n’est désuni aussi bizarre que vous pourriez recueillir. Il n’y a pas suspectes d’activités dans cette vieille orateurs de penser.
Ils cherchent des moyens pour compenser le passé. C’est façon passionnante de découvrir plus en de matière cela. Je suis sûr que vous êtes heureux avec ça et j’ai comprend presque sans le sou à l’époque. J’ai reçu un pour cela. Il est clair pour moi que ce je doit fossé dès qu’ils le peuvent. Dans le reste de cette quand jeux gratuit sans inscriptions sur la 5 est mentionné, il est ce qu’il est en cours de discussion.

Vous devriez le faire que sous surveillance étroite. Je vous promets que les dames sont présentement à la recherche cassino en ligne pour que ceci est sur l’histoire passée de poker sans inscription sans telechargement gratuit. Parce que je sais jouer gratuitement aux nouvelles machines à sous brandir bien, ce que j’ai est un goût environ machines a sous gratuites reel gems. Grande différence … Il un est avantage qui a poker virtuel gratuit en ligne sans inscription. C’est industrie solide. Certains que vous doivent d’entre je me trompe à ce sujet. J’ai, de toute évidence, déplier condamnés à savourer video machine à sous gratuit. Cette grande échelle très grande. Anyhoo, n’hésitez pas à jouer avec poker aparate loteria autant que ce peut être une responsabilité. Quoi qu’il en quand meurt le poney, la course est terminée.

oyabun

Posted: 06 Jul 2012 11:10 PM PDT

oyabun


Dua tahun berlalu...mana janji Selangor nak bentang Kertas Putih hutang Talam!

Posted: 06 Jul 2012 01:12 AM PDT



Mana Kertas Putih dijanjikan atau kerajaan negeri ada udang di sebalik batu dalam isu transaksi kerajaan PKR Selangor dengan syarikat Talam? Itu pertanyaan Pemuda MCA Pusat sambil mencabar kerajaan Selangor mendedahkan kesemua asset syarikat itu yang dibeli, cara penilaian atau asas-asas yang digunakan untuk melakukan pembelian tersebut yang didakwa babitkan transaksi RM1 bilion.

Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong dalam sidang media di ibu pejabat parti itu pada Selasa berkata, pada 11 julai 2010, Selangor berjanji membentangkan kertas Putih mengenai langkah pengutipan semula hutang daripada Talam.

"Mereka menyebut kertas putih itu akan dibentangkan pada hujung tahun tetapi hingga hari ini, kita masih menunggu kertas putih tersebut.Adakah terdapat unsure-unsur udang di sebalik batu dalam isu ini menyebabkanpembentangan kertas itu ditangguh," katanya.

Chua yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dan juga anak kepada Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek,berkata, kerajaan negeri mesti menerangkan kepada rakyat mengenai pembelianaset berjumlah RM676 juta dan penggunaan peruntukkan sebanyak RM392 jutamenjadikan transaksi bernilai RM1 bilion penuh tanda tanya.


Menurut beliau, Talam berhutang dengan kerajaan Selangor sebanyak RM392 juta dan bagi memperolehi semula wang itu, kerajaan negeri mendapatkelulusan Dewan Undangan Negeri pada 2009 menerusi bajet tambahan.

"Kerajaan negeri mendakwa berjaya mengutip semula hutang.Bagaimanapun, berdasarkan laporan tahunan terkini Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB), kerajaan negeri masih berhutang RM115 juta," katanya.

Pecahan hutang Talam RM392 juta babitkan anak syarikat kerajaan negeri iaitu PNSB dan Unisel sebanyak RM277 juta manakala KHSB RM115 juta.

Chua berkata, jika Unisel sudah mendapat semula hutang dari Talam, universiti itu tidak perlu mengumumkan akan menjual asset RM30 jutauntuk bantu pelajarnya yang dibekukanpinjaman PTPTN.

Selain itu katanya, daripada mahu mengutip semula hutang RM392 juta, kerajaan negeri telah membeli asset tsmbahan RM284 juta bagi membantu Talam.

"Ini jelas satu tindakan untuk menyelamatkan atau 'bail out'syarikat Talam dengan menggunakan wang rakyat untuk membantu syarikat senaraian awam dengan membeli assert-asetnya," tegas Chua.

Kesimpulannya kata beliau, anak syarikat kerajaan negeritidak menerima sebarang wang daripada langkah mengutip hutang RM392 juta sebaliknya kerajaan negeri telah membeli asset RM676 juta untuk menyelamatkan Talam. -Agendadaily

Wasabi Oyabun..

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 06 Jul 2012 11:00 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Doa Dan Dzikir Terbesar Di Dunia Bersama AlHabib Umar bin Hafidh – YouTube

Posted: 06 Jul 2012 05:06 PM PDT

http://www.youtube.com/watch?v=tU8pMM9POqI&feature=g-vrec

Alangkah bagusnya jika negara Malaysia juga menganjurkan perhimpunan seperti ini…Amin.


PISAU.NET

Posted: 06 Jul 2012 09:15 PM PDT

PISAU.NET


Pembohongan Dan Kelicikan Guan Eng Sebagai Exco Tanah ,Halau Penduduk Kampung Genting Balik Pulau!

Posted: 06 Jul 2012 06:00 PM PDT

Lim Guan Eng Ketua Menteri regim DAP Paling Celaka dalam sejarah bersama gerembolan medianya sejak dari mula cuba menutup pembohongan kepada rakyat mengenai projek menghalau penduduk kampung Genting Balik Pulau.


Dakwaan beliau kononnya projek ini mendapat sokongan daripada Menteri Pengajian Tinggi adalah palsu semata mata. Lim Guan Eng dan pentadbiran regim DAP secara licik mengedarkan surat kepada pemilik tanah kononnya projek membina sebuah Universiti wanita liberal adalah sebuah projek kerajaan pusat yang dipersetujui oleh Menteri Pendidikan.


Pisau melihat ini adalah salah satu taktik pembohongan yang cukup melampau dan cubaan membuat kenyataan palsu dalam memburukkan imej kerajaan pusat dan dalam masa yang sama regim DAP tidak terlibat dalam proses menghalau penduduk kampung yang majoritinya adalah Melayu.

Guan Eng mendakwa kononnya projek universiti liberal tajaan yahudi Amerika ini adalah cadangan daripada kerajaan pusat.
Sila baca di bawah :

Dalam kenyataan Guan Eng beliau mendakwa kononnya projek ini mendapat kelulusan dari TPM..

" Lim Also produced a copy of letter dated June 12 from Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Idris Jala to the state goverment stating that the Education NKEA Steering Commitee chaired by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin approved AWLU"

Dan dalam masa yang sama Guan Eng kata projek ini adalah cadangan daripada kerajaan pusat..
Beribu kali blog ini nyatakan Lim Guan Eng tidak pernah bercakap benar.

Apa beza "menghantar permohonan " dan " meluluskan permohonan" , Lim Guan Eng dan regimnya jelas berbohong sedangkan mereka baru saja menghantar permohonan ke kementerian pengajian tinggi bukan bermakna projek ini diluluskan.

Baca kenyataan Menteri Pengajian Tinggi, katanya tiada kelulusan membina mana mana IPT melainkan hanya UITM sahaja.

Pembohongan paling ketara adalah TIADA REKOD LANGSUNG KPT UNTUK MEMBINA UNIVERSITI AWAM DI BALIK PULAU.
Lim Guan Eng kesayangan khawarij PAS ini jelas berbohong, agenda menghalau dan merampas tanah penduduk kampung diselindungi kononnya pengambilan tanah atas persetujuan kerajaan pusat.Sedangkan yang berkuasa sepenuhnya membuat keputusan Lim Guan Eng sendiri yang memegang portfolio tanah.

Apakah surat dibawah ini adalah surat palsu yang digunakan oleh SUK atas arahan Lim Guan Eng sebagai exco tanah untuk mengaburi tindakan beliau menghalau penduduk kampung?


SUK dan LIM GUAN ENG harus menjawap persoalan ini,sama ada mereka benar mendapat kebenaran dan kelulusan daripada Menteri Pengajian Tinggi dan Menteri Pelajaran atau hanya satu pembohongan daripada regim DAP agar penduduk kampung dihalau!?





Menurut sumber Pisau,Dato Farizan sejak sekian lama tidak menyertai mesyuarat jawatankuasa tanah (LandCom) kerana sering kali dijadikan kambing hitam, justeru yang membuat keputusan sudah pasti 100% datangnya daripada Lim Guan Eng kerana beliau pengerusi LandCom ,beliau begitu licik mengarahkan kakitangan awam seperti Datuk Farizan agar rakyat melihat proses menghalau penduduk bukanya dari tangan Guan Eng.

Pisau kata " Ada cerita menarik kes skandal Guan Eng ngentot dengan pegawai khasnya...tungguuuu! "

Struggle To Find Candidate: Signs Of Opposition's Defeat

Posted: 06 Jul 2012 11:26 AM PDT


As BN is getting motivated waiting for the coming election, opposition parties especially PKR seemed anxious. Their anxiety are getting more when their own Opposition Leader, Anwar Ibrahim stated that he would retire if they lose in the coming GE, like what was published by newspaper Financial Times (FT).


How can PKR hope for a win if the suitable candidate are hard to find? According to reliable sources, PKR would compete for 66 seats for the coming GE13, with distributions as such:

Kedah – 7

Penang – 4

Perak – 9

Selangor – 11

Terengganu – 1

Kelantan – 3

Pahang - 4

Johor - 4

Melaka - 1

Negeri Sembilan – 2

Wilayah Persekutuan – 5

Sabah – 8

Sarawak – 7

On the previous GE 2008, PKR managed to win 31 seats and gained multiple Malay votes.
But, it seems that PKR's liberal approach is now causing trouble to the party in gaining votes from the Malays. Meanwhile, Chinese are more comfortable with DAP than PKR. As for the Indians, many are tired of being cheated with false hopes given by PKR. Thus, whether they like it or not, PKR would have to rely on votes from the Chinese for the GE13.


The same source mentioned that from 66 seats which they would compete, only 14 are from Malay candidates while 8 other candidates are from other races, which can be confirmed. 25 other seats are still in dilemma on which candidates should be in it. At least 5 seats suffered clash between PAS and DAP. At the same time, PKR do not even have any 'candidate of choice' either 'possible candidates' for 19 other seats.


This means that from 66 seats, only 22 can be confirmed while 44 others are still undecided. This shows how hard it is for PKR to find suitable candidates, not even to find those who are fit to win in facing the coming election.


What is worse is that even Anwar is said to be under dilemma whether to compete in Permatang Pauh or Nibong Tebal. Anwar is said to have realized that the support among Permatang Pauh to him is declining that they would not really come to his ceramah anymore.


With such weak Leader, PAS and DAP are also dragged into the issue. PAS previously imagined that they would compete with 80 seats instead of 67 seats on the previous GE. But, the hope of PAs in wanting to be the dominant party in Pakatan Rakyat Cabinet would definitely get sour welcome from DAP and PKR. And as usual, PAS would have to listen to whatever decision that are made by DAP and PKR.


If this happens, DAP then would become the dominant party with 89 seats for its party, compared to PKR's 66 seats. This means that it would be easier for DAP to control and destroy rakyat if Pakatan Rakyat wins the next GE.


The fate of non-Chinese in Malaysia would be at risk if the country is under the leadership of DAP.

So, this scenario shows that this would be the brink of losing for Pakatan Rakyat.

Franchise AL Juboori Luaskan Empayar Perniagaan Di Mesir!

Posted: 06 Jul 2012 08:15 AM PDT

Bertepatan dengan Minggu Franchise,produk kali ini sudah pasti akan menarik ramai pelabur diluar negara. Produk ini begitu cukup terkenal apabila pemiliknya tidak lain tidak bukan Pak Shiekh Al-Jubori.

Patutlah setahun beratus kali pi luar negara..rupanya dalam diam Pak Shiekh punyai rangkaian perniagaan yang cukup luas.

Agak korang kat Malaysia ni mahu ker korang bukak kedai franchise Al-Juboori? Ni bukti produk Anwar berjaya merentas benua hingga berjaya dikembangkan di Mesir.

Pisau kata " mahkamah sahkan berlaku penetrasi dan kejadian liwat berlaku.. "

Aksi Ciuman Terkantoi Punca Pergaduhan Guan Eng!?

Posted: 06 Jul 2012 05:00 AM PDT

Phaik Kheng Sengaja Mencabar Betty?


Nampaknya kerusi Betty Chew tiba-tiba menjadi tidak selesa apabila skandal suaminya terdedah. Dengan mengelak untuk menjawab soalan mudah dari Datuk Gan Tian Loo dan meninggalkan dewan, Betty Chew telah menunjukkan kepada kita bahawa beliau hanyalah seorang wanita yang lemah. Beliau tidak layak menjadi ahli politik dan seharusnya hanya duduk di rumah menjaga anak lelakinya yang bermasalah.


Media juga gagal mendapat jawapan jelas dari Guan Eng mengenai perkara ini kerana Guan Eng juga, hanyalah seorang lelaki biasa yang tidak cukup jantan untuk mengaku mempunyai hubungan sulit dengan perempuan lain.


Hanya Chua Soi Lek yang sanggup mengaku perkara sedemikian dengan penuh kesal dan rendah diri, kerana beliau adalah lelaki sejati yang matang dan cukup kuat untuk mengakui kesalahan dan cuba memperbaikinya. Beliau menerima segala kritikan kerana beliau tahu beliau telah berbuat kesalahan. Dan kerana itu, beliau telah dimaafkan.


Dari reaksi Betty, yang kelihatan marah, terluka dan malu, kita tidak dapat mengelak dari merasakan bahawa skandal tersebut benar-benar berlaku. Jika Betty mengharapkan orang simpati dan memahami keadaannya, beliau silap. Kaum wanita mungkin merasa simpati tetapi sebagai rakyat, mereka tetap inginkan jawapan yang pasti kerana Betty bukan hanya seorang wanita biasa, beliau adalah seorang ahli politik dan isteri kepada Ketua Menteri. Reaksi Betty meninggalkan dewan dan memarahi pihak yang bertanya, hanya akan memanjangkan isu ini dan menaikkan lagi rasa ingin tahu di kalangan rakyat.


Memandangkan Betty telah menyerah kalah, dan Guan Eng memilih untuk mengelak, rakyat kini beralih kepada Phaik Kheng untuk memberi penjelasan. Setakat ini, Phaik Kheng bersikap bagaikan seorang ahli politik juga dengan mengelak dan enggan memberi jawapan jelas.


Sedangkan Phaik Kheng tidak harus bersikap demikian kerana beliau bukan ahli politik dan tidak lagi bekerja dengan ahli politik. Beliau kini bertugas sebagai Ketua Bahagian Hal-Ehwal Pendidikan di sebuah sekolah swasta di Pulau Pinang setelah terpaksa meletakkan jawatan sebagai pegawai khas Guan Eng,


Ia sepatutnya amat mudah bagi Phaik Kheng untuk memberi jawapan yang telus kepada soalan yang begitu telus juga iaitu, apakah beliau merupakan perempuan simpanan atau pernah menjadi perempuan simpanan Ketua Menteri?


Jawapan 'no comment' yang diberikan Phaik Kheng berbunyi seolah-olah datangnya dari seorang artis hiburan yang sengaja ingin memanjangkan kontroversi demi publisiti.


Kita tidak faham kenapa susah benar untuk beliau menjawab ya atau tidak? Apakah beliau sengaja ingin mencabar Betty sebagai membalas dendam kerana terpaksa meletak jawatan? Apakah Phaik Kheng melihat ini sebagai satu perlawanan? Jika ini perlawanan, pastinya akan ada yang kalah iaitu mungkin Phaik Kheng sendiri, mungkin Betty dan mungkin juga Guan Eng.


Sudah tentu pembangkang akan menyatakan bahawa isu ini adalah isu peribadi dan tidak akan menjejaskan rakyat atau negeri. Tetapi, jika isu ini melibatkan Perdana Menteri atau mana-mana Menteri BN, pembangkang pasti akan melihat isu ini sebagai isu 'keselamatan-negara-antara-hidup-dan-mati'. Malah pembangkang telah pun mereka-reka kisah skandal sulit lengkap dengan gambar-gambar palsu dalam usaha mereka untuk menjatuhkan Perdana Menteri.


Jadi, kita semua setuju bahawa skandal tak kira berkenaan seks atau wang, yang melibatkan mana-mana ahli politik adalah isu besar.


Lebih tinggi jawatan ahli politik itu, lebih besarlah isunya bagi rakyat. Guan Eng adalah seorang Ketua Menteri dan beliau juga ada dalam senarai mereka yang berpotensi menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat; justeru, beliau, isterinya dan wanita yang dikaitkan dengannya tidak boleh lari dari berhadapan dengan perkara ini secara terus, telus dan terbuka. Jika Ketua Menteri dan isteri tidak mampu menghadapinya, maka Phaik Kheng wajar tampil menjelaskan perkara ini dari sudut dirinya sebagai seorang wanita yang benar dan berani.


Tetapi sebelum itu, ini ada sedikit nasihat untuk Betty Chew: Mintalah tips dari Wan Azizah tentang 'bagaimana untuk menunjukkan muka selamba apabila ditanya mengenai skandal yang melibatkan suami anda'



Pisau kata " cerita ni makin panas... dengar kata rainbow dah siap sedia nak lancar serangan terhadap betty!"

SUK Penang: Dato Farizan Keluar Surat Palsu Bantu Guan Eng Halau Penduduk Kampung?

Posted: 06 Jul 2012 01:00 AM PDT

Penduduk pelbagai bangsa di Balik Pulau menjadi mangsa akibat kerakusan regim DAP Pulau Pinang yang mahu menghalau mereka keluar dari kampung halaman sendiri. Kampung Genting adalah sebahagian daripada kawasan yang bakal diambil yang majoritinya adalah Melayu.

Bantahan bermula sejak 2 tahun lepas (klik sini) dan yang terbaru klik sini

Apa yang menariknya apabila dirujuk kepada menteri pendidikan dan pengajian tinggi ternyata regim DAP berbohong kepada rakyat . Seperti yang kita semua sedia maklum,Ketua menteri regim DAP cukup terkenal dengan sikap lidah bercabang.Atas arahannya satu surat rasmi dikeluarkan kononnya projek menghalau penduduk kampung mendapat persetujuan daripada Ds Muhyiddin.

Semalam, Muhammad Farid mendakwa surat yang dihantar oleh kerajaan negeri kepada pemilik tanah berhubung cadangan pembinaan sebuah universiti awam di Kampung Genting di sini meragukan.

Surat yang dihantar oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) bertarikh 29 Jun lalu itu menyatakan tanah mereka akan diambil bagi memberi laluan kepada pembinaan universiti awam antarabangsa iaitu Asian Women Leadership University (AWLU).

Kandungan itu meragukan kerana dalam pertemuan Muhammad Farid dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melawat Balik Pulau awal tahun ini, Timbalan Perdana Menteri tidak pernah memaklumkan mengenai perkara tersebut.

Sementara itu, semakan yang dibuatnya dengan Kementerian Pengajian Tinggi pula mendapati tiada sebarang kelulusan pernah diberikan untuk membina universiti itu kecuali Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang dalam perancangan.-Utusan


Ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP harus memberi penjelasan,apakah benar universiti ini mendapat kelulusan daripada Kementerian Pelajaran?

Adakah ini satu lagi pembohongan yang diarahkan oleh Lim Guan Eng dengan menjadikan penjawat awam sebagai kambing hitam?Kenapa Guan Eng sendiri tidak tanda tangan surat tersebut? Takut?


Surat ini jelas berniat jahat,kononnya segala keputusan adalah datang daripada Menteri Pelajaran iaitu Ds Muhyiddin Yassin,sedangkan perkara ini jelas tidak berlaku.


Kerajaan Negeri menggunakan alasan kononnya membina universiti ini adalah keputusan kerajaan pusat sedangkan kelulusan langsung tidak diberi.

Regim DAP halau penduduk kampung dalam masa yang sama jadikan Kementerian Pelajaran sebagai kambing hitam.


Pisau kata " cakap cakap pemimpin DAP,mereka tahu sukar pertahankan Penang PRU13 nanti.."

Khawarij Tagih Undi Polis Yang Di Gelar Anjing.

Posted: 05 Jul 2012 11:00 PM PDT

Apa lagi penghinaan yang tak pernah khawarij PAS dan seluruh haprak pakatan tak pernah kata kepada pihak polis,kakitangan awam dan anggota keselamatan. Pelbagai gelaran caci nista hinggakan jika mereka menang pilihanraya hampir 50% kakitangan awam akan dikurangkan.

Anjing! Babi! Syaitan! Barua! Pencacai! Ini semua sebahagian hamun dan nista yang dihambur oleh haprak pakatan. Melihat akan kesilapan Mat Sabu yang angkat komunis sebagai pejuang kemerdekaan dan perlekehkan pengorbanan anggota keselamatan. Sebolehnya khawarij PAS mahu mencuci dosa mereka.

Semasa Bersih,Anggota Polis diterajang,dicedera dan juga dimaki hamun kesemua ini bagaikan wajib dan patut dilakukan demi mencapai maqam pejuang jihad.

Hari ini ,bapak presiden khawarij PAS mahu para khawarij mengubah strategi. Berbuat baik dan memujuk. Apa khawarij PAS sangka kakitangan awam,anggota keselamatan sebebal dan mudah lupa akan perbuatan mereka?

Khawarij PAS menyedari orang yang mereka gelar anjing dan keluarga anjing anjing yang mereka hina ini pasti tidak akan sama sekali mengundi pakatan. Memujuk dan berbuat baik hanya menambahkan lagi sifat munafik mereka.Kesemua ini hanya satu lakonan semata mata mahukan sokongan disebabkan PRU13 makin hampir.

Apa korang masih nak pangkah parti khawarij yang ternyata hipokrit dan munafik ini?

Pisau kata " comfirm PAS takkan dapat undi dari anggota polis dan keluarga mereka"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Jul 2012 09:08 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Dato Seri @NajibRazak Untuk Pakatan Pembangkang

Posted: 06 Jul 2012 06:00 PM PDT

Stand As One Bermula di Taman Metropolitan Batu, Kuala Lumpur

Posted: 06 Jul 2012 04:00 PM PDT



Program 'Jom Generasi-Y Stand As One' bermula pada 7 dan 8 Julai di Taman Metropolitan Batu. Saksikan persembahan X Games dan cabutan bertuah yang menarik seperti motorsikal, New Ipad, Blackberry untuk pengunjung bertuah. Program bermula pada hari ini. Ayuh ke sana.

Uncle Seekers Positif Morphine?

Posted: 06 Jul 2012 10:26 AM PDT


Lagi Surat Sokongan Khalid-Faekah Terdedah

Posted: 06 Jul 2012 05:00 AM PDT




Surat yang dikeluarkan diatas menunjukkan Exco Kerajaan Negeri Selangor buat keputusan larang surat sokongan sejak tahun 2010. Dalam mesyuarat tersebut, Khalid Ibrahim pun ada sama. 

Yahya Sahri (PKR) keluarkan surat sokongan tahun 2008 digantung tugas. Dua orang Ahli Majlis Klang (1 DAP-1 PKR)  keluarkan surat sokongan tahun 2010 , Khalid Ibrahim pecat kerana melanggar arahan mesyuarat Exco.

Faekah keluarkan surat sokongan untuk anak saudaranya tahun 2011, Khalid Ibrahim tidak ambil tindakan. Apa sudah jadi? Khalid lebih sanggup ambil tindakan pada EXCO Kerajaan Negeri tetapi lindungi Setiausaha Politiknya sendiri. Ini bukti kronisme dan nepotisme. 

Bukti Pembangkang Kantoi Memfitnah Datin Seri Rosmah

Posted: 06 Jul 2012 01:00 AM PDT


Lebuh Raya Kelantan : Belum Lulus Tetapi Sudah Minta Derma

Posted: 05 Jul 2012 11:30 PM PDT


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Jul 2012 09:03 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PEMFITNAH TUANKU SULTAN JOHOR AKAN DIBOGELKAN.

Posted: 06 Jul 2012 08:00 PM PDT

UDARA ASIA...LOW CLASS OPERATOR.

Posted: 06 Jul 2012 07:00 PM PDT

ETIQA TAKAFUL DAN INSURAN SOKONG PAKATAN ??

Posted: 06 Jul 2012 12:58 PM PDT

ANWAR TAHU DAP AKAN PULAS TANGANNYA.

Posted: 06 Jul 2012 07:00 AM PDT

FITNAH TERHADAP TUANKU SULTAN JOHOR AKAN DIRUNGKAI.

Posted: 06 Jul 2012 04:43 AM PDT

TUN M 'TAMPAQ' MUKA ANWAR.

Posted: 06 Jul 2012 03:28 AM PDT

PenangWasabi

Posted: 06 Jul 2012 09:02 PM PDT

PenangWasabi


Guan Eng nafi skandal dengan Phaik Kheng?

Posted: 06 Jul 2012 11:29 AM PDT



Ketua Menteri, Lim Guan Eng menafikan ada mempunyai hubungan sulit dengan bekas kakitangannya. Setiausaha Agung itu juga menolak dakwaan bahawa isterinya, Betty Chew Gek Cheng pernah menyerang dirinya atau sesiapa pun.

"Saya tidak mempunyai mana-mana hubungan rapat atau rahsia dengan bekas kakitangan saya.

"Isteri saya tidak pernah menyerang saya atau sesiapa pun dalam hidupnya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Seperti biasa, Guan Eng menyalahkan Barisan Nasional (BN) khususnya MCA berhubung isu berkenaan yang didakwanya cuba mengamalkan politik kotor. Malah, beliau mencabar pihak terbabit supaya mengulangi kenyataan tersebut di luar Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkannya mengambil tindakan mahkamah.

Kelmarin, Betty yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Laksamana mengelak daripada mengulas isu bekas kakitangan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Ng Phaik Kheng yang dikaitkan dengan Guan Eng semasa sidang DUN Melaka.

Ketika ditanya oleh wartawan selepas persidangan, Betty meminta mereka bertanya kepada ADUN Duyong, Datuk Gan Tian Loo yang menimbulkan persoalan berkenaan.

Perkara itu dibangkitkan oleh Tian Loo sewaktu menggulung perbahasan usul membantah perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April lalu.











Penang Wasabi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan