Isnin, 14 Mei 2012

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


UMNO Cawangan Bukit Ampang

Posted: 14 May 2012 01:34 AM PDT

UMNO Cawangan Bukit Ampang


Petikan ucapan Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak sempena sambutan 66 tahun UMNO di Stadium Bukit Jalil Jumaat lalu.

Posted: 13 May 2012 09:58 AM PDT


ALHAMDULILLAH dengan izin Allah SWT maka malam ini akan jadi satu malam yang akan terpahat dalam sejarah perjuangan parti UMNO kita. Sebentar tadi bila saya menghampiri Stadium Nasional Bukit Jalil ini. Saya merasakan seolah-olah saya akan menonton pertandingan akhir piala bola sepak. Mungkin terbayang saya pertandingan akhir pertandingan Piala AFP tetapi rupa-rupanya setelah saya mendekati Stadium Bukit Jalil ini, setelah saya memasuki terowong Bukit Jalil ini saya lihat yang sebenarnya bukan pertandingan akhir kejohanan bola sepak tetapi perhimpunan raksasa maha UMNO. Satu perhimpunan yang luar biasa. Satu perhimpunan yang saya anggap sebagai perlambangan kekuatan UMNO. Perlambangan perjuangan gigih UMNO. Sebab itulah perhimpunan yang bersejarah pada malam ini merupakan satu perhimpunan yang menunjukkan bahawa kekuatan UMNO tidak pudar dan tidak menurun. Siapa kata sokongan tidak kuat? Yang berhimpun dalam stadium ini bak kata Timbalan Presiden tadi hampir 100,000 yang berhimpun, yang sedang menonton di televisyen, berjuta-juta. Kita berhimpun dalam stadium ini dengan memakai baju merah. Kita memakai baju merah kerana inilah warna darah daging perjuangan UMNO yang membara dalam hati kita. 

Kita berhimpun dalam stadium ini secara aman. Kita berhimpun dalam stadium ini secara tertib. Kita berhimpun dalam stadium ini kerana UMNO menghormati undang-undang negara. Kita tidak perlu ramai anggota polis. Anggota-anggota polis kelihatan ceria belaka. Mereka kelihatan senyum-senyum belaka. Mereka tidak tension. Kita pun tiada tension. Kenapa kalau UMNO boleh berhimpun dalam stadium, pihak-pihak lain tidak boleh berhimpun dalam stadium?

Kalau hendak tunjuk kekuatan berhimpunlah macam UMNO berhimpun hari ini. Kalaulah mereka merupakan rakyat malaysia yang cinta kepada keharmonian negara, yang menghormati undang-undang berkumpullah macam UMNO berkumpul pada malam ini. 

Tidak mahu berkumpul di Stadium Bukit Jalil, kita tawarkan Stadium Merdeka. Di Stadium Merdeka, stadium yang telah menyaksikan satu peristiwa yang amat bersejarah lagi keramat, Almarhum Tunku Abdul Rahman telah melaungkan merdeka, merdeka, merdeka. 

Tetapi mereka tidak mahu berhimpun di Stadium Merdeka kerana apa? Kerana mungkin mereka takut tidak seramai UMNO berhimpun? Saya kira kalau congak punya congak kita lagi ramai malam ini. Kalaulah mereka dah kata bahwa Stadium Merdeka tidak ada nilai sejarah, maka itu merupakan satu pembohongan. Kita sanggup demi jaga keamanan dan keselamatan, kita tawarkan Stadium Merdeka tetapi mereka kata kononnya dah terlambat, padahal tiga hari lagi ada masa. Saya diberitahu mereka tolak tawaran Stadium Merdeka kerana apa? Kerana mereka nak merempuh, mereka nak berbalah, mereka nak tendang terajang pihak polis. Kalau tidak ada pergeseran, tak keluarlah cerita dalam CNN, tak keluarlah dalam Al-Jazeera, tak keluarlah dalam BBC. Inilah tujuan sebenarnya. Mereka nak tunjuk kononnya kita ini kerajaan dan pihak berkuasa yang zalim. 

Mereka tidak menghormati undang-undang negara. Bagaimana perasaan anggota polis kalau dipukul? Ada anggota polis yang saya temui kena pukul menggunakan kayu lisut, baseball. Belakang kena pukul, depan kena pukul sehingga muntah darah. Inikah orang yang bertamadun? Inikah orang yang menjaga imej Malaysia? Kalau kita dalam stadium ini kita nak rempuh kita boleh tahan Dataran Merdeka. 

Tetapi UMNO tidak sedemikian. Jati diri kita ialah untuk menghormati undang-undang negara kerana negara inilah yang telah dimerdekakan oleh UMNO. Kerana negara inilah yang telah dibangunkan oleh UMNO dan kerana UMNO lah negara ini akan menjadi negara maju dan berjaya Insya Allah. Sebab itulah kita tidak reda melihat apa-apa yang berlaku pada negara kita. Biar apa yang mereka hendak lakukan UMNO tetap akan menjaga maruah dan imej negara kita ini.

Kita berkumpul pada malam ini menyambut 66 tahun usia UMNO dan dalam masa 66 tahun ini bererti hampir tujuh dekad, tujuh dasawarsa kita telah berbudi, menabur budi untuk negara kita. Dan bila kita berkumpul pada malam ini dalam suasana yang cukup meriah, kita meraikan kejayaan, kejayaan sebuah parti politik yang paling berjaya di dunia dalam sistem demokrasi berparlimen. Kita berhimpun pada malam ini, kerana kisah kejayaan Malaysia itu adalah kisah kejayaan kepimpinan UMNO selama ini dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional (BN). 

Sebab itulah sambutan kita meriah bukan kerana kita gagal, sebaliknya kalau kita melihat bagaimana mencabarnya kita memimpin negara kita, dengan kepelbagaiannya, dengan pelbagai cabarannya, dengan keunikan yang ada pada malaysia, tak ramai yang menjangkakan bila bahawa UMNO lahir 66 tahun lalu, kita boleh membawa negara kita pada keadaan yang kita sama-sama dapat saksikan hari ini.

Ramai yang meramalkan negara kita tidak mampu kekal, tak mungkin aman, jauh sekali boleh berjaya. Tetapi pada semua ramalan-ramalan yang sinis, meleset belaka. Meleset kerana apa? Kerana kejayaan UMNO memimpin negara kita selama ini. Sebab itulah kita berhimpun pada malam ini sebagai sebuah parti yang berjaya, bukan sebaliknya. Sebab itulah kita berhimpun sebagai melambangkan parti yang telah berjaya membawa perubahan demi perubahan sejak dahulu sampai pada hari ini. Setiap pemimpin utama UMNO telah membawa kejayaan dan kita ucap terima kasih kepada semua pemimpin UMNO terdahulu. Dan kita berterimakasih Tun Dr. Mahathir Mohamad ada bersama kita pada malam ini

UMNO tidak mabuk kuasa. Kita sanggup membuat perubahan jika masa menuntut perubahan. Kalau persekitaran berubah, bak kata Timbalan Presiden tadi (Tan Sri Muhyiddin Yassin), UMNO juga perlu berubah. Dasar-dasar kita boleh berubah tapi prinsip matlamat perjuangan kekal, demi agama bangsa dan negara.

Orang di sebelah sana pembangkang, suka sangat hendak memperlekehkan UMNO, hendak menidak kejayaan kita, hendak menghina UMNO tetapi mereka sebenarnya tidak ada jasa kepada negara kita. Mereka tidak ada jasa kepada negara kita. Mereka boleh mengata, mengutuk kita macam-macam, mereka boleh menggelar diri lebih terbuka, lebih demokratik, tapi UMNO sebenarnya lebih demokratik daripada mereka. Ketua mereka tidak dipilih ikut proses demokrasi. Alih-alih menjadi ketua umum pembangkang. Cakap sikit sahaja sudah tidak boleh, tegur sikit pun tidak boleh. Bila ada pemimpin mereka (Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim) kata... `eh! kalau buat demonstrasi jalanan tidak baik untuk negara, lebih elok berhimpun dalam stadium', jawatan dia dalam senator tidak disambung semula. Ada sikit saja pandangan berbeza, parti yang namanya parti demokratik, di mana demokrasi? Ada demokrasi? Parti yang nama demokratik parti tak ada demokrasi. Lepas itu UMNO dipersalahkan segala-galanya. Bila seorang pemimpin mereka tidak peduli langsung ibu kandungnya sendiri, UMNO nak dipersalahkan. Memang hebat benar UMNO ni, dalam bilik tidur kita boleh tentukan, dalam kelambu pun boleh kita boleh tentukan. 

Banyak persoalan lain tidak berjawab. Bila suruh bela diri tidak berani bersumpah. Di mana letaknya kredibiliti sebagai pemimpin. Jangan salahkan UMNO, kitalah parti yang telah berjuang untuk negara kita.
Oleh kerana 66 tahun bererti hampir tujuh dekad UMNO telah berjasa pada negara, oleh kerana bahang-bahang pilihan raya sudah dapat kita rasai, dan ramai sudahpun kena demam pilihan raya, saya lihat malam ini hebat, rasa-rasanya esok saya nak mengadap Yang di-Pertuan Agong. Bila nak ada pilihan raya? Esok? Bulan Jun? Bila? Tahun depan? Tak boleh? 

Tuan tuan, saya nak bagi tujuh sebab, sebab tujuh dekad kita sudah berjasa pada negara. Kalau kita nak memilih nanti, bila sampai masanya, dalam minda kita kena buat perhitungan. Saya nak paparkan tujuh prinsip yang boleh membantu kita membuat penilaian dan pertimbangan.

Pertama, di antara BN dan pembangkang, mana satu kepimpinan yang boleh dipercayai dan janji ditepati? Siapa dah bagi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)? Siapa dah bagi baucar buku? Siapa dah bagi pada murid-murid sekolah? Siapa dah bagi pada peneroka Felda? Siapa dah buat Kedai Rakyat 1Malaysia? Siapa dah buat Klinik Rakyat 1Malaysia? Siapa buat prasarana luar bandar (atau) dalam bandar, perubahan? Sekolah siapa buat segala-segalanya? BN.

Prinsip yang kedua, Sebelum saya masuk prinsip kedua, siapa yang pegang kepala penghuni Kampung Buah Pala di Pulau Pinang, janji kalau pakatan menang mereka boleh kekal selama-lamanya? Siapa buat 22 janji tetapi sebahagian besar tidak ditunaikan di Selangor. Siapa gagal uruskan soal air. Banyak lagi mereka gagal.
Prinsip kedua, kita mesti tentukan hari esok lebih baik daripada hari ini. Antara BN dan pembangkang, siapa boleh jamin pada rakyat Malaysia hari esok lebih baik daripada hari ini? Jawab.

Ketiga, siapa boleh memelihara keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang, mempertahankan kesucian Islam, raja-raja melayu, dan hak kaum-kaum lain? Jawab.

Keempat, siapa boleh menguruskan ekonomi kita dengan baik, membawa kita pada pertumbuhan yang memberangsangkan? Jawab.

Kelima, siapa boleh jamin perpaduan dan keharmonian negara kita? Jawab.

Keenam, siapa boleh membuat perubahan dan pembaharuan secara tersusun? Siapa buat transformasi pada negara kita? Jawab!

Ketujuh dan terakhir, siapa yang boleh tentukan kemakmuran negara kita sehingga kita dengan izin Allah boleh menjadi negara maju pendapatan tinggi? 

Saudara saudari sekalian, pada malam yang bertuah dan bersejarah ini, biarlah stadium ini menjadi saksi bahawa kita semua umat melayu berkumpul, dengan penuh semangat dan penuh keyakinan. Siapa kata sokongan dan dokongan orang Melayu pada UMNO sudah menurun? Hari ini majlis ini menyaksikan sokongan kita yang semakin meningkat. Saya nak tanya kalau kedudukan perlembagaan orang Melayu, apabila Islam diasak, dan apabila institusi negara diperlekeh, maka siapa yang terkedepan mempertahankan kalau bukan UMNO. 

Tuan-tuan dan puan-puan, sesungguhnya UMNO telah berjalan begitu jauh, setiap inci tanah ini telah kita makmurkan, janganlah, janganlah sesekali biar ia dibinasakan oleh tangan pihak yang tidak bertanggungjawab. Biar putih tulang, jangan rakyat dan bangsa berputih mata. Kerana kelak, kita tidak mahu melihat anak cucu kita terbangsat hidup mereka. Maka kepada semua saya berpesan, kepada semua saya beri pedoman, janganlah kita terpalit damak beracun sandiwara lawan yang hanya menyembah alam kegagalan. Ayuhlah, ayuhlah, ayuhlah. Jangankan gerimis, hujan pun mari kita redah. jangan ribut taufan pun, mesti kita harungi, jangan air bah, gelombang badai pun harus berani kita harungi. Jangankan gerhana, gelap gelita pun pasti kita harungi.

Ayuhlah semua, ayuhlah semua, ayuhlah semua! Biar berdentum guruh di langit walau kilat sambar-menyambar, berpaksikan kepada parti UMNO yang menunjangi BN! Hidup UMNO, hidup UMNO, hidup UMNO! Hidup Barisan, Hidup Barisan, Hidup Barisan! Selamat Hari Ulang Tahun UMNO! 

-Presiden UMNO Dato Seri Najib Razak

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 13 May 2012 11:28 AM PDT

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


MENGINGATI SEJARAH SEBAGAI PENGAJARAN

Posted: 13 May 2012 10:22 AM PDT


Assalamualaikum.

Saya tidak pasti, sama ada ramai yang mengingati detik 13 Mei semalam. Bagi generasi muda, mereka mungkin tidak faham mengenai peristiwa yang berlaku pada tahun 1969 itu.

Walaupun ia merupakan satu peristiwa yang sangat pahit untuk ditelan dalam sejarah negara, namun ia wajar dikenang sebagai pengajaran kepada semua agar apa yang pernah berlaku itu tidak akan berlaku lagi. Kita bertuah sebenarnya, dalam sebuah negara majmuk sebagaimana kita, kita masih boleh menjalani kehidupan yang sangat harmoni, saling menghormati sesama kita.

Sebenarnya sejarah tidak meninggalkan kita hanya sebagai sejarah untuk kita kenang mengenainya. Namun, sejarah yang berlaku adalah pengajaran yang sangat berguna untuk kita memiliki sesuatu yang lebih baik daripada itu.

Malang sekali apabila terdapat sesetengah pihak yang bukan sahaja takut kepada sejarah tetapi sangat sinis terhadapnya. Saya berpandangan, itu tidak bagus sebenarnya.

13 Mei adalah isu sensetif untuk dibincangkan. Namun, sebagai sejarah yang boleh mengajar kita erti perpaduan, kerjasama dan tolak ansur dalam mengisi kemerdekaan negara bertuah ini, maka bagi saya ia adalah sangat wajar kita kenang dan ingat.

Apatah lagi di saat negara kita kini mulai diresapi dengan anasir-anasir yang mampu memberikan kesan yang tidak baik terhadap perpaduan dan kesepakatan yang telah terjalin sejak sekian lama.

Kepada rakyat, khususnya anak-anak muda, mereka perlu tahu mengenai sejarah tanahair mereka sendiri. Mereka tidak wajar hanya menjadi golongan yang mengikut apa yang ditelunjukkan kepada mereka. Tidak boleh begitu. Bagi saya, generasi muda terutamanya perlu mempunyai pengetahuan sendiri mengenai sejarah negara, barulah mereka akan faham mengenai tanggungjawab mereka terhadap negara bertuah ini.

Apa pun, marilah kita mengingati sejarah. Marilah kita mempelajari sesuatu daripada sejarah itu. Semoga kita akan terus kekal memiliki sebuah negara yang aman, harmoni dan mempunyai masyarakat majmuk yang memiliki semangat setiakawan dan toleransi yang tinggi.

Semuanya, demi Malaysia!

UMNO TERUS JADI PILIHAN RAKYAT

Posted: 13 May 2012 10:08 AM PDT


Assalamualaikum.

Alhamdulillah, sambutan hari ulang tahun kelahiran UMNO tiba lagi. Dalam kita ghairah berusaha membangun dan memajukan negara selain mendahulukan kebajikan untuk rakyat, UMNO kini sudah berusia 66 tahun – satu tempoh yang cukup sarat dengan pengalaman.

Saya sangat teruja dengan sambutan 66 tahun UMNO kali ini. Kemuncak acara yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil dengan dihadiri lebih 100,000 orang, ia sebenarnya sangat menakjubkan. Malah, terus-terang saya katakan bahawa gelombang merah yang ditunjukkan oleh ahli UMNO melambangkan mereka sebenarnya sangat bersemangat dan masih setia dengan parti keramat ini.

Jika kita melayari laman social misalnya, pembangkang nampak takut dengan keadaan itu. Lalu seperti biasa, mereka melemparkan pelbagai fitnah dan dakyah bagi mematikan kekaguman rakyat terhadap sambutan yang luar biasa itu.

Hebatnya peristiwa itu ialah, ia berlaku di saat UMNO dikatakan semakin lemah ekoran asakan bertubi-tubi pembangkang. Saya bukannya ingin mendabik dada, untuk meruntuhkan sebuah parti seperti UMNO, apatah lagi oleh sebuah pakatan songsang yang sangat rapuh, ia bukanlah semudah yang mereka laungkan.

UMNO adalah parti yang telah menentukan jatuh bangunnya negara ini. UMNO adalah parti yang telah memakmurkan setiap inci bumi yang ada demi rakyat dan negara. UMNOlah yang telah membentuk Malaysia menjadi sebuah negara hebat sebagaimana sekarang. Kejayaan itu disokong dengan kerjasama erat daripada parti-parti komponan dalam Barisan Nasional (BN).

Saya melihat, angin perubahan yang sangat kuat berlaku sekarang di mana rakyat, khususnya anak-anak muda sebenarnya masih setia dengan UMNO. Tidak perlu sayalah detailkan mengenai perkara tersebut, tetapi kehadiran begitu ramai anak-anak muda di Stadium Nasional Bukit Jalil telah memadai untuk memberikan jawapan terhadap apa yang saya lontarkan ini.

Bagi saya, UMNO akan terus berada di persadanya dengan hebat dan perkasa. Jasa UMNO tidak mungkin akan dilupai rakyat.

Biarpun perjalanan semakin rumit dan berliku, UMNO sebenarnya sudah bersedia menghadapi apa jua kemungkinan. UMNO mempunyai cara dan kaedah sendiri dalam perjuangannya dalam menentukan survival politiknya terus relevan dengan persekitaran dan kehendak semasa.

Marilah kita berdoa agar UMNO akan terus utuh dan kekal di bumi Malaysia ini. Saya amat optimis bahawa UMNO akan terus berada di hati rakyat Malaysia yang tahu akan jasa serta rekod UMNO dalam memaju dan membangunkan negara.

Pembangkang mungkin boleh membakar emosi rakyat untuk membenci UMNO, namun mereka tidak akan mudah dapat memadamkan hakikat mengenai hasil dan kejayaan UMNO di bumi Malaysia ini.

66 tahun UMNO sangat berjaya dalam perjuangannya, dan di atas sebab itulah, UMNO akan terus kekal hebat sebagai satu-satu parti yang mampu membela nasib rakyat, membawa perubahan terhadap masa depan negara dan menjamin keharmonian hidup rakyat pelbagai kaum di negara ini.

Selamat menyambut ulang tahun kelahiran UMNO yang ke 66.

Hidup UMNO!!! … hidup UMNO!!! … hidup UMNO!!! …


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 13 May 2012 07:29 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Posted: 12 May 2012 09:33 AM PDT

Selamat menyambut hari ulang tahun UMNO yang ke 66 tahun,dan sebelum kp menulis dengan lebih lanjut lagi,di sini kp serta seluruh jawatankuasa pergerakan pemuda umno cawangan telok datok ingin merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga arwah Roha Abdul yang telah meninggal dunia akibat bas yang dinaikinya bertembung dengan treler dan menyebabkan 77 yang lain cedera.al-fatihah...
Semalam..satu lagi sejarah terlakar di stadium bukit jalil pabila lebih 100 ribu orang telah berkumpul secara aman dan BERSIH di sana..difahamkan juga perhimpunan yang diadakan semalam,tiada kerosakan harta benda,tiada pergaduhan,tiada anggota polisnyang diserang dan yang palung utama tiada kekecohan dilaporkan..dan rasanya selepas perhimpunan semalam,tiada penjaja yang akan menjaja atau menjual burger dikediaman PM atau TPM..hahaha.
Dan sejarah juga terlakar pabila puak-puak yang katakan BERSIH tu terkejut badak,bila lihat sana-sini warna MERAH..nak ke utara,merah,nak ke selatan,merah,nak ke timur pun jerah,apatah lagi nak ke barat..pun merah juga..hingga kan mereka semalam dikatakan,nak keluar duit warna merah pun terketaq-ketaq..nak bagi duit kuning,takde..hehehe...
Bukan nak bangga atau bongkak,sekadar nak berkongsi dengan rakan-rakan sekelian,bahawa transformasi yang PM bawa telah berjaya mengembalikan sokongan rakyat...untuk menyokong BN.tahniah kepada semua yang hadir semalam..
P/s:admin tak sabar tunggu pm umumkan pembunaran parlimen niii




Pemuda UMNO Telok Datok 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan