Jumaat, 25 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Nov 2011 12:01 PM PST

PEJUANG BANGSA


Fakri kecewa peminat Malaysia , nak kutuk biarlah berpada-pada

Posted: 25 Nov 2011 09:49 AM PST



SAYA juga ada perasaan, sesiapa pun pastinya terkilan jika dikutuk sebegitu rupa."Mulut orang memang susah nak ditutup, jadi saya tidak peduli dengan kutukan itu dan menganggapnya sebagai suatu cabaran buat saya."

Demikian respons ringkas penyerang Harimau Muda, Ahmad Fakri Saaraini ketika menjawab segala tohmahan dan kejian yang dihamburkan kepadanya ketika ini.

Kegagalan Ahmad Fakri, 22, dalam menyempurnakan beberapa peluang terhidang ketika tewas 0-2 kepada Syria dalam aksi kelayakan Olimpik Zon Asia Kumpulan C di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin, ternyata mengundang kemarahan majoriti peminat fanatik bola sepak tempatan yang lantang mengecam pemain Negeri Sembilan itu secara terbuka, tidak kira dari tepi padang mahupun di laman sosial Facebook.

Ternyata, peminat tempatan masih belum dapat melupakan 'dosa' Ahmad Fakri yang gagal menyempurnakan sepakan penalti ketika menewaskan Indonesia sekali gus mempertahankan pingat emas Sukan SEA baru-baru ini.

Sama ada sedar atau pun tidak, mungkin ada yang terlupa dengan jasa pemain kelahiran Kota Bharu, Kelantan itu yang berjaya meledak gol tunggal ketika menewaskan Myanmar pada pusingan separuh akhir, sekali gus menempah slot untuk beraksi di final Sukan SEA 2011.

Malah, mungkin ramai juga yang tidak percaya betapa Ahmad Fakri sebenarnya merupakan antara penyerang termuda terbaik yang dimiliki negara selain Thamil Arasu ketika ini, gara-gara kecederaan yang menimpa Syahrul Azwari Ibrahim dan Izzaq Faris Ramlan.

"Apa salah saya sebenarnya? Bukannya saya sengaja tidak mahu menjaringkan gol, cuma saya kurang bernasib baik.

"Hendak kutuk pun biarlah berpada-pada dan ada batasnya, namun setakat ini saya masih mampu bersabar," katanya kecewa.

Menurut Ahmad Fakri, dia berazam untuk membuktikan sesuatu sekiranya diturunkan Ong Kim Swee ketika menentang Bahrain, Ahad ini.

"Jika saya berjaya menjaringkan gol ketika menentang Bahrain nanti, sudah tentu ia memberikan moti- vasi yang lebih baik buat saya.

"Cuma pada masa sama, saya tetap berharap supaya penyokong faham dengan kesungguhan saya setiap kali beraksi. Cuba bayangkan jika mereka berada di tempat saya, sudah tentu ia tidak semudah dijangkakan," katanya yang memohon dimengertikan.



** GPB nasihat kepada Fakri , tak nak orang maki anda , score gol je lawan Bahrain ini  dan  manfaat segala peluang terhidang  ..

KR1M diserang & difitnah bukti DAP parti Rasis, amal politik kebencian

Posted: 25 Nov 2011 05:53 AM PST



DAP bukanlah sebuah parti politik yang benar-benar mahu membela masyarakat keseluruhan tetapi ia lahir bersandarkan kepada politik kebencian yang digunakan sebagai matlamat mendapatkan kuasa.

Ahli Parlimen Seri Gading, Datuk Mohamad Aziz berkata, parti tersebut seringkali menggunakan agenda perkauman sebagai cara untuk menarik undi khususnya membabitkan masyarakat Cina.

"Sebelum ini DAP juga yang menagatakan mahu mengurangkan kakitangan awam sekiranya memerintah atau berkerajaan kerana mereka sedar kebanyakan kakitangan awam adalah berbangsa Melayu malahan ucapan ini dikeluarkan kepada masayarakat Cina," katanya kepada UMNO-Online.

Ujar beliau lagi, sekiranya pemimpin DAP benar-benar bertanggungjawab maka mereka tidak akan berkata demikian biarpun ia adalah program tertutup tetapi sebaliknya yang berlaku.

"Apabila kenyataan tersebut dibuat oleh pemimpin DAP maka ini menunjukkan bahawa betapa menyampahnya DAP terhadap orang-orang Melayu dan cara ini digunakan bagi menanamkan semangat kebencian di kalangan anggota mereka kepada bangsa Melayu sendiri.

"Matlamat perkauman juga adalah agenda utama mereka apabila mempolitikkan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) apatah lagi apabila ada peniaga-peniaga Cina yang telah mula terasa kesan daripada wujudnya KR1M ekoran harga barang yang lebih murah berbanding yang telah ditetapkan oleh golongan terbabit," katanya.

Jelas beliau lagi, apabila DAP mula mengheret KR1M ke kancah politik sebenarnya ia adalah bertujuan untuk menunjukkan kononnya dia membela golongan peruncit dan peniaga yang umumnya didominasi oleh bangsa Cina.

"Bahayanya DAP ini adalah kerana mereka menggunakan agenda perkauman dalam isu politik yang tentunya akan mengundang malapetaka sekiranya dibiarkan berlarutan," katanya.

Tambah beliau lagi, kerana itulah pembangkang melabelkan UMNO sebagai parti rasis sebagai melindungi kesalahan mereka sendiri yang seringkali menggunakan perkauman bagi mempengaruhi rakyat.

"DAP ini sejak dulu lagi memang sering memutarbelitkan fakta dan mencari kesalahan orang lain khususnya kerajaan demi kepentingan sendiri," katanya lagi. - MediaUMNO

Bapak Rasis DAP kena tibai kaw punya oleh Tok Him di Parlimen !!

Posted: 25 Nov 2011 04:38 AM PST



Perbahasan untuk mansuhkan Proklamasi Darurat 1966,1969 dan 1977 di Dewan Rakyat pada Khamis menconteng arang di muka Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang apabila dua ahli parlimen Bebas 'hentam cukup-cukup' Ketua Pembangkang dan penasihat DAP itu.

Puncanya, Lim yang juga ahli parlimen Ipoh Timor yang bangun membahaskan usul itu mempersoalkan kenapa kerajaan tunggu 34 tahun untuk mansuhkan proklamasi tersebut.

Bagaimanapun, ahli parlimen Bebas Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali yang turut membahaskan usul itersebut mengambil peluang menjawab soalan itu dengan meminta Kit Siang bertanya kepada Anwar jawapannya.

"Ipoh Timor patut tanya Anwar Ibrahim. Sejak 1982 hingga dipecat, beliau ada 14 tahun dalam kerajaan. Beliau pegang jawatan Ketua Pemuda, Naib Presiden dan kemudian Timbalan Perdana Menteri,".

"Anwar patut cadang ISA dimansuhkan, begitu juga dengan AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti) serta undang-undang Darurat," sindir Presiden Perkasa itu.

Menurut Ibrahim, isu ini hanya timbul sejak Anwar dipecat dari UMNO.

"Kalau dia (Anwar) cadang dulu lagi bukan macam sekarang, semua dah selesai," kata Ibrahim.

Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Bharu, Datuk Zulkifli Noordin kemudian bangun mencelah dan mendakwa Kit Siang sengaja 'putar' isu itu dan lupa sejarah mengapa undang-undang Darurat dikuatkuasakan.

Menurut beliau, kewujudkan undang-undang itu adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan dan tindakan rasis yang melampau didalangi Ipoh Timor (merujuk Kit Siang) dan partinya pada masa itu.

" Antara tindakan itu, saya nak baca, biar rakyat dengar balik apa mereka kata pada 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa masa itu adalah bermakna antaranya Mati Melayu..," tegas Zulkifli.

Katanya, kenyataan lain dikeluarkan adalah," dalam perhimpunan dan perarakan yang d buat dan kenyataan yang mereka buat pada 11 Mei (1969) di Bukit Bintang... Apa polis boleh buat, Mati Melayu, Sakai Pergi Masuk Hutan, pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah,.. KL sekarang Cina Punya, pada 12 Mei, Jalan Ipoh, Jalan Tuanku Abdul Rahman...Melayu Balik Kampung, Melayu Sekarang Tiada Kuasa."

"Di Kampung Baru depan orang Melayu, ini kenyataan parti Ipoh Timor. Melayu Keluar, apa lagi duduk sini, Kita hantam Lu, Sekarang kita ada kuasa," ujar Zulkifli.

Pada masa itu Timbalan Speaker Datuk Dr Wan Junaidi Tunku Jaafar menegur Zulkifli kerana masa yang diperuntukkan kepada Ibrahim selama 10 minit hampir tamat.

Ibrahim sendiri nampak gelisah kerana Zulkifli terus berhujah mendedahkan apa dikatakan parti diwakili Ipoh Timor sehingga tercetusnya peristiwa 13 Mei.

Zulkifli kemudian mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana berani melakukan anjakan dan transformasi politik ke arah demokrasi lebih matang.

Beliau kemudian mencabar Ipoh Timur dan partinya melakukan transformasi yang matang seperti dilakukan kerajaan dengan mengungkai proklamasi Darurat.

"Saya cabar Ipoh Timor antara dalang tercetusnya 13 Mei jadi 'anak jantan' meminta maaf kepada rakyat Malaysia atas apa berlaku pada 13 Mei 1969 dan tidak mengulang perbuatan terkutuk tersebut," tegasnya.

Wan Junaidi terus menegur Zulkifli dan berkata tidak gembira dengan apa diluahkan Zulkifli.

Bagaimanapun, Ibrahim yang meneruskan perbahasan menyokong apa didedahkan Kulim Bandar Bharu dan mahu ucapannya Zulkifli dimasukkan sebagai sebahagian ucapannya.

Lebih parah, Ibrahim kemudian berkata, waktu berlaku 13 Mei, ahli Ipoh Timor adalah Ketua DAPSY atau ketua pemuda DAP.

"Dia (Kit Siang) bangun nak menutup sejarah. Tapi dia lupa kita masih segar dalam ingatan sejarah," katanya.

Ibrahim kemudian meneruskan kritikan terhadap Anwar yang sebelum ini dalam perbahasan mendakwa proklamasi Darurat bertujuan menjatuhkan rakyat Kelantan.

"Pada waktu itu Tengku Razaleigh Hamzah, ahli parlimen Gua Musang adalah Pengerusi UMNO Kelantan, Dan waktu itu, PAS berada dalam Barisan Nasional. Krisis dalam parti PAS menyebabkan huru hara Kelantan. Kalau dituduh ini rancangan jatuhkan kerajaan negeri, Ketua Pembangkang menuduh Tengku Razaleigh sebagai pengerusi UMNO negeri," jelasnya.

Ibrahim turut menyatakan sokongan terhadap Akta Perhimpunan Aman dan pindaan AUKU.

Beliau mengakui sebagai orang terbanyak anjur dan terbabit tunjuk perasaan satu ketika dulu.

"Apapun, akta ini untuk izinkan rakyat Malaysia adakan perhimpunan dan aman. Ertinya menghormati kebebasan rakyat dan pada masa sama jamin perhimpunan aman," katanya.

Katanya, orang yang menentang akta itu mengamalkan politik gila dan tidak menghargai soal keamanan negara.

Menariknya, sama ada ketika Ibrahim atau Zulkifli berhujah, Dewan sunyi dan pasti kalau ada yang merah telinga adalah Anwar dan Kit Siang.

Itulah akibat menjolok sarang tebuan.- 24/11/2011-AGENDA DAILY

20 DALIL LENGKAP KIT SIANG ADALAH BAPAK RASIS DAP

Azmin sanggup runtuhkan penjara zalim demi bebaskan Anwar !

Posted: 25 Nov 2011 03:04 AM PST




Sayang betul AzMin dengan Anwar  ... 2A ini tak dapat dipisahkan .  Demi Bang Nuar , AzMin sanggup beri last warning kepada UMNO  dan sanggup bangkit  runtuhkan mana-mana  penjara yang memenjarakan abang kesayangannya itu .



JOHOR BAHRU 25 Nov: Pakatan Rakyat (PR) sepakat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan tetap menjadi bakal Perdana Menteri rakyat ketujuh selepas pilihan raya umum akan datang walaupun beliau kini cuba disumbat semula ke dalam penjara dengan fitnah Umno BN.

"Ingatan keras untuk Umno, apa-apa pun konspirasi untuk memenjarakan Anwar Ibrahim, kami akan bangkit meruntuhkan kezaliman penjara untuk membebaskan Anwar.


"Pakatan Rakyat sepakat Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh," kata Timbalan Presiden,

Azmin Ali disambut tepukan gemuruh lebih 1,000 hadirin.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasar pada majlis perasmian Kongres Nasional KEADILAN Tahunan ke-8 di Pulai Spring Resort, dekat sini hari ini.

Tambah Azmin, keyakinan itu adalah kerana KEADILAN dan Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk mentadbir Putrajaya.

Apa kaitan 3 ekor pakar lembu PKR ini dengan Danny Fong ahli DAP ?

Posted: 25 Nov 2011 12:05 AM PST


Siapa Danny Fong ? Beliau adalah ahli DAP dan juga bekas pekerja NFC . Mangkuk ini dan beberapa ekor pekerja Cina lagi telah ditangkap dan disabitkan kesalahan pecah amanah dan sapu duit NFC.

Tapi yang bangsatnya 3 ekor lembu PKR ini ialah mengapa mereka tak balun Danny Fong dan gengnya yang songlap duit NFC ?? Adakah sebab mereka ini cina dan ahli DAP ???

Patut la 3 ekor lembu ini kuat balun Shahrizat seorang sampai minta letak jawatan  sebab nak tutup cerita Cina DAP ini ...

nak tahu lebih lanjut ..KLIK DI SINI 

Azmin cakap PKR dah sedia nak ganti UMNO...hahaha

Posted: 24 Nov 2011 11:07 PM PST



Apahal Azmin hari ini meroyan sangat kat UMNO di Kongres PKR a.k.a  Parti Kencing Rakyat ini ?   Sebelum ini PAS cakap nak ganti UMNO , kini PKR pulak dah .  


PKR  dah bertukar ke  parti pejuangkan Melayu  macam UMNO ke ?  hahaha ... 


Politik gelap ke di zaman UMNO memerintah lebih 50 tahun   ?   Baru semalam Najib cakap kerajaan   akan pinda Seksyen 15 AUKU supaya mahasiswa berumur 21 ke atas boleh sertai parti politik  itu gelap lagi ke ?


Nampaknya kongres PKR ini hanya sebagai medan tunjuk kekuatan menghentam UMNO sahaja bukan BN pun .  


Tak pa nanti kita balun balik  termasuk abang kesayangan Azmin iaitu Anwar  bermula 30 hb Nov ini  di PWTC ..... Tunggu ...




"Hari ini, KEADILAN sudah bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos ini. KEADILAN akan menerajui Malaysia tanpa Umno.


"Sudah tiada lagi harapan rakyat yang boleh disandarkan kepada Umno. Tidak ada lagi alasan rasional yang boleh mempertahankan kerakusan serta pengkhianatan Umno kepada rakyat.


"Fitnah, angkuh, zalim dan rasuah menjadi sebahagian dari jasad dan roh Umno. Umno kini menjadi teras kepada teras politik gelap," kata Azmin dalam ucapan dasarnya sambil disambut tepukan gemuruh hadirin.




Tambah Azmin, Kongres kali ini adalah persediaan KEADILAN untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 dengan menjadikan Johor sebagai kubu terakhir yang akan ditembusi, meskipun dimomokkan bahawa negeri ini adalah kubu Umno.



Ini puncanya skuad bola sepak Malaysia dibenci penyokong Indonesia

Posted: 24 Nov 2011 10:04 PM PST


– Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan.

Ketua Pembangkang itu berkata, bukan itu sahaja, hakim-hakim yang menjalankan tugas juga tidak mempunyai kewibawaan kerana mereka terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.

Beliau berkata, secara ringkasnya, tidak berlaku pemisahan kuasa di Malaysia seperti mana ditetapkan dalam amalan demokrasi berparlimen, khususnya antara badan kehakiman dengan eksekutif.

''Sebagai contoh, jika seorang yang berpangkat besar menerima komisen, orang ini tidak akan masuk penjara, sebaliknya akan dilepaskan.

''Apabila hakim boleh dibeli atau mereka takut untuk membuat keputusan, itu merupakan satu petanda yang cukup buruk (terhadap institusi kehakiman),'' katanya ketika berceramah di dalam satu forum di hadapan pelajar Indonesia di republik itu, 30 Julai lalu.Rakaman ceramah tersebut diperoleh Utusan Malaysia hari ini.



Selain itu, Anwar di dalam ceramahnya itu turut memberitahu rakyat Malaysia telah mula mempersoalkan kredibiliti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

''Begitu juga dengan perjalanan pilihan raya di Malaysia. Pada tahun 2008 di kawasan Pantai Barat kita menang di Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor dan 10 daripada 11 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

''Hanya satu sahaja kerusi yang mereka menang. Itu pun pada saat-saat akhir, entah bagaimana ada 14,000 undi pos turun dari langit,'' katanya.

Dalam pada itu beliau menyelar tindakan pihak berkuasa Malaysia menahan enam orang termasuk seorang Ahli Parlimen kerana disyaki menjadi pendukung fahaman komunis.

Soal beliau, adakah wajar mereka yang dikatakan pendukung itu dipenjarakan seperti mana kesalahan memukul orang.

Mahligai siapakah ini ? Pakar lembu PKR Saifudin ada berani jawab ke ?

Posted: 24 Nov 2011 06:34 PM PST




INILAH gambar sebuah rumah agam yang bernilai RM 73.3 juta yang dikatakan milik Setiausaha Agung PKR dan juga MP Machang Saifuddin Nasution yang terletak di Australia dan kalau benar ianya cukup mengejutkan untuk seorang MP biasa seperti Saifuddin Nasution ini kerana cala-calang orang yang boleh memiliki rumah yang semewah begini malah Saiffudin juga didakwa memiliki simpanan wang jutaan ringgit yang disimpan diluar Negara(ini kita akan dedahkan kemudian).

Saya terperanjat menerima gambar-gambar yang mendedahkan kekayaan serta kemewahan yang didakwa milik Saifuddin Nasution kerana mana mungkin MP yang melebelkan dirinya bersih bolah terlibat dengan pengumpulan harta dan kekayaan sebegini.Kalau benar ini rumahnya maka jelaslah Saifuddin adalah pemimpin munafik dan sesuai sangatlah berada di dalam parti munafik seperti PKR itu..

Sebelum ini blog ini pernah mendedahkan rumah mewah milik Saiffudin di Machang yang dibina dengan kualiti kayu bermutu tinggi hingga mencecah harga jutaan ringgit dan sebuah lagi rumah mewahnya di Setiawangsa,Kuala Lumpur malah kemampuan Saifuddin memiliki rumah-rumah sebegini mewah sukar diterima akal kalau bersandarkan kepada gaji ataupun pendapatan sebagai Ahli Parlimen.Dari mana datang wang sebanyak ini?

Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri dan Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.


Sumber wangnya dari mana?



Kita juga terkejut atas dakwaan pemilikan rumah yang sebegini mahal harganya sedangkan rakyat di bawah pimpinannya masih hidup melarat di Machang dan meminum air yang tidak bersih dan berpenyakit.Namun Saifuddin hidup mewah dan membina kekayaan serta nama atas kemelaratan rakyat yang beliau jadi wakil rakyatnya.

Kalau dakwaan ini benar,kita boleh membuat kesimpulan bahawa Saifuddin yang selama ini terkenal dengan imej Islamik enggan meninggalkan parti PKR yang tidak bermoral itu kerana beliau memperolehi kekayaan yang cukup luar biasa dan tujuh keturunan keluarganya tidak akan kebulur ataupun merempat walaupun satu hari nanti beliau bukan lagi sebagai MP ataupun Setiausaha Agung PKR.

Mungkin kerana pengorbanannya untuk terus bersama PKR di saat rakan-rakan beliau seorang demi seorang meninggalkan parti itu,Saifuddin tetap bertahan dan Saifudin diberikan ganjaran sebesar ini.Dan hebatnya semua pemimpin PKR ini dilihat terlalu banyak sumber kekayaan mereka.



Rumah di Machang...

Malah kalau dikaji orang-orang yang berada di sekeliling Anwar selain daripada Saifuddin termasuklah Rahim Ghaouse dan beberapa orang lagi sanggup menjadi hamba abdi kepada pemimpin PKR itu kerana mereka memperolehi kekayaan dunia dan berbaga-bagai lagi kemudahan.

Malah anak Anwar sendiri Nurul Izzah mempunyai simpan tetap di salah sebuah Bank di Israel dan sehinggga kini Nurul Izzah berdiam diri dan tidak mengambil tindakan apa-apa terhadap laporan simpanan kewangannya itu yang didedahkan.

sumber: sanggah tok janggut

Polis siasat kes Adun DAP rasis hina & keluarkan kata-kata kesat

Posted: 24 Nov 2011 04:06 PM PST



Polis akan mengambil keterangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar Ng Wei Aik berhubung laporan polis yang dibuat oleh seorang wanita terhadap wakil rakyat itu yang didakwa menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap suaminya.

Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob berkata, polis juga akan memanggil beberapa saksi lain untuk direkodkan keterangan mereka.

"Satu kertas siasatan telah dibuka bagi menyiasat, kita akan panggil mereka yang terbabit dengan kejadian itu termasuk ADUN berkenaan," katanya kepada pemberita selepas Program Hari Bertemu Pelanggan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kontinjen Pulau Pinang di sini hari ini.

Peniaga barangan lusuh, Sarimah Packeer Mohamed, 43, semalam membuat laporan polis mendakwa Ng telah mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina suaminya seorang warganegara Bangladesh di hadapan orang ramai ketika membuat lawatan ke kawasan kebakaran rumah kedai di Jalan Gudwara di sini semalam. - Bernama

Ahmad Saabun

Posted: 25 Nov 2011 12:00 PM PST

Ahmad Saabun


Makan

Posted: 25 Nov 2011 08:38 AM PST

Testing


Rajahmas

Posted: 25 Nov 2011 11:46 AM PST

Rajahmas


Ustaz Azhar tempelak Nik Aziz bab politik

Posted: 24 Nov 2011 06:40 PM PST

Memang dah nyanyok Nik Aziz ni. Baginya daripada mula bacaan ta'awwudz sehinggalah ke seluruh ayat dalam Al Quran semua politik belaka. Berpolitik ni kira beramal lah tu.. Padanlah Nik Aziz tak pencen-pencen dari dunia politik sampai sekarang.

Analisa Kumbang

Posted: 25 Nov 2011 04:08 AM PST

Analisa Kumbang


Full: Damien Crosse Fucks Valentino

Posted: 24 Nov 2011 04:05 AM PST

Full: Was It A Dream?

Posted: 24 Nov 2011 04:05 AM PST

/span>

Full: Sweet Boy With A Big Dick

Posted: 24 Nov 2011 04:04 AM PST

Full: Aiden Fucks His Mate

Posted: 24 Nov 2011 04:04 AM PST

Full: Get Spunked

Posted: 24 Nov 2011 04:03 AM PST

bumiyang

Posted: 25 Nov 2011 03:52 AM PST

bumiyang


Gempar!!! Lelaki Mirip Anwar Dilihat Bersama Wan Azizah???

Posted: 24 Nov 2011 06:46 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 25 Nov 2011 03:51 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


SELAMAT HARI JADI DATO' MUKHRIZ (BAKAL MB KEDAH) ... InsyaAllah ! ...

Posted: 24 Nov 2011 10:22 AM PST

Selamat Hari Jadi Dato' Mukhriz Tun Dr. Mahathir pada hari ini , tanggal 25 NOVEMBER 2011.

Semoga Dato' sekeluarga terus dikurniakan kesihatan yang baik, dipanjangkan umur dalam iman, dilimpahi rezeki yang halal dan dilindungi dengan Rahmat Allah sepanjang masa ... Amin Ya Robbal A-laminnn ...
.

(Sila Klik Gambar Untuk Enlarge)
.
Di bawah ni pula doa khusus dari AloQStaQBlog untuk Dato' Mukhriz :

SELAMAT BERJUANG DATO' MUKHRIZ UNTUK MENGHADAPI PRU13 YANG BAKAL MENJELANG, SEMOGA KEDAH DAPAT DIRAMPAS KEMBALI DARIPADA PAKATAN RAKYAT - DAN SEMESTINYA ALOQSTAQBLOG MENGIMPIKAN & MENGHARAPKAN MB KEDAH PASCA PRU13 NANTI ADALAH INSAN YANG BERNAMA :
YAB DATO' MUKHRIZ BIN TUN MAHATHIR
.


Aminnnn !
....

InsyaAllah kita akan berjaya seandainya kita berusaha 10x ganda lebih daripada usaha musuh.


(Dato' ... dah ditaqdirkan tarikh birthday kita sama, brooo !!! ... Hehe , suatu kebetulan yang saya amat-amat hargai DAN bersyukur pada Allah !)




AloQStaQ

25 November 2011
(
Hari Birthday DMM & AS)
2:22 Pagi
Malam Jumaat (Selepas dapat Hadiah Special! haha!)

Politik Harian

Posted: 25 Nov 2011 03:16 AM PST

Politik Harian


[video] Anwar Ibrahim Burukkan Malaysia!!

Posted: 25 Nov 2011 02:05 AM PST


Anwar Ibrahim menyampaikan ceramah dalam satu forum di hadapan sekumpulan pelajar Indonesia di republik itu pada 30 Julai lalu.

Punahsihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan. Baca di sini...



Azmin Persendakan Anwar Ibrahim, Layak Jadi PM Ke 7 Di Sungai Buluh!

Posted: 24 Nov 2011 11:36 PM PST


Hari ini Timbalan presiden PKR, Azmin Ali mempersendakan Anwar Ibrahim dengan menyatakan berikrar menyatakan Anwar Ibrahim akan jadi PM ketujuh! Pada hakiktnya beliau tahu Anwar kini berdepan dengan hukuman penjara berhubung tuduhan liwat.

Ya betul Azmin... Anwar akan jadi PM ke tujuh... tapi di Sungai Buluh la hahaha... Angkuh dan Besar betul angan-angan Mat Jenin ni... PKR baru perintah satu negeri, itupun jadi boneka di Selangor... ada hati nak pegang satu Malaysia pirah!!

Dibawah kenyataan Azmin yang kononnya PKR mampu mengantikan UMNO di Kongres PKR!

PKR dan Pakatan pula sebaliknya telah bersedia untuk menggantikan Umno dan BN dengan tawaran dalam manifesto Buku Jingga dan juga belanjawan alternatifnya, kata Azmin yang turut menyebut mengenai pencapaian pentadbiran di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

PKR juga bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos bahawa hanya Umno yang boleh membawa kesejahteraan kepada rakyat.

"Hari ini, PKR sudah bersedia untuk menerajui gerakan rakyat untuk memecahkan mitos ini. PKR akan menerajui Malaysia tanpa Umno," katanya.



Tak payah kencing banyak lah.. tunaikan dulu manifesto yang belum tertunai!!!

Transfomasi Kerajaan, Politik DS Najib Seiring Citarasa Generasi Muda - Khairy

Posted: 24 Nov 2011 11:00 PM PST


Pemuda Barisan Nasional (BN) hari ini menyambut baik transformasi kerajaan dan juga transformasi politik Datuk Seri Najib Razak yang dilihat seiring dengan hala tuju serta pendirian institusi tersebut.

Pengerusinya, Khairy Jamaluddin berkata langkah kerajaan membatalkan tiga pengisytiharan darurat di Parlimen hari ini serta serta pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan pindaan kepada Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) serta pelbagai langkah lain merupakan satu langkah yang sesuai dengan generasi muda.

"Hari ini saya dan rakan-rakan rasa bangga sebab suara kita didengari oleh Perdana Menteri yang mana suara kita diambil kira dan pandangan kita sudah menjadi kenyataan hari ini samaada ISA, kebebasan akhbar, kebebasan untuk berhimpun dan lain-lain lagi.

"Pemuda BN gembira dan kita rasa hala tuju yang dibawa selama ini ada hasilnya apabila program transformasi kerajaan atau politik Datuk Seri Najib selari dengan kehendak kita yang mewakili generasi muda," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda BN di PWTC, Khamis.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO seterusnya menambah program transformasi politik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang merangkumi langkah-langkah mengukuhkan lagi demokrasi yang memberi kebebasan kepada rakyat adalah sedikit sebanyak hasil daripada laporan makmal Pemuda.

"Secara spesifiknya telah dengar daripada cadangan Pemuda BN melalui laporan makmal kita, melalui pendirian politik kita dan sekian lama beberapa pendirian untuk kerajaan memahami tuntutan zaman untuk kukuhkan demokrasi kita dan kita hormati dan julang kebebasan demokrasi kita.


"Apa yang kerajaan laksanakan hari ini adalah satu langkah tambahan di samping ucapan Datuk Seri Najib pada hari Malaysia baru-baru ini yang telah umumkan pemansuhan ISA dan akta kediaman terhad serta pindaaan kepada akta mesin cetak.

"Ini semua menjurus kepada transformasi kerajaan yang sesuai dengan tuntutan generasi muda hari ini. Generasi muda pada hari ini walapun masih lagi mementingkan kestabilan dan keselamatan tetapi menganggap hak asasi dan kebebasan dan juga demokrasi sebagai satu tunggak yang penting dalam permintaan mereka," katanya.

Serentak dengan itu, Khairy pada sidang media berkenaan turut mengumumkan secara rasmi slogan "BN Pilihan Orang Muda" untuk pilihan raya kali ini yang memberi kebebasan kepada generasi muda untuk memilih pada masa akan datang.

"Kita tidak paksa dan kita cari satu slogan yang segar yang menghormati kebebasan dan hak serta pilihan yang ada pada orang muda untuk menentukan kerajaan pada masa akan datang.

"Oleh sebab itu dengan transformasi politik hari ini kita juga umumkan "BN Pilihan Orang Muda" sebagai slogan kita yang menjadi satu-satunya tumpuan untuk kita terus dengan kempen kita, transformasi kita, touch point kita atau pelbagai program lain yang akan kita anjurkan untuk wujudkan touch point," katanya. -MediaUMNO

Laman Web 1Malaysia Di Gondam!

Posted: 24 Nov 2011 08:41 PM PST


Lamanweb peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak www.1malaysia.com.my telah digodam awal pagi semalam dan sehingga kini masih dalam penyelenggaraan..

Penggodam meninggalkan nota yang mendakwa laman web tersebut digodam oleh "Tofan Batam". Batam adalah sebuah kepulauan Indonesia di selatan Singapura.

Penggodam turut meninggalkan gambar bendera Malaysia sedang dikencing atasnya oleh pihak tertentu.

Tindakan itu katanya tidak melibatkan kandungan penulisan atau bahan lain tetapi bersifat 'defacement' iaitu mengubah visual laman web berkenaan.

Kemahiran seperti itu biasanya dimiliki 'system crackers' yang akan menceroboh masuk ke pelayan web (server) dan mengubah rupa hadapan sesuatu laman web itu.



Kejadian itu dapat dikesan dengan pantas dan laman web 1Malaysia ditutup untuk sementara waktu.

Bagaimanapun pihak kerajaan tidak mahu menuding jari kepada mana-mana pihak.

Anwar Ibrahim Terus Burukkan Malaysia!

Posted: 24 Nov 2011 07:19 PM PST

Anwar Ibrahim menyampaikan ceramah dalam satu forum di hadapan sekumpulan pelajar Indonesia di republik itu pada 30 Julai lalu.

⁠Punahsihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan.

Ketua Pembangkang itu berkata, bukan itu sahaja, hakim-hakim yang menjalankan tugas juga tidak mempunyai kewibawaan kerana mereka terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.

Beliau berkata, secara ringkasnya, tidak berlaku pemisahan kuasa di Malaysia seperti mana ditetapkan dalam amalan demokrasi berparlimen, khususnya antara badan kehakiman dengan eksekutif.

''Sebagai contoh, jika seorang yang berpangkat besar menerima komisen, orang ini tidak akan masuk penjara, sebaliknya akan dilepaskan.

''Apabila hakim boleh dibeli atau mereka takut untuk membuat keputusan, itu merupakan satu petanda yang cukup buruk (terhadap institusi kehakiman),'' katanya ketika berceramah di dalam satu forum di hadapan pelajar Indonesia di republik itu, 30 Julai lalu.

Rakaman ceramah tersebut diperoleh Utusan Malaysia hari ini.

Selain itu, Anwar di dalam ceramahnya itu turut memberitahu rakyat Malaysia telah mula mempersoalkan kredibiliti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

''Begitu juga dengan perjalanan pilihan raya di Malaysia. Pada tahun 2008 di kawasan Pantai Barat kita menang di Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor dan 10 daripada 11 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

''Hanya satu sahaja kerusi yang mereka menang. Itu pun pada saat-saat akhir, entah bagaimana ada 14,000 undi pos turun dari langit,'' katanya.

Dalam pada itu beliau menyelar tindakan pihak berkuasa Malaysia menahan enam orang termasuk seorang Ahli Parlimen kerana disyaki menjadi pendukung fahaman komunis.

Soal beliau, adakah wajar mereka yang dikatakan pendukung itu dipenjarakan seperti mana kesalahan memukul orang.

Rasis, Biadap... Polis Siasat ADUN Komtar!

Posted: 24 Nov 2011 06:05 PM PST


Puak DAP serpihan dari PAP Singapura memang dari dulu lagi kita kenali sebagai parti yang rasis, sombong dan angkuh! Mereka ni pantang berkuasa... Bila berkuasa mereka akan menjadi raja kepada segalanya!

Terbaru, Polis akan mengambil keterangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar Ng Wei Aik berhubung laporan polis yang dibuat oleh seorang wanita terhadap wakil rakyat itu yang didakwa menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap suaminya.

Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob berkata, polis juga akan memanggil beberapa saksi lain untuk direkodkan keterangan mereka.

"Satu kertas siasatan telah dibuka bagi menyiasat, kita akan panggil mereka yang terbabit dengan kejadian itu termasuk ADUN berkenaan," katanya kepada pemberita selepas Program Hari Bertemu Pelanggan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kontinjen Pulau Pinang semalam.

Peniaga barangan lusuh, Sarimah Packeer Mohamed, 43, semalam membuat laporan polis mendakwa Ng telah mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina suaminya seorang warganegara Bangladesh di hadapan orang ramai ketika membuat lawatan ke kawasan kebakaran rumah kedai di Jalan Gudwara kemarin.

Pindaan AUKU Langkah Tersusun Kerajaan Iktiraf Mahasiswa

Posted: 24 Nov 2011 05:00 PM PST


Langkah kerajaan untuk meminda Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) 1971 bukan sahaja satu pengiktirafan kepada mahasiswa tetapi juga menunjukkan langkah tersusun kerajaan ke arah mengasah bakat kepimpinan mahasiswa di negara ini.

Pengerusi Biro Pengajian Tinggi UMNO Malaysia, Datuk Razali Ibrahim berkata jika sebelum ini pindaan akta itu membolehkan mahasiswa terlibat di dalam pertubuhan belia, namun komitmen kerajaan hari ini bakal memberi peluang yang lebih luas kepada golongan berkenaan.

Menurut beliau mahasiswa perlu mengambil kesempatan berkenaan dengan memiliki serta mengambil ilmu pengetahuan yang cukup dalam usaha menonjolkan kepimpinan serta idea mereka.

"Kita buat ini sebab kita iktiraf kepimpinan mereka dalam usaha untuk mematangkan mereka dalam persatuan di luar kampus. Peringkat seterusnya sudah tentu untuk mereka dedahkan kepada politik sebenar.

"Ianya adalah satu galakan dan pengiktirafan kepada mahasiwa untuk terlibat secara langsung dalam proses pembinaan negara dan saya menaruh harapan tinggi agar ianya tidak digunakan kesempatan untuk sebaliknya.

"Inilah peluang yang diberikan kepada mahasiswa untuk menunjukkan kematangan tanpa membiarkan diri mereka dimanipulasi oleh mana-mana pihak. Ini secara tidak langsung merupakan bukti transformasi yang cuba dilaksnakan oleh Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional (BN) sebagai kerajaan benar-benar serius menjelang negara maju 2020," katanya.

Razali yang juga Timbalan Pengerusi Pemuda BN seterusnya menambah langkah berkenaan juga seiring dengan pendirian pergerakan itu yang mahu perkara tersebut diteliti dan dinilai semula demi kepentingan mahasiswa.

"Isu pindaan terhadap AUKU ini telah dibuat sejak daripada dulu lagi…..Rakyat kena mengimbau perkara ini bukan perkara yang disebut semalam.

"Tambahan pula Pemuda BN berulang kali menyatakan pandangan bahawa sudah sampai masa untuk kita melihat semula AUKU ini dan akhirnya dilaksanakan dan rakyat kena ambil kira bahawa bukan hanya kenyataan politik tetapi kesungguhan itu telah ditunjukkan oleh kerajaan selepas ianya diperkatakan bertahun lamanya… pada kita dia hanya bercakap," katanya.

Beliau seterusnya berkata ianya adalah waktu terbaik untuk mahasiswa mengambil terhadap pengiktirafan tersebut.

"Ini adalah kesempatan yang cukup baik untuk digunakan dan saya harap sekali lagi tidak akan ada mana-mana pihak yang akan mempolitikkan perkara ini apabila mahkamah membuat keputusan di mana kerajaan memutuskan untuk membawa perkara ini ke peringkat seterusnya sebagai satu proses perundangan.

"Saya rasa tidak ada kena mengena dengan kes yang sedang berlangsung kerana selepas satu persatu pengiktirafan kepada hak bersuara di kalangan rakyat dilakukan di bawah transformasi politik Perdana Menteri," katanya. -MediaUMNO

Pemuda Bincang Isu Transformasi Politik, PRU Pada Perhimpunan Agung Umno #BNPilihanOrangMuda

Posted: 24 Nov 2011 07:56 AM PST



Pergerakan Pemuda Umno akan membincangkan isu berkaitan transformasi politik dan persiapan menghadapi pilihan raya umum pada Perhimpunan Agung Umno 2011 yang akan bermula Selasa depan, kata ketua pergerakan itu Khairy Jamaluddin.

"Semangat kita tinggi untuk membincangkan dua isu tersebut pada perhimpunan nanti," katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Exco Pemuda Barisan Nasional (BN) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari Khamis.

Khairy berkata rakyat seharusnya lebih menghayati dan menyokong transformasi politik yang dibawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana ia merangkumi langkah-langkah yang boleh mengukuhkan lagi demokrasi negara.

Beliau berkata Pemuda BN membuat ketetapan menyokong konsep 'calon boleh menang' yang ditekankan oleh Perdana Menteri.



"Kita juga harap konsep ini diterima oleh semua dan tidak ada mana-mana pihak yang akan pertikaikan pemilihan calon oleh kepimpinan parti komponen dan juga pengerusi BN sendiri," katanya.

Khairy juga menyambut baik pindaan terhadap Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) 1971 bagi membolehkan mahasiswa berumur 21 tahun ke atas menyertai parti politik.

"Ini salah satu permintaan Pemuda di mana satu kebebasan politik diberikan kepada mahasiswa. Saya gembira kerana hala tuju yang dibawa selama ini sudah nampak hasil apabila program transformasi politik itu selari dengan generasi muda dan tuntutan zaman," katanya.

Sementara itu, Khairy yang juga Pengerusi Pemuda BN turut mengumumkan slogan rasmi Pemuda - 'BN Pilihan Orang Muda' bagi pilihan raya akan datang.

"Kita cari slogan yang segar bagi menghormati kebebasan dan hak yang ada pada orang muda untuk pilih kerajaan akan datang," katanya.

-Bernama

Sultan Selangor Tegur Aziz Bari

Posted: 24 Nov 2011 07:05 AM PST


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa dukacita berhubung kenyataan Prof Dr Abdul Aziz Bari, yang mengatakan akaun Majlis Agama Islam (MAIS) dan Lembaga Zakat Selangor (LZS) tidak diaudit.

Baginda bertitah kenyataan pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu adalah tidak tepat.

Tuanku turut menasihatkan Aziz agar tidak membuat sebarang kenyataan kerana ia mengundang kekeliruan dan keresahan di kalangan rakyat terhadap integriti MAIS dan Lembaga Zakat Selangor.

Titahnya, Aziz perlu mendapatkan fakta yang tepat dan betul sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

"Beta sangat dukacita apabila dimaklumkan terdapat satu laporan yang menyatakan bahawa Prof Aziz ada membuat kenyataan bahawa akaun MAIS dan LZS tidak diaudit dan bebas daripada diaudit.

"Kenyataan beliau ini adalah tidak tepat kerana Beta disembah maklum bahawa akaun MAIS dan akaun LZS telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara dan mendapat Sijil Bersih daripada Ketua Audit Negara pada setiap tahun serta akan terus diaudit oleh Jabatan Audit negara pada tahun-tahun akan datang.

Integriti MAIS

"Beta harap Prof Aziz jangan membuat sesuatu kenyataan yang boleh mengelirukan dan meresahkan rakyat terhadap ketelusan dan integriti MAIS dan LZS sebelum mendapatkan fakta-fakta yang tepat dan betul," titah baginda.

Baginda menyampaikan titah berkenaan ketika merasmikan Wisma Audit Negeri Selangor di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dan Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor (Adun) lain.

Aziz dalam laporan media 11 November lalu dilaporkan berkata, Sultan Selangor telah melampaui kuasa dengan menitahkan Adun untuk meluluskan rang undang-undang tanpa dibahaskan dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Julai lalu.

Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai titah Sultan Selangor semua Adun meluluskan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 yang membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam.

Aziz yang juga seorang pakar perlembagaan berkata, perlembagaan tidak memberikan apa-apa kuasa kepada Sultan.

Beliau merujuk kepada Perlembagaan Persekutuan – Perkara 3 (2) dan Seksyen 1 (2) (d) Jadual Kelapan – dengan jelas menyatakan bahawa walaupun Sultan mempunyai kuasa budi bicara dalam hal Ehwal Islam dan Agama Melayu, namun ia tidak menyentuh aspek perundangan.

MAIS bidas laporan

Sementara itu, Selasa lalu MAIS menjelaskan dakwaan bahawa laporan kewangan tahunan tidak perlu diaudit adalah tidak tepat.

Pengerusi MAIS, Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa berkata laporan kewangan tahunan MAIS disatukan telah disediakan dan dikemukakan kepada Ketua Audit Negara setiap tahun dan MAIS dari 1997 hingga 2010 telah mendapat pengiktirafan sijil bersih melalui Sijil Ketua Audit Negara.

Beliau merujuk kepada laporan berita FMT berkenaan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011.

Pada 10 November, FMT melaporkan bahawa pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam – FMT

Cybersecurity: Berhati-Hati Kongsi Maklumat Peribadi Anda!

Posted: 24 Nov 2011 06:05 AM PST


CyberSecurity Malaysia hari ini menasihatkan para pembeli-belah dalam talian agar berhati-hati apabila berkongsi maklumat memandangkan serangan keselamatan siber kini kian meningkat.

Ketua Pegawai Eksekutif Prof Datuk Husin Jazri berkata antara Januari dan Ogos, sejumlah 13,173 jenayah siber seperti penipuan, komplot dan cubaan pencerobohan terhadap pengguna internet telah dilaporkan kepada CyberSecurity Malaysia.

"Berbanding dengan tempoh yang sama tahun lepas, kami hanya menerima 6,206 insiden yang bermakna jenayah telah meningkat 112 peratus tahun ini," katanya dalam taklimat media bersama mengenai Keselamatan Beli-belah Dalam Talian dan Mudah Alih dengan PayPal.

Husin berkata kes-kes penipuan ialah penyumbang utama kepada jenayah siber yang menguasai 35 peratus atau 4,574 kes, sementara penipuan pembelian dalam talian 12 peratus atau 565 insiden dari Januari hingga Oktober.

"Penipuan yang dijalankan dalam talian kini sudah sama dengan penipuan di jalanan dan internet. Oleh itu, peluang untuk mendapatkan semula wang amat tipis," katanya.

Bagi meningkatkan kesedaran di kalangan pengguna, terutamanya pembeli-belah dalam talian, CyberSecurity Malaysia telah berganding bahu dengan Paypal untuk menyediakan peringatan kepada para pembeli-belah Malaysia.

Sebagai sebahagian daripada kempen, mereka akan menjalankan kempen kesedaran bersama untuk berkongsi tip-tip keselamatan di radio, media cetak dan dalam talian.

Pengarah urusan PayPal (Asia Tenggara dan India) Elias Ghanem berkata kerjasama ini akan mempromosikan Disember sebagai bulan beli-belah dalam talian yang selamat kerana ia merupakan musim puncak untuk rakyat Malaysia membeli-belah dalam talian yang mengambil peluang akan tawaran istimewa yang ditawarkan.

"Bagi kekal selamat sepanjang tempoh beli-belah dalam talian yang paling sibuk ini, kami menggesa agar mereka mengamalkan "membeli-belah tanpa amalan perkongsian" dan mendapatkan perlindungan pengguna, terutamanya ketika membeli dari laman sesawang seberang laut," katanya.

Ghanem berkata PayPal turut menawarkan dasar perlindungan pembeli yang melindungi para pembeli dalam talian jika mereka tidak menerima barangan yang mereka beli dari laman sesawang yang menerima PayPal atau mereka menerima barangan yang berbeza daripada yang terdapat di laman sesawang.

PayPal ialah perniagaan e-perdagangan berpangkalan di AS, penyedia untuk cara yang lebih cepat dan selamat untuk membayar dan mendapat pembayaran dalam talian.

- Bernama

Sultan Selangor Dukacita Sikap Rakyat Yang Kritik Polis

Posted: 24 Nov 2011 04:16 AM PST


Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini melahirkan rasa dukacita baginda dengan sikap segelintir rakyat di negeri ini yang mengkritik dan mencaci pihak polis yang menjalankan tanggungjawab mereka.

Baginda bertitah perbuatan itu patut dielakkan kerana suasana harmoni dan selesa yang dirasai masyarakat berbilang kaum di Selangor selama ini adalah hasil usaha pasukan keselamatan yang berjaya menjaga keamanan dan kesejahteraan.

"Ada juga rakyat yang sengaja tidak mahu mendengar dan degil dengan arahan-arahan pihak polis bagi mengelak kekacauan dan huru-hara.

"Anggaplah polis sebagai rakan kita yang sanggup berkorban untuk membantu membanteras jenayah dan bukannya pihak yang menyusahkan rakyat," titah baginda ketika merasmikan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam yang baru, hari ini.

Turut hadir Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Bernama melaporkan, Sultan Sharafuddin menasihatkan anggota polis supaya menjalankan tugas mengikut undang-undang yang ditetapkan dan tidak menyalahgunakan status demi kepentingan peribadi.

Baginda menarik perhatian bahawa polis sering dipersalahkan oleh pihak tertentu yang cuba memburukkan imej pasukan keselamatan itu di mata masyarakat.

Sehubungan itu, baginda meminta pihak polis menghindari gejala seperti rasuah, salah guna kuasa dan penyalagunaan dadah.

Sultan Sharafuddin bertitah, pihak polis harus lebih bertanggungjawab dan berhati-hati bagi memastikan bahan bukti untuk setiap kes yang dikendalikan dijaga rapi kerana kehilangan ataupun kerosakan bahan bukti boleh menjurus kepada pesalah terlepas daripada menerima hukuman sewajarnya.

"Kehilangan atau kerosakan barang bukti juga boleh menyebabkan integriti pihak polis dipersoalkan masyarakat," titah baginda yang turut mahu program polis bersama rakyat diperbanyakkan dalam usaha menangani kadar jenayah di Selangor.

Sementara itu, dalam ucapannya, Ismail berkata, sebanyak 37,702 kes jenayah dilaporkan antara Januari dan Oktober tahun ini berbanding 41,345 kes bagi tempoh sama tahun lalu.

Beliau berkata, penurunan itu ialah hasil kerja keras anggota polis selain bantuan masyarakat dalam menyalurkan maklumat mengenai jenayah menerusi khidmat laman web sosial facebook Polis Diraja Malaysia yang dilancarkan Mei lalu.

IPK Selangor yang siap dibina pada 19 Julai 2009 menempatkan, antara lain, IPD Shah Alam, pejabat pengangkutan dan bengkel kenderaan IPK dan IPD, lokap berpusat, dewan utama, stor barang kes dan bekalan serta mes pegawai.

DR 1221

Posted: 25 Nov 2011 01:55 AM PST

DR 1221


Full: Was It A Dream?

Posted: 24 Nov 2011 03:59 AM PST

/strong>

Full: Sweet Boy With A Big Dick

Posted: 24 Nov 2011 03:59 AM PST

Full: Aiden Fucks His Mate

Posted: 24 Nov 2011 03:59 AM PST

Full: Get Spunked

Posted: 24 Nov 2011 03:58 AM PST

sex malia

Posted: 24 Nov 2011 03:57 AM PST


Sahabat-Gunung

Posted: 25 Nov 2011 01:33 AM PST

Sahabat-Gunung


Krisis Dalaman, Urus Tadbir Caca Merba Buat PKR Makin Goyah Pertahan Selangor

Posted: 25 Nov 2011 01:12 AM PST


Walaupun sentiasa menggambarkan parti mereka sebagai gah dan dominan, PKR sebenarnya adalah parti yang paling goyah dan gusar berbanding rakan-rakan sekutunya yang lain di dalam pakatan pembangkang untuk mempertahankan reputasi khususnya di negeri Selangor.

Bekas Setiausaha PKR Selangor, Mohd Nazmi Rosli berkata atas dasar itulah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) hingga Jun 2012.

Menurut beliau berbanding dengan negeri-negeri yang dikuasi oleh rakan sekutunya yang lain, tidak timbul syarat sedemikian rupa dan hanya sekadar menyatakan komitmen masing-masing untuk membubarkan serentak sesama mereka.

"Bukankah ini memberi bayangan kepada kita bahawa PKR sedang berdepan dengan ketidakyakinan mereka sendiri dan seolah-olah tidak konsisten berbanding sekutu mereka iaitu Pas dan DAP.

"Apa jua alasan yang diberikan itu sebenarnya adalah untuk menutup kegusaran mereka yang semakin hari semakin ditolak rakyat kerana gagal melunaskan segala tanggungjawab yang diamanahkan selain banyak masalah dalaman parti," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Dalam satu kenyataan baru-baru ini Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor tidak akan dibubarkan sekalipun kerajaan Pusat bertindak membubarkan Parlimen pada Januari tahun depan untuk menjalankan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Kata Khalid, kerajaan negeri hanya akan membubarkan DUN selepas enam bulan dari tarikh pembubaran Parlimen bagi memastikan Bajet Selangor 2012 dapat dilaksanakan pada tahun depan.

Mohd Nazmi seterusnya menambah PKR sebenarnya khuatir dan bimbang kawasan mereka akan kalah teruk berbanding dengan kawasan yang ditandingi oleh sekutu mereka yang lain.

Ini kerana katanya kepimpinan PKR telah pun sedar dan tahu selain masalah dalaman, tahap kepercayaan dan keyakinan umum kepada Datuk Seri Anwar merupakan faktor yang boleh mendorong pengundi menolak mereka.

"Sebab itu saya lihat Tan Sri Khalid mengeluarkan syarat berkenaan kerana beliau pun tahu soal ini dan berharap rakyat dapat membuka mata dan tidak tertipu dengan gaya serta lakonan politik PKR dan pembangkang hari ini," ujarnya. - Media-UMNO

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Nov 2011 01:29 AM PST

Taipingmali (tm)


Akai DAP terdedah sekarang ini

Posted: 24 Nov 2011 11:21 PM PST

Hari ini pendengar awam PSC sedang berjalan di Sabah dan inilah hasil pemikiran otak jumud DAP Melayu yang menjadi balaci Lim dan anak beranak

Seorang ahli DAP Sabah mncadangkan kepada PSC on electoral reforms -
1. Tentera di sempadan tak perlu undi
2. Jika tak dapat atasi masalah pengundi pos, rakyat luar negara tak perlu undi. Pendirian DAP yang dikemukakan oleh En Adris Taripan, ahli DAP Sabah sebentar tadi



Berita Banjir Terkini

Posted: 24 Nov 2011 11:18 PM PST

Banjir: Jumlah mangsa di Kelantan meningkat kepada 1,892; Terengganu berkurangan kepada 1,236; Pahang 11 mangsa masih di pusat pemindahan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lembuku Lembumu Jua

Posted: 24 Nov 2011 09:22 AM PST

Saifudin Nasasion miliki rumah agam di negara kanggaru..

Posted: 24 Nov 2011 06:58 AM PST

Betulkah rumah Saifuddin di Australia RM73.3 juta [sanggahtokjanggut?

Thursday, November 24, 2011

Rumah yang dikatakan milik Saifudin bernilai RM73.3 juta di Australia
INILAH gambar sebuah rumah agam yang bernilai RM 73.3 juta yang dikatakan milik Setiausaha Agung PKR dan juga MP Machang Saifuddin Nasution yang terletak di Australia dan kalau benar ianya cukup mengejutkan untuk seorang MP biasa seperti Saifuddin Nasution ini kerana cala-calang orang yang boleh memiliki rumah yang semewah begini malah Saiffudin juga didakwa memiliki simpanan wang jutaan ringgit  yang disimpan diluar Negara(ini kita akan dedahkan kemudian).

Saya terperanjat menerima gambar-gambar yang mendedahkan kekayaan serta kemewahan yang didakwa milik Saifuddin Nasution kerana mana mungkin MP yang melebelkan dirinya bersih bolah terlibat dengan pengumpulan harta dan kekayaan sebegini.Kalau benar ini rumahnya maka jelaslah Saifuddin adalah pemimpin munafik dan sesuai sangatlah berada di dalam parti munafik seperti PKR itu..

Sebelum ini blog ini pernah mendedahkan rumah mewah milik Saiffudin di Machang yang dibina dengan kualiti kayu bermutu tinggi hingga mencecah harga jutaan ringgit dan sebuah lagi rumah mewahnya di Setiawangsa,Kuala Lumpur malah kemampuan Saifuddin memiliki rumah-rumah sebegini mewah sukar diterima akal kalau bersandarkan kepada gaji ataupun pendapatan sebagai Ahli Parlimen.Dari mana datang wang sebanyak ini?

Saiffuddin sebelum ini cukup ghairah mendedahkan kononnya penyelewengan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional rupanya menyembunyikan kebejatan moral yang cukup tersendiri dan Saifuddin kalau benar merasakan beliau seorang pemimpin yang bermoral,bebas dari rasuah dan penyelewengan,beliau harus tampil untuk menyanggah dan mempertahankan dirinya bahawa itu bukan rumah beliau dan beliau juga tidak mempunyai simpanan ringgit berjuta di luar Negara itu.Dan pendapatannnya hanya cukup makan untuk dirinya serta keluarga.

Sumber wangnya dari mana?
Kita juga terkejut atas dakwaan pemilikan rumah yang sebegini mahal harganya sedangkan rakyat di bawah pimpinannya masih hidup melarat di Machang dan meminum air yang tidak bersih dan berpenyakit.Namun Saifuddin hidup mewah dan membina kekayaan serta nama atas kemelaratan rakyat yang beliau jadi wakil rakyatnya.

Kalau dakwaan ini benar,kita boleh membuat kesimpulan bahawa Saifuddin yang selama ini terkenal dengan imej Islamik enggan meninggalkan parti PKR yang tidak bermoral itu kerana beliau memperolehi kekayaan yang cukup luar biasa dan tujuh keturunan keluarganya tidak akan kebulur ataupun merempat walaupun satu hari nanti beliau bukan lagi sebagai MP ataupun Setiausaha Agung PKR.

Mungkin kerana pengorbanannya untuk terus bersama PKR di saat rakan-rakan beliau seorang demi seorang meninggalkan parti itu,Saifuddin tetap bertahan dan Saifudin diberikan ganjaran sebesar ini.Dan hebatnya semua pemimpin PKR ini dilihat terlalu banyak sumber kekayaan mereka.

Rumah di Machang...
Malah kalau dikaji orang-orang yang berada di sekeliling Anwar selain daripada Saifuddin termasuklah Rahim Ghaouse dan beberapa orang lagi sanggup menjadi hamba abdi kepada pemimpin PKR itu kerana mereka memperolehi kekayaan dunia dan berbaga-bagai lagi kemudahan.

Malah anak Anwar sendiri Nurul Izzah mempunyai simpan tetap di salah sebuah Bank di Israel dan sehinggga kini Nurul Izzah berdiam diri dan tidak mengambil tindakan apa-apa terhadap laporan simpanan kewangannya itu yang didedahkan.

Penonton bola sepak hilang

Posted: 24 Nov 2011 04:20 AM PST

Salam... Embassy baru maklumkan:-

Bahawa seorang penyokong Malaysia Missing! Selepas menonton Final Match bola sepak... (Ahmad Fidaus bin Arham. K/p.No 850512-05-5293)... Hanya jumpa beg baju and walet.

Mohon di sebarkan dalam fb, twitter dan mana2 media alternatif lain...
Terima Kasih.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KERUSI PANAS RADIO24 BERNAMA - TUN FAISAL ISMAIL AZIZ

Posted: 24 Nov 2011 02:34 AM PST

PTPTN

Posted: 24 Nov 2011 02:21 AM PST

Seramai 132,801 peminjam PTPTN telah disenarai hitam sehingga 31 Ogos lalu yg melibatkan jumlah pinjaman RM2.1 bilion.

Sudah tentu peminjam ini adalah anak-anak puak Pas yang ketegaq. Kalau mak bapa pun kaki lari hutang bank apa lagi anak mereka.

Orang Pas ni memang teruk, beli kereta pun malas bayar ansuran, guna kad kredit pun tak mau bayar. Bila datang surat saman baru menggelepar macam babi terkejut bunyi senapang.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas Perak meracau sasau

Posted: 24 Nov 2011 01:26 AM PST

3N buat haru setiap kali persidangan Dun


PAS Perak ni memang baghal, cakap macam main lepas sahaja. Pas dan dua lagi komponen mereka mengutuk bajet yang dibentangkan oleh Najib tetapi pada masa yang sama Pas yang terlebih dahulu berada di depan untuk mengambil segala bantuan dan yang dicadangkan oleh Najib.

Contohnya bantuan persekolahan RM 100 setiap pelajar. Ada kes seorang bapa datang ke sekolah dan menuntut duit RM 100 walhal anaknya baru berusia 6 tahun, sudah tentu tak dapat bantuan tersebut bila tak dapat, mula lah maki hamun dan akhirnya mendedahkan bahawa beliau adalah puak-puak pembangkang.
 
Pas tak payah kutuk bajet BN sebagai bajet pancing undi, Bajet BN dari dahulu lagi adalah bajet membela rakyat, dahulu masa Anwar Ibrahim  bentang bajet pun , Pas kutuk macam-macam tetapi ambil peluang juga hasil bajet tersebut.

TM nak tanya juga Pas, apa tujuaannya Pkr mengeluarkan Buku Jingga dan Pas mengeluarkan Buku Hijau, tidakkah itu bertujuan untuk memancing undi?

Sila jawab wahai Pas Perak!

IPOH, 23 Nov: PAS Perak menyifatkan bajet yang dibentangkan oleh Menteri Besar Perak, Dato' Dr Zambry Kadir dalam sidang DUN adalah bajet yang hanya bertujuan memancing undi

Timbalan Pesuruhjayanya, Ustaz Misbahul Munir berkata, Bajet yang konon mengutamakan rakyat yang dibentang jelas semata-mata untuk meraih simpati setelah BN gagal menyakinkan rakyat.

Tambahnya, Kadar defsit yang tinggi sebanyak RM 50.142 juta juga membuktikan kerajaan sanggup menanggung defisit yang tinggi hanya bertujuan meraih undi. Pemberian insentif kepada rakyat hanyalah gula-gula yang meracuni rakyat semata-mata.

Pemberian yang berdasarkan 'one off' tidak mampu menyelesaikan masalah rakyat miskin tegar, ia hanya bersifat sementara.

" Bajet negeri Perak ternyata meniru beberapa pendekatan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat sewaktu pemerintahan 11 bulan dahulu walaupun ketika itu BN menyerang habis-habisan," katanya ketika dihubungi.

Antara yang pernah dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat dahulu ialah pemberian sumbangan keperluan harian kepada rakyat miskin tegar, bantuan perkapita kepada Sekolah Agama Rakyat, memberi elaun kepada Pengerusi dan Setiusaha JKKK, menaikkan elaun kepada guru-guru Tadika Islam dan KAFA, dermasiswa kepada pelajar IPTA, pemberian tanah kepada Sekolah SUWA dan SAR dan sebagainya.

Malahan, beberapa peruntukan Pakatan Rakyat yang dipertikaikan oleh UMNO BN seperti peruntukkan kepada Hal Ehwal bukan Islam, bantuan kewangan kepada sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil, pemberian hak milik kepada penduduk Kg Baru turut ditiru .

Tambahnya, Kini apa yang pernah dibuat oleh PR dulu ditiru oleh kerajaan UMNO BN. PAS tidak mempertikaikan usaha-usaha ini kerana itu adalah hak rakyat, tetapi perlulah lebih telus dan adil.

Beliau berharap Kerajaan BN tidak mengamalkan sikap 'double standard' dalam perlaksanaan dasar-dasar pembangunan ekonomi Negeri Perak.

"Apabila Pakatan Rakyat memberi peruntukan dan hak kepada kaum dan agama lain, BN menuduh kami menggadai tanah kepada Cina, Nizar pula 'dicop' boneka DAP," ujarnya lagi.

Pas semenangnya tukang angkat najis Dap. Untuk maklumat lanjut tentang bajet Perak sila masuk
[ke sini]

PANEH MIANG

Posted: 25 Nov 2011 01:27 AM PST

PANEH MIANG


Jangan lupa baca tau...

Posted: 24 Nov 2011 10:51 PM PST

Sama ada sedar atau tidak, Ahad ini kita akan menyambut tahun baru 1433 Hijrah. Sebelum terlupa, warga Paneh Miang ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ma'al Hijrah 1433 kepada semua rakan-rakan dan pembaca kami di mana sahaja berada. Tema bagi Sambutan Ma'al Hijrah Tahun ini ialah "Persefahaman Asas Perpaduan Ummah".

Alhamdulilah kerana kita masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati nikmat-nikmat dari MAHA PENCIPTA SEKALIAN ALAM. Apakah azam kita pada tahun baru ini? Barangkali ada yang terlupa untuk menyambut tahun baru hijrah kerana kita terlalu selesa menyambut tahun baru masihi. Apapun, marilah bersama kita ingat-mengingati sesama muslim atas dasar keimanan dan ketaqwaan. Antara amalan utama dalam menyambut tahun baru hijrah ini ialah membaca doa akhir tahun dan doa awal tahun.

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, maka syaitan akan berkata, "Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua."


Doa Awal Tahun pula dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, maka syaitan akan berkata, "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah syaitan."

RAPERA ..

Posted: 25 Nov 2011 01:11 AM PST

RAPERA ..


"Negara Islam" atau Negara membudayakan nilai2 Islam

Posted: 24 Nov 2011 12:03 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 Nov 2011 11:56 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Kerana Mulut Pukimak Nie.. Rakyat Indon Benci Pada Malaysia...

Posted: 24 Nov 2011 11:00 PM PST



lagi video klik sini

Mana Janji Pilihanraya 2008...???

Posted: 24 Nov 2011 09:00 PM PST

Dah nak masuk pru 13, janji-janji pakatan di selangor hanya tinggal janji, dari pada 14 janji yang dibuat, baru satu yang di tunai, itu pun sampai bankrup anak syaikat kerajaan negeri selangor.

Apa pun sebelum kita dengar sekali lagi janji-janji pakatan haram selangor untuk pilihanraya umum akan datang, mai kita tengok balik janji-janji yang mereka buat masa pilihanraya lepas, korang semua boleh nilaikan sendiri dah tertunai ke belum...

  1. membuka tabung permulaan rm 100 untuk setiap anak kelahiran selangor.
  2. memberi bantuan rm 75 setiap bulan untuk setiap anak yang dihatar ke nurseri.
  3. memberi bantuan rm 50 sebulan seorang untuk anak yang dihantar ke tadika.
  4. hadiah rm 1000 untuk anak yang di tawarkan berlajar di ipta dan ipts.
  5. bantuan dan biasiswa untuk anak selangor.
  6. memberi bantuan kepada anak-anak muda yang nak mendirikan rumah tangga.
  7. membuka pusat sukan dan rekeriasi.
  8. caruman takaful rm 2500 untuk warga emas, anak yatim dan oku.
  9. elaun untuk ibu tunggal pada yang layak.
  10. elaun khas untuk suri rumah yang jaga anak kecil sepenuh masa, pada yang layak.
  11. membantu rakyat selangor dapat rumah sendiri.
  12. menubuhkan penyelaras hal-ehwal agama lain selain agama islam.
  13. mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan komersial 10%
  14. memberi bekalan air percuma sebanyak 20 meter padu setiap bulan.
mana janji-janji tu semua setan....

MISTERI Danny Fong & 3 Ekor Lembu DAP

Posted: 24 Nov 2011 06:00 PM PST

Danny fong adalah seorang ahli DAP, itu disahkan sendiri oleh ahli-ahli dap, dia dan berberapa ekor lagi pekerja cina yang pernah berkerja di NFC telah disabitkan dalam kes pecah amanah, mereka rembat jutaan duit NFC, tapi kenapa saifuddin, zuraidah dan rafizi tak mahu buat sidang media mengutuk si cina tu rembat duit syarikat...???

Kerana apa? pasal yang buat kerja pecah amanah tu orang cina dan juga ahli dap, itu pasal lembu tiga ekor tu senyapkan cerita tu.... itulah sialnya pembangkang dan manusia macam lembu tiga ekor tu, sedikit kesilapan dalam menguruskan projek mereka gambarkan pada rakyat seolah-olah projek feedlot tu gagal sama sekali, sampaikan malaysiakini sanggup menipu kata hanya ada seekor sahaja lembu yang ada di ladang tu, tapi cerita ada ahli dap yang pecah amanah dan curi duit syarikat NFC, mereka senyapkan.

Inilah juga punca kenapa NCF di serang hebat, pasal untuk divertkan cerita yang ada ahli dap yang pecah amanah....

My Longest Yard

Posted: 24 Nov 2011 11:55 PM PST

My Longest Yard


PKR : Anwar Ibrahim adalah PM Ketujuh Malaysia

Posted: 24 Nov 2011 11:25 PM PST


Azmin Ali kata Anwar akan jadi PM Ketujuh Malaysia.

Apa kata PAS?
PAS akan cakap itu pandangan peribadi Azmin.

Apa kata DAP?
DAP akan cakap isu siapa bakal PM belum dibincangkan antara ahli Pakatan.

Apa kata penyokong Pakatan?
Siapa pun takpa asalkan bukan UMNO waima ianya seekor monyet.
Yang penting, asalkan bukan UMNO!

Masing-masing keliru.
Siapa bakal PM yang sebenarnya jika Pakatan memerintah Malaysia?

Anwar Ibrahim terus burukkan Malaysia di Indonesia

Posted: 24 Nov 2011 05:02 PM PST

ANWAR Ibrahim menyampaikan ceramah dalam satu forum di hadapan sekumpulan pelajar Indonesia di republik itu pada 30 Julai lalu.


Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan.

Ketua Pembangkang itu berkata, bukan itu sahaja, hakim-hakim yang menjalankan tugas juga tidak mempunyai kewibawaan kerana mereka terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.

Beliau berkata, secara ringkasnya, tidak berlaku pemisahan kuasa di Malaysia seperti mana ditetapkan dalam amalan demokrasi berparlimen, khususnya antara badan kehakiman dengan eksekutif.

''Sebagai contoh, jika seorang yang berpangkat besar menerima komisen, orang ini tidak akan masuk penjara, sebaliknya akan dilepaskan.

''Apabila hakim boleh dibeli atau mereka takut untuk membuat keputusan, itu merupakan satu petanda yang cukup buruk (terhadap institusi kehakiman),'' katanya ketika berceramah di dalam satu forum di hadapan pelajar Indonesia di republik itu, 30 Julai lalu.

Rakaman ceramah tersebut diperoleh Utusan Malaysia hari ini.

Selain itu, Anwar di dalam ceramahnya itu turut memberitahu rakyat Malaysia telah mula mempersoalkan kredibiliti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

''Begitu juga dengan perjalanan pilihan raya di Malaysia. Pada tahun 2008 di kawasan Pantai Barat kita menang di Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor dan 10 daripada 11 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

''Hanya satu sahaja kerusi yang mereka menang. Itu pun pada saat-saat akhir, entah bagaimana ada 14,000 undi pos turun dari langit,'' katanya. (SUMBER-UTUSAN)

Anwar Ibrahim terhegeh-hegeh beritahu orang luar negara sistem kehakiman negara tidak adil. Tapi dia tak nak pulak cerita ...
- pernah dibebaskan oleh Mahkamah Rayuan dalam kes liwat 1998,
- dia ada ramai peguambela yang hebat,
- kes liwat ditunda berpuluh-puluh kali,
- memberi keterangan dari kandang tertuduh dimana pihak pendakwa tidak boleh menyoal balas,
- mengulas kes liwat di atas pentas ceramah politik ketika perbicaraan sedang berlaku di mahkamah
- boleh membawa saksi yang hebat dari luar negara seperti pakar forensik dari Australia
- masih bebas bergerak ke luar negara kerana passportnya tidak ditahan
- bebas mengulas kes liwat di dalam blog dan twitter secara live dari kandang tertuduh
- mahkamah membenarkan permohonan Anwar bagi menjalankan pendakwaan secara tertutup

Macam mana hubungan Malaysia - Indonesia tidak selalu bergolak, sebab ada duri dalam daging.

Tony Pua harus dedahkan laporan dua makmal mengenai susu segar e-coli

Posted: 24 Nov 2011 01:01 AM PST


Pada 11 November yang lalu, Tony Pua mendakwa susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia(KR1M) telah dicemari dengan e-coli. Ia berdasarkan kepada ujian makmal bebas yang dilantik oleh Pakatan Rakyat. (Sumber)

Walaubagaimanapun, Tony Pua ENGGAN MENDEDAHKAN nama makmal yang menjalankan ujian berkenaan kononnya takut kalau makmal berkenaan menghadapi ketika masalah mendapatkan lesen daripada Kementerian Kesihatan.

Hari ini, Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM) mengeluarkan kenyataan berkenaan dakwaan susu segar KR1M dicemari e-coli. (Sumber)

KKM mengesahkan kandungan vitamin A dalam produk susu tumbesaran yang dijual di KR1M tidak melebihi had maksimum yang ditetapkan dibawah Peraturan Makanan 1985. Hasil pemeriksaan di kilang yang mengeluarkan produk berkenaan mendapati kandungan vitamin A dalam produk tersebut tidak melebihi had 5,000 I.U(unit antarabangsa) dalam setiap hidangan seharian.

Kami minta Tony Pua dedahkan secara terbuka laporan kedua-dua makmal yang dilantik oleh Pakatan. Buktikan kepada rakyat dengan data dan maklumat yang kamu ada. Buat apa nak takut?

oyabun

Posted: 24 Nov 2011 11:55 PM PST

oyabun


Masihkah kita ingat..! - ADUN DAP langgar pelajar Melayu! Andaikata kalau pelajar Cina..dah lama huru-hara!

Posted: 24 Nov 2011 06:49 PM PST

Pada 7 Februari 2010, jam 11.50 malam, seorang pelajar bernama Mohd Bakri Mohd Bazli telah dilanggar oleh ADUN DAP Sekinchan, Ng Suee Lim di persimpangan lampu isyarat, berhampiran UNISEL, Seksyen 7, Shah Alam. Ng Suee Lim dipercayai baru pulang dari satu majlis makan malam sebelum kejadian tersebut berlaku.

Menurut Ng Suee Lim, dia mendakwa keretanya terbabas melanggar pembahagi jalan dan melanggar motorsikal yang dinaiki oleh Mohd Bakri. Ng Suee Lim menyalahkan pelajar terbabit sebagai punca berlakunya kemalangan. Menurut seorang saksi, bau arak yang kuat dapat dihidu daripada Ng Suee Lim. Apakah Ng Suee Lim memandu dalam keadaan mabuk?

Bila Kugan meninggal dunia, Xavier Jayakumar bagi pihak kerajaan negeri Selangor pantas menghulurkan sumbangan. Namun ketika Mohd Bakri dilanggar oleh ADUN DAP, sumbangan pun tiada, malah dipersalahkan pula pelajar tahun tiga, Ijazah Sarjana Muda Pengajian Bandar dan Wilayah terbabit.

Pelajar ini telah telantar di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang. ADUN DAP yang melanggar Mohd Bakri sama keadaan seperti Tian Chua, buat lepas tangan dan menyalahkan mangsa sebagai punca kesalahan.

Mohd Bakri, seorang pelajar Melayu miskin tidak diberikan pembelaan. Jauh berbeza dengan pembelaan yang diberikan oleh Ng Suee Lim terhadap Teoh Beng Hock ketika dalam Dewan Undangan Negeri. Ng Suee Lim siap bawa gambar Beng Hock lagi untuk menuduh kesilapan SPRM dan kerajaan sebagai punca kesalahan.

Beranikah Ng Suee Lim berhadapan dengan orang yang membawa gambar Mohd Bakri dan menuduhnya sebagai bersalah? Di mana keadilan untuk Mohd Bakri yang masih terlantar di hospital dan Mohd Salleh Hamdan yang meninggal dunia akibat dilanggar oleh ADUN DAP dan ahli parlimen PKR ?

Dalam isu Beng Hock bukan main lagi dia bising, tetapi terhadap mangsa langgar ini mengapa mereka diam? Amat wajar inkues diadakan untuk menyiasat kes pelanggaran Tian Chua dan Ng Suee Lim.

Sumber : Buaya Merah

Wasabi Oyabun..

Jika Negara Islam Pun Boleh Digugurkan, Tidak Mustahil Pemuda Pas Tarik ‘Handbrake’ Konsert Elton John!

Posted: 24 Nov 2011 01:09 AM PST

Kalau Negara Islam pun boleh digugurkan…, kalau prinsip pun boleh tergadai kepada DAP maka tidak pelik Pemuda Pas membatalkan rancangan mereka untuk mengadakan demonstrasi membantah konsert penyanyi Elton John di Genting Highlands malam tadi.

Demikian menurut penceramah bebas, Ustaz Sarjat Ali yang melihat Pas hari ini tidak lagi berpegang kepada prinsip mereka sebaliknya mengutamakan kuasa khususnya mimpi ke Putrajaya bersama PKR dan DAP.

Menurut beliau bukanlah mengejutkan Pemuda Pas boleh tarik 'handbrake' berhubung demonstrasi berkenaan kerana mungkin tidak mendapat persetujuan 'abang besa'r mereka di dalam pakatan pembangkang.

" Bukankah Pas hari ini parti 'pak turut'… kalau bukan 'pak turut' sudah pasti kawasan sekitar konsert berkenaan akan penuh dengan penyokong totok mereka yang tertipu dengan perjuangan Pas selama ini.

"Inilah natijah dan harga yang perlu dibayar oleh penyokong Pas setelah beralihnya kepimpinan mereka daripada ulama kepada sekular atau pun yang pernah dilabelkan oleh beberapa pihak sebelum ini bahawa Pas telah dikuasi oleh puak-puak Anwarinas.

"Mereka ingin tunjukkan bahawa Pas hari ini bukan Pas 'ortodoks' sebaliknya kepimpinan baru yang lebih liberal dalam usaha mengejar kuasa. Itu sahaja yang mereka ingin perjuangkan sekarang," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Pemuda Pas yang membatalkan rancangan mereka untuk mengadakan demonstrasi membantah konsert penyanyi Elton John di Genting Highlands malam tadi.

Sebuah portal berita memetik Ketua pemuda Pas Pahang Shahril Azman Abdul Halim sebagai berkata demonstrasi itu tidak diteruskan memandangkan pihaknya memberikan tumpuan terhadap persediaaan bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Ustaz Jamil seterusnya menambah rakyat boleh lihat dan boleh nilai perjuangan Pas hari ini yang tidak lagi berpegang kepada prinsip sebaliknya mengejar kuasa dan kepentingan politik semata-mata.

Tegas beliau, apa jua alasan yang diberikan, apa jua pandangan yang dikemukakan terserlah hari ini Pas bukan lagi memperjuangkan Islam seperti yang dilaung-laungkan sebaliknya penuh dengan kepura-puraan.

"Mana perginya ayat-ayat al-quran yang dibaca dalam setiap siri ceramah? Bukankah itu semua retorik yang hanya bertujuan untuk mengaburi mata rakyat dalam usaha mendapatkan undi sahaja… MasyaAllah."

Wasabi Oyabun..

g a R a m a N i s

Posted: 24 Nov 2011 11:51 PM PST

g a R a m a N i s


Angkuhnya Mahfuz OmaQ......

Posted: 24 Nov 2011 08:00 PM PST

Membaca kenyataan terbaru Mahfuz Omar pasti membuatkan ruangan blogosfera ketawa terbahak-bahak. Mahfuz dalam reaksinya menjelaskan PAS tidak akan sesekali menyertai UMNO dalam survival politiknya.

Baiklah, reaksi itu adalah sinonim dengan keangkuhan PAS. Sikap yang amat ditegah dalam islam, satu kalimah yang diperjuangkan PAS sejak turun temurun. 

UMNO seharusnya tidak perlu menutup pintu rundingan dengan PAS. Biarlah PAS mahu mengatakan apa saja. Kuncinya, kesedaran menunjangi politik bangsa akan terus menjadi kunci kepada perjuangan agama. Dalam hal ini, sebenarnya beban survival politik amat berat ditanggung PAS. 

Semenjak bercengkerama dengan aktivis kristian DAP dan PKR, PAS boleh diibaratkan sebagai pelacur agama kerana banyak tindakan melibatkan kesucian agama Islam gagal ditangani dengan berkesan oleh PAS.

Mengambil contoh dua isu besar mengenai Islam seperti Kalimah Allah dan JAIS - DUMC, itu adalah indikator bahawa PAS menggunakan agama demi kepentingan politik.

Oleh itu, 'gurauan' Mahfuz sebenarnya tidak lebih kata-kata semangat untuk diri sendiri dan meyakinkan penyokong PAS mengenai situasi ini.

Apa orang Kedah cakap....tak kelapaq la woii!..

PANAS! Hassan Ali Dedah Bible Solar DAP

Posted: 24 Nov 2011 05:37 PM PST


Hasan Ali, Exco Agama Islam Selangor yang menjadi bahan kritikan dan kutukan para penyokong Pakatan Rakyat, mendedahkan tentang cubaan memurtadkan umat Islam dengan menggunakan peranti Bible yang menggunakan kuasa solar.

Sama seperti kes-kes yang sebelum ini, DAP yang kerja mereka setiap hari ialah mencari poin untuk bercakap bagi mendapatkan pengaruh dan undi berbanding menunjukkan teladan menerusi kerja, tutup mulut dan langsung tidak bersuara.

Tony Pua yang banyak mulut, sebaliknya lebih bekerja keras untuk membuktikan bahawa Kedai Rakyat 1Malaysia adalah pembunuh rakyat Malaysia menerusi penjualan barangan yang tidak bermutu tetapi berharga murah. Teresa Kok yang merupakan seorang avengelist tegar bersama-sama Ronnie Liu, Hannah Yeo dan Teng Chang Kim, juga tidak kelihatan di mana-mana.

Dengan kata lain, apa yang dituturkan oleh Hasan Ali ada kemungkinan melibatkan pembabitan kuasa-kuasa DAP Selangor seperti nama-nama di atas.


Sambung di Sel13.com

Kongres Nasional PKR: Retreat Terakhir Anwar Sebelum Ke Sg Buloh

Posted: 23 Nov 2011 11:55 PM PST

Siri Ceramah Perdana  Perdana  Dato' Seri Anwar Ibrahim
 Sempena Kongres Nasional 2011 di  Johor

I) Jumaat – 25 November 2011
I) 7.30 – 11.00 malam – Jamuan Makan Malam
  Lokasi:  Cathay Restaurant JB,  Taman Molek, Johor Bahru
ii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
    Lokasi :  Pejabat PKR Tebrau, Taman Daya,  Johor Bahru
iii) 9.00 – 12.00 malam -  Ceramah Perdana 2
Lokasi: Pejabat PKR  Gelang Patah,  Jln Keindahan 1, Tmn  Skudai Indah,  Skudai

2) Sabtu – 26 November 2011
i) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
Lokasi:  Batu 8, Sungai Tiram, Ulu Tiram,  Johor Bahru
ii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 2
Lokasi :  Jalan Sawi, Kampong Bendahara, Johor Bahru
iii) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 3
 Lokasi: Kampong Parit Kromo, Air Baloi,  Pontian

3) Ahad – 27 November 2011
i) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana 1
   Lokasi:  Pej PKR Simpang Renggam, Taman Cemara, Kampong  Shaari, Simpang Rengam, Johor
ii) 9.00 – 12.00 malam – Sambutan 60 Tahun PAS Johor,
    Lokasi: Markaz PAS Air Hitam, Dataran Haji Mardi, Air Hitam
 ---------------------------------------------------------------------------------------------
Kongress PKR kali ini adalah luar biasa. Walaupun tiada sebarang pemilihan sebarang jawatan peringkat nasional tetapi ia amat signifikan dengan pemulihan moral ahli-ahli PKR untuk menghadapi PRU Ke-13. Ia adalah misi PKR untuk menawan Johor selepas tidak berkeyakinan di Negeri Sembilan dan Melaka.

Pemukiman ini akan menjadi titik tolok menambah motivasi kepada ahli PKR untuk menyakini kepimpinan Anwar dalam menuju Harapan Baru buat rakyat Malaysia. Kebanyakan ahli PKR dah hilang kepercayaan kepada kredibiliti Anwar untuk memimpin PKR. Bagi mereka, Anwar sudah expired tambahan pula isu moral dan keyakinan mereka Anwar akan kepenjara tahun depan.

Walaupun ramai ahli yakin dengan kes liwat dan penyebaran video seks namun ahli PKR kerap dimotivasi dengan stigma mahu mengubah sistem yang sedia ada dan diganti dengan konsep keadilan dan kesamarataan. Nampak seolah-olah proses rebranding Anwar dalam sanubari ahli-ahli PKR.

Melihat jadual padat Anwar dalam menjelajah Johor untuk mengukuhkan dan menerapkan nilai perpaduan dalam menumbangkan BN dan mencanang akan kecelaruan dalam sistem pelaksanaan demokrasi oleh SPR. Sebenarnya, tiada istilah perpaduan dalam PKR jika keadilan dalam pemilihan parti yang lepas masih disorok dalam laci Setiausaha Agung. Prejudis dan penuh penipuan.

Kita boleh menjangkakan jentera tetap psywar PKR macam Malaysiakini, TMI dan FMT pasti akan memberi tumpuan khusus dan highlight usul arah tuju PKR dalam mengharungi PRU Ke-13. Apa jua usul sepertimana untuk mengambil bahagian serentak dengan pusat untuk berpilihanraya adalah isu yang dijangka menjadi tumpuan.

Sehingga artikel ini ditulis sudah ada kedengaran daripada beberapa cabang mahu mengusulkan mengenai prestasi Khalid Ibrahim sementah memorandum yang diserah kepada Presiden parti telah diperhalusi. Jangan dilupa usul tanpa sokongan untuk bubar DUN berasingan tidak dipersetujui oleh beberapa pemimpin kanan parti.

The Unspinners

Posted: 24 Nov 2011 11:49 PM PST

The Unspinners


Melaka Kalah Dengan Kelantan?

Posted: 24 Nov 2011 04:34 AM PST

Meliwat : Rahsia Peribadi Anwar?

Posted: 24 Nov 2011 12:30 AM PST

Belantan

Posted: 24 Nov 2011 11:45 PM PST

Belantan


Sultan Selangor Tegur Aziz Bari!

Posted: 24 Nov 2011 07:08 AM PST

















Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa dukacita berhubung kenyataan Prof Dr Abdul Aziz Bari, yang mengatakan akaun Majlis Agama Islam (MAIS) dan Lembaga Zakat Selangor (LZS) tidak diaudit.

Baginda bertitah kenyataan pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu adalah tidak tepat.

Tuanku turut menasihatkan Aziz agar tidak membuat sebarang kenyataan kerana ia mengundang kekeliruan dan keresahan di kalangan rakyat terhadap integriti MAIS dan Lembaga Zakat Selangor.

Titah baginda, Aziz perlu mendapatkan fakta yang tepat dan betul sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

"Beta sangat dukacita apabila dimaklumkan terdapat satu laporan yang menyatakan bahawa Prof Aziz ada membuat kenyataan bahawa akaun MAIS dan LZS tidak diaudit dan bebas daripada diaudit.

"Kenyataan beliau ini adalah tidak tepat kerana Beta disembah maklum bahawa akaun MAIS dan akaun LZS telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara dan mendapat Sijil Bersih daripada Ketua Audit Negara pada setiap tahun serta akan terus diaudit oleh Jabatan Audit negara pada tahun-tahun akan datang.

Integriti MAIS

"Beta harap Prof Aziz jangan membuat sesuatu kenyataan yang boleh mengelirukan dan meresahkan rakyat terhadap ketelusan dan integriti MAIS dan LZS sebelum mendapatkan fakta-fakta yang tepat dan betul," titah baginda.

Baginda menyampaikan titah berkenaan ketika merasmikan Wisma Audit Negeri Selangor di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dan Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor (Adun) lain.

Aziz dalam laporan media 11 November lalu dilaporkan berkata, Sultan Selangor telah melampaui kuasa dengan menitahkan Adun untuk meluluskan rang undang-undang tanpa dibahaskan dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Julai lalu.

Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai titah Sultan Selangor semua Adun meluluskan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 yang membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam.

Aziz yang juga seorang pakar perlembagaan berkata, perlembagaan tidak memberikan apa-apa kuasa kepada Sultan.

Beliau merujuk kepada Perlembagaan Persekutuan – Perkara 3 (2) dan Seksyen 1 (2) (d) Jadual Kelapan – dengan jelas menyatakan bahawa walaupun Sultan mempunyai kuasa budi bicara dalam hal Ehwal Islam dan Agama Melayu, namun ia tidak menyentuh aspek perundangan.

MAIS bidas laporan

Sementara itu, Selasa lalu MAIS menjelaskan dakwaan bahawa laporan kewangan tahunan tidak perlu diaudit adalah tidak tepat.

Pengerusi MAIS, Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa berkata laporan kewangan tahunan MAIS disatukan telah disediakan dan dikemukakan kepada Ketua Audit Negara setiap tahun dan MAIS dari 1997 hingga 2010 telah mendapat pengiktirafan sijil bersih melalui Sijil Ketua Audit Negara.

Beliau merujuk kepada laporan berita FMT berkenaan pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011.

Pada 10 November, FMT melaporkan bahawa pindaan peruntukan Rang Undang-Undang Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) (Pindaan) 2011 membolehkan MAIS mengelak dari diaudit oleh jawatankuasa audit awam. - AIDC

Suara politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Nov 2011 11:41 PM PST

Panglima Perang Cyber


Ultraman pun tengok bola ?

Posted: 24 Nov 2011 12:29 AM PST

Siapa yang buat gambar ni Panglima sendiri tak pasti.

Yang menarik watak yang sangat diminati Panglima sendiri semasa kecil juga menonton bola.

Maknanya ia sesuatu yang menarik minat kita untuk melihat aksi ultraman menonton bola.

Seperti menariknya jika ikon kita Yab Perdana Menteri juga menonton bola bersama rakyatnya.

Sekadar selingan. Tidak ada maksud apa-apa.

PM dah umum mansuh AUKU dan selepas ini tentu Pakatan akan tentang kerana modal mereka sudah dipatahkan oleh Kerajaan.

Apa sahaja keputusan kerajaan kita sokong dan menerimanya dengan keyakinan ada hikmah di sebalik keputusan Kerajaan melaksanakannya.

Cahaya kemenangan BN makin cerah dan Insya Allah kemenangan paling besar akan dapat dicapai.

Amin.

AZLI SHUKRI

Posted: 24 Nov 2011 11:40 PM PST

AZLI SHUKRI


Apabila "Sultan Abdul Aziz Bari" Berkata-kata...

Posted: 24 Nov 2011 08:34 AM PST

Aziz Bari sudah terlalu hebat lagi kebal - hampir semua pihak tidak lagi berupaya "menyentuh" dirinya lagi - hatta Sultan Selangor pun seolah-olah tidak mampu berbuat apa-apa terhadap penghinaan serta kritikan demi kritikan yang dilemparkan oleh Profesor serba tahu ini terhadap kesultanan dan institusi Islam Selangor. Bagi Aziz Bari apa-apa sahaja yang melibatkan tindakan Sultan Selangor hampir semuanya serba tidak kena di sisi undang-undang. Dengan kata lain, hanya tafsiran beliau sahajalah yang betul lagi tepat dari segi perundangan dan kehakiman - pooorahhh.

Sejak beliau "bebas" daripada hukuman UIA - egonya makin menyerlah - sehingga barangkali, rakyat Selangor sudah mula membuat sindiran pedas, "Siapa sebenarnya Sultan Selangor? Aziz Bari atau Sultan Sharafuddin?" Malah ada juga yang sinis berkata, Profesor Undang-undang itu sudah pun memiliki gelaran baharu, iaitu "Raja Abdul Aziz Bari" - hebat, sungguh hebat Aziz Bari. Elok sangatlah Malaysia mempunyai banyak profesor yang menjunjung kebebasan akademik dan bersuara seperti Aziz Bari ini - lagi cepat negara ini lingkup dan jahanam. Di tambah lagi dengan manusia seperti Ambiga - pejuang homoseksual. Lepas ini Majlis Peguam diminta memperjuangkan pula hak asasi kumpulan manusia yang melakukan seks dengan binatang - barulah lengkap!

SHAH ALAM, 24 Nov – Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini melahirkan rasa dukacita baginda berhubung dakwaan pensyarah Prof Abdul Aziz Bari kononnya laporan kewangan tahunan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Lembaga Zakat Selangor (LZS) bebas daripada diaudit.

Sultan Selangor bertitah kenyataan itu tidak tepat kerana baginda disembah maklum akaun kedua-dua badan kerajaan negeri itu yang telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara serta mendapat sijil bersih daripada Ketua Audit Negara setiap tahun.

"Beta sangat dukacita apabila Beta dimaklumkan terdapat satu laporan yang menyatakan bahawa Prof Abdul Aziz Bari dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia ada membuat kenyataan bahawa akaun Majlis Agama Islam Selangor dan Lembaga Zakat Selangor tidak diaudit dan bebas daripada audit.

"Justeru, beta berharap Prof Abdul Aziz Bari jangan membuat sesuatu kenyataan yang boleh mengelirukan dan meresahkan rakyat terhadap ketelusan dan integriti MAIS dan LZS sebelum beliau mendapat fakta-fakta tepat dan betul," titah baginda ketika merasmikan Wisma Audit Negeri Selangor di sini hari ini.

Dalam titah baginda lagi, Sultan Selangor menyarankan agar setiap jabatan dan agensi di Selangor mengambil iktibar daripada kelemahan-kelemahan yang dinyatakan oleh pihak audit agar masalah seperti pemborosan, pembaziran dan penyelewengan dapat dielakkan.

"Beta berharap ketua-ketua jabatan dan agensi di negeri ini sentiasa memberi perhatian kepada hal-hal berkaitan dengan kewangan dan memastikan segala peraturan dan prosedur kewangan dipatuhi agar tidak ditegur audit," titahnya.

Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang dalam ucapannya berkata pembinaan Wisma Audit seumpama ini adalah yang ketiga selepas Perak dan Negeri Sembilan.

Alang-alang Kasi Mahasiswa Universiti Berpolitik, Baik Kasi Juga Semua Kakitangan Awam Boleh Berpolitik

Posted: 24 Nov 2011 04:41 AM PST

KUALA LUMPUR, 24 Nov — Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) akan dipinda bagi membolehkan pelajar pusat pengajian tinggi menyertai parti politik. Perkara itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Parlimen hari ini. Najib berkata pindaan akan dibuat ke atas Seksyen 15 AUKU bagi membolehkan penuntut-penuntut berusia 21 tahun ke atas bergiat aktif dalam parti-parti politik.

"Untuk menghormati hak pelajar kita yang sudah dewasa, di bawah Perlembagaan, kami akan meminda Seksyen 15 AUKU untuk membenarkan mereka menjadi ahli parti politik," kata beliau ketika membentangkan usul memansuhkan tiga deklarasi berkaitan darurat di Dewan Rakyat hari ini. Pengumuman Najib itu mendapat sokongan anggota Dewan Rakyat.

Bagaimanapun menurut Najib, kerajaan akan meneruskan rayuan ke atas keputusan Mahkamah Rayuan pada 31 Oktober lalu yang mengumumkan bahawa Seksyen 15 bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Najib juga berkata di bawah AUKU politik akan dilarang sama sekali di kampus universiti.

"Keputusan ini adalah ekoran keprihatinan kerajaan dan memahami aspirasi rakyat dan (menunjukkan) bagaimana kami mendengar suara mereka.

"Ini bukan retorik murahan. Ini adalah hasil iltizam politik dan keberanian moral," kata beliau di Parlimen.

Perdana Menteri berkata kerajaan akan membuat rayuan kerana keputusan mahkamah akan ada implikasi ke atas sistem perundangan negara ini. Akhir bulan lalu, Mahkamah Rayuan mengisytiharkan Seksyen 15 (5)(a) AUKU 1971 yang melarang mahasiswa menyatakan sokongan atau bangkangan dalam aktiviti politik sebagai tidak sah di sisi undang-undang.

Dalam keputusan majoriti 2-1, panel tiga hakim yang diketuai oleh Datuk Wira Low Hop Bing memutuskan seksyen tersebut dalam AUKU itu tidak munasabah dan melanggar kebebasan bersuara. Hakim Datuk Mohd Hishamuddin Mohd Yunus dan Datuk Linton Albert membenarkan rayuan empat penuntut jurusan sains politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang menghadapi tindakan disiplin kerana didakwa terbabit dalam kempen pilihan raya kecil Hulu Selangor pada 24 April tahun lepas.

Muhammad Hilman Idham, Woon King Chai, Muhammad Ismail Aminuddin dan Azlin Shafina Mohamad Adza dalam saman pemula mendakwa mereka menerima notis dari UKM untuk menghadiri Lembaga Disiplin UKM bagi menjawab tuduhan melanggar Sesksyen 15(5)(a) AUKU. Bagaimanapun, mereka didapati tidak bersalah oleh lembaga itu. Kesemua mereka itu telah menamatkan pengajian masing-masing September lalu.

MERBOK TIMES

Posted: 24 Nov 2011 11:09 PM PST

MERBOK TIMES


Anugerah Industri Muzik yang hancing

Posted: 24 Nov 2011 08:24 PM PST

KUALA LUMPUR: Penyanyi lagu Sedetik Lebih, Anuar Zain berharap pengumuman kemenangannya melalui lagu Sedetik Lebih ciptaan Edry Abdul Halim tidak menimbulkan sebarang pertikaian selepas anugerah Lagu Terbaik pada Anugerah Industri Muzik 18 (AIM18) pada awalnya diserahkan kepada lagu Penakut ciptaan Yunalis Zarai atau Yuna.

Kata Anuar, dia tidak mahu dengan pembetulan ini akan menimbulkan fikiran negatif terhadapnya atas kemenangan Yuna pada malam AIM 18 pada 12 November lalu.

"Ini merupakan satu kesilapan yang menjadi sejarah dalam industri hiburan tanah air, secara jujurnya ketika menerima berita ini, saya agak terkejut.

"Saya tidak mahu orang luar menganggap kami telah mempertikaikan kemenangan Yuna untuk kategori tersebut, sedangkan saya sendiri menerima keputusan lagu 'Penakut' sebagai Lagu Terbaik pada malam itu dengan hati yang terbuka," katanya pada sidang media pembetulan bagi anugerah Lagu Terbaik AIM 18, di sini, Khamis.

AIM 18 yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil dianjurkan oleh Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM).

Pada malam tersebut, lagu Sedetik Lebih telah memenangi kategori Lagu Pop Terbaik dan Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu (Lelaki).

Kata Anuar, dia menganggap perkara tersebut sebagai kesilapan besar yang sememangnya boleh menjejaskan kredibiliti seseorang artis yang tidak bersalah.

"Jika diikutkan saya, berat untuk terima anugerah ini dan tidak mahu datang untuk berdepan dengan Yuna menerima trofi kemenangan tersebut.

"Kadang kala saya rasa anugerah tersebut tidak perlu untuk dipulangkan dan perkara ini lebih baik dibiarkan diam sahaja," katanya lagi.

Bagaimanapun, katanya dia menerima penghargaan tersebut dengan berfikiran positif agar dapat membantu industri seni pada masa akan datang.

"Saya hormat Yuna lebih kerana dia sanggup datang untuk majlis pemulangan anugerah ini dengan hati yang terbuka dan positif.

"Saya juga berharap tidak berlaku lagi kejadian sebegini yang boleh mengakibatkan kredibiliti AIM dan RIM dipertikaikan," katanya.
(mStar online)

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Nov 2011 11:04 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PAKAR PENDERHAKA TIDAK PERLU MENGHADAP SULTAN, BUKANKAH SUKA SINDIR SULTAN MELALUI MEDIA

Posted: 24 Nov 2011 11:00 PM PST

TAK HENTI-HANTI PAKAR PENDERHAKA NE
MENGHINA & MEMALUKAN DYMM SULTAN SELANGOR

1. Pakar penderhaka Melayu zaman moden Aziz Bari bercadang untuk menghadap DYMM Sultan Selangor, kononnya untuk merafak sembah, memohon ampun, dan last sekali "mengajar" Tuanku Sultan hal-hal perlembagaan.

2. Selama ini, Selama ini, Selama ini, Aziz Bari hanya bercakap kepada media sahaja. Bercakap di pentas ceramah PKR sahaja, bercakap di Seminar-Seminar Pakatan Rakyat sahaja dengan tujuan egonya merendah-rendahkan Sultan Selangor, memalukan Sultan Selangor dan menjatuhkan martabat Instutusi Kesultanan. Apabila DYMM Sultan Selangor murka, barulah Pakar Penderhaka ini hendak bertemu DYMM Sultan Selangor.

3. Bagi kita, selayaknya Pakar Penderhaka ini keluar sahaja dari Negeri Selangor menuju ke negeri Dapiq Penang yang dipuja-pujanya itu. Pakar Penderhaka ini tidak pernah memalukan LGE malah dipuji-pujanya pula. Dia tak layak mencium tangan Sultan Selangor yang dia seringkali sindir, hina dan memalukan Sultan dan Istitusi Kesultanan di dada akhbar.

4. Bagaimana fikiran anda akan rancangan Pakar Penderhaka ne nak jumpa Sultan yang dia sering hina-hinakan itu?

Info MyMassa : Lagi Bantuan Kerajaan Kepada PKS.

Posted: 24 Nov 2011 10:04 PM PST

Antara enam program impak tinggi untuk membantuk PKS adalah:



  • Integrasi Pendaftaran dan Pelesenan Penubuhan Perniagaan untuk mewujudkan pusat pendaftaran tunggal melalui Sistem Pendaftaran Perniagaan (MyCoID) dan Sistem Pelesenan Perniagaan (BLESS). 






  • Platform Pengkomersialan Teknologi (TCP) iaitu sebuah rangkaian platform kebangsaan yang diuruskan sektor swasta bagi mempromosi idea inovatif bermula peringkat pembuktian konsep ke peringkat pengkomersialan.




  • Program Pelaburan PKS (SIP) yang menyediakan pembiayaan kewangan peringkat awal dan disalur melalui syarikat pelaburan kepada PKS berpotensi sama ada dalam bentuk hutang, ekuiti atau hibrid.




  • Program Going Export (GoEx) menawarkan bantuan khusus kepada pengeksport dan PKS yang menceburi pasaran baru di luar negara.




  • Program Pemangkin untuk mewujudkan juara tempatan menerusi pendekatan yang lebih bertumpu dengan sokongan dalam bidang pembiayaan, akses kepada pasaran dan pembangunan modal insan.




  • Inovasi Keterangkuman direka khusus bagi membolehkan 40 peratus golongan berpendapatan rendah memanfaatkan inovasi dalam menggalakkan transformasi komuniti, termasuk perusahaan mikro di luar bandar.


  • Baca seterusnya dalam artikel di bawah.

    Klik untuk besarkan imej.

    Kenapa INDON beria-ia hendak GANYANG kita?!!

    Posted: 24 Nov 2011 08:31 PM PST




    Lahanat punya manusia!!! Apa, Si Anu Ghairah Tuhan seekor ini tidak puas hati ke Indonesia ditumbangkan dalam kandang sendiri dua kali pada SEA Games baru-baru ini?!!

    Kenapa mesti pengkhianat bangsa ini terus-terusan membakar semangat orang-orang Indon untuk membenci Malaysia?!! Adakah mereka berhak untuk masuk campur dalam urusan pentadbiran dan masa depan negara?!! Mereka layakkah untuk mengundi?!!

    Tidakkah beliau merasa bersalah apabila Jalur Gemilang dibakar dan dilumur najis?!! Dan Raja-raja kita dihina sebegitu rupa?!!




    Tidakkah beliau merasa bertanggungjawab apabila anak-anak kita yang sedang menuntut di sana diugut bunuh dan rogol?!!




    Pelik sungguh dengan tindak-tanduk Anwar ini apabila semakin ramai rakyat menolaknya. Beliau tidak sudah-sudah menjemput INDON untuk datang mengGANYANG kita bagi merampas kuasa dan menaikkan dirinya sebagai pemerintah ganti.

    Memang manusia BANGSAT!!! Harkk Ptuih!!

    Kenapa Anwar sampai sekarang GAGAL jadi PM?!!

    Posted: 24 Nov 2011 07:33 PM PST




    Ramai yang kata gaya pentadbiran DS Najib menyebabkan rakyat kembali hidup selesa dan yakin. Perasaan selamat yang sama dinikmati rakyat selama 22 tahun Tun M menjadi PM.

    Hari ini Utusan Malaysia menyiarkan satu bukti sejarah yang bakal menjawab kenapa rakyat Malaysia WAJIB memastikan BN terus berkuasa di bawah pentadbiran PM Najib selepas PRU-13 ini.  


    


    Bukan semua orang boleh bermain bolasepak. Sukan ini bukan sahaja memerlukan stamina dan mental sentiasa berada di tahap terbaik, emosi juga memainkan peranan yang penting dalam memastikan perancangan pasukan dapat dicapai dengan sempurna. Tempoh perlawanan yang panjang juga memerlukan para pemain supaya sentiasa fokus dan konsisten dalam mengekang pihak lawan daripada membolosi gawang gol. Sukan bolasepak adalah manifetasi terbaik perjuangan kita sebagai manusia di dunia ini.

    Inilah persamaannya di antara DS Najib dengan Tun M. Kedua-duanya mampu beraksi sebagai ahli sukan yang baik kerana mereka mempunyai bakat dan kualiti diri yang sangat baik. Sukan membentuk personaliti dan kualiti emosi yang baik untuk manusia.

    Jadi bersukanlah untuk membentuk sahsiah diri yang baik dan sempurna. Kerana golongan yang kurang bersukan ini akan cenderung ke arah hobi yang bukan-bukan!


    GEMPAR! Wakil Rakyat PAS Tipu Jemaah Solat Jumaat.

    Posted: 24 Nov 2011 06:36 PM PST


    Ikuti luahan hati seorang AJK Masjid di Terengganu yang juga seorang ahli PAS.

    Kecewa dengan YB Khalil Idham Lim
    Posted on Friday, November 18 @ 07:17:45 PST
    Dilulus untuk paparan oleh aya

    Aduan @ Luahan Oleh: iposkihc

    "Jumaat 18 November 2011 YB Khalil Idham Lim Abdullah (ADUN Titi Serong, Perak)   dijadualkan menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Kuala Terengganu. Pihak masjid amat berbesar hati menerima tawaran menyampaikan khutbah oleh YB Khalil melalui seseorang yang menguruskan kehadiran beliau ke Terengganu. Pada Khamis 17 November 2011 wakil yang menguruskan YB Khalil telah menghubungi pihak masjid bagi mengesahkan kehadiran YB Khalil menyampaikan khutbah pada tarikh yang telah ditetapkan.


    Tiba waktu Jumaat 18 November sehingga masuk waktu Zohor jam 12.55 tengahari dan azan dikemundangkan YB Khalil belum muncul. Iman dan bilal bertugas masih menunggu kehadiran beliau dengan harapan beliau akan tiba walaupun mungkin agak lewat. Jam 1.07 tengahari beliau belum muncul. Tuan imam membuat panggilan menggunakan pembesar suara sebanyak tiga kali supaya YB Khalil hadir kehadapan dengan andaian beliau hadir tapi mungkin berada bersama jemaah di bahagian belakang. Imam, bilal dan makmun mula resah dengan keadaan yang berlaku. Oleh kerana waktu sudah terlewat daripada kebiasaan maka tuan imam masjid tanpa persediaan yang cukup terpaksa menyelamatkan keadaan untuk naik keatas mimbar bagi meneruskan rukun-rukun solat Jumaat hingga selesai.

    Selesai solat Jumaat imam, bilal dan pengerusi masjid masih setia menunggu YB Khalil takut-takut beliau muncul kehadapan untuk memaklumkan apa sebenar yang berlaku dan memohon maaf kepada pihak masjid. Namun beliau tidak muncul sampai ke sudah walaupun beberapa ahli jemaah yang mengenali beliau memaklumkan ternampak kelibat beliau turun dari masjid bersama-sama jemaah lain.

    Walaupun solat Jumaat berlangsung tanpa kecacatan namun pihak masjid merasa amat terkilan serta kecewa di atas kegagalan beliau hadir sebagaimana dijanjikan. Pihak masjid menghubungi wakil yang menguruskan kehadiran beliau dan diberitahu bahawa YB Khalil terlewat hadir dan ketika beliau sampai imam sudah naik ke atas mimbar menyampaikan khutbah. Oleh kerana itu dia terus berada di saf belakang bersama jemaah lain.

    Sepatutnya YB Khalil lebih maklum bahawa khutbah Jumaat tidak seperti ceramah, kuliah maghrib, forum dan sebagai. Kegagalan hadir pada waktu ditetapkan untuk program sedemikian masih boleh dimaafkan. Amat berbeza dengan khutbah Jumaat yang mana ketiadaan khatib boleh menyebabkan solat Jumaat tidak dapat ditunaikan. Andaikata ini berlaku adakah YB mahu bertanggungjawab ? Seseorang khatib sewajibnya berusaha hadir selewat-lewatnya setelah azan zohor berkumandang. Sekiranya tidak yakin boleh hadir tepat pada waktu baik tarik diri awal-awal dari menjadi khatib daripada menimbulkan masalah kepada seluruh jemaah.

    Pihak masjid juga amat terkilan kerana YB Khalil gagal menampilkan beliau sebagai seorang wakil rakyat yang berjiwa besar. Sewajarnya beliau tampil bersua muka dengan imam dan pengerusi masjid bagi memohon maaf atas kegagalan berkhutbah sebagaimana dijadual. Beliau tidak sepatutnya merasa malu untuk memohon maaf malah ianya akan membuang prasangka dan anggapan negatif terhadap beliau susulan insiden tersebut.

    Kami berharap ini kegagalan mendisiplinkan waktu yang pertama dan terakhir bagi YB Khalil. Kami selaku ahli bawahan mengharapkan perkara ini diberi perhatian oleh semua pimpinan Pas agar kita tidak mempermainkan peringatan dalam surah Al-Asr yang selalu dibaca setiap kali mengakhiri sesuatu majlis.

    Sekian.wassalam

    Ahmad Saufi Chik

    bp JK Masjid Pengadang Baru

    Sumber : http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=10393

    *Nampaknya ahli PAS mula marah pada pemimpin mereka. Mungkin lepas ni akan ada pemberontakan dalaman PAS. Idham Lim pun satu hal jugak. Siap kena panggil guna microphone pun tak datang-datang! Macam haram.

    SIARAN TERPENTING BAHAGIAN 1 : BERHATI-HATI

    Posted: 24 Nov 2011 06:00 PM PST

    Laut Dijangka Semakin Bergelora
    1.         Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) meramalkan bahawa musim tengkujuh akan bermula pada penghujung bulan Oktober 2011 dan akan berlangsung sehingga awal Mac 2012. Ramalan turut menyatakan bahawa beberapa bahagian di negara ini akan mengalami peningkatan kadar hujan sebanyak 20% – 40% jika dibandingkan dengan tempoh yang sama bagi musim tengkujuh tahun lalu. Menurut JMM, keadaan ini adalah disebabkan oleh tekanan rendah di atmosfera berikutan kejadian tiga ribut tropika yang melanda rantau ini iaitu Taufan Nesat, Ribut Tropika Haitang dan Taufan Nalgae yang mengakibatkan hujan lebat serta kejadian air pasang yang tinggi. Akibat fenomena ini, beberapa buah negara jiran iaitu Thailand, Kemboja, Laos, Viet Nam dan Filipina telah dilanda bencana banjir yang buruk.
    2.         Jika peningkatan hujan sebanyak 20% pada tahun 2010 (jika dibandingkan pada tahun 2009) diambil kira, maka negara ini akan menerima sehingga 60% lebih hujan. Dalam hal ini, pihak Kerajaan sedang bersiap siaga untuk menghadapi keadaan banjir yang lebih buruk terutamanya pada bulan November dan Disember berikutan pertembungan hujan lebat dan beberapa kejadian air pasang besar.
    3.         Berdasarkan pengalaman-pengalaman lepas serta ramalan JMM, negeri-negeri yang berisiko menghadapi banjir adalah Kelantan, Terengganu, Perlis, Kedah, Sabah, Sarawak, Pahang dan Johor.
    4.         Pada tahun 2010, Kedah dan Perlis telah mengalami banjir yang teruk sementara Kelantan dan Terengganu mengalami banjir yang lebih ringan  berikutan tekanan rendah di Laut Andaman pada waktu itu. Akan tetapi, pada tahun ini, Kelantan dan Terengganu dijangka akan mengalami banjir yang lebih teruk dengan purata kadar hujan sebanyak 800-900mm setiap hari semasa musim tengkujuh kali ini.
    5.         Mengambil iktibar daripada trend banjir besar yang melanda negara-negara jiran di rantau ini, Pihak Kerajaan kini sedang bersiap sedia untuk menghadapi kemungkinan situasi banjir yang terburuk dalam beberapa dekad kebelakangan ini.

    *Dipetik daripada Siaran Media Kerajaan ( Layari Portal Banjir MKN (portalbanjir.mkn.gov.my)

    # Menyedari Situasi tersebut, Mymassa atas dasar social responsibility turut ingin bersama-sama mengingatkan para keluarga yang ingin bercuti di hujung minggu supaya berhati-hati.

    Bukti Harakah Adalah Lidah Syaitan.

    Posted: 24 Nov 2011 05:05 PM PST

    Muka depan Harakah.



    Kalau benar Harakah sebuah lidah rasmi gerakan Islam, berita seperti ini yang akan keluar.



    Tapi nak buat macam mana. Harakah bukan lidah gerakan Islam sebaliknya hanya media propaganda sebuah parti yang rakus untuk merebut kuasa.

    Semua ajaran Islam ditolak ketepi. Yang pasti, editor akhbar ini akan pastikan para pembaca mereka mendapat dos fitnah yang secukupnya untuk disebarkan ke pihak lain melalui borak-borak di kedai kopi.

    Apa yang MyMassa perhatikan adalah tindakan Harakah sama seperti tindakan Nik Aziz Nik Mat, menteri besar Kelantan. Cuba perhatikan ucapannya.


    "Kalau kita buat berasingan segala 'iblis syaitan' sana akan tertumpu pada satu kawasan.

    "Apabila dah banyak sangat, susah kita nak kawal nanti," katanya kepada akhbar rasmi PAS itu.

    Tengok orang tua ni, tak habis-habis memaki pihak lawan. Pernahkan anda dengar ucapan yang sama dari PM atau TPM. Inikah kata-kata yang keluar dari mulut pemimpin yang dipanggil 'Tuan Guru' atau Ulama oleh pengikutnya?



    Sebab itu MyMassa tidak kisah kalau ada pencacai PAS yang komen di blog ini yang marah apabila Nik Aziz dikritik. Bagi kami, Nik Aziz bukan ulamak tetapi hanya seorang diktator tua yang takut kehilangan jawatannya. Dan bagi kami Nik Aziz adalah FIRAUN MODEN yang diagung-agungkan oleh pengikutnya sehingga merasakan dia maksum (terpelihara dari dosa) walaupun menerima rasuah umrah dan memberi rasuah semasa pilihan raya.



    Maaf pencacai PAS. Keluarlah kata-kata ugutan seperti ini...."ko hina ulamak ye...ALLAH itu Maha Adil...ko tunggu je la ye....", MyMassa tetap tidak gentar.

    Jika Nik Aziz seorang ulama, dah pasti ramai yang pecah perut akibat doa laknatnya.

    *Layan video khas untuk Nik Aziz dari MyMassa.

    Santai Malam Jumaat : Buah Zakar Rangup.

    Posted: 24 Nov 2011 08:31 AM PST

    Memandangkan malam ni malam Jumaat, mari 'bersantai' dengan info ini.



    Ada sesiapa yang sanggup makan?

    Berikut adalah khasiat zakar lembu:


    1. Menguatkan tenaga batin- mengurangkan risiko lelaki terpancut dengan awal apabila sedang menjalankan hubungan intim.

    2. Meningkatkan nafsu dan stamina seks lelaki

    3. Dipercayai boleh menyembuhkan mati pucuk (zakar yang tidak boleh menegang melalui ransangan seks)

    4. Menguatkan daya ketenggangan otot zakar- membolehkan zakar menegang dengan lebih cepat sebaik sahaja teransang.

    5. Selain itu, sup zakar lembu juga boleh mencerdaskan minda.

    *Kongsikan kepada yang berminat.

    Apabila Polis Berdemonstrasi.

    Posted: 24 Nov 2011 07:32 AM PST

    Kes ini bukan berlaku di Malaysia, tetapi di Australia.



    Di Malaysia, belum pernah lagi PDRM buat demonstrasi seperti ini.

    Namun, di negara kita memang wujud pasukan unit beruniform haram yang kerjanya ikut demonstrasi haram. MyMassa gelarkan mereka POLIS PERHIMPUNAN HARAM.



    *Pelik. Unit Amal hanya 'beramal' dalam perhimpunan haram yang bukan untuk pertahankan agama. Masa perhimpunan HIMPUN di Stadium Shah Alam, tak nampak pulak golongan ni. Mana datang 'amal'nya kalau tak berjihad di jalan Allah sebaliknya jalan AMBIGA yang dipilihnya.

    Bukti Pembangkang Hanya Perjuangkan Tembolok Sendiri.

    Posted: 24 Nov 2011 06:32 AM PST

    Yang selamat dijadikan isu, yang tak selamat diamkan sahaja.



    JURUCAKAP Pakatan Rakyat, Tony Pua dan Nurul Izzah Anwar mendakwa susu yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia mengandungi bacteria E.coli. Apa bukti dan makmal mana yang menjalankan ujikaji ke atas sampel berkenaan?

    Sehingga sekarang tidak diberitahu, sebaliknya pemimpin parti-parti pembangkang ini lebih suka mendendangkan melodi `menipu' rakyat.

    Telah dibuktikan bahawa air minum yang dibekalkan oleh Syarikat Air Kelantan Sendirian Berhad (AKSB) disahkan melalui uji kaji makmal terhadap sampel air di Kelantan pada setiap tahun oleh Kementerian Kesihatan bukan saja mendapati ia mengandungi logam-logam berat malah bakteria berbahaya termasuk E.coli.

    Lebih membimbangkan, E.coli turut ditemui dalam sampel air yang dibekalkan ke rumah-rumah oleh AKSB.

    Penemuan E.coli itu dalam sampel air dari Kelantan dikesan dalam uji kaji yang dijalankan kementerian itu sejak dari tahun 2008 hingga 2010. Bermakna dah berapa ramai rakyat Kelantan yang `dianiaya' oleh pemimpin sebuah parti yang mendakwa menjalankan pentadbiran secara Islam.

    Bukankah isu pencemaran air minum di Kelantan lebih serius. Slogan Negara Berkebajikan dan kitab para pemimpin Pakatan Rakyat termasuk PAS iaitu buku jingga, bukankah menitik beratkan kebajikan rakyat?

    Di mana suara Tony Pua dan Nurul Izzah? Mungkin disebabkan majoriti penduduk di Kelantan adalah terdiri dari orang Melayu, maka ia bukan suatu keutamaan kepada Pakatan Rakyat untuk membela nasib rakyat.

    Adakah Pakatan Rakyat yang dicorakkan oleh DAP mengamalkan sikap diskriminasi, kerana rakyat yang terlibat adalah orang Melayu tetapi sekiranya majoriti bukan Melayu yang terlibat, maka mereka akan menjadi jaguh, seolah-olah insiden tersebut suatu malapetaka, walaupun yang terlibat boleh dikira dengan jari.

    Bukankah pencemaran air minum di Kelantan yang telah disahkan mengandungi E.coli ini merupakan suatu malapetaka?

    Di mana pejuang-pejuang hak asasi di kalangan pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat? Tidak kah mereka perlu memperjuangkan hak asasi penduduk Kelantan untuk mendapatkan sumber bekalan air yang bersih?

    Janganlah `double standard' dengan hanya memperjuangkan hak asasi golongan yang melanggar moral dan tatasusila masyarakat Negara ini dengan menyokong forum Seksualiti Merdeka yang memperjuangkan hak kebebasan golongan lesbian, gay, transexsual dan bisexsual (LGTB).

    Nak harap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, secara tanpa segan silu menyokong penganjuran forum berkenaan, apatah lagi Majlis Peguam Malaysia yang lebih ke arah kebebasan, termasuklah kebebasan beragama dan seks.

    Sekiranya beginilah karekter para pemimpin Pakatan Rakyat, maka masa depan rakyat Kelantan dan negeri-negeri yang majoriti penduduknya orang melayu melebihi 80 peratus akan dianak tirikan.

    Di mana PAS dan pemimpin melayu di dalam PKR ketika itu? Jawapannya mudah dengan menunding jari kepada parti dan pemimpin UMNO.

    Bukankah alasan sebegini adalah klise, setiap kali mana-mana parti pembangkang atau para pemimpimnya melakukan kesalahan, maka mereka akan menuduh UMNO yang menjadi penyebab dan dalangnya?

    Begitu juga, krisis air yang melanda rakyat Kelantan sejak 20 tahun lalu, telah didengar tuduhan dari para penceramah dan media alternatif parti berkenaan yang menuduh kerajaan pusat bersalah kerana menganak tirikan pembangunan di Kelantan.

    Benarkan begitu? Bukankah kerajaan Pusat di bawah pimpinan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah bersetuju membantu kerajaan Negeri Kelantan sebanyak RM600 juta (soft loan) dengan bayaran berperingkat, (bermula dengan RM200 juta - RM600 juta dalam masa 3 tahun) setelah dipohon oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz.

    Bagi mereka yang waras akan dapat menilai di antara kebenaran dan fitnah. Kita doakan sahaja semoga golongan ini diberi hidayah oleh ALLAH swt supaya kembali kepada ajaran Islam sebenar dengan menolak budaya memfitnah.
    *Serangan terhadap KR1M adalah satu lagi agenda rasis DAP. Cuba lihat gambar ini.

    Edisi Dewasa : Seksualiti Anwar Ibrahim Dipertikai Ibubapa (PIBG)

    Posted: 24 Nov 2011 05:37 AM PST

    PIBG tolak LGBT.



    Itulah yang berlaku di Kuala Lumpur.

    Nampaknya makin ramai yang menentang Seksualiti Merdeka (SM) yang mendapat 'restu' Anwar Ibrahim.

    Mari kita tengok jenis-jenis seksualiti yang dipertahankan oleh Anwar dan SM.

    Beastially:
    Orang yang suka melakukan seks dengan haiwan atau binatang peliharaan seperti ayam, itik, lembu, kambing, anjing dan kadang-kadang dengan ular.

    Exhibitionisme:
    Orang yang suka melihat perempuan berjalan khusunya bahagian punggung sehingga menimbulkan keghairahan.

    Fetishisme:
    Lelaki yang suka menyimpan dan mengumpul barang-barang perempuan seperti coli, seluar dalam, rambut, tuala dan sebagainya.

    Homoseks:
    Seks dikalangan lelaki sama lelaki, kebiasaanya mereka melakukan seks dengan cara memasukkan zakar ke dubur. Lelaki jenis ini jika berkahwin sekali pun, mereka tetap akan melakukan seks dengan isteri melalui dubur. Seks beginilah puncanya penyakit AIDS atau HIV

    Incest:
    Melakukan seks dengan keluarga terdekat seperti ibu, adik, kakak, bapa.

    Lesbian:
    Lesbian di kalangan remaja melayu tidak begitu serius. Ia berlaku di kalangan anak-anak remaja perempuan yang tinggal di asrama atau di kilang-kilang. Biasanya kumpulan perempuan ini tidak sukakan lelaki, maka mereka beralih melakukan cumbuan-cumbuan dikalangan sesama mereka. Satu orang bertindak sebagai lelaki dan satu orang bertindak sebagai perempuan.

    Molested:
    Percubaan melakukan seks secara paksa sama ada raba-raba punggung atau buah dada atau mengambil kesempatan sewaktu melakukan pemeriksaan kesihatan.

    Necrophilia:
    Orang yang melakukan seks dengan mayat.

    Nymphomania:
    Perempuan yang kuat nafsu seks, tidak puas satu lelaki. Mereka akan melakukan seks dengan banyak lelaki.

    Onani:
    Onani atau mastubasi, juga dikenali sebagai melancap, sama ada menggunakan tangan, geselan dengan bantal, kain, paha atau menggesel kelentit di kalangan remaja perempuan. Ianya akan menjadi keburukan, bila onani ini sudah menjadi melampau atau ketagih hingga terpaksa melakukannya setiap hari dan boleh menjejaskan kesihatan fisikal dan mental. Lelaki juga turut melakukannya - malah jumlahnya lebih ramai.

    Pedophilia:
    Lelaki yang sukakan seks dengan kanak-kanak dan sanggup merogol anak atau cucunya sendiri. Mereka ini tidak berminat kepada orang dewasa. Dianggap sebagai jenayah seks yang sangat berat.

    Satyriasis:
    Lelaki yang kuat nafsu dan suka melakukan seks dengan banyak perempuan.

    Scoptophilia:
    Ini sejenis manusia yang suka dan seronok melihat orang lain bersetubuh. Jangan terkejut mendapati manusia ini suka melihat isterinya atau anaknya sendiri disetubuhi oleh orang lain. Mudah-mudahan tidak ada golongan ini dalam masyarakat Melayu.

    Trollisme:
    Lelaki yang suka melihat perempuannya disetubuhi oleh orang lain.

    Wifeswapping:
    Orang yang suka menggangu isteri dan suka lakukan seks pada isteri orang. Juga mereka suka bertukar-tukar isteri untuk seks.

    Voyeirisme:
    Orang yang suka mengintip perempuan mandi telanjang melalui mana-mana lubang yang terdapat di rumah mereka. Ada yang sanggup tidur satu malam diatas bumbung hanya sekadar melihat suami-isteri bersetubuh. Turut digelar sebagai Kaki Skodeng.

    Zoophilia:
    Orang yang suka melihat haiwan melakukan seks.

    Petikan dari http://azsyzs.blogspot.com/

    Daripada berjenis-jenis seksualiti yang pelik-pelik di atas, antara yang diamalkan oleh Anwar boleh dilihat melalui video berikut:






    *Fuhhh....sungguh MERDEKA SEKSUALITI Anwar Ibrahim.

    Artikel PANAS : Isu Air Kelantan, TS Muhyiddin Yang Angkuh Atau Pemuda PAS Yang Bodoh?

    Posted: 24 Nov 2011 04:35 AM PST

    Apabila Kerajaan Pusat sekali lagi menawarkan bantuan kepada rakyat Kelantan untuk memperbaiki sistem bekalan air, Pemuda PAS mula panas. Maka, dengan pantas satu label baru diberikan Timbalan Perdana Menteri (TPM) sebagai ANGKUH! Kononnya tawaran yang diberi tidak ikhlas. Perlu menangkan UMNO sebagai Kerajaan Negeri baru mahu tolong.



    Ini bukan kali pertama PAS buat tuduhan sebegitu. Sebelum ini, jentera PAS di negeri-negeri melalui `flyer', penceramah kedai kopi serta media alternatif mereka telah memanipulasi fakta dengan mendakwa kerajaan Pusat punca utama berlakunya krisis air di Kelantan kerana menganak tirikan rakyat Kelantan sebaik sahaja PAS berjaya membentuk kerajaan negeri.

    Mereka mendakwa Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad seorang yang zalim, itu sebab keluarnya panggilan `mahafiraun' untuk menjustifikasikan gelaran tersebut kerana membiarkan kerajaan Kelantan pimpinan PAS bertungkus lumus membetulkan kesilapan kerajaan UMNO/BN yang memerintah sebelum ini.

    Begitu lah alunan laungan penuh semangat oleh jentera psywar PAS menabur fitnah untuk menutup kelemahan mereka.

    Untuk itu, diperturunkan fakta sebenar berhubung skandal Air Kelantan untuk renungan semua, kerana mereka yang memfitnah dan mendengar sama sahaja dosanya.

    Krisis ini bermula sejak 1990, apabila PAS berjaya menguasai Kelantan dengan pertolongan bekas ahli serpihan UMNO iaitu Semangat 46 yang diketuai olehTengku Razaleigh Hamzah.

    Dengan pertolongan parti Semangat 46, Kelantan kekal di bawah penguasaan PAS sehingga ke hari ini, walaupun Semangat 46 kemudianya berkubur dan ahli-ahlinya kembali menyertai UMNO.

    Ketika itu,Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan dan timbalannya Rozali Isohak dari Parti Semangat 46 telah bersetuju bekerjasama dengan "Thames Water" sebuah syarikat dari United Kingdom untuk memaju dan membangunkan air di Negeri Kelantan, bertujuan menangani masalah air di negeri berkenaan.

    Projek mega tersebut gagal dan yang anehnya segala beban hutang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Negeri Kelantan, bukannya tanggungjawab bersama dengan syarikat dari UK itu.

    Ini kerana memorandum yang ditandatangani tidak memihak kepada kerajaan Negeri Kelantan yang di ketuai oleh Nik Aziz. Manakala Exco yang mentadbir Kelantan yang dilantik oleh Nik Aziz ketika itu tidak ada seorang pun di kalangan mereka yang mempunyai latar belakang di bidang undang-undang.

    Walaupun ada penasihat undang-undang negeri tetapi Nik Aziz dan Exconya tidak ada pengalaman dan kemahiran mengurus dan gagal membuat keputusan yang tepat dan akhirnya rakyat dan Negeri Kelantan menjadi mangsa menanggung beban hutang sehingga kini.

    Disebabkan keegoan pemimpin PAS yang enggan mendapat khidmat undang-undang dari kerjaan Pusat menyebabkan kerajaan Kelantan muflis dan akhirnya, Nik Aziz tanpa rasa bersalah mewakili kerajaan Negeri Kelantan memohon bantuan daripada kerajaan pusat dengan menemui Tun Mahathir ketika itu sebagai Perdana Menteri untuk menyelesaikan beban hutang.

    Orang lain yang berhutang tapi orang lain yang diminta membayarnya.

    Tun Mahathir bersetuju membantu kerajaan Negeri Kelantan dengan memberi pinjaman mudah sepertimana yang diberikan kepada National Feedlot Corporation (NFC) yang dimainkan oleh pembangkang iaitu sebanyak RM600 juta dengan pemberian secara berperingkat,bermula dengan RM200 juta hingga RM600 juta dalam tempoh 3 tahun.

    Keputusan tersebut telah mengecewakan ahli UMNO dan tidak bersetuju dengan tindakan Tun Mahathir membantu Negeri Kelantan kerana orang-orang PAS yang di ketuai oleh Nik Aziz dan pemimpin yang lain ketika itu telah memberi pelbagai gelaran termasuk FIRAUN dan MAHA FIRAUN ketika berceramah di pentas-pentas politik.

    Tun Mahathir merasionalkan penyokong UMNO dengan mengatakan beliau bukan PM kepada UMNO dan BN tetapi PM kepada rakyat Malaysia. Pemberian RM600 juta itu adalah untuk rakyat Kelantan sebab Kelantan di bawah Persekutuan Malaysia dan bukan RM600 juta untuk Nik Aziz dan orang-orang PAS tetapi untuk membantu rakyat Kelantan. Terpulang kepada Nik Aziz dan kerajaan yang dipimpinnya untuk mengurus tadbir RM600 juta itu sebab duit ini diberi oleh kerajaan pusat terus ke perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan tanpa dipantau.

    Etika yang perlu ditunaikan oleh kerajaan negeri ialah membayar kembali kepada kerajaan pusat mengikut perjanjian. Terma yang sama diberikan kepada NFC.

    Apa yang mengecewakan, selepas kerajaan Pusat membantu kerajaan PAS Kelantan, Menteri Besarnya Nik Aziz sebagai pemimpin negeri Kelantan tidak pernah mengucapkan terima kasih kepada Tun Mahathir dan tidak pernah buat kenyataan akhbar tentang pertolongan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri Kelantan.

    Apabila ditanya mengapa tiada satu pun ucapan terima kasih diucapkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, mereka menjawab di pentas-pentas politik dengan mengatakan PAS tidak perlu berterima kasih kepada manusia tetapi cukup mengucapkan syukur kepada Allah Subhanahuwata'ala sahaja.

    Begitu sekali sikap pemimpin dan penyokong PAS. Adakah ajaran Islam mengajar umatnya bersikap sedemikian, atau adakah itu ajaran pemimpin parti berkenaan?

    Episod beban hutang ini berlanjutan apabila Nik Aziz tanpa rasa bersalah meminta pertolongan Tengku Razaleigh Hamzah menjadi orang tengah untuk berjumpa dengan Tun Mahathir sebelum beliau meletak jawatan sebagai PM pada 2003.

    Pertemuan itu adalah atas permintaan Nik Aziz yang mewakili kerajaan negeri Kelantan yang merayu supaya sebahagian hutang kerajaan negeri Kelantan (RM500 juta) dapat dilupuskan oleh kerajaan pusat.

    Harapan Nik Aziz dan kerajaan Kelantan supaya diterima oleh Tun Mahathir seperti mana beliau membantu Nik Aziz dan kerajaan Kelantan pada pertengahan dan akhir tahun 1990an (isu air) dahulu hampa, kerana Perdana Menteri tidak dapat menunaikan permintaan tersebut dengan alasan jika RM500 juta hutang kerajaan Kelantan dihapuskan oleh kerajaan pusat, maka ada 13 buah negeri di bawah Persekutuan Malaysia, termasuk Wilayah Persekutuan akan meminta perkara yang sama dan adalah tidak adil jika hanya Kelantan diberi keistimewaan seperti itu.

    Selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM Malaysia barulah Nik Aziz mengakui kerajaan Kelantan pernah mendapat bantuan dari kerajaan pusat berjumlah RM600 juta berhubung isu air di Kelantan.

    Nik Aziz dalam wawancara dengan akhbar arus perdana itu mengakui bahawa Tun Mahathir seorang yang baik dan hatinya putih kerana pernah membantu kerajaan Kelantan yang pada masa itu menghadapi krisis kewangan.

    Persoalannya, kenapa selepas Tun Mahathir meletakkan jawatannya sebagai PM baru Nik Aziz menghargai jasa-jasa beliau dan sekali gus mengakui bahawa kerajaan pusat pimpinan Tun Mahathir pernah membantu kerajaan Kelantan ketika susah dahulu dengan sejumlah wang yang banyak (RM600 juta) walaupun kerajaan Kelantan parti pembangkang dan tidak satu aspirasi dengan kerajaan pusat (BN).

    Jawapannya, mungkin anda semua dah tahu.

    Inilah fakta-fakta yang cuba dipadamkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, supaya mereka boleh mengambarkan UMNO yang mengetuai kerajaan pusat adalah zalim dan perlu ditukar.

    Itu sebab PAS mengunakan slogan 'PAS GANTI UMNO', tetapi mereka lupa bahawa sebenarnya 'DAP yang akan meng- GANTI PAS'.

    Ini adalah fakta.

    *Artikel ini pernah keluar di blog MyMassa. Ianya terpaksa dikeluarkan semula bagi menyedarkan pemuda PAS yang mengalami sindrom BEBALISME kerana buta sejarah negeri Kelantan itu sendiri. Bukan Kerajaan Pusat tidak mahu tolong, tetapi Kerajaan PAS ternyata gagal walaupun diberi pinjaman RM600juta ketika itu (bersamaan lebih RM1 billion nilai matawang ketika ini). Harap fakta pemberian pinjaman oleh Kerajaan BN kepada PAS disebarluaskan oleh blogger dan media cetak bagi membuka mata rakyat.

    Kehebatan Harimau Malaya kini diktiraf dunia

    Posted: 24 Nov 2011 03:17 AM PST




    Hebat! Memang hebat! Jika suatu masa dahulu, rakyat Malaysia sendiri malu untuk menyarung jersi kebangsaan, kini pasukan dari kelab England bukan sahaja mempromosi nama negara, bahkan menjadikan warna tradisi Harimau Malaya sebagai warna rasmi jersi kelab mereka! Siap jadikan Limited edition lagi!

    Hebat! Tahniah buat Datuk Chan Tien Ghee, usahawan negara yang kini pemilik kelab Cardiff City.
    Tidak dapat tidak, kita sebenarnya perlu berterima kasih kepada Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin kerana memulakan langkah pertama transformasi dalam FAM beberapa tahun yang lalu. Lebih tepat lagi selepas Malaysia diaibkan pada kempen piala Asia 2007 yang lalu.



    Idea-idea bernas beliau semasa menjawat Timbalan Presiden FAM telah melahirkan dua generasi pasukan negara yang mantap yang mampu merampas kembali pingat emas Sukan SEA sebanyak dua kali berturut-turut selain Juara AFF 2010.  
    Langkah transformasi yang dimulakan beliau telah mendapat sokongan padu daripada Presiden UMNO Malaysia, YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Beliau yang sememangnya dikenali sebagai peminat sukan bolasepak yang fanatik akan sentiasa memberikan perhatian yang istimewa dalam setiap perlawanan yang melibatkan pasukan negara. Walaupun ketika beliau sedang menghadiri urusan rasmi di luar negara.



    Contoh terbaik ketika sidang pemimpin ASEAN di Bali, Indonesia baru-baru ini, beliau tetap mencari ruang untuk bersama-sama rakyat Malaysia menzahirkan sokongan padu terhadap perjuangan Harimau Muda di Sukan Sea walaupun dihimpit dengan jadual yang penuh.


    Dan siapa yang tidak boleh lupa bagaimana ADUN TEMPLER daripada UMNO, Datuk Subahan Kamal berpadu tenaga dan buah fikiran bersama-sama Datuk K. Rajagopal untuk memastikan Malaysia berjaya meraih kejuaraan pertamanya di Piala AFF semenjak dianjurkan buat pertama kali pada tahun 1997?


     
    Dan kini momentum kecemerlangan skuad bolasepak negara diteruskan lagi oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Shabeery Cheek dengan dibantu penuh oleh timbalan beliau, Datuk Razali Ibrahim. 


    Ya, inilah hasil usaha keras pemimpin UMNO untuk terus menaikkan nama negara di mata dunia. Bolasepak kini bukan sahaja dapat meningkatkan imej negara, bahkan ianya turut boleh mewujudkan lebih banyak ruang peningkatan kepada ekonomi negara. Oleh kerana itu, para pemain negara bukan sahaja bertanggung jawab untuk menggalas maruah negara, bahkan merekalah sebenarnya duta kita untuk membawa jenama negara di mata dunia. Syabas UMNO, dan setinggi-tinggi penghargaan buat Harimau Malaya!!!
    Kepada pemimpin fuckatan yang kini cuba mengambil kesempatan di atas usaha keras orang lain, renungilah kembali tindakan anda yang menyebabkan pemain-pemain negara diancam bunuh dan dicaci keji sepanjang berjuang!

    Nurul Izzah Penderhaka Negara - Zahid Hamidi
           
    Khamis, 19 Ogos 2010 04:29

    BAGAN DATOH, 19 Ogos - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, menyifatkan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, sebagai penderhaka kepada negara kerana mengeluarkan kenyataan palsu mengenai aset pertahanan negara di luar negara.

    "Kenyataan itu amat jijik, tidak bermaruah dan beretika yang bertujuan memburukkan imej negara di mata dunia," katanya kepada pemberita selepas berbuka puasa bersama penduduk di Masjid Jamek, Sungai Keli Hutan Melintang, dekat sini, malam tadi.

    Beliau mengulas tuduhan Nurul Izzah dalam temubual bersama akhbar Kompas di Indonesia pada 4 Ogos lalu kononnya kapal selam negara, KD Tunku Abdul Rahman, masih tidak boleh menyelam selain mendakwa aset canggih Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu sebagai usang dan terpakai.

    Berikutan kenyataan itu, Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar dilaporkan berkata Ketua Sel Pasukan Kapal Selam TLDM, Kapten Abdul Rahman Ayub, membuat laporan polis berhubung pembohongan wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu di Balai Polis Hulu Kelang.

    Ahmad Zahid berkata, beliau kesal dengan kenyataan palsu berkenaan dan menegaskan seseorang Ahli Parlimen sepatutnya mempunyai tata etika dan bercakap sesuatu yang benar mengenai negara ketika berada di negara luar.

    "Tetapi cara beliau (Nurul Izzah) memburuk-burukkan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kerana mempunyai agenda politiknya tersendiri.

    "Kedudukan kapal selam KD Tunku Abdul Rahman sudah beberapa kali saya jelaskan di Parlimen, saya sebut kapal selam itu boleh menyelam, kalau tak mana boleh sampai dari Perancis hingga ke Teluk Sepanggar di Sabah," katanya.

    Sehubungan itu, Ahmad Zahid berkata tindakan TLDM membuat laporan polis amat wajar bagi membersihkan nama baik ATM.

    Beliau memberi amaran kepada semua Ahli Parlimen terutama dari parti pembangkang supaya jangan cuba mempolitikkan isu pertahanan negara yang boleh menganggu-gugat keselamatan negara.

    "Walaupun ahli politik mempunyai perbezaan pendapat tetapi janganlah cuba mengeksploitasi perkara yang benar dengan kenyataan berunsur palsu," katanya.

    Terdahulu, beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan Datoh melawat Ketua Kampung Kota, Syed Shabahar Syed Mohamad, 45, cedera ditembak lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya pada 9 Ogos lalu.
    -Berita Harian


    Info MyMassa : Tips Menghadapi Banjir

    Posted: 24 Nov 2011 02:27 AM PST

    Tips yang MyMassa ambil dari Harian Metro.



    *Kongsi-kongsikan.

    Kerajaan DAP Penang Pencabul?

    Posted: 24 Nov 2011 01:33 AM PST


    Pencabul Alam Sekitar.

    Ikuti luahan hati Presiden SM Mohamed Idris, Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Sahabat Alam Malaysia (SAM).

    Pulau Pinang sedang berdepan dengan pencabulan alam sekitar memandangkan  kerosakan yang meluas disebabkan oleh pembangunan tidak terkawal yang mengakibatkan cerun bukit menjadi tandus dan hakisan tanah sering berlaku di kawasan bukit yang sedang dimajukan.

    Pembangunan pesat di Pulau Pinang telah memberikan kesan buruk kepada alam sekitar pulau dan turut menjejaskan penduduk yang sudah pun berdepan dengan lebih banyak kemerosotan alam sekitar dan kesesakan lalu lintas.

    teluk bahang escape theme parkPembangunan terbaru ialah Resort Taman Tema Escape yang dicadangkan berdekatan Hutan Simpan Teluk Bahang, Taman Negara Pulau Pinang dan Empangan Teluk Bahang.

    Tanah seluas 12.14 hektar untuk pembangunan taman tema itu adalah milik Perbadanan Air Pulau Pinang dan telah dipajak kepada Sim Leisure Consultants.

    Apa yang menghairankan ialah rasional bagi membina taman tema ini, yang antara lainnya bertujuan untuk membina taman air di dalam hutan dengan kolam berombak, luncuran, sungai dan kawasan permainan.

    Kenapa kita memerlukan taman tema buatan manusia ini apabila alam sekitar semulajadi di luar sana tersedia untuk pencinta alam dan mereka yang gemarkan cabaran? Kenapa kita perlu menukarkan hutan kepada "tarikan seperti karnival"?

    Model atau olok-olok?

    Adakah pelancong membanjiri Pulau Pinang untuk mengunjungi taman tema atau hutan hujan tropika, pantai, warisan budaya dan makanan kita yang menarik pelancong asing dan tempatan?

    Taman tema ini disanjung sebagai projek contoh. Sama ada ia adalah model atau olok-olok, ia kekal dilihat dan dalam proses itu alam semula jadi kita tidak seharusnya menjadi mangsa.

    Menurut laporan berita, pemaju projek mendakwa bahawa Jabatan Alam Sekitar Pulau Pinang telah mengisytiharkan projek itu sebagai mesra ekologi dan tidak memerlukan laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) dilakukan.

    Memandangkan dekatnya taman tema yang dicadangkan itu dengan tiga kawasan alam sekitar yang sensitif dan kawasan tadahan air, projek ini seharusnya disediakan EIA, walaupun tidak diwajibkan di bawah perintah EIA.

    Laporan EIA penting untuk orang awam untuk membuat keputusan berpengetahuan berhubung sama ada projek itu akan memberikan kesan terhadap sumber air dan alam sekitar.

    Begitu juga adakah kita mempunyai penilaian kesan lalu lintas yang lengkap untuk mengukur bagaimana projek ini akan menjejaskan keseluruhan keadaan lalu lintas di Pulau Pinang.

    Mekanisme penyertaan awam

    Jawapan kepada kesesakan lalu lintas di bahagian Pulau Pinang ini ialah dengan tidak membina lebih banyak jalan atau melebarkan jalan sedia ada kerana ia akan memburukkan lagi alam sekitar yang sudah pun terjejas.

    Kita memerlukan lebih banyak mekanisme yang berkesan untuk merancang, memantau dan mengawal pembangunan untuk mengekang kemerosotan alam sekitar di Pulau Pinang. Rakyat Pulau Pinang perlu dirundingi dalam perkara berkaitan pembangunan seperti taman tema ini.

    Selaras dengan dasar Kecekapan, Kebertanggungjawapan dan Ketelusan (CAT) kerajaan negeri Pulau Pinang, mekanisme penyertaan awam paling utama. Kerajaan negeri Pulau Pinang perlu mengotakan apa yang dikata dan mendengar suara rakyat.

    Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Sahabat Alam Malaysia (SAM) tidak menyokong projek Resort Taman Tema Escape di Teluk Bahang. Kerajaan negeri dan Perbadanan Air Pulau Pinang tidak seharusnya memajak warisan alam semula jadi kita untuk keuntungan ekonomi daripada pelancongan.

    CAP dan SAM menggesa Kerajaan Negeri membatalkan projek ini dan mengambil langkah untuk menghadkan pembangunan di sini, untuk melindungi dan menjaga alam sekitar semula jadi.
     http://www.malaysiakini.com/news/182121

    *Anak borek bapa rintik. Perkataan pencabul tu amat sesuai dengan Guan Eng.

    RAKAMAN PERBUALAN PEMIMPIN PARTI MANA NE ?

    Posted: 24 Nov 2011 12:30 AM PST


    Malam sudah semakin larut, tetamu lain sudah balik, tinggal adinda dan kekanda sahaja di ruang tamu.

    Kekanda : Adinda saya, tolonglah saya, saya perlukan wang segera?

    Adinda : Bawa bertenang kekanda saya, awat kek wat ne. Nak berapa banyak? Pasai apa?

    Kekanda : Saya dengan Man dalam bahaya ne, saya perlu 1 Juta, please adinda, kalau tidak pecah rahsia kita orang...

    Kekanda semakin gusar menggelabah sambil tangan kanannya memegang-megang janggutnya yang sedikit banyak itu, sambil tangan kanannya memegang-mergang lutut kirinya. Matanya semakin mengecil, sekecil anak guli..

    Adinda tersenyum lebar, perangkap sudah masyuk, kekanda sudah terjerat, kekanda boleh dijerat lagi...

    Adinda : Ok Ok, hang nak bayaq sapa ne?

    Kekanda : Adinda, janganlah banyak soal lagi, please kita orang perlukan 1 Juta sahaja...

    Adinda memandang tajam ke dalam mata rakan politiknya itu, sambil berkata-kata di dalam hatinya; inilah peluang aku hancurkan si hijau ini, hang ingat aku bodoh, hehe aku tau hang nak bayaq sapa hehe...

    Adinda : Baiklah kekanda, esok pagi pukul 10, datang pi restoran Han Cing Yu, sebelah itu Jalan Ma Kan Yu. Kita jumpa sana.

    Kekanda ; Tq Tq adinda, kita orang tak akan lupakan adinda...

    * Siapakah Adinda dan Kekanda? Siapakah Man?

    GEMPAR! Harakah Akui Demonstrasi Pembawa Bala. BERSIH 3.0 Dibatalkan.

    Posted: 23 Nov 2011 11:40 PM PST

    Surat dari pembaca yang dipaparkan di Harakah.



    Baca seterusnya di sini. (http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/6686-kuliah-di-azhar-rumit-sejak-muzaharot-tahrir-)

    Dalam surat ini, pelajar tersebut menceritakan betapa sukarnya hidup selepas MUZAHAROT TAHRIR (rusuhan Tahrir).

    Jika Harakah memaparkan surat ini ertinya Harakah mengakui bahawa demonstrasi bukanlah perkara yang baik dan akan menghancurkan sesebuah negara. Selain itu, demonstrasi juga akan menghancurkan sistem pendidikan tinggi.

    Ertinya apa yang sedang dibuat oleh Kerajaan sekarang ini dengan memperkenalkan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2012 amat tepat dengan keadaan semasa.



    Surat ini juga perlu diedarkan kepada semua mahasiswa terutamanya yang termakan racun anarki yang disebarkan oleh pembangkang. Jika negara ini dilanda revolusi, masa depan mereka juga entah ke mana.

    Kepada Harakah, MyMassa ucapkan tahniah kerana anda telah sedar bahawa apa yang PAS perjuangkan selama ini (politik rusuhan) adalah salah dan membawa kehancuran.



    *Sebar-sebarkan.

    GERAKAN ANTI PKR

    Posted: 24 Nov 2011 09:51 PM PST

    GERAKAN ANTI PKR


    PUNCA SKUAD SEA GAMES KITA DIHINA

    Posted: 24 Nov 2011 08:10 PM PST

    SIAPA DANNY FONG ?

    Posted: 24 Nov 2011 06:47 PM PST

    NGAR KOR MING..KALAU DAH KOMUNIS !

    Posted: 24 Nov 2011 06:28 AM PST

    PENDEDAHAN PANAS TONY FERNANDEZ !

    Posted: 24 Nov 2011 02:14 AM PST

    BENARKAH AKTA PERHIMPUNAN AWAM PERLEKEH HAK RAKYAT ?

    Posted: 23 Nov 2011 10:11 PM PST

    PISAU.NET

    Posted: 24 Nov 2011 09:51 PM PST

    PISAU.NET


    Kalau Pas Tidak Perjuang Islam,Apa Itu Pas???

    Posted: 24 Nov 2011 05:00 PM PST

    Hassan Ali mendedahkan betapa kerja menjaga hal ehwal agama Islam didalam kerajaan pakatan sudah tidak boleh di lakukan berdasarkan perkiraan agama sebaliknya kehendak pakatan rakyat haruslah melalui perkiraan politik.

    Justeru soal akidah tidaklah berapa penting berbanding keuntungan sokongan yang boleh meraih undi.Dalam pada itu Hassan Ali turut mendedahkan PAS sekarang lebih mirip kepada DAP. Perjuangan agamanya sudah tidak ada dan lebih perjuangan ideologi politik DAP .

    Inilah yang dikatakan PAS sebenarnya bertahaluf siyasi 'Malaysian Malaysia'. Apa pendapat korang?


    Hassan Ali Kesal Pihak Utamakan Politik Daripada Dakwah

    Oleh Nur Atiqah Abdul Samad

    Shah Alam - Datuk Dr Hasan Ali mengaku amanah yang dipikulnya dalam menegakkan syiar Islam selaku Exco Hal Ehwal Islam dan Adat-Adat Melayu di Selangor memberi kesan kepada hubungan beliau dengan pemimpin PAS.

    Hasan menegaskan beliau sentiasa bersedia menerima teguran dan kritikan namun kecewa kerana adakala tindakannya, walaupun betul daripada segi menegakkanIslam, ditolak atas perkiraan politik.

    "Saya mengalu-alukan (pendapat), saya bukanlah seorang yang apa yang saya katakan itu benar semuanya dan juga tidak mengatakan apa yang saya lakukan itu salah semuanya,"kata Hasan dalam wawancara dengn Antarapos.com.

    "Tetapi Ini… kadang-kadang yang benar pun atas nama politik kita tak sokong nampaknya. Bahkan kita ingin pula bukan saja tidak sokong tapi kita sebarkan supaya orang menentang kita." tambah beliau.

    Dalam wawancara itu, Hasan turut menzahirkan karenah wakil-wakil komponen Pakatan Rakyat yang cuba menjadikan perkara-perkara yang jelas dalam Islam sebagai isu hak asasi.

    Hasan berkata istilah-istilah seperti hak kebebasan dipergunakan sehingga menyekat beliau dalam menjalankan amanah yang diberi kepadanya.

    "Saya tidak sangat bimbang mengenai hak kebebasan,keadilan, ketelusan dalam kerajaan dan sebagainya yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat, saya tidak ada masalah tentang itu," kata beliau.

    " Hanya yang jadi masalah saya apabila kita panjangkan pengertian hak kebebasan itu hinggakan saya sebagai exco agama tersekat-sekat kebebasannya.

    "Sebagai contoh, kita mencegah orang minum minuman keras di khalayak ramai, dia kata tak boleh dicegah kerana ini adalah pilihan dia, hak asasi dia jadi kita mesti izinkan dia berbuat demikian sedangkan ini bertentangan dengan Enakmen kita,"kata Hasan.

    Dalam wawancara lebih sejam di rumahnya, Hasan diajukan beberapa persoalan "tajam" mengenai kebertanggungjawaban beliau selaku Exco Hal Ehwal Agama dan Adat Melayu.Beliau turut menjaga portfolio infrastruktur dan kemudahanawam.

    Hasan ditanya mengenai kekangan dan kecaman yang sering diterimanya bersabit isu-isu pelaksanaan undang-undang syariah dan hukum Islam di Selangor.

    Ini termasuk usaha melarang penjualan arak di kedai Seven Eleven di Shah Alam, mempertahankan tindakan JabatanAgama Islam Selangor bersabit isu Gereja Methodist Damansara Jaya (DUMC) dan pendedahan beliau mengenai cubaan untuk mengkristiankan orang Islam di Selangor.

    Yang terbaru, ialah tindakannya menyertai gerakan HIMPUN bulan lalu bagi membicarakan isu murtad walaupun PAS bersama parti DAP dan Parti Keadilan Rakyat untuk tidak menyokong perhimpunan itu.

    Dua bulan lalu, Hasan di ganti sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor dengan ADUN Meru, Dr Rani Osman dalam satu rombakan yang disifatkan "biasa" oleh pimpinan PAS.

    Dalam wawancara itu, Hasan menegaskan keperluan parti komponen pembangkang untuk lebih terbuka dalam perjuangan Islam yang diisytiharkan oleh PAS.

    "Bagi saya, kalau teman-teman dalam komponen Pakatan Rakyat dapat terbuka sikit, misalnya kalau nak laksanakan(negara) Islam (tak boleh) kata 'over my dead body" (langkahmayat saya dulu)," jelas beliau.

    " Ini, rasa saya, tidak cantik dan kita harus menghormati(perjuangan PAS). Kalau Pas tidak memperjuangkan Islam,jadi apa itu Pas? Saya tidak nampak apa yang ada pada Pas,"katanya.

    Kenyataan yang dirujuk oleh Hasan itu diluahkan Pengerusi DAP Karpal Singh pada tahun 1999 sebelum beliau memohonmaaf dua tahun lalu. Namun Karpal dan pimpinan tertinggi DAP masih bertegas tidak menyokong undang-undang Islam.

    Hasan akur bahawa Portfolio Agama dan Adat resam Melayu yang dipegangnya menjadikan beliau sentiasa "diteropong"dan menjadi sasaran kritikan dan teguran pelbagai pihak termasuk dari PAS.

    Namun apa yang mendukacitakan ialah keghairahan untukmelempar tuduhan dan kritikan tanpa fakta dan tanpamendapatkan penjelasan daripada beliau.

    "Kalau ada teman-teman yang tidak suka dengan saya, sila jumpa saya untuk berbincang. Pintu pejabat dan rumah sentiasa terbuka, tetapi sehingga hari ini orang membuat kenyataan-kenyataan dan lemparkan tuduhan mengenai apayang saya cakap terutama mengenai Islam dan Melayu…(mereka) tak jumpa saya tetapi dah bercakap dengan akhbar,"kata beliau.

    "Inilah masalah yang saya hadapi dan saya ingat kalau kita betul ikhlas dan kadang-kadang saya persoalkan mengenai kejujuran orang-orang yang membuat komen dan ulasan-ulasan negatif tanpa menyelidik dulu. Tetapi sayang, kerana sudah menjadi kelaziman dalam masyarakat seronok hentam orang," tambahnya.

    Dalam wawancara itu, Hasan tidak menafikan bahawa beliau dikehendaki oleh pihak Istana Selangor untuk "lebih tegas dan tuntas" dalam menangani pelbagai isu membabitkan kedudukan Islam dan adat Melayu.

    Hasan berkata segala tindakannya setakat ini, walaupun sederhana namun terlampau "pedas" untuk ditelan pihak yang mempunyai kepentingan diri.

    "Apa yang saya lakukan setakat ini rasanya saya di peringkat sederhana, itu pun mendapat tentangan, kontroversi dan hiruk-pikuk," kata beliau.

    "Apatah lagi kalau nak kata lebih tegas lagi, tegas yang bagaimana? Tegas itu relatif, selama ini Hasan Ali tak tegas ke? Lembik sangat ke? Tak bermaya ke? Tak bernafsu ke nak menjalankan kerja dan sebagainya," tambahnya.

    "Saya rasa apa yang dimaksudkan oleh Istana itu ialah bertegas pada waktu dan ketika kita bertegas, berlembut pada waktu kita harus berlembut. Jadi inilah metadologi yangdigunakan Nabi Muhammad s.a.w..

    "Kalau nak tegas dan agresif sepanjang masa, itu bukan HasanAli. Kalau nak lembut dan melutut sepanjang masa tu pun bukan saya. Tapi ada masanya kita berkeras dan ada masanya kita berlembut. Saya fikir itulah metadologi Hasan Ali."Tegas beliau.-Antarapos


    Pisau kata "binatang apa yang dia tunggang"

    Nurul Izzah Di Kesan Punyai Sindrom Banggang!

    Posted: 24 Nov 2011 12:51 AM PST


    Anak sulung peliwat nombor satu negara hari ini diajar bagaimana untuk faham bahasa. Malang buat pengundi beliau punyai seorang ahli parlimen yang dilihat cuba membebalkan diri asalkan mahu memperlihatkan lawan mereka bersalah.

    Penjelasan demi penjelasan diberikan dia buat tak reti juga. Nah dalam parlimen dia kena sekolah lah.Kalau anda nak tau sebelum ini SUARAM heboh kononnya peguam Perancis nak sapina DS Najib ,tapi sampai sekarang semua diam kenapa?

    Road Tour Kapal Selam oleh Suaram berhenti kenapa? Ini semua baling batu sembunyi tangan semata mata permainan bangkitkan persepsi buruk..


    Tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang berterusan mahu mempolitikkan isu pembelian kapal selam mendapat pengajaran bermakna di Dewan Rakyat semalam, apabila beliau 'dibelasah' Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr. Ahmad Latiff Ahmad.

    Abdul Latiff yang tidak senang dengan pelbagai tuduhan tidak berasas Nurul Izzah walaupun isu tersebut telah dijelaskan berulang kali berkata, kontrak perolehan setiap kementerian dibuat mengikut prosedur yang sama, tetapi kenapa hanya kementerian itu menjadi mangsa.

    "Ini bukan komisen, semua yang berkait dengan pembelian termasuk kos latihan kepada kru kapal selam di Perancis tertera dalam kontrak. Bodohlah kerajaan kalau selepas kontrak tersebut sudah diberi kepada Syarikat Peri Mekar kemudian kita beri lagi komisen Yang Berhormat,'' tegasnya semasa menggulung perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2012 peringkat jawatankuasa kementerian itu, di Dewan Rakyat hari ini.

    Abdul Latiff menegaskan perkara tersebut telah diterangkan berulang kali menerusi jawapan lisan tetapi Nurul Izzah tidak hadir dalam Dewan.

    ''Berbuihlah mulut kalau kita nak bercakap benda yang sama berulang kali. Yang Berhormat apa yang saya katakan adalah benar, benar, benar dan benar belaka.

    "Kalau Yang Berhormat rasa kerajaan kita ini bodoh sangat nak bagi komisen suruhlah peguam dari Perancis itu sapina. Bukan setakat Menteri Pertahanan, sapina saya pun tiada masalah," tegasnya - UM
    Pisau kata " orang pkr kata buat malu parti depa ja "

    Kerajaan Pusat Salur RM35.6 Juta Kepada Sekolah Agama Kelantan

    Posted: 24 Nov 2011 12:00 AM PST


    KOTA BAHARU, 23 Nov – Kerajaan persekutuan menyalurkan RM35.6 juta kepada 79 sekolah agama di Kelantan, termasuk RM25.1 juta yang telah dibelanjakan untuk projek menaik taraf infrastruktur dan pembinaan bangunan baru sekolah.

    Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil kesempatan sempena lawatannya ke Kelantan untuk menyerahkan peruntukan RM10.5 juta kepada sekolah-sekolah berkenaan pada majlis perjumpaan bersama 1,000 warga pendidik sekolah agama di sini hari ini.

    Daripada bantuan RM10.5 juta itu, 51 Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) menerima RM140,000 setiap sekolah, 22 Sekolah Agama Rakyat (SAR) mendapat RM100,000 setiap sekolah dan enam Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) mendapat RM200,000 setiap sekolah.

    Sebanyak RM25.1 juta dibelanjakan sebelum ini untuk enam projek menaik taraf infrastruktur dan membina bangunan bagi sekolah SABK. Kesemua projek itu siap tahun lepas.

    Ia melibatkan Sekolah Menengah Ugama Arab (SMUA) Darul Iman, Bachok; SMUA Al-Kauthar, Kota Baharu; SMUA Al-Falah, Pasir Mas; SMUA Tengku Amalin Aishah Putri, Kota Baharu; SMUA Darul Salam, Kuala Krai; dan SMUA Saadatul Qura, Kuala Krai.

    Dalam ucapannya, Muhyiddin berkata kerajaan pusat amat mementingkan pembangunan Islam kerana ia membantu pembangunan modal insan yang seimbang.

    "Kerajaan pusat tidak pernah meminggirkan Islam dalam pembangunan negara kerana Islam menuntut umatnya supaya menjadi maju. Islam tidak mahu umatnya hidup dalam kemunduran," katanya.

    Turut hadir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

    Muhyiddin berkata beliau tidak memandang perbezaan politik dalam soal pendidikan Islam kerana baginya, ilmu agama berfungsi membentuk sahsiah dan moral golongan pelajar yang bakal meneraju negara.

    "Saya tak pandang dia Pas ke Umno. Yang saya pandang dia Islam. Saya tak mahu perbezaan politik, lebih-lebih lagi (soal) pendidikan Islam kerana ia wajib dan merupakan fardhu kifayah untuk ditunaikan kepada rakyat," katanya.

    Beliau berkata penekanan aspek agama juga dapat melahirkan insan yang mencintai negara selain menghalang anasir tidak sihat daripada memecah-belahkan perpaduan kaum dan umat Islam di negara ini.

    Dalam sesi dialog bersama warga pendidik itu, Muhyiddin meminta pihak berkuasa sekolah agama persendirian di Kelantan yang belum berdaftar dengan Kementerian Pelajaran supaya berbuat demikian bagi memudahkan urusan penyaluran peruntukan.

    "Kerajaan pusat tidak mahu ambil alih pengurusan sekolah ini. Kita cuma hendak beri bantuan supaya kualiti ilmu tidak terjejas," katanya.

    Muhyiddin berkata kerajaan juga sedia memberikan kursus kepada guru sekolah agama supaya dapat mendidik pelajar dengan lebih baik.




    Pisau kata " lebih banyak daripada peruntukan regim DAP Penang"

    Nik Aziz Gelar BN Sebagai Hantu & Syaitan

    Posted: 23 Nov 2011 09:30 PM PST




    Wali selipar kesayangan khawarij PAS berkata kerajaan negeri Kelantan akan membubarkan DUN serentak dengan kerajaan Pusat.

    Ini amat berbeza sekali dengan pendirian yang diambil oleh kerajaan negeri Selangor dan regim DAP Pulau Pinang.Dua kerajaan negeri pakatan ini berpendapat mereka masih dalam tempoh edah dan tidak perlu membubarkan DUN.

    Nik Aziz sebelum ini mengelar umat Islam yang berbeza politik sebagai murtad dan kafir. Sekarang beliau sudah gelarkan mereka sebagai hantu dan syaitan.Menteri Besaq ini menegaskan beliau akan tetap bertanding dalam PRU13 nanti kerana cita cita murni beliau ingin membawa gelaran ini hingga ke lubang kubur.

    Ketakutan akan kehilangan kuasa dan tahta menyebabkan beliau tidak sanggup mengadakan pilihanraya berasingan daripada kerajaan pusat.Memandangkan momentum sokongan terhadap BN di Kelantan sudah meninggkat dengan mendadak sekali.

    KOTA BHARU 23 Nov. - Kerajaan Pas Kelantan tidak bersetuju dengan keputusan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang mahu membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) secara berasingan jika kerajaan Pusat membubarkan Parlimen sebelum Jun tahun hadapan.

    Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tindakan sebegitu akan mengundang padah kerana ia membolehkan pihak lawan yang disifatkannya sebagai 'syaitan dan iblis' menumpukan seluruh kekuatan mereka merampas kerajaan negeri.

    Justeru, beliau berkata, adalah lebih wajar bagi semua negeri yang dikuasai pembangkang untuk membubarkan DUN serentak dengan masa kerajaan Pusat membubarkan Parlimen.

    "Daripada pengalaman saya, lebih baik bubar sekali (serentak). Sebabnya kalau kita bubar sendirian segala iblis, segala syaitan akan datang ke sini semuanya, tidak berdaya kita hendak melawan, lebih baik sekali," katanya.

    Nik Abdul Aziz berkata demikian selepas Majlis Perasmian Serentak Publisiti Rancangan Tempatan (RT) Jajahan Jeli, Kuala Krai, Machang, Pasir Puteh dan Tanah Merah di sini, hari ini.

    Beliau diminta mengulas keputusan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa kerajaan negeri itu hanya akan membubarkan DUN selepas enam bulan dari tarikh pembubaran Parlimen, jika ia dibubar sebelum bulan Jun, bagi memastikan Bajet Selangor 2012 dapat dilaksanakan pada tahun hadapan.-utusan

    Pisau kata " dia lebih takut DAP daripada tuhan"

    PenangWasabi

    Posted: 24 Nov 2011 09:16 PM PST

    PenangWasabi


    Tony Puaka kantoi - Putar belit fakta tak menjadi!

    Posted: 24 Nov 2011 01:38 AM PST

    Dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua kononnya susu rumusan tumbesaran bayi yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah melanggar Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985 kerana mengandungi lapan kali lebih banyak vitamin A daripada had yang dibenarkan adalah tidak benar dan hanya bertujuan memutarbelitkan fakta semata-mata.

    Hasil pemeriksaan Kementerian Kesihatan terhadap susu tersebut mendapati, kandungan produk itu tidak berbahaya kepada kesihatan dan kandungan vitamin A dalam produk susu itu adalah sebanyak 3240 I.U bagi setiap 100 gram. Ia tidak melebihi daripada had sebenar iaitu sebanyak 5,000 I.U bagi kuantiti yang sama.

    Menterinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pihak kilang yang mengeluarkan produk itu juga didapati melaksanakan sistem jaminan keselamatan makanan dan mempunyai sijil ISO 9001:2008

    "Mengikut peraturan kandungan susu rumusan bayi, had maksimum vitamin A yang dibenarkan ialah sebanyak 500 I.U," katanya pada sidang akhbar di bangunan Parlimen, hari ini.

    Baru-baru ini, Tony mendakwa, kandungan vitamin A dalam susu itu adalah 6012 I.U bagi setiap 100kcal atau 802 peratus di atas had maksimum yang dibenarkan.

    Jelas Tiong Lai, tindakan Setiausaha Publisiti DAP itu mengelirukan rakyat dengan mengemukakan peraturan kandungan susu rumusan 'tumbesaran' (growing formula) itu dengan peraturan susu rumusan bayi (infant formula).

    Sementara itu, tambahnya, pemeriksaan terhadap produk KR1M lain seperti krimer pekat manis, krimer sejat, teh, bihun dan bes minuman buah-buahan blackcurrent didapati tidak berbahaya dan mematuhi Peraturan-Peraturan Makanan 1985.

    Beliau bagaimanapun berkata, pemeriksaan terhadap produk sos tiram mendapati kandungan protein dalam produk tersebut tidak mematuhi piawaian yang ditetapkan.

    Menurut beliau, keputusan analisis dua produk sos tiram itu menunjukkan produk itu masing-masing mengandungi sebanyak 0.8 dan 1.0 peratus protein berbanding standard iaitu tidak kurang daripada 2.5 peratus protein.

    Justeru, beliau telah memaklumkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan supaya mengambil tindakan kepada pengeluar produk itu dan mengarahkan ia ditarik daripada pasaran serta-merta.

    "Kementerian Kesihatan tidak sekali-kali akan bertolak ansur terhadap pihak yang mengeluarkan produk makanan yang boleh membahayakan kesihatan rakyat," kata beliau.

    Penang Wasabi..

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan