Selasa, 15 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 15 Nov 2011 01:33 PM PST

Apa Yang Tersirat


Istana Negara 'Lama' Ditutup Secara Rasmi hari ini

Posted: 15 Nov 2011 04:09 AM PST

KUALA LUMPUR: Apabila pintu masuk utama ke Istana Negara di Jalan Istana di sini dikunci pagi tadi, ia menandakan tempat bersemayam semua Yang di-Pertuan Agong sejak kemerdekaan negara itu, mengakhiri fungsinya secara rasmi hari ini.

Majlis penuh istiadat itu bermula 9 pagi dengan perarakan masuk anggota Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) diiringi pasukan pancaragam pusat RAMD.

Kumpulan penurun bendera terdiri daripada 10 anggota RAMD kemudian menurunkan Bendera Peribadi Yang di-Pertuan Agong sambil diperdengarkan tiupan paluan akhir yang bertujuan memaklumkan bahawa Istana Negara akan berpindah ke Istana Negara di Jalan Duta.

Istiadat diteruskan dengan perarakan kumpulan penurun bendera bersama pasukan istiadat berkuda ke pintu masuk utama istana bagi menyerahkan bendera berkenaan kepada Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Tengku Farok Husin Tengku Abdul Jalil, mewakili pihak Istana Negara menandakan berakhirnya penugasan di Istana Negara.

Penyerahan bendera itu dilakukan oleh Pemangku Pegawai Memerintah Batalion Pertama RAMD Mejar Mohd Kadri Abu Bakar.

Sebagai simbol penutupan bangunan yang tersergam indah dan ditandai dua kubah emas itu, Tengku Farok Husin kemudiannya mengarahkan Bentara Istana Negara, Rosli Asri, mengunci pintu masuk utama istana menandakan segala tugas telah tamat di Istana Negara sebelum mengorak langkah ke Istana Negara Jalan Duta bagi istiadat menaikkan Bendera Peribadi Yang di-Pertuan Agong.

Kawalan itu dilaksanakan Batalion Pertama RAMD dan Skuadron Istiadat Berkuda berkekuatan seramai tiga pegawai, 69 anggota lain-lain pangkat dan 12 ekor kuda.

Antara kenamaan yang hadir menyaksikan istiadat penurunan bendera itu ialah Timbalan Ketua Setiausaha Kanan Jabatan Perdana Menteri merangkap Pengerusi Majlis Rasmi Negara Datuk Othman Mahmood, Ketua Staf Markas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Lt Jen Datuk Raja Afandi Raja Mohd Nor dan Penolong Ketua Markas ATM Mej Jen Datuk Abdul Aziz Ibrahim.

Di Istana Negara Jalan Duta, istiadat menaikkan bendera bermula pada 10.25 pagi dengan penyerahan Bendera Peribadi Yang di-Pertuan Agong oleh Datuk Pengelola Bijaya Diraja kepada kumpulan penaik bendera bagi menandakan bermulanya penugasan pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Istiadat menaikkan bendera di Istana Negara Jalan Duta dianggap unik kerana bendera itu dinaikkan secara automatik berbanding di Istana Negara "lama" yang dilakukan oleh anggota tentera.

Istana Negara telah berpindah dan mula beroperasi di kompleks baru di Jalan Duta secara berperingkat mulai 19 Okt lepas manakala penugasan kepada anggota pengawal daripada ATM bermula hari ini.

Istana Negara lama di kawasan seluas 11.34 hektar asalnya adalah sebuah banglo dua tingkat yang dibina pada 1928 oleh jutawan tempatan, Chan Wing.

Kemudian banglo itu bertukar milik apabila kerajaan negeri Selangor membelinya dan selepas diubah suai ia dijadikan tempat bersemayam Sultan Selangor, Sultan Sir Hishamuddin Alam Shah.

Bangunan yang dijadikan sebagai istana kepada Sultan Selangor itu kemudian bertukar milik sekali lagi apabila Kerajaan Persekutuan membelinya dengan harga RM1.4 juta pada tahun 1957 untuk dijadikan tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong pertama, Tuanku Abdul Rahman Tuanku Muhammad, beberapa minggu sebelum pengisytiharan kemerdekaan.

Istana Negara baru yang dibina dengan ciri-ciri binaan Islam dan tradisional Melayu terletak di kawasan seluas 96.52 hektar dan akan menjadi lokasi pertabalan Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 Disember ini. - BERNAMA

Mesyuarat Para Presiden Komponen BN malam ini- ada kejutan kah?

Posted: 15 Nov 2011 03:51 AM PST

MALAM ini akan ada mesyuarat para presiden komponen parti BN, akan ada kejutan kah?

Ada yang bersepulasi bahawa kemungkinan ada rombakkan kabinet, ekoran meluasnya serangan terhadap Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Datuk Sharizat Abdul Jalil berhubung Fidlot.

Sharizat selain diserang oleh para pemimpin pembangkang, juga diserang oleh para pemimpin BN sendiri. Malah, Timbalan BBC-BN Datuk Bung Moktar Radin, MP Kinabatangan meminta menteri itu meletakkan jawatan.

Haji Najib: Mufti Perlis akui PM itu tersalah tweet

Posted: 14 Nov 2011 11:58 PM PST

DR Juanda- Mufti Perlis yang juga profesor pelawat di Universiti Sains dan Pengurusan (MSU) di Shah Alam yakin Haji Perdana Menteri adalah lengkap dan perdana menteri tersilap tweet.

"Beliau bermaksud selesai rukun haji. Saya juga tahu PM mabit di Mina dua malam dan melontar dua hari tasyriq. Beliau nafar awal ke Jeddah untuk menghadap Putera Nayef sebelum balik Malaysia. Beliau juga tawaf Wada' sebelum balik ke Jeddah," katanya.

Beliau juga menjelaskan, terdapat pihak hendak mengulas isu itu tidak cukup mendalami ilmu haji dan perkara cabang berkaitannya.

Juanda pernah menjadi penasihat haji Malaysia selama enam tahun sehingga 2008 dan pengerusi panel penyediaan buku panduan ibadah yang diterbitkan oleh Tabung Haji.

Beliau juga pernah menjadi guru agama haji muassasah dan pakej untuk orang kenamaan Tabung Haji dari 1996 hingga 2008.

Karpal mendakwa tindakan PAS laksana Hudud merugikan Pakatan

Posted: 14 Nov 2011 11:23 PM PST

KARPAL SINGH menegaskan, bahawa DAP tidak akan membenarkan pada sebarang keadaan bahawa Hudud di laksanakan di negara ini termasuk di Kelantan.

Tindakan PAS menimbukan isu hudud sejak akhir-akhir ini, menurut Pengerusi DAP itu merugikan Pakatan, dan akibatnya gabungan tiga parti itu kehilangan sokongan daripada rakyat bukan islam.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 15 Nov 2011 01:15 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Kedai 1 Bulan, 1 Mata dan 1 Roket

Posted: 15 Nov 2011 04:57 AM PST



Terima kasih kepada kerajaan kerana mewujudkan Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) di dalam usaha membantu meringankan beban rakyat. Cuma sukalah nak dipesankan kepada kerajaan supaya kedai itu dipantau dan dikawal selia sebaik mungkin supaya tidak berlaku perkara-perkara yang tidak diingini seperti kenaikan harga barang. Rakyat PAS dan DAPigs pasti menjadi seperti singa lapar sekiranya KR1M tidak dikawal selia dengan baik.

Belum pun sampai setahun jagung kewujudan KR1M, rakyat PAS dan DAPigs sudah melabelkan KR1M dengan perkataan-perkataan yang kurang enak. Itu lumrah, kalau sudah namanya pembangkang, apa jua yang dibuat kerajaan pastinya dibangkang dan tidak elok.

Sebenarnya, tidak ada yang tidak elok dengan KR1M. Barangnya murah dan kualiti tetap terjaga. Kita tidak pernah mensasarkan Datuk-Datuk, Tan Sri-Tan Sri atau mana-mana VIP sebagai sasaran pembeli sebaliknya KR1M lebih menjurus kepada golongan pertengahan dan rendah sebagai sasaran pembeli. Pun begitu, mana-mana VIP yang ingin turut serta menjadi pembeli barangan KR1M tidaklah ditegah untuk berbuat demikian. Namanya pun Kedai Rakyat 1 Malaysia. Terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia waimah rakyat PAS juga dialu-alukan ke kedai tersebut.

Cuma yang menyemakkan kepala pembangkang adalah kerana tertulisnya perkataan 1 Malaysia di kedai itu. Hanya kerana perkataan 1 Malaysia tertera di kedai itu, segala yang baik menjadi busuk di mata pembangkang. Waimah jika diletakkan barang-barang dari syurga sekalipun di KR1M pasti ianya tetap busuk di mata pembangkang.

Mudah sahaja menjadi pembangkang, memprotes dan terus memprotes. Sukalah dilontarkan cabaran kepada pembangkang yang beroleh mandat untuk memerintah beberapa negeri untuk mewujudkan kedai seperti KR1M sebagai membuktikan mereka lebih baik daripada kerajaan pusat.

Mungkinkah akan diwujudkan Kedai Rakyat 1 Bulan, Kedai Rakyat 1 Mata dan Kedai Rakyat 1 Roket?Jauh panggang dari api kerana cuma DACING sahaja yang layak berada di dalam kedai.

p/s Jebat kata : Terima kasih kerajaan,sekarang ni Jebat tidak lagi membeli barangan di kedai Ah Chong. Tidak bermaksud apa-apa walaupun Jebat tahu yang tidak menyokong KR1M ada muslihat tersendiri.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 15 Nov 2011 01:12 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT!! Video Cubaan Bunuh Diri, Terjun Dari Jambatan!!

Posted: 15 Nov 2011 09:35 AM PST


Cuba fokus kepada orang yang terjun tadi. Masih hidup dan bergerak-gerak namun tiada siapa yang pedulikannya. Nampak gaya undang-undang negara China menyebabkan rakyatnya takut untuk saling bantu membantu.

Apa dah jadi? Manusia saling mementingkan diri hingga tidak pedulikan orang lain. Bersyukurlah di Malaysia kita masih ada yang tolong menolong dan bantu membantu.

Kalau dah nama hati perut komunis, memang tak pernah berubah, KEJAM!!

VIDEO!! FAUZIAH THORON TERINGIN MASUK MASTER CHEF MALAYSIA

Posted: 15 Nov 2011 07:00 AM PST


Video ini adalah hasil daripada kebodohan seorang MP PKR yang cuba memperbodohkan rakyat Kuantan dengan meghasilkan video klip masakan yang menunjukkan semua jenis bahan bahan di cemari oleh radiasi dari projek Lynas di Gebeng..

Sebelum ni banyak sesi penerangan oleh pihak Lynas sendiri mengenai tahap radiasi projek mereka,malah wartawan hebat TV3 Karam Singh Walia membalun secukupnya si Fauziah Thoron ni.tapi si Fauziah ni tetap dengan Kebodohan nya dengan menghasut fikiran rakyat supaya menentang projek Lynas tersebut..

Anda nilaikan la sendiri clip video di atas,adakah si Fauziah Thoron ni layak menjadi wakil rakyat.


PMK
NI LA JADINYA BILA ORANG KATA BODOH DIA P BUAT PARTI....MALU CUKUP MEMALUKAN

PANAS!! Cabang PKR Lumpuh Lagi!!

Posted: 15 Nov 2011 05:08 AM PST

Gambar di sekitar majlis rasmi Ahli PKR PJS (Petaling Jaya Selatan) mengumumkan keluar parti!! Di laporkan hampir 180 orang ahli PKR PJS




Bekas Ketua PKR PJS mengumumkan secara rasminya beliau meninggalkan PKR dan menyertai UMNO untuk meneruskan perjuangan Alif, Ba, Ta.



Cabang PKR Petaling Jaya Selatan (PJS) mempunyai 17 ranting dan keahlian seramai +4,300 orang.
Setakat ini 400 orang ahli PKR telah meninggalkan parti tersebut untuk menyertai UMNO. 200 lagi mungkin akan melakukan tindakan yang sama dalam masa terdekat.

Suhaimi mengetuai selaku bekas Naib Ketua PKR PJS keluar parti dan menyertai UMNO. Di kawasan PJS, beliau amat popular di kalangan pengundi baru, dan beliaulah pengerak parti yang sentiasa aktif bersama pengundi muda.

PKR hanya mengutamakan pembodek dan penjilat Anwar Ibrahim sahaja. Bagi mereka yang bekerja dan tidak pandai membodek, pasti tidak akan dilayan oleh Anwar dan pemimpin atas PKR yang lain. Jadi melihat situasi berikut, mereka ini mengambil keputusan dengan meninggalkan parti PKR.

Insyallah, berbekal dengan semangat baru, kesuraman UMNO di PJS akan diceriakan semula dengan kedatangan ahli-ahli baru yang sememangnya mahu berjuang bagi membantu masyarakat di PJS.

Sumber gambar Mc ambil dari SINI.


McTheory:
Insyallah.. makin ramai yang sudah sedar dari kesesatan perjuangan PKR.

PANAS SEH!! Wardina Jatuh Cinta Dengan Blogger Pro UMNO?

Posted: 15 Nov 2011 02:09 AM PST

Muka berkerut, sakit perut ka apa mu nih..?

Nampaknya khabar angin Wardina nak jadi bertanding jadi MP bertiup kencang. Namun Wardina menafikan dalam Tweetnya baru-baru ini. Sedangkan hakikatnya dari dulu lagi ramai orang dok memerhatikan perangai sebenar si Wardina. Rapat benar dia dengan puak Pkr ni..




Dulu dia asyik bertweet dengan Adun dan Mp Pkr. Mula-mula ok lagi, lepas tu lama-lama mungkin dah terpengaruh sangat, Wardina mula menunjuk belangnya dengan menghantar tweet yang agak kasar kepada Kak Ijat, Menteri Wanita.

Namun selepas tu, terdedah pula gambar Wardina di sebuah karnival anjuran Bersih 2.0. Selepas itu Wardina teruk diserang bertubi-tubi oleh blogger pro UMNO sehinggakan dia mengugut untuk menyaman para blogger jika masih menulis mengenai dirinya.

Namun selepas beberapa lama mendiamkan diri dari kontroversi, kini Wardina seolah-olah mencabar para Blogger pro UMNO untuk menyerangnya semula. Kenapa agaknya dia usik kita ni? Gila glamor ka apa?



Kali ni nampaknya Wardina saja cari pasal? Dia kata kita suka dia? Apakah Wardina yang suka kat Blogger Pro UMNO ni? Asyik-asyik nak cuit aje memanjang. Wardina suka kat blogger yang mana satu? Mai habaq mai sat.

lagi cerita Panas pasal Wardina sambung baca di Keris Lok 7

McTheory:
Blogger Pro UMNO lagi bagus dari blogger haprak Pakatan..

TUDIAA!! Rakyat Kedah Bising Pasai Jalan BerLubang La Pulakkkk!!

Posted: 14 Nov 2011 11:10 PM PST

kenderaan terpaksa beratur di jalan laluan masuk ke pintu ke dua Hospital Sultan Abdul Halim, jalan berhadapan 
dengan projek pertanian Lembah Jerai..(projek Kerajaan Negeri Kedah)..yang sering di lakukan EXPO. pertanian
Kerajaan Negeri Kedah



Merbahaya keadaan jalan yang berlubang


Jalan Berkenaan berada berhadapan dengan projek peratanian Kerajaan

Ni apa ni? Jalan ka kolam tadah air untuk SADA? Besaqnya lubanggg.. Kalau pakai sport rim ni mau bengkok habis la. Mana pi duit peruntukan jalan yang kerajaan pusat berikan kepada kerajaan negeri pada bajet yang lepas? Kata ada berpuluh juta lagi. Awat tak boleh guna pakai sikit untuk turap jalan ni?

Main banyak la puak ni..

Gunakanlah untuk bantu keperluan rakyat. Turap jalan bagi elok balik, ni baru satu tempat. Ada banyak lagi jalan berlubang teruk kat Alor Setar ni. Takkan nak tunggu orang bising baru nak buat?

Dok simpan duit jalan tu kata masukkan dalam tabung amanah. Tabung Amanah mana yang hangpa simpan? Atau nak guna duit tu untuk PRU 13 ni kot. Sebab tu simpan sampai tak keluar-keluar.

Nak tau cerita lanjut pi baca kat Media Kedah

PANAS!! Cerita Kain Nurul Izzah Bakal Terlondeh!!

Posted: 14 Nov 2011 08:05 PM PST



1- Mydin, Pengendali Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), setelah menunggu dan berdiam sekian lama akhirnya semalam mengadakan sidang akhbar khas di Gudang Kelana Jaya. Rupa-rupanya mereka sedang menunggu laporan makmal.

Pengarah Urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin bersama pembekal membekalkan beberapa laporan makmal bagi menguatkan hujah mereka bahawa barangan mereka adalah berkualiti dan tidak seperti didakwa oleh Tony Pua.

Ameer berkata tuduhan Pua tidak berasas dan "separuh benar" kerana beliau membandingkan produk yang salah dan berlainan kualiti serta kategori dengan memetik undang-undang yang salah.






"Sebelum tuduh orang lain, belajar dulu atau pergi ke sekolah ... sebelum kata sesuatu,"
- berang Datuk Ameer

2- Jikalau telah lengkap dengan laporan makmal, bermakna Tony Pua dan Dr Zulkifli akan terlondeh seluar dan Nurul Izzah akan terlondeh kain menunggu saman dari Mydin dan pembekal-pembekal. Mydin mesti mewakili semua pembekal-pembekal untuk menjaga integriti Mydin.

Sekarang kita menunggu Perang Mydin-PKR. DS Najib mungkin boleh berehat bab kedai KR1M.

Pesatuan Penguna tak mahu masuk campur ka, kerana Tony Pua telah membohongi pengguna-pengguna Malaysia?

H Halem

PANAS LAGI!! Makin Ramai Pulak Ahli PKR Keluar Parti!!

Posted: 14 Nov 2011 05:08 PM PST



Seramai 50 penyokong tegar Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas di Dewan Undangan Negeri Bachang di sini mengumumkan keluar dari parti itu kerana kecewa dengan janji kosong pemimpin pembangkang.

Keputusan itu juga menyaksikan Ranting PKR Bukit Piatu dibubarkan apabila ketuanya, Said Abu termasuk 20 penyokongnya meninggalkan parti tersebut.

Turut meninggalkan parti pembangkang ialah 30 penyokong Pas termasuk Ahli Jawatankuasa Pas Cawangan Pengkalan Batu yang diketuai Timbalan Ketuanya, Latif Mohd. Yatim.


Said dan para penyokongnya menyertai UMNO dan menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam pada satu majlis ringkas di Bukit Piatu di sini malam tadi.

AJK Pas Cawangan Pengkalan Batu pula membayangkan mereka akan menyertai UMNO dalam tempoh terdekat.

Mereka mengambil keputusan meninggalkan parti tersebut selepas hilang keyakinan terhadap perjuangan pakatan pembangkang yang dianggap tiada hala tuju.

Selain itu mereka begitu kecewa dengan sikap pemimpin Pas dan PKR yang sering menabur janji-janji manis tetapi tidak ditunaikan.

Latif ketika ditemui berkata, perjuangan Pas dilihat tidak ada hala tuju dan tidak membawa sebarang perubahan berbanding UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Menurutnya, sejak menubuhkan cawangan itu pada 1999 sehingga sekarang, Pas sudah lari daripada perjuangan asal untuk menegakkan syiar Islam selain pucuk pimpinan tertinggi parti itu tidak mampu melakukan perubahan kepada rakyat.

"Kami keluar Pas bukan dipaksa atau dijanjikan dengan wang ringgit tetapi kami melihat perjuangan Pas tidak ada hala tuju sejak bersekutu dengan DAP dan PKR," ujarnya.

Sementara itu, Said berkata, keputusan yang diambilnya untuk keluar parti dan menutup cawangan Bukit Piatu adalah tepat.

"Saya lihat banyak kepincangan yang berlaku dalam PKR. Janji manis banyak ditabur pada Pilihan Raya Umum 2008 tetapi sehingga sekarang, semuanya tidak ditunai.

"Sebenarnya kami semua diperalatkan sewaktu pilihan raya umum lalu. Cakap tak serupa bikin dan ini membuatkan kami bertindak keluar parti," katanya.

Selain itu katanya, perjuangan PKR juga tidak ada hala tuju dan tiada sebarang perubahan yang boleh menjadi kebanggaan.

Perjuangan UMNO dan BN dalam usaha untuk membela rakyat lebih meyakinkan, katanya. - Utusan


McTheory:
Awat makin ramai keluar ni? Nanti PKR nak ada sapa? heh..

THE FLYING KICK

Posted: 15 Nov 2011 01:07 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 15 Nov 2011 01:03 PM PST

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! BLOGGER PREPAID PAW MENTERI PULAK DAHHH..??!!!

Posted: 15 Nov 2011 05:17 AM PST


Masih ingat lagi entry ucapan "tahniah" aku pada kumpulan "blogger prepaid" baru-baru ni? Kepada yang miss entry tu, aku ada ucap tahniah kat diorang sebab dapat peruntukan bulanan yang dikatakan mampu membeli sebuah rumah teres double story tiap-tiap bulan. Tu pun nasib baik ada yang beritahu aku..kalau tidak..tak dapat la aku ucap tahniah..

Namun, yang paling latest yang aku dengar, kepala blogger-blogger prepaid ni dah paw seorang Menteri! Pulak dah! Dah dapat ratus-ratus ribu sebulan pun lagi nak paw Menteri? Dan jumlah yang di paw tu pun boleh tahan jugak banyaknya...

Nampaknya, kembong la poket "boss" kumpulan blogger prepaid tuh..!!! Kesiannya ialah kat blogger yang duduk kat bawah kumpulan tu la..entah merasa atau tidak, wallahua'alam...

Menurut sumber, dua orang boss kumpulan blogger prepaid tu cakap kat Menteri tu nak buat program melatih blogger baru untuk cyberwar. Tapi, khabarnya program tu takde hasil. Takde blogger baru yang hit pun dan takde pun yang mampu beat ranking top blogger sedia ada...

Persoalannya, mengapa perlu blogger baru? Kenapa tak bekerjasama dengan blogger sedia ada yang sudah terbukti rankingnya memang hebat. Ingat senang ke nak build ranking? Ia perlukan masa yang lama dan komitmen perjuangan yang kukuh...

Kalau nak tahu rahsia..sebenarnya, blogger yang top ranking ni semua mula berblog dengan hati dan BUKAN DENGAN DUIT pun! Kalau boss kumpulan tu nak gilap blogger baru dengan duit, maka ia tidak genuine dan bukanlah perjuangan sebenar melainkan kerana RM semata-mata. Justeru itu, kebanyakkan blogger jenis itu tak bertahan lama...

Tentu ramai yang tertanya-tanya kenapa diorang taknak kerjasama dengan blogger top ranking. Boss-boss kumpulan tu sebelum ni pernah ditanya mengenai persoalan itu dan diorang beri alasan kononnya blogger top ranking ni nak duit dan asyik nak paw diorang. Itu kata mereka...

Betuk ke dakwaan tu? Kalau aku cakap alasan tu tak betul, macamana? Sebenarnya, boss kumpulan tu tak ngam dengan blogger top ranking pasal dulu diorang selalu makan duit hasil titik peluh blogger-blogger top ranking. Bila dah kantoi, diorang buruk-burukkan blogger-blogger top ranking tu...patut ke? Tak payah la aku hurai..ramai yang tahu kes kantoi diorang tu...

Aku berani cakap sebab aku tak pernah enggage dengan diorang. Mungkin sebab tu aku tak pernah terkena dengan diorang, tapi kawan-kawan aku ramai yang dah kena dahhh...

Aku nak bagitahu la boss-boss blogger prepaid tu..aku kenal dengan Menteri yang diorang paw tu.. Aku duduk dalam kawasan dia dan aku kenal dengan pegawai-pegawai dia. Jangan ingat aku tak tau "dua orang tu" dah tutup kes tu..melancong ke Indon? Jangan paksa aku dedah lebih-lebih dah laaaa...kang korang takleh cari makan pulak kang...

Kepada boss-boss kumpulan prepaid tu..harap buat la kerja yang sepadan dengan peruntukan yang diorang dapat. Beat ranking top blogger. Kalau mampu, masuk top 5 ranking. Masuk top 5 ranking baru la sepadan, brooo...

Tapi kalau tak dapat beat rank tu, tak payah cakap banyak laaaa. Dan tak payah la nak cari pasal dengan blogger-blogger yang lebih genuine..kalau boss dia pun tak mampu masuk rank top 10, tak payah la nak buruk-burukkan orang lain..cermin la diri sendiri tuuu...

Opsss..jangan la nak marah aku pulak. Cuba fikir apa yang aku tulis ni. Muhasabah diri dulu. Tengok kelemahan diri dan akui kesilapan. Lepas tu tebus balik kesalahan tu..sesat jalan, kembali ke pangkal jalan, kan? Heh?!

PEJUANG BANGSA

Posted: 15 Nov 2011 11:36 AM PST

PEJUANG BANGSA


Zarina Anjoulie akui dibayar RM 11 ribu untuk dedah tubuh

Posted: 15 Nov 2011 09:20 AM PST



Siapa yang tidak kenal dengan model dan pelakon kontroversi, Zarina Anjoulie? Dia yang pernah mengejutkan industri dengan gambar bogelnya yang tersebar di internet sekitar tahun 2008 lalu, kembali 'menghangatkan' alam maya, apabila tampil dengan gambar seksi dengan mendedahkan sebahagian payudaranya, di majalah FHM Indonesia. Meskipun dikecam teruk, Zarina tetap 'kebal' menghadapinya.

Dia yang ditemui ketika majlis pelancaran filem Khon Malaya, berkata, dia dibayar ASD3,500 (RM11,000) untuk fotografi tersebut dan melakukannya demi minat dalam bidang modelling.

"Saya bukan nak jual badan, tapi dibayar untuk kerja. Daripada saya asyik kena kutuk, baik saya kerja dan buat duit.

"Selama ini pun, apa yang saya buat kena kutuk. Saya pakai baju apa pun, kena kutuk, sedangkan ramai lagi artis lain terdedah sana-sini,"katanya.SH



** " Berniaga Manusia lebih untung daripada jual unta ".. P Ramlee dah pikiaq pun dulu .....

Video Fuziah Salleh memperbodohkan rakyat Kuantan

Posted: 15 Nov 2011 08:04 AM PST



Lihat lah sendiri bagaimana gelagat pemimpin PKR seperti Fuziah Salleh sanggup memperbodohkan rakyat Kuantan hingga sanggup buat video tentang Lynas kononnya merbahaya kepada manusia . Sedangkan Loji Lynas Malaysia ini tidak merbahaya dan memenuhi piawaian antarabangsa .

Naib Presiden UMNO pulak diserang fitnah Pakatan menjelang PAU 2011

Posted: 15 Nov 2011 05:59 AM PST




Game plan Anwar dan konco-konconya nampakanya kini dalam mood menyerang UMNO . Selepas Ketua Wanita UMNO , DS Shahrizat diserang sampai diminta letak jawatan , kini giliran  Naib Presiden UMNO pulak diserang segenap penjuru media portal haprak Pakatan

UMNO merupakan parti tunjang BN perlu diburukkan semaksium mungkin  menjelang PRU 13 mengikut strategi Pakatan kerana sokongan terhadap parti ini semakin meningkat dikalangan generasi muda Melayu .


Terbaru 2 orang Naib Presiden UMNO yang juga  pemimpin kanan PM   iaitu DS  Shafie Afdal & DS  Zahid Hamidi telah  difitnah oleh Pakatan .  Zahid Hamidi dituduh menaiki jet peribadi ke  Mekah yang sebenarnya milik kawannya .

Manakala Shafie Afdal  pulak dituduh melakukan  penyelewengan dalam pemberian kontrak projek pembangunan luar bandar di Sabah.

jawapan Shafie Afdal tentnag fitnah terbaru terhadap dirinya ..



Adakah serangan ini dilakukan untuk memalukan pemimpin kanan UMNO menjelang Perhimpunan Agung UMNO hujung bulan ini ?


Kedai Rakyat 1 Malaysia diserang ,agenda mahu lumpuhkan ekonomi umat Islam

Posted: 15 Nov 2011 04:03 AM PST



SAYA menonton sidang akhbar dan kenyataan angkuh Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dalam portal berita propembangkang berhubung dakwaan kononnya produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) tidak berkualiti dan yang lebih ekstrem, mereka juga mendakwa bahawa barangan tersebut turut dicemari virus e-coli.

Kononnya, kajian ke atas produk berkenaan juga telah dilakukan oleh pakar-pakar berkaitan di makmal yang masih dirahsiakan.Saya bukanlah orang politik tetapi usahawan yang bergelumang dengan strategi pesaing.

Bukti KR1M beri faedah untuk rakyat ..Pakatan tak suka 
bila rakyat beli harga barang murah .


Seperti mana kita sedia maklum, KR1M adalah antara inisiatif transformasi ekonomi bagi mengurangkan beban rakyat dalam menangani kenaikan harga barang keperluan harian. Lebih menarik, KR1M diterajui oleh usahawan berwibawa iaitu Datuk Ameer Ali Mydin.

Jika sebelum ini, kita hanya mengenali rangkaian pasar raya besar Barat, kini sebut sahaja pasar raya Mydin semua mengenalinya. Banyak rangkaiannya juga mengatasi jenama-jenama besar lain.

Lebih membanggakan apabila kita dapat melihat bagaimana produk tempatan khususnya keluaran bumiputera turut dipamerkan secara serius. Tidak seperti sesetengah pasar raya besar lain yang kadangkala jenama bumiputera jauh tersorok.

Lebih menyedihkan, para pengusaha bumiputera ini turut ditekan apabila kadangkala hanya menerima bayaran selepas 90 hari.

Dalam isu KR1M, saya bimbang wujudnya strategi terancang untuk melemahkan keupayaan ekonomi peruncitan bumiputera.

Kehadiran KR1M sebenarnya tidak disenangi oleh usahawan peruncitan lain yang menawarkan harga murah, kononnya jauh lebih murah daripada apa yang kedai lain tawarkan.

Jika benar Tony Pua yang bersekongkol dengan Nurul Izzah serta beberapa pemimpin Pas sedang giat menghasut rakyat membenci KR1M, kenapa banyak lagi pasar raya dan kedai runcit lain yang tidak menjadi sasaran?

Maaf cakap, sesetengah kedai runcit bukan sahaja diragui kualiti barangannya, malah kadangkala barangan halal dan haram yang tidak diasingkan pun berlambak.

Inilah masalahnya pemimpin Melayu dan Islam pada hari ini yang menghalalkan cara untuk berkuasa. Semua dilakukan semata-mata kerana dendam politik hingga lupa daratan dan agama.

Kelemahan umat Melayu dan Islam sudah diperkudakan. Ekonomi bakal dilumpuhkan dan pasti akan terus lenyap apabila mereka berkuasa.

Kepada umat Melayu Islam, janganlah kita juga tertipu dengan helah halus golongan yang anti kemajuan ekonomi umat Islam ini.

Percayalah, jika kita juga terpengaruh untuk mempercayai dan bersama mereka, azab Allah akan tiba pada bila-bila masa dan padahnya akan terkena kepada kita semua kerana sikap tidak endah kita kepada kebenaran mengikut panduan Ilahi.

Dalam isu KR1M yang antara puncak hasutan melampau yang turut disertai bangsa kita sendiri ini, marilah kita bermunajat kepada Allah agar diberi keadilan di dunia dan akhirat kerana Allah Maha Mengetahui kebenaran dan kebatilan yang wujud antara kita.

Justeru, dalam politik Malaysia hari ini, orang Melayu harus sedar gerak strategi halus yang akan merugikan kita untuk beratus tahun akan datang jika kita tertipu sekarang!



NORDIN ABDUL MALEK
Pengerusi Gabungan Institusi Latihan Kemahiran Swasta Bumiputera

Wardina ini ada apa-apa ka dengan blogger Pro UMNO ??

Posted: 15 Nov 2011 03:00 AM PST







Nampaknya khabar angin Wardina nak jadi bertanding jadi MP bertiup kencang. Namun Wardina menafikan dalam Tweetnya baru-baru ini. Sedangkan hakikatnya dari dulu lagi ramai orang dok memerhatikan perangai sebenar si Wardina. Rapat benar dia dengan puak Pkr ni..




Dulu dia asyik bertweet dengan Adun dan Mp Pkr. Mula-mula ok lagi, lepas tu lama-lama mungkin dah terpengaruh sangat, Wardina mula menunjuk belangnya dengan menghantar tweet yang agak kasar kepada Kak Ijat, Menteri Wanita.

Namun selepas tu, terdedah pula gambar Wardina di sebuah karnival anjuran Bersih 2.0. Selepas itu Wardina teruk diserang bertubi-tubi oleh blogger pro UMNO sehinggakan dia mengugut untuk menyaman para blogger jika masih menulis mengenai dirinya.

Namun selepas beberapa lama mendiamkan diri dari kontroversi, kini Wardina seolah-olah mencabar para Blogger pro UMNO untuk menyerangnya semula. Kenapa agaknya dia usik kita ni? Gila glamor ka apa?



Kali ni nampaknya Wardina saja cari pasal? Dia kata kita suka dia? Apakah Wardina yang suka kat Blogger Pro UMNO ni? Asyik-asyik nak cuit aje memanjang. Wardina suka kat blogger yang mana satu? Mai habaq mai sat.

lagi cerita Panas pasal Wardina sambung baca di Keris lok 7

PANAS ! Dalam hutan pun ada tempat jual tubuh !

Posted: 15 Nov 2011 02:00 AM PST



Seorang lelaki warga emas dikenali sebagai 'Pak Uban' menjadikan sebuah pondok dalam kawasan hutan di Batu 16, Jalan Mawai, dekat sini, sebagai tempat pelacuran.

Namun, tindakan lelaki berusia 65 tahun itu terbongkar apabila dia ditahan polis dalam satu serbuan jam 6.30 petang, kelmarin.

Turut ditahan adalah tiga wanita warga asing berusia 29 hingga 36 tahun.

Dalam serbuan itu, polis merampas wang tunai RM2,421; empat cakera padat digital (DVD) lucah; lima telefon; lima bungkus kondom dan ubat pencegah kehamilan.

Timbalan Ketua Polis Kota Tinggi, Deputi Superintendan Muhammad Shamsuddin berkata, pihaknya melakukan intipan sejak dua minggu lalu selepas menerima maklumat berhubung kewujudan sindiket pelacuran itu yang beroperasi kira-kira satu kilometer ke dalam hutan dari Jalan Utama Mawai.

Menurutnya, lelaki terbabit menyediakan sebuah pondok kecil untuk perkhidmatan seks, di samping sebuah lagi pondok untuk pelanggannya berehat.

"Lelaki terbabit mengaku mengendalikan tiga wanita warga asing itu ketika ditahan, selain mengenakan bayaran RM50 untuk setiap perkhidmatan ditawarkan kepada orang ramai termasuk penduduk setempat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi, semalam.

Muhammad berkata, pihaknya juga mendapati semua wanita terbabit mempunyai dokumen perjalanan sah dan lengkap untuk tujuan sosial.

"Ketiga-tiga wanita ini direman selama 14 hari sehingga 25 November depan dan disiasat mengikut Peraturan 39(b) Peraturan-peraturan Imigresen 1963.

"Manakala lelaki terbabit direman selama tujuh hari sehingga 20 November depan dan disiasat mengikut Seksyen 372A Kanun Keseksaan," katanya.

Serbuan ke sarang maksiat itu diketuai Ketua Balai Polis Mawai, Sarjan Ibrahim Mamat bersama enam anggotanya.

PAS cakap Malaysia negara tertinggi dunia kenaikan harga barang !

Posted: 15 Nov 2011 12:24 AM PST


Kerajaan tak serius dalam perlaksanaan mengawal kenaikan harga barang ??

Malaysia adalah negara tertinggi di dunia dalam kenaikan harga barang ?? ...hahaha ..kalau macam tu makan la rakyat negara ini sebab semua mahal ...kah kah kah ...

Nampak sangat Ahli Parlimen PAS Rantai Panjang ini  tak buat homework bila menuduh kerajaan tak buat apa-apa dalam menangani kenaikan harga barang .  Lagi satu mana punya fakta dia jumpa cakap Malaysia negara tertinggi dunia yang harga paling mahal sekali barang ...haha

Sedangkan kerajaan Pusat  telah banyak membela nasib rakyat kepada semua golongan seperti berbillion subsidi diberi ,pemberian RM 100 kepada setiap murid , yuran sekolah hapus , perkenalkan Kedai Rakyat 1 Malaysia , pemberian RM 500 kepada isi rumah gaji RM 3000 ke bawah ,baucer RM 200 kepada pelajar IPT membeli buku , dan kenaikan gaji kakitangan awam ..

Semua ini membuktikan kerajaan prihatian kepada nasib rakyat ekoran kenaikan kos sara hidup . Kalau tak Nurul Izzah dan pasangannya Tony Pua tak pi fitnah  la KR1M .


INTIPATI BAJET 2012 –

1- Bantuan RM500 kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 dan ke bawah
2 – Penerusan pemberian subsidi, insentif dan bantuan berjumlah RM33.2 billion
3 – Perluasan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) meliputi keperluan harian pengguna dan harga sehingga 40% lebih rendah.
4 – Membuka 30 unit Agrobazaar kedah rakyat seluruh negara
5 – Mempromosi Menu Rakyat 1Malaysia
6 – Memperbanyakkan program ladang kontrak seramai 4,500 usahawan tani dijangka mendapat manfaat
7 – Program kebajikan rakyat 1Malaysia(KAR1SMA)

Siapa dalang penyebaran VCD Wasiat Tok Guru di sekitar masjid Permatang Pauh ??

Posted: 14 Nov 2011 10:34 PM PST





GPB bila membaca berita tentang berita penyebaran video lucah  mirip Anwar Ibrahim di Sinar Harian , timbul banyak persoalan yang kita harus rungkai . Ketua yang buat laporan polis ialah Ostat kuat PAS iaitu  Abu Bakar Bakilani selaku  pengerusi kariah Masjid Taman Guar Perahu .

1)  Mengapa masjid yang dikuasai puak-puak PAS sahaja diedarkan VCD Wasiat Tok Guru ini ? -disebut Masjid Taman Guar Perahu , Masjid Mengkuang . GPB solat Jumaat minggu lepas  di sebuah  masjid dalam Parlimen Prmtg Pauh tiada pun jumpa vcd seperti ini .

2)  AJK Kariah masjid di situ semasa solat Jumaat minggu lepas buat apa ?  Mengapa tidak halang penyebaran VCD ini diletakkan di tepi tangga masjid ?  Adakah sebab muka tajuknya Wasiat Tok Guru dan dibiarkan diambil oleh jemaah ?

3)  GPB dikhabarkan masjid Taman Guar Perahu ini  sentiasa membenarkan risalah ceramah2 Pakatan di tepi tangga mereka semasa solat Jumaat .  Jadi  bermakna VCD ini juga dihalalkan diletakkan  juga ke ?

Penyebaran video VCD mirip Anwar mengunakan tajuk Wasiat Tok Guru ini jelas usaha terbaru puak2 yang terdesak mahu bangkitkan kemarahan penduduk kariah masjid .  Tak mustahil orang yang meletakkan video terbabit itu   mendapat lampu hijau orang tertentu di masjid berkenaan . Harus diingatkan masjid terbabit dikuasai orang PAS .

Kalau tidak siapa yang  berani hendak pergi letak VCD seperti itu di masjid yang dikuasai  orang PAS ??  Taktik baling batu sembunyi tangan sudah banyak kali  dilakukan mereka dan VCD Tok Guru mungkin antara serangkan terbaru mereka.



PENANTI – Hampir 100 orang berkumpul di hadapan Balai Polis Kubang Semang, dekat sini, semalam, bagi membantah tindakan individu tidak bertanggungjawab menyebarkan video lucah menggunakan nama Tok Guru.


Cakera padat video (VCD) bertajuk 'Wasiat Tok Guru' itu diletakkan di hadapan tangga masjid Jumaat lalu, dan sasaran mereka adalah masjid di sekitar Permatang Pauh.


Memeranjatkan apabila video yang disangka benar-benar mempunyai ucapan Tok Guru (Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat) itu rupanya video lucah lelaki mirip Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Pengerusi Kariah Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq, Abu Bakar Bakilani Abu Hassan berkata, kewujudan VCD itu disedari ketika orang ramai sibuk hendak mengerjakan solat Jumaat.


Pihaknya difahamkan kira-kira 50 hingga 100 keping VCD diletakkan di situ yang mana ia habis diambil kariah yang datang untuk bersolat pada tengah hari itu.


"Jika dilihat dari luaran, pasti orang akan ingat ia benar-benar video 'Wasiat Tok Guru'. Tapi, saya terkejut apabila ada anak kariah yang datang kepada saya maklumkan bahawa kandungan sebenar adalah video lucah.


"Bukan setakat masjid ini sahaja, malah, perkara sama turut berlaku di lebih lima masjid dalam kawasan Permatang Pauh," katanya.


Beliau berkata demikian ketika ditemui sejurus membuat laporan polis di Balai Polis Kubang Semang, semalam.


Abu Bakar berkata, laporan dibuat kira-kira jam 3.30 petang disusuli dengan perhimpunan damai anak kariah bagi membantah perbuatan yang disifatkan mempunyai agenda pihak tertentu.


Turut membuat laporan semalam adalah wakil Masjid Mengkuang Sungai Lembu.


Beliau dalam pada itu berharap pihak polis menyiasat mengenai perkara itu, seterusnya mengambil tindakan terhadap individu yang bertindak menyebarkannya.


"Perbuatan ini amat melampaui batas dan tidak dapat dimaafkan kerana menggunakan masjid sebagai medium untuk menyebarkan perkara tidak elok. Ia juga dilihat mencemarkan imej masjid sebagai sebuah institusi agama.


"Saya meminta supaya mereka yang ada menyimpan VCD ini supaya mengembalikannya semula kepada pihak masjid untuk dimusnahkan," katanya.

Kerajaan DAP tentu dah pening kerusi mana UMNO boleh menang !

Posted: 14 Nov 2011 08:17 PM PST



Pergerakan Pemuda UMNO tidak menolak kemungkinan parti itu mampu menambah lebih banyak kerusi di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, selain mempertahankan 11 kerusi sedia ada yang telah dimenangi UMNO pada pilihan raya umum lalu, kajian yang dibuat pergerakan itu mendapati terdapat beberapa kerusi lain yang boleh ditawan terutama di kawasan yang wakil rakyatnya gagal menunjukkan prestasi kerja baik.

Jelas beliau, tidak ketinggalan menjadi tumpuan adalah kawasan lain yang dimenangi pembangkang pada pilihan raya umum lalu dengan majoriti rendah.

''Ketika ini, kita fokus kepada pengundi muda. Kita sudah buat kajian mengenai kedudukan pengundi muda bukan sahaja di Pulau Pinang malahan negeri lain dan fokus kempen kita dalam tiga hingga enam bulan ini tertumpu kepada kumpulan ini yang memainkan peranan yang sangat penting,'' katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Pemuda UMNO Malaysia Kedua di sini hari ini.



Selain strategi kempen pilihan raya, mesyuarat tersebut turut membincangkan tentang program-program yang telah disusun selama dua minggu menjelang Perhimpunan Agung UMNO hujung bulan ini.

Menurut Khairy, dalam menjayakan gerak kerja tersebut, pihaknya akan menumpukan usaha mendekati golongan muda yang dibahagikan kepada beberapa kawasan termasuk mengikut lokasi mengundi, bandar dan luar bandar.

"Kita akan dekati mereka mengikut isu tempatan di kawasan itu begitu juga pengundi yang sebelum ini tidak kita dekati dan terlepas pandang.

"Kita akan cuba membetulkan kesilapan yang pernah kita lakukan sebelum ini dalam usaha merampas semula Pulau Pinang," ujarnya.

Sementara itu, Khairy berkata, pihaknya telah membina satu pangkalan data mengandungi maklumat mengenai semua individu yang terlibat dan diberi bantuan oleh pergerakan itu untuk kempen pada pilihan raya umum akan datang.







Jelas beliau, pada setiap program yang dianjurkan Pemuda terutamanya oleh Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) Pemuda UMNO, pihaknya telah mendaftarkan mereka yang terlibat di dalam sistem pangkalan data bersepadu itu yang mengandungi semua maklumat terperinci mengenai individu terlibat.

''Setakat ini SHEB telah mendaftar lebih daripada 213,000 orang yang pernah terlibat dalam program yang mereka anjurkan manakala 200,000 orang lagi kita daftarkan semasa program Karnival Kerjaya Pemuda BN yang pertama.

''Mereka ini akan kita hubungi sama ada melalui emel, panggilan telefon atau khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menyalurkan sebarang maklumat mengenai kempen pilihan raya umum akan datang. Kita akan dekati mereka dengan cara yang lebih berkesan," ujarnya.

KR1M : Tony Pua & Nurul Izzah mesti berang fakta ini didedahkan !

Posted: 14 Nov 2011 06:00 PM PST



Perbandingan harga yang dilakukan ahli-ahli Parlimen pembangkang terhadap produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah palsu dan bertujuan mengaburi mata rakyat semata-mata.

Sambil membidas tindakan tersebut, Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd. (Mydin), Datuk Ameer Ali Mydin berkata, dari segi kualiti, sepatutnya mereka membandingkan produk KR1M dengan produk Carrefour Brand bukannya Carrefour Big Saver.

Katanya, harga produk Carrefour yang dibandingkan pembangkang dengan produk KR1M turut bercanggah dengan harga sebenar produk tersebut di pasaran.



"Produk kami menunjukkan penjimatan antara 30 hingga 50 peratus apabila dibandingkan dengan jenama popular serta antarabangsa misalnya Nestle, P&G, Unilever dan sebagainya. Pembangkang pula membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain seperti Carrefour Big Saver.

"23 barangan yang dibandingkan pembangkang adalah tidak berasas kerana terdapat perbezaan daripada segi kualiti seperti pencuci serbaguna, sardin dan teh Ceylon," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar sebelum ini yang menyatakan bahawa harga dan kualiti produk KR1M tidak seperti yang digambarkan.

Jelas Ameer Ali, kualiti pencuci serba guna adalah berlainan dan mempunyai komposisi berbeza manakala produk sardin yang dibandingkan berbeza daripada segi kualiti dan rupa berbanding produk KR1M.




Tambahnya, perbandingan terhadap teh Ceylon dengan teh hitam keluaran Carrefour turut tidak setara kerana teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti manakala teh hitam adalah campuran sumber teh dari Indonesia dan Sri Lanka.

Berhubung perbandingan produk lain katanya, pembangkang seharusnya membandingkan produk KR1M dengan jenama seperti peluntur pakaian Clorox, pencuci pakaian Dynamo dan sabun buku Dobi.

Daripada segi berat dan isipadu, ujar beliau, Tony membandingkan pencuci pinggan mangkuk KR1M yang berisipadu 400 gram dengan pencuci pinggan mangkuk Carrefour Big Savers berisipadu 350 gram yang kualiti pembungkusannya berbeza.

Beliau menambah, begitu juga dengan produk koktail buah-buahan KR1M yang dibandingkan dengan produk sama jenama Edible Specialities yang isipadunya kurang daripada 150 gram.

Sementara itu, berhubung kandungan khasiat produk, susu pekat KR1M mempunyai khasiat 2 gram protein berbanding krimer manis Carrefour Brand sebanyak 1.6 gram protein.

"Terdapat juga produk yang berlainan jenis dibandingkan oleh Tony iaitu minuman bes blackcurrant KR1M yang dibandingkan dengan kordial anggur Carrefour Big Saver.

"Turut dikesan pada perbandingan pembangkang adalah enam produk yang harganya jauh lebih rendah daripada harga sebenar iaitu tisu tandas, krimer pekat manis, daging kisar jenama Ramly, kentang goreng jenama KK dan minuman berkarbonat," tambah beliau.

Dalam pada itu, pembekal susu segar menolak sama sekali dakwaan susu segar yang dijualnya di KR1M dicemari bakteria E.Coli.

Pengarah Corakmas Marketing Sdn. Bhd, Low Chee Keong berkata, setiap susu yang dibekalkan telah menjalani sebanyak dua pemeringkatan saringan sebelum dipasarkan KR1M.

"Kami menerima susu segar daripada penternak-penternak lembu seawal pagi yang akan diuji tahap bakteria terlebih dahulu sebelum dibeli daripada mereka.

"Malah dalam pemprosesan kilang, kita berjaya mengurangkan tahap kehadiran koloni bakteria sebanyak 1,000 dengan tahap suhu setinggi 85 darjah selsius," tegasnya.

Dari mana PKR dapat dana Pilihanraya sebanyak RM300 juta ?

Posted: 14 Nov 2011 04:26 PM PST



Jangan risau, bukan sahaja ADUN BN yang heboh bertanya mengenai kewujudan Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor. Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR juga sedang senyum sampai ke telinga menantikan dana tersebut diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor.

Anwar dengan sendirinya sudah meletakkan PKR di level yang tinggi sedikit. Selepas daripada ini, kesemua pemimpin DAP dan Pas perlu melutut sedikit kepada Anwar untuk mendapat dana pilihanraya. Hebat.

Dana khas yang diwujudkan atas nama 'budget code' MBI ini dikatakan akan diurus oleh beberapa orang tenaga kananPejabatMBdan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Anwar mahu diwujudkan penggunaan yang transparent dengan dana ini. Transparent – tetapi masih bertujuan untuk menggerakkan jentera parti.



Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR di Selangor berasa sangat lega kerana Azmin Ali dikatakan akan menjadi antara tenaga yang diperlukan bagi meluluskan penggunaan dana khas pilihanraya Pakatan Rakyat ini.

Nama-nama lain: Rafizi Ramli, Faekah Husin dan seorang akauntan Negeri yang sudah dineutralkan menjadi pencinta Pakatan Rakyat tahap maksimum.

RM300 juta ini bukan kecil anak. Malahan, dengan sikap Pengarah JPP Selangor yang sangat 'tidak mesra' kepada UMNO/BN; dana ini akan memainkan banyak peranan.

Fokus yang diberikan tumpuan adalah prasarana yang diperlukan masyarakat sekeliling. Yang kecil-kecil sahaja. Bawah RM20k insya'Allah boleh dipohon dan diluluskan dengan kadar segera.

Perhatian khas dan istimewa diberikan kepada kerusi-kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Lain-lain tempat akan diberi menurut pertimbangan YB Azmin Ali yang bakal dilantik sebagai 'core-coordinator' kepada bajet ini.

Lupa dimaklumkan, dana sama turut boleh dikongsi jentera PR yang bermasalah di negeri lain. Boleh. Tapi tidak dalam jumlah yang banyak. Fokus dan keistimewaan diberikan kepada jentera PKR.

Bayangkan sahaja gerakerja pilihanraya PR yang boleh digerakkan dengan dana RM300 juta ini. Sure mantap.

Khabarnya, beberapa orang wakil Pas Terengganu juga sudah membuat lawatan rasmi kepada YB Azmin untuk mendapatkan bantuan khas. Walaupun dana diletakkan di MBI, namun Azmin diberikan tugas besar dalam mengurus dana ini.

Yang penting, RM300 juta ini sudah menaikkan SAHAM POLITIK PKR di kalangan teman-teman Pakatan Rakyat.

Anwar sudah ada modal politik baru. Tak lah banyak sangat. RM300 juta. Tapi boleh beri kesan jangka panjang.

sumber: KLIK DI SINI

Dd i n b u n g a

Posted: 15 Nov 2011 07:24 AM PST

Dd i n b u n g a


CER TEKA!! CER TEKA!! BANGLOW MEWAH NI PEMIMPIN UMNO KER ATAU PEMIMPIN PAS YANG PUNYA?????? CER TEKA

Posted: 14 Nov 2011 07:04 PM PST


TERKENCING DALAM SELUOR YEOP TENGOK BANGLOW 3 TINGKAT DI BINA TENGAH TENGAH KAMPONG ULU KUANG CHEMOR PERAK NI YEOP, HARGA TEMAN TAK TAHU YEOP, TAPI DENGOR SEMBANG SEMBANG AGAK DEME MAHU CECAH 1 KE 2 JUTA YEOP BILA SIAP NANTI.

CER TEKA!!! CER TEKA!!! CER TEKA!!! RUMAH SIAPA KE EMPUNYA BANGLOW MEWAH INI YANG SEDANG GIAT DIBINA NI YEOP????, DENGOR NYA KOLAM RENANG PUN NAK DI BUAT NYA, TEMAN BAGI KLU SIKIT, ORANG NYA IDAK LE KAYA RAYA SANGAT, KERJA NYA HANYA KERANI JER DI SALAH SATU PEJABAT KERAJAAN DAERAH KINTA YANG BERKAITAN DENGAN JAGA HAL HAL PERTANIAN, PENDUDUK ASAL KG ULU KUANG TAK PERNAH TRANFER KERJA KAT MANA MANA YEOP, KEBAL ORANG NYA.

KALO MENGKOMER TAK TAHU NAK TEKA,

BIOR TEMAN SENDIRI TEKA, RUMAH NI SEORANG PEMIMPIN KUAT PAS KG ULU KUANG YEOP, HOBI DIA SELAGI ADA BANTUAN TERNAKAN JABATAN PERTANIAN MACAM KERBAU KER, LEMBU KER SEMUA DIA SAPU BAGI ATAS NAMA ADIK BERADIK, SAUDARA MARA DIA UNTUK JALAN KAN DINAUNGI DARI BELAKANG OLEH MAMAT NI YEOP, SEBAB TU KAYA YEOP BOLEH BUAT BANGLOW 3 TINGKAT YEOP DITENGAH TENGAH KAMPUNG, AKTIVITI PAS DI KAMPUNG ULU KUANG UNTUK MELAWAN KERAJAAN DIA LAH YANG JADI SPONSOR BESOR NYA YEOP, WALAU PUN DIA MAKAN GAJI DENGAN KERAJAAN DAN SAPU BANTUAN KERAJAAN, KATANYA TU DAH REZEKI.

DI FAHAMKAN PENDUDUK KAMPUNG DAH BUAT REPORT KAT PEJABAT PERTANIAN DAN SPRM, TAPI KATA DEME TAK JALAN YEOP MACAM KEBAL JER, TEMAN HERAN JUGAK, MUNGKIN DIA CRODEK YEOP, TANAH TU DAN NAMA PENERIMA BANTUAN DIA GUNA NAMA KRONI YEOP, TAK LETAK NAMA DIA SEBAB TU TAK SANGKUT DAN KEBAL ATAU PUN ADA JUGAK SEDARA MARE DIA DI JAB. PERTANIAN DAN SPRM, NTAH LER YEOP TEMAN MAIN AGAK AGAK JER, SEBAB DAH KEBAL KITA HANYA MAMPU BUAT SPEKULASI JER YEOP.

APA PUN YEOP, YEOP PERGI LER TENGOK SENDIRI RUMAH TU DAN TANYA ORANG ORANG KAMPUNG TENTU DEME BAGI TAHU YEOP, TEMAN PERCAYA KOMER MESTI TERSEMBAM DOG SEBAB TERKEJUT NENGOKKAN BETAPA BESOR DAN TINGGI NYA RUMAH TU YEOP BANDING RUMAH ORANG ORANG KAMPUNG LAIN KAT SITU YANG KEBANYAKAN NYA BEKERJA SENDIRI DAN BERTANI, MAKLUM LER YEOP NAMA PUN KAMPUNG ulu KUANG YEOP.

DS AHMAD HUSNI MERESMIKAN RUMAH BANTUAN RAKYAT MISKIN DI KG ULU KUANG CHEMOR

CER KOMER BAYANG KAN, KATA LER RUMAH TU RUMAH KETUA KAMPUNG KE, KETUA UMNO CAWANGAN KE, ATAU PUN ORANG UMNO DAH CUKUP LE, TEMAN INGAT BERDEGOR DEGOR MACAM TSUNAMI DEME BANTAI YEOP, TUDUH RASUAH LER, MAKAN DUIT RAKYAT LER DAN MACAM MACAM LAGI.

KENA KE BATANG IDUNG DEME APA DEME KATA YEOP.... ITU REZEKI, TAKDIR. PHUIIIIII.

p/s teman nengok jugak rumah Ketua kampung, atap zink yeop, rumah ketua Cawangan pun macam rumah ketua kampong maklum ler orang kampung, maap ler tak sempat nak ambik gambor nye yeop.

bumiyang

Posted: 15 Nov 2011 04:26 AM PST

bumiyang


Lagi Cerita Pasal Kapal Selam??? Murah dan Boleh Menyelam, Nurul Izzah Tentu Suka???

Posted: 15 Nov 2011 04:22 AM PST

Gempar!!! Sah Kapal Selam TLDM Memang "Tidak Boleh Menyelam" ???

Posted: 14 Nov 2011 06:58 PM PST

RIDHUAN TEE

Posted: 15 Nov 2011 03:37 AM PST

RIDHUAN TEE


Jangan terlalu berlagak pandai…

Posted: 14 Nov 2011 05:11 AM PST

(Sinar Harian 14.11.11)

Secara peribadi, sebagai ahli akademik, saya amat menghormati bidang kepakaran seseorang. Bidang kepakaran inilah yang menentukan sama ada seseorang layak dipanggil pakar atau tidak. Namun, gelaran profesor tidak semestinya menjadikan seseorang itu terlalu pakar, sehingga boleh menidakkan kepakaran orang lain yang tidak sebidang dengannya. Dalam bidang agama sekalipun ada pecahan kepakarannya seperti usuluddin, syariah, akidah, dakwah dan lain-lain lagi. Bidang perubatan usahlah dibincangkan kepakarannya. Apa yang meloyakan lagi, ada orang merasakan dengan sedikit kelayakan yang ada, semua bidang dia mahu bercakap.

Kepakaran adalah bidang pengkhususan. Gunakanlah kepakaran tersebut untuk kebaikan terutama dalam menjaga maslahah agama, bukan diperalatkan. Janganlah terlalu ghairah mengatakan orang ini betul, orang itu tidak betul, tanpa merujuk kepada konteks yang di maksudkan. Pada saya, di sinilah penelitian yang perlu dilihat oleh Aziz Bari, bukannya ghairah menjawab segala persoalan yang dilontarkan oleh ultra kiasu, seolah-olah memperlihatkan di Malaysia ini tidak ada lagi yang lebih pakar selain Aziz Bari. Jika Allahyarham Profesor Ahmad Ibrahim masih hidup, mungkin Allahyarham akan tersenyum.

Inilah gambaran yang cuba dibuat oleh akhbar dan laman web ultra kiasu. Saya hanya membela diri setelah diserang bertubi-tubi melalui kenyataan Aziz Bari. Rujuklah sama pakar-pakar lain yang tidak kurang pakarnya seperti Profesor Shad Saleem Faruqi, Zaleha Kamaruddin dan ramai lagi profesor undang-undang. Tidak ketinggalan pengamal undang-undang seperti Mohamad Safiee Abdullah dan Sulaiman Abdullah. Kenapa mereka tidak dirujuk? Jawapannya, kerana pandangan mereka tidak menyebelahi ultra kiasu. Profesor pakar di Institut Pengajian Tinggi dilabelkan sebagai profesor kangkung, yang tidak kangkung hanyalah Aziz Bari.

Pada saya, sepakar manapun kita, memang kita sepatutnya bercakap benar. Saya puji keberanian itu. Tetapi fikirkanlah sama, implikasinya terhadap agama, bangsa dan negara. Cakap jangan ikut sedap mulut. Mengkritik raja-raja Melayu secara terbuka, yang menjadi payung kepada agama Islam perlu dibuat secara berhati-hati, supaya tidak merugikan Islam. Kenapa ultra kiasu semakin berani memijak-mijak atau mencabar kesucian agama kita, ada kaitan dengan persekongkolan kita.

Kenapa Aziz Bari tidak tampil membela mereka yang telah dimurtadkan? Kita hanya akan faham situasi yang sebenar jika melibatkan diri bersama khalayak dan NGO-NGO Islam, bukannya sekadar duduk dalam bilik membaca buku. Down to earth amat penting. Selamilah keadaan sebenarnya bagaimana Islam diratah dan dimamah oleh musuh-musuh Islam seperti ultra kiasu? Jangan hanya pandai bercakap, praktikalnya entah ke mana. Bidang kepakaran satu hal, dengarlah sama rintihan-rintihan dan keluhan-keluhan akar umbi. Jangan syok sendiri kerana kita adalah pakar.

Semua tulisan dan kenyataan saya buat hendaklah difahami dalam bentuk konteks yang ingin disampaikan, bukan sekadar mendengar serba sedikit atau membaca separa dua. Inilah yang selalu dilakukan oleh ultra kiasu, memanipulasikan isu. Apa yang menyebelahi mereka disenyapkan, yang mana tidak, akan diheboh-hebohkan untuk mendapat perhatian.

Yang jelas, kita mudah melatah seperti apabila ultra kiasu meminta pandangannya. Janganlah terlalu bangga kerana dalam segala hal ultra kiasu meminta pandangan kita. Saya dihubungi saban hari oleh pelbagai jenis media untuk memberikan pandangan terhadap sesuatu isu, tetapi saya tidaklah terlalu obsess. Ada timbang taranya . Ini tidak, pantang ditanya, melatah selalu.

Menurut Aziz Bari, kenyataan saya tidak disokong dari sudut pandangan undang-undang mahupun agama. Persoalan saya, adakah Islam memberikan kebebasan yang begitu luas kepada minoriti sehingga menenggelamkan kedudukan Islam sebagai agama majoriti? Jika kerajaan Kelantan mahu melaksanakan hudud, apakah perlu bertanya kepada orang bukan Islam seorang demi seorang yang tidak sampai sepuluh peratus? Jika begitulah keadaan, kenapa umat Islam di China, terpaksa mengikut dan menurut undang-undang komunis di sana sehingga puasapun tidak dibenarkan?

Saya hanya membangkitkan pembuktian hasil kajian yang dibuat secara akademik oleh beberapa sarjana kenapa bukan Islam menolak hudud? Misalnya kajian Wan Mohd Nasruddin Wan Abdullah (2006), antara memilih calon Umno yang dikatakan 'korup' dengan calon Pas yang dikatakan mempunyai integriti. Jawapan kajian tersebut adalah, orang Cina lebih memilih Umno walaupun korup daripada memilih Pas yang mahu melaksanakan hudud. Orang Cina lebih rela bersama Umno daripada hidup di bawah undang-undang Islam. Saya hanya melaporkan kajian orang lain.

Boleh dikatakan rata-rata bukan Islam tidak bersetuju dengan hudud dan konsep negara Islam, apatah lagi untuk dilaksanakan di negara ini. Persoalannya, kenapa orang bukan Islam begitu kuat menentang Islam tetapi bukan undang-undang ciptaan manusia seperti demokrasi dan komunis yang telah banyak merosakkan manusia?

Misalnya, antara agenda Seksualiti Merdeka akhirnya nanti adalah mahu menghalalkan hubungan sesama jantina seperti yang berlaku di barat. Kenapa kita begitu menjaga hak asasi ini? Sedangkan undang-undang Tuhan tidak dipedulikan. Saya hanya mengambil contoh bagaimana orang Melayu dijinakkan oleh Lee Kuan Yew di Singapura melalui 'kekerasan'. Bila saya berhujah sebegini, mereka katakan jangan bandingkan Malaysia dengan Singapura.

Apabila hak kita disentuh, kita disuruh berdiam diri, seperti isu sembelihan korban yang dicadangkan oleh Majlis Agama bukan Islam supaya penyembelihan korban tidak dibuat di tempat awam seperti di sekolah dan padang awam. Cuba kalau kita keluarkan kenyataan jangan rayakan perayaan Thaipusam, hantu lapar, kau ong yeh dan lain-lain perayaan, di tempat-tempat awam mengambil kira sensitiviti umat Islam dan kesusahan yang dihadapi akibat kesesakan jalan raya. Begitu juga dengan babi-babi diangkut berlori-lori sepanjang jalan raya. Saya boleh gambarkan seolah-olah Malaysia akan kiamat melalui bantahan demi bantahan atas asas hak asasi manusia.

Kenapa hari ini mereka begitu kurang ajar? Kenapa dahulu mereka tidak berani mengangkat muka pun. Jawapannya, kenapa mereka tahu, ada umat Islam yang mudah diperalatkan. Perlembagaan boleh dipinda jika umat Islam bersatu. Amat malang sekali Malaysia yang berasaskan sistem kenegaraan Melayu tidak dapat melaksanakan identiti Islam di negaranya sendiri. Inilah konteks yang perlu difahami oleh Aziz Bari.

Aziz Bari boleh bertanya pada saya jika ada kekeliruan. Janganlah terlalu menunjuk pandai di hadapan ultra kiasu. Ianya tidak akan menguntungkan Islam. Saya ahli akademik dalam bidang politik dan kerajaan, pernyataan saya perlu dilihat dari sudut kepakaran. Begitu juga beza antara penteori undang-undang dengan pempraktikkan undang-undang. Cubalah menyelami apa yang dikatakan oleh Profesor Mohd Kamal Hassan. Kebebasan akademik ada limitasinya. Janganlah terlalu ghairah untuk menunjukkan kepandaian. Wal hal sebenarnya tidak.

Prof Madya Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Kumpulan Pemikiran Politik dan Peradaban Islam
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

Politik Harian

Posted: 15 Nov 2011 03:20 AM PST

Politik Harian


Wardina Safiyyah Mahu Perang Dengan Blogger Pro Umno!

Posted: 15 Nov 2011 12:50 AM PST

Pengacara, pelakon dan model Wardina Safiyyah Fadhlullah yang bakal menjadi YB PKR berhajat benar nak berperang dengan blogger Pro Umno ya... Jangan sampai terlondeh sudah la....

Berdasarkan kepada khabar-khabar angin yang bertiup kencang semenjak dua menjak ini, Wardina dikatakan berminat untuk mengisi kerusi parlimen Titiwangsa yang ditinggalkan oleh arwah Dr. Lo' Lo yang telah kembali ke rahmatullah baru-baru ini. Betul Ka??


Marah la pulak, sikit sikit melenting... camne nak jadi YB?


Kenyataan yang dibuat menerusi twitter oleh Wardina mengenai tuduhan yang dibuat oleh beberapa blogger pro UMNO jelas menunjukkan Wardina marah bila orang mengata atau bercakap mengenainya tetapi dia sendiri berbuat perkara yang sama.

Nasihat aku kepada Wardina... jangan jolok sarang tabuan! Duk diam-diam sudah la....



Kenapa Nik Nazmi syok sangat dengan Wardina ni?? Ada pa pe ke?

Sekitar Majlis Pelancaran BN Youth Music 2011

Posted: 14 Nov 2011 11:46 PM PST


Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin merasmikan pelancaran BN Youth Music 2011 di PWTC bersama rakan- rakan artis.

KJ dan Jamawi bersama salah satu dari penaja BN Youth Music

Yazer AF mempromosikan album terbarunya... sebelum itu yazer turut menyapaikan lagu M.Nasi "Tanya sama itu hud-hud"
YB KJ tak buat persembahan... cuma menyampaikan ucapan perasmiannya.. :D

Najwa Latif membuat persembahan lagu "Cinta Muka Buku" ramai yang terpukau beb!

Sempat juga aku bergambar dengan penyayi lagenda rock tanahair Awie!!

Berita selanjutnya selepas ini...

Video CCTV Yang Buat Nurul Izzah Tak Senang Duduk!

Posted: 14 Nov 2011 08:00 PM PST



Akhirnya Nurul Izzah dan Tony Pua kantoi.....

Perbandingan harga yang dilakukan Tony Pua dan Nurul Izzah terhadap produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah palsu dan bertujuan mengaburi mata rakyat semata-mata. Sila tonton video dibawah...

Zarina Ann Julie Dedah Body Kerana 3500 USD

Posted: 14 Nov 2011 06:53 PM PST


"Saya sangat bersyukur dapat tawaran berlakon selepas segala penghinaan yang saya terima. Mak saya cakap, doa orang teraniaya akan termakbul," ujar Zarina Anjoulie memulakan perbualan.

Ditanya mengenai respon rakyat Malaysia terhadap gambar separuh seksinya yang tersiar di Majalah FHM Indonesia. Zarina menjelaskan, "Basically, buat photoshoot itu ataupun tidak, saya tetap akan dikutuk. Even sudah lama saya tak berlakon pun, tetap kena kutuk dengan orang. Its like pakai dress pun nak komen, sedangkan artis lain yang terdedah sana-sini, tak ada pun orang nak cakap apa-apa."

"Saya dapat 3500 USD untuk sesi fotografi tersebut, bukan nak jual badan, tapi orang bayar untuk saya buat kerja. Memang dari dulu saya minat modelling, daripada saya kena kutuk baik saya kerja dan buat duit," ujar Zarina penuh kecewa.

"Sebelum ini saya selalu merayu, minta maaf pada semua orang. Tapi tak ada orang yang kisah, orang tetap bencikan saya, so apa saya boleh buat? Bukanlah semua orang benci, ada juga yang masih sokong saya.Sekarang ini, saya suka menjadi diri saya sendiri dan tak perlu berpura-pura macam artis lain."

Zarina juga menjelaskan bahawa dia tidak pernah menyembunyikan mengenai sesi fotografi dia untuk FHM. Dia mengaku bahawa peminatnya di Twitter adalah yang pertama mengetahui tentang hal ini.

Hebat betul jawapan Zarina ni... Kerana duit dia sanggup lakukan apa sahaja... Tak kisah walau kena kutuk sekali pun... 


Kalau nak cari duit pun, jangan malukan orang Islam Zarina!!! 

Lagi gambar-gambar seksi Zarina...

Di Mana Anwar Ibrahim Dapat Dana RM300 Juta Untuk Pilihanraya?

Posted: 14 Nov 2011 06:00 PM PST


Jangan risau, bukan sahaja ADUN BN yang heboh bertanya mengenai kewujudan Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor. Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR juga sedang senyum sampai ke telinga menantikan dana tersebut diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor.

Anwar dengan sendirinya sudah meletakkan PKR di level yang tinggi sedikit. Selepas daripada ini, kesemua pemimpin DAP dan Pas perlu melutut sedikit kepada Anwar untuk mendapat dana pilihanraya. Hebat.

Dana khas yang diwujudkan atas nama 'budget code' MBI ini dikatakan akan diurus oleh beberapa orang tenaga kanan PejabatMB dan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Anwar mahu diwujudkan penggunaan yang transparent dengan dana ini. Transparent – tetapi masih bertujuan untuk menggerakkan jentera parti.

Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR di Selangor berasa sangat lega kerana Azmin Ali dikatakan akan menjadi antara tenaga yang diperlukan bagi meluluskan penggunaan dana khas pilihanraya Pakatan Rakyat ini.

Nama-nama lain: Rafizi Ramli, Faekah Husin dan seorang akauntan Negeri yang sudah dineutralkan menjadi pencinta Pakatan Rakyat tahap maksimum.

RM300 juta ini bukan kecil anak. Malahan, dengan sikap Pengarah JPP Selangor yang sangat 'tidak mesra' kepada UMNO/BN; dana ini akan memainkan banyak peranan.

Fokus yang diberikan tumpuan adalah prasarana yang diperlukan masyarakat sekeliling. Yang kecil-kecil sahaja. Bawah RM20k insya'Allah boleh dipohon dan diluluskan dengan kadar segera.

Perhatian khas dan istimewa diberikan kepada kerusi-kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Lain-lain tempat akan diberi menurut pertimbangan YB Azmin Ali yang bakal dilantik sebagai 'core-coordinator' kepada bajet ini.

Lupa dimaklumkan, dana sama turut boleh dikongsi jentera PR yang bermasalah di negeri lain. Boleh. Tapi tidak dalam jumlah yang banyak. Fokus dan keistimewaan diberikan kepada jentera PKR.

Bayangkan sahaja gerakerja pilihanraya PR yang boleh digerakkan dengan dana RM300 juta ini. Sure mantap.

Khabarnya, beberapa orang wakil Pas Terengganu juga sudah membuat lawatan rasmi kepada YB Azmin untuk mendapatkan bantuan khas. Walaupun dana diletakkan di MBI, namun Azmin diberikan tugas besar dalam mengurus dana ini.

Yang penting, RM300 juta ini sudah menaikkan SAHAM POLITIK PKR di kalangan teman-teman Pakatan Rakyat.

Anwar sudah ada modal politik baru. Tak lah banyak sangat. RM300 juta. Tapi boleh beri kesan jangka panjang.

-Media Umno

Mydin Reject Nurul Izzah Jadi Duta Sabun!

Posted: 14 Nov 2011 08:41 AM PST


Nampaknya hasrat nurul Izzah mahu jadi duta sabun lantai tidak tercapai apabila di tolak mentah-mentah oleh beberapa pengurus pasaraya di Malaysia. Ini ekoran kriteria Nurul Izzah tidak mencukupi untuk menjadi seorang duta... Daripada atas sampai kebawah straight je kot.. tak sesuai... Mungkin selepas gagal untuk menjadi duta sabun lantai ini Nurul Izzah boleh mencuba untuk menjadi duta burus gigi pula kot....


Sementara itu, Pengendali Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Mydin, menangkis sebahagian besar tohmahan, khususnya daripada ketua antagonis, Tony Pua, bahawa produk 1Malaysia dijual pada harga lebih tinggi manakala kualitinya pula adalah rendah.

Pada sidang akhbar yang diadakan khas di gudangnya di Kelana Jaya, petang semalam, pengarah urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin yang diiringi beberapa pembekal barangan yang didakwa kualitinya mencurigakan itu, membekalkan beberapa laporan makmal bagi menguatkan hujah mereka.

Katanya, hanya satu daripada 10 dakwaan yang dibuat oleh ahli parlimen DAP dari Petaling Jaya Utara, Ton Pua dianggap sah, iaitu berkenaan sos tiram syarikat tersebut.

Justeru, katanya, Pua berlaku tidak adil kepada pembekalnya dan menggunakan taktik kotor.

Dakwa Ameer lagi, dakwaan Pua juga tidak berasas dan "separuh benar" kerana beliau membandingkan produk yang salah dan berlainan kualiti serta kategori dengan memetik undang-undang yang salah.

"Sebelum tuduh orang lain, belajar dulu atau pergi ke sekolah ... sebelum kata sesuatu," bidasnya terhadap Pua.

Cakap banyak tak de, kalau tak puas hati kita minta puak Pembangkang buka kedai diaorang pulak! jangan banyak komen saja... Ada berani?

Berita terdahulu: Nurul Izzah Anwar Kini Bergelar Duta Sabun...

Pemuda UMNO Yakin BN Tawan Kembali Beberapa Kerusi Di Pulau Pinang

Posted: 14 Nov 2011 06:21 AM PST

Pemuda UMNO tidak menolak kemungkinan Barisan Nasional (BN) berjaya menawan kembali beberapa kerusi Dewan Undangan  Negeri (DUN) di negeri ini yang gagal dipertahankan oleh BN pada pilihan raya umum lepas, pada pilihan raya umum ke-13, kata Ketuanya, Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata kajian yang dilakukan mendapati beberapa  faktor membolehkan BN menguasai kembali kawasan terbabit iaitu jumlah majoriti yang kecil dimenangi  pakatan pembangkang pada pilihan raya umum lepas dan kegagalan wakil rakyat berkenaan menjalankan tugas.

"Kami yakin mampu mengekalkan 11 kawasan DUN sedia ada serta  menambah bilangan kerusi untuk pilihan raya umum nanti, ia berdasarkan  kepada gerak kerja di peringkat akar umbi," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas  mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pemuda UMNO Malaysia kali kedua  di sini hari ini, yang antara lain membincangkan program-program yang telah disusun selama dua minggu menjelang  Perhimpunan Agung UMNO hujung bulan ini.

Katanya tumpuan dan fokus utama Pemuda UMNO juga diberikan  kepada usaha untuk mendapatkan sokongan daripada pengundi-pengundi muda.

"Untuk tujuan ini Pemuda telah mewujudkan pangkalan data dalam  laman web Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB), ia mempunyai maklumat  terperinci setiap peserta yang menghadiri program anjuran Pemuda UMNO,  maklumat mereka ini akan digunakan untuk membantu persediaan pada pilihan raya umum akan datang," katanya.

Sementara itu, Pemuda UMNO akan mengadakan karnival kerjaya Pemuda BN pada 18 Nov hingga 20 Nov ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur bertujuan membantu golongan muda mendapatkan  pekerjaan.

"Ini sekali lagi usaha kita untuk membantu menyelesaikan  masalah golongan muda (dalam mencari kerja). Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan  merasmikan majlis penutup karnival itu," katanya.

Mahfuz Omar Semakin Terpesong Akidahnya?

Posted: 14 Nov 2011 05:30 AM PST


"Pergi ke Pekan beli ikan bilis, Utk dimasak dgn kacang buncis, Dia sapu duit sampai negara muflis, Tentu tak mampu lontar batu kat iblis", pantun Mahfuz Omar (PAS) di twitter.

Mahfuz Omar menghalalkan fitnah kepada umat Islam. Inikah yang dinamakan pemimpin Parti Islam Semalaysia? Membuat tuduhan tanpa bukti yang kukuh...

Perlu diingatkan pemimpin Pas supaya jangan terlalu angkuh dan bongkak dalam politik! Amal ibadat kita Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.. Yang penting kita perbanyakkan ibadat dan berdoa agar kita termasuk dlm golongan yg dilindungi Allah... Jangan pandai cari kesalahan orang lain jer...

Bagaimana pula dengan amalan ibadah Mahfuz? Comfirm ke Mahfuz mampu melontarkan batu kat iblis?

Dinasihatkan kepada Mahfuz... Cerminlah sikit diri YB tu.... Banyak dosa ke? banyak pahala!

Nak laksanakan hukum hudud pun kena minta persetujuaan DAP... Apa barang? Cakap tak serupa bikin la...!

Gaji Kakitangan Awam Selangor Antara Dua Darjat.... Siapa Yang Palam Lebih?

Posted: 14 Nov 2011 04:15 AM PST


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Kali, Datuk Mohd Isa Kassim hari ini sekali kali melahirkan rasa kecewa kepada Speaker DUN Selangor kerana tidak mementingkan kebebasan bersuara apabila speaker menghalangnya untuk mendapatkan penjelasan serta bertanyakan soalan tambahan berhubung persoalan gaji minima sebagaimana yang diumumkan Tan Sri Khalid Ibrahim dalam pembentangan Bajet 2012 Selangor pada 9 November lalu.

"Gaji minima yang dibuat oleh kerajaan negeri melalui Bajet 2012 merupakan satu diskriminasi terhadap penjawat awam dalam negeri Selangor, kakitangan awam di bawah kerajaan negeri sendiri yang saya dimaklumkan berjumlah hamper 19,000 orang.

Kenapa nak buat gaji minima kepada GLC, syarikat-syarikat yang terpilih pula tu seperti PKNS. Kita tahu PKNS merupakan sebuah GLC yang reputasinya yang cukup bagus dan ia juga mempunyai asset, sebab itu dia ada skim pelaburan, ada pemberian dividen dan sebagainya. Saya yakin di PKNS ada kakitangan yang gajinya dibawah RM1500," ujarnya kepada pemberita di Lobi DUN Selangor.

Tambahnya, kita kena lihat mengapa PKNS dipilih? Kita lihat prestasi di PKNS bukan sahaja kakitangannya menerima gaji yang tinggi tetapi juga memberikan bonus yang cukup tinggi kepada kakitangannya.

Sepatutnya GLC ini tidak perlulah kerajaan negeri nak ambil tahu untuk menetapkan gaji minima mereka. GLC ini ditubuhkan di bawah Akta Syarikat 1965, yang mana sudah tentulah skim perkhidmatannya adalah berbeza daripada skim perkidmatan awam negeri.

Malah GLC juga dilihat secara operasinya adalah mencari keuntungan yang membolehkan mereka membayar gaji dan bonus kakitangan secara puratanya melepasi RM1,500 sebulan. Namun, kakitangan awam negeri gaji mereka adalah rendah.

"Sekiranya kerajaan negeri benar-benar memikirkan kebajikan kakitangan awam Selangor, mereka sepatutnya melaksanakan dasar gaji minima itu kepada golongan tersebut bukannya hanya kepada kakitangan GLC semata-mata.

Maka saya lihat ini satu bentuk diskriminasi yang diamalkan oleh kerajaan negeri kepada kakatangan awam Selangor yang dianggarkan seramai 19,000 orang.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohd. Isa turut mempertikaikan kerajaan negeri menerusi Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sebelum ini menyatakan kerajaan negeri berjaya meningkatkan pendapatan dan hasil kerajaan negeri dalam pembentangan Bajet Selangor 2012 baru-baru ini.

Bagaimanapun katanya hasil dan pendapatan itu dilihat tidak pula disalurkan untuk manfaat kepada seluruh kakitangan awam negeri.

"Kalau kerajaan negeri mengatakan ada pertambahan pendapatan, kenapa tidak berikan dan laksanakan gaji minimum kepada kakitangan awam Selangor," soalnya lagi. -Sahabat Gunung

Sahabat-Gunung

Posted: 15 Nov 2011 02:18 AM PST

Sahabat-Gunung


Pembeli RKR Peter Brickworks E PJS 1 tuntut janji Khalid

Posted: 15 Nov 2011 12:20 AM PST

Kira-kira 50 pembeli Rumah Kos Rendah (RKR) Peter Brickworks E PJS 1 berkumpul di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) untuk bertemu dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bagi menyelesaikan masalah rumah mereka yang masih belum dibina pihak pemaju.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembeli Blok E PJS 1, S.Sugumaran, pihaknya telah bertemu dengan Menteri Besar pada 16 Jun lalu semasa Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) dan beliau berjanji akan menyelesaikan masalah tersebut dalam empat hari.

"Selepas lima bulan masa berlalu namun tiada sebarang tindakan konkrit telah diambil oleh mana-mana pihak bagi menyelesaikan masalah kami.

"Kita telah empat kali menghantar surat kepada Menteri Besar iaitu pada 13 Jun, 19 Ogos, 26 September dan terbaru 8 November namun masih tiada jawapan bagi surat-surat tersebut," ujarnya kepada pemberita selepas mengadakan demonstrasi secara aman di sini hari ini.

Tambahnya, pihaknya hairan mengapa Menteri Besar mengambil masa yang lama bagi menyelesaikan masalah mereka tetapi dalam masa 30 hari boleh menarik balik arahan menghentikan kerja (stop work order) bagi pembinaan projek kondominium mewah.

Jelasnya lagi, mereka telah bertemu dengan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) bagi menyelesaikan masalah Rumah Panjang PJS 1 yang kini menjadi rumah sementara mereka sebelum dapat menghuni Blok E yang masih terbengkalai.

"Dalam lima bulan ini sudah tiga kali banjir berlaku di rumah kami akibat penutupan longkang besar oleh pihak pemaju dan air yang bertakung selepas banjir reda menimbulkan banyak masalah kesihatan kepada penduduk setempat,"katanya.

Beliau menambah, pihaknya telah bertemu dengan MBPJ bagi menyelesaikan masalah banjir namun sehingga kini masalah tersebut gagal ditangani dengan sempurna oleh mereka.

Sementara itu, kumpulan tersebut yang mahu menemui Menteri Besar menolak dari membincangkan masalah tersebut dengan Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan, Iskandar Samad yang hadir bertemu kumpulan tersebut di hadapan pintu pagar SUK.

Setelah didesak, Iskandar bersetuju hanya 12 orang dari kumpulan tersebut dibenarkan bertemu Menteri Besar selepas sessi Dewan Undangan Negeri (DUN) berhenti untuk makan tengahari kira-kira 2.00 petang.

Sugumaran yang ditemui selepas pertemuan tersebut memberitahu, Menteri Besar meminta tempoh seminggu lagi untuk perkara tersebut diselesaikan selepas mereka berbincang.

MB Pembohong- 1.4 juta isirumah Selangor tidak nikmati air percuma: Mohd. Isa

Posted: 14 Nov 2011 04:00 AM PST

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Kali, Datuk Mohd. Isa Abu Kasim menyifatkan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai pembohong besar menyatakan kerajaan negeri di bawah kepimpinannya prihatin kepada masalah seluruh rakyat dengan memberikan bantuan air percuma sebanyak 20 meter padu.

Pembohongan itu jelas dilihat menerusi perangkaan yang diterima yang menunjukkan seramai 1.4 juta isi rumah di Selangor tidak menikmati bantuan itu sehingga ke hari ini.

Katanya jumlah isi rumah itu katanya melibatkan keluarga yang tinggal di perumahan pangsapuri dan kondominium yang masih menggunakan meter bekalan air secara pukal.

"Sejak tahun 2008 bantuan bekalan air percuma ini dilaksanakan, kerajan negeri sering mencanang-canangkan perkara itu sebagai satu kejayaan dan keprihatinan mereka kepada rakyat.

"Hakikatnya yang sebenar ialah sehinga kini, lebih 1.4 juta isi rumah di seluruh Selangor tidak dapat menikmati bantuan air percuma itu. Jadi apakah ini bentuk keperihatinan kerajan negeri kepada rakyat," soalnya di hadapan pemberita di luar Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini, petang tadi.

Tambahnya lagi, kerajaan negeri juga turut berhutang kepada rakyat yang tidak menikmati bantuan bekalan air percuma sebanyak RM400 juta dalam temph 40 bulan sejak bantuan itu diperkenalkan sejak empat tahun lalu.

Dalam pada itu, Mohd. Isa turut menuntut kerajaan negeri membayar insentif sebanyak RM500 kepada kakitangan awam negeri bagi membantu merigankan beban kewangan mereka lebih-lebih lagi sesi persekolahan bermula awal tahun depan.

Insentif itu katanya harus diberikan juga kepada seluruh guru-guru Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA) di Selangor yang turut menyumbang kepada pembangunan insan di negeri ini.

Pada masa yang sama, kerajaan negeri juga harus memberikan bantuan RM100 kepada semua pelajar-pelajar Sekolah Agama Rakyat (SAR) selaras Kerajaan Pusat yang memberikan bantuan itu kepada pelajar sekolah di negara ini.

"Kerajaan negeri mengatakan Bajet Selangor 2012 adalah bajet berimbang. Namun, apa rakyat nikmati daripada bajet negeri ini, tidak ada.

"Meskipun bajet Kerajaan Persekutuan defisit, rakyat jelasnya menikmati hasilnya seperti subsidi, bonus kakitangan awam termasuklah bantuan-bantuan lain kepada rakyat sehingga kepada persekolahan.

"Kalau kerajaan negeri mengatakan mereka berkebajikan, prihatin rakyat, mereka harus berikan bantuan-bantuan itu," ujarnya.

Taipingmali (tm)

Posted: 15 Nov 2011 02:09 AM PST

Taipingmali (tm)


Bongkar pembohongan PKR dan sekutunya

Posted: 14 Nov 2011 10:39 PM PST

Ceramah Bongkar Malam ini 15/11 jam 9mlm diTaman Gurun Jaya,Gurun Kedah. Penceramah : Lokman Adam dan YB N Gobalakrishnan. 280BF393
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MPT perang sampah hari ini.

Posted: 14 Nov 2011 09:28 PM PST

kotor , busuk dan menjijikkan

Lori baru tetapi busuk


Sebelum kompres pilih dulu barang yang boleh kitar semula dan sumbat dalam guni.
Terima kasih kepada YDP Majlis Perbandaran Taiping yang baru, Nampaknya Taiping akan bertambah bersih dan cantik. Cuma nya YDP kena fokus tentang kebersihan lori sampah. Pastikan lori dicuci setiap hari dan elakkan daripada guni yang disangkut dibelakang lori seperti gambar di atas sekali.

PINDAAN TARIKH!! LATEST UPDATES!!!! BERIKUT ADALAH TARIKH DAN LOKASI PERTANDINGAN PIDATO POLITIK PIALA PERDANA MENTERI 2011

Posted: 14 Nov 2011 08:08 AM PST

ZON PANTAI TIMUR
19 Nov 9.00am - D'Embassy Residence Suites,Lrg Pelindung 76, Kuantan.(Bersebelahan Quarters Polis Alor Akar dan JUPEM Phg).

ZON BORNEO
21 Nov, 9.00am - Tkt 2, Agatis Room, Sabah Oriental Hotel (Baverly Hotel), Lorong Kemajuan, Kota Kinabalu, Sabah

ZON SELATAN
24 Nov, 5.00pm - Persada Johor, Jln Abdullah Ibrahim, Johor Baharu (Sebelah Puteri Pan)

ZON UTARA
26 Nov, 9.00am - Dewan Cengal 2, Tkt 1, Sunway Hotel, Seberang Jaya, Pulau Pinang

SEPARUH AKHIR
28 Nov, 9.00am - Dewan Seri Hendon, Tingkat 23, PWTC

AKHIR
29 Nov, 9.00am - Dewan Tun Razak 1, PWTC
(Seberang Sungai)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Speaker Tidak Mementingkan Kebebasan Bersuara - Mohd Isa Kassim 14/11/2011

Posted: 14 Nov 2011 06:24 AM PST

Pembaharuan URL

Posted: 14 Nov 2011 03:37 AM PST

Mulai hari ini blog TM akan bertukar daripada blogspot kepada www.taipingmali.com

Anwar check mate

Posted: 14 Nov 2011 01:39 AM PST

Anwar sudah menutup buku politik dan akan undur diri berikutan pengakuannya bahawa dia adalah pelaku seks dengan pelacur cina yang didedahkan oleh Dato T.

Kemungkinan besar PKR dibubarkan dan hanya tinggal Pas dan PKR yang bakal menentang BN.

Sila lawat ke www.papagomo.com ada butirannya
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PANEH MIANG

Posted: 15 Nov 2011 02:06 AM PST

PANEH MIANG


Amaran kepada "Penggabung Suara" & blog yang terlibat...

Posted: 14 Nov 2011 11:33 PM PST


PERINGATAN kepada blog yang menyenaraikan http://nasionalis1946.blogspot.com di link list, blog anda tidak dapat dibuka kerana mendapat amaran Google - appears to host malware. Perkara ini sudah berlarutan agak lama.

Justeru admin PENGGABUNG SUARA yang menggunakan add http://nasionalis1946.blogspot.com diharap dapat mengambil tindakan segera bagi mengatasi masalah malware di blog anda.

Sementara itu, blog yang menyenaraikan http://nasionalis1946.blogspot.com, diharapkan dapat membuang seketika add link berkenaan dari blog masing-masing sehinggalah admin PENGGABUNG SUARA berjaya mengatasi masalah malware tersebut.

Amaran Malware ini dikesan sekiranya anda menggunakan Google Chrome.

EKSKLUSIF: Isu Harga Produk KR1M & Carrefour

Posted: 14 Nov 2011 05:09 PM PST


MEDIA RELEASE 14th November 2011

"NO MORE PERCEPTIONS, JUST THE WHOLE TRUTH"

The low-income earners especially in the urban areas are faced with a host of different challenges. Feeding, clothing, sheltering and schooling children can be very difficult on a small or non-existent budget. Changes in economic climate caused by the higher oil prices have pushed the commodity prices substantially. This factor will give great impacts on domestic food production that may lead to inflation.

In view of this factor, the Government has come up with an initiative to set up a convenience shop that carries basic necessities items and priced affordably for the low income earners. This is to ensure that the low-income earners can still buy necessity items especially food, with enough nutrition to feed themselves and their families so they will stay healthy. At the same time, this will also help to curb unnecessary price increase in the Malaysian market caused by irresponsible traders. This is how Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) came into picture.

How do we materialise KR1M?

First, a location is being identified which must be strategically located within the needful families. A shop is then being erected, followed by infrastructure works and set up works. 250 items are being identified for KR1M branding and placed in the shop within a short span of time. It is important to note here that due to this nature of business that is non-profitable, no hypermarkets are willing to offer their involvement. MYDIN is willing to come in as part of their Corporate Social Responsibility Program (CSR) to help lessen the burden of the poor by sacrificing their margin to provide low price items at good standard quality so that the basic needs of the poor people are being taken care of.

To date, there are 6 KR1M outlets operating in the Klang Valley and Tengkera, Melaka. Its existence has received tremendous response and the low income earners and daily salary earners have expressed their appreciations and gratitude as this has achieved its objective in lessening their burdens. Consumers can enjoy savings of between 30% - 50% when buying KR1M products compared to popular international brands. By the end of this year, the country is expected to have 25 KR1M shops to serve the Rakyat.

Dato' (Dr.) Haji Ameer Ali bin Mydin, is the spokesperson today representing the IKS / PKS entrepreneurs, local manufacturers and local suppliers whom are supplying the 1Malaysia products for Kedai Rakyat 1Malaysia outlets. Non-Governmental Organizations (NGOs) and other Associations are also here to express their views and concerns constructively.

Recently, certain parties raised an issue of prices of KR1M products found to be more expensive than other hypermarkets.

What are their motives? Are the comparisons made compatible? Are their allegations true?

The Press Conference today is to clarify issues brought up by the certain parties on the 9th November 2011 and 11th November 2011.

Their allegations on 9th November 2011 that KR1M products are more expensive for 23 products bought in Carrefour have met with a dead end when KR1M managed to clarify that the comparisons were unjustifiable as it was not made "apple to apple". (please see the attached powerpoint presentation)

As for their allegations on the 11th November 2011, it has stirred the local manufacturers and suppliers whom have approached Kedai Rakyat 1 Malaysia to call for this Press Conference and be the spokesperson on behalf of the local suppliers.

"IKS and local manufacturers / suppliers are very concerned with the misinformation given out by the certain parties and had approached us to hold a Press Conference to explain the truth. As a Malaysian company, we hold IKS and local entrepreneurs close to our heart, therefore we feel oblige to do so" says Dato' (Dr) Hj Ameer Ali bin Mydin, the Managing Director of Mydin Mohamed Holdings Bhd.

For improvement purposes, KR1M has taken immediate action in conducting checks on its products although certificates are already provided by the manufacturers / suppliers or their perspective products.

On an ending note, KR1M has no hesitation in answering all enquiries raised by certain parties in a most diligent and transparent manner to ensure public would not be misled by unjustified source of information. Thank you.

*********

Kenyataan penuh sidang media versi Bahasa Melayu klik sini.

Credit to:

Rafidah Mohd Salleh
Nor Syariza Mohd Tahir

News & Media Department
For Kedai Rakyat 1Malaysia.

The Unspinners

Posted: 15 Nov 2011 12:15 AM PST

The Unspinners


Ku Li dah mula baling batu sorok tangan

Posted: 14 Nov 2011 08:32 PM PST

Jangan Lupa : Mat Sabu Juga Hina lagu Negaraku dan bendera Malaysia!

Posted: 14 Nov 2011 04:38 PM PST

Saifudin Nasution hanya pandai bercakap, Parlimen sendiri tak terbela!

Posted: 14 Nov 2011 12:39 AM PST

Belantan

Posted: 15 Nov 2011 12:08 AM PST

Belantan


Seksualiti Merdeka - Benarkah ada agenda tersirat?

Posted: 14 Nov 2011 09:07 PM PST

Akhirnya, program Seksualiti Merdeka yang sepatutnya berlangsung dari 9 November hingga 13 November dibatalkan selepas mendapat tentangan keras banyak pihak. Walaupun dari satu sudut pembatalan tersebut dialu-alukan, namun keberanian pihak-pihak tertentu menganjurkan program yang bertentangan dengan semua agama di negara ini dan menyinggung perasaan umat Islam tetap menjadi persoalan.

Biarpun pihak penganjur cuba mempertahankan penganjuran acara yang dianggap cukup asing bagi rakyat negara ini dengan alasan ia hanyalah berbentuk forum bagi membincangkan hak golongan Lesbian, Biseksual, Gay dan Transgender (LGBT), namun hujah itu masih boleh dipersoalkan.

Ini memandangkan golongan bijak pandai yang terlibat dalam penganjuran itu termasuklah ada antara mereka yang beragama Islam sudah pasti memahami sentimen rakyat negara ini dan mengetahui apa reaksinya terhadap tindakan yang dianggap membawa budaya songsang tersebut.

Namun begitu kita tidak harus hairan kerana kebanyakan mereka yang terlibat adalah dari kumpulan yang selama ini menunjukkan mereka menegakkan hak asasi manusia, kebebasan dan pematuhan pada undang-undang, tentunya menurut tafsiran mereka.

Dan kita juga tidak harus lupa bahawa ini bukanlah kali pertama kelompok seumpama itu cuba menguji kesabaran sebahagian besar rakyat terutamanya umat Islam kerana ada antara mereka pernah menganjurkan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) yang menyokong murtad.

Persoalannya kenapakah seolah-olah wujud satu keberanian luar biasa di kalangan golongan tertentu bagi menganjurkan program-program yang mereka tahu terang-terang akan mencetuskan bantahan dan polemik.

Apakah ia bermotif politik? Atau mereka ingin mengambil kesempatan dengan alasan bahawa sekarang adalah masa sesuai untuk memperjuangkan kebebasan dalam apa juga perkara.

Sebab itulah penganjur Seksualiti Merdeka ini tidak boleh marah dengan pelbagai tafsiran yang dibuat berhubung program berkenaan kerana mereka sendiri yang mencari fasal kerana menganjurkan satu acara yang sama sekali tidak boleh diterima oleh hampir keseluruhan rakyat Malaysia.

Ini jelas apabila pelbagai pihak tanpa mengira latar belakang agama bangkit menentang kerana mereka merasakan bahawa perjuangan dalam atas nama kebebasan terhadap satu program yang dianggap songsang ini tidak wajar dibiarkan.

Seperti mana dihujahkan oleh banyak pihak memperjuangkan kebebasan dan menegakkan hak asasi manusia sememangnya satu perkara yang perlu disokong tetapi biarlah ia bertempat dan betul caranya.

Langkah untuk memperjuangkan hak sekelompok manusia yang sengaja memilih jalan songsang dalam soal hubungan seks bukanlah satu kebebasan tetapi hanya akan membawa kemudaratan kepada masyarakat negara ini yang selama ini terkenal dengan pegangan agama dan adat resam mereka.

Sebab itulah ketika diminta mengulas perkara ini, Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd.Noor membangkitkan apakah agenda tersirat di sebalik penganjuran program Seksualiti Merdeka tersebut.

Ketika dihubungi beliau berkata, ''Ia bukan sahaja soal seks, ia soal agenda terancang untuk merosakkan negara asas negara yang kukuh dengan nilai agama dan budaya sebab itulah ada banyak dana asing untuk NGO-NGO (pertubuhan bukan kerajaan) yang terlibat."

Malahan Ezam juga secara terbuka mempersoalkan kenapa begitu banyak dana asing disalurkan kepada sebuah NGO di Malaysia dalam tempoh 10 tahun ini. Mungkin sekali lagi, NGO-NGO terlibat akan menafikan apa yang diperkatakan oleh Ezam namun persoalannya kenapakah berlakunya promosi secara terbuka dan meluas?

Malahan lokasi untuk mengadakan pameran program itu juga dibuat di tempat yang menjadi tumpuan ramai iaitu Pasar Budaya atau Central Market. Jika penganjur benar-benar ikhlas dan memikirkan secara mendalam implikasinya terhadap tindakan itu sudah tentulah mereka tidak memilih kawasan berkenaan.

''Kita juga mesti perhatikan strategi provokasi yang digunakan. Memang program Seksualiti Merdeka ini sudah bertahun-tahun diadakan tetapi mengapa sekarang sengaja dibuat besar- besaran? Apakah ini strategi untuk mewujudkan suasana tegang," tanya beliau.

Atas sebab itulah Ezam berpendapat, semua ini seolah-olah satu perancangan menjelang pilihan raya seperti mana mereka menganjurkan perhimpunan haram Bersih yang menghuru-harakan ibu negara baru-baru ini.

Menyentuh soal pilihan raya ini, salah seorang penganjur program Seksualiti Merdeka memberitahu sebuah stesen radio bahawa mereka beranggapan bahawa tindakan ke atas penganjuran program itu bermotifkan politik dan bukan kerana bantahan orang Islam.

Kenyataan itu dengan jelas menunjukkan bahawa penganjur tidak mahu mengakui kesilapan mereka menganjurkan program itu sebaliknya menuding jari menyalahkan kerajaan yang melalui Polis Diraja Malaysia (PDRM) bertindak tegas mengharamkan program tersebut.

Dasar profesional

Polis bertindak atas dasar profesional memandangkan program budaya songsang tersebut telah mendapat bantahan meluas pelbagai pihak dari seluruh negara.

Dan perlu diperingatkan sekali lagi bahawa ia bukanlah datang daripada pertubuhan Islam sahaja, malahan juga daripada agama lain sehinggakan seorang tokoh Kristian menganggap program tersebut adalah 'kerja gila'.

Dalam erti kata lain, tidak ada unsur politik dalam tindakan yang dilakukan oleh pihak berkuasa, kecualilah ada pihak yang sengaja mahu mempolitikkan tindakan tegas pihak berkuasa itu.

Apa yang anehnya, kenapakah mereka berani menganjurkan satu program yang melibatkan pelakunya boleh didakwa atas kesalahan jenayah?

Ini ditegaskan oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang menolak program Seksualiti Merdeka ada kena-mengena dengan hak asasi manusia kerana ia jelas merupakan satu jenayah.

Ini kerana kata beliau, program itu menyalahi undang-undang seperti yang diperuntukkan di bawah Seksyen 377A-D yang jika sabit kesalahan, pesalahnya boleh dihukum penjara dan sebatan.

"Oleh itu tidak timbul soal hak asasi manusia atau kebebasan amalan seks. Melakukan jenayah, termasuk mempromosi perlakuan jenayah tidak termasuk dalam ruang-lingkup hak asasi manusia. katanya dalam blognya di http://zul4kulim.blogspot.com.

Kalaulah hujah Zulkifli hendak diambil kira apakah selepas ini akan ada mana-mana kumpulan yang akan tampil memperjuangkan agar kesalahan meliwat dibatalkan kononnya atas nama hak asasi manusia.

Sedangkan berdasarkan hujah Zulkifli yang juga seorang peguam, ''Amalan seks songsang dan luar tabii ini adalah satu kesalahan jenayah di dalam peruntukan undang-undang negara ini. Seksyen 377A-D Kanun Kesiksaan memperuntukkan (bahawa setiap) pengamal seks songsang dan luar tabii ini, jika sabit kesalahan hendaklah dihukum tidak melebihi 20 tahun penjara ataupun sebatan", katanya.

Berdasarkan hujah berkenaan, apa lagi yang mahu dikatakan oleh penganjur program itu. Mereka bukannya calang-calang individu, masing- masing cukup professional dalam bidang tertentu termasuklah undang-undang.

Apa yang lebih menghairan dan mengecewakan umat Islam apabila ada individu dan NGO Islam yang sanggup bersekongkol menyokong program ini atas nama kebebasan dan hak asasi manusia.

Kelompok ini yang terdiri daripada golongan cerdik pandai dan sering kali juga cuba menunjukkan kepandaian mereka berhubung isu-isu berkaitan Islam perlu diperingatkan mengenai firman Allah dalam surah Al-A'raaf ayat 81-84 berhubung peristiwa kaum Nabi Luth yang mengamalkan homoseksual.

Dan mereka juga perlu ingat bahawa Rasulullah SAW bersabda; ''Laki-laki tidak boleh melihat aurat laki-laki. Dan perempuan tidak boleh melihat aurat perempuan. Laki-laki tidak boleh berkumpul dengan laki-laki dalam satu kain. Dan perempuan tidak boleh berkumpul dengan perempuan dalam satu kain." (Hadis riwayat Ahmad, Muslim, Abud Dawud dan Tirmidzi)

Oleh itu kenapakah mereka perlu menyokong program Seksualiti Merdeka tersebut yang jelas-jelas bertentangan dengan perintah Allah dan Rasulullah SAW?

Apa pun golongan yang terlalu teruja untuk memperjuangkan hak asasi manusia dan kebebasan ini tidak boleh dibiarkan melepasi had yang ditetapkan. Ia kerana perjuangan kebebasan tanpa had boleh mengundang bahaya kepada negara. Apatah lagi jika ia dilihat mempunyai agenda tersirat seperti mana dipersoalkan oleh Ezam dan Zulkifli.

Zulkiflee Bakar
Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 Nov 2011 11:53 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Siput Sedut Ni Meroyan Lagi, Konspirasi Mencuri Kereta Pulak...

Posted: 14 Nov 2011 11:00 PM PST


Minah siput ni meroyan lagi, dulu kata ada orang nak rogol dia, tapi sampai sudah polis report tak dibuat, semalam dia meroyan lagi sekali, katanya, ada konspirasi peringkat tertinggi dalam kecurian kereta waja dia, kahhkahhkahh... memang ada konspirasi beb, konspirasi di antara bank dan tukang tarik kereta, pasal ko tak bayar installment 6 bulan.

Bodoh punya budak, asal kena atas batang hidung je konspirasi, cuba la muhasabbah sikit diri tu, cuba ingat balik duit hasil ko beli kereta tu duit halal ke atau duit hasil ko jual buku yang fitnah najib...

Ada Taukei Cina Arahkan PKR Serang NFC...

Posted: 14 Nov 2011 09:00 PM PST


Bodohnya saifuddin nasution bila dia kata NFC menggunakan duit syarikat membeli kondominium mewah di bangsar, kata saifuddin lagi, pasaran hartanah di negara ini semakin jatuh merudum, jadi perbuatan NFC membeli kondo adalah satu perlaburan yang kurang bijak dan menyalah gunakan wang syarikat.

Aku nak tanya saifuddin ni, kalau NFC guna duit syarikat dia beli kondo sebagai satu pelaburan dikatakan bukan pelaburan yang bijak, adakah dengan menjual aset anak syarikat kerajaan negeri seperti yang dibuat oleh khalid gagap tu pelaburan yang bijak? aku tak boleh tanya dia pasal dia dah block aku dalam twiter dia, apa punya bangang la mangkok nie...

PKR melalui ngo nya jinggay 13 buat laporan polis terhadap NFC kononnya pihak NFC telah salah gunakan duit syarikat untuk beli kondo, tapi kenapa jinggay 13 tak mau buat laporan polis kahlid gagap jual segala tanah dan aset anak syarikat kerajaan negeri? NFC beli kondo pakai duit syarikat dia, sebagai pelaburan tapi  khalid gagap jual aset anak syarikat kerajaan negeri, untuk bayar hutang, siapa yang tak bijak sekarang ni?

Sejak bila pulak harga hartanah di bangsar kuala lumpur jatuh? rafizi kata 66 ribu unit kondo di bangsar tak terjual, soalnya sekarang ni adakah NFC nak jual kondo tu? tak NFC tak jual kondo tu, aku difahamkan pihak NFC menyewakan pada satu syarikat oil and gas dari dubai, penyewa dah ada, mereka bayar sewa bulanan tampa miss, so apa masaalahnya?

Apa pun pada pandangan aku, mereka-mereka dok memekak pasal cerita NFC ni mereka ni semuanya dah jadi barua pada taukei-taukei cina, aku yakin mereka dah dapat bayaran dari puak-puak tu untuk hancurkan perniagaan orang melayu, pasal selama ni market daging fresh atau kotak di monopoli oleh kaum cina beb... jadi bila NFC buat benda yang mampu gugat perniagaan mereka, depa akan cari jalan la macam mana nak palam perniagaan orang melayu, samalah jugak macam kedai rakyat 1malaysia (kr1m) fitnah ditabur untuk burukan kr1m demi menyelamatkan kedai-kedai runcit cina.

Ini Yang Buatkan Taukei Cina Panas Dengan Kedai Rakyat 1Malaysia...

Posted: 14 Nov 2011 06:00 PM PST


Video infomasi terbaik mengenai kedai rakyat 1malaysia (kr1m), persetankan apa yang pembangkang katakan, mereka kata makanan di kr1m tiada kualiti, kata mereka ujian makmal dah buat, makmal tu sapa punya? bukankah makmal tu milik cina? jadi sudah tentulah ada mou antara pemilik makmal dan taukei cina, mereka dah jadi barua kepada taukei-taukei cina, berbelanja di kedai ini memang menguntungkan, harga lebih murah dari kedai-kedai runcit cina, kayakan cina pun depa bukan tolong orang melayu, depa palam perniagaan orang melayu ada la, inilah bukti kerajaan cukup perihatin mengenai masaalah dan keperluan rakyat... 

Siapa Budak MCKK Yang Anwar Sontot Pada Tahun 1995...???

Posted: 14 Nov 2011 04:45 AM PST


Hint yang aku boleh bagi ialah, sewaktu anwar jadi tpm, dia kerap juga buat lawatan ke sekolah lamanya MCKK, anwar akan datang kalau ada pertandingan bahas, pidato atau pertandingan debat, anwar cukup suka tengok ketiga-tiga pertandingan tu.

Dalam pada dia datang tengok pertandingan, dia juga dok tengok juga mana satu budak-budak jambu yang boleh diguna pakai.

Disinilah certinya bermula, dimaklumkan anwar sudah sontot budak umur 17 tahun (tingkatan 5) sewaktu cuti sekolah, budak tu kononnya seorang pelajar cemerlang telah mendapat surat jemputan dari pejabat anwar kononnya ada hadiah istimewa yang tpm akan berikan kerana dia pelajar cemerlang.

Siapa budak tu, sekarang ni dia dah jadi orang besar dah, blogger hanya tunggu waktu yang sesuai sahaja untuk di dedahkan cerita cinta anwar yang maha agung ni...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Nov 2011 11:50 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PANAS! Tamaknya Kerajaan Negeri Pakatan. Rampas Hak Rakyat.

Posted: 14 Nov 2011 11:08 PM PST

Di Selangor, hak rakyat untuk beriadah dirampas oleh PKNS.


Di Kedah, Madrasah diroboh dengan kebenaran Kerajaan negeri.



Hebatnya Kedah yang ditadbir oleh PAS, mempertahankan GEREJA tetapi merobohkan madrasah.

Apa nak jadi dengan pembangkang. Semua tohmahan dan fitnah mereka sebelum berkuasa kini berbalik semula kepada mereka.

Itu pun ada rakyat yang masih tak nampak?

*Tanda-tanda PAS kini dilaknat Allah S.W.T.

GEMPAR!!! @tonypua dan @n_izzah terpaksa buat part-time untuk tampung trip @anwaribrahim ke Bangkok?!!

Posted: 14 Nov 2011 10:09 PM PST

FAKTA JAWAPAN ISU YANG DIBANGKITKAN PEMBANGKANG TENTANG BARANGAN KEDAI 1MALAYSIA (KR1M)
Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menghuraikan fakta dalam menjawab dakwaan bahawa produk KR1M kononnya lebih mahal dari Carrefour. Berikut merupakan intipati penjelasannya:

1. Perbandingan harga tidak dibuat dengan produk yang setaraf dengannya (apple to apple). Perbandingan mestilah merupakan barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan dan yang paling utama adalah kualiti. Di sini, perbandingan yang dibuat adalah tidak sama.

2. Perbandingan harga KR1M sepatutnya dengan jenama antarabangsa dan bukan dengan house/store brand.

KR1M menunjukkan penjimatan di antara 30%-50% apabila dibandingkan dengan jenama popular ataupun jenama antarabangsa (misalnya Nestle, P&G dan Unilever). Pembangkang pula telah membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain (dalam kes ini adalah jenama persendirian Carrefour Big Savers).

3. Perbandingan 23 barangan berkenaan tidak mengira aspek kualiti dan kuantiti.

a) Kualiti produk: Misalnya di antara Teh Ceylon KR1M telah dibandingkan dengan Teh Hitam dari Carrefour yang mana Teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti dibandingkan dengan Teh Hitam yang merupakan gabungan sumber daripada Indonesia dan Sri Lanka.

b) Isi kandungan (berat dan isipadu). Misalnya di antara pekatan pencuci pinggan dan mangkuk KR1M (400g berharga RM1.90) dan Carrefour Savers (350g) yang berlainan isipadu, di samping kualiti pembungkusan pencuci pinggan mangkuk dari Carrefour adalah kurang bermutu justeru dapat mengurangkan kos. Carrefour Savers 400g adalah berharga RM2.15 yang jelas lebih mahal.

c) Maklumat khasiat. Misalnya di antara susu pekat KR1M dan krimer manis Carrefour di mana khasiat protein bagi produk KR1M adalah 2.0 manakala Carrefour adalah 1.6 menunjukkan kandungan protein jenama KR1M lebih berkhasiat.

d) Produk berlainan jenis. Misalnya seperti KR1M Chilled Fruit Juice Assorted 1Liter dengan kandungan 35% jus buah yang didinginkan berbanding produk Carrefour Delite 1Liter (5% kandungan jus) yang dijual pada suhu bilik sahaja.

e) Promosi. Misalnya peluntur pakaian Carrefour merupakan pek promosi (harga seunit RM2.55) dan hanya untuk masa yang terhad sahaja/sementara stok masih ada. Produk KR1M pula berharga RM1.90 seunit dan adalah mengekalkan harga yang sama sepanjang masa.

4. Berkemungkinan terdapat penipuan pada harga barangan Carrefour yang sengaja direndahkan.

a) Krimer pekat manis 505g menyatakan harga RM2.25 manakala senarai yang diberikan pihak pembangkang adalah bernilai RM2.

b) Begitu juga dengan daging kisar lembu jenama Ramly yang menyatakan harga di resit sebanyak RM5.95 manakala senarai menunjukkan RM5.29.

c) Kentang goreng KK (1kg) di resit menunjukkan harga RM5.90 manakala senarai menunjukkan harga RM4.35.

d) Tisu tandas 200x10 di resit menunjukkan harga RM5.09 manakala senarai pembangkang menunjukkan RM4.90.


e) Minuman berkarbonat di resit menunjukkan harga RM2.05 manakala senarai pembangkang adalah RM1.95.



Nurul Izzah adalah contoh terbaik seorang anak perempuan yang solehah. Sanggup bekerja part-time pasaray-pasaraya semata-mata untuk menanggung hobi bapanya yang suka melancong sambil menabur benih. Siap kerah tenaga kawan-kawan lagi untuk bantu cukupkan duit.

Beruntung betul Anu Ghairah Tuhan seorang ini!  



Siapa Di Antara Mereka Yang Juara Obes?

Posted: 14 Nov 2011 08:45 PM PST



Ketua Pemuda mana jadi juara, PAS atau PKR?



*Anda yang tentukan.

GEMPAR!!! Bukti VIDEO keganasan KOMUNIS Johor Rejimen PAS pimpinan MAT SyABU!

Posted: 14 Nov 2011 07:38 PM PST



MyMassa memberikan TABIK SPRING GANDA 27 kepada wira-wira pemuda JOHOR yang berani menentang pengkhianat bangsa ini daripada terus-menerus menghasut dan memecah belahkan Melayu.

Sudah lama rasanya tidak tengok orang Melayu JOHOR berdemonstrasi seperti ini. Mungkin kali terakhir ketika menentang MALAYAN UNION dahulu. DARAH kepahlawanan anak-anak MELAYU kini semakin membuak-buak angkara kewala'kan juak-juak Melayu fuckatan kepada DAP.

MYMassa juga ingin menzahirkan jutaan kekaguman terhadap kumpulan pemuda berani ini kerana tidak wujud langsung rasa gentar walaupun terpaksa berhadapan serangan bangsat ratusan penjaga parking cina DAP yang digelar UNIT AMAL. Sehinggakan salah seorang cedera dan pengsan lagi! Inilah semangat pemuda yang perlu kita bangkitkan kembali!



Jadi kepada barisan pemuda pembela bangsa di luar sana, inilah masanya untuk kita bangkit bersatu tenaga dan tunjukkan kepada anak-anak luar nikah fuckatan ini bahawa mereka sebenarnya tidak ada tempat langsung dalam masyarakat kita! Ayuh bangkit semua nyahkan mereka daripada kuasa politik dan pendamkan mereka sekeras-kerasnya agar selamanya mereka menghuni kasta terendah dalam masyarakat kita! Pergunakanlah sepenuhnya kuasa mengundi kita pada PRU akan datang ini untuk meraih kembali kestabilan politik negara dan menjamin masa depan anak-anak kita! Allahuakbar!!!


* Teringat ketika penulis aktif dalam Pergerakan Pemuda UMNO dahulu. Budak-budak muda yang ikut pembangkang ini hanyalah dari golongan yang selalu dibuli dan tidak tahu campur masyarakat. JOM kita kembalikan semula mereka kepada kedudukan asal.

SPRM TUTUP MATA KES RASUAH SANAK SAUDARA MENTERI BESAR SELANGOR

Posted: 14 Nov 2011 06:42 PM PST

1. Kita ingin mengingatkan semula kepada rakyat Selangor khususnya, terutama pihak SPRM, usah pandang sebelah mata, atau jangan ditutup kes Rasuah Menteri Besar Selangor And The Family. Selepas TS Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor, pengurusan Yayasan Selangor telah ditukar dengan melantik sanak saudara dan para menantunya. Termasuklah pengurusan di Asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan, Kuala Lumpur.

http://tengkusyah.blogspot.com/2010/11/sultan-selangor-batal-kehadiran-ke.html

2. Menurut pekerja bawahan di Asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan, menantu dan sanak saudara Menteri Besar Selangor telah mengambil semua tender-tender besar termasuklah mengecat bangunan, kantin dan sebagainya. Walaupun mereka semua telah diberhentikan pula selepas isu http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sultan-selangor-batal-hadir-majlis-makan-tengah-hari-rm300000-yayasan-selangor/ telah dibongkar, namun SPRM masih membisu dan tidak menjalankan siasatan.

3. Menurut orang-orang di Asrama Yayasan Selangor, sejak kerajaan negeri Selangor diperintah oleh PR, perkara pembaziran seperti http://penpasksgb.blogspot.com/2010/11/sultan-selangor-batal-hadir-majlis.html  semakin berleluasa terutama oleh sanak-saudara Menteri Besar Selangor yang dilantik oleh Menteri Besar Selangor sebagai Pengerusi Yayasan Selangor.

4. Biarlah artikel ini sebagai pembuka sahaja, pihak-pihak berwajib diminta supaya membuat siasatan segera akaun-akaun Yayasan Selangor terutamanya Asrama Yayasan Selangor yang pernah diurus oleh sanak saudara Menteri Besar Selangor. Walaupun mereka telah diberhentikan untuk menyelamatkan nama baik Menteri Besar Selangor, tetapi Rasuah Tetap Rasuah, jika SPRM boleh dengan megahnya membawa Kes PKFZ ke muka pengadilan, mengapa tidak kes ini.

5. Jika SPRM masih berdiam diri, kita akan dedahkan sendiri penyelewengan tersebut. Anda mesti ingat, puak-puak PKR dan Sanak Saudara Menteri Besar Selangor ini tersangat-sangatlah Buas dan Kejam, kerana mereka juga ada hasrat untuk menutup Asrama Yayasan Selangor dengan niat sebenar untuk menutup Kes Rasuah mereka itu http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0805&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

6. Tunggu, berita selanjutnya...

Bukti Kerajaan Selangor Zalim Kepada Rakyatnya.

Posted: 14 Nov 2011 05:15 PM PST



Surat dari seorang ibu pelajar KUIS.


Luahan hati ibu pelajar KUIS
Saya merupakan ibu kepada seorang pelajar di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) yang merupakan kolej universiti bawah pentadbiran kerajaan negeri.

Anak saya kini beliau berada di tahun 2 dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Syariah dan Undang-Undang di kolej tersebut.
Saya pada awalnya amat senang hati apabila menghantar anak melanjutkan pelajarannya di kolej universiti tersebut.

Saya banyak mendapat maklumat mengenai suasana pembelajaran di sana yang amat selesa dan persekitaran budaya Islam yang amat baik, tambahan pula anak saya mengambil jurusan pengajian Islam.

Namun segalanya bertukar menjadi mimpi ngeri kepada anak dan keluarga saya apabila dia banyak mengadu mengenai masalah besar yang dihadapinya dan rakan-rakan, antaranya:
  1. Yuran terlalu mahal. Pada semester lepas, yuran meningkat sekali ganda dan ini mengundang kemarahan pelajar. Sedangkan jika dilihat, tiada sebarang perubahan pun yang dibuat untuk kemudahan pelajar. Yang dilakukan hanyalah untuk perkara yang tiada kaitan dengan pelajar seperti mencantikkan tasik KUIS dan landskap taman. Perkara yang seharusnya diambil berat dan harus dilakukan perubahan tidak pula pihak dilakukan, sebagai contoh membantu pembayaran buku, menambah baik sumber dan kuantiti buku di perpustakaan, menambah baik sistem internet tanpa wayar dan sebagainya.
  2. Pihak KUIS kebiasaannya tidak memberi duit PTPTN yang seharusnya pelajar dapat dengan sepatutnya. Sebagai contoh,pelajar Ijazah Sarjana Muda Syariah dan Undang-Undang akan mendapat RM8,000 sebagai bantuan daripada PTPTN. Yuran keseluruhan yang harus dibayar RM6,850.20. Jika dihitung, seharusnya pelajar akan dapat RM1,149.80). Tetapi, kami tidak akan dapat jumlah yang begitu sebaliknya pelajar akan dapat lebih kurang dalam RM1,000 hingga RM1,050 sahaja. Ini mengundang rasa tidak puas hati dan pelajar tertanya-tanya, ke manakah baki yuran yang sepatutnya diterima oleh para pelajar dan ke manakah duit pelajar tersebut disalurkan?
  3. Yuran naik terlalu mendadak sehingga memaksa pelajar 'mengikat perut' dengan baki yuran yang tidak seberapa.
  4. Ada beberapa mata pelajaran yang tiada kena mengena dengan jurusan yang diambil, namun disenaraikan dalam yuran. Akibatnya, pelajar terpaksa membuang mata pelajaran tersebut dan yurannya tetap perlu dijelaskan.
Saya juga melahirkan rasa kesal kepada pihak pentadbiran KUIS dan juga kepada Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) yang gagal menyelesaikan permasalahan dihadapi anak saya walaupun dibuat beberapa kali.

Permasalahan terus berulang dan pelajar kolej universiti tersebut terus dihimpit dengan kesempitan wang akibat yuran yang terlalu tinggi.

Harapan saya supaya pihak yang berkaitan dapat menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh anak saya ini dan rakan-rakannya.

KUIS milik Kerajaan Negeri Selangor.

Apa dah jadi dengan slogan Negeri Berkebajikan Pakatan Pembangkang?

Yang MyMassa tahu adalah KUIS sering menjemput Anwar Ibrahim berceramah politik di sini.

KUIS juga memberikan kebebasan berpolitik kepada mahasiswanya. Hasilnya, kerana sibuk agenda politik luar kampus, MPP tidak menghiraukan kebajikan pelajar.

Ini ke kesan yang mahasiswa mahu bila AUKU dimansuhkan?

*Fikir-fikirkan.

Edisi Pagi : Kartun Datuk Lat

Posted: 14 Nov 2011 01:35 PM PST

Datuk Lat memang terkenal dengan kartun-kartun yang kreatif



Dalam kartun di atas, MyMassa nampak 2 isu yang digabungkan iaitu dalam masa sekarang, musim hujan maka banyak cerun tidak selamat termasuk di kiri dan kanan lebuh raya. Isu yang lagi satu pula adalah dalam masa perayaan dan cuti sekolah akhir tahun, polis akan buat operasi jalan raya. Jadi berhati-hatilah untuk kedua-duanya, tanah runtuh dan saman ekor.

*Selamat hari Selasa.

PAS Bacul. Sanggup Pukul Saudara Islam Tapi Tak Berani Nak Pertahankan Akidah.

Posted: 14 Nov 2011 06:06 AM PST

Berita mengenai seorang ahli NGO dipukul oleh pengganas PAS telah dilaporkan dalam beberapa blog.



'Mat Sabu tidak sepatutnya datang ke Johor'

JOHOR BAHRU 12 Nov. - Kehadiran Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu di Pasir Gudang malam tadi sehingga menimbulkan pergaduhaan amat dikesali dan beliau dianggap tidak sepatutnya datang ke negeri ini kerana rakyat Johor masih marah dengan kenyataannya.

Ahli Parlimen Pasir Gudang, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, kedatangan Mohamad atau Mat Sabu tidak dialu-alukan apatah lagi dalam situasi politik masa kini yang panas dengan pelbagai isu terutamanya kontroversi yang dicetuskan oleh pemimpin kanan Pas itu.

"Saya kecewa dan ini tidak sepatutnya berlaku. Mereka harus faham suhu politik sekarang tengah naik dan ditambah lagi dengan fitnah dan tohmahan yang dilemparkannya (dalam ceramah).

"Apabila pihak (yang tidak menyokong Mat Sabu) mendengar putar-belit dan tuduhan, sudah tentu akan menimbulkan perkara yang tidak diingini," katanya ketika ditanya mengenai kekecohan semasa ceramah Mat Sabu di Pasir Gudang, malam tadi.

Mohamed Khaled yang juga Menteri Pengajian Tinggi ditemui selepas merasmikan Program Kem Kesihatan dan Hari Bersama Pakar dan Pelajar Universiti Putra Malaysia di Rumah Pangsa Seri Alam, Pasir Gudang, dekat sini hari ini.

Kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Pasir Gudang berhimpun membantah kehadiran Mat Sabu semasa berceramah di Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) Perjiranan 9, Taman Air Biru, Pasir Gudang, malam tadi.

Bantahan itu menyebabkan kumpulan NGO tersebut dan para penyokong Mat Sabu bergaduh sehingga menyebabkan seorang cedera di kepala dan seorang lagi pengsan.

Mereka yang cedera itu adalah penyokong kumpulan NGO tersebut. Bagaimanapun kekecohan tersebut dapat dikawal dengan kehadiran kira-kira 150 anggota polis dan Unit Simpanan Persekutuan (FRU). - Utusan.

MyMassa tidak mahu mengulas mengenai insiden tersebut. Cuma MyMassa hairan. Ingatkan PAS dah takde telor sejak jadi anjing suruhan DAP.

Rupa-rupanya masih gedebe. Kalau begitu gedebe mempertahankan Mat Sabu, kenapa tak sanggup menjadi gedebe demi mempertahankan akidah umat Islam? Kenapa PAS tidak menyertai HIMPUN? Kenapa PAS tak sanggup pertahankan kalimah Allah?

ADAKAH MAT SABU LAGI PENTING DARI AKIDAH UMAT ISLAM DAN KALIMAH ALLAH?

*Berani tak bertempat puak-puak karat hijau ni. Sebijik macam anjing yang berani dengan orang lain tapi takut dengan tuannya (DAP).

Malaysia Tak Cukup Demokrasi? Apa Yang Tak Cukup, Demokrasi / Democrazy?

Posted: 14 Nov 2011 04:42 AM PST


MyMassa setuju dengan pandangan Tun Mahathir.

Semuanya cukup di Malaysia. Yang rasa tak cukup kerana pembangkang belum lagi berjaya kalahkan BN.

Sour grape.

Orang yang kalah akan merasakan semuanya tidak adil bagi mereka. Contohnya bila pasukan bola sepak yang kita kalah, sudah tentu perkara pertama yang akan diulas adalah pengadil yang tidak adil. Sedangkan pengadil yang sama juga pernah mengadili perlawanan yang mana team kita menang. Waktu tu kita rasa pengadil itu adil pulak.

Perkara yang sama berlaku kepada pembangkang.

Mereka menuduh SPR tidak adil. Tetapi apa yang berlaku kepada pemilihan PKR? DEMOCRAZY!!! Bukan mengundi pakai peti undi tapi pakai kerusi.

Sama juga kebebasan bersuara. Apa berlaku bila Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dan Selangor dijawat dari pakatan pembangkang? Pantang wakil rakyat BN buka mulut pasti dihalau keluar. Ini ke namanya kebebasan bersuara?

Pandangan pembaca MyMassa pula macam mana? Cukup atau tidak demokrasi dan kebebasan bersuara di Malaysia?

Satu Lagi Kejayaan Kerajaan Barisan Nasional.

Posted: 14 Nov 2011 03:33 AM PST

Lebih 50% daripada rumah terbengkalai telah dalam proses untuk disiapkan dan ada di antaranya telah siap.

Kurang 50 peratus rumah terbelangkai berjaya dipulih

Hanya 83 daripada 167 projek perumahan yang diisytiharkan terbengkalai sejak 2009 berjaya dipulihkan sehingga akhir bulan, kata Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Datuk Seri Chor Chee Heung.

"Sebanyak 62 projek atau 37 peratus lagi sedang dipulihkan dan berada dalam pelbagai peringkat kemajuan manakala baki 22 projek kini dalam perancangan untuk dipulihkan," katanya ketika merasmikan Seminar Perumahan Kebangsaan anjuran bersama KPKT dengan Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan (Rehda) dan Persatuan Pembeli Rumah Kebangsaan (HBA) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini.
mca new cabinet member 180308 chor chee heungBeliau berkata, kejayaan itu dengan hasil kerjasama pelbagai pihak termasuk kerajaan negeri yang memberi manfaat kepada 9,278 pembeli yang menunggu sekian lama untuk memiliki rumah.

Hadir sama Ketua Setiausaha Kementerian Datuk Ahmad Kabit, Presiden Rehda, Datuk Seri Michael Yam dan Setiausaha Agung Kehormat HBA Chang Kim Loong.

Chor berkata, kebanyakan kes projek perumahan terbengkalai membabitkan pemaju tidak berlesen yang mengambil peluang mengaut keuntungan ekoran kurang kesedaran pembeli mengenai hak mereka sebagai pembeli seperti yang terkandung dalam surat perjanjian jual beli (S&P).

Beliau berkata, kebanyakan kes rumah terbengkalai yang dilaksanakan pemaju tanpa lesen pula menunjukkan pembeli rumah tidak memahami aspek asas sebelum membeli rumah, iaitu pemaju memerlukan lesen pemajuan perumahan daripada kementerian.

"Prihatin dengan keperluan rakyat khususnya dalam isu perumahan terbengkalai, kerajaan menubuhkan Pasukan Petugas Khas Pemulihan Projek Perumahan Terbengkalai untuk memantau dan memulihkan projek-projek perumahan yang terbengkalai di seluruh negara," katanya.

"Kerajaan memperuntukkan sebanyak RM63 juta untuk memulihkan 1,270 unit rumah terbengkalai dengan keutamaan kepada kos rumah rendah melalui Belanjawan 2012 yang lalu, dan peruntukan itu adalah bukti keperihatinan dan komitmen kerajaan terhadap masalah ini," katanya.

Chor turut menyarankan supaya laman sesawang Jabatan Perumahan Negara (JPN) yang kini hanya memaparkan syarikat pemaju perumahan berlesen tanpa menyatakan butiran terperinci pemaju seperti tarikh tamat lesen, hendaklah juga memasukkan beberapa maklumat tambahan bagi memudahkan pembeli membuat rujukan sekiranya ingin membeli sesuatu hartanah.

Beliau turut menasihatkan bakal pembeli agar jangan terlalu ghairah dan terpengaruh apabila melihat sesuatu pelancaran perumahan dengan terus membuat bayaran pendahuluan dan menandatangani dokumen pembelian tanpa terlebih dahulu membuat semakan dengan jabatan perumahan.

Sementara itu, Ahmad berkata isu perumahan terbengkalai sepatutnya tidak lagi berlaku jika Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang bertanggungjawab dan mempunyai kuasa dalam meluluskan kebenaran merancang, kelulusan pelan bangunan serta tanah lebih efektif menangani perkara itu.

- Bernama


Namun, jumlah ini tidak dapat dicapai tanpa kerjasama Kerajaan Negeri.

Nak tak nak, tahniah juga diucapkan kepada negeri pembangkang yang memberikan kerjasama.

*Yang peliknya, pembangkang tak berani nak warwarkan berita ini sebab takut BN akan dapat kredit.

Edisi Kartun : Isu Politik Dunia. Bila US Geramkan Iran.

Posted: 14 Nov 2011 02:33 AM PST

Satira yang dalam maksudnya.



Dipetik dari akhbar Berita Harian.

Gambar Persamaan Elizabeth Wong dan Zarina Anjoulie Lavocah

Posted: 14 Nov 2011 01:08 AM PST

Masa seksi, kedua-duanya bertindik pusat.



Masa 'tobat' dua-dua buat muka insap.


*Seksi ke tindik pusat tu?

ANWAR JUMPA AL GORE vs OBAMA JUMPA NAJIB

Posted: 14 Nov 2011 12:34 AM PST


1. Pertemuan Presiden Barrack Obama dengan Perdana Menteri Malaysia DS Najib Tun Razak, membincangkan pelbagai isu ekonomi di Persidangan Antarabangsa APEC. Obama menerima konsep Kesederhanaan Global yang dibawa oleh Najib di persada antarabangsa. Najib menghadiri pelbagai mesyuarat sampingan untuk menunjukkan Malaysia di landasan tepat menuju Wawasan 2020.



2. Walau bagaimanapun, seminggu dua yang lalu, DS Anwar Ibrahim sangat berbangga dapat bertemu mantan Naib Presiden Amerika yang kini memperjuangkan kumpulan Gay, tidak lain Al Gore. Anwar dan Al Gore kedua-duanya penyokong Gay, hanya Anwar malu-malu kucing mengaku pejuang Terhebat Gay di Malaysia.


3. Lalat masuk mulut Xavier. Please don't make a comment.

Pengangguran Di Malaysia Hanya 3.2%. Tahniah Kerajaan Barisan Nasional.

Posted: 14 Nov 2011 12:02 AM PST

Satu kejayaan bagi pentadbiran YAB PM.

Dalam masa ekonomi dunia masih teruk, Malaysia masih dapat menawarkan peluang pekerjaan yang cukup kepada rakyatnya. Sampaikan rakyat dari negara jiran pun datang bekerja di sini.

Pengangguran di M'sia tidak membimbangkan

Kerajaan sentiasa melakukan pelbagai usaha bagi mengatasi masalah pengangguran terutama di kalangan graduan di negara ini walaupun ia berada pada tahap yang tidak membimbangkan.

Timbalan Menteri Sumber Manusia Datuk Maznah Mazlan berkata kadar pengangguran ketika ini adalah pada tahap 3.2 peratus dan kadar pengangguran di bawah empat peratus adalah kadar yang biasa.

"Suku yang lepas 3.1 peratus...naik 3.2 peratus sekarang ini bila graduan keluar. Sewaktu krisis ekonomi 2008-2009, ia naik dekat empat peratus. Dalam masa setahun dengan inisiatif kerajaan lepas tu turun hingga sekarang.

"Kalau kita bandingkan dengan Amerika Syarikat, Jerman dan Australia...(kadar pengangguran) berganda," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian ceramah sambil makan tengah hari antara Pegawai-pegawai Kanan Kerajaan Persekutuan dan Negeri serta Ketua-Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Multinasional dan Syarikat Berkaitan Kerajaan Negeri di Kedah di Alor Setar hari ini.

Majlis perasmian program itu disempurnakan oleh Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Mahathir.
    
Katanya banyak perancangan diadakan untuk graduan bagi mengelakkan pengangguran yang bukan hanya dilakukan oleh kerajaan tetapi juga oleh Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) dan syarikat swasta.  

azlan"Kerajaan melalu Jabatan Tenaga Kerja mewujudkan portal (JobsMalaysia.gov.my) untuk pendaftaran di mana majikan juga akan mendaftar pekerjaan yang ada. Untuk tahun ini daripada Januari hingga Oktober kita dah dapat tempatkan 170,000 pencari kerja berdaftar termasuk 52,000 graduan.

"Itu belum lagi menerusi usaha syarikat swasta seperti karnival kerjaya. Ini bantu tampung keperluan penganggur di negara ini. Kita ada dekat 40,000 majikan di negara yang mendaftar dalam portal kita. Ketika ini kerja kosong ada 130,000 seluruh negara melibatkan pelbagai peringkat," katanya.

Maznah berkata bagaimanapun masalah terlalu memilih kerja di kalangan rakyat di negara ini terutama graduan menyebabkan masalah pengangguran masih berlaku.

"Nasihat saya cari pengalaman walaupun tidak secocok dengan kelulusan dan bidang. Pengalaman itu boleh digunakan untuk rujukan mendapat pekerjaan lebih baik," katanya.

- Bernama

Kejayaan ini bukan datang bergolek.

Di sinilah keperluan Program Transformasi Ekonomi (ETP) iaitu meneroka sumber pelaburan baru seterusnya menawarkan peluang pekerjaan yang banyak kepada rakyat.




MyMassa doakan tahun 2012 akan membawa Malaysia terus kehadapan dalam menuju Wawasan 2020.

*Bandingkan kadar pengangguran ini. Malaysia : 3.2%, U.S : 9.0%, U.K : 7.6%, Filipina : 7.2%, Turki : 9.1%, Indonesia : 7.14%. Kalau macam ni, kenapa Anwar Ibrahim cakap negara yang disebutkan lebih baik dari Malaysia?

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 Nov 2011 11:40 PM PST

Panglima Perang Cyber


Gambar Exora Panglima !

Posted: 14 Nov 2011 05:44 PM PST

Pagi ni terserempak dengan Exora Panglima. Bukan Panglima punya tetapi ada tulisan Panglima di belakangnya.

Sekarang Exora dijadikan teksi dan menggunakan NGV.

Panglima fikir jika teksi di bandaraya menggunakan Exora dan memuatkan 7 penumpang tentu kos tambang akan murah.

Dengan syarat perjalanan ditetapkan seperti Kg Baru - Chow Kit - Jalan Semarak - KLCC

Ia dilaksanakan di Mesir semasa Panglima belajar di sana dulu.

Mungkin Menteri Pengangkutan dan PEMANDU dapat timbangkan perkara ini.

Sekian, terima kasih dan mohon disebarkan.

Rugi Tak Baca : PAS Juga Sokong Penjawat Awam Dibuang Seperti Kehendak DAP !!!

Posted: 14 Nov 2011 06:10 AM PST

1.Apakah isu penjawat awam yang dikecam ke atas Pakatan ?


Pemimpin DAP Tony Pua pada 1 Nov 2011 telah mengungkit isu jumlah penjawat awam yang terlalu ramai. Lalu dia berkata akan membuang setengah dari kalangan mereka seperti yang dibuat oleh China. 


2. Manakah bukti tuduhan tersebut ?


Artikel pagi tadi telah menyentuh isu tersebut http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/11/hasrat-dap-pakatan-mahu-buang-penjawat.html


Seterusnya isu tersebut dipanjangkan lagi dengan keratan akhbar PAS turut menyokong tindakan DAP yang mahu kurangkan laksakana kakitangan jika memerintah Malaysia PRU akan datang





3. Apakah reaksi Kesatuan Sekerja mewakili penjawat awam ?

Presiden CEUPACS Datuk Omar telah mengecam kenyataan Tony Pua dan disokong oleh Timbalannya.


4. Apakah tindakan kita sebagai rakyat ?


Tindakan boleh kita lakukan sebagai rakyat ialah memberi penerangan kepada rakan kita khasnya penjawat awam bahawa mereka akan disisih dan mungkin dibuang apabila Pakatan diberi kepercayaan teraju negara. 


Selain itu kita juga boleh menolak secara total Pakatan Haram dengan mengundi Barisan dan mengajak rakan dan taulan bersama-sama kita menolak mereka.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

AZLI SHUKRI

Posted: 14 Nov 2011 11:31 PM PST

AZLI SHUKRI


Jangan Ambil Mudah Ancaman Ini!

Posted: 14 Nov 2011 10:17 PM PST

Bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mendakwa beliau ada maklumat pihak-pihak tertentu telah mempelawa pemimpin veteran Tengku Razaleigh Hamzah menjadi perdana menteri jika pembangkang menang atau wujud keadaan 50:50 pada pilihan raya umum ke-13.

Katanya, bagi menjayakan usaha itu pihak terbabit sedang mencari sekurang-kurangnya 20 ahli politik Melayu berpengaruh, memiliki reputasi tinggi dan intelek untuk dicalonkan bertanding di kawasan majoriti kaum itu yang ditandingi semua komponen Barisan Nasional (BN) kecuali Umno.

"Mereka sedang mengenai pasti tokoh seperti ini di seluruh negara dan jika berjaya mendapat orang ini dan berasaskan bakal wujud keadaan 50:50 antara BN dan pembangkang, mereka dikatakan mampu menjadi penentu siapa bakal menjadi pemerintah selepas pilihan raya umum ke-13," katanya lagi.

Dakwaan sedemikan sebenarnya bukan baru kerana ada tanggapan sedemikian sejak selepas pilihan raya umum 2008.

Rahim berkata demikian pada program penerangan isu-isu semasa anjuran Biro Penerangan Umno Alor Gajah di Alor Gajah kelmarin. Turut menyampaikan ceramah ialah ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Rahim dan Shazryl merupakan antara trio Datuk T yang mempertontonkan video seks pada Mac lalu, yang si lelaki didakwa mirip Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dipetik Berita Harian, Rahim yang juga Pengerusi Risda berkata pendedahannya itu adalah sebagai peringatan kepada semua pihak bahawa usaha tersebut tidak boleh diterima di negara ini terutama BN.

"Perancangan berkompromi seperti ini boleh menggugat kestabilan politik dan menjadikan pemerintahan negara ke tahap lemah pada masa depan.

"Saya pulangkan kepada pucuk pimpinan tertinggi Umno membincangkan perkara ini supaya BN menang dua pertiga pada pilihan raya umum ke-13 tanpa boleh dikompromi," kata bekas ketua Pemuda Umno ini.

Pada minggu lalu, Tengku Razaleigh berkata beliau menubuhkan Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), yang dilancarkan Julai lalu, kerana tidak mempunyai ruang bersuara dalam Umno.

Bagaimanapun kata pemimpin veteran ini, beliau akan terus bersama parti Melayu terbesar itu.

Tengku Razaleigh berkata Amanah yang telah mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan bulan lalu akan merancang program dan menggerakkan pertubuhan itu secara aktif.

Isu Haji Najib - Ini Jawapan Kita

Posted: 14 Nov 2011 05:08 PM PST

Tony Pua dan Nurul Izzah Berbohong

Posted: 14 Nov 2011 04:14 PM PST

Perbandingan harga yang dilakukan ahli-ahli Parlimen pembangkang terhadap produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) adalah palsu dan bertujuan mengaburi mata rakyat semata-mata.

Sambil membidas tindakan tersebut, Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd. (Mydin), Datuk Ameer Ali Mydin berkata, dari segi kualiti, sepatutnya mereka membandingkan produk KR1M dengan produk Carrefour Brand bukannya Carrefour Big Saver. Katanya, harga produk Carrefour yang dibandingkan pembangkang dengan produk KR1M turut bercanggah dengan harga sebenar produk tersebut di pasaran.

"Produk kami menunjukkan penjimatan antara 30 hingga 50 peratus apabila dibandingkan dengan jenama popular serta antarabangsa misalnya Nestle, P&G, Unilever dan sebagainya. Pembangkang pula membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain seperti Carrefour Big Saver.

"23 barangan yang dibandingkan pembangkang adalah tidak berasas kerana terdapat perbezaan daripada segi kualiti seperti pencuci serbaguna, sardin dan teh Ceylon," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar sebelum ini yang menyatakan bahawa harga dan kualiti produk KR1M tidak seperti yang digambarkan.

Jelas Ameer Ali, kualiti pencuci serba guna adalah berlainan dan mempunyai komposisi berbeza manakala produk sardin yang dibandingkan berbeza daripada segi kualiti dan rupa berbanding produk KR1M.

Tambahnya, perbandingan terhadap teh Ceylon dengan teh hitam keluaran Carrefour turut tidak setara kerana teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti manakala teh hitam adalah campuran sumber teh dari Indonesia dan Sri Lanka.

Berhubung perbandingan produk lain katanya, pembangkang seharusnya membandingkan produk KR1M dengan jenama seperti peluntur pakaian Clorox, pencuci pakaian Dynamo dan sabun buku Dobi.

Daripada segi berat dan isipadu, ujar beliau, Tony membandingkan pencuci pinggan mangkuk KR1M yang berisipadu 400 gram dengan pencuci pinggan mangkuk Carrefour Big Savers berisipadu 350 gram yang kualiti pembungkusannya berbeza.

Beliau menambah, begitu juga dengan produk koktail buah-buahan KR1M yang dibandingkan dengan produk sama jenama Edible Specialities yang isipadunya kurang daripada 150 gram.

Sementara itu, berhubung kandungan khasiat produk, susu pekat KR1M mempunyai khasiat 2 gram protein berbanding krimer manis Carrefour Brand sebanyak 1.6 gram protein.

"Terdapat juga produk yang berlainan jenis dibandingkan oleh Tony iaitu minuman bes blackcurrant KR1M yang dibandingkan dengan kordial anggur Carrefour Big Saver.

"Turut dikesan pada perbandingan pembangkang adalah enam produk yang harganya jauh lebih rendah daripada harga sebenar iaitu tisu tandas, krimer pekat manis, daging kisar jenama Ramly, kentang goreng jenama KK dan minuman berkarbonat," tambah beliau.

Dalam pada itu, pembekal susu segar menolak sama sekali dakwaan susu segar yang dijualnya di KR1M dicemari bakteria E.Coli.

Pengarah Corakmas Marketing Sdn. Bhd, Low Chee Keong berkata, setiap susu yang dibekalkan telah menjalani sebanyak dua pemeringkatan saringan sebelum dipasarkan KR1M.

"Kami menerima susu segar daripada penternak-penternak lembu seawal pagi yang akan diuji tahap bakteria terlebih dahulu sebelum dibeli daripada mereka.

"Malah dalam pemprosesan kilang, kita berjaya mengurangkan tahap kehadiran koloni bakteria sebanyak 1,000 dengan tahap suhu setinggi 85 darjah selsius," tegasnya.

Gaji Pengurus Besar PKNS Sama Seperti Gaji PM - Mohamad Satim 10/11/2011

Posted: 14 Nov 2011 07:46 AM PST

Tony Fernandes Jangan Melampau!

Posted: 14 Nov 2011 02:54 AM PST

KUALA LUMPUR, 14 Nov – Beberapa ahli Parlimen Umno hari ini menuduh Tan Sri Azman Mokhtar dan Tan Sri Tony Fernandes telah menipu rakyat dalam urusan perjanjian saham melibatkan Malaysia Airlines (MAS) dan AirAsia Ogos lalu.

Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mohtar Radin (gambar) mahu Azman, ketua eksekutif Khazanah disoal siasat ekoran keputusan agensi pelaburan kerajaan memutuskan untuk menukar 20.5 peratus saham dalam MAS bagi mengambil 10 peratus saham dalam AirAsia.

"Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) harus memanggil Tan Sri Azman... kesemua mereka... jika ada penyelewengan, humban mereka ke dalam penjara," kata Timbalan Pengerusi BN-BBC ini di Dewan Rakyat hari ini.

"Bagaimana Khazanah boleh diperbodohkan, macam mana boleh jadi bodoh, diperdayakan oleh Tony Fernandes. Jika saya berada dalam kedudukan, saya akan letak jawatan daripada menyusahkan orang lain," katanya lagi.

"Kemungkinan mereka bukan bodoh. Kemungkinan mereka mendapat keuntungan besar dengan mengaut wang rakyat," kata beliau dengan kedudukan Tune Air, milik Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, kini memiliki satu perlima pegangan dalam MAS.

Ahli Parlimen Sri Gading Mohamad Aziz juga mendakwa AirAsia dengan jelas menipu publik dan "sekarang cuba untuk menipu MAS."

"Jika orang macam ini (Fernandes) menguasai kita, astaghfirullah," katanya ketika membahaskan Bajet 2012.

Bung Mohtar juga berkata bahawa kerajaan tidak harus takut dengan Fernandes.

"Apa sahaja beliau mahu, kita beri. Beliau mahu kenakan caj tambahan bagi lebihan (muatan) bagasi dan hisap darah rakyat miskin.

"Sekarang saya dengar beliau ada rancangan untuk mengambil alih keseluruhan penerbangan dalam negeri dan MAS hanya akan ada penerbangan antarabangsa," kata beliau sambil menambah, "jika kita beri yang ini kepada beliau, negara akan rosak. Ia tanda berakhirnya dunia bagi kita," kata beliau lagi.

Katanya, jika kerajaan tidak boleh memberi jawapan yang memuaskan, bermakna "pegawai-pegawai kerajaan bersubahat dengan AirAsia dan ada kepentingan peribadi."

Perjanjian pertukaran saham antara MAS-AirAsia berhadapan dengan kecaman daripada ahli-ahli politik dan kesatuan sekerja syarikat penerbangan kebangsaan itu.

Saya Tak Sokong Negara Islam - Anwar Ibrahim

Posted: 14 Nov 2011 02:27 AM PST

Isu Blogger Dapat RM 300 Ribu : Siapa Jual Siapa?

Posted: 14 Nov 2011 12:14 AM PST


Amboi...ada yang "makan sorang"? Heee...Apa-apa pun RM300,000 tu banyak..elok disedekah kepada anak yatim atau orang miskin, kalau benar cerita ini - jangan sampai jadi isu hangat blogger PR pulak susah nanti...Datuk...(Baca di sini).

My Longest Yard

Posted: 14 Nov 2011 11:17 PM PST

My Longest Yard


Melawan tohmahan ketua antagonis DAP dan baruanya

Posted: 14 Nov 2011 06:45 PM PST
















Sumber - SINI

PISAU.NET

Posted: 14 Nov 2011 09:50 PM PST

PISAU.NET


Bardtuya Cari Makan Buat Fitnah Rosmah

Posted: 14 Nov 2011 09:00 PM PST

Pengfitnah tegar haprak pakatan chegubard atau dengan nama manjanya Bardtuya dikenali kerana perasaan kasih beliau terhadap gadis mongol hingga sanggup menggila dengan fitnah murahan terhadap Ds Najib dan Ds Rosmah.

Diketahui ramai memang bardtuya bagaikan kerasukan apabila isu wanita mongol kantoi apabila terdapat bukti Ds Rosmah tidak berada ditempat kejadian. Akibat daripada kegagalan untuk menyebarkan fitnah.

Bardtuya sekali lagi dengan kerja fitnah dengan menggunakan nama "Anak Muda" sebagai platform untuk mengadakan serangan terbaru. Ds Najib dilihat begitu sukar untuk diserang maka ahli keluarga beliau menjadi sasaran sekali lagi.

Gambar dibawah adalah kulit buku fitnah yang dilancarkan oleh Bardtuya,menariknya yang menghantar salinan gambar buku ini kepada Pisau adalah seorang ahli PAS. Katanya baru baru ini Bardtuya melancarkan buku ini peringkat negeri Pulau Pinang di sebuah surau Bukit Gedung berhampiran Pantai Jerjak Bayan Baru.

Ahli PAS ini mempertikaikan tindakan Bardtuya kerana mengunakan surau untuk melancarkan buku fitnah.Tempat ibadat dijadikan lokasi melancarkan serangan fitnah.!!!





Menurut ahli PAS tersebut,yang menyakitkan hati beliau apabila mendapat tahu Bardtuya mencari makan dengan menjual buku tersebut.

Ini kerana beliau sendiri terdengar perbualan salah seorang daripada ahli PKR bersama rakannya menyatakan Bardtuya sengaja letak harga RM1.50 walhal buku tersebut hanya bermodalkan 70sen. " Hang faham fahamlah orang PAS,depa pantang dengaq bab perjuangan,kita saja letak RM1.50 tapi depa bagi RM10"" Biasalah bab infaq duit ringgit kita dah ada orang PAS.senanglah sikit kerja kita"


Ahli PAS tersebut berasakan terhina dan tertipu,kerana Bardtuya mengunakan orang PAS untuk mengumpul dana bagi mengisi tabung SAMM yang dilihat sebagai platform meraih populariti.


Begitulah hapraknya jembalang politik seperti Bardtuya,beliau bukan saja mencari makan dengan membuat fitnah,hasil fitnah tersebut pun datangnya dari menipu ahli PAS.Baguslah apabila melihat sesama juak haprak pakatan menipu untuk meraih laba dari hasil fitnah sesama mereka.

Pisau kata " dah kantoi menipu fitnah ds rosmah,la ni dia meniaga fitnah pulak! "

KR1M: Keresahan Pakatan Apabila Barang Murah!

Posted: 14 Nov 2011 05:00 PM PST



Serangan terhadap produk barangan KR1M oleh chauvanis ultra kiasu DAP dan juak juak haprak pakatan ternyata memberi promosi secara percuma kepada kedai runcit 1Malaysia.

Ternyata strategi untuk menyerang inisiatif kerajaan BN untuk mengekang monopoli peruncit yang selama ini menekan rakyat dengan harga barang yang tidak munasabah jelas meresahkan haprak pakatan.Ini kerana selama ini mereka beranggapan kempen "Barang Naik" begitu berjaya apabila memainkan sentimen perutism.

Kaedah menyalahkan kerajaan dengan setiap kali barang naik sebenarnya haprak pakatan dan juak juak peruncit yang jahat memberi keuntungan kepada mereka.Sokongan politik bertambah dan persekongkolan bersama peruncit dan pemborong yang tamak turuk memperolehi laba apabila mengunakan kesusahan rakyat sebagai sentimen anti kepada kerajaan.

Banyak artikel Pisau yang menekankan peri pentingnya rakyat untuk mengenal pasti siapakah dalang yang sebenar menekan rakyat apabila isu barang naik. Rakyat harus disedarkan betapa selama ini barang naik secara tidak munasabah adalah kerja jahat peruncit dan pemborong yang mengunakan kuasa ekonomi untuk menyerang kerajaan.

KR1M menjadi sasaran apabila berjaya memecah monopoli peruncit dan pemborong yang tamak.Apa masaalahnya jika inisiatif yang baik sebegini mampu meringankan beban rakyat.Apabila program sebegini diserang kita sudah dapat melihat apakah niat disebalik serangan DAP dan pakatan terhadap KR1M.

Mydin Nafi Barangan 1Malaysia Tak Bermutu

Pengendali Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Mydin, hari ini menangkis sebahagian besar tohmahan, khususnya daripada ketua antagonis, Tony Pua - bahawa produk 1Malaysia dijual pada harga lebih tinggi manakala kualitinya pula adalah rendah.

Pada sidang akhbar yang diadakan khas di gudangnya di Kelana Jaya, petang ini, pengarah urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin yang diiringi beberapa pembekal barangan yang didakwa kualitinya mencurigakan itu, membekalkan beberapa laporan makmal bagi menguatkan hujah mereka.

Katanya, hanya satu daripada 10 dakwaan yang dibuat oleh ahli parlimen DAP dari Petaling Jaya Utara, Tony Pua dianggap sah, iaitu berkenaan sos tiram syarikat tersebut.

Justeru, katanya, Pua berlaku tidak adil kepada pembekalnya dan menggunakan taktik kotor.

Dakwa Ameer lagi, dakwaan Pua juga tidak berasas dan "separuh benar" kerana beliau membandingkan produk yang salah dan berlainan kualiti serta kategori dengan memetik undang-undang yang salah.

"Sebelum tuduh orang lain, belajar dulu atau pergi ke sekolah ... sebelum kata sesuatu," bidasnya terhadap Pua yang lulusan Oxford itu.
Baca siri melayu rasis:klik sini

Pisau kata " barang baik takkan nak tolak"

KR1M Gusarkan Pembangkang

Posted: 14 Nov 2011 01:08 PM PST

Pakatan memang susah hati bila tengok kerajaan berjaya bantu rakyat! Kalau rakyat susah,barang mahal mesti dapat undi free...tak gitu?

DAP yang marah sangat sebab tokey tokey pemborong yang selama ni jadi funder dah tak boleh tekan rakyat. Faham faham sudah la .....



KEDAI Rakyat 1Malaysia mendapat sambutan hangat pada hari pertama pembukaannya di stesen LRT Kelana Jaya , Selangor, pada Jun lalu.


TIDAK habis-habis. Satu demi satu projek untuk manfaat kehidupan harian masyarakat Malaysia diserang parti pembangkang.


Mulanya, program transformasi kedai runcit (TUKAR), kemudian beralih ke Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) dan seterusnya Menu Rakyat 1Malaysia. Terbaru, dikatakan 'menjangkit' ke projek pembangunan bengkel automatif (ATOM).


'Pening kepala' dibuatnya menteri berkenaan untuk bertarung di satu lagi 'gelanggang politik' pembangkang. Tetapi Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mungkin 'alah bisa tegal biasa'. Matlamat kementerian berjiwa besar untuk rakyat ini hanyalah semata-mata untuk kesenangan orang ramai mengharungi cabaran kos hidup yang meningkat kala ini.


Namun lain ceritanya di pihak sana. Sampaikan kedengaran ura-ura 'melobi' oleh pihak terbabit untuk menerajui kementerian Ismail Sabri, tentunya selepas pilihan raya umum nanti.


Ini gara-gara tidak puas hati dengan projek rakyat kelolaan kementerian Ismail Sabri yang lebih dikenali KPDNKK atau nama penuhnya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan. Ia dikatakan merugikan 'pihak industri'. Pernah seorang peneraju dewan perniagaan yang dikatakan memiliki lebih 20,000 anggota hadir berbincang dengan Ismail Sabri dan disaran menyertai sahaja program KR1M, yakni sama seperti komitmen yang ditunjukkan Mydin. Dalam mesyuarat (perundingan) itu, semuanya nampak baik belaka, berjalan lancar dan penutupnya, wakil dewan berkenaan menyatakan semuanya okey, okey dan okey untuk KR1M. Tetapi beberapa hari kemudian, habis dibantainya Ismail Sabri dalam akhbar mereka.


Ismail Sabri yang ditemui penulis di Putrajaya Jumaat lalu percaya pembangkang tidak suka melihat rakyat mendapat harga barang yang murah menerusi siri program anjuran kementeriannya. Ini kerana ia akan mempopularkan kerajaan. Lebih-lebih lagi dianggap satu kelebihan buat BN menjelang pilihan raya umum ke-13 yang hangat diperkatakan saat ini.


"Kerajaan hapuskan ISA, dia tak suka pula sebab kerajaan dah buat dulu. Yang uar-uarkan pembohongan ini pun adalah individu sama yang dikatakan nak 'pecat' atau kurangkan bilangan ramai kakitangan kerajaan.


"Tidak setakat itu juga, yang terbaru mereka mahu musnahkan ATOM pula," kata Ismail Sabri. ATOM, menurutnya, diperkenalkan bagi mengelakkan berlaku penipuan dalam jualan alat-alat ganti tulen kereta. Kadang-kala orang ramai terbeli kereta potong atau gear box yang rosak. Maka ATOM lah antara jawapan dalam meleraikan permasalahan ini.


Kerana itu, Ismail Sabri di Putrajaya tempoh hari menghuraikan fakta dalam menjawab dakwaan bahawa produk KR1M kononnya lebih mahal dari Carrefour. Berikut intipati penjelasannya:

1. Perbandingan harga tidak dibuat dengan produk yang setaraf dengannya (apple to apple).


l Perbandingan mestilah merupakan 'apple to apple' ataupun barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan dan yang paling utama adalah kualiti. Di sini, perbandingan yang dibuat adalah tidak sama.


2. Perbandingan harga KR1M sepatutnya dengan jenama antarabangsa dan bukan dengan house/store brand.


l KR1M menunjukkan penjimatan di antara 30%-50% apabila dibandingkan dengan jenama popular ataupun jenama antarabangsa (misalnya Nestle, P&G dan Unilever). Pembangkang pula telah membandingkan jenama KR1M dengan jenama persendirian pasar raya lain (dalam kes iniu adalah jenama persendirian Carrefour Big Savers).


3. Perbandingan 23 barangan berkenaan tidak mengira aspek kualiti dan kuantiti.

a) Kualiti produk: Misalnya di antara Teh Ceylon KR1M telah dibandingkan dengan Teh Hitam dari Carrefour yang mana Teh Ceylon adalah dari Sri Lanka sepenuhnya dan lebih berkualiti dibandingkan dengan Teh Hitam yang merupakan gabungan sumber daripada Indonesia dan Sri Lanka.


b. Isi kandungan (berat dan isipadu). Misalnya di antara pekatan pencuci pinggan dan mangkuk KR1M (400g berharga RM1.90) dan Carrefour Savers (350g) yang berlainan isipadu, di samping kualiti pembungkusan pencuci pinggan mangkuk dari Carrefour adalah kurang bermutu justeru dapat mengurangkan kos. Carrefour Savers 400g adalah berharga RM2.15 yang jelas lebih mahal.


c. Maklumat khasiat. Misalnya di antara susu pekat KR1M dan krimer manis Carrefour di mana khasiat protein bagi produk KR1M adalah 2.0 manakala Carrefour adalah 1.6 menunjukkan kandungan protein jenama KR1M lebih berkhasiat.


d. Produk berlainan jenis. Misalnya seperti KR1M Chilled Fruit Juice Assorted 1Liter dengan kandungan 35% jus buah yang didinginkan berbanding produk Carrefour Delite 1Liter (5% kandungan jus) yang dijual pada suhu bilik sahaja.


e. Promosi. Misalnya peluntur pakaian Carrefour merupakan pek promosi (harga seunit R2.55) dan hanya untuk masa yang terhad sahaja/sementara stok masih ada. Produk KR1M pula berharga RM1.90 seunit dan adalah mengekalkan harga yang sama sepanjang masa.


4. Berkemungkinan terdapat penipuan pada harga barangan Carrefour yang sengaja direndahkan.


a. Krimer pekat manis 505g menyatakan harga RM2.25 manakala senarai yang diberikan pihak pembangkang adalah bernilai RM2.


b. Begitu juga dengan daging kisar lembu jenama Ramly yang menyatakan harga di resit sebanyak RM5.95 manakala senarai menunjukkan RM5.29.


c. Kentang goreng KK (1kg) di resit menunjukkan harga RM5.90 manakala senarai menunjukkan harga RM4.35.


d. Tisu tandas 200x10 di resit menunjukkan harga RM5.09 manakala senarai pembangkang menunjukkan RM4.90.


e. Minuman berkarbonat di resit menunjukkan harga RM2.05 manakala senarai pembangkang adalah RM1.95.


Pembangkang, kata Ismail Sabri akan terus memburukkan kerajaan - tidak kira sama ada siri sesuatu projek atau program bertujuan untuk manfaat orang ramai.


"Ini tidak pasal-pasal menuduh produk KR1M dicemari bakteria e-coli, tapi bila tanya makmal mana yang buat analisis ini, dia kata ada lah...ada lah tu di mana...tunjukkanlah bukti," kata beliau.-utusan



Pisau kata "tuan Mydin! bila agaknya nak bukak KR1M kat penang?"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 14 Nov 2011 09:45 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


PEMBANGKANG LOW CLASS.

Posted: 14 Nov 2011 08:00 PM PST

BEZA MELAKA DAN KELANTAN.

Posted: 14 Nov 2011 07:00 PM PST

ANWAR DIIKTIRAF DUNIA LUAR ?

Posted: 14 Nov 2011 05:00 PM PST

HJ HADI MENGAKU 'PAS LEBIH PANDAI DARI ANJING'.

Posted: 14 Nov 2011 10:45 AM PST

TONY PUA SI TONYOK DAP KENA BALUN DENGAN MYDIN.

Posted: 14 Nov 2011 06:33 AM PST

YB ISA BATANG KALI BALUN LAGI.. INI MACAM AKU RESPEK LA !

Posted: 14 Nov 2011 05:22 AM PST

SAH LIM GUAN ENG TAKDE TELOR.

Posted: 14 Nov 2011 02:24 AM PST

VIDEO SEKS ANWAR TELAH MENGAKU

Posted: 14 Nov 2011 12:52 AM PST

PETUGAS PAS AKAN SABOTAJ PKR.

Posted: 13 Nov 2011 11:00 PM PST

tok gajah

Posted: 14 Nov 2011 09:32 PM PST

tok gajah


Usaha sia2 Pakatan Rakyat untuk menumbangkan UMNO

Posted: 14 Nov 2011 07:57 PM PST

Parti2 yang menyokong DAP untuk menumbangkan UMNO memang celaka dan haramjadah. Semenjak dari mula dulu semasa pemerintahan PM yang pertama, parti2 celaka ni memang nya dengki dan busuk hati terhadap pemerintahan UMNO yang sentiasa membela nasib kaum melayu.

Parti2 celaka haramjadah ni tiada kerja lain, siang malam mengutuk, memfitnah dan memaki hamun UMNO. Pendek kata setiap perbuatan UMNO yang murni dan ikhlas mereka kutuk dan tentang habis habisan. SEBENARNYA RAKYAT YANG BERFIKIRAN WARAS DAPAT MENILAI PEHAK YANG MANA SEBENARNYA YANG BAIK. Itu sebab hingga ke saat ini UMNO masih berdiri teguh dan mendapat sokongan penuh dari semua lapisan masyarakat.

Sebenarnya UMNO telah berjaya mempertahan kan keduduka kaum melayu dan raja2 melayu dari dicerobohi oleh anasir2 jahat.  Niat jahat mereka ini sudah lama judu semenjak sebelum merdeka lagi. Mereka anti melayu/Islam dan juga anti raja2 melayu. Mereka tidak senang hati dengan pemerintahan melayu. Hasrat mereka untuk menghapuskan kuasa pemerintahan melayu gagal kerana kebijaksanaan pemimpin UMNO.

Setelah mereka gagal, mereka keluar ber ramai2 berhijrah ke dalam kem pembangkang pula. Pada PRU12 kita telah menyaksikan buah hasil kejayaan mereka. P Pinang negeri yang indah, aman dan makmur telah jatuh ketangan mereka. Kejatuhan P Pinang ini berlaku dengan bantuan segelintir melayu yang busuk dan pengkhianat. Melayu2 ini tidak lain tidak bukan ialah penyokong2 PAS dan PKR.

PAS dan PKR yang mengkhianati agama, bangsa dan negara ini harus di tolak dan  di hapuskan dari muka bumi ini. Rakyat yang cintakan agama, bangsa dan negaranya harus mengeratkan perbaduan nya terus menyokong satu parti yang unggul iaitu UMNO.

Maut bagi kaum melayu/Islam jika PR memerintah negara.

Posted: 14 Nov 2011 12:09 AM PST

Sekali lagi tok ingatkan kepada orang2 melayu/Islam termasuk tok yang mudah lupa - JANGAN SE KALI2 memangkah undi parti pembangkang PAS, PKR dan DAP. Bukan nya apa, pada firasat tok semua pemimpin2 nya sudah di rasuk oleh hantu shaitan atau jin jemalang.

Sebab nya, mereka ni semua nya sudah hilang akal dan tidah siyuman lagi, ada ke negeri yang aman, makmur dan sejatera ini mahu di rosakan? Mereka ni semuanya dah gila agak nye.

Kita harus sedar bahawa Malaysia ujud sebagai sebuah negara yang termaju di rantau Asia. Kita hidup lebih mewah aman dan makmur jika dibandingkan dengan negara2 jiran kita. Sebagai bukti kita lihat ber duyu2 rakyat dari negara jiran datang ke Malaysia untuk cari makan.

Tok rasa orang2 yang menentang pemerintah ini semua nya buta tuli, katak bawah tempurung tak pernah pergi melawat dan duduk di negara jiran seperti Indonesia. Tok pernah pergi ke Kalimantan tempat lahir bapa kira2 10 tahun dahulu. Nama perkampungan nya ialah daerah Barabai, keadaan nya di situ sama seperti di Malaysia 50 tahun dahulu, demikian lah keadaan hal nya.

Di Malaysia 10 tahun lalu kita sudah sangat maju. Hari ini kita lagi ber tambah2 maju. Dulu2 semasa mula2 atuk datang ketanah Melayu dia berjalan kaki saja tak mampu beli basikal, di zaman bapa pula ianya sudah berubah dari berjalan kaki bapa mampu membeli basikal. Hari ini alhamdulilah tok sudah mampu pakan Persona baru dengan cash.

Bukan nya tok nak bermegah, pada orang yang berada apa sangat le persona tu tak sampai 100 RM pun. Tetapi bagi tok ianya sangat bermakna. Tok berterima kasih kepada semua pemimpin2 negara yang telah menerajui negara ketahap ini dengan berkat izin Allah.

PenangWasabi

Posted: 14 Nov 2011 09:18 PM PST

PenangWasabi


Pendirian DAP terhadap Anwar jelas bercanggah – MCA!

Posted: 14 Nov 2011 08:50 AM PST


MCA menyatakan hari ini sokongan Pengerusi DAP, Karpal Singh terhadap ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang berjaya mengambil alih kerajaan Persekutuan adalah bercanggah dengan pendirian beliau sendiri.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan di sini, Ketua Pemuda MCA, Datuk Wee Ka Siong berkata, perlu diingat bahawa semasa Anwar merancang pada 16 September mengambil alih kerajaan Persekutuan pada 2008 yang gagal, Karpal menuntut supaya Anwar meletakkan jawatannya sebagai pemimpin pembangkang.

"Tindakan kebelakang ini menggambarkan bahawa DAP akan dengan mudah menukar kedudukan bertentangan dengan prinsip mereka sendiri.

"Sekiranya penyokong kuat pembangkang seperti Karpal Singh yang punya pengaruh kuat di kalangan pengikut setianya dengan mudah boleh menukar pendirian menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri, ini memberi petanda jelas bahawa DAP bersedia berpatah balik melawan prinsip mereka semata-mata mahu mendapatkan sokongan ramai dengan tujuan merampas tampuk Putrajaya," katanya.

Dalam pada itu Setiausaha Pengelola Kebangsaan MCA Datuk Tee Siew Kiong, dalam satu kenyataan berasingan berkata, pendirian Karpal terhadap Anwar semata-mata untuk menipu rakyat kerana dakwaannya itu tidak pernah disokong atau diluluskan oleh Pas.

"Di satu pihak Pakatan Rakyat sememangnya berkata, Anwar Ibrahim adalah calon mereka untuk Perdana Menteri selepas pilihan raya umum 2008, Pas pula kemudian mendakwa Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, adalah lebih layak daripada Anwar Ibrahim untuk jawatan berkenaan," katanya.

Penang Wasabi..

Sri Tri Buana

Posted: 14 Nov 2011 07:24 PM PST

Sri Tri Buana


All Powers are corrupt.

Posted: 14 Nov 2011 04:00 PM PST

Mat Syabu Gila Kerusi.

Posted: 14 Nov 2011 04:00 AM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan