Jumaat, 2 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 02 Sep 2011 11:43 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Takziah kepada Jurukamera Bernama TV yang terbunuh di Somalia

Posted: 02 Sep 2011 10:40 AM PDT










GPB amat bersimpati dengan pemergian seorang Sukarelawan dari  negara kita dalam misi bantuan ke  negara bergolak Somalia .  Semoga roh beliau dicucuri rahmat . AL Fatihah ..

Ostat Azizan disuruh berhenti , bukti pemimpin PAS semakin gila kuasa !

Posted: 02 Sep 2011 10:03 AM PDT




Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak hari ini menegaskan bahawa kesihatan beliau berada dalam keadaan baik dan mampu menjalankan tanggungjawabnya mengurus pentadbiran negeri dengan sempurna. Kenapa ada pihak dok sibuk nak jadi MB sedangkan aku masih sihat, kata Azizan

"Nak ada pemangku buat apa? Ni aku dah keluaq (hospital) dan semua sihat dah," kata beliau mengulas laporan sebuah akhbar hari ini yang menyatakan kepimpinan PAS sedang mengambil tindakan untuk menggantikannya disebabkan keadaan kesihatan Azizan yang kurang baik selepas diserang sakit jantung Julai lalu.

Menurut laporan itu, presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dikatakan beriya-iya akan menghadap Sultan Kedah berhubung peralihan kepimpinan kerajaan negeri itu.

Azizan berkata, sekiranya kepimpinan PAS ingin berbuat demikian ia seharusnya dilakukan sewaktu beliau mula jatuh sakit dulu dan dimasukkan ke Institut Jantung Negara (IJN), bukannya sekarang.

Menteri Besar itu berkata, beliau bagaimanapun akur sekiranya kepimpinan PAS membuat keputusan untuk menggantikannya.

"Saya tak minta jadi Menteri Besar, depa yang suruh... kalau depa suruh berhenti, esok pun tak pa, kalau ikut aku tak kelapaq pun jadi MB ni" katanya ketika ditemui semasa menziarahi keluarga Pegawai Daerah Kota Setar, Datuk Abdul Rahman Ahmad, yang meninggal dunia semalam, di Alor Setar.



Komen GPB : 

 Pemimpin-pemimpin dalam PAS memang sah la GILA KUASA !  Ostat Zizan dah sihat pun depa nak tendang dia pulak . Baru 3 tahun lebih saja beliau perintah  dan disuruh berhenti . Yang Nik Aziz itu dah berapa kali masuk hospital pun itu tak pulak disuruh berhenti .

Bila sudah ada kuasa... semua orang pakat nak berebut dan cantas !

Mat Sabu sudah terkena badi UMNOphobia ..sendiri cakap salahkan orang lain

Posted: 02 Sep 2011 08:43 AM PDT





Anwar Ibrahim cakap di sidang medianya kelmarin  dalam isu Mat Sabu sokong komunis dan hina pejuang kemerdekaan   ini, beliau tidak diberi ruang untuk memberi penjelasan dan teruk dihentam media UMNO .

GPB sahut cabaran Pak Sheikh dan sebagai media altenatif pro kerajaan , disiarkan kenyataan media Mat Sabu ini .

Hang pa baca dan nilai lah sendiri kenyataan penyokong kuat Komunis ini ... apa pun akhirnya sekali UMNO juga akan dipersalahkan ...

Yang buta sejarah seperti Mat Sabu adalah orang yang bercakap benar  dan semuanya fakta belaka ...





Kenyataan akhbar oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu pada 2 September 2011.




1. Sebelum menyertai PAS pada Mac 1978, saya telah berkecimpung dalam ABIM. Di dalam Parti Islam PAS saya telah memegang berbagai-bagai jawatan dan kedudukan samada sebagai AJK dewan pemuda PAS pusat, pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, AJK PAS Pusat, Naib Presiden dan sekarang sebagai Timbalan Presiden PAS.


2. Sepanjang penglibatan saya dalam PAS, di antara tokoh idola saya ialah Jamaludin Al-Afghani, Syed Qutb, Hassan Al-Banna, Imam Khomeini, Omar Mokhtar, Dr. Burhanuddin Al-Helmi dan tokoh-tokoh ulama' dan cendekiawan Islam.


3. Saya pernah ditahan sebanyak dua kali di bawah tahanan ISA. Antara tuduhan ialah sebagai pelampau agama.


4. Adapun tokoh-tokoh lain seperti Lenin, Mahatma Gandhi, Abraham Lincoln, Jamal Naser, Sukarno, Kamal Attarturk, Ho Chi Minh dan lain-lain yang disebut oleh saya adalah sebagai sejarah perjuangan rakyat dan kejayaan mereka sebagai contoh perbandingan.


5. Tuduhan terhadap saya, secara kasar dari 27 Ogos hingga ke hari ini, 2 September sebagai penyokong komunis dan hendak mendewakan fahaman komunis amat keterlaluan dan menjijikkkan. Segala tohmahan ini untuk memburukkan saya dan parti saya (PAS).


6. Tuntutan BERSIH 2.0, lapan perkara telah membongkar penyelewengan daftar pemilih (electoral role) dan lain-lain kepincangan. SPR dan kerajaan BN telah dan sedang berada "di kandang orang salah" menurut pandangan rakyat.


7. Pemimpin UMNO dilihat merasa gusar dan panik apabila sejarah perjuangan kemerdekaan mula diketahui oleh rakyat jelata khususnya generasi muda. Perjuangan menuntut kemerdekaan bukan hanya dimiliki dan dipelopori oleh UMNO sahaja.


8. Isu komunis sengaja ditimbulkan oleh akhbar milik UMNO untuk mengalih pandangan rakyat dari menumpukan hal pilihanraya yang bersih dan kenaikan harga barang (inflasi) yang sedang melanda negara.


9. Kebebasan media (cetak, pandang, dengar) yang hampir tidak ada di Malaysia membolehkan propaganda BN berjalan tanpa dapat disanggah dengan berkesan oleh pihak yang dituduh atau difitnah.

Padan muka Mat Sabu ! Silat Gayong desak Mat Sabu diharamkan masuk Kedah

Posted: 02 Sep 2011 07:51 AM PDT



Pertubuhan Seni Silat Gayong Malaysia (PSSGM) Bahagian Kedah mendesak agar Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu tidak dibenarkan memasuki negeri itu kerana mengeluarkan kenyataan yang menghina putera raja dari negeri jelapang padi tersebut.

Yang Dipertuanya, Datuk Adiwijaya Abdullah berkata, kenyataan Mohamad atau Mat Sabu yang mendakwa Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar tidak layak menjadi pejuang kemerdekaan kerana kedua-dua tokoh itu adalah pegawai British pada masa itu menghina keturunan diraja Kedah.

Sehubungan itu pegawai, pihaknya memohon kepada Sultan Kedah supaya menitahkan Mat Sabu tidak dibenarkan menjejak kaki ke negeri kelahiran bapa kemerdekaan itu.

"Saya tahu Kedah diperintah Pas dan Mat Sabu adalah salah seorang pemimpin kanan dalam Pas tapi Tuanku Sultan memiliki kuasa mutlak untuk mengeluarkan perintah melarang Mat Sabu memijak bumi Kedah.

"Kita tak mahu Mat Sabu menjadi lebih biadab dan bercakap hanya mengikut sedap hati beliau sahaja," katanya.

Mat Syabu mendakwa Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar tragedi Bukit Kepong dalam ceramahnya di Pulau Pinang baru-baru ini dan bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Jelasnya yang juga merupakan Yang Dipertua PSSGM Kebangsaan, seluruh anak-anak gayung merasa terkilan dengan kenyataan tidak berasas yang dikeluarkan Mat Sabu itu.



Anwar sokong Najib buat Rumah Terbuka Malaysia di Prmtg Pauh !

Posted: 01 Sep 2011 06:31 PM PDT



Kalau dah Pak Sheikh Anwar Ibrahim sokong supaya rakyat Prmtg Pauh dan P.Pinang hadir ke Rumah Terbuka Malaysia anjuran kerajaan Malaysia , juak-juak pencacai blogger mereka nak kata apa lagi .

Tak kan nak pertikai lagi kot mengapa Najib nak buat  Rumah Terbuka Malaysia di SMK Guar Perahu di dalam Prmtg Pauh .  Malah sekolah terbabit juga mempunyai sejarah untuk Anwar sendiri kerana inilah sekolah yang dirasmikan oleh beliau ketika menjadi Menteri Pendidikan .

Cuma satu saja GPB musykil , kalau Anwar ajak orang ke majlis itu mengapa beliau sendiri tidak pergi sama ? Sebagai Ahli Parlimen Prmtg Pauh , beliau sewajarnya ada di situ dan GPB yakin ramai lagi pemimpin Pakatan akan ada termasuk Ketua Menteri berlidah biawak juga .



Mat Sabu tak tahu sejarah Malaysia - Khoo Kay Kim

Posted: 01 Sep 2011 05:05 PM PDT




Bagi pakar sejarah tanahair, tindakan Mat Sabu memesongkan fakta sebenar, kejadian yang mencatat sejarah penting negara itu disifatkan kurang pengetahuan atau buta sejarah. Taraf pemikiran sejarah hanya setakat tingkatan Tiga sahaja.

PROF TAN SRI KHOO KAY KHIM juga PAKAR SEJARAH berkata:

"Dia tak faham saya percaya dia tak pernah tahu sejarah Malaysia apatah lagi buat penyelidikan. Dia tak pernah jalankan penyelidikan kalau saya tanya dia sekarang mana boleh dapatkan fakta gerakan komunis di negara ini saya pasti dia tak tahu".

Sehubungan itu, menurut Profesor Tan Sri Khoo, kenyataan Mat Sabu jelas menunjukkan Mat Sabu memesongkan fakta sejarah sebagai modal untuk menarik perhatian rakyat bagi memenuhi agenda politik.

"Dia tak tahu apa-apa perjuangan komunis di negara ini. Sebab sejarah ketibaan ideologi komunis dan perkembangan kegiatan komunis di negara ini tak jelas kepada orang biasa. Mungkin ada bekas pegawai polis yang bekerja cawangan khas faham tapi generasi sekarang tak faham dan mereka anggap komunisma sebagai sesuatu yang memperjuangkan penubuhan negara bangsa".

Beliau juga memberi ingatan kepada mana-mana pihak supaya tidak cuba membangkitkan fahaman komunis kerana gerakan itu sudah lumpuh dan tidak diterima rakyat seperti yang berlaku di Russia dan China.

DIMENSI

Posted: 02 Sep 2011 11:30 AM PDT

DIMENSI


Omegay: OOoo patut laaa...

Posted: 02 Sep 2011 04:00 AM PDT


Waspada Dengan Pihak Cuba Ubah Kebenaran Sejarah Negara
MELAKA: Rakyat perlu berwaspada dengan pihak tertentu yang cuba mengubah kebenaran sejarah kemerdekaan negara dan menafikan jasa pemimpin terdahulu, kata Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Beliau berkata, pihak berkenaan yang sering bersandiwara dalam dakyah mereka, mahu mengelirukan rakyat supaya mengagungkan anasir komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Pemimpin terdahulu seperti Allahyarham Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar adalah pejuang kemerdekaan, mereka memilih cara rundingan dan bukannya menumpahkan darah dalam menuntut kemerdekaan negara, katanya semasa berucap selepas sembahyang Jumaat di Masjid Nur Saadah, Kampung Pengkalan Batu di sini, Jumaat.

Mohd Ali mengulas kenyataan kontroversi yang dicetuskan oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berhubung tragedi Bukit Kepong - mstar

patut la sebelum ni pasrael angguk2 bila anuvaji pandikutti sokong komunis deeayypig supaya chin peng di benarkan balik ke malaysia...

patut la sebelum ni ketua taliban pasrael mati2 sokong dan iktiraf chin peng seorang nasionalis...

patut la nizarsetanirrajim tergesa2 tubuh KERABAT, konon2 nak jaga kebajikan bekas tentera...

patut la karpal cepat2 keluar stetmen banBoldgkang kenyataan mat sabun...

rupe2nya ada udang di sebalik mee!..

patut laaaa huhuhuhu


Omegay: Mat Sabun mengganas atau pengganas?

Posted: 02 Sep 2011 01:30 AM PDT




pendapat aku..dua2 sekali..kehkehkeh >|D

Analisa Kumbang

Posted: 02 Sep 2011 03:44 AM PDT

Analisa Kumbang


Khairy Jamaluddin Tolonglah Jawab Dakwaan Ini... Itu Pun Kalau KJ Boleh Jawab!

Posted: 01 Sep 2011 10:10 AM PDT

Now, why would the UMNO Mason asked the authorities to apprehend Datuk Ibrahim Ali under ISA instead of asking the authorities to arrest the real culprit, Anwar Ibrahim, who aims to create chaos in Kuala Lumpur come this 9th July 2011?

It's not fair if only Datuk Ibrahim Ali is arrested under ISA. KJ Should also be arrested under ISA Because he is arrogant and will bring UMNO Youth to demonstrate illegally too on 9th of July 2011 will be clean When holding an illegal demonstration as well.

Panaaass Meletop! Pemimpin PAS Juga Ahli Neraka Jahaman…!

Posted: 01 Sep 2011 10:09 AM PDT

Do not be too obsessed with the beard, robe, turban or fez PAS leaders can deceive you all ...!

We must believe that no man is the slave of Allah is infallible. Servant of God all have the same instincts and facing daily life through ..., there is a sense of shame, anger, frustration, appetite, and of course sex!

Setelah Video Seks Tersebar.., Hubungannya Bersama Suami Semakin Dingin, Sekarang Tinggal Berasingan…!

Posted: 01 Sep 2011 10:07 AM PDT

Bandung: Indonesian famous actress, Cut Tari choose to remain silent when rumors rife that his marriage to Joseph Subrata may end in divorce.


a.
a.

Syukraan..! Rais Yatim Menang! Blogger Pakatan Mengaku Pergi Ke Jakarta Untuk Jejaki Bekas Pembantu Rumah Rais Yatim...

Posted: 01 Sep 2011 10:00 AM PDT

Information Communication and Culture Minister, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim today won his libel suit against a blogger over the article that defamed him featured in a blog.

High Court Judge Datin Zabariah Mohd Yusof decided bloggers Amizudin Ahmat, 42, was convicted for defamation. "After hearing the evidence and arguments from attorneys representing the plaintiff and the defendant, I have no choice but to find the defendant guilty of defamation," he said.

Amizudin Ahmat said before publishing the article on his blog, he did not confirm the truth of the article with the Rais or the wife is triggered and the former maid Rais ...

Blogger said he met with Indah Utami, the authors report of an investigation conducted by the NGO Indonesia, Migrant Care, the welfare of Indonesian workers abroad, who have interviewed the maid.

TAHNIAH PDRM..! Penganjur BERSIH 2.0 Pasti Pening Kepala....

Posted: 01 Sep 2011 09:59 AM PDT

Police have started a number of restrictions on the main street in the capital as early prevention and strategies to prevent the illegal gathering Net on Saturday.

Deputy Inspector General of Police, Datuk Khalid Abu Bakar said the following, all citizens and residents near the requested patient because the action is certainly against them.

He declined to reveal more police strategies, including locations restrictions held.

"We had to invent restrictions and various other ways which would inconvenience the various parties on that day," he said at a news conference at Children's Safety Program launched the RHB Banking Group at the Sunway Pyramid Mall, here today.

Khalid then advised the public not in the focal point of illegal assembly clean to avoid them equally arrested.

He said that instead of the requested order to a s
Linkafer place as the major shopping malls outside the capital.

"We do not want one of their arrest is not relevant, just because they're there. Therefore, I advise that they should not go there because it was an illegal assembly.

"It's better with family or relaxing in the mall that day," he said.

In the meantime, he again reminded the action will also apply to all members of the Indigenous Association of Malaysia Mighty (Mighty) and UMNO is expected to rally on the same date.

Kenapa Kawan Kawan Anwar Kuat Seks...?

Posted: 01 Sep 2011 09:58 AM PDT

LinkProper arrest and detention of MPs defense production, Dr. S. Jeyakumar and his colleagues of the Socialist Party of Malaysia [PSM] clearly understood that we are not fooled by the tricks the opposition tried to turn the issue or we become too obsessed for our ears stuffed by the rhetoric-political rhetoric of those who know the law, but to mislead the people with the wrong facts.

Proper arrest and detention of Dr S. Jeyakumar and his colleagues understood that we are not fooled by the tricks the opposition try to remove the issue or we become too obsessed for us ears stuffed by the rhetoric, political rhetoric of those who know the law, but to mislead people with the wrong facts....

BERSIH Jadi Alat Tunggangan KOMUNIS..?

Posted: 01 Sep 2011 09:56 AM PDT

Proper arrest and detention of MPs defense production, Dr. S. Jeyakumar and his colleagues of the Socialist Party of Malaysia [PSM] clearly understood that we are not fooled by the tricks the opposition tried to turn the issue or we become too obsessed for our ears stuffed by the rhetoric-political rhetoric of those who know the law, but to mislead the people with the wrong facts.

Proper arrest and detention of Dr S. Jeyakumar and his colleagues understood that we are not fooled by the tricks the opposition try to remove the issue or we become too obsessed for us ears stuffed by the rhetoric, political rhetoric of those who know the law, but to mislead people with the wrong facts.

A wish list of freedoms

Posted: 01 Sep 2011 09:54 AM PDT


By Marina Mahathir, The Star

We still need the fundamental freedoms that every human being desires, especially freedom of speech and expression. Our foreparents understood 54 years ago that we had a fundamental right to freedom and self-determination.

FIRST of all, let me wish everyone Selamat Hari Raya Aidilfitri. Also, as the days happen to almost coincide this year, Selamat Hari Merdeka. In many ways, this is very significant.

Raya is the day we free ourselves from a month of abstinence and restraint. Ramadan is a time for reflection on what good we have, or have not, done over the past year. It is a time to ask for forgiveness for our past sins and mistakes, and hurt we may have caused others.

Sadly, this Ramadan has hardly been an exemplary one. With insults galore, shouting and screaming, burning and threats, it has hardly been one of restraint and reflection, at least on the part of public figures. Nor was there any sense of shame at these violations of the good and holy month.

Since Raya coincides with Merdeka this year, I thought I would write a list of freedoms we should give ourselves in these coming months, besides the freedom to now eat.

First, let us have Freedom from Imagined Slights. I am sick and tired of the people who have nothing better to do than scour the media for all sorts of insults, while at the same time feeling entitled to slight others.

Some people's skin is stretched so thinly over their rounded bulks it's a wonder it hasn't ripped. Every little imagined offence calls for protests and demos, almost always outside mosques after Friday prayers. One wonders if God feels slighted at this trespassing on His property, which should be oases of calm and tranquility.

As a corollary to that, let us also have Freedom from One-Sided Prosecutions. For example, some people seem to insist on having the monopoly on being sensitive. Everyone else is assumed to have thick skin, so much so that it is now apparently OK to insult people to their faces.

Thus, action is taken only when they have been offended, but never when they offend others. One has to wonder what is so great about displaying such thin skin? Won't you wither under the sun?

Let us also demand Freedom from the Forgetful Politician, that is, those who forgot who voted them in. First off are those who insist that we should be grateful that they are there to lead us. Talk about a circular argument!

Then there are those who, although usually insisting that Malaysians are a unique species of people, totally different from everyone else in the world, are then quick to equate those same Malaysians with the worst of foreigners, those who riot, loot and destroy property.

Makes you wonder how that gels with our tourism campaigns. Are we supposed to be nice hospitable people or rioters?

One great freedom that I really wish we would give ourselves is Freedom from Snoopers, especially those intent on sticking their noses into our private lives. If one wants to create a moral society, then let's widen that definition to include ethics instead of just keeping it totally focused on our sex lives.

A moral society is not just one where everyone behaves well sexually, if such a thing even exists, but also where people feel a strong civic duty to uphold the law, not be corrupt, treat the poorest and most vulnerable well, and protect and preserve the environment.

Instead, we have increasing official "busybodiness" coupled with the encouragement of society to be bu­sybodies. Thus our young feel that they are constantly under suspicion of doing something bad, even when they are not. Does this stop all sorts of social ills? Of course not.

Indeed we should also demand Freedom from the Ostrich, the stick-their-heads-in-the-sand attitude that insists that some things just don't exist in our country. On the one hand there are people who see a conspiracy under every pebble and on the other there are those who just refuse to connect the dots.

For example, young people don't have to become pregnant outside marriage if we educate them and provide the services they need to make the best choices. Instead, we refuse to educate them and then blame them for having babies out of wedlock. Some even insist that the solution is to marry them off early.

That's where we need Freedom from the Short-sighted, those who only think in terms of short-term solutions and not the harm that will come many years down the line.

At heart, however, we still need the fundamental freedoms that every human being desires, especially freedom of speech and expression. Without these, the Snoopers, Ostriches, Short-sighted and all these others will continue to thrive and make our lives miserable.

Our foreparents understood that we had a fundamental right to freedom and self-determination 54 years ago. Let's not forget that the next time we vote.

bumiyang

Posted: 02 Sep 2011 03:31 AM PDT

bumiyang


Gagal Memimpin Kelantan Dengan Baik - Pas Mengabui Penyokong2 Dengan Munajat???

Posted: 01 Sep 2011 06:00 PM PDT

Pengganas Komunis Hero - Mat Sabu Bodek DAP Atau Beliau Anak Ahli PKM???

Posted: 01 Sep 2011 06:00 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 02 Sep 2011 03:16 AM PDT

SENJALIZA


Rakyat Pula Ingatkan Kit Siang: Garisan Penamat Pakatan Pembangkang.

Posted: 01 Sep 2011 08:45 AM PDT

DAP tidak perlu risau dengan PKR kerana Presiden dan DSAI "sudah dalam genggaman DAP". Namun menyedari keupayaan DSAI menyimpul ikatan DAP-PAS sudah longgar, DAP terus mendekati PAS walaupun terpaksa with or without DSAI.

"....anda terlalu jijik memegang cacing untuk dijadikan umpan. Tetapi kerana cacinglah yang dimakan ikan. Maka kerana itulah anda secara terpaksa mesti memegang cacing untuk dijadikan umpan (bagi menangkap dan memerangkap ikan)....."-Ahmad Deedad
Snouck Hurgronje pernah menganut Islam dan menghadap Kaabah untuk menyesatkan Aqidah Orang islam. Lupakah anda dengan sikap hipokrit seperti ini. Di sini

Politik presepsi dan semata-mata rekaan senario politik semasa DAP semakin menjadi-jadi. Ramai penyebar berita upahan DAP yang menyamar sebagi pesimpati Islam menyusup di segenap ruang lingkup media dan media elektronik. mereka memberi gambaran bahawa kerajaan diambang kejatuhan. Dalam FB, Twitter dalam blog dan berbagai media, penyamaran mereka tidak disedari oleh mereka yang "kemaruk kuasa" dan rakyat jelata yang innocent. Mereka menyamar sebagai orang Melayu yang melebel pemimpin Melayu sebagi "BANGSAT" sebagai usaha menggambarkan bahawa "Melayu sendiri sudah membangsatkan pemimpin Melayu"!

Mereka sanggup mengenakan ijab, pakaian yang biasanya dikenakan wanita Islam dan Lelaki Islam sebagai mengabui mereka yang "mudah kelabu mata" dan tidak biasa/mahir dengan gerakan tipu helah pencacai DAP ini. Mereka sanggup bersahabat rapat dengan wartawan Islam sebagai gerakan dan misi "art of war"  dengan menyamar. Dalam masa yang sama, mereka menyembunyikan "pisau belati berbisa di pinggang". Mereka bertindak seperti espionage dan berkemahiran penuh dengan selok belok hipokrasi. Mereka inilah sebenarnya Ultra DAP yang tidak menyenangi perjuangan pemimpin Melayu dan hak-hak Melayu dan Islam termasuklah perjuangan PAS.

TGHA, Presiden PAS mengatakan "......Misalnya bila tidak ada seorang pun wakil rakyat PAS yang boleh dibeli, orang bukan Islam beri sokongan kepada kita,". Kenyataan ini sekaligus bermakna bila tidak ada Pemimpin PAS yang meninggalkan Pakatan Pembangkang, yang bermakna terus menyokong Pakatan Pembangkang walaupun Perjuangan Pakatan Pembangkang memudaratkan aqidah dan pegangan serta landasan perjuangan PAS, bukan Islam terus menyokong PAS. Lesen@Pas inikah yang PAS mesti ada bagi menyokong DAP? Lupakah PAS yang telah mengkhafirkan UMNO kerana bersama-sama MCA dan MIC dan lain-lain dalam BN?

Tanpa disedari TGHA, kenyataa ini, bak "amanat", bermakna PAS juga mesti bersedia bersekongkol dengan ultra DAP ini walaupun belati berbisa tersembunyi di pinggang mereka (DAP).  Keinginan dan kehendak yang melampau untuk mendapatkan kuasalah yang menjadikan sesetengah pemimpin Melayu alpa menegai muslihat "art of war" DAP dan pasukan medianya yang ultra.

Kealpaan mengejar "kuasa" sering membuat pemimpin lupa landasan perjuanganya.  Mereka tergamak "tolerate perkara yang non-negotiable". Apabila prinsip dan ideologi organisasinya koyak rabak  dan runtuh, ahli-ahlinya akan menentang pemimpin dan kepimpinannya. janganlah ada di antara kita merasa hairan jika ahli-ahli PAS sendiri dan penyokong PAS dalam PRU12 akan berpaling menentang pemimpin dan organisasi yang mereka sokong menjelang PRU13 nanti. Simply, mereka menentang kerana atas dasar aqidah dan prinsip. Mereka TIDAK mahu diselewengkan. Mereka TIDAK sanggup bersubahat. Jangan terhentuk baru terngadah.

Ingatan Rakyat buat Lim Kit Siang yang ultra dan penyokong DAP yang ultra tentang garisan penamat Pakatan pembangkang  yang sering disebut Pakatan Rakyat yang belum lahir!

Taipingmali (tm)

Posted: 02 Sep 2011 01:57 AM PDT

Taipingmali (tm)


Fw: BODOH YANG TIDAK BOLEH DIAJAR

Posted: 02 Sep 2011 12:34 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Thu, 1 Sep 2011 20:44:29 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>; <obm181253@gmail.com>
Subject: BODOH YANG TIDAK BOLEH DIAJAR

          Apa dah jadi dengan pemimpin-pemimpin pas sekarang ini sampai acara  menyambut hari kemerdekaan negara pun hendak di politikkan, kenyataan idris ahmad ajk pas pusat bahawa penerimaan rakyat menyambut kemerdekaan menjadi hambar kerana tindakan kerajaan barisan nasional menjadikan sambutan tersebut seolah-olah menyambut ulang tahun kelahiran umno, inilah yang terjadi apabila negara menyambut kemerdekaan seolah-olah negara merdeka ini hasil perjuangan umno sahaja.

          Kenapa harus dipolitikkan kemerdekaan negara, inilah sikap kurang ajar pemimpin pas sekarang ini tak payah lah nak jadi hero kepada dap laknattullah memang semua orang tahu bahawa pemimpin pas sekarang kebanyakan telah menjadi anjing suruhan dap, agama pun sanggup digadaikan jangan pula negara pun nak di gadai juga, sekarang barisan nasional masih memerentah pakatan haram kalau nak buat apa pun buat lah dinegeri yang pakatan haram memerentah,

          Kepada idris ahmad kalau nak bercakap fikirlah dahulu jangan ikut sedap mulut saja, orang yang bercakap tak pakai otak ialah orang yang menjadi barua kepada orang lain ( dap ) dan orang-orang yang tergulung dalam kumpulan orang munafik sebab sekarang ini sudah ramai pemimpin yang munafik terutama pemimpin-pemimpin parti pas (parti ajaran sesat) mereka ini mula disesatkan oleh dap apabila mereka menyertai pakatan haram (pr) selepas itu ramai pemimpin pas jadi munafik dan dimurtadkan oleh dap secara perlahan-lahan tampa disedari .

          Semasa menyambut kemerdekaan dimana pas ketika itu ? sebelum merdeka apa yang pas buat tiba-tiba sekarang baru nak bersuara setelah lebeh dari 50 tahun malaysia merdeka, kalau dahulu pas kesaorangan tetapi apabila mula berkawan dengan dap maka pas telah dihasut oleh dap demi ingin menjadi pemimpin negara maka pas terpaksa mengorbankan perjuangan sebenar, kalau dulu karpal singh musuh pas tetapi hari ini karpal singh adalah sahabat seperjuangan, disini sudah jelas lidah pemimpin-pemimpin pas sekarang bukan lagi  bercabang malah bercabang-cabang.

Fw: PAS PENGKHIANAT AGAMA DAN SEJARAH

Posted: 02 Sep 2011 12:01 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Thu, 1 Sep 2011 23:57:33 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>; <obm181253@gmail.com>
Subject: PAS PENGKHIANAT AGAMA DAN SEJARAH

          BERBICARA  tentang sejarah negara rupa-rupanya orang melayu ramai  yang buta sejarah tetapi singh,cina dan india nampaknya tahu tentang sejarah walau pun tok nenek mereka dulu sebagai pendatang tetapi mereka tetap mengambil berat tentang sejarah negara kerana mereka dilahirkan dinegara ini, tapi melayu yang dimaksudkan tidak tahu sejarah ialah melayu munafik yang ada  didalam parti pas dan pkr inilah melayu yang buta sejarah, buta hati dan buta perut, kami sungguh tertarik dengan kenyataan yang dibuat oleh tuan ibrahim tuan man, ini pun salah saekor dari anjing belaan dap beliau menyatakan bahawa atas penilaian itu rakyat perlu menafsir semula sejarah dan mengangap tokoh-tokoh pejuang yang pernah bangkit melawan penjajah british sebagai hero, jikalau  itu adalah tafsiran kita bagaimana pula dengan golongan yang sanggup bersama dengan penjajah british apakah mereka juga hero ? katanya lagi jika dua-dua pula jadi hero siapa yang menjadi pengkianat ?.

          JAWAPAN NYA MUDAH SAJA SIAPA YANG MENJADI PENGKIANAT ?  PARTI PAS LAH YANG SEBENARNYA MENJADI PENGKIANAT FAHAM TUAN IBRAHIM BANGANG HOI, KAMU SEMUALAH YANG MEROSAKAN AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU DAN NEGARA MALAYSIA INI KERANA ANDA SEMUA TELAH DIMURTADKAN OLEH DAP LAKNATTULLAH JADI SEKARANG APA LAGI YANG KAMU SEMUA NAK BUAT UNTUK MENGHANCURKAN KEDAMAIAN RAKYAT, AKIBAT FATWA SESAT PAS RAKYAT MENJADI RESAH DAN BERPECAH BELAH KONON NYA MEMPERJUANKAN ISLAM BILA BERSAMA DAP LAKNATTULLAH SANGGUP UBAH PERJUANGAN DAN SEKARANG TERSANGAT JELAS PARTI PAS TELAH MENJADI ANJING SURUHAN DAP, ULAMA TERUMPAH KAYU PAS NIK AZIZ TERANG-TERANG TELAH MENJADI MANUSIA MUNAFIK MENGGUNAKAN AYAT AL-QURAN UNTUK KEPENTINGAN PARTI DAN PERIBADI, SEKARANG DAPAT PULA TIMBALAN PRISEDEN YANG RENDAH MORAL SANGGUP BERSAMA ISTERI ORANG DIDALAM HOTEL TAK SALAH KAH ?INILAH WAJAH-WAJAH PEMIMPIN PAS SEKARANG.

          FAKTA  yang perlu pemimpin pas ketahui mohd indra yang dikatakan sebagai hero kerana dia seorang melayu menentang penjajah menyerang balai polis bukit kepong  tetapi mohd indra  bekerjasama dengan siapa ? komunis dan mereka menbunuh orang melayu yang menjadi polis samalah seperti pas sekarang bekerjasama dengan dap menentang kerajaan melayu yang beragama islam ini bermakna kalau sekarang ini pas itu mohd indra dan dap itu komunis berkerjasama menentang kerajaan yang ada sedangkan ketua  kalifah kerajaan sekarang  seorang yang berbangsa melayu dan  beragama islam, islam mana mengajar supaya orang islam menjatuhkan orang islam yang lain rasanya inilah islam yang pas bawa,maki hamun orang, buat fitnah,berbohong,salah guna ayat-ayat al-quran dan hadis nabi dan lebeh menyedihkan lagi sanggup jual agama demi kepentingan politik.

         

PERBEZAAN TAHAP PEMIKIRAN DAN ‘IQ’ DI ANTARA PEMIMPIN PEMBANGKANG MELAYU DAN BUKAN MELAYU DI NEGARA INI – AMAT MEMALUKAN

Posted: 01 Sep 2011 07:12 PM PDT

Sebagai seorang Melayu yang beragama Islam saya merasa amat malu apabila Karpal Singh telah mengeluarkan kenyataan yang sama sekali bercanggah dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Sabu berkaitan dengan isu komunis dan pasukan keselamatan Bukit Kepong serta Dato Onn Bin Jaafar serta Almarhum Tunku Abdul Rahman.

Karpal Singh adalah seorang pemimpin kanan DAP yang menunggang kuda PAS pun tidak bersetuju sama sekali dengan kenyataan Mat Sabu dan beliau dengan tegas menyatakan bahawa kesemua mereka yang terlibat dalam menentang pengganas komunis adalah pejuang negara dan ia tidak boleh ditolak sama sekali dan ia sudah menjadi satu fakta sejarah. Malahan Karpal Singh telah membayangkan supaya Mat Sabu menarik balik kenyataannya itu. Malahan saya berasa labih malu lagi apabila Prof. Emeritius Datuk Dr. Khoo Khay Kim meminta Mat Sabu merujuk kepada fakta sejarah yang ada pada beliau sebelum membuat sebarang kenyataan berkaitan sejarah negara ini.

Moralnya di sini adalah nampak benar perbezaan "kualiti pemikiran" serta tahap keintelektualan di kalangan pemimpin pembangkang Melayu dan bukan Melayu di negara ini. Nampak benar Mat Sabu memanglah umpama seekor ayam sabung yang hebat berkokok tetapi dia tidak tahu apa yang dikokokkannya. Nampak sangat Mat Sabu silap percaturan dan jangkaan kerana dia mungkin menganggap bahawa kenyataannya itu akan mendapat sokongan padu daripada rakan-rakan bukan Melayu di dalam Pakatan Rakyat. Amat mengejutkan apabila Karpal Singh mengeluarkan kenyataan yang tidak sama sekali menyokong beliau. Di sinilah kita melihat perbezaan kualiti di antara ahli politik Melayu dengan bukan Melayu. Olehkerana Mat Sabu adalah seorang Melayu, maka Mat Sabu telah memalukan kita semua sebagai orang Melayu. Mat Sabu adalah lambang kebodohan serta kesemberonoaan seorang ahli politik Melayu. Lambang percakapan tanpa rujukan tepat dan emosi mengatasi kewarasan otak.

Sebenarnya walaupun Mat Sabu hanyalah mewakili 0.0001% daripada orang Melayu di negara ini namun kesan daripada kedangkalan beliau itu amatlah memalukan kita. Hari ini orang Melayulah yang menjatuhkan orang Melayu sendiri. Orang Melayulah yang menikam bangsanya sendiri. Orang Melayulah yang menfitnah serta memburuk-burukkan bangsanya sendiri.

Orang bukan Melayu pada hari ini ketawa terbahak-bahak melihat kebodohan serta kebadutan sebahagian daripada ahli politik Melayu. Mereka bertepuk tangan melihat ayam sabung Melayu membelasah bangsanya sendiri. Ayam sabung Melayu mendabik dada serta amat megah apabila dapat membelasah bangsanya sendiri sehingga dia terlupa bahawa apabila sampai waktunya dia sendiri akan dicucuk leher dan dijadikan korban dan digantung sebagai ayam salai. Jangan lupa itu Mat Sabu!

Sepatutnya semua ahli politik Melayu tanpa mengira parti politik perlu bersatu sekarang. Tanda-tanda keruntuhan serta kejatuhan empayar politik Melayu telah ada. Namun pemimpin politik Melayu masih sangat selesa untuk bercakaran sesama sendiri malahan mereka telah berkelahi sehingga menjatuhkan maruah kita semua sebagai orang Melayu.

Saya menyeru supaya semua pemimpin politik Melayu pada hari ini lebih berakhlak serta menjaga tatasusila apabila berpolitik. Janganlah asyik mengejar populariti sehingga bangsa kita hilang segalanya waimah nak pakai seluar dalam pun sudah tidak mampu suatu hari nanti jika inilah perangai yang ada pada pemimpin politik Melayu kita. Apakah salahnya jika Umno, PAS dan PKR bersatu pada hari ini demi survival bangsa dan agama kita. Kita adalah satu rumpun bangsa yang sama dan kita dilahirkan di sebuah negara yang sama serta membawa amanah bangsa yang sama. Susah sangatkah untuk bersatu atau memang tidak mahu bersatu?

Carilah titik persamaan dan janganlah dicari titik perbedaan. Politik boleh membawa kita ke syurga dan boleh juga menghumban kita ke neraka.

Mukther Rizam Bin Ahmad
Ketua Penerangan
PERKASA Daerah LMS
2 Ogos, 2011
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Latihan mata dan otak

Posted: 01 Sep 2011 06:15 PM PDT

7H15 M3554G3 53RV35 7O PR0V3 H0W 0UR M1ND5 C4N D0 4M4Z1NG 7H1NG5! 1MPR3551V3 7H1NG5! 1N 7H3 B3G1NN1NG 17 WA5 H4RD BU7 N0W, 0N 7H15 LIN3 Y0UR M1ND 1S R34D1NG 17 4U70M471C4LLY W17H0U7 3V3N 7H1NK1NG 4B0U7 17, B3 PROUD! 0NLY C34R741N P30PL3 C4N R3AD 7H15. R3 P057 1F U C4N R35D 7H15..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

adlin abd jalil @ makcik sitt alwuzara.

Posted: 01 Sep 2011 06:14 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jika benar berita ini tolong panjangkan

Posted: 01 Sep 2011 09:04 AM PDT

PENTING !!! kemalangan maut di kuala krai kerta perdana plat ACY 3636
jenazah tiada pengenalan diri, kereta ada stiker PEKIDA
kepada adik beradik yg tahu berhubung kereta ini sila tuntut jenazah d Hospital Kuala Krai dengan segera
Hubungi Pok Nik ( 016-9453030 ) /// panjangkan ///
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

National Geographic - Mokhtar Dahari Part 1 of 4

Posted: 01 Sep 2011 07:41 AM PDT



NGEO tonite..553

Esok 2 September 2011 genap 13 tahun Anwar dipecat dari jawatan TPM

Posted: 01 Sep 2011 05:25 AM PDT

Mengimbau kembali sambutan kemerdekaan 1998 di Pulau Pinang. Pada petang 30 Ogos satu raptai diadakan dan Tun Mahathir , Anwar Ibrahim  Koh Soh Khoon berada sebaris di atas pentas , Anwar berada di tengah-tengah. Tun Mahathir sepatah pun tak bercakap dengan Anwar, sebaliknya bercakap dengan Koh dari belakang Anwar.
VPC 8-98-47-R26-(31)2
Anwar bagai beruk termonyeh-monyeh kerana gelagat mereka bertiga di pentas sedang diperhatikan oleh wartawan di bawah yang sudah tahu cerita sebenar. RTM pula sengaja fokus dan gelagat Anwar ditonton oleh jutaan orang menerusi kaca tv.
VPC 8-98-47-R26-(31)27
Habis raptai, Anwar ditemubual oleh wartawan dan beliau menafikan bahawa beliau akan meletak jawatan dan beliau akan terus menyokong Tun Mahathir.
VPC 8-98-47-R26-(31)29
Pada masa itu, Anwar adalah musuh kepada Pas dan Dap. Apa saja yang Anwar buat semuanya laknat, bapa perasuah, bapa penyamun, bapa segala munafik.  Dap melabelkan Anwar peliwat, Mat Sabu pula menggelar Anwar Aljuburi.
VPC 8-98-47-R26-(31)8
Bencinya mereka terhadap Anwar tiba-tiba lenyap dan Anwar disanjung bagaikan Tuhan oleh munafikun Pas.
VPC 8-98-47-R26-(31)14
Pas menuduh Anwar difitnah oleh Tun, Pas menggunakan isu Anwar untuk menjatuhkan Umno. Bak kata peribahasa Melayu. Pas menangguk di air keruh.

Anwar pula dengan bijak berjaya menarik sokongan daripada bekas parti Semangat 46 yang baru dibubarkan.  Networking Anwar melalui Abim, Jim dan banyak lagi telah bangun untuk bersama-sama Anwar menggerakkan satu revolusi mendesak Tun Mahathir meletakkan jawatan.

Tiba-tiba Anwar menuduh Tun Mahathir korup, penindas, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya sampai ke hari ini.

Sebelum dipecat dalam persidangan Umno di PWTC. 1997 bukan main hebat Anwar mengampu Tun Mahathir dengan pantun 4 kerat. ( dah lupa pantun, kena rujuk balik).

Sekejap sahaja 13 tahun sudah berlalu. Ramai anak muda yang menyokong Anwar membuta tuli, tak tahu sejarah Anwar.

Angka 13 juga adalah angka penamat perjuangan revolusi Anwar. Selepas ini beliau akan berehat lama di tempat lama.

Skandal dengan isteri orang pulak

Posted: 01 Sep 2011 04:44 AM PDT

Kita selalu didedahkan dengan cerita skandal seorang lelaki dengan isteri orang dan sebaliknya. Pernah kita dengar atau terbaca sepasang kekasih yang pernah bercinta di zaman universiti dahulu tetapi cinta mereka putus akibat si lelaki atau perempuan terpaksa berkahwin kerana pilihan keluarga.

Hubungan pasangan kekasih  biasanya akan hilang begitu sahaja, bak kata orang sudah tutup buku. Masing-masing membawa haluan masing-masing. Membesarkan keluarga dan masing-masing berusaha meningkatkan taraf pendidikan atau meningkatkan ekonomi rumah tangga.

Ada yang naik pangkat, ada yang menyambung pelajaran keperingkat sarjana dan kedoktoran. Ada yang berhenti kerja kerana menjadi usahawan berjaya dan ada juga yang menceburi politik dan menjadi wakil rakyat.

Jika dahulu masa mula-mula kahwin. kehulu kehilir naik hondacub maklumlah nak beli kereta susah ketika itu, bila mampu sikit barulah beli toyota corolla atau Nissan Sunny.

Bila dah berjaya bukan saja sanggup beli kereta dua tiga buah tetapi sanggup beli kereta untuk orang juga.
Paling bestnya ialah bila pasangan kekasih bertemu kali kedua selepas lama berpisah. Jumpa balik gf lama bila sama-sama melanjutkan pelajaran atau sama-sama berkursus atau berseminar atau paling hot lagi bila kekasih menjadi VIP.

siapa dia niii?
Paling sedih ialah silelaki ini sanggup meruntuhkan rumah tangga gf lama dia. Ish! Ish! memang tak patut. Ingat Mat Sabu sorang sahaja yang sanggup buat kerja macam tu. Ini lah yang dikatakan munafik,  bercakap bab agama bergegar-gegar tetapi hampas.

ANWAR IBRAHIM : LUCUNYA DIRIKU

Posted: 01 Sep 2011 02:29 AM PDT

PAS DAN KOMUNIS SAMA

Posted: 01 Sep 2011 01:30 AM PDT






Indonesian Baby Smoking - Fahmi.VeMMA.Com

Posted: 01 Sep 2011 01:22 AM PDT



kanak-kanak ini sebenarnya adalah perokok pasif sejak dalam rahim ibunya. kemungkinan ibu dan bapanya adalah perokok tegar.

Bila anak ini lahir ia akan menangis sekiranya ibu bapanya tidak menghisap rokok didepannya.

Percaya lah kanak-kanak ini akan bantut atau terencat pembesarnya dan akan mengalami beberapa komplikasi kronik pada usia muda.

Fw: KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM

Posted: 01 Sep 2011 12:00 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 31 Aug 2011 23:55:28 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>; <obm181253@gmail.com>
Subject: KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM

          Cadangan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia Dato Ibrahim Ali berkaitan penubuhan Kementerian Hal Ehwal Islam sepatutnya disegerakan oleh Kerajaan yang sedang Memerentah sekarang ini demi menyelamatkan Agama Islam yang telah digadai oleh pihak tertentu pada masa kini, Kalau perkara penting ini tidak boleh dibuat sekarang bermakna Kerajaan yang ada sekarang tidak mempertahankan Perlembagaan Persekutuan kerana mengikut Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan Islam adalah Agama Rasmi Negara dan majoriti rakyat beragama Islam.

          Kalau di Indonesia ada Kementerian Hal Ehwal Islam kenapa Malaysia tidak boleh diwujudkan Kementerian tersebut, Sudah sampai masanya kita terpaksa bertindak untuk mempertahankan Agama Islam kerana peranan Menteri dijabatan Perdana Menteri yang bertanggong jawab tentang Agama Islam yang ada sekarang ini nampak macam tidak mempunyai kuasa untuk bertindak apabila Agama Islam dijadikan modal Politik oleh pihak yang tidak bertanggong jawab kerana Menteri diJabatan Perdana Menteri ada juga Menteri yang bukan beragama Islam.

          DIharapkan cadangan ini dapat dipertimbangkan dan dilaksanakan dengan kadar segera  kerana tidak ada lagi mana-mana pihak yang boleh menyelamatkan keadaan maha kalang kabut ketika ini nak harapkan Parti Pas yang kononnya memperjuangkan Islam taubat mereka tak boleh mempertahankan Islam kerana sudah 20 tahun Memerentah Negeri Kelantan pun tetapi tidak juga boleh selamatkan Islam malah lebeh ramai orang Melayu disesatkan oleh Pemimpin Pas. Jadi kepada Kerajaan pusatlah kami menaruh harapan gunakan lah kuasa yang ada untuk menubuhkan  KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM. . .  / / /

Drp : Othman Mohd
TPPD Lms         

Somalia

Posted: 31 Aug 2011 11:06 PM PDT

Zainab dan 8 anak berhijrah dari Timur Somalia ke kem pelarian di Moghadishu dengan berjalan kaki sejauh 250km (dakwaan beliau) untuk mencari bantuan bagi kelansungan hidupnya.

Jika benar 250km berjalan kaki, ia satu perjuangan hidup. Syabas kepada Zainab dan 8 anak yang berjaya tiba di kem.

Sanggupkah rakyat kita berjalan 250km untuk mendapatkan bantuan?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang marah Rosmah ucap salam aidil fitri

Posted: 31 Aug 2011 10:27 PM PDT

Sejak malam menyambut raya aidil fitri, kita disajikan ucapan khas aidil fitri oleh YAB Dato Seri Najib Razak.

Mereka marah apabila Datin Seri Rosmah juga berucap dan tokok tambah lagi melabelkan Rosmah sebagai 1st Lady.

Kartunis Zunar kata dia nak muntah tengok Rosmah berucap. Tian Chua pun sama juga turut mengkritik dan menyatakan Tun Dr Siti Hasmah pun tak berucap.

Rasanya Tian Chua silap, seingat TM Tun Siti Hasmah pun pernah berucap di tv.

Cadangan TM senang saja, raya ada sebulan. Lebih banyak ucapan daripada menteri menteri dan isteri dijemput berucap.

Jangan lupa jemput juga ketua ketua jabatan untuk berucap. Jika pembangkang jemu dan nak muntah jemput juga Anwar dan Kak Wan buat ucapan, tetapi sedia skrip kalau tidak depa jadi gila macam Nizar Jamaludin ketika angkat sumpah di dewan rakyat.

Tadi ucapan DS Shafie Apdal bersama isteri duduk sebelah dia. Kenapa RTM tak bagi peluang isteri beliau berucap?

Baru syok, sorang slang Sabah, sorang slang Kesah.

Apa lagi tunggu RTM, cepat lah gerak .

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: SIAPA SEBENAR NYA PEJUANG

Posted: 31 Aug 2011 09:05 PM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 31 Aug 2011 21:02:16 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: SIAPA SEBENAR NYA PEJUANG

          KARPAL SINGH ! siapa yang tidak kenal dengan nama  ini seorang peguam bela terkenal, mengikut cerita seorang peguam bela yang kami kenali kalau karpal singh kalau berada bersama kerajaan sudah lama beliau telah diangkat sebagai ketua hakim negara, karpal singh juga melibatkan diri dalam politik dan menjadi pengurusi parti DAP. satu ketika dahulu rakyat malaysia yang berbangsa melayu dan yang beragama islam terkejut dengan kenyataan karpal singh yang berbunyi seperti berikut " LANGKAH MAYAT SAYA DAHULU SEBELUM NAK JADIKAN MALAYSIA INI SEBAGAI NEGARA ISLAM "itu dulu semasa parti dap belum bersama pakatan haram ( PR ), pernah juga satu ketika kapral singh menyuruh anuar ibrahim bertaubat dap.tetapi sekarang dap tidak lagi mempertikai  parti pas dan parti pkr kerana dap telah berjaya menjadikan pas dan pkr sebagai anjing suruhan dan barua mereka dalam kerja-kerja tertentu demi untuk kepentingan politik dap.

          Terbaru heboh tentang cerita mat sabu lahanat (timbalan presiden pas) yang mengeluarkan kenyataan semasa berceramah ditasek gelugur bahawa anggota polis yang terkorban didalam serangan balai polis bukit kepong  bukan pejuang tetapi pejuang sebenar ialah komunis yang menyerang  balai polis tersebut sebenarnya pejuang kerana salah seorang penyerang tersebut ialah orang melayu yang bernama muhamad indera, maka ramai pihak tidak berpuasa hati terhadap kenyataan yang dibuat oleh mat sabu termasuk ngo-ngo, parti politik, orang persaorangan, persatuan bekas polis dan tentera, keluargga kepada anggota  pasukan yang terkorban dan ada juga ulama yang membuat komen dalam isu ini dan ada juga pihak yang telah membuat laporan polis dan mengarahkan supaya mat sabu yang kurang sioman ini disiasat mengikut akta hasutan dan tak kurang juga yang mencadangkan supaya mat sabu ditahan dibawah akta keselamatan dalam negeri.

          Ada juga pemimpin pakatan haram yang buta sejarah menyokong kenyataan mat sabu lahanat ini tetapi yang menjadi perhatian kami ialah kenyataan karpal singh menyanggah kenyataan yang di buat oleh mat sabu seorang pemimpin melayu yang buta sejarah apa kata karpal singh " 25 ORANG ANGGOTA POLIS YANG MEMPERTAHANKAN BALAI POLIS BUKIT KEPONG PADA TAHUN 1950, DATOK ONN JAAFAR DAN TENGKU ABDUL RAMHMAN ADALAH PEJUANG SEBENAR DAN SEJARAH ITU TIDAK BOLIH DIPERTIKAI SEPATUTNYA DIPUJI,KARPAL MEMBUAT KENYATAAN TERSEBUT BERDASARKAN BELIAU SEORANG WARGA NEGARA MALAYSIA WALAU PUN DATOK NENEK BELIAU DAHULU SEBAGAI PENDATANG KENEGARA INI DAN BELIAU MENGAKUI BAHAWA FAKTA TETAP FAKTA DAN TIDAK BOLEH DIPUTAR BELITKAN SEMATA-MATA DEMI KEPENTINGAN POLITIK DAN KARPAL SINGH JUGA MENYATAKAN SOAL SEJARAH DAN FAKTA SEJARAH TIDAK BOLIH DITERJEMAHKAN MENGIKUT PEGANGAN POLITIK " Jadi disini nampaknya karpal singh lebih faham tentang sejarah daripada mat sabu yang berbangsa melayu dilahirkan di malaysia tetapi tidak tahu sejarah negara, agaknya ini yang dikatakan limau purut tiga serangkai mat sabu buta perut tak ada akal.

          Diatas apa yang telah berlaku sekarang ini maka timbul beberapa soalan didalam pemikiran kami kenapa perwakilan pas memilih mat sabu sebagai timbalan presiden pas ? sedangkan ustaz nasarudin seorang yang boleh dikatakan hebat dari seagamanya, kepimpinannya, perhujahannya tentang politik dan agama , moralnya dan banyak lagi pekara-perkara yang baik ada pada ustaz nasarudin tetapi ahli pas memilih mat sabu yang korap bermoral rendah untuk menjadi timbalan presiden pas, kenapa ini semua berlaku ? apakah kerana pas sekarang sudah tidak lagi memperjuangkan negara islam atau sekarang pas terpaksa merujuk apa yang hendak dibuat kepada dap sebelum melaksanakan sesuatu yang hendak dilakukan tanpa mendapat kebenaran maka pas tidak boleh berbuat apa-apa, kalau dulu apa yang hendak dibuat dirujuk kepada nik abdul aziz ulama terumpah kayu tetapi sekarang kena rujuk kepada pemerentah omar abdul azis yang memerentah pulau pinang .

          Satu lagi persoalan yang bermain didalam pemikiran kami harap jangan marah bukan kita minta tetapi takut-takut ianya berlaku secara tiba-tiba andai kata berlaku sesuatu kepada hadi awang maka yang memangku jawatan presiden pas adalah mat sabu kerana beliau timbalan presiden apa akan berlaku kepada parti pas ? kerana pas dipimpin oleh serang yang rendah moralnya bak kata antara mat sabu dan anuar ibrahim rasanya mereka berdua ini walau pun tak sama tetapi nak serupa perangainya, jadi apa akan jadi pada sebuah parti yang sekian lama kononnya berjuang mempertahankan agama islam walau pun kita tahu pas sebenarnya memperdagangkan agama islam, dengan apa yang sedang dilakukan sekarang oleh mat sabu lahanat ini kami yakin inilah yang menjadi punca parti pas akan terkubur tak lama lagi dan akan dihukum oleh pengundi pada pilihan raya yang akan datang dan sudah ada  gerakan untuk menghancurkan pas  dari ahli pas sendiri cuma kita tunggu sedikit masa sahaja lagi.

          Satu gerakan sekarang sedang dijalankan untuk memastikan mat sabu dikalahkan didalam pru 13 tidak kira dimana dia akan bertanding  kerana gerakan ini bukan dibuat oleh parti lawan tetapi ahli parti pas sendiri, ini semua berlaku kerana mat sabu mengagong-agongkan komunis dari pejuang melayu yang mempertahankan negara oleh kerana nak jaga hati orang-orang cina terutama dap yang mana kita semua ketahui menentang islam  maka parti pas sekarang akan menjadi korban kepada permainan politik manusia yang bernama mohamad sabu mengikut cerita kalau mat sabu memohon maaf pun mereka tidak akan terima begitu marah sekali puak-puak ini dan sekalong tahniah buat mat sabu kerana begitu hebat bermain politik bodoh yang akan merosakan agama islam,bangsa melayu dan negara malaysia. kepada polis  kami berharap satu tindakan perlu diambil kerana difahamkan sudah banyak laporan polis telah dibuat oleh rakyat malaysia yang inginkan kedamaian, jadi jangan hampakan harapan rakyat takut-takut nanti rakyat pula hilang kepercayaan pada pemerentah terutama KDN yang dipimpin oleh MENTERI AMARAN dan selepas ini dengan menteri amaran ini pun akan hilang kerusi kalau tak percaya kita tunggu  pru 13...///




         

         

Universiti UNISEL dah Pro Komunisme

Posted: 31 Aug 2011 08:33 AM PDT

Berita dari twitter tadi memaklumkan anak buahnya yang balik bercuti raya dari unisel balik kampung bawa buku Marxis dan berkata ideologi komunisme sama dengan Islam.

Ini satu berita yang memeranjatkan. Harap pihak berkuasa seperti PDRM dan MKN dapat menyiasat perkara ini.

Jika benar ada usaha menghidupkan kembali fahaman komunisme dan marxis dikalangan pelajar maka satu tindakan pencegahan perlu di ambil segera .
Published with Blogger-droid v1.7.1

Selepas Mat Sabu malu besar dalam pertempuran Bukit Kepong

Posted: 31 Aug 2011 01:17 AM PDT

Pecacai Pas nampak jelas termalu besar dalam isu Bukit Kepong. Malah Karpal Singh juga menyangkal dakwaan Mat Sabu.

Hari ini Pas cuba mengalih perhatian kepada kematian Tok Janggut di Kelantan. Lepas ini mereka akan main isu Mat Kilau, Tok Bahaman dan ramai lagi.

Tak payah susah-susah lah. Ahli sejarah dah lama menukar cerita sejarah yang ditulis oleh Bristish, Jika buku sejarah sekolah rendah dan menengah dahulu menyatakan Mat Kilau, Tok Bahaman ialah penderhaka Inggeris kini kita tukar mereka jadi pejuang Melayu.

Mat Sabu bawa isu apa?

http://cenangau.blogspot.com/2011/08/sejarah-merdeka-yang-digelapkan-tok.html

Takziah lagi

Posted: 31 Aug 2011 01:08 AM PDT

Dato Dr Hassan Ahmad kembali kerahmatullah petang ini...Beliau adalah bekas pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka. Meninggal dirumahnya di Petaling jaya jam 2 pm tadi

Takziah : Abdul Shukor meninggal dunia di Taiping

Posted: 30 Aug 2011 08:46 PM PDT


Mutakhir

Bekas Ketua Pengarah Pendidikan meninggal dunia


2011/08/31

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Pengarah Pendidikan yang juga Ahli Dewan Negara Perak dan Pro Canselor UPSI, Tan Sri Abdul Shukor, kembali ke rahmatullah pada jam 1.20 pagi tadi. 

Jenazah dimandikan di Masjid Al-Hidayah Assam Kumbang, Taiping dan dibawa ke Putrajaya jam 10 pagi tadi untuk dikebumikan selepas Asar.
Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah berangkat jam 9.45 pagi tadi untuk memberi penghormatan terakhir dan bersama-sama menyembahyangkan jenazah.

Sekolah Menengah Kebangsaan Mat Sabu

Posted: 30 Aug 2011 05:32 PM PDT

Generasi hari ini mungkin mengenali tokoh Melayu seperti Dr Burhanuddin dan Ahmad Boestamam melalui nama sekolah sahaja, tetapi bukan perjuangan mereka.

Mereka adalah pejuang Melayu berhaluan kiri dan kerajaan tetap mengiktiraf mereka, walaupun kedua-dua mereka pernah hidup dalam tahanan.

sedang bermimpi SMK Mat Sabu
Mungkin juga Mat Sabu ingin namanya dikenali setaraf dengan kedua-dua tokoh tersebut, atau Mat Sabu inginkan kerajaan menamakan sebuah sekolah dengan nama  SMK MAT SABU , KAMPUNG KUALA SUNGEI , KUALA KEDAH. KEDAH DARUL AMAN.

TVSelangor09 30082011 Xavier Kakitangan 'Keras Kepala' Bantu BN Rampas ...

Posted: 30 Aug 2011 05:06 PM PDT



Rupa-rupa PKR menjadikan Selangor negeri ke 70 persekutuan  USA. Jika tidak kenapa perlu melaporkan kemajuan dan perkembangan kepada duta Amerika.

Bersabit kaki tangan kerajaan negeri enggan bekerjasama dengan kerajaan negeri? Aik apa nak marahnya? Dulu sewaktu Selangor di bawah Barisan Nasional, ramai kakitangan kerajaan negeri dan pusat yang bertugas di Selangor menyokong dan membantu Pas, Dap dan Pkr untuk menang dalam PRU 12.

Kerajaan BN tak marah pun, tak melenting pun.

Yassin Brother! berapa ratus ribu Anwar beli awak untuk buat fitnah? Sedarlah Yassin, awak tu mental problem.

20110830 Sumbangan duit raya KP1M

Posted: 30 Aug 2011 05:01 PM PDT

Takwim Hijrah perlu selaras satu dunia

Posted: 30 Aug 2011 04:50 PM PDT


Kecoh tarikh Hari Raya Aidilfitri di Indonesia


JAKARTA – Penetapan tarikh Hari Raya Aidilfitri menjadi perbalahan apabila sekumpulan pengikut pertubuhan Islam kedua terbesar di negara ini, Muhammadiyah menyambut hari raya semalam walaupun pemerintah Indonesia menetapkan 1 Syawal jatuh pada hari ini.
Kementerian Hal Ehwal Agama Indonesia mengumumkan lewat kelmarin bahawa 1 Syawal jatuh pada hari ini dan bukannya semalam seperti mengikut kebanyakan kalendar.
Menurut Ketua Pengarah Hal Ehwal Islam di Kementerian Agama, Nasaruddin Umar, persetujuan telah dicapai dalam kalangan ramai pihak termasuk pakar-pakar astronomi, tentera laut, Agensi Penilaian dan Aplikasi Teknologi serta cendekiawan Islam bahawa kedudukan anak bulan amat rendah sekali gus menyebabkan 31 Ogos adalah tarikh yang tepat untuk permulaan bulan Syawal.
Kedudukan anak bulan itu adalah kurang dua darjah di atas kaki langit.
Bagaimanapun, pertubuhan Muhammadiyah yang mempunyai 20 juta pengikut menggunakan perkiraan hisab bagi menentukan tarikh Hari Raya Aidilfitri.
Pengerusi Muhammadiyah, Haedar Nasir berkata, walaupun terdapat perbezaan dalam menentukan tarikh Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha, ia tidak menjejaskan hubungan persaudaraan dalam kalangan Muslim di negara ini.
Hari Raya Aidilfitri turut disambut semalam di Arab Saudi, Palestin, Rusia, Mesir, Malaysia, Sudan, Kenya, Belanda, Kosovo, Afghanistan, Somalia, Bosnia, Syria, Jordan, selatan Thai dan Filipina. – Agensi

Nota Kaki:
Sila rujuk artikel terdahulu yang menceritakan negeri Perak berhari raya awal sehari pada tahun 1983. Kita sudah mempunyai kemudahan yang canggih, manusia boleh berhubung dan bercakap dengan manusia lain dari segenap pelusuk dunia.

Jadi, jika sistem takwim Islam diselaraskan satu dunia, maka tidak ada lagi percanggahan dalam Islam. Melihat anak bulan adalah sebagai panduan yang disebut oleh Nabi Muhammad. 

Zaman sudah berubah, jika 1400 tahun dahulu umat Islam melihat anak bulan dengan mata kasar, kini menggunakan teropong. perubahan lah namanya.


20110830 Humanitarian aids Somalia - Berebut giler

Posted: 30 Aug 2011 08:42 AM PDT



Walaupun beragama Islam tetapi mempunyai perangai yang amat buruk dan memalukan. Agaknya inilah balasan Allah terhadap mereka.

PANEH MIANG

Posted: 02 Sep 2011 01:44 AM PDT

PANEH MIANG


Mengimbau Peristiwa Bukit Kepong

Posted: 01 Sep 2011 08:29 PM PDT

Peristiwa Bukit Kepong adalah kesan kekejaman pengganas komunis semasa darurat selepas Perang Dunia II. Dalam kejadian tersebut balai polis Bukit Kepong diserang oleh segerombolan 180 orang pengganas komunis bermula sekitar jam 5.00 pagi pada 23 Februari 1950.

Dalam kejadian tersebut, para anggota polis berjuang habis-habisan sehingga seorang demi seorang gugur. Dua orang isteri anggota polis marin turut mengangkat senjata apabila mendapati suami mereka terkorban dan mereka terus bertempur bersama anggota-anggota lain sehingga kehabisan peluru. Dalam mempertahankan balai polis Bukit Kepong, 17 orang anggota telah terkorban.

Bukit Kepong adalah sebuah kampung terpencil yang terletak di tebing sungai Muar, Johor yang mempunyai lebih kurang 20 buah kedai kebanyakannya kepunyaan orang Cina. Kampung ini berdekatan dengan beberapa kampung Melayu dalam jarak persekitaran 3 ke 6 kilometer melalui jalan darat. Cara yang paling mudah untuk ke Bukit Kepong ialah melalui jalan raya ke Lenga dan melalui jalan sungai ke Bukit Kepong yang mengambil masa lebih kurang 2 jam.

Kedudukannya yang terpencil ini, menyebabkan Bukit Kepong terputus hubungan dengan dunia luar. Penduduk kampung ini adalah orang-orang yang sederhana, berani dan berdikari. Mereka banyak mencapai kejayaan dalam menentang pengganas komunis sejak bermulanya darurat. Insiden yang paling menarik bermula 18 bulan terdahulu apabila 3 orang Melayu bertembung dengan 3 orang pengganas komunis yang bersenjata.

Dengan hanya bersenjatakan pisau, mereka berjaya membunuh seorang pengganas, mencederakan dan menawan seorang lagi serta menyebabkan pengganas yang ketiga melarikan diri. Dalam pertempuran yang lain, pengawal kampung yang terdiri daripada 40 orang polis bantuan dan beberapa kumpulan bersenjatakan parang telah diberi penghargaan 'Colonial Police Medals' ke atas keperwiraan mereka.

Pasukan Polis bantuan ini bekerjasama rapat dengan pasukan polis Bukit Kepong. Tiga orang daripada mereka sedang bertugas seperti biasa semasa Balai Polis Bukit Kepong diserang oleh segerombolan pengganas komunis (180 orang) lebih kurang jam 5.00 pagi, 23 Februari 1950. Pertahanan balai polis dan berek kelamin serta merta didirikan untuk menghadapi serangan hebat daripada pengganas komunis yang menggunakan senjata-senjata automatik yang mengepung balai polis. Tembak-menembak berlaku dengan sengitnya, dan pihak pengganas komunis mengarahkan supaya anggota polis menyerah diri tetapi tidak diendahkan oleh mereka. Pertempuran berterusan dan beberapa orang anggota di balai polis terbunuh, sementara di berek kelamin pula anggota-anggota polis yang tidak bertugas terus bertempur sehingga seorang demi seorang gugur. Dua orang isteri anggota marin polis turut mengangkat senjata apabila mendapati suami mereka terkorban dan mereka terus bertempur bersama anggota-anggota lain sehingga kehabisan peluru.

Apabila pihak komunis memulakan pengepungan, pihak komunis percaya bahawa mereka akan dapat mengalahkan polis dan mengawal stesen polis tersebut dalam tempoh yang singkat. Ini disebabkan beberapa faktor yang menyebelahi mereka:

1. Kelebihan senjata dan jumlah anggota
2. Keadaan stesen yang terpencil

Balai Polis Bukit Kepong ketika itu diketuai oleh OCPS Sarjen Ray Dancey, yang pernah berkhidmat di Palestin. Ketika kejadian, dia tiada di situ, kemungkinannya pekara yang diketahui oleh pihak komunis.

Selain itu terdapat platun campuran 15 polis Melayu dan Konstabel Polis Marin di bawah Sarjen Jamil Mohd Shah. Ketika itu pasukan ini turut diperkukuhkan oleh tiga konstabal khas dan empat polis tambahan bagi tugas mengawal dan lain-lain, yang menjadikan 22 orang polis kesemuanya.

Tiga belas isteri dan anak-anak polis tinggal di berek kelamin di sebelah belakang balai. Sistem perhubungan yang sukar adalah sebab utama penempatan polis marin di situ.

Mayat anggota polis hangus terbakar.

Serangan Komunis

Menurut saksi, terdapat sekitar 200 orang komunis daripada Kompeni Bebas ke-4 yang menyerang dan mereka dipercayai diketuai oleh Muhammad Indera, Komunis Melayu dan Komisser Goh Peng Tun. Pihak komunis mengepung balai Polis dengan separuh di bahagian hadapan, bakinya mengelilingi balai polis tersebut. Pertempuran bermula sekitar 4.15 am. apabila SC Jaffar mencabar dan menembak seorang anggota komunis yang sedang memotong kawat duri.

Pihak komunis kemudiannya menyerang dari segenap sudut, terutamanya dari bahagian hadapan. Mereka berharap mengejutkan pihak polis tetapi kini menerima tentangan hebat, terutamanya daripada dua kedudukan Bren Gun yang terletak di dalam kubu di bawah bilik kawalan. Sungguhpun lebih sedikit, pihak polis yang diketuai oleh Allahyarham Sgt Jamil Mohd Shah, enggan menyerah, walaupun berkali-kali diseru oleh komunis agar mereka menyerah. Beberapa anggota terbunuh apabila pertempuran berterusan dan dua orang isteri polis yang bertahan turut serta berjuang apabila mendapati suami mereka terkorban semasa pertempuran.

Sekitar pukul 5 pagi pasukan Polis Tambahan beserta sekumpulan sukarelawan digerakkan di Kampong Jawa di bawah pimpinan penghulu Ali bin Mustaffa, dan bergerak untuk membantu. Mereka diserang hendap oleh pasukan pengawal belakang komunis dan beberapa orang turut terkorban. Sekitar masa ini, kedua-dua kedudukan Stern Gun turut dimusnahkan komunis.

Memandangkan kekuatan pertahanan balai polis, komunis mula menggunakan taktik kotor. Sekitar pukul 7 pagi, pihak komunis menawan seorang isteri polis Miriam Ibrahim, isteri kepada konstebel Mohamad Jaafar. Pihak komunis memaksa Miriam merayu agar pihak polis menyerah tetapi tidak diendahkan. Pada masa ini Fatimah Yaaba dan anaknya Hassan turut ditawan dan dipaksa menyeru pihak polis menyerah. Mereka yang bertahan enggan berbuat demikian dan terus berjuang habis-habisan. Apabila mereka enggan menyerah, Miriam dan Fatimah dibunuh. Suami Fatimah, konstabel Abu Bakar Daud yang bertugas sebagai pemandu bot di sungai Muar, turut berjuang menentang pihak komunis sehingga mati setelah ditembak di dada dan tangan, ketika mempertahankan botnya.

Dalam detik terakhir pertempuran hebat itu, komunis membakar berek pegawai dan stesen polis. Dua wanita dan anak-anak mereka terbakar hangus dalam berek pasangan kawin. Pada ketika itu hanya 3 orang polis dan seorang pengawal kampung yang masih hidup. Mereka meluru keluar dari stesen yang terbakar dan menyerbu kedudukan komunis, membunuh sekurang-kurangnya tiga dari mereka. Pihak komunis terus menembak mereka yang cuba lari daripada balai polis yang sedang terbakar itu. Hanya seorang sahaja berjaya menyeberangi sungai dengan rifle masih di tangannya.Ketika ini penduduk kampung Durian Chondong disebelah barat menghantar bot ke Lenga untuk memberitahu pihak berkuasa mengenai serangan ini.

Ia berakhir dengan tragik dalam penyembelihan berdarah dengan penyerang membunuh hampir kesemua pegawai polis yang bertugas di situ. Pihak komunis hendak menjadikan contoh dari serangan itu tentang apa yang akan terjadi kepada mereka yang menentang perjuangan Komunis.

Hanya selepas lima jam bertempur, baru pihak komunis berjaya mengalahkan polis dan membakar stesen itu. Mereka kemudian berundur kedalam hutan, meninggalkan kesan kemusnahan dan kematian. Pihak komunis turut melontar mereka yang tercedera dan mayat mereka yang terkorban ke dalam api. Antaranya termasuk Hassan bin Abu Bakar anak kepada konstebal Abu Bakar yang dicampak hidup-hidup kedalam api.

14 anggota polis, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, isteri Abu Bakar Daud (dalah seorang polis yang terselamat) dan tiga anak mereka terbunuh dalam kejadian tersebut. Jumlah kematian adalah 25 orang. Mereka yang terselamat pertempuran maut itu adalah 4 anggota polis dan 9 ahli keluarga termasuk isteri dan anak mereka.

Bantuan dari perkampungan berdekatan

Semasa serangan tersebut, bantuan dihantar dari Kampung Tui semasa pertempuran bergema kebeberapa kampung berdekatan. Sekumpulan penduduk seramai 7 orang yang diketuai oleh ketua kampung Ali Mustafa dari Kampung Tui diiringi oleh 13 AP/HG (Polis Tambahan - Auxiliary Police/Pengawal Kampung - Home Guard). Mereka diserang hendap oleh komunis dalam perjalanan sekitar setengah kilometer dari stesen pokis Bukit Kepung. Mereka kekurangan senjata berbanding komunis yang menggunakan senjata automatik berbanding rifle dan senapang patah yang dibekalkan kepada penduduk kampung. Beberapa pengawal kampung tercedera dan terbunuh. Walaupun tersekat, kehadiran mereka mengurangkan tekanan kepada pasukan bertahan di Bukit Kepong dan memaksa pengunduran umum komunis.

Disebabkan keadaan tidak seimbang, Ali Mustafa mengarah pengawalnya berundur sementara yang lain diarah mempertahankan kawasan sekeliling bandar Bukit Kepong. Setelah bertahan selama 2 jam, pihak komunis akhirnya berundur selepas membakar pejabat kampung dan merompak beberapa kedai.

Pada masa yang sama, sekumpulan pegawal dari Kampung Durian Chondong menggunakan sampan berkayuh ke arah Bukit Kepong bagi memberi bantuan. Dalam perjalanan, mereka turut diserang hendap oleh komunis. Hanya separuh daripada 7 penduduk dalam kumpulan tersebut terselamat untuk terus ke Lenga. Mereka sampai kesana pada 10 pagi dan ketika itu berita mengenai serangan keatas balai polis Bukit Kepong disampaikan.

Apabila pengawal kampung berjaya memasuki pekan Bukit Kepong, mereka hanya dapat melihat kesan kemusnahan dan mayat-mayat yang terbujur. Buat sementara waktu penghulu mengambil alih pentadbiran sehingga pasukan polis daripada Muar sampai pada hari itu dan mendirikan balai polis baru. Mereka juga mewujudkan perhubungan semboyan di sebuah kedai kosong. Tindakan segera ini mendapat bantuan penduduk tempatan yang terdiri daripada orang Melayu tetapi di hati kecil mereka masih menyimpan tanda tanya sama ada kerajaan akan mendirikan sebuah balai polis yang baru atau tidak. Segala teka teki itu terjawab apabila Menteri Besar Johor Dato' Onn bin Jaafar yang diiringi oleh penasihat British dan Ketua Polis Johor tiba keesokan harinya. Beliau mengumumkan bahawa kerajaan akan mendirikan sebuah balai yang moden.

Pertempuran di Bukit Kepong merupakan suatu kekalahan dari segi fisikal tetapi memberi suatu kemenangan dari segi mental dan semangat perjuangan. Pasukan yang kecil bilangannya bersemangat dan kecekalan dalam mempertahankan maruah mereka dari tipu daya pengganas komunis supaya menyerah diri walaupun terpaksa berhadapan dengan musuh yang 10 kali ganda kekuatan daripada mereka. Pihak pengganas komunis juga mengalami kecederaan yang banyak.

Ini ialah kemenangan bukan hanya untuk menyelamatkan diri sendiri dan keluarga, sahabat handai tetapi kepada negara dan bangsa. Anggota-anggota polis boleh menyelamatkan nyawa mereka dan keluarga mereka dengan menyerah diri tetapi mereka sedar bahawa mereka berjuang kerana perkara yang lebih penting dari nyawa mereka. Mereka berjuang untuk menyelamatkan tanah air mereka dari dijajah oleh pengganas Komunis. Semoga Allah akan mencucuri rahmatNya ke atas roh-roh mereka. Al-Fatihah.

Tan Sri Ghazali Shafie, Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, menyiram air mawar di pusara anggota polis yang terkorban ketika melawat Bukit Kepong pada 23 Februari 1976. Jika nak dibandingkan Tan Sri Ghazali dengan Menteri KDN sekarang umpama wrestler dengan pondan.

Sumber di sini.

Sahabat-Gunung

Posted: 02 Sep 2011 01:19 AM PDT

Sahabat-Gunung


Rejimen Ke 10: Parti Komunis Malaya FB

Posted: 02 Sep 2011 12:30 AM PDT


Selepas Mat Sabu melabelkan Komunis sebagai pejuang kemerdekaan, pengaruh dan usaha menyerapkan semula semangat dan ideologi perjuangan komunis sebagai menebal...... kalau dulu merea berjuang dari dalam hutan, kini mereka sudah semakin cerdik dan hebat.... kini ideologi perjuangan komunis mula diserapkan melalui media sosial khususnya FB.

Hakikatnya, aku dah lama perasaan FB yang menggunakan nama \\\ Rejimen Ke 10, Parti Komunis Malaya (PKM) ///.

Tapi aku diamkan sahaja dulu, nak tengok sejauh mana pengaruh komunis menular dalam masyarakat kita .... ?

Kini, sape yang akan bertanggungjawab dalam isu ini. Pihak berwajib khususnya KDN, SKMM dan PDRM harus memandang serius menukarnya ideologi komunis ini dalam masyarakat, khususnya dalam jiwa anak-anak muda kita hari ini....

Rezeki Berbini Baru, Dia Bakal Jadi MB Baru

Posted: 01 Sep 2011 11:00 PM PDT


Bukan sahaja telah berbini baru, malah ADUN Anak Bukit, Amiruddin Hamzah juga dikatakan akan menjadi Menteri Besar Kedah yang baru bagi mengantikan Datuk Seri Azizan Abd Razak yang dikatakan sedang tenat akibat sakit jantung.....

Rezeki berbini baru kot..... senyum melebarkan YB Amirrudin kita nie, bukan sahaja berbini muda, dia juga muda, tampan malah berpendidikan tinggi.

Selain Amiruddin, 2 nama lain yang disebut-sebut bakal mengantikan Azizan ialah Datuk Pahrolrazi Mohd Zawawi (Pengkalan Kundor) & Datuk Mohamad Taulan Mat Rasul (Tokai).

Ketiga-tiga mereka merupakan ADUN Kanan dan Ahli EXCO Kerajaan Negeri Kedah.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijadual menghadap Sultan Kedah bagi membincangkan peralihan kuasa ini.

Video 'Lelaki Y: Orang Malaysia Cepat Melupakan

Posted: 01 Sep 2011 09:06 PM PDT


Satu komen yang menarik dari artikel aku sebelum ini .... Mengapa Video Seks Lelaki 'Y' Sepi? Komen dari Mr R yang harus saya kongsikan bersama ....

Apa yang Mr R katakan;-

"Percaya atau tidak, orang Malaysia ni cepat melupakan dan memaafkan, meskipun betapa kejinya perbuatan seseorang personaliti itu..

Dulu kecoh artis2 mempunyai video dan gambar2 seks sebegini disebarkan, selepas beberapa tahun, mula dilupakan 'adegannya' itu, malah apabila muncul kembali, terus dipuja dan diminati.

Apa bezanya dengan individu Anugerah ni?

So, suka atau tidak itulah hakikatnya. "Rakyat Malaysia ni cepat melupakan dan memaafkan".

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mat Sabu Rupanya Tali Barut Komunis

Posted: 01 Sep 2011 08:55 PM PDT


Patutlah dia menyokong dan melabelkan KOMUNIS sebagai pejuang kemerdekaan tanahair.

Rupanya Mat Sabu tali barut komunis.





Tq atas video dari blog sahabat: Darul Ehsan Today.

Boleh Tahan "Bini Orang" Nie ....

Posted: 01 Sep 2011 07:30 PM PDT



Ayu sungguh awek nie.... Namanya Nora Mohd Noor tapi sayangnya awek nie sudah berumah tangga. Lebih hebat, awek nie rupanya isteri kedua kepada EXCO Kerajaan Negeri Kedah, YB Amiruddin Hamzah.

Apa yang lebih panas, awek nie sebenarnya dirampas YB Amiruddin. Senang citer, rumahtangganya hancur dek penangan godaan dan pujuk rayu YB yang telah dikenali sejak di zaman persekolahan lagi.

Malas nak citer lebih panjang lebar, sebab apa nak diherankan pun memandangkan Timbalan Presiden PAS sendiri pernah buat kes sebegini di bilik 121, dah puak depa nie berperangai komunis, kalau mereka buat takde yang salahnya termasuk meruntuhkan rumahtangga orang lain.

"Mahligaiku dari air matamu..." lantak koranglah, janji aku bahagia.....

Yang tahu lebih lanjut mengenai percintaan terhangat bulan niee ..... (sebab bulan-bulan yang terdahulu dah ada cerita YB projek bini orang dalan keretapi, skandal YB dengan HP Nokia sabun, dan YB PAS beristeri 3 tapi masih ada dua awek termasuk seorang darinya khabarnya orang kuat UMNO) .....

Maka, silalah ke sini dan ke sini malah boleh singgah di sini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai percintaan Yb Amiruddin ini .....

Mengapa Video Seks Lelaki Y Sepi?

Posted: 01 Sep 2011 06:30 PM PDT


Heran gak aku, beberapa bulan lalu heboh 1Malaysia mengenai video seks seorang pemimpin kanan PKR yang bernama 'Lelaki Y' menghiasai persada hiburan tanahair. Siang malam, subuh senja, pagi dan petang orang akan membicarakan mengenai kehebatan lelaki Y yang membalun seorang amoi di sebuah hotel ....... .

Sekarang senyap plak, Lelaki Y yang dimaksudkan pun sedang sibuk bertarung untuk melarikan diri dari kes balun depan balun belakang dengan seorang lelaki yang juga bekas pembantu peribadinya .....

Mana nak tahan mamat yang kena balun tu, belalai gajah yang dipunyai lelaki Y memang satu anugerah .... sebab tu Kak Jijah kata bang Nuar tu 'Anugerah Tuhan'.... sampai kedinglah kak Jijah dikerjakan nyer ....

Takpelah, kita tunggu dan terus menunggu ajerlah..... dalam masa yang sama, ahli-ahli dan pengikut PAS disaran terus mengadakan Solat Hajat untuk ditunjukkan kebenaran.

Yang pasti ..... Bak kata sahabat bloger Reformasin ..... Nuar Ketahuan.

Bersyukur Atas Nikmat Kemerdekaan Yang Dinikmati Hari Ini

Posted: 01 Sep 2011 01:35 PM PDT


Generasi muda khususnya ahli-ahli UMNO harus bersyukur di atas nikmat kurniaan Ilahi apabila sekali lagi kita diberi peluang untuk menyambut lalu meraikan hari ulangtahun kemerdekaan ke 54 negara.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, di dalam menelusuri arus pendewasaan kemerdekaan, masyarakat kita kerap kali diuji dengan pelbagai cabaran mendatang.

"Hari ini pendewasaan kemerdekaan kita tidak lagi berhadapan dengan proses tumpah darah mahupun mengangkat senjata, sebaliknya rakyat Malaysia diuji dengan pelbagai ide halus anasir propaganda yang sengaja cuba mencetuskan resah rakyat terhadap makna kemerdekaaan.

Pengertian dan sejarah kemerdekaan cuba dirosak racun dengan cucukan pelbagai dakyah sempit dan fakta songsang pensejarahan. Pengertian semangat dalam sejarah ke arah kemerdekaan,proses kemerdekaan, institusi dan individu sebelum dan pasca merdeka hatta perlembagaan yang wujud selepas kita mencapai kemerdekaan cuba disongsang kan fakta demi meraih populariti politik," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Ujarnya, hak dan fakta sebenar kemerdekaan digodak. Isinya dimanipulasi, jalinan kesan hasil kemerdekaan dikocak hanya kerana mahu menyempitkan pemikiran rakyat akan makna roh kemerdekaan.

Kita wajib pertahankan erti dan fakta kemerdekaan yang sudah tersedia termaktub sejarah pembinaan sebuah negara bangsa.

"Memang benar di dalam menelusuri arus kematangan demokrasi yang mengizinkan kita punyai pelbagai pandangan dan perbezaan pendapat, namun ia sama sekali tidak mengizinkan kita untuk lupa pada persetujuan asas semangat negara bangsa. Asas kenegaraan 54 tahun ini jangan sama sekali kita lupakan.

Bangkitlah kita wahai anak Malaysia, raikan kemerdekaan ini dengan jiwa dan roh anak merdeka. Pengorbanan pejuang kemerdekaan terdahulu harus dijadikan asas kekuatan roh kita dan ia wajib dipasakkan pula dengan pengertian yang cukup luar biasa 5 prinsip rukunegara," tambahnya lagi

Anwar Ibrahim Bukan Agen Yahudi?

Posted: 01 Sep 2011 11:30 AM PDT



Sape kata Anwar Ibrahim agen Yahudi? Entahlah, susah nak cakap tetapi apa yang aku tahu, dia anugerah yang boleh bertukar-tukar watak dalam sekelip mata.... dia juga seorang yang hebat di ranjang, sebab depan balun, belakang aatah lagi....ditambah pula dengan `senjata nuklear' yang dimilikinya, mana mungkin mangsa boleh bertahan lama ....

Berbalik pada Anwar agen Yahudi, boleh nilai dan kaji sedutan video yang aku ambil dari AIDC.


Hakikatnya, Anwar Ibrahim memang intim dengan kumpulan ini ....


Pas Berhajat Nak Rampas Kerusi UMNO

Posted: 01 Sep 2011 09:24 AM PDT


Setelah menjadi keldai dan kuda tunggangan DAP dan PKR, kini hamPAS berazam untuk menang 60 kerusi Parlimen selain merampas 25 kerusi Parlimen yang disandang UMNO pada PRU yang akan datang.

Hasrat itu disampaikan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang malam ini ketika perjumpaan dengan 500 anak perantau Terengganu di Markas PAS Kuala Terengganu.

Kejayaan menguasai tiga buah negeri pada PRU ke-12 yang lalu iaitu Kelantan,Kedah dan Perak sebelum 3 ADUN PR keluar parti meninggalkan perjuangan 'keliru PR' dan menyebabkan Nizar hilang kerusi MB Perak....

Persoalannya, benarkah PAS telah menguasai Perak atau PAS sekadar menjadi kuda tunggangan dan keldai kepada DAP Perak selepas PRU 12 yang lalu....

Mana asasnya yang PAS telah menguasai Perak pada PRU 12 yang lalu. Bermimpi di siang harikah Hadi Awang, ataupun dia tertidur ketika mengungkap perkataan PAS berjaya MENGUASAI PERAK?

Takpelah, biarlah dia dengan angan-angannya dan impiannya. Tak salah untuk berazam, begitu juga dengan UMNO dan BN, berazam untuk mengembalikan semula keyakinan rakyat untuk bersama BN dalam PRU yang akan datang ...

Apa yang lebih penting, mampukah PAS untuk menguasai kerajaan sekiranya mereka menang 60 kerusi sekalipun, atau mereka sekali lagi dijadikan keldai untuk merestuai apa sahaja tindakan dan keputusan yang akan dibuat oleh DAP dan PKR?

Kalau isu arak dan gereja/murtad di Selangor pun mereka terpaksa tunduk kepada tekanan DAP, apa lagi di peingkat PUSAT, bahkan nak menentukan calon yang bakal bertanding pada PRU akan datang pun terpaksa minta restu DAP.

Rakyat Harus Tolak PAS, Mat Sabu Hina Pejuang Negara

Posted: 01 Sep 2011 08:33 AM PDT

Rakyat patut menolak parti PAS pada pilihan raya umum akan datang berikutan kenyataan kontroversi yang dicetuskan oleh Timbalan Presidennya Mohamad Sabu berhubung tragedi Bukit Kepong.

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata kenyataan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu baru-baru ini dilihat menghina pejuang kemerdekaan dan sebaliknya memuliakan Komunis.

"Dia (Mat Sabu) sepatutnya memohon maaf kepada pejuang negara dan rakyat atas kenyataannya itu," katanya kepada pemberita pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bidara, Datuk Abd Karim Sulaiman di Tanjung Bidara dekat sini, hari ini.

Mohd Ali, yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, berkata tanpa pengorbanan pejuang negara terdahulu seperti polis, tentera dan pemimpin, sudah tentu negara tidak mencapai kemerdekaan.

Sementara itu, Abd Karim yang juga Yang Dipertua Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Melaka, berkata kenyataan Mat Sabu itu tidak boleh dimaafkan kerana perbuataannya itu menyakiti hati pejuang negara.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 01 Sep 2011 11:57 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


VIDEO: Persamaan Ideologi Komunis Dan PAS...

Posted: 01 Sep 2011 08:09 PM PDT

Lihat lah persamaan ideologi komunis dan pas, kedua-duanya menggunakan agama untuk meraih sokongan rakyat, kalau komunis menggunakan agama untuk mendapat sokongan orang melayu supaya bersimpati dengan perjuangan mereka, pas pulak menggunakan agama untuk menakut-nakutkan orang melayu supaya mengundi mereka.

VIDEO: Bukti Perjuangan PAS & Komunis Sama

Posted: 01 Sep 2011 12:30 AM PDT

Itulah sebapnya mat sabu mengangkat komunis sebagai hero, rupanya perjuangan pas dan komunis sama, menggunakan agama untuk meraih sokongan rakyat.

g a R a m a N i s

Posted: 01 Sep 2011 11:45 PM PDT

g a R a m a N i s


Anwarfobia....Seni Politik Najib Halus Dan Menikam

Posted: 01 Sep 2011 11:30 PM PDT

Sebenarnya tiada istilah "Anwarfobia" sepertimana yang digembar-gemburkan jentera psywar PKR, Malaysiakini.

Apa yang nak ditakrif sebagai "Anwarfobia"? Ketakutan terhadap seseorang yang bernama Anwar Ibrahim? atau kecelaruan perancangan kerajaan dalam menghadapkan Anwar ke muka pengadilan atas kesalahan meliwat yang diterdapat dalam Al-Quran sebagai dosa besar dan jijik?

Ianya adalah stigma mahu menggambarkan kepada umum ketakutan kerajaan terhadap Anwar Ibrahim walhal tiada apa yang perlu ditakutkan kerana jangka hayat politik Anwar sudah hampir ke penghujung. Anwar cuma perlu pergi umrah atau mengerjakan haji memohon taubat atas kesalahan yang diciptanya sendiri.

Itu pun jika masih ada hidayah untuk Anwar

Kesediaan kerajaan melalui Kementerian Penerangan untuk mengadakan rumah terbuka Aidilfitri di Penanti dalam Permatang Pauh adalah kerana rakyat Permatang Pauh dahagakan perhatian khusus dari kerajaan.

Permatang Pauh sejak dahulu lagi telah dimomokkan dengan fantasi yang kononnya kerajaan zalim mengheret Anwar Ibrahim atas kesalahan yang diciptanya sendiri. Sejak dulu lagi sejak era Wan Azizah kemudian diambil semula Anwar Ibrahim, Permatang Pauh tidak pernah mendapat perhatian Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim tidak menghargai undi rakyat disitu. Sudah ditabal sebagai wakil rakyat dia langsung tidak mempedulikan rakyat Permatang Pauh. Sakit pening susah senang bukan sesuatu yang diambil perhatian Anwar.

Rakyat Permatang Pauh jarang menerima perhatian wakil mereka. Sementahlah bagi Anwar menganggap Permatang Pauh sebagai kubu kuatnya. Percayalah, rakyat disitu sudah jelak dan tidak mahu lagi dibayangi dan dibebani dosa menabalkan seorang peliwat sebagai pemimpin mereka.

Kesedian kerajaan untuk memberi perhatian terhadap Permatang Pauh dengan mengadakan rumah terbuka disitu adalah langkah berani dan tepat. Ianya adalah tamparan untuk Anwar yang gagal sebagai wakil rakyat.

Ini yang enggan diakui Anwar stail seni politik Najib.....halus dan menikam.

MERBOK TIMES

Posted: 01 Sep 2011 11:23 PM PDT

MERBOK TIMES


Tau punnn..

Posted: 01 Sep 2011 04:20 PM PDT

Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, ini kerana Somalia yang mengecapi kemerdekaan sejak 1960 masih jauh ketinggalan berbanding Malaysia yang mencapai kemerdekaan tiga tahun sebelumnya.

Jelasnya, ketamakan mengejar kuasa dan jawatan di Somalia juga menyebabkan rakyatnya menderita.

''Dahulu Somalia cukup maju, tetapi kerana tamakkan kuasa, negara ini hancur. Harap ini tidak akan berlaku di Malaysia. Ambil contoh apa yang berlaku di sini," katanya ketika berucap sempena sambutan Hari Kemerdekaan negara ke-54 di sini semalam.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 01 Sep 2011 11:23 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Gempar! Kedah Bakal Dapat MB Baru Lepas Raya?

Posted: 01 Sep 2011 09:04 PM PDT

Baru sebentar tadi, Malaysiakini memanjangkan propaganda yang dimainkan oleh akhbar The Star.

Azizan akan digugurkan sebagai MB, lapor The Star
Kepimpinan PAS sedang mengatur langkah bagi menggantikan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang dikatakan tidak sihat akibat serangan sakit jantung, bulan lalu.

NONEMenurut akhbar harian Inggeris, The Star hari ini, presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang dijadualkan menghadap Sultan of Kedah berhubung peralihan itu. Abdul Hadi juga dilaporkan akan berjumpa dan berbincang dengan pemimpin negeri di Alor Setar pada hujung minggu ini.

Di sebalik tekanan daripada kepemimpinan pusat PAS, menurut akhbar milik MCA itu, Azizan dikatakan cuba membantah dan mendakwa beliau masih sihat untuk meneruskan tugasnya sebagai menteri besar.

Antara nama-nama yang disebut-sebut bakal menggantikan Azizan, termasuk tiga ADUN kanan iaitu Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi (Pengkalan Kundor), Datuk Amiruddin Hamzah (Anak Bukit) dan Datuk Mohamad Taulan Mat Rasul (Tokai). Semua mereka adalah juga ahli exco kerajaan negeri.

Phahrolrazi, 58, dan Amiruddin, 49, adalah jurutera dalam bidang sivil manakala Mohamad Taulan, 69, adalah seorang peguam. Phahrolrazi juga adalah timbalan pesuruhjaya PAS Kedah manakala Amiruddin pula adalah bendahari negeri.

Perlembagaan negeri Kedah tidak memperuntukkan jawatan timbalan menteri besar.

The Star juga memetik Azizan, yang juga adalah pesuruhjaya PAS Kedah berkata ada usaha yang mahukan beliau berundur.

penang kedah timber logging azizan abdul razak 310708 02"Mereka beritahu saya, kami mahu awak berehat. Kami mahu gunakan tenaga dan kemahiran awak kemudian hari nanti. Saya ok, tetapi ada orang yang tidak mahu saya berada di sana lagi, ada yang mahu saya mati," kata Azizan yang dipetik akhbar itu.

Menurut The Star yang memetik sumber PAS Kedah, parti itu sedang menyiapkan laporan mengenai kesihatan menteri besar dan Abdul Hadi akan diberikan taklimat semasa melawat negeri itu.

Laporan yang sama kemudiannya akan disampaikan ke pihak Istana hujung minggu ini.

Abdul Hadi dikatakan akan diiringi oleh orang kanannya dalam lawatan ke Kedah ini, iaitu setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali.

Menurut The Star lagi, adalah difahamkan Abdul Hadi membuat panggilan telefon kepada menteri besar Kedah itu pada Rabu lalu untuk mengucapkannya Selamat Hari Raya. Beliau kemudiannya mencadangkan Azizan, 67, supaya berehat secukupnya dan membiarkan pemangku menteri besar mengambil alih tugasnya.

Namun, menurut sumber akhbar itu, Azizan tidak menerima baik cadangan berkenaan dan cuba membantah.

Sumber itu juga berkata peralihan dipercayai akan berlangsung bulan depan supaya keputusan penting kerajaan negeri tidak ditangguhkan.
http://www.malaysiakini.com/news/174614

Artikel asal dari The Star adalah seperti di bawah.

Klik untuk membesarkan imej.
Persoalannya, logikkah cerita yang dibawa oleh The Star?

Jika soal kesihatan menjadi alasan, kenapa Haji Hadi bagi MB Azizan makin sakit jantung tetapi membiarkan diktator tua masih memerintah di Kelantan?

*Agak-agaknya, ini yang dinamakan pukul anak sindiri menantu.

PAS Terus Menipu Pengikut Totoknya.

Posted: 01 Sep 2011 08:06 PM PDT


 Akhir-akhir ini, PAS giat menjalankan kempen PAS ganti UMNO.

Dalam ceramah-ceramah politik PAS, slogan PAS ganti UMNO tidak pernah tertinggal untuk diucapkan.

Tujuan kempen ini dibuat oleh PAS adalah untuk meraih sokongan pengundi Melayu. Umum mengetahui bahawa PAS pada 2008 bergantung harap kepada pengundi bukan Melayu untuk menang dalam pilihan raya.

PAS berharap, dengan mendapat sokongan pengundi Melayu, mereka akan jadi dominan dalam Pakatan Pembangkang. Namun, rakyat kini bijak menilai setiap janji-janji parti politik. Yang tidak bijak hanyalah pengikut-pengikut totok mereka.


PRU-13: PAS sasar 60 kerusi Parlimen

KUALA TERENGGANU, 1 Sept — PAS menyasarkan untuk menang 60 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-13, kata Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini.

"Strategi 2008, kita nak menang negeri dan kita telah berjaya tadbir tiga negeri. Kali ini di samping nak menang negeri, kita nak tambah kerusi Parlimen," kata beliau (gambar) dipetik Harakahdaily hari ini.

Beliau menyatakan demikian ketika berucap pada majlis perjumpaan Hari Raya Aidilfitri di Dewan Datuk Wan Mutalib, Kompleks PAS Kuala Terengganu.

Pada 2008, PAS bertanding di 66 kerusi dan menang 23 kawasan.

PAS menganggotai Pakatan Rakyat bersama DAP dan PKR, dan menafikan majoriti dua pertiga Barisan Nasional (BN) tiga tahun yang lalu.

Pada pilihan raya umum ke-13, Hadi berkata, PAS menyasarkan untuk mengambil 25 daripada 75 kerusi yang dimiliki oleh Umno sekarang.

"Kita yakin, jika kita mendapat 60 kerusi, sokongan seluruh masyarakat negara akan berpaling kepada PAS dan Pakatan dari Umno dan BN sekarang," katanya.

Dalam usaha untuk mendapat kerusi itu, Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata PAS memerlukan sokongan pengundi Islam dan Melayu sebagai teras.

"Kalau nak undi Islam kena fahami hati budi Melayu melalui pendekatan dakwah, budi pekerti dan pujukan... saya yakin mereka boleh berubah.

"Perlu ambil masa, sabar... pujuk mereka... perkenal Islam melalui contoh yang baik. Misalnya bila tidak ada seorang pun wakil rakyat PAS yang boleh dibeli, orang bukan Islam beri sokongan kepada kita," kata beliau.

Jika benar PAS ingin menggantikan UMNO, kenapa mereka hanya menyasarkan 60 kerusi Parlimen sedangkan ada 222 jumlah keseluruhan kerusi Parlimen. Jika dihitung, 60 kerusi hanya 27% dari jumlah keseluruhan. Mampukah dengan hanya 27% PAS boleh menjadi majoriti menggantikan UMNO? Kalau ikut perkiraan politik, PAS bertanding hanya 66 kerusi dan ingin memenangi 60 daripadanya. Ertinya hanya 6 kerusi sahaja yang mereka tandingi tewas kepada UMNO BN.

Pada hemat MyMassa, PAS hanya bermain psikologi dengan menyatakan bahawa mereka akan menang 60 daripada 66 kerusi. Kenyataan tersebut hanya untuk menyedapkan hati pengikut mereka agar terus percaya dan wala' kepada kepimpinan PAS. Kenapa MyMassa kata demikian? Cuba teliti keputusan pilihan raya kecil (PRK) selepas PRU 2008.



Daripada 9 kerusi yang PAS bertanding (Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Manek Urai, Permatang Pasir, Bagan Pinang, Galas, Tenang, Merlimau dan Kerdau), PAS hanya menang 4 sahaja. Keputusan 5 PRK terkini ( Bagan Pinang, Galas, Tenang, Merlimau dan Kerdau) menyaksikan PAS kalah disemua kerusi termasuklah di kubu kuat mereka iaitu negeri Kelantan. Jadi, atas dasar apa mereka menyasarkan 60 kerusi termasuk merampas 25 kerusi daripada UMNO?

Akhir kata, PAS terus menerus menipu pengikut totoknya. Kalau ikut ciri-ciri munafik, pemimpin PAS sememangnya boleh jatuh dalam kategori tersebut. Kepada pimpinan PAS, anda mungkin boleh menipu pengikut anda, tetapi bukannya kepada rakyat yang semakin celik dan lebih mengenali siapa PAS sebenarnya. Adakah ketua kepada DAP dan PKR atau balaci mereka sahaja.

*PAS ganti UMNO atau DAP ganti PAS?

Update. Mat Sabu, Komunis Paling Gemok!

Posted: 01 Sep 2011 07:05 PM PDT

Hanya berkongsi gambar dengan pembaca MyMassa. Kepada sesiapa yang dah baca bahagian pertama Mat Sabu, Komunis Paling Gemok!, akan faham dengan apa yang kami cuba sampaikan.

Ini adalah keluarga Mat Sabu yang 'comel-comel' belaka. Kalau Malaysia Negara Komunis, adakah mereka akan jadi comel macam ni?

Keluarga Mat Sabu ketika perkahwinan anaknya Nurul Huda.


*Bukan anak Mat Sabu je comel, menantu pun dapat yang 'comel' macam bapa mertua!

Gempar! Mat Sabu, Komunis Paling Gemok.

Posted: 01 Sep 2011 06:06 PM PDT

 Kegemokan Mat Sabu bukan lagi rahsia. Dengan dagu berlapis dan perut boroi, Mat Sabu adalah timbalan Presiden PAS yang hidup 'zuhud'.



Melihat tubuh badan gempal Mat Sabu, dari jauh pun boleh nampak. Sebab kegemokan Mat Sabu juga, penunggang motosikal yang membawa Mat Sabu gagal membuat u-turn ketika perhimpunan haram BERSIH. Persis Humpty Dumpty, Mat Sabu tergolek lalu cedera. Bila cedera, polis pula dipersalahkan.



Hari ini Mat Sabu mengagungkan komunis. Kata Mat Sabu, komunislah pejuang kemerdekaan yang sebenar. Jika hari ini kita dimerdekakan oleh Komunis seperti mana kata Mat Sabu, kehidupan kita tak seindah dan sejahtera sekarang. Rakyat boleh hidup dengan senang. Makanan boleh didapati dengan mudah, tidak seperti zaman komunis. Kalau komunis memerintah sekarang, Mat Sabu takkan segemok sekarang.

Kalau Komunis memerintah, bukan sahaja Mat Sabu, malah ramai rakyat Malaysia tidak mengalami masalah obesiti. Hari ini di Malaysia, obesiti (kegemukan) merupakan masalah yang perlu dihadapi kerana sejahteranya hidup di negara ini. Oleh sebab itu, banyak pusat-pusat pelangsingan badan tumbuh ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Keadaan ini kita tidak dapat lihat di negara-negara di mana Komunis masih memerintah seperti di Vietnam dan Korea Utara. Oleh kerana hidup cukup makan, maka tiada lebihan lemak boleh disimpan. Makanan yang dihadam hanya cukup untuk membekalkan tenaga untuk hidup.

Gadis Vietnam yang slim semula jadi kerana gaya hidup yang berbeza kerana diperintah oleh Parti Komuni Vietnam.
Keadaan wanita Vietnam dalam gambar di atas berbeza dengan anak dara Mat Sabu yang mempunyai badan yang 'montok' macam bapaknya.



Nasihat MyMassa kepada Mat Sabu, kalau benar Malaysia merdeka melalui komunis, maka hiduplah kamu dan keluarga kamu seperti komunis yang hanya cukup makan dan pakai sahaja. Jangan pula menikmati kesejateraan di bawah pemerintahan UMNO dan BN tetapi komplen macam-macam termasuk sejarah Tanah Melayu dan Malaysia. Kalau tidak pun, berpindahlah ke negara yang ditadbir oleh Komunis. Kat sana, nak puji Komunis melangit pun orang tak marah. Nak jadi pencacai komunis pun orang tak heran.

*Mat Sabu perlu dibuang  ke negara Komunis supaya dia tahu langit tu tinggi ke rendah.

AL-QAMAR

Posted: 01 Sep 2011 05:00 PM PDT


MUQADDIMAH SURAH AL-QAMAR 
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 55 ayat. Dinamakan surah "Al-Qamar" (Bulan), kerana pada awal surah ini Allah Ta'ala menegaskan bahawa: Telah hampir saat kedatangan hari kiamat, dan terbelahlah bulan. Ya'ni telah dekat masa datangnya berbanding dengan umur dunia yang telah lalu.
Intisari kandungannya : Memberi peringatan dan amaran dengan berbagai cara kepada golongan yang kufur-ingkar, yang mendustakan apa yang disampaikan oleh Rasulullah (s.a.w.) kepada mereka, serta mendustakan pula keterangan-keterangan yang berhubung dengan hari kiamat dan segala yang akan berlaku pada hari itu.
Kemudian ditegaskan bahawa: Tiap-tiap perkara akan mencapai kesudahannya yang telah ditentukan oleh Allah Ta'ala, iaitu: yang benar akan berakhir dengan kejayaan, dan yang salah – buruk padahnya.
Untuk menyedarkan golongan yang masih berdegil dalam keingkaran dan kekufurannya, lalu diceritakan perihal Nabi-nabi yang telah lalu dan kaum masing-masing serta balasan buruk yang telah menimpa golongan yang ingkar semasa mereka hidup di dunia, selain daripada azab seksa yang disediakan untuk mereka di akhirat kelak.
Kemudian Allah Ta'ala menegaskan tentang kekuasaanNya yang mutlak: Ia menciptakan tiap-tiap sesuatu menurut takdir yang telah ditentukan dan bahawa cara melaksanakan apa yang dikehendakiNya hanyalah dengan satu cara sahaja – cepat jadinya, seperti sekelip mata.
Setelah itu, diulangi amaranNya kepada golongan yang ingkar, bahawa mereka akan ditimpa akibat yang buruk – jika mereka masih berdegil dalam keingkarannya, kerana tiap-tiap perkara yang mereka lakukan, adalah tertulis dalam "Kitab Suratan Amal"; dan tiap-tiap perkara yang kecil dan yang besar tetap tercatit!
Surah ini diakhiri dengan menerangkan balasan baik bagi orang-orang yang beriman dan beramal salih.

Karpal Singh Sokong UMNO? Ketahui Fakta Sebenar.

Posted: 01 Sep 2011 05:31 AM PDT

Isu Mat Sabu mengagungkan Komunis dan menidakkan jasa polis dan tentera yang menentang Komunis mendapat respon dari UMNO dan Barisan Nasional.

Isu tersebut digunakan oleh UMNO dan BN untuk menyedarkan rakyat bahawa siapa PAS yang sebenarnya.


Bukit Kepong: Karpal mahu Mat Sabu tarik balik kenyataan

September 01, 2011

GEORGE TOWN, 1 Sept — Pengerusi DAP Karpal Singh mahu rakan pemimpin parti pakatan Mohamad Sabu, menarik balik kenyataannya berhubung tragedi Bukit Kepong.

Pemimpin DAP (gambar) itu berkata rentetan peristiwa Bukit Kepong itu tidak boleh dipertikaikan dan mesti diterima kerana dokumen sejarah telah menyatakan bahawa anggota polis dan keluarga mereka berjuang menentang gerila komunis.

"Menyentuh tentang satu isu sensitif yang berusia lebih 61 tahun selepas ia berlaku adalah tidak adil dan saya fikir beliau (Mohamad Sabu) perlu secara serius mempertimbangkan untuk menarik balik kenyataannya memandangkan penerimaan negatif pelbagai pihak terhadapnya," kata Karpal dipetik Bernama Online.

Mohamad Sabu, yang juga Timbalan Presiden PAS, semasa berceramah di Tasek Gelugor di sini pada 21 Ogos lepas didakwa mengeluarkan kenyataan bahawa pengganas komunis yang menyerang dan membunuh 25 anggota polis dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong adalah hero sebenar dalam perjuangan kemerdekaan negara.

Karpal berkata Mohamad sepatutnya segera bertindak meredakan keadaan dan menenangkan perasaan anggota keluarga mangsa yang terkorban dalam tragedi berkenaan.

"Saya bukannya anti-PAS dan saya juga tidak anti-Sabu, tetapi saya tidak bersetuju dengan kenyataan beliau dalam perkara ini," katanya.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu berkata kenyatan Mohamad tidak wajar dan ia boleh menjejaskan parti pakatan.

"Beliau seharusnya menarik balik kenyataan kerana saya tidak nampak mengapa beliau tidak harus melakukannya.

"Saya tidak fikir apa yang beliau katakan itu mempunyai penghuraian positif bagi pakatan; ia negatif," kata Karpal.

Secara tiba-tiba, ada seorang pemimpin DAP yang menyokong UMNO dalam hal ini iaitu Karpal Singh. Adakah Karpal sudah buang tebiat dengan menyokong UMNO?

Ketahui fakta sebenar mengenai tindakan Karpal tersebut. Fakta sebenarnya ada kaitan dengan asal usul Karpal sendiri.

Despite the popular belief that Sikhs were brought to the then Malaya as police and soldiers, historically it is proven that Sikhs were actually sent to Malaya as political prisoners. The first few Sikhs to set foot in Malaya were Nihal Singh (better known as Bhai Maharaj Singh) and Kharak Singh, who were thrown out of India due to anti-British involvement somewhere around 1800. These prisoners were sent to the Outram Road prison in what is now Singapore. In 1865, it is believed that the process of migration of Sikhs to Malaysia started again but this time involved recruitment in the armed forces in the British Empire mainly as police, military and guards.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikhism_in_Malaysia

Daripada sumber Wikipedia menunjukkan bahawa askar yang sebenarnya bekerja dengan penjajah adalah datang dari kaum Benggali atau Singh.

Orang Melayu ramai yang bekerja dengan British sebagai askar semasa pendudukan Jepun. Orang-orang Melayu telah diambil bekerja orang British dan diberikan latihan peperangan secara gerila. Askar tempur Melayu yang berperang secara gerila ini digelar FORCE 136. Bersama-sama FORCE 136 adalah sekumpulan orang Cina dari Parti Komunis Malaya yang kemudiannya menubuhkan Malayan Peoples' Anti-Japanese Army (MPAJA).

Dapatkan buku ini untuk mengetahui mengenai perjuangan Force 136.


Selepas Jepun dikalahkan, MPAJA membuat pengumuman bahawa merekalah yang berjuang menentang Jepun dan menidakkan sumbangan yang dibuat oleh FORCE 136. Ketika itu, Tanah Melayu dibawah pentadbiran Tentera British (British Military Adminstration - BMA). Waktu itulah MPAJA keluar dari hutan dan menyerang orang Melayu yang mereka anggap sebagai tali baru Jepun.

Jadi, usaha PAS untuk menulis kembali sejarah dan menghina pejuang-pejuang kemerdekaan kerana bekerja dengan British adalah sesuatu yang tidak bermoral. Pejuang-pejuang Bukit Kepong bukannya bekerja untuk memastikan kuasa British di Tanah Melayu kekal tetapi mereka terpaksa bekerja dengan British demi menjamin keselamatan rakyat negara ini dari ancaman Komunis.

Berbeza dengan keturunan Karpal Singh yang sememangnya datang ke Tanah Melayu untuk menjaga kepentingan British di sini. Anehnya, Mat Sabu menyerang pejuang-pejuang Bukit Kepong dengan hinaan tetapi berpeluk erat dengan Karpal Singh yang sepatutnya dia musuhi, jika benar dia celik sejarah.

Kepada pembaca MyMassa, jangan tertipu dengan tindakan Karpal Singh yang menyerang Mat Sabu. Bukannya kerana hendak mempertahankan sejarah, tetapi takut asal usulnya diketahui ramai.

Jangan lupa tonton video pejuang-pejuang kemerdekaan yang sebenar.



*Rugi kalau kita tak tahu sejarah. Nanti diperbodohkan oleh orang bodoh macam Mat Sabu.

Gempar! WikiLeaks Sahkan Anwar Ibrahim Penfitnah Maha Agung!

Posted: 01 Sep 2011 12:32 AM PDT

Kalau dengar ceramah Anwar Ibrahim, modal utamanya adalah Altantuya.

Kalau dengar ceramah balaci Anwar macam Cikgu Bard pun cerita pasal Altantuya.

Hari tu Raja Petra pun dah mengaku bahawa dia disuruh untuk fitnah Dato' Sri Najib dan isteri.



Ramai penyokong pembangkang cakap, Raja Petra dah kena beli.

Hari ini, Wikileaks sendiri menyokong bahawa cerita Altantuya adalah fitnah semata-mata.

Kehadiran Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, pada lokasi pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibuu "tidak masuk akal", menurut seorang diplomat Amerika Syarikat dalam sebuah kabel rahsia yang dihantar ke Washington DC tiga tahun lalu.

Kabel diplomatik itu dihantar oleh Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur dua minggu selepas penulis blog kontroversial Raja Petra Kamarudin membuat pengakuan bersumpah bahawa Rosmah berada di tempat kejadian pembunuhan itu pada 2006 Oktober.
 http://www.malaysiakini.com/news/174567

Kalau pencacai pembangkang cakap Wikileaks pun dah kena beli, diorang ni memang bangang!

*Yang Mat Sabu kena beli supaya puji Komunis, korang tak percaya pulak?

AN-NAJM

Posted: 31 Aug 2011 05:00 PM PDT


MUQADDIMAH SURAH AN-NAJM 
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 62 ayat. Dinamakan surah "An-Najm" (Bintang), kerana pada awal surah ini Allah Ta'ala bersumpah dengan bintang – Bahawa Nabi Muhammad (s.a.w.), yang dituduh oleh orang-orang kafir dengan berbagai tuduhan, tidaklah ia menyeleweng dari jalan yang benar, dan ia pula tidak sesat dengan kepercayaan yang salah.
Dan bahawa segala yang dikatakannya dan disampaikannya – yang berhubung dengan ugama Islam – adalah wahi dari Allah Ta'ala yang disampaikan dan diajarkan kepadanya oleh malaikat Jibril (a.s.).
Intisari kandungannya : Menerangkan perkara-perkara yang telah disaksikan oleh Baginda (pada malam Israa' dan Mi'raaj, bahawa ia telah menyaksikan pada malam itu – sebahagian daripada sebesar-besar tanda-tanda yang membuktikan luas pemerintahan dan kekuasaan Allah 'Azza wa Jalla.
Setelah menerangkan kesesatan kaum kafir musyrik, dan untuk membasmi fahaman syirik itu, Allah Ta'ala perintahkan RasulNya – Nabi Muhammad (s.a.w.) – menyiarkan Islam dan menanamkan dasar-dasar tauhid, serta janganlah ia hiraukan golongan kafir yang menentangnya. Kerana golongan yang kafir itu hanya mementingkan kehidupan dunia semata-mata, dan itulah sahaja kesudahan tujuan dari pengetahuan yang dicapai oleh mereka.
Kemudian ditegaskan bahawa hikmatnya Allah Ta'ala menjadikan seluruh alam ialah untuk membalas orang-orang yang berbuat baik dengan balasan yang sebaik-baiknya, dan membalas orang yang berbuat jahat menurut apa yang mereka lakukan.
Kemudian dijelaskan perkara-perkara penting yang sayugianya difahami dengan sebaik-baiknya, iaitu: Tiap-tiap seorang hanya bertangunggjawab akan dosanya sendiri dan bahawa tidak ada balasan bagi seseorang melainkan balasan apa yang diusahakannya.  

My Longest Yard

Posted: 01 Sep 2011 11:20 PM PDT

My Longest Yard


Ketua Polis Negara patut syorkan ambulans diiringi dengan polis trafik

Posted: 01 Sep 2011 09:12 PM PDT

Sebenarnya, tiada masalah bagi sebuah ambulans dipandu melebihi kelajuan. Lebih-lebih lagi jika sedang membawa pesakit yang sedang tenat untuk mendapatkan rawatan di hospital.

KPN patut syorkan supaya polis trafik bermotosikal digunakan bagi mengiringi ambulans jika berlaku kecemasan.

Kalau polis trafik boleh escort VVIP, kenapa orang sakit tak boleh dapat layan sebegitu rupa?

The Unspinners

Posted: 01 Sep 2011 11:17 PM PDT

The Unspinners


Mat Sabu .... boss kamu dah marah

Posted: 01 Sep 2011 10:30 PM PDT

Khalid campurtangan urusan JAIS untuk tutup kes murtad DUMC

Posted: 01 Sep 2011 06:30 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 01 Sep 2011 09:41 PM PDT

PISAU.NET


Khawarij: Komunis Harus Di Iktiraf Pejuang Kemerdekaan.

Posted: 01 Sep 2011 01:00 AM PDT


Yang di idamkan oleh DAP sudah tercapai,bagai mengantuk disorongkan bantal.Khawarij PAS sudah menjadi alat untuk memuaskan nafsu politik gampangan Malaysian Malaysia.

Sebolehnya fakta dan sejarah mahu diubah.Hinggakan kemerdekaan negara yang diperjuangkan oleh Umno dan perikatan turut dipertikaikan.Ini semua untuk mengangkat puak haluan kiri yang beridiologi komunis.

Sebab asebab semuanya atas nama Umno mahu diluputkan dalam sejarah negara.Inilah yang dikatakan oleh Nik Aziz hatta dengan syaitan pun mereka sanggup bersekongkol asalkan hasrat selingkohan bersama DAP dapat dihalalkan didepan mata rakyat.

Khawarij PAS mahukan komunis turut sama diberi pengiktirafan semasa sambutan kemerdekaan ? Khawarij PAS sebenarnya meroyan kerana pada ketika sebelum kemerdekaan puak mereka tidak wujud lagi yang ada hanyalah nasionalis seperti Umno yang memperjuangkan hak bangsa agama dan tanah air.

Nama Umno terpahat didalam sejarah itulah faktanya,fakta itu mahu ditong sampahkan , asalkan dapat memadamkan nama Umno didalam lipatan sejarah.Begitulah hapraknya khawarij PAS.

Idris Ahmad yang sebenarnya hanya mencukupkan KPI sebagai anjing DAP,salakannya sekadar untuk mengutip elaun sebagai anjing suruhan sekurang kurangnya dapatlah nanti pengiktirafan daripada chauvanis ultra kiasu DAP.


Halal untuk kita hancurkan khawarij PAS agen kepada murtad dan komunis!


Pisau kata " depa nak tutup isu murtad,main isu komunis.Kita jangan lupa ... ingat khawarij ingat murtad"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 01 Sep 2011 09:20 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


DAP Pohia Melanda PAS

Posted: 01 Sep 2011 05:01 PM PDT


Takut pada DAP, tunduk pada DAP dan dengar cakap DAP. Penyakit "DAP Pohia" ini telah melanda kepimpinan PAS. Bukan sahaja Mohd Sabu yang dijangkiti penyakit ini hingga menggelar komunis sebagai hero. Bukan sahaja Khalid Samad yang bersindrom DAP Pohia ini hinggakan sanggup melindungi operasi JAIS di DUMC, rupa-rupanya penyakit ini sudah berjangkit ke badan Presiden PAS.

Mana tidaknya, Presiden PAS sudah beri kenyataan hanya sasar 60 kerusi sahaja dalam PRU13. Kalau hanya 60 kerusi, PAS tidak akan jadi parti dominan dalam pakatan pembangkang. Untuk perintah negara ini, PAS perlu menang sekurang-kurangnya 112 kerusi. Separuh pun tidak sampai. Oleh itu, lagi 162 kerusi siapa yang bertanding? Tentunya PKR dan DAP akan kuasai 162 kerusi lagi. Sudah tentu wakil rakyat dari PKR dan DAP akan jadi Perdana Menteri dan kuasai jawatan menteri-menteri utama bukannya PAS.

Tidak cerdik sungguh PAS. Penyakit "DAP Phobia" yang ada pada PAS membuatkan PAS takut untuk melawan cakap Karpal Singh, takut untuk menegur Kit Siang, tunduk bila diberi RM8,000 oleh Guan Eng, takut dengan Teresa Kok dalam isu murtad di gereja, takut untuk tegur isu arak Ronnie Liu, takut untuk tegur DAP yang menggunakan ayat suci Al Quran dan takut untuk menguasai pakatan pembangkang dari DAP.

Bagaimana parti tersebut hendak perjuangkan Islam kalau memberi peluang kepada DAP untuk kuasai politik di negara ini? DAP Phobia sudah melanda PAS. Undi PAS akan beri peluang DAP kuasai politik negara ini. Jauhilah penyakit DAP Phobia ini kerana ianya boleh melemahkan kuasa politik umat Islam.

Mohd Sabu Biadap Kerana Pertahan Komunis

Posted: 01 Sep 2011 08:13 AM PDT



Tokoh cendekiawan Islam, Dr. Muhammad Uthman el-Muhammady menyifatkan pemimpin Melayu yang mengagung-agungkan komunis merupakan seorang yang biadab dari segi budaya.

Beliau berkata, golongan itu tidak faham sejarah dan perkara-perkara yang perlu dijaga dalam budaya bangsa seperti nilai-nilai dan prinsip-prinsip sehingga hilang pertimbangan.

"Ini masalah kebiadaban budaya yang telah berkembang, dari segi permasalahan, dia nampak dari segi zahir sahaja, ini akan membawa kepada malapetaka, nauzubillah," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang dilaporkan telah mencetuskan kontroversi apabila menganggap pengganas komunis dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya yang membunuh anggota keselamatan serta keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.

Mengulas lanjut, Muhammad Uthman yang merupakan Fellow Amat Utama Akademik bertaraf Profesor di Institut Pemikiran dan Tamadun Islam Antarabangsa, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia berkata, masyarakat Islam perlu memikirkan kedudukan pemimpin seperti itu - SUMBER: UTUSAN.

ADUN PAS Goda Isteri Orang

Posted: 01 Sep 2011 05:59 AM PDT

Amirudin Hamzah, ADUN PAS Anak Bukit dikatakan telah menggoda isteri orang dan berjaya kahwin dengan wanita tersebut. Wanita tersebut juga merupakan bekas kekasihnya sewaktu di MRSM dahulu. Kisah YB PAS ini telah menjadi perbualan hangat di Kedah dan dikatakan oleh bekas rakan-rakan MRSM beliau. Inilah wajah pemimpin PAS yang Ustaz Azizan mau di Kedah. Kalau tanya Ustaz Azizan, mesti jawapan yang akan didengar "Saya Tak Tau..Jangan Tanya Saya". Sila baca pendedahan seterusnya di Srewkuat.

PAS Sanjung Komunis Lagi

Posted: 01 Sep 2011 01:05 AM PDT

Selepas Mohd Sabu dan Tuan Ibrahim Tuan Man, giliran Mujahid Yusof Rawa pula menganggap bahawa serangan yang dibuat oleh komunis terhadap balai polis Bukit Kepong sebagai serangan ke atas British. Harap Mujahid Yusof Rawa tidak lupa kenyataan yang dibuat ini kerana ianya bukan dipetik dari Utusan Malaysia tetapi dari Harakahdaily sendiri.



Pejuangan anggota polis, anak dan isteri mereka di Bukit Kepong tidak dianggap sebagai hero oleh PAS. Mereka gelarkan serangan komunis ke atas Balai Polis Bukit Kepong sebagai serangan ke atas pihak British. PAS sudah gila nampaknya. Melampau dan amat gila hingga sanggup sanjung komunis sebagai hero.

Pemimpin-pemimpin PAS semakin lupa sejarah negara. Mereka rakus inginkan kuasa hingga sanggup menjaga hati DAP dari menjaga hati pejuang-pejuang negara. PAS sudah sanggup hina pejuang negara dan sanjung komunis sebagai hero. PAS perlu diharamkan di Tanah Melayu ini, mereka parti yang menyokong keganasan komunis. ROS perlu batalkan pendaftaran PAS kerana mereka bersekongkol dengan perjuangan PKM.

PAS Mahu Pinda Sejarah Negara

Posted: 31 Aug 2011 09:21 PM PDT

Selepas Mohd Sabu menggelar komunis yang bertindak kejam ke atas balai polis di Bukit Kepong, tiba giliran Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man pula mempertahankan Mohd Sabu.

"Tuan Ibrahim berkata isu siapa pejuang dan siapa pengkhianat amat berkait rapat dengan bagaimana isu asas itu. "Apakah British dan konconya yang telah menjajah negara ini dianggap kita sebagai hero ataupun penjajah?" kata Tuan Ibrahim dalam Harakahdaily pada 31 Ogos 2011 (baca sini). Siapa konco yang dimaksudkan oleh Tuan Ibrahim tersebut? Adakah anggota polis di Bukit Kepong?

Kalau begitu tidak peliklah kita pada hari ini, PAS boleh bersekongkol dengan sebuah parti yang mana membawa ideologi sama dengan Parti Komunis Malaya (PKM) dulu. Mana tidaknya, salah seorang ahli parlimen parti tersebut mempunyai pertalian saudara dengan Setiausaha Agung PKM. PAS tahu perkara ini tetapi buat-buat terlupa kerana PAS terlalu inginkan kuasa politik.

Atas sebab mahu berkuasa, PAS sudah mahu pinda sejarah dan sanggup mendewakan komunis yang membunuh ribuan orang Melayu dengan kejam sebagai hero. Siapa yang undi PAS nanti adalah bersekongkol juga dengan komunis. Undilah lagi PAS, kalau mereka dapat kuasa jangan terkejut kalau apa yang berlaku dulu berulang kembali. Komunis hari ini sudah ada di bandar bukan lagi dalam hutan, mereka sedang menunggu masa untuk berkuasa. Waspadalah!!!

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 01 Sep 2011 09:15 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


BANER NIK AJIS KENA SALIB.

Posted: 01 Sep 2011 02:24 AM PDT

KERAS KEPALA : TAHNIAH KAKITANGAN KERAJAAN SELANGOR.

Posted: 31 Aug 2011 09:39 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 01 Sep 2011 03:43 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Mat Indera... Seorang Wira Atau Pengkhianat Negara?

Posted: 31 Aug 2011 06:16 PM PDT

Sebaik Mana Keturunan Mat Indera... Tinggi Mana Sekalipun Ilmu Agamanya... Sebijak Mana Akalnya... Apabila Memilih Cara Perjuangan Yang Salah Tetap Dianggap Pengkhianat Negara...

eXception sebenarnya malas nak mengulas isu Mat Indera ni, akan tetapi apabila ada seorang pondan dengan beraninya mengatakan bahawa Berita Harian turut mendakwa bahawa Mat Indera ini pejuang kemerdekaan, eXception terpaksa juga memperbetulkan fitnah budak Milo Suam ni terhadap Berita Harian... Semua sedia maklum bahawa pondan Milo Suam ni suka menyiarkan artikel tahap longkang di dalam blognya... Banyak putar-belit dari fakta...

Sebagai contoh, artikel mengenai: Berita Harian - Mat Indera pejuang kemerdekaan!, Milo Suam memfitnah Berita Harian kononnya Berita Harian mendakwa Mat Indera pejuang menuntut kemerdekaan... Hakikat sebenar ianya sengaja diputar belit oleh bapuk tak sedar diri ni... Yang mana ayat di dalam artikel dalam Berita Harian menyebut: ramai masyarakat Jawa Ponorogo menganggapnya pejuang dalam menuntut kemerdekaan, cuma memilih jalan yang salah'... Diulangi... 'ramai masyarakat Jawa Ponorogo menganggapnya pejuang dalam menuntut kemerdekaan, cuma memilih jalan yang salah'...

Milo Suam dengan aksi manjanya...


Berita Harian cuma menyampaikan beritanya melalui temubual dengan responden... Maka segala kenyataan adalah dikeluarkan oleh responden tersebut... Bukan keluar dari pengarang hatta wartawan Berita Harian sendiri... Berita Harian hanya menyiarkan artikel berdasarkan hasil temubual tersebut sahaja. Malah yang menganggap Mat Indera pejuang kemerdekaan hanya disebut 'masyarakat Jawa Ponorogo' diulangi 'masyarakat Jawa Ponorogo' bukan rakyat Malaysia keseluruhannya... Di sini jelas sekali Milo Suam (gambar) sengaja memutar-belitkan fakta... Tak perlu nak dihairankan kerana sudah menjadi kelaziman blogger anjing macam Milo Suam... Seperti juga perangai anjing kalau jumpa tahi, kalo tak dihidu, dimakannya...

Apapun bagi eXception jika kita ingin ukur ketinggian ilmu agama, kebijaksanaan serta keturunan dari yang baik-baiknya Mat Indera ini, sekiranya dia memilih cara perjuangan yang salah... Tetap digelar sebagai pengkhianat negara... Begitu juga dengan seorang pemimpin dalam PR yang bernama Al-Juburi... Sehebat mana dia berpidato... Sebaik mana keturunannya... Setinggi mana ilmunya... Tetapi peliwat tetap peliwat... Al-Juburi tidak boleh nak menyanggah pendapat itu... Ini bukan pendapat masyarakat Jawa Ponorogo, tetapi pendapat majoriti RAKYAT MALAYSIA...

Satu lagi persoalan... benarkah Mat Indera ini tinggi ilmu agamanya? Jika tinggi, mengapa Mat Indera ini memakai tangkal? Bukankah tangkal dan azimat adalah satu perkara yang bercanggah di sisi Islam dan jatuh syirik hukumnya? Jika benar Mat Indera ini bijak dalam soal agama, sudah tentu dia tidak memakai sebarang tangkal kerana dia jelas ianya syirik.

Sememangnya wajar Inggeris memberikan tekanan kepada penduduk kampung yang membantu Mat Indera, kerana membantu Mat Indera serupa sahaja dengan membantu komunis... Malah selepas peristiwa berdarah awal pagi di Bukit Kepong, telah menyebabkan Inggeris menggiatkan usaha memburu Mat Indera kerana dia juga terlibat dalam serangan Balai Polis Bukit Kepong... Untuk apa penduduk kampung membantu komunis sedangkan kekejaman komunis dalam peristiwa berdarah Bukit Kepong sudah cukup membuktikan betapa kejamnya komunis...

Apapun, terserahlah kepada pembaca untuk menilai... Kerana pada pendapat eXception... Sebaik Mana Keturunan Mat Indera... Tinggi Mana Sekalipun Ilmu Agamanya... Sebijak Mana Akalnya... Apabila Memilih Cara Perjuangan Yang Salah Tetap Dianggap Pengkhianat Negara...


Al-fatihah kepada para syuhada yang terkorban semasa mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong...

Kopi kecubung tewaskan kekebalan Mat Indera

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 01 Sep 2011 03:18 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Adoyai..! Datuk Ibrahim Ali Dah Berangan Nak Jadik Menteri...?

Posted: 31 Aug 2011 08:59 PM PDT

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meminta kerajaan mempertimbangkan cadangan pertubuhan itu supaya kerajaan menubuhkan Kementerian Hal Ehwal Islam.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, penubuhan kementerian berkenaan amat penting bagi mengendalikan pelbagai isu melibatkan umat Islam.

"Dalam keadaan umat Islam semakin banyak digugat termasuk dari segi akidah, maka adalah wajar jika kementerian seumpama itu ditubuhkan," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata, Perkasa mengemukakan cadangan itu berlandaskan kepada fakta bahawa Islam adalah agama rasmi Persekutuan dan majoriti rakyatnya beragama Islam.

Hampeh..! U oLz Baca Nie, Bila Hishamuddin Semakin Penakut, Mat Sabu Lambung Pun Semakin Banyak Lemak...

Posted: 31 Aug 2011 04:49 PM PDT

Kerajaan tidak boleh terperangkap dalam mengenakan tindakan ke atas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berhubung kenyataan menghina pejuang kemerdekaan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, sebarang tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang dan perlu mengelak sehinggakan mendatangkan simpati kepada beliau.

"Apa jua tindakan yang kita ambil mestilah mengikut keadaan dan suasana serta pertimbangan tuan punya badan (Mat Sabu) yang melakukannya (membuat kenyataan)," katanya selepas menghadiri sambutan Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana di sini hari ini.

Hishammuddin percaya apa yang disebut oleh Mat Sabu itu adalah satu provokasi politik yang lahir daripada pemikiran sempit dan bertujuan untuk melihat reaksi kerajaan.

Begitu pun kata beliau, Mat Sabu tidak wajar menyentuh mengenai perjuangan tokoh kemerdekaan sehingga mendatangkan rasa marah dan meluat orang ramai yang sedar mengenai kebenaran sejarah.

"Kalau orang lain boleh berasa marah, bayangkan keadaan saya sendiri sebagai cucu kepada Dato' Onn Jaafar serta seluruh ahli keluarga Tunku Abdul Rahman?" soalnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan