Rabu, 20 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional

Barisan Nasional


yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 20 Jul 2011 01:12 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


lumrah politik UMNO Kota Bharu.

Posted: 20 Jul 2011 02:21 AM PDT

Semalam Dato' Azmi bin Dato' aziz telah menderma kepada orang miskin di Sekolah Kota, dalam Bahagian UMNO Kota Bharu dengan perbelanjaan sebanyak RM50,000 berupa beras dan bahan makanan.

Surat kabar UM hari ini menyiarkan gambar Fatmi Che Salleh, Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu yang juga Setiausaha Politik kepada PM Najbi sedang menyampaikan bantuan kepada orang yang dikatakan 'miskin' tapi Dato' Azmi tidak kelihatan dalam gambar tersebut.

Kabarnya dalam majlis tersebut Dato' Azmi turut hadir dan memberi ucapan yang mendapat perhatian dan tepukan dari hadirin. Tapi suarat kabar UM tidak merakam gambar Dato' Azmi yang pemurah itu. Adakah secara kebetulan atau mainan pokitik orang tertentu dalam Bahagian Kota Bharu kerana kemunculan mendadak Dato' Azmi dalam arena politik Bahagian Kota Bharu mendapat sambutan yang memberangankan dari rakyat Kota Bharu khasnya dalam DUN Bunut Payung.

Sdr Zulkepli Mustapha boleh menceritakannya.
Published with Blogger-droid v1.6.8

tun faisal dot com

Posted: 20 Jul 2011 01:04 PM PDT

tun faisal dot com


Arak - Khalid nafi Pas pernah janji tutup kilang arak, Dr Dzul dan Dr Siti Mariah tidak berani jawab

Posted: 19 Jul 2011 07:36 PM PDT


Untuk budak-budak Pas yang masih duduk dalam khayalan, hari ini saya hendak tunjukkan perangai sebenar pemimpin mereka yang kononnya berjanggut, bertudung labuh, alim dan wara'; sedangkan hakikatnya mereka hanya penipu yang melacurkan Islam untuk mendapatkan kuasa.

Petang semalam, saya telah bertanyakan soalan yang cukup mudah melalui twitter kepada Dr Dzulkefly Ahmad, Ahli Parlimen Kuala Selangor, Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam dan penyibuk yang mencelah untuk menyelamatkan dua orang rakannya yang tersepit, Dr Siti Mariah, Ahli Parlimen Kota Raja, iaitu - "Ada atau tidak Pas berjanji untuk menutup kilang arak di Shah Alam semasa kempen 2008 dan sebelumnya?"

Walaupun masing-masing belajar tinggi hasil kemurahan hati kerajaan BN, ada title `Doktor', namun soalan yang mudah itu tidak mampu untuk dijawab, malah mereka berpusing-pusing untuk menipu jawapan. Hanya Khalid Samad yang berani, itupun separuh berani menyatakan yang batil dengan menyatakan - `Ada ke janji tu?"

Bagi sesiapa yang pernah menghadiri tazkirah, usrah, mukhayyam, ceramah dan membaca harakah, kita semua tahu, sejak tahun 70-an lagi Pas berjanji dan berazam untuk menutup kilang arak di Shah Alam. Sebab itu Dr Dzulkefly dan Dr Siti Mariah tidak berani sama sekali menjawab soalan yang mudah itu!

Jadi budak-budak Pas, sedarlah - mereka ni hanya melacurkan agama demi kepentingan duniawi dan kuasa sedangkan mereka tidak melaksanakan apa yang mereka perkatakan. Firman Allah swt dalam surah Al-Saff (2-3) - "Ya ayyuha allazeena amanuu lima taquuluuna ma la taf'aluun. Kabura maqtan 'inda Allaha an taquuluu ma la taf'aluun." Akhirnya Allah swt telah menjatuhkan kehinaan kepada mereka disebabkan niat dan cara mereka yang salah sehingga mereka hanya layak menjadi boneka di Perak, kuda di Selangor, hampas di Pulau Pinang. PAS hanya Parti Abdi Sosialis yang akan tunduk kepada dua parti sosialis DAP dan PKR dalam setiap tindakan mereka.

House PK

Posted: 20 Jul 2011 01:04 PM PDT

House PK


BODEK BERAPI, PENYAKIT YANG SUKAR DIUBATI

Posted: 19 Jul 2011 09:00 PM PDT

CILI KASI TARUK! SUHAKAM? HUKUM HAKAM? APA MACAM?

Posted: 19 Jul 2011 07:00 PM PDT

PANAS! ORANG SURUH PI BELAJAR KORANG NAK PUJA PELIWAT! PADAN MUKA

Posted: 19 Jul 2011 05:00 PM PDT

THE FLYING KICK

Posted: 20 Jul 2011 01:01 PM PDT

THE FLYING KICK


LURAH DENDAM ANAK PEREMPUAN RPK... SABUN DI BILIK MANDI!!! SABUN!!! SABUN!!!!

Posted: 20 Jul 2011 10:00 AM PDT

MAT SABU OOO MAT SABU!!! KAMPUNG INI JAM BUKAN KAMPUNG ERA 50-AN!!!

Posted: 20 Jul 2011 08:45 AM PDT

UNTUK PERTAMA KALI, KIT SIANG BERCAKAP YANG BETUL!!!

Posted: 20 Jul 2011 07:06 AM PDT

GAGAL!!! PAS SELANGOR DISETARAF SEBAGAI PELACUR!!!

Posted: 20 Jul 2011 05:30 AM PDT

KHALID IBRAHIM MELANCAP LAGI!!!

Posted: 20 Jul 2011 03:41 AM PDT

MELAMPAU!!! JADAH APA NAK SAMAN KELANTAN PASAL JUDI!!!

Posted: 20 Jul 2011 02:11 AM PDT

PEMIMPIN PAS DIEKORI HANTU PUAKA!!!

Posted: 19 Jul 2011 10:15 PM PDT

DAP ANGGAP BAHASA KEBANGSAAN SEBAGAI MENGHINA!!!

Posted: 19 Jul 2011 09:00 PM PDT

KERAJAAN NEGERI KEDAH HILANGKAN RM93 JUTA!!!

Posted: 19 Jul 2011 07:45 PM PDT

KOMUNIS PUNYA FASAL, PAKATAN RAKYAT MINTA BANTUAN NEGARA ASING!!!

Posted: 19 Jul 2011 06:30 PM PDT

SAIFUDDIN AKAN MENJADI SUPERMAN SANG PENYELAMAT!!!

Posted: 19 Jul 2011 04:30 PM PDT

Rajahmas

Posted: 20 Jul 2011 11:35 AM PDT

Rajahmas


Panas!!! PDRM nak bunuh Anwar?

Posted: 20 Jul 2011 07:28 AM PDT

Adohai.... cukuplah reka berita bodoh macam ini.. Pasal apa PDRM nak bunuh Anwar? Kalau nak tembak kepala dia, buat apa nak guna tear-gas canister? Guna peluru hiduplah.....

Lagi satu, media barat pro-Anwar kata dia cedera di lutut sehingga masuk hospital akibat terjatuh selepas dikejar polis. Itu yang balut leher tu...

Biasanya bila pesakit guna cervical collar, paling kurang berminggu-minggu baru boleh buka. Dia guna tak sampai satu minggu tapi boleh berlenggang sana sini buat ceramah haram. Hadi Awang kata layanan polis baik, istimewa, Anwar pula kata polis heret presiden PAS itu kemudian campak dalam trak... Habis, siapa pembohong besar, Hadi Awang ke Anwar? Jawablah.......

Tolonglah.... kami sebagai rakyat Malaysia dah cukup jelek dengan sandiwara mangkuk sumbing macam ini. Sampai bila kita nak tunggu dia dihukum atas kes liwatnya itu??????

Mari tengok semua 48 komen dalam Yahoo News ni.. Jangan katakan kita sendiri, boleh katakan kesemua komentar benci tuduhan mengkhinzir-buta PKR.. 


Bersih: PKR dakwa polis cuba bunuh Anwar


KUALA LUMPUR, 20 Julai – PKR menuduh polis cuba membunuh Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa Himpunan Bersih 2.0 di ibu negara pada 9 Julai lalu.

Pemimpin parti itu berkata anggota pasukan keselamatan telah melepaskan gas pemedih mata ke arah sebuah terowong di mana ketua pembangkang dan peserta Himpunan Bersih 2.0 berkumpul.

Mereka mendakwa polis telah menyasarkan tembakan gas pemedih mata untuk membunuh Anwar yang mana beliau dilindungi pegawai peribadinya sehingga mengalami kecederaan teruk di muka dan menghancurkan tulang pipi.

"Mereka (polis) menyasarkan tembakan itu ke arah kepala dan ia jika terkena boleh terbunuh. Kami mahu perkara ini diklasifikasikan sebagai cubaan membunuh," kata naib presiden N. Surendran yang menemani pengawal peribadi Anwar, Fayyadh Afiq Albakqry membuat laporan polis di Balas Polis Dang Wangi di sini.

Selain Surendran, turut menemani Fayyadh ialah Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa dan beberapa peguam PKR selepas dibenarkan keluar daripada hospital.

Beliau berkata lima plat besi dimasukkan di tulang pipi selepas kejadian itu di mana hampir 12 kanister gas pemedih mata dilepaskan di dalam terowong dan tiga terkena di mukanya dan Ahli Parlimen Shah Alam yang cedera di kepala.

"Dengan jumlah gas pemedih mata yang dilepaskan ia boleh menyebabkan mereka yang berada dalam terowong itu tidak boleh bernafas dan boleh membawa maut jika tidak mampu melarikan diri," tambah Surendran.

Pemimpin Pakatan Rakyat juga mendakwa polis telah "bertindak ganas" ke atas peserta perhimpunan aman menuntut pilihan raya bersih dan adil, kata laporan Majlis Peguam yang mendakwa polis telah bertindak secara "rambang, sembarangan dan melampau" dengan menggunakan meriam air dan gas pemedih mata dalam jarak yang dekat serta di bawah aras mata terhadap peserta.

Bagaimanapun semalam polis mengatakan pihaknya hampir melengkapkan siasatan berhubung dakwaan mengenai pendekatan keras pihaknya ketika menangani perhimpunan Bersih 2.0 dan penemuan akan diumumkan kepada orang ramai.

Himpunan Bersih 2.0 anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) diteruskan walaupun tidak mendapat kebenaran daripada polis dan ribuan rakyat telah menyertai perhimpunan itu yang menyaksikan lebih 1,600 ditahan, malah ramai yang cedera dan berlaku satu kematian.

Bersih 2.0, gabungan 62 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sebelum ini setuju dengan cadangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak agar ia diadakan di stadium tetapi permohonan itu ditolak selepas meminta Stadium Merdeka.

Beribu-ribu warga Kuching sokong BERSIH atau Anwar atau PKR?

Posted: 19 Jul 2011 08:52 PM PDT

Pilihanraya negeri baru saja berlalu. Tak sampai 3 bulan pun.... Tapi puak PKR tetap digamit bayang-bayang 'Kerajaan Baru PKR Sarawak' yang masih menjadi mimpi basah hingga ke hari ini.

Agaknya Anwar masih lagi tak faham, orang Sarawak tak suka budaya politik melampau buruk-burukkan orang diamalkan di sini. Kalau nak raih sokongan, tunjukkanlah sumbangan PKR dan pembangunan untuk penduduk di kawasan ini. Dengan buruk-burukkan kerajaan dan pemimpin, rakyat cuma dapat hiburan dan modal umpat.

Ramai tapi bukan di Kuching....

Gambar di atas ini sekadar hiasan saja, tak ada kena mengena pun dengan rakyat di Sarawak.. Kehadiran Anwar diharap-harapkan puluhan ribu itu memang menghasilkan kejutan pada dirinya sendiri. Itu belum lagi katanya nak merampas 11 kerusi Parlimen Sarawak.

Kalau datang ke sini bermodalkan air liur, awak habis air liurlah..  Orang putih kata, "you pay peanuts, you'll get monkey!" Hanya sekerat-kerat saja golongan manusia yang sokong Keadilan di Kuching ni. Yang datang berpuluh-puluh ribu itu cuma golongan jin dan hantu undi. Susah ke nak percaya?

Rajahmas dah ceritakan sebelum ini. Kalau masih tak percaya mari tengok bukti gambar-gambar dalam blog sahabat Rajahmas di sini - Cetusan Kenyalang.blogspot.com

DIMENSI

Posted: 20 Jul 2011 11:33 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Panas membara!..geng anuwar kaki pelacur beb!

Posted: 20 Jul 2011 02:30 AM PDT


ehsan AIDC

kehkehkehkeh nasib ko le tube!

Omegay: Pas bukan penyelesai masalah! >:D

Posted: 20 Jul 2011 01:28 AM PDT


Tiga penduduk Kelantan kemuka saman terhadap kerajaan negeri

20/07/2011 12:43pm

KUALA LUMPUR 20 Julai - Tiga penduduk Kelantan memfailkan saman pemula di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap Kerajaan Negeri Kelantan dan Majlis Perbandaran Kota Bahru (MPKB) untuk memohon pengisytiharan bahawa kerajaan negeri itu tidak berkuasa melulus dan menggubal undang-undang atau enakmen yang mengharamkan atau melarang aktiviti perjudian dan loteri.

Saman pemula itu difailkan oleh dua peniaga, Mong Meng Yit dan Lee Khim Haw @ Lee Khim Hwa serta Gan Han Chuan pada 6 Jun lalu.

Salinan writ saman itu diserahkan kepada pihak media di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur hari ini oleh Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Datuk Ti Lian Ker. Pengurusan kes itu dibuat di Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas) Kuala Lumpur pada 17 Ogos ini. - Utusan Malaysiaku sayang

Dah terang lagikan bersuluh. Pasrael tak tau cara mana nak selesaikan masalah tapi lebih tahu menimbulkan bermacam2 masalah termasuk la masalah dunia dan akhirat! kehkehkeh

Omegay: Guan Siyal Eng galak rakyat kongkek untuk RM100?

Posted: 19 Jul 2011 11:30 PM PDT



Baru kita tau kenapa guan siyal eng beriya2 nak bagi RM100 kat sesape yang berjaya dapat baby. Rupanya strategi guan siyal gunakan RM100 saje nak umpan rakyat dan dalam masa yang sama nak songlap duit kerajaan negeri. kerajaan komunis penang juga menggunakan model singapork untuk menggalakkan kadar kelahiran tinggi bayi di kalangan puak2 mereka!

Baca kupasan blogger satD di sini. memang menarik! huhuhu

Omegay: Deeaypig lebih zionis dari zionis yahudi!

Posted: 19 Jul 2011 08:25 PM PDT


Datuk Seri Najib Razak either endorsed Utusan Malaysia's claims that the Bersih rally will spark a Jewish-led siege on the country, or the prime minister has no control of his party's newspaper, Lim Kit Siang said today.

The DAP adviser also said Umno's "spin doctors" in Utusan Malaysia were damaging Malaysia's international image and national interests.

"Either the Utusan Malaysia spin doctors have the full endorsement and a blank cheque from the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak and the Home Minister Datuk Seri Hishamuddin Hussein to spin their worst, or the Umno spin doctors are totally out of control...which is which, Najib and Hishamuddin?" said Lim in a statement today. - TheMalaysiainsideanuvajiass

aku rase macam nak 'kepale b***hkan' aje si kit siyal yang memang siyal sepanjang zaman nih!. tapi aku rase tak berbaloi langsung sebab kalau nak di ikutkan lebih banyak spin doktor dalam portal atau akhbar tabloid fuckatan yang sentiasa memutar belit sampai ke satu tahap paling gaban!

Portal hanjeng seperti malaysiakini, theMalaysiainsider, haprakah adalah di anggotai oleh wartawan2 hanjeng bertaraf doktor hanjeng. tu belum termasuk lagi portal2 hanjeng2 deeayypig yang sentiasa mengapi2kan pelbagai sentimen untuk membakar api perkauman!

Kalau si hanjeng tua kit siyal ni nak tengok politik bersih, sila bersihkan diri dia dulu sebelum nak bershitkan orang lain!...kaninnaa lu harkkkk ptuihhh!!! kehkehkeh >:D

p/s: yang pasti pihak berkuasa tolong JANGAN sekali2 lepaskan komunis PSM!

Omegay: Rakyat buta sejarah jika ambingai pengkhianat tak di angkat sebagai perwira negara!

Posted: 19 Jul 2011 05:30 PM PDT


PAS menyifatkan pihak-pihak yang membantah PAS menyokong perhimpunan Bersih 2.0 dengan alasan ia dipimpin oleh bukan Islam, Datuk S Ambiga sebagai buta sejarah Islam. - TheMalaysiainsideanuvajiass

perghhh dasat berapi2 si hadi besi huraikan satu persatu contoh sirah2 nabi semata2 nak pertahankan si ambingai. segala langkah jurus silat siap dengan bermacam bunge di buka demi 'cintanya' kepada si ambingai

Pelik bin ajaib..dulu mereka lah puak yang kuat menentang ambingai ketika dia bersungguh2 memurtadkan lina joy, ketika ambingai sibuk mempertikaikan perlaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dengan mendakwa kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam, ketika dia menawarkan khidmat guaman percuma kepada sesiapa yang berniat nak murtad

Tapi itu dulu..sebelum ambingai di berikan 'tiket ke syurga' oleh wally slipau. Namun segala2nya dah berubah. Kini orang yang pernah mereka tentang dah jadi ketua penjahat fuckatan. Ambingai satu2nya ketua penjahat 'terpilih' selain dari beberapa ekor ketua2 lembu pasrael untuk mengepalai angkatan kambeng2 bingai pasrael menderhaka ke bawah duli tuanku yang di pertuan agung

Di mana mereka letakkan maruah islam ketika ambingai mencari2 ruang untuk terus memperlekehkan islam di mata dunia? Jangankan kata berbakul hadis..sepatah hadis pun tak keluar dari mulut ketua parti pelacur!.

Jadi tidak salah kita mempertahankan kedaulatan raja2 sebagai payung agama dan negara dari terus di ganggu gugat oleh penderhaka! >:]

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 Jul 2011 11:31 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Lagi pengusaha pelancongan Bt Feringgi dizalimi , di mana janji Mansor Othman ?

Posted: 20 Jul 2011 05:01 AM PDT


Pantai Batu Feringggi sejak akhir-akhir ini pelbagai isu panas timbul . Dari isu pengusaha menaiki kuda , jet ski , gerai makanan ...semuanya mengadu dizalimi kerajaan DAP diketuai Guan Eng .

Begitu lah nasib rakyat PP sejak negeri ini ditadbir kerajaan DAP ini .

PRU 13 kita tolak kerajaan zalim ini


PULAU PINANG 19 Julai - Seorang pengusaha agensi pelancongan di Jalan Batu Feringghi di sini kerugian kira-kira RM50,000 apabila premis perniagaannya diroboh oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) hari ini.

Tindakan itu diambil oleh MPPP atas alasan premis Mohamad Yusoff Ibrahim, 59, dibina secara haram di atas tanah pihak lain.

Kira-kira 20 anggota penguat kuasa MPPP terlibat dalam kerja-kerja merobohkan premis tersebut pada pukul 11 pagi.

Mohamad Yusoff tiada di premisnya ketika operasi merobohkan gerainya dilakukan kerana dia terlantar sakit di rumah.

Seorang pegawai penguat kuasa MPPP yang mengetuai operasi berkenaan memberitahu, premis tersebut didirikan di atas tanah milik individu.

Beliau yang enggan dikenali berkata, notis telah diberikan kepada Mohamad Yusoff, dua minggu lalu.

Sementara itu, Ketua Wira Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Daerah Timur Laut, Mohd. Rizuad Mohd. Azudin berkata, pihaknya kecewa dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang yang seolah-olah 'lepas tangan' dalam isu berkenaan.

Menurutnya, Mohamad Yusoff mendakwa Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman sebelum ini pernah memberi jaminan akan membantunya dalam isu tersebut.

"Apabila pemimpin kerajaan negeri memberitahu dia boleh beroperasi di sini, bermakna dia telah mendapat mandat untuk meneruskan perniagaan.

"Namun hari ini premisnya dirobohkan juga. Kerajaan DAP Pulau Pinang memang zalim," ujarnya.

Video layanan baik polis Malaysia terhadap juak-juak Ambiga Bershit !

Posted: 19 Jul 2011 11:17 PM PDT



Bila GPB melihat video ini  tentang layanan pihak polis terhadap juak2 demontrans Bersih , cukup baik betul layanan . Kalau lah penjilat2 tegar Ambiga ini pergi berdemo di negara Thailand ,  pakat mampuih dah kena belasah dan ditangkap sumbat dalam jail .

Itu pun mereka dok cakapo polis zalim dan jahat . Kalau hang pa tak pi turun berdemo dan langgar undang2 ..polis pun tak pi tangkap .. sendiri buat sendiri tanggung la !

Buku fitnah terbaru Najib , siapa yang akan berakhir ?

Posted: 19 Jul 2011 05:40 PM PDT

 credit kepada KL Boyz 

Dulu masa keluar buku kontroversi  Tuhan , Politik & Seks karya  penulis prolifik politik SH Alattas , portal pro pembangkang Malaysiakini siarkan buku itu diedarkan di PWTC kepada peserta yang hadir di dalam satu program UMNO . Ini bagi menunjukkan bahawa UMNO perhebatkan serangan terhadap Anwar walhal buku itu sudah lama dijual sejak tahun lepas lagi .

Tetapi yang terbaru buku fitnah  yang secara total menyerang peribadi Najib telah mula dipasarkan . Penulis buku ini ialah  Shahbudin Hussein  yang ditugaskan untuk menulis bagi memburukkan  Najib .

Apa maksud  Najib PM terakhir ??  Mengapa tidak ditulis Najib PM Kerajaan  BN terakhir ?  Adakah selepas ini sudah tiada PM lagi Malaysia dan sudah bertukar ke Presiden ?

Tengok muka depan buku  ini pun sudah tahu isi di dalamnya  akan  dimaksimumkan sebanyak  mungkin serangan fitnah terhadap Rosmah . Tak hairan lagi sampai di create cerita cincin Rosmah yang dibelinya bernilai US 24 juta dihantar melalui courier cap ayam .

Aku pelik buku ini cakap pola di PRU Sarawak beri petanda  BN akan berakhir , sedangkan BN menang majoriti 2/3 di sana dan PAS - PKR kalah teruk sekali .  Jadi , di mana yang dikatakan petanda akab berakhir itu ?

Adakah juak-juak Pakatan ini masih lagi tak mahu mengaku parti mereka semakin ditolak rakyat ?
Mungkin itu lah sebabnya mereka terpaksa buat juga buku fitnah ini ...


Ranking terbaru ! blogger Pro BN kuasa top rank 100 blog popular Malaysia

Posted: 19 Jul 2011 04:33 PM PDT




Satu masa dulu, gerakan pembangkang menguasai dunia siber, dengan laman-laman web berita yang banyak dan sentiasa dikemaskini.

Kemudian, apabila blog menjadi popular, pemimpin-pemimpin pembangkang mendahului penggunaan alat ini dalam dunia politik negara.

Pada masa itu, selesa dengan akhbar dan saluran televisyen yang dikuasai, Umno dan Barisan Nasional kelihatan mengabaikan terus media baharu, kecuali satu atau dua saluran maklumat seperti laman Umno.

Laman-laman pembangkang walau bagaimanapun bukan semuanya kekal. Ada yang terus berkubur, ada yang muncul semula dalam bentuk lain, dengan beberapa masih kekal.

Tiba Pilihan Raya Umum ke-12, internet diraikan sebagai medan yang mencetuskan apa yang suka disebut sebagai "tsunami politik" yang mengubah wajah politik negara. Muncul kenyataan seperti "medan Pilihan Raya Umum ke-12 ialah di internet."

Selepas tiga tahun Mac 2008 berlalu, Umno dan BN semakin menyedari kepentingan media baharu. Secara tersusun dan bersungguh-sungguh, media baharu menjadi salah satu bahagian penting dalam jentera pemerintah.

Pemimpin-pemimpin Umno yang sebelum ini hanya sekadar mampu menyebut IT, kini sudah mampu menggunakan media baharu, bermula dengan blog, Twitter dan Facebook.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mula menulis blog menjadi blog politik paling diikuti, menjadi sumber berita dan pencetus perdebatan politik hingga ke hari ini, mengatasi semua pemimpin politik di Malaysia.

Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak memanfaatkan sepenuhnya Facebook dan Twitter, sehingga muncul antara pemimpin paling popular dalam dunia media sosial dalam politik negara.

Media baharu mula tidak lagi menjadi asing kepada pemerintah yang sebelum ini seolah-olah memusuhi wacana politik di internet.

Di bawah Najib, blog-blog Umno semakin bercambah, dengan pembawaan isu-isu semasa yang selaras dan sistematik antara satu sama lain, menjadi satu senjata berkesan pemerintah.

Blog-blog tersebut dilihat menyokong satu sama lain dalam banyak isu, dan saling membantu dan melengkapkan blog pro-Umno lain, walaupun wujud perbezaan pada masa dan isu tertentu.

Blog-blog yang menjadi penyerang utama terhadap Pakatan Rakyat itu kini muncul menjadi blog politik paling popular di negara ini, mengatasi blog pro-PR.

Sebahagian besar menerbitkan tulisan sendiri melebihi purata satu tulisan setiap hari, dengan beberapa blog menunjukkan hasil kajian yang meyakinkan dan kredibel.

Umno kini tidak lagi perlu menunggu laporan berita Buletin Utama atau akhbar-akhbar harian, tetapi banyak isu ditangani dengan segera oleh blog pro-Umno.

Isu gambar kematian peserta demonstrasi Bersih 2.0, cincin yang didakwa dibeli oleh isteri perdana menteri dan banyak isu lain segera dijawab oleh blog Umno, yang sebahagian besarnya mengemukakan hujah yang bukan sembarangan.

Pemerintah bukan tidak terjejas oleh media baharu. Portal-portal berita propembangkang yang semakin banyak dan pelbagai kempen antipemerintah masih berjalan dengan meluas di dunia siber terutama laman sosial.

Terbaharu, Najib menerima tekanan apabila muncul kumpulan Facebook menerima sokongan ramai menuntut beliau meletak jawatan.

Walau bagaimanapun, dengan keupayaan yang besar, media baharu ialah satu wilayah bebas yang pihak pemerintah masih mampu memanfaatkan, dalam beberapa aspek, dengan lebih berkesan berbanding pembangkang.

Dalam kalangan pemblog pro-PAS, usaha-usaha menyusun gerak kerja, penyelarasan dengan parti dan sebagainya masih belum menampakkan hasil, walaupun beberapa pertemuan termasuk dengan pemimpin telah diadakan.

Banyak laman dan blog propembangkang lebih berperanan sebagai aggregator atau pengumpul berita berbanding menerbitkan tulisan sendiri.

Beberapa blog pembangkang pula lebih banyak berperanan dalam politik dalaman parti-parti tertentu, dengan sejumlah besar tulisan bertujuan menyampaikan kritikan atau kecaman kepada pihak yang tidak disenangi dalam parti sendiri.

Dari sudut bahasa dan etika banyak blog terbabit, banyak daripada blog terbabit menggunakan bahasa kesat dan mengulas atau mengkritik tanpa maklmat yang tepat, termasuk dalam isu-isu peribadi.

Banyak isu yang dibawa blog pro-PR berbentuk serangan psikologi dan permaina media semata-mata, tanpa menyampaikan sebarang penjelasan atau ulasan yang bertanggungjawab dan berdasarkan pengetahuan yang tepat.

Perkembangan ini mencetuskan satu kebimbangan berhubung peranan media baharu propembangkang dalam menyampaikan maklumat dan menyokong politik PR.

Dalam persaingan dalam media baharu hari ini, dapat diperhatikan pemerintah telah jauh berubah daripada kebekuan yang mereka alami satu masa dulu, pada masa sama pembangkang tersekat dalam satu kemelut yang sukar.

Pilihan Raya umum ke-13 nanti bakal memberi petunjuk, siapa yang paling dapat memanfaatkan media baharu; BN atau PR.

Sumber Siasah Daily

Amaran ! Kaki liwat ini rupanya ganas jika permintaan tak dipenuhi ..

Posted: 19 Jul 2011 11:17 AM PDT


Rupanya ganas juga  yang jenis kaki liwat ni .. bila  minta balun dan  ditolak pasangannya terus bertindak ganas hingga meliwat sekali .

Mungkin itulah nasib  Saiful Bukhari bila berdepan bosnya jika nafsu serakahnya yang dihajatkan tak dipenuhi ..  Yang Hak pasti tertegak , yang batil pasti jatuh !



KULIM - Berang kerana pelawaan untuk melakukan hubungan intim ditolak, seorang lelaki 29 tahun bertindak ganas sebelum meliwat kekasihnya di sebuah rumah sewa satu tingkat berhampiran Taman Angsana.

Mangsa seorang ibu tunggal 31 tahun dan sudah mempunyai anak.

Jurucakap polis berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 12 malam apabila mangsa datang ke rumah suspek bersendirian.

Mangsa yang bekerja sebagai pekerja industri enggan melayan nafsu suspek kerana datang bulan. Suspek kemudiannya bertindak agresif.

"Suspek yang marah kemudiannya meliwat mangsa. Mangsa cuba melawan tetapi tidak berdaya. Suspek kemudiannya mengugut akan menyebarkan rakaman hubungan seks luar tabii yang dilakukan kepada umum atau mencederakan anak mangsa sekiranya membuat laporan polis.

"Takut dengan ugutan dibuat, mangsa menghubungi bekas suaminya dan menceritakan apa yang berlaku," katanya Sinar Harian.

Semalam kira-kira jam 2.30 pagi ketika suspek berada di stesen minyak di Taman Angsana, dia bertembung dengan bekas suami mangsa dan berlaku pergelutan.

Bekas suami mangsa kemudiannya memaklumkan tentang kejadian itu kepada Balai Polis Inisiatif Bandar Selamat (IBS) Taman Selasih.

Anggota polis IBS bersama ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS) taman itu kemudiannya menahan suspek dan menghubungi unit MPV untuk membawa suspek ke Balai Polis Kulim.

Suspek ditahan lokap manakala mangsa akan menjalani pemeriksaan bagi mengesahkan dia diliwat.

dewakampung

Posted: 20 Jul 2011 11:12 AM PDT

dewakampung


Selangor Perintis hiburan HARAM

Posted: 20 Jul 2011 09:01 AM PDT

Gambar Pusat Hiburan

YB Ronnie Liu (Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian & Pendidikan Negeri) Kerajaan Negeri Selangor mengakui wujud banyak premis hiburan yang beroperasi secara haram semenjak pemerintahan parti campuran PKR, DAP dan PAS ekoran tindakan kerajaan negeri yang masih membekukan pengeluaran lesen pusat hiburan.

Kenyataan YB Ronnie Liu yang di petik dari mStar online adalah seperti berikut "Jadi pusat hiburan yang ada sekarang beroperasi dengan lesen yang diperoleh dari kerajaan negeri terdahulu dan saya tidak tahu menahu dengan dakwaan yang mengatakan pusat hiburan di Selangor ini banyak," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco di Bangunan SultanSalahuddin Abdul Aziz Shah pada Rabu. lihat disini

Hasil dari kenyataan ini membuktikan beliau telah gagal menjalankan peranan dan fungsi selaku Exco Kerajaan Negeri maka tidak hairanlah apabila kes arak yang dirampas oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di minta di pulangkan kembali.

Walau pun PBT tidak ada kuasa menangkap dan menghukum pusat hiburan haram tetapi PBT boleh menjalankan operasi secara bersama dengan agensi lain seperti Polis, ADK, tetapi alasan yang diberikan oleh beliau sama sekali tidak boleh diterima dan masuk akal ini menunjukan kedangkalan pemikiran beliau selaku Exco Kerajaan Negeri.

Menghairankan juga apabila PAS hanya berdiam diri dengan isu ini dan sekali lagi membuktikan PAS sekadar menjadi tunggangan DAP berapa kelinya selepas isu kata dua Karpal Singh.

HAI PERJUANGAN PARTI CAMPURAN INI AMAT BERBEZA-BEZA

Melayu Meniaga DAP Roboh

Posted: 20 Jul 2011 02:18 AM PDT

Peniaga Melayu di Batu Feringghi di hina

Masyarakat Melayu yang berniaga di lancongan di Jalan Batu Feringghi di sini kerugian kira-kira RM50,000 apabila premis perniagaannya diroboh oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) hari ini kerana gerai tersebut di bina secara HARAM di atas tanah orang lain, maklumat menyatakan kerja robohkan premis tersebut pada jam 11.00 pagi dan seramai 20 anggota penguat kuasa MPPP melakukan tugasan itu . Lebih mendukacitakan gerai yang dirobohkan itu ketika tuannya tiada ini merupakan satu bentuk kezaliman kerajaan neegri pulau pinang

Tuan punya gerai Encik Mohamad Yusoff menyatakan serta mendakwa Datuk Mansor Othman (Timbalan Ketua Menteri I) akan membantu beliau menyelesaikan isu ini tetapi apa yang jelas Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menyelesaikan dengan merobohkan gerai tersebut.

KESIMPULANNYA APABILA DAP MEMERINTAH PULAU PINANG, MELAYU DI ANAK TIRI OLEH KEPIMPINAN LIM GUAN ENG

PeranakSamaTuaran.

Posted: 20 Jul 2011 11:06 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


Rais against blogger: Its not about money, its about morality

Posted: 19 Jul 2011 08:33 PM PDT


Information, Communication and Culture Minister Datuk Seri Dr Rais Yatim finally succeeded in giving a blogger 'the lesson of a lifetime' for defaming him in a blog article. Its not about the RM400,000 being awarded to him but a reminder for bloggers alike to be more careful with their writings.

Kuala Lumpur High Court judge Zabariah Mohd Yusof yesterday ordered Amizudin Ahmat to pay RM300,000 in damages and another RM100,000 in costs to the minister.

In January this year, Rais, 69, sued Amizudin, 42, who is also a Parti Keadilan Rakyat (PKR) Youth committee member, for defamation over an article posted in the latter's blog, sharpshooterblogger.blogspot.com, on or about Dec 28 last year.

In her ruling, Justice Zabariah said the amount awarded to Rais was reasonable considering the facts and nature of the allegation (here). She awarded the amount for compensatory, aggravated and exemplary damages.

In his suit, Rais said the entire words in the Malay language article were malicious and defamatory of him and the words in the article meant and/or were understood to mean that he was guilty of a serious offence of having raped and capable of murdering his Indonesian maid.

A woman who worked as a maid for him for eight years was later reported by an Indonesian news portal as denying that she had ever been mistreated or raped by her employer.

Rais told reporters the ruling 'should provide adequate reflections to all levels of the society, especially those who passed time to write about others, to be careful when writing stories about any individual'.

"It is a great day; it truly reflects our confidence in our judiciary. It also rings a bell for those who constantly write about others in blogs or columns, (to) respect the rights of others," he said.

Well. I believe the blogger would not be able to pay such a big sum, which means he will be made a bankrupt. However, there is a moral to this case - although blogs are personal domains, the owners/writers must be fully responsible with its content.

Let it be a precedent, and I also hope Rais will not vent his anger in this manner anymore...

ANUGERAH RM300,000 BUAT RAIS YATIM

Posted: 19 Jul 2011 08:06 PM PDT


MAHKAMAH Tinggi Kuala Lumpur, pagi ini memerintahkan blogger Amizudin Ahmat membayar ganti rugi RM300,000 kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim kerana menerbitkan perkataan fitnah terhadap menteri terbabit.
Pada 31 Januari lalu, Rais memfailkan saman terhadap Amizudin, 42, yang juga anggota jawatankuasa sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), berhubung artikel yang diterbitkan dalam blog Amizudin, sharpshooterblogger.blogspot.com berserta gambar Rais, pada atau sekitar 28 Disember tahun lalu.

Rais, 69, dalam pernyataan tuntutannya berkata seluruh artikel dalam bahasa Melayu itu berniat jahat memfitnahnya dan perkataan dalam artikel bermaksud dan/atau difahamkan membawa maksud yang beliau bersalah melakukan kesalahan serius iaitu merogol dan mampu membunuh pembantu rumahnya dari Indonesia.

Rais yang juga Ahli Parlimen Jelebu menafikan tuduhan itu selepas penulis blog menamakannya.
Susulan itu, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah selama lapan tahun dengan Rais dilaporkan oleh portal berita Indonesia menafikan yang dirinya diberi layanan buruk atau dirogol majikannya.

Sharpshooter - Sebenarnya kalah sebab gagal bawa saksi Migrant Care dan Robengah ke mahkamah dan semua tahu bahawa laporan yang menuduh pak menteri rogol itu adalah laporan 3 muka surat Migrant Care yang menyebut berulang-ulang kali nama rais yatim. Rais sepatutnya saman Migrant Care kalau dia anak jantan.

Sharpshooter diberi pilihan sebelum perbicaraan pada Isnin 4 Julai 2011 lalu untuk mohon maaf secara terbuka kepada rais yatim namun sharpshooter tolak pilihan tersebut kerana sudah pasti jika sharpshooter mohon maaf secara terbuka..akan ada tuduhan "berapa ribu sharpshooter terima duit dari Rais Yatim untuk minta maaf" .

Walau bagaimana sharpshooter akan keluarkan kenyataan rasmi dalam masa terdekat setelah berbincang dengan peguam di Pulau Pinang. Lawan tetap lawan..

JomoSama pula cakap...kalau kalah, tatap juga kalah bah, ndak pedulilah ko mo lawan macam mana pun!!! Artikel ini dipetik dari SabahKini.online.

Dd i n b u n g a

Posted: 20 Jul 2011 07:31 AM PDT

Dd i n b u n g a


MANA DEMOKRASI NYA DAPIG?????? RAZALI DI PECAT

Posted: 19 Jul 2011 07:29 PM PDT



INI KAH PARTI YANG NAK DIHARAPKAN UNTUK MEMERINTAH NEGARA????? INI KAH PARTI YANG DIKATAKAN MEMPERJUANGKAN DEMOKRASI DI NEGARA INI???? INI KAH PARTI YANG MENJADI TEMPAT BERGANTUNG PAS UNTUK MEMPERTAHANKAN AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA RESMI????, INI KAH PARTI YANG NAK PKR HARAPKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN KEADILAN????, INI KAH PARTI YANG DIKATAKAN MEMPERJUANGKAN KRONISM????.

BARU SEORANG JE AHLI NYA YANG BERBANGSA MELAYU MEMPERSOALKAN PERTEMUAN SULIT PADERI PADERI GEREJA AKHIRNYA DIPECAT MENJADI AHLI KONONNYA MENJATUHKAN IMEJ PARTI DAPIG, INI KAH YANG DIKATAKAN PAS, LGE SEORANG KHALIFAH????, BUTA HATI PAS INI LAH YANG MENYEBABKAN RAZALI DIPECAT, TINDAKAN RAZALI BUKAN ATAS DESAKAN PARTI PAS ATAU PKR UNTUK DIPECAT!!!! TETAPI ATAS INISETIF DAPIG SENDIRI YANG TAK TAHAN KRISTIAN DI PERTIKAIKAN, MAKA RAZALI KENA SEPAK KELUAR DARI DAPIG.

NASIB RAZALI INI JUGA YANG AKAN PAS TERIMA APABILA KEKUATAN DAPIG MENGUASAI PAKATAN PEMBANGKANG ATAU MEMERINTAH MALAYSIA KELAK PAS AKAN DI TERAJANG KELUAR DARI KABINET, PAS AKAN DISEPAK KELUAR DARI MENGANGGOTAI KERAJAAN PAKATAN PEMBANGKANG YANG KONONNYA KETIKA ITU MENJADI KERAJAAN.

LIHAT SAJA PEMIMPIN TERTINGGI DAPIG YANG DIMONOPOLI DAN DIKUASAI OLEH KELUARGA DAN ANAK BERANAK, INI YANG NAK KITA HARAPKAN, INI YANG KITA KHUSYUK MELIHAT LAKONAN KONONNYA KHALIFAH, KONONNYA SEKADAR RM100 BOLEH DIHARAPKAN UNTUK MEMERINTAH NEGARA YANG MAJMUK, TIDAK KAH KUKU BESI JUGA YANG AKAN KELUAR DARI JARI JEMARI TANGAN DAN KAKI PUAK PUAK INI.

P/S INGAT!!!!! JANGAN NANTI HARAP KAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI.

anakbukitgantang says

Posted: 20 Jul 2011 03:51 AM PDT

anakbukitgantang says


Penutupan premis hiburan dan Enakmen Hiburan

Posted: 19 Jul 2011 07:16 AM PDT

Enakmen Hiburan diluluskan di Kedah (dan semua negeri negeri Tanah Melayu) semasa Kerajaan Barisan Nasional memerintah. Dan Pas hanya perlu melaksanakannya sahaja. Tidak wujud masalah - masalahnya cuma satu -kenapa main wayang kulit dengan DAP?

Lihat penjelasan video di bawah



Ohpolitik!™

Posted: 20 Jul 2011 03:48 AM PDT

Ohpolitik!™


Adakah PerangSaraf Pakatan lebih berjaya atau BN terlalu baik?

Posted: 19 Jul 2011 05:40 PM PDT


Hari ini kita tahu bahawa Pakatan Rakyat bijak menggunakan pendekatan ceramah umumnya bagi menjelaskan isu yang dimainkan di media. Disebalik penjelasan isu, turut diselitkan adalah agenda mem'brand'kan BN sebagai rasuah, pemimpin BN hidup mewah, menolak Islam dan sebagainya.

1) Rasuah - Pakatan Rakyat berjaya memberikan tanggapan bahawa BN rasuah walaupun mereka juga adalah pengamal rasuah. Ini kerana Rasuah ini adalah masalah umat sekarang, bukan saja BN. Jika dikaji, DAP lebih bijak berselindung dengan Islamic PAS dalam perkara ini. PAS juga bukanlah Islamic sangat kerana berselindung dengan 'Islam' yang dipolitikkannya. Buktinya disini.

2) Pemimpin BN hidup mewah - Memang ya pemimpin BN hidup mewah. Aku akui. Tidak aku nafikan. Namun adakah pemimpin Pakatan hari ini tidak mewah? Baru saja menjadi wakil rakyat sepenggal sudah mewah? Adakah secara kebetulan atau sememangnya mereka sejak zahirnya kaya? 

3) Pemimpin BN tolak Islam? - Jangan jadi hipokrid berkenaan perkara ini. Kita sesama Islam tuduh UMNO tidak Islam, PAS lebih Islamnya. Namun siapakah yang wujudkan pengajian Islam yang aku anggap telah lengkap di sekolah sekarang? Adakah anak kita gagal mendapat pendidikan Islam salah kerajaan UMNO seperti tuduhan BOB LOKMAN? PAS baru saja nak laksana itu dan ini, namun bila buka mulut saja, DAP tutupkan, dah tarik balik hasrat Islamnya.. Bagaimana PAS nak laksana negara Islam sedangkan sebut negara Islam depan DAP pun tidak boleh? Ironinya PAS sanggup tolak Islam demi hubungan suci bersama DAP.

GHOSTWRITER : Adakah PerangSaraf Pakatan lebih berjaya atau BN terlalu baik?

Politik Harian

Posted: 20 Jul 2011 03:47 AM PDT

Politik Harian


Bersih 2.0 Foto KJ Yang Tak Ada Pada Pemuda Pembangkang

Posted: 20 Jul 2011 02:10 AM PDT

 Ada ke foto Pemuda Pembangkang yang macam ni.... 
Chegu Bard, Sam Ketot cakap je power... 
Apaaaa pun tak boleh...

 Ada telo ke budak AMK, PAS buat Macam ni?
Puak PKR dan PAS hanya berani berkata kata sahaja..
Yang jadi mangsa ialah rakyat!

Macam tikus menyuruk bawah tangga da.. Kah Kah Kah!

Chegu Bard (SAMM): Cam biasa guakan kaki kencing
Kalau wa kencing, kencing merata rata... Lord of The Rings..
Ok.. wa nak nyuruk dulu der..
Polis cari wa.. tolong sebarkan... gua bangga dapat larikan diri dari polis..

Shamsul Iskandar (AMK): eh.. wa lepak je kat rumah....
Jangan bagi tau orang tau....
Jap ya... wa nak sent pic kat twitter...

Nasrudin At Tantawi (PAS): Gua boikot der.... Sakit perut...
Ciloko... Cilako.. Cilako....
Jangan marah wa dah terbiasa cakap macam..
Tuan guru yang ajar...

Kalau Anwar Tidak Liwat Saiful, Kenapa Paksa Rahimi & Rasid Buat Pengakuan Palsu ?

Posted: 20 Jul 2011 01:16 AM PDT


SD Johari Yassin, bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, individu yang menjadi saksi pertemuan Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan Senator Ezam Mohd Nor. Beliau mempersoalkan sekiranya benar Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak meliwat bekas pembantunya, kenapa pada tarikh yang sama, 28 Jun 2008, ketika Mohd Saiful membuat laporan polis, Ketua Umum PKR itu mengarahkan penahanan dua lagi bekas pembantunya, Muhamad Rahimi Osman dan Rasid Rosidi di Quality Hotel, Shah Alam.

 


"Selepas Saiful buat laporan polis ataupun buat medical checkup, Anwar panggil Rahimi dan Rasid ke Quality Hotel.

"Kalau kita sebagai manusia biasa, pasal apa dia panggil dua orang ini? Pasal apa? Mesti ada something.

"Dua orang ini, adakah dia pun sama macam Saiful? Kalau dua orang ini tak ada apa-apa, pasal apa kau nak panggil? Jadi, itupun satu questionmark juga. Pasal apa kena kurung dua orang ini?", soal SD Johari. Baca lagi disini....

Bom Meletop Di Pavillion, Bukit Bintang

Posted: 19 Jul 2011 11:33 PM PDT

Satu letupan bom berlaku dikawasan Pavillion Bukit Bintang. Pihak polis dikerahkan untuk berkawal di kawasan tersebut and terpaksa menutup jalan ke Bukit Bintang. Kejadian dikhabarkan berlaku sebentar tadi...

Manakala berlaku kesesakan Jalan raya di Pavillion, jalan Raja Chulan, pihak polis mengesyaki terdapat bom di kawasan terbabit.

ISAkan Ambiga Dengan Kadar Segera!

Bahaya! Gambar Gambar Hasutan Bersih 2.0 Sedang Di Edarkan Kepada IPTA, IPTS Dan Pelajar Luar Negara

Posted: 19 Jul 2011 11:30 PM PDT






Ancaman kepada negara! Gambar Gambar ini bermotifkan menghasutan pelajar IPTA, IPTS Dan Pelajar Luar Negara supaya membenci negara yang dicintai!.

Sumber: Medan Info

ISAkan Ambiga Dengan Kadar Segera!

Posted: 19 Jul 2011 10:15 PM PDT

Aku sebenarnya tak paham dengan manusia yang bernama Ambiga ni! Betul betul macam Babiga da..... Tak habis habis nak buat Malaysia huru hara!

Nang bo ti nang kui bo ti kui! Macam bahanat! Dulu aku duduk kat Malaysia ni aman je... Sejak dua menjak ni macam macam ancaman berlaku! Tak habis habis nak rosakan nama baik Malaysia!


Mamang aku dah terbakar dengan kerenah puak pembangkang yang semakin hari semakin menganas ni!

Ketahuilah, negara kita sekarang ini sebenarnya sedang berperang dengan KOMUNIS BERKOLAR PUTIH dan Ambiga harus di ISAkan dengan kadar segera. Ambiga berselindung disebalik Pertubuhan Bersih yang HARAM untuk memperjuangkan agenda Yahudi dan agenda Komunis yang dokonginya selama ini.

Aku percaya... Sekiranya dibiarkan Ambiga bermaharajalela dari topeng hitam sehingga berkolar putih selagi itulah Malaysia akan huru hara! ISAkan Ambiga dengan segera! Aku tak mahu satu hari nanti kerana Ambiga penghianat ini anak melayu bergaduh sesama sendiri sehingga bermandi darah!

ISAKAN AMBIGA!!!

Doa Pecah Perut, Nik Aziz Sakit Perut Berehat Di Hospital USM

Posted: 19 Jul 2011 08:11 PM PDT


Pehal Shamsul Iskandar pulak yang lebih lebih ni?
Mengalahkan Pemuda PAS pulak?

Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dinasihat doktor berehat di wad memandangkan kepenatan melaksana tugas harian.

Setiausaha Akhbarnya, Ahmad Fadhli Shaari berkata, Menteri Besar dimasukkan ke wad di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di Kubang Kerian tengahari semalam selepas mengadu sakit perut.

Bila cerita sakit perut ni... Aku teringat lagi masa khutbah AidilAdha 2009, di atas mimbar masjid Nik Aziz secara tegas menyarankan para jemaah mendoakan kecelakaan ke atas Dato' Seri Najib dan pemimpin UMNO berkait isu royalti minyak Kelantan.

Manakala pada 04 Disember 2009 pula, Nik Aziz sekali lagi secara terbuka telah menyatakan hasratnya untuk memohon kehadrat Illahi supaya dipecahkan perut Najib selagi tidak diberikan royalti minyak tersebut.

"Selagi tidak bagi (royalti petroleum), kita doa sampai pecah perut orang itu," kata Mursyidul Am PAS dengan sorak para penyokongnya.

Tapi orang Umno tak lah sejahat mulut Nik Aziz... Sampai hendak mendoakan dia supaya pecah perut pulak... Marilah kita bersama sama mendoakan kesejahteraan Nik Aziz supaya cepat sembuh dan biarlah Allah memberi sebaik-baik petunjuk agar mengetahui segala kebenaran yang sebenarnya kepada beliau...

Awas! Anwar Sedang Bina Rangkaian Di Indonesia?

Posted: 19 Jul 2011 07:10 PM PDT

Awas! Segala perkara yang mustahil mungkin boleh berlaku...

Anwar Ibrahim dipercayai kini giat membina rangkaian dan memperkukuhkan hubungannya dengan Republik Indonesia yang bertujuan memberi tekanan antarabangsa terhadap kerajaan Malaysia.

Menurut info dari Indonesia, ini dibuktikan apabila Ketua Pembangkang itu mengadakan siri jelajah dan dialog bersama rakyat di negara jiran tersebut, baru-baru ini.

Malah Anwar popular di Indonesia kerana dianggap tokoh reformasi, agama, bahasa selain pandai memenangi hati rakyat negara tersebut.

Kumpulan sasarannya adalah segenap lapisan masyarakat terutama dari kalangan rakyat yang bertaraf hidup rendah, mahasiswa, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), media, menteri-menteri dan bekas ahli politik.

Anwar giat memperluaskan pengaruh 'Anwarisme' terutama kumpulan sasaran politik iaitu 70 peratus rakyat yang bertaraf hidup sederhana dan miskin.

Kumpulan sasaran politik itu sangat memerlukan perhatian pemerintah, namun mereka dijadikan sasaran manipulasi dan eksploitasi politik.

Sumber itu memberitahu, Anwar dipercayai mengambil peluang tersebut kerana memahami budaya politik negara berkenaan yang perlu dilihat sebagai prorakyat untuk mengekalkan populariti.

Beliau mendapat sokongan daripada beberapa menteri dan bekas menteri yang popular dalam kalangan rakyat republik itu tersebut.

Antara strateginya setiap kali menyampaikan ceramah di sana ialah menjanjikan perkara-perkara asas kehidupan yang bukan berbentuk material seperti keadilan, hak asasi dan kebebasan.

Hakikatnya, dia sudah mewujudkan beberapa rangkaian antarabangsa, termasuk di negara Barat bagi memberi tekanan kepada kerajaan Malaysia.

Beliau turut berpendapat, cara menangani pengaruh Anwar di Indonesia ialah dengan mengerakkan semua sumber kerajaan yang sedia ada untuk bersama memperkukuhkan rangkaian di negara itu serta mewujudkan sistem pertahanan Malaysia di republik tersebut.

Lim Guan Eng Bakal Dibogelkan Oleh Razali

Posted: 19 Jul 2011 06:00 PM PDT

Mereka yang berada dalam pakatan pembangkang perlu kembali ke pangkal jalan sama ada dalam DAP, Pas atau PKR. Mereka harus keluar dari pakatan pembangkang demi menjaga kedaulatan Melayu dan Islam.

Pemecatan Mohamed Razali Abdul Rahman sebagai ahli DAP adalah satu peringatan kepada orang Melayu dan Islam bukan sahaja di Pulau Pinang malah di seluruh negara mengenai perancangan politik tersembunyi parti itu.


Selepas dipecat daripada parti, Mohamed Razali Abdul Rahman berhasrat mendedahkan mengenai perancangan DAP yang dianggap menindas serta menganiaya rakyat khususnya orang Melayu.

Menurutnya, sebagai individu yang tidak lagi terikat dengan mana-mana pihak, beliau bebas untuk memberi kesedaran tentang perjuangan sebenar DAP yang selama ini tidak disedari oleh rakyat.

Mohamed Razali berkata, beliau bercadang mengadakan sesi penerangan secara terbuka di lokasi-lokasi yang dianggap sesuai.

"Buat masa sekarang saya akan bergerak secara bebas untuk memberi penerangan kepada umum khususnya orang Melayu tentang apa yang dilakukan oleh DAP selama ini.

"Pada masa sama saya tidak keberatan kalau ada jemputan daripada mana-mana penganjur," katanya.

Rakaman Layanan Polis Terhadap Tahanan Bersih 2.0

Posted: 19 Jul 2011 03:06 PM PDT

Ceramah Nurul Izzah Bongkar Kisah Sebenar Video Seks Anwar

Posted: 19 Jul 2011 05:00 AM PDT

bumiyang

Posted: 20 Jul 2011 03:41 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 20 Jul 2011 03:31 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


ISU PAS KEDAH ... JANGAN RISAU, KEBARANGKALIAN MB KEDAH LETAK JAWATAN SEBELUM PRU13 AMAT CERAH !!

Posted: 19 Jul 2011 10:10 PM PDT

 
ISU BAKI RM93 JUTA YANG KERAJAAN PUSAT KASI, TAK DIGUNAKAN (Oleh Kerajaan Negeri Kedah) ... SEBAB KERAJAAN NEGERI NI MEMANG BENGAP PUN !!

Bodoh sungguh pemerintahan PAS di negeri aku ni (Kedah Darul Aman). MEMANG MEMALUKAN RAKYAT KEDAH SAJA !

Kerajaan Pusat dahpun kasi duit untuk pembangunan dan keselesaan rakyat di Kedah, tetiba diorang (Kerajaan Negeri Kedah) tak pulak gunakan tu dan diorang memandai pulak letak dalam Tabung ntah tabung menatang jadah apa ntah ...

Kalaulah Kerajaan Pusat tak salurkan duit, diorang pandai pulak dok melalak melolong macam kena rasuk iblis.

Aku dengaq dalam TV baru-baru ni, Haji Ajijan dok sebut seolah-olah depa buat lagu tu sebab mengamalkan perbelanjaan berhemah ...

Ini bukan berhemah Tuan Haji, ni dah bengap !

Jalan yang rosak depa biaq begitu saja, sedangkan duit Kerajaan Pusat kasi ada dalam "TABUNG" yang depa wujudkan ... dan duit tu tak digunakan untuk keselesaan rakyat !!

MUNGKIN INI SATU TAKTIK DEPA ... Waktu ni, depa tak gunakan lagi duit tu, depa simpan dalam Tabung ... nanti bila dah diumumkan tarikh PRU13, depa mula la kelam kabut gunakan duit baki tu untuk tunjuk kepada rakyat bahawa depa kerajaan yang prihataik prihatin ... Mungkin jugak , kan !?

Dan lebih menarik,

Hari ni, aku terbaca posting sahabat aku di blog Empayar Pemuda , tajuknya Panas : Azizan Semakin Tertekan... Rela Lepaskan Jawatan

Sebenarnya , aku tak berapa nak terkejut dengan kenyataan tersebut, sebab memang dah boleh agak sejak April 2011 dulu lagi benda ni ...

Salah satu taktik politik terdahsyat yang PAS Kedah sanggup buat menjelang PRU13 tak lama lagi adalah dengan MB Kedah sekarang (Haji Azizan Razak) MELETAKKAN JAWATANNYA dan menggantikan dengan Ir. Amiruddin Hamzah atau Ir.Phahrolrazi semata-mata untuk menutup isu Pemerintahan Pas Kedah selama 3 Tahun di bawah pentadbiran Haji Azizan yang amat lemah ...

Jadi, dengan Haji Azizan meletakkan jawatan tu, PAS Kedah akan kembali bernafas.

Depa bolehlah divert isu kelemahan Haji Azizan tersebut dengan cuba memancing undi simpati dan meminta rakyat Kedah memberi sekali lagi kepercayaan kepada MB Baru Kedah yang baru menggantikan Haji Azizan nanti ! ...

Ini semua taktik auta politik haramjadah !!

Aku dah pernah ulas mengenai kelemahan Haji Azizan & kemungkinan Perletakan Jawatan ni sebelum ini DI SINI (Siaran AloQStaQBlog Bulan April2011) ...

Dah lama dah aku dok dengaq benda ni tersenarai dalam beberapa taktik drastik PAS Kedah untuk mengekalkan kuasa ...

UMNO Kedah harus berhati2 ! HAHA !
Jangan terpedaya ...

Kalau nak hentam, kita hentam PAS Kedah secara total, JANGAN TERLALU SKOPKAN KEPADA MB HAJI AZIZAN RAZAK SEMATA-MATA ! ...



AloQStaQ
01:10 Ptg
20 Julai 2011
Rabu

PANEH MIANG

Posted: 20 Jul 2011 01:53 AM PDT

PANEH MIANG


PAS Khawarij Moden II

Posted: 19 Jul 2011 11:22 PM PDT

Siapakah Kaum Khawarij?

Untuk menjawab pertanyaan, siapakah Al-Khawarij? Maka ketahuilah bahawa mereka adalah orang-orang yang mengkafirkan kaum muslimin dengan sebab dosa-dosa besar yang tingkatannya masih di bawah kesyirikan dan kekufuran. Mereka adalah orang-orang yang keluar dari sikap taat kepada penguasa, serta menentang penguasa dengan mengangkat senjata. Mereka juga menyerukan kepada kaum muslimin untuk memerangi penguasa Islam. Jenis yang ini dinamakan dengan penentangan dengan kekuatan fizikal.

Al-Khawarij adalah bentuk plural (jamak) dari kata Al-Kharijah, yang maknanya secara global adalah, "Para pemberontak yang keluar dari sikap taat kepada penguasa muslim." Disebutkan oleh pentahqiq (peneliti) kitab Al-Milal wan Nihal (I/131), bahawa Al-Khawarij adalah pihak-pihak yang mencampakkan ketaatan terhadap penguasa pemerintahan muslimin dengan dalih kesesatan penguasa dan tidak adanya keinginan membela kebenaran. Kaum Khawarij ini memiliki berbagai bentuk mazhab dan fahaman sesat yang mereka ada-adakan sendiri.

Al-lmam Asy-Syahrastani rahimahullah (w. 548 H) sendiri dalam kitabnya Al-Milal wan Nihal di atas (I/132) menegaskan:

"Setiap orang yang memberontak kepada imam (penguasa) yang sah dan telah disepakati kaum muslimin maka dia disebut sebagai khawarij. Sama saja, apakah dia memberontak pada masa sahabat kepada Al-A'immah (Al-Khulafa') Ar-Rasyidm, atau setelah mereka pada masa tabi'in maupun (pemberontakan) terhadap para imam (penguasa) di setiap zaman."

Perhatikan pula penegasan Al-lmam Al-Barbahari rahimahullah (w. 329 H) dalam Syarhus Sunnah (no. 34):

"Barangsiapa yang memberontak kepada salah satu penguasa dari para penguasa kaum muslimin maka dia adalah khawarij, dan bererti dia telah memecah belah kesatuan kaum muslimin serta menentang sunnah. Matinya pun dalam keadaan mati jahiliyyah."

Sehingga dari penjelasan para 'ulama di atas kita tahu bahwa ciri khas Khawarij adalah melakukan pemberontakan atau penentangan terhadap penguasa muslim yang sah di setiap zaman.

[Rujukan: Syarru Qatla Tahta Adimis-Sama'i Kilabun-Nar; Penulis: Jamal bin Furaihan Al-Haritsi; Redaksi: Asy-Syaikh Shalih bin Fauzan bin 'Abdillah Al-Fauzan Hafizhahullah (Anggota Majelis Hai'ah Kibaril 'Ulama'); Edisi Indonesia: Mengidentifikasi Neo-Khawarij sebagai Sejelek-jelek Mayat di Kolong Langit; Hal: 57-58; Diterjemahkan dan Dijelaskan oleh: Luqman bin Muhammad Ba'abduh; Cetakan: Pertama, Sya'ban 1428 H/ Ogos 2007M; Penerbit: Pustaka Qaulan Sadida].

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Jul 2011 01:25 AM PDT

Taipingmali (tm)


Proton Gen2 pula hilang

Posted: 19 Jul 2011 11:20 PM PDT

Salam sahabat2. Kpd sesiapa yg nmpk Proton Gen2 WQQ 3561 warna silver,sila hubungi sy 0136342033 @ tuan kereta Shah 0133558377. Kereta sahabat sy hilang semlm di kondo Genting Court. TQ (msg from bbm friend Nizam Hassan)...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Apa komen anda?

Posted: 19 Jul 2011 07:09 PM PDT

Call for class action against Police Act « Free Malaysia Today

Kalau macam tu tak perlu ada polis lah. Semua tak boleh buat .
Published with Blogger-droid v1.7.1

Depa ni memang buat -buat tak faham

Posted: 19 Jul 2011 04:39 PM PDT

Keris Malaya's Notes
Published with Blogger-droid v1.7.1

Sikap Pas seperti baghal

Posted: 19 Jul 2011 09:54 AM PDT

Aziz Ketua Wira ditumbuk semasa PRK  Bagan Pinang

Sabtu malam, Ahad naik Air Asia ke Langkawi

Dia mengaku terjatuh dalam lubang
Pas bukan main mengutuk PDRM kononnya zalim , Anwar dan pengawal yang terjatuh pun dikatakan telah dipukul oleh polis.

Imbas kembali semasa hari penamaan calon di PRK Bagan Pinang, salah seorang penyokong Pas telah melepaskan penumbuk ke leher Dato Aziz menyebabkan beliau terpaksa di rawat di hospital. Pas bukan main lagi mengutuk dan mencerca Dato Aziz kononnya berlakon dan pura-pura.

Anwar pula yang sakit sangat-sangat macam dah nak jalan, tiba-tiba esok pagi 10 Julai naik Air Asia terbang ke Langkawi..

2011-07-19 pusat hiburan PAS

Posted: 19 Jul 2011 08:15 AM PDT

A convert's regret

Posted: 19 Jul 2011 08:12 AM PDT



HEHEHE...INILAH MASALAHNYA BILA MASUK ISLAM, TETAPI KALAU MASUK KRISTIAN DAN KAWIN DENGAN MAT SALEH ATAU MINAH SALEH......CUKUP BERBANGGA LA PULAK..TAMBAH PULA KALAU DUDUK DINEGERI MAT SALEH.....SESEKALI BALIK MAU DISAMBUT DENGAN KARPET MERAH.

Angkatan Selempang Merah di Perak

Posted: 19 Jul 2011 08:02 AM PDT

BERSHIT 2.0: POLIS KEJAM???

Posted: 19 Jul 2011 07:58 AM PDT



LIHATLAH BETAPA GANAS DAN KURANG AJAR PENYOKONG AMBIGA. RATA-RATA IALAH MELAYU YANG BODOH MACAM BAGHAL. ITUKAH YANG DIKATAKAN DEMO AMAN?

Layanan Polis Terhadap Tahanan Bersih

Posted: 19 Jul 2011 07:53 AM PDT



LIHAT SENDIRI BETAPA HEBATNYA MUSLIMAT PAS BERTUTUP MUKA BERJALAN UNTUK MENGAMBIL KAD PENGENALAN DARI POLIS. AGAKNYA DIA MENDAPAT LATIHAN KETENTERAAN DARI NEGERI PASIR BERDENGUNG TU.

Memang betul dan tepat Pas tunduk bila disergah Dap.

Posted: 19 Jul 2011 07:27 AM PDT


Ahli DAP Jelutong, Mohamed Razali Abdul Rahman(42)  yang mengakui wujud majlis kesyukuran tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di Jalan Macalister di sini dipecat daripada parti itu.

Pas senyap sunyi dalam isu ini, tetapi jika ada orang Umno yang dipecat atau mengundurkan diri, awal-awal lagi Pas menghulurkan tangan untuk menjemput mereka masuk Pas.  Malah Tun Mahathir pun dijemput masuk Pas sebaik sahaja beliau keluar Umno kerana tidak berpuas hati dengan pentadbiran Pak Lah.

Ini bukti jelas bahawa Pas sedang diperkudakan oleh DAP, entah berapa juta ringgit pemimpin Pas dibayar oleh jutawan Dap untuk jadi kuda kayu. 


Bukti berikutnya ialah isu penutupan pusat hiburan di Kedah. Bila arahan yang dibuat oleh kerajaan BN 1997 cuba ditambah baik oleh Pas dengan cuba try test untuk tutup terus sepanjang bulan puasa telah menyebabkan MCA menempelak Pas Kedah. Isu tersebut telah mendapat campur tangan daripada Pas Pusat. 

Pas cepat-cepat menukar gear gostan dengan membuat pindaan bahawa pusat hiburan tidak akan ditutup tetapi menghalang orang Islam masuk ke pusat hiburan itu. Pas bertambah meroyan dengan membuat perbandingan di negara-negara jiran. Apa hal nak kaitkan dengan pusat hiburan di Indonesia dan sebagainya.

Tak puas dengan itu pemimpin Pas cuba mengajak kerajaan negeri di bawah Bn akan meniru dan mencontohi Pas Kedah.  Memang muka Pas sudah jadi sambal belacan kerana malu dalam isu hiburan pada bulan puasa.

YDP Ikram(sebuah NGO seperti JIM dan Abim) Kedah Ustaz Rosli Yusof berkata ia menggambarkan sifat Islam yang menghormati hak orang-orang bukan Islam. ( Pora...h) kena tang depan pandai pula kata macam tu. 

Cuba kita lihat balik apa pula kutukan Pas terhadap Almarhum Tunku Abdul Rahman dalam isu kilang arak di Shah Alam dan pembukaan Genting Highland sebagai pusat perjudian atau kasino.

Pusat Hiburan yang baru muncul di negeri Pas.
Sekarang dalam kempen Pas di Pahang, isu Genting Highland sebagai pusat hiburan dan kasino menjadi agenda utama mereka.

Pas mengidamkan negeri Pahang kerana nak tebang balak setelah sebahagian besar hutan di Kelantan gondol dikerjakan oleh puak-puak Pas.

Seterusnya TM mencabar Pas supaya menjemput Mohamed Razali Abdul Rahman menyertai PAS selepas dipecat daripada Dap.

Satu lagi contoh ialah semasa debat Pemuda Umno dengan Pas Kelantan. Husam mengulang bahawa Pas tetap akan menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hudud. Esok pagi nya Pas terpaksa memohon maaf dan menarik balik apa yang dicakapkan oleh Husam dalam perdebatan tersebut.

Mujadid Yusof Rawa pun sama naik ambil kesempatan membelasah negeri-negeri dibawah pentadbiran BN seperti Melaka yang dilanjutkan hiburan malam sehingga jam 3.00 pagi.  Mujadid lupa bahawa Kedah juga pusat hiburan ada yang tutup jam 5 pagi.


"Enakmen Hiburan diluluskan di Kedah (dan semua negeri negeri Tanah Melayu) semasa Kerajaan Barisan Nasional memerintah. Dan Pas hanya perlu melaksanakannya sahaja. Tidak wujud masalah - masalahnya cuma satu -kenapa main wayang kulit dengan DAP? " -

Pas benar-benar panas punggung dalam isu penutupan pusat hiburan pada bulan puasa kerana disergah oleh Dap.

KESIAN DIN BINJAI

Posted: 19 Jul 2011 04:23 AM PDT

Senjata makan tuan.
Sedih mengenangkan nasib blogger Din Binjai, Tahun lalu  kerajaan Pulau Pinang telah menganugerahkan pingat kebesaran negeri dengan pingat PJK,

Kini sekali lagi dianugerahkan tuntutan mahkamah bernilai RM 300 ribu dan wang tersebut perlu dibayar kepada Dato Dr Rais Yatim.

Malang sungguh nasib beliau, kini kampung halamannya yang bernama Kg Binjai akan lenyap kerana diambil oleh kerajaan negeri bagi membangunkan projek perumahan mewah,

Selepas Majlis Peguam, kini Majlis Doktor pula nak berpolitik, Pas seronok macam Pak Kaduk

Posted: 19 Jul 2011 03:55 AM PDT

5,000 doctors want Dr Jeyakumar's release
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, Jul 19: The Federation of Private Medical Practitioners' Associations (FPMPAM), which brings together more than 5,000 doctors nationwide, has urged Home minister Hishammuddin Hussein to release Sungai Siput member of parliament Dr Michael Jeyakumar Devaraj (right) and five other activists who are currently detained without trial.

"It is with trepidation that we, as fellow doctors are writing to vouch for Dr. Michael Jeyakumar's loyalty to the nation, a true Doctor dedicated to the welfare of his patients and an Honorable Member of Parliament," reads a letter signed by its president Dr. Steven KW Chow.

"Indeed it would be a great loss to the nation to deny him his freedom and to deprive the country of his services and the thousands of patients that so desperately need his care and expertise as their doctor and chest physician," it added.

Describing Jeyakumar as a "law-abiding, competent, kind and diligent doctor", the Federation said he was far from "a threat to our society".

Dr Jeyakumar, who has since been warded for his heart condition at the National Heart Insitute in Kuala Lumpur, together with five other members of Parti Sosialis Malaysia, have been detained under the draconian Emergency Ordinance for "waging war against the Agong".

FPMPAM, founded in 1976, is the national body representing doctors in private practice in Malaysia, grouping seven state-level associations comprising of over 5.000 members.

The latest statement by the doctors is the second such open criticism from the medical fraternity over the government's handling of events leading to the Bersih protest as well as the police handling of the massive rally for electoral reforms on July 9.

Last week, eleven doctors and surgeons condemned the police action of firing teargas into the compounds of the Tung Shin and Chinese Maternity hospitals along Jalan Pudu, a charge which the Health ministry and police had both denied in spite of video evidences.

The letter by FPMPAM meanwhile described Jeyakumar as continuing his family's tradition of serving the public through charitable deeds.

"Dr Jeyakumar himself has been known for his social work since his days as a medical student when he volunteered his time giving tuition to poor children from squatter and estate families.  He subsequently served with the Ministry of Health spending considerable time in rural postings all over the country and selflessly serving the rakyat," it said, adding that Jeyakumar's present private practice served mainly the underprivileged from all ethic backgrounds.

As such, FPMPAM said Jeyakumar's "immense social conscience and the highest ethical professional duty to the country" should be honored.

"In his career as a Member of Parliament, he ran his campaign honorably and peacefully. He is not known to advocate anything that is illegal or unlawful.

"This is a man of integrity who is law-abiding and honest," the letter went on, and also called on others who had been detained alongside Jeyakumar to be released, adding that the people "will no doubt respond positively to your political acumen and astuteness."


NOTA KAKI;

TAK USAH LAH NAK MENGUGUT KERAJAAN KERANA DIA DOKTOR, DOKTOR YANG BERSALAH MESTILAH DIHUKUM TAK KIRALAH LU SAPA,,,,,

Daniel Arif

Posted: 20 Jul 2011 01:03 AM PDT

Daniel Arif


Panasonic LCD Projector (PT-F100U)

Posted: 17 Jul 2011 07:58 PM PDT

Panasonic LCD Projector (PT-F100U)

Panasonic LCD Projector (PT-F100U)

More photos

Product Features

  • Sold Individually

Technical Details

  • Brand Name: Panasonic
  • Model: PT-F100U
  • Hardware Platform: PC
  • Display: LCD projector
  • Display Color Support: 24-bit (16.7 million colors)
  • Minimum Image Size: 2.8 feet
  • Maximum Image Size: 25 feet
  • Minimum Screen Distance: 4 feet
  • Maximum Screen Distance: 59 feet
  • Display Resolution Maximum: 1024 x 768
  • Image Brightness: 3200 ANSI lumens
  • Lamp: UHM
  • Audio Output Type: Speaker(s)
  • Width: 17 inches
  • Depth: 12.6 inches
  • Height: 4.9 inches
  • Weight: 13.7 pounds

Full description

 

Panasonic LCD Projector (PT-F100U)

Price: $2,049.89

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 Jul 2011 11:40 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Nik Ajis Masuk Hospital, Kerana Doanya Dulu...

Posted: 19 Jul 2011 10:00 PM PDT


Ingat tak dulu, pada 4 disember 2009 nik ajis pernah menyeru seluruh penyokong pas dan rakyat kelantan mendoakan najib pecah perut, doa tu di karang oleh nik ajis sendiri dan di baca pada pagi hari jumaat. dalam doa yang di karang oleh nik ajis tu, dia meminta ALLAH memecahkan perut najib kerana berlaku zalim terhadap rakyat kelantan kerana tidak memberi wang royaliti minyak, ketika itu berbondong-bondong pengikut pas dan nik ajis mengambil doa itu dan membacanya ketika selesai solat.

Tapi apa dah berlaku sekarang? doa yang di baca oleh ribuan pengikut pas untuk memecahkan perut najib kini berlaku sebaliknya, terbaru nik ajis telah di masukan ke hospital universiti sains malaysia di kubang kerian, kerana dia mengadu perutnya sakit, nik ajis mendapat mc selama 2 minggu untuk berehat.

Jadi aku sarankan pada nik ajis, gunakan cuti selama 2 minggu itu untuk berehat dan bertaubat, nik ajis kena ingat, umur dia tu dah umur subsidi dah, bila-bila masa je boleh jalan, jadi gunakanlah kesempatan yang ada tu untuk bertaubat dan memohon keampunan dari orang-orang yang pernah dia kafir kan dulu.

Cybertrooper PKR Kena Bayar 400 Ribu Kepada Rais Yatim

Posted: 19 Jul 2011 05:43 AM PDT

Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini memerintahkan seorang penulis blog membayar ganti RM300,000 kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim kerana memfitnah menteri itu dalam satu artikel.

Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof juga memerintahkan Amizudin Ahmat membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada 1 Jan lepas, Rais, 69, memfailkan saman terhadap Amizudin (kanan), 42, yang juga anggota jawatankuasa Pemuda PKR, berhubung artikel yang disiarkan dalam blog, sharpshooterblogger.blogspot.com pada atau sekitar 28 Disember tahun lepas.

Dalam penghakimannya, Hakim Zabariah berkata bahawa setelah mengambil kira fakta dan bentuk fitnah yang dilakukan oleh Amizudin dalam blognya dan juga nilai wang semasa, jumlah yang diberikan kepada Rais adalah munasabah.

Katanya fitnah yang dibuat itu adalah sangat serius, dan jika seseorang itu mempercayainya, bukan sahaja reputasi Rais akan terjejas di peringkat nasional dan antarabangsa, tetapi yang lebih penting ialah kesannya terhadap kehidupan Rais dan keluarga.

Beliau berkata fitnah itu melibatkan perbuatan merogol seorang individu dari negara lain dan ini merupakan satu tuduhan paling kotor yang dibuat terhadap seseorang.

Dalam samannya itu, Rais berkata artikel berbahasa Melayu itu berniat jahat dan memfitnah beliau serta bermaksud beliau melakukan kesalahan besar merogol dan mampu membunuh pembantu rumah beliau dari Indonesia.

Seorang wanita yang pernah bekerja dengan menteri itu kemudiannya telah memberitahu sebuah portal berita Indonesia bahawa beliau tidak pernah dirogol atau dilayan dengan buruk oleh majikannya itu.

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Jul 2011 11:36 PM PDT

Panglima Perang Cyber


A.Samad Said Dapat Duit Berjuta-juta Dari Anwar Ibrahim & Ainon PTS Punca Beliau Menyokong Pakatan ?

Posted: 19 Jul 2011 10:27 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. 


Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih






Satu email telah disiarkan oleh Blogger Papagomo seperti berikut berhubung isu A.Samad Said.




Salam Sdr Papagomo.


Artikel Sdr berkaitan penglibatan SN A. Samad Said dengan perhimpunan haram BERSIH adalah dirujuk.


Ramai orang tertanya-tanya apa kaitan penglibatan beliau dengan rangkaian pertubuhan haram ini yang jelas bermotifkan politik pembangkang, sedangkan beliau sebelum ini dilihat sebagai neutral dalam sebarang isu. Adakah kerana beliau tertipu dan terpedaya dengan helah pembangkang sehingga turut sama menyertai BERSIH atau ada niat lain yang beliau cuba sembunyikan?

Dalam dunia sastera Malaysia, tiada penulis yang tak kenal perangai A. Samad Said ini. Beliau sebelum ini banyak kondem Dewan Bahasa & Pustaka (DBP) dengan pelbagai tuduhan hanya atas alasan DBP (kerajaan) tidak memberi layanan istimewa kepada beliau. Beliau mahu dibayar mahal dalam setiap acara yang melibatkan beliau, mahu disediakan segala kemudahan yang berkaitan seperti pengangkutan udara kelas bisnes, hotel bertaraf bintang serta kenderaan berserta pemandu. Itu tak termasuk permohonannya untuk mendapatkan kemudahan istimewa dalam aspek penerbitan karya-karyanya.

Namun beliau masih lagi protes dengan alasan kerajaan tak jaga kebajikan beliau yang bertaraf Sasterawan Negara.

Untuk makluman sdr, sebelum ini Pak Samad ada buat permohonan dengan kerajaan negeri Melaka pimpinan Datuk Seri Ali Rustam untuk membantu beliau menerbitan karya-karyanya atas kapasiti beliau sebagai penulis berstatus SN kelahiran Melaka. Permohonan itu dah diluluskan dengan nilai jutaan ringgit melalui satu MOU timbal balik, iaitu Kerajaan Melaka beri duit untuk beliau terbitkan buku dan buku itu kemudiannya akan diberikan kepada kerajaan Melaka dalam jumlah tertentu.

Katanya wang bernilai RM3 juta telah diserahkan kepada Pak Samad untuk tujuan itu. Pak Samad kemudiannya telah menubuhkan syarikatnya sendiri, Wira Bukit Sdn. Bhd. yang diuruskan oleh anak lelakinya, Helmy Samad.

Namun projek ini dikatakan gagal mencapai matlamat untuk menerbitkan semua karya-karya beliau tetapi duit yang diperuntukkan telah habis digunakan. Pak Samad dikatakan minta lagi daripada kerajaan Melaka tetapi telah ditolak kerana peringkat pertama pun telah gagal dilaksanakan sedangkan duit dah habis dibelanjakan. Ini telah menimbulkan kemarahan Pak Samad.


Kemudian penerbit PTS Sdn. Bhd milik Ainon Mohd, -sekutu pembangkang dan Anwar Ibrahim telah mengambil alih projek berkenaan dan mendapat hak milik semua karya Pak Samad dan buku-buku beliau untuk diterbitkan semula untuk jualan.

Adakah penglibatan Pak Samad dalam BERSIH kerana marahkan kerajaan kerana mendakwa tidak memenuhi permintaan-permintaan beliau yang berlebihan itu? Atau adakah Pak Samad telah terhutang budi dengan Ainon Mohd yang telah memberikan 'nyawa' semula kepada beliau dalam projek penerbitan buku-bukunya?

Rakyat harus tahu tentang ini. Salam hormat.

Emel Kiriman






Bagi Panglima hanya mereka yang ditawar duit atau pangkat sahaja yang sanggup diperkudakan demi mendapat apa yang dihajatkan.

Orang berakal sudah lama tinggalkan Pakatan yang memang dipenuhi kaki penipu dan penyamun.

Yang join Pakatan hanya di kalangan mereka yang dihasut dengan kemarahan untuk membenci Kerajaan.

Kalau tak diajar perkara yang menimbulkan kebencian tentu tidak akan berjaya perjuangan mereka.

Lihat siapa yang mengajar sifat benci kecuali SETAN seperti firman Allah dalam Al Quran di bawah :

Sesungguhnya syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu dengan sebab arak dan judi dan mahu memalingkan kamu daripada mengingati Allah dan daripada mengerjakan sembahyang. Oleh itu, mahukah kamu berhenti (daripada melakukan perkara-perkara yang keji dan kotor itu atau kamu masih berdegil)?  
(  سورة المائدة  , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #91)

Sebab itu kita kena minta dijauhkan dari syaitan agar tidak ada seteru atau permusuhan sesama umat Islam. Firman Allah :

"Tuhanku, aku mohon perlindunganMu dari bisikan-bisikan (tipu daya) syaitan-syaitan. Dan aku mohon perlindunganMu supaya mereka tidak dapat mendekatiku." (Al-Mu'minun : 97-98)

Syaitan perlu dijauhi bukan dijadikan kawan seperti fatwa ulama politik PASiq yang kata sanggup berkawan dengan Syaitan.

Ternyata memang mereka sudah pun berkawan dengan syaitan sehingga sanggup gadaikann perjuangan Negara Islam ditukar kepada negara kebajikan. Termasuk mengatakan Allah mencarut dan samseng.


Kawan Baik Anwar Akui Langgan Pelacur : AIDC

Posted: 19 Jul 2011 10:23 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih





Baca lagi di AIDC

Selamatkan Demokrasi Atau Demon Crazy?

Posted: 19 Jul 2011 09:21 PM PDT

Pas cuba putar belitkan tujuan mereka anjur Bershit.


Kata ingin selamatkan demokrasi tetapi hakikat sebenarnya mereka mahu menutup punca jika mereka kalah PRU nanti.

Dengan prestasi yang teruk di semua negeri yang mereka perintah akibat kegagalan menyediakan pemimpin yang baik untuk negeri maka alasan Bershit dicipta.

Jika tidak ada alasan sudah tentu jatuh maruah Pakatan yang bercelaru dari hari pertama hingga tahun keempat mereka memegang 4 negeri.

Maka alasan menyelamatkan demokrasi bukan alasan orang berakal kerana demokrasi di negara kitalah yang bersih sehingga memberikan Pas memerintah Kelantan sejak 1990 hingga sekarang.

Pernah Pas hampir tewas di Kelantan 2004 tetapi demokrasi tulen tajaan SPR lah yang telah menyelamatkan mereka untuk terus memerintah Kelantan walau dengan dua undi.

Jelas Pas dan Pakatan bukan mahu selamatkan demokrasi tetapi hanya mahu demoncrazy!

Lagi crazy jika taiko mereka Anwar bakal masuk tirai besi kerana kerakusan nafsunya sendiri.
Published with Blogger-droid v1.7.3

Malaysia Bukan Negara Islam Walau 53 Tahun Daulatkan Tilawah Al Quran ?

Posted: 19 Jul 2011 09:03 PM PDT

Fakta Menarik Kekerapan Manusia Ke Tandas

Posted: 19 Jul 2011 08:09 PM PDT


Published with Blogger-droid v1.7.3

Ranking Terkini Blogger BN vs Pakatan Dengan 6 Blogger BN dari Top 10 !!!

Posted: 19 Jul 2011 06:20 AM PDT

DS Zahid Hamidi - A biological weapons bill

Posted: 19 Jul 2011 05:09 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih




Video Sidang Akhbar Chelsea Semalam Di Malaysia Dengan Pengurus Baru

Posted: 19 Jul 2011 02:23 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih






Dr Rais Yatim Tidak Patut Saman Blogger Sharpshooter !!!

Posted: 19 Jul 2011 12:58 AM PDT

The Unspinners

Posted: 19 Jul 2011 11:32 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 19 Jul 2011 11:31 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


ANCAMAN NIK AZIZ LEBIH BAHAYA DARI ANCAMAN KOMUNIS

Posted: 19 Jul 2011 04:38 PM PDT

Sebahagian daripada 600 ekar tanah yang dimajukan oleh Tauke Cina untuk Akademi Yakin

"Dulu ayah kami bangunkan tanah hutan ni, bila lepas merdeka, ada ancaman komunis, kita lari ke Gua Musang. Bila reda, kita balik semula dan terus bangunkan tanah ni. Sekarang ni, ancaman kerajaan PAS Nik Aziz, kami nak pergi ke mana?"

"Masa komunis, kita lari tapi boleh balik semula. Masa Nik Aziz, dia ambik terus bagi ke Cina… kami tak boleh balik dah ke sini….", demikian keluhan daripada 5 orang penduduk Kampung Serasa, Kuala Krai kepada saya sewaktu saya dan Agen Johnson melawat ke kampung mereka, semalam.

Agen Johnson dan saya kembali ke Kelantan untuk menyiasat kes rampasan tanah yang dibangunkan oleh penduduk tempatan oleh tauke Cina.

Sewaktu melawat ke tapak tanah bukit yang telah dibersihkan, agen Johnson sempat menyamar sebagai pemburu haram dengan memikul senapang RELAnya dan berbual dengan seorang tauke Cina yang kebetulan berada di tapak itu.

Tauke Budiman bersama rakan 'barunya'

"Tauke, ini tanah atas nama Mazlan Abdul Ghani, betul ke," tanya Johnson.

"Tarak tau, ini saya bayar sendiri…." Jawab Tauke yang bercakap dengan pelat Kedah.

"Tauke bayar… bayar sama sapa…" tekan Johnson.

Menurut penduduk-penduduk kampung, tanah tersebut diberi milik kepada Akademi Yakin, sebuah agensi Kerajaan PAS Kelantan. Tetapi tanah itu terus dibangunkan oleh tauke cina dari luar Kelantan.

Ianya dikatakan melibatkan 3 blok dan yang menjadi kontroversi sekarang ialah apabila wakil dari pihak Kerajaan PAS Kelantan telah 'menjual' 1,000 ekar tanah itu kepada orang tengah dan kemudiannya diserahkan untuk dibangunkan oleh seorang tauke dari luar Kelantan.

Tauke cina yang ditemui oleh agen Johnson enggan memberitahu namanya, tetapi memberitahu bahawa perjanjian yang dibuat adalah untuk 1,000 ekar tanah. Bagaimanapun setelah wang persabahatan dan wang derma ditunaikan, pihak Kerajaan PAS Kelantan dikatakan gagal menunaikan perjanjian dan hanya mampu memberi 600 ekar tanah. Baki 400 ekar menjadi masalah apabila tanah tersebut telah diterokai oleh penduduk tempatan.

Apabila berurusan dengan wakil dari PAS Kelantan, anda perlu faham istilah-istilah seperti 'menjual', 'persahabatan' dan 'derma'. Maksudnya seringkali berbeza dengan maksud sebenar di dalam kamus bahasa Malaysia.

Begitu juga dengan kalimah 'penerokaan haram'. Seperti yang masih diingat oleh Tok Da Hussin dari Felda Ciku, perkataan penerokaan haram tidak wujud menurut Nik Aziz kerana, "… bumi ini milik Allah…" kata Nik Aziz.

Tok Da Hussin menunjukkan pelan tanah yang sudah disukat dan diserahkan kepada Pejabat Tanah Gua Musang. Siapa yang menjadi pemilik tanah itu? Kisahnya tak ubah harapkan pagar, pagar makan padi.

Tok Da Hussin atau nama penuhnya, Hussin Bin Deraman masih ingat apabila Angkatan Perpaduan Ummah merampas Kelantan dari Barisan Nasional pada tahun 1990, Nik Aziz selaku Menteri Besar PAS datang ke Gua Musang dan memberitahu penduduk-penduduk tanah rancangan di situ "… takda tanah haram di muka bumi ini. Tanah haram hanya dua, satu di Mekah dan satu di Madinah. Tanah lain, kalau bukan reserve hutan, cangkullah. Kalau dah cangkul jadi milik kita doh tanah tu…".

Sebeum ini sewaktu pemerintahan BN, Kerajaan Negeri melarang keras penduduk mengusahakan tanah Kerajaan, tetapi setelah mendapat lampu hijau dari Nik Aziz, berduyung-duyunglah mereka membuka tanah hutan seawal 1990 an lagi.

Tetapi kini, Kerajaan PAS Kelantan mendakwa mereka ini adalah peneroka haram tanah Kerajaan dan enggan mengiktirafkan hasil titik peluh mereka walaupun mereka sudah menyerahkan pelan sukat tanah dan sesetengahnya sudah juga membayar deposit.

Tanah yang dibangunkan oleh Tok Da Hussin di mukim Relau Gua Musang, telah diserahkan kepada pemilik lain baru-baru ini dengan menggunakan pelan sukat tanah yang dibayar oleh Tok Da Hussin dan peneroka-peneroka lain. Ini menimbulkan kemarahan yang amat sangat terhadap pengikut tegar PAS ini dan rakan-rakannya, sehingga ada rakannya yang juga ahli PAS telah berdiri dan kencing di atas gambar Nik Aziz di persimpangan jalan di berdekatan rumah mereka.

Namun nasib Tok Da Hussin dan rakan-rakannya tidak semalang nasib mereka di Kampung Serasa, Kuala Krai. Ini kerana Tok Da Hussin adalah peneroka Felda dan kebajikan mereka dan keluarga dijaga oleh Felda. Bahkan mereka sudah memperolehi geran tanah bersama Felda. Yang mereka kehilangan ialah tanah terokaan mereka seperti yang dijanjikan oleh Nik Aziz.

Sewaktu Johnson 'memburu' bersama dengan tauke cina, saya teruskan perjalanan hingga ke Kampung Serasa yang jaraknya sejauh 50.4 km dari Bandar Gua Musang. Perjalanan saya membawa saya melalui Kampung Toseng dan kemudian melintasi kawasan Ladang Akademi Yakin terus ke perkampungan itu.

Di situ kedatangan saya disambut oleh tuan rumah Encik Zainuddin Mat dan rakan-rakan penerokanya iaitu Encik Mat Nawi Mamat, Abdul Rahman Mamat dan Zainal Azwin.

Bersama 5 peneroka di Kampung Serasa Kuala Krai

Perkampungan itu sudah diduduki sebanyak 4 generasi iaitu semenjak sebelum merdeka lagi. Kampung itu didiami oleh 20 keluarga dan setiap dari mereka telah mengusahakan seluas 10 ekar tanah dengan tanaman getah dan pokok buah-buahan.

Pada tahun 2004 mereka mendapati Kerajaan PAS Kelantan telah membenarkan kayu-kayu balak dipotong dan dikeluarkan dari kawasan tersebut. Kemudiannya mengikut maklumat mereka, tanah itu diserahkan kepada Akademi Yakin pada tahun 2008 sedangkan ada dikalangan peneroka itu sudah membayar deposit sehingga RM4 ribu untuk mendapat pemilikan tanah itu.

Baru-baru ini, dikatakan pihak Kerajaan PAS mahu mengambil 400 ekar tanah lagi dan ini melibatkan tanah yang telah dimajukan oleh mereka tanpa mahu berunding sebarang pampasan. Apabila mereka menemui Yang Berhormat PAS DUN Dabong, apa yang dikatakan hanya, "…tak usah risau…" itu sahaja.

Bagaimanapun semakin hari mereka semakin risau bila mendapati juruukur dan jentolak sudah mula memasuki kawasan yang diusahakan oleh mereka. Apabila rintihan mereka diketengahkan kepada media, Yang Berhormat Timbalan Menteri Besar telah mengadakan lawatan ke kawasan berdekatan pada 17hb Julai lalu. Kesemua penduduk telah keluar untuk mendengar dan berdialog dengan Dato' TMB itu. Bagaimanapun mereka amat kecewa kerana mereka tidak dilayan dan TMB tidak langsung menyentuh isu berkenaan.

Apa yang jelas, mereka sudah pasti akan kehilangan tanah itu. Cuma mungkin ianya ditangguhkan sehingga pilihanraya umum akan datang.

Penyokong PAS pasti akan mendakwa, dekat Mekah pun tanah rakyat di ambil atau, Kerajaan Barisan Nasional pun buat kerja yang sama. Persoalannya, inikah konsep Negeri Berkebajikan oleh PAS? Jika Kelantan adalah makmal perlaksanaan konsep Negara Berkebajikan oleh PAS, maka yang jelas 'Kebajikan' yang dimaksudkan ialah mengamalkan konsep 'Ali Baba' yang dulu sinonim dengan perlaksanaan Dasar Ekonomi Baru. Lebih teruk lagi, di bawah konsep 'Kebajikan' ini, penduduk tempatan akan kehilangan segala-galanya. Kebajikan hanya untuk tauke cina yang boleh menderma kepada wakil parti tersebut.

Siapakah wakil parti itu? Apakah yang dikatakan oleh tauke cina itu kepada Agen Johnson? Buat masa ini, hanya Agen Johnson yang tahu.

Bagaimapun Agen Johnson selalunya tidak akan diam lama, cuma mungkin dia agak terganggu dengan penemuan terbaharunya terhadap sebuah kenderaan buatan Mercedes Benz dengan nama model S280 Automatik. Nombor enjinnya 11292230916058 dan nombor casis WDB2200632A18.

Apakah ini akan membuka skandal terbaharu nepotisme di dalam Pejabat Menteri Besar?


Agen Johnson melihat Ladang Rakyat yang dibangunkan oleh rakannya 'tauke besar' -

Kickdefella



My Longest Yard

Posted: 19 Jul 2011 11:28 PM PDT

My Longest Yard


Kak Limah dapat jiran baru?

Posted: 19 Jul 2011 01:41 AM PDT












Kak Limah dah dapat jiran baru?

Dua-dua boleh main cak cak tepi tingkap!

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Jul 2011 11:28 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kenapa Raja Petra Bangga Dengan Anak Perempuannya?

Posted: 19 Jul 2011 09:31 PM PDT

Jawapan yang mudah untuk soalah yang mudah.

Gambar dari blog GAP.


Sebab anak lelakinya gagal menjadi manusia macam bapaknya.



Saje nak peringat pencacai-pencacai Raja Petra Kamaruddin (RPK).

Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.


*Nasib baiklah si dara tu ikut genetik ibunya. Sebab tu boleh pakai. Kalau ikut si RPK, entah apa jadinya.

Benarkah Kapal Selam Malaysia Tak Boleh Menyelam?

Posted: 19 Jul 2011 08:28 PM PDT

Apa yang blog MyMassa pamerkan adalah entri daripada blog Military of Malaysia.

MyMassa mengulang tayang entri ini kerana masih ada pihak yang memainkan isu kapal selam milik TUDM.

Semoga entri ini memberi kefahaman kepada kita yang tidak mengetahui tentang dunia ketenteraan.

1. Walaupun sudah banyak penjelasan di dada akhbar, majalah dan blog-blog pertahanan tempatan, saya perhatikan masih ada lagi pembaca yang percaya bulat-bulat bahawa kapal selam pertama negara iaitu KD Tunku Abdul Rahman dari jenis Scorpene telah rosak dan tidak dapat menyelam.

2. Lebih buruk lagi apabila ada yang menyangka bahawa kapal selam tersebut merupakan bahan terpakai dari Tentera Laut Peranchis sedangkan Malaysia telah menghabiskan wang sebanyak RM7.7 bilion untuk membeli dua buah kapal selam terbaru dan tercanggih di rantau ini. Sejumlah RM359 juta lagi dihabiskan untuk membeli kapal selam terpakai dari jenis Agosta.

3. Orangramai diprogram untuk percaya serta yakin bahawa kapal selam TLDM tidak dapat menyelam dan sedang mengalami kerosakkan besar.

4. Mereka juga dipaksa tanpa sedar bahawa pembelian kapal-kapal selam ini melibatkan isu pembunuhan seorang wanita, bagaimanapun kebanyakkan tuduhan dibuat tanpa asas, bukti dan sekadar cakap-cakap. Ia melibatkan beberapa orang individu yang bukan dalam lingkungan Kementerian Pertahanan Malaysia.

5. Hanya mempunyai kenalan seorang atau dua pegawai tentera, ramai sekali muncul sebagai penganalisis ketenteraan tidak bertauliah berdasarkan maklumat yang longgar dan "hear say".

6. Bukan saya hendak menyalahkan pembaca sekalian, tetapi itulah senario politik di Malaysia, di mana persepsi memainkan peranan yang penting sedangkan parti-parti politik yang bertelagah ini sebenarnya tidak memberi manfaat yang berguna kepada rakyat kecuali kesedaran dan minat yang terlebih-lebih kepada perkhabaran angin.



MASALAH KAPAL SELAM TIDAK BOLEH MENYELAM

7. Kapal selam yang dikatakan bermasalah iaitu KD Tunku Abdul Rahman telah selamat tiba pada Sept 2009 dan terus menjalani beberapa ujian laut tropika selepas itu sehinggalah kapal itu didakwa tidak boleh menyelam oleh sekelian jentera propaganda parti-parti politik ini.

8. Sebenarnya sebelum dan selepas menerima kapal selam itu, TLDM secara intensif telah pun menguji aset perang negara ini mengikuti piawaian dan standard antarabangsa termasuklah ujian Final Sea Acceptance Trial selama 10 hari yang memaksa kapal selam tersebut membuat selaman ke dasar yang paling dalam (sejauh mana kedalaman itu tidaklah boleh saya dedahkan di sini kerana ia mengandungi maklumat sulit ketenteraan).

9. Ujian ke atas kapal selam terbabit bukan sekadar dibuat di Lautan Atlantik tetapi juga dilakukan di Lautan Mediterranean, Laut Merah, Laut Hindi dan Laut China Selatan (kawasan di mana kerosakan pertama dikesan).

10.Untuk maklumat para pembaca sekelian, sehingga ke Mac 2010, anak-anak kapal selam dan KD Tunku Abdul Rahman telah membuat selaman dan pelayaran di dasar laut selama 31 hari dari 43 hari (tempoh perjalanan kapal dari Peranchis ke Lumut).

11.Ini bermakna sejumlah 72 peratus pelayaran kapal itu dilakukan di bawah permukaan laut dan ini sekaligus menyangkal tuduhan kononnya kapal selam itu dibawa pulang secara berlayar di atas permukaan.

12.Perkataan "Tidak Boleh Menyelam" ini sebenarnya muncul dari langkah berjaga-jaga yang diambil oleh TLDM apabila masalah teknikal dikesan berlaku di atas kapal.

13.KD Tunku Abdul Rahman sebenarnya boleh menyelam tetapi arahan telah dikeluarkan oleh pihak tertinggi TLDM supaya kapal selam itu dilarang membuat selaman sehingga masalah kerosakkan dibaiki oleh pihak pembekal iaitu DCN International.

14.Untuk pengetahuan pembaca, aset kerajaan tersebut dilindungi oleh perjanjian dalam kontrak yang ditandatangani di antara TLDM, DCN dan IZAR.

15.Proses pembelian aset ketenteraan sama sahaja dengan kontrak saudara pembaca ketika memberi kereta atau rumah kecuali ada sedikit perbezaa, setiap aset yang dibeli mempunyai jaminan pengedar untuk beberapa tahun dan jangan lupa bahawa kerajaan Malaysia adalah negara pengguna.

16.Sehingga ke hari ini, aset strategik yang termahal milik negara ialah kapal selam dan kos penyelenggarannya sahaja menelan belanja sehingga RM270 juta setahun.

KEMENTAH TIDAK KAWAL MAKLUMAT

17.Saya benar berharap supaya pembaca saya terutama di kalangan pelajar untuk mengambil inisiatif mengkaji sesuatu perkara dengan dalam sebelum membuat keputusan untuk menerima maklumat secara total. Dalam kemudahan internet hari ini, tidak ada sebab anda ketinggalan dalam arus teknologi maklumat.

18.Saya sendiri mempunyai laporan kapal selam Scorpene milik TLDM setebal beratus-ratus muka surat tetapi tidak ada yang menarik untuk dipaparkan, masalah yang berlaku pun kecil sahaja tetapi telah diperbesarkan sehingga ke persada antarabangsa.

19.Masalah juga melanda kapal selam Singapura dan Indonesia tetapi maklumat seperti ini tidak pernah sampai ke tangan orang awam kecuali dalam rangkaian mereka yang terlibat dengan perisikan serta kontrak perkapalan sahaja.

20.Dalam senario Malaysia, saya lihat Kementerian Pertahanan agak linear dan longgar terhadap pengaliran maklumat ketenteraan pada masyarakat awam berbanding Indonesia dan Singapura.

21.Perkara ini diakui oleh sahabat-sahabat saya dari Singapura yang menyatakan bahawa media negara ini bebas mencungkil maklumat ketenteraan berbanding Singapura yang seboleh-bolehnya akan mengawal maklumat militari republik itu secara ketat.

LANGKAH TLDM TEPAT

22.Langkah TLDM untuk tidak membenarkan kapal selam miliknya yang mengalami kerosakan mekanikal adalah sangat tepat dan merupakan satu prosedur yang biasa.

23.Sekali lagi saya ingatkan, kerosakkan tidak ada kaitan dengan masalah rasuah atau pembinaan yang sub standard oleh DCN dari Peranchis.

24.Mana mungkin sebuah syarikat perkapalan terkemuka seperti DCN mahu membina sebuah kapal selam yang sub standard untuk pelanggannya kerana ini sebenarnya memberi risiko kepada nama baik syarikat itu.

25.Walaupun ada pilihan yang lebih murah dari Russia misalnya seperti kapal selam Kilo dan Amur tetapi reputasi negara besar itu sebagai pembina kapal selam sebenarnya sudah cacat sedikit kerana rekod-rekod kerosakan dan kemalangan yang dialami oleh kapal selam miliknya.

26.Selain dari tenggelamnya kapal selam Kursk pada tahun 2000, kapal selam Russia dari jenis Akula pada tahun 2008 ditimpa petaka apabila berlaku kebocoran gas sehingga menyebabkan hilang 20 nyawa dalam insiden yang berlaku di Laut Jepun.

27.Insiden itu berlaku semasa kapal selam terbabit yang mahu dijual kepada India sedang menjalankan UJIAN PELAYARAN dan gas yang bocor sebenarnya datang dari SISTEM PEMADAM API.

28.Jika kita lihat dalam insiden kapal selam Akula ini, sekecil masalah seperti kebocoran gas pemadam api telah menyebabkan kehilangan nyawa dan risiko seperti inilah yang menyebabkan TLDM tidak membenarkan kapal selam Scorpene menyelam walaupun kerosakan mekanikalnya kecil.

29.Saya berharap penjelasan ini mampu mencerahkan minda pembaca mengenai kapal selam pertama milik negara kita dan tidak perlu membuat komentar sehingga memalukan ibu pertiwi kita dalam forum antarabangsa mahupun milik jiran.

30.Orang luar tidak tahu apa itu UMNO, sebaliknya yang dimaki dan dicerca adalah negara kita, ibu pertiwi kita, MALAYSIA.

*Faham-fahamkan.

Solat Hajat/Munajat Raksasa PAS: Berapa banyak yang dimakbulkan Allah SWT?!!

Posted: 19 Jul 2011 07:02 PM PDT

Berikut di senaraikan program-program SOLAT HAJAT raksasa yang telah dianjurkan oleh PAS sepanjang 2011:


1. Kuliah dan ceramah PAS (Selamatkan Selangor): Solat Hajat & Pidato Perdana 9 Januari 2011

SELAMATKAN SELANGOR DARIPADA SIAPA? SEMOGA TERMAKBUL...




















2. Majlis Solat Hajat Tolak Fitnah: 28 Mac 2011

HASILNYA:

Video seks: Pakar AS sah lelaki dalam video mirip Anwar

24/06/2011 8:55pm


KUALA LUMPUR 24 Jun — Dua pakar dari Amerika Syarikat telah mengesahkan rakaman video seks yang ditayangkan oleh ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim adalah tulen dan tidak ada sebarang "tampering" (diubah-ubah) dan "superimpose" (gambar ditindih) dilakukan.

Pakar-pakar daripada Dartmouth College, Hanover, New Hampshire itu, juga mengesahkan bahawa lelaki yang melakukan seks dengan seorang wanita dalam video itu adalah serupa dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perkara itu terkandung dalam fakta kes yang dibacakan di Mahkamah Majistret di sini hari ini setelah Shazryl dan Shuib mengaku bersalah terhadap pertuduhan menayangkan secara terbuka adegan lucah iaitu hubungan seks antara lelaki dan perempuan.

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby pula mengaku bersalah terhadap pertuduhan bersubahat dengan kedua-duanya melakukan perkara yang sama.

Majistret Aizatul Akmal Maharani mengenakan denda RM3,000 terhadap Shazryl, RM1,500 kepada Shuib dan RM1,000 kepada Rahim.

Mengikut fakta kes, pada akhir Februari lepas, Shazryl berjumpa dengan Shuib di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor berkenaan satu peranti storan media (pendrive) yang mengandungi rakaman hubungan seks antara seorang lelaki dipercayai Anwar bersama seorang perempuan warga negara China.

Selepas mereka berbincang dengan Abdul Rahim, tayangan rakaman video berkenaan dibuat di Hotel Carcosa Seri Negara pada 10 pagi 21 Mac, dengan menjemput beberapa wartawan menyaksikannya di bilik Seri Makmur.

Penayangan rakaman video itu menggunakan sebuah LCD kepunyaan Shazryl dibuat, dan Shazryl menerangkan bahawa gambar beliau turut terakam sebelum rakaman hubungan seks berkenaan.
Tayangan yang berakhir pada 12 tengah hari itu disaksikan 13 wartawan.

Pada satu sidang akhbar pada 4 petang 23 Mac, Shazryl dan Abdul Rahim mengaku bahawa selain mereka, Shuib turut bertanggungjawab membuat perkara yang sama (menayangkan rakaman video kepada wartawan).

Keesokannya, Shazryl dan Abdul Rahim menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman dan menyerahkan peranti yang mengandungi rakaman itu manakala Shuib menyerah diri pada 25 Mac.
Menurut fakta kes itu lagi, hasil analisis oleh Prof Hany Farid dan Prof Lorenzo Torresani dari Dartmouth College itu, telah mengesahkan rakaman itu adalah tulen tanpa sebarang "tampering" dan "superimpose" serta berasal daripada satu alat perakam yang diambil daripada Shazryl.
Kedua-dua pakar berkenaan juga telah menjalankan analisis terhadap muka lelaki dalam rakaman video itu dan hasilnya mendapati ia menyerupai Anwar.

Terdahulu, peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Abdul Rahim, dalam rayuannya berkata, pendedahan itu bukanlah bertujuan memaparkan aksi lucah tetapi untuk mendedahkan perangai buruk seorang pemimpin yang tidak bermoral.

Beliau berkata, tertuduh juga telah memberikan kerjasama kepada polis manakala rakaman itu tidak didedahkan kepada kanak-kanak.

Majistret Aizatul Akmal sebelum menjatuhkan hukuman, berkata mahkamah mengambil kira faktor kepentingan awam, pengakuan salah dan latar belakang ketiga-tiga tertuduh tetapi pada masa yang sama, faktor kepentingan awam perlu diseimbangkan.

Dalam prosiding itu, mahkamah ditayangkan rakaman video tersebut selama 10 minit yang turut disaksikan orang awam termasuk pihak media.

Pendakwaan dilakukan Datuk Kamaluddin Mohd Said dan Mohamad Zakaria Hanafiah - Bernama



3. Solat Hajat Mendoakan Kejayaan Calon PAS pada Pilihanraya Negeri Sarawak: 9 April 2011

HASILNYA:



4. Solat Hajat dan Pidato Khas (menjayakan Bersih 2.0): 29 Jun 2011

5. Solat Hajat Perdana "BERSIH 2.0" Peringkat Negeri Selangor: 2 Julai 2011


HASILNYA:




SEBALIKNYA:

 

MALAYSIA: BERSIH 2.0 MASS DEMONSTRATIONS - FUNDING UNREST


Written and Photographed by Nile Bowie



Accounts of police brutality plague attendees of the

Bersih 2.0 rally, riot police engaged the use

of tear gas and chemical laden

water cannons against demonstrators.
Scenes of chaos unfolded on the streets of downtown Kuala Lumpur this past weekend, culminating in an event, which many have called the most defining moment in recent Malaysian history. Thousands of people, many well intentioned first time demonstrators gathered to voice their discontent about the Malaysian electoral system under the umbrella of Bersih 2.0, calling itself 'The Coalition for Clean and Fair Elections', which is comprised of a 'coalition of like minded civil society organizations unaffiliated to any political party'. Amidst this climate of seeming neutrality, the ruling Malaysian political party Barisan Nasional declared the gathering illegal and has made stark allegations regarding group's true intentions, accusing the movement to be a vehicle utilizing mass fervor to strengthen foreign funded political parties associated with opposition leader Anwar Ibrahim, the former Malaysian Deputy Prime Minster and former Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund. Bersih 2.0 chairperson Ambiga Sreenevasan has admitted to Malaysian Press that two US-based organizations, the National Democratic Institute (which receives funding from the US National Endowment for Democracy) and George Soros's Open Society Institute have donated an undisclosed amount of money to the organisation; these think tanks and Intelligence front groups based in the United States are synonymous for authoring US Foreign Policy and shaping world opinion towards foreign leaders as they actively fund various oppositions movements through color revolutions, which lead to the installation of leaders of whom are friendly to objectives of the Anglo-American establishment and profiteers of Corporate high finance.



The Bersih 2.0 rallies succeeded in briefly unifying

Malaysia's various ethnic groups

amidst a history of racial tension.
Malaysia is multicultural society with a history of race related tensions between the predominantly Islamic Malay ethnicity of whom tend to control political bureaucracy through preferential treatment of members within their racial group and ethnically Chinese Malaysians, descendants of settlers and economic migrants seeking employment in Colonial British rubber plantations of whom today dominate the business and commercial sectors and hold the highest national income. Regardless of Bersih 2.0's objectives or its utilization from Opposition leaders, the mass gathering succeeded in creating a patriotic and carnival-like atmosphere of unity between its participants of all ethnicities, as they behaved nonviolently and in uniformal stride for greater representation prior to riot police distinguishing any chance of dialogue by dispersing the gathering with waves of tear gas and chemical-laden water cannons, amidst numerous cases of heavy handed police brutality and arbitrary arrests, to the extent of launching tear gas canisters into the compound of a nearby hospital where demonstrators sought cover. Initially, many Malaysians may naively welcome support from American Institutions, which market themselves on keen selling points such as 'instilling democracy and funding freedom', this funding is not intended to alleviate corruption or to justly persecute police brutality, it is intended to increase Washington's presence in countries integrated in China's economic orbit and the eventual installation of a compliant Opposition leader, friendly to the bidding of International Financial regulatory bodies and planners of the New Financial World Order.
Amnesty International has urged the United States Government not to be a spectator while Malaysian authorities defy human rights by dispersing its demonstrations, it's director adding "If the U.S. government does not take strong approach to human rights in
Malaysia, it will seriously affect the United States credibility and
effectiveness on human rights in the region". Dramatic coverage from Al-Jazeera prods the same wound amidst UN experts warning the methods of crowd dispersal exercised by the Malaysian authorities actively undermine democracy. While it is distressing to see well-intentioned people from every age demographic gather in the pursuit of creating better order in their electoral system be subject to police brutality, their activism will be leveraged and totally exploited by media outlets and foreign Governments to undermine the credibility of the Malaysian Government, which obviously then provides a outlet for Western Governments to back their own opposition candidate. NGO's urging the United States Government to enter the dialogue on human rights abuses is equivalent to using a searing branding iron to treat third degree burns; in fact such statements reflect total negligence for human rights by summoning a country currently involved in five wars in the Middle East and North Africa while enforcing heavily militarized domestic police protocol. While aggression cannot be denied on the part of Malaysian police who dispersed the event, it is curious that similar methods of crushing peaceful gatherings utilized in Europe, Israel and North America are met with a total media blackout, often using more elaborate forms of dispersal such as rubber bullets and sound frequency cannons on small gatherings dwarfed in comparison to the volumes of people present at the recent Bersih demonstration.

Bersih 2.0 Chairperson, Ambiga Sreenevasan has

admitted to receiving funds from George

Soros's Open Society Institute, among

other donors, which notoriously fund opposition

movements' intent on regime

change in favor of US foreign policy.
Obviously the mainstream accounts make no omission regarding Internationalist billionaire George Soros's direct donations to the Bersih Organization, a man who has previously rustled feathers with leaders of the Barisan Nasional, such as former Malaysian Prime Minister Dr. Mahathir Bin Mohamad, a vocal critic against the official account of the September 11th attacks, Israel's treatment of Palestinians, and regulations of the financial institutions such as the IMF which utilize 'gun to head' policies of national budget restructuring through lending conditions and structural adjustment programs. Mahathir has previously made accusations against George Soros for using his influence in the currency speculation market to contribute to engineering the 1997 Asian Financial Crisis as a punishment for allowing Myanmar to join the ASEAN Union. Malaysia's central bank, Bank Negara reported a loss of approximately six billion USD when George Soros previously placed bets against it. Former Malaysian Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi appealed to Madeleine Albright, stating the Malaysian Ringgit and ASEAN currencies "continue to be bedeviled by currency fluctuations caused by hostile elements bent on such unholy actions. It is the height of international criminality that the fate of millions could be subject to the mercy of a few unscrupulous traders." During the 1997 meeting of the International Monetary Fund in Hong Kong, Mahathir stated, "Great countries tell us that we must accept being impoverished, because that is what international finance is all about. Obviously, we are not sophisticated enough to accept losing money so that the manipulators become richer. We are also warned that these are powerful people. If we make a noise or we act in any way to frustrate them, they would be annoyed. And when they are annoyed, they can destroy us altogether, they can reduce us to basket cases."
Mahathir's views on the negative effects of currency trading and speculation from 1997 are a breath of fresh air, especially in today's climate where wars are fought over financial regulations, as seen in the recent attack on Libya's Muammar Gaddafi amidst discussions of creating a Pan-African Dinar currency backed in gold. Former Indonesian President Suharto submitted his resignation while IMF riots swept his country, as the International Financial Regulatory bodies demanded the abolition of Government subsidies on staples such as rice and bread while cutting investment contribution towards State-run enterprises; chaos ensued in the streets as the Indonesian Rupiah suffered a debilitating 85% devaluation at the hands of International speculators. On the subject of the crisis in Indonesia, Mahathir offered, "Can it be that all the assets of that huge country, with 220 million hard-working people, are suddenly worth only one-sixth of its previous value? What, indeed, is the worth of a nation, if someone can devalue and even bankrupt it?" Mahathir attracted the envy of other emerging markets by creating exchange controls in defense of the Malaysian Ringgit, which safeguarded the currency, as it's regional neighbors suffered IMF imposed austerity.
George Soros
George Soros is a hording Internationalist whose reputation clearly shows him to be no friend of the Malaysian people, the fact that Ambiga Sreenevasan has accepted funds from his Open Society Institute while claiming Bersih 2.0 to be "wholly funded by Malaysians" is simply not true and should raise more than an eyebrow. George Soros has been an integral figure in the funding of opposition movements in the Arab Spring, only to pave the way to governance for opposition leaders such as Mohamed ElBaradei and other trustees of think tanks and other likeminded US based outlets that would be happy to exploit their own people in a bid to grab power; in total covert imperialism, Soros has further contributed funding to organisations attempting to author a new Egyptian constitution. Soros's influence over the mainstream media is astounding; Fox News reports over thirty major news organizations take his dirty money, surely this friendly contribution would not contribute bias to the programming content in anyway. BBC reports Soros vainly calling for regime change in Iran by insinuating an overthrown by means of the "bloodiest of revolutions". Malaysians may not be happy with the current Prime Minister Najib Razak and the coalition of Barisan Nasional (which has practically ruled Malaysia since it's independence), however it is unfortunate that populist opinion in countries of interest to Internationalists are utilized as a vehicle for undermining national sovereignty and eventual regime change.
In the Malaysian context, opposition leader Anwar Ibrahim would likely be the beneficiary of unrest created by Bersih 2.0, as the demonstrators will express their feelings of repression during the next Malaysian election. After the previous Bersih demonstration resulted in similar methods of dispersion, Anwar's opposition Pakatan Rakyat (People's Alliance) party gained control of four state Governments. Concerning the Bersih demonstrations, Dr. Mahathir offered, "Its objective is to tarnish the government's name and the police, and with that the opposition parties will win. There will be some people very angry who will probably, because of the current arrests and action taken, be disenchanted with the Barisan Nasional." Curiously enough, Anwar Ibrahim served as Deputy Prime Minster from 1993 to 1998 under the administration of Dr. Mahathir Bin Mohamad; the pair initially disagreed on the utilization of recovery methods during the 1997 Asian Economic Crisis. During a 1997 meeting of the Malaysian Cabinet, Ibrahim conceived something of an economic coup by approving IMF austerity measures without consent of then Prime Minister and vocal critic, Mahathir. Anwar favored an economic view open to speculators and defended George Soros as he threatened to 'destroy the country' and remove Mahathir from power. During a visit to Malaysia, Al Gore referred to the mobs of people in the streets led by Anwar shouting "Reformasi!" as the "brave people of Malaysia"; the reforms Al Gore had in mind were strict IMF conditionalities which would cause strict foreign control over the Malaysian economy, of which Mahathir had spoken and guarded so eloquently against.


Ibrahim at the Pentagon with
US Secretary of Defense,
William S. Cohen
Anwar Ibrahim issued a statement in Asian Wall Street Journal suggesting that developing countries should stop "pointing a finger at speculators and put their houses in order first" by ending their "ambitious plans for outlandish projects." Perhaps, Anwar views the symbol of Malaysia's economic prosperity, the twin Petronas Towers as "outlandish". The tension between the two grew as Mahathir claimed, "Prospective colonialists and their puppets in Malaysia are still trying to weaken this country" and that Anwar "used foreigners and the foreign media to support the actions of his supporters in order to topple the government of our country, his country." After his years as Deputy Prime Minister, Ibrahim's close friend, Paul Wolfowitz hired him as a consultant to the World Bank, amidst stints with George Soros-funded International Crisis Group and Dick Cheney's Foundation For the Future, essentially an engine of South East Asian regime change. While Dr. Mahathir Bin Mohamad may not have led a mistake-proof administration, his assertions on how to handle the 1997 Asian Economic Crisis were bold and his administration presided over an ultimately successful economic transformation of Malaysia, from an exporter of raw material to a manufacturer of steel and vehicles. Cases of police brutality against Anwar Ibrahim during his incarceration are regrettable; his politics are obviously a threat to Barisan Nasional as riot police targeted him during the Bersih 2.0 demonstration by horizontally firing a tear gas canister in his direction, which struck Ibrahim's body guard, collapsing his jaw.

Opposition Leader Anwar Ibrahim clearly

targeted by authorities as riot police shot a

tear gas canister in his direction, collapsing

his bodyguard's jaw.
In this climate of apparent foreign funding subversion, the ruling Government's actions have played out poorly; they have succeeded in appearing to be authoritarian in the world of International media bias and their actions have contributed to many Malaysians feeling spiteful, repressed, neglected, and left viewing Barisan Nasional as a self-serving hollow body. Irrespective of Bersih's self-publicized disassociation with any political party, surely the actions of the ruling Government spoke volumes to indirectly strengthen the opposition parties led by Anwar Ibrahim. The pursuit of clean and fair elections by means of using indelible ink, postal ballot reform, and maintenance of the electoral roll are totally coherent and rational goals that would help to reduce corruption within the electoral system and they are goals worth fighting for; however an investigation of funds Ambiga Sreenevasan claims to have received from George Soros and the National Democratic Institute is imperative.The Inspector General of Police recently announced an investigation of Bersih's admitted foreign funding while commissioning the Malaysian central bank, Bank Negara to assist in tracing the international money trail. As Western-owned international media has leveraged the plight of the Bersih movement's activists, it's opposition leaders are surely bound to receive credibility as Ibrahim warns of further demonstrations materializing in the form of 'Yellow Saturdays'; If the opposition politics of Anwar Ibrahim use Bersih as a vehicle for his parties' ascendency then ultimately, the Malaysian people will lose. - http://nilebowie.blogspot.com/



Kesimpulannya, MyMassa harap rakyat Malaysia tidak menolak seratus peratus solat-solat hajat raksasa anjuran PAS, kerana pada kebanyakan masanya, ia membawa hasil dan kesan yang lebih 'baik' kepada kita semua! TAKE BEER! TAKE BEER! TAKE BEER!

***Bila PAS hendak anjur Solat Hajat Raksasa bulan Ogos pula?!!

GEMPAR!!! Angkatan Muda PKR sendiri sahkan HarakahDaily sebar FITNAH!!!

Posted: 19 Jul 2011 06:06 PM PDT


MENTERI Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim pada Selasa, memperoleh ganti rugi sebanyak RM300,000 daripada seorang blogger, Azimudin Ahmat yang telah memfitnah beliau merogol pembantu rumahnya dari Indonesia.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datin Zabariah Mohd Yusof juga memerintahkan agar Azimudin yang juga seorang ahli jawatankuasa sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) membayar kos RM100,000 kepada Rais.

Pada penghakimannya, Zabariah berkata, mahkamah mengambil kira kedudukan Rais selaku seorang menteri yang telah menganggotai Kabinet selama 37 tahun dan dikenali bukan sahaja di dalam negara, tetapi juga di persada antarabangsa.

Selain itu, beliau juga berkata, tiada sebarang bukti yang dapat menunjukkan berlaku unsur provokasi yang dilakukan oleh Rais selaku plaintif untuk Azimudin (defendan) mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah tersebut.

"Fitnah rogol melibatkan individu dari negara lain, dan perkara itu adalah satu kesalahan jenayah dan merupakan tuduhan paling jijik yang boleh dilakukan terhadap seseorang individu.

"Tuduhan berkenaan juga tidak sihat dari sudut hubungan diplomatik dan ibarat menuang petrol ke dalam api terhadap kemarahan negara jiran berhubung isu rakyat mereka didera semasa bekerja sebagai pembantu rumah di sini," katanya.

Selain itu, Zabariah juga berkata, fitnah tersebut boleh dibaca oleh sesiapa sahaja yang melayari laman blog defendan, selain tiada unsur keinsafan ditunjukkan oleh defendan.

Beliau menambah, defendan juga tetap menyiarkan kata-kata fitnah terbabit meskipun mahkamah telah mengeluarkan perintah injunksi yang melarang perbuatan tersebut diteruskan.

"Defendan juga tidak merasa insaf, dan daripada keterangannya, saya dapati defendan berasakan dirinya tidak melakukan sebarang perbuatan yang salah kerana berpendapat tindakannya hanyalah memuat turun dakwaan itu daripada Harakah Daily," kata Zabariah lagi.

Beliau juga berkata, defendan juga telah cuai kerana menyiarkan dakwaan tersebut tanpa menyiasat kebenaran dakwaan yang bukan sahaja menjatuhkan reputasi plaintif, tetapi juga dapat memberikan kesan kepada kehidupan peribadi dan keluarga beliau.

"Berdasarkan keterangannya, defendan mendakwa dia telah ke Jakarta untuk menyiasat selama tiga hari, tetapi gagal untuk menemui wanita yang didakwa sebagai mangsa rogol bagi mengesahkan dakwaan itu.

"Selepas itu tiada sebarang tindakan susulan daripada defendan, dan ini menunjukkan bahawa defendan tidak mempedulikan sama ada perkara yang disiarkannya itu betul atau tidak," tambah Zabariah.

Sementara itu, Rais yang hadir ke mahkamah bersama isterinya, Datin Seri Maznah Rais menyifatkan keputusan tersebut sebagai peringatan untuk mereka yang gemar menghabiskan masa dengan menulis tentang individu lain.

"Ini adalah peringatan agar individu yang suka menulis tentang orang lain di dalam blog atau ruangan kolum sendiri untuk menghormati hak individu lain dan lebih berhati-hati," katanya.

Ahli Parlimen Jelebu, Negeri Sembilan itu juga memberitahu, keputusan itu dapat menjamin keyakinan masyarakat terhadap sistem kehakiman negara.

Pada prosiding itu, Rais diwakili oleh peguam-peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan Azad Bashir manakala peguam William Leong hadir bagi mewakili Azimudin.
 
Rais memfailkan saman tersebut pada 31 Januari lalu dan mendakwa satu majalah bertajuk 'Hei Pak Menteri... mana mau lari...' beserta dengan gambarnya telah disiarkan di laman blog Amizudin.

Majalah tersebut yang didakwa mengandungi unsur fitnah disiarkan di alamat http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ pada 28 Disember 2010.

Rais mendakwa, perkataan dalam majalah itu bermaksud dan/atau boleh difahamkan bermaksud bahawa beliau melakukan satu kesalahan serius iaitu merogol dan berkemampuan membunuh pembantu rumahnya yang berasal dari Indonesia.

Bagaimanapun, seorang wanita yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah Rais selama lapan tahun dilaporkan sebuah portal berita Indonesia menafikan yang dia pernah dilayan secara kejam atau dirogol oleh majikannya.
- mStar

MyMassa: Moto HarakahDaily iaitu, "Tepat Dari Sumber" pun sebenarnya satu pernyataan yang tergantung. Pernahkah pembaca setianya mempersoalkan selama ini, apa yang sebenarnya tepat itu dan sumber yang mana dijadikan rujukan? Nah, sekarang pencacai sendiri sudah terkena. RM 300,000 + 100,000 (kos) tu beb! Mau tergadai harta pusaka mak bapak hendak menyelesaikannya. Jadi, adakah HarakahDaily dan fuckatan yang mendokong penuh konsep rakyat BERKEBAJIKAN akan bersungguh-sungguh membantu balacinya sendiri untuk melangsaikan keseluruhan saman tersebut? Atau berlepas tangan dan membiarkan Azimudin menerima nasib sepertimana yang ditanggung oleh rakyat Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan ketika ini? Kerana Rasulullah SAW pernah bersabda, manusia akan hidup dan mati dengan kerja yang dilakukannya; jika hidupnya selama ini tertumpu kepada usaha mensharpshooterkan orang lain dengan fitnah dan adu domba, akhirnya beliau sendiri akan jatuh dan tewas dengan cara yang lebih hina!

AL-ISRAA’

Posted: 19 Jul 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AL-ISRAA'.
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 111 ayat. Dinamakan surah "Al-Israa'" (Perjalanan Pada Malam Hari), kerana peristiwa Rasulullah (s.a.w.) dibawa Israa' pada malam hari dari Masjid Al-Haraam di Mekah ke Masjid Al-Aqsa di Palestin ada disebutkan dalam ayat yang pertama.
Intisari kandungannya : Menegaskan bahawa tujuan dan hikmat-hikmat berlakunya mukjizat "Israa'" yang luar biasa itu, ialah kerana hendak memperlihatkan kepada Nabi Muhammad (s.a.w.) tanda-tanda kekuasaan dan kebesaran Allah Azza wa Jalla. Kemuliaan yang besar ini dikurniakan oleh Allah Ta'ala kepada Baginda ketika Baginda sedang menghadapi tentangan keras dari kaum kafir musyrik di Mekah untuk memberi semangat supaya Baginda berjuang terus menyiarkan Islam sehingga berjaya.
Diterangkan pula perihal kaum Yahudi Bani Israil yang sentiasa menderhaka kepada Allah Ta'ala dan bertindak ganas kepada umat manusia, dan kerana itulah mereka telah menerima kehancuran dua kali di Palestin – (kali yang pertama di tangan raja Babylon dan kali yang kedua di tangan raja Rom). Lalu diberi amaran bahawa selagi itulah pula Allah Ta'ala menggerakkan umat-umat yang lain untuk menyerang, memburu dan menghancurkan mereka.
Dan inilah yang telah berlaku disepanjang sejarah kaum Yahudi zaman berzaman.
Setelah menegaskan bahawa kitab suci Al-Qur'an memberi petunjuk ke jalan yang amat betul, ugama Islam, lalu diterang tentang "Kitab Manusia" atau "suratan amalnya" yang tertulis di dalamnya segala perkara yang dilakukannya dengan ikhtiarnya sendiri, samada amal baik atau amal jahat. Amalnya itulah yang menentukan nasibnya sendiri.
Jika baik amalnya maka selamatlah dia dunia akhirat, dan jika jahat amalnya maka celakalah dia dunia dan akhirat. Amalnya dan nasibnya diibaratkan sebagai benda yang dikalungkan dilehernya, yang tidak dapat dipisahkan daripada dirinya, kerana dialah yang bertanggungjawab terhadapnya.
Oleh kerana sembahyang yang lima waktu telah difardukan Allah Ta'ala kepada Nabi Muhammad (s.a.w.) dan umatnya pada malam "Israa' dan Mi'raaj" yang disebutkan perihalnya dalam surah ini lalu diperintahkan supaya sembahyang itu dikerjakan pada waktunya yang telah ditentukan, kemudian diterangkan secara khusus tentang keistimewaan sembahyang subuh, supaya masing-masing memulakan harinya dengan ibadat pada saat yang berkat itu sebagai bersyukur kepada Allah 'Azza wa Jalla.
Surah ini diakhiri dengan menerangkan cara memuji Allah Ta'ala supaya Rasulnya dan sekalian hambanya sentiasa menyebut: "الحمد لله" (segala puji tertentu bagi Allah), sebagai bersyukur kepadaNya atas segala nikmatNya yang tidak terhitung itu kerana Dialah Tuhan yang Maha Esa dan Dialah sahaja yang wajib dibesarkan dan dimuliakan dengan sepenuhnya.

Perhimpunan Yang Benar-benar BERSIH.

Posted: 19 Jul 2011 07:06 AM PDT


 Dicedok dari blog ini.

Salam.
Semua orang dok cakap pasal perhimpunan yang bakal diadakan nanti ni. Entah jadi entah tidak. Entah aman entah tidak. Tapi saya harap sebagai masyarakat yang pelbagai bilang kaum ini, fikir baik dan buruknya - itupun jika ingin nak berhimpun.

Tapi dalam banyak-banyak perhimpunan, bukan semuanya haram ...bukan semuanya tak boleh, ada banyak jenis himpun yang hari2 sebenarnya dok buat, tak pun mingguan mesti ada punya, himpun cam ni tak salah di sisi undang-undang, dan kadangkala tak ambik kesah pun.

Saya sejak dari kecil pun dah sedia dan dah pernah sertai perhimpunan. Jadi ini himpun yang beri faedah, tak salah dari sisi undang-undang, dan orang pun tak takut kalau nak dibuat hari2 pun tak apa. Ini baru dikatakan satu perhimpunan yang benar-benar BERSIH!

Perhimpunan Pagi Kat Sekolah
Time nilah, anak-anak sekolah nak tahu perkembangan sekolah, dan mendengar amanat dari pengetua mahupun guru besar. Selalu buat awal-awal pagi tatkala anak-anak ini baru masuk sekolah. Semua dok segak, kasut pun putih bersih. Ini baru perhimpunan yang bersih! Isi perhimpunan pun hal benda-benda yang baik je.

Perhimpunan Pagi Kat Tempat Kerja
Ada tempat, memang buat setiap minggu. Ada tempat yang buat tiap2 hari. Ada dua, satu himpun nak buat senaman, dan satu lagi himpun untuk dengar nasihat dan amanat dari bos. Yang ini pun tak ada yang nak hairan. Memang sah bersih sebab semuanya akan wangi2 time mula2 dok berhimpun, walaupun lepas tu semua ketiak bau masam... hehehe

Perhimpunan Di Kedai Kopi
Hmm ini selalunya slot yang diisi oleh geng-geng yang dah pencen, takat bercerita kisah semasa, kadangkala kisah artis pun dibantainya di sebalik kisah politik yang biasa-biasa. Yang ini, nak berhimpun dari pagi sampai malam pun tak ada sapa yang kisah melainkan bini je la.... hehehe

Perhimpunan Untuk Exam
Satu lagi jenis perhimpunan yang bersih, murni lagi. Sebabnya, berkumpul untuk belajar, dan situasi ni selalu berlaku di dalam IPT atau Kolej. Siap bukan satu atau dua perhimpunan yang dibuat, ada banyak lak tu. Sana himpun, sini himpun, pastu lain2 agenda lak tu. Ada tu sebab dok belajar medik, satu tu dok belajar matematik. Aha ...tak sapa nak ganggu kecuali kalau himpun tu dah melangkau jam 12 tengah malam!

Perhimpunan Di Masjid
Sedar tak sedar, setiap kali Jumaat, umat Islam pasti akan berhimpun di masjid. Mengimarahkan sholat Jumaat. Dan bukan time hari jumaat sahaja. Apabila tiba bulan Ramadhan lagi meriah, himpun siap diberi makan lagi! Aha .. ini juga satu perhimpunan yang bersih.

Jadi, ada banyak lagi jenis perhimpunan yang sebenarnya kita tak berapa nak kisah, dan kurang nak highlight, boleh je buat tanpa buat permit pun. Dan paling penting ...ia satu perhimpunan yang benar-benar BERSIH.

*Cuma MyMassa nak tambah sikit. Tiada perhimpunan yang lebih BERSIH daripada perhimpunan di Padang Mahsyar Allah S.W.T. Tak kira ulama ke, tok guru ke, umarak ke....semuanya akan diBERSIHkan.

PAS Halalkan Perkara Yang Haram!

Posted: 19 Jul 2011 06:02 AM PDT

Bezakan dua gambar.

Himpunan BERSIH.

Lelaki dan Perempuan Bercampur Gaul.

Himpunan di Bahrain.

Lelaki dan Perempuan diasingkan.

Hukum Bercampur Gaul Lelaki dan Perempuan.


Bercampur gaul dan bercakap-cakap bertentangan muka atau berpandangan diantara laki-laki dengan perempuan yang harus nikah itu haram melainkan pada beberapa tempat yang dikecualikan seperti muamalat (urusan jual beli) shahadah (saksi) dan berubat maka itu harus sekadar yang tak dapat tiada dengan mengikut syarat-syaratnya

http://www.e-infad.my/i-fms/index.php?option=com_fatwa&task=viewlink&link_id=2673&Itemid=48

Apa kata Ulama PAS kali ini. Hadith mana pulak mereka nak manipulasikan bagi halalkan benda haram yang mereka buat. Nak kata jual beli pun tidak, saksi pun tidak. Malah berubat lagi jauh!

*Islam hanya jadi alat kepada lebai PAS. Walharamu walhalalku.

Taja Pelajar Untuk Serang 1Malaysia.

Posted: 19 Jul 2011 05:08 AM PDT


Sejak memerintah Selangor, Kolej Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) telah jadi pusat pengkaderan balaci-balaci pembangkang. Perkara ini pernah dilaporkan oleh blogger BN sebelum ini seperti AIDC dan Double Y.



Oleh sebab itu, tidak mengejutkan jika seorang pelajar daripad KUIS boleh bertanyakan soalan sebagai metod untuk menyerang Kerajaan. Seperti biasa, propaganda halus ini akan disambut oleh bapak segala propaganda pembangkang iaitu Malaysiakini.

Kepada yang masih belum jelas tentang siapa sebenarnya Bapa Pluralisme di Malaysia, boleh lihat video ini.

*Kesian. Dah jadi mahasiswa pun mudah diperlembukan oleh pembangkang.

TERBUKTI DAP TOLAK PERJUANGAN PAS

Posted: 19 Jul 2011 02:01 AM PDT

Klik untuk besarkan imej.
PAS hanya tahu kecewa
Itulah akibat jika mabuk kuasa

Larangan Tuhan jadi bahan mainan belaka

Demi menjaga hati DAP celaka

Janji kepada rakyat dalam manifesto KEDAH SEJAHTERA

Hanya tinggal janji dan omong kosong sahaja.

Dr. Zambry Dah Tak Nak Jadi MB?

Posted: 19 Jul 2011 12:22 AM PDT

Klik untuk besarkan imej.


Terkejut jugak bila baca berita ini.

Tetapi bila fahami sepenuhnya, makin respek aku dengan Datuk Seri Diraja Dr. Zambry Abdul Kadir. Walaupun beliau seorang Menteri Besar, beliau sendiri tidak melobi kerana kalau mengikut prinsip YAB PM, calon yang bakal bertanding dalam PRU akan datang mestilah calon yang boleh menang (winnible candidate).

Semoga MB Perak mengatakan apa yang dikota supaya peristiwa yang berlaku di Perlis dan Terengganu selepas PRU 2008 tidak berulang. Diharapkan kata-kata MB Perak boleh menjadi teladan kepada semua wakil rakyat Barisan Nasional.

Ingat, musuh kita bukan sesama sendiri tetapi Anwar Ibrahim dan pakatan pembangkang.

APANAMA

Posted: 19 Jul 2011 11:27 PM PDT

APANAMA


REPEATED Lies, deceit, propaganda and political expediency.

Posted: 19 Jul 2011 09:58 PM PDT




Chegubard Dahului Malaikat Maut?

July 17, 2011 by Bro Jinggo  
Filed under 
Kolumnis
Berita mengenai kematian Dr.Lolo Dato Hj. Ghazali meninggal dunia tadi sebenarnya disebarkan oleh pihak dari kalangan mereka sendiri. Orang yang bertanggungjawab mengambil alih kerja malaikat maut ialah Chegubard.
Walhal arwah Dr. Lolo baru sahaja meninggal sebentar tadi, ternyata Chegubard seorang yang pembohong. Kalau mengenai kematian pun mereka sanggup berbohong. Inikan pula mengenai isu-isu serta tuduhan yang dilemparkan kepada kerajaan. - HERE








(Al-fatihah)Pendedahan ini tidak bermakna mengaibkan mendiang atau keluarga mendiang tetapi semata-mata untuk menyedarkan rakyat tenang bahaya golongan ahli politik terdesak yang sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat mereka. Berbohong telah menjadi darah daging golongan ini. 



Dalam laporan itu, Badrul yang lebih dikenali sebagai Chegubard juga mendakwa, terdapat "usaha jahat" menggunakan laman sosial dan SMS untuk memfitnahnya dan "teman-teman".

Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR itu mendakwa, bekas ketua AMK Pulau Pinang Amizuddin Ahmat sendiri mendapat mendapat panggilan telefon dari "seorang yang dikenali orang Shamsul" yang menuduhnya membeli undi dengan harga RM30 satu undi di Sabah dan Sarawak. 

Badrul Hisham ketika dihubungi mengakui ia salinan surat sebenar yang ditulisnya tetapi ia bukan aduan pertama.

Bagaimanapun, katanya, surat itu seharusnya tidak didedah pada umum.


Difahamkan, Badrul Hisham tewas kepada pe
nyandang kerusi ketua AMK Shamsul Iskandar Md Akin dalam pemilihan sayap itu yang berakhir semalam. - HERE
(mana bukti untuk kesemua tuduhan-tuduhan yang dilemparkan ketika pemilihan PKR ini bro?....gempak sebab dah tahu kalah kot..)


"I urge the police to open a file on this matter as I would like to see some sort of action within 14 days," Badrul Hisham said, adding that SAMM would lodge a report everyday at each police district in Negri Sembilan.
"We made a report yesterday at the Jelebu police station and we shall proceed to another district tomorrow. If we see there is no action of any kind by the police on our report, we shall proceed to the second level of action."
Asked what he meant by this, Badrul Hisham said: "We will go to the masses - HERE

(it has always been about instigating the masses, its not about truth or justice but just dirty politics...kan?)





Sementara negara masih berhadapan polemik video seks didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Badrul Hisham Shaharin pula muncul dengan "pendedahan" rakaman aksi seks Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.
Badrul Hisham yang turut dikenali sebagai "Chegubard" berkata beliau pernah didampingi seseorang yang membekalkan rakaman adegan seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN itu.
"Ketika kempen pilihan raya umum 2008 juga pasukan kempen saya telah didekati dengan orang tidak dikenali dipercayai orang Umno yang memberikan video lucah, yangkononnya Khairy Jamaluddin, tanpa pengetahuan saya ada video ini telah tersebar, namun sebaik sahaja saya mengetahuinya saya telah mengarahkan semua dikutip dan dibakar," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini. - HERE (ha ha ha.. this would certainly grab the 'Joke of the Year' award bro.)





KUALA LUMPUR, May 6 — Former PKR central leadership council member Badrul Hisham Shaharin will leave the party soon for another Pakatan Rakyat (PR) component party, sources said.
The Malaysian Insider understands that Badrul Hisham, better known as Chegubard, has discussed the matter with his close friends in PKR and feels "the time has come" for his exit.
"Yes, it's true... Chegubard has made a decision (to quit PKR). - HERE


(Uncle Anwar stopped you from standing up and singing the freedom song bro?)



aik...akur pulak


"Saya akur dengan nasihat Setiausaha Agung agar sabar menanti dan jangan buat bukan-bukan tetapi saya juga meminta beliau ingat dengan kenyataannya yang memberi jaminan hasil siasatan akan diperolehi dalam dua minggu.Janji ini diungkap semasa Kongres PKR berlangsung bulan lalu"katanya dalam kenyataan media yang disiarkan di blognya, http://chegubard.blogspot.com.
"Apabila individu itu diistiharkan menang semua yang bersuara akhirnya diam disogok dengan berbagai habuan, tidak berbunyi lagi kerana anak mudanya mamai disumbat mulut mereka.
"Semua ini kononya untuk menjaga kestabilan parti dan menyapu semua kekotoran dan penipuan ke bawah karpet", katanya lagi. - HERE






KUALA LUMPUR: Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard akan mendedah penipuan  penipuan video seks yang kononnya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim,  petang ini.
Selain Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul, Badrul dalam kiriman mesej pesanan ringkas (SMS) kepada KeadilanDaily menyatakan beliau adalah antara yang 'berpeluang' menonton video berkenaan. - HERE



(mana ada make-up macam dalam Gandhi the movie Chegubard...BOSS hang bogel la!! ) Cuba tengok video kat bawah ni sekali lagi.






Conspiracy within PKR? 





PETALING JAYA: Sumber PKR mendakwa  wujudnya konspirasi yang cuba digerakkan  parti itu untuk mengambil tindakan ke atas ahli parti tertentu termasuk calon Ketua AMK, Badrul Hisham Shahrin.
Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan Chegu Bard kalah kepada Shamsul Iskandar Md Akin dan menolak semua lantikan semula oleh parti kerana mendakwa banyak yang tidak betul dalam pemilihan parti. - HERE



Wild allegations against MACC! ..... and your drama.




Wild allegations against the Negeri Sembilan Menteri Besar ... where is the proof Che Gubard?





Site Meter

Tiada ulasan:

Catat Ulasan