Ahad, 10 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


yeopPERAK

Posted: 10 Jul 2011 01:49 PM PDT

yeopPERAK


Ajal dimana2 sahaja

Posted: 10 Jul 2011 08:23 AM PDT


Berjuang untuk apa? Perjuangan yang sia-sia? Perjuangan melawan pemerintahan Islam?

Ajal datang memang tanpa mengira waktu dan tempat tapi lupakah kita kepada kalimah 'janganlah menghampirkan dirimu ke arah kebinasaan'? Polis dah kata jangan!

Al~ Fatihah pada
Baharuddin Ahmad 59, yang meninggal dunia setelah terjatuh di perkarangan KLCC. Beliau dikatakan rebah akibat sesak nafas semasa menyertai perhimpunan HARAM semalam.
Puak pakatan semuanya mengatakan Arwah gugur ketika berjuang?
semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.

tun faisal dot com

Posted: 10 Jul 2011 01:45 PM PDT

tun faisal dot com


#Bersih perhimpunan aman? #berSHIT!

Posted: 09 Jul 2011 05:30 PM PDT


Siapa yang menyerang sebenarnya? Tian Chua si barbarian yang dijatuhkan hukuman sebab menggigit anggota polis yang menjalankan tugas? atau Polis?

THE FLYING KICK

Posted: 10 Jul 2011 01:41 PM PDT

THE FLYING KICK


NIK ABDUL AZIZ SEMEMANGNYA BERTELINGA SATU!!!

Posted: 10 Jul 2011 07:45 AM PDT

GEMPAR!!! ANWAR PERLU DAPATKAN RAWATAN DI JERMAN!!!

Posted: 10 Jul 2011 06:30 AM PDT

SYAHID ATAU MATI KATAK? TUNGGU 'PAKTUA' NIK AZIZ!!!

Posted: 10 Jul 2011 05:30 AM PDT

PAKATAN RAKYAT MESTI SUKA DENGAN KOMEN GENG KIASU SINGAPURA!!!

Posted: 10 Jul 2011 04:26 AM PDT

BERSIH 2.0 DAH JADI, DEMONSTRASI DI PULAU PINANG, BILA PULA?

Posted: 10 Jul 2011 02:31 AM PDT

SIAPA YANG MENANG DALAM DEMONSTRASI BERSIH 2.0?

Posted: 10 Jul 2011 01:26 AM PDT

SAIFUDDIN ABDULLAH HARUS LETAK JAWATAN DAN KELUAR DARI KERAJAAN!!!

Posted: 09 Jul 2011 11:50 PM PDT

KERAJAAN BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KEMATIAN PERUSUH!!!

Posted: 09 Jul 2011 10:02 PM PDT

NIK AZIZ BALIK HARI INI... KITA TUNGGU KOMENNYA!!!

Posted: 09 Jul 2011 07:00 PM PDT

KERUGIAN BESAR 9 JULAI... BERSIH AKAN BERTANGGUNGJAWAB!!!

Posted: 09 Jul 2011 05:30 PM PDT

BERSIH 2.0 ADALAH UNTUK MASA HADAPAN ANAK CUCU KITA... LAWAKNYA KENYATAAN!!!

Posted: 09 Jul 2011 03:30 PM PDT

MUSLI OLI

Posted: 10 Jul 2011 01:37 PM PDT

MUSLI OLI


MUSA YANG BERNASIB BAIK - BAHAGIAN 2

Posted: 10 Jul 2011 09:31 AM PDT

Tan Sri Chong Kah Kiat, pemimpin yang bertanggungjawab membatalkan dasar penggiliran di Sabah.

Tulisan ini sambungan TUAH AYAM DI KAKI, TUAH MUSA DALAM POLITIK

Seperti di Sarawak, the mother of all issues di Sabah ialah Ketua Menteri, Datuk Musa Aman. Musa bakal mencipta sejarah kerana belum pernah ada KM Sabah melebihi 2 penggal.

Tun Mustapha(1967-1975 berundur sebelum PRU 1976), Tan Sri Harris Salleh (1976-1985, kalah pada penggal kedua), Tan Sri Pairin (1985-1994 letak jawatan selepas ADUN melompat).

Menurut Tun Dr Mahahtir dalam bukunya "A Doctor In The House"   Ketua Menteri Sabah ada kecenderungan bertindak seperti pemerintah diktator setelah memasuki penggal kedua pemerintahannya.

Adakah Musa lebih baik dari Tun Mustapha, Harris dan Pairin?

Di Sabah, penganalisis berpendapat, 6 kerusi parlimen tidak selamat kepada BN ialah 5 kerusi bandar: (i) Kota Kinabalu (DAP), (ii) Sandakan (LDP), (iii) Tawau (SAPP), (iv) Sepanggar (SAPP) dan (v) Penampang (UPKO). Satu kerusi kawasan Pedalaman, Pensiangan (PBRS).

DUN Sabah masih boleh dipertahankan dengan kemenangan dua pertiga walaupun banyak isu tertangguh yang belum ditangani. Kebimbangan ialah pengundi akan mengundi BN diperingkat DUN tapi memangkah pembangkang diperingkat parlimen.

Cakap-cakap sedang bertiup kencang di Sabah berikutan janji PR memberi kuasa autonomi dan menambah royalti minyak kepada 20%. Perubahan ini hanya boleh dilakukan jika ada perubahan kerajaan di peringkat Pusat !

UMNO masuk Sabah pada 21 February 1991 dengan satu matlamat - mempertahankan kerusi BN setelah PBS menyertai APU.

Untuk memenangi hati rakyat Sabah yang berbilang kaum terutama kaum-kaum yang berebut jawatan KM Sabah, Tun Dr Mahathir memperkenalkan Dasar Penggiliran Ketua Menteri Sabah menjelang pilihan raya 1994.

Sepanjang system penggiliran, 6 Ketua Menteri Sabah dalam tempuh 9 tahun. Tun Sakaran (8 bulan 1994-1995), Datuk Salleh ( 18 bulan), Yong Teck Lee (2 tahun), Tan Sri Dompok (8 bulan 1999), Datuk Osu (2 tahun 1999-2001) dan Tan Sri Chong Kah Kiat (2 tahun 2001-2003).

Dr Mahathir kata, 'Rotations system create lame duck chief minister'. Tapi macamana cara nak mansuhkan system gila ini?

Pada tahun 2000 saya mengetuai satu NGO menganjurkan satu seminar mengenai Dasar Penggiliran Ketua Menteri Sabah di Wisma Muis, KK Sabah. Resolusi menolak dasar itu, secara peribadi saya serahkan kepada PM semasa majlis berbuka puasa di PWTC.

Pada tahun berikutnya, 2001, saya dan tiga orang rakyat Sabah memohon injuksi menghalang perlantikan Tan Sri Chong Kah Kiat kerana perlantikan itu bercanggah dengan Sabah State Constitution (Perkara 6(1)

Permohonan ditolak Hakim Mahkamah atas alasan kami tiada locus standi, sungguhpun begitu tindakan saya telah memberi kesedaran kepada rakyat Sabah tentang kegagalan dan masalah yang timbul akibat system penggiliran tersebut.

Ironisnya, orang yang berusaha memansuhkan system itu ialah pemimpin yang menjadi KM Sabah kerana ujudnya system penggiliran tersebut: Tan Sri Chong Kah Kiat.

Semasa menjadi KM Sabah, Chong Kah Kiat memujuk Presiden PBS kembali ke pangkuan BN. Pada Januari 2002, PBS secara rasmi diterima semula sebagai anggota BN.

Secara kebetulan berlaku peralihan kuasa dan kepimpinan di peringkat Pusat beberapa bulan selepas Musa Aman dilantik menggantikan Chong Kah Kiat pada Mac 2003. Tun Mahahthir, pemimpin yang mengilhamkan dasar penggiliran telah bersara dan digantikan Tun Abdullah Badawi.

Hubungan baik Pak Lah dengan Musa Aman yang telah lama terjalin, juga penyumbang kepada keputusan Pak Lah memansuhkan dasar itu dengan segera.

PBS dan parti-parti komponen menyokong keputusan Pak Lah memansuhkan dasar penggiliran Ketua Menteri Sabah. Jawatan Musa Aman tidak akan digilirkan selepas tempuh yang sepatutnya berakhir pada 7 Mac 2005.

Dengan ketiadaan system penggiliran dan kemasukan semula PBS serta harapan kepada pemimpin baru, Pak Lah dan Musa Aman, BN Sabah menang dengan mudah pada PRU 2004.

Pada PRU 2008, keadaan agak berlainan. Musa Aman, yang melihat tiada cabaran kuat dari parti pembangkang telah memperkuat kedudukan politiknya dengan menggugrkan pemimpin-pemimpin berpengaruh UMNO.

Antara yang digugurkan termasuk bekas Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Salleh Said, Tan Sri Pandikar Amin dan Datuk (Datu) Amir Kahar Tun Mustapha.


Bersambung bahagian 3.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 10 Jul 2011 01:15 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! VIDEO AMBABIGA KENA TANGKAP!! KAH KAH KAH..

Posted: 10 Jul 2011 05:33 AM PDT


Ciss.. cakap berapi-api.. baru turun tangga depan hotel dah kena tangkap. Apa punya turr.. la.. Disebabkan india sekor ni, satu Malaysia kecoh.

Betul la apa orang cakap, kalau nak buat kecoh, panggil aje keling, confirm dia memang pandai. Habis semua melayu di perbodohkan. Malah ada yang sanggup menderhaka pada Agama, Bangsa dan negara semata-mata untuk mengikut telunjuk keling betina sekor ni.

Apa yang kamu dapat dengan mengikut keling betina sekor ni?

Sakit, penat, gatal, basah dan kena pukul.

Ada dia nak tolong?

Tolong tengok pun belum tentu..

McTheory:
Ada akai tu pakai la sikit.. jangan dok simpan saja..

KESIAN!! AH SOO KENA TIPU DENGAN PUAK BERSHIT!

Posted: 10 Jul 2011 02:06 AM PDT


Kesian.. tengokla betapa jahat dan kejamnya puak Ambabiga dan pakatan pembangkang ni. Mereka sanggup mempergunakan orang tua macam ni untuk buat kacau. Alasan yang mereka gunakan adalah perhimpunan aman. Tapi sebenarnya ia adalah satu penipuan untuk membuat kacau di Kuala Lumpur.

Ah soo oiii.. balik jaga cucu la..

Siapa la yang bonggok sangat ni sanggup biarkan mak dia macam ni..

Kesian si Ah soo ni..

McTheory:
Sayangi Ibu anda, sementara beliau masih 'ada'.

DIMANAKAH PEMIMPIN BESAR DAP SEMALAM ?

Posted: 09 Jul 2011 11:30 PM PDT

Adakah mereka ketawakan orang melayu semalam???

Pernah tak kita fikirkan sejenak, di manakah mereka ini semalam? Mungkin saya terlepas pandang, tapi rasanya mereka tiada di Perhimpunan semalam :

1) Lim Kit Siang
2) Lim Guan Eng
3) Karpal Singh
4) Ronnie liew
5) Jeff Ooi
6) Lain-lain pemimpin DAP yang saya tidak ingat nama mereka

Memang sah.... yang bergaduh akhirnya melayu juga.

Fikirkanlah !!!

Aku Anti Fitnah

VIDEO BERSHIT!! POLIS KEJAM GILA!!

Posted: 09 Jul 2011 11:04 PM PDT


Video ni Mc ambil dari blog 1 Peluru. Puak bangkai lembu Bershit ni kata, Polis kejam!.

Namun apa yang Mc nampak, polis hanya tembak air untuk suraikan perhimpunan. Bila puak rusuhan datang provok, baru polis tembak dengan gas pemedih mata.

Ini dipanggil kejam?

Kalau kejam, polis dah langgar dengan trak polis tu, itu baru namanya kejam. Ini dipanggil manja, sudah la buat rusuhan dan kekacauan. Kena tangkap, nangis, lepas tu polis layan baik lak tu. adehh.. itu namanya kejam?

Bodoh sokmo muh ni..

McTheory:
Buat salah lagi mau bising!

TAMIL BERSHIT FILEM! PENGARAH AMBABIGA, PENERBIT ANWAR, DANA YAHUDI!

Posted: 09 Jul 2011 08:10 PM PDT

Lakonan filem tamil
Siang tadi kita dikejutkan dengan satu penggambaran filem tamil bersih arahan Ambiga dan pelakon utamanya Anwar Ibrahim, yang dibuat secara besar besaran di Kuala Lumpur. Di khabarkan seramai 5000 pelakon extra diperlukan untuk penggambaran filem tersebut dan rata-rata pelakon extranya dikutip dari luar kuala lumpur

Filem yang dibuat oleh Ambiga ini menyebabkan sistem trafik, perniagaan, pelancongan lumpuh gara gara filem yang terhangat di pasaran ini. Kebanyakkan premis perniagaan dikuala lumpur terpaksa tutup untuk memberi laluan kepada filem ini.

Dalam adegan filem tersebut juga rata-rata pelakon extra telah ditangkap gara-gara tidak mematuhi larangan polis. Malah ada yang cuba membuat provokasi. Difahamkan salah seorang pelakon extra meninggal dunia berhampiran KLCC gara gara sesak nafas. Tetapi, disebabkan  mahu mengelak kesalahan, pengarah pemasaran menuduh asakan dari pihak polis yang menyebabkan pelakon tersebut meninggal.

Biasala tu, alasan orang takut salah.

Sebenarnya di sebalik filem terbabit, ada yang tersiratnya. Saya sertakan Sinopsis filem terbabit,

Filem yang mengisahkan seorang lelaki yang dalam dilema untuk ke sungai buloh atau ke putrajaya dan akhirnya berlakon tersungkur dihospital gara-gara kononnya terkena tembakan gas pemedih mata. Hakikatnya ianya lakonan semata-mata sehinggakan saket leher tekehel (kedah panggil tergeliat) muncul semula.

Pada mulanya beliau mengatakan hanya cedera ringan dikaki tapi bila ramai wartawan antarabangsa datang untuk menemu ramah beliau. Beliau berlakon seolah beliau digilis oleh truck polis..tapi sayang rakyat Malaysia sudah boleh baca jalan cerita yang beliau cuba lakukan. Malahan kita sudah tahu skrip2 lama telah diubah suai untuk menyelamatkan beliau pada 13/7 di mahkamah nanti..

Sekian dari saya..


hafifi zulkifli - hafifi86@gmail.com

KASI HANGAT!! PADA SAPA YANG LUPA PADA VIDEO NI MEH TENGOK BALIK MEH!!

Posted: 09 Jul 2011 05:05 PM PDT


Semalam si Anwar berlakon kena pukul serupa nak mampus. Kena pukul kat mana pun taktau, tapi pakai pendakap leher. Aduh.. memang betul-betul Raja Drama la.

Drama King!

McTheory:
Kalau dah rasa diri tua, tak payah dok macam ni..

Cucu Tok Selampit

Posted: 10 Jul 2011 01:14 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Mengapakah Marina Tun Dr Mahathir Menyertai Perhimpunan Haram BERSIH?

Posted: 10 Jul 2011 07:30 AM PDT


Saya rasa tentu semua agak maklum siapa gerangan pemilik gambar di atas. Bagi yang masih tergaru-garu kepala, yang di kanan sekali adalah Dato' Paduka Marina, anak perempuan kepada Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir. Beliau juga merupakan Kakak kepada Timbalan Menteri MITI, Dato' Mukriz Tun Dr Mahathir. 

Gambar ini diambil ketika beliau menemani anak beliau menyertai perhimpunan haram BERSIH semalam. Penulis telah lama mengikuti tulisan-tulisan beliau di akhbar portal berhaluan kiri dan juga di laman sosial Twitter beliau. Cara beliau yang menetang Kerajaan dan menyokong kebanyakan perkara yang dilakukan oleh pemimpin pembangkang amat membingungkan penulis. Penulis tahu peribahasa lama masih boleh diguna pakai, "Dalam setandan pisang, mungkin ada sebiji dua yang busuk". 

Cumanya, penulis berharap agar beliau mengambil kira kedudukan bapanya sebagai Negarawan ulung dan adiknya sebagai seorang Timbalan Menteri dari Kerajaan BN sebelum melakukan sesuatu yang boleh meletakkan kami penyokong-penyokong Kerajaan berada dalam keadaan serba salah. Apa lagi yang tidak puas hati baginya. Bukankah kedudukan dan kemewahan yang beliau kecapi selama ini adalah kesan dari kedudukan bapanya sebagai seorang Perdana Menteri? Janganlah seperti kacang lupakan kulit. Betullah ungkapan yang pernah diucapkan oleh Tun Dr Mahathir, "Melayu Mudah Lupa".

House PK

Posted: 10 Jul 2011 01:13 PM PDT

House PK


GEMPAR BERKARI!!! SI KITOL KIMAK MEMANG BADUT BODOH!

Posted: 10 Jul 2011 10:15 AM PDT

CILI KASI TARUK! PENJELASAN ISU SEMASA YANG WAJIB DIBACA OLEH SEMUA RAKYAT MALAYSIA!

Posted: 10 Jul 2011 02:00 AM PDT

PANAS BERCILI! PENYOKONG DAP MEMAKI HAMUN PM!

Posted: 10 Jul 2011 12:45 AM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 10 Jul 2011 01:02 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Anwar Petualang Negara: Najib

Posted: 10 Jul 2011 11:31 AM PDT

KUALA LUMPUR 10 Julai - Datuk Seri Anwar Ibrahim ialah petualang negara serta dalang sebenar terhadap segala kekecohan yang berlaku termasuk pada perhimpunan haram semalam, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, perangai 'hodoh' Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu juga tidak pernah berubah dari dulu sampai sekarang.

Menurut beliau, orang seperti Anwar tidak akan puas dan sanggup melakukan apa sahaja selagi nafsu dan keinginannya untuk menjadi Perdana Menteri tidak tercapai.

"Beliau (Anwar) pelakon terbaik, ini perangai dulu dan sampai sekarang tidak pernah berubah. Dalam perhimpunan di Baling, saya kata kepada rakan-rakan sejak dari zaman ayahanda saya, Tun Abdul Razak Hussein lagi, dia dah tipu dah.

"Pada 1974, ramai mati kebuluran dan Anwar buat demonstrasi di Kuala Lumpur, zaman Tun Hussien Onn pun buat juga, zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad buat juga, lepas itu berehat sementara, negara aman dan selepas keluar buat pula perhimpunan Bersih 1.0 pada zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi dan kini buat lagi dengan penganjuran Bersih 2.0.

"Bagi Anwar dialah manusia sebaik-baiknya, anugerah Tuhan... inilah jenis manusia yang sebenarnya kita berdepan dengan masalah yang berlaku semalam (Bersih 2.0). Hendak sangat jadi Perdana Menteri hingga sanggup korbankan apa saja termasuk mengetepikan prinsip, soal bangsa dan agama asalkan nafsunya tercapai," katanya.

Beliau berucap pada Majlis Penerangan Perdana bersama Perdana Menteri anjuran Ketua Penerangan UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.

Perdana Menteri berkata, macam-macam cerita mengenai Anwar tetapi sehingga kini banyak yang tidak dijawab oleh Penasihat PKR itu termasuk yang terbaru mengenai jam tangan Omega.

"Dalam isu video seks, Anwar kerap menyatakan itu bukan beliau walaupun dua pakar forensik video Amerika Syarikat (AS) mengesahkan 99.9 peratus pelaku dalam video itu miripnya.

"Dulu, Anwar cerita dia kena racun arsenik, tidak cukup dengan itu, suntikan HIV pula. Bagi dia, kita (kerajaan) ini dari zaman dulu sampai sekarang, semuanya buruk dan dialah manusia yang sebaik-baiknya," katanya.

Najib berkata, dulu, Anwar pernah mengatakan Pas bodoh serta menghentam Penasihat DAP, Lim Kit Siang semasa menjadi Ketua Pemuda UMNO, tetapi sekarang mereka kawan baik yang dipeluknya.

"Kini, dia (Anwar) lihat Barisan Nasional (BN) sudah begitu baik, banyak pilihan raya kecil kita menang, di Hulu Selangor, Bagan Pinang, Galas, Batu Sapi, Tenang, Merlimau dan Kerdau. Di Sarawak pun kita menang.

"Jadi, dia melihat semua itu, dengan pendekatan Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan gagasan 1Malaysia yang semakin diterima rakyat, dia bimbang sekiranya tidak lakukan sesuatu BN akan menang pada pilihan raya akan datang," katanya.

Beliau berkata, cara terbaik untuk menghadapi ancaman daripada orang seperti Anwar adalah dengan menggunakan kekuatan akal fikiran.Utusan

Apabila Lim Kit Siang istihar Baharudin Ahmad mati syahid

Posted: 10 Jul 2011 08:19 AM PDT

Allahyarham Baharudin Ahmad sebelum mengalami serangan jatung..

wajah-wajah Himpunan BERSIH

Posted: 10 Jul 2011 06:08 AM PDT


Caption 1: Marina Mahathir

Caption 2: Anwar berlakon

Tidak kenapun-Kini Anwar guna penyangah LEHER

Posted: 10 Jul 2011 05:28 AM PDT

Caption 1: Gambar Anwar semasa mendakwa tercedera semalam-semasa HIMPUNAN BERSIH.

Caption 2: Gambar Anwar berucap pada majlis dialog profesional muda di Petaling Jaya petang ini sehari selepas perhimpunan Bersih 2.0.

HEBATNYA ANWAR BERLAKON. PELIK TAPI NYATA.. INI LAH HAKIKAT YANG PERLU RAKYAT TERIMA, BAGAIMANA HEBATNYA ANWAR BERLAKON.

Nik Aziz menghasut rakyat agar memberontak

Posted: 09 Jul 2011 11:43 PM PDT

"Jangan menyangka gari dan peluru boleh menakutkan semua orang," kata MB Kelantan itu.

Kenyataan NIK Aziz itu ada kaitan dengan Himpunan Bersih yang gagal semalam.

Anwar gagal lagi: Ezam

Posted: 09 Jul 2011 10:38 PM PDT

UTUSAN memetik Ezam Mohd Noor-"Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi gagal apabila matlamatnya untuk mengumpulkan ratusan ribu peserta menyertai perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) hari ini jauh meleset daripada sasaran".

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan, Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, matlamat pemimpin pembangkang itu ialah untuk menimbulkan keadaan huru-hara sehingga melumpuhkan negara supaya beliau terlepas daripada dakwaan kes liwat.

Tambahnya, sebagai seorang yang pernah mengetuai perhimpunan seperti itu, beliau cukup masak dengan agenda sebenar di sebalik Bersih kerana skrip dan matlamatnya tetap sama walaupun jenama berbeza.

"Saya terus berdoa mereka yang diperalatkan hari ini diberi pertunjuk seperti mana Allah berikan petunjuk kepada saya, siapa dan apa agenda manusia ini,'' katanya.

Kematian Peserta HIMPUNAN Bersih: Anwar perlu tanggungjawab

Posted: 09 Jul 2011 08:19 PM PDT

Seorang peserta Bersih, Baharuddin Ahmad, 59 meninggal dunia akibat sesak nafas di perkarangan KLCC pada perhimpunan yang dianjurkan BERSIH semalam.

Allahyarham merupakan suami kepada Ketua Wanita KEADILAN Setiawangsa, Rusni Malan.

Beliau dikatakan rebah akibat sesak nafas, ketika pasukan polis yang melepaskan semburan gas pemedih mata ke arah peserta Bersih yang berhimpun di kawasan itu.

Timbalan Pengerusi KEADILAN Wilayah, Zahir Husin berkata allahyarham kemudian dikejar ke Hospital Kuala Lumpur sebelum disahkan meninggal dunia.

Ambiga BERJAYA Himpun Hanya MELAYU

Posted: 09 Jul 2011 07:33 PM PDT

JELAS HIMPUNAN Bersih semalam dimonopoli oleh kaum MELAYU. Bohong kalau tiada kaum lain, tetapi jumlahnya tidak signifikan.

Penganjur BERSIH mensasarkan lokasi Stadium Merdeka untuk berhimpun, namun disebabkan tiada kebenaran berhimpun di tempat itu, maka pihak polis melakukan sekatan.

Pihak polis dari awal-awal lagi melarang berhimpun di kawasan Kuala Lumpur, sebaliknya KELULUSAN SEGERA akan diberi jika berhimpun di luar Bandar raya, namun Pengerusi Penganjurnya AMBIGA berdegil, tetap mahu berhimpun di Stadium Merdeka.

Pemaksaaan pihak Penganjur tidak kesampaian, sebaliknya mereka mensasarkan beberapa lokasi untuk berkumpul. Tempat-tempat yang menjadi sasaran mereka semalam adalah-Hentian PUDURAYA, Hentian KL SENTRAL, di samping tempat berdekatan seperti Bagunan Dayabumi, Pasar Seni, Masjid Jamek, Masjid Negara, KLCC, Kg Baru dan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Disebabkan sekatan pihak Polis, di mana 91 individu termasuk para penganjur dilarang masuk KL antara pukul 8 pagi-5 petang 9 Julai, seterusnya kebanyakan jalan ditutup menjelang tengah malam 8 Julai; maka peserta Himpunan menggunakan taktik kucing-kucingan, dengan bergerak dalam kumpulan-kumpulan kecil.

Tujuan bergerak dalam kumpulan kecil-kecilan agar kelihatan bahawa HIMPUNAN Bersih meraih sokongan.

Sebelum Himpunan, Anwar mengumumkan akan menggerakan 300ribu penyokongnya,demikian juga PAS. Namun, dengan alasan sekatan daripada pasukan Keselamtan, maka himpunan itu mungkin berjaya mengumpul antara 10-12ribu.

Himpunan kali ini, kita juga menyaksikan berlakunya kematian. Kematian bukan kerana kecederaan akan tetapi akibat sesak nafas, kerana terhidu gas pemedih mata.

Melalui Himpunan ini juga, kita menyaksikan bahawa ANWAR sempat berlakon, seolah-olah Ketua Pembangkang tersebut tercedera, dan minta dimasukkan ke Hospital.

Selain itu, kita juga menyaksikan melalui himpunan kali ini seramai 1401 peserta ditahan pihak polis, termasuk Ambiga, Haji Hadi Awang, Khairy Jamaluddin-Ibrahim Ali tidak ditahan kerana NO SHOW bersama SAM Ketot-Ketua AMK.

Himpunan Pembangkang melalui Bersih kali ini mendapat liputan media asing dengan menyiarkan perkara jelek terhadap kerajaan dan pihak polis. Namun media-media asing tersebut tidak menyentuhpun penemuan-penemuan senjata-senjata merbahaya seperti Bom Molotov, senjata tajam, peluru hidup dan bahan pembuat letupan.

Bagi AYT, walaupun Himpunan bersih berjaya berhimpun tetapi niat mereka tidak kesampaian. Mereka gagal menghimpun 300ribu perserta, mereka gagal menghantar memorandum kepada Agong. Pencapaian mereka adalah berjaya menganggu perniagaan sekitar Bandar raya dan menyebabkan kematian salah seorang penyokong mereka.

Kesiap siagaan pihak polis menangani penunjukkan perasaan, perlu diberi "high Five" dan tahniah.

Duke of UMNO

Posted: 10 Jul 2011 01:02 PM PDT

Duke of UMNO


Panasss...!!! Aku nak tanya Anwar...dah dapat MC dari doktor ke belum..?!!!

Posted: 10 Jul 2011 08:35 AM PDT


Jika pada tahun 1998 dahulu sebarang berita yang melibatkan kecederaan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menimbulkan simpati rakyat kepadanya, namun berbeza pada tahun ini, berita 'kecederaan Anwar' disambut dengan gelak ketawa dan sindiran sinis kepadanya.

Rata-rata mempersoalkan bagaimana Anwar yang dikelilingi body guard, boleh cedera parah hingga terpaksa dimasukkan ke hospital dan diberikan oksigen, sedangkan para penyokongnya yang juga bertempur dengan gas pemedih mata, tidak pula bersikap demikian.

"Tak kan kononnya 'bertempur' dengan semburan gas pemedih mata FRU boleh cedera parah seperti yang digambarkan itu? ", kata Anuar Shaari, bekas Setiausaha Sulit Anwar sambil ketawa ketika dihubungi AIDCNews.

"Ini perangai lama. Bila gagal plan A, buat pula plan B untuk alih perhatian. Dia sengaja mahu masuk hospital untuk dapatkan MC untuk tangguhkan kes liwatnya", katanya.

Anuar mencabar bekas bosnya jika benar beliau berani 'bertempur' dan sanggup lawan tetap lawan, lawanlah kes liwat di mahkamah secara anak jantan.

"Jika benar berani, ikhlas, lawan segera kesnya di mahkamah. Tidak perlu berdolak-dalik, tumpu kepada kes dan kemukakan fakta pembelaan", katanya.

SD Johari Yassin, bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan berkata, Anwar sewajarnya menanggung risiko akibat dari perancangan dan tindakannya menganjurkan perhimpunan haram yang bermatlamat untuk menghuru-harakan negara.

"Kita tahu Anwar sanggup lakukan semua itu untuk mengalih tumpuan rakyat terhadap pelbagai isu moralnya, kes liwat, kes skandal seks dengan pelacur.

"Dia juga tahu populariti dirinya dan partinya jatuh merudum, jadi dia tiada pilihan lain, terpaksa merancang rusuhan di jalan raya", katanya.

Menurutnya, Anwar bersunguh-sungguh mahu melakukan rusuhan di jalan raya semata-mata untuk menarik perhatian Barat dan meniru apa yang berlaku di Timur Tengah dengan harapan agar pihak Barat akan campur tangan dan terus membantunya di Malaysia.

"Terdorong dengan kebangkitan rakyat di luar negara yang menumbangkan kerajaan dengan demonstrasi. Maka Anwar yang gila kuasa, yang melakukan apa sahaja, asalkan berjaya menghuru-harakan negara untuk tarik perhatian dunia.

"Apa pun perhimpunan ini gagal. Anwar gagal menarik penyokongnya turun ke jalan raya, malah jauh lebih kecil dari sasaran awal yang diwar-warkan seramai 300,000 orang.

"Jadi bila gagal sampai target, jawabnya Anwar terpaksa masuk hospital lah", katanya.

Sumber: AIDC

Lepas ni boleh buat huru-hara lagi..!!! Kena tangkap pun dapat layanan istimewa..!!!

Posted: 10 Jul 2011 07:10 AM PDT

Ini yang berlaku semalam...nanti boleh buat lagi..lagi kerap lagi bagusss..!!!

Meriahhh..macam kenduri kahwin...tambah pakcik tambah...takebeerrrr...!!!

Perghhh...!!! Ada khidmat perubatan percuma pulak tu...!

Antara muka yang tak tau malu sedang menjamu selera...

Ni mungkin tok-tok lebai PAS peminat Ambiga ni...pun tak tau malu jugak ni...

Ruang solat yang selesa...boleh jadi tempat lepak...korang rasa tahanan lain dapat ke semua ni?

Perghhh...!!! Wahhhhhh..!!! Memang best betulll..!!! Sudahlah menderhaka pada titah DYMM Yang DiPertuan Agong dan ditahan polis kerana buat salah pasal langgar undang-undang, dilayan pulak macam "dhif-dhif kehormat". Memang best la kalau kena tahan semalam ya?

Cuba tengok gambar-gambar kat atas. Itulah suasana dan layanan yang Polis berikan kepada tahanan-tahanan haram jadah yang menyusahkan rakyat semalam. Sambutan meriah tu..!!! Macam kenduri kahwin..!!!

Tahanan-tahanan tak sedar diri ini bukan saja dihidangkan buffet yang enak-enak, mereka dijamu secukupnya pulak sampai kenyang. Tambah la nasi tu berapa kali pun, free of charge! Udah la begitu, tempat solat dan melepak yang selesa pun diberikan! Memang murah hati betul Polis zaman sekarang ni...

Berbeza betul dengan tahanan-tahanan demonstrasi sebelum-sebelum ini, layanan yang diberikan terbukti istimewa.

Padahal, diorang ni lah yang maki hamun carutkan polis di jalan-jalan tempat mereka ditangkap. Mereka inilah yang baling batu kat polis dan trak-trak FRU yang lain. Diorang ni lah yang duduk di barisan hadapan mencabar polis, merempuh polis dan ada yang sempat lepaskan sebijik dua penumbuk kepada polis!

Layak ke mereka dapat layanan begini? Entah la. Korang mesti ada pendapat masing-masing, kan? Tapi pada aku, perkara ini akan menggalakkan lagi demonstrasi dan huru-hara jalanan. Lepas ni tak ada sesiapa pun yang akan takut untuk buat huru hara di KL. Apa tidaknya jika kemudiannya dilayan dengan begitu istimewa lagi..!!! Heh!

Panasss..!!! Siapa kata perhimpunan aman tak payah permit?

Posted: 10 Jul 2011 05:35 AM PDT


Ramai puak-puak Pakatan Haram yang merungut dengan tindakan yang diambil Unit Tindakan Khas atau lebih dikenali sebagai FRU terhadap mereka pada perhimpunan Bershit 2.0, semalam. Menurut mereka, itu adalah hak mereka untuk berhimpun secara aman sebagaimana yang diperuntukkan undang-undang di bawah artikel 10 Perlembagaan Negara.

Baiklah, saya berikan di sini "artikel 10″ yang mereka katakan itu.
Artikel 10.

Kebebasan bercakap, berhimpun dan menubuh persatuan.

(1) Tertakluk kepada fasal (2), (3) dan (4);

(a) Tiap-tiap warganegara adalah berhak bebas bercakap dan mengeluarkan fikiran;

(b) Semua warganegara adalah berhak berhimpun secara aman dan dengan tidak bersenjata;

(c) Semua warganegara adalah berhak menubuhkan persatuan.

(2) Parlimen boleh dengan undang – undang menggunakan:

(a) Ke atas hak-hak yang diberi oleh perenggan (a) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, perhubungan persahabatan dengan negeri-negeri lain, ketenteraman awam untuk melindungi keistimewaan-keistimewaan parlimen atau mana-mana Dewan Negeri atau untuk mengelakkan penghinaan terhadap mahkamah, fitnah, atau perbuatan mengapi-api supaya dilakukan sesuatu kesalahan;

(b) Ke atas hak yang diberi oleh perenggan (b) Fasal (1), apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, atau ketenteraman awam;

(c) Ke atas hak yang diberi oleh perenggan (c) Fasal (1) apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya atau ketenteraman awam atau akhlak.

(3) Sekatan-sekatan ke atas hak menubuhkan persatuan yang diberi oleh perenggan (c) Fasal (1) boleh juga dikenakan oleh mana-mana undang-undang mengenai buruh atau pelajaran.

Memang jelas artikel di atas memberikan kebebasan untuk berhimpun secara aman. Memang benar. Tapi, mengapa puak-puak Pakatan Haram ini hanya melaungkan mengenai perkara 1(b) saja? Sedangkan artikel 10 itu tidak terhenti di situ, ada lagi sambungannya!

Cuba lihat perkara 2(a), 2(b), 2(c) dan perkara 4, mengapa perkara-perkara ini tidak dilaungkan sekali bahawa mereka wajar disekat dari sebarang perhimpunan, sama ada aman atau pun tidak? Nampak sangat puak-puak Pakatan Haram ini hanya melaungkan hak mereka untuk berhimpun, tapi menafikan hak-hak yang lebih banyak kepada pihak berkuasa untuk menyekat perhimpunan yang menyusahkan rakyat semalam!

DYMM Yang DiPertuan Agong sebagai Ketua Tertinggi Negara sudah bertitah supaya tidak menghuru-harakan negara dengan mengadakan demonstrasi jalanan dan menitahkan agar mereka berhimpun di stadium. Tapi mereka sengaja seolah mempermain-mainkan titah Baginda Tuanku dengan melakukan demonstrasi jalanan menuju ke Stadium Merdeka pula! Elok mereka-mereka ini dibuang negara saja…

Selain itu, pihak berkuasa tidak mengeluarkan permit kepada mana-mana pihak untuk berhimpun pada 9 Julai, semalam. Sama ada aman atau tidak, pihak berkuasa menggunakan segala peruntukan yang ada untuk menolak semua permohonan tersebut, apatah lagi polis menemui pelbagai jenis bahan letupan dan molotov cocktail. Atas dasar keselamatan dan ketenteraman awam, polis berhak untuk menolak permohonan mereka.

Oleh itu, sama ada mereka mengadakan perhimpunan secara aman atau tidak, semalam, perhimpunan mereka itu tidak sah dan haram di sisi undang-undang. Apa yang mereka enggan atau tidak faham ialah setiap perhimpunan beramai-ramai di tempat awam, mestilah memiliki permit dari pihak berkuasa dahulu. Perkara pokoknya ialah PERMIT!

Apakah mereka fikir memandangkan mereka mengadakan perhimpunan secara aman maka mereka tidak perlu permit dari pihak berkuasa? Kepalao hotak mereka! Logik akal pun boleh fikir..! Sekiranya anda memohon permit untuk berhimpun secara ganas, apakah pihak berkuasa akan meluluskan permohonan itu? Sudah tentu mereka akan memohon diadakan perhimpunan secara aman! Budak kecil pun tahu fikir benda ni…

Tapi, memandangkan perhimpunan Bershit pada 2007, fahaman komunis yang menular dalam unsur-unsur perhimpunan itu, ditambah lagi dengan penemuan bahan-bahan letupan bersama beberapa helai T-shirt Bershit, apakah yang anda jangkakan? Jika anda seorang Ketua Polis Negara, apa tindakan anda? Mahukah anda meluluskan permohonan permit mereka? Takkan itu pun tak boleh fikir?

Bila tidak diberi permit, maka jadilah perhimpunan tersebut sebagai berstattus HARAM. Haram di sudut perundangan. Sebagai pihak yang mendaulatkan undang-undang negara, pihak polis wajib mencegah perkara yang memungkinkan undang-undang negara itu dicabul. Itu tugas hakiki mereka!

Oleh itu, tidak salahlah sekiranya PDRM meminta mereka bersurai secara baik. Namun, oleh kerana mereka tetap berdegil, maka tidak ada pilihan bagi polis untuk menggunakan cara kekerasan. Inilah yang puak-puak Pakatan Haram itu andaikan sebagai "provokasi pihak polis". SUARAM pula mengandaikannya sebagai "intimidasi pihak polis". Padahal, tindakan polis itu adalah menjadi tugas dan hak mereka sebagai pihak berkuasa!

Tak payahlah SUARAM cakap banyak. Sekiranya ribuan rakyat Malaysia berkumpul, berhimpun, menyalak-nyalak ibu pejabat SUARAM, apa yang SUARAM nak buat? Mampukah SUARAM memenuhi permintaan mereka yang karut marut itu? Apa SUARAM nak buat kalau mereka nak SUARAM ditutup dan dibubarkan? Apa SUARAM nak buat kalau mereka nak bakar pejabat SUARAM? Itu kehendak rakyat jugak! Apa SUARAM nak buat? Mahu tak mahu, polis jugalah yang SUARAM panggil untuk kawal keadaan dan minta mereka bersurai, bukan???

Saya faham, tidak ramai antara kita yang tahu serba sedikit mengenai undang-undang. Sama lah seperti saya. Namun, jika tidak tahu, usahlah terima bulat-bulat saja apa yang didendangkan kepada kita. Hasilnya, kita juga yang merana nanti. Buktinya, semalam lebih seribu ditahan polis, ramai menerima libasan cota, lebam sana bengkak sini, pedih biji mata, kulit gatal-gatal dan kena tahan telinga di tengking FRU (cakap lembut-lembut mereka nak dengar ke?)..!!!

Justeru itu, saya harap mereka-mereka yang tertipu semalam supaya lekas sedar bahawa kamu semua telah diperalatkan oleh Anwar, Mat Sabu, DAP dan konco-konconya demi kepentingan politik mereka. Hasilnya, kamu yang merana. Rasa nak marah pada mereka? Tak payah marah sangat, kamu juga yang bersalah kerana mengikut membuta tuli. Terjemahkan kemarahan dan kesedaran anda semua di peti undi nanti. Itu saja yang terbaik buat masa ini…


Sumber: myKMU.net

Sabtu, 9 Julai 2011: Tahniah kepada Melayu yang terlibat..!!!

Posted: 10 Jul 2011 03:30 AM PDT

Mangsa ini saya tak tahu apa bangsanya, dia dipijak penyokong sendiri, tapi tuduh polis yang buat...

Semalam, seharian saya bermandi hujan dan hari ini badan saya agak panas, demam agaknya. Dari awal pagi, hinggalah ke lewat petang, saya berada ditengah-tengah kekecohan yang sengaja dicetuskan oleh Pakatan Haram dan penyokong-penyokongnya melalui Ambiga, individu yang entah ke berapa juta yang diperalatkan Anwar demi kepentingan dirinya.

Berbekalkan sebuah kamera "cap ayam", saya ke sana ke mari melihat Bandaraya Kuala Lumpur yang lumpuh selama 5 jam dihuru-harakan penyokong Bershit 2.0. Bukan Bershit saja, malah saya juga pergi ke Bukit Bintang untuk melihat puak-puak "Patriot", ciptaan KJ dan Azeez Rempit. Di sana pun agak "kecoh" jugak!

Namun, di tengah-tengah hujan semalam, hati saya agak sedih melihat segala yang berlaku. Apa nak jadi dengan bangsa Melayu, khususnya yang menyokong Pakatan Haram dan Bershit? Majoriti yang hadir di semua kumpulan berhimpun semalam adalah mereka yang berbangsa Melayu. Kaum Cina dan India hanya 5%-10% sahaja.

Melayu semalam membaling batu, kayu dan sebagainya kepada FRU dan pihak polis yang juga berbangsa Melayu. Mereka memaki hamun dan mencarut kepada pihak berkuasa yang juga sebangsa dengan mereka. Mereka mencabar dan enggan mematuhi arahan pihak berkuasa yang juga berbangsa Melayu seperti mereka.

Hasilnya, FRU dan polis yang berbangsa Melayu itulah juga yang mengajar mereka dengan hentakan cota, libasan tongkat rotan dan mereka diheret menaiki trak Black Maria. Melayu kurang ajar itu dikurung seperti haiwan di dalam sangkar. Sedih betul melihat apa yang terjadi kepada Melayu semalam.

Lebih menyedihkan lagi bila mengenang titah DYMM Yang DiPertuan Agong tidak diendahkan. Baginda Tuanku bertitah supaya jangan diadakan demonstrasi jalanan, tapi mereka-mereka ini tetap degil menderhaka kepada Baginda Tuanku yang menjadi Payung Negara itu.

Tidakkah mereka mengiktiraf DYMM Yang DiPertuan Agong sebagai Ketua Keselamatan Tertinggi Negara dan Ketua Tertinggi Agama Islam di negara ini? Ketua sudah bertitah agar jangan buat kacau, tapi mereka buat jugak. Ketua Islam sudah memerintahkan agar jangan huru-harakan ibu negara, mereka tak patuh jugak!

Pada saya, sewajarnya mereka ini ditahan di bawah ISA saja. Tahan selama 5-6 tahun. Biar mereka rasa akibatnya menderhaka kepada Ketua Tertinggi Negara, DYMM Yang DiPertuan Agong.

Cuba bayangkan, mereka membawa ibu, isteri dan anak-anak mereka yang masih bersekolah dan masih menyusu ke sebuah perhimpunan yang sudah pasti akan menjadi huru-hara! Wajarkah tindakan ini? Inikah otak Melayu zaman ini? Sakit hati betul melihat perangai mereka semalam. Macam haram jadah!

Semalam, saya melihat sendiri bagaimana seorang budak berkupiah "hijau putih" dan mencarut kepada seorang salah seorang anggota FRU di tengah-tengah hujan lebat di Jalan Pudu. FRU tu buat tak tahu saja. Tapi bila Bershit merempuh FRU, memang nahas budak tu. Dia kena "hayun" sekali je, terus merangkak! Lepas tu dia diangkut naik trak. Siapa untung, siapa rugi? Siapa sedap, siapa sakit?

Memang saya panas hati melihat apa yang berlaku. Melayu berdepan dengan Melayu, cina pulak sedap-sedap makan nasi ayam kat kedai berhampiran di Petaling Street. Kadang-kadang teringin jugak nak tengok Cina bertempur dengan Cina, Melayu sedap-sedap makan tomyam di Kg. Baru. Tapi rasanya mustahil nak tengok kejadian itu. Cina tidak berperangai begitu, Melayu saja yang bodoh macam tu..!!! "Tahniah" la Melayu semua..

Panassss..!!! Lihat Gambar-Gambar Anwar berlakon nak mampoihhh semalam...!!!

Posted: 10 Jul 2011 01:35 AM PDT

Ini dia hero sudah keluar...hiyaaaaahhhhhh...!!!

What's up bro...?!!! Ramai jugak yang jambu-jambu keluar hari ni..heheheee...cuci mata..!!!

Papa dok syok cuci mata...ehhh silapp...dok syok berjuang..sekali depa katok kepala papa...! Ishhh...

Tengok la dunia..apa depa dah buat kat aku...darah tak nampak sebab aku hanya berdarah dalam kepala otak aku...pendarahan tenattt...!!!

Okey...media dah balik..tinggai geng aku jaaa...tak payah berlakon dahhh...hmmm...relax sikit!

Sebok betoi si Khalid Gagap ni...ntah sapa suruh dia mai tak tau...err..mana awang jambu tadi tu? harap dia mai melawat aku...ada chance aku ngorat dia nanti...yessss..!!!

Dalam perhimpunan haram BERSIH hari ini yang kononnya mahu menyelamatkan negara Malaysia dari kerajaan Barisan Nasional yang zalim, Anwar Ibrahim ternyata gagal untuk mencapai matlamat menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalan raya seperti di Mesir.

Berbanding dengan BERSIH 1 yang kehadirannya mencecah 30 ribu penyokong Pakatan, perhimpunan haram kali ini yang diterajui oleh kafir Ambiga hanya mampu membawa kurang dari 10 ribu peserta saja..

Biarpun cuba di spin oleh portal pro pembangkang tentang kehadiran yang kononnya mencecah ratusan ribu penunjuk perasaan di ibunegara, ternyata gambar dan realiti sebenar tak mampu mereka putar belitkan.

Tahniah kepada pihak Polis yang menangani semua pengkhianat-pengkhianat negara tersebut dengan baik. Walaupun PDRM seringkali diprovokasi oleh para penunjuk perasaan, namun etika profesional Polis telah berjaya membuatkan keselamatan ibu negara dikawal sepenuhnya.

Bagi Anwar pula, dia yang sebelum ini mewar-warkan akan turun mengepalai demonstrasi BERSIH ini, terbukti hanya omongan kosong belaka. Kelibat Anwar langsung tak kelihatan di jalanan. Dia hanya berkampung di Hotel Hilton kerana takut ditahan oleh Polis Anti Rusuhan.

Dan didalam satu insiden rempuhan oleh pihak Polis di Hotel tersebut, diberitakan bahawa pengawal peribadi Anwar telah cedera akibat bergelut dengan Polis. Anwar mengambil kesempatan ini untuk berlakon seolah-olah dia pun mengalami kecederaan yang teruk juga.

Anwar yang kelihatan sihat walafiat semasa rempuhan Polis reda di Hotel Hilton, tak semena-mena terus jatuh sakit ketika mengiringi pengawal peribadinya ke Pantai Medical Centre. Anwar memang bijak memanipulasi keadaan untuk kepentingan peribadinya sendiri.

Ketika ditemui oleh media di Hospital tersebut, Anwar memberitahu kononnya dia terpaksa melakukan CT Scan dan terpaksa dipakaikan pendakap leher akibat dari kecederaan yang kononnya dilakukan oleh Polis.

Inilah skill lakonan Anwar yang memang terkenal sejak dari zaman Sg Buloh lagi.. Dalam sekelip mata Anwar boleh berubah darpada sihat walafiat terus kepada sakit nak mampus. Memang Anwar harus dinobatkan sebagai pelakon politik terbaik abad ini.

Rakyat harus buka mata dengan semua tipu helah Anwar. Semua ini dilakukannya semata-mata untuk melepaskan diri dari perbicaraannya tak lama lagi. Lakonan Anwar ini juga bertujuan untuk memburukkan imej Polis dan juga kerajaan DS Najib.

Anwar memang lah sebenar-benarnya manusia dua alam.. Anwar sanggup lakukan apa saja demi survival politik hapraknya. Hanya manusia yang buta dan tuli sahaja yang masih terpedaya dengan semua lakonan gampang Anwar ini!

Sumber: myKMU.net

waadat

Posted: 10 Jul 2011 01:01 PM PDT

waadat


Puluhan ribu kembali menyerang KL hari ini

Posted: 10 Jul 2011 12:24 AM PDT

Selepas 9 Julai 2011

Nampaknya hasrat pembangkang untuk melihat ratusan ribu rakyat menyerang KL hampir menepati sasaran.

Meskipun semalam cuma sekitar 10 ribu orang sahaja yang berdemonstrasi namun pagi ini tidak kurang 50 ribu orang memenuhi beberapa lokasi utama di ibu kota sejak pagi tadi.

Tinjauan Demang mendapati orang ramai bertumpu di sepanjang jalan TAR dan Masjid India tanpa menghiraukan hujan renyai yang sedang turun.

Menariknya, hampir tidak ada anggota keselamatan yang bertugas biarpun kedai-kedai di situ termasuk Sogo diserbu orang ramai tanpa henti.

Demang sempat mendapatkan pandangan seorang lelaki yang Demang temui turut berada di situ. Beliau memberitahu keramaian yang begitu memang lazim apatah lagi tidak lama lagi ummat Islam akan menyambut perayaan besar.

Lelaki yang menjadi pembantu kedai kain itu melahirkan rasa syukur kerana dapat mencari rezeki di negara ini. Sudah tentu kemakmuran begini tidak datang begitu sahaja tanpa pentadbiran yang bijaksana serta perancangan yang rapi.

"Jika rakyat tiada wang, bagaimana mereka boleh berbelanja untuk perayaan?" tambah lelaki yang berasal dari Pakistan itu sambil merenung jauh.

Barangkali si Pakistan itu teringat anak bininya yang jauh di tanahair. Apa boleh buat, beliau terpaksa merantau jauh untuk mencari rezeki memandangkan kerajaannya yang sering bertukar ganti.

PEJUANG BANGSA

Posted: 10 Jul 2011 11:54 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Najib balun kaw-kaw Drama King Anwar Ibrahim lepas buat taik BERSIH

Posted: 10 Jul 2011 07:41 AM PDT



Hari ini GPB sibuk sikit dari pagi sebab hadiri program penerangan tergempar  bersama PM di Dewan Merdeka PWTC .  Bertolak dari P.Pinang jam 3.00 pagi  untuk KL hanya  untuk dengar taklimat tertutup oleh Najib yang dikhabarkan agak panas , maklum lah selepas himpuna BERSIH semalam . 

Tapi memang tak sia-sia bila GPB dengar ucapan Najib ini  ,  memang panas berapi la Najib tibai kaw-kaw Anwar Ibrahim yang menjadi petualang disebalik himpunan haram BERSIH . Sehinggakan semasa GPB di sidang media  PM , ada wartawan kagum dan terkejut dengan lain benar sekali ucapan Najib dengan nada tinggi, bersemangat  kental .

Majlis pagi Ahad  itu dihadiri sekitar 6,000 pimpinan UMNO Bahagian dan 70 NGO , dan wakil syarikat GLC dari seluruh negara .  GPB sempat jumpa beberapa rakan-rakan Patriot yang masih lagi sakit badan dan letih bila sertai himpunan di Bkt Bintang semalam . Memang salute la kepada mereka yang masih lagi hadir pagi ahad ke majlis penerangan bersama PM ini .


Paling  syok dan menarik  dalam ucapan  Najib yang ramai orang  cakap  ucapan  TERBAIK belasah Anwar  ialah dimana beliau  menempelak   aksi ' lakonan' demi 'lakonan' Datuk Seri Anwar Ibrahim  dari  isu video seksnya hinggalah lakonan sakit teruk  ketika bertembung polis di KL Sentral .

Beliau menyentuh hal ini semasa awal ucapannya berkata, " kita nak bagi mesej kepada orang di luar".Kemudiannya beliau bertanya siapa dia.

Hadirin menyebut " Anwar".Lantas Najib berkata,"orang di hospital...( merujuk kepada Anwar yang masuk hospital kerana dakwa cedera ringan semasa demo Bersih semalam).

yang sedang merancang nak memakai pembalut leher...yang sudahpun mendapat Oscar Pelakon Terbaik...seiring dengan Amitah Bachan ( dipercayai merujuk kepada Pengerusi Bersih Datuk S.Ambiga)".

Kata-katanya ini disambut dengan tepuk gemuruh dan gelak ketawa para hadirin.

"Baru kena sikit aje...muka dahi kerut,macam dah kena belasah..masuk pula gambar video di You Tube...malam tadi Tan Sri Muhyiddin tunjuk saya...

oohh macam betul-betul dah kena belasah (oleh polis)..lepas itu terlentang di hospital...sempat lagi dengan baju kuningnya (t-shirt Bersih)...pelakon terbaik...

perangainya tak berubah...perangai dulu perhimpunan di Baling.

"Akhirnya bila nak lawan Timbalan Presiden PKR...kerana lawan dengan buah hati dia...si polan tu lah...maka Zaid Ibrahim kecewa sampai dia kata dia kena manupulasi dalam pilihanraya PKR.


"Rumah tangga sendiri tak betul...dimanupulasi keputusan agar buah hati menang Timbalan Presiden...sekarang ini dia nak ajar kita tentang pilihanraya di dalam negara.

"Banyak tak terjawab lagi...jam Omega ( video seks) tak terjawab...nafi seribu kali nafi..pakar forensik terkemuka di dunia kata 99.99 persen...eh..dia kata bukan saya...kerana apa..kerana perut.


"Forensik ni dia bukan ukur perut aje ( katanya disambut gelak ketawa hadirin)...macam-macam...profesor di Amerika tak betul...dengan Saiful pun nafi...

"Saya pun ada pembantu-pembantu tapi kalau nak berunding dengan pembantu berundinglah di pejabat...mengapa nak berunding di sebuah kondominium...apa nama rundingan ini


"Saya bawa Saiful keluar negeri..sebab dia teaboy...orang lain tak boleh buat tea ke...apa keistimewaan tea yang Saiful buat...


"Macam-macam dulu ( masa dalam penjara) kata saya akan kena arsenic poisioning...tak cukup dengan racun arsenic...nak kena injection HIV...semuanya kita ni buruk...sedasyat-dasyat orang ni kerajaanlah...dari dulu sampai sekarang...semuanya buruik kita...dialah manusia sebaik-baiknya...anugerah Tuhan.


" Inilah manusia yang sebabkan kita hadapi masalah semalam ( demo Bersih)..masalah orang yang hendak sangat menjadi Perdana Menteri...sanggupkan korbankan segala ;prinsip...ketepikan agama dan bangsa...asalkan akulah Perdana Menteri  AGENDA DAILY






*** GPB akan upload kan video ucapan berapi Najib di artikel seterusnya ...

Lakonan Anwar sebenarnya telah gagalkan BERSIH 2.0

Posted: 10 Jul 2011 05:46 AM PDT



Juak-juak BERSIH yang hadir semalam ke KL sebenarnya kecewa dan  telah ditipu hidup-hidup oleh petualang-petualang syaitan kuning ini .

Sudah lah kehadiran yang dijangka 300,000 orang akan turun tetapi  yang mai pulak hanya dianggarkan  10,000 orang .  Kehadiran yang sedikit berbanding Bersih 2007  ini telah melemahkan sikit moral semua demontrator .

Malah strategi seperti 2007 dengan berjalan ramai sekali tidak dapat dilihat dalam Bersih 2.0 ini kerana mereka telah berpecah dan hilang arah tuju dalam beberapa kumpulan . Sekatan polis yang banyak di KL ini telah berjaya menyekat kemaraaan penyokong Bersih.

Yang paling sial sekali dalam Bersih 2.0  ini yang pada mulanya mahu tuntut 8 perkara mengenai pilihanraya  , tiba-tiba telah menjadi himpunan menyokong Anwar Ibrahim Pandikutty ! ..hahaha

Lakonan bodoh Anwar buat sakit dan cedera sebenarnya telah lapuk dan telah diketawakan ramai orang.  Orang di luar telah anggap himpunan ini adalah himpunan Anwar kerana beberapa publisiti media pro pakatan telah siarkan Anwar terlantar di hospital kerana cedera.

Jadi ,  lakonan Raja Drama Anwar Ibrahim lah sebenarnya penyebab utama BERSIH 2.0 GAGAL !

Bila Doktor Blog MIM menjawab fitnah juak Bershit tentang kematian peserta demontrasi

Posted: 10 Jul 2011 04:19 AM PDT


Merdeka Review yang cuba tunjuk pandai spin kematian seorang peserta himpunan meninggal dunia kerana sesak nafas terhidu gas pemedih mata . Dengan tanpa pengetahuan tentang perubatan  , mereka cuba fitnah dan bangkitkan sentimen kemarahan penyokong2 Pakatan .

Pembohongan ini   dijawab oleh pengamal perubatan iaitu Dr Novandri iaitu penulis Blog MIM . Ikuti penerangan beliau di bawah ini :



Seorang peserta perhimpunan BERSIH 2.0 telah meninggal dunia kerana sesak nafas, dipercayai disebabkan terhidu terlalu banyak gas pemedih mata, yang dilepaskan oleh pihak polis tadi. Baharuddin bin Ahmad, 59 menyertai perhimpunan di sekitar pusat beli belah SOGO, dan kemudian menuju ke KLCC.


Baharuddin Ahmad ialah suami kepada Rosni, Ketua Wanita PKR Cabang Titiwangsa.


Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin yang mengesahkan berita ini kepada MerdekaReview menuding jari terhadap kerajaan kerana menyebabkan kematian Allahyarham Baharuddin Ahmad.


"Ini sesuatu yang amat menyedihkan kerana menyebabkan kematian. Kerajaan tidak faham apa itu kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun, maka cara ia menangani perhimpunan telah menyebabkan tragedi ini."



Menurut Zuraida, Baharuddin meninggal pada kira-kira jam 6 petang, di Hospital Kuala Lumpur. Baharuddin dikatakan sesak nafas ketika melarikan diri dari gas pemedih mata.

Kita tolak ideologi politik ketepi kerana ianya isu interpretrasi kesihatan yang hanya dapat dijelaskan oleh mereka yang mahir di dalam bidang itu. Bukannya Zuraida Kamaruddin.

Untuk pengetahuan semua, MiM mempunyai pengalaman sebagai seorang doktor perubatan selama 18 tahun dan di bawah adalah kenyataan MiM :-

1. Merdeka View melaporkan bahawa 'Seorang peserta perhimpunan BERSIH 2.0 telah meninggal dunia kerana sesak nafas, dipercayai disebabkan terhidu terlalu banyak gas pemedih mata.'

2. Laporan hospital yang MiM terima mengatakan bahawa Allahyarham meninggal dunia bukan seperti yang di dakwa oleh portal tersebut tetapi di sebabkan oleh serangan sakit jantung (heart attack).

3. Gas pemedih mata bukan penyebab kematian beliau.

4. Tetapi kehadiran beliau bersama-sama dengan perusuh-perusuh yang lain dan turut serta di dalam keriuhan perhimpunan itu berkemungkinan besar pencetus kepada symptom awal serangan jantung tersebut.

5. Aktiviti-aktiviti seperti menjerit melaung dan berjalan jarak yang jauh boleh menyebabkan jantung seseorang itu berdenyut dengan lebih laju dan menambah stress kepada jantung tersebut.

6. Kejutan jantung kerana berada di dalam perhimpunan haram itu adalah penyebab kematian Allahyarham.

7. Dalam usia 50-an dan jika kita dapat rujuk sejarah perubatan Allahyarham, beliau mungkin menghadapi beberapa penyakit kronik seperti Hypertension, Diabetes Mellitus atau pun Hypercholesterolisme.

8. MiM mempunyai ramai pesakit yang berusia 50-an yang mempunyai penyakit kronik. Nasihat yang sering MiM kata ialah pastikan ubat dimakan ikut waktu, penjagaan makanan dan tidak melakukan aktiviti-aktiviti yang keterlaluan serta boleh mendatangkan kejutan stress kepada jantung.

9. Nasihat tersebut adalah satu kemestian oleh seorang doktor dan mesti dipatuhi oleh setiap pesakit jika mereka tidak mahu komplikasi buruk dek penyakit mereka.

10. Dan sudah tentu komplikasi yang paling tidak diingini ialah mati mengejut.

11. Dalam isu Allahyarham, pihak manakah yang menggalakkan beliau supaya hadir di dalam satu perarakan berjalan kaki yang agak jauh jaraknya ?

12. Pihak manakah yang mengapi-api perasaan Allahyarham supaya meneruskan perjalanan bersama-sama yang lain dan masih lagi mahu turut serta walau pun sudah diberi amaran berulang-ulang kali oleh pihak berkuasa?

13. Dan MiM pasti diagnosis yang tertera di dalam surat kematian Allahyarham ialah 'Sakit Jantung', 'Heart Attack' atau 'Myocardial Infacrtion' dan bukannya 'Excessive Inhalation Of Chemical Substance'!

Kesimpulannya,

1. Jangan kita keliru dengan isu ini, lebih-lebih lagi berita kematian Allahyarham dimainkan oleh mereka yang tidak mempunyai ilmu di dalam bidang perubatan.

2. MiM juga ingin nyatakan bahawa media pro-pembangkang dan pemimpin seperti Zuraida Kamaruddin tidak patut mengeksploitasikan kematian Baharuddin Ahmad.

3. Di ketika keluarga Allahyarham bersedih dan berkabung, ada pihak yang mahu meneguk di air yang keruh!

Sungguh memalukan!

Rajahmas

Posted: 10 Jul 2011 11:41 AM PDT

Rajahmas


Video Anwar sebaik terkena tembakan!

Posted: 09 Jul 2011 09:06 PM PDT

Inilah pelakon yang paling memualkan di abad ini. Sungguh hina sekali wayang mainannya...

Orang lain kena gas pemedih mata, pedih mata, dia pula retak tengkorak siap pakai pendakap leher... Lihatlah lakonannya dalam video ini terkulai-kulai layu macam nak mati, seolah-olah cedera parah (0:40 sec)..

Dalam ramai-ramai yang dekat sekelilingnya, dia satu orang saja yang kena. Tapi bila burukkan DS Najib dan kerajaan depan wartawan sihat pula. Macamana dia boleh cedera sampai CT Scan?

Rajahmas tak boleh nak tengok muka dia, sebab terlalu menyampahhhhh!!! Korang tengoklah 2-3 kali sampai habis..

Pure Shiite

Posted: 10 Jul 2011 11:39 AM PDT

Pure Shiite


We won't START but We Will FOLLOW ? Najib Razak's post BERSIH message to ALL Malaysians

Posted: 10 Jul 2011 05:44 AM PDT

The Legal Implications of Participating in an Illegal Assembly Organised by An Unlawful Society

Posted: 09 Jul 2011 01:14 PM PDT

A Piece of My Mind

Posted: 10 Jul 2011 11:31 AM PDT

A Piece of My Mind


Excuse me, what's BERSIH again?

Posted: 10 Jul 2011 03:40 AM PDT

It has been a long time since I blogged. I have officially moved to twitter!

This BERSIH guys are getting on my nerves and I have a lot to say. First of all, let's start with - WHAT's BERSIH? An organization calling for clean and fair elections heavily backed and coordinated by Pakatan Rakyat. Come on, don't come and tell me "it is by the rakyat, for the rakyat". You don't speak for 28 million Malaysians.

I can hear you say, "so what if it is by Pakatan Rakyat? We want clean and fair elections!"

Now, here's some stats for all of us to ponder.
  1. Nik Aziz has been Kelantan MB for 21 years, elected rep (ADUN/MP) for 44 years.
  2. Lim Kit Siang has been an elected rep (ADUN/MP) for 37 years.
  3. Karpal Singh has been an elected rep (ADUN/MP) for 28 years.
  4. Dr Tan Seng Giaw has been an elected rep (ADUN/MP) for 29 years.
.
.
.

The list goes on.

The Government which you accused of rigging the elections somehow kept the country's loudest, most vocal Opposition figures around so that the Government can have more headaches and trouble.

In a crucial time when "Chinese votes" are most important to Najib, BN Sarawak actually doubled their losses in Sarawak State Election 2011 and analysts pointed out that Najib has yet to win over the Chinese votes.

The Barisan Nasional Government also "conveniently" lost two of the highest income generating States - Selangor and Penang - to Pakatan Rakyat. Yes, these are "trophy states" to Barisan Nasional and they lost them.

In fact, here's the overall view of the Malaysian General Election results to date.



To see folks like Anwar Ibrahim and Saifudin Nasution shouting for free and fair elections, it is more like a comedy to me when PKR's Party Elections were reportedly tainted, rigged and unfair. Hug him if you wish, but he's not going to be my Prime Minister, no way!

(picture from Malaysiakini)

Just in case you forgot, he's the man sitting in the middle of the table in this press conference with the "organizer" sitting to his right.

Excuse me, what's BERSIH again? Wake up Malaysians.

DIMENSI

Posted: 10 Jul 2011 11:18 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Harun Taib sanjung peliwat negara >|D

Posted: 10 Jul 2011 08:30 AM PDT


"Saya mewakili Dewan Ulamak PAS Pusat ingin merakamkan ucapan syabas yang tidak terhingga kepada seluruh peserta Bersih yang hadir di Kuala Lumpur pada hari semalam," ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Katanya, mereka berhak untuk dikalungkan sebagai wira negara kerana sanggup menghadirkan diri ke himpunan tersebut walaupun berhadapan dengan pelbagai halangan dan rintangan.

"Kepada mereka yang bersabar dan ikhlas kepada Allah SWT terhadap segala rintangan yang dihadapi, ganjaran pahala anda Insya Allah akan tersimpan rapi di sisi Allah SWT. Segalanya pasti akan terbalas di hari akhirat kelak," - harun taib Harrrkkkhakkptuihhh

Apeee?? wira negara?? tengkorak orang tua ni dah retak ke per? apa taraf dan kelayakan pengkhianat negara sehingga di angkat sebagai wira negara jika menentang kerajaan yang di bina dari air mata, darah dan nyawa pejuang2 kemerdekaan negara terdahulu?


beliau seolah2 mempersendakan perjuangan wira2 negara yang telah berkorban nyawa membebaskan tanah air dari komunis dan penjajah!

adakah dengan bersekongkol dengan komunis dah syiah di anggap wira negara? adakah dengan menjatuhkan kerajaan melalui pintu belakang di anggap wira negara? adakah menipu rakyat untuk merampas kuasa di anggap wira negara? adakah kerana seorang pengkhianat yang mati katak di anggap wira negara?

harun terdesak menghalalkan bershit semata2 nak menggulingkan kerajaan sehingga terlupa akan jasa2 wira yang gugur mempertahankan negara ni

sebaiknya Harun bedah kepala, check otak, mana la tau kalau2 ada wayar tercabut! kehkehkeh

p/s: untung jadi peliwat nih. dapat jaga syurga, dapat jadi wira negara! >|D

Omegay: Wally otak kuning..Anuwar mat bunga

Posted: 10 Jul 2011 07:15 AM PDT


Ketika bercakap pada sesi dialog profesional muda di sini, Ketua Umum Pakatan Rakyat ini ditanya sama ada Malaysia kini di ambang "Revolusi Bunga Raya" - merujuk kepada bunga kebangsaan.

"Kita tiada keyakinan (ke atas kerajaan), jadi adalah penting bagi Najib mempertimbangkan dengan serius, kita dekat dengan (satu revolusi)," kata Anwar sambil menambah ketegangan kaum juga meningkat.

Kemudian Anwar bercakap kepada pemberita bahawa Najib selaku perdana menteri seharusnya "mendengar dan tidak terlalu angkuh dengan menggunakan kekerasan menerusi pasukan polis."

"Rakyat sudah tidak sabar. Mereka telah menyerahkan memorandum, malah mereka juga telah menghadap Agong. Apa lagi mereka boleh lakukan?" - TheMalaysiainsideanuvajiass



bunga raya la plakkkk..mentang2 pasrael nak kempen bershit di bulan puasa dan hari raye, dia pun amik kesempatan jugakk. habis la seme pokok2 bunga raye jadi mangsa jadi kalung totey anuwar kehkehkeh.

ketegangan kaum di sebabkan anuwar berjaya melakon watak yang pelbagai. Di depan kaum cina dia jadi rahib shaolin, depan kaum india dia jadi MGR, di depan orang melayu dia jadi Hang Buah. Cakap berpusing2, janji sampai rakyat pening tapi masih berani nak menyalahkan kerajaan

Rakyat memang tak sabar...tak sabar nak 'ganyang' anuwar!. anuwar dah mencabar kesabaran rakyat. dengan menjadikan rakyat sebagai kambeng untuk melepaskan diri, umpama meletakkan maruah rakyat di totey beliau!

Setelah gagal bershit 2, anuwar mencari alasan untuk merancang perhimpunan haram kali ke 3. Ternyata baru desakan sekumpulan kecil peniaga2 yang terjejas tak di endahkan oleh anuwar. Bagaimana pula dengan luahan rakyat yang rata2 mengecam perhimpunan tersebut? Belum pun jadi PM tapi dah menunjukkan tanda2 seorang pemimpin fasik!

Rakyat memang dah tak sabar nak humban pakatan otak kuning dan bungaraya ke lubang neraka!..lagi cepat lagi bagus! kehkehkeh

Omegay: Apabila syafaat wally bertaraf slipau mengatasi syafaat nabi..perghhh terer2!!

Posted: 10 Jul 2011 06:17 AM PDT


"Kenapa polis nak sekat? Yang datang semalam adalah orang yang meminta pilihan raya yang bersih," kata Mursyidul Am PAS selepas menziarahi keluarga Allaharham Baharuddin Ahmad yang meninggal dunia selepas menyertai perhimpunan Bersih 2.0 petang semalam.

"Saya nak ceritakan di sini, semenjak saya sertai pilihan raya dari tahun 1967 sehingga sekarang, saya tak pernah rasakan pilihan raya di Malaysia merupakan benar-benar pilihan raya. - TheMalaysiainsideanuvajiass

Betul ke kambeng2 yang merusuh semalam mintak pilihanraya bersih?..wal hal ramai yang dengar kambeng2 mengembek reformasi heheh. memang fuckatan tak pernah rasakan suasana pilihanraya sehingga la ke hari ini. sebaliknya dah menganggap pilihanraya macam hari raya!..pakai baju serba kuning!

memang benar mereka tak pernah merasai suasana pilihanraya tapi tetiba bleh dapat kongker 5 negeri..eh ajaibnyeeeee!! teruskan la citer2 dongeng2 tu wahai wally slipau...terus kurniakan syafaat kat mereka2 yang sanggup mati mempertahan anugerah setan..eh salah!...anugerah tuhan!..sesungguhnya taraf mu melebihi para rasul dan nabi! kehkehkeh >|D

Omegay: Pasrael seru rakyat berotak kuning macam anuwar! >|D

Posted: 10 Jul 2011 04:55 AM PDT


Susulan perhimpunan Bersih 2.0 dan tindakan Putrajaya mengharamkan kemeja-T warna kuning tertera lapan tuntutan pembaharuan pilihan raya, Pemuda PAS merancang memulakan kempen warga kuning ketika sambutan Aidilfitri akhir bulan depan.

Bulan Ramadan bermula awal Ogos dan disusuli dengan sambutan Aidilfitri sebulan kemudian.

"Saya juga memberi perhatian kepada cadangan sahabat saya (bekas mufti Perlis) Dr Mohd Asri Zainal Abidin agar dianjurkan Minggu Bersih dengan menghidupkan elemen perjuangan Bersih 2.0 sepanjang minggu dalam pelbagai aktiviti harian sama ada secara rasmi atau tidak.


"Saya mengusulkan kepada semua rakyat Malaysia khasnya anak-anak muda negara ini sebagai salah satu usaha untuk menghidupkan elemen perjuangan Bersih 2.0 agar menjadikan tema pakaian dan perhiasan sempena sambutan Aidilfitri tahun ini ialah warna kuning... tidak mengapalah tema kuning itu menampilkan warna kuning air, kuning emas, kuning bercorak, kuning bersulam, kuning berjalur, kuning berpetak, kuning sedondon, kuning berbatik dan sebagainya, asalkan temanya kuning," - TheMalaysiainsideanuvajiass


Aku dah agak..agenda bershit akan terus di pelbagaikan. asri pun mungkin dah pasang niat akan bertanding atas tiket peegayrar atau pasrael pada pru13 nanti. Biasak lah fuckatan ni tak kira ape saje peristiwa tetap di manipulasikan sebagai modal politik.

Kini pasrael sebagai parti kuda deeayypig berura2 akan meneruskan agenda bershit dengan menjadikan bulan ramadan dan aidilfitri sebagai medan untuk berpolitik. ia akan di terus kan sehingga kerajaan tunduk dengan tuntutan bershit 8 perkara yang dah hancur lebor (di gantikan reformasi) sejak semalam.

tapi tak kisah lah kalau diorang nak pakai kaler kuning ke hape ke itu hak masing2. asalkan takde unsur2 atau berkaitan ideologi komunis bershit suda. maklum la sekarang ni dah macam2 fesyen baju dengan berbagai2 warna untuk di gayakan.

tapi jangan lupa otak pun mesti kuning macam anuwar.

lagi kekuningan lagi gerek! kehkehkeh >|D

Omegay: Anuwar tak takut dosa..sanggup jadi mayat hidup

Posted: 10 Jul 2011 02:00 AM PDT


"Mayat hidup"

Anuwar dah kecut!

ternyata baru 6000 ahli umno, ngo dan pertubuhan silat yang hadir, cukup membuatkan anu anuwar 'kuncup tekelop' kehkehkeh

anuwar pandikutti gugup bila najib baru 'jentik' sebelah telinga, dengan mengajak rakyat 'mengajar anuwar' cara betul bagaimana nak 'menyekolahkan' fuckatan tentang demokrasi!


Bershit patut di perlekeh! kehkehkeh

Anuwar sedar dia dah FAIL 100% apabila rakyat tak mengendahkan seruannya agar bersama2 bershit berdemo di jalanraya. Satu2nya sisa peluang yang tinggal adalah dengan mensensasikan kehilangan nyawe seorang perserta yang mati sia2

Sudah tentu keluarga mereka juga bakal di usung ke sana kemari, menangis, meratap di depan kamera sebagaimana keluarga TBH dan polis akan terus di persalahkan. mereka akan terus mendakwa pihak polis terlebih dahulu melakukan provokasi.

Kalau macam tu kita juga boleh menuduh puak perusuh memulakan provokasi kerana mereka lah pihak yang tak mengendahkan amaran dan peringatan. Begitu ramai kambeng2 pakatan seperti dah kerasukan. sudah tentu ada sekor dua di antara beribu2 ekor kambeng2, pasti ada yang tak sabar2 nak berlagak jadi hero jalanan!

Kalau di negara luar, pendemo2 akan di tembak menggunakan senjata api. Tapi di sini polis hanya menggunakan bom asap. Apa pun kalau dan nama pun pendemo tegar, kepala batu, bom asap pun kadang2 tak berkesan jugak

Di pihak polis mereka tetap menjalankan tugas yang di amanahkan oleh kerajaan yang mendapat mandat dari majoriti rakyat. dan tugas polis adalah memastikan keselamatan orang awam dari menjadi mangsa ke ganasan orang awam yang lain.

Syabas kepada pihak polis kerana berjaya memikul tanggungjawab dengan cemerlang!

p/s: anuwar tak boleh tido malam. terpaksa menanggung dosa2 liwat, seks, menipu dan penyebab kematian sia2 pencacai sendiri...harkk ptuihh >:]

Omegay: Saifudin menteri bingai..sila letak jawatan!

Posted: 10 Jul 2011 12:20 AM PDT


"Dalam konteks perhubungan politik, kita perlu perbaiki banyak," kata Saifudin yang juga anggota Parlimen Temerloh itu.

Beliau bersetuju perhimpunan di stadium adalah lebih baik berbanding dengan di jalan raya namun dia tidak bersetuju dengan pandangan mudah bahawa "jika berlaku dijalan raya ia akan kecoh, kerana banyak juga perhimpunan di jalan raya berjalan dengan aman." - harrrrkkkhakkptuihh

macam mane dia bleh jadi menteri??. patut letak dia jage toilet sekolah jek!.

Sebagai timbalan menteri pelajaran, dia ni sengaje menggalakkan demo terus berlaku di negara ni. dia sengaje nak menimbulkan keghairahan pelajar2 agar terus memberontak menentang kerajaan. Dia mahu pelajar2 terus bangkit menentang kerajaan biarpun kerajaan telah memberikan segala2nya kepada mereka.

Buktinya begitu ramai pelajar2 yang terbabit dalam pemberontakan Bershit semalam. Beliau menganggap hanya dengan berdemo konon2 dapat 'mengajar' kerajaan erti tunduk kepada tuntutan rakyat.Justify Full

SPR adalah satu badan bebas dan sentiasa terbuka dalam usaha memperbaiki sistem pungutan suara di negara ni. Dan sebagai badan bebas dan terbuka, sudah tentu sesiapa juga boleh membantu dengan memberikan pandangan secara berhemah dan praktikal.

jadi kalau saifudin nak ikut cara jalanan, sila letak jawatan dan masuk fuckatan!. harkkk ptuihhh

Omegay: Jom kita balun pengkhianat melalui 'kotak undi'!

Posted: 09 Jul 2011 11:12 PM PDT


Anonymous said...
Yang pasti demonstrasi BERSIH telah menyebabkan ramai orang Melayu menjauhi dan benci PAS yang jelas bersekongkol dengan Ambiga wanita kafir yang anti Islam. Orang Melayu ramai yang tidak bersetuju bila PAS bersekongkol dengan DAP yang anti Islam tapi menolak untuk berdamai dengan UMNO. Apa reaksi Nik Aziz jika demonstrasi diadakan oleh pihak-pihak yang marah kepada Bersih mengadakan demo di negeri Pakatan Rakyat?. Jangan minta bantuan PDRM tapi cukup unit amal sahaja dikerahkan untuk mengawal keadaan.

July 9, 2011 9:51 PM

di atas aku siarkan komen yang pada aku cukup menarik. Bukan untuk tatap saje tapi untuk kita renung2kan..

aku memang aku setuju dengan pendapat anon di atas 110%!!..


\





Omegay: Anuwar sepatutnya padam..bukan pencacai!

Posted: 09 Jul 2011 10:01 PM PDT


gambar ehsan dari Unspinner

Anuwar pandikutti & the pandikutti geng dah macam burung pemakan bangkai. mereka berkerumun ke rumah arwah dan mensensasikan berita kematian arwah untuk mendapatkan political milage.



"Perusuh haram"

Mereka tau Bershit adalah perhimpunan haram tapi mereka teruskan juga. Bagaimanapun mereka tak menyangka akan melibatkan nyawa seseorang. nasi dah jadi bubur. mereka harus segera menyalahkan pihak berkuasa untuk menutup kegagalan sendiri


gambar ehsan dari Unspinner

pepatah orang tua2 berkata "malang tak berbau"

Pihak berkuasa dah bagi cukup amaran dan peringatan. tapi bila ada manusia sendiri yang jemput "malang" perlukah menyalahkan orang lain?


"sori mate..tumpang kencing!"

apa pun takziah la kat keluarga arwah tu. lain kali jangan cari "malang" kalau tak nak diri di timpa "malang". berfikir dahulu sebelum bertindak bodoh!



The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 10 Jul 2011 03:44 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Polis gagal?

Posted: 09 Jul 2011 08:36 PM PDT


Polis telah jalankan kerja yang terbaik untuk mengawal dan menghalang perhimpunan haram ini.

Dalam menjalankan tugas menyurai kumpulan-kumpulan yang terbina disekitar Dataran Merdeka, Puduraya, luar Stadium Merdeka, Kg Baru, Masjid Negara, Sentral dan Sogo, terpaksalah mereka guna gas pemedih mata.

Tak pedih mata mereka tak serik dan degil. Akan terus menduga keazaman polis.

Di kawasan tertentu, seperti kawasan perniagaan, kawasan sempit dan orang awam, polis gunakan pancutan air.


Rupanya ada blog Ujang Ranggi tak puas hati. Polis tak mencapai kehendaknya.

Dia persoal kenapa polis guna air jernih untuk pancuatan air. Oleh kerana pihak-pihak ini menuntut SPR guna dakwat kekal (indellible ink) untuk dicalit pada jari sesiapa yang sudah mengundi, dia berpendapat polis patut pancut mereka dengan dakwat kekal.

Keadaan atas akan berupa macam berikutlah ...

Tak payah tar balik jalan, dah hitam semula selama-lamanya.

Hehehe ... bagus juga.

Senang juga nak spot budak IPT yang terlibat dengan perhimpunan haram. Asal ada pelajar yang muncul Isnin ini dalam badan dan baju hitam legam dan tak boleh hilang lepas mandi dan basuh, sahlah terlibat.

Cuma masaalahnya Timbalan Menteri itu Menteri politik baru. Dia saja intelligent dan blogger tak matang dan terbuka macam dia. Dia begitu terbuka minda hingga otak pun ikut koyak rabak.

Lantaklah dia ... kalau berdegil tak ditukar, Temerloh akan cari wakil rakyat baru. Biar wakil rakyat tak matang, tak terbuka. Asal ikhlas dan tahu jaga kawasan serta kebajikan rakyat sentiasa dalam hatinya.

tunku

Posted: 10 Jul 2011 03:24 AM PDT

tunku


Anwar Given Clean Bill Of Health

Posted: 09 Jul 2011 09:07 AM PDT

KUALA LUMPUR, July 9 (Bernama) -- Parti Keadilan Rakyat (PKR) adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim, who was admitted at Hospital Pantai Saturday has received a clean bill of health from doctors.
According to his daughter Nurul Nuha, this was confirmed by doctors after the opposition leader underwent computerised tomography scanning (CT scan) and magnetic resonance imaging (MRI) procedures.
"However, doctors require another six hours to monitor his condition," she told reporters at the Kuala Lumpur police Headquarters, here.
Anwar was said to have sustained injuries when police tried to disperse an illegalrally at KL Sentral, which he attended with its organiser Datuk S.Ambiga and PAS president, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Ambiga and Abdul Hadi were detained by police but were later released.


tunku : this moron try to create sympathy for himself.there is no such videos or photos that he was injured.he was trying his best to get mc so that he can postpone his sodomy trial next week. what a drama queen.end of the day, hospital said nothing wrong with him.while other leaders been arrested or have to go thru everything in confronting the police, he escape by pretending to be hurt.what a rascal.where are the bruises and the cuts?

SENJALIZA

Posted: 10 Jul 2011 03:18 AM PDT

SENJALIZA


TABIAT POLITIK MEMPERALAT ATAU MENGGUNAKAN INDIVIDU DAN ORGANISASI.

Posted: 09 Jul 2011 07:21 AM PDT

Ambiga bakal Perdana Menteri Malaysia?..Kenapa pemimpin-pemimpin parti yang berdaftar secara sah ini berselindung di sebalik organisasi yang haram? Apakah mereka terlalu berlebihan kepintaran mereka dalam skill memperalat sehingga mereka tidak cenderung dan tidak berani menggunakan organisasi mereka sendiri? Apakah kerana suburnya sikap "MEMPERALAT" dalam bidang dan amalan politik mereka sehingga perkara memperalat ini berterusan diamalkan di arena yang lain?

RELATED
-50 Ribu Hadir Perhimpunan Bersih, Cerita Bohong! 

Kemenangan atau Pencabulan Terhadap Demokrasi.

Posted: 09 Jul 2011 06:45 AM PDT

Negara ini memang mengamalkan Demokrasi berpelembagaan BUKAN sosialisma Bukan Komunisma dan bukan juga Apartheid.

Amalan berdemonstrasi dilakukan sebagai menunjukkan perasaan ketidaksetujuan dan ketidak puasan hati terhadap dasar dan amalan pemerintah atau amalan organisasi. Menunjuk perasaan adalah langkah memberi makluman dan kesedaran kepada umum mengenai "keputusan" yang tidak menyenangakan dan tidak disetujui umum akan akibat dari dasar dan amalan yang diputuskan. Tunjuk perasaan ini dilakukan sebagai menyampaikan mesej kepada pembuat dasar dan keputusan. Bantahan disampaikan kepada umum agar turut membantah dengan harapan dasar dan keputusan itu dapat diubah ke satu dasar dan amalan yang dapat diterima umum.

Demo Bersih 2 dipandang oleh penyokong baju kuning sebagai "kemenangan kepada demokrasi". Seolah-olah negara ini sudah mati demokrasinya!. Penduduk negara ini lebih kurang 27 juta orang. Mereka hidup dalam negara yang mengamalkan demokrasi berpelembagaan yang sudah diterima umum sekian lama sebagai demokrasi "mengikut acuan Malaysia" dan dipersesuai dengan sifat negara ini yang dihuni masyarakat majmuk. Kita telah sekian lama menikmati keharmonian dan kemakmuran. Apakah kemakmuran dan pembangunan yang kita telah kecapi sejak merdeka ini hasil dari "apartheid, komunisma atau sosialisma?"

Umumnya demo bersih 2 ini gagal mencapai matlamat yang digariskannya . Sebab utamanya ialah kerana "NAWAITUNYA YANG SALAH". Dari hendak membersihan daftar pengundi sebagi nawaitu ke  agenda peribadi dan politik bagi MENCETUSKAN HURU HARA seterusnya MENJATUHKAN KERAJAAN yang sememangnya mengamalkan sistem demokrasi. Apakah ini "kemenangan kepada demokrasi atau pencabulan kepada demokrasi?

Apakah kerugian ratusan juta ringgit para peniaga dan orang awam akibat demonstrasi Bersih 2 sebagai satu kemenangan kepada demokrasi?

Selepas ini, tanyalah rakyat Malaysia, apakah keberhasilan demo bersih 2 dalam konteks kemakmuran rakyat dan negara? Apakah sistem, dasar dan amalan yang berubah akibat dari demo Bersih 2?

Apakah penganjur demo bersih 2 dan peserta demo akan membayar gantirugi kepada mereka yang mengalami kerugian akibat demonstrasi itu?

Apakah dengan mengumpul 10,000 demonstrants maka hak dan suara lebih kurang 27 juta rakyat Malaysia sudah diwakili? Apakah 10,000 sudah menunjukkan kemenangan demokrasi terhadap lebih kurang 27 juta  rakyat Malaysia?

Jika saban hari masyarakat sudah dihujani dengan mesej dan informasi melalui media dan media cyber, apakah terlalu relevent bagi bersih untuk berdemo sekadar memberitahu kerajaan dan rakyat bahawa daftar pengundi itu "KOTOR dan perlu diBERSIHkan?"

Atau demo bersih 2 mesti juga dilakukan kerana 'agenda yang tersembunyi" yang lebih besar kerana selama ini impian merampas puterajaya mengalamai kegagalan?

Again, kita tanya..Apakah menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi kerana sering gagal memenangi suara rakyat melalui pilihanraya merupaka "KEMENANGAN KEPADA DEMOKRASI"?

Menangkah demokrasi di Iraq? Menangkah demokrasi di Afghanistan? Menangkah demokrasi di Uganda?

Jika BUKAN KITA yang mengiktiraf demokrasi di negara kita, siapa lagi?

Apakah demokrasi hanya berlaku dan benar di Pulau Pinang, Kelantan, Selangor dan Kedah sahaja?

Masih terngiang-ngiang ditelinga SL bila PR memerintah Perak dikatakan demokrasi mantap di Perak. tetapi apabila sahaja PR jatuh kerana kehilangan simple majority maka pemimpin PR mula memekikkan di DUN Perak dan di jalanan bahawa "Demokrasi berkubur di Lembah Kinta"...Demokrasikah sikap begini?

Sesungguhnya Rakyat Malaysia semakin bijak dan rasional. Kerana itulah Bersih 2 gagal  mencapai matlamatnya. PRU13 bakal menghidupkan dan menyuburkan Demokrasi Berperlembagaan Mengikut Acuan Malaysia. Pastinya nawaitu yang kotor akan gagal dan pemimpinnya yang bacul dan tidak bermaruah akan kecundang......Takbir.

RELATED
-Perhimpunan Bersih Gagal, Rakyat Lebih Cintakan Keamanan 
-Peniaga Tutup Kedai, Pelanggan Tiada Ekoran Perhimpunan Haram  

BINTANG "BLUE LAGOON" BERAKSI

Posted: 09 Jul 2011 05:22 AM PDT

Peminat bergambar dengan bintang kesayangan!
Skrip I: 
"Demo adalah hak perlembagaan saya! saya tak kisah untung rugi peniaga, pemandu teksi, penjual pisang goreng, dan kain batik made in Kelantan, penggilap kasut, urut kaki, jam-jam tiruan, VCD cetak rompak dan bunga-bunga etc. mengalami kerugian..itu bukan urusan saya. Yang penting hak saya untuk berdemo mestilah saya tuntut selaras dengan perlembagaan. Oleh itu.. to hell dengan hak orang lain!

Skrip II:
"I nak lawan scud dengan patriot". Ada yang cakap seperti gagah perkasa tapi tak ada "biji". Lihatlah saya. Polis minat kat saya dan tangkap gambar dengan aksi dan pose yang menawan"..

Skrip III:
"Yang sui pula ialah ke mana perginya mereka yang berbaju merah?"

Skrip IV..
"kamu semua telah tinggalkan aku apabila ako digari. Apakah dalam keadaan yang lain juga kamu akan tinggalkan ako?..ako akan balik ke Blue Lagoon bersenda dengan "mermaid".."

'HAVE A WONDERFUL AND PEACEFUL DAY" 
From SL.

bumiyang

Posted: 10 Jul 2011 03:14 AM PDT

bumiyang


Berkawan Dengan Anwar, A. Samad Said pun Dah Pandai Menipu???

Posted: 09 Jul 2011 06:00 PM PDT

Kecederaan Anwar Hanya Lakonan Semata??? Beliau Tidak Ditahan???

Posted: 09 Jul 2011 07:15 AM PDT

Politik Harian

Posted: 10 Jul 2011 03:04 AM PDT

Politik Harian


Tidak Adil... Auto Robot Transformer Bantu Bersih 2.0

Posted: 10 Jul 2011 12:03 AM PDT

Tak aci Bumblebee tolong berSHIT 2.0

Bumblebee tak tolong PATRIOT pon :(

Polis menjalankan tugas mereka dengan baik, tidak memilih kasih. PATRIOT juga mendapat layanan yang sama seperti kumpulan BERSIH 2.0. Lagi

Perhimpunan Haram Bersih 2.0 Gagal Raih Sokongan Rakyat

Posted: 09 Jul 2011 06:07 AM PDT

Perhimpunan haram yang dirancang Sabtu gagal meraih sokongan orang ramai apabila sasaran penganjur perhimpunan, Bersih, sebuah badan tidak berdaftar, untuk mengumpul 100,000 penyokong tidak kesampaian apabila hanya 10,000 orang "turun padang" sehingga petang ini.

Ini memperlihatkan matlamat kumpulan itu kononnya untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil tidak mendapat sokongan rakyat sepenuhnya memandangkan mereka sedar akan tujuan sebenar perhimpunan itu yang lebih bermotifkan politik. Baca lagi...

HERO KECIK

Posted: 10 Jul 2011 01:50 AM PDT

HERO KECIK


BERSIH: Anwar Ibrahim Ucap Tahniah Kepada Penyokong BERSIH

Posted: 09 Jul 2011 08:20 PM PDT

Anwar Ibrahim mendapat pujian daripada Cina DAP kerana berjaya memecah belahkan orang melayu islam dalam perhimpunan haram semalam. Anwar Ibrahim dan keluarga bangga dan mengucapkan takniah kepada penyokong BERSIH yang datang semalam bagi mengacau ketenteraman awan di Kuala Lumpur.

Anwar Ibrahim dan Lim Kiat Siang hanya duk kat hotel 5 bintang dan anjing suruhannya berkeliaran disetiap pelusuk banggunan, Belakang kedai cina jual babi pun diorg masuk, belakang tong sampah, mereka sanggup mandi air pancutan FRU, sanggup menahan pedih gas pemedih mata FRU, sanggup berhujan, janji diaorg dapat teriak REFORMASI.

Bertapa bodoh dan hinanya melayu semalam, orag tua lelaki dan wanita, student2 turut sama dalam perarakan haram tersebut. Bila kena tangkap muka dah jadi macam anjing gila, masa tu semua ingat tuhan, mulut berselawat. Tapi kena tahan jugala,, Bagusla diaorg dapat makan free pas tu.

Pertempuran pihak berkuasa dengan Melayu BERSIH hanya di tepuk tangan oleh cina dan india. Anwar berjaya menipu pemikiran penyokongnya yang datang smlm. Anwar hanya mahu masyarakat Dunia melihat Malaysia tidak stabil, Dalam masa yang sama dia boleh tanggung perbicaraan kes liwatnya,, konon tgh sakitla sekarang....


Sahabat-Gunung

Posted: 10 Jul 2011 01:43 AM PDT

Sahabat-Gunung


Al-Fatihah. Anwar Cedera, Keadaannya Kritikal....

Posted: 09 Jul 2011 09:51 AM PDT


Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengesahkan bahawa beliau adalah seorang pelakon lima bintang sehandal Datuk Shahruk Khan atau Amitha Bachan.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin berkata, hari ini Anwar berlakon lagi dan lakonan bermula di Hotel lima bintang Hilton Sentral. Dia tahu bahawa ada perintah mahkamah yang menghalang dia dari menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur, tetapi seperti biasa Anwar `membakul sampahkan' perintah mahkamah dinegara ini.

"Hakim Mahkamah Tinggi yang mengendalikan kes liwatnya pun dia nak pecat, apatah lagi perintah mahkamah seorang majistret. Nampaknya Anwar lebih seronok untuk terus melanggar undang-undang dan cuba menerapkan hukum rimba di negara ini.

Hakikatnya, kecederaan yang beliau alami petang ini adalah terlalu kecil kalau hendak dibandingkan dengan kerugian berjuta ringgit yang dialami oleh golongan peniaga di ibu negara hari ini," ujarnya dalam satu kenyataan malam tadi kepada media.

Tambahnya, cedera itu juga lakonannya seperti yang rakyat saksikan dia `menghunuskan senjatanya' terhadap pelacur China Doll yang dilangganinya beberapa bulan lalu.

"Ternyata Anwar adalah seorang kuda tua tunggangan DAP dan sepatutnya dia insaf dan sedar bahawa umur sudah tidak menyebelahinya. Berehat lah Anwar, jagalah anak cucu di rumah," tambahnya yang juga bekas Ketua AMK Negeri Selangor

Haram Tetap Haram.... Ambiga Sudah Ditindik Hidungnya, Terpaksa Adakan Perhimpunan Haram

Posted: 09 Jul 2011 09:43 AM PDT


Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil, Datuk S Ambiga sudah terdesak dan terlanjur menyebabkan beliau terpaksa terpaksa mengadakan perhimpunan haram Bersih walaupun pihak berkuasa sudah mengeluarkan arahan supaya perhimpunan itu dibatalkan.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Idris Haron beranggapan bahawa tindakan Ambiga untuk meneruskan perhimpunan disebabkan beliau kini bagaikan ditindik hidungnya dan terpaksa mengikut telunjuk tuannya.

"Saya pasti Ambiga telah ditindik hidungnya oleh pihak tertentu, yang ingin memusnahkan kemakmuran serta keharmonian kehidupan rakyat yang akhirnya boleh memberikan gambaran buruk terhadapa negara ini.

"Ambiga sudah terlajak dengan komitmen yang diberikan, dan ada kemungkinan atau keberangkalian juga dia ditawarkan sesuatu atau sudah menerima habuan untuk mengadakan perhimpunan menyebabkan dirinya kini sudah terikat dan tidak boleh berundur daripada apa yang dirancangkan," katanya kepada UMNO-online.

Beliau yang juga Ketua Penerangan UMNO Melaka berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media bahawa Ambiga tetap berdegil dan akan tetap mengadakan perhimpunan itu di ibu negara walaupun pihak polis tidak membenarkan atas fartor keselamatan.

Idris berkata, Ambiga dan kumpulan sudah diberikan banyak peluang untuk mengemukakan ketidak puasan hatinya bukan sahaja kepada Suruhanjaya Pilihan Raya malah pihak kerajaan namun beliau tetap berdegil untuk meneruskan hasrat dengan mengadakan demonstrasi jalanan.

"Ambiga kini cuba berdolak dalik, tujuan Bersih adalah untuk bertemu dengan SPR dan menghantar memorandum kepada Yang di Pertuan Agong , dan semua itu sudah pun dilakukan olehnya termasuk bertemu dengan Tuanku, namun dia tidak menggunakan kesempatan yang diberi malah ingin meneruskan perhimpunan itu.

"Dia juga telah diberikan kebenaran untuk mengadakan perhimpunan itu di stadium, malah Menteri Besar Selangor (Tan Sti Khlalid Ibrahim) turut menawarkan stadium di Shah Alam untuk adakan perhimpunan, namun dia tetap berkeras untuk mengadakan di tengah-tengah Kuala Lumpur.

"Ini jelas, Ambiga yang didalangi oleh pihak-pihak tertentu mempunyai niat tidak baik dan sememangnya berniat untuk menimbulkan suatu keadaan yang boleh memberikan tanggapan buruk negara luar kepada negara kita," katanya.

Ahli Parlimen Tangga Batu itu menegaskan, apa yang dilakukan oleh Ambiga dan kumpulannya itu adalah untuk cuba melakukan penyelewengan pemikiran untuk mengalihkan tumpuan rakyat terutama membabitkan isu Ketua Pembanghkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya, kebelakangan ini tumpuan hanya diberikan mengenai perhimpunan bersih sedangkan banyak berita mengenai pembangkang terutama membabitkan Anwar bagai dilupakan dan itulah antara penyelewengan pemikiran yang dilakukan oleh pihak tertentu mempergunakan Ambiga sebagai alatnya. -MediaUMNO

BERSIH 2.0 Filem Hebat Arahan Ambiga, Menampilkan Anwar Sebagai Hero Utama – Jais Sarday

Posted: 09 Jul 2011 07:30 AM PDT

Kuala Lumpur, 9 Julai- Ketua UMNO bahagian Kluang, Md Jais Sarday melihat BERSIH merupakan sebuah tajuk filem hindi terbitan pembangkang yang bertopengkan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) bernama Bersih yang haram dan kotor.

Filem Bersih 2.0 ini merupakan arahan Ambiga `Rai', bekas Pengerusi Majlis Peguam manakala pelakon utamanya ialah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Jika sebelum ini, Anwar pernah berlakon yang kononnya beliau disuntik racun arsenik dan HIV satu ketika dulu, hari ini lakokannya terus membuktikan bahawa beliau seorang pelakon hebat.

'Anwar Brahim Khan' kini dikatakan cedera dan dimasukkan ke hospital, dengan skrip beliau telah dipukul polis sedangkan perkara ini boleh dijadikan modal untuk mengelak atau melambatkan lagi proses perbicaraan kes liwat serta alihkan isu video seksnya bersama wanita China yang heboh diperkatakan baru-baru ini", ujarnya mengulas perhimpunan Bersih 2.0 yang telah melumpuhkan ibu kota Kuala Lumpur petang tadi.

Tambahnya, filem ini dijangka menelan belanja yang mahal kerana melibatkan pelakon tambahan yang sangat ramai, filem ini yang dijangka ditayangkan melalui youtube bermula malam secara percuma untuk meraih simpati peminat, rakyat dan masyarakat dunia.

Peniaga Tutup Kedai, Pelanggan Tiada Ekoran Perhimpunan Haram

Posted: 09 Jul 2011 06:43 AM PDT

KUALA LUMPUR, 9 Julai – Jika kebiasaannya terutama di hujung minggu, kawasan popular untuk membeli-belah seperti Jalan Chow Kit, Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Jalan Masjid Jamek akan dipenuhi ribuan manusia tetapi suasana hari ini berbeza, dengan aktiviti perniagaan yang suram serta bilangan pelanggan yang boleh dibilang dengan jari.

Hampir 90 peratus peniaga di kawasan berkenaan menutup premis perniagaan masing-masing hari ini ekoran kebimbangan mengenai perhimpunan haram.

Bagi peniaga yang tekad beroperasi bagi mencari rezeki nyata tidak berbaloi kerana tidak ramai pelanggan yang berkunjung.

Seorang peniaga buah-buahan di pasar Chow Kit, Farhan Aziz, 28, berkata beliau terpaksa juga membuka gerai buahnya bagi menghabiskan baki jualan semalam walaupun sedar tidak ramai pelanggan yang akan datang.

"Hari ini buka pun sebab nak habiskan jualan semalam, kalau tak buah-buah ni akan busuk, siapa nak beli?

"Keadaan macam ini amat menyukarkan kami. Biasa saya boleh dapat dalam kira-kira RM2,000 sehari, tapi hari ini dalam keadaan begini, mungkin nak dapat RM500 pun belum tentu," katanya yang sudah tujuh tahun berniaga di situ.

Peniaga ayam yang hanya dikenali sebagai Dino, 28, berkata beliau terpaksa mengurangkan bekalan ayam bulat kepada 500kg daripada satu tan hari ini berikutan sambutan yang tidak menggalakkan daripada pembeli.

"Sejak buka kedai pukul 5 pagi tadi, memang tak ramai yang datang, biasanya hari Sabtu pasar ni meriah, tapi hari ini suram, kedai pun banyak tutup, hari ini nak jual seekor ayam pun susah," katanya yang sudah 20 tahun berniaga di situ.

Pengurus Pusat Pakaian Hari-Hari, Zulfah Mahadi pula berkata perniagaan tetap diteruskan walaupun ramai pekerjanya yang menaiki bas tidak dapat datang bekerja berikutan banyak jalan yang ditutup.

"Kedai kena buka juga sebab keadaan pun masih terkawal, tapi dalam masa sama kita tetap akan berhati-hati, terima kasih kepada pihak polis yang menjaga keselamatan di kawasan ini. Kalau keadaan menjadi tegang, kita mungkin akan tutup kedai bagi menjaga keselamatan pekerja dan orang ramai," katanya.

Song Ah Lek, 17 berkata beliau tahu mengenai situasi yang berlaku menerusi media massa dan berasa kesal dengan keadaan yang berlaku.

Bagaimanapun berikutan keadaan masih terkawal, beliau yang tinggal di Chow Kit tetap meneruskan aktiviti harian seperti biasa tetapi dalam masa yang sama akan berhati-hati.

Keadaan Jalan Tuanku Abdul Rahman yang sunyi sepi memberi kelebihan kepada Long Yu, 33, yang datang bercuti ke negara ini dari Guangzhou, China.

"Saya datang untuk bercuti dengan teman wanita saya, pada mulanya dia macam takut, tapi apabila nampak polis yang berkawal di sekitar jalan ini, kami yakin keadaan adalah selamat," katanya.

Seorang jurutera dari Terengganu, Najwa Aziz, 26 , berkata beliau terpaksa membatalkan cadangan untuk membeli belah sekiranya kedai-kedai di Jalan Masjid India tutup.

"Nampaknya banyak kedai yang tutup, kalau keadaan ini berterusan sampai petang nanti saya mungkin akan ke Midvalley, kalau tidak sia-sia sahaja kedatangan saya ke mari," katanya yang bertolak dari Kuala Terengganu 10 malam tadi.

Dalam pada itu Penyelia Kanan Pusat Beli-Belah Sogo, Aini Ali, 30, berkata perniagaan tetap diteruskan seperti biasa walaupun jumlah jualan untuk hari ini mungkin berkurangan sehingga 70 peratus.

Mengenai keselamatan, beliau berkata pihak pengurusan telah bersiap sedia dengan pasukan perubatan untuk memberi bantuan jika terdapat pelanggan atau kakitangan yang memerlukan pertolongan cemas.

"Kita akan tutup perniagaan jika keadaan tidak terkawal," katanya yang terpaksa datang kerja pada waktu pagi walaupun bekerja pada waktu petang.

Di Hentian Duta, ramai penumpang bas terperangkap di situ berjam-jam berikutan banyak bas tidak dapat masuk ke Kuala Lumpur disebabkan jalan masuk ke bandar raya ditutup polis.

"Jadual perjalanan tiket yang saya beli sepatutnya bertolak dari Hentian Duta ke Perlis pada jam 11 pagi. Namun, bas yang ditunggu masih tidak tiba menyebabkan bas ditunda lebih kurang satu jam. Ini merupakan masa menunggu bas paling lama yang pernah saya rasa," kata Paulina, 20, yang berasal dari Sarawak.

Syarikat Pengusahaan Bas Perjalanan Terus Sabak Bernam-Kuala Lumpur Sdn Bhd pula terpaksa memberhentikan penjualan tiket pada pukul 12 tengah hari ini disebabkan bas syarikat itu tersangkut di Restoran Jejantas, Sungai Buloh.

Penjual tiket, Zaharah Mohd Zam, 40, berkata perjalanan bas syarikatnya terpaksa diberhentikan kerana jualan tiket yang kurang.

"Pihak pengurusan juga memberitahu perjalanan bas pada pukul 12 tengah hari ini adalah yang terakhir untuk hari ini," katanya. -MediaUMNO

Kenyataan Media - Menteri Dalam Negeri

Posted: 09 Jul 2011 06:29 AM PDT

Kenyataan Media

YB Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein

Menteri Dalam Negeri

Kuala Lumpur, 9 Julai 2011

Demonstrasi Kumpulan Pengacau di Kuala Lumpur

1. Alhamdulillah selaku Menteri Dalam Negeri saya ingin menyatakan kesyukuran terhadap apa yang kita bimbangkan selama ini akhirnya tidak menjadi kenyataan. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada semua pegawai dan anggota Polis Di Raja Malaysia (PDRM) yang telah berjaya menjalankan tugas dengan berani, adil dan berhemah demi keselamatan rakyat dan negara.

2. Saya membuat kenyataan ini kerana:-

i. Melihat kepada tindak tanduk mereka yang terlibat dalam insiden ini jelas bahawa niat dan hasrat mereka adalah untuk menghuru-harakan negara dan mengharapkan diri mereka ditahan bagi menggambarkan kekejaman pihak kerajaan.

ii. Kita bersyukur kerana pihak PDRM berjaya mengawal keadaan dan mengelakkan daripada pihak-pihak yang jelas mempunyai pendirian yang bertentangan daripada bertembung. Pihak polis juga telah berjaya melaksanakan tugas dengan baik walau dicabar dan menerima provokasi oleh mereka yang berdemonstrasi. Segala tindakan ini berjaya menghindari daripada berlakunya perbalahan, kecederaan dan sebarang kemungkinan lain yang lebih serius seperti pertumpahan darah dan kehilangan nyawa.

iii. Saya juga bersyukur kerana pihak berkuasa telah membuat siasatan yang rapi dan menjalankan tugas dengan sebaiknya dan berjaya merampas pelbagai senjata, bom, bahan kimia dan bahan-bahan bakar yang lain sehingga pihak berkenaan tidak dapat menggunakannya di dalam perhimpunan hari ini.

iv. Kebimbangan saya bahawa kemungkinan ada pihak ketiga termasuk pertubuhan antarabangsa asing akhirnya tidak kelihatan dan tidak berpeluang untuk mengambill kesempatan daripada apa yang berlaku disebabkan ketegasan pihak PDRM.

3. Ternyata kumpulan yang menjadi penganjur kepada perhimpunan ini tidak menghormati titah nasihat Yang di-Pertuan Agong agar mengadakan perhimpunan di sebuah kawasan yang terkawal, selamat dan tidak mengganggu urusan orang ramai seperti di stadium. Nasihat dan pandangan Perdana Menteri juga telah tidak dipatuhi dalam hubungan ini dan telah ditolak secara bulat-bulat oleh mereka.

4. Sehingga ke peringkat akhir kumpulan ini jelas tidak mengambil inisiatif untuk berhimpun secara aman di salah sebuah lokasi yang tetap walaupun Kerajaan telah berulang kali memberi jaminan bahawa mereka boleh berhimpun di mana-mana stadium di luar ibu negara.

5. Saya telah dimaklumkan bahawa pihak polis telah mengambil segala langkah yang wajar dan bertindak mengikut undang-undang bagi mengelakkan timbulnya situasi yang tidak diingini. Kerajaan mempunyai sepenuh kepercayaan kepada pasukan keselamatan untuk menegakkan undang-undang negara dan memelihara ketenteraman awam. Pihak polis telah melaksanakan tugas di bawah lunas undang-undang dan saya berpuas hati dengan tindakan yang dibuat terhadap mereka yang melanggar peraturan dan undang-undang.

6. Dalam insiden yang berlaku hari ini jelas bahawa kritikan terhadap peranan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah tidak kedengaran. Penganjur perhimpunan telah hilang peranannya dan gagal mengawal keadaan. Bukan lagi soal SPR yang timbul tapi sebaliknya penglibatan pemimpin-pemimpin parti politik pembangkang telah menjadi lebih menonjol dengan agenda yang jauh berbeza dengan apa yang mereka umumkan sebelum ini. Mereka terus menerus melaungkan "Reformasi" dan mencetuskan kacau ganggu. Perhimpunan ini ternyata telah hilang arah dan penganjur perhimpunan perlu bertanggungjawab di atas kejadian-kejadian yang telah tercetus.

7. Kita kesal dengan tindakan pembangkang yang secara berterusan membohongi rakyat dan tergamak mencetuskan huru hara. Mereka langsung tidak menunjukkan tanggungjawab terhadap masa depan negara. Parti-parti pembangkang ternyata mempunyai tujuan jahat dan hanya mahu mencetuskan kekacauan. Matlamatnya hanya satu iaitu agar masyarakat antarabangsa mempunyai persepsi negatif terhadap negara ini. Pembangkang mahu agar Malaysia dilihat sebagai tidak stabil dan ini akhirnya akan membawa kepada pelbagai kesan termasuk kekacauan terhadap ekonomi dan menjatuhkan Kerajaan yang telah dipilih secara demokratik.

8. Kerajaan akan tetap mempertahankan sistem Raja Berperlembagaan, demokrasi berparlimen, prinsip ketertinggian perlembagaan dan kedaulatan udang-undang dengan menggunakan segala peruntukan undang-undang yang sedia daripada sebarang anasir yang cuba merosakkan dan mencabuli kehendak majoriti rakyat.

Perhimpunan Bersih Gagal, Rakyat Lebih Cintakan Keamanan

Posted: 09 Jul 2011 05:41 AM PDT

KUALA LUMPUR, 9 Julai – Perhimpunan haram yang dirancang hari ini gagal meraih sokongan orang ramai apabila sasaran penganjur perhimpunan, Bersih, sebuah badan tidak berdaftar, untuk mengumpul 100,000 penyokong tidak kesampaian apabila hanya 10,000 orang "turun padang" sehingga petang ini.

Ini memperlihatkan matlamat kumpulan itu kononnya untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil tidak mendapat sokongan rakyat sepenuhnya memandangkan mereka sedar akan tujuan sebenar perhimpunan itu yang lebih bermotifkan politik.

Pemerhati politik Dr Sivamurugan Pandian berkata selain itu, perancangan teliti polis juga telah berjaya mengawal perhimpunan itu bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.

"Kalau benar-benar rakyat menyokong dengan apa yang diperjuangkan Bersih ini, sudah tentu mereka juga akan hadir. Tetapi ia menjadi sebaliknya. Ini berbeza berbanding ketika reformasi pada 1998, Hindraf dan Bersih pada 2007 yang mendapat sokongan ramai ketika itu.

"Ini sekaligus menunjukkan sambutan kepada perjuangan mereka (Bersih) hambar kerana rakyat telah melihat apakah sebenarnya matlamat yang hendak dicapai oleh kumpulan – tidak ada," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Pensyarah Sains Politik Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang itu yang berada di Kuala Lumpur sejak Rabu lepas bagi melihat sendiri perjalana nperhimpunan itu berkata kegagalan kumpulan haram itu mengadakan perhimpunan adalah hasil perancangan strategik polis untuk mengawal kemaraan kumpulan tersebut.

Beliau berkata strategi kumpulan itu ialah dengan bergerak dalam kumpulan kecil dari beberapa lokasi bertujuan untuk mengaburi mata orang ramai supaya mereka dilihat lebih ramai daripada angka sebenar.

"Saya setuju bahawa gerakan dalam kumpulan kecil ini berjaya mempengaruhi minda dan mata supaya mereka ini nampak banyak. Sebenarnya saya tidak nampak pun orang Cina turun dalam perhimpunan ini, sebaliknya banyak di kalangan anggota Pas," katanya.

Selain gagal meraih sokongan rakyat, Bersih juga gagal mewujudkan gelombang kuning apabila polis berjaya merampas baju-T berwarna kuning yang tertera perkataan Bersih sejak beberapa hari lepas sebelum perhimpunan itu diadakan.

Bersih juga hari ini mengaku gagal menyerahkan memorandum tuntutan mereka kepada Yang di-Pertuan Agong hari ini.

Bagaimana pun, Jawatankuasa Pemandu Bersih menerusi laman web rasmi mereka www.bersih.org menyatakan: "kita akan mengatur langkah sewajarnya untuk menyampaikan memorandum itu apabila keadaan kembali tenang.

"Perhimpunan hari ini tidak berakhir, ia merupakan satu daripada langkah yang panjang bagi pilihan raya yang adil dan bersih di Malaysia. Kempen akan diteruskan bagi mendapatkan pembaharuan dalam daftar pemilih, pembebasan tahanan dan bagi menamatkan gangguan pihak berkuasa," kata laman web itu.

Sementara itu, menurut laman facebook Polis Di Raja Malaysia (PDRM) mereka yang ditahan kerana menyertai perhimpunan itu mendapat layanan yang baik dan profesional dari polis.

Polis telah menyediakan beberapa keperluan seperti makanan, pemeriksaan kesihatan dan tempat bersolat untuk kumpulan yang ditahan.

KEADAAN DI IBU KOTA KEMBALI AMAN - KPN

Posted: 09 Jul 2011 05:31 AM PDT

KUALA LUMPUR, 9 Julai -- Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata keadaan di ibu negara sudah kembali aman kira-kira pukul 5 petang tadi selepas kumpulan yang menyertai perhimpunan haram Bersih 2.0 bersurai.

Beliau berkata sepanjang perhimpunan itu, polis telah menahan 1,401 individu terdiri daripada 1,273 lelaki, 115 wanita dan 13 kanak-kanak.

Bagaimanapun, katanya, polis masih memantau keadaan di sekitar ibu kota sebelum membuka sekatan-sekatan jalan bagi memastikan mereka yang menyertai perhimpunan itu tidak kembali berkumpul.

"Saya sudah mengarahkan Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh untuk membuat pemantauan bagi pastikan crowd (peserta perhimpunan) tidak datang balik. Selepas pemantauan mendapati keadaan adalah memuaskan, barulah kita akan buka sekatan.

"Kalau boleh sekarang juga saya nak buka sekatan jalan tetapi kita kena pantau hingga semuanya betul-betul selesai," katanya pada sidang media di Bukit Aman di sini, hari ini.

Ismail berkata, kira-kira 6,000 orang telah menyertai perhimpunan haram itu yang berkumpul di dua lokasi iaitu Puduraya dan di luar Stadium Merdeka.

"Mereka mula berkumpul sebelum pukul 2 petang di dua lokasi ini sebelum cuba berarak ke arah Dataran Merdeka sebelum dinasihatkan oleh polis supaya bersurai," katanya.

Bagaimanapun katanya nasihat polis itu tidak dihiraukan menyebabkan polis tidak mempunyai pilihan dan terpaksa melepaskan gas pemedih mata dan semburan air.

Mengenai mereka yang ditahan, Ismail berkata, polis menyediakan tempat tahanan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini dan mereka diberikan layanan baik termasuk makanan dan rawatan bagi mereka yang sakit.

Katanya mereka yang ditahan juga akan disiasat secepat mungkin dan akan dibebaskan sebaik siasatan selesai bergantung kepada kes.

Polis bagaimanapun belum dapat memastikan jumlah mereka yang cedera di dalam kejadian berkenaan, katanya.

Beliau berkata kebanyakan peserta yang menyertai perhimpunan itu dikenal pasti datang daripada luar Kuala Lumpur termasuk dari Pantai Timur.

Dalam pada itu Ismail berkata, beliau kesal perhimpunan yang dikatakan bertujuan mendesak pilihan raya yang bersih itu diselit elemen reformasi.

"Dalam tinjauan polis kita dapati ada yang menjerit 'reformasi'. Kenapa jerit 'reformasi' seolah-olah hendak ulang balik perhimpunan tahun 2000, sedangkan kata hendak menuntut pilihan raya yang bersih?," katanya.

Mengenai laporan bahawa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan cedera setelah terkena gas pemedih mata, Ismail berkata, beliau tidak pasti kerana Anwar tidak berada di kedua-dua lokasi demonstrasi itu berlangsung.

Beliau bagaimanapun mengesahkan Anwar tidak ditahan.

BERSIH 2.0 Tidak Bertanggungjawab

Posted: 06 Jul 2011 11:01 PM PDT

Ura-ura bahawa penganjur Bersih 2.0 akan mengikut jadual asal iaitu berarak dalam tiga lokasi menuju ke Stadium Merdeka (walaupun perarakan itu dilarang) merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan kurang ajar. Difahamkan, sebagai benteng manusia, penyokong-penyokong Anwar Ibrahim dari Australia, USA, Britain dan Itali akan turut serta dalam perarakan ini.

Ketua Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang, Nor Hafizah Othman berkata, inilah politik kotor Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pihak parti pembangkang untuk menutup kelemahan dan kesalahannya dalam kes video seksnya dan dengan mengalihkan perhatian pemerintah dan pandangan rakyat dengan isu perhimpunan haram pula.

Matlamat perhimpunan Bersih 2.0 ini nak menghancurkan kestabilan politik negara, bila dah hancur mereka beranggapan pakatan pembangkang boleh memerintah Malaysia. Semoga Allah memelihara Malaysia daripada kezaliman dan kebodohan dakyah pembangkang semata-mata untuk kepentingan peribadi. Dalam hal ini, rakyat harus bijak menilainya.

"Media barat akan memaparkan bahawa Malaysia ialah sudah tidak selamat diduduki, kerana kancah politik yang tidak stabil. Selaku rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kemakmuran, Pergerakan Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang mengutuk sekeras-kerasnya cubaan pihak-pihak pembangkang dalam usaha menjatuhkan pemerintahan negara di bawah kepimpinan YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Dalam isu BERSIH 2.0 yang terang-terang mempunyai taktik kotor, kami berharap agar mereka gunalah saluran yang betul untuk mencari penyelesaian. Tak guna kalau pemimpinnya, seorang bekas pengamal undang-undang menyalahgunakan istilah undang-undang untuk kepentingan peribadi," ujarnya dalam satu kenyataan kepada pemberita.

Dalam masa yang sama, sebagai pemimpin, kepentingan rakyat harus diutamakan. Jangan jadi kacang lupakan kulit. Keamanan negara yang telah kita kecapi, ilmu dan bantuan yang diberi oleh kerajaan jangan disalah-gunakan.

"Jangan sampai isu perkauman meruntuhkan kestabilan politik negara. Saranan kami kepada penganjur Bersih 2.0, sudah-sudahlah. Hentikan saja huru hara ini.

Bersyukurlah menjadi rakyat Malaysia, hormatilah prinsip-prinsip rukun negara. Kami junjung titah Tuanku YDP Agong, peliharalah keamanan Malaysia. Jangan gadaikan maruah bangsa dan negara. Hentikanlah Perhimpunan Haram!," ujarnya yang juga EXCO Pergerakan Puteri UMNO Malaysia.

Aspirasi Bangsa

Posted: 10 Jul 2011 01:15 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Edisi berSHIT : sah!!! Pas memang boneka DAP

Posted: 09 Jul 2011 09:21 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 10 Jul 2011 01:08 AM PDT

Taipingmali (tm)


Penerangan Perdana

Posted: 09 Jul 2011 07:41 PM PDT

YAB Dato Seri Najib sedang memulakan ucapan penerangannya kepada lebih 6 ribu pejuang yang sanggung mempertahankan negara.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dua DAP masuk PWTC

Posted: 09 Jul 2011 07:25 PM PDT

Soarang ahli dapat mengesan kehadiran dua ahli DAP Teluk Intan ke dalam dewan dengan tiket NGO.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ketibaan Najib Tun Razak

Posted: 09 Jul 2011 07:16 PM PDT

Dewan Merdeka bergegar dengan sambutan luar biasa oleh pelbagai NGO dan juga ahli BN

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Mat Sabu dan Ambiga lah yang perlu bertanggung jawab

Posted: 09 Jul 2011 07:13 PM PDT

Penerangan Perdana

Posted: 09 Jul 2011 06:28 PM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan hadir jam 9.45 pagi.

Ketika ini Dato Seri Shafie Apdal menyampaikan penerangan isu-isu semasa
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PWTC

Posted: 09 Jul 2011 06:21 PM PDT

Majlis Penerangan Perdana khas untuk BN dan NGO.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KL aman dan tenang

Posted: 09 Jul 2011 09:35 AM PDT

TM selamat sampai di KL dan keadaan normal seperti biasa.

Mungkin puak puak yang buat kacau sudah balik ke destinasi masing masing.

Kalau ada yg tinggal mungkin sedang mengurut urat urat betis kerana letih berjalan dan letih berlari daripada dicekup polis.

Kesian ada anak anak yang balik naik LRT dah tak mampu untuk berdiri, tergolek atas lantai kerana keletihan.

Yang makan di kedai mamak dan restoran makanan segera pulak , lahap bagaikan seminggu tak makan.

Yang sedih ialah bila membaca kenyataan Hadi Awang Tua nyanyuk nak ruyup. Katanya kepada Harakah , demo tadi amat berjaya dan ia adalah mukadimah kepada satu gerakan yang lebih besar.

Dah berapa kali buat demo asyik dok sebut mukadimah. Oi tua kutuk, berapa banyak mukadimah laa

Sasaran 100 ribu tetapi yang datang tak sampai 10 ribu. Ada kah ia satu kejayaan?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

m.guardian.co.uk

Posted: 09 Jul 2011 08:22 AM PDT

Sila baca apa yang ditulis oleh media barat yang membuat liputan ptg tadi. Depa yang sememangnya munafik akan terus menyokong Anwar dan menulis berita yang memihak kepada Anwar.

http://m.guardian.co.uk/world/2011/jul/09/malaysia-opposition-protests-elections?cat=world&type=article

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lebuhraya PLUS tenang

Posted: 09 Jul 2011 07:49 AM PDT

Perhentian rehat Tapah kelihatan tenang malam ini di kedua-dua arah.

Cuma bilangan kenderaan tidak lah sebanyak hari hari biasa.

Kenderaan dikedua dua hala juga normal dan tenang.

Cuma semalam dan pagi tadi sahaja yang agak meresahkan kerana sekatan jalan yang terpaksa dibua untuk menghalang perusuh memasuki KL.

Peserta demo kebanyaknya meletakkan kenderan mereka di luar KL dan masuk menggunakan LRT, komuter dan sebagainya.

Sekali lagi mereka telah menggunakan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan untuk menjatuhkan kerajaaan, memang tak berkat.

Sedih melihat anak-anak Melayu dengan pensyarah masing-masing siap bawak adik-adik yang masih bersekolah rendah dan menengah untuk berdemo, habis berbau bendang dan bau kambing dan lembu di KLCC dan dalam LRT.

Tak tahu apa yang diperjuangkan, bila teringat tragedi hari ini, menitis air mata mengenangkan kebodohan bangsa sendiri. Ibu pertiwi di cemari anak sendiri.

Kini kenderaan berhenti di RR Bikam, tak banyak kenderaan tak sampai 8 buah , jauh berbanding hari hari lain.

Esok TM akan bersama PM, TPM dan Ketua Penerangan Ahmad Maslan. Mesti banyak perkara yang akan dikupas mereka mengenai isu menentang puak-puak ahzab dan khawarij.

Selamat beradu kepada rakyat Malaysia yang semalam tak lena tidur kerana risau akan anak-anak yang berada jauh di Kuala Lumpur.

Malam ni tanamkan satu semangat baru bahawa kita tidak rela negara kita dijajah semula walau apa cara sekalipun.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Demo jijik yang gagal

Posted: 09 Jul 2011 07:20 AM PDT

Pelik bila diamati betul betul agenda penjilat bontot .

Sepatutnya mereka melaungkan BERSiH sampai putus urat leher.

Tetapi yang kedengaran ialah laungan Reformasi.

Kenapa Reformasi?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang kalah lagi

Posted: 09 Jul 2011 07:16 AM PDT

Dahulu depalah raja, depa lah panglima, dunia IT yang dibangunkan oleh Tun Mahathir telah digunakan 300 % oleh mereka untuk memburukkan kerajaan.

Mereka berjaya melakukannya dan impaknya ialah BN kalah teruk dalam PRU 12. Bersih 1.0 pun sama mereka berjaya.

Tetapi kini tidak lagi. Satu satu mereka tumbang. PRK dan PRN mereka gagal. Jentera cyber Umno yang tidak sehebat mereka berjaya menggagalkan usaha mereka.

Segala hujah bohong dan fitnah berjaya dipatahkan. Tentera ahzab yang diketuai oleh panglima liwat kini terkangkang dikatil kerana termakan sumpah dan sedang menerima azab Allah.

Allah benci Pas. Nik Aziz walaupun sedang berdoa di depan kaabah untuk menghancurkan Umno ternyata menerima berita buruk.

Gabungan semua pihak, bloggers, tv media arus perdana bergabung untuk menentang kemunafikan ahzab.

Tahniah kepada bapa bapa menteri, jentera kerajaan dan lebih lebih kepada PDRM dan ATM yang siap siaga untuk menghadapi segala kemungkinan.

Kini rakyat yang cintakan keamanan dan inginkan kehidupan yang selesa telah belajar sedikit pengalaman yang agak cemas hari ini.

TM tahu ramai yang sudah menyimpan stok makanan untuk beberapa miunggu takut jika rusuhan berulang seperti 42 tahun lalu. Juga takut keadaan menjadi seperti di benua arab.

Syukur kerana tidak ada satu pun korban nyawa. Yang ada pun mungkin kerana ajalnya sudah tiba. Matinya bukan di sebabkan oleh gas pemedih mata, tetapi mungkin sebab lain.

Apapun memang terdapat ramai media asing yang membuat liputan. Malah ada yang menjadi penasihat Anwar sepanjang hari melalui twitter.

Jika di Mesir seorang gadis 28 tahun mampu mencetuskan fenomena twitter hingga jatuhnya kerajaan Hosni Mubarak tetap tidak di Malaysia.

Kami yang masih baru dalam twitter berjaya menghuru harakan mereka dengan serahan hatch tag.

TM juga menyerus supaya lebih ramai orang yang pro kerajaan membukan akaun twitter yang lebih berkesan dan lebih efektif berbanding yang lain-lain.

Kini terdapat satu lagi aplikasi baru iaitu liveprofile yang membolehkan pengguna smartphone seperti iphone, blackberry berhubung seperti android. Sila cubam

Kepada yang terasa amat susah untuk menulis blog, sila cuba tumblr.com . Ia lebih mudah, lebih laju dan lebih mesra dengan smart phone.

Sama-sama lah kita berjuang untuk menghancurkan tentera ahzab yang kini semakin lemah.

Agi Idup agi ngelaban. Selagi wujud Pas dan Pkr selagi itu TM melawan. Biarkan mereka berkubur tanpa nesan.

Hidup Umno, Hidup BN, Hidup Perkasa, Hidup PDRM , hidup ATM. Daulat Tuanku.

Tak Melayu hilang di dunia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Demo jijik di luar negara

Posted: 09 Jul 2011 06:11 AM PDT

Menurut laporan demo di adakan di Pert Australia melibatkan 150 orang.

Di Melbourne 750 , Sydney 300 dan sedikit di New Zealand.

Korea Selatan juga 30 menyertai perhimpunan dan London belum dapat Info.

Ternyata demo luar negara mendapat sokongan dan bantuan ARDA dll.

Siasat lah jika ia melibat pelajar yang mendapat biasiswa kerajaan sila hantar mereKa balik dengan kos sendiri.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tahanan dibebaskan

Posted: 09 Jul 2011 05:31 AM PDT

Semua peserta demo yang ditahan di Pulapol mula dibebaskan. Sebentar tadi 4 buah bas telah membawa peserta untuk dihantar keluar ke stesen bas dan train untuk balik kerumah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar coma ?

Posted: 09 Jul 2011 04:40 AM PDT

Akibat terjatuh , Anwar dirawat di Hosapital Pantai. Ada yang kata sudah nazak akibat kepala terhentak ke lantai.

Yang penting demo gagal , memo pun tak sempat disiapkan konon.

Malam ini tugas polis akan diambil alih oleh tentera pula. Kasi rehat sama abang polis yang sudah penat bertugas.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Gadis Nor Hartini hilang

Posted: 09 Jul 2011 04:29 AM PDT

Gadis ini dari Taiping jika terlihat call 0125367737
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Terkini: ugutan Jijik 2.0

Posted: 09 Jul 2011 03:43 AM PDT

berita hangat. pemimpin pakatan kalau polis x bebas mlm ni, sejuta pengikut depa akan
turun mlm ni. skrg pn depa hmpir 2-3 ribu di kg baru.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar dikawal oleh penyokong

Posted: 09 Jul 2011 03:17 AM PDT


Anwar yang mendapat rawatan di Pantai Medical Center akibat terjatuh menurut Nurul Izzah.

Waran tangkap telah dikeluarkan di mahkamah pada hari Khamis untuk menangkap Anwar jika beliau berada di Kuala Lumpur.

Sekarang penyokong beliau berkawal untuk mengalakkan dari ditangkap oleh polis.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar elak dari ditangkap

Posted: 09 Jul 2011 03:06 AM PDT

Nurul Izzah menyatakan Anwar terjatuh. Pecacai kata Anwar dipukul.

Yang pasti Anwar wajib ditahan hari ini juga.

Sila ke Pantai Medical Center dimana dia menerima rawatan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tahniah PDRM

Posted: 09 Jul 2011 02:58 AM PDT

Tm mengucapkan terima kasih kepada Polis dan Tentera yang siapsiaga menentang demontrasi haram.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pemuda Patriot menentang demo Jijik 2.0

Posted: 09 Jul 2011 02:47 AM PDT

Pengalaman baru buat KJ beliau dibawa ke Pulapol

Sabar dik, jangan melawan, ini baru nama pejuang. Syabas

Lokman Adam dan Rosman ditahan tadi ke HUKM. Sahabat kita mungkin patah kaki. Syabas PATRIOT!!!!! Isyarat jelas telah dihantar kepada BERSIH. Masa untuk membiarkan mereka menjahanamkan negara sudah tamat. Kita akan tunggu mereka tiap kali mereka mahu buat huru-hara

Ramai pelajar IPTA joint Jijik 2.0

Posted: 09 Jul 2011 02:27 AM PDT

TM yakin berdasarkan video dari Youtube terdapat ramai pelajar IPTA yang terlibat dengan demo.

Mereka patut dibuang dan disenarai hitamkan oleh JPA.

Pada tahun 70an ramai pelajar IPT yang dibuang tetapi akhirnya dapat juga bekerja dengan kerajaan
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hadi Awang makan nasi bungkus dan teh tarik bungkus malam ni

Posted: 09 Jul 2011 02:26 AM PDT

Dalam kenderaan polis untuk ditahan reman

Tiba menggunakan menggunakan LRT

Peserta demontrasi ramai datang dari luar KL

Posted: 09 Jul 2011 02:23 AM PDT

Seorang rakan yang tinggal di komplek perumahan guru di Setapak menceritakan beberapa hari lepas , ramai puak-puak perserta demontrasi yang datang dari pelbagai destinasi terutama dari Pantai Timur berdasarkan nombor pendaftaran kereta mereka.

Tidak kah mereka merasa malu menumpang tidur dikomplek guru yang dibina oleh kerajaan yang dikatakan menipu rakyat selama 50 tahun?

Tidakkah mereka berasa malu kerana anak-anak atau sedara mereka yang menjamu nasi kepada mereka adalah makan hasil daripada kerajaan yang dikatakan zalim dan menipu rakyat?



Sebentar tadi terdapat beberapa kumputn wartawan media asing yang tercungap-cungap dalam keadaan basah menyorok dalam tandas awam di KLCC.

KLCC ditutup

Posted: 09 Jul 2011 02:10 AM PDT

Kira-kira 10 minit lalu kesemua pintu utama KLCC ditutup untuk keselamatan pengunjung daripada menjadi tempat persembunyian peserta demo jijik.

Lakonan Anwar bermula,

Posted: 09 Jul 2011 02:07 AM PDT




Anwar takut ditangkap polis dan pura-pura sakit terjatuh katil ketika meliwat

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Jul 2011 11:40 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


HEBATNYA NIK NAZMI. BARU PERTAMA KALI JOIN DEMO DAH JADI WAKIL RAKYAT.

Posted: 09 Jul 2011 09:02 PM PDT



Patutlah ramai yang keluar PKR.

Nama je Parti Keadilan Rakyat tapi tak adil langsung.

Hanya jambu-jambu AnuWar sahaja dapat jawatan tinggi walaupun si jambu tu tak pernah berkorban demi parti seperti turun berdemo.

Wakaka....apa la Nik Nazmi. Buat malu orang Seri Setia dapat YB macam ni. Baru sekali turun demo dah riuh sekampung.

Memang betul kata Gobala. Nik Nazmi memang jambu Nuar. Maklumlah dua-dua budak MC-Gay-Gay.

GOBALA BONGKAR NIK NAZMI ANAK IKAN ANWAR!!

Lucu apabila Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi menegur bekas TAIKO PKR, N.Gobalakrishnan berkenaan isu kritikan secara terbuka. Nik Nazmi agaknya lupa siapa orang yang beliau tegur itu. Nah, terkena pukulan maut dari Gobala. Ahli Parlimen Padang Serai ini membongkar 1 kes yang agak memalukan Anwar dan Nazmi. Gobala telah mendakwa bahawa Nik Nazmi satu ketika dahulu hanyalah seorang tukang bancuh kopi Anwar sahaja. Tiada jawatan penting dalam PKR pun.
http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/02/gobala-bongkar-nik-nazmi-anak-ikan.html#.ThnbNVt5dog


*Anak Ikan Mak Sheikh ropanya! Patut propa pun sama.

Kenapa Anwar Pakai Pelapik Tengkok?

Posted: 09 Jul 2011 06:52 PM PDT

Pelik bin ajaib.

Sakit apa pak sheikh kita sampai pakai pelapik tengkok?



Kenapa gambar yang MyMassa ada Anwar tak pakai pelapis tengkok pun?

Adakah ini super impose yang Johari Abdul selalu cakap tu.

Atau Anwar menyuruh doktor memakainya semata-mata berposing untuk Malaysiakini.

*Udah-udah le tu Pak Sheikh, lakonan anda sudah tak berkesan kecuali kepada para pencacai kamu. Jangan lupa saksikan MTV Raja Drama khas untuk pembaca MyMassa.

HUD

Posted: 09 Jul 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH HUD.
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 123 ayat. Dinamakan surah "Hud" (Perihal Nabi Hud) kerana peristiwa mengenainya ada disebutkan pada ayat-ayat 50-60.
Intisari kandungannya: Allah Ta'ala menerangkan dalam permulaan surah ini tentang kebenaran Al-Quran sebagaimana yang diwahikanNya kepada RasulNya Muhammad (s.a.w.) dan tentang kesempurnaannya sebagai sebuah Kitab Suci yang tersusun ayat-ayatnya dengan amat rapi dan jelas nyata huraiannya.
Dalam ayat-ayat yang lain, Allah Ta'ala menggambarkan tabiat manusia yang apabila diberi kesenangan itu ditarik balik maka ada yang segera berputus asa, tidak bersyukur serta tidak mengenang budi sama sekali akan nikmat Allah yang dikurniakan kepadanya pada masa yang lalu.
Dalam pada itu, ada pula manusia yang bersikap baik dan terpuji, iaitu mereka yang sabar dalam masa ditimpa kesusahan, dan taat mengerjakan perintah-perintah Allah dan menjauhi laranganNya pada masa susah dan senang, serta bersyukur akan segala nikmat Allah yang dikurniakan kepadanya. Orang-orang demikian sifatnya, akan diampunkan dosanya serta mendapat pahala yang besar.
Kepada Nabi Muhammad (s.a.w.) dan umatnya diperintahkan supaya sentiasa bersikap teguh di atas jalan yang betul dan janganlah mereka bersyubhat ataupun menyetujui perbuatan orang-orang yang melakukan kezaliman dalam segala bentuknya, lebih-lebih lagi orang-orang yang menjadi musuh Islam dan musuh umat Islam.
Di samping itu, hendaklah mereka tetap mendirikan sembahyang yang lima, kerana amal-amal kebajikan terutama sembahyang itu menghapuskan kejahatan. Dan hendaklah mereka bersabar dalam mengerjakan suruhan Allah, kerana sesungguhnya Allah tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan.

Kenangan bersama lembu-lembu fuckatan...Siri akhir

Posted: 09 Jul 2011 07:05 AM PDT

Sekarang siapa yang nak bertanggungjawab atas keosakan dan kerugian harta benda?

huhuhu...baik adik tengok upin ipin kat rumah tadi...nyesal ikut, tak pasal-pasal dah pedih mata...

"Ada ke dia gari tangan saya pakai ikat plastik Mydin ni...takde kelas langsung...seganla nak tunjuk kat orang kampung macam ni."

"Percayala lembu-lembu sekelian, anda semua dijanjikan sorga!"

"Mana Tok Guru aku ni...? kata nak datang?"


Mana lembu paham bahasa Melayu oi!

ANUWAR CEDERA KERANA TAK PAKAI SELUAR HIKMAT?

Posted: 09 Jul 2011 06:36 AM PDT


 Semua pemimpin BERSIH dibekalkan seluar ini termasuk AnuWar.

Malangnya kerana mempunyai anugerah tuhan yang sangat besar, si Anu tak muat pakai.

Oleh sebab itu dia cedera. Ramai pemimpin lain pun kena apa yang AnuWar kena tapi tak la sakit macam si Anu.

Sakit sampai kena usung tu!

Kenangan bersama lembu-lembu fuckatan...Siri 1

Posted: 09 Jul 2011 06:09 AM PDT


"Macam inilah aku duduk masa tengok video Anwar hari tu..."

Contoh Pengundi HANTU

"Mari olang Melayu...Gua kasi lead lu olang sume gado-gado"

Mak aih mana tak masuk syurga...buat benda haram pun ingat tuhan lagi...

Korang dua orang ajela yang semayang pun...eh bukan tadi ada anjing kencing kat situ ke?


"Ohh manyak belani lu olang pukul sama gua aaa...nanti gua kasi lepot sama telesa kok"

BERSIH GAGAL! TAHNIAH PDRM DAN SEMUA AGENSI YANG TERLIBAT.

Posted: 09 Jul 2011 05:24 AM PDT

BERSIH 2.0 gagal mencapai sasaran.

Walaupun telah dirancang selama beberapa tahun oleh tangan-tangan ghaib luar negara tetapi BERSIH tetap gagal.

Walaupun menerima dana berjuta-juta dolar tetapi BERSIH tetap gagal.

Daripada 1 juta peserta, hanya 600 orang yang dapat berkumpul di stadium.

Ertinya hanya 0.06% yang dicapai daripada sasaran yang ditetapkan.

Pembangkang terutamanya AnuWar Ibrahim malu besar sehingga si Anu terpaksa berlakon jatuh sakit. Lakonan tersebut bagi mengelakkan beliau diinterview oleh wartawan.

Sebagai lelaki yang mempunyai ego sebesar anugerah tuhan miliknya, kegagalan akan membuatkan dirinya lebih beremosi dan akan cepat naik marah jika tak dapat jawab soalan wartawan.

Sebagai penutup, mari kita lihat wajah-wajah perusuh yang gagal mencapai target mereka iaitu sehingga kerajaan mengumumkan darurat.




GEMPAR!!! Datuk Seri Anwar Ibrahim kini TENAT!!!

Posted: 09 Jul 2011 03:37 AM PDT

Maaarabbuka....
Anwar kini dikhabarkan sedang 'tenat' menghadapi saat-saat sakaratul maut berikutan kegagalan BERSIH hari ini. Perhimpunan haram untuk mengumpulkan sejuta ekor lembu yang telah pun menghabiskan jutaan dollar duit yahudi-US sebaliknya menemui kegagalan apabila bukan setakat lembu-lembu tersebut gagal berkumpul mengikut warna yang ditetapkan, bahkan beliau sendiri sebagai kepala lembu itu telah tidak dapat keluar daripada bilik hotel 5 bintang yang didiami dek kerana kaki beliau dipijak oleh salah seekor lembu yang bertempiaran. Anwar yang kini kritikal memerlukan sejenis tonik yang berjenama "BLOW JOB" daripada jantan-jantan jambu dan amoi-amoi genit bagi mengembalikan tenaga batin dan keyakinan diri dalam menghadapi kekacauan jiwa apabila berhadapan untuk menjawab dengan barisan bos-bos yahudi beliau selepas ini...

Gambar-gambar kenangan bersama LEMBU-LEMBU fuckatan yang buat kacau di KL hari ni...

Posted: 09 Jul 2011 03:02 AM PDT

Objektif tarikh sahaja yang tercapai...

Huish siap ada tatoo kat leher...sama geng dengan yang bunuh TBH kot...

"Itu amoi baring ini macamlah sebelum abang Nuar kasi tutuh sama dia!"

"Kembalikan Kampung Buah Pala! Undur, undur, undur Guan Eng"...betulke apa yang aku dengar ni?

"Hai, sayalah kekasih gelap abang Karpal..." Irene OKU Fernandez

Baru kena gas sudah bertempiaran...kata sanggup syahid!

Raja Petra ke tu?




SAH! BERSIH DIBOIKOT MENTERI BESAR PEMBANGKANG.

Posted: 09 Jul 2011 01:30 AM PDT

Setelah perarakan BERSIH hampir tamat, disahkan tiada seorang pun menteri besar daripada negeri pembangkang hadir pada perhimpunan haram ini kerana takut dikenakan tindakan undang-undang.

Setelah menunggu sehingga pukul 2, satu batang hidung MB pun tidak kelihatan dan menyebabkan Anwar Ibrahim mengamuk dan kecewa.

Oleh sebab tidak dapat menahan malu, Anwar berpura-pura sakit supaya dapat menjaga air mukanya.

Perkara ini dijangka akan dibawa dalam mesyuarat pakatan pembangkang untuk tidak mengekalkan menteri besar yang sama pada pilihan raya akan datang. Hanya bekas MB Perak yang hadir kerana dia kini sudah tiada kerja.

*Ada can la Azmin jadi MB lepas ni.

UPDATE LIVE! 14 di tahan di Puduraya!

Posted: 09 Jul 2011 01:16 AM PDT


14 yang ditahan adalah seperti berikut:

1. Melayu
2.Cina
3.Melayu
4.Melayu
5.Melayu
6.India
7.Melayu
8.Melayu
9.Melayu
10.Cina
11.Melayu
12.Melayu
13.Melayu
14.Melayu

Mana geng cina DAP yang Brader Kit janjikan sebelum ini? Takkan 2 orang sahaja kot? Jawapannya mudah: Kebanyakan cina-cina penyokong DAP sedang bersedap-sedapan di rumah, berkemungkinan juga sedang melempiaskan asmara hujung minggu bersama-sama pasangan masing-masing. Anwar dan fuckatan leaders pula sedang ambil nap petang di Hilton Hotel. Sedangkan lembu-lembu Melayu hamPAS pula terpaksa mengharung air pancut yang ditengitkan oleh gas 'segar' ikhlas daripada FRU. Tahniah kepada PAS kerana telah berjaya menlahirkan sebegitu banyak LEMBU buat DEWA HINDU bernama AMBIGA!!!

UPDATE LIVE! Masjid Jamek LINE CLEAR!

Posted: 09 Jul 2011 12:57 AM PDT





Jalan Masjid Jamek kembali aman setelah perusuh hilang punca arah tuju. Nampaknya perhimpunan BERSHit ini menjadi semakin kacau bilau kerana tidak mempunyai matlamat akhir yang jelas. Satu kumpulan percaya gerombolan perusuh ini boleh ubah pilihanraya Malaysia, satu kumpulan lagi pula percaya Kerajaan BN boleh ditumbangkan Isnin ini. Tidak kurang juga yang percaya perhimpunan ini sebagai jalan singkat untuk ke sorga! Namun satu perkara yang pasti, yang bodoh, yang letih, yang lencun, yang sakit, semuanya MELAYU!!!

UPDATE LIVE! Gerombolan perusuh bakal bertempur dengan FRU di BAR COUNCIL!

Posted: 09 Jul 2011 12:48 AM PDT

Abang Polis sabar menanti ketibaan gerombolan perusuh

Gerombolan perusuh mengumpul kekuatan di jalan sekitar Pasar Seni

Baru sebentar Allah SWT tembak dengan air hujan, sekarang siaplah dengan air FRU pula!

Jambatan yang bakal menyaksikan pertempuran hebat sebentar lagi...
Apakah lembu-lembu fuckatan ini masih lagi tidak dapat membaca petanda kebesaran dan kemurkaan Allah SWT? Belum  pun sempat FRU tembak air, Allah sudah mengucar kacirkan perancangan jahat mereka dengan menurunkan hujan yang lebat. Apakah mereka percaya AMBIGA boleh memberikan mereka syafaat ketika di akhirat kelak?!!

PATRIOT kena belasah, KJ kena tangkap di Bukit Bintang!

Posted: 09 Jul 2011 12:42 AM PDT




Nasib baik ada FRU...kalau tidak dah lunyai dah lembu-lembu AMBIGA...

-Foto kredit to BroJinggo-

SAH. ANWAR IBRAHIM MENINGGAL.

Posted: 09 Jul 2011 12:28 AM PDT

 Innalillah...

Satu berita daripada hotel Anwar. Anwar Ibrahim disahkan meninggalkan balaci-balacinya di jalanan dengan menipu bahawa dirinya telah tercedara dan berdarah.



Gambar yang dihantar oleh inner circle Anwar jelas menunjukkan tiada sebarang tanda kecedaraan pada batang tubuh Anwar.



Sebaliknya portal Keadilan Daily melaporkan sebaliknya.

*Selamat MENINGGALkan perjuanganmu wahai si penipu.

HUJAN SEBAGAI BALA KEPADA PAS KERANA MEMPERMAINKAN HUKUM ISLAM

Posted: 09 Jul 2011 12:15 AM PDT

Berikut adalah gambar keadaan di ibu kota ketika ini.





Hujan turun membantu polis menyuraikan penunjuk perasaan.

Sila lihat video ini yang menerangkan apa yang PAS telah tipu seluruh umat Islam di Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan