Selasa, 21 Jun 2011

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


HAMIM Ledang

Posted: 21 Jun 2011 03:16 AM PDT

HAMIM Ledang


Hamim Bengang FELDA Kena Kutuk..

Posted: 21 Jun 2011 02:04 AM PDT

yb_hamim_2

Pada 1 Julai tahun ini genaplah 55 tahun usia Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan atau lebih dikenali sebagai FELDA. Sepanjang 55 tahun, FELDA yang diasaskan oleh Perdana Menteri kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak, telah mencapai pelbagai kejayaan dan pengiktirafan baik di dalam negara mahupun di peringkat antarabangsa.

Antara kejayaan terhebat ialah kemampuan FELDA membayar semula hutang kepada Bank Dunia pada 1996, iaitu15 tahun lebih awal daripada tarikh sepatutnya ia dilunaskan (2011). Malangnya kejayaan-kejayaan besar Felda tidak dibangkitkan pembakang, Pelbagai cara digunakan untuk menyebarkan cerita burung (berita yang tidak berasas mengenai FELDA.

Golongan yang sering mengutuk FELDA itu ibarat keli kena ketuk, bersungut dengan tiada tentu hujung pangkalnya. Kebelakangan ini perbuatan mereka sudah ke tahap melampau ibarat cacing naik ke mata.

Gelagat pihak-pihak ini buat Ahli Parlimen Ledang, Hamim Samuri,yang juga salah seorang ahli Lembaga Pengarah FELDA, naik angin.

"FELDA tak pernah usik duit peneroka. Felda ada cabang sendiri untuk mengisi tabung, iaitu di bawah Felda Global Ventures Berhad yang pendapatannya diperolehi melalui aktiviti perniagaan di dalam dan luar negara," katanya.

"Pembangkang sibuk mempersoalkan mengenai apa yang yang dibelanjakan oleh FELDA tanpa mengetahui fakta sebenar. Perkara-perkara yang memanfaatkan rakyat yang dibuat oleh FELDA tidak pula dibangkitkan.

yb_hamim_1

"Mereka tak tahu ke setakat ini FELDA telah membelanjakan RM265 juta dalam program CSR (Tanggungjawab Sosial Korporat). Apa yang FELDA dapat, kami bagi balik kepada peneroka dalam bentuk program pendidikan umpamanya di mana kami menyediakan tuisyen kepada pelajar, dan membina MSRM Felda (Trolakjaya).

"Kami juga menyediakan peruntukan untuk pembangunan keluarga generasi baru, pembangunan institusi dan masyarakat digital, keceriaan kampung, serta pembangunan sukan, bantuan dan insentif (bonus) dan sebagainya.

"Selain itu, kami turut menyumbang kepada pembangunan usahawan, menyediakan pelan perlindungan peneroka dan khairiat kematian. Malangnya perkara-perkara ini tidak dipandang oleh pembangkang," katanya.

Hamim juga bengang apabila pembangkang memfitnah FELDA menyalahgunakan wang peneroka.

"Itulah masalahnya. Orang yang menuduh tu tak faham.Terdapat dua jenis ladang diuruskan oleh FELDA, iaitu ladang peneroka dan ladang FELDA sendiri. Kedua-duanya lebih kurang 400,000 hektar.

"Menerusi Global Ventures, pendapatan daripada perladangan pada tahun 2010 ialah RM1.1 billion dan kami mensasarkan ia akan meningkat kepada RM1.4 pada tahun ini. Pendapatan daripada pelaburan pula ialah RM0.1 billion pada tahun lalu dan kami mensasarkan RM0.2 billion untuk tahun 2011. Ini tidak termasuk pendapatan daripada aktiviti sampingan lain.

"Target keseluruhan keuntungan yang kami sasarkan untuk ladang FELDA untuk 2011 ialah RM1.7 billion, berbanding RM1.3 billion yang diperolehi pada 2010. Ini hanya dari ladang FELDA dan bukan peneroka," katanya.

Hamim turut memberi penjelasan mengenai kewajaran pembinaan Menara Felda di Jalan Tun Razak (berhadapan KLCC).

yb_hamim_3

"Mereka kurang faham. Ia adalah pelaburan yang relevan dan bakal membawa keuntungan kepada Felda. Kita bercakap tentang perniagaan. Kalau kita nilaikan bangunan itu sebagai satu benda yang bersifat fizikal, memanglah nampak macam membazir. Tetapi kita kena lihat dari sudut nilainya.

"Bangunan itu apabila siap nanti, nilainya akan berlipat ganda sama ada jika kita guna sendiri atau sewakan kepada orang lain," katanya.

Hamim berkata, walau apapun kebaikan yang dilakukan, FELDA tetap menjadi sasaran pembangkang daripada pelbagai sudut.

"Mengapa ini berlaku? Sebab mereka mahukanFELDA. Mereka dah nampak duit. Kejayaan FELDA tak boleh dinafikan dengan jumlah aset hampir RM20 billion. Nilai saham yang kita beli dulu pada pasaran terbuka, kalau kita cairkan, keuntungannya tak kurang dari RM4.3 billion. Itu baru saham, belum campur nilai pelaburan lain yang kita kekalkan seperti perladangan, kilang luar dan dalam negara dan sebagainya.

"Apa yang telah dicapai oleh FELDA adalah satu kejayaan yang dulunya kita tak terfikir. Malah kejayaan kita setanding Tabung Haji. Kejayaan-kejayaan Felda adalah hasil sentuhan daripada beberapa pemimpin UMNO terutama Allahyarham Tun Razak dan kini diteruskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

"Ini adalah kejayaan warisan. Datuk Seri Najib bukan sahaja mewarisi tetapi meneruskan dan meningkatkan kejayaan FELDA yang dimulakan oleh ayahnya. Jadi orang bukan tengok kejayaan FELDA sahaja, tetapi ia juga dilihat sebagai penyebab kepada pengaruh kepimpinan BN.

"Menerusi pengaruh BN, FELDA berjaya menjaga kepentingan kebanyakan peneroka yang juga majoritinya adalah pengundi setia BN. Sebab itu orang target dan irihati dengan kejayaan FELDA. Kerana itulah mereka seboleh-bolehnya nak serang FELDA dan putar belitkan fakta serta fahaman peneroka supaya mereka memberontak," kata Hamim lagi.

Mengulas mengenai Pakatan Rakyat yang mensasarkan pengundi FELDA pada pilihanraya akan datang, Hamim berkata, dia yakin peneroka faham apa yang kerajaan buat untuk mereka serta bijak dan tidak mudah terpedaya dengan dakyah palsu pembangkang yang sebenarnya mempunyai motif tersendiri.

"Bagaimanapun kita sekarang berdepan dengan dunia maklumat tanpa sempadan. Untuk memastikan semua maklumat sampai kepada peneroka dengan pantas, FELDA harus menggunakan pendekatan terkini.

"FELDA harus menggunakan cara digital seperti media maya dan SMS. Sementara generasi muda lebih selesa menggunakan internet, golongan lain pula rasanya lebih selesa menerima berita daripada SMS kerana ia lebih pantas. Lagipun sekarang hampir semua peneroka mampu memiliki telefon bimbit. Tambahan pula kebelakangan ini saya lihat, orang semakin malas membaca suratkhabar."

DunSemarang

Posted: 21 Jun 2011 01:16 AM PDT

DunSemarang


Terima Kasih..Kerajaan BN dan UMNO

Posted: 20 Jun 2011 05:15 AM PDT


Kami warga UMNO Dunsemarang,khasnya ibu-bapa yang mempunyai anak-anak bersekolah di SMK Datuk Menteri kawasan DunSemarang, ingin mengucapkan ribuan terima kasih di atas pemberian secara percuma komputer riba 1 Malaysia. Dari sumber yang diterima seramai 816 pelajar telah menerima komputer tersebut pada 23 Mei 2011. Semuga dengan pemberian ini akan dapat memberi nafas baru untuk anak-anak DunSemarang dalam menerokai bidang ilmu dan ICT. Seramai 60 pelajar cina dari 270 orang mendapat komputer riba, 2 orang dari 3 orang pelajar india dan 754 pelajar dari 1864 [pelajar Melayu. Pemberian ini berdasarkan pendapatan keluarga yang diperolehi dari sumber pelajar dan disahkan oleh Pengerusi JKKK.
Kami juga tidak lupa pada jasa UMNO Bhg Ayer Hitam, terutama YB DatuK Haji Samsolbari bin Jamali yang berusaha meneguhkan UMNO dan kepimpinan BN, justru telah membawa anak-anak kami ke bidang ICT dengan pemberian Komputer 1 Malaysia.By M69.

Razlan's

Posted: 20 Jun 2011 11:42 PM PDT

Razlan's


RAKYAT BERHAK DAPAT KEAMANAN !

Posted: 20 Jun 2011 01:07 AM PDT

Di dalam Kerajaan BN berusaha untukmembangunkan negara, banyak isu yang sedang dimainkan oleh pihak-pihak pembangkang. Semua isu ini timbul secara berterusan semenjak BN memenangi PRU 12 dengan mejoriti mudah.

Betul kata Tun Razak, untuk menentukan kemananan, Malaysia mesti diperintah oleh kerajaan yang mempunyai 2/3 mejoriti di Parlimen, satu sebabnya adalah kita merupakan negara campuran kaum.

Dengan kurangnya mejoriti BN di Parlimen dan kehilangan beberapa Negeri, kerajaan telah di perolok-olok kan banyak isu yang di ketuai oleh Anwar Ibrahim. Sedar tidak sedar, dengan gerakan ini, telah lahir ramai pelapis-pelapis baru yang sungguh kritis dan bersatu hati untuk menentang apa sahaja polisi kerajaan tanpa menghiraukan impak kepada negara.

BERSIH adalah anjuran Ambiga yang sebelum ini digerakan oleh Bar Council. Melalui ceramah dan gerakan beliau serta sokongan Anwar dan Parti Pembangkang, gerakan ini telah mendapat sambutan hanga dikalangan penyokong pembangkang. Jesteru itu, akan adalah pertempuran diantara Penyokong dan Pembankang pada 9 Julai ini.

Apabila Ibrahim Ali menyatakan akan berkumpul pula bersama untuk menentang perhimpunan BERSIH, sudah tentunya negara kita akan berhadapan kemungkinan yang tidak ketentuan. Kemungkinan untuk terjadinya pertempuran besar-besaran diantara Rakyat Malaysia sudah tidak boleh di tahan lagi, sehingga sekarang, perhimpunan-demi perhimpunan untuk menarik sokongan telah dibuat oleh kedua-dua kumpulan.

Mata dunia akan tertumpu pada peristiwa 9 Julai 2011. Mata dunia akan memerhati, adakah cara demontrasi Arab Tengah akan dibawa kepada Asean oleh Anwar Ibrahim berjaya. Sekiranya ianya berjaya dan terdapat bukti yang mana pihak Kerajaan menindas mereka yang melakukan demontrasi, kemungkinan Pihak Antrabangsa mengambil tindakan boleh jadi kenyataan.

Perang diantara BERSIH dan PERKASA sudah pastinya akan membawa polimik baru didalam sejarah Malaysia, gerai-gerai yang menjual parang dan kapak akan mendapat sambutan. Sudah pastinya penjual akan mendapat keuntungan daripada peristiwa ini. Sediakanlah apa sahaja senjata yang kita perlukan sebelum perkara-perkara tidak diingini berlaku.Mungkin ada yang ketawa apabila membaca tulisan ini, tetapi keadaan serupa juga berlaku di Mesir dan Libya yang diceritakan oleh pelajar-pelajar kita.

Oleh itu, Rakyat berhak mendapat keamanan dan pihak Polis seharusnya menggunakan apa sahaja akta yang ada untuk melindungi Rakyat daripada terjerumus bersama dalam polimik mereka yang dahagakan kuasa politik.

ahmadmaslan.blogspot.com

Posted: 20 Jun 2011 09:02 PM PDT

ahmadmaslan.blogspot.com


Felda tampung RM16,700 kos tanam semula peneroka

Posted: 20 Jun 2011 08:34 AM PDT

PENSTANS A juara zon selatan

Posted: 20 Jun 2011 08:31 AM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 20 Jun 2011 03:41 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


KATA ADA PENYOKONG, KENAPA PENGARUHI ORANG KAMPUNG?

Posted: 19 Jun 2011 05:01 PM PDT

Penganjur pengaruhi penduduk kampung
Oleh Hardi Effendi Yaacob
bhnews@bharian.com.my
2011/06/20


Pembangkang dipercayai biaya kos perhimpunan BERSIH

KUALA LUMPUR: Penganjur Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) 2.0 dikesan cuba mempengaruhi penduduk kampung di beberapa negeri, termasuk Melaka, Pahang, Perak dan Negeri Sembilan untuk menyertai perhimpunan haram itu yang dijadual berlangsung di ibu negara, 9 Julai ini.
Difahamkan, kegiatan itu didalangi parti pembangkang yang bersedia menanggung kos berkaitan, termasuk pengangkutan, penginapan dan makan minum penduduk kampung terbabit sebagai helah meraih sokongan terhadap penganjuran perhimpunan itu walaupun diberi amaran keras oleh polis supaya tidak meneruskan acara berkenaan.
Ia didedahkan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom sambil menyatakan tindakan pihak terbabit jelas menunjukkan mereka semakin terdesak dan cuba meraih sokongan orang ramai selepas polis mengeluarkan amaran keras supaya perhimpunan itu tidak diteruskan atas sebab-sebab keselamatan.

"Kami memperoleh maklumat ada kumpulan tertentu, dipercayai parti pembangkang cuba mempengaruhi penduduk kampung dan kawasan terpencil di empat negeri berkenaan menyertai Perhimpunan BERSIH 2.0 di ibu negara dengan semua perbelanjaan ditanggung.

"Sebenarnya, penduduk kampung itu tidak sedar diperdaya, mereka hanya diberitahu terpilih menyertai program lawatan percuma ke Kuala Lumpur. Padahal, mereka akan dikumpulkan sebagai kumpulan penyokong perhimpunan itu sebaik tiba di ibu negara," katanya selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, di sini kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar sebelum ini mengeluarkan amaran, termasuk akan menahan penganjur Perhimpunan BERSIH 2.0 yang dirancang serentak di ibu negara, Kuching dan Kota Kinabalu, 9 Julai ini jika masih mahu meneruskan perhimpunan itu kerana dikhuatiri boleh menimbulkan kekacauan.
Amaran itu dikeluarkan selepas polis memutuskan tidak meluluskan permit perhimpunan itu, termasuk permohonan daripada Persatuan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) yang merancang mengadakan satu lagi perhimpunan bagi menghalang Perhimpunan BERSIH 2.0.

Mohd Ali dalam laporan polis dibuatnya turut mendakwa penduduk kampung terbabit dijangka tiba di ibu negara menggunakan 30 hingga 40 bas sebelum dikumpulkan bagi tujuan menyertai perhimpunan haram itu.

"Kami berharap polis dapat bertindak segera mengekang kegiatan tidak bertanggungjawab ini. Manakala, golongan ibu bapa diingatkan memantau gerak geri anak mereka supaya tidak diperdayakan kumpulan tertentu untuk menyertai perhimpunan haram itu. Ini juga bagi mengelak berlakunya sebarang insiden tidak diingini," katanya

MENGAPA TAK KELUAR PAS SAHAJA?

Posted: 19 Jun 2011 04:52 PM PDT

Ketidakpuasan hati ahli bukti Pas 'terompah' DAP

KUALA LUMPUR 19 Jun - Pengakuan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai ketidakpuasan hati ahlinya dengan tindakan parti menukar istilah perjuangan 'Negara Islam' kepada 'Negara Berkebajikan' jelas membuktikan pemimpin dan parti itu sebagai 'terompah' DAP.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) berkata, pengakuan itu juga membuktikan kepimpinan Pas lebih takut dan berusaha menjaga hati DAP sebagai sekutu pembangkangnya daripada mengambil kira pandangan ahli-ahli parti sendiri.

"Jadi, Nik Abdul Aziz serta kepimpinan Pas memang jelas lebih takut kepada DAP kerana penukaran konsep perjuangan kepada 'Negara Berkebajikan' hanya diumumkan pada muktamar parti itu, baru-baru ini.

"Sepatutnya, penukaran konsep itu dilakukan lebih awal melalui referendum atau forum yang diperdebatkan ahli-ahli Pas untuk dipersetujui, tetapi tiba-tiba sahaja diumumkan pada muktamar. Ini satu jenaka," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Mohd. Puad membalas kenyataan Nik Abdul Aziz semalam yang menyifatkan pemimpin UMNO itu sebagai 'Ah Chong' dan 'terompah' MCA kerana mencabar Pas menggugurkan perkataan Islam pada nama parti itu, ekoran perubahan konsep perjuangan Pas.

Pada satu majlis di Kota Bharu kelmarin, Nik Abdul Aziz turut mengakui terdapat segelintir ahli Pas sendiri yang tidak berpuas hati dengan perubahan slogan perjuangan kepada 'Negara Berkebajikan' oleh parti itu.

Lebih mengejutkan, Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan turut mengakui pengguguran nama Islam dalam slogan itu kerana terdapat kaum Cina, India dan ahli UMNO yang takut dengan perkataan Islam dalam perjuangan Pas sebelum ini.

Mohd. Puad menambah, beliau kali ini enggan mencabar Pas menggugurkan perkataan Islam dalam parti, sebaliknya merayu parti itu melaksanakannya segera kerana ia semakin mengelirukan masyarakat termasuk yang beragama Islam.

"Kenyataan Nik Abdul Aziz adalah pelik dan mengelirukan dan ia jelas membuktikan Pas semakin terdedah kepada kelemahan serta kesilapan. Jadi atas prinsip moral, mereka tidak patut memperjudikan perkataan Islam yang suci itu. Cukuplah," katanya.

Sementara itu, pada satu majlis di Batu Pahat semalam, Mohd. Puad turut menyifatkan pertukaran istilah perjuangan Pas itu terjadi kerana wujud perjanjian di antara Pas dan DAP yang didalangi oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim demi kepentingan politik pihak pembangkang.

NEGARA KEBAJIKAN KHUSUS UNTUK KELANTAN

Posted: 19 Jun 2011 04:49 PM PDT

Buktikan model negara kebajikan

Oleh MOHD. ZUHARMAN MOHAMMAD NOR
utusankelantan@utusan.com.my
MACHANG 19 Jun – Pas Kelantan diminta mengemukakan model projek negara 'berkebajikan' berasaskan Islam yang berjaya dilaksanakan oleh parti itu sepanjang memerintah negeri ini lebih 20 tahun lalu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Pas tidak wajar menuduh UMNO melaksanakan projek-projek yang tidak menepati kehendak Islam, jika mereka sendiri gagal membuktikannya.

"Walaupun diberi peluang dalam tempoh yang panjang, setahu saya tiada apa-apa model yang boleh ditunjukkan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Machang di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mendakwa projek-projek kebajikan yang dilakukan oleh UMNO tidak menepati kehendak Islam.

Menurut Ahmad Zahid, setiap tahun Kerajaan Pusat memperuntukkan lebih RM78 juta untuk membantu rakyat yang kurang berkemampuan dalam pelbagai bidang termasuk subsidi kepada golongan petani dan nelayan, orang tua, orang kurang upaya (OKU), buku teks dan bantuan wang kepada pelajar miskin.

"Adakah pemberian itu tidak berasaskan Islam?" katanya Menteri Pertahanan itu.

Justeru, beliau berharap, rakyat bijak membuat penilaian terhadap perjuangan Pas yang tidak konsisten berbanding UMNO yang terus mendokong perjuangan agama dan bangsa.

Katanya, konsep negara berkebajikan yang kini diperjuangkan oleh Pas hanya bagi mengaburi mata rakyat berikutan kegagalan mereka menegakkan negara Islam yang diimpikan akibat bekerjasama dengan DAP.

umno bahagian cheras

Posted: 20 Jun 2011 01:32 PM PDT

umno bahagian cheras


Wajarkah Pemuda UMNO bertembung dengan Bersih 9 Julai ini ?

Posted: 19 Jun 2011 11:37 PM PDT


Oleh SYED ALI ALHABSHEE

NAMPAKNYA Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia pimpinan Saudara Khairy Jamaluddin berkeras juga untuk turut mengadakan perhimpunan 9 Julai ini.

Khairy dilihat seolah-olah langsung tidak mengendahkan peringatan yang telah disuarakan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Hishamuddin Tun Hussein.

Saya bimbang jika niat itu diteruskan, maka pemuda UMNO akan bertembung dengan Bersih yang turut mengadakan perhimpunan yang sama.

Perhimpunan anjuran pemuda UMNO itu juga sudah tentunya tidak akan mendapat permit polis, sama seperti Bersih.

Ini bermakna perhimpunan Pemuda UMNO juga ditafsirkan sebagai perhimpunan haram dan sudah semestinya berdepan dengan 'tangkapan' oleh pihak polis.

Itulah juga yang telah disuarakan oleh Hishamuddin dan Timbalan Ketua Polis Negara terhadap mereka yang menyertai perhimpunan anjuran Bersih.

Walaupun niat pemuda UMNO untuk menghalang perhimpunan haram Bersih, tetapi saya khuatir pertembungan itu akan mencetuskan insiden yang tidak diingini.

Apabila berlaku pertembungan, maka sudah tentu tercetus provokasi dan akhirnya kemungkinan berlaku pergaduhan membabitkan dua kumpulan tersebut.

Inilah sebenarnya yang ditunggu-tunggu oleh pembangkang untuk terus memburukkan imej pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Bersih yang didalangi pembangkang memang sedang 'memasang jerat' untuk mengheret pemuda UMNO supaya bersama mereka.

Lagipun tidak ada jaminan di kedua-dua belah pihak perhimpunan itu akan berjalan secara aman.

Oleh kerana itu saya beranggapan pemuda UMNO tidak perlu untuk 'melayani' kerenah Bersih.



Jangan jirus minyak ketika api sedang membakar


Ingat, api yang mula membakar jika dijirus minyak, akan bertambah marak jadinya dan akhirnya gagal dibendung lagi.

Akibatnya, petaka akan menimpa rakyat berbilang kaum yang selama ini menjadi benteng perpaduan negara.

Sehubungan itu, secara jujurnya saya berharap Khairy akan mempertimbangkan 'keberaniannya' untuk bertembung dengan Bersih pada 9 Julai ini demi kepentingan negara dan rakyat keseluruhannya.

Memang darah muda mereka sedang membuak tetapi jika tersalah langkah, padah yang menimpa.

Kita perlu berwaspada dengan strategi musuh dan kadangala kita wajar undur selangkah ke belakang supaya pergerakan kita tidak sumbang.

Peringatan Hishamuddin atas sifatnya selaku Menteri Dalam Negeri ada juga kewajarannya dan perlu dipandang secara positif.

Undang-undang tidak memilih bulu dan polis pastinya akan bertindak secara profesional dalam menangani isu yang boleh menggugat ketenteraman awam.

Saya bimbang, 'kedegilan' Khairy itu akan menyebabkan beliau akan dilebelkan sebagai anak muda yang cuba 'menangguk di air keruh'.

Malah saya juga khuatir Ahli Parlimen Rembau itu akan dituduh sengaja berbuat demikian untuk merosakan imej UMNO yang sedang dipimpin oleh Najib dengan baik.

Memang diakui niat Khairy adalah baik untuk membuktikan pemuda UMNO masih bertaring, tetapi perhintungannya biarlah betul dan menepati sasarannya.

Sekali lagi saya berharap Khairy khususnya pemuda UMNO supaya berfikir secara tenang dan bertindak secara bijak dalam menghadapi ancaman Bersih.

Dalam pada itu, saya juga terkilan melihat rakan-rakan komponen BN yang lainnya seperti senyap dan tidak bersemangat untuk menentang kebangkitan Bersih.


Memang semalam MCA memberi jaminan tidak akan membenarkan ahlinya menyertai perhimpunan tersebut, tetapi cukupkah sekadar jaminan seperti itu ?


MCA, MIC dan Gerakan harus tampil membuktikan secara zahir mereka juga seperti UMNO, lantang menentang perhimpunan Bersih, bukannya bersikap tunggu dan lihat.
Komponen BN harus bersama UMNO menentang ancaman Bersih untuk gugat keamanan negara dan perpaduan nasional.


Saya juga bersetuju dengan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa perhimpunan Bersih 9 Julai ini adalah jalan pintas Datuk Seri Anwar Ibrahim menuju ke Putrajaya.

Ini kerana sebelum ini pun saya pernah menegaskan Bersih adalah stretagi pembangkang untuk menggugat ketenteraman awam dan kestabilan politk negara.

Matlamat jahat mereka adalah mengkucar-kacirkan pentadbiran Najib selaku Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Pembangkang sudah tidak ada idea lain untuk 'merampas' kuasa, kecuali mengadakan satu tindakan liar.

Komponen BN perlu bersama rakyat tentang ancaman Bersih


Bersih yang menjadi jambatan pembangkang hanya mahu menyusahkan kehidupan rakyat dan imej negara terjejas di mata dunia.

Ini kerana menerusi pilihan raya umum, adalah terlalu sukar untuk mereka berkuasa walaupun berjaya mengurangkan 2/3 majoritti BN di Parlimen.


Faktor itu disebabkan rakyat tetap memihak kepada BN dan UMNO khususnya walaupun pelbagai dakyah dan propaganda dimainkan oleh pembangkang.

Seperti tahun 2007, perhimpunan Bersih dikatakan didalangi Anwar dan kali ini, beliau sekali lagi bertindak 'lempar batu sembunyikan tangan'.

Pada hemat saya, tujuan utama Bersih hanyalah untuk mengalih pandangan rakyat terhadap isu liwat Anwar dan menimbulkan tanggapan negatif terhadap perjalanan sistem pilihan raya umum di negara ini.

Isu liwat kali kedua yang menjijikkan itu sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi hampir menjerut masa depan politik Anwar.

Walhal, selama ini pilihan raya umum di negara kita adalah yang paling bersih berbanding dengan negara-negara Asia yang lain.

Justeru, kenyataan Anwar bahawa beliau akan meminta Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga membatalkan perhimpunan 9 Julai ini jika Najib memberi jaminan pilihan raya neggara ini akan berlaku bersih hanya merupakan satu sandiwara semata-mata.

Ketua Pembangkang itu menegaskan demikian ketika berucap di konvensyen PKR di Shah Alam, Ahad lalu.

Jadi, alasan Bersih konononnya perhimpunan 9 Julai ini adalah untuk mendesak supaya pilihan raya berjalan dengan bersih dan adil hanyalah satu helah politik.

Perhimpuna Bersih yang kotor itu juga berlaku setelah golongan sekular yang pro - Anwar berjaya menguasai kepimpinan PAS menerusi muktamar agungnya baru-baru ini.

Golongan ulama dalam PAS tersingkir daripada pemusatan kuasa dan kini halatuju parti itu dikatakan selari dengan citarasa politik DAP dan PKR.

Dan sememangnya DAP tumpang gembira apabila golongan ulama dalam PAS semakin tersisih dan pengaruhnya semakin terhakis.

www.pemuda-enggang.org

Posted: 20 Jun 2011 11:32 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


Jangan Jadikan SPR Kambing Hitam – Pengerusi SPR

Posted: 20 Jun 2011 04:41 AM PDT

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meminta Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang bercadang mengadakan demonstrasi jalanan haram pada 9 Julai supaya tidak menjadikan SPR sebagai kambing hitam. Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata pihak SPR … Continue reading

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 20 Jun 2011 11:10 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


SIRI "ROAD TOUR" KEAHLIAN PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 19 Jun 2011 07:09 PM PDT

Bertempat di PPR Laksamana, Jalan Peel, Cheras pada hari Ahad bersamaan 19 Jun 2011, Biro Keahlian dan Biro Sukarelawan Puteri UMNO Bahagian Cheras telah menganjurkan program siri "Road Tour" Penambahan Keahlian Puteri UMNO bagi siri Minggu ke 3.

Program yang di ketuai oleh Puan Sarina Sharif yang merupakan Ketua Puteri UMNO Bahagian Cheras, adalah program turun padang ke Perumahan Rakyat di sekitar Parlimen Cheras di samping menjalinkan hubungan silaturahim dengan penduduk setempat dan ahli - ahli UMNO khususnya.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras Tuan Haji Syed Mehdhar Syed Abdullah berserta dengan Ahli - Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian, Wanita, Pemuda dan Puteri telah turut sama dalam perasmian program Siri "Road Tour" Keahlian Puteri.

Pelbagai aktiviti telah di laksanakan bersama - sama Jawatankuasa Komuniti penduduk PPR Laksamana, Jalan Peel, Cheras serta mendapat kerjasama agensi Kerajaan seperti Jabatan Kesihatan Cheras Baru, wakil Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), JASA dan ahli-ahli jawatankuasa Puteri UMNO bahagian Cheras.

Acara bermula pada jam 9.00 pagi dengan aktiviti Senamrobik bersama penduduk - penduduk PPR Laksamana, aktiviti mewarna lukisan dan program mengunting rambut secara percuma telah di lakukan khusus untuk anak - anak dan penduduk setempat diPPR Laksamana. Kaunter pemeriksaan kesihatan percuma, kaunter pendaftaran Pemilih dan kaunter pendaftaran ahli baru Puteri UMNO telah di buka untuk kemudahan penduduk PPR Laksamana, Jalan Peel, Cheras.





Program "Road Tour" ini telah mendapat sambutan yang hangat dari penduduk PPR Laksamana yang berbilang bangsa dan program ini akan di teruskan ke lokasi PPR di sekitar Parlimen Cheras.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan