Sabtu, 18 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


House PK

Posted: 18 Jun 2011 01:28 PM PDT

waadat

Posted: 18 Jun 2011 01:24 PM PDT

waadat


undian maharajalawak dan demokrasi masjid

Posted: 18 Jun 2011 09:02 AM PDT

Konsert ML malam tadi menyaksikan regu Jambu nyaris tersingkir. Ahmad Idham yang merasa bersalah kerana memberi komen yang kurang menyebelahi pasangan tersebut cepat-cepat menggunakan imunitinya bagi menyelamatkan mereka.

Jambu bukanlah peserta paling popular. Malah Demang sendiri menonton Maharaja Lawak kerana ingin menonton persembahan Nabil dan Jozan.

Namun dari minggu ke minggu persembahan Jambu sentiasa di tahap 'international level'. Malah semasa konsert di Pulau Pinang, ketika hampir semua peserta membuat persembahan hambar, Jambu tampil menyelamatkan keadaan. Persembahan mereka Demang kira berjaya memujuk penonton yang agak kecewa malam itu.

Secara peribadi, Demang dapati Nabil tidak begitu stabil. Namun populariti semasa meletakkannya di level undian selamat berbanding R2 yang juga tidak begitu stabil. Padahal bagi Demang persembahan R2 yang diberi peluang kedua malam tadi lebih baik berbanding Nabil dan Jozan.

Apapun, Jozan berjaya mengekalkan kualiti setiap persembahan kecuali malam tadi. Ia bukan salahLinda Onn tetapi lawak budak-budak sudah dianggap ketinggalan zaman dan setaraf dengan 'lawak bodoh'.

Bagi Demang kaedah penentuan Maharaja Lawak adalah bukti kelemahan sistem demokrasi. Melalui undian, kualiti calon bukanlah syarat mutlak untuk menjadi pemenang. Baik Maharaja Lawak, Akademi Fantasia, mahupun Juara Lagu (dan sebagainya), populariti peserta adalah syarat penting untuk menang.

Selain itu faktor persepsi pengundi juga penting. Jika pengundi mengandaikan orang lain akan mengundi seseorang peserta, maka dia juga akan cenderung mengundi peserta tersebut. 

Itulah sebabnya dalam Islam kaedah pengundian ala demokrasi barat tidak diamalkan. Kita terpaksa laksanakan demokrasi kerana itulah pilihan yang ada pada kita sejak merdeka.

Anehnya, kerajaan Pulau Pinang cuba melaksanakan sistem pengundian dalam memilih jawatan kuasa masjid di negeri itu.

Dan PAS pun ikut menyokongnya. Memang hamPAS!

Jom lihat pemikiran aktivis anti ISA

Posted: 17 Jun 2011 08:16 PM PDT

Ketika Demang bersarapan di warung pagi tadi, berhenti sebuah MPV betul-betul di sebelah simpang empat depan warung tersebut.

Pada cermin tingkap kenderaan itu terlekap poster Selamatkan Rakyat Malaysia bersaiz besar.

Dari dalam kereta itu keluar seorang lelaki separuh umur berkepiah putih dituruti seorang wanita yang memimpin kanak-kanak perempuan kecil.

Sebelum terlupa, Demang catatkan di sini bahawa lelaki itu juga memakai t-shirt bercetak HAPUSKAN ISA.

Pada pandangan Demang mereka adalah pasangan suami isteri manakala gadis kecil itu macam tak berapa sesuai menjadi anak mereka. Cucu barangkali.

Tapi tak mustahil juga anak mereka sebab sekarang ini memang banyak ubat power terutama dijual secara online. Demang pun ada stok kalau nak cuba.

Kita anggap sahaja budak itu cucu mereka. Tapi, di mana ibubapanya? Mungkinkah sedang ditahan di Kemunting (ISA)?

Untuk makluman, yang ditahan ISA termasuklah pengedar dadah, pemilik senjata api secara haram, penjenayah besar, dan pengkhianat negara. Jangan ingat yang anjur perhimpunan BERSIH sahaja di situ.

Demang buat contoh andaian sahaja.

Itu bukanlah masalahnya. Yang Demang tak puas hati ialah kenderaan mereka diletakkan di simpang jalan. Tak terfikirkah lelaki itu bahawa perbuatannya boleh menyebabkan kemalangan dan silap-silap mengundang maut terhadap orang lain?

Inilah masalahnya. Konon nak selamatkan rakyat padahal tindakan mereka lebih mendedahkan rakyat pada kebinasaan.

Demang bukan nak menyebok tapi sebaik sahaja lelaki itu masuk ke warung, Demang terus menegur perbuatannya.

Anda tahu respon lelaki itu? Dia buat muka bengong, cangak-cangak ke luar seperti berfikir, kemudian duduk di kerusi berhampiran Demang macam tak buat salah apa-apa.

Ingat-ingatlah. Beginilah tingkah mereka nanti jika negara kita jadi huru hara seperti Iraq akibat tindakan bodoh mereka mengadu domba rakyat menentang kerajaan yang sah.

Masa tu, kalau kita lempang mereka pun dah tak guna lagi. Justeru, sebelum mereka berjaya musnahkan kedamaian kita, lebih baik kita humban mereka ke sel penjara di Kemunting.

Apa Yang Tersirat

Posted: 18 Jun 2011 01:22 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pengedaran Najis DADAH sukar dibenteras kerana ada oknum POLIS yang terlibat

Posted: 18 Jun 2011 01:04 AM PDT

Seorang pegawai kanan polis dan lima anggota berpangkat rendah yang bertugas di bahagian narkotik di sekitar Kuala Lumpur ditahan kerana disyaki terlibat dengan pengedaran dadah.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata kesemua mereka yang berumur dalam lingkungan 30-an itu ditahan dua minggu lepas.

"Sekarang ini mereka ditahan dan berada di bawah siasatan mengikut Seksyen 3(1) Akta Dadah Berbahaya (Langkah-langkah Pencegahan Khas) 1952," katanya kepada pemberita, di sini, Sabtu.

Bagaimanapun katanya, sehingga kini tidak ada sebarang rampasan dadah dibuat.Noor Rashid berkata penangkapan mereka juga membuktikan polis tidak melindungi anggota mereka yang didapati terlibat dengan jenayah. "Pegangan saya adalah undang-undang ini sama sahaja tidak kira anggota polis tak mengira siapa sahaja, siapa yang langgar undang-undang kita akan ambil tindakan tegas," katanya.

Beliau turut menasihatkan semua ketua polis peringkat negeri negeri dan daerah agar memantau pegawai dan anggota di bawah jagaan mereka bagi memastikan kejadian berulang.

"Ia perlu dibuat supaya tindakan dari awal boleh dibuat sekiranya mereka ini terlibat dengan sebarang kes jenayah," katanya.-BERNAMA

Nooryana Najwa Dato' Seri Najib-Daniyar Nazarbayev rasmi bertunang

Posted: 17 Jun 2011 11:37 PM PDT

Nooryana Najwa, anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor, secara rasmi bertunang dengan Daniyar Nazarbayev dalam satu majlis di Seri Perdana, Putrajaya malam tadi.

Majlis pertunangan pasangan itu diserikan dengan kehadiran keluarga serta rakan mereka, selain orang kenamaan dari Malaysia dan luar negara, lapor Bernama Online.

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah berkenan menghadiri majlis itu.

Yang turut berangkat ialah Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Hajah Kalsom; Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah dan Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Tun Abdullah Badawi, menteri kabinet, timbalan menteri serta pegawai kanan kerajaan pusat dan negeri.

Kenamaan asing yang hadir termasuk Putera Mahkota Abu Dhabi Jeneral Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan dan isteri Sheikha Salam binti Hamdan Al Nahyan, serta Pengerusi Medina Council Putera Saud bin Abdulaziz Al-Saud.

Nooryana Najwa, 22, merupakan lulusan School of Foreign Service, Universiti Georgetown, Amerika Syarikat sementara Daniyar, 22, menamatkan pengajian di Universiti Columbia, New York.

Pasangan itu bertemu ketika menuntut di Amerika Syarikat.

9 Julai: Jika berlaku huru hara-Anwarlah yang paling gembira

Posted: 17 Jun 2011 10:59 PM PDT

Jika pada 9 Julai berlaku huru hara kerana pertembungan dua kumpulan yang bertentangan di kawasan Kuala Lumpur, maka orang yang paling gembira adalah Anwar.

Umum mengetahui bahawa pada 16 Julai, Anwar perlu hadir ke mahkamah untuk mempertahankan dirinya daripada sabitan kesalahan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Jika 9 Julai berlaku huru hara, maka kemungkinan pihak polis akan mengistiharkan perintah berkurung di kawasan ibu negara. jika ini berlaku, maka perbicaraan Anwar pada 16 julai ada kemungkinan akan ditangguhkan.

9 Julai: Jangan hanya AMARAN

Posted: 17 Jun 2011 08:01 PM PDT

Tangkap sahaja penganjur Demonstrasi pada 9 Julai. Jangan hanya beri amaran. Jangan berulang tahun 2007, mantan PM Tun Abdullah Badawi pernah berkata "Jangan cabar saya" dan "jangan demonstrasi dijalanan" akan "tetapi demonstrasi di peti undi".

Apabila demonstarsi BERSIH1.0 berlaku, tiada juga tindakan Abdullah, hanya pihak polis sibuk bertugas menghalang perserta demonstrasi merempuh Istana Negara.

Himpunan BERSIH1.0 bertujuan untuk meminta SPR menjalankan pilihanraya yang telus dan Himpunan BERSIH2.0 juga bertujuan sama.

Pakatan Pembangkang melihat bahawa Himpunan BERSIH1.0 membolehkan pembangkang menawan 5 negeri selepas PRU-12 lalu. Kini, sasaran pembangkang adalah PUTRAJAYA, inilah tujuan Himpunan BERSIH2.0.

Pembangkang mengharapkan agar memontem kemarahan rakyat terus berlaku, apabila pihak kerajaan menghalang himpunan BERSIH2.0 melalui tindakan polis.

Himpunan BERSIH1.0 hanya dilakukan oleh pembangkang, kali ini turut diikuti oleh kumpulan pro Kerajaan yakni Pemuda Umno, Perkasa, Pekida dan NGO2 lain.

Di sini lah dilihat, bagaimana tindakan polis menyuraikan demonstrasi pada 9 julai?

Akan tetapi, jika pihak polis melakukan operasi pencegahan sebelum tarikh tersebut, adalah lebih baik berbanding tindakan pada hari yang ditetapkan.

Kepada pihak POLIS bertindaklah lebih awal, jangan mangsakan rakyat biasa.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 18 Jun 2011 01:21 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


MUHASABAH DIRI!! KENAPA ISLAM MELARANG MEMAKAN DAGING BABI?? mai tengok meh..

Posted: 18 Jun 2011 10:34 AM PDT


                                                       Tengok contoh video dibawah.. ishh..


Ada parasit dalam daging babi, kalau masak pun parasit tu tetap takkan hilang dan takkan mati. Haram bagi umat Islam memakan daging babi.

Sama juga macam Dapigs, haram bagi kita menyokong Dapigs, hanya melayu bodo macam babi saja yang sokong Dap ni.

McTheory:
babi cuma kawan dengan babi ja..

KASI PEDAS!! MENGAWAL PERHIMPUNAN BERSIH 2.0, ATM AKAN BANTU POLIS!!

Posted: 18 Jun 2011 06:49 AM PDT



KUALA LUMPUR Jun – Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedia menggerakkan anggotanya di sekitar ibu kota bagi mengawal ketenteraman awam pada perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil Kedua (Bersih 2) yang dijadualkan pada 9 Julai ini.

Panglimanya, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, bagaimanapun tindakan itu akan dipertimbangkan sekiranya terdapat permintaan daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM).
"Kita ada public order manual, yang menetapkan bahawa ATM adalah pihak berwajib untuk membantu apabila diminta oleh PDRM melalui saluran tertentu.
"Ada prosedurnya dan sudah tentunya kita sedia bekerjasama dengan PDRM apabila keadaan memerlukan sahaja," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyempurnakan Perbarisan Perintah Ulung Panglima Angkatan Tentera di Kem Tentera Darat Sungai Besi di sini, hari ini.
Zulkifeli diminta mengulas persediaan ATM bagi sebarang kemungkinan digerakkan menghadapi demonstrasi jalanan Bersih 2 pada 9 Julai nanti seperti dirancang pembangkang dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Setakat ini, lebih 400 laporan polis telah dibuat pelbagai pertubuhan di seluruh negara bagi membantah perhimpunan itu antaranya kerana bimbangkan keselamatan diri serta perniagaan mereka.
Panglima Angkatan Tentera itu menambah, ATM sentiasa bersiap siaga menghadapi sebarang kemungkinan di kawasan bandar sungguhpun kawasan itu di bawah bidang kuasa PDRM.

"Kita (ATM) sentiasa melakukan latihan bersama dengan pihak PDRM secara berterusan supaya keupayaan kita itu sentiasa wujud," tegasnya. - Perkasa

Haa.. Mc memang sokong sangat kalau ATM bantu Polis untuk mengawal perhimpunan haram Bersih ni. Puak-puak Bersih ni bukan boleh bagi muka, kalau boleh bawa sekali kereta perisai dan langgar je si Ambiga dan pemimpin Pembangkang yang lainnya. he he he..

McTheory:
Keadaan semakin Panas sekarang.. Panas!!

SARANAN KEPADA PERKASA DAN PEMUDA UMNO UNTUK HADAPI BERSIH!!

Posted: 18 Jun 2011 04:07 AM PDT




Oleh: Tarmizi Md. Jam

Nampaknya Pengerusi Bersih, Ambiga, peguam yang mempertahankan murtad dan memperjuangkan pluralisme agama nekad untuk meneruskan perhimpunan Bersih yang amat kotor pada 9 Julai ini. Begitu juga dengan Mat Sabu, Timbalan Presiden Parti Islam SeMalaysia, berikrar untuk meneruskan demonstrasi 'aman' dengan mengganggu kehidupan harian warga kota dan mengsabotaj ekonomi negara.

Jika dulu PAS menentang Ambiga atas nama Allah, kini atas nama siapa pula PAS menjadi lembu kepada Ambiga? Dan kenapakah PAS dan Bersih perlu berdemonstrasi menuntut pilihanraya yang bersih? Mungkinkah pembangkang menang di 4 negeri sebelum ini kerana pilihanraya begitu kotor? Apakah pembangkang telah menyogok SPR dan memanipulasi undi sehingga mampu memenangi negeri-negeri yang kaya dan terus mengekalkan negeri termiskin di tangan mereka selama 2 dekad?

Sebenarnya, semua orang sedia maklum bahawa pilihanraya yang bersih bukanlah matlamat Bersih.

Matlamat Bersih tidak lain tidak bukan ialah mencetuskan huru-hara.

Pembangkang tahu yang mereka sudah terperangkap dalam isu peribadi Anwar yang tidak menampakkan penyelesaian. Di samping itu, mereka juga gugup dengan kemenangan BN dalam pilihanraya-pilihanraya kecil akhir-akhir ini.

Walaupun mereka cuba memujuk diri bahawa sokongan orang muda masih cenderung kepada mereka, mereka tetap tidak berani berhadapan dengan demokrasi sebenar. Mereka enggan menerima hakikat yang bukan semua rakyat bodoh, percaya dan suka dengan cara mereka. Walaupun mulut mereka melaungkan demokrasi, mereka tahu, demokrasi belum tentu dapat memenangkan mereka, dan mereka perlu mencari jalan kotor untuk mengambil-alih negara melalui cara lain selain demokrasi.

Ini kerana, di dalam pakatan pembangkang, terutama PKR dan DAP, demokrasi sememangnya tidak pernah wujud dalam ertikata yang sebenar. Kedua-dua parti itu memperlihatkan kronisme dan nepotisme menjadi amalan ketat dan turun temurun. Pemerintahan mereka adalah pemerintahan kuku besi, kejam dan tiada kebebasan bersuara dan ini telah terbukti dengan jelas dalam pemilihan PKR sendiri dan juga melalui 'kiblat' DAP iaitu PAP di Singapura.

Dalam pemerintahan mereka, siapa yang membangkang akan diabaikan, disenyapkan atau ditendang begitu saja.

Perhimpunan Bersih dirancang atas kemarahan dan kebencian tanpa asas terhadap kerajaan. Api kemarahan dan kebencian adalah kerja syaitan. Dan adalah tidak bijak untuk menghadapi api dengan api, kerana kelak akan terbakar semuanya.

Kerana itu, kita harus menghadapi kebencian dengan kasih sayang iaitu melawan api dengan air.

Selamanya perjuangan UMNO adalah berdasarkan sayangkan bangsa. UMNO membantu kaum Melayu tanpa mengira parti. Walau ditohmah dan dibenci, penyokong-penyokong PAS tetap menerima segala keistimewaan dan bantuan sebagai Melayu di bawah pentadbiran UMNO. Itulah bukti bahawa perjuangan UMNO berasaskan kasih sayang.

Sebaliknya, perjuangan PAS adalah berdasarkan bencikan UMNO – benci sebenci-bencinya. PAS lebih bencikan UMNO dari Yahudi, lebih bencikan UMNO dari kafir harbi dan lebih bencikan UMNO dari syaitan. Dan perhimpunan Bersih ini adalah kemuncak PAS mendemonstrasikan kebencian mereka terhadap UMNO. PAS lupa bahawa benci sesama saudara seagama mahupun sesama manusia adalah kerja syaitan.

Oleh yang demikian, satu-satunya cara bagi kita menghadapi orang-orang PAS yang tenggelam di dalam hasutan syaitan ini ialah dengan berdoa agar dibukakan hati mereka setelah segala usaha kita mengembalikan mereka ke pangkal jalan melalui penerangan dan pujukan tidak berjaya.

Tidak ada cara yang lebih baik untuk berdoa selain dari mengadakan solat hajat besar-besaran bagi menentang perhimpunan Bersih pada 9 Julai ini. Biarlah mereka mengaruk dan membuat kemusnahan di tengah bandar, kita hadapinya dengan iman dan takwa semoga Allah melindungi kita semua, termasuk saudara-saudara kita di dalam PAS yang membenci kita.

Justeru, disarankan agar Perkasa dan UMNO bergabung mengadakan solat hajat di mana-mana kawasan atau di beberapa kawasan serentak pada hari 9 Julai ini. Ini adalah lebih baik dari berkonfrontasi dengan manusia yang telah hilang pertimbangan menjadi pengikut syaitan Ambiga, iaitu alat DAP.

Kita tunggu dan lihat sama ada lebai-lebai, ustaz-ustazah, muslimin muslimat, ulama-ulama di dalam PAS akan memilih jalan Allah atau jalan syaitan untuk 'menyelamatkan' negara ini.

Malaysia Instinct

PANAS!! WAKIL RAKYAT SELANGOR DI MINTA BELASAH DUIT RAKYAT PULA!!

Posted: 18 Jun 2011 12:06 AM PDT


Wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor diminta mendapatkan derma sekurang-kurangnya RM2 juta daripada orang ramai sebelum menjelangnya pilihan raya umum akan datang.

PKR negeri mengarahkan ahli DUN eksekutif untuk mengutip RM50,000 seorang manakala Ahli Parlimen perlu mengutip sekurang-kurangnya RM22,000 seorang.

Anggota DUN perlu mengumpulkan RM30,000 seorang dan ahli Majlis Perbandaran disyaratkan mendapatkan RM20,000 seorang.

Bendahari parti peringkat negeri telah mengemukakan lebih 1,500 "sijil-sijil penghargaan" kepada Menteri Besar, lapan Ahli Parlimen, empat DUN eksekutif, lapan DUN dan kira-kira 80 ahli Majlis Perbandaran.

Tandatangan Presiden parti, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail; Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan bendahari, Datin Paduka Dr Tan Yee Kew tertera pada sijil-sijil penghargaan atas sumbangan derma sebanyak RM500, RM1,000, RM2,000 dan RM3,000. sumber dari GAP.

Puak Pakatan dah mula kutip dana untuk piliharaya umum akan datang. Nampaknya duit kerajaan negeri mereka dah sapu habis, sebab tu nak pilihanraya pun dah takdak duit.

Masa ni pantang ada peluang melintas pasti ada yang sapu. Masa ni juga la mereka nak 'pow' taukeh-taukeh ayam dan taukeh rumah urut untuk tambahkan dana.

Kalaulah dana mereka tak cukup lagi, Mc rasa Khalid Gagap akan korek-korek tengok apa lagi yang boleh dijual di Selangor. Kalau boleh jual, Stadium Shah Alam pun Khalid nak jual tu, sebab aset tu tak penting katanya.. heh..

McTheory:
Jual aja bangunan SUK, lepas tu duduk bawah pokok ramai-ramai. Macam tak biasa.

KASI PANAS!! VIDEO HISHAM KDN TEMBAK HADI AWANG!!

Posted: 17 Jun 2011 09:05 PM PDT


Dato Hisham ni kenapa nak lambat sangat nak bersuara dalam sesuatu hal. Malah kurangnya ketegasan beliau dalam sesuatu hal, membuatkan rakyat tertanya-tanya apa yang beliau rancang untuk mencegah dan menghalang perhimpunan Bersih 2.0.

McTheory:
Kadang-kadang o.k, kadang-kadang k.o

APAHAL!! BILA DUIT RAKYAT DIGUNAKAN UNTUK BELA CYBERTROOPERS!!

Posted: 17 Jun 2011 06:08 PM PDT


Sumber gambar Mc ambil kat 1 peluru.

Selalunya kita dengar puak ni bising bila ada menteri atau pemimpin BN yang membuat perkara berkaitan dengan parti mengunakan duit kerajaan.

Tapi cuba lihat Kerajaan Selangor, secara terang-terangan menaja dan memberi kursus kepada cybertroopers mereka. Apakah itu mengunakan duit poket pemimpin pakatan sendiri?

Ciss.. menghabiskan harta kerajaan untuk keperluan parti

McTheory:
Inilah yang dikatakan cakap tak serupa bikin..

Duke of UMNO

Posted: 18 Jun 2011 01:08 PM PDT

Duke of UMNO


Esok kita bakal bertemu!!! Jam 3 petang, di KSS..!!!

Posted: 18 Jun 2011 03:23 AM PDT

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia,Sukacitanya dimaklumkan kepada semua rakyat yang cintakan keamanan, bencikan kekacauan, bencikan kekecohan dan bencikan politik jijik...ANDA SEMUA DIJEMPUT UNTUK MENGHADIRI...MAJLIS PELANCARAN "LAWAN PERHIMPUNAN BERSIH"LOKASI : KELAB SULTAN SULAIMAN, KG BARU, KUALA LUMPUR.Saya difahamkan bahawa majlis tersebut bakal menampilkan Datuk Ibrahim Ali, Datuk Zulkifli Noordin, Datuk Seri Zahrain dan anggaran lebih 50 NGO untuk sama-sama berhimpun di sana, esok.Selain itu, saya juga difahamkan bahawa ramai blogger-blogger top ranking turut menyatakan komitmen mereka akan menghadiri majlis pelancaran itu. InsyaAllah, jika diizinkan Allah, saya akan turut berada di KSS esok. Bagaimanapun esok, saya akan hadir sebagai pemerhati untuk mengekalkan diri sebagai blogger "anonymous". Keepin' myself to be low profile all the time. See you all...there...tommorrow!Ayuh kita bantah perhimpunan KOTOR 2.0 yang dianjurkan oleh "RATU PLURALISME MALAYSIA", Ambiga Sreevanesan..!!! Ambiga tidak perlu diberi muka untuk melakukan kekacaua di Tanah Melayu ini. Sekiranya dia mahu terus melakukan kekacauan, dia wajar dihalau balik ke India, tanah nenek moyangnya. Di India, Ambiga boleh buat sesuka hati mak bapak dia!- Posted using BlogPress from my iPad

Bongkarrrr...!!! Rahsia Anwar dibongkar lagi...!!! Menipu Yusuf Qardhawi pulakkk..!!!

Posted: 18 Jun 2011 01:00 AM PDT

Sedangkan ulama Al-Azhar ini pun di"kencing" Anwar...apatah lagi Zuraidah Mak Lampir..!!!
Dibawah saya publishkan kembali wawancara di antara AIDC dan Zulkfili Noordin untuk dikongsi bersama. Sangat menarik wawancara ini untuk di baca. Pelbagai rahsia Anwar terbongkar lagi oleh bekas sahabat yang sangat rapat dengan Anwar suatu ketika dahulu...
Untuk wawancara kali ini, Zul Kulim mendedahkan bagaimana dia MENIPU Syeikhul Azhar bagi tujuan memanipulasi pemikiran Ulama Al-Azhar itu untuk mempercayai bahawa Anwar difitnah. Sedangkan kenyataan sebenarnya adalah berlawanan..!!!Saya enggan mengulas lanjut. Anda baca sendiri untuk pengetahuan lanjut mengenai kejijikan binatang yang bernama Anwar Ibrahim! Silakan...
AIDC : Saya difahamkan Dr Yusuf Qardhawi mengatakan Anwar tidak bersalah dan minta kes ini dibawa ke Mahkamah Syariah dan YB sendiri ada dalam pertemuan tersebut ?Apabila Syeikh Yusuf Qardhawi datang, seperti yang saya sebut tadi, kita peguam, saya antara peguam, yang diminta supaya memberi taklimat kepada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang isu Qazaf.Kita punya perancangan pada masa itu, adalah mahu mendapatkan daripada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang fatwa atau pendapatnya tentang isu Anwar iaitu isu Qazaf.Jadi, sayalah orangnya yang memberi taklimat itu dan menyediakan soalan dalam bentuk (khusus) supaya dalam pemikiran Syeikh Yusuf Qardhawi, Anwar ini kena fitnah. Itulah gambaran yang kita bagi.Kita langsung tidak cerita kes yang sebenarnya, (misalnya) Saiful ini (adalah) kakitangan Anwar. Kita tidak cerita yang Saiful ini mengadu diliwat.Kita (hanya) beri gambaran (bahawa) ada fitnah tentang liwat ini. (Apabila) mendengar (penjelasan) macam itu, Syeikh Yusuf Qardhawi (terus) keluarkan fatwa, Qazaf.Adakah ini dirancang oleh Anwar ?Kita atur. Memanglah kita atur. Kita atur supaya keluar daripada mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, pasal benda itu (untuk) dirakam. Kita nak (dengar) keluar dari mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, ini fitnah..ini Qazaf, kita nak (yang) itu.Jadi, saya main peranan beri gambaran kepada Syeikh Yusuf Qardhawi bahawa ini fitnah. Macam tahun 1998, ini fitnah, dituduh Anwar meliwat, gini-gini.Memanglah, sebagai ulama yang diberi maklumat macam itu pasti dia akan (kata fitnah dan Qazaf). Dan apa yang kita plan itu, menjadi lah.Maksudnya Syeikh Yusuf Qardhawi tidak diberi gambaran yang jelas?Maksudnya beginilah, kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik.Sebab kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah.Kita tidak beri gambaran (sebenar),iaitu (Saiful) ini kakitangan dia mengadu diliwat oleh Anwar. Kita tidak beritahu kepada Syeikh Yusuf Qardhawi ada DNA, ada itu..ini, kita tidak pernah beritahu (semua itu).Kita tidak beritahu dia (Qardhawi), bagaimana kalau tidak boleh (kena) hudud tetapi boleh dita'zirkan. Kalau kita betul-betul orang yang mahu hukum Islam.Tujuan kita masa itu, nak dapatkan daripada ulama besar ini, satu ayat daripada mulut dia, (iaitu) isu Anwar ini (adalah) isu fitnah, kena Qazaf. Itu yang kita buat.Saya antara orang yang terlibat. Bila kita tengok balik, banyak dosa kita buat dalam benda macam ini. Sampai ulama macam itu pun, kita boleh perdayakan supaya percaya isu Anwar ini isu fitnah, isu Qazaf.Sebab itu saya buat ucapan dalam Parlimen, kita dah buat silap dan saya minta rakan-rakan yang lain supaya jangan terus buat kesilapan yang sama.Alhamdulillah, Allah sedarkan saya. Saya masih berkesempatan jumpa orang tertentu dan minta maaf. Dan saya dah buat.Antara orang yang perlu saya jumpa ialah Syeikh Yusuf Qardhawi. Kalau lepas itu, Syeikh Yusuf Qardhawi, mungkin daripada maklumat sumber lain pula, masih lagi nak percaya, terpulang kepada dia. Itu bukan kerja saya dah.Tapi, saya antara orang yang terlibat secara direct untuk mendapatkan fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi, yang saya percaya kita merancang untuk perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya keluarkan fatwa itu.Saya bertanggungjawab untuk jumpa dia balik perjelaskan dan perbetulkan keadaan. kalau (masih) boleh diperbetulkan. Kalau dia tidak mahu perbetulkan, itu tanggungjawab dia. Sekurang-kurangnya saya sudah cuba perbetulkan kesilapan saya.Kenapa Anwar perlu fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi dalam kes liwat ini, (adakah) dia sendiri tiada perlindungan dalam dirinya sendiri ?Sebab Anwar ini, dia faham mentaliti orang Melayu ini simple. Saya pernah sembang dengan Anwar, dululah.Dia kata, Syeikh..orang Melayu ini, kalau hang keluar tv (telivisyen) dia percayalah. Sebab itu orang Melayu ini, (seandainya) "ustaz tv" keluar itu, (maka) betul lah itu.Kalau kita bergaduh atau bertekak dengan orang Melayu, dia akan kata, hang siapa ? ustaz tv kata…dia ambil (pendapat) ustaz tv. Ustaz tv ini kira hebat.Jadi, Anwar faham. Kalau ulama macam Syeikh Yusuf Qardhawi, boleh keluar fatwa bela dia, itu satu pembelaan yang hebat. Dia (akan) gunalah.Anwar ini, dia akan guna siapa sahaja, siapa sahaja yang boleh membawa kepentingan kepadanya. Kalau esok (sudah) tidak ada guna, dia (akan) tendang begitu. Mudah.Tahun 1998, Anwar menggunakan Datuk Dr Harun Din. 2008 menggunakan Syeikh Yusuf Qardhawi, kenapa tidak menggunakan Datuk Dr Harun Din lagi?Tahun 1998, saya peguam yang menonjol, dilihat sebagai orang yang menjuarai isu anti-murtad. Dan antara orang yang saya kritik masa itu ialah Anwar Ibrahim.Sebelum pemecatan dia, sayalah orang yang kuat mengkritik dia sebab tak buat apa. Kau dah jadi Timbalan Presiden, beriya-iya berkhutbah ke sana-sini, tapi dalam isu murtad tidak buat apa-apa.Baik, saya dah ada program ceramah apa semua nak buat. Bila berlaku kes Anwar Ibrahim, saya ingat lagi dia dipecat 2 September.Sebenarnya, 11 September 1998, saya suddah ada satu jadual ceramah perdana di Darul Syifa, tempat Harun Din.Anwar tahu itu, dia panggil saya. Dia kata, hang ada ceramah dengan Harun Din. Aa'ha besar, memang dah plan dah.Memang besar dan sudah diwar-warkan sebelum Anwar kena pecat yang saya akan ada ceramah perdana dengan Datuk Dr Harun Din di situ.Jadi, memang orang akan datang ramai, memang masa itu kalau ceramah ramai.Apabila dia (Anwar) dapat tahu itu, kita bincang. Kita kata kita kena dapat endorsement ulama. Jadi, macam mana itu ?Minta kat Datuk Dr Harun Din, boleh tak saya (Anwar) datang hari itu. Saya nak datang, saya nak ceramah.Dan sayalah orang yang bodoh (ini) pergi telefon Harun Din. Saya beritahu Harun Din, Datuk minta maaflah, kita punya ceramah ini jalan. Tapi, Datuk Seri (Anwar) minta nak ceramah hari itu. Nak jumpa Datuk, boleh tak.Datuk Harun Din kata ya, sebab saya yang minta. Saya orang yang dijadikan tamu utama, ceramah utama, saya yang minta, Datuk Harun Din bagilah. Betul ke ni ? dia (Harun Din) kata. Betul Datuk.Pergi malam itu. Kalau saudara tengok balik gambar yang jumpa Datuk Dr Harun Din, sayalah yang kat depan itu. Betul-betul duduk kat depan Harun Din, pegang kaki begini…bercerita kat Datuk Harun Din, Anwar kena fitnah apa semua.Saya nampak di muka Harun Din tidak senang.Dengan keadaan itu ?Aaa..dia tidak senang nak libatkan dia. Dalam keadaan masa itu anak dia nak kahwin. Dia tidak berapa nampak senang. Dan dia beritahu kat Anwar, dia kata, enta berani bersumpah? Berani bersumpah enta tak buat ini?Anwar kata, ana berani bersumpah, tapi tak bersumpah. Dia cuma cakap ana berani bersumpah, nanti ana bersumpah.Lepas itu ada ulama-ulama Kedah. Saya ingat lagi ada ulama Kedah, antaranya Syeikh Ustaz Niamat.Saya pergi jumpa sebab saya baru lepas ceramah di Pondok Nerang, Ustaz Nik Mat. Pergi jumpa, cerita-cerita, macam saya buat dengan Syeikh Yusuf Qardhawi, sama saja.Cerita..cerita, tapi masa itu kita hero. Pergi jumpa, Anwar pun pergi jumpa dia orang. Itu yang berlaku tahun 1998. Saya juga antara orang yang ke depan masa itu termasuk dengan Syeikh Yusuf Qardhawi sekarang.Dosa tu banyak.Katanya Anwar bersumpah di Johor dan Masjid Negara?Tak..tak, itu tak betul. Dalam perjalanan daripada Kuala Lumpur ke Batu Pahat masa itu, ke rumah Lokman Noor Adam. Kita ceramah di rumah Lokman Noor Adam.Anwar minta saya telefon Allahyarham Datuk Ishak Baharom. Saya rapat dengan mereka. Saya kata, nak buat apa. Dia (Anwar) kata, minta supaya Datuk Ishak Baharom sokong dia.Ish..macam mana tu kan. Saya pun telefon. Saya tanya Datuk Ishak Baharom, macam mana ini begini..begini. Datuk Ishak Baharom kata, sumpahlah.Sumpah?Suruh dia (Anwar) sumpah. Sumpah mubahalah. Silapnya dia orang buat sekarang ini, dia orang dok sebut sumpah laknat, bagi label sumpah laknat. Jangan sebut sumpah laknat, itu sumpah mubahalah.Sumpah ini kan macam-macam sumpah. Tu Anwar boleh angkat sumpah dalam Parlimen. Boleh angkat sumpah semasa nak pegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Boleh angkat sumpah, sekarang tak boleh pula.Datuk Ishak Baharom, saya ingat lagi. Saya dalam kereta masa tu, saya dengan dia saja. Saya, Anwar, guard (tak ingat siapa) kat depan, lepas tu pemandu..kereta Toyota Estima.Saya pasang speaker phone, saya suruh dia (Anwar) dengar apa Datuk Ishak Baharom cakap.Datuk Ishak Baharom kata, suruhlah dia sumpah. Anwar dengar, dia tak bercakap.Dia tak bercakap?Dia tak bercakap. Sebab Datuk Ishak Baharom dengan Anwar pun tak berapa (hubungan tidak baik). Jadi, dia kata, sumpah saja lah. Lepas letak telefon tu, dia bercakap dengan saya.Emm..hari itu pun Datuk Harun Din suruh sumpah, you tak sumpah-sumpah lagi..saya yang cakap.Kat Batu Pahat itu dia pergi, dia sumpah. Tapi sumpah temberang dia lah. Demi Allah, saya tak buat apa yang mereka sebut.Tak spesifik?Tak spesifik kepada tuduhan dia meliwat Azizan, tak.Tak ada Wallahi, Wabillahi, Watallahi?Tak ada. Tapi saya tak buat apa depa kata. Apa dia depa kata, rasuah ke, salahguna kuasa ke, terlalu terbuka.Tapi, geng termasuk sayalah dulu kan, bodoh..pergi cerita, Anwar dah sumpah dah. Bukan sumpah tu.Termasuk di Masjid Negara?Sama. Saya duduk sebelah dia masa tu. Kita dok (suruh) ni, sumpah la..sumpah la. Tak sumpah.Dari dulu sampai sekarang Anwar tak bersumpah?Tak ada. Anwar tak pernah bersumpah sebenarnya.Bekas Mufti Perlis, Dr. Asri dah kata lama kita dok tunggu sumpah ni.Betul tu. Anwar tak pernah bersumpah kecuali sumpah angkat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Ahli Parlimen Permatang Pauh.Sepatutnya kita sebagai orang Islam, kita mula tanya sekurang-kurangnya, percaya tak percaya itu satu hal.Sekurang-kurangnya itu satu isyarat untuk kita tanya. Apa liat sangat. Apa liat sangat nak bagi DNA, apa liat sangat nak bagi jam Omega.Benda tu, kita percaya tak percaya itu satu hal, tapi sekurang-kurangnya tanyalah.Saya nak ulang lagi sekali. Jangan buat kesilapan kami dulu, tak tanya, langsung tak tanya. Itu kesilapan besar kita.Katanya YB berjumpa dengan Sukma di Indonesia. Betulkah?Saya kan lawyer Sukma. Saya berinteraksi dengan Sukma ni keraplah. Dan saya ada pegang satu benda berkaitan Sukma ni. Tiba satu masa nanti, saya akan bagitahu. Tak usah tanyalah soalan tu, saya akan bagitahu.Bagaimana pula dengan Wan Azizah?Pada saya, Wan Azizah tahu. Wan Azizah tahu siapa dia Anwar Ibrahim. Dia tahu perangai Anwar Ibrahim cuma Wan Azizah ni dia agenda dia sendiri. Yang tiba masanya nanti kita akan bagitahulah.YB rapat dengan Wan Azizah?Saya antara orang yang rapat. Saya kitchen cabinet Wan Azizah dulu. Memang betul-betul kitchen cabinet sebab duduk kat kitchen.Selalu sembang, dia pernah menangis depan kita, dia pernah ketawa depan kita, pernah bercerita depan kita, pernah mengadu depan kita, pernah merintih depan kita, banyak benda.Sebab tu saya sebut pada Wan Azizah bila dia buat statement saya keluar PKR, dia kata saya ni tak ada berjasalah, apa benda. Saya cakap kat Wan Azizah, Kak Zah tahu apa yang saya tahu, janganlah paksa saya buat sesuatu yang suatu hari nanti Kak Zah sendiri akan susah. Kita tahu.Saya tak mahu bergaduh dengan Wan Azizah, saya hormat dia, malahan saya kasihan dengan dia. Saya simpati sangat dengan Wan Azizah ni.Cuma saya tak mahu ambil sikap nak berperang dengan Wan Azizah. Itu bukan musuh kita, musuh kita Anwar Ibrahim.Cuma kita harap, Wan Azizah akan sedarlah.

Panasss...!!! Aziz Bari yang tak sedar diri...

Posted: 17 Jun 2011 10:30 PM PDT

Baru-baru ini Pensyarah Undang-Undang UIAM, Prof. Dr. Aziz Bari menghina ahli akademik, cendikiawan, ilmuan, dan yang sewaktu dengannya dengan menggelar mereka sebagai bisu dan penakut! Tahulah Prof hebat. Tapi janganlah sampai tidak menghormati orang lain dan menghina mereka yang enggan bersikap sepertinya...Mereka-mereka yang dihina oleh Aziz Bari itu termasuklah dari istana sampai ke badan kehakiman, Suruhanjaya Pilihan Raya, universiti, syarikat kerajaan (GLC), JKKK, pegawai agama, profesor, naib canselor, rektor, timbalan naib canselor, dekan dan macam-macam lagi.Kata Aziz Bari yang "MAHA" VOKAL dan "MAHA" BERANI ini, golongan yang disebutkannya itu GILA JAWATAN dan KUAT MENGIPAS. Mereka semua tidak sepertinya yang mana "suaranya didengar di seluruh dunia", hinggakan "seluruh pemimpin dunia pun pernah di kritik"nya.Hebat bukan Prof Dr. Aziz Bari ini. Hebat...! Memang hebattt..!!!Namun, tahukah Aziz Bari bahawa mereka-mereka yang dihinanya itu tidak berperangai seperti yang disangkakan. Mereka cuma tidak berminat untuk menarik perhatian orang ramai sepertinya. Bak kata lain, mereka tidak GILA GLAMOUR macam dia.Tahukah Aziz Bari bahawa lebih ramai dari golongan yang dia hina itu lebih genius, lebih bijak, lebih pandai, lebih cendikiawan berbanding dirinya. Namun, mereka tidaklah menunjuk-nunjuk dengan melabelkan orang itu begini, orang ini begitu. Apatah lagi mereka tidak seperti Aziz yang sukan menghina orang!Tahukah Aziz Bari bahawa golongan yang dihinanya itu lebih suka dengan uslub islah, berbanding dirinya yang suka menyalak sana, menyalak sini ikut sedap mulutnya sahaja? Golongan yang dihinanya lebih suka cara sederhana sebagaimana yang dianjurkan Islam. Sekiranya Kerajaan atau UMNO bersalah, mereka menegur dengan berkhikmah, bukan macam Aziz yang perasan vokal tapi isinya kosong!Tahukah Aziz Bari bahawa golongan yang dihinanya itu juga tidak pengecut sebagaimana yang dituduhnya? Mereka berani menegur Kerajaan dengan cara yang lebih menyenangkan dimana teguran mereka itu sering mendapat perhatian positif dari pihak Kerajaan.Di sebaliknya, sekiranya diberi peluang, mereka lebih suka menempelak pihak pembangkang yang didewa-dewakan Aziz Bari selama ini kerana mereka tahu bahawa pihak pembangkang lebih teruk khilafnya berbanding Kerajaan sedia ada. Sekurang-kurangnya Kerajaan yang membayar gaji mereka itu mendengar juga teguran ikhlas mereka berbanding diri Aziz Bari yang bersifat seperti "anjing tersepit".Golongan yang dihina Aziz Bari itu tahu bahawa sekiranya mereka menegur pihak pembangkang, bukan saja teguran mereka itu tidak akan diterima, malah mereka juga bakal berdepan dengan risiko dihina, dicaci, dicerca, dicarut, malah mungkin juga rumah atau kenderaan mereka bakal dibaling dengan molotov cocktail! Maklumlah, penyokong-penyokong Aziz Bari sememangnya terkenal dengan keganasan...Justeru itu, saya menyarankan agar Aziz Bari cerminkan dirinya dahulu sebelum menuduh yang bukan-bukan terhadap golongan yang dihinanya itu. Mereka tidak hina, sebaliknya Aziz Bari lebih layak untuk menerima penghinaan sebegitu. UIAM bayar gaji Aziz Bari untuk menumpukan perhatiannya terhadap mencurahkan ilmu perundangan, tapi lain pula yang ditumpunya. Dia sebok pula berpolitik dan menghina orang lain.Mungkin Aziz Bari mahu golongan yang dihinanya itu bersikap sepertinya. Namun, Aziz Bari perlu tahu hakikat bahawa saya yakin bahawa golongan yang dihinanya itu sedikit pun tidak ingin mencontohi seorang Professor Doktor sepertinya yang angkuh, gila publisiti, gila glamour, gila segalanya. Mereka tak "hingin" pun...!Sumber: MyKMU.net

Terkini...!!! Perkasa dan Pemuda UMNO bakal dibelasah teruk 9 Julai ini..!!! KJ mungkin terkorban..!!!

Posted: 17 Jun 2011 08:00 PM PDT

Pergghhhh...!!! Memang hebat. Pas memang hebat..!!! Pada 5 Jun lalu, Pas dah luluskan usul untuk menggesa seramai 300,000 ahli Pas dari seluruh negara untuk menyertai perhimpunan Kotor 2.0. Dan dikatakan mereka kini telah berjaya mengumpul seramai 500,000 yang telah menyatakan komitmen mereka untuk menyertai perhimpunan itu!Menurut sumber, dikhabarkan jumlah tersebut dihitung begini. Bagi seorang ayah atau ibu yang menyatakan bahawa mereka akan menyertai perhimpunan itu, maka mereka akan dikira mewakili 5 orang termasuk pasangan dan anak-anak seramai 3 orang, termasuk baby yang masih menyusu...Bagi seorang lelaki atau perempuan yang belum berkahwin yang menyatakan kesanggupan mereka untuk memperbodohkan diri menyertai perhimpunan itu, mereka juga akan dikira mewakili 5 orang juga, termasuk ibu, ayah, dan adik beradik seramai 3 orang, including yang masih tadika.Untuk setiap Pas Kawasan pun, dikhabarkan diwajibkan untuk membawa seramai 10,000 orang dari kampung mereka atau di sekitar tempat mereka. Caranya ialah dengan membuat fatwa kepada seluruh jiran berdekatan bahawa sesiapa yang sertai perhimpunan itu, akan diberikan tiket ke "syurga" dan siapa yang ingkar maka "kafirlah" dia terang-terangan...Begitu juga penyokong-penyokong Pas yang berada di luar negeri, terutamanya yang belajar agama di timur tengah, mereka juga diwajibkan untuk menyewa kapal terbang, kapal, tongkang dan sewaktu dengannya untuk balik beramai-ramai ke Malaysia semata-mata untuk menyertai Kotor 2.0. Mereka juga digalakkan memaksa tok-tok arab untuk ikut balik ke Malaysia untuk berdemo.Dikhabarkan juga bahawa jumlah 500,000 itu adalah jumlah minimum yang dianggarkan. Pas estimate mampu mengumpul 1,000,000 pendemo pada 9 Julai ini termasuk keldai, baghal, unta, lembu, kerbau, kambing, dhab, dan anak-anak ikan. Jin, Setan dan Iblis turut diwajibkan hadir.Sekian, harap maklum!p/s: Habislah Perkasa dan Pemuda UMNO kena belasah 9 Julai nihhhh...!!!

Opsss..!!! Mat Sabu takut Normah jadi janda..!!!

Posted: 17 Jun 2011 06:00 PM PDT

Nampaknya Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu, sudah goyang kepala lutut apabila Perkasa dan Pemuda UMNO berikrar untuk turun padang berhimpun pada hari yang sama dengan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Terbaru, Mat Sabu melalui Harakah Daily, menyatakan kebimbangannya untuk bertembung dengan perhimpunan anti-Bersih 2.0 yang mewakili majoriti rakyat Malaysia.Mat Sabu dalam kenyataannya di Harakah Daily juga meminta agar Perkasa dan Pemuda UMNO meminda perhimpunan untuk membantah Bersih 2.0 ke tarikh yang lain, selain dari 9 Julai. Kata suami kedua kepada Normah itu, Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan dengan tujuan yang "bersih", manakala Perkasa dan Pemuda UMNO berhimpun dengan tujuan kotor dan jahat untuk menghalang tujuan "demokrasi" yang mereka buat.Begitulah kata-kata dan alasan suami kedua kepada Normah itu. Mungkin Mat Sabu takut Normah menjanda sekiranya terjadi sesuatu yang tidak diingini kepada Mat Sabu. Sayang Mat Sabu kepada Normah mungkin sangat mendalam sehingga berdepan dengan Perkasa dan Pemuda UMNO pun Mat Sabu sudah kecut perut!Suka saya ingatkan kepada Mat Sabu bahawa Malaysia adalah sebuah negara demokrasi. Dan ikut suka Perkasa dan Pemuda UMNO lah untuk berhimpun pada tarikh mana sekali pun! Apa Mat Sabu peduli? Sebenarnya, pada pandangan saya, mungkin Perkasa dan Pemuda UMNO sengaja memilih untuk turun berhimpun pada tarikh, hari dan masa yang sama dengan perhimpunan haram Bersih 2.0 itu. Kenapa? Mat sabu ada masalah?Alasan Mat Sabu sangat dangkal untuk mengelak dari Bersih 2.0 bertembung dengan Perkasa dan Pemuda UMNO. Apakah Mat Sabu fikir bahawa alasan putar alamnya bahawa perhimpunan Bersih 2.0 itu dilakukan dengan "hati yang tulus, bersih, suci nan murni" boleh diterima rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO?Mat Sabu fikir rakyat, Perkasa dan Pemuda UMNO bodoh untuk diputar alamkan begitu saja? Mat Sabu ini betul-betul "old style", ketinggalan zaman. Itu taktik lama yang orang dah tak pakai dah! Sebenarnya, untuk pengetahuan Mat Sabu, rakyat di zaman ini sudah tidak makan dengan alasan bodoh seperti itu. Mereka lebih bijak menilai yang mana buruk, dan yang mana yang baik.Dengar sini Mat Sabu. Rakyat dari sejak awal lagi sudah sedar bahawa perhimpunan Bersih ini memang membawa kekecohan, kekacauan, menyusahkan mereka, menyesakkan mereka, mengganggu ketenteraman mereka dan mereka sangat menyampah apabila kehidupan mereka terganggu oleh perhimpunan yang sangat berbau politik tersebut.Mereka sudah meluat dan menyampah dengan Pakatan Haram yang tidak bertamadun dan suka mengacau ketenteraman mereka, terutamanya di hujung minggu. Hujung minggulah masa mereka untuk bersama keluarga, meluangkan masa setelah penat bekerja dengan berjalan-jalan menjamu mata di sekitar ibu kota.Sejarah perhimpunan Bersih 2007 menyaksikan perhimpunan itu tidak membawa kesan apa-apa sebagaimana yang didesak, malah perhimpunan itu dihambat pihak berkuasa bagaikan manusia menghalau anjing yang menyalak. Meskipun manusia tersebut berjaya di gigit sedikit oleh anjing itu, namun anjing itu bertempiaran lari bila manusia itu menyemburkan air. Kena air pun lari ke? Pejuang apa ke namanya begitu?Perhimpunan Bersih 2007 juga berjaya menghimpunkan sampah sarap yang bertimbun dan teruk juga untuk DBKL membersihkan sampah sarap yang ditinggalkan oleh puak-puak tidak bertamadun yang keluar dari hutan rimba itu. Peserta-peserta perhimpunan yang lari dari "water cannon" bertempiaran lari masuk ke kedai-kedai berhampiran dan menyebabkan peniaga-peniaga di sekitarnya terganggu serta mengalami kerugian. Kedai terpaksa ditutup awal untuk mengelak dari dibabitkan dengan perhimpunan tidak bermoral itu!Selain itu, pemandu-pemandu teksi juga merungut apabila rezeki mereka disekat oleh perhimpunan itu akibat jalanraya yang sesak teruk dipenuhi oleh penjahat-penjahat jalanan yang mengejar kuasa. Mereka menganggarkan telah kerugian sebanyak RM150 pada hari perhimpunan bodoh itu. Petekma baru ini misalnya telah melakukan laporan polis membantah perhimpunan yang merugikan pencarian rezeki mereka itu.Selain itu, warga kota yang mahu "window shopping", bersiar-siar di ibunegara juga terganggu dengan tindakan bangang perhimpunan Bersih itu. Itu belum lagi dikira dengan pelancong asing yang ternganga-nganga melihat kelakuan "monyet-monyet" yang baru keluar dari hutan itu. Memburukkan nama Malaysia saja!Untuk apa Mat Sabu membazirkan masa penyokong-penyokong Pas melakukan kekacauan jalanan itu? Bukankah lebih baik Mat Sabu anjurkan qiamullail, solat hajat, tazkirah, atau program-program yang tidak mengganggu ketenteraman awam. Kalau setakat nak hantar memorandum saja, hantar pakai email pun boleh. Tak pun, lantik saja 2-3 orang wakil, dan pergi bertemu dengan SPR, kemudian serahkan memorandum. Habis cerita. Duit tak habis, tenaga tak habis, jimat masa, tak ganggu orang dan tak ada sesiapa yang nak buat laporan polis!Sebenarnya Mat Sabu atau NGO Bersih yang diketuai Ambiga ini tidak perlu pun buat perhimpunan. Tak ada isu ketidak telusan Pilihanraya atau perkara berbangkit yang sewaktu dengannya pun. SPR sudah telus. Sekiranya Mat Sabu sangsi, sila rujuk kepada para pemerhati wakil parti atau pemerhati antarabangsa yang dilantik. Rasanya mereka lebih relevan untuk memberi pandangan berbanding Ambiga yang tak tahu apa-apa!Jelas sekali bahawa alasan Mat Sabu tidak benar sama sekali. Sebenarnya, Bersih lah yang turun dengan tujuan jahat dan kotor serta berniat untuk mengotorkan rakyat sebagaimana kotornya hati perut mereka. Dan Perkasa dan Pemuda UMNO lebih bersih dan teguh jiwanya, mahu tidak mahu terpaksa turun padang untuk membersihkan kekotoran yang ada pada Bersih 2.0 itu!Mat Sbau fikir, Perkasa dan Pemuda UMNO suka ke berhimpun ramai-ramai tengah-tengah panas dan membuang masa mereka melayan perangai tiga suku pembangkang? Mereka juga ada anak bini, saudara mara dan sahabat handai serta kehidupan yang lebih baik. Sebenarnya mereka tak gemar pun. Namun, meskipun terpaksa berdepan dengan pihak berkuasa, mereka terpaksa bertindak membantah perhimpunan sia-sia itu. Siap sedialah Mat Sabu. Cium Normah puas-puas 8 Julai tu, 9 Julai kita berentap..!!!Sumber: MyKMU.net

DIMENSI

Posted: 18 Jun 2011 11:41 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Kerajaan negeri telus ke kecut telow?

Posted: 18 Jun 2011 07:00 AM PDT


Karikatur: Kerajaan Kelantan larang Utusan buat liputan

18/06/2011 3:53pm

KOTA BAHARU 18 Jun – Kerajaan Pas Kelantan hari ini melarang akhbar Utusan Malaysia daripada membuat liputan acara yang melibatkan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta sesi persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkuatkuasa serta-merta.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Ahmad Fadzli Shaari, berkata keputusan itu dibuat berikutan penyiaran karikatur yang disifatkan menghina agama Islam berhubung isu rogol dan zina, yang disiarkan dalam akhbar berkenaan.

Katanya, surat rasmi oleh Pejabat Menteri Besar dan Pejabat Urusetia DUN akan dikeluarkan dalam masa terdekat mengenai perkara itu.

"Tindakan itu akan berterusan sehinggalah pihak akhbar berkenaan memohon maaf secara rasmi atau menarik balik penyiaran karikatur berhubung isu itu," katanya ketika dihubungi Bernama.

Semalam, Pas melancarkan kempen "Boikot Utusan Malaysia" kerana mendakwa akhbar itu menghina agama Islam menerusi karikatur yang disiarkan pada Rabu lepas. - Bernama

betol la wally slipau & the geng kecut telow kat Utusan!...

HIDOOOP UTUSANNN!!

HIDOOOP UTUSANNN!!

HIDOOOP UTUSANNN!!

YEHAAAAAAA!!!

Omegay: Pas tolak islam dah lama dahhh..

Posted: 18 Jun 2011 05:00 AM PDT


"Mana boleh gugur perkataan Islam, kalau gugur Islam tiada parti Pas, Melayu lebih Melayu kerana Islam, tetapi UMNO tolak Islam, khianat kepada agama dan bangsa sendiri,"

"Buat apa nak takut, macam orang jual nasi kerabu, kalau nasi kerabu kamu lebih sedap orang akan beli, tidak perlu takut, tetapi kalau takut itu bermakna apa yang kamu jual itu tidak bernilai," katanya. - SinarHarian

masalahnya orang lain jual nasik kerabu berlauk kari ikan tongkol tapi wally slipau jual nasik kerabu lauk kari selipau. memang le tak bernilai langsung! jangan kata orang, menatang nak makan pun takut sakit perot!

ada ke islam mengajar dalam ceramah maki hamun orang lain? ada ke islam ajar undi pas masuk syurga, undi pkr masuk nerake, undi deeayypig masuk kandang b*b*? ada ke islam ajar supaya orang lain boleh mencarut di sebabkan menuruti fatwa seorang yang hanya bertaraf wally slipau?

PAS sebenarnya yg tolak islam!. Dulu boleh la kata kelantan serambi mekah sebab banyak sekolah pondok. tapi sekarang lebih banyak kuil daripada mesjid/surau. Tak mampu nak bina rumah atau masjid untuk rakyat tapi mampu buat stadium!. sembahyang 2 imam. nak erat silaturahim sesama islam pun dia tolak..perghh memang islamik btol lah!

di sebabkan kerajaan BN berjaya menerapkan nilai2 islam dalam pemerintahannya dan membangunkan ciri2 insaniah dan rohaniah maka ini yang membuatkan PAS tak dapat terima hakikat

Bila dah tak mampu nak lakukan pembaharuan dalam pentadbiran sendiri di kelantan selama 20 tahun, kini PAS terpaksa telan kahak semula. berkebajikan konoooonn! baru berdepan masalah kecil rakyat pun masih tak mampu nak selesaikan. belum termasuk masalah besar yang lain. pendek kata rakyat kelantan dah merana!

nak beri penerangan negara berkebajikan pun hanya berkias2 aje. setakat penyedap halwa telinga. pusat dah salur peruntukan tahunan dan wang ehsan pun masih tak bersyukur. nak harapkan bantuan kebajikan wally slipau?..nak tunggu 20 tahun lagi?..jangan harap laa...

Islam ke mana, kebajikan kemana..dan sampai bila2 pun totok2 PAS masih jadi barua kepada parti anti islam! kehkehkeh...harkk ptuihh!!

Omegay: Polis dah kenalpasti penggodam..Siap laaa!

Posted: 17 Jun 2011 09:00 PM PDT


Serangan itu dikesan lebih awal daripada ancaman sekumpulan penggodam antarabangsa yang menggelar diri mereka 'Anonymous' untuk menyerang portal kerajaan www.malaysia.gov.my melalui 'Operation Malaysia' pada jam 3.30 pagi, kelmarin.
Mengulas lanjut Husin, berkata setakat ini, tiada maklumat atau data milik kerajaan hilang dan dirosakkan oleh penggodam.

Beliau berkata, maklumat lanjut mengenai serangan penggodam hanya boleh diperoleh selepas ia dihentikan dan siasatan serta 'post mortem' dilakukan pihaknya.

Sehubungan itu, beliau menasihati semua pemilik sistem berwaspada bagi memastikan keselamatan laman web mereka.

Sementara itu, pada sidang media di Angkasapuri, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata siasatan awal mendapati 90 peratus serangan dilakukan penggodam tempatan.

Beliau berkata, serangan itu menyusahkan rakyat dan seolah-olah mempunyai kaitan politik serta Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH). - BH

SKMM dan pihak berkuasa harus siasat sampai ke akar umbi dan cari dalang yang cuba menganggu gugat keselamatan negara dan amik tindakan ISA ke atas mereka!. selama ni ISA cuba di politikkan dan mahu di mansuhkan

memang fuckatan berniat nak melumpuhkan sistem pertahanan negara supaya membenarkan pihak luar mahupun dalam negara mencetuskan ketidak tenteraman terhadap rakyat sekaligus mengucarkacirkan negara dalam jangka masa singkat

pasti ada pihak2 yang jeles melihat keamanan terus dikecapi di bawah pemerintahan BN. puak haram zader seperti deeayypig jugak tak senang duduk bila mengetahui kerajaan BN terus mengukuhkan sistem pertahanan negara. mereka juga bimbang cogankata 1Malaysia telah mengugat ketaatan ahli2 parti terhadap mereka

Oleh itu tindakan susulan melakukan demo BERSIH 2.0 adalah cubaan untuk mengembalikan sokongan rakyat yang semakin luntur.

jika negara terlalu kuat, susah mereka nak racun pemikiran rakyat!!..ayuh tolak demo BERSIH 2.0 masuk longkang! YEHAAAAAAAAAA!!!

Omegay: BERSIH 2.0 - acara kemuncak men'GAY'kan rakyat

Posted: 17 Jun 2011 06:44 PM PDT

Bersih: Umpama 'kuda tunggangan' Anwar

KUCHING 17 Jun – Orang ramai yang menyertai perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai depan, didakwa umpama 'kuda tunggangan' kepada agenda Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia, Datuk S. Nallakaruppan mendakwa, ia kerana kaedah menghasut orang ramai ke jalanan merupakan modus operandi Anwar apabila berada dalam keadaan terdesak.

Buktinya, kata beliau, Anwar melancarkan demonstrasi besar-besaran selepas beliau disingkirkan daripada kerajaan dan parti sedangkan Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah tidak melakukan perkara sama walaupun pernah kecewa dalam politik. - Utusan Malaysiaku sayang

Esok parti gay rakyat akan mengadakan konvensyen bagi mempersiapkan diri menghadapi pru13 dan di ikuti pelancaran logo, tema dan kempen.

nama jek pakatan rakyat tapi peegayrar memilih untuk melancarkan konvensyen berasingan tanpa mempelawa rakan2 yang lain atas alasan mereka tetap berpandukan buku jinggay.

memang sah pakatan berperang pada pilihanraya hanya nak tumpukan pada agenda masing2. rakyat plak yang teruk kene 'main'. ni ler orang kata 'tido sebantal tapi mimpi lain2'!. kehkehkeh

PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Jun 2011 11:04 AM PDT

PEJUANG BANGSA


GEMPAR ! Adakah Shark KL Gengster masuk PEKIDA ??

Posted: 18 Jun 2011 08:45 AM PDT







GPB suka filem KL Gengster karya anak Yusof Haslam iaitu Shamsol .Bukan senang mahu bikin filem gengster dan ia nampak setanding dengan filem antarabangsa .  Tetapi bila ada kontroversi antara   NGO Melayu iaitu PEKIDA  dengan penerbit filem ini , ia nampak merencatkan sikit kehebatkan filem ini . 


Tetapi bila GPB dapat tahu demi  mengutamakan perpaduan Melayu dan Islam ,Datuk Yusof Haslam  telah  memohon maaf secara terbuka di satu majlis bersama PEKIDA . Ia satu keputusan yang tepat dan baik demi perpaduan Melayu dan Islam . 



Demi menjernihkan keadaan dan memelihara perpaduan sesama Islam,penerbit filem KL Gangster,Datuk Yusof Haslam memohon maaf kepada Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA) berhubung kontroversi penggunaan beberapa nama panggilan yang dikatakan sinonim dengan pertubuhan itu melalui filem aksi terbabit,baru-baru ini.

Yusof yang juga Pengarah Urusan Skop Productions berkata,kontroversi itu tercetus disebabkan salah faham, bukannya salah PEKIDA atau Skop Productions.




"Saya dengan rasa rendah hati,menghulur tangan tanda persahabatan,demi Tuhan saya langsung tidak ada niat walau sebesar kuman untuk mempersendakan PEKIDA.Mungkin penggunaan beberapa nama panggilan di dalam KL Gangster membuatkan beberapa ahli PEKIDA terasa hati dan terkena tempias.


Apabila wujud salah faham, ia berlaku secara kebetulan dalam filem, bahasa filem tak sama dengan bahasa di luar," katanya pada majlis kesyukuran dan musyawarah antara Skop dan PEKIDA di Restoran Haslam,malam tadi.

Yang Hadir pada majlis itu,Pengerusi Pekida Wilayah Persekutuan/Putrajaya/Labuan,Datuk Roslan Dahaman,pengarah KL Gangster,Syamsul Yusof Haslam dan pelakon filem seperti Aaron Aziz,Adi Putra,Soffi Jikan,Adam Corrie dan Sheera Iskandar.Turut hadir,penerbit filem Kongsi, David Teo dan produser drama terkenal,Mohd Noor Kadir.

"Saya Berdosa, Perdayakan Syeikh Yusof Al Qaradawi" - Zul Kulim

Posted: 18 Jun 2011 07:47 AM PDT


18/06/11 – "Maksudnya beginilah…kata YB Datuk Zulkifli Noordin yang nampak sangat ikhlas dan berterus terang … "kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik", ketika diwawancara AIDC, di Bangunan Parlimen, 14 Jun 2011.

"Saya antara orang yang terlibat. Bila kita tengok balik, banyak dosa kita buat dalam benda macam ini. Sampai ulama macam itu pun, kita boleh perdayakan supaya percaya isu Anwar ini isu fitnah, isu Qazaf, kata bekas salah seorang peguam bela Anwar untuk kes liwat I (1998) yang telah menyesali segala perbuatannya melakukan kesilapan semata-mata untuk membela Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selalunya lelaki mempunyai ego yang sangat tinggi dan tidak mahu mengakui kesilapan yang telah dilakukan, namun berlainan dengan Zulkifli Noordin, beliau mengakui kesilapannya dan berusaha mencari dan memohon maaf kepada setiap manusia yang telah dipedayakannya.

Ini merupakan episod terakhir wawancara bersama Zulkifli, satu sesi temu bual yang sangat bermakna dan pendedahan maklumat sebenar yang belum terdedah selama ini.

Ikutilah wawancara itu sepenuhnya.

AIDC : Saya difahamkan Dr Yusuf Qardhawi mengatakan Anwar tidak bersalah dan minta kes ini dibawa ke Mahkamah Syariah dan YB sendiri ada dalam pertemuan tersebut ?

Apabila Syeikh Yusuf Qardhawi datang, seperti yang saya sebut tadi, kita peguam, saya antara peguam, yang diminta supaya memberi taklimat kepada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang isu Qazaf.

Kita punya perancangan pada masa itu, adalah mahu mendapatkan daripada Syeikh Yusuf Qardhawi tentang fatwa atau pendapatnya tentang isu Anwar iaitu isu Qazaf.

Jadi, sayalah orangnya yang memberi taklimat itu dan menyediakan soalan dalam bentuk (khusus) supaya dalam pemikiran Syeikh Yusuf Qardhawi, Anwar ini kena fitnah. Itulah gambaran yang kita bagi.

Kita langsung tidak cerita kes yang sebenarnya, (misalnya) Saiful ini (adalah) kakitangan Anwar. Kita tidak cerita yang Saiful ini mengadu diliwat.

Kita (hanya) beri gambaran (bahawa) ada fitnah tentang liwat ini. (Apabila) mendengar (penjelasan) macam itu, Syeikh Yusuf Qardhawi (terus) keluarkan fatwa, Qazaf.

Adakah ini dirancang oleh Anwar ?

Kita atur. Memanglah kita atur. Kita atur supaya keluar daripada mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, pasal benda itu (untuk) dirakam. Kita nak (dengar) keluar dari mulut Syeikh Yusuf Qardhawi, ini fitnah..ini Qazaf, kita nak (yang) itu.

Jadi, saya main peranan beri gambaran kepada Syeikh Yusuf Qardhawi bahawa ini fitnah. Macam tahun 1998, ini fitnah, dituduh Anwar meliwat, gini-gini.

Memanglah, sebagai ulama yang diberi maklumat macam itu pasti dia akan (kata fitnah dan Qazaf). Dan apa yang kita plan itu, menjadi lah.

Maksudnya Syeikh Yusuf Qardhawi tidak diberi gambaran yang jelas?

Maksudnya beginilah, kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik.

Sebab kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah.

Kita tidak beri gambaran (sebenar),iaitu (Saiful) ini kakitangan dia mengadu diliwat oleh Anwar. Kita tidak beritahu kepada Syeikh Yusuf Qardhawi ada DNA, ada itu..ini, kita tidak pernah beritahu (semua itu).

Kita tidak beritahu dia (Qardhawi), bagaimana kalau tidak boleh (kena) hudud tetapi boleh dita'zirkan. Kalau kita betul-betul orang yang mahu hukum Islam.

Tujuan kita masa itu, nak dapatkan daripada ulama besar ini, satu ayat daripada mulut dia, (iaitu) isu Anwar ini (adalah) isu fitnah, kena Qazaf. Itu yang kita buat.

Saya antara orang yang terlibat. Bila kita tengok balik, banyak dosa kita buat dalam benda macam ini. Sampai ulama macam itu pun, kita boleh perdayakan supaya percaya isu Anwar ini isu fitnah, isu Qazaf.

Sebab itu saya buat ucapan dalam Parlimen, kita dah buat silap dan saya minta rakan-rakan yang lain supaya jangan terus buat kesilapan yang sama.

Alhamdulillah, Allah sedarkan saya. Saya masih berkesempatan jumpa orang tertentu dan minta maaf. Dan saya dah buat.

Antara orang yang perlu saya jumpa ialah Syeikh Yusuf Qardhawi. Kalau lepas itu, Syeikh Yusuf Qardhawi, mungkin daripada maklumat sumber lain pula, masih lagi nak percaya, terpulang kepada dia. Itu bukan kerja saya dah.

Tapi, saya antara orang yang terlibat secara direct untuk mendapatkan fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi, yang saya percaya kita merancang untuk perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya keluarkan fatwa itu.

Saya bertanggungjawab untuk jumpa dia balik perjelaskan dan perbetulkan keadaan. kalau (masih) boleh diperbetulkan. Kalau dia tidak mahu perbetulkan, itu tanggungjawab dia. Sekurang-kurangnya saya sudah cuba perbetulkan kesilapan saya.



Kenapa Anwar perlu fatwa Syeikh Yusuf Qardhawi dalam kes liwat ini, (adakah) dia sendiri tiada perlindungan dalam dirinya sendiri ?

Sebab Anwar ini, dia faham mentaliti orang Melayu ini simple. Saya pernah sembang dengan Anwar, dululah.

Dia kata, Syeikh..orang Melayu ini, kalau hang keluar tv (telivisyen) dia percayalah. Sebab itu orang Melayu ini, (seandainya) "ustaz tv" keluar itu, (maka) betul lah itu.

Kalau kita bergaduh atau bertekak dengan orang Melayu, dia akan kata, hang siapa ? ustaz tv kata…dia ambil (pendapat) ustaz tv. Ustaz tv ini kira hebat.

Jadi, Anwar faham. Kalau ulama macam Syeikh Yusuf Qardhawi, boleh keluar fatwa bela dia, itu satu pembelaan yang hebat. Dia (akan) gunalah.

Anwar ini, dia akan guna siapa sahaja, siapa sahaja yang boleh membawa kepentingan kepadanya. Kalau esok (sudah) tidak ada guna, dia (akan) tendang begitu. Mudah.

Tahun 1998, Anwar menggunakan Datuk Dr Harun Din. 2008 menggunakan Syeikh Yusuf Qardhawi, kenapa tidak menggunakan Datuk Dr Harun Din lagi?

Tahun 1998, saya peguam yang menonjol, dilihat sebagai orang yang menjuarai isu anti-murtad. Dan antara orang yang saya kritik masa itu ialah Anwar Ibrahim.

Sebelum pemecatan dia, sayalah orang yang kuat mengkritik dia sebab tak buat apa. Kau dah jadi Timbalan Presiden, beriya-iya berkhutbah ke sana-sini, tapi dalam isu murtad tidak buat apa-apa.

Baik, saya dah ada program ceramah apa semua nak buat. Bila berlaku kes Anwar Ibrahim, saya ingat lagi dia dipecat 2 September.Sebenarnya, 11 September 1998, saya sudah ada satu jadual ceramah perdana di Darul Syifa, tempat Harun Din.

Anwar tahu itu, dia panggil saya. Dia kata, hang ada ceramah dengan Harun Din. Aa'ha besar, memang dah plan dah.Memang besar dan sudah diwar-warkan sebelum Anwar kena pecat yang saya akan ada ceramah perdana dengan Datuk Dr Harun Din di situ.

Jadi, memang orang akan datang ramai, memang masa itu kalau ceramah ramai.

Apabila dia (Anwar) dapat tahu itu, kita bincang. Kita kata kita kena dapat endorsement ulama. Jadi, macam mana itu ?

Minta kat Datuk Dr Harun Din, boleh tak saya (Anwar) datang hari itu. Saya nak datang, saya nak ceramah.

Dan sayalah orang yang bodoh (ini) pergi telefon Harun Din. Saya beritahu Harun Din, Datuk minta maaflah, kita punya ceramah ini jalan. Tapi, Datuk Seri (Anwar) minta nak ceramah hari itu. Nak jumpa Datuk, boleh tak.

Datuk Harun Din kata ya, sebab saya yang minta. Saya orang yang dijadikan tamu utama, ceramah utama, saya yang minta, Datuk Harun Din bagilah. Betul ke ni ? dia (Harun Din) kata. Betul Datuk.

Pergi malam itu. Kalau saudara tengok balik gambar yang jumpa Datuk Dr Harun Din, sayalah yang kat depan itu. Betul-betul duduk kat depan Harun Din, pegang kaki begini…bercerita kat Datuk Harun Din, Anwar kena fitnah apa semua.

Saya nampak di muka Harun Din tidak senang.

Dengan keadaan itu ?

Aaa..dia tidak senang nak libatkan dia. Dalam keadaan masa itu anak dia nak kahwin. Dia tidak berapa nampak senang. Dan dia beritahu kat Anwar, dia kata, enta berani bersumpah? Berani bersumpah enta tak buat ini?

Anwar kata, ana berani bersumpah, tapi tak bersumpah. Dia cuma cakap ana berani bersumpah, nanti ana bersumpah.

Lepas itu ada ulama-ulama Kedah. Saya ingat lagi ada ulama Kedah, antaranya Syeikh Ustaz Niamat.

Saya pergi jumpa sebab saya baru lepas ceramah di Pondok Nerang, Ustaz Nik Mat. Pergi jumpa, cerita-cerita, macam saya buat dengan Syeikh Yusuf Qardhawi, sama saja.

Cerita..cerita, tapi masa itu kita hero. Pergi jumpa, Anwar pun pergi jumpa dia orang. Itu yang berlaku tahun 1998. Saya juga antara orang yang ke depan masa itu termasuk dengan Syeikh Yusuf Qardhawi sekarang.

Dosa tu banyak.

Katanya Anwar bersumpah di Johor dan Masjid Negara?

Tak..tak, itu tak betul. Dalam perjalanan daripada Kuala Lumpur ke Batu Pahat masa itu, ke rumah Lokman Noor Adam. Kita ceramah di rumah Lokman Noor Adam.

Anwar minta saya telefon Allahyarham Datuk Ishak Baharom. Saya rapat dengan mereka. Saya kata, nak buat apa. Dia (Anwar) kata, minta supaya Datuk Ishak Baharom sokong dia.

Ish..macam mana tu kan. Saya pun telefon. Saya tanya Datuk Ishak Baharom, macam mana ini begini..begini. Datuk Ishak Baharom kata, sumpahlah.



Sumpah?

Suruh dia (Anwar) sumpah. Sumpah mubahalah. Silapnya dia orang buat sekarang ini, dia orang dok sebut sumpah laknat, bagi label sumpah laknat. Jangan sebut sumpah laknat, itu sumpah mubahalah.

Sumpah ini kan macam-macam sumpah. Tu Anwar boleh angkat sumpah dalam Parlimen. Boleh angkat sumpah semasa nak pegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Boleh angkat sumpah, sekarang tak boleh pula.

Datuk Ishak Baharom, saya ingat lagi. Saya dalam kereta masa tu, saya dengan dia saja. Saya, Anwar, guard (tak ingat siapa) kat depan, lepas tu pemandu..kereta Toyota Estima.

Saya pasang speaker phone, saya suruh dia (Anwar) dengar apa Datuk Ishak Baharom cakap.

Datuk Ishak Baharom kata, suruhlah dia sumpah. Anwar dengar, dia tak bercakap.

Dia tak bercakap?

Dia tak bercakap. Sebab Datuk Ishak Baharom dengan Anwar pun tak berapa (hubungan tidak baik). Jadi, dia kata, sumpah saja lah. Lepas letak telefon tu, dia bercakap dengan saya.

Emm..hari itu pun Datuk Harun Din suruh sumpah, you tak sumpah-sumpah lagi..saya yang cakap.

Kat Batu Pahat itu dia pergi, dia sumpah. Tapi sumpah temberang dia lah. Demi Allah, saya tak buat apa yang mereka sebut.

Tak spesifik?

Tak spesifik kepada tuduhan dia meliwat Azizan, tak.

Tak ada Wallahi, Wabillahi, Watallahi?

Tak ada. Tapi saya tak buat apa depa kata. Apa dia depa kata, rasuah ke, salahguna kuasa ke, terlalu terbuka.

Tapi, geng termasuk sayalah dulu kan, bodoh..pergi cerita, Anwar dah sumpah dah. Bukan sumpah tu.

Termasuk di Masjid Negara?

Sama. Saya duduk sebelah dia masa tu. Kita dok (suruh) ni, sumpah la..sumpah la. Tak sumpah.

Dari dulu sampai sekarang Anwar tak bersumpah?

Tak ada. Anwar tak pernah bersumpah sebenarnya.

Bekas Mufti Perlis, Dr. Asri dah kata lama kita dok tunggu sumpah ni.

Betul tu. Anwar tak pernah bersumpah kecuali sumpah angkat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Sepatutnya kita sebagai orang Islam, kita mula tanya sekurang-kurangnya, percaya tak percaya itu satu hal.

Sekurang-kurangnya itu satu isyarat untuk kita tanya. Apa liat sangat. Apa liat sangat nak bagi DNA, apa liat sangat nak bagi jam Omega.

Benda tu, kita percaya tak percaya itu satu hal, tapi sekurang-kurangnya tanyalah.

Saya nak ulang lagi sekali. Jangan buat kesilapan kami dulu, tak tanya, langsung tak tanya. Itu kesilapan besar kita.

Katanya YB berjumpa dengan Sukma di Indonesia. Betulkah?

Saya kan lawyer Sukma. Saya berinteraksi dengan Sukma ni keraplah. Dan saya ada pegang satu benda berkaitan Sukma ni. Tiba satu masa nanti, saya akan bagitahu. Tak usah tanyalah soalan tu, saya akan bagitahu.



Bagaimana pula dengan Wan Azizah?

Pada saya, Wan Azizah tahu. Wan Azizah tahu siapa dia Anwar Ibrahim. Dia tahu perangai Anwar Ibrahim cuma Wan Azizah ni dia agenda dia sendiri. Yang tiba masanya nanti kita akan bagitahulah.

YB rapat dengan Wan Azizah?

Saya antara orang yang rapat. Saya kitchen cabinet Wan Azizah dulu. Memang betul-betul kitchen cabinet sebab duduk kat kitchen.

Selalu sembang, dia pernah menangis depan kita, dia pernah ketawa depan kita, pernah bercerita depan kita, pernah mengadu depan kita, pernah merintih depan kita, banyak benda.

Sebab tu saya sebut pada Wan Azizah bila dia buat statement saya keluar PKR, dia kata saya ni tak ada berjasalah, apa benda. Saya cakap kat Wan Azizah, Kak Zah tahu apa yang saya tahu, janganlah paksa saya buat sesuatu yang suatu hari nanti Kak Zah sendiri akan susah. Kita tahu.

Saya tak mahu bergaduh dengan Wan Azizah, saya hormat dia, malahan saya kasihan dengan dia. Saya simpati sangat dengan Wan Azizah ni.

Cuma saya tak mahu ambil sikap nak berperang dengan Wan Azizah. Itu bukan musuh kita, musuh kita Anwar Ibrahim.

Cuma kita harap, Wan Azizah akan sedarlah.

Zulkifli Noordin : Tidak Mahu Bela Diri, Anwar Ada Senjata Rahsia…

Zulkifli Noordin : Kes Saiful Punca Keraguan Saya Pada Anwar

Zulkifli Noordin : Kenapa Ambiga Perlu Jadi Ketua ?

sumber : AIDC

Ribuan anak muda hadir ceramah " Wajah Sebenar Pakatan " di Penaga !

Posted: 18 Jun 2011 05:31 AM PDT


Semalam GPB turun ke ceramah Pentas Pemuda di DUN Penaga dalam Parlimen Kepala Batas.  Orang yang hadir memang cukup ramai sekali  sehingga khemah pun tak muat .

Dianggarkan  lebih 2000 hadirin hadir bagi mendengar satu ceramah yang memang panas yang menampilkan YB Datuk  Zul Kulim dan Prof Dr Mohd Noor Deris .Menariknya ceramah ini dihadiri oleh majoriti golongan muda yang bakal mengundi pada PRU 13 ini.

GPB mendapat maklumat bahawa ceramah Mat Sabu telah diadakan di Penaga ini pada minggu lepas bersama kepimpinan kerajaan DAP lahanat .  Seperti biasa , yang hadir semuanya daripada luar DUN Penaga malah dari Kedah pun ada.

YB Zul Kulim  start ceramahnya dengan menceritakan wajah sebenar Anwar melalui pembohongan yang dilakukannya seperti pembohongan 16 Sept , kes liwat 1998 , kes liwat Saiful Bukhari , isu  kalimah Allah dan juga video seks yang didedahkan oleh Datuk Eskay .

Selain itu , beliau juga turut mengaitkan himpunan haram BERSIH pada 9 Julai  ini adalah satu  modus operandi Anwar untuk mengalih perhatian kes liwat beliau yang akan bermula bicara pada pertengahan Julai depan .

Prof Mohd Noor Deris juga tidak kurang hebatnya apabila beliau banya membongkarkan tentang kemunafikan PAS bersama pakatan Ahzab DAP .  Nanti video ceramah ini yang akan GPB upload di you tube .





















Kerajaan DAP memang haramjadah ! Berkeras nak buat adakan pilihanraya masjid..

Posted: 18 Jun 2011 04:19 AM PDT



Pemilihan jawatankuasa kariah masjid bagi sesi 2012-2013 di Pulau Pinang menerusi pilihan raya yang dijadualkan berlangsung hujung minggu ini tidak dibatalkan, sebaliknya cuma ditangguh ke tarikh lain.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Abdul Malik Abul Kassim berkata Yang di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin menitahkan pilihan raya berkenaan ditangguh dan bukan dibatalkan sebagaimana yang dilapor oleh media arus perdana.

"Pagi tadi pihak Tuanku Agong telah memangil Yang DiPertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang bersama Tuan Yang Terutama Tun dan telah memutuskan atau bertitah iaitu pemilihan masjid yang akan bermula esok supaya ditangguhkan." kata Malik.

Mesyuarat agung masjid-masjid di Pulau Pinang yang dijadualkan esok dan Ahad ini sepatutnya memilih jawatankuasa kariah di 151 daripada 200 masjid.

Pemilihan ala pilihan raya yang dicadangkan itu bagi membolehkan anak kariah mengundi secara sulit untuk memilih pemimpin kariah yang sebelum ini dipilih oleh MAIPP.

Menurut Abdul Malik, Majlis Agama Islam negeri Pulau Pinang (MAINPP) akan bermesyuarat minggu depan untuk berbincang dan memutuskan persoalan yang berbangkit mengenai keadah pilihanraya untuk menentukan kariah masjid bagi sessi 2012-2013.

"Majlis Agama akan mengadakan mesyuarat untuk berbincang titah tuanku," dan memberikan keputusan rasmi.



Komen GPB


Memang musibat betul Malik Itik ini yang menjadi balaci kesayangan kafir haram jadah DAP .  


Walaupun DYMM Tuaku sudah menitahkan tidak memperkenankan pilihanraya masjid ini di depan TYT P.Pinang dan YDP MAIPP selama sejam ,  nampaknya Malik masih lagi berkeras mahu laksanakan pilihanraya masjid  diadakan  dan tuduh media sengaja memutarbelitkan titah baginda   bahawa ia  dibatalkan.


Kurang ajar punya DAP lahanat .... mereka hendak buat juga pilihanraya ini rupanya . Umat Islam di P.Pinang tidak akan duduk diam dalam isu ini .  Institusi masjid harus dipertahankan dari dirosakkan dan dicemari  najis  kerajaan DAP !

Dulu sudah bakar Utusan , kenapa masih lagi kempen nak boikot ?

Posted: 17 Jun 2011 10:54 PM PDT


Dulu semasa isu video lucah Anwar Al Juburi didedahkan , PAS Batu pernah manganjurkan acara membakor akhbar Melayu ini .KLIK DI SINI .  Tetapi hari ini mereka lancar lagi kempen Boikot UTUSAN gara-gara kartun MIKI dikatakan menghina Islam .  Hadi Awang sendiri yang cakap dalam muktamar PAS   tetapi disalahkan pelukis kartun ini pulak . hahaha...

Entah berapa banyak kempen boikot Utusan la dibuat oleh puak-puak HAMpas ini dan kalau diikutkan  pun depa  ini memang tak baca pun akhabr ini .  Mereka hanya percaya kepada kitab  Harakah dan Suara Keadilan sahaja dan yang lain semua pembohong dan akhbar fitnah .

Kempen ini disempurnakan Nik Aziz celako  dan apa la fatwa terbaru beliau untuk penulis kartun ini ..haha

Kartun Zunar ini tidak menghina Islam mengikut hukum PAS ..

Posted: 17 Jun 2011 09:34 PM PDT


Kartun MIKI yang memetik kenyataan Presiden PAS sendiri dikatakan menghina Islam , tetapi yang pelik kenyataan yang  diungkapkan pemimpin mereka itu  tidak pulak hina Islam . Tetapi penghinaan oleh kartunis Zunar pulak tidak dikatakan pemimpin PAS kerana pelukis itu geng mereka .

Inilah sikap HIPOKRIT  PAS ... ibarat ludah ke langit akhirnya tepercik ke muka sendiri ..

Malik Itik baru sedaq YDP Agong lebih berkuasa dari kerajaan DAP

Posted: 17 Jun 2011 08:09 PM PDT




Bila GPB dapat tahu semalam pilihanraya masjid tak diperkenankan DYMM Tuanku Mizan , nak tahu juga apa reaksi juak-juak pencacai PAS- PKR  ini semua  yang dah pasang impian  nak rebut jawatan jawatankuasa masjid .

Apa tidaknya , segala notis dan makluman dihebahkan di semua masjid akan diadakan pilihanraya . Tak kurang hebatnya ada sudah yang berkempen seperti di masjid dekat rumah GPB.

"Tuan-tuan dan puan-puan ,  pilih lah yang mereka buat kerja sahaja   " kata seorang pengerusi kariah masjid dari penganut PAS yang berkempen di kuliah agamanya .

Ikut kenyataan Pengurus Pilihanraya Masjid  ciptaan DAP,  Malik Kassim  ini selepas titah DYMM Tuanku yang tidak perkenankan pilihanraya masjid ini

PULAU PINANG 17 Jun - Kerajaan DAP Pulau Pinang akur dengan keputusan supaya 'pilihan raya masjid' yang sepatutnya diadakan buat pertama kali di negeri ini esok ditangguhkan.


Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim berkata, berikutan titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perkara itu, maka proses pemilihan tersebut ditangguhkan.


"Saya selaku Exco Hal Ehwal Agama Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah diberitahu melalui telefon oleh Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Ellias Zakaria bahawa hasil daripada satu pertemuan yang diadakan di Istana Negara pagi ini, Yang di-Pertuan Agong menitahkan pemilihan jawatankuasa kariah masjid ditangguhkan buat sementara waktu.


"Oleh yang demikian, pemilihan yang dijadualkan pada 18 dan 19 Jun ini ditangguhkan," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini.


Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin hari ini menitahkan kaedah pilihan raya masjid ditangguhkan.Titah tersebut disampaikan kepada Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas dan Yang Dipertua MAIPP ketika kedua-duanya menghadap baginda di Istana Negara hari ini.



Baru Malik Itik tahu bahawa segala urusan berkaitan agama Islam mestilah meminta persetujuan dan perkenan DYMM YDP Agong . Dia ingat kuasa Kerajaan DAP & ketua regim Guan Eng ini besar  di negeri P.Pinang  hingga nak laksana pilihanraya masjid pun tanpa perkenan DYMM YDP Agong . Ini negara ada Raja yang menjaga agama Islam  dan bukan depa boleh suka hati bikin pilihanraya .

Bila dibatalkan pilihanraya ini , satu tamparan hebat kepada kerajaan DAP . Malah ia juga  membuka mata kepada orang Melayu khususnya atas pagar ini  supaya melihat sendiri DYMM YDP Agong pun tidak perkenan segala tindakan kerajaan DAP yang cuba masuk campur dalam urusan agama Islam .

Malik Kassim mesti tidur tak lena lihat video ini ! SEBARKAN !

Posted: 17 Jun 2011 06:55 PM PDT

Tanpa usaha  dari UMNO dan pelbagai NGO  yang membantah pilihanraya masjid di P.Pinang , sudah tentu hari ini akan diadakan pilihanraya masjid . Ikuti pandangan bos No 1 UMNO P.Pinang , Datuk Non mengenai keputusan titah DYMM YDP  Agong Tuaku Mizan yang membatalkan terus pilihanraya masjid ciptaan kerajaan DAP


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 18 Jun 2011 07:47 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


Gempa bumi berukuran 5.1SR di Tarutung Indonesia

Posted: 18 Jun 2011 06:17 AM PDT

INDONESIA - Gempa ( tarutung, sibolga ) kurang lebih pukul 18.58 Wib Tarutung kembali dilanda Gempa dengan kekuatan 5.1 SR. data pusat gempa sebagai berikut yang bersumber dari BMKG : 18-Jun-11 18:58:00 WIB 1.78 LU – 99.14 BT 10 Km tidak berpotensi TSUNAMI Pusat gempa berada pada 31 km Tenggara TARUTUNG-SUMUT , 40 km TimurLaut SIBOLGA-SUMUT , 48 km BaratLaut PDGSIDEMPUAN-SUMUT , 61 km Tenggara BALIGE-SUMUT , 1228 km BaratLaut JAKARTA-INDONESIA ( asn ).

Politik Harian

Posted: 18 Jun 2011 03:54 AM PDT

Politik Harian


Panas Berkari: 9 July... Pemuda Umno Tidak Gentar!

Posted: 18 Jun 2011 12:25 AM PDT

Pemuda UMNO mengulangi pendirian bahawa pergerakan itu tetap akan mengadakan perhimpunan pada 9 Julai ini, walaupun pihak berkuasa enggan mengeluarkan permit.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, pihaknya bersedia menghadapi apa sahaja kemungkinan pada hari tersebut, demi mempertahan sistem demokrasi negara. Baca lagi...

Kalau Tak Ada Telur Duduk Diam Sudahla...

Tok sah nak menyalak salahkan blogger glamer menunjukkan sokongan kepada KJ dan Pemuda Umno untuk mengadakan Perhimpunan tersebut Awwww!

Blogger Parpu Kari diingatkan supaya tidak menyertai perhimpunan Pemuda Umno pada 9 July ini kerana kami tidak mahu sejarah memalukan berulang lagi...

Ketika Pakatan Haram mengadakan demo BERSIH yang KOTOR dulu... Sekumpulan pemuda Umno betempur dengan pembangkang yang membuat kacau di Jalan Tunku Abdul Rahman... terkejut apabila melihat gelagat seorang blogger yang bernama Parpu Kari berlari menyuruk dalam longkang.... Haiyaaaaa!!! Lu Hancik laaa!

IKLAN FREE

Ohpolitik!™

Posted: 18 Jun 2011 03:21 AM PDT

Ohpolitik!™


Pilihan raya masjid tangguh, menunggu helah baru DAP pecah belahkan umat Islam...

Posted: 17 Jun 2011 07:02 AM PDT

Akhirnya kerajaan DAP Pulau Pinang terpaksa akur dengan titah Yang di-Pertuan Agung Tuanku Mizan Zainal Abidin selaku ketua agama Islam negeri yang menggesa pilihan raya masjid ditangguhkan.

Pilihan raya yang dijadualkan bermula esok itu pada awalnya dicadangkan untuk memilih jawatankuasa kariah masjid di Pulau Pinang ditangguhkan dan semua jawatankuasa yang ada kekal sehingga Disember 2012.

Sebelum ini, masyarakat Islam Pulau Pinang membantah cadangan kerajaan DAP tersebut kerana dibimbangi pilihan raya yang diadakan itu akan memecah besahkan umat Islam di negeri tersebut.

Tambahan pulak, senarai mereka yang layak untuk mengundi tidak lengkap yang dikhuatiri hanya menimbulkan banyak masalah jika terus diadakan juga.

Keputusan tersebut dibuat selepas Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) Ellias Zakaria dititah mengadap Tengku Mizan di Istana Negara pagi Jumaat.

Sebelum itu, media melaporkan 4,485 calon telah menawarkan diri untuk mengisi 4,530 jawatan di 151 daripada 200 masjid di Pulau Pinang dalam pemilihan jawatankuasa kariah masjid yang pertama kali diadakan.

Sementara itu, walaupun pilihan raya masjid dibatalkan, namun kerajaan DAP Pulau Pinang akan cuba mencari helah lain dalam usaha mereka untuk memecah belahkan perpaduan orang Melayu di negeri itu.

Ketua Wanita UMNO Pulau Pinang, Zabariah Wahab berkata, keputusan Yang diPertuan Agong berhubung pembatalan pilihan raya masjid itu tepat pada masanya kerana perkara telah menimbulkan pelbagai reaksi yang tidak bersetuju dengan keputusan yang dibuat oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) .

"Pilihan raya masjid sememangnya tidak harus diadakan, lebih banyak keburukan daripada kebaikan, apa yang saya fahami pilihan raya itu lebih menjurus kepada kepentingan politik sesuatu pihak," katanya dipetik dari umno-online.

Sumber AgendaDaily

Zabraiah berkata, beliau yakin kerajaan negeri akan mencari helah baru dalam usaha mereka untuk memecah belahkan perpaduan orang Melayu di negeri itu yang dilihat menyokong kuat Barisan Nasional.

"Lepas ini kita tak tahu apa pula helah yang akan dibuat oleh mereka untuk memecah belahkan perpaduan orang Melayu di Pulau Pinang, mereka pasti tidak akan berpuas hati dengan pembatalan pilihan raya masjid.

Beliau yang juga ADUN Bertam berkata selain cuba memecah belahkan orang Melayu, kerajaan negeri juga didapati bertindak berat sebelah dan hanya mengambil tindakan terhadap orang Melayu sahaja sedangkan kaum lain dibiarkan begitu sahaja.

Menurutnya, orang Melayu sering menjadi mangsa terutama di kalangan peniaga kecil dengan merobohkan gerai mereka sedangkan gerai kaum lain di kawasan berhampiran dibiarkan begitu sahaja.-17/6/2011


- Posted using BlogPress from my iPad

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 18 Jun 2011 03:12 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Anwar pergi Phuket

Posted: 17 Jun 2011 05:55 AM PDT



Baca kisahnya di AIDC sini dan Gelombang Wangsa Maju sini

tunku

Posted: 18 Jun 2011 03:09 AM PDT

tunku


Arrest KJ and Ibrahim Ali.

Posted: 17 Jun 2011 09:00 AM PDT

Bersih Rally: Umno Youth Will Have To Face Consequences - Hishammuddin

PUTRAJAYA, June 17 (Bernama) -- Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein said today Umno Youth will have to face the consequences of their action if they proceed with their intention to hold an illegal rally on July 9.
Hishammuddin, who is also former Umno Youth chief, said nobody was above the law and that they (Umno Youth) would have to deal with the police just like others.
"My advice is the same to everybody and as I mentioned in Parliament, the police are looking at this as a security issue.
"I think when it comes to this, it doesn't matter if I am a former Umno Youth chief. Umno Youth will have to face whatever consequences of their action, as I had to when I was Umno Youth chief in my time," he told reporters after a meeting with an Australian delegation and representatives from United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) and International Organisation for Migration (IOM) here.
Hishammuddin was asked to comment on Umno Youth chief Khairy Jamaluddin's announcement that they will be also be organising a rally this July 9 to hand in a memorandum to the Yang di-Pertuan Agong in supporting democracy and the role and reformation carried out by Election Commission (EC).
The Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) is also organising a rally on that day.
Asked whether the stand taken by the Youth was Umno's stand, Hishammuddin said the decision to organise the rally was an executive committee decision.
Therefore, he said, it was purely the Youth's stand, not Umno's as a whole.
On a claim by two Singaporean women that they were ordered to strip naked while detained by a Johor Immigration officer earlier this week, Hishammuddin confirmed that two officers from the detention centre had been suspended.
He, however, said he had yet to receive the full report on the incident.

tunku : my suggestion to the police is to arrest all the leaders involved in the 9th july illegal rally. they can be from the opposition leaders or from the pro government leaders. first arrest kj and ibrahim ali, then go all out to arrest all the opposition leaders involved.they won't have the chance to complaint as the police took action against umno youth and perkasa first.don't spare anyone.we need to keep peace in our country and stop all these illegal rallies.

RAPERA ..

Posted: 18 Jun 2011 01:53 AM PDT

RAPERA ..


PAS (Parti Agama Semalaysia) tidak lagi perjuangkan “Negara Islam”? Bahaya ulapol dalam masyarakat. - Bahagian Satu

Posted: 17 Jun 2011 09:59 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 18 Jun 2011 01:33 AM PDT

Sahabat-Gunung


BERSIH 2.0 Bertujuan Bersihkan Salah Laku Anwar Ibrahim

Posted: 17 Jun 2011 09:04 PM PDT

Benarkah Perhimpunan Bersih 9 Julai nie untuk menunjukkan bahawa Pilihan Raya di Negara kita tidak bersih sehinggakan parti pembangkang yang nak bersih tu menang 5 buah negeri pada PRU 13, menang besar di WP serta menidakkan majority 2/3 BN di Dewan Rakyat....

Dalam portal rasmi UMNO, Ketua Puteri UMNO Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin berkata perhimpunan Bersih yang akan diadakan pada 9 Julai ini sebenarnya untuk melarikan tumpuan rakyat terhadap isu moral yang sedang dihadapi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, seperti biasa kata beliau Pas akan sekali lagi menjadi kuda tunggangan ketua pembangkang itu bagi menggerakkan agenda halus mereka untuk mengalihkan banyak isu besar terutama kes moral dari kes liwat hinggalah video seks.

Justeru beliau yakin rakyat sedar bahawa perhimpunan Bersih ini didalangi oleh parti politik pembangkang yang kononnya cuba berselindung di sebalik nama pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Mengenai tindakan Pas yang sanggup bersekongkol dalam perhimpunan Bersih ini apatah lagi di bawah pemimpinan individu yang selama ini menjadi penyokong kuat "murtad", beliau yang juga Timbala Menteri Kesihatan berkata Pas sekarang dalam keadaan tersepit dan sanggup melakukan apa saja.

Katanya lagi Pas adalah sebuah parti yang tidak lagi memperjuangkan hasrat ahli-ahli mereka.

"Pas sudah terikut-ikut dan hilang arah dan tidak berpegang kepada objektif perjuangan asal mereka. Pas kini adalah sebuah parti pak turut yang hanya akan mengikut gendang yang dipalu rakan pakatan mereka.

"Sebuah parti yang kononnya memperjuangkan agama Islam telah menjatuhkan maruah mereka sendiri hanya kerana mahu berkuasa dan menguasai kerajaan. Kita tidak hairan kalau mereka sanggup menipu ahli mereka selama puluhan tahun tentang perjuangan negara Islam, mereka juga tidak ragu-ragu untuk mengikut telunjuk kumpulan yang selama ini menentang Islam secara terang-terangan," jelas beliau.

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Jun 2011 01:18 AM PDT

Taipingmali (tm)


Program Juara Rakyat di Dun Kubu Gajah

Posted: 17 Jun 2011 11:19 PM PDT

Pagi ini satu program Umno iaitu Program Juara Rakyat di bawah dun Kubu Gajah.

Pelbagai aturcara telah disediakan seperti sukanneka, tarik tali, gotong royong.g membersihkan masjid, lawatan ke kolam ternakan udang galah.

Program ini turut di sertai oleh kumpulan bermotosikal kuasa besar dari kelab Kulim dan juga Taiping. Mereka dibawa melawat tempat tempat yang belum diketahui ramai seperti air terjun yang tertinggi di asean. Pada sebelah petang satu perlawanan bolasepak dengan bikers dan pilihan Dun Kubu Gajah.

Sebanyak 300 buah motosikal besar dan motosikal cub classic memeriahkan program ini.
Published with Blogger-droid v1.7.1

Pas buat ceramah tanpa permit di Selama.

Posted: 17 Jun 2011 07:34 PM PDT

Malam tadi Mujahid Yusoff malam tadi telah di halang oleh polis kerana berceramah tanpa permit.

Puncanya ialah kerana terlalu banyak ceramah sampai lupa nak mohon permit.

Malam tadi juga PKR membuat ceramah di Serdang Kedah.

Malam ini pula Ummi Hafilda akan membongkarkan kemunafikan ANWAR dan Azmin Ali di Selama .
Published with Blogger-droid v1.7.1

NGOs should not fight for political parties

Posted: 17 Jun 2011 04:57 PM PDT

Laporan Polis oleh Perkasa terhadap penganjur himpunan haram

Posted: 17 Jun 2011 04:18 PM PDT

Wira Perkasa 1 Lapuran Polis di balai IPK dang wangi pd 18hb Jun 2011, pada jam 11.00pg berkenaan dengan Himpunan Haram Bersih 2.0

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PROGRAM KOMUNITI 1 MALAYSIA PERINGKAT NEGERI PERAK

Posted: 17 Jun 2011 04:10 PM PDT

Program Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Perak 


Bermula pagi ini hingga esok malam satu program [ 18 dan 19 Jun 2011] bertempat di Komplek Rakan Muda Kamunting akan diadakan pelbagai program bagi mengisi program Komuniti 1 Malaysia .

Tentatif Program adalah seperti berikut

18 Jun 2011 (Sabtu)

9.00- 10.00 malam    Pameran agensi kerajaan dan gerai jualan  pelbagai produk
2.30- 5.30 petang      Pertandingan Bintang Patriotik ( saringan)
8.00 malam               Persembahan Kesenian


19 Jun 2011 ( Ahad)
9.00 pagi - 10.00 malam - Pameran agensi kerajaan dan jualan
9,00 pagi                         Pertandingan mewarna Keluarga
2.30 - 5.00 petang            Pertandingan Bintang Patriotik (Akhir)


YAB Menteri Besar Perak akan merasmikan majlis pada jam 11.30 pagi Ahad.

Man Kadir: Rakyat Dilalaikan & Kenaikan Harga Barang

Posted: 17 Jun 2011 06:21 AM PDT

Sedih dengar celoteh Pak Jabit ni, Meludah ke langit jatuh atas hidung sendiri. Tak sedar kah kooi Pak Jabit, bahawa koooi tu pelakon, penulis skrip dan pengarah drama konon, kenapa tak buat filem yang sama dgn mulut kooo cakap tu, satu lagi dalam satu kenyataan koi ada sebut bahawa Pakatan Rakyat mampu mengangkat martabat seni. Selama ni Pak jabit tak terasa kah dalam keadaan sekarang kerajaan membelanjakan wang yang besar untuk mengangkat industri seni dan filem negara? Buka betul-betul minda, berlapang dada, tarik nafas panjang,fikirkan apa yang Finas telah lakukan, TV kerajaan dan swasta lakukan, apa yang menteri penerangan lakukan, pergi jenguk juga ke Fakulti Seni Lakon di Uitm Kampus Puncak Perdana , pergi tanya dengan Prof Dr Majidi Murad,dan teknology kreatif.justeru, cakap tanpa skrip Pak Jabit memang layak dibuang dalam bakul sampah. Harap lepas ni Mamat Khalid tak payah lah ambil dia belakon lagi kerana dia tak tahu berterima kasih.

ANWAR DAN DR.HASSAN ALI

Posted: 17 Jun 2011 05:26 AM PDT

Gelagat Anwar
Published with Blogger-droid v1.7.1

Yasin: Sistem Keadilan & Politik Fitnah

Posted: 17 Jun 2011 04:45 AM PDT

Penyanyi yang pernah sakit mental ini adalah ahli PKR yang menyokong Anwar, bukan dia sahaja, ramai lagi termasuk Pak Jabit.( Jom boikot mereka berdua yang tak tahu apa-apa tentang politik, hanya main ikut-ikut saja)

Bantahan Bersih oleh Perkasa

Posted: 17 Jun 2011 04:41 AM PDT

Kepada semua Ahli Perkasa 
dan 
rakan NGO 
di jemput untuk hadir 
pada 
19 Jun 2011 
jam 03.00 petang 
bertempat di 
Kelab Sultan Sulaiman Kg.Baru , 
Kuala Lumpur 
sebagai tanda bantahan terhadap Perhimpunan Bersih yang haram, 
Di jemput semua Ahli PERKASA dan Rakan NGO untuk memberi sokongan.

BERSIH 2.0 - 1AGENDA dakwa Media Asing dapat Keuntungan.

Posted: 17 Jun 2011 04:04 AM PDT


Zul Azhar Cha
KUALA LUMPUR 17 Jun - Penganjuran BERSIH 2.0 adalah bagi memastikan Negara mendapat persepsi buruk di kalangan Negara luar. Demikian kata Yang Di Pertua 1Agenda, Zul Azhar bin Cha mengenai ulasan beliau terhadap objektif utama penganjuran Perhimpunan tersebut.

Beliau turut mendakwa beberapa Pemimpin Pakatan diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim telah menghubungi beberapa Media Asing untuk membuat liputan khas Perhimpunan BERSIH 2.0.

Ini jelas membuktikan Pembangkang cuba menggambarkan kepada pihak luar bahawa terdapat ketidakstabilan yang berlaku dan akan mendatangkan kesan negatif terhadap ekonomi dan politik Negara.

Beliau berkata demikian dalam Sidang Akhbar Penubuhan NGO 1Agenda yang berfungsi dalam memantau info-info di dalam Media Maya yang berbentuk hasutan dan boleh menjejaskan perpaduan di kalangan masyarakat secara amnya.

Pihak 1Agenda juga telah membuat laporan polis mengenai penyebaran secara agresif Pehimpunan BERSIH 2.0 melalui Media Sosial Facebook dan Twitter.

Wan Mohd Shahir
Menurut Exco Perundangan dan Sosial 1Agenda Wan Mohd Shahir, Perhimpunan BERSIH 2.0 nyata tidak releven dan menutup ruang demokrasi sebenar yang menjadi penentu keputusan Pilihanraya. Beliau juga mengambil contoh keputusan PRU 12 yang membuktikan sistem demokrasi di Malaysia jelas terserlah dengan kejayaan Pakatan Rakyat menawan 5 Negeri.

1Agenda merupakan sebuah NGO yang meletakkan visi menjadikan media sosial sebagai saluran yang berkemampuan untuk menggerak Negara ke arah mencapai Wawasan 2020.


Sumber asal : KL Post

UMMI HAFILDA MENJELAJAH KE SELAMA PERAK

Posted: 17 Jun 2011 04:02 AM PDT

Selepas membongkarkan kemunafikan Anwar dan Azmin di Taman Kaya Taiping , kini tiba masanya orang Selama Perak dan Selama Kedah pula untuk hadir dan mendengar sendiri pendedahan berani yang akan dibuat oleh Ummi di Selama malam esok.

Orang Pas terutama Ketua Pemuda Pas Larut, wajib hadir, jangan takut dan jangan malu, bawa lah beberapa ramai orang-orang Pas untuk mendapat maklumat sahih tentang kebiadapan Anwar dan Azmin yang mengkhianati bangsa dan negara

Fw: 'POLIS, RAKYAT DAN PENGKHIANAT'

Posted: 17 Jun 2011 03:58 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed
Date: Fri, 17 Jun 2011 03:43:28 -0700
To: ; ; ; ; ;
Cc:
Subject: 'POLIS, RAKYAT DAN PENGKHIANAT'

          Kementerian dalam negeri menegaskan tidak akan teragak-agak untuk memberkas mana-mana individu yang menggangu ketenteraman awam.itu kata Menterinya Hishammudin, tetapi Akta Keselamatan Dalam Negeri ( ISA ) tidak akan digunakan, nampaknya itu sahaja kuasa yang ada pada Menteri Dalam Negeri setakat ini.

         Berbeza pula dengan Ambiga ( Presiden BERSIH ), akan tetap meneruskan perhimpunan, kononnya untuk mempromosikan tuntutan demokrasi dan pilihanraya bebas serta adil, beliau juga sanggup menghadapi sebarang hukuman yang akan dikenakan berikutan perhimpunan ini. Jelas sikap kurang ajar kian menjadi-jadi kerana ada pihak tertentu dibelakangnya.

         Tumpang sekaki lagi yang membuat kenyataan melalui sinar harian seorang tokoh muda yang hanya berjawatan pencacai kepada seorang yang bercita-cita besar Shamsul Iskandar, nampaknya beliau pula menjadi jurucakap kepada kumpulan BERSIH sehingga sanggup beliau mengatakan polis mesti memberi kerjasama kepada perhimpunan ini tapi bukannya membuat kenyataan berunsur ugutan terhadap BERSIH.

         Kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara Dato' Abdul Khalid Bin Abu Bakar, tentang tindakan yang akan diambil sebelum dan semasa perhimpunan bukan ditujukan kepada kumpulan BERSIH sahaja tetapi amaran yang dikeluarkan ditujukan juga kepada semua pihak yang cuba mengganggu gugat keselamatan awam. Jadi tak payahlah Shamsul nak melatah tak tentu arah, buat kerja yang diarahkan oleh majikan anda sebagai pencacai.

         Dari satu lagi pandangan yang diberikan oleh Ketua Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, adalah padangan yang tersangat-sangat baik diguna pakai dan diikuti, kerana beliau ada pengalaman tentang perhimpunan haram yang pernah berlaku di Kuala Lumpur malah ianya satu perbuatan yang tidak adil kepada peniaga-peniaga disekitar kawasan tersebut amat merugikan lagi negara ini dari sudut pandangan pelancong luar negara dan membawa imej yang buruk kepada pelabur-pelabur yang kan menganggap Malaysia negara yang tidak stabil dan tidak selamat kerana diancam berbagai perhimpunan haram yang menyusahkan orang ramai. Jangan sampai dah terhantuk baru nak terngadah.

Drp : Othman Mohd
        TPPD Lms
 

RM 30 juta vs RM 1.8 juta

Posted: 17 Jun 2011 02:28 AM PDT

Isu hangat sekarang ialah Dr Ng Yen Yen yang dikaitkan dgn perbelanjaan besar untuk program kementerian pelancongan.

Eloklah jawatan kuasa kira wang siasat projek tersebut, jika logik boleh diteruskan.

Jangan lupa siasat juga RM 30 juta yang diberikan oleh Dr Ng kepada kerajaan Kelantan untuk meningkatkan frasarana pelancongan dan menurut Dr Ng, duit tersebut lesap dan tiada projek dilaksanakan.

Siasat juga kewangan negeri dan ahli ahli politik Pas seperti Husam Musa .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penggodam laman web kerajaan agenda orang dalam Malaysia

Posted: 17 Jun 2011 02:10 AM PDT

Menteri Komunikasi mengesahkan bahawa penggodam laman web kerajaan adalah dari dalam negara.

Ia ada kaitan dengan pembangkang untuk mengganggu sistem pentadbiran kerajaan dan menguji keupayaan mereka untuk menjatuhkan kerajaan.

Kemungkinan 9 Julai nanti serangan lebih hebat akan berlaku jika mereka berjaya menghuru harakan negara.

TM cuma bimbang satu sahaja, jika ada kematian pada hari tersebut, kerajaan akan dituduh oleh dunia sebagai tidak demokratik dan 120 tomahawk akan singgah di mana-mana lokasi strategi negara.

Mahukan anda negara menjadi seperti Mesir, Tunisia, Libya , syria dll?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar Terbang lagi ke Siam

Posted: 17 Jun 2011 01:22 AM PDT

Anwar Al Jub baru saja check in di KLIA dan akan berlepas ke Phuket pada 17 Jun 2011 jam1710 dgn Pesawat MH 790.

Anwar dijangka balik dari sana pd 18 Jun 2011 dgn Pesawat MH 791 jam 2030.

Sehari saja lah, cukup ker? Puas ker, nak balun thai girl pulak ker?

Apa dibuat di Phuket? Hehehe ...siapa boleh tolong jawab sat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAPA GOMO

Posted: 18 Jun 2011 01:13 AM PDT

PAPA GOMO


Chua Soi Lek Berniat Jahat Punya Agenda Sekata Bersama DAP

Posted: 17 Jun 2011 11:00 PM PDT




SAMPAI bila Chua Soi Lek (CSL)mahu menjadi duri dalam daging?Sampai bila beliau mahu menjadi seperti telunjuk lurus kelingking berkait mlah semakin hari beliau dilihat menjadi liabaliti kepada Barisan Nasional dan gunting dalam lipatan kepada kepimpinan kerajaan PM Najib.


CSL dilihat penyambung kepada suara dan tentangan DAP terhadap kerajaan serta Barisan Nasional Cuma bezanya DAP adalah parti pembangkang,parti chauvinis Cina dan CSL pula adalah Presiden MCA,komponen Barisan Nasional.


Dalam isu terbaru,DAP menentang penarikan balik subsidi kepada nelayan-nelayan laut dalam (C2) yang telah diputuskan oleh jawatankuasa Ekonomi (Economic Counsil) dan CSL juga turut menentang keputusan tersebut serta membidas penarikan balik subsidi itu sebagai keputusan yang tidak wajar.


Mengapa setelah keputusan tersebut dibuat,CSL melenting dan bangun mempertahankan pengusaha-pengusha kapal laut dalam ini sedangkan beliau sendiri adalah anggota Jawatankuasa yang memutuskan penarikan balik subsidi itu? Mengapa beliau tidak menyuarakan pendapat atau menentang keputusan tersebut dalam mesyuarat itu.Beliau bersetuju dengan keputusan yang telah dibuat.


Beliau berlagak sebagai hero membela tauke-tauke Cina yang sebahagian besar memonopi lesan tangkapan ikan laut dalam malah sikap CSL ini memperlihatkan sikap pengkhianatannya dan talam dua muka..


Sebagai seorang Presiden dan ahli jawatankuasa,CSL seharusnya menemui tauke-tauke Cina itu dan memberi penjelasan relevensi di sebalik penarikan balik subsidi minyak tersebut dan bukannnya menikam kerajaan dari belakang atau mengkhinati consensus yang dipersetujui semasa mesyuarat Jawatankuasa Ekonomi itu.


CSL juga patut sedar bahawa pengusaha-pengusaha bot laut dalam ini telah sekian lama mengkhianati wang rakyat,mengkhianati subsidi minyak yang diberikan oleh kerajaan kerana rata-rata dari kalangan mereka menjual minyak subsidi itu kepada nelayan-nelayan dari Negara luar dan mereka hanya memegang lesen tersebut atau kapal itu didaftarkan di Malaysia hanya bertujuan mahu memperolehi subsidi yang diberikan oleh kerajaan sedangkan bot atau kapal tersebut dikendali oleh bukan Warganegara Malaysia.


Bukti penjualan minyak subsidi secara berleluasa kepada nelayan-nelayan Indonesia,Filipina,Vietnam dan Thailand terbukti dan ini dketahui serta diterangkan dengan jelas dalam mesyuarat jawatankuasa itu malah CSL menyedari hakikat ini.Terbukti lagi apabila ada tangkapan yang dibuat oleh penguatkuasaan laut,yang tertangkap adalah tekong atau awak-awak dari negara luar sedangkan kapal atau bot tersebut didaftrakan di Negara Malaysia semata-mata mahu mendapatkan subsidi yang kerajaan sediakan.


Jika penarikan subsidi minyak ini tidak dibuat seolah-olah kerajaan Malaysia turut memberikan subsidi minyak kepada nelayan-nelayan dari Negara-negara berkenaan dan inilah kewajaran di sebalik penarikan balik subsidi minyak tersebut.Ini yang sepatutnya CSL terang dan jelaskan kepada pemegang-pemegang lesen ini dan bukannya menghasut ataupun membela tauke-tauke Cina tersebut. dengan alasan-alasan yang tak masuk dek akal.


1019 jumlah bot laut dalam ini yang menggunakan pukat jerut ataupun pukat tunda tidak sama dengan bot nelayan pesisir pantai yang menggunakan petrol dan juga nelayan-nelayan dalam kategori C1 dan kedua-dua kategori ini tetap mendapat subsidi minyak daripada kerajaan malah tindakan CSL membandingkan kategori ini dengan C2 jelas satu tindakan yang tidak cerdik serta membodohkan dirinya sendiri


Harga bot C2 ini sendiri berjumlah jutaan ringgit,tidak semua orang mampu membelinya apatah lagi tidak ada lesen yang diberikan kepada orang Melayu kerana kos belian bot itu sendiri terlalu mahal apatah lagi bot-bot tersebut dilengkapi dengan kelengkapan canggih serta terkini dan mempunyai radar untuk mengesan sebarang pergerakan kapal yang lain termasuklah kapal-kapal pencegahan daripada unit Marin dan dengan adanya teknologi terkini bot-bot ini mampu mengelak dari sebarang tindakan walaupun mereka menjual minyak subsidi itu di tengah-tengah laut.


EHSAN http://sanggahtokjanggut.blogspot.com

Psssttt..Nak Jadi jaguh tapi salah Lubang, China Doll juga dia balun....bingai


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

25 Pekara Yang Anda Perlu Tentang Bakal Perdana Menteri Malaysia

Posted: 17 Jun 2011 06:05 PM PDT


Bakal Perdana Menteri Malaysia?


1. PECAT DAN TUKAR PEGAWAI: Menteri Besar Haji Hadi Awang sebaik dilantik menjadi Menteri Besar pada 1 Disember 1999 berjanji tidak akan balas dendam kepada penyokong Umno, tetapi beberapa hari selepas itu pegawai dan kakitangan kerajaan negeri yang menyokong Umno ditukar dan dipecat.

2. TUDUH BERLORI-LORI FAIL PENYELEWENGAN TANPA BUKTI: Haji Hadi membuat ketika berucap di perhimpunan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah selepas menang berkata, terdapat berlori-lori fail penyelewengan Kerajaan BN Terengganu yang lalu, tetapi sampai sekarang satu pun tidak dapat dibuktikan.

3. JANJI NAK BUAT KHARAJ: Pada 4 Disember Haji Hadi umum di Masjid Pulau Rusa bahawa akan mengadakan Kharaj (cukai untuk bukan Islam) tetapi sampai sekarang tidak dilaksanakan.

4. BERBOHONG JUMPA MINYAK DI DARATAN: Pada 25 Oktober 1999 Haji Hadi selepas mempengerusikan mesyuarat Exco mengumumkan bahawa telaga minyak ditemui di daratan Terengganu (Warta DarulIman 13-22 Disember 2000) dan akan jalankan carigali sendiri, tetapi pada persidangan Dewan Undangan Negeri Haji Hadi berkata pada Disember 2000 berkata "Cuma ada tanda awal yang mungkin ada."

5. WANG EHSAN HARAM: Haji Hadi berkata di Gemuroh pada 20 Januari 2001 wang ehsan adalah haram, tetapi selepas itu berkata halal pula setelah Kerajaan Pas Terengganu turut mendapat wang berkenaan. Pada 4 Februari 2002 Haji Hadi meminta semua agensi negeri yang menerima wang ehsan agar mengambilnya.

6. BENAR TERNAK KHINZIR: Pada 15 Disember 1999 Haji Hadi menarik balik larangan menternak babi oleh Kerajaan BN sebelum ini dengan motif mendapat sokongan bukan Islam, sedangkan sebelum ini beliau menentang sebarang bentuk tolak-ansur dan pakatan dengan bukan Islam/Melayu.

7. LULUS 8 LESEN ARAK: Dulu tuduh Kerajaan BN tidak Islam kerana benarkan jual arak, tiba-tiba bila memerintah Kerajaan pada tahun 2000 Pas Terengganu meluluskan 8 lesen penjualan arak di Terengganu dengan alasan Islam tidak menghalang berbuat demikian.

8. HADI BERPELUK-CIUM DENGAN LIM KIT SIANG:Dulu pemimpin Pas kata tidak boleh berpakat dengan bukan Islam kerana jadi kafir jika berbuat demikian, tiba-tiba Pas bukan sahaja berpakat dengan DAP tetapi Haji Hadi berpeluk-cium dengan pemimpin DAP, Lim Kit Siang.

9. BUKA DAN TUTUP LOMBONG EMAS LUBUK MANDI:Dulu tuduh kerajaan BN zalim kepada rakyat kerana tutup lombong emas di Lubuk Mandi lalu dibuka semula kononnya untuk bela rakyat, tetapi sekarang ini ditutup kembali kerana tiada sambutan dan tidak menguntungkan.

10. TARIK BALIK PERUNTUKAN ADUN BN: Dulu pada tahun 2000 peruntukan RM100,000 diberikan kepada empat wakil rakyat BN kononnya Kerajaan Pas adil, tetapi mulai 2001 dihentikan.

11. GUNA KERETA MEWAH: Dulu tuduh pemimpin Kerajaan Umno guna kereta mewah tetapi pada 5 Februari 2001 Haji Hadi ketika beucap di Kompleks Seri Iman mempertahankan Exco Kerajaan Pas menggunakan kereta mewah (Mercedes) dengan alasan untuk lebih laju, selesa, elak kerosakan dan cepat sampai.

12. TIPU SULTAN MENGENAI PENERBANGAN Haji Hadi sewaktu berucap di hadapan Tuanku Al-Sultan berbohong dengan mengatakan kekerapan kapalterbang di Terengganu ialah 11 penerbangan sehari sedangkan perkara itu tidak benar sama sekali.

13. TAK BACA FATIHAH: Exco Pas Abu Bakar Chik tidak baca al-Fatihah semasa mengimamkan solat Jumaat dipertahankan oleh Ketua Dewan Ulamak Pas, Harun Taib dengan mengatakan baca perlahan, tetapi mengapa pula Abu Bakar sujud sahwi?

14. WARTAWAN DITUDUH KERA: Pada Februari 2002 sewaktu berucap di Dungun, Haji Hadi melebelkan wartawan sebagai golongan yang lebih hina dari kera atau tupai dan apabila Kelab Wartawan Terengganu (KAWAT) membuat bantahan Haji Hadi berdalih bahawa dia tidak tuduh wartawan di Kuala Terengganu tapi Ketua-ketua Pengarang di Kuala Lumpur. Pada Ogos 2002 Haji Hadi berjumpa dan memuji pula Ketua-Ketua Pengarang di Kuala Lumpur.

15. DAPAT MASUK KUSZA TANPA SPM: Dapat masuk Kusza tanpa memiliki sijil SPM, terdiri dari pelajar sekolah Pas di Kubang Lembik, milik Dato' Harun Taib dan Rusila milik Haji Hadi sendiri; sedangkan syarat yang ditetapkan oleh KUSZA, pelajar mestilah lulus SPM.

16. BAHASA INGGERIS DITENTANG: Haji Hadi berkata Pas menentang pengajaran matematik dan sains Bahasa Inggeris tetapi peliknya ikut serta melaksanakan pengajaran itu di peringkat sekolah agama negeri Terengganu.

17. SAR DIBELA TAPI HANTAR ANAK KE SEKOLAH KERAJAAN: Mengecam sekolah kebangsaan dan menghasut rakyat berkaitan isu penarikan bantuan kepada SAR tetapi anak pemimpin Pas belajar di Sekolah Kebangsaan dan institusi pendidikan milik Kerajaan.

18. PUSAT HIBURAN DAN UNISEX SALON: Unisex saloon dan pusat hiburan dikatakan sudah dihapuskan di Terengganu tetapi sebaliknya berada di mana-mana di Bandar Kuala Terengganu

19. HADI TAK DAPAT MASUK KE CHINA:Haji Hadi tidak dapat masuk ke negara China, Warta Darul Iman melaporkan Haji Hadi selamat tiba mengetuai rombongan pelaburan ke China.

20. HISBAH TAK BERFUNGSI: Suruhanjaya Hisbah yang diwujudkan oleh Kerajaan Pas Terengganu tidak menjalankan peranannya membanteras penyelewengan, sedangkan skim gaji Pesuruhjaya sama dengan Setiausaha Kerajaan Negeri.

21. EXCO AMBIL ELAUN DALAM SYARIKAT KERAJAAN: Haji Hadi berkata, Exco yang menduduki anak syarikat Kerajaan tidak ambil elaun dan buat sementara sahaja, tetapi bohong, tahun 2001 Wan Mutalib dibayar elaun RM42,408 dalam Epic (syarikat milik Kerajaan Negeri).

22. ANAK EXCO PUN DAPAT WANG ZAKAT: Wang Zakat dipergunakan sesuka hati oleh Pas termasuk dibelanjakan untuk bayar elaun kader Pas antara RM600 dan RM800 sebulan dan wang zakati itu juga diberikan bantuan kepada sekolah-sekolah milik parti Pas.

23. SYARIKAT KERAJAAN TERUS RUGI: Syarikat Kerajaan Negeri didakwa untung di bawah pentadbiran Pas tetapi sebaliknya banyak yang rugi, Pelangi Air rugi RM208 juta, Ladang Rakyat, Syarikat Percetakan Yayasan Islam dan lain-lain, bahkan ada yang dijual oleh Kerajaan Pas.

24. KRONI PAS CETAK WARTA DARUL IMAN: Akhbar rasmi Kerajaan Pas Warta Darul Iman dicetak oleh kroni Pas, Angkatan Edaran di Shah Alam, tetapi dicatatkan di akhbar berkenaan kononnya dicetak oleh Percetakan Yayasan Islam Terengganu.

25. MAKSIAT BERLELUASA, POLIS DITUDUH: Terbaru awal Mei 2003 Haji Hadi membuat kenyatan bahawa Polis membawa masuk maksiat ke Terengganu. Tetapi apabila dicabar supaya membuktikan, beliau gagal membuktikannya dan membuat alasan hendak menyatakan hanya kepada Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi sendiri.

Psssttt.....Haji Hadi Kluk Klek...Manatang Sungguh


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Gambar Hok Ni PAS Nok Kato Gapo? Islam Ko Isle?

Posted: 17 Jun 2011 09:04 AM PDT




Tidakkah kartun ini juga memiliki unsur menghina Islam? Di mana pendirian PAS dan pembangkang dalam hal menghina Islam jika kartun ini dinilai?

Sedarkah Pas bahawa mereka telah menghina Islam sudah lama demi politik mereka sanggup melupakankan kesucian agama hendak dipertahankan, semua pihak harus jauhkan ia dari politik, kerana politik adalah perebutan untuk mendapatkan kuasa semata-mata, bukannya mencari kerahmatan tuhan.

(Bahagian kartun Ulama ditulis perkataan Muhammad dan Allah , manakala bahagian kartun Ulama UMNO ditulis pula Mahathir Muhammad dan AbdulALLAH Badawi.) Apakah itu tidak dikira menghina kesucian Islam

sumber sungai rapat online

Amacam? Yang ni tak haramjadah ke? Lepas ni depa tukar pulak kalimah Allah jadi nama Yesus. Biasalah PAS FOR ALL.

Psssttt anak haramjadah pas iblis syaitan.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Utusan Malaysia Wajar Mohon Maaf

Posted: 17 Jun 2011 05:00 AM PDT




Apa masaalah dengan kartun ni? Ada masaalah apa?

Memang lah salah kartun ni, salah sebab ianya melibatkan Dato Seri Anwar Ibrahim dan ini menjejaskan Pakatan Rakyat. patut le salah Kartun ni. Tak patut ......

Ini tak patut berlaku kerana Pakatan Rakyat adalah sebuah parti yang suci lagi murni. Tak pernah berlaku sebarang skandal ataupun isu sosial ke atas kepimpinan Pakatan rakyat. Tak macam pemimpin BN yang banyak masaalah moral dan ahlak.

Apa pun kartun ini perlu di tarik balik kerana menghina Pakatan Rakyat. Tidak sepatutnya Utusan melakukan pekara sedemikian kerana umum mengetahui Pakatan Rakyat adalah parti yang BERSIH.

Psssttt...yang bersih dan yang baik hanya mereka Pakatan Rakyat, Khak Ptuih


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANEH MIANG

Posted: 18 Jun 2011 01:08 AM PDT

PANEH MIANG


Dilema PAS

Posted: 17 Jun 2011 07:36 AM PDT

PAS dalam dilema untuk bersatu dan berpadu fikrah Islam dengan UMNO kerana beberapa de facto:


1. Presiden PAS masih Abdul Hadi Awang. Ortodoks dan konservatif yang menafikan kelangsungan silaturrahmi, bermula dengan Ikrar Hadi Awang di Rusila.


2. Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang dikenali sebagai pemidato ortodoks PAS yang dulunya menamakan Anwar Al-Juburi. Hari ini, Mat Sabu makan budi dan body.


3. Pasukan erdogan tak sempurna dalam teraju kepemimpinan PAS Pusat.


4. PAS tidak punya kuasa hijrah ke alam Melayu Islam yang mendukung tawassur Melayu Islam di Bumi Melayu. PAS masih menafikan kebenaran bersama yang dipersetujui oleh Haji Ahmad Fuad.


5. Pasukan beret merah PAS disogok dengan BUDAYA ILMU DIKTATORISME, supaya mudah diperbodoh dan dijadikan keldai totok untuk tujuan menghalalkan, apa sahaja yang ditafsir HALAL oleh PAS, untuk PAS. Bukan untuk Negara, Bangsa dan Tanahair.


6. PAS sudah diambang untuk menandatangani persefahaman dan perjanjian bertulis dengan UMNO untuk tujuan, Pilihanraya 13 dan 14, kerana sedar bahawa kuasa undi Umat Melayu ialah penentu kemerdekaan Negara ini daripada Assobiyah Freemasonry dan Komunis yang dipimpin oleh PKR dan DAP.


7. Fahaman Buku JingGAY (Orange Booklet) PKR ialah manifesto PRU-11 yang dibawa kerana kekalahan teruk, seterusnya sedikit menang dan akan berjaya dalam PRU-13, jika PAS tidak bersatu dan bersaudara dengan UMNO.


8. PAS selepas Muktamar Kebangsaan dan pasukan kuasa baru PAS dilihat amat LEMAH, LEWEH, BEWEH, LUWES kerana pasukan Majlis Syura PAS telah terbukti terbahagi kepada 3 kelompok. Sunni, Wahabi, Syiah.


9. PAS sudah dilihat tiada pilihan, selain mengadakan kuasa campuran. Nik Aziz sedar polemik PAS bertindak terlalu bodoh sombong, dan menafikan bahawa Nik Aziz banyak terhutang budi dengan Tun Dr. Mahathir semasa Dr. Mahathir, Perdana Menteri Malaysia ke-4.


10. PAS sedang berfikir bagaimana untuk keluar daripada polemik politik BAHALUL DAN TOLOL, DAP+PKR. Alhamdulillah, andai PAS insaf dan taubat, kembalilah ke akar laluan seperti 11 Mei 1946. UMNO satu-satunya parti Melayu Islam di Bumi Melayu. UMNO ialah pimpinan menyelamat konflik Malayan Union. UMNO ialah pokok berpayungnya rakyat Malaysia.


Sudah pasti, ramailah pendukung PAS, PKR dan DAP akan bersetuju dengan Negara Berkebajikan Barisan Nasional kerana Nik Aziz telah iktiraf usaha UMNO/BN selama ini.

The Unspinners

Posted: 17 Jun 2011 11:44 PM PDT

oyabun

Posted: 17 Jun 2011 11:30 PM PDT

oyabun


Anwar Omegay cabar polis ambil tindakan terhadap penyebar Video Seks panas!

Posted: 17 Jun 2011 10:59 AM PDT

Anwar Omegay bercakap seolah-olah tidak berpijak dibumi yang nyata! Beliau membidas tindakan pihak berkuasa kerana gagal mengambil tindakan terhadap individu yang mendedahkan video seks yang didakwa menyerupai dirinya.

Anwar berkata, pihaknya kini menanti siasatan polis untuk mengambil tindakan kepada mereka yang bertanggungjawab mendedahkan video seks tersebut.

" Negara dilihat membenarkan video seks diedarkan ke seluruh negara dan polis pula tidak tahu nak buat apa. Apa yang saya tahu, pihak polis masih lagi memberi perlindungan kepada individu bertanggungjawab mendedahkan video seks itu," katanya baru-baru ini!

Anwar juga menegaskan bahawa pendedahan itu melibatkan kepentingan pihak tertentu untuk menjatukan karier politiknya.

" Datuk Eskay, Datuk Shuib Lazim dan Tan Sri Rahim Tamby Chik hanya perkakas dibawah ( yang dipergunakan ) oleh mereka yang berada diatas!

" Kalau pembangkang yang sebarkan video, sudah tentu polis akan mengambil tindakan serta merta, tetapi disebabkan mereka ada hubungan dengan UMNO, mereka bebas dari sebarang tindakan dan tuduhan ," katanya.

Anwar Omegay sepatutnya tak perlu berang terhadap pihak berkuasa kerana siasatan telahpun siap dan lapuran telah diserahkan kepada pihak Peguam Negara. Kalau tak lakukan kesalahan, tak perlulah mengelabah Anwar! Yang menghairankan adalah mengapa anda tidak mengesa siasatan dilakukan terhadap siPELAKU didalam video seks tersebut!

Kalau anda rasa anda bukanlah sipelaku dalam video seks tersebut, sila cabar pihak polis untuk mendedahkan siapa sebenarnya siPELAKU dalam video seks itu kerana polis sudah pun ada jawapan untuknya. Ada berani ke ANWAR..!!!!

Dalam kenyataan polis sebelum ini ada mengatakan bahawa video tersebut adalah TULEN dan ianya telah disahkan oleh dua pihak profesional. Rakyat boleh membuat andaian sendiri tentang siapa sebenarnya sipelaku dalam video seks tersebut.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 17 Jun 2011 11:13 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Perhimpunan Bersih, Sedih Bila Menteri KDN Lembik...

Posted: 17 Jun 2011 09:10 PM PDT

Aku rasa dah ada dekat 30 laporan polis yang di buat oleh pelbagai ngo dan pihak umno terhadap perhimpunan bersih ni, tapi sampai la ni tak nampak pun sebarang tindakan terhadap penganjurnya ambiga dan mat sabu.

Soalnya sekarang ni, kenapa KDN terlalu lembap bertindak, kita semua tahu, bila setiap kali perhimpunan haram jadah di lakukan, maka akan banyaklah harta benda awam yang musnah, rosak dan terbakar. kita tengok masa hindraf berdemo dulu, pi tanya DBKL berapa banyak tong sampah mereka di bakar? berapa banyak tanda jalan yang kemik akibat di baling batu dan berapa banyak pulak harta benda orang awam seperti moto dan kereta yang rosak, dan berapa ramai pulak peniaga yang terpaksa menutup perniagaan mereka pada hari itu.

Perhimpunan bersih yang pertama dulu pun macam tu juga, peniaga di tepi jalan merungut pasal depa tak boleh meniaga, banyak motosikal yang jatuh di tempat parking kerana di terajang oleh pendemo yang tak puas hati dengan polis, marah dengan polis moto dan papan tanda yang jadi mangsa, tapi pihak pengajur langsung tak mahu bertanggung jawab dalam hal tu, mereka lebih senang mengatakan itu adalah provokasi sb (special brunch/ cawangan khas polis) yang berpura-pura memakai baju demo bersih.

Perkara ni boleh di elakan kalau polis menangkap berberapa orang dalang seperti ambiga, mat sabu, anwar ibrahim dan berberapa pemimpin lain seperti tony puah, khalid samad dan mereka yang di rasakan sesuai oleh polis untuk tidur lokap semalaman, kalau dalang-dalang ini tangkap aku yakin seratus-peratus, demo tu tak akan jadi, kalau jadi pun demo tu akan jadi macam acara jalan-jalan di bandar kuala lumpur.

Sedih tengok KDN sekarang ni, teringat aku dulu ketika arwah tan sri megat junid jadi timbalan menteri KDN, korang tengok sendiri bertapa tegasnya dia menangani perhimpunan haram masa anwar kena pecat dulu dan sebotok-botak syed hamid pun, berani juga di tangkap pemimpin pembangkang gunakan akta isa, hishamuddin buat apa? jangan kata nak gunakan isa, nak bersuara mintak anwar serahkan passport pun dia tak berani... itu pasal la sekarang ni pembangkang makin naik tocang...

Ada Cerita Baik Punya Pasal Pemimpin Besar Pakatan Haram Selangor...

Posted: 17 Jun 2011 03:18 AM PDT

SELURUH RAKYAT SELANGOR DIJEMPUT HADIR, ADA CERITA PANAS PASAL SKANDAL PEMIMPIN BESAR PAKATAN HARAM SELANGOR

Statistik Gejala Sosial Selepas 3 Tahun Pakatan Perintah Selangor

Posted: 17 Jun 2011 01:16 AM PDT

Haa... ni dia statistik gejala sosial di selangor, pertumbuhan banyak tempat-tempat maksiat yang payungi oleh exco kerajaan negeri dari dap menjadikan selangor antara negeri yang berada di ranking paling top ops noda.

Ini bukan omong kosong beb... korang tengok sendiri statistik di bawah tu, dan cuba pula bandingkan sebelum pakatan haram perintah selangor, jauh lebih teruk sekarang ni, rakyat selangor dah buat silap besar dengan mengundi pakatan haram, dulu rakyat selangor selalu di momokkan kononnya mereka lah yang paling hebat memerintah, tapi bila diberi peluang, pertumbuhan rumah maksiat, hotel bajet dan penyalahgunaan dadah lebih teruk sekarang ini.

Tengok statistik di bawah tu dan nilaikanlah sendiri, inikah yang dikata merakyatkan ekonomi negeri selangor, atau merakyatkan rumah pelacuran di selangor, orang selangor yang ada otak di beri ALLAH fikir-fikirkan laa..


AZLI SHUKRI

Posted: 17 Jun 2011 11:10 PM PDT

AZLI SHUKRI


Lagi "Dosa" Mahathir?

Posted: 17 Jun 2011 10:54 PM PDT

1. Saya rasa ini adalah jawapan yang sangat komprehensif berhubung isu pelaksanaan hukum Hudud di Malaysia, hasil tulisan Abdul Jalil Backer. Sangat menarik dan menyegarkan minda untuk berfikir. Baca tulisan beliau ini. KETIKA SEDANG BERUSAHA mengumpul maklumat mengenai isu Hudud dalam konteks negara majmuk seperti Malaysia, penulis dikejutkan oleh kenyataan penasihat kepada Presiden Iran yang melawat Malaysia baru-baru ini. Prof Dr. H Ghafoori Fard, menyatakan bahawa negara yang majmuk seperti Malaysia ini tidak sesuai dilaksanakan hudud. Tentulah kenyataan sebegini tidak akan dipetik oleh Harakah atau parti Pas.

2. Jika kenyataan ini dikeluarkan oleh cendekiawan Islam atau pemimpin Islam di Malaysia sudah tentulah parti pas akan menggunakan kenyataan ini untuk menyerang kembali individu tersebut sebagai menghina Islam. Malangnya, bila kenyataan ini datang dari penasihat kepada seorang presiden yang amat dikagumi oleh Pas tentulah mereka mengelukan lidah seribu bahasa. Ini bukan pula bermakna penulis bersetuju atau berpegang teguh dengan kenyataan Penasihat kepada Presiden Iran ini sahaja.

3. Tapi kenyataan ini dipetik bagi menunjukan dilema Kerajaan Malaysia. Apabila Yang Amat Berhormat Datuk Seri Dr. Mahathir menyatakan kesukaran untuk melaksanakan hudud di negara majmuk seperti kita, seorang pemimpin parti Pas bingkas membidas dan mendakwa zaman Rasulullah s.a.w. dulu juga bersifat majmuk.

4. Apakah kelompok yang bingkas membidas ini faham erti majmuk sekarang dengan zaman Rasulullah? Dr. Mahathir membincangkan majmuk dari sudut agama kerana ia membincangkan hudud. Kenapa relevannya perbincangan majmuk agama? Ini kerana Hudud sendiri diperbahaskan perbezaan antara Islam, ahli kitab dab bukan Islam yang bukan ahli kitab. Ironisnya, parti yang membezakan pelaksanaan hudud mengikut agama ini, melihat pula majmuk dalam perbincangan hudud ini dalam konteks budaya, bangsa dan kabilah.

5. Bagaimanakah cara pemimpin ini berfikir dengan melihat majmuk bangsa dan kabilah untuk mepertahankan hudud yang mereka pecahkan pelaksanaannya mengikut agama. Siapakah ahli fikir antara kedua pemimpin ini? Rakyat yang bijak boleh menilai antara pencari kebenaran dengan pengeksploitasi agama. Kedudukan masyarakat majmuk di Malaysia amat berbeza dengan zaman Rasulullah s.a.w. Pada zaman Rasulullah s.a.w, sungguhpun masyarakatnya majmuk tetapi ia lebih kepada majmuk kekabilahan, bangsa, budaya dan adat resam.

6. Manakala dari segi agama hampir sebahagian besarnya beragama wahyu sama ada Islam, Kristian atau Yahudi yang hukum dalam Injil dan Taurat mereka hampir sama malah kadang-kadang jauh lebih berat dari Islam. Dalam kedudukan inilah Islam memberi pilihan sama ada untuk mengikut hukum hudud Islam atau hukuman agama mereka.

7. Ini jauh berbeza dengan Malaysia. Di mana masyarakat majmuk agamanya tidak bersandarkan agama wahyu. Oleh kerana majmuknya bukan agama wahyu, Pas membuat ketetapan kepada bukan Islam memilih undang-undang sivil atau hudud. Dengan kata lain, Pas memberi peluang kepada bukan Islam memilih undang-undang yang lebih ringan dari Islam. Ini berbeza dengan zaman Rasulullah di mana undang-undang Islam lebih ringan atau setara dengan agama wahyu yang lain.

8. Sungguhpun diriwayatkan ada agama majusi dan penyembah berhala tetapi sebesar mana golongan ini, adakah mereka masih wujud ketika hukuman hudud mula dilaksanakan dan apa hukuman yang setara untuk mereka tidak disebut atau terdapat fakta yang jelas. Kerajaan melalui cerdik pandai Islam yang ada dalam kerajaan bukan sahaja mengambil kira kedudukan hudud kepada orang Islam tetapi juga bukan Islam.

9. Ijtihad yang ada hari ini terutamanya yang dipegang oleh Pas adalah bukan Islam di Malaysia boleh dikecualikan dari Hudud. Ini berdasarkan pandangan bahawa dalam al-Quran hanya membicarakan tentang orang Islam dan ahli kitab (yakni Yahudi dan Nasrani) sahaja. Dalam keadaan 45% (hampir separuh) daripada penduduk Malaysia ini merupakan bukan Islam, undang-undang yang tidak seragam boleh memberi pelbagai implikasi besar kepada pentadbiran, undang-undang dan kestabilan masyarakat pada masa depan jika tidak ditangani secara teliti. (tonton video ini).

10. Apatah lagi bila bukan Islam yang bukan Yahudi dan nasrani (majoriti bukan Islam di Malaysia) tidak tertakluk kepada hudud ini. Ini perlu diambil kira secara serius oleh kerajaan dan parti yang bertanggungjawab seperti UMNO. Ini juga yang menjadi masalah kepada kerajaan Islam Malaysia. Tidak ada satu contoh terdahulu untuk diikuti dalam konsep masyarakat majmuk hari ini yang hampir 50% rakyatnya didakwa oleh Pas tidak tertakluk dengan Hudud.

11. Dalam zaman Rasulullah hukuman yang dikenakan ke atas Islam dan bukan Islam (yang diklasifikasikan sebagai ahli kitab) adalah serupa tetapi apakah hukuman ke atas golongan bukan ahli Kitab seperti Majusi? Ini tidak diperdebatkan secara jelas. Pada zaman Rasulullah juga kegiatan jenayah kerap kali berlaku dalam kelompok atau kabilah. Jarang sekali Yahudi, Nasrani dan Islam tinggal dalam satu penempatan atau taman atau kawasan perumahan seperti di Malaysia. Jadi jarang wujud kes-kes perkongsian jenayah seperti di Malaysia.

12. Bayangkan sistem kehakiman yang bagaimana kita akan bentuk dengan 45% orang bukan Islam tidak tertakluk kepada undang-undang yang serupa. Pembahagian ini bertambah kompleks bila berlakunya perkongsian jenayah antara bukan Islam dan Islam atau perlakuan jenayah oleh individu atau kumpulan atas individu atau kumpulan lain yang berbeza agama Islam dan bukan.

13. Ini belum lagi dibincangkan kos yang begitu besar terpaksa digunakan unruk mewujudkan dua sistem perundangan yang berasingan secara menyeluruh. Mampu dan berbalaoikah Malaysia sebagai sebuah negara membangun menampung kos penduaan kehakiman ini, sedangkan hudud itu sendiri merupakan satu hukuman yang memerlukan pembuktian yang sukar dan boleh dilepaskan melalui taubat?

14. Ijtihad-ijtihad ulama terdahulu bahawa bukan Islam tidak tertakluk kepada hudud adalah berdasarkan faktor negara tersebut. Kebanyakan negara yang menjadi naungan negara imam-imam muktabar dahulu sungguh pun pelbagai agama tetapi jumlah bukan Islam termasuk nasrani dan yahudi amat sedikit. Ini tentulah tidak menimbulkan sebarang permasalahan dari segi pentadbiran undang-undang dan kehakiman berbanding Malaysia.

15. Bagi Pas memang mudah untuk berjanji dan bercakap tapi bila tiba untuk melaksanakan barulah mereka sedari ia bukan semudah berceramah dan berjanji. Hingga sekarang mereka masih gagal melaksanakan hudud lantas menyalahkan kerajaan pusat. Sebelum masuk pilihan raya lagi mereka telah mengetahui bahawa mereka tidak mungkin melaksanakan hudud dengan 60 kerusi Parlimen yang mereka tandingi. Mengapa mereka berjanji juga? Kerana mereka mempunyai kambing hitam, yakni UMNO, untuk disalahkan. (tonton video ini).

16. Hudud bukanlah satu perkara yang begitu mustahak dan memerlukan pelaksanaan segera dalam negara aman seperti Malaysia hari ini. Lebih banyak perkara-perkara besar yang mendasari persoalan umat Islam dalam penguasaan ekonomi, politik dan sains teknologi. Ini bukan bermakna Hudud tidak berguna atau UMNO ingin menolak hudud. Tetapi pemerintahan yang diasaskan oleh UMNO adalah berdasarkan keutamaan bukan emosi dan sentimen. Hudud seperti kata Hadi Awang hanya 1/10 ribu daripada hukum Islam.

17. Dalam perundangan Islam hal-hal membabitkan undang-undang kekeluargaan Islam dan Faraid, lebih banyak dan penting untuk dilaksanakan secara teratur dan sistematik. Hingga hari ini situasi ini pun tidak selesai secara tuntas lagi. Ini belum termasuk sistem pentadbiran Islam, isu pendakwaraya syarie, isu pembahagian kuasa antara kuasa pusat dan negeri, penyediaan pelbagai kepakaran serta pelbagai perkara lain yang membabitkan perundangan Islam perlu diselesaikan. Ini semua perlu diteliti terlebih dahulu.

18. Justeru dalam UMNO, hudud sungguh pun hukum Allah swt yang tidak pernah ditolak oleh UMNO tetapi juga bukan keutamaan pada masa ini. Apatah lagi Rasulullah s.aw. dalam beberapa riwayat juga kelihatan mengambil sikap mengampunkan pesalah daripada mengukum dengan hudud.

19. Manakala Pas terpaksa bermodalkan hudud semata kerana isu-isu pelaksanaan hukum hakam Islam yang lain telah dijalankan dengan baik oleh UMNO. YAB Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad dari semasa ke semasa menekankan peri pentingnya melaksanakan hukum hakam Islam secara berhemah dan bertanggungjawab dan juga tidak melampaui batas-batas yang Allah swt tetapkan.

20. Pandangan Dr. Mahathir dalam hal ini adalah jelas bahawa banyak perkara yang perlu dilaksanakan terlebih dahulu dalam usaha merealisasikan pelaksanaan hudud ke atas umat Islam pada masa hadapan. Secara logiknya, tidak mahukah UMNO menutup terus modal politik Pas jika ia mampu melaksanakan tanpa menjejaskan kestabilan masyarakat dan negara hari ini?

21. Jika mempunyai ruang dan kemampuan untuk melaksanakan Hudud pada masa ini, nescaya hari ini juga UMNO laksanakan kerana hanya itu sahaja beban agama yang belum dapat dilaksanakan oleh UMNO; dan ia juga menjadi beban politik UMNO kerana Pas menggunakan isu ini untuk memecah belahkan ummah.

22. Sudah tentu perbingcangan mengenai kesungguhan tersebut akan dipertikaikan berdasarkan kononnya UMNO tidak berusaha. UMNO sebenarnya turut berusaha tetapi dengan kaedah dan cara yang berlainan dengan Pas kerana UMNO mempunyai banyak keutamaan terhadap umat Islam termasuk kekuatan dari segi ekonomi dan politik.

23. Kesungguhan UMNO dan Dr. Mahathir antara tindakan terawal beliau selepas menjadi Perdana Menteri ialah menubuhkan Jawatankuasa Mengkaji Pelaksanaan Hukum Hudud peringkat Jabatan Perdana Menteri yang diketuai oleh (Allahyarham) Prof Ahmad Ibrahim, seorang tokoh perundangan Islam yang amat diakui oleh masyarakat antarabangsa, bukannya peguam sekular seperti Tun Salleh Abas dan Wan Mutalib Embong yang merangka Draf Undang-Undang Jenayah Syariah Kelantan 1993 (Hudud) dan Hudud Terengganu.

24. Banyak perkara yang disarankan oleh jawatankuasa tersebut dilaksanakan secara perlahan-lahan tetapi berterusan. Antara lain pelbagai perkara pembaikan dan pelaksanaan peringkat bawahan perlu dilakukan sebelum melaksanakan hudud ini. Ini termasuk melakukan secara sedikit demi sedikit dan beransur-ansur serta memperbaiki kualiti pentadbiran Islam negeri-negeri.

25. UMNO menyedari bahawa hukum hakam Allah swt bukannya bahan mainan politik atau janji-janji pilihan raya. UMNO hanya boleh berjanji perkara yang mampu dilakukannya. Bukan cara UMNO untuk menang pilihan raya melalui janji palsu, apatah lagi janji menggunakan agama.

26. Tapi Pas sanggup membuat manifesto khas untuk Terengganu kononnya mereka akan melaksanakan hudud jika menang di Terengganu. Bila menang sekali lagi disalahkan kerajaan Pusat. Jika tahu kuasa di tangan Pusat mengapa manifesto khas mengenai Hudud hanya untuk Terengganu, bukannya dalam manifesto pilihan raya pembangkang peringkat nasional? Ayat-ayat Allah swt digunakan sebagai umpan pilihan raya walaupun mengetahui tidak mampu melaksanakannya. Inilah satu percaturan menipu rakyat yang amat licik dan tragis kepada umat Islam.(tonton video ini).

27. Sama ada hudud terlaksana atau tidak bukan satu ukuran keIslaman sesebuah kerajaan atau seseorang pemimpin. Apatah lagi bertuahnya orang Islam dapat menguasai kepimpinan negara sungguhpun jumlah bukan Islam hampir menyamai orang Islam. Jika UMNO juga seperti Pas yang beremosi dan bersentimen melulu setiap masa, bolehkah kepimpinan Islam di negara ini menjadi kukuh, kuat dan dihormati oleh bukan Islam?

28. Daripada mempunyai kerajaan yang lemah dan tidak dapat berbuat apa-apa untuk umat Islam kecuali hudud (itu pun belum tentu terlaksana); lebih baik mempunyai kerajaan yang kuat yang tidak dapat melaksanakan hudud tetapi boleh melaksanakan banyak perkara yang lebih besar untuk umat Islam.

29. Ini semua adalah kebijaksanaan UMNO yang tidak ada kepada Pas. Selebihnya terserah kepada kita sama ada untuk meyakini janji pas yang tidak pernah tertunai sungguhpun telah memerintah dua buah negeri atau mengukuhkan kedudukan UMNO, parti yang telah sekian lama mentransformasikan umat Islam dari zaman gelap kepada perubahan yang penuh kegemilangan pada hari ini dan masa depan.

30. Terserah juga kepada kita sama ada untuk mempercayai para penceramah Pas yang hidup dalam dunia impian dan idealis tanpa pernah mengenali erti dunia realiti cabaran politik semasa; atau mempercayai pandangan penasihat Presiden Iran yang berpengalaman duduk di dalam pemerintahan sebuah negara yang suatu ketika penuh dengan aura yang dianggap sebagai kebangkitan Islam. Wallahualam. Yang baik dari Allah swt, yang cela dari penulis yang penuh kelemahan.

MasyaAllah - Satu Lagi "Dosa Besar" Mahathir!

Posted: 17 Jun 2011 05:18 AM PDT

Setelah kita didedahkan dengan peningkatan jumlah para muallaf di Malaysia, maka tersentaklah kita semua, sesungguhnya Islam bukan sahaja terpelihara di negara ini, bahkan terus kukuh selagi UMNO memerintah - InsyaAllah. Dalam keadaan kita ghairah mencari aib kerajaan dan memburuk-burukkan pemimpin UMNO, rupa-rupanya, tanpa disangka, berguni-guni pahala yang diperoleh para pemimpin UMNO untuk menjadi bekalan di akhirat kelak.

Yang terkini, sepanjang pemerintahan UMNO di Malaysia, tiada siapa pun yang menyangka bahawa kerajaan UMNO yang dituduh menolak Islam, menolak hukum Hudud, membenci Islam, menghina Islam dan menghina ulama - sesungguhnya telah membina sebanyak 5 005 buah masjid di seluruh negara (rekod 2010), MasyaAllah! Kerajaan UMNO yang dituduh tolak Islam rupa-rupanya membina lima buah ribu masjid? Biar betul? Ini tolak Islam atau memartabatkan Islam?

Sekiranya purata jemaah bagi sebuah masjid yang mengadakan solat Jumaat ialah 1500 orang - hal ini bermakna setiap hari Jumaat, seramai 7.6 juta orang akan bertaburan untuk bersolat di masjid-masjid yang telah didirikan oleh UMNO - MasyaAllah, agak-agaknya berapa banyakkah pahala yang diterima oleh para pemimpin UMNO yang telah meluluskan pembinaan masjid-masjid tersebut? Yang lebih menarik - daripada 5005 buah masjid yang dibina oleh UMNO yang dituduh sesat oleh Nik Aziz selama ini, berapa ramaikah pula para pemimpin dan penceramah PAS yang mendapat manfaat dan labanya?

Para penceramah bebas PAS ini tidak hanya membuat duit dengan mengajar dan memberi kuliyyah di masjid-masjid tersebut, lebih dahsyat lagi mereka juga memperoleh pendapatan lumayan daripada para jemaah, hasil daripada menyelitkan unsur-unsur mengumpat, mengutuk dan mencerca pemimpin-pemimpin UMNO dalam khutbah dan kuliyyah mereka, agar ceramah mereka disukai dan digilai ramai.

Dengan cara ini, secara tidak langsung para penceramah tersebut menjadi popular dan akan dipanggil menyampaikan kuliyyah di masjid lain pula, maka bertambahlah rezeki mereka. Belori-lorilah pahala dan ganjaran yang diterima oleh para pemimpin UMNO, khususnya pada zaman pentadbiran Tun Mahathir dahulu. Nak tahu jumlah masjid yang dibina oleh UMNO, Tolong klik sini...

Ya Allah, Mengapa Aku Tidak Tahu "Dosa" Mahathir Ini?

Posted: 16 Jun 2011 11:56 PM PDT

Maha Suci Allah - rupa-rupanya dalam senyap-senyap kerajaan UMNO/BN yang mentadbir negara ini dengan aman dan sentosa telah berjaya mengIslamkan seramai 71 400 orang kafir di Sabah sepanjang 37 tahun pentadbirannya. Maha Besar Allah yang menganugerahkan negara tercinta ini ditadbir dan dijaga oleh para pemimpin UMNO yang tidak menunjuk-nunjuk dalam melaksanakan perintah Allah. Biar apa pun cacian, maki hamun dan tuduhan busuk daripada PAS, hakikatnya mengalirlah segala pahala 71 400 orang muallaf itu ke dalam "akaun" dan "tabungan tetap" para pemimpin UMNO di akhirat kelak. Berbahagialah Tun Mahathir yang dapat menghimpun begitu banyak pahala, hasil menubuhkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) yang begitu komited berdakwah dan mengIslamkan penduduk Sabah. Dan beruntung jugalah Tun Mahathir kerana dapat menghimpun sekalian banyak pahala amal ahli-ahli PAS yang mencaci, mengeji dan memfitnah beliau selama ini. Baca berita di bawah :

Pada tahun 1973, jumlah penduduk yang memeluk agama Islam hanya 35 persen. Kini, setelah 37 tahun, jumlah penduduk yang beragama Islam mencapai 55 persen dengan jumlah muallaf capai 71.400. Sehingga agama Islam telah menjadi agama resmi di wilayah Sabah. Perjuangan untuk mengembangkan agama Islam ini dilaksanakan secara terstruktur dan terencana. Selain, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Cawangan Sabah, Non Government Organization (NGO) yang aktif adaalah Pertubuhan Islam Seluruh Sabah atau United Sabah Islamic Association (USIA). Sambung bacaan anda di sini...

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Jun 2011 11:08 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Yusuf Haslam mohon maaf kepada Pekida

Posted: 17 Jun 2011 05:33 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih


Demi menjernihkan keadaan dan memelihara perpaduan sesama Islam, penerbit filem KL Gangster, Datuk Yusof Haslam memohon maaf kepada Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA) berhubung kontroversi penggunaan beberapa nama panggilan yang dikatakan sinonim dengan pertubuhan itu melalui filem aksi terbabit, baru-baru ini.
Yusof yang juga Pengarah Urusan Skop Productions berkata, kontroversi itu tercetus disebabkan salah faham, bukannya salah PEKIDA atau Skop Productions.
"Saya dengan rasa rendah hati, menghulur tangan tanda persahabatan, demi Tuhan saya langsung tidak ada niat walau sebesar kuman untuk mempersendakan PEKIDA.
"Mungkin penggunaan beberapa nama panggilan di dalam KL Gangster membuatkan beberapa ahli PEKIDA terasa hati dan terkena tempias.
"Apabila wujud salah faham, ia berlaku secara kebetulan dalam filem, bahasa filem tak sama dengan bahasa di luar," katanya pada majlis kesyukuran dan musyawarah antara Skop dan PEKIDA di Restoran Haslam, di sini, malam tadi.
Turut hadir pada majlis itu, Pengerusi Pekida Wilayah Persekutuan/Putrajaya/Labuan, Datuk Roslan Dahaman. Hadir sama, pengarah KL Gangster, Syamsul Yusof Haslam dan pelakon filem itu seperti Aaron Aziz, Adi Putra, Soffi Jikan, Adam Corrie dan Sheera Iskandar. Turut hadir, penerbit filem Kongsi, David Teo dan produser drama terkenal, Mohd Noor Kadir.

Sah Pilihanraya Masjid Pulau Pinang Dibatalkan Selepas MAIPP Mengadap Agong

Posted: 17 Jun 2011 04:23 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih







Pilihan raya masjid di Pulau Pinang dibatalkan: MAIPP


2011/06/17

KUALA LUMPUR: Pemilihan jawatankuasa kariah masjid bagi sesi 2012-2013 di Pulau Pinang yang menggunakan kaedah pilihan raya dibatalkan. 

Perkara ini dinyatakan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Ellias Zakaria, kepada Berita Harian sebentar tadi.
Ellias dihubungi selepas menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, di Istana Negara pagi ini.


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PilihanrayamasjiddiPulauPinangdibatalkan_MAIPP/Article/

Pemuda PAS 'Bengang' Kartun Utusan Sindir Hadi Awang Bukan Sebab Islam ???

Posted: 17 Jun 2011 01:14 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih




Dalam laporan Malaysiakini Ketua Pemuda PAS telah dilaporkan menyerahkan bantahan terhadap kartun Utusan Malaysia berkenaan kekeliruan kes rogol pagi tadi. Saya ulangi : kartun bertajuk kekeliruan kes rogol.

Sebelum ini semua kalangan kita sudah membaca kenyataan Hj Hadi iaitu Big Boss Ketua Pemuda PAS tersebut yang menganggap video seks Anwar Ibrahim sebagai besi

Kenyataan yang dilaporkan dalam media massa berbunyi : "Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga" DS Hj Abdul Hadi Awang - Utusan Malaysia.

Maka apabila kartun Utusan telah menggunakan perkataan 'besi' maka mereka telah berang dan bengang kerana ia berjaya mendedahkan 'kecerdikan' Presiden mereka yang menolak video seks yang disahkan tulen sebagai bukti.Serta disumpahlaknati oleh Datuk Shazryl Eskay...

Perkara ini telah disentuh sahabat Panglima Mr Dr Novandri di blog MIM beliau di sini http://novandri.blogspot.com/ dan juga rakan dari Sarawak Hillbert di sini http://hilbertmontell-anakmerdeka.blogspot.com/


Dalam hal ini PAS tidak perlu menutup 'kemaluan' Presiden mereka dengan menganggap kartun tersebut menghina Islam. Kerana yang terhina sekarang pada pandangan Panglima- ialah ahli-ahli PAS yang kini sudah tidak boleh lagi bercakap berkenaan negara Islam kerana ia sudah 'dikuburkan' oleh Hadi Awang dan disokong pula oleh pemimpin PAS yang lain, sebelum sempat beliau melangkah 'mayat' Karpal Singh terlebih dahulu.

Sepatutnya Nasarudin menghantar memorandum kepada Hj Hadi untuk mendesak perjuangan NEGARA ISLAM dijulang kembali tanpa perlu takut kepada DAP atau mereka perlu berani beramai-ramai keluar dari parti PAS !!!

Saya tidak sampai hati untuk mengatakan Hadi Awang sudah 'hilang telur' kerana menggadaikan NEGARA ISLAM yang menjadi teras perjuangan PAS sekian lama sehingga berjuta orang telah tertipu demi sedikit habuan dunia iaitu KUASA dalam menuju PUTRAJAYA. 

Tetapi saya yakin semua ingin katakan begitu.


Harap ada juga ahli PAS yang cerdik dapat fikir tentang perkara tersirat ini dan jangan malukan bangsa Melayu dengan menelan bulat-bulat pembohongan pemimpin PAS anda meskipun anda tidak berapa cerdik dari sudut IQ dan mudah tertipu.


Lagi panasss : kartunis Zunar lagi jelas hina Islam tidak dikritik Pemuda PAS http://gerakantimur.blogspot.com/

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Jun 2011 11:06 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


LAWAK BODOH PAS!

Posted: 17 Jun 2011 10:00 PM PDT

Apa yang nak diprotesnya  Nasrudin.

Puak-puak karat hijau bukan pembaca utusan pun. Beli pun tidak.

Kalau Harakah tu, boleh percaya la.

Pelik betul set-set PAS. Protes kepada benda 'ghaib'.

Otak skru dah loose, jadi macam tu la.

Bila orang kata AnuWar ada video tak senonoh, diorang tak percaya, tuduh kita fitnah. Bila ditanya balik dah tengok ke belum video tu, diorang kata belum. Kalau belum, macam mana boleh kata bukan AnuWar dalam video tu?

Sama macam protes kepada Utusan. Puak-puak ni cakap boikot Utusan dah lama dah. Kalau boikot, macam mana boleh tau kandungan dalam Utusan?

Pelik bin ajaib.

*Kalau kartun Miki dituduh hina Islam, bagaimana dengan yang ini? Hina PAS tak sama dengan hina Islam yop ooi.

Renungan untuk Peserta BERSIH.

Posted: 17 Jun 2011 05:00 PM PDT



Sejak zaman Malaya merdeka, Kerajaan di bawah Barisan Nasional memang sudah terbukti keupayaan mereka mentadbir negara. BN bukan sahaja berjaya mentadbir dengan jayanya dari segi ekonomi dan pembangunan, malah berjaya mengekalkan keamanan kepada rakyat.

Itu jasa BN. Bagaimana pula dengan pembangkang? Lihatlah jasa-jasa pembangkang sejak selepas merdeka sehingga sekarang.

Sebagai rakyat Malaysia yang rasional, manakah pihak yang benar-benar berjasa dan mana pula yang selama ini membuat onar, umpama gunting dalam lipatan dan duri dalam daging. Kini mereka kembali dengan muslihat yang baru iaitu PERHIMPUNAN HARAM BERSIH 2.0. Jika anda ikut serta, apakah yang anda dapat? Dan apakah pemimpim pembangkang dapat.


Rumah AnuWar.
Kereta AnuWar.

Kereta Azmin. Ferrari tu de.
Kereta Tian Chua.

Mereka terus dengan kehidupan mewah mereka. Anda pula perlu berhadapan dengan Polis dan FRU. Jika ditangkap, keluarga anda perlu ikat jamin anda. Pernahkah mereka yang di atas peduli pasal anda?

Mereka hanya menggunakan anda untuk merampas kuasa. Merampas keamanan yang kita miliki selama ini. Jika anda warga kota, BERSIH merampas masa anda bersama keluarga untuk pergi membeli belah. Jika anda pemandu teksi dan penjaja, mereka merampas mata pencarian anda. Mereka mewah, anda merana. Inikah yang mereka gelar sebagai pejuang rakyat?

*Jangan mudah terpedaya dengan janji mereka. Matlamat mereka untuk kuasa, bukan untuk anda!

GEMPAR!!! Ter'SUCK COCK' dan Goblin Deo bersubahat dalam industri porno di Selangor?!!

Posted: 17 Jun 2011 05:00 AM PDT


Baru-baru ini gempar apabila sebuah premis yang menyerupai sebuah kedai rambut/salun kecantikan telah memulakan operasinya di Puchong, Selangor. Ramai jantan jongos yang menyangkakan akan mendapatkan layanan ala-PORN STAR daripada pekerja salun terbabit sebaliknya pulang kecewa apabila kemasukan mereka ke premis tersebut dihalang oleh beberapa pengawal keselamatan/bouncer yang bertugas. Alasannya, mereka tidak layak masuk ke premis tersebut kerana tidak memenuhi beberapa kriteria yang telah ditetapkan seperti berikut:


Mengamalkan seks luar nikah


Memiliki sekurang-kurangnya satu rakaman seks untuk tontonan umum


Mengamalkan seks bebas dengan berbilang pasangan dan jantina!

Ramai yang pulang hampa kerana walaupun kriteria pertama dan kedua berjaya dipenuhi, namun, tidak ada yang berani untuk mengaku layak memenuhi kriteria yang ketiga kerana hanya "ANU GHAIRAH TUHAN" sahaja yang mampu melakukannya!!!



MUNAFIK TAHAP DEWA-DEWA...

Posted: 17 Jun 2011 01:30 AM PDT

Ilustrasi yang diterbitkan di dalam Utusan Malaysia (UM) ini dah bikin penganut-penganut PAS gila meroyan dan menyalak-nyalak dalam Facebook. Berbagai tuduhan seperti OMG.... menghina Islam la, tak sensitif tentang hukum Islam la, memperlekeh hukum Islam la... WTF????

To make matter worse.. chewahhh speaking gitu... Persatuan Ulama Malaysia(PUM) pun keluar statement pelukis dan penerbit patut di heret ke mahkamah... WTF x2...???

Uols x nampak ke tajuk tu pun "kekeliruan kes rogol" nyah....

Ni nak tanya sikit la kalau 4 orang saksi takde bukankah hukum yang digunakan adalah Qarenah?




Jadi... kalau pembuktian lain selain 4 orang saksi tu juga tegolong dalam Qarenah... Bagaimana pula dengan persoalan-persoalan ini???

Siapa yang kata video itu hanya besi ?

Siapa yang kata video itu tiada mata dan telinga ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi saksi ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi bukti ?


OMG..... WTF.... Who in the hell-o says all that??? That's f**king crazy... Isn't that also menghina, memperlekeh dan memperbodohkan hukum???


 So now aaa... PUM dan semua penganut meroyan PAS boleh bagitau sikit tak...

Mana korang punya bunyi apabila Haji Hadi kata video hanya besi dan tidak boleh jadi bukti ?

Mana korang punya bunyi apabila Dewan Ulama Pas mempertahankan penzina ?

Mana korang punya bunyi apabila ulama dipanggil syaitan bisu ?

Mana korang punya bunyi apabila mufti dipanggil HARAMsani ?

Mana korang punya bunyi apabila Nik Aziz mengatakan undi Pas masuk syurga ?

Mana korang punya bunyi apabila cina-cina DAP mempermainkan ayat-ayat Quran ?

Mana korang punya bunyi apabila cina DAP masuk bertazkirah dalam surau ?

 

Sikalang..... cuba jawab kalau Ilustrasi dari UM tadi tu dah dikira menghina..  bagaimana pula dengan ilustrasi dari zunar ini? kenapa tak menjadi isu pun... bukan lagi memperlekeh hukum tetapi terus mempermain, mempersenda dan menghina kalimah Allah dan Rasulullah...


Well, come to think of it.... Kalimah Allah pun korang lacurkan kepada Kristian, ayat-ayat suci Al-Quran pun korang relakan dirogol Nga Kor Meng, surau dan masjid pun korang x kisah orang kapir masuk dengan tak sopan, jadi tapak aerobik dan lebih teruk lagi jadi tempat jerit pekik huru-hara umat islam sendiri... Nauzubillah.....

Jadi para-para MUNAFIK sekalian... korang memang Syaitan bertopeng serban, jubah dan janggut. Anything yang korang terbitkan semuanye tak salah dan tak menjadi isu sebab favours fitnah korang kannn... Stupid... Idiotic.. Bafoon.. Bila orang lain terbit semua salah dan jadi isu... lebih-lebih lagi benda tu semua kene batang hidung korang kann.. Sebab tu la marah sangat kannn... Jangan Marahhh!!!


TAHNIAH BLOGGER NYAMUK! AKHIRNYA GUAN ENG TUNDUK DENGAN SUARA RAKYAT!

Posted: 17 Jun 2011 12:23 AM PDT

Akhirnya isu yang dibangkitkan oleh Utusan dan disokong oleh blogger-blogger nyamuk berjaya menumbangkan satu perancangan jahat DAP.

Tahniah sekali lagi kepada blogger-blogger nyamuk. Itulah keberkatan kita bersatu dan berpadu tenaga. Bak kata pepatah, bersatu teguh bercerai roboh.

Teruskan perjuangan kita dalam menumbangkan perikatan syaitan dan nyahkan musibat-musibat ini dari Tanah Melayu agar tidak mereka virus-virus perpecahan antara kita. Alhamdulillah!



*10 DALIL KENAPA ORANG ISLAM WAJIB TOLAK PILIHANRAYA MASJID

1. Tidak wujud satu peruntukan undang-undang (Negeri mahu pun Persekutuan) yang membolehkan pilihanraya masjid ini di jalankan secara sah dan diiktiraf keputusannya. Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong juga tidak pernah dirujuk untuk mendapatkan perkenan Baginda bagi mengadakan pilihanraya ini.

2. Tidak wujud satu daftar pemilih kariah yang rasmi sekaligus mendedahkan pilihanraya masjid ini kepada unsur pengundi hantu.

3. Tidak wujud satu badan rasmi berkecuali seperti Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk memastikan pilihanraya yang dijalankan telus dan adil.

4. Jawatan-jawatan tertentu, khasnya seperti imam tidak boleh dibuka untuk dipertandingkan kerana pentafsiran dan pelaksanaan ilmu agama Islam itu, hanya boleh dilakukan oleh mereka yang berkelayakan sahaja.

5. Dikhuatiri dijadikan medium untuk mengenalpasti pihak-pihak yang tidak menyokong Kerajaan Negeri Pembangkang. Justeru, melahirkan satu sistem kawalan masyarakat terhadap orang Islam melalui paksaan dan tekanan dalam memastikan sokongan terhadap mereka tidak berkurangan.

6. Pilihanraya masjid ini juga dikhuatiri dijadikan kaedah untuk meminggirkan rakyat yang dikenalpasti tidak menyokong mereka.

7. Habuan kemenangan dalam pilihanraya masjid ini bakal mewujudkan suasana kempen yang tegang sekali gus membawa kepada perpecahan umat Islam di peringkat akar umbi (kampung).

8. Pilihanraya ini juga adalah satu cara pakatan pembangkang untuk memastikan kesemua kariah dalam negeri tadbiran mereka dapat dikawal untuk dijadikan medium sebaran dan penyusupan agenda politik sempit mereka. Keadaan ini akan mewujudkan rasa tidak selesa dikalangan jemaah dan memburukkan lagi perpecahan.

9. Politik yang keterlaluan di masjid dan surau akan mengakibatkan sambutan terhadap tuntutan ibadat berjemaah berkurangan. Hasilnya umat Islam semakin tidak bersatu dalam mempertahankan dan memperjuangkan hak-hak mereka.

10. Ini (pilihanraya masjid) sebenarnya merupakan satu kaedah atau strategi halus (DAP) dan musuh-musuh Islam untuk memecahbelahkan umat Islam bagi membolehkan mereka terus berkuasa.

"Sekiranya pilihanraya masjid ini diadakan, maka orang Islam wajib menuntut pakatan pembangkang mengadakan perkara yang serupa ke atas umah-rumah ibadat bukan Islam yang lain".


ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Jun 2011 09:29 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Mohd Sabu BERSIH?

Posted: 17 Jun 2011 09:58 AM PDT

Apakah Mohd Sabu terlupa siapa yang mengenakan beliau hingga dicekup di bilik 121, jam 9 pagi di Hotel Perdana, Kota Bharu pada 31 Januari 1995?. Oleh kerana ingin membalas dendam Mat Sabu menggelar pula orang itu Al Juburi. Kini yang digelar Al Juburi itu menjadi ketua pula kepada Mohd Sabu.Selepas 20 minit pintu diketuk oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan barulah Mohd Sabu keluar dengan tuala berwarna hijau. Apa Mohd Sabu buat?

"Inilah kemunafikan orang-orang PAS. Saya masih ingat setahun sebelum Anwar dipecat pada tahun 1997, bagaimana Mat Sabu telah datang ke pejabat saya bersama orang-orang PAS untuk mengorek rahsia siapa Anwar yang sebenarnya. Terlalu banyak cerita yang Mat Sabu dapat dari saya dan Azizan bin Abu Bakar, mangsa liwat 17 kali oleh Anwar Ibrahim".

"Bila Mat Sabu dah confirm, dah dapat cerita, Azizan siap bersumpah laknat di pejabat saya di Danau Kota, Mat Sabu balik ke Kelantan bercerita dengan orang-orang PAS dan dia pula menganyang ayahanda Mahathir di dalam Parlimen. Dia menggelar Dr Mahathir Mohamad menyimpan seorang homoseksual yang digelarnya sebagai 'Al Sheikh Al Anwar Al Juburi'," kata Ummi Hafilda.

Mohd Sabu hendak lawan sistem pilihan raya yang dakwa kotor di negara ini. Mengapa tidak lawan sistem pemilihan dalam PKR yang lebih kotor bila berlakunya tumbuk menumbuk dan pertelingkahan yang lebih dahsyat? Jika pilihan raya di Malaysia kotor, maka kerajaan PAS mungkin tidak boleh memerintah di Kelantan selama 21 tahun.

Siapa yang kotor sebenarnya? BERSIH kan dahulu kekotoran yang ada pada pemimpin PAS dan PKR. Mohd Sabu pun sudah mengadu kerajaan PAS Kedah kemungkinan seleweng duit balak. (baca sini) Mengapa tidak buat sahaja demonstrasi aman di Kedah untuk melawan korupsi tersebut?.

Double Standard PAS Dalam Isu Kartun

Posted: 17 Jun 2011 12:54 AM PDT

Apabila Zunar dalam satu lakarannya telah menghina ulama (baca sini), ulama PAS membisu. Kalimah Allah SWT telah dijadikan satu bahan sindiran untuk membezakan ulama UMNO dan PAS. Bila "tok penghulu" PAS disindir oleh kartun Miki, PAS melenting marah. Apa yang tidak kenanya dengan kartun Miki? Kartun itu diolah dari ucapan Presiden PAS.
Kartun yang diolah oleh Miki berdasarkan pendapat Hadi Awang yang menyatakan bahawa video sex adalah tidak ada telinga dalam Muktamar PAS ke-57. Kartun tersebut adalah ekspresi semula ucapan Hadi Awang. Berbeza dengan kartun Zunar menyentuh soal akidah dan pegangan orang-orang UMNO.Kartun Zunar seolah-olah mengambarkan orang Islam dalam UMNO tidak mengikut ajaran Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW. Perkara ini dibenarkan pula oleh PAS. Mengapa tidak PAS melenting bila sudah tahu siapa Ambiga yang sebenarnya? Ambiga tidak menghina Islam bila mahu menghapuskan perkara 121 (1A) dan mempertikaikan keislaman seseorang yang sudah memeluk Islam? PAS double standard.

PISAU.NET

Posted: 17 Jun 2011 09:19 PM PDT

PISAU.NET


Persatuan Gay Kebangsaan Sokong Anwar?

Posted: 17 Jun 2011 08:10 PM PDT

Apa nak jadi negara ini,aktiviti menceroboh lubang kunyit yang dipelopori oleh pemimpin 'anugerah tuhan' makin bertambah. Adalah tidak mengejutkan apabila golongan gay dan biseksual mengangkat Anwar menjadi hero mereka.Selanjutnya Pendedahan mengenai Persatuan Gay Kebangsaan di Mynewshub


Pisau kata " Anwar biseksual,tapi dia lebih tergilakan stor kunyit anak muda"

Ceramah:DUN Penaga Di Bersihkan Pemuda

Posted: 17 Jun 2011 06:00 PM PDT

Minggu lepas satu ceramah turut diadakan dikawasan ini oleh khawarij PAS apabila Mat Sapu turun bersama barisan pimpinan haprak pakatan.Namun ceramah itu lebih ramai orang luar daripada penduduk tempatan.

Semalam Pisau turun ke ceramah di Dun Penaga,Kepala Batas.Ingatkan tak ramai orang,tak mengecewakan apabila melihat lebih 2000 hadirin membanjiri di lokasi ceramah.
Kehadiran penceramah Ds Reezal Merican,YB Zul Nordin dan Prof Mohd Noor Deris sememangnya dinantikan oleh rakyat Dun Penaga semalam.Segenap lapisan umur hadir malah lebih 70% adalah golongan muda membanjiri ceramah tersebut.


YB Zul memulakan ceramah dengan menceritakan mengenai perihal sebenar pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Anwar,dari isu liwat 98 hinggalah isu liwat Saiful Pembohongan 16 September,isu kalimah Allah ,beliau turut mendedahkan bagaimana pasukan peguambela Anwar memaksa beberapa saksi untuk membuat pengakuan sumpah palsu seperti mana yang didedahkan oleh Rahimi pegawai khas Anwar tidak lama dulu.


Kaitan Demo Bersih dengan kes liwat Anwar turut didedahkan.Tujuan sebenar demo Bersih tak lain tak bukan semata mata mahu membangkitkan momentum agar rakyat merusuh dan melupakan kes Anwar yang dilihat peguambela begitu sukar dipertahankan apabila bukti bukti kukuh yang didedahkan oleh pendakwa raya.


Nantikan video rakaman penuh ceramah Yb Zul dan Prof Mohd Noor Deris.












Pisau kata " puak PAS pun pakat join sama dengar ceramah dok dalam gelap,pasang telinga.Bagus la sekurang kurangnya terang hati sikit daripada dok kena kencing dengan Anwar 7 pemimpin haprak pakatan"

PAS Wajib Minta Maaf Kepada Umno dan Umat Islam

Posted: 17 Jun 2011 02:21 PM PDT


ikuti luahan email daripada pegundi muda

Suatu ketika dahulu, semasa era pemerintahan Presiden UMNO yang lalu, berdirinya seorang 'Tok Guru' yang melilit kemas serban putih di kepalanya sambil berkobar-kobar mengatakan bahawa UMNO KAFIR… Katanya, UMNO KAFIR dek kerana bersekongkol dengan MCA dalam politik dan tidak mahu memperjuangkan Negara Islam sebagai dasar dan perjuangan utama parti yang bertunjangkan nasionalisme itu. Semasa itu, siapa sahaja yang menyokong UMNO, mengundi UMNO, memakai pin logo UMNO, malah duduk semeja makan kenduri orang UMNO dilabelkan sebagai KAFIRUN… Alasan mudah 'Tok Guru' itu ialah UMNO bersekongkol dengan MCA dan UMNO tidak mahu memperjuangkan Negara Islam sebagai tonggak utama perjuangan parti…


Tetapi apa sudah jadi kepada 'Tok Guru' dari Terengganu dan Kelantan itu apabila baru-baru ini semasa Muktamar PAS ke 57 tahun 2011, 'Tok Guru' tersebut dengan megah, hebat dan bersemangatnya mengumumkan perjuangan terbaru PAS adalah untuk menubuhkan sebuah Negara Berkebajikan pula. Lebih membanggakan lagi ialah, laungan dan impian 'Tok Guru' itu disebut dihadapan Tokoh Komunisme Malaysia iaitu Lim Kit Siang babah kepada Lim Guan Eng. Harus rakyat ingat bahawa Lim Kit Siang adalah individu paling lantang tidak bersetuju dengan penubuhan Negara Islam di negara kita ini. Dengan penuh rendah diri, 'Tok Guru' tersebut telah menukar 100% perjuangan PAS dari "MEMBANGUN BERSAMA ISLAM" kepada "MEMBANGUN BERSAMA DAP & ANWAR IBRAHIM"…


Inilah parti yang bernama PAS… PAS tidak suka kepada UMNO dek kerana UMNO tidak mahu memperjuangkan Negara Islam dalam agenda perjuangan parti UMNO sejak 53 tahun lalu, tetapi apabila sahabat sehidup semati PAS iaitu DAP dan Karpal Singh serta Lim Kit Siang turut menyatakan bahawa mereka tidak selesa dan tidak bersetuju dengan agenda penubuhan Negara Islam, maka selepas 30 tahun PAS terus menukar dengan serta merta perjuangan Negara Islam mereka kepada perjuangan Negara Berkebajikan sepertimana yang dikehendaki DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang… Siapa Mursyidul Am PAS sebenarnya??? Siapa Presiden PAS sebenarnya??? Siapa Dewan Ulama' PAS sebenarnya???


Oleh itu, PAS wajib meminta maaf kepada UMNO secara total pada bila-bila masa! Perjuangan PAS semenjak 30 tahun lalu yang hanya menyebut soal Negara Islam kini sudah 100% terpesong dan menipu bangsa Melayu Ummat Islam di negara Malaysia. Rakyat sudah tertipu dengan dakyah dan perjuangan PAS selama ini. Terbukti bahawa PAS hanya inginkan undi dan sokongan umat Islam dan bangsa Melayu tanpa menghiraukan akan maruah dan kesucian Agama Islam itu sendiri… Jika benar PAS ikhlas dalam memperjuangkan Islam, maka PAS harus kembali memperjuangkan Negara Islam tanpa menghiraukan apa sahaja kritikan DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang.


Sedarlah! Dalam konsep Negara Islam itu sudah tersemat faktor kebajikan kepada rakyat jelata. Malah, semenjak UMNO/BARISAN NASIONAL memimpin negara Malaysia, kita melihat parti itu sudah lama menerapkan konsep Negara Berkebajikan, walaupun ia tidak menjadi motto atau disemat di logo, lagu dan bendera parti itu. Sekiranya PAS menolak Negara Islam dan mengambil Negara Berkebajikan sebagai perjuangan utama mereka, maka ia menampakkan PAS menunduk, menikus dan mengikut telunjuk DAP…


Demi perpaduan bangsa Melayu dan umat Islam, PAS harus memohon maaf kepada UMNO dan seluruh masyarakat Melayu dan Umat Islam di negara ini serta seluruh dunia kerana selama ini mereka cuba 'memperdaya' pemikiran dan undi orang Melayu dan umat Islam dengan omong-omong mereka ingin menubuhkan NEGARA ISLAM itu… Kembalilah ke pangkal jalan sahabat-sahabatku…

~ Pengundi Muda

Bangi, Selangor.



Pisau kata " baru lepak dengan kawan kawan PAS,depa dok gaduh sama sendiri ,satu sokong DAP,satu lagi marah sebab PAS dah jadi serupa DAP,Gerakan,& PPP,parti berbilang kaum"

Pilihanraya Masjid,Malik Berasa Terlebih Pandai Dari Agung

Posted: 17 Jun 2011 12:17 PM PDT




MAIPP dititah kaji semula kaedah pelantikan kariah masjid

GEORGETOWN 17 Jun – Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) dititah menubuhkan sebuah jawatankuasa bebas bagi merangka kaedah yang sesuai serta mengkaji tatacara baru dalam proses pemilihan jawatankuasa kariah masjid di negeri itu.

Yang Dipertua MAIPP, Ellias Zakaria berkata, Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin membuat titah ketika beliau dan Yang Dipertuan Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas menghadap baginda di Istana Negara pagi tadi.

Beliau berkata, semua anggota jawatankuasa yang bakal dilantik dan cadangan tatacara baru harus mendapat perkenan baginda terlebih dahulu selaku Ketua Agama Islam bagi Pulau Pinang.

"Baginda bertitah demikian supaya semua pihak sentiasa menjaga, memelihara, melindungi ketinggian, kehormatan dan kesucian masjid sebagai rumah Allah, sebagai institusi ibadah dan institusi ummah," katanya kepada pemberita hari ini.

Ellias berkata, sehubungan itu, Tuanku Mizan menitahkan pemilihan jawatankuasa kariah masjid di seluruh negeri bagi sesi 2012/2013 yang sepatutnya bermula esok, ditangguhkan.

Beliau berkata memandangkan proses pembentukan jawatankuasa bebas mengambil masa lama, Tuanku Mizan juga berkenan melanjutkan tempoh pelantikan semua jawatankuasa kariah masjid sedia ada sehingga 31 Disember 2012. – Bernama



Pisau kata " Malik Itik letak jawatan la ,nampak sangat dah jadi kaldai DAP.Ganti saja dengan Salleh Man"

Khawarij PAS Berajakan DAP,Pilihanraya Masjid Mahu Di Teruskan

Posted: 17 Jun 2011 05:30 AM PDT

Tengah hari tadi,diumumkan bahawa DYMM Tuanku Mizan telah menitahkan agar pilihanraya masjid dihentikan setelah YDP MAIPP menghadap Tuanku Mizan.


Raja Muda Perak pun diserang dengan batu dan dihalang hingga baring atas jalanraya apatah Tuanku Mizan,apalah sangat haprak pakatan nak hairan dengan sultan.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwNuEcgdwgRmrFflEiusRo8VcEkzfiAfuph_uAL53uPipDLs0C3g9FHb7Eour27AmMytKfCGSWlqrKNyN7DQ_9wjfLc6SaWr57UYYyzpStNPnbJvG709XxJlYgI-HJQu7GIT2oOWMq8gUT/s320/7991247_c63f63df5f%5B1%5D.jpg
Khawarij PAS tetap meneruskan agenda untuk pilihanraya masjid,perjumpaan tertutup PAS Cawangan Kebun Sireh telah diadakan untuk membincangkan isu pilihanraya masjid.


Mantan AJK PAS Kawasan Batu Kawan Mejar (B) Jaafar mempengerusikan mesyuarat tersebut yang dihadiri lebih kurang 40 orang terdiri daripada AJK PAS dan ahli ahli PAS Cawangan Kebun Sireh.Mejar Jaafar menegaskan mereka akan tetap meneruskan agenda mereka walaupun titah Tuanku Mizan agar dihentikan dan dalam masa yang sama mereka turut mengatur calon calon untuk pilihanraya masjid.


Tujuannya hanya satu,Mejar Jaafar mahu kesemua calon AJK Kariah Masjid mestilah terdiri daripada ahli ahli PAS.Walau apa cara sekali pun beliau mahu semua masjid dikuasai oleh PAS maka mereka harus menumbangkan siapa saja yang menghalang niat mereka terutamanya AJK Kariah yang berbeza ideologi politik.


Beliau turut menyenaraikan calon calon yang bertanding untuk Kariah Masjid Kebuh Sireh serta senarai calon calon yang pro kepada Umno yang perlu disingkirkan.


Ini membuktikan perancangan strategi serta taktik haprak pakatan penjilat tegar DAP khususnya PAS untuk menyingkirkan mana mana pihak yang berbeza ideologi politik.Inilah khawarij PAS,mereka sanggup melakukan apa saja hinggakan Agung pun mereka boleh perlekehkan.


Pisau kata "khawarij PAS berajakan DAP,barangkali Sultan DAP lebih hebat daripada Kesultanan Melayu"

Pilihanraya Masjid Di Hentikan,Malik Di Tampar

Posted: 16 Jun 2011 11:53 PM PDT

Institusi masjid hari ini diselamatkan daripada dipolitikan oleh haprak pakatan. Sebelum ini haprak pakatan cuba mengatasi kuasa DYMM Agung sebagai ketua agama Islam.Mereka langsung tidak menghormati malah memperlekehkan DYMM Agung sebagai ketua agama Islam .
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwNuEcgdwgRmrFflEiusRo8VcEkzfiAfuph_uAL53uPipDLs0C3g9FHb7Eour27AmMytKfCGSWlqrKNyN7DQ_9wjfLc6SaWr57UYYyzpStNPnbJvG709XxJlYgI-HJQu7GIT2oOWMq8gUT/s320/7991247_c63f63df5f%5B1%5D.jpg


Dengan mengunakan dalil agama dan kononnya mengikut undang undang,mereka cuba memperbodohkan seluruh umat Islam di negeri Pulau Pinang.Yang membangkang digelar dengan pelbagai maki hamun.


Alhamdulilah kebobrokan kerajaan DAP ultra kiasu rasis chauvanis yang mahu meneruskan pilihanraya masjid hari ini di tangguhkan apabila pihak MAIPP mendapat perintah daripada DYMM Agung supaya pilihanraya ini tidak diadakan.Ahli jawatan kuasa yang sedia ada kekal sehingga Disember 2012.


Pisau kata " Idris Ahmad,hang nak kata apa lepas ni?"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan