Selasa, 31 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 31 May 2011 01:24 PM PDT

THE FLYING KICK


CARA PARKING ORANG BARU BELAJAR PEGANG STERENG

Posted: 31 May 2011 01:00 PM PDT

BILA MATA DAH NAIK JULING!!!

Posted: 31 May 2011 11:00 AM PDT

DITUDUH AHLI SIHIR, WANITA DIBAKAR HIDUP-HIDUP

Posted: 31 May 2011 09:45 AM PDT

KESIAN HATA WAHARI, INGAT NAK JADI TOWKEY, RUPA-RUPANYA PENCACAI PENGANGKAT NAJIS!!!

Posted: 31 May 2011 08:35 AM PDT

JUSTICE FOR LIAN GEOK.... JUSTICE KEPALA BAPAK DEPA!!!

Posted: 31 May 2011 07:30 AM PDT

PANCUTAN PRA-MATANG, ANWAR CARI PAK NON PINANG TUNGGAL!!!

Posted: 31 May 2011 06:05 AM PDT

KONSPIRASI JAHAT UMNO, WAN AZIZAH DAH LAMA TAK DAPAT!!!

Posted: 31 May 2011 04:15 AM PDT

MENANTU NIK AZIZ BAKAL TERLONDEH!!!

Posted: 31 May 2011 03:00 AM PDT

JANGAN RISAULAH!!! UMNO-BN AKAN MENANG BESAR!!! MESTI DAPAT 3/4 MAJORITILAH!!!

Posted: 31 May 2011 02:00 AM PDT

MALAYSIA HANTAR DURIAN SEJUK, CHINA 'HANTAR' AMOI HANGAT!!!

Posted: 31 May 2011 12:45 AM PDT

KIT SIANG ADALAH NEGARAWAN ULUNG!!! JANGAN PERTIKAIKAN!!!!

Posted: 30 May 2011 11:30 PM PDT

DAH KALUT DAH! PAS MEMANG DAH KALUT!!!

Posted: 30 May 2011 10:06 PM PDT

NEGARA PENDAPATAN TINGGI BELUM TENTU, TAPI INFLASI TINGGI SUDAH PASTI!!!!

Posted: 30 May 2011 03:30 PM PDT

BILA PAK ARAB BUAT LAWAK!!! MEMANG SADIS!!!

Posted: 30 May 2011 01:41 PM PDT

Duke of UMNO

Posted: 31 May 2011 01:20 PM PDT

Duke of UMNO


Panasss..!!! Air Asia beri sokongan kewangan pada Pakatan Haram..!!!

Posted: 31 May 2011 05:02 AM PDT


Siapa tak kenal dengan Malaysiakini, sebuah portal yang sememangnya sah penyokong pakatan haram. Berita-beritanya begitu hebat memutar belit setiap kata pemimpin BN, terutamanya UMNO. Raja spin pro-pembangkang ini memang suka mempolitikkan setiap isu atau berita semasa, tanpa rasa jemu, rasa bersalah mahupun bertanggungjawab.

Cuba layari laman web Malaysiakini, berita utamanya jelas sekali merupakan "spin" pro-pembangkangyang dilakukan supaya dilihat kontroversi dan bersifat menyerang Kerajaan. Memang negara ini mengamalkan kebebasan bersuara, namun putar alamnya itu dengan mudah dapat dikesan sebagai tali barut pembangkang!

Persoalannya, siapakah yang menyumbang dana untuk portal putar alam tersebut? Dikhabarkan bahawa dana utamanya ialah dari sebuah "konrad" yang pro-yahudi! Namun, kesahihannya masih lagi disiasat. Dan yang mengejutkan Air Asia turut menyokong portal pembangkang ini!

Mengapa saya berkata begitu? Ini adalah kerana Air Asia turut subscribe ruangan iklan di situ! Saya tahu, sekiranya dipersoalkan mengenai perkara ini, tentunya jawapan standard akan diberikan iaitu "it's just business!" dan Malaysiakini mempunyai hit yang tinggi, bukan?

Namun, itu hanyalah alasan! Dengan meletakkan iklan di situ, secara tak langsung, Air Asia menyumbang dana kepada laman web pro-pembangkang. Itukah balasan Air Asia terhadap Kerajaan setelah diberikan pelbagai keistimewaan? Kadangkala, keistimewaan yang diberikan itu melebihi pada apa yang diberi kepada MAS!

Ternyata jelas, Air Asia adalah salah satu penyumbang kepada pembangkang! Apa tindakan yang wajar dilakukan terhadap Air Asia - Tony Fernandez ini?

Panasss..!!! TNB wajib bersihkan nama Najib..!!!

Posted: 31 May 2011 03:21 AM PDT




Melalui komen-komen rakan dan email yang saya terima mengenai artikel saya dibawah, "TNB cuba sabotaj Kerajaan", saya dapati masih ada yang kurang faham dan menyalahkan Kerajaan, terutamanya Datuk Seri Najib sendiri.

Pada saya, Kerajaan tidak sepatutnya disalahkan 100% dalam hal ini. Kerajaan sudah "fight" bermati-matian dengan TNB untuk mengekalkan kadar tarif elektrik, malah kalau boleh, kerajaan nak turunkan kadar tarif tu seminima mungkin.

Namun, atas kerana TNB yang mungkin enggan atau mungkin tidak mahu memahami aspirasi Kerajaan, maka setakat 75% saja dari pengguna elektrik yang mampu di"selamat"kan dari "kerakusan" TNB mengaut keuntungan.

Pada saya, dalam hal ini, TNB seharusnya bertolak ansur dan membantu Kerajaan dalam menangani rintihan rakyat. Sudahlah perkhidmatan elektrik di negara ini dimonopoli oleh TNB, tapi TNB macam tak reti-reti nak jaga hati rakyat dan Kerajaan.

Pada saya, sekiranya boss-boss TNB itu gagal mencari keuntungan lain dari terus bergantung pada Kerajaan, seharusnya mereka menjaga kepentingan Kerajaan dimata rakyat. Jika tidak, maka jadilah seperti sekarang, untuk menjamin keuntungan TNB, Najib pula yang jadi mangsa! Tak patutlah begitu...

Seharusnya, TNB perlu tahu bahawa staf-staf TNB juga menjadi mangsa kenaikan kadar tarif yang dituntut tersebut. Tak semua rakyat mampu berjimat dan "budget" penggunaan elektrik mereka.

Sebagai contoh, ada komentar yang memberi komen di artikel di bawah mengeluh mengenai keluarganya yang tak mampu melimitkan bil elektrik bulanannya dibawah RM77 ekoran isterinya yang kurang sihat dan keluarganya berpendapatan agak rendah. TNB boleh bantu ke?

Justeru itu, saya fikir, usahlah kita menyalahkan Kerajaan atau Najib dalam hal ini. Seharusnya, TNB perlu tampil untuk menjawab segala rintihan rakyat dan kalau betul TNB hebat, selesaikanlah keluhan dan masalah yang timbul disebabkan "tarif" yang mereka gariskan untuk memastikan TNB terus dapat bonus tiap-tiap bulan.

Janganlah asyik ingatkan bonus tahunan dan keuntungan berbilion-bilion TNB saja, sedangkan rakyat terpaksa menanggung beban TNB. Ketika inilah TNB harus menunjukkan rasa tanggungjawab sosialnya pada rakyat! Prihatin ke TNB? Setakat bagi beras dan tolong sikit-sikit tu bukan membantu sangat pun...

Harap TNB bersihkan kembali nama Najib dari terus dipersalahkan rakyat. Apa kata TNB?

Panasss..!!! TNB cuba sabotaj Kerajaan..???

Posted: 30 May 2011 08:49 PM PDT


Saya kira, ramai yang sudah termakan dengan niat kurang elok beberapa media internet yang cuba menggambarkan Kerajaan sebagai zalim dan tidak bertimbangrasa, kononnya Kerajaan bertanggungjawab dengan kenaikan tarif elektrik.

Memang benar ada kenaikan sebanyak 7.2%, namun, tahukah anda tentang "perkara besar" yang sengaja disembunyikan di sebalik kenaikan tarif elektrik ini? Sepatutnya, "perkara besar" ini yang didedahkan, namun tak ramai yang tahu.

Sebagai seorang yang berada di dalam sidang media mengenai pengumuman ini, saya rasa terpanggil untuk menjelaskan beberapa perkara besar yang di"rahsia" oleh media pro-pembangkang ini...

Tahukah anda bahawa boleh dikatakan tidak ada kenaikan harga tarif elektrik langsung bagi 75% rakyat Malaysia? Sebenarnya, hanya pengguna yang menggunakan elektrik melebihi 300 kWj sahaja yang akan terbabit dengan kenaikan harga tarif elektrik yang baru ini. Itu pun hanya 7% sahaja.

Kebanyakan rakyat menggunakan elektrik tidak melebihi 300 kWj atau pada anggara bil RM77 sebulan. Maknanya, pada sesiapa yang bil elektrik bulanannya melebihin RM77 saja yang akan dikenakan kenaikan tarif, yang bil elektrik bulanannya dibawah RM77 tidak ada sebarang kenaikan pun.

Mengikut rekod kajian pula, seramai 25% rakyat domestik saja yang menggunakan lebih dari RM77 sebulan, itupun kerana mereka terlibat dengan penggunaan elektrik indutri, komersial dan perniagaan. Mereka ini saja yang terpaksa menghadapi kenaikan tarif elektrik, itupun pada kadar minimum.

Bagi bil elektrik bulanan RM85, dianggarkan hanya akan naik dalam RM1 ke RM2 saja. Membebankan ke kenaikan tarif elektrik kali ini? Pada saya, ia tidak membebankan pun kerana bil elektrik bulanan saya hanya sekitar RM50 sebulan saja, maknanya saya tidak akan terlibat dengan kadar tarif elektrik yang baru ini.

Pada pandangan saya, kenaikan kadar tarif elektrik ini berpunca dari "ketamakan" TNB yang mengalihkan bebannya untuk ditanggung rakyat. Mereka untung berbilion-bilion setahun. Seharusnya, sebagai GLC negara, TNB harus mendahulukan rakyat dan TNB wajar meng"absorb" bebanan tersebut!

Mengapa TNB tidak boleh bertolak ansur dengan Kerajaan yang membayar subsidi kepadanya? Tidak bolehkah TNB berkorban sedikit supaya tidak membebankan Kerajaan dan seterusnya membebankan rakyat? Mengapa TNB tidak punya semangat mendahulukan rakyat sebagaimana gesaan Kerajaan sedangkan TNB juga merupakan sebuah "syarikat ciptaan Kerajaan" sendiri? TNB nak sabotaj Kerajaan, kah?

TNB bukan syarikat persendirian milik Khalib. TNB dibawah Kerajaan dan sepatutnya membantu Kerajaan yang mendahulukan rakyat. Saya difahamkan bahawa pihak Kerajaan ada berbincang dengan TNB dan berdebat besar dengan TNB mengenai perkara ini. Kerajaan mempertahankan tarif lama dan TNB mahukan kenaikan kadar tarif.

Dan hasilnya, Kerajaan berjaya mengekalkan tarif elektrik untuk 75% rakyat yang menggunakan perkhidmatan dari TNB ini. Syabas saya ucapkan pada Kerajaan yang berjaya mempertahankan majoriti rakyat Malaysia dari ketamakan TNB!

Pada saya, TNB seharusnya mencari jalan lain untuk mencari sumber kewangan lain dari terus membebankan rakyat. Berdikarilah sikit macam Petronas yang tidak pernah membebankan Kerajaan tu. TNB bukan saja selalu bebankan Kerajaan, rakyat pun terbeban sama! Macam ni ke handle GLC Kerajaan? Poddah la Khalib...resign je la!

Apa Yang Tersirat

Posted: 31 May 2011 01:20 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Sepatutnya jawatan Ketua Pembangkang Anwar digantung: Ibrahim Ali

Posted: 31 May 2011 05:47 AM PDT

Sepatutnya jawatan Ketua Pembangkang Anwar digantung, sehingga selesai perbicaraan kes sodomi II dan siasatan video seks yang membabitkannya.

Menurut ahli parlimen bebas tersebut, penggantungan jawatan Anwar adalah selaras dengan amalan perkhidmatan awam dan undang-undang, bahawa seseorang yang berhadapan dengan kes mahkamah atau salah laku jenayah hendaklah digantung dari sebarang jawatan sehingga kes yang dihadapinya diselesaikan oleh pihak mahkamah.

Anwar kini berhadapan dengan sodomi II yang akan bersambung pada 3-30 Jun, bulan depan dimana Anwar membela diri ke atas perbuatan meliwat pembantu khasnya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun, 2008; di sebuah kondominum mewah di Jalan setia Kasih, Bukit Damansara Kuala Lumpur.

Selain itu, Anwar juga berhadapan dengan video seks yang melibatkan dirinya yang telah didedahkan oleh Trio Datuk T pada 21 Mac lalu.

Berhubugan dengan video seks tersebut, pakar pengimejan Amerika dan Korea telah mengesahkan bahawa rakaman video tersebut adalah tulen, dan telah mengesahkan pelaku lelaki dalam video lucah tersebut. Namun, pihak PDRM belum berani mendedahkan siapa pelaku lelaki tersebut dan menyerahkan pendedahan tersebut kepada pihak Peguam Negara.

Anwar pada satu sesi chat online dengan Yahoo.com Malaysia pertengahan bulan ini, ada mengaku bahawa Ketua Umum PKR itu mengetahui siapa lelaki dalam video seks tersebut.

Berhubung dengan pengakuan Anwar itu, seorang usahawan daripada Kedah, telah mengumumkan hadiah berbentuk sebuah kereta Roll Royce berharga USD220 ribu sebagai hadiah pada sesiapa sahaja yang tampil dengan individu yang mirip pelaku dalam video seks tersebut.

Selain para blogger Pro-Kerajaan, telah berjanji akan berbogel mengelilingi KLCC, jika ada individu yang tampil mirip pelaku dalam video lucah tersebut.

Pihak pembangkang downplay masalah moral Anwar, malah, Lim Guan Eng berkata, selagi Anwar masih sebagai Wakil Rakyat, maka selagi itulah Anwar tetap sebagai Ketua Pembangkang, apapun keputusan mengenai moralnya.

Selain itu, Nik Aziz membidas seseiapa yang terlibat mendedahkan keaiban Anwar, kerana menurut Nik Aziz, sepatutnya keaiban tersebut tidak didedahkan. Oleh itu, Nik Aziz berfatwa, selagi orang yang mendedahkan keaiban Anwar itu tidak meminta maaf dan mencium kaki Anwar, maka individu tersebut tidak akan masuk syurga.

Penggantungan jawatan Ketua Pembangkang sebelum ini diutarakan oleh Datuk Rais Yatim.

Rias mendasarkan pendapatnya mengenai Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan yang secara jelas menyatakan bahawa setiap orang adalah sama di sisi undang-undang. Jika Anwar tak rela 'cuti' dari jawatannya itu, bermakna beliau tidak menghormati amalan akauntabiliti demokrasi dan undang-undang negara.

Selain itu, kata Rais, sekiranya mahkamah memutuskan Anwar tidak bersalah maka Pakatan Rakyat boleh mengesyorkan pengembalian jawatan itu.

Dalam kenyataan itu, Ibrahim yang juga Presiden Perkasa juga mempersoalkan "keistimewaan" yang ada pada Anwar sehingga tidak boleh sebarang tindakan diambil terhadapnya.

"Tapi Anwar hebat kerana setakat ini beliau tidak mengamalkan akauntabiliti demokrasi dan undang-undang negara, malah tiada sesiapa yang boleh menghalang Anwar membawa kes perbicaraannya ke ceramah-ceramah terbuka.

"Amat luar biasa kebebasan yang ada pada Anwar, beliau boleh bergerak ke seluruh dunia... orang lain tidak perlu empat saksi tapi dalam kes Anwar mesti ada empat saksi, jika tidak ada empat saksi semua tuduhan adalah fitnah dan ini hujah penyokong Anwar," katanya.

Tambah Ibrahim, pendirian Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan Anwar menyebabkan kedudukan pemimpin itu tidak boleh disentuh.

"Pendirian Datuk Nik Aziz lagi luar biasa, beliau kata ia fitnah tapi tidak lihat video itu.

"Kalau orang lain belum tentu benar atau tidak, kalau musuh beliau serang habis-habisan, kalau kena batang tubuh sendiri macam-macam alasan diberikan," katanya.

Tegas beliau, Anwar sepatutnya tidak diberikan sebarang kedudukan istimewa dan tindakan perlu diambil kepada beliau.

"Anwar bukan malaikat... Anwar bukan maksum... maka cadangan Datuk Seri Rais Yatim ada asasnya.

"Sama ada dari segi akademik, undang-undang, moral, akauntabiliti, rasa malu, nama baik institusi Parlimen dan sebagainya jawatan ketua pembangkang Parlimen wajar dibersihkan selagi mana ia disandang oleh Anwar," katanya.

Salih Yakob genap kuota poligami

Posted: 30 May 2011 11:17 PM PDT

Pelakon, pelawak dan penyampai radio Salih Yaacob selamat diijab kabul dengan seorang pelajar pengajian tinggi awam Samihah Sheikh Amy di Johor Baru semalam, demikian lapor media tempatan hari ini.

Penyampai radio Sinar FM berusia 49 tahun itu sah menjadi suami kepada Samihah, 25, yang juga dikenali sebagai Emi dengan mas kahwin RM23 menerusi dua kali lafaz di Masjid Kulaijaya.

Laporan Utusan Malaysia dan Berita Harian berkata, dengan mengenakan persalinan pengantin berona perak, kedua-keduanya disatukan oleh kadi daerah Kulaijaya, Fahmi Samad pada pukul 3.50 petang dalam satu majlis yang serba sederhana.

Salih turut memberikan wang hantaran sebanyak RM25,000 kepada keluarga pihak pengantin perempuan.

Majlis meraikan kedua-dua mempelai kemudiannya diadakan di sebuah hotel di Taman Abad, Johor Baru malam tadi yang dihadiri kira-kira 180 ahli keluarga pihak pengantin perempuan.

Salih dan Emi yang kini menjadi isteri keempatnya mula berkenalan di Pulau Pangkor, Perak pada November lalu dan sejak itu hubungan mereka semakin rapat.

Salih mempunyai 11 orang anak.

Emi merupakan pelajar jurusan pengangkutan.

House PK

Posted: 31 May 2011 01:16 PM PDT

waadat

Posted: 31 May 2011 01:09 PM PDT

waadat


PKR akan diharamkan

Posted: 31 May 2011 06:25 AM PDT


Foto di sebelah menunjukkan seorang lelaki sedang menggali lubang kubur untuk pengkebumian PKR.

Yang sedihnya, hanya seorang sahaja yang menggali manakala yang lainnya hanya memandang sahaja.

Barangkali mereka takut dikaitkan dengan parti serpihan itu. Maklumlah, sekarang ni memang malu nak mengaku ahli PKR.

Berita:
Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menfailkan tindakan undang-undang terhadap Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) bagi mencabar keputusan ROS untuk membatalkan pendaftaran parti itu.PKR menfailkan permohonan kebenaran untuk semakan kehakiman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas,pada 2 petang tadi melalui Tetuan Edwin Lim Suren & Soh.

Dalam permohonan itu selain PKR,Presiden parti itu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Agungnya Saifuddin Nasution Ismail turut dinamakan sebagai pemohon,manakala ROS dinamakan sebagai responden.PKR menfailkan permohonan itu berikutan notis bertarikh 9 Mei lepas yang dikeluarkan ROS bawah Seksyen 13(1) dan (2) Akta Pertubuhan 1966,untuk membatalkan pendaftaran parti itu.
-Bernama

Kalau orang Islam, kita ucap Innalillah. Tapi PKR ni separuh-separuh...

Kita ucap je... "boleh jalan lah atau BOLEH BLAHHHHHH!!!!

Rujuk:
Badut Rakyat

Rajahmas

Posted: 31 May 2011 11:54 AM PDT

Rajahmas


Selamat Gawai Dayak... Gayu Guru Gerai Nyamai

Posted: 31 May 2011 06:08 AM PDT

Kepada rakan-rakan sekerja rajahmas 
khasnya kepada pengunjung berbangsa Dayak yang rajahmas sanjungi,

SELAMAT MENYAMBUT HARI GAWAI DAYAK

Gayu Guru Gerai Nyamai


Arap taun tu bulih tuah bulih limpah ari taun ti udah.. Selamat Gawai ngagai semua bala ke sama bela nyambut pengerami gawai...

PEJUANG BANGSA

Posted: 31 May 2011 11:13 AM PDT

PEJUANG BANGSA


PANAS ! AMK tak berani jawab cabaran Pemuda UMNO P.Pinang isu kursus IRI di Sunway Hotel !

Posted: 31 May 2011 09:23 AM PDT






Bila Ketua Pemuda UMNO P.Pinang  mencabar PKR dan AMK  yang mangkok ayon ini supaya jawab mengapa mereka panggil 2 orang Yahudi CIA untuk turun memberi kursus di Hotel Sunway , puak ini memang tak berani jawab .

Ini buktinya bila PB sengaja  tanya kepada Syed Mikael di twitternya adakah benar PKR buat kursus dengan IRI dari US ... beliau tidak berani  menjawab sebaliknya persoal pulak mengapa hendak tahu .

hahaha ...bangang punya jawapan  pemimpin AMK ini , dulu masa heboh bos dia  Anwar dok bohong  pasal APCO kepada rakyat  , kerajaan BN telah dedahkan pembabitan syarikat konsultan ini dengan kerajaan  tetapi mengapa AMK pulak marah bila ditanya tentang IRI ? Sensitif sangat ka bila sebut IRI ?

Ada ke bangang ditanya kita balik apa yang hang tau tentang IRI sedangkan di dalam Utusan hari telah didedahkan bahawa NGO Yahudi ini menaja kursus pemukiman PKR di Port Dickson dahulu .

Nampak jelas AMK takut untuk jawab mengenai kursus anjuran IRI di Hotel Sunway baru-baru ...

diam itu  bermakna benar ...hahaha...



Video cabaran Pemuda UMNO P.Pinang ...

Lagi tinggalkan DAP , kini giliran Melayu di Kinrara pulak sertai UMNO

Posted: 31 May 2011 04:47 AM PDT



Baru semalam 807 ahli DAP dari kaum India di  Seberang Perai telah keluar parti dengan sertai MIC, kali ini giliran Cawangan Melayu DAP pertama Lembah Kinrara di Selangor seramai 64 orang  keluar dari parti chauvinis Cina ini. 


Jika ahli partitnya  sendiri yang sudah sedar akan sikap sebenar parti mereka yang hanya mempejuangkan satu kaum saja , buat apa lagi rakyat di luar sana  terutama  pengundi atas pagar sokong lagi parti  seperti ini . 


Itu pun ada lagi juak-juak PAS di PP masih lagi dok puja pemimpin DAP ini seperti Guan Eng  kononnya baik dan setaraf dengan Khalifah Umar Abd Aziz . 


Kesedaran yang timbul dalam diri kamilah yang menyebabkan kami rasa bertanggungjawab untuk kembali bersama perjuangan UMNO, kerana kami juga satu ketika dulu merupakan ahli UMNO, namun kerana kesilapan yang kecil ketika itu, kami membawa perpecahan kepada UMNO di kawasan kami.

Kami sedar, dan kami bersepakat untuk keluar DAP. UMNO tu bukan tak elok, yang tak elok itu adalah diri kita sendiri. Kita yang tak sokong dengan elok, yang akhirnya orang pandang serong dan buruk pada UMNO atas kesilapan yang kita sebagai ahli sendiri yang buat," ujarnya selepas menyerahkan 64 borang permohonan kepada Datuk Ahmad Maslan, petang tadi.
PKR memang wujud di kawasan Lembah Kinrara, namun keputusan meninggalkan UMNO dan menubuhkan cawangan DAP Melayu yang pertama dibuat pada tahun 2009 kerana beliau tidak yakin dan percaya kepada perjuangan PKR di kawasan tersebut, manakala PAS memang tidak ada di kawasan tersebut.
"Ketika itu, kita memang tengok DAP pada zahir sahajalah. Cara mereka memikat kita ketika itu memang eloklah. Kalau ada apa-apa yang kita cakap pun ketika itu, dia dengar. Tapi sekarang ini, kalau kita nak minta bantuan pun, lepas tapis, tapis.
Sekarang ini bila mereka dah menang lama, dah semakin kuat, kita pun dia dah tak pandang lagi. Sehubungan dengan itu, buat umat Melayu yang masih bersama DAP ini, agar berfikirlah kembali asas perjuangan kita, agar kita tidak mengkhianati anak bangsa kita di masa depan atas kesilapan yang kita lakukan pada hari ini," ujarnya.

Konsert MTV World Stage : Bantahan Pemuda PAS seperti anjing menyalak bukit

Posted: 31 May 2011 03:17 AM PDT



Apa yang Pemuda PAS ini dok melalak  dan kecewa ni ? Hang pa tu bukan lagi pembangkang  woi .. tetapi telah menjadi pemerintah kerajaan negeri.  


Adakah PAS sudah tak ada  kuasa walaupun pemimpin mereka  seperti Hassan Ali  menjadi Exco Selangor bagi mempengaruhi kerajaan negeri  membatalkan konsert MTV ini ? Mungkin PAS kena tanya kepada Ronnie Liu dan Teresa Kok terlebih dahulu samada setuju untuk batalkan konsert ini .


Daripada kenyataan Pemuda PAS ini  mereka tahu konsert ini bertentangan  dengan Enakmen Kawalan Hiburan Selangor , tetapi mengapa kerajaan negeri masih lagi degil dan tidak membantalkan konsert ini ? Adakah penganjur konsert itu dari geng  kroni -kroni DAP ? 


Kesimpulannya , PAs tiada kuasa  untuk suarakan pandangan mereka dalam Pakatan dan ini terbukti di negeri Selangor dalam isu konsert MTV ini . Suara mereka diibarakan seperti anjing menyalak bukit ..









PANAS ! Lagi fakta berapi tentang kenaikan tarif elektrik

Posted: 31 May 2011 01:32 AM PDT





Bila PB baca blog member  Pisau.net ... memang dalam tikaman pisau dia tu kepada puak-puak  yang dok melalak pasal kenaikan tarif elektrik  segala benda yang naik harga dalam negara ini disalahkan BN . 


Yang Kerajaan DAP kenakan surcaj bil air di P.Pinang yang membebankan rakyatnya tak ada sapa pun bising .Nanti PB akan dedahkan keluhan rakyat tentang surcaj DAP ini kaut duit rakyat . 





oleh: Pisau.net

Bila sebut saja barang naik semua marah kat BN,tak kiralah barang apa pun dari beras hinggalah kepada gas .Kontol Anwar naik tutuh jantan betina pun pakatan marah kat BN.

Hebat jugak BN boleh kawal harga minyak diseluruh dunia. Jalan penyelesaian yang diambil tidak menaikkan harga RON95 melegakan seluruh rakyat di negara ini tetapi menaikkan kemarahan haprak pakatan kerana tidak berupaya bermain isu ini untuk membangkitkan kemarahan rakyat.


Kurang seminggu kemudian pengumuman dibuat oleh Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui penyelarasan tarif baru. Peluang ini diambil oleh haprak pakatan yang sememangnya bebal berfikir untuk menyerang apa saja yang ada didepan mereka.


Siapa pun tak sebut selama ini kerajaan memberi elektrik percuma kepada rakyat,Kerajaan terus memberi bekalan elektrik percuma kepada pengguna yang bil elektriknya di bawah RM20. Kerajaan dijangka menanggung kos RM122 juta setahun untuk membiayai bekalan percuma ini.

Siapa yang dapat? Rakyat miskin!


Bayangkan kalau Guan Eng yang bagi percuma kepada rakyat,sudah pasti seluruh negara di kempennya dia berjaya menyalakan lampu diseluruh pelusok dengar memberi secara percuma.Malangnya kerajaan yang ada sekarang ini bukan jenis populis. Tak ada Seekor pun juak haprak pakatan sebut tentang hal ini kerana mereka semua berduit berada.


Yang marah semua ni adalah golongan berada depan rumah paling kurang kereta 2 buah,rumah paling kurang ada 1 hingga 2 buah aircond,LCD,komputer,golongan ini billnya lebih dari RM77,selebihnya naik dari 0.07sen hingga RM30 tapi rokok isap jugak,kereta modified jugak,pasang ekzos,sport rim,tinted cermin macam macam la,kat anak anak beli Play Station jugak.Kalau bill elektrik terlebih itupun kalau guna banyaklah."Rakyat" marah pasal terpaksa tambah belanja "RM1" sehari.


Ada yang memberi alasan,inilah sebahagian punca kenaikan harga barang,jawapannya mudah sepertimana harga gula naik,takkanlah gula naik sekilo 20sen ,segelas teh tarik pun boleh naik sampai 20-30 sen walhal gula yang digunakan tak sampai beberapa gram. Samalah dengan elektrik,kalau pekilang dan peruncit naikkan harga barangan atas alasan tarif elektrik naik memang celakalah diaorang ni.


Pelbagai alasan dan hujah,berkokok sana sini kerana mereka ada jalan penyelesaian,berkokok memang mudah daripada nak bertelur yang mengeluarkan hasil.


Pada TNB memang mudah bercakap sebab mereka hanya berkira tentang ringgit dan sen,mereka hanya berkira tentang untung tahun ini berapa billion yang boleh dicapai.Untung banyak banyak tapi tak dikembalikan pada rakyat buat apa?


Memanglah siapa pun tak setuju dengan kenaikan tarif ini ,Pisau pun tak bersetuju, sedikit sebanyak memang membebankan rakyat.Tapi itu bukan alasan untuk kita memperbodohkan diri sendiri hingga gagal berfikir. Juak haprak pakatan kerjanya hanya menyalahkan lawan dan menghasut rakyat,sebaliknya gagal untuk mendidik dan menyedarkan rakyat siapakah dalang disebalik kenaikkan harga barang.


Pisau juga setuju apabila perjanjian IPP harus dikaji semula ,kita tidak tahu apa yang termaktub didalam perjanjian IPP memandangkan yang mula mula sebut tentang perkara ini adalah Anwar,apa yang keluar dari mulut beliau sebenarnya 1 pun tak boleh percaya,justeru perjanjian ini harus didedahkan dan dikaji semula agar tidak dimanipulasi oleh haprak pakatan.Sebahagian IPP yang dibina adalah kroni kroni Anwar semasa beliau menjadi menteri kewangan,sebab itulah beliau berani mencabar kerajaan.


Pokok pangkalnya kerajaan BN tidak populis,mengadai kepentingan politik demi kepentingan negara agar tidak menjadi popular dalam membuat keputusan penting demi kepentingan rakyat.

PKR dapat kursus dari IRI agen CIA ?

Posted: 30 May 2011 10:59 PM PDT







Pembabitan PKR dengan Yahudi dari AS  kini semakin terdedah bila mana parti  ini sedang asyik menjadi alat kepada sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing, Institut Antarabangsa Republikan (IRI) yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS) bagi menyemai demokrasi ala 'Uncle Sam' di negara ini.


Apabila ia didedahkan sendiri oleh Utusan hari ini , adakah PKR dan AMK  berani untuk jawab balik  perkara ini ? 



Sumber dalaman PKR memberitahu, IRI didakwa mula berjinak-jinak dengan PKR (dulu Parti Keadilan Nasional) sejak 1998 lagi tetapi penglibatan langsung 'wakil' AS itu hanya bermula selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara pada 2004.

Katanya, segala aktiviti parti didakwa akan dipantau dan dimaklumkan terus kepada IRI cawangan Asia Tenggara yang terletak di Bangkok, Thailand, bagi memudahkan sebarang operasi diselaraskan secara terancang dan sulit.

"Kebiasaannya IRI menyalur bantuan kewangan dua kali setahun. Dana tersebut didakwa bagi melatih jentera parti terutamanya untuk menimbulkan kebencian rakyat kepada kerajaan dan salah satu cara, dengan menolak dasar afirmatif serta menjanjikan hak sama rata.


"Ini kerana IRI berpendapat, kebencian orang bukan Melayu adalah kerana dasar afirmatif dan jika isu ini dieksploitasi dengan berkesan, ia bakal mewujudkan suasana panas antara kaum, sekali gus memberi keuntungan politik kepada pembangkang," kata sumber itu di sini, hari ini.

Menurut sumber itu lagi, dalam pemukiman PKR di Port Dickson baru-baru ini juga, wakil daripada IRI didakwa hadir memberi ceramah mengenai bagaimana parti tersebut perlu bergerak bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa.





Malah sebelum ini blogger Pisau.net telah mendedahkan bahawa baru-baru ini PKR P.Pinang telah menerima satu latihan kursus menghadapai pilihanraya oleh IRI di Hotel Sunway di Sbrg Jaya . Sehingga hari ini PKR P.Pinang ( Mansor )   atau  AMK  ( Syed  Mikael ) tidak berani menafikan perkara ini . 




Dakwaan Anwar sebagai agen CIA,pengkhianat negara dilihat oleh penyokong pakatan,orang kampung dan rakyat marhain sebagai satu tuduhan yang keterlaluan. Namun sanggupkah anda menerima kenyataan dan realiti sebenar sebahagian besar yang jumud telah terpengaruh dengan permainan politik Anwar dan kini sudah tergolong menjadi perkakas CIA dan Yahudi untuk memusnahkan negara ini?


Artikel ini disertakan bukti video kaitan dan peranan CIA didalam pakatan rakyat.




Kelmarin 24/5/2011 bertempat di Hotel Sunway,Seberang Jaya satu latihan dianjurkan oleh The International Republican Institute atau lebih dikenali sebagai IRI.


Ramai kalangan ahli PKR yang hadir kononnya berasa teruja mendapat latihan mengenai pilihanraya daripada Amerika.Namun Pisau percaya mereka tidak sedar bahawa mereka menjadi perkakas dan alat Anwar bersama CIA dan Yahudi .

IRI berperanan memberi bantuan dana, pemantauan pilihanraya,kajian sikap,strategi kempen pilihanraya,latihan kepada ahli-ahli parti dan pelbagai bantuan lain termasuk manipulasi isu pilihanraya.



Siapa IRI ini dan kaitan dengan CIA dan  Anwar Ibrahim ?  KLIK DI SINI 


Apa yang PB boleh katakan di sini .. patut la dasyat teori konspirasi , harga barang naik , Ketuanan Melayu ke Ketuanan Rakyat  oleh  PKR ni  sebab depa dah  dapat tajaan dan latihan  dari Yahudi dan CIA   untuk jatuhkan kerajaan BN diketuai Tok Najib dengan menimbulkan kebencian rakyat kepada kerajaan .


Setakat orang UMNO ini  yang berkursus KPTO saja mana boleh lawan dengan kursus Yahudi dan CIA..haha  Kena dengar pulak  dengan penceramah made in UMNO dan   PKR hebat dengan Made In US  lagi ..haha


Malah duit juga pun masyuk jutaaan ringgit lagi dari NGO Yahudi ini . .. Nak tanya juga  halal ke haram duit tajaan Yahudi tu puak PKR ini makan ? 


Nik Aziz mungkin cakap halal kot sebab dia pernah cakap kawan dengan syaitan pun tak pa asalkan menang ..Kalau setakat duit jutaan ringgit dari syaitan  untuk menang ..no problem punya bro ...


p/s  :  patut la Prmtg Pauh payah UMNO  nak menang sebab PKR dapat kursus dari Yahudi....haha




Mesti Baca ! Fakta mengenai kenaikan tarif elektrik .

Posted: 30 May 2011 08:23 PM PDT







Bila PB menbaca tentang fakta tentang kenaikan tarif elektrik ini , baru kita faham secara rasionalnya tentang kenaikan ini .  Tadi semasa di kantin di office pun PB sempat sembang dengan rakan sekerja , dan PB jelaskan  bahawa tiada kenaikan kepada yang pakai kurang 200kwj  sebulan. 


Baru mereka faham sebab ini hanya kepada pengguna yang mengguna lebih tenaga elektrik. Ikuti fakta yang PB petika dari blogger elit tersohot Blog MIM tentang fakta kenaik tarif elektrik .










Jika merujuk kepada kenyataan TNB : Pengguna Domestik / Kediaman:


- Tiada kenaikan tarif bagi penggunaan bulanan sebanyak 200kWj dan ke bawah (Lifeline Band). Kadar ini masih dikekalkan pada paras subsidi 21.8 sen/kWj sejak tahun 1997 lagi.


- Pengguna dengan penggunaan 300kWj sebulan dan ke bawah tidak akan mengalami kenaikan tarif.


- Dengan ini, tiada kenaikan tarif kepada 75% pengguna kediaman(4.4 juta pengguna);


- Tiada kenaikan tarif kepada Jaluran Penggunaan Asas (Lifeline Band) (3.3 juta pengguna)


- Tiada kenaikan tarif kepada jaluran 201 - 300kWj (1.1 juta pengguna)


Jika merujuk kepada statistik-statistik di atas, isu kenaikan tarif elektrik sepatutnya dapat diterima oleh rakyat. Persoalannya, apakah rakyat peduli sama ada TNB terpaksa menanggung kenaikan operating yang berdasarkan kepada kenaikan bahan api seperti gas dan arang batu?


Inilah persoalan asas yang perlu difikirkan apabila kita membincangkan tentang kenaikan tarif elektrik oleh TNB.






TNB menyumbang 55% daripada total kapasiti industri melalui aset logi termal dan 3 skim hydroelektrik utama di Semenanjung Malaysia. Dan mereka akan menaikkan harga purata tarif elektrik akan meningkat sebanyak 7.12 peratus atau pun 2.23 sen kilowatt sejam (kWj) kepada 33.54 sen/kWj daripada 31.31 sen/kWj berkuat kuasa 1 Jun.

Alasan yang diberi ialah kenaikan harga gas daripada RM10.70/mmBTU kepada RM13.70/mmBTU berkuat kuasa 1 Jun. Begitu juga harga arang batu yang dikatakan meningkat sebanyak US$35.

1. Apakah TNB tidak membeli dan mempunyai simpanan gas dan arang batu untuk penjanaan sebelum 1 Jun 2011?

2. Jika ada, di manakah rasionalnya tarif dinaikkan jika TNB masih mempunyai simpanan gas yang dibeli dengan harga lama?

3. MiM juga ingin bertanya, apakah TNB masih menghantar bil melalui pos?

Jika ya, MiM berpendapat bahawa TNB dapat mengurangkan kos operating jika TNB menggunapakai cara lama mereka iaitu menghantar bil direct terus oleh pembaca meter yang datang ke rumah atau premis.

Dengan cara ini, TNB tidak perlu lagi membayar kos untuk mengpos bil-bil elektrik.


4. Jika merujuk kepada laporan akhbar, TNB tidak menyebutkan tentang satu isu besar yang dihadapi oleh syarikat tersebut iaitu kekurangan bekalan gas. MiM tidak faham kenapa tetapi bekalan gas yang tidak menentu dan tidak mencukupi merupakan salah satu faktor yang sangat dirisaukan oleh TNB.

Malah, pengeluaran elektrik oleh penjana kuasa yang menggunakan gas telah jatuh dengan signifikan sebanyak 20.4% pada 2nd suku jika di bandingkan dengan 1st suku FY2011.



5. Bagaimana pula dengan status 3 loji bakar dengan keupayaaan berjumlah 4,950 MW yang dikendalikan oleh syarikat jana bebas (IPP) yang juga dimiliki TNB?

Apakah loji tersebut tidak menikmati harga bahan bakar yang lebih rendah daripada harga semasa?



Walaubagaimana pun, isu kenaikan tarif elektrik sudah pasti akan dijadikan peluru untuk menghentam kerajaan BN. Persoalannya,


Apakah pemegang-pemegang saham ini peduli jika BN diburuk-burukkan dan dihentam oleh parti pembangkang? Apakah mereka akan simpati jika BN kalah PRU13 nanti?

Apa pun, MiM berharap agar penerangan diberikan secukup-cukupnya oleh pihak kerajaan kepada rakyat. Jangan hanya mengharapkan media perdana sahaja sama seperti isu-isu kontroversi lain yang menyentap hati rakyat.

Begitu juga dengan pemantauan harga-harga barang keperluan rakyat yang mungkin akan dinaikkan oleh peniaga-peniaga yang tidak bertanggungjawab mengeksploitasikan isu tarif baru ini.









BILAKAH tarif elektrik yang baru akan berkuat kuasa?

Tarif elektrik yang baru akan berkuat kuasa mulai 1 Jun 2011. Semasa tempoh peralihan, iaitu dalam bulan pertama kadar tarif baru berkuat kuasa, bil elektrik akan dikira berdasarkan kaedah prorata. Dengan kata lain, penggunaan elektrik sebelum tarikh kuat kuasa akan dikira berdasarkan kadar tarif lama manakala penggunaan elektrik selepas tarikh kuat kuasa adalah berdasarkan kadar tarif yang baru.

Berapakah kenaikan tarif elektrik pada semakan tarif kali ini?Kadar tarif purata akan meningkat sebanyak 7.12 peratus.

Kenaikan ini disebabkan oleh:

Kenaikan purata 5.12 peratus disebabkan peningkatan harga gas asli kepada sektor tenaga sebanyak 28 peratus daripada RM10.70/mmBTU kepada RM13.70/mmBTU)

Kenaikan purata sebanyak 2.0 peratus bagi menampung sebahagian daripada kenaikan kos pembekalan elektrik sejak semakan tarif asas yang kali terakhir dilaksanakan pada Jun 2006

Pakej ulangkaji tarif ini juga merangkumi kadar dan diskaun tambahan seperti berikut:
Diskaun 10 peratus ke atas bil elektrik bulanan yang sedang dinikmati sekolah dan institusi pengajian tinggi Kerajaan, rumah ibadat dan badan kebajikan yang berdaftar dengan Kerajaan dikekalkan. Diskaun 10 peratus ini juga akan diberikan kepada institusi pengajian yang ditaja sebahagiannya oleh Kerajaan.

Pengguna Thermal Energy Storage (TES) akan menikmati kadar diskaun lebih tinggi untuk penggunaan dalam tempoh luar puncak.

Pengurangan kadar Firm Standby untuk Co-generators bagi menggalakkan inisiatif Teknologi Hijau, Kecekapan Tenaga (Energy Efficiency) dan Demand Side Management (DSM).
Syarikat rawatan air, pengagihan air dan pembentungan akan dikategorikan di bawah Tarif Perindustrian.

Sejajar dengan Akta Tenaga Boleh Baharu yang telah diluluskan pada April 2011, Kerajaan akan mengenakan 1 peratus bagi Feed-in-Tariff (FiT) untuk Dana Tenaga Boleh Baharu (RE) yang akan berkuat kuasa mulai 1 September 2011. Dana itu akan digunakan untuk promosi dan pembangunan projek dan inisiatif berhubung Tenaga Boleh Baharu. Dana ini akan diuruskan oleh Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari (Sustainable Energy Development Authority, SEDA) di bawah Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air.

Berapakah purata kenaikan bil tarif elektrik yang dialami oleh setiap segmen pengguna?

Pengguna Perindustrian akan mengalami kenaikan purata sebanyak 8.35 peratus (dalam lingkungan 6.2 peratus sehingga sekitar 10 peratus).
Pengguna Perdagangan akan mengalami kenaikan purata sebanyak 8.35 peratus (dalam lingkungan 6.2 peratus sehingga sekitar 8.35 peratus).
Pengguna Domestik/Kediaman dengan penggunaan bulanan tidak melebihi 200kWj tidak akan mengalami sebarang kenaikan tarif. Pengguna Domestik/Kediaman dalam jaluran ini akan terus menikmati kadar subsidi 21.8 sen/kWj.
Pengguna dengan penggunaan 300kWj sebulan dan ke bawah tidak akan mengalami kenaikan tarif


Dengan ini, tiada kenaikan tarif kepada 75 peratus pengguna (4.4 juta pengguna):
Tiada kenaikan tarif kepada Jaluran Penggunaan Asas (Lifeline Band) (3.3 juta pengguna)
Tiada kenaikan tarif kepada jaluran 201 – 300kWj (1.1 juta pengguna)


Apakah impak terhadap pengguna Jaluran Penggunaan Asas (Lifeline Band)?

Jaluran Penggunaan Asas (Lifeline Band) dikekalkan pada 200kWj sebulan.
Pengguna Domestik/Kediaman dalam jaluran 1 hingga 200kWj sebulan tidak pernah mengalami sebarang kenaikan tarif elektrik semasa semakan-semakan tarif sejak tahun 1997 lagi. Kira-kira 3.3 juta isi rumah akan terus menikmati kadar subsidi pada 21.8 sen/kWj. Jumlah isi rumah ini meliputi kesemua 200,000 isi rumah miskin (pendapatan tidak melebihi RM750 sebulan).

Apakah rasional utama kenaikan tarif kali ini?


Kenaikan tarif elektrik pada kali ini sebahagian besarnya adalah disebabkan oleh kenaikan harga gas asli kepada sektor tenaga daripada RM10.70/mmBTU kepada RM13.70/mmBTU mulai berkuat kuasa 1 Jun 2011.
Kenaikan harga gas asli ini adalah selari dengan keputusan Kerajaan berhubung mekanisme penetapan harga gas asli yang mana harga gas asli disemak secara berkala berpandukan kepada trend harga pasaran semasa.

Memandangkan 50 peratus daripada campuran kos bahan api (fuel cost mix) untuk pembekalan elektrik adalah daripada gas asli (TK2010), pertambahan kos bahan api disebabkan oleh semakan harga gas ini menyumbang kepada kenaikan tarif elektrik pengguna.

Salah satu komponen utama lain dalam kos bahan api TNB ialah kos arang batu ( 48.3 peratus daripada campuran kos bahan api pada TK2010).

TNB hanya mendapat balik sebahagian daripada kos pembelian arang batu kerana semakan tarif kali ini masih berdasarkan kepada harga arang batu pada USD85/tan CIF (CV5500 kcal/kg) (sebagaimana harga yang digunapakai semasa semakan tarif pada Mac 2009) walaupun harga purata arang batu bagi enam bulan pertama TK2011 adalah USD100/tan CIF dan pada ketika ini harga arang batu adalah sekitar USD 120/tan CIF.

Nota: CIF: Cost, Insurance & Freight

Ketika pengumuman keputusan kewangan baru-baru ini, TNB telah mencatatkan keuntungan. Mengapakah TNB masih memerlukan semakan tarif asas?
Kali terakhir semakan tarif asas dibuat ialah pada Jun 2006. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kos pembekalan elektrik mengalami peningkatan terutama disebabkan kos yang di luar kawalan termasuklah kos modal, peralatan dan bahan, inflasi, kos pertukaran wang asing dan kos pembangunan infrastruktur pembekalan elektrik.

Pada ketika ini, pulangan (Return on Ratebase, RoRB) TNB adalah jauh lebih rendah daripada kos modalnya (Weighted Average Cost of Capital, WACC) dan dijangka akan terus merosot sekiranya tarif asas semasa dikekalkan. Semakan tarif asas diperlukan untuk memastikan supaya Industri Pembekalan Elektrik di Malaysia terus berdaya maju.

Pinjaman TNB pada masa kini adalah tinggi sekitar RM21.3 bilion pada 2010. TNB juga memerlukan perbelanjaan modal sekitar RM4 bilion hingga RM5 bilion setahun untuk pembangunan infrastruktur pembekalan elektrik pada masa hadapan.

Adakah Kerajaan akan terus memberikan rebat elektrik kepada pengguna Domestik/Kediaman yang menggunakan elektrik kurang daripada RM20 (bersamaan dengan 91.7 kWj) sebulan?

Rebat daripada Kerajaan kepada pengguna Domestik/Kediaman yang menggunakan elektrik sehingga RM20 sebulan akan dikekalkan sehingga 31 Disember 2011.

Mengapa TNB masih menggunakan arang batu sedangkan harga arang batu terus meningkat?

Di bawah Polisi 5- Bahan Api Kerajaan, TNB perlu mempelbagaikan sumber bahan api dan ini termasuklah dengan menggunakan arang batu sebagai salah satu opsyen. Ini adalah untuk mengurangkan kebergantungan TNB kepada gas asli kerana sumber itu semakin menyusut. Di samping itu, polisi untuk mempelbagaikan sumber bahan api adalah bagi menjamin keselamatan bekalan tenaga jangka panjang untuk negara.
Keputusan Kerajaan untuk membina loji janakuasa berasaskan arang batu telah dibuat pada awal 1980-an yang pada ketika itu harga arang baru adalah lebih rendah. Walau bagaimanapun peningkatan permintaan komoditi sejak akhir-akhir ini telah menyaksikan peningkatan harga komoditi (arang batu dan lain-lain) sehingga ke paras yang tinggi.

Mengapa TNB tidak mempertimbangkan opsyen penjanaan tenaga yang lain seperti solar, angin dan biomass?

TNB telah menjana elektrik daripada sumber bersih seperti hidro, hidro mini dan sisa-sisa buangan. Di antara projek tenaga boleh baharu (RE) utama yang bakal dilaksanakan kelak ialah projek hidro Hulu Terengganu dan Ulu Jelai dan juga loji janakuasa berasaskan biomass yang dibangunkan dengan kerjasama Felda dan juga projek pilot solar PV berkapasiti 5MW di Putrajaya.
Walau bagaimanapun, penjanaan elektrik daripada sumber RE adalah lebih mahal (iaitu tidak berdaya saing) berbanding dengan sumber konvensional terutama bagi penjanaan elektrik berskala besar. Selain daripada itu, teknologi terkini RE hanya membolehkan penjanaan tenaga dalam kapasiti dan skala yang terhad.
Adalah dijangkakan bahawa pelaksanaan mekanisme Feed-in-Tariff (FiT) kelak akan membantu perkembangan dan pembangunan penjanaan elektrik daripada sumber RE di Malaysia.

Bagaimana saya boleh menjimatkan bil elektrik?

TNB menggalakkan para pengguna untuk menggunakan elektrik secara cekap. Sebagai contoh, pengguna boleh menggunakan lampu dan peralatan elektrik yang lebih cekap tenaga. Peralatan yang berkadaran kuasa tinggi seperti pemanas, penghawa dingin dan motor industri haruslah digunakan secara berhemah untuk menjimatkan tenaga. Pengguna juga disarankan untuk bertukar kepada peralatan-peralatan yang mempunyai kecekapan tenaga yang tinggi.

Adakah TNB akan terus memberi diskaun kepada badan-badan kebajikan?

TNB akan terus memberikan diskaun sebanyak 10 peratus kepada sekolah-sekolah Kerajaan, institusi-institusi pengajian tinggi Kerajaan, rumah-rumah ibadat dan institusi-institusi kebajikan yang berdaftar dengan Kerajaan. Di samping itu, diskaun sebanyak 10 peratus ini akan turut ditawarkan kepada institusi-institusi pengajian yang ditaja sebahagiannya oleh Kerajaan.

Mengapakah pengguna Tarif Industri Khas (TIK) mengalami peningkatan yang sedikit lebih tinggi berbanding pengguna Perindustrian biasa?

Ini selaras dengan hasrat Kerajaan untuk mengurangkan pemberian subsidi kepada industri secara berperingkat-peringkat. Walaupun dengan peningkatan kadar tarif yang sedikit lebih tinggi ini, pengguna TIK akan terus menikmati kadar tarif diskaun yang lebih rendah jika dibandingkan dengan pengguna Perindustrian biasa. Perbandingan tarif Perindustrian di negara serantau menunjukkan bahawa tarif Perindustrian TNB yang baru ini masih lagi kompetitif.

Saya adalah seorang pengguna Co-generator. Bagaimanakah tarif baru ini memberi kesan kepada saya?

Untuk tarif elektrik yang baru ini, kadar baru dikenakan untuk caj Top-Up dan caj Standby. Perbezaan utama dalam tarif baru ini ialah tiada lagi caj-caj Firm dan Non-Firm untuk Standby sebaliknya hanya satu caj Standby sahaja akan dikenakan.

Kadar Standby yang baru (seperti 1 Jun 2011) akan dikenakan kepada pengguna-pengguna berikut:

Semua Co-generator yang baru; dan
Co-generator sedia ada yang berhasrat untuk bertukar kepada kadar Standby yang baru ini.

Bagi Co-generator sedia ada yang ingin mengekalkan kadar Standby (Firm dan Non-Firm) seperti sebelum ini, mereka akan dikenakan kadar Standby (Firm dan Non-Firm) sebagaimana sebelum ini bersama-sama dengan kadar Top-Up yang baru (bermula 1hb Jun 2011).

Apakah Feed-in-Tariff?

Feed-in-Tariff (FiT) akan diperkenalkan untuk mempromosi pembangunan Tenaga Boleh Baharu (RE) di Malaysia berkuatkuasa 1 September 2011.
Kutipan FiT akan digunakan untuk membiayai Dana RE yang akan diuruskan oleh Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari (Sustainable Energy Development Authority, SEDA) di bawah Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air. SEDA adalah badan yang bertanggungjawab untuk mengurus dan menyelia hal berkaitan RE dan FiT di Malaysia.

Dana RE itu akan digunapakai untuk merangka kadar-kadar FiT yang cukup menarik untuk menggalakkan syarikat dan pihak individu melabur dalam penjanaan daripada Sumber Tenaga Boleh Baharu. Walau bagaimanapun, FiT bukanlah bertujuan untuk membolehkan pemaju-pemaju RE mengaut keuntungan berlebihan. Ia sebaliknya adalah untuk mengatasi halangan-halangan pasaran supaya rakyat boleh bersama-sama Kerajaan menyumbang kepada penjanaan tenaga hijau, dalam masa yang sama dapat menjamin tahap keselamatan pembekalan elektrik negara di samping menjana peluang ekonomi baru.

Apakah tujuan pelaksanaan FiT?

Pada ketika ini, penjanaan elektrik daripada sumber RE adalah sangat mahal dan tidak kompetitif berbanding loji janakuasa berkapasiti besar yang menggunakan sumber konvesional bahan api fosil. Kos per unit yang lebih tinggi ini menyebabkan pelaburan dalam RE tidak menarik minat para pelabur dan utiliti elektrik.

Pelaksanaan FiT bertujuan menggalakkan pertumbuhan RE di Malaysia. Kutipan FiT ini akan digunakan untuk memberi subsidi perbezaan harga antara kadar tarif premium dengan harga jualan seunit elektrik yang pada ketika ini dinikmati oleh pemaju-pemaju RE di bawah program REPPA (harga jualan maksimum pada 21 sen/kWj).

Mekanisme FiT telah dilaksanakan dengan jayanya di negara-negara seperti Jerman dan Sepanyol dan telah dikenal pasti sebagai pemangkin utama kepada pertumbuhan RE di negara-negara tersebut.

Apakah itu mekanisme Pelepasan Kos Bahan Api (Fuel Cost Pass-Through, FCPT)?


Kerajaan akan memperkenalkan mekanisme Pelepasan Kos Bahan Api (Fuel Cost Pass-Through, FCPT) bagi sektor pembekalan elektrik.

Mekanisme FCPT membolehkan utiliti elektrik memindahkan kos bahan api untuk penjanaan elektrik yang disebabkan oleh ketidaktentuan harga bahan api (gas asli dan arang batu) kepada para pengguna dengan menaikkan atau menurunkan tarif elektrik. Pertambahan kos bahan api disebabkan oleh kenaikan harga bahan api akan menyebabkan tarif elektrik meningkat. Sebaliknya penurunan/penjimatan dalam kos bahan api akan dipulangkan kembali kepada para pengguna dengan pengurangan tariff elektrik. Mekanisme ini telah digunapakai oleh utiliti-utiliti di banyak negara seperti Singapura, Thailand, Filipina, Jepun, USA (contohnya Florida) dan Eropah.
Mekanisme FCPT akan dilaksanakan setiap enam (6) bulan sekali selari dengan kajian semula harga gas asli setiap enam (6) bulan yang mana turut mengambil kira harga pasaran arang batu dan minyak semasa.

Bagaimanakah tarif elektrik yang baru ini dapat menggalakkan lagi Teknologi Hijau?

Pengguna Thermal Energy Storage (TES) ditawarkan kadar diskaun yang lebih tinggi untuk penggunaan elektrik luar puncak (kadar diskaun meningkat daripada 1.5 sen/kWj kepada 3.5 sen/kWj).
Selain daripada itu, kadar Firm Standby untuk Co-generator dikurangkan bagi menggalakkan inisiatif-inisiatif penggunaan Teknologi Hijau, Kecekapan Tenaga (Energy Efficiency, EE) dan Demand Side Management (DSM). Pengurangan kadar Firm Standby adalah daripada RM25/kW sebulan kepada RM12/kW sebulan (bagi pepasangan Co-generator Voltan Tinggi) dan RM14/kW sebulan (bagi pepasangan Co-generator Voltan Sederhana).

Dd i n b u n g a

Posted: 31 May 2011 07:52 AM PDT

Dd i n b u n g a


NUR JAZLAN TAK PERLU MELATAH, DAN MENGUSIK ORANG LAIN!!!!

Posted: 30 May 2011 11:21 PM PDT

Nur Jazlan tidak gentar disiasat oleh SPRM


Nur Jazlan Mohamed
Pengerusi UDA Holdings Bhd.


KUALA LUMPUR 30 Mei – Pengerusi UDA Holdings Bhd. (UDA), Datuk Nur Jazlan Mohamed bersedia disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu pemberian kontrak pembangunan Bukit Bintang City Centre (BBCC).

Pada masa sama, beliau juga mahu SPRM melakukan siasatan terhadap Datuk Musa Sheikh Fadzir yang didakwa mempunyai agenda tertentu kerana sengaja menjadikan isu itu sebagai polemik menjelang mesyuarat Lembaga Pengarah UDA, esok.

Mesyuarat esok bakal membincang dan memutuskan mengenai kontrak pembangunan BBCC.

"Saya tidak gentar untuk disiasat kerana saya juga mahukan ketelusan tetapi pihak yang menjadikan projek BBCC sebagai isu juga perlu bersedia disiasat.

"Saya khuatir pihak tersebut mempunyai agenda tertentu disebabkan mesyuarat bagi memutuskan keputusan kontrak BBCC akan dibentang kepada Lembaga Pengarah esok," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Jelas beliau, pemberian kontrak BBCC tidak sepatutnya menjadi isu kerana semua pembida telah membuat penjelasan berhubung cadangan masing-masing.

"Saya sebenarnya pun hairan kenapa perkara yang belum dimuktamadkan telah dipertikaikan, tidak tahulah saya kalau ada mana-mana yang 'bocor'," ujarnya.

Nur Jazlan yang begitu kesal kerana isu tersebut sengaja dipanjangkan menyifatkan tindakan Musa adalah satu bentuk serangan kepadanya berbanding terhadap UDA.

BERITA PENUH DI UTUSAN ONLINE BERTARIKH 31.5.2011

KOMEN PENULIS,

UDA ditubuhkan untuk menjaga kepentingan bumiputera, itu matlamat penubuhan UDA dalam membangunkan aset - aset Negara, itu tanggungjawab yang dipikul oleh Pengerusi dan Lembaga Pengarah UDA serta kakitangannya yang telah diberi oleh Kementerian Kewangan berpandukan peraturan - peraturan yang telah digariskan untuk dipatuhi oleh UDA.

Oleh itu Nur Jazlan tak perlu mempertikaikan dan mencari gaduh dengan menyerang dan menyindir serta memalitkan nama - nama lain tertutama mereka yang cuba memberi nasihat, pandangan kepada UDA agar tidak lari daripada matlamat asal iaitu membantu bumiputera didalam apa saja projek - projek yang mereka laksanakan.

YB Datuk Musa dan beberapa pihak seperti Persatuan Kontraktor, Dewan Perniagaan menyuarakan kebimbangan akan tindakan UDA yang membelakangkan matlamat asal mereka dan meminta UDA agar mementingkan syarikat rakyat tempatan daripada Syarikat luar negara yang juga mempunyai kemampuan dan berkelayakan.

Nur Jazlan tak perlu mempertahankan diri dengan cara mencabar dan mengusik orang lain, semata - mata untuk menegak benang yang basah, lebih baik terima pandangan membina orang lain, duduk bersama Lembaga Pengarah dan Pegawai kanan UDA perhalusi dan kaji semula setiap pandangan dan cadangan dari mereka - mereka yang terlibat kemudian dapatkan pandangan dari pimpinan negara sebelum membuat keputusan penting tersebut.

Perlu dingat juga apabila gagal UDA menjaga kepentingan bumiputera kesan dan impaknya kepada DS Najib selaku Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin yang berkerja kuat untuk bangunkan Negara dan sekaligus mempastikan bumiputera tidak terpinggir.


p/s Tak perlu sakit kan hati orang lain yang memang sudah sakit hati dengan kita.

tunku

Posted: 31 May 2011 03:42 AM PDT

tunku


PAS Erdogans face acid test

Posted: 30 May 2011 06:25 PM PDT

PETALING JAYA: Speculation is rife during the PAS muktamar (conference) this week that the Erdogan faction could be wiped out as resistance by the grassroots and the old guards' is said to be brewing into a "mini tsunami".
The old guards are sceptical of the Erdogans' issue-based approach to aggressively gain political mileage as they have always believed in gaining public confidence for the long-term survival of PAS.
The central party elections on Friday will see two Erdogans (former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin and Kelantan executive councillor Datuk Husam Musa), two ulama (PAS information chief Idris Ahmad and Kelantan executive councillor Datuk Amar Abdullah), and two incumbents (Datuk Mahfuz Omar and Salahuddin Ayub) contesting the three vice-president posts.
Of the 53 candidates vying for the 18 central committee posts, 15 are from the Erdogan faction while 14 are from the ulama faction.
Among the Erdogans contesting the central committee posts are elected representatives Dr Dzulkefly Ahmad, Dr Mohd Hatta Ramli, Khalid Abdul Samad, Dr Halimah Ali, Datuk Kamarudin Jaffar, Dr Lo'Lo Mohd Ghazali, Firdaus Abdullah, Muhammad Husain, Dr Mujahid Yusof Rawa, Sa'ari Sungib, and Dr Siti Mariah Mahmud.
Non-elected representative Erdogans in the running for the central committee posts are Hanipa Maidin, Datuk Dr Mahfodz Mohamed, Anuar Tahir and Aiman Athirah Al-Jundi.
PAS ulama chief Datuk Harun Taib said the party had survived since its inception because the ulama and the professionals had always complemented each other.
"The ulama do not feel threatened at all by the professional group.
"But the Erdogans appear to be aggressive and they may not have the capability to take the party forward because they seem to harp on issues to gain support.
"We cannot sustain support based on issues, as it does not guarantee sustainable victory during a general election.
"PAS has always focused on gaining public confidence and acceptance of the multiracial society as it is crucial for the long-term survival of the party," he said, stressing that he did not know the entire Erdogan "clan" in the party.

tunku : if pas wants to survive longer and stronger they need to get rid of all the erdogan's group in pas.they are the virus in pas planted by anwar.

anakbukitgantang says

Posted: 31 May 2011 03:41 AM PDT

anakbukitgantang says


Dajjal dan serangan terancang ke atas dunia Islam termasuk Malaysia.

Posted: 30 May 2011 11:02 PM PDT

Syeikh Imran Hussein memberikan kupasan Hadis Nabi Muhammad S.A.W mengenai keberadaan Dajjal di Britain selama 1,000 tahun, keberadaan Dajjal di Amerika Syarikat selama 100 tahun dan sekarang keberadaan Dajjal di Israel-teliti youtube ini




Kala ini juga negara negara Islam telah "dijajah semula. Lebanon, Tunisia dan Mesir dijajah semula kerana negara tersebut adalah negara yang maju dari segi ekonomi dan pembankan Islam. Cara Lebanon dijajah ialah dengan menimbulkan huru hara dan perang saudara antara puak Islam dan puak Kristian. Sementara cara Tunisia dan Mesir dijajah melalui kebangkitan "suara rakyat" yang akhirnya menumpaskan Kerajaan yang menyokong dan melindungi ulama Islam ASWJ. Bukan satu kebetulan setelah revolusi rakyat ini ulama wahhabi amat berkuasa dan makam para ulama, anbiya dan Saidina Hussein r.a cuba dimusnahkan di Mesir dan Tunisia. Di Tunisia ulama Islam ASWJ dipotong lidahnya oleh Wahhabi.

Iraq dijajah kerana negara itu maju dari segi ketenteraan dan juga kerana Yahudi mengangak bahawa negara itu adalah negara yang mempunyai civilisation dan bangunan tertua didunia...sedangkan sekiranya mereka tahu bahawa Bumi Makkahlah sebenarnya mempunyai bangunan tertua di dunia, tentulah mereka akan menyerang Makkah. (Kaabah dibina oleh Nabi Adam a.s setelah baginda bertemu Siti Hawa di Arafah)

Perhatikan apa mesej dan serangan Dajjal ke atas sistem kewangan dunia dan peranan wang electronic yang mengambil alih kepentingan wang kertas. Wang electronik ini akan dikembangkan dan menjadi senjata biology yang akan memaksa umat Islam menuruti kehendak mereka.

Serangan Dajjal dan kuncu dajjal yang telah menjual ruh mereka kepada Dajjal demi kekuasaan politik, harta kemewahan, wanita dan kedudukan ini amat terancang.

Malaysia juga tidak terkecuali dari serangan ini dan amat janggal jika kita tidak nampak "konsert terancang  serangan pre dan pasca PRU12, 2008" bagi mempercepatkan dateline "menyelamat" rakyat Malaysia melalui gerakan pluralisasi ugama, liberalisasi ugama dan sebagainya.

Agen penggerak Dajjal ini dibuat melalui Inter Faith Council (IFC) dan gerakan BERSEH. Bukan satu kebetulan pemimpin DAP adalah missionary dalam ugama Kristian. Tapi malangnya sekali lagi mereka tertipu kerana antichrist yang ditakuti ialah Al Mahadi dan "gerakan menyelamat" yang mereka dokongi adalah kerja-kerja Dajjal- rujuk balik syarahan Syeikh Imran Hossein dalam video di atas.

Nasrani Nasrani/Kristian yg sebenar takkan berpadu dengan Yahudi kecuali bagi mereka yang terpesong.

Lihat pula siapakah pemimpin yang mengaku Islam yang bersekongkol dengan agenda  dajjal di atas dalam video ini




Dajjal dan kuasa Barat

Posted: 30 May 2011 05:59 AM PDT

Dajjal al maseh dan Britain adalah "pulau yang dimaksudkan"   yang menyimpan dajjal - dengar penerangan video ini




Perhatikan kenapa Britain (yang mewakili kuasa Barat)  beriya memulakan penempatan Yahudi di Palestine dan bagaimana pembentukan negara Israel terbentuk pada tahun 1948




bumiyang

Posted: 31 May 2011 03:20 AM PDT

bumiyang


Wanita Masa Kini Masih Belum Tentu Selamat Jika Ditinggalkan Bersama Atok???

Posted: 30 May 2011 10:09 PM PDT

PANEH MIANG

Posted: 31 May 2011 01:26 AM PDT

PANEH MIANG


Cibai punya PEMANDU!

Posted: 30 May 2011 08:22 PM PDT

1. Sudah lama orang merungut pasal PEMANDU ni. Tapi nampaknya rungutan banyak pihak tidak dipedulikan langsung oleh JPM.

2. Semenjak Idris Jala selaku Ketua Eksekutif, Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) umumkan kononnya Malaysia bakal bankrap menjelang 2019 jika trend subsidi tidak berubah sepertimana kemelut yang dihadapi Greece; ramai yang was-was dengan kenyataan tersebut. Yolah, kenyataan daripada mantan CEO yang menyelesaikan masalah kewangan MAS dengan cara membuang pekerja. Setakat nak selesai masalah dengan membuang pekerja, tak payah jadi CEO, pramugari pun boleh fikir.

3. Hari ini PEMANDU yang dipengerusikan Koh Tsu Koon bersama CEO, Idris Jala, dilihat SANGAT BERKUASA menentukan hala tuju ekonomi negara. Mereka tidak peduli dengan kos hidup tinggi yang ditanggung rakyat. Mereka tidak mahu dengar sebarang rungutan dan masalah yang dihadapi oleh rakyat. Makmal Rasionalisasi Subsidi di bawah PEMANDU enggan mempertimbangkan kesan buruk daripada keputusan yang mereka ambil terhadap mileage politik BN selaku pentadbir kerajaan.

4. Siapa yang membolehkan dua orang mangkuk hayun dalam PEMANDU ini menjadi begitu berkuasa dan angkuh jika tidak Perdana Menteri sendiri yang memberikan mandat kepada mereka?!

5. Tatacara rasionalisasi subsidi yang disarankan PEMANDU selama ini jelas hanya menguntungkan sebelah pihak kerana hanya menjaga kantung kerajaan tanpa memikirkan kerugian di pihak rakyat. Sangat jelas PEMANDU hanya tertumpu pada isu quantum dengan tujuan mengurangkan jumlah subsidi yang terpaksa ditanggung kerajaan, tanpa menyedari bahawa keputusan bodoh PEMANDU sebenarnya telah menjejaskan kehidupan sosial rakyat keseluruhannya.

6. Penyudahnya BN yang menjadi mangsa hentaman rakyat setiap kali PEMANDU membuat keputusan membentangkan rasionalisasinya. Contoh terbaru ialah spekulasi kenaikan harga RON95 dan tarif elektrik baru-baru ini. Walaupun harga RON95 dikekalkan, namun bermula 1 Jun ini rakyat terpaksa membayar kadar tarif elektrik baru berjumlah 33.54sen/kwj berbanding 31.31sen/kwj yang dinikmati sebelum ini.

7. Natijahnya, wakil rakyat BN terpaksa bekerja keras untuk memberikan penjelasan di atas ketidakpuasan hati rakyat, walhal keputusan pemotongan subsidi disebabkan PEMANDU yang punya angkara. Cuma wakil rakyat pembangkang saja yang seronok kerana mereka dapat peluru untuk tembak kerajaan serta memanipulasi sepenuhnya keberangan rakyat atas keputusan bodoh PEMANDU.

8. Kebanyakan para pegawai yang 'duduk' dalam PEMANDU membuat dasar dan keputusan hanya berasaskan teori. Keputusan mengurangkan subsidi dibuat berdasarkan defisit fiskal semasa. Adakah para pegawai di PEMANDU begitu bodoh hingga tidak terfikir bahawa struktur ekonomi dan sosial negara masih memerlukan subsidi untuk berubah dan berkembang? Adakah para pegawai ini fikir dengan pemansuhan subsidi maka ekonomi Malaysia akan lebih berdaya saing? Wahai pegawai PEMANDU, negara-negara maju di seluruh dunia pun masih mengekalkan pemberian subsidi dalam sektor tertentu terutamanya makanan, bahan api dan tenaga. Pi google la cari.

9. Sebahagian besar cadangan PEMANDU lebih tertumpu kepada langkah mengembalikan harga yang kini disubsidikan, kepada harga yang berlandaskan kuasa pasaran. Kalau boleh harga barang keperluan asas terutamanya makanan, bahan api dan tenaga hendak disamakan dengan harga pasaran semasa oleh PEMANDU. Namun persoalannya, adakah asas analisis yang kukuh dan tepat serta kerangka yang jelas serta komprehensif telah dilakukan oleh PEMANDU?

10. Dalam seminar yang kami hadiri bersama wakil BNM dan KPDNKK baru-baru ini, telah mengesahkan bahawa PEMANDU tidak pernah menjalinkan kerjasama antara agensi dan jabatan lain bagi mendapatkan sumber serta data sokongan. Jadi bagaimana PEMANDU melakukan analisis selama ini jika tiada perbandingan maklumat dibuat bersama agensi-agensi berkaitan?

11. Agak memeranjatkan apabila analis data daripada sektor sosial meliputi pendidikan, kesihatan, bahan api dan tenaga, infrastuktur pembangunan, subsidi makanan etc. adalah berbeza antara BNM dan KPDNKK. Malah harga semasa pasaran dan harga pasaran selepas disubsidi seperti tepung, gula, subsidi pendidikan dan kesihatan juga tidak sama data yang dibentangkan oleh kedua agensi.

12. Bagaimana perkara sebegini boleh berlaku? Adakah kini tidak lagi wujud jaringan komunikasi antara agensi-agensi pelaksana dasar yang mewakili kerajaan? Lebih menghairankan apabila BNM mendakwa kerajaan memiliki rizab yang tinggi melalui Real GDP Growth, External Reserves, Current Account Balance dan FDI Inward; tetapi pada masa sama segala peruntukan agensi-agensi kerajaan dan jumlah subsidi cuba dikurangkan.

13. Justeru tidak hairanlah apabila PEMANDU mengatakan subsidi RON95 perlu dikurangkan, tetapi sebaliknya Gabenor BNM mengatakan perkembangan ekonomi semasa negara membolehkan kerajaan menyerap sebarang kenaikan harga bahan api dan tidak perlu menaikkan harga RON95. Seterusnya, wakil BNM turut menjelaskan bahawa PEMANDU tidak pernah mendapatkan data sebenar daripada pihak mereka, dan ini jelas menunjukkan keangkuhan PEMANDU dalam membuat keputusan.

14. Makmal Rasionalisasi Subsidi di bawah PEMANDU kelihatan tidak membantu membina imej yang baik kepada BN di hati rakyat. Langkah rasionalisasi yang dicadangkan lebih tertumpu pada elemen harga barangan tetapi tidak jelas dalam konteks pembangunan pasaran yang lebih adil. Keputusan dan dasar yang dibuat PEMANDU lebih banyak menyusahkan rakyat yang sedang bergelut dengan kos sara hidup yang semakin meningkat, tetapi tidak selari dengan pendapatan yang diperolehi. Senang cerita, harga barang naik, tapi gaji tetap sama.

15. Rakyat bertambah jelak apabila KPDNKK membuat perbandingan harga dalam negara berbanding negara-negara jiran, sedangkan elemen-elemen lain dalam sektor sosial tidak pula dijadikan perbandingan. Contohnya, walaupun harga gula dan minyak di Indonesia serta Thailand tinggi berbanding kita; TETAPI harga beras, ikan, sayur etc. di kedua negara itu jauh lebih murah daripada kita. Dan rakyat bertambah meluat apabila setiap kali kerajaan membuat keputusan mengurangkan jumlah subsidi, maka akan kedengaranlah kempen 'gaya hidup sihat' dan 'rakyat diminta berkorban'. Namun, wajarkah rakyat sahaja yang dituntut berkorban sedangkan poket pegawai PEMANDU yang membuat keputusan menyusahkan rakyat, tidak pula terkorban sama?

16. Najib perlu menilai semula peranan PEMANDU dalam mengendalikan Makmal Rasionalisasi Subsidi. Dua ekor mangkuk bernama Tsu Koon dan Jala pernah menyusahkan BN dalam menangani isu Al-Kitab sebelum ini. Kini mereka berdua juga bakal menyebabkan BN dibenci rakyat melalui keputusan-keputusan paloi PEMANDU.

17. Dalam sistem demokrasi, "kerajaan dipilih dikalangan rakyat, oleh rakyat, untuk rakyat." Jadi cakap siapa sebenarnya yang patut didengar?

Parlimen BELIA hak BELIA MALAYSIA

Posted: 30 May 2011 05:08 AM PDT

Apokoh bangang dan bahalulnya seorang Ahli Parlimen yang dikatakan daripada Sarawak takut dengan isu KOS Parlimen Belia? Difahamkan juga Pemuda Barisan Nasional turut terancam kepada wujudnya Parlimen Belia. Diberitakan bahawa Pemuda PERKASA juga merasa tercabar dengan wujudnya Parlimen Belia.

Sebagai Modal Ilmu kepada 12.5 juta, rakyat Malaysia yang berada dalam kohort umur 15-40 tahun, selaras dengan Seksyen 2, Akta 668 berkenaan Definisi Belia.Makanya, Pak Sedaro nak lah, kongsi pengalaman kerdil dan ilmu perjuangan belia ini, setelah diberikan ruang merantau 60 buah negara dunia dalam dayungan MAUT Belia.

Parlimen Belia merupakan sebuah badan autoriti yang mempunyai bidang perbahasan khusus jika dirujuk kewujudannya seperti di Australia, New Zealand, Canada, Sweden dan Great Britain. Lingkungan perbahasan Parlimen Belia, sebahagiannya merupakan "kertas fikir" kepada Dasar-dasar Pembangunan Orang Muda negara-negara berkenaan, manakala, sebahagian lagi ialah "Pewartaan Dasar-dasar yang telah diputuskan oleh Parlimen Negara masing-masing".

Apakah jenis-jenis kos yang terlibat? Antara yang bakal wujud ialah Kos 5T "Token hadir Sidang Parlimen, Tips tanggungan ke atas research yang dijalankan oleh mana-mana ahli Parlimen Belia, Ta-paw semua hidangan yang dijamu kepada ahli Parlimen Belia/Pegawai Khas Ahli Parlimen Belia/Tetamu-tetamu tertentu semasa Sidang Parlimen Belia berlangsung, Tanggungan ke atas penginapan kepada Ahli Parlimen Belia/Pegawai Khas Ahli Parlimen Belia, Take-away dana-dana kerja kepada Program dan Projek Terancang Tahunan Ahli Parlimen Belia"

Siapa yang mungkin Ahli Parlimen Belia? Yang wajar ialah EXCO MBM, DT MBM, Ahli Lantikan Menteri MPBN, Presiden MBD seluruh Malaysia. Cukuplah mereka ini, kerana Presiden Majlis Belia Daerah ialah Pengerusi Majlis Perundingan Belia Daerah. Maknanya, Sidang Parlimen Belia tidak boleh berlaku di Dewan Parlimen, Jalan Parlimen, Bukit Duta. Parlimen Belia mesti melakukan Sidang mereka di PICC, Putrajaya.

Apakah relevannya Parlimen Belia? 75% urusan pembangunan belia khusus dalam Agenda Gagasan 1 Malaysia boleh menerima terapi ilmu yang berkesan. Urusan mengangkat kembali martabat, seperti kedudukan Program Antarabangsa tertentu misalnya Program Kapal Belia Asia Tenggara/Jepun, Program Pertukaran Budaya Negara Komenwel, Program Transformasi Belia Asia Pasifik, Program Jambatan Budaya Eropah dan Asia Barat, Program Transformasi 1 Belia 1 Malaysia boleh dibahaskan. Juga kedudukan tertentu pemimpin-pemimpin belia yang kaya bil-hikmah dalam Jawatankuasa-jawatankuasa PBT, Masjid/Rumah Ibadat, Agensi-agensi tertentu, sebagainya.

Secara relatifnya, setiap kali persidangan Parlimen Belia, Kerajaan Malaysia Barisan Nasional mesti menyediakan peruntukan khas sebanyak RM 10 juta setahun untuk diadakan persidangan sebanyak 2 penggal dalam setahun. 6 hari Persidangan Penuh, dengan Ucapan Rasmi daripada YAB Perdana Menteri Malaysia, atau pun Titah Di Raja daripada DYMM Timbalan Yang Di Pertuan Agong sebagai tanda Parlimen Belia merupakan RESTU DI RAJA penzahirannya.

Pak Sedaro melihat, Parlimen Belia boleh menjadi penggerak utama kepada banyak inisiatif Kerajaan Malaysia yang terbeku dan tersesat jalan. Bacalah hansard Parlimen sejak 1969, maka, terbongkarlah banyak inisiatif yang belum dilaksanakan. Masa dulu mungkin tak relevan, tapi hari ini subjek tersebut amat-amat cocok.

Pak Sedaro berdoa jika adolah pembaca budiman yang hari ini YAB Perdana Menteri, YAB Timbalan Perdana Menteri, YB Menteri Belia dan Sukan, KSU Belia dan Sukan, KP Jabatan Belia dan Sukan Negara, Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri, yang membaca hujah-hujah kerdil ini, supaya "segerakanlah" mintalah dipinda dengan tambahan ke atas Akta 668, dengan memasukkan seksyen Parlimen Belia secara khusus. Jika MPBN boleh disilang ganti, maka, jadikan ia REALITI.

Taipingmali (tm)

Posted: 31 May 2011 01:22 AM PDT

Taipingmali (tm)


Bonda Sultan mangkat

Posted: 30 May 2011 09:35 PM PDT

Tarif Elektrik

Posted: 30 May 2011 09:34 PM PDT

Malaysia : Drop in leptospirosis cases in Perak this year

Posted: 30 May 2011 04:45 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 31 May 2011 01:08 AM PDT

PAPA GOMO


BREAKING NEWS - Video Anwar Ibrahim Bersumpah

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT


Lelaki Ini Adalah
Dato Seri Anwar Bin Ibrahim




FREE DOWNLOAD KLIK DI SINI

Gomo tidak mahu mengulas panjang dalam artikel ini cuma nak sampaikan pesan kepada Rakyat Malaysia bahawa jangan kita lupa Isu Video Seks yang mana lelaki dalam Video Seks ini adalah Dato Seri Anwar Bin Ibrahim Penasihat Ketua Umum Pakatan Rakyat ataupun lebih di kenali dengan Pandykutty Rakyat (PR)

Jangan kita lupa akan Video Seks ini dan jangan kita biarkan Video ini lenyap dari ingatan kita. Sila DOWNLOAD dan simpan dengan sebaik mungkin kerana mungkin satu hari nanti akan bernilai sama seperti video Chua Soi Lek.




Gomo juga nak ingatkan Rakyat Malaysia agar jangan lupa dengan kes Liwat Dato Seri Anwar Ibrahim yang sekarang ini sudah masuk ke Pembelaan yang mana Anwar Ibrahim telah di arahkan untuk membela diri.

Ini pekara Serius yang wajar rakyat Malaysia tahu bahawa Anwar Ibrahim bukan sahaja melanggan Pelacur tetapi turut Meliwat anak muda. Apa akan jadi dengan nasib anak muda Malaysia jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri?

HABIS SEMUA BELIA DI LIWAT




Saiful Bukhari telah pun melakukan Sumpah Lakhnat dengan menyatakan bahawa Beliau telah di Liwat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim.



Dato Eskay yang mendedahkan isu Video Seks juga turut bersumpah menyatakan bahawa lelaki di dalam Video Seks itu adalah Dato Seri Anwar Bin Ibrahim.



Tapi Anwar Ibrahim?

Sampai ke hari ini masih menjalankan urusan nya seperti biasa, Kalau tidak Berjubor dengan Jantan dia berburit dengan Pelacur. Itu lah Dato Seri Anwar Bin Ibrahim

Apakah Rakyat Malaysia masih lagi Percaya akan Anwar Ibrahim?


Lagi Artikel PANAS
KLIK DI SINI



Psssttt...Anwar Brahim bila nak saman Eskay? Takut ke?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Ini Baru Pejuang Bukan Nya Cari Glamour

Posted: 30 May 2011 06:31 PM PDT


MOHAMMAD RIZAN BIN HASSAN

Beliau merupakan Pemenang Anugerah Belia terbaik Negara pada sabtu lalu di Perhimpunan Sejuta Belia yang berlangsung di Putrajaya. Beliau adalah sahabat Gomo yang memang Gomo akui beliau terabik dan Komited ketika melakukan sesuatu tugas yang di amanahkan.



Beliau juga antara orang yang menghebahkan isu seorang Remaja yang terkena Renjatan Elektrik satu tika lalu dan Beliau juga yang membuatkan media lain Fokus isu tersebut sehingga remaja tersebut di hulurkan pelbagai bantuan dalam meringankan kesesangraan yang di hadapi nya.

Siapa beliau? Kenali beliau dengan lebih dekat kerana beliau tidak Hipokrit seperti penggerak Belia yang lain. Read More......


Psssttt...Beliau memang layak sebagai pemenang, bukan cam Sam Ketot Demo sana sini tapi Habuk pun takda


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

EKSLUSIF 18 SX - Cyberjaya Kota Ilmu? Ilmu Menjadi Pemabok Dan Seks Bebas Kini Di Bawah Kerajaan PR

Posted: 30 May 2011 05:30 AM PDT


JOM KITA MABOK
KHALID GAGAP BELANJA


Cyberjaya sebuah bandar teknologi ICT yang tercanggih dalam Malaysia yang di bangunkan demi Rakyat Malaysia terutama anak anak muda mendapatkan ilmu yang tinggi dalam bidang ICT. Itulah pembangunan yang di bawa kerajaan Barisan Nasional buat seluruh Rakyat Malaysia.

Sebelum BN Selangor tewas kepada Pakatan Rakyat PAS,DAP,PKR tidak ada sebuah BAR pun yang beroperasi di Cyberjaya ini. Arak tidak terdapat langsung di Cyberjaya ini apatah lagi dengan sebuah Bar yang memainkan lagu serta minuman keras.



Namun setelah BN tewas kepada Pakatan Rakyat sebuah Bar telah wujud di Cyberjaya yang mana telah di Luluskan oleh Kerajaan Negeri Selangor. Sama ada Bar tersebut mempunyai Lesen ataupun tidak Gomo tidak mengetahui nya kerana belum berkesempatan untuk berkunjung ke Bar tersebut untuk bertanyakan lesen perniagaan dari pemilik nya.

Namun dengan apa yang berlaku ini pastinya memberikan kesan yang besar kepada sebuah Kota ICT Cyberjaya ini. Memangn benar terdapat ramai warga asing yang berkunjung ke Bar tersebut namun harus di ingat apabila sebuah Bar di buka maka selepas ini pasti akan berderet deret Bar lagi yang akan muncul bagaikan Cendawan.


MABOK

Ini lah yang akhirnya akan merosakkan Cyberjaya sebuah Kota Ilmu buat para anak anak muda yang menimba Ilmu dan dengan kewujudan Bar ini juga akhirnya akan memberikan Kesan yang tidak baik kepada generasi rakyat Malaysia.

Bila Mabok pasti ada saja pekara Negatif yang berlaku, Otak jadi buntu dan pasti akan wujud pergaduhan, Rogol, dan bermacam macam lagi. Ini semua akan terjadi di Cyberjaya kota buat anak anak muda menimba Ilmu.





Habis Duit Mak Bapak

Jika ingin mencari keuntungan sekalipun jangan lah Kerajaan Negeri Selangor mengabaikan Tanggungjawap mereka dalam menjaga Cyberjaya dari keterlanjuran maksiat yang nyata. Cukup cukup lah dengan Rumah Urut yang beribu lesen di keluarkan usahlah mencemarkan Cyberjaya yang selama ini tidak pernah wujud satu BAR pun.


Lepas Mabok Kita Buat Seks Beramai ramai

Sekarang warga Asing yang datang melepak di Bar ini dan tak mustahil akan ada anak anak Malaysia tak kira sama ada bangsa Melayu, Cina ataupun India akan turut sama bersama rakan rakan mereka sambil meneguk minuman Keras dan berpeleseran di Kota Cyberjaya.

Gomo dengan ini MENGUTUK tindakan Majlis Perbandaran Sepang yang bertanggungjawap dalam Kota Cyberjaya. Kerajaan Selangor harus di pertanggungjawapkan di atas keruntuha Ahlak dan Moral para pelajar yang terjebak dengan Gaya Pemabok ini.

Nak Minum Arak bukan di Cyberjaya malah sekitar tempat lain dalam Selangor beribu Bar wujud, Nak ke Disco pun ada dan ini semua sudah lama sebelum Kerajaan PR ambil alih Selangor pun Wujud. Pergi sahaja ke tempat lain jika nak Meneguk Arak namun jangan sesekali menjadikan Cyberjaya Kota Ilmu menjadi Tempat buat PEMABUK melepaskan Gian.

Satu Muncul dengan mudah maka selepas ini percayalah akan berderet deret Bar dan Pub yang akan wujud ekoran Ketamak kan Kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor.

PAS di mana dalam isu ini untuk mebela anak anak Islam?
PKR di mana dalam isu ini untuk menjaga Cyberjaya dari di lacurkan?
DAP di mana dalam isu ini untuk menjaga kaum Cina agar Wang Ibu bapa tidak di habiskan untuk berjoli sakan?


Jahanam

Sejak Cyberjaya wujud Satu BAR pun tidak Wujud, jahat jahat BN mentadbir Selangor tidak langsung di benarkan pembukaan BAR di Cyberjaya ini. Tapi bila dapat kepada Kerajaan Pakatan Rakyat apa sahaja menjadi HALAL seolah olah sudah tidak mengenal mana yang Baik dan mana yang Buruk.



MOHON PENJELASAN KERAJAAN
NEGERI SELANGOR DALAM ISU INI


Psssttt....Sakit hati aku lihat sebuah Bar di bandar Ilmu, rosak anak muda yang berhabis duit ibu bapa mereka menanggung pelajaran. Jahanam Pandykutty Rakyat (PR)

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 31 May 2011 01:04 AM PDT

Sahabat-Gunung


Confirm: PRU 13 Dah Dekat

Posted: 30 May 2011 11:00 PM PDT

Apa lagi yang dapat aku perkatakan ..... jentera BN harus bersiap sedia untuk menghadapi PRU13... Bila , itu bukan soalnya namun gerakkerja harus digerakkan sekarang bagi memastikan BN terus mendapat tempat di hati rakyat, manakala negeri-negeri yang telah jatuh ke tangan pembangkang, lipat gandakan usaha bagi merampas semula negeri-negeri tersebut ....

Caw DAP Melayu Pertama Dibubarkan

Posted: 30 May 2011 09:54 PM PDT

Hari nie, secara rasminya parti DAP Melayu yang pertama dibubarkan, dan kini demi agama, bangsa dan negara, seramai 60 orang kumpulan pertama menyertai UMNO.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menerima borang permohonan Encik Harun, bekas ahli DAP bersama 60 ahlinya dari kumpulan pertama.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Parlimen Belia: Bukti Kerajaan Sedia Angkat Belia Ke Tahap Tertinggi

Posted: 30 May 2011 06:45 PM PDT


Cadangan mewujudkan Parlimen Belia untuk mengetahui cita rasa golongan belia di negara ini menunjukkan kerajaan berfikiran terbuka dan sudi mendengar permintaan golongan muda agar suara mereka diangkat di peringkat tertinggi negara.

Naib Presiden Majlis Belia Malaysia, Dato' Irmohizam Ibrahim berkata, penubuhan Parlimen Belia akan membolehkan pemimpin belia berbahas dan mengutarakan pandangan mereka secara berhemah.

"Secara tidak langsung ianya membolehkan pemikiran dan kematangan untuk memperjuangkan dapat diperjuangkan dalam parlimen belia ini.

Ahli Parlimen Belia dicadangkan melibatkan seluruh kawasan Parlimen di negara dan terbuka kepada seluruh wakil belia di peringkat akar umbi. Di samping itu golongan mahasiswa IPT juga disarankan juga untuk mengganggotai Parlimen Belia ini," ujarnya yang juga merupakan Ketua Penerangan GPMS Negeri Selangor.

Tambahnya, sebaiknya Parlimen Belia ini diadakan di Parlimen Malaysia ketika Dewan rakyat tidak bersidang. Ini seterusnya akan mendedahkan kepada prinsip rukun negara iaitu kedaulatan undang-undang yang mana parlimen merupakan proses undang-undang dibuat.

Jumlah generasi muda Malaysia yang berjumlah 12.5 juta ini merupakan aset penting negara yang mana golongan ini adalah golongan yang akan memacu transformasi negara menjadi negara maju menjelang 2020. Semua pihak termasuk generasi muda tidak boleh ditinggalkan dalam arus pembangunan pesat negara terutamanya generasi muda Malaysia.

"Dengan adanya Parlimen Belia tohmahan yang mengatakan generasi muda Malaysia tidak diambil berat oleh kerajaan dalam menyuarakan pandangan dan kebebasan bersuara harus dikikis kerana kerajaan telah mewujudkan inisiatif yang jelas menunjukkan kerajaan yang dipimpin oleh YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak melalui Gagasan 1Malaysia- `Rakyat Didahulukan , Pencapaian Diutamakan' mengambil berat suara pemimpin belia dan generasi muda.

Dunia kebeliaan kali ini terus dimartabatkan dan seluruh generasi muda amat diharapkan dapat menceburi dan mengganggotai mana-mana pertubuhan belia di negara ini," ujarnya mengulas Parlimen Belia yang diumumkan Perdana Menteri baru-baru ini.

Senarai Projek Direct Nego Kerajaan Selangor

Posted: 30 May 2011 05:30 PM PDT

Kerajaan PKR Selangor mula memerintah pada 26/3/2008. Sebelum memerintah, mereka mempertikaikan ketelusan pemberian kontrak "direct nego" yang diamalkan oleh kerajaan BN pada masa itu. Selepas mendapat kuasa, pada 12/4/2010, Khalid Gagap telah mengumumkan bahawa tender "direct nego" akan dihapuskan di Selangor. Klik sini.

Nurul Izzah melalui blog Papa Hebat menjerit lagi apabila mendakwa kerajaan Pusat tidak telus dalam pemberian kontrak projek naiktaraf Loji Rawatan Kumbahan Pantai 2 di Lembah Pantai, Kuala Lumpur. Kononnya projek itu hanya bernilai sekitar 500 juta tetapi kontrak sebanyak 1 billion.Klik Sini

Kenapa Nurul Izzah, sebelum menceritakan buruk orang, eloklah selak kain sendiri, Tengok kalau-kalau ada parut yang boleh memalukan diri sendiri. Tapi aku tak tau apa yang ada dalam kain Nurul Izzah, hanya suami dia saja yang tau!!

Ini adalah senarai projek runding terus yang dibuat oleh Kerajaan PKR Selangor pada tahun 2008 . Jumlah projek Direct Nego Kerajaan PKR Selangor pada 2008 kira-kira 9 bulan selepas memerintah adalah sebanyak RM 3,173.787.36




Anwar Brahim Kena Belajar Dengan Salleh Yaakob

Posted: 30 May 2011 04:45 PM PDT

Pelajar sebuah universiti tempatan, Samihah Sheikh Ali, 25, semalam selamat diijabkabulkan sebagai isteri keempat pengacara dan pelawak, Salih Yaacob di Masjid Jamek Kulaijaya, Johor.

Salih disahkan menjadi suami Samihah atau lebih mesra dengan panggilan Emi, gadis kelahiran Mersing dengan dua kali lafaz nikah di depan jurunikah, Mohd Fahmi Samad.

Emi pelajar jurusan pengangkutan menerima wang hantaran RM25,000 dan mas kahwin RM23. Sebagai tanda pernikahan itu, Salih turut menyarungkan cincin emas ke jari manis Emi di depan kira-kira 100 saudara mara isterinya. Turut hadir menyerikan majlis itu ibu Salih, Zainun Mat Sidi, 75.

Berita ini membuktikan Salleh Yaakob memang seorang yang hebat..... Sebab tu, bro Anwar bin Ibrahim harus belajar dari Salleh Yaakob untuk mencukupkan 4 walaupun pada dasarnya, Bro Anwar ini bukan setakat dah 4, malah depan belakang, sama rasa sama rata .... eerrmmmm.

Sekitar Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor

Posted: 30 May 2011 04:09 AM PDT








Hentikan Debat isu Agama Dan Kaum Secara Terbuka- Jamawi

Posted: 30 May 2011 04:05 AM PDT

Tenom, 30 Mei: Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tenom meminta agar semua pihak menghentikan perdebatan terbuka mengeni isu agama dan kaum di negara ini bagi mengelakkan ia boleh mengeruhkan keharmonian serta perpaduan kaum yang telah dikecapi selama ini.

Ketuanya, Jamawi Jaafar berkata isu agama dan kaum sepatutnya dibincangkan dalam majlis tertutup baik di peringkat kerajaan atau kepimpinan tertinggi parti bagi menghormati sensitiviti rakyat di negara ini yang terdiri dari pelbagai kaum dan agama yang mejoritinya menghargai perpaduan dan keharmonian terus terpelihara.

"Jika isu ini kita bincangkan secara terbuka ianya bukan sahaja boleh mencetuskan ketegangan namun ianya turut memberikan ruang kepada beberapa pihak tertentu terutamanya parti pembangkang yang memanipulasikan isu ini untuk kepentingan politik mereka" katanya ketika berucap di majlis perasmian Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Tenom di Dewan Datuk Seri Panglima Antenom dekat sini petang semalam.

Persidangan yang dihadiri lebih dari 1000 orang terdiri dari perwakilan dan pemerhati itu dirasmikan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan turut dihadiri oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Keningau, Azman Haji Roslan.

Menurut Jamawi yang juga Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia semua pihak perlu menghormati kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara dan ini sememangnya termaktub dalam perlembagaan negara tanpa mengenapikan hak,kepentingan serta kebebasan kaum kaum yag lain.

"Jika isu ini dibincangkan secara terbuka kita perlu memikirkan serta memahami perasaan kaum lain, sebagai contoh UMNO bahagian Tenom sahaja enam puluh lima peratus ahlinya terdiri dari kaum bumiputera Islam yang sudah tentu akan memberikan kesan negatif terhadap kekuatan parti" katanya.

Dalam perkembangan lain Jamawi berkata, Pergerakan Pemuda UMNO juga perlu merangka serta melaksanakan pendekatan baru bagi mendekati pengundi muda di negara ini.

Katanya sesuai dengan perkembangan dan tuntutan semasa pergerakan pemuda seharusnya tidak lagi menjadi golongan pendesak atau sekadar bercakap secara retorik dalam menyampaikan hasrat serta aspirasi golongan muda namun perlu menyelami kehendak serta keperluan mereka selari dengan aspirasi golongan ini.

"Hari ini Pemuda bukan sahaja membawa suara nurani golongan muda namun perlu bercakap kepentingan semua pihak dalam membangkitkan isu serta keperluan rakyat di peringkat akar umbi dengan meletakkan asas Pemuda ada pejuang kepada keperluan dan kehendak rakyat baik dalam soal pendidikan, pembangunan ,ekonomi dan lain-lain" katanya.

Dalam pada itu katanya Pemuda perlu merangka dan melaksanakan program yang sesuai dengan cita rasa golongan muda, antaranya hiburan, sukan aktiviti kemasyarakatan dan sebagainya dan dalam masa yang sama kita masukkan eleman yang boleh membina jatidiri mereka disamping dapat membangkitkan semangat patriotisme mereka kepada bangsa agama dan Negara.

"Kita telah mula melaksanakan pendekatan ini dan hasilnya kita menjangka dalam sekitar seribu orang boleh didaftarkan sebagai pemilih berdaftar dan menjadi anggota parti pada hari ini, namun sasaran kita melebihi dari jangkaan tersebut " jelas Jamawi

Malah menurut beliau pendekatan tersebut akan terus digunakan pakai bagi mendekati golongan muda yang mempunyai popolasi yang tinggi sebagai pengundi agar mereka terus memberikan sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional yang menjadikan asas dan perjuangan membawa pembangunan kepada rakyat dilaksanakan secara berterusan.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 May 2011 11:44 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SELEPAS MALAY DILEMMA, WUJUD PULAK MUSLIM DILEMMA

Posted: 30 May 2011 11:30 PM PDT

Macam-macam sekarang. Dulu aku pernah la dengar dan baca pasal Malay Dilemma, sekarang ni ada pulak Muslim Dilemma. Muslim Dilemma ni buka buku tapi satu artikel yang ditulis dalam akhbar STAR (ruangan IKIM VIEW).

Artikel ini memaparkan dilemma Muslim hari ini yang dihimpit pergolakkan dan ketidak stabilan dalam negara-negara Islam. Artikel yang penuh falsafah ini perlu dibaca berhati-hati supaya mudah hadam. Mungkin elok membacanya sambil menghadam pisang goreng.

The Muslim dilemma today

IKIM VIEWS
By Dr Wan Azhar Wan Ahmad Senior Fellow/Director Centre for the Study of Syariah, Law and Politics


There is an apparent disunity among Muslims as reflected in the number of major political parties, and they are generally in a state of crisis in almost every respect of life.

MUSLIMS, regardless of times and locations, have been facing a varied magnitude of challenges since the very inception of Islam. This will never cease to happen.

In Islam and Secularism (1978), Syed Muhammad Naquib al-Attas, a contemporary Muslim thinker and the 2011 recipient of the Most Prominent Malay award, observes that these challenges may be categorised into two: internal and external.

The former pertains to challenges originating within Muslims' own territory and intellectual history, and the latter from the outside world, resulting from their encounter with alien cultures and civilisations.

Both categories of challenges, either intellectual or physical in nature, bring equally destructive consequences to the Muslim community (ummah).

Let's examine the conditions of Muslims in this country today. They are generally in a state of crisis almost in every respect of life – religiously, socially, economically and politically.

Far from simply unleashing sweeping statements, I am neither emotional nor judgmental here. But the above phenomenon can be discerned, among other things, from the increasing number of ignorant, secular and non-practising Muslims.

It's painful to learn the worrisome rising statistics of Muslims' divorce rate and their involvement – if not indulgence – in criminal activities, gambling, drugs, liquor, prostitution, rapes, cohabitation, adultery, abortion, baby dumping and all sorts of other religious, ethical or legal misdemeanours.

In terms of economic achievements, they are far behind other groups and still grappling with catching-up. A similar scenario can be seen in education.

In terms of politics, Muslims basically rule the country, but have been perceived as compromising too much, even on fundamental matters, at the expense of their own interests and dignity.

At the same time, there is an apparent disunity among Muslims, as reflected in the number of major political parties. Some other minor parties further divide the Muslims.

Al-Attas explains that the basic problems causing those internal dilemmas can be reduced to what he calls the loss of adab, recognition and acknowledgement of the right and proper place for beings or things.

The loss of adab is the loss of discipline, knowledge or wisdom that assures the recognition and acknowledgement of one's proper place in relation to one's self, community and the world of creation.

Al-Attas asserts that, internally, the current general dilemma besetting Muslims is caused by (i) confusion and error in knowledge, creating the condition for (ii) the loss of adab within the ummah.

The combination of these two situations gives rise to leaders who are actually not qualified to lead the community.

They emerge and thrive but do not possess the high moral, intellectual and spiritual standards required for proper leadership.

This kind of leaders perpetuates confusion and error in knowledge. In this manner, they ensure that their successors are just like them, and together they dominate the affairs of the people.

A damning remark by Al-Attas deserving serious attention by Muslims is that the roots of crises are interdependent and operate in a vicious circle, contributing to and supplementing each other. But he stresses that the chief causes are confusion and error in knowledge.

Once ignorance spreads from top to bottom and defines the character of the ummah, the community will have no integrity and strength.

They will gradually become more fragile and vulnerable to foreign influences, especially harmful ones.

Lacking religious knowledge and awareness, certain members or leaders of the community may even adopt these bad ideas, translate them into their lifestyle, and consciously or unconsciously transfer these influences to the masses.

It is this foregoing disintegration of internal qualities of the Muslim ummah that causes confusion and disunity.

This article is not to embarrass Muslims. It's a form of self-criticism, to wake them up from slumber, to urge them to take corrective action.

I believe Tun Dr Mahathir Mohamad had the same intention when he wrote The Malay Dilemma in 1970.

I am putting forth this bitter reality as a challenge for good and concerned Muslims – at all levels and within their respective capacity – to come together to play effective roles to save and rebuild the ummah.

Otherwise, the deterioration will continue in front of their naked eyes.

Edmund Burke, an 18th century British statesman and political theorist, said: "The only thing necessary for evil to flourish is for good men [and women] to do nothing."

More important than that, Muslims are supposed to take heed from a prophetic caution foretelling their situation.

The Prophet says that the time will come when "You shall imitate the practices of those before you, inch by inch and step by step, to the degree that if they had entered into the hole of the lizard, you would still follow them".

He was asked: "O messenger of Allah, are they the Yahud and Nasara?" He replied: "Who else?"

Another prophetic tradition reminds Muslims as follows: "Other nations will soon call one another against you just as the eaters call one another to their dishes."
Somebody asked: "Is this because we will be few in numbers that day?"
The Prophet replied: "Nay, that day you shall be numerous, but you will be like the scum of the torrent, and Allah will take the fear of you away from your enemies and will place weakness into your hearts." Somebody asked again: "What is this weakness?"
He answered: "The love of the world and the dislike of death."

Lessons are in abundance in these hadiths but we may extract two at least.
First, Muslims will not simply tread the same path of destruction as was trodden by those before them if they understand their religion as well as other evil challenges coming from other cultures.
Second, if Muslims are not overly distracted by worldly gains, they will become powerful and nobody will ever look down on them. They will fear them. But to achieve this, they must equip themselves with all necessary knowledge.

Amid their disunity, perhaps Muslims should learn a lesson from the history of two companions of the Prophet, Mu'awiyah and Ali, who fought each other on certain administrative and political issues.

Realising the tense relationship between them, the former was offered military assistance by the Romans to crush the latter.

However, Mu'awiyyah firmly declined the offer saying that Ali and his army were still his brothers in religion.

This is the spirit all conflicting Muslim parties should emulate – give priority to religious consideration or interests and put aside differences in facing their common enemies.

APA YANG ANDA PERLU TAU PASAL KENAIKAN TARIF ELEKTRIK

Posted: 30 May 2011 09:59 PM PDT

Nak ulas panjang macam GAP aku tak pandai, tapi copy paste dari akhbar utama untuk dikongsikan dengan semua pembaca MyMassa. Mula-mula aku nak kongsikan sejarah kenaikan tarif elektrik di Malaysia. 

  Bila kita tengok sejarahnya, kenaikan tarif elektrik hanya dilakukan beberapa kali sahaja. Ertinya Kerajaan sedaya upaya untuk menyerap kos elektrik. Jika benar-benar tak mampu, barulah Kerajaan benarkan TNB naikkan tarif. Inilah bentuk Kerajaan yang bertanggung jawab. Seperti mana seorang  bapa yang selalu membelikan barang-barang yang berkualiti tinggi kepada anak-anaknya. Apabila bapa tersebut betul-betul tak mampu berbelanja seperti sebelumnya, bapa tersebut berhenti dan menerangkan kepada anaknya. Jika anaknya seorang yang patuh, dia akan ikut. Tapi kalau anak tu memang jenis yang degil, mungkin tak dapat terima lalu memberontak. Jadi, nilaikan sendiri anda di pihak yang mana.

Bila kita tengok statistik yang diberi, kita akan nampak golongan yang paling banyak guna elektrik yang akan terima bebannya. Jika anda seorang yang penjimat dan menghargai tenaga, anda tidak terkesan sedikit pun. Bagi aku, apa yang Kerajaan buat memang patut iaitu memberikan subsidi kepada yang sepatutnya. Kalau dah pakai elektrik lebih dari 300kwj, buat apa nak bantu. Dah tentu rumah tersebut dipenuhi oleh alatan elektrik yang pakai banyak elektrik seperti pendingin udara dan pemanas air di bilik air. Seperti yang contoh yang aku bagi tadi, seorang bapa yang mungkin menghadapi masalah dalam kewangannya terpaksa berjimat dan tidak lagi membelikan barang yang mahal (dibaca memberi subsidi) kepada anaknya yang suka membazir. Kepada anaknya yang pandai berjimat, bapa itu tetap membelikan barang yang sama tanpa kurang sedikit pun. Sekali lagi aku minta kepada pembaca, hayati contoh yang aku bagi dan nilaikan sendiri anda di pihak yang mana.
Akhir sekali, fakta mengenai Pakej Penstrukturan Tarif ini yang masih memberikan subsidi kepada beberapa sektor seperti pendidikan dan pertanian. Bagi industri lain, Kerajaan terpaksa menarik subsidi bagi berjimat.

Bila ada kenaikan macam ni, mungkin ramai yang menyalahkan Kerajaan kerana gagal mengurus kewangan. Jika Kerajaan itu bapa dan anda adalah anak, adakah anda menyalahkan ibu bapa anda kerana anda tidak dapat hidup mewah sedangkan ibu bapa anda telah banyak berkorban memberikan kesenangan dari kecil (subsidi yang kerajaan beri dari seorang ibu itu mengandung di hospital kerajaan) sehingga anda mendapat pendidikan yang sempurna (subsidi dalam sistem pendidikan sekolah dan universiti). Memanglah dalam masa ibu bapa menyuruh anaknya berjimat tetapi mereka masih berbelanja untuk diri sendiri kerana duit itu mereka cari. Seperti kerajaan, duit yang kerajaan belanjakan bukannya semata-mata duit cukai pendapatan rakyat kerana berapa sangat cukai tersebut. Tetapi kebanyakan peruntukan kewangan Kerajaan adalah datang dari cukai korporat. Sebab itulah dalam banyak keadaan, Kerajaan banyak melebihkan pihak swasta (para pelabur) kerana itu sumber utama pendapatan Kerajaan. Bagi pelabur, subsidi bukanlah perkara yang baik untuk mereka. Memang kerajaan pun bagi subsidi kepada pelabur (swasta) tapi subsidi tersebutlah yang menarik minat untuk mereka melabur  dan membangunkan negara. Ini semua kerana sistem ekonomi kita adalah sistem kapitalis (pemodal).

Nasihat aku kepada pembaca MyMassa, berfikirlah secara rasional dan bukannya emosional. Mendengar atau membaca tohmahan pembangkang terhadap Kerajaan hanya mampu melegakan nafsu amarah anda bila ada pihak yang kononnya bersimpati. Tetapi dengan bersabar dan membantu Kerajaan menghadapi masa sukar inilah yang lebih utama kerana ini bukan kali pertama kita sebagai rakyat Malaysia menghadapinya. Berkat kesabaran dan kebersamaan anda-anda semualah kita berjaya dan mampu bertahan sehingga sekarang. Fikir-fikirkan...

MILOSUAM BEKAS ALUMNI SMK TUN SARDON RENGIT

Posted: 30 May 2011 07:42 PM PDT

Maharaja Penjilat Jubo Nuar Berahim dikenalpasti telah belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Sardon pada akhir 90-an.


Maklumat yang kami terima, sebelum ni minah Milo ni sering berpindah sekolah. Mungkin sekolah SMK Tun Sardon sekolahnya yang paling lama.

 Ada sesiapa Alumni SMK Tun Sardon boleh kami mengesan Milo Si Jambu tak?

TAZKIRAH PAGI : CAMPAKKAN PAS KE DINDING!

Posted: 30 May 2011 04:30 PM PDT

Teliti setiap hujah ini mengenai hukum berdemonstrasi.

Ustaz ini bukan ahli mana-mana parti, mungkin dari Indonesia. Tanpa prejudis, beliau menjawab soalan jemaahnya dengan dalil-dalil yang cukup kuat.

Lain kali kalau ada pihak yang ajak berdemonstrasi menentang Kerajaan, campakkan sahaja mereka!

TERJAH : LOKASI MILO SI JAMBU DIKENAL PASTI!

Posted: 30 May 2011 05:51 AM PDT

Perkembangan terbaru mengenai blogger MiloSuam. Sebelum ni Mymassa ada menyatakan lokasi Milo Si Jambu adalah di Johor.


Kali ini kami mendapat lokasi yang lebih tepat iaitu di Batu Pahat. Alamat yang kami dapat daripada sumber adalah di Kg. Sg. Bagan Darat, Sri Merlong, Rengit, Batu Pahat.

Jadi, kepada penduduk Kg. Sungai Bagan Darat mungkin boleh cari lelaki yang iras-iras macam ni....

*Selamat Memulakan Pencarian...

HUJAH MANTAP DARI ANAK TUN MAHATHIR.

Posted: 30 May 2011 04:18 AM PDT

Baca dan fahami tulisan Datuk Mukhriz Tun Mahathir. Satu kupasan yang mantap yang menjawab tulisan Cina yang menakrifkan masalah BRAIN DRAIN mengikut pemahamannya yang kurang tepat.

Making it just for all


I READ with interest the essay by Shaun Tan, one of the finalists in the World Bank 2011 Essay Competition, on a variety of issues, especially his understanding of the brain drain problem faced by Malaysia.
While I am deeply impressed by his insightful piece and respect his right to express his thoughts, I fear he has inadvertently misunderstood the vital cogs in the system that makes Malaysia tick.

The basic tenet of our nation's economy is split according to a 70:30 ratio, with the 30 per cent being affirmative action policies that have been put in place by the New Economic Policy to eradicate poverty, irrespective of race.


The remaining 70 per cent of our economy is private sector driven and is not affected by NEP-type policies. Instead, it is based on open market principles that give each citizen, no matter how rich or poor, equal opportunity in every sector.

In fact, in the eyes of investors, Malaysia is seen as one of the most liberal developing economies in the world.

Thus, it pains me to see structural discrimination being practised by those in the private sector despite the open support and infrastructural assistance provided by the government in the hope that this sector would create the sort of wealth that will benefit all Malaysians.


The private sector in many ways is far from inclusive and the same allegations of favour and bias levelled at the government can be thrown at decision makers in the private sector.

The public sector (as the name implies) is open to public scrutiny -- hence the ease at which criticism can be levelled at it; whilst the private sector (again as the name implies) is kept nice and private -- away from the public eye and hence allowing them freedom to do as they please.

Corporate governance no longer includes equal opportunity in employment in the private sector and I doubt it practises the inclusivity they preach. A quick glance at the retail and housing industries for instance proves my fears.


In this land of great "discrimination", the wealthiest top 20 is dominated by one race. I'm sure it's due to their hard work, but I am equally sure that this is due to the conducive environment created by the same Barisan Nasional government which the writer calls oppressive.

It would not surprise me at all if the owners of companies who have benefited from government policies and who have enriched themselves, are also the same parents the writer says are telling their kids to leave the country due to the discrimination practised here.

The big corporations that have secured gambling and telecommunication licences, for example, surely did not get their big breaks purely on merit.

Opportunities were given to them by BN leaders in exchange for their ideas, entrepreneurship and taxes. And these companies have gone on to succeed in many other industries such as independent power production, tourism, construction and agriculture.

I do not begrudge them their success, but I do note with regret the writer's ignorance of the government's role in ensuring the economic pie gets distributed equitably. It is also ironic that the land of opportunity the writer envies has a trillion dollar debt problem! It surely does not seem that liberalisation is always able to bring about the paradise it promises.

We may be growing at a slower than before pace of 7.2 per cent, but this is still a respectable figure compared with even developed nations. The writer would do well to look at debt and unemployment figures in Greece, Portugal and the United States.

I also feel that the writer's comparison of Singapore to Malaysia is ill-advised. One does not compare a pea to a durian -- from a population standpoint and all it entails.

Merit in a small island nation with only an urban population is no comparison to a country with the responsibility to ensure social justice for a rural population with inherent difficulties in having the same amenities and facilities enjoyed by urbanites.

Try telling a child who has to walk two hours to school every single day that he can only succeed in life based on merit, and you'll see why there's a need to give extra attention to some, sometimes at the expense of others.

Perhaps the writer could refer to recent comments made by Perak Raja Muda Raja Dr Nazrin Shah who noted that as a resource-rich, multiethnic and multi-religious country, Malaysia is a far more suitable model for developing countries compared with the East Asian tiger economies of South Korea, Taiwan, Hong Kong and Singapore. Proving yet again that it isn't fair to compare Malaysia with these economies, considering the inherent differences mentioned.

We are all in the business of managing scarce resources. The urban population (the "discriminated" ones) should understand that if they are not getting everything they want, it's because the government has to help rural folk keep up with the Joneses.

I would be the first to admit that there are problems, but pray tell who in this world is free of them? Corruption is definitely a scourge that needs to be stamped out. But if one understands how corruption works, one will know that it takes two to tango. The recipient of bribes may be a public official, but who is the one bribing?

Let me end this response with a statement of confidence -- this BN government is committed to tackling issues one by one. The results may be slow to come, but meticulous methods usually take time to produce the desired results. I, for one, am committed to ensure that every action I take is above board.

It is, however, heartening to see young Malaysians who care enough about their country speaking up, as Shaun has done.


DATUK MUKHRIZ MAHATHIR, Jerlun member of parliament, Kedah

PERADUAN TOLAK FITNAH VIDEO ANUWAR!

Posted: 30 May 2011 02:25 AM PDT

Setakat berceramah ke hulu ke hilir apa barang. Lain ikut la cara sahabat kita ni. Offer kereta siapa yang dapat kemukakan individu dalam video AnuWar. Syaratnya mudah, individu yang dikemukakan tu mestilah bukan AnuWar.

Amacam para penjilat jubo, Anwarinas, Erdogan mahupun AMK, ada berani tak sahut cabaran En. Zamil ni?

Tak berani? Tak terkejut pun sebab korang ni pandai melalak je. Bila suruh buat betul-betul baru perasan telor dah kena gigit dengan anjing Karpal Singh.

*Semua telor budak-budak pembangkang dah kena makan dengan si comel ni. Cuma ketua umum je belum. Kalau dah kena makan, macam mana nak menutuh & meliwat?

Sound Direct : Tulisan Awang Selamat Memang Mantap!

Posted: 30 May 2011 12:00 AM PDT

Memang mantap kupasan Awang Selamat dalam ruangan pojoknya semalam. Kepada sesiapa yang belum baca, dipersilakan membacanya.

Skandal seks dan hipokrasi


SELEPAS skandal seks melibatkan Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss Kahn, baru-baru ini, dunia digemparkan pula dengan skandal rakaman video seks beberapa pemimpin pembangkang Turki.

Apa yang berlaku di Turki itu lebih menggegar. Kesnya hampir sama dengan skandal terbaru Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim. Menerusi pendedahan video tersebut, beberapa pemimpin Parti Pergerakan Nasionalis (MHP) dipaparkan sedang melakukan hubungan seks di sebuah rumah.

Ekoran pendedahan tersebut, enam pemimpin MHP meletakkan jawatan. Antara yang berbuat demikian ialah Timbalan Pengerusi MHP, Osman Cakir, Umit Safak dan Mehmet Ekici serta Setiausaha Agung, Cihan Pacaci dan timbalannya, Mehmet Taytak. Awal bulan ini, empat pemimpin parti itu, lebih awal telah mengumumkan pengunduran mereka.

Tahun lepas, Pengerusi MHP, Deniz Bolukbasi turut meletakkan jawatan selepas pendedahan satu rakaman video merakamkan beliau mengadakan hubungan intim dengan bekas setiausaha parti itu.

Walaupun MHP mendakwa pendedahan rakaman video itu didalangi oleh pihak tertentu termasuk parti pemerintah iaitu Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP), namun kesemua mereka yang berkenaan mengambil tanggungjawab melepaskan jawatan. ''Saya meletakkan jawatan bagi mengelakkan isu ini menggugat MHP pada pilihan raya akan datang," kata Bolukbasi. Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan menafikan tuduhan MHP bahawa AKP menjadi dalang dalam pendedahan skandal tersebut.

Iktibar

Ramai pemerhati melihat MHP cuba mengalihkan perhatian daripada persoalan pokok iaitu berlakunya hubungan seks sebagaimana rakaman video. Walaupun Turki dilabelkan negara Islam sekular namun majoriti rakyatnya mengutuk keras skandal seks tersebut yang dianggap paling memalukan dalam sejarah negara itu.

Pendedahan skandal seks di Turki itu disiarkan beberapa kali di muka depan Utusan Malaysia pada awal minggu ini. Banyak iktibar yang boleh diambil dan dijadikan renungan apatah lagi dalam konteks skandal Anwar. Sama ada dalam kes Strauss Kahn apatah lagi skandal di Turki, tanggungjawab moral mengatasi segala-galanya.

Anehnya, Anwar yang terang-terang wajahnya dalam aksi video seks bersama seorang pelacur, masih terus menegak benang basah. Pakar di Amerika Syarikat (AS) dan Korea Selatan selain Malaysia, telah mengesahkan bahawa rakaman video itu adalah tulen. Seperti biasa, Anwar sebaliknya menuduh semuanya itu adalah konspirasi. Ini bukan kali pertama skandal seks melibatkan Anwar.

Homoseksual

Beliau pernah didakwa di mahkamah lebih sedekad lalu kerana meliwat pemandu isterinya, Azizan Abu Bakar. Walaupun beliau dibebaskan dengan keputusan 2-1 oleh tiga hakim yang bersidang tetapi aktiviti homoseksual tidak ditolak oleh hakim. ''Kami mendapati bukti untuk mengesahkan bahawa perayu (Anwar) terbabit dalam kegiatan homoseksual dan kami lebih terdorong untuk mempercayai bahawa kejadian yang didakwa berlaku di Tivolli Villa, benar terjadi," kata Hakim, Abdul Hamid Mohamad ketika membacakan penghakiman pada 2004.
Awang percaya, ramai yang terlepas perhatian tentang fakta tersebut. Dengan kata lain, Anwar bernasib baik kerana terdapat kelemahan teknikal dalam pendakwaan, menyebabkan gagal memberikan bukti yang melampaui keraguan munasabah.

Dalam kes liwat kedua terhadap pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, Anwar diperintah membela diri kerana kes prima facie telah dibukti di mahkamah. Maknanya, banyak bukti yang memihak kepada Saiful.

Dalam kaitan kes tersebut, Anwar enggan melakukan sumpah laknat dan menolak menjalani ujian DNA secara sukarela sedangkan Saiful awal-awal lagi berbuat demikian.

Dalam kes rakaman video seks, sahabat beliau, Shazryl Eskay Abdullah yang mendedahkan perlakuan seks Anwar, tampil membuat sumpah laknat meskipun berdepan dengan ancaman serta kekecohan yang ditimbulkan oleh penyokong Anwar. Anehnya lagi, Anwar tetap enggan bersumpah laknat. Kaedah Islam enggan dilakukan sementara kaedah saintifik seperti DNA juga ditolak.

Ada beberapa lagi persoalan berlegar berkaitan video seks tersebut iaitu 'kehilangan misteri' jam Omega milik Anwar dan penjelasan awal beliau kononnya pada ketika kejadian sedang sibuk mengemaskini Twitter tetapi ternyata meragukan sampai saat ini.


Memalukan

Berdasarkan keterangan awal kepada polis yang menafikan dia adalah pelaku dalam video, Anwar boleh didakwa berbohong. Dengan semua yang berlaku itu, imej beliau bukan setakat tercalar malah amat kotor. Jika beliau tidak melepaskan jawatan sebagai Ketua Pembangkang dan juga penasihat PKR maka Pakatan Rakyat (PR) akan mencatatkan sejarah sebagai pembangkang paling buruk imejnya di dunia.

Setakat hari ini pun, skandal seks Anwar sama ada melibatkan dakwaan hubungan sejenis dan pelacur sudah dikategorikan paling dahsyat di kalangan ahli politik dunia. Itu belum menyentuh tentang skandal lain didakwa melibatkan beliau yang khabarnya belum terdedah.

Anwar telah memalukan rakyat Malaysia dan umat Islam seluruh dunia. Beliau menjadi pagar yang memakan padi kepada masyarakat Islam bertamadun yang selalu dilaung-laungkannya. Ternyata sejarah berulang lagi. Beberapa kisah pemimpin Islam zaman lampau yang menyalahgunakan imej Islam untuk kepentingan diri dan nafsu serakah, nampaknya terus menguji umat Islam hari ini melalui skandal Anwar.

Jika rakyat negara luar seperti Turki malu dengan perbuatan para pemimpin pembangkang dalam skandal video seks dan masyarakat antarabangsa mengutuk perbuatan Strauss Kahn, apakah rakyat Malaysia mahu merelakan skandal seks Anwar dan pembohongannya?


Penghinaan

Pada hari ini keengganan Anwar mengakui perbuatannya dan melepaskan jawatan sebagai mengambil tanggungjawab, adalah penghinaan kepada rakyat. Aneh, semua ini melakar sejarahnya di Malaysia. Ada teman bertanya mengapa Awang tidak putus-putus membangkitkan isu seks Anwar.

Jawapannya mudah. Masyarakat mesti menangani perbuatan terkutuk pemimpin seperti itu dengan cara yang betul. Pada Awang, cara yang betul - selagi hipokrasi berterusan, jangan dibiar dan didiamkan. Dunia Barat tidak pernah berhenti bersuara menentang hipokrasi pemimpin jenis itu.

Beberapa penulis Barat seperti Christ Bardeux (http://newledger.com) turut melemparkan kritikan keras terhadap Anwar dan Strauss kerana cuba menafikan perbuatan mereka termasuk keengganan untuk memberi DNA.

Dalam kaitan ini, Awang suka menarik perhatian kepada keluaran majalah Time terbitan 14 Mei, yang memaparkan skandal seks, pembohongan dan keangkuhan lelaki yang berkuasa. Persoalan di muka depan majalah itu ialah mengapa mereka bertindak seperti babi. Malah gambar binatang itu juga dimuatkan di muka depan. Renungkan mesejnya.

Awang Selamat

Belantan

Posted: 30 May 2011 11:43 PM PDT

Belantan


Nafsu Anwar sama macam DAP - Atur strategi Malaysian Malaysia?

Posted: 30 May 2011 02:13 AM PDT

Anwar Ibrahim kini dilihat sedang mengatur strategi yang dilaksanakan oleh DAP iaitu Malaysian Malaysia untuk menarik sokongan kaum Melayu dan Cina kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Melalui strategi tersebut, Anwar akan menggunakan PAS untuk mendapatkan sokongan kaum Melayu dan bekerjasama erat dengan DAP untuk sokongan kaum Cina. Di Malaysia, parti seperti PKR yang membuka keahlian kepada semua kaum kurang diterima rakyat. Jadi, Anwar kini cuba mendapatkan sokongan daripada golongan masyarakat yang kurang bersetuju dengan dasar-dasar yang dibawa oleh kerajaan Barisan Nasional (BN)!

Terdapat masyarakat Cina yang tidak setuju dengan dasar yang dilaksanakan kerajaan seperti Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang mereka lihat hanya memberi pertolongan kepada orang Melayu untuk menganjak sosioekonomi kaum itu.

Anwar semasa dalam temuramah eksklusif dengan portal berita propembangkang, Malaysiakini baru-baru ini mengakui kemenangan DAP pada Pilihan Raya Negeri Sarawak adalah atas sokongan kaum Cina. Beliau mengambil contoh kemenangan calon PKR, See Chee How di Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Lintang.

Ramai ahli parti itu sehingga kini masih belum mengetahui apa sebenarnya pendirian PKR kerana Anwar sebagai penasihat begitu sukar untuk digambarkan sikap sebenarnya. Apabila berjumpa dengan orang Melayu, dia akan jadi nasionalis Melayu dan apabila jumpa orang Cina, Anwar akan jadi liberal!

Dilihat PKR yang diketuai oleh Anwar sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan sedikit nyawa iaitu sokongan rakyat terhadap parti itu. Anwar tiada pilihan, PKR semakin hilang sokongan. Beliau tahu Pas sudah mempunyai penyokong tersendiri yang pasti akan mengundi parti itu. Begitu juga DAP, jadi Anwar bertindak berbaik-baik dengan kedua-dua parti itu untuk bernyawa kembali.

Yang ketara Anwar ternyata ketandusan modal dalam berpolitik. Ditambah lagi dengan kes liwat dan video seks panas yang sedang dihadapinya sekarang. Walaupun 'tebal muka', cara terbaik adalah berbaik-baik dengan DAP dan menggunakan Pas demi karier politiknya walaupun terpaksa 'menjual' bangsa sendiri semata-mata untuk memenuhi nafsu serakah beliau untuk menjadi Perdana Menteri. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

MERBOK TIMES

Posted: 30 May 2011 11:32 PM PDT

MERBOK TIMES


Ahli Majlis MPSPK akan mogok

Posted: 30 May 2011 08:36 AM PDT

Nampaknya isu perobohan 16 buah gerai di jalan Kelab Cinta Sayang oleh Majlis Perbandaran Sungai Petani (MPSPK) masih tidak sejuk lagi.

Ini berikutan ugutan 17 orang ahli majlis MPSPK akan melancarkan boikot dan mogok dari menghadiri sebarang majlis MPSPK sehinggalah YDP bersama Setiausaha MPSPK digugurkan.

Mereka nampaknya akan menjadi juara rakyat kerana sanggup mengorbankan eluan mesyuarat demi penjaja Melayu ditepi jalan.

The Unspinners

Posted: 30 May 2011 11:27 PM PDT

sekupangdua

Posted: 30 May 2011 11:19 PM PDT

sekupangdua


PAPA GOMO PEMBUNUH? 3 MANGSA DIKENAL PASTI!!!

Posted: 30 May 2011 05:27 AM PDT

Sapa sangka? Rupanya PAPA GOMO pembunuh!!!  GOMO rupanya GENGSTER, KAKI PUKUL, PEMBUNUH, SAMSENG!!! Dikhabarkan 3 mangsa beliau yang dikenal pasti (CERITA PENUH- KLIK SINI), walau bagaimana pun masih belum ditemui. Nasib lah teman yg dah berapa kali pernah lepak semeja dengan beliau. Kalaulah teman ni diantara mangsa dia, Adoyai sapa yang nak tanggung anak bini teman. LEGA Lapang dan besyukur teman masih bernyawa lagi, kalau nak dikira banyak kali juga teman jumpa GOMO dan lepak semeja dengannya.
Terkejut teman bila terbongkar kes ni apabila suku sakat Parti Kencing Rakyat mendedahkan sebenarnya siapa  GOMO yang sebenarnya. Dema juga dengan Serius dah buat laporan POLIS dan siap buat PC untuk memaklum pada rakyat agar berhati-hati yang mana mungkin juga Mangsa Troma dan dalam ketakutan. Teman pun rasa troma dan nak jer sembunyikan diri di Kedutaan Australia supaya menjamin keselamatan teman dan keluarga

Apa-apa boleh terjadi kalau difikirkan... cuba bayangkan kalau teman duduk semeja dgn PEMBUNUH sebelum ni pekena Teh Tarik sambil Borak-borak. Perghhh... lega betul teman selamat dan tidak ada sebarang kejadian yang berlaku keatas diri teman. Kalau dikutkan pembunuh nie akan bunuh mangsanya dengan pelbagai cara. cuba bayangkan tgh borak kedai mamak tetiba GOMO guna Roti Canai atau Tose telur sebagai senjata menghempas dikepala teman? Mau pecah kepala nie, Mungkin jugak beliau akan mengunakan kaedah menyiram teh Tarik kat teman, Teh tarik tu dijampi jadi Asid macam kes Curah Asid tu ler. Adoyai habis tebakor melecur satu badan teman. Paling tidak GOMO akan bunuh teman cara halus yakni dengan menghantar SANTAU melalui Email atau FACEBOOK. macam-macam boleh terjadi keatas teman, sapa nak jaga keluarga teman, anak-anak teman dan lain-lain lagi.
Weii Bahaya GOMO ni rupanya. Tiga mangsa yang dikenal pasti tu rasanya teman tahu, sebab masa kejadian memang teman ada dilokasi bersama beliau. GOMO bunuh dgn kejam 3 mangsa tersebut lebih teruk dan dahsyat dari Altantuya, teman tengok sendiri dengan mata kepala teman. mangsa berkecai sampai tak tinggal kesan, darah yang memercik ke tubuh angota mangsa, kulit, kaki dan angota lain Lumat tu. bersepai!!! Tida mangsa tu mmg teman kenal sangat, Pak tiruk, Joe Ades dan Mat denggi atau dalam istilah kita tu Nyamuk Tiruk, nyamok Ades dan nyamuk Denggi. Kesian tiga-tiga Nyamuk ni dibunuh kejam oleh GOMO sekali gus jer dilempangnya... lumat dan hancor

Hehehe... nak pecah perut teman bila ada pencacai yang buat laporan POLIS tuduh GOMO niat membunuh. lahabau nie, Siap buat VIDEO dan down load di You Tube koooonnnonnnya ketakutan, Tu tak masuk Press confrance lagi tu. Siap mengaku Blogger tersohor lagi tu. yang ni teman peling geli hati, mana taknya bila teman tengok Gambor si malaun ni mula-mula teman ingat dia ni kerja Jaga tiket sarkis berdasarkan muka mamat nie, kalau tak pun ada gak sikit macam yang jaga tiket Pentas joget lambak kat Fun fair!!! bukan setakat tu jer siapa mengaku BLOG dia tersohor lagi... ater teman pun tak tahu apakenamanya Blog dia tu, Adaker nama blog Upahan SiJubri, macamana pun teman tak hingin nak tau sebab Macam Biasa blog Pakatan Ronggeng ni sama jer... kebanyakannya muka depan kolum yang paling Besor ialah jual Ubat Kuat.... hahaha, cuba perhatikan. Baru-baru ni berlambak Iklan Ubat KUAT kat blog-blog dema semenjak dua ni bila mengambil kesempatan dengan isu Abang Kuat dan Power dengan hobinya BARANGAN Made In China. Bertambah pecah perut bila mamat sebelah lahabau ni kata ' Blog kami mendapat sambutan, dan banyak Rakyat yang ikut BLOG yang menceritakan KEBENARAN'  Kepala Hangkok ni memang tak malu benor, memang kita dah agak Malaun-malaun ni memang berniat serang GOMO kerana seperti kita maklum banyak kebenaran yang didedahkan GOMO terutama Boss dema  dalam isu lerwat dan jalang Made in China. Meman PKR terancam bila banyak bukti yang didedahkan GOMO ni mungkin membuatkan dema Attack si GOM.
Yang paling ketara malaun ni sebenarnya nak ambik mudah dan jalan senang supaya Glyamor dan berharap Popular! Apa agaknya yang buat dema ketakutan. Big Dog Boss dema tu ada gak alasan nyer, in dia pasai apa lak, ada juga ker takut didedah macam kes liwat dan menjalang. GETEK benor teman ... kalau nak polpular pun buat lah cara lain, buat Blog LUCAH ker Blog BIRU, HIJAU, KUNING ker atau lain-lain. Kan ramai kengkawan miker yang minat benda ni, Big Boss pun LIKE, mesti ramai yang akan ikut Blog DEMA.

Apapun Sekupang pecah perut bila dikatakan GOMO pembunuh, Orang GILA pun akan terbahak-bahak dengor cita dema ni. Pada GOMO pulak: boleh ker teman buat report Polis cubaan membunuh teman dan menyerang mengunakan roti canai telur kat kedai mamak bila kita lepak, hahahaha ataupun miker hantor ler SMS ker, twitter, FB, BBM ker... lepas tu boleh teman buat report dan panggil reporter TV, Radio, Paper, dan semua media, lepas tu boleh masuk You Tube tunjuk teman mengigil ketakutan. boleh ker yop? teman kena tempah Kot & Tie ler pulak... bior dalam TV dan Paper nampak hensem sikit.

Hahaha buat sesapa yang nak popular buatler cara lain pulak, Opsss teman pun tak tahu apa nama blog simalaun ni yer... tolong bagitau teman sapa yang tau! bukan apa kawan teman tadi tanya teman apa nama blog tu? teman tanya balik nak buat apa? dia selamba jer kata ' MANA TAU DALAM BLOG TU ADA GAMBOR VIDEO MAIN DENGAN MADE IN CHINA YANG BARU?' kata member teman lagi 'yang dalam You Tube Black N White, kot mana tau kat dema ORI colour lagi.' kot nasib baik ada yang baru pulak, made in russia, made in india, made in afrika atau made in jinjang, sapa tau?'

   

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 30 May 2011 11:14 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Azizah Sudah Lama Terseksa !!!

Posted: 30 May 2011 10:04 PM PDT


"Anwar Ibrahim sememangnya tidak pernah pun menyayangi isterinya Wan Azizah Wan Ismail sebagaimana kasih sayang yang dinikmati Sukma Darmawan, itulah hakikat perit yang terpaksa ditelan Presiden Parti Keadilan Rakyat tersebut," jelas satu sumber kepada penulis.

Azizah mengetahui Anwar mengahwininya hanya kerana diaturkan oleh kumpulan usrah sewaktu lawatan Anwar ke London semasa Azizah masih mengikuti pengajian di Ireland.

Pertemuan di sebalik tabir itulah yang menyebabkan Anwar dan Azizah kemudian akhirinya ke jinjang perkahwinan walaupun tidak direstui oleh ayah Azizah sendiri.

Kalau kita nak salahkan Azizah sepenuhnya pun, sebenarnya sukar kerana perwatakan Islamik Anwar ketika itu sebagai seorang pemimpin belia.

Menurut sumber, bukan sahaja Azizah yang sukakan wajah dan karektor Anwar sewaktu itu, tetapi juga penuntut-penuntut lain dari Malaysia.

"Anwar Ibrahim sejak di MCKK lagi dikenali sebagai lelaki abnormal dan tabiat itu diteruskan di Universiti Malaya, malah dikatakan beliau kurang bernafsu terhadap wanita sewaktu di Universiti Malaya"

"Buktinya, semasa itu, dirinya amat rapat dan intim dengan seorang lelaki India malah tinggal bersama dengan lelaki tersebut," kata sumber itu lagi yang rapat dengan Anwar dan Azizah kepada penulis.

Berdasarkan apa yang diperkatakan oleh sumber ini, dapat kita katakan kisah Anwar dan Munawar Anes pada tahun 1998 sememangnya ada kebenarannya.

Mungkin logik akal mengatakan tidak mungkin Anwar melakukan perkara tersebut kerana Munawar Anes bukanlah sehensem lelaki berwajah jambu seperti Saiful Bukhari atau Sukma Darmawan.

Namun siapa yang mengetahui tentang naluri seksual LGBT, pasti dapat menduga bahawa Anwar juga memiliki karektor 'bottom' dan inginkan pelukan dari lelaki lain, kerana kita mengetahui Anwar sememangnya lelaki yang mempunyai selera seperti itu.

Kalau tidak kenapa skandalnya bersama Rasid semasa di penjara masih diperkatakan sampai ke hari ini. Menurut satu artikel dari ceruk Tok Kun yang dihantar ke AIDC, yang menyatakan bahawa salasilah Anwar sebenarnya boleh diragui.

Menurut artikel itu, ibu Anwar adalah berketurunan Cina dan statusnya adalah anak luar nikah. Penulis cuba mencari kebenaran di sebalik dakwaan hujah tersebut.

Maklumat yang ditemui amat mengejutkan kerana apa yang ditulis email tersebut mungkin ada kebenarannya. Menurut sumber yang ditemubual penulis, ibu sebenar Anwar Ibrahim adalah seorang kakitangan Hospital Pulau Pinang dan berbangsa Cina.

Sumber itu menyebut, selepas Anwar dilahirkan, ayahnya cuba untuk memelihara Anwar, namun ditentang dan dihalang oleh Mak Yan, dan akhirnya Anwar dipelihara oleh pihak ketiga di peringkat awal. Mungkin maklumat ini juga sebenarnya amat sukar dipercayai, namun itulah hakikat kisah yang sudah tersebar dari mulut ke mulut sejak sekian lama.

sumber: aidc.

Senarai Projek Direct Nego Yang Di Luluskan Oleh Khalid Gagap.

Posted: 30 May 2011 07:08 PM PDT

Khalid gagap dalam satu kenyataan rasminya selepas mengangkat sumpah menjadi mb, pernah mengatakan segala tender secara runding terus akan di hapuskan bagi mengelakan dari di monopoli oleh pihak tertentu, kata khalid, beliau mendapati kira-kira 98% projek sebelum ini diberikan dan dilaksanakan oleh kumpulan tertentu sahaja. klik sini

Itu kenyataan khalid selepas berberapa hari bergelar mb selangor, tapi betul ke apa yang khalid cakap tu?

Ini dia bukti-bukti segala apa yang khalid katakan dulu hanyalah wayang untuk menunjukan yang mereka ni suci dari rasuah, tetapi kalau dah pandi tu tetap pandi la.... kat bawah tu senarai syarikat yang mendapat projek secara runding terus sebulan selepas khalid menjadi menteri besar, iaitu pada april 2008, macam mana pulak selepas 3 tahun pakatan haram memerintah? adakah banyak lagi syarikat yang berkempentingan dengan khalid mendapat projek secara direct nego?

Yaa.. memang banyak syarikat yang dapat projek secara direct nego, itu pasal la sampai teoh beng hock mati bunuh diri, kerana tak tahan tengok perangai hipokrit sekor-sekor exco kerajaan negeri yang sebelum election cakap lain, lepas election buat lain, senarai syarikat yang dapat projek secara direct nego pada tahun 2009, 2010 dan 2011 akan di dedahkan kemudian, apa pun korang boleh klik sini untuk tengok syarikat yang dapat projek secara direct nego sepanjang tahun 2008.


Khalid pernah kata, dulu 98% projek di berikan dan di laksanakan oleh kumpulan tertentu sahaja, ni apa kejadahnya satu syarikat dapat dua projek sekali gus, apa tak boleh agihkan kerja tu pada syarikat lain ke?

Noh Omar: Kenapa Pembangkang Risau Dengan Penyebaran Video Itu..?

Posted: 30 May 2011 06:30 AM PDT

Jawapan datuk noh omar, timbalan pengerusi umno selangor bila di tanya oleh wartawan malaysiakini mengenai penyebaran video sex lakonan pandikutti.

Apa yang di jawab oleh datuk noh memang tepat, pembangkang dilihat seolah-olah meludah dan ludah tu bertepek atas muka mereka sendiri... ini jawapan datuk noh:

Pemimpin Pakatan Rakyat sepatutnya berasa gembira sekiranya penyebaran video berkenaan akan menyebabkan rakyat berasa marah terhadap Umno.

"Kalau bagi kesan negatif sebab video, rakyat rasa marah, sepatutnya pembangkang rasa lebih seronok.

"Pembangkang patut sokong video disebarkan lebih luas. Kenapa pembangkang risau?,"

"Jangan salahkan Umno, bukan Umno yang sebarkan," tuduhan berkenaan sengaja ditimbulkan oleh pemimpin Pakatan yang didakwa mula "berasa bahang" akibat penyebaran video berkenaan.

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 May 2011 11:09 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Isu Kenaikan Tarif Eletrik Yang TIDAK- TIDAK - TIDAK Membebankan Kita Semua !!!

Posted: 30 May 2011 09:55 PM PDT



Selepas kecoh mengenai harga bahan bakar ron 97 yang dinaikkan, kini kecoh pula mengenai harga baru tariff eletrik yang bakal naik berkuatkuasa esok. Pembangkang mula mempolitikkan isu ini kononnya bakal membebankan rakyat. Mereka menuduh kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat bila menaikkan harga eletrik.

Tetapi tidakkah rakyat sedar bahawa kenaikan hanya melibatkan bil bulanan yang melebihi RM77 sebulan sedangkan kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah dan sederhana, bil bulanan mereka tidak melebihi RM77 sebulan.

Ini jelas menunjukkan kerajaan sentiasa menjaga rakyat malah penggunaan di bawah RM20 sebulan adalah percuma. Dengan memberi kelonggaran ini, kerajaan terpaksa menanggung kos RM122 juta setahun. Kenaikan yang diumumkan kerajaan ini tidak membabitkan 4.4 juta daripada 5.94 pengguna domestik.

Pengguna yang di bawah penggunaan 300kWj, langsung tidak terlibat dengan kenaikan ini. Jadi mengapa harus melenting tidak tentu fasal. Semaklah bil eletrik bulanan anda. Jangan terlalu mudah mempercayai kata-kata pembangkang yang memang suka melihat Negara kita ini sentiasa 'panas' dan bergolak.

Rakyat harus sedar, kerajaan sentiasa mendahulukan rakyat walaupun terpaksa menanggung pelbagai kos subsidi demi keselesaan rakyat. Contohnya subsidi gula, kita hanya membayar RM2.30 sedangkan harga sebenar berjumlah RM2.40. Kerajaan terpaksa menanggung kos subsidi sebanyak RM789 juta untuk gula.

Minyak masak pula kita hanya membayar RM2.50 sedangkan harga sebenar RM3.50. Subsidi yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan adalah RM813 juta. Ini belum lagi membabitkan subsidi lain-lain.

Kita harus bersyukur kerana Malaysia adalah satu-satunya Negara yang mempunyai subsidi. Sekiranya kita ke Negara lain, kita terpaksa menanggung harga sebenar dan ini sudah pastinya menyusahkan kita.

Ambil contoh Singapura. Mengapa rakyat Singapura suka membeli belah di Johor Bahru? Ini adalah kerana mereka boleh membeli dengan harga yang jauh lebih murah.

Kesimpulannya, jangan terlalu manja dengan subsidi dan jangan hanya pandai menuding jari tanpa mengetahui dan memahami duduk perkara sebenar. Pembangkang hanya tahu menabur fitnah bagi mengelirukan rakyat sekaligus menimbulkan rasa benci rakyat terhadap kerajaan.

Kerajaan telah melakukan yang terbaik untuk kita. Mengapa kita sering bertanya apa yang telah kerajaan lakukan untuk kita tetapi pernahkah kita bertanya kepada diri sendiri, apa yang telah kita lakukan untuk kerajaan dan Negara?

sumber : UMNO Online

Pertama Kali Tengok Video Azizah Dan Shamsidar - Dah Tengok ?

Posted: 30 May 2011 09:16 PM PDT



Komen tinggalkan dalam kotak di bawah...


ada satu lagi video yang pertama kali juga Panglima tengok : http://www.youtube.com/ 

Gempar : Tuan Ibrahim Tuan Man Dihina Pemimpin Muda Srikandi PKR Depan Mat Sabu Angkara Anwar ???

Posted: 30 May 2011 03:41 AM PDT


Jika anda mahu tag sila klik link FB di sini http://www.facebook.com/ 

Imej di atas adalah bukti pemimpin muda Srikandi PKR ini tidak dapat menerima sedikit kritikan kepada dirinya walhal dengan 'bergaya' mengutuk PM dalam ceramahnya di bawah.

Sepatutnya jika kita mengkritik maka kita kena menerima kritikan orang kepada diri kita. baru adil namanya.

Lagi menarik jika tuan puan menonton dengan teliti, calon Timbalan Presiden PAS Al Fadhil Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man tidak digelar gelaran Ustaz (lihat durasi minit 5 : 48 ) manakala 
Mat Sabu Al Khalwati ( ditangkap bilik 212 Hotel Perdana kes khalwat beliau dgn Normah )  yang pernah gelar Anwar dengan Al Juburi ... digelar 'abang'.

Bagi Panglima dalam insiden tersebut nampak Mat Sabu 'lebih dihormati' dari Al Fadhil Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man... 

Atau boleh jadi ia satu petanda bahawa beliau ingin merendah dan menghina calon Timbalan Presiden Tuan Ibrahim yang sudah sah akan berlawan dengan Mat Sabu jawatan yang sama tidak lama lagi ?

Kita biarkan anda menjawabnya kerana anda lebih arif dan bijaksana dari Panglima... :)

Ini teguran saya kepada beliau yang menyebabkan Panglima telah 'diusir' dari FB  miliknya :

Sebentar tadi saya tegur rakan kita bakal YB Siti Aishah Shaik Ismail : sedikit teguran semasa menonton ceramah bakal YB Siti Aishah saya perasan minit 5:48 saudari bakal YB menyebut : Tuan Ibrahim Tuan Man tanpa menyebut panggilan Ustaz seperti kita gelar Ustaz Ahmad Awang dll. Ttp semasa sebut Mat Sabu bakal YB Siti sebut : abang... Kenapa ye? harap terima teguran ini ye.


maaf : tulisan ini dibuat tergesa-gesa kerana kesuntukan masa dan akan diedit lebih panjang selepas ini...


PISAU.NET

Posted: 30 May 2011 09:39 PM PDT

PISAU.NET


Nik Aziz Mintak Nyawa

Posted: 30 May 2011 05:00 PM PDT


Ahli politik terkenal dari Kelantan,Nik Aziz sudah nampak kerjaya politik beliau didalam Pan-Malayan Islamic Party sudah sampai ke penghujung. Nik Aziz kebelangkangan ini jelas banyak menyusahkan partinya sendiri apabila berpuluh kenyataan beliau jelas memberi imej yang amat buruk kepada PAS dan Islam.


Kerisauan beliau nampak jelas apabila kononnya mendedahkan Umno menawarkan beberapa jawatan penting kepada PAS untuk supaya bersatu.Nik Aziz tidak dapat lari daripada sifat binatang politik.Kerana apa beliau mendedahkan sekali lagi mengenai salam perpaduan daripada Umno ketika partinya bakal mengadakan pemilihan tidak lama lagi? Kesemua ini tidak lebih kepada untuk memberi semangat kepada erdorgan dan para perwakilan untuk menjatuhkan pro ulama yang dikatakan pro perpaduan didalam PAS.



Sudah kedengaran Nik Aziz akan dilucutkan jawatan beliau sebagai Mursidol dan digantikan oleh orang lain.Dek kerana masih mahukan jawatan sebagai seorang Mursyid didalam parti politik maka beliau harus dilihat masih releven dari pandangan penyokong parti.


Jika barisan erdorgan menang maka peluang Nik Aziz mengekalkan dirinya sebagai Mursidol amat cerah.


Menariknya muktamar kali ini politik wang dan imbuhan projek sudah bertukar tangan menjadi galang ganti kepada undi .Masyuukk!


Pisau kata " Nik Ajiz dah bertekad nak jadi mursidol khawarij hingga ke dalam kubur"

Nizar Komunis Soalan Bocor Dari Allah

Posted: 30 May 2011 08:00 AM PDT




Kita semua tahu bagaimana anjing tunggangan DAP perak ini berfatwa halal syarie pangkah DAP.kita semua juga tahu tunggangan barua DAP ini juga menghasut kaum cina dengan pembohongan dan fitnah agar berperang dengan bangsa melayu.

Video ini membuktikan si celaka ini sudah naik maqam setanding Nik Aziz apabila sudah boleh mendapat soalan bocor daripada Allah.Lebih hebat daripada maklaikat,lebat hebat daripada nabi. Nizar bagaikan sudah mendapat wahyu dan boleh bersabda sepertimana nabi.Itulah khawarij haprak Nizar laknatullah !

Khawarij sialan ini apabila membuka mulut pasti memperbodohkan rakyat.

Pisau kata " komunis ini bakal kalah semasa muktamar nanti,ramai puak khawarij naik meluat tengok anjing DAP"

Ceramah Pentas Pemuda

Posted: 30 May 2011 05:53 AM PDT

Ceramah yang dianjurkan oleh Pemuda Umno Bahagian Bukit Mertajam ternyata memberi satu nafas baru kepada rakyat terutamanya di Kampung Baru Alma,Bukit Mertajam .Rata rata penduduk kampung yang hadir yang hadir berkata selama ini mereka hanya mendengar ceramah dari pemimpin pakatan.Sambutan yang hangat daripada lebih 200 penduduk kampung ternyata merubah persepsi terutamanya penyokong PAS kerana tempat ceramah ini diadakan adalah lubuk PAS.

Kali ini mereka berpeluang mendengar penjelasan,pendedahan yang dibuat oleh Pemuda Umno,ternyata sangkaan mereka selama ini ternyata meleset dan rupanya mereka ditipu hidup hidup dengan segala dakyah pembohongan oleh pihak regim DAP Pulau Pinang.

Ceramah yang dianjurkan oleh Pemuda Umno Bahagian Bukit Mertajam ini turut membawa penceramah dari Selangor Sdr Lokman Bin Adam.Beliau menceritakan kejahatan DAP di Selangor ,bagaimana 7 orang Adun DAP bersekongkol dan terlibat didalam kematian Teoh Beng Hock.Beliau turut mendedahkan pembohongan oleh PAS terutamanya Nik Aziz.

Manakala Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Sdr Ir Shaik Hussien,dalam nada yang tegas beliau mencabar Ketua Menteri Regim DAP Lim Guan Eng agar jawap mengapa beliau tidak menunaikan janji janji sepertimana didalam manifesto pakatan semasa PRU12.Lim Guan Eng lebih banyak berbohong daripada bercakap benar katanya.Terlalu banyak janji yang tidak dilaksanakan seperti isu Flat Padang Tembak,Tol Sg Nyior manakala pembohongan mengenai isu wang ehsan yang terbukti DAP mengunakan wang hasil daripada judi untuk diberikan kepada warga mas.





Pisau kata " Pentas pemuda diadakan setiap minggu diseluruh pelosok negeri"

Jelutong: Anjing Pun DAP Pijak

Posted: 30 May 2011 02:16 AM PDT






Sebuah kedai motor usahawan anak muda melayu Jelutong dirobohkan baru baru ini hanya kerana pemiliknya tidak mahu menyertai PKR, dalang disebalik merobohkan kedai tersebut adalah anjing anjing melayu yang menjadi suruhan DAP . :klik sini dan sini


Dalang disebalik perobohan kedai tersebut cuba mahu tunjuk kuasa,kononnya kuasa yang ada sebagai anjing regim DAP mampu membuat apa saja,tetapi anjing anjing melayu Jelutong ini tidak sedar bahawa taraf mereka hanya sekadar binatang peliharaan maka tuan anjing boleh sesuka hati memperlakukan apa saja keatas mereka.

email dari anak jelutong:


GAMBAR-GAMBAR PEJABAT SETIAUSAHA PKR JELUTONG YANG JUGA TIMBALAN KETUA AMK JELUTONG(INDIVIDU YANG MENJADI DALANG PEROBOHAN KEDAI MOTORSIKAL MILIK SAUDARA YACOOB DI JELUTONG PADA 11 JANUARI 2011 KERANA ENGGAN MENYERTAI PKR)

*KHAIRIL ANUAR (PKR)

*JALAN KOTA GIAM

*DIROBOH KERANA TIDAK MENDAPAT KEBENARAN PEMILIK ASAL TANAH ITU YANG KINI AKAN DIBANGUNKAN UNTUK PROJEK PERUMAHAN.

*SERONOK PECAH KEDAI ORANG MELAYU,LANI SENDIRI DAPAT HABUAN DARI GUAN ENG & MANSOR OTHMAN.

Sekarang ini anjing melayu DAP di Jelutong pula menerima nasib yang sama,beliau terlupa didalam tubuh badannya mengalir darah bangsanya adalah MELAYU,maka beliau berhak mendapat layanan yang sama dari regim DAP iaitu pakej merobohkan kedai,gerai dan rumah secara percuma.Tahniah Pisau ucapkan kepada Khairil kerana menerima pakej daripada regim DAP !


Pisau kata " ramai yang dah sedar DAP ini penaya orang melayu,tapi semua pakat segan nak lawan pasal tak kena batang hidung sendiri"

DAP Takut Kantoi,Jeff Ooi Diam?

Posted: 29 May 2011 11:00 PM PDT




Apa sudah jadi dengan Jeff Ooi,Guan Eng dan DAP?Apabila persoalan yang dibangkitkan oleh rakan blogger dan disiarkan oleh Utusan mereka menyerang siang malam menghentam kononya ia adalah fitnah.


Masakan pokok bergoyang tak ada angin, Benarkah Jeff Ooi benar benar bermain Ipad semasa majlis bersama pastor sedang berlangsung?


Mengapa selepas Mohd Razali membuat laporan polis,hampir kesemua pemimpin DAP terus berdiam diri?Adakah mereka takut?


Mohd Razali membuat laporan polis pada 13 Mei,semenjak dari itu DAP dilihat serta merta menghentikan serangan kepada Utusan dan Umno.


Tahukah anda, sebaik saja Mohd Razali membuat laporan polis,Lim Guan Eng,Karpal Singh,Jeff Ooi dan beberapa pemimpin DAP cuba berhubung dan memujuk beliau agar tidak memberi sebarang kenyataan.Mengapa?


Tak payah nak terang pasal isu perlembagaan,undang undang tubuh negeri,kuasa YDP Agung,kita pun semua tau Kristian tak boleh jadi agama rasmi,penganut kristian selama ini banyak menyokong BN,itu semua jelas dan tiada siapa mempersoalkannya.Soalnya DAP peralatkan penganut kristian menghasut dan menimbulkan kebencian atas kepentingan politik.Mau lepaskan DAP begitu saja?



Pisau kata " orang itu tak main Ipad! orang itu sama sama berdiri ,orang itu juga sudah diam tak berani saman,Guan Eng janji nak pecat orang itu jika benar benar dia terlibat?"

Neutral Daily

Posted: 30 May 2011 09:33 PM PDT

Neutral Daily


BN perlu buktikan BN parti terbaik.

Posted: 30 May 2011 10:45 AM PDT


BERA 29 Mei - Penangguhan pemilihan pucuk pimpinan UMNO selama 18 bulan, bukannya bermakna pilihan raya umum akan diadakan dalam waktu terdekat namun parti ini perlu bersedia dari semua sudut untuk berdepan dengan kemungkinan tersebut.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, bagi menghadapinya, adalah wajar untuk UMNO dan parti komponen Barisan Nasional (BN) lain berusaha memperkuatkan jentera pilihan raya masing-masing.

Katanya, walaupun tarikh sebenar pilihan raya belum dipastikan lagi tetapi tempoh penangguhan tersebut perlu digunakan oleh ahli parti untuk membuktikan BN adalah parti terbaik untuk rakyat dan menggerakkan usaha mendekati mereka.

"Ini termasuk mendaftarkan kira-kira sejuta pengundi muda di seluruh negara dan juga mendaftar ahli-ahli muda UMNO sebagai pemilih.

"Kita juga menggunakan waktu penangguhan pemilihan pucuk pimpinan itu untuk mendekati dan mendengar denyut jantung nadi rakyat," katanya selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bera di Kompleks Rakan Muda Bera di sini, hari ini.

Menurutnya, ahli UMNO yang berjawatan dalam parti pula diminta agar tidak bermegah kerana jawatan yang disandang itu tidak menjamin kemenangan parti pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Kata beliau, ahli dan pemimpin parti perlu menerapkan nilai perjuangan murni parti untuk membela rakyat pelbagai kaum dan mempertahankan perpaduan.

Dalam perkembangan lain, beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memberi jaminan bahawa geran hak milik tanah kekal akan diberikan kepada Orang Asli tidak lama lagi.

"Saya telah mengadakan rundingan dengan menteri-menteri besar kecuali Menteri Besar Kelantan, Kedah dan Selangor mengenai status tanah dan pengeluaran geran hak milik kepada Orang Asli.

"Saya berharap Orang Asli akan bersabar kerana proses pengeluaran geran itu akan mengambil masa kerana ia membabitkan pengukuran sempadan dan sebagainya," kata beliau.

Mohd. Shafie berkata, kerajaan akan terus membangunkan masyarakat pribumi melalui pendidikan, kesihatan, pertanian dan ekonomi.

Bagi menjamin tahap kesihatan Orang Asli, kerajaan memperuntukkan RM2 juta untuk ubat-ubatan dan juga klinik bergerak termasuk menggunakan helikopter bagi memudahkan perkhidmatan ke kawasan pedalaman.

-utusan malaysia

UMNO cemas, Pakatan Rakyat mara

Posted: 30 May 2011 07:10 AM PDT


oleh
Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 30 Mei: Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyeru belia agar mempertahankan Putrajaya di Himpunan Sejuta Belia, kelmarin membuktikan Umno BN cemas dengan kemaraan Pakatan Rakyat.

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan berkata, Umno BN berada dalam keadaan terdesak apabila kali kedua mengeluarkan seruan agar mempertahankan Putrajaya.

Kali pertama Najib membuat seruan tersebut dalam ucapannya di Perhimpunan Agung Umno Oktober lalu.

"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" kata Najib yang juga presiden Umno.

Nasrudin berkata, seruan kepada belia itu menunjukkan Pakatan Rakyat mempunyai pelaung yang cerah untuk menawan Putrajaya.

"Kenyataan itu jelas menunjukkan mereka (Umno BN) benar-benar tersepit dan terdesak dan apa yang paling peenting, kemaraan Pakatan Rakyat jelas memberi kesan kepada mereka.

"Apabila Perdana Menteri sendiri mengeluarkan amanah sedemikian kepada belia yang hadir, beliau sudah merasakan bahawa kedudukan Putrajaya terancam dan membuktikan peluang Pakatan Rakyat sampai ke Putrajaya semakin cerah," kata belia ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Mengulas mengenai himpunan itu pula, Nasrudin berkata, anak muda sekarang sudah celik maklumat dan tidak mudah terpengaruh dengan janji-janji manis kerajaan sedangkan isu sebenar seperti peningkatan kadar pengangguran di kalangan belia cuba ditutup.

"Belia kini telah matang dan mempunyai infomasi yang lengkap. Sebagai "generasi Y" mereka rata-ratanya mesra cyber menyebabkan mereka mendapat maklumat kedua dan ketiga sebelum membuat keputusan dan penilaian

Oleh itu Umno BN tidak lagi mudah untuk memperdaya dan mempergula-gulakan mereka dengan pelbagai bentuk janji dan tawaran," katanya.

Pada perhimpunan Sabtu lalu, Najib mengumumkan beberapa habuan untuk memikat golongan belia, antaranya memperkenalkan khidmat sukarelawan, portal belia, ikon remaja dan mewujudkan 'youth park' di sekitar Putrajaya.

Beliau juga berkata kerajaan akan mewujudkan Parlimen Belia bagi mengetahui pandangan, cadangan dan citarasa golongan belia di negara ini.

Sementara itu, Nasrudin mahu Umno BN sedar bahawa bukan semua belia ikhlas menyokong mereka.

Buktinya kata Nasrudin, kehadiran belia ke perhimpunan tersebut jauh tersasar daripada jumlah yang sebenar, sejuta orang.

"Himpunan sejuta belia itu hanyalah dihadiri sekitar lapan ke sepuluh ribu ertinya jauh daripada sasaran sebenar.

"Ini sepatutnya menjadi iktibar kepada kerajaan Umno BN supaya baiki dasar dan juga polisi terhadap belia negara pada hari ini

Sebaliknya beliau berkata, kerajaan harus mengutamakan isu-isu sebenar yang membelenggu para belia.

"Sebagai contoh dari sudut kos hidup, peluang pekerjaan dan pendidikan, pentingnya belia ini dapat dibimbing untuk searas dengan pihak-pihak lain yang mengaut keuntungan dan kepentingan dalam negara kita.

"Sebagai contoh sektor kepimpinan negara, belia harus ditonjolkan dan diberikan peluang untuk menunjuk bakat dan berkhidmat untuk negara," katanya.

-harakah daily

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 30 May 2011 09:33 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


LETRIK DAH NAIK , KADAR TOL BILA NAK KAJI ?

Posted: 30 May 2011 07:27 PM PDT

SKANDAL PROJEK RUNDING TERUS KALID GAGAP DIBONGKAR.

Posted: 30 May 2011 01:24 PM PDT

NURUL IZAH HARUS BETULKAN OTAK BAPAKNYA DULU.

Posted: 30 May 2011 05:20 AM PDT

OPERA HIDUP

Posted: 30 May 2011 03:00 AM PDT

PAKATAN SELANGOR : ANWAR PERLU DISINGKIRKAN DENGAN KADAR SEGERA !

Posted: 30 May 2011 12:00 AM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan