Isnin, 4 April 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 04 Apr 2011 01:06 PM PDT

DIMENSI

Posted: 04 Apr 2011 11:46 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: Anak dengan Papa memang Jahat

Posted: 04 Apr 2011 07:14 AM PDT





Sarawak makin hilang dari pandangan anuwar al jubury..tata..titi...tutu huhuhu

Rajahmas

Posted: 04 Apr 2011 11:45 AM PDT

Rajahmas


Mari Protes BN.!!! Umat Islam di Sarawak, mari memeluk PAS !!!!

Posted: 04 Apr 2011 01:16 AM PDT


KUALA LUMPUR, 1 April: PAS akan bertanding di lima kerusi DUN iaitu Tanjung Datu, Muara Tuang, Sadong Jaya, Sebuyau dan Beting Maro dalam pilihan raya negeri Sarawak 16 April depan.
Menurut maklumat yang Harakahdaily terima, kelima-lima kerusi itu sudah diputuskan berdasarkan perbincangan antara PAS, PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat.

Terima Kasih kepada PAS!

Ini wajar kita luahkan kepada angkatan mereka kerana membantu meruntuhkan kepimpinan Islam di Sarawak pada Pilihanraya DUN Sarawak yang dibuat pada 16 April ini kelak. Hasil yang mereka dapat nanti berupa imbuhan dunia yang pasti menggembirakan tok guru dan ulama mereka...

Jika PAS dan Pakatan Rakyat menang, Baru Bian mungkin akan memeluk Islam sekaligus menjadikan Sarawak negeri Islam yang tulen dan bakal menjadi negeri model untuk perlaksanaan undang-undang Hudud tajaan PAS yang selama ini gagal dibuat di Kelantan.

Umat Islam di Sarawak WAJIB mengundi mereka jika tidak mahu dihina dengan cawat oleh presiden parti mereka nanti. Undilah PAS jika  mahukan kepimpinan Islam berkembang di Sarawak bersama Pakatan Rakyat yang diketuai oleh DAP dan Anwar Ibrahim.

Akhirnya dapatlah rakyat di negeri ini merasakan pengalaman bersembahyang dua imam seperti yang berlaku di sebuah masjid di Sadong Jaya beberapa hari lepas. Terima kasih PAS....

Tentunya PAS for Syaitan, jika bukan apa lagi? Mari kita bersama menganut PAS beramai-ramai.

Ubahlah kerajaan Islam yang ada sekarang.....Takebeer!! Takebeer!! Takebeer!!

Lebih 400 warga Betong dimandikan air liur Anwar...

Posted: 03 Apr 2011 06:59 PM PDT

Malaysiakini - Polis ganggu lagi ceramah Anwar

Rakan seperjuangan rajahmas ada di sana.. Laporan kononnya ceramah Anwar diganggu polis adalah tidak benar sama sekali. Rajahmas kecewa, pihak polis terlalu berlembut dengan kumpulan Anwar. Anwar telah diberikan peluang oleh pihak polis untuk bercakap mengikut yang dipersetujui olehnya sendiri. Malangnya pihak pembangkang memutar-belitkan kejadian, seolah-olah polis dijadikan alat untuk menyekat Anwar.

Jumlah yang hadir sebenarnya tidak seramai 1000 orang seperti yang didakwa mereka. Anggaran asal sekitar 400 orang sahaja. Itupun ramai yang datang kerana sifat 'ingin tahu' oleh kempen pasar malam Anwar, hanya diiringi laungan reformasi tidak sampai 20 orang yang telah diupah untuk memainkan peranan oleh ahli Keadilan kawasan. Rajahmas sudah dedahkan taktik mereka sebelum ini.. klik sini

Inilah pembohongan Keadilan untuk rakyat. Kepimpinan bangsat Parti Keadilan yang paling korup dalam sejarah politik negara. Mereka hidup atas dasar pembohongan dan melalui pembohongan juga, mereka bertekad untuk menjadi pemimpin..

Inilah contoh NYATA orang semenanjung yang menghasut masyarakat di Sarawak supaya menolak pemimpin sendiri dan memberikan kepercayaan penuh kepada PKR untuk ditadbir terus daripada Selangor melalui Baru Bian.

Malah PKR mengajar rakyat supaya jangan menghormati undang-undang, melawan pihak polis dan meletakkan kepercayaan hanya kepada Anwar dan Parti Kroni milik mutlak keluarga Anwar (Anwar, Azizah dan Nurul)


Nilailah sendiri gambar yang diambil daripada malaysiakini kononnya Anwar diganggu.... fikirkanlah kebenarannya..

Anwar bebas menghasut dan membohongi rakyat
Anwar sedang diganggu? walhal masih memegang microfon dan meneruskan ceramahnya

PEJUANG BANGSA

Posted: 04 Apr 2011 11:28 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Style rambut Anwar sama dengan pelakon video seks !

Posted: 04 Apr 2011 09:00 AM PDT

Mengapa selalu bila seorang banduan masuk penjara diambil gambar depan dan sisi .  Ini lah pentingnya bila gambar diambil dari sudut ini  

Gambar dari sudut ini dalam video seks yang babitkan Anwar Ibrahim tidak boleh menipu  sekali walaupun PKR memainkan isu perut sebagai hujah mereka .




Style rambut  , dahinya yang luas , hidung , bentuk muka saling tidak tumpah dengan Anwar Ibrahim seperti dalam gambar di atas .

Kalau mereka cakap pelakon itu mirip Anwar , tak kan beliau ada adik kembar ?? hahaha



Jawapan Video 18SX Anwar : PKR perbodohkan rakyat hanya guna hujah PERUT !

Posted: 04 Apr 2011 04:27 AM PDT






Kelakar betul jawapan PKR hari ini selepas tersebarnya video seks Anwar Ibrahim dengan China Doll .  

Mereka masih lagi mahu perbodohkan rakyat bahawa dalam video itu bukan Anwar kerana perutnya boroi dan buncit . hahaha

Tok Guru mana ajar  nak kenal seseorang itu  kena tengok melalui Perut ??  Polis kalau nak tangkap penjenayah pun pun kena mengecam melalui muka / wajah bukan melalui perut macam teori puak2 PKR ini .  hahaha 

PKR sudah KANTOI !! .... Tak payah la tuduh fitnah blogger UMNO ... 

rakyat bukan bodoh ..mereka  boleh menilai sendiri video terbabit bukan hanya  dengar hujah longkang  dari PKR !   

Tengok style  rambut , hidung , dahi besar  dan muka memang sebijik macam Pak Sheikh Anwar !!


Boleh  compare dengan gambar Anwar ketika  berceramah di bawah  ini ...






Beberapa blogger Umno sekarang ini menguploadkan video seks fitnah di laman-laman web mereka sebagai satu strategi jahat untuk memburukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Walaupun beberapa mufti telah mengeluarkan fatwa bahawa mengikut Islam memfitnah orang berzina adalah dosa besar dan sekiranya gagal membawa empat saksi boleh disebat 80 puluh rotan, itu diremehkan oleh blogger-blogger ini.

Anwar telah menafikan bahawa beliau adalah lelaki dalam video tersebut dan Datuk Johari Abdul yang melihat video itu secara penuh telah pun menafikan dengan tegas kerana badan lelaki dalam video itu jauh berbeza dengan badan Anwar.

Yang nyata seorang lelaki yang menyamai wajah Anwar telah diambil berlakon bagi tujuan itu.Sekiranya anda menerima video berkenaan, gunakanlah akal dan perhatikan perbezaan-perbezaan berikut.

1. Perut lelaki yang berlakon dalam perutnya buncit.
2. Punggungnya tonggek.
3. Badannya berotot dan sasa.
4. Kulit pelakon lelaki itu lebih putih.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=10610

Panas !! Mari kita usha video blue Anwar Ibrahim yang didedahkan kepada umum ! !

Posted: 04 Apr 2011 03:00 AM PDT



Fuyooo !!  Biar betul apa yang aku lihat ini ............ Confirm la 100 % pelakon dalam video seks didedahkan Datuk T adalah Anwar Ibrahim !!

Kepada bloggger pencacai Fuckatan .... kebenaran daripada solat Hajat hang pa di Stadium Melawati telah ditunjukkan hari ini ..

Lepas tu ... apa agaknya  nak ditulis berkenaan video ini oleh Malaysiakini , Malaysian Insiders , Suara keldaian dan Haprak daily  ..haha

Seperti kata Nallakarupan ... Anwar memang pelakon TERBAIK !!




Puak taksub PAS anggap kahwin guna Jurunikah UMNO tidak sah !

Posted: 03 Apr 2011 07:11 PM PDT



Pengikut Pas yang taksub dengan perjuangan parti itu pernah memulaukan imam UMNO dan menganggap sembahyang tidak sah sekiranya berimamkan mereka.

Perkara itu didedahkan oleh bekas penyokong kuat parti itu, Aziz Jusoh, 51, yang mendakwa, ada di kalangan ahli Pas menganggap perkahwinan yang dinikahkan oleh jurunikah UMNO juga tidak sah dan perlu dinikahkan semula.

"Malah, sembelihan orang UMNO juga tidak boleh dimakan sebagaimana yang disebarkan menerusi ceramah Pas pada waktu itu dan ia menjadi ikutan sebilangan besar umat Islam yang taksub termasuk saya sendiri.

"Pada fahaman saya, penceramah Pas pada waktu itu memang mengkafirkan orang-orang UMNO," dakwanya.

Aziz membuat pendedahan tersebut pada Majlis Selamat Tinggal Pas di Kampung Gong Tinggi dekat sini malam tadi yang turut dihadiri Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Dr. Awang Adek Hussin dan Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Aziz mendakwa, akibat terlalu taksub dengan fahaman Pas dia tidak pernah menunaikan solat Jumaat dalam mukimnya jika imam pada hari itu adalah penyokong UMNO dan sanggup ke masjid lain yang dikenal pasti diimamkan oleh penyokong kuat Pas atau solat di rumah berimamkan siaran langsung di radio.

"Semua ini dilakukan kerana terlalu setia kepada perjuangan Pas yang kononnya memperjuangkan Islam dan menjanjikan syurga kepada penyokongnya.

"Kini saya sedar perbuatan itu adalah salah dan menyimpang daripada ajaran Islam sebenar. Saya sudah bertaubat dan meminta ianya tidak menjadi ikutan orang lain terutama penyokong Pas yang masih taksub terhadap parti itu," akuinya.

Aziz mendakwa, fahaman yang disebarkan oleh penceramah Pas lazimnya menjadi amalan penyokong akar umbi yang kurang mendalam ilmu agama mereka sehingga sanggup melakukan apa sahaja walaupun ianya bertentangan dengan ajaran Islam sebenar.

"Mereka (penceramah Pas) tidak boleh menafikan perkara ini kerana saya adalah salah seorang penyokong yang taksub dan berbuat demikian semata-mata kerana terlalu setia terhadap perjuangan parti itu sebelum ini," dakwanya. - Utusan


Komen PB

Bila orang kata PAS adalah parti  sesat ...mereka marah . Ini ajaran sapa ajar kalau jurunikah itu orang UMNO dianggap tak sah ?? 

Tok Guru mana keluar fatwa ini ?  Mujurlah bekas penyokong kuat PAS seperti Pak Aziz ini sudah sedar dan insaf dari terus ditipu oleh parti yang seleweng agama untuk kepentingan politik . 


Mansor Othman pulak meroyan bila PM buat walkabout di P.Pinang

Posted: 03 Apr 2011 05:30 PM PDT




Lim Man Chor a.k.a  Mansor Othman  ini sudah meroyan nampaknya bila lawatan sehari  PM ke P.Pinang  baru-baru ini mendapat sambutan cukup menggalakan rakyat  di sebelah pulau  . Itu yang kalut keluar statement hari demi pertahankan bosnya Guan Eng yang berang la kehadiran ramai rakyat ke 10 tempat program yang  dihadiri PM .

Woi  Mansor , hang jangan hanya dok temberang la pasal jumlah yang hadir di program jamuan rakyat di Masjid Kg Prmtg Pasir .  Siapa yang pergi situ dan tengok sendiri di TV memang cukup ramai sekali rakyat hadir sampai semua makanan habis licin .

15 ,000 orang hadiri program Najib  sampai penuh khemah dan kerusi  tetapi Mansor anggap lucu dan hanya letak 2000 saja itu pun angkut dengan bas .

Kalau Mansor nak cakap tentang datang dengan  bas ini, apakah  Kerajaan Negeri PP tak pernah buat  kerja ini  semasa konsert Ning Baizura di PISA baru - baru ini yang tak dapat sambutan langsung ?? Kerusi lebih banyak dari orang ...kerana target sampai 9000 orang !..hahaha

Selain itu , PB hendak tanya  adakah Mansor hanya  merujuk  1 program Najib sahaja tanpa melihat sendiri kehadiran ramai rakyat di  Pasar Taman Tun Sardon ,  Rumah Pangsa Kg Melayu , program bersama  kaum  India di PISA  ??


Lebih parah lagi , ahli PKR negeri P.Pinang sendiri yang semuanya dari kaum India seramai 3226 orang telah keluar parti dan menyertai BN . Confirm la pakai demam la bosnya Guan Eng melihat situasi ini .hahaha

Jadi , untuk bodek dan sedapkan hati bos kesayangannya , kena la bohong rakyat tentang sambutan rakyat hadir menyambut kehadiran PM .



Kenyataan Perdana Menteri bahawa sambutan masyarakat di Pulau Mutiara itu begitu memberangsangkan terhadapnya, begitu melucukan.

Ini kerana kata Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Dr Mansor Othman, kehadiran Najib seringkali disambut hambar penduduk walaupun acara sambutannya meriah.

"2,000 orang yang datang tapi tumbangkan kerbau lembu 10 ekor, ayam beratus-ratus ekor... itu pun bawa budak MRSM, politeknik, penuntut USM datang dengan bas. Penduduk tempatan tak sampai banyak itu.. orang-orang yang datang ini adakah dengan kehadiran seorang Perdana Menteri?

"Dan yang keduanya orang yang hadir itu adalah orang yang dibawa.. bukan orang yang duduk di situ. Kalau begitu, ia adalah sambutan yang tidak seberapa seperti yang didakwa oleh BN," kata Mansor kepada Tv Selangor.

Penasihat Undang-Undang UMNO

Posted: 04 Apr 2011 11:26 AM PDT

Penasihat Undang-Undang UMNO


DUN Selangor Akan dihadapkan ke Mahkamah – Hafarizam

Posted: 03 Apr 2011 09:29 PM PDT

EKSKLUSIF DI YOUTUBE
KUALA LUMPUR 1 April – Usul Menteri Besar Selangor,Tan Sri Khalid Ibrahim ketika sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor bakal mengheret DUN, Speaker dan Khalid ke mahkamah.

Peguambela dan pegumacara, Datuk Mohd Hafarizam Harun berkata tindakan itu terpaksa diambil berikutan DUN Selangor meluluskan satu usul untuk merujuk beliau dan Adun Pelabuhan Kelang, Badrul Hisham Abdullah ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.

"Saya difahamkan bahawa Menteri Besar akan membawa satu usul ke dalam sidang untuk merujuk saya ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan atas tuduhan menghina DUN melalui satu surat kepada Speaker Dewan.

"Dalam usul berkenaan mengatakan saya berbahasa tidak senonoh, biadab dan mengugut sedangkan surat yang dihantar kepada Tetuan Thommy Thomas selaku peguamcara kepada Datuk Teng Chang Kim, Speaker DUN meminta bayaran kos yang diperintah oleh mahkamah," katanya di sidang media berhubung usul berkenaan.

Menurutnya, surat yang dihantar itu adalah amalan biasa firma guaman untuk menuntut bayaran kos perbicaraan mahkamah anak guamnya, Adun Pelabuhan Kelang yang sudah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 18 Disember lalu.

Pembayaran itu perlu selepas mahkamah memutuskan bahawa keputusan Teng sebagai Speaker DUN Selangor yang membuat keputusan memecat Badrul sebagai Adun Pelabuhan Kelang, sebagai tidak sah.

Hafarizam berkata, apa yang dilakukan oleh Khalid dianggap sebagai satu campur tangan politik dalam bidang profession perguaman di negara ini dalam mempertahankan hak anak guamnya.

"Di sini, saya ingin jelaskan surat yang dihantar bukanlah dihantar oleh saya sendiri tetapi firma kami sebagai peguam kepada badrul Hisham dan kami tidak pernah meulis surat kepada Tuan Speaker seperti yang dicadangkan oleh usul tersebut.

"Apa yang saya lakukan ini, adalah untuk memberitahu bahawa perkara yang dinyatakan itu tidak benar dan saya percaya usul itu akan diterima dan adalah tidak adil kerana saya tidak berpeluang untuk bercakap mempertahankan apa yang berlaku kerana saya bukan Adun.

"Untuk mempertahankan diri, saya akan mengambil tindakan mahkamah terhadap DUN Selangor, Menteri Besar dan Tuan Speaker jika usul berkenaan diluluskan kerana di situ saya boleh bercakap untuk menyatakan apa yang sebenarnya," katanya.

Beliau juga mengesa Majlis Peguam membuat kenyataan berhubung perkara yang berlaku kerana tindakan diambil terhadapnya telah mengganggu profesion perguaman di negara ini, dan kes itu adalah yang pertama kali berlaku di negara ini apabila satu usul membabitkan profesion perguaman di bawa ke sidang DUN.

Pure Shiite

Posted: 04 Apr 2011 11:25 AM PDT

Pure Shiite


Al-Kitab soon to be available in a Store next to you? A look at Jala's 10 Point "Solution" and Malaysian Penal Code 298A

Posted: 04 Apr 2011 03:39 AM PDT

PeranakSamaTuaran.

Posted: 04 Apr 2011 11:16 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


Madiu..madiu (video.!!)

Posted: 04 Apr 2011 07:01 AM PDT

Wah.... lawanya lelaki setaraf nabi pilihan kak wan tu yehhh. Bukan main lagi kemaruknya ngan seks..hinggakan pelacur kelas (tiada kelas) pun dia balon. Dalam bilik hotel cikai lak tu...adededehh!! Taubat...taubat lerr oii Tok guru N.Ajis, klu DAP tak kisah ngan perangai dia tu, kita tak heran...kerna memang mereka pun semua memang manusia jahil...tapi Tok Guru??? Astaga....... !!!

Calon BN PRN Sarawak. 2011

Posted: 04 Apr 2011 06:04 AM PDT


Pengumuman senarai calon sebentar tadi oleh Pehin Seri di Pusat PBB di Demak.Antara mereka yang di calonkan seperti di bawah:

N.01 OPAR Ranum Ak Mina

N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie

N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem

N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi

N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni

N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman

N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali

N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari

N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok

N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian

N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong

N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap

N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi

N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah

N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud

N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil

N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn

N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon

N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael

N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo

N.21 SIMUNJAN Naroden Majais

N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi

N.23 LINGGA Simoi Peri

N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor

N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan

N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang

N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden

N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong

N.29 BATANG AI Malcom Mussen

N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam

N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang

N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering

N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz

N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie

N.36 SEMOP Abdullah Saidol

N.37 DARO Murni Suhaili

N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie

N.39 REPOK Datuk David Teng

N.40 MERADONG Ling Lie King

N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom

N.42 MELUAN Wong Ak Judat

N.43 NGEMAH Alexander Vincent

N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna

N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon

N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King

N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh

N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong

N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee

N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah

N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud

N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh

N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai

N.54 PELAGUS Stanley Unja

N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan

N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing

N.57 BELAGA Liwan Lagang

N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip

N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Men

N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom

N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)

N.62 LAMBIR Ripin Lamat

N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam

N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt

N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin

N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran

N.67 TELANG USAN Dennis Ngau

N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail

N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang

N.70 BA'KELALAN

N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan.


Bagaimanapun, calon bagi kerusi N.70 Ba'kelalan tidak diumumkan.

Awekz Bukit Gantang

Posted: 04 Apr 2011 07:51 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


VIDEO DISAHKAN TULEN UNTUK TATAPAN SEMUA...BENARKAH???

Posted: 04 Apr 2011 02:01 AM PDT

Video yang ditunggu-tunggu...Cakap banyak pun tak guna, bukan niat untuk memalukan sesiapa, sekadar untuk berkongsi SIAPAKAH DIA??? Fikir-Fikirkan!!!

Thanks to Malay Delima

Tahniah: Perak Komunti Wifi (K-Wifi)

Posted: 04 Apr 2011 01:11 AM PDT



Tahniah Awekz ucapkan...Biarpun, berita dari negeri Perak jarang-jarang sekali kedengaran dengan sebarang kontroversi kini, tetapi Awekz masih lagi mengikuti segala perkembangannya. Terkini, Kerajaan Negeri Perak diberitakan bakal melaksanakan aplikasi sistem Metro-E yang bertindak sebagai alat pemudah komunikasi bagi memantapkan jaringan hubungan antara jabatan kerajaan negeri.

Melalui sistem tersebut, YAB DS Dr. Zambry Abd Kadir menyatakan 'pegawai jabatan kerajaan, boleh menghadiri mesyuarat penting melalui sidang video secara online tanpa perlu hadir secara fizikal di sesebuah lokasi'. Usaha ini, dilihat sebagai satu langkah proaktif kerajaan Negeri Perak dalam memberikan perkhidmatan yang lebih efisen disamping mampu mengurangkan perbelanjaan perjalanan kakitangan berkaitan. Ia juga merupakan satu harapan yang besar dalam menjadikan pembangunan ICT sebagai salah satu kebanggaan rakyat di Perak.

K-Wifi atau Perak Komuniti Wifi yang dilancarkan di Lumut akan membolehkan rakyat Perak menggunakan capaian jalur lebar tanpa had. Projek K-Wifi merupakan antara inisiatif kerajaan negeri dengan mensasarkan Access Point (AP) di 300 lokasi khususnya di kawasan yang sukar dan tidak mendapat liputan telekomunikasi dan internet komersil.

Awekz: Tahniah sekali lagi buat Kerajaan Negeri Perak atas inisiatif yang ditunjukkan dalam membuktikan bahawa Rakyat Tetap Didahulukan!!!


SENJALIZA

Posted: 04 Apr 2011 03:32 AM PDT

SENJALIZA


Tinguklah sendiri.. SL TAK TAHU KALO INI KONSPIRASI-part 1

Posted: 04 Apr 2011 02:36 AM PDT

47 ADALAH ANGKA "MATI TERUS"

Posted: 04 Apr 2011 12:40 AM PDT

DAP di Sarawak ini sudah menentang keputusan DSAI. Kenapa tak rujuk angka 47 dengan SIFU?.

Kebetulan atau tidak, nombor 47 itu memang angka yang dielakkan oleh Masyarakat Tionghua seluruh dunia. 47 adalah angka yang dielakkan oleh mereka sedaya upaya.

47 bermaksud "mati terus" jika disebut dalam Bahasa Tionghua. Apakah PKR akan menerima nasib "mati terus" setelah mengumumkan bertanding 47 Kerusi DUN dalam PRU Sarawak tahun 2011?

Perkara kebetulan sering juga terjadi......

PROGRAM ANWAR TAWAN SARAWAK. APA BEZANYA DENGAN TAWAN PUTERAJAYA DAN JANJI 916...?

Posted: 03 Apr 2011 11:30 PM PDT

Semua nak ditawan orang tua ini. Puterjaya dengan janji 916 adalah pendustaan politik yang amat dasyat diabad ini. Nak tawan Sarawak!?. Malah Anwar akan membawa keruntuhan politik pembangkang di Sarawak.

Kehadiran Anwar di Sarawak sempena PRU 2011 ini dilihat tidak lebih dari "tukang balun" dan "tukang ucap". Misi untuk kemakmuran rakyat dan kesejahteraan nasional tidak langsung kelihatan. Sejak PRU12, kerja utama Anwar dan penyokongnya hanyalah "Merampas Puterajaya".

Dunia melihat bahawa igauan politik Anwar itu semakin jauh dan semakin tersasar. Masih terngiang-ngiang di telinga setiap rakyat Malaysia tentang perkataan popular Anwar dulu- "we have the number" untuk merampas Putrajaya. Apa yang terjadi adalah di sebaliknya. Number yang disebut Anwar semakin berkurangan kerana beberapa MP PKR meninggalkan PKR.

Kini Anwar merencana Program Menawan Sarawak. Apakah kita tidak melihat bahawa kerja MENAWAN MENAWAN ini bukan satu kegilaan dan agenda kemaruk.

Di kala PKR diancam Tsunami Politik dan mengalami kebocoran yang besar, nafsu politik Anwar semakin memuncak. Apakah Nafsu politik seperti ini mampu menungkah fakta politik yang terbentang di hadapan mata rakyat. Sodomi II, Video Sex dan janji palsu yang menggunung ditambah pula dengan tabii kepimpinan Anwar yang sudah menampakkan "tanduk", "pekung" dan arrogant. Sahabat-sahabat rapat Anwar sudah satu demi satu membuka mulut membuka pekung DSAI. Apakah wajar negara ini dipimpin oleh pemimpin yang bergelomang dengan kontravesi?

Apakah Rakyat Sarawak bersedia menerima pemimpin yang terpalit dengan noda politik, sedangkan Sarawak TIDAK BERSEDIA MENERIMA KEPIMPINAN PARTI LUAR!. PKR tak faham ker kemahuan dan gelagat pengundi Bumi Kenyalang ini?

Ramalan dan fakta politik Sarawak kini jelas menunjukkan bahawa kehadiran Anwar dan PKR sekadar mengeruhkan keadaan/suasana politik Sarawak dan meretakkan hubungan kaum yang telah sekian lama terjalin.

Ramai yang mengatakan bahawa kehadiran Anwar di Sarawak tidak ubah seperti 'QUEEN OF SPADE". Di mana saja dia berada "unsur permusuhan" dan kebencian ditiupkan di benar setiap rakyat Sarawak. Apakah kualiti pemimpin Nasional yang sebegini kita harapkan dan menjadi wadah dan tempat generasi muda kita sandarkan harapan ?

Atau Anwar memang begini...Dia tidak pedulu nasihat dan pandangan orang lain..dia hanya inginkan kemahuannya diketengahkan. "Follow or being shacked" by DSAI.

ANWAR: SNAP Tidak boleh dipercayai.

Posted: 03 Apr 2011 08:02 PM PDT

 
SNAP Tidak Boleh Dipercayai-Anwar.

Di Pulau Pinang, Negeri yang diperintah Pakatan Rakyat, seramai 3,226 ahli Parti KeADILan Rakyat, kebanyakannya dari rakyat Malaysia masyarakat India telah meninggalkan parti PKR itu kerana kehilangan kepercayaan terhadap kepimpinan dan perjuangan parti itu. Mereka meninggalkan PKR beberapa hari selepas berita mengenai video sex yang melibatkan Anwar Ibrahim tersebar luas dalam media massa.

Di Sarawak pula, Anwar bin Ibrahim mempersoalkan SNAP. Anwar menuduh SNAP pro BN dan menerima sogokan dari kepimpinan BN Sarawak!. Kerana itu SNAP konon tidak boleh dipercayai!

So SNAP dan Anwar dan PKR sering TIDAK MEMPERCAYAI ANTARA SATU DENGAN YANG LAIN. Mahukah Rakyat Sarawak mempercayai Anwar dan SNAP...?

Jika di Semenanjung Malaysia Anwar sudah mula ditolak rakyat, termasuk ahli-ahli dan sebilangan kepimpinan PKR sendiri, apakah alasan Anwar mendapat tempat di hati dan sanubari Rakyat Sarawak, Bumi Kenyalang?

Style dan pendekatan politik konfrontasi Anwar memang TIDAK SESUAI di Sarawak. Budaya Sarawak adalah budaya lemah lembut dan hormat menghormati. Cara Anwar "MAIN KASAR" dan "Menghina peribadi" sesama insan. Sedihnya dia lupa keperibandian dirinya sendiri!

Rakyat Sarawak...TOLAK Anwar dan kuncu-kuncunya di Sarawak... Anwar tidak mempercayai SNAP setelah gagal memujuk SNAP mengikut TELUNJUK ANWAR, SNAP dihina Anwar.

Barangkali selepas PRU Sarawak ini dan Anwar dan PKR terkubur, Rakyat Sarawak pula akan dihina PKR seperti Haji Hadi Awang menghina penduduk Batang Ai sebagi "tak reti pakai aka memakai cawat".

RELATED
video sex. Anwar Diam Tak Terkata (kaku)

PULANGLAH.

Posted: 03 Apr 2011 06:41 AM PDT

Sepandai-pandai Tupai melompat..

SURAT SERUAN..

Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.  Walaupun jatuh ke tanah, sememangnya tupai akan terus melompat kerana itulah sahaja "kepandaian tupai". Sia sangka Tupaipun pandai main belakang!

Dengan kesedaran yang tinggi dan bangga terhadap kelembutan penduduk peribumi atau indigenous people of Sarawak, saya dengan rendah hati memohon kepada DSAI agar balik sajalah ke Semenanjung atau Ke Permatang Pauh. Kawasan itu perlu bantuan MP yang mereka pilih.

Kehadiran Dato Seri ke Sarawak bagai kehadiran pemimpin Yahudi atau Zionist yang bersorak riang memperlaga-lagakan penduduk  di dunia Arab sesama mereka. Dato Seri pula memperlaga-lagakan penduduk Sarawak yang lemah lembut dan memiliki adat dan budaya yang saling menghormati antara satu dengan lain. Tolenrasi mereka amat agung. Keaslian budaya mereka TIDAK HARUS dikotori dengan kerakusan kuasa dan kemahuan politik yang ultra dan hyper. 

Ku titipkan ini Dato Seri:-

Pulanglah Dato Seri. 
Tinggalkan Sarawak. Jangan tanamkan bibit-bibit kebencian sesama  kami, rakyat Sarawak. Telah sekian lama terbina jambatan perpaduan pelbagai kaum di Bumi Kenyalang ini. Titik peluh darah dan pedih perih pemimpin dan moyang kami terdahulu  tidak ternilai demi mewariskan kemakmuran kepada generasi hari ini. Jangan robohkan jambatan ini Dato Seri kerana tidak semudah itu untuk  kami membinanya semula.

Pulanglah Dato Seri
Bawalah parti keramat bagimu, isterimu dan anak beranakmu. Aku tahu, Sarawak TIDAK biasa menerima campurtangan luar yang ganas. Rajah Brooke telah banyak mengajar rakyat Sarawak tentang garam usang...seusang perjuangan reformasimu yang dikaburi nafsu dan kerakusmu merampas puterjaya. Di bumi ini, menggapai  agenda peribadi tidaklah semudah itu Dato Seri. 

Pulanglah Dato Seri
Bawalah parti keramatmu bersamamu. Bumi Kenyalang memang menghormati kedatangan pelancong, tetapi BUKAN petualang yang TIDAK menghormati adat dan budaya warisan Anak Jati Bumi Kenyalang. Tidak juga seorang pelanggan pelacur di Carcosa atau pelakon dan pendusta yang petah memutar lidah.

Pulanglah Dato seri,
Terimalah hakikat bahawa petang dan senja telah memamah usia dan perjuangmu. Bumi Kenyalang menolak jasad seorang petualang.

Pulanglah Dato Seri.
Tak perlu menunggu sehingga aib menimpamu. 
Bumi ini milik kami.

~kenyalang asli~
Baklalang.


Carcosa Seri Negara: Masih Basah?-

Posted: 03 Apr 2011 05:33 AM PDT

 Gambar Hiasan. Mana Jam Omega?
"......Anwar sebelum ini menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan polis terbabit dalam pendedahan rakaman video seks kononnya beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tidak dikenali di hotel Carcosa Seri Negara bulan lalu...." di sini.
Terang lagi bersuluh kapada umum bahawa perbuatan mendedahkan video XXX yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat dengan seorang pelacur asing adalah perbuatan DATO T aka Dato Trio. Kenapa Dato Trio TIDAK diheret ke Mahkamah oleh DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM?

Kenapa DSAI dan Pembangkang "double standard" dengan tidak menyetujui SURUHANJAYA PENYIASATAN DIRAJA....? Bukankah Bersih demo hingga ke Istana Selangor menuntut Suruhanjaya DiRaja dibentuk untuk menyiasat apa yang DSAI pangggil Correct!  correct!

Apakah kerana Carcosa Seri Negara Masih basah dengan bukti-bukti yang sukar ditepis...? Atau sarat mengandung dengan noda dan dosa seorang Manusia Anugerah Yang Palsu..?

Saya ingat dulu PKR dan DSAI kaki saman...napa tak saman Dato T nowadays yang terang-terang mengaku  menajadi pemegang dan penayang video itu?

Seeing is believing....Tayanglah di Parliment.  Nak "live" jam 10.00

HWP - Semakin terserlah.

Posted: 03 Apr 2011 04:25 AM PDT

Lakonan ini penyebab utama HWP PKR Di Sarawak.

Kemahuan memang tidak terbatas. Tetapi keupayaan terhad. Kuasa minda sahaja yang dapat menyelesaikan kekurangan dari keupayaan yang terbatas ini. Jika kuasa minda gagal dan kemahuan tidak dibendung terjadilah "kecatatan" dan kesilapan manusia-"human error"- akan berterusan. Perbuatan belakon, berpura-pura, hipokrasi dan seumpamanya akan berlaku. Pokok pangkalnya ialah "kemahuan yang tidak dibatasi oleh kuasa minda". Akan rosak binasalah individu yang mengejar kemahuannya itu.

Kemahuan PKR untuk menguasai setiap ruang lingkup politik di Negeri-negeri di Malaysia ini adalah kerana didorong oleh "kemahuan" DSAI untuk menjadi Perdana Menteri. Rakyat Malaysia AMAT SEDAR AKAN KENYATAAN INI.

PRU Sarawak memperlihatkan tabii kemahuan yang tidak terbatas ini. PKR ingin menguasai politik Sarawak kerana konon DSAI adalah Ketua Umum Pakatan Rakyat dan Bakal PM dan Manusia Anugerah Tuhan. Oleh itu SEMUA KEPIMPINAN PARTI POLITIK PEMBANGKANG DI SARAWAK MESTI TUNDUK DAN PATUH KEPADA KEMAHUAN ANWAR. Tetapi keupayaan ANWAR TERBATAS. Kekotoran terlalu banyak terpalit di wajah dan wadah perjuangannya!. Kerana itulah SNAP menguburkan "wajah dan wadah PKR dan Anwar di Sarawak. Sekaligus memberitahu Rakyat Sarawak bahawa PKR TIDAK MENGHORMATI KEMAHUAN PARTI YANG BERTUNJANGKAN BUMIPUTERA/PRIBUMI SARAWAK. Apakah alasan mengatakan bahawa PKR dan DSAI menghormati Rakyat Sarawak? Atau sekurang-kurangnya mendengar rintihan rakyat Sarawak?...

Jika momentum PKR dan DSAI seperti ini berterusan di Sarawak sehingga pembuangan undi dalam PRU Sarawak, jelas dan teranglah lagi bersuluh bahawa CALON-CALON PKR DALAM PRU SARAWAK TAHUN 2011 INI AKAN MENDAPAT HWP......

HWP ialah Hilang Wang Pertaruhan aka Hangus Wang Pertaruhan.

RELATED:
-Video Seks wajar ditayang di Parlimen
-SENARAI CALON-CALON BN dalam PRU 2011-Sarawak, Bumi Kenyalang.
"Agi idop Agi Nelaban"

bumiyang

Posted: 04 Apr 2011 03:31 AM PDT

RIDHUAN TEE

Posted: 04 Apr 2011 03:29 AM PDT

RIDHUAN TEE


Akhbar mana yang betul?

Posted: 03 Apr 2011 04:56 PM PDT

Sinar Harian 28 Mac dan 4 April 2011

Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkang, sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma sebuah akhbar berbahasa Melayu (bukan Sinar Harian). Menurut laporan, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SJKC Semambu (Dong Zong) selepas bermesyuarat.

Menurut Pengerusi lembaga sekolah itu, mereka pada awalnya bersetuju menerima akhbar percuma tersebut yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta, bertujuan untuk meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajar Cina. Namun, keputusan ini terpaksa ditarik balik setelah didesak oleh pertubuhan-pertubuhan Cina. Lihatlah betapa dominannya pertubuhan ini sehingga boleh menentukan hala tuju sekolah, bukan guru besar dan guru-gurunya.

Alasannya, akhbar tersebut adalah akhbar rasis, berat sebelah dan bersifat perkauman. Persoalan saya, adakah akhbar-akhbar bukan Melayu tidak perkauman? Adakah cara pemberitaan akhbar bukan Melayu begitu telus dan tidak ada agenda perkauman? Tepuk dada, tanya iman.

Persoalan pokok, tidakkah kewujudan sekolah vernakular itu sendiri adalah perkauman? Berapa banyak dasar kerajaan yang ditolak kerana dikatakan boleh mencairkan identiti perkauman sekolah ini? Namun mereka tidak pernah malu meminta peruntukan kerajaan. Saban kali kerajaan didesak dan diugut. Lebih hina lagi desakan dan tuntutan dibuat ketika pilihan raya. Kita tunggu apa pula permintaan mereka ketika pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kerdau dan Merlimau.

Jangan jadi paku dulang, paku serpih, mengatakan orang, sendiri yang lebih. Kerajaan terlalu banyak bersabar dan bertoleransi membenarkan sekolah dua sistem. Sekolah Satu Sistem (SSS) hanya satu impian, langsung tidak dipedulikan. Benar, perlembagaan tidak menghalang kewujudan sekolah vernakular, tetapi jangan sampai ia menjadi tempat mengkorupkan pemikiran pelajar yang masih mentah.

Saya tidak nampak begitu kuatnya akhbar berbahasa Melayu untuk mengkorupkan minda anak-anak sekolah vernakular, berbanding peranan yang dimainkan oleh guru-guru dan ibu bapa. Sesiapa yang membuat kajian sosialisasi politik, agen keluarga dan sekolah, adalah yang paling kuat mendominasi dan mempengaruhi pemikiran anak-anak, berbanding media cetak.

Media cetak mengambil masa untuk dibaca, sedangkan peranan guru dan ibubapa lebih kepada mencerita atau menyampaikan secara langsung. Sudah tentu kehadiran batang tubuh lebih berpengaruh. Berita-berita akhbar boleh ditepis dan ditapis begitu sahaja, jika guru-guru dan ibubapa berperanan. Sama juga dalam konteks berpersatuan. Persatuan yang paling berpengaruh di kalangan orang Cina adalah persatuan ibubapa, guru dan lembaga sekolah Cina (Dong Jiao Zong), bukannya parti politik Cina. Antara parti politik Cina, sudah tentu parti ultra kiasu yang paling berpengaruh berbanding MCA dan Gerakan.

Sepatutnya kita berterima kasih kepada syarikat swasta terbabit kerana sanggup menaja akhbar tersebut, bagi membantu kerajaan memperkasakan bahasa kebangsaan. Mungkin ada yang akan menaja akhbar berbahasa Melayu seperti Sinar Harian. Sekurang-kurangnya anak-anak kita boleh belajar mengeja dan seterusnya dapat membaca.

Saya tidak fikir pelajar SJKC boleh memahami berita-berita berat yang dilaporkan seharian oleh tersebut. Akhbar hanya sebagai alat pemudah cara, bukan matlamat membentuk anak-anak menjadi ultra Melayu. Inilah yang selalu saya kata, ultra kiasu tetap ultra kiasu, walaupun di mana mereka berada.

Semua dasar yang baik ditentang. Ini bukan kali pertama, kementerian pelajaran telah banyak kali cuba melakukan perubahan. Tetapi bukan sahaja tidak diterima, malah terus didesak dan diasak. Akhirnya kementerian menyalah.

Sejak dahulu saya cadangkan supaya tranformasi dilakukan terhadap sekolah vernakular, kerana kewujudannya dapat menyokong aspirasi perlembagaan, terutama pemerkasaan bahasa kebangsaan. Kenapa kita tidak bentangkan kajian keberkesanan Sekolah Wawasan yang gagal menarik perhatian bukan Melayu? Sekolah Wawasan yang menggabungkan tiga bukan sekolah pelbagai aliran tidak mendapat sambutan. Hanya dipenuhi pelajar-pelajar Melayu.

Pada golongan ultra ini, percampuran sekolah ini akan menyebabkan bangsa mereka 'cair'. Mereka tidak mahu menjadi Cina pisang (Chinese Banana), di luar nampak macam Cina, tetapi di dalam tidak serupa Cina. Mereka mahu menjadi seperti Cina di negeri Cina. Orang seperti saya, Profesor Khoo Kay Kim dan Profesor Teo Kok Seong tidak diterima, kerana jatuh dalam kategori Cina pisang. Pisang pun pisanglah, tetap menjadi rebutan, harganya pun sekarang mahal, khasiatnya pula tinggi.

Apa guna menjadi tidak pisang, kalau hadirnya kita membebankan dan menyusahkan orang lain. Buatlah perbandingan, mana ada sistem sekolah dalam dunia ini seperti Malaysia. Toleransi kita teramat-amat tinggi. Tidak ada tolok bandingnya. Itupun masih lagi tidak bersyukur.

Kita hanya pandai mengajar (to teach), tetapi bukan mendidik (to educate). Sedangkan dalam pembelajaran, mengajar dan mendidik tidak sama. Mengajar mudah, mendidik agak sukar. Mendidik melibatkan unsur-unsur emosi dan pengorbanan. Sedangkan mengajar hanya sekadar menunaikan tanggungjawab menghabiskan silibus.

Salah mengajar hasilnya kurang ajar, salah didik hasilnya derhaka. Ramai di kalangan kita ambil enteng dua perkara ini. Maka tidak hairanlah jika ramai yang kurang ajar kerana kita hanya mengajar bukan mendidik.

Golongan ultra ini selalu berhujah, sekolah vernakular mempunyai kelebihan luar biasa, bukan sahaja dari aspek bahasa, tetapi juga kehebatan matematik atau ilmu kira-kira. Subjek sejarah tidak penting kerana membebankan. Pandai matematik, boleh buat duit. Memahami sejarah, geografi tidak ke mana-mana. Geografi sudah hampir tiada di sekolah sebab ia tidak mendatangkan keuntungan. Itulah rungutan Prof. Khoo Kay Kim.

Pelajar hari ini, berpelajaran, tetapi moralnya rendah. Kita mengukur kecemerlangan dari jumlah A yang terkumpul, hingga ada sekolah yang menyekat pelajar dari mengambil mata pelajaran tertentu di dalam peperiksaan SPM, demi untuk tidak menjejaskan rekod cemerlang sekolah!

Lupakah kita kepada berita menyedihkan tahun 2007 apabila adik Subashini ditemui meninggal dunia, membunuh diri kerana gagal mendapat A dalam peperiksaan UPSR? Sejauh mana kematian Subashini dibedah siasat puncanya? Atau ia hanya sekadar satu isu yang datang dan pergi? Saya tidak boleh melupakan kematian seorang anak yang tidak berdosa seusia 12 tahun yang mati kerana kurang cemerlang dalam UPSR? Inilah yang saya bimbang apabila kita terlalu berpolitik dalam sebuah negara yang memberikan kebebasan tanpa kawalan.

Sesungguhnya berita itu benar-benar menjadikan kita kecewa dan hampir putus harapan terhadap masa depan pendidikan negara ini. Lebih-lebih lagi dengan komen simplistik sesetengah pihak. Sedangkan kes adik Subashini sepatutnya menggegarkan seluruh sistem pelajaran negara kita.

Peluang semua pelajar adalah sama. Tiada diskriminasi. Sekolah adalah salah satu tempat pemupukan nilai perpaduan semua kaum. Bumi bertuah ini bukan hanya untuk orang Islam tapi pelbagai bangsa dan agama hidup bersama. Sampai bilakah kita terus mahukan perbezaan, sedangkan persamaan tidak dicari. Justeru, satu mekanisme mesti dicari supaya kita tidak dipisah-pisahkan lagi. Rujuklah perlembagaan sebagai asas perbincangan.

Falsafah pendidikan negara sebenarnya sudah mantap tapi hasilnya masih belum menyerlah dan belum dapat sepenuhnya memberikan kesan langsung kepada pelajar. Jika adapun, itu adalah usaha dan inisiatif dari pihak pimpinan sekolah. Berdikari dengan mencuba resepi sendiri dari mengikut sahaja sistem pelaksanaan sedia ada.

Saya merasakan sistem sedia ada dan terpisah-pisah hanya memenuhi akal tapi kurang menitikberatkan kemampuan mengisi hati dan perasaan yang turut berkembang sama dengan kemampuan akal. Proses pengajaran tidak seiring dengan pendidikan.

Ini kerana, pendidikan melibatkan tarbiyyah. Tarbiyyah mengajak manusia mengagungkan dan membesarkan Pencipta, taat setia kepada agama, bangsa dan negara, tanpa berbelah bahagi. Tarbiyyah ini mesti dilakukan ketika peringkat rebung, sebelum mereka menjadi buluh. Jika pada peringkat rebung lagi sudah salah, maka sudah tentu buluhnya tidak dapat dilentur lagi. Maka tidak hairanlah masalah terus menjadi masalah, jarang dapat diselesaikan dengan jayanya.

Bacalah surah Nuh, ayat 14. Sesungguhnya Dia menjadikan kamu bertingkat-tingkat (beberapa bahagian). Dengan maksud, pendidikan itu berperingkat, bersesuaian dengan fitrah manusia itu sendiri. Di mana bumi dipijak di situlah langit dijunjung.

Dalam ayat lain pula, Allah SWT mengatakan bahawa prinsip kebenaran yang mesti diwariskan dan kebenaran itu tidak boleh dibuat-buat, apatah lagi sembunyikan atau dipolitikkan. Katakanlah kebenaran itu, walaupun mungkin amat pahit. Kemudian kitab itu Kami pusakakan kitab itu untuk orang-orang yang Kami pilih di antara hamba-hamba Kami. Di antara mereka ada yang menganiaya diri mereka sendiri (tidak menurut isi kitab itu) dan di antara mereka ada yang sederhana (menurut sekadar tenaganya) dan ada pula yang lebih dahulu berbuat kebaikan dengan izin Allah, yang demikian itu adalah kurnia yang amat besar (Surah Al-Fatir ayat 32)

Mudah-mudahan ayat ini menjadi panduan kepada kita. Memang benar ibu bapa dan guru perlu jadi pendidik utama, tetapi persekitaran dan maklumat yang disampaikan kepada anak-anak kita perlu juga dipastikan benar. Dengan harapan anak-anak kita menjadi insan berguna daripada menjadi beban masa hadapan. Semuanya bermula dengan didikan awal di peringkat keluarga dan sekolah.

Jika sekarang ini, kita ajar mereka berkongsi, yakinlah bila besar nanti mereka akan berasa peduli kepada orang lain. Namun, jika kita terus pisahkan mereka, hadapilah realiti yang sedang berlaku di depan mata, kau-kau dan aku-aku, apa aku peduli sama kamu. Visi dan misi negara tidak dikongsi bersama. Adakah ini bentuk masyarakat 1Malaysia yang kita idam-idamkan?

Dr. Mohd Mohd Ridhuan Tee Abdullah, Pensyarah Kanan, Kumpulan Penyelidik Politik dan Peradaban Islam, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia. Penulisan ini adalah pendapat peribadi beliau

tunku

Posted: 04 Apr 2011 03:24 AM PDT

tunku


Sarawak election : BN Candidate List

Posted: 03 Apr 2011 09:00 AM PDT

Sarawak Election: All leaders of BN component parties to defend seats

KUCHING: All the four leaders of the component parties of Sarawak Barisan Nasional will be defending their respective seats in the upcoming April 16 state election.
Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud, who is Sarawak Barisan chairman and Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) president, will be defending his Balingian seat in Mukah.
Taib, 74, won uncontested his first state seat in the Sebandi (now known as Asajaya) by-election in March, 1981 before moving to the Balingian state constituency in the 2001 state election.
Sarawak United People's Party (SUPP) president Tan Sri Dr George Chan, 74, who is also Sarawak Deputy Chief Minister, will be defending his Piasau state seat for his sixth term.
Chan first won the seat in 1983 (then known as Miri) uncontested.
Parti Rakyat Sarawak (PRS) president Datuk Seri Dr James Masing will be defending his Baleh seat in Hulu Rajang, also for his sixth term since first winning it in 1983.
As for Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP) president Datuk Seri William Mawan, he will be defending his Pakan constituency in Julau, which he has won six times consecutively since 1983.
Barisan is fielding 20 new faces in the election.
The list of candidates for 70 of the 71 state seats was read out by Sarawak Barisan information director Tan Sri Adenan Satem at the Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak's headquarters here Sunday.
The candidate for Ba' Kelalan is expected to be announced Monday.
Included in the list are four women candidates.
PBB will contest 35 seats, SUPP 19 seats, PRS nine seats and SPDP eight seats.

LIST OF BARISAN CANDIDATES * denotes new face N. 1 Opar Ranum Mina (SUPP) N. 2 Tasik Biru Datuk Peter Nansian Ngusie (SPDP) N. 3 Tanjong Datu Tan Sri Adenan Satem (PBB) N. 4 Pantai Damai Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB) N. 5 Demak Laut Dr Hazland Abang Hipni (PBB) * N. 6 Tupong Datuk Daud Abdul Rahman (PBB) N. 7 Samariang Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (PBB) N. 8 Satok Datuk Amar Abang Johari Tun Openg (PBB) N. 9 Padungan Sim Kiang Chiok (SUPP) * N. 10 Pending Professor Dr Sim Kui Hian (SUPP) * N. 11 Batu Lintang Sih Hua Tong (SUPP) * N. 12 Kota Sentosa - Datuk Alfred Yap Chin Loi (SUPP) * N. 13 Batu Kawah Tan Joo Phoi (SUPP) N. 14 Asajaya Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB) N. 15 Muara Tuang Datuk Seri Mohammad Ali Mahmud (PBB) N. 16 Bengoh Dr Jerip Susil (SUPP) N. 17 Tarat Roland Sagah (PBB) N. 18 Tebedu Datuk Seri Michael Manyin Jawong (PBB) N. 19 Kedup Maclaine Ben @ Martin Ben (PBB) * N. 20 Sadong Jaya Aidel Lariwoo (PBB) * N. 21 Simunjan Mohd Naroden Majais (PBB) N. 22 Sebuyau Julaihi Narawi (PBB) N. 23 Lingga Simoi Peri (PBB) N. 24 Beting Maro Razaili Gapor (PBB)* N. 25 Balai Ringin Snowdan Donald Lawan (PRS) N. 26 Bukit Begunan Mong Dagang (PRS) N. 27 Simanggang Datuk Francis Harden Hollis (SUPP) N. 28 Engkilili Dr Johnical Rayong Ngipa (SUPP) N. 29 Batang Ai Malcom Mussen Lamoh (PRS) N. 30 Saribas Ricky @ Mohd Razi Sitam (PBB) * N. 31 Layar Tan Sri Alfred Jabu Numpang (PBB) N. 32 Bukit Saban Robert Lawson Chuat Vincent Entering (PBB) N. 33 Kalaka Abdul Wahab Aziz (PBB) N. 34 Krian Datuk Peter Nyarok Entrie (SPDP) N. 35 Belawai Datu Len Talif Salleh (PBB) * N. 36 Semop Abdullah Saidol (PBB) * N. 37 Daro Murni Suhaili (PBB) N. 38 Jemoreng Gani @ Abu Seman (PBB) N. 39 Repok Datuk David Teng Lung Chi (SUPP) N. 40 Meradong Ling Kie King (SUPP) * N. 41 Pakan Datuk Seri William Mawan Ikom (SPDP) N. 42 Meluan Wong Judat (SPDP) N. 43 Ngemah Alexander Vincent (PRS) N. 44 Machan Datuk Gramong Juna (PBB) N. 45 Bukit Assek Chieng Buong Toon (SUPP) * N. 46 Dudong Datuk Tion Thai King (SUPP) * N. 47 Bawang Assan Datuk Seri Wong Soon Koh (SUPP) N. 48 Pelawan Goh Chung Siong (SUPP) N. 49 Nangka Dr Annuar Rapa'ee (PBB) * N. 50 Dalat Datin Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (PBB) N. 51 Balingian Tan Sri Abdul Taib Mahmud (PBB) N. 52 Tamin Joseph Mauh Ikeh (PRS) N. 53 Kakus John Sikei Tayai (PRS) N. 54 Pelagus Stanley Nyitar @ Unja Malang (PRS) * N. 55 Katibas Datuk Ambrose Blikau Enturan (PBB) N. 56 Baleh Datuk Dr James Jemut Masing (PRS) N. 57 Belaga Liwan Lagang (PRS) N. 58 Jepak Datuk Talip Zulpilip (PBB) N. 59 Kidurong Ling Kuong Meng (SUPP) * N. 60 Kemena Datuk Dr Stephen Rundi Utom (PBB) N. 61 Bekenu Rosey Yunus (SPDP) N. 62 Lambir Ripin Lamat (PBB) * N. 63 Piasau Tan Sri Dr George Chan Hong Nam (SUPP) N. 64 Pujut Andy Chia Chu Fatt (SUPP) N. 65 Senadin Datuk Lee Kim Shin (SUPP) N.66 Marudi Datuk Sylvester Entri Ak Muran (SPDP) N. 67 Telang Usan Dennis Ngau (PBB) * N. 68 Bukit Kota Dr Abdul Rahman Ismail (PBB) N. 69 Batu Danau Palu @ Paulus Gumbang (SPDP) N. 70 Ba' Kelalan (SPDP candidate yet to be named) N. 71 Bukit Sari Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan (PBB)

tunku : all the best to BN candidates.Ba'Kelalan needs a strong candidate.may be BN should consider someone from the late Dr Judson Sakai Tagal's family as the family is well known and accepted there.

Ohpolitik!™

Posted: 04 Apr 2011 03:15 AM PDT

Ohpolitik!™


PRN Sarawak : PAS 5 : DAP 15 : SNAP 27 : PKR 49

Posted: 04 Apr 2011 12:20 AM PDT

Berikut video senarai penuh calon PKR bagi Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10:

Bukti PKR gila kuasa


PAS akan umum calon hari ini di kawasan :
  1. (Calon Wanita) Tanjong Datu (N.3) 
  2. (Calon wanita) Muara Tuang (N.15)
  3. (Calon Lelaki) Beting Maro
  4. (Calon Lelaki) Sebuyau
  5. (Calon Lelaki)Sadong Jaya

Berikut senarai penuh calon DAP bagi Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10:

1. Bukit Assek - Wong Ho Leng
2. Kidurong - Chiew Chiu Sing
3. Meradong - Ting Tze Fui
4. Pelawan - David Wong Kee Woan
5. Repok - Dr. Wong Hua Seh
6. Pujut - Fong Pau Teck
7. Padungan - Wong King Wei (baru)
8. Batu Kawah - Christina Chiew Wang See (baru)
9. Simanggang - Leon Jimat Donald (baru)
10. Pending - Violet Yong
11. Kota Sentosa - Chong Chieng Jen
12. Bawang Assan - Alice Lau Kiong Yieng (baru)
13. Dudong - Yap Hoi Liong (baru)
14. Piasau - Ling Sie Kiong (baru)
15. Bukit Kota - Leong Kwang Yew (baru)

Berikut senarai penuh calon SNAP bagi Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10:

  1. Stephen Anak Sagir (Opar), 
  2. Frankie Jurem Anak Nyombui (Tasik Biru), 
  3. Richard @ Peter A/L Margaret (Bengoh), 
  4. Ateng Anak Jeros (Tarat), 
  5. Anthony Anak Nais (Tebedu),
  6. Belayong Anak Jayang (Kedup), 
  7. Dan Giang (Balai Ringin), 
  8. Ivanhoe Anthony Anak Belon (Bukit Begunan); 
  9. Semijie Anak Janting (Engkilili), 
  10. Joe Anak Unggang (Layar), 
  11. Dayrell Walter Entrie (Bukit Saban), 
  12. Julin Anak Entamin (Kalaka), 
  13. Liman Anak Sujang (Krian), 
  14. Jamal Bin Abdullah @ Tedong Anak Gunda (Pakan), 
  15. Labang Anak Jamba (Meluan); 
  16. Augustine Anak Liom @ August Liom (Machan), 
  17. Adang Anak Jirau (Kakus), Toh 
  18. Heng San (Katibas), 
  19. George Anak Lagong (Baleh), 
  20. John Bampa (Belaga), Edwin Dundang Bugak (Marudi), 
  21. Kebing Wan (Telang Usan), 
  22. Lawrence Cosmas Sunang Anak Simpang (Batu Danau), 
  23. Abang Othman Abang Hj Gom (Lingga), 
  24. Ramli Malaka (Jepak), 
  25. Thony Ak Badak (Bekenu) 
  26. Johari Bujang (Lambir).

Hitler ganti Anwar di Ceramah Pakatan Rakyat

Posted: 03 Apr 2011 11:59 PM PDT

NONE



Anwar yang kini berada di Sarawak telah menghantar wakilnya Hitler untuk berceramah di 13 Subang Jaya. Dilaporkan kira-kira 3,500 orang yang hadir bagi mendengar ceramah tersebut.

Sedutan filem tanpa suara itu jelas menghiburkan hadirin yang mengikuti jalan cerita berdasarkan sarikata yang diubah suai mengikut perkembangan politik semasa tanah air. Gudla Anwar!


Lepasni tayangla pula video seks aksi Pemimpin PKR sekali. Baru penuh 1Malaysia hadir. Hahaha!!

PRN SARAWAK : BN KEMUKA CALON YANG DINANTI !! PKR Masih tercari-cari!!

Posted: 03 Apr 2011 09:53 PM PDT



Selepas sekian lama berteka-teki, akhirnya senarai nama calon BN diumumkan petang semalam.

Rata-rata akhbar arus perdana hari ini memuatkan berita pengumuman calon BN di muka depan akhbar masing-masing termasuk senarai nama calon baru. Ada yang mendakwa 17, ada juga yang mendakwa 18 dan ada juga yang mendakwa 20.

Perbezaan jumlah muka baru yang dimainkan akhbar bukanlah suatu yang penting untuk dipertikai, sebaliknya telah jelas BN mempunyai alasan tersendiri termasuk untuk memberi nafas baru kepada landskap politik Sarawak dalam memastikan agenda pembangunan menjadi teras perjuangan BN di Bumi Kenyalang ini.

Setakat ini, hanya kerusi Ba'kalalan yang masih misteri tanpa calon. Difahamkan BN bakal mempertaruhkan calon terbaik di kerusi Ba'kalalan memandangkan pembangkang dijangka menurunkan Pengerusi Perhubungan PKR Sarawak, Baru Bian.

Beberapa blog turut mengulas kemungkinan BN akan mempertaruhkan seorang yang berprofail yang juga merupakan anak watan Ba'kalalan. Samada ramalan itu betul atau sebaliknya, kita tunggu dan lihat.

Dalam perkembangan sama,tiga nama pemimpin senior digugurkan daripada bertanding mewakili BN antaranya Speaker DUN Sarawak, Datuk Seri Mohamad Asfia Awang Nassar yang juga penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Semop daripada Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak (PBB) dan penyandang kerusi DUN Dudong, Dr Soon Choon Teck daripada Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP).

Manakala penyandang kerusi DUN Pelagus, Larry Sng yang dipecat daripada Parti Rakyat Sarawak (PRS) pada 2007 turut tidak dicalonkan  BN bagi PRN Sarawak ke-10, 16 April depan.

Kini, giliran rakyat Sarawak pula yang akan menentukan kesinambungan pembangunan dan kemakmuran yang dikecapi hari ini akan terus mekar subur di bumi bertuah ini atau sebaliknya.

Ingatlah,  pengundi perlu untuk berfikir secara waras sebelum membuat keputusan. Jangan mudah digula-gulakan dengan 'Saudagar Mimpi' yang menjanjikan bulan dan bintang sedangkan hakikatnya jauh panggang dari api.

Pembangkang tentunya akan memainkan isu pembangunan yang tak sudah, namun harus diingat, dendangan mereka hakikatnya LEBIH AUTA DARI FAKTA !! Jangan dilupa hakikat ini !!!

'JANGAN KERANA MARAHKAN NYAMUK, KELAMBU PULA YANG KITA BAKAR.' BERILAH UNDI KEPADA YANG TELAH TERBUKTI MEMBAWA KEMAKMURAN DAN PEMBANGUNAN YANG DIDAHAGAKAN GENERASI HARI INI DAN MASA DEPAN !!

JOM KITA  SEJIWA SENADA PERTAHANKAN SARAWAK BUMI KENYALANG!! 

Live frm Sarawak : Gambar Suasana Pengumuman Calon BN

Posted: 03 Apr 2011 03:31 AM PDT







Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan mempertahan kerusi Balingian pada pilihan raya negeri ke-10 kali ini.

Beliau yang genap tiga dekad menerajui kerajaan negeri Sarawak 26 Mac lalu juga merupakan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).

Tiga pemimpin komponen BN Sarawak iaitu Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Tan Sri George Chan Hong Nam akan mempertahankan kerusi Piasau manakala Presiden Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP), Datuk Seri William Mawan Ikom akan bertanding di Pakan.

Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS), Datuk Seri Dr James Jemut Masing pula akan mempertahankan kerusi Baleh.

Antara pemimpin lain yang akan bertanding semula ialah Naib Presiden Kanan PBB, Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan di kerusi Bukit Sari dan bekas menteri persekutuan, Tan Sri Adenan Satem di Tanjung Datu.

Daripada calon BN yang diumumkan hari ini, 20 adalah muka baru membabitkan PBB (10), SUPP (tujuh), PRS (dua) dan SPDP satu.

Penamaan calon akan berlangsung pada Rabu ini manakala hari pengundian 16 April.

Bagaimanapun laporan media menyebut calon bagi kerusi Ba'kelalan tidak diumumkan hari ini.

Berdasarkan pengumuman hari ini, PBB akan bertanding di 45 kerusi manakakala SUPP di 19 kawasan, PRS (sembilan) dan SPDP pula lapan kerusi.

Senarai calon BN itu diumumkan oleh Adenan selepas mesyuarat BN Sarawak di sini petang ini.


Empat calon merupakan wanita.


Berikut ialah senarai calon BN:


- Ranum Anak Muda (SUPP) (Opar)


- Datuk Peter Nansian Anak Ngusie (SPDP) (Tasik Biru)


- Tan Sri Adenan Satem (PBB) (Tg Datu)


- Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB) (Pantai Damai)


- Dr Hazaland Abang Hipni (PBB) (Demak Laut) (muka baru)


- Datuk Daud Abdul Rahman (PBB) (Tupong)


- Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (PBB) (Samariang)


- Datuk Amar Abang Johari Openg (PBB) (Satok)


- Sim Kiang Chiok (SUPP) (Padungan) (muka baru)


- Prof Dr Sim Kui Hian (SUPP) (Pending) (muka baru)


- Sih Hua Tong (SUPP) (Batu Lintang) (muka baru)


- Datuk Alfred Yap (SUPP) (Kota Sentosa)


- Tan Joo Phoi (SUPP) (Batu Kawah)


- Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB) (Asajaya)


- Datuk Seri Mohd Ali Mahmud (PBB) (Muara Tuang)


- Dr Belek @ Jerip Anak Susil (SUPP) (Bengoh)


- Roland Sagah (PBB) (Tarat)


- Datuk Seri Michael Manyin Anak Jawong (PBB) (Tebedu)


- Marin Ben (PBB) (Kedup) (muka baru)


- Aidel Lariwoo (PBB) (Sadong Jaya) (muka baru)


- Naroden Majais (PBB) (Simunjan)


- Julaihi Narawi (PBB) (Sebuyau)


- Simoi Peri (PBB) (Lingga)


- Razali Ghapor (PBB) (Beting Maro) (muka baru)


- Balai Ringin (PRS) (Balai Ringin)


- Mong Anak Dagang (PRS) (Bukit Begunan)


- Dauk Francis Harden Anak Hollis (SUPP) (Simanggang)


- Dr Johnichal Rayong (SUPP) (Engkilili)


- Malcom Mussen Anak Lamoh (PRS) (Batang Ai)


- Razi Sitam (PBB) (Saribas) (muka baru)


- Tan Sri Alfred Jabu (PBB) (Layar)


- Robert Lawson Chuat Anak Vincent (PBB) (Bukit Saban)


- Abdul Wahab Aziz (PBB) (Kalaka)


- Datuk Peter Nyarok Anak Entrie (SPDP) (Krian)


- Datuk Len Talif Salleh (PBB) (Belawai) (muka baru)


- Dolah Saidol (PBB) (Semop) (muka baru)


- Murni Suhaili (PBB) (Daro)


- Abu Seman Jahwie (PBB) (Jemoreng)


- Datuk David Teng (SUPP) (Repok)


- Ling Kie King (SUPP) (Meradong) (muka baru)


- Datuk Seri William Mawan (SPDP) (Pakan)


- Wong Anak Judat (SPDP) (Meluan)


- Alexander Vincent (PRS) (Ngemah)


- Datuk Gramong Juna (PBB) (Machan)


- Chieng Buong Toon (SUPP) (Bukit Assek) (muka baru)


- Datuk Tiong Thai King (SUPP) (Dudong) (muka baru)


- Datuk Seri Wong Soon Koh (SUPP) (Bawang Assan)


- Vincent Goh (SUPP) (Pelawan)


- Dr Annuar Rapee (PBB) (Nangka) (muka baru)


- Datuk Fatimah Abdullah (PBB) (Dalat)


- Tan Sri Abdul Taib Mahmud (PBB) (Balingian)


- Joseph Mauh Anak Ikeh (PRS) (Tamin)


- John Sikie Anak Tayai (PRS) (Kakus)


- Stanley Unja (PRS) (Pelagus) (muka baru)


- Ambrose Blikau Anak Enturan (PBB) (Katibas)


- Datuk Seri Dr James Masing (PRS) (Baleh)


- Liwan Lagang (PRS) (Belaga)


- Datuk Talib Zulpilip (PBB) (Jepak)


- Henry Ling (SUPP) (Kidurong) (muka baru)


- Dr Stephen Rundi Anak Utom (PBB) (Kemena)


- Rosey Yunus (SPDP) (Bekenu)


- Ripin Lamat (PBB) (Lambir) (muka baru)


- Tan Sri Dr George Chan (SUPP) (Piasau)


- Andy Chia (SUPP) (Pujut)


- Datuk Lee Kim Shin (SUPP) (Senadin)


- Sylvester Entrie Anak Muran (SPDP) (Marudi)


- Dennis Ngau (PBB) (Telang Usan) (muka baru)


- Dr Abdul Rahman Ismail (PBB) (Bukit Kota)


- Paulus Anak Gumbang (SPDP) (Batu Danau)


- Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan (PBB) (Bukit Sari)


Nota: Calon BN bagi kerusi Ba'kelalan (N 70) tidak diumum hari ini.

anakbukitgantang says

Posted: 04 Apr 2011 03:12 AM PDT

anakbukitgantang says


Sarawak For Sarawakians! (Sarawak hanya untuk anak Sarawak!)

Posted: 03 Apr 2011 09:24 PM PDT

Forget the analysis from so called EXPERTS

Sarawakians and those who are connected with Sarawak spirit know one bottom line;-

SARAWAK FOR SARAWAKIANS!


Kamek pernah diam di Sarawak 5 tahun, nun di Miri. Ipar duai kamek orang Sarawak jua.

Kamek faham apa yang Sarawak mahukan!

SARAWAK FOR SARAWAKIANS.

IBOH undi parti orang Malaya seperti PAS, DAP,PKR.

Mun undi apa Melayu dan Dayak dapat?

Sudahlah semua dayung dayung cantek di kebas dek Cina sinun. IBoh undi parti orang Malaya.

Kitak duduk Sarawak nyaman. Sik ada gado -gado. Melayu dan Dayak aman. Satu rumah ada Melayu Islam ada Kristian, sik pernah gadoh .

Kamek madah lihat sahaja di Penang,Selangor. Mun kitak beri betis pada parti orang Malaya ni, mereka akan ambil peha. Nya yang kaya tow key balak juga.

Iboh indai indai & apai apai ngundi parti orang Malaya

Ingat madah kamek-
Sarawak For Sarawakians!

Ba Kelalan, Bebuah epal, beras Bario dan Kelabit

Posted: 03 Apr 2011 06:34 AM PDT

Ba Kelalan adalah bahagian paling cantik di pendalaman Sarawak. Sesiapa yang belum pernah ke sana boleh pergi menggunakan kapalterbang fokker 2 enjin melalui Miri.

Ba Kelalan yang terletak hampir dengan sempadan Kalimantan, Indonesia dihuni oleh sub ethnik Kelabit, yang digolong dalam suku orang Ulu.

Antara semua kumpulan ethnik Dayak di Sarawak wanita Kelabit digolong sebagai yang tercantik kerana mempunyai feature muka yang sharp.

Contoh terbaik ialah Hannah Tan dari camporan Kelabit-Cina




Untuk menikmati keindahan permandangan lihat video youtube ini


Sesungguhnya lawatan ke Sarawak tidak sah kalau tak melawat Ba Kelalan dan membawa balik apple Ba Kelalan dan Beras Bario

Anak Ba Kelalan yang paling disayangi pula ialah mendiang Dr Judson ADUN kawasan ini sebelum beliau mati dalam nahas kapal terbang. Kawasan yang bergunung ganang, berhutan tebal dan sentiasa berkabus ini banyak mencatat nahas kapal terbang  yang banyak mengorbankan jiwa. Pernah satu ketika di era 1990-an, sebanyak 19 tuai rumah panjang dan ketua Orang Ulu yang menyertai mesyuarat mati kerana kapalterbang fokker 2 enjin mereka jatuh terhempas.

Apapon semuanya akan berakhir sebaik sahaja anda mendarat di plateau tanah tinggi bila melihat keindahan alam, perlacongan agro dan perlancongan eko serta wanita wanitanya yang cantek.










Rijal ul Ghaib

Posted: 02 Apr 2011 06:10 PM PDT

Telah berkata As-Syeikh Al-'Arif billah Qutbul Wujud Ibnu 'Arobi Al-Hatimi At-To i Al-Andalusy R.A " Sesungguhnya Qutub ( Salah satu Maqom/pangkat Waliyulloh ) yang dinamakan Ghauts tinggal dan menetap Di Mekkah Al-Mukarromah, Wali Abdal dan Rijalul Ghoib tersebar di seluruh jihat ( Arah Mata Angin untuk ke baikan alam , Dan Wali Abdal adalah 7 lelaki yang nasabnya sampai pada Rosululloh S.A.W ( Alloh S.W.T menurunkan Wali Abdal dalam 1 Abad 7 orang yg apabila meninggal digantikan dengan Wali Abdal Lainnya ), Maka seharusnyalah seseorang yang di timpa oleh suatu perkara yg sukar agar supaya menghadap ke Arah mereka ( Rijalul Ghoib ) sambil membaca Istighosah Rijalul Ghoib berikut di bawah ini 8 arah rijalul Ghoib dengan tanggalnya ( Hijriyyah ) beserta Istighosahnya :



1. Timur tgl 7, 14, 22, 29


2. Barat Tgl 4, 12, 19, 28


3. Utara Tgl 2, 15, 23, 30


4. Selatan Tgl 8, 11, 18, 26


5. Barat Daya 3, 10, 17, 25


6. Barat Laut Tgl 5, 13, 20


7. Timur Laut Tgl 28, 21,6


8. Tenggara 1, 9, 16, 24


Contoh tgl 1 muharram rijalul Ghoib berkumpul di tenggara, maka apabila anda ingin mengamalkan sesuatu amalan atau pekerjaan apa saja yang baik mintalah bantuan pada rijalul ghoib dengan menghadap Arahnya ( Tenggara kalau tgl ! ) sambil membaca Istighosah Rijalul Ghoib,Insya Allah Para Wali Qutub, Rijalul Ghoib,Abdal ,Autad Nuqoba', Nujaba' Ghauts, Akan membantu anda dalam hajat/perkara2 yang sukar.Inilah yang di maksud Istighosah Rijalul Ghoib :






ASSALAMU ALAIKUM YA RIJALAL GHOIBI YA AYYUHAL ARWAHUL MUQODDASTI AGHITSUUNI BI GHOUTSATIN WAN DZURUUNI BINADZROTIN YA RUQOBA' YA NUQOBA' YA NUJABA' YA ABDALA YA AUTADA YA GOUTSA YA QUTBA AGITSUUNI BI HAQQISAYYIDINA MUHAMMADIN SOLLALLOHU ALIHI WA SALLAM.


Istighosah diatas di baca sambil menghadap arahnya sesuai tanggal, Sesudah itu kembali lagi menghadap Qiblat kalau sedang membaca suatu amalan.


Rujukan
- Akhi Fairus (sumbangan ilmu)
http://tokuban78.wordpress.com/2010/05/29/arah-rijalul-ghoib-dan-minta-bantuan-pada-mereka/

PANEH MIANG

Posted: 04 Apr 2011 01:21 AM PDT

PANEH MIANG


Arghh...korang memang BACUL!

Posted: 03 Apr 2011 08:44 PM PDT

Aku dah lama tak menulis guna ganti nama 'aku'. Kali ni aku nak tulis ikut sedap jari aku menaip. Menulis ikut apa yang terpendam dalam dada aku sejak sekian lama.

Aku beberapa hari ni sedang mengarang panjang lebar untuk berhujah dari sudut undang-undang, perlembagaan, sejarah, strategi kristian, hukum, bla..bla..bla pasal isu Al-Kitab.

Tapi tetiba aku stop. Tetiba aku rasa takde gunanya aku memerah otak berhujah. Tetiba aku rasa fedup. Untuk apa aku tulis panjang lebar? Bukannya pemimpin Melayu kat Malaysia ni pedulik pun. Baik UMNO ke, Pas ke...PKR lagi la tak boleh pakai.

Dah macam-macam yang blog ni tulis untuk mengingatkan pemimpin Melayu. Tapi mereka tetap jugak dok sembah cinapek dan pariah!

So aku nak buat kesimpulan macam ni jelah...SEMUA pemimpin Melayu dalam kerajaan hari ini termasuk pemimpin Melayu dari Pas adalah SPESIS PENAKUT...SEDAYUS...BACULNYA!

Apek dan macha sewenang-wenangnya hantam hak Melayu, hantam Islam, ugut kerajaan, persundalkan Melayu, main-main nama Allah...tapi apa yang pemimpin Melayu kat Malaysia ni dah balas?

Tetiba aku rindu lak zaman Che Det. Biarlah orang nak kata dia apa pun, tapi yang aku tau pada zaman dia cinapek dan pariah ni semua tak berani nak angkat kepala, apatah lagi nak kurang ajar dengan Melayu.

Zaman Rasulullah SAW dulu ada Umar Al-Khatab dan Khalid ibnu Walid yang sangat digeruni golongan kafirun. Tapi zaman sekarang kat Malaysia ni kita ada Menteri KDN yang sarung keris menyorok belakang sepupunya yang liberal dan playsafe.

Dah la, malas aku nak cakap banyak.

Apa-apa pun aku nak ucap 'terima kasih' bebanyaaaaaaaaaaaakkkkkk la kat Paklah sebab dulu bagi lesen besar pada cinapek dan pariah untuk jadi kurang ajar di Tanah Melayu ni. Dan tidak lupa juga 'terima kasih' aku kepada Najib kerana menyambung legasi Paklah dengan dasar liberalisme yang telah berjaya menyembelih luka yang sangat dalam di hati orang Melayu.

Terus-terang cakap la Najib, 1Malaysia kau tu memang mengelirukan dan kelak akan jahanamkan kau balik.

1Malaysia kepala ***** kau la kalau sekolah vernakular yang jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan pun kau boleh banggakan dan isu Al-Kitab yang jelas ada agenda tersembunyi pun kau masih buat pekak dan bisu.

Senang cerita...SEMUA PEMIMPIN MELAYU MALAYSIA HARI NI SYIRIK KHAFI!

Middle Finger khusus untuk Tun Dol, Niky Ajis & Al-Juburi!

Mengapa Kastam boleh terlibat rasuah?

Posted: 03 Apr 2011 05:19 AM PDT

Sebelum ini kita dikejutkan dengan berita rasuah di kalangan pegawai Imigresen sebelum dikejutkan lagi dengan berita Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang telah menahan 62 pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia menerusi Operasi 3b kerana dipercayai terbabit dalam rasuah, aktiviti pengubahan wang haram dan pelbagai kesalahan lain. Memang benar kita perlu mengakui bahawa SPRM hanya menjalankan tugas yang telah diamanahkan kepada mereka dan aku juga bersetuju bahawa mereka yang terlibat dalam kes rasuah ini haruslah diambil tindakan yang sewajarnya andai kesalahan mereka itu dapat dibuktikan di mahkamah kelak.

Namun begitu, seandainya cadangan yang aku kemukakan sebelum ini berkaitan dengan kenaikan gaji kastam diselaraskan dengan gaji yang diterima oleh ATM dan PDRM, tidak mustahil gejala rasuah ini mampu dicegah lebih awal tanpa perlu menyusahkan SPRM untuk membuat siasatan yang sekaligus mencemarkan nama baik dan kredibiliti warga kastam lain yang langsung tidak terlibat dalam gejala rasuah. Aku ingin memaparkan secebis luahan rasa seorang sahabat yang sedang berkhidmat dalam Kastam ketika ini, "Bila timbul kes macam ni, nak pakai uniform pun aku malu sebab orang luar pandang serong pada kastam sedangkan aku tak ambik rasuah pun."

Menurut beliau, Kastam ni harap rank je lagi tinggi dari polis dan askar tapi tangga gaji lebih rendah dari kedua-dua unit beruniform tersebut. Contohnya, tangga gaji seorang kastam berpangkat Penguasa adalah sama dengan tangga gaji seorang pegawai polis berpangkat Inspektor sedangkan penguasa Kastam adalah gred 41 berbanding inspektor polis yang bergred 22. Ini belum termasuk keistimewaan serta elaun lain yang dinikmati oleh polis dan askar walhal kesemua mereka membawa Gencana Diraja.

Apa-apa pun, aku menghormati ketiga-tiga unit beruniform ini yang penuh dengan tradisi dan sejarah mereka tersendiri. Namun pada masa yang sama, aku begitu simpati dengan nasib sahabatku dalam Kastam sekarang ini yang tangga gajinya tidak setimpal dengan amanah yang dipikul. Lu pikirlah sendiri....harap-harap jangan sampai ada lagi kejutan di masa depan berkaitan warga beruniform ini.

Taipingmali (tm)

Posted: 04 Apr 2011 01:19 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 04 Apr 2011 01:16 AM PDT

PAPA GOMO

PAPA GOMO


PRS Yakin Sapu Bersih 9 Kerusi Yang Di Tandinginya Di PRN Sarawak

Posted: 04 Apr 2011 12:30 AM PDT




Petang semalam sejurus sampai di Kuching Sarawak Gomo di sambut oleh Exco Pemuda PRS Bit Curang yang kemudiannya membawa kami ke Ibu Pejabat PRS bagi menemubual Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Dato Seri Dr James Masing mengenai isu Larry Sng yang telah di buang dari parti pada tahun 2007 atas masaalah dalaman parti.Dalam sesi temubual itu juga turut sama hadir adalah 8 lagi calon Barisan Nasional yang akan bertanding pada PRN Sarawak kali ini.



Menurut Dato Seri Dr James Jemut Masing, Larry Sng tidak tersenarai dalam senarai calon PRS yang akan bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-10 pada 16 April ini.Beliau berkata parti itu telah pun mengenal pasti muka baru bagi mempertahankan kerusi Pelagus yang pernah diwakili Sng semenjak 2001.

Larry Sng bukan lagi ahli PRS dan tidak boleh di calonkan bukan ahli parti untuk bertanding dan Larry Sng tidak berada dalam senarai calon kali ini. Ada besar Kemungkinan beliau bertanding dalam senarai orang (parti) lain.

Petang semalam juga kami di perkenalkan dengan kesemua calon calon PRS iaitu terdiri:

N.25 Balai Ringin (Snowdan Lawan), N.26 Bukit Begunan (Mong Dagang), N.29 Batang Ai (Malcolm Mussen Lamoh), N.25 Tamin (Joseph Mauh), N.53 Kakus (John Sikei Tayai), N.56 Baleh (James Masing) dan N. 57 Belaga (Liwan Lagang) Calon Kekal sepertimana PRU Sarawak 2007 dan turut menampilkan Dua orang muka baru iaitu Calon N.43 Ngemah ( Alexander Ak Vincent) dan N.54 Pelagus (Stanley Nyitar).

Untuk rekod pada PRN Sarawak yang ke-6 iaitu 20 Mei 2006 PRS menang lapan daripada sembilan kerusi yang dipertandingkan selepas wakil parti PRS iaitu Alexander Vincent tewas kepada calon Bebas, Gab-riel Adit, Demong.

Psssttt....Nampak gaya PRS sapu bersih kerusi yang di tandingi mereka kali ini.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Memorandum Rakyat Skandal Video Porno Anwar Ibrahim

Posted: 03 Apr 2011 10:00 PM PDT

MELALUI KETUA POLIS DAERAH KLANG UTARA

KEPADA YANG DIHORMATI TAN SRI KETUA POLIS NEGARA

MEMORANDUM RAKYAT

SKANDAL VIDEO SEKS AHLI PARLIMEN MALAYSIA

  1. PENDAHULUAN

    Isu video seks yang dikaitkan dengan pemimpin utama PKR telah mengoncang politik tanah air. Ini bukan pertama kali skandal video seks berkumandang dikalangan Ahli Parlimen Malaysia. Yang beza nya pada kali ini ia dikatakan melibatkan seorang tokoh pemimpin politik Melayu Islam yang merupakan juga Ketua Pembangkang Di Parlimen. Namun oleh kerana video ini hanya ditayangkan kepada beberapa individu wartawan, ia telah membangkitkan rasa curiga rakyat terhadap Institusi Parlimen Malaysia.

  1. PENGESAHAN POLIS

    Rakyat mengalu-alukan kenyataan Ketua Polis Negara yang mengesahkan bahawa video itu adalah tulen. Pengesahan itu dibuat oleh pakar profesional yang dilantik minggu lalu oleh Jawankuasa Penyiasat PDRM untuk membuat kajian terperinci mengenai video ini.

  1. TAYANGAN KEPADA SELURUH AHLI PARLIMEN

    Ahli Parlimen Malaysia tidak harus apologetik dan jijik untuk menonton video dokumentari istimewa ini. Mereka semua adalah wakil rakyat dan mereka bertanggungjawab untuk berkata benar kepada rakyat. RAKYAT sangat berminat terhadap kebenaran.

    Tentunya mereka tidak boleh berkata benar dalam isu ini jikalau mereka bercakap berdasar kenyataan kabur, khabar angin, andaian dan bukti hearsay. Apatah lagi dengan tuduhan bahawa subjek didalam video itu adalah Ahli Parlimen seperti mereka.

    Oleh yang demikian tidak keterlauan jikalau MEMORANDUM RAKYAT mendesak video ini wajar ditayangkan kepada semua wakil rakyat untuk mereka melihat dengan bukti jelas dihadapan mereka siapakah kalangan mereka yang telah melakukan aksi seks dengan pelacur yang mencemar Institusi Parlimen Malaysia. Ahli Parlimen Malaysia harus bersih dari rasuah, salahguna kuasa dan skandal Seks.

  1. SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA

    Oleh kerana kes ini adalah amat luar biasa, seluruh lensa media antarabangsa sekali lagi akan tertumpu ke negara ini. Tidak ada cara lain untuk pihak berkuasa bersifat telus dan adil dalam kes ini kecuali dengan menubuhkan SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA. MEMORANDUM RAKYAT mencadangkan Presiden PAS, Presiden PKR dan Setiausaha Agung DAP dijemput menjadi Ahli Suruhanjaya ini.

Memorandum dari

RAKYAT PRIHATIN SELANGOR (RPS)

GAGASAN ANTI PENYELEWENGAN SELANGOR (GAPS)




Psssttt....Semakin kuat suara Rakyat mendesak untuk kita semua mengetahui Video Porno Anwar Ibrahim


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Aksi Porno Depan Belakang - Anwar Ibrahim Rahim Thamby Chik Menegur Bekas Idola Nya

Posted: 03 Apr 2011 06:30 PM PDT




Berikut adalah kenyataan akhbar Tan Sri Rahim Tamby Chik setelah KPN mengesahkan ketulenan video lucah yang dikatakan pemimpin kanan parti pembangkang -

Dengan pengesahan tentang ketulenan video sex oleh pihak PDRM tanpa mengenal pasti 'pelakon' di dalam video itu, adalah amat perlu demi kepentingan seluruh rakyat Malaysia sebuah Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi mengenal pasti 'pelakon' yang terlibat di dalam video berkaitan.


Usaha ini menjadi lebeh penting dan mustahak kerana jika kegawatan akhlak seseorang pemimpin yg senantiasa bercita cita tinggi menjadi seorang pemimpin utama di negara ini cuba disembunyikan bukan saja rakyat Malaysia akan disogokkan dengan tokoh yang lemah, tidak islamik, hipokrit, korap moral malah jika perilaku atau tabiat saperti yang dirakam itu terlepas ke tangan musuh saperti negara negara yang tidak senang dgn kepentingan kepentingan negara kita atau agensi agensi perisikan luar yg senantiasa bergerak untuk membinasa kesetabilan dan keharmonian rakyat di negara ini, apa jadi kepada masa depan rakyat dan Malaysia satu hari nanti?

Amat menyedihkan kepada seluruh rakyat Malaysia pemimpin yang dikaitkan dengan video ini masih ingin mempertahankan diri walaupun pendedahan membawa keaiban dan penghinaan kepada dirinya, keluarganya, partinya, Malaysia, Ummah dan Islam itu sendiri.

Kita suka memberi pujian kepada Dato Chua Soi Lek kerana begitu 'gentleman' apabila beliau mengaku melakukan sex haram dan melepaskan jawatannya supaya tidak menyusahkan orang lain. Malah Chua sendiri telah menasihatkan Anwar supaya letak jawatan saperti yang telah lakukannya. Bagaimana pun, Chua skrg adalah Presiden MCA.

Pendirian PAS dalam kondisi sekarang amat tidak menentu dan menghadapi satu dilema yg mungkin menjadi 'laughing stock' kpd rakyat Malaysia apabila ia cuba berlakon menjadi opportunis dan bernaung di bawah seorang tokoh yg mungkin didapati tidak bermoral.

Dato Nik Aziz yang sedang dikepong kuat dan erat oleh kuncu kuncu Anwar yang telah 'disemai' dalam PAS sejak beliau menubuhkan PKR masih khayal dengan kenyataan bahawa beliau tidak mahu terlibat dengan kerja2 yang mengaibkan sesama Islam, beliau mungkin lupa bahawa perjuangan menegakkan kebenaran adalah satu dari perjuangan Islam yg amat unggul dan abadi sejak Islam diwahyukan Allah kpd Nabi Muhammad saw !


Biarkanlah si Luncai terjun dengan labun labunya...biarkan....biarkan!

Berbalik kpd penubuhan Suruhanjaya Diraja, saya berpendapat keanggotaannya hendaklah terdiri, demi meneggakkan kebenaran dan demi kepentingan negara, dari pemimpin pemimpin utama pembangkang saperti presiden PKR, PAS, DAP, wakil wakil dari Ngo Ngo, Media, wakil negara asing dan lain lain pihak yang dianggap berwibawa. Ini perlu dilakukan kerana setiap inisiatif penyiasatan yang dibuat olih kerajaan utk mencari kebenaran akan senantiasa ditomah satu konspirasi, dinafi dan diputarbelitkan di kaca mata rakyat.


Terma rujukan kepada Suruhanjaya Diraja ini hendaklah tertumpu kepada pemerhatian rapi terhadap teknik teknik dan metodologi forensik yang munasabah, tepat dan boleh diterima pada standard yang ada, serta proses pengenal pastian yang eksklusif bagi menentukan siapakah pelakun didalam video sex ini. Itu saja yg hendak diketahui olih rakyat Malaysia dari Perlis hingga ke Sabah.


Sebagai rakan seperjuangan dalam team Wawasan tahun 1993, nasihat saya pada Anwar ' Hai sahabat, undur diri sajalah, apa nak tunggu lagi? Lakonan pun dah tepu, dah tak laku ! Takkan seluruh rakyat Malaysia asyek nak bercerita tentang aksi depan, aksi belakang saja. Jagalah hati dan maruah Kak Wan dan anak2... Carilah kerjaya lain dan carilah keredhaan Allah !.


Psssttt.... So apa anwar brahim tumggu lagi? he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Man Peserta Maharaja Lawak Akan Di Saman ANUwar Ibrahim

Posted: 03 Apr 2011 12:32 PM PDT



ANU war..... He he he

Memang Sempoi Gua Cakap Lu......


Psssttt.....ANU si Nuar memang Dasyat..huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Senarai Calon Barisan Nasional Bagi PRU Sarawak

Posted: 03 Apr 2011 05:02 AM PDT



N.01 OPAR Ranum Ak Mina

N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie

N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem (PBB)

N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB)

N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni (PBB)

N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman (PBB)

N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali (PBB)

N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari (PBB)

N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok (SUPP)

N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian (SUPP)

N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong (SUPP)

N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap (SUPP)

N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi (SUPP)

N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB)

N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud (PBB)

N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil

N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn

N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon

N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael

N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo(PBB)

N.21 SIMUNJAN Naroden Majais (PBB)

N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi (PBB)

N.23 LINGGA Simoi Peri (PBB)

N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor (PBB)

N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan

N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang

N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden

N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong

N.29 BATANG AI Malcom Mussen

N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam (PBB)

N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang (PBB)

N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering

N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz (PBB)

N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie

N.36 SEMOP Abdullah Saidol (PBB)

N.37 DARO Murni Suhaili (PBB)

N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie (PBB)

N.39 REPOK Datuk David Teng

N.40 MERADONG Ling Lie King

N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom (SPDP)

N.42 MELUAN Wong Ak Judat

N.43 NGEMAH Alexander Vincent

N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna

N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon (SUPP)

N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King (SUPP)

N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh (SUPP)

N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong

N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee (PBB)

N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah (PBB)

N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud (PBB)

N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh

N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai

N.54 PELAGUS Stanley Unja (PRS)

N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan (PBB)

N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing (PRS)

N.57 BELAGA Liwan Lagang

N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip (PBB)

N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Meng

N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom (PBB)

N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)(SPDP)

N.62 LAMBIR Ripin Lamat (PBB)

N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam (SUPP)

N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt (SUPP)

N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin (SUPP)

N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran

N.67 TELANG USAN Dennis Ngau (PBB)

N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail

N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang (SPDP)

N.70 BA'KELALAN ??

N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan (PBB)

PBB akan bertanding di 35 kerusi, SUPP (19), PRS (9) dan SPDP (8)

sumber Melanau Blogger
Published with Blogger-droid v1.6.7

Nazri Aziz Cabar Pakatan Buktikan Bukan Anwar Ibrahim Dalam Video Porno

Posted: 03 Apr 2011 03:42 AM PDT




KUALA LUMPUR, 3 April — Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak harus takut untuk berhadapan dengan siasatan suruhanjaya diraja mengenai pendedahan rakaman video seks kerana ia akan turut memanfaatkan Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) itu, kata Datuk Seri Nazri Aziz (gambar) hari ini.

Sehubungan itu kata Nazri, tiada sebab mengapa Anwar harus bimbang untuk menghadapi atau membantah pembentukan suruhanjaya sedemikian.

"Jika lelaki dalam video itu bukan Anwar, maka ia harus menjadi kelebihan politk yang cukup besar bagi pembangkang dalam pilihan raya umum.

"Saya merasakan beliau dan pembangkang boleh menang besar. Jadi mengapa bimbang?" kata beliau kepada pemberita di Kuala Kangsar, Perak hari ini.

Dipetik The Star Online hari ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, penubuhan suruhanjaya diraja adalah penting sebab polis sudah mengesahkan ketulenan video seks itu.

Nazri berkata identiti lelaki dan wanita dalam aksi seks rakaman itu harus ditentukan sebab polis sudah pun mengesahkan bahawa video itu bukan satu rekaan.

"Bagi Barisan Nasional, kami juga mahu membersihkan nama kami, memandangkan kami juga telah dituduh sebagai dalang pendedahan video seks ini," kata beliau.

Sumber Bernama

GOMO: Gomo menyokong 100% kenyataan D.S.Nazri Aziz berhubung suruhanjaya Di Raja yang sewajarnya di tubuhkan bagi menjelaskan kepada rakyat Siapa Pelaku dalam Video Porno yang sedang hangat di pasaran.

Jika bukan Anwar Ibrahim dalam video porno sudah tentu kemenangan besar buat Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti. Dan ini kelebihan buat Pakatan untuk mengambil peluang dari Video Pono. Hehehe

Tapi berani ke Anwar Ibrahim dan seluruh kepimpinan Pakatan Rakyat untuk bersama dengan rakyat dalam penubuhan Suruhanjaya Siasatan Di Raja?

Rakyat pasti ingin mengetahui kebenaran video porno tersebut. Gomo dah 2 kali menonton dah memang 1000% lelaki porno itu adalah Anwar Ibrahim.


Jam Tangan Omega Anwar Ibrahim Mana?

Psssttt Nazri Aziz dah Cabar so apa kata Anwar brahi? Hehehe
Published with Blogger-droid v1.6.7

Sahabat-Gunung

Posted: 04 Apr 2011 01:14 AM PDT

Sahabat-Gunung


Siapakah Wanita Nie?

Posted: 03 Apr 2011 11:30 PM PDT


Siapakah Wanita Ini, khabarnya wanita ini pernah menambat hati Naib Presiden PAS, Mat Sabu satu ketika dulu .... sahabat blogger, Gelombang Rakyat mendedahkan sikit siapa wanita ini ...

Namun wanita ini menolak cinta Mat Sabu ..... errrmmm. Siapakah wanita ini?

Anwar Gembira China Kekal Rakan Perdagangan Terbesar Malaysia

Posted: 03 Apr 2011 10:39 PM PDT

Kenyataan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Jacob Dungau Sagan yang berkeyakinan China akan kekal sebagai rakan perdagangan terbesar Malaysia pada tahun ini-

mengembirakan Anwar Ibrahim.

Perdagangan Malaysia-China telah meningkat lebih enam kali sejak 10 tahun lepas, sehingga mencecah US$45.66 bilion tahun lepas.

"China turut melihat kepada Malaysia sebagai rakan perdagangan berpotensi, khususnya, dalam lingkungan Perjanjian Perdagangan Bebas Asean. Sedang kita maju ke hadapan dan ekonomi semakin baik, saya yakin bahawa perdagangan antara China dan Malaysia akan terus berkembang," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan hormat Setiausaha Jawatankuasa Parti Komunis China Guangxi.

Pada suku pertama tahun ini, Jacob berkata China masih lagi rakan perdagangan teratas Malaysia. Lawatan Guo bertujuan membincangkan persediaan bagi Ekspo China-Asean (CAEXPO) ke-lapan dan bertukar-tukar fikiran mengenai peluang ekonomi dan pelaburan dua hala.

Malaysia telah dilantik sebagai Negara Kehormat pada CAEXPO ke-lapan yang akan diadakan di Nanning, Guangxi, China dari 21-26 Oktober tahun ini. Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) akan mengetuai pertubuhan itu bagi menghadiri acara itu.

Astaka Perdagangan dan Komopditi Malaysia juga menyediakan peluang bagi perniagaan Malaysia untuk mempamerkan dan mempromosikan barangan masing-masing bagi pelawat perniagaan dari seluruh dunia.

Matrade menyasarkan penyertaan lebih 100 syarikat dari lima kelompok industri utama, iaitu makanan dan minuman, perkhidmatan, kesihatan dankecergasan, jenama Malaysia dan bahan binaan.

Persoalannya, mengapa ANWAR gembira ..... tepuk dada, tanyalah hati ....

Kerajaan Negeri Gagal Tunaikan Janji, Rakyat Yang Rugi- Safarizul

Posted: 03 Apr 2011 09:43 PM PDT

Ampang, 4 April- Pergerakan Pemuda UMNO Selangor melihat kerajaan negeri Selangor pimpinan PKR pada dasarnya gagal melaksanakan janji-janji mereka selepas berjaya merampas dan mengambil alih kerajaan negeri daripada Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke12 yang lalu, ujar Ketua Penerangan Pemuda UMNO Selangor, Safarizul Mustaffa.

"Kalau kita lihat suasana di Selangor pada hari ini, jauh berbeza dengan apa yang digambarkan oleh pakatan pembangkang. Sewaktu hari pertama mereka mengambil alih kerajaan negeri, janji-janji yang mereka taburkan hampir di setiap pelusuk negeri Selangor tetapi ternyata pada hari ini, mereka gagal melaksanakan segala janji-janji kerana terlalu sibuk berpolitik.

Sehinggakan di dalam PKR itu sendiri pun, kita lihat kepimpinan tertinggi yang mana Datuk Seri Anwar sampai hari ini gagal menjawab tohmahan-tohmahan yang dilemparkan oleh pemberita ataupun masyarakat terhadap segala kepincangan yang beliau lakukan, contohnya soal DNA dan video seks yang timbul baru-baru ini," ujarnya ketika ditemui baru-baru ini.

Ujarnya, inilah masa terbaik kepada Anwar untuk membuktikan bahawa beliau tidak bersalah dan tidak melakukan perbuatan terkutuk itu dengan memberikan sample DNAnya kerana inilah satu peluang yang diberikan untuk membersihkan nama beliau.

"Tetapi apa yang berlaku hari ini, mereka (kerajaan negeri Selangor) dan PKR terpaksa menyelesaikan dan mengatasi masalah yang mereka buat sendiri hingga tak terjaga kerajaan negeri Selangor ini.

Kalau kita tengok manifesto yang dikemukakan oleh mereka, kita boleh katakana satu perkara sahaja yang mereka ambil berat, hanya air. Itulah yang mereka manupulasikan sehingga ke hari ini hinggakan kerana air itu jugalah yang menyebabkan kerugian kerajaan negeri. Dengan menggunakan duit anak syarikat kerajaan negeri, KDEB untuk digunakan bagi subsidi sebagaimana yang dijanjikan kerajaan negeri," ujarnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Ampang.

Tambahnya, sebagai rakyat Selangor, Pemuda UMNO kecewa kerana kerajaan negeri gagal membangunkan negeri dan mengabaikan kebajikan rakyat sebaliknya hanya sibuk berpolitik dan cuba menyelesaikan masalah-masalah dalaman mereka yang tidak boleh selesai, yang mana akhirnya rakyat sendiri yang rugi.

GAPS Desak Ahli-Ahli Parlimen Nilai Sendiri Kesahihan Video Seks Libatkan Ketua Pembangkang

Posted: 03 Apr 2011 04:36 AM PDT


Klang, 3 April- Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) melihat isu video seks yang dikaitkan dengan pemimpin utama PKR telah mengoncang politik tanah air. Ini bukan pertama kali skandal video seks berkumandang dikalangan Ahli Parlimen Malaysia.

Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin berkata, bezanya pada kali ini ia dikatakan melibatkan seorang tokoh pemimpin politik Melayu Islam yang merupakan juga Ketua Pembangkang Di Parlimen. Namun oleh kerana video ini hanya ditayangkan kepada beberapa individu di kalangan wartawan, ia telah membangkitkan rasa curiga rakyat terhadap Institusi Parlimen Malaysia.

"Rakyat mengalu-alukan kenyataan Ketua Polis Negara yang mengesahkan bahawa video itu adalah tulen. Pengesahan itu dibuat oleh pakar profesional yang dilantik minggu lalu oleh Jawankuasa Penyiasat PDRM untuk membuat kajian terperinci mengenai video ini.

Sehubungan dengan itu, Ahli Parlimen Malaysia tidak harus apologetik dan jijik untuk menonton video dokumentari istimewa ini. Mereka semua adalah wakil rakyat dan mereka bertanggungjawab untuk berkata benar kepada rakyat. RAKYAT sangat berminat terhadap kebenaran," ujarnya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum rakyat kepada Ketua Polis Negara melalui Ketua Polis Daerah Klang Utara petang tadi.

Tambahnya, tentunya mereka tidak boleh berkata benar dalam isu ini jikalau mereka bercakap berdasar kenyataan kabur, khabar angin, andaian dan bukti hearsay. Apatah lagi dengan tuduhan bahawa subjek didalam video itu adalah Ahli Parlimen seperti mereka.

"Oleh yang demikian tidak keterlauan jikalau MEMORANDUM RAKYAT mendesak video ini wajar ditayangkan kepada semua wakil rakyat untuk mereka melihat dengan bukti jelas dihadapan mereka siapakah kalangan mereka yang telah melakukan aksi seks dengan pelacur yang mencemar Institusi Parlimen Malaysia. Ahli Parlimen Malaysia harus bersih dari rasuah, salahguna kuasa dan skandal seks," ujarnya lagi.

Oleh kerana kes ini adalah amat luar biasa, seluruh lensa media antarabangsa sekali lagi akan tertumpu ke negara ini. Tidak ada cara lain untuk pihak berkuasa bersifat telus dan adil dalam kes ini kecuali dengan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja.

"Memorandum Rakyat" ini turut mencadangkan Presiden PAS, Presiden PKR dan Setiausaha Agung DAP dijemput menjadi Ahli Suruhanjaya ini.

The Unspinners

Posted: 03 Apr 2011 11:32 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 03 Apr 2011 11:27 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Kickdefella Menulis Aspek 'Ratio' Isu Video Seks Pemimpin 'Belakang' Fuckatan !!!

Posted: 03 Apr 2011 04:10 PM PDT



Aspect Ratio TV 1.33:1 atau 4×3
Aspect Ratio 16:9 – Apabila imej yang dirakam pada 4:3 di tayang hari ini dengan aspect ratio 16:9 akibat proses conversion atau Format Wide Screen TV


Baca lagi di blog beliau di sini  http://kickdefella.wordpress.com/


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Gempar : Karpal Singh 'Ghairah' Mahu Tonton Video Seks Anwar Di Parlimen ?

Posted: 03 Apr 2011 08:46 AM PDT




  1. Angin Perubahan menulis bahawa Karpal Singh minta video seks ditayang di Parlimen. Klik link blog beliau di sini http://anginperubahan.blogspot.com/ 
  2. Ditulis juga penjelasan kenapa Karpal Singh minta ia ditayangkan iaitu ekoran kemarahan DAP akibat dipinggir PKR di PRN Sarawak.  
  3. Nampaknya dalam politik prinsip 'kawan makan kawan' sering berlaku dan alhamdulillah mereka tidak lagi dapat bersabar selepas muntah dilambung 'gelombang biru' yang bertiup dengan izin Allah. 
  4. Kita tunggu detik kehancuaran Fuckatan Rakyat selepas Semangat 46 pimpinan Ku Li juga telah lama hancur selepas tidak lagi sefahaman sesama sendiri...


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

ARTIKEL KHAS : ISU ALKITAB - SIAPA UNTUNG SIAPA RUGI ?

Posted: 03 Apr 2011 07:57 AM PDT


Kunjungan ke Sarawak baru-baru ini membolehkan penelitian terhadap negeri yang kini dibanjiri dengan orang dari luar yang ingin turut serta dalam Pilihanraya Negeri kali -10 kali ini, dibuat dengan lebih dekat. Setakat ini sudah dua minggu berturut-turut Panglima ke sana dengan izin Allah Taala dan banyak dapat dikongsi bersama pembaca tentang negeri yang terkenal dengan hasil balak dan juga minyak itu. Banyak isu yang dibangkitkan sepanjang temu bual tidak langsung dengan rakyat Sarawak yang ditemui tetapi majoriti tetap yakin dengan kepimpinan sedia ada.

Antara isunya ialah tentang Ketua Menteri di mana ada juga kalangan rakyat yang ditemui (mereka tidak kenal Panglima) mahu kepimpinan ditukar selepas 30 tahun memerintah dengan alasan-alasan yang tidak kukuh sedikitpun... Tetapi mereka sangat setuju bahawa peralihan perlu berlaku dengan sempurna. Tindakan mengundur diri adalah pengorbanan paling besar oleh Pehin Sri Taib Mahmud meskipun masih lagi kuat fizikal dan mentalnya untuk terus memimpin. Tidak ubah kisah Tun Mahathir yang berhenti ketika keadaan sudah selesa dan sesuai untuk mengundur diri... Panglima sangat mengharapkan contoh baik ini diikuti pemimpin lain yang perlu memberi peluang kepada pelapis apabila sudah tiba masanya. 

Siapa pun tidak akan dapat menafikan kehebatan Pehin Sri Taib Mahmud menyatukan rakyat Sarawak. Khabarnya cubaan merosakkan sokongan rakyat kepada Kerajaan pimpinan Pehin Sri ternyata gagal apabila jelas rakyat makin menolak dakyah palsu mereka. Lebih memalukan sebelum sempat masuk ke gelanggang Pakatan Rakyat nampaknya telah dilanda masalah demi masalah...Dengan komponen Pakatan Rakyat sendiri iaitu SNAP yang jelas tidak puas hati dengan pembahagian kerusi. Penjelasan lanjut ada dibuat rakan blogger yang lain. Sila google untuk mencarinya.

Jika persiapan untuk bertanding di sebuah negeri bernama Sarawak sudah gagal diuruskan dengan baik oleh Anwar Ibrahim, maka apakah ada jaminan negara Malaysia boleh diuruskan dengan sempurna oleh Pakatan Rakyat tersebut ? Tentu jauh panggang dari api. Kes Yayasan Selangor sudah cukup jadi bukti bagaimana duit telah hilang sejak diambil alih oleh Fuckatan sehingga mengalami defisit....


Seterusnya pergi kepada Isu ALKITAB, kitab pegangan penganut Kristian...

Pada pandangan Panglima ia tidak wajar menjadi isu. Kerana jelas sekali ia dibenarkan kepada penganut Kristian sahaja dan pengedaran kepada umat Islam adalah dilarang sama sekali. Semasa menginap di salah sebuah hotel di Serian, Panglima disajikan dengan Kitab Bible New Testamen. Alhamdulillah pegangan Panglima terhadap Al Quran tidak terusik selepas membelek kitab tersebut bahkan semakin mantap apabila membandingkannya dengan isi pengajaran Al Quran yang jelas tidak menerima konsep Tuhan Anak, Tuhan Ibu dan Tuhan Bapa atau digelar Trinity ( Tiga Dalam Satu ). 

Yang penting dalam hal ini Perlembagaan tidak dilanggar di dalam menyelesaikan isu ALKITAB dan para ulama Islam juga perlu diterangkan isu ini khasnya oleh Datuk Seri Idris Jala yang mengetuai PEMUDAH... Selain meminta mereka memastikan agar  pihak Jabatan Agama Islam telah memberi pendidikan asas akidah Islam yang mantap agar anak cucu kita tidak akan goyang akidah mereka jika terjumpa kitab ini dalam hidup mereka. Keputusan terkini Kerajaan Malaysia boleh dibaca di link ini http://www.malaysiakini.com/

Persoalan tentang ajaran Kristian dan Islam pernah ditulis dengan panjang lebar oleh Ahmad Deedat seperti buku yang berharga RM29 yang Panglima temui dan baru dijual di Tesco Nilai petang tadi. Jika ada yang ragu-ragu atau tidak tahu antara dua agama samawi ini, sila beli dan baca sendiri !!!

Jumpa lagi.






Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Blogger GR Menulis : Anwar Hina Orang Sarawak !!!

Posted: 03 Apr 2011 06:27 AM PDT


Tulisan blogger makin hebat Gelombang Rakyat patut anda baca di bawah :

http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/04/snap-dakwa-anwar-hina-orang-sarawak.html

Beliau antara blogger baru makin meningkat dalam negara dan sudah pun mengatasi blogger yang lebih senior.

Dunia siber tidak kenal siapa muda dan tua, anda hebat dan bijak anda pasti akan berjaya !

Satu pesanan : menulislah demi Allah, Islam dan Malaysia pasti berkat tulisan kita...

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

SENARAI CALON PILIHANRAYA SARAWAK - 10 MUKA BARU !!!

Posted: 03 Apr 2011 05:39 AM PDT


Blogger Apai ( Rajahmas ) melaporkan : 

" PBB akan bertanding di 45 kerusi, SUPP (19), PRS (9) dan SPDP (8).  Daripada calon BN itu, 10 adalah muka baru membabitkan PBB (10), SUPP (7), PRS (2), SPDP (1) "



SEMENTARA ITU INFO DARI BLOG SEKUPANGDUAS SENARAI CALON SARAWAK :


N.01 OPAR Ranum Ak Mina
N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie
N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem
N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi
N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni (BARU)
N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman
N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali
N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari
N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok
N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian
N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong
N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap
N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi
N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah
N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud
N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil
N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn
N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon
N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael (BARU)
N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo (BARU)
N.21 SIMUNJAN Naroden Majais
N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi
N.23 LINGGA Simoi Peri
N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor (BARU)
N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan
N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang
N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden
N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong
N.29 BATANG AI Malcom Mussen
N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam (BARU)
N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang
N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering
N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz
N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie
N.35 Belawai - Datuk Len Talib (BARU)
N.36 SEMOP Abdullah Saidol (BARU)
N.37 DARO Murni Suhaili
N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie
N.39 REPOK Datuk David Teng
N.40 MERADONG Ling Lie King
N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom
N.42 MELUAN Wong Ak Judat
N.43 NGEMAH Alexander Vincent
N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna
N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon
N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King
N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh
N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong
N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee (BARU)
N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah
N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud
N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh
N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai
N.54 PELAGUS Stanley Unja
N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan
N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing
N.57 BELAGA Liwan Lagang
N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip
N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Meng
N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom
N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)
N.62 LAMBIR Ripin Lamat (BARU)
N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam
N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt
N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin
N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran
N.67 TELANG USAN Dennis Ngau (BARU)
N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail
N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang
N.70 BA'KELALAN (TIDAK DIUMUMKAN)
N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan



LAPORAN LAIN :


LAPORAN LEBIH LENGKAP DAN SAHIH SILA KLIK BLOG AUDIE61 DI BAWAH :



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah

Faisal Tehrani Patut Tengok Video Ini - Pasti Menitis Air Mata Jika Ditonton & Jangan Benarkan Ia Berlaku Di Malaysia !!!

Posted: 03 Apr 2011 02:46 AM PDT







Jangan kita benarkan benih Syiah berkembang di Malaysia.

Faisal Tehrani patut fikir kembali tindakannya mempromosikan Syiah.

Kesan kekejaman di Iraq patut jadi iktibar kepada kita semua.

Allahumma sallimna walmuslimin...

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Tentera Digantung Tugas Kerana Sembelih Burung Kenyalang - Zahid Hamidi

Posted: 03 Apr 2011 01:35 AM PDT

Seorang pegawai dan empat anggota tentera lain-lain pangkat yang menyembelih seekor burung enggang di Taman Negeri Royal Belum di Gerik, Perak baru-baru ini, dikenakan tindakan gantung tugas mengikut Akta Angkatan Tentera 1972.

NONE
Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata semua yang terlibat itu juga akan dihadapkan ke mahkamah untuk didakwa di bawah Akta Perlindungan Hidupan Liar 1972.


"Berdasarkan siasatan, ada pemburu lain yang menembak enggang itu sehingga jatuh. Apabila melihat keadaan burung itu yang lemah (hampir mati), anggota-anggota tentera terbabit telah menyembelihnya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Hari Keluarga Kelab Anak Rantau di Bagan Datoh, di Shah Alam hari ini.

Ahmad Zahid berkata walaupun anggota tentera terbabit bukan pihak yang bertanggungjawab menembak burung enggang itu, mereka sepatutnya menyelamatkannya dan bukan bertindak menyembelih burung tersebut.

Sehubungan itu katanya, kementerian tersebut terpaksa mengambil tindakan disiplin ke atas semua anggota tentera terbabit.

Akhbar sebelum ini menyiarkan berita bergambar menunjukkan beberapa anggota tentera sedang memegang seekor burung enggang yang telah disembelih dan gambar itu tersebar di beberapa laman web.

Perbuatan itu mendapat bantahan orang ramai termasuk Persatuan Pencinta Alam.

- Bernama


Faktanya mereka tersilap kerana mendedahkan gambar tersebut di Facebook. Silap yang tidak disedari akan  membawa bahaya kepada mereka sendiri. 

Gambar tersebut : 



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

sekupangdua

Posted: 03 Apr 2011 11:22 PM PDT

sekupangdua


10 CALON BARU PBB DIGANTI UNTUK BN DIPILIHANRAYA SARAWAK

Posted: 03 Apr 2011 04:50 AM PDT

10 CALON BARU PBB bakal mengisi kerusi PBB untuk calon BN seperti kehendak Orang Sarawak dan Ahli PBB. Sebanyak 71 Dun kecuali N.70 BA'KELALAN yang masih menjadi teka teki telah di agihkan kepada semua untuk kerusi BN yang akan bertanding di PRN ini nanti. PBB akan bertanding di 45 Kerusi, SUPP (19), PRS (9) dan SPDP (8)
Berikut Adalah senarai Calon-calon BN diumumkan di Pejabat PBB sebentar tadi:


N.01 OPAR Ranum Ak Mina
N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie
N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem
N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi
N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni (BARU)
N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman
N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali
N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari 
N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok
N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian
N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong
N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap
N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi
N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah
N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud
N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil
N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn
N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon
N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael (BARU)
N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo (BARU) 
N.21 SIMUNJAN Naroden Majais
N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi
N.23 LINGGA Simoi Peri
N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor (BARU)
N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan
N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang
N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden
N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong
N.29 BATANG AI Malcom Mussen
N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam (BARU)
N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang
N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering
N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz
N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie
N.35 Belawai - Datuk Len Talib (BARU)
N.36 SEMOP Abdullah Saidol (BARU)
N.37 DARO Murni Suhaili
N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie
N.39 REPOK Datuk David Teng
N.40 MERADONG Ling Lie King
N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom
N.42 MELUAN Wong Ak Judat
N.43 NGEMAH Alexander Vincent
N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna
N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon
N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King 
N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh
N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong
N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee (BARU)
N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah
N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud
N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh
N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai
N.54 PELAGUS Stanley Unja
N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan
N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing
N.57 BELAGA Liwan Lagang
N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip
N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Meng
N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom
N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)
N.62 LAMBIR Ripin Lamat (BARU)
N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam
N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt
N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin
N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran
N.67 TELANG USAN Dennis Ngau (BARU)
N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail
N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang
N.70 BA'KELALAN (Belum di ketahui)
N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan

Sekupang masih menanti caon PKR dan pakatan Rakyat bila melihat kelibat Anwar di Saratok dan Bentong malam ni, dengara ceritanya di Betong siJubri akn buat ceramah!!! macam dia yang nak bertanding, kalau sapa yang pegi cuba tengok tanduknya dah besar mana. kelibat Zuraidah Kamaludin di Bentong semalam, Abdullah Sani dan Yahya dari PKR Selangor yang kehulu hilir di Kabong, Kg Melayu Roban, dan Nyaboh, dengar cerita hantar Budget. Rajin sungguh Orang Selangor ni menyibuk di Sarawak dalam pilihanraya kali ini. Jubri juga nampaknya tak berengang dengan Ali Biju yang beriya nak kerusi Dun 34 Krian, Parlimen Saratok, kuat ngulor tu yop!

oyabun

Posted: 03 Apr 2011 11:13 PM PDT

oyabun


Pecah tembelang : Bekas ahli Pas akui pernah pulau sembahyang imam UMNO!

Posted: 03 Apr 2011 09:12 AM PDT

Pengikut Pas yang taksub dengan perjuangan parti itu pernah memulaukan imam UMNO dan menganggap sembahyang tidak sah sekiranya berimamkan mereka.

Perkara itu didedahkan oleh bekas penyokong kuat parti itu, Aziz Jusoh, 51, yang mendakwa, ada di kalangan ahli Pas menganggap perkahwinan yang dinikahkan oleh jurunikah UMNO juga tidak sah dan perlu dinikahkan semula.

"Malah, sembelihan orang UMNO juga tidak boleh dimakan sebagaimana yang disebarkan menerusi ceramah Pas pada waktu itu dan ia menjadi ikutan sebilangan besar umat Islam yang taksub termasuk saya sendiri.

"Pada fahaman saya, penceramah Pas pada waktu itu memang mengkafirkan orang-orang UMNO," dakwanya.

Aziz membuat pendedahan tersebut pada Majlis Selamat Tinggal Pas di Kampung Gong Tinggi dekat sini malam tadi yang turut dihadiri Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Dr. Awang Adek Hussin dan Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Aziz mendakwa, akibat terlalu taksub dengan fahaman Pas dia tidak pernah menunaikan solat Jumaat dalam mukimnya jika imam pada hari itu adalah penyokong UMNO dan sanggup ke masjid lain yang dikenal pasti diimamkan oleh penyokong kuat Pas atau solat di rumah berimamkan siaran langsung di radio.

"Semua ini dilakukan kerana terlalu setia kepada perjuangan Pas yang kononnya memperjuangkan Islam dan menjanjikan syurga kepada penyokongnya.

"Kini saya sedar perbuatan itu adalah salah dan menyimpang daripada ajaran Islam sebenar. Saya sudah bertaubat dan meminta ianya tidak menjadi ikutan orang lain terutama penyokong Pas yang masih taksub terhadap parti itu," akuinya.

Aziz mendakwa, fahaman yang disebarkan oleh penceramah Pas lazimnya menjadi amalan penyokong akar umbi yang kurang mendalam ilmu agama mereka sehingga sanggup melakukan apa sahaja walaupun ianya bertentangan dengan ajaran Islam sebenar.

"Mereka (penceramah Pas) tidak boleh menafikan perkara ini kerana saya adalah salah seorang penyokong yang taksub dan berbuat demikian semata-mata kerana terlalu setia terhadap perjuangan parti itu sebelum ini," dakwanya.

Alhamdulillah..mudah-mudahan lebih ramai lagi yang akan sedar dan kembali kepangkal jalan.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 03 Apr 2011 11:07 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Pesta Fantasi & Pembohongan Di Subang Jaya Semalam.

Posted: 03 Apr 2011 09:24 PM PDT

Penduduk subang jaya kena kencing dengan anwar semalam, janji nak datang ceramah, tapi tak datang, apa punya jenis manusia kalau berjanji tapi tak tepati, korang pikir la sendiri. aku tak nafikan ceramah di subang jaya semalam ramai, tapi yang meramaikan tu pun bukan orang subang jaya, tapi orang luar, pasal aku jumpe jiran mak aku bawak orang surau satu van penuh.

Ceramah di mulakan oleh nik nazmi, mukadimah je dah maki najib dan rosmah, macam kata-kata fitnah yang dia lemparkan pada rosmah dan najib, dia banyak berfantasi pasal buku jingay dia tu, macam-macam fantasi dia kongsi dengan orang yang melangut dengar ceramah dia, salah satu dia kata, pakatan kalau perintah negara akan hapuskan tol dan turunkan harga minyak petrol, pirahh... setakat cakap je boleh la, apa jadi dengan diskaun 20-30% cukai pintu di selangor, ada tak pakatan buat?

Tapi paling aku tak berkenan dalam ceramah semalam tu ada dua orang, satu xavier dan satu lagi eng swee lim, adun yang langgar budak hari tu, eng ni semalam dalam ceramah dia, banyak sangat pakai ayat al-quran dan hadis, kalau terjemahannya tu betul tak pe la, ni tunggang terbalik dia kerjakan, yang bestnya tu, ada jugak mangkuk-mangkuk pas yang mengiakan apa yang cakap tu, xavier kepada sapa yang tak pernah dengar ceramahnya, baik jangan dengar, bahasa melayu kelam kabut, tunggang langgang, macam baru setahun duduk malaysia, apa punya teruk la anak hindu ni, dia kata, kerajaan pakatan selangor sudah seselaikan banyak janji-janji yang di buat dalam manifesto pilihanraya yang lepas, yaa ke...? orang selangor betul ke apa yang xavier cakap tu???

Ceramah di teruskan dengan mat sabu, gaya dia berceramah semalam, macam orang mati bini, tak pernah dengar mat sabu berceramah kurang dari 45 minit, semalam dia ceramah 20 minit je, walau pun permit polis sampai 12 tengah malam. ceramah semalam di tutup oleh syed shahril ketua cabag pkr yang kalah bertanding jawatan presiden mtuc, apa dia membebel, aku pun tak paham, so aku blah je la... kesimpulannya ceramah semalam, pemimpin pakatan banyak berfantasi, mereka berceramah seolah-olah mereka berada di awang-awangan, cerita marpu dan maki hamun pemimpin umno/bn menjadi ajinomoto untuk sedapkan ceramah depa.

Permulaan majlis, langsung tak nyanyi lagu negaraku, terus je nyanyi lagu pkr, dah macam majlis parti komunis laa...
Mamat ni berfantasi lebih sangat, banyak tengok cerita fantasy island kut.
Mat sabu pun tersengeh tengok isi kandungan buku jingay tu, agak katanya, ni semua retorik.
Adun sekinchan yang langgar pelajar uitm hari tu, "jangan pukul saya, saya kawan khir toyo...."

Mat sabu tak ada macam tak ada mood nak ceramah semalam, tak berapi macam selalu, mungkin pening nak bertanding ke tidak jawatan timbalan presiden pas.


Ini je la crowd yang datang malam semalam... itu pun ramai yang blah pasal al-jub tak datang

Karpal Mintak Semua Ahli Parlimen Tengok Video Anwar Memburit Dengan Pelacur

Posted: 03 Apr 2011 07:40 PM PDT

Karpal Singh menyeru pihak berkuasa menayangkan video seks Carcosa di Parlimen kerana ia mempunyai imuniti untuk melindungi ahli parlimen daripada sebarang liabiliti jenayah.

Ahli parlimen Bukit Gelugor itu berkata, mendedahkan video itu untuk tatapan umum merupakan kesalahan mengikut Seksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 dan Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

Bagaimanapun, katanya, jika ditayangkan di dalam Parlimen akan memberi imuniti kepada ahli parlimen daripada sebarang liabiliti jenayah atau lain-lainnya.

Karpal berkata, ia pernah dilakukan pada 1992 berhubung video seks DP Vijandran. malaysiakini..

Agaknya lepas tu semua ahli parlimen buat undian, betul ke lelaki tu anwar atau tidak, agak-agak korang sape menang...???

Gambar sekitar ceramah pkr di subang jaya pada jam 12.30 tengah hari ini.

Video Lucah, GAPS Tuntut Siasatan Suruhanjaya Diraja.

Posted: 03 Apr 2011 01:41 AM PDT

Cina mati terjun bangunan, pakatan tuntut adakan suruhanjaya diraja, pencuri kereta mati, pakatan mintak di adakan suruhanjaya siasatan diraja, bila kena kat anwar, kenapa pakatan tak tuntut di adakan suruhanjaya siasatan diraja, memang korang nak nayakan anwar ke???


Mana mahposs juara siasatan diraja? mana dr lo lo? mana kit siang? kenapa tak nak bela anwar, korang kena mintak kerajaan bn segera buat siasatan diraja, kalau tidak naya kat anwar beb... tapi kalau korang semua tak mau minta suruhanjaya siasatan diraja tak pe la, GAPS ada buat tuntutan supaya segera di buat suruhanjaya tu, untuk buktikan kebenaran siapa pelakon sebenar video tu.

video kenyataan media gaps.


Belantan

Posted: 03 Apr 2011 11:06 PM PDT

Belantan


MB Khalid buat lawak 'Mr.Bean' - Nak pegang jawatan Menteri Besar seumur hidup macam Nik Aziz!

Posted: 03 Apr 2011 06:10 PM PDT

Khalid tidak puas jadi MB Selangor!

Keputusan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) serentak dengan pembubaran Parlimen dibuat untuk kepentingan politik peribadinya.

Ketua Pembangkang DUN Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman berkata, Khalid dilihat seperti mahu memegang jawatannya selama yang boleh kerana sedar beliau mungkin digantikan selepas pilihan raya akan datang.

"Beliau tahu, jika selepas ini, Parti Keadilan Rakyat (PKR) berjaya mempertahankan kedudukan mereka di Selangor, Penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memberikan jawatan Menteri Besar kepada Azmin Ali yang rapat dengan Anwar.

"Abdul Khalid belum puas lagi memegang jawatan itu malahan beliau tidak mengutamakan kepentingan rakyat sebaliknya hanya mementingkan nafsu politiknya," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Khalid sebelum ini dilaporkan tidak mahu membubarkan DUN serentak dengan Parlimen sekiranya kerajaan Persekutuan memilih melakukannya pada tahun ini. Tambah Satim, musim politik ini tidak harus dibiarkan berpanjangan seperti mana kes liwat melibatkan Anwar.

''Rakyat akan muak jika budaya politik seperti ini terus diamalkan. Kita tahu adalah lebih menjimatkan masa jika pilihan raya dibuat serentak dan rakyat boleh menumpukan usaha untuk membangunkan ekonomi," katanya.

Nasihat buat MB Khalid supaya menunaikan segala janji-janji pada PRU ke-12 yang lepas jika belum tunaikan supaya rakyat tidak marah dengan pemerintahan beliau sebelum 'meninggalkan SUK' pada PRU ke-13 nanti! Kita tahu PKR di Selangor sekarang sudah dapat menghidu 'bau-bau kekalahan' di PRU ke-13 nanti dan disebabkan oleh itu mereka sedang asyik 'memenuhi tembeluk' masing-masing daripada memikirkan masalah rakyat!

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Mengapalah bangang sangat Menteri Besar Selangor nih!

Posted: 02 Apr 2011 11:25 AM PDT

Tidak hairanlah mengapa pentadbiran PKR di Selangor sekarang kucar-kacir! Mana tidaknya apabila negeri Selangor diperintah oleh seorang Menteri Besar yang 'kuat perasan' dirinya hebat sangat. Apabila ada sahaja masalah yang tidak dapat diselesaikan, maka UMNO dan BN lah yang akan menjadi mangsa beliau untuk dipersalahkan?

Banyak pembongkaran dan penyelewengan berlaku seperti menderhaka kepada baginda Sultan Selangor, Yayasan Selangor, PKNS, Yayasan Basmi Kemiskinan dan lain-lain lagi. Dan yang terbaru adalah apabila MB Khalid menunjukkan sebenar akan 'kebodohan' beliau.

Berkenaan dengan isu video panas yang hangat diperkatakan sekarang, Khalid Ibrahim mempertikai dan mahu Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menjelaskan maksud tulen berhubung dengan rakaman video seks yang didakwa libatkan pemimpin PKR.

Yang menampakkan 'kebangangan' Khalid adalah apabila beliau berkata, walaupun disahkan tulen oleh pakar, Ismail perlu menjelaskan sama ada orang di dalam rakan video aksi seks tersebut atau video itu yang tulen. "

Kalau betul video itu tulen, saya tidak jadi masalah tetapi jangan buat dan cakap sahaja. Kena jelaskan apa makna tulen? Orangnya betul atau videonya betul?

(Ketua Umum PKR) Datuk Seri Anwar (Ibrahim) kata, individu dalam video itu bukan beliau. Keadaan ini berbeza, melainkan IGP (Ketua Polis Negara) ada rekod atau bukti terhadap isu ini," katanya.

Kenyataan dari KPN sebelum itu : KPN sahkan video seks tulen

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar mengesahkan rakaman video seks didakwa melibatkan seorang pemimpin parti pembangkang yang didedahkan baru-baru ini adalah tulen.

Katanya, pengesahan itu dibuat oleh pakar profesional yang dilantik oleh pihak polis minggu lalu untuk membuat kajian terperinci.

Menurutnya, hasil siasatan rakaman video itu yang kini di peringkat akhir akan diserahkan kepada Peguam Negara dalam masa terdekat.

"Saya telah mengarahkan pasukan penyiasat yang ditubuhkan itu agar menjalankan siasatan secara menyeluruh dan terbuka," katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan ke Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak.

Pihak polis, tegas beliau, akan memanggil sesiapa sahaja bagi membantu siasatan dan setakat ini tiga individu ditahan sebelum dibebaskan dengan ikat jamin. Dalam satu kenyataan akhbar yang dikeluarkan hari ini, Ismail berkata, pihaknya menimbang menghantar rakaman video tersebut ke luar negara untuk dianalisis pakar asing.

Telah jelas apa yang dikatakan oleh KPN iaitu "rakaman video seks" adalah tulen dan KPN tidak ada menyebut mengenai orangnya? Pelaku adegan seks dalam video itu masih lagi dalam siasatan dan polis akan memanggil sesiapa sahaja yang ada berkenaan dengan video tersebut. Jadi apa masalah Khalid dalam mempertikaikan isu TULEN tersebut.

Karpal Singh ada mencadangkan supaya video seks TULEN tersebut ditayangkan di parlimen. Apa pendapat MB Khalid. Tak nak tumpang sekaki ke menonton bersama ahli-ahli parlimen yang lain supaya KETULENAN pelaku watak seks tersebut dapat dibuktikan? Jangan malu-malu MB Khalid..!!!

Suara Politik
Taminsari

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 03 Apr 2011 11:04 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


Sarawak For Sarawakians!

Posted: 03 Apr 2011 09:44 PM PDT

Kamek pernah diam di Sarawak 5 tahun, nun di Miri. Ipar duai kamek orang Sarawak jua.

Kamek faham apa yang Sarawak mahukan!

SARAWAK FOR SARAWAKIANS.

IBOH undi parti orang Malaya seperti PAS, DAP,PKR.

Mun undi apa Melayu dan Dayak dapat?

Sudahlah semua dayung dayung cantek di kebas dek Cina sinun. IBoh undi parti orang Malaya.

Kitak duduk Sarawak nyaman. Sik ada gado -gado. Melayu dan Dayak aman. Satu rumah ada Melayu Islam ada Kristian, sik pernah gadoh .

Kamek madah lihat sahaja di Penang,Selangor. Mun kitak beri betis pada parti orang Malaya ni, mereka akan ambil peha. Nya yang kaya tow key balak juga.

Iboh indai indai dan apai apai ngundi parti orang Malaya

Ingat madah kamek-

Sarawak For Sarawakians!

Gema Perak Bangkit terus kedengaran di bumi Perak!

Posted: 03 Apr 2011 09:55 AM PDT

PKR dan Politik Rasuah di Sarawak!!!!

Posted: 03 Apr 2011 12:12 AM PDT

Ada …. Sabar…. Tunggu!!!!.... Akan sampai ke pengetahuan anda bila tiba masa dan ketikanya….. Master China Dolly…. Apa lagi nak bikin kat sana….????? Saja nak berjoli sakan ker? Layan!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan