Khamis, 31 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


waadat

Posted: 31 Mar 2011 01:01 PM PDT

waadat


Nik Aziz perlu jawab SPRM

Posted: 31 Mar 2011 05:40 AM PDT

30 peniaga Pasar Lama MPKB membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menggesa siasatan dibuat berhubung transaksi wang bernilai RM44.8 juta membabitkan urusan jual beli pasar itu, Bazar Tengku Anis dan Bazar Tok Guru.

Peniaga terbabit mendakwa, transaksi tersebut menimbulkan tanda tanya memandangkan Kerajaan PAS Kelantan dikatakan telah menjual Pasr Lama MPKB dengan nilai RM3.8 juta kepada sebuah syarikat swasta dan pada masa sama membeli tingkat satu Bazar Tengku Anis dengan harga terlalu tinggi iaitu RM18 juta untuk menempatkan mereka di situ.



Jika blogger yang protes dalam internet atau sekumpulan manusia yang entah dari mana berkumpul di tepi jalan, tidaklah Demang heran sangat. Mungkin mereka diupah Najib atau pun Rosmah.


Tapi apabila yang tidak puas hati itu para peniaga yang terlibat secara langsung, masihkah kita nak salahkan mereka? Samai bila kita nak berpegang pada prinsip: ''Tok Guru tak mungkin buat silap!'






Rujukan:
Angin Perubahan

Kelemahan Tabung Usahawan Siswazah

Posted: 30 Mar 2011 07:30 PM PDT

PUTRAJAYA 28 Mac - Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri telah menaikkan jumlah pinjaman Tabung Usahawan Siswazah (TUS) dari RM250,000 kepada RM500,000 untuk menggalakkan lebih ramai lulusan institusi pengajian tinggi menceburi bidang keusahawanan.

Menterinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, di bawah syarat pinjaman yang baru, siswazah juga berpeluang memperoleh pembiayaan sehingga RM750,000 bagi pengambilalihan syarikat.

''TUS turut menyediakan tempoh kelonggaran sehingga 48 bulan kepada usahawan berkenaan berbanding 24 bulan sebelum in manakala tempoh pembiayaan untuk bangunan dan premis perniagaan adalah sehingga 20 tahun.

''Umur kelayakan pemohon pula dinaikkan daripada 35 tahun kepada 40 tahun, pemohon perlu tamat pengajian tidak melebihi 15 tahun," katanya ketika berucap pada majlis perasmian Cabaran Usahawan Muda 1Malaysia di Menara Usahawan di sini hari ini.

Teks ucapan Mustapa dibacakan oleh timbalan beliau, Datuk Mukhriz Mahathir.

Mengulas mengenai syarat pinjaman TUS, Mukhriz berkata, perubahan tersebut dilakukan bagi menggalakkan lebih ramai siswazah meminjam dan menceburi bidang keusahawanan.

''Sebelum ini, jumlah peminjam TUS adalah kurang memberangsangkan kerana syarat pinjaman yang kurang praktikal," katanya.

Tambah beliau, TUS menyediakan pinjaman mudah dengan kadar faedah sekitar dua hingga empat peratus.

Demang salin dan tampal berita di atas (Utusan Online), untuk kta lihat sama-sama di mana kelemahannya.

Ya! Kelemahan utamanya ialah ia tidak meletakkan syarat tambahan iaitu 'siswazah yang menentang kerajaan sama ada semasa atau selepas belajar, dan/atau masih berbuat demikian tidak layak memohon'.

Demang ingin bertanya: "Adakah sama orang yang menyokong dengan yang menentang"?

detail aksi video Anuwar

Posted: 30 Mar 2011 05:30 PM PDT


Parpukari biasanya buat tajuk panas tapi ceritanya taklah panas sangat.

Tapi kali ni memang panas betul. Awas! Baca sahaja dan tak p[erlu berimaginasi.

 lihat sini

perhimpunan desak Anwar letak jawatan

Posted: 30 Mar 2011 03:30 PM PDT

KOTA BHARU 30 Mac – Lebih 200 ahli beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berhimpun secara aman, mendesak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meletak jawatan dan memberi kerjasama kepada pihak berkuasa berhubung siasatan video seks didakwa membabitkan beliau.


Lihat selanjutnya.

Pure Shiite

Posted: 31 Mar 2011 11:46 AM PDT

Pure Shiite


Flirting with Disaster: An Analysis on the Demand for Religious Freedom in Malaysia

Posted: 30 Mar 2011 01:26 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 31 Mar 2011 11:45 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Rafizi Ramli kaki pembohong , kena pukulan KO dari Dr Novandri !

Posted: 31 Mar 2011 11:29 AM PDT



Akhirnya Rafizi Ramli , pakar strategi PKR kantoi dan  malu besar bila kalah berhujah kepada seorang  blogger UMNO . Nak defend bosnya Anwar untuk buktikan alibi video seks , terus kena  pukulan KO oleh Dr Novandri pasal DST di twitter dan facebook. HAHAHA

Bohong orang dan tuduh orang lain  fitnah memang makanan harian puak2 PKR ini  . Bagi mereka , cakap yang keluar dari pemimpin mereka  sahajalah  yang benar dan betul dan bila pihak lain mempertikai dan kritik dianggap sebagai satu dosa dan fitnah sepertimana tuduhan Rafizi kepada Dr Novandri di portal Malaysiakini , Malaysian Insiders dan haprak daily .



(KLIK FOTO UNTUK KENYATAAN PENUH)




Penulis menuntut supaya Mohd Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR supaya menarik balik kenyataan beliau sebelum ini dan meminta maaf secara terbuka kepada penulis, Dr Novandri Hasan Basri di dalam akhbar cetak dan juga portal web seperti MalaysiaKini Malaysia Insider HarakahDaily.

Jika beliau tidak berbuat demikian, maka sahlah bahawa beliau seorang pengecut dan sebenarnya berada di pihak yang salah. Lebih baik beliau meletakkan jawatan dan digantikan dengan orang lain yang lebih berkaliber dan berintegriti...  KLIK DI  SINI SELANJUTNYA

Mak Lampir PKR meroyan bila TPM turun padang mai Ampang !

Posted: 31 Mar 2011 08:25 AM PDT



Mak Lampir PKR ini sudah meroyan nampaknya bila lawatan turun padang TPM  ke Ampang baru-baru ini mendapat sambutan . Itu yang kalut nak cabar TPM berdebat di Ampang pasal Buku Jingga @ Buku JingGAY .

Oo  Zuraida ... apa kejadah hang nak cabar Muhyiddin ??  Pasai dia pi turun padang dan bantu rakyat  di  kawasan hang ..terus la  hang melompat macam menari chinggay hingga nak ajak debat ..

Ini lah mentaliti wakil -wakil haprak Pakatan ... sudah la tak pernah turun padang dan bantu rakyat di kawasannya , bila  TPM turun bantu rakyat miskin dan baiki rumah mereka , terus marah dan pertikaikan keikhlasan beliau . Selepas itu ajak debat buku jingga ... apa dia ni ???

Ini apa jenis manusia ni ... memang hati perut  Mak Lampir PKR ini busuk macam taik la . Dengki kepada pengundi2 di kawasannya yang terima bantuan dari TPM dan kerajaan Pusat .  PRU 13 akan datang , mau tendang saja dari kerusi Parlimen Ampang ..


Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mencabar Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berdebat tentang Buku Jingga sekiranya beliau benar-benar ikhlas mahu membantu penduduk di kawasan itu.

Zuraida yang juga Timbalan Pengerusi KEADILAN Selangor berkata demikian sebagai respon terhadap kedatangan Muhyiddin ke Parlimen Ampang semalam.

"Saya mencabar Muhyiddin Yassin untuk turun ke Ampang lagi, dan bersedia untuk berdebat tentang Buku Jingga di Ampang andai Muhyiddin benar-benar ikhlas mahu membantu rakyat seperti kenyataan dalam ceramahnya malam tadi.

"Saya memberi masa 48 jam buat Muhyiddin untuk respon kepada cabaran ini, bagi membuktikan beliau benar-benar layak untuk menduduki tampuk nombor dua kerajaan kini," kata Zuraida dalam satu kenyataan kepada Keadilan Daily hari ini.

Johari Abdul sanggup menipu cakap bapa saudaranya demi pertahankan bos

Posted: 31 Mar 2011 12:23 AM PDT









Kantoi juga panglima  pembohong  Anwar , Johari Abdul  dalam isu video seks ini .  Dengar kapakaran memutarbelitkan cakap orang lain , beliau sanggup menipu kata-kata oleh bapa saudaranya demi pertahankan bosnya yang sudah rosak moralnya . 






Anggota ketiga kumpulan yang menamakan diri mereka 'Datuk T' - Datuk Shuib Lazim mengaku bertanggungjawab di sebalik tayangan video seks baru-baru ini yang menujukkan aksi seorang pemimpin kanan pembangkang mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur.


"Saya bertanggungjawab sepenuhnya berhubung video ini," katanya kepada Malaysiakini, ketika dihubungi.


Sebelum ini, ahli parlimen PKR Sungai Petani, Datuk Johari Abdul (kanan) mendakwa Shuib yang juga bendahari PERKASA dan bapa saudaranya, tidak terlibat dengan video itu.


"Masa kami turun dalam lif. Dia (Shuib) kata, Pak Njang juga tidak percaya," dakwa Johari, Khamis lalu.


Namun, Shuib yang dihubungi semalam berkata segala-galanya yang didedahkan sebelum ini adalah betul.


"Saya tahu ia (video itu) adalah kebenaran. Saya tahu semua ini adalah betul dan sebab itu saya sertai kumpulan Datuk T. Jika tak betul, saya tak akan setuju," katanya.


Ditanya mengenai dakwaan Johari yang menafikan peranannya, Shuib berkata ahli parlimen itu mungkin membuat kenyataan tersebut kerana ingin "melindungi bossnya".

Rajahmas

Posted: 31 Mar 2011 11:37 AM PDT

Rajahmas


Doa Nik Aziz yang akan memusnahkan Anwar?

Posted: 31 Mar 2011 06:50 AM PDT




Doa Nik Aziz untuk Anwar Ibrahim.. 

Media Pakatan Rakyat mensensasikan kehadiran ribuan penyokongnya di seluruh negara dalam majlis solat hajat tolak fitnah anjuran pakatan mereka.

Program ini sebenarnya dibuat bertujuan untuk menunjukkan kepada rakyat khasnya umat Islam, kononnya mereka telah dianiaya dan difitnah oleh beberapa kumpulan dalam BN untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti ketua umum mereka.

Sebenarnya inilah Pakatan Rakyat. Mereka lupa, doa orang yang teraniaya tidak ada hijabnya dengan Allah dan akan disegerakan pembalasannya. Doa itu adalah milik Saiful Bukhari serta beberapa mangsa yang teraniaya. Bukannya doa pihak yang enggan menerima kebenaran.

Maka sebab itulah kita melihat parti Keadilan kucar kacir seolah-olah tiada kesudahannya. Ramai wakil rakyatnya tinggalkan parti. Beribu-ribu ahlinya pula keluar parti beramai-ramai. Tertubuhnya konsesus bebas dan parti KITA adalah juga daripada pecahan partinya. Malah Ketua Umumnya itu lebih banyak ditentang dan didedahkan bekas ahlinya sendiri bukannya UMNO.

Apabila tiba waktu tertentu, satu demi satu aib Pakatan Rakyat didedahkan… daripada tuduhan mempergunakan agama, berkhalwat, berzina, meliwat, ditambah lagi skandal video seks, termasuklah yang dikhabarkan oleh pihak tertentu akan didedahkan..

Ini bukan perancangan manusia yang dibuat satu persatu secara teliti… Negara sudah melalui pentadbiran 3 orang Perdana Menteri yang berlainan, namun Pakatan Rakyat tetap juga ditimpa bermacam jenis musibah. Penangan siapakah itu? Fikirkanlah secara logik…. 

Seperti yang kita lihat dalam video, doa seperti ini mudah-mudahan akan membuka mata rakyat untuk melihat kebenaran. Itulah yang berlaku kepada Al Arqam dulu bila satu ketika mereka berdoa memohon ditunjukkan kebenaran, akhirnya Allah tunjuk dengan memusnahkan pertubuhan itu dalam masa 3 bulan sahaja…

Rujuk sini…

Mudah-mudahan berkat doa yang dibacakan Nik Aziz, akan terhijablah kepada kita, siapa yang tergolong dalam golongan orang-orang yang membela kemungkaran..

Laporan SPRM terhadap Kerajaan PAS

Posted: 31 Mar 2011 04:56 AM PDT


Kira-kira 30 peniaga Pasar Lama MPKB membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini hari ini bagi menggesa siasatan dibuat berhubung transaksi wang bernilai RM44.8 juta membabitkan urusan jual beli pasar itu, Bazar Tengku Anis dan Bazar Tok Guru.

Peniaga terbabit mendakwa, transaksi tersebut menimbulkan tanda tanya memandangkan Kerajaan Pas Kelantan dikatakan telah menjual Pasr Lama MPKB dengan nilai RM3.8 juta kepada sebuah syarikat swasta dan pada masa sama membeli tingkat satu Bazar Tengku Anis dengan harga terlalu tinggi iaitu RM18 juta untuk menempatkan mereka di situ.

Mohd. Zaman Yusoff yang mengetuai kumpulan peniaga terbabit berkata, Bazar Tok Guru juga perlu disiasat, bagaimana bazar itu yang asalnya dibangunkan oleh Perbadanan Menteri Besar kelantan (PMBK), akhirnya terpaksa dibeli balik daripada pemaju swasta dengan jumlah RM23 juta.

"Kami mahu tahu kenapa Kerajaan Pas Kelantan jual Pasar Lama MPKB dengan harga hanya RM3.8 juta tapi beli Bazar Tengku Anis dengan harga sangat tinggi bernilai RM18 juta untuk tempatkan peniaga yang asalnya berniaga di Pasar Lama MPKB.

"Lepas tu tanpa pasal-pasal boleh pula beli Bazar Tok Guru berharga RM23 juta, sedangkan asalnya memang milik Kerajaan Pas Kelantan. Kenapa perlu beli balik," tegasnya ketika ditemui di pekarangan pejabat SPRM Kelantan di sini, hari ini.

Rujuk: pengundisetiasungairapat.blogspot.com dan penembak-tepat.blogspot.com

Perihal Hantu di Sarawak.

Posted: 31 Mar 2011 02:26 AM PDT

SPR bagi jaminan pilihanraya DUN Sarawak kali ini bersih.. Tak ada masalah undi hantu seperti yang diada-adakan Pakatan Rakyat apabila kalah pilihanraya.. Namun percayalah, undi hantu ini akan tetap menghantui kita selagi kita bertanding menentang hantu-hantu itu sendiri (Pakatan Rakyat)..

Sekarang negeri Sarawak menghadapi kebanjiran hantu-hantu Pakatan daripada luar. Mereka sudah datang ke negeri ini sejak 2 minggu lepas dan sekarang sedang cuba merasuk rakyat dengan ceramah dan demonstrasi di bandar-bandar utama.

Kenal pasti mereka di bawah. Kalau terjumpa, hambat mereka dengan banner yang mempunyai ayat jampi 'bersumpah tak mahu, sampel DNA pun tak mahu serahkan' ... Gerenti mereka tak berani datang dekat.


 
Hantu Ooo Mak Kau..

Hantu Mak Lampir dari Ampang..


Hehehehe....


Tiada pengundi hantu: SPR

MIRI: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia sema-lam memberi jaminan tidak wujud isu 'pengundi hantu' di Sarawak pada Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10 pada 16 April ini.

Timbalan Pengerusi SPR Malaysia, Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar turut memberi jaminan bahawa senarai daftar pemilih dalam pilihan raya nanti adalah sebersih yang mungkin.

"SPR yakin bahawa senarai daftar pemilih (pengundi) adalah sebersih yang mungkin dalam pilihan raya nanti," kata-nya semasa ditemui oleh pemberita di sini ketika taklimat Pasukan Penguatkuasa-Kempen Pilihan Raya (PP-KPR) bagi Zon Miri, pagi semalam bertempat di Mega Hotel, Miri.

Turut hadir ialah Ahli SPR Malaysia, Datuk Mohamed Ramji Alli, Timbalan Setiausaha (Pilihan Raya) yang juga selaku pemberi taklimat, Datuk Noordin Che Ngah dan Pengarah Pilihan Raya Sara-wak, Datu Takun Sunggah.

Menurutnya, pihaknya juga percaya tidak akan ada individu yang cuba menyamar menggunakan identiti orang lain kerana masing-masing akan hanya ada satu nama didaftarkan.

"Jangan bimbang, setiap orang (pengundi) yang hendak mengundi mesti menunjukkan MyKad mereka bagi tujuan pengesahan," jelasnya lagi.

Sementara itu, mengenai persediaan pihaknya meng-hadapi pilihan raya negeri ini bulan depan, Wan Ahmad te-lah membuat persediaan rapi mengenainya termasuklah jangkaan pengembalian peti undi mengikut tempat dan  kawasan.

"Dari segi persiapan, kita yakin telah mengatur segala persiapan rapi dan kita telah bertindak sewajarnya," ujar-nya sambil mengatakan SPR telahpun mempunyai penga-laman menguruskan pilihan raya negeri Sarawak sebelumnya.

Setakat ini, pihaknya bersikap optimis terhadap perancangan yang telah diambil ketika persediaan menghadapi  pilihan raya.

Walaubagaimanapun, beliau mengatakan apa-apa sahaja boleh berlaku dalam sesebuah pilihan raya dan pihaknya akan membuat keputusan melalui penilaian situasi sewajarnya jika sekiranya terdapat per-masalahan yang timbul.

Semalam, seramai 32 peserta menghadiri taklimat untuk PP-KPR bagi Zon Miri bagi persediaan menghadapi pilihan raya akan datang. - Borneopost

Anwar gempur kubu kuat BN di Petra Jaya

Posted: 30 Mar 2011 05:38 PM PDT


Malam tadi Anwar ke Kampung Patingan di Kuching bertemu penyokong dan berkempen untuk meraih simpati rakyat terhadap skandal video seksnya sekaligus memburuk-burukkan kepimpinan kerajaan. 

Majlis dibuat tidak lama, lebih kurang setengah jam di halaman rumah seorang penyokong di kampung tersebut.

Turut bersama Anwar ialah Ahmad Nazib (ketua AMK Sarawak), Dominic Ng (ADUN Padungan) serta beberapa orang ahli PKR negeri. Kelibat orang ramai agak kurang pada mulanya, tetapi menjadi semakin ramai kerana tertarik untuk mengetahui apa yang berlaku. Pengunjung dianggarkan sekitar 300 orang…

Kemudian bergerak ke Kampung Perumahan Lama di Jalan Astana, mengadakan perjumpaan di sana pula.. Kali ini dibuat di dalam sebuah rumah penyokongnya di sana. 


Menariknya, penduduk sekitar lebih ramai yang tidak tahu apa yang berlaku, hanya bergerak menuju ke rumah tersebut setelah melihat kehadiran polis dan FRU bersiap-sedia di sepanjang jalan. Sangkaan mereka ada kumpulan samseng yang datang mengamok.. 

Rumusan ringkas..

Kandungan ceramah Anwar adalah ringkasan pidatonya semasa Solat Hajat yang dibuat di Stadium Melawati tempoh hari..

Pertama - Pihak polis tidak sedikitpun mengganggu ceramah Anwar, hanya Pegawai berpangkat tinggi yang datang menemui Anwar dan orang-orangnya selepas tamat majlis untuk memberi peringatan supaya tidak menimbulkan kekecohan di tempat lain. Pegawai tersebut melakukan tugasnya dengan cukup berhemah dan profesional. Jadi tidak ada persoalan pihak polis mengganggu ceramah Anwar…

Kedua - Ceramah kedua dibuat di dalam sebuah rumah. Di sini Anwar berkata kepada penduduk tempatan lebih kurang begini - jika sesiapa tetap memilih perompak dan orang zalim sebagai pemimpin maka jawablah persoalan Allah di akhirat kelak.. Kesimpulannya, rakyat WAJIB mengundi PKR dan memilih Anwar sebagai penyelamat tanah NCR, Balak daripada dirampas pemerintah.

Ketiga - Anwar menyuruh rakyat menolak kerajaan rasuah seperti Barisan Nasional. Bagaimanapun, pada pilihanraya negeri nanti jika BN bagi kain...... ambil! jika BN bagi RM200.......  mintak RM500! … tapi undi, undi Pakatan.  - Persoalan akhirat kepada Anwar, siapa ajar rakyat minta rasuah sekarang?

Keempat – Taib Mahmud diburuk-burukkan, diaibkan, dinafikan jasa-jasa dan pengorbanannya kepada negeri ini. Menyamakan Ketua Menteri dengan Presiden Mubarak yang memerintah lama, walhal yang memilih Taib Mahmud untuk kekal sebagai ketua Menteri adalah rakyat… Jika dibandingkan dengan Anwar Ibrahim, Isteri Taib Mahmud tidak pegang jawatan Presiden Parti.. Apakah Anwar sedar siapa yang lebih teruk daripada Mubarak?

PKR bermimpi jika hanya mengharapkan kemenangan PRN dengan bermodalkan hujah memburuk-burukkan pemimpin tempatan tanpa jasa dan bakti kepada rakyat di negeri ini. Rakyat tidak mahu Sarawak menerima nasib seperti Selangor yang banyak berlaku penyelewengan dan amalan kronisme oleh puak Anwar, Azmin dan Azizah.

DIMENSI

Posted: 31 Mar 2011 11:19 AM PDT

DIMENSI


Sayang Sarawak: From Karipap to Putrajaya

Posted: 31 Mar 2011 01:00 AM PDT



Soalan cepumas untuk Abe Anuwar Al Jubury

1. Dalam tempoh Dua Tahun ini berapa kali Anwar Ibrahim ke Thailand?

2. Siapa yang menyambut Anwar Ibrahim apabila sampai di Thailand?

3. Siapa yang menempah bilik hotel untuk Anwar Ibrahim?

4. Siapa yang menjelaskan bil bayaran segala pakej di Thailand?

5. Sepanjang masa di Thailand siapa yang bersama Anwar?

jawab abeee jgn x jawab >|D

dengar citer ade lagi lebai PASngok yang terkantoi berurut2an di spa..ada sesape yang tau? huhuhu

PeranakSamaTuaran.

Posted: 31 Mar 2011 11:17 AM PDT

PeranakSamaTuaran.


PKNS boros : Gaji pegawai kontrak tak masuk akal!

Posted: 31 Mar 2011 10:24 AM PDT

Barisan Nasional (BN) semalam mendedahkan perbelanjaan tidak terkawal termasuk sikap tidak percaya terhadap kakitangan yang didakwa dilakukan oleh pengurusan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).Abdul Syukur Idrus (BN-Kuang) berkata, beliau difahamkan bahawa PKNS melantik pegawai kontrak, perunding dan syarikat pengurusan dengan bayaran yang tinggi sehingga memberikan kesan kepada kedudukan kewangan PKNS. " Berdasarkan kiraan, PKNS telah membelanjakan sebanyak RM93,000 sebulan hanya untuk membayar lapan pegawai kontrak setiap bulan sedangkan kerja-kerja berkenaan boleh dilakukan oleh kakitangan PKNS sendiri!" Bayangkan, pengurusan PKNS telah melantik seorang akauntan secara kontrak dengan gaji RM20,000 sebulan. Itu tidak termasuk lagi perlantikan seorang individu hanya untuk menulis ucapan Pengurus Besar PKNS dengan bayaran RM7,500 sebulan." Selain itu, pengurusan PKNS antaranya turut melantik secara kontrak seorang akauntan pemasaran, seorang perunding dan seorang pegawai dalam latihan sebanyak RM10,000 sebulan selain membayar RM18,500 sebulan untuk dua pegawai khas kepada Pengurus Besar," katanya! Abdul Syukur turut mempersoalkan perlantikan seorang perunding pembangunan hartanah yang dikenali sebagai Dr.Armen selama enam bulan dengan bayaran RM935,000 untuk projek Science Park 2 dan Bernam Jaya." Perlantikan pegawai kontrak termasuk Pengurus Besar PKNS sendiri dilihat memberikan kesan besar kepada anak syarikat itu memandangkan mereka ini tidak biasa dan berpengalaman dengan peraturan kewangan kerajaan." Kecenderungan membelakangkan peraturan tersebut dilihat telah diterima pakai oleh PKNS atas alasan kecekapan dan pentadbiran 'ala korporat'." Namun, laporan dan penemuan Jabatan Audit Negara Negeri Selangor sebelum ini mendapati pada keseluruhannya pengurusan kewangan PKNS adalah tidak memuaskan kerana ketidakcekapan pengurusan serta garis panduan kewangan yang tidak jelas," katanya!Jadi macamana MB Khalid? Masih lagi hendak menyimpan " pegawai-pegawai kontrak " sehingga kering kantung kewangan PKNS! Bila dah kering kantung nanti, baru nak cakap...'maaf saya tidak diberitahu berkenaan hal ini'! Dan lagi satu persoalan buat MB Khalid...Apakah tujuan asal PKNS ditubuhkan? Adakah rakyat Selangor sekarang mendapat manfaat dari kewujudan PKNS? Berapa ramai lagi rakyat Selangor tidak memiliki rumah sendiri. Adakah PKNS sekarang dapat menyediakan rumah-rumah mampu milik oleh rakyatnya yang berpendapatan rendah? Fikir-fikirkanlah.. Suara Politik Taminsari.

DAP gagal tunai janji di Bukit Assek Sibu.

Posted: 31 Mar 2011 06:28 AM PDT

Dalam usaha meningkatkan peluang untuk memenangi empat kerusi di Sibu pada pilihan raya negeri 16 April ini, DAP akan membawa jentera parti untuk membantu bagi memberi kemenangan kepada Pakatan. Pembangkang.Empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang akan ditandingi DAP ialah Dudong, Pelawan dan Bawang Assan serta mempertahankan Bukit Assek yang dimenangi oleh Wong pada pilihan raya negeri 2006. Ketua Wanita DAP cawangan Sibu Alice Lau, 30, telah diumumkan sebagai seorang daripada calon dan terdapat spekulasi bahawa beliau akan diletakkan bertanding di Bawang Assan menentang penyandang Datuk Seri Wong Soon Koh, yang juga Timbalan Setiausaha Agung Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP).Kawasan DUN Bawang Assan yang majoritinya kaum Cina mempunyai 16,743 pemilih berdaftar. Pada pilihan raya negeri 2006, Soon Koh, yang juga Menteri Kewangan Kedua dan Menteri Alam Sekitar dan Kesihatan Awam memperoleh 6,804 undi menewaskan David Wong dari DAP dengan majoriti 2,504 undi.DAP Bukit Asek memenangi pilihanraya 2006 lalu kerana berjaya membawa isu Jambatan Lanang. Jambatan tersebut mengenakan tol yang dikatakan membebankan rakyat. Jambatan Lanang sepanjang 1200 meter dan berharga hampir 200 Juta ringgit dibangunnya oleh pihak swasta dan sudah tentulah syarikat tersebut akan mengenakan cas yang bersesuaian dan dilulus oleh JKR. Apabila Dap memenangi kerusi tersebut beliau gagal berunding dengan pihak pemaju untuk mengurangkan kadar tol tersebut. Adun ini juga seorang yang banyak masalah dan tidak gemar untuk turun padang bagi membantu masalah penduduk. Oleh itu dalam pilihanraya kali ini adalah diharapkan kaum Cina yang majoriti di kawasan tersebut dapat mengambil dan menyerahkan semula kerusi tersebut kepada BN. Ingat, walaupun bertol , kerajaan BN sudah berjaya membina jambatan tersebut dan masa perjalanan menjadi cepat dan lancar. Artikel ini saya angkat dari blog Taiping Mali untuk saya hidangkan untuk pembaca saya.

Sibu ke Bintulu....

Posted: 31 Mar 2011 06:09 AM PDT


Sepanjang jalan dari Sibu ke Bintulu... di benak saya berfikir, apa lagi yang kerajaan Sarawak tidak lakukan di bumi bertuah ini.?? Apa lagi yang belum dilaksanakan oleh Kerajaan Sarawak untuk masyarakat/rakyat bumi ini?? Saya mencari sepanjang jalan itu, yang memakan masa selama 3 jam... dan hampa bila tidak menemukan jawapan kepada persoalan saya itu.


Rakyat Sarawak... lihatlah sekeliling kamu, lihat sejauh mana kamu boleh, dan cari lah apa yang belum kamu dapat dari kerajaan negeri ini.

Pandangan ustazSAID

Posted: 31 Mar 2011 09:52 AM PDT

Pandangan ustazSAID


Pemimpin Rakyat, Berjiwa Rakyat!

Posted: 30 Mar 2011 07:19 PM PDT


''Jangan ada tembok antara kita dengan rakyat. Kita mesti menjadi seorang pemimpin rakyat, berjiwa rakyat. Inilah tema kita untuk kita berjaya dalam sistem demokrasi di negara ini.
Salam,

Perdana Menteri DS Najib berterusan tanpa jemu menggariskan kriteria yang wajib dimiliki oleh pemimpin BN, demi memastikan mereka tidak alpa bahawa kuasa yang dimilik sekarang boleh hilang apabila rakyat sudah bosan dengan karenah pemimpin mereka. Terbaru semasa merasmikan AGM BAKTI, pandangan yang sama terus diutarakan.

Menurut Najib, pemimpin hari ini harus peka dengan perkembangan semasa. Harus sentiasa bersikap telus dan jangan sama sekali membohongi rakyat. Mungkin ada perkara yang mahu disorok dari pengetahuan rakyat, tetapi dengan kecanggihan tekonlogi maklumat hari ini, lama-kelamaan pasti akan terbongkar jua.

Elok rasanya jika seseorang pemimpin lebih terbuka dan berterus-terang dengan rakyat. Katakan perkara benar, jangan sesekali menganggap rakyat 'bodoh' dan tidak tahu. Pada era maklumat di hujung jari sekarang, tiada lagi perkara yang harus dirahsiakan dari pengetahuan rakyat. Apalagi sikap menipu, tidak jujur dan tidak amanah, semuanya hanya akan menunggu masa untuk diketahui rakyat akhirnya.

Najib juga dilaporkan mahu pemimpin mengurangkan protokol dalam perjumpaan dengan rakyat. Perjumpaan dengan rakyat atau pemimpin kecil di peringkat bawah harus kerap diadakan, untuk mencari jalan terbaik terhadap sesuatu perkara. Jika berkaitan dengan kemajuan dan keselamatan kampung, pastilah dengan JKKK. Jika berkaitan parti tentulah dengan Ketua Cawangan.

Protokol zaman feudal dengan para Laksamana, Temenggung dan Bendahara datang bersembah mengadap Raja pada masa yang ditetapkan, sudah tidak lagi sesuai pada zaman ini. Seorang pemimpin harus sentiasa bersedia mendengar laporan dari para pembantu, pemimpin tempatan atau rakyat biasa setiap masa. Datang ke sesuatu kawasan hanya kerana ada acara dirasmikan bukan cara terbaik mendekati rakyat.

Sudahlah jarang bertemu, datang pula di kelilingi oleh para balaci, pencacai dan 'yang biasa-biasa' bersama dengannya sehingga rakyat tiada ruang untuk bersemuka dengan pemimpin harapan mereka. Akhirnya, wujud jurang pemisah di antara pemimpin dengan rakyat. Rakyat cuma mampu melihat pemimpin mereka dari jauh. Dan pemimpin tidak dapat mendengar rintihan, aduan atau denyut nadi rakyat.

Jika saranan PM Najib ini diambil peduli dan dilaksanakan oleh para pemimpin BN, sebagai pemimpin rakyat berjiwa rakyat, pasti BN akan terus mendapat sokongan padu rakyat. Perubahan yang dituntut oleh PM Najib di kalangan pemimpin BN, jika segera diambil tindakan, pasti suara sumbang di kalangan rakyat - sebahagiannya penyokong BN - tidak lagi kedengaran.

Harapnya, mereka akan mendengar!



1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 31 Mar 2011 09:32 AM PDT

1MalAySia BlogPoLitik


AnWAR jawab soalan Eskay

Posted: 30 Mar 2011 10:38 AM PDT

…pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?
"Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya" kata Eskay.
Cerita panjang lebar @ Tanya AnWAR

Awekz Bukit Gantang

Posted: 31 Mar 2011 07:27 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


Poco - Poco Diharamkan Di Perak???

Posted: 30 Mar 2011 09:22 PM PDT


Akhirnya, teka - teki berkenaan pengharaman tarian poco - poco yang dibuat oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak terjawab sudah. YAB DS Dr. Zambry Abd Kadir mengumumkan Kerajaan Negeri Perak akan mematuhi keputusan tersebut. 
Beliau berkata, selepas fatwa dikeluarkan, semua pihak perlu menghormatinya dan tidak mempersoalkannya. Dr Zambry berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah akhbar mengenai kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, bahawa Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak telah memutuskan tarian berkenaan sebagai haram.
Tan Sri Harussani dilaporkan berkata tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh dan pewartaan fatwa itu akan dibuat tidak lama lagi.
Awekz: Diharapkan semua pihak yang mengamalkan tarian poco-poco ni tidak bertindak mengikut emosi...FIKIR-FIKIRKAN!!!

Che Det

Posted: 31 Mar 2011 03:43 AM PDT

Che Det


PROTECTIONISM

Posted: 30 Mar 2011 06:35 PM PDT

1. Recently someone complained that Malaysians have to pay high prices for cars because the Government is protecting Proton.

2. Actually the high price for imported cars was fixed before Proton to reduce gas-guzzling cars from being imported. Thus cars with big engines are taxed (import duty) by 300%. Other cars are also heavily taxed to reduce import of petrol.

3. When Proton was introduced the price fixed was lower due to lower tax being charged. The buyers profited from the lower price so that those who could not buy a car before could now buy a Proton car.

SENJALIZA

Posted: 31 Mar 2011 03:34 AM PDT

SENJALIZA


PRU SARAWAK..Lagi bukti ANWAR dan PKR ditolak di Sarawak

Posted: 30 Mar 2011 08:57 PM PDT

DULU
Harapan rakyat di seluruh Malaysia khususnya di Sarawak kepada Jawah Gerang adalah sangat tinggi. Kepada jentera petugas, ayuh perkemas dan tingkatkanlah usaha demi menggarap agenda perubahan!-ANWAR IBRAHIM DI SINI

KINI
JAWAH JERANG MENYOKONG CALON BN.
DULU Calon PKR di Batang Ai, KINI menyokong calon BN. di sini
Dulu, Haji Hadi Awang (PAS) kata penduduk Batang Ai Tak Reti Pakai, Pakai Cawat. PAS emenghina penduduk asli, orang asal Sarawak...

DSAI pernah dengan bangganya mengumumkan calon PKR di PRK Batang Ai. di sini. KINI bekas calon PKR itu menyokong Calon Barisan Nasional. Memang telah ramai pemimpin PKR yang sudah memahami dan mengetahui kepimpinan PKR dri luar dan dalam. Mereka telah meninggalkan PKR setelah mendapati PKR TIDAK mempunyai matlamat dan objektif yang kukuh untuk kemakmuran nasional. Mereka tinggalkan PKR..di sini

JIKA MEREKA YANG PERNAH BERJUANG DALAM PKR SEBAGAI PEMIMPIN telah merasai bertapa pahitnya berada dalam PKR, bertapa PKR tidak mempunyai Agenda Nasional dan bertapa PKR itu hanyalah sebagai Batu loncatan Anwar untuk membalas dendam, merampas kuasa ke puterajaya dan memperdagangkan maruah negara, bangsa dan agama....maka mereka meninggalkan PKR.

SL lihat PKR TIDAK RELEVANT DI SARAWAK. PKR hanyalah ALAT bagi DAP mengabui mata RAKYAT BUMIPUTERA SARAWAK. Jika di Pulau Pinang, bumiputera di tindas DAP, PASTINYA mereka juga akan melakukan perbuatan yang sama di Sarawak. So PKR, DAP dan PAS jangan diberi muka di Sarawak.

Selangor tidak makmur di bawah Pakatan Rakyat. Kedah semakin tertinggal dalam arus pembang8nan perdana nasional. Kelantan terus menerajui tempat terkebawah status pembangunannya. Kelantan Negeri TERMISKIN DI MALAYSIA. SL tidak nampak ada alasan yang kukuh bagi Rakyat Sarawak menukar kerajaannya.

Rakyat Sarawak...ayuh... hantar DSAI pulang dengan tangan KOSONG dan ranapkan impian ganas Pakatan Rakyat. Kemakmuran yang dinikmati Rakyat Sarawak kini tidak boleh diperjudikan dengan hawa nafsu politik yang hanya mahu merampas puterajaya. BARU BIAN nak jadi Ketua Menteri...alahai!!. Mimpi di siang hari agaknya si BARUK BIAN ini.

Nak tanya sikit si Nuwar ini:
  1. Mana perginya Jeffry Kitinngan di Sabah..?
  2. Mana Perginya Fajudin?
  3. Apa jadi dengan Thamrin Haji Zaini yang beberapa kali Anwar singkirkan kerana konon tak perform?
  4. Mana perginya Awang Ahmadsah Datuk Haji Awang Sahari?
  5. Siapa Penasihat PKR Sabah? masih lagi kee dia dengan PKR atau menyampah dengan style dan corak kepimpinan Anwar?
  6. Bekas calon PKR Usukan..Shukor Mumin masih lagi ker dengan PKR atau dah diam-diam tolak PKR?
Rakyat Sarawak nak tahu jawaban Anwar sendiri.
Jawaban yang betul ialah majoriti mereka juga inginkan PKR terkubur tanpa nisan bersama Anwar.

bumiyang

Posted: 31 Mar 2011 03:10 AM PDT

bumiyang


Gempar!!! Bukti "Pakatan" Serang Blogger-blogger Pro Kerajaan!!!

Posted: 30 Mar 2011 10:00 PM PDT

Bukti DAP Memang Kaki Fitnah???

Posted: 30 Mar 2011 05:58 PM PDT

tunku

Posted: 31 Mar 2011 03:07 AM PDT

tunku


Sex video: Back off or I’ll sue for defamation, says Rahim

Posted: 30 Mar 2011 11:22 PM PDT

ALOR GAJAH: Former Malacca chief minister Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik said he will take legal action against Datuk Seri Anwar Ibrahim if the Opposition Leader resorts to personal attacks against him over the sex video scandal.
The Risda chairman also warned bloggers who assassinate his character online that they have to face the music, including being sued, saying he had neither been charged nor had he done anything wrong.
"I would like to remind bloggers to not attack me or delve on my past," he said.
"I will answer through legal means against those who go overboard," he said during a visit to the Risda College in Ayer Pa'abas here by Rural and Regional Development Minister Datuk Seri Shafie Apdal yesterday.
Rahim advised Anwar to be careful in dealing with the issue, adding that he was worried "a second Eskay" would appear and make the situation worse. He declined to elaborate.
Asked if he had received any threat to his safety, Rahim said: "Not yet, God willing."
Last week, Rahim, businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer Datuk Shuib Lazim, screened to a selected group of viewers a video that showed a foreign woman, believed to be a prostitute with a man said to resemble Anwar, who had denied it.
Meanwhile, Anwar's lawyer Sivarasa Rasiah has called for Datuk Shazryl Eskay Abdullah to cease making allegations on Anwar or face legal repercussions.
Sivarasa's warning came following an online news portal report where Eskay had claimed Anwar had made trips to Thailand over the past two years and demanded that Anwar reveal details about the alleged visits.
In the report Eskay also openly threw questions at Anwar, among others how many times has Anwar been to Thailand, who greeted him, which hotel did he stay in and what was he doing in the hotel.
"As legal counsel to Anwar, I wish to warn Eskay that he should cease his foolish and childish rants about Anwar's travels in Thailand or anywhere for that matter in the world," Sivarasa said in his statement yesterday.
"No sensible person would deem it necessary to answer the sort of questions. If he has any specific accusations to make, then he should make them and meet the consequences, legal and otherwise," he added.

tunku: anwar the moron has a lot to answer to people about his immoral activities. pity those who still believe this moron. i believe many leaders from pas and dap ,even pkr knew of his immoral activities but still supporting him just to get some positions and wins some seats.we hope the people will teach a lesson to these type of politicians which makes immoral people as their leader.just imagine anwar as pm, all his immoral activities is in the hand of outsiders which will then rule this country through their immoral puppet anwar ibrahim.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 31 Mar 2011 03:05 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


TERBARU DI PASARAN: Omega edisi baru

Posted: 30 Mar 2011 09:55 PM PDT


Dia water-proof dan syiok-proof. Tapi tak pasti DNA-proof.

Pergilah tanya Mat Cendana sini.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 31 Mar 2011 03:03 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


BABI oh BABI ... Dari MERGONG ke KUALA MUDA ... Pusat Penyembelihan BABI / KHINZIR / KOBAU PENDEK Akan Dibina Tahun Ini ...

Posted: 30 Mar 2011 07:10 PM PDT

Aku petik berita ni dari laman blog KedahLaNie (Penyokong Tegar Kerajaan PAS Kedah Yang Amat Disayangi Oleh MB). Sila Bacha :

Pusat penyembelihan babi bernilai RM5j dibina


ALOR SETAR - Kerajaan Negeri telah bersetuju menawarkan tanah seluas 1.21 hektar di Kampung Sungai Tok Pawang, Kuala Muda untuk dibangunkan pusat penyembelihan babi yang baru, menggantikan tapak lama di Kampung Berjaya, Mergong.

Exco Industri dan Pelaburan, Pertanian dan Industri Asas Tani, Bioteknologi, Pembangunan Luar Bandar & Basmi Kemiskinan, Datuk Ir Amiruddin Hamzah berkata, perkara itu sudah lama diputuskan namun projek terbabit hanya akan dimulakan tahun ini.

"Kerajaan Negeri sudah bagi persetujuan dan tapak itu juga sudah di kenal pasti. Cuma tunggu kelulusan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) sahaja sebaik syarikat terbabit mengemukakan pelan projek, yang dijangka mengambil masa enam bulan," katanya, ketika menyaksikan majlis menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) antara Persatuan Peniaga dan Penyembelihan Babi Kedah dengan Persatuan Murid-murid Tua Sin Min, di Wisma Darul Aman.

Menurutnya, perkembangan projek ini menunjukkan Kerajaan Negeri mengotakan janji yang dibuat tahun lalu, apabila bersetuju memberi sokongan untuk menjayakan projek berkenaan kerana memahami kehendak bukan Islam.

"MoU antara Persatuan Peniaga dan Penyembelihan Babi Kedah dengan tuan tanah sudah diadakan sebelum ini. Selepas MoU dimeterai, projek akan bermula secepat mungkin," katanya.

Ir Amiruddin berkata, sebelum ini projek terbabit mengalami kelewatan berikutan masalah kewangan persatuan itu, di mana anggaran kos projek pembinaan mencecah RM5 juta.

"Projek ini mesra alam dan tiada kumbahan daripada pusat akan disalirkan keluar. Ianya akan dirawat menerusi sistem kitar semula, bermakna tidak ada pencemaran alam sekitar. Sekiranya semua proses berjalan lancar, pusat itu akan memulakan pembinaan tahun ini," katanya.

Menurutnya, teknologi yang diguna pakai adalah sama seperti yang dilaksanakan di Selangor, yang terbukti keberkesanannya.

Ir Amiruddin berkata, ketiga-tiga pihak terbabit akan menubuhkan sebuah syarikat untuk menjayakan projek itu, dan Kerajaan Negeri hanya sekadar membantu dalam proses kelulusan tapak projek.

"Ini projek usaha sama antara mereka, kita hanya bantu segerakan kelulusan. Kos termasuk tapak adalah dibiayai oleh mereka," katanya.

Dalam hal ini, aku melihat projek Rumah Sembelihan BABI yang baharu ini dianggarkan RM5 JUTA SAHAJA  dan dengan menggunakan teknologi canggih yang ada sekarang, relevankah hanya RM5 JUTA untuk diwujudkan satu pusat sembelihan yang mesra alam dan tidak akan mengakibatkan sebarang pencemaran ? (KERAJAAN NEGERI KEDAH DAH KAJI  BETOI-BETOI KER NILAI SEBANYAK NI BOLEH MENAMPUNG KOS PEMBANGUNAN TEKNOLOGI & PRASARANA SEPERTI YANG PERSATUAN TU JANJIKAN ???) Hmmm ... aku agak pelik jugak.

Cuma, aku harapkan sangat-sangat, benarlah apa yang dijanjikan ni (
Projek ini mesra alam dan tiada kumbahan daripada pusat akan disalirkan keluar. Ianya akan dirawat menerusi sistem kitar semula, bermakna tidak ada pencemaran alam sekitar.).

Jangan pula ia hanya berkesan untuk sebulan dua atau hanya mampu sehingga enam bulan pertama sahaja, lepas tu dah mula ada kedengaran sungai / laut yang tercemar atau parit yang busuk dengan darah / kotoran hasil sembelihan tersebut ...

Hanya RM5 Juta ?? ... Hmmmm .....

Errrr, di kawasan
Kampung Sungai Tok Pawang, Kuala Muda tu berapa ramai Melayu dok ada yer ? ... Cina pulak berapa ramai dok ada kat sana ? ... sapa-sapa ada detail, tolong bagi sat ... TQ ...


AloQStaQ
31 March 2011
10:10 Pagi

PAPA GOMO

Posted: 31 Mar 2011 01:36 AM PDT

PAPA GOMO


Konspirasi Terancang Atau Tidak Di Rancang?

Posted: 31 Mar 2011 12:45 AM PDT



Hebat dan cukup terancang, itulah yang Gomo boleh andaikan mengenai isu yang melibatkan Tuanku Sultan Ismail Petra Sultan Kelantan Darul Naim.

"Cik Puan Elia Suhana Ahmad disahkan kekal sebagai isteri kedua bekas Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra, setelah Mahkamah Rayuan Syariah Kota Bharu hari ini menolak rayuan permohonan pengesahan lafaz cerai terhadap beliau."
Petikan Bernama 30hb Mac 2011

Bukan semua rakyat tidak mengetahui bahawa Hari Keputeraan Baginda Sultan jatuh pada Tanggal 31hb Mac pada setiap tahun, malah pada 30hb Mac juga kebiasaanya akan ada majlis buat rakyat Kelantan di Istana Baginda. Tapi cuba anda semua lihat mainan Jahat pihak pihak tertentu dalam hal ini.

Semalam iaitu tanggal 30hb Mac satu Majlis Hari Keputeraan Baginda Tuanku Sultan telah di adakan di Istana Mahkota Negeri Kelantan. Tiap tiap tahun memang ada majlis sebegini di jayakan bagi menyambut Keputeraan Baginda Tuanku Sultan Ismail Petra. Tapi apa Mahkamah Syariah Kelantan buat???

Seolah olah ada hal terancang yang berlaku yang mana pada Tanggal 30hb Mac jugalah Kes Mahkamah yang melibatkan Isteri Kedua Baginda Sultan di bicarakan. Ehhh apa dah tidak ada tarikh Lain lagi ke nak jalankan perbicaraan? kenapa pada hari keputeraan Baginda Sultan hal sebegini berlaku?

Harap semua dapat Fikir Fikir kan hal ini.


Psssttt....Hebat plot drama ni, Moga Tuanku Sultan Ismail Petra bertambah Sihat HendakNya


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Video Seks Anwar Ibrahim Mula Di Jual Di Petaling Street?

Posted: 30 Mar 2011 11:45 PM PDT



Baru dapat makluman katanya Video Seks yang melibatkan Anwar Ibrahim telah mula tersebar di Petaling Street yang mana di jual dengan harga RM 20 sekeping, Butiran Lanjut.................Read More


Psssttt...Betul ke ni? kalau betul jom pakat pi beli

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Blogger Pro BN Sarawak Akan Pastikan Pakatan Pembangkang Di Penggal Kepala Mereka

Posted: 30 Mar 2011 10:30 PM PDT




Hebat dan begitu ampun para barisan Blogger Sarawak menjelang Pilihanraya Umum Sarawak yang akan di jadualkan penamaan calon nya pada 6hb April dan pengundian pada 16 April.

Mari kita baca Apa kata Blogger Sarawak yang sanggup berjuang Sampai MATI mempertahankan Tanah Air Sarawak dari Parti Luar DAP,PKR dan PAS yang cuba menghuru harakan keharmonian Kaum kaum yang ada di Sarawak.

KLIK DI SINI


Psssttt....Akan ke Sarawak tapi tak tahu bile....huhuhu


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Daulat Tuanku Sultan Ismail Petra Selamat Menyambut Hari Keputeraan Baginda Sultan

Posted: 30 Mar 2011 07:00 PM PDT



Daulat Tuanku Sultan Ismail Petra


Istana Mahkota Kelantan 30 Mac 2011, Satu majlis sambutan Keputeraan baginda Tuanku Sultan Ismail Petra di adakan di sini dalam suasana yang sederhana yang turut di hadiri sekitar 3 ribu Rakyat Jelata Negeri Kelantan Darul Naim.Turut sama dalam majlis pada petang semalam Raja Perempuan Tengku Anis dan Tengku Temenggong Tengku Fakry serta sanak saudara Kerabat Negeri Kelantan.



Pada majlis semalam rakyat Kelantan yang hadir sempat beramah mesra bersama Baginda Tuanku Sultan Ismail Petra yang di lihat semakin sihat dari penyakit Strok yang di alami baginda Tuanku.



Gomo yang hadir semalam dapat melihat bagaimana Tuanku Sultan Ismail Petra berinteraksi dengan rakyat walaupun percakapan baginda agak perlahan namun iaya di fahami oleh rakyat Jelata. Ada satu ketika di mana wartawan bertanyakan kepada Baginda Sultan sudah makan atau belum Baginda Sultan menjawap "sudah" dan bila di tanya lagi minum apa maka Baginda Sultan menjawap "susu" .




Syukur ini lah yang sebenarnya Rakyat Kelantan inginkan, yang mana Sultan mereka bertambah sihat dari masa ke semasa dan sihat seperti sediakala agar Baginda Tuanku dapat mencemar Duli mengunjungi mereka Rakyat di bawah ini.



Majlis semalam berlangsung pada jam lebih kurang 4.30 petang dan kemudiannya berakhir pada jam 6.00 petang akibat hujan yang turun yang mana memaksa Tuanku Baginda Sultan terpaksa di bawa ke dalam Istana bagi menjaga tahap kesihatan baginda Sultan.



Raja Perempuan Tengku Anis bersama Tengku Temenggong Tengku Fakry mengambil alih tugas Baginda Tuanku Sultan dengan beramah mesra bersama rakyat yang ada.





Dalam majlis semalam juga Raja Perempuan Tengku Anis mewakili Baginda Tuanku Sultan bagi menyampaikan sumbangan kepada Ibu Ibu Tunggal dan juga anak anak Yatim serta pelajar Tahfiz yang ada di Kubang Kerian di mana tempat terletakknya Istana Mahkota Kelantan yang di diami Baginda Sultan ketika ini.



Gomo yang buat pertama kalinya dapat bersemuka dengan Baginda Tuanku Sultan amat terharu apabila seorang penyayi mendendangkan lagu Cek Mek Su di awal persembahan kerana Tuanku Sultan begitu gembira dan di lihat tersenyum sepanjang lagu itu di nyayikan. Di fahamkan lagu Cek Mek Su itu memang menjadi lagu kesukaan Baginda Sultan sejak dulu lagi.



Sebenarnya pada semalam Gomo ingin membuat temubual bersama Baginda Tuanku Sultan namun keadaan tidak mengizinkan kerana Flight jam 8 malam tidak memberi ruang buat Gomo berada di Istana Mahkota lebih lama kerana terpaksa bergegas kembali semula ke Kuala Lumpur.




Dua wanita di atas merupakan Anak saudara baginda Tuanku Sultan
Yang senatiasa bersama Tuanku dan amat rapat dengan baginda sejak Kecil lagi


Namun apa yang Gomo nak sampaikan kepada seluruh Rakyat Malaysia terutama nya Rakyat kelantan bahawasanya Keadaan Tuanku Sultan Ismail Petra bertambah baik dan sememangnya Baginda Tuanku tahu berfikir dan menentukan betul atau salah dalam sesuatu pekara.Ini yang sebenarnya Gomo nak bandingkan di Antara Kesihatan Baginda Tuaku Sultan dan Nik AZiz MB Kelantan.

Tuanku Baginda Sultan boleh Menitahkan sesuatu pekara tampa perlu bersidang kerana Baginda merupakan Raja dan Ketua Negeri. Namun MB seperti Nik Aziz tidak boleh dengan hanya memberikan Arahan semata mata tampa persidangan dengan Exco Kerajaan negeri yang lain.

Jangan Ingat LEVEL Nik Aziz setaraf dengan Sultan dan jangan rasa Sultan tidak mampu memerintah sebuah negeri apabila Baginda kurang upaya kerana yang mengerakkan pemikiran adalah Otak bukan seperti Nik Aziz yang Otak nya letak di LUTUT.

Akhir kata dari Papa Gomo Selamat menyambut Hari Keputeraan Baginda Tuanku Sultan Ismail Petra semoga Baginda Tuanku bertambah Sihat dan kembali seperti sediakala. Gomo juga pinta agar anak anak Kelantan Khusunya mendoakan agar Baginda Sultan segera sembuh. Amin.......

Lagi Gambar Gambar Sekitar Majlis Keputeraan Baginda Sultan Semalam
KLIK PAPA GOMO WORLD FOTOPAGES


Psssttt..... Puas hati dapat bersalaman dengan baginda Tuanku Sultan Ismail Petra


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Syabas D.S. Utama Rais Yatim Kerana Menolak Permohonan Namewee Ku Ku

Posted: 30 Mar 2011 11:57 AM PDT


Namewee Babi Tonyok

Tahniah di atas penilaian yang telah di buat oleh Kerajaan Malaysia melalui Dato Seri Utama Rais Yatim dalam isu peruntukkan Dana Kreatif buat penyayi Rap RACIST Namewee.

"Kerajaan menolak permohonan penyanyi rap kontroversi yang juga pembikin filem, Namewee untuk mendapatkan geran RM2.5 juta dari Dana Industri Kreatif, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim.


kata Rais, permohonan itu tidak boleh dipertimbangkan kerana pengarah filem, penulis lakon layar dan pelakon, Namewee, terlibat dalam aktiviti yang bertentangan dengan norma dan nilai-nilai masyarakat Malaysia."


Petikan Bernama

Gomo amat bersetuju 100% dalam hal ini memandangkan kita tidak boleh memberikan sebegitu mudah kepada Namewee seorang yang Biadap kerana sejarah pernah membuktikan bahawa beliau memang tidak mendukung semangat Warganegara yang mencintai Tanah air.


Lagu penghinaan nya ke atas lagu Negaraku sehingga ke hari ini masih memberi BISA kepada rakyat Malaysia yang bukan sahaja orang Melayu merasa malu malah seluruh Kaum juga turut sama terkilan dengan tindakan biadapnya itu.

Buat Namewee di harap jangan merasa hampa kerana banyak lagi peluang buat anda mendapatkan dana dalam pembikinan Filem Nasi Lemak yang anda inginkan itu. Banyak syarikat syarikat Koporat yang rasanya sudi membantu anda dalam mendapatkan dana buat pembikinan Filem ini malah rasanya dengan kutipan Derma dari peminat anda di Malaysia dan luar pastinya nilainya lebih dari RM2.5 juta yang di pohon.

Buat Namewee juga jika ingin pihak kerajaan membantu anda maka bolehlah berjumpa dengan Presiden MCA kerana MCA salah satu parti Komponen Barisan Nasional yang mempunyai keupayaan dalam membantu anda. Jika tidak dapat bantuan dari MCA bolehlah berjumpa dengan Lim Kit Siang bagi mendapatkan Dana dari DAP.

Buat Namewee, sejarah Hitam anda tidak mudah di lupakan walaupun permohonan Maaf anda telah di sampaikan namun Kenangan Silam sukar untuk di padam dalam memori ini.

Berjuanglah Namewee sehingga ke Titisan darah yang terakhir kerana kami juga akan turut sama Berjuang walaupun berkecai badan ini.


Psssttt..Ada sapa sapa nak bantu Namewee? Anwar Brahim boleh tolong kot?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Solat Hajat Keadilan Buat Anwar Memang Tepat Sama Sekali

Posted: 30 Mar 2011 05:18 AM PDT



Syukur di atas Solat Hajat yang di lakukan ahli jemaah Pakatan pembangkang semalam. Memang tak di nafikan hadirin yang hadir lebih dari 10 ribu orang! Hebat dan memang hebat!

Gomo juga amat bersyukur di atas solat hajat yang di lakukan malam tadi kerana atas Solat Hajat itulah juga Allah memberikan satu petunjuk jelas buat Anwar Ibrahim dan seluruh rakyat Malaysia.

Dalam masa terdekat ini di harapkan semua rakyat Malaysia akan menghadapi nya dengan Tabah memandangkan Pelakon Porno Anwar Ibrahim akan di Bogelkan bagi membuktikan siapa Anwar Ibrahim yang sebenar.


Solat Hajat semalam telah memberikan petunjuk jelas buat Pakatan Pembangkang bahawa doa mereka di makbulkan Allah SWT. Dengan solat Hajat itu juga Rakyat akan bangkit mendesak Anwar Ibrahim melepaskan semua jawatan yang di sandangnya dalam Parlimen.

Terima Kasih Pakatan Rakyat! Anda semua telah membantu Rakyat Malaysia mendapat maanfaat di atas Solat Hajat yang di lakukan.


Psssttt.... Habis lah kau Nuar, Jumaat ni! Hehehe

Eskay 2 - Dato Eskay Cabar Anwar Ibrahim SAMAN Beliau Sebelum Kisah Porno Di Siam Terdedah

Posted: 30 Mar 2011 01:34 AM PDT




Anwar bin Ibrahim, Dato Eskay sampaikan salam dan ingin bertanyakan soalan. 5 Soalan yang di pinta untuk Anwar Ibrahim jawap:

Dalam tempoh Dua Tahun ini berapa kali Anwar Ibrahim ke Thailand?

Siapa yang menyambut Anwar Ibrahim apabila sampai di Thailand?

Siapa yang menempah bilik hotel untuk Anwar Ibrahim?

Siapa yang menjelaskan bil bayaran segala pakej di Thailand?

Sepanjang masa di Thailand siapa yang bersama Anwar?

"You pi tanya dia...tengok apa dia jawab,"kata Eskay sambil mengakui beliaulah orangnya.

so Anwar Ibrahim jangan cakap banyak kerana Dato Eskay tak berniat nak mendedahkan hal hal lain. Namun jika Anwar Ibrahim nak cuba berlawan maka cerita lain yang berlaku di Thailand akan di buka bagi rakyat mengetahui nya.

Namun katanya jika Anwar cakap banyak beliau akan ' membuka a can of worms' (mendedahkan pekung) di Thailand pula.

Boleh Anwar Ibrahim tunjukkan Pasportnya kepada media dan rakyat bagi menafikan kenyataan Dato Eskay?

DI BAWAH INI PETIKAN BLOGG KICKDEFLLA

"Suatu masa, Anwar duduk di kediaman rasminya sewaktu jadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Anwar kehilangan wang tunai berjumlah RM200,000 di rumah tersebut…." Eskay memulakan cerita.

Eskay mendakwa Anwar kemudian mengajaknya ke rumah untuk melihat tempat wang itu disimpan dan hilang. Ketika di rumah tersebut, Eskay terlihat Sukma di dalam sebuah bilik bersebelahan dengan bilik tidur Anwar.

"Saya tanya dia, siapa tu… Anwar kata oh itu adik angkat saya…" tambah Eskay yang mendakwa dia curiga kenapa bukan anak-anak Anwar yang tinggal dibilik sebelah Anwar, sebaliknya, apa istimewa seorang lelaki dewasa yang 'lembut' itu untuk diberi bilik betul-betul disebelah bilik tuan rumah.

"You like him?" tanya Anwar. "Please, I am straight" kata Eskay dan menurutnya, Anwar juga segera menepuk tangan ke dadanya dan berkata, 'I pun straight tau…."

"Selepas itu Anwar seolah-olah mahu buktikan bahawa dia memang straight dan ajak saya pergi berhibur…" itulah penjelasan Eskay bagi menceritakan bagaimana Anwar sering meminta dia ikut serta dan kemudiannya mengendalikan perempuan-perempuan untuk Anwar.

lagi selanjutnya sila ke Blogg Kickdeffela

Psssttt habis lah lu Nuar, juak pakatan nak jilat nuar lagi?
Published with Blogger-droid v1.6.7

Suara Melayu Baru

Posted: 31 Mar 2011 01:29 AM PDT

Suara Melayu Baru


Tujuh perkara ganjil... Dimanakah kedudukan anda???

Posted: 30 Mar 2011 09:27 PM PDT


Terdapat seorang pemuda yang kerjanya menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari, pemuda tersebut berjumpa dengan seorang ahli ibadah untuk menyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s. w. t. 

Dia berkata, "Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat."

" Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siang harinya menghadap kiblat. Tetapi pabila aku menggali semula kuburnya pada waktu malam, aku lihat wajahnya telahpun membelakangkan kiblat. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?" tanya pemuda itu.

" Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang telah mensyirikkan Allah s. w. t. sewaktu hidupnya. Lantaran Allah s. w. t. menghinakan mereka dengan memalingkan wajah mereka dari mengadap kiblat, bagi membezakan mereka daripada golongan muslim yang lain," jawab ahli ibadah tersebut.


Sambung pemuda itu lagi, " Golongan yang kedua, aku lihat wajah mereka sangat elok semasa mereka dimasukkan ke dalam liang lahad. Tatkala malam hari ketika aku menggali kubur mereka, ku lihat wajah mereka telahpun bertukar menjadi babi. Mengapa begitu halnya, wahai tuan guru?" 

Jawab ahli ibadah tersebut, " Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang meremehkan dan meninggalkan solat sewaktu hidupnya. Sesungguhnya solat merupakan amalan yang pertama sekali dihisab. Jika sempurna solat, maka sempurnalah amalan-amalan kita yang lain,"
 

Pemuda itu menyambung lagi, " Wahai tuan guru, golongan yang ketiga yang aku lihat, pada waktu siang mayatnya kelihatan seperti biasa sahaja. Apabila aku menggali kuburnya pada waktu malam, ku lihat perutnya terlalu gelembung, keluar pula ulat yang terlalu banyak daripada perutnya itu." 


" Mereka itulah golongan yang gemar memakan harta yang haram, wahai anak muda," balas ahli ibadah itu lagi.


" Golongan keempat, ku lihat mayat yang jasadnya bertukar menjadi batu bulat yang hitam warnanya. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?" 

Jawab ahli ibadah itu, " Wahai pemuda, itulah golongan manusia yang derhaka kepada kedua ibu bapanya sewaktu hayatnya. Sesungguhnya Allah s. w. t. sama sekali tidak redha kepada manusia yang menderhakai ibu bapanya."

akuislam.com

" Golongan kelima, ku lihat ada pula mayat yang kukunya amat panjang, hingga membelit-belit seluruh tubuhnya dan keluar segala isi dari tubuh badannya," sambung pemuda itu.

" Anak muda, mereka itulah golongan yang gemar memutuskan silaturrahim. Semasa hidupnya mereka suka memulakan pertengkaran dan tidak bertegur sapa lebih daripada 3 hari. Bukankah Rasulullah s. a. w. pernah bersabda, bahawa sesiapa yang tidak bertegur sapa melebihi 3 hari bukanlah termasuk dalam golongan umat baginda," jelas ahli ibadah tersebut.

" Wahai guru, golongan yang keenam yang aku lihat, sewaktu siangnya lahadnya kering kontang. Tatkala malam ketika aku menggali semula kubur itu, ku lihat mayat tersebut terapung dan lahadnya dipenuhi air hitam yang amat busuk baunya,"

" Wahai pemuda, itulah golongan yang memakan harta riba sewaktu hayatnya," jawab ahli ibadah tadi.


" Wahai guru, golongan yang terakhir yang aku lihat, mayatnya sentiasa tersenyum dan berseri-seri pula wajahnya. Mengapa demikian halnya wahai tuan guru?" tanya pemuda itu lagi.

akuislam
Jawab ahli ibadah tersebut, " Wahai pemuda, mereka itulah golongan manusia yang berilmu. Dan mereka beramal pula dengan ilmunya sewaktu hayat mereka. Inilah golongan yang beroleh keredhaan dan kemuliaan di sisi Allah s. w. t. baik sewaktu hayatnya mahupun sesudah matinya."


orang matinya syahid wajahnya ceria dan tersenyum!

*Ingatlah, sesungguhnya daripada Allah s. w. t kita datang dan kepadaNya jualah kita akan kembali. Kita akan dipertanggungjawabkan atas setiap amal yang kita lakukan, hatta amalan sebesar zarah. 

-akuislam.com-

PANEH MIANG

Posted: 31 Mar 2011 01:29 AM PDT

PANEH MIANG


Hahaha.. B.A.B.I.

Posted: 30 Mar 2011 10:11 PM PDT

A very good point indeed from my friend Papa Gomo. Excerpt from his blog.

Anwar bin Ibrahim, Dato Eskay sampaikan salam dan ingin bertanyakan soalan. 5 Soalan yang di pinta untuk Anwar Ibrahim jawap:

Dalam tempoh Dua Tahun ini berapa kali Anwar Ibrahim ke Thailand?

Siapa yang menyambut Anwar Ibrahim apabila sampai di Thailand?

Siapa yang menempah bilik hotel untuk Anwar Ibrahim?

Siapa yang menjelaskan bil bayaran segala pakej di Thailand?

Sepanjang masa di Thailand siapa yang bersama Anwar?

"You pi tanya dia...tengok apa dia jawab,"kata Eskay sambil mengakui beliaulah orangnya.

so Anwar Ibrahim jangan cakap banyak kerana Dato Eskay tak berniat nak mendedahkan hal hal lain. Namun jika Anwar Ibrahim nak cuba berlawan maka cerita lain yang berlaku di Thailand akan di buka bagi rakyat mengetahui nya.

Namun katanya jika Anwar cakap banyak beliau akan ' membuka a can of worms' (mendedahkan pekung) di Thailand pula.

Boleh Anwar Ibrahim tunjukkan Pasportnya kepada media dan rakyat bagi menafikan kenyataan Dato Eskay?

DI BAWAH INI PETIKAN BLOG KICKDEFELLA

"Suatu masa, Anwar duduk di kediaman rasminya sewaktu jadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Anwar kehilangan wang tunai berjumlah RM200,000 di rumah tersebut…." Eskay memulakan cerita.

Eskay mendakwa Anwar kemudian mengajaknya ke rumah untuk melihat tempat wang itu disimpan dan hilang. Ketika di rumah tersebut, Eskay terlihat Sukma di dalam sebuah bilik bersebelahan dengan bilik tidur Anwar.

"Saya tanya dia, siapa tu… Anwar kata oh itu adik angkat saya…" tambah Eskay yang mendakwa dia curiga kenapa bukan anak-anak Anwar yang tinggal dibilik sebelah Anwar, sebaliknya, apa istimewa seorang lelaki dewasa yang 'lembut' itu untuk diberi bilik betul-betul disebelah bilik tuan rumah.

"You like him?" tanya Anwar. "Please, I am straight" kata Eskay dan menurutnya, Anwar juga segera menepuk tangan ke dadanya dan berkata, "I pun straight tau…."

"Selepas itu Anwar seolah-olah mahu buktikan bahawa dia memang straight dan ajak saya pergi berhibur…" itulah penjelasan Eskay bagi menceritakan bagaimana Anwar sering meminta dia ikut serta dan kemudiannya mengendalikan perempuan-perempuan untuk Anwar.

Lagi selanjutnya sila ke Blog Kickdefella.

Psssttt...habis lah lu Nuar, juak pakatan nak jilat nuar lagi?

Well, what is Brother Anwar Bin Ibrahim's next move..?

SAWAN B.A.B.I.

Posted: 30 Mar 2011 06:21 PM PDT

Makin lamo hidup, makan meroyan B.A.B.I., sadis melihat riwayat politik songsang dan bahana selera so sial yang menjadi sarapan, kudapan, lunch, hi-tea dan dinner, rangkaian kenalan dan perayu simpati Anwar Ibrahim.

Pak Sedaro dok kiro, boleh terlingkup Gunung Nuang dek penangan dan selera Anwar Ibrahim.

Gamaknya, pengikut subjudis dan ahli judis yang bersekongkol dan bersenggama dengan tabiat luar jangka, makin bobrok dan apakah ini gerangan penyakit yang ditayang oleh Raja Azmi dalam Anu dalam botol?

Trio melaun telah meranapkan dan buat PM dan TPM kelam kabut menjawab soalan bodoh SPM bertalu-talu daripada reporter yang nak lakukan suratkhabar.

Inilah strategi politiking paling bahalol dan kurap kepada UMNO.

Sesunguhnya ANWAR tiada dalam kamus politik umat Melayu lagi. Dia sudah lenyap, kuburnya sudah bernisan, liang lahatnya sudah tersemat dan tersurat.

Apakah mandrem B.A.B.I. begitu sekali kuat, hingga Sarawak bakal korban?

Apakah mandrem PAS akan menjadi hakikat dan kebenaran, bila mana Nik Aziz sebenarnya seorang ahli UMNO yang sah sejak 1965 dan akan terbongkar secara tidak sengaja oleh dirinya yang hampir nyanyuk?

Apakah Hasan Ali yang lama terkenan dek sawan Anwar bakal menerajui kerusi YAB Dato' Menteri Besar Selangor kerana Khalid gagap sudah dimurkai oleh DYMM Sultan Selangor?

Apakah trio Naib Presiden UMNO akan kekal atau akan dilanggar garuda selepas Jun 2012?

Trio Perak, Sabah dan Johor tidak ideal kepada UMNO. Trio yang relevan ialah Johor, Johor dan Johor atau Trio Johor, Kedah dan Pahang.

Jangan dilawan B.A.B.I. kerana akan lebih ramai tersampar dek sawan mautnya. Yang sedihnya, rakyat Raja kembali tertipu oleh si Penipu yang besar bedebahnya.

Taipingmali (tm)

Posted: 31 Mar 2011 01:23 AM PDT

Taipingmali (tm)


Malek Noor di ICU Ipoh

Posted: 30 Mar 2011 11:08 PM PDT

Membakar Semangat Melayu

Posted: 30 Mar 2011 08:44 PM PDT

Namewee tentu marah lagi

Posted: 30 Mar 2011 08:15 PM PDT

Derma Jihad blogger Pas

Posted: 30 Mar 2011 08:00 PM PDT

Selangor Gov dah parah

Posted: 30 Mar 2011 05:58 PM PDT

Bagus lah; Senang kerja Najib

Posted: 30 Mar 2011 03:50 PM PDT

Bingai laah kooo ni Azmin

Posted: 30 Mar 2011 09:49 AM PDT

Waspada Pembohongan Anwar Di Sarawak - Zahrain

Posted: 30 Mar 2011 09:38 AM PDT

20110328 Arman Azha quits Wira Perkasa

Posted: 30 Mar 2011 04:22 AM PDT

Anwar Hero DNA

Posted: 30 Mar 2011 02:56 AM PDT

RM73.68j naik taraf 3 jenis sekolah di S'wak

Posted: 30 Mar 2011 02:24 AM PDT

Parti Kencing Rakyat terus membohongi rakyat di P 59 Bukit Gantang

Posted: 30 Mar 2011 02:20 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 31 Mar 2011 01:22 AM PDT

Sahabat-Gunung


Mangsa Banjir Perlis Terus Meningkat

Posted: 30 Mar 2011 10:51 PM PDT

Walaupun paras air di beberapa kawasan yang dilanda banjir di Perlis sudah mulai surut, namun jumlah mangsa yang dipindahkan
meningkat berbanding semalam.

Jurucakap bilik gerakan banjir Perlis berkata ketika ini 3,062 mangsa banjir
dari 759 keluarga berada di 33 pusat pemindahan di kawasan Kangar, Padang Besar dan Arau, berbanding 2,998 orang lewat malam tadi.

Paras air di bahagian utara Perlis ketika ini didapati surut sedikit berbanding semalam.

Di bandar Kangar, air mulai naik malam tadi mengakibatkan banyak kedai
ditutup, dan sehingga kini 28 batang jalan dinaiki air, namun kebanyakannya
masih boleh dilalui semua kenderaan
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PRN Sarawak- 650 Borang Pencalonan Telah Dibeli

Posted: 30 Mar 2011 10:47 PM PDT

Sebanyak 650 borang pencalonan bagi Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10 telah dijual sejak 25 Mac lepas sehingga 12 tengah hari ini.

Seorang pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Sarawak berkata borang-borang yang dibeli oleh bakal calon atau wakil bakal calon itu melibatkan kesemua 71 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi pilihan raya itu yang akan diadakan pada 16 April.

"Satu set borang berharga RM20. Saya menjangkakan pembelian borang ini akan semakin rancak sehari sebelum penamaan calon pada 6 April nanti," katanya


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Al- Fatihah : Aniff Ghani Dalam Ingatan

Posted: 30 Mar 2011 08:03 AM PDT

Arwah Aniff pakai baju hijau....

Al-Fatihah. Aniff Ghani Dalam Kenangan.

Di saat ini, aku sedang menyaksikan drama DONUT di Saluran 104 Astro Ria. Apa yang menariknya, sahabat lamaku, Arwah Aniff turut berlakon dalam drama tersebut bersama seorang lagi sahabat, Rudi Imran. Aniff nie sahabat lama sewaktu aku sama-sama bertugas di majalah Media Hiburan terbitan Kumpulan Krangkraf.

Aniff merupakan seorang sahabat yang baik. Selalu menolong kawan-kawan khususnya aku yang 'kurang ariff' dengan dunia hiburan nie. Tapi masa tu, aku takde kerja dan dapat kerja kat Karangkraf, kena masuk hiburan ....apa nak buat.

Aniff dalam ingatan. Sama-sama kita mendoakan Arwah Aniff akan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Hadiah Untuk Selamatkan Anwar Dari 'Tabiat Peliknya'.

Posted: 30 Mar 2011 06:30 AM PDT

Hadiah Istimewa Buat Anwar

Sape tahu bila besday Anwar Ibrahim. Bukannya apa, aku nak ajak sahabat-sahabat semua tong-tong duit untuk kita beli hadiah istimewa untuk Anwar Ibrahim sempena besdaynya tahun nie.

Hadiah ini pada jangkaan aku, mampu menyelamatkan Anwar dari tabiat peliknya. Boleh bantu Anwar lupakan Saiful, amoi dan mana-mana lelaki dan wanita yang pernah meniduri Anwar sebelum ini ....

Sekurang-kurangnya, Wan Azizah tak perlu bersedih lagi mengenangkan perangai dan tabiat pelik Anwar nie ....

RTC Akan Ambil Tindakan Pihak Yang Serang Peribadinya

Posted: 30 Mar 2011 05:50 AM PDT

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik memberi amaran untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya menyerang peribadi beliau berhubung pendedahan rakaman video aksi seks yang didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang.

Beliau berkata tindakan sama juga akan diambil terhadap mana-mana penulis blog yang didapati menyerang peribadinya berhubung isu sama.

"Saya akan menjawab dengan tindakan undang-undang terhadap mereka yang melampaui batas ini,".

Abdul Rahim berkata beliau tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan dan serangan peribadi dengan dijadikan sebagai fokus politik adalah keterlaluan.

Rabu lepas, Abdul Rahim, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Lazim mengakui mereka adalah trio Datuk T yang bertanggungjawab menyimpan dan menayangkan video berkenaan kepada sebahagian wakil media di hotel Carcosa Seri Negara, dua hari sebelum itu.

5 Persoalan Untuk Anwar?

Posted: 30 Mar 2011 04:45 AM PDT



1) Sejak 2 tahun lepas apa kamu buat di thailand ?

2) Dengan siapa kamu pergi ke sana ?

3) Apa aktiviti kamu selepas pertemuan dengan orang kenamaan ?

4) Hotel mana kamu menginap ?

5) Siapa yang membiayai segala 'KOS' kamu ?

Berikut adalah persoalan yang dilontarkan Datuk Shazryl Eskay untuk dijawab Anwar Ibrahim....

Wow!! Permainan ini semakin panas. Pastinya ada yang bersedia untuk lari, tidak mampu lagi menghadapi persoalan dan permainan ini. Tunggu ......

Anwar bersedia untuk lari - sila baca di EMPAYAR PEMUDA

Gambar Ini Menyimpan Seribu Makna

Posted: 30 Mar 2011 03:40 AM PDT



Sahabat ku GAP dan Keris Putera minta simpan gambar nie baik-baik.... Setelah aku fikir-fikir, baik gak untuk aku simpan sahaja dalam blog aku nie ....

Menurut GAP, gambar nie bukan sebarang gambar, ia mempunyai makna yang tersirat atau bakal menyiat...

Keris Putera plak kata, kita wajib simpan pic-pic nie....

Kat mana yea pic nie, program apa yea.... ?


Boleh tinjau kat blog GAP dan Keris Putera untuk mengetahui hal nie dengan lebih lanjut.....

Apa sebenar cerita di sebalik gambar ini?

Sesuatu yang mengejutkan bakal BERLAKU? Bakal menyentap jiwa dan sanubari penyokong-penyokong Parti Islam SeMalaysia ...

SuaraDemokrasi-Malaysia

Posted: 31 Mar 2011 01:02 AM PDT

SuaraDemokrasi-Malaysia


Solat Hajat ?? Perlukah?...

Posted: 30 Mar 2011 07:47 AM PDT

SALAM,... :)



Setelah berakhirnya siri banner dan poster 'Lelaki Y' di sekitar Kuala Lumpur, kini poster-poster roadshow/ceramah Anwar Ibrahim dipenuhi di ibu Negara. Terbaru, penyokong-penyokong pembangkang berhimpun di Stadium Shah Alam dan melakukan solat hajat kononnya minta perlindungan dan meminta Anwar Ibrahim berjaya melepasi daripada dugaan 'fitnah' terbaru. Poster-poster juga banyak digantung di sekitar Ampang, Shah Alam, Wangsa Maju, Taman Melawati, Gombak dan sebagainya. Pada pendapat saya, masih adakah individu yang 100% percaya bahawa Anwar difitnah? Sedangkan 'fitnah' berkenaan disertakan dengan rakaman video 4 penjuru (seperti yang dilaporkan).

Rata-rata rakan termasuklah sama ada dikalangan generasi tua mahupun muda telah sampai ke tahap muak serta jemu untuk mendengar apa yang diperdendangkan oleh Anwar dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat lain. Tidak pernahkah anda wahai penyokong pembangkang sekalian terfikir, jikalau benar Anwar yang melakukan semua itu, apakah anda kini berada di pihak yang sesat di mana merayu serta memohon petunjuk daripada Allah S.W.T untuk melindungi orang yang benar-benar salah?

Pucuk pangkalnya, di era moden ini, segalanya perlulah berdasarkan bukti. Bukanlah mahu menuduh Anwar membuta tuli, tetapi sehingga hari ini Anwar masih belum membuktikan sebenar-benarnya di manakah beliau berada ketika rakaman video seks berkenaan dirakam. Anwar dilihat cuba membangkitkan kembali sentimen 'rusuhan rakyat' seperti 1998 dahulu dengan cara mengadakan ceramah (roadshow) di seluruh ibu Negara. Tetapi relevankah tindakkan beliau kerana beliau diibaratkan seperti tin kosong yang mana lebih bunyi dari isinya.

Biarlah masa dan ketentuan Allah S.W.T yang menentukan sama ada Anwar benar-benar difitnah atau tidak. Bukanlah tugas kita (rakyat Muslim) untuk mengadakan solat-solat sunat Hajat yang kita sendiri tidak tahu apakah yang sebenarnya dihajati dalam solat itu. Adalah lebih sempurna sekiranya mendirikan solat hajat untuk kepentingan diri kita sendiri. Lagi satu, secara peribadi, saya merasakan sangat keterlaluan bila Anwar disamakan dengan Nabi Yusof oleh kalangan pemimpin pembangkang. Mudah-mudahan kata-kata sedemikian telahpun diperhalusi sebaik-baiknya oleh mereka yang mengatakannya.

Jikalau isu video V.K Lingam yang mana ia melibatkan institusi kehakiman dan prinsip demokrasi Negara boleh disebarkan sewenang-wenangnya. Kami sebagai rakyat Malaysia menyeru supaya video ini diperhalusi kesahihannya dan jikalau ianya benar, dedahkan kepada rakyat. Saya yakin, majoriti rakyat Malaysia tidakpun merasa gairah untuk melihat video tersebut.

>>> Sebagai seorang Mulim, saya tidak mahu menuduh Anwar Ibrahim benar-benar bersalah dalam isu skandal seks ini, biarlah masa dan bukti menentukan kesahihannya. Jikalau benar, saya mengutuk sekeras-kerasnya penzina ini, dan jikalau tidak benar saya mendoakan Allah melindungi insan yang difitnah. Apapun kita perlulah sentiasa berada di landasan Islam yang sebenar demi kehidupan abadi kita di akhirat kelak.

>>> Kepada Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat, tolonglah hentikan siri ceramah/roadshow di sekitar K.L. …Rakyat dah mual.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 Mar 2011 11:25 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Gempar!!! Nurul Izzah kata PAPA JAHAT?!!

Posted: 29 Mar 2011 11:38 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 30 Mar 2011 11:17 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


RM 369,370 Kos Tempah Kain Ela & Beli Baju.

Posted: 30 Mar 2011 08:27 PM PDT

Tak tahu apa punya jenis manusia yang bersarang dalam yayasan selangor (ys) ni, besar betul tembolok depa dok lahap duit yayasan, korang bayangkan hampir suku juta di perabiskan dengan membeli kain ela, baju lelaki dan pompuan, sejadah dan al-quran, semuanya berjumlah rm 369,370, untuk 1000 orang tetamu pada majlis sambutan ulang tahun ys. maknanya seorang tetamu ys peruntukan rm 369.37. wahhh... grand betul majlis tu.

Pakatan dok kata ekonomi malaysia tengah gawat, tapi macam mana pulak yayasan selangor boleh berbelanja besar macam tu dalam keadaan gawat, apa maknanya ? ekonomi malaysia tak gawat la tu, tu pasal dia orang boleh belanja dekat suku juta untuk sambut ulang tahun penubuhan yayasan selangor.

Belanja dekat suku juta, tapi hanya dua syarikat sahaja yang dipilih untuk urus program tu, kenapa pihak ys tak buat tander terbuka ? dulu kata nak ketelusan dalam pemberian tander, tapi dalam kes sambutan ulang tahun ys, tak nampak pun kenyataan tawaran tander, kenapa tak buat?

Pihak audit dalaman pejabat suk berpendapat bahawa perbelanjaan yang dicadangkan itu adalah terlalu tinggi dan tidak munasabah. malah pihak audit juga telah mendapati ys telah membuat pembayaran pendahuluan sebanyak RM270,750 yakni 90% dari jumlah sebenar walaupun majlis tidak lagi berlangsung.

So apa khalid nak jawab? nak salahkan umno/bn lagi?

Mari Kita Kenali Blogger PAS Yang Tinggi Akhlaknya.

Posted: 30 Mar 2011 08:05 AM PDT


Like boss like pencacai, itu lah yang aku boleh kata pasal pojie @ topeng perak @ mohd fauzi ini, kalau anwar suka menutuh china doll dia pun sama jugak macam anwar, gambar di atas di ambil sewaktu dia sedang berpoya-poya di shanghai, dalam fb nya dia mengakui amoi sebelah kanannya tu adalah pompuan dia, apa maksud pompuan dia tu, hanya dia je mampu jawab.

Perangai poji yang menjadi kepala dalam serangan cyber terhadap blog-blog pro bn memang teruk, dia ni dulu pernah terlibat dalam kumpulan black metal, tak tau la mungkin sampai minum darah kambing hitam dan pijak al-quran kut, korang kena tanya dia laa... heeeheee. tapi aku rasa dia buat kut itu pasal dia masuk pas, nak cuci dosa, untung-untung nik ajis ampunkan dosa dia.

Dia ni budak kelantan tapi merempat kat subang jaya, memang betul la di ni peminat china doll, korang boleh tengok dia undi siapa masa pru lepas, tapi aku dengar sekarang ni dia dah dok kat kelantan, pasal husam panggil dia balik sana untuk kerja dengan dia, banyak lagi kes mamat muka macam mat gian ni, nanti lah kalau ada masa aku tulis lagi, apa pun korang tengok la berberapa bukti yang aku tulis tu.

Anwar Ke Siam Main Pelacur ? Jawab 5 Soalan Ni Dulu...

Posted: 30 Mar 2011 05:03 AM PDT


Datuk Shazryl Eskay Abdullah mengemukakan lima persoalan untuk dijawab Datuk Seri Anwar Ibrahim sambil menyifatkan video seks didakwanya melibatkan ketua pembangkang itu sebagai "anugerah Allah."

Dalam tulisan terbaru blog Kickdefella hasil satu pertemuan semalam, ahli perniagaan itu berkata beliau yakin semua yang berlaku sekarang adalah petunjuk Allah s.w.t.

Shazryl Eskay merupakan salah seorang daripada tiga "Datuk T" mengakui terlibat dalam pendedahan rakaman video seks pada 21 Mac lalu.

Pertemuan semalam turut dihadiri seorang lagi "Datuk T" iaitu Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim dan ia disertai lima orang blogger dan seorang pengarang media alternatif.

Kata blog itu, Shazryl Eskay mengerjakan Haji pada tahun 2010 merasakan ini adalah "jawapan dari Allah s.w.t."

"Saya mahu semua orang tahu. Saya tidak minat politik dan saya rakan karib Anwar. (Dari satu sudut) Saya lihat kehadiran Anwar dalam politik Malaysia, bagus untuk 'check and balance'.

"Saya bukan ahli Umno dan mana-mana parti pun. Tetapi, saya suka bila pembangkang kuat supaya kepentingan rakyat terjaga," katanya.

Bagaimanapun blog itu memetik Shazryl Eskay berkata, "tetapi Anwar bukan manusia yang rakyat kenal. Cukuplah rakyat ditipu. Anwar kena berhenti dan letak jawatan."

Malah Eskay juga berkata, beliau tidak mahu penyokong-penyokong Anwar menyerangnya kerana jika mereka terus berbuat demikian, Eskay mendakwa dia akan bertindak balas.

"Jangan biar saya dedahkan lebih banyak," katanya.

Jumaat lalu, Mohamad Mahti Abdul Rahim, bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub berkata, Shazryl Eskay ada memberitahunya bahawa beliau akan menjatuhkan Anwar dari arena politik sebelum mempertontonkan satu rakaman video seks kepada media, 21 Mac lalu.

Rakaman video seks itu mendakwa seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur China.

Menurut Mohamad Mahti, Shazryl Eskay marah kerana Ahli Parlimen Permatang Pauh itu enggan menjadi saksi dalam kes samannya berkaitan projek jambatan bengkok yang diluluskan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad.

Kes itu sedang berlangsung di mahkamah dan Megat Junid pernah menjadi menteri dalam Kabinet Dr Mahathir.

"Selepas beliau bercakap dengan marah mengenai Anwar, beliau mula bercakap buruk mengenai beliau (Anwar), berkata 'saya akan menjatuhkan Datuk Seri Anwar, dengan apa jua cara pun," katanya.

"Sekarang awak semua tanya Anwar lima soalan," Shazryl Eskay dipetik berkata.

Menurut blog Kickdefella hari ini, soalan-soalan tersebut ialah
"pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
Ketiga, di hotel mana Anwar menginap?
Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan
kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?"

"Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya" kata Shazryl Eskay.

"Awak semua balik dan tanya soalan ini di dalam blog," kata Eskay kepada sekumpulan blogger dan penulis media alternatif.

"Saya tidak takut kepada Anwar…" akui Shazryl Eskay, yang mengakui kekuatan penyokong-penyokong Anwar tetapi akur bahawa di dalam dunia ini, ada yang lebih berkuasa.

oyabun

Posted: 30 Mar 2011 11:16 PM PDT

oyabun


Anwar! Jangan marahkan nyamuk, kelambu hendak dibakar - Jawap 5 soalan ini dahulu?

Posted: 30 Mar 2011 09:53 AM PDT



Marah sungguh Anwar pada Barisan Nasional.. Najib dan Rosmah pula yang jadi mangsanya yang terbaru! Semua itu adalah kerana ceramah beliau dihalang polis sebab tidak ada permit. Takkan lah bekas menteri pun tak tahu pasal undang-undang?

Negara kita kan ada undang-undang yang perlu dipatuhi? Kalau pemimpin sendiri pun engkar, berbuat sesuka hati, macamana nak harap rakyat patuh undang-undang? Bukankah kepimpinan melalui tauladan.

Kata Anwar, "zaman bila perasuah, penjenayah, perogol dijadikan pemimpin, kita nak dijadikan penjenayah. Sebab itu lawan tetap lawan"..! Berikut adalah petikan dari ceramah beliau yang dihalang polis baru-baru ini:



Nasihat kepada Anwar sebelum nak tuduh pemimpin lain perasuah, penjenayah dan perogol, elok lihat diri sendiri dulu. Bukankah anda bekas banduan rasuah juga? Sebelum nak bercakap akhlak siapa buruk, cuba jawab lima soalan Datuk Eskay ni dulu.

1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2. Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3. Di hotel mana Anwar menginap?
4. Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5. Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Untuk berita yang selanjutnya, sila klik disini : empayar pemuda

Jikalau Anwar rasa sukar atau tidak mahu menjawapnya, tidak mengapa kerana ada ramai lagi diluar sana dengan tangan terbuka boleh tolong jawapkan! Tunggu masa yang sesuai sahaja. Tungguuuu..!!!!

Sumber : Rajahmas

Wasabi Oyabun..

Topeng Perak a.k.a Black Metal pun lalat Chinadoll rupanya..!

Posted: 30 Mar 2011 01:19 AM PDT

Inilah blogger upahan PR Topeng Perak Unmasked yang mengendalikan Perisik Rakyat. Dia juga yang paling aktif memburuk-burukkan bekas PM, Tun Abdullah Badawi sebelum ini.

Bila meletup skandal video 'Peminpin Pembangkang' dengan chinadoll, bukan main lagi Topeng Perak memaki hamun blogger pro-kerajaan yang dedahkan berita ini. Selidik punya selidik, rupa-rupanya dia pun lalat chinadoll juga.. aduiiih...!

Bercakap soal moral kononnya lah.. Bukan main mesra lagi dengan perempuan bukan muhrim.. nampak macam lagi hebat dari ketua umumnya. Indah khabar dari rupa..! Ini agaknya hasil tarbiah ostat PAS yang bertaklikkan politik taksub kepada pemimpin..Takebir!!!

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Al-Qur'an,al-Hujurat (49):6).

Tak sangka pula ada yang sudi memberitahu siapa Topeng Perak ini sebenarnya? Sila lawat kesini : Poji Black Metal... http://penembakbabi.blogspot.com/2010/05/poji-black-metal-benci-hassan-ali-dan.html...Takebir!!!

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 30 Mar 2011 11:11 PM PDT

Belantan


Nasihat buat Teresa Kok - Kalau rasa tak boleh buat kerja, letak jawatan saja!

Posted: 30 Mar 2011 10:35 AM PDT

Exco Selangor tidak jawab mengenai pelaburan terbesar!

Memang memalukan apabila Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor, Teresa Kok tidak menjawab soalan tambahan daripada pembangkang berkenaan pelaburan terbesar yang dibawa masuk melalui kerajaan PKR Selangor sejak memerintah pada 2008.

Dan lebih memalukan lagi kerana ini adalah kali kedua selepas persidangan yang terdahulu, beliau tidak dapat menjawap soalan yang sama. Alasan Kok sebelum ini adalah beliau tidak sempat membuat statistik pelaburan masuk (FDI), walhal pelaburan sebenar yang masuk ketika itu adalah dari hasil kerja keras kerajaan BN!

Kok tidak menjawab soalan yang diutarakan oleh Datuk Subahan Kamal (BN-Taman Templer) dengan mengatakan beliau telah menjawab soalan mengenai pelaburan yang dibawa masuk ke Selangor semalam dan mendakwa Subahan tidak berada dalam dewan semalam.

Bagaimanapun, Subahan berkata, beliau berada dalam dewan semalam semasa sesi soal jawab di persidangan Dewan Undangan Negeri.

Bagi menutup rasa malu tersebut, Kok kemudian berkata yang beliau masih belum buat pengiraan dan analisis mengenai pelaburan ke Selangor yang dibawa masuk hasil titik peluh sendiri kerajaan negeri sejak memerintah pada tahun 2008 sehingga tahun lepas.

Kalau nak tipu pun biarlah berpada-padalah Kok! Selama tiga tahun memerintah, apa sebenar yang anda buat. Takkan lah nak keluarkan satu statistik analisis perlu mengambil masa selama lebih 3 tahun! Tahu buat kerja ke, atau tidak? Kalau rasa-rasa tak kompetan nak buat kerja, eloklah letakkan jawatan anda. Buat menghabiskan duit rakyat sahaja untuk membayar elaun anda, tetapi hasil kerja hamPAS!!!

Kok..Rakyat Selangor hendak tahu juga apa itu " hasil titik peluh sendiri kerajaan negeri sejak memerintah pada tahun 2008 sehingga tahun lepas "...boleh tolong jawap ke? Tolong meh..!

Suara Politik
Taminsari